Na margo bolševické karantény a další úřední arogance - zpět na článek

Počet komentářů: 101

  1. No a jak to v konkrétním případě s odvolačkou dopadlo?

    1. Nedopadlo, než jsem se dopídil, uplynula lhůta 30 dní do které je odvolání přípustné. Fakta o možnosti se odvolat jsem pozjišťoval teprev nedávno. Téměř 9 (7) měsíců po uplynutí lhůty to nemá smysl.

  2. Nevím, neslyšel jsem od nikoho, že by dostal písemné rozhodnutí o karanténě. Hovory nejsem povinen přijímat a SMS nejsem povinen číst nebo jim porozumět. Od té doby, co začala tahle šaškárna, tak ani hovory z neznámých čísel nepřijímám a SMS mažu bez přečtení.

    Pracovní režim karantény? To jako fakt? No tak to nasrat. Jsem na smrt nemocnej, takže nemůžu makat. S pánem bohem. Telefon zůstane doma s vypnutým vyzváněním. Vždy a za všech okolností.

    1. Jedná se o karanténu ve smyslu § 2 odst. 7 písm. a) ZoVZ tedy uvěznění zdravého jedince podezřelého z nákazy, které je laboratorně ani jinak neprokazatelné, avšak existuje údaj o rizikovém kontaktu. Tento modus operandi schválilo Ministerstvo zdravotnictví z obavy, aby se jim poté, co se špitály začnou plnit nemocnými, zdravotníci sami úmyslně neinkapacitovali z důvodu obavy před nákazou nebo prostě jen proto, že nejsou spokojení s pracovními podmínkami. COVIDOvá oddělení dokonce vyplácela 100 Kč/hodinu infekčního rizikového příplatku a ve službě „out of hours“ dokonce 200 Kč/hodinu. Za určitou dobu měli převis poptávky, zejména u sester, protože těm to zdvojnásobilo příjmy. U lékařů byl zájem především mezi mladšími. A pak že peníze nic neřeší…:-))
      Zmrdi se tenkrát dost báli, že se jim vyprázdní špitály, proto taky slibovali ty odměny, které nakonec zaplatili až na podzim, v době, hraničně probíhající epidemie (1680/100 000 nemocných)

      1. fakt nemocnejch? od kdy se něco takovýho začlo evidovat?

        1. No podle všeho (tedy současných studií hladiny protilátek) jim asi 2/3 skutečně infikovaných ulítlo pod radarem. Zaplaťpánbu, jinak bysme na tom byli podobě jako Izrael nebo Anglie. Ale na druhou stranu byli dobře zásobeni falešně pozitivními případy indikovanými z antigenních testů…:-)) Psali jsme o tom. Na druhé straně tahle aktivita vyhodila do sedla současného epidemiologického guru přes kovid, a.k.a. špitáního hygienika z Thomayerky Smějkala, co nemá atestaci z epidemiologie…:-))

          https://dfens-cz.com/wuchanska-chripka-zubari-pomahaji-cesku-aneb-mounajjeduv-vlhky-sen/

          Bylo to sice velmi nedokonalé až zcela zmatečné, ale bylo to jediné, co soudruzi tenkrát měli. A jak se jim bohorovně rozhodovalo!

          1. to ale není přece vodpověď na dotaz, určitě si moc dobře uvědomujou, že pozitivní v jakýmkoli srajdatestu!=nemocnej, dyž nemá příznaky

            nebo došlo k nějaké oficiální medicínské revoluci?

            1. Jistěže se to eviduje. Když vám berou koronatest (PCR nebo POCT) tak se vždy do databáze vyplňuje i to, jestli máte příznaky nebo ne. Samozřejmě dělají to různý lidi, takže kvalita může být různá. Nicméně buďte ujištěn, že se to v ISINu eviduje. Na každé rodné číslo.
              Ostatně zde je o tom přednáška: https://soundcloud.com/user-781948980/zaznam-z-neverejne-schuze-snemovniho-zdravotnickeho-vyboru
              – začátek 1:12:40

              1. tak by se to taky mohlo projevit v těch projevejch papalášů, dyž už ne ve lživinách/lživizi, zatim furt totiž jede ta tlačenka vo pozitívech (člověk by navíc čekal, že u mrzkejch desítek kusů denně je to už přestane bavit, po těch desítkách tisíc, ale očividně je tendle hrneček bezednej)

                1. No snad si nemyslíte, že vám budou říkat pravdu…:-))

                  1. Od propagandy ne, ale tady tak nějak jo, proto se zarážím na tou že hraniční epidemií, pokud drtivá většina té hodnoty jsou teda nejspíš lidi, co do té kolonky ale vůbec nepatří…?

                    1. tak svého času to hraniční epidemie byla. Ale obsazenost špitálů byla tak 10x vyšší než u podobných epidemií chřipky. Úplná lahoda to nebyla. Ale zase na druhou stranu by to asi bylo možné trochu víc uvolnit a spolehnout se na instinkt lidí, kdyby si ta chamraď nemyslela, že jen ona má patent na rozum.
                      Dalo se to dát za podstatně menších ekonomických ztrát a menší inflace. Jenže to ti „odborníci“ neměli v agendě.

  3. Cely text jsem necetl, nicmene povazuju to za vhodny referencni dokument v pripade potreby.

    Kvituju ze autor se umi dobre pisemne vyjadrovat, narozdil od toho blekoty, jekoty, a mekoty co sesmolil jiny, dnes publikovany clanek.

