Kdy bude válka? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 094

  1. Teď ještě dodat, proč bychom si snad měli nějak přát Rusko coby velmoc. Malou ukázku výhodnosti už, domnívám se, předvedli v Německu. Schröder je nepokrytě jejich a že by v archívu KGB nebylo opravdu vůbec nic na vydírání zrovna Merkelové se mi nějak nechce věřit. Ty „zelené“ blby platila/jinak motivovala Moskva přinejmenším v dobách SSSR zcela jistě a nyní se jim taky podezřele hodí do krámu. Výsledek = postupně dva Nord Streamy a zavírání funkčních jaderek (které jen díky náhodné konstelaci ve Francii nepřerostlo do EU-nařízení), ceny energií radostně stoupající. Jestli tohle není práce Rusů, tak už nevím co.

    Tedy za mě děkuji nebesům, že jsou ještě i na východ od nás díky šťastné shodě náhod nějaké další země také v NATO. Jinak asi trpím nedostatečně anti-ami sentimentem, ale opravdu nevím proč by rozšiřování NATO měla být hrozba pro Rusko, resp. jeho územní celistvost. Jo tak hrozba pro jejich imperiální plány ve „sféře vlivu“, to asi jo. Ale vidím jako naprosto logické, že po zkušenostech jsou skoro všechny země kolem Ruska (resp. všechny nejaderné, kromě Rusku již podřízených) k smrti vyděšené a zoufale prosí o ochranu prakticky kohokoliv, což je holt tak akorát to NATO. Je snad tohle agrese?

    Plus obvyklý argument „a_la_Hitler“ aneb „kdo bude další, a kdo potom a ještě potom“?

    1. Ach jo.

      – co si my prejeme, nebo ne, je tak nejak fuk, Rusko je velmoc a nejen jaderna. Tak to proste zatim je.
      – Vladimir s Angelou si notovali a ne zrovna malo, ostatne ona jako uspesna funkcionarka mladych nemeckych svazaku, studujici na Donbase, co mela kontakty na tajnou policii, aby mohla jezdit na zapad a Vladimiruv pobyt coby tajneho v Nemecku ma hodne spolecnych bodu. Naopak kdo Angelu vydiral, byli Americane pres odposlechy, vzpominas?
      – Rusak chce prodavat na zapad plyn a ropu a proto bude v Evrope podporovat zelene, kteri to chteji zavrit?
      – ceny energii jsou prace Rusu, kdyz ti prodavaji plyn na nemeckou burzu za stale stejne penize a dokonce Madarum dali lepsi cenu na 15letou smlouvu? Rusove kontrakty od Evropy maji tak nebo tak. Spotove ceny si vybrala napriklad nase vlada, ne Rusove. Ti nam naopak rikaji, at si udelame dlouhodoby kontrakt a mame klid.
      – NATO vzniklo za ucelem zniceni SSSR. To je historicky fakt. Jestli je dnes jeho funkce uplne jina, to bych si dovolil pochybovat, protoze zalozeni NATO iniciovala Anglie a i dnes je Anglie na Ukrajine aktivnejsi, nez USA. A pokud si dobre vzpominam, tak vstup do NATO Ukrjaina navrhla take Anglie jako prvni, nekdy pred sedmi lety. Takze z hlediska Ruska je to stale stejny model. Kdyz si k tomu prehrajes, jak vlastne bolsevici prisli pred sto lety k moci a proc byli zapadem podporovani (a podcenovani), pak to vsechno vytvari dost jasnou skladanku, ze zapad chce Rusko rozlozit a rozkrast. Ostatne Thatcherova ma take par prosnulych myslenek na toto tema. NATO je jen nastroj, myslenky jsou jine. Ostatne ani my jsme do NATO nevstoupili na zaklade referenda, vzpominas?

      No nic, jdu taky pracovat, at ma Helmut vyssi zivotni uroven. Ale i kdyz mas jine videni, nez ja, zkus si trosku tu historii projit. Verim, ze Mrcasik, nebo Shane mi v tomto mem vycucu najdou spousty nepresnosti, ale slo mi o globalni pohled na vec.

      1. Ne Sysope, NATO opravdu nevzniklo za účelem zničení SSSR.

        Účel NATO vystihl jeho první generální tajemník, Lord Ismay, takto:

        „Udržet Rusy venku, Američany uvnitř a Němce při zemi.“

        Viz: https://www.nationalreview.com/2017/07/nato-russians-out-americans-germans-down-updated-reversed/

        1. Mám ten dojem, že jednou byli v Moskvě dost překvapení, když špionáží získali válečné plány NATO a žádný nebyl útočný. Skutečnost, že NATO mělo prostředky pro zničení SSSR (a naopak) neznamená, že by NATO mělo zničení SSSR „jen tak“ jako cíl. Pochopitelně, pokud by to začalo lítat, asi by nezbylo, než se o to pokusit.

          1. Oni v NATO na útok asi ani neměli prostředky. Když si vemu, jaký zoufalosti vymejšleli, aby zastavili rusáky u Fuldy. Ruční vrhače jaderných granátů Davy Crockett. Jaderný demoliční nálože. Jaderný protitankový miny. Dodnes tam na to maj někde v Bavorsku v silnicích instalační šachty. Všechno vlastně sebevražedný věci, protože obsluha neměla šanci utéct z dosahu exploze.

            1. Technická: v případě zařízení Davy Crockett (ve dvou verzích) nešlo v žádném případě o ruční vrhač…
              Byly to bezzákluzové kanony (něco jako přerostlá pancéřovka) na trojnožce nebo lafetované na džípu…

              1. Vlastně jo, sorry, máš pravdu. Trochu se mi to smíchalo s Fat Manem z Falloutu, ten tím byl inspirovanej.

                1. Vojáci, naše lidově-demokratická armáda byla vybavena novými termonukleárními ručními granáty. Jediný z nich zničí vše živé v okruhu jednoho kilometru. Každý z vás dostane dva.

          2. Tak tak, třeba Operace nemyslitelné, nebo mnoho jiných. Ano, vím že tato byla před NATO, ale následovaly další. Článek je silně podhodnocen ukvičenými soudruhy.

      2. Výsledkem všeho toho „Green“ je a hlavně bude, názvu navzdory, vyšší potřeba plynu a vyšší ceny za energie. Že plyn je taky „antizelené fuj“ těm Zeleným evidentně vadí daleko méně, než uhlí a jádro (v jehož případě je to obzvlášť perverzní s tím zaklínáním se ekologií). Takže komu to celé prospívá – Rusákovi. Fakt náhoda? Ani bych neřekl. Už proto, že za studené války byli tehdejší „Zelení“ hlavně jakýsi mix ex-hipíků a poblázněných pacifistů, přátelé jednostranného jaderného odzbrojení (hahaha) a tak. Jednoznačně moskevský rukopis.
        Ostatně sledujte aktuální německou zahraniční politiku. Evidentně jim kdosi pošeptal, že kohoutek se dá i zavřít… Fakt děkuju, nechci.

    2. Tvl.tak za grýndýl může Putin. Tuhle myšlenku bych šířil co nejvíc. Protože grýndýl a rusofobii šíří ty samý partaje,tak po rozšíření tohoto geniálního odhalení máme velkou šanci, že se alespoň jednoho zbavíme.

      1. Po ovoci poznáte je… Jestli mohou za celý grýndýl těžko říct, to by byla hodně dlouhá hra. Ale určitě se nějak zapojili a přinejmenším ten názorový proud „jádro = ďábel, ale s plynem holt musíme >přechodně< nějak fungovat" je určitě jejich práce. Prodražování IAD v Evropě nejspíš taky, jim obecně hraje do karet jakékoli sebepoškození na Západě. Stejně jako měli zájem platit různé ty RAF apod. na straně jedné a "mírová hnutí" na straně druhé za minulé totality.

        1. @dr-z
          pokud jim naše sebepoškozování hraje do karet, tak to je snadná pomoc stačí se přestat sebepoškozovat.
          Pokud je „alespoň plyn přechodně povolíme“ je skutečně jejich práce, tak děkuji, v takovém případě zaslouží líbat ruce, protože po zavření jaderných a uhelných elektráren je jediná další alternativa k plynu, začít klepat od listopadu do února kosu a svítit svíčkama z černýho trhu.
          Ještě jednou připomínám že nejspíš všechny grýndýlový partaje jsou zároveň rusofobní, takže je docela dobře možné, že vám to siderické kyvadélko, které tak spolehlivě odhaluje agenty KGB a GRU, nějak hapruje.
          Ačkoliv si o fungování eurodemokracie myslím svý, kokoty jako je Peksa nebo Kojala poslali do Europarlamentu voliči, nikoliv Putin.
          A co se týká financování pátých kolon, v tom za Ruskem Západ rozhodně nezaostává, jak ve svém telefonátu potvrdila soudružka Fuck the EU Nuland, což nás vlastně vrací na začátek, kdyby se náhodou nějaký strážmistr Flanderka, kromě odhalování ruských špiónů, začal zajímat o to, jak ta šlamastyka s Ukrajinou vlastně začala.

          1. SPD – která před rokem 90 dělala společný program s komunistickou státostranou NDR – je „rusofobní“?

            CDU, jejíž všichni předchozí kancléři mají „pochopení“ pro anexi Krymu, je rusofobní?

            Co se člověk nedozví. Musím si ve slovníku poupravit definici rusofobie.

            1. to víš, alternativní historie :)

            2. No jo, vlastně máte pravdu. Od tý doby, co německá vláda před lety dostala od BND informace, že jim NATO ohledně ruský agresivity chčije na nohy, tak sice verbálně drží basu, ale v reálu posílají tak nejvejš helmy. Halt Banderovcům musí na ostřelování Donbasu stačit naše granáty.
              https://www.spiegel.de/international/world/germany-concerned-about-aggressive-nato-stance-on-ukraine-a-1022193.html
              Doufám, že tu myšlenku, že za grýndýl může Putin, budete šířit dál, to by snad byla ta nejrychlejší cesta jak se grýndýlu zbavit. Sice bychom promarnili šanci a Fialu by to jistě mrzelo, ale nejspíš je Fiala taky ruskej agent, když je pro grýndýl.

