Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI 2017 - zpět na článek

Počet komentářů: 280

  1. Když tak čtu komentáře pod článkem, vypadá to, že nejlepší je, když autor komentáře nečte. Nebo aspoň na ně neodpovídá. V rámci zachování duševního zdraví. Fůra lidí tu má potřebu se projevit ve stylu „auto je sračka a autor článku je debil“.

    Za mě: u některých věcí jsem se pozastavil, jako hodnocení motoru, který má sice přebytek výkonu, akorát na dálnici při předjíždění ne… Start-stop funguje výborně, akorát při dojíždění kolony motor zhasne a už nenaskočí… Asistent pro rozjezd do kopce funguje z 80% výborně… –> vyznívá to jako chvála, ale ve skutečnosti je to kritika. V každém případě je to popis osobní zkušenosti a ne za jedno odpoledne a to je vlastně dobře.

    Od litrového tříválce s turbem se nedají čekat zázraky, je to základní motor a není divu, že je zpřevodovaný spíš do města, než na dálnici. A rádce řazení je naprogramovaný na co nejmenší spotřebu, proto ten motor tak blbě zní, pokud člověk řadí podle toho. Petrolhead (a nakonec i ten, kdo není úplně hluchej) pozná, že motoru se víc líbí o trochu vyšší otáčky.

    1. petrolhead hlavne pozna trihrnek pokazde , co se dotkne plynu, na solichani na desetinu plynu to mozna tlumici hmoty odhlucni, ale pri kazde akceleraci to rve jako oturbeny vysavac.
      Nekomu to zni sportovne, mi to zni jako sestivalec, na kterem odesla polovina svicek a mele z posledniho.

    2. Mě ta diskuse fakt nerozhodí, je to spíš prdel. Ten motor hodnotím JEN v kontextu toho, že velká část lidí si tyhle auta je schopna koupit s atmosférickou 1,4 nebo 1,6… které fakt nejedou a výkon mají hodně nahoře. Ta 1.0 T prostě pro naprostou většinu jízdních situací stačí a má rezervu a jede to sakra líp než uvedené atmosféry. Fakt to nejede úplně blbě, ať si to jde každý zkusit, možnost tu je :D.

      Start-stop – je to fakt výjimečné a vždy je to chyba řidiče, že dá moc rychle za jedna.

      Asistent – ano, pochopil jste, je to jednoznačná kritika, tohle má prostě fungovat tak, že o tom řidič neví. V Astře naprosto stoprocentně odladěno, tady ne.

      1. Aha, tak to už se někam dostáváme. Vy ten vůz porovnáváte s jinými motorovými verzemi a nikoli se zbytkem trhu. To jste měl napsat. Jenže pak jsou tady uživatelé jako já, kteří se ptají, jak (a zda) ten oturbený motor ze sekačky bude fungovat v ojetině s nalítanými dvěma sty tisíci kilometrů.

        1. pan GHutbayer je normalni picus. Kdyby nebyl a mel zkusenosti s jinymi auty a najel rekneme 50.000 km rocne, tak by asi vedel, ocem tu pisu a jaka to je „slast“, kdyz je clovek zvykly na slusne akcelerujici auto a je zvykly predjizdet „normalne“, tzn. ne s hodinovou pripravou.
          Pak sedne do toho hnujdaje s litrovym trivalcem, jehoz vrceni v nem evokuje poruchu, po par stovkach kilometru se uklidni a rekne si, ze ten motor to vlastne dava, protoze ono to fakt tahne „vocpoda“ (kde jde mezi nama o uplne hovno, akorat necitlive davkovani plynu znamena, ze jedes priskokama), pak se rozhodne na „normalni“ predjizdeci manevr a ta kunda hnujda cca v 90 km\h ztrati veskery elan zrychlovat a clovek pak zrychluje ocima a provadi kalkulaci, jestli jeden ridic 80kg zive vahy a jeden bagl v kufru nejsou pres limit, abych se stihl vratit do pruhu.
          Auto naprosto k hovnu a to diky zkurvenemu motoru, ktery kdykoliv se na to slapne prehreje to zasrane turbo a misto aby se vybicoval k vykonu, kdy to zrovna clovek potrebuje, tak lekne jak kapr na slunci. Dekuji, nechci. To radsi tu 1,6 atmosferu, ktera je zdechla dole a nahore ma spicku vykonu.

          1. Pan Gutbayer je zdejším „služebně starším“ čtenářům znám dostatečně dlouho. Jsem jeden z nich a troufám si tvrdit, že se mýlíte, a to zásadně.

          2. Pokud bych si mohl vybrat mezi i30 1.6 CVVT, 1.6 GDi a 1.0T, tak beru 1.4T! :-D
            i30 1.generace 1.6 CVVT 5MT ma stale zena. Rad se v nem obcas svezu. Na dalnici pretocene, ale po okreskach pohoda.
            Kdyz dam za tri v 80 tak se nemusim modlit.
            1.6 GDi 6MT v i30 2. generace bez turba jelo jeste lip a zralo o neco mene. Ale karbon je svina a Mitsubishi na to prislo uz na zacatku tohoto stoleti.
            1.0 T pro bezneho klobouka staci.
            Na 2.RS z 50 se predjizdet da.
            Bohuzel predjizdeni na 3.RS z 80 uz je bez rezervy.
            Taktez rozjezd na 6.RS ze 110~120 na dalnici.
            A to duneni pod 1800ot/min je usirvouci.
            A ten zvuk celkove je takovy, ehm specificky.
            Puvodne nemela byt 1.4 CVVT 100k vubec v nabidce i30 3.generace, nakonec tam je, ale cenove znevyhodnena, jinak jasna volba klobouku.
            1.4 T je dostatecna pro bezne uzivatele, ale 50.000 priplatek je vysoky.
            Kdyz nakonfiguruji 1.4 T 140k ve stejne vybave jako i30 N 250k, tak rozdil je minimalni, ale na N asi nedostanu takovou slevu.
            No zkusim se priste u dealera zeptat.

        2. Budete se asi divit, ale cílová skupina „stačí mi plečka s 200k km za 100k Kč“ nezajímá ani automobilku, ani prvního majitele (s výjimkami). Pokud jste v článku o novém autě hledal zkušenosti s olítaným střepem, nemohl jste být logicky uspokojen, nicméně je mi záhadou, kde jste to očekávání vůbec nabral.

          1. Nesnažím se v tomto článku hledat nic jiného, než logiku. Jak psali/naznačovali už jiní v této diskuzi, vyrábět 1.3 tuny těžký automobil s litrovým turbomotorem jest nelogické jednání č.1 a koupě takového přemisťovadla jest nelogické jednání č. 2. Toto se snažím sdělit potenciálním hltačům závěrů páně Gutbayerova.

            1. Tomas Eybl : Amen.

              Co se tyce ojetin, ojetiny vubec neresim. Ja resim firemni auta, protoze soukrome jsem nikdy nemel nic jineho nez vyssi stredni tridu a miniauty a nizsi stredni jsem jezdil vyhradne sluzebne, anebo v autoskole.
              Dale si dovolim tvrdit, ze I30 neni vubec to spravne nove auto, aspon ne s oturbenym litrem, to uz fakt radeji sestersky ceed 1.6, ktery se (jeste) dela, ale porad jsou tu lepsi alternativy, treba atmo dvoulitr od Mazdy.
              Co se tyce celeho slavneho downsizingu, tak me fascinuje, ze pote, co si VW potazmo Skoda udelali z celeho sveta neplacene testovaci jezdce se svymi epicky nepovedenymi 1.2 tsi (rozvody, problem long life oleje a jeho redeni benzinem pri castem pojizdeni na kratke vzdalenosti, nefunkcnim obtokem u turba a naslednou svolavackou s vymenou rozvodu, snizenim plnicich tlaku a tim i vykonu), tak bych cekal, ze trh zareaguje a na ojete TSI se vysere, coz by dolehlo i na firmy, ktere maji auta na leasing a po roce nebo dvou letech to hodi do bazace a asi by resily, jestli to prodaji za 200.000 anebo za 20.000.

              Bohuzel, trh je ohlupen reklamou, stare atmo sestnactistovky mizi, naopak bazarnicke TSIcka 1.2 se prodavaji predrazene a kriplici, co si to koupi, se sebou nechaji orat a vlacet, protoze firmy si pripadnou katastrofu v podobe rozbiteho motoru daji do nakladu a poresi to v ramci zaruky, ale majitel ojetiny po peti letech to takto poresi jen velmi tezko.

              Mozna ze nova generace TSIcek s komplet predelanymi rozvody, 16ventilem, chladicim obvodem pro vyfukovy kanal atd je technicky zdarilejsi, nezere travu kolem silnice, neserou se tomu rozvody a nezadiraji se pri 30.000 km, ale mezitim downsizing pokrocil a misto 4valcu dvanactistovek se montuji trivalce litry, takze lze ocekavat, ze se zase projevi ty same problemy, mozna jeste horsi.