    Co se tyce narizeni karanteny, osobne ziju co nejvic mimo dosah governmentalnich mrdek a pro nepravdepodobny pripad ze by mne nekdo zavolal a buzeroval mam pripraveno nekolik scenaru. Jeden z nich je poslat je do hajzlu. Druhy se omluvit ze musim na vterinu odbehnout a nechat je viset na telefonu treba pul hodiny. Pak bych taky mohl mluvit z cesty pripadne nejakou reci ktery nebudou rozumet.

    Co se tyce toho jak bude pokracovat sanitarni fasismus, jsem celkem zvedavej. One possibility is that they’ll take it easy until the election, and then they’ll tighten the screws, like last year. Nicmene, kdyz to srovnam se situaci jinde ve svete, porad mam pocit ze ceskej government se snazi to tak nejak vochcavat a mozna existuje moznost ze se z toho budou snazit nejak vykroutit. Je to nepredvidatelny a je potreba se pripravit na nejhorsi.

    1. Mimochodem, sledujte tohle. Czechia je jedna ze zemi kde jsou nejmin striktni opatreni.

      https://ourworldindata.org/grapher/covid-stringency-index?tab=table&stackMode=absolute&time=2020-01-22..latest&region=World

      1. To se v tý Čechii maj. V ČR naopak ani přes léto nezrušili povinnost nosit hadr. V Maďarsku třeba jo a ve Skandinávii, co jsem slyšel, se na to snad vysrali taky.

        1. Tak kdo to nechce nosit to nenosi a kazdej na to sere. Nevim o tom ze by nekde nekdo nekoho buzeroval. Policajti na to serou.

          Zajed si treba do Francie. O Australii ani nemluve. Quebec je prej taky uplne v pice.

          Snazim se to videt z globalniho objektivniho pohledu a myslim ze CR je na tom relativne dobre. S tim ze pocitam ze po tech volbach bude hur. Nicmene, ted bych se z CR nehnul. Nevim o zadnym miste kde by to bylo lepsi. A mne je uplne jedno kde jsem.

          1. Tak na mě minulej tejden volal nějakej štíplístek fízly (aniž by se mě zeptal, jestli si budu na příští zastávce ochoten vystoupit, což jsem stejně měl v úmyslu). Je fakt, že to teda byla výjimka.

            To, že policajti nebuzerujou, není tím, že by na to vláda srala. Je to tím, že ti konkrétní policajti nejsou čuráci. I když mě před dvěma měsíci buzerovali dva MP na nádraží v Plzni. Nebylo jim to blbý ani v otevřený průchozí hale.

          2. Co se děje v Austrálii, mám bohužel podrobně z druhý ruky. To jsou neuvěřitelný kurvy. Zavřeli to tam kvůli asi 5 ks případů. Nátlak na očkování je tam brutální. No jab, no pay, např.

            1. https://fortune.com/2015/10/26/australia-test-products/

              Tohle je zajimavy a nevedel jsem to. Australia je prej pouzivana jako laborator na testovani produktu. Takze dava smysl ze tam zkousej jak daleko muzou s tim covidismem zajit. Slysel jsem jeste spoustu dalsich teorii, ale da se rict ze nejhorsi je situace v Australia, New Zealand a Canada. Tady je to celkem hezky popsany – https://off-guardian.org/2021/08/23/australia-is-going-full-fascist-but-resistance-is-growing/

              Tohle je sileny – https://off-guardian.org/wp-content/medialibrary/toronta-star-unvaccinated-headlines.jpg?x85805
              That’s from the fucking Hogtown …! Unbelievable. Tam jsem utek jako kluk pred bolsevismem! The fucking tables have turned, eh, haven’t they. Pseduoliberalni neobolsevicky kundy vylezly z der, cejtej svoji sanci.

              1. Já jsem slyšel přímo od části rodiny, která žije v Melbourne, že o nějakém odporu se jim ani nezdá. Všichni všechno poslušně dodržují. V práci neřeší nic jiného než to, jak jsou ty kurvy neočkovaný bezohledný. Každej, kdo má jinej názor, musí držet hubu, protože je většinou sám nebo se ti ostatní bojí cokoliv říct. Prostě 50. léta hadr.

                Sestra mi říkala, že jí kamarádka vyčetla, že je bezohledná a sobecká. Nechce se s ní vídat, dokud se nenechá očkovat. Tak jí ségra poslala do řiti. To takhle člověk někoho léta zná, myslí si, že ho opravdu zná a pak zjistí, jak krutě se spletl. Jednak tě zklame ten dotyčnej a jednak tě zklame tvůj vlastní úsudek. Pak ti dojde, že na nikoho není spoleh.

                Australani jsou těžký marxisti. Ten, kdo říká, že tam nikdy neměli socialismus, je na velkým omylu. Socialismus tam mají posledních 150 let. Vlastně nikdy nic jinýho nezažili. Tam je to myšlení podobný jak v Číně. Každýmu to přijde normální, protože si neumí nic jiného ani představit.

                1. V Canade to je dost podobny. Bohuzel. A v znacny casti USA bohuzel taky.

                  To ze clovek musel tak nejak drzet hubu kdyz mel jinej nazor bylo do znacny miry v Americe, teda vcetne Canady, vzdycky. Ja jsem nastesti nikdy treba nemel zamestnani, takze jsem nemusel chodit nekam do prace a pretvarovat se pred nejakejma mrdkama, ale pokud clovek chce prezit v mainstreamu a do znacny miry i mimo nej, you have to howl with the wolves.

                  Zlaty Cesko, tady tyhle sracky nejsou tak rozsireny i kdyz se to meni.

