Ahoj autore. Znám tenhle archetyp o kterém tu píšeš docela dobře.
Korporát na vesnici je asi nejhorší možná věc, protože právě díky vesnickým poměrům se do korporátu dostávají naprosto nekompetentní osoby skrze protekci a šuk. Osobně nepovažuji protekci za něco až tak špatného (ano,jako introverti to máme těžší, jako vietnamci to máte těžší ještě víc…), ale ta nekompetentnost je ten zdroj problémů. Pakliže je někdo vyučený cukrář a skrze kámoše se dostane do korporátního kanclu (nedej bože aby byl povýšen kvůli tomu, že už je tam přece dlouho), tak se nedá očekávat, že bude mít schopnosti k adekvátní funkci a bude se umět chovat k okolí. A protože je tupej a mimo, tak místo reálný snahy o zlepšení věcí tam dělá hovno a čas si krátí pomluvama, vymýšlením a škozením ostatním. Tak to prostě ve větším podniku funguje…
Osobně vím třeba o řadových výrobácích, kteří měli větší vliv než mnozí team leadeři a manažeři. To vše jen kvůli tomu, že se kamarádili s někým vlivnějším. Stačilo pak,aby byl dotyčný výrobák zmrd nebo alespon hloupej a o řadu problémů je postaráno…prostě to nevyhraješ. I kdybys měl 1000 argumentů proti žádnému. NIKDY.
Setkal jsem se s tím mockrát a řešil řadu problémů, kdy mi přes mou odbornost (kvalita – nikdo kromě školených lidí s praxí 2+ let se k tomu nemohl relevantně vyjádřit, plus odpovědnost samozřejmě na mě…) začali říkat, co a jak mám a nemám dělat, že je to podle nich špatně a mělo to následky.
Myslím si ale, že jsi nějaký věci pochopil jinak, než se zdají mně:
1. To, že je v asijské kultuře zvykem se oblékat podle meřítka kancl = sako obecně lidi neví. A i kdyby, tak není moc důvod to respektovat, protože ve vietnamském korporátu jsi nedělal. Na druhou stranu ty víš, že oni to neví a že budou dle toho reagovat. Takže za tuhle část si částečně můžeš sám. (nechci zde vyznít jako zmrt, osobně bych to plně respektoval, ale chápu, že si tím zmrdi nabíjeli)
2. Nemyslím si, že by dotyční byli přímo rasisti. Prostě to jsou zmrdi a v jejich dutých hlavách se snaží být vtipní. A napadne je dřív narážka na původ, než něco jiného. Kdybys byl běloch, tak by četnost narážek byla stejná, ale zaměřili by se na něco jiného, co vybočuje z jejich průměru. (např. bys byl o to víc gay, víc divnej introvert, našli by si něco z tvých koníčku,atd…)
Na závěr bych jen dodal, že v té firmě jsi dobrovolně a pokud jsi si jistý svou kvalitou a pracovitostí, doporučil bych ti přestěhování, změnu práce, živnost,atd…. Totiž ne vždy to musí být takto. Já vypadl z korporátu po 9ti letech a jsem pracovně a obecně (s tím,co jen práce může ovlivnit) mnohem, mnohem šťastnější, přestože moje životní úroveň (měsíční volný cashflow) klesl o třetinu.
turbosele
Autorovy zkusenosti je mi lito. K ukonceni pracovniho pomeru a navazani nepracovniho pomeru s Bulharkou blajopreji. Pokud jde o zmrdy, v nejvetsim % pripadu se me v zivote snazili podrazit Cinani a Vietnamci, nasledovani Germany (de, gb, nl). Pak s vetsim odstupem Cesi a Slovaci. U Cikanu nemam zkusenost, nepovazujeme-li kradez/pokus o prodej kradeneho za druh podvodu.
QW
Po přečtení jsem poněkud rozpačitej. Přijde mi, že sám autor nějak neví co se sebou, kam by se chtěl zařadit a co by chtěl v životě dělat, nad čímž si hezky poplakal. Tak předně, narodil se tady, jeden z rodičů byl nativní Čech, chodil do českých škol, ale češtinu stejně nezvládl a mluví (píše) jako překladač strejdy Googla – tak proč se diví, že se mu posmívaj, že je rákosník? Nebo, že ho neberou jako dost chlapa, když sice je asi prej urostlej (píše, jak by hravě zmlátil skoro každýho), ale na druhou stranu mu dávaj nabídky sexu i heteráci a on sám by podle svejch slov proti homosexu nic neměl, kdyby mu to k něčemu dopomohlo – zase, co se diví, že ho ostatní neberou vážně, buzničku? Nebo ta jeho chorobná poctivost a pracovitost na jedné straně a na té druhé jeho veselá družba s agenturákama a cikánama, pročež ani jedni nejsou zrovna proslulí poctivostí a pracovitostí – co se diví, že je považovaný za falešnou krysičku a nevěří se mu?
Sice hezky fňuká nad rasismem a zmrdstvím předmileniálových generací, ale vůbec mu nedochází, že ony si jen konzervativně trvají na zachování svojí staletími prověřené tradiční kultury a nestojí o žádné multikulti vřelé bratříčkování se každého s každým. Autor nepochopil, že ostatními odmítaná jinakost nespočívá ani tak v jeho vzhledu, ale především chování a životních postojích – buď je změní anebo si bude muset počkat těch 5 dalších generací…
merce
To je problém míšenců – chaos v identitě. Kdo vlastně jsem? Ani ryba ani rak.
sinuhet
At delam, co delam, nemam si z toho co odnest.
Moc rad bych se poucil ve zmrdobojectvi, ale clanek je napsan tak, ze z toho clovek vubec nechape, co teda se jak stalo. Neni v tom ani drama. Autor pise jak hotentot, cist se to neda, nepochopil jsem z toho nic. Az na jedno.
Ze je autor Vietnamec, a ma s tim zrejme problem. Coz me mrzi, na druhou sttanu z clanku je zrejme, ze vetsina toho problemu ma pricinu v autorovi, ktery s tim jaksi zrejme bojuje.
Vysmech, ze Cesi potrebuji nekolik generaci, aby zapadli do Evropy, me lehce urazi; nepotrebuji zapadnout do soucasne Evropy, neprijde mi to jako vyhra, spis naopak; a taky to znamena, ze se autor vuci Cechum vymezuje. No tak jo no, holt ke Vietnamec, vymezuje se, a pak se divi, ze to ostatni vnimaji.
A pak je tu jeste jedna vec, autor o sobe moc nepochybuje, diagnozy ostatnim stanovuje na prvni dobrou, a sam je bez chyby. Je to videt i na tom, ze napsal clanek, co je jen o jeho egu, a ani se neda cist. Jak z Google Translator
servisdok
Všiml jsem si, že podobně hotentotsky psali a nadále píšou i vietnamští blogeři, v každém druhém sami sebe utvrzující, jak perfektně zvládli češtinu. Že kdyby neměli šikmý oči, tak by žádný rodilý Čech jejich rasu/původ nepoznal.
Nic není vzdálenějšího pravdě. Na iDěsu i jinde, jsem četl v průběhu cca 15 let vietnamské blogery a blogerky, zvlášť si pamatuju jednu, co si nechávala říkat česky Terka.
Bylo to s tímhle článkem, jako přes kopírák či horší. Nelogické, někdy až krkolomné slovosledy, jak by to rodilý Čech, třeba i propadlý a s hrubkama, nikdy neseřadil.
Nejsou to jen šikmý oči, co odlišují cizince od domorodce. Mám za to, že konkrétně u Vietnamců má tohle na svědomí naprosto nekompatibilní dvojjazyčnost od samotného narození, plus deformace v tom smyslu, že ani vlastní rodiče ten druhý jazyk neovládali a dodnes neovládají.
Konkrétně v Británii, je kolikrát velmi těžko, vzhledově či chováním rozeznat rodilého Brita od Poláka, který se v Británii už z další generace narodil. Jen do okamžiku, než promluví.
Myslím si, že i když se ten Polák v Británii narodil, tak i přes nerozeznatelný vzhled to pořád bude děcko imigrantů, které se bude, celkem přirozeně, stýkat hlavně s dalšími děcky imigrantů. Britové jej totiž, jako imigrantské děcko, nikdy nepřijmou „za svého“, ať má v rodném listě třeba Londýn, to je fuk.
U té rákosnické komunity je to umocněný ještě tím, jak je uzavřená, nesrozumitelná a co si doopravdy o Češích myslí.
Skutečnou pravdu, něco v tom smyslu, jak se o nás Češích baví rákosníci doma, se nemáte šanci dobrat.
Dozvíte se to jenom v řídkých případech – kdy se Vám povede rákosníka ožrat a potom nasrat tak, že se přestane kontrolovat a vyletí z něj, co byste nikdy nečekali. Stojí to strašnýho úsilí i docela dost peněz, protože úroveň sebekontroly rákosníků je až obdivuhodná. To ale není typicky problém jen našich rákosníků, ale asiatů obecně.
Mají nás ve skutečnosti za špinavé a divně smradlavé, bledé opice, dobré akorát jako snadno oškubatelné kavky.
Tato skutečnost, spolu s jinými stojí i za tím, proč Rakušané rákosníky vyprali nejenom z Vídně, skoro do jednoho, přičemž nemají větší problém například s dobře integrovanými Araby.
