Vláda jen špatně komunikuje - zpět na článek

Počet komentářů: 199

  1. Opakování matka moudrosti.

    1. On ten original mluvi o studiu, ne o moudrosti. Protoze lidi jsou blbi jak bedna kytu a i kdyz treba valky opakuji furt dokola, moudrejsi nejsou…

  2. Souhlasím s každým slovem, ale patrně došlo k drobnému omylu a článek je tam 2x.

    1. Děkuji za upozornění.

    2. Někteří ho patrně nedají ani napodruhé, blahé paměti :-) ale je přímo skvělý.

  3. Naprosto zavadejici titulek. Proste, obcane projevili svuj nazor na vlajkonosovi: https://www.novinky.cz/clanek/krimi-v-ceskych-budejovicich-zmlatili-mladika-proto-ze-mel-duhovou-vlajku-40452996

    1. Z odkazu – konec článku:

      „Hnutí STAN i já osobně podporujeme takovou změnu trestního zákoníku, která by tresty za tyhle útoky zpřísnila.“ uvedl Rakušan.“

      – – –

      A co když mi napadne někdo (PČR) za některou jinou vlajku, třeba, no, třeba tu …

      :OD

      1. No pohnuti STAN i on osobne samozrejme podpori takovou zmenu trestniho zakoniku, ktera by tresty za tyto projevy zprisnila.

        1. Již jsem zakoupil jednu politicky nekorektní vlajku jisté bývalé africké země, že bych někdy vyzkoušel reakci. Téměř nikdo ji ale nezná…

          .

          1. Zkusím uhodnout: vlajka Rhodesie?

            1. Jo…

        2. To jako vypálit nějakou obec, odkud násilníci pocházejí, muže ke zdi, ženy do lágru a děti na převýchovu do Práglu, aby se naučili lásce k bližnímu, nebo jak si Rakustán představuje to zpřísnění trestů, přidělovaných za ideovou a ne skutkovou podstatu, k definitivnímu odstranění potíží?

      2. Zákon definuje jaké vlajky je možné nosit. A jaké mají jakou trestní sazbu. Aktualizace bude jednou měsíčně.

        1. Netušil jsem, že v případě Roberta Tempela je až tolik angažovaný Fremr.

    2. Ještě může být rád že ji neměl „realista stacionárně krvavjie rudou. :-)

    3. tvl chápu že za jméno nikdo nemůže (kromě teda rodičů…) – ale Sebastian Vošvrda – to je jméno jak od Švandrlíka… mně to na celý článek vrhá poněkud bizarní světlo :)

  4. **************************************************************************************************************************************************
    11.listopadu 1944 byli na statku ve francouzském Toulu zastřeleni vojenskou policií špióni – 18letý Josef Wende a 25letý Stefan Kotas. Tito dva Poláci, odvedení do německé armády, překročili 24.září 1944 v civilu řeku Moselu a za americkými liniemi pozorovali spojenecké jednotky. Ještě téhož dne se měli znovu připojit k německé armádě, ale byli chyceni Američany a zatčeni. 18.října 1944 byli americkou vojenskou komisí shledáni vinnými ze špionáže a odsouzeni k smrti.

    Video zde: https://dodiri.cz/2023/12/03/poprava-polskych-spionu-🇫🇷/

    **************************************************************************************************************************************************

  5. Stran toho tepleni – v atmosfere obsah CO2 kolisa, neco mezi 300 az 1500 ppm, ale zdravy normal je 400 ppm, tedy 0,04% objemove. Z toho jsou priblizne 3 % tvorena lidskou cinnosti, tedy 0,0012 % objemove. No a na tomto se Evropa podili priblizne 8 %, tedy 0,000096 %. Strucne – 0,0000hovno.

    To je samozrejme tak brutalni cislo, ze je potreba okamzite znicit celou ekonomiku Evropy!

    1. Sysop: to chce obalit pár odstavci textu a hodit to jako článek, takto jako příspěvek to nelze snadno a úderně sdílet. Jsem třeba zjistil, že těch mých „12 kg uhlí na 100 km“ u Tesly je docela dobře referencovatelná informace i díky tomu článku. Zkus se nad tím zamyslet, budeš to mít rychleji než test BMW.

      1. bohužel tady vůbec nejde o fakta nebo snad o kontext informací. tady jde o dvě věci – víru a turbulence. vírou zmámený prostý lid*) ochotně naskakuje na vlnu flagelantství, turbulence vytváří prostor pro rychlé zbohatnutí všehoschopných cyniků.

        *) levicový intelektuál (což je kanonfutr greendealu) je aleista v prázdnotě a hledá, k čemu by se přimkl. kdyby si to odbyl pěkně v neděli v kostele, tak by nemusel otravovat se zachraňováním planety.

        1. Lukas B.: úplně nesouhlasím, právě s ohledem na uhlomobilitu. Jasně, věřící mají problém, už jsem se setkal s člověkem, co mi tvrdil, že on zásadně nabíjí čistou energii z FVE nebo bateriového úložiště, zatímco špinavá energie, to je ta, co se posílá do Německa (určitě to není ta, kterou láduje auto v zimě v noci z wallboxu).

          Nicméně přecejen k jistému útoku na víru došlo a myslím, že takových nebude úplně málo. A hlavně, takových nebude úplně málo mezi těmi, kteří BEV nemají, ale myslí si, že by ho mít měli, protože je to přece ekologické. U nich typicky není víra, nejsou to magoři, ale obyč lidi, kteří jsou neustále masírování sračkami. Takže naopak tyhle může vhodně formulovaná informace „zachránit“ v tom smyslu, že si svůj omyl uvědomí dřív, než by se z toho stala nepřekonatelná víra.

