Jaderný holokaust a hrdinové internetu - zpět na článek

Počet komentářů: 348

  1. Občas si diskuzní fóra pročtu, o nějakém preventivním jaderném útoku na Rusku se ale moc nepíše. Jistě, tu a tam se podobný člověk najde, ale není jich moc. Vždycky se takoví lidi na diskuzních fórech najdou, představují nepodstatnou část populace a nemají žádný vliv. Pokud jde o ten ruský šrot, tak jak se to vezme. Zase tu desítky let starou ruskou techniku nemůžeme moc obdivovat. Je pravda, že i moderní západní tank se dá zničit starou protitankovou střelou, ale těch totálně zničených ruských tanků s odhozenými věžemi (a nejspíše na místě ugrilovanou posádkou) je vidět nějak podezřele hodně. Střet západní a východní techniky prostě nedopadá pro tu východní moc dobře. A celkový obraz ruské armády tak utržil dost trhlin, jedna z tzv. nejsilnějších armád na světě si měla Ukrajince i se západní materiální podporou rychle namazat na chleba. Jenže nenamazala. Kdyby bylo Rusko skutečná vojenská velmoc a Ukrajinu do týdne převálcovalo, nikdo by se na nějakou materiální pomoc nezmohl. Jenže Rusko už velmoc není. A ten poslední odstavec je už dost mimo. „posíláním zbraní jen prodlužujeme válku, která se nedá vyhrát.“ To není zase tak docela pravda, že? Tak za prvé vítězství ve válce se dá definovat jako dosažení svých cílů kvůli kterým válku vedeme. Ukrajina vyhrát může, když udrží maximum svého území, velká města, přístup k moři apod. Pokud je tady někdo, kdo už vyhrát nemůže, tak je to naopak Rusko. Představme si, že se Rusové s obtížemi a velkými ztrátami prodrtí o několik desítek kilometrů dál na západ, budou sedět na části území Ukrajiny jako žába na prameni a vyhlásí vítězství. Nic lepšího je asi realisticky potkat nemůže. Stane se v takovém případě Ukrajina neutrální, odzbrojí a začnou Ukrajinci Rusáky po tom všem milovat? No nezačnou. Začne na obsazeném území partyzánská válka? Co byste řekli? Co pak budou Rusové dělat? Povedou vyčerpávající konflikt, který bude mít charakter Afghánistánu na steroidech? Je vlastně srandovní paradox, že ta „historicky nepodložená“ Ukrajina teď získává díky Putinovi svoji jednotu a identitu.

    1. to questor 1+

      souhlas… určitě jedna z možných reálných hypotéz, uvidíme… jasno má jen Fyjala, Uši z lejna, Hlodavec a Mrcasik

    2. Je nutne zduraznit, ze Rusko(v zebricku armad v top5) slo proti Ukrajine(22. pozice). At je, ci neni, Rusko velmoci, jedna se o prvni konflikt dvou velmi silnych armad po dlouhe dobe. Ze Rusko Ukrajinu znici jak ohen vyschlou travu si myslel jenom malokdo. S Ukrajinou by mely problem i lepe organizovane armady v podobne sile. Ono pokud nemas tu pocetni vyhodu a tu ma jenom Cina a US(Rusko v pocetni vyhode opravdu neni, je v pocetni vyhode techniky), tak jsi docela v perdeli. JE otazka, s cim Rusko pocitalo ,jenze to my proste nevime.

      IMO cilem je vychod a jih, mit vodu na Krymu, pristup k nekterym strategickym objektum a suchozemskou cestu na Krym. A na tech uzemich by realne az tak moc partyzanstiny bejt nemuselo, nejvic anti-ruska cast Ukrajiny je zapad a sever. A tam IMO Rusko nic nechce.

      1. On je taky dost zasadni rozdil teto valky, proti treba valky v Iraku. Ani tak nemyslim na srani na OSN, kde je to plichta, ale spis zpusob utoku. Kdyby Rusove to vzali stejne, jako Amici, tak celkem verim tomu, ze by touhle dobou uz Ukrajina nebyla. Proc to udelali takto – jestli slabost pro pribuzne, nebo divadlo pro vychodni Asii, ci snad spatna volba taktiky, cert vi.

        1. To je taky vec, na zacatku s nima jednali dost v rukavickach. Obzvlast na Ruske zpusoby.

          1. Tak tady je to taky podstatně složitější. V Iráku prostě bylo jedno, jestli umře o 50k civilistů méně nebo více a i cíle byly velmi odlišné. Věc tady značně komplikuje, že Rusko potřebuje nejen vojenské vítězství, ale hlavně politické.

      2. Tak on velký problém téhle tragedie je v tom, že to s ohněm a vyschlou trávou si očividně myslelo hodně lidí včetně vojenských analytiků a co je nejhorší, že na si to mysleli Rusové. A je evidentní, že si to mysleli. Roztáhli relativně malé síly (na tak velkou zemi, jako je Ukrajina) a začali na mnoha místech rychle pronikat do hloubky území + pokusili se pomocí paragánů zajistit letiště blízko hlavního města k přísunu posil. Rusové zkusili něco, na co ve skutečnosti v tu dobu vůbec neměli kapacitu, a nebyli si toho vědomi. Je to víc než zločin – je to chyba. Mohlo to být obrovské vítězství a je z toho pro všechny těžký průser.

        1. Tak, nebyli si vedomi. Me by neprekvapilo, kdyby na to papirove meli. Ne, ze by nektere papirove sily NATO na tom nebyly podobne. Nastesti akce Ruska zmeni nazor politiku na to, ze papir snese leccos a snad se evropska cast NATO trosku dostane k neterym papirovym tvrzenim :D

        2. Questor
          Tedy vy jste ale stratég. Akorát zapomínáte na jednu věc. Rusové a Ukrajinci jsou doslova a do písmene takřka příbuzní. Podívejte se u nás. Myslím, že jak v ČR, tak v SK je minimálně 30% smíšených manželství. To samé bude i na UA, zejména v té východnější části a to nemyslím jen Luhansko a Doněcko, ale od Dněpru na východ. Takže Putinův příkaz byl jasný. Maximální šetření ztrát civilních osob. Pamatuje snad někdo, že by ve válce v Iráku, nebo v 2. WW útočící armáda vytvářela humanitární koridory pro odchod civilních osob? Takže začali velmi opatrně. Teprve, když zjistili, že to tak docela nejde, ukrajinská armáda klidně rozmísťovala svou těžkou techniku přímo do síédlišť mezi paneláky čímž docházelo k obrovským ztrátám ruských vojsk, tak přitvrdili, ale pořád ještě neválcují to území ve stylu Wehrmachtu, nebo USA v Iráku a jinde. Vždyť se podívejte na jejich taktiku. Obklíčí město, vyhlásí příměří a vytvoří humanitární koridor a teprve poté jdou do ulic města. Přičemž daleko jednodušší by bylo, společně s dělostřelectvem nasadit bombardéry, jeden nálet za druhým, srovnat to město se zemí a ztráty by byly minimální. Akorát by zařvalo 70-80% obyvatel toho města.

          1. Civilními ztrátami by Rusové ztratili podporu i doma. Pokud jde o aktuální situaci, zda není blíž skutečnosti analýza mluvící hlavy Gargamelovy https://www.michalapetr.com/ než ČT.