              Nehlede k tomu, ze za rok nebo dve zacnou ekoteroristi rvat, ze primovstrik benziny produkuji mikroskopicke saze a budou vyzadovat montaz DPF i na benziny. Cimz padne posledni hledisko, tj. uspora vyrobcu za material a logistiku dilu a vsichni se zase vrati k atmo sesnactistovkam.

              Marketing tomu zajiste vymysli nejakou pusobivou pohadku, ktere cesky lojza rad uveri. Stejne jako uveril pohadce o TSIcku.

            2. Není to logické proč? Vyrábí se to, protože downsizing, spotřeba, emise… kupuje se to, protože cena / užitná hodnota a zákazníci jsou různí. „Každé zboží si najde svého kupce.“

              Autor článku popsal svoje subjektivní zkušenosti z užívání auta. Jeho dojmy jsou víceméně dobré, osobně by si takové auto i koupil. V diskuzi reagují lidé, kteří v tom autě ani neseděli ani ho neřídili, ale vědí líp než autor, že auto je sračka a ten motor taky.

              1. heh, to rikas jako mi, ktery jsem TSIckama najezdil zhruba 300.000 km ?
                Prevazne ty nejvetsi mrdky (fobie a rapidy) ?
                Pokud muzu lehce pochvalit jedno jedine koncernove firemni auto, tak to je Octavie 1,4 tsi, ktera zejmena ve verzi G TEC na CNG aspon neodskakuje na dalnici jako koza (ze by teziste a rozlozeni hmotnosti?), coz je ale vykoupeno tim, ze v zime na lede to zase klouze jak svina (pohanena predni naprava a bomby vzadu) a tez se tomu snizuje dojezd, protoze se studenemu plynu nechce ven.
                Je fakt, ze tohle auto me sralo nejmin a ze s tim bylo nejmin kecu, protoze to melo nejnizsi naklady na spotrebu.
                Jinak vsecko stalo za vylizprdel a nejvetsi nedostatky se paradoxne projevovaly v tom nejcastejsim druhu provozu, tzn. rychle po dalnici.

                Zaprve se tomu nechce jet a hreje se to, zadruhe to zere i travu kolem cesty a zatreti to nema absolutne zadnou vykonovou rezervu pro pripadne predjizdeni, coz je pri dnesnim provozu, kdy lecktera dodavka vali 150km\h vyslovene lahudka.

                Podle mne byl cely downsizing krok zpet a trh na to prijde… mozna tak za deset let.
                A mezitim se diky ekopredpisum i citelne zhorsily turbodiesely, ktere ztratily vykon a zhrubl jim chod, takze novejsi ochcavky v dehtu maji projev asi jako komunisticky zetor crystal blahe pameti.

                1. 1.4 TSI CNG OIII ma myslim z prostorovych duvodu viceprvek vzadu. Jinak dostupny az od 110kW nebo tak nejak.
                  Neguglim to jen lovim z pameti, tak me klidne nekdo opravte.

                  1. je to tak

                2. tenhle gtec náhodou vlastním, i když od seatu.

                  Odskakování na dálnici asi nejsem s to posoudit; ještě jsem nejel v autě, který by na českých dálnicích nemělo brutální vibrace, ale nějaké odskakování jsem tedy nikdy nezaznamenal.

                  Taktéž klouzání tohoto gtecu — ve srovnání s některými firemními mrtvolami či jinými stroji nižší střední kategorie se toto auto s pneumatikami lehce pod 3 tyčky/ks chová (relativně) jako drážní(kolejové) vozidlo. I v zimě. Ani na ledu jsem neměl nikdy žádný problém. Zatímco si půlka města srala do trenclí při loňské ‚kalamitě‘, já se mohl bezohledně pustit z nějvětšího kopce u nás na vysočině, jen to díky esp znělo jako v kovárně. Nemůže vám to klouzat, protože tam máte firemní ‚pneuš2000‘ z globus akce s basou piv?

                  Ad bomby vzadu: Náplň plné nádrže váží oficiálně 15kg a je montována na střed. Oproti tomu benál váží max cca 35kg(50L) a je na straně. Tj. asi bych důvod klouzání hledal jinde.

                  Dojezd: plyn za nižší teploty má pokud vím menší objem. Jestli je to ten důvod si nejsem jist, ale podle stojanů v zimě narvu do nádrže o kilo plynu více. Dál v autě normálně topím, takže pochybuju, že by pod podlážkou kufru bylo mínus 20. Takže že by se plynu nechtělo ven … nevím. Každopádně snížení dojezdu (který je skutečně nic moc) nepozoruju.

                  akcelerace: chybí. Vyžaduje to mindset řidiče felicie; rozjet se to dá na dostatečnou rychlost, ale pak se nesmí moc brzdit.

                  rychlost: nad 180 si to v kopci opravdu stěžuje a opravdu hřeje. Ale tato rychlost asi není pro toto auto zamýšlena.

              2. Že každé zboží má své kupce, je právě v dnešním světě chyba. Kdyby všichni rázem přestali kupovat nízkoobjemové sračky do firem a manželkám, hned bys viděl jak by bylo po downsizingu. Ale protože jsou mezi námi hlupáci a ovce, kteří z motoru 1,1 HTP mají erekci, tak automobilky nemají zpětnou vazbu.

            3. Vyse jste psal, ze hledate info o tom, co motor udela po 200k km, ted najednou hledate logiku..? Ehm. Soucasne Vam asi uniklo, ze podobne hruzy dela prakticky kazdy vyrobce konfekcnich plecek a tedy na tom nic nelogickeho neni, neb zakaznik to pozaduje. Tedy neni ani nic nelogickeho na tom, ze to koupi. Muzeme diskutovat nad tim, zda zakaznik je ci neni hlupak, ale tuto otazku spolehlive zodpovi napr. vysledky voleb. A protoze hlupaku je nejvic, kdo chce jejich business, musi jim prizpusobit nabidku.

        3. Tohle auto neni urceny na 200k km. To je urceny na rocni prumernej najezd, kterej je asi 13k km.
          100k to da a pak uz je to jedno. Hodi se to ze skaly.

          Ne ze bych byl ten, kterej si porizuje auto a ani nevi, jak vymenit zarovky. Ale proste prisla ta doba. Uz i lidi okolo 30 let nemaj zajem o auta skoro nijak. Normalni auto je 700k + (nove), coz je pro rozpocet dost rana a nebo sou sluzebni a je jim to u prdele a nechteji nic resit.

          Takze ta popelnice s litrovou foukackou je uplne legit produkt. Nekdo to koupi, bude na to 5 let srat, pak to strci do bazaru a nejakej hejl si to koupi od pana zmrda z AAA a bude resit ten doom, kterej ho s tim ceka. Jenze takova auta uz byla a jsou a budou.

        4. Zkusenosti s litrovym ecoboostem zatim ukazuji, ze 200 000 neni problem

          1. fordackej se asi povedl, koneckoncu on by ani ten VW nemusel byt spatny, kdyby ti kokoti neposrali veci okolo (rozvody, cidlo tlaku turba, long life oleje, kvalitu vlozek valcu a pisty).
            Akorat ze cely downsizing se delal primarne proto, aby se to mohlo ojebat zase o rad vice, takze fordackej (a castecne i fiatackej) pristup (snizit objem ale vyrobit to fortelne) je vicemene vyjimka.
            Ono to v konecnem dusledku potom nevyjde o tolik levneji a spotreba taky neni buhvijak nizsi, aspon v aute s hmotnosti 1.3 tuny.

          2. Tak to se jistě nejedná o ceckovou Corsu.

      2. Atmosféra je stará dobrá technika, jednoduchá, spolehlivá. Samozřejmě, musí se točit, protože nemá turbo, ale zas to má míň kurvítek. Tříválcové turbo v autě velikosti oktávky není žádný zázrak spolehlivosti, obecně jakýkoliv malý motor, kde je výkon vyhoněný turbem v kombinaci s těžkým autem je dost debilní řešení. Svoje o tom vědí např. bývalí majitelé superbů 1.6 TDI. Má to sice papírově úžasnou spotřebu, ale pokud řidič chce, aby to jelo, musí na to šlapat a roste spotřeba i zatížení motoru. Když má motor např. 100kW, je to výkon maximální. V provozu řidič využívá třeba 30% výkonu a jen když je potřeba, tak na to šlápne. U turbomotoru to dřív fungovalo tak, že v nízkých otáčkách to vlastně jelo bez turba, ale když bylo potřeba, tak na to řidič šlápnul, roztočilo se turbo a jakoby to přidalo nějaké válce. Dneska to funguje tak, že ten malý objem by bez turba vůbec nejel a turbo se používá skoro furt.

