Americká základna v ČR nemá racionální smysl a nechrání proti Rusku, protože vše už řeší NATO SIP. Základnisté nerozumí právu ani americké bezpečnostní politice. - zpět na článek

Počet komentářů: 547

  1. Vzhledem k tomu, že na otázku „chtějí USA základnu v ČR?“ je odpověď „ne“, tak je asi celkem zbytečné řešit, k jakému účelu by ta základna mohla sloužit, nebo zda ji obyvatelé či politici v ČR chtějí nebo nechtějí.

    1. Zkuste nejdříve ten článek přečíst. Pokud někdo vysloveně chce US. základnu, tak mu ji USA rády de-facto pronajmou za politické, vojenskoprůmyslové a finanční protiplnění:

      https://dfens-cz.com/americka-zakladna-v-cr-nema-racionalni-smysl-a-nechrani-proti-rusku-vsechno-uz-resi-nato-sip-zakladniste-nerozumi-pravu-ani-americke-bezpecnostni-politice/#1-zakladny-pronajimane-od-poskytovatele-bezpecnosti

      1. Můj článek byl motivován primárně tím, že si si živě dovedu představit, že naše vláda by byla schopná a ochotná si u Američanů tu základnu pronajmout na úkor financování naší armády, a ještě se poplácat po zádech jakou tím dělají „službu západní orientaci“ nebo tak něco.

        Viz proklamace Payneho, Černochové – a koneckonců i Fialova reakce se dá číst jako „teď asi ne, ale do budoucna to nevylučuji“.

        A novináři k tomu vládu opakovaně vyzývají a vysloveně za to lobbují. Což je ignorantský nesmysl.

        1. Aha, tak já měl za to, že Fiala a spol. spíše věří, že oni teď nabídnou Amíkům, že velkoryse souhlasí se základnou, a jsou třeba i ochotni pro ni darovat něhjak pěkný prostor (např. u Ostravy nějaký bordel plný strusky) věříc, že Amíci zahýkají nadšením, a okamžitě začnou budovat za svoje.

          1. Prijde mi to byt pitomost. Od Ruska uz jsme, na rozdil od ostatnich zemi, pomerne daleko, jako transportni zeme fungujeme dobre, tak k cemu U.S. zakladna? Vlhkej sen soudruzky Cernochove, tak maximalne.

            1. Na druhou stranu, soudružka Černochová konzistentně podporovala a podporuje soukromé držitele zbraní. Jedna z mála pozitivních věcí v tomhle bordelu, že snad nebudou mít čas a náladu nám flinty zakazovat.

              1. Ano, Černochová měla sympatické názory v řadě věcí, nejen v civilním držení zbraní. A dokázala jít i proti progresivnímu proudu.

                Zlí jazykové tvrdí, že její válečné vystupování je dané tím, že je to žencká a začala to prostě všechno brát srdíčkem přes emoce. Válku a teď i základnu. Ale to jsou jen hnusné sexistické pomluvy…

                1. Tak to ja, kdybych si mel vybrat, jestli krochny, nebo zakladnu, tak radeji zadnou zakladnu a ozelim ty krochny. A to je mam kurva rad.

                  Jsem rad, ze byli odpakovani Nemci, jsem rad, ze se odpakovali Rusaci a Amiky tady taky nechci.

                  1. Tedy Sysope, to je to nejhorší, co jste mohl pulikovat. Žel nejen Vy sám. „oželím krochny“. Proč je tak snadné ustupovat drzému svinstvu a drzosti. Toto nikdy nepochopím. A ještě v podstatě téměř dobrovolně. Pak to tady tak vypadá. Progresivní pokrokový bordel neschopných ňoumů. A já Vás měl za ctihodné pevného občana ;-).

                    1. Rikam – kdybych si musel vybrat. Samozrejme je lepsi win-win :-)

                    2. Btw, ja jsem pan v letech, mam rodinu, nejsem uz typ na fangle a podpalovani aut. Mladej a neklidnej jsem byl jeste za Husaka, vyblbnul jsem se dost a nastesti (kupodivu), jsem to ustal beze sramu jak na dusi, tak na kadrovem profilu.

                      Jina vec ovsem je, co bych delal, kdyby fakt slo z tlustyho do tenkyho a nekdo mi dost razantne sahnul na moje jistoty (pochopitelne, nasi, ani vladni curaci nejsou blbi a budou salam krajet po hodne tenkych koleckach…). Ja jsem zastance guerilloveho stylu, nikdy neutocit zepredu a delat to, co nepritel absolutne neceka. A na to nepotrebuju ty krochny ;-)

                    3. …vladni EVROPSTI curaci… chtel jsem napsat. Sorry jako.

                    4. Je pravda, že hlídku je možno „neutralizovat“ lukem či kyjem a krochnu si přivlastnit.

                  2. Zakladna nebude. Neplacte, sami jste si to zavinili. A za trest odpoledne odevzdam vsechny zbrane. Tak jsi to myslel? Opravdu?

                    1. Ne.

                      Kdyby mi nekdo dal na vyber, jestli se mam vzdat zbrani za cenu toho, ze tady Amici nebudou smrdet. Taxem to myslel.

                    2. Tak ona nastesti nebude tak jako tak. Aspon ti amici maji vic rozumu nez nase soldateska. Takze Sofiina volba se odklada.

                    3. Ja vim.

            2. Souhlasím se vším kromě toho, že jsme od Ruska poměrně daleko. Zase tak daleko nejsme, pokud „stačí“ útok na Ukrajinu, a najednou tu Ukrajinštinu slyšíš všude. Nedej bože, pokud by Ukrajina nevydržela, tak už to máš „jen“ přes Slovensko. To už by mezi nimi a námi zůstalo v podstatě jedno letadlo s jedním pilotem.

              1. Tady jde o smysl. To, co se u nas omila o rozsireni ruske rise a podobne pindy, jsou jen stimul pro to, aby Evropa nakracela do co nejhlubsi prdele.

                Ja si myslim, ze Rus naopak dela dve veci paralelne – resi si problem s NATO na Ukrajine a dela divadlo pro svoje divaky. Cina, Indie, Arabove…

                Jeste budeme hodne brecet. Rus sere na nejake Cesko.

                1. jenze Karkulka je ve valce a uz vidi ruske hordy ve svem obyvaku, to racionalne nevysvetlis

                2. Už toho „NATO“ nech, Sysope, Rusko jednoznačně prokázalo, že mu na Ukrajině o žádné NATO nejde a nikdy nešlo, což prokázali jednak svými skutky – a jednak dnešním oficiálním prohlášením Ministerstva Obrany RF.

                  „Obavy z doletu NATO do Moskvy“ se týkají nejsevernějšího bodu žitomyrské oblasti, odkud je to do Moskvy o 140km blíže než z Litvy. Ale co dělá Rus?

                  Zaprvé zabírá území na Donbase a v Záporožské a Chersonské oblasti – na přesně opačné straně Ukrajiny.
                  Zadruhé prohlásil, že cílem operace je zabrat celý východ a jih Ukrajiny až po Moldávii a mimo to ukrást „životně důležitou ukrajinskou ekonomiku“. Viz
                  https://lenta.ru/news/2022/04/22/zadd/
                  https://www.interfax.ru/world/837353
                  „обеспечить воздействовать на жизненно важные объекты украинской экономики“
                  „обеспечить сухопутный коридор в Крым“
                  „обеспечить Контроль над югом Украины – это еще один выход в Приднестровье“

                  Proti NATO se vážně nebrání tím, že koho můžeš nejdříve svou agresí a výhrůžkami naženeš NATO přímo do náručí – a potom se tvoje armáda vypraví zabrat území tak, aby se posunula co nejblíže k NATO.