          2. to nobody

            jen technická… nevim jak na UA, ale v ČR rozhodně není 30% smíšených manželství, už vůbec ne minimálně, a taky ne česko-slovenských… nemůžu to najít, tak si tipnu… 6% je všech smíšených, 2% je česko-slovenských… s tvými vojenskostrategickými úvahami ty údaje ale nebudou asi souviset ani u nás ani na UA

            1. no dyk, všechny smíšený páry co znám tak voddaný nejsou, pokud je mi známo

          3. Ano Nobody, pamatuji. Při dobývání Falůdži běžel humanitární koridor asi dva týdny. Touché!

            Ale uznám ti, že stejného stylu jako Rusové dělají v Mariupoli – s prohlídkami, zda s civilisty neunikají i kombatanti.

            Vojenskou techniku na sídlišti rozmisťovali i Rusové, a to od úplného začátku v roce 2014 a dokonce s tím i začali první – svoji slavnou Nonušku, kterou ostřelovali ukrajinské vládní síly na hoře Karačun, separáti zaparkovali ve Slavjansku vedle dětského domova.

  2. Já jen čekám, kdy začne reexport. Teda jako pořádně.

    Ty zbraně, co se na Ukrajinu navozí, přeci nepřestanou, jako kouzelným proutkem, fungovat s posledním dnem války. Nicméně, co s posledním dnem války začne, je tzv. scelování rodin. Evropský sebevražedný nápad, jeden z mnoha. A bude se scelovat na Ukrajině? Pche! Proč by se nescelovalo v Evropě, kde je výrazně menší bída, než na Ukrajině? Jestli se na ukrajinu vrátí tak desetina ze současného náporu 350 tisíc lidí (po scelení by to dalo 700 tisíc), tak je to moc. Vznikne nám tu tak národnostní enkláva, čítající odhadem půl milionu lidí (buďme optimisté, řekl bych, že to bude i víc), z níž půlka budou Ukrajinští muži z „druhé vlny“, tedy scelování. A kdopak by si nepřivezl z války nějaký ten suvenýr, že? Navíc muži s totálně zdevastovanou psychikou a převrácenými morálními hodnotami, inu, jako po každé válce.

    Ještě tu bude psina, Vám povídám.

    1. Ale pošimtebe…

      1. To je japansky?

        1. Ne, to je kreténsky. Pán málo studoval cizí jazyky.

    2. S narodnostnimi a etnickymi mensinami mame na nasem uzemi zkusenosti bohate.

    3. 350k? to tady bylo doteď, ať už legálně, nebo nelegálně, ne? samozřejmě se z toho stali mávnutím proutku uprchlíváci

      ti, co mají prachy, nebo za sebou takový svinstva, že je to pro ně lepší, se tady navíc motají zcela bez zájmu režimu, nikde se nehlásí a jsou naprosto neviditelní

      esli tady půl míče zůstane trvale, je možná eště optimistickej odhad, a i tak je to necelejch 5 % obyvatelstva, to je kurva hodně velká „menšina“

  3. Je zajímavé, kolik lidí deklaruje neutralitu či jen hledění si vlastních zájmů – ale pak, divná to náhoda, skončí u „žádná Ukrajina historicky neexistuje a nemá právo na existenci, vždycky to byla součást Ruska, tak ať zapadnou nach Reich a drží hubu.“

    Autore, opravdu vám přijde „nemáte právo na existenci tak se nebraňte a udělejte všechno všecičko, co řekne druhá strana konfliktu“ jako „neutrální“?

    1. Mi je Ukrajina u prdele stejne, jako jinejm mirotvorcum je u prdele fakt, ze Turecko okupuje cast Syrie a ze Saudove americkejma zbranema bombarduji civilisty v Syrii. Pripadne ze Koalice ochotnych nelegalne napadla Irak a ze Irak porad vedle Ukrajiny bledne.

      Taky mi prijde smesne, ze verejne podporujeme civilni odboj Ukrajiny, ale civilni odboj Afghanistanu byl terorismus.

      Jinak receno – me na tom sere to pokrytectvi. Afghanec je terorista, utok na Irak je promlcenej, v Jemenu chcipaji hladem a na choleru deti poustnich cikanu, to je nam u prdele, na Syrii sere pes, tam operuje Rusko, ALE OMG UKRAJINA!#!$!!!!!!

      At jdou vsichni pokrytci do pice. To vic rozumim hysterkam, ktere jeci, ze OMG OMG OMG Kdyz nezastavime Putina na Ukrajine, vleti do CR(nebo Pobalti nebo jake jine diry NATO)

      1. IHL říká, že civilní odboj je legální za podmínky, že kombatanti musí být viditelně odlišeni od civilistů uniformou nebo barevnou páskou na uniformě, a zbraň musí nosit viditelně, nikoli skrytě.

        Ukrajina: https://storage1.censor.net/images/a/5/c/d/a5cde9b8b567d4e2a081f45005ceff1c/original.jpg
        Afghanistán: https://i1.wp.com/cms.sofrep.com/wp-content/uploads/2021/08/Taliban-Herat-Reuters.jpg?fit=960%2C711&ssl=1
        Takže tvé kecy o pokrytectví jsou kecy.

        A ten zbytek – ukázková manipulace straw manem. Já jsem se pozastavoval nad tvrzením, že postoj „nemáš právo existovat, vzdej se a drž hubu!“ je prezentován coby „neutrální“. Vaše filipika o Sýrii a jemenu by byla na místě, kdyby tu zněly výroky jako „Sýrie historicky neexistuje, nemá právo na existenci, měla by se bezpodmínečně vzdát Turecku“ apod. Tak tomu ovšem není, že?

        1. To neni manipulace strawmanem, to je jenom receni, ze na Ukrajinu prcam stejne jako na Jemen, Syrii a Irak. To s tebou nema nic spolecnyho.

        2. A ze me sere, ze spousta tech lidi vubec netusi, kolik lidi a jak umrelo pri akcich nasich „spojencu“, ale strasne je sere TED a TADY valka na Ukrajine. Jestli se te to dotklo, tak neco o trefene kacene :P

          1. Jo takže jsi „reagoval“ pod mým příspěvkem na něco úplně jiného, co se v něm nepsalo. Tak to jo. To pak dává velký smysl.

            1. jo, to bylo spis doplneni uhlu dalsiho pohledu nez rozporovani tyvho =) my bad, mel jsem to tam napsat

        3. Mohle byste přidat odkaz ohledně IHL?

            1. A vaše informace je kde?

            2. Ještě to zkusím, kde tam je ta informace, citace?

              1. To jako fakt? Dal jsem vám link na databázi IHL, je to tam a četl jsem to, konkrétní link si už najděte sám. Nejsem kua váš placený asistent, abych vám dohledával konkrétní odkazy.

                1. Když je to tam a četl jste to, tak to zde citujte ať vím na co se konkrétně odkazujete.

        4. „Cestou z obklíčení Arťom a jeho druzi zakopali zbraně a převlékli se do civilu, ale stejně je v Buči nakrátko zajali.“ – jeden z UK kombatantů (A. Schirobokov) popisoval, co zažil v Buči a jaksi se prořekl. (bylo to na ČT, Seznamu a Echo24)

          1. Ano. Jenže v okamžiku, kdy zakopal zbraně, už jaksi není kombatantem (není schopen vést bojových akcí), nýbrž fakticky válečným zajatcem na útěku, který toto provést smí.