          Dtto ostatní části grýndýlu, tam to bude stejné.

          A pokud jde o to, jestli by byl lepší levicový intelektuál vymatlaný běžným náboženstvím než zeleným, to je velká otázka. Kloním se spíš k tomu, že ne. Lepší, když se každou chvíli objeví víra jiná a ta zachvátí průměrného dementa než když je dlouhodobě pěstována „vláda jedné strany“, která má mnohem horší důsledky. Naše šance je ve zrychlujícím se světě, kde trvalo stovky let zbavit se katolických pošuků, 40 let rudých a dnes už třeba jen 20 let zelených. Ojedinělé víry, jako třeba covidismus, často nevydrží ani to (uvidíme, jestli nepřijde renesance, zatím neříkám hop). Pro mě je lepší blbeček, který věří každou chvíli na jiný produkt (a nemá pevné ukotvení) než životní demagog, odmítající realitu, schopný škodit dlouhodobě a mnohem organizovaněji.

          1. Dneska jsem se na toto tema bavil s kolegy, kdyz jsme koukali na 57 cm snehu na firemni FVE. A elektroauta se vesele nabijela. No, z te FVE urcite ne. A jeden z kolegu prohlasil, ze vcera v jeho Gemeinde nesla pul dne elektrika, ale on byl jedinej, kdo vecer svitil a komu jel kotel. Kolegove zacali spekulovat, kolik ze asi tak ma kapacitu baterii, ktere laduje z FVE, kterou ma na strese. Na to on suse utrousil, ze baterie byly prazdny uz v sobotu vecer a v nedeli jel na dieselagregat…

            1. Sysop: tu pointu jsem tušil, řeším taky agregát, ale na benzín. FVE zatím ne, v létě klimu „potřebuju“ tak týden a jiné využití to v podstatě nemá. Teď, když je ráno -10 a potřebuju topit, tak poslední, co mi pomůže, je zasněžená FVE (dívám se na jednu z okna pracovny, myslím, že soused má v apce dost smutná čísla, i když je na tom do 10 cm a tak tři panely z dvaceti se zdají být funkční).

              1. Ja jsem pred dvema lety koupil 9 kW benzin, nemeckej, s prepinacem 1f/3f a jsem max spokojenej. Bud mi to pousti 3×3 kW 400 VAC, nebo 9 kW 230 VAC. Takze cirkuli a stipacku si prepnu na 3f, pokud chci napajet barak, prepnu na 1f a vsechno v baraku jede na jedne fazi. Nemusim tim padem resit vyvazeni fazi, coz by se mi nahovno delalo. Takhle jede bojler, mycka, pracka, TV a bezny sracky, vsechno bez problemu. Jaro-podzim elektrickej start, pres zimu davam baterku ven. Bud start spagatem, nebo holt prinest baterku.

                U tech FVE poli je obcas dobry mit aspon jedno maly pole panelu nekde v dosahu smetaku, nebo nejlepe svisle na zdi. V zime je svisla poloha vzhledem k vysce slunce celkem v poho, eventualne i dat polykrystal. Pak ma clovek treba aspon 300 W na ladovani baterky pro nabijecku na mobil plus nejaky bludicky na chodbach, ev. obehovy cerpadlo.

                1. Co palivo E10?

                  1. Ja mam zatim nemecky, E5. A prozatim to delam tak, ze co tri mesice to na chvili nakopnu, aby se projel karbec. V nadrzi je pridanej stabilizator paliva. Zatim jsem zadny problemy nepozoroval. Na pocatku jsem karbec vyjizdel do sucha, ale pak bylo nahovno startovani, takze ted ho nechavam zaplavenej.

                    1. Myslím, že jestli je v tom 5% či 10% etanolu, už je jedno. Vyhrožování, že s tím budou mít potíže starší auta, není na místě.

                      Pamatuju si Velfobin – zhruba litrová plechovka přípravku pro odstranění vody z nádrže – v podstatě a chemicky, to byl 94% až 96% etanol, pro tento konkrétní účel jakoby denaturovaný přídavkem čehosi, jako je éter.
                      Chovalo se to prostě, jako líh (silně hygroskopické odmašťovadlo), ale smrdělo to intenzivně po éteru. Stálo to pár kaček, tuším dvacku, nebo tak nějak.
                      Myslím, že se vyráběl ještě jeden podobný přípravek, ale v menším balení.

                      Pokud by někdo neměl plnou nádrž, ale měl tam třeba jen 10 litrů, chrstnul tu plechovku do nádrže, muselo by to už tenkrát, zničit všecky gumové prvky po cestě paliva – a ono hovno.
                      Používalo se to často, protože na pumpách se už tehdy tankovaly termínem skladování prošlá, vojenská paliva – zejména a hlavně pak obyčejný, olovnatý Special 90 a tzv. zimní nafta. Vojáci tenkrát žádný Super 96 ani pro „civilní“ auta nepotřebovali, ani ho neskladovali.

                      Slyšel jsem o tom, že někteří z opatrnosti, do těch starších aut, tankují směs 3/4 N95-E10 a 1/4 nějakého lepšího, 98-100-oktanového benzínu bez ekosračky.
                      Dle vyjádření mého mechanika je to zbytečně drahá pitomost.
                      Sprosté mediální vyhrožování, údajným poškozením palivové soustavy, má vést k vyšší spotřebě vysokooktanového benzínu, plus likvidaci starších aut.
                      Chování skutečných zmrdů, jako obvykle.
                      Chtěl jsem napsat kurev, ale pak mi došlo, že i ty kurvy mají jakousi svoji čest.

