Kniha (+DVD): Jak vítězit ve rvačkách - zpět na článek

Počet komentářů: 429

  1. Zajimavy tema, zajimava diskuze.

    Moje osobni zkusenost z ruznych mist na celym svete ze pokud se clovek musi uchylit k nejaky sebeobrane, tak uz v podstate „prohral“. Spravny pristup je pouzit vlastni inteligenci a jakymkoli violentnim stretum se vyhybat. A to tim zpusobem ze se vubec ani nepriblizit do situace ktera ma potencial v neco nasilnyho eskalovat. Kdyz je nejhur tak utyct, coz jsem nikdy nemusel. Prezil jsem toho takhle pomerne dost, vcetne uprchlickyho tabora kde se lidi vyhazovaly z okna a ruzny mista vsemozne na svete kde urcite nebylo moc bezpecno.

    1. Mám kupodivu úplně stejnej názor (ač jsem teda nezažil nic z toho jmenovanýho, jen pár blbostí). A *vždycky* jsem si zpětně říkal, ty voe, to mohlo skončit ale kurva špatně. No ale chtěl jsem říct, že vždycky se vyhýbat jde tak nějak pokud je člověk sám. S rodinou je to dost na hovno.

      1. Zazil jsem toho pomerne dost ale indidentu kdy doslo k nejakymu stretu bylo absolutni minimum. Jednou mel v Torontu kopnul cernoch v autobuse ale byla to moje blbost. Jinak je proste potreba nedelat veci a nelezt do mist kde hrozi problemy – a urcite takovy mista jsou. Jednou jsem treba s autem se znackama s Miami Dade nahodne vjel nekam do Bronxu kdyz jsem se ztratil v New Yorku a negri co postavali na rohach ulice se ke mne zacli nebezpecne blizit, ale rychle jsem odjel do pici, takze dobry.

        V Evrope bych vubec o nejakym nebezpeci neuvazoval. Jednou me zastavil nejakej podivnej picus nekde v Kladne a pozadoval pomoc, jako ze je odnekud z prdele a chtel mi prodat prsten tak jsem ho poslal do prdele a odjel. Reseni jednoduchy – nezastavovat. Atakpodobne.

        Jak se clovek dostane s nekym do kontaktu, je to uz v prdeli. Je potreba se vyhybat. Nejaka zbran nepripada v uvahu – to uz je extrem. Mozna ze v pristich letech se situace zmeni cim vic pujdou veci do hajzlu, ale za stavajici situace je to bezpredmetny.

        Proste je potreba uplatnit mozek, ne svaly nebo nejaky zbrane.

        1. Samozřejmě je nejlepší vyzařovat takové charisma, že ani nejstupidnějšího notorického bijce nenapadne tě bez jakéhokoli zjevné příčiny při míjení na ulici praštit a domlátit, čeho jsem byl u pár nešťastníků, kteří zřejmě dost nezářili, již svědkem. Pro ty dementy to ale zřejmě byla zábava anebo způsob sebe -ukájení či -realizace. Výhoda 1. rány, zvlášť absolutně nečekané, je neoddiskutovatelná. Co tedy dělat? Vždy držet preventivní odstup, každý pokus o vstup do osobní zóny eliminovat nekompromisním stanovením distance a při jejím překonání okamžitě bít první? Ani to vždy nejde.

          1. Já měl kamaráda mohutné postavy (195cm a 125kg), který si přivydělával jako vyhazovač. Šel z něj docela strach*. Přesto se vcelku pravidelně stávalo, že to nějaký provokatér, bijec nebo ožrala zkusil. (Ti se pak přesvědčili, že je nejen velký, ale i překvapivě rychlý). Mimochodem zde tolikrát doporučovaný teleskop na něj ukrutně nefungoval.
            __

            * Jednou hlídal na koncertě a kapela si raději zaplatila vstup na vlastní vystoupení, než aby mu to vysvětlovali.

            1. Ad nefunguje teleskop
              Ano. Není nijak výjimečné, že člověk trénovaný s otužilymi uderovymi plochami je schopen ránu teleskopem vykrýt holým předloktím. A k dalšímu úderu již nedojde.

              1. Na vnější straně pochybuji, ale při vstoupení dovnitř do úderu docela určitě, ani nemusí být enormně otužilý. Ostatně právě proto je mnohem lepší hůl, která umožňuje bezproblémově i bodné techniky.

                1. Hůl je lepší než teleskop, s tím souhlasím.

                  1. Čím delší tím lepší. (S tyčí jsem cvičíval před dlouhými lety při tréninku Hung Gar. Ale chodit s ní po venku snad jedině v převlečení za Gandalfa :)

                    1. To je ale dlouhá tyč, ne? My cvičíme s hanbó – kolem 90 cm.

                    2. Je (cca 180cm).

              2. hellfire 6.9.2022 v 19:34

                Rána teleskopem holé předlokí nezlomí?

                1. Ne nutně, viz výše.

                  1. ocs 6.9.2022 v 22.15

                    Po zkušenostech z úrazů v rodině bych byl ochoten tvrdit, že ve většině případů zlomí, ale je to sociální bublina, jistě.

                    Co mě zajímá ještě více je použití pepřového spreje k odvrácení útoku psa těžšího padesáti kilogramů. Popis praktických zkušeností jsem nedokázal najít. Vtlačení prstů do psích očí účinkuje spolehlivě, ale bývá následováno šitím roztrženého předloktí, v případě kolegy i měsíční pracovní neschopností…

                    1. Nejde o sociální blbinu, nýbrž o zachycení zbraně na správném místě (co nejdále od konce, tedy po vstoupení dovnitř úderu třeba někde v polovině). Čím blíže ke konci, tím jistější zlomenina; čím dále od konce, tím jistější bezpečné zachycení.

                      Stran pepřeného psa žel neporadím. Mne kdysi dávno učili, že i na psa je nejlepší ta hůl, ať již hromová (optimum) nebo aspoň stará dobrá břinkovice. Není-li jí, pak (aspoň improvisovaný) rukáv. Jinak je to na prt, resp. s ošklivým zraněním nutno počítat. A prý že nejlepší je kombinace zakleknutí (psího hrudníku, nikoli firmy, to je zase jiný sport) a případně, zakousne-li se do ruky (v rukávu lépe) pak objetí krku tou druhou a zlomení vazu. V praxi jsem to ale nikdy nezkoušel, psy jako spotřební materiál jsme k dispozici neměli :) O pepřáku tehdy nepadlo ani slovo, u nás se snad ani běžně nevyskytoval, ač Mace byl přinejmenším z literatury dávno známý. Sám bych tomu ani v tomto případě nevěřil.

                    2. Asi to není úplně adekvátní odpověď, ale dost se toulám po venkově a občas nějaký ten pes testuje, zda by mě dal. Zatím vždy (!) pomohlo mé shýbnutí a sebrání imaginárního kamene s naznačeným házením. Tohle musí mít nějak zděděné, nemohli to všichni zažít, ale asi je tam nějaká předaná zkušenost, že opice umí házet. Při venčení menšího psa pepřák nosím, ale zatím se nic nedělo. Pes je inteligentní zvíře, většině útoků se dá předejít postojem, náznaky. Co jsem si načetl a asi bych použil, obětovat ruku, pes se zakousne a pak mlátit do čenichu, případně ty oči. Ale i při běhání po napadení dogou jsem se s ní bez problémů nějak domluvil a vodil ji po jisté vsi, než jsem našel komu asi patří ;).

                    3. To o těch kamenech jsem taky slyšel nebo četl už dávno. Osobně jsem nezkoušel. Nedávno jsem byl konfrontován s bulteriérem v lese, jehož majitelka (holka kolem 20 let) ho měla navolno, přestože ji vůbec, ale vůbec neposlouchal. Když jsem přišel blíž, pes mi běžel naproti, tak jsem se zastavil na místě a čekal. To je celkem rozumná reakce, protože 1) neutíkáte (psi rádi něco pronásledují, třeba cyklisty nebo i auta) a 2) nepřibližujete se = není to ani náznak útoku.

                      Majitelka si pro něj šla (se slovy „on nic nedělá“, což tvrdí naprosto každý debilní majitel debilního psa), zmetek se rozběhl ke mě, narazil mi do nohy a běžel někam do lesa, majitelka si ho tam pak chvíli honila. V tu chvíli jsem si šel po svejch.

                      Fakt přeju takhle debilním majitelům nějakýho nervózního, co vlastní a nosí a toho zmetka jim odstřelí, protože nechce čekat, jestli to hovado si chce jen hrát nebo si ho jen očuchat nebo se i zakousnout.

                    4. Bohužel, stejná příhoda s pitbulem, jen jeho majitel byl navíc holohlavý pit-čus. A ještě tam šel se svojí babou, což je tuplovaný průser.
                      Pitbul bez náhubku se ke mě přiřítil, skočil mi tlapama ha břicho a jal se mě očuchávat.
                      „von je hodnej, von se chce jen mazlit“

                      Pak nastal slovní konflikt s jeho majitelem a výměna ve stylu jestli mám okamžitě zavolat městapo, nebo jestli mu míní dát vodítko. Protože tohle by si u soudu pěkně odesral.
                      A ještě začal být agresivní (ten pičus, ne pes).

                      Bohužel, v těchto případech člověk nemůže zastřelit majitele, čímž by lidstvu prokázal velkou službu. Ale musí si ty vyřídit s tím nebohým nevychovaným zvířetem.
                      Respektive, v předměstích a parcích by se musel plížit s vytasenou zbraní, protože v tomto případě to proběhlo v několika vteřinách, kdy na mě ten pes skočil.
                      Ani jsem nestihl probrat, jestli mám v kapse něco čím bych se mohl bránit, nebo jestli jsem si na tu procházku nic nevzal.