                  Poté, co se dnes Rusové takto odkopali, už by kecům o NATO mohl věřit jen úplný blbec. Prostě přiznali, že jdou zabrat ukrajinský vojenský průmysl a své revizionistické ideologické nároky na „Malorusko“ a „Novorusko“. Žádné NATO, žádná denacifikace, dobyvačná válka o území a průmysl. Tečka.

                  1. Ja vim, cetl jsem to, ale porad mi to nevyvraci to, ze Rus nechce NATO za plotem. Ze chce ukrast tu pudu, kde ma zasobovani Krymu, tomu se nelze divit. Ukri by to tam zase zasperovali. Logicky. Takze Rus zase ze svoji logiky dela tohle. Jo, je to spatny. Ale jak vime – dela urcuji, co je spravne. To plati po celem svete.

                    Zeby treba rozflakany Azovstal byl pro Rusy takove terno… no, nevim, nejsem ekonom, neumim posoudit. A toto je uz asi tak treti prohlaseni Kremlu za posledni 2 mesice. Dva tydny pred napadenim Ukrajiny Kreml jasne deklaroval, ze NATO na Ukrajine nechce.

                    Ze se mezitim plany meni podle situace na bojisti, to je snad normalni, nebo ne? My jsme prece taky bojovali za Prahu u Kabulu a prinesli jsme jim tam Trvalou sovobodu. Mame porad ten stejnej plan?

                    1. Ano, a koridor do Podněsteří? Natáhnout se 111km od hranic NATO pomůže „proti ohrožení NATO a „proti rozšiřování NATO“ jak přesně?

                      Ne. Tohle není „kvůli NATO“, protože ta banda kokotů naopak dělá systematicky úplně všechno naopak tak:
                      – aby se NATO oni sami svou armádou přiblížili co nejblíže,
                      – aby do NATO vstoupil každý kdo v něm nebyl – Finsko asi vstupuje za měsíc,
                      – aby do NATO pustili i ty státy, které by předtím Francie a Německo 100% vetovali – Ukrajinu, Moldávii…
                      – aby se Evropa remilitarizovala a celá spojila proti Rusku
                      – aby strašení Polska, že jako další na řadě Rusové budou chtít pozemní koridor do Kaliningradu přes Suwalki je reálné

                      Pokud by Rusům skuečně šlo o „hrozbu NATO“, dělají všechno přesně naopak než je v jejich zájmu. Skutečně považuješ Putina a ruské vedené za takové idioty, aby jim tohle nedošlo? Sorryjako, těch věcí je příliš. Zvláště „koridor do Podněsteří“, který je 100% provokace a ničím neospravedlnitelná.

                      Když prostě Putin dělá úplně všechno proto, aby byl „ohrožen NATO“ více – aby anektoval území blíže hranicím NATO, aby nahnal do NATO nečlenské státy, aby remilitarizoval Evropu atd., a to všechno JEN kvůli územním ziskům jako je ta Oděsa… S takovou teď už prostě není pochyb, že „ohrožení NATO“ byla celou dobu jen velmi debilní záminka.

                      Existují už jen poslední dvě vysvětlení:
                      1) celou dobu šlo o územní rozšíření ruského impéria do jeho „historických hranic“, protože to má PutNapoleonek jako svůj životní odkaz
                      2) Putin cíleně chce vyprovokovat třetí světovou Rusko proti NATO, protože si PutChruščov myslí, že v Jamantau má vyšší šanci přežít než všichni ostatní

                    2. Inu, podle mne nejde hlavne o to, aby NATO nebylo u ruske hranice, ale aby NATO bylo co nejdale od Mosqy. Kazda minuta letu a mozna reakce na ni dobra, rekl bych.

                      Ja co nechci je, hodnotit Rusko nasim pohledem. Je to hodne zavadejici a muze to vest k velkemu diveni. Podobne nemuzu hodnotit treba Cinu. Koneckoncu i ti Nemci maji mnohdy mysleni, ktere mne prekvapi. Takze netvrdim, ze nemas pravdu, mas jeden z moznych pohledu. Napriklad to vyprovokovani treti svetove proti NATO mi prijde byt hloupe i na skrcka Putina. On vi, ze jedine, cim drzi balanc, je jadro. Jinak je vyrazne slabsi, nez NATO. A do valky proti NATO nema zadneho velkeho spojence. A Rusko, ktere drzi pohromade spis setrvacnosti, jeste rozsirovat o krvave vybojovana uzemi jen pro zvetseni rise?

                      No, uvidime. Ja myslim, ze Ukrajina bude vyresena letos. Jakymkoli zpusobem. Pak podebatujeme. To, ze zaminky mocnych byvaji ruzne, chapu od Iraku napadeni :-)

                    3. To právě není pravda. Podívej se na mapu. Kdyby to byla pravda, tak by se 99% ruských sil soustředilo na zabrání Černihivské oblasti, protože TA je z celé Ukrajiny nejblíž Moskvě. Ale na tu oni kašlou a namísto toho soustředí 100% sil na zabrání oblastí na úplně opačné straně Ukrajiny.

                      Ergo kladívko – „udržet NATO od Moskvy“ je naprostá lež, protože v praxi svými činy Rusové předvádí naprostý opak.

                    4. Sorry, jmenovče, ale tohle je na úrovni „islamističtí teroristé řežou hlavy zleva doprava a umírněná opozice zprava doleva“. Aneb skočí vlk jelenovi po krku zleva nebo zprava?

                    5. Sorry, jmenovče, ale Strategická Hloubka Území je definována naprosto jednoznačně Strategickou Geografií, tj. mapami – a tudíž pokud si ji někdo bere do huby jako argument pro ofenzivní operace, tak se okamžitě pozná zda mu jde o hloubku území nebo něco jiného prostě z toho, kde a co na mapě dělají jeho vojenské síly.

                      Kdyby Peking vyhlásil, že jde do Ruska denacifikovat Moskvu, ale přitom by se ani směrem k Moskvě nevyjel, zato se soustředil na ropná pole na sibiři – asi bys jim to také nežral, že ne.

                    6. Rusko na Kyjev vyjelo.

                    7. A všichni rusobijci doporučují podporovat UA jako nárazníkové pásmo mezi námi a Mordorem.

                    8. Proč Mordor? ČR byla v devadesátkách taky Mordor, kde by se nedalo žít?

                  2. Ja bych ani neřekl, že se odkopali. Spíš se snaží najít nejschůdnější cestu poté, co jim plán A vyhořel. Před pár lety se Putin tvářil, že by vrátil Donbas za oficiální odstoupení Krymu. Ale v Kyjevě i ve Washingtonu byla idea Velké Ukrajiny svatá. Pak napochodovali ke Kyjevu vyměnit vládu, dokonce i Janukovyče exhumovali, ale zjistili že tam je vlaječkami nikdo nevítá, zatímco na jihu je lid o něco vstřícnější. Tak teď pokud se zadaří na Donbase – a je otázka jak to tam dopadne, potáhne se na východ. Udělat z Ukrajiny vnitrozemský stát by bylo něco, co by Putin mohl vyhlásit za úspěch. Ale u těch projevů je vždycky složité odhadnout, co je skutečným cílem, a co jen vylepšováním pozic pro budoucí vyjednávání. Možná v tom ještě nemá jasno ani Putin.

