Turecký problém a cigánský exodus - zpět na článek

Počet komentářů: 250

  1. Mimochodem, co se Finska týče. Finsko nikdy nechtělo vstoupit do NATO ani politickým vedení, ani náladou obyvatelstva. Ke změně názoru je donutilo Rusko invazí na Ukrajinu.

    Ale… Co udělalo Rusko poté, co se nálada ve Finsku začala otáčet ke vstupu do NATO kvůli strachu z ruské invaze? Snažilo se je uklidnit a uplatit? Naopak! Rusko začalo Finsku vyhrožovat, že ho vojensky napadne úplně stejně, jako Ukrajinu. Použilo totiž úplně stejnou formulku o „vojensko-technických opatřeních“, jakou předem avizovalo invazi na Ukrajinu. Srov.:
    https://www.politico.eu/article/russia-threaten-military-technical-retaliation-finland-nato-bid/
    https://www.cbsnews.com/news/russia-ukraine-war-news-putin-retaliatory-military-technical-measures/

    Tak mi řekněte, autore a všichni místní RU-apologeti – chce Rusko zabránit členství Finska v NATO, nebo chce dosáhnout pravého opaku?

    Pokud se někdo bojí, že ho napadnete, a jen kvůli tomu se chystá udělat něco, co se vám nelíbí – co je lepší reakce? Snažit se jej upokojit, nebo mu naopak vyhrožovat, že ho napadnete a tím jeho strach posílit?

    Buď jsou Rusové naprostí holohlaví idioti, kteří neumí nic jiného než vyhrožovat invazí a válkou i pokud je to brutálně kontraproduktivní a proti jejich zájmům – nebo jim ve skutečnosti o žádné zabránění vstupu do NATO nešlo a ruské politickovojenské vedení CHCE, aby co nejvíce okolích zemí vstoupilo do NATO, protože tak dokáží v ruské vnitropolitice nejlépe prodat pocit obklíčení, utáhnout šrouby a konsolidovat svou moc navěky.

    1. Odpoved je imho jednoducha: Rusove jsou idioti a zaroven jim ve skutecnosti neslo o zadne zabraneni vstupu kohokoliv do NATO.
      Putin si proste rekl, ze se neco vezme, a tak si to sel vzit. V podstate vsechno, co rika smerem k lidem at uz svym, ci cizim, je lez.
      Ja vubec nechapu, proc tohle nekdo resi, kdyz tohle je naprosto ocividne, a kazdemu normalne uvazujicimu cloveku to musi uplne bit do oci.
      Nastesti se tam vetsina penez urcena na armadu rozkradla, a jeste vice nastesti se rozkradly vsechny prachy, ktere mely jit na vytvoreni pate kolony na Ukrajine. Pokud se nerozkradly, tak nevim, kde jsou, protoze vysledky nebyly.

      On je Putin svym zpusobem uplnej chudak. On to vymyslel celkem dobre, kdyby vse slo tak, jak to naplanoval a rozkazal udelat, tak touhle dobou uz zadna Ukrajina neexistuje. (a nemam na mysli neco, co by naplanoval posledni dobou, mam na mysli veci, ktere se mely dat do pohybu uz pred lety). Akorat ze mu to vsichni rozkradli pod rukama a reportovali mu, jak je vsechno super a pripravene. Docela si umim predsavit to zdeseni, kdyz se to zacalo srat a on konecne pochopil, co ma kolem sebe za lidi :-D
      (mozna to nepochopil, protoze mu to dokazou podat tak, aby to neprohlednul. Pokud to tak je, tak je to jeste vice legracni)

      1. Já tedy velmi dobře chápu, proč tohle někdo řeší, protože nějak se na té planetě poskládat musíme, ať už se nám to líbí, nebo ne. A je potřeba vědět, jak druhá strana myslí a jakým způsobem s nimi jednat.

        Jinak to není nic nového, už Alexandr I. si stěžoval, že by mu zašmelili i jeho řadové válečné lodě, kdyby prázdné přístavy nevypadaly tak nápadně.

        1. myslim to tak, proc nekdo resi, jestli nahodou rusum nekdo neslapl na bebicko, jestli nahodou je nekdo nechtel moc utiskovat a oni chudaci museli napadnout souseda a tak…
          kdyz je zcela zretelne viditelne, jak to je…
          ostatne, ted jim rezignoval nejakej diplomat z OSN, ze uz to bylo moc i na nej, jak neustale lzou.

          1. Nikdo neříká, že jsou Rusové chudáci, ani že nelžou. Což neznamená, že se nemůžou cítit ohrožení a podle toho reagovat. A pak je třeba si říct, jestli nám to stojí za to.

            1. Nikdo se ohrozenej neciti. Jsou to jen kecy a lzi, aby si obhajili svoje imperialni choutky. Je to velmi jednoduche.
              Delali to tak vzdycky a delaj to tak zas.

              1. Lojza:
                Ty se tak úžasně vyznáš v mezinárodním dění.
                Ještě bys mohl povědět něco o Tchaj-Wanu a Vystrčilově hrdinství…

                :OD

              2. 100km od svých hranic, to je teda impérium. A o jaké zámořské državy aktuálně Rusko usiluje nám povíš?
                Jinak, když tak nenávidíš Rusko tak proč nejsi v mundůru na Ukrajině? Dneska je to pro internetové válečníky jako ty tuze jednoduché. Proč tam nejsi?

                1. Když tak miluješ Rusko, proč nejsi v mundůru DLR na Ukrajině? Dneska je to pro internetové válečníky jako ty tuze jednoduché. Proč tam nejsi?

                  (FYI, kritika jednoho v žádném případě neznamená nekritickou podporu jiného. To jen vy hoši, kteří absolutně nekriticky žerete a obhajujete Rusko, to tak vidíte. Buď jsi s Losnou nebo s Mažnákem, třetího není.)

                  1. Je, dekuju predsedo, ze ses me zastal…
                    Jen bych si rad rypnul :-) Pamatujes, ja jsem onehda psal neco o covidu a hned jsem byl pasovan za ruzne zastance toho ci onoho…jenom proto, ze jsem mel jiny nazor?:-)

                    1. Já jsem prosímpěkně „extrémní střed“. Bez legrace, to prý opravdu existuje a spadají tam právě lidé jako já, kteří nikoho nežerou nekriticky ale šijí to na všechny strany. Takže jsem se fakticky nezastal tebe, ale jen šil do manipulativní pozice ;-)

                      Tehdy jsi ale regulérně trollil, protože jsi opakoval vysloveně lockdownistické narativy a jen k tomu dodával, že to ale přeci nepropaguješ. Každopádně to se vyjasnilo, když jsem udělal ten C-R-V trojrozměrný model 30 názorových pozic na covid/lockdowny/vakcíny a ty ses v něm našel.

                    2. Tak můžeš už konečně udělat nezávislou analýzu a rozbor reportáží Patrika Lancastera, když už jsi takový nezávislý střed.
                      A necpat sem pořád dokola propagandu z oficiálních sračkometů.

                    3. To je asi podobně účelné, jako dělat rozbor reportáží <dosaď někoho z Reportérů ČT&gt.

                    4. Takže pečlivě sestříhané, a z kontextu vytržené západní reportáže jsou podle tebe v pořádku, zatímco Patrick Lancaster, co tu reportáž jede improvizovaně a v jednom tahu, a nic nevystřihne, je podle tebe zavrženíhodný zdroj?

                      On tam mimo jiné nechává ty lidi hovořit co sami chtějí, a ještě se jich někdy vysloveně ptá zda stříleli rusové.
                      Takže když tam někdo řekne, že se tu mydlili ukři s rusama a těžko určit kdo mu rozjebabal dům na padrť, tak to v reportáži prostě nechá.
                      I lidi co ze strachu říkají „nevím kdo sem ty miny střílí“ ikdyž je zjevné že to udělali ukři.

                    5. LoL. Utíkej se schovat pod Jendovu sukni…

                    6. Mrcas ze je nezavisly nekriticky stred, OMG … jakoby si tady vsichni nepamatovali ty emocionalni vylevy proti putinovi. Ru-apologeti a rusofilove je u nej normalni, ale jeste jsem neslysel EU-apologeti a eurofilove nebo amerikanofilove. Ale nekriticky stred, to jo.

                  2. blábolíš, jako dycky

                    pokud nenávidí RF, tak srát na UKčka, ale může do UKčkova jet na RF střílet, kapiš? ale to ne, to je samej klábosnicovej bijec, případně levičácká sběř co okrade vostatní (a jinak jim zkurví život), aby posílala UKčkám zbraně…až do posledního

                  3. Jene, tos měl nějaký slabší okamžik, že ses neovládl? Takového slabého slaměného panáka bych čekal právě od Lojzy.
                    Lojza tu nenávidí Rusko pokaždé když vleze do diskuze s tímto tématem.
                    Můžeš mi prosím ukázat, kde nenávidím Ukrajince, abych proti nim měl jít někam bojovat? Nebo lépe můžeš mi ukázat, kde nenávidím Ukrajince nebo Rusy nebo kde Ukrajince a Rusy miluji?
                    Díky.