Rákosníka do naší evropské kultury doopravdy a skutečně integrovat nelze, ať se česky naučí, jak když bičem práská.
Dachsmeister
@servisdok
Co se jazyka týče znal jsem pár Vietnamců kdysi
Kluk 20 l7 let v ČR čeština slušná
Holka 18 7 let v ČR čeština s drobným přízvukem skoro bezchybná
Holka 13 míšenka narozená v Česku vietnamsky uměla jen základy, česky bezchybně, anglicky slušně
Matka 45 let v ČR 22 roků čeština dostatečná
Byznys a společenský okruh více český, samozřejmě hrdost na původ a úspěch.
Po 20 letech jedna dcera byznys v gastro, ale ne fast food
Druhá dělá pro EU, kluk korporát.
Matka dům v Průhonicích a stále v původním byznysu ale o 2 levely výše
Mysleli si o nás, že jsme líní a poživační, to druh éobdivovali
SatanOkkY
Tak keď si to porovnáš s tým slovenským eštebákom čo Vám to tam celé teraz riadi tak myslím, že jazykovo tí vietnamci dopadli ozaj dobre.
servisdok
Eštébák to dělá schválně, aby nostalgikům připomněl Husáka a taky trochu Al Capona Bilaka – když už teda promluvil.
Všecko je to jenom kalkul :D
Lukas B.
obecně návod jak úspěšně přežívat v korporátu (nebo velkém státním úřadě, na škole, ve sportovním klubu, v armádě nebo vlastně v jakékoli slepičárně) v případě, že buď nejsme superprůbojní nebo naopak spokojení v roli otloukánka je zapadnout a patřit do nějaké party. do jakékoli. a je to otřepané klišé, tu partu musíme přijmout a cítit se v ní jako ryba ve vodě. to nás posadí do nějaké neformální hierarchie a nemusíme se každý klovat s ostatní drůbeží. málokdo zvládne být individualita mimo partu, neklovat a nebýt klován – takového do slepičárny nic netáhne.
a je úplně jedno, jestli chodíme s kolegy po práci chlastat, jestli chodíme o přestávkách kouřit, jestli spolu krademe, jestli kecáme o fotbale nebo jestli pocházíme z podobného sociálního prostředí nebo ze stejného regionu (to tedy platí v krajských korporátech a zejména jihomoravské partičky jsou velmi soudržné)
Sumo64
Lze partičku vytvořit sobě na míru, respektive, stačí, sejdou-li se nejméně dva jedinci s jistou osobní odolností a zároveň selským rozumem, a je vymalováno.
CzechDave
To s tou partou, na tom něco bude. Když „šéf“ té party, tedy služebně starší kolega, který už má nějaké renomé v dané korpárně, řekne o nováčkovi, že je to nabubřelý kretén, co ve skutečnosti nic neumí, pak se k dotyčnému nováčkovi začne většina lidí v tom korporátu podle toho chovat. Já mám štěstí na „šéfa“, se kterým si po odborné a lidské stránce docela dobře sedneme. Je to týpek ještě ze staré bastlířské školy, takový náš Venca, co opraví všechno – auto, televizi i pračku. Já jako programátor oživuju jeho konstrukce, které navrhuje a zapojuje a přihrávám mu nápady, co by se dalo ještě zlepšit. Jako vývojový tým bychom myslím fungovali skvěle. Čili reference od něj mám v korpárně dobré.
Jinak jsem také kancelářská krysa, ale v obleku by mne do práce nenapadlo chodit. Není to proto, že si občas musím ušpinit ruce šmírem, když kutím něco pro PLC nebo HMI nějakého stroje ve výrobě a potřebuju si přeseřídit jeho mechaniku nebo doplnit sadu sensorů podle svých představ či když řeším mechanickou poruchu stroje. Ideální pro mou pozici jsou volnější džíny, v létě kraťasy, pohodlné boty a tričko. Ideální a pohodlné oblečení pod pracovní overal, když jdu do výroby.
starter25
Já ti nevím, ale fňukat nad tím, že je zeměkoule kulatá?
Celý šikmooký svět je silně rasistický vůči všem ostatním i mezi sebou. Čokolády dtto.
Vyzkoušel bych taky být tlustý vepřík, třeba na základní škole.
Mám přímou zkušenost s tím, když se přestěhuješ na západ jaké předsudky tam stále panují vůči východu, kde jsi stále druhá kategorie a až teprve když exceluješ dvakrát víc než domácí tak tě teprve jakžtakž respektují.
Z článku mám dojem, že autor nerozlišuje skutečný rasismus a obyčejné popichování vůči jinakosti. Jako poznámky na to být tlustý, být buzna, mít dlouhý nos či šikmé oči je podle mě absolutně nesrovnatelné se skutečným rasismem.
A žes nezapadl? To nezapadne často ani bílej nebo ne-buzna. Některé české korporáty se tím ani moc netají.
Každopádně změnit práci, zejména dneska, není takový problém tak vzhůru do toho.
Lukas B.
ten rasismus trapných vtípků není skutečný rasismus, je to většinou jen taková pitomá a buranská představa o tom, co je to smysl pro humor.
Sumo64
Obávám se, že často je to čistý rasismus, a humor je předstírán, pro jistotu, jako únikový východ.
Lukas B.
já bych ty burany snad ani nepodezíral. oni jsou většinou příliš tupí i na ten rasismus.
ledaže bychom tomu neříkali rasismus, ale nějak jinak. třeba jak to že on je chytřejší a líp se učí? vymezíme se vůči němu, ještě navíc na základě nějakého vnějšího atributu, třeba tělesné výšky, tloušťky, nošení brýlí, rase…
starter25
A když jde o velký nos tak je to čistý co? Přitom podstatou věci je to identické…
Když nezapadne bílej s velkým nosem tak to není nic a nic se neřeší. Když nezapadne asiat tak je to rasismus.
Bych řekl, že spíš to obviňování z rasismu je únikový východ…
Jan Mrcasik
+1.
Jde o odlišnost. Četl jsem citát od nějakého literáta – „dav, bez ohledu na jeho ovčí vzhled, k smrti nenávidí to, co není davem.“ Kdo nezapadá do řady, ten má problém.
Jenže levice, ve své perverzní posedlosti stejností, jež je nerozlučnou sestrou „rovnosti“, se snaží zakázat útoky na odlišnost v mylném domnění, že když se o tom zakáže mluvit, tak budou všichni stejní.
FYI, jediná relevantní definice „rasismu“ je přesvědčení, že chování člověka a jeho schopnosti jsou pevně předurčené rasou, přičemž některé rasy jsou předurčeny k lepšímu chování a schopnostem než jiné.
Jakákoli jiná definice rasismu je jen levičácká snaha represí nastolit stejnost skrze násilnou nivelaci.
shane
tydle typy nejsou schopný něco takovýho předstírat. Oni se prostě chovají přirozeně.
Opicak
Článek, ač pravdivě popisující všelijaké zmrdipraktiky, mi spíše připadá jako hořkost míšence, který prostě nezapadá (dost možná ani do jednoho ze světů) a tak si z toho udělal pózu a zapadat se ani nesnaží – naopak, snaží se vyčnívat (ať už nevítanou aktivitou nebo paktováním se s agenturními a cikány) a pak si stěžuje, že jsou na něj zlí. Je to maloměsto – kompaktní kolektiv podobných osob, které nemusíme mít rádi, ale musíme respektovat soudržnost a pravidla. Lék existuje – přestěhovat se do Prahy.
SatanOkkY
Praha. Taková díra.
Opicak
Praha je fajn (někdy bohužel). Je to hezké a relativně bezpečné město, což sem láká cizáky a typy jako je autor.
turbosele
No, presne. Jak nekdo nezapadne ve svoji vesnici nebo se zene za kostma padajicima ze stolu ci primo pecenejma holubama, vezme to na Prahu. Urcite je spousta takovejch fajn, ale smesne viditelnej je ten druh, co sem psal uzasnej, nechtene vtipnej clanek Bytova otazka v Praze.
mjfox
A jak jsi s tím bydlením vlastně dopadl?
turbosele
Ja dobre. Prenechal jsem Prahu Brnakum, Ostravakum, Slovakum, Cinanum a Rusum a presunul jsem se do pekneho jihoceskeho mesta. Takze uz nemusim nikomu zavidet, ze je naplava.
Sysop
Nic divnyho. Ve meste se vetsinou brambory neokopavaji a dneska je tam vice kancelari, nez fabrik. Takze ten prislib prace v teplicku u stolu tam proste je.
Praha je hezky mesto. Napriklad takovej Londyn neni tak hezkej, ale taky to bejvalo hezky mesto. Nez…
Opicak
Diversity is our strength!
Sysop
Urcite,… jen jde o to, kdo to rika…
Redik
Sadiq Khan…
Mr. Mr.
Praha už bohužel taky ne.
shane
Naopak. Zvlášť co povodně vyčistily Karlín. Na Praze je dobrý, že to nejsou žádný opravdu špatný čtvrti. Jižák nebo Stodůlkách a podobný sice nejsou žádná hitparáda, ale do „bad neighborhood“ maj hodně daleko.
Londýn má hezký místa, ale taky fakt špatný a měl je vždycky. Ať už tam žili Pakoši nebo Irčouni a chudina.
Sumo64
Podle mých zkušeností je zcela mylné spojovat zmrdství s generacemi, natož z toho o těchto generacích vyvozovat závěry. Zmrdi jsou napříč všemi generacemi, byli, jsou a budou – není úniku.
