Trauma soudničkářovo - zpět na článek

Počet komentářů: 323

  1. Omlouvám se za OT, ale místní milovníci zbraní snad odpustí. Video náletu a střetu ruské stíhačky s americkým dronem, 0:39 je vidět ohnutý list vrtule: https://twitter.com/Mike_Eckel/status/1636302022151421953

    1. Kdyz rekli,ze ho pochcali Tim palivem nejak jsem si myslel,ze na nej shodili nadrz potom SEM SE dovtipil,ze ho pochcali a chteli zapalit afterburnerem…

      1. IS250-3GR-FSE 16.3.2023 v 12:16

        Je otázne, jak říkají v zahraničí, zda je znečištění dronu uniklým palivem útok rovnocenný jeho zapálení, případně zda zapálení je rovno sestřelení.

        1. Takový dron má jednu nevýhodu. Je to letoun, který neodpovídá a nereaguje na příkazy řídícího letového provozu. Takže za určitých podmínek legitimní cíl i v době míru.

          1. Panek 16.3.2023 v 21:27

            Pokud neodpovídá, potom vzlétne doprovod, který ho případně přinutí změnit trasu, případně i přistát. Třeba jako tady:

            https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/489876-rusko-poslalo-stihacky-na-polsko-do-akce-musely-letouny-nato

            Rekce dronu je otázkou. Pokud se mi splaší traktor a nebude s ním domluva, bude, zejména v případě nebezpečného přiblížení k hranici, jistě zastaven. Takový traktor, schopný dlouhodobé autonomní činnosti bez posádky, je dnes předmětem vcelku běžným.

            https://vtm.zive.cz/clanky/chytre-elektricke-traktory-monarch-nepotrebuji-ridice-jejich-srdce-tvori-cipy-a-umela-inteligence-od-nvidie/sc-870-a-219681/default.aspx

            1. Reaper má pilota a operátora, oba pořád online.
              Dva monitory vedle sebe. To je blbost, to není sekačka, co pošleš na kopec.

              1. Jenže tihle, co sedí někde v klimatizovaném kontejnerů, jaksi nekomunikují s tím doprovodem. A neriskuji svůj život, takže letí dál.

                1. Panek 17.3.2023 v 5:24

                  Ano. Pokud stroj nekomunikuje, není možné zjistit, zda je ovládán, nebo zda je to třeba „kamikadze“ dron. Analogicky je tedy dobré zjistit, zda traktor operuje samostatně, nebo zda operátor v kabině omdlel (moderní autonomní traktory jsou provozovány s traktoristou, i když si přesnou trasu volí samy).

        2. Poskytuje zpravodajské informace nepříteli, to znamená, že se účastní války a je to legitimní cíl. Sestřelit, neřešít.

          1. Je to letoun v mezinárodním prostoru. Kde berete tu jistotu, že zrovna tento toto činí?
            To pak můžeš chtít sestřelit cokoliv. Přál by sis takto letět na dovolenou, s touto mírou jistoty?
            Legitimitu cíle nech na jiných, koneckonců, kdyby byl tak legitimní, tak ho sundají palbou či raketami, že. Nemusí se uchylovat k (stejně pilotně nezvládnutným) manévrům s pouštěním paliva.

            1. misaka:
              „… zrovna tento toto činí?…“
              – – –
              On tam určitě rybaří, nebo tak něco…

              :OD

              1. On si tam může dělat, co chce.

                1. podotek 16.3.2023 v 21:54

                  Ano. Ovšem měl by naznačit, co chce, případně bude chtít a kde.
                  Proto „máme“ Gripeny a „posíláme“ je pomáhat tu na Island, tu do Pobaltí.
                  Ta pomoc spočívá i v kontrolním doprovodu létajících strojů, které by mohly narušit chráněný vzdušný prostor, případně do něj něco umístit, aniž by ho samy narušily.
                  Alespoň takhle se půjčování letadel v tisku či rozhlase vysvětlovalo.
                  Domnívám se, že ostatní státy srovnatelné hmotné a kulturní úrovně postupují podobně.
                  Nebo ne?

                  1. Státy jistě. Nad mezinárodními vodami si takové vynucení komunikace RF osobuje dělat z jakého titulu?

                    1. Z uplne stejneho jako cina a ta stavi ostrovy a nikdo nic

                    2. podotek 17.3.2023 v 16:49

                      Tento konkrétní případ nepochybně z titulu předběžné opatrnosti.
                      K velmi ošklivým koncům může vést některými komentátory očekávaná nekomunikace robotických torpéd.
                      Ze dna soudku: na blokádu lodí v mezinárodních vodách si možná vzpomenete. Dá se říci, že proběhla vlastně z úplně stejného titulu, ne? A byl to vlastně spor mezi stejnými Tryskáči a Žraloky a tou epizodou rozhodně neskončil.

              2. to corona:
                Po tom, co tam dělá, je každému hovno.
                Od toho jsou hranice prostoru, kde není zakázáno létat, RF tuto hranici nerozšířila, ani nemůže. Stejně tak bych se kdokoliv mohl ptát na oprávněnost letů FR okolo pobaltských států a nečiní tak. Prostě k nim vyšlou stíhačky a doprovodí je.
                Smůla téhle patálie je, že nejprve FR něco řekla a pak USAF zveřejnila video.

                1. misaka16.3.2023 v 23:00
                  Tohle platí v dobách mírových. Za války jsou pravidla trochu jiná.

                  1. To PrincJason:
                    Viz níže. Sám VVP a jeho režim zakázali uvádět, že jsou ve válce.
                    Toto není válka, dle jejich vlastních slov.

                    1. No jasně, tu samou událost se můžeš dívat z různých pohledů a nazývat ji různými termíny. Nic to ale nemění na tom, že pokud letadlo schopnosti sbírat informace o stavu na bojišti a předávat je dál, představuje ohrožení pro vojáky. Proto je velmi pravděpodobné, že velitel operace vydá příkaz k neutralizaci takovéhoto letadla.

                      Uvidíme co bude dál. Je možné, že Putin přikáže, aby špionážní drony v mezinárodním vzdušném prostoru ruské letectvo ignorovalo. Je také možné, že ušáci budou mít dost rozumu na to, aby špionážní drony neposílaly do blízkosti vojenských operací na ukrajině. Moc bych na to ale nesázel.

                      Máte už nakoupené zásoby potravin na příštích 10 let?

                  2. RF a USA jsou ve válce? Odkdy?

                    1. podotek 17.3.2023 v 7:16

                      Co se mé osoby (a pravděpodobně i vaší) týče, tak odjakživa.
                      Střídají se jen různě teplé fáze.

                    2. To je ovšem dost neporazitelná logika. Jsou spolu ve válce, pokud teda zrovna nejsou ve válce. Jen ze zvědavosti, Lend-Lease byla teplejší nebo studenější fáze války? A co prodej Aljašky? Nebo když za první války vyráběli pro cara zbraně?
                      Podle téhle smrtící logiky je ovšem ve válce každej s každým.

                    3. A ne snad? :D Kdo dnes nepřemýšlí, jak s kým kde vyjebat na místo fakt upřímně míněné spolupráce? Vše je stále ve fázi „jedni proti druhým“ a válka je stále na spadnutí. To by musel být svět beze zbraní, kdyby byl mír míněn opravdu vážně. Kdo by se pak potřeboval před někým chránit? Jenže tenhle svět asi neklapne, co? Za tím jsou totiž jiné zájmy. Tak si ale nenalhávejme, že nejsme ve válce, i když tu zrovna nelítají rakety nad hlavama. Třeba v Jemenu co? Není to jen důsledek toho, že jsme ve válce všichni proti všem odjakživa a tam zrovna toto jen vyplulo napovrch??

                    4. shane 18.3.2023 v 9:29

                      Možná by bylo lepší, kdybyste se do některých rozhovorů nepletl.
                      To je tak asi vše, co k vaší smrtící logice mohu dodat.

            2. Pokud by civilní aerolinky vybavily svá letadla armádními senzory pro monitorování situace na bojišti, tak se z nich také stanou legitimní cile. Otázka je, proč by to aerolinky dělaly? Navíc mám takový pocit, že dodatečná montáž externích zařízení na letadlo používané pro přepravu osob bude v rozporu s předpisy pro bezpečnost letecké přepravy. Takže při cestování na dovolenou se zatím nemusíte ničeho obávat.

              1. Tak hlavně u dronu nelze navázat vizuální kontakt s pilotem. Takže postup jako u letadla, které je pod kontrolou teroristů. Odklonit nebo sundat.

                1. to Panek:
                  A proč? Byl letoun v kolizním kurzu s jiným letadlem?
                  Nemají Rusáci horkou linku s amíky?
                  Mimochodem, ten dron má víc kamer než to letadlo, co ho počuralo.
                  Není žádný legitimní důvod cokoliv sundat z oblohy bez důkladného prověření. Toto bylo záměrné, každý ruský pilot ví, co je tento dron zač. A musel vidět, že je holý, tj. bez výzbroje.

              2. to PrincJason:
                Jenom si dovoluji upozornit na to, že Rusko žádnou válku nevede a přestože i VVP už se podařilo se párkrát v tomto smyslu přeřeknout, válka je v tam zakázané slovo se sazbou několika let, v kritickém pojetí několika více let.
                Je to speciální denacifikační operace, což mezinárodní právo jako pojem měnící pravidla nezná.

          2. Jak jste na tuhle hovadinu přišel, to by bylo dlouhé vyprávění, viďte.

            1. Spletl sem se v něčem? zřejmě ne, protože jinak byste to ve vašem příspěvku zmínil.

              1. Spletl jste se v tom, že objekt poskytující informace nad mezinárodními vodami je legitimním cílem.

                1. Účast na válce je poskytování informací v kvalitě pro zaměření zbraně na cíl. (Do Vodkogradu se přesouvá 274. mechanizovaný prapor, stav je tolikrát takové techniky a tolikrát takové je v pořádku. Na souřadnicích X Y je velitelské stanoviště je zapojení do války).