                    1. To, co nazýváš „nenávistí k Rusku“ je kritika a osočování z hnusných zločinů přesně, identicky, 1:1 stejná jako to, co tu předvádíte vy směrem k Ukrajině. Zlí náckové, vraždí civilisty, kradou území, terorizují atd.

                      Takže pokud je tento styl argumentace a nasazování psí hlavy „nenávist k Rusku“ ze strany jedněch, tak ze strany druhých je totéž „nenávist k Ukrajině“.

                      Není zač.

                    2. Samozřejmě soudruzi, to je jen konstruktivní kritika. Nejsem tu jen posledního půl roku a diskuzí o Rusku tu bylo už požehnaně včetně čisté nenávisti.
                      Já Ukrajinu osočuji z nějakých zločinů či něčeho dalšího?
                      Já se tě ptal na mě, ne na nějakého tvého vyprojektovaného slaměného panáka.

      1. Teď zmizíš a budeš zmizelej… nebo tě zmizím já.

        Odvážnej chlap. Každej, kdo veřejně s Putinovým režimem nesouhlasí, je dost odvážnej. To neni jako si tady plácat játra na DF.

        1. Já bych lízání amerických zadků, při vidině odměny od svého amerického páníčka, a zrazování vlastní země, za odvážné nepovažoval. Natož pak ještě za morální.

          To je asi tak stejné, jako když Fiala nechá pochcípat čechy hlady a zimou, ale dodávky ukro náckům tam od nás budou proudít nepřetržitě, aby se Fiala zavděčil svému americkému páníčkovi.

          1. Jenže Fiala si může lízat prdel komu chce celkem beze strachu z osobních následků. Lízat prdel američanům může být pro občana Ruska významně nebezpečnější.

            1. No nevím, lid začíná být nasraný a někdo to odsere. To že předhozený viník se nemusí shodovat s původcem je smutná realita.

          2. kaBrnak: já chápu, že Vám mnohem víc konvenovalo, když jste svého času mohl lízat zadel ruskou a zrazovat vlastní lidi a tak to bylo správně, tak to mělo být. Ale pletete si pojmy s dojmy, protože v té době rozhodně lízání zadele americké žádná pohoda nebyla a ani bych to nehodnotil jako zradu vlastní země.

            Chce to porovnávat jabka s jabkama.

            1. Tohle bývá jinak. Většina těch lidí, co dnes nekriticky adorují a hájí Rusko, byli za minulého režimu lehce protirežimní posluchači Svobodné Evropy apod., kteří si západ idealizovali. Ale po převratu zažili naprosto šílenou deziluzi ze Západu a hlavně USA. Na což zareagovali otočkou o 180° a totálním přichýlením k Rusku. Ne proto, že by měli na začátku tak rádi Rusko – ale protože Rusko, to byl přeci jediný protipól těch zrádných amerických hajzlů.

              1. Jan Mrcasik: to si teda nemyslím, ale data na to nemám. Rusko si dle mé zkušenosti typicky idealizují dvě skupiny lidí:
                – ti, kteří se za socíku měli dobře a dnes žehrají na máslo za 50, protože tehdy bylo za 10 a pívo za dvě kačky.
                – mlaďoši, kteří o tom ví kulové, ale mají o to pevnější názory (něco jako greténi z toho videa co bylo na homepage)
                Tedy alespoň toto je typický profil moderního obránce Putina, se kterým jsem se setkal.

                Jestli je tu i třetí skupina a projevují se tak zklamaní posluchači SE nevím, je to možné, ale z principu věci je těch prvních násobně více (posluchačů SE, kteří by mohli být zklamaní, není zas tak moc). KaBrnaka bych do této kategorie neřadil ani náhodou, i když možné je všechno a poturčenec horší Turka, takže ani tato varianta nepostrádá smyslu.

                1. Je fakt, že možná jich není většina. A že těch skupin je samozřejmě více, od těch které popisuješ ty až po nepolepšitelné Grebeníčky. Ale tenhle profil, jaký jsem popsal, odpovídá řadě dnešních seniorů.

            2. fatdwi – tak hlavně ten ruský diplomat fakt Američanům prdel nelízal, jen je už znechucenej z Ruskýho nekonečnýho lhaní. Což je asi kde kdo.

              Co do toho zase napasoval kablbák nestojí ani za komentář.

              1. shifty: jasný, pokračoval jsem jen v nastavených termitech pro udržení kontextu. Ani posluchač SE nikomu nemusel lízat zadel (prostě měl socíku dost), berte to jako slovní obrat, použitý tak, aby to kaBrnak pochopil.

                Nekonečné lhaní máme i tady, za poslední dva roky je to doslova norma. Znechucených je ale jen pár, stejně jako v tom Rusku. Běžný Rus je stejný bambula jako místní onáhubkovaný covidiot. Nakonec proč by to mělo být jinak, není možné, aby média fungovala tady a tam ne (nebo naopak). Lidi jsou pořád lidi.

                1. Zdař bůh dámy a pánové.
                  Pověsil jsem to pod fatdwiho protože se tohoto tématu právě dotkl ale platí to pro povícero lidí.

                  Nepřijde vám divné používat výrazy jako k*kot či 3,14čovina? Chcete někoho tnout, říct mu něco sprostého ale neleze vám to z huby tak raději použijete nějakou chujovinu typu „zadel“?
                  Tak to kurva do piče neříkejte! Místo „jdi do řiti“ řekněte „nech mě být“. Mně to přijde strašně falešné a laciné a určitě nejsem sám. Myslím že místo abyste byli za frajery a drsné sprosťáky tak se tímto jen snižujete.

                  Tož tak.

                  1. Mintenker: mám pro Vás prozaičtější vysvětlení – zvyk. Jsou spousty stránek, kam „prdel“ nenapíšete kvůli filtrům. Takže píšu zcela automaticky „zadel“, pokud zrovna nechci vyloženě napsat „prdel“. Naopak třeba s „píčovinou“ problém nemám, nebo to nepoužívám tak často, abych na to měl z fór s filtrem nějaký automatismus. Račte si projít moje příspěvky a uvidíte:-)

                    Každopádně je zajímavé, co si někdo z takového slova dokáže vydedukovat:-) BTW 3.14čovina je úplně stejný případ, obcházení filtrů. Některé servery dokonce mají v pravidlech, že pokud to budete používat, můžou Vás vyrazit, i když jste nic explicitního nenapsal. Podobně např. „sr.t“.

    2. Já nevím na co se ptáš? Nejsem si jist, že byla pochopena podstat toho, co linkuješ. Rusko se nikoho zjevně ohledně svých vlastních hranic doprošovat nehodlá, protože to považuje za přímé ohrožení. Tak jako jakákoliv jiná velmoc. Amíci snad země, které vojensky navštívili, o něco nejdřív prosili??
      To má Rusko uplácet jakoukoliv sněhovou vločku, která nabyde nějakého dojmu?
      Kdo se ptá, hodně se dozví. Chápu, že je Finsko ve složité situaci. Zdá se ale, že i Finsko v takto ožehavém tématu se radši neptá a dopředu „pro jistotu“ eskaluje. Že do udělá americký vykradený mopsík Ukrajina mě nepřekvapilo, ale že to budou takhle dělat i politicky vyspělé země…

      1. Jde skinhead a zmlátí cikána, protože se mu nelíbí a vůbec. A tvrdí, že jedná v obraně protože cikán mu něco ukrad.

        Na protějším chodníku jde nějaký civil a skina se bojí. Načež skin se na něj podívá a zavře „a jestli zkusíš zavolat fízly, zmlátim tě taky!“

        Civil, ač doposud fízly nesnášel a nikdy by s nimi nemluvil, začne utíkat a volat o pomoc nadohled stojící hlídku policie, která mu vyrazí naproti. Tzn. není šance, že by ho skin dohnal než mu policajti přijdou na pomoc.

        Skin má možnost zavolat „dělal sem si jen prdel“, nebo tiše zmizet. Ale namísto toho se skin rozběhne za tím civilem směrem k fízlům a řve, tak nahlas aby to slyšeli i fízlové, „jestli zavoláš fízly, tak tě podřežu!“

        Otázka za 1 bludišťáka: je to od skina taktické a účelné, pokud je jeho skutečným cílem nenechat na sebe zavolat policii?
        Otázka za 2 bludišťáky: proč to skin dělá, když je očividné, že civilovi tím nezabrání zavolat fízly, ale naopak ho k tomu více namotivuje a sám sobě přitíží?

