Zastavit. Stát. Spát. - zpět na článek

Počet komentářů: 206

  1. ad „…budou ministerské zákazy omezovat řidiče kamíonů v používání dálnice“ … žádný zákon řidiče kamionů omezovat nebude. Ti vymrdanci se předjíždí klidně 10 minut 3 vedle sebe, ignorují zákazy předjíždění, ignorují zákazy vjezdu do pruhů v opravovaných částech dálnice, vytlačujou osobní auta, nevěnují se řízení, nejsou schopni udržet káru v daných pruzích, klidně ohrozí kohokoli kdekoli, protože jejich kemoš je v přípojným atd atd.

    Můžete být v klidu. Ať už jim tam stát dá jakékoli značky, budou si i nadále dělat co chtějí, a zejména budou kašlat na to, koho omezí či ohrozí. Jsou to super čuráci jako všichni profesionální řidiči, kteří mají fyziku a/nebo zákon na své straně. Dokud je nezačneme pokutovat ve výrazně jiném řádu počtu případů, budou se ti čuráci chovat pořád stejně. Netřeba je hájit.

    1. Moje osobni zkusenost je, ze mnohem vice nehod na silnicich delaji amateri.

      Jako jo, jet za dvema magory, co poradaji zavod omezovacu, je na sezrani volantu a nejednou uz jsem to resil vymyskovanim pres odstavny pruh. Presto ale ne vsichni patri do jednoho pytle. A nebo snad taky plati „co Cech, to zlodej?“

      1. „A nebo snad taky plati „co Cech, to zlodej?““
        A co se stalo s těmi českými muzikanty, převlékli kabáty a jedou v tom stylu ‚Všetci kradnú‘?

        „Moje osobni zkusenost je, ze mnohem vice nehod na silnicich delaji amateri“
        Jo, amatérů bude víc = kvantita, ale na KVALITU se musí počkat až nedobrzdi takový 15 tunový kamion…
        Skutečná příčina toho, o čem se dýfens rozepsal je a) globalisace b) Just In Time

        1. Nadavani na kamionaky patri do sekce „nejvetsi hovada jsou cyklisti“, „vsichni motorkari jsou darci organu“ a dalsi a dalsi blaboly. Nejsem kamionak, taky mne obcas serou, ale presto je hazet do jednoho pytle vnimam jako primitivni.

          1. Je možný, že je to primitivní. To že ty hajzly mám tak moc rád je tím, že dojíždím do práce 40km jedna cesta po D1 a týdně jich potkám moc. Jet za 2 píčusama, co provádí závod omezovačů je jistě nepříjemný. Ale já jezdím pravidelně za třema, jeden jede 90, druhej 93 a třetí 95. Vím dopředu, kde mne každej den bude nějakej kamioňák srát; např. v jednom kopci vždy předjíždí a vždy jsou překvapeni, že jim to netáhne. Denně. Na několika stejných místech. Rumuni, slováci, poláci, češi. Všichni. Kokot za volantem kamionu není žádná výjimka či náhoda. Za dobrý den pokládám, když nemusím kvůli těmto kokotům kriticky brzdit či strhávat řízení, protože bych ze 140 ani kriticky nedobrzdil.

            Možná jsou cyklisti hovada a motorkáři umírají. Ale kdo tvrdí, že toto jsou největší šmejdi, ten asi nejezdí po dálnici, aby mohl potkat fakt ty největší hajzly. A to jsou profesionální řidiči. Protože amatéři [začátečníci] alespoň mohou nějak svoji neschopnost a bezohlednost vůči okolí na něco svést, a ostatní ohrožují hlavně sebe, ale tihle kokoti mají mega moc hodin za volantem a solidní praxi, ale neumí předvídat vůbec nic, vynucují si svou z pozice síly a klidně risknou váš život.

            Kokot za volantem kamionu je standard. Super-kokot se potkává tak 1x za týden, a ti proráží středová svodidla, poráží lampy, smskuje přes dva pruhy v zůžení, parkuje těsně za horizontem na silnici první třídy a tak.

            1. Obávám se, že koncentrace kokotů za volantem bude zhruba stejná, ne-li lepší ve prospěch řidičů náklaďáků. Oni mají většinou nacouváno víc, než ten v osobáku najeto dopředu a rozhodně nemají zájem na tom přidělávat si problémy. Asi nerozumím tomu, že někdo jezdí pořád stejnou cestou, už dopředu ví, že tam budou problémy a není schopen sundat nohu z plynu a prostě chvíly počkat. Možná by taky chtělo popřemýšlet nad tím, proč pořád předjíždějí zrovna v tom místě a všichni.. Divný ne? Jinak náklaďákem nejezdím a občas si taky zanadávám, ale komplex z toho nemám a je mi putna jestli mě chce zabít trouba v kamionu, dědek v klobouku, nebo kráva s ajfounem. Prostě největší průser je, když velkej potká ještě většího…

              1. Nerozumíte tomu. Tak vysvětlím. Jezdím tudy protože je to nejkratší cesta. Jsou tam kopce. Kamion řízený píčusem A jede do kopce pomalu 86, zatímco kamion řízený píčusem B jede 91. Tedy předjíždí. Máte pravdu, kdyby dement B sundal nohu z plynu, přišel by v cílové stanici asi o 10s času, pokud budeme štědří. Ale dement A nezpomalí ani o trochu, asi aby mu to nezdechlo, a dement B to zkouší zadřít, jen aby předjel. A úplně klidně takhle dement B předjíždí třeba 10 kolegů. A za ním jede vláček 50 aut a každej řidič zpomalil na 90 ze 140 (typicky) a každej ztrácí mega času. Kamioňák nemůže přijít o 10s času, ale já kvůli němu přijdu o čtvrt hodiny.

                A tak je to každej den, minimálně v každým kopci. Ale uznávám, že všichni nemusí být hovada. Ti co nejezdí tady jsou možná ok. A jestli mají zájem si přidělávat problémy či ne: repetent si taky nechce přidělávat problémy, a přesto si je přidělá. Vzhledem k tomu, co na D1 vídám, si nemyslím, že tuto úvahu jsou s to zvládnout. Oni spoléhají, že osobák vždy vše ubrzdí či uhne, anebo má smolík.

            2. Ano, někteří kamioňáci jsou hovada, ale dělají méně nehod. Na druhou stranu jejich nehody bolí víc.
              Krásné video bylo, jak týpek v osobáku zapomněl odbočit a zaflokoval to uprostřed dálnice akorát hned vedle sjezdu. Jeden kamion za ním to tak tak vymyškoval, osobáku se o desítky centimetrů vyhnul, načež ho to o 10 metrů dál položilo na bok. Další kamion skončil tak, že se kabinou koukal zpátky odkud přijel, naštěstí náklad skončil víceméně rovně. Ubrzdil to cca metr za tím osobním čurákem. Osobák stál, ani nedýchal a když viděl, že se dá proklouznout na ten sjezd, tak se vytočil a odjel. Noviny napíšou akorát, že řidiči kamionu zase měli nehodu. A můžeš hádat, jestli bude ve statistikách u zavinění téhle nehody řidič osobního auta, nebo ten kamioňák.
              Přitom normálního člověka by napadlo „tak odbočím o jeden sjezd později“.

              1. jasně, blbci jsou všude. Ale minimálně na vysočině nepotřebuješ žádné „noviny“. Každej den jedeš za vláčkem minimálně 3x. Minimálně 2x týdně uvidíš 3 kamiony vedle sebe blokující celou dálnici pod 90km/h. Sjezdy z dálnice a pumpy jsou taky mega sranda, protože tam kamioňák zastavuje v nepřehledném místě ku odpočinku, anebo ho tam zastaví fízlové. Prej ano, je to sice nebezpečné, ale kamioňákovi by se pak blbě otáčelo a tak je to cajk. Klidně se o něj můžete rozesrat, všem je to jedno.

                Nikdo neříká, že XYZ není nebezpečný. Ale když si vezmu, kolikrát mne kdo ohrozil, strašně prasil, anebo ignoroval ostatní účastníky, pak jasně vedou kamioňáci v následujícím pořadí: kamioňáci > silničáři > fízlové > dodávky/busy > všichni ostatní. (poznámka, což když to přepočteme na počty vozů, pak patrně úplně největší nebezpečí na silnicích jsou silničáři a v těsném závěsu jsou fízli).

                Civilové mně ohrozili tak do 10 událostí, nevím přesně, kde prim hraje člověk co nezvládl náledí a musel jsem kvůli němu zmizet ze silnice. Ale autobusáci, kamiony silničáři a fízlové, jsem si jist, že je to hodně přes 100. Strhávání řízení do pole kvůli autobusu kterej nezná význam plné čáry, fízlové stojící/spící kdekoli (prim hraje vyskočení zpoza auta v zatáčce před moje auto ve 120 a zkoušení zastavit), silničáři, kteří si zastaví úplně kdekoli s tím, že oranžový světýlko za horizontem vše vyřeší atd atd atd.) Je to taková silníční varianta prison experimentu.

                1. Z cest, kdy řídil někdo z mých kolegů, jsem získal dojem, že největší problémy s kamioňáky mají lidé, kteří když kamion vyhodí blinkr, tak přidají plyn a začnou se cpát vedle blikajícího kamionu, aby se před ně ten nenáviděný kamion nedostal.

                  Taky jsem si mnohokrát všiml, že tento vzorec chování mnozí řidiči praktikují i vůči osobákům – když chci do levého pruhu a vyhodím blinkr, abych dal najevo svůj záměr a ostatní řidiči nebyli překvapeni, tak mám tak 30% šanci, že ten v levém pruhu spíš, než by sundal nohu z plynu, tak mi přidá plyn. Pak se hrozně diví, když mu to tam „nečekaně“ nacpu – jelikož s hulváty už počítám, tak mám podřazeno a tedy chudáček není ani ohrožen, ani reálně omezen, pouze je uražen jeho majestát.

                  Kdyby se lidi k sobě na silnici nechovali jako hovada a naopak si elementárně vycházeli vstříc, tak by nejspíš na silnicích bylo mnohem méně stresu a taky méně nehod.

                  Já s kamiony problém téměř nemám:
                  1) Když některé vozidlo z pravého pruhu (osobák nebo kamion, je to jedno) vyhodí blinkr, tak mám snahu to ocenit tím, že sundám nohu z plynu, pokud je k tomu aspoň trochu vhodná situace.
                  2) Snažím míjet souvislou řadu kamionů takovou rychlostí, abych dal kamioňákům šanci reagovat na mě a také abych já sám dokázal předvídat zda kamioňák nebude chít předjíždět, protože jak u kamionu tak u osobáku se vozidlo často trochu zavlní před tím, než jeho řidič skutečně zahájí předjížděcí manévr, takže to lze mnohdy vytušit a lze buď zrychlit nebo zpomalit dříve, než je z toho nějaká krizovka.

                  Navíc předjíždění kamionů, které jedou skoro stejně rychle, sice zdánlivě trvá dlouhé minuty, ale obvykle je tak za minutu předjíždění dokončeno.

                  1. jo. jedu si v pravém svých poklidných (a to je úplně jedno kolik, 80, 90, 12, 160, je úplně jedno, jestli jsem kamion, dodávka, rodinný kombík nebo limuzína), a přede mnou špunt o dvacet km/h pomalejší, vlevo „souvislá“ kolona idiotů s odstupem 100m+, kteří jsou z nějakého důvodu líní se vracet doprava. v okamžiku, kdy mě jeden z nich míjí, dám blinkr (abych ho nepolekal, další je o 100 metrů a deset vteřin vzadu, je-li extrémní rychlík, tak o pět vteřin), a tři vteřiny nato se začínám pomalu sunout doleva, tak, aby byla šance zareagovat i při nepozornosti (například) při matlání telefonu.
                    so se stane?
                    1. nějaké mizivé nadějeplné procento sundá nohu z plynu. předjedu a rychle se zařadím, on pak tu nohu zase zatíží, a ztratí asi vteřinu. v optimálním případě hamtne na plyn pořádně, takže moje dobře míněné uhnutí do kolony vpravo není následováno nutností jít tvrdě na brzdy, páč mě v té koloně nezazdí. je jich málo, ale rok od roku je to lepší.
                    2. někteří nedělají nic, sunou se svou konstantní rychlostí, dokud mi nezačnou metr za zadkem brzdit, zuřivě blikat a troubit (asi mají holt asi desetkrát horší reakční časy, než mi jako smluvní konstanty přednášeli na všech těch dopravních inženýrstvích)
                    3. většina hamtne na plyn a hraje hru na nervy, původně hru stíhaček proti sobě.

                    1. tedy dodávám, asi je to nějaká přirozenost, podmíněná druhově nebo aspoň regionálně. včera první pořádnej víkend ve stopě v Jizerkách z Bedřichova. projeto velkou rolbou, dvě frézované stopy a mezi nimi dva metry hladkého na bruslení. míjení se dvou bruslařů, to je kapitola sama pro sebe. my, co v této situaci vjedeme vpravo do stopy a jedeme těch deset metrů míjení soupaž, nebo aspoň připažíme a jedeme po pravé půlce prostředku soupaž či setrvačností, jsme v naprosté menšině. když hustota přesáhne nějakou kritickou hranici, tak většina (idiotů) spadne do hry pilotů válečných stíhaček, bruslí prostředkem do poslední chvíle a uhne ten, kterej má slabší nervy (kopec-skopec, dítě-nedítě, kolona-nekolona)

                  2. je to pochopitelně o nastavení mysli.
                    Pokud nikam nepospícháte, či nejedete někam na čas, je vám jedno jestli pojedete X anebo 2X minut a vždy jsem připraven všem dělat čubu — pak ano, nemáte problém. Ale já třeba chci být v práci, na schůzce, doma u dítěte včas. A nepomůže mi vědomí, že mr. kamion předjíždí, protože ve fyzice na základce nedával pozor a neví, že rozdíl v rychlosti pár jednotek km/h je nepodstatný.

                    jinak §12/5: “ Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.“. Tedy to že si pan kamion vyhodí blinkr neznamená nic. Nesmí omezit ani ohrozit. Ohrozit dokonce nesmí ani pan mhd. A přesto pan mhd vesele ohrožuje, a pan kamion kdykoli omezí/ohrozí, jak se mu to zrovna hodí. Nikdo není povinen ho pouštět, jede-li zrovna výrazně rychleji než „prosící“ kamion. Je to naopak povinnost profesionálního píčuse v kamionu zjistit si, zdali má kudy předjíždět. Vaše tvrzení, že když je nikdo nepouští, tak si pomohou tím, že se tam naserou na sílu, jen dále ukazuje, že jsou to hovada porušující zákony a dělající na silnicích problém. Pokud uváznu za kamionem, mohl bych použít stejnou logiku a vesrat se do levého jako „profíci“ a pro své sobectví někoho ohrozit. Ale já „profík“ nejsem, a tak to nedělám.

                    dále §17/4: „Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.“ — naprosto běžná záležitost, kdy kokotovi v kamionu v pravém nějak zabere motor a kokot v levém už nemůže přidat, a je vidět, že vlastně už předjíždí pravý kamion ten levý.

                    dále §18/2b: „řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“ — zákon v sobě nemá onu vaši benevolenci minutky sem a minutky tam. Nevím kde jezdíte, a asi tam máte nějaké rychlé a zběsilé kamiony, ale tady to trvá tak 2-3 minuty. Pokud předjíždí jen jeden kamion a to ještě na rovině. Minulej tejden jeden kamion „předjížděl“ 10km. Pokud se za kamionem vytvoří kilometrová kolona (velmi časté), dovolím si tvrdit, že předjíždí příliš pomalu, a zdržuje příliš mnoho lidí.

                    Kdyby fízli chtěli fakt pořádnej vývar a ne drobný z parkování, naučili by se pokutovat přestupky zákona páchané kamionů ze záznamů kamer na branách na D1. To by byly pořádný love. Navíc jsou to profesionální řidiči, a mělo by se to kategorizovat jako profesionální selhání, něco jako kdyby se vám chirurg vysral do hrudního koše, a tomu upravit výši pokut.

                    1. jen si vyskakujte a vysírejte. futrujete munici těm, co se (oprávněně) domnívají a časem budou mít tu sílu to legislativně ukotvit, že řidič neprofesionál bez psychotestů a štosu (zbytečných) papírů nemá v provozu co pohledávat. kór v intrakci s autonomním řízením.
                      vole tolerance, spolupráce a klídek. si to napiště třeba lihovkou na zrcátko, když to nedokážete udržet.

                    2. mimochodem, kilometrová kolona je plusmínus deset aut. nebo ne? v čem je problém?
                      (mmch, kamion neřídím a nepopojel jsem s ním ani pár metrů na parkovišti. ale takňák si umím spočítat, že průměrná cestovní rychlost a okamžitá rychlost nejsou při vyšších intenzitách provozu úplně v korelaci)

                    3. To je jedno v čem je problém. Hlavně že si má do koho kopnout. Ťok a další jsou v nedohlednu a mohli by mu zavařit, ale do pracanta si kopne kdekdo.

                    4. do pracanta! Pracantem bych si dovolil nazvat člověka, který pracuje usilovně a svoji práci odvádí nadprůměrně. Souhlas? A co je prací kamioňáka? Dobře točit volantem, nedělat na silnicích chaos, naopak, chovat se tak, aby prostředí, kde pracuje, bylo co nejlepší.

                      Tak jen aby to bylo úplně jasné. Do pracantů v žádném případě nekopu. Kopu do flákačů a šmejdů, kteří se svojí prací vyjebávají.

                    5. Pokud způsobím 1km kolonu, protože neumím řídit, tak to není cajk, a je to rozhodně porušení zákona. V tom je problém.

                      mimochodem, nepoužívejte prosím cizí slova bez kontroly: [wiki] „Korelace (z lat.) znamená vzájemný vztah mezi dvěma procesy nebo veličinami.“ Tj. průměrná a aktuální rychlost jsou ve vzájemném vzahu, většinou se to vyjadřuje jako v=s/t.

                    6. Nekrmte ho už. Stačí si přečíst, co napsal. Ožene se tady spoustou zákonů a pak napíše, že spěchá a že jezdí na okrskách 120. Tohle nemá cenu řešit :D

                    7. je velký rozdíl mezi tím, jestli poškozuji sebe či jiné. A ano, pokud jedu rychle, zasloužím pokutu taktéž. S tím rozdílem, že oni jsou profesionální řidiči a tedy dodržování silničního zákona je u nich jaksi podstatnější než u ostatních.

                2. Na D1 mne z 85% vyprasili právě civilové, nevím proč, ale většinou ve škodofce. Asi mantra, nutnost předjet i sám sebe a netolerují cokoliv. Kamioňáci jako druhý (jo, to předjíždění je otravný a když ho problikneš, tak ti přidá bonus, zpomalí sviňák a předjíždí o dvě minuty dýl) ale ani si nepamatuju kdy autobusák. Ty potkávám většinou v klidu.

                  1. Přece jen, bus jezdí stovkou, ten tolik nepřekáží.

                    1. No, když potkají přecpanou bílou dodávku se záduchou, tak se do toho taky v kopci pustí, ale mám zkušenost, že neomezují. Asi štěstí.

              2. Kdo se chce podívat na to video, je ho možné stáhnout z https://www.topcz.net/videos/protismer.mp4

                1. díky za video. Vidíme tam:
                  a) totálního dementa v bílem
                  b) totálního dementa v červeném. Proč?

                  b.1: reakční doba není OK ani na 65 řidiče, kterému zrovna spadla cigareta do trenek.
                  b.2: měl tři prdele místa kam uhnout a milion času to udělat. Zastavil cca 100m za károu. Kdyby sledoval co se děje před ním, včas brzdil, včas uměl zjistit, že to dobrzdit nejde a musí změnit směr, včas ho plynule změnil, vše by se obešlo bez nehody, bílému kokotu navzdory. Ale uznávám, toto jsou věci, které profesionální řidič zjevně ovládat nemusí. Myslel si, že to díky váze vyhraje, a nevyhrál. [jsem si vědom vyšší váhy, špatného zatáčení a neúčinnosti brzd. Ale přes to všechno, toto mělo řešení].

                  1. Ja týchto „znalcov“ dopravy a „lepších“ internetových šoférov zvyčajne nekomentujem, ale to čo tu predvádza alfonz19 je otrasné.

                    Môj názor, keď má niekto na cestách stále problém s kamiónmy, je to jeho vina. Je to zlý šofér.

                    Jazda kamiónu je ĺahko predvídateĺná.

                    Ja vám neberiem váš názor, že za volantom nákladných aut sedia zlý šoféri. Je to pravda. A lepšie to už nebude.

                    Mesačne najazdím asi 12-13tisíc kilometrov kamiónom, asi 3-4tisíc služobným osobným autom cestou do práce a s práce. A asi 500 km svojich súkromných. Ale žiadny problém s kamiónmy na cestách nemám. Ich jazda je predvídateĺná. Treba sa tomu len prispôsobiť.

                    Za oveĺa horších a nebezpečnejších považujem šoférov osobných áut.

                    1. Tak ty to berieš svojou profesionálnou deformáciou keď tvrdíš, že jazda kamiónu je ľahko predvídateľná. Ja toho toľko ako ty mesačne nenajazdím možno ani za kvartál (a ani by som nechcel toľko najazdiť), ale jazdím pomerne dosť (na ne-profi šoféra), ale dosť často (individuálna premenná) ma jazda kamiónu prekvapí. Stalo sa mi viackrát, že mi to na diaľnici strčil kamión pred osobák bez blinkra a ešte tak, že som musel prudko brzdiť a to svietim stretávačkami aj cez deň a jazdím SUV-čkom takže výhovorka, že ma nevidel je neakceptovateľná. Stalo sa mi už aj to, že som bol vedľa kamióna a on si dal blinker a začal sa mi pomaly tlačiť do pruhu hovoriac: „Uhni, ja som sa rozhodol obiehať a ty mi zavadziaš“. A to nehovorím o blokovaní ciest ak má kamión vykládku niekde kde na to nieje infraštruktúra – úzke ulice či cesty, zákruty v dedinách, pred či v križovatke…….Pravidelne zažívam preteky autobusov, kde si to profi šofér šinie 100km/h v strednom pruhu XY kilometrov a pritom je pravý pruh prázdny. Pravidelne blokujú kamióny odpočívadla na diaľniciach a to aj tak, že už som raz nemohol vyjsť von z odpočívadla, alebo proste to ten čurák postaví cez 7 parkovacích miest pre osobáky. Takže podľa tvojej definície som zrejme zlý šofér.
                      Ja viem, že preprava tovaru, je v drvivej väčšine postavená na kamiónoch či dodávkach takže sa musíme na tých cestách strpieť. A viem aj to, že kopa ne-profi šoférov sa chová tak, že by ich trebalo mlátiť trstenicou denno denne.

                    2. Drahý pane. Mohl byste nám tedy okomentovat dané video, když už odpovídáte na tento příspěvek? Vy tam vidíte dobře odvedenou práci řidiče kamionu? Bílej je dement, jistě, ale ten červenej má profesionální průkaz. Sedí to?

                      Ale řekněme, že svámi částečně souhlasím — chování kamioňáků *je* předvídatelné. Stačí pár let na silnici a člověk se to naučí. Například:

                      a) Jeden kamion v pravým a druhej kamion v přípojným. Je předvídatelné, že se mister v pravým nepodívá do zrcátka a vsere se levýho. Sjezd brno řečkovice směr na brno, stane se mi to tam tak 3-4x týdně. No problem. Klidně si auto rozeser, já mám 20 tun a pravdu.

                      b) jízda do kopce, oběma to nejede. Že by jeden sundal nohu z plynu či druhej dal nádrži zabrat, když už tedy chce závodit? Ne. Můžete se vsadit, že si vezmou celou dálnici jako rukojmí a budou si hrát do alelůja. Já třeba zrychluju víc než chci jet, jen abych někoho nezavřel, či brzdím když vidím, že to někomu pomůže. No mockrát se mi nic z toho od druhých nestalo.

                      c) zůžení. pravej pruh velkej, levej malej. Můžete si vsadit, že kokot nedokáže udržet káru v pruzích. Já to beru, někdy má málo místa. Jenže např. Ostrovačice minulé 2 roky tam bylo místa vždy dost. Ale *kolikrát* kokot smskoval a šupl se čtvrt metru přes pruh, kdy osobáci už tak fakt dřeli dveře o zábrany i bez „profi“ řidičů. Takže jo. Dá se to předvídat a předvídám to. Kamion v zůžení předjíždím dragster stylem, abych minimalizoval čas, kdy to kamioňák může posrat.

                      d) mimo dálnici na okresce. Nevejdu se v zatáčce do pruhu, ale jedu 90 a mám 20 tun. Fak jů, frend, já zpomalovat nebudu. A já to tenkrát mohl na poslední chvíli akorát šupnout tak akorát do mělké škarpy, tenkrát cca 40cm, a modlit se, abych z ní ještě vyjel. Stihl jsem dobrzdit jen tak na 70-50.

                      Těch situací je mnoho. A proto mám tento názor. Nemám ho proto, že bych měl na vás pifku od narození. Je to „vaše“[skupiny řidičů] chování, které formovalo můj názor. A jen díky tomu, že jsem mega pozorný a reakční dobu mám jiném řádu než váš kolega z videa, jen díky tomu zatím (ťuk, ťuk) nemám ani škrábanec. Ale často je to těsné. To že Vám se to neděje, je partně nějaká chyba vesmíru, anebo máte nějaký mega účinný talisman, a pak mi prosím sdělte, kde jste ho koupil. Protože fakt nevím, jak mohu svým chováním(kromě jízdy 30km/h) ovlivnit „vaše“ parkování za horizontem či v ostrém sjezdu/zatáčce, jízdu mimo pruh v nepřehledné zatáčcce atd. atp.

          2. Sysop 16.12.2018 v 11:12
            „..Nejsem kamionak, taky mne obcas serou, ale presto je hazet do jednoho pytle vnimam jako primitivni.“

            No comment.
            https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/492554-cesky-ridic-u-brem-nedobrzdil-do-kolony-pri-hromadne-nehode-kamionu-zemrel.html

            1. A co z toho plyne? Ze fakt jsou uplne vsichni kamionaci hovada?

              No, jak rikam, co Cech, to zlodej. Prikladu se najde…

              1. Díval bych se na to z jiné stránky.
                Dejme tomu, že si myslím, že jsou ředkvičky modré. Pak jsem a) barvoslepý b)blázen c) nějakým řízením osudu jsem ve svém životě potkal nějaké velké množství ředkviček, které byly modré.

                Pokud určité množství lidí dochází k závěru, že kamioňáci jsou hovada, pak jsou a) slepí b) je to jejich chyba c) nějakým řízením osudu potkávají vyšší množství kamioňáků, kteří se chovají jako hovada.

                A jak už jsem tu psal. Tolik slepých lidí být nemůže[a], a ledacos můžeme svést na jiné(to je takový český fenomén), ale parkování za horizontem, v zatáčce, nerespektování zákazů vjezdu do pruhu na D1, to na nikoho jiného nehodíte[b]. A tak nám zůstává c. Lidé, kteří si myslí, že kamioňáci jsou hovada, potkávají kamioňáky, kteří jsou hovada. Jen do toho vstupuje fakt, že negativní zkušenost je silnější než pozitivní, a normální je neviditelná. Takže jo, 30% hovad může zlikvidovat celou skupinu. Ale tak mozek funguje. Mě ohrožuje těch 30%, a bráním se vůči těm 30%, a proto si je všechny kategorizuji v rámci sebeobrany podle těch 30%. Nejsem na fildě, abych mohl meditovat, zdali někomu nekřivdím a jestli je to vyvážené. Mou snahou je dostat se domů OK. A k tomu mi nepomůže špekulování, že možná tenhle kamioňák není kokot, protože všechny kokoty už jsem minul.

    2. To je jasný – přísnost musí bejt. Neparkuje Vám náklaďák za barákem, když nejste doma?

      1. Jestli kamioňáci někoho píchají je mi jedno. V železné rudě jsem ale viděl, co jim chutná nejvíce; to u nás bohužel nemáme, zde by si max vyčáchal péro v septiku. Ale o to tu nejde, já jsem se bavím o jejich velmi frekventovaném ohrožování životů ostatních účastníků sil. provozu. Dokud nedostanou za 1 průjezd vysočiny třeba 15 pokut, jednu za každej přestupek, budou se dál klidně chovat, tak jak se jim zlíbí.

        1. Nejsem si jistej, jestli pokuty neco vyresi. Zatim statistiky rikaji neco uplne jineho a pokud tento web ctes delsi dobu, tak jiste vis, ze pokuty neslouzi k tomu, aby pripravily stat o zdroje. To opravdu ne. Je naivni si myslet, ze pokutovanim se neco zmeni, protoze praxe rika presny opak.

          1. Pokud mají některá kamioňácká hovada tendenci optimalizovat náklady objížděním mýta, kdyby dostal za vysočinu při každém průjezdu 20 tyček pokuty, určitě by se mu rozsvítilo. Chápu, jsou to mega dementi, ale i ti by na to rychle přišli.

            1. Blbost. Pokuty se prostě nedávají proto, aby to na silnici fungovalo. Tam to právě má nefungovat, aby to sypalo cash, pochopil?
              Ty kamioňáci se pohybují v nějakém prostředí, které pro ně stát připravil. Oni mají motivaci, kterou pro ně nastavil zaměstnavatel. Každý se chová racionálně. Kamioňák nežije proto, aby ti znepříjemnil cestu, chce si odkroutit svoje. Zato fízl žije proto, aby vybral čárky. Nežije proto, aby jste si vy oba s kamioňákem odkroutili v pohodě cestu domů (do cíle). Paňátno? A ty chceš přikládat trestama? Sám si sereš do hnízda.

              1. oukej, patrně máte pravdu. „pokud něco nedává smysl, podívej se na výsledek daného jednání, a možná toto bylo celou dobu záměrem, motivací“.

                Pokuty jsou pochopitelně blbé řešení, ale nevím jestli je nějaké jiné lepší dostupné. D1 se bude ještě roky opravovat, kapacita je k hovnu už roky a lepší to nebude. Politiky taky nikdo nevyřeší. Není prostor a finance na skutečná řešení. Ale nějaká malá optimalizace by byla možná. A např. zákaz předjíždění kamionů by malým zlepšením být mohl. Stejně tak rozdávání flastrů za ohrožování.

                Ale je opravdu možné, že chaos a nebezpečí je záměr, či jde o nějakou dohodu kamiony nepokutovat. Ale spíš bych to přeci jen viděl na hanlonovo ostří. A pokud je možné, rozdávat flastry automatizovaně za rychlou jízdu v zůžení, je teoreticky možné rozdávat stejné flastry za bezdůvodné nerespektování pruhů (nejen) v zůžení, vjezd do zákazu vjezdu nákladních vozidel atd.

                1. Samozrejme chapu, ze vychovavat lidi, nota bene dospele, neni zadna zadel. Mozna, ze i system pokut by mohl mit nejaky efekt, kdyby skutecne byl racionalne nastaven a hlavne – nastaven za ucelem bezpecnosti. Jezdis na dalnici jako hovado? Ok, budes mit na dalnici treba na mesic zaracha. Motej se s tim vehiklem, kudy chces. Konkurence ti mezitim sebere xefty a zamestnavatel nakope prdel, plus budes v minusu a neprodas ani litr nafty bokem. Jedes po dalnici pres zakaz? Ok, zabavime ti nakladak, domu pojedes vlakem, pro ten naves at si zamestnavatel nekoho posle. Vratime ti ho za pul roku, plus si zaplat parkovny, vytezek pujde na opravu vozovek.

                  Vubec by se na tom nedojily zadny prachy primymi pokutami a verim, ze majoritni cast tech prasat by bud republiku radeji objela a nebo slapala brazdu. Treba je to blbej napad, vyflusnul jsem to jen od pasu, ale kdyby se chtelo, urcite by se metoda nasla.

                  Ono se ale nechce a status quo vsem naramne vyhovuje. Prasata hraji ruletu, jestli je chyti, nebo ne a stat si na tom masti kapsy svych zamestnancu.

              2. To je tak, když děláš v kanclu a lopatu vidíš možná tak z okna. Mám kamaráda, co dělá nižší management u jednoho dodavatele komponent pro automobilky a co ten nosí za příhody. Má pod sebou prostě tlupu lopat a metodu cukr a bič užívá velmi často, zejména ten bič. Kamioňáci nejsou žádný výkvět inteligence a bez pojebu státu by nic zářného nepředvedli spíš naopak. Proč myslíš, že mají nejen za porušování tachografu, a to všude v civilizovaném světě, tak vysoké pokuty?

            2. Btw, proc chces kamionaky nutit, aby jezdili po dalnici, kde jim to ale zpoplatnis? Jak byses na to tvaril ty, kdybych ti zakazal jet po okreskach, ale za jizdu po dalnici te zkasiroval?

              Kdyz kamionaci to mytne promitnou do nakladu (zcela logicky), tak pak zase vsichni frflaji, proc je doprava tak draha. A ono treba pomerance v Cesku nejdou a nejdou.

              1. sysop: nic z toho neřeším. Chci aby se chovali ohleduplně. Když táhnu vozejk se skříní atp. tak tady nejedu 80 po dálnici v levým a nesvsírám se natěsno všude. atd.

                Byl bych rád, kdyby se chovali slušně, a mají-li profesní průkaz, pak rovnou příkladně. A pokud to nejde slušně, viz. včera, 3 kamiony v sobě zablokovaly d1, no tak ať dostávají flastry automatizovaně, stejně jako to dostávají osobáky za rychlost. Zde by to mělo alespoň rozumný důvod. Mezi rychlostí a bouračkama není přímá korelace. Ale mezi prasením liaz-style a bouračkama bych si myslel, že bude.

                1. alfonz19: Hlavní příčinou mizérie stavu na D1 je Ministerstvo Dopravy. Tamní retardi, jako třeba totálně vymaštěný Ťok kterého překvapil sníh v Prosinci, dosud nezvládli:
                  – Dostavět dálnici Hradec Králové – Mohelnice, která by odvedla část kamionů směr Olomouc, Ostrava, Katowice
                  – Dostavět na kritickém horském úseku D1 třetí pruh
                  – Osadit dynamické dopravní značení, které by v kritické dopravní situaci zakázalo předjíždění kamionů

                  Místo toho máme akorát debilní mýto.

                  1. jak: může bejt. Skutečné problémy v čr nikoho nezajímají a tak poslanci řeší pičoviny.

                    Ale co jako? Toto je naše situace. Dává to někomu právo, chovat se na silnici jako hajzl? Kamioňáci si prostě řekli, oukej je to napíču, tak si to uděláme po svým a prosadíme si svou silou. Nikdo neříká, že to mají snadný. Ale rozhodně by si neměli ulevovat na úkor druhých. Jak k tomu ostatní přijdou? Anebo si mám říct jako oni, že je to na D1 napíču, a někde si nechat na káru osadit raketomet a pálit po nich, protože věci nejsou jak bych si představoval? Protože přesně to kamiony dělají: vyserem se na druhé, a budeme silou jednat výhradně ve svém zájmu.

                    1. alfonz19: Právo to nedává, ale musíte sám uznat, že kdyby na horském úseku D1 byly 3 pruhy a kamiony by jízdu úplně vlevo měly zakázánu, nebo 2 pruhy s dynamickým značením, prostor pro prasení by byl značně omezen.

                    2. jak: Vy vážně myslíte, když nějaký Bulhar poprvé na sněhu zůstane viset v pravém pruhu, pak někdo podobný ucpe prostřední pruh, že kamioňáci spořádaně zastaví a budou čekat, až překvapení silničáři dorazí s jedinou radlicí? Samozřejmě to zkusí levým, až ho ucpou taky. Jak nesnáším policii, tak by měla přestat schovávat se někde za bukem a dopravu řídit.
                      Teď jsem asi napsal pěknou blbost, vlastně jsem skoro ještě neviděl policii smysluplně regulovat dopravu, ta situace nemá řešení.

                    3. cyklista: kdyby řídit dopravu. Nedávno jsem udělal chybu a volal na 156 a 158 kvůli člověku v divném stavu, ač nejspíš opilému, a tyhle dvě linky jsou naprosto k ničemu. žvaní, nic nedělají, a při první příležitosti se z práce vylžou. Pokud nemáte na tepichu mrtvolu, můžete si tyhle linky a linku 112(kde je jen někdo, kdo umí anglicky) zrušit. De facto neexistují. Vždy 155 či řešit sám.

                      Jistě, kdyby fungovala policie, bylo by řešitelné, že nefungují poslanci a kamioňáci jsou dementi. Kdyby bulhar dostal mega flaster, tak by si to rychle rozmyslel. Ale fízl, kterej je přínosnej, to je řádově (minimálně o dva) větší rarita, než kamioňák co nikdy neprasí.

                    4. Nemyslim, ze skutecne problemy v CR nikoho nezajimaji. Spis si myslim, ze skutecne problemy v CR neumeji nami voleni zastupci resit. A prave proto radeji resi picoviny, protoze jinak by se nekdo moh’ zeptat, co ze to v te PS za ty prachy vlastne delaji. Paxe ovsem nelze divit Bruseli, ze prohlasuje, ze lokalni vlady zrusi. Chapu sice, ze pohnutky ma zcela jine, ale lidi jsou schopni na to ve finale kejvnout stejne, jako kejvli na Burese.

                    5. Bylo by vhodné nadávat skutečnému viníkovi.

                      Ano, kamioňák mnohdy předjíždí/projíždí tam, kde by automobilista v klidu chvíli počkal.

                      Víte proč?

                      Protože automobilista to buď dožene rychlejší jízdou, nebo dorazí domů o půl hodinky později, svět se nezboří.

                      Kamioňákovi obě tyto možnosti stát odepírá: nemůže jet rychleji, má tachograf a omezovač; nemůže dorazit o chvilku později, má ze zákona povinné přestávky.

                      Právě a pouze toto svinstvo je tou jedinou příčinou, proč kamioňáci jezdí jak prasata; a jeho viníky jsou jen a jenom úředníci a politici, nikdo jiný. Ti řidiči v tom jsou nevinně; ti jen dělají to nejlepší, co reálně mohou, v rámci dokonale hovadsky nastavených podmínek :(

                    6. Ad ocs:
                      Rád Vás tu vidím.

                    7. Děkuji (a krásné Vánoce přeji). Ale jak jsem si tak prošel diskuse, obávám se, že zase dalšího půl roku rok se tu nejspíše asi neukážu…

                    8. ocs: no jasně. Takže bude prasit jako super kokot, protože …. tak dojede o jednu pumpu dál. Když bude mít kliku. Anebo kolik tak očekáváte, že vyprasí kilometrů navíc? Pět kilometrů za hodinu v průměrné rychlosti? Takže po mega závodech dojede o 22km dál, pokud se teda někde nerozesere? Nebo kolik tipujete?

                    9. Tak udělám poslední pokus. Jak psal ocs problém je v dodržování nablblých nařízení. Zjednodušeně : řidič má za týden 6 tzv.výkonů, výkon je 13-15hod jakékoli práce, z toho 9-10hod čisté jízdy, potom pauza 9-11hod, za týden 45-56hod čisté jízdy (max 90h za uplynulých 14 dnů). Pokud ztratí na průměru jenom 5km/h dělá to denně cca 50km, to je za týden slušných 300km. A potom šlus a stojí. To je třeba rozdíl mezi tím trávit víkend v klidu doma, nebo koukat z okna dva dny na prochcaným odpočívadle někde mezi poli v Reichu… A v pondělí dojet těch 300km, ten čas už samozřejmě chybí další týden a tak se to pěkně nabaluje… Podle Vás samozřejmě máte právo být doma o čtvrt hodiny dřív, jak jste psal, a ostatní mají jen právo se klidit z cesty, ale co to zkusit, místo plácání na netu, řešit napřímo? Zkuste zajet někdy na parkoviště za nějakým tím brzdičem a zkusit mu to vysvětlit? Pak napište, jak jste dopadl :-D

                    10. Pokus chápu. Takhle — já rozumím tomu, že chcete být s rodinou. OK. Kdo by nechtěl. Ale.

                      Otázka jedna. Kdyby nebylo „nablblých“ nařízení, tak byste dělali co? Řídili místo deseti hodin patnáct? Takhle — já asi ve dvaceti řídil párkrát 12h nonstop, a tak trochu vím, jaká je to divočina. Tyhle „nablblý“ nařízení nás chrání před mikrospánky údernických řidičů. Prostřelených svodidel a přeražených lamp vinou mikrospánku už jsem viděl dost. Myslím, že to stačí tak, jak je to nyní.

                      Ten problém, o kterém mluvím, je nepoškozovat druhé. Pokud já třeba povezu ledničku, pak je v pořádku, pokud pojedu déle, a já ponesu následky. Nemohu přenášet své problémy na druhé. Uvědomte si, že jste to vy, kdo si vynucuje poškozování druhých ve svůj prospěch a pokládá to za OK. Vy budete doma dříve, pokud druhé dobře poprasíte. Dává smysl, ale stejnou logikou: Nabušenec může přinést domů více peněz, pokud někomu dá po tlamě, zloděj může trochu víc nakrást, taky aby více potěšil rodinu. atd. Sobectví je plně na vaší straně. Stejnou logikou by se před vás mohl vesrat traktor 80km/h a předjíždět nějakej sentinel, kterej jede 75. Ztratil byste 20-40km/h, ale určitě by jste to toleroval a rád spal ve vašem Reichu, protože lojzek ze sentinelu má právo vás poškozovat, tedy ne ze zákona, ale lidsky: má totiž nějakou svou potřebu, která je nadřazena té vaší. Určitě byste s tím souhlasil, žejo? Ve skutečnosti jen sázíte na to, že toto dělat můžete díky vyšší hmotnosti soupravy, že s tím nikdo nic neudělá, a jen z nějakého důvodu pro to jednání zde hledáte nějaké morální podpůrné zdůvodnění. Kdybyste řekl: „seru na vás, chci být doma a tak s váma musím vyjebat“, bylo by to stejné, jen upřímnější.

                      Řízení jste si vybrali jako profesi a ta má svá úskalí. Lékaři mají třeba služby a komplikace při operacích. Měl by vám vodvláknout operaci něčeho, protože se to kurva protáhlo a von má doma rodinu, se kterou chce být? Mrdám na to, toto šít nebudu, zas tak to nechčije, jedem se žofkou plavat! Protože vaše prasení je stejný profesionální selhání s potenciálně stejně tragickými následky. Pokud nechcete jezdit a nést to co k tomu patří, no tak to nedělejte. Anebo to teda dělejte, a třeba i praste, ale kurva nevykládejte nám tady, že je to v pořádku.

                      A i kdyby teda dobře jste fakt nějak záhadně dokázali prasením nahnat 5km/h, o čemž si dovoluji pochybovat, hrozně by mě zajímalo, jak tímto obhajujete moje zmiňované parkování za horizontem, v nepřehledný zatáčkách a sjezdech, nerespektování zákazů vjezdu do vyhrazených pruhů či vybočování z jízdních pruhů v zůženích na D1 vinou nevěnování se řízení. Parkování za horizontem je pole position a máte spočítaný, že skrze cizí pruh v zůžení vede optimální stopa, a hodí vám to -0.003s na každým okruhu, anebo to má nějaké jiné (nereálné) zdůvodnění?

                    11. Tak opravdu naposledy. Já nejsem řidič náklaďáku, jenom neplácám o tom o čem vím houby. Tím končím, tvá Máňa. Na podobný debaty je život moc krátkej…

                    12. Mildik
                      21.12.2018 v 21:13

                      Ať si to řeší s dispečerem a ten si řeší s dodavatelo/odběratelem, že je kripl, má otevřeno jen do čtyř, případně se tam flákají/nestíhají a vykládka/nakládka je protažená vo hodiny. Tam a v kolonách se ztrácí suterénně nejvíc, pokud je dispečer piča a narve to na krev bez jakékoli rezervy, tak dohánět to pár kilometrama je naprosto směšný.

                  2. Sem dneska cet‘ na Hovinkach, ze nejaci Cinani za pul hodiny otocili nejakej megamost kdesi na dalnici do spravnyho smeru a tim ukoncili stavbu. Ja nevim, ale kdyz je doda z Hradu takovej kamos s rejzakama, tak ze jim tu D1 nedohodi? Videl jsem sikmace makat v Libyi a to teda byl frcak.

                    1. hahaha. též jsem shlédl. gůglujte R35 a přemostění žst uhersko (pomiňme tedy, že první odkaz který vyskočí, ukazuje vizualizaci něčeho úplně jiného, reálně tam bude páteřní betonový předpjatý nosník s prefabrikovanými konzolami a monolitickou deskou).
                      otáčet tak, jako v číně ocelový krabicový nosník je poměrně snadné. ale předpjatý páteřák včetně uší a zábradelních svodidel, to bude poměrně unikát.

                    2. Samozrejme chapu, ze nejaka ekvilibristika s mostni konstrukci je mozna pouze u nejakeho ojedineleho reseni a taky jsem v Cine parkrat byl a videl krizovatky vedouci nikam, baraky bez strech a dalsi bonbonky socialisticke vystavby. Nicmene, kdyz makat chteji a je vata, tak jejich efektivita je nekde uplne jinde. A neni to jen tim, ze strana potrebuje demonstrovat svoji manazerskou schopnost.

                      Kdyz si vezmu, ze to, co SemtamTok predvadi v ministreskym kresle, zcela urcite predvadel i ve Skansce, tak se nemuzu divit, ze na D1 zarezly lopaty v hromadach sterku. To je proste cesky standard.

  2. 2.2.12 Článok 12

    2.2.12.1 Text
    Ak tým vodič neohrozí bezpečnosť na ceste, môže sa odchýliť od článkov 6 až 9 do miery
    potrebnej na to, aby s vozidlom došiel na miesto vhodné na zastavenie a zaistil bezpečnosť
    osôb, vozidla alebo jeho nákladu. Vodič uvedie dôvod tejto odchýlky ručne v záznamovom liste
    záznamového zariadenia alebo vo výtlačku zo záznamového zariadenia alebo vo svojom
    rozpise služieb najneskôr pri príchode na miesto vhodné na zastavenie.

    2.2.12.3 Cestná kontrola
    Za predpokladu, že nie je ohrozená bezpečnosť na ceste a vodič môže dôjsť na miesto
    vhodné na zastavenie, potom sa odchýlenie od pravidiel EÚ povoľuje do takej miery, ktorá je
    potrebná na zaistenie bezpečnosti osôb (vrátane cestujúcich), vozidla a jeho nákladu.
    Vodiči musia dôvod odchýlky zaznamenať na zadnú stranu záznamových listov tachografu
    (v prípade analógových záznamov) alebo na výtlačok, alebo na dočasný list (v prípade
    používania digitálneho tachografu). Musia tak urobiť najneskôr pri príchode na miesto vhodné
    na zastavenie.
    Podľa rozsudku ESD vo veci C-235/94 10 sa táto výnimka môže uplatniť len v prípadoch, keď je
    počas vykonávania cesty neočakávane nemožné dodržať pravidlá pre odpracované hodiny
    vodičov. Inými slovami, plánované porušenia pravidiel nie sú povolené. To znamená, že keď
    dôjde k nepredvídanej udalosti, potom je na vodičovi, aby rozhodol, či je potrebné odchýliť sa
    od pravidiel. Ak tak vodič spraví, potom musí vziať do úvahy potrebu zaistiť bezpečnosť
    na ceste.

    Príslušníci poverení kontrolou by mali:

     Overiť presný charakter udalosti, ktorá donútila vodiča využiť ustanovenia tohto článku.
    Poznať konkrétne prípady uvedené v usmernení 1.

     Skontrolovať záznamy pre schválenie výnimky.

     Skontrolovať, či sa výnimka použila na dosiahnutie vhodného miesta na zastavenie.
    Poznámka: Toto nie je bianko povolenie pre výnimku s cieľom ukončiť cestu. Kontrolóri
    si však musia byť vedomí, že v čase kontroly nemusela cesta dosiahnuť vhodné miesto
    na zastavenie a preto nemuselo byť odchýlenie sa od pravidiel zaznamenané. Za týchto
    okolností by sa takéto opomenutie nemalo považovať za porušenie predpisov.

     Skontrolovať, či miesto na zastavenie bolo prvým vhodným miestom.

     Skontrolovať systematické a opakované využívanie výnimky prostredníctvom
    predchádzajúcich záznamov.

    Ak si vodič nesprávne nárokuje túto výnimku, je potrebné overiť existenciu porušenia
    článkov 6 až 9.

    Toto vraví zákon a dopravná teória. Ale šoférska prax je iná. Policajti túto výnimku neuznávajú. Samozrejme, že nie všetci a nie všade, ale medzi šoférmi kolujú historky o tom ako si policajt výtlačok s tachografu ani len neprečíta a hneď ho zahodí. A chce dať pokutu. Policajti, a aj tí český dávajú šoférom pokuty za banálne, minutové priestupky.

    Policajti v celej EU od šoférov vždy a všade vyžadujú len slepú poslušnosť a veľmi prísne vyžadujú dodržiavať povolený čas jazdy a aj celkový pracovný čas vodiča. Pokuty za porušenie môžu byť pre šoféra likvidačné. Až tisícky eur.

    Policajti v celej EU naučili šoférov báť sa a za žiadnu cenu priestupky nerobiť. Ani len tie minutové. A v prípade D1 hovoríme o mnohohodinových priestupkoch.

    Na D1 sa nedá odstaviť nákladné auto, nedá sa tam parkovať. Parkoviská tam nie sú. Je to jedna z najhorších diaľnic v celej EU.

    1. Koho by to zaujímalo, ako je to presne s tou výnimkou, na základe ktorej policajti vyháňali šoférov z D1 a ako to je zo šoférskym časom, tu je to celkom dobre vysvetlené. Je to po česky. Dá sa to stiahnuť ako pdf. Výnimka, čl 12 na základe ktorej sa šofér môže odchýliť od pracovného času je na strane 53.

      Ale, celá tá pdf príručka je len teória. Ako som už písal, v praxi šoférom policajti netolerujú skoro nič. V skutočnosti sa dávajú pokuty aj za minutové priestupky.

      https://docplayer.cz/26031653-Vysvetleni-narizeni-es-c-561-2006-za-ucelem-usnadneni-jeho-harmonizovaneho-prosazovani-pri-silnicnich-kontrolach.html

    2. To je všechno pěkné, jenom
      a) jestliže jedete trasu Slovensko, Česko, Německo, Francie, Španělsko, platí tohle v této podobě ve všech státech?
      b) dokážete se ve všech státech adekvátně bránit policistovi který je motivován vám dát pokutu? Berte v potaz, že patrně nezvládáte všechny jazyky.
      c) jestliže domnělý přestupek nedokážete řešit na místě, jste ochoten jít jako občan Slovenska do správního řízení konajícího se ve Španělsku?
      d) co s vámi udělá zaměstnavatel, až vám policisté spokojeně „zabaví“ kamion, protože chcete jít do správního?

      Jen pro představu, od r. 1968 platí vídeňská dohoda o povinné výbavě vozu, která měla řešit nepříjemnost, že řidič by musel vozit povinnou výbavu všech zemí, kterými jede. Po padesáti letech platnosti lze říct pouze tolik, že každoročně je x článků o tom co musíte mít v které destinaci, protože policisté si tím papírem vytírají pozadí. A v případě povinné přestávky nejde „jen“ o pokutu, ale o totální průser.

      1. Nevytírají si policisté, oni to pořešili už politici v zákoně. Třeba povinný alkotest ve Francii je „příslušenstvím“ řidiče, ne auta, takže to vídeňskou úmluvu obchází.

        1. Ale tak jistě, ale je to jen jedna z mnoha demonstrací na kterých je vidět, že s nějakými zákony nebo předpisy si ve výsledku každý může tak akorát vytřít prdel. V tomhle případě to bude pak extra pikantní, protože jít do správního řízení např. ve Francii nebo Španělsku znamená nutnost advokáta, a to vás vyjde na takové prachy, že je lepší nějakého českého policajta poslat do háje, a spát dál. Že vám dá pokutu? No, možná… ale pořád to bude řádově menší problém než v zahraničí.

  3. Samozřejmě je to snadno řešitelné, ale to by ministerstvo a vláda museli i něco dělat, například iniciovat mezinárodní dohodu na tom, jak se bude vykazovat toto žádoucí překračování doby jízdy kamionů na Vysočině, ne jenom se navážet do řidičů v médiích. Zcela nepochybně by šlo řidičům na vhodném odpočívadle za kritickým místem vystavit mezinárodně platnou bumážku s razítkem, tudíž by kamiony nekempovaly v odstavném pruhu.

  4. Já bych byl teda poslední, kdo se bude Tik Ťak Ťoka zastávat, protože je to chuj, mele blbosti a peče to s bábou.
    Ale.
    Kamioňáci a D1, potažmo dálnice obecně, potažmo všude kde jedou, to je zase story z trochu jinýho soudku.
    Jen si vzpomenu na záběry z loňské zimy. Dohled 20 metrů, dálnica pod sněhem a profesionální řitič si to profesionálně švihá na maximální profesionální tempomatovou rychlost, aby pak logicky nedobrzdil před kolonou a profesionálně to tam všechno rozsekal na kaši, protože co tam mají kurva nějací osobáci co stát když jede profesionál s banánama.
    Nebo záběr z dashcamu nějaké ovce, která při stejné kalamitě takhle dojela ke koloně a samozřejmě dobrzdila. Vzápětí nastala komická podívaná, protože dorazil nějaký kamionový homovláček, kde si řidiči očuchávají prdelky nebo co a co dvě vteřiny to BUM, profesionál to rozšlehal o hromadu profesionálů před ním, aby to nakonec nějakej podobnej chuj poslal i do auta ze kterého byly záběry pořizovány, asi aby jim to nebylo líto.
    Já osobně toho po D1 moc nenajezdím, ale reálně nebyla cesta, kdy by mě nějakej kamionovej idiot neomezil či neohrozil, přičemž prim hrají jejich dostihy s 3kmph rozdílem rychlostí. Několikrát se při tomto manévru kamionový profesionál neobtěžoval použít zrcátko a začal předjíždět když jsem byl na jeho úrovni. K jejich cti třeba dodat, že většinou po protroubení to zrcátko rychle našli a s manévrem přestali, ale zažil jsem i jednoho zoceleného zmrda, co nehodlal svůj profesionální manévr kvůli nějakému póvlu v osobáku přerušovat, to jsem brzdil i očima a návěs mi pak projel cca 30cm od čumáku. Pak samozřejmě jejich oblíbený manévr, kdy to pošle v té jeho osmdesátce při předjíždění jinýho kamionu do rychlýho pruhu a všici za ním si vyližte prdel a čelem k silnici, jede profesionál. Jednou mě takovejhle vocas vytočil nemístně, protože mi to tam takhle poslal na poslední chvíli a taky jsem se při tom brzdění necítil zrovna bambůča. I začal jsem troubit a on pokračoval v manévru. Tak jsem troubil dál. A on dál šnečím tempem předjížděl jinej kamion. Takže jsme takhle spokojeně projeli několik km, on se sunul jak hovno a já troubil. A nakonec, po zdárném dokončení předjížděcího manévru ještě protruboval on mě, protože co jsem si to dovolil, troubit na Jeho Svátost Krále Silnic.
    A co se týče sněhu tak u nás pokaždé dojde k tomu, že jakmile napadne byť jen trošička sněhu tak na naprosto banálním pidikopečku u Svaté Kateřiny zůstane minimálně jeden profík stát, pokud možno to zastaví co nejvíc zekřiva, aby to cestování osladil všem okolo. Pak rádi zůstávají podobně stát na kopci na Lipůvku a když se to minulou zimu ucpalo i tam, tak to poslal profesionál srdnatě do zatáček a kopců na silnici třetí třídy mezi šebrovem a vranovem. Koukal jsem na to z okna a nestačil se divit. Samozřejmě, neuběhlo ani 20 minut a kolona i tady, protože profesionál zůstal nečekaně viset v kopcu…

    Zrovna kamioňáci by měli držet hubu a šoupat nohama…

    1. Je to tak jak píšete. Zastávat se řidičů kamionů, kteří jsou z 95 procent ještě výrazně tupější než 95 procent úředníků a příslušníků všech možných sborů, je hloupost.

    2. Šebrov–Vranov jezdím často. Tam potkat kamion s návěsem, tak se v některých místech ani nevyhne s osobákem. To snad byl nějakej trotl, co jel podle navigace a neznal to tam.

      1. Šebrov–Vranov je snad pro kamion s „pořádným“ návěsem neprůjezdný úsek (ta poslední točka k Vranovu), taky ten kopeček z Šebrova není zas tak banální… myslím, že spíše myslel směr na Svinošice a Lipůvku.

        1. Právě že myslím šebrov-vranov. Proto to pozastavení se nad profesionální inteligencí danýho pilota, kterej to do takovýho prostředí srdnatě poslal.

  5. Ve sem lidi ze Skansky v taxiku kdyz se stal Tok ministrem. a hodne se libovali, ze se toho blba zbabvily ze uz Skansce nebude skodit ale jen lidem :)

  6. mame jen jednu dalnic a ani nani neumej udelar poradek. se desim toho ze by tech dalnic bylo vic. :)

  7. 1)Pět centimetrů sněhu není žádná katastrofa, je to normální stav. Vozidlo které si s tím neporadí evidentně není způsobilé a nemá na komunikanci co pohledávat.
    2)Kamiónů je u nás moc, protože Evropa si z nás udělala (my jsme si z nás nechali udělat) jedno velké logistické centrum =haly,kamiony,smrad, hluk a přitom pracovní příležitosti jedna paní u počítače a šest ukraincú s paleťákem
    3)Výše uvedené nic nemění na tom, že ministr je nekompetentní blb

  8. Někdo si tady trochu protiřečí:
    „…levý pruh je zúžený, určený toliko pro střídavou jízdu a vedle kamiónu se tam vejde bez problémů nanejvýš dodávka“
    a
    „Řidiči kamionů, které ještě mohly jet, objížděly kamióny, které už jet nemohly.“

    Kudy ti řidiči kamionů, které ještě chvíli mohly jet objížděly kamiony, které už jet nemohly? Tím zúženým pruhem, kam se bez problému vleze nejvýš dodávka?

    1. Zpravidla to bývá tak 2.25 až 2.50 metru, záleží kde, takže se prostě sklopí zrcátka a prostě se jede myší dírou. Plnotučný pruh má cca 3 metry. Přičemž silničář s radlicí má tuším 3.15 nebo 3.20.

  9. Lidí je všude jako sraček, aut je všude jako sraček, kamiónů je všude jako sraček, jak tohle může asi dopadnout…?

    1. Jo a to je ten problém. Nestačí že lidi je jak sračiek, ale infraštruktúra tu nie je prispôsobená na taký tranzit tovaru a ľudí. Už pred 10-mi rokmi bolo neskoro.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017