Změna, která se úplně pokadila. - zpět na článek

Počet komentářů: 362

Přidat komentář
  1. Běžný člen/volič ODS se cítí tak, že se mu to nelíbí, ale „přece nemá jinou možnost, protože ostatní jsou ještě horší“.

    Cituji Balšínka:

    „Stejně nemáte koho volit, tak co řešíte, že nemáme program,“ odpovídá svým přátelům známý ostřílený matador sněmovní politiky ODS na otázku, proč strana v koalici Spolu nemá srozumitelnou zprávu pro voliče kromě proklamované „změny“.

    Je to jen další ukázka „germanizace“ české politiky, protože přesně tohle dovedla k absolutní dokonalosti Merkelová.

    Merkelová neměla nikdy žádný plán ani strategii – všichni kdo jí byli blízko a netrpí korektností na férovku říkají, že „vládla podle průzkumů“. Každé ráno si prošla aktuální průzkumy a řekla Němcům to, co chtěli slyšet. Když chtěli slyšet že multikulti selhal, Merkelová slavně řekla že „Multikulti selhal“. Když o pár let později dostala mediální čočku za to, že řekla imigrantce že „pravidla se musí dodržovat“ a bude deportována, okamžitě obrátila o 180° a řekla „wilkommenkultur“.

    Při tom všem se samozřejmě brutálně posunula doleva – protože „veřejné mínění“ jen opakuje to, co říkají média, a média jsou v Německu radikálně levicová. Takže z CDU se stala naprosto středolevicová strana – ale přitom tým Merkelové včetně spřízněných fízlů a kontrášů prohlásil, že „nalevo od CDU nesmí žádná strana existovat“, že vůči CDU neexistuje žádná alternativa.

    Výrok TINA – „There Is No Alternative“ – je autentický vynález Merkelové, která TINA protlačila Euro a pak ještě spoustu jiného. A opravdu – represivní aparát označil jakoukoli pravicovou konkurenci CDU za „extremistickou“ a začal ji vyšetřovat a dehonestovat, čímž to ve slušné společnosti nemůže být alternativa. Nesmí být alternativa.

    A teď se podívejme na domácí scénu. Co říká ODS?

    „Napravo od ODS nesmí nic existovat“ – Fiala 2014.

    „Ke komu by ti zhrzení pravicoví voliči odešli? SPD hlásá v programu socialistickou politiku, uplácení voličů, státní zásahy. To nemá s pravicí nic společného. Trikolóra se sice spojila se Svobodnými a se Soukromníky, ale preference mají kolem tří procent.“ – Skopeček 2021.
    Do toho BIS prohlašuje strany napravo od ODS za šiřitele „předsudečné nenávisti“.

    To zpropadené sjednocené Německo nám všem byl čert dlužen.

    1. *napravo od CDU nesmí existovat, samozřejmě.

    2. Já furt obdivuju to přesvědčení, že tady ještě existuje nějaký „pravicový volič“ …

      1. jo, existujeme. akorát jsme úporně přesvědčení o své pravdě a jsme zásadoví až za hrob a neschopni realistického kompromisu, takže furt hledáme tu správnou a spravedlivou stranu, takže se tříštíme do obskurních straniček a furt doufáme, že až teda příště pukne hora a přijde nějaký věrozvěst, že to bude vono. nebude.
        se skřípěním zubů to tomu triu hodím. pro jistotu si teda ráno votočím zrcadlo ke zdi, abych nevrhnul.

        1. @ Lukas B.
          touché

        2. Kterému triu? TSS nebo SPOLU do řiti? Podle blinkání tipuji to do řiti.

          1. ano přesně. a proč? páč jsem konzervativec a chci volit strany které mají nějakou historii a nějakou trochu standardní strukturu. projekty jednoho majitele a strany s nejasnou strukturou a spekulativním pozadím volit nechci. slepenec tří stran je mi pak programově bližší než komouši a socani a dál kde nic tu nic.

      2. Rozdělení na levici a pravici je asi tak stejně aktuální, jako Windows XP. Dnes bych spíš voliče dělil na ty, kterým není cizí liberální pohled na svět, jsou otevřeni novým myšlenkám, jsou kosmopolitní a na ty, kterým jsou bližší antiglobalistické myšlenky, jsou spíše konzervativnější, mají pocit, že jim tato doba nevyhovuje a chtěli by více národní orientace. Těm prvním vyhovuje koalice PirStan a těm druhým ANO, SPD, Přísaha, částečně KSČM a TSS. Problém koalice Spolu je, že je to slepenec jak z jiné doby. Všem těmto třem stranám je bližší ono staré dělení na levici a pravici. Ten stejný problém má mimochodem i ČSSD, která se ovšem ještě ke všemu svou hloupostí a naivitou dostala do situace, že se s největší pravděpodobností do sněmovny vůbec nedostane.

        1. Svet jsem procestoval, jsem liberální treba v otázce sexuální orientace, ale nezlob se, vážně si myslíš, že člověk při smyslech, který ovládá fyziku základní školy, může volit stranu prosazující elektromobilitu nebo bikesharing? Že člověk se základním ekonomickým vzděláním může volit stranu, která věří v evropské dotace jako v nějakého boha? Že clovek, který má manažerské zkušenosti, může volit stranu, jejíž úspěch by znamenal, že našim životům bude udávat směr banda hipiku naprosto bez úcty k soukromému majetku?

          Měl by ses asi trochu hlouběji zamyslet :)

          1. A píšu snad, že je budu volit? Ani mně ty jejich postoje zrovna nevoní, akorát musíme přijmout jako holý fakt, že je spoustu zejména mladých volit bude. Mně se tohleto rozdělení politické scény taky moc nelíbí, ale co nadělám. Pokud jde o moje preference, schválně jsem se jim snažil vyhnout, ale budu asi volit TSS, byť ani jejich některé postoje se mi moc nechtějí líbit, ale je to asi v současnosti nejlepší volba.