        1. Neutíkej k pohádkám pro děti. Rozporuj, že pro jakoukoliv velmoc je nepřijatelné mít svého nepřítele na svých hranicích a že je to pro ni riziko.
          Potom můžeš pokračovat tím, zda-li si vůbec velmoc může dovolit se kohosi doprošovat ohledně svého přímého ohrožení.
          Vždyť i tady je plno v diskuzi je plno zastánců rozhodného zásahu ČR proti přímému ohrožení Ruskem. Pak ale nedává moc smysl “nechápat” proč má stejný přístup i Rusko vůči svému přímému ohrožení.

          Příspěvek ale oceňuji, ale spíš ho pošli Rakušanovi ať má co vykládat ve školkách při jeho indoktrinačních návštěvách. Když příběh rozšíříš ještě o teplouše tak bude dokonalý.

          1. A vvvvotom to je, mon ami. „Zabránit nepříteli přidat se k nepřátelskému paktu“ se dělá úplně jinak, než „přepadnout souseda s cílem ukrást mu území a tím donutit všechny ostatní, aby se přidali k nepřátelskému paktu“.

            Znovu říkám – podívej se na mapu. Do Moskvy je to z Ukrajiny nejblíže severně od Kyjeva, nikoli z Donbasu. Zabírání území na Donbase tedy nemá absolutně vůbec nic společného s jakýmkoli „zabráněním ve vstupu do NATO“, ale naopak má ten efekt, že všechny okolo nažene do náruče NATO.

            1. Jan Mrcasik: nabízí se samozřejmě konspirace, že je to dlouhodobě plánovaná aktivita, ke které byly položeny základy hned po pádu SSSR. Budapešťské memorandum dalo v roce 1994 Ukrajincům „záruky“, že se po zbavení jaderného arsenálu do nich nebude Rusák (ani nikdo jiný srát). Přešlo 20 let a ejhle, Krym. Povedlo se, přešlo dalších 8 a ejhle, zkusíme si vzít víc.

              Ale třeba jsou to jen shody okolností, které zpětně vypadají jako plán, kterým nejsou.

              1. fatdwi: Není třeba konspirací. To, že současná situace nastane jasně vyjádřili někteří politici a politologové již tehdy.
                Řekl bych, že vládu v jakékoliv evropské zemi lze považovat za něco organizovaného a plánovaného.

                1. starter25: že to někdo před 30 lety předvídal ale neznamená, že to byl plán. Pouze to zdání, že o plán jde, posiluje. Spíše to jsou být aktivity, které vznikly oportunisticky.

                  Resp. je možné, že někdo z Rusáků měl vlhké sny o záboru Ukrajiny už v roce 1991, ale kdy a jakým způsobem to bude možné mohl být tak předmětem divokých spekulací, těžko nějakých plánů. Vývoj na Ukrajině nebyl jasně daný, mohlo dojít k čemukoliv. Takže i když už při podpisu Budapešťského referenda se mohl Jelcin v duch u smát, jak jsou ti Ukroši blbí a že je časem díky vzdání se jaderného arsenálu zanektuje, kdy k tomu bude mít příležitost a jak to udělá podle mě netušil ani smykem.

                  Něco jiného jsou naopak plány novější, protože operace na Krymu, které vedly k jeho anexi rozhodně nebyly „náhoda“. A stejně tak není „náhoda“ dnešní válka. Ale jako součást plánu z roku 1994, který Jelcin v zapečetěné obálce předal Putinovi mi to přijde přitažené za vlady.

                  1. Tak řekněme nenávist mezi dvěma zeměmi těžko lze nazývat plánem. Každopádně je to silný předpoklad, který nastavuje směrnici budoucích aktivit. Jejich aktivity na každý den na pár let dopředu plán určitě vyžadují.

            2. A smyslem invaze Ruska na Ukrajinu bylo odradit ostatní země od vstupu do NATO? Aha. Velmi kreativní výklad, to tu ještě nebylo.
              Bohužel jsi ale stále neodpověděl a jen se snažíš rozkýblovat celkem jasný dotaz, tak jako v jiných vláknech.

              1. NATO ma takovej sport, delat cviceni par kilaku od hranice s RF. NATO smi. Rus nesmi. Kdyz Rus cvici u hranic NATO, je to znak agrese. Kdyz NATO chce Ukrajinu, aby mohla cvicit na Donbase, je divny, ze Rus prska.

                Ty dvoji metry mne serou.

          2. S tím Finskem a Švédskem to Rusáci zvládli vážně mistrně, vyloženě na úrovni šachovýho velmistra…
            Klobouk dolů před nima, jak se jim vše daří.

            1. Rusko se okolo svých hranic přeci takto chová dlouhodobě a konzistentně.
              Mě to přijde pak jako elementární deficit pozorovacích schopností tvrdit, že chtěli udělat úplně něco jiného a pak se tomu smát.
              Nebo ty fakt věříš tomu, že kdyby Putin přišel s prosíkem tak to na rozhodnutí Švédska a Finska něco změní?

              1. starter25: já shiftyho komentář chápu tak, že kdyby Rusák nelezl tímto způsobem na Ukrajinu, tak Švédsko ani Finsko žádné přihlášky do NATO posílat nebudou. A jako reakce na to, že tady někteří obhajují Ruskou mírovou denacifikaci tím, že „Putin musel, donutilo ho NATO tím, že mu cpalo rakety před barák“ to dává smysl.

                Tedy pokud skutečně chudák Putin „musel“ a de facto se „brání“ tím, že útočí na Ukrajinu, aby neměl rakety NATO za prdelí, pak je to pochopitelně píčovina (protože je bude mít ještě blíž).

                Jinými slovy souhlasím s Vámi v tom, že tohle cílem Rusáka opravdu není. Shifty pouze úspěšně rozbíjí jeden z hloupých narativů Putinových nohsledů.

                Ale třeba se pletu, nechci shiftymu dělat mluvčího, tohle je takové moje cvičení za účelem správného se pochopení.

                1. Tak jsem to myslel, samozřejmě. S vaničkou se evidentně vylilo i dítě, nebo jak to parafrázovat…

                  V gastronomii by se řeklo hašení hořícího oleje vodou. To taky nebejvá úplně nejlepší nápad…

                2. Nevím, co shifty rozbíjí, ale reaguje na mě a číst umí, takže snad ví na co reagoval.
                  Tomuhle úkroku stranou, který předvedl nejen shifty, nerozumím, ale taky nedává smysl.
                  Diskuze začala tím, že Fin a Swe prý podali přihlášku, protože jim teď Putin vyhrožuje, ale je dement, protože se chtěl a měl doprošovat. Já tvrdím, že to nikdy v plánu neměl a dělat to nebude. Jako protiargument teď dostávám, že to měla být vlastně už invaze na Ukrajinu, která Fin a Swe měla odradit od podání přihlášky. Tak snad některý z chlapců to umí nějak doložit, že se ty dvě země měly v plánu přihlásit do NATO už před útokem na Ukrajinu a že Putin je tímto útokem chtěl odradit.
                  Jenda nereaguje, asi googluje a shifty zjevně taky nic kloudného neodpoví.

                3. Podle mne – a muzu se plest, je to samozrejme slozite, takze takto primocare to rict nejde, ale srovnatelny smysl to ma. Putin mel samozrejme zajem na Donbase, v Luhansku a na Krymu. O tom zadna. Na druhe strane Kijev mel zajmy presne opacne – vstup do EU a NATO plus ziskani Donbasu, Krymu a Luhanska zpet. Jednak to bylo zrejme ze srani Kijeva na Minsk 1&2 a druhak to Zelenskij otevrene rekl prvni tyden v unoru.

                  Cili, z hlediska Rusu v techto trech oblastech to bylo jasne, ze tam Ukrajinci vleti. Otazka byla kdy, spekulace jsou ruzne, ale touhle dobou by tam byli zcela jiste. Takze Kreml chtel bezpecnosti zaruky (do toho mlel i sracky o byvalych zemich SSSR, ale to uz je jina), zadne nedostal, tak tam vlitnul. Co chtel, jak chtel, proc Kijev… to jsou jen dohady a cas ukaze.

                  Kazdopadne Rus ted dela to, co USA treba v Iraku. Proste tam vletel a dela si tam ordnung podle svyho. Je to svinstvo, jasne, ale jak znamo, to si dela kdejaka velmoc – Frantici v Libyi, Amici v Jugosce, atd.

                  Svedsko a Finsko – to je slozita vec. Jedna vec je, co chteli bezni Finove (neutralitu), co chtela vlada (NATO) a co (logicky) chteji vsichni ted, po vpadu na Ukrajinu. Lidi budou chtit to, co jim nacpe propaganda. Bezni lidi vedi prd, co chteji ti, co toci volantem. Rozhodne v tom zajem USA stran Arktidy je, da se o tom dohledat celkem dost informaci. Ja nerikam, ze jsou USA spatne. Proste si jen haji svoje zajmy, jako kazdej.

