Americká základna v ČR nemá racionální smysl a nechrání proti Rusku, protože vše už řeší NATO SIP. Základnisté nerozumí právu ani americké bezpečnostní politice. - zpět na článek

Počet komentářů: 550

Přidat komentář
  1. Přínosný článek, děkuji za něj. Jedna věc mi však nejde do hlavy. Proč se pane Jane neustále odvoláváte na možné zneužití článku? Sice tam nevidím nic racionálně použitelného, ale i kdyby bylo. No a co? Stojíte si za tím, co jste napsal nebo ne? Vašim obavám zkrátka nerozumím, stejně tak vaší motivaci se dopředu „vyvinit“ z eventuálního zneužití. Nezlobte se, ale přijde mi to takové…. zbabělé.

    1. Víš, opakovaně jsem zažil, že jsem v rámci svého „všem stejným metrem“ přinesl nějakou informaci a nalinkoval ji sem. Načež tou informací, kterou jsem já přinesl, nějaký troll začal vítězoslavně bít po hlavách ostatní nebo dokonce mě, jak udělal přelomový objev, je to úplně černobílé atd.

      Prostě nesnáším hovadské trolly – proto je mám v ignoru. A strašně mě irituje, že bych jim měl neúmyslně pomoct k efektivnějšímu trollení.

      1. Rozbor snad poctivý, ale popravdě, to odhánění ještě nedorazivších trollů mi přijde přinejmenším kontraproduktivní. V psychiatrii se nevyznám.

        1. Mrdka nema rada kdyz ji nekdo kritizuje tak preemptivne nazyva kritiky trolly a preemptivne ublizenecky skuhra ze kdo neni s ni Mrdkou tak je proti ni Mrdce.

          V psychiatrii se taky nevyznam, nicmene Mrdka mi pripada ze trpi komplexem zneuznaneho genia. You could simply say that Mrdka is fucked up in the head.

          1. Tak uznaným géniem chce být kdekdo, jenže pak přijdu do Mensy, naměří mi IQÉ orangutana, tak co s tím? Prosadím se alespoň v diskusi u PC, než padnu do ignore. Nenávidím to tlačítko.

            1. Autor textu ma dve moznosti – a) povazovat text za sdeleni a dal se k nemu nevyjadrovat nebo b) povazovat text za namet k diskuzi a te se ucastnit. Mrdka (Mrcasikova prezdivka) si vybrala b). Pokud v tom pripade Mrdka nejak disqualifikuje jine diskutery, dalo by se s uspechem argumentovat ze Mrdka je naruseny curak.

              1. Ke mně zpravidla při takovém přístupu k oponentuře dolehne mírně nepříjemný odér i z předchozích proklamací o „padni komu padni“, o svobodě slova nebo nesouhlasu s blokováním webů. Buď zatuchly, anebo už v nich byl a vytlačilo ho ven zúžení jejich mezí.

                1. ale tak je to takovy hlupacek, co si hraje na odbornika a novinare.

                  „že v žádném případě nejsem „proruský““ ma pocit, ze si uz nikdo nepamatuje ty jeho emo vylevy v minulych diskusich

                  On presne vi, ze rusaci lzou, ale nevi jak to tedy je, tak vymysli 6 teorii, jak by to mohlo byt. Je to az k pousmani, jak se ze vsech sil snazi vypadat nestranne a pritom cim dal vic ukazuje, ze vi hovno.

                  1. „prorusky“ mysleno, ze podle jeho emo vylevu je putin jeho rodinny nepritel, takze takove alibisticke reci mit vubec nemusi, vsichni vi, jak to je. To je na vysvetlenou, nenapsal jsem to predtim uplne jasne.

                    1. Netlife, to, že někdo někdo myslí jinak jistě neznamená, že je hlupák a to, že jím někoho nazveš, ti u rozumných lidí nepřinese povýšení. Zda je někdo proruský nebo protiruský je prázdné nálepkování, nehledě na to, že názor je každého osobní věc, tedy v netotalitní společnosti. Myslím, že i mnozí ti, co se snaží najít informace a pochopit, kam ten aktuální marast v Evropě míří, nedokážou zjistit, která strana jakou měrou lže, ale poctivá snaha i při vlastních limitech je věřím spíše hodna uznání a v případě lepších znalostí nejlépe přínosné polemiky. Howk.

                    2. ano, jsem rad, ze jsi zminil, jak se Mrcas chova. Protoze s tim nalepkovanim prisel on, kdyz se snazi kazdeho skatulkovat. Proste kazdy, kdo nesouhlasi s nim, musi byt prorusky. Nechce chapat, ze stejne jako pri Covidu byla vetsina lidi nekde uprostred, tak i ted je vetsina lidi nekde uprostred. Jenze Mrcas ma putina za osobniho nepritele, jak uz mnohokrat ukazal, takze kazdy kdo s nim nesouhlasi proste pro nej musi byt na druhe strane. Holt kdyz se jednou odkopes, ze hrajes ze jednu stranu, tak uz ti nikdo nikdy neuveri, kdyz se snazis si hrat na nestranneho.

                    3. V lecčems máš pravdu. U sebe prostě tak snadno nevidíme nedostatky, které lehce přisoudíme jiným. Ve svém komentáři jsem se ale ohradil proti tvému vyjádření o Mrcasíkovi coby hlupáčkovi. To jistě není a klobouk dolů, co všechno vyplodí. Věřím, že se i snaží dobrat pravdy a jak pravil někdo moudrý: “ Važ si těch, co hledají pravdu, ale střez se těch, co tvrdí, že ji našli. Kdo pak ví, že se hledající jednou provždy odkopal a nikdy jinak, je vůl.

                    4. …ji našli“.

                    5. Hupert: uprimne, casti jeho ruznych clanku jsou kompilaty toho, co se pise jinde, odkazy a preklady toho, co se pise zase nekde jinde a zbytek jsou generalizace, urazeni, emo vylevy a nicim nepodlozene nazory. Skutecne „movinarske“ prace je tam minimum a i ta je posunuta k propagaci ukrajiny.

                      Treba typickym prikladem je jeho 6 moznosti, proc putin vede valku. Dnes uz i svycarsti a francouzsti experti potvrzuji, ze putin dela presne to, co od zacatku deklaroval. Nicmene Mrcas je chytrejsi nez vsichni, takze to odmitl, tvrdil ze Putin lze a sam vymyslel dalsich 6 duvodu, ktere jsou samozrejme nesmyslne. Takze ano, mozna nad tim premysli, ale uplne zbytecne a spatne. A pak o sobe tvrdi, ze je odbornik? Sorry, je to hlupacek.

                      A nejlepsi je to jeho vlastni poplacani po zadech: „kdyz mne hodnoti dobre, tak to delam dobre, a kdyz mne hodnoti spatne, tak jsem tim asi nekoho nastval, takze to potvrzuje, ze to delam dobre“ Nejak tak to napsal po hodnoceni jednoho z jeho prvnich clanku. Takze jeho v podstate nazor nekoho jineho nezajima, protoze kdokoli cokoli rekne pro nej znamena, ze to dela dobre. No tak jo.

                      Fakt skoda ze uz tady nepise Cover72, ten byl skutecnym odbornikem, tyhle Mrcasovi pohadky by mu nesahaly ani po kotniky.

                    6. netlife
                      23.4.2022 v 9:29

                      no ale uznej, nejenom, že je splachovací, ale zvládne se spláchnout i sám; kdo to má? :o)

                    7. behemot: tak :-) nejlepsi je, jak napise deset clanku proti rusku, pak si rekne, ze aby nevypadal zaujate, tak napise jeden jakoby nestranne, ale uz dopredu se boji, ze ho vichni jeho kamaradi rusofobove odsoudi, tak jak je v jeho kruzich zvykem se uz dopredu omlouva, ze on urcite neni prorusky :-) kdyz je nekdo takovy posranek, tak by radsi fakt nemel psat, je to vazne k smichu

                    8. netlife: ono je diskutovat….pokud diskuzi začneš oslovením „ty mrdko“, fakt to není diskuze. Paňátno?

                    9. Vsechny, kdoz mne za posledni 2 metry ruzne verbalne sproste napadli, jsem nahazel do ignore. Mam ted sice na strance hodne centimetrovejch prouzku, ale informacni obsah diskuse tim pro mne nijak neutrpel.

                      Doporucuji vsem, je to jen ku prospechu veci. Ostatne par diskutujicich ma v ignore i mne z nejruznejsich duvodu, takze celkove tento nastroj prospiva.

                    10. +1. Já jsem jim to i vysvětloval – že dospělý člověk nemá potřebu se zahazovat s někým, kdo mu na úvod sprostě vynadá, protože nejsme ani mezi cigány, ani ve škole, ani na vojně. Že tím debata končí a uvidí maximálně záda. Nedojde jim to.

                    11. Snahou o vychovu nevychovanych dospelych clovek jen plytva svym casem.

                    12. to sem napsal kde?

                    13. Netlife, s tvými vyjádřeními výše nemohu nesouhlasit. Osobní rovině se lze v emočně citlivých tématech zřejmě těžko vyhnout. Občas tu někdo sdělí něco nosného i bez této nadhodnoty, ale jiní tím chtějí, ve výsledku spíš kontraproduktivně, posílit svojí argumentaci. Slušná diskuze je fajn, ale nezavrhneme snad kvůli tomu folklórní tradice. Vždyť já bych tam s ignore postupem podle Sysopa měl zrovna Mrcasíka jako prvního. Osobně jsou mi nadávky lhostejné, to není můj boj a chápu, že i ideální člověk může ztratit nervy, když přitakáte jeho stěžejnímu obhroublému oponentovi a on si k vašemu souhlasu místo té věcné přiřadí z oponentury jen úvodní osobní část.
                      Navrhl bych proto dělit komentáře na dva typy: nadávkový a věcný a označit každý domluveným návěštím pro větší přehlednost. Jinak hrozí nejen nedorozumění, ale i vznik konspirací, které mají podle mě minimálně dva zdroje vzniku. Nepodložená smyšlené konstrukce jsou jasné. Jiným zdrojem konspirací je ovšem označování prokazatelných informací oponenty a též kvalifikovaných rozborů a prognóz těmi, jejichž úroveň poznání a myšlení nevystoupala ještě do příslušného patra.
                      À propos, nestálo by za to vytvořit na dfens vedleší sekci, nazvanou třeba „JMavsekolemnej“?