                  1. No, u nás v práci se sice nikdo nebojí mluvit, ale máme tam nejméně jednu kolegyni, která je fakt kovaná. S tou se prostě nedá na tohle téma vůbec bavit (dokonce mi říkala, že jí na to údajně umřela příbuzná). Říkala, že za nenošení náhubku by posílala natvrdo za katr. Pak je tam druhá kolegyně, která sice odmítá očkování (to bylo v zimě), ale když jsem poprvé na jaře přišel z HO do práce, první otázka byla, jestli jsem se nechal otestovat. To si ani nezasloužilo odpověď. Tahle kolegyně je trochu schizofrenní, protože na jednu stranu přiznává, že to, co se tady děje s právy a svobodami, je průser, na druhou stranu ti pak řekne, že na covid věří a že to je taky průser (údajně má nějakou známou lékařku, shodou okolností úpnou náhodou zrovna epidemioložku). Pak mám minimálně dva kolegy, kteří už se nechali opíchat (s tím, že to nic není a když je to osvobodí od buzerace, tak why not? – jeden z nich se k tomu stavěl od začátku skepticky.) Pak je tam kolega, který se nedávno vrátil z dvoutýdenní zahraniční dovolené a samozřejmě se hned nabonzoval, takže šel dobrovolně na test a do karantény. Pak je tam několik kolegů, u nichž nevím, jak se k tomu staví, protože se jakýmkoliv diskuzím na tohle téma vyhýbáme.

                    Asi to tady není tak strašný jako na západě, ale i tady je většina lidí totálně vymletá. Jak kdyby jim dávali něco do vody.

                    1. Nechcu to zlehčovat, ale hodně mladých lidí je dost vymletých internetama. Když si pár z nich vezmeš bokem od ostatních a položíš rozumný argumenty, jsou v koncích se svými, nasosanými z těch internetů.
                      Sice okolo nich nikdo není ani nemocný, ani neumřel, ale ty internety a pak hlavně ta kulervoucí videa, údajně umírajících lidí a v hlavním vysílacím čase, ta udělala své.

                    2. No, okolo me bylo par hodne zle nemocnych, a par mrtvych…

                    3. že ty máš dycky to štěstí, že se všechno točí vokolo tebe…

                    4. A tak ono zalezi, jak se to bere. Trebas rodice meho kamarada/obchodniho partnera. Mama+tata, v rozmezi par dni. A pak jeste strejda. Ja tomu rikam „okolo me“, ale neni to samozrejme nejaky uzky rodinny kruh. Ale takhle v sirsim okoli mych znamych to je tak okolo 10 lidi celkem, co na to lehli…

                    5. Lojza
                      30.8.2021 v 23:00

                      to bude asi půlka zlatejch stránek ne, ten vokruh

                    6. Paradoxne, ne. Mam nejak cim dal tim mene casu a tak se nejak I zuzuje okruh lidi, se kteryma se nejak stykam. No ono kdyz na to umreli jednomu cloveku hned 3 pribuzni, tak to docela naskakuje,no.

                    7. Jo, taky to tak mam. Kamos ma fprdeli ledviny po neuspesnem zakroku – ozarovani mocovodu. Pak mam dalsiho, rakovina hrtanu. Tchyne mi umrela na rakovinu slinivky. Moji babku zabila cukrovka. Kamarad, mladsi nez ja, tezkej cukrovkar, ceka na transplantaci ledviny, druhou ma davno pryc. Jinej kamos mi zemrel primo behem dialyzy. A pak mam seznam kamaradu – jeden se zabil na rogalle, druhej na motorce do stromu, dalsi v aute se utopil v potoce se seklym pasem,… je to docela dlouhy.

                    8. Sysop
                      30.8.2021 v 22:23

                      měli by to umírání zakázat, aspoň pod trestem smrti, žejo

                    9. Ti mrtvi si za to muzou beztak sami, nemeli rousky.

                    10. Sysop
                      30.8.2021 v 22:32

                      co by teď za to dali, dyby dyby si je vzali včas pod kudlu, teda vlastně pod jehlu

                    11. Člověk, kterej je tupej, není s argumentama nikdy v koncích. To máš někdy pocit, že se bavíš se zaseknutou deskou. Pokud jde o věk těch lidí, o kterých se bavíme, tak je všem přes 35 let (jeden je těsně před důchodem), takže už úplně nezkušení nejsou.

                2. Koukám, že sem udělal úsudek velice dobrej.

                  Ale lidi se bouří, to ne, že ne. Ovcí byla vždycky většina, dokud ale bojuje aspoň jeden, furt šmejdi nevyhráli.

      2. Protože volby. Počkej po volbách, jak se to rychle změní.

  4. Ad „Pár desítek milionů za korespondenci již soudruzi z Ministerstva zdravotnictví pocítí a budou samozřejmě nasraní na arogantní úředníky, kteří buzerují v místě vašeho bydliště.“

    Bohužel nikoli. Jedinou reakcí by bylo, že „to je strašné, je potřeba ušetřit a zpacifikovat kverulanty, pročež vláda podává návrh zákona na zrušení možnosti odvolání a stejně tak zrušení povinnosti informovat formálním dopisem.“

    Viz analogické zdůvodnění „zefektivnění soudních řízení“ kde se SpraMini snaží zakázat a zrušit právo na dovolání.