              2. Btw, taky zalezi na zapojeni pole. Pokud to delal yntelygent, tak pokud je jeden panel pod snehem, nejede cely pole. I to jsem videl na jednom baraku. Stacil stin komina a vykon pole sel kam, Halik?

                1. Asi těžko bude jeden panel pod sněhem a další nikoliv. Ono většinou nesněží selektivně, že? Komín, stožár, strom atd. tam je to jasné a předvídatelné a má se to v návrhu FVE řešit, ale řešit částečné zasněžení je blbost.

                  1. Fakt? Pak u souseda strasi, protoze ma 1/3 strechy bez snehu (sjelo mu to dolu) a zbytek drzi. A nebo zazrak. Ostatne ja to mam na stodole se snehem podobne, jen tam nemam FVE. Jizni strana strechy stodoly byla castecne cista, takze jsem jak kunda musel jit podobne ocistit severni stranu, aby ten 200 let starej krov nemel problem.

                    1. Takže to na počátku bylo zasněžené stejně, že ? Severní/jižní stranu nebudu komentovat. Tato kombinace nebude nikdy na jednom stringu. A pokud někde z části panelů sjede sníh dříve než ze zbytku, tak v takovém případě běžně negativní efekt tvorby hotspotů v zastíněném místě pomůže rychleji roztát sníh pod zbytkem panelů, protože se budou pod sněhem více zahřívat a problém se rychle vyřeší sám.

                    2. Rozhodne se ale shodneme na mem puvodnim tvrzeni, ze inteligent rozdeli pole tak, aby nemel vsechy vejce v jednom kosiku, ne? Zejmena pak, by mel zohlednit mistni podminky a anomalie. Pokud proste je znamej fakt, ze pulka strechy sjizdi dolu, protoze pod ni je pulka chalupy s nahovno zateplenym stropem, tak holt pulku pole povesi jako samostatnou paralelni vetev, atd.

                      U nas v praci jsme vcera namerili na zasypanych panelech 57 cm snehu. Nevypada to, ze se tam problem rychle vyresi sam. Ja bych to az tak nezobecnoval. Tam je problem v tom, ze cast pole, co je na JV, stihla trosku odtat, zato JZ ani tuk. Jedna vec je slunce, druha je vitr, kterej ty zapadni panely zaval. Dneska jsem na HO, ale predpokladam, ze nekdo z udrzby beha po strese a cisti to.

                    3. Shodneme na puvodnim tvrzeni, ze inteligent rozdeli pole tak jak dává v daném místě smysl. Některé důvody jsou zjevné (ty kominy, stromy atd) a o některých musí holt majitel domu realizátorovi FVE říct. Jak např to že část střechy roztává dříve, to v létě nepoznáte.

                      Ten příklad JV a JZ opět nikdy nebude na jednom stringu. A jsem v místě kde běžně napadne půl metru sněhu, asi nebudu překvapen že FVE část roku nepojede. Stejně jako nebudu překvapen že v takovém místě k životu budu potřebovat sněhovou frézu.

                    4. Re: Jimmyx 5.12.2023 v 9:13

                      Jiste, vsak nejsme ve pri. Mluvime oba o tom samem, jen z trochu jineho konce. Hlavne – ty nebudes prekvapen o funkci FVE, protoze o tom mas paru. Ale prekvapen je soused, ktery za to dal ctvrt mile ze svyho, firma udelala na klic, neco dodal stat jako dotaci a ve finale se soused divi, proc mu elektrarna skoro nic nedava, kdyz ma ctvrtinu panelu pod snehem a na zbytek sviti slunce. Reklamovat to nemuze, firma uz neexistuje. Jestli takhle montovali i dalsi FVE, pak se neni cemu divit.

                      Logicky, kdyz zacne snezit, tak to napada prakticky vsude. Ale laik ocekava, ze kdyz je pozdeji vetsina panelu uz cistych, ze by to melo najet. U nejake instalace ctyr panelu asi nema cenu toto resit, ale kdyz jich je sestnact, tak se diverzifikace vyplati. Nerkuli prace s nesmyslnym napetim.

                    5. Sysop: hlavně tohle snadno řeší optimizér, např. Tigo. Není to nutně o tom, že to zapojoval blbec, ale o často o tom, že zákazník nechce za optimizér platit. Pohled z okna na souseda říká, že 3 panely jsou de facto funkční a další 3 teď mají částečnou kapacitu, zbytek stále pod sněhem. Jestli má optimizér nevím, ale řekl bych, že se mu to řešit nechtělo (protože žádný stín, kvůli kterému by to musel řešit dopředu, mu na barák nepadá).

                      Celkově je otázka, o kolik víc energie to ve srovnání s cenou Tiga vyrobí – třeba loni byly panely zasněžené sotva pár dní za celou zimu, to nemá smysl se s tím drbat. Oproti tomu někde v Jeseníkách, kde to může být pod sněhem každou chvíli už to smysl dává. Jinak je hlavní pořešit vlivy, které jsou platné celý rok (jako ten komín apod.).

                    6. taky si pohrávám s myšlenkou fotovoltaiky. ale chci mít temperování podlahy a nahřívání bojleru ve víkendhauzu a honit recirkulaci v čističce, a uvažuji takhle: nejzajímavější je to v zimě kdy je při zimním slunovratu slunce v poledne 15,9° nad horizontem (50,7°severní šířky). tak mi dává největší smysl fláknout panely nasvislo na fasádu (kosinus čili ztráta výkonu sklonem panelů od kolmice na slunce je 0,96) a fasáda na rozdíl od střechy nezasněží. samozřejmě o letnicích budu mít ten kosinus 0,46, ale to zas nepotřebuji temperovat podlahu.

