No, tohle už je trochu moc složitý.
Protože vypukla panika kvůli požáru, zachovali se panicky. Je to nevyhnutelné a nastane to v podobných situacích vždycky.
Proto máme únikové vchody a koridory nějak dimenzované, a nesmí na nich být překážky, o které by mohl dav, který je šílený hrůzou nějak zakopnout.
A na dveřích je PANIKOVÉ kování, aby se u jejich překonání nemusel nikdo ani na vteřinu zamyslet.
Stal se průser, evidentně.
Svádět reakci zpanikařeného davu na politické zřízení nebo Gen Snowflake, to jaksi neštymuje.
Takový dav se chová úplně stejně už pár milionů let.
Childeater
…odeslalo se mi to jaksi dříve, než jsem to dopsal. Pozdní reakci na nebezpečí bych jim nevycital taky. Kravál řev, chlast, světla, ohně. Najednou moc ohně. Je to ještě v pořádku?! Aha, není – radši zdrháme.
Pomoc, není kudy.
Podobné průsery se budou dít a děly se vždycky. Napříč všemi generacemi.
Jihočech Honza
V týhle situaci by byli mrtví i v Japonsku, jen by jich nebylo tolik.
Spíš jde o to, že od Švýcarska jakožto proregulované společnosti bych čekal víc.
Podzemní díza, jeden úzký východ a hořlavý sajrajt na stropě? To by byl nehořlavý materiál o tolik dražší? Kde zůstal selský rozum?
Né vóbec tvl! Sice normální lidi s mozkem do takovejch rakví v podstatě v životě ani nemajou důvod vlézt (natož tam neco zapalovat a natáčet to, dyž to hoří a zapaluje vostatní), ale jinak za to vóbec nemužó.
Za mne darwin, pár blbečků vodstraněnejch z genofondu. Jim to sice nepomůže, ten stád je hodně v prdeli, ale…
Slecna Ling
Myslis tech blbecku, co si tam treba chodi sehnat zenskou nebo zatancovat s tou stavajici? Ale ze to tak prisne soudis, ty furt zadnou nemas a nestrejch sis od minuly dekady, vid…to vysvetluje tu zapsklost, kretene bezcitnej.
Nitus
To víš, on Blbemot je takový zdejší technolog života.
:-D
Kdy jste byla naposledy v nějakým podniku kam chodí pařit puboši?
Sysop
Tak zrovna v Brne mne napada hned pet podniku, ktere jsou na stejnem modelu. A urcite bych si vzpomenul na dalsi.
Svycari jsou brutalni kolenovrti, takze levna sragora na strope mne vubec nepreqapuje. Nikdo nepozna drahou od levne, nikoho to pohledem nezajima, tak to musi bejt echt levny. Kdyz si jen vzpomenu na jednani s tema svycarkejma hovadama nekdy pred peti lety, ze produkt musi bejt levnej z Ciny, ale nesmi byt nikde napsany, ani poznat, ze je to z Ciny, protoze image voe… to i ti Nemci to brali tak, ze proste cinsky je levny, ale ne vzdy spatny a kdyz si soused koupil cinskej trachturek, taxe mu nesmali, ale spis koukali, jestli si to za rok koupej taky, protoze günstig.
Svycar ani omylem. Vetsi zgrd jak Zid.
Ada
Že někoho napadne uštřit je normální, ale že jim na to dají razítko hasiči nebo že by v tak poctivé zemi někdo padělal faktury od pěny mi připadá divné.
Když si vybavím kontrolu od hasičů, co všechno musí být volné, kde musí být jaké dveře a označení a to jsme v našem bordelákově. A věci od hasičů beru poměrně vážně, protože jde koneckonců o majetek, případně životy. Že bych si někam, kde mají být požární dveře koupil běžné a dělal, že jsou požární mi nepřipadá moc chytré, protože podvedený jsem já sám.
Sysop
Cert vi, kdy se to na ten strop naplacalo a co tehda platilo. Taky to mohl ojebat dodavatel quli tlaku ceny a investora to nezajimalo. Moznosti je…
Panelákovej Pičus
Investorem byla Korzická mafie…
Ada
Nikdy jsem nepracoval v gastro/zábavě, ale předpokládám, že takové prostory podléhají nějakým pravidelným kontrolám z několika úřadů. Toho debila, to to tam aplikoval pak upálí spolu s tím, co na to dal razítko.
ygorek
Ada 19.1.2026 v 9:10
Podléhají – průchodnost únikových cest, počet a funkčnost hasicích přístrojů, hydrantů atd. kontrolují hasiči. Křiklavé případy porušení předpisů se objevují i v televizním zpravodajství, asi jako zprávy z hygienických kontrol v SAPĚ.
Návrh požárních úseků a únikových cest, počet hasicích přístrojů, hydrantů, instalace požárních vodovodů, SHZ a podobně řeší projektant a provedení by mělo být součástí kolaudace.
Zatím nemám nastudovánu novelu stavebního zákona, kde prý byly požadavky zmírněny, neměl bych to přiznávat, ale požární předpisy jsou pro mě poněkud na okraji zájmu.
Nitus
Což o to, to ony asi jo, ale co bylo jednou zkontrolováno a je „neměnné“, to se nekontroluje opakovaně (například nevidím úplně důvod co dva roky měřit, jestli chodba má předepsaný metr na šířku, když to zcela zjevně je stále ta samá chodba už 20 let). A pokud ano, tak jsou to stejné kontroly, které už se povedlo vochcat v minulosti.
Childeater
Problém nastane spíš kvůli tomu, že do té chodby majitel hospody postaví mrazák, štafle a pečlivě zamkne dveře na jejím konci.
No super, a ty snad do takovejch pojebanejch kutlochů do nejakýho vypíčenýho randálu, kde je ai lahváč za kilo, potřebuješ lézt?
Sysop
Myslis, ze treba v Elisce vali techno? Nemusi lapnout zrovna strop, staci firemni akce v zime a hromada bund nekde u dveri.
Kdyz jsem delaval v tom poloamaterskym divadle, tak tam se resilo to samy. Lidi si nechteli davat hadry do satny. Ze je to prej zdrzuje pri odchodu, protoze pak hroooozne spechaj. Si predstav, ze kazdej ma na kline nejakou echt umelou bundu, nekde lapne nejaka lampa, lidi se zacnou valit jeden pres druhyho ven a myslis, ze ty bundy budou resit? Ne, nastelou si je pod sebe jak uhli do grilu.
Atd.
Lukas B.
umělohmotný bundy jsou vynikající palivo. jako všechno textilní umělohmotný. jsou historky z horolezectví/polárničiny, kdy stojí stan na sněhu, venku minus dvacet a vostře fouká, jeden vaří polívku, blaf, a pět vteřin poté sedí dvojice naháčů s naškvařenými zbytky kunstštofu na kůži na ohořelých zbytcích karimatky. ne nadarmo se všichni ti skauti s podsadovými stany drží bavlny, která je těžká jako prase, protejká, dlouho vysychá, plesniví a trouchniví.
Hromada bund v jinak cihlové/betonové chodbě je sice nepříjemná, ale maxiálně to tak hodně začoudí prostor a vyhoří. Ai hatiťakem se to dá vyřešit.
Ovšem kutloch voblepenej umělou hmotou a eště v podzemí, bez adekvátních únikovejch tras a vodvětrávání, to je podobná rakev jak ponorka :o)
fatdwi
Sysop: je to tak, třeba paniku a únik z Metro Clubu bych zažil dost nerad, nejdřív úzké dveře do malého prostoru u šaten, pak ze šaten pravý úhel na úzké schodiště. Kdyby dole hořelo a byl tam navíc kouř, který by těm u pódia ztížil orientaci, dopadně to tam úplně stejně a většina by se pravděpodobně udusila dřív, než by se dostala někam, kde se dá nadechnout.
A tak je na tom většina diskoték, co si pamatuju, kolejním Spiderem počínaje a Mandarinem konče. Snad jedině ta diska, co byla tuším místo kina Kapitol byla v pohodě, protože tam byly široké schody. Nakonec ani z hospody jako Elektra bych nechtěl utíkat. Celkově Brno je plné podzemních klubů a hospod stylu „úzké schodiště do podzemí, pak trochu labyrintu do hlavních prostor“.