            V nejpřísnější interpretaci IHL by na něj mohlo být nahlíženo jako na špiona, který smí být popraven na místě.

            1. Ne v nejpřísnější interpretaci, on to totiž špion je a basta.
              Vezměte si situaci, kdy v bodě A zakope zbraň, převlékne se do civilu a projde území obsazené nepřítelem jako civil do místa B. Tam svému velícímu nahlásí všechny strategické informace, které zjistil cestou, protože jako kombatant ví, po čem se má dívat. Pak se zase jako civil vydá z místa B do místa A, kde vykope svoji zbraň, oblékne stejnokroj kombatanta a začne plnit rozkazy, které dostal v místě B.

              1. To je právě složitější. USA zažalovaly Skorzenyho za to, že se převlékl do amerických uniforem, což je porušení IHL. Ovšem Haag Skorzenyho osvobodil s tím, že nejsou důkazy že v těch uniformách po někom střílel – že v nich jen proklouzli americkými liniemi a že takový přesun je legitimní.
                A dále ohledně Arden, že popravit na místě kohokoli, kdo nosí cizí uniformu aniž by byly důkazy, že ji použil nebo chtěl použít v boji, není úplně OK:
                https://ihl-databases.icrc.org/customary-ihl/eng/docindex/v2_cou_us_rule62

                Dále tu na základě jiných pravidel IHL:
                https://ihl-databases.icrc.org/customary-ihl/eng/docindex/v2_rul_rule106_sectionc
                vznikla interpretace, že kombatant na nepřátelském okupovaném území i může buď vypadat jako civilista – ale v tom případě NESMÍ vést bojové akce, jen se pohybovat, a to ani ne do výchozího bodu útoku. NEBO pokud chce vést bojové akce, tak se MUSÍ převléknout z civilních šatů resp. si dát vlaječku/pásku jak je vyžadováno, a to před přesunem do útočné pozice:

                The sentence was clearly designed to ensure that combatants, while engaged in military operations preparatory to an attack, could not use their failure to distinguish themselves from civilians as an element of surprise in the attack. Combatants using their appearance as civilians in such circumstances in order to aid in the attack would forfeit their status as combatants … Combatants must distinguish themselves from civilians during the phase of the military operation which involved moving to the position from which the attack was to be launched.

                Paralelně s tím ovšem platí i to o jsem psal – že koho chytnou v civilu jak shromažďuje informace, ten smí být popraven na místě. Je to v databázi IHL také a už jsem to tu v diskusí odkazoval, ale teď to dohledávat nebudu.

                Naopak k válečným zajatcům na útěku se výslovně dovoluje použít civilní oblečení:
                https://ihl-databases.icrc.org/applic/ihl/ihl.nsf/Comment.xsp?action=openDocument&documentId=47A4B241CC6F5C73C125858500542C2C

                (2) In conformity with the principle stated in Article 83, offences committed by prisoners of war with the sole intention of facilitating their escape and which do not entail any violence against life or limb, such as offences against public property, theft without intention of self-enrichment, the drawing up or use of false papers, the wearing of civilian clothing, shall occasion disciplinary punishment only.

                Je to mezinárodní právo, takže se drží principů zavinění a idealisticky by si přálo, aby vojenský soud přezkoumal důkazy, zda dotyčný prováděl špionáž, nebo se přesouval do výchozího bodu útoku, což si zaslouží popravu – nebo zda legálně zdrhal.

            2. Když není kombatant tak nemůže být válečným zajatcem na útěku.
              Zdá se ale, že tvůj kreativní výklad používají i Ukrajinci. Mrtvej kombatant nemůže vést bojové akce, takže je to vlastně civil a záměrně zmrtvenej civil je přeci henta genocida.

              1. Máš pravdu, opravuji se. To se týká vnitrostátních konfliktů a může týkat partyzánů. Co se týče ozbrojených sil, kombatant je každý s výjimkou zdravotníků a kaplanů.

        5. Ja to vedel, ze zabiti Heydricha byl terorismus! Ti sraci nemeli ani uniformu, ani barevnou pasku a dokonce schovali jak ten automat, tak bombu.

          1. Terorismus ne, ten se týká útoku na civilisty. Vedení války neoprávněnými prostředky, porušení pravidel vedení války apod. trestné popravou, to ano.

      2. Tak nejak jsem vysledoval, ze „mam UK u prdele“ = „jsem na ruske strane, ale stydim se to rici“.

        1. Tak to jsi vysledoval blbě. :-P

          1. Mas pravdu, docela dost tech „uprdelovych“ a vetsinou soucasne antivax dementu se za to vlastne ani nestydi – v diskusich.
            V realnym zivote uz tak otevreni nejsou. Dokud totiz mektali o „nevyzkousene vakcine“, tak jich bylo soudnejsimu okoli spis lito, ale s prorusactvim uz sklizeji jen opovrzeni a dozivotni ban. Je to zjednoduseni, ja vim, ale covididiocie se v makovicich urciteho typu potkava s prorusactvim docela casto.

            1. O „nevyzkoušené vakcíně“ jsem „mektal“ já:
              https://dfens-cz.com/zlomili-vas-a-nechate-se-vakcinovat-tak-pockejte-na-valnevu-ostatni-vakciny-jsou-vyrazne-nebezpecnejsi/
              a měl to tak sviňsky důkladně vypodložené desítkami studií a mikrobiologie, že na to nikdo z vakcinistů neuměl říct ani popel:
              https://mrcasik.wordpress.com/2021/08/06/objektivni-analyza-mechanismu-rizik-covid-vakcin-vedecke/. A teď tu bořím bábovičky Rusům.

              Falešné dilema „kdo nesouhlasí nekriticky s EU a progresivními akademiky a nechce dekarbonizaci, covidipassy, cenzuru internetu, zákaz nesouhlasu atd., to je Rusofil“ neplatí, je to jen pomlouvačný fake.

              Škála je vždy pestřejší, ohledně covidismu měla 30 poloh a nikoli jen 2, viz
              https://dfens-cz.com/kompletni-taxonomie-odpurcu-a-zastancu-covidismu-a-covid-vakcin-skala-je-pestrejsi-nez-vam-tvrdi/

              1. Psal jsem, ze je to zjednoduseni. Jasne ze je siroka skala. Mozna je to jen moje zkusenost, ale holt mam dojem, ze ci vetsi antivax, tim vetsi pravdepodobnost ze prorus. A na techto exemplarich me fascinuje, jaky maji strach z vakciny, prestoze nikdo z nich realne nezna nikoho komu by prokazatelne ublizila, a na druhou stranu je Rus za humny nevzrusuje a maji to „u prdele“, toho se neboji.

                1. Neni to tak jednoduche. Me osobne se Putin do baraku nesral, zato nase vlada mi uz s povinnou vakcinaci vyhrozovat zkousela. Takze pokud to budeme brat stylem „pohled na problem je veci perspektivy, protoze kdzy je dal, zda se byt mensi“, pak mohu Ukrajinu radit klidne k Afganistanu, protoze nebyt nasich sankci, tak bych tu mel taky jen bezence. Ano, az by se mi problem dostal do baraku, bylo by to jinak, ale v tomto pripade neni jiste, zda by to tak daleko vubec doslo.