    3. A co přesně jiného mají rusové dělat, pokud jsou obíráni, oslabováni a obkličováni NATO? Co přesně jim zbývá, potom co byli zahnaní do kouta, než ukázat zuby?

      1. Jak přesně pomůže „proti obkličování NATO“ loupež Charkovské, Doněcké a Luhanské oblasti, které jsou od opravdové nejbližší spojnice „Ukrajiny na dostřel Moskvě“ vzdáleny 550km?

        1. Kdyby vám to nedocházelo: https://mapy.cz/s/foborarocu

          1. Pane Mrcasík, nedělejte ze sebe idiota. Víte velice dobře, že se jedná o historicky ruské území, osídlené převážně Rusy, tak přestaňte s takovou debilní demagogií, děkuji.

            1. Takže konečně na plnou hubu přiznáváš, že nejde o žádné „zabránění expanzi NATO“, nýbrž revizionistický imperialistický zábor území?

              1. Touché.

              2. Rusko je federace, na tom uzemi Rusove jsou, takze nazvat to ‚zabor‘ neni uplne presne. Srovnal bych to treba s Hawaii (jasne, tam to bylo trosku zdlouhave, nejrpve se vymenila vlada a potom se ‚demokraticky‘ rozhodlo), kde jde take o anexi do federace.

                Kazdopadne, je to porad ta stejna debata, jako proc USA udelaly tu uspesnou akci v Zatoce svini. Proste nechtely rusky rakety za barakem. Cim dal, tim lip. Venezuela dtto. Co je na tom nepochopitelnyho, ze Amik nechce rusky rakety za barakem? Kdo by je tam chtel mit?

                Ukrajina je kurva velka zeme a kurva dlouha hranice s RF, takze rozmisteni zbrani NATO a poskytnuti zazemi je samozrejme jen dalsi pruser pro Rusa, bez ohledu na to, ze Kaliningrad ma obsancovanej.

                Tohle snad i normalni blbec pochopi, nebo fakt ne?

          2. Z Finska je to podstatně blíž. Genius, ten Putin…

            1. A su tam aj rovnako dobre podmienky na pozemnu ofenzivu ako cez Ukrajinu? Ako nevojak sa pytam.

            2. Co je z Finska blíže? Vždyť přeci NATO je výhradně obranný pakt proti zlému komunismu. Snad nechceš naznačit, že by aktivně zaútočili na Rusko?
              Že je to z Finska blíže je naprostá pravda, ale k ničemu, protože Finové pro USA v velkou pravděpodobností nesehrají roli užitečných mrtvol jako chudáci Ukrajinci s pianistou v čele.

              1. Ani Putin není takovej kokot aby zaútočil na nějakej stát v NATO, a to přesvšechny ty kecy buzny Kadyrova.

                1. „buzny Kadyrova.“ – Je to zvláštní, že tenhle sráč co je na první pohled jasná homokláda, ještě nesletěl ze 7. patra. Holt někteří jsou si rovnější…

                  1. vy máte něco proti LGBT? :-)))
                    ale vážně. Jestliže drží Čečnu na uzdě, je to pro Kreml obyčejný politický handl, jako měl západ s Kaddáfím nebo Saddámem. Nic neobvyklého. Když by se našel někdo lepší, Kreml pro něj nehne prstem (řekl bych).

                    1. Ne, vůbec nic. Spíš proti pokrytectví, ale Kadyrova chápu, těžko udělá comingout a gaypride v musulmasku.

      2. Jak co maji delat?

        – zastavit vsechny suroviny do Evropy. At Amik vydela, protoze Amik doda. Amik nema, ale Amik nakoupi a proda.
        – rozpadnout se. Aby se to dalo lip rozkrast. Na vychode Cinan, na zapade kdekdo, na jihu slimaci.
        – nechat Amikum svoje menove zlato tak, jako treba hladovejici Afganistan.
        – a drzet hubu.

  2. Poslední dny, jak je hezké počasí, zase ti UKR morgoši kempují před brněnským nádražím. CO je ovšem šokující, že jsou lépe a vkusněji oblečení než cikáni brněnští, srovnání se slovenskými, natož rumunskými cikány už vůbec není možné. To mi nějak nejde do hlavy. Spíš připomínají indy.
    Že by to byly rodiny cikánských baronů?

    Pak ale nechápu že se s nimi ty neziskovky nedokázaly domluvit. Že by na ně ti kokoti mluvili výhradně tou banderovskou hatmatilkou, a v rámci politické korektnosti je nenapadlo použít ruštinu?

    1. Cikánský baron tábořící před nádražím – to je švanda. Ale bez legrace, nemám povědomost o reáliích současných a brněnských zvlášť. Pod nějakým tím baronem si však člověk představoval SK cikány typu „svatba za 48 tisíc euro“. A ti se asi na trávě válet nebudou. Ona to je zvláštní skupina lidí, tak nějak možná blízká zdejším kolotočářům s jejich např. pražským vícemilionovým funusem, včetně bagrování Olšan apod. K nim asi lze z české společnosti naroveň přiřadit porevoluční zbohatlíky z rodin předrevoluční věrchušky a šedého/černého hospodářství. Dnes zdejší „elitu“ v další generaci. Zcela mimo všeho běžného, co v Čechách je, nebo by být mělo.

  3. Fantastické je to že Erdogan je proti vstupu švédska a finska do NATO z důvodu jejich společností prolezlých terorismem a má z udělání samozřejmě pravdu.
    Jinak doba je zlá pro informace určováním samolibými „drezéry.
    ______________________________________________________________

    A situace je dnes taková že když se ucpávají huby tak to bude spadnutí „povznesenými sebeadoranty. A opravdu nemáte jistotu že vaše pohledy na cokoliv co není /oficialitní retardace/ někam mohou. :-)

    očekávám že by se to na zvědavci mohlo objevit ale nepočítám s tím, ctrl

    Diskuze k článku
    Situace v Azovstalu a zákeřnost NATO a jeho spojenců
    Takto bude váš příspěvek zobrazen

    Ověřte si, zda souhlasí. Můžete ještě provést změny dole ve formuláři.

    dnes 2022-05-24 07:25:14
    Tak už ani na PP neprolezou názory diskutérů pokud neoprašují myšlenkový list autora

    Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

    Ve vlákně to máte jinak než debilizátory školastik pedagogicky pro formanty/oběti. ctrl

    vohulto
    Zelenský je vlastizrádnej šmejd non plus ultra. Předat Ukrajinu Polákům .. co si o tom myslet… čistě vlastizrádnej akt, kterej nemůže udělat ukrajinec, ale koupenej agent USA.

    Zelenskyj navrhl poskytnout Polákům zvláštní právní status, který by jim umožnil:

    — zastávat volitelné funkce na Ukrajině;
    — být jmenován do státních orgánů a do vedoucích funkcí v podnicích obrany;
    — získávat přístup k důvěrným informacím;
    — stát se soudci;
    — polská policie dostane právo sledovat dodržování zákonů a pořádku na Ukrajině atp.

    https://sk.news-front.info/2022/05/23/zelenskij-odovzdal-ukrajinu-do-ruk-poliakom/

    Na místě ukrajinského obyvatelstva bych toho drzého pacholka považoval za škodnou. Copak nám asi ale za kooperaci s Poláky upekl ten náš proamerický agent Fiala?

    4 OdpovězKvě 23, 2022 20:05
    Eliot
    Návštěvník
    Eliot
    Nieco k teme”
    Zacharova: Zelenskyj legalizuje zabratie Ukrajiny Poliakmi.

    Kyjevský režim, ktorý si uplatňuje osobitné právne postavenie pre poľských občanov, na nich prenáša práva na územie svojho štátu, a tým legalizuje faktické zabratie Ukrajiny, uviedla hovorkyňa ruského ministerstva zahraničia Maria Zacharovová.

    „Prípad suverenity, inak sa to povedať nedá. Nie separatisti, ale samotný prezident krajiny prenáša práva na občanov inej krajiny na území svojho štátu bez toho, aby ich uviedol do občianstva Ukrajiny, “napísala Zakharova vo svojom telegrame .

    Poznamenala, že pod rúškom zachovania vlastnej identity ju kyjevský režim ničí, osem rokov strieľa do svojich vlastných a teraz robí niečo bezprecedentné – legalizuje faktické zabratie svojej krajiny.

    viac na https://vz-ru.translate.goog/news/2022/5/23/115978

    8 OdpovězKvě 23, 2022 20:01
    Lubomír
    Návštěvník
    Lubomír
    Moji Ukrové mají informace o rozdělení Ukrajiny i k Maďarsku. Asi podle historie.
    Na Ukrajině neexistuje stavební povolení.
    S úsměvem a mávátky do EU.