Sysop
Musel bych lovit v hlave a mape, ale nasel bych to. V Krpoli bejvala knajpa/klubik, kterej mel vchod na rohu domu, rovnou do sklepeni. Otevrels vchodovy dvere a videls ostre prvni schod, jakz takz druhej a ten treti uz mizel v dymu. Sesels tam, ruce pred sebou, abys do nekoho/neceho nevrazil a najednou’s v jedne ruce mel skopek, ani nevis, kdo ti ho dal. V necem takovym pozar musi bejt echt prdel.
fatdwi
Sysop: myslím, že vím, co myslíš, dneska je tam indická restaurace:-) Nebo možná hned naproti Pitkin. V centru je takových míst hromada, pamatuju diskotéku Pavilon nebo třeba kdysi slavnou studentskou Bastilu na Šilingráku. 21 na Josefské měla schodiště sice širší, ale zase hezky lomené. Sedmé nebe funguje myslím dodnes, i když si nejsem jistý, jestli je to v původních prostorách. Hlavně mě ale napadlo to Metro, protože to mi přijde jako naprostá bezpečnostní černá můra. Příště budu na koncertě radši blízko dveří:-)
Jo vo takovejch místech sem slyšel, eště na gymplu, osobně sem nikdy nebyl. Moc jich nezbylo už tehdá, a po zákařu kouření to snad muselo chcípnout všecko. Pokud se náhodou pár posledních kusů v celé zemi vyskytuje jakožto soukromej klub, tak by to bylo hodně (vony se blbě vyplňujou členský průkazky, dyž nevidíš na metr :DDD).
ModrýKlokan
@ Sysop
Mě by zajímalo, jak budou lidi zdrhat například z Tabarinu. Už když jsem tam chodil před 30 rokama, byl jsem pokaždý rád, hned jak jsem vypadl ven.
Childeater
Behemot
Jdeš do ignore. Kvalifikoval ses přesvědčivě, blbče.
Tys v životě nebyl v žádném takovém podniku? To musí bejt smutnej život… :-(
Nitus
Myslím, že veselost, barevnost a rozmanitost Blbemotova života je vcelku dostatečně patrná z toho, že se dotyčný život víceméně odehrává zde v diskusích.
Já byl snad dvakrát v Karlových Lázních – snad v době jejich největší slávy. Přišel jsem, viděl jsem, ohluchnul jsem, a víckrát jsem tam nešel. Zjistil jsem, že to prostě není nic pro mne. Pak jsem dával přednost kavárnám a vinárnám, dá se v nich dobře pokecat. A energie se dá vybít ve fitku.
Žejo, tai ty podzemní randálny jsou pomalu eště horší jak sójový kavárny (a to je co říct tvl), takže pokud do toho nekdo leze dobrovolně, dobře mu tak :o) a dyž se u toho eště zlije z obskurně předraženýho chlastu a pak se tam zapaluje, neco vo debilitě a sebeodstranění z genofondu je vopravdu první věc, co mě napadá. Jelikož naštěstí nésu vymaštěnej magor s ujetejma hormonama jak ženský a různí úchyláci, nevidím důvod brečet nad nejakejma sráčema který sem neznal, neznám a znát nebudu (ani nechcu). Libtardi to se mnou mají těžký, kdejakejma těma rádoby dojemnejma storkama vo utopenejch krimigráčkách atd. mě spíš tak akorát nasírají ;-)
Slecna Ling
Behemot
Mne je z tebe zle. Opravdu fyzicky na zvraceni a prala bych si, aby nekdo z pozustalejch ty tvoje blaboly cetl a dobehl ti dat pres drzku. Navykl sis ji bez nasledku otevirat, ale jses jen naprosto odporna bezcitna kreatura, ktera si absenci soucitnosti plete s drsnosti.
Panelákovej Pičus
Zastávám se Behemonta mám stejnej názor na Švýcary jako on.
Panelákovej Pičus
Když si nechaji řádit na pozemku Korzickou mafii tak si nic jiného nezaslouží.
Seš tady i s cestou pár týdnů a navážíš se do vážených členů? Texasko? Žiješ z nezdaněnejch diet tak drž hubu než ti je zruším. Nasralas mě a to si vypiješ…
Panelákovej Pičus
Vůbec netušíš kdo ti dává práci ty vychcanko
Slecna Ling
Ty to nejses , takze moc netestuj hranici myho slusnyho vychovani :-) Mohla bych te akorat poslat k sipku za raz dva tri
Panelákovej Pičus
Tak schválně…
Slecna Ling
Fer. Tak raz, dva, tri…Uz ses tam?
Panelákovej Pičus
Auvajs pichlavej šípek, skoro jako kaktus.
Slecna Ling
To PP
Tak zas fofrem vylez ven, tebe mam rada. Mas fouskovou a to nas cokl ceni.
Není dražší, kdysi jsem PURy vyvíjel, retardéry hoření patřily ve formulaci k tomu levnějšímu (hlavně TCPP, TEP byl o fous dražší, ale furt levný), někdy jsme to tím vysloveně dořeďovali, aby se doladil směšovací poměr. Dražší by to mohlo být jen kvůli tomu, že certifikace na konkrétní třídu (ne)hořlavosti stojí prachy a ty se pak rozpustí do ceny materiálu. To se ale po pár tunách produkce rozpustí v halíře.
Hlavně jako na co nekam rvát vypíčenou pěnu, když tam mužeš navěšet desky z recyklovanejch pneumatik, a to nezapálíš ani kdybys to volizoval vodevřeným plamenem tvl. Resp. problematický v tom může byt zas polyuretanový lepidlo, samotná pneuamtiková drť se zapaluje kurva hodně blbě. Skoro to nehoří, netaví se, nic, samý jistoty a sociální pozitíva. Samozřejmě dyž už pneu blafnou, tak to taky jede, ale není to zdaleka tak jednoduchý jak zapálit pěny, žejo. Hlavní nevýhoda je větší váha, samozřejmě.
Nitus
Ty vole, škoda, že tě v tom Švýcarsku neměli po ruce, ti neschopní blbci. Bys jim to tam porichtoval, že by to nezapálil ani nálet USAAF, konečně by jednou v životě viděli univerzálního génia v akci, a ještě bys vydělal balík, protože bys byl jedinej v celém Švýcarsku, co umí navrhnout funkční, požárně bezpečné odhlučnění. Tak co tu ještě děláš? Přestaň ztrácet čas teoretickými diskusemi na D-FENSu, co ti nevydělají ani na slanou vodu, a šup šup do Švýcarska dělat byznys.
On je kokot. Naprosto nechutnej, nedospelej kokot, kteryho nekdo nechutne rozmazlil a ma pocit, ze je chytrejsi a dochcije dal nez uplne vsichni. Zivotni realita tomu sice neodpovida, pac VS skola nedodelana, manzelka, dite nikde, ba i jen GF nada nadissimo, ale nekdo v nem vypestoval pocit, ze je cosi lepsiho a jeho hovno nesmrdi. Prat smrt lidem v ohni. To musis bejt fakt hodne zvracenej uchyl. Zvracenej a na kost zkazenej. Fujtajb, jsem se rozcilila.
semancko
Otazka, maju tie materialy nejaku stanovenu zivotnost? Napriklad ci z toho tie latky nevyprchaju a zmeni sa to na obycajnu horlavu penu?
ygorek
Childeater 18.1.2026 v 21:42
Při shlédnutí zpráv o požáru mě zarazilo přesně to, na co poukazuje autor článku, tedy máme-li na mysli stejný požár.
Strop začíná na několika místech hořet, zatímco servírky na ramenou slavičů dále mávají prskavkami a ostatní si pořizují úplně stejné záběry situace, aby si je mohli jeden druhému neprodleně posílat.
Zde bych si dovolil vidět jádro pudla autorova sdělení a zároveň ti oponovat.
Takhle se už pár milionů let nechová dav, takhle se chovávalo vždy jen pár nešťastníků postižených pyromanií.
Jinak: představa, jak se hasiči s hadicemi probíjejí do sklepa plného přiotrávených lidí, tlačících se proti nim v hustém dýmu, a pokoušejí se hasit, pravděpodobně pěnou, je spíše noční můrou.
Childeater
Ygorek 8:12
Je možné, že jsem trochu zatížen fachidiotismem, jako OZO a následně i vedoucí několika OZO v rámci velké továrny. Diskutoval jsem problematiku s kolegy, vesměs bývalí tzv „mokrý hasiči“. Všichni hovořili s respektem ze situace, kterou si každý z nich dovedl poměrně plasticky představit.
Nicméně reakci davu popsali jako typickou a doložili několika historkami z praxe, které byly velmi podobné s předmětným případem. Podle toho co líčili, tak veselých opilců už uhořelo pod společnou střechou dost a dost.
Nakolik se jedná o historky hasičskou komunitou přikrášlené, to už posoudit neumím.
Jihočech Honza
Odpověděl sis sám – přikrášlené, nikoli vymyšlené.
Jsem zvědav, jestli přijde nějaká reflexe, kontrola nehořlavých materiálů, únikových východů, ne jen kdy bylo poslední razítko a kdo je dal.
Childeater
Myslím, že se rozpoutá byrokratický peklo, tedy ve Švajcu určitě.
Hovořil o tom nějakej vyšetřovatel hned poté, co k průšvihu došlo. Že se prověří platnost každé revize a průkazu každého revizora…
Sysop
Ted jde ovsem o to, jestli soucasti pravidelne revize je i kontrola slozeni matrijalu. Pokud je ta stavba dostatecne stara, taxe muze ukazat, ze to tehda jeste nikdo nekontroloval a kontrolovat ani nemusel.