                  Muj problem ovsem je, ze trosku jinak hodnotim jevy z hlediska pravdepodobnosti. Zadnou nemovistost nemam napriklad pojistenou proti nicemu. Zhodnotil jsem, ze kdyz si pojistku radeji investuji do zlata, jsem na tim vzhledem k mire rizika lepe. Mohu se splest a prodelat, nebo se nesplest a usetrit. Podobne s tim Ruskem. Verim tomu, ze nema zajem se srat do zeme NATO. Na Cesko sere pes, vcetne toho americkyho. Ale mohlo by bejt, ze by v zajmu USA zrovna bylo, sem Rusa z nejakyho duvodu nepustit, nebo si na nem treba vyzkouset novy zbrane, nebo cert vi co.

                  A ze lidi, co neveri Systemu, neveri ani domaci propagande, to je pomerne logicky vystup, ale netroufam si tvrdit, jak velka cast lidi to ma takto lozene. Vetsinove spis znam lidi, co neveri Systemu a presto nesnaseji Rusaky.

                  1. Já znám osobně dost lidí, kteří reflexivně zaujímají postoj „pravda je 180° opak toho, co říká ČT1“.

                    Bohužel to je postoj na úrovni puberťáka „když jsou všichni tesiláci, tak já budu nosit otrhané jeansy.“

            2. Jasný, jsme ve válce proti imperialistům, proti covidu, proti rusku…a klasicky, kdo není s námi je proti nám. Říkali v televizi a tam nikdy nelžou.
              To fakt znovu nedělej tohleto. Vypadáš na slabší kus, takže vykouknout ze svojí bubliny, ještě by tě mohlo ofouknout.

              1. Tak ono ten pochod ve stádu má určitě velkou evoluční výhodu. Akorát nesmmí člověk zjistit že se dal do holportu s partou lumíků.

            3. Jo MM276, nezapomeň, že spikeprotein je třeba do buněk doplnit co 3 měsíce, aby se v nich náhodou neusadil jiný vir. V mozkových buňkách by to mohly být viry rozumu.

            4. Jsem stejnej antivaxer jako abstinent. Nepiju fernet. Fakcína je už vyzkoušená, počkáme a uvidíme.

              1. 1+ :-)))

            5. A ty znáš nějakou vyzkoušenou mRNA vakcínu? A mohl bych ji vidět?

              1. Je jich dost, už se dva roky zkouší :-).

                1. taky to má naprosto bezprecedentní důsledky v množstvích, který bůhví, jestli měly i první vakcíny, z dnešního hlediska nic moc jakosti, před dneska už skoro stoletím, že? :)

        2. Rusko i Ukrajina jsou mi rovnocenne ukradeny. Ja sedim na prdeli v zemi NATO a EU, jinak receno, oficialne a uredne tu mame 2 defenzivni pakty a nevidim duvod, proc by me mela vzrusovat valka na Ukrajine jinak, nez ze k nam prijde hromada uprchliku. Ano, svet by byl hezci, kdyby nebyly valky, nebo alespon civilni obeti. No, to se bohuzel nedeje a je to smutne, ale ja s tim nic neudelam.

    2. mrcasík kolik bereš za ty svý monotónní recyklovaný hemzy?… nechceš jít zas raději smolit nějakej článek? místo toho manickýho poblafávání v diskuzích?… seš nudnej, nezábavnej, opakuješ se… takovej otravnej vysírač

    3. Neutralita je také strana. Je to strana stati quo. Pokud je nebo teď již byla nějaká možnost domluvit se na kompromisu tak na to měla Ukrajina kývnout. Protože Rusko jí dalo nějaké podmínky a tam se dalo jednat. Například vzdát se Doněcka, Luhansku a Krymu v hranicích jaké si vytyčilo Rusko a neostřelovat ono území by zabránilo dalšímu krveprolití. Jistě Rusko chtělo i demilitarizaci (totální odzbrojení) a výměnu prezidenta za loutku Janukovyče. Ale tam by možná i ustoupilo, kdyby byl Zelnský s to jednat. Minimální ztráta pro Ukrajinu a něco, co se dá v Rusku prohlásit za „vítězství“. Ale ne. Zelenský bude bojovat do posledního muže, vyžadovat si zbraňové systémy ze Západu, kárat Izrael za to, že nepomůže Židovi, kritizovat Orbána, Scholze a spol.

      A uvádět jako příklad jiné konflikty není strawman, ale whataboutismus. Bohužel whataboutismus je nejstupidnější protiargument, co existuje. Dá se totiž naroubovat na cokoliv, ať už je ten argument relevantní, či ne. Saúdové s pomocí Ameriky bombardují Jemen a také tam umírají děti. Proč? Protože KSA se vidí jako „hlava“ Islámu a jediný správný směr je sunnismus. Je to ale hlavně o politice. Jemen narozdíl od KSA a Ománu nemá ropu a žijou tam chudáci. To je také důvod proč je mezi KSA a Jemenem reálná hranice narozdíl od Iráku, Sýrie a Jordánska. I tady zachovávám neutralitu a nechává mě ten konflikt chladným. Stejně jako 99% Čechů. Ale na Ukrajině je povinnost fandit těm správným barvám? Protože nám to pořád cpou média?? Nepamatuji si, že by se tolik řešila Čečna nebo Gruzie… Takže proč jsme tak aktivní? Protože jsou Ukrajinci Slované? Protože jsou bílí? Jestli mám nějaký pocit slovanské sounáležitosti tak se Slováky a Poláky. Ukrajinci jsou jak už jsem zmínil takoví malí kvazi Rusové… A před válkou jsem na ně měl určitý názor a ten trvá. A to byl jeden z mých nejlepších kamarádů na střední Ukrajinec. Ale znal jsem taky fajn Rusy. O lidech to není. Je to prostě vysoká hra politiků a ta by mě nezajímala, kdyby nešlo i o bezpečnost a existenci našeho státu.

      1. Neutralita neznamená status quo, nýbrž nenadržovat žádné straně.

        Požadavek, aby jedna strana bezpodmínečně kapitulovala a dala druhé straně všechno, co druhá strana chce, nemůže být žádnou optikou deklarován jako „neutrální“, nýbrž výhradně zaujatý ve prospěch té strany, které chcete přiklepnout vítězství a zisky.

  4. “Je lepší být na okamžik zbabělcem, než celý život mrtvolou.”

    1. „Mor ty len, a voľ nebyť, ako byť otrokom.“

      1. Hloupý může být otrokem kdekoliv, moudrý nemusí být nikde. Vyjma situace akutního fyzického ohrožení je otroctví zpravidla jenom stavem mysli.

        1. Co to melu? Ta druhá věta je ale ve srovnání s Pathyho citací pěkná blbost.

          1. to hupert

            kdo pathyho hádanku uhodne… získá za odměnu království a půl princezny

            1. Kterou půlku?

              1. to panek

                tu smutnou

  5. Já myslím, že se to vyvíjí dobře. Sever Ukrajiny už je bez rusáků a snad se je brzo podaří zlikvidovat i na jiho-východě Ukrajiny. To by byla ostuda pro NATO kdyby se to nějak vleklo.