    1. Budou to posilat pres DS a finito. Staci plosne zavest povinnost ji mit stejne, jako to maji pravnicke osoby.

  5. Každého jistě napadne, že než se odvolá, ta karanténa skončí. Zbytečným cvičením to odvolání (a zejména následná žaloba na úseku správního soudnictví) ovšem nebude, protože zrušení pravomocného rozhodnutí je podmínkou vzniku práva na náhradu újmy vůči státu. Zadostiučinění za nemajetkovou újmu můžete požadovat téměř v libovolné výši a pokud to nepřeženete (jakože milijóny), můžete se spolehnout na § 142 odst. 3 o. s. ř.

    V tomto případě bych ale předem ověřil, zda vůbec bylo vydáno a doručeno nějaké rozhodnutí resp. jestli ta SMS měla nějaké právní účinky.

    1. 1) podle mého názoru má telefonické či smskové ohlášení karantény určitě okamžité právní účinky, pokud na jejich základě lze postavit trestní stíhání soudce, které je míněno evidentně vážně. Po právní stránce se tedy jedná o správní rozhodnutí doručené vyhlášením podle § 67 odst. 2 a 3 SprŘ. Určitě tedy doporučuji nemazat a schovat si to a podle mého ani neobstojí nečíst SMS, neboť pokud by byl dotyčný nakažený COVID, může být za nedodržení trestně stíhán.
      V případě izolace tzv. rizikového kontaktu půjde jen o mastnou pokutu do 10 000 Kč. Ta se dá dát i rok zpětně (viz. obecné lhůty prekluze pro přestupky)
      BTW: pokud by se pouze písemně doručovalo, lze se nařízené karanténě snadno bránit tím, že si prostě nevyzvednete poštu, která vám sice po 10 dnech bude doručena fikcí, nicméně to už bude karanténa vyšumělá, takže míč by byl stejně na straně hygieny.
      2) jde o zapeklitou situaci, protože v telefonu vám dotyčná kráva určitě nenadiktuje přesné odůvodnění a další náležitosti rozhodnutí o uvalení karantény, se kterým by šlo polemizovat ani jméno, kdo rozhodnutí spáchal a na základě čeho. Míč je na vaší straně hřiště, protože se vlastně nemáte proti čemu odvolávat. Proto je vhodné bezodkladně podat blanketní odvolání obsahující žádost o doručení písemného vyhotovení správního rozhodnutí dle § 67 pdst 3 a § 69 odst. 4 SprŘ (pozor, nevyzvedávat si na poště, neboť hrozí pokuta za nedodržení karantény, nechat si hodit do schránky po 10 dnech), na základě toho sesmolit důkladné odvolání. Na blanketní odvolání s žádostí o písemní vyhotovení rozhodnutí máte 30 dní. Pokud nepodáte blanketní odvolání, správní orgán s vámi vyfuckuje a nic vám nepošle (nebo vám vše pošle po odvolací lhůtě, což má stejné následky), což samozřejmě může sice vést k žalobě na ochranu před nečinností podle § 79 et seq. SŘS, ale to prošvihnete lhůty a dále se již předčasně posouváte na vyšší level a hrozí finanční ztráta. Proto blanketní odvolání je nutnost.
      Per analogiam jste nyní u situaci, že jste odmítl platit pokutu za přestupek na místě a rozjíždí se klasické správko, jenže už v druhém stupni.
      3) pak se to rozjede dvěma možnými způsoby: buď vám něco pošlou s vědomím, že se budete odvolávat, tak si to vyfutrujou. Na druhé straně ovšem tam budou mít kvůli předchozímu ledabylému postupu mnoho děr, na které je lze chytit. Nebo vám arogantně nic nepošlou (pravděpodobnější varianta), pak ovšem nastupuje žaloba na ochranu proti nečinnosti, kterou byste měl vyhrát, tu si dokáže sepsat i úplný vemeno:
      I.
      KHS v prdelákově, dále jen správní orgán, vyhlášením ze dne XY rozhodl o karanténních opatřeních vůči žalobci. Učinil tak prostřednictvím telefonního hovoru z telefonního čísla XYZ, přitom rozhodnutí nemělo předepsané náležitosti, příkladmo správní orgán žalobce nepoučil o právu odvolání, z rozhodnutí nebylo jasné, kdo jej vydal, jméno a služební číslo oprávněné úřední osoby žalobci nebylo sděleno (§ 68 a 69 SprŘ) ani o právních důsledcích neuposlechnutí správního rozhodnutí (důkaz: nahrávka a přepis telefonního hovoru)
      II.
      Žalobci nezbylo, než se tomuto rozhodnutí podřídit. Toto rozhodnutí žalobce nicméně považoval za nezákonné, proto se proti němu v zákonné lhůtě 30 dní blanketně odvolal.
      Neboť neměl žádný důkaz o tom, na základě jakých skutkových zjištění správní orgán jednal, požadoval po správním orgánu písemné vyhotovení dle § 67 odst. 3 a 69 odst. 4 sprŘ. Žalobce také správní orgán požádal, aby, pokud mu správní opatření nebylo uloženo, tuto skutečnost v zákonné lhůtě žalobci písemně sdělil, neboť by se v takovém případě nepochybně jednalo o podezření ze spáchání trestného činu poškozování cizích práv.

      Toto vyhotovení rozhodnutí ani jiné písemné sdělení orgán doposud nedodal a ani jiných právních kroků nečinil a to ani po písemné urgenci prokazatelně doručené do elektronické podatelny správnímu orgánu, ani nijak nereagoval.
      III.
      Proto žalobce navrhuje:
      Správnímu orgánu se ukládá povinnost dodat správní rozhodnutí o karanténě nebo písemně dementovat skutečnost, že takové správní rozhodnutí správní orgán vydal.
      Správnímu orgánu se ukládá povinnost uhradit žalobci náklady řízení v zákonné výši.