    3 OdpovězKvě 23, 2022 19:09
    ezlen otkat
    Návštěvník
    ezlen otkat
    eu je fikce pro idioty, existuje funkční €araboafrika ECB kalergi výměny obyvatel za jejich prostředky a podlokajníci bruselu zanášejícími slepicemi globálním lichvářům.
    https://www.youtube.com/watch?v=tllqGr6iTCQ
    Podobně usa oligarchů.

    0OdpovězUpravKvě 24, 2022 7:12

    https://pravyprostor.net/chysta-se-polsko-ukrajins

    99999
    Pište jen máte-li co říct
    Titulek

    1. Sultan leze do prdele Putinovi a hraje si vlastni politiku:

      – dluzi Putinovi za zachranu svyho krku
      – chce, aby se plyn do Evropy tlacil pres nej, protoze tureckej plyn uz nebude ruskej plyn a Turek vydela
      – pokud z toho kapne nejakej sikovnej uplatecek ze zapadu, mozna to cely jeste prehodnoti

      Sultan ma velmi pohodlnou pozici.

  4. Fiala vyrvaval, ze Cesko nebude poslouchat nejaky rusky diktat a v rublech platit nebude.

    A tady ctu, ze CEZ zaplatil: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-dnes-vyprsi-termin-do-kdy-se-musi-zaplatit-rusky-plyn-novym-zpusobem-cez-zaplatil-203074

    Takze by si jeden mohl myslet, ze si Fiala nasral do huby. Pritom mechanismus plateb v EUR a jejich prevod na RBL je znamy.

  5. „Co se tím změní? Akorát naserou Putina. “
    Tož, od tohoto dvouvětí nemá smysl dál číst. Autorovo zatemnění je zjevné.
    Opakovaně jen podotknu, že podobné slabomyslnosti začínají být poznávacím znamením D-FENS webu. Taky postoj.

    1. kokrhel123: svého času to byla docela platná strategie, jeden politik z jedné hrdé ostrovní země taky nechtěl jistého Ádu nasrat, přenechal mu nějaká území, která ani ostrovanům nepatřila a domů se ze služebky vrátil s tím, že přivezl mír. Historie se opakuje v cyklech a pro mnoho femoidů je nejdůležitější „tam toho nenasrat“, protože si myslí, že je „tam ten“ nechá na pokoji.

      1. tak jasně, dyž někdo řiká 20 let neserte mě a nelezte mi sem, nebo bude průser, tak s ním samozřejmě není rozumná řeč a je naprosto na místě dělal ramena a důležitě se tam srát…a když nastane průser, tak šoupat nohama a svádět to na něj :D ty máš taky občas vymleto

        1. Behemot: něco mi ušlo? Někdo zaútočil na Rusko?

          1. jo, něco ti očividně ušlo, ale neboj, nejseš sám, bohužel je takovejch blbů dost, a pak je dycky velký divení :o)

            1. Behemot: to není odpověď na otázku. Ještě jednou: někdo zaútočil na Rusko?

              Jako někdo, komu nikdy nic neujde jistě nebudete mít problém odpovědět.

              1. Jste při smyslech? Válka, která se proti Rusku vede od Majdanu, vám tak nějak ušla?

                1. Jo_Do: kontrolní otázka: Krym byl součást které země? To šli Ukrajinci zabrat kus Ruska?

                  A znovu ta stejná, které se Behemot vyhýbá jak čert kříži: někdo zaútočil na Rusko?

                  1. Nepoucitelny demente, proc kurva zvatlas neco o Rusku nebo Ukraine? Co te na techhle zemich sere? Zajimala te snad doted Ukraina? Srals na ne ty patentovany pitomce.

                    Kdyz uz ty blbce pochopis ze jde o to aby the powers that be mely moznost zmrdat TEBE vole, a bohuzel vsechny ostatni?

                    Jedna se o destrukci naseho sveta ty imbecile, nejaka Ukraina nebo Rusko jsou pouze nastroj.

                  2. Krym byl vždy nezávislé území, které Chruščov protiústavně dal do SPRÁVY Ukrajiny. Což ale nijak nezrušilo status Krymu jako NEZÁVISLÉHO ÚZEMÍ, který byl zakotven i v ukrajinské ústavě. Jenže od roku 2014 si banderovci dělají z ukrajinské ústavy trhací kalendář a hajzlpapír a tváří se že nic takového tam není a nikdy nebylo.

                    Takže hodláš pořád dokola opakovat ty bláboly o „ukrajinském krymu“ nebo konečně vytáhneš hlavu ze zadele a vezmeš na vědomí oficiální fakta?

                    1. Koho to sere?

                      Rusomrdi maj na Krymu vojenskou zakladnu jako prase, je to pro ne vitalne dulezity. Ukromrdi vicemene porusili dohodu s Rusomrdama a hrozilo ze Rusomrdi vo zakladnu a pristup k mori prijdou. Tak Ruskej medved mavnul tlapou, mrdnul Ukromrda pres drzku a Krym si vzal.

                      Co je na tom nepochopitelnyho? Udelali to uplne stejne legalne nebo nelegalne jako se podobny veci dejou co je svet svetem.

                      Sere mi nejakej Krym, kde vetsina lidi je asi radsi ze jsou soucasti Ruskomrdska nez aby byli soucasti Ukromrdiny? Nesere.

                      Jediny co mi sere je ze mrdky pouzivaj nejakej zadsranej Krym a zasranoU Ukromrdinu jako zaminku k zaduseni zapadniho sveta. Ukromrdina je mimochodem prdel sveta, zcela jiste nejzkorumpovanejsi zeme v Evrope a mozna i na svete.

                    2. kaBrnak: Vy jste komik:-) Čtete vůbec, co píšete? Přece normální člověk nemůže ruskou agresi na Krymu obhajovat tím, že to „přece bylo nezávislé území“. Co tam teda ten Rusák dělal, když to bylo nezávislé?

                    3. Jestli máte mysli ty etnické rusy na krymu, tak ti tam dlouhodobě žili, nebyli tam najednou teleportování zelenými mužíky.

                    4. Věru povedená agrese, bez jediného výstřelu, ukrajinští vojáci i námořníci prakticky všichni přešli na ruskou stranu, obyvatelé vojákům všetranně pomáhali, ukazovali jim cestu…

                    5. Prosimtě Jihočechu, alespoň takhle trapně nelži do očí. 2014 je moc mladá historie na to, aby všichni zapomněli.

                      Letecká základna Belbek, ukrajinská posádka pochoduje na své vlastní základně proti ruským okupantům a ti střílí do vzduchu a vyhrožují že budou střílet do nich:
                      https://www.youtube.com/watch?v=gda5vWBu8bQ

                      Ukrajinské vrchní námořní velitelství v Sevastopoli – veškerá komplexita snahy „neprovokovat“ a frustrace z přeběhlíků, důstojníci odpřísáhli věrnost Ukrajině:
                      https://www.youtube.com/watch?v=Y57vy4vWb-E

                      Velitelská loď ukrajinského námořnictva Slavutič, zablokovaná Rusy v Simferpolu a opakovaně pod útokem Rusů, která v rámci „neprovokací“ odrážela jen vodními děly takže ji nakonec Rusové násilně obsadili:
                      https://youtu.be/QnpXASPd1h4?t=447

                      Takže „bez jediného výstřelu“ a „vojáci prakticky všichni přešli na ruskou stranu“ jsou tak naprosto brutální prokazatelné lži, že by ses měl červenat jako uvařený rak. Jako proč máš tohle zapotřebí? Proč ty?!

                    6. Jan Mrcasik: občas se holt o různých lidech dozvíte nové věci, tak to při šíři záběru témat zde a délce existence serveru bývá.

                      Mimochodem, jistě by se našel Němec, co by taky poukazoval na zábor ČSR „bez jediného výstřelu“. Fakta jsou fakta, ale jejich interpretace, vhodné vynechání kontextu a různé úhly pohledu dokážou zázraky. U Behemota je to ještě komičtější.

                    7. Obyvatelom Krymu niekto zakazal pouzit proti ruskej armade silu? Lebo pokial viem, vysledkom Mnichova bolo to, ze ak sa CSR vzoprie budu nas nasi „spojenci“ povazovat za agresora a pridaju sa k Adovi.

                    8. JH: takže tam Rusáci před anexí neprováděli operace, které měly za úkol zajistit, že se referendum udělá a dopadne se správným výsledkem? Nebo to už jste vhodně zapomněl?