                  Oproti tomu takový útok na stroj, který evidentně nepatří straně konfliktu je jasná agrese. Politicky sice jde o něco jiného, než sestřelit AWACS, ale v otázce toho, zda jde o nelegitimní použití síly je odpověď ano.

                  Pochopitelně, že jde o signál. Stejně jako když odvážná ČR poslala první tanky na Ukrajinu, myslím, že nešlo o sólovou akci, ale o takovou sondáž. Toto je to samé, vyzkoušelo se to na dronu a míč mají amíci.

                  1. LWG- „Oproti tomu takový útok na stroj, který evidentně nepatří straně konfliktu“

                    A to se vědělo jak, že to nebyl Ukrajinský dron? Má se Rusko řídit tiskovými zprávami USA o dodávkách vojenského materiálu? :-)

                    Ten stroj letěl sice v mezinárodním prostoru, ale měl vypnutý odpovídač, takže sám porušoval mezinárodní dohody. Pohyboval se v blízkosti válečné oblasti, nikdo nepochybuje, že předával informace Ukrajině (ostatně USA sami potvrdili, že ionformace Ukrajině poskytují). Z tohohle pohledu je to zcela legitimní cíl. Můžeme se ale podívat na druhou stranu a její hysterickou reakci na čínský meteorologický balón, balón toho skautského spolku, nebo to, co ani nevědí, co bylo, letící nad Kanadou. Všechno sestřeleno. Tedy, USA mají sami máslo na hlavě, měli by sedět, mlčet a šoupat nohama. :-)

                    1. Tak hlavně bych chtěl vidět, jak by dopadl třeba čínský dron sice v mezinárodním vzdušném prostoru, ale v blízkosti operačního svazu CVN.

                    2. Asi stejně jako třeba ruské lodě, že? Potopil je někdo?

                    3. anderson 17.3.2023 v 8:21

                      Ten stroj je stroj.
                      A jako s takovým s ním má být zacházeno. Je-li schopen autonomního pohybu s nejasným cílem a účelem, je na místě předběžná opatrnost.
                      V aktuálním případě nebyl stroj zničen, ale pouze ušpiněn.
                      To není agrese.
                      Ušpiním-li přibíhajícího psa s cílem zabránit kontaktu, není to z mé strany agrese, i když mne nekousl.
                      Nebo je?
                      Proč?
                      (Pamatuji dobu, kdy byl pes považován za věc.)

                    4. Druhej prulet najebal vrtulou…

                    5. Jaké mezinárodní dohody přikazují vojenským letounům mít zapnutý odpovídač, pane andersone?

                    6. podotek: To netuším, ale pak se může stát, že do tebe někdo vrazí, když nejsi vidět.

                    7. Odpovídač nezajišťuje viditelnost, ale identifikaci.

                    8. podotek: Možná, když se o téma trochu pozajímáš tak zjistíš, že radar není ultimátní nástroj na zjištění viditelnosti a má svoje nedostatky. Odpovídač viditelnost z podstaty technologie umožňuje taky a za různých okolností i lépe.

                    9. Ano, a jakou že tedy dohodu ten vojenský stroj nad mezinárodními vodami porušil?

                    10. podotek 17.3.2023 v 9:55

                      Vida, to je zajímavá otázka.
                      Pokud žádné, proč občasné výpadky „odpovídání“ vyvolávají hutný mediální kravál a poukázky na ohrožení světové bezpečnosti?

                    11. Jsem přesvědčen, že i ten RQ9 má nějaký identifikátor (značkovač), protože už to není nějaký modýlek a kolize s ním může mít fatální následky.
                      Jako všechno vnitřní vybavení, bude i značkovač plně ovladatelný ze země. Tedy pokud chci být viděn, třebas i v mezinárodním prostoru, tak ho zapnu. Už kvůli bezpečnosti ostatních. Jenže ten dron patří někomu, kdo na bezpečnost ostatních zvysoka sere a sleduje jen zájmy.
                      Tady ale navalila kosa do šutru – Rusové ho zřejmě pasivní lokací vyčmuchali a protože z nějakých „dobrých důvodů“, které si netroufám odhadovat, zásadně nechtěl být vidět, operátoři na zemi museli vidět stíhačky v okolí a přesto stroji nenařídili se identifikovat, tak stroj dostal čočku. Což je imho dobrý výsledek, nikdo nepřišel o život a stroj spadl tam, kam měl.

                    12. Odpovídač odpovídá. Tedy radar tak jako tak vidí, jen neví koho. Překvapuje mě, že tohle neví člověk, který byl u posledních dní Tesly Pardubice, jak aspoň tu psal.

                    13. Mezi odpovídačem a značkovačem je zásadní rozdíl, který by podle mne, měl znát každý, kdo se hodlá zapojit do podobné diskuse. Ale i pro mne je to oblast, kterou znám jen principiálně, takže to nehodlám nikomu vyčítat.
                      Nevím, zda se popis rozdílů dá najít i na internetech; každopádně značkovač není v činnosti trvale, ale jen podle potřeby. Už vůbec to neplatí u ryze vojenských strojů, byť by to byl jen tanker – nebo u bezpilotních strojů, nebo například u velkých meteo-balónů.

                    14. Mezi odpovídačem a značkovačem je zásadní rozdíl…

                      :o) Povídej, přeháněj, Noku.

                    15. Odpovídač odpovídá. Tedy radar tak jako tak vidí …

                      Jako, že rádiový vysílač, respektive přijímač-vysílač nejde vypnout? Je to elektrický „spotřebič“ jako každý jiný .o))

                    16. Protože posílání vojenských formací k hranicím jiného státu jsou cvičením nikoli technickým, ale politickým?

                    17. Vite jak je to s temi mezinarodnim vodami

        3. Ten dron má motor a ten motor má nějaký sání. Když nasaje namísto vzduchu kerosin, tak co? Motor se uchlastá palivem, zasere to svíčky a dron spadne? :D

        4. Účel světí prostředky a ten účel byl splněn.
          Obě stíhačky bez potíží a zřejmě i bez poškození přistály, kam měly.
          Dron je na sračku a nachází se někde na území Rusů.
          Nejak si nedovedu představit, že by Biden zavolal do Kremlu a řekl „Ty Vladimir, ne aby tě napadlo ten dron otvírat! To bychom pak museli rázně odpovědět!“.

          Je to o hovně. Jestli jsou amíci aspoň trochu při smyslech, tak Rusové v tom dronu stejně nenajdou nic použitelného. Krom toho si myslím, že Rusové ten model vlastní a mají ho už dávno prozkoumaný. Je otázka, čím byl tento konkrétní vybaven, ale to se brzy dozvíme, podle křiku jedné či druhé strany..

          1. Ty dneska bouchneš šampus.

          2. Tak hlavně má ten dron vynikající stabilitu. Čekal bych, že když tak těsně kolem profrčí stíhačka, neudržím horizont, ale možná se pletu.

            1. Nemá, to je amerikánský videofake.

          3. Hmm nenapadlo poslou ho do iranu debka.com

      2. IS250-3GR-FSE: „na nej shodili nadrz potom SEM SE dovtipil,ze ho pochcali a chteli zapalit afterburnerem“
        :-D Ježíš, to je hovadina.
        Kdyby ho chtěli zničit, tak ho prostě sestřelí a hotovo. Rusko ho chtělo dostat dolů v jednom kuse, což se povedlo.

        Napadlo někoho, co asi udělá s listem vrtule náraz do „vodní“ masy? Ta vrtule je konstruovaná na prorážení vzduchu, v době incidentu pravděpodobně běžela na plné otáčky, aby mohl dron dělat úhybné manévry. Náraz do o 3 řády! hustšího prostředí pravděpodobně neměla šanci přežit.

        K fyzickému střetu těch letadel, podle mě, vůbec nedošlo. Už z toho, jak je vrtule na dronu umístěná to zepředu vůbec není možné bez uražení stabilizačních ploch. Spíš jde o to, že piloti, nebo někdo v řídícím středisku, znaly středoškolskou fyziku. :-)

        1. Taky si myslím, že vůbec nebylo potřeba, házet do vrtule kus trubky, nebo jeklu :D
          Ten nápad s palivem dostal někdo, komu to zatím pořád myslí. Určitě bych si dovedl představit „elegantnější“ metody, jak ten krám dostat na zem vcelku a ještě ho donutit přistát kousek od kanclu, kde sedím. To ale vyžaduje nějaký čas na přípravu i realizaci, kdežto tady byly nápad i řešení hotovy za pár sekund.
          Těžko soudit, v jakém stavu to dopadlo na zem, pokud to amíci jak tvrdí, sami sestřelili. No dobře, tak to stříleli v okamžiku, kdy se poblíž pohybovaly ruské stíhačky? Nebo aktivovali autodestrukci? Mediální mrdky se předhánějí v mlžení a vycházejí jim z toho takový nesmysly, až se jeden musí smát. Kdyby si k tomu přizvali aspoň toho osla Visingra, ale plácají to sami a výsledek je – řekněme rozpačitý :D

          1. On bude problém ten dron vůbec vyzvednout z moře – jestli tam teda nepošlou těch 6 lidí s neckami jménem „Andromeda“, co podle USA odpálili North Stream, pak je to za odpoledne venku. :-)

            1. :) Hmmmmm, a smím se zeptat jak jsi, a ostatní „diskutující“, dospěl k závěru, že ten dron je na dně mořském, v břiše velryby? A že teď nestojí v ruském hangáru? ;-) protože „to píšou přece“? :o)) Já neříkám, že je. Jen mě zajímá čím jste si tak jistí. :) Jediná fakta, která jsou k dispozici jsou:

              – tvrzení USA, že jim chybí drón
              – vidéo, které je očividný fake

              Neznám oficiální stanovisko vedení RF, jediné co vím, že se k tomu velice moc nevyjadřují („mediální“ stanoviska jsou irelevantní). Vlastně se ani nedá potvrdit, že nějaký americký dron skutečně chybí.
              Nu, já nejsem dopravní ekšpert Huml, ani nejsem „izraelský“ ekšpert Bonmot :), já tam nebyl na vojně a nic neviděl, takže pokud se USA ztratil drón, tak bych rozhodně, narozdíl od Bonmota, s jistotou netvrdil, že to nebyla plánovaná operace Rusů. Tedy, že nad tím dronem například nepřevzali kontrolu a nepřistáli s ním na vlastním letišti ;) Ale, co já můžu vědět :o)

              1. Tak prepáč, ale uvažovať, že dron (nota bene v stave, že by im na niečo bol, lebo Amíci sú predsa úplne ale totálne vypatlaní a o nejakej možnosti samodeštrukcie jakživ nepočuli) by mohol stáť v ruskom hangári, to je dosť veľká fantasmagória aj na proruských fabulátorov. S takými možnosťami by už ten Kramatorsk dobyli dávno…

            2. Ta jachta Mela tryskovej motor myslel jsem,ze slo o clandestine akci

    2. Jako Stalinovi sokoli blahé paměti.

      1. Ani jednou ho tím palivem netrefil(nějakej náměr při tej rychlosti asi neznaj. Chtěl bych je vidět na guns, jak by si vedli…)a nakonec se s ním omylem srazil.