              1. Z konzervativek – Ulf Poschardt, šéfredaktor Die Welt: „V Evropě hrozí válka, ale o mírovém hnutí není vidu ani slechu: žádná demonstrace, nic. Když jde o to rozdávat rozumy Americe, jsou němečtí moralisté jako na koni (V roce 2003 v Berlíně kvůli Iráku 500,000 lidí v ulicích). Ruská agrese ale, zdá se, nikomu nevadí. Je to ubohost.“

                https://scontent.fprg5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/274606597_4385122468255447_3580624202993869448_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=0aSf3ohwnbkAX89rP1B&_nc_ht=scontent.fprg5-1.fna&oh=00_AT-ofqlEP7EAbH5R7o6KiRXDqbnAfWUnBIAVxAj4nH6URg&oe=62184774

                1. Já mám ke zprávám o ruský agresi stejně skeptický vztah jako německá BND.
                  To že Majdan skončí občanskou válkou jsem očekával už tenkrát. Z mého hlediska, když majdanovci měli právo na násilný převrat v Kyjevě, tak halt ti v Donbase měli právo na násilné uchopení moci naprosto stejné. Já neříkám, jestli je to dobře nebo špatně, já jen říkám, že očekávám ke stejným událostem stejné hodnocení.
                  Pak nastal ten problém, že řešit situaci na východě Ukrajiny vyrazily jednotky s velmi zvláštním statusem nabalené okolo Pravého sektoru. A jestli někdo čekal, že východ sklapne krovky a bude čekat, co s nimi hoši z Pravého sektoru udělají, no tak se halt spletl. A jestli někdo čekal že podporu můžeme poskytovat našim chráněncům je my a Rusáci zůstanou stranou, tak s prominutím moudrosti taky moc nepobral.
                  Co jsou hoši z Pravého sektoru zač, se dá dohledat dokonce i v našich internetových končinách, přestože zprávy z Ukrajiny jsou hodně filtrované a co se nehodí se většinou vymlčí.
                  Zbytečně, ale přesto znovu připomenu, že EU byla jak u dohody Janukoviče s opozicí, tak u minských dohod, s obojím si vytřeli Banderovci prdel a my jsme neřekli ani ťuk. A teď mám zase věřit, že za všechno může Rusák a Banderovci, kteří si s našema smlouvama už dvakrát vytřeli prdel, za nic určitě nemohou a je zcela vyloučeno, že by snad náhodou nedejbože, sem tam nějakej ten granát od Černochový směrem na Donbas neodpálili. No je to možný, vyloučit se to nedá, ale kdyby halt si splnili svý a to jak u první, tak druhé smlouvy, nemuseli jsme se tu dnes dohadovat, jak si někdo může vůbec dovolit, zpochybňovat, že za vše může jen Rusák.
                  Jenomže kurva nějakou záhadou, zrovna když mají Banderovci začit plnit svý, tak se buď na Majdanu začnou střílet lidi po stovkách nebo, co čert nechtěl, na linii dotyku začnou lítat granáty. Smůla, no, jinak se to nedá nazvat, že?

                  1. Řešit situaci na východě Ukrajiny vyřešila normálně ukrajinská armáda, 5. brigáda, žádné divnojednotky.

                    „Jednotky s velmi zvláštním statusem nabalené“ vyrazily na Východ až 3 měsíce poté.

                    Pro případ že bys to zapomněl jsem ti minule chronologii který měsíc co bylo připomenul.

                    Takže teď už vědomě lžeš.

                    1. Jo ty vaše rozinky, co se hodí do krámu a zbytek neexistuje.
                      Cituji z wiki: ve Slovjansku byl 21. dubna vyhlášen zákaz nočního vycházení.[125] Hned 23. dubna ohlásila ukrajinská armáda první úspěch, když obsadila klášter ve Svjatohirsku, který prý drželi separatisté, což až do toho dne nebylo známo.[126] Den nato zformoval Pravý sektor dobrovolnický oddíl, což bylo další jasné porušení dohody z Ženevy.

                      Takže problém byl ten, že řadový vojáci odmítali na východní Ukrajině vraždit, zatímco chlapci z Pravého sektoru s tím problém neměli. Proto místo armády, byli nasazeni tito hrdinové.

                      Když tak vidím to vaše zapálení pro věc, neměli tenkrát místo rozdělení republiky sparťanští ultras nafasovat samohybné houfnice a jít srovnat Bratislavu se zemí?

                    2. @shifty
                      Kolik let, že to Banderovci měli na realizaci Minských dohod? Nějak se k tomu kluci nedostali až se jednoho dne rozhodli, že Amíkům poslouží k oživení konfliktu a všichni budou šťastní.
                      No a Rusáci jaksi nemohou s ohledem na domácí publikum nechat Donbas Banderovcům na pospas, takže halt republiky uznali a nejspíš zejtra dostanou oficiální žádost o vojenskou pomoc.
                      Vy samozřejmě budete kvičet, že jsou Rusáci hajzli, ale že k tomu vedlo porušení smluv, který slavná a zásadová EU vyjednala a spolupodepsala odmítnete vidět.
                      Já jen nepochopím, že stejná partička, která odhalila celosvětový covidový a očkovací spiknutí, v ukrajinský otázce věří naprosto zjevně jednostranným médiím na 200%. Takže s grýndýlem nám chčijou na nohy, s migrací nám chčijou na nohy, s covidem prej taky, akorát v popisu příčin ukrajinskýho konfliktu nám valí do hlavy svatosvatou pravdu.
                      Ale všechno dobře dopadne, budou sankce, Amíci nám začnou dodávat LNG za 20 kč/kWh a všichni tady budem šťastní, protože greendeal s budoucí cenou energií zvítězí tak nějak automaticky.

                    3. Dobře víš, jak zásadní je rozdíl mezi „zformováním“ = prochází přijímačem a „nasazením“.
                      Ty píšeš o nasazení – cituji: “ řešit situaci na východě Ukrajiny vyrazily jednotky s velmi zvláštním statusem“.

                      Z toho se nevykecáš. Úmyslně lžeš, protože potřebuješ aby se ti to hodilo do krámu.

                    4. @Jan Mrcasík
                      děláte tady ze sebe naprostýho hlupáka. Verbež jako Pravej sektor, Azov, Ajdar a nevím jak se všechny ty jednotky co mají tak kladný vztah k SS symbolice, jsou něco, co je v příkrém rozporu se všema západníma žvástama o demokracii, humanitě, evropských hodnotách a podobně. A je zcela u prdele, kdy ta verbež vyrazila na východ vraždit, vy mi strčíte do huby nějaký datum a pak mi ho statečně vyvracíte.
                      Znovu Vám zopakuju, když mohl nastat násilný převrat v Kyjevě, mohl naprosto stejně nastat násilný převrat na východě země. A jediný rozdíl je v tom, že Banderovci začali srovnávat východ se zemí, kdežto Kyjev do dneška stojí.
                      Opět jste taktně přeskočil, že dle dohody spolupodepsané EU, stačilo počkat na předčasné volby a nemuselo se to stát. Jenže výsledek byl nejistý, takže se s dohodou vytřela prdel a je mi jedno, jesli pučistická vláda vyslala na východ nejprve pravidelnou armádu a až po té, co se jí na to armáda vysrala, magory z Pravého sektoru nebo jestli tam magory z Pravého sektoru vyslala hned.

                    5. @Jan Mrcasík
                      A ještě připomenu vrchol pokrytectví, protože politici ze Západu se na Majdanu střídali jak apoštolové na orloji a hlavně furt hučeli do Janukoviče, aby nám na ty demonstranty hlavně nepoužíval násilí, protože to by bylo v rozporu s těmahle našima západníma hodnotama a následně se dočtu, že potlačení stejné rotyky ny východě armádou je zcela v cajku, Protože hrdlořezové z Pravýho sektoru tou dobou ještě nebyli vycvičení.
                      Tvl. to bych blil.

                    6. Vykecávky, vykecávky. Vždycky zalžeš a pak od toho odvedeš řeč.

                      Ne.

                      Tvůj hlavní argument je přetvařovat se a lhát, že konflikt na Donbase VYVOLALO vyslání nácků na Donbas, proti kterým se mistní bránili. Cit. „A jestli někdo čekal, že východ sklapne krovky a bude čekat, co s nimi hoši z Pravého sektoru udělají, no tak se halt spletl.“

                      Jenže to je lež, protože na východ byla nejdříve poslaná normální armáda proti Girkinovým hochům, ti ji odzbrojili, vypukla zákopová válka a až POTOM tam byly vyslány divnojednotky.

                      Pokud nechceš, abych ti to předhazoval, tak přestaň opakovaně lhát o dynamice konfliktu na Donbase, že jej vyvolalo vyslání divnojednotek. Je to takhle jednoduché – stačí přestat lhát. Ale to ty neuděláš. Jen víc vykecávek a změn téma.

                    7. @Jan Mrcasík
                      No kdybych tady tvrdil,že na východě tu „protiteroristickou“ operaci prováděl výhradně Pravý sektor a nikdo jiný, tak bych tu vaši posedlost nepodstatným tématem snad i chápal.
                      Ale takto netuším, zda to usilovné bušení do slaměnýho panáka je výsledkem naprosné neschopnosti analyzovat zlomové body ukrajinské krize, či zda je to naopak důsledkem snahy se diskuzi o zlomových událostech v ukrajinské krizi vyhnout. Měl bych se podívat do té vaší litanie, kde diskutérům radíte, jak zařídit, aby pravda zvítězila, jestli se tam někde nepíše o bodu, když vám teče do bot, točte se na píčovinách.

                      Takže pokud by snad náhodou, jako že to asi nehrozí,cílem diskuze bylo dobrat se odpovědi na otázku, zda se dalo předejít krveprolití a pokusům o překreslování hranic, měl Západ několik možností, jak aktuálnímu stavu předejít.

                      Výchozí stav: mnohonárodnostní stát s velice krvavou a pohnutou historií s dostatkem skupin jít si za svým přes mrtvoly.