                    1. V Syrii se Rusum darilo a byli dost nevypocitatelni. Otazka je, jak moc doted Putin zesenilnel. Pokud mu ale budka slouzi, pak lze cekat opravdu cokoli (nemyslim atom, ale to, ze nektere jeho tahy nejsou predvidatelne).

                      Tak nebo tak, nam momentalne Putin neskodi. Nam skodi sankce EU.

                    2. Je to můj (skoro) vrstevník. Z nabourané budky bych ho fakt nepodezíral. Zvlášť při péči, kterou nemá nikdo z nás a při jeho docela slušné kondici.
                      Nenávist vůči VVP je nám vnucována, ať už sračkometama, nebo těmi sankcemi, díky který se nedoplatíme.

                  3. NATO je jeden ze současných problémů, dnes je redukce jen na jeden problém nesmysl, před rokem 2014 byla situace jiná. Rusko varovalo USA už v roce 2008, že situace na Ukrajině a členství v NATO může přerůst v občanskou válku a Rusko by bylo v takové situaci postaveno před rohodnutí o vojenské intervenci, opakuji: v roce 2008. Co se týká Žitomirské (nebo Žytomyrské) oblasti, tak se podívejte na mapu a dejte to do kontextu současné situace, Rusko dělá to na co má momentálně možnosti, to je východ a jih Ukrajiny, současný odkaz na Žitomir nedává z geografického hlediska a vojenských možností smysl, a proto i závěry, které jste z toho vyvodil.

                    Taky si rád poslechnu vaše řešení situace ohledně expanze NATO z pohledu Ruska, jak konkrétně mělo situaci řešit, aby tomu zabránili a zároveň nikoho do NATO nenaháněli.

                    1. +1
                      Do téhle situace jsme se nikdy neměli dostat a kdyby USA a NATO vedli lidé formátu Reagana a Kissingera, nikdy by k tomu taky nedošlo.

                      Místo konstruktivně spolupracující východní Evropy (a to nebylo nemožné, viz Kuvajt a Afghánistán) máme na krku zpustošenou Ukrajinu a buďto izolované (obří KLDR) nebo nepřátelské Rusko naplno spolupracující s Čínou a zbytkem Asie.

                    2. EU bych k tomu přidal také.

                    3. V žitomirské oblasti byli nakýblovaní z Běloruska, takže empiricky je očividná nepravda že by na to neměli. Ale bylo to slabých 10% jejich sil. 90% bylo na jihovýchodě. Kdyby bylo 90% ruských sil v žitomirské oblasti, už by to tam byli bývali dočistili a vyhlásili Žitomirskou Lidovou Republiku. Opak vašeho „kontextu“ je tedy pravdou.

                      2008 byla ultimátní drzost. Ve svobodných volbách vyšel kandidát, který se Moskvě nelíbí, a Moskva okamžitě začala blábolit o „hrozící genocidě“, o „odprodeji levobřežní půdy USA“, a jak sami píšete o „hrozící občanské válce“? Občanskou válku tam vyvolávalo jen Rusko svými militanty.

                    4. To mas na mysli ty gruzinske odstrelovace na Majdanu?

                    5. V současné době argumentujete Žitomirskou oblastí jako důkazem, že pokud by šlo Rusku o NATO, tak by útočilo zde, což je nesmysl, protože Rusko se momentálně soustředí na jih a východ, kde zkouší dosáhnout úspěchů poté, co svůj „tah“ na Kyjev vzdalo a stáhlo se. To je kontext, který vaše závěry vyvrací.

                      O jaké ultimátní drzosti s rokem 2008 mluvíte, zkuste to rozvést, navíc to vypadá, že přecházíte z jednoho období do druhého, jak plyne ze zmínky o nějaké volbě prezidenta a ruských militantech vyvolávajících občanskou válku…v roce 2008? O hrozící občanské válce stavící Rusko před rozhodnutí vojensky intervenovat mluvilo Rusko už v roce 2008, jak už jsem napsal.

  2. Tento článek jsem tu vůbec nechtěl publikovat, protože mi bylo jasné, že Trollové Březňáci, kteří se tu hromadně zaregistrovali v březnu 2022, z něj budou mít druhé vánoce.

    Jenže když si novináři nedají pokoj a stále znovu propagují „potřebu“ cizí základny na základě nesmyslných, neznalých nebo nepravdivých argumentů, nemohl jsem jinak.

    Škodlivé nápady jsou jako lesní požár – musí se udupat v zárodku, než se vymknou kontrole.

    A pokud takový článek sepíši já, kterého Trollové Březňáci označují za „nenáviděče Ruska“, milovníka USA a Ukrajiny… Snad se nad fakty a argumenty zamyslí i lidé, kteří by jinak jakýkoli postoj proti základně automaticky paušálně shodili „protože kdo nechce základnu, ten má rád Rusko“.

    Což je mimochodem komunistické, bolševické myšlení. Jak vzpomíná Anderle a něco podobného jsem četl i ve vzpomínkách Magora Jirouse nebo Franty Čuňase:

    Jednou nás náš učitel Kobylka navedl, abychom vždy na jeho pokyn v průvodu volali „ten, kdo stojí na chodníku, podporuje Ameriku“.

    Falešná dilema jsou falešná.

    1. Jendo, dilemata, ale to je vedlejší.

      Mohl sis ušetřit čas, věnovaný tomuto článku na jiný, přínosnější.
      Naprostá většina lidí na podobné věci sere a spíš řeší nálety Ukrajinců do obchodních center a lékáren, jako včera ségra. Neuvěřitelné. Mně se tomu nechce věřit, s čím přišla.

      1. Inu, já jsem nic takového nezažil. Párkrát jsem potkal ukrajinské rodiny v Lidlu, ale nic mimo standard a děti docela vychované, i když některé zřetelně vyjukané.

        1. Ukrajinky bez dětí, nakupovaly doslova plné tašky všelijakých značkových analgetik a když došlo na placení, tak vytáhly nějakou zelenou kartičku velikosti platební karty a pas.
          Magistra si tu kartičku načetla, opsala si číslo pasu – a bylo zaplaceno. Na opatrné dotazy ostatních paní magistra opatrně odpověděla, že jim to všecko hradí ukrajinská ambasáda prostřednictvím české vlády, že ty karty mají od ambasády.
          Je to možný? I v jiných státech, než je tenhle?

          1. Né že bych řekl, že je to nemožný. Ale mam jen opatrný dotaz, to je ta samá sestra, jak řešila ty šílený bludy o covidu jak jsi tu psal? Vím, že u někho od tebe tě to úplně tenkrát sralo, ale možná se mýlím…

            1. Jo, je to ta samá ségra, co měla a má na bolševickou chřipečku o dost jinej názor a nechala se naočkovat.
              To ale nic nemění na tom, co říkala – zítra se chystám do lékárny sám a tak se poptám, co a jak.

              1. Jo jasne, jak rikam, mozny to urcite je. Ja mam zatim zkusenosti normalni z celeho okoli, ale urcite na to konto budou excesy a veci, ktere i me budou srat.