        2. Otevřenost novým myšlenkám? Máš na mysli revizi 2. termodynamického zákona? Nebo jaké nové myšlenky máš na mysli?

    3. Podle klasické „pravicové“ teze „existuje-li poptávka následuje jí nabídka“.
      To se však zde již mnoho let evidentně neděje tudíž lze konstatovat, že poptávka po jakékoli „pravici“ jaksi není …

      1. Ale je – akorát že v rozporu s internetovými hospodami je většina lidí žalostně ignorantská o politice, neboť se o politiku nezajímá a věří PR signalizaci.

        Lidé, kteří jsou „pravicoví“ v kulturním smyslu, zpravidla trpí pocitem, že jejich hodnoty bude hájit KDU či ODS. Protože se k nim verbálně hlásí.

        Lidé, kteří jsou „pravicoví“ v ekonomickém slova smyslu, zpravidla trpí pocitem, že jejich hodnoty bude hájit TOP09. Proto ta strana vznikla – pro kulturně levicové, ekonomicky pravicové měšťáky.

        Co ty strany vyvádějí v Bruselu, pro Brusel a v reálné politice jim zůstává zcela utajeno. A pokud na to náhodou přijdou – pak volí ze zoufalství formace typu VV, ANO, nebo nejnvoěji Přísaha.

        Naprosto mne zděsilo, že mí venkovští příbuzní zcela vážně oznámili že asi budou volit „Šlachtu protože koho jiného“. Ale nedivím se – tuhle jsem v pár maloměstech viděl, jak Šlachta ve velkém jede stánky s oslovováním lidí na ulici.

        Zajímalo by mne, kdo mu tu kampaň platí. Najmout destitisíce stánků každý se 4 přesvědčovači fakt není levné.

        1. Ale oni se možná „zajímají o politiku“, jenže neznají historii a nejsou zakotveni v nějakém pevném světonázoru. Neschopnost oddělit podstatné od nepodstatného, vidět věci sub speciae aeternitatis.

          1. Jihočech Honza :
            „Ale oni se možná „zajímají o politiku“, jenže neznají historii a nejsou zakotveni v nějakém pevném světonázoru.“

            – ano.
            Toto je kategoria „ľudí“, ktorým je všetko u riti. A títo teda samozrejme, skončia komusi v riti. A vo voľbách si vyberú iba to, v ktorej riti skončia. Momentálne je najpopulárnejšia USAcka riť.

        2. Asi tak:
          https://kechlibar.net/2021/09/21/odchazeni-angely-m-z-jine-perspektivy/

          „A uvolnila tak německou politickou scénu pro triumfální nástup Zelených. Ti mají myšlenek a vizí až až.“

        3. Šlachta musí mít slušně nasušeno. Zatím byl sám, ředitel ÚOOZ, na ubytovně. Vydání knížky taky nestojí dvě pětky – ještě na ní slušně vydělal, řekl bych.

  2. A neni to jedno ? Stejně tady furt bude vládnout ten směšnej pitomec, podporovanej chytrym zmrdem z hradu

    1. pitomec, ktorý dokáže ovládať 10 milionov inteligentov, to je teda fakt pitomec.
      A tretina z tých inteligentov pitomca ešte aj miluje.
      Milujem logiku.

  3. Existuje u nas nejaka jednoducha kontrola poctu hlasu oproti volebni ucasti? Kdyz uz kontrolujou ty prukazy…

    1. Co že to přesně chceš?

      1. Jakoze krome vysledku hlasovani sectenych hlasu prezentovanych systemem (btw, delaj to porad ty zlodeji z Indoše?) by existoval jiny stream prezentovany lokalnimi zastupitelstvy kolikze fyzickych lidi se tam objevilo. No a pokud by to nasypali az nekde vejs, bylo by to hned videt (viz USA, ci Rusko). U nas se jeste pres inet/korespondence nevoli, tak by snad nejaka moznost byla.

        Jinak nechapu tu diskuzi koho volit, kdyz se z 60% ucasti da lehce udelat 80%…

        1. Byls někdy u volení komise?

          1. No byl, kdyz jsem byl kdysi volit. Jestli myslis na druhe strane stolu, tak nebyl.

    2. A není kontrola hlasů tak trochu zbytečná? Protože i když se přijde na podvádění, i když se členové volební komise přiznají k podvádění, i když se vše vyšetří a zadokumentuje, tak volby soud uzná platnými a za podvod nikdo odsouzen není.
      Takže i kdyby byla kontrola, tak to skončí jako – no jo, těch hlasů je víc než voličů, ale ne o moc, takže to vlastně nevadí. A to si vůbec nepohrávám s myšlenkou, že by se povedlo dokázat podvod menší, než skutečně byl – to by se našim hrdinným policistům nemohlo stát.
      zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/regiony/kralovehradecky/prebyvaly-jim-dve-obalky-s-listky-tak-si-vymysleli-volice/r~edeb83c66bfd11e4aff10025900fea04/

      1. Tak jak se dá podvádět u voleb se ukázalo u posledních prezidentských. Pro Zemana nějaká pravidla neplatí, protože i kdyby mu něco dokázali, tak má stejně imunitu…

        Jestli zfalšovali přímo hlasy pro Zemana, to fakt nevím, ale úplně stačilo to financování volební kampaně, že to nebylo podle zákona, je veřejné tajemství.

  4. Sere se vždycky na větší hromadu a nyní ta hromada do sebe vzala i dvě další, tak co řešit…?
    Nebo snad chcete VY, zastánci svobody a demokracie, tříštit síly…?
    KDO tady dokázal, že to dokáže…?
    KDO tady hájí zájmy všech svobodomyslných a pracovitých…?
    Strana studentů, lékařů, sportovců, podnikatelů a všech aktivních lidí – Odvaha, Dynamika a Síla…!