      4) doplnění odvolání k MZd, což bude s největší pravděpdobností zamítnuto z důvodu tušení dalšího odškodňovacího řízení.

      5) Správní žaloba směřující ke zrušení předmětného karanténního opatření. Tam už by měl správní orgán a Ministerstvo předložit důkazy, na základě kterého vás omezil na právech.

      Důkazní řízení u soudu by mohla být dobrá zábava, zejména konfrontace oznamovatele rizikového kontaktu se správním orgánem…:-)) Taky byste se s oznamovatele mohl domluvit, že jim nic o vás neříkal…:-))

      BTW: oznamuje vůbec hygiena, zda nahrává tyhle hovory?

      6) pokud se podaří, žádost o odškodnění a (pravděpodobně) následná a odškodňovací žaloba na MZd dle OdškZ. (lhůta půl roku po nabytí právní moci rozsudku)

      1. Podle čeho soudíte, že SMS, nebo telefonát má nějaké právní účinky. Mám za to, že stát musí povinnosti občanovi ukládat písemně. Kde je nějaký důkaz o správném doručení? Nebo jak má občan vědět, kdo s ním hovoří. Já vím, máme tu fikci doručení. A koho vlastně zajímají nějaké zákony. Mchd. pro zaměstnance je karanténa vítaná dovolená placená zaměstnavatelem. Proto se proti tomu nezvedl žádný významný odpor. Všichni moji kolegové, kteří byli postiženi karanténou byli vlastně rádi za odpočinek. U OSVČ je to samozřejmě o něčem jiném.

        1. Tak nejak, může volat nejakej vtipálek, navíc zatim snad reálně žádnej trest udělenej nikdy nebyl, protože kdo nebyl debil, bránil se na základě některýho z mnoha argumentů (nedoručení, chybí prokázání, chybí spis, cokoli) a dycky to bylo ukončený v jeho prospěch.

        2. To se mýlíte. Již v blokovém řízení v rámci dopravního přestupku (příkazem na místě dle moderní terminologie) se žádné rozhodnutí o pokutě rozhodně nezasílá.
          Je-li to nutné z důvodu nebezpečí z prodlení (nebo pokud s tím souhlasí účastník řízení – a tady pozor, již to, že se s krávou bavíte, může být následně soudem považováno za konkludentně udělený souhlas), je možné správní rozhodnutí oznámit vyhlášením (§ 72 odst. 1 SprŘ), pokud ovšem pipina po telefonu neohlásí, že odvolání nemá odkladný účinek (§ 85 SprŘ), pak se odvoláte a než je odvolání vyřízeno, do karantény nemusíte.
          Případné prokazování, že jste nebyl seznámen s tím, že odvolání nemá odkladný účinek, je ovšem na vašich bedrech, tak bych si to rozmyslel, pokud nemáte telefonát nahraný, protože do spisu to ta kráva určitě napíše a tím to vůči vám bude u soudu v případě pokuty ložený.

          1. Blokový řízení je ale speciální řízení, přičemž je tam celkem jasně identifikovaná oběť toho řízení a obvykle i pachatel (vopičák má nějakou plaketu, ouřadník tam někde má něco na dveřích a razítkou oruadu).

            Dyž volá plechová huba ze sluchátka, nelze vědět vůbec nic, klidně to může být nějakej prank. Soudnej člověk to nebude ani poslouchat, buď to položí, nebo je pošle do prdele a položí.

            1. Blokové řízení je tzv Zkrácené řízení na místě a vyznačuje se tím, že oběť se k přestupku přizná a souhlasí s blokovým řízením a výší sankce. Pokud něco z toho neplatí, nelze řešit přestupek blokově. Zaplacením pokuty pak řízení končí a nic dalšího se nikomu neposílá

              1. lejstro vznikne přímo na místě

          2. Když není zahájení, průběh ani výsledek řízení oznámen dotčené osobě právně konformním způsobem (což v případě telefonátu z neznámého čísla určitě není), dalo by se na celé rozhodnutí nahlížet jako na nulitní akt. Odvolání by pak nebylo třeba a u soudu by se to dalo navléknout na absenci dodržení ustanovení SprŘ.
            Ovšem mám obavu, že zde se z toho stát velmi snadno vykroutí pomocí §64 písm. a) ZOVZ, tedy že vůbec žádné správní řízení pro splnění povinnosti fyzické osoby dle tohoto paragrafu není třeba.

          3. Nevím, ale myslím že SMS ani telefonát nemá žádnou právní hodnotu. SMS určitě, to může poslat každý jouda. Telefonát už může být horší, zvlášť když si ho hygiena nahrává a z obsahu bude patrné, že dotyčný pochopil o co se jedná.
            Nejlépe je na telefonáty odpovídat stylem „žádnou levnější elektřinu nechci, nevolejte mi“ a zavěsit.
            Neslyšel jsem zatím o nikom kdo by byl pokutován nebo nějak vláčen za neuposlechnutí SMS nebo telefonátu. Zase je pravda že většina lidí jsou ovce a poslouchají na slovo.

      2. Tady už to řešil NSS

      3. Tady už to řešil NSS a telefonát k nařízení karantény nestačí. V tom případě SMS už určitě ne.
        https://www.novinky.cz/domaci/clanek/karantenu-nelze-narizovat-pouhym-telefonatem-potvrdil-nejvyssi-spravni-soud-40370646
        Počítám že můžeme brzo čekat snahu přitvrdit a dát hygienickým stanicím možnost si dělat cokoli… ale až po volbách

      4. Trestně stíhat lidi za nečtení SMSky? Ou jeeee. To, naštěstí tuhle hovadinu už NSS zatrhl celkově. Telefonické karantény nejsou rozhodnutím, ale (nezákonným) zásahem.

