Včera mluvila v rádiu naše „atomová bába“ a s redaktorem si krásně notovala ve skálopevném přesvědčení, že když Rus náhodou opravdu rupne kus Uranu na Ukrajinu tak dojde k jaderné odpovědi směrem do Ruska. Že by západní mocnosti kvůli UA riskovali svoje města? Nemyslím si. Podle mě to všichni strašlivě odsoudí a nejspíš někdo Zelenského rychle odstaví a půjde vyjednávat.
Sysop
Je vzdycky fajn, kdyz se odbornici, zpevaci a herci nepletou do medii s politickou tematikou.
Alan.Cox
Uran už zažila Ukrajina hodněkrát.
Západní munice s ochuzeným uranem je rozesetá po Ukrajině všude.
tak, jaderný zbraně jsou z drtivé většiny dávno výhradně z plutonia, resp. potom akorát u vícevrstvejch (ať už boostovanejch, nebo klasickejch vodíkovek ale eště se silnou vnější vrstvou) jsou přídavný vrstvu z uranu 238
Hoba
Rusové začínají chápat, že Ukrajinu konvenčními zbraněmi neporazí a zároveň ten jejich diktátor nemůže couvnout, protože to by byl jeho konec.
Západ pochopil, že jestli přistoupí na jaderné vydírání, tak do 5 let se nehraje o Kyjev, ale o Pobaltí, Polsko a každý další režim/diktátor bude chtít svoje atomovky jako pojistku beztrestnosti při kradení sousedních území. Bezhlavé šíření jaderných zbraní nikdo na světě vč. Číny nepotřebuje.
Válka skončí, až Putin začne vážně uvažovat o jádru a někdo z jeho okolí včas zatáhne za brzdu, nechá ho vypadnout z okna a pak s novým a vstřícnějším Ruským vedením začnou reálná jednání o míru a poválečném uspořádání.
Nejdůležitější parametr konce války nebude poloha nových hranic, ale to, jakým způsobem budou garantovány. Tedy dostatečné strategické odstrašení k tomu, aby Rusko nezaútočilo znovu, jakmile k tomu nasbírá dostatek síly. V tom ohledu má Ukrajina pouze 2 možnosti – buďto členství v NATO nebo vlastní atomovky s dostřelem na Moskvu a Petrohrad.
Podle mě záměr Ukrajiny opatřit si zpět atomovky a při hrozbě kolapsu fronty je reálně použít nyní vede k tomu, že Francie/Anglie zvažují přímou vojenskou intervenci a USA zvažuje poskytnutí Tomahawků. Část sovětského jaderného arzenálu se vyráběla na Ukrajině, vč. mezikontinentálních raket Satan, které Ukrajina Rusům až do začátku války servisovala, takže Ukrajinci rozhodně ví jak na to.
semancko
Nechces aby Ukrajinci mali atomovky. Nechces.
Dachsmeister
@semancko
atomovky do každé země!
fatdwi
Hoba: pokud to celé skončí tím, že Putina zlikvidují zevnitř, když začne uvažovat o atomu, nedává smysl, aby Francie-Anglie zasahovaly přímo. Současně jakmile se to stane, máme za rohem třetí světovou, což mi jako zrovna super řešení nepřijde a hlavně, jakmile něco takového nastane, budeme od vydírání o kus blíž použití, což opět nedává smysl (bránit se vydírání atomem tím, že vyvolám třetí světovou, kde se může stát cokoliv).
Hrozba Ukrajiny coby jaderné velmoci je v tuto chvíli mimo. Ukrajinec může vědět, „jak na to“, ale nemá na to nic a po válce si ho (v případě její výhry) NATO zpacifikuje a v případě prohry bych se nebál, že jim rusák něco svěří, tedy je to mute point.
Válka skončí, pokud se podaří odstranit Putina (že to není jednoduché je zřejmé z toho, že to zatím nikdo neudělal a to ti nejbohatší rusáci měli mnoho důvodů a tak trochu jsem si na jaře 2022 říkal, že by to mohlo být řešení) nebo pokud to Ukrajina vzdá. Ani k jednomu není intervence FR a UK potřebná (nad rámec atentátu).
Foundryman
Likvidaci Putina zevnitř bych si rozhodně nepřál. On je ten umírněnej. Což z celého KoZa pochopil snad jen Trump.
fatdwi
Foundryman: to máte nějaké insider info? Pokud umírněný stratég začal válku, co by se podle Vás v únoru 2022, kdyby tam nebyl? Nebo kdyby ho nasraní oligarchové, přicházející o majetek různě po světě, poslali ochutnat defenestraci někdy tak v dubnu-květnu téhož roku?
Foundryman
Stačí číst zdroje, nejlépe od pramene, pravda, psané domečkovým písmem. Jak z ukrajinské, tak i ruské strany. V tom roce 2022 technicky nic nebránilo Rusku vybombardovat Ukrajinu do doby kamenné. A mnozí v Moskvě na to tlačili. Rusko furt ještě válčí na půl plynu a v rámci možností tak, aby byly náklady na rekonstrukci obsazeného území co nejmenší.
Foundryman
A oligarchové přicházející o majetek Putina až tak netankují. Ti spřátelení vydělají mnohonásobky na zbrojních a souvisejících zakázkách doma, u těch nespřátelených je postup Západu naopak vítán.
To je ostatně další debilita západní politiky, kdy sebrali všem Rusům všechno šmahem. Tím spolehlivě udělali i z potenciální opozice Putinovy kamarády. Stejně tak, jako západní „diplomacie“ zařídila spojenectví Ruska a Číny. Přičemž jádrem Trumpovy politiky v letech 2017-2020 bylo přesně tomuhle zabránit.
tak, navíc oligarchové si nabrali ve výprodeju za pakatel západní řetězce, co dostaly politickej befehl to tam všecko nechat, a teď provozujou více či méně totéž pod jinou značkou a jsou vysmátí
fatdwi
Foundryman: Rusku ve vybombardování Ukrajiny do doby kamenné bránil minimálně cíl celé války, pardon SVO, stejně, jako mu v tom brání dnes. Rusák se pustil do drahýho špásu a potřebuje to z něčeho časem sanovat.