    Absolutně tedy nechápu nějaké předvolební pozastavování se nad tím, kdo vhodit…!

    Muhehé…

    :OD

  5. Nejsem zastancem politiku, protoze mi vsichni pripadaji jako gangsteri. Nicmene doporucuju shlednout tiskovku slovenskeho byvaleho premiera Fica, ktery ma sive hodne veci na hlave, ale velmi presne pojmenoval to, co se stalo na Slovensku po volbach. I kdyz delal tiskovku v Cesku, mistni media to odignorovaly jako slovensky. Je to dlouhy, je to spousta kecu, ale stoji to za to. https://youtu.be/GunbNwksRlY

    1. Fico bol najväčší slovenský zlodej. Vo voľbách ho porazila koalícia slušných „obyčajných ľudí“, ktorí po mesiaci vládnutia prevýšili všetko Ficovo gaunerstvo. Dôležité však je, že doteraz tých gaunerov podporuje a miluje väčšina slovenských ovčanov (omlúvam sa štvornohým ovciam za to prirovnanie).

      1. Fico byl mozna nejvetsi zlodej, ale taky verim, ze kdyby na nej meli jen jeden malicky primy dukaz, uz by sedel. Ze je zlodej nam cpali a cpou jen media, protoze na nekoho se ta zpackana akce s Kuciakem musela hodit. Taky mozna nekomu nevyhovovalo, jak to vede, ze nikoho nez svoje lidi nepusti ke korytu, ze neni zrovna moc progresivisticky naladenej.
        No a ted mame ty spravny, cisry, co je pro ne nejdulezitejsi spravedlnost. Porovnaval jsem si tuhle nejaky cisla. Ficova vlada plis minus 1,5 miliardy rocniho dluhu. Obedy pro vsechny deti zadarmo, autobusy, vlaky zadarmo, zvysovani duchodu, stavely se skolni hriste, Kalinak naucil v Moldave neprizpusobivou mensinu pracovat, kupovaly se hasicsky auta…a milion dalsich veci. Fico byl zlodej.
        Nova vlada, nejspravedlivejsi ze spravedlivych za 18 mesicu dluh 15 miliard, obedy zadarmo zruseny, nic novyho pro lidi neprinesli, jen zvysujou dane, snizujou duchody.
        Tak nevim jak to ten Fico delal..

        1. Obedy, vlaky, busy zadarmo, tak už len bývanie a jedlo a komunismus mohl být vybudován.
          Cikáni by makali, hasiči byli u požáru o 2 min dříve, stačilo už len 2-3 volební období a ráj na zemi by nastal.
          Jezdím na Slovensko často, rád a chápu, že část prostého lidu podobné politice tleská.
          Ale tudy cesta nevede…

          1. To:Dachmeister
            Neni to mysleno jako obhajoba predesle mafie. Je to jen zamysleni nad tim, kam to nova mafie dovedla behem pouheho roku a pul.

        2. Vy dvaja spolu s ktosicelkominy ste sa teda dlho hľadali, ale našli ste sa. Jedine teda, že by to bola nejaká dobre zahraná irónia, ktorú som vo vašich posledných troch príspevkoch nepostrehol.

          1. To neni ironie. Mne se navic zadna z tech takzvanych vymozenosti socialneho statu netykala. Ja jsem jen porovnal tu predchazejici mafii s tou soucasnou, toho zlodeje Fica s tema cistyma dneska. Protoze takto nam to je na denni bazi servirovano. A kdyz tedy ten Fico tak kradl, jak je mozny, ze na vsechno tohle bylo a nezadluzoval zem ani zdaleka tolik jako tahle nova mafie, ktera nasekala za rok a pul dluh, jakej se jemu nepodaril za 12. To je cely. A ty prachy nejsou nikde videt, skoto mi pripada, ze ten cely dluh si nekdo vytahnul jako „malou domu“.

            1. Mohol by si mi dať nejaké odkazy alebo podklady k tomu zadlžovaniu resp. zadĺženiu za posledných 14 rokov?

              1. Ale jiste.
                Hrubý veřejný dluh by v roce 2021 měl dosáhnout až 65 % HDP. Podle předloženého plánu na roky 2022 a 2023 by v roce 2023 měl dluh skončit na úrovni téměř 70 % HDP. V roce 2019 dluh představoval 48,5 % HDP.
                Skopirovano z kurzy.cz .https://www.kurzy.cz/zpravy/570910-slovensko-schvalilo-statni-rozpocet-na-rok-2021/ . Cely clanek. Ficovy vlady jely s deficitem 1-1,5 miliardy rocne, Matovicova udelala 8 miliard za tento rok a okolo 10-11 za minuly. https://www.noviny.sk/slovensko/601839-vlada-rokovala-o-uvolnovani-opatreni-riesili-sa-aj-vazne-ekonomicke-temy
                Urcite bych nasel jeste jine odkazy ..

  6. Bohužel díky brutálnímu a nepochybně úmyslnému zářezu České televize na TSS je tato koalice odsouzena k obligátním 3%. Mít účast v diskuzích v TV, tak věřím že se přes 5% dostanou a nebudou do počtu. Já jim hlas každopádně dám, protože u stran zastoupených ve Sněmovně bych to musel jinak hodit SPD a to bych fakt nerad.

    Jinak Šlachtovi upřímně přeju 4,9%. Budou to hlasy výhradně původních Burešových voličů, takže o to bude mít tento zmrd mínus.

    1. Kazde volby jsou v podstate jen souboj gangu o tezbu zisku z dobyteho uzemi. Uz desitky let a ve vsech zemich, kde volby maji. Nedava mi smysl hadat se o to, kterymu gangu chci platit vypalny, protoze je to v podstate uplne jedno. Nebude Kurz, bude jinej gangster. Nebude Merkelova, bude jinej gangster. Nebude Babis, bude nekdo jinej..a tak by to mohlo jit donekonecna. Nedava to smysl.