Na cem je urcite uvarej, bude pozarni skoleni personalu. Ze zakaznici jsou blbi, to je sice skoda, ale normalni. Personal ma byt ale pravidelne skolen stran pozarnich predpisu, unikovych postupu, atd.
ygorek
Childeater 19.1.2026 v 9:02
Jo, už hořela, když jsem si do ní lehal.
Přiznávám, že vlastní praktické zkušenosti nemám, v davu fanoušků jsem se v nepříjemné situaci ocitl naposled v roce 1991, od té doby jsem spíš individualista, takže vlastně jen teoretizuji.
Arnold J Rimmer
…. I zařičel satan poslední své slovo:
„Uvrzte jeho v lože Záhořovo!“ –
„V lože Záhořovo? V Záhořovo lože?“ –
volá v uděšení muž divý v lese,
hrozné tělo jeho osikou se třese ….
fatdwi
Childeater: přesně. Plácat do toho nesmysly o tom, co jsou Švýcaři zač, to jsem zase jednou u článku pana domácího měl oči v sloup. Nevím ani, kdy naposled se mi to stalo.
Okamžitě jak to popisoval jsem si vzpomněl na hodně, opravdu hodně starý dokument (20+ let určitě, takže samej schopnej neohroženej bumr, co ví, co má dělat) o testování bezpečnosti v letadlech. Stopovalo se tam, za jak dlouho se celé letadlo dostane ven. Řekněme (to už fakt nevím) dvě minuty, hluboko pod daným limitem pro „bezpečné opuštění“ (který bylo třeba pět nebo deset minut). Spořádaně, hezky, pohoda. Nicméně naštěstí věděli, že takto se člověk v panice nechová. Vyhlásili tedy, že prvních 10, co se dostanou ven, dostane deset dolarů. Málem se tam ti kreténi ušlapali, v limitu zůstala významná část lidí v letadle.
A to šlo o blbých pár korun a všichni věděli, že se jim nemůže nic stát, můžou „jen“ dostat bakšiš navíc. Jak to asi vypadá na místě, kde „prohra“ není „sakra nemám deset dolarů“, ale „sakra jsem mrtvej“? Jasně, že blbě, jasně, že lidi nadělají víc škody než užitku, jasně, že to v případě špatně dimenzovaných nebo vůbec (ne)řešených únikových cest dopadne špatně.
semancko
Pri nehode v Japonsku to bolo krasne ukazane, eroplan zhorel ale vsetci odisli po svojich. Stat sa to tu tak minimalne polovicka by tam zostala aj s batozinou v rukach… Posadka mensieho lietadla tam skoncila komplet.
fatdwi
semancko: Japonsko je hodně specifické, protože kvůli zemětřesení prakticky každý den (a sem-tam větší) jsou na podobné věci připraveni úplně jinak než my. Plus mají přecejen trochu jinou náturu skrze šintoistickou tradici.
semancko
To vobec nespochybnujem, u nas by sme tam zahynuli koli batozine a telefonom… v takychto pripadoch sa disciplina hodi.
Slecna Ling
to Fatdwi
Ahoj, mas pravdu, bohuzel lidi v panice se takhle chovaji. Jinak ten limit na evakuaci nejsou dve minuty, ale devadesat vterin. A ted si predstav ,ze i tak se snazi pasazeri idealne pobrat kufry, bundy, osobni predmety… Smutny. Jinak nekde na skoleni nam rikali, ze airbus A380 kompletne shori za 17 minut. Jenom za sedmnact minut….Presto tihle krecci s kuframa jedou to svoje.
Panelákovej Pičus
Za 17 minut změním svět
Slecna Ling
To PP
Ano, ty samozrejme, broucku. Proto te mame tak radi, ale to vis, ja pracuju s prumernym materialem, musim se teda drzet tech limitu a zachranovaj je jak WonderWomenka :-)
Panelákovej Pičus
Tak to su klidnej
Sysop
Kdyz hori strop a dym se vali v horni casti prostoru, tak nejsou poradne videt ani lampy, oznacujici unikovy smer. A verim, ze vetsina tech navstevniku nemela paru, kde alternativni vychod vubec muze byt.
Slecna Ling
Slysel nekdy pan domaci pomerne znamej psychologickej pojem bystander effect? Ne lidi nejsou debilove.Tohle je klasicky chovani v obdobny situaci. Nikdo nic nedela, tak ja taky teda nic nedelam. Duvod je, ze nechci pusobit hystericky, nechci pusobit panikarsky. Proste dokud prvni lidi nezacnou utikat, nehne se nikdo. Ostatne je to to samy u prvni pomoci. Lidi jsou schopni koukat na infarkt v primym prenosu, prece dokud je tam skupina, ja nic delat nemusim. On to nekdo vyresi…
To S.L.
„On to nekdo vyresi“
Vždycky mě fascinuje jak ve filmech(pohříchu většinou amerických) někdo stojí/klečí u nehybného člověka, rozhlíží se a volá z plna hrdla: „pomozte někdo!!“, aniž by sám vyvíjel nějakou snahu o oživení ležícího.
Hroch
U nás klasicky ženské volají „Lidi, dělejte něco!“
Vraj dobre, ked za dobre povazujeme ze Ta niekto taha po sudoch, platis si pravnika a tak dalej… sice Ta oslobodia ale… lepsie sa tomu vyhnut.
Panelákovej Pičus
Ve Švýcarsku je spousta analfabetů. Také % debilů má Švýcarsko víc než Texas.
Slecna Ling
To PP
No zas nas neprechval, nebo zacnem nosit nosik nahoru :-))) A navic to neni pravda. Narod, kterej zere smazenou mozzarelu s kecupem nebo pasovce s bramborem, je potreba brat s rezervou :-)
Jihočech Honza
V čem je smažená mozzarela horší než eidam nebo hermelín a pásovec než králík?
Slecna Ling
To Jihocech
Armadillos maji casto parazity. Je to dost ruska ruleta. No a smazak s kecupem? To nemyslis vayne, ze ne? Ja te uznavam jako vzor sectelosti, kultivovanosti, jemnych mravu…a ty se oddavas takovejmhle prasarnam :-)? Smazak snad jedine s tatarkou, ne? Jeste nad majolkou ti privru oci, ale s kecupem? Nikdy! Radsi pomalou smrt hladem!
Jihočech Honza
Ale já jsem plebejec a obsah pro mne byl vždy důležitější než forma.
Tuhle pomluvu už jsem slyšel, že prý Amíci na všechno plácnou kečup, včetně pizzy. Je tomu tak?
A k parazitům jsem si vybavil scénku z Gumáků blahé paměti: „A pořádně ho povařte, ať nedostaneme salmonelózu…“
Latimerie podivna
S kečupem naprostý, naprostý souhlas. Sice se jedná jen o jeden souhlas, ale považoval jsem ho za tak významný, že jsem ho pro jistotu uvedl hned dvakrát. https://www.youtube.com/watch?v=RDuZviJcSWo
ygorek
Slecna Ling 18.1.2026 22:58
Tatalku? Kecup? Chutná, móóc chutná!
A já přemýšlel, kde to ti zatrolení cizinci pochytili.
Nitus
Mají parazity? A už jste je zkoušeli upéct? Myslím ty pásovce, ne ty parazity. I když ty tím pádem taky. Že tatarák z pásovce není dobrý nápad, to asi každý pochopí už jen podle toho, jak ta potvora smrdí. Ale pečínka, asi proč ne…
karban
Pane vrchní, já mám maso fakt rád. Ale to, co ste mi dneska přines místo králika s bramborem, tak to byl vyloženě podpásovec…
Slecna Ling
to karban
Tak ted jsem si poprskala smichy klavesnici :-D
karban
Tak sprchu občas potřebujem všichni, i některý ty písmenka, že jo.
Hroch
V Peru žerou morčata…to bych nemohl, takové hodné, bezelstné a milé zvířátko pozřít.
karban
V Limě hrajeme poprvé. Je to tady skvělé. Kuchyně vůbec nejlepší v celé Jižní Americe. Moje dcera si sem s sebou přivezla morče, je to její mazlíček. Nějak ho nemůžeme najít.
/Mick Jagger/
gogo
Hele Hrochu, viděl jste někdy oči takového telete? A to byste chtěl sežrat?
Sysop
Oci maj krasny, a ouska taky.
I takova husa je krasnej fogl. A necha se ochocit jako pes.
Childeater
Sysop 7:00
Před Vánoci jsem potřeboval střelit kus holé pro známého jednoho známého. Kus jsem chtěl střelit kulinářsky, přece jen mám 30-06 Sprg. Co čert nechtěl, když jsem potkal vhodný kus k odlovu, nehodlal se postavit naširoko – umístil jsem tedy zásah na hlavu, tam kde byla ta velká očička.
Pošlu Ti na mail foto. I já jsem musel uznat, že to estetický zásah nebyl, ovšem humánní a kulinářský rozhodně. A kus šel k spotřebiteli bez hlavy, takže to bylo jedno.