        2. „Ateista“ je nesmyslný křesťanský hanlivý výraz pro někoho, kdo prostě věří něčemu jinému, než on. Je totiž úplně jedno, jestli věří trojjedinému nesmrtelnému Bohu a Bibli, nebo svaté trojici Marxovi, Engelsovi a Leninovi, co je také věčně živý a Kapitálu. Takoví jedinci totiž ve své fanatické víře vždycky dokážou na světě napáchat to největší ZLO. A ve skutečnosti ateistou není prakticky nikdo, většina jedinců jsou AGNOSTIKY (a ani o o tom neví).

          1. Naopak. Většina věřících vidí v ostatních nevěřících agnostiky a snaží se zarputile tvrdit, že žádný ateista neexistuje.

          2. ano, téměř každý má jakousi potřebu duchovna kterou realizuje po svém (skutečných ateistů je jako šafránu a většina jsou něco jako „něcisté“). obecně téměř zpravidla nejméně škody nadělá ten, kdo si to odbyde jednou týdně v rámci nějaké umírněné etablované církve odloučené od státu. mám sposty citlivých chytrých kamarádů/známých vyrostlých na sídlištích a nevedených k žádnému něčemu tradičnímu, kteří začali v emočně citlivém období po založení rodiny hledat a blbnout – od veganství přes meditace, rawfood, domácí porody, objímání stromů, cyklojízdy, odmítání očkování*) a antibiotik, čínské tradiční šarlatánství, duhové pochody a klimatický žal. no a někteří se uklidnili a vrátili se do lůna tradičního, k českým bratřím, katolíkům a tak podobně a je s nima zase docela rozumná řeč.

            *) nemusíme do kontroverzních extrémů, co takhle tetanus, hepatitida…

            1. Lukas B.: máte zajímavou sociální bublinu. Veganisté jsou v mém okolí pouze ti, kteří děti nemají (a mít nechtějí), těm z jejich životní pózy hrabe docela fest a veganismus je jen jedním z projevů. Obecně tyhle tendence vidím hlavně u svodobných, ať už zadaných či ne (není výjimkou, že magoří oba, kolikrát kolem třicítky a kolikrát to vypadá, že je to jen náhražka za chybějící rodičovství, nikoliv za chybějící náboženství).

              Současně mám kolem sebe lidi, kteří do kostela nikdy nechodili, nechodí a jsou celou dobu normální a popisované potřeby nemají. Naopak u těch, kteří jsou v pohodě (tedy nejsou rozvedení, mají děti a normální partner(k)y) nejsou ani tendence v pozdějším věku blbnout kvůli čemukoliv.

              Za mě co jste popsal je problém lidí, kteří potřebují nějaké náboženství a hledají ho ve všem možném, takových ale zrovna kolem mě mnoho není a s dětmi nikdo. Rozhodně bych neřekl, že je takových nějak moc.

              1. fatdwi 10:57
                Pokud jsou vegané opravdu nastavení tak, že se odmítají množit, musím se opět sklonit nad moudrostí Stvořitele.

                1. Childeater: u mě v okolí ano, ale proces byl opačný. Tedy nejdříve se nechceme množit a pak budeme lidem otravovat život kecama o tom, že pro záchranu planety je nutné se oprostit od masolobby, co nám lže, planeta se otepluje a tak.

                  Řekl bych, že „nechtít děti“ je krizí mnohem větší než založení rodiny (tedy jak jsem psal, moje zkušenosti jsou opačné než co popisuje Lukas B.). Přecejen člověk nemá budoucnost, perspektivu a topí se v absenci smyslu života a tak podléhá blbostem.

                  Moudrost stvořitele bych v tom nehledal, protože naopak tihle mají nejvíc času a potřeby si svou frustraci vybít na ostatních. Stačí se podívat na bezdětné soudružky na sociálkách, co nejlépe vědí, jak vychovávat děti nebo třeba Makrelu.

                  Pokud by měl stvořitel projevit nějakou moudrost, pak by to chtělo veganisty a bezdětné připoutat k televizím, ne je vyhánět otravovat život ostatním.

                  1. @fadtwi
                    sestra veganka se letos rozmnožila, jak tu bude s její dcerou budu se zájmem pozorovat.
                    Stran opia lidstva, jsem takový ateista, až se bojím, že mě Pánbů potrestá.
                    Ale jsem tolerantní liberál, ať si vegani a věřící dělají co chtějí, pokud mi nezakážou maso a nebudou mě nutit nechat se pokřtít.

                    1. Dachsmeister: zápas přirozenosti (tikající hodiny) a snahy ji popřít (veganismus) je vždy zajímavý. Někdy to ale odserou nevinní (ještě před lety byly pořady, které před tím u dětí varovaly a nebyly to pěkné pohledy, na dítě krmené jak králík, dnes pravděpodobně závadové materiály, pohřbené v archivech ČT). Uvidíte, třeba to ještě bude zábava.

                      Ad tolerantní – militanti Vám na Vaši toleranci obvykle kašlou. Dobrovolnost jsme mohli zakusit u covid games, takže moc nadějí si nedělám. A nevím, jak se projevuje Vaše sestra, ale mě známí veganisté a uhlomobilisté jsou fanatici jeden vedle druhého a jakoukoliv toleranci od nich čekat nelze. Zachraňujeme totiž planetu a jestli se něco neudělá, tak se tady brzy uvaříme!

                    2. Co vim, tak dite zivocisne bilkoviny potrebuje, u dospeleho jedince uz to neni kriticke. Prijde na to, co z nej bude chtit vytvorit.