                      bod 1) jakási smlouva s EU, kterou Janukovič vyhodnotil jako nevýhodnou. Detaily řešit nebudu, neznám je a hledat to nebudu, ale třeba by lepší podmínky bodly a problém solved.
                      bod 2) Majdan. Podporovat jednu stranu konfliktu za výše zmíněného stavu, je zhruba stejné, jako chodit po prachárně s loučí. A někdo měl evidentně zájem, aby to vybouchlo, protože po každém uklidnění následovala eskalace, viz postřílení stovky lidí na Majdanu. Do dnes raději nevyšetřeno. Jestli ze sebe chce někdo dělat idiota a tvářit se, že v Majdanu neměl Západ prsty, jak je libo.
                      bod 3) Smlouva mezi opozicí, Janukovičem, spolupodepsána zástupci EU, předpokládala řadu ústupku opozici a hlavně předčasné volby. Stačilo počkat do voleb, naši koníci by s přehledem vyhráli a hurá všichni jsou šťastní. Nicméně našim koníkům se do voleb čekat nechtělo, možná je to tím, že by třeba až zase tak hladce nevyhráli. Nicméně stačilo počkat do voleb a problém solved.
                      bod 4) něco jsme podepsali, opozice se toho nedržela, převzala moc násilím a my nic. Žádný pozor kluci, něco jsme podepsali, jestli se toho nebudete držet, nedostanete ani korunu a sankcí bude, až se Vám bude hlava točit. Inu chyba. Bod zlomu, point of no return.My jsme si ukousli svý sousto a k prostřené tabuli se dostavil Rus, asi se blbě domníval, že když Západ má svoje zájmy, tak je může mít i on.
                      bod 5)I na východě se blbě domnívali, že když se smí přeprat moc násilím v Kyjevě, tak se snad logicky smí násilně přebrat moc i na východě. A na rovnosti práv si my tady v Evropě zakládáme, to by snad neměl nikdo rozporovat. Nicméně pučistická vláda to viděla jinak a vyslala vojáky s težkou artilérií. Jedna reportáž na CNN dokonce hlásila balistickou střelu. Ať už tedy na východ nejprve vyrazila armáda, zatímco Pravý sektor teprve pilně cvičil nebo Pravý sektor vyrazil okamžitě, když se ukázalo, že většina armády nemá chuť bombardovat svoje spoluobčany, výsledkem je, že v některých částech Ukrajiny nezůstal kámen na kameni. Překvapení je, že zatímco do Janukoviče jsme hučeli 24/7 hlavně žádný násilí, chirurgicky přesná protiteroristická operace prováděná dělostřelectvem ve stylu Pámbů si to nahoře přebere, nás nechala celkem v klidu a žádný sankce na ty bojovníky za demokracii nikdo neuvalil. Opět, jestli někdo plánoval, že se na východě budou dělostřelectvem srovnávat sídliště se zemí a Rus se bude jen koukat, tak asi v mládí spadl z hodně velký vejšky na hodně tvrdou podlahu.
                      bod 6) Minské dohody
                      Stejně jako na Majdanu i na východě docházelo k dalším a dalším eskalacím. Němci si ale ještě vzdáleně pamatují, že válka není jen v televizi a když zjistilo, že jim NATO ohledně situace na východě chčije na nohy, inicialovalo Minské dohody. https://www.spiegel.de/international/world/germany-concerned-about-aggressive-nato-stance-on-ukraine-a-1022193.html Ovšem stejně jako v prvním případě, jsme i nyní s klidem sledovali, jak Banderovci na plnění nějakých dohod serou zvysoka a tak sankce a nátlak na splnění dohody jedna velká NULA. Chyba, byl moc dlouho klid, Nordstream 2 je třeba zastavit za každou cenu a kdo by snad nevěřil tomu, že východ se ostřeluje sám a naši chráněnci s tím nemaj co do činění, musí bejt zaručeně ruskej agent. Koneckonců naše zbraně jsou podle minské dohody 50-140 km od linie dotyku, takže od nás to na tuty nikdo nebyl.
                      No v každým případě 7 let od dohody uteklo jako voda a zlý Rus zneužil mírného zpoždění při naplňování smlouvy a my teď můžeme brečet, jaký je zákeřný. V každém případě, kdybychom těch sedmi let využili k dotlačení Ukrajiny k naplnění dohody, tak jsme teď brečet nemuseli.
                      Nyní se můžete Mrcasíku zaměřit na hledání nepodstatné odchylky a tu začít do detailu rozebírat, ale hlavně proboha nepřipusťte to, že Majdan roztleskával Západ a na nějaký závazky, který jsme vyjednali, spolupodepsali a ignorovali sere Bílej Tesák. My nic my muzikanti, Banderovci všechno udělali správně a za všechno může Rusák. Technická poznámka, slovo Banderovci neberte jako urážka, vycházím z toho, že sochy by svému národnímu hrdinovi nestavěli, kdyby na něj nebyli hrdí.

                    8. Zase kecáš.

                      Když vyrazila na Donbas 5. výsadková brigáda, zblblí místňáci blábolící o „genocidě“ udělali živou barikádu, vojáčci tam pár dní seděli a pak vylezli ze svých BMD a odťapali domů. Ta BMD včetně Nony SKV pak šlohli Girkonovi a Pomonarjovi hoši.

                      To má být tvoje „trestná výprava nácků a nezůstal kámen na kameni“?

                      A protože Girkin sám se tou dobou už veřejně chlubil na Vkontakte, že „s tuctem týpků na náklaďáku přepadne s kulometem policii, rozdá zbraně svým příznivcům a jede to zopakovat do dalšího města“, když v Kyjevě zjistili, co se děje, odepsali Slavjansk a další místa s Girkinovými hochy jako ztracená. Namísto pokusů zatknout separáty (a Girkina) udělali okolo Slavjansku ad. checkpointy s regulérní armádou a tím zablokovali šíření Girkinova podniku.

                      To má být tvoje „trestná výprava nácků a nezůstal kámen na kameni“?

                      Když pak Pomonarjhov začal ve Slavjansku mučit a vypíchal oči regulérně zvolenému místostarostovi za to, že si dovolil na radnici na Ukrajině vyvěsit ukrajinskou vlajku, Kyjev vyslal BTRka aby prorazila přes kulomety a zatkla ho. Jenže separáti měli tou dobou „odněkud“ už i protitankové střely a rozstříleli je.

                      To má být tvoje „trestná výprava nácků a nezůstal kámen na kameni“?

                      Potom separáti s obrovskou slávou prohlásili, že zprovoznili ten minomet Nona SVK, který zabavili 5. brigádě viz začátek postu, a začali jím střílet na ukrajinské checkpointy.

                      To má být tvoje „trestná výprava nácků a nezůstal kámen na kameni“?

                      Když se separátům povedlo tou Nonou vyhodit do vzduchu Mi-17, kterou si na obhlídku svých checkpointů přiletěla ukrajinská generalita, Ukrajinci si tam taky dovezli mimonety a začaly dělostřelecké přestřelky.

                      To má být tvoje „trestná výprava nácků a nezůstal kámen na kameni“?

                      A dva měsíce poté, protože ukrajinská armáda byla v rozkladu výstrojním, výzbrojním i velitelském, teprve nasadili ty „divnojednotky“.

                      Prostě lžeš, lžeš a lžeš a vykecáváš, vykecáváš a odvádíš pozornost. Spinuješ jakýmkoli směrem hlavně pryč od faktu, že lžeš a překrucuješ historii abys mohl prohlásit Ukrajinu za genocidální nácky, což je tvůj ultimátní argument.

                    9. Budem Ti monday oponovat k bodu 6. Zapad vytrvalo tlacil na Minske dohody a stale vykrikal ze ich nedodriava a teraz pozor RUSKO… Takze tlak bol ale na nespravneho hraca a na Nemecko a Francuzsko sa nejako zabudlo, keby sme teda aj nejako dosli k zaveru ze Rusku tam plynu nejake zavazky.
                      Cela tato politika ako ju popisujes sa teraz vratila ako bumerang a chudaci ukrajinci. EU ma vela masla na hlave.

          2. Přestat (nezačínat) se sebepoškozováním nám právě brání skupinky politiků a mediálů a různých užitečných idiotů. Nemám samozřejmě důkaz, že by je všechny platila či vydírala KGB, ale dává smysl že pomáhá rozdmýchat celou věc.
            Alternativa k plynu není jen zima, ale třeba taky to jádro, že. A „dočasně holt bohužel“ mohlo být naše uhlí a ne jejich plyn. Proč jsou ty priority nastaveny tak nelogicky – komu to asi nejvíc vyhovuje? Jak se tehdy Merkel chytla tý Fukušimy asi druhej den, to přece nemohl být spontánní nápad. Spíš to vypadá, že jí konečně přišla pod ruku vhodná záminka k déle plánované změně (úkolu?)…

            Já si v podstatě ani nepřeju mít pravdu. Mnohem lepší scénář by byl, že je to kombinace spousty náhod a nebetyčné hlouposti či nezájmu rozhodujících lidí, takže je stačí jen vyměnit nebo dokonce jim to celé jen vysvětlit. Ale to mám obavu, že tak to asi úplně nebude.

            1. vzhledem k pochodu institucemi a pomalému omezování občanských svobod bych na žádnou změnu nespoléhal. A ta věc byla odstartována za mořem.
              To mám věřit tomu, že zhroucený SSSR a následnické Rusko tenkrát na pokraji hladomoru dokázalo zorganizovat takovou účinnoudlouhodobou akci? No tak to jsou borci, domácí ekonomiku řídit neumí, ale komplet celý Západ dokázali zblbnout. Dobrej oddíl.

              1. To propojení s německem je do očí bijící. Nedělej blbýho.

                1. @shifty
                  propojení čeho s Německem? Grýndýlu nebo Ruska?
                  Greendeal má hlavně za cíl přesunout prachy do správnejch kapes. Němci slouží jen jako užiteční idioti, protože mají nějaký zvlášťní talent se nadchnout pro nějakou ideologii a podlehnout dojmu, že jsou ti vyvolení a že nestačí zkurvit jenom Německo, ale je nutné zkurvit minimálně celou Evropu.

                  Němci s Rusáky pro sebe taky asi nějakou slabost mají, což je pro mě s ohledem na historii možná dost nepochopitelné, protože nejdřív Němci poslali do Ruska ve vagónu Lenina a pak jim zdevastovali celou zem a kosili je po statisích, ale je možný, že vzájemně cítí, že spolu dohromady by tvořili skoro ideální kombinaci.
                  Ale ta ideální kombinace rozhodně nezahrnuje to, že spolu vytvoří krásný bezuhlíkový svět, kde je průmysl sprosté slovo a společně budou krmit všechny migráčky, kteří do vzniklého svazku přicestují na celoživotní free all inclusive dovolenou.
                  Takže jo, Rusáci by se asi mnohem raději paktovali s Německem než s Čínou, ale Západ měl ten dobrej nápad naservírovat Číně Rusko na zlatým podnose, takže si nás jednoho dne Číňan koupí všechny. Takže jo, řídí nás naprostí idioti, kteří kvůli přechodnýmu zisku pár korporací pošlou celej západ směrem do prdele.

              2. Však jsem taky psal, že to asi neorganizovali celý – hnutí takové síly, to ani nejde. Ale „v pravou chvíli se do věci vložili“, a to někdy tak před 10 lety, kdy už na to naprosto měli, a trochu to „pošoupli“ tak, aby jim to prospělo.

            2. jádro je přece taky véééélky špatny a v momentě, kdy realisticky to dokáže celkem včas postavit akorát rejže nebo rusák, tak máme alternativu opravdu jenom chcípnout zimou

              tudle už zas jede v hovnometech palebná příprava na zákaz čehokoli, co něco spaluje, protože i dřevo je špatný, ááááno

              1. Jádro aktuálně špatný není a je na to dokonce glejt, a i „světoví“ (= neněmeckojazyční) ekologové to v zásadě říkají, včetně třeba IPCC a Gréty, což je samozřejmě to hlavní. Neboli „okénko příležitosti“ je na světě.

                No a proto je za mě scénář jasnej: Co nejdřív napřímo zadat bez nějakých alibistických tendrů komukoli ze zbylých (takticky nejlépe asi Frantíkům, aby nějak pomohly řešit německé okopávání kotníků) co nejvíc bloků. Neřešit prachy (resp. řešit, ale na toto dořešení s podpisy smluv nečekat), neřešit zdlouhavé diskuse, zákonem stanovit veřejnou prospěšnost (není-li dosud, u liniovek myslím již ano) => možnost vyvlastnění, územní rozhodnutí učinit nárokovým po splnění nějakých rozumných podmínek (včetně třeba „pozlacení baráků“ všem místním), na EIA dát nějakou výjimkou krz to že náhrada uhlí přece je ekologická a šup a honem stavět. Za 5-10 let nejmíň 4 bloky, do té doby to nějak doklepat s uhlím, v mezičase plánovat výstavbu v dalších lokalitách s tím, jak dál poroste spotřeba.