Současně bych stále nezapomínal na to, že Rusák původně s takto složitou válkou vůbec nepočítal, čemuž odpovídá jak snaha obsadit Kyjev hned první den a vyvěsit rudé vlajky, tak ten expediční sbor, co měl triumfálně projet protektorátem. Místo toho mají z třídenní války tříletou, jistě plánované a chtěné, strategie hodná Behemota. Spíš to ukazuje na Putinovu odtrženost od reality, kdy si snad myslel, že ho tam bude někdo vítat, kromě východniarov.
Věřím, že jsou mnozí rusáci až tak blbí, že by si mysleli, že je vybombardování Ukrajiny dobrej nápad a báťuška Putin je krotil, nakonec stačí se podívat, jak vypadá náš vládní výkvět. Nicméně přecejen nějaké záchvěvy inteligence a smysluplnosti bych někomu, kdo jde do dobyvačné války, až ta neupíral. Nicméně jak chcete, myslet si můžete pochopitelně cokoliv, stejně jako já.
Oligarchové samozřejmě Putina netankují, ale oligarchy tankoval Putin. Kdyby se ho zbavili, nikdo jim nic brát nebude a ještě je budou oslavovat, tedy to bylo v jejich zájmu a měli hodně o co přijít. Běžnýmu oligarchovi bylo troufám si říct zcela u prdele nějaké stupidní Voloďovo válčení a radši by měl klid, vilu v Toskánsku a jachtu v Monte Carlu.
Foundryman
Oligarchové si to evidentně spočítali a došli k odlišnému výsledku. Jinak píšete v bleděmodrém totéž, co já. Putin myslí i na to, co bude „potom“ a proto je tou lepší variantou. A evidentně se s ním dá jednat.
Rusi si moc dobře pamatují rozvrácené Rusko 90. let a rozhodně nelze čekat, že by se tam někdy v dohledné budoucnosti dostal k moci nějaký podporovatel „západních hodnot“. Místo Putina by to spíš byl někdo z jestřábů, který by tlačítko klidně zmáčkl.
A už dnes je hodně Ukrajinců (i západních), kteří by radši vládu Moskvy než být loveni na ulicích jak zvěř. Ukrajina je ostatně pěkným předobrazem toho, jak by asi vypadalo Rusko pod diktaturou „jestřábů“, jen by to bylo v daleko větším měřítku a s jadernou výzbrojí.
fatdwi
Foundryman: nebo na to prostě neměli. I ten Hitler nakonec skončil až vlastní rukou a nemyslím si, že to bylo tím, že si někdo něco spočítal.
Tak samozřejmě, že v zemi, masírované místní propagandou velkoruska, co mu patří kde si co zamane a trpí frustrací z toho, že o většinu svého vlivu přišel, budou imperialistické sentimenty silné. Na straně druhé ale jediný důvod, proč nikdo neloví v Moskvě místní jako zvěř je v tom, že tam mají dost žoldáků, případně je loví mimo hlavní aglomerace, protože to by i ti pošuci, co si myslí, že jim patří všechno od Baltu po Čínu, rychle přehodnotili priority. Umírat nedobrovolně při obraně bude o dost lepší, než umírat nedobrovolně při zbytečné agresivní válce. Televizní propaganda a chlapák Putin ano, smrt v zákopech pro víc peněz pro jeho nohsledy ne. Ale možná máte jiné zprávy a v Moskvě se šikují statisíce dobrovolníků, co chtějí vlastnoručně obsadit Ukrajinu a Putin je neposílá na frontu jen proto, že ho baví válčit.
Dachsmeister
@fadtwi
tak určitě, z Moskvy bych to viděl na mobilizaci tak milionu operatérů a Ukrajina padne do týdne.
Bo ustoupit není kam, za námi Moskva a bojujeme proti celému NATO a Jižní Koreji a Izraeli k tomu.
A kdyby nešetřili civilisty, nechápu proč když jsou všichni Banderovci, tak i to sfouknou i za ty 3 dny.
A pak bude všude ráj, ukrajinština bude podporovaný jazyk, přece přeživším Banderovcům nebudou brát jazyk, jako chtěli oni Donbasanům.
Plyn bude proudit, ropa poteče, obilí se posype, uhlí a ocel bude levnější, sankce budou zrušeny, neb VVP slavnostně prohlásí, dejme tomu v Budapešti, že toto je jeho poslední územní požadavek.
fatdwi
Dachsmeister: je to tak, bránit Moskvu u Kramatorsku je vlasteneckou povinností všech moskevských ajťáků a jinejch kancelářskejch, co je nudí slušná práce. Už se vidí jako gerojové, co se u Miškovce ubránili fašounským orbánovcům a triumfálně osvobodili Budu i Pešť. Možná to ale maďarofašouni vzdají a Orbán napíše zvací dopis, případně ho napíše jeho Moskvou dosazený nástupce, pak by místní putinoúderka mohla tvrdit, že hodný Rusák padl do zákeřné fašistické léčky, nastražené západem. Does not make sense? Proč by mělo?:-)
Na konec Vaší poslední věty bych ještě přidal „(pro letošek)“.
servisdok
Srandičky…
RF ale má okolo 140M obyvatel?
I kdyby k tomu, co momentálně pracuje na frontě, přidali jen půl mega doopravdických vojáků a lehce změnili přístup, tak je skutečně vymalováno ne za týden, ale tipuju za měsíc.
V Rusku je totiž skoro stejný bordel, jako v jiných postsovětských státech, banderovce z tohoto úhlu pohledu, není možno ani dnes považovat za samostatný stát a národ.
V Rusku ten bordel jenom není tolik vidět, protože je to fakt velká země. :D
Banderovci si tu zemi pod prdelemi rozkradli a celou zkorumpovali načisto sami – a zbytek vzal do zaječích. Bez bakšiše někomu a pro někoho dalšího, tam pomalu nešlo ani zaparkovat, nebo se dostat na veřejný hajzly. Na dveřích cena 50,-, ale bez 150,- viditelně v hrsti, Vás klidně nechají se pochcat a posrat venku.