        Fabie nebo oktávky a golfy jezdily kdysi s 1.9 SDI, což je diesel bez turba. Jelo to, nijak svižně, ale jelo a málo žralo. Když na to řidič víc šlapal, nedělo se nic zvláštního. Pak tam někdo přidal turbo a stala se z toho raketa, nebo aspoň řidič měl ten pocit díky turbo-efektu, protože když na to šlápnul, koplo ho to do zad. Pak někoho napadlo zmenšit objem, případně ubrat válec a tím se to celé nějak divně posunulo…

        1. no samozrejme, protoze turbobenzin pracuji pri vetsim teplotnim namahani, takze pokud uz downsizovany motor do nizsi stredni, tak aspon 4 valec 1,2, protoze sice pro dolni rozsah otacek 0/4000 rpm sice staci i ta 1.0, ale od 4000 nahoru najednou turbo povoli, klesnou plnici tlaky a jeste zacne dochlazovat benzinem (spotreba v prdeli), protoze ten motor se zacne prehrivat a turbo jako prvni.
          Z toho duvodu 1.0 trihrnek je mozna dobry motor, ale ne do I30, ale do i20, kde ma smysl tech par kilo uspory a rychlejsi ohrati na provozni teplotu.
          Ale v i30, ktera ma ambice jezdit ve 4 lidech po dalnici ani omylem. To je sebevrazedna kombinace.
          Presne jak pisu vyse, kdyz se jedna o hovno, tak vas ten motor uchlacholi, ze to jede, kdyz ho raz za cas budete potrebovat, tak vybuchne jak cernobyl. Ne , fakt nechci. Kia ma jeste porad 1.6 gdi v nabidce. Kdovi, na jak dlouho…

          1. Auta se už nějakou dobu prodávají s nabídkou různých motorů. Kdysi 1.0 čtyřválce pro fabii, 1.4 čtyřválec pro oktávku (všechno bez turba), nebyla to žádná hitparáda, ale byli holt zákazníci, kterým to stačilo. Chtěli nové auto a na vození vajíček z Kauflandu na sídliště žádný 150-koňový dvoulitr nepotřebovali. Stejně to bude se současným 1.0 turbo, svoje zákazníky si najde. Pokud si to někdo pořídí na přesuny Praha-Paříž, tak spláče nad výsledkem, ale na courání po městě a občasný výlet za babičkou na Kokořín je to motor akorát.

            1. problem je, ze tahle auta se kupuji do firemnich flotil a ja jako zamestnanec nemam tu paku poslat zamestnavatele do RIma, ze s tou karou odmitam jet sluzebni cetu.
              Odtud moje averze a s trivalcovyma Rapidama a predtim s HTPckama jsem si fakt uzil svoje.

              1. Tak si najdi jinou práci. Teď je hlad po lidech, firmy shánějí a nemají kde, nabízejí nadstandardní benefity.

                Firemní auto je pracovní nástroj, pokud to není nějaký rezavý střep před smrtí, ve kterém by bylo nebezpečné jezdit, tak je to prostě auto. Každé bude umět jezdit v rámci rychlostních limitů a rychlejc vlastně služebně jezdit nepotřebuješ.

                1. :p nojo, jenze tady jde o celozivotni ridicske navyky :p
                  A pokud je stary kozak zvykly ze zrychleni 0-90 usuzovat na zrychleni 90-130, tak pak takova downsizovana ochcavka, rapid, i30 (doplnete si) se podle zrychleni 0-90 radi nekam do kategorie B-, nicmene 90-130 vychazi prinejlepsim D+ a mentalni problem je na svete :D

                  1. Jestli máš nějaký mentální problém, za to žádné auto nemůže. Pokud sedám do neznámého auta, vím, že si musím zvyknout na jeho ovládání i výkon a projev motoru. Jestliže sednu do 1.2 HTP a chovám se, jako by to bylo 3.0 V6, jsem blbec.

                    Pro firmu je to náklad jako každý jiný. Je rozdíl kupovat do firmy auto za 300 nebo za 450 tisíc, to si jistě umíš představit. Zvlášť když je takových aut potřeba několik.

                    1. to tak uplne nei pravda, protoze i30 1.0 je jiz od 370.000 a ceed 1.6 je za 390.000 v praxi budou obe dve za nejakych 340.000 po sleve a co se tyce spotreby, tak na dalnici budou obe zrat 7l, takze nakladove to vyjde firmu sul nul, presto 90% firem koupi ten preplnovany litr, protoze si prece nebudou „rozmazlovat“ zamestnance ctyrvalcem, jeste by s tim prasili a tak dale.
                      Hlavne, ze b orci, kteri o tom rozhoduji, sami jezdi v tech trilitrovych sestivalcich. Skoda slov.

                    2. Ale prd. Benzínové auto v nebude firma kupovat na dlouhé cesty a velký nájezd, od toho jsou diesly. A když už bude před rozhodnutím, co koupit, rozhodne pořizovací cena; nebo si ten borec vezme tabulkovou spotřebu a udělá si nějakoou cenovou rozvadu pořizovací cena + předpokládané náklady na palivo za dva roky a pak se rozhodne.

                      Nebo mu dealer dá nějakou extra slevu, protože mu tam to auto už stojí dlouho a potřebuje ho prodat.

                      Pokud ti vadí, že šéf jezdí 3.0 V6, jistě, manažeři berou víc a mají lepší auta no a mělo by to být jinak? Pokud bys byl na jeho místě, necháš si koupit fabii 1.0? A spokojíš se s polovičním platem? Proč bys to dělal?

                    3. no v praxi to je tak, ze rozhodne tabulkolva spotreba, kterou ten litrovy oturbenec nikdy nedosahne (misto ř,ř bude jezdit v kombinaci za 6,5).

                      Dale to bude v praxi probihat tak, ze SW architekt a vedouci oddeleni nafasuji krutoprisnou ochcavku v dehtu (mimochodem ta posledni dobou taky jede pekne nahovno) a na kazde pobocce zustanou ty „lepsi“ auta (benzinove rapidy 1.2 TSI a po novem updatu 1.0 TSI) a horsi auta (fobie) pricemz na dlouhodobe cesty se jakoze teoreticky maji vyuzivat ty ochcavky, akorat ze prakticky je ma kolega nekde na chate na druhem konci republiky , takze na tebe v lepsim pripade zbyde Rapid, v horsim jedes Fobii na druhy konec republiky a ani neceknes.

                      Na Zapade to neni tak zle, ale stejne je zde nepsana hierarchie, takze jestli vyssi management jezdi Audi A6, stredni Passatem , tak ty si jako zamestnanec fakt nemuzes lajznout prijet do prace soukromym Porschem 911, ale musis volit neco ala Golf.
                      Tak napriklad kolega ktery dela na Zapade pro BMW musi prevsazedt ctyrclennoiu rodinu v 1 cce a je mu uplne burt, ze ma top vybavu v prepoctu za mega a nejake drobne, kdyz se mu do toho rodina proste nevejde…

                    4. Mě to fňukání fakt fascinuje. Chudák kolega, tísní se v BMW 1, protože ničím jiným jezdit nesmí. Služební ochtla je na chatě a já musím fobií. Jako jo, na fóru obchoďáků Kofoly nebo jiných slazených dobrot bych takovou diskusi čekal, ale tady?

                      Pokud si kolega nemůže dovolit koupit manželce „na doma“ alespoň kombíka v nižší střední – i kdyby to byla plečka jako Golf, ochtla nebo ten i30 – tak co v tom BMW proboha dělá, že mu současně dali jedničku za mega? Chápal bych, že jako zametač na ten kombík prostě nemá, ale pak by přece neměl služebáka….?

                      Znám spoustu lidí, kterým služebák nevyhovuje jako rodinné auto, ale prakticky do jednoho mají doma i auto druhé, které tyto nároky splní. Ať už je to MPV, kombík nebo nějaká jiná rodinná kráva.

                    5. hah ….asi nechapes firemni benefit „sluzebni auto pro soukrome pouziti“
                      Zamestnavatel ti da sice slusny budget, ale na dane pozici (rekneme senior programatora, ale ne lead developera) ti z toho vypadne u BMW proste jen ta jednicka.

                      A marozdil od toho, co tady zminuji ostatni, se firemni kultura bere pomerne vazne a vyber sluzebnich aut se proziva, takze v pozici typka odnekud z vychodni evropy se krajne nedoporucuje drazdit sefa necim prilis honosnym.

                      Dokonce to jde tak daleko, ze on by si na vetsi firemni auto i priplatil, ale vzhledem k firemnimu bontonu nemuze.

                      Takze bud se totalne vykasle na firemni jednicku a hodi mega na porizeni a servis zadara za hlavu a poridi na doma nejaky hnuj, coz nic neresi, protoze tak jako tak v drtive vetsine pojizdi z periferie do centra Mnichova a s tim soukromym ho nepusti na firemni parkoviste, protoze holt firma BMW a image, anebo proste narve rodinu do jednickoveho bawa a bude politicky korekt zamestnanec.