        Pardon, teda hrdinně taranoval jako za velké vlastenecké války!

        :D

        1. Jak to bylo s tím náledím?

          1. Od šesti od rána tady lítám jako puk na náledí?

            1. Za Stranu a za lidi!

              1. Pevná hráz socialismu a míru!

        2. @shifty 13:56
          https://www.armadninoviny.cz/predator-konci-a-mq-9-reaper-ziska-zbrane-vzduch-vzduch.html
          Je čas to otestovat v reálné bojové situaci.
          Ať je další video zábavnější ;-)
          Uvidíme třeba legendární trik kobra.

        3. to shifty:
          Takovej dogfight pro ruském způsobu.
          Ale sestřel jako sestřel. V RFA taky hlásili, když rozkomíhaly V-1 ťukem do křídla.

    3. Hlavně čumím, jak mají vypouštění paliva u výstupních trysek. Asi to mají řešeno tak, že to zajišťují čerpadla pro přídavné spalování.

      1. To mě taky zaujalo a našel jsem tohle video, kde je něco vidět, bohužel teda ne S SU 27 :(

        https://www.youtube.com/watch?v=WpPEdOMSIgQ

        1. Ten to má evidentně v žihadle. Tam jsem to předpokládal i u těch SU. Asi to mají řešené přes vysokotlaké čerpadlo přídavného spalování. Ušetří další čerpadlo a hmotnost. A taky to dokážou vypustit rychleji a bezpečněji. Navíc jim to půjde i při selhání jednoho z motorů.

      2. Nevím, jak to mají řešeno, ale letadla námořnictva mají vypouštění paliva bez výjimky.

    4. Tý jo, ještě že SU-27 toho Mikea z drona nesetřás a že hoch udržel iphone v ruce až k finálnímu záběru. Je to asi větší sekáč než Kubrick, když točil pro NASA.

        1. Já si počkám, až to Mike dotočí. Mám rád podmořské dokumenty.

    5. cyklista 16.3.2023 v 11:26

      Hezké.
      Neumím rozebírat videa poskytnuté kvality, ale výška nalétávajícího stroje velmi pravděpodobně nekoresponduje s poloměrem vrtule.
      Dále je možné, že vypuštěné palivo splnilo účel, tedy stroj zjevně nedokáže zaznamenat a/nebo poslat obraz beze změny rozlišení. Poté kameru někdo očistí, nebo petrolej vyprchá beze stop nebo obsluha resetuje modem nebo co?
      Tento web navštěvují i strojaři a fanoušci letecké techniky. Zajímal by mě proces ohnutí konce listu vrtule ve vzduchu do tvaru ukázaného na videu.
      Oslepení dronu náletem zezadu je hloupost pilotova, nebo způsob, jak se vyhnout zaměření a zásahu v případě, že dron nese rakety?

      1. AA rakety by dronu byly z takové blízkosti na nic. AIM-9 se dá použít asi až od 700m. Ruské prý 600m a čínské prý 450m.

        1. Panek 16.3.2023 v 21:23

          Pokud by se letoun blížil zepředu, musel by být nějakou dobu dál než 700 m, alespoň laicky přepokládám.
          Ještě jednou jsem se podíval na video a na fotografie dronu na zemi a zdá se, že poloměr vrtule je menší než délka výškovky. Potom je ohnutí konce listu vrtule kontaktem s trupem nebo křídlem letadla opravdu prvkem vyšší školy. Zvlášť kdy ze ze záběru kamery zdá, že pilot před dostižením dronu letoun zvedá.

      2. :o) No, jako strojař ti musím říct, že náraz to musel být opravdu silný, když odstranil i pruhy z vrtule :o)))))) Ale u mě v myšlení fungují taky ty nejzákladnější, nejelementárnější logické modely. Takže si spíš pokládám otázku, proč se „video“ :) objevilo až po dvou dnech např. Inu, CGI se nedá udělat na počkání, ono to nějaké ty „normohodiny“ zabere ;o) Taky nepochybuju, že americká armáda má k dispozici letuschopný SU-27 aby mohla natočit co potřebuje. Ale prakticky vždycky se na něco „zapomene“, viz. jako v Bambuči – a ty mrtvý lež a nevstávej! :o))) Ta asi selhala scriptka :)

          1. zmizely pruhy i mraky… :D

            1. Naja, za tohle někdo dostane padáka. A obávám se, že z okna. Kdo moc ví …….;) Nu, „abych z vás neudělal nezaměstnaného!“

            2. Třeba to zfejkovali, kdo ví. Ty pruhy mohli zmizet, protože se změnil úhel slunce, dost pravděpodobně ten dron pak buď padal, nebo minimálně hodně změnil směr. To samý ty mraky vzadu dole..

              1. :o))))))))))))))

            3. Memento mori 16.3.2023 v 21:41

              Ty mraky byly kapičky leteckého petroleje, alespoň podle videa odkazovaného cyklistou.
              V době, kdy někdo otřel čočku kamery, se petrolej velmi pravděpodobně vypařil a mrak zmizel přirozenou cestou.

                1. Dnes je tady expert na vizuální techniku každej, kdo má do prdele díru. Protože tuto kvalifikaci mám taky, plus navíc nastavbu amatérského fotografa, přidám expertizu svou.

                  Evidentně se jedná o dva útoky. Lze to poznat podle různých úhlů pohledu videa. A taky podle další věci, kterou obyčejný expert na foto/video nevnímá a co je důležité k věci, že zmizely pruhy na vrtuli. A sice směr světla.

                  V prvním záběru je slunce někde vlevo a listy vrtule jsou dobře nasvíceny. Při druhém útoku je slunce za zádí strojů, svědčí o tom odlesk na hladině. Proto jsou i vidět jinak mraky. Zkrátka, aniž bych to zde složitě rozebíral, při focení v protisvětle bez úpravy expozice či HDR technikou bude v takovém případě díky nízkému dynamickému rozsahu vidět na předmětu hovno. Ty pruhy na vrtuli jsou, dokonce by šly expoziční úpravou vytáhnou ze zdrojového souboru videa, z těch miliontých kopií na netu nikoli.

                  Co se týče ohnutí vrtule. Ona se nemusí otáčet směrem, který je zdánlivě vidět na videu, to je způsobeno stroboskopickým efektem, na který má vliv rychlost otáčení rotoru a snímková frekvence kamery. Jistě znáte kola auta točící se mylně dozadu, nebo posouvání značky stroboskopu na klikovce. Ale kterým směrem se u dronu rotor otáčí, to by jistě zodpověděl někdo, mající díru do prdele s atestací na leteckou techniku.

                  1. De_Bill 17.3.2023 v 8:30

                    Pokud diskutujeme o síle nutné k ohnutí konce listu vrtule do ukázaného tvaru a dostupném prostoru k provedení úkonu, je údaj o směru otáčení nadbytečný.
                    Ale jak jsem psal výše, je to k odborné diskusi a proto se jí dál nemohu účastnit, laických poznámek jsem vypotil dost. A jenom proto, že oficiální zprávy psali pravděpodobně také laici.

                  2. Je tam kompas (vyznačen sever). Tak buď to slunce v čase couvá ze západu na východ, nebo tomu dronu rozbil i kompas?

                    1. Tak když ti experti, dám taky jedno vyjádření:

                      Bezpečnostní expert z Izraele David Bohbot:
                      K události související s pádem amerického dronu MQ-9 Reaper po kontaktu s ruskými letouny Su-27 nad Černým mořem mám tři věci.
                      První – fakt, že po roce války je to první incident, při němž byla poškozena americká technologie mimo bojiště, ukazuje na komunikaci obou stran a snaze vyhnout se přímému boji.
                      Druhá – vidím to jako určitou symboliku proto, že se to stalo nad Černým mořem, kde drony právě tohoto typu 14. 4. 2022 spolupracovaly na potopení ruského raketového křižníku Moskva a poškození lodi Admirál Makarov 6. května 2022.
                      Třetí – zničení dronu je bylo důsledkem rozhodnutí a jednání konkrétních pilotů. Je jasné, že kdyby se rozhodla tento dron zničit ruská armáda, neriskovali by velitelé zničení drahého letadla a vycvičeného pilota, kteří se mohli zřítit po kontaktu s dronem. Preferovali by odpálení rakety mimo dohled aktivních čidel dronu. To je pro mě důkaz, že ruští piloti a vojáci jsou více a více naštvaní na jedné straně stále agresivnějším jednáním západní koalice a na druhé straně slabými reakcemi jejich vojenského a politického vedení. Z toho se dá usuzovat, že i mnoho ruských občanů a organizací cítí totéž a já bych řekl, že lze očekávat další individuální útoky, ať vojenské nebo civilní, i proti cílům v členských zemích NATO.

