To trápení už brzy skončí, pane Fialo. - zpět na článek

Počet komentářů: 926

  1. Davejme veci na nejmensiho spolecneho jmenovatele, jak rikame my matematici. A ten nam ukaze zaklad problemu, ktery se musi zmenit aby doslo k nejake naprave. A u CEZ jsou dva : 1. Levnou elektrinou dotujeme nemeckou ekonomiku a umoznujeme jim zelene sileni. 2. Cast akcii CEZ patri americkym penzijnim fondum. Je k tomu treba neco dodavat ? A vlastne i za treti : V ramci EU musime zadarmo prepravovat pres nasi soustavu proud pro tretinu Nemecka. Pokud zacneme moc zlobit a nebudeme mit za sebou mocenskou oporu – tak muzeme byt nakonec i humanitarne vybombardovani.

    1. 1. dotování levnou elektřinou by bylo, kdyby ČEZ prodával Němcům za levno. Je tomu tak? Zatím se všude píše, že rozdíl v ceně české a německé elektřiny jde do kapes ČEZu.

      2. kdyby část akcií ČEZu patřila ruským, čínským, katarským nebo třeba kajmanským fondům, bylo by to v pořádku? Nebo proč tedy konkrétně tyto jsou problém?

      3. jaký konkrétně je rozdíl mezi zlou mezinárodní rozvodnou soustavou dneška, a hodnou mezinárodní rozvodnou soustavou Mír z 60. let?

      1. mrdko ty di taky už do prdele… eksperte

        1. Kloakane, co tam má pan Mrcasik špatně????

      2. kdyby měl mrdka v prdeli ryby nemusely by být akcie ČEZu

        1. Kloakan má místo mozku z kloaky smyčku.

      3. Jses obycejny buzerant a prudic, Mrcasiku. Treba Ludvik Soucek mel jako zivotni styl „hec“ lidi, bavil se tim, ale netajil se s tim. Rikal primo : „Mate nejaky nazor ? Mate ? Tak ja mam opacny.“ :) Nedelal z toho (ze sebe) experta na objektivni pravdu, na rozdil od tebe. Ale k veci : 1. Co parita kupni sily ? Nemame nahodou tretinove platy a petinove duchody (pri min. 70 % produktivity prace ve srovnani s nima) v porovnani s Nemeckem ? To znamena ze pri stavajici cene je tamni spotrebitel ve zcela jine situaci nez nas, at uz korporatni nebo soukromny. 2. To delas naschval nebo jses fakt kokot ? Americky majetek je pro Fialiny a spol. proste posvatna krava, sahnout na nej, je jako pro Inda zrat hovezi. Takze toto vlastnictvi je pro ne politickym blokem asi tak, jako je pro tebe (tedy doufejme…) treba to, ze tva hezka spolubydlici je tva segra a tedy ji nesoustas…3. To se jako ptas zda bylo lepsi ze jsme byli ve vazalskem postaveni tehda a kdyz jsme i dnes, tim se to nak kompenzuje, omlouva co se nam deje ted neco co ??

        1. Invektivy, vulgarity, výmysly, strawmany – nějak neumíš obhájit svá tvrzení bez výpadů ad hominem? Alealeale. Někdo si uvědomuje kvalitku svých argumentů a vadí mu, že by si je měl obhájit namísto očekávaného nekritického přitakávačství?

          1. „Dotace“ znamená někomu něco financovat, sponzorovat, přidělovat, subvencovat. Subvencuje ČEZ ze své pokladny Němcům elektřinu, aby ji měli levnější, nebo prodává nejdražší nabídce na trhu a shrábne veškerý zisk naopak do své pokladny? Kupní síla s tím absolutně nemá co dělat, otázka je jednoduchá a týká se toku peněz – kdo bere a vydělává z čí pokladny.

          2. empiricky kdy přesně projevila vláda vyšší ochotu šáhnout na ne-americký „spojenecký“ majetek, než na americký? Britským rakouským, německým slovenským, polským apod. investorům vláda znárodňuje jejich majetek jako na běžícím páse?

          Máte sebemenší ponětí, co ODS provedla s vytěsňováním drobných akcionářů cca. 20 let zpět a jaké arbitráže to způsobilo?

          3. komu přesně jsme byli vazalem, když jsme propojili naši el. soustavu s Polskem, Maďarskem a NDR?
          Tvrdíte, že elektrická soustava Mír, posléze „vyšehradská“ a dnes UCPTE jsou pro nás nevýhodné a účastníme se jich z ryzího masochismu a „vazalství“?

          1. meleš hovna z hladu… zavádějící polopravdy… namíchaný útržky nesouvisejících dat z encyklopedie bez kontextu… jako opice tahající žetony z osudí

            1. prosím o odkaz na ten chlast, co máš v sobě, ať si ho můžu objednat také. Až mě bude čekat diskuse s typem ModrýKlokan, budu se muset naladit.

              1. nove kostatko

                jaká diskuse, žádná dosud neproběhla… Mrdka s nikým nediskuje, jen předstírá, manipuluje a tlačí svou zavádějící propagandu

                1. Ty nejsi schopnej pochopit ani dvě rozvitý věty. Přečti si to ještě jednou

                  1. nove kostatko

                    přečetl jsem si to ještě jednou… ty si nic číst nemusíš… než ti něco dojde budeš v důchodu, jelito

                    1. Kundo z ryby diskutuj slušně.

          2. Rukou společnou a nerozdílnou kradou, pro sebe a „ideál, namátkou zbídačování podvodem gryndýl atd. a „privela západních ho.not do pryč „komusi jaksi & obchodní tajemství. Sice mi jdou poučky trhu a další cintáty mimo rozsah ale ať si sliní, když je neplatíme nebo jo? :-)) S péčí dobrého hospodáře. A někteří i dokonce nejsou spokojení že jim to nemůžou zatrhnout, lotři. Zbídačování, nebo se snad mýlím a v čem. Proč? To by nebyla ta správná sociopatizace škodiči a dávají vám to cílově bez zdlouhavých telpání diktátem a ne v pominuté formanty roky s roky a léty létoucími školastikami inkluzek devianty ve zběsilé pádivé workoholiky poškozování sebe, prací druhými pod knutou posedlých do okolí a čehokoliv. No nevím jestli je to škola hrou ale určitě jsou tací pro které je to zábavné až k popukání i skončení. Co, chechtáci. Pravou rukou do levé kapsy kejklíři, nazdar bazar.

          3. Predstava ze CEZ bude prodavat energii levne je iluzorni. Pokud by elektrinu nabidl levne, tak to koupi traderi a preprodaji a vydelaji na tom oni. Nejaka predstava ze CR se odstrihne od zbytku sveta je phantasmagorie.

            Jinak to ze cesi jsou votroci ktery platej blahobyt zapadu je tak nejak smutna realita. Because of purchasing power parity. Ale neznamena to uplne ze lidi jinde na svete jsou na tom lip. Sdiraj je z kuze uplne stejne.

            1. To není úplně pravda. ČEZ samozřejmě může prodávat (a taky prodává, viz aktuální ceny elektřiny pro zákazníky CEZu bez fixu, které jsou hodně vzdáleny cenám na burze)levněji v rámci bilaterálních smluv. Otázka je, jestli je to legální a tím myslím pro nové podmínky ve smlouvách. nevím, nevidím do toho.

              1. Priznam se ze nektere veci do detailu nevim. Nicmene predpokladam ze CEZ jako vyrobce prodava wholesale a ze nemuze prodavat na retail market respektive muze skrze nejakou subsidiary ale ta musi nakupovat na wholesale market v konkurenci.

                1. Já do toho taky moc nevidím, ale co jsem viděl nějakou zprávu z ČEZu, tak většinu energie co vyrobí, prodává právě přes ty dvoustranné smlouvy. Na burze jenom malou část. Podle mě ČEZ (jako výrobce) a ČEZ jako prodejce musí mít takovou smlouvu, jinak by nemohly být takové ceny. Samo si přeju (už mi skončil fix a platím cenu pro kontrakt na dobu neurčitou) , aby to mělo platnost ideálně nafurt :-)

            2. No proslýchá se zpráva, že CEZ prodal většinu elektřiny už dříve na nějakou společnost na kypru (kdo ji vlastní nikdo neví), která ji dále prodává na burzu. Tzn., že CEZ ice nějaké slušné zisky má, ale většinu zisku asi shrábne někdo jiný…. je to bez záruky, zdroj JPP (jedna paní povídala)

              1. Jestli to tak je, tak si te´d šéfové ČEZu rvou vlasy :-)

                1. nove.kostatko: nebo bouchají šampaňské, protože jim ta kyperská společnost patří.