                      A vo tom to je. Takhle to chodi ve velkych korparnach. Male firmicky , kde si jezdi zamestnavatel do prace broukem, asi tezko uzivi davy ajtaku z Vychodu:p

                    6. zrg1: chápu ho velmi dobře, ale ty píšeš rychleji než čteš. Přečti si co píšu ještě jednou. Hint: na služební kálí čokl, řešením je druhé soukromé. Pokud na něj člověk, co má služební káru za mega nedosáhne, pak holt známe každý zcela jiný druh lidí.

                      Retard, který rve rodinu do jedničkového BMW a nemá na to, aby si koupil domů ještě ochtlu v kombíku si nic jiného nezaslouží.

                    7. V Mnichove ? Dve auta ? Pricemz najmy jsou petkrat drazsi jak v Praze a parkovani je nebetycny problem ? S tim, ze s tim soukromym ani nemuzes zajet na firemni parkoviste ? Jaksi v tom nevidim valneho smyslu, kor kdyz borec prestehuje celou rodinu a tim padem musi platit deckam skolku (dalsi palka) a puvodnim poslanim stehovani bylo vydelat neco navic ;)

                      Nikoliv prodelat.

                      Zkus si to promyslet jeste jednou.

                    8. „Promyslet jeste jednou“ by to mel ten kolega. Hledat chybu kdekoliv jinde nez v jeho rozhodnuti je zbytecne. Dle meho si nic jineho nezaslouzi.

                    9. pre zrg1 v 11:56
                      Skúsenosť z Nemecka mi vraví, že kde chodil majiteľ firmy do roboty na e-aute (nejaké BMW), resp. kabrio Käfer či starý SAAB tam mu jazdil pod nosom vyšší manager vo firemno Passate vo fulke a zamestnanci na všetkom možnom. Vo Švajci detto – druhý najvyšší vo firme buď jazdil do roboty na Jimny-m, alebo starom Patrole GR a jeho podriadený v zime na Passate vo fulke, alebo v lete na Ford Mustang GT 500 s čipnutým kompresorom.
                      No a ja keď som bol ešte zamestnaný na slovensku a šiel som zo Slovenska až hen do Rakovníka, tak som dostal jedničkovú modrú kombi Fábiu s 1,4 MPI plus do kabíny ďalších 3 chlapov a napratali sme kufor náradím a osobnými vecami. A prežil som to. A tu trasu do Rakovníka som absolvoval s jedným kolegom a vecami v kufri či 2-mi kolegami a vecami v kufri min. 15-krát.

                2. Tohle je trol. Nechce radu, chce prudit.

                  1. Je, no….ono je to zřejmý už delší dobu.

              2. To jako vážně? První odkaz na guglu:
                https://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast2h4.aspx

                Průměrný ajťák by měl zvládnout těch pár řádku pochopit a následně adekvátní lejstro sepsat, odevzdat na ejčár a vyrazit za zelenější trávou (třeba ve svém vlastním atmo I6 nebo V8, jen slabčák fňuká, co mu nadělil zaměstnavatel, chlap si nadělí sám).

                1. jasne a tri ctyri roky v hajzlu a zase vsecko odznova :p
                  Ono kdyz to udelas popate anebo poseste, tak uz te to pomalu prestane bavit :D

                  1. Pak je jaksi nutné stanovit priority a nesypat se hned ze služebky ve firemní plečce. To by jeden řekl, že někomu, kdo to udělal už pětkrát-šestkrát není třeba to vůbec říkat.

                    1. heh. Cas od casu te na tu sluzebku posle uplne kazdy zamestnavatel a hnedle Fobii v TSIcku a s metrakem prospektu v kufru a nadavkem ti tam jeste soupnou nejake nemehlo , co nastoupilo do firmy jako absolvent a ma to jeste vlhky ridicak, ktere se nemuze dockat, jak to rozhulaka do omezovace. Priority ma clovek docela srovnane, kazdy zijeme jen jednou a tahle kombinace je jak byt jednou nohou v hrobe…

                    2. Nerozumím, kde je problém. Čas od času bych se z fobie nepodělal asi ani já, i když tak zle naštěstí nikdy nebylo (kde jsem dělal bylo nejhorší auto aspoň ta ochtla). Nemehla za volantem řeším tak, že si sednu za volant sám (představa, jak si za to sedá neznámý absolvent s mokrým řidičákem mě pobavila a netuším, jak by se to mohlo stát – napadá mě ředitelův synek, který „může všechno“, ale to si zase nedovedu představit, že bych v něčem takovém dělal, obvykle s sebou tento setup nese mnohem horší a v každodenním životě otravnější věci než je jízda autem s protekčním debílkem).

                      Neříkám, že se mi ještě nestalo, že se z rozumně se tvářícího kolegy vyklubal v půlce D1 retard, co nekouká do zrcátek, ale to lze na nejbližším odpočívadle řešit dle postupu výše.

                    3. Přesně!
                      Zaměstnavatel mě pošle na služební cestu, tak jedu.
                      Do účtárny pak dám vyplněný cestovní příkaz a jednou za čas kopii technického průkazu.
                      Nějak nemohu najít problém.

                    4. ygorek: asi málo hledát(m)e, ty problémy tam jsou a jsou obrovské, jen je chtít vidět, nadělat z nich velbloudy a řádně fňukat :-)

                    5. Musí být, když tak brečí. Zatím když bylo potřeba, tak jsem sednul do auta a jel. Fabii I 1.6 jsem občas řídil na více než stokilometrových trasách a dovedu představit, že bych jí řídil i na trase o řád delší. Dovedu si to představit víceméně o každém dnešním běžném autě, neboť přes všechny neduhy jde o stroje, o jejichž pohodlí a jízdních vlastnostech se většině lidí na tomto území v době mého dětství ani nesnilo a přesto jezdili na Jadran, atd.

                      To samé jízda se začátečníkem, co mu řízení moc nejde – komu se to ještě nestalo? A kdo někdy začátečník nebyl? Kdo občas neudělá nějakou hroznou kravinu, když nemá den?

                      Proč by IT neměl na druhé rodinné auto? V práci jezdi tím, co Ti dají a doma tím, co si koupíš, pokud ti firemní nevyhovuje.

                    6. ale prd. Naposled jsem v mrdku ridil v autoskole (Favorit).
                      Prvni auto byl w124 300d, to jsem si kupoval jeste jako student na vejsce a potom to provozoval jako nemajetny ucitel.
                      Pak se uz to stridalo v rychlem sledu, momentalne mam na vikendy Boxster a na bezne jezdeni Touarega.
                      Pri teto kombinaci mi sedani do mrdky pripada pokazde jako vracet se v case o 30 let zpet, notabene, kdyz clovek vi, jak ma auto jezdit a jake ma mit vlastnosti a vsecku tu moderni posranost poznam a citim, rozesrane podvozky, rizeni bez vazby, motory, ktere nemaji spicku vykonu a rezervu pro predjeti, nedotacivost stridajici se s pretacivosti a na tom miliony blbe odladenych elektronickych psu, ktere to dokurvi ad absurdum , veci, ktere v motoristickych recenzich neodhali ani pani novinari typu „mam patent na rozum Vaculik“ , natoz moji sefove a pomazane hlavy v moji korparne, kteri jsou hrozni machri, kdyz mi prideli fobii a poslou me na druhy konerc republiky.
                      Uz jsem se s nima hadal tisickrat a stejne k hovnu. Touarega mi se spotrebou 9.1 l kombinace neproplati a kolikarat je problem vubec vyhadat aspon Ochtlu. Argumenty ala LWG. Na dnesni bezne auto je to prej OK.
                      Sami si pritom vozi prdele v passatech minimalne.

                    7. Odkaz na ukonceni pracovniho pomeru uz jsem daval vys. Me benzin stredni tridy s temer identickou spotrebou zamestnavatel proplacel. Staly tam za houby ale jine veci, takze jsem udelal presne to, na co odkazuji. Klidne hledej vymluvy, proc nemuzes a nadavej sefum, ze jsou kreteni, ale pravda je takova, ze jsi kreten sam (to neber jako nejakou urazku, ale proste konstatovani faktu, ktery vyplyva z tveho jednani – abys to zmenil, musis si to predevsim priznat sam, i to uz jsem v minulosti udelal).

                    8. Inak s tymy sluzobkami to zacina byt o nervy. Mne teraz zamietli sluzobku, pretoze schvalovatelovi sa videla cena letenky od nas prilis vysoka. Ze vraj ze preco nejdem z Toronta. No a pritom rozdiel v cenach leteniek bol taky, ze po zuctovani kilometrovneho a parkovneho by to vyslo z Toronta este o par dolarov drahsie a navyse by som stratil kopu casu (letisko v Toronte je od nas vzdialene len 200 km, no premavka je taka, ze rano by mi trvala cesta na letisko vyse troch hodin.
                      No a tu uz je zmena posobiska naozaj namieste. Z firmy, kde po a: VP nema nic dolezitejsie na praci ako schvalovat sluzobky; po b: VP nedokaze scitat dve cisla treba utekat.
                      Az budem znova v poriadku, pustim sa do toho.