                    2. To si právě vůbec nemyslím, že by to bylo rozhodnutí a jednání konkrétních pilotů, to je v letectvu krávovina a pan ekspert to jistě dobře ví. Bez potvrzení velení si pilot nesmí ani uprdnout, natož aby sám a z vlastní vůle laškoval s nějakým dronem, co je navíc vybaven spoustou očí.
                      Myslím si, že to bylo tak, že velení dvěma extrémně zkušeným pilotům nařídilo (zcela jistě ne po rádiu), letět tam, omrknout to a pokusit se to šikovným způsobem zneškodnit.
                      To, že se jim to povedlo bez toho, aby si škrábli barvu na vlastních letadlech, je určitým potvrzením toho, kdo je tu větší a silnější pes. Asi by to vypadalo jinak, kdyby takhle laškovali s mašinou, řízenou ve vzduchu člověkem a s lepší manévrovatelností.
                      Silnější pes, zatím bez úrazu, jen s vystrčenými zubisky naznačil slabšímu psovi „tady jebat nebudeš, tady je moje“, myslete si o tom, co chcete.

                    3. To dává lepší smysl…

                    4. servisdok 17.3.2023 v 10:04

                      Nevěřím.
                      Poměrně nedávno jsem četl o pilotovi, který z čisté radosti podlétal lanovku, přičemž přetrhl lano.

                      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cavalese-italie-dolomity-ea-6b-prowler-usa-letadlo-presekl-kabel-lanovky.A180202_093219_zahranicni_aha z kladek – kdesi v Itálii.

                      Na druhé straně je pravděpodobné, že lanovka neměla zapnutý odpovídač, tedy pokud byl vůbec nainstalovaný. Tak nějak se majitel letadla hájil.

                    5. ygorek: Top Gun in da real.

                    6. Dobrý :D

                    7. https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukazka-sily-americky-strategicky-bombarder-proletel-kolem-kaliningradu-40426128

                      Tady je to vidět dobře.
                      Žádná „ukázka síly“. Proletět mohl, protože to Rusové Amíkům dovolili.
                      Kdyby jim tu pisálkovskou, takzvanou „ukázku síly“ Rusové dovolit nechtěli, tak tamtudy neproletí ani čínský dron z hračkárny, natož tak bombardér.
                      Na tomhle je krásně vidět, co je lukačovič zač a jak zhoubný je jeho vliv na mediální prostředí.
                      Týpek, co vydělal miliardy na hovnech, zabalených v lesklým papíru – a teď si myslí, že může ovlivňovat myšlení a smýšlení lidí, jak ho napadne, kdy ho napadne a o čem ho napadne.
                      Myslím, že je to špatně, ale samozřejmě se můžu mýlit, jako se momentálně mýlí lukačovič.

                    8. s malejma drónama to taková prdel není, prakticky to nevidíš na tradičních radarech a i kdyby jo, zatím není moc možností co s tím – ty elmag pušky sou na kratší vzdálenosti, člověkem nešený

                      dobře to bylo vidět dyž rejžáci provokovali u tajwanské základny a ti po tom pálili z M16ek a nic moc úspěšnost

                    9. Keď to berieš z pohľadu, že tie psy sú jednotlivé lietadlá, tak to sedí.

                      Ale nechať roztrhať malého psíka majiteľovi svorky zúrivých rotvajlerov, to už je pomerne sporný ťah. Akokoľvek má ten druhý tiež dosť ďalších psov…

                    10. grg: Vojenské sluníčkářství jsem ještě v životě neviděl. Ty budeš zajímavý exemplář.

                    11. Neviem, čo je na tom akože slniečkárske – len by som poradil VVP analógiou známeho príslovia – „nedráždi hada nohou v crocsoch“. Ušáci totiž ešte na bojisko ani nedorazili.

                    12. A s pravděpodobností, hraničící s jistotou, ani nedorazí.
                      Fakt nechceš doopravdy nasrat jadernou velmoc, které stojí za prdelí čína.
                      Zatím to je takové kočkování ve stylu princezny Koloběžky, „oblečený-neoblečený“. NATO tam zcela jistě je přítomno, o tom nelze pochybovat, protože ukravínci nejsou složitějších koordinací schopni. Co je ale nejdůležitější – eksperti z NATO hlavně dodávají selektivně vytříděná data. Bez nich by bylo dávno vymalováno a taky myslím, že je jen otázka krátkého času, kdy ta data přestanou proudit. Jako je možno vypnout město rozbitím jeho hlavní rozvodny a odstřelením přívodních linek vvn, tak je možno, dokonce dost elegantně a bez destrukcí, vypnout přísun dat. Ať už civilních, nebo vojenských. Až na výjimky neběží po drátech, ale vzduchem, zřídka a jen páteře optikou.
                      Už ani neplatí ten dřívější úzus „optiku zarušit nelze“. Ale lze, viděl jsem to na vlastní oči. Stačí repeateru trochu „domluvit“ a on bude opakovat trochu jinak, než původně měl. Je to vlastně dost jednoduché, ale Rusové si rozhodli, že to budou dělat hrubou silou, jak jsou léta zvyklí, jejich volba..

                    13. …zatím to vypadá, že USA postupují podle osvědčené taktiky „podebereme Rusa seč to půjde“, když k tomu můžou využít nějakého hezkého probíhajícího konfliktu.

                    14. Panek17.3.2023 v 8:44
                      „Je tam kompas (vyznačen sever). Tak buď to slunce v čase couvá ze západu na východ, nebo tomu dronu rozbil i kompas?“

                      Nerozbil. Já se domnívám, že údaj na obrazovce není kam kouká kamera, ale kam letí dron. N je sever, křížek je kurz a horizont (je poznat, že dron s rozbitou vrtulí je čumákem dolů a klesá). Slunce je tedy plus minus na jihu, za letadly. Odlesk na hladině jde od směru slunce prostě, mě neuč. Změny stínů jsou zapříčiněny byť i mírnou směnou polohy vůči slunci, a časem.

                    15. Flákanec už to odhalil – jak s tím dronem…

                      https://twitter.com/lubomir_volny/status/1636718158835769344

                    16. …. bylo to světlo z Venuše, které se lámalo v bioplynu …. :o))))))))), ty Debile.

        1. Ty „kostičky“ jsou tady super :o) Měli radši udělat prolínačku „hvězdou“. Bylo by to stylové a uměly to i VHS rekordéry s funkcí střihu :o)))))

  2. A co takhle policejní provokatéři ?
    Na víkendovou demonstraci si ti „proruští provokatéři ze zbraslavi“ vzali stejné fasované botičky i bundičky. Jak bretři v triku :-)))))
    No posuďte sami:
    https://bornova.pub/wp-content/uploads/2023/03/modelky-z-vaclavaku-cindy-a-naomi.jpg

    No je to pech, když se šetří i na policejních provokatérech a dělají se společné velké nákupy.

    https://bornova.pub/2023/prinesou-nam-nadeji-na-skutecnou-zmenu/

    1. jo a eště ty „nášivky“ na sucháč, aby to mohli recyklovat každej den podle potřeby :o)

      1. Každý obyčejný člověk má zajisté doma military zelenou mikinu s plochami na vojenské insignie. Kdyby ho náhodou napadlo, že si zajde na demonstraci a náhodou má doma výšivku se symboly ruské SVO.
        Které se nedají koupit v žádném českém obchodě, prorože by prodejce okamžitě popotahoval nějaký prokurátor Vaš 2.0 současné věrchušky.

        Mimochodem, tady je taky jeden sběratel vojenských znaků, převážně banderovských:
        https://www.youtube.com/watch?v=pOFowmCMT5g#t=4m30s

      2. A jak se to vlastně pozná, že to bylo na Velcro – jak se říká „suchý zip“? To byly ty záběry v takovém rozlišení, že byly vidět okraje, nebo co? Jinak mě nenapadá, proč by si to někdo normální dával na suchý zip. Někdo normální asi ne.
        A ty tkané nášivky se Zetkem se normálně koupit taky nedají, nebo si to aspoň myslím, že nedají. Nikdo z případných prodejců nechce být ostřížován.
        Není to tak dávno, asi tak 3 roky, co v pohodě prošly hrnky s hákošema, fotkou Hitlera a dalšími pohlaváry vč. Heydricha. Někdo tu firmu sice zažaloval, ale SZ to odložilo, že prej u hrnku na kafe, který si každý odnese domů, když chce snídat s Hitlerem a nikde ten hrnek nevystavuje, to žádná propagace není.
        Dnes už by to bylo jinak.

        1. „Dnes už by to bylo jinak.“
          To se ví. Servisdok to tak stanovil.

          1. Nestanovil. To stanovil pan prokurvátor Stříž a pár jemu podobných kokotů, co chtěli stíhat ty prodejce hrnků, nebo vydavatele Hitlerových projevů. To druhé tuším ještě ani neskončilo, vydavatel se proti rozsudku odvolal.

            1. Státní zastupitelství tady dělá judikaturu? Ale plosimtě.

              1. Synovče, bude potřeba vystoupit z bezpečné bubliny státního poskoka a líp se rozhlédnout.

                1. Fajn, do it.

        2. Co se týče nášivek a symbolů, tak koupit se dá prakticky všechno. Co nekoupíš u nás, dovalíš ze zahraničí. Na internetu je toho jako sraček.

          1. Koupit či natisknout se dá všecko.
            To ale v české formě demokracie automaticky neznamená, že volně, v českém eshopu koupenou nášivku, můžeš nosit a že tě za ni nezabásnou, nebo nebudou popotahovat po soudech a vyhrožovat 3 roky arestu.
            Nechej si na černé auto od reklamky nalepit na haubnu bílé Z a zkus argumentovat tím, že je to iniciála tvého křestního jména Zdeněk a že nevíš, že samostatné písmeno Z, se v české demokracii nesmí od 24.2.2022 používat.
            A až ti fízlové vysvětlí, že to je poznávací znak „invazních jednotek“, tak jim zkus říct, žes to nevěděl a i kdyby, tak oni to používají na khaki podkladu, kdežto ty to máš na černým.
            Schválně to zkus a pak poreferuj, jak jsi dopadl.

            1. Co je to to za debilní argumentaci? Symboly jsou prostě symboly, to jsi zjistil až teď, že nesou nějakej význam?

              1. Jaký symbol je -ryze v českém prostředí- samostatné písmeno Z?
                Kdo stanovil, že se nesmí pod hrozbou trestu používat? Ty synovče, protože děláš judikaturu?