      1. Keby sa SLOBODNÉ voľby nahradili losovaním , bola by šanca, že sa tam hore dostane zopár slušných ľudí.
        Pokiaľ o víťazoch rozhodujú SLOBODNE voliči, je zaručené výťazstvo gaunerov. Jedine gauneri dokážu presvedčiť voliace ovce, že po ich víťazstve bude pasienok zelenší.

        1. Volby nemuzou zmenit vubec nic duleziteho. Maximalne jmena tech, kteri tezi zisk z daneho uzemi. System zustava stejny.

    2. @Karman
      včera to ČT dotáhla ad absurdum k prázdnému stolku zpřísahanců při debatě ze Zlínského kraje.
      Kdyby zavolali bývalému hejtmanovi Lukášovi z TSS, myslím, že by přišel.
      Ale to by se někdo posral a někdo odsral. :-(

      1. Přece si tam nechutný manipulátor Řezníček nenechá házet vidle do kovydového divadla. To by tak scházelo!

      2. Zrovna tento krpatý šmejd Lukáš není ten pravý, vleze do každé partaje, kde zaciti flakani a prachy, o Valentovi nemluvě.

        1. A jejda, tak to už jen ten bývalý senátor za Zlínsko, walach po přeslici, jeden bratr lidovec, druhý buzerant, to je budoucnost! ;-)

      3. Kdo mu měl volat, někdo z ČT? Co je to za blbost, to se snad měli postarat samotní zpřísahanci.

        1. Zpřísahanci se na to vymrdali, další v pořadí preferencí je TSS za kterou kandiduje exhejtman Lukáš

          1. Jo, institut náhradníka… Tak to nevím, co by bylo lepší řešení. Kdyby tam seděl někdo z TSS, dobře. Ale to by zase pravděpodobně skončilo rambajsem od zpřísahanců, že ČT upřednostnila jinou stranu, že náhradník byl připraven a bla bla bla. Co na tom, že by to nebyla pravda.
            Takhle aspoň bylo jasně vidět, že přísaha lidi nemá, nebo nechce ukazovat (a ta druhá možnost bude správně).

  7. Pokud se sutor článků ptá, odpověď je nasnadě:
    Voliče napadne standardní otázka: „A kdes byl loni?“
    („Loni“ zde nemá zažitý význam, může to být „minulé volební období“ nebo třeba „minulé čtvrtstoletí“.)

    Ze sloganu je patrno nedostatečné vzdělání kreativcovo v mateřském jazyce. Slogan nedává smysl, změna ještě neproběhla a volič může na základě vlastních zkušeností dospět k názoru, že ani žádná neproběhne.
    Porovnáme-li kritizovaný slogan se známým:“Dokázali jsme, že to dokážeme.“, vidíme názorně posun od konstatování reality k nonsensu.

  8. Stejne je „uzasne“ sledovat prerod pana domaciho z kritika STH a zmrdu na druhy konec spektra :-(
    Kdo dneska naopak STH neni, tak je to minimalne Belzezub

    1. Stejně „úžasné“ jako když se D-F před ca. 10 lety přerodil ze zastánce law&order na odpůrce policie?

      Nemyl se, Lojzo – DF nikdy nebyl SPH (Strážce Progresivních Hodnot) a tohle nikdy nebyl progresivní server. DF vždycky inklinoval k různým formám konzervativismu.

      Jako klasický liberál (což se s konzervativismem vůbec nijak netluče) však odmítal jak vnucování konzervativních hodnot silou, tak pokrytecké a zmrdské apelování na STH coby vějičku a záminku pro výtah k moci… Což však neznamená odpor k těm tradičním hodnotám jako takovým – jenom k trapné a nechutné formě jejich formálního zastávání.

      Ona totiž drtivá většina lidí zastává (zastávala) normální hodnoty, aniž by to byli STH. Jádro sporu je v tom, že jak SPH posouvají Overtonovo okno, určitá část populace drze odmítá „jít s dobou“ a posunout své názory tak, jak progresivci pískají. Což pak SPH nesmírně pohoršuje v situaci, kdy se takový drzý nesouhlas a zpátečnictví ukáže.

    2. Tobě to přeci vadit nemůže. Zatímco pana domácího z toho podezříváš, ty sám jsi tento veletoč v reálu již provedl a ještě jsi nám to tu detailně popsal.

  9. Běžný slušný člen ODS nebo KDU-ČSL musí být v bezvědomí nebo úplně blbý. Zjištění jeho pocitů bude vyžadovat speciální postup. https://www.youtube.com/watch?v=fJIjoE27F-Q

    A pokud člen ODS nebo KDU-ČSL reaguje na světlo a nemá velkou vlhkou skvrnu v rozkroku, tak zcela jistě nebude slušný.

    1. Ten tzv. „slušný člen ODS“ může být leda nějaký naivní bambula, který nepobral, co to ta ODS vůbec je a nechal se zbulíkovat nějakými manipulačními tiskovinami.
      U KDU-ČSL je to dáno bohověrstvím.

    2. Pojďme si položit pár otázek (no flame, prostě zamyšlení).
      – Volič ODS musí být mrtvý nebo v bezvědomí, nevolitelní – vcelku je jich kolik, 15 procent občanů?
      – volič ANO je přece úplný magor, korporát, zloději, woe, nevolitelní – vcelku 25 procent občanů.
      – Volič TOP, STAN, PIRÁTI (ne náhodou je to stejná škatulka) – zasraní komunisti, nevolitelní – vcelku 25 procent občanů
      – Volič SPD, KSČM – zasraný komouši, nevolitelní – cca 10 procent

      Jsou strany, které jsou volitelné a mají relativně zajímavý pravicový program? Ano, jsou. V rámci jednotek procent.
      Proč se tak děje? Tady si v kruhu šamanském říkáme, jak by bylo ohromně fajn mít pravicovou stranu, ale nikdo to dělat nechce a ti, co to dělali se odklonili.