                Hlavně přestat akorát blbě kecat, včetně keců typu „blbá unije“.

                1. všiml sis, jak proti tomu klačili právě dojčlandi (a samozřejmě rakušáci)? tak jim to běž povykládat, jak je to supr a ať nechají svoje reaktory běžet :o)

                  1. No právě protože Germáni se aktuálně (no, teda už v 80s) pobláznili protijaderně, nevidím jinou šanci než vlézt do prdele Francii tím, že se z našeho jádra stane jejich ekonomický zájem. Pak je nějaká šance, že Germáni budou umravněni (když už teda ne k rozumu přivedeni).

                    1. Od vcerejska s tou Francii muze byt problem. Frantici totiz tyhle maly reaktory delaji s Rosatomem…

                    2. Ale no tak… ;-)

                      Co třeba Rolls Royce?

                2. EPRko teda fakt nechcu ani smykem tvl, esli chceš, tak si ty problémy v řádově větší desítkách miliard sanuj z vlastní kapsy

    3. +1

      Ostatně neni tajemstvím, že půlku západoněmeckých politiků platila Stasi, částečně KGB. Neni opravdu důvod si myslet že došlo k nějaký podstatný změně.

      1. souhlasim

        1. Jsem si jistý, že by to okupační mocnosti dovolily. To dá rozum. :D

    4. Blábol.

  2. Opravdu chcete přirovnávat Ukrajinu ke kubánské krizi? Ano? Tak dobře, začal jste s tím vy.

    Americká blokáda zabránila rozmístění jaderných zbraní. Nicméně Kuba si vybrala a byla součástí sovětkeho bloku. Několik desítek let., dokud bolševikům nedošly peníze. Byli na ni rozmístění sovětští poradci, vojáci a zbraně, letadla, protivzdušné prostředky, radary, odposlechove stanice. A USA tomu nemohlo zabránit. Rusové tam byli (nakonci už ve výrazně malých počtech, kvůli prachům) až do roku 2012.

    Uděláme to teda stejně?

    Takže se Rusko smiri s tím, ze Ukrajina, bude-li chtít, bude v NATO, a budou v ni americké radary a protivzdušné síly? Ze tam jen nebudou jaderné zbraně? Když rovnost tak rovnost, ne? Nebo je to nějaká speciální Ruská rovnost??

    A domluvíme se, ze když tam žádné atomovky nebudou, tak ukrajincum nikdo už nebude krást území a obsazovat části státu? To zní fér, ne?

    Protože přesně tahle dohoda už existuje. Přes 25 let. Na papíře. Ukrajina se dobrovolně vzdala svých atomovek a Rusko ji mělo nechat na pokoji. A nenechalo. už to porušili v roce 2014. Takže co, Rusko to porušilo. Kdo je potrestá? Kdo vynutí dodržování smlouvy? Čína? Eurobolsevici?

    1. Rusko chce na Ukrajine obsadit nejakou cast statu, kde Rusove neziji? Kterou, vezmu si mapu…

      1. To, že nějaký stát má právo obsadit část území jiného státu proto, že tam žijí příslušníci stejného národa, je poměrně zajímavá, ale nepůvodní myšlenka. Když se to před cca 80 lety zkoušelo ve větším měřítku naposledy, úplně dobře to nedopadlo. Myslíte tedy, že doba již pokročila natolik, že by se to dalo zkusit znovu? A mají toto právo jen Rusové vzhledem k Ukrajině, nebo i např. Maďaři vzhledem k Rumusku a Slovensku?

        1. jj, souhlasim, to je opravdu zajimavy produkt „mozkoveho mysleni“… :-D

        2. To je opravdu velmi zajimave tema na dlouhou debatu. Jednak Rusove nemaji zajem zabrat Donbas a ani Donbas nema zajem byt pripojen k Rusku. Jak vime, a nejen z Miskych dohod, donbas chce autonomii. Takze o Ukrajine a Donbasu se zrejme nebavime.

          A pokud je narazka na Cesko, tak to je takovej historickej bordel, ze skoda mluvit. Otakar Premysl prvni pozval do pohranici Nemce, protoze to bylo neosidlene uzemi a tezko odolavalo najezdum kdekoho, vcetne Germanu samotnych. Takze napriklad Kralovci nemuseli na robotu a dokonce pudu primo vlastnili. Takze nemalo Sudetaku zilo na pude, ktera jim i patrila. Pak samozrejme fury bitev, tahanic, hin und her a ve finale jsme na uzemi koruny ceske meli 1/3 Nemcu.

          Dale ovsem doslo k zalozeni CSR, kde federace byla jen se Slovenskem. Ani s Moravou, ani Slezskem, ani Sudety. Nasledne to vedlo k problemum, ktere se na tomto foru take uy nekolikrat probiraly, kdy postupne vzajemna nevrazivot mezi Cechy, Moravany, Slezany a Nemci prerostla unosnou mez.

          Ze jsme Nemce vykopali bylo logicke, protoze dal uz to proste spolu neslo. Po valce by nebyl klid. Nicmene kdo to na pocatku zprasil, je dost nejasne. Udelalo se hodne chyb prakticky od poloviny 19. stoleti a to na obou stranach. Tedy podle mne odsun po valce byl jedine mozne reseni nastale situace.

          Nicmene jsem toho nazoru, ze ano Sudetaci pred druhou valkou meli narok na svoje uzemi a v ramci sveho naroda mit treba federaci. Nemecko na federativnim principu funguje dodnes a Bavori nemaji se svymi sousedy problem (a to napriklad Bavori se s nama za Marusky Terezky taky mleli).

          Myslim si proste, ze kazdy narod ma narok na zemi, na ktere zije, pokud ji opravdu vlastni a aby se sam rozhodl, do jakeho spravniho utvaru chce patrit. Tak, jako se Ceske zeme oddelily od Rakouska, tak i Sudety mely pravo byt jako samostatny spravni celek. Ze by to sice nezabranilo Anslusu pred druhou valkou, je samozrejme jasne. Prubeh druhe valky by zrejme byl stejny a v ramci povalecnych reparaci by asi fura Sudetaku o svoje uzemi i tak prisla.

          Je to horky tema, kde fura lidi ma ruzny nazory a je mi jasne, ze nejakej echt ceskej nacionalista mi ted nenecha chlup na hlave suchej. Ale proste si myslim, ze kazdej ma pravo rozhodovat o pude pod svejma nohama, pokud ji vlastni.

          1. Jenže Německo je novodobý Bismarckův slepenec. Zatímco české království má tisícíletou tradici ve víceméně geologicky daných hranicích. A přenechat celé pohraničí jinak mluvícímu národu by byla kolosální kravina. Jak jsme se již přesvědčili.
            Odsun byl jediné možné řešení. Protože germáni se tu za ty staletí očividně neasimilovali, ale pořád byli cizorodým prvkem. Na rozdíl od jiných přivandrovalých etnika a nárůdků, jakými byli třeba Valaši.

            Nejsem si taky úplně vědom, jaké problémy byly s moraváky a slezany. Zvlášť slezané měli naopak problémy jak s poláky, tak předtím s R-U mocí. Jediné co výše jmenované, včetně slováku, žralo, bylo direktivní řízení státu pražskými židozednáři. Byť v čele byla oficiálně moravská figurka – Masaryk.

            A tak je to dodnes, pražský židozednář si vždy na špinavou práci přitáhne nějakého troubu z moravy. Viz Sobotka, Nečas, a teď i Fiala, který momentálně rodí ježky bodlinama napřed, z toho v jaké je šlamastyce, a které všechny zájmové a mocenské skupiny na něj tlačí a vyhrožují mu, že s ním zatočí, když nebude dostatečně zrazovat národ v jejich prospěch.
            (jak decentně naznačil v článku Challenger)

            1. Tak nejak nezvladam se ztotoznit s premisou „cizorodosti a neschopnosti asimilace“ nemeckeho etnika v sudetech. Jako dite vyrustal v Sudetech (konkretne tim myslim oblast Hohenelbe), ac nejsem zadny znalec, tak z historickych pramenu plyne, ze pred valkou, geografii navzdory, zde puvodniho slovanskeho elementu moc nebylo, valna vetsina (asi 85% obyvatelstva) bylo puvodu nemeckeho, prumyslove podniky byly nemecke prakticky vsechny. Kupa lidi zde nosi nativem nemecka prijmeni, nazvy mnohych bud maji nemecke nazvy, apod.

              1. Moji cesti sousede: Mautner, Röschl, Bauer, Pöschl, Bröu,… eh, co to kecam… Mautner, Rešl, Bauer, Pešl, Breu,…

                Nepripadaji mi asimilovani a jejich prarodice bez vyjimky Nemci jak poleno. Mimochodem, kdyz zajsu pres kopec na pivo, tak nejlip na pohodu si pokecam s Nemcema. Zijou tam u nas v dedine dve nemecky rodiny, cesky neumej ani prd. Usmev, klid, pohoda. Sednu k vedlejsimu stolu k Cechum a uz se resi, jestli Tonda dal Zdenalovi tu povolenku na srnci, nebo ne, hajzl jeden, ale na to, aby si koupil novyho Manitoua, na to ma prachu dost. Ze mu prasata kvicej hlady, protoze brambory uy sisluje na sadbu a dat sestnact stovek za metrak se mu zgrdovi nechce, to je jina. A uz to frci, uz to vali.

                Nedelam si iluze, zavist asi vali vsude, ale jestli Sudetaci byli aspon jako Bavori, pak ty dva narody fakt nemohly zit v jednom state. Mnohem lip si pokecam s Bavorakem, nez s Cechem. Je to smutny. Cechovi nemuzu rict, co mam ve stodole, aby mi to tam jednou neprisel vybrat.

              2. „původu německého“
                Oni to mohli být klidně poněmčení původně Češi, během historie řada rodin změnila obcovací jazyk i vícekrát.
                Byli to němečtí romantici na začátku 19. století, kteří přišli s definicí národa podle jazyka, na což reagovalo naše národní obrození. Stejně jako rozbili středověkou jednotnou západní Christianitas.

                1. Což je v tomhle kontextu jedno, považovali se za Němce.
                  Ostatně, někde jsem četl bonmot, že národní obrození vzniklo jako kratochvilná aktivita německy mluvící pražské mládeže. Ostatně, něco na tom je, u spousty buditelů je to češství jen výsledek jejich rozhodnutí. Třeba takovej Dobrovskej. Česky se naučil až asi v deseti letech. Tirsch a Fügner byli Němci. TGM měl otce Slováka a matku poloviční Němku po matce. BTW, pokud by se náročnost dědila po mateřské linii, tak byl TGM skopčák, pokud po otcovské, tak čobol.