Myslím si, že proto se to tam tak vleče – bordel v armádě na obou stranách cca stejný, akorát tech Rusů je holt víc a mají furt z čeho brát…
Z mého pohledu už jen tento stav by to měl ukončit co nejdřív, protože tam prostě není šance.
Poměrně kompaktní, názorově docela sblížený, soběstačný cca 140M stát, s fakticky neomezenými zdroji čehokoliv – proti po všech stránkách rozjebané, rozkradené i rozutečené zemi, která má dneska sotva 25M obyvatel a kde těch 25M tvoří převážně dožívající starci a vdané ženy s dětma.
A chlapi od těch žen s dětma jsou buď ve východní Evropě, na frontě, nebo mrtví.
Mrtvých a polomrtvých může být klidně už k miliónu, za ty tři roky.
My to ale nejsme schopni odhadnout ani přibližně, protože jsou tu jednak robustní informační bariéry, jednak oboustranné dezinformace.
To nemůže dopadnout jinak, než špatně, nebo fakt hodně špatně.
Uvidíme, co v příštích dnech a týdnech, bude opět proměněno na další krátery 50x30m od čehosi, o čem nevíme ani lautr hovno, ale co je kurevsky rychlý.
grg
Tak to určite dáva zmysel, ťahať sa s tými ukrofašistickými banderovcami roky, ničiť si ekonomiku, rozbíjať si pri pomalých postupoch techniku, namiesto toho, aby to definitívne sfúkli za mesiac, len preto, aby… čo vlastne?
servisdok
Aby byl splněn jeden ze tří hlavních účelů SVO.
Vypadá to tak, že demilitarizace se holt potáhne ještě déle.
Furt tam někdo futruje další, cenově přestřelené a zastaralé sračky, kterých se potřebuje zbavit.
Asi to dá dost práce, všecko to zlikvidovat.
Denacifikace až po tom, kdy bude demilitarizováno.
corona
servisdok 27.11.2024 v 19:35
– – –
Možná dřív než demilitarizace nastane nedostatek obsluh.
Jen tak náhodou jsem vysledoval debatu tří uá robotníků různého věku (35-55). Jeden se tu chytil jako autobusák, to ho údajně nějak dobře chrání před nuceným návratem. Druhej sondoval detaily, že by šel jezdit taky. Třetí, nejstarší, je asi nějaký jeřábník, či co. Rozhodně nemaj zájem o pif-paf. Jakým jazykem se bavili nemusím snad psát…
Jihočech Honza
Zatím se zdá, že sankce a řekněme „válečná ekonomika“ Rusku spíše prospívá – zvyšuje odolnost a soběstačnost hospodářství, stoupají příjmy zejména chudších lidí a dělníků, kvalita armády spíše stoupá – rychle zavádějí nové technologie, přizpůsobují se i nejmodernějším západním zbraním… A demografická situace Ruska je taky jiná než za cara nebo Stalina, tisícové ztráty si mohou dovolit, statisícové ne.
SVO je „jiná“ válka, než armády plánovaly, stejně jako první světová, palebná síla jednotlivce i malé jednotky je v porovnání s druhou světovou daleko vyšší, naopak cena techniky a tudíž bolestnost ztrát se taky podstatně zvýšila…
shifty
fatdwi – Běžnýmu oligarchovi bylo troufám si říct zcela u prdele nějaké stupidní Voloďovo válčení a radši by měl klid, vilu v Toskánsku a jachtu v Monte Carlu.
samozřejmě. Ale za vše může Koza, nezapomeň!
fatdwi
shifty: „fašistický KoZa“(TM)! Pojmenování musí být přesné, jen tak se pozná, kdo je ten správný soudruh a kdo „nenávidí Rusko“(TM)
shifty
mea culpa, jawohl!
Forge
Foundryman:
Vidím to podobně.
Karibská krize v novém hávu.
leon
Ježiš to jsou zase moudra!
Válka skončí možná už v lednu, jestli se Trump dožije inaugurace. Proč by měl Putin couvat, když Rusko je na tom ekonomicky i vojensky dobře na rozdíl od fašistického KoZa.
Nehledě na to, že v této zástupné válce nejde o to porazit Ukrajinu nýbrž o to porazit fašistický KoZa, aby navždy přestal rozesírat celý svět.
Fašistický KoZa nepochopil, že Putin hravě zničí evropská města i bez použití jaderných zbraní. Tak dlouho budou Putina provokovat až to fakt udělá.
Putin si je vědom toho, že na nějaké polovičaté řešení nesmí přistoupit, jinak fašistický KoZa nikdy nepřejdou choutky na rozparcelování si Ruska a agresí proti Rusku nebude nikdy konec.
fatdwi
leon: aby ti nepraskla fašistická žilka ;-)
Nomad
Nezasloužil by si ten fašistický KoZa nějakou vlastní zkratku, ať s těmi bláboly nemáš tolik práce? FaKoZa, to je slovo hodné pravověrného soudruha!
A hned se ti bude psát líp, ušetříš klávesnici, napíšeš toho víc a dostaneš pochvalu. Tak šup.
yoker
Ano. Válku vede Západ proti Rusku. Proto je nesmyslné, aby Rusko bombardovalo atomovkama Ukrajinu. Je to jejich zem. Putin lavíruje a čeká na okamžik, kdy bude možné provést zásadní úder na Anglii, která řídí KoZa. Pokud zmizí Anglie, všichni si oddechnou …
Alan.Cox
Anglie provádí zásadní úder sama proti sobě. Podporou islámu a přeměnou na pedofilní arénu dle Mohamedova vzoru zlikviduje sama sebe.
Na Británii je vidět, že tzv. zločiny komunismu byly do značné míry anglosaská propaganda. Protože ten koncentrák a diktaturu, kterou Británie vytvořila na svém území roku 2024 pro vlastní občany, by leckdy nevymyslely ani jednotky NSDAP spolus největšími nacistickými psychopaty.
Hroch_bahenni
yoker
Stará Anglie už mizí, resp. někde už zmizela. Nejsem tam každý týden, takže při těch řídkých návštěvách je víc vidět změna, která tam probíhá. A ne, fakt nejde jen o to, že v Londýně bourají staré baráky.