    1. To je to tak, jak se Rusko stahlo a Ukrajina to slavne dobyla? :D

      1. Jo, a pak jim tri dny trvalo, nez jim Azov dodal dost mrtvejch ruskojazycnejch rukojmi, aby mohli „odhalit masakr“.

        1. A satelitní fotky z doby, kdy tam byli Rusové, jsou samozřejmě fošotop, žejo?
          https://nypost.com/2022/04/05/satellite-images-show-bodies-have-been-strewn-in-bucha-for-weeks/
          Všechny zavedené firmy, které investovaly miliardy do vypuštění vlastních konstelací fotosatelitů, vsadí celý svůj business model na oltář fejku pro blaho Ukrajiny.

          1. Ty válečné zločiny co tam rusáci páchají jsou třeba součástí jejich brilantního plánu na klamný manévry u Kyjeva. Kromě decimace jejich armády a ostudy před zbytkem světa. Chtějí po sobě prostě něco zanechat.

            1. Taky je teda asi dost dobrej ten Azov. Z Mariupole sice nepustí Rusové směrem na Ukrajinu skoro nikoho, jen do směrem Ruska aby mohli všechny svléct do trenýrek a hledat tetování, jak se chlubila ruská televize. A z Donbasu přeci ukrofašisty vypráskala hrdinná ruská armáda. Ale přes to všechno Azováci mýrnix týrnix pronikají přes ruské linie – aby pašovali mrtvoly nebohého ruskojazyčného obyvtelstva do Kyjeva!

              1. Jan Mrcasík
                prosím, mohl bys mně vysvětlit takovou maaličkost? Podle těch satelitních fotek, tam ty mrtvoly ležely od 19. března. Den po odjezdu ruské armády vystoupil v TV, (nebo natočil video, to nevím) místní starosta, který s potěšením všem oznámil, že hrdinná ukrajinská armáda vyhnala rusy z města ven. Nikdo, ani ten starosta se nezmínil o stovkách, (podle různých zdrojů od 300 do 600) mrtvých, jenž leží 12 dnů na hlavní komunikaci té větší vesnice. Dvanáct dnů tam ležely stovky mrtvých a nikdo ani nepíp, až za další dva dny, když tam přjely party novinářů a TV. Zdá se ti to normální?

                1. Ale tam se nedejou jen normalni veci. Na nekterych fotkach mas treba auta rozhazeny po silnici kolama hore, ale v baraku par metru za tim ani rozbity okno. Pritom ty veci maji naprosto jednoduchy a racionalni vysvetleni – proste tam maji tak rychly sklenare.

                  1. to sysop

                    UA sklenář ti zasklí barák dřív než doděláš hrubou… nekup to

                  2. Co tohle. Přímo v Irpinu bojoval jeden Čech. A ten psal, že když tam přišli – všechna auta na ulici prodělavělá od střepin, ale zelený Mini Cooper netknutý. Ale počkej, tím to nekončí.

                    Rusové na ně udělali dělostřelecký přepad. Naskákali do nějakého sklepa, všude okolo to bouchalo – a když vylezli, všechno ještě víc proděravělé od střepin, ale ten zelený Mini Cooper – pořád netknutý!

                    A to je jasný důkaz, že je to všechno fejk.

                    1. A 50 metrů od toho Cooperu bylo Clio, které během 4 dnů co tam byli ruská palba prostřílela jako řešeto a dokonce povalila na bok. A ten Cooper pořád nic, ani škrábanec. Záhada jaké se ve válce stávají? Ne, určitě fake ofc.

                    2. Tím Cooprem tam vždycky přijel fotograf vyfotit změny. Třeba tak.

                    3. Ne, stál tam prázdný pořád stejně. Mimochodem rád bych viděl magora, který se uprostřed dělostřeleckého přepadu, kdy i vojáci naskákali do krytu, projíždí Mini Cooperem :D

                2. Že se Vám chce to brát pořád rozumně. Tak prostě podle satelitů tam leželo hafo mrtvol for víks. Je to tutovka, protože ty satelity jsou drahý a internety kromě ruskejch, severokorejskejch a íránskejch spolehlivý. A starosta že to nezmínil? Lidi tam jsou tvrdí, nějaká mrtvola na ulici je nerozhodí, navíc, když jsou ve válce za svobodu a demokracii – i za nás.
                  Člověk se dostal do duševního stavu, kdy mu takovéhle pravdy už neva a nikomu je nevymlouvá, jen chce, aby ho s nimi frikulíni neobtěžovali. A pokud možno byli od něho co nejdál.

                3. Zasraný náledí, zasraný starosta :-)

          2. jasně, vole celý TEJDNY tam ležijou mrtví na ulici, na slunku takovým, že okolo černo-býla sou požáry, ale sou samozřejmě jak rybičky, ani nehnijou, nenafukujou se, ani toulaví čokli to nejdou vokousat, jasný

            chcelo by to být trochu míň průhlednej s těma pohádkama, co? :o)

            1. to behemot

              soudruhu… ty nám trošku narušuješ todlencto… jak se to… jo ten koncept… a vůbec na jaké pozici vůči sttraně vlastně stojíš?

      2. To bylo dobrý kdyby se Rusko stáhlo i na jihu z Krymu a Donbasu.

        1. No, to se IMO nestano. Ale v Ruskym genstabu nesedim. Ono by se hodilo vedet, co ma Rusko v planu a to oficialne nevime. Okupace cele Ukrajiny to neni a nebude nezavisle na tom, kolikrat to nase media zmini :)

          1. No jo musíme si na výsledek počkat.

        2. Dobrý pro koho? Východně od Minské LoC nejspíše Ukrajinu dost nesnáší, protože viz zprávy OBSE SMMU – to, co dělali separáti na ukrajinské straně čáry, dělali ukrajinci na separatistické straně čáry. Stejnou měrou, jakou Ukrajincií nenávidí Rusy za to že je bombardují, nejspíše nenávidí obyvatelé „LLR“ a „DLR“ Ukrajince za jejich bombardování. 8 let dělostřeleckých obstřelů je dlouhá doba.

          Paralelně s tím ovšem platí, že život pod separáty je taková malá Severní Korea s tresty smrti, všeprostupující paranoiou „tajných služeb“ složených ze sadistických magorů a mafiánů, koncentráků atd.

          A ještě paralelně s tím platí, že ukrajinská SBU dlouhodobě vyjadřuje přání v „LLR“ a „DLR“ pozatýkat a „zpracovat“ jako vlastizrádce ty, koho podezírá ze vzpoury proti Ukrajině – ovšem viz zprávy OCHR OSN, SBU byla asi jen o 60-70% méně špatná než separáti co do frekvence i intenzity mučení. Např. klidně mimosoudně zavřela za „podezření z podpory separatismu“ i 90letou paní kvůli jejímu synovi.

          Takže z hlediska přání, svobody, míru a stability pro místního obyvatelstvo by pro místňáky nejspíše, podle reportů OBSE a OSN, vyšlo nejlépe, kdyby „DLR“ a „LLR“ anektovalo Rusko a aby to bylo mezinárodně a morálně košer, od Ukrajiny by to odkoupilo tak, jako chtěly USA odkoupit Texas od Mexika roku 1845. Třeba za odběr současné kvantity ruského plynu Ukrajinou zdarma na dalších 50 let.