                    3. @fadtwi & Sysop
                      budu pozorovat, ale kdo jsem já abych ji soudil, s PhD z přírodních věd si snad poradí…
                      Uhlimibilusti jsou taková zvláštní církev, na jednoduché dotazy typu pro do oiče na těch uhlojádrodobíjecíchkamnech nejfe platit kartou a rezervovat návštěvu jen blbě krčí rameny a na záludný dotaz za jak dlouho se mi vrátí 350.00 rozdílu mezi Konou 1.6T 197k 4×2 dvouspojkou a KonouhlojádroFV s 204k se tváří, že se to přece nedá srovnávat.
                      Inu dá, musel bych najet 200tkm, aby nula od nuly pošlajen na spotřebě. TCO spočítat bez křišťálové koule nemožné…

                    4. datlováno na jabkofounu

              2. holt mám dost známých z kavárny. nejen pražské. netvrdím, že je jich procentuálně hodně, ale v absolutních číslech existují hojně.

          3. RomanL: máte to čím podpořit? Navíc to, že je někdo agnostik, nijak neimplikuje, že by současně nebyl ateistou (taky je to často logické, že jím je, protože pokud si někdo myslí, že bohové jsou hovadiny, tak má poměrně blízko k tomu, že nejsou vůbec).

    2. Nevím, z čeho usuzuješ, co je zdravý normál.

      Hodnota stoupla z 300 na 400 ppm během +- 100 let a že je to spalováním fosilních paliv, je jasný z poměru izotopů.

      Za mě ať je teplo a nějaký ty ledovce roztajou, aspoň to bude blíž k moři. Ale je potřeba se rozhodovat na základě faktů.

      1. Fakt je, ze za poslednich par desitek tisic let nam ten obsah CO2 v atmosfere silne kolisa, s dlouhodobe klesajici tendenci.

        Fakt proste je, ze vliv Evropy je naprosto zanedbatelny a mnohem vice to ovlivni treba morske rasy, kterych je na Zemi jak nasrano.

        Rozhodne nezpochybnuju, ze Zeme asi zase naskakuje na nejakou periodu lehce zvysene teploty. Miru ucinku evropskeho prumyslu na tento efekt ale ano. Cele je to podfuk, presne zonglovani s nepresnymi cisly a hlavne – dojmologie.

        1. spíš nás čeká většina těch studenejch částí různejch period

          ostatně je tady jenom blbý solární minimum, což je celkem malej vliv proti těm vostatním, a už se tak voteplilo, že 10 cm sněhu uprostřed Phy (za předchozího maxima snad nemyslitelný)

          1. Hlavne – pointa je v tom, ze Evropa ma na exhalace vliv 8% z celkove produkce prumyslu na Zemi. Takze, pokud nekdo argumentuje tim, ze ‚nasim detem musime Zemi predat v lepsim stavu‘, pak jsem rozhodne pro a je potreba zastavit nesmyslny presun Evropy do doby bronzove. Za to nam nase deti urcite nepodekuji a dale pak si dovolim pochybovat, ze deti tech hlasatelu armageddonu a podobych Svabu, take klesnou se svoji zivotni urovni.

            Jsem pro udrzitelnost, tedy udrzitelnost alespon soucasne zivotni urovne. Pokud ma nekdo jiny nazor, necht ho prosadi ve zbyvajicich 92 % zemi, zejmena pak tech, kde je prislis velky narust populace a kde hrozi devastace zivotniho prostredi.

            1. Hlavně se bando nesmíte přežírat:
              „Tom Mitchell, výkonný ředitel Mezinárodního institutu pro životní prostředí a rozvoj, uvedl, že za emise skleníkových plynů jsou zodpovědné potravinové systémy. „Od kácení lesů a mýcení půdy pro krmení zvířat až po emise samotného dobytka. Je ohromující, že tak dlouho nebyla žádná povinnost zahrnout toto odvětví do plánů snižování emisí,“ řekl.“
              viz:https://eurozpravy.cz/pocasi/cop28-stoji-za-zmenami-pocasi-fosilni-paliva-kontroverzni-predseda-summitu-zpochybnil-vedecke-dukazy.zpxwdnbm

              1. Ja myslim, ze nebudeme zrat vubec. Bude to pro nase dobro a budeme stastni.

                1. To je skvělá zpráva, protože ti, co jsou dnes nešťastní, na tom budou líp.

                  1. Rozhodne. A uplne nejvic nejstastnejsi budou ti, co to cele budou ridit.

      2. Já se např. nejlíp cítím při 541 ppm, tak jaká fakta máš Notore na mysli? Možná neuškodí přečíst si článek T. Fürsta https://www.blogosvet.cz/article/matematicke-modelovani-je-zbran-hromadneho-niceni-gFd89.

        1. No právě, Sysop píše o zdravém normálu. Mě by zajímalo, co tím myslí, resp. kde to sebral, pro koho je to zdravý a pro co je to normál.

          Článek číst nebudu, mám o modelování a obecně zpracování přírodovědných dat dost odborných informací, než abych si je doplňoval nějakým blogem.

          Já taky nejsem nadšenej z toho absurdního šílenství, který se kolem toho rozpoutalo. Kdybych byl chytřejší, nebo aspoň ne tak línej, nebo mě aspoň zajímaly peníze, tak na tom vydělám majlant.Je jasný, že lidstvo a biota v pohodě přežije i průměrné oteplení o 6°C (viz. třeba reakční doba antarktického ledovce) a pokud spálíme všechen dostupný fosil světa, tak se stane kulový, protože svět se sice změní, ale lidi se přizpůsobí.
          Jen prostě nemám rád argumentaci hovadinama, protože to rozumný diskuzi zrovna moc neprospívá. Vlastně už jsem z těchle diskuzí unavenej, už 40 let je jasný, že jediný řešení pro čistou energii je jádro, ale kvůli zelenejm idiotům se teď v Německu pálí uhlí a Dánové dovážej přes půl světa dřevo na spálení.

          Sem dneska nějak nasranej, výlev frustrace ukončen.

          1. mé pocity se příliš neliší. mám tendenci tlouct hlavou do zdi při diskusi s flagelanty co nezvládají použít trojčlenku (třeba na to kolik do jara budou potřebovat dřeva nebo podobné triviální úlohy) co mluví o apokalypse

            1. Jestli chcete opravdu hodně silnou sadu emocí, doporučuji si vyhledat cokoli o šéfce německých Zelených – Ricarda Lang.
              To je ryzí kunda, vyžraná, zpupná a arogantní.
              Něco jako Bernd Posselt za die Grüne.

          2. Notor: Dík za seriózní reakci.
            Sysop především sdělil, že % CO2 v atmosféře je zanedbatelné a podobně zanedbatelný je vliv EU na nárůst jeho množství ve světě. O tom, že jeho „skleníkový efekt“ je naprosto bezvýznamný proti vodní páře je asi zbytečné mluvit, ale jako pomůcka k oblbování hňupů, navození jejich klimadeprese a z ní plynoucího přitakání k těžbě prachů gaunery, co to vymysleli, se myslím modla CO2 hodí skvěle. 100 bilionů éček, kterými je prý třeba v EU vydláždit cestu k neutralitě uhlí, za sebou samozřejmě nechá odpovídající všeobecně znečišťující stopu.
            Pokud jde o CO2 z lidské činnosti, jestlipak nám ty izotopy(viz tvůj předchozí komentář) taky ukážou, jaká část pochází z iniciativ ochránců přírody, co podpalují přírodní parky(v Českém Švýcarsku?) a jaká z 1000000 granátů, vystřelených z kdejaké válčící strany.
            Je dnes taková představa, že hlavní problém je v tom, že na světě je příliš lidí a svět se dá zachránit eliminací bídné většiny. To je samozřejmě blbost, protože většinu zdrojů spotřebuje nejbohatší menšina. Spotřeba zdrojů kopíruje rozdělení bohatství a z toho plyne, že je pro záchranu planety mnohem vhodnější eliminovat bohatou menšinu. Už samotné provedení je energeticky méně náročné. Zbavení bohatství lze realizovat bez uhlíkové stopy, ale i bez genocidy.
            Ohledně energie z jádra si nejsem jistý, zda jí už dokážeme dost efektivně vyrobit a nebo při pokračování současného způsobu bude uranu na dýl, než těch topných fosílií. Ostatně i uhlí, ropy a plynu bylo před 15 lety prý na 200 až 300 let a dnes už jen na 50-60. To Číňani tak zbohatli nebo jsou to všechno kecy?
            Uhlí v odsířených, od popílku očištěných elektrárnách, se nyní podle nějakých německých vědátorů spaluje s menším dopadem na životní prostředí, než zkapalněný zemní plyn. Určitě si je koupila německá vláda?
            Jo, lidi nejspíš oteplení o pár ° přežijí líp, než ochlazení…pokud je někdo nevystřílí nebo nevyvakcinuje. Kreténů, kteří těmto postupům fandí, se mi bohužel ve společnosti stále jeví nadbytek.

            1. I uranu 235 je na vysoký stovky let minimálně a jelikož vyspělý země s RF v čele a s rejžákama a indickejma cigánama v závěsu rozvíjí rychlý reaktory, uranu 238 na pár (desítek) tisíc let, nemluvě o thoriu.

      3. A víš kde jich naměříš nejmíň, no přeci pod komínem elektrány.
        https://www.youtube.com/watch?v=-vaBP6UNyRU

      4. množství CO2 v atmosféře souvisí s počtem lidí na zeměkouli. viděl jsem graf, resp. křívku koncentrace CO2 od roku cca 1915 do současnosti. a paralelně s ní šel počet obyvatel Země..

        1. A ja myslim, ze to souvisi s produkci Coca-Coly. Pokud by sis ty dve krivky porovnal… mas jasnej dukaz.

          1. Nemůže to souviset s dostupností GSM signálu? Čím víc lidi telefonujou, tím víc CO2, už od devatenáctýho století. Ta shoda úplně bije do očí.

        2. Já viděl k CO2 jiný graf,
          ten rostl úměrně množství krav.
          A u něj psali,
          že když bude kolem,
          čím dál víc volů,
          nepůjde to dolů.

          1. @ Hupert :-D))))))

            Hezkýýýýýý, ty jsi básník? To je jamb nebo trochej? Nebo český syllamišmaš?

        3. @ Funes 21:05

          Anglickej suchej humor? Nemyslíš to vážně, že ne? To bych ti musel doporučit urgentní hospitalizaci. Ať si doma nenafuníš CO2.

          Nebo si najdi jiný grafy. Grafů je asi miliarda a sedumadvacet. Jeden z nich ukazuje CO2 za posledních 800 milionů let. Jde pořád dolů, vyhlazená křivka CO2 je právě teď nejníž.

          Posledních 10.000 let holocénu průběžný výkyvy CO2 přesně kopírují cykly ochlazení a oteplení. CO2 vždy s určitým zpožděním následuje globální teplotu. Když se otepluje, tak zákeřný, ale trochu pomalý CO2 si toho všimne a začne NÁSLEDOVAT růst teploty.