              2. To je jako Beetlejuice..řekneš to třikrát a je tu.
                Tak Huperte, tady máš toho „nedorazivšího trolla“.

          2. Kdyby ses alespoň trošku vyznal v psychiatrii, věděl bys kam nasměrovat největší část svého času stráveného u doktora.
            Zubař to není.

        2. Dorazivších. Od března 2022 je tu přes 30 nových nicků – a všechny z nich se hned prvním příspěvkem začaly agresivně navážet do starých nicků. A diskutují výhradně a jedině pod články o Rusku/Ukrajině/USA/NATO, nikdy ne ničem jiném.

          1. The more the merrier, asshole.

            Ty, jako starej nick, mas zrejme predstavu ze sis vysedel dulek a ze mas pravo vysirat s nekym kdo na nejakej tvuj vysezenej dulek sere. Kdo treba jen chce vyjadrit nazor nebo te poslat do pici protoze si mysli ze seres hovna.

            Takovej je svet, Mrdko. It takes all kinds to make up the whole. And there is room under the Sun for everybody.

            Prestan furt kurva skuhrat ze kdo neni s tebou, Mrdkou, je proti tobe, Mrdce, Mrdko.

          2. Vážně obdivuju tvojí výkonnost, třebaže můj způsob uvažování je odlišný, takže někdy nevidím přínos. Řada podobných vyjádření zde může jistě přispívat k lepšímu vzájemnému poznávání nejen odhalováním vlastní míry sebevědomí a s tím vždy provázané tolerance, ale i posílením jistoty starousedlíků stejného smýšlení, jejichž území tak bude ochráněno.

          3. …na které navázal stesk po normalizaci ve spojení s představou skvělého života v „putinovském ČeskoRusku“ – Servisdok a KaBrňák otevřeně, další víceméně náznakem.
            Krize častokrát odkryje karty. Stejný fanatismus na obou stranách.

      2. Rány komentářem po hlavě, to musí bolet, co? Jinak já ty militanty na starý kolena moc nemusím a úplně nevím, jak legálně jsme se v tom spolku octli, když se mně nikdo neptal, a taky proč, když Polsko je svou šíří i motivací ze západu na východ jistě průchodnější. Leda tím někdo vymyslel zkratku kolem neutrálního Rakouska. S malým nepřítelem bychom se ale myslím popasovali nebo dohodli a s velkým, jehož záměrem není vyhlazení národa, nemá smysl se bít. To působí jen zbytečné ztráty – ekonomické i lidské, ne-li konec etnika. Dnes jsou ale agresoři civilizovaní, chtějí jen šířit své vize. Potom je lepší se vzdát a následně vést takticky národně osvobozenecký „boj“ k postupnému znovunabytí moci a pozic ve státě, jak ekonomických, tak byrokratických a politických rozvojem schopností a vzdělání. Vyjde to podstatně levněji, než střílení a dmýchání dlouhodobé nenávisti. Inu, každý musí porovnat ztráty a zisky různých variant a eliminovat přitom iracionalitu i zjitřené emoce. Třeba mazaní Slováci, léta po naší nadvládou, jsou díky tomu dnes za vodou. Zato Moraváci nebo Katalánci ještě před brodem. Ukrajinců je víc a jak říkal můj kamarád: „Čím víc na východ, tím hysteričtější baby“, tak nejspíš preferují jiné výsledné bilance. Nerozumím tomu, ale protože mi Zelenský přijde čitelnější než VVP, mám z jeho projevů ten dojem.

        1. …pod naší nadvládou…

        2. @Hupert
          Ehmm, s jak malým nepřítelem bychom se popasovali nebo dohodli?
          Tak možná bychom stačili na Moldávii, u Litvy už si nejsem jist, na Slováky, Maďary a Rakušany rozhodně ne, o Polsku a Německu ani nemluvě, navzdory bojové „připravenosti“ současného Bundeswehru.
          A jak se pozná velký nepřítel, co nás nechce vyhladit?
          Šlo to poznat v září 38?
          Asi šlo v srpnu 68.
          Mohli to poznat Ukrajinci 23.2.2022?
          Jak probíhá „takticky národně osvobozenecký „boj“ k postupnému znovunabytí moci a pozic ve státě, jak ekonomických, tak byrokratických a politických rozvojem schopností a vzdělání“ dejme tomu v Kosovu ze strany Srbska?
          Stejně dobře jako v podmínkách pseufederalizované Bosny?
          Takové ty hlubokomyslné úvahy k čemu nám je armáda tu kdysi obšírně rozmetal Cover72, já to zkusím zkrátit.
          Třeba k tomu, k čemu je Švýcarům a Rakušanům nebo Švédům, kteří by se na ni taky mohli vysrat, však jsme neutrální, tak co…
          On si to totiž i velký nepřítel, pokud není psychopat, rozmyslí rozšlápnout vosí hnízdo.
          Ale pár hlemýžďů každého ve své ulitě, s těmi to je o pohodě.
          A pak je tu samozřejmě ta vznešená idea, že za svobodu by měli ti, kteří si jí váží, bojovat.
          A když nebojují v rámci Vaší teorie mámvpičismu a nechumelismu, tak chuj s nimi, ono to nějak dopadne, necháme to na štěstí a na Bohu.

          1. Nevím, co tu rozmetal Cover72, ale tuším, že s příklady jako je Rakousko, které od 1SV za zbrojení jen vyhazuje prachy, Švýcarsko, které víc než armáda chrání banky a frank a Švédsko, co taky století zbrojí zbytečně, bude nesnadné mé naprosto racionální a kompaktní úvahy byť jen obrousit. Národy na Balkáně, ač to na 1. pohled nemusí být zřejmé, patří do jiné civilizační úrovně, třebaže se jí, asi v rámci globální horečky, zdá se už víc než měsíc blížíme. Pravda, než Němci, vcelku inteligentní a řádumilovný národ ukázali, že řád s fanatismem generuje neuvěřitelné zrůdnosti, jsme se i mohli domnívat, že neplánují totální likvidaci více etnik. 1968 chápete zřejmě stejně jak já, při zpětném hodnocení o moc nešlo, sami jsme byli schopní podělat toho víc. A jsme u UK. Každý nechť zváží, jaký byl v UK stav, kam dospěla „jednání“ západu s Ruskem a jaké z toho bylo východisko. Právo neprávo, velkým je to fuk. Co ale nemohli UKčka vědět, když Punťa po zahálení invaze pronesl obligátní „Vzdejte se, nic se vám nestane.“? Chápu, že s vidinou stání před tribunálem se nikdo tím ohrožený, Štěpánovi potomci ani věrní Azoři, zvlášť s motivačními dodávkami financí a zbraní ze všech stran, nevzdá. Jak se ale válka rozjede, počty mrtvých rostou, podhloubí pro mstu a zrůdnosti rozbují a už se to těžko brzdí. Zda by bylo většině Ukrajinců pod jhem ruských oligarchů hůř něž pod těmi domácími fakt netuším. Emocionálně je ovšem okupace zpravidla bolestná.
            K národně osvobozeneckému boji jen doplním, že ten samozřejmě není myslitelný ve válečném období zjitřeném šílenostmi a nenávistí. Když ale do lidí nikdo nevandruje, pochopí po čase, že není nad to se slušným spolupracovat, ať je potomek komouše, nacisty, Němce nebo Rusa. Obezřetní můžeme být vždy, ale více než zbrojit pomáhá míru vzájemně prospěšný obchod. Tím, že západ chtěl už před invazí stupidní diplomacií vůči Rusko tuto oblast rozbít, jsme si fakt nepomohli. Ve výsledku ani mrtvým Ukrajincům nebo Rusům. Jestli před sebou chcete pod dojmem vlastní nezlomné bojovnosti a hrdosti tlačit na zteč a případnou smrt další Ukrajince, užijte si to večer před zrcadlem.

            1. Myslim, ze Svycarsko pred Adou chranily hlavne hory. Takze Ada se k tomu postavil podobne, jako ted Putin k vykurovani Azovstalu.

              1. Nepostřelovaná překážka není žádná překážka. Terén Švýcarům samozřejmě pomáhal, ale zároveň dala švýcarská vláda i armáda jednoznačně najevo, že se budou bránit až do konce a co nedokáží ubránit, to zničí. Pátá kolona typu Quislinga či našich sudeťáků neexistovala.
                Ve Švýcarsku neměl Hitler co získat – bylo tam pár zbrojních továren, ale jinak nic potřebného pro vedení války. To bylo na Ukrajině a na Kavkaze.

                1. Ja vim, ale bejt Svycarsko misto Madarska, tak ho Ada prevalcoval. Takhle si snadno spocital, ze hovno ziska a hodne ztrati, coz na zacatku valky by bejvalo bylo dost nahovno a docvaklo to i takovymu blbci, jako byl on sam.

                  1. Adolf nebyl blbec! Jeden grafolog jeho písmo hodnotil jako rukopis fanatického, nebezpečného člověka, což je myslím výstižné.
                    Adolf byl až příliš chytrý – tolik, že chtěl všechno rozhodovat sám, protože nikdo jiný by to neudělal tak dobře, a naložil si toho na sebe příliš moc.

                    1. Chytry nebyl, protoze dovedl Germanii do prdele. Sebevedomy, to ano. Zvanil, to taky. Ale unikala mu realita a to k chytrosti patri taky.