                      Pokud je pes jeden, tak je asi nejlepší si omotat kolem ruky bundu a nechat ho zakousnout do ní, protože pak se nemůže zakousnout jinam. A pak mu asi zakleknout krk (jak to Babiš udělal živnostníkům).

                      A z palných zbraní je opravdu účinná akorát tak lupara, třeba v menší brokové ráži. Už podle svého názvu. I tak si myslím že ji siciliáni používali spíš na toulavé psy, než na opravdové vlky.

                    5. Kabrnak: Pár Pitbullů znám a jsou to mazlíci.

                    6. Forge: Mně jako náhodného kolemjdoucího nezajímá, jestli je ten štěkající zmetek mazlík nebo ne. Stejně tak mě nezajímá, jestli si mě chtěl očuchat nebo si se mnou hrát nebo se chce zakousnout. Nechci mít ani utrženou ruku, ani špinavý, oslintaný nebo potrhaný oblečení, ani blbé modřiny, protože ten zmetek je zvyklej skákat na lidi (včetně majitele), protože ho to baví – jenže když na vás skočí s rozeběhem 30 kilo a zaboří do vás ty svoje kopyta, tak to pocítíte a příjemné to není.

                      Prostě nechci, aby se ke mě přibližoval cizí pes. Pokud to majitel nedokáže zajistit, ať si místo psa pořídí třeba morče.

                    7. mjfox: To, že k tobě přiběhne pes a oslintá tě, je běžné riziko, když chodíš po venku.Téma je o útocích.Tos to poplet.

                    8. Forge: stejnou logikou je běžné riziko, když pustíte psa na volno, že ho někdo odstřelí. Přijde mi, že jste to poplet spíš Vy.

                    9. Jo, to si musí sám paníček, dle regionu.

                    10. Forge: Běžné riziko? Pokud je majitel debil, tak ano.

                      Fakt nevim, kde se bere přesvědčení pejskařů, že ten jejich zmetek může běhat na volno, otravovat lidi, skákat na ně, všechny si očuchávat, oslintávat nebo si s nima hrát a všichni to musejí mít rádi.

                    11. mjfox: Moji psi choděj po chodníku!Bez vodítka.Ale ty asi žiješ ve městě a jsi higyenik.A už konec.Téma bylo o tom, jestli se někdo bránil útoku psa.Dobrden!

                    12. To Mjfox :
                      Proč hned zmetek a takovýho rozčilování? Vono to platí i obráceně. Schválně poraď, co dělat s lidma, co zas bez dovolení hrabou na cizího psa nebo se pokoušej ho krmit. Aspoň jednou do měsíce, vidím nějakýho troubu, co přes plot strká laskominy a pokouší se našeho moulu ňuchtat.

                    13. Slecna Ling: jak to s tím souvisí?

                    14. To Fatdwi:
                      …že je děsnej problém, když nevychovanej pes běhá na volno, ale já vidím trochu problém na obou stranách. Jsou holt nevychovaný psi a zas nevychovaný lidi. Náš Knedlík chodí na vodítku a pro jistotu s košíkem, ale co ty lidi nutí ho na prochajdách ohmatávat, to nepochopím. Nechám třeba psa před obchodem uvázanýho, vylezu ven a někdo, koho vůbec neznáme, si ho hladí. Proč? Knedla je sice dobrák, ale já bych na cizího psa, nota bene starýho a bojový plemeno radši nešahala. Některý lidi by asi nejspíš tedy taky neměli chodit na volno.

                    15. Slecna Ling: takže nijak. Jen hloupé odvádění pozornosti ve stylu „a vy zase bijete černochy“. Množina těch, kterým vadí cizí pes, co na ně skáče bude s množinou těch, kteří na psa bez dovolení sahají limitně nulová.

                    16. Asi vám nerozumím, ale to je v pohodě, ráda si to nechám vysvětlit…co jste si teda přál slyšet? Mi to teda jako limitně nulový nepřijde, ale může to bejt prostředím a je fakt, že vy ty darovaný pamlsky kolem našeho plotu nevidíte a nesbíráte. Já jo. A sere mě to.

                    17. A to ňuchňání je tu taky častý. Asi si Texaský děti připadaj nesmrtelný a myslí, že každej pes je strašně friendly.

                    18. Slecna Ling: tedy znovu a po lopatě:
                      a) Vadí mi (stejně jako mjfoxovi, proto jsem se zapojil) pes, co skáče a páníček, co to omlouvá „on nekouše-nic neudělá-bla bla“, ačkoliv už mám bundu od hlíny a poslintaný kalhoty – toto je problém majitele, je to v kompetenci majitele a neumí-li to majitel zajistit, ať se psem neleze ven
                      b) Jestli tomu psovi někdo dává tatranku a chce se s ním mazlit mě nezajímá a nijak to s tím nesouvisí. Není to ani v nejmenším omluva pro výše uvedenou neschopnost svého psa ovládat.

                      Takže já Vám věřím, že Vás b) sere, ale nijak Vás to neopravňuje k a).

                    19. Tohle se mi nedávno stalo taky. Z řeky vylítl hafan (to je dnes jakási móda nechat hafany řádit v řece nebo místním rybníce), peláší si to rovnou ke mě a tlapama od bahna skočí rovnou na mě. Odehrálo se to v podstatě v několika sekundách.
                      Majitelka, 40kg blondýna ho ode mě musela fyzicky odtáhnout, na povely nereagoval.
                      No zlé úmysly neměl, jen si chtěl hrát.

                      Co v takové situaci člověk může dělat? Mám toho chudáka (co ho majitelka neumí vychovat, že na cizí lidi se neskáče) začít mlátit nebo na něj stříkat pepřák?
                      Nebo mám nafackovat majitelce, či co ?
                      To je v podstatě neřešitelná situace.

                      Napadlo mě ho chytnout za kůži na krku a odhodit ho nebo s ním trochu praštit o zem. Ale říkám si, že to by se mohl začít bránit a pokousal by mě.

                    20. Kabrnak:Tak se tomu poddej a nebuď divnej.Řešíš mouchy!

                    21. Peprak na panicku? Se slovy ‚sorry, jen jsem si chtel hrat‘?

                    22. Klystýr pro paní baronku?

                    23. JH:Židli!

                    24. fatwi: Zoo cedule:“Nekrmte zvířata!“.A je to marný, je to marný, marný, marn, mar,ma,m.

                    25. Forge: jste se jaksi střelil do nohy, protože v zoo na mě nemůže exponát skákat, ani kdyby chtěl. Ale pokud navrhujete, že volný pobyt psů = zakázat, tak za mě vlastně v pohodě.

                    26. Fatwi: Asi žijem každej v jiným Vesmíru.To bejvá.

                    27. Slecna Ling: Protože se mí nelíbí tohleto zlehčování, že „jsou to mazlíci“ nebo „musíš počítat s tím, že tě cizí pes poslintá“. Nechci, aby mě jakýkoliv pes obtěžoval, majitel si to má zajistit, to je vše. (Označení „zmetek“ neplatí šmahem pro všechny psy, ale jen pro ty nevychovaný, co maj debilního majitele.)

                      S tím krmením s tebou naprosto souhlasím, lidi jsou dementi a jak někde viděj nějaký zvíře, tak to musej jít krmit: kachny, labutě, nutrie, koně, ovce, krávy, kočky, psy…
                      Kachny, labutě atd.: se o sebe dokážou postarat samy, není potřeba házet do vody hromady chleba a rohlíků, v některých městech je to i zakázáno, protože to kachny nedokážou sežrat a v té vodě to hnije nebo se tím živěj krysy a potkani…
                      Nutrie: invazivní druh, krmení z ruky je bezvadná atrakce pro děti, ale de facto je to jen větší krysa. Krmili byste krysu?
                      Koně, ovce nebo krávy v ohradě: nejsou to vaše zvířata, nemáte je co krmit, o to se stará jejich majitel, který navíc dobře ví, čím je má krmit; u Milovic je obora divokých koní, t.č. březí klisnu starostliví důchodci témeř zabili chlebem.
                      Kočky: hrozně bezva krmit nějaké toulavé kočky, aby jich bylo ještě víc, ale někdo se o ty chudinky přece musí postarat… a o krmení kočky, která někomu patří, platí zhruba to, co o koních.
                      Psi: nekrmte cizího psa, opět jako s koňma, je to starost majitele, kterej taky ví, čím ho krmit. Někteří psi jsou zvyklí jen na svoje granule a po čemkoliv jiném se poserou (extra po nějakém lidském jídle, třeba smaženém na oleji atd.)

                      Cizí nebo divoká zvířata se prostě nekrmí až na nějaké drobné vyjímky, jako krmítko pro sýkorky (kam jim sypete nějaký ptačí zob, co je pro ně určený, rohlík fakt ne).

                    28. To mjfox:

                      Přesně. Vidím to úplně stejně. Tahle bezuzdná víra, že pes je mazlík a von nic nedělá….To je opravdu strašně naivní. Pes je především pořád šelma. Já bych sice za našeho Knedlu ruku do ohně…no ruku asi ne, ale prst možná dala, nicméně jen zatím. Bůh ví, co se mu jednou pomotá v hlavě. Je z útulku, a když byl malinkej, tak ho nějakej všivák tejral, takže co když až bude mít jednou nějakou psí „sklerozu“, tak se mu něco pomotá v mysli a poprvý v životě kousne. Košík ani vodítko mi vůbec nepřijdou zbytečný. Holt žijeme mezi lidma, a ne na samotě u lesa, musíme se podle toho chovat. Jen bych chtěla, aby hráli fér i ostatní, ty průjmy z darovanejch kravin jsou vážně chuťovčička.