          To se ovšem netýká ukrajinské strany Minské LoC, protože tam prozměnu převážně nenávidí Rusko/separatisty za jejich dělostřelecké obstřely místních měst. A tyhle obyvatele se teď Rusko snaží „osvobodit“ tím, že je ještě více vypraží dělostřelectvem. Jde přeci o „Novorusko“ a „Malorusko“ jako území, nikoli o nějaké lidi na něm.

          1. I když abych se opravil – očividně se Ukrajinci velmi polepšili v dodržování lidských práv na Donbase, kdežto „DLR“ moc ne.
            Srov. 2021: https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/31stReportUkraine-en.pdf
            Versus 2016: https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/Ukraine_13th_HRMMU_Report_3March2016.pdf

            Já jsem znal jen ten report HRMMU 2016. Ale dělostřelecké obstřely si pořád obě strany neměly co vyčítat ještě v únoru 2022:
            https://www.osce.org/files/2022-02-20-21%20Daily%20Report_ENG.pdf?itok=82567

            1. Tak nejdřív musí vyhnat Ruskou armádu a pak si tam musí Ukrajinci udělat pořádek. Po 8 letech okupace už tam asi nalezlo hodně Rusáků.

              1. Ukrajinci dělali pořádek od 22. 2. 2014 a výsledkem je letošní speciální operace RF.
                Místo o Ukrajinu a Rusáky by se děti měly starat o to, aby na vysvědčení nebylo moc čtyřek.

              2. to jirka

                tak jasněěě… jezdí tam na dovolenou z Moskvy, celý rodiny, rybaří, pořádají hony, usazují se tam bohatí podnikatelé… hi-tech, IT, modeling, blogeři…

        3. Jako, ze by krymsti Rusove odesli ze svych domovu? A taky k nam?

  6. Vytahovat Cernobyl jako ukazku umrti na nemoc z ozareni je ponekud smesne az falesne. Oficialne umrelo 31 lidi na primou spojitost s Cernobylskou katastrofou, UN je ochotno jit az tak daleko, ze 50! NEUVERITELNYCH 50 LIDI!!! :)

    Tim chci rici, ze by bylo lepsi vytahnout pribehy daleko lepe zdokumentovane – at jiz toho chudaka, ktereho Japonsti doktori drzeli proti jeho vlastni vuli nazivu, aby na nem zjistovali, co lidske telo zvladne, pripadne nektere dalsi nehody, kde bylo velmi dobre a velmi verejne zdokumentovano, co nemoc z ozareni dela a jak to funguje. Cernobyl je spatna volba, protoze pozornost u Cernobylu sla jinam, protoze – neprekvapive – uz se o nemoci z ozareni vedelo dost a resil se tehdy jinej pozar :)

  7. Takže sa nejakí diskutéri vyhrážajú jadrovými zbraňami? A koľko JZ tí diskutéri majú?
    Lebo z Ruska sa JZ vyhrážajú oficiálni predstavitelia, ktorí určite nejaké funkčné majú.
    Ale hlavne, že si „nestranný“.:-))

    1. Tak diskutéři díky Bohu žádné JZ nemají, ale už ten stav sociálního šílenství, kdy je někdo ochotnej zničit celou lidskou rasu, jen aby nemusel žít pod jiným režimem, což ani reálně nehrozí je na hlavu. Jestli pamatuješ na „better red than dead“ tak tohle je totální opak.

    2. Jaderný úder jakéhokoli kalibru nepřichází v úvahu. Je to prostě vyloučeno. I jen jedna stokilotunová verze, by dovedla napáchat jen na území střední Evropy tak neuvěřitelné věci, že přežití v horizontu asi tak měsíce by bylo vyloučeno – z nejrůznějších příčin. Ozářením počínaje, přes případný „nulový“ vítr (protože proudění v atmosféře, se tak razantní explozí a po počátečním nárazu tlakové vlny téměř zastaví) až po kontaminaci pitné vody, potravin a naprosto všeho, co s tím souvisí – jak píšu, maximálně měsíc, než by doslova zběsilí lidi začali vyvádět věci, dodnes nemyslitelné.

      Někdy začátkem devadesátek, jsem četl poměrně dobrou, dobře psanou i členěnou knihu, věnující se právě tomu „coby-kdyby“. Nebylo to žádné ulítlé sci-fi, ani bohapusté výmysly nějakého, zřejmě neúspěšného hollywoodského scénáristy.
      Psal ji (oficiálně) generálmajor Wehmachtu, pardon Bundeswehru v.v. a na konci knihy bylo snad přes stovku zdrojů – odkazů na relevantní publikace, počínaje zveřejněnými výsledky pokusu Trinity, přes všecky možné testy na Bikini, včetně Castle Bravo a podobných hraček, vše samozřejmě pečlivě měřeno. Bylo tam zmíněno i to, co se podařilo ukrást ze sovětských výsledků testů jejich systémů včetně RDS-220 a zmíněny tam byly i ty EMP pokusy Starfish Prime (bylo jich několik, ne jen jeden a v různých výškách) už z roku 1962, kdy byli Američani doslova vyděšení z toho, co dokázal nijak sofistikovaný, 1,4MT standardní uranový systém, nijak speciálně konstruovaný na maximální EMP, napáchat za škody ještě i na Havaji a v lokalitách po Zemi, vzdálených až okolo 1.000km.
      Nebylo to psáno nijak dramatickou formou, spíše suchá technická fakta a možná o to bylo horší to číst. Ten generálmajor, jehož jméno si bohužel nepamatuju (možná ani nebylo pravé) to měl evidentně v hlavě srovnané a nastudované vše, co se nastudovat a sehnat dalo. Bylo to dost hrůzné čtení a platí zde v plné míře, že živí by záviděli mrtvým, třebas by úder v nějakém příhodném prostoru přežili. To, co by následovalo, si ani neumíme představit, protože jednoduše žádná jaderná válka tu ještě neproběhla, nepočítáme-li ty dvě prdítka na Japonsko.
      Nechtěl bych se toho dožít a pokud k tomu nedej Bože dojde, tak při prvních příznacích to skončím sám.

      1. Ještě trochu k tomu Starfish Prime.
        V té době neměli k dispozici silnější systém, který by šlo vynést do takové výšky, než asi 10MT. Skutečné kapacity v oboru vf elektroniky a ochrany proti přepětí tenkrát vypočítaly, že při 10x silnější náloži (tedy oněch 14MT) by EMP ve výšce přibližně 400-600km vyvolal indukci napětí okolo 1kV (1.000V) na jeden jediný centimetr nestíněného a důkladně neuzemněného vodiče – ideálně ve Faradayově kleci.
        Neumím si dost dobře představit, co by to provedlo s nadzemním kabelovým vedením, ať už telefonním či silnoproudým. Kilovolt na centimetr délky. Ano, jde o desítky nanosekund, maximálně jednotky mikrosekund – ale ti, co pracují s rychlými spínacími polovodiči moc dobře vědí, že tyhle časy jsou až moc dlouhé na to, aby šlo cokoliv zachránit..