                    2. Ovšem jednu dobu měl na povel Evropu od kanálu po Volhu.

                    3. To ovsem nepovazuju za jeho zasluhu. Na to mel lidi, schopnejsi, nez byl on sam.

            2. @Hupert
              Zrušte armády, obchodem k míru!
              Rusáci to přece s Ukrouši 23 let zkoušeli po dobrém, plyn za dumpingové ceny, obchod vzkvétal a oni furt nějaké revoluce, genocidy, všude samý fašista, etničtí Rusové tak šikanovaní, že i prezident byl rusky mluvíci Ukrouš, tak kdyby ho na mejdanu nesvrhli, mohli tam mírově obchodovat dodnes, že?
              Nebo Němci, to jsou taky obchodníci k pohledání, postupně se potupně vyobchodovali k závislosti na severních a východních asiatech a nyní jsou překvapeni velice, že se jim to drze připomíná, neb übermensch ist ohne fehler oder nicht?

              1. A na kom by tedy ta zavislost byla ordentlich? Domnivas se tedy, ze stejny upadek ceka i Cinu a Indii?

                1. Čínu ne. Hraje si na Covid aby zvýšila ceny zboží.
                  Za stejné zboží větší cena bo karanténa, nemůžeme vyrábět ani distribuovat. Leda hovno, bezpříznaková varianta toho sranda viru jim dobře poslouží. Kéž bychom měli stejně chytré vůdce.

                  1. Dneska jsem resil s Cinanem, ze ma zpozdeni v dodavce a co cena. Zpozdeni tejden, bo jim ve fabrice nesla elektrika a cena porad stejna. Dokonce u plastu je cenovy pokles.

                    Takze co nas se tyce, tak ceny cinske prace a cinskeho matrijalu se vic, jak dva roky nezmenily, stoupa cena komponentu mimocinskych (zejmena soucastky ze zapadu), stoupla cena dopravy a neskutecne se protahuji terminy z nejruznejsich duvodu.

                    Takze proc presne si Cina na ten kovit hraje, nevim. A nebo jde o zbozi, ktere od nich nebereme.

                2. @Sysop
                  já si myslím, že je to cesta do prdele.
                  I blbé skla do aut z naší montovny vozíme z Číny místo z teplického AGC jako kdysi a to už 2 roky.
                  Byli tak levní, až to smrdělo dumpingem.
                  Až tu budou vozit celé auta, ještě jim odpustíme cla.
                  Hlavně, že se Němcům vyplatily joint venture s Číňany, už mají know how zkopírované, nyní nastane fáze 2, „úspěchy“ Schadewerke na čínském trhu jsou první vlaštovkou a sešup nastal už před Vystrčilem, upozorňuji případné hlasatele alternativních pravd předem.
                  Co se Indie týče, ta se rozjíždí pomaleji, neb vnitřní problémy ji brzdí, ale roste rychle, i když z nízké úrovně, civilizačně jsou mi ti cikáni o něco blíže, ty co znám umí slušně anglicky a dá se s nimi vydržet i pracovní večeře i s drobnými kulturní rozdíly.
                  Úpadek je nečeká, ale nemuseli jsme jim k růstu tak pomáhat…

                  1. Presne. Nejhorsi je, ze namisto stazeni vyroby do Evropy jeste u veci, kde se to treba zachranit da, radeji diky sankcim, ktere, jak vidno, na Rusa efekt nemaji (jo, Rus trpi, ale valka jede dal), jeste dame ranu do vazu vlastni ekonomicke.

                    Ja tomu jeste porad nemuzu uverit, porad si rikam, ze proste jsem blbej, nechapu to a prijde velky odmaskovani a potlesk.

                    Ja uz nevim, co je Rusem promysleny a co je tezba z okamziku, ale Indie s Cinou zrejme zachrani Ruskej export. Treba ne plnohodnotne, ale to uz nam bude fuk.

                    Ta Schade byl jasnej signal, ze Cina valcuje evropsky automotive. Pritom otevrene jsem o tom nikde zadnej seriozni varovnej clanek necetl. VW se udajne jen divil, ze najednou jim spadly prodeje. No kurva aby ne, kdyz Cinan ty kary seka bez nemeckyho vejvaru a evropskejch mezd. Zadny odbory, pekne sup k pasu 24/7.

                    Vlastne ani nevim, kdo na te ukrajinske valce vyvari nejvic. Puvodne jsem myslel, ze Amici, ale ti se ted placaji s propadem dolaru, takze spis to zacinam videt na Asii. Tam se boucha sampano.

                    1. Mě se líbilo, jak náš „národní zájem“ ohledně Ruska a Ukrajiny formuloval Petr Hampl – aby odtud neodcházely statisíce uprchlíků a aby naopak bezpečně přicházely dodávky surovin, jinak nám může být šumák, který gauner a velkozloděj vládne v Kyjevě. „Změna“ to úspěšně přivedla k tomu, že tu máme statisíce uprchlíků, o které se musíme postarat, a zároveň nemáme suroviny které by udržely v chodu průmysl generující příjmy umožňující se o ty uprchlíky postarat…

                      Že si Fiala hrál na Rudolfa II. a chtěl ODS zase na pár let historicky znemožnit?

                    2. Uprchlíky ovšem nevyvolal ani Fiala, ani Zelenský, nýbrž Putin se Šojgu, Gerasimovem a předsedou NBR RF svou loupeživou válkou na ukrajině. Tenhle alibismus je fakt trapný. U Hampla to nepřekvapí, ten byl takový vždycky. U tebe mě pořád překvapuje, že to máš zapotřebí.

                    3. Jo a ne. Otevreni hranice EU bez jakekoli kontroly bezpochyby vygenerovalo vice ‚uprchliku‘, nez bylo nutne.

                    4. Putin, Šojgu a Gerasimov můžou za současnou situaci zhruba stejně jako Brjuchanov, Ďatlov a Akimov za Černobyl.

                    5. Já jen zvědavě čekám, jak to dopadne s tím Azovstalem.
                      Nikdo to na plnou hubu nechce říct, ale polovojenské bojůvky ala Azov a Ajdar, jsou shromážděné právě tam, protože z něčeho vyvodili, že v tom podzemí se jim nemá co stát a až se to přežene, tak se převlečou a bude vymalováno. Rusové si to evidentně nemyslí.

                    6. Možná čekají na vysvobození jako BEF v Dunkerque.

                    7. Jo, maji internetove spojeni, takze brnkli na zapad, zeby radi taxi pro cca 600 vojaku, ale zatim to na zadneho Ramba nevypada, ze by se balil. Rusove v tech dirach asi chcipat nechteji a vyhladoveni je stara dobra stredoveka metoda. Po par mesicich vylezou a Rusove si je roztridi.

                    8. servisdok
                      23.4.2022 v 21:54

                      neměli už je asi tak v pondělí dopoledne vzít šturmem? možná zapomněli v tom ultimátu říct kerý pondělí :D

                    9. Pokud vim, tak Putin mel v planu tam nahazet termobariku. Ale zrejme divaci v prvni rade (Cina, Indie, Arabove,…) prestali chroupat bramburky a prece jen, pokud by tam byli nejaci civilove jako zivy stit, neudelalo by to na divaky ten spravny dojem.

                      Jit to tam vykourit pechotou by vedlo k velkym ztratam a Putin potrebuje sily jinde.

                      Tak je necha vyhnit.

                    10. Termobarické zbraně by napáchaly na té technologii Azovstalu hrozné škody a to asi ani Rus nechce.

                    11. Viděl jsem asi dvě videa, kde Rusové demonstrovali „možnosti“ těchto hraček.
                      Jeden objekt byl vybydlený, ale jinak kompletní čtyřpatrový, dvouvchodový paneláček, takže kdysi cca 16 bytů.
                      Druhý objekt byla asi čtyři velká osobní auta, tipl bych si podle čumáků na Volhu M24 či něco podobného, nebo možná nějaké zabavené kradené káry, nebylo to moc poznat.
                      Nevím, taky už přesně, co to bylo za verzi, zda TOS1 či ten Solncepjok, nebo jak tomu nadávali.
                      Na ten panelák vystřelili ke každému z těch vchodů asi dvě, možná čtyři ty termobarické rakety. Po výstřelu z toho raketometu, se jakoby sekundu, možná dvě nic nedělo. Pak se ale objevila obrovská, svítivě žlutá koule ohně, odhadem o průměru asi tak 50-80m, buď nějaké explodující trhaviny v aerosolu, či kýho výra to bylo – a bylo to.
                      Rozplynul se šedočerný, spíše černý kouř a ten pohled fakt stál za to.
                      Jak asi vypadá imploze objektu, kde bleskově, během mikrosekund shoří naprosto všechen kyslík, si dovede dost lidí představit.

                      Jak vypadala třeba imploze velmi hluboce čerpané, televizní obrazovky staré generace, do které neopatrností, třeba jen klepnutím do zátavu patice vnikl vzduch, to asi zkušenějším moc nemusím popisovat. V praktikách, už ve třeťáku, jsme při výměně obrazovek v různých těch cvičných Lotosech, Oravanech a Ametystech, museli bez keců oblékat klasický tlustý „vaťák“ včetně kalhot, kolem krku pět-šest závitů erární tlusté šály, erární kožené rukavice a na tlamách plexisklové štíty až pod bradu, z plexi tl. asi 5-6mm. Vypadaly podobně, jako ty štíty, co se dnes používají při náročnějších chirurgických výkonech.
                      Jen jednou se někomu povedlo, při sundavání objímky z patice obrazovky myslím Lotosa (měl obrazovku jak kráva) urazit patici obrazovky i s tím zátavem, co byl z bezpečnostních důvodů zalitý tmelem v osmikolíkové oktalové patici obrazovky.
                      Nikomu se naštěstí nic nestalo, ale tipl bych si, že vedoucí praktik měl řádné blato na hřišti a sklo z obrazovky jsme uklízeli ze všech koutů dílny asi tak 3-4 dny..To byly obrazovky, které byly bez toho nutného, dvouvrstvého ochranného skla pozabíjet celou rodinu, sedící před televizí. Často k implozím docházelo i „běžně“, třeba když nějaký dement, ve vytopeném bytě a televizorem u okna, otevřel to okno ve snaze vyvětrat a venku přitom bylo třeba -10°C. Zbytek vnitřku býval zpravidla na odpis, dovedlo to zkřivit i držáky šasi, lisované z 1,3 a 1,5mm Fe plechu..