Sysop
Dik, koukl jsem. Jako, pro nej lepsi rana, nez na komoru. Jen, holt, spotrebitel (a zejmena zeny) tyhle veci videt nechteji.
To je vubec takova ironie, ze na taliri je to v pohode, ale na jatka by vetsina lidi nesla. Pritom tohle patri k zivotu taky.
Childeater
To zvíře nemohlo vědět vůbec nic…prostě seš na poli a najednou se zhaslo… ;-)
Sysop
Nebylo to sice ani halal, ani koser, ale jedine dobre.
Lukas B.
nejsem myslivec, a tak se možná zeptám špatně: vykrví se to při zásahu do hlavy pořádně?
Childeater
To je správná úvaha. Vykrvení je po zásahu hlavy jen kompromisní. Ideální je zásah hrudní dutiny s přerušením velkých tepen. U zásahu do hlavy se to občas povede vykrvit taky dobře, ale hrudník je mnohem lepší.
Méně příjemné pro zasažené zvíře, dodávám.
Lukas B.
spousta myslivců co znám střílí do krku (tedy ta zvířata co mají nějaký patrný krk a na vzdálenost takovou, že krk dokážou trefit), že prej nepřijde vniveč tolik masa jako při zásahu na plec a že jak je ten krk tenkej tak se zlikviduje mícha i krkavice jedním rázem. ale na to asi to hovádko musí stát bokem, žánop?
Childeater
Ne ne, klidně i tzv „na ostro“, tedy u zvířat s delším krkem. U prasete samosebou jen bokem.
Rány na krk a na hlavu obecně nemusím; nejsou to tzv „myslivecké rány“. Občas se to nepovede a pak je to spojeno s velkým utrpením zvěře. Rána „na komoru“ – za plec, je jediná správná, ve smyslu etická – je nejmenší pravděpodobnost, že se něco pokazí.
leon
Ve Švýcarsku prý mají tradici jíst psy.
Childeater
Hroch 5:21
Mohu potvrdit, že morče chutná výtečně a že v Peru jedí morčata běžně.
Nemám problém s tím, že je to zvířátko hodné a bezelstné – spíš mi vadí, že ho odmítají vykuchat před kuchyňskou úpravou.
Sysop
U nas se jedly nutrie a lifrovaly se jako supa dupa dietni maso do spitalu, pritom je to taky milej hlodavec. Lidi jsou padli na hlavu. Vepr je chytrejsi, nez pes, ale psa by Cesi nezrali. Normalni pokrytectvi.
Lukas B.
králík je fakticky jen o trošku větší morče.
Sysop
Samozrejme. Vlastne malej kralicek je take hodny a bezelstny.
Childeater
Nutrie je výtečná.
Na posledním honu jich pět pochytali psi.
Bohužel jim dali co proto, takže jsem za dvou nutrií vytěžil tři stehna. Zbytek na vyhození; inu smečka ohařů.
Asi skvěle vycvičení, dyž kořist zrasujou jak hovada, ale tak že mě to nepřekvapuje, dneska je to samej takymislyvec, a podle toho to tak nejak vypadá všecko.
Stačí dyž poslouchám minimálně jednou měsíčně, jak si ti mamlasi buď vosobně, bo předáním jinýmu mamlasovi, věčně domrdávají montáže, případně přímo celý voptiky tím, že si neumijou ani najít návod (když už to rovnou nedajou zbrojířovi, příp. střelnici), jak to teda namontovat. Vobčas škody v desítkách tisíc. Očekávat pak od takovejch blbů, aby si toho loveckýho smetáka vycvičili, meh…
Sysop
Jako myslis, ze Childeater se ucastnil honu na nutrie?
Netušim, mohly to klidně být ai divoký co se tam nekde voctly vomylem, při honu nečeho jinýho.
Nemělo by ale loveckýmu smetákovi být jedno, jaký zvíře se kde vobjeví? Má snad hnát jenom to, na co dostane povel, a né všecko, co se hejbe. To by ti přišlo fpohodě, že příště začne nahánět kočky, menší psy, domácí zvěř, nebo taky batolata, jakmile je spatří? A když je dohoní, tak je zrasuje na kašu?
Sysop
Divokych kocek je v Cesku minimum a navic umi zdrhnout na strom. Jinaxi neumim predstavit, jak by se kocka domaci, nebo neci hafik, mohli dostat do lece? Nutrie je skodna.
Tvl, esli neco je nebo není škodná je naprosto irelevantní. Lovečácké smeták má byt vycvičené tak, aby dělal s honěnó zvěřinó nejaký úkony podle povelu. To, že to rozšmelcuje na hadry, že to bude nepoužitelný, mezi těma úkonama zjevně byt nemá. Chňápou?
Panelákovej Pičus
Mám vycvičenýho Českýho Fouska. V okruhu deseti kilometrů už nežije žádná kočka a ani slepica. Posledně mi přihnala deset divočáků a štěkala tak jako asi nějak: Střílej, střílej vole!
Panelákovej Pičus
Taky jednou hodně divně štěkala a seděl tam chlap v zimě v sandálech a tričku, jedno oko vyklovnutý. Byl tam asi už od léta.
Acada
Esli to pokrytectvi nema co do cineni s tim, ze masozrave maso ma v sobe vic breberek.
Nitus
Kdyby ho vykuchali, tak by jim z něj nic nezbylo. Spotřeba morčat by prudce stoupla, a nastala by tržní krize.
Panelákovej Pičus
Není to tak dávno kdy byl ve Švýcarsku v některých údolích hladomor. Jsou to opravdoví omezení chudáci co nebyli za celý život ani v okresním městě. Obvzášť je to patrné v okolí Luzernu.
Foundryman
Roli hraje i příbuzenská plemenitba v obtížně přístupných oblastech. A taky nedostatek jódu.
Panelákovej Pičus
Co způsobuje ten nedostatek jódu?
princdrson
jodlování, woe
Panelákovej Pičus
To vím ale proč mají málo toho jódu aby mohli jódlovat?
Foundryman
Poruchy soustředění, zpomalené myšlení, mentální retardaci.
Jihočech Honza
Stanislav Komárek v jedné ze svých knih tvrdí, že Schweiz je residuem Evropy před I. světovou válkou, Rio Preisner je zase nazývá ozbrojenou oligarchií. Sebevražednému šílenství I. světové se dokázali vyhnout, stejně tak politickým extrémům, ač poskytovali azyl kdejakému revolucionáři včetně Lenina.
Slecna Ling
To PP
A nejhorsi socky jsou v Luzernu na Old town a kolem Rathaus.Tam se fakt bojis, to je fakt :-). Hlavne jsem se teda bala, jestli mi budou stacit diety…
Panelákovej Pičus
Diety? Nedaněnej socialistickej přežitek. Okamžitě zrušit! Hned by byla spousta peněz pro Banderovce. Ne aby za ně mlsaly Texasky v Luzernu.
Panelákovej Pičus
Pak tam nemají mít hladomory, když tam lítáte prožrat nezdaněný diety.
Jo, to sedí, než jim došlo, že to není show, byli v prdeli.
Hroch
Dobře, odborně, popsáno.
Pirath
No něco mi to připomíná. Když před 20 lety v suterénu koleje Máchova 16 v Plzni, kousek vedle suterénní studentské hospody, explodovalo za kovovými dveřmi trafostanice přívodní vedení 22 kV, vypadl proud v celé čtvrti a chodbou se začal valit dým, všichni z toho měli prdel. A to ještě nebyly ty sračky jako je Instagram a spol. Tak jsem se jich zeplat: „A hasiče už jste volali?“. „Hm, no jó ty vole, to bysme asi měli“.
Slecna Ling
Jinak ty svetlice uvnitr klubu maji ve Svycarsku jistou tradici…Ostatne takhle vznikla legendarni Smoke on the water od Purplu. Pikantni je, ze ten typek, co to tenkrat odpalil byl Cech. Mno nic, jen takova historicka vsuvka a perlicka.
Jo to mě taky napadlo hned po přečtení prvních dvou vět článku. 😉
monday
No, člověk má tendenci věřit, že neštěstí chodí pouze po cizích lidech a to převážně jen v televizi. O tom jak rychle může zvladatelný požár přerůst v nezvladatelný, má tušení málokdo. 90% lidí, jestli ne víc, by ve stejný situaci jela v režimu, když sem obsluha nosí zapálený rachejtle, tak asi ví co dělá a maj to ošéfovaný.
Stát se to na srazu boomerů, dopadne to stejně,zvláště na silvestra, maximálně by to možná točilo míň lidí.
Jihočech Honza
To je ale normální duševní hygiena. Pokud nechceš napodobovat samuraje v jejich vrcholném období. „Jen my, kteří žijí neustále na pokraji smrti, dokážeme ocenit radost života…“
Panelákovej Pičus
Andretti, proč se nikdy nesměješ? Stačí vteřina a jsem mrtvej.
fatdwi
monday: známej jel takhle s dodávkou a najednou se mu zdálo, že to nějak divně smrdí. Zajel ke kraji, zastavil, hrábl po mobilu do přihrádky u spolujezdce, vyskočil a byl rád, že žije. Říkal, že by nikdy nevěřil, jak rychle to může blafnout a že už se vůbec nediví, že lidi v autě můžou uhořet. Že kdyby to věděl, ani pro ten mobil už by se nenatahoval a rovnou skákal ven.