      Strany nejsou blbé, ale volební program není výsledkem nějaké konsistentní politiky. Volební program je průnikem mezi PR strany a průzkumama veřejného mínění. Dobře to popisoval ten kokot, co „udělal“ piráty. Prostě udělá se průzkum na několik buzwordů a to, co zabere, na to napasujeme program tak, abysme se úpln nevymrdali na všchno, co celou dobu hlásáme.
      Tedy ty lidi to asi opravdu chtějí a musí tady být „něco“ co tu společnost ovlivňuje tak, že to chce, že? I když je to ve výsledkunelogické.

      Kdo to je? A jak se to mohlo stát? A jak z toho ven? Otázky, kde se za odpovědi platí zlatem.
      Nicméně odpovědi se dají dohledat, když je člověk trochu trpělivej.

      1. Podle mne je SPD volitelná, přestože budu volit někoho jiného.

        Jakmile je člověk jen trochu náročný, 70% nabídek čehokoli na trhu je pro něj šunt. To je normální. Špatné je, že v politice může šunt zlikvidovat zbytek trhu netržními metodami.

        1. Veřejná politika je z principu netržní, tedy nelze jí klást za vinu použití netržních metod.
          Ano, to je to ono. 70 procent je šunt. Ale když si uděláme pár iterací po různých charakterech, zaměření a zkušenostech, tak ti, kteří jsou nároční, si každý vybere stranu, kterou volí on a dalších 40 lidí, protože ostatní je šunt. A masové strany, které opravdu vládnou jsou vybrány těmi „méně náročnými“.
          Jo, myslím, že to je správná úvaha. Ještě jí to chce trochu rozpracovat.

        2. Ještě to zkusím otočit. Brbláme tady nad tím, jak jsou stávající strany na hovno. Co by tedy měla splňovat strana, kterou může volit Sandstorm, corona, OCS, Behemot, ygorek, dachmeister a já.
          Abstrahujme od nástrah „běžného politického života“, tedy že nelze dosáhnout všech cílů.

          Zkusím vykopnout, neb jsem v zásadě nenáročný:
          Globálně:
          – Jasně definované cíle s dlouhodobým výhledem (tedy strategie, kam chceme danou oblast dostat)
          – Odůvodněná opatření, které mají veřejně všechna pro a proti a prošla testem proporcionality (tedy byla udělána nějaká analýza cíle), seznámením s veřejostí a které na sebe navazují
          – Evaluace provedených opatření a prováděné nápravných – zvlášť tenhle bod mi tu chybí.

          Podle odvětví:
          – Tržní zdravotnictví a důchody
          – Setup policie a justice ne na papíry, ale na výkon
          – Daňové nastavení tak, aby opět rozjelo kapitalismus (snížení daní, některých úplné zrušení)
          – Likvidace přebujelé úředničiny v režimu ochran čehokoliv a posílení principu subsidiarity v rámci RUD (tj aby každá externalita se platila těm, co jsou jí postiženi) = stabilizace stavebního trhu.
          – Elektronizace (navázaná na předchozí body)

          Jak to udělat konkrétně? Není to snadná otázka a nerad bych se do ní pouštěl (stejně jako do diskuse o proveditelnosti obecných bodů, neb vím, že nejsem ani první, ani poslední, kdo takhle přemýšlí) a diskuse by měla tendenci zesračkovatět.
          Ale zajímají mě ty konkrétní body, které vlastně od takové strana konkrétní osoby čekají. Opravdu. No flame.

          1. Na rozdil od vetsiny blabolistu pro ktery je politika jako soupereni mezi jejich favoritnima sportovnima klubama (s tim ze si ty idioti tak uplne neuvedomujou ze narozdil od hokeje jim politici jebou prdel) se ptas spravnou otazku.

            Odpoved je bohuzel takova ze soucasny system je v takovy pici ze nejaky dilci upravy, i dobre mineny, ho nedokazou opravit. Proste je potreba jit do dalsi historicky ery a vymyslet neco jinyho, lepsiho. To nebude uplne jednoduchy, protoze vetsina lidi ma vymrdany mozky a v podstate jim soucasny system doted vyhovoval protoze jim poskytl relativne vysokou zivotni uroven. Neco na zpusob normalizace v CR v 1970s. To ted bude koncit a zivotni uroven pujde do pici. To asi nekterejm lidem otevre oci a budou se snazit neco vymyslet. Bude to trvat desetileti nebo stoleti nez se neco zasadne zmeni. Nakonec COVID-1984 je presne o tomhle – o preventovani lidi aby neco mohli udelat. Je to methoda jak privest lidi pod naprostou kontrolu.

            Hadat se vo nejakejch stranach nebo mrdkach v politice je absurdni. Totalni ztrata casu, energie. Missed opportunity. Absolutne negativni energie. Politici nic neridej, ty poslouchaj rozkazy zeshora a za oplatku je jim umozneno neco nakrast.