        1. nějaký zdroj, odkaz?

  6. Pěkný článek a dobře vykopnuté téma. Na podzim odhaduji že nás čekají velké boje s buzerací. Ale bude to zase jiné než loni, u vesla budou jiní kokoti a půjdou na to jinak. Cíl ale bude stejný….

    1. Omyl, u vesel zůstanou ti stejní kokoti.
      Teď se sice tváří hodně a přívětivě ale jak se znovu zmocní těch vesel bude to masakr proti kterému Gottwald i jevó kománda byla jen historka okresního formátu.

      1. Gottwald, píšeš. Tak kromě toho, že Ti moc přeju, aby Ti tohle konstatování někdo za rok nepřipomněl – ten se nežinýroval ani vymlátit třetinu vlastních lidí, kovaných straníků ochotných k čemukoliv.
        Kdyby to za rok šlo přesně tímhle směrem, tak pro nás jenom dobře, nemyslíš?

        1. Gottwald nikoho nevymlátil. To vymlátil Stalin a Gottwald držel hubu, jinak by byl taky vymlácen. On rozhodně neměl žádnou radost z toho, že musel obětovat Rudu, svýho velkýho kámoše. Pak se taky uchlastal a o moc dlouho ho nepřežil.

          1. Ale jistě. Dopustil jsem se evidentně nemístné zkratky, omlouvám se …
            To, že se začnou současní „soudruzi“ navzájem žrát hlava nehlava je však víceméně jisté.

          2. No, s tím držením huby úplně nevím. Všecky ty Vašem zkonstruovaná obvinění osobně a nejspíš i při vědomí podepisoval (podpisy na kopiích jsou celkem čitelné), včetně toho Slánského.
            Stalin prokazatelně neměl na Gottwalda žádné velké páky, jenom přes ty svoje poraděnky pouštěl hrůzu.
            Nemlich to samý se opakovalo s Brežněvem, v sedmdesátkách. Stačilo jenom naznačit a byli jsme papežštější, než sám papež.

            1. Si děláš srandu, doufám.

            2. Dneska se nam to tu schazi….tvl

              1. hlavní bavič dorazil? už se chystáš na pódium či?

                1. Co to meles?
                  Precti si, na co reaguju…mozna ti pak neco docvakne. Ale mozna ne, mozna s tim vlastne budes souhlasit, to se tu ted docela nosi…

        2. Jde o zásadní nepochopení. V 50.letech se u nás mezi sebou mlátili bolševici a trockisti. Oboje straníci.
          A to i v SSSR, jen o něco dříve. I Stalin takto přišel o řadu svých klíčových spolupracovníků a kamarádů.

          To co je nazýváno „stalinskými čistkami“ byly v SSSR ve skutečnosti trockistické čistky kde zařvala spousta stalinistických bolševiků. Než se to Stalinovi podařilo obrátit proti jejím strůjcům a na popravišti pak končili trockisti, převážně židé.
          Proto Stalina icikové dodnes nenávidí a hážou na něj zodpovědnost za zločiny, které udělali jejich trockističtí soukmenovci.

  7. I nejpitomější blanketní odvolání může uspět. Ca tři týdny zpátky jsem se radoval z rozhodnutí MD, kterým zrušili rozhodnutí MHMP ve věci odpovědnosti provozovatele za rychlost na Jižní spojce.

    https://www.30kmh.cz/index.php?topic=11218

    Odvolačka totiž musí v případě blanketního odvolání přezkoumat celé rozhodnutí. Ne že bych na to sázel, naopak, ale zázraky se očividně dějí. Kurva jak já se radoval.

    1. Blahopřeji, tohle se nestává často… ale občas se dá narazit i na příčetného soudce..

      1. Tohle byl ministerskej ouřada. Je otázka, jaký vztahy mezi MHMP a MD panujou. Na příčetnost ouřadů, nebo toho, že by se báli správní žaloby, moc nevěřim;-)

    1. Rozsudek má dnešní datum.
      http://nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2021/022910As__2100031S_20210831105638.pdf

      Zajímavej je konec:
      [27] Jak ovšem již NSS uvedl, jednání stěžovatelky je s ohledem na situaci panující v té době do jisté míry lidsky pochopitelné. Zákonná úprava a ani jiná systémová opatření zjevně nepředpokládala stav, jaký v té době nastal v souvislosti s šířením nemoci covid-19, a stěžovatelka byla chtě nechtě objektivně nucena postupovat nestandardně (a v tomto případě bohužel i nezákonně). Přes závěr o nezákonnosti posuzovaného zásahu tak NSS jednání stěžovatelky v této věci nevnímá jako její selhání (či selhání její konkrétní zaměstnankyně), ale spíše jako důsledek dosavadní zákonné úpravy a určitých systémových nedostatků.
      [28] Na závěr zbývá v této souvislosti pro úplnost dodat, že NSS s ohledem na okolnosti této věci zvažoval při hodnocení nezákonnosti daného zásahu též míru jeho intenzity. Při posouzení této otázky však NSS dovodil, že nezákonné uložení povinnosti, která představuje zásadní omezení práva svobodu pohybu v délce několika dní, nelze považovat za zásah jen mírné intenzity, který by jen minimálně zasáhl do práv stěžovatele a).