                    9. Uff, hrubka. Ma tam byt s tymi sluzobkami

                    10. To mate tak asi vsude.
                      Ja letel onehdy s Emirates, ale furt hledali neco levnejsiho bo Emirates.
                      Ve finale byli nejlevnejsi a v nejlepsim case.
                      Misto letu z Prahy donUK najdou levnejsi z Krakowa a pak se divi, ze tam firemni auto stoji 3 dny a plati parkovne a jako bonus mytne na dalnici.
                      Zatimco do Prahe je to za 3 kila.
                      Kdyz nekdo nechce sluzebni 4×4 SUV v rope a automatu tak je divnej.
                      Pritom u subdodavatele si stejny level managera vyjednal i30 200k a uz se tesi na 250k. Mozna 275k.
                      Top manager kdysi nafasoval V6 v benzinu s radiem bez RDS…
                      A zrovna on by chtel 4×4 SUV.
                      Ale na to byl moc vysoko postaveny a na vetsi SUV zase nizko…
                      A my jeli jednou do Frankfurtu ix20 1.4 CRDi.
                      V 5 lidech.
                      Takze zrg1 chapu.

                    11. To zrg1 6.12.2017 v 9:51
                      Holt je vidět, že seš jenom blbej lůzr. Ty dostaneš HTP, ale tvojí šéfové maj Passáta. Buď se s tim smiř a neno se sebou něco dělej. Brečet zrovna tady o tomhle… za to tě tady lidi milovat nebudou. Seš akorát za posranou socku.

                    12. re: zgr1

                      Já začínal na trabantu, tak mám posunuté vnímání :-)
                      Jinak mě auta netankují, já fakt zkousnu víceméně všechno. Do Švajcu v pěti lidech škodovkou 105, na východní Slovensko trabantem, do Dolomit a následně Benátek neklimatizovanou felckou… Takže jakékoliv dnešní auto nemůže znamenat podstatný krok zpět (tedy kromě sžití – za pár měsíců jsem měl z dlouhé felicie (zajímavé, jen jedné z těch dvou, co jsem řídil) pocit odezvy, kontaktu a vědomí, odkud kam to auto je kudy přesně pojede za kousek, tolik sympatií si asi jiné nezískalo. Snad jen civic 1,4 avrodeck, ten sice nebyl můj, ale také měl duši.

    3. „…„auto je sračka a autor článku je debil“.“
      Auto není sračka, autor je debil.

  2. Trochu mne zarazil dlouhy vycet nedokonalosti u auta, ktere se snazite v podstate vychvalit. Treba to ze nejdou pohodlne zavirat zadni dvere povazuji za celkem vazny problem.
    Najezdil jsem ted tech stejnych 4500km v novem aute od znacky, kterou uvadite jako priklad tech zbytecne drahych a nenapada mne nic co bych mohl vytknout. Ok, budiz – cidlo pod zadnim naraznikem na bezdotykove otevirani patych dveri je na muj vkus moc citlive, ale to uz je takova picovina navic, kterou jsem ani nechtel, ale byla ve vybave.

    1. No ale já se nesnažil ani chválit ani hanět, je mi jedno, jestli to auto někdo bude na základě popisu chtít nebo si bude myslet, že je to totální mrdka. Chtěl jsem pokud možno fér popsat, jakou zkušenost jsem s tím udělal já. A to proto, že jsem měl chuť psát a ne proto, že bych tím něco sledoval… ;-)

      1. „Chtěl jsem pokud možno fér popsat, jakou zkušenost jsem s tím udělal já“.
        No právě, protože můžeš psát, neznamená že musíš psát. Navíc to tvoje psaní stojí pod psa.

        1. A prosím pod čivavu nebo pod vlkodava, já jen abych věděl, jak moc špatné to je. Díky… :-)

          1. Pán měl na snídani vtipnou kaši?
            Já taky ji měl včera, ani pod čivavu, ani vlkodava (?), ale jezevčíka tahnoucího břicho po zemi.
            Známkovat to jako ve škole = tak za 5. A trojku z chování jako bonus za marnění kantorova času čtením tohoto blivajzu.
            Je to velice špatné, někteři amatéři kteří píšou na mojeauto.cz vás „profesionála“ zastíní bez problému.
            Nejste ani Pavel Janda ani Lukáš Vaverka.
            Tož tak asi. Stydte se.

  3. Já vám ale neříkám, jak to auto na vás má působit, každý si musí udělat závěr sám.

    Jsou věci, které se mi na tom autě líbí, jsou věci, ke kterým mám výhrady a celkově je to auto přes všechny neduhy docela fajn společník. Ne zrovna zábavný, ale neurážející a fungující. Samozřejmě pro člověka, který chápe, že tohle je produkt… věc, které se nedává jméno, která se použije a zahodí.

    1. Dá se předpokládat, že většina zde diskutujících nedává autu jméno. Raději nám sdělte, který výrobce vyrábí urážející a nefungující auta.

  4. Jasně, že se Hunlaj doláže vybičovat a ppstavit, s pomocí ořeběhnuvších konstruktérů z Wolfsburgu napodobeninu Golfu, nebo Passatu, ale to je jen zlomek produkce. Stejně jakonu Peugeotu, Citroënu nebo auta s ve znaku, jsou to šunty z ošizenýho plechu. O SW nluvě. Dnes je polovina vývoje auta (finančně) v pblasti IT. Konzistentně to dávají Toyota (neplést s TPCA) nebo Mercedes.

    1. Asi myslíte piču, že. V tom znaku :D

  5. Zdravím všechny autory a návštěvníky DFense, v první řadě se omlouvám, že zakládám offtopic vlákno, ovšem pokoušet se na toto téma psát článek by asi nebylo na místě a pod článkem o autech snad nebudu až tolik mimo.
    Jelikož se chystám v horizontu měsíce kupovat auto, chtěl bych vás požádat o radu.
    Auto, které budu kupovat, musí být prostorné kombi, jelikož v něm budu hodně cestovat po zahraničí a mnohdy v něm budu spát – sklopit sedačky, matrace do kufru a nocuju jako pán. Zároveň to ale musí být řidičské kombi, žádný bezduchý kus „novoauta“, musím z jeho řízení mít radost a musí mě bavit. A s tím souvisí i výkon – aspoň přes 100 kW, žádná líná mrdka.
    Rozpočet mám 3 tisíce euromonies, tedy nějakých necelých 80 tisíc cé zet ká, palivem bude propan-butan, ať už koupím přestavěný vůz nebo levněji nepřestavěný a nechám si přestavbu provést sám.
    V hledáčku mám BMW E39 Touring (ideálně 528, ale smířil bych se i s 523), Alfu Romeo 156 SW, možná Mazdu 6 nebo Mitsubishi Galant Mk.8, a svého času jsem pošilhával i po Mercedesu W210, „Masařce“.

    Vzhledem k tomu, že hlavní dva favorité, mezi kterými váhám v první řadě, jsou E39 a Alfa, a mnozí přispěvatelé na tento server tyto vozy měli nebo stále mají, byl bych rád, kdyby mi napsali, proč právě E39 nebo proč právě Alfu, případně mne opravili, pokud se ve svých dojmech mýlím.

    Mé prozatímní argumenty pro Alfu:
    -Je to sice Italka, náročná, chlastá a kurví se, ale stejně ji miluješ, a řidičštější auto údajně těžko pohledáš.
    -Vzhled. Líbí se holkám. Několik mých kamarádek nezávisle na sobě dalo Alfě jednoznačně přednost, když jsem jim ukázal obrázky. Zrovnatak jako můj čtyřprocentní kámoš.
    -Komunita. Alfisté drží při sobě snad trochu jako sekta :)
    -Z Bavoráka mám trochu strach, že si rozbiju rypák, v životě jsem zadokolku neřídil a teď sedni v zimě do takové, co má výkon jak tři tvoje dosavadní auta dohromady.
    -BMW = Budeš Mít Wýdaje.
    -Lze ji koupit za dané peníze výrazně novější, ročník i 2006, aniž by se to výrazněji projevilo na řízené nespolehlivosti a plánovaném zastarávání?