            For fucks sakes, wake up peaople …>!

            https://off-guardian.org/2021/09/21/inalienable-rights-a-suggested-solution-to-the-covid-coup/

            1. Změna společenského systému směrem nahoru šla vždy ruku v ruce se stavem a vzdělaností společnosti. Přesně tam je zakopán pes.
              Změna směrem dolů může nastat, pokud nás zelený šílenci opravdu donutěj k návratu k technologiím (a životnímu stylu) ze 16. století.
              Ano, bude to trvat desetiletí. Demokracie se budovala 150let, fašismus se vyvíjel 30 let, komunismus 35 let. I ti piráti,aby se dostlai tam, kam se dostali, tak jim to trvalo kolik, 14let?
              Představa, že se žilo krásně, žilo krásně a žilo krásně a pak najednou ze dne na den přišla revoluce, usekalo se pár hlav a pak bylo všechno jinak je mylná, takhle to nefunguje. Revoluce jsou jen vyvrcholení nějaký dlouhodobý činnosti.
              Takže představa, že dneska půjdu do politiky a zítra všechno změním, je mylná. Ale aspoň se dá zahájit nějakej směr.
              Superstár typu VV a teď ten posranej policajt prostě fungovat nebudou, maximálně jako decoys, na který jde všechno hodit.

              1. Vcera jsme meli poradu, kde vedeni firmy prezentovalo plan vyvoje do roku 2026. Uz s tim otravovali pred dvema tydny, ten PowerPoint uuzasnej, vsechno v barvickach, hlavne ty spokojeny deti, vysmaty rodinky, vsechno zality sluncem.

                No… a pak jsme se snesli do realu. Dva velci hraci na trhu kuchynskych robotu maji problemy s vyrobou plastovych dilu, jeden musi zastavit za tri tydny masiny, pokud nesezene ten spravnej granulat. Jsou velke problemy sehnat bezolovnatou mosaz pro potravinarske ucely, misto nerezi se cenove brzo vyplati pouzivat zlato. Do toho se konci s uhlim a Nemci uvazuji, ze by radi koupili elektriku z fuj fuj jadernych zdroju od Frantiku, kteri na ne zrejme s Anglanama udelaji fakac. O tom, ze si sami Nemci snizili kapacitu ruskych plynovodu kazdy, kdo umi cist jine zdroje, nez jen bulvar, davno vi. A elektrina pomaloucku polehoucku pujde hore.

                Do stredoveku se asi nepropadneme, ostatne lockdown nas tam taky neposlal, ale myslim si, ze bude mela. EU nebude vedet, jestli driv ucpavat huby doochodcum a levne pracujicim poukazkama na energie, nebo resit imigranty, ze na jejich bezpracny blahobyt proste jednoho dne dojde vata a az nekdo konecne prokopne buben a rekne „sorry, ale kdo nemaka, at nezere“, tak bude velky diveni.

                Necekam nejakou mega katastrofu, ale… lip uz bylo. Lehce se muzeme dostat do tricatych let minuleho stoleti, kdy nejakej krikloun prijde s nejakym jednoduchym resenim.

                1. „PowerPoint uuzasnej, vsechno v barvickach, hlavne ty spokojeny deti, vysmaty rodinky, vsechno zality sluncem“

                  Příště doraž s mávátky a s transparenty. Nebo zorganizuj promítání filmu „Bílá paní“.

                  1. Ja mam tu vyhodu, ze jsem Cech, takze rikam, co si myslim a nemam strach, ze mi nejakej ourada z mistni Gemeinde posle treba kontrolu na komin, nebo studnu. Takze velmi rad kolegum rikam – ‚kdyz nechcete realitu videt, bude to pak bolet‘. Nemyslim si ale, ze v Cesku je to vyrazne jinak. Ve Skodovce nemaji material, ale urcite maji PP prezentace s roustoucima krivkama trzeb na pristich nekolik let.

                2. Lockdown nás nepoložil, protože nepočítáš s tím, že všechno má nějakou setrvačnost. A setrvačnost politiky EU je 1-2 roky, čili teprve teď se začíná projevovat. Navíc EU díky masivním investicím do ekonomiky tu krizi sice zploštila, ale zato protáhla (jen na to neměla rezervy, tak to bude něco stát).
                  Deutcheland teď dodělal nordstream II, aby naopak GASu měl dost a nebyl závislej na dodávkách z US, který se léta snažili ten projekt zastavit, ne? Že budou nakupovat elektřinu od žábožroutů je jasná páka a elektřina (obecně všechny energie) nepůjde nahoru pomaloučku a polehoučku, ale vystřelí nahoru jako rána z kanónu a další ceny, které jsou na tom závislé poletěj hned za nima. Už teď spotový ceny místně přelejzaj prodejní a bude hůř, cena 10+Kč/kWh bude realita, takže soláry s baterkou už dávají ekonomickej smysl a nakupuj, dokud sou a nauč se chodit spát se slepicema, abys v noci nemusel moc svítit.
                  S tím, že líp už bylo souhlasím.
                  A ano, křiklouni přijdou vždy po krizi. Tentokrát po té zelené. Lidi budou chtít snadné a rychlé řešení a hlavně – budou se chtít mstít.
                  Ale možná jsem zbytečný posimista, co já vím.

                  1. Upřímně už jsem tak zradikalizován, že to je budoucniost, v níž optimisticky doufám. A jestli budou opět zasedat nějaké mimořádné lidové soudy, tak se s radostí přihlásím jako soudce z lidu a budu u všech chtít provaz.

                    Dokonce už se mi ani nehnusí idea zabrat si nějakou hezkou vilku po nebožtíkovi solárním baronovi a vdovu se siroty poslat do maringotky v pohraničí.

                    1. Re: Ugarte23.9.2021 v 19:12

                      Chapu te, ale ono to tak v zivote nebejva. Napriklad po valce nejvic rvali udavaci a na provaze se zhoupli ti, co by je ohrozili. Svine, ktery nejakej pruser udelaji, jako svine i preziji. Ne kazdej Duce potka svoji benzinku.