Mr. Mr.
Únik je v osobnosti šéfa. Pokud je šéf normální, rovnej, čestnej člověk, vybere si takové i své spolupracovníky. V normálním kolektivu se kurva nechytne. A platí to samozřejmě i obráceně. Normální člověk mezi zmrdama nemá šanci. Buď se ho zbaví, nebo ho to tam bude tak srát, že půjde sám. Bohužel normální lidi aby člověk pohledal.
Mngwa
S tímto souhlas. Vidím tady spoustu komentů ve smyslu, že je třeba respektovat pravidla party a zapadnout. S tím se dá souhlasit jen zčásti, protože co když je ta parta z větší části tvořená lidmi bez jakýchkoli morálních hodnot nebo základní slušnosti? S vedením, které to buď ignoruje, nebo rovnou podporuje? V takovém týmu není možné „zapadnout“ a zároveň se nevzdat vlastní integrity. A zachovat si důstojnost, ale zůstat stranou je zase nevýhodné z mnoha jiných, zjevných důvodů. V postatě se dá říci, že ideální řešení to nemá, je to buď být bitch anebo outsider. To je jak vybírat si mezi ebolou a tuberou.
grg
Myslím, že zatiaľ zďaleka nenastala tak zlá situácia na trhu práce, aby bol človek nejako zásadne nútený okolnosťami k tomu, v takom kolektíve zostávať.
Mr. Mr.
Zmrdství se pěstuje skoro v každé dostatečně velké firmě. V korporátu je to prakticky téměř jistota. Největší výhra je firma o deseti patnácti lidech s normálním majitelem. Nikdo s nikým nešuká, nikdo proti nikomu neintrikuje, nikdo nikoho nepodráží a vztahy bývají spíš přátelské nebo alespoň kolegiální. Když do takhle malého kolektivu přijde zmrd, většinou se nechytne a všechny si znepřátelí. Jinak pokud jde o to oblékání, tak moje zkušenost říká, že naopak zmrdi, narcisti a psychopati chodí většinou v obleku (nebo aspoň v košili), zatímco normální člověk, se kterým se dá normálně mluvit, chodí v džínách (kraťasech) a v tričku. Jsou samozřejmě výjimky na jedné i na druhé straně, ale obecně to tak je.
Ty krádeže výpočetní techniky nechápu. Kdo to má zapotřebí a co s tím pak dělá? Tyhle kancelářský počítače se většinou nedaj na nic kloudnýho použít.
Lukas B.
krade se všude. je to v nás jak v koze lůj. dokud se drží nějaké rozumné dekorum, tak to nemá smysl řešit – typicky vytisknu si v práci pár soukromých stránek – to je totiž krádež jako každá jiná, něco, jako když na stavbě vezme makáč do kapsy pár hřebíků, aby si doma spravil pár planěk u plotu.
v kancelářích se krade kafe (kilová balení pro krmení automatu, z kterého je kafe zdarma v neomezeném množství pro celé patro), mlíčka do kafe, cukr do kafe, toaletní papír a mycí prostředky (pokud nejsou někde v kumbálu pod zámkem, a pokud jsou, ztrácejí se sotva načaté roličky), kradou se varné konvice, mikrovlnka z kuchyňky, balíky papíru do kopírky…
Mr. Mr.
Ale to já chápu. Já se jenom zamýšlím nad tím, co s tím ty lidi pak dělaj. Hřebíky na opravu plotu, jasně, ale netuším, na co by mi bylo vzít si domů třeba starej monitor. Co bych dělal se starým kancelářským počítačem? To jsou vlastně krámy.
servisdok
Pohledem na Aukro, Bazoš ap. se dá zjistit, že prodat lze téměř všechno, když se to šikovně zabalí.
Monitor s bomba příběhem, vole. Ty bys za pár stováků nekoupil monitor, na který prý kdysi čuměl sám Hřib? Kdybys byl jeho fanda? :D
Takle za pár šupů kurví trh těch šupáků mraky, rozkradou to „zadarmo“ a dávají pod cenou, jenom aby si mohli bezpracně namazat držku.
Vobčas je to až absurdní, dyž se mrkneš na jedno-dvě fóra a nějakej ten bazoš, sou tam furt ty samý huby, rozkšeftujou takle firemního za hodně vysoký desetitisíce ročně, stovky i tisíce kusů zboží načerno a cajk, to žádná živnost není, vo to se nikdo nezajímá. Zkus ty někde dělat nějakou službu pro lidi a máš tam na udání kontrolu do pár tejdnů.
starter25
Asi sis ještě neudělal výlet mimo svoji bublinu. Já začal na soc. sítích sledovat skupinu městské čtvrti a někteří lidé tam nabízí běžné drogistické zboží, které „již nepotřebují“. Jako například vůně do záchodu. Jednou k tomu byla jako bonus zadarmo ta pověstná role nejlevnějšího toaletního papíru.
Pamatuji taky časy v korporátu po vysoké a o některých patrech budovy, kde sídlila oddělení lopat, se uklízečky vyjadřovaly jako o divé zvěři. Kradlo se tam třeba i tekuté mýdlo z dávkovače.
Sysop
Znam typka, co ma timto bordelem zamrdanou celou pudu v baraku. On krade proste proto, ze ‚by se to mohlo hodit‘.
LWG
U mě vede zaměstnanec, který si z práce vozil domů v kanistrech pitnou vodu.
corona
LWG:
„…si z práce vozil domů v kanistrech pitnou vodu…“
– – –
Ta voda se dá použít. Já znám horší případ.
Bral vyhozený vařiče, elektrický dvouplotýnkový. Ale to byly fakt kusy. Skřenčelý bakelitový knoflíky, rozsypaný nepoužitelný plotny, podeformovaný spodní plechová část, otlučená a obvykle nevyrovnatelná ta horní. O šňůrách i koncovkách škoda povídat. Viděl jsem desítky kusů připravený na transport, v sídle jich prý měl již snad stovky.
(Ing. ekonomie, uměl se domluvit anglicky. Za starého režimu byl rok v Anglii. Důvěrník StB, držitel konspiračního bytu. Alkoholik).
shane
Tohle už bude regulérní duševní porucha, nejspíš z toho chlastu. To už bych s běžným kradení nesrovnával. To je jak ti křečci co maj plnej byt balíků novin nebo pytlů spláclejch petflašek
Ani ne. Železo se vypotácelo z nějakejch 3,5 předloni na 5,5 teď.
Papír měl dva roky zpátky cenu 00hovno, neska už je 4 voči za kilo. Padesátník za poslední dva týdny.
shane
Jenže tihle křečci nikdy nic neprodaj. Maximálně v tom uhořej, když jim ten bordel chytne.
corona
shane:
„…regulérní duševní porucha, nejspíš z toho chlastu…“
– – –
Nejspíš byla. On ale kradl i jinak – ulejval koncentrovanou šťávu, co měl někdo v lednici, po jednej či dvou cigára z krabiček na stole, sem tam i celá svačina se vypařila.
Mě jednou šlohl dvě kovový dvacky – tehdá ale byl opravdu jedinej možnej pachatel on, takže musel vracet, bo jsem to normálně bonznul.
Sysop
To mi taky jeden delal, stacel si vodu z firemniho Culliganu na chodbe do svejch PETek a tahal to domu. Nakonec se mi ho podarilo presvedcit, ze ty dreveny palety, co se valeji za firmou, nejsou nase, takze kdyz je corne a rozebere, tak ma na doma topeni. Mel neskutecnou radost, hlavne z toho, ze se muze nekde realizovat a neco slohnout. Ty palety byly nevratny a dost rozbity, hazela je tam pres plot firma vedle, aby meli volny nakladaky (spedice), pricemz rozbity jim byly k hovnu a nemeli se toho jak zbavit.
CzechDave
Sysop: Já jeden čas vodu v petkách tahal také, protože jsme doma neměli žádnou pitnou vodu. Firma to ale věděla a neměla s tím problém, něco jako „oukej, pokud si sem nebudeš jezdit s cisternou“. Teď už pitnou vodu vyřešenou mám, ale v tom období to byla vítaná pomoc.
Sysop
Kdyby za mnou zamestnanec prisel, ze doma nema pitnou vodu, tak mu radeji necham domu poslat paletu baleny vody, nez aby se tahal s flaskama a jeste mi to cmrndal po chodbe. Jsme lidi a pochopit se da ledacos, kdyz to dotycnej rekne. V pripade mnou popisovaneho typka ovsem jde o principialni pristup k veci. Ukrast, co neni pribity.
turbosele
Tohohle bych asi vyjimecne chapal. Treba ma doma hnusnou vodu (kamos ma 60m vrt a to je teda chutovy peklo, i kdyz nezavadna). Pokud zaroven nestiha po praci samosku popr. v ni nemaj petilitrovy PETky, pak by mi ten kanystr v praci prisel pochopitelnej.