                      No prostě – z toho železobetonového, svařovaného, dvouvchodového paneláku (rozhodně nebyl ani zdaleka tak průhledný, jako v Chánově) zbyla jen velká hromada celkem drobně nadrceného železobetonu (akorát tak na základ silničního tělesa, namísto makadamu, vypadalo to nadrcené na podobnou velikost) a mezitím větší kusy panelů, které byly zřejmě nosné, nebo lépe armované. Nic podobného jsem nikdy neviděl a neumím si představit, co to udělá s plícemi, cévami, žílami a vnitřními orgány lidí, kteří by v nějakém takovém baráku ještě byli přítomni a na ten barák zaútočilo TOHLE.
                      Ta auta dopadla podobně, na ta vypálili snad jen 1-2 rakety a z těch kastlí bylo cosi, jako když zmuchláte poznámkový papír a chystáte se ho hodit do koše.
                      Je to ukrutná zbraň a já nevěřím, že by si to Rusové nepojistili proti zneužití i v případech, kdy by se dostali do nějakých prekérních situací.
                      Takže ty dva, ukrošema údajně šlohnuté TOS1A Rusům, odkazuju do říše pohádek.
                      Nemám Rusy za až takové kokoty, že by si takovou zbraň nepojistili tak, aby z toho v hilzně se zápalkou nešly vystřelit ani konzervy od kádéček, mastný hadry a půl kýblu červený vazelíny, jako to běžně ze srandy dělali tankáni vejtřaskám bigošů, když „uklízeli v tanku“ :D

                    12. servisdok
                      24.4.2022 v 15:29

                      jo to sem si chcel kdysi dávno pokusně rozbít jednoho vadnýho Trinitrona, 24″, vida různý ty flmový a seriálový záběry rozbitejch televízorů

                      tpč, zepředu to sklo minimálně palcový, bez šance, a až sem se tím perlíkem asi za půl hodiny promlátil, tak ta matrice drátků do kterejch střílelo elektronový dělo aby z toho lítaly fotony, jako pěkný, no, takovou hustou mříž sem si ani nedokázal představit

                      jistě, bylo to vyrobený o nějaký to desetiletí pozdějš, ale tady je holt vidět, jak to kapitalista ojebával, dyž tady bouchaly televízory samy od sebe, a 24″ CRTčko z kolem roku 2000 se nedá pomalu rozbít ANI PALICÍ ty kokso

                    13. Z toho, jak to popisujes, mi to ale neprijde, ze se jedna jen o shoreni kysliku. Toho mas ve vzduchu cca 20 %, zadna hitparada.

                      Domnivam se, a je to fakt jen spekulace, ze se spise jedna o detonacni vlnu vytvorenou tou horlavinou ve vzduchu. Obecne plati, ze pro spolehlive vytvoreni detonacni vlny jsou nutne nejake rozmery trhaviny, ovsem ty rozmery jsou definovane jako minimalni, ne konkretni. Dale pak je vhodne, ale ne nutne, aby casti trhaviny na sebe mechanicky navazovaly. Jenze toto plati u pevnych trhavin. Umim si predstavit, ze plynna trhavina dokaze udelat detonacni vlnu. Pokud tomu tak je, pak to skutecne semele vsechno na prach.

                      Ale jak rikam – moje spekulace, nechce se mi po tom pidit, ostatne termobarik je nekolik druhu podle pouzite horlaviny, metody rozptylu i iniciace. Netusim, jak to maji vyladene.

                    14. Coz o to, ten vojensky utok naplanovali PSG zrejme behem rybolovu na Putinove dace, ale podhoubi k nemu vzniklo davno predtim, to prece vime. Je to, jako rict, ze za blokadu Kuby byl vinen jen JFK.

                    15. JH: joaha, ony se tam ty tanky a Kalibry rozjely tak nějak samy, nebo nešťastnou nezamýšlenou nehodou, když měly ve skutečnosti jen provést cvičení. Singularita!

                      Uznávám, že v tom případě máme daleko větší problém, než dobyvačnou válku historických revizionistů.

                    16. https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/mariupol-zada-svet-z-poslednich-sil-o-pomoc-40394775

                      Jen ať je tam vocaď vyčudí, všecky bez rozdílu. Civilů tam bude imho minimum a schovávají se tam „pluky“, po kterých imho ruská armáda jde, jako po uzeném.

                    17. Dobývat to klasicky je nesmysl. Chemo/voda/nechat vyhnít https://strana.today/img/forall/u/0/0/photo_2022-04-21_11-46-55.jpg

                    18. Precerpat tam moore by asi vyslo nastejno, jako tam nahazet vybusniny. Zradla tam asi bude dost, ale nechal bych to vyhnit.

                      Otazkou je, jestli maji oblehatele obsancovany vylezovy otvory. Pokud to podzemi bylo budovany s tim, ze je to bunkr, pak to asi nedelal zadnej blbec.

              2. To heslo neznám, škoda, že jsem ho nevymyslel sám. Asi to ale bude složitější. Otázky neotázky neřeším.

            3. hupert: Cover by zejména vynechal tolik balastu a zanalyzoval by situaci, bo se ve vojenství a geopolitice vyznal. Což je něco, co chybí 80% diskutérů. Ohledně toho Švýcarska by ti taky dost asi nandal. Ale nešť už, od února pokaždé pokud sem přijdu, tak se akorát tak naseru. Kromě Mrcasíka, Shiftyho, Shane, Dachshmeistra, JH a pár ostatních to upadá do lejn, ve kterých to tady tak nikdy nebylo.
              Dám si detox, alespoň dva měsíce, ono se stejně leda hovno stane.
              Bye.

              1. No už začínám být na Covera zvědavý, když jsou si prognózou nejistí i české generálské legendy jako Andor Šándor nebo soudruh PePavel. Ten nápad rozčlenit diskutéry do družstev podle shody názoru je fajn. V lejnech by se družstva mohla koupat na střídačku.

                1. Hupert:
                  „…začínám být na Covera zvědavý…“
                  – – –
                  Mu napiš. Nebo se obrať na na slavného „lvisingra“, to je podobný kalibr…

                  :OD

                  1. V českém prostředí je pro mě kvalifikovanou autoritou v oblasti vojenství jedině hejtman Žižka. Zkusím vyvolat jeho ducha.

              2. misaka:
                „… Cover by zejména vynechal tolik balastu a zanalyzoval by situaci, bo se ve vojenství a geopolitice vyznal…“
                – – –
                To je příznak, tohle volání po c72…

                :OD

              3. misaka – nedivím se ti. Taky mě to už moc nebaví…

  2. https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/putin-uz-presedl-k-mensimu-stolu-mnohem-mensimu-40394545

    Vypada vazne skvele. Jak symptomaticke, ze nesmyslnou utocnou valku vede evidentne nemocny clovek. Nebo clovek, na kteryho za kamerou nekdo miri z pistole.

    1. … a nebo jen vidíš Meluzíny v komíně. Třeba se jenom uzdravil z chřipečky, otřepal se a nastupuje ke druhému kolu. Jak symptomatické, že český člověk přeje jinému nemoc a ohrožení na životě.

      BTW, nemíří se „z pistole“, ale „pistolí“. Ale to u takto průlomově hodnotné myšlenky jistě není podstatné.

      1. Já mu nic nepřeju, jen konstatuju v jakym stavu leze dobrovolně do televize. Samozřejmě je důležité rozpitvat gramatiku, ou jé.

        1. Porad mi prijde v lepsim stavu nez Biden. Cimz jsme pokryli vetsinu atomoveho arsenalu teto planety =) Hned jsou vsichni stastnejsi a citi se bezpecneji :D

          1. Jo, je to jedna velká paráda, co si budeme… :D

        2. To není žádná gramatika, to je prostá schopnost elementárního pochopení a nenáročného užití mateřského jazyka. Je smutné, že Tě to musí učit i kdejaký „komunistický dement“ :-)))

          1. Aby jsi se z toho neposral. Vzhledem k tomu, že tu není edit, mě opravdu nedrásá, když sem napíšu něco špatně nebo něco špatně pojmenuji.

            1. Aby ses z toho neposral“ je správně. To ví i děti na základní škole. Dokonce i bez editu :-)))

              Jinak, pro osoby s mozkem: Této neschopnosti správně používat český jazyk se říká hyperkorektnost. Dítě se ve škole naučí, že se sloveso být, konkrétně o 2. osoba jednotného čísla v přítomném čase nepíše „Si pjekný blbec“, ale „Jsi Shifty“. No a dítě si tak podvědomě, byť nesprávně zafixuje, že přidávat „j“ je gramaticky správně a „hochtschechisch“, a už tu máme „aby jsi“. Slovo „abys“ pak vzniklo v minulosti korektně, jako aoristní tvar slovesa být. Aorist (druh minulého času, který čeština dříve měla) postupně z běžného jazyka vymizel … a zbyly jen hyperkorektní, z něj nesprávně odvozené patvary slov pro duševně slabší.

              Nojo, no – a pak abyjsem se z toho neposral.

              1. Snažíš se, ale vedle. Navíc tam sám máš chyby.

  3. No sláva, už se mi stejskalo po nějaké té okupaci. Ty konvoje dragounů na D1, to nebylo ono. Napište jim ať klidně přijedou a začnou stavět tu základnu, že jsme na cizí vojska přivyklí a nemůžem bez toho bejt. Napadá mě, že spojíme příjemné s užitečným a konečně uplatníme plány architekta Kaplického na Blob, to by byla základna, panečku.