                1. Jsem takový zvídavý typ a tak si to zítra ověřím.
                  Mám namířeno i do Alberta, kde dělá manažerku prodejny holka, co řekněme znám tak trochu líp..no to je jedno, ale dozvím se tam vše potřebné.
                  Už mě to začíná trochu srát, protože jeden takový nálet válečných uprchlíků jsem už zažil v KM a viděl jsem, že i naše (myslím moravské), běžně dosti oprsklé prodavačky a pokladní, z toho byly nějak mimo.

                  1. Tak jak to dopadlo?

                    1. Naštěstí pro moravské čecháčky zůstalo v lékárně dost neznačkovejch analgetik,balej je do vymytejch alobalů od ukrajinské zmrzliny.Sociální smír je tedy zatím zachován,ale přituhuje.

                  2. Ja jsem potkal Ukrajinku s dvema dcerama v lekarne v Klatovech, mely recept a doplatily Mastercard. Uplne normalni klienti.

          2. re: servisdok

            A co by na tom bylo tak divného, kdyby se dva státy dohodly na nějakém proplácení zdravotní péče a léčiv, včetně přeúčtování přes jeden z nich? Různé mezinárodní smlouvy tohoto typu tu byly a zřejmě i budou. Obdobně jsou tu např. smlouvy o poskytování vzdělání, atd. Pokud to skutečně refunduje UK, tak v tom nevidím problém (pokud to UK nerefunduje, tak to asi půjde z rozpočtu ČR, ale odtud už jde mrak jiné pomoci, takže jestli zrovna lékárna…).

            1. Když jsem ten příspěvek psal, zrovna mi v hlavě pobíhaly myšlenky na to, jak se na naše vlastní, vážně nemocné děti, sbírala víčka od petek a pořádaly se všelijaké jiné sbírky.
              Náš vlastní Klokánek, o kterém si osobně myslím, že je velmi prospěšnou institucí, byl po jistou dobu těsně před finančním kolapsem. Teď už z hlavy ani nevím, kdo ho vlastně zachránil.
              Padesát miliard pro lidi, kteří už sami nějakou dobu věděli, co se u nich děje a následně bude dít?
              Padesát miliard? Tohle mi taky někdo dovede vysvětlit? Takovou částku? Dovedl bych pochopit padesát miliónů, což je pro většinu lidí, jako jsem já, naprosto nepředstavitelná částka. Ale padesát miliard?

              1. Jestli je u nás například půl miliónu, nebo řekněme velkoryse milión Ukrajinců s nějakým statutem „válečného uprchlíka“, pak se i těch padesát miliónů jeví jako naprosto přemrštěná částka, ať je z toho financováno cokoli. Nedovedu si dost představit, nač by milión „válečných uprchlíků“ spotřeboval padesát miliard. To bych prosil dovysvětlit a už dám pokoj.

                1. Taky to nechápu. Na ty léky to určitě potřeba nebude. Prostě další rozhazování peněz, jako vždycky..

                2. A to já ti řeknu zcela přesně, na co 50 miliard – Vnitro plánuje, že každý kdo ubytuje ukrajinské uprchlíky ve své nemovitosti na to bude moct pobírat příspěvek až 9 tisíc měsíčně.

                  Sice žádný vývar jako z komerčního pronájmu, natož sociálních ubytoven kde je to až 30 tisíc měsíčně – ale vem si, jak dlouho by těch 50 giga vystačilo, kdyby těch 9000 dostávalo jen 200 tisíc uprchlíků pokud budeme počítat, že nejméně půlka jsou děti…

                  Vyjde to na 22 měsíců. Skoro přesně ty dva roky, po které tu mají mít to Dočasné Strpění než je vykopneme zase zpátky.

                  1. Ja si myslim, ze drtiva vetsina se jich tu zdrzi prechodne na jeden furt. Jednak nekteri z nich se nemaji kam vratit (naprosta mensina), druhak jim tady muze byt lepe, pokud budou mit rodinu kompletni po navratu zivitele (vzhledem ke katastrofalni inflaci na Ukrajine uz davno neplati, ze v Cesku pracovat a na Ukrajine zit se vyplati) a tretak se pri nastavajicim hospodarskem prooseru rychleji adaptuji na prace, do kterym se Cechum po ztrate svych pracovnich mist nebude chtit.

                    Ja osobne nemam problem s nikym, kdo pracuje. Ale otazkou je, jaka celkova financni bilance takove ukrajinske rodiny, pokud clovek zapocte vsechny naklady, podpory, prijmy… do tohoto nevidim a urcite nejsem sam.

                    Ergo kladivko, po hospodarske strance se domnivam, ze je to monkey business. Ale treba se pletu. Mne vice trapi spise bezpecnostni situace, protoze pokud na Ukrajine ztrati svoje prijmy i ruzni sibri, kteri tu zemi dovedli tam, kde nyni je, pak u nas nebudou delat nic jineho, protoze nic jineho ani neumi. Nemame absolutne zadnou kontrolu nad tim, jake zbrane si v autech mohli prvezt, nemame ani predstavu, kterym smerem se zacnou do ceskeho podsveti integrovat. Samozrejme toto budou existence, ktere se pravdepodobne nikde na urade o davky hlasit nebudou, takze System o nich nevi.

                    1. Čech (občan EU?) odevzdává otisky prstů jako zločinec, a Ukrajinec?

                    2. Jasne, to je jeden z problemu. Ve sve podstate ukrajinsti mafiani budou v EU jedini svobodni lide.

                    3. Sysop
                      23.4.2022 v 21:55

                      ukrošovský mafie tu jsou dávno, ale teď teprv začne masox, dyž se toho sem valí takový kvantum

                    4. To samozrejme vim, ze ruzne ‚brigady‘ to tady maji rozparcelovany. Jenze ted jsem prijdou ostri hosi, co taky chteji svuj dil. A tem nebude stacit kasirovat UKcka nekde po stavbach. Bordely uz taky netahnou, bo kurvy zkurveny jsou dneska po privatech. Bida prisla na mafii, je potreba perestrojka.

                    5. Sysop
                      23.4.2022 v 22:48

                      budou se řezat s rákosníkama vo trávu a perník, nejspíš

                      jo, řekl bych, že klasický bordelhausy a jiný „kluby“ asi chcíply na úbytě, těch pár má možná nějakou svou klientelu, ale to je minimum; což vo to, se chytnou i těch „privátů“, ale je jasný, že z toho moc prachy nekoukají, akorát to možná rozeserou

                      do čeho tady vlastně můžou potom eště dělat? možná krádeže luxusnějších věcí, únosy a tak? a budou se řezat navzájem, jedni aby ty kšefty převzali, druzí aby se udrželi…

                    6. Muzou tady delat treba do vypalneho.

                    7. S těmi auty jsem naopak četl, že celníci si je na hranicích podávali velmi důkladně… Pšonci ani Slováci nejsou blbí a nemají žádné iluze.

                    8. Kratase schovas, kdyz na to mas cas a dilnu.

              2. Tohle změnil kovid. Vlády všude na světě rozhazovaly jak opilý námořník. Dřív se hrdlili o pár miliard schodku – a najednou stamiliardový deficit ročně.

                A jak bylo v jednom prasátku Pepě – je to na dobročinné účely.

                1. Přesně. Já sem si musel na těch 50 miliard děleno milion uprchlíků vzít kalkulačku, i když je to celkem jednoduchá úloha – ale prostě v těchhle řádech už si člověk nejni jistej. O takových částkách probůh nemůžou mudrovat sprostí lidé, to už je prostě oblast pro experty na big many.