Staryprasak
Zkurvenej Albion už díky věrnejm služebníkům proroka Mohammeda jde definitivně do prdele a to je moc dobře. Ještě dorazit zkurvence ze Spojenejch států, kriply z Ruska, celej Eretz Izrael a konečně Vatikán. Až tahle pětice degenerovanejch zmetků a šmejdů zařve a doufejme že v co největších bolestech, lidstvu se uleví.
Sysop
UA nekdy vlastnila atomovky? Kdy tak zhruba?
Alan.Cox
Zhruba do roku 1990/1991, kdy Ukrajina byla součástí Sovětského svazu.
Sysop
No, klice od nich nemela a navic to tehda nebyl samostatny stat. Asi tak podobne muj deda vlastnil az do roku 89 par hektaru lesa, poli a luk.
Amphibius
Ukrajina se utrhla, když se na pět minut zhaslo, a atomovky zůstaly na jejím území. V Kremlu měli v té době jiné starosti, při mocenském boji šlo i o život. Nějakou dobu trvalo, než se to vyřešilo, ale UA může na základě toho klidně tvrdit, že atomovky kdysi po nějaký čas vlastnila.
servisdok
Nevlastnila ani teoreticky. Byly v držení CA, sovětské armády.
A jediným nástupnickým státem SSSR, iure/facto, je RF. Jaderné zbraně drží ARF, nebo jak se to dnes píše.
Nikdo další nástupnickým státem, ale ani „pozůstalým“ není.
Nikomu se to nehodilo do CV…Speciálně Pobaltí, že?
Amphibius
S tím samozřejmě souhlas. Já to myslel tak, že to může tvrdit, ne, že je to pravda. :-)
merce
A z který lodě budou Ukrajinci ty Tomahawky odpalovat? :))
Amíci maj tuším dva pozemní prototypy. Určitě je dají. Určitě…
Na většinu otázek se dá použít stejná odpověď „Protože Rusko“. Jen na 10 bych řekl „Nevím“, a na 12 „Na hloupé a účelově manipulativní otázky znějící spíš jako prohlášení a obvinění v jednom prostě normální odpověď nedostaneš“.
Sakra, když nejsem zapálený podporovatel Ukrajiny a odpověděl jsem, nebudu mít problémy, že ne?
Alan.Cox
Na většinu otázek je odpověď jednoduchá: Protože západní dvojí metr neboli pokrytectví.
fatdwi
jdub: prý „znepokojivé otázky“, to si soudruzi hodně fandí:-) Ale jako vějička na fašistické soudruhy leony určitě dobrý, účel to tedy splní (nemyslíte si snad, že účelem bylo se tímto hloupým způsobem někoho ptát, že ne?).
Amphibius
Já jsem kdysi znal jednoho zámečníka. Byl to zarytý sparťan, co nosí šálu i v létě. Každého se na potkání ptal, jestli fandí Spartě. Kdo řekl, že nefandí nikomu, protože je mu fotbal u prdele, toho na místě obvinil, že je slávista a navíc zbabělec, když se to bojí přiznat.
Vzpomenu si na něj nad každou diskusí o válce na Ukrajině. Zejména když se řeší důvody, proč se má fandit.
RomanL
Ano, taky nechápu, proč mám fandit nějakým Sovětům.
Hroch_bahenni
Tak tím Vořešníkem se nemusíme zabejvat. Folkscajtung nám vítězně odhalil, že prý tam byly jen makety bojových hlavic a že to nadělalo málo škody za hodně rublů.
Hned se poznají experti na raketové vojsko.
corona
Hroch_bahenni 27.11.2024 v 7:07
– – –
Zatím nevylezl na veřejnost jediný obrázek. Proč asi?
RomanL
Tak proč ukazovat malou škodu, ne? To přece nestojí ani za řeč… :-D
corona
RomanL:
„..malou škodu, ne?“
– – –
Tuhle melou jen o dírkách ve střeše:
„…komentuje expert Lewis satelitní snímky. „Škoda je skutečně poměrně specifická. Žádné velké exploze, prostě jen velké díry ve střeše. Bude to pro ně jen nepříjemnost, patrně tu fabriku postaví mimo provoz na pár dní,..“
Co s tím? Nic s tím. Když to nemuší bejt, tak se střílet a zapichovat nemá. Ale když holt to muší bejt, tak holt se střílet a zapichovat muší. Veteráni studený války vědí.
Celej ten humbuk s papírem a raketou je kravina a divadlo. Záleží jedině co se urodí v carovo gébácký palici.
meryxxx
Sračky jako vždy. Autor je Blábola Mistr.
quadra
Chochlom padaju bomby do rozvodni a su bez elektriny, ale to nevadi, hlavne ze sa kradne.. ked aj byvaly europafuhrer Juncker pise o ukrajinskej korupcii ako prekazke vstupu do EU, asi ked bol chvilu triezvy.
Last winter British engineers went to Kyiv to design bunkers for its electricity substations that would protect them from Russian attack. Nine months later, none have been built..
to je divení, dyž tam vládne diktátor a jeho junta
corona
To si tak někdo vyrazí za dobrodružstvím a najednou ho postihnou zdravotní komplikace:
* * *
Neoperační smrt příslušníka kanadských ozbrojených sil nasazeného v Evropě
S těžkým srdcem Joint Task Force Ukraine oznamuje ztrátu jednoho z našich vojáků, podplukovníka (LCol) Kenta Millera.
LCol Miller sloužil u Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) v Casteau v Belgii v rámci operace UNIFIER , když 25. listopadu 2024 zemřel na zdravotní komplikace.
Včera mluvila v rádiu naše „atomová bába“ a s redaktorem si krásně notovala ve skálopevném přesvědčení, že když Rus náhodou opravdu rupne kus Uranu na Ukrajinu tak dojde k jaderné odpovědi směrem do Ruska. Že by západní mocnosti kvůli UA riskovali svoje města? Nemyslím si. Podle mě to všichni strašlivě odsoudí a nejspíš někdo Zelenského rychle odstaví a půjde vyjednávat.