Jestli nekdy pojedu do Svedska, asi si taky s sebou vezmu kanystr/demizon, tam byla voda z kohoutku neskutecne lahodna.
q
Když jsem měl naposledy vlastní kancly v jedný pražský kancelářský budově, tak to bylo tak, že měla společný hazjly a kuchyňku vždycky pro čtvrtku patra a nedělalo to několik let problém. V tý době začaly být v módě coworkingový prostory pro ty mladé, slušné a nadějné podnikatele. Takže se vedle nás jeden takovej usadil. A pak to začlo – mizelo opravdu vše – mejdlo, hajzlák, žárovky na chodbě i na hajzlu, nově daný vonítka do hajzlu, vypínače, zásuvky, cokoliv, co nebylo přišroubovaný a občas i to, když sem si nesl kafe z automatu do kanclu a odložil sem si ho v kuchyňce, tak do 5ti minut bylo v prdeli a když sem tam byl poslední měsíc, tak zmizela jednou celá mušle. Fakt jako cikáni. Byl tam jako doma nějakej týpek, co psal na bložínky, že podnikatelé by neměli dělat za méně jak 1000Kč/hodina (bavíme se tak o 2014) a měl tam o tom dost přednášek.
No, neměl sem o podnikatelích v coworkingu moc velký mínění ani předtím, ale po téhle zkušenosti se dostalo na o hodně nižší level.
Sysop
Kdyby mi nekdo coroval i kafe, tak by to melo dve faze – skryta kamera a pak deka.
Redik
Staci do toho kafe nachcat a po ukradeni poslat podezrelejm video, co za lahudku zrovna dotycnej pozil.
q
To nemělo cenu. Už po 2 týdnech, co se coworking nastartoval, nám bylo jasný, že ukradnou všechno, tak sme tam nic nenechávali. Navíc tam byl pokaždý někdo jinej, jak se tam lidi točili. Tyhle položky, jakože kafe v kelímku, mušle, vypínače a zámky ve dveřích mě vždycky jen přiváděly do úžasu, nic jiného. Že má mladý podnikatel litr na den v coworkingu, trojku na „přednášku“ a pak jde a ukradne mušli z hajzlu, tam prostě moje duševní schopnosti nejsou z to pobrat tuhle logickou souvztažnost. I když jsem to pak identifikoval jako způsob, jak tyhle coworkingy i z největších zoufalců vyrazej dvojku za „přednášku“ jako u AmWay blahý paměti.
Nakonec sem byl rád, že sem to tam celý zrušil. Daný coworking poté asi 3x změnil jméno, brand i majitele a poté skončil se sekerou asi 20míčů, co je mi známo.
martin_100
Hele kdysi sem taky v práci pár dnů „krad“ pitnpu vodu do kanystrů.
Tehdy nám rupla vodárna a byli sme bez ní 3 dny.
A napadlo je třeba se zeptat, esli pro ten a ten důvod by šlo si tejden vozit vodu v bečkách a případně dyby to byl problém, tak třeba za nějakej stovák?
shane
Tohle taky nechápu. To už by musel bejt v práci šéf fakt kretén aby řek ne a abych byl za debila co potajmu točí na hajzlu vodu do kanďáku, tak za to mi těch pár kaček fakt nestojí. Dvoulitrovka v Lidlu stojí asi tři káble a kolik toho asi tak vylemtám, když jsem třičtvrtě dne v práci?
servisdok
Tak. Z minulotýdenní, popracovní debaty s kinooperátorem Dolby:
Některým lidem stojí i za to, například na hajzlech kina, ze spolehlivě a pevně uzamčené schránky na hajzlpapír, během promítání filmu jej kompletně vymotat (velká role, prý tak 400-500m) a ještě se vrátit dokoukat zbytek filmu.
Šlohnou používanou hajzlovou štětku, nebo úsporku, ba i obyč žárovku nad zrcadlem. Dokonce se prý ztratilo i nově namontované prkénko s deklem.
Naprosto cokoliv, co se dá ukrást a není to zrovna zabetonované/přivařené/vysoko/těžké. S těmi posledními dvěma kritérii si poslední dobou nejsem tak jist.
Ztratil se doslova veterán – stroj, co si za dobu své životnosti, na sebe vydělal už nejmíň 1000x. Na místní, vlastně příměstské zavážce stavební suti a jiného podobného bordelu, se přes noc prostě vypařil historický, sovětský pásový traktor DT-75. I se specifickou, širokou „zákaznickou“ radlicí i hydraulikou, vyrobenou lidmi z TS přesně do místních podmínek. Asi Marťani.
Mr. Mr.
Ten traktor by mě docela zajímal. To není úplně věc, která by se dala nenápadně propašovat v kapse přes vrátnici.
Jan Mrcasik
Nečetl jsi před pár lety, jak šlohli do sběrných surovin celý železný most přes řeku?
S člověkem, co s tím détíkem jezdil, se znám jenom od vidění, z hospody.
Vyprávěl tam, že se to stalo asi v noci na sobotu, protože v neděli si měl někdo okolojedoucí všimnout, že tam traktor není, vždycky stál zaparkovaný poblíž buňky. Šerloci měli na místě zjistit, že Marťani si museli dovézt jak trochu benzínu s olejem, do toho startovacího motorku, tak i naftu do hlavní nádrže. A taky to, že détík asi vyjel na pravděpodobný podvalník vlastními silami. Benzín i naftu měl totiž ten řidič v důkladně zabezpečené buňce u skládky, v traktoru prý nesměl přes víkend nic nechávat – a z buňky se mu nic neztratilo, ani se nikdo nepokusil ji vykrást. Nikde tam prý nebyly stopy po nějakém násilném vlečení navijákem. Nezjistili prý ani, co za sestavu to asi odvezlo, protože tam byly z pátku četné otisky pneumatik od spousty aut, která tam ten bordel navážela.
Détík byl v majetku TS a skutečně to vypadá, že po něm nešli jako po stroji, ale spíš po veteránu. Moc těchto traktorů už asi po ČR nejezdí. Je to uzavřené, pojišťovna to měla zaplatit, akorát TS momentálně nemají čím ten bordel na skládce rozhrnovat.
Zajímavé na tom je, že nikdo ani žádnou náhodou, neviděl na silnici, nebo na té odbočce ke skládce tahač s podvalníkem, co veze pásák. Je to sice kousek od silnice II.třídy, po bývalé jezedácké, panelové odbočce asi tak 500-600m, ale není tam moc vidět. Je to za výběžkem lesíka, za kterým je právě ta díra do pekla, kterou tím bordelem zaváželi.
Možná to měli zloději i zaplachtované – sám netuším, jak se taková věc krade :D
Časem se v nějaké sbírce určitě objeví, to je nepochybné, akorát že to nemusí být v ČR. Na železo to určitě nikdo nekradl.
Sysop
…a nebo je touhle dobou nekde s UKckama v Polsku na stavbe.
ygorek
servisdok 24.9.2021 v 16:01
Na takovéhle případy se přijde náhodou.
Sousedovi volal brantranec:
-Hele, co u nás děláš?
-???
-No, teď mi projelo pod voknem tvoje kobelko…
S pomocí PČR byl stroj již naložený na podvalník nalezen a zadržen.
Strojník byl překvapen, „majitel“ ho požádal o převezení stroje do sousedního katastru k podvalníku, protože bagrista onemocněl.
Posádka podvalníku měla řádnou objednávku na přepravu.
Firma, která vydala objednávku a zaplatila zálohu na přepravu, neexistovala.
turbosele
V jedne instituci 50m od Staromaku odnesli z patra, kde zrovna zkouseli hudebnici Vivaldiho, zachod i z nadrzkou, normalne nainstalovanej. Netusim, jaka je na cernem trhu likvidita pouzityho hajzlu z kteryho jeste bimbaj kusy trubek a crci voda. Ale pripada mi, ze kdyby zlodej vlozil usili a um do poctive cinnosti, vydelal by vic.
SatanOkkY
Tak ale taká krádež je dvojnásobná radosť. Prvý krát sa tešíš keď sa ti to podarí ujebať a druhý krát sa potešíš keď zistíš na čo ti tá ujebaná vec bude.
A tu som si spomenul na vec čo sa stala u nás na intráku keď som bol prvák na výške. Prerábalo sa voľačo na našom bloku na všetkých 9-tich poschodiach (už neviem čo) už pár týždňov keď zrazu sa zistilo, že na všetkých umývadlách v umývarkach ktosi ujebal vodovodné batérie. Sofort sa vedelo kto je za tým – študáci. Normálne ti chodili po izbách zástupcovia študentov (akási študentská rada – taká veľmi soft verzia európskeho parlamentu) a presviedčali nás, že je predsa jasné, že to boli nejaký študáci čo to ujebali a že proste sa škoda vyčísli a rozráta na všetkých ubytovaných v danom bloku a pekne sa poskladáme. My dvaja s kolegom na izbe sme na toho debila zo študentskej rady kukali jak na kokota jasne sme mu vysvetlili, že žiadne skladanie nebude, lebo my sme to neurobili a jedine kto mal náradie a prístup neobmedzený do umyvárok a priestorov kde sa dala vypnúť voda boli roboši čo to tu prerábajú, tak nech si to láskavo premyslia koho chcú bez dôkazov obviňovať. Nakoniec sme napriamo nič neplatili, ale je možné, že to skryli do nejakých iných poplatkov neskôr. Človeka šlo jebnúť z toho ako nám študentská rada vrazila nôž do chrbta. Banda zmrdov.
ygorek
Mr.Mr. 24.9.2021 v 14:21
?
Celý (profesní) život nepoužívám jiné, než kancelářské počítače a plně postačují. Mám ještě ve skříni UMAX z roku 2001 a držím ho kvůli jedinému programu, má ještě paralelní port, do kterého pasuje hardlock…
Ahoj autore. Znám tenhle archetyp o kterém tu píšeš docela dobře.