Sysop
Kdyz tehda v Rakousku uhoreli lidi v tunelu, diky lapnutymu kamionu margarinu, tak tomu nikdo nechtel verit, dokud se neudelala rekonstrukce, vcetne zapaleni stejnyho mnozstvi margarinu.
fatdwi
Sysop: ještě si vzpomínám, že říkal, že si myslel, že asi upadla nějaká hadička a pálí se o blok a že se na to půjde podívat. Nikde nic nešlehalo, ve chvíli, kdy se rozhodl zajet ke kraji ještě netušil, že bude rád, že žije a že z toho zbude akorát kostra. Přecejen auto, které jede a nikde nic nerachotí, jen něco smrdí, nepůsobí dojmem, že je „vteřiny od katastrofy“. Prý zrovna viděl vhodné místo, tak si řekl, že to radši zkontroluje. Kdyby vhodné místo neviděl nebo mávl rukou, už se to asi dozvím jen z televizních novin.
Ale věřím tomu, že takové odsudky „na debila, co nevidí, že mu hoří auto, měl přece zastavit, patří mu to, Darwin“ bude dělat spousta retardů, co netuší, o čem mluví. Nakonec, včetně toho mého známého, on je taky takovej bijec všech neschopů:-) Trochu musel svůj přístup přehodnotit:-)
Sysop
Prokazalo se, ze sani nacuclo vajgla z protijedouciho LKW a podpalilo to filtr.Ten je v plechu,takze chvilku trvalo,nez to dostalo grady a vyrazilo ven.
Mrdgarín by přece měl byt primárně ztuženej olej, obvykle hydrogenací, případně dalšíma procesama. Voda tam byt moc nemá, pokud to není ojebaný pro východní trh. Každopádně dyž se to rozpustí, tak se voda a tuk voddělí, tuk bude plavat na vodě a tam muže krásně hořet, ne? :D Ta se pak poměrně rychle vyvaří.
semancko
Aku vysoku teplotu treba aby sa ta voda stala dalsim palivom? Moze k niecomu takemu dojst?
termální rozklad na vodík a kyslík nastává tak nad 3000 °C
míň pokud je to katalytická reakce, případně reakce s uhlíkem (svítiplyn)
princdrson
jestli dobře vzpomínám, tak fagule v tunelu drážky v Rakousku způsobil neudržovaný, nebo nesprávný horkovzdušný ventilátor, desítky lidí tam zařvalo. Radši chodím pěšky.
fatdwi
princdrson: kamion margarínu v tunelu… Ventilátor byl příčinou požáru vláčku v Kaprunu. Pěšky se tam nechodí ani dnes, jezdí se kabinkou. Tunel je tam pochopitelně pořád. Jinak hlavní příčinou těch mrtvých nebyl přímo požár, ale udušení. Bohužel hořelo vzadu, takže všichni zdrhali dopředu, ale splodiny byly rychlejší, fungovalo to jako komín. Vyhrál, kdo šel dolů, ale lidi „logicky“ nešly směrem k požáru, ale od něj.
No, tohle už je trochu moc složitý.
Protože vypukla panika kvůli požáru, zachovali se panicky. Je to nevyhnutelné a nastane to v podobných situacích vždycky.
Proto máme únikové vchody a koridory nějak dimenzované, a nesmí na nich být překážky, o které by mohl dav, který je šílený hrůzou nějak zakopnout.
A na dveřích je PANIKOVÉ kování, aby se u jejich překonání nemusel nikdo ani na vteřinu zamyslet.
Stal se průser, evidentně.
Svádět reakci zpanikařeného davu na politické zřízení nebo Gen Snowflake, to jaksi neštymuje.
Takový dav se chová úplně stejně už pár milionů let.
…odeslalo se mi to jaksi dříve, než jsem to dopsal. Pozdní reakci na nebezpečí bych jim nevycital taky. Kravál řev, chlast, světla, ohně. Najednou moc ohně. Je to ještě v pořádku?! Aha, není – radši zdrháme.
Pomoc, není kudy.
Podobné průsery se budou dít a děly se vždycky. Napříč všemi generacemi.
V týhle situaci by byli mrtví i v Japonsku, jen by jich nebylo tolik.
Spíš jde o to, že od Švýcarska jakožto proregulované společnosti bych čekal víc.
Podzemní díza, jeden úzký východ a hořlavý sajrajt na stropě? To by byl nehořlavý materiál o tolik dražší? Kde zůstal selský rozum?
Ano, tam je jádro pudla.
Ne v návštěvnících toho podniku.
Né vóbec tvl! Sice normální lidi s mozkem do takovejch rakví v podstatě v životě ani nemajou důvod vlézt (natož tam neco zapalovat a natáčet to, dyž to hoří a zapaluje vostatní), ale jinak za to vóbec nemužó.
Za mne darwin, pár blbečků vodstraněnejch z genofondu. Jim to sice nepomůže, ten stád je hodně v prdeli, ale…
Myslis tech blbecku, co si tam treba chodi sehnat zenskou nebo zatancovat s tou stavajici? Ale ze to tak prisne soudis, ty furt zadnou nemas a nestrejch sis od minuly dekady, vid…to vysvetluje tu zapsklost, kretene bezcitnej.
To víš, on Blbemot je takový zdejší technolog života.
:-D
Kdy jste byla naposledy v nějakým podniku kam chodí pařit puboši?
Tak zrovna v Brne mne napada hned pet podniku, ktere jsou na stejnem modelu. A urcite bych si vzpomenul na dalsi.
Svycari jsou brutalni kolenovrti, takze levna sragora na strope mne vubec nepreqapuje. Nikdo nepozna drahou od levne, nikoho to pohledem nezajima, tak to musi bejt echt levny. Kdyz si jen vzpomenu na jednani s tema svycarkejma hovadama nekdy pred peti lety, ze produkt musi bejt levnej z Ciny, ale nesmi byt nikde napsany, ani poznat, ze je to z Ciny, protoze image voe… to i ti Nemci to brali tak, ze proste cinsky je levny, ale ne vzdy spatny a kdyz si soused koupil cinskej trachturek, taxe mu nesmali, ale spis koukali, jestli si to za rok koupej taky, protoze günstig.
Svycar ani omylem. Vetsi zgrd jak Zid.
Že někoho napadne uštřit je normální, ale že jim na to dají razítko hasiči nebo že by v tak poctivé zemi někdo padělal faktury od pěny mi připadá divné.
Když si vybavím kontrolu od hasičů, co všechno musí být volné, kde musí být jaké dveře a označení a to jsme v našem bordelákově. A věci od hasičů beru poměrně vážně, protože jde koneckonců o majetek, případně životy. Že bych si někam, kde mají být požární dveře koupil běžné a dělal, že jsou požární mi nepřipadá moc chytré, protože podvedený jsem já sám.
Cert vi, kdy se to na ten strop naplacalo a co tehda platilo. Taky to mohl ojebat dodavatel quli tlaku ceny a investora to nezajimalo. Moznosti je…
Investorem byla Korzická mafie…
Nikdy jsem nepracoval v gastro/zábavě, ale předpokládám, že takové prostory podléhají nějakým pravidelným kontrolám z několika úřadů. Toho debila, to to tam aplikoval pak upálí spolu s tím, co na to dal razítko.
Ada 19.1.2026 v 9:10
Podléhají – průchodnost únikových cest, počet a funkčnost hasicích přístrojů, hydrantů atd. kontrolují hasiči. Křiklavé případy porušení předpisů se objevují i v televizním zpravodajství, asi jako zprávy z hygienických kontrol v SAPĚ.
Návrh požárních úseků a únikových cest, počet hasicích přístrojů, hydrantů, instalace požárních vodovodů, SHZ a podobně řeší projektant a provedení by mělo být součástí kolaudace.
Zatím nemám nastudovánu novelu stavebního zákona, kde prý byly požadavky zmírněny, neměl bych to přiznávat, ale požární předpisy jsou pro mě poněkud na okraji zájmu.
Což o to, to ony asi jo, ale co bylo jednou zkontrolováno a je „neměnné“, to se nekontroluje opakovaně (například nevidím úplně důvod co dva roky měřit, jestli chodba má předepsaný metr na šířku, když to zcela zjevně je stále ta samá chodba už 20 let). A pokud ano, tak jsou to stejné kontroly, které už se povedlo vochcat v minulosti.
Problém nastane spíš kvůli tomu, že do té chodby majitel hospody postaví mrazák, štafle a pečlivě zamkne dveře na jejím konci.
Kalvinisti jsou bohužel takoví lakomci
No super, a ty snad do takovejch pojebanejch kutlochů do nejakýho vypíčenýho randálu, kde je ai lahváč za kilo, potřebuješ lézt?