    1. Nojo, ale kdo se ma porad ucit ty jazyky… dyk ti okupanti nikdy neumeli cesky.

      1. Ne? A co mnozí Henlainovci. Po nabytí německého občanství. Do té doby byli též okupováni.

      2. Pcha! Sověti se naučili česky, než bys řekl „Sevastopol“. Bylo to nezbytně nutné kvůli byznysu.

  4. Já považuji za nutné tady mít, naopak, amerických základen co nejvíce. Co to dá.

    Vzpomínáte, jak to bylo po osmašedesátém?

    Cizích vojáků Varšavské smlouvy tu bylo, v nejlepších letech, lehce pod půl milionu. To už teď s Ukrajinci doháníme a až se začnou „scelovat rodiny“, hravě předeženeme.

    Kde tehdy byli vojáci Sovětské armády zalezlí? V kasárnách Sovětské armády. Těch kasáren bylo jak máku. Proto tu musíme mít co nejvíce amerických základen. Nostalgie se prostě nesmí šidit.

    No a máme tu zase „dočasné umístění spřátelených vojsk“. Vracím se do mládí. Možná mne zase začnou zajímat i čerstvě zralé puberťačky.

    Jako tehdy.

    1. A budeme zase smenovat odznacky. A kupovat naftu.

      1. Já jsem si nestěžoval. Na přelomu 70ek a 80ek jsem kupoval v Milovicích dvacítky kanystry CCCP benzínu i s kanystrem pod kilo. Škodovka na to jezdila, žigul na to jezdil, Barkas taky. Navíc jsem se poměrně hbitě seznámil s ruskými radiomechaniky, kteří za součástky, typu TV PAL dekódovací beruše (MBA530? možná) dodali cokoli, UHF FETy, UHF výkonové tranzistory, krystaly, SSB filtry, přesnou mechaniku a podobně … Však ona se ta doba šedého trhu zase vrátí, stačí počkat.

        1. Zejtra zrovna jedu se slzou v oku vyhodit do sberu dva prorezly 20l kanystry, co jsem mel jeste po Rusakach. Dneska uz plech stoji takovou raketu,ze nema cenu plechace kupovat. Prechazim na plast.

          Sedej trh nastartuje nejpozdeji do roka.

    2. No jo, nová, nebo stará kremrole? Falešných dilemat si i tak dokážeme sami vymyslet dost….

      1. Kadel je tu už dloooooho…

      2. komoušskej dement mu tady lidi řikali už asi před 10ti lety… tož tak :)

        1. Lidi moc ne. Pár místních debilů mi tak říkalo, to souhlasím. Ale tak už to ve společnosti chodí, není každý tou nejostřejší pastelkou v penálu.

          Debilové mne ale nevystraší. Spíše mne děsí, kolik mých tehdejších prohlášení se dodnes splnilo, ba překročilo.

          1. Tak já ti tak třeba tenkrát neříkal, v tý době jsem diskuze pouze četl, neměl sem potřebu se zapojovat. Bylo to kvůli otočkám ve tvých postojech, že by jsi něco tehdy prohlašoval si fakt nepamatuju. Články si sem napsal 3 a ty se týkaly dopravy, cyklobuzen a ekomatek.

  5. Mrdka zase vysrala literarni hovno.

    Je naprosto irelevantni jestli bude v CR zakladna nebo ne. S nejvetsi pravdepodobnosti hranicici s jistotou ne. Absolutne to nedava smysl. Zvasty o nejake zasrane zakladne taky muzou bejt zpusob jak zalizt USA do prdele nebo jim kourit pero.

    Pro to jak se bude vyvijet svet a jaky ramifikace to bude mit pro CR maj Mrdkovy pindy nulovy vyznam.

    Doporucuju shlednout napriklad tohle video:
    https://www.youtube.com/watch?v=uwd1-TRgnxk

    Co se tyce CR, kdo je nepritel? Rusaci? Brusel? USA? China? Kdo nam nejvic jebe prdel pripadne ma potencial tady neco zkurvit? Pokud jsme soucasti Zapadu, kdo je nejvetsi nepritel pro Zapad? Co by se stalo pokud by se CHina pridala k Zapadu proti RUsakum? Zacli by Rusaci vodpalovat nukes?

    Analyzovat neco co ma temer nulovy potencial se stat je k hovnu. Mrdka je vojenskej strateg na baterky.

    1. … S nejvetsi pravdepodobnosti hranicici s jistotou ne …“

      No, doufejme, doufejme. Touha po rektální stimulaci páníčků je, bohužel, u některých tuzemských pinčlů neodolatelně obsedantní.

    2. No – myslím si, že Mrcasíkovy články stojí rozhodně za přečtení. Když nic jiného, umí vytáhnout informace z různých zdrojů (a nejen to). Já jsem samosebou po životních zkušenostech v dnešní situaci silně proruský. A nějaký šílený klaun, který se dostal k moci, protože lidi na Ukrajině měli pocit, že přispěje k naplnění Minských dohod, mě fakt silně irituje. Tudíž ten kdo se tváří podobně jako Mr., že válka vznikla před dvěma měsíci a píše proukrajinsky mě irituje taky. Jako by nikdo nevnímal kolik Ukrajinců před tím zlodějským, zkorumpovaným a banditským režimem poutíkalo dlouho předtím, než vůbec došlo k připojení Krymu k Rusku. Několik z nich znám a ani jeden není proti Putinovi. Tenhle web čtu už roky. Je pravda, že jsem málokdy pocítil potřebu cokoliv dodávat. Nicméně stupňování protiruské propagandy odhaluje docela dost nakolik je člověk ještě myslící a nakolik je jen hadr ve větru. Jen dodám, že v 89 jsem byl silně protisovětský…

  6. Zrovna to bylo ve zprávách. Černochová vypadala že jim leze do prdele řádně hluboko. Nicméně, bude podepsána jakási obranná dohoda, velmi obecně formulovaná. O potenciální USA základě v ní nebude ani slovo.
    Když se tenkrát řešila možnost stavby XBR radaru v brdech, byl jsem silně proti. A to byl „jen“ radar, i když samozřejmě na jeho obsluhu by tady měli stálou posádku. Dobře si pamatuju, jak se o tom tehdy diskutovalo – příznivci říkali, že radar je jenom obranný. A že by případně chránil i ČR. Na argument že rozšiřuje USA sféru vlivu a tudíž by byl potenciální cíl úderu z Ruska říkali, že není namířen proti Rusku. Pak zase si nasrali do huby tím, že by se nám hodil v případě Ruskýho útoku. Prostě kopy hoven nepodložených ani logikou ani technikou ani stanovisky USA. Jenom póza.
    Vlastně mi to strašně připomněla situace kolem vakcinace, jenom za vojenství a mezinárodní vztahy si dosaďte medicínu.

    1. Angažovaná, přemotivová a ambiciózní blbka…asi chce převzít roli matky rodu po Alence. Spíš by se měly chytit za ruce a spolu i s tou třetí, co chtěla cosi dražit, odejít do západu slunce…

  7. Děkuji za skvělý rozbor pane Mrcasíku.
    Nevím jestli jste četl tuto knihu https://www.databazeknih.cz/knihy/nezakonne-valky-358656 velice zajímavá kronika válek

    1. Jsem poměrně dosti alergický na extrémně selektivní pojetí Studené války, takže nikoli ;-) Ať se jedná o nadržování angažmá USA v Jižní Americe – nebo naopak o totální ignorování Chruščovovy otočky k SSSR proxy válce skrze stovky „osvobozeneckých hnutí“ po celém světě.

      1. Rozhodně doporučuji tomu dát šanci. Ts kniha ukazuje především zbytečnost OSN protože v případě každého konfliktu který v knize je si s ní USA vytřely zadek.

        1. Stejně jako si s OSN teď vytřelo prdel Rusko.

          S tímhle jednostranným pohledem jděte už laskavě doprdele. To, že se sovětský sv// pardon Rusko po 89. 20 let sbíralo, z něj lepší zemi vážně v ničem nedělá.

        2. OSN neni zbytecna. To neni pravda. Je to proste jen dalsi z nastroju, u ktereho zalezi, kdo ho drzi v ruce, nic vic, nic min.

        1. Sakrys, ja jsem to zacal cist a hned prvni odstavec jsem mel dojem, ze to psal Cech o Cesku. Tyhle vzdechy, jak je zbytecny chodit qolbam a podobne, to slysim uplne vsude. V Cesku, v Nemecku… A jak mocni vsechno ridi, jaxe s vsemocnymi firmami (oligarchy) stejne bojovat neda, jak jde uroven vyuky do prdele, jak lidi podlehaji skepsi…

          No… takze Rusko zapada do Evropy uplne cele, jak vidim :-( Mozna bych to mel precist cely, ale nemam na to nejak chut.

          1. @Sysop
            jo je to dlouhé, ale jsou tam i drobné postřehy i filosofické úvahy o široké ruské duši jak od Karla Havlíčka Borovského, je fascinujíci jak po 184 letech jsou některé postřehy podobné…

            1. Trosku jsem to proskakal, ale je to takovej brek, jakobych cetl i o Ukrajine, napriklad. A verim tomu, ze by se nasla i jina mista, ruzne na Zemi. Proste dusledek brutalniho rozkradani zdroju. Bejt Cesko od Nemecka 1000 km, tak to tady vypada uplne stejne. Nase klika je, ze jsme uprostred Evropy a ne za Uralem.

              1. Tak třeba Búrové/Afrikánci se dokázali docela úspěšně zařídit i víc než 1000km od Německa…

              2. Sysop 22.4.2022 v 23:23

                Ano. Týká se to i ilustračních obrázků. Jeden z nich, ten s tramvají odzadu, dokonce mám v archivu. Rozdíly v drobných detailech by na něm pozorný divák našel, ale já ho také nepořídil v Rusku.
                Kolik čtenářů napadlo, jak pěkně by článku slušely obrázky z Šervůdu nebo zpod Hlávkova mostu?