        1. A nefungovalo by to u VVN vedení tak, že by takhle velké naindukované napětí prostě prorazilo izolátory a ještě na sloupech se uzemnilo?

          1. Nemuzes to scitat, ze by ti pak vysly miliardy voltu nekde na konci vedeni. Je to impuls, kterej udela postupnou vlnu. Cili profrci vodicem odnekud nekam jako vlna.

            1. Ale ono se to opravdu nasčítá a ty izolátory to opravdu v místě nejvyššího napětí provalí – natvrdo do stožáru, který (v našich končinách bývá) docela dobře uzemněn. Spadnou ochrany v rozvodně (pokud ještě bude stát) a je vymalováno.
              Jednotlivé vodiče vn/vvn vedení, sice v běžném provozním stavu žádné napětí proti zemi nemají, neboť sekundár transformovny, ze které vedení vychází, je zapojeno do D, tedy do trojúhelníku, který se až pak, na trafostanicích vn/nn mění v zapojení D/Y, tedy nn sekundár 400/231V je hvězda a má přímo u trafostanice i průběžně uzemněný střed hvězdy, tzv. „nulák“.
              Někoho by mohlo zarazit, že se na vn/nn trafostanici vyskytují jen čtyři vodiče (3 fáze a PEN) a nikoli pět, jako u trojfázového domu. Na úrovni nn lze rozvádět energii bez přídavné ochrany a venkovní rozvod je tím pádem vlastně pořád systémem TN-C. Na síť TN-S se třemi, popř. pěti vodiči, případně na jiné druhy sítí (třeba IT či TT v nemocnicích apod.) s ochranou proudovými chrániči, se to mění až u Vás v domě, případně v přípojném pilíři a v tzv. bodě rozdělení. Tam je pracovní nula (N) a ochranná nula (PE) sice vyvedena z jednoho bodu, ale dále je už vedena přes diferenční proudový chránič, který Vás při „odtoku“ proudu 10mA, popř. 30mA jinam, než zpět přes proudový chránič, chrání proti úrazu.
              Je vééélmi diskutabilní, zdali proud 30mA při napětí 230V a při například zpoceném těle, odcházeje do koupelny či do vany, je smrtelný či není. To nechme na jindy..

              V každém případě – ten kilovolt, naindukovaný na každém centimetru nestíněného vedení, to je událost, kterou bych popravdě snad ani nerad viděl.
              Existuje ještě spousta nadzemních telefonních kabelů a byť po nich jdou převážně data, tak ale ty kabely jsou stíněny pouze elektrostaticky, nikoli elektromagneticky. Došlo by k brutálnímu poškození anténních systémů základnových stanic i BTS, anténních systémů i anténních členů TV a R vysílačů, o vysílačích od 3G do 5G ani nemluvě – toto všecko by šlo totálně do hajzlu a já si vůbec nejsem jist, že provozovatelé sítí by to měli alespoň zčásti čím nahradit.
              Nazval bych to soukromě totální komunikační tmou, plus samozřejmě vypadlé silnoproudé sítě, ale např. i nestíněné sběrnice v moderních vozech.
              Dost pravděpodobně by to přežily jen primitivní dýzly, kde startéry jsou ještě staré poctivé konstrukce a snesou mezi lamelami komutátoru klidně i ten kilovolt – a i kdyby to lamely nesnesly a došlo k přeskokům, tak tomu trojce drátu či pásovině, kterou je vinutá kotva i stator startéru, by se pravděpodobně nic nestalo. Dobře by na tom byly i staré, benzínové karburátorové vozy bez elektroniky, kde by to možná upálilo nějakou část elektroinstalace, související se zapalováním – no ale třeba UAZ469 má všechny tyto rozvody provedeny důkladně, dvojitě stíněnými vodiči, z nichž jedno stínění je elektrostatické (pocínovaná měď) a druhé stínění je elektromagnetické, hustou FeSn punčochou, která je v mnoha místech spojena s kastlí. Vozy tohoto druhu, ale i jiné civilní vozy s primitivní elektroinstalací, kde jediná sofistikovaná součástka (a stíněná) je zapalovací cívka, by tuhle apokalypsu přežily také, možná po drobných opravách, pokud by bylo čím a pokud by Vám dotyčné vozidlo někdo nezkonfiskoval..

              1. Takových aut bude naprosté minimum. Většina i karburátorových vozů z Asie a Západu měla už polovodiče v systému zapalování, kde namísto rotujícího rozdělovače byly nějaké kondíky a pár transistorů. Poslední, v čem jsem viděl mechanický rozdělovač, byl můj starý Favorit.

        2. Ted v praci delame na novem ultrazvukovem senzoru. Meri odchylky rychlosti ultrazvukove 6 MHz vlny v desetinach nanosekund. Pro laika nepredstavitelne, ve svete rychlych cipu realita. Propalit koncak – no problem.

  8. Souhlas. Obe strany jsou vymlety. Ale ty rusobijci v diskuzich s mindrakem z 68 smyho to je k zbliti. Neskutecny jak ta propaganda okolo lzipandemie covidu a ted tyhle valecny propagandy ukazuje jaky zasrany tupy bez vlastniho rozumu ovecek tu je. Pan ukaze smer, massmedia zacnou hovnometit a uz to jede. Existuje jedina pravda vse ostatni je dezinfo a tyhle manipulatory je treba umlcet a pozavirat.
    Nikdo uz neresi fakta. Co rekne strana je pravda.

  9. 1. Když pošleme 40 tanků, tak rusáci třeba nedobudou další město a sem přijde míň uprchlíků.

    2. pokud má někdo pocit, že by se napadený neměl bránit, nechť se sem prosím přihlásí. Postupně bych si vás po večerech obešel :-D

    1. Já myslel, že policie provádí realizece brzy ráno, nikoli po večerech.

      1. já myslel coby lupič. Pokud se napadený nemá bránit, je to pro lupiče super, ne?

        1. Nemá. To my vysvětlil soudce. Dostal jsem 2 roky podmínku a „poškozenému“ platil bolestné a jeho zdravotní pojišťovně náklady na léčbu.

          1. Myslel jsem mi jako mně.

            1. Předseda senátu Lněnička?

          2. Spatna obrana. Nejlepsi svedek zadnej svedek.

          3. to panek

            zákruty české justice jsou v rukou božích… tady se ovšem vyjevuje neotřelá nová cesta… co kdybys přiznal, že ty jsi byl lupičem… a napadený se nedovoleně bránil… takže jsi ho zranil v sebeobraně… podle mě neprůstřelný… taky podmínka… a platil by von tobě za citový rozrušení

    2. To mas ovsem hodne zjednodusene. Samozrejme, ze se napadeny branit bude a ma. Na druhou stranu ale, proc nam ten napadeny predtim nejprve hazel klacky pod nohy s NS2 a ted po nas chce zbrane? A kde ma svoje zbrane, kdyz ma na svem uzemi hromady zbrojovek? Proc si ten prumysl nechal rozkrast oligarchy, to ma byt nas problem a ted mu mame davat zadara techniku, ktera nas stala nase penize?

      Takze ono je dobre veci zasadit do souvisloti. Kdyby aspon Zelenskyj sklapl, soupal nohama a s prosikem prisel, melo by to nejakou uroven. Ale on hulaka na zapad, ze jestli nic neposleme, jsou ti mrtvi nase vina. Pritom on osobne sral na Minsk 1+2, on osobne ma nakradeno (dle Panama papers) z ukrajinskeho, atd.

      Takze ono to neni tak cernobile, jaxe zda, vime?

      1. Aj tu techniku obavam sa rozkradnu ukrajinski oligarchovia a ich poskokovia.. nepoznam iny stat v Europe (ani Rusko), kde sa tak kradne ako na Ukrajine (a to uz 30 rokov, odkedy ma samostatnost).

        Komediant nebol prvy v tomto.. plynova vianockova Julia, Porosenko, Jacenuk a dalsi, o oligarchoch, ktori ich drzali za spagaty, ani nehovorim.

        1. Jo, jasně, oligarcha si ukradne 4 tanky a jeden raketomet. Kdybys tvrdil, že při případných dotacích na obnovu ukrajiny je nutné dávat bacha na oligarchy, tak bych s tím souhlasil, ale teď meleš píčoviny.

          1. Takže zastáváš názor, že když tě čórkař v metru okrade tak mu máš zaplatit ošetření, když mu někdo jiný pak rozbije hubu, protože blbě čuměl? Je zajímavé, co mindrák z 68 je schopen všechno omluvit. Ukáčka rozkradly miliardy eur a dolarů, které jsme jim poslali a ty se ptáš proč se někomu nelíbí pomáhat zlodějům, když jim někdo rozhodí sandál?

          2. Na tancích oligarchové kradou tak, jako v Rusku – nikoli fyzickým zmizením tanku, nýbrž tak, že se armádě vykáže faktora za údržbu/generálku, ale zaplacené práce se nikdy neprovedou.

            V roce 2014 to takto skutečně bylo – cca. 1/3 ukrajinských tanků T-64 nedojela v Donbasu na frontu, protože se jim podle UA posádek vybila baterie nebo došlo k mechanickému selhání motoru… A přitom byly všechny kompletně čerstvě natřené a zdánlivě tedy zářily novotou.

            1. Konkretne Porosenko ma, krome cokoladoven i fabriky na opravu vojenske techniky. Konflikt na Donbase byl pro nej supr xeft, protoze to delal presne takto.

              1. Nutno ovšem dodat, že za 2 roky války se to srovnalo, tyhle podvody zmizely a technika začala být skutečně opravována a skutečně fungovat. V tom zase volná ruka trhu funguje – poskytne rychlou zpětnou vazbu, že takhle to nejde. Brzy totiž dojdou poskoci, které lze předhazovat kontrášům jako viníky zpronevěry.

                Kdyby to Rusko na Ukrajině vedlo dva roky, také by u nich ta korupce na brigádách musela zmizet a dát se do pucu.

                1. si myslim, že čistky teď budou celkem drsný, bůhví, kdo začal různý ty voligarchy uklízet, prej už je jich za dva měsíce pět pod drnem

                2. A k tomu údajně Putin zavřel 20 generálů. Plus Surkova. Ale to tvrdí lidi z Jukosu takže je to takové 50:50.

    3. Ad 1. Řekl bych, že slušný a spravedlivý politik by neměl rozdávat „ze státního“ a slušný a spravedlivý občan by neměl něco takového požadovat. Stát by ale měl umožnit jednotlivcům, pokud touží podporovat cizí bojující mocnost, aby tak mohli činit vlastními prostředky a nebýt za to kriminalizováni. Napadá mne několik možností – třeba nabídnout vojenskou techniku k financování skrze nějakou veřejnou sbírku, nebyrokratickou možnost vystěhování se, či dekriminalizace boje v cizí armádě. Pokud je někdo přesvědčený o Putinově či Zelenského pravdě (nevhodné si škrtněte),tak by měl mít možnost se SVÝMI VLASTNÍMI PROSTŘEDKY zapojit. Chceš prodat auto a poslat prostředky Rusům? OK, udělej to. Chceš prodat vlastní dům a koupit za to protitankovou střelu a poslat ji Ukrajincům? Prosím, jak je libo. Ale požadovat a užívat finanční podporu státu pouze pro jednu stranu konfliktu je prostě do nebe volající nespravedlnost.

      Ad 2. Pokud „nebránit se“ v konkrétní situaci znamená vystavit sebe, nebo ty, za které mám odpovědnost, menšímu zlu či mírnějším následkům, ve srovnání s „bránit se“, tak bych se asi přihlásil. Když tě nějaký hodně drzý, ale fyzicky mnohem lépe vybavený zloděj na liduprázdné ulici násilně okrade, řekněme o drahé kolo, tak ho taky neodstřelíš legálně drženou pistolí, protože je v dané situaci rozumnější přijít o kolo než přijít do vězení. Existují ctnosti rozumnosti a uměřenosti, které – pěstovány – pomáhají vyhnout se excesům v obtížných životních situacích. Jistě, čím větší je konflikt, tím větší je i problém odhadnout ono možné menší zlo, ale prostě nelze apriorně odmítnout přístup toho, kdo se nebrání (a klasifikovat ho třeba jako zbabělce).
      Na druhou stranu pokud u zvolené hlavy státu (=nositele odpovědnosti) můžeme s jistotu kostatovat absenci výše uvedených ctností, tak mají obyvatelé onoho státu skutečný problém.

      1. Konečně rozumnější úvaha.
        U Ad1 to nevidím tak jednoduché s fyzickou účastí v boji za cizí stát, snad raději se změnou občanství. Dvojí v té situaci odmítám.
        Ad2 bez výhrad.

      2. Jo, tohle je pekne sepsano. Vymejvacum mozku se podarilo navodit dojem, ze evropske zbrane je mozne proste nacpat komukoliv a kdekoliv, protoze tyhle zbrane pry patri k nezadatelnym pravum kohokoliv ciziho, aby se mohl branit. Takze vsichni, kteri to podporuji, jsou nejen valecni stvaci, ale i (spolu)zlodeji. Stejnetak ten, kdo jednomu podstrci nuz, kdyz se dva perou, je nejen hajzl, ale pripadne i spolupachatel vrazdy.

        A ohledne te „absence ctnosti“ ukrajinske vlady je to naprosto presne. To je dalsi uspech vymyvacu mozku, ze si opravdu nekdo mysli, ze se vede nejaka valka proti Ukrajincum jako narodu.

      3. hakerjack 1+

    4. Na to nemusíš ani na Ukrajinu. Byl na to speciál Střelectví, bránit se v Česku je často pro úspěšného obránce taky velmi rizikové.
      Jestli ono to spíše nebude o tom, co říkají ve všech těch obranných či střeleckých kurzech. Že se má rizikovým situacím předcházet a vyhýbat se jim.

      1. To mne ucil uz muj prvni trener karate – prvni z hospody pred mlatou utecou ti, co to fakt umi.

        1. Pravdivost čehož, mimo jiné, potvrzuje i fakt, že místo toho, abychom se vysrali na rozdmýchávání války mezi RF a USA … pardon … jakobyžeukrajinou a radši se starali o vlastní obranu, lifrujeme tam prachy a kvéry.

          No a dostaneme přes držku, protože navíc zdaleka nepatříme k těm, „co to fakt umí“. Co taky dělat, s fijalovým hnusem u kormidla.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017