                2. Jojo. Jednou zachutnali o řády vyšší částky, z toho se nikomu nechce. A záminka se vždycky najde.

              3. Prosím vás, co máte všichni s tím „sbíráním víček“? To je nějaká marketingová akce Coca Coly, nebo někoho podobného? Vždyť je to na palici, kilo víček se vykupuje za cca 5 Kč, víčko má 2 gramy, tzn. vybrat 1 000 Kč z víček znamená posbírat jich 100 000.

                Vždyť jen strávený čas tím sbíráním a převážením víček tak o tři řády převyšuje jakýkoli možný zisk na tuhle operaci.

                1. To byly v minulosti ruzne akce na podporu lecby nemocnych deti.

                2. Ono „sbírání víček“ je dnes spíš synonymum pro to, když se sere na ehm…“sociálně potřebné“.

                  1. Tak tak a z druhý strany to lepšolidi používají na zesměšňování remcající nižší třídy.

              4. re: servisdok

                Jenom si dovolím říct, že analgetika a další běžné léky třeba nejsou vysloveně za pusu, ale s léčbou těžce nemocných je to nesrovnatelně levnější. Existují léky které dokážou stát měsíčně statisíce a to jsou jenom léky, ne ten odborný personál, specializovaná vyšetření, atd. Bez problémů se dostanete do řádu milionů na jednom případu.

                1. no ale ukroši mají přece neomezenou bezplatnou péči, to už tady šlo, takže začli pořádat nájezdy na péči, co by u nich nemohli ani dostat, mnohdy přesně tudle specializovanou a velice drahou – kde máme jasný daný kapacity, takže jedno UKčko, který si vezmou do péče, znamená jeden místní, kterej péču nedostane

              5. ve srovnani s tim bilionem (mozna spis tak trem, vzhledem k tomu ze bures si urcite ulil i z „beznych vydaju“) co rozhazeli kvuli predlonsky viroze, je tech 50 miliard v podstate zanedbatelnych a nemam z nich uplne pocit ze jsou vyhozene.

            2. 2 LWG 21.4.2022 v 14:06
              Pokud…. Až uvidím, že potud, pak uvěřím. I když např píču MPA sem neviděl, ale vím že jí je.

            3. „kdyby se dva státy dohodly na nějakém proplácení zdravotní péče a léčiv“

              Jo. Tak treba Nemecko se s Ukrajinou dohodlo, ze si Ukrajina objedna od nemeckych zbrojovek volne podle seznamu veci okamzite k dodani. A Nemecko to zaplati. Ze by se ta mafianska vlada v Kyjeve chystala kdykoli cokoli splatit, je vic nez smesne. Je cim dal jasnejsi, kdo je v soucasnem konfliktu opravdovy nepritel. A sasek z Kyjeva ani Putin to nejsou.

              SSlava Ukrajine! Let’s Go Brandon!

          3. To je fakt zhoda náhod. Zrovna včerá sem býl pro neco v lékárně. A taky bez děcek, fagany sem nechál doma. A taky sem platíl nejakó kartičkó velikosti platební karty, akorát teda tá má byla červená. Magistra si tu mó kartičku načtla a ani ten pas po mňe nescela, a bylo zaplacený.
            Vostatní teda žádný dotaze nemňeli, ani vopatrný ani jiný, asi jim to nepřipadato divný, páč sem téch analgetik zase nebrál tolik.
            Teď vidím, jak málo stačilo, třeba neco blbě kecnót co by nekemu znělo východně, a jaký vo mně mohly po internetu chodit pomluvy.

          4. Ano, je to možné a děje se to všude – každý, kdo pracuje s válečnými uprchlíky ti potvrdí, že jakmile se dostanou do bezpečí, syslí zásoby jídla, pití, léků, všeho čeho měli ve válce nedostatek. Zrovna předevčírem jsem poslouchal vyprávění nějakého Řeka, jak se takhle chovali přeživší po válce.

            (Zajímavý příběh – když Náckové obsadili Řecko, Britové udělali blokádu. Jenže tím vyvolali v Řecku regulérní hladomor. Sice pak vyslyšeli apel a blokádou propustili lodi s jídlem, ale škody již byly napáchány.)

          5. Treba je to podobny abrakadabra, jako maji Afganci a Syrani kouzelny SIM karty.

      2. Zkusím hádat. Výdej recepisovych léků bez recepisu a zdarma?

        1. To by si žádná kvalifikovaná magistra nelajsla, leda pod kvérem u hlavy, jinak ne..

          1. To je vcelku jasné. Neznamená to však, že to někdo nebude zkoušet. Já jsem kupříkladu odmítl napsat lék pacientovi, kterého jsem nevyšetřil.

            1. Doktor to ma na triku, jestli to napise dobre znamymu pacosovi, aniz by ho videl, ale magistra v lekarne nema sanci, vsechno jde pres databazi, tam je to jasny, jako prespocuni.

        2. hellfire – nevim jak zdarma, ale treba na nimesil mi znamej doktor vzdy posle e recept na sms. Bez problemu.

          1. Známý doktor známému pacientovi ano, to je běžná praxe, ale neznámému ukrajinskemu gerojovi ne, to je také běžná praxe;).

            1. Jasne. Tak ono pres sms to ani neznamemu ukrainci nejde. Jedine nejake pekne zname ukraince :P

      3. Ten clanek je dobrej, ostatne ho asi prolinkuji i jine servery, at to k lidem prosakne. Ciste racionalni pohled bez emoci a ideologie.

  3. Nejlepsi je, ze se mluvi o NATO zakladne :D Jako novinarsky kundy a politicti sraci prominou, ale nejsou vsechny zakladny ACR zakladnami NATO?

    1. Ale nejsou tam sila a radary :-)

  4. A ještě jedna technická – kdyby tímto článkem někdo chtěl argumentovat, ale cílová skupina by programově nečetla nic z DFensu, mirror existuje na mém testovacím
    https://mrcasik.wordpress.com/2022/04/14/americka-zakladna-v-cr-nedava-zadny-racionalni-smysl-protoze-vsechno-uz-resi-nato-sip-jeji-vyznavaci-nerozumi-americke-bezpecnostni-politice/

    1. Vyborny clanok plny informacii, ako vzdy. Vdaka zan.

  5. Zakladna USA by mela v Cesku vyhodu – nemusely by se sem pasovat drogy ze zahranici.

    1. Sysop – jak to myslíš, pokud se můžu zeptat? Já jen, že koks si moc představit neumím a tráva se z valné většiny pěstuje tady..

      1. A perník se také vaří místně. Já myslím, že ve zhoršující se mezinárodní situaci je třeba myslet na soběstačnost ve všech směrech!

        1. No hlavne co by se sem melo tahat pres americkou zakladnu a jak, to by me fakt zajimalo. Rad se ohledne drog dovzdelam, clovek nevi nikdy dost :D

          1. Určitě mají jako každá jiná armáda v lékárničce nějaké amfetaminy, což si tady ale stejně vaříme sami. A pak možná díky globální síti a vynechání celnice by třeba mohli asi něco přivézt? Trávu mají doma leckde legální, tak ji možná maj v balíčku z domova, ale to taky umíme místně…

            1. O těch amfetaminech dost pochybuju, spíš jsi měl na mysli silné opiáty, nebo tak něco.
              Amfetaminy v každé armádě, napáchaly ve výsledku vždycky víc škody, než užitku.
              Ty bajky o Wehrmachtu a SS, co do sebe ládovaly Pervitin po celých tubách, patří do říše pohádek.
              Nikdo nechce mít v armádě bandu vojáků, na tomhle svinstvu závislých a když třeba se zásobováním selže, nebo se hodně zpozdí týl, tak jsou zcela k nepoužití.
              Co Pervitin dovede, je ostatně vidět i na civilech..