                  1. taky možnost

                  2. no zhruba tak se to ke mne dostalo, že tam jsou zainteresovaní nejenom z CEZ ale i ruzni politici, a další svoloč…

        2. ježíšmarjá, jdi s těma kecama na novinky, tam zapadneš mezi svoje

      4. mrdkův bod 1…. když to nevíš proč se tady manipulativně ptáš?… si to někde zjisti…

        – z logiky věci v Lipsku nakoupí nějakej obchodník, třeba distributor v česku a prodá nám to za třicetinásobek výrobní ceny… za kolik to prodal v Lipsku ČEZ zatím není zveřejňovaný… ani za kolik to ten další obchodník v mafiánském řetězci v Lipsku koupí

        – celý schéma energetickýho trhu má na svědomí Evropský politbyro… jde o skrytý korupční mechanismus obrovskýho rozsahu

        – a ta věc v Lipsku není burza… na kapitálové burze se volně střetávají nabídky koupě a prodeje, obchody se realizují za aktivitami obchodníků vzniklou aktuálně nejnižší dostupnou cenovou nabídku

        – v Lipsku funguje šílený povinný regulační scénář, kdy se cena vytváří opačným způsobem… z ceny závěrné elektrárny – tj. nejdražší plynové špičkové se povinně určuje prodejní cena jednotně všem produkčním elektrárnám

        – cíl může být jen záměrné zvýšení ceny a omezení poptávané elektřiny, utlumení průmyslu a zároveň vyšší zisky spekulantů… oficiální zdůvodnění je samozřejmě záchrana klimatu

        – to slovo burza je záměrně zavádějící pro oblbnutí lidí

        – takže mrdko strč si svoje debilní otázky do řiti… hňupe

        1. jak to víš, jak to na energoburzách funguje? Dej odkaz na metodiku nebo dokumenty (nechci odkaz na články na idnes, novinek nebo podboných sraček, ale fakta) A jak odůvodníš, že na dalších energetických burzách (Praha, Budapešť) jsou ceny ještě vyšší? Papouškuješ bláboly.

        2. Burza dává dohromady prodávajícího a obchodníka, kteří uzavřou obchod. ČEZ prodává své přebytky za burzovní ceny, jsou veřejně známé. Nesouvisí to s výrobními cenami.
          To v Lipsku ( a v Praze) je burza. Přesně jak jste popsal. Střetávají se nabídky a poptávky.
          Mechanismus závěrné elektrárny je nepříjemný, ale jde o normální tvorbu ceny. Představte si na vsi dva pekaře. Jeden peče levněji, druhý dráž. Ten první zvýší cenu a byl by blbý, kdyby to neudělal. Prodá vše. Ten dražší prodá jen to, co ten levnější nepokryje. Přesně takhle (velmi zjednodušeně) funguje i energetická burza.

          Vaše urážky nejsou na místě.

          1. aha, přebytky, jo, a kam teda dou ty nepřebytky? průmysl ani ovčani očividně nedostávají za rozumný ceny, ti mají cenovky jako 10-12 vočí za kWh, kam to jenom mizí…

            víš kdo mi ty hovne nabízí eletriku na rok za 5, když vostatní dávají za dvanást a za chvílu za 20? Gazprom vole

          2. Přebytky, jo? :-D

            1. Ano, to co zbyde z kapacity poté, co vypořádá bilaterální smlouvy. Další dotaz?

              1. nove kostatko

                já bych měl dotaz… blbej ses už narodil, nebo jsi měl nějakou nehodu?

              2. prosím o odkaz na ten chlast, co máš v sobě, ať si ho můžu objednat také. Až mě bude čekat diskuse s typem nove.kostatko, budu se muset naladit.

          3. to jenyk

            – s tebou se dá diskutovat, super

            – nikde jsem nepsal, že mechanismus souvisí s výrobními cenami, já vím že nesouvisí, je to evidentní, nenapadlo mě, že musím psát takovou samozřejmost… jen jsem POROVNÁVAL výši prodejních cen s výrobními cenami, to je velkej rozdíl

            – v Lipsku není burza… EU jen používá matoucí termín… v Lipsku je něco jako regulační energetická agentura pro vynucení povinného mechanismu obchodu s energiemi dle šílených ideologických direktiv EU pro zavedení destrukčních mechanismů Green Deal, Průmysl 4, Velký Reset – programy EU

      5. Zkusim tu 2. Třeba se autor domnívá, že by naše vláda mohla jít na ruku US zájmům, zatímco v těch jiných případech by si to neměl důvod myslet, obzvlášť u těch vašich čínských a ruských příkladů. Co vy na to?

      6. Tady ještě zkrácený příběh plynu:

        – Monopolním dodavatelem plynu do Česka za spotové ceny je UNIPER. Většinovým vlastníkem firmy UNIPER (75%) je finská firma FORTUM. Jen v roce 2021 (v tom roce začalo zdražování plynu) vyplatila firma UNIPER přes 600 milionů EUR (15 miliard CZK) zisku svému majiteli finské firmě FORTUM! A finská firma FORTUM zase vyplatila svůj zisk svému majiteli – a tím je FINSKO! FORTUM je totiž finská státní firma, a UNIPER je její nejdůležitější majetek!

        – Miliardy z plynu pro Čechy v minulých letech končily v Německém státním rozpočtu (daň 30,5% ze zisku UNIPER,), a ve Finském státním rozpočtu (majitel FORTUM). Fortum v minulých letech financovala výstavbu ruského plynovodu Nord Stream 2! Skupovala a zavírala v Evropě uhelné elektrárny. Požadovala po Bruselu zpřísnění emisních norem a zvýšení obchodů s povolenkami ETS.

        – Jedním z podílníků firmy FORTUM je Finský státní penzijní fond! Ve Finsku je průměrný důchod 1784 EUR, v Česku jen 600 EUR. Součástí výplaty finského důchodu je tzv. podíl z fondu Kela. Ten letos představuje 129 EUR měsíčně, a je vyplácen ze zisků Finského státního důchodového fondu KELA. A fond KELA je dalším vlastníkem firmy FORTUM!

        – Do Česka tedy dodávají plyn dvě státní firmy – Finská a Maďarská! Českou státní firmu Transgas, která vlastnila veškerou plynárenskou infrastrukturu, prodal Germánům už Miloš Zeman. Ti ji se ziskem prodali Maďarské státní firmě MVM. Češi mají drahý plyn, protože nemají vlastní státní firmu na jeho výhradní distribuci občanům a firmám

        1. „Do Česka tedy dodávají plyn dvě státní firmy.“

          Za prve je potreba rozlisit mezi prenosovou soustavou (transmission system) a distribucnimi soustavami (distribution systems). Transmission system je paterni sit ktera slouzi k prenosu plynu do CR a pro transit a distribution systems slouzi k dodavce plynu spotrebitelum. Jsou oddelene.

          V minulosti vsechno patrilo firme Transgas, tu prodali RWE. Pak transmission system sel do firmy NET4GAS kterou momentalne vlastni konsorcium myslim Allianz a nejaky dalsi mrdky, ted si nevzpomenu. Prvni vec kterou udelali kdyz to koupili ze vybrakovali capital, asi 30 billionu, a nahradili to dluhem .. :-D … Distribution systems vlastni MVM coz jsou madari. V jiznich cechach je E.ON. RWE vlastni RWE Gas storage – to jsou zasobniky plynu. Celou dobu je rec o infrastrukure.

          Obchodniku je jak nasrano. Ty pouzivaj infrastrukturu k dodavce plynu. Na zaklade unbundling kterej probehl nekdy pred 15 lety mozna vic co si pamatuju, nemuze ta sama entita vlastnit infrastrukturu a prodavat komoditu. To je monopol.