Je vzdycky fajn, kdyz se odbornici, zpevaci a herci nepletou do medii s politickou tematikou.
Uran už zažila Ukrajina hodněkrát.
Západní munice s ochuzeným uranem je rozesetá po Ukrajině všude.
tak, jaderný zbraně jsou z drtivé většiny dávno výhradně z plutonia, resp. potom akorát u vícevrstvejch (ať už boostovanejch, nebo klasickejch vodíkovek ale eště se silnou vnější vrstvou) jsou přídavný vrstvu z uranu 238
Rusové začínají chápat, že Ukrajinu konvenčními zbraněmi neporazí a zároveň ten jejich diktátor nemůže couvnout, protože to by byl jeho konec.
Západ pochopil, že jestli přistoupí na jaderné vydírání, tak do 5 let se nehraje o Kyjev, ale o Pobaltí, Polsko a každý další režim/diktátor bude chtít svoje atomovky jako pojistku beztrestnosti při kradení sousedních území. Bezhlavé šíření jaderných zbraní nikdo na světě vč. Číny nepotřebuje.
Válka skončí, až Putin začne vážně uvažovat o jádru a někdo z jeho okolí včas zatáhne za brzdu, nechá ho vypadnout z okna a pak s novým a vstřícnějším Ruským vedením začnou reálná jednání o míru a poválečném uspořádání.
Nejdůležitější parametr konce války nebude poloha nových hranic, ale to, jakým způsobem budou garantovány. Tedy dostatečné strategické odstrašení k tomu, aby Rusko nezaútočilo znovu, jakmile k tomu nasbírá dostatek síly. V tom ohledu má Ukrajina pouze 2 možnosti – buďto členství v NATO nebo vlastní atomovky s dostřelem na Moskvu a Petrohrad.
Podle mě záměr Ukrajiny opatřit si zpět atomovky a při hrozbě kolapsu fronty je reálně použít nyní vede k tomu, že Francie/Anglie zvažují přímou vojenskou intervenci a USA zvažuje poskytnutí Tomahawků. Část sovětského jaderného arzenálu se vyráběla na Ukrajině, vč. mezikontinentálních raket Satan, které Ukrajina Rusům až do začátku války servisovala, takže Ukrajinci rozhodně ví jak na to.
Nechces aby Ukrajinci mali atomovky. Nechces.
@semancko
atomovky do každé země!
Hoba: pokud to celé skončí tím, že Putina zlikvidují zevnitř, když začne uvažovat o atomu, nedává smysl, aby Francie-Anglie zasahovaly přímo. Současně jakmile se to stane, máme za rohem třetí světovou, což mi jako zrovna super řešení nepřijde a hlavně, jakmile něco takového nastane, budeme od vydírání o kus blíž použití, což opět nedává smysl (bránit se vydírání atomem tím, že vyvolám třetí světovou, kde se může stát cokoliv).
Hrozba Ukrajiny coby jaderné velmoci je v tuto chvíli mimo. Ukrajinec může vědět, „jak na to“, ale nemá na to nic a po válce si ho (v případě její výhry) NATO zpacifikuje a v případě prohry bych se nebál, že jim rusák něco svěří, tedy je to mute point.
Válka skončí, pokud se podaří odstranit Putina (že to není jednoduché je zřejmé z toho, že to zatím nikdo neudělal a to ti nejbohatší rusáci měli mnoho důvodů a tak trochu jsem si na jaře 2022 říkal, že by to mohlo být řešení) nebo pokud to Ukrajina vzdá. Ani k jednomu není intervence FR a UK potřebná (nad rámec atentátu).
Likvidaci Putina zevnitř bych si rozhodně nepřál. On je ten umírněnej. Což z celého KoZa pochopil snad jen Trump.
Foundryman: to máte nějaké insider info? Pokud umírněný stratég začal válku, co by se podle Vás v únoru 2022, kdyby tam nebyl? Nebo kdyby ho nasraní oligarchové, přicházející o majetek různě po světě, poslali ochutnat defenestraci někdy tak v dubnu-květnu téhož roku?
Stačí číst zdroje, nejlépe od pramene, pravda, psané domečkovým písmem. Jak z ukrajinské, tak i ruské strany. V tom roce 2022 technicky nic nebránilo Rusku vybombardovat Ukrajinu do doby kamenné. A mnozí v Moskvě na to tlačili. Rusko furt ještě válčí na půl plynu a v rámci možností tak, aby byly náklady na rekonstrukci obsazeného území co nejmenší.
A oligarchové přicházející o majetek Putina až tak netankují. Ti spřátelení vydělají mnohonásobky na zbrojních a souvisejících zakázkách doma, u těch nespřátelených je postup Západu naopak vítán.
To je ostatně další debilita západní politiky, kdy sebrali všem Rusům všechno šmahem. Tím spolehlivě udělali i z potenciální opozice Putinovy kamarády. Stejně tak, jako západní „diplomacie“ zařídila spojenectví Ruska a Číny. Přičemž jádrem Trumpovy politiky v letech 2017-2020 bylo přesně tomuhle zabránit.
tak, navíc oligarchové si nabrali ve výprodeju za pakatel západní řetězce, co dostaly politickej befehl to tam všecko nechat, a teď provozujou více či méně totéž pod jinou značkou a jsou vysmátí
Foundryman: Rusku ve vybombardování Ukrajiny do doby kamenné bránil minimálně cíl celé války, pardon SVO, stejně, jako mu v tom brání dnes. Rusák se pustil do drahýho špásu a potřebuje to z něčeho časem sanovat.
Současně bych stále nezapomínal na to, že Rusák původně s takto složitou válkou vůbec nepočítal, čemuž odpovídá jak snaha obsadit Kyjev hned první den a vyvěsit rudé vlajky, tak ten expediční sbor, co měl triumfálně projet protektorátem. Místo toho mají z třídenní války tříletou, jistě plánované a chtěné, strategie hodná Behemota. Spíš to ukazuje na Putinovu odtrženost od reality, kdy si snad myslel, že ho tam bude někdo vítat, kromě východniarov.