      1. A kdo se zastane těch dalších statisíců lidí, které hygiena nezákonně zbuzerovala?

        1. co kdyby se v prvé řadě začali starat sami vo sebe? tak bude vo všechny postaráno

          skoro každej vohnul hřbet a pasivně či dokonce aktivně pomáhal tu totalitu budovat!

          1. A to je přesně ta cesta do pekla, kterou tu právě vidíme okolo nás. Většina lidí tyto paragrafy nezná a těžko může tušit, že může vejmyslům hygieny vzdorovat. Navíc má rodinu a hypo, to se dělá revolta těžko. Nechcete se nechat zřezat aktivníma mlátičkama, stejně tak riziko, že vás zavřou a kvůli výpadku přijmů přijdete o střechu nad hlavou, zajistí jen sevřený půlky a starání se jen o sebe. Tedy jak říkate „Postaráno“. Jak jen to měl Havel jednoduchý, prostě si chlastáš, pak zas chvilku sedíš v chládku a máš v piči. S holou prdelí pohoda..

            Add k rozsudku: NSS v podstatě konstatoval, že vám hygiena nemůže jentak říct, že vám nařizuje domácí vězení. Ovšem to nic nemění na tom, že když vám sdělí, že můžete mít tu ukrutnou chřipku a vy se samoneuvězníte tak vás pak stejně můžou zprocesovat za šíření nemoci. Takže vlastně nejde o to co řekne, ale jak to řekne. Vaše prdel je vyjebána stejně a vlastně se nesoudíte o to znásilnění, ale o to, že vám při tom říkal cizím jménem. A vlastně se soud vyjádřil, že je politováníhodné, že tam tahle zákonná brzda vlasně je a v novém kovidovém světě bude jistě odstraněna. Páč aparát může svým děvkám říkat jak chce..

            1. Tady stačí se s hygienou nebavit – telefony jim nebrat a když jim to člověk už omylem vezme, tak hned zavěsit a zablokovat číslo. Než něco doručí poštou do vlastních rukou a uplyne fikce doručení, tak ta karanténa nebo samoizolace stejně skončí.

              1. Ale to přece, vječina lydý ti paragrafi nezná, chňápeš to?!?

                Že vole najít si celej zákon trvá asi 30 sekund…prostě vječina lydý ti paragrafi nezná a nazdar.

                1. Muj tatik si paragrafy najit neumi a da mi vzdycky dost prace mu tu hlavu plnou picovin z televize zase narovnat. Holt, jina generace.

                  1. Moje máti to má srovnaný. Říká: „Já tyhle blbosti v TV nesleduji a kdyby bylo něco vážného, tak přece houkaj sirény.“ Místo zpráv se raději jede projet na kole, že jsou v tu dobu prý cyklostezky úplně prázdný.

                    1. Svata to zena.

                2. Děkuji jak jste mi to nandal. Jelikož opravdu netuším myšlenkový postup, zkuste mě prosím pro tentokrát přiblížit jak vole najít zákon v třiceti sekundách. Pokud jako právní negramot netuším, jaký právo vlastně vůbec mám. Tedy, když se zeptám googlu „co mi hygiena může“, tak uspokojující zákonné odpovědi nenaleznu. Jasně, odpověď je políbit. Ale Jak jste přišel na ten zasranej paragraf?
                  P.S.: Challengerovi to trvalo třičvrtě roku než přišel s tím, jak se bránit. Proč jste s tím nepřišel v článku už před rokem, když je to pro vás otázka půl minuty? Vlastně protože se má každej starat o sebe, takže dík

            2. Lahva rozhodne nemel holou prdel, rodina ho ze zahranici stedre zasobovala. To byl viajpi kriminalnik.

            3. Jak presne hyena prokaze ten skutek, ze dotycnej nemoc prenesl? Podle barevnejch prcinek kokretnich viru?

      2. Domaci vezeni je zcela bezna forma trestu, ne? A cim presne ze se pani provinila, ze ji nedali ani podminku…?

  8. Prijde mi, ze dnesni doba horkne na jazyku, a mam prosbu, zkusme dat dohromady par bodu, ve kterych elity ohledne coronaviru na plnou hubu lhali, pochybnosti o jejich lzich oznacovali za konspiracni teorie a prave ty pochybnosti se pozdeji prokazaly jako realita. Ja za sebe navrhuju tyhle body, a za doplneni budu vdecny:

    1/ Bude to jen na 2 tydny, aby se zplostila krivka. Nikdo nikomu zadne svobody nebere

    2/ Rozhodne to nemuze byt z Wuhanskeho institutu pro vyzkum koronaviru, naprosto v zadnem pripade.

    3/ Zadna totalita a elektronicke pasy na vstup do prace, skoly nebo verejnych prostor nikdo nezavede.

    4/ Ockovani nikomu nebudeme vnucovat a nikdy nebude povinne.

    5/ Ockovani skvele funguje a jen ono udela tecku za covidem.

    6/ Schvaleni noveho leku musi trvat roky, protoze nedilnou soucasti jsou dlouhodobe, nekolikalete testy bezpecnosti latky, bez kterych to nejde schvalit.

    1. -žádný náhubky už znova nebudou
      -žádný uzávěry vopchodů nebudou
      -žádný lokdauny se nebudou vopakovat

      1. Tak vono je hlavne dost pravdepodobny ze covid-related stuff bude behem kratky doby irelevantni. Relevantni muze bejt to ze nebude co zrat. Jinak strednedobe nebo dlouhodobe bude relevantni to ze Zapad prodal veskery svoje manufacturing do China. Lidi umi vyrobit HOVNO. Umej klikat mysi a vymejslet peacharny. Veci nejak tak smerujou ke stretu Zapadu a Vychodu a the former is not in a good fucking position to say the least.