                1. Není nic jako „ryze české prostředí“.
                  Nikdo nic nestanovil.
                  Judikaturu, jak ze slova samotnéhom plyne, tvoří soudy a jejich rozhodnutí.
                  Ještě něco?

                  1. Jo.
                    Potřeboval bych tedy vysvětlit, proč sebrali toho člověka, co měl na batohu nášivku Z a svatojiřskou stužku.

                    1. V tom případě potřebuješ vysvětlit něco, co chápou děcka v pátý třídě, tj. rozdíl mezi exekutivou a justicí. Nepřekvapuje mě to.

                    2. podotek at servisdok:
                      Cestou ze sprchy po mrdu jsem hodil oko na monitor, anžto zde je výstavka kterou mám vcelku rád.Ale nechtěli byste se pánové vysrat na politiku a věnovat se radši tématům?

                    3. Nechtěli.
                      Synovec je holt ještě mladý a nutně potřebuje kontakt s realitou.
                      Umím pochopit, že v kanclu, vyhřátém na obvyklých úřednických 24-26°C, se sedí sakra dobře, ale o to horší je pak ten náraz, když vylezeš ven.

                      Je v tom kanclu tak zabarikádovaný, že on je tím, kdo vůbec nevnímá „rozdíl mezi exekutivou a justicí“, ale hlavně požadavky vládních gangsterů na „klid na práci“.
                      V ústavě, resp. v trestním zákoníku jsou gumové paragrafy, doplňované neustále a čím dál hustěji závaznými vládními nařízeními, která vznikají zpravidla proto, aby je bylo možno zneužívat proti občanům, jejich svobodě slova a projevu vcelku libovolně.
                      Pak už záleží jen na tom, co je zač (nebo čím předtím byl) nejvyšší z nejvyšších státních zastupičů, jak se zrovna vyspal a jak si ony gumové paragrafy a závazná vládní nařízení, na požadavek exekutivy přiohne tak, aby splnil aktuální zadání.

                      Tady je kráásný příklad toho, jak „bezmocný“ je vlastně NSZ a nakolik záleží na jeho vlastní představě o rozsahu svobody slova a svobody projevu (i po projevu) jednotlivce, plebejce z řad občanů ČR :

                      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-striz-k-podpore-invaze-dejme-si-hranice-drakonicke-tresty-nechceme-190632

                      Nene, my vlastně nechceme nikoho trestat drakonickými tresty, jen upozorňujeme.
                      Ten článek je z 26.2.2022, tedy jen dva dny po zahájení SVO, je to opatrný čajíček, kdy hajzlové ještě očekávali, že bude brzy vymalováno a že čeští občané, zvláště ti se zkušeností z roku 1968, nebudou nikoho a nic z ruské strany obhajovat.

                      Asi o dva měsíce později, vydala tahle bolševická špína z fotrových koulí varování, že projevy jakýchkoli sympatií k RF, k VVP a obecně ke SVO, mohou být vnímány jako „schvalování trestného činu“, případně „trestný čin popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia“ a potrestány až třemi roky natvrdo.
                      Nikdo se na ten památný výrok nepamatuje? Mně se ho nechce hledat, ale jistě je někde zaznamenán.

                      Děcka v páté třídě „chápou rozdíl mezi exekutivou a justicí“? Ty ses jich ptal, jestli to chápou, ty zasraný úřednický šmejde?
                      Byls někdy v současné páté třídě a víš, o čem se takoví páťáci baví, co je zajímá a jestli ten tvůj rozdíl vnímají? Vsadím se o co chceš, že by na slova „exekutiva“, „justice“, ale hlavně na tebe, hleděli s hubou dokořán, kdože se to s nimi pokouší mluvit neznámým jazykem. Jazykem naprostých odtrženců od reality, pocházejících z galaxie, zvané státní správa.

                      Znovu a naposled:
                      Proč sebrali toho člověka, co měl na batohu Z a svatojiřskou stužku? Podobně u toho, kterého sebrali taky – ten měl pro „změnu“ na batohu taky bílé Z a k němu znak Wagnerovců.

                      Vysvětli, na základě čeho sebrali toho se Zetkem, svatojiřskou stužkou a kulichem v barvách české vlajky, které jsou -ó hrůzo- stejné, jako barvy české, na kulichu byly v českém pořadí, ale zrovna teď se hodily ty „ruské barvy“.

                      A dej si na tom vysvětlení kurva záležet!

                    4. Osobně právníky nesnáším. Jsou k hovnu a ještě drazí. Vše se dá ohnout, vše je jen otázka peněz. Ale chytří jsou až na půdu, jako by tu nějaká spravedlnost snad fungovala. Jo funguje, ale rozhodně ne tahle jejich. A ta vyšší spravedlnost dopadne i na ně a na jejich vyjebávky a ohýbačky…

                    5. https://i.postimg.cc/SstLP5Xy/azovnovotny.png

                      A tenhle zmrd co už měl dávno sedět se chláme do xichtu. Jóóó spravedlnost, šak podej TO pičo… :D

                    6. servisdok
                      18.3.2023 v 6:13

                      a co ten zastupičtel s chlebíčkama :D

                      stádní zástupiča a oudce, až na ojedinělý případy, resp. fakt už excesy, jedno jsou, a s gumovejma paragrafama mám vlastní zkušenosti (za což sem i rád), takže přesně tak, vypatlancům z kanclů nejlíp nasrat do krku…

              2. podotek 18.3.2023 v 0:04

                Ptal jsem různých lidí, zeptám se i vás.
                Jaký význam a původ má „Z“?
                Tuzemští investigativní novináři mi před rokem vysvětlili, že to znamená „okupant“. Ovšem ve slově „захватчик“ se „Z“ nevyskytuje. Ruská ani ukrajinská verze azbuky takové písmeno nemá. Nakonec, ze Srpna si pamatuji i verzi „оккупанты“, kde není ani „з“.

                Poznámka: Jak zde před lety psal PM, jen hlupák předpokládá, že „…se symbol vytrhne ze zdi, doběhne tě a začne ti okopávat kotníky…“ (zpaměti a přibližně).

                1. Je jedno z taktických označení vozidel při útoku na Ukrajinu. Podle všeho to označovalo nástupní oblast, odkud se vyráželo. Pokud si dobře vzpomínám, Zetka jely na Kyjev. Těch označení bylo víc, ještě V, O, a Z ve čtverci. No a rusáci z toho prakticky okamžitě udělali vlastecký symbol. Proč použili latinku a ne bukvice ovšem ví asi jen ten, kdo to vymyslel. Teorie je, že proto, aby se to nepletlo s číslicí 3.

                  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Z_(military_symbol)

                  1. Vlastenecký

                  2. shane 18.3.2023 v 9:17

                    Děkuji, zajímavé. U „O“ není sporu, ledaže by se pletlo s „0“, ale „V“ v azbuce také není a s číslicí by se to také nepletlo.
                    Tuzemští investigativci si tedy z nedostatku informací vymýšleli, nebo dezinformovali.
                    V tuzemských sdělovacích prostředcích jsem viděl jen „Z“ a kromě chlebíčkové aféry mě to nezajímalo, vzpomněl jsem si až teď.

                    1. Nj, kde chybí informace, nastupují dohady. Zajímavý na tom je, že ruská propaganda to latinský Z a V běžně používá jako substitut za azbucký 3 a B. Obzvlášť výživný je ten plakát s velkým V. Podobnost s německým druhoválečným V für Victoria je do očí bijící

                    2. shane 18.3.2023 v 16:56

                      Přiznám se, že ruskou propagandu nesleduji, předpokládám, že bude odporná stejně jako kterákoli jiná.
                      Z „azbukových“ propagačních materiálů si pamatuji jen plakát a píseň „…tvůj domov není jen dům či ulice, tvůj domov je Sovětský Svaz!“
                      Německé „Fau für Victoria!“ znám, četl jsem kdysi o tomto propagandistickém úletu celý článek.

                    3. Já jí taky nesleduji, ale vzorky jsou v tom odkazu, co jsem linkoval.

            2. Servisdok: „A ty tkané nášivky se Zetkem se normálně koupit taky nedají, nebo si to aspoň myslím, že nedají. Nikdo z případných prodejců nechce být ostřížován.“

              Tak jsem ti na to odpověděl. Oděvní součástky vojenskéhgo stylu se sucháčema na připevnění insignií se daj rovněž koupit zcela běžně, dnešní armády to používají ve velkým a dělají se i civilní pseudovojenský varianty. Je to celkem oblíbený, nemusí se nic našívat a insignie se dá v případě potřeby rychle sundat a zahodit.

              1. shane nežvaň blbě a ukaž mi český obchod, co prodává Zetka na sucháč, ano?

                Odvádět pozornost linkama na píčoviny, to umím taky.

                1. Nevykrucuj se jak malej. Napsals píčovinu, tak se v tom nešťourej. Prostě fakt není problém ani pro Čecha sehnat jakoukoliv rusáckou patriotiku. Nic, co se dá strčit do obálky není problém.

                  1. Kurva, ptal jsem se na český obchod s ruskou patriotikou.
                    Jseš schopen odpovědět, nebo budeš zase jen žvanit dokola, že to neni problém? Není? Tak kde máš ten český obchod, co něco takového nabízí?
                    Nechci si něco nechat posílat z Ruska. Psals, že je toho tady tři prdele, tak mi ukaž kvelb, kde ty tři prdele Zetek a Wagnerů mají.

                    1. Odkaz na Vágnera máš dolejc. Český shop. Maj jich tam 23 kusů. Kurva, psal jsem, že není problém to sehnat. Což není. Vole, je rok 2023, koupit něco z eshopu v rusku, ebayi nebo na aliexpresu je asi tak složitý jako nechat si to poslat z Benešova.
                      Tak nechápu, co se točíš na českým shopu. Ty snad kupuješ součástky jenom u nás a co není .cz tak neexistuje?
                      Sis prostě vysnil teorii, že ten vocas s těma nášivkama musí bejt provokatér, protože ty nášivky jsou nesehnatelný a teď se toho držíš jak hovno košile.
                      Prostě se smiř, že ty nášivky si s trochou minimální snahy může sehnat každej, kdo bude chtít.