        2. Když je FORTUM státní firma, jak to, že si můžu koupit její akcie? A když se jí tak úžasně daří, proč za poslední půlrok spadla cena akcií na čtvrtinu?

          1. Skoro bych rekl,ze Cena akcii neni smerodatna a treba si firma umele neco snizuje aby neolatila Dane atd chce to financial statement aby SE videlo co a jak semenilo cash flow a ten treti

            1. Vážně? U veřejně obchodovatelných akcií? A cena akcií má s výší daní společného přesně co )a mám na mysli něco ekonomicky smysluplného). Já reagoval na osla Klokana, kterej tvrdí že FORTUM je státní firma a navíc shrabuje obrovský zisky od UNIPERu. Realita bude asi jinde.

              1. nove kostatko

                tupej lojza nadává do oslů… osel je na rozdíl od tebe milé a užitečné zvířátko, hnuse

                1. No dobře, když ti to udělá radost – jsi milé a užitečné zvířátko. Už má dušička klid?

                  1. to nove kostatko

                    nenech se tak rychle odbýt… bojuj dál

          2. nove kostatko

            „…Když je FORTUM státní firma, jak to, že si můžu koupit její akcie?…“ (cit. nove kostatko)

            – nebude to náhodou tím, že je ta státní firma kotovaná na nějaké kapitálové burze jako akciová společnost?

            – ty seš ještě větší dement, než jsem si myslel… fakt překonáváš všechny dosud dosažené mety… gratuluju šampiňóne

            1. No tak sorry. Termín státní firma neznám, tak jsem si to přeložil jako státní podnik. A ten je 100% vlastněn státem. tak se nejdřív nauč obchodní termíny, ať tě zbytečně nefackuju.

              1. nove.kostatko: nemusí být. Stačí, když státu patří majorita a o ten zbytek se na burze porvou jiní. Tedy vlastníků může být kolik chce, ale pokud stát drží většinu, pak je to „státní firma“, protože si tam dosazuje vedení dle politického zadání a dle toho také koná.

                1. Takže když já budu mít podíl 70% v nějaké firmě a 30% někdo jiný, tak je to moje firma? To by asi ti ostatní úplně nesouhlasili

                  1. Ano, je vaše ze 70 %.

                    1. takže není moje

                  2. nove.kostatko: nesouhlasit můžou, na valné hromadě jim ukážete, že to je to jediné, co můžou.

                    Jasně, že není jen Vaše. Ale z pohledu řízení jako kdyby byla.

                    1. Z pohledu řízení dejme tomu jako kdyby byla, z pohledu vlastnictví ani náhodou

              2. Domnívám se, že „firma“ je obchodní jméno čili název podniku…
                Ostatně v italštině „firma“ znamená podpis…

                1. není, je to jiný výraz pro podnik. Proto jsem to Klokanovi rozporoval.

                  1. Není. Firma je nehmotný statek, podnik hmotný.

              3. to nove kostatko

                na termity bacha :-))… a začínáme se bavit o nepodstatných hloupostech, otočme list

          3. ČEZ ?

          4. Dlouhodobá ekonomická pozice nemusí nutně souviset s krátkodobým vývojem ceny akcií. Skočte se zeptat za Muskem.

            1. to je sice pravda, nicméně bývá pravidlem, že vysoké zisky a navíc očekávané další, zvyšují cenu akcií (i krátkodobě). to je prostě fakt

      7. 3)
        To, že něco bylo za komunismu neznamená, že to máme mít v EU znova – i když chápu, že levice jako levice.
         
        Pokud jde o „burzu“, jde o to, zda se elektřina obchoduje včetně ceny za přepravu. Ono koupit levnou elektřinu z Temelína s tím, že se „nějak“ do Německa dostane je trochu něco jiného než jí kupovat s tím, že následně budu muset zaplatit přepravu – sehnat kapacitu na přepravu např. vydražením na jiné burze a doufat, že nějaká kapacita vůbec bude.
         
        Tahle EU energetická burza mi přijde jako kupovat levně zeleninu v JAR s tím, že mi jí sem státní instituce už „nějak“ dopraví. To nemá se skutečným trhem nic společného. Je to prostě jen další ukázka selhání státní (v tomto případě mezistátní) regulace.

        1. Zase ale musíš uznat (když se podíváš na ceny energií cca 15 let zpětně), že díky burze byly ceny energií hodně dole. Holt teď se sešlo hodně faktorů dohromady a tohle je výsledek. Dokonale to ilustruje ten rozhovor se šéfem firmy JUTA (mimochodem poslanec za ANO). Mělo fixní ceny, potom byly výhodné spotové, tak nakupovali za ně. Teď jsou díky spotovým cenám v hajzlu a brečej, jak jsou spotový ceny špatně.

          1. Spravne. Vsichni nadavaj na EU, ale unbundling byla EU initiative a vytvorila jakz takz nejakej trh na inherentne monopolnim trhu.

            Asi by nebylo na skodu kdyby to samy udelali s mobilnima sluzbama – jedna infrastruktura na ktery soutezi poskytovatele.

            1. Já myslím že pro mobilní služby ne. Narozdíl od energií, tam by trh fungoval lépe. Ale zase je to o tom, co si zákazníci nechají líbit. Vem si, že v ČR je tuším 125 operátorů (velká trojka + virtuály), ale ta velká trojka pokrývá 95% zákatníků (čísla nevím přesně, ale plusminus to tak je). Prostě lidi změnu nechtějí. Kolikrát slyším ve svém okolí, že v nějakém supermarketu už ho 3x nasrali, ale on tam stejně půjde počtvrý znova. To je těžký.

              1. virtuáli zase tak sqělý podmínky nemají, fakt ne, hlavně moc nemají kam jít dolu proti ceníku

                tři primární voperátoři sou schopní jít o kus níž, třeba když tam toho přesuneš víc najednou, navíc poskytujou všecko – řada těch přeprodavačů mobilné sétě už ti současně ale nepřeprodá kabel vod cetina, kapíš?

                1. Souhlasím, nicméně z nějakého srovnání vyplynulo, že se obecně u virtuálů dala najít lepší nabídka než u velké trojky. Když se tam dost zákošů přesune, musí na to reagovat. je to jako u bank. Taky jsou výhodnější nabídky menších bank, ale většina lidí je u těch velkých. Konzervy, no. Ale jsem mezi nima, taky lenost :-)

                  1. netušim, řečí spousta, ale u toho vyrtujála co su se to pohlo jenom zlehka za ty roky, navíc z těch tarifů udělali nějaký že jako VIP pro vnitřní užití (zaměstnance, študenty – unicorn), takže nový nejde přesunout, a jejich koncákový sou výsměch

                    v zásadě je ta nabídka už pět let stejná, esli někde dali pár giga navíc (to je mi stejně na pyču když ty zmrdský hovada kurva vypnou HSPA+, takže su zabetonovanej na EDGE) a sundali 50 korun v ceně tvl

              2. To proto,ze alternative je moc prace navic pro daneho jedinec Nebo draha

          2. To, že dojčlandský svině hodlají letos násilím vypnout zbývající jaderný elekrárný a spolu s uhelnejma za posledních pět let zavřeli instalovanej výkon VYSOKÝ DESÍTKY GW, což je produkce celýho tohdle prdelstánu, má vole co přesně společnýho s „trhem“? Není mi známo, že dojčlandští vlastníci těch elekráren je zavřeli jen tak ze svýho rozmaru, vole!!

            1. No Ted uzjo protoze Ty elektrarny defakto expirujou nepocita SE ani v nouzi s pripadnym znovuzapojenim z procesnich duvodu. Nekdo z oboru energoprocesses in powerplants by to priblizil,ale vvpodstate SE dlouhosobe planovalo ze se zavrou tzn.narychlo je otevrit nepujde…

              1. Ne, řada těch reaktorů je v bezproblémovým stavu a klidně dalších 10-20 let mohla fungovat. Todle je naprosto neuvěřitelný, zavřou jaderky, zavírají uhelný, ale když hrozí ziminka, tak se vokamžitě zase začne pálit uhlí, doly dostanou povolení k prolomení limitů a vytěžení dalších desítek milionů tun uhlí, a eště budou z celýho světa tahat starý šroty a pálit v nich naftu!! https://www.euractiv.com/section/energy/news/berlin-eyes-oil-fired-powerships-to-secure-electricity-for-the-winter/ akorát nevim kde i tu naftu vemou, dyž zavírají násilím i ropovody z RF

            2. Ty jsi fakt natvrdlej. jasně, že tohle je jeden ze střípků mozaiky současnýho stavu. Ale nebavíme se o trhu, ale burze. Znáš to o voze a koze?