        COVID je takovej prostredek jak drzet lidi pod zamkem when the shit hits the fan and people are liable to get fucking rambunctious.

        1. nejlepší je a totalne mě to irituje, něco jsem si objednal a musim si vyzvednout, došel mail a tam červeně a tlustě :
          Hezký den,
          Věříme, že vám tento e-mail vykouzlí na tváři úsměv. Vaše zboží je již připraveno ………
          Kvůli vládním nařízením o ochraně zdraví prosíme, abyste při vstupu do prodejny měli vždy správně nasazenou ochranu dýchacích cest (respirátor minimálně FFP2/KN95 nebo nanorouška)
          Dale..ze ZŠ instrukce a jeden bod : Vzhledem k situaci a s doporučením MŠMT jsou opět letos zrušeny veškeré kroužky.
          tak utecha že alespoň maji školu otevřenou a rodiče maji zakaz vstoupit.

          1. A kdo vám brání zaslat do prodejny dotaz, proč otravují s respirátory, když Nejvyšší správní soud tenhle nesmysl zrušil?
            A proč porušují zákony, ústavu a základní lidská práva tímto nesmyslem.

            Když tohle vybalíte na nějakého vedoucího, tak se z toho často mírně pokákne, bo NSS, to už je těžký kalibr.
            (pozor, na debila toto neplatí, ten má vymytou kebuli z televize, je potřeba někdo aspoň částečně kompetentní a příčetný, kdo dokáže rozlišit rozdíl mezi „je to v zákoně/ústavě“ a „říkala to nějaká mrdka na Nově, tak to tak je“)

          2. Bud rad ze ti neco dojde. Brzo muze nastat cas ze nebude vubec nic. Ze bude totalni kolaps. Penize budou na vytreni prdele. Zadny zradlo. Nic.

            Priprav se na to. Mozna se to nestane, ale pravdepodobnost tu je.

            Ditto krouzky pro deti. Budes rad kdyz deti nejak normalne prezijou. Zapomen na luxus predchozi doby. Ten se nevrati a bude hur a hur. Kdo si mysli opak tak ma a) hlavu zarazenou v prdli b) hodne silny ruzovy brejle, c) both of the foregoing, d) both of the foregoing and then some.

        2. Fakt je, že ekonomický reset současného všežravého kapitalizmu byl tak jako tak nutný, pokud jako civilizace chceme přežít. Bo tento způsob vedl k totálnímu hospodářskému, sociálnímu a ekologickému kolapsu.
          Otázka jen je, jestli se po tom resetu probudíme do totality čínského kreditového systému se středověkou životní úrovní, nebo to vezmeme do našich rukou a na konci bude společnost aspoň na úrovni socíku 70. let co se konzumu a životní úrovně týče.

          1. To je pravda. Ekonomicky model na dluh neni udrzitelny.

            Bohuzel lidi se totalne vysrali na to aby formulovali nejakou vizi pro budoucnost – coz je pochopitelny protoze luxus kteryho se jim dostavalo jim vyhovoval a vetsina idiotu si myslela ze to tak bude navzdy (viz The End of History and The Last Man by the nitwit Fukuyama), conveniently sticking their head in the sand in avoiding the gigantic contradictions sveta ve kterym zijeme.

            No tak to Klaus „Anal“ Schwab udelal za ne. Zadnou alternative status quo nemame. Neni co prosazovat, maximalne se snazit anacrhonisticky vratit zpatky coz nepude. System je v PICI. Podobne jako byl v PICI tkzv. komunismus.

            A dementi resi cyklozmrdy. Clovek by se z toho posral.

            1. To je přece klíčové pro život, nedopustit, aby bylo uzákoněno objetí cyklisty s 1,5m odstupem :-P
              Ono se to má tak, že v populaci inteligentních lidí kteří mají morální zásady nejsou tyhle stupidní pravidla potřeba.
              V populaci dementů jsou tyto pravidla nutností, aby se lidi nepozabíjeli navzájem.

              Ale na jejich obranu, 30 let se tu systematicky shora pracovalo na tom, aby se z ČR stal stát dementů. C9lený úpadek školství, dementní zábava na všech kanálech televize.
              Tak holt šlo socialistické vzdělání a a chápání světa a souvislostí do prdele.
              A pak se tu Dfens hrozně diví, že mu na pohovory z vysokých škol chodí materiál, který se div ne obouruč dloube v nose a šmatlá na mobilu i během pohovoru.

              Plánovaná „digitální demence“ je holt kapitolou sama pro sebe. Je zvláštní, že k této demenci dospěli i někteří, co smartfoun do ruky dostali až po třicítce.

              A propos, víš že čínská vláda nově umožní přístup jejich děckám na herni servery jen několik hodin týdně a to v přesně stanovenou dobu?
              Tohle je opatření proti digitální demenci. Zatímco u nás se smartfouny a digitální demence propaguje všemi způsoby.

              1. Jojo, zatimco Cina se snazi zachranit pred demenci, tak u nas bojujeme za prava jako dement skoncit. Jako jo, svoboda je fajn vec, ale debil s ni neumi zachazet a ve finale do prdele stahne nejen sebe, ale i svoje okoli. V tomhle se s Urzou nemuzeme shodnout. Zatimco on jde cetou teorie, ja cetou praxe.

          2. Bud v klidu, imigranti uz si novej Ordnung nastoli.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017