Korporát na vesnici je asi nejhorší možná věc, protože právě díky vesnickým poměrům se do korporátu dostávají naprosto nekompetentní osoby skrze protekci a šuk. Osobně nepovažuji protekci za něco až tak špatného (ano,jako introverti to máme těžší, jako vietnamci to máte těžší ještě víc…), ale ta nekompetentnost je ten zdroj problémů. Pakliže je někdo vyučený cukrář a skrze kámoše se dostane do korporátního kanclu (nedej bože aby byl povýšen kvůli tomu, že už je tam přece dlouho), tak se nedá očekávat, že bude mít schopnosti k adekvátní funkci a bude se umět chovat k okolí. A protože je tupej a mimo, tak místo reálný snahy o zlepšení věcí tam dělá hovno a čas si krátí pomluvama, vymýšlením a škozením ostatním. Tak to prostě ve větším podniku funguje…
Osobně vím třeba o řadových výrobácích, kteří měli větší vliv než mnozí team leadeři a manažeři. To vše jen kvůli tomu, že se kamarádili s někým vlivnějším. Stačilo pak,aby byl dotyčný výrobák zmrd nebo alespon hloupej a o řadu problémů je postaráno…prostě to nevyhraješ. I kdybys měl 1000 argumentů proti žádnému. NIKDY.
Setkal jsem se s tím mockrát a řešil řadu problémů, kdy mi přes mou odbornost (kvalita – nikdo kromě školených lidí s praxí 2+ let se k tomu nemohl relevantně vyjádřit, plus odpovědnost samozřejmě na mě…) začali říkat, co a jak mám a nemám dělat, že je to podle nich špatně a mělo to následky.
Myslím si ale, že jsi nějaký věci pochopil jinak, než se zdají mně:
1. To, že je v asijské kultuře zvykem se oblékat podle meřítka kancl = sako obecně lidi neví. A i kdyby, tak není moc důvod to respektovat, protože ve vietnamském korporátu jsi nedělal. Na druhou stranu ty víš, že oni to neví a že budou dle toho reagovat. Takže za tuhle část si částečně můžeš sám. (nechci zde vyznít jako zmrt, osobně bych to plně respektoval, ale chápu, že si tím zmrdi nabíjeli)
2. Nemyslím si, že by dotyční byli přímo rasisti. Prostě to jsou zmrdi a v jejich dutých hlavách se snaží být vtipní. A napadne je dřív narážka na původ, než něco jiného. Kdybys byl běloch, tak by četnost narážek byla stejná, ale zaměřili by se na něco jiného, co vybočuje z jejich průměru. (např. bys byl o to víc gay, víc divnej introvert, našli by si něco z tvých koníčku,atd…)
Na závěr bych jen dodal, že v té firmě jsi dobrovolně a pokud jsi si jistý svou kvalitou a pracovitostí, doporučil bych ti přestěhování, změnu práce, živnost,atd…. Totiž ne vždy to musí být takto. Já vypadl z korporátu po 9ti letech a jsem pracovně a obecně (s tím,co jen práce může ovlivnit) mnohem, mnohem šťastnější, přestože moje životní úroveň (měsíční volný cashflow) klesl o třetinu.
Autorovy zkusenosti je mi lito. K ukonceni pracovniho pomeru a navazani nepracovniho pomeru s Bulharkou blajopreji. Pokud jde o zmrdy, v nejvetsim % pripadu se me v zivote snazili podrazit Cinani a Vietnamci, nasledovani Germany (de, gb, nl). Pak s vetsim odstupem Cesi a Slovaci. U Cikanu nemam zkusenost, nepovazujeme-li kradez/pokus o prodej kradeneho za druh podvodu.
Po přečtení jsem poněkud rozpačitej. Přijde mi, že sám autor nějak neví co se sebou, kam by se chtěl zařadit a co by chtěl v životě dělat, nad čímž si hezky poplakal. Tak předně, narodil se tady, jeden z rodičů byl nativní Čech, chodil do českých škol, ale češtinu stejně nezvládl a mluví (píše) jako překladač strejdy Googla – tak proč se diví, že se mu posmívaj, že je rákosník? Nebo, že ho neberou jako dost chlapa, když sice je asi prej urostlej (píše, jak by hravě zmlátil skoro každýho), ale na druhou stranu mu dávaj nabídky sexu i heteráci a on sám by podle svejch slov proti homosexu nic neměl, kdyby mu to k něčemu dopomohlo – zase, co se diví, že ho ostatní neberou vážně, buzničku? Nebo ta jeho chorobná poctivost a pracovitost na jedné straně a na té druhé jeho veselá družba s agenturákama a cikánama, pročež ani jedni nejsou zrovna proslulí poctivostí a pracovitostí – co se diví, že je považovaný za falešnou krysičku a nevěří se mu?
Sice hezky fňuká nad rasismem a zmrdstvím předmileniálových generací, ale vůbec mu nedochází, že ony si jen konzervativně trvají na zachování svojí staletími prověřené tradiční kultury a nestojí o žádné multikulti vřelé bratříčkování se každého s každým. Autor nepochopil, že ostatními odmítaná jinakost nespočívá ani tak v jeho vzhledu, ale především chování a životních postojích – buď je změní anebo si bude muset počkat těch 5 dalších generací…
To je problém míšenců – chaos v identitě. Kdo vlastně jsem? Ani ryba ani rak.
At delam, co delam, nemam si z toho co odnest.
Moc rad bych se poucil ve zmrdobojectvi, ale clanek je napsan tak, ze z toho clovek vubec nechape, co teda se jak stalo. Neni v tom ani drama. Autor pise jak hotentot, cist se to neda, nepochopil jsem z toho nic. Az na jedno.
Ze je autor Vietnamec, a ma s tim zrejme problem. Coz me mrzi, na druhou sttanu z clanku je zrejme, ze vetsina toho problemu ma pricinu v autorovi, ktery s tim jaksi zrejme bojuje.
Vysmech, ze Cesi potrebuji nekolik generaci, aby zapadli do Evropy, me lehce urazi; nepotrebuji zapadnout do soucasne Evropy, neprijde mi to jako vyhra, spis naopak; a taky to znamena, ze se autor vuci Cechum vymezuje. No tak jo no, holt ke Vietnamec, vymezuje se, a pak se divi, ze to ostatni vnimaji.
A pak je tu jeste jedna vec, autor o sobe moc nepochybuje, diagnozy ostatnim stanovuje na prvni dobrou, a sam je bez chyby. Je to videt i na tom, ze napsal clanek, co je jen o jeho egu, a ani se neda cist. Jak z Google Translator
Všiml jsem si, že podobně hotentotsky psali a nadále píšou i vietnamští blogeři, v každém druhém sami sebe utvrzující, jak perfektně zvládli češtinu. Že kdyby neměli šikmý oči, tak by žádný rodilý Čech jejich rasu/původ nepoznal.
Nic není vzdálenějšího pravdě. Na iDěsu i jinde, jsem četl v průběhu cca 15 let vietnamské blogery a blogerky, zvlášť si pamatuju jednu, co si nechávala říkat česky Terka.
Bylo to s tímhle článkem, jako přes kopírák či horší. Nelogické, někdy až krkolomné slovosledy, jak by to rodilý Čech, třeba i propadlý a s hrubkama, nikdy neseřadil.
Nejsou to jen šikmý oči, co odlišují cizince od domorodce. Mám za to, že konkrétně u Vietnamců má tohle na svědomí naprosto nekompatibilní dvojjazyčnost od samotného narození, plus deformace v tom smyslu, že ani vlastní rodiče ten druhý jazyk neovládali a dodnes neovládají.
Konkrétně v Británii, je kolikrát velmi těžko, vzhledově či chováním rozeznat rodilého Brita od Poláka, který se v Británii už z další generace narodil. Jen do okamžiku, než promluví.
Myslím si, že i když se ten Polák v Británii narodil, tak i přes nerozeznatelný vzhled to pořád bude děcko imigrantů, které se bude, celkem přirozeně, stýkat hlavně s dalšími děcky imigrantů. Britové jej totiž, jako imigrantské děcko, nikdy nepřijmou „za svého“, ať má v rodném listě třeba Londýn, to je fuk.
U té rákosnické komunity je to umocněný ještě tím, jak je uzavřená, nesrozumitelná a co si doopravdy o Češích myslí.
Skutečnou pravdu, něco v tom smyslu, jak se o nás Češích baví rákosníci doma, se nemáte šanci dobrat.
Dozvíte se to jenom v řídkých případech – kdy se Vám povede rákosníka ožrat a potom nasrat tak, že se přestane kontrolovat a vyletí z něj, co byste nikdy nečekali. Stojí to strašnýho úsilí i docela dost peněz, protože úroveň sebekontroly rákosníků je až obdivuhodná. To ale není typicky problém jen našich rákosníků, ale asiatů obecně.
Mají nás ve skutečnosti za špinavé a divně smradlavé, bledé opice, dobré akorát jako snadno oškubatelné kavky.
Tato skutečnost, spolu s jinými stojí i za tím, proč Rakušané rákosníky vyprali nejenom z Vídně, skoro do jednoho, přičemž nemají větší problém například s dobře integrovanými Araby.