                  1. Asi tak. Stejně tak je paradoxní, že zatímco naši obrozenci lkali, že šlechta a patriciát hovoří německy, ti němečtí zase kritizovali svoje panstvo, že mluví francouzsky (koneckonců Marie Terezie s Františkem Štěpánem taky mluvila spíš francouzsky).

                    Jinak k česko-německé historii má trefné postřehy Rio Preisner, pokud tedy překousneš občasné duchamorné filozofické pasáže:
                    https://www.databazeknih.cz/knihy/kritika-totalitarismu-485719

                    1. Co se týče aristokracie, tak nejvýstižnějši mi přijde to označení Národnost šlechtická. Takovej mix abys pohledal. Viz čeští panovníci. Jediný jakžtakž etnický Čech byl kníže Břetislav, po matce Boženě poloviční Čech. A asi bájný Přemysl. Akorát ten nejspíš nebyl Čech, ale Lemúz, ať je to co je to.

                    2. Oni ti dědiční šlechtici IMHO asi ani rodnej jazyk neměli, museli bejt minimálně bilingvní, někdy i v rámci různých větví jednoho rodu. Mezi sebou mluvili francouzsky, s okolím obvykle německy, protože to byl univerzální jazyk střední a východní Evropy a pak nejspíš nějaký základy toho, čím mluvili jejich poddaní. Není nad to seřvat senochrupa v jeho mateřštině.

                    3. Jak v které době, to masové němčení šlechty začalo až po Bílé hoře. V 16. století na tom tedy část šlechty byla jazykově jakž takž kvůli studiu v cizině a kavalírským cestám a počínajícím ale pořád řídkým mezinárodním sňatkům. Ale před tím většina šlechty uměla pouze česky, němčina byl jazykem opovrhovaných kupčíků a latina flanďáků. I proto se i zahraniční rody poměrně rychle počešťovali – například i prevít Karel z Lichtenštejna získal české vzdělání bratské škole.

            2. A nějakého toho židozednáře dokážete jmenovat?

          2. SUdeťáci měli tolik výhod, o jakých si mohly ostatní menšiny nechat zdát. Za to nám vrazili kudlu do zad a odsun je to nejsmenší, co se jim mohlo stát. A bylo velice dobré, že se to stalo.

        3. Tak Albanci (za vyraznej podpory USA) to pravo mali v Kosove voci Srbom.

          1. Mezi Kosovem a Ukrajinou je několik drobných rozdílů, ale chápu, že absolvent VŠŽ je nemusí postřehnout. Kosovo nikdy Srbsku nepatřilo, resp. naposledy někdy 1380, kdy Srbsko o Kosovo přišlo bitvou na Kosovém poli. Čili ve stejné době nám taky patřil Královec (Kaliningrad). Budou nám ho rusáci vracet?
            V Kosovu mají převahu Albánci, nikoliv Srbové a přitom se tam Albánie nijak neangažovala. Na východní Ukrajině jsou rusáci menšinou, tak pokud mají přání vrátit se do Říše, nechť se odstěhují do Ruska, co jim v tom brání?

            1. Ale co to ctu… ? Hele, ja jsem v Kosovu byl v roce ’93, tehdy s kamaradem, co tam nechaval v jedne fabrice vyrabet nerezovy trubky pro potravinarstvi. Mistni srbove mi rikali, ze Albancu tam bejvalo minimum a prisli ve velkejch vlnach az v 60.-70. letech. Po triceti letech, az byla nova generace dost silna, zacala delat bordel. Albanie se angazovala tak, ze podporovala vystehovani.

              Momentalne je situace na vychodni Ukrajine ta, ze zatimco prakticky milion Rusu uz z Donecka a Luhanska do Ruska udesel, tak Kijev sere z vysoka na Ukrajince, kteri tam ziji a ty na Ukrajinu nepusti. Takze kdo z Rusu odejit chtel a chce, tak mohl a muze. Byt je to absurdni. Ale naopak Ukrajinec, kterej odtud odejit chce a nechce do Ruska, ma smolika.

              Jak je to tam v soucasnosti narodnostne rozdeleno, asi neni uplne jasny. Z puvodnich 8 milionu obyvatel milion v Rusku, neco pres milion na Ukrajine, takze pokud tam zbylo 6 mega, tak cert vi, jakej je pomer. Vzit v potaz volbz 2015 je asi kravina, protoze je sice hezky, ze se rikalo tusim 75% ucast a 90 % chtelo osamostatnit, ale jednak nevime, jestli je to vubec pravda a taky nevime narodnostni slozeni volicu.

        4. Ja len tak pomimo k tým slovenským Maďarom, dosť sa zopsuli a postupne sa ich maďarstvo rozplýva. Ani politicky to už nie je téma, maďarská strana mávala kľudne 10 % v každých voľbách, dnes po 25 rokoch majú tak cca. 4 % a tak by sa ani nedostali do parlamentu.

          1. Jsem pred ctyrma rokama delal neco v jedny prdeli u Komarna a v hospode jsem si musel objednavat podle obrazku v jidelaku.

            1. Taky jsme to v roce 1918 Maďarům zabrali ne kvůli tomu, že by tam žili Slováci (ti ostatně nežili ani v Prešpurku), ale protože se Tatíčkovi zachtělo přístupu k Dunaji.

            2. To nerozporujem, tam sú hneď na skok od pravého Maďarska a ak to bola ešte k tomu nejaká dedina a nie Komárno samo, to sa nečudujem. Ja bývam v okrese Galanta a reč tunajších Maďarov je plná slovenských hovorových výrazov… doktorku mám v jednej dedine, a tam keď som čakal v čakárni, maďarské babky prakticky po slovensky nevedia ani ceknúť. Mladí bez problémov a skoro bez prízvuku. V ďalšej generácii už budú ledva vedieť základy maďarčiny…

              Miesta ako Komárno či Dunajská Streda, tie zostanú z veľkej časti maďarské, lebo tie majú ten kontakt a aj veľa pendlerov do Maďarska. Ale ďalej od hranice, tam asimilácia postupne prebieha.

              1. Ano.ja som prikladom.mama na poli madarka v čssr a otec čech. Stary rodičia od mamy žili v košiciach a spišskej,madarske mena.

    2. Mimochodem, kubanska krize byla odpovedi na jaderne zbrane v Turecku. Ergo, SSSR byl az druhy. A prijde ti, ze zablokovani namorni trasy s realnym rizikem stretu na mori bylo cajk, zatimco to, ze ted Rusove nechteji mit za barakem NATO (nebudeme si nic nalhavat, jaderne zbrane si USA rozmisti do zemi NATO, jak budou chtit uplne stejne, jako to delali bolsevici v zemich VS) a brani se jakymkoli zpusobem, je spatne? Tak snad merime obema mocnostem stejne, nebo ne?

    3. Jak dlouho se bude tenhle blábol opakovat?
      Četls ten dokument celý? Sponzorování revolucí a posílání vlastních vojáků za strany USA a Anglie na území Ukrajiny je porušením toho memoranda taktéž.
      A víš, že Krym byl a je autonomní oblast?

      1. Jako těžko se diskutuje když dva lidi koukaj do stejnýho dokumentu a vidí tam každej něco jinýho…

  3. Fiala v tom projevu vypadá, jak kdyby Rusák už klepal na dveře, takovej vystrašenej ratlík. Neměl jsme odvahu to dát se zvukem, takže jsem si jen četl titulky a vydržel jsem k tomu, že „to společně zvládneme“ (na to spojení jsem za poslední dva roky značně alergický) a vypnul jsem to při „mnichovské dohodě“.

    Nicméně když jste u té ironie dějin, tak zcela náhodou jsem se asi na 15 minut ocitl v sobotu před TV, na které jelo ČT24. Byla shodou okolností také bez zvuku, ale v psaných zprávičkách se kromě covidu objevila hláška „Představitelé mezinárodních organizací a EU jednají v Mnichově o Ukrajině“. To mě fakt rozesmálo, tohle člověk nevymyslí. Těžko říct, jestli je to náhoda a snaha vše podstatné narvat do pár znaků nebo jestli někdo v ČT má smysl pro sarkasmus a chce tímto způsobem upozornit i běžného občana, že to, co se děje, není úplně OK. Přecejen i průměrný blbeček ví, že když se v Mnichově jednalo o nás, moc dobře to (pro nás) nedopadlo.

    1. Ten Putzfleck u mne uplne skoncil. Ja jsem nelenil a precetl si sjetiny z toho mnichovskeho fora a ono to neni tak, jak je nam to v Cesku prezentovano. Nemci tam do toho tepou celkem strizlive. Ale jako paralela s Mnichovskou zradou je to trefne.

      1. Sysop: u mě ani nezačal, to, co předváděl v estébákově vládě byla katastrofa. Ale volby ukázaly, že marketing neměl špatnej. Skoro škoda, že Ukrajina nepřišla o pár měsíců dřív (to si jistě říká i Fiala), mě by docela zajímalo, jak by se choval Bureš a jak by komentoval „hen te rakete“.

        Němec má problém, protože mu taťka Joe jasně říká, že jestli se bude kamarádit s tím spratkem Voloďou, sebere mu hračky. Jenže Helmut má problém, že k běžnému životu potřebuje Voloďu stejně jako taťku a poslední, co chce je mrznout v zemljance. Nelehká to situace, lavírování na ostří žiletky, nikdo nechce ani spadnout, ani se pořezat.

        1. Nejen to, on Nemec po absolvovani povalecneho brainwashingu je ted s Rusakem v pohode. Dokonce tak v pohode, ze vubec nechape, proc by se mel do Rusaka srat. Jaxem uz psal, v RF je cca 6000 nemeckych firem, Nemec tam proste vidi potencial, protoze Rusaci, na rozdil od Indu, nebo jinych cmoudu pracovat umi a ma evropske zvyky. Takze az na par pitomcu, ktere clovek najde fakt vsude, Nemci s Rusem maji mensi problem, nez Cesi. Ale tim myslim zapadni Nemce. Za Sasy nemuzu mluvit, ovsem Sasove jsou zapadem brani s despektem. Amik samozrejme tlaci a paky na to ma, ale Nemcum se do toho moc nechce.

          1. Pry pracovat umi a maji evropske zvyky, dlouho jsem se tak nezasmal. :-)

            1. Az budes mit outsourcovat partu indickej programatoru, nasmejes se jeste vic :-)

              A nebo se prijed podivat do Nemecka, jaxe maka tady a to si pro zmenu pobrecis.

              1. Tak procesem kompletni „deindizace“ ENGu si muj chlebodarce prosel uz pred dekadou, takze ted je komplet vse outsourovano v mistnim bananistanu, kde je prumernej busic kodu, nic naplat, stale za cenu prumerny Denversky uklizecky. :-D

            2. Muzu te ubezpecit, ze lidi z Ruske pobocky nasi firmy jsou jedni z nejpracovitejsich a nejchapavejsich. Rekl bych i vic nez lidi tady u nas na firme v CZ. Naopak Italie, Spanelsko, Francie – lempl vedle lempla, v hlavach nasrano a jeste lenivi. Zlaty Rusaci.