                    29. Dal bych na plot cedulku „nekrmte našeho psa“. Některý lidi umějí i číst.

                      Zažil jsem to také nedávno, šel jsem na procházku se psem svých rodičů, stavil se v obchodě, psa nechal uvázaného čekat venku (on to snáší dobře, nekňučí tam, neštěká, prostě poslušně čeká). Ve frontě přede mnou si nějaká babka kupovala dva párky, jen tak. Když jsem vylezl ven, krmila mi psa tím párkem. Nechápu proč. Prostě důchodkyně, vidí zvíře, musí ho nakrmit, je jedno čím, ale bez ní by tam jistě chcípl hlady.

                    30. kamarádi co mají hektar louky se zvířátkama (sudo a lichokopytníci) v rekreační zóně metropole museli dát okolo zvířátek dvojitej plot – běžně tam nachytávali děti cestou ze školy zkrmující zvířátkům nesnědené svačiny včetně mikroténových pytlíků nebo akátové listí. veškerá cedulová kampaň byla marná.

                    31. Slecna Ling:Z útulku jasně hrozí historie.Naši psi jsou od štěňat a je zábavné pozorovat, jak to probíhá z kocourem.To je totiž Pán domu.

                    32. Svět se v pr..obrací :D Knedla se taky nechal posubit a kočky jsou božstvo :-) A proto, aby si dodal kuráže, že von furt chlapák i přes tuhle trapnou mesalianci je, tak chodí vyřvávat aspoň na veverky a mývaly. Ovšem jen zpoza rohu a hlídá si, aby měl někoho v zádech, pač co kdyby ho nějakej ten malej zmetek chtěl kousnout :-)?

                    33. Přesně.Kočka si dělá, co chce.

                    34. Kachny a labutě by především pečivo dostávat vůbec neměly, protože buď je to „jen“ poškodí (nemožnost létat atd.), nebo na to v extrému až umírají na podvýživu.

                    35. Ygorek:
                      U teleskopu záleží na vícero aspektech, nicméně pro zasazení drtivého úderu je dle mých zkušeností třeba zasáhnout protivníka velkou silou a koncem obušku. Tento útok vyžaduje nápřah, kdy se ale útočník odkrývá možnému protiútoku nebo obránce vykročením kupředu zkrátí vzdálenost, čímž efekt úderu může snížit. Nevím o tom, že by někdo zasadil drtivý úder teleskopem pouze pohybem zápěstí nebo krátkým švihem od ramene. Efekt dopadu samozřejmě může tlumit vrstva oblečení.
                      S použitím spreje proti psu nemám zkušenost. Vyrábějí se preparáty určené přímo k obraně proti zvířatům (třeba i medvědům), takže efekt asi mají, ale dle různých referencí nebývá příliš času k tasení, je třeba se trefit dobře a pokud je pes již rozběhlý, pak ho sprej s největší pravděpodobností nezastaví a zakousne se postříkaný. Jako zbraň je proti psovi samozřejmě lpeší cokoliv než holá ruka (i třeba batoh nebo bunda jako štít). Dlouhá tyč pomůže udržet distanc, pro účinné užití obušku nebo nože se pes většinou musí zakousnout, čili je třeba počítat s vyžazením jedné ruky. Pro vítěství nad psem stačí psa povalit na záda, pokud zakňučí, přiznává prohru a není třeba ho dále mydlit nebo zabíjet. Velice dobrý odstrasující efekt má dle mých zkušeností elektrický paralyzér, kde jenom pouhé jisření a prskání psa zažene (vyzkoušeno na dobrmanovi a vlčákovi).

                    36. Velkou silou nikoliv nezbytně, koncem ano. Účinný úder opravdu může jít ze zápěstí, netřeba se napřahovat, jako když policajt rozbíjí okno u auta.

                    37. JPG:
                      Jen pro upřesnění, hovořil jsem o úderu obuškem mající jednoznačný potenciál zlomit předloktí (ygorkův dotaz). Jinak souhlasím, že účinný úder může být proveden i bez nápřahu.

                    38. Nevim, no. Já nikdy neviděl ani z důvěryhodného zdroje neslyšel o úspěšném použití teleskopu nebo něčeho podobného v sebeobraně. Zato opačných případů znám dost. Skoro bych řekl, že předpoklad úspěšného použití obuchu je ten, že by to dotyčný obránce zvládl i bez něj. Obušek je pro něj něco jako +P u náboje.
                      Nemluvím zde o hromadných fízlích onaniích s obuškem a štítem na demonstracích. To asi praktický koncept je.

                    39. Porta: já mám jen něco málo natrénováno a o svých pouličních zkušenostech se tu rozepisovat nechci, ale mohl bych přispět situací, kde jsem byl jen divákem: teleskop proti flašce. Šlo to zase na zápěstí, ale týpek vypadal, že ví, co dělá, takže by to možná jak říkáš zvládl i bez teleskopu.

                    40. Jasné. Já jsem si jen vybavil jeden svůj dril – úder z úhybu, vedený ze zápěstí a cílený na zápěstí.

                    41. hellfire 7.9.2022 v 10.29

                      Děkuji. Teleskopickým obuškem jsem dosud nikoho neudeřil, proto jsem se ptal. Mám zkušenosti jen z tábornické praxe, kdy ke zlomení nechráněného předloktí stačí klacek a herní zápal…
                      Na sprej jsem se ptal, protože jsem se problematikou zabýval, nicméně na „sportovních“ fórech jsem se dozvěděl, že psům „slzák“ (CS?) nevadí. Na kynologických fórech jsem hledání vzdal, většina komentářů a rad byla zaměřena na to, jak hlavně neublížit útočícímu zvířeti.
                      O paralyzéru jsem přemýšlel, děkuji za radu.
                      Pro vítězství nad psem je nejlepší uchopit ho za kůži na zátylku a za kořen ocasu, zvednout a praštit s ním o zem.
                      Praktickou ukázku jsem viděl (předváděl veterinář), ale nedokázal bych to – chce to trénink a fyzičku, které mi chybí.

                      Poznámka: Mně samotnému pes nikdy neublížil, ale v poslední době jsem se jako první pomoc (včetně odvozu na chirurgii) ocitl u dvou případů v příspěvku výše zmíněných. Na tržné rány jsem jakž takž zvyklý, ale pohled na důlek po špičáku v holenní kosti mi dobře neudělal (léčení 3 měsíce, zranění dodnes viditelné).
                      Ve třetím případě se jednalo o domácího hlídacího psa a útok proběhl na vlastní zahradě. Kolega dodnes nepřišel na to, co útok spustilo – psa dostal již jako dospělého.

                    42. Ygorek:
                      Pro mě teleskop není dobrá odstrašující zbraň a dobrý zásah je spíše dílem souhry náhod, pokud s ním opravdu nedrilujete. Proti přesile nebo trénovanému drbanovi Vám s největší pravděpodobností pomůže akorát k tomu, že s ním dostanete nakládačku vy sám.
                      Sprej dle zkušeností z mého okolí působí spíš jako repelent než zastavovací zbraň, a to jak na zvířata, tak na lidi. Když už se někdo z nich rozhodne Vám ublížit (nedej bůh je-li jich víc), tak Vás slzák nespasí vcelku jistě.

                      Ad „Pro vítězství nad psem je nejlepší uchopit ho za kůži na zátylku a za kořen ocasu, zvednout a praštit s ním o zem.“
                      Nebo mu zvednout zadní nohy, čímž okamžitě ztratí stabilitu a pustí sevření čelistí. Obě techniky jsou potenciálně likvidační a hodí se především k záchraně třetí osoby, kterou pes drží. Pokud pes drží za jednu z končetin vás, tak sebou obvykle prudce škube a trhá a je vcelku bez šance jakkoliv ho zvedat , natož s ním házet, což jsem si tréninkově měl možnost ověřit u psů do třiceti kil.

                    43. hellfire 7.9.2022

                      Děkuji za vyčerpávající vysvětlení.
                      Uchopení za zadní nohy funguje, to jsem vyzkoušel na našem gaučákovi, když jsem mu vysvětloval, že by toho ježka měl pustit.
                      U cizího a většího psa si nejsem jist, co dělat potom.
                      Ad házení: byla to náhodná akce, kdy se pes (dospělý německý ovčák) nevybíravě vmísil do rozhovoru. Ten veterinář byl tehdy stejně velký jako já, asi o deset kg lehčí. Ale reflexy měl nesrovnatelně rychlejší.

                    44. Na psa to funguje prostě postaru: Nebát se a přeřvat to.Krev poteče, ale dá se přežít.

                    45. ygorek: můžu popsat útok psa, ale stalo se mi to jen jednou a tudíž netvrdím, že platí obecně.Poslal na mě vlčáka a jediný, co mě napadlo bylo se rozeběhnout proti němu.Nakonec z toho bylo pět štychů, protože ta tlama i když už na tom zvířeti ležíš pořád kouše.Pes je podle mě na úrovni smažky nebo blázna.Bohužel za páníčka nemůže.

          2. Presne tak. Tam kde muzu ocekavat jakykoli problem jednoduse nejdu/nejedu.

            Kdyz se pohybuju na verejnosti tak neustale mapuju co se deje a pokud vidim cokoli nenormalniho tak adekvatne reaguju. Idealne tak ze jdu do prdele.

            Samozrejme ze existuje moznost ze nejaky naprosto neskodne vypadajici clovek na vas zautoci, ale v takovym pripade by stejne asi nic nepomohlo. Jako treba nejaka pistole, etc.

    2. Tak nebuď lenoch a napiš o tom článek. Mě by fakt zajímalo, jak se to dělá, proplouvat světěm, mnohem nebezpečnějšími oblastmi něž nějaký noční karlák, a to zcela bez úhony.
      To je svým způsobem umění, které zdaleka neovládá každý, a vyžaduje mnohem víc fištróna, než se někde bušit v bushodo, hodně sociální inteligence a mít „čuch“ na nebezpečí.