                      Jestli by referendum před ruskou aktivitou vůbec bylo a pokud ano, tak s jakým výsledkem, můžeme dnes už jen spekulovat. Zahráli to klucí samozřejmě dobře, o tom žádná. O to překvapivější je dnešní významně méně elegantní postup. Ale možná by to v LLR a DLR nedopadlo tak přesvědčivě, tak bylo nutné použít jinou příručku.

                    9. Re: fatwi

                      Mas na mysli treba to ovlivnovani prezidentskych voleb v Cesku rozdavanim cervenych karet? Nebo sultanovo objeveni korespondencnich hlasu v Nemecku, ktere mu pomohly na trun? Nebo mi chces namluvit, ze jedinej, kdo tlaci na priznivej vysledek je Rusko? :-)

                    10. Sysop: volby se snad ovlivňují všude, ne? Jak tě vůbec napadlo, že bych si myslel něco jiného? Začínáš taky vidět moc černobíle a jakmile nejsem proruskej, tak musím být nutně proukrajinskej. Aby se z tebe časem nestal Zerg, ten taky začínal relativně rozumně a skončil jak skončil. Nakonec i kaBrnak zaznamenal výrazný posun od „mám blbé kecy, ale sem-tam to dává smysl“ k „už jsem se v té propagandě tak ztratil, že nejsem schopen udržet konzistenci ani v jednom příspěvku“.

                    11. fatdwi 25.5.2022 v 9:06

                      Záleží na tom, zda se chce dovolávat Autonomní republiky, nebo oblasti.
                      Co tam kdo dělal, je věcí krymské vlády.
                      Je samozřejmé, že hodnocení se bude lišit podle geopolitického názoru řečníkova.

                    12. Rozumis, spravny demokrat nepripousti, ze Krym mel autonomii. Proste patri Ukrajine, protoze tak je to spravne a my rozhodneme, co je pro nej spravne!

                    13. Tak anexe je, podle definice, takove zabrani uzemi, se kterym nesouhlasi USA. Jinak to anexe neni. A v pripade Krymu je to jeste o to veselejsi, ze o zadne zabrani uzemi samozrejme neslo. Jen plati to o nesouhlasu USA. Krymu se podarilo z Banderovska uklouznout jeste elegantneji nez Britanii ze ctvrte rise. To by od „Tataru“ jeden necekal. Rusini, Madari, Rumuni a Volynane muzou jen zavidet a tesit se, jak si budou zase uzivat toho ukrajinskeho korupcne nacionalistickeho pekla, az se situace uklidni.

                  3. Já myslel, že Krym se na základě zákonného a právoplatnáho rozhodnutí svých občanů odpoutal od Ukrajiny a následně zřejmě z bezpečnostních důvodů znovuintegroval do RF, díky čemu se nestal na 8 let válečnou zónou jako separátní republiky na Dombase. Odhaduji, že minimálně za to je dnes naprostá většina obyvatel Krymu vděčná.
                    Fatdwi, co navrhujete dalšího pro zlepšení jejich života namísto debaty o tom, komu mají patřit? Možná je pro vás podstatnější, kdo kde vládne a když píše Jacq o destrukci světa, pak bych rád věděl, jde o destrukci jen toho našeho a přechod do toho vašeho?

                    1. Hupert: sledujte více kontext. Žádné návrhy pro zlepšování života nedávám, proč taky. Řeším tvrzení Behemota, že Rusko říká „nelezte mi sem, nebo bude průser“. Přitom vlezlo Rusko na Ukrajinu, ne naopak.

                      Přijde mi to jako (zde také občas k vidění) obhajování Hitlera, že šel na Rusko, protože chudáček „musel“ a „Stalin ho donutil a KDYBY Hitler nezaútočil, udělá to Stalin“. Jenže to máme realitu na straně jedné (šel do toho Áda) a spekulace na straně druhé (šel by do toho Josif). Popírat realitu spekulací mi přijde minimálně nešťastné. Když Vám někdo rozbije hubu s poukazem na to, že byste ho jinak jistojistě zmlátil Vy, tak pokrčíte rameny, řeknete „OK, to chápu“ a jdete, protože jste si vědom své viny?

                    2. Tedy já si to moc nepamatuju, ale nesliboval náhodou Zelenský před volbami, že Krym vrátí Ukrajině a nepodepsal Zelensky náhodou někdy v lednu či počátkem února tohoto roku prezidentský výměr, ve kterém snahu získat zpátky Krym i silou slavně potvrdil?
                      Ale máte pravdu v tom, že popírat realitu je nešťastné.

                    3. @Hackerjack
                      Chcete tím naznačit, že Zelenský chtěl rozpoutat válku?

                    4. Hupert
                      25.5.2022 v 10:39

                      není potřeba nic naznačovat, je to holej fakt, ostatně výslechy zajatej azováckejch soldatesek to jenom potvrzujou

                    5. hackerjack: tak to Zelenský sliboval, i se dožadoval podpory Západu. Zkusil jsem trochu googlit a vyjevil se i náš předseda senátu Vystrčil, že jako stojíme při něm (nich), protože to známe z Mnichova. Nicméně je dobré si říct, že v té době Rusáci již „jeli“ na Donbase, nejspíš s přípravou na převzetí stejně jako na Krymu. No dopadlo to asi trochu jinak, než si soudruzi mysleli, což tak trochu nepřímo potvrzuje to, co jsem psal výše JH, tedy že se to zas tak nepovedlo a tedy akce „referendum – sametový zábor“ byla nahrazena přímou vojenskou akcí.

                      V každém případě Rusák na Ukrajině nemá co pohledávat. Že tam dlouhodobě dělá bordel pro své vlastní plány bylo zřejmé už dávno a jen blb to nevidí a plácá něco o tom, že „Rusák musel, Rusáka dotlačili, bla bla“. Nikdo ho do záboru Krymu netlačil, nikdo ho netlačil do operací, které to měli umožnit, nikdo ho netlačil do operací, které (pravděpodobně) měli totéž umožnit na LLR a DLR. Prostě si velmoc řekla, že má nějaký plán a jde si po něm. Podobně jako v jiných zemích bývalého SSSR, o kterých ale víme typicky kulové, jsou daleko a tak to více-méně prošlo bez většího zájmu a byla to „jen“ noticka ve zprávách.

                      Jasně, že jednoho sere, že když si toto říká jiná velmoc, tak se vymýšlí všemožné narativy, proč je to jiné, oprávněné, bla bla, ale to není důvod se u Rusáků tvářit, že je to tedy v pořádku. Není. Akorát holt nejsme v pozici, aby se tady o Američanech na lžidnes nebo hovinkách psalo stejně, i když aktivity jsou si podobné jako vejce vejci. Nepotřebujeme, aby průměrný dement podléhal dojmu, že jsme snad součástí nějakého agresivního uskupení nebo nedejbože podporujeme fuj fuj imperialistické zájmy cizáků. Nemusí se mi to líbit, ale chápu, proč to tak je.

                    6. @fatdwi
                      Sleduji, že z aktuálního kontextu přeskakujete k jinému, 80let starému, o kterém není řeč. Vadí-li vám popírání reality spekulací, nedělejte to. Nechcete-li přispívat k obecnému zlepšení života, je to jistě vaše věc. Pak je pro mě asi zbytečné polemizovat s vámi i o čemkoli jiném.
                      Jinak k napadání, striktně odděluji verbální a fyzickou rovinu. Nejsem útočník. Kecy mě nezajímají, ty splachuju. Fyzické akci se vždy snažím předcházet. Naposledy to ale šlo bohužel až prezentací výzbroje útočníkovi, než si rozmyslel mě vyřešit. Pokud by pokračoval, musel bych už hrát jen o body a skóre. Občas nevíte, co se semele, ale to se v životě stává. Někdy může nastat i situace, že musíte udeřit první, nechcete-li dopadnout hůř.

                    7. Hupert: to jste mě špatně pochopil, to jsem dal jen jako doplněk k tomu, co jste napsal (nebyla to moje slova, ale k Mnichovu to připodobnil a naši podporu na tom založil Vystrčil). Nic 80 let starého sem netahám, to jsou slova z roku 2019 na podporu Zelenského zpětvzetí Krymu.

                      A nechte si ty fauly, k obecnému zlepšení života nejen chci přispívat, ale i to aktivně dělám. Ptal jsem se na rady pro Ukrajince a ty jim opravdu dávat nepotřebuji, resp. nepotřebují je oni. Na hraběcí rady jsou tu jiní kádři, nově třeba Kissinger.

                      Ad napadení – je fuk, co oddělujete. S Vaší poslední větou na obecné úrovni souhlasím, ale v praktické aplikaci to pak často dopadá poněkud jinak. Okřídlené přísloví „better judget by twelve than carried by six“ považuje většina skutečných odborníků na sebeobranu za píčovinu (nemluvím o internetových bijcích, kteří mají klišé naopak rádi). V reálu je kolikrát lepší spolknout ego a „zbaběle“ prchnout než hrdinně střílet a pak se zodpovídat z vraždy. Tím neříkám, že podobná situace nemůže nastat, jen že to většinou jinak vypadá na internetu, kde jde o hovno a jinak v reálu před soudem, když na to „judged by twelve“ dojde.