          2. Já myslím že průměrný němec nechápal ani v r.1940 proč by se měl do Rusáka srát.
            Ale oni mu to pak vysvětlili páni v dlouhých kožených kabátech. Že není zdraví prospěšné takto uvažovat.

            Jak jsem tu již psal, tak všechny velmoci, od Britského impéria, přes USA až po čínu se děsí spojenectví (zejm. průmyslově hospodářského) mezi Ruskem a Německem. Protože z toho by vznikl vojensky i ekonomicky nepřemožitelný celek.
            Proto se tak zuřivě hádají o tu trubku na dně baltu. Protože to je opravdu solidní hřeb do rakve americké hegemonie.

            1. Řekl bych, že to chápali celkem dobře. Dvě dekády po válce, kdy stáli na opačné straně, Pak přetahovaná s bolševiky těsně potom. Doma přelidněno, v Rusku volno. Navíc tam vládli komouši, z velké části židovského původu.

            2. Průměrný Němec to asi nechápal, ale už ten trochu vzdělanější věděll, že nezbytně nutně potřebuje Lebensraum im Osten s jeho úrodnou půdou, uhlím, železem a ropou.

              1. To je takovej vseobecnej problem Nemcu, ze jsou sice hrdi na svuj narod, ale ne na svoji hroudu. Nemec, pokud se dozvi, ze nekde v nejaky prdeli kdesi se da dobre zit, tak tam druhej den cestuje s celou rodinou. Tudle jeden Nemec, co zije ob vesnici ode mne, si mi vylejval srdce, ze je to napicu s zenckejma, ze v Susici nemuze narazit na jednu, co by ho chtela. Taxem mu vysvetlil, ze se musi naucit cesky, jinak ma smulu, protoze dneska uz zensky nemecky neumej. A nebo at si do Ceska vezme i nejakou Trudi a bude mit klid. Ten vul zije v zemi, kde se mluvi jinym jazykem a on se divi.

                1. To je pravda, jeden takový árijský blonďák z němec to dotáh až na prezidenta USA. Myslím že se jmenoval Drumpf nebo tak nějak.
                  Což mě přivádí k zajímavé myšlence. Když jsou ti germáni tak rozlezlí, přizpůsobiví a úspěšní, jestli to nakonec nebudou jen převlečení slovani s těžkou poruchou hrtanu a artikulace.
                  Bo slovani, kam vlezou, tam se neuvěřitelně rozmnoží, a už je odtam nikdo nedostane.
                  Takhle je z Evropy vyhnali skoro před 1000 lety, a v Roce 1945 už zase byli ve svých původních hranicích.

                2. Len či on chlapec nemecký nežije ešte v tých 90-tých rokoch minulého storočia, kde si každý Helmut mohol naraziť ženskú z východnej Európy takmer bez problémov. Ale časy sa už zmenili u nás aj u vás. Poraď mu nech to skúsi v Rumunsku, alebo Bulharsku.

    2. Dakujem za pripomenutie, tuto do oci bijucu suvislost som si vobec neuvedomil. Caro nechceneho.

  4. Prijde mi to jako prace opravdovych „valecnych stacu“. V roce 1938 aspon myslim byla velka cast nemcu dobre zpracovana, a chteli valku. Stejne tak v roce 1914, co jsem tak cetl, lidi se na tu valku primo tesili. Ale dneska? Nejak si nedovedu predstavit, ze by obycejnej Rusak nebo „Euroobcan“, nebo American, nejakou valku chteli. Jedinej kdo tady brinci zbranema jsou politici. Aspon tak to vidim.

    Teda… Jedina velka „populace“ lidi, ktery chtej valku (kdyz opomenu blizky vychod) – je Cina!

    „China wants WAR and is preparing Chinese people a fight against the USA!“
    https://www.youtube.com/watch?v=6xcvDMDg8TY

    Cina je jedina zeme na kterou bych si ze sve stodoly daval bacha! Protoze ty mikrocipy z tajvanu proste potrebuju :-)

    1. Hoho, vem si Kinedryl a precti fora na Hovinkach, treba. To budes cucet, kolik Cechu se tesi, jak od svoji klavesnice nakope Rusakum prdele. Ale kdyby jim nekdo vypnul elektriku a nekde za barakem se strilelo, taxe poserou strachy. Pral bych tem hrdinum aspon tejden na Donbase.

      1. Hele někde se sráči, co nedokážou ani projít supermarketem bez hadru na hubě realizovat musí. Rusákovi nakopat prdel pomocí klávesnice není problém a hned se cítí zase jako geroj. Týden na Donbase? Zbytečný, stačilo by jim sebrat na pár dní náhubke a poslat je MHD nakupovat. Z toho by byli podělaní dostatečně a ušetřilo by se za přepravu.

      2. No jestli mas pravdu tak doufam ze me z te jejich valky vynechaj. Uz davno jsem se rozhod ze valky nejsou pro me.

        Prijde mi divne kdyz lidi pristupuji na „medialni retoriku“ a burcuji do boje – casto si rikam ze to musi byt ti slavni placeni trolove, takze jim to jejich nadseni ani neverim. Vzdyt dneska snad nikdo nemuze byt tak blbej aby chtel valku?

        1. Ale jo, muze. Valka je prece takovy to, jak to boucha a da se mezi tim normalne probehnout, pokud nekdo umre, tak je to skaredej zapornak s hnusnym xichtem a drsnym hlasem a na konci to prece vzdycky vsechno dobre dopadne, nebo se to da cely pustit znovu od zacatku.

          Bohuzel uz je malo tech, co posledni valku pamatujou a naliskali by jim. V podstate dominuje bud generace, ktera se narodila po valce a ma plny zuby ruskejch filmu s „Uraaaa“ a „Vstavaj strana agromnaja“ a nebo rovnou generace frikulinu, co se narodili v devadesatkach, takze vedi hovno o obem.

          1. jo to znam: Kdyz je hezky pocasi, 27 stupnu, bezvetri a sviti slunce, je co jist, nekousou te blechy, a clovek nemusi vykonavat zivotni vykony, aby prezil – tak jsou bojove podminky fajn, takovej pionirskej tabor skoro :-)

          2. Pro ně je válka jenom to, na co se koukají v televizi. Vnímají to jako derby Sparta – Slávie. Těm čurákům vůbec nedochází, že tam umíraji skutečný lidi.

          3. Hlavne vetsina lidi si neuvedomuje, ze v pripade valecneho konfliktu, jehoz je CR soucasti, se rukuje. Oni ziji v iluzi z Afganistanu, ze mame profesionalni armadu a posleme tam profiky a ti budou umirat za vznesene cile CR. Realita je takova, ze nasich profiku tolik neumre, protoze to jsou vesmes specialove. Z nejakeho duvodu si kluci a holky mysli, ze povolavani do zbrane bylo zrusene, pritom je to pouze pozastavane a je mozne to kdykoliv spustit. Mozna by bylo vhodne, aby media informovala o teto realite valecneho konfliktu a lidi by to najednou prestali chtit, protoze zase tak mizerne se tu nemame.

            1. Jo, to je takova vesela vec, ze Branny zakon celkem pekne rika, ze vseobecnou mobilizaci lze vyhlasit i na zaklade mezinarodnepravnich zavazku. Tedy nejen NATO. Staci, aby nejakej ceskej Caputa nekde neco demokraticky podepsal pri poslechu hlasu naroda, ze tretina je pro a vice, nez polovina proti.

              A uz se frci…

              Si u toho vybavuju, jak pekne s otevrenejma hubama frceli Sudetaci ke Stalingradu, ledva vystrizliveli z oslavy anslusu. Tak abychom ty huby nemeli brzo otevreny stejne.

          4. A navíc když umřeš, tak se pak „respawnuješ“.

            1. Rukovat se zcela určitě nebude. Americká zkušenost s Vietnamem poučila dostatečně.
              Armáda Nato má dostatečněj početní stav a nějaká banda amatérů by opravdu k ničemu nepomohla.

              1. To je sice pravda, ale jen za predpokladu, ze ta banda amateru neni momentalne to jediny, co jeste zbylo k dispozici.

                1. Konvenční válka takového rozsahu? Pochybuju, že by někdo měl zájem. Proč, k čemu?

                2. Tak zas než je nechat zmasakrovat během deseti minut je lepší vytáhnout bílou vlajku. Dneska už jsou ty vražedný mašiny jiná liga než za druhý války. Tady už se s flaškou hořlaviny nebo přítlačnou minou nechytneš a kazetový bomby ti vygumujou celou rotu, ani se vojáci nestačej posrat strachy.

                  1. Na druhou stranu ale, kolik z techto zbrani jsme videli v aktualnich konfliktech, vcetne Ukrajiny? Ve finale se tam mydlej o kazdej barak, kolikrat s brokovnici v ruce.

                    Jasne, ze ale musi bejt motivace na obou stranach.

            2. sorry to bylo pod deacon :(

            3. prostě kanonfuter už dneska netřeba…

              1. Co taky s ním. Bojovou hodnotu nemá, akorát stojí prachy a když nakopne kýbl, tak je z toho doma mrzení. Dneska rozhoduje technika.
                Jak to vypadá, když se setká kanonenfutr se špičkově vybavenou profesionální armádou bylo vidět v první válce v Zálivu. Irácká armáda vydržela bojovat dva dny a vzdušnou převahu neměla nikdy. A to šlo o jednu z nejlíp vybavených a početně nejsilnějších armád po velmocech. Takovej slušnej studenoválečnej standard Varšavské smlouvy.

                1. Dobre, ale kdyz se mrknes na nas hrdinny ustup z Afgu, tak tam to o te vojenske technice fakt nebylo. Uznavam ale, ze je to jinej narod a zeme jako emental. To u nas ani nemame, ani neumime.

                  1. Šmarjá, AFG nebylo žádný vojenský vítězství. Tam šlo prostě o opotřebovávací asymetrickou válku a hlavně už Amíky přestalo bavit cpát do toho prachy a tahat kaštany z ohně za neschopný afghoše, když viděli, že to prostě k ničemu nevede. Krom toho to trvalo dvacet let.
                    Jasně, když máš dost lidí ochotných zhebnout a dost času, tak můžeš rozjet nějakej partyzánskej boj. Možná časem nepřítel vyměkne, pokud je to teda někdo civilizovanej. Nebo taky ne. Vem si IRA a UDF v severním Irčounsku. Čtvrt století tam dělali bordel a hovno z toho. Nakonec to stopnul vstup do EU, když se jim zrušila hranice, zaved volnej pohyb osob, služeb a zboží a Irsko se tak opticky sjednotilo.

                    1. Ja si napriklad valku tady v Cesku zrovna predstavuju jako nejakej nestandardni partyzanskej boj. Nejprve se vypne par elektraren tak na mesic a pak se to ruzne bude mlit, prerozdelovat, mstit… uplne prerovnas hodnoty a moc.