    Mé prozatímní argumenty pro BMW:

    -Je větší, hlavně zevnitř. Alfa 156 má v kombíku dokonce ještě menší objem kufru než sedan a mám obavu, že v ní nepůjde spát, nebo aspoň ne tak dobře jako v Bavorákovi. V Alfici je všeobecně málo místa a není tak praktická.
    -Výkon, výkon, výkon! A Alfu V6 v požadované specifikaci za dané peníze neseženu.
    -Je prďácké. Líbí se klukům (heterosexuálním :D ). A zářící Angel Eyes trumfnou i pověstný soví zobák Alfy a značku šejdrem.
    -Pověst piráta a hovada. A já jsem pirát a hovado.
    -Podvozek Alfy více trpí špatnými cestami. E39 vzhledem k hliníkovým ramenům sice taky, ale ne tolik? Bude určitě fortelnější, nakonec má pověst „posledního poctivého BMW.“ A já ten vůz budu prohánět zeměmi jako Moldávie, Podněstří, Ukrajina, Rusko.
    -Lepší dostupnost dílů, zatímco v Alfě tam hodili, co zrovna měli na skladě, a díl vám nebude pasovat, protože je na vůz, co vyrobili ve středu a ten váš je ze čtvrtka

    Jeremy Clarkson prohlásil E39 za jedno z nejlepších aut ever, ale vzhledem k jeho zatíženosti na Alfy opět těžko říct, co by vzal :D
    Děkuji všem konstruktivním přispěvatelům a veškeré neopodstatněné hejty budou hromadně ignorovány :)

    1. citim se povolany odpovedet jen k te masarce, firemni politikou vynucena kombinace diesel automat zpusobuje, ze to ve vysledku bude line a tezkopadne (respektive pokud od toho cekas odpich, budes zklaman, je to primarne o pohodlnem a klidnem premistovani se ustalenou rychlosti po dalnici a na dlooooooouhe streky a ten vykon je tam kvuli kulture cestovani, ne kvuli odpichu).

      Osobne bych s tim rozpoctem koukal po necem mene premiovem, nejaky ten focus, mondeo a tak…

      1. Děkuji za postřehy, avšak Ford a Francouzi je něco, co stoprocentně nechci. Děda měl dvě Mondea a furt s tím něco bylo, víc to stálo v dílně než jezdilo. A když ho konečně rozmlátil, tak koupil druhé :D
        Ohledně něčeho méně prémiového – ano, už jsem slyšel argument „kup si Ovci, 1.8T“… Ovšem otázka je, zda mě takové auto bude bavit. Nemám problém do toho v budoucnu nasypat i něco víc, protože chci auto, jaké budu chtít mít ještě hodně dlouho.

        1. Tak pokud jsi predpojaty proti Fordu, jeste bych ti mohl doporucit za tu cenu Opel Omega kombi , takovy 3.0 V6 nemel chybu, ale v dobrem stavu ho nesezenes a jako kombik uz vubec ne:)

        2. Ja mam mk3 2.2 tdci, max vybava, a je to uplne ok. Nebylo s tim nikdy nic zasadniho. Mel ho muj bracha cca od 40k km na tachaci a pak ja.
          Ted ma cca 260k km.

          Prochazel sem vsechny dostupne faktury za obdobi, kdy je auto „v rodine“ a nebylo s tim nic, co by nebylo s jinejma znackama.

          Ale respektuji vas nazor.

        3. Ford je vyšší liga, než les voitures françaises …

      2. Poslední fakt poctivý Ford bylo IMHO staré Scorpio. Pak už to šlo k čertu, nakonec Ford byl průkopník řízené nespolehlivosti, začali s tím snad jako první nebo mezi prvními

        1. Ale hovno.

        2. Tak zrovna Scorpio není mezi fordaři považované za extra vidařený model. Sierra byla fajn.

    2. Hmmm, já bych si teda na tyhle dálkový trasy nekupoval starej střep za 80 tisíc, ale proti gustu… a když už, hledal bych něco lehce opravitelného, nějakou masovku jako je třeba oktávka. Prostě auto, které zná každý garážník a díly na to se seženou všude, protože až ti v Moldávii něco upadne, tak na místním vrakáči seženeš náhradu, místní jezeďák ti to přivaří a pojedeš dál.

      1. Že bych nakonec přece jenom skončil u té Ovce 1.8T? :D

        1. bez do te Omegy, to mas aspon zadokolku a dilu je na to tez hafo,
          pri trose dobre vule najdes nejakeho Helmuta, ktery se k tomu choval slusne.

          Rozpocet 80 litru odpovida, akorat ze takova generalka motoru te vyjde na 50 litru,
          pokud se to rozpadne a u 16 roku stareho auta fakt nevis dne ani minuty :)

          https://www.autoscout24.cz/offers/opel-omega-caravan-32-v6-sport-benz%C3%ADn-%C4%8Dern%C3%A1-333815259

          1. Omega… Meli jsme to 6 let, dvakrat nove, 3,2L benzin… Nebyt toho, ze jsme pred tim meli lagunu s experimentalnim kecacim pocitacem, byla by omega to nejhorsi auto, co kdy bylo v rodine. Zvenku obrovske, uvnitr male a nepohodlne. Kyvalo se to jako lod, ale ne tak prijemne, jako stare ameriky. Proste divne. Ano, vykon byl velky, ale s tou vahou to bylo proste line. V obou pripadech nastaly po 100 000 km problemy a clovek nikdy nevedel, jestli to bude ten den dobre fungovat, nebo ne.

        2. Záleží na ročníku, současná 1,8T nemá s OI 1,8T nic společného, hlavně motor je úplně jiný, složitý od Audi. Sice nemá dvojí vstřikování, ale je náchylný k neočekávané poruše rozvodů a kvůli dlouhým servisním lhůtám žere olej. Určitě si ty přelomové roky vygooglíte.

        3. Ta Octavia 1.8 T by měla vyhrát. Ze všech uvedených aut má nejhorší torzní tuhost karoserie, nejhorší řízení, nejhorší kinematiku i odpružení, nejvyšší těžiště a tím pádem nejhorší ovladatelnost, kdy umí v zatáčce vyhodit prdel o i nějaký ten metr do škarpy.
          Ale má to každej, krade se to poměrně dobře, volant padne dobře do ruky, přístrojovka obsahuje mraky ftalátů, do boční kapsy se vejde bečka na pití, právě díky kroucení kastle a nepřesnému vedení kol v tom nic neskřípe ani nevrže, motor je po 100 000 úplně KO, takže ušetříte za pokuty a splynete s davem a budete nenápadný. Pravda, po sklopení zadních sedadel budete mít rovnou plochu na spaní.
          Já bych si za tu Oktávku na Vašem místě i připlatil.

          1. 1+
            Ale vím o dvou OI 1,8T na plyn a majitelé je provozují celkem spokojeně.

            1. Můj strejda byl naprosto spokojený s Trabantem 601 Kombi. Nikdy ho ale nepostihla taková šílenost, aby někomu vykládal, že to bylo nejlepší auto, a že si to má koupit.

      2. Ohledně „starého střepu za 80 tisíc“… Clarkson koupil E39 za polovinu této částky a dojel s ní do Ugandy, Rwandy a Tanzánie, aniž by se s ní něco vážného stalo. Takže když i já koupím 528 za 40 a těch druhých 40 do ní nasypu, klidně bych to riskl

        1. „Bata zaplavil zemi nekvalitni obuvi. Nalakal zakaznika na nizkou cenu a za sest let sis mohl jit pro nove.“

        2. 528 za 40 bude mít najeto 300 tisíc km (a věř tomu…) a bude staré 20 let. Chceš, aby tě to dovezlo na Ukrajinu a zpátky, to abys to rozebral do šroubku a zase složil, aby ses na to mohl spolehnout.

          Že Clarkson koupil starej pekáč a projezdil s tím půlku Afriky neznamená, že se to podaří každému.

          1. Ponuka sa podotknut, ze Clarkson so sebou na Top Gear specialoch vzdy nosil nejake to servisne zazemie a vselijake mnozstvo personalu aj ked to tak nemuselo vyzerat a urcite sa mu lepsie dychalo.

            Ja mam tiez crep kupeny za 1300 EUR, zhodou nahod ma aj doviezol do Kyjeva a naspat. A pred tym asi 12x do prasiveho Belgicka. Avsak, motor som mal v garazi rozlozeny na plachte na atomy, prevodovka je druha, vlastne tretia. Skromnym odhadom su moje doterajsie naklady na auto niekde okolo 4000. V tom je len zopar kozmetickych drobnosti, typu EGT merak a sonda za cca 200 a WB-lambda s merakom za 250.

            Ked mate cas chut a peniaze tu E39 zgeneralkovat, nech sa paci, pekny projekt. Ak nemate dve ruky lave a v garazi je miesto, odporucam robit vacsinu svojpomocne, inak by som tym 40k za servis az tak neveril.

        3. Souhlas s tím, že rozpočet 80 CZK je na velké a výkonné auto k smíchu. Najít dobrý kus, který bude bez investic, je srovnatelné s výhrou v loterii…a investice u tohoto druhu vozidel jsou málokdy jednotky tisíc. Pokud bych opravdu musel něco v této ceně pořizovat, koupil bych Subaru Legacy / Outback do r. 2003, mnoho jich přestavěných na plyn jezdí a ty motory to snášejí docela obstojně, navíc se za uvedenou cenu dá koupit zachvalý kousek, bonusem je stálá 4×4. Je třeba dát pozor na korozi, stav motoru, výfukového potrubí (pro některé motorizace toho z druhovýroby moc není a originál je palba) a pak dle konkrétního provedení další Subaru-speciality (viskozní spojka atd.). Dvoulitr výkonem nenadchne a neurazí, 2.5 je na tom podobně a kdyby se poštěstila H6 3.0 v pěkném stavu, myslím, že by nadělala hodně radosti. Všechny motory do r. 2003 si dobře rozumějí s plynem (novější do 2008 taky, ale např. 2.0 DOHC musí na seřízení ventilových vůlí motor ven z auta, což při troše smůly může být potřeba při provozu na LPG každých 30 tis. km a úspora na LPG se tím trochu stírá).
          Něco mi ale říká, že Subaru bude pro tazatele nepřijatelné, výběr kandidátů BMW/Alfa napovídá, že image je důležitým kritériem ve výběru a to Legacy/Outback nemá, aspoň ne na první pohled. S uvedeným rozpočtem bych se ještě zamyslel nad Mitsubishi Galant, Saab 9-5, nějaké staré Volvo…spíš proto, že se mi ta auta líbí, než že by se daly považovat za etalon kvality (nemám s nimi zkušenost, ani převzatou).