  8. Dobrá analýza, ale americká základňa v Česku nebude na programe dňa. Je (bola) to len súkromná iniciatíva pani Černochovej, ktorou prekvapila väčšinu spolustraníkov, koaličných partnerov aj Američanov.

  9. Pani Peková vám odkazuje, aby ste sa modlili za zdravie pána Putina, lebo vás všetkých zachránil tým, že rozbombardoval ukrajinské biolaby.:-)

    1. Ať už to bylo (je), jak chce, mám-li si vybrat mezi věrohodností doktorky Pekové a upocené bandy režimových Cemperů, volba je jasná.

    2. A skutečně to říká, nebo je to nějaký pokus o vtip?

      Jinak k Pekové, ale i vládním a všem jiným odborníkům a vědcům patří jako rusutur na hrnec tento pregnantní popis druhů autority a zneužívání epistémické autority ke kecání do věcí, kterým dotyčný vůbec nerozumí, od Bocheńského:

      Jsou dva druhy autority: autorita znalce, specialisty, učenými slovy autorita „epistémická“, a autorita nadřízeného, šéfa, jíž se říká autorita „deontická“.

      V prvním případě pro mne někdo znamená autoritu tehdy a jenom tehdy, jsem-li přesvědčen, že danou oblast zná lépe než já a že říká pravdu. Epistémickou autoritou ve fyzice je pro mne například Albert Einstein, ve škole je pro žáky v hodině zeměpisu epistémic­kou autoritou učitel zeměpisu atd.

      Naproti tomu deontickou auto­ritou je pro mne někdo právě tehdy, jsem-li přesvědčen, že určitého cíle mohu dosáhnout pouze za předpokladu, že budu plnit jeho příkazy. Mistr je deontickou autoritou pro dělníky v dílně, velitel čety je deontickou autoritou pro vojáky.

      Pověrou, jež se v souvislosti s autoritou objevuje, je přesvědčení, že existují autority abych tak řekl univerzální, tj. že existují lidé, kteří jsou autoritou pro všechny oblasti. Je jasné, že tomu tak není; každý člověk je autoritou nanejvýš v nějaké vyme­zené oblasti nebo nanejvýš v několika oblastech, nikdy však ve všech. Einstein byl nepochybně autorita v oblasti fyziky, ne však v morálce, politice nebo náboženství.

      Respektování podobných univerzálních autorit je nicméně velice rozšířená pověra. Když například grémium univerzitních profesorů podepisuje nějaký po­litický manifest, děje se tak za předpokladu, že je čtenáři budou považovat za politickou autoritu, jako by jejich autorita vědců měla univerzální platnost, i když nic podobného zcela evidentně nejsou. Protože tito vážení profesoři jsou nepochybně autoritami ve věci dějin francouzské revoluce, čínské keramiky nebo počtu pravděpodobnosti, nikoli však v oblasti politiky a podobnými prohlášeními svou autoritu zneužívají.

      1. Souhlasím (např. s tou paralelou s Einsteinem), ale když mi jde o získání objektivního náhledu do věci z oblasti mikrobiologie (tedy skutečného stavu plándemie), tak mne otázky morálky, politiky či náboženství zas až tak moc nepečou. Respektuji Dr. Pekovou jako nezpochybnitelnou odbornici v oblasti mikrobiologie. S tím, že když ona prohlásí, že na území poměrně blízkého státu si jakýsi celoplanetární okupant platil vývoj vysoce nebezpečných biologických zbraní (kde a jak, to jistě, vzhledem k celoživotní odborné profilaci ví) a jiný politický šílenec mu ty hračky rozdupal, můj celkový závěr se od poděkování tomu druhému moc neliší.

        A nemusím ho zrovna milovat, či obdivovat.

        1. Kadel_II: „S tím, že když ona prohlásí, že na území poměrně blízkého státu si jakýsi celoplanetární okupant platil vývoj vysoce nebezpečných biologických zbraní (kde a jak, to jistě, vzhledem k celoživotní odborné profilaci ví)“.

          Hm, no prave s ohledem na odbornou profilaci pani doktorky, vi o tomhle tak leda velky kulovy a normalne si cinta pentli jako vsichni ostatni…

          1. Aha, takže člověk, který se celý život zabývá mikrobiologií, již z principu ví o světovém dění v mikrobiologi „leda velký kulový“.

            Jasně, děkuji za objasnění. Ten bílý čtvereček je opravdu kulatý a černý.

            1. A kolik casu stravila v tech UA laborkach? Nebo v tech spolupracujicich v USA? Tipuju, ze limitne blizko 0. To, ze jsem odbornik na mikrobiologii, ze me nedela odbornika na „vyrobu mikrobiologickych zbrani“ na Ukrajine ani nahodou… Navic pani doktorka je odbornik na urovni pokrocileho mikrobio laboranta a jen se veze na vlne „popularity“, kterou ziskala svym vystupovanim proti „establismentu“ v dobe nejvyssi covidhysterie.

              Kontrolni otazka c.1: kolik mame v Cesku spolecnych vyzkummnych projektu s USA (at NSF, DOD, US Navy apod.)? Kontrolni otazka c.2: nechame se preventivne vybombardovat, protoze se v nich urcite vyrabi WMD, protoze USA? Svata prostato…

              1. To s tebou Jen nebo shifty nebudou souhlasit, ti tvrdili, že do těch UA laboratoří jezdil celý svět jak na erasmus.

                1. @starter25
                  tak jiná věc by byla, kdyby madam tvrdila, že tam byla osobně, že?
                  Jinak je to v levelu, že já zase slyšel, že ona ve své labině sekvenovala virus čínské chřipky tak, aby zahladila stopy po jeho netopýřím původu a pak se s tím exhibovala v médiích, že je uměle vytvořený…

                  1. Pokud vim, tak rikala, ze se ‚s kolegy v Evrope znaji‘, takze cert vi, na jake vedecke seanci kde se s kym videla.

                    Takhle… odbornik na ty maly potvory to bezpochyby bude, ale jina vec je, jeji vlastni boj s narcismem. Ten prohrava od pocatku. Uvidela kameru a jeji sebevedomi ji vystrelilo do role spasitele. Docela skoda, rekl bych.

                    1. Takze co vi Pekova o vojenskych laboratorich, ktere si mocenske skupiny po ruznu predavaji uz 40 let?
                      No ze se ptam, jen kyblink, rozjebavani a odvadeni od tematu. Samozrejme, ze o vojenskych zarizenich nevi naprosto nic a cituje jen nejake svoje zdroje. A v tomto pripade dost nevalne.

                  2. Dachsmeister: Všude musíš být osobně, abys mohl něco tvrdit…
                    Taky Dachsmeister: Já zase slyšel…

                    Budu se opakovat pánové. Čtete to vůbec po sobě:)?

                    1. @starter25
                      já jo a dělám si z Vás prdel, neb mé já jsem zase slyšel má stejnou hodnotu jako kecy paní Soni.

                  3. Dachsmeister 22.4.2022 v 16:50

                    Ona ale použila čínskou sekvenci k vytvoření vlastní testovací metodiky, ne?
                    I kdyby byl virus uměle vytvořen, nebyl by poskládán z jednotlivých aminokyselin, ale vznikl by modifikací viru stávajícího – nepopsal to tehdy Jan Mrcasik dosti podrobně?

                2. To jsem tvrdil kde a kdy?

                  1. @shifty
                    však Ty se přiznáš! ;-)
                    Jim se nakonec každej přiznal!
                    Len súdruh Husák nie…

                  2. No byl to jeden z vás, proto je tam to „nebo“. Jedete stejnou lajnu tak si nepamatuju, který z vás dvou to byl.

                    1. @starter25
                      jeden za 18, druhý za 20 bez dvou a byl to ten třetí…:-D

                    2. Dostal mě :)

                3. „Celej svět“ ne, ale řada vědců včetně Ruska ano.

                  Tady máte hoši, už to tu bylo třikrát, tak nemá cenu se psát s něčím novým.

                  Jednalo se o staré virologické laborky ze sovětské éry:
                  https://kubac.jecool.net/petr-kubac.blog.cz/2004/covid-19-versus-vnukovo-32.html
                  jimž američani programem Biological Threat Reduction Programme:
                  https://ua.usembassy.gov/embassy/kyiv/sections-offices/defense-threat-reduction-office/biological-threat-reduction-program/
                  Zaplatili přesun do nových budov úrovně BSL-3, namísto aby si to šmudlali v sovětsky nezabezpečených barabiznách. A uplatili UA mikrobiology, aby měli práci a nenechali se najmout Severní Koreou apod.

                  Není a nikdy na tom nebylo nic tajného. Pořádají se tam prohlídky, inspekce, jedna z těch Američany postavených laborek už 8 let patří separátům v Luhansku, centrum celého programu sídlilo mnoho let v Moskvě!
                  Viz https://echoprime.cz/a/SVpDm/laboratore-na-ukrajine-a-opakovana-ruska-lez

                  Je zveřejněn kompletní seznam těch laboratoří včetně kontraktorů a vedení:
                  https://ua.usembassy.gov/embassy/kyiv/sections-offices/defense-threat-reduction-office/biological-threat-reduction-program/ „Fact sheets“ vpravo. Například zde ckarhkovská:
                  https://ua.usembassy.gov/wp-content/uploads/sites/151/130131-Kharkiv-DL-Fact-Sheet.pdf
                  Nebo zde luhanská veterinární, kterou už 8 let mají ve svých prackách separáti:
                  https://ua.usembassy.gov/wp-content/uploads/sites/151/130131-Luhansk-RDVL-Fact-sheet.pdf

                  Rusko obviňuje USA, že tam určitě dělají biologické zbraně, už 14 let – navzdory tomu, že tam sami udělali inspekce a navzdory tomu, že v některých těch Američany placených laboratořích dokonce ruští výzkumníci sami pracovali:
                  https://www.codastory.com/disinformation/does-the-us-have-a-secret-germ-warfare-lab-on-russias-doorstep/
                  Tentýž link uvádí i jaké viry mají ty virové trezory těch laborek. Akorát že to všechno pochází už ze sovětské éry. A my to máme také.