Věřím, že jsou mnozí rusáci až tak blbí, že by si mysleli, že je vybombardování Ukrajiny dobrej nápad a báťuška Putin je krotil, nakonec stačí se podívat, jak vypadá náš vládní výkvět. Nicméně přecejen nějaké záchvěvy inteligence a smysluplnosti bych někomu, kdo jde do dobyvačné války, až ta neupíral. Nicméně jak chcete, myslet si můžete pochopitelně cokoliv, stejně jako já.
Oligarchové samozřejmě Putina netankují, ale oligarchy tankoval Putin. Kdyby se ho zbavili, nikdo jim nic brát nebude a ještě je budou oslavovat, tedy to bylo v jejich zájmu a měli hodně o co přijít. Běžnýmu oligarchovi bylo troufám si říct zcela u prdele nějaké stupidní Voloďovo válčení a radši by měl klid, vilu v Toskánsku a jachtu v Monte Carlu.
Oligarchové si to evidentně spočítali a došli k odlišnému výsledku. Jinak píšete v bleděmodrém totéž, co já. Putin myslí i na to, co bude „potom“ a proto je tou lepší variantou. A evidentně se s ním dá jednat.
Rusi si moc dobře pamatují rozvrácené Rusko 90. let a rozhodně nelze čekat, že by se tam někdy v dohledné budoucnosti dostal k moci nějaký podporovatel „západních hodnot“. Místo Putina by to spíš byl někdo z jestřábů, který by tlačítko klidně zmáčkl.
A už dnes je hodně Ukrajinců (i západních), kteří by radši vládu Moskvy než být loveni na ulicích jak zvěř. Ukrajina je ostatně pěkným předobrazem toho, jak by asi vypadalo Rusko pod diktaturou „jestřábů“, jen by to bylo v daleko větším měřítku a s jadernou výzbrojí.
Foundryman: nebo na to prostě neměli. I ten Hitler nakonec skončil až vlastní rukou a nemyslím si, že to bylo tím, že si někdo něco spočítal.
Tak samozřejmě, že v zemi, masírované místní propagandou velkoruska, co mu patří kde si co zamane a trpí frustrací z toho, že o většinu svého vlivu přišel, budou imperialistické sentimenty silné. Na straně druhé ale jediný důvod, proč nikdo neloví v Moskvě místní jako zvěř je v tom, že tam mají dost žoldáků, případně je loví mimo hlavní aglomerace, protože to by i ti pošuci, co si myslí, že jim patří všechno od Baltu po Čínu, rychle přehodnotili priority. Umírat nedobrovolně při obraně bude o dost lepší, než umírat nedobrovolně při zbytečné agresivní válce. Televizní propaganda a chlapák Putin ano, smrt v zákopech pro víc peněz pro jeho nohsledy ne. Ale možná máte jiné zprávy a v Moskvě se šikují statisíce dobrovolníků, co chtějí vlastnoručně obsadit Ukrajinu a Putin je neposílá na frontu jen proto, že ho baví válčit.
@fadtwi
tak určitě, z Moskvy bych to viděl na mobilizaci tak milionu operatérů a Ukrajina padne do týdne.
Bo ustoupit není kam, za námi Moskva a bojujeme proti celému NATO a Jižní Koreji a Izraeli k tomu.
A kdyby nešetřili civilisty, nechápu proč když jsou všichni Banderovci, tak i to sfouknou i za ty 3 dny.
A pak bude všude ráj, ukrajinština bude podporovaný jazyk, přece přeživším Banderovcům nebudou brát jazyk, jako chtěli oni Donbasanům.
Plyn bude proudit, ropa poteče, obilí se posype, uhlí a ocel bude levnější, sankce budou zrušeny, neb VVP slavnostně prohlásí, dejme tomu v Budapešti, že toto je jeho poslední územní požadavek.
Dachsmeister: je to tak, bránit Moskvu u Kramatorsku je vlasteneckou povinností všech moskevských ajťáků a jinejch kancelářskejch, co je nudí slušná práce. Už se vidí jako gerojové, co se u Miškovce ubránili fašounským orbánovcům a triumfálně osvobodili Budu i Pešť. Možná to ale maďarofašouni vzdají a Orbán napíše zvací dopis, případně ho napíše jeho Moskvou dosazený nástupce, pak by místní putinoúderka mohla tvrdit, že hodný Rusák padl do zákeřné fašistické léčky, nastražené západem. Does not make sense? Proč by mělo?:-)
Na konec Vaší poslední věty bych ještě přidal „(pro letošek)“.
Srandičky…
RF ale má okolo 140M obyvatel?
I kdyby k tomu, co momentálně pracuje na frontě, přidali jen půl mega doopravdických vojáků a lehce změnili přístup, tak je skutečně vymalováno ne za týden, ale tipuju za měsíc.
V Rusku je totiž skoro stejný bordel, jako v jiných postsovětských státech, banderovce z tohoto úhlu pohledu, není možno ani dnes považovat za samostatný stát a národ.
V Rusku ten bordel jenom není tolik vidět, protože je to fakt velká země. :D
Banderovci si tu zemi pod prdelemi rozkradli a celou zkorumpovali načisto sami – a zbytek vzal do zaječích. Bez bakšiše někomu a pro někoho dalšího, tam pomalu nešlo ani zaparkovat, nebo se dostat na veřejný hajzly. Na dveřích cena 50,-, ale bez 150,- viditelně v hrsti, Vás klidně nechají se pochcat a posrat venku.
Myslím si, že proto se to tam tak vleče – bordel v armádě na obou stranách cca stejný, akorát tech Rusů je holt víc a mají furt z čeho brát…
Z mého pohledu už jen tento stav by to měl ukončit co nejdřív, protože tam prostě není šance.
Poměrně kompaktní, názorově docela sblížený, soběstačný cca 140M stát, s fakticky neomezenými zdroji čehokoliv – proti po všech stránkách rozjebané, rozkradené i rozutečené zemi, která má dneska sotva 25M obyvatel a kde těch 25M tvoří převážně dožívající starci a vdané ženy s dětma.
A chlapi od těch žen s dětma jsou buď ve východní Evropě, na frontě, nebo mrtví.