      3. Máte recht, proč dávat za auto, které nějak poslouží a odvede nějakou službu, jenom 80 000 Kč, když můžu za Ochcávku utratit i dvojnásobek či trojnásobek?Já na to přece mám, proč kupovat kvalitní starší a levné auto, když za dvojnásobný nebo trojnásobný peníze můžu mít mnohem horší novější? No to bych byl úplně blbej, ne?

        1. Z nějakého důvodu mám zažitý princip „jezdím málo – platím málo“. Na couračky do pár km ročně stačí člověku nějaké hodně levné auto, na vyšší nájezd si člověk koupí trochu lepší auto a na hodně km ročně si holt koupí nové.

          Budget 80 kKč mi nějak nejde dohromady s plánem cestovat s tím až někam na sousední kontitnent.

          1. No vidíte, a já to mám přesně opačně. Nejvíc ve firmě jezdí to nejlevnější auto jak co do pořizovacích nákladů, tak i do servisních (stálo před cca 8 lety ojeté kolem 50 000 Kč s nájezdem cca 220 000 km, dnes má něco přes půl milionu km a doufám, že další půlmega ještě natočí), potom střední nájezd má auto, co stálo ojeté cca 70 000 Kč (před 6 lety a 180 000 km), poměrně málo kilometrů se najezdí s autem drahým a úplně nejméně kilometrů najezdíme s tím úplně nejdražším.

            1. Člověk si říká, na co jste si do firmy kupovali drahé auto, když s ním nejezdíte?

    3. Dlouho jsem jezdil s O1 Kombi 1.8T 4×4 L&K, vůz byl firemní. S motorem nikdy problém nebyl, přišel mi živý a dostatečně výkonný. Na dálnici vyšší spotřeba. Haldex moc vychválit nemůžu, v zimě byl k ničemu a v létě se utrhnul kardan. Auto dojelo 20km domů a tam teprve zdechlo. Na vleku pak muselo být odtaženo do servisu. 4×4 má myslím jinou zadní nápravu, ale předek je identický. Auto je nedotáčivé, naklápí se, řidičsky není o co stát. Tenkrát jsem se stal terčem nežádoucí pozornosti mezi sektou škodovkářů – uvedená kombinace motorizace, pohonu a výbavy byla poměrně vzácná, dneska už snad tolik obtěžován nebudete. Tolik moje zkušenost s tím samohybem. Nákup si dobře rozmyslete – pokud se vám zamlouvá E39 nebo Alfa, tak budete s O1 opravdu velmi zklamán.

      1. Děkuji za cenný poznatek :)

      2. Krátký rozvor, vysoké těžiště (v TDI to bylo dokonce zvýšené proti standardu, u 1.8 už si nepamatuji), slabý motor (čekáte, kdy to už konečně přijde a pak je tu omezovač), na mokru neovladatelné (zatočíte, pak sepne Haldex, auto hodí zadkem a jdete do škarpy), při brzdění se to vypíná (takže decelerační efekt čtyřkolek to nemá) a na trhu ojetin to stojí jako solidní auto někdejší střední třídy s tuhou karoserií, kvalitním podvozkem a robustním motorem.
        Ale každý nechť se rozhoduje podle svého uvážení, své peněženky a svých kritérií.
        Je pravda, že pokud je požadavek spaní zcela zásadní, tak vše uvedené může jít stranou, protože ložnou plochu bez nerovnosti moc aut nemá (nikdy mi to nepřišlo důležité, takže bohužel neumím poradit, ale myslím si, že v PR článcích na auto.cz to určitě bude alfa a omega všech statí). Jenom pak nevím, proč není ve výběru spíš něco, co je na to spaní tak nějak a priori konstruované, nějaké MOV nebo podobně. Pokud je pro mne potřeba spaní zásadní, já osobně nebudu volit mezi vozy, u níchž je spíše kladen důraz na jízdní vlatsnosti…

    4. Pro motorizované bezdomovectví po Evropě bych doporučoval nenápadné auto, což není BMW, ani alfa. Spíš třeba Avensis, Mazda 6, Galant.

      Alfa 156 sportvagon je opravdu na přespávání malá a nepraktická na vožení hodně věcí. Rozhodně však jde sehnat do 80 klacků a to i s V6. Mám takovou a ještě si ji chvilku nechám.

      Mazda 6 první generace má skvělý podvozek do zatáček, jinak řešený než alfa, ale nájezdovou rychlostí srovnatelný. Motor 104kW je úsporný a spolehlivý, pro Vás bude na samé spodní hranici výkonnosti. Málo zrezlou budete v kotlince hledat rok až dva až tři, v Německu jsou.

      Jestli se chcete některým z těchto vozů nezávazně svézt a umíte se časově a místně přizpůsobit, nechte mi tu kontakt.

      1. Velice si vážím nabídky a děkuji za ni, avšak s časovou a místní přizpůsobivostí to bude horší, jelikož žiji v Nizozemsku.

      2. Můžete prosím ještě rozvést, proč se vám BMW zdá příliš nápadné? Vysoké riziko krádeže v těchto končinách?
        Bylo v plánu, že auto dostane časem lak nebo celopolep nažluto (není součástí uvedeného rozpočtu), protože já jsem žluté auto vždycky chtěl, a asi jakékoliv žluté auto bude budit pozornost. Na druhou stranu takových aut moc není a jen idiot by kradl jediného žlutého Touringa E39 v celé zemi.
        Případně nějaké další důvody, proč není mít nápadné auto až tak dobrý nápad?

        Ohledně motorizací – u Mazdy mne láká hlavně 2.3 122kW, to už bude, ač „pouze“ čtyřválec, asi švihat poměrně svižně a vzhledem k rozdílu váhy by možná natrhla i E39 s motorem 523. Můžete mi něco říct k tomuto motoru?

        1. To je subjektivní, mně BMW přijdou obecně nápadná, vyčuhují vzhledem z řady Škodovek, Hyu, Fordů, VW, japonců. Nemám rád nápadná auta. (Kdysi jsem sháněl Toyotu Corollu TS 140kW jako ideál mezi totálně nenápadným vzhledem a výkonem. Pak jsem se v tom svezl a nesedlo mi to, je to divný šuntík.) BMW mají buď pracháči, nebo rádobypracháči (gansta a romové) a srdcaři. Šedé myši ho nemívají.
          Pokud chcete přespávat na parkovištích a mít v autě všechny cennosti, snažil bych se být totálně nenápadný, jezdil bych Puntem, Loganem, Polem, Cliem, Mareou, Lagunou… na Balkán. To je spíš subjektivní předsudek, jak bych to dělal já.

          104kW je mírně nadčtvercový motor, žere 8l, jede pěkně a je spolehlivý. 122kW žere minimálně 9,5 l, je to stejné vrtání s větším zdvihem pístů.
          Vše ostatní zde: https://auto.idnes.cz/ojeta-mazda-6-cyr-/auto_ojetiny.aspx?c=A130815_152257_auto_ojetiny_fdv

    5. Na noc si tu LPG nádrž jako pán vyndáš nebo se k ní budeš tulit ?

      Za 80k po Evropě ? Pozdravujte na Slovensku :-)

      1. LPG nádrž bude samozřejmě v místě pro rezervu, takže ani jedno, ani druhé :) A na Slovensku cestou do Ruska určitě pozdravovat budu

    6. Zdravím,
      Pokud bych měl posuzovat podle dostupnosti dílů v těch krajinách tak určitě BMW.Je více rozšířené. Při koupi brambory bych si dal pozor na skutečně najeté kilometry.
      Spolehlivosti bych se nebál, vše jde řešit trochou inteligence a ne stylem “leju tam jen benzín“.
      Osobně bych si koupil Saaba 9-5 2.3 lpt. Omega je střep a rady s octou raději nekomentovat.

    7. Ford nikdy? Skoda. Mondeo z roku 2005 az 2007 se velmi povedlo. Uvedenym pozadavkum velmi presne vyhovuje. Provozuji druhe a skutecne nevim, cim bych ho nahradil, kdybych musel.