                  2. Však ale bude za co.
                    Popřeju vám aspoň to, že budete moct posloužit aspoň jako psí žrádlo, q.

                  3. Nemci budou mit leda hovno a ne dost plynu. Jednak si sami omezili kapacitu NS2 na polovinu (tim soudnim rozhodnutim), dale pak vsichni z nejakyho zahadnyho duvodu doufaji, ze Norove nezdrazi a maji plynu dost a do tretice naprosto podcenili spotrebu plynu Cinou a rychlost vystavby transsibirskych trubek. Takze Rusove uz dnes nejsou strategicky zavisli na Evrope a po dostavbe druhe trubky do Ciny (predpokladam tri roky, protoze do toho z nejakeho zahadneho duvodu Amici videl nehazou) budou na evropskem trhu uplne nezavisli. Kdyz se proda, okay, kdyz ne, Cinan bere vse.

                    Dalsi vec je, ze Zeleni rvou, ze plyn je taky svinstvo, protoze uvolnovani metanu pri tezbe a protoze fuj fuj. Taaakze, metan se uvolnovat bdue stejne, protoze plyn skonci v Cine a Indii, ale v Evrope si plyn omezime, abychom v tom nasem rohu bazenu meli cistsi vodu.

                    Narust cen energii bude naprosto bezpochyby vyssi, nez co ted melou mluvici hlavy. Cena roste a to jeste ani poradne nezacala jezdit elektroauta.

            2. V češtině si ten článek můžete přečíst ZDE. Je to hodně dlouhý, ale zajímavý článek. Jen nevím, kolik lidí by bylo ochotných něco akceptovat z návrhů, které autor popsal.

          2. q :
            „Ale zajímají mě ty konkrétní body, které vlastně od takové strana konkrétní osoby čekají. Opravdu. No flame.“

            – Strany ponúkajú ovčanom presne to, čo ovčania chcú. Presne ako rybári, ktorí na háčik dávajú návnadu.
            A ovčania to žerú ako pstruhy červíkov.
            A všetko ďalej potom pokračuje tam, kam to stále pokračuje. Do pekla.
            V princípe to je nekonečne jednoduché. Jediné, čo nie je jednoduché je odpoveď na otázku : Odkiaľ sa v ovčanoch vzalo toľko debility ?

            1. No a je špatně dávat lidem to, co chtějí? Proč je dobře dávat lidem to, co nechtějí? Obavám se, že zaměňujete příčinu a důsledek.

              1. to je blbost.
                Většina voličů jsou retardi, kteří kdyby existovala strana, která jim slíbí, že po volbách nemusí nikdo do práce a přesto každému budou padat pečení holubi do chřtánu a každej dostane minimálně Dacii Duster, tak v těch volbách taková strana dostane 75%+
                Však se podívej jak vypadá typický volič: http://www.drsnysvet.cz/ty-jsi-blbej/
                Tohle nikdy nebude volit stranu co sis vymyslel.
                Jediná možnost, je na oběžnou dráhu umístit satelit s raketami vesmír-země, zašifrovat komunikaci přes několik kanálů. A poté odpalovat rakety na domy a lidi, kteří vystoupí s nějakým levicovým názorem. Prostě diktatura. Ano jen diktatura lidí co by to chtěli dělat pro republiku a byli by tak nějak na středu, by byla jediná možná. Žádný wir shafen das.

          3. Myslím, že někteří oslovení se opakovaně vyjádřili v tom smyslu, že nechtějí politickou stranu která něco zlepší či změní, ale politickou stranu která je hlavně nechá na pokoji a přestane škodit.

            Ideálně tedy takovou stranu, která by ve sněmovně systematicky hlasovala proti všem novým návrhům zákonů apod. snad s výjimkou rozpočtového, a která by do Brusele posílala žluté a červené karty.

            1. Což může být jeden z těch klíčových bodů, o které jsem žádal, že? I když dost obecný ;-)

              Ale dobře, rozšiřme ještě otázku o body, co by taková strana NEměla mít.
              Schválně, jestli umíme jen brblat, jak je všechno nahovno, nebo se výjimečně na něčem shodnout.

            2. opět vedle, lidé nechtějí stranu která je nechá napokoji. Naopak, 99% cigánů chce stranu, která jim zvýší přídavky a sociálku. 99% českých veitnamců chce stranu, která jejich komunitě povýší práva na občany. 99% dělňasů chce stranu, která jim zvedne platy a přiškrtí manažery a ředitele firem co si vozí prdele v mercedesech a přidá dva týdny dovolené. 99% lékařů si přeje vládu co jim zvedne plat a sníží hodiny které musí být vpráci. 99% policistů by si přílo střílet lidi na ulici bez soudu. 99% učitelů by si přálo zvednout plat a mlatit děti ve školách. 99% hasičů by si přálo zákony kde by všude kde to jen jde byli nainstalovaný sprinklery aby nemuseli nikam jezdit něco hasit. 99% vojáků by si přálo mít povolení mít doma střelnou zbrań kategorie A.

              99% těchto všech lidí, ti serou na čapí hnízdo, bečvu, migranty, digitální daň, dálniční známku, manželství homosexuálů.

              99% těchto všech lidi, ti serou na to, jak se má to 1% lidí, které na to všechno vydělává.

              Demokracie a islám vyhráli. Jestli něco chcete změnit, jděte do ulic vraždit jak Činkginstán. Jinak nedosáhnete ničeho. Hlupáci vás přemrdali.
              Dal bych Vám sem odkaz na začátek filmu absurdistán, o evoluci, jak se blbci množí geometrickou řadou, ale chytří lidé vymírají. Ale už ho youtube smazal.

      2. No a že se lidi rozhodujou podle signální soustavy, místo přemejšlení, to je jako ta pýcha kdemohkradcie? Spíš mi to přijde jako inherentně vadnej systém, kterej očekává něco, co nebylo, není a nebude (teda nejpozděj od moment, kdy se po hlasovacím právu začal sápat kde kdo od ženskejch po černý a naposled i ne-občany).