      8. a todle je co, ty sračko?

        Evropě! Plán je pro Čechy i Slováky doslova likvidační. Podle plánu Brusel uvalí zvláštní daně na firmy, které produkují levnou elektřinu – typicky Česko a Slovensko – a jak potvrdili diplomaté – hrozí, že si tuto zvláštní daň Brusel přivlastní! Tedy podle plánu Uršuly a Bruselu, nebude vyhlášen žádný strop na cenu elektřiny pro obyčejné lidi, ale budou mimořádně zdaněny ty firmy, které vyrábějí elektřinu levně, a peníze, které jim Brusel sebere, se rozdají těm firmám, které vyrábějí elektřinu draze. Příklad – ČEZ protože vyrábí elektřinu levně bude podle plánu elektřinu nadále draze prodávat na lipské burze, ale zisk mu zabere Brusel, a přidělí tyto miliardy vydřené z Čechů jako dotaci těm německým elektrárnám, které vyrábějí draze. Češi tedy mají nejen platit vysoké ceny elektřiny, ale ještě má být českým firmám zabaven zisk, a rozdán západoevropským firmám! Brusel se definitivně zbláznil! Když Uršule její plán projde, v Česku se bude konat historicky III. Pražská defenestrace!

        Uršula plán vyhlásila překvapivě narychlo a před páteční poradou EU, kterou svolal Petr Fiala do Prahy! Bruselští diplomaté sdělili, že důvodem rychlosti s jakou Uršula plán vyhlásila je rostoucí podpora společného konkurenčního plánu Itálie a Polska!

        Strop na maximální cenu plynu z USA! Tato troufalá myšlenka je podstatou polsko-italského plánu. Podle něj se maximální cena, za kterou bude moci Rusko dodávat plyn do Evropy bude týkat úplně všeho plynu, který se dodává do Evropy! Tedy jak arabského, afrického, tak amerického!

        Uršula, vyhlásila včera okamžité zavedení maximálních cen na ruský plyn, právě proto, že se v Bruselu bojí, že by se zavedl strop na všechen plyn. A kdyby se vyhlásil – Bidenova vláda by prohrála volby ještě víc, než je prohraje.

        Uršulin plán zatím vyvolal jedinou děsivou reakci – Putin oznámil, že Evropě přestane dodávat plyn! Česko i Slovensko tak byly Bruselem opět podvedeny. Nejen, že se nám Brusel chystá zdanit naši levnou elektřinu, ale ještě nás odříznul od hlavního dodavatele plynu. Obdobná je situace s dodávkami ruské ropy! Česko a Slovensko zkrachují, díky šílencům z Bruselu, a neschopnosti našich vlád se těmto šílencům postavit!

        Proti plánu Uršuly vyhlásit maximální ceny na ruský plyn se postavili podle bruselských diplomatů pouze tyto země Německo, Maďarsko a Slovensko! Tleskám Slovensku za snahu, a ptám se, co zase dělal Fiala a česká vláda?! Síkela se chlubil, že se Česko proti zastropování Ruského plynu postaví, a je tak zajímavé, že v Bruselu o tom včera nic nevěděli. Za to ale v Bruselu včera Česko pochválili, že díky českému předsednictví došlo k dohodě o “zlepšení imigrace do EU”, a o zavedení mechanismu solidárního sdílení zátěže z nelegální imigrace! Jak vidíte česká vláda se v Bruselu raději stará, aby bylo více imigrace, a ne více levné elektřiny a plynu pro lidi!

        1. behemot 1+

        2. Drahý vulgární debile (abych tě oslovil řečí tvého kmene),

          Zaprvé předřečník hovořil o stávajícím stavu k 7.9.2022, nikoli o hypotetických budoucích daních EU, které ještě nejsou ani na papíře;
          Zadruhé předřečník hovořil o „dotování Německa LEVNOU elektřinou“, ovšem Němci od nás žádnou levnou elektřinu nekupovali – kupovali stejně drahou či dražší, než my v ČR, a vydělával na tom jedině ČEZ potažmo údajný kyperský prostředník;

          A konečně – tvůj MichalAPetr byli už načapáni u tolika blbých lží a totálně shořelých věšteb, že by měli chodit kanálama. Můžeš si připsat další.

          Tvoji Michal a Petr:
          „Síkela se chlubil, že se Česko proti zastropování Ruského plynu postaví, a je tak zajímavé, že v Bruselu o tom včera nic nevěděli.“
          Realita:
          Zastropování cen ruského plynu padlo. Česká republika i Maďarsko byly proti

          1. já vim, že seš autistickej vůl, nicméně ty trapný lži si můžeš stejně vodpustit

            eletrika byla DÁVNO prodaná v opcích, za pakatel, překupníkům, samozřejmě, jednou (výrobní) divizí

            šmelináři to pak za řádový násobky prodávají teď, druhé (distribuční) divizi zpátky

            víš úplný hovno vo takovejch základech, ale chytrej seš furt až za roh

            1. A co to má společného s „dotováním“ Německa, Behe? Němcům to snad prodávají bez šmeliny za původní ceny? Nebo snad ti šmelináři odvádí solidární poplatek na slevy na energie Němcům?

              Ichtylsky kecáš o naprosto nesouvisejících tématech, když neumíš obhájit původní tvrzení, a ještě se tváříš, že mi tím cokoli slavně vyvracíš :D

              1. pýčo dojčlandi taky mají asi 2-6× vyšší průměrnou životní úroveň, esli sis ráčil nevšimnout, takže vole je poněkud sviňský chtít za to tady víc – což je naprosto prokazatelný z novejch vyúčtování, že snad VŠECHNY OSTATNÍ evropský země to teď mají levnější než tady, kde máme současně jednu z NEJNIŽŠÍCH VÝROBNÍCH CEN vůbec

                na takovej společnej trh, kde sem přelejou akorát tu drahotu, se ti soudní lidi můžou akorát vysrat

                ČEZ samozřejmě nějaký zvýšení zisky má, ale rozhodně jim nezůstává za nehtama 5× tolik, to končí úplně jinde, a to eště uhnija plánuje tendle zisk zdanit a odvést na západ, protože tam sou úplní chudáci, že si z těch svejch platů nemůžou i absolutně levnější eletriku dovolit, zatímco tady co lidem chodí 5-6× vyšší zálohy za energie, tak to utáhnou úplně v klidu

              2. Zkuste se pánové hádat o tom, jak situaci změnit. Tedy třeba jak přesvědčit CEZ/stat, aby přes burzu prodával pouze přebytky nespotřebované v ČR a aby o tech opcich na budouci dodavky prohlasil, že prostě a jednoduše nebudou uspokojené.

          2. Mrcasík: Když víte jaký je zdroj pro ten tex „Síkela se chlubil, že se Česko proti zastropování Ruského plynu postaví, a je tak zajímavé, že v Bruselu o tom včera nic nevěděli.“ tak zřejmě i víte, že obsahuje hypertextové odkazy, na kterých autor toho 8.9. stavěl, nebo jste to přehlédl?

    2. Štěpán se ptal jasně – „proč to děláme?“ https://twitter.com/pozorzmena/status/1566393551352741890

      1. Štěpán si asi neuvědomuje, že potom, co loni Babiš označil viníky za Vrbětice ruský agenty, tak nás Kreml dal na seznam nepřátelských zemí, které ideálně eliminovat. Představa, že by potom někdo z ČR vyrazil do Moskvy, řekl že je v hajzlu díky vysokým cenám plynu od UNIPERu a že by ho chtěl za pětinu jako Orbán (kterej mu líže pozadí), je fakt úsměvná. To by se válel smíchy i Lenin v mauzoleu.