Rákosníka do naší evropské kultury doopravdy a skutečně integrovat nelze, ať se česky naučí, jak když bičem práská.
@servisdok
Co se jazyka týče znal jsem pár Vietnamců kdysi
Kluk 20 l7 let v ČR čeština slušná
Holka 18 7 let v ČR čeština s drobným přízvukem skoro bezchybná
Holka 13 míšenka narozená v Česku vietnamsky uměla jen základy, česky bezchybně, anglicky slušně
Matka 45 let v ČR 22 roků čeština dostatečná
Byznys a společenský okruh více český, samozřejmě hrdost na původ a úspěch.
Po 20 letech jedna dcera byznys v gastro, ale ne fast food
Druhá dělá pro EU, kluk korporát.
Matka dům v Průhonicích a stále v původním byznysu ale o 2 levely výše
Mysleli si o nás, že jsme líní a poživační, to druh éobdivovali
Tak keď si to porovnáš s tým slovenským eštebákom čo Vám to tam celé teraz riadi tak myslím, že jazykovo tí vietnamci dopadli ozaj dobre.
Eštébák to dělá schválně, aby nostalgikům připomněl Husáka a taky trochu Al Capona Bilaka – když už teda promluvil.
Všecko je to jenom kalkul :D
obecně návod jak úspěšně přežívat v korporátu (nebo velkém státním úřadě, na škole, ve sportovním klubu, v armádě nebo vlastně v jakékoli slepičárně) v případě, že buď nejsme superprůbojní nebo naopak spokojení v roli otloukánka je zapadnout a patřit do nějaké party. do jakékoli. a je to otřepané klišé, tu partu musíme přijmout a cítit se v ní jako ryba ve vodě. to nás posadí do nějaké neformální hierarchie a nemusíme se každý klovat s ostatní drůbeží. málokdo zvládne být individualita mimo partu, neklovat a nebýt klován – takového do slepičárny nic netáhne.
a je úplně jedno, jestli chodíme s kolegy po práci chlastat, jestli chodíme o přestávkách kouřit, jestli spolu krademe, jestli kecáme o fotbale nebo jestli pocházíme z podobného sociálního prostředí nebo ze stejného regionu (to tedy platí v krajských korporátech a zejména jihomoravské partičky jsou velmi soudržné)
Lze partičku vytvořit sobě na míru, respektive, stačí, sejdou-li se nejméně dva jedinci s jistou osobní odolností a zároveň selským rozumem, a je vymalováno.
To s tou partou, na tom něco bude. Když „šéf“ té party, tedy služebně starší kolega, který už má nějaké renomé v dané korpárně, řekne o nováčkovi, že je to nabubřelý kretén, co ve skutečnosti nic neumí, pak se k dotyčnému nováčkovi začne většina lidí v tom korporátu podle toho chovat. Já mám štěstí na „šéfa“, se kterým si po odborné a lidské stránce docela dobře sedneme. Je to týpek ještě ze staré bastlířské školy, takový náš Venca, co opraví všechno – auto, televizi i pračku. Já jako programátor oživuju jeho konstrukce, které navrhuje a zapojuje a přihrávám mu nápady, co by se dalo ještě zlepšit. Jako vývojový tým bychom myslím fungovali skvěle. Čili reference od něj mám v korpárně dobré.
Jinak jsem také kancelářská krysa, ale v obleku by mne do práce nenapadlo chodit. Není to proto, že si občas musím ušpinit ruce šmírem, když kutím něco pro PLC nebo HMI nějakého stroje ve výrobě a potřebuju si přeseřídit jeho mechaniku nebo doplnit sadu sensorů podle svých představ či když řeším mechanickou poruchu stroje. Ideální pro mou pozici jsou volnější džíny, v létě kraťasy, pohodlné boty a tričko. Ideální a pohodlné oblečení pod pracovní overal, když jdu do výroby.
Já ti nevím, ale fňukat nad tím, že je zeměkoule kulatá?
Celý šikmooký svět je silně rasistický vůči všem ostatním i mezi sebou. Čokolády dtto.
Vyzkoušel bych taky být tlustý vepřík, třeba na základní škole.
Mám přímou zkušenost s tím, když se přestěhuješ na západ jaké předsudky tam stále panují vůči východu, kde jsi stále druhá kategorie a až teprve když exceluješ dvakrát víc než domácí tak tě teprve jakžtakž respektují.
Z článku mám dojem, že autor nerozlišuje skutečný rasismus a obyčejné popichování vůči jinakosti. Jako poznámky na to být tlustý, být buzna, mít dlouhý nos či šikmé oči je podle mě absolutně nesrovnatelné se skutečným rasismem.
A žes nezapadl? To nezapadne často ani bílej nebo ne-buzna. Některé české korporáty se tím ani moc netají.
Každopádně změnit práci, zejména dneska, není takový problém tak vzhůru do toho.
ten rasismus trapných vtípků není skutečný rasismus, je to většinou jen taková pitomá a buranská představa o tom, co je to smysl pro humor.
Obávám se, že často je to čistý rasismus, a humor je předstírán, pro jistotu, jako únikový východ.
já bych ty burany snad ani nepodezíral. oni jsou většinou příliš tupí i na ten rasismus.
ledaže bychom tomu neříkali rasismus, ale nějak jinak. třeba jak to že on je chytřejší a líp se učí? vymezíme se vůči němu, ještě navíc na základě nějakého vnějšího atributu, třeba tělesné výšky, tloušťky, nošení brýlí, rase…
A když jde o velký nos tak je to čistý co? Přitom podstatou věci je to identické…
Když nezapadne bílej s velkým nosem tak to není nic a nic se neřeší. Když nezapadne asiat tak je to rasismus.
Bych řekl, že spíš to obviňování z rasismu je únikový východ…
+1.
Jde o odlišnost. Četl jsem citát od nějakého literáta – „dav, bez ohledu na jeho ovčí vzhled, k smrti nenávidí to, co není davem.“ Kdo nezapadá do řady, ten má problém.
Jenže levice, ve své perverzní posedlosti stejností, jež je nerozlučnou sestrou „rovnosti“, se snaží zakázat útoky na odlišnost v mylném domnění, že když se o tom zakáže mluvit, tak budou všichni stejní.
FYI, jediná relevantní definice „rasismu“ je přesvědčení, že chování člověka a jeho schopnosti jsou pevně předurčené rasou, přičemž některé rasy jsou předurčeny k lepšímu chování a schopnostem než jiné.
Jakákoli jiná definice rasismu je jen levičácká snaha represí nastolit stejnost skrze násilnou nivelaci.
tydle typy nejsou schopný něco takovýho předstírat. Oni se prostě chovají přirozeně.
Článek, ač pravdivě popisující všelijaké zmrdipraktiky, mi spíše připadá jako hořkost míšence, který prostě nezapadá (dost možná ani do jednoho ze světů) a tak si z toho udělal pózu a zapadat se ani nesnaží – naopak, snaží se vyčnívat (ať už nevítanou aktivitou nebo paktováním se s agenturními a cikány) a pak si stěžuje, že jsou na něj zlí. Je to maloměsto – kompaktní kolektiv podobných osob, které nemusíme mít rádi, ale musíme respektovat soudržnost a pravidla. Lék existuje – přestěhovat se do Prahy.
Praha. Taková díra.
Praha je fajn (někdy bohužel). Je to hezké a relativně bezpečné město, což sem láká cizáky a typy jako je autor.
No, presne. Jak nekdo nezapadne ve svoji vesnici nebo se zene za kostma padajicima ze stolu ci primo pecenejma holubama, vezme to na Prahu. Urcite je spousta takovejch fajn, ale smesne viditelnej je ten druh, co sem psal uzasnej, nechtene vtipnej clanek Bytova otazka v Praze.
A jak jsi s tím bydlením vlastně dopadl?
Ja dobre. Prenechal jsem Prahu Brnakum, Ostravakum, Slovakum, Cinanum a Rusum a presunul jsem se do pekneho jihoceskeho mesta. Takze uz nemusim nikomu zavidet, ze je naplava.
Nic divnyho. Ve meste se vetsinou brambory neokopavaji a dneska je tam vice kancelari, nez fabrik. Takze ten prislib prace v teplicku u stolu tam proste je.
Me to taky nikterak neudivuje. Mmchd, zminovany clanek, svym kouzelnym knouranim me bavi i na treti precteni: https://dfens-cz.com/bytova-otazka-v-praze/
Praha je hezky mesto. Napriklad takovej Londyn neni tak hezkej, ale taky to bejvalo hezky mesto. Nez…
Diversity is our strength!
Urcite,… jen jde o to, kdo to rika…
Sadiq Khan…
Praha už bohužel taky ne.
Naopak. Zvlášť co povodně vyčistily Karlín. Na Praze je dobrý, že to nejsou žádný opravdu špatný čtvrti. Jižák nebo Stodůlkách a podobný sice nejsou žádná hitparáda, ale do „bad neighborhood“ maj hodně daleko.
Londýn má hezký místa, ale taky fakt špatný a měl je vždycky. Ať už tam žili Pakoši nebo Irčouni a chudina.
Podle mých zkušeností je zcela mylné spojovat zmrdství s generacemi, natož z toho o těchto generacích vyvozovat závěry. Zmrdi jsou napříč všemi generacemi, byli, jsou a budou – není úniku.