        1. Pavle, kdy přesně jsi začínal s podnikáním?

        2. I tento odkaz už (nejen) zde byl mnohokrát: http://www.hanshoppe.com/democracy/

          1. ocs :
            „Demokracia: Boh, ktorý zlyhal“

            – to „zlyhal“ závisí od uhľa pohľadu. Demokracia NEzlyhala z pohľadu politikov. Umožňuje vládnuť tým najväčším grázlom, a moc do rúk im dávajú samotní ovčania, poddaní.
            „Demokracia“ dáva poddaným pocit, že to oni sami vládnu, a preto sa nebránia tyranii demokraticky zvolených grázlov.

        3. Tak tou bylo v dějinách lidstva vždy. Když se dostatečná síla poddaných spojila, tak i ti nejvíce záasadoví a absolutističtí panovníci zařadili zpátečku a chovali se „populisticky“.
          Problém nastane v tom, když porovnáváte akta, činy a výsledky provedené za 1000 let s jedním volebním obdobím. To pak ta demokracie vypadá dost chudě, to ano.

      3. Odpovědi se dají dohledat přesnadno; ostatně jen tady (a jinde také) jsme to probírali tisíckrát a jednou, namátkou třeba

        https://dfens-cz.com/demokracie-a-svoboda/

        nebo v diskusi mnohokrát odkazované http://www.tysknews.com/Depts/gov_philosophy/all_democrats.htm

        Ale na otázku „jak z toho ven“ (nebo aspoň padesát) bych viděl opravdu rád. Jediné, které si dokáži představit v současné situaci já, jdou skrz naprostý průser (typu hyperinflace, státní krach, občanská válka apod.) Vy račte vidět nějakou cestu, jež by tuto drobnou nevýhodu neměla?

        1. Otázka „jak z toho ven“ je chyták. Odpověď na ní zní „nijak“. Opět nesouhlasím s tím, že prosazujete systém, který podobu vlády nechává na v podstatě náhodných elementech v podobě osobnosti dotyčného vladaře, zatímco demokracie dává šanci ovlivnit výsledek relativně „každému“.
          Zásadní problém je pak v tom, kdo je ten „každý“, ano.
          A právě z tohoto úhlu pohledu je důležitá otázka, jak sme se do tohoto bodu dostali.

          1. Především já neprosazuji vladaře, to si mne pletete s kolegou JJem. Pravda nicméně je, že bych vladaře určitě preferoval před všeobecnou demokracií jako mnohem menší zlo, to ano. Kromě toho vladař zdaleka není zcela náhodný, z mnoha důvodů spíše inklinuje k vládě rozumné, ačkoli není vůbec pochyb o tom, že mohou nastat — a v historii i nastaly — výjimky neblahé. Ale bylo jich vždy mnohem méně, než těch případů rozumných, na rozdíl od všeobecné demokracie, která stojí za ekskremento naprosto všude, jen se na to podívejte, od USA přes Commonwealth až po Evropu…

            Ostatně zcela obecně by byl rozhodně daleko méně špatný dokonce i ten hypotetický element naprosto náhodný (myslím, že o tom, jak by bylo lepší, kdyby se volby nahradily losováním, než to, co máme, někde v diskusi už řeč také šla) než element, který se statistickou jistotou druhého termodynamického zákona vede do hajzlu.

            Pokud není cesta ven, jeví se mi otázka, jak jsme se do toho hnoje dostali (stejně jako všichni ostatní — zavedli jsme hloupě systém, který odděluje volbu od odpovědnosti, systém, jehož zhovadilost je známá a zřejmá už stovky let — diskutabilně tisíce, ovšem starověk je něco trochu jiného), celkem akademickou. Ne že by nebyla zajímavá (mně ale přijde mnohem zajímavější otázka, jak se podařilo tak mnoho lidí zblbnout nesmyslnou ilusí, že všeobecná demokracie je smyslupná a žádoucí); nicméně praktické dopady má dost zanedbatelné.

            1. Máte pravdu,monarchie je JJova parketa.
              S tím zbytkem – neshodneme se.
              A k poslednímu odstavci snad jen citát: Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat.

              1. Upřímně se obávám, že máme namířeno do takových sraček, že bychom za opakování minulosti byli ještě vděční.

                Jen máloco mne tak moc potěší, jako ukáže-li se, že se mýlím.

            2. Pokud byl přijat axiom, že barevný je roven bílému, žena je rovna muži a tupec je roven bystrému, je rovné hlasovací právo logickým výústěním.

              1. To by bylo na delší debatu, na kterou nyní nemám žel pokdy (možná nějaký mýdan, bude-li…) Ale úplně obecně to neplatí — srovnej „We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal“ s tím, jak se tehdy všeobecné demokracii pečlivě (a na stovky let úspěšně, v hajzlu jsou až dneska, a začalo to v zásadě až XVII. dodatkem) vyhýbali.

                Nicméně ano, v tom dnešním hnoji to je rozhodně také součástí problému :(

                1. To byl fatální jazykový podraz. To, že jsou si „men“ rovni, neznamená, že jsou si rovni s „women“ nebo zařízením plantáže.

                  1. Otcové zakladatelé znali své negry.

      4. Přesná odpověď na otázku „co dělat“ nebo „jak z toho ven“.

        https://www.youtube.com/watch?v=WINDtlPXmmE

        1. A tak zase… ano, od 70. let k dnešku se leccos v USA zlepšilo, namátkou třeba tohleto naprosto zásadně.

          U nás je to kapku složitější, pravda :/

          1. Pozoruhodné je, že na tom projevu ze 70. let by stačilo vyměnit jen pár slov kvůli změně reálií, ale jinak beze zbytku platí i pro dnešek. Ba dokonce dnes bychom mu mohli říct „a kdybys věděl, co přišlo potom“.

            Zrovna tak je pozoruhodné, že od úsvitu dějin platí pořád to samé – chcete-li změnu, musíte se nejdřív nasrat.

Napsat komentář

D-FENS © 2017