        1. úsměvný jsou tydle tvoje stupidní žvásty, Gazprom silně preferuje kontrakty a jasný stabilní dodávky byť za nižší cenu, protože kurva nemůže štyrykrát denně měnit průtok podle toho, jak si kdo usmyslí na spotové burze

          takle si naplánuje těžbu, zpracování i transport a má stabilní platby, se kterejma může počítat do budoucna, a všichni sou spokojení

          1. Mate pravdu oba totiz kdez to to prvni jsou politicke duvodu a Ty druhe ciste planovaci busines reasons

            1. Gazprom je firma a jedná čistě obchodně. Politika do toho žvaní v televízore, ale vobchod si ujít nenechají. To by musela pětidemolica provést fakt nějakej monstrprůser jako třeba přímý zapojení do válečnejch operací, aby sem Putin dekretem zakázal vývoz všeho.

              1. Proč pětidemolice? Udělal to už Babiš loni, jak jsem psal. Ráčej si vašnosto laskavě najít prohlášení Kremlu, co znamená, když tě dají an seznam nepřátelskejch zemí. A ujiš´tuju tě, že se může gazprom stavět na hlavu, ale udělá jak pískne Kreml. Politika je bohužel víc než business. není toho náhodou EU a její kraviny (jako např. greendeal) dobrým důkazem?

              2. Jasně, Gazprom kašle na politiku – a tak mu manažeři:
                – padají z útesu (Andrei Krukowski v Soči),
                – umírají na zastřelení (Vladislav Avajev v Moskvě,
                – umírají na oběšení (Alexander Tjuljakov v Leninskom)
                – umírají na podřezání (Leonid Šulman v Leninskom – je to satelitní vesnice pro Gazpromáckou špičku)
                Prostě náhodička.

                A týká se to i Lukoilu – tomu „vypadl z okna nemocnice“ Ravil Maganov v Moskvě a „zemřel na zástavu srdce“ Alexander Subbotin, což prý dokonce ruská policie vyšetřovala jako nepřirozené úmrtí.

                V Rusku, stejně jako v Číně a každém jiném autoritářství, nemusí propána vláda vydávat žádný dekret. Spadl jsi z marsu? Přátelsky si pohovoří s řediteli podniku a naznačí. To stačí. Podnik rád sám a dobrovolně vyjde vstříc.

          2. A jak je to v rozporu s tím, co jsem psal? Gazprom poslouchá politiky, víme? Dodávky do ČR v tom objemu ani nepozná, to je jak plivnutí v moři. Kvůli tomu , jestli nám prodá nebo ne, fakt nemusí točit kohoutama plynovodu a už vůbec ne z technických důvodů. Máš hodně naivní představy. A vůbec, když říkáš, že nemůže rychle měnit průtok, tak jak vysvětlíš že to jde poslední dobou, kdy je to jak na houpačce (proudí, neproudí, proudí opačně apod.)

            1. opačně nic neproudí, Gazprom vé své části potrubí dodává a co si kdo dělá s jinejma úsekama trubek není jejich starost; těch trubek je vole všude tři prdele, není jenom severní trubka jedna, někde sou kapacity beznadějně vybraný, jinde ne, k ná mtřeba může proudit tureckou trubkou

              výpadky jsou způsobený neschopností símensa dodat objednaný technologie, takže to prostě nefakčí, politickej pokyn přišel poprvé až teď – dyž si začli na západě diktovat cenový stropy (poté, co dvacet let všecky tlačili do burzovních spotovejch nákupů), tak Putin jasně řekl, že buď teda na burze, jak 20 let chceli, nebo nebude nic, že na nákej diktát není nikdo zvědavej

              1. Holt ten konec klacku, kterým chtěli Rusa mydlit po hlavě, se nenápadně otočil naším směrem.
                A to ještě není ani podzim. Vidím ve firmách stále proudit plyn do (koncem léta) faktických zbytečností, valí to tam rourama DN80 s tím, že krátkodobé odstavení by prý bylo dražší, než to nechat jet. Přitom nejde o žádné tavicí pece, ale o naprosto postradatelný luxus. A nikdo si nedělá žádné starosti.
                Jinde už přemýšlejí nad tím, zda nezměnit v nových smlouvách hodnoty hlavních jističů, někde už to udělali. Je to třeba poznat podle častějšího spadávání jističů, vlivem startu těžkých spínaných zdrojů a tak podobně. Někde to dělají přesně opačně – při tušení nedostatku plynu, zvedají hodnoty jističů až o dva-tři stupně v řadě. Dimenze rozvodů jim to umožňují – pocházejí ještě z éry té óbr-blamáže s přímotopy v devadesátkách, takže jsou všude káble jako ruka.

  2. K válce na UA, jen bych poopravil tu větu pana domácího – že se jedná o konflikt dvou mocenských center, po kterých jim vůbec nic není, protože jedno je za osmnáct a druhé bez dvou za dvacet. Obě jsou tam na východě, odkud sem ještě nic pozitivního nepřišlo. Já si myslím, že dnes již každý vidí, že jde o zástupnou válku mezi USA+EU+UK versus Rusko s podporou Číny. Ukrajina tam pouze hraje roli „kanonenfutra“.

    K té demonstraci. Mně je také zcela u zádele kdo to svolal, nebo zorganizoval. Každopádně ten dotyčný, nebo tí dotyční, museli mít/mají někde velmi dobré kontakty. Celá dolní půlka Václaváku byla prázdná, jelikož je uzavřena kvůli následným rekonstrukcím. Tak by jeden očekával, že tam bude parta těžkoděnců, nebo když ne tam, tak v přílehlých uličkách, někde po ruce vodní dělo apod., ale nikde nic. Za celý průběh žádný provokatér, který by narušil pokojnou demošku. Policajti takřka ve vycházkových uniformách. Pamatuje si někdo z vás něco podobného za těch 30 let, kdy se konala nějaká demoška? Já tedy ne. Holt je mi to divné.

      1. Jihočech: ha, maďaři mě vykradli. Můj obrázek z mého vůbec druhého článku zde:
        https://dfens-cz.com/wp-content/uploads/2018/04/konspirace2_sobecke-zajmy_VS_pohadkovy-souboj-1.jpg

        Ovšem převážná většina místních diskutujících se během těch 4 let posunula přesně do pozice „Sv. Jiří“ namísto cynického realismu. Ó svaté Rusko, obhájce všeho dobra, spasitel světa a nevinná oběť spiknutí Sil Zla…

        1. jestli potřebuješ abychom tě uctívali jako Inkarnaci Nejvyššího Intelektuála Galaxie… založ pořádnou církev a zajisti financování… když pořádně zaplatíš budu ti pochlebovat… zadarmo tě pošlu jen do řiti… máme kapitalismus nebo co jako?

        2. cynickej realismus vole je, že co se děje je přesně podle plánu uhnije nás tady zlikvidovat, lebensraum 2.0

          to nen ížádná náhoda, takle to je roky nalajnovaný, roky všude zveřejněný, akorát vohnouti to nechtěli slyšet a srali na to, tak teď to mají

          vokecávat to můžeš jak chceš, ale ani RF, ani nezávislý satelity vokolo a všichni, co s nima mají civilizovaný obchodní vztahy, nejsou likvidovaní, navopak mají férový dodávky všeho co chcou za férový ceny pro obě strany, a nikdo jim tam nevyváží nepřátelský obskurní až úchylný ideologie

          1. Vzhledem k tomu, že EU vnutila USA klimapolitik i Green New Deal, je to zhruba stejně naivní, jako ten Sv. Jiří. EU drží USA pod krkem více.

            1. Akorát arogantní soběstředi v USA si myslí, že Green New Deal je vynález Cortezové a progresivního křídla jejich Demo-party, protože o Die Grüne Partei ani European Greens v životě neslyšeli :D :D

    1. To má podle mě jednu z těchto dvou příčin. Buď si mocipání řekli, že nás nechají vyhulákat na náměstí, jako baníkovce, upustí tak páru, a tím to zhasne.
      A nebo zasáhla jakási síla, ovládající policii, která je nakloněná pádu této vlády.
      Napadla mě ale třetí možnost. Že policejní mlátičky nastoupí až po obecních volbách, aby z obecních zastupitelstvech lidi komplet nevyházeli Pětidemolici a nehodili to Okamurovi a KSČM.