Mrtvých a polomrtvých může být klidně už k miliónu, za ty tři roky.
My to ale nejsme schopni odhadnout ani přibližně, protože jsou tu jednak robustní informační bariéry, jednak oboustranné dezinformace.
To nemůže dopadnout jinak, než špatně, nebo fakt hodně špatně.
Uvidíme, co v příštích dnech a týdnech, bude opět proměněno na další krátery 50x30m od čehosi, o čem nevíme ani lautr hovno, ale co je kurevsky rychlý.
Tak to určite dáva zmysel, ťahať sa s tými ukrofašistickými banderovcami roky, ničiť si ekonomiku, rozbíjať si pri pomalých postupoch techniku, namiesto toho, aby to definitívne sfúkli za mesiac, len preto, aby… čo vlastne?
Aby byl splněn jeden ze tří hlavních účelů SVO.
Vypadá to tak, že demilitarizace se holt potáhne ještě déle.
Furt tam někdo futruje další, cenově přestřelené a zastaralé sračky, kterých se potřebuje zbavit.
Asi to dá dost práce, všecko to zlikvidovat.
Denacifikace až po tom, kdy bude demilitarizováno.
servisdok 27.11.2024 v 19:35
– – –
Možná dřív než demilitarizace nastane nedostatek obsluh.
Jen tak náhodou jsem vysledoval debatu tří uá robotníků různého věku (35-55). Jeden se tu chytil jako autobusák, to ho údajně nějak dobře chrání před nuceným návratem. Druhej sondoval detaily, že by šel jezdit taky. Třetí, nejstarší, je asi nějaký jeřábník, či co. Rozhodně nemaj zájem o pif-paf. Jakým jazykem se bavili nemusím snad psát…
Zatím se zdá, že sankce a řekněme „válečná ekonomika“ Rusku spíše prospívá – zvyšuje odolnost a soběstačnost hospodářství, stoupají příjmy zejména chudších lidí a dělníků, kvalita armády spíše stoupá – rychle zavádějí nové technologie, přizpůsobují se i nejmodernějším západním zbraním… A demografická situace Ruska je taky jiná než za cara nebo Stalina, tisícové ztráty si mohou dovolit, statisícové ne.
SVO je „jiná“ válka, než armády plánovaly, stejně jako první světová, palebná síla jednotlivce i malé jednotky je v porovnání s druhou světovou daleko vyšší, naopak cena techniky a tudíž bolestnost ztrát se taky podstatně zvýšila…
fatdwi – Běžnýmu oligarchovi bylo troufám si říct zcela u prdele nějaké stupidní Voloďovo válčení a radši by měl klid, vilu v Toskánsku a jachtu v Monte Carlu.
samozřejmě. Ale za vše může Koza, nezapomeň!
shifty: „fašistický KoZa“(TM)! Pojmenování musí být přesné, jen tak se pozná, kdo je ten správný soudruh a kdo „nenávidí Rusko“(TM)
mea culpa, jawohl!
Foundryman:
Vidím to podobně.
Karibská krize v novém hávu.
Ježiš to jsou zase moudra!
Válka skončí možná už v lednu, jestli se Trump dožije inaugurace. Proč by měl Putin couvat, když Rusko je na tom ekonomicky i vojensky dobře na rozdíl od fašistického KoZa.
Nehledě na to, že v této zástupné válce nejde o to porazit Ukrajinu nýbrž o to porazit fašistický KoZa, aby navždy přestal rozesírat celý svět.
Fašistický KoZa nepochopil, že Putin hravě zničí evropská města i bez použití jaderných zbraní. Tak dlouho budou Putina provokovat až to fakt udělá.
Putin si je vědom toho, že na nějaké polovičaté řešení nesmí přistoupit, jinak fašistický KoZa nikdy nepřejdou choutky na rozparcelování si Ruska a agresí proti Rusku nebude nikdy konec.
leon: aby ti nepraskla fašistická žilka ;-)
Nezasloužil by si ten fašistický KoZa nějakou vlastní zkratku, ať s těmi bláboly nemáš tolik práce? FaKoZa, to je slovo hodné pravověrného soudruha!
A hned se ti bude psát líp, ušetříš klávesnici, napíšeš toho víc a dostaneš pochvalu. Tak šup.
Ano. Válku vede Západ proti Rusku. Proto je nesmyslné, aby Rusko bombardovalo atomovkama Ukrajinu. Je to jejich zem. Putin lavíruje a čeká na okamžik, kdy bude možné provést zásadní úder na Anglii, která řídí KoZa. Pokud zmizí Anglie, všichni si oddechnou …
Anglie provádí zásadní úder sama proti sobě. Podporou islámu a přeměnou na pedofilní arénu dle Mohamedova vzoru zlikviduje sama sebe.
Na Británii je vidět, že tzv. zločiny komunismu byly do značné míry anglosaská propaganda. Protože ten koncentrák a diktaturu, kterou Británie vytvořila na svém území roku 2024 pro vlastní občany, by leckdy nevymyslely ani jednotky NSDAP spolus největšími nacistickými psychopaty.
yoker
Stará Anglie už mizí, resp. někde už zmizela. Nejsem tam každý týden, takže při těch řídkých návštěvách je víc vidět změna, která tam probíhá. A ne, fakt nejde jen o to, že v Londýně bourají staré baráky.
Zkurvenej Albion už díky věrnejm služebníkům proroka Mohammeda jde definitivně do prdele a to je moc dobře. Ještě dorazit zkurvence ze Spojenejch států, kriply z Ruska, celej Eretz Izrael a konečně Vatikán. Až tahle pětice degenerovanejch zmetků a šmejdů zařve a doufejme že v co největších bolestech, lidstvu se uleví.
UA nekdy vlastnila atomovky? Kdy tak zhruba?
Zhruba do roku 1990/1991, kdy Ukrajina byla součástí Sovětského svazu.
No, klice od nich nemela a navic to tehda nebyl samostatny stat. Asi tak podobne muj deda vlastnil az do roku 89 par hektaru lesa, poli a luk.