                    2. Seš nechutnej optimista, víš to? Bych to spíš viděl na šuškandu a pivní řeči. Hrdinský odbojový skutky přijdou na řadu pozdějc. Nejlíp až po válce, až se budou psát memoáry. Pár desítek tisíc lidí bude kolaborovat upřímně, pár set tisíc naoko, aby to mohli rozvracet zevnitř, pár milionů bude držet hubu a krok a mrmlat a pár stovek statečných se pustí do odboje. Pár tisíc lidí se potají zorganizuje, ale bude vyčkávat na vhodnou příležitost a až ta přijde, tak se k nim přidá dalších pár tisíc naivních kluků. A až to oddřou a odkrvácejí, tak vyleze pár set tisíc pozdních hrdinů, co budou drancovat skladiště, tyranizovat nepřátelské civilisty a obsazovat lukrativní posty.

                    3. Nojo, tak to uz je hodne husta verze, ja se zatim placam v demacich a low-entry level.

                      Takove zabrani Krymu byla akce, ze nez se zapad rozkoukal, nebylo co resit. Rakety z Kaspickeho more taky nikdo necekal. Proste si rikam, ze pokud by Rusakum jeblo a fakt do toho sli prsama, tak muzou udelat neco, co nas proste nenapadne.

                    4. Já si válku tady v česku radši nepředstavuju. My jsme polohou byli fakt ideální nárazníkový pásmo pro nějakej jadernej konflikt. Ale na konvenční válku dnešního střihu jsme moc na západě.

                    5. Proto neuvazuju, ze sem nejaka ‚fronta‘ prijede v tancich. To prave spis vidim na nejakou rizenou demolici nejakejch bolavejch mist, klidne i treba nejakej kyberutok na ridici energeticke centrum, nebo nejakou sikovnou databazi, telefon, proste neco, co necekas, co te hned nenapadne.

                      Neverim ani na atom, ani na 80 let starou klasiku. V Cesku ne.

  5. Hezky shrnuto.

  6. Jak já si pamatuji, tak o členství v NATO stál jen Juščenko.

    Kučma okolo toho lavíroval, ale na konci své vlády skončil u toho, že vztahy se budou prohlubovat, ale vstup není cílem. Juščenko byl jednoznačně pro, ale Ukrajince tím dost sral. Janukovyč a spol. byli proti a nechali vyškrtnout klazuzuli o tom, že NATO je dlouhodobý konečný cíl ze zákona.

    Znovu se ta myšlenka obnovila až za Porošenka v druhé půlce roku 2014, kdy začala tahle válka. A tady už to byla klasika – Rusko natáhne ruku o sousedovi, ten hledá pomoc na Západě, Rusko je ohroženo Západem na svých hranicích, zvýší tlak na souseda a kruh se uzavře.

    Já jsem třeba přesvědčen, že tohle je především Putinovo představení o kolosu Velkoruském pro svoje vlastní občany. Už tam vládne dvacet let a ráj na Zemi se zatím nějak nedostavil, a tak holt místo chleba budou lidu nabídnuty hry. Vnější ohrožení stmeluje a chvíli se zase nikdo nebude ptát, jaké že jsou reálné výsledky jeho vlády, případně se špatné svede na ten Západ, co je utlačuje.

    Venku si přitom na Rusko nikdo kolikrát ani nevzpomene, dokud proudí plyn a nekoná se nějaká sportovně-farmaceutická událost.

    1. Životní úroveň tam šla hodně nahoru. Jasně, není to sice jak tady, jenže tam taky nemají bencin za 42 korun a eletriku za vosum, že? Velkejch průmyslovejch projektů je tam nalajnovanejch na další desítky let, takže ai slušné práce pro každýho, kdo dokáže hejbat rukama, tam bude dost. Pro běžnýho ovčana to nijak černý není.

      Zbejvají eště takový ty městečka a vesničky na dálným východě, kde zrovna nic velkýho poblíž není, to jasný, tam je to furt polovina předminulýho století, ale na počet obyvatel už to moc nedělá.

      1. Jistě je to lepší, než to bylo. Ale není to trochu málo? Putin tam je už 20 let a celou dobu jede „stát jsem já“. Bez vnějšího nepřítele se nemá na koho vymlouvat. To jeho „připouštím, že máme ekonomické problémy, ale ruský národ opět přesvědčivě prokázal, že je schopen postavit se obtížným výzvám, máme sice inflaci 6 procent, ale pokud si pamatujete, tak loni to bylo 12 atd. atp. a koukněte na tu novou super raketu, co jsem nám pořídil“ nejde protahovat donekonečna.

        1. Ozaj velky problem nastane, az Putin nebude pri kormidle.. alebo si myslis, ze nejaky chuj Navalny bude lepsi?

          1. Nemám představu. V normální zemi se vlády střídají a není to žádná katastrofa. Tam to může dopadnout všelijak.

        2. A teď ještě doporučení, co měl Putin dělat jinak, aby se Rusové měli lépe. Nemyslím si, že by kdokoli jiný dosáhl lepších výsledků.

          1. V normální zemi by to po takových výsledcích už dávno zkusili s někým jiným. Jestli by si polepšili, to nevím a nikdy se to nedozvíme.

            1. Moment, na ten ruskej mentalni bordel to tam zase neni tak zly. Nezapomen, ze vetsina Ruska je Asie. Za tech 20 let, co je Vladimir u kliky, se toho (vcetne tri financnich krizi) Rusku podarilo docela dost, ne ze ne. To je, jako chtit, ze za stejnej cas udelas stejnej blahobyt v nemecky, nebo tanzanijsky vesnici.

          2. Tak. S Jelcinem bylo řadě lidí stále hůř a žádná perspektiva. Za Putina se má většina stále líp a perspektiva dalšího růstu. Možná ne tak rychle, nebo si nemůžou dovolit tolik spotřebního kšuntu tak rychle, ale rozhodně to nejsou chudáci v zemljance, co si nemůžou dovolit nic, a ani důchodcům už snad nehrozí smrt hladem (jistě, vyskakovat si jak říšskej doochodce furt nemůžou). Rychlejš by to mohlo jít jenom na ohromnej dluh, kterej naopak Putin z velké části vyřešil, aspoň ten zahraniční, páč potom je zase o jednu páku k vydírání míň.

            Zato tady sou perspektivy jaký? Honem proklačovat totalitní kraviny, zatímco se roztáčí hyperinflace 20 % a firmy za chvílu nebudou mít na energie (anebo na úkor mezd, takže zaměstnanci nebudou mít na živobytí)? Úroky ze stádního dluhu za chvílu už budou dělat stovky miliard a kam asi režim příde loupit, aby to zalátal?

            1. https://www.investicniweb.cz/ekonomika-politika/zahranicni-dluh-ruska-klesl-nejnize-od-roku-2009

              Dluh Ruska je 450 miliard USD. To zase tak málo není. Na to, jak příšerná je tam životní úroveň, pokud se teda nenarodíš se zlatou lžičkou v prdeli nějakýmu oligarchovi a nebo nejsi v přízni vládnoucí kliky. Na to, jaký nerostný bohatství ta obří země má.

              Opravdu neznám nikoho, kdo by tam od nás z Čr dobrovolně šel. Ale od lidí, co v Rusku jsou a nebo byli jsem slyšel celkem jasně, jak je to tam skvělé.

              1. shifty
                21.2.2022 v 19:44

                proč do toho počítají nejaký podniky?

              2. shifty 21.2.2022 v 19:44

                V článku se píše:“…zahraniční dluh je plně kryt zlatem a devizovými rezervami…“
                Nejsem si jist, zda tomu správně rozumím. Nebo vy.

            2. Argumentovat dnes Jelcinem je jako „spálená země po vládě Klause“. V roce 2000 dejme tomu, ale dnes už to fakt zabírá jen na … někoho.

              1. V ředminulých volbách to bylo skoro 30% pro anonisty.

                1. V předminulých volbách už ANO cílilo čistě na levicové voliče a šli na to přes prachy. Zkorumpovanejma dinosaurama a rozkradenou zemí argumentovali v těch předminulých, v roce 2013, kdy se prezentovali jako strana pro drobné živnostníky, malé podnikatele a střední třídu. Tenkrát dostali něco kolem 20. procent. Vyhrál Sobotka.

    1. Ach jo. RF měla na Krymu zcela legálně 25 000 vojáků, 24 dělostřeleckých systémů, 132 obrněných vozidel a 22 vojenských letadel na základě ukrajinsko-ruské „Smlouvy o postavení a podmínkách Černomořského loďstva“ z roku 1997. Smlouva byla v roce 2010 byla prodloužena o dalších 25 let.

      1. Jo. A tahle smlouva také říkala, že se Rusové nesmí vměšovat do vnitřních záležitostí Ukrajiny a že nesmí nosit zbraně pokud jimi nejistí přesuny z/do Ruska.

        Tohle pokrytectví, kdy někdo ospravedlňuje násilné zabrání základny smlouvou, podle které tam směli mít vojáky ale nesměli zabírat základny, je asi vrchol chucpe co jsem tu doposud zažil.

        1. Kde to tam čtete? Chucpe je to vaše polodementní vkládání vlastních smyšlenek do cizích komentářů.

          1. hopsson píše o ruských vojácích, kteří zabírali Krym a o kterých Moskva tvrdila, že to nejsou její vojáci ale „zelení mužíci“. Třeba základnu Belbek, kde stříleli varovné dávky pod nohy ukrajinských vojáků.

            dante03 na to opáčí, že RF měla na Krymu vojáky legálně podle smlouvy. To je pokus o protiargument.

            Já na to, že ta smlouva výslovně Rusku zakazovala dělat to, co Zelení mužíci dělali, ergo se jejich chování tou smlouvou opravdu nedá ospravedlňovat.

            A vy se to pokusíte spinovat, že nemluvíte o zelených mužících?

            Ale no tak.

    2. Na Krym nevjely tanky pro jeho obsazeni. Nic o absenci vojaku na Krymu se nepise, kdyz tam byla, je a bude zakladna.

      1. Ti kluci zelení „jenom“ vylezli ze základny bez armádního označení na mundurech a autech a zabrali Krym. Se skupinou 25 000 „vlastenců“ včetně letadel, děl a obrněnců se to sebeurčuje. Zvláště, když „vlastenci“ zatknou každého kdo se nechce sebeurčovat. To má Putin slušně demokratickou armádu, když si můžou frajeři z kasáren kdykoliv, kdy je napadne, vyběhnout a sebeurčit se. A hrozně zajímavé, že se jim chce ve chvíli, kdy se to Putinovi hodí, hned po ZOH v Soči.

        1. No, zase bych z toho nedelal kovbojku. Oni nesli proti vuli Krymu. Krym se uz dlouhodobe chtel vic osamostatnit od Ukrajiny a Kyjev byl tezce proti. On tomu Kyjev sel dost naproti. Osobne si troufam tvrdit, ze kdyby tam probehlo referendum za normalnich podminek, tak se od Ukrajiny trhnou taky, protoze proste ten vztah dlouhodobe nefungoval a oni se trhnout chteli. Z podobneho duvodu se u nas nedela referendum o vystoupeni z EU, je vysoka sance, ze by to skoncilo vystoupenim :)

          1. Nedělám kovbojku. Jenom trošku rovnám autora, aby z Krymu nedělal sametovou revoluci. Třeba na sebeurčení Čečenců použili Rusové malinko jiný úhel pohledu.