              1. Tak ono záleží na síle a dávce. A taky na tom, co to vlastně bylo a z čeho. Ostatně takovej lékařskej kofein se běžně dá sehnat jako bílej prášek a je to co do účinku podobnej jako dvojitý silný kafe. Na hercnu to teda nic moc neni.

                Opiáty, morfium, podobné věci, to určitě jo.

              2. Pervitin je metamfetamin a Němci ho opravdu používali a to ve všech složkách armády vč. Luftwaffe. Posádky bombardérů ho měly v záchranném balíčku. Junkrsy v kabině a He-111 ve schránce umístěné v křídle.
                Největší úspěšnou roli sehrál na začátku války při napadení Holandska a Belgie, kdy osádky tanků a řidiči nákladních vozů brali tablety Pervitinu. Díky tomu rozhodli první 4 dny útoku, kdy Němci byli schopni udržet aktivní postup 24 hodin denně po dobu prvních 3-4 dní a převálcovali tak unavenou a zaskočenou obranu, která nepředpokládala, že to tempo lze udržet. Na zastavení útoku u Dunkerque z rozkazu AH prý měla vliv žádost samotného Guderiana, aby fyzicky vyčerpaní vojáci mohli nabrat síly. Ale to není nijak doloženo a spíše tam sehrál roli chvástal Göring, který si chtěl připsat samostatné výtězství své LW ve velké bitvě.
                Informace o využistí stimulátorů se dostala do rukou Britů a ti začali experimentovat s vlastním přípravkem na bázi amfetaminu (benzedrin) i při pozemních operacích. Osádky nočních bombardérů RAF měli dokonce nařízeno těsně před schozením bomb sníst nějakou tyčinku (asi kofein+glukoza), která měla zabránit kolapsu organizmu. Tento kolaps byl způsoben neúměrnou stresovou situací a následným nepatřičným uvolněním stresu po „dokončení“ úkolu, což mělo někdy za následek až hypoglykemii a ztrátu vědomí.

                1. Je tomu tak.
                  Efedrin byl standardni součástí leteckých a tankových jednotek. Pro Wehrmacht a Luftwaffe jej vyráběla a distribuovala firma Merck (https://www.wikiwand.com/de/Geschichte_der_Merck_KGaA).
                  Mimochodem již před válkou dělala i balení pro paninky v domácnostech, unavené uklízením…
                  Zajímavým produktem byl eukodal, doporučuji kouknout a i zkusit…
                  Benzedrin byla britská varianta. Jeho účinky třeba popisuje i Pierre Clostermann ve svém slavném díle. Z CS letců v Británii třeba Vilém Bufka.

                  1. Pardon, Temmler…

                2. Vpravdě Blitzkrieg :-)

              3. záleží, k čemu toho vojáka ve válce potřebujete.
                (met)amfetamin jako nabuzení při šturmu může být z vojenského hlediska velmi užitečné, za to opiáty určitě ne (opačný efekt). Při zranění a utlumení bolesti samozřejmě naopak.
                Že by se wehrmacht ládoval pervitinem, to určitě ne. Ale při únavě jednotky a nutnosti rychlé akce teď hned vám v podstatě nic jiného nezbyde, než z těla vyždímat maximum a jít přes rezervy. Pak dává (met)amfetamin sakra velký smysl.
                Něco jiného jsou opiátové avantýry US army ve Vietnamu… tam byly důvody odlišné, proto i odlišná droga.

                1. Ale zobali. Vojáci Wehrmachtu zobali fest. Znáte držitele Nobelovi ceny Heinricha Bölla? Zkuste si něco od něj přečíst. Mimochodem si na pervitin jako člen Wehrmachtu vypěstoval dost silnou závislost. Do tažení nastupovali Němci se zásobami 35 milionů dávek a už v červenci 1940 si mnozí vojáci psali domů, aby jim pervitin sehnali a poslali v balíčku, protože armádní zásoby došly.

              4. Nemci to napriklad michali s cokoladou a bylo to soucasti vybavy tanku, tzv. Panzerschokolade. Skutecne to neni bajka.

                1. Ano, toto mi potvrdili i kolegove v praci, o Panzerschokolade se dodnes mluvi. Ja jsem nevedel, o co jde, tak mi to vysvetlili.

                2. zrusaptv +1

              5. Hm. Jenže se pletete. Taky mě to kdysi překvapilo, ale US military používá od roku 2012 modafinil, kterej patří do skupiny psychostimulantů. Primárně je určenej na léčbu nakolepsie, takže je zřejmý, jakej užitek asi může vojsku poskytovat. Obstrukce jsou s Ritalinem a Aderallem, to jsou směsi několika amfetaminů a ty se na potlačení spánku používají také, ale jestli jsem to dobře pochopila, u Air Force jsou nemyslitelný, všude jinde snad jen s velkým odůvodněním a zprávou od lékaře. Nicméně spíš ne. I když ano, matně si pamatuju, že byly snahy zachovat ho pro rekruty s ADHD. To se ale doposud nepovedlo.

                1. Ve Vietnamu měla US. Army jakési „zelené pastilky“, ale všichni vojáci to odmítali brát s tím, že je to svinstvo a bojí se toho. Ale tuším Schwarzkopf v biografii psal, že když se jednou bránili Vietcongu na noční hlídce tři dny v kuse, tak si to vzít museli aby neusnuli.

                  1. „na noční hlídce tři dny v kuse“ – tak to měli dobrej matroš, tak dlouhé zatmnění :-)

                    1. Dobrej matros ma Zelenskyj na tom videu na Aeronetu. Z Twitteru to, nevim proc, zmizelo, ale ruska propaganda nelenila. Je sjetej jak sane zjara…

                    2. Tak s tímhle svinstvem, pokud to je pravda, mám trpkou osobní zkušenost.
                      Jestli to jen několikrát vzal do šňupáku, tak je v prdeli.
                      Mně od toho museli po velmi krátké době a v devadesátkách pomoct odborníci a nestydím se za to. Protože jen velmi silní lidé, s obrovskou vnitřní vůlí (kterou já bohužel nikdy neměl a ani nemám, proto například dodnes kouřím) se toho dokáží zbavit sami.
                      Je to velmi vzdáleně, ale fakt velmi vzdáleně, podobné tomu kouření, resp. té potřebné vůli skoncování s ním a vůli, nezbytně nutné na následnou výdrž.
                      Alkohol je tak někde mezi, ale spíš blíž tomu nikotinu.
                      Jenže nikotin vážení, to je chabá sračka proti tomu, co s člověkem za pár týdnů dokáže provést opravdu čistý, kvalitní kokain (ne nějaká říznutá sračka z ulice).
                      Obávám se, že zrovna tenhle komediant takovou vnitřní silou nedisponuje a jestli k tomu bude mít trvalý přístup, tak budeme sledovat v přímém přenosu něco, co jste mnozí ještě nikdy neviděli – tedy pokud se to vůbec dostane do médií.
                      Zvlášť dobře to poznají lidi s dobrou pamětí, kteří si budou pamatovat, jak se choval na začátku toho konfliktu a porovnají to s tím, jak dopadl.