      Zatímco zdejší hrdinové co ven nevychází bez svého motorového milášška, pohybují se v autě maximálně v trojúhelníku domov-kolbenka-hytlermarket (přípedně ještě lepší snobská restaurace), u sebe nosí celý arzenál a pět zásobníků, celí zesraní strachy že by se jim něco mohlo stát (ačkoliv se jim nikdy nic nestalo).

      1. Jo, tohle ozbrojovani a kvakani o tom jestli je lepsi hul nebo telescope nebo spray a ja nevim co je smesny. Tem lidem je jebana prdel takovym zpusobem ze prichazeji o vsechno a voni se muzou posrat kvicenim o sebeobrane pred imaginarnim utocnikem. Situaci ktera se nikdy nestane a kdyby se nahodou stala tak jim bude nejakek kver na hovno.

        Nebezpeci jsou uplne jiny nez nejaky utocnici v temny ulici.

        1. Už len to že mám strach či obavy a preto nosím pri sebe nejakú zbraň môže vyústiť v nejaký konflikt, lebo na to myslím. Najlepšie sa takými vecami vôbec nezaoberať. Keď už k niečomu dôjde, tak sa holt uvidí ako budem vyzerať po poslednom kole. Asi najviac som dostal raz večer keď som z diskotéky odprevádzal kámošovú sestrenicu. Bol som už na ceste domov, keď ma zastavili taký dvaja vyholení típci v maskáčoch a že či neviem koľko je hodín. Vedel som, ale bolo mi to prd platné, lebo v momente ako som pozrel na hodinky, som dostal bombu do hlavy. Odleteli mi brýle, no začal som sa nejako kryť lebo okolo mňa začali lietať kožené kanady. Po chvíli prestali, ale najväčšia sranda je že sa mi nakoniec ospravedlňovali :D Doteraz neviem či to mysleli vážne alebo si chceli len do niekoho udrieť. Začali splietať o tom, že to mám za to že som vtedy a vtedy niekomu niečo urobil, či čo, pritom som nastopro vedel že ten inkriminovaný deň som bol mimo republiky pracovne v Prahe. Tak-či-onak povedali sorry, splietli sme si ťa z niekým. Domov som prišiel s krvavým nosom a ešte pekných pár dní sa mi nachuja dýchalo. Odvtedy ma už viackrát videli na miestach, kde som jakživ nebol, takže je možné že ten môj dvojník skutočne existuje :)
          Ale na tých diskotékach/zábavách bolo niekedy ozaj horúco, tam asi platilo vyššie povedané, radšej sa do ničoho nepliesť a žiadnemu agresívnemu frajerovi nechodiť „na oči“.
          Čo sa týka zbraní, najčastejšie mám u seba švajčiarsky vreckový nôž, ale ten určite nie je vhodný na nejakú obranu. Skôr tak otvoriť konzervu, alebo narezať palice na opekanie :)

  2. Hezký článek i diskuse; já vidím hlavní problém v případě chladných zbraní i rvaček holýma rukama v tom, že člověk musí mít natrénováno a měl by to obnovovat. Když jsem byl mladý (+-20), docela jsem trénoval a leccos zažil a troufnu si tvrdit, že jsem se nebál. Ale jak šel čas, člověk zpohodlní a když jsem se o 15 let později dostal do situace, kterou nešlo vyřešit útěkem, měl jsem dost co dělat a tělo si reflexivně na všechno nevzpomene a s nožem bych byl nebezpečnější sobě.
    Naproti tomu do terče se trefuju pořád velmi dobře mířenou i nemířenou střelbou, i když návštěva střelnice není o moc častější než Vánoce a v sebeobraně bych si věřil o dost víc.
    Může to být individuální.

  3. Nepamatuju si to přesně, je to už roků pár…
    Bylo – nebylo, teda ono bylo, do Prahy přijel na nějakou akci nějaký fakt dobrý instruktor boje zblízka či tak něco…
    Z jakéhosi nejasného důvodu přespával v autě a zaparkoval ho nějak blbě…
    Šel kolem ožralý měšťák a jal se řešit přestupek, asi boucháním a kopáním do dveří…
    Maník to vyhodnotil jako útok, vytáhl dva teleskopy* a chtěl se bránit…
    Verbálně spolu moc nekomunikovali qůli vzájemné neznalosti jazyků…
    No a ožrala vytáhl kudličku a zhasnul ho – asi sám nevěděl jak…

    * Samozřejmě nemyslím dalekohled, ale výsuvný obušek…

    1. Hezký vystoupení.Byla nějaká dohra?

      1. Stíhali ho za vraždu – jak to ale nakonec dopadlo, nevím…

        1. dostal 10 let

          1. to shane, forge, jizlivec

            případ se sem tematicky dost hodí… zajímavý je vyhodnocení toho utkání… takový „nerozhodně“ (jak se používá „win-win“ strategie, tady to vidím na „zero-zero“ strategii)…

            oba se umístili vysoko v herním pavouku o Darwinovu cenu… nechci se vysmívat, ale oba aktéři jsou/byl groteskní klauni… a mám podezření, že takto končí víc tematických uličních rvaček, než si myslíme

        2. to jizlivec

          na chlastu je nebezpečný se rvát… za střízliva to mohl uhrát na zproštění – nebezpečný útok dvou zbraní nebezpečnýho vycvičenýho bojovníka… sebeobrana… i když kdo ví, v česku se soudí po našem, železnou bolševickou pěstí vládnoucí třídy

          1. Záleží taky na značce.Copa pije Modrý Klokan?A jestli řekneš, že jsi abstinent, tak se tě rovnou zeptám na procenta.Tady nejsi na večírku.

            1. forge

              všechno co teče :-)))

              1. Jo!Nejhorší je nehybný močál!

    2. Znám podobný příběh.
      Akorát to nebyl instruktor boje, ale obyčejný řemeslník, který byl poněkud větší. Ptali jsme se ho po akci, jak často se pere; odpověď byla, že to nikdy nepotřeboval. Jinak to byl milej a hodnej kluk, mouše by neublížil.
      Každopádně příběh podobný, strážníci ho z nějakého důvodu potřebovali vytáhnout spícího z auta na parkovišti. To se jim zjevně povedlo, protože chudák pak volal tísňovou linku, že ho napadli dva strážníci.
      Nebylo to hezké, soudy se táhly dlouho. Nicméně byl z toho CCTV záznam a borce, tátu od rodiny, nakonec osvobodili. Kdyby za ním ale nestál zaměstnavatel, který mimo jiné hradil advokáta, těžko říct, co by z toho bylo.

  4. Společenská rvačka a patálie kterou když nezatrhnete tak vás potomci proklejí, tpkad budou byť i živořit protože k životu plány „povznesených pro vás neplánují formou inkvizice konqisty nevolníkům relogíózníky mamona, zmar, devast, beznaděj, ano sebezáhubně s kvílením lhářů s hrozbami postihy zástupně za neexistující fangle falešných hodnot nuceným samaritánům totalitou zájmů, řekněme cizích a vás zabíjejících sil s neuvěřitelnými roubovanými žvásty obluzovaným „zájmovci.
    ctrl
    6.9.2022 22:26:25 Odpovědět
    „Poblitická scéna vám v praxi předvádí „ano pane ministře“ a jsou to ty „jewropské hodnoty? /kdo jste viděl seriál/ v režii globálních lichvářů a to se nedoplatíte s jejich notami. Orbán, poláci, bulhaři jim dávají vale a národy jim ze sevřená útisků úžerů jdou prosperovat bez dluhových otroctví zaprodanců falze flagů.
    ANEB KDYŽ JE BLBÁ HLAVA TRPÍ CELÝ ČLOVĚK, PRO SPOLEČNOST TO PLATÍ TAKÉ.
    Nepotřebujete zlé hlupáky formy zanášejících slepic ale to dělá celé kalergiho spolčení maňasů a jdete kontinentálně na úbytě, navíc se scestnou ideologií sebezáhub ordinované nýmandy postihovaným šmejdy intrikánů not mazání medu kolem hub, naivům.
    https://www.youtube.com/watch?v=tllqGr6iTCQ
    https://www.youtube.com/watch?v=9a—cJa5-E

    1. .. pokud…naplánují, jsem rychlej, au :-)