            1. A stejně tak se z Krymu nedá dělat rok 1968.

              1. Paralel tam vidím dost. Nějak zvolený frajer se dostal do sporu s voliči. Dostal strach a požádal o intervenci armádu jiného státu a zdrhnul. Spřátelená armáda pak začala operovat na Ukrajině. Na druhou stranu zahraniční armáda nedosadila nového šéfa Ukrajiny. Ta vaše paralela s 1968 není špatná.

  7. Už jsem se ptal ideologicky lépe uvedomelych občanů i minuleho článku a zeptám se znovu, z jakého titulu jsou USA oprávněny sabotovat Nodrstream 2?
    Mám to chápat tak, že každý stát je oprávněn srát se do obchodních záležitostí třetích stran nebo pro tento případě máme také nějaký speciální metr?

    1. USA mohou říct, že Nordstream 2 není v jejich zájmu, a tak firma, co pokládá trubky Nordstreamu, nebude smět pokládat trubky v plynovodech v USA a ať si vybere, čí zakázky by raději. Je to taková light verze toho, co dělají Číňani. Ti jsou schopni likvidovat ekonomiku celého státu kvůli výrokům tamního politika.

      Jen pro vyloučení pochybností, neschvaluju ani jedno :-)

      1. No a pak vyčítáme Číně, že sabotuje Litvu, přičemž Čína je alespoň součástí té obchodní interakce.
        A samozřejmě pak je naprosto pochopitelné, že Rusové nemusí úplně věřit tomu, že ty naše zbraně jsou na rozdíl od těch jejich určeny jen na boj za mír.

      2. Jenze Bidet se nechal slyset v plamennem projevu minulej tejden (nejak behem te prognozy stredecni valky), ze NS2 zastavi. Mozna mu jeho poradci nerekli, ze NS2 stoji a resi se jen Papierkram, ale i tak… to jako ze by USA dal nekoupili inkoust od firmy, co ho dodava Nemcum do razitek?

        1. Německo sedí na mnoha židlích, které se od sebe vzdalují. Dost možná si budou muset vybrat, protože na všech už to nepůjde.

          1. By si sa cudoval, ako tu funguje nieco podobne ako u nas za komunistov – na verejnosti vravis jedno a doma za dverami druhe, Nemcom vymyvali mozgy propagandou od „Zusammenbruch“ 1945, boja sa este viac ako my kedysi povedat to, co si naozaj myslia.

            1. Nemci se bojej hodne a davaji si pozor, pred kym se o cem bavi. Nehrozi, aby nekdo v knajpe otevrel nejaky osemetny tema. Kdyz jsem do Nemecka nastoupil, tak to bylo prvni, na co mne kolegove upozornovali hned na zacatku. At si davam bacha na hubu, nez poznam lidi. Ze oni vedi, ze u nas v Cesku je to trosku jinak.

    2. Na toto nedostanes normalnu odpoved. Ja nemozem byt diplomatom lebo by som po takejto hlaske Joa Bidena poslal prvym lietadlom domov americkeho velvyslanca aj s ansamblom. Vsetci vysime na snurke od nemackych gati takze ten NS2 potrebujeme. Ibaze to sa nezhoduje so zaujmami niektorych predstavitelov USA.

      1. Problem je, ze USA stale drzi Nemcov za gule (nechcem povedat rovno ako okupacna mocnost, daleko to k nej nema, predsa len po vereinugungu nemaju take pravomoci ako 40 rokov predtym) roznymi pakami.. jasne, ze to Nemcom vadi (a velmi), ale to ti nikto nepovie na verejnosti ani na beznom pive.. a ked to aj niekto naznaci (ako ten admiral, co ho hned potom vyhodili), tak vopred vie, ake budu nasledky.. v style – ked uz podpises/povies, tak sa necuduj.

        1. Mne je jasne, ze Nemci nie su uplne panmi situacie, je to frustrujuce ked sa do vsetkeho starie samozvany svetovy policajt.

        2. Okupačního práva se všechny 4 mocnosti zřekly v roce 1952.

          Zbytků nadstandardních pravomocí a práv v Německu se všechny 4 mocnosti zřekly Smlouvou o závěrečném uspořádání Německa při sjednocování NSR a NDR v roce 1990.

          Nyní mají USA v Německu asi taková práva, jako v Kataru (mají tam základnu kterou potřebují a zároveň nesouhlasí s tím, jakou si Katar dělá intervenční politiku.)

  8. Velmi trefné, docházím ke stejným závěrům. Ale všimněte si, prosím, jedné věci: O Ukrajince jako takové jde až v poslední řadě. Osm let chudnou, jsou jim vymývány mozky zhoubnou nacistickou ideologií a ti, co to nehodlají snášet, dělají podřadné práce po Evropě, zatímco jejich vlast je cupována nadnárodními korporacemi a tiše skupována Čínou…

    1. jj vidím to také stejně. Jsem zvědav co se bude dít ještě teď s čínou. Myslím že rusko a čína jsou domluveni na postupu a nepřekvapilo by mi, kdyby teď po skončení OH začala čína nějak tlačit na tchajwan. Aby se roztříštila pozornost a možnosti USA k čemukoli. A ještě by bylo vtipné, kdyby třeba na donbas přijeli čínské mírové jednotky.

      1. Tvl, to by byla hlina. Cinani na Donbase. To by se Bidet posral nastojato. Co by Cinanum zatrhl – Silu Sibire?

        1. Před Majdanem se Čína snažila koupit/pronajmout na 50 let 10% zemědělské půdy Ukrajiny. A kupodivu – USA to nevadilo, Rusku to nevadilo. Tuhle jsem dával link.

          Což mi připomíná – už jsi našel zdroj těch tvrzení, že to USA, nikoli Čína, chtějí koupit a vydrancovat ukrajinskou půdu?

          1. Nene pudu, ale doly pod ni. To jsem asi napsal blbe. Proste neslo o tu hlinu nahore, ale o ty nerosty pod ni. Bohuzel ale to se Donbasanum nelibilo. Vim, ze v tom jela nejaka rodina vrcholnyho americkyho politika, ale je to uz rada let a tak nevim, ktereho (pokud je to vubec dulezity). Vlk to ma v archivu, protoze tam jsem to cetl vcetne zdroju. Vlk je docela prounijni a levicak, takze bych ho v tomto nepodezrival, ze ta zdroje jsou fake.

            1. Vlk je naprosto nekriticky proopolčenecký. Takže to já bych ho klidně podezíral, že že jak už to bývá u ideologických klapek na očích – zbaštil i s navijákem něco jen proto, že se mu to hodilo do krámu a tak to neověřoval.

              O uhlí totiž na 99% nešlo. Dřív jsem četl něco o tom, že uhlí z Donbasu obsahovalo vysoký podíl popelečnanů nebo čeho – prostě při spalování dělalo moc popílku, takže šlo používat jen ve starých nebo speciálně adaptovaných elektrárnách, a těch bylo málo. A že Rusové svoje podobné doly kousek přes hranici zavřeli už před léty.

              Ale jak jsem se to teď snažil dohledat, našel jsem ještě zajímavější věci. V téhle ukrutně zajímavé ekonomické analýze oblasti před a po roce 2014:
              https://www.crisisgroup.org/europe-central-asia/eastern-europe/ukraine/261-peace-ukraine-iii-costs-war-donbas
              Se píše, že uhlí v těch slojích začalo docházet takovým způsobem, že se sice dá těžit – ovšem náklady na těžbu jsou o 55% vyšší, než zisky z prodeje vytěženého uhlí, a že Ukrajina musela před rokem 2014 těžbu dotovat částkami řádově přes milion USD a 4% státního rozpočtu!

              Sám Achmetov, kterému to patřilo, prohlásil, že pokud by měl investovat do těžby uhlí, tak v Jižní Americe, rozhodně ne na Donbase.

              Takže pokud by mělo jít o nějaké spiknutí kvůli nerostným zdrojům, tak by to bylo bývalo muselo být něco úplně jiného, než uhlí.

              A pokud by tam bylo něco tak jiného a vzácného – třeba Lithium cojávím – tak už by to v DLR a LLR těžili ostošest, času měli dost a zoufale potřebují příjmy. Jenže netěží – ani tam nemají prospektory.

              Takže mi z toho vychází, že to je jen další variace na tu starou z prstu vycucanou pohádka o „invazní spiknutí Západu kvůli krádeži nerostného bohatství“, jaká se točí už přes 70 let.

              1. Vlk je čím dál větší magor, to už se nedá číst ani jako vzorek myšlení.

              2. Jan Mrcasik 21.2.2022 v 23:23

                Ach, zase to uhlí.
                V některých dolech nebo slojích klesá kvalita uhlí. Popelečnany velmi pravděpodobně neexistují, existují popeloviny, což jsou nespalitelné složky zkoumané látky, nezáleží na tom, zda je to mouka, psí žrádlo, nebo uhlí.
                Uhlí lze v rámci přípravy pro mletí míchat, nicméně v případě hutí, cementáren a jiných podniků to nutné není.
                Dále je v článku zmíněna hlavní chyba ukrajinské vlády, tedy částečně realizovaná snaha znásobit těžbu v dolech, jejichž výtěžnost klesala, odůvodněná snížením závislosti na ruském plynu.

                V závěru článku je sdělení, které stojí za citování:
                Investigative journalists and anti-corruption activists have explored the resulting schemes extensively in English-language, Ukrainian, Russian, Belarusian and Polish publications, and D-TEK staff corroborate the general picture, if not the details. The schemes are reported to work roughly as follows. Coal reaches Russia from the statelets by rail, through an arrangement with Russia’s state railroad. It then gets mixed with Russian coal, either from one of Rostov’s few remaining mines, or in Kuzbas, rendering it harder to identify as Donbas coal. It is then shipped abroad from two ports in Rostov oblast. Some reports also have it moving by rail farther west via Belarus, or through Abkhazia. Through such schemes, some coal originating in the statelets has almost certainly found its way to government-controlled Ukraine, which, following the 2017 blockade, increased imports of Russian anthracite – meaning that Ukraine has probably bought its own coal from Russia. Firms registered in Switzerland and other tax havens all reportedly play bit parts in these schemes.

                Váš závěr o těžbě čehokoliv jiného v DLR a LLR je směšný.
                Je pravda, že separatisté dokáží těžit uhlí v těch dříve zavedených šachtách, které dokáží udržet před zatopením a alespoň trochu je větrat. Jsem jen obyčejný vidlák, moje fantazie tomu odpovídá, otevření nového dolu s jinou než mělkou povrchovou těžbou si v předmětné oblasti prostě nedokáži představit.
                Proč?
                Protože hlavní roli nehraje dostatek času, ale dostatek investic.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017