Únik je v osobnosti šéfa. Pokud je šéf normální, rovnej, čestnej člověk, vybere si takové i své spolupracovníky. V normálním kolektivu se kurva nechytne. A platí to samozřejmě i obráceně. Normální člověk mezi zmrdama nemá šanci. Buď se ho zbaví, nebo ho to tam bude tak srát, že půjde sám. Bohužel normální lidi aby člověk pohledal.
S tímto souhlas. Vidím tady spoustu komentů ve smyslu, že je třeba respektovat pravidla party a zapadnout. S tím se dá souhlasit jen zčásti, protože co když je ta parta z větší části tvořená lidmi bez jakýchkoli morálních hodnot nebo základní slušnosti? S vedením, které to buď ignoruje, nebo rovnou podporuje? V takovém týmu není možné „zapadnout“ a zároveň se nevzdat vlastní integrity. A zachovat si důstojnost, ale zůstat stranou je zase nevýhodné z mnoha jiných, zjevných důvodů. V postatě se dá říci, že ideální řešení to nemá, je to buď být bitch anebo outsider. To je jak vybírat si mezi ebolou a tuberou.
Myslím, že zatiaľ zďaleka nenastala tak zlá situácia na trhu práce, aby bol človek nejako zásadne nútený okolnosťami k tomu, v takom kolektíve zostávať.
Zmrdství se pěstuje skoro v každé dostatečně velké firmě. V korporátu je to prakticky téměř jistota. Největší výhra je firma o deseti patnácti lidech s normálním majitelem. Nikdo s nikým nešuká, nikdo proti nikomu neintrikuje, nikdo nikoho nepodráží a vztahy bývají spíš přátelské nebo alespoň kolegiální. Když do takhle malého kolektivu přijde zmrd, většinou se nechytne a všechny si znepřátelí. Jinak pokud jde o to oblékání, tak moje zkušenost říká, že naopak zmrdi, narcisti a psychopati chodí většinou v obleku (nebo aspoň v košili), zatímco normální člověk, se kterým se dá normálně mluvit, chodí v džínách (kraťasech) a v tričku. Jsou samozřejmě výjimky na jedné i na druhé straně, ale obecně to tak je.
Ty krádeže výpočetní techniky nechápu. Kdo to má zapotřebí a co s tím pak dělá? Tyhle kancelářský počítače se většinou nedaj na nic kloudnýho použít.
krade se všude. je to v nás jak v koze lůj. dokud se drží nějaké rozumné dekorum, tak to nemá smysl řešit – typicky vytisknu si v práci pár soukromých stránek – to je totiž krádež jako každá jiná, něco, jako když na stavbě vezme makáč do kapsy pár hřebíků, aby si doma spravil pár planěk u plotu.
v kancelářích se krade kafe (kilová balení pro krmení automatu, z kterého je kafe zdarma v neomezeném množství pro celé patro), mlíčka do kafe, cukr do kafe, toaletní papír a mycí prostředky (pokud nejsou někde v kumbálu pod zámkem, a pokud jsou, ztrácejí se sotva načaté roličky), kradou se varné konvice, mikrovlnka z kuchyňky, balíky papíru do kopírky…
Ale to já chápu. Já se jenom zamýšlím nad tím, co s tím ty lidi pak dělaj. Hřebíky na opravu plotu, jasně, ale netuším, na co by mi bylo vzít si domů třeba starej monitor. Co bych dělal se starým kancelářským počítačem? To jsou vlastně krámy.
Pohledem na Aukro, Bazoš ap. se dá zjistit, že prodat lze téměř všechno, když se to šikovně zabalí.
Monitor s bomba příběhem, vole. Ty bys za pár stováků nekoupil monitor, na který prý kdysi čuměl sám Hřib? Kdybys byl jeho fanda? :D
To je asi fakt. To mě nenapadlo.
Takle za pár šupů kurví trh těch šupáků mraky, rozkradou to „zadarmo“ a dávají pod cenou, jenom aby si mohli bezpracně namazat držku.
Vobčas je to až absurdní, dyž se mrkneš na jedno-dvě fóra a nějakej ten bazoš, sou tam furt ty samý huby, rozkšeftujou takle firemního za hodně vysoký desetitisíce ročně, stovky i tisíce kusů zboží načerno a cajk, to žádná živnost není, vo to se nikdo nezajímá. Zkus ty někde dělat nějakou službu pro lidi a máš tam na udání kontrolu do pár tejdnů.
Asi sis ještě neudělal výlet mimo svoji bublinu. Já začal na soc. sítích sledovat skupinu městské čtvrti a někteří lidé tam nabízí běžné drogistické zboží, které „již nepotřebují“. Jako například vůně do záchodu. Jednou k tomu byla jako bonus zadarmo ta pověstná role nejlevnějšího toaletního papíru.
Pamatuji taky časy v korporátu po vysoké a o některých patrech budovy, kde sídlila oddělení lopat, se uklízečky vyjadřovaly jako o divé zvěři. Kradlo se tam třeba i tekuté mýdlo z dávkovače.
Znam typka, co ma timto bordelem zamrdanou celou pudu v baraku. On krade proste proto, ze ‚by se to mohlo hodit‘.
U mě vede zaměstnanec, který si z práce vozil domů v kanistrech pitnou vodu.
LWG:
„…si z práce vozil domů v kanistrech pitnou vodu…“
– – –
Ta voda se dá použít. Já znám horší případ.
Bral vyhozený vařiče, elektrický dvouplotýnkový. Ale to byly fakt kusy. Skřenčelý bakelitový knoflíky, rozsypaný nepoužitelný plotny, podeformovaný spodní plechová část, otlučená a obvykle nevyrovnatelná ta horní. O šňůrách i koncovkách škoda povídat. Viděl jsem desítky kusů připravený na transport, v sídle jich prý měl již snad stovky.
(Ing. ekonomie, uměl se domluvit anglicky. Za starého režimu byl rok v Anglii. Důvěrník StB, držitel konspiračního bytu. Alkoholik).
Tohle už bude regulérní duševní porucha, nejspíš z toho chlastu. To už bych s běžným kradení nesrovnával. To je jak ti křečci co maj plnej byt balíků novin nebo pytlů spláclejch petflašek
Cywe díval ses v poslední době na cenu papíru? Tímdle tempem dožene, možná i předežene cenu železa do konce roku.
Tezko. Zelezo zdrha jeste rychlejc.
Ani ne. Železo se vypotácelo z nějakejch 3,5 předloni na 5,5 teď.
Papír měl dva roky zpátky cenu 00hovno, neska už je 4 voči za kilo. Padesátník za poslední dva týdny.
Jenže tihle křečci nikdy nic neprodaj. Maximálně v tom uhořej, když jim ten bordel chytne.
shane:
„…regulérní duševní porucha, nejspíš z toho chlastu…“
– – –
Nejspíš byla. On ale kradl i jinak – ulejval koncentrovanou šťávu, co měl někdo v lednici, po jednej či dvou cigára z krabiček na stole, sem tam i celá svačina se vypařila.
Mě jednou šlohl dvě kovový dvacky – tehdá ale byl opravdu jedinej možnej pachatel on, takže musel vracet, bo jsem to normálně bonznul.
To mi taky jeden delal, stacel si vodu z firemniho Culliganu na chodbe do svejch PETek a tahal to domu. Nakonec se mi ho podarilo presvedcit, ze ty dreveny palety, co se valeji za firmou, nejsou nase, takze kdyz je corne a rozebere, tak ma na doma topeni. Mel neskutecnou radost, hlavne z toho, ze se muze nekde realizovat a neco slohnout. Ty palety byly nevratny a dost rozbity, hazela je tam pres plot firma vedle, aby meli volny nakladaky (spedice), pricemz rozbity jim byly k hovnu a nemeli se toho jak zbavit.
Sysop: Já jeden čas vodu v petkách tahal také, protože jsme doma neměli žádnou pitnou vodu. Firma to ale věděla a neměla s tím problém, něco jako „oukej, pokud si sem nebudeš jezdit s cisternou“. Teď už pitnou vodu vyřešenou mám, ale v tom období to byla vítaná pomoc.
Kdyby za mnou zamestnanec prisel, ze doma nema pitnou vodu, tak mu radeji necham domu poslat paletu baleny vody, nez aby se tahal s flaskama a jeste mi to cmrndal po chodbe. Jsme lidi a pochopit se da ledacos, kdyz to dotycnej rekne. V pripade mnou popisovaneho typka ovsem jde o principialni pristup k veci. Ukrast, co neni pribity.
Tohohle bych asi vyjimecne chapal. Treba ma doma hnusnou vodu (kamos ma 60m vrt a to je teda chutovy peklo, i kdyz nezavadna). Pokud zaroven nestiha po praci samosku popr. v ni nemaj petilitrovy PETky, pak by mi ten kanystr v praci prisel pochopitelnej.
Jestli nekdy pojedu do Svedska, asi si taky s sebou vezmu kanystr/demizon, tam byla voda z kohoutku neskutecne lahodna.