    3. Sysop 4.12.2023 v 13:11

      No, skoros to trefil, ale za posledni milion let je podle vseho stredni hodnota obsahu CO2 v atmosfere bajvoko 240 ppm.

      https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/

      Takze ani Kabrnakovo reditele vsehomira ho nejspis nepamatujou tak vysoko, jako je dneska…

      Ty tri procenta jsou taky zajimavy cislo, to by znamenalo, ze ten rocni prirustek kolem 1% je nejspis prizonej, oder?

      https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/

      Teda je taky mozny, ze je to cely spiknuti a nekdo si ty data vymejsli, co ja vim…

      1. NASA – to je ta firma, co za prachy udela cokoli, treba film o vyletu na Mesic, nebo let Challengeru? Neco duveryhodnejsiho tam nemas?

        1. Projdu Aeronet, ale nevim, je to dost husta informacni databaze :D

          1. Aeronet jeste jede?

            Jsou lepsi zdroje, americky. A co je americky, to je nejlepsi. Tam najdes fury videi o tom, jak pristani na Mesici nataceli. A stran Challengeru, v tom patrani jsou zase dobri Nemci ve spolupraci s Amikama.

            Jde mi o to, ze NASA je takovej americkej Aeronet, jen za uplne jiny prachy. Aeronet vic tlaci propagandu a NASA zase business. Ale kdo lze vic, to by bylo na par piv.

            1. Tak zes to ty: https://sci-hub.ee/10.1038/nature06949

              Sakra, je to Nature, zase spatne.

              https://www.science.org/doi/10.1126/science.1120130

              To se asi taky nepocita, Science je taky naprd…

              Tak neco starsiho, nemeckyho: https://sci-hub.ee/10.1007/bf00193529

              Tak alespon, ze ty data jsou z ruskejch polarnich stanic, kdyz uz nic jinyho :)

              Abychom si rozumeli, me ten soucasnej cirkus, ve kterej se pretavily vystupy z kdys zajimavyho vedeckyho badani, taky leze krkem, ale podle vseho je slusna sance, ze jsme jako druh nastartovali proces, se kterym si nebudeme umet poradit (rekneme z pohledu preziti druhu).

              Zajimavy je treba taky tohle: https://sci-hub.ee/10.1007/bf01914014

              1. Ten nastartovany proces… to mas na mysli ten hypoteticky vliv cloveka na ohrev planety, nebo vliv politiku na destrukci spolecnosti ve jmenu ohrevu planety?

                Docela peknej je na toto tema prave ten Fürstuv blog. Ze se clovek zasype zdroji informaci, jeste neznamena, ze ma pro nejake tvrzeni prokazany dukaz.

                Aniz bych se chtel prohrabavat tunama nazoru, predikci, vesteb a hlasani armageddonu, uplne mi staci jednoducha uvaha: v minulosti na Zemi byly vyrazne teplejsi obdobi, nez mame, nebo nez ktere mozna prichazi. Priroda, vcetne lidstva, si s tim celkem poradila. Jen je potreba se prizpusobit, nez jit bojovat s vetrnym mlynem. Holt treba dve sta let porostou okolo Budejc palmy, no. A pak se zase prehoupneme na opacnou stranu, jako to uz bylo nekolikrat.

                1. Ad proces – oba dva maji stejny destrukcni potencial, ale mel jsem na mysli spis ten prvni. Jo, je hypotetickej, ale ne nemoznej.

                  Ad zdroje – to je samozrejme pravda. To, co jsem odkazoval, nedokazuje ve vztahu k soucasnosti nic, jsou to jen analyzy dat z minulosti. Teda krome toho, ze homo sapiens takovou koncentraci CO2, jakou mame dneska, s velkou pravdepodobnosti nepamatuje…

                  Jinak souhlasim, nezbyva nam nez se nejak prizpusobit, to je jednoduchej Darwin.

                  1. Samozrejme, protoze bojovat proti procesu, jehoz destruktivni potencial je v urcite male mire pravdepodobnosti tim, ze provedu destrukci s jistotou, je ponekud… nesmyslne.

                    To je, jako se neozenit, abych minimalizoval riziko, ze mi hezka manzelka muze zahnout a ja chytim pohlavni chorobu. A pro jistotu se jeste vykastruju.

                    1. a pak chytneš filcky na hajzlu? :D

                    2. Behemot 5.12.2023 v 20:27

                      No, asi to jde, viděl jsem to před lety v jednom krátkém filmu. Ale ani jeden z účinkujících viditelně nebyl vykastrován.

                2. Sysop 5.12.2023 v 8:13

                  Ten nastartovaný proces je trefný postřeh.
                  Pokud se v jednom geologickém období energie ukládala k pozdějšímu použití desítky milionů let a lidstvo ji uvolnilo během několika set let, musí tato disproporce nějaký přírodní proces nastartovat.

                  Jinak: v ČR je údajně aktuální průměrná teplota o 0,2 °C vyšší, než ve dvanáctém století. Pomineme-li humornost* takového údaje a srovnáme-li rozšíření zemědělských plodin, tak to sedí. Otázkou je, kolik tehdy obsahovala atmosféra nad českým masivem CO2.
                  ________
                  *) První takový údaj jsem zaznamenal ve filmu Adam Šangala (Karol Spišák, 1972):“Je pondělí, šest hodin ráno, sedmnácté století. Adam Šangala opouští Trnavu.“

      2. No, právě, dlouhodobě je ta hladina evidentně nízká!

  6. Dušan Jasánek, redaktor závodního časopisu „Duhová vatra“:
    https://medium.seznam.cz/clanek/richard-pokorny-petikoalice-jako-catch-all-party-prozapadniho-volice-33611

    Já tedy pochopím, že je někdo blbej, ale aby byl takhle blbej…

    1. „Právník a vysokoškolský učitel zaměřený na právní filozofii a ústavní právo.