                    3. Aeronet se musi brat s veeelikou rezervou, ale fakt je, ze to vypada, ze Zelenskyj si to fakt narval za pysk, takze ten uz ma sliznice v nose na sracky.

                      Uvidime. Zelenskyho Pandora papers sly u nas do ztracena, tohle se u nas asi taky ukazovat nebude.

                    4. @Sysop
                      Tak takhle nějak vypadá rauš po kokainu říznutým fentanylem (stimulant+opiát). Nebo když si člověk dá stimulant na to, aby se probral z opiátů. A taky to může být dojezd perníku, kdy si pro potlačení úzkosti dá alkohol. Ale ty dojezdy jsou tak různé, že se to nedá tipnout.
                      Ale abychom mu jen nekřivdili, taky to může být lékařem zamedikovaný kolabs z úzkosti. Akorát mu ten lékař měl sebrat telefon a uložit ho do postele.

                    5. To jeho olizovani huby mi prave prijde, ze jde o koks a ne o vliv nejakejch sedativ od dochtora.

                    6. Tak toho doktora jsem tam dal, jen aby mne naši ochránci demokracie rovnou humanitárně nepopravili. Olizování je hodně velká známka toho, že zobnul. Nemusí to rovnou znamenat, že si to natřel na dásně, jak tam píšou. Tohle chování je důsledkem nabuzení a zároveň sucha v ústech. Fetku na perníku poznáte krásně podle toho, že tohle stírání dělá dost často za pomocí zuřivých pohybů dolní čelisti. Kdy to vypadá, jakoby žvýkal strašně velké sousto, které převaluje ze strany na stranu a snad si vyhodí hubu z pantů.

                    7. Kde tam vidíte olizování? Na jakých časových známkách? Není to jen další případ „k videu někdo dopsal titulek, takže ve videu vidím to, co psal titulek a ne to co tam je?“

                    8. Podivej se, co dela se rty, trosku 4. sekunda, ale pak 13. sekunda… Tohle po chlastu nedelas. Nebo aspon neznam nikoho, kdo ano.

                    9. Já dělám přesně takovéhle ksichty, když mi v zubech uvíznou drobky po oříškách. Třeba ze Snickers.

                      Tohle mě fakt překvapuje – kolik inteligentních lidí se nechává dokonale zmanipulovat tím, že k nějakému pravému videu nějaký idiot přidá zavádějící interpretační popisek.

                      Jiný případ bylo třeba video z Buči, kde UA tahali ty mrtvoly za špagáty. Realita je, že tohle dělá každá armáda všude, kde jsou mrtvoly zaminované – přiváže na špagát a zatáhne z bezpečné vzdálenosti. Ale nějaký zmeteček k tomu doplnil popisek, že „UA armáda aranžuje mrtvoly z márnic“. A jak tohle lidi četli, tak to také na tom videu viděli.

                  2. Ono ve Vietnamu se chlastalo, hulila travka a hodně bral heroin. Tak to dopadá, když někam pošleš násilně odvedence. Prostě ti na to časem začnou srát.

                2. Ling: a jinak rád tě vidím nazpět, vítej ;-)

                  1. To JM:

                    Děkuju :-)

                  2. Jan Mrcasik:
                    Hlavně, že sis hezky popovídal…

                    :OD

                    1. Corona: copak, teď jsem i já multinick Ling a povídám si sám se sebou?

                      Hele, a proč nenapíšeš raději něco konstruktivního jako povídání o tom, jak se přepínají módy a filtry radaru PVO pro různé rychlosti vzdušných cílů, když tvrdíš že jsi u PVO sloužil?

                      Viz https://dfens-cz.com/vsechno-co-vam-vojensti-experti-a-novinari-nerekli-o-taktice-geostrategii-a-zajimavych-bojovych-akcich-na-ukrajine/comment-page-5/?show=comments#comment-285602

                      Nebo že by to s tou tvou ZVS u PVO nebylo až tak slavné?

                    2. Hele, tohle je zajímavé. Corona reaguje na kde co, ale pokud ho vyzvete aby něco konkrétního napsal k té své PVO, službou u které se tak chlubil – tak mlčí jako hrob.

                    3. Jan Mrcasik:
                      „…tvrdíš že jsi u PVO sloužil…“
                      „Corona… k té své PVO, službou u které se tak chlubil…“
                      „… s tou tvou ZVS u PVO…“
                      – – –
                      Asi sis něco špatně přečetl.

                      .

                    4. Noční překládání raket, ostré raketové střelby, předtím největší místní autorita přes PLRK, expert na radary – četl jsem správně. Co se k tomu tak najednou nemáš?

                    5. Jan Mrcasik:
                      A já snad někde napsal, že právě ten nácvik nočního nabíjení S-75 jsem prováděl já?
                      Nenapsal.
                      Já se o té činnosti zmínil. Psal jsem o jiných i o sobě.
                      Zažil jsem třeba ostré střelby z konvenční zbraně větší ráže, cvičení se stovkami kusů těžké techniky a simulovanými útoky Su-25 vybírané ve výšce cca 25 metrů, doplňování techniky PHM bojovým způsobem (to ti zní směšně, ale zažít bys nechtěl ani omylem – podvrtnutý kotník a naštíplá ruka). O průsery nebyla nouze, moc nechybělo k trefení civilní obce díky mantavému VZP. Požáry vozidel jsem zažil dva.
                      Ona i taková strážní služba by ti moc nejela a že jsem obdenovek nasekal mraky…

                      :OD

                    6. To z tebe padají věci. Misakovi nebo komu jsi tu těmi „nočními střelbami a přebíjením“ mával jako ultimátním argumentem, proč jeho vojna neznamenala nic a tvoje byla prakticky Stalingrad – a najednou jsi to vlastně neprováděl ty, jen jsi to očumoval?

                      No, vybarvil ses.

                    7. Jan Mrcasik:
                      Nepochopils, že jsem psal o tom, jak to chodilo – kdo byl nabíječ na S-75, nemohl být řidič PTS nebo tanku. Operátor kabiny selekce pohyblivých cílů zase nemohl být třeba velitel houfnice.

                      Ale vořežprut z populační exploze nebo děcko svobody to ví přesně, bo to slyšel ve škole nebo našel na internetu.

                      :OD

                    8. Jenže by se Corono nebavíme o „nabíječi S-75“ versus „operátoru kabiny selekce pohyblivých cílů“ – my se bavíme o tom, zda jsi na vojně byl u té PVO, nebo nikoli.

          2. Tak třeba přes německý základny Lidl se sem valí koks po bednách…

            1. No já pár lidí z „branže“ znám (ale spíše konce řetězce, dál znát ani nechci) a o tomhle teda nic nevím.
              Zrovna koks chodí fakt jinudy.

                1. Úplně jsem na to zapomněl :-D

        2. Ja jsem narazel na to, ze Kosovo je stat pomalu velikosti vojenske zakladny a pritom je to centrum, pres ktery tecou drogy z Balkanu.

          1. Kosovo má 10 000 km2. Pokud vím, největší US základny v Evropě mají kolem 5 km2(ta v Kosovu asi 4 km2).

            1. @shifty
              ale kolik km2 mají ty políčka?
              a kolik měly, mají v Afghánistánu?