  5. Ze zájmem jsem pročetl: Pokud někdo napadne, je přesvědčen že vyhraje, a k tomu má své důvody.
    Takže mentální příprava, už to že tady jsem mě sere tak že rozbiju hubu každýmu kdo mě nevhodně osloví. Nestavte se mi do cesty, pouze tudy procházím a bude to cajk. Neuhejbám na druhej chodník (nutno včas, zakličkovat pozdě znamená se vás bojím), ale proto nemám čas se zdržovat prkotinama. To je základ.
    Nečum na mě.
    Začít ‚ já ma tebe nekoulám‘, na to jsou zvyklí.
    Lepší je: ,Na tebe nečumím, já hledám svůj půllitr, otevřenou hospodu, čekám tu na pivo, hledám nádraží, NEVYSLOVOVAT zájmeno Já.
    Doprdele kde tady je… ?,
    Tím odfiltruješ spoustu provokací. Nůž je jako kvér, pokud vytáhneš brzo a útok pokračuje, patrně mají hodně dobrý důvod jít na krev, pak to může i u trénovaného muže dopadnout všelijak a myslím že vím o čem mluvím.
    ….Zažil jsem na military musado kluka, kterej na tréninku vypnul trénovaného cajta: ‚no je mi to líto, ale ty kryty, výpady, třikrát mě bolestivě nakopl tak mi ruka vylítla těsně u těla, cák mě napadlo že neudrží kryt a padne hlavou na podlahu? Já v 92 boxoval za Frýdek, prostě pudy, jsem rád že jsem toho blba omylem nezabil.
    Prostě udržovat si slabou rukou osobní prostor, lehce, třeba otevřenou dlaní. Přesouvat se vždy ve směru původní trasy a ke střetu nedojde. Jak začneš couvat, i třeba ke zdi jak doporučují příručky, vyprovokuješ jeho pudový postup a pak už je konflikt nevyhnutelnej.
    Nůž je v tomhle blbej, abys zasáhl, musíš narušit útočníkův prostor, tím se ovšem Ty stáváš útočníkem.
    Jako hrozba je nůž dobrej, ovšem musíš vychytat okamžik. Mno a riskuješ: ‚a tomuhle ty říkáš nůž?!‘ Brzo i pozdě je špatně ale ta hranice u nože je pár cm, a zlomky vteřin u kvéru kde to jsou jednotky u dlouhé i desítky metrů.
    Nůž v obraně vyžaduje násobně větší skils než krátkej kvér a mnohonásobně než puška.
    Bacha na to, v útoku skils nožem je kurevsky nízký. Nůž proti noži, v reálu pouze v holywoodu, krátké pak v Kobře 11, a zkoušet skils své polní lopatky, pušky, tanku kanónu tak na to už musíš vyhlásit válku.
    ….
    Vynechme situace leží na tobě, vytáhneš a bodneš. Z toho se těžko vysekáš. Tuchám že někde je soudnička ‚obránce v na zádech leže zastřelil‘. Tam bylo vše špatně, měl vstoje prásknout výstražnou a vyklidit prostor.

  6. Co se týče článku, tak je čtivý a hezky napsaný, ale nějak neobsahuje žádné informace k tématu + mi tam chybí název knihy/jméno autora nebo www odkaz na ně (děkujeme za něčí doplnění v debatě). Takže bych musel dát 3 nebo 5, tak nedávám nic.
    Autor knihy dle referencí zjevně ví, o čem mluví a zažil si své, o tom žádná. Knihu hodnotit nemůžu, nečetl jsem ji.
    Ale kniha samotná bude nejspíš už dle popisu spíše zábavné čtení než příprava na realitu – jde o to ji prodat, učit se máte na tréninku a na ulici v praxi. Základy ulice jsou totiž tak akorát na brožuru. Už proto, že na tu ulici vás připravit žádným čtením nejde.
    Ono vás na ni nepřipraví ani dlouhé roky výcviku někde v tělocvičně, ale dají vám vyšší šanci to zvládnout. Pořád ale bude dál každý, kdo už si to na ulici zažil. Hřbitovy jsou plné frajerů z tělocvičen nebo internetů, kteří úžasně bojovali v ringu, perfektně stínovali, měli úžasné duchovní schopnosti, geniální blízkovýchodní učitele a celkově byli úžasní fighteři (zdravím grávera). Pak přišel nějakej naprosto nevystínovanej pepa z ulice a vypnul je do deseti vteřin v lepším případě, ukončil vidličkou do voka nebo nožikem kamkoliv v horším (abych trochu zapadl v tom řešení zbraní, ze kterého si tu zjevně někteří pod holyvůd dojmem udělali obsesi).
    Ale co já o tom vím, mám za sebou jen pár desítek pouličních fightů a konfliktů 1on1, 1on2, 1on3, párkrát 1on20 a nějakou tu dekádu bojových umění (rozhodně neváhejte poukázat na ten počet, do kterého se dle seznamu základních pravidel níže samozřejmě dostane jen blbec – ony pražské ulice za 30 let aktivního venkovního života nasbírají leccos, i když vše dodržujete).
    Edit: Asi by to bylo na článek, ale už tady na to seru, tady se vyplatí psát jen teorie o letadlech, bordelech a letákových kampaních.
    *
    Shrnu oproti tomu místnímu laickému blábolení obecně platné základy pouliční sebeobrany, protože to je fakt hrůza a i od těch znalých tady pár základů chybí:
    -na ulici jde vždy o život – je jedno, kdo je velký a silný, malý a slabý, ozbrojený či neozbrojený, jde o život, vždycky
    -nejlepší konflikt je ten, který nikdy nenastane – zkušený bojovník se konfliktům vyhýbá, blbec se do nich žene nebo je přivolává (někdo je ovšem přivolává, i když blbec není, eh)
    -hlavní je prevence, vyhýbat se problematickým místům a osobám
    -když už konflikt nastane a jsi amatér – uteč, dokud to jde
    -když konflikt nastane a jsi profík – něco jsi posral a zanedbal v prevenci
    -pokud už konflikt nastal a jsi terčem fyzické agrese, tak jednej tvrdě, rychle, nekompromisně, ale pokud možno v rámci možností tak, abys agresora nezmrzačil ani neukončil trvale (neútočit na smrtelná/zmrzačující místa), takže zpacifikovat, ale pak nechat být
    -pokud jsi ovšem v situaci 1na2 natož 1na3 nedej bože jsou přítomny zbraně a agresoři jsou zjevně magoři, nemůžeš si luxus humánní pacifikace dovolit a platí jediný postup – brutálně, likvidačně, směr ran na vypínací či smrtící místa, jinak zemřeš/skončíš na vozíku (když to během takového typu nevýhodného konfliktu půjde, tak uteč/ustup do bezpečí)
    -kryj si záda, nikdy nesmíš mít nikoho za sebou, jinak končíš
    -ženy by se do konfliktu na ulici neměly dostat, protože jsou v něm vždy úplně v prdeli, bez ohledu na to, co mají v kabelce, jak moc jsou emancipované, nebo co se naučily na kursu sebeobrany a jakou na sobě mají uniformu
    U žen platí naprosto vždy, že musí dbát na prevenci nebo utéct a pokud možno mít silného, bojově schopného chlapa vedle sebe.
    Zkušená děvka nebo cudná dívka si zpravidla s problematickými muži poradí lépe než emancipovaná agresivní kráva, ale s největšími hovady jsme opět u prevence a útěku.
    -je mi líto, ale na ulici fakt nikoho nezajímá, kolik jsi zvedl na benč, jak moc máš naboucháno do pytle, kolik zápasů jsi vyhrál v ringu, jak umíš ladně stínovat a kolik let ovládáš dokonale základy svého BU, klidně tě zabije jednou ranou malej, hubenej, slabej magor
    -neboj se tolik těch velkých, bát se musíš těch malých a rychlých (koušou všichni, at už štěkají nebo ne)
    -drtivou většinu hrozících konfliktů může zkušený rváč nebo osobnost zastavit svou autoritou, rétorikou, vzezřením nebo taktickým odchodem mimo dráhu střetu
    -když máš sebou terč, vyhýbáš se preventivně jakýmkoliv náznakům problémů za každou cenu (terč = žena, dítě, domácí mazlíčci), protože pouliční konflikt s nutností ochrany/zajištění útěku terče je o 1000% složitější než když jsi jen sám
    -svaly nejsou na nic, pokud jsou viditelné u horní poloviny těla, tak odradí 99% potenciálních útočníků a také je za nimi síla, kondice, pružnost, rychlost (proto se fakt vyplatí cvičit s vlastní váhou a posilovat s činkama, nejen kvůli kundám, ale pro sebe)
    -nauč se dobře mluvit i dobře utíkat, ale taky občas držet hubu Většina konfliktů nevznikne, když včas odejdeš, nebo zbytečně nereaguješ na provokace (především proti přesile) a zbytek se dá uhrát dobrou rétorikou, pokud je za ní viditelná fyzická síla a autorita (pokud není, už jsi měl dávno utéct).
    -když nejsi zkušený rváč, s agresory se zásadně nemluví a okamžitě odcházíš do bezpečí (je lepší se vyhnout nebo včas odejít, nutnost útěku už je riziko)
    Většina nejhorších zranění a vražd při rvačkách na ulici vzniká tak, že si nezkušení lidé s agresory stále povídají, zatímco už probíhá neodvratný útok (doporučuji studijní videa na stream webech z pouličních konfliktů, kde útočí agresoři na slabší nebo na muže s doprovodem terčů).
    -zbraně jsou ti na české ulici až na výjimky úplně na nic, 99.999% konfliktů probíhá beze zbraní, ale o to občas brutálněji + použití zbraně neodvratně povede k lose-lose situaci, kdy bud skončíš špatně zdravotně ty nebo útočník a skončíš ve vězení + jak jednou zbran vytáhneš, musíš být připraven a schopen ji rychle, přesně a nemilosrdně použít k eliminaci agresora (tolik k místní debatě ohledně cz reality)
    Toto pravidlo ovšem přestává platit až v okamžiku, kdy je na ulicích v tvé lokalitě přítomná pravidelná ozbrojená agrese
    V takovém případě už je skutečně na místě spíše střelná snadno manipulovatelná zbran než jiné soft zbraně, pokud neumíš jiný typ zbraně profesionálně ovládat. Pokud ale na ulicích začnou být pravidelné střelné zbraně, je opět nutné je mít taky.
    -zdaleka, ale zdaleka nejlepší (sebe)obranou na ulici je ovládat bojové umění v kombinaci box+mma + vysoká fyzická a kondiční připravenost skrz cvičení a sport (tuto maličkost tu jaksi nezmínil nikdo). Neexistuje žádná lepší kombinace a prevence pro pouliční boj. Box pokrývá boj ve stoje, mma na zemi. Cvičení a sport sílu, pružnost, obratnost, kondici. Celkově ti to taky zocelí psychiku, abys dobře zvládl chování a reakce pod tlakem.
    -Na ulici platí, že se nesmíš dostat na zem, pokud tam sám nestáhneš k eliminaci protivníka. Pokud se dostaneš na zem, zatímco protivník stojí a rychle se nezvedneš nebo ho nestáhneš dolů, tak zpravidla končíš a to špatně, natož pokud bojuješ proti přesile dvou a více osob (opakované kopy do hlavy se nejhůře hojí).
    -část konfliktů přichází postupně a máš dostatek času dostat se pryč nebo jim zabránit + ale další část přichází nečekaně, rychle, zákeřně nebo zezadu a neexistuje na ně žádná prevence, pouze instinkty, bojové dovednosti, fyzická připravenost, zkušenosti a někdy kapka štěstí (shod okolností)
    -první rána je důležitá, ale druhá a třetí taky
    -zákony jsou krásná věc, ale pokud je konflikt neodvratný, proved včas preventivní útok a zpacifikuj agresora (pokud možno mimo kamery a svědky), protože ponechávat první ránu dle litery zákona znamená, že vždycky něco slízneš nebo tě taky může vypnout
    -amatér nemá beze zbraně proti profíkovi žádnou šanci, ale profík proti amatérovi se zbraní často taky ne
    -nůž je nejhorší možná varianta útoku i obrany, pokud nejsi zkušený bojovník s nožem (tolik k debatě o nožích)
    -kvalitní teleskop je po určitém zacvičení asi nejvhodnější varianta pouliční zbraně pro muže s nejmenšími ztrátami
    Sorry, dobře mířenou ránu od už průměrného ovladače teleskopem fakt nevykryješ předloktím, zlomí ti ruku a pak další a další kosti (nevěř nesmyslům a s teleskopem se na férovku neper).
    Platí opak, že je potřeba naučit se teleskop ovládat tak, abys protivníka nerozlámal na deset let natvrdo a víc. Nezpochybnuji, že může profík na BU teoreticky amatérovi vykrýt úder teleskopem včasnou sebeobranou, ale nespoléhal bych na to.
    Pozor, teleskop ale na rozdíl od střelné či bodné zbraně nemívá odstrašující efekt a bude třeba ho použít, protože agresoři jsou zpravidla úplní idioti. Abych nezapomněl, důchodcovské hole, mačety, meče apod. odmítám řešit, zatím ještě v ČR ne.
    Ale pobavila mě představa, jak s tím chodíte všichni po ulici na mírový sraz defense (kde vás pak nějaká neomarxistická mrdka rozstřílí na červánky jednou palnou).
    -když máš zbran, nesmíš ji upustit ani zaváhat během jejího použití, jinak bude použita proti tobě, což je hlavní problém s nošením zbraně na ulici
    Proto zbraně nedoporučuju nikomu, krom zkušených profíků (dokud tady nebude africko-arabskej Bronx, pak jednoznačně ano úplně všem včetně žen a dětí). Co se týče využitelnosti zbraní v praxi nejednotnými laiky viz BLM nepokoje v USA (jasný, ten jedinej mladej odvážnej kluk ji použil správně, ale nějak už zanikly informace, jak s tím dopadl u soudu za Bidena – nevím).
    -během konfliktu je dobré neváhat a být rozhodný, kdo se s tím moc nesere, vyhraje
    -prosím, naše milé ženy, nespoléhejte na pepřáky, elektrické hračky, výcvik sebeobrany natož kopy do koulí, pokud je vám život milý (viz opět studijní videa z praxe, jak s tím na určité typy mužů dopadá i dvojice policistů ozbrojených střelnými zbraněmi) – utečte a včas
    Jo, já vím, že ten debil vypadá slabej nebo malej nebo ožralej nebo tě sere – uteč. Nebo neutíkej a per se, ale pak netušíme, proč tě zachranovat.
    Ano, když nejde utéct ani přivolat pomoc ani tam nemáš chlapa – jo holka, to už ti neumím ani já poradit a musíš zvážit svou pozici. Jestli radši znásilněná nebo zmlácená či mrtvá, tvé dilema bohužel jako muž neposoudím a držím palce.
    Ad zde odkazovaná odvážná policistka – měla z prdele kliku a kdyby jí blafování nevyšlo, tak to v tom kukavoze nechci vidět.
    Abych nezněl mylně – je naprosto správně se bránit i zastat, sám to v praxi roky dělám. Jenže je to taky často o hubu i o vězení a musíte na to prostě mít. Pamatuje ještě někdo toho nebohého frajera hrdinu, co se na Karláku zastal maminky s kočárkem, jak by to udělal každý správný chlap? … ten by tu měl mít pomníky a lavičku, ne hejvl. Na druhou stranu, asi to šlo vyhodnotit a zvládnout líp (podobně nebohý pan policista v metru). Druhý opačný extrém je zas Brod, kde se pro jistotu nedělalo nic ani v přesile…
    -na pouliční konflikt se nedá připravit čtením knih ani tréninkem v tělocvičně ani sebelepšími radami od profíků, pouze zkušeností z ulice (a tu je lepší nikdy nemít)
    Dobré tréninky a dobré knihy tě ale mohou naučit základní mentální, bojové a fyzické know how, které ti pomůže přežít.
    -všechno, co jsem právě řekl, ti stejně bude v praxi na hovno, pokud nejsi osobnostně rváč s výbornými přírodními instinkty a rozhodným rychlým chováním pod tlakem v krizi – jenže ten druhej jím může být taky
    -když si zpětně projdeš své pouliční konflikty a máš sebereflexi, tak zjistíš, že 90+% z nich šlo zabránit, kdyby ses zachoval jinak, zatímco zbytku zabránit spíše nešlo
    -skutečně dobří rváči a bojovníci zpravidla na ostatní neútočí, zvláště pak ne na jiné rváče a bojovníky, protože se navzájem poznají + amatéry by snadno zabili i omylem
    Většinu pouličních útoků v realitě ČR vedou blbci a sráči, nicméně zpravidla v přesile. Nejčastějšími agresory jsou v ČR oproti mýtům mladí bílí muži v počtu 2-3 osob na jednoho + dalším klasickým typem agresorů je velká skupina barevných osob na jednu až dvě osoby (tou druhou je zpravidla žena, ne muž) + nově asi budeme mít problém s jiným levelem agresorů, kteří jsou silní, umí se rvát, nebojí se smrti, chlastají, používají jako zbraně vše, co je po ruce a jdou do toho samostatně i ve skupině hrudí.
    -v boji zpravidla vítězí ten, kdo se nebojí umřít, má vypnutý práh bolesti a necítí strach (to nejsou machrovací kecy, skuteční rváči to tak mají od přírody a následně se praxí ještě zocelí)
    Málokdo je připraven v boji umřít, když na to přijde v praxi řeč, takže s takovými týpky se neperte, protože abyste vyhráli, museli byste je zabít nebo zemřete.
    -Hodnocení šancí profíka s amatéry ve fightu beze zbraní
    1na1 – sranda
    1na2 – problém, ale dá se
    1na3 – radši ne a ústup, ale v nejkrajnější nouzi perfektním provedením zvládnutelné, nebo taky konečná
    1na4+ – nedá se, taktický ústup (jako dá se útokem na nejsilnější článek řetězu, ale co když bude další a jich mnogo, nemá to řešení)
    Šance neozbrojených profíků s amatéry se zbraní – špatné.
    Šance amatérů s profíky beze zbraní – nulové.
    Šance ozbrojených profíků s ozbrojenými amatéry – 70:30.
    Šance ozbrojených profíků s neozbrojenými amatéry – :,)
    –bude toho mnohem víc a taky bych mohl napsat knihu či brožuru, jo vlastně, už se stalo
    *
    Já budu fighterský a rváčský kazimrd. Většina tady v té hustokrutopřísné cool bojové debatě vůbec netuší, o čem mluví, je mi líto. Kdo někdy něco zažil na ulici, okamžitě už z keců pozná, kdo to zažil taky nebo kdo jen nemele z hladu a umí se jim vyhýbat (stejné jako u tématu ženy, sex nebo rodina).
    Takže podnětné komenty z pohledu pochopení podstaty pouličních konfliktů nebo zbraní: hellfire (až na relativizaci dopadových rizik kvalitního teleskopu, ale chápu směřování), jacq, částečně Sysop.