      Odpůrce nacionalismu, konzervatismu, všech světových diktatur, formalismu, pragmatismu, utilitarismu, pravicového extremismu, násilí, a podobně nehezkých věcí.

      Stoupenec prozápadního prodemokratického myšlení, hodnotové politiky, liberalismu, progresivismu, smíšené ekonomiky a egalitarismu.“

      Prostě úžasný.
      Jinak se mi líbí, že levicový extrémismus zřejmě nevadí. Což teda nepřekvapuje.

      1. Jawohl!

  7. Chápu správně, že když signalistu pošlou do prdele negři z Nigérie je to chyba české diplomacie, avšak kdyby poslali tlučhubu Fica do prdele zastupující říšský prezident a signalista, byla by to opět chyba české diplomacie?

    1. Vážený pane Dachsmeistere,

      ano, tak to je. Nigérii návštěvu oznámili čtrnáct dní dopředu, na to se opravdu nedá reagovat jinak než odmítnutím. Prezident prostě nemůže všeho nechat a věnovat se Fialovi. Kdežto státní prezident rovnou na předeme domluvenou návštěvu veřejně řekl ne, protože to je Fico. Takže skutečně jde o 2 chyby české diplomacie.

      1. Velevážený pane Josefe Vohnoute,
        vláda Roberta IV. získala důvěru 21.11.,2023
        Robert IV. jmenovaný americkou kurvou 25.10.2023 (srovnejte s Dudovým jmenování premiérem Morawieckého v Polsku) navrhl termín návštěvy, který zastupujícímu říšskému prezidentovi nevyhovoval, navíc se zcela v rozporu s elementárními diplomatickými pravidly se téhož dne setkal s Burešem, Lihošem I. a jakýmsi zlodějem tenisových kurtů na Libeňském ostrově.
        Americká kurva prokázala pravdivost rčení, že kunda proti vodě, utáhne 3 lodě a Pavla prej ukecala, aby Robertka, co nikdy prezidentem nebude, přijal 24.11.2023.
        Takže vřele doporučuji rozvědčíkovi, aby se pi zvolení Pelegriniho slovenským prezidentem setkal téhož dne se Šimečkou, Čaputovou a Kiskou, a oro prdel ještě s Kotlebou…

        1. bývalej premyjér a préza, co je na tom jako divnýho?

          zatímco oficiální stádní přijetí pro (oficiálně) nejakou sorošofskou nicku-nulu je podle tebe košér? ty seš blbej jak kýbl kytu tvl

  8. Copak nám asynchronizační signalizátor s vagon group kde zase co vyvede?
    https://webshare.cz/#/file/kO2dvFX4J4/malery-pana-ucetniho-2-mkv

  9. 1.) Když vláda vyhlásila, že je strašně sucho a musí se s ním bojovat, propršely další 2 měsíce. Dále vláda prohlásila, že je potřeba bojovat s globálním oteplováním a v Praze je sněhová kalamita. Poručíme větru, dešti v přímém přenosu.
    2.) Vláda prohlásila, že energie nestoupnou. Vláda prohlásila, že řetězce zlevní potraviny, když zlevní DPH. Jen doufám, že vláda neprohlásí, že se nemusíme bát kosmických objektů, že sem určitě žádný velký meteorit nespadne :O

    1. Nemci se tlemi, ze delegace 200 Nemcu na arabsky potlach o tepleni planety zustala trcet na mnichovskem letisti quli snehove kalamite. Leteli tak akorat do prdele.

      1. Ale neměli by tam jet raději vlakem/lodí? Já vím, je to časově náročné v porovnání se soukromým letadlem, ale pokud je to s klimatem fakt tak vážné, neměli by ho zhoršovat a měli by obětovat svůj čas. A pokud to vážné není, tak proč jezdí na nedůležitou akci?

        1. Do Arabie meli predevsim jet na blembloudech. Stejne maji hovno na praci a cas presunu nehraje roli.

          Ja osobne nevidim problem v tech debilech, co delaji potlachy a na nich debatuji, kde jeste vydat vice dluhopisu, kde lidem naparit vyssi dane a koho jak a kde okrast. Problem vidim v lidech, kteri se proste takhle omrdavat nechaji.

          Kdyz to tak pekne funguje, tak proc by si bafunari nelitali a nedebatovali?

        2. Goro 4.12.2023 v 21:53

          Proč? Tradiční poutě věřících se přece konají zásadně pěšky, ne?

    2. Goro 4.12.2023

      ad 1) Strašně sucho skutečně je. Nebo není. Záleží na tom, zda obděláváte půdu, hospodaříte v lese, nebo jdete v lakýrkách na recepci.
      Sněhová kalamita je projevem aktuálního počasí. S klimatem nesouvisí vlastně nijak. Poručíme větru, dešti, v přímém přenosu je grýndýl, který s klimatem nesouvisí vlastně také nijak.
      ad 2) Zde je s vámi možné souhlasit. Zajímavé.

      1. Z mé perspektivy je vody v krajině méně. Rybníčky kde jsem před pětatřiceti lety lovil karásky jsou dnes vyschlé dolíky a značně poklesla hladina ve studních které znám, někde se pramen ztratil úplně.
        Ale je to pouhé pozorování.

        1. Tam to bylo mířené vyloženě na prohlášení vlády, po kterém začalo 2 měsíce pršet.
          Že se v ČR drží méně vody bych i souhlasil, dle mého za to může částečně mizení lesů a nízká orba (voda narazí v 15cm na udusaný podklad, dále se nevsakuje a stéká do řek) + nejspíš nějaké další vlivy. Jestli je méně srážek, to netuším.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017