      To uvidíme, až co se semele po volbách. Jestli náhubky, lockdowny a mrznutí v nevytopených domech, či co vlastně.

      1. A nebo zkonstatovali, že je už stejně jedno, kdo bude ve vládě. Infiltrace policie, soudů, úřadů a důležitých institucí správnými lidmi je hotova – a je jedno kdo je u vlády. USA nám slovy Koudelky z BISu oznamuje vůli boží. Pětikoalice nás ještě totálně přiková k zahraničí dluhy (opulentní nákupy vojenské techniky, financování půl miliónu Ukrajinců, …), zrušením práva veta v EU, a ideálně USA vojenskou základnou v Česku.

        Fiala stejně ví, že konce volebního období těžko dožije. A když splní úkoly z prvního odstavce, bude zajištěn od zahraničních pánů.

        Jako kdyby nějaká demonstrace něco změnila.

        1. „demonstrace něco změnila.“

          Demonstrace je uplne k hovnu. Totalne. Problem neni v tom kdo je ve vlade, jestli tadle mrdka nebo tamta mrdka. Problem je ze socio-ekonomicky system je v hajzlu a MUCH MORE IMPORTANTLY ze nikdo nema nic co by ho nahradilo.

          Neexistuje alternative co se tyce ideologie, economics, societal order.

          Demonstrovat PROTI necemu je jednoduchy. Smysl ale ma demonstrovat ZA neco. A to neco nikdo nema. Teda krome ty mrdky Schwaba et al. Ten ma celkem jasnou vizi. Vsicky budou mit hovno, zrat brouky, a nechavat si napichavat sracky do tela.

        2. Ještěrko jedna asi ne, ale série demonstrací, zakončená fakt citelnou stávkou – zaměstnanců německé firmy na českém území – to už možná ano.
          Těch ukravínců – to přitlačte. I při tom svém popojíždění vidím značně vyšší koncentraci, než je infiltrovaný půlmilión v necelých papírových jedenácti mega. A není to jen regionální záležitost. Jistěže, koncentrace ukravínských vojenských zběhů a ekonomických migrantek bude jiná ve šluknovském výběžku a asi o dost jiná v Karlových Varech :D, ale fakt, že je jich plná Praha, signalizuje budoucí potíže. Nejen s ubytováním a hygienou, ale i jinými vlivy. Zatím to vypadá, že si z toho nic nedělá ani Praha.
          Uvidíme.

      2. řekl bych že C je správně. Po obecních volbách bych očekával razantní přitvrzení všeho. To půjdou už rukavice dolů a budeme se divit. Nouzový stav je jistota, může se stát že bude vyhlášené i stanné právo. Samozřejmě vše demokraticky a jenom kvůli putinovi a rusku.

        1. Je to celkem dobre mozny. Teda mozny je uplne vsechno. Na druhou stranu pokud by jeste vic pritvrdili, tak bude vetsi odpor. Vic lidi se postavi na zadni a vysere se jim na vsechno a muze se jim to zbortit. Myslim ze se to spis budou snazit nejak uhrat a la eat your cake and have it too. Doposud byl v CR ve srovnani se svetem celkem klid https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?tab=table&uniformYAxis=0&hideControls=true&Metric=Stringency+index&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=USA~ITA~CAN~DEU~GBR~FRA

    2. to nobody

      třeba jde opět o shora řízenou operaci změny režimu… jako za sametového puče 1989

      1. to už mi taky napadlo, že se chystá zásadnější změna. Samozřejmě že tentokrát to bude zpátky k horšímu…

        1. Tak to je snad uplne jasny. Probiha globalni coup d’etat. Uvalujou totalitu na celej svet, hlavne Zapadni.

    3. Tohle bych potřeboval vysvětlit:
      „Tak by jeden očekával, že tam bude parta těžkoděnců, nebo když ne tam, tak v přílehlých uličkách, někde po ruce vodní dělo apod., ale nikde nic. Za celý průběh žádný provokatér, který by narušil pokojnou demošku. Policajti takřka ve vycházkových uniformách. Pamatuje si někdo z vás něco podobného za těch 30 let, kdy se konala nějaká demoška? Já tedy ne. Holt je mi to divné.“

      Já právě u nás jinou než poklidnou demonstraci za 30 let napamatuju, snad s jednou výjimkou v Budějovicích, ale tam už si nevzpomínám na detaily. Kdy u nás naposledy použila policie při protivládní demonstraci vodní děla anebo obušky?

  3. Proruští švábi demonstrovali nejen proti čínskému moru, ale i proti migrantům:
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/svedsko-volby-strelba-predmesti-financial-times-imigranti.A220907_092340_zahranicni_kha

    1. To černobílý vidění je vážně ta nejlepší cesta, jak se z těch sraček posunout někam dál. Posrali to no. Ale proč do toho hned nenasrat rusko viď?

      Ty taky nejsi nejostřejší tužka v penálu…

      1. Nebude to náhodou ironie? ;-)

        1. Zanechte těch proruských otázek, kdyby to byla ironie, tento nejostřejší pán by ji detekoval.

        2. to romanL

          ale jen náhodou :-)))

      2. Pokud vím, tak je to mainstreamová linie antimigrat=antivaxer=prorussák. Zatím se ukazuje, že pravdu měla spíše alternativa, jak s čmoudy, tak s čínským morem, a co se vztahů s Východem týče, to ještě uvidíme.

        1. Se čmoudama určitě, s tím souhlasím. Vtipný je i to, že to teď vyšlo i v Respektu v nějakým článku…

          No uvidíme. Nějak bylo, nějak bude…

        2. Co na tom chceš uvidět, je to naprosto evidentní hned. ESSR buď nemá levný zdroe surovin, nebo je vymaštění ksindli zakázali těžit. Je kompletně závislá na dovozu.

          Už dlouhou dobu kdejaký rejže, indi a jiní to tady válcujou levnou produkcí a za poslední dvě pětiletky se ohromně zvedli v knoh-how a vzdělanosti, takže to už válcujou i ve výzkumu a vývoju. Čili uhnija už dlouho PŘESTÁVÁ BÝT konkurenceschopná. Do toho i zbývající země, co neměly (nebo ne všude), teď budou mít stabilní a levný dodávky energií (např. Bangladéš, Indie, Pákistán), protože jim tam RF i rejže staví špičkový jaderný elektrárny na klíč a taky nový trubky s plynem. Čili nejpozdějš příští rok bude uhnija NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÁ a NIKDO ve světě si zvocáď nic nekoupí.

          Z toho celkem jasně plyne akorát úpadek, krize, chudoba, bankrot.

          1. Trubky s plynem z Ruska do Indie? A mohl bych je vidět?

            Když má Indie hento Know-how, najal by sis indického programátora – ne Inda v Praze, ale Inda v Indii? A proč po 40 letech Indové ještě pořád nedokázali vyvinout funkční útočnou pušku?

            1. počkej pár let a můžeš se tam na ně zaletět podívat, překvapivě se to tam nezjeví votočením kouzelnýho prstenu, žé? :D

              proč se ptáš mě ty vole blbej, zeptej se indické vlády, asi mají jiný priority, třeba poslat družice do vesmíru, vyvíjet si svoje levný léky (aby nemuseli živit rozežraný západní korporáty), stavět infrastrukturu aj., než ÚTOČNÝ pušky…

  4. Já to všecko rozhořčení naprosto chápu. Vláda nekomunikuje a je to banda čuráků. Né, že by ta předtím v její krizi, což byl covid, dělala nějaká lepší rozhodnutí…jen tak btw.

    Jen si říkám, jestli si místní uvědomujou, koho si tímhle do tý vlády nad ČR posílaj a jak jim s ním bude… až vystoupíme z EU, NATO a budeme ten svobodný, suverenní a soběstačný stát.

    1. Vláda ale dělá přesně to, co slibovali před volbami. Ona se s tím netajila, že uvrhne Čehcy do chudoby, a bude pracovat pro zahraničí. Lidi je s tímto zvolili. Pětikoalice byla před volbami poměrně upřímná a pravdomluvná.