    Jak se tady diskuse kdekomu líbí, tak mně se nelíbí, až na pár zjevně v tématu/oboru znalých výjimek. Na můj vkus se tu vyrojilo moc lidí, kteří si ulici pletou s divokým západem a zapomněli, že už tady není. Za prvé proto, že je tu pan zákon a paní soudkyně, čemuž chtě nechtě musí sebelepší bojovník přizpůsobit své postupy, pokud není úb. Jo, já bych tu svini fakt rád ukončil, protože vím, že po mně půjde a ukončí nějakého slabšího kluka nebo znásilní holku, když šikanoval děti na hřišti. Ale kvůli paní soudkyni a panu znalci nemohu.
    Leckdo z těch výjimek už tady něco smysluplně shrnul, většina ostatních jsou fakt hrozné laické nesmysly lidí, kteří nikdy nečelili reálnému pouličnímu konfliktu natož fightu a představují si to jako cikáni práci a femi gadžovky rodinu.
    Ps: Uvědomuji si plně, že jsem do zatím relativně poklidné klubové debaty laického rváčského klubu vstoupil relativně konfliktním příspěvkem, nicméně plně profesionálního obsahu.
    Ale část rádoby slušných chlapců vedle hejtuje už asi měsíc jako život a pak si hrají na slušné, když se jinde vyřáděj jako jejich fiktivní či skutečné staré na dovolené s milencem.
    Takže vám na to v takovém zbabělém sráčském bordelu plném kurev taky seru a to jsem ještě diplomat (ne ta pěna). :,)
    A taky jsem si dle osobnostní typologie naprosto jist, že určité osoby z osazenstva dfense se podíleli aktivně nejen na kolektivní šikaně na zš, ale také na napadeních v přesile tři na jednoho na ulici (neptejte se, koho tím myslím) – což není ten typ dovedností a zkušeností, co tu řešíme, ale i tak.
    Jak se říká, kdo nechce válku a chrání mír, ten připravuje válku? Nebo tak nějak.

    1. Pěkná brožurka!

      1. Forge: touché :-D

    2. to alien 2

      – hezké shrnutí diskuse, první dvě kapitoly podepisuji… dvojku máš za ten závěr… lidi si v diskusi taky jen tak plkají, dělají srandu, není povinnost všemu rozumět… taky na pravdu někdy serou a úplně obyčejně a bezdůvodně jen někoho pošlou do prdele…

      – na tvým příspěvku je „konfliktní“ jen ten závěr, kde se hodnotíš sám „konfliktně“… jestli tě baví být „konfliktní“, tak to dělej, ale proč si pak stěžuješ na reakce????… preventivně urážíš celý osazenstvo ještě dřív, než tě někdo fakt vyfakoval… mě to nevadí, ostatní si na to asi taky zvykli… ale zdá se mi, že je možné, že to vadí tobě…

      – takže můj amatérskej názor je, že když ztlumíš emoce, budeš sebevědomě ignorovat „útoky“ na sebe, tak by všechno mělo bejt v cajku… třeba tohle téma ti vyloženě sedne, je to užitečný i společensky přijatelný… rád si přečtu od tebe i článek

      – tak buď hodnej plyšáček jako já a přestaň prskat, nebo ti vlepím žvejkačku do kožíšku

      1. Já tedy za ty roky čtení Dfense souhlasím s alienovým hodnocením zdejších „fighterů“.
        Většina by ani nestihla přes pupek tasit pictolku.
        A kdyby se někde pohybovala parta vagabundů tak by i s pictolkou vzali nohy na ramena.

        V podstatě řešení pouličních konfliktů je jediné: nebydlet tam kde hrozí pouliční konflikty. Vše jiné je vždy průser a vždy o hubu.
        A za druhé, to co neukecáš, pak už neumlátíš, a když ano, tak se zdravotními a soudními důsledky pro libovolnou stranu.

        To co mě zaujalo, je spíš ta prevence. Jak útočníky odradit pomocí vzhledu. To jsem řešil i zamlada, kdy kdo dělá pár let nějaké solidní bojové umění i prakticky, je schopen poslat dva necvičené útočníky do rakve nebo na vozík.
        Ale co je to člověku platné, když to útočníci pochopí až když je odváží rychlá sanitka.

        1. Plamenitbu samozápalných jak škrpálů z lihovaru, šlakenzí doyč? :-) Rétorické cvičení. Nic, na vojně jsme měli velitele čety četaře a ve finále mu on/neoficiální mistr slovenska zlomil nohu na dvakrát, nějak tak to bylo že ho furt okopával na silu až mu prý nastavil blok a zlomil si kelku sám a byl slobodník. Ententýky dva špalíky čert vyletěl z elektiky.
          https://www.youtube.com/watch?v=-bqHd1Gcsdg

        2. „Jak útočníky odradit pomocí vzhledu.“

          Tak ja sice merim skoro dva metry a mam atletickou postavu protoze intenzivne cvicim, ale nemyslim si ze je to nejaka vyhoda. Muze to naopak byt i nevyhoda protoze nejaky kreten si muze chtit zmerit sily – do hlavy tem mrdkam nevidim.

          Myslim ze je to hlavne v hlave, v tom co z cloveku vyzaruje. Kdyz se pohybuju ve verejnym prostoru, hlavne v mistech kde je potencialne nebezpecno, tak se divam okolo sebe a kdyz vidim ze se nekdo priblizuje do moji bubble (a ta je hodne velka), tak dam najevo ze to vnimam a nejak zareaguju. Idealne jdu do prdele, stojim k tomu cloveku celem, etc. Nenecham si nikoho za zadama nebo okolo me. Ted mluvim o mistech jako je autobusovy nadrazi v Manhattan, coz je treba priserna prdelni dira.

          Jednou jsem na nekoho cekal v nejakym terminalu vlaku ve Philadelphia. Musel jsem porad chodit protoze jak jsem si stoupnul nebo sendul tak se kolem mne zacala tocit smecka negru – just like a fucking pack of wolves. Ale tak jsem jim daval najevo ze o nich vim a udrzel jsem si odstup.

          Takhle nejak mi to celej zivot funguje.

          Jinak v mnoha pripadech jsem v napjatejch situacich z agresivniho kretena udelal vicemene kamose a namisto abysme se rvali jsme se poplacali pripadne zamlada sli na pivo. Pokud nekdo neni totalne zdivocelej magor a jde s nim komunikovat, tak inteligentni jedinec kretena dokaze zpacifikovat.

          1. No jo, skoro dva metry, atletická postava, tak to už jsme doma. Měl jsem kamaráda co měl dva metry, a nikdy si na něj nikdo netroufl. V prostředí přiožralých blbečků (večerní město apod.), kde já jsem měl problémy skoro vždycky, on nikdy žádné.
            Tak se nedivím že si na tebe netroufla ani smečka negrů.
            Marná sláva, na lidi se zvířecím myšlením platí jen zvířecí metody. Prostě jsi vyšší, tak stáhnou ocas a odklidí se.
            To že mám já za sebou nějaký ten rok bojových umění, je mi prd platný když mám před sebou přiožralého zvířecího primitiva, který nemá ani zbytky racionálního uvažování, a uvažuje jen stylem, „vypadá větší a silnější nebo ne“.

            A to paradoxně toho kamaráda pomalu přeprala i jeho mladší ségra, zatímco já jsem měl nějaký ten výcvik v bojovém umění.

            1. No nevim, myslim si ze je to hlavne v hlave. Kdyz jsem byl mladsi tak jsem byl vzdycky nejurostlejsi nebo teda nejvyssi (nejsem takovej ten vysokej neduzivej typ) ale dneska je kluku jako ja vsude jak nasrano. Nejakou roli to asi hraje.

              No co se da delat – zmensovat se kvuli tomu abych dostaval pres drzku nebudu … :-D …

              1. Jo jo, je to hlavně v hlavě… která je 2m nad zemí :-)))
                Ten můj kamarád byl vysoký a neduživý, a přesto si na něj nikdo netroufl.
                Ono teda podle mé zkušenosti vysocí lidé (platí i pro ženy) bývají většinově kliďasi a nemají důvod se někde prát či handrkovat.
                Takže nechápu kde ty jsi vzal tu svoji cholerickou povahu :-D

                Asi si budu muset pořídit maskáče a za pas plynovku co v pouzdru vypadá jako ostrá (možná by stačil nožejk za pasem). Tímhle bych mohl odfiltrovat nejmíň polovinu blbečků a opruzáků.

                Vyrábět bicepsy v posilovně, abych se pak nevešel do žádného trička, to se mi moc nechce.

            2. kaBrnak: No jo, dva metry.
              Kdybych spočítal, kolikrát jsem viděl ty vysoké kluky brutálně dostat nakládačku od těch prcků…
              Navíc, já mám zpravidla samé 2m kamarády a kdo má 190cm, je brán v kolektivu jako prcek.
              Ale rozhodně platí, že vysoká či spíše zavalitá postava předchází potížím. Ale někdy ani to nepomůže. Stačí být nějak odlišný, nemít luxusní hadry či cool vzhled, mít sebou terč, být na špatném místě ve špatný čas atd. A většina vyšších kluků je prostě pomalá, na tom končej, když pomineme další klasické syndromy u většiny (fakt není žádná náhoda, že byli skoro všichni největší vůdci a vojevůdci historie nižších postav, má to své důvody).
              Ono se stačí podívat na vyhazovače, což bývají vyšší zavalití a bojově jasně schopní chlapi – a věčně na ně nějaké hovado něco zkouší. Samozřejmě to končívá pro dotyčné špatně, ale občas i pro toho vyhazovače, i když zpravidla nějakou férovkou.
              Já např. zásadně nikdy nemám žádné konflikty v létě, když chodím v tričku. :,) Všichni muži mi jdou z cesty už na dálku, i ty v zimně nejrizikovější dvojičky trojičky kulek se uctivě rozestupují.
              Prostě, když vypadáš jako zlé zvíře a navíc namakané zlé zvíře, stačí pohled a je pořádek.
              Také to skore u obtěžujících samiček je úplně jiné než v zimě (tedy ve velkoměstě, na maloměstě je to jiná kapitola).
              To by mě fakt zajímalo, proč. :-
              *
              Ps: Mimochodem fakt doporučuju projít si různá videa ze zápasů různých zvířat, ideálně z divoké přírody.
              Je to fakt poučné. Já se měl vždy typologicky za jasného lva a pak jsem zjistil, že mám dost i z tygra, takže jsem mix obou (tygr v boji, lev v soukromém a vztahovém životě). Také mi to trochu poupravilo mé předchozí mírně despektující názory na přerostlé i malé kočky. :,) Ale pozor na videa vytržená z kontextu, která záměrně preferují jednu stranu, až to pomalu vypadá, že lev neumí bojovat. Reálně je to pořád 50:50, ale tygr je prostě drsnej bojovník s lepšími dispozicemi na delší boj než lev, navíc i když je větší, je bleskurychlej. Dokonce se s tím nesere i ve vodě s krokodýly v jejich prostředí.
              Pps: Ještě tady nezaznělo, že sledovat nejlepší bojovníky v akci se fakt vyplatí a určitě má smysl leccos odkoukat a pak si to v praxi zkusit a použít.
              Já vyrůstal na Tysonovi na vrcholu a prostě jsem k tomu jen přidal boj na zemi a je vymalováno. Navíc jsem byl vždy extrémně rychlej, vlastně jsem nikdy ani nepotkal nikoho rychlejšího než já u sprintů na hodně krátké vzdálenosti do 30m, při sportu nebo v boji. Myslím, že mladé kluky budu dávat do hodně vysokého věku jak základy, tak pořád i tou rychlostí a navíc sílou a nově i váhou, což už nečekaj (co nelítám 8-16h denně po hřišti, tak jsem konečně celkem snadno přibral 25kg svalů, bez sypání).
              Později jsem si prošel celou Tysonovu kariéru všech zápasů, stejně jako Aliho, Dempseye, Evandera a dalších.
              Tyson na vrcholu pro mě pořád zůstává nejlepší, to jsem nikdy nikde u jiných boxerů neviděl.
              I když uznávám, že Ali je komplexnější a chytřejší, ale Tyson brutální silou, neskutečnou fyzickou připraveností, úžasným sladěním síly s údery a úhyby do komplexní techniky je pro mě top – minimálně do toho šestého kola, pokud se ho soupeř dožil. :,)
              Tysonova fyzičnost a síla, a Aliho hlava a výdrž by byl dokonalej boxer.
              Kdyby mu moc brzo neumřel trenér, co byl jako táta a hlídal mu vnitřní i vnější řád, tak zůstal neporažen (možná, i kdyby se mu bývala do cesty postavila dobrá, stabilní žena, co by ho držela v lati).
              Pak ho rozemlely osudový ženský, absence řádu a vnitřní běsy na prach. Nejvíc mě mrzí, že se nestihli s Evanderem utkat na Mikově vrcholu, dle mě by ho rozmlátil, pak už bylo holt pozdě. Ale koho by při ok tréninku nerozmlátil, že – asi jen Aliho, ten vydržet přes 6., dostal by ho.

      2. Modrý Klokan: Však jsem byl tolerantní, shovívavý, laskavý gentleman + myslím, že jsem sem doplnil většinu podstatného, co by jinak k tématu chybělo (na rozdíl od některých halových jogínů s honšůkjůšů mistry ala jpg).
        Určitě nepůjdu kolegovi autorovi rozesírat a dělat bordel pod článek jako on mně – to není dospělého muže hodno.
        Což neznamená, že někde ke konci příspěvku třeba nenadzvednu obočí, protože on to tady na dfensi pod žádným článkem není ostrov, že. A nebudeme dělat, že když se někteří chovají ve vedlejší vesnici jako špinavá prasata a pak v jiné vedlejší vesnici předstírají slušné lidičky, tak pořád nejde o špinavá prasata. Kdo je slušný člověk, je slušný pořád – samozřejmě to není o nějakém tom hovnu nebo prdeli, jak si leckdo mylně myslí.
        Navíc, není mým problémem, pokud mají někteří neřešitelné dysfunkce ohledně otázek nadsázky, metafory, sarkasmu či zde už zakázaného humoru. Obecně je ta alternativní scéna tak neskutečně smrtelně vážná, že se vlastně vůbec nedivím, že na ni mainstream lidé nechodí a jdou radši za svým youtuberem, co je informuje, ale i baví (neřešme jak, ale baví). O některé drsné dfensáky bych si mohl i škrtat a típat sirky, kdyby nebyli v jádru tak měkcí. To vždy miluju takové ty típky, co rozdávají s gustem rány, ale když na ně houkneš, dostanou afektovaný hysterák a když o ně pak omylem přerazíš židli, aby byl klid, tak se rozbrečí.
        *
        Já to zkusil trochu povznést a jak to dopadlo. :,) No, co už, jinde mezi normálními lidmi se zas nasmějeme jako dřív.
        Prostě si málokdo uvědomuje, že tady 90-99% lidí jen čte, asi mají své důvody a já je chápu. Určitě bych se sem jinak s ničím nepsal, kdyby tady tahle masa tichých čtenářů nebyla.
        Se zájmem jsem si přečetl pár článků na df z let 2010-15, kdy možná neměly desetitisíce views, ale humoru v nich bylo požehnaně a nikdo neměl potřebu pod tím pořádat rituální hejt sebevraždy. Ono celkově je toho humoru na df v debatách asi tolik jako v prdeli židovského rabína (i tam ho bude asi víc, minimálně na téma vepřového a staré). Což je dost dáno tou určitou skvadrou, co si to tady uzurpovala pro sebe a všechny trochu odlišné i jinonázorové lidi sprostě vyštvává a znechucuje.
        *
        Mimochodem, kam zmizel pan Vohnout? Jeden z mála, kdo mě tady dokázal sem tam nejen potěšit vyšší stylistickou kvalitou, ale i neotřelým humorem, jaký mám rád.
        No, asi odsud bude mizet nebo si dávat delší pauzy kdekdo, njn.
        K zemi hleď, nikdy ne nahoru nebo před sebe, správné je dolů kopat, letět uprostřed hejna a hrabat jen pod sebe.

  7. Autor tam má několik zásadních nepřesností a archaických, již neužívaných obratů… tato následně mohou vyvolat řadu zbytečných konfliktů… takže stručný souhrn:

    – neříká se „státním zastupičem“, ale „státní zastupičou“
    – neříká se novinář, ale „presstitut“
    – funkce „hysterického křiklouna“ Bartoška se změnila… povýšil na „fašistické lidovecké kápo“

    1. Jedeš bomby.Bombardóne!Zdravím Tě srdečně, zmrde!

    2. Díky. Na podněty tu je hlavně tenhle e-mail: shpssports@post.cz

      1. Koukám, že bez smajlíků tahle civilizace zanikne!

        1. to forge

          :-)))) hasta la pelusa babi

  8. Jo tady se radi blbe. Ale prispeju taky pekne stylisticky v bodech
    1) udelat vse pro to, aby ke kontaktu nedoslo, tzn klidne zdrhnout. Tohle kdo nema v palici tak hodne stesti
    2) vzdy mit povedomi o tom kde sem a kdo je tam se mnou, utocnik nemusi byt sam
    3) vzdy si hlidat zada a mrtvy uhle,nikdo tam nesmi byt
    4) dobra telesna kondice
    5) nebyt pod vlivem omamujicich latek, bystra mysl
    6) pokud to zapadlo, neni ostuda zdrhnout z konfliktu
    7) nebyt sam

    I jedna rana se muze rovnat smrti. Plati pro obrance i utocnika. Z toho plynou i dusledky, takze pokud to nekdo nevycetl z vyse uvedeneho, zdrhnout je ta nejlepsi volba. No a kdyby prece jenom doslo na nevyhnutelnej boj, za me rikam udelat vse pro to abych nebyl na kamerach a zadny svedci a ukoncit boj ultimatne, protoze pokud nahodou vyhrajete tuhle bitku, odplata muze bejt konecna. Ja rikam zdrhnout nebo jeste lip jit tomu naproti a nechodit na mista kde se ceka pruser uz z principu, tzn mista kde se chlasta a fetuje. Tim se riziko eliminuje na hodne blizkou nulu.

    Jinak pro vsechny frajirky se zbranema, nevim odkud ste, ale tohle udelat na malym meste tak mate na sobe terc a odplata vas nemine.

    1. Hospodin:Pije a fetuje se leckde.Pokud vypnou plyn, budou hořet ohně!

    2. Hospodin: Děkuju za doplnění, kolego (hlavně u bodů 2/5/7).
      Já to v té brožuře samozřejmě mám. :,)
      Ps: Jj, na maloměstě netřeba řešit zbraně, stačí se nějak moc zadívat na nějakou slečnu nebo se cpát na špatné místo nebo se zakecat se špatnými lidmi nebo drze dělat shyby na pražcích.
      Nohy od stolu a deset na jednoho se potmě blbě řeší kdekomu. Pak je z toho občas dokonce i podmínka, na maloměstě spolu mluvěj, s vámi ne. Pro vás tedy jipka nebo i vozík.
      Proto jsem míval rád Prahu, že se tam šlo doséci občas práva…to už nějakej čas taky není nutně pravda, jak se to naplavuje těmito manýry odjinud. Za chvíli se tam také tátové od bývalé rodiny už ve dveřích místo pozdravu od soudkyně dozví tak jako na moravě (aniž by ještě cokoliv řekli): „Nemyslete si, že placení výživného znamená, že uvidíte své dítě!“.
      Pořadek musi byt. Jen si tak říkám, že to těmhle juvenilním osobám furt tak snadno prochází a někomu neujedou nervy. Zvláštní věc tihle Češi. No, jiné nátury to budou řešit jinak, až to zkusej ze zvyku i na ně.

      1. To je zajímavý postřeh Aliene. Na některých vesnicích je to fakt jako ve scéně Soudce Dredd a Angel family:
        https://www.youtube.com/watch?v=By-Fab2S3Iw
        Adept na přesdržku už jen za to že jsi jim „vlezl do teritoria“.
        Nedejbože, pokud po tobě hodí očkem nadržená blondýna místního nadsamce-fotbalisty (ty se po ní ani dívat nemusíš).

        Na druhou stranu, jeden můj dlouholetý známý z Prahy, když byl jako kluk na návštěvě u příbuzných na vesnici na moravě, dal jednomu místnímu blbečkovi co se do něj s partou obdobných navážel, takovou ránu do nosu až mu tekla krev. A stal se tak legendou, o které se na té vesnici vypráví i po 20 letech :-)))

        Jinak pražáci jsou obecně líní a zbabělí na nějaké fackovačky, kdežto na vesnici se pro facku nejde daleko. (viz. jak prohodili toho finalistu superstar zavřeným oknem hospody a udělali z něj de Pejraca na druhou)

        ps: femisoudkyně není obvykle blbá a ví, že vytírat prdel si může dovolit jen s bílým heterosexuálním bezúhonným chlapem, nikoliv s nezaměstnaným arabáčem kšeftujícím s kdovíčím, 10 dětmi a 50 ostrými příbuznými

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017