Ukrajina se utrhla, když se na pět minut zhaslo, a atomovky zůstaly na jejím území. V Kremlu měli v té době jiné starosti, při mocenském boji šlo i o život. Nějakou dobu trvalo, než se to vyřešilo, ale UA může na základě toho klidně tvrdit, že atomovky kdysi po nějaký čas vlastnila.
Nevlastnila ani teoreticky. Byly v držení CA, sovětské armády.
A jediným nástupnickým státem SSSR, iure/facto, je RF. Jaderné zbraně drží ARF, nebo jak se to dnes píše.
Nikdo další nástupnickým státem, ale ani „pozůstalým“ není.
Nikomu se to nehodilo do CV…Speciálně Pobaltí, že?
S tím samozřejmě souhlas. Já to myslel tak, že to může tvrdit, ne, že je to pravda. :-)
A z který lodě budou Ukrajinci ty Tomahawky odpalovat? :))
Amíci maj tuším dva pozemní prototypy. Určitě je dají. Určitě…
jaký prototypy? to je ve výzbroju, na filipínách majou jednu celou bateryju a další chcou nekde cpát, potenciálně ai do rajchu
a co pozemní kontejnér Mk 41?
Zamazala už nečtu, je to kretén.
Sítěmi se znovu šíří 12 znepokojivých otázek pro zapálené podporovatele Ukrajiny. Odpoví někdo?
https://denik.to/sitemi-se-znovu-siri-12-znepokojivych-otazek-pro-zapalene-podporovatele-ukrajiny-odpovi-nekdo/
Na většinu otázek se dá použít stejná odpověď „Protože Rusko“. Jen na 10 bych řekl „Nevím“, a na 12 „Na hloupé a účelově manipulativní otázky znějící spíš jako prohlášení a obvinění v jednom prostě normální odpověď nedostaneš“.
Sakra, když nejsem zapálený podporovatel Ukrajiny a odpověděl jsem, nebudu mít problémy, že ne?
Na většinu otázek je odpověď jednoduchá: Protože západní dvojí metr neboli pokrytectví.
jdub: prý „znepokojivé otázky“, to si soudruzi hodně fandí:-) Ale jako vějička na fašistické soudruhy leony určitě dobrý, účel to tedy splní (nemyslíte si snad, že účelem bylo se tímto hloupým způsobem někoho ptát, že ne?).
Já jsem kdysi znal jednoho zámečníka. Byl to zarytý sparťan, co nosí šálu i v létě. Každého se na potkání ptal, jestli fandí Spartě. Kdo řekl, že nefandí nikomu, protože je mu fotbal u prdele, toho na místě obvinil, že je slávista a navíc zbabělec, když se to bojí přiznat.
Vzpomenu si na něj nad každou diskusí o válce na Ukrajině. Zejména když se řeší důvody, proč se má fandit.
Ano, taky nechápu, proč mám fandit nějakým Sovětům.
Tak tím Vořešníkem se nemusíme zabejvat. Folkscajtung nám vítězně odhalil, že prý tam byly jen makety bojových hlavic a že to nadělalo málo škody za hodně rublů.
Hned se poznají experti na raketové vojsko.
Hroch_bahenni 27.11.2024 v 7:07
– – –
Zatím nevylezl na veřejnost jediný obrázek. Proč asi?
Tak proč ukazovat malou škodu, ne? To přece nestojí ani za řeč… :-D
RomanL:
„..malou škodu, ne?“
– – –
Tuhle melou jen o dírkách ve střeše:
„…komentuje expert Lewis satelitní snímky. „Škoda je skutečně poměrně specifická. Žádné velké exploze, prostě jen velké díry ve střeše. Bude to pro ně jen nepříjemnost, patrně tu fabriku postaví mimo provoz na pár dní,..“
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/vice-bojovych-hlavic-je-u-tohoto-typu-neobvykle-experti-zkoumaji-trosky-ruske_2411281200_vdv?
Co s tím? Nic s tím. Když to nemuší bejt, tak se střílet a zapichovat nemá. Ale když holt to muší bejt, tak holt se střílet a zapichovat muší. Veteráni studený války vědí.
Celej ten humbuk s papírem a raketou je kravina a divadlo. Záleží jedině co se urodí v carovo gébácký palici.
Sračky jako vždy. Autor je Blábola Mistr.
Chochlom padaju bomby do rozvodni a su bez elektriny, ale to nevadi, hlavne ze sa kradne.. ked aj byvaly europafuhrer Juncker pise o ukrajinskej korupcii ako prekazke vstupu do EU, asi ked bol chvilu triezvy.
https://archive.ph/x6DnL
Last winter British engineers went to Kyiv to design bunkers for its electricity substations that would protect them from Russian attack. Nine months later, none have been built..
to je divení, dyž tam vládne diktátor a jeho junta
To si tak někdo vyrazí za dobrodružstvím a najednou ho postihnou zdravotní komplikace:
* * *
Neoperační smrt příslušníka kanadských ozbrojených sil nasazeného v Evropě
S těžkým srdcem Joint Task Force Ukraine oznamuje ztrátu jednoho z našich vojáků, podplukovníka (LCol) Kenta Millera.
LCol Miller sloužil u Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) v Casteau v Belgii v rámci operace UNIFIER , když 25. listopadu 2024 zemřel na zdravotní komplikace.
(27. listopadu 2024 – Ottawa – Národní obrana / Kanadské ozbrojené síly)
https://www.canada.ca/en/department-national-defence/news/2024/11/non-operational-death-of-canadian-armed-forces-member-deployed-to-europe.html
Je to on – levé oko přimhouřené, pravé vyvalené. Dvojka vlevo nahoře je znatelně víc krytá dásní, než 1 a 3…
https://www.facebook.com/photo/?fbid=656441365800&set=a.508847614860
https://www.canada.ca/en/department-national-defence/news/2024/11/non-operational-death-of-canadian-armed-forces-member-deployed-to-europe/_jcr_content/par/news-release/articleBodyAndImage/image.img.jpg/1732761767134.jpg
… a víc než dva roky řádil v Afghanistánu:
https://www.linkedin.com/in/kent-miller-pmp-4784b979/details/experience/