      Ale lidi byli v davové psychóze a nafetovaní adrenalinem, jak to natřou tomu Babišovi. Natřeli.

      Proč jsou vlastně lidi překvapení s tím, co dělá vláda. Já jsem to očekávala, dokonce všem sdělovala. Nic neočekávaného se neděje.

      1. Problém je v tom, že si lidi neuměli přeložit ty jejich předvolební sračky. Třeba namátkou: https://www.spolu21.cz/program/spolu-pro-bezpecnou-zemi

        „Připravíme novou legislativu pro krizové řízení a kritickou infrastrukturu, abychom stát lépe připravili na krizové stavy (pandemie, povodně, sucha, blackouty, průmyslové havárie, kybernetické útoky…).“

        Tady de facto říkají, že udělají norimberské zákony. Antivaxeři do plynu, cenzura a teď aktuálně kdo bude poslouchat cizí rozhlas, tedy pardon topit, tak ke zdi…

        1. Debil

      2. Přesně tak, dělají přesně to, co slíbili. Omezování občanských svobod, devastace ekonomiky, devalvace měny. Přesně tohle slibovali, jenom trochu jinými slovy. Tak to lidi mají. Hlavně že tam není Babiš. Bezva!

    2. Simtě. Ať tam bude kdokoliv, budou mrmlat. Dfens má nepochybně literární talent a rozumí technice, ale jak jde o politiku, tak je to stejnej vohnout jako ti, co se jim posmívá. Akorát nadávat na Ty nahoře a ve volbách volit kohokoliv, kdo je proti a trefí se mu řečma do nálady. Od SSO až po „slušného“ komunistu, co vlastně není komunista, jen za ně kandiduje

      1. shane: Zapomněl jsi na SPD a Roberta Vašíčka (to je ten převlékač kabátů, co je za 10 let už asi v 6. straně; z SPD byl vyhozen).

        1. A Matějku. To je taky kousek. A Robejška. A Každýho-kdo-bude-chtít-vystoupit-z-EU.

      2. njn… sem si nemoh pomoct :)

    3. My vystupujeme z EU a NATO? Něco jsem prošvihl?
      Když všemu tak rozumíš tak bys mohl už konečně vyrůst z té havlovské naivity a slouhovsky vděcné pozice vůči západu. Náš vstup do EU a NATO nebyla žádná milost z jejich strany, ale velmi výhodný obchod, kterým je dodneška.
      Proto je pro občany ČR nejvýhodnější být v EU a NATO a současně mít vládu, která pro tyto organizace opozicí. Nebo snad v tvojí firmě kde děláš platíte dodavatelům jakoukoliv cenu, kterou si řeknou a lezete jim do zadku? Asi ne že? Proč bychom to tedy měli dělat v politice? Jestli někdo po 30 letech stále nepochopil, že politika je čirý obchod tak je mi ho upřímně líto.

      1. „Proto je pro občany ČR nejvýhodnější být v EU a NATO a současně mít vládu, která pro tyto organizace opozicí.“

        Naprosto presne. Pro CR je vyhodny vyuzit vseho co z nich muzou vysat. Nakonec nikdo jinej nedela nic jinyho. Na prvni pohled by se zdalo ze z tohodle pohledu je Bures lepsi nez Fiala a ty mrdky, ale tezko rict.

        Znova odkazuju na todle https://www.voltairenet.org/article217442.html

        1. Naprosto presne. Pro CR je vyhodny vyuzit vseho co z nich muzou vysat
          Myslíte nějak tahle?

          In the chronic state of being a “little people”, the Czechs have always needed strong allies for survival. The devious mental characteristics just described have caused them to attempt to play off their neighbors against each other, to indulge in double-talk (for example the statements of Jan Masaryk during the past two years), and to place bets on both sides. This method was successful in World War II when they escaped destruction, gained in industrial strength and emerged on the winning side. However, their alliance with Russia combined with the present aggressive Soviet political policy in Europe has prevented the Czechs for the present from “having it both ways” as the recent crisis demonstrated. Their occasional ability to play off one side against another has given them a bargaining position and an unwarranted sense of importance. At present as a people they are correspondingly deflated.

          https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1948v04/d483

      2. Jen kratičká odpověď – ohledně té firmy se samozřejmě nejlépe pracuje a nejvíc vydělává na věrných a stálých klientech. To není o lezení do zadku, ale o vztazích.

      3. to starter, jacq 1+

        – Babiš není a nebude lepší… umí to jen líp „vykomunikovat“ a „zprocesovat“

        – Babiš vždycky když o něco šlo tak uhnul, klekl, posral se… vymlčel… hodil vinu jinam

        – Babiše drží pod krkem jeho firmama v Německu a úvěrama západních bank pro jeho místní firmy

        – Babiše drží pod krkem i jeho rodinou… rajzují po světě a stačí naznačit a poslat fotku

        1. Babišova síla je v tom, že jeho voliči jsou tupci, kterým stačí ke štěstí, když Babiš říká přesně to, co chtějí slyšet a vůbec jim nevadí, když v reálu udělá pravý opak.

          1. shane: však Babiš taky na tom převzetí voličů ČSSD a KSČ(m) dlouhá léta makal. Navíc ne vždy dělal pravý opak – když sliboval likvidaci podnikatelů, tak ji taky pořádně dělal a to významně přispělo k přelivu elektorátu tradičních socanských stran k němu. Celá léta to čekali od ČSSD a ono nic, teď konečně mají burana z lidu, co sice krade ve velkým (čert to vem, všeci kradnů), ale hlavně pořádně zaklekl na šmejda souseda, co měl víc.

      4. Ehm, zkus si načíst něco z historie, když si to nepamatuješ. Do NATO jsme se vnutili proti vůli značné části tehdejšího amerického Deep state skrze Havla v médiích a mávání Mnichovem a Jaltou. NATO naše členství nic nedalo – ČR je bezpečný rybníček daleko od jakéhokoli dění asi jako Lucembursko.

        A naši slavní chemici… Ti dělali akorát politické potíže. V Iráku ’91 totiž Američané dostali geniální nápad vybombardovat skladiště iráckých operačně-taktických raket s podezřením na chemické hlavice v době, kdy koaliční základny byly od toho skladiště BOL po větru. Naši chemici změřili BOL a vyhlásili poplach, Američané začali zmateně pobíhat po campu a shánět IPChO protože ji půlka z nich neměla, sami američtí chemici nic změřit nedokázali (měli podřadné měřáky) a naše hochy pak obvinili, že vyhlásili falešný poplach :P

        Nedosti tomu, potom ještě šéf českých chemiků na rovinu napsal knihu o tom, že se to tutlalo a že slavný „Syndrom války v zálivu“ nemusí mít nic společného s municí z OU, ale naopak odpovídá expozici tehdy změřeným BOL. Na to konto to proběhlo americkými médii a veteráni se začali soudit s Pentagonem, že jim nevyhlásil chemický poplach, nevydal odpovídající IPChO a nezajistil léčení.

        Jó devadesátky, kdy si Češi otevírali hubu na všechny strany :)

        1. Tak od Havla, do kterého západ investoval se nic jiného snad čekat nedalo, že bude hrát divadlo. Nakonec, jak vidíme i dnes, nebylo to ani nakonec potřeba. Politicky a ekonomicky negramotní Češi se svými mindráky prdel nastavili zcela dobrovolně komukoliv.
          Žít ale v tom jak údajně bezvýznamné Česko vstoupilo do NATO aniž by ho tam chtěli je podle mě značně naivní. Asi i ty barevné revoluce a angažmá na Ukrajině je proti vlastní vůli USA.

          1. Ne, startere, akorát neřízeně. Oranžová revoluce na UA kupříkladu zcela organicky vyrostla prazákladně na tom, že Kučma nechal zavraždit jistého novináře a amnestoval pak viníky, ačkoli byli známi veřejnosti.

            Je to přesně stejná dynamika, jakou v komunistickém Polsku z brutálního vraždění v Trojmezí (černý čtvrtek 1970) během deseti let vyrostla Solidarność 1980. Vláda provede nějakou extra prasárnu a v reakci na to vznikne hnutí, které nabírá a nabírá další přívržence až se stane politicky relevantním.