Myslis, ze treba v Elisce vali techno? Nemusi lapnout zrovna strop, staci firemni akce v zime a hromada bund nekde u dveri.
Kdyz jsem delaval v tom poloamaterskym divadle, tak tam se resilo to samy. Lidi si nechteli davat hadry do satny. Ze je to prej zdrzuje pri odchodu, protoze pak hroooozne spechaj. Si predstav, ze kazdej ma na kline nejakou echt umelou bundu, nekde lapne nejaka lampa, lidi se zacnou valit jeden pres druhyho ven a myslis, ze ty bundy budou resit? Ne, nastelou si je pod sebe jak uhli do grilu.
Atd.
umělohmotný bundy jsou vynikající palivo. jako všechno textilní umělohmotný. jsou historky z horolezectví/polárničiny, kdy stojí stan na sněhu, venku minus dvacet a vostře fouká, jeden vaří polívku, blaf, a pět vteřin poté sedí dvojice naháčů s naškvařenými zbytky kunstštofu na kůži na ohořelých zbytcích karimatky. ne nadarmo se všichni ti skauti s podsadovými stany drží bavlny, která je těžká jako prase, protejká, dlouho vysychá, plesniví a trouchniví.
Sysop: jo, techno tam svýho času valilo taky:-)
Hromada bund v jinak cihlové/betonové chodbě je sice nepříjemná, ale maxiálně to tak hodně začoudí prostor a vyhoří. Ai hatiťakem se to dá vyřešit.
Ovšem kutloch voblepenej umělou hmotou a eště v podzemí, bez adekvátních únikovejch tras a vodvětrávání, to je podobná rakev jak ponorka :o)
Sysop: je to tak, třeba paniku a únik z Metro Clubu bych zažil dost nerad, nejdřív úzké dveře do malého prostoru u šaten, pak ze šaten pravý úhel na úzké schodiště. Kdyby dole hořelo a byl tam navíc kouř, který by těm u pódia ztížil orientaci, dopadně to tam úplně stejně a většina by se pravděpodobně udusila dřív, než by se dostala někam, kde se dá nadechnout.
A tak je na tom většina diskoték, co si pamatuju, kolejním Spiderem počínaje a Mandarinem konče. Snad jedině ta diska, co byla tuším místo kina Kapitol byla v pohodě, protože tam byly široké schody. Nakonec ani z hospody jako Elektra bych nechtěl utíkat. Celkově Brno je plné podzemních klubů a hospod stylu „úzké schodiště do podzemí, pak trochu labyrintu do hlavních prostor“.
Musel bych lovit v hlave a mape, ale nasel bych to. V Krpoli bejvala knajpa/klubik, kterej mel vchod na rohu domu, rovnou do sklepeni. Otevrels vchodovy dvere a videls ostre prvni schod, jakz takz druhej a ten treti uz mizel v dymu. Sesels tam, ruce pred sebou, abys do nekoho/neceho nevrazil a najednou’s v jedne ruce mel skopek, ani nevis, kdo ti ho dal. V necem takovym pozar musi bejt echt prdel.
Sysop: myslím, že vím, co myslíš, dneska je tam indická restaurace:-) Nebo možná hned naproti Pitkin. V centru je takových míst hromada, pamatuju diskotéku Pavilon nebo třeba kdysi slavnou studentskou Bastilu na Šilingráku. 21 na Josefské měla schodiště sice širší, ale zase hezky lomené. Sedmé nebe funguje myslím dodnes, i když si nejsem jistý, jestli je to v původních prostorách. Hlavně mě ale napadlo to Metro, protože to mi přijde jako naprostá bezpečnostní černá můra. Příště budu na koncertě radši blízko dveří:-)
Jo vo takovejch místech sem slyšel, eště na gymplu, osobně sem nikdy nebyl. Moc jich nezbylo už tehdá, a po zákařu kouření to snad muselo chcípnout všecko. Pokud se náhodou pár posledních kusů v celé zemi vyskytuje jakožto soukromej klub, tak by to bylo hodně (vony se blbě vyplňujou členský průkazky, dyž nevidíš na metr :DDD).
@ Sysop
Mě by zajímalo, jak budou lidi zdrhat například z Tabarinu. Už když jsem tam chodil před 30 rokama, byl jsem pokaždý rád, hned jak jsem vypadl ven.
Behemot
Jdeš do ignore. Kvalifikoval ses přesvědčivě, blbče.
snad ses nerozplakal tvl
:-D
Tys v životě nebyl v žádném takovém podniku? To musí bejt smutnej život… :-(
Myslím, že veselost, barevnost a rozmanitost Blbemotova života je vcelku dostatečně patrná z toho, že se dotyčný život víceméně odehrává zde v diskusích.
:-D
Platí to jen pro Behemota?
Já byl snad dvakrát v Karlových Lázních – snad v době jejich největší slávy. Přišel jsem, viděl jsem, ohluchnul jsem, a víckrát jsem tam nešel. Zjistil jsem, že to prostě není nic pro mne. Pak jsem dával přednost kavárnám a vinárnám, dá se v nich dobře pokecat. A energie se dá vybít ve fitku.
vy jste tedy říznul do shnilého :)))
Žejo, tai ty podzemní randálny jsou pomalu eště horší jak sójový kavárny (a to je co říct tvl), takže pokud do toho nekdo leze dobrovolně, dobře mu tak :o) a dyž se u toho eště zlije z obskurně předraženýho chlastu a pak se tam zapaluje, neco vo debilitě a sebeodstranění z genofondu je vopravdu první věc, co mě napadá. Jelikož naštěstí nésu vymaštěnej magor s ujetejma hormonama jak ženský a různí úchyláci, nevidím důvod brečet nad nejakejma sráčema který sem neznal, neznám a znát nebudu (ani nechcu). Libtardi to se mnou mají těžký, kdejakejma těma rádoby dojemnejma storkama vo utopenejch krimigráčkách atd. mě spíš tak akorát nasírají ;-)
Behemot
Mne je z tebe zle. Opravdu fyzicky na zvraceni a prala bych si, aby nekdo z pozustalejch ty tvoje blaboly cetl a dobehl ti dat pres drzku. Navykl sis ji bez nasledku otevirat, ale jses jen naprosto odporna bezcitna kreatura, ktera si absenci soucitnosti plete s drsnosti.
Zastávám se Behemonta mám stejnej názor na Švýcary jako on.
Když si nechaji řádit na pozemku Korzickou mafii tak si nic jiného nezaslouží.
https://music.apple.com/cz/lyrics/1699433046?ts=163.890&te=164.970&l=en&tk=2.v1.mCHcf5pUBFjAPtAP2FHpow%3D%3D&itscg=50401&itsct=sharing_msg_lyrics
Seš tady i s cestou pár týdnů a navážíš se do vážených členů? Texasko? Žiješ z nezdaněnejch diet tak drž hubu než ti je zruším. Nasralas mě a to si vypiješ…
Vůbec netušíš kdo ti dává práci ty vychcanko
Ty to nejses , takze moc netestuj hranici myho slusnyho vychovani :-) Mohla bych te akorat poslat k sipku za raz dva tri
Tak schválně…
Fer. Tak raz, dva, tri…Uz ses tam?
Auvajs pichlavej šípek, skoro jako kaktus.
To PP
Tak zas fofrem vylez ven, tebe mam rada. Mas fouskovou a to nas cokl ceni.
No jo Česká fousice je miláček všech pesanů
https://www.youtube.com/watch?v=ub0iFxgq-FE&list=RDub0iFxgq-FE&start_radio=1
Není dražší, kdysi jsem PURy vyvíjel, retardéry hoření patřily ve formulaci k tomu levnějšímu (hlavně TCPP, TEP byl o fous dražší, ale furt levný), někdy jsme to tím vysloveně dořeďovali, aby se doladil směšovací poměr. Dražší by to mohlo být jen kvůli tomu, že certifikace na konkrétní třídu (ne)hořlavosti stojí prachy a ty se pak rozpustí do ceny materiálu. To se ale po pár tunách produkce rozpustí v halíře.
Hlavně jako na co nekam rvát vypíčenou pěnu, když tam mužeš navěšet desky z recyklovanejch pneumatik, a to nezapálíš ani kdybys to volizoval vodevřeným plamenem tvl. Resp. problematický v tom může byt zas polyuretanový lepidlo, samotná pneuamtiková drť se zapaluje kurva hodně blbě. Skoro to nehoří, netaví se, nic, samý jistoty a sociální pozitíva. Samozřejmě dyž už pneu blafnou, tak to taky jede, ale není to zdaleka tak jednoduchý jak zapálit pěny, žejo. Hlavní nevýhoda je větší váha, samozřejmě.