                    2. Žvaníš jako obvykle.
                      Žádná česká firma/eshop si s prodejem nášivek Z nebude pálit prsty, protože stříž hodlá nošení toho symbolu „odměňovat“. Co by se asi stalo s firmou, kdyby sebrali kluka se zetkem na batohu a ten řekl, že to koupil za rohem v obchodě?
                      Proto jsem se ptal, jestli se to dá koupit někde v českém obchodě a ty furt meleš píčoviny.
                      Ukaž českej eshop, kde nabízejí nášivky se zetkem, žvanile.
                      Proto jsem se taky ptal, proč sebrali ty dva kluky, co ta zetka měli na batozích – ani tehdy ti to nedošlo, tak jsi blbej.
                      Zkus míň žvanit a víc myslet.

                    3. Kdybys cetl, co ti kdo pise a uplne to neignoroval, tak bys to davno vedel.
                      Boze, a tohle tu bude nekoho poucovat. Neskutecny

                    4. Lojzo…nemusíš každým svým příspěvkem potvrzovat, co všichni dávno víme.

                    5. No ty to evidetne nevis, jinak bys sem nepsal tyhle picoviny, kdyz ti to bylo receno, jak to je. Presto to ignorujes…Ale chapu, ty potrebujes, aby to neslo, a kdyz to jde, tak proste potrebujes, aby to neslo…

                    6. Mimochodem, bylo to to první, co mi vyhodil google na dotaz Nášivka Z.

                    7. http://www.nasivkynaprani.cz/p440/ostatni/svatojirska-stuha-georgijevska-stuzka/

                      Svatojiřská stuha. Český shop. Zase. ZĎÝLEJTE NEŠTO SMAŽOU!!!!

                    8. Používání zahraničních součástek tu zatím není trestný, žvanile.
                      Srovnáváš při tom žvanění koše s báněmi.

                    9. https://www.vojenskenasivky.cz/noname-pmc-wagner-group-patch-nasivka
                      Přijde ti 23 kusů na skladě málo a shop vojenskenasivky.cz málo českej?

                    10. A dokonce je i na sucháč.

                  2. uvědomuješ si ty debile, že sem nechodí ruská pošta, anžto kurvy zakázaly přistávání letadel a příjezd ruskejch vlaků? to je ta kdemohkradcia a svoboděnka, to nevíš ty hňupe? to by se totiž za toho hnusnýho, hnusnýho! sovětskýho totáče nemohlo stát, že nebude chodit mezinárodní pošta…

                    tak to zkus eště jednou, ty vobálko, a líp, ať nepůsobíš jak ta pýčta z roští!!

                    1. ale hovno, debile. Pošta z ruska i balíky sem normálně choděj a můžeš je tam i posílat, pošta je normálně nabírá.

                    2. ne debile, nic nechodí, jinak bych půl roku nevymejšlel, jak sem dostat vod dovavatela pár měřáků, napřed se všeco hrozně zdražilo, problémy s převodama, a teď mu na férovku na poště řekli, že zasílat niemóžno

                      snad voklikou přes nejaký třetí země, paprikášov vypadá celkem rozumně, akorát prej hromada průvodního papírování

                2. Tvl UTFG :-D :-D :-D
                  Jako chapu, ze jses starej a soucasnej svet modernich technologii jde mimo tebe…V pohode, moji rodice to trebas maj stejne.
                  Ale alespon to, ze neco neumis, nedavej naobdiv a nedelej z toho nejakou ctnost…vypada to spis trapne.
                  Mas spoustu firem, co v CR delaj nasivky na suchy zip i bez nej, na miru, cokoliv jim zadas, tak ti to vyrobej…a kdyz se clovek koukne nekam na aliexpres nebo neco takovyho, tak predpokladam, ze tam maj proste uplne cokoliv. Ale prvni, co mi to vyhodilo v CR, je trebas https://www.pams.eu/ , kde ti proste vyrobej, cokoliv chces….
                  Jako to fakt nevis, ze dneska si spoustu veci proste muzes nechat udelat klidne na miru?
                  Tvl

                  1. Nejjednodušší cesta je si to prostě nechat poslat z ruska. Pokud tam budeš mít nějaký známý, tak ti to dost možná pošlou i zadarmo.

                    1. trapnej debilní zkurvenče, přestaň lhát a zkus něco důvěryhodnějšího

                    2. :o)))) Řekl bych, že shame je příslušníkem sboru.

                    3. To říkám porád a nikdo mi to nechce věřit.

        3. https://reenactor.cz/175-nemecko-1934-1945
          tady máš nacistickejch insignií co hrdlo ráčí. A taky metály, tiskoviny a kdovíco ještě

  3. Takove veci SE strasne snadno zavadeji,ale horko tezko rusi. Ja myslim,ze petice od velke casti obyvatelstva a protesty by stim hnuly ne?

  4. Trend kdy média nadržují silovým složkám pozoruju taky, ale spiknutí za tím fakt nehledejme. Prostě většina populace tedy i novinářů jsou od mala vedení směrem, že policie pomáhá. Od fízlnávštěv už ve školkách až po stovky krimiseriálů co věčně běží v televizích. Jinak k mediálnímů pokrývání soudů. Novinář soudničkář neexistuje. Dnešní novinář musí pokrývat celou škálu oborů a pokud je na něco odborník, tak leda proto, že ho to baví v osobním životě. Na soudy nejčastěji chodí děcka co jsou v novinách na stáži při studiu. Pokud ten den nemá zaznít rozsudek a soud teprve začíná, většinou se v soudní síni zdrží jen do první přestávky, protože ještě musí stihnout jet do Zoo vyfotit nová medvíďata a rychle se vrátit do redakce dopsat článek o přeplněných popelnicích na místním sídlišti.

    1. já bych no nepřekombinovával. média zpravidla neprodávají informace, ale reklamu (čtenář není zákazník, ale je jen zboží, zákazníkem je inzerent). a tak se media obsahem (jak skladbou informací tak názorem redakce) snaží přitáhnout čtenáře bonitní z hlediska reklamy.

      1. většina webhovin přešla na nějakej prémyjovej vobsah, kterej je placenej, takže…

        1. a kolik procent návštěvníků stránek má předplaceno? odhady se různí, ale vždy mluví jen o jednotkách procent.

          1. Záleží na velikosti média. Ale pokud se bavíme o mediu, které má měsíční tržby cca do 5 milionů, tak je to 50 na 50. Čím větší médium, tím větší poměr příjmů z inzerce.

    2. jenze kurva novinar by prave mel bejt nad tim, neni beznej plebs.

  5. https://www.novinky.cz/clanek/krimi-chtel-mir-a-pak-napadl-u-muzea-ukrajince-v-aute-ted-ceka-na-trest-40426001

    Chcimírové v praxi. Paráda. Vobzvlášť ta hysterická píča je vážně kouzelná.

    1. To víš, někdy to pár let trvá, něž člověk dospěje ke schopnosti vidět věci komplexně a ne podle toho, jakou kost mu zrovna páníček předhodil k ohlodání.

    2. A propos, někdy ti může hysterie dodat i sebevědomí – když si jí popleteš s orgasmem.

    3. to shifty:

      Bych rád věděl jestli by takhle fandila, kdyby někdo třískal do jejího auta.

      Dobrá davová hysterie toto.

    4. Jsou to pěkné svině. Ten ubohý Ukrajinský mladík jistě spěchal na frontu, tak místo aby mu popřáli Bůh s Tebou, oni na něj takhle…

      1. Co na to říci…na auto se nesahá, to za prvý.
        Za druhý nepobírám, co si tím ten nařvaný jouda dokázal. To samý ty kundy v davu.

        1. Prej to byli provokatéři nastrčení. Dnes nemůžeš veřit ničemu… :D

          1. Tak vyloučit to nemůžu, každopřípadně pipiny mi přišly autentický….

          2. Ostatně dost napoví to, jestli jeho potrestání, o kterým se už „špitá“, bude medializováno. Že to byl zmrd ze Zbraslavi vyloučit nemůžu, spíš se mi to nezdá.

          3. V článku se meklí tohle:
            „…Jeden člověk je také podezřelý z trestného činu, protože měl na batohu ruský symbol Z a nášivku wagnerovců,…“

            To je ten, co si ho pozval jeden z žurnalistů, práce na objednávku. Chvíli měl tříbarevku čepičku, chvíli neměl. A vlásky měl ve stylu úplně jiným, než by sedělo k nášivkám a symbolům…

            :OD

            1. O tom se ale nebavíme, bavíme se o nařvaným pivním mozolu, co chtěl udělat boule na hauptně toho auta.
              O tom zetkáči platí to o té medializaci – pokud nebude, byla to volavka, pokud bude, bude. Co je mi do něj.
              Jenom si říkám, jestli ta debilita tajnejch už dostoupila vrcholu – jako provokatér mám přece hecovat, ne bejt vidět – proto se mi to nezdá.

              1. misaka:
                „…o nařvaným pivním mozolu, co chtěl udělat boule na hauptně toho auta…“
                – – –
                Netuším, kam patří. Blb je to v každým případě.
                A u „tajnejch“ jsou jak profíci, tak tupouni. Bylo to tak i u příslušníků VKR, třeba v 80. letech. Měl jsem bohužel možnost se tehdy přesvědčit.

                .

                1. Tomu u tebe celkem věřím, ani nevíš jak.
                  Nicméně zpátky k tématu: i takový bordel jako je Zbraslav by mohla těm svým tupounům přidělit na jednotlivé akce alespoň trochu funkční velitele akce. Když chci vyburcovat dav, tak nesmím být ten první, co něco provede.
                  Mohli by se učit u tvrdých hooligens, jak se z lidí dělá dobytek.