      1. Evrpskej Ford nikdy! Tečka.

  6. Zdá se že autor šlápnul na kuří oko místním majitelům archviních a řádně odleželých kousků s rokem výroby kolem minulého století. Doba se pohnula, lidi nechtějí jezdit autem co smrdí jak posilovna po zavírací době. Já teda jezdím daleko radši s tří hrnkem, který za dva roky vyměním za nový než s korozí degradovanou rakví.

    1. HonzaN75: Doba se nikam nepohnula, atmosférický benzínový motor 65-75 kW 1400-1600 ccm je optimální a konstantní požadavek běžné domácnosti, TSI by si nikdo bez donucení nekoupil.

      1. vidíte, a já si koupil TSI bez donucení – ten klasický český čtyřválec objemu 1,2 ltr doplněný turbem mi v hatchbacku dával smysl (zvlášť poté, co jsem se před tím projel v jiném podobně těžkém autě s atmosférou 1,6 ltr). To jsem ale nemohl tušit, že mi v rámci „svolávačky“ na „výměnu podložky pod turbo“ zleniví tak, že jsem rázem měl jiné auto, než jsem koupil a zaplatil (a že se pak prosákne info o tom, jakýže řetízek do toho dali jako rozvodový řetěz – naštěstí nedělali problém s „kulancí“). Jinak jsem s autem už 5 let navýsost spokojený, a netěším se na to, až budu muset třeba jednou koupit něco jako i30 s litrovým tříválcem…

        1. mno, soude dle nabidky a cen ojetych fobii 1.2 TSI, tak maloktera se i pri nesmirne opatrnem zachazeni a neustalym objizdenim servisu dozije vice, nez 150 tkm. Pravda, zustatkova cena je stale vysoka, lidi jsou patrne nepoucitelni.

    2. jedine, s cim souhlasim, je to slovo rakev.
      kazdy sveho stesti strujce a mit jako rodinne auto 1,3 tuny tezkou i30 a pod kapotou litrove prditko je zajiste ten spravny krok. Nehlede k te cene, ktera je tak o 50 tisic nadsazena…

    3. Sakra, mám 1,6 z roku 2007. A sracku, kterou vy ženský milujete, bych nechtěl ani zadarmo.

  7. 3 valec 1.0 to vazne jede jo ?😄😄co nebo kdo Vas v cr nuti si kupovat tuhle bidu za ty penize ? kolik ten motor najede?

    1. Koho zajímá koik to najede ? :-) Je to auto do města, měním je po třech letech. Do té doby to je bez výdajů za servis.

      1. a neni lepsi koupit si jako auto do mesta neco, co ma vetsi rezervu vykonu, stoji to min a vydrzi to dyl ? Ciste filozoficka otazka…

        1. Jo, ale to by ho pak jeho partner obvinil, ze se snazi jejich zivotni styl pred svetem tajit.

  8. Přemýšlel jsem, proč mi nevadí, že se do mě většina lidí naváží a dospěl jsem k úsměvnému uvědomění, že já si také o 99 % lidí, co píší o autech, také myslím, že jsou ale strašný debilové, co vůbec nic nepochopili a vůbec tomu nerozumí… :-D Stranou nechávám, že u určitého procenta je to dokonce i pravda.

    Zároveň jsem si vzpomněl na svou recenzi Peugeotu 206 RC. To auto bylo prostě strašné v každém myslitelném ohledu, akorát pod náloží fungovalo prostě skvostně a byla s ním ohromná zábava, ale fakt jen v režimu „jedu jako bezmozek a hoří mi u prdele koudel“. V tomto smyslu jsem napsal i recenzi – všechno na hovno, ale tohle funguje, RC si koupí lidé právě pro tohle, na to je to určené = jsem z toho auta nadšený. Nepochopení od čtenářů (i rozzuřené PR manažerky) bylo srovnatelné… :-) Což je samozřejmě moje chyba jako autora, je vždy chybou autora, když nedokáže napsat text tak, aby jej čtenář, jehož profil lze odhadnout, pochopil a pobral.

    K textu snad jen malé dovysvětlení – přebytek výkonu motoru jsem myslel zejména v kontextu očekávání od jednotky, jejíž vlastnosti „litr“ a „tři hrnky“ vzbuzují otázku, jestli to vůbec půjde rozjet. V tomto kontextu to (prázdné) jede nad očekávání dobře a doporučuji každému se v tom svézt. Budete překvapeni. Jasně že pro fajnšmekra, co nejde pod V6 a 250 k, je to šidítko. Ale v kontextu motorů dostupných v NS to vůbec není špatné a pro reálného řidiče v reálném světě je to motor naprosto dostatečný. Jakkoli já, jak jsem napsal, bych pro své účely volil čtrnáctistovku. Ono také 120 k z atmosféry, která je vydá v rozsahu pár desítek otáček blízko red line a 120 k v turbomotoru, který je nabídne v mnohem přijatelnějších otáčkách a má slušný výkon v celém průběhu od 1800 ot. do maxima, je prostě věc, která spravedlivě nesnese srovnání.

    Ad spotřeba – mně auta prostě žerou. Jednak jezdím nejvíce v ucpaném městě a pak na dálnici a jednak jezdím s těžkou nohou. Eko jízda mě nebaví a spotřeba mě absolutně netrápí a nezajímá. Berte to tedy jako spotřebu maximální, když v tom jezdí dobytek s cihlou místo pravé nohy a každému jinému to bude žrát méně… :-D

    1. Ja treba ekologicky rozhodne nejezdim a rozhodne se neda rict, ze se bojim vysokych otacek. Nizkoobjemova atmosfera se jinak provozovat neda :)

      Mozna by stalo za zvazeni zmena cerpaci stanice, znacky paliva, pripadne zkusit premiova paliva. Mi treba premiove palivo snizenim spotreby dorovnalo cenovy rozdil(tzn. jezdim za stejny prachy a nemam v tom ekolih :))
      (pokud nezmenili normy, sem linej to studovat, ale v premiovych palivech lih byt nemusel)

  9. Diskuze jak na hovinkach, každej druhej je tady true hard Petrolhead co uznává starou školu ale co je meziplyn netuší a rozčiluje se nad hnujdajem… Hoši jen kdyby vám hi někdo dal jetted by jste pohonili ale chápu že vaše internetový a bychařsky ega true hard petroleum by to nikdy nepriznali. Tak holt musíte jezdit tou vorezlou lagunou nebo ovci v topu a jiným nesmyslem protože je to přece oldschool práva poctivá kára… A věřte že všichni co si tennhnujdaj koupí vás stejně mají v píči :-D.. Jinak já ho nemám ani bych ho nechtel ale nejsem takovej kokot abych někde říkal a psal jaká to je sračka aniž bych to aspoň v životě viděl.. Jinak jsem si přečetl zajímavý názor obyčejnych člověka na obyčejný auto, on z něj měl radost a překvapilo ho stejně tak jako by se stalo 99% zdejších odborníků..

    1. mala technicka – k cemu ti bude meziplyn u i30 1.0 T – Gdi ?
      Zkus mi to vysvetlit jako malemu diteti, ja se na to hrozne tesim, kor kdyz to auto nenabizi absolutne nic, jen kopanec kroutaku od volnobehu a pak stejny kopanec v 4500 rpm, kdy ti nejdriv zdechne kroutak a v 5000 ti zdechne i vykon a v praxi se v tom rozjedes, narves tam petku a tu tam nechas klidne 2 hodiny v kuse, raz za cas preradis na ctverku, cimz dosahnes teoreticky nekdy o par desetin sekundy lepsiho zrychleni, ale nekdy paradoxne dosahnes presny opak, na dalnici tam vrazis sestku.
      Ve meste jeste zaradis semo tamo trojku. Jednicka a dvojka je tam ciste jen kvuli rozjezdu.
      Co mi prosimte tohle auto muze jako petrolheadovi nabidnout ? Postavit se na svetla, zarvat plyn do podlahy a rozhulakat to na jednicku, dvojku a trojku do omezovace na stovku za 11 sekund ? Tak to me prestalo bavit asi tak v sesnacti letech :)

    2. Tak meziplyn dávám při řazení rychlostí na kamarádově Zetoru třicítce z roku 60, kde nejsou synchrony v převodovce. Je to zábava, ale makačka na nohy, zvlášť když táhnu naložený vlek. Ale k čemu by mi byl meziplyn na plně synchronizovaných převodovkách v moderních autech, to fakt nevím.

      1. Subjektivny dojem: pri podradeni samozrejme vdaka synchronu zuby zapadnu*, no vadi mi to nasledovne roztacanie motoru prevodovkou** a zvukovy prejav s tym spojeny.

        Clovek si raz zvykne (ci uz s jednym vysliapnutim, alebo poriadne oboma) a potom mu pride podradovanie bez neho take dost.. nasilne.
        _____________
        * v zavislosti od veku a typu prevodovky nie nutne vzdy tak rychlo, ako by som si zelal
        ** co technicky vzate brzdi cele auto vtedy, ked pravdepodobne bude treba zrychlovat

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017