Ty vole, škoda, že tě v tom Švýcarsku neměli po ruce, ti neschopní blbci. Bys jim to tam porichtoval, že by to nezapálil ani nálet USAAF, konečně by jednou v životě viděli univerzálního génia v akci, a ještě bys vydělal balík, protože bys byl jedinej v celém Švýcarsku, co umí navrhnout funkční, požárně bezpečné odhlučnění. Tak co tu ještě děláš? Přestaň ztrácet čas teoretickými diskusemi na D-FENSu, co ti nevydělají ani na slanou vodu, a šup šup do Švýcarska dělat byznys.
:-D
To Nitus
On je kokot. Naprosto nechutnej, nedospelej kokot, kteryho nekdo nechutne rozmazlil a ma pocit, ze je chytrejsi a dochcije dal nez uplne vsichni. Zivotni realita tomu sice neodpovida, pac VS skola nedodelana, manzelka, dite nikde, ba i jen GF nada nadissimo, ale nekdo v nem vypestoval pocit, ze je cosi lepsiho a jeho hovno nesmrdi. Prat smrt lidem v ohni. To musis bejt fakt hodne zvracenej uchyl. Zvracenej a na kost zkazenej. Fujtajb, jsem se rozcilila.
Otazka, maju tie materialy nejaku stanovenu zivotnost? Napriklad ci z toho tie latky nevyprchaju a zmeni sa to na obycajnu horlavu penu?
Childeater 18.1.2026 v 21:42
Při shlédnutí zpráv o požáru mě zarazilo přesně to, na co poukazuje autor článku, tedy máme-li na mysli stejný požár.
Strop začíná na několika místech hořet, zatímco servírky na ramenou slavičů dále mávají prskavkami a ostatní si pořizují úplně stejné záběry situace, aby si je mohli jeden druhému neprodleně posílat.
Zde bych si dovolil vidět jádro pudla autorova sdělení a zároveň ti oponovat.
Takhle se už pár milionů let nechová dav, takhle se chovávalo vždy jen pár nešťastníků postižených pyromanií.
Jinak: představa, jak se hasiči s hadicemi probíjejí do sklepa plného přiotrávených lidí, tlačících se proti nim v hustém dýmu, a pokoušejí se hasit, pravděpodobně pěnou, je spíše noční můrou.
Ygorek 8:12
Je možné, že jsem trochu zatížen fachidiotismem, jako OZO a následně i vedoucí několika OZO v rámci velké továrny. Diskutoval jsem problematiku s kolegy, vesměs bývalí tzv „mokrý hasiči“. Všichni hovořili s respektem ze situace, kterou si každý z nich dovedl poměrně plasticky představit.
Nicméně reakci davu popsali jako typickou a doložili několika historkami z praxe, které byly velmi podobné s předmětným případem. Podle toho co líčili, tak veselých opilců už uhořelo pod společnou střechou dost a dost.
Nakolik se jedná o historky hasičskou komunitou přikrášlené, to už posoudit neumím.
Odpověděl sis sám – přikrášlené, nikoli vymyšlené.
Jsem zvědav, jestli přijde nějaká reflexe, kontrola nehořlavých materiálů, únikových východů, ne jen kdy bylo poslední razítko a kdo je dal.
Myslím, že se rozpoutá byrokratický peklo, tedy ve Švajcu určitě.
Hovořil o tom nějakej vyšetřovatel hned poté, co k průšvihu došlo. Že se prověří platnost každé revize a průkazu každého revizora…
Ted jde ovsem o to, jestli soucasti pravidelne revize je i kontrola slozeni matrijalu. Pokud je ta stavba dostatecne stara, taxe muze ukazat, ze to tehda jeste nikdo nekontroloval a kontrolovat ani nemusel.
Na cem je urcite uvarej, bude pozarni skoleni personalu. Ze zakaznici jsou blbi, to je sice skoda, ale normalni. Personal ma byt ale pravidelne skolen stran pozarnich predpisu, unikovych postupu, atd.
Childeater 19.1.2026 v 9:02
Jo, už hořela, když jsem si do ní lehal.
Přiznávám, že vlastní praktické zkušenosti nemám, v davu fanoušků jsem se v nepříjemné situaci ocitl naposled v roce 1991, od té doby jsem spíš individualista, takže vlastně jen teoretizuji.
…. I zařičel satan poslední své slovo:
„Uvrzte jeho v lože Záhořovo!“ –
„V lože Záhořovo? V Záhořovo lože?“ –
volá v uděšení muž divý v lese,
hrozné tělo jeho osikou se třese ….
Childeater: přesně. Plácat do toho nesmysly o tom, co jsou Švýcaři zač, to jsem zase jednou u článku pana domácího měl oči v sloup. Nevím ani, kdy naposled se mi to stalo.
Okamžitě jak to popisoval jsem si vzpomněl na hodně, opravdu hodně starý dokument (20+ let určitě, takže samej schopnej neohroženej bumr, co ví, co má dělat) o testování bezpečnosti v letadlech. Stopovalo se tam, za jak dlouho se celé letadlo dostane ven. Řekněme (to už fakt nevím) dvě minuty, hluboko pod daným limitem pro „bezpečné opuštění“ (který bylo třeba pět nebo deset minut). Spořádaně, hezky, pohoda. Nicméně naštěstí věděli, že takto se člověk v panice nechová. Vyhlásili tedy, že prvních 10, co se dostanou ven, dostane deset dolarů. Málem se tam ti kreténi ušlapali, v limitu zůstala významná část lidí v letadle.
A to šlo o blbých pár korun a všichni věděli, že se jim nemůže nic stát, můžou „jen“ dostat bakšiš navíc. Jak to asi vypadá na místě, kde „prohra“ není „sakra nemám deset dolarů“, ale „sakra jsem mrtvej“? Jasně, že blbě, jasně, že lidi nadělají víc škody než užitku, jasně, že to v případě špatně dimenzovaných nebo vůbec (ne)řešených únikových cest dopadne špatně.
Pri nehode v Japonsku to bolo krasne ukazane, eroplan zhorel ale vsetci odisli po svojich. Stat sa to tu tak minimalne polovicka by tam zostala aj s batozinou v rukach… Posadka mensieho lietadla tam skoncila komplet.
semancko: Japonsko je hodně specifické, protože kvůli zemětřesení prakticky každý den (a sem-tam větší) jsou na podobné věci připraveni úplně jinak než my. Plus mají přecejen trochu jinou náturu skrze šintoistickou tradici.
To vobec nespochybnujem, u nas by sme tam zahynuli koli batozine a telefonom… v takychto pripadoch sa disciplina hodi.
to Fatdwi
Ahoj, mas pravdu, bohuzel lidi v panice se takhle chovaji. Jinak ten limit na evakuaci nejsou dve minuty, ale devadesat vterin. A ted si predstav ,ze i tak se snazi pasazeri idealne pobrat kufry, bundy, osobni predmety… Smutny. Jinak nekde na skoleni nam rikali, ze airbus A380 kompletne shori za 17 minut. Jenom za sedmnact minut….Presto tihle krecci s kuframa jedou to svoje.
Za 17 minut změním svět
To PP
Ano, ty samozrejme, broucku. Proto te mame tak radi, ale to vis, ja pracuju s prumernym materialem, musim se teda drzet tech limitu a zachranovaj je jak WonderWomenka :-)
Tak to su klidnej
Kdyz hori strop a dym se vali v horni casti prostoru, tak nejsou poradne videt ani lampy, oznacujici unikovy smer. A verim, ze vetsina tech navstevniku nemela paru, kde alternativni vychod vubec muze byt.
Slysel nekdy pan domaci pomerne znamej psychologickej pojem bystander effect? Ne lidi nejsou debilove.Tohle je klasicky chovani v obdobny situaci. Nikdo nic nedela, tak ja taky teda nic nedelam. Duvod je, ze nechci pusobit hystericky, nechci pusobit panikarsky. Proste dokud prvni lidi nezacnou utikat, nehne se nikdo. Ostatne je to to samy u prvni pomoci. Lidi jsou schopni koukat na infarkt v primym prenosu, prece dokud je tam skupina, ja nic delat nemusim. On to nekdo vyresi…
Vice zde
https://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect
experiment tady https://www.youtube.com/watch?v=RVyQo4zkiDs
To S.L.
„On to nekdo vyresi“
Vždycky mě fascinuje jak ve filmech(pohříchu většinou amerických) někdo stojí/klečí u nehybného člověka, rozhlíží se a volá z plna hrdla: „pomozte někdo!!“, aniž by sám vyvíjel nějakou snahu o oživení ležícího.
U nás klasicky ženské volají „Lidi, dělejte něco!“
„Delejte proboha nekdo neco!!!“
možná furt lepčí, jak oumájgáááááááát?
A jeste o parnik lepsi, nez rvani nejaky od klavesnice chrabry bukvice, ze si to zaslouzili, vid, ty curdo.
Tak oni tam uz mali niekolko zalob na poskytujucich pomoc takze to povazujem za celkom racionalne jednanie.
a jak to dopadlo?
Vraj dobre, ked za dobre povazujeme ze Ta niekto taha po sudoch, platis si pravnika a tak dalej… sice Ta oslobodia ale… lepsie sa tomu vyhnut.