                    8. @fatdwi
                      Já už svý ego polykám léta – k snídani, obědu, večeři – a ne potkat gurua, co by mi od něj pomoh. Tož hraběcí rada k ego dobrá, ale příklad asi nic, když máte i výraz „nechcete-li“ za faul. Jinak se mi zdá, že fyzickou od jiných rovin odděluje kdekdo, když se mu to hodí do krámu a je otázkou, nakolik jsou např. sankce válkou. To ale nechám raději koňovi…anebo Kissingerovi?

                    9. fatdwi
                      25.5.2022 v 9:54

                      blbečka ze sebe děláš zdárnýho, eště pokračuj, ať se obveselíme :)

                    10. Behemot: tak jistě, zato Vy ze sebe děláte chytrého tím, že neumíte odpovědět na jednoduchou otázku:-)

                    11. fatso, vole, prokristapana vnimej kurva do pici realitu.

                      Dyt ty ani nevis co se ve skutecnosti na Ukromrdine deje. Klidne to muze bejt uplne vymysleny, podobne jako COVID a zfalsovany fotky. Nakonec, spousta fotek z Ukromrdint jsou zfalsovany taky.

                      Jedinej skutecnej efekt ty dementni kretene kterej nejaka valka nekde v horouci prdeli ma je to ZE JEBOU PRDEL TOBE. A ty se ty kokote hadas o tom jestli neco o cem vis hovno jestli nebo jak to ve skutecnosti je zavinil jeden curak nebo druhej curak. A to ze SKUITECNY CIL JSES TY BLBCE TY ti tak nejak unika. Nebo se ti ten curak co ti jebe prdel libi ty uchyle vole?

                    12. Sám si úplne vymyslený, kokote a dementní kreténe. You’d better shut the fuck up!

                    13. fatdwi
                      25.5.2022 v 11:34

                      víš moc dobře vo čem je řeč, akorát ze sebe děláš pitomce…esli tě to baví…

              2. Fadtwi: Ještě jednou: někdo zaútočil na Rusko?
                No, koukam, i jinak rozumni lidi se nechali vymyt. Ale totalne. Pritom je ta propaganda tak pruhledna. No comment.

                1. Praetorian: spíš i jinak rozumní lidi nejsou schopní normálně odpovědět a sklouzávají k černobílému vidění a nepohodlnou otázkou raději odbudou tím, že tazatel je „totálně vymytej“. Co kdybyste místo takto přínosného přístupu zkusil přece jen nějaký ten comment k věci?

                  1. V tech tvych demagogiich na tema „nelezte mi sem“ nevidim zadneho spolecneho jmenovatele pro jakoukoli rozumnou diskusi. Chlapkovi pretahnou pres hlavu igelitak a kdyz se ozene pesti, je to podle tebe agresor, protoze rana pesti je jasna agrese a igelitak je prece jen obycejnej igelitak.

          2. fatdwi 24.5.2022 v 13:28

            A ne snad?
            Dlouhodobě lze v mediálním prostoru sledovat pojem „hybridní válka“.
            Jistě, možná jste to nepostřehl.

            1. ygorek: ne.

              Hybridní válku jsem postřehl již před poněkud delší dobou, jen jsem neměl dostatečnou fantazii na to, abych ji označil za viníka toho, že teď Rusák leze na Ukrajinu. Můžete poučit prostého občana, kterou jinou fyzickou přítomnost cizích vojsk na svrchovaném území lze touto rétorikou obhájit tak, aby to vypadalo, že útočí ten, na jehož území se leze? Jestli třeba kdyby se zítra objevila polská armáda v Českém Těšíně, tak to není fuj fuj agrese, ale my jsme zaútočili první, protože hybridní válka? Pokud by toto naše vina nějakým nedopatřením nebyla, můžete zdůvodnit proč?

            2. Tak prej postrehl, ale zcela zjevne nepochopil.

        2. Von někdo lez do Ruska?

          1. do domu ještě ne, jen se nasáčkovali před barák. Mě to tady někdy připadá na naprosté nepochopení, jak to u velmocí funguje. Nikdo z velmocí si nenechá protivníka nastěhovat do sousedství. Ani Amerika, ani Rusko. A když už ho tam má (Taiwan), tak je to mega problém, kterej se dřív nebo později bude řešit. Nikdo naprosto nepochybuje, že Amerika by si nenechala nakvartýrovat Rusko nebo Čínu do Mexika či Kanady. Každý ví, jaký problém byla Kuba. A teď je velké divení, že si Rusko nenechá líbit NATO v bezprostředním sousedství. A komu to furt nedochází, viz základna Číny vs Austrálie.

            1. Pri takychto debatach si predstavujem, ze by Aljaska bola stale Ruska. To by bol iny hukot, mat najvacsieho nepriatela priamo na kontinente.

              1. hmmm… nejspíš by se geopolitika vyvíjela zcela odlišně. Takže bychom asi žili v poněkud odlišných politických vztazích.

                1. Isteze. Len si myslim, ze zopar chlapikov spoza mlaky by malo tazke sny…

                  1. to jistě.je taky docela možné, že by už neměl kdo mít vlhké sny :-)

            2. To jsem zvědavej, co bude Rusko dělat, až bude v Nato i Finsko a Švědsko. Jsou to vážně mistrové strategie.

              Ukraina v Nato je několikrát zde vyvrácený nesmysl, ale to Švědsko s Finskem tam bude.

              1. být v NATO a mít základnu NATO není totéž. Kosovo taky není člen.

            3. A to pockejte, az do NATO vstoupi staty s Ruskem primo sousedici, treba takove Estonsko a Lotyssko, to bude teprv ficak.

              1. Rucniceq
                To nefunguje ani jako špatný vtip.

      2. Taky si myslim, ze tyto veci je proste potreba resit a ne to nechat vyhnit. Bylo by dobry vypracovat plan a brat to postupne – nejprve vykopat Turka z Kypru, pak Saudy z Jemenu, Cinany z Taiwanu,… prace bude na cely stoleti dost.

        1. Sysop: samozřejmě, že jestli se něco řeší nebo ne má jaksi víc kritérií. Třeba ten Áda se nakonec řešit musel, i když byla snaha ho „nenasrat“. Jiní se nasrali, ale na řešení neměli kapacity. To tak bejvá, ne?

          1. Rekl bych, ze zakladni kriterium je ZAJEM. Pokud je v necim zajmu to udelat a v nasem zajmu je, zalezt mu do prdele bez ohledu na vlastni ztraty, pak je potreba do toho jit okamzite a strelhbite.

            1. Sysop: to zrovna ne, protože zájem mít můžu, ale když nemám (zbraně, lidi, peníze, whatever), zůstane u zájmu. Taky mít zájem nemusím, ale musím jednat (když mám třeba agresora na hranicích s armádou, není mobilizace úplně od věci, i když bych si dal radši dvojku bílého a pustil film).

              Nicméně mám-li výše uvedené, pak je samozřejmě legitimní se ptát, co tím zájmem je. Třeba naše vláda má zájem i prostředky nás tlačit do chudoby a totality a tak to dělá. Můžeme tedy diskutovat proč to dělá a jak daleko to hodlá tlačit. Bohužel, soudruhům už minulé vlády (zejména jistého Klementa) ukázaly, že se to dá beztrestně dotlačit hooooodně daleko, takže v tomto směru se zdá poučení z historie funguje. Davy toho schopné nejsou, ale pár jedinců ve vládě zjevně ano.

      3. fatdwi: no a o dvacet let před tím se dvě země hrdlily o Bosnu, všichni byli děsně hrdí a stateční a nikoho se nebáli, protože měli spolehlivé spojence, a k čemu to v létě 1914 vedlo.
        Dějiny lidstva nejde redukovat na Mnichov.

        1. JH: uvedení příkladu nerovná se redukci na tento příklad. Obecně ovšem předposraný přístup vůči tyranovi málokdy končí pohodou potenciální oběti. Na straně druhé uznávám, že když nepomůžete dvěma kolegům, abyste nenasral šéfa, může to být platná strategie, jak nechat ty dva na holičkách a sebe zachránit, to zas jo.