                  1. misaka:
                    1.
                    „…u tebe celkem věřím,…“

                    – ne, víš hovno, co bylo. Zažil jsem několik výslechů od VKR, kvůli průseru s výzbrojním materiálem. A byl jsem kurva rád, že ten inteligentnější stbák přišel na to, že jsem s případem nemohl mít co do činění.,

                    2.
                    U „sboru“ to funguje stejně, jak za starého režimu. Ať je to SKPV, URNA, pařáti nebo cokoli jinýho – na stejný nebo podobný funkci může být tu profík a tam vylízaný ožralý primitiv.

                    .

                    1. Ad 1) přesně to jsem si myslel, včetně toho, že s tebou byli spokojení a ty s nimi.
                      Ad 2) to je právě ten rozdíl mezi státem a privátem – u druhého můžou debilové fungovat pouze omezenou dobu.

                    2. misaka:
                      1.
                      Ne, víš hovno – skupina pitomců cosi spáchala s výzbrojním materiálem, došlo k vyšetřování a já byl nucem zažít výslechy VKR, ač jsem s případem neměl co do činění.
                      A tam jsem poznal, že můžeš mít u jakékoli složky na stejné funkci zcela rozdílné osoby – úplně tupého primitiva a třeba inteligentního vyšetřovatele. Je fuk, zda půjde o VKR, PČR, GIBS nebo cokoli jiného.
                      Ty máš ovšem jakési úsměvné představy o „spokojenosti“, protože jsi nikdy nezažil cokoli podobného.

                      2.
                      „…mezi státem a privátem – u druhého můžou debilové fungovat pouze omezenou dobu…“

                      Ne, opět bludná úvaha.
                      Je úplně fuk, jaký je podíl majetku a u koho. Opět to mám zažito z praxe, o ktzeré nemůžeš tušit, protože jsi nikdy nepracoval tam, kde se skutečně něco složitějšího fyzicky vytváří či kde běží nějaký důležitý a technicky složitý provoz.

                      a)
                      Soukromá firma („zdravá a česká“, slovy majitele) a uvnitř se sype do odpadu fungl nový materiál, který právě došel na stavbu zakázky – opakovaně, řadu let, stále a stále… po nástěnkách samé ISO…

                      b)
                      Poloprivatizovaná firma, plnou držku „vysokých přidaných hodnot“, v reálu diletantismus směřující k mnohamilionovým zbytečným ztrátám, protože na funkcích dřepí nekvalifikovaní primitivové…

                      Pokud někde dřepíš v kanclu a maluješ reklamy, tohle neznáš.

                      .

                    3. Jsi úsměvný. Pobavils.
                      Celý svět nefunguje jako tvoje velmi omezené zkušenosti. Ale bav dál, krikeťáčku.

                    4. Mimochodem, zamyslel ses někdy nad tím, proč nedřepíš na nějaké velmi vysoké židli, odkud bys mohl řídit úspěšnou firmu? S tvými schopnostmi, vědomostmi, zkušenostmi? Já bych to od tebe očekával, podle toho, co o sobě píšeš.
                      A nechoď na mne s nějakou skromností nebo tak.

                    5. misaka:
                      Nebudu tu psát názvy těch dvou uvedených firem. Znám jich ovšem víc.
                      Moje praxe se nepohybuje kolem nějakých marketingových ojebávek, honění školáků po hřišti nebo reklamních výtvorů, jako ta tvoje.

                      A ne, nejsem z těch, co se cpou za každou cenu do funkce. Nemám vlezdoprdelismus v oblibě, už jsem tak vyrostl.

                      Jestli chceš, tak ti tady ukážu jednu veelkou firmu, co marketingově myslela a dokázala tím zkurvit celkem slušný potenciál…

                      !

                    6. Pak se nechováš racionálně – víš, znáš, umíš, pamatuješ – zřejmě by si zvládnul daleko lépe to, co jiní, co kritizuješ, nezvládli či nezvládají.
                      Ono to bude ve skutečnosti asi trošku jinak, že.
                      Takových vohnoutů je….
                      Nemusíš mi ukazovat nic, už jenom to, že použiješ výraz „poloprivatizovaná“ firma, to je jako „skoropanna“.
                      Vyser se na to, tím už jsme si prošli.

                    7. misaka:
                      „…že použiješ výraz „poloprivatizovaná“ firma,…“
                      – – –
                      A co asi je firma, kde část zůstává v držení státu a část je soukromá?
                      Privatizovaná?
                      Státní?
                      Jaká…?

                      A ano, opravdu jsem kupříkladu několikrát upozornil, že hrozí ten a takový konkrétní problém a bylo to k ničemu, bo hore seděl dutolebec.
                      Když to buchlo, mohl jsem se culit s pocitem učinění zadosti, ač jsem z toho neměl nic nic ani já, ani kdokoli další.
                      Taková je praxe, to je reálný svět, víš…?

                      :OD

      2. Starost o zařazení mladíka na frontu je tvoje?

        1. Je. Jsi z toho nějaký přectilivělý nebo co? Jsme ve válce říkal Fiala a ta má nějaká pravidla. Nebo pudeš ty místo něj?

          1. Dost hádek tady vzniká právě proto, že někdo má tvrdí jak naprosto přesně ví, co by měl dělat nebo kde by měl být někdo druhý a jak by se měl bavit s někým třetím.
            Po tom je každýmu hovno. Což je přesně tolik, kolik víme o tom ukroši, co projížděl Václavák.

            1. Beru. Chápu, že přesně ted ilustruju ten typ lidí co jsou tam nasraný, ale upřímně, moc se jim nedivím, po tom co se tady u nás už chvíli děje. A tenhle mladík v té plečce je tam jak rudá na býka. Proto tu taky plácám o té provokaci… :-)

              1. Nejvíc podle mě ty slušnočechy totiž co to tárám, chcimíry nasral ten fakt, že ten ukrouš měl fakt pěkný a nadupaný fáro. Voni přijeli na demošku vlakem a teď tohle… Bohatství prostě holt některý lidi nevydejchávaj.

                Po skončení války očekávám, že se tenhle dav přeorientuje na boj proti boháčům. Dost možná se spolčí s fanatikama, co třeba drahejm SUV vypouštěj ventílky. Schválně, jestli jim pak taky budete fandit.

                1. Ironie je, že zmatláš tak skvělou věc, jako poloplný Václavák tím, že tam přijde debil, co zdupe auto s UK značkou.
                  Však veškerá pozitiva byla na jejich straně, nicméně, to nesmíš pracovat s bandou dementů, kór, když máš jednoho v čele (kdyby se na tu vlajku vysral, měl by výsledky – takhle je za gaunera pro půlku polykačů oficiální pravdy).
                  Jenže lidi nejsou, no….

                  1. misaka:

                    Jojo, Medvedi sluzba s.r.o.

                    Jak tenhle blb, tak Slavek Popelka (blb s megafonem).

                    O cele demosce na CT nerekli ani pul slova, ale falesnej „utok na Kapitol“ a tohle si media nenechala ujit. Cela akce komplet cela zdiskreditovana, ukol splnen.

                    Zato na demosce proti Sevcikovi s peti a pul lidma byli jenom z CT tri ruzni kameramani…

                    (Ostatne, jsem fakt zvedavej, jestli to Sevcik ustoji. Z toho, co jsem zatim videl, ten cizi pan prisel ke zmlaceni jak slepej k houslim a Sevcika jenom potrebovali dostat na fotku pro Zumpu24, ktera si hned zacala zit zvym zivotem.)

                  2. Chce to trochu soucítění. Jak s TV, co potřebuje do zpráv politicky odpovídající akci, tak s ní nebo složkami uplaceným bouchačem, co jinak nemá na pivo, ale i s UA mladíkem, co čekal, že bude mít jinde, než v nejzkorumpovanější a po Moldavsku nejubožejší zemi Evropy, trochu klidu. Komu normálnímu by se chtělo mydlit s bratrancem, když by se bez toho mohl mít u strejdy líp jak s nevlastním fotrem? A demonstrace přispívají vždy k nárůstu emocí a davové psychózy, takže dobře umístěná a načasovaná roznětka nakonec scénu pro požadovanou zprávu vygeneruje, stejně jako její obsah roznítí orgie pravdy a lásky ve zdejší diskusi.

                    1. Obsah té demonstrace, který právě měl smysl, šel úplně do prdele po těchto excesech.
                      Dokud tohle organizátoři nepochopí (že to nemůžou dělat jenom s white thrash), tak to bude pořád stejné.

                    2. misaka: Tomu, aby do tak velké akce druhá strana hodila vidle, nemají organizátoři šanci zabránit. Rozeznáš na první dobrou blba od provokatéra?

                    3. misaka: Uvědomuješ si, že demonstrace ti nemá přinášet potěšení jako sledování romantických filmů? Chápeš, že z velké části spontánní rozhodnutí obyčejných lidí jet někam demonstrovat není úplně slučitelné s propracovanou organizací, která ti přinese příjemný vizuální produkt? Se podívej do Francie.

                    4. 1*

                    5. dal jsem to teda Hupertovi, ale souhlas s oběma…

                2. Tak já jsem divný patron, bohatství a fára mne zas tak netankujou. Takže z tohodle pohledu jsou mi u prdele. Ale vůči tomu Ukrošovi to nebudu zastírat, že to tu hraju trochu s nima. Četl jsem totiž v diskusi jak se tam někdo rozohňoval co jsou chcimíři za svině, že řvou proč ten mladej není ve válce. Nikomu samo nepřeju tohle, co jsem psal o něm výše o frontě, ale když pak vidím jak to mediální hyeny rozmáznou a k tomu v diskusi udělají zmrdy ještě ze chcimíru, že je chtějí posílat do války, tak bych blil. Najednou to budou hrát na city a přitom jedou svoje – válka válka válka.

                  1. Mě taky ne, ale ať si každej má co chce a dělá co chce. Ten kluk nikomu nic neproved. Tímhle se ty negramoti jen střelili do vlastní nohy… ostatně třeba je to ta provokace, že? :)

                  2. to Memento mori:
                    Takže..hodnota auta, bohatství či důvod pobytu majitele poničeného auta je ti u prdele, ale když ses dočetl, jak české hnojomety lžou o demonstrujících, tak jsi na jejich straně? Tzn. jsi kvůli tomu na straně toho člověka, co tohle udělal?
                    Čtu to po tobě správně?