            Svět opravdu není program, kde všechny vstupy řídí všemocné USA. USA opravdu nejsou deus ex machina. USA jsou daleko méně vlivné, daleko méně mocné a daleko méně informované, než si myslí nejen ony samy – ale i 90% diskutujících.

  5. „kopírování wordingu Jakeše, Biľaka a Štěpána“

    Tohle je bohuzel totalne anachronisticky nepochopeni situace. Fiala is not parroting some bolsheviks of yesteryear – he’s basically pulled a Trudeau.

    https://www.youtube.com/watch?v=5I0tk6OO5sw

    The Turd has called people who refuse to go along with his bullshit racist, extremist, misogynistic (ca c’est completement ridicule), whatever. Fiala se snazi o to samy. Je to pruhlednej trik. Na demonizaci lidi v CR je asi nejlepsi nazvat je ruskym agentem, kremlobotem, kremrloi, russakem, etc. Nazvat nekoho kryptobolsevikem, coz fungovalo nekdy pred 20+ lety, uz dneska moc nefunguje.

    Fiala dela co z jeho pohledu musi – snazi se demonizovat lidi tim co lze predpokladat ze bude fungovat.

  6. Co se tyce blaboleni o politicky situaci v CR respektive o tom ktera mrdka kurvi this and that and the other fucking thing, grow up for fucks sakes! Je v podstate uplne jedno jestli premier je FIala, ta pica Pekarova, Bures, Vokamura, nebo jakejkoli jinej curak nebo pica.

    To co sledujeme je GLOBALNI problem. Imploze dosavadniho socio-ekonomickeho modelu. A neni to politicka zalezitost ale vicemene fyzikalni. Proste a jednoduse konzumpce neni schopna generovat dostatek prostredku aby zaplatila produkci, vcetne extrakce a availability energii, a neni dal mozny to resit zadluzovanim – coz neni nic jinyho nez posunuti produkce v case do budoucnosti. Zadny kejkle jako mrdani s penezma skrze inflation, quantitative easing/tightening, more debt, moving interest rates up and down, teh whole hog, nic z toho nemuze vyresit ten problem ze – v kostce receno – zijeme na dluh.

    Jaky je reseni? Cely posledni dva roky, od toho co nastal kolaps na interbank market v roce 2019, sledujeme ze se snazej zadusit ekonomiku. Ucel skutecne asi je privest vsechno do stavu kdy je to totalne v pici a potom implementovat to vo cem zvani Klaus Schwab. Sebrat lidem vsechno a nastolit tvrdou totalitu kde vetsina bude mit hovno a budou si uzivat radost zivota virtualnim zpusobem. Neco jako Total Recall.

    V tom co se deje se samozrejme kazdej snazi neco pro sebe urvat, vcetne zemi. Nevim jestli jakejkoli politik v CR by byl schopnej udelat neco lepsiho nez Fiala. Manevrovaci prostor maj minimalni. Cimz ty picusy nechci obhajovat, to je konstatovani.

  7. https://www.youtube.com/watch?v=1ZtLtNrOhCs
    Zfialovíme? Tak je to o instalaci brutální funkční nevzdělanosti celým aparátem s opatřeními formátovaných obětí zdebilizacemi a budete šlapat brázdu jak čerstvě vyorané myši válkou jejich „ekonomického pluhu. Otázkou je proč ten systém udržují ti kteří si snad mysleli že na ně nedojde a na zajištění pohodlí mají lidi na pilíři kapitalismu, pracácích. Pro ziskovce bezcenných, logicky s převisem nabídly. Komu to není jasné s ideologickými žvásty podvodníků tak těm už není pomoci a rozum již definitivně zahodili.
    CTRL
    jeanedarc
    Včera, 7. září odpoledne, *Ursula von der Leyenová podrazila všechny Evropany a evropské politiky*,
    když bez porady s nimi vyhlásila 5-ti bodový plán, jak sníží ceny elektřiny a plynu v Evropě!

    Plán je *pro Čechy i Slováky doslova likvidační.*

    Podle plánu *Brusel uvalí zvláštní daně na firmy, které produkují levnou elektřinu – typicky Česko a Slovensko*
    – a jak potvrdili diplomaté – hrozí, že si tuto zvláštní daň Brusel přivlastní!

    Tedy *podle plánu Uršuly a Bruselu, *nebude vyhlášen žádný strop na cenu elektřiny pro obyčejné lidi,*
    ale budou mimořádně zdaněny ty firmy, které vyrábějí elektřinu levně, a peníze, které jim Brusel sebere, se rozdají těm firmám, které vyrábějí elektřinu draze.

    *Příklad – ČEZ* protože vyrábí elektřinu levně *bude podle plánu elektřinu nadále draze prodávat na lipské burze*,
    ale zisk mu zabere *Brusel, a přidělí tyto miliardy vydřené z Čechů jako dotaci těm německým elektrárnám*,
    které vyrábějí draze.

    Češi tedy mají nejen platit vysoké ceny elektřiny, ale ještě má být českým firmám zabaven zisk, a rozdán západoevropským firmám!
    Brusel se definitivně zbláznil!
    Když Uršule její plán projde, v Česku se bude konat historicky III. Pražská defenestrace!

    Uršula plán vyhlásila překvapivě narychlo a před páteční poradou EU, kterou svolal Petr Fiala do Prahy!

    Uršulin *plán zatím vyvolal jedinou děsivou reakci*
    – *Putin oznámil, že Evropě přestane dodávat plyn!*

    Česko i Slovensko tak byly Bruselem opět podvedeny.
    Nejen, že se nám Brusel chystá zdanit naši levnou elektřinu, ale ještě nás odříznul od hlavního dodavatele plynu.

    Obdobná je situace s dodávkami ruské ropy!

    *Česko a Slovensko zkrachují díky šílencům z Bruselu, a neschopnosti našich vlád se těmto šílencům postavit!*

    *Proti plánu* Uršuly vyhlásit maximální ceny na ruský plyn *se postavili podle bruselských diplomatů pouze tyto země Německo, Maďarsko a Slovensko!*

    Více a podrobně v článku
    https://www.michalapetr.com/

    5 OdpovězZář 8, 2022 5:48

    Návštěvník
    ezlen otkat
    Čekali jste jiné manažerské rozhodnutí od €araboafriky ECB? Kalergianti vás vymění ale stále jste pořádně nevěděli jak. Účinná ekonomická válka je dost trýznivá též a ne tak drastická jako horká fyzickým násilím ale výsledky směřuje tak jako tak. Pořád něco nechápete?

    0OdpovězUpravZář 8, 2022 7:44

    1. Jestli to tak je, tak by si to skoro zasloužilo jméno „Electricity Unification Plan“.

  8. Kdyz jsem v praci prohlasil, ze profesor z nasi vlady je uplnej debil, tak mi kolega povida ‚byl jsem se tuhle podivat na stredni skolu, kde jsem kdysi studoval. Tehdy jsme tam meli dva profesory a jednoho doktora. Ti profesori 60+, doktor 50+. Ted jsou tam uy prakticky jen doktori a profesori a nikomu z nich neni pres 34 let. Za meho mladi musel doktor do prace, aby mel zkusenosti a teprve po nekolika letech praxe se mohl jit zpatky flakat do skoly. Dneska mame ve skolstvi a i vlade mlade lidi, kteri si nikdy k praci necuchli, pritom ridi tuto zemi a vzdelavaji nase vnoucata‘.

    Zda se, ze Nemecko je nas velky vzor!

    1. A co kdyz ne? Co by presne mel Fiala delat? CO kdyz se Fiala snazi o todle https://www.voltairenet.org/article217442.html? Coz by bylo neco co jde zjevne daleko za horizont myopickyho uvazovani prizemnich blbecku jako ty – teda lidi ktery mozna maji prakticky dovednosti ale zadnou schopnost videt dal nez za spicku tvyho zaneradenyho rypaku?

  9. Tolik práce…a takovejch sraček.

    1. Copak, prevlikl sis postel? To delas dobre, jen to chce castejc, nez po pul roce.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017