          1. Taky závisí, do jaké míry je šéf a oni kolegové v právu. Co když jsou kreténi oba?

            1. JH: mluvíme o principu v daném kontextu. Mám to tedy chápat tak, že Švédsko a Finsko považujete za kretény?

            2. Pozor na to, kdo to pravo urcuje ;-)

      4. fatdwi 24.5.2022 v 11:48
        No právě, o tom přesně mluvím. Byla to platná, avšak nefunkční strategie. Nenasrat a krčit se v rohu znamená jediné. Mít na čele nálepku „jsem snadná oběť“. Dříve, nebo ještě dříve, se najde agresor, který po takové oběti hrábne. A zase ho nebude chtít někdo jiný nasrat. A tak dále, pořád dokola.

        1. A co Švédsko? Švýcarsko? Španělsko a Portugalsko?

          1. Taky tam hraje roli geopolitika, průmysl… ale no tak…

          2. JH: o jakém období v dějinách těchto zemí a o jakých konkrétních analogických příkladech s Hitlerem mluvíte?

          3. Nehledejte v tom něco optimistického. Na některé nestihla na ně prostě jen přijít řada. Ačkoli u toho Španělska a Portugalska by se dalo hovořit o jistém druhu spojenectví s Říší. Asi jako Bělorusko & Rusko. Tehdy Salazar, Franco, Mussolini představovali trojici fašistických diktátorů, kteří by si mohli s Lukašenkem dnes podat ruce.

            1. Pokud by Velkoněmecká říše porazila SSSR a usmířila se s Británií,do Nové Evropy by se zařadili dobrovolně, žádný strach.

              1. Prostá spekulace.

                1. Stejně jako o tom, na koho měla přijít řada.

                  1. Příkladů je plná historie, na koho přišla řada. Zato usmíření mezi Říší a Británií, případně vítězství Říše nad Ruskem, to je spekulativní alternativní historie. Nic takového nenastalo. Asi tak, jako těžko nastane usmíření mezi Ukrajinou a Ruskem v průběhu této a následující generace.

                    1. prostá spekulace

                      copyrightKokrhel

                    2. Zkušenost.

  6. Turecko mělo být z NATO vyloučeno už dávno. Turecko dělalo mnohem horší věci než dělá teď a procházelo mu to. Dokud válčilo s Ruskem, nebo aspoň blokovalo ruské lodi v Černém moři a mělo na svém území jaderné rakety proti Rusku, mohlo si dělat co chtělo a západ je podporoval všemi prostředky. Teď se málo snaží škodit Rusku a proto se je západ snaží trestat, nic jiného bych v tom neviděl. Jakmile by Turecko spustilo válku proti Rusku, nebo aspoň začalo válkou vyhrožovat, zase by byli s NATO nejlepší kámoši, Arménie-neArménie.

    1. šak to je oficiální emerická doktrína, štvát všechny proti sobě a až když to fakt nejde a ani různý ty strojený převraty nepomůžou, tak to tam jet vybombit osobně

      hlavně aby náhodou někdo nevyrostl a nezačal si vyskakovat…nicméně se jim to trochu začíná srát, když si proti sobě postupně poštvali většinu světa :)

      1. Kapital, ktery neroste, zanika. Pro zajisteni vetsiho kapitalu proste musis nekde neco sebrat, rozmlatit… aby bylo co obnovovat… Obcas u toho zarvou nejaky lidi, ale koho to zajima…

        1. Teď jsi na to kápl, Sysope. Tohle je přesně myšlení deep state v USA.
          V 1. a 2. světové válce byla Evropa roztřískaná napadrť, ale USA na tom extrémně zbohatly (vojensko-průmyslový komplex a banky) a staly se z kolonie náboženských pošuků a propuštěných otroků, světovou velmocí.

          A ti magoři si myslí že když roztřískají Evropu a Rusko znovu napadrť, tak na tom zase královsky zbohatnou.

          K tomu je ještě povzbuzuje fakt, že poslední 3 dekády západní rozežranosti byly umožněny jen díky rabování postsovětských zemí a jejích nerostných a lidských zdrojů. Včetně ČR, SR, a dalších států varšavského paktu.

          Jenže ti debilové netuší, že po téhle poslední válce by si tak akorát mohli stavět chýše ze zvířecích kůží a klacků. A to v tom nejoptimističtějším případě.

    2. No ja si myslím, že ono to Turecko robí veľa vecí najmä vo svojom záujme, nehľadiac veľmi na záujmy spojencov, tak tí musia občas ukázať, že nie je úplne vhodné brnkať im po nose…

      To veľké škodenie Rusku neviem ako si celkom predstavuješ, vjazd do Čierneho mora pre vojenské lode pokiaľ viem blokuje. A reálna vojna Turecka proti Rusku, to je už len nejaký vlhký sen, to z geopolitického hľadiska nikto nemôže od Turecka chcieť. To by už mohli vojaci NATO napochodovať rovno na Ukrajinu, s podobným efektom.

      1. šak jistě, Turecko si začíná hrát taky na velmoc, šak Afriku zdárně kolonizujou a v zásadě to Erdogan hraje na všechny strany hlavně právě podle vlastních zájmů

  7. No nevím, …stavět část článku na myšlenkách z Novinek a diskuzí pod nimi, mi přijde hloupější, než je číst. No a dál jsou to spekulace typu Jedna bába povídala. Samozřejmě, že řešení krizové situace bude mít vždy spousty chyb, nežijeme v ideálním světě. Proč všichni, kterým leží v žaludku dávka 5t pro UA utečence, nezmíní tu dvouletou sociální korupci, co zde probíhala.

    1. Dvouletá sockorupce byla přeci vyřízena ve volbách tak, že už se nikdy nemůže opakovat a nyní máme k řešení nová témata. Takže: „Kupředu pravá levá“!

  8. OT: NESARA-GESARA: pustil jsem si to k práci, ale víc, než necelou hoďku fakt nedám. Měl někdo sílu to dokoukat a pokud ano, prozradí, jaká „zajímavá myšlenka“ se v tom nachází? Stránky GESARA jsou strašlivá sračka, která vypadá, že někdo okopčil komunistický manifest, takže by mě zajímalo, proč se to dostalo mezi odkazy. Děkuji.

  9. Není to sice UA, nějaká švábovina nebo sorosovina, ale vlastně bordel ze stejného hrnce:

    Podle_fotek (např. t.me/neCT24/5555) pravděpodobně jebnutý pan Salvador Ramos, a takto s velkou pravděpodobností obsah duchovních východisek např. paní Pekarové-Adamové, je příčinou úvah geronta pan Bidena, presidenta USA, o postavení_se_proti_zbrojní_lobby(?).

    Kdo nutí americké (USA) pojeby – zřejmě v zájmu korektnosti či jakých podobných pičovin – produkovat další pojeby a pak řešit průsery s tím spojené? Kolik podobných pojebů se v USA exponovalo do_konce_40._let? Kdy ještě USA byly uvnitř tím, co si člověk blahé paměti představoval pod „USA“ – a ne tím, čim jsou dnes?

    1. To je prosté,milý Watsone. Ta záležitost má přesah a ovládací nitky až do duchovna.

      Lidově řečeno : pokud sobec, hlupák, chamtivec, sadista, pedofil, kuplíř zjistí, že ať udělá cokoli, nic se mu nestane, tak jeho chuť páchat zlo se stane zvykem, pravidlem. A když se to naučí celé státy, tak tu máme dějiny USA.

      Na tom není, co nechápat.

      Ostatně, i to je jeden z důvodů, proč kapitalismus miluje hru na „demokracii“. Je to perfektní kouřová clona pro nerušené prorůstání zla do všech struktur společnosti.

      1. To sedí. Akorát přesně na dějiny ruska a další totalitních diktatur.
        Na tom není co nechápat.

        1. njelepsi diktatura je ta, kdy občané žijí v iluzi demokracie :-)

          1. takle mu házet hračky do kanálu…:o)

          2. Vzhledem k faktu, ze diktaturou demokracie konci,muzeme o5 spekulovat nad tim, ze jsou Rusove krok pred nami… 😀

          3. Určitě je lepší být rovnou v diktatuře s totální cenzurou internetu, televize a všeho. V zemi, kde oponentura či polemika s režimem se rovná zmizení a nebo kriminál. A plantaj o tom lidi tady v diskuzi…na protirežimním webu… teda vy jste chytrý :-)

            1. o tomto se přít nebudu, pro mě je k žití lepší tohle než 50-tá léta, o tom žádná. Ale tam bylo jasně vidět, kdo je kdo a jak jsou karty rozdané.
              Dneska to nevíte. Na nynějším stavu je horší právě ta skrytost a plížovost… a jedno kolečko salámku za druhým. Tímto tempem se lze dočkat i toho zmizení a zavírání. V šestačtyřicátým tady lidi taky neměli zas tak špatné vyhlídky.

          4. treb 26.5.2022 v 10:53
            To opět skvěle sedí na rusko.

            1. samozřejmě, ale pointa je jinde. zkuste ji najít

              1. Našel. Nepřijal.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017