                  Dokonce do té agitky hodili vidle i ruští biovědci, kteří to dobře znali, a potvrdili že se tam žádné biozbraně nedělaly a o co jde: https://theintercept.com/2022/03/17/russia-ukraine-bioweapons-misinformation/

                  No a konečně kdyby chtěl někdo argumentovat Bidenovým laptopem, tak
                  dále https://echoprime.cz/a/Sk6Nb/jeste-jednou-k-americkym-biolaboratorim-na-ukrajine
                  Ten prokazuje naopak to, že po Majdanu americká vláda na nějakou dobu zařízla financování těch laboratoří a ty si hledaly nové zdroje z privátního sektoru.

                  1. Hele profetoval ten prominentni spracek ten laptop nebo ho promrdal? Se ví proč odvolali Ukáčka to štouru co vrtal do Burismy? Nebo je ten pro***** laptop fejkňuvz?

              2. Přidal bych: kolik je v Česku biolaboratoří BSL-3 nebo BSL-4, tzn. stejných jako těch na Ukrajině, o kterých Rusko a Peková dovozují, že když je to BSL-3/4, tak je to na výrobu biologických zbraní?

              3. A nenapadlo tě, že všecky tyhle laborky s podobným zaměřením, mezi sebou čile komunikují?

          2. @Chramostejl
            já to proletěl ty bláboly neb jsem pro JM (aspoň malá pomoc za to co prosurfuje on pro mně) hledal tu pasáž a ta bába je zjevně tzv. fachidiotkou exhibicionistkou.
            Navíc některé její věštby z oboru její celoživotní profilace příliš nevyšly, nemýlím-li se?

            1. Nemýlíš. Navíc to bylo přímo z jejího oboru, o bývalých vojenských sovětských chemických laboratořích na území Ukrainy ví Peková samozřejmě naprostý kulový hovno.

            2. To mas jako s Nostradamem – je to otazka vykladu. Ona napriklad rekla, ze nCOV-19 do vanoc vymizi. Pravda sice byla, ze do vanoc vymizela mutace alfa, ale tak to asi siroke masy nepochopily. To byl ovsem jeji problem, ze na pocatku sice rekla, ze jde o koronaviry, tedy bude to nekonecne mutovat, ale lidem se to musi sdelovat po lopate.

              Takze na ty jeji vestby clovek bud musi bejt studovanej mikrobiolog, nebo mit vykladovej slovnik.

              1. a řekla vona do kerejch vánocůch? :o)

              2. Sysop 22.4.2022 v 18:19

                Poznámka:
                Mudr.Peková vycházela nejspíš ze svého objevu, že předmětný virus byl vyroben uměle a měl by mít tedy omezenou životnost. Jiní vědci tvrdili (odkazoval jsem tehdy na zprávu z Ústavu pro výzkum obratlovců ČSAV), že virus je původu přírodního a vyvolává nemoc patřící mezi zoonózy a vymýtit tady nejde a není ani pravděpodobné, že by vymizel. Jan Mrcasík o tom též „něco“, tedy hodně textů s odkazy, napsal.
                Veškerou koronavirovou osvětovou činnost paní doktorky je nutno chápat z hlediska jejího základního omylu.
                Přírodní původ viru nevylučuje „vědeckou“ manipulaci s ním.

            3. @Dachsmeistr
              Já myslel, že fachidiotismus je neschopnost přesahu za hranici vlastního profesního zaměření, pro MUDr. Pekovou byl snad nějakou vyhláškou definovaný opačný význam toho slova? To, že vědec v práci a životě přemýšlí o možných dopadech výzkumu, pozitivních i negativních a neignoruje morálku a svědomí, fachidiotismus není a bez nich je vědec jen obyčejný biorobot.

              1. @Hupert
                Sorry jako, ale ta bába fachidiotkou je, nedokážu posoudit nakolik rozumí svému oboru, zřejmě docela dost, ale ten zbytek to jsou takové kydy, že mlčeti zlato.
                Když se objevila na začátku čínské chřipky, tvrdila zajímavé věci, ale s každým dalším vystoupením mi byla podezřelá.
                Já mám v práci kolegu, svělý odborník (fachidiot) na auta a jejich opravy, ovšem jakékoliv jeho názory na cokoliv mimo tento obor jsou úplné pičoviny.
                Pro mě fachidiot.
                Namátkou.
                Vína co nemají korek jsou špatná.
                Jídla v kantýně jsou všechny hnusná.
                Lidé bez tetování jsou divní.
                Všichni Němci jsou blbci.
                Všichni co jezdí do Chorvatska jsou blbci.
                Norsko je super země co nemá žádnou chybu.
                Okamura taky nemá žádnou chybu.
                Děti jsou k ničemu.
                Atd., atp.

                1. Mám obavu, že nedosáhnete-li ve svých vyjádřeních větší uměřenosti, propadnete roštem do podobného septiku, kam posíláte paní Pekovou, a to přestože si směskou uvedených příkladů trochu zmenšujete oka jeho mřížky.

                2. Mam obavu ze jsi peknej curak.

                  Tezko rict nakolik jsou kohokoli vyroky mimo ohledne jakehokoli tematu, ale co si jako ty curaku predstavujes? Ze vsichni lidi se te ty curaku pujdou uctive zeptat jestli to co chteji rict nejsou „takove kydy“ abys jim ty curaku odsouhlasil jestli to smeji vyjadrit?

                  Nasrat, curaku. Zaraz si to „mlceti zlato“ do prdele.

                  At si kazdej zvani co chce. Klidne muzes komukoli cokoli vyvratit, ale nikomu ty cenzorska mrdko nezavirej hubu!

                  1. A to já mám zase pocit, že u tebe je čurák každý, kdo s tebou bezvýhradně nesouhlasí.
                    Pár takových trolů už tu bylo, ale zjistili, co zjistili a odjebali sa odtialto.
                    Máš kurva nutkavou potřebu být v opozici vůči celému osazenstvu?
                    A proč vlastně?

                    1. Když si odmyslíš permanenci opozice a čuráky, zjistíš možná, že kromě svérázné komunikace mívá Jacq i smysluplné, byť nebezpečně vlastní názory.

                    2. Na tvoje pocity sere pes servismloku. S tema se muzes sverovat svemu psychologovi nebo psychiatrovi.

                      Pravda je takova ze ja naopak vitam lidi kteri se mnou nesouhlasi protoze s nimi muzu polemizovat a tribit si svoje nazory, informace, videni sveta.

                      Na to kdo se vodkuk odjebal seru. Ty se klidne vodjebej odkud chces, je to tvuj prerogative. Do toho jestli se ja odnekud vodjebu je ti hovno.

                  2. Zajímalo by mě, nakolik rozdílný vliv má tvůj a můj způsob sdělení víry, že svoboda nemá končit hranicí vlastního vidění světa, ale že je nutná a prospěšná i v pásmu možného pochopení a tolerance za ní. Z vyhodnocení bych vyloučil míru sebeuspokojení a radost z vykecání se a to, že skončíš dříve v ignore.

                    1. Lidi maji ruzny videni sveta. Osobne povazuju za validni takovy videni sveta ktery je dukladne podlozeny a ktery je vnitrne argumentacne obhajitelny. Nezajima me videni sveta zalozeny na dojmech, pocitech, vymytym mozku, responzi na najeky sracky ktery si dana osoba necha nasypat do hlavy.

                    2. Vidění světa může být asi i při shodných výchozích vnějších zdrojích (informacích či faktech) u různých pozorovatelů odlišné. Vždy jde jen o interpretaci a stejně jak odlišná je schopnost vnímat realitu různě citlivými smysly, podobně se i do interpretace promítnou různé schopnosti či kvality pozorovatele, přičemž závěry mohou nabývat s nějakou pravděpodobností různých stavů. Prý Schrödinger nebo Heisenberg

                    3. by to mohli trochu objasnit.

                3. Viděl jsem teď minutu z Moravcova pořadu na ČT a Jourová s Fischerem jistě už brzy splní přání všem, co chtějí ostatním zavřít nevymáchanou dezinformační hubu. Dál jsem to neviděl, asi jsem chyt z displeje novou nerespirační variantu covidu a musel jsem se vyblít.

                  1. Jestli jsem se nepřehlídnul na jednom sračkometu, tak těch .cz domén, které NIC odstavili, je ke včerejšímu dni 760.
                    Sedmsetšedesát webů, pár jich tam bylo uvedeno a spíš to vypadalo na blogísky, než na weby tohoto formátu.
                    Postřehli jste to někdo taky? Vyjadřoval se tam k tomu Kartous a Vrábel – oba přesně uzrálí na šikovnou zeď a dvě staré matrace.

                    1. Buď opatrnej, ten druhej ve 13:56:02 sémanticky analyzoval tvůj komentář a místo s matrací si s tebou chce vyměnit.

                    2. Väčšina tých domén ale bola odstavená kvôli „nesprávnym údajom držiteľa“, tých blokovaní „dezinfo webov“ je len zopár, viď:

                      https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/sdruzeni-cz.nic-zacalo-zverejnovat-seznam-jmen-domen-ktere-vyradilo-z-dns#71

                    3. Dřív to nevadilo?

                    4. https://www.nic.cz/page/4310/aktualne-administrativne-vyrazene-domeny/

                      aeronet.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      ceskobezcenzury.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      czechfreepress.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      exanpro.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      protiproud.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      prvnizpravy.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      skrytapravda.cz dle článku 17 Pravidel registrace 25.2.2022
                      voxpopuliblog.cz dle článku 17 Pravidel registrace

                      Pouze tyhle jsou ty dezinfo weby.

                4. Vína co nemají korek jsou …. vypitá.

                  1. Zasadne nekupuju vina, co nemaji spunt. Jak vidim sroubovaci uzaver… nezajem.

                    1. …nejde o kvalitu vina, jde o pristup vyrobce. To je, jako pivo v PETce.