Ve Švýcarsku je spousta analfabetů. Také % debilů má Švýcarsko víc než Texas.
To PP
No zas nas neprechval, nebo zacnem nosit nosik nahoru :-))) A navic to neni pravda. Narod, kterej zere smazenou mozzarelu s kecupem nebo pasovce s bramborem, je potreba brat s rezervou :-)
V čem je smažená mozzarela horší než eidam nebo hermelín a pásovec než králík?
To Jihocech
Armadillos maji casto parazity. Je to dost ruska ruleta. No a smazak s kecupem? To nemyslis vayne, ze ne? Ja te uznavam jako vzor sectelosti, kultivovanosti, jemnych mravu…a ty se oddavas takovejmhle prasarnam :-)? Smazak snad jedine s tatarkou, ne? Jeste nad majolkou ti privru oci, ale s kecupem? Nikdy! Radsi pomalou smrt hladem!
Ale já jsem plebejec a obsah pro mne byl vždy důležitější než forma.
Tuhle pomluvu už jsem slyšel, že prý Amíci na všechno plácnou kečup, včetně pizzy. Je tomu tak?
A k parazitům jsem si vybavil scénku z Gumáků blahé paměti: „A pořádně ho povařte, ať nedostaneme salmonelózu…“
S kečupem naprostý, naprostý souhlas. Sice se jedná jen o jeden souhlas, ale považoval jsem ho za tak významný, že jsem ho pro jistotu uvedl hned dvakrát.
https://www.youtube.com/watch?v=RDuZviJcSWo
Slecna Ling 18.1.2026 22:58
Tatalku? Kecup? Chutná, móóc chutná!
A já přemýšlel, kde to ti zatrolení cizinci pochytili.
Mají parazity? A už jste je zkoušeli upéct? Myslím ty pásovce, ne ty parazity. I když ty tím pádem taky. Že tatarák z pásovce není dobrý nápad, to asi každý pochopí už jen podle toho, jak ta potvora smrdí. Ale pečínka, asi proč ne…
Pane vrchní, já mám maso fakt rád. Ale to, co ste mi dneska přines místo králika s bramborem, tak to byl vyloženě podpásovec…
to karban
Tak ted jsem si poprskala smichy klavesnici :-D
Tak sprchu občas potřebujem všichni, i některý ty písmenka, že jo.
V Peru žerou morčata…to bych nemohl, takové hodné, bezelstné a milé zvířátko pozřít.
V Limě hrajeme poprvé. Je to tady skvělé. Kuchyně vůbec nejlepší v celé Jižní Americe. Moje dcera si sem s sebou přivezla morče, je to její mazlíček. Nějak ho nemůžeme najít.
/Mick Jagger/
Hele Hrochu, viděl jste někdy oči takového telete? A to byste chtěl sežrat?
Oci maj krasny, a ouska taky.
I takova husa je krasnej fogl. A necha se ochocit jako pes.
Sysop 7:00
Před Vánoci jsem potřeboval střelit kus holé pro známého jednoho známého. Kus jsem chtěl střelit kulinářsky, přece jen mám 30-06 Sprg. Co čert nechtěl, když jsem potkal vhodný kus k odlovu, nehodlal se postavit naširoko – umístil jsem tedy zásah na hlavu, tam kde byla ta velká očička.
Pošlu Ti na mail foto. I já jsem musel uznat, že to estetický zásah nebyl, ovšem humánní a kulinářský rozhodně. A kus šel k spotřebiteli bez hlavy, takže to bylo jedno.
Dik, koukl jsem. Jako, pro nej lepsi rana, nez na komoru. Jen, holt, spotrebitel (a zejmena zeny) tyhle veci videt nechteji.
To je vubec takova ironie, ze na taliri je to v pohode, ale na jatka by vetsina lidi nesla. Pritom tohle patri k zivotu taky.
To zvíře nemohlo vědět vůbec nic…prostě seš na poli a najednou se zhaslo… ;-)
Nebylo to sice ani halal, ani koser, ale jedine dobre.
nejsem myslivec, a tak se možná zeptám špatně: vykrví se to při zásahu do hlavy pořádně?
To je správná úvaha. Vykrvení je po zásahu hlavy jen kompromisní. Ideální je zásah hrudní dutiny s přerušením velkých tepen. U zásahu do hlavy se to občas povede vykrvit taky dobře, ale hrudník je mnohem lepší.
Méně příjemné pro zasažené zvíře, dodávám.
spousta myslivců co znám střílí do krku (tedy ta zvířata co mají nějaký patrný krk a na vzdálenost takovou, že krk dokážou trefit), že prej nepřijde vniveč tolik masa jako při zásahu na plec a že jak je ten krk tenkej tak se zlikviduje mícha i krkavice jedním rázem. ale na to asi to hovádko musí stát bokem, žánop?
Ne ne, klidně i tzv „na ostro“, tedy u zvířat s delším krkem. U prasete samosebou jen bokem.
Rány na krk a na hlavu obecně nemusím; nejsou to tzv „myslivecké rány“. Občas se to nepovede a pak je to spojeno s velkým utrpením zvěře. Rána „na komoru“ – za plec, je jediná správná, ve smyslu etická – je nejmenší pravděpodobnost, že se něco pokazí.
Ve Švýcarsku prý mají tradici jíst psy.
Hroch 5:21
Mohu potvrdit, že morče chutná výtečně a že v Peru jedí morčata běžně.
Nemám problém s tím, že je to zvířátko hodné a bezelstné – spíš mi vadí, že ho odmítají vykuchat před kuchyňskou úpravou.
U nas se jedly nutrie a lifrovaly se jako supa dupa dietni maso do spitalu, pritom je to taky milej hlodavec. Lidi jsou padli na hlavu. Vepr je chytrejsi, nez pes, ale psa by Cesi nezrali. Normalni pokrytectvi.
králík je fakticky jen o trošku větší morče.
Samozrejme. Vlastne malej kralicek je take hodny a bezelstny.
Nutrie je výtečná.
Na posledním honu jich pět pochytali psi.
Bohužel jim dali co proto, takže jsem za dvou nutrií vytěžil tři stehna. Zbytek na vyhození; inu smečka ohařů.
Asi skvěle vycvičení, dyž kořist zrasujou jak hovada, ale tak že mě to nepřekvapuje, dneska je to samej takymislyvec, a podle toho to tak nejak vypadá všecko.
Stačí dyž poslouchám minimálně jednou měsíčně, jak si ti mamlasi buď vosobně, bo předáním jinýmu mamlasovi, věčně domrdávají montáže, případně přímo celý voptiky tím, že si neumijou ani najít návod (když už to rovnou nedajou zbrojířovi, příp. střelnici), jak to teda namontovat. Vobčas škody v desítkách tisíc. Očekávat pak od takovejch blbů, aby si toho loveckýho smetáka vycvičili, meh…
Jako myslis, ze Childeater se ucastnil honu na nutrie?
Netušim, mohly to klidně být ai divoký co se tam nekde voctly vomylem, při honu nečeho jinýho.
Nemělo by ale loveckýmu smetákovi být jedno, jaký zvíře se kde vobjeví? Má snad hnát jenom to, na co dostane povel, a né všecko, co se hejbe. To by ti přišlo fpohodě, že příště začne nahánět kočky, menší psy, domácí zvěř, nebo taky batolata, jakmile je spatří? A když je dohoní, tak je zrasuje na kašu?
Divokych kocek je v Cesku minimum a navic umi zdrhnout na strom. Jinaxi neumim predstavit, jak by se kocka domaci, nebo neci hafik, mohli dostat do lece? Nutrie je skodna.
Sysop
19.1.2026 v 17:46
Tvl, esli neco je nebo není škodná je naprosto irelevantní. Lovečácké smeták má byt vycvičené tak, aby dělal s honěnó zvěřinó nejaký úkony podle povelu. To, že to rozšmelcuje na hadry, že to bude nepoužitelný, mezi těma úkonama zjevně byt nemá. Chňápou?
Mám vycvičenýho Českýho Fouska. V okruhu deseti kilometrů už nežije žádná kočka a ani slepica. Posledně mi přihnala deset divočáků a štěkala tak jako asi nějak: Střílej, střílej vole!
Taky jednou hodně divně štěkala a seděl tam chlap v zimě v sandálech a tričku, jedno oko vyklovnutý. Byl tam asi už od léta.
Esli to pokrytectvi nema co do cineni s tim, ze masozrave maso ma v sobe vic breberek.
Kdyby ho vykuchali, tak by jim z něj nic nezbylo. Spotřeba morčat by prudce stoupla, a nastala by tržní krize.
Není to tak dávno kdy byl ve Švýcarsku v některých údolích hladomor. Jsou to opravdoví omezení chudáci co nebyli za celý život ani v okresním městě. Obvzášť je to patrné v okolí Luzernu.
Roli hraje i příbuzenská plemenitba v obtížně přístupných oblastech. A taky nedