Na jedný straně Babiše fakt nemusím. Musím uznat ale, že čas od času má světlou chvilku – tuhle jak třeba spolu s Maďarskem, Estonskem a Polskem zablokoval ten emisní nesmysl.
Na druhý straně nemůžu jít na demonstraci, kde se mává vlajkama eurosojuzu a kde mi o svobodě a demokracii káže vrchní elfí udavač. Babiš si šel do politiky prakticky hlavně nahrabat. Ale svým způsobem je mi ve finále milejší mafián a gauner, než ti mladí, nadšení a zfanatizovaní eurosvazáčci.
fatdwi
Fascinující na celém článku je autorovo „NevidímSiDoHubství“:
– Letňáci: autorův kamarád je kokot.
– Autor: letňáci jsou kokoti.
No, to je fakt, že morálně autor „letňáky“ zcela zastínil.
Autore, nijak se od nich nelišíte. Oni si myslí, že Vás názor je názor debila a Vy jim oplácíte tím, že za ten názor jim říkate, že jsou debilové. Nevidím rozdílu. Dožadujete-li se respektu svého názoru, moralizujete nad tím, že letňáci ten Váš nerespektují a „řešíte“ to tím, že nerespektujete ten jejich.. No zase jste pobavil, ne že ne:-)
PS: nezapomeňte mi v odpovědi napsat něco duchaplného, jako že třeba „bod 6“, všech frustrovaných a ublížených autorů svatý grál.
jfb
Jenže lettňáci o sobě tvrdíá, že jsou ti tolerantní, inteligentní, moudří, všechny milující. My o sobě vímě, že jmse naprostí kokoti.
RomanL
Přesně. A je velmi příznačné, jak se ta jejich „inteligence a tolerance“ projevuje. Já o sobě taky vím, že jsem starý kokot, ale o cizích voličích to normálně veřejně netvrdím a nepropaguji. Nic mi po tom totiž není. :-(
SkReT
S těmi sluníčkáři máte pravdu, to jsou strašní eurozmrdi. Ale chci podotknout, že voliči ANO jsou ale opravdu ubožáci, hlavně duševně. Když mluvím s některýma lidma na vesnicích, s těma státkářskýma kulakama, tak to jsou takoví idioti. Ne jednou jsem jim řekl: „celá obec jste nemocní lidé, většina z Vás volila Babiše a teď se divíte a nadáváte že tu máte zpět totalitu ? “
A úplně mi to dělá dobře na duši jak jim v mozečku zapaluje, že něco posrali… Ale volby to nezmění, tolik vesnic zas nenavštěvuji abych to ovlivnil.
RomanL
No, tak to abyste nebyl moc překvapený, koho budou volit příště…
Jinak, copak děláte, že oslovujete celé vsi? Taky něco prodáváte? :-D
SkReT
Nene, většinou jim jen oznamuji bez možnosti stěžovat si, že jejich obec jak si ji pamatují už nebude a že se celá vesnice změní. Přibudou nové domy, silnice, upraví se křižovatky a tak…
Sysop
Tak to je klika, ze jsem v zapadakove na Sumave. Tady ANO nevoli nikdo, ale lidovci nejsou taky zrovna vyhra. Mistnim sla pena od hub, kdyz videli, jak se pomalu schyluje ke sjezdu Landsmanschaftu v Cesku za radostneho hykani Lidovcu.
SkReT
Ano je vidět, že pořád nemůžou zkousnout, že nám tu zem neukradli. Pořád přemýšlím kam na staré kolena, Thajsko? Mikronesie? Do pouště už nechci, to vedro mě už sere. Srbové jsou mí bratři, ale tam se mi jít bydlet nechce.
Jihocech Honza
Nikam! Tohle je naše země. Radši umřít a vzít pár zmrdů s sebou, než někam utíkat.
SkReT
nemám zbroják ani zbraň.
corona
SkReT:
To je dobře, že nemáš. Jsi velmi nesoudný, mohl bys být nebezpečný svému okolí.
:o))
SkReT
Corono, ty drž hubu, jsi ubožák a nereaguj na mě.
corona
SkReT:
Ubožák po psychické stránce je ten, kdo věří kdejakému blábolivému videu z youtube.
SkReT
Věřit… no ono to není tak o víře jako spíš o tom, že se to video shoduje s mými názory.
Všechny hrobky byly vždycky bohatě vyzdobeny, vymalovány, byly tam dary, a když kouknu na ty tři pyramidy v káhiře, tak tam není nic. Jen prazdné, čisté ničim nenazdobené, ponuré hrobky? Blbost. Naše civilizace také hrubky zdobí. Dokonce zdobí i trafostanice, ale jen zvenku. Zevnitř jsou trafostanice nudné, ponuré, čisté. Tudíž se domnívám, že na tom něco bude, něco je přehlíženo.
Dále zapomínáš že se soudím s profesorem, s dementem, který si říká věděc a tvrdí takové nesmysly jen z ješitnosti. A protože jsem toho člověka tolik poznal, nevěřím proto vědcům. Nevěřím jim, protože místo seriozního výzkumu opakují dokola to co bylo napsáno v učebnicích když oni chodili do školy.
Podívej se, vědci tvrdili že země je placatá a ukázalo se že neměli pravdu.
Pak tu leta letoucí vědci prezntovali jak máme žrát špenát, že obsahuje železo a najednou, blik cvak, někdo udělal nové měření a zjistil že ve špenátu není o nic víc železa než v ostatní zelenině.
Proto říkám, že vědci jen teoretizují. Melou nesmysle, protože jim to do hlavy namleli jejich profsoři při studiích a oni by strašně moc klesli kdyby znevážili jejich ego, jejich postavení ve společnosti. A proto jim nevěřím. Proto říkám, ten kdo tam nebyl nemůže vědět pravdu. Proto říkám, že vědci se jen DOMNÍVAJÍ že tady je slunce 5 miliard let a bude tu dalších 5 miliard let. Vychází přitom jen z malinkatého poznání naší planety. Co když tady je slunko už 100 miliard let a bude tu dalších 1000 miliard let? Víš to? Nevíš to. Byls tam? Nebyls tam! Byli tam vědci? Nebyli. Tak co tady kurva meleš o tom, že vědci něco ví? Vědci se jen domnívají že máme tuhé jádro. Vědci se jen domnívají co je pod náma a co je pod lávou. Vědci neví jak vzniká gravitace. Vědci se jen domnívají, domnívají a domnivají… protože ví piču, hovno. Takže dokud někdo nepříjde s tím že na Marsu vykopal 1,2km hlubokou jámu a nenalezl přitom žádné pozůstatky pradávné civilizace, tak svou myšlenku možná přehodnotím. Ale do té doby čau.
corona
SkReT:
„Věřit…“
====
Ano, věřit, ověřovat, porovnávat, vyhodnocovat.
To je cesta k věci.
A pak lze taky sežrat kdejaký blábol, protože je líbivě jednoduchý – hlavně nic nezkoumat, bo to je práááce, nemyslet, protože to je nezááábavné a raději směrovat od věci a nechat se unášet.
A co ty?
K VĚCI, NEBO DO VĚCI…?
:OD
SkReT
jak chceš zkoumat slunce jak dlouho tady je? Nikdo kromě vesmírných cestovatelů mimozemšťanů ti to nejspíš nepoví.
Jihocech Honza
To se dá letos napravit snáz, než za pár let, až se šrouby utáhnou.
SkReT
nejsem takový idiot abych si pořídil zbroják a upozornil tak stát na sebe aby mě víc hlídal, aby hlídal mobily, facebook, vyptával se obecního úřadu jestli jsem v pořádku, stavím na černo, už by po mě chtěli abych zbroják vrátil. Nasrat. Lepší je zbraň o které nikdo ani stát neví. Prej se dá koupit AK47 i 1000náboji. To mít skované někde na půdě, tak pohoda.
Sysop
Ze mas ZP neni apriori duvod k tomu, aby se o tebe System nejak vyrazne vice zajimal. Jen se ti bude nekde na serveru hromadit, co mas za zelezo a jaky kupujes naboje/prach/etc. To v zasade nikoho nezajima, pokud nevznikne nejakej jinej duvod po tobe cuchat. Takze pokud na sebe pritahnes pozornost Systemu, pak treba diskusi zde, ale ne proto, ze mas doma legalni piftol.
Dalsi vec, vecne tema – zatramovka. Pokud nemas ZP, tak velmi pravdepodobne nebudes ani chodit nikam na strelnici, protoze pujcovani leze do penez. Tim padem mas doma neco, co sice lze pomerne snadno poridit, ale je ti to k hovnu, protoze s tim neumis zachazet a to ani v pripade, ze jsi byl ve spenatu. Pokud netrenujes, jde to do prdele.
Dlasi vec, AK. Proc takovej kram? Krome toho, i kdybys mel ZP, tak si z toho zrejme nevystrelis ani na vesnicke strelnici, protoze davku kazdej uslysi, strilet semiauto te davku nenauci a i tak to bude pritahovat pozornost minimalne nejakych cumilu.
Zatramovka ma smysl, pokud treba legalne mas nejakou devitku a velmi podobnou, nejlepe stejnou zbran sezenes jako cernouska. Pak ok, az nas jednou vsechny vyberou, tak ty mas eso v rukavu.
No a ve finale – myslim si, ze jsou lepsi metody, jak nekomu zatopit, nez mit nejakou zatramovku. K osobni obrane je to nahovno, kdyz te nekdo prepadne, tak to potrebujes mit nejlepe uz v ruce, kdyz mu jdes otevrit. Kdyz budes chtit nekoho zabit, tak si urcite najdes lepsi zpusob.
A nejaka domobrana? Pokud by se neco semlelo ve velkym, pak je potreba hodne zbrani, munice, trhavin, a dalsi a dalsi material, ne jeden AK nekde v mastnym papire.
Znam dost lidi, co tyhle kramy nakoupili od Rusaku, kdyz odsud ochazeli. Vajicko stalo 60 Kcs, AK stal 3500 Kcs, moh’ jsi mit, na co sis vzpomenul a cos moh’doma schovat. Klidne houfnici. Nikdo nevedel presne, kolik ceho tady Rusaci meli. Nevedeli to ani ti Rusaci. Presto vim, ze fura techto lidi sama uznala, ze jsou to veci nahovno. Kamarad ma krabici vajec schovanych v komine krbu. Nikdy nikdo totiz v tom krbu netopi. Pokud nekdo zatopi, nebude to zvanej host. No, dobry, no. Pokud ovsem sousedovi lapne barak a preskoci to na strechu kamarada, tak to treba odsere nejakej hasic, kterej mu tam pujde zachranovat prdel. Ma to smysl?
SkReT
náboje umístěné volně nezabíjí. Viděl jsem nějaký test, jak zapálili 10.000 nábojů a hasiči šli dovnitř a vyšli ven jakoby nic. Ty náboje vybuchují ale nemají žádnou sílu.
Až se to posere, tak bude dobrý mít cokoliv. Je jedno jestli AK47 nebo vz.58, ale musí to být něco velkého a silného. Nějaká M16 je mrdka. Jasně něco menšího k tomu jako bonus může být taky. Nejspíš jsi neviděl film „Volyň“ co tu nedávno někdo recenzoval. Pak pochopíš, že to nemusí padnout úplně na hubu a přece jenom když půjdu na rynk pro pár nezbytných věcí, tak abych se vrátil s rukama a hlavou v pořádku. Protože jenom nůž mi stačit nebude.
Když to prdne mega moc, tak má „zátramovka“ smysl už jen proto že bych se alespoň nenechal tak lehce a třeba sebou vzal i pár dalších hajzlů.
Ti co zatramovku odevzdali jsou hlupáci, tečka.
Sysop
Jasne, horici naboje nemaji stejnej svung, jako kdyz vyleti z laufu a to nejen kvuli nabirani rychlosti v nem, ale take diky faktu, ze vetsina energie jde za strelou a ne za nabojnici, ktera by letela do prdele opacnym smerem. Presto ale treba do oka to i tak trefit umi. Nevim, jestli jsi nekdy videl treba strilejici pero, docela popularni cernousek na 6,35 Br. Delka ‚laufu‘ je snad centak a pul. Presto ale s tim s prehledem zabijes cloveka.
Pokud nekdo zatramovku zdedil a odevzal, tak je to vul, protoze to zrejme moh’ bejt peknej sberatelskej kousek a strilet s tim netreba. Ale porizovat nejakej vergl ze soucasny valky nebo skladu kdesi, to mi prijde byt uchylny.
Kdyz se neco semele, tak kde je poptavka, je i nabidka. Myslis si snad, ze zbrojari a vekslaci se zbranema prodavaji jen na vystavy? Prave ze jakykoli konflikt je konzum, takze prave tam sezenes, co potrebujes. A ze shaneji vsichni? Klidek, zbrani je habakuk.
Pokud se rozhodnes zabit vetsi mnozstvi lidi, pak stejne se na koste vyseres. Podpalis nejaky velky zasoby paliva, otravis zdroj pitne vody, odmontujes kolejnici, proste cokoli, od ceho se vcas vyparis a ne, ze te tam nekdo odbachne. Sebevrah je sice obcas efektivni, ale z jeho hlediska uz si tim nejsem az tak jistej.
Krome toho, spis plati, co jsem rekl – v pripade racionalni pripravy na scenar Volyn je lepsi mit ZP, chodit cvicit a poridit si cernouska srovnatelneho typu. Pak se da bavit o tom, ze ta zbran ti muze nejak poslouzit. Jinak je ti k hovnu. Nez ji vyndas, jsi mrtvej, protoze ten druhej jich zabil uz furu a umi to proste lip.
pest
Taková kombinace neznalosti s tvůrčí potřebou a suverenitou vyjadřování se fakt nevidí. To jste fakt tak hloupý, že ani nevidíte, jak jste hloupý, nebo je ta tvůrčí potřeba o tolik silnější? V tom případě by možná stálo za úvahu navštívit patřičného MUDra. Tohle by se mělo zvládnout na pojišťovnu.
Většina homemade černoušků střílejících per, co se vidí v Evropě, je na nějaké dvadvacítky, od shortek po WMR. V .25 ACP jsem měl v ruce nějakou tovární výrobu v USA. A ta měla lauf odhadem 5 až 7 cm. Ale i kdyby byl dlouhý jen cenťák a půl (a tedy z toho čuměla střela), tak odvede svoji základní funkci: Zpevní nábojnici a podrží střelu dost dlouho na to, aby mohl prach vůbec shořet uvnitř nábojnice.
Tuzemští homemade černoušci mívají laufy dlouhé podobně, co vím. Nejkratší lauf, co jsem viděl, byl na střílejícím opasku, nalezeném u toho maníka, jak spáchal sebevraždu v Pardubicích někdy začátkem devadesátek. Momentálně v pražském policejním muzeu (opasek, ne maník).
Když hodíte náboj do ohně, tak prach začne na nějakém místě hořet. Pak se nábojnice typicky vyboulí, v horším případě někde u ústí rupne. A to hned, jakmile tam jsou nějaké spaliny, o tlaku výrazně menším, než je potřeba k tomu, aby ten prach dobře shořel všechen. Sílu nutnou k vyražení střely a jí odpovídající tlak byste měl jako absolvent předrevoluční školy být schopen spočítat snadno. Střela jde do pryč s energií nula nula nic a většina prachu se rozprskne do okolí, kde vcelku neškodně shoří. Teoreticky by se asi z nábojnice mohla uvolnit kovová střepina, ale pravděpodobnost je mizivá – na to jsou používané materiály moc měkké a tažné.
Sysop
Re: pest
5.7.2019 v 22:59
Ja rozhodne nevyvracim, co ty jsi videl. U toho jsem nebyl a je mi to jedno. Znam cloveka, co ma pero izraelske vyroby, ma to dvoje spicky, bud tam jde nasroubovat spicka pro 6,35 Br a nebo spicka pro slzak/peprak, vim prd, co to je, tyhle nabojky nepouzivam. Pero ma na sobe napis Parker, stribrne matne provedeni, tovarni vyroba, moc pekny. Pero prozradi jeho hmotnost, protoze ani omylem ho nelze povazovat za propisku, pokud to clovek ma v ruce. Prumer snad neco pres centak, co se pamatuju. Pak, samozrejme, velka dira na spici plus ‚zvlastni‘ posuvny cudlik na boku. Ta strela je max 1,5 cm utopena, vic to neni.
Takze pred nejakymi unahlenymi soudy doporucuji zkusit pribrzdit. Ja netvrdim, ze jsi hlupak, nicmene stavis argumentaci na ‚co nevidim, to neexistuje‘. :-)
Co se paleni munice tyce, s tim zkusenost nemam, takto s nimi nenakladam a je klidne mozne, ze mas pravdu. Pamatuju se, ze jako kluk jsem hazel do ohne nabojky do jatecni pistole na prasata a ty tedy letaly ven. Nic extra, ale poletovaly. Zrejme, naboje se strelou na tom jsou jinak, to nepopiram. Nejaky test je k videni tady: https://www.youtube.com/watch?v=3SlOXowwC4c
Neni nad solidni test. Nikdy by mne nenapadlo, ze prach zahori drive, nez zapalka a to dokonce tak, ze zapalka se vubec neposkodi. Inu, mea culpa. Takze moje opatrnost byla veskrze zbytecna. Lepe vice, nez mene.
Je zvlastni, ze nelenis druheho nazvat hloupym, ale pritom sam vyzdvihujes svoje poznatky jako jedine spravne. Zkus na tom take zapracovat, jako jsem to treba ted udelal ja ;-)
Sysop
Re: pest
5.7.2019 v 22:59
Zamailovano, zmereno, overeno. Lauf ma 17 mm. Tedy, abych to popsal presne v kontextu tveho vykladu: lauf je vyvrt, takze pri delce 17 mm z nej strela nemuze cumet ani omylem. Nevim, jestli mas nejake jine naboje .25 ACP, ale ty, co znam ja, maji strelu nejakych 7 mm v laufu. Ergo ven fakt necumi.
Jako excelentní zdroj zkušeností v tomto směru vřele doporučuji Hatcher’s Notebook (dá se sehnat jako e-text) — kromě jiného také Hatcher podrobně testoval, co se stane, odpálí-li se nějak náboj v kapse košile (v druhém vydání z roku ’57 str. 535 a dále). Brokovnice 12: vůbec nic. 45 ACP: vůbec nic. 30-06: možná modřina, rozhodně nic horšího. Začíná to:
What actually happens. To get some reliable first-hand information of what really happens when a 12-gauge shotgun shell is exploded separated from the flesh only by a thin layer of cloth, as it would be in a shirt pocket, I took a bar of soap, covered it with a sheet, and laid a shell on the sheet. An ordinary cardboard box was inverted over that to catch any fragments. The pop was heard, followed by the rattle on shot. On lifting the box, the shot was scattered all around. There were no marks on the inside of the box, and no scorch or burn on the cloth, and the soap was not dented or bruised…
Nicméně ty střepiny jsou reálné risiko, nemají velkou sílu, neprorazí ani např. kartón (nebo kůži), ale oko by poškodit mohly (a také se to párkrát skutečně stalo, má tam např. fotku střepiny z .22, kterou vytáhli z oka kašpara, který ji odpálil bez brýlí ve svěráku).
Ale obecně, náboj není nebezpečný, dokud není v hlavni (byť i třeba jen opravdu kratičké; stačí třeba jen samotný válec revolveru). Nejobyčejnější a nejlevnější silvestrovská petarda je mnohem nebezpečnější než volně odpálený ostrý náboj.
corona
SkReT:
„…AK47 nebo vz.58, ale musí to být něco velkého a silného. Nějaká M16 je mrdka….“
„…Nejspíš jsi neviděl film „Volyň“…“
„…půjdu na rynk pro pár nezbytných věcí, tak abych se vrátil s rukama a hlavou v pořádku….“
= = = = =
Jsi typický pifpafkář z pokojíku od PC.
:OD
pest
Ach jo, zase bláboly. Vajíčko (RDG-5) i Efka (F1) byly specificky konstruovány na to, aby v běžném ohni jako je například hořící budova nebo vozidlo pokud možno nevybuchovaly. Ona to zase není taková věda – TNT samo výbuchem nehrozí, takže stačí přepracovat časovou pojistku. Nechat je někde, kde hoří stovky litrů benzinu a lehké kovy asi není dobrý nápad. Ale pokud jsou uloženy v komíně, tak o nic nejde.
S úvahou o zbrani za trámem ale v zásadě souhlasím. Člověk bude mít dobrý pocit z toho, jak vyjebal se systémem, ale praktická použitelnost velmi, velmi omezená. Nedávno si nad tím zoufal jeden zde dříve přítomný kamarád: je si schopen opatřit v podstatě libovolný druh ruční zbraně, ale k čemu vlastně?
Jihocech Honza
Lépe mít a nepotřebovat než potřebovat a nemít?
Sysop
Re: Jihocech Honza
5.7.2019 v 22:25
A kdo nehraje, nevyhraje.
Tohle jsou takove polopravdy, ktere totiz plati jen za urcitych podminek. Muzes taky mit, nepotrebovat a najde to tvuj kluk, neco se stane. Kdyz jsem bydlel u Hradce, ob par baraku dal soused, bejvalej vojak, mel doma Cizu na ZP, nasel to jeho sestiletej kluk, delal frajera a kamaradovi prostrelil nohu. Soused byl vul, ze se k tomu kluk dostal, ale vem si, ze cernouska mas nekde nezakopanyho, chces se na nej treba aspon jednou za rok podivat, ze… a on se dostane, kam nema.
A mas dalsi a dalsi moznosti. Je pak dobre takto mit? To je prave to.
Potrebovat muzes ledacos. Neni vubec jisty, ze to bude zrovna ta zbran. Fakt tomu neverim, pokud nemas ZP a nemas moznost trenovat. Pokud nepotrebujes trefit neco velikosti vrat od stodoly na pet metru, pak ta zbran ztraci efekt.
Jihocech Honza
Šestiletej kluk natáhnul závěr devítky? Pokud to nebyl Herkules, tak se mi tomu nechce věřit.
Nač doma skladovat nadrcnutou pistol? Hradec přece není Bronx nebo Mogadisho.
Sysop
Re: Jihocech Honza
5.7.2019 v 23:08
Detaily nevim, kdyz jsem prijel domu, odlital vrtulnik s tim poranenym klukem. Jeho tata mi pak po nejake dobe rikal, ze kluk je v poradku. Ale detaily te nehody nevim, nezajimalo mne to az tak moc. Ani dusledky pro drzitele. Je to asi 4 roky, co se to stalo. Muzu se zeptat, az tam pojedu zase sict travu.
shane
dlouhý čízy nemaj silnou pružinu. Compact jo, ale dlouhou čízu nebo Browninga Hi Power natáhneš celkem snadno. Krom toho se dá velmi jednoduše natáhnout o hranu stolu nebo židli. A to ještě zanedbám možnost, že soused měl tu čízu nadrcnutou.
Jihocech Honza
Štěstí v neštěstí.Mířit do bezpečného prostoru je poslední ochranou před průserem.
Zatím mají děcka respekt. Když jsem na louce stříleli z luku, stačil pohyb na okraji zorného pole a hned sundavali prst z tětivy.
Sysop
Kdyz jsem byl na ZS a bylo mi asi deset, tak spoluzacka prinesla do skoly revolver, bez naboju. Ja byl malej, revolver byl velkej, tezkej. Velkej zazitek. Prej je to taty a ze tata dela u filmu. Dodnes nevim, co to bylo, ani kde k tomu ten jeji tata moh’ prijit, protoze u filmu zcela jiste nedelal.
A proc to prinesla? Byla to prakticky nejskaredsi holka ve tride. Ten den ji ale obletovali snad vsichni kluci. Decka maji proste nejruznejsi napady.
Šestiletý kluk už má mít ve svém věku dávno a dávno dost střeleckých zkušeností na to, aby takovou pitomost neudělal. Tohle není chyba existence černouška za trámem*; tohle je jednoznačně chyba výchovy a ničeho jiného.
___
* Ostatně to, že je rozumné, správné a mravné mít v baráku na vhodném místě snadno dosažitelného nejméně jednoho nečernouška, kdyby snad nedejbože něco, snad je zcela nesporné, ne?!? A je velmi důležité, aby taková věc byla v dosahu dětí, vizte např. (a zdaleka nejen) Ecce, str. 82 dole.
Sysop
Re: ocs
6.7.2019 v 14:48
Podle mne to neni spravne receno. Zbran ma byt v dosahu tech, kteri ji potrebuji a umi s ni zcela bezpecne zachazet. Pokud tohle zajisti treba 6-lete dite, pak proc ne. Jenze… jakmile se z cehokoli stane masovka, lidi zacnou srat uplne na vsechno, ergo na zakony nejdrive a na bezpecnost hned pote.
Muj potomek strilel z brokny v osmi letech naprosto bezpecne a bez problemu. Jenze to by v Cesku neproslo. Proste, neni mozne mit vsechno. I tak System premysli, jak nam zase vsechno sebrat. Pamatuju se na cloveka z nejmenovaneho ustavu, ktery si delal papiry, kdyz ja jsem rozsiroval a ten se vylozene nechal slyset, ze je neskutecna prasarna, ze lidi muzou mit strelne palne. A rozciloval se, ze celej zivot s nima delal, zejmena za komaru, nikdo po nem nechtel zadny papiry a doprdele ted si je na stary kolena musi delat kvuli praci. V lidech ty komancsky manyry porad jsou.
Jihocech Honza
Sysop: Tak byli ty komunisti nakonec rudí, nebo zlatí?
shane
Zkurveni. Furt je pro beznyho smrtelnika mnohem snazsi vlastnit zbran nez za komousu.
Sysop
Covece, s tou traskavinou v casovaci dole v komine si fakt nejsem zcela jistej, jestli by ji to uzeni nevadilo. TNT neresim, s tim se da zcela bezpecne topit. Ale pokud traskavina lapne driv, nez se tritol roztece, tak nevim nevim. Ostatne ve Vrbeticich nebyly stovky litru benzinu, ani samy lehky kovy. Uznavam ale, ze pokud by se poradne nefajrovalo, tak v tom komine horko tezko bude tak 400 °C.
Urcite tohle nekdo zkousel, zeptam se kluku, co s tim jeste delaji. Nevim ale, jakej typ roznetky konkretne v techto vejcich je. Davalo se tam ledacos.
pest
V časovači je nějaká obdoba černého prachu s vyšší teplotou vzplanutí. Třaskavina je tam jen v zápalce a i ta je volena tak, aby to něco vydrželo.
Ve Vrběticích nebyly stovky litrů benzinu, ale zato stovky kusů staré dělostřelecké munice, u které lze mít důvodné pochyby zejména o stavu střeliviny. K tomu miny, volné výbušiny a tak. Navíc co se pamatuju, tak ruční granáty nevybudovaly, ale byly v pár případech rozházeny po areálu.
Sysop
Re: pest
5.7.2019 v 23:12
Verim tomu, ze asi by to v tom komine nemuselo nic zasadniho udelat. Ale mira one bezpecnosti je… rekneme… nejista.
Pochopitelne, ze traskavina je jen v zapalce, kde jinde. Ale ‚neco vydrzelo‘, zejmena treba v bulharskem pojeti vyroby, hmm… ja teda bych to z toho komina behem topeni tahat nechtel.
Ja jsem to uvedl jako priklad, jak kamarad nalozil s nakupem techto hovadin. Co ja vim, kolik lidi si co koupilo a kam to narvalo… bezny nezkodny PSy se prodavaly v Brne v Pisarkach normalne na stanku a typek, co je tam mel, k tomu nechaval jako bonus padakovy svetlice, co mely v prdeli zpozdovac v ‚rakete‘, takze proste po vystreleni ten kontejner spadl na zem. Tohle se tam dalo koupit nekdy… tusim ’93-’94. Misto koupaku tam bylo trziste. Kdyz mel typek moznost prodavat relativne neskodny Zevetacky vyrobky z nejakyho vojenskyho skladu, cert vi, co pak prodaval ‚pod pultem‘.
O tech nakupech zbrani od Rusaku je to podle vseho akorat urban legend. Kdysi se to probiralo na jednom dnes uz nefunkcnim military foru a podle lidi z kriminalky je nesmysl, aby se za tech 30 let zadna z tech zbrani nikde neobjevila. Pokud by se opravdu prodavaly kalachy za par supu, musela by jich spousta vyplavat uz v devadesatkach, i kdyby jenom ze si nekdo honil triko v hospodě nebo s tim chodil na pytlacku. Neobjevilo se nic. Rusaci sice smelili s kdecim, hlavne s PHM, ale slohnout ze skladu kver nebyla prdel. Jo, nekam zasantrocit vagon kalachu, to jo, ale kusovky ani prd. Jeste tak ty granaty, to se dalo odepsat jako spotrebovany pri vycviku, nebo střelivo, ale rucni zbrane byly fest hlidany, uz jej proto aby se ozraly Ivani nepostrileli mezi sebou nebo aby je nenapadlo vykosit lampasaky. A kdyz odsud rusaci odchazeli, tak jeste nemeli v armade takovej bordel jako za Jelcina.
pest
Podle toho, co jsem viděl v UnL v té době to úplná urban není. Nesmysl je to, že se AK dal koupit běžně, třeba v hospodě, za 3.500 Kč. Takhle se šmelilo s výstrojí, PHM nebo náhradními díly na auta, občas se tak dalo pořídit střelivo a výjimečně i granáty a miny. Například po výbuchu v Bohosudovu se pár kousků objevilo a předpokládám, že je odepsali na konto výbuchu.
Dostat se ke zbraním vyžadovalo dobré kontakty na správné důstojníky. Pokud jsem to správně pochopil, tak se to dělalo tak, že se zbraně ztrácely při převozu do SSSR. Prostě se změnily papíry a na vlak se naložilo o pár zbraní méně. V SSSR se podívali do přiložených papírů, spočítali zbraně a protože to sedělo, zavřeli to do skladu a dál to neřešili. Žádná křížová kontrola proti papírům z Československa se nekonala. Tomu jsem ochoten věřit, protože z vlastní zkušenosti vím o podobné transakci z osmdesátých let. Tehdy se nejednalo o zbraně a převoz probíhal opačným směrem, ale šlo o daleko dražší věc a princip absence křížové kontroly tam fungoval úplně stejně.
Pokud vím, tak AK sice nevyplavaly, ale pár Makarovů ano.
shane
To ano, PHM, vystroj, ND, zradlo z kuchyne, to nebyl problem. I granaty a munice se obcas daly. Na urovni organizovaneno zlocinu nepochybne slo ledacos, ale takova ta lidova slovesnost ze soldati prodavali po hospodach sapry i s munici za hrst drobnejch je akorat legenda. Ony ty pomery v SA byly v zasade stejny jako v CSLA, tam se navic prodaval i stavební material. V CSLA taky vojaci ukradli a zasmelilo co slo, ale na nejaky cachry se zbranema mel postaveni malokdo.
pest
No s tím žrádlem nevím – naopak jídlo bylo velmi ceněnou komoditou za kterou vojáčci ochotně měnili ty pohonné hmoty :-)
shane
To ze bylo zradlo pro saldaty cenenou komoditou nevylucuje ze nejakej lampasak zasmelil pulku zasob. Spis to tak nějak jde v ruku v ruce.
servisdok
Shane, nechci se o tom rozepisovat šířeji, ale zkuste mi věřit, že to UL nejsou.
Neposuzujte zásadně dle tehdejšího stavu v ČSLA či ostatních armád VS. To bylo totiž ono, co popisujete sám. Nebyla žádná sranda ani zašantročit ten hloupý RG4, natož tak flintu.
V Rudé armádě byl ale bordel naprosto nepředstavitelný, ještě pak umocněný spěchem, obavami vojáků i nižších důstojníků z budoucnosti a prostých existenčních obav. Všechno to ale vycházelo primárně z toho jejich bordelu.
Chápu, že při znalosti místních podmínek je těžké ten sovětský bordel a jejich postupy pochopit, ale bohužel to u nich tak bylo.
shane
Ok. A kam se teda vsechny ty zasmeleny flinty podely? Tomu ze by vsichni byli tak zodpovedni a opatrni ze by je pohrbili na horsi casy sam neverite.
servisdok
Shane, nemáte ponětí, kolik je právě na menších městech a dědinách zatrámovek. Samozřejmě, že mezi ně patří jak verky z druhý války, tak od Rusa. Zoufalství Rusů při odchodu bylo opravdu velké, snažili se stůj co stůj přijít k naší měně a nakoupit maximum i za tu cenu že bedny pro AK47 budou při odvozu naplněny něčím úplně jiným.
Jistěže si v městském paneláku nedáte nic za trám. Někdo má třeba víkendovou chatu či chalupu, ale celkově by se dalo konstatovat, že ve městech je černochů mnohem, mnohem méně než na místech, kde se dají účinně ukrýt a na místech, kde si občas můžete jít i zsatřílet, neboť dalších 10km od posledního baráku v obci vůbec nic není.
Nevím, jaké zkušenosti máte Vy, ale podle toho, co píšete, mám já sám úplně jiné. Je to ve značné míře i otázka důvěry mezi lidmi samotnými, abyste se o něčem takovém vůbec dověděl. Nechci rozhodně tvrdit, že až půjdou tlustý do tenkých, tak se to tu naježí hlavněmi – to rozhodně ne. Ale ta hustota je tu /podle Vašeho vyjádření/ opravdu nesrovnatelně větší. Jde o jiné oblasti, než velká města.
pest
Ty zbraně se za určitých okolností pořídit daly, ale legenda je to, co (nepřímo) psal sysop: že si je mohl pořídit v podstatě kdokoli na každém rohu za pár šupů.
Sysop
Re: pest
6.7.2019 v 13:03
Kecas, nepsal jsem, ze kdokoli na kazdem rohu za par supu. Psal jsem, ze znam dost lidi, kteri tehdy od Rusaku nakoupili, mohli mit temer cokoli a 3500 Kc v te dobe fakt nebylo pro beznyho cloveka par supu, byla to pulka vejplaty.
Nemam sajn, jak moc tohle bylo/nebylo bezny. Asi moc ne, protoze pruser by asi nastal.
Co si vzpominam, nebyly kratky. Spis bylo jednodussi sehnat velky veci. Nevim, proc. A bylo to presne v dobe, kdy Rusaci odchazeli. Za jejich existence za sociku nevim, jak to fungovalo. Samozrejme, bylo to o dobrych kontaktech, ne ze Rusaci stali na rohu ulice, nebo nekde v hospode. V hospode kamarad od Rusa koupil motorovou pilu, to jo.
Na druhou stranu, kdo shani dneska, muze sehnat z Ukrajiny. Opet – je to o kontaktech. A to zejmena proto, ze se tady nic nedeje. Byt tady mela, sezene se jednoduseji.
@shane: nevim, kolik je ‚vsechny‘. Ale ti lidi, co jsem je tehdy znal, je chteli moc moc moc. Takze neverim, ze by je pak pri nejake amnestii odevzdali. Tehdy nikdo netusil, ze za nejaky snad dva roky bude mozny mit legalne ZP (i kdyz ne na automaty).
shane
Proc pri amnestii? Vestsinou se na to prijde ze dotycnej a tim kverem udepa nejakej pruser. Treba machruje v hospode nebo ozralej kropi na silvestra na navsi. Nebo ho vyhmatnou pri jiny trestny cinnosti. Jestli tema znamejma myslíš ruzny sibry a mafoše, tak ti byli a jsou do znacny miry nad zakon a ledacos jim projde.
Sysop
Pocatkem 90ek si kazdej na neco hral, nosil bily ponozky v cernejch mokasinech, cert vi, kdo fakt byl nejakej mafos. Ale uplne bezni mastici od soustruhu to nebyli, co vim. Par z tech lidi pozdeji uteklo (LTO), nepredpokladam, ze i s tim zelezem.
servisdok
Ano, bylo to nikoliv za jejich pobytu, ale ±6 měsíců, co se dověděli o přesném datu svého odchodu. Někteří byli díky dobrým kontaktům informovanější, někteří to řešili na úplně poslední chvíli a to bylo přesně to, o čem píše Sysop.
Nešlo to koupit v hospodě, na ulici, nebo u brány kasína, to ne.
Víte, mně přijde trochu kách vypisovat sem, jak se k tomu dalo přijít. Ale zkuste mi věřit, že dalo a po prvním nákupu se to už ani nezdálo příliš složité.
Co můžu napsat je to, že jsem přímo od Rusů, dvou jejich „výkonných praporčíků“ koupil doslova za cenu kovu dvě nové, nepoužité a jako ND zabalené 100W KV radiostanice. Pokupě s anténním dílem i měničem pro napájení z palubních 28V a spousty dílů k tomu. Takový GU-50, GU-30 i GU-17 mi dávali doslova po krabicích á 100ks, co krabice, to stokoruna a bylo při tom jedno, co je uvnitř. Byl to jejich spotřebák, jako pro nás byl spotřebák pojistky či ploché baterie do tříbarevných svítilen.
Nakoupil jsem si toho z tohoto ranku víc, třeba i dva kusy UT-2 i s tabulkami, ty už tedy byly o něco dražší. Ale krásně to ilustruje to, že obyčejní vojáci a nižší důstojníci byli ochotní za českou měnu prodat i babičku, kdyby ji tu měli.
servisdok
To nebude nutný.
Jestli to někde v Evropě řachne, bude to právě v Německu, který bude mít od toho úplně jiný starosti, než nějaký pojebaný Sudety, kde už jejich dědek sotva přežíval a kde pro ně dneska už nic není.
Historie ukazuje, že Němci vydrží dlouho a moc. Ale jak to přeteče a navíc se objeví člověk, co jim vrátí plnou důvěru v sebe sama, pak to bude lítat takovým fofrem, že ten průvan nepochybně zasáhne i nás.
Momentálně je to v Německu držený na uzdě doslova státním terorem – kdo máte možnost, optejte se jich.
Je ale potřeba vydržet, než to starou vichřici sklátí, což nemusí trvat dlouho.
V mezidobí by se měla v Německu aktivizovat vrstva, silně nespokojená s vývojem i politikou vlády. Ta vrstva, která je dneska doslova terorizována zbytnělým státním aparátem.
Bylo to krásně vidět na protestech úplně obyčejných občanů všech generací /a žádných pravičáků, jen pár provokatérů/ v Chemnitz, Köthen i jinde. Záznamy těch protestů jsou z YT i odjinud dávno smazané působením německých cenzurních orgánů, stejně jako jsou promazané sociálky a weby.
Může na to stačit klidně i půlrok a už to nikdo nezastaví. Už aby to bylo.
Jihocech Honza
Kdyby ti trotlové nepovažovali Slovany za podlidi, ale za mladší bratry, kteří potřebují pomoc a vedení, vypadaly by dějiny Evropy i světa výrazně jinak.
servisdok
Jene, to nepochybně, jenže to by pak už nebyli Germáni, ale Rusové.
Ale takhle jste to asi pane Jene nedomýšlel, že ne? :D
Sysop
Vzal jsem kolegy z prace na nasi strelnici a sypat olovo do urcitych obrazku je velice bavilo. Vidim to nadejne.
Být za volbu ANO v roce 2017 nařčen z hlouposti je to úplně nejmenší. Jestli tohle stojí za článek, pak je skutečně nějaký neklid v elektorátu ANO.
Jozko
Jo, uz tady taky jede Babis a Zeman ve velkym stylu. No dobre, sedim v Madarsku na parkovisti, nuda jak svina tak neco napisu. Fandim kazdemu kdo legalni ci nelegalni cestou vyjebe se statem. Jestli eurofondy podojil Babis nebo Mrkvicka,je uplne jedno. Vsechny evropsky a statni rozpocty vznikaji tak, ze staty napred odrbou svy obcany, nejsem tak naivni, abych si myslel, ze kdyby se zrusily dotace, ze nam snad staty snizej dane. To jsou prachy, ktery jsou nenavratne v prdeli, takze jestli si z nich potom nejaky babisove kus odklonej domu, furt je to pro mne na urovni „zlodej okradl zlodeje“. Jednu partu sere, ze Babis odklonil a na ne nezbylo, druhou partu sere, ze neodklonili vic pro sebe a museli se s nim rozdelit. Ja nikomu nezavidim prachy, mam svoje, nesezeru tri kila masa denne, staci mi tricet deka. Takze i dost nechapu, k cemu hromadit miliardy….jdu pro nanuk
Langsam
Akorát, že Babiš je čelným představitelem toho státu. Takže je to do značné miry on, kdo odrbává občany státu, a způsobí, že ty prachy jsou nenávratně v … pryč. A když si pak něco odkloní, není to proto, že by na ten stát vyzrál, ale proto, že si to prostřednictvím státu sám sobě přihrál. Jinak řečeno, používá složky státu (finanční úřady, policii, …) na to, aby občanům (včetně svých voličů) prachy sebral a sám sobě ty prachy přihrál.
Uniká mi, jak toto může někdo nechápat a případně tomu ještě fandit.
Jozko
To:Langsam
Prave to je ono. On neni celnym predstavitelem statu odjakziva. V podstate jen pred lety z toho odklaneni vynechal meziclanek, kterymu ja rikam „bily kone“ ve forme politiku, cimz s tim vyjebal vlastne dvakrat. Kozel zahradnikem, zlodej fizlem…jakkoliv to mozno nazvat. Mozna to byl jeho cil, mozna ma jeste nejaky cile, to ja nevim. Pro obcany to ma spoustu pozitiv. Zatimco se bily kone hadaji s Babisem, nemaji cas na schvalovani dalsich tun zakonu proti lidem.
Langsam
OK. K Vaší radosti z toho, že s Vámi někdo vyjebal vlastně dvakrát, už mám těžko co dodat.
Jozko
To:Langsam
Vyebava kazdej stat s kazdym obcanem. A ano, zacina mne to tak zvlastne tesit. Zajimavy je, ze vsichni melou o Babisovi, ale nikdo v minulosti neresil zlodejiny ODS,CSSD, bandy kolem Havla… Babis minimalne nekterym stranam delal pasaka, jestli ne vsem. Diky internetu a pristupu k informacim ma cim dal vic lidi prehled o gom, jak se s nima vyjebava celych 30 let po sametu, jak vlastne celej samet byl podvod..A to souvisi s dnesni instalaci Babise do cela vlady.
shane
Když už tě má někdo ojebat, ať má aspoň pořádný péro, co? No, proti gustu…
Jozko
To:shane
A je to tady. Ted se ponorme do otazky co s tim. Na kolektivni reseni neverim, zkusenosti z historie ukazujou, ze spatny byva nahrazeno horsim. Individualisticky jsem se zaridil tak, ze ignoruju problem stejne jako Velky Pero, delam si svoje v malym jako Velky Pero ve velkym a mam klid. Kdyz se Velky Pera bijou, my maly jsme pod jejich rozlisovaci schopnosti. Statu platim vypalny jaky si sam ukradne, dobrovolne ani prd. Za nejakych 30 let jsem podal cca..dve danovy priznani. Jinak se statem nespolupracuju a co oci nevidi…nemam dluhy, nemaji mne jak vydirat.
Lojza
Bych to shrnul:
Autor je kokot, jeho kamarad je kokot a vsichni ti, co tu kvici, jak to hazou Babisovi, ci jak mu to priste hodej, aby sousedovi ta koza chcipla taky, tak jsou taky kokoti.
servisdok
Dobrá, vezměme za dané, že jako národ jsme kokoti.
Bureš už několikrát ukázal, že umí jako na obrtlíku otočit až o 180°, když se to zrovna hodí. Vezměme tedy za fakt, že nedostojí tomu svému „nikdy neodstoupím, nech si to všichni zapamatují, nikdy“, zítra se nasere s tím, že mu to za to už nestojí a odstoupí.
Koho budete volit v narychlo spíchnutých předčasných volbách?
Těším se na odpovědi a radím ke klidu a rozvaze.
Doma ho nemůžu vystát, ale v zahraničí si vede zdatně.
monday
To je marný, ti inteligentní voliči nemají ani nejmenší Ahnung, jaké dopady by pro ně měla uhlíková neutralita Evropy.
Zkrátka zlej Babiš odmítl zachránit Zeměkouli.
„Další protesty chystají na týden od 20. do 27. září, kdy se bude konat týdenní protestní akce, v rámci které by měli stávkovat a vyjít do ulic nejen studenti, ale i pracující.“ (sic !) A já si kdysi naivně myslel, že další prvomájové průvody už neuvidím …
fatdwi
KS: však „prvomájový“ neuvidíte, bude přece v září :-)
Docela bych si dovedl představit firmy, kde by účast byla „nepovinná“, zhruba tak ve stylu těch prvomájových. Třeba Gilette by mohlo vytvořit nějakou príma reklamu, kde by toxická maskulinita tvrdě narazila na progresivní transgenderovou opičku, co ji v té poslední fotr naučil se holit i na tváři. Úplně vidím potetovaného nácka v pick-upu, kterému transka elegantně přehazuje transparent s nápisem „Stop hate“ přes čelní sklo a zlá antiklimatická bestie i s toxicky maskulinním majitelem padá z mostu a výbuch v řece pod ním dokresluje nutnost chránit přírodu a biodiversitu všemi dostupnými prostředky. Reklama končí pohledem na terasu Kliniky, kde jemně opálový nádech západu slunce něžně laská hory odpadků a dredaté různobarevné smažky, poklidně popíjející fairtrade eko bio kávu a připíjející sojovým mlékem transce na další zářez světovému zlu (ta stojí na krabici od happy mealu a kamera, která ji zabírá od země tak se sluncem v pozadí vytváří zlatorudou auru vítězství kolem hladce oholených tváří hlavní hrdinky).
Líbí se mi mimochodem slovo „gretenismus“, s dovolením zařazuji do svého slovníku.
Píše tady pan poslanec Peksa od Pirátů, že nezodpovědný pan Babiš spolu s maďarským a polským premiérem zabránili uhlíkové neutralitě Evropy.
Tak pokud si kluci mám vybrat mezi tím, že jednoho dne si bez Agrofertu neobjednám ani instalatéra a mezi tím, že jednoho dne tu zmrzneme a chcípneme hlady, tak to už raději ten Agrofert.
corona
Jak na piráta Peksu koukam, má širokej záběr.
Biofyzika, jaderná magnetická rezonance, programátor a ještě i historie, filozofie, mezinárodní politika.
Co asi ten člověk bude zač v reálu?
kundohlav smrduty
to corona
Co asi ten člověk bude zač v reálu ? – Něco mezi broukem Pytlíkem a úplnou píčou ?
servisdok
Aneb to zařazování příspěvků už mě začíná opravdu srát. A asi nejen mě.
Pan domácí by asi mohl pomalu začít uvažovat o změně platformy fóra.
Jaderná magnetická rezonance? Uniklo mi něco? Leda snad pohon stávající, vím, že je to energeticky dost náročný, impulsy jsou opravdu velké a MR mívá samostatné nn přívody od špitálních trafaček, zpravidla přímo v suterénech dotyčných budov. Když si tam připíše ještě jadernou defektoskopii a rentgen, bude úplně univerzální.
Ale zní to dobře.
Pôvodný názov Nuclear magnetic resonance zmenili iba na MR, lebo Američania si mysleli že ich to ožiari. Taká Fukushima v malom.
monday
Tak to by snad sakra měl mít alespoň minimální představu, co to znamená uhlíkově neutrální Evropa.
kundohlav smrduty
to monday
Tak to zajisté má. A přesto –
monday
Jen jaksi nechápu, proč by volič ANO měl být označován za pitomce a volič těhle evropskejch Polpotovců za něco chytrýho.
kundohlav smrduty
to monday
no bodejť
misaka
Nemusel (a pro mne ani není automaticky) by ani jeden z nich…záleží na tom, co uvede jako argument, proč tomu věří. Pak se měří…
corona
monday:
„..volič ANO za pitomce … volič evropskejch Polpotovců za chytrýho…“
= = =
V debatě s jedním moderním žurnalistou mě bylo vysvětleno, že
– volič ANO = důchodce, vesnický křupan, bez názoru, zamrznuté myšlení, často přítel starých pořádků,
– volič Pirátů = moderní člověk, vzdělaný, zpravidla mladšího věku, pokrokový, hledící do budoucnosti, obvykle sám aktivní a přinášející zlepšení ve všech oblastech kolem sebe.
Z toho se prý snadno dovodí průměrná inteligence voličů té které strany.
(Žurnalista je z Prahy, má vysoké vzdělání a jeho seminární práce byla na téma „Energetická družstva“.)
misaka
Žurnalista – dnešní příměr pro vola, co ničemu nerozumí, resp. mu to jeho vzdělání ani neumožní. Honěn termíny, tématy – k ničemu.
Prostý hovor v hospodě: Babiš je píča, co neumí česky – už to prostýho vohnouta sere – mne taky, času měl dost. Jeho ministryně financí je píča, co z nás tahá prachy. Zavřel bych oba, už jen za EET a hlášení DPH… derou z nás prachy, který nemáme. Dovolenou nemáme – zavede se plná karenční doba. Pro koho, pro nás? Ne. pro zamce…pro živnostníky ne. Zamci parkují zadarmo – já tam přijedu s Dusterem, abych jim opravil trubky – a parkovný. Oni ne. Táta měl pole, pronajal ho. Už čtvtým rokem tam smrdí ten žlutej sajrajt místo obilí či vojtěšky…proč? Atd.
Tvl, kde se pak berou to voliči ANO? Asi sedí doma s petkou….
corona
misaka:
„…Žurnalista – dnešní příměr pro vola…“
– –
Ano, souhlasím.
Avšak jsme nepřátelé, a kdyby něco, tak…/…!
Jihocech Honza
„Noviny dnes často chválí odvahu a smělost, s jakou někdo napadá tyranii a pověry. Napadat bývalé diktátory a zastaralé pověry vyžaduje asi tolik odvahy jako bojovat s vlastní babičkou. Opravdovou odvahu má jen ten, kdo se postaví proti tyranii mladé jako úsvit a pověrám svěžím jako jarní květiny.“
G.K. Chesterton
corona
Jihocech Honza:
Ano. Třeba bojovat proti těm současným zlovolníkům.
A taky je houby plakat nad vysvícenou elektřinou či již minulými špatnými rozhodnutími (i třeba hlasy vhozenými ve volbách).
Avšak potřebné je zkoumat hlouběji všechny ty politické figury tak, aby se člověk nadále nenapálil. Jít k věci a porovnávat, co kdo z nich již kde napáchal…
servisdok
Aneb budu přesně tím, kým mě zrovna chcete mít. Typickej univerzální křivák a zmrd podle potřeby. Jednoho takového taky znám, není úplně blbej, ale ta jeho gumová páteř v kombinaci s proříznutou hubou mi nahání husí kůži.
kundohlav smrduty
to: monday
No, zaplaťpámbu, návrat Evropy do doby kamenné na chvíli oddálen. Peksa ať se z toho posere.
fatdwi
Dalsi slusna zruda, s Kartousem tandem jak vino. Pry planeta o desitky stupnu teplejsi – ja bych teda o desitky stupnu min mit nemusel, proc takove hovado proste nejede bydlet do Gronska a nenecha nas tady na pokoji?
Neresim ted faktickou debilitu jeho clanku (pred prumyslovou revoluci tady zadna doba ledova nebyla, takze argument o tom, ze je to lidmi je na prvni pohled takovy, no, piratsky…).
OT….lžidnes začali vykrádat pana domácího, to už musí být slušná okurka :). Dnes to zapnu a hned na úvodní straně vidím dva články
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/pokuta-doprava-prestupek-policie.A190701_195801_ekonomika_mato
https://www.idnes.cz/auto/historie/bazarnicka-hantyrka.A190628_134615_auto_ojetiny_fdv
Čekám, že zítra bude kvíz na typologii zmrdů….
Na jedný straně Babiše fakt nemusím. Musím uznat ale, že čas od času má světlou chvilku – tuhle jak třeba spolu s Maďarskem, Estonskem a Polskem zablokoval ten emisní nesmysl.
Na druhý straně nemůžu jít na demonstraci, kde se mává vlajkama eurosojuzu a kde mi o svobodě a demokracii káže vrchní elfí udavač. Babiš si šel do politiky prakticky hlavně nahrabat. Ale svým způsobem je mi ve finále milejší mafián a gauner, než ti mladí, nadšení a zfanatizovaní eurosvazáčci.
Fascinující na celém článku je autorovo „NevidímSiDoHubství“:
– Letňáci: autorův kamarád je kokot.
– Autor: letňáci jsou kokoti.
No, to je fakt, že morálně autor „letňáky“ zcela zastínil.
Autore, nijak se od nich nelišíte. Oni si myslí, že Vás názor je názor debila a Vy jim oplácíte tím, že za ten názor jim říkate, že jsou debilové. Nevidím rozdílu. Dožadujete-li se respektu svého názoru, moralizujete nad tím, že letňáci ten Váš nerespektují a „řešíte“ to tím, že nerespektujete ten jejich.. No zase jste pobavil, ne že ne:-)
PS: nezapomeňte mi v odpovědi napsat něco duchaplného, jako že třeba „bod 6“, všech frustrovaných a ublížených autorů svatý grál.
Jenže lettňáci o sobě tvrdíá, že jsou ti tolerantní, inteligentní, moudří, všechny milující. My o sobě vímě, že jmse naprostí kokoti.
Přesně. A je velmi příznačné, jak se ta jejich „inteligence a tolerance“ projevuje. Já o sobě taky vím, že jsem starý kokot, ale o cizích voličích to normálně veřejně netvrdím a nepropaguji. Nic mi po tom totiž není. :-(
S těmi sluníčkáři máte pravdu, to jsou strašní eurozmrdi. Ale chci podotknout, že voliči ANO jsou ale opravdu ubožáci, hlavně duševně. Když mluvím s některýma lidma na vesnicích, s těma státkářskýma kulakama, tak to jsou takoví idioti. Ne jednou jsem jim řekl: „celá obec jste nemocní lidé, většina z Vás volila Babiše a teď se divíte a nadáváte že tu máte zpět totalitu ? “
A úplně mi to dělá dobře na duši jak jim v mozečku zapaluje, že něco posrali… Ale volby to nezmění, tolik vesnic zas nenavštěvuji abych to ovlivnil.
No, tak to abyste nebyl moc překvapený, koho budou volit příště…
Jinak, copak děláte, že oslovujete celé vsi? Taky něco prodáváte? :-D
Nene, většinou jim jen oznamuji bez možnosti stěžovat si, že jejich obec jak si ji pamatují už nebude a že se celá vesnice změní. Přibudou nové domy, silnice, upraví se křižovatky a tak…
Tak to je klika, ze jsem v zapadakove na Sumave. Tady ANO nevoli nikdo, ale lidovci nejsou taky zrovna vyhra. Mistnim sla pena od hub, kdyz videli, jak se pomalu schyluje ke sjezdu Landsmanschaftu v Cesku za radostneho hykani Lidovcu.
Ano je vidět, že pořád nemůžou zkousnout, že nám tu zem neukradli. Pořád přemýšlím kam na staré kolena, Thajsko? Mikronesie? Do pouště už nechci, to vedro mě už sere. Srbové jsou mí bratři, ale tam se mi jít bydlet nechce.
Nikam! Tohle je naše země. Radši umřít a vzít pár zmrdů s sebou, než někam utíkat.
nemám zbroják ani zbraň.
SkReT:
To je dobře, že nemáš. Jsi velmi nesoudný, mohl bys být nebezpečný svému okolí.
:o))
Corono, ty drž hubu, jsi ubožák a nereaguj na mě.
SkReT:
Ubožák po psychické stránce je ten, kdo věří kdejakému blábolivému videu z youtube.
Věřit… no ono to není tak o víře jako spíš o tom, že se to video shoduje s mými názory.
Všechny hrobky byly vždycky bohatě vyzdobeny, vymalovány, byly tam dary, a když kouknu na ty tři pyramidy v káhiře, tak tam není nic. Jen prazdné, čisté ničim nenazdobené, ponuré hrobky? Blbost. Naše civilizace také hrubky zdobí. Dokonce zdobí i trafostanice, ale jen zvenku. Zevnitř jsou trafostanice nudné, ponuré, čisté. Tudíž se domnívám, že na tom něco bude, něco je přehlíženo.
Dále zapomínáš že se soudím s profesorem, s dementem, který si říká věděc a tvrdí takové nesmysly jen z ješitnosti. A protože jsem toho člověka tolik poznal, nevěřím proto vědcům. Nevěřím jim, protože místo seriozního výzkumu opakují dokola to co bylo napsáno v učebnicích když oni chodili do školy.
Podívej se, vědci tvrdili že země je placatá a ukázalo se že neměli pravdu.
Pak tu leta letoucí vědci prezntovali jak máme žrát špenát, že obsahuje železo a najednou, blik cvak, někdo udělal nové měření a zjistil že ve špenátu není o nic víc železa než v ostatní zelenině.
Proto říkám, že vědci jen teoretizují. Melou nesmysle, protože jim to do hlavy namleli jejich profsoři při studiích a oni by strašně moc klesli kdyby znevážili jejich ego, jejich postavení ve společnosti. A proto jim nevěřím. Proto říkám, ten kdo tam nebyl nemůže vědět pravdu. Proto říkám, že vědci se jen DOMNÍVAJÍ že tady je slunce 5 miliard let a bude tu dalších 5 miliard let. Vychází přitom jen z malinkatého poznání naší planety. Co když tady je slunko už 100 miliard let a bude tu dalších 1000 miliard let? Víš to? Nevíš to. Byls tam? Nebyls tam! Byli tam vědci? Nebyli. Tak co tady kurva meleš o tom, že vědci něco ví? Vědci se jen domnívají že máme tuhé jádro. Vědci se jen domnívají co je pod náma a co je pod lávou. Vědci neví jak vzniká gravitace. Vědci se jen domnívají, domnívají a domnivají… protože ví piču, hovno. Takže dokud někdo nepříjde s tím že na Marsu vykopal 1,2km hlubokou jámu a nenalezl přitom žádné pozůstatky pradávné civilizace, tak svou myšlenku možná přehodnotím. Ale do té doby čau.
SkReT:
„Věřit…“
====
Ano, věřit, ověřovat, porovnávat, vyhodnocovat.
To je cesta k věci.
A pak lze taky sežrat kdejaký blábol, protože je líbivě jednoduchý – hlavně nic nezkoumat, bo to je práááce, nemyslet, protože to je nezááábavné a raději směrovat od věci a nechat se unášet.
A co ty?
K VĚCI, NEBO DO VĚCI…?
:OD
jak chceš zkoumat slunce jak dlouho tady je? Nikdo kromě vesmírných cestovatelů mimozemšťanů ti to nejspíš nepoví.
To se dá letos napravit snáz, než za pár let, až se šrouby utáhnou.
nejsem takový idiot abych si pořídil zbroják a upozornil tak stát na sebe aby mě víc hlídal, aby hlídal mobily, facebook, vyptával se obecního úřadu jestli jsem v pořádku, stavím na černo, už by po mě chtěli abych zbroják vrátil. Nasrat. Lepší je zbraň o které nikdo ani stát neví. Prej se dá koupit AK47 i 1000náboji. To mít skované někde na půdě, tak pohoda.
Ze mas ZP neni apriori duvod k tomu, aby se o tebe System nejak vyrazne vice zajimal. Jen se ti bude nekde na serveru hromadit, co mas za zelezo a jaky kupujes naboje/prach/etc. To v zasade nikoho nezajima, pokud nevznikne nejakej jinej duvod po tobe cuchat. Takze pokud na sebe pritahnes pozornost Systemu, pak treba diskusi zde, ale ne proto, ze mas doma legalni piftol.
Dalsi vec, vecne tema – zatramovka. Pokud nemas ZP, tak velmi pravdepodobne nebudes ani chodit nikam na strelnici, protoze pujcovani leze do penez. Tim padem mas doma neco, co sice lze pomerne snadno poridit, ale je ti to k hovnu, protoze s tim neumis zachazet a to ani v pripade, ze jsi byl ve spenatu. Pokud netrenujes, jde to do prdele.
Dlasi vec, AK. Proc takovej kram? Krome toho, i kdybys mel ZP, tak si z toho zrejme nevystrelis ani na vesnicke strelnici, protoze davku kazdej uslysi, strilet semiauto te davku nenauci a i tak to bude pritahovat pozornost minimalne nejakych cumilu.
Zatramovka ma smysl, pokud treba legalne mas nejakou devitku a velmi podobnou, nejlepe stejnou zbran sezenes jako cernouska. Pak ok, az nas jednou vsechny vyberou, tak ty mas eso v rukavu.
No a ve finale – myslim si, ze jsou lepsi metody, jak nekomu zatopit, nez mit nejakou zatramovku. K osobni obrane je to nahovno, kdyz te nekdo prepadne, tak to potrebujes mit nejlepe uz v ruce, kdyz mu jdes otevrit. Kdyz budes chtit nekoho zabit, tak si urcite najdes lepsi zpusob.
A nejaka domobrana? Pokud by se neco semlelo ve velkym, pak je potreba hodne zbrani, munice, trhavin, a dalsi a dalsi material, ne jeden AK nekde v mastnym papire.
Znam dost lidi, co tyhle kramy nakoupili od Rusaku, kdyz odsud ochazeli. Vajicko stalo 60 Kcs, AK stal 3500 Kcs, moh’ jsi mit, na co sis vzpomenul a cos moh’doma schovat. Klidne houfnici. Nikdo nevedel presne, kolik ceho tady Rusaci meli. Nevedeli to ani ti Rusaci. Presto vim, ze fura techto lidi sama uznala, ze jsou to veci nahovno. Kamarad ma krabici vajec schovanych v komine krbu. Nikdy nikdo totiz v tom krbu netopi. Pokud nekdo zatopi, nebude to zvanej host. No, dobry, no. Pokud ovsem sousedovi lapne barak a preskoci to na strechu kamarada, tak to treba odsere nejakej hasic, kterej mu tam pujde zachranovat prdel. Ma to smysl?
náboje umístěné volně nezabíjí. Viděl jsem nějaký test, jak zapálili 10.000 nábojů a hasiči šli dovnitř a vyšli ven jakoby nic. Ty náboje vybuchují ale nemají žádnou sílu.
Až se to posere, tak bude dobrý mít cokoliv. Je jedno jestli AK47 nebo vz.58, ale musí to být něco velkého a silného. Nějaká M16 je mrdka. Jasně něco menšího k tomu jako bonus může být taky. Nejspíš jsi neviděl film „Volyň“ co tu nedávno někdo recenzoval. Pak pochopíš, že to nemusí padnout úplně na hubu a přece jenom když půjdu na rynk pro pár nezbytných věcí, tak abych se vrátil s rukama a hlavou v pořádku. Protože jenom nůž mi stačit nebude.
Když to prdne mega moc, tak má „zátramovka“ smysl už jen proto že bych se alespoň nenechal tak lehce a třeba sebou vzal i pár dalších hajzlů.
Ti co zatramovku odevzdali jsou hlupáci, tečka.
Jasne, horici naboje nemaji stejnej svung, jako kdyz vyleti z laufu a to nejen kvuli nabirani rychlosti v nem, ale take diky faktu, ze vetsina energie jde za strelou a ne za nabojnici, ktera by letela do prdele opacnym smerem. Presto ale treba do oka to i tak trefit umi. Nevim, jestli jsi nekdy videl treba strilejici pero, docela popularni cernousek na 6,35 Br. Delka ‚laufu‘ je snad centak a pul. Presto ale s tim s prehledem zabijes cloveka.
Pokud nekdo zatramovku zdedil a odevzal, tak je to vul, protoze to zrejme moh’ bejt peknej sberatelskej kousek a strilet s tim netreba. Ale porizovat nejakej vergl ze soucasny valky nebo skladu kdesi, to mi prijde byt uchylny.
Kdyz se neco semele, tak kde je poptavka, je i nabidka. Myslis si snad, ze zbrojari a vekslaci se zbranema prodavaji jen na vystavy? Prave ze jakykoli konflikt je konzum, takze prave tam sezenes, co potrebujes. A ze shaneji vsichni? Klidek, zbrani je habakuk.
Pokud se rozhodnes zabit vetsi mnozstvi lidi, pak stejne se na koste vyseres. Podpalis nejaky velky zasoby paliva, otravis zdroj pitne vody, odmontujes kolejnici, proste cokoli, od ceho se vcas vyparis a ne, ze te tam nekdo odbachne. Sebevrah je sice obcas efektivni, ale z jeho hlediska uz si tim nejsem az tak jistej.
Krome toho, spis plati, co jsem rekl – v pripade racionalni pripravy na scenar Volyn je lepsi mit ZP, chodit cvicit a poridit si cernouska srovnatelneho typu. Pak se da bavit o tom, ze ta zbran ti muze nejak poslouzit. Jinak je ti k hovnu. Nez ji vyndas, jsi mrtvej, protoze ten druhej jich zabil uz furu a umi to proste lip.
Taková kombinace neznalosti s tvůrčí potřebou a suverenitou vyjadřování se fakt nevidí. To jste fakt tak hloupý, že ani nevidíte, jak jste hloupý, nebo je ta tvůrčí potřeba o tolik silnější? V tom případě by možná stálo za úvahu navštívit patřičného MUDra. Tohle by se mělo zvládnout na pojišťovnu.
Většina homemade černoušků střílejících per, co se vidí v Evropě, je na nějaké dvadvacítky, od shortek po WMR. V .25 ACP jsem měl v ruce nějakou tovární výrobu v USA. A ta měla lauf odhadem 5 až 7 cm. Ale i kdyby byl dlouhý jen cenťák a půl (a tedy z toho čuměla střela), tak odvede svoji základní funkci: Zpevní nábojnici a podrží střelu dost dlouho na to, aby mohl prach vůbec shořet uvnitř nábojnice.
Tuzemští homemade černoušci mívají laufy dlouhé podobně, co vím. Nejkratší lauf, co jsem viděl, byl na střílejícím opasku, nalezeném u toho maníka, jak spáchal sebevraždu v Pardubicích někdy začátkem devadesátek. Momentálně v pražském policejním muzeu (opasek, ne maník).
Když hodíte náboj do ohně, tak prach začne na nějakém místě hořet. Pak se nábojnice typicky vyboulí, v horším případě někde u ústí rupne. A to hned, jakmile tam jsou nějaké spaliny, o tlaku výrazně menším, než je potřeba k tomu, aby ten prach dobře shořel všechen. Sílu nutnou k vyražení střely a jí odpovídající tlak byste měl jako absolvent předrevoluční školy být schopen spočítat snadno. Střela jde do pryč s energií nula nula nic a většina prachu se rozprskne do okolí, kde vcelku neškodně shoří. Teoreticky by se asi z nábojnice mohla uvolnit kovová střepina, ale pravděpodobnost je mizivá – na to jsou používané materiály moc měkké a tažné.
Re: pest
5.7.2019 v 22:59
Ja rozhodne nevyvracim, co ty jsi videl. U toho jsem nebyl a je mi to jedno. Znam cloveka, co ma pero izraelske vyroby, ma to dvoje spicky, bud tam jde nasroubovat spicka pro 6,35 Br a nebo spicka pro slzak/peprak, vim prd, co to je, tyhle nabojky nepouzivam. Pero ma na sobe napis Parker, stribrne matne provedeni, tovarni vyroba, moc pekny. Pero prozradi jeho hmotnost, protoze ani omylem ho nelze povazovat za propisku, pokud to clovek ma v ruce. Prumer snad neco pres centak, co se pamatuju. Pak, samozrejme, velka dira na spici plus ‚zvlastni‘ posuvny cudlik na boku. Ta strela je max 1,5 cm utopena, vic to neni.
Takze pred nejakymi unahlenymi soudy doporucuji zkusit pribrzdit. Ja netvrdim, ze jsi hlupak, nicmene stavis argumentaci na ‚co nevidim, to neexistuje‘. :-)
Co se paleni munice tyce, s tim zkusenost nemam, takto s nimi nenakladam a je klidne mozne, ze mas pravdu. Pamatuju se, ze jako kluk jsem hazel do ohne nabojky do jatecni pistole na prasata a ty tedy letaly ven. Nic extra, ale poletovaly. Zrejme, naboje se strelou na tom jsou jinak, to nepopiram. Nejaky test je k videni tady: https://www.youtube.com/watch?v=3SlOXowwC4c
Re: pest 5.7.2019 v 22:59
Tak jsem nelenil a dovzdelal se: https://www.libertysafe.com/what-happens-to-ammunition-in-a-fire-lm-5-p-2734.html
Neni nad solidni test. Nikdy by mne nenapadlo, ze prach zahori drive, nez zapalka a to dokonce tak, ze zapalka se vubec neposkodi. Inu, mea culpa. Takze moje opatrnost byla veskrze zbytecna. Lepe vice, nez mene.
Je zvlastni, ze nelenis druheho nazvat hloupym, ale pritom sam vyzdvihujes svoje poznatky jako jedine spravne. Zkus na tom take zapracovat, jako jsem to treba ted udelal ja ;-)
Re: pest
5.7.2019 v 22:59
Zamailovano, zmereno, overeno. Lauf ma 17 mm. Tedy, abych to popsal presne v kontextu tveho vykladu: lauf je vyvrt, takze pri delce 17 mm z nej strela nemuze cumet ani omylem. Nevim, jestli mas nejake jine naboje .25 ACP, ale ty, co znam ja, maji strelu nejakych 7 mm v laufu. Ergo ven fakt necumi.
Jako excelentní zdroj zkušeností v tomto směru vřele doporučuji Hatcher’s Notebook (dá se sehnat jako e-text) — kromě jiného také Hatcher podrobně testoval, co se stane, odpálí-li se nějak náboj v kapse košile (v druhém vydání z roku ’57 str. 535 a dále). Brokovnice 12: vůbec nic. 45 ACP: vůbec nic. 30-06: možná modřina, rozhodně nic horšího. Začíná to:
What actually happens. To get some reliable first-hand information of what really happens when a 12-gauge shotgun shell is exploded separated from the flesh only by a thin layer of cloth, as it would be in a shirt pocket, I took a bar of soap, covered it with a sheet, and laid a shell on the sheet. An ordinary cardboard box was inverted over that to catch any fragments. The pop was heard, followed by the rattle on shot. On lifting the box, the shot was scattered all around. There were no marks on the inside of the box, and no scorch or burn on the cloth, and the soap was not dented or bruised…
Nicméně ty střepiny jsou reálné risiko, nemají velkou sílu, neprorazí ani např. kartón (nebo kůži), ale oko by poškodit mohly (a také se to párkrát skutečně stalo, má tam např. fotku střepiny z .22, kterou vytáhli z oka kašpara, který ji odpálil bez brýlí ve svěráku).
Ale obecně, náboj není nebezpečný, dokud není v hlavni (byť i třeba jen opravdu kratičké; stačí třeba jen samotný válec revolveru). Nejobyčejnější a nejlevnější silvestrovská petarda je mnohem nebezpečnější než volně odpálený ostrý náboj.
SkReT:
„…AK47 nebo vz.58, ale musí to být něco velkého a silného. Nějaká M16 je mrdka….“
„…Nejspíš jsi neviděl film „Volyň“…“
„…půjdu na rynk pro pár nezbytných věcí, tak abych se vrátil s rukama a hlavou v pořádku….“
= = = = =
Jsi typický pifpafkář z pokojíku od PC.
:OD
Ach jo, zase bláboly. Vajíčko (RDG-5) i Efka (F1) byly specificky konstruovány na to, aby v běžném ohni jako je například hořící budova nebo vozidlo pokud možno nevybuchovaly. Ona to zase není taková věda – TNT samo výbuchem nehrozí, takže stačí přepracovat časovou pojistku. Nechat je někde, kde hoří stovky litrů benzinu a lehké kovy asi není dobrý nápad. Ale pokud jsou uloženy v komíně, tak o nic nejde.
S úvahou o zbrani za trámem ale v zásadě souhlasím. Člověk bude mít dobrý pocit z toho, jak vyjebal se systémem, ale praktická použitelnost velmi, velmi omezená. Nedávno si nad tím zoufal jeden zde dříve přítomný kamarád: je si schopen opatřit v podstatě libovolný druh ruční zbraně, ale k čemu vlastně?
Lépe mít a nepotřebovat než potřebovat a nemít?
Re: Jihocech Honza
5.7.2019 v 22:25
A kdo nehraje, nevyhraje.
Tohle jsou takove polopravdy, ktere totiz plati jen za urcitych podminek. Muzes taky mit, nepotrebovat a najde to tvuj kluk, neco se stane. Kdyz jsem bydlel u Hradce, ob par baraku dal soused, bejvalej vojak, mel doma Cizu na ZP, nasel to jeho sestiletej kluk, delal frajera a kamaradovi prostrelil nohu. Soused byl vul, ze se k tomu kluk dostal, ale vem si, ze cernouska mas nekde nezakopanyho, chces se na nej treba aspon jednou za rok podivat, ze… a on se dostane, kam nema.
A mas dalsi a dalsi moznosti. Je pak dobre takto mit? To je prave to.
Potrebovat muzes ledacos. Neni vubec jisty, ze to bude zrovna ta zbran. Fakt tomu neverim, pokud nemas ZP a nemas moznost trenovat. Pokud nepotrebujes trefit neco velikosti vrat od stodoly na pet metru, pak ta zbran ztraci efekt.
Šestiletej kluk natáhnul závěr devítky? Pokud to nebyl Herkules, tak se mi tomu nechce věřit.
Nač doma skladovat nadrcnutou pistol? Hradec přece není Bronx nebo Mogadisho.
Re: Jihocech Honza
5.7.2019 v 23:08
Detaily nevim, kdyz jsem prijel domu, odlital vrtulnik s tim poranenym klukem. Jeho tata mi pak po nejake dobe rikal, ze kluk je v poradku. Ale detaily te nehody nevim, nezajimalo mne to az tak moc. Ani dusledky pro drzitele. Je to asi 4 roky, co se to stalo. Muzu se zeptat, az tam pojedu zase sict travu.
dlouhý čízy nemaj silnou pružinu. Compact jo, ale dlouhou čízu nebo Browninga Hi Power natáhneš celkem snadno. Krom toho se dá velmi jednoduše natáhnout o hranu stolu nebo židli. A to ještě zanedbám možnost, že soused měl tu čízu nadrcnutou.
Štěstí v neštěstí.Mířit do bezpečného prostoru je poslední ochranou před průserem.
Zatím mají děcka respekt. Když jsem na louce stříleli z luku, stačil pohyb na okraji zorného pole a hned sundavali prst z tětivy.
Kdyz jsem byl na ZS a bylo mi asi deset, tak spoluzacka prinesla do skoly revolver, bez naboju. Ja byl malej, revolver byl velkej, tezkej. Velkej zazitek. Prej je to taty a ze tata dela u filmu. Dodnes nevim, co to bylo, ani kde k tomu ten jeji tata moh’ prijit, protoze u filmu zcela jiste nedelal.
A proc to prinesla? Byla to prakticky nejskaredsi holka ve tride. Ten den ji ale obletovali snad vsichni kluci. Decka maji proste nejruznejsi napady.
Šestiletý kluk už má mít ve svém věku dávno a dávno dost střeleckých zkušeností na to, aby takovou pitomost neudělal. Tohle není chyba existence černouška za trámem*; tohle je jednoznačně chyba výchovy a ničeho jiného.
___
* Ostatně to, že je rozumné, správné a mravné mít v baráku na vhodném místě snadno dosažitelného nejméně jednoho nečernouška, kdyby snad nedejbože něco, snad je zcela nesporné, ne?!? A je velmi důležité, aby taková věc byla v dosahu dětí, vizte např. (a zdaleka nejen) Ecce, str. 82 dole.
Re: ocs
6.7.2019 v 14:48
Podle mne to neni spravne receno. Zbran ma byt v dosahu tech, kteri ji potrebuji a umi s ni zcela bezpecne zachazet. Pokud tohle zajisti treba 6-lete dite, pak proc ne. Jenze… jakmile se z cehokoli stane masovka, lidi zacnou srat uplne na vsechno, ergo na zakony nejdrive a na bezpecnost hned pote.
Muj potomek strilel z brokny v osmi letech naprosto bezpecne a bez problemu. Jenze to by v Cesku neproslo. Proste, neni mozne mit vsechno. I tak System premysli, jak nam zase vsechno sebrat. Pamatuju se na cloveka z nejmenovaneho ustavu, ktery si delal papiry, kdyz ja jsem rozsiroval a ten se vylozene nechal slyset, ze je neskutecna prasarna, ze lidi muzou mit strelne palne. A rozciloval se, ze celej zivot s nima delal, zejmena za komaru, nikdo po nem nechtel zadny papiry a doprdele ted si je na stary kolena musi delat kvuli praci. V lidech ty komancsky manyry porad jsou.
Sysop: Tak byli ty komunisti nakonec rudí, nebo zlatí?
Zkurveni. Furt je pro beznyho smrtelnika mnohem snazsi vlastnit zbran nez za komousu.
Covece, s tou traskavinou v casovaci dole v komine si fakt nejsem zcela jistej, jestli by ji to uzeni nevadilo. TNT neresim, s tim se da zcela bezpecne topit. Ale pokud traskavina lapne driv, nez se tritol roztece, tak nevim nevim. Ostatne ve Vrbeticich nebyly stovky litru benzinu, ani samy lehky kovy. Uznavam ale, ze pokud by se poradne nefajrovalo, tak v tom komine horko tezko bude tak 400 °C.
Urcite tohle nekdo zkousel, zeptam se kluku, co s tim jeste delaji. Nevim ale, jakej typ roznetky konkretne v techto vejcich je. Davalo se tam ledacos.
V časovači je nějaká obdoba černého prachu s vyšší teplotou vzplanutí. Třaskavina je tam jen v zápalce a i ta je volena tak, aby to něco vydrželo.
Ve Vrběticích nebyly stovky litrů benzinu, ale zato stovky kusů staré dělostřelecké munice, u které lze mít důvodné pochyby zejména o stavu střeliviny. K tomu miny, volné výbušiny a tak. Navíc co se pamatuju, tak ruční granáty nevybudovaly, ale byly v pár případech rozházeny po areálu.
Re: pest
5.7.2019 v 23:12
Verim tomu, ze asi by to v tom komine nemuselo nic zasadniho udelat. Ale mira one bezpecnosti je… rekneme… nejista.
Pochopitelne, ze traskavina je jen v zapalce, kde jinde. Ale ‚neco vydrzelo‘, zejmena treba v bulharskem pojeti vyroby, hmm… ja teda bych to z toho komina behem topeni tahat nechtel.
Ja jsem to uvedl jako priklad, jak kamarad nalozil s nakupem techto hovadin. Co ja vim, kolik lidi si co koupilo a kam to narvalo… bezny nezkodny PSy se prodavaly v Brne v Pisarkach normalne na stanku a typek, co je tam mel, k tomu nechaval jako bonus padakovy svetlice, co mely v prdeli zpozdovac v ‚rakete‘, takze proste po vystreleni ten kontejner spadl na zem. Tohle se tam dalo koupit nekdy… tusim ’93-’94. Misto koupaku tam bylo trziste. Kdyz mel typek moznost prodavat relativne neskodny Zevetacky vyrobky z nejakyho vojenskyho skladu, cert vi, co pak prodaval ‚pod pultem‘.
Nějaká experimentální data s M67 jsou tady: http://www.researchgate.net/publication/235015406_M67_Hand_Grenade_Heat_Test.
O tech nakupech zbrani od Rusaku je to podle vseho akorat urban legend. Kdysi se to probiralo na jednom dnes uz nefunkcnim military foru a podle lidi z kriminalky je nesmysl, aby se za tech 30 let zadna z tech zbrani nikde neobjevila. Pokud by se opravdu prodavaly kalachy za par supu, musela by jich spousta vyplavat uz v devadesatkach, i kdyby jenom ze si nekdo honil triko v hospodě nebo s tim chodil na pytlacku. Neobjevilo se nic. Rusaci sice smelili s kdecim, hlavne s PHM, ale slohnout ze skladu kver nebyla prdel. Jo, nekam zasantrocit vagon kalachu, to jo, ale kusovky ani prd. Jeste tak ty granaty, to se dalo odepsat jako spotrebovany pri vycviku, nebo střelivo, ale rucni zbrane byly fest hlidany, uz jej proto aby se ozraly Ivani nepostrileli mezi sebou nebo aby je nenapadlo vykosit lampasaky. A kdyz odsud rusaci odchazeli, tak jeste nemeli v armade takovej bordel jako za Jelcina.
Podle toho, co jsem viděl v UnL v té době to úplná urban není. Nesmysl je to, že se AK dal koupit běžně, třeba v hospodě, za 3.500 Kč. Takhle se šmelilo s výstrojí, PHM nebo náhradními díly na auta, občas se tak dalo pořídit střelivo a výjimečně i granáty a miny. Například po výbuchu v Bohosudovu se pár kousků objevilo a předpokládám, že je odepsali na konto výbuchu.
Dostat se ke zbraním vyžadovalo dobré kontakty na správné důstojníky. Pokud jsem to správně pochopil, tak se to dělalo tak, že se zbraně ztrácely při převozu do SSSR. Prostě se změnily papíry a na vlak se naložilo o pár zbraní méně. V SSSR se podívali do přiložených papírů, spočítali zbraně a protože to sedělo, zavřeli to do skladu a dál to neřešili. Žádná křížová kontrola proti papírům z Československa se nekonala. Tomu jsem ochoten věřit, protože z vlastní zkušenosti vím o podobné transakci z osmdesátých let. Tehdy se nejednalo o zbraně a převoz probíhal opačným směrem, ale šlo o daleko dražší věc a princip absence křížové kontroly tam fungoval úplně stejně.
Pokud vím, tak AK sice nevyplavaly, ale pár Makarovů ano.
To ano, PHM, vystroj, ND, zradlo z kuchyne, to nebyl problem. I granaty a munice se obcas daly. Na urovni organizovaneno zlocinu nepochybne slo ledacos, ale takova ta lidova slovesnost ze soldati prodavali po hospodach sapry i s munici za hrst drobnejch je akorat legenda. Ony ty pomery v SA byly v zasade stejny jako v CSLA, tam se navic prodaval i stavební material. V CSLA taky vojaci ukradli a zasmelilo co slo, ale na nejaky cachry se zbranema mel postaveni malokdo.
No s tím žrádlem nevím – naopak jídlo bylo velmi ceněnou komoditou za kterou vojáčci ochotně měnili ty pohonné hmoty :-)
To ze bylo zradlo pro saldaty cenenou komoditou nevylucuje ze nejakej lampasak zasmelil pulku zasob. Spis to tak nějak jde v ruku v ruce.
Shane, nechci se o tom rozepisovat šířeji, ale zkuste mi věřit, že to UL nejsou.
Neposuzujte zásadně dle tehdejšího stavu v ČSLA či ostatních armád VS. To bylo totiž ono, co popisujete sám. Nebyla žádná sranda ani zašantročit ten hloupý RG4, natož tak flintu.
V Rudé armádě byl ale bordel naprosto nepředstavitelný, ještě pak umocněný spěchem, obavami vojáků i nižších důstojníků z budoucnosti a prostých existenčních obav. Všechno to ale vycházelo primárně z toho jejich bordelu.
Chápu, že při znalosti místních podmínek je těžké ten sovětský bordel a jejich postupy pochopit, ale bohužel to u nich tak bylo.
Ok. A kam se teda vsechny ty zasmeleny flinty podely? Tomu ze by vsichni byli tak zodpovedni a opatrni ze by je pohrbili na horsi casy sam neverite.
Shane, nemáte ponětí, kolik je právě na menších městech a dědinách zatrámovek. Samozřejmě, že mezi ně patří jak verky z druhý války, tak od Rusa. Zoufalství Rusů při odchodu bylo opravdu velké, snažili se stůj co stůj přijít k naší měně a nakoupit maximum i za tu cenu že bedny pro AK47 budou při odvozu naplněny něčím úplně jiným.
Jistěže si v městském paneláku nedáte nic za trám. Někdo má třeba víkendovou chatu či chalupu, ale celkově by se dalo konstatovat, že ve městech je černochů mnohem, mnohem méně než na místech, kde se dají účinně ukrýt a na místech, kde si občas můžete jít i zsatřílet, neboť dalších 10km od posledního baráku v obci vůbec nic není.
Nevím, jaké zkušenosti máte Vy, ale podle toho, co píšete, mám já sám úplně jiné. Je to ve značné míře i otázka důvěry mezi lidmi samotnými, abyste se o něčem takovém vůbec dověděl. Nechci rozhodně tvrdit, že až půjdou tlustý do tenkých, tak se to tu naježí hlavněmi – to rozhodně ne. Ale ta hustota je tu /podle Vašeho vyjádření/ opravdu nesrovnatelně větší. Jde o jiné oblasti, než velká města.
Ty zbraně se za určitých okolností pořídit daly, ale legenda je to, co (nepřímo) psal sysop: že si je mohl pořídit v podstatě kdokoli na každém rohu za pár šupů.
Re: pest
6.7.2019 v 13:03
Kecas, nepsal jsem, ze kdokoli na kazdem rohu za par supu. Psal jsem, ze znam dost lidi, kteri tehdy od Rusaku nakoupili, mohli mit temer cokoli a 3500 Kc v te dobe fakt nebylo pro beznyho cloveka par supu, byla to pulka vejplaty.
Nemam sajn, jak moc tohle bylo/nebylo bezny. Asi moc ne, protoze pruser by asi nastal.
Co si vzpominam, nebyly kratky. Spis bylo jednodussi sehnat velky veci. Nevim, proc. A bylo to presne v dobe, kdy Rusaci odchazeli. Za jejich existence za sociku nevim, jak to fungovalo. Samozrejme, bylo to o dobrych kontaktech, ne ze Rusaci stali na rohu ulice, nebo nekde v hospode. V hospode kamarad od Rusa koupil motorovou pilu, to jo.
Na druhou stranu, kdo shani dneska, muze sehnat z Ukrajiny. Opet – je to o kontaktech. A to zejmena proto, ze se tady nic nedeje. Byt tady mela, sezene se jednoduseji.
@shane: nevim, kolik je ‚vsechny‘. Ale ti lidi, co jsem je tehdy znal, je chteli moc moc moc. Takze neverim, ze by je pak pri nejake amnestii odevzdali. Tehdy nikdo netusil, ze za nejaky snad dva roky bude mozny mit legalne ZP (i kdyz ne na automaty).
Proc pri amnestii? Vestsinou se na to prijde ze dotycnej a tim kverem udepa nejakej pruser. Treba machruje v hospode nebo ozralej kropi na silvestra na navsi. Nebo ho vyhmatnou pri jiny trestny cinnosti. Jestli tema znamejma myslíš ruzny sibry a mafoše, tak ti byli a jsou do znacny miry nad zakon a ledacos jim projde.
Pocatkem 90ek si kazdej na neco hral, nosil bily ponozky v cernejch mokasinech, cert vi, kdo fakt byl nejakej mafos. Ale uplne bezni mastici od soustruhu to nebyli, co vim. Par z tech lidi pozdeji uteklo (LTO), nepredpokladam, ze i s tim zelezem.
Ano, bylo to nikoliv za jejich pobytu, ale ±6 měsíců, co se dověděli o přesném datu svého odchodu. Někteří byli díky dobrým kontaktům informovanější, někteří to řešili na úplně poslední chvíli a to bylo přesně to, o čem píše Sysop.
Nešlo to koupit v hospodě, na ulici, nebo u brány kasína, to ne.
Víte, mně přijde trochu kách vypisovat sem, jak se k tomu dalo přijít. Ale zkuste mi věřit, že dalo a po prvním nákupu se to už ani nezdálo příliš složité.
Co můžu napsat je to, že jsem přímo od Rusů, dvou jejich „výkonných praporčíků“ koupil doslova za cenu kovu dvě nové, nepoužité a jako ND zabalené 100W KV radiostanice. Pokupě s anténním dílem i měničem pro napájení z palubních 28V a spousty dílů k tomu. Takový GU-50, GU-30 i GU-17 mi dávali doslova po krabicích á 100ks, co krabice, to stokoruna a bylo při tom jedno, co je uvnitř. Byl to jejich spotřebák, jako pro nás byl spotřebák pojistky či ploché baterie do tříbarevných svítilen.
Nakoupil jsem si toho z tohoto ranku víc, třeba i dva kusy UT-2 i s tabulkami, ty už tedy byly o něco dražší. Ale krásně to ilustruje to, že obyčejní vojáci a nižší důstojníci byli ochotní za českou měnu prodat i babičku, kdyby ji tu měli.
To nebude nutný.
Jestli to někde v Evropě řachne, bude to právě v Německu, který bude mít od toho úplně jiný starosti, než nějaký pojebaný Sudety, kde už jejich dědek sotva přežíval a kde pro ně dneska už nic není.
Historie ukazuje, že Němci vydrží dlouho a moc. Ale jak to přeteče a navíc se objeví člověk, co jim vrátí plnou důvěru v sebe sama, pak to bude lítat takovým fofrem, že ten průvan nepochybně zasáhne i nás.
Momentálně je to v Německu držený na uzdě doslova státním terorem – kdo máte možnost, optejte se jich.
Je ale potřeba vydržet, než to starou vichřici sklátí, což nemusí trvat dlouho.
V mezidobí by se měla v Německu aktivizovat vrstva, silně nespokojená s vývojem i politikou vlády. Ta vrstva, která je dneska doslova terorizována zbytnělým státním aparátem.
Bylo to krásně vidět na protestech úplně obyčejných občanů všech generací /a žádných pravičáků, jen pár provokatérů/ v Chemnitz, Köthen i jinde. Záznamy těch protestů jsou z YT i odjinud dávno smazané působením německých cenzurních orgánů, stejně jako jsou promazané sociálky a weby.
Může na to stačit klidně i půlrok a už to nikdo nezastaví. Už aby to bylo.
Kdyby ti trotlové nepovažovali Slovany za podlidi, ale za mladší bratry, kteří potřebují pomoc a vedení, vypadaly by dějiny Evropy i světa výrazně jinak.
Jene, to nepochybně, jenže to by pak už nebyli Germáni, ale Rusové.
Ale takhle jste to asi pane Jene nedomýšlel, že ne? :D
Vzal jsem kolegy z prace na nasi strelnici a sypat olovo do urcitych obrazku je velice bavilo. Vidim to nadejne.
Mají ve výcviku trošku náskok, to není Battlefield ani Counter strike: http://www.drsnysvet.cz/fanaticti-islamiste-masakruji-sve-odpurce/
Joo, dobrý :D
Být za volbu ANO v roce 2017 nařčen z hlouposti je to úplně nejmenší. Jestli tohle stojí za článek, pak je skutečně nějaký neklid v elektorátu ANO.
Jo, uz tady taky jede Babis a Zeman ve velkym stylu. No dobre, sedim v Madarsku na parkovisti, nuda jak svina tak neco napisu. Fandim kazdemu kdo legalni ci nelegalni cestou vyjebe se statem. Jestli eurofondy podojil Babis nebo Mrkvicka,je uplne jedno. Vsechny evropsky a statni rozpocty vznikaji tak, ze staty napred odrbou svy obcany, nejsem tak naivni, abych si myslel, ze kdyby se zrusily dotace, ze nam snad staty snizej dane. To jsou prachy, ktery jsou nenavratne v prdeli, takze jestli si z nich potom nejaky babisove kus odklonej domu, furt je to pro mne na urovni „zlodej okradl zlodeje“. Jednu partu sere, ze Babis odklonil a na ne nezbylo, druhou partu sere, ze neodklonili vic pro sebe a museli se s nim rozdelit. Ja nikomu nezavidim prachy, mam svoje, nesezeru tri kila masa denne, staci mi tricet deka. Takze i dost nechapu, k cemu hromadit miliardy….jdu pro nanuk
Akorát, že Babiš je čelným představitelem toho státu. Takže je to do značné miry on, kdo odrbává občany státu, a způsobí, že ty prachy jsou nenávratně v … pryč. A když si pak něco odkloní, není to proto, že by na ten stát vyzrál, ale proto, že si to prostřednictvím státu sám sobě přihrál. Jinak řečeno, používá složky státu (finanční úřady, policii, …) na to, aby občanům (včetně svých voličů) prachy sebral a sám sobě ty prachy přihrál.
Uniká mi, jak toto může někdo nechápat a případně tomu ještě fandit.
To:Langsam
Prave to je ono. On neni celnym predstavitelem statu odjakziva. V podstate jen pred lety z toho odklaneni vynechal meziclanek, kterymu ja rikam „bily kone“ ve forme politiku, cimz s tim vyjebal vlastne dvakrat. Kozel zahradnikem, zlodej fizlem…jakkoliv to mozno nazvat. Mozna to byl jeho cil, mozna ma jeste nejaky cile, to ja nevim. Pro obcany to ma spoustu pozitiv. Zatimco se bily kone hadaji s Babisem, nemaji cas na schvalovani dalsich tun zakonu proti lidem.
OK. K Vaší radosti z toho, že s Vámi někdo vyjebal vlastně dvakrát, už mám těžko co dodat.
To:Langsam
Vyebava kazdej stat s kazdym obcanem. A ano, zacina mne to tak zvlastne tesit. Zajimavy je, ze vsichni melou o Babisovi, ale nikdo v minulosti neresil zlodejiny ODS,CSSD, bandy kolem Havla… Babis minimalne nekterym stranam delal pasaka, jestli ne vsem. Diky internetu a pristupu k informacim ma cim dal vic lidi prehled o gom, jak se s nima vyjebava celych 30 let po sametu, jak vlastne celej samet byl podvod..A to souvisi s dnesni instalaci Babise do cela vlady.
Když už tě má někdo ojebat, ať má aspoň pořádný péro, co? No, proti gustu…
To:shane
A je to tady. Ted se ponorme do otazky co s tim. Na kolektivni reseni neverim, zkusenosti z historie ukazujou, ze spatny byva nahrazeno horsim. Individualisticky jsem se zaridil tak, ze ignoruju problem stejne jako Velky Pero, delam si svoje v malym jako Velky Pero ve velkym a mam klid. Kdyz se Velky Pera bijou, my maly jsme pod jejich rozlisovaci schopnosti. Statu platim vypalny jaky si sam ukradne, dobrovolne ani prd. Za nejakych 30 let jsem podal cca..dve danovy priznani. Jinak se statem nespolupracuju a co oci nevidi…nemam dluhy, nemaji mne jak vydirat.
Bych to shrnul:
Autor je kokot, jeho kamarad je kokot a vsichni ti, co tu kvici, jak to hazou Babisovi, ci jak mu to priste hodej, aby sousedovi ta koza chcipla taky, tak jsou taky kokoti.
Dobrá, vezměme za dané, že jako národ jsme kokoti.
Bureš už několikrát ukázal, že umí jako na obrtlíku otočit až o 180°, když se to zrovna hodí. Vezměme tedy za fakt, že nedostojí tomu svému „nikdy neodstoupím, nech si to všichni zapamatují, nikdy“, zítra se nasere s tím, že mu to za to už nestojí a odstoupí.
Koho budete volit v narychlo spíchnutých předčasných volbách?
Těším se na odpovědi a radím ke klidu a rozvaze.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/mikulasn-peksa-ceske-veto-je-ranou-do-zad-evropskeho-boje-proti-zmenam-klimatu
Doma ho nemůžu vystát, ale v zahraničí si vede zdatně.
To je marný, ti inteligentní voliči nemají ani nejmenší Ahnung, jaké dopady by pro ně měla uhlíková neutralita Evropy.
Zkrátka zlej Babiš odmítl zachránit Zeměkouli.
Taky dobře:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/evropska-unie-evropska-komise-visegradska-ctyrka-andrej-babis-frans-timmermans.A190702_111708_zahranicni_kha
to Jihocech Honza
Zase jste byl rychlejší (s tím idnesem) … :)
Voni to sluníčka jakživo nepochopí, proč jich mají lidi plný zuby …
Tak tu mám jinej post:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/za-stavky-pro-klima-tridni-dutka-nebo-pochvala-od-reditele/r~126f08ce9be411e9ab10ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne
Klimaaktivistická žákyně dostala důtku za absenci, třídní úča jí neuznala omluvenku od rodičů zdůvodněnou účastí na stávce Fridays for Future. A ještě navíc jí úča řekla, že je trapná. Děvče to nemůže rozdýchat, náměstkyně ministra školství (s příznačným jménem Prudíková) a nějaká soudružka souaktivistka gymnazistka Zemanová taky ne. Ta za to naopak dostala pochvalu. Ten greténismus je kurva nakažlivej.
„Další protesty chystají na týden od 20. do 27. září, kdy se bude konat týdenní protestní akce, v rámci které by měli stávkovat a vyjít do ulic nejen studenti, ale i pracující.“ (sic !) A já si kdysi naivně myslel, že další prvomájové průvody už neuvidím …
KS: však „prvomájový“ neuvidíte, bude přece v září :-)
Docela bych si dovedl představit firmy, kde by účast byla „nepovinná“, zhruba tak ve stylu těch prvomájových. Třeba Gilette by mohlo vytvořit nějakou príma reklamu, kde by toxická maskulinita tvrdě narazila na progresivní transgenderovou opičku, co ji v té poslední fotr naučil se holit i na tváři. Úplně vidím potetovaného nácka v pick-upu, kterému transka elegantně přehazuje transparent s nápisem „Stop hate“ přes čelní sklo a zlá antiklimatická bestie i s toxicky maskulinním majitelem padá z mostu a výbuch v řece pod ním dokresluje nutnost chránit přírodu a biodiversitu všemi dostupnými prostředky. Reklama končí pohledem na terasu Kliniky, kde jemně opálový nádech západu slunce něžně laská hory odpadků a dredaté různobarevné smažky, poklidně popíjející fairtrade eko bio kávu a připíjející sojovým mlékem transce na další zářez světovému zlu (ta stojí na krabici od happy mealu a kamera, která ji zabírá od země tak se sluncem v pozadí vytváří zlatorudou auru vítězství kolem hladce oholených tváří hlavní hrdinky).
Líbí se mi mimochodem slovo „gretenismus“, s dovolením zařazuji do svého slovníku.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/mikulasn-peksa-ceske-veto-je-ranou-do-zad-evropskeho-boje-proti-zmenam-klimatu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Píše tady pan poslanec Peksa od Pirátů, že nezodpovědný pan Babiš spolu s maďarským a polským premiérem zabránili uhlíkové neutralitě Evropy.
Tak pokud si kluci mám vybrat mezi tím, že jednoho dne si bez Agrofertu neobjednám ani instalatéra a mezi tím, že jednoho dne tu zmrzneme a chcípneme hlady, tak to už raději ten Agrofert.
Jak na piráta Peksu koukam, má širokej záběr.
Biofyzika, jaderná magnetická rezonance, programátor a ještě i historie, filozofie, mezinárodní politika.
Co asi ten člověk bude zač v reálu?
to corona
Co asi ten člověk bude zač v reálu ? – Něco mezi broukem Pytlíkem a úplnou píčou ?
Aneb to zařazování příspěvků už mě začíná opravdu srát. A asi nejen mě.
Pan domácí by asi mohl pomalu začít uvažovat o změně platformy fóra.
Jaderná magnetická rezonance? Uniklo mi něco? Leda snad pohon stávající, vím, že je to energeticky dost náročný, impulsy jsou opravdu velké a MR mívá samostatné nn přívody od špitálních trafaček, zpravidla přímo v suterénech dotyčných budov. Když si tam připíše ještě jadernou defektoskopii a rentgen, bude úplně univerzální.
Ale zní to dobře.
To jen někdo doslova překládal z angličtiny: NMR https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_magnetic_resonance
Pôvodný názov Nuclear magnetic resonance zmenili iba na MR, lebo Američania si mysleli že ich to ožiari. Taká Fukushima v malom.
Tak to by snad sakra měl mít alespoň minimální představu, co to znamená uhlíkově neutrální Evropa.
to monday
Tak to zajisté má. A přesto –
Jen jaksi nechápu, proč by volič ANO měl být označován za pitomce a volič těhle evropskejch Polpotovců za něco chytrýho.
to monday
no bodejť
Nemusel (a pro mne ani není automaticky) by ani jeden z nich…záleží na tom, co uvede jako argument, proč tomu věří. Pak se měří…
monday:
„..volič ANO za pitomce … volič evropskejch Polpotovců za chytrýho…“
= = =
V debatě s jedním moderním žurnalistou mě bylo vysvětleno, že
– volič ANO = důchodce, vesnický křupan, bez názoru, zamrznuté myšlení, často přítel starých pořádků,
– volič Pirátů = moderní člověk, vzdělaný, zpravidla mladšího věku, pokrokový, hledící do budoucnosti, obvykle sám aktivní a přinášející zlepšení ve všech oblastech kolem sebe.
Z toho se prý snadno dovodí průměrná inteligence voličů té které strany.
(Žurnalista je z Prahy, má vysoké vzdělání a jeho seminární práce byla na téma „Energetická družstva“.)
Žurnalista – dnešní příměr pro vola, co ničemu nerozumí, resp. mu to jeho vzdělání ani neumožní. Honěn termíny, tématy – k ničemu.
Prostý hovor v hospodě: Babiš je píča, co neumí česky – už to prostýho vohnouta sere – mne taky, času měl dost. Jeho ministryně financí je píča, co z nás tahá prachy. Zavřel bych oba, už jen za EET a hlášení DPH… derou z nás prachy, který nemáme. Dovolenou nemáme – zavede se plná karenční doba. Pro koho, pro nás? Ne. pro zamce…pro živnostníky ne. Zamci parkují zadarmo – já tam přijedu s Dusterem, abych jim opravil trubky – a parkovný. Oni ne. Táta měl pole, pronajal ho. Už čtvtým rokem tam smrdí ten žlutej sajrajt místo obilí či vojtěšky…proč? Atd.
Tvl, kde se pak berou to voliči ANO? Asi sedí doma s petkou….
misaka:
„…Žurnalista – dnešní příměr pro vola…“
– –
Ano, souhlasím.
Avšak jsme nepřátelé, a kdyby něco, tak…/…!
„Noviny dnes často chválí odvahu a smělost, s jakou někdo napadá tyranii a pověry. Napadat bývalé diktátory a zastaralé pověry vyžaduje asi tolik odvahy jako bojovat s vlastní babičkou. Opravdovou odvahu má jen ten, kdo se postaví proti tyranii mladé jako úsvit a pověrám svěžím jako jarní květiny.“
G.K. Chesterton
Jihocech Honza:
Ano. Třeba bojovat proti těm současným zlovolníkům.
A taky je houby plakat nad vysvícenou elektřinou či již minulými špatnými rozhodnutími (i třeba hlasy vhozenými ve volbách).
Avšak potřebné je zkoumat hlouběji všechny ty politické figury tak, aby se člověk nadále nenapálil. Jít k věci a porovnávat, co kdo z nich již kde napáchal…
Aneb budu přesně tím, kým mě zrovna chcete mít. Typickej univerzální křivák a zmrd podle potřeby. Jednoho takového taky znám, není úplně blbej, ale ta jeho gumová páteř v kombinaci s proříznutou hubou mi nahání husí kůži.
to: monday
No, zaplaťpámbu, návrat Evropy do doby kamenné na chvíli oddálen. Peksa ať se z toho posere.
Dalsi slusna zruda, s Kartousem tandem jak vino. Pry planeta o desitky stupnu teplejsi – ja bych teda o desitky stupnu min mit nemusel, proc takove hovado proste nejede bydlet do Gronska a nenecha nas tady na pokoji?
Neresim ted faktickou debilitu jeho clanku (pred prumyslovou revoluci tady zadna doba ledova nebyla, takze argument o tom, ze je to lidmi je na prvni pohled takovy, no, piratsky…).