                    1. Nechápu vo co ti de misako. Však ten ukroš nebude nijak škodnej, to uražený zrcátko už má dopředu zaplacený ze sociálky.

                    2. Napiš mi adresu a SPZ, PrincJason, zítra ráno bych ti přišel urazit zrcátko – vo co de? Však to máš pojištěný, ne?
                      Nebo?

                    3. Ok, nejdřív mi ale musíš zajistit stejnou dávku od státu jako maj ukroši. Já jsem skromnej, bude mi stačit 4000 Kč na měsíc.

                    4. Jasoni, nechci rozebírat rozpočtovou zátěž těchto příspěvků, ostatně ani ty jí neznáš, protože nevíš, kolik z nich tady pracuje a odvádí daně.
                      Smysluplné by bylo se zaměřit na rozpočtovou zátěž neziskovek, které podporují nesmysly, jejichž důsledky hrozí tak desetinásobkem (minimálně) těchto nákladů v podobě legislativních úprav.
                      Krátkodobá pomoc uprchlíkům, navíc alespoň trochu vyvážená dańovým přínosem z toho, že tady někdo dělá práci, kterou Češi už dělat nechějí, mne tolik netrápí (tedy trápí, ale ne tak, jako tebe).
                      A jak vždycky říkám, jednou budeme s láskou vzpomínat na tu dobu, kdy jsme nadávali na Cikány. A ta doba nastane, až nové legislativní požadavky na výrobu, spotřebu, ekologii a přistěhovalectví z úplně jiných zemí než je Ukrajina, vejdou v platnost.

                    5. misaka16.3.2023 v 22:10

                      nene to rozhodně nečteš… :-)

                      Mne jen serou ty jejich rádoby morální veletoče, co se semlelo tady vůbec jistě nevíme. Jestli to byl fakt jen zavistivý magor, tak to rozhodně neschvaluju. Ale jak si sám říkal jisté to není, bylo tam těch skupin nějak moc.. :-)

                    6. Tak proč vytahuješ nějakou frontu? Nemá s tou událostí společnýho pranic.

              2. Nejsme vepři.
                Reakce toho majitele auta mi přišla pochopitelná, taky bych vylezl. Dovolil si dost, kretén před kapotou.
                Co mi nepřijde v poho je antikonfliktní tým…to je divná sebranka.
                Celkově bych to shrnul tak, že se tam sešla dobrá parta debilů z obou (možná tří) stran.

                1. No spíš je škoda, že to nebyl nějakej ukrainskej bouchač. A nebo, že nevytáh pepřák, teleskop, basebalku, nebo zde legendární tlustej svazek kabelů…

                  Na cizí auto se prostě nehrabe, i kdyby v něm seděla sebevětší arcipizda.

                  1. Tak zase jak ho chceš dostat ven spolehlivě… :D

                  2. To by dost pomohl chcimírům…šel by sedět. Jako agresor. Podle videa ale k tomu neměl daleko, spíš neměl nic po ruce.
                    Vždycky si vzpomenu na to video z Vinohrad, kdy tam vystartoval nějakej taxikář na chlápka, co dělá historický šerm. V okamžiku, kdy na něj tento vytáhl poctivý meč, priority oteplákovaného štajfla se změnily ze vteřiny na vteřinu…

                  3. to shifty:
                    Amen.
                    Na auto se nesahá.
                    Bližší podrobnosti viz Pulp Fiction.

                    1. přesně tak…

                    2. Tak v patnácti mi ta hláška možná přišla cool, ale u dospělých lidí mi to přijde poněkud dětinské. Nesahá se na žádný cizí majetek.

                    3. Párkrát jsem se o cizí dům třeba i opřel. A párkrát jsem si sednul i na cizí židli. To tvoje pravidlo nefunguje.

                    4. podotek: Proč diskutuješ o věcech, v kterých netušíš kontext?

                    5. Protože mě tahle adorace majetku sere. Rudiment devadesátek a předchozího hamtáctví.

    5. Lidi jsou pitomí. Pokud někdo nemá rád Ukrajince, tak by měl naopak válku podporovat, aby trvala co nejdéle a aby jich tak Rusové mohli co nejvíc pozabíjet.

      1. Dtto s Ruskem.

        1. to shifty:
          Je paradoxní, že v této populaci Čechů (Moraváků, Slezanů apod.), která byla dostatečně vzdělána o tom, jaké svinstvo byl Mnichov a co nám to udělalo (a že to bolševici tlačili edukací, jak mohli) se nachází tolik jedinců, která chce Mnichov po ruském způsobu (tj. dej mi území, co jsem obsadil, bo tam je moje menšina a já tě nechám – stejně tě obsadím do roka, ale to je jedno).
          A ještě lepší je, že si to ZASE zdůvodní touhou po míru.

          1. To je poměrně kreativní výklad aneb jak nacpat do diskuze jako argument zlé nácky a tehdejší západ.
            Podle tvojí logiky bylo Mnichovem i rozdělení Německa jako výsledek války.
            Na to, že to do tebe cpali horem dolem výsledek nic moc.
            Podstata míru z Mnichova měl být právě mír bez války.
            Když už je válka tak je mimózní mluvit o budoucím výsledku války jako o Mnichovu.

          2. Jenže tu máme už 30 let opačné propagandy (viz Pelíšky) o hodných letcích co bojovali za ťuťu ňuňu británii která nás prodala Hitlerovi, o hodných legionářích kteří se na transsibiřské magistrále chovali jako kárné jednotky SS a ukradli a zničili co mohli a tak není divu že z mnichovské zrady je najednou „mnichovská dohoda“ jejíž výročí za hrobového ticha ignorují všechny mainstreamové média.
            A tak po 30 letech z úst lidí co prošli socialistickou výchovou slyšíš už jen ty propagandistické bláboly co jim v televizi cpali 30 let do hlav.

            1. nebyla zas dvoijka plná dokundamentů, jak dycky?

              1. Ses zbláznil ? Myslíš že koukám na Hitler TV nebo poslouchám Goebbelsovu tlamu ČRO ?

                Ale na návštěvě u příbuzných jsem zahlédl v televizi jakýsi dokumend, kde jakýsi čech investigativně pátral v Rusku po gulazích. Asi si chtěl vysloužit nějaký americký grant, aby mohl investigovat komplexněji a měl tak na dalších 10 let vystaráno.
                Tyhle existence nejvíc děsí, že by někde měli doooravdy pracovat a vytvářet něco reálně prospěšného pro společnost.

                Ale něco mi říká, že takovým parazitům už v budoucnu pšenka nepokvete.

          3. misaka:
            „…chce Mnichov po ruském způsobu (tj. dej mi území, co jsem obsadil, bo tam je moje menšina …“
            – – –
            A tobě je do toho CO…?
            Ani jeden z těch států s ČR nesousedí, konflikt má charakter občanské války a byl vyprovokován zvenčí zabrnkáním na banderovskou notu.

            Kvůli primitivům tvého vzoru se zvyšuje státní dluh a zadělává na další problémy do budoucna.

            .

  6. Piotre Jaroševiči – když se ti tu nelíbí, tak už táhni do prdele nebo do Ruska, a vezmi sebou tu píču Majerovou.

    1. Tvoje máma je tak tlustá, že když se z ní po šuku dvakrát odvalíš, tak jsi stejně furt na ní.

      1. Někdy se tu i zasměju.

        1. Mne ted rozsekalo tohle prej – dnes tvíter – Fotka Pekarky v besedě na gymplu a k tomu koment:

          Feri, na gymnáziu, dycky jezdil Feri!

          „cpali mu kořist až pod nos a teď se tváří, že ho neznají…“

          https://1iq.cz/img/tgH6W/grkY6.png

          ten jeho pohled úplně cejtím – hláška taky z pulp fiction :D

          1. Ale kruci – ta zrzka je úplně jasná :D Třebas je to blbý úhel, tak jako bych tam viděl, kam se ten šmejd právě dívá :D

            1. příde mně že se dívá eště víc doprava za ňu, ale kdoví

              některý mají očividně rozum, třeba ta v prostředku, co než poslouchat dutou vopicu, radši štepuje ponožku nebo co tvl X-D

    1. yac trefit cokoliv, jakkoliv a patrně kdykoliv. :-)) fakerem

      1. Je to uniklý záznam nedávné demonstrace policejní práce ze školky. Zaručeně pravý.

  7. O zbraních typu JPX jsem si už před několika lety přečetl několik článků, a pokládal jsem je za dobrý nápad, jak se bránit neletální zbraní.

    Princip funkce je ten, že nábojka je v hlavni za tekutou dráždivou náplní, ústí hlavňové trubice zaslepeno plastovou, zátkou o přesně definované odolnosti.

    Zbraně jsou jednorázové dvouranné, dvouranné s vyměnitelným svazkem dvou hlavňových trubic, nejnověji i provedení čtyřranné, s výměnným čtyřsvazkem.

    Zbraň může být vybavena i laserovým zaměřováním.

    U nás lze koupit i bez ZP.

    Problém je v nutnosti dodržet opravdu tu minimální vzdálenost alespoň těch 1,5 m aby nedošlo k poranění útočníka, při zásahu obličeje poškození očí…

    To je pro rozvášněné účastníky konfliktu nepřekonatelný problém, skutečně mohlo na 30 cm dojít k protržení tepny.

    Je třeba mít na paměti, že policejní roboti, používaní k odpálení výbušnin nebo i k likvidaci podezřelých předmětů také používají, samozřejmě na téměř kontaktní vzdálenost, obyčejnou vodu vypálenou nábojkou z hlavňové trubice.

    Takže JPX ano, ale opravdu na bezpečnou vzdálenost, spíše tak 3 – 4 m, jinak si koledujete o průser…

    Asi je to lepší, než po někom střílet z ostré zbraně, nedej bože třeba perkusní ( při zásahu velkou a těžkou relativně pomalou střelou hrozí devastující zranění…).

    V našem právním systému je lepší držet pár facek, než hnít léta v kriminále.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017