                      A to vubec neresim, jak mne sere kurveni etiket a krcku debilnima celnima kolkama. Stat se mi do oci chcechta, kolik mne zkasnul.

                    2. I korkový špunty se nahrazují plastem, nebo z čeho to je.

              2. MUDr. Peková byla na počátku jediná, která lidem „po lopatě“ vysvětlovala, oč se vlastně jedná a že nemusí panikařit. Tím si vysloužila tvrdý a doživotní ban od sračkometů, nicméně když jsem ji poslouchal třeba u Martiny Kociánové, tak tam byla pohromadě s MUDr. Turánkem a mluvili oba naprosto narovinu a tak, že by to pochopil i Lojza. Mimochodem – existuje ten YT kanál M. Kociánové ještě?
                Jmenoval se tuším Svobodné Universum a hosty tam byli kromě MUDr. Turánka i MUDr. Beran a tuším i Urza a D. Landa.
                Ten kanál mi byl sympatický tím, že MK se nesnažila své hosty „dokopat“ do nějaké pozice či názoru, prostě se jen ptala, jako by se ptal jen trochu málo poučenější člověk, který pracuje s médii. A mně se zdá, že MK je ten typ moderátorky, který si nestihl osvojit všecky ty svinské zlozvyky, co mají lidi ve sračkometech.

                  1. Když nevíme, co všecko jí smazali…Mám M. Kociánovou rád.
                    Kromě toho, že je to pěkná baba, tak má neskutečně sexy hlas a umí s ním pracovat :D Tedy s tím hlasem.

                    1. Dobrý den vespolek. Nejsem si jistý, ale mám pocit,že Svobodné Universum je na TYTRUBCE blokováno, minimálně vkládání nových příspěvků a tak si dovolím přidat odkaz na nové umístění.
                      https://odysee.com/@RadioUniversum:c

                1. Snad bych ještě dodal, že to sice bylo odvážné a ona má ze své pozice dobré ponětí o tom, jak se to bude šířit, příp. mutovat, ale do těch předpovědí se pouštět neměla.

                  Toto jediné mi u MUDr. Pekové trochu vadilo, ale exhibicionistkou bych ji rozhodně nenazýval.
                  Kdo viděl např. rozhovor/výpověď RNDr. Turánka (v předchozím postu jsem se v tom titulu spletl), tak nezaujatý člověk nutně musel nabýt dojmu, že ten člověk předpovídá virový konec civilizace.
                  V kombinaci s tím, jak se tvářil, s profilem jeho tváře, tónem hlasu a váhavými odpověďmi na docela jedovaté otázky „Svědomí národa“, to nutně takto muselo vypadat.
                  Opak je pravdou, u Martiny Kociánové už byl podstatně uvolněnější a jak zněly otázky jinak, tak zněly i odpovědi.
                  Tihle tři, teď s omluvou vynechám tituly – Beran, Turánek a Peková měli dostat čtvrtmiliónové platy, nějaké dohody o provedení konkrétních prací na MZD – a Flégr, Kubek, Vojtěch, Prymula, Arenberger a všichni jim podobní – i to stávající „nižší“ osazenstvo MZD, plus Hamáček, mělo štandopéde odfrčet autobusem s fialovým pruhem a zamířit třeba do Ruzyně či jinam, kde se vyskytuje podobná koncentrace zmrdů.

                  1. Do háje servisdoku, takhle přeci nemůžeme zvítězit, když proti poctivým poštveš národ návrhem platů a z lumpů mu uděláš mučedníky. Většina lidí totiž stále nepochopila, že víc mrtvých měl na svědomí vládou a médii živený strašák v jejich hlavě než sám covid. To, jestli jsme v ČR podle dopadu Covidu 6. nejhorší na světě v medicíně anebo ve statistce, nechť si každý rozhodne sám. To, že dle statistik vypadá jako ostrov zdraví v Evropě Lukašenkova totalitní říše, je asi fejk. Nebo že by za tím fakt byla kvalita vodky?

      2. A kdo je henta profesionální autorita v oblasti morálky a náboženství například? Absolventi filosofické fakulty?
        Jestli ono to nebude v praxi tak, že autorita v nějaké aplikované oblasti má lepší předpoklady pindat i do celospolečenských témat – akademické morálno má, dosáhl v nějaké aplikované oblasti vrcholu, takže to není nikdy nepracující teoretik, a má společenskou prestiž, která umožňuje říkat i nepopulární názory, za které by běžný smrtelník pykal.

        1. @starter25
          nejste Vy nakonec Drahošovec?

          1. Co to je ten Drahošovec?

            1. Kandidát Drahoš proslul výrokem „Nevím, na to nemám názor, budu se muset zeptat odborníků.“

              1. Díky za vysvětlení. Drahošovec nejsem. A není mi zcela jasné jak to Dachsmeister z mého příspěvku vyvodil, který směřuje právě opačným směrem.

                1. @starter25
                  z tohoto výroku:
                  Jestli ono to nebude v praxi tak, že autorita v nějaké aplikované oblasti má lepší předpoklady pindat i do celospolečenských témat – akademické morálno má, dosáhl v nějaké aplikované oblasti vrcholu, takže to není nikdy nepracující teoretik, a má společenskou prestiž, která umožňuje říkat i nepopulární názory, za které by běžný smrtelník pykal.
                  Já v tom králíkovraha s falešnými brejlemi z Apple city prostě poznávám. ;-)

                  1. Nebude to spíš tak, že jedna ženská překonala strach a postavila se veřejně napřed proti covidovým a očkovacím podvodům a když už je v tom mlejně, řekne i další, co si možná myslí i leckdo další? Já v jejích vyjádřeních neshledávám nic nemorálního. Obdivuji její statečnost a možná by měli i válečníci, co pindají v diskusích a venku se bojí špitnout. Ostatně, kdo co tu ví o odbornosti a dalších aktivitách MUDr. Pekové? Hodnotit ji stylem nepřejících pubertálních školaček, viz někteří výše, není ani dospělé, natož chlapské.

                    1. Fuj chlapské, co jsem to udělal, teď mě genderisti zlynčujou.

                    2. O vojenských chemických laboratořích, původem ze sovětské éry paní Peková neví nic.

                      O Covidu měla vědět hodně, to byl přímo její obor a přesto se tak trošku sekla, asi o dva roky.

                      Je to sympatická ženská, to se o ní dá říct, ale bývá dost mimo.

                    3. Mimo? Jako já, ty nebo 99,9% lidí kolem? Tož pak ať za nás mluví jenom vůdce.

                    4. Pekova je konvencni virophile. Zamilovana do viru, neschopna videt ze virophilie (virologie) je sarlatanstvi na urovni rozbijeni atomu z Cisaruv Pekar.

                      Nedavno byla v Fuellmichove Grand Jury a tam pindala uplne z cesty – a to i z pozice jeji vlatsni „vjedy“ (virophilie).

                      Jako clovek urcite ma koule a to jak se k vecem postavila je celkem obdivuhodne. Ohledne virusu bych jeji mekty bral with a big pinch of salt.

                    5. shifty 23.4.2022 v 9:36

                      Ne, Covid nebyl její obor a sympatická není (i když to je samozřejmě věc vkusu).

                    6. Ty taky nejses sympatickej ygnore, neuspesny zadateli o clenstvi v KSC. You come across as a bolshevik cunt, a total fucking asshole. Tak se z Pekovy neposer.

                    7. Je pěkné sledovat ty hysterické reakce, jen tak dál bobánku :) Je vidět, že jsi frajer a nad věcí :)

                    8. Ygorek –

                      Rozhodně měla ke covidu a predikcím ohledně něj milionkrát blíž než k vojenským laboratořím na Ukraině. A mě nesympatická není. Už jenom svojí odvahou vystupovat proti establishmentu. Ale v tomhle je naprosto mimo, to už se takovým zapáleným bojovníkům stává..

                    9. shifty 24.4.2022 v 12:55

                      K covidu měla blíž než k vojenským laboratořím na Ukrajině? Souhlasím, o tom není třeba diskutovat. Totéž se dá konstatovat třeba i o mně.
                      Podle profesního životopisu o virologii něco ví, byla jedním z předmětů studia, o epidemiologii ví ještě méně.
                      Jak píši, sympatická mi není, nepopírám však, že je mediálně velmi, velmi „zručná“.

                    10. Když zvažuji možné dopady sdělení paní Pekové, jsem přesvědčený, že na rozdíl od MSM preferovaných vědátorů, kteří děsili a kdo ví, zda potažmo i nedovedli některé občany až k smrti, její vyjádření to způsobit nemohou. No, infarkt nebo pepku u cholerického oponenta anebo nenávistníka nelze ale vyloučit nikdy.

                  2. No diskutujeme obecně o tom jaké předpoklady mají různí odborníci pro vyjadřování se ke společenským tématům. Nikoliv o tom, zda-li je kandidát nebo kdokoliv jiný potřebuje ke svému rozhodování či nikoliv. Tak právě mi není moc jasné jak sis do mě naprojektoval kandidáta.

              2. „Kandidát Drahoš proslul výrokem „Nevím, na to nemám názor, budu se muset zeptat odborníků.““

                Mne je oveľa viac sympatickejší človek, ktorý prizná, že sa v nejakej problematike neorientuje a nechá si poradiť, ako človek, ktorý sám seba považuje za odborníka na všetko a pritom tliachá dve na tri – viď ožratý vševedko Zeman.:-)

                1. Je rozdíl mezi tím, když někdo nerozumí technickému problému a tím, když nemá názor na nic, protože se bojí, že by tím mohl někomu šlápnout na bebíčko.
                  https://denikreferendum.cz/clanek/27309-matrjoska-jmenem-jiri-drahos

                2. A stejně jsme ho zvolili a i ten druhý mandát doklepe :-)

Napsat komentář

D-FENS © 2017