        3. Perník, coby obchodní model, vzali pod svá křídla Vietnamci a úspěšně jej vyváží do Německa. Na copyright samozřejmě zvysoka kašlou, a to nejen díky drobné změně výrobní technologie. Sice se ten jejich matroš nedá aplikovat intravenózně, ale zase to až tak nehuntuje tělo :-)

      2. 2 shifty 21.4.2022 v 13:49
        Sysop – jak to myslíš, pokud se můžu zeptat?
        Kunda jak se můžeš tak blbě ptát. POLITICKY, DYCKY POLITICKY. Zasraný náledí.

  6. Detailní rozbor v podstatě o ničem. v roce 1990 „největší“ humanista, drrramatik, vlastizrádce, lhář a opilec venca lahvoň blekotal o „zrrrušení vojenských paktů“ a že „už nikdy v naší zemi nebudou cizí vojska“… výsledek známe, že. Zničení a rozpuštění Varšavské smlouvy a porušení slibu Rusku, nezrušení North Atlantic Terrorist Organization, naopak její rozšíření, kdy ČR, SR, Polsko a další státy byly do ní zločinnými politiky zavlečeny PROTI vůli občanů! Proč tedy NATO nezrušili? Nestačí jednotky OSN? Ne, nestačí, protože už tehdy chazarská pejzatá chátra věděla, že dříve nebo později bude třeba zaútočit na Rusko, protože to JEDINÉ má zdroje, které už u SS a manům docházejí. Ako hovoril svého času Vladko boxer Mečiar, načo nato? na hovno!!!

  7. Dobře napsáno. A nevím, proč by Tě měl někdo hystericky nenávidět – stačí rozšířit ignore na pár těch profláklých jacqů a ještěrek a debata se pěkně pročistí.

    Jinak čistě věcně – plný souhlas, že USA základna tu nemá žádný racionální důvod. Už jen kvůli tomu, že každá investice do armády vyvolá bouři nevole „nač utrácet peníze, když nás brání Amíci“. Jsme pro plnou spolupráci v rámci NATO – v první řadě se Slovenskem (blízký jazyk, společná historie, kontakty), dále s Polskem a Maďarskem. Dále s menšími státy jako Finsko, Švýcarsko, Izrael, Rakousko. Jenše to by vyžadovalo soustavnou trpělivou práci bez velkolepého rychlého sukcesu. Politika jako performance.

    1. +1 to by se mi taky líbilo. Ale víš jak to chodí no. Co mě na týhle vládě sere asi nejvíc, že taky nekecaj a makaj, ale úplně na hovno a proti nám.

      1. @shifty
        mě spíš serou tydlencty zbytečné amatérské chyby

    1. Nebudó taky Zlín přemenovávat spátky na Gottwaldov?

      1. No nedivil bych se tomu. Tyhle symboly Zla by se měly hned ZakáZat!

      2. Ani hovno.
        Už někdy okolo 20.listopadu 1989, když jsem projížděl Zlínem napříč (od odbočky na Slušovice až do Otrokovic), byly úplně všecky cedule „Gottwaldov“ velmi trvanlivě přelepené :D
        Zlíňáci jsou patrioti, jakým v ČR není rovno a i v blízkém okolí nikdo „Gottwaldovu“ nikdo neřekl jinak, než Zlín.
        Nikoho (snad vyjma skalních komančů) by ani nenapadlo říct „jedu do Gottwaldova do Prioru“, přičemž se obvykle mínil Tuzex v 6.etáži :D

    2. @shifty
      a všechny ty chlebíčky byly pro ni?
      nebo má těch Zuzan víc?
      nebo přišla ještě Zdeň(n)ka a Zlata?
      Další ženské jméno na Z už mě nenapadá.
      Jo ještě Zoe…
      Možná to bylo Z jako Zmrd!

      1. Ale no booze, tak mel na ty chlebicky udelat hakenkrojcy, nebo nejakej nackovsko-ukrajinskej symbol a mohlo se o tom debatovat jeste deset let. Ze je to vul a dava to nekam na asocialni site, o tom zadna. Ale ze nekdo prispechal typisch Tschechisch, aby ho udal, to je standard.

        1. Jinak, naše chótna a ufědomněla flada udělat nófy serfer pro chlášeni tšeska sfinstfo f souladu s fýnosem flady o osnamofaci pofinnost: branmecesko.cz

          Kašta spráfna tšeche sem musi ab sofort nachlasit fšecko fšecicko!! Je tóbže, še tam fystfichuji rok 39, jawohl. Sice je to Lüge, Srbsko bylo seitdem taky napateno von sousetni semě, ale to se teť nesmět šikat!

          1. Serbien muss sterbien, to ržikala každa tópra flaštenec již 1914.

    1. Náckům tam taky mávali, po Stalinovo hladomoru.

      1. TAKŽE MÁVAJÍ?

        1. To sou ty desinfirmacni videa….

          Ja nevim, ale vsude se najde nekdo, kdo nejaky kolone vojaku bude mavat. Ma cenu to resit, nebo na tom neco stavet?

          1. máte pravdu, v ČR nějaký pošťák vystrčil na kolonu usa prdel

            1. A taky za to byl popotahován. Liberální demokracii si rozvracet nedáme.

            2. No co, kazdej vita, jak umi. Vsak jen projevil svuj svobodny nazor a to se prece smi.

            3. jo prd pošťák, ale bejvalej voják!

              https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vystrceni-zadku-na-americany-soud-martin-zapletal.A161020_112043_brno-zpravy_krut

              Bože za co se chodí k soudu, nepřestávám žasnout…

              1. Tak z USA tě coby turistu bez milosti deportují za to, že se vymočíš někde ve křoví – protože „veřejné pohoršení“. Pokud tě načapají nebo tě někdo práskne.

                Na těchto zákonech je špatné to, že se vymáhají dosti selektivně… Kdyby za to žalovali každého, tak by to vyvolalo protitlak a přirozeně by se našel nějaký rozumný kompromis.

                1. @JM
                  jo kdyby jen do křoví, lidi tam chčijou i do odtokových žlabů ve sportovních halách… :-D
                  https://www.sport.cz/clanek/hokej-nhl-skandal-v-nhl-rolbar-detroitu-se-vymocil-do-odtokove-sachty-dostal-padaka-ted-podava-zalobu-3299971

                  1. Ale on to na tu diskriminaci uhraje, zjevně v tom umí chodit :))

                    1. @shifty
                      aby mu ještě nepřišili to hanebné chování k chobotnicím jako přitěžující okolnost…
                      a v mládí beztak trhal mouchám křídla! :-D

                    2. Jako to točení chobotnicemi nad hlavou bude rozhodně přitěžující okolnost :D

          2. Příteli, stačí se podívat na dokumentární filmové záběry z konce 30. let minulého století, kolik lidí v ČSR radostně mávalo a hajlovalo přijíždějícím okupantům německým. Pořád mějte, prosím, na mysli Nietzscheho citát, že 80% každé populace neslouží k ničemu jinému, než k prosté reprodukci druhu. Na držitele mozku tedy zbývá v nejlepším případě 20%.

            A pak se divte počtu těch exaltovalných vítačů okupantů. Tehdy, i teď.

            Dejte si třeba tohle: https://www.youtube.com/watch?v=6BGnZrsu1FA

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017