Když jsem měl naposledy vlastní kancly v jedný pražský kancelářský budově, tak to bylo tak, že měla společný hazjly a kuchyňku vždycky pro čtvrtku patra a nedělalo to několik let problém. V tý době začaly být v módě coworkingový prostory pro ty mladé, slušné a nadějné podnikatele. Takže se vedle nás jeden takovej usadil. A pak to začlo – mizelo opravdu vše – mejdlo, hajzlák, žárovky na chodbě i na hajzlu, nově daný vonítka do hajzlu, vypínače, zásuvky, cokoliv, co nebylo přišroubovaný a občas i to, když sem si nesl kafe z automatu do kanclu a odložil sem si ho v kuchyňce, tak do 5ti minut bylo v prdeli a když sem tam byl poslední měsíc, tak zmizela jednou celá mušle. Fakt jako cikáni. Byl tam jako doma nějakej týpek, co psal na bložínky, že podnikatelé by neměli dělat za méně jak 1000Kč/hodina (bavíme se tak o 2014) a měl tam o tom dost přednášek.
No, neměl sem o podnikatelích v coworkingu moc velký mínění ani předtím, ale po téhle zkušenosti se dostalo na o hodně nižší level.
Kdyby mi nekdo coroval i kafe, tak by to melo dve faze – skryta kamera a pak deka.
Staci do toho kafe nachcat a po ukradeni poslat podezrelejm video, co za lahudku zrovna dotycnej pozil.
To nemělo cenu. Už po 2 týdnech, co se coworking nastartoval, nám bylo jasný, že ukradnou všechno, tak sme tam nic nenechávali. Navíc tam byl pokaždý někdo jinej, jak se tam lidi točili. Tyhle položky, jakože kafe v kelímku, mušle, vypínače a zámky ve dveřích mě vždycky jen přiváděly do úžasu, nic jiného. Že má mladý podnikatel litr na den v coworkingu, trojku na „přednášku“ a pak jde a ukradne mušli z hajzlu, tam prostě moje duševní schopnosti nejsou z to pobrat tuhle logickou souvztažnost. I když jsem to pak identifikoval jako způsob, jak tyhle coworkingy i z největších zoufalců vyrazej dvojku za „přednášku“ jako u AmWay blahý paměti.
Nakonec sem byl rád, že sem to tam celý zrušil. Daný coworking poté asi 3x změnil jméno, brand i majitele a poté skončil se sekerou asi 20míčů, co je mi známo.
Hele kdysi sem taky v práci pár dnů „krad“ pitnpu vodu do kanystrů.
Tehdy nám rupla vodárna a byli sme bez ní 3 dny.
A napadlo je třeba se zeptat, esli pro ten a ten důvod by šlo si tejden vozit vodu v bečkách a případně dyby to byl problém, tak třeba za nějakej stovák?
Tohle taky nechápu. To už by musel bejt v práci šéf fakt kretén aby řek ne a abych byl za debila co potajmu točí na hajzlu vodu do kanďáku, tak za to mi těch pár kaček fakt nestojí. Dvoulitrovka v Lidlu stojí asi tři káble a kolik toho asi tak vylemtám, když jsem třičtvrtě dne v práci?
Tak. Z minulotýdenní, popracovní debaty s kinooperátorem Dolby:
Některým lidem stojí i za to, například na hajzlech kina, ze spolehlivě a pevně uzamčené schránky na hajzlpapír, během promítání filmu jej kompletně vymotat (velká role, prý tak 400-500m) a ještě se vrátit dokoukat zbytek filmu.
Šlohnou používanou hajzlovou štětku, nebo úsporku, ba i obyč žárovku nad zrcadlem. Dokonce se prý ztratilo i nově namontované prkénko s deklem.
Naprosto cokoliv, co se dá ukrást a není to zrovna zabetonované/přivařené/vysoko/těžké. S těmi posledními dvěma kritérii si poslední dobou nejsem tak jist.
Ztratil se doslova veterán – stroj, co si za dobu své životnosti, na sebe vydělal už nejmíň 1000x. Na místní, vlastně příměstské zavážce stavební suti a jiného podobného bordelu, se přes noc prostě vypařil historický, sovětský pásový traktor DT-75. I se specifickou, širokou „zákaznickou“ radlicí i hydraulikou, vyrobenou lidmi z TS přesně do místních podmínek. Asi Marťani.
Ten traktor by mě docela zajímal. To není úplně věc, která by se dala nenápadně propašovat v kapse přes vrátnici.
Nečetl jsi před pár lety, jak šlohli do sběrných surovin celý železný most přes řeku?
https://www.lidovky.cz/svet/cesti-zlodeji-ukradli-desetitunovy-most-a-zaujali-cely-svet.A120502_102446_ln_zahranici_mtr
Ovšem koukám, že to není jen české specifikum:
https://rg.ru/2019/05/29/reg-szfo/v-murmanskoj-oblasti-ukrali-most-cherez-reku.html
S člověkem, co s tím détíkem jezdil, se znám jenom od vidění, z hospody.
Vyprávěl tam, že se to stalo asi v noci na sobotu, protože v neděli si měl někdo okolojedoucí všimnout, že tam traktor není, vždycky stál zaparkovaný poblíž buňky. Šerloci měli na místě zjistit, že Marťani si museli dovézt jak trochu benzínu s olejem, do toho startovacího motorku, tak i naftu do hlavní nádrže. A taky to, že détík asi vyjel na pravděpodobný podvalník vlastními silami. Benzín i naftu měl totiž ten řidič v důkladně zabezpečené buňce u skládky, v traktoru prý nesměl přes víkend nic nechávat – a z buňky se mu nic neztratilo, ani se nikdo nepokusil ji vykrást. Nikde tam prý nebyly stopy po nějakém násilném vlečení navijákem. Nezjistili prý ani, co za sestavu to asi odvezlo, protože tam byly z pátku četné otisky pneumatik od spousty aut, která tam ten bordel navážela.
Détík byl v majetku TS a skutečně to vypadá, že po něm nešli jako po stroji, ale spíš po veteránu. Moc těchto traktorů už asi po ČR nejezdí. Je to uzavřené, pojišťovna to měla zaplatit, akorát TS momentálně nemají čím ten bordel na skládce rozhrnovat.
Zajímavé na tom je, že nikdo ani žádnou náhodou, neviděl na silnici, nebo na té odbočce ke skládce tahač s podvalníkem, co veze pásák. Je to sice kousek od silnice II.třídy, po bývalé jezedácké, panelové odbočce asi tak 500-600m, ale není tam moc vidět. Je to za výběžkem lesíka, za kterým je právě ta díra do pekla, kterou tím bordelem zaváželi.
Možná to měli zloději i zaplachtované – sám netuším, jak se taková věc krade :D
Časem se v nějaké sbírce určitě objeví, to je nepochybné, akorát že to nemusí být v ČR. Na železo to určitě nikdo nekradl.
…a nebo je touhle dobou nekde s UKckama v Polsku na stavbe.
servisdok 24.9.2021 v 16:01
Na takovéhle případy se přijde náhodou.
Sousedovi volal brantranec:
-Hele, co u nás děláš?
-???
-No, teď mi projelo pod voknem tvoje kobelko…
S pomocí PČR byl stroj již naložený na podvalník nalezen a zadržen.
Strojník byl překvapen, „majitel“ ho požádal o převezení stroje do sousedního katastru k podvalníku, protože bagrista onemocněl.
Posádka podvalníku měla řádnou objednávku na přepravu.
Firma, která vydala objednávku a zaplatila zálohu na přepravu, neexistovala.
V jedne instituci 50m od Staromaku odnesli z patra, kde zrovna zkouseli hudebnici Vivaldiho, zachod i z nadrzkou, normalne nainstalovanej. Netusim, jaka je na cernem trhu likvidita pouzityho hajzlu z kteryho jeste bimbaj kusy trubek a crci voda. Ale pripada mi, ze kdyby zlodej vlozil usili a um do poctive cinnosti, vydelal by vic.
Tak ale taká krádež je dvojnásobná radosť. Prvý krát sa tešíš keď sa ti to podarí ujebať a druhý krát sa potešíš keď zistíš na čo ti tá ujebaná vec bude.
A tu som si spomenul na vec čo sa stala u nás na intráku keď som bol prvák na výške. Prerábalo sa voľačo na našom bloku na všetkých 9-tich poschodiach (už neviem čo) už pár týždňov keď zrazu sa zistilo, že na všetkých umývadlách v umývarkach ktosi ujebal vodovodné batérie. Sofort sa vedelo kto je za tým – študáci. Normálne ti chodili po izbách zástupcovia študentov (akási študentská rada – taká veľmi soft verzia európskeho parlamentu) a presviedčali nás, že je predsa jasné, že to boli nejaký študáci čo to ujebali a že proste sa škoda vyčísli a rozráta na všetkých ubytovaných v danom bloku a pekne sa poskladáme. My dvaja s kolegom na izbe sme na toho debila zo študentskej rady kukali jak na kokota jasne sme mu vysvetlili, že žiadne skladanie nebude, lebo my sme to neurobili a jedine kto mal náradie a prístup neobmedzený do umyvárok a priestorov kde sa dala vypnúť voda boli roboši čo to tu prerábajú, tak nech si to láskavo premyslia koho chcú bez dôkazov obviňovať. Nakoniec sme napriamo nič neplatili, ale je možné, že to skryli do nejakých iných poplatkov neskôr. Človeka šlo jebnúť z toho ako nám študentská rada vrazila nôž do chrbta. Banda zmrdov.
Mr.Mr. 24.9.2021 v 14:21
?
Celý (profesní) život nepoužívám jiné, než kancelářské počítače a plně postačují. Mám ještě ve skříni UMAX z roku 2001 a držím ho kvůli jedinému programu, má ještě paralelní port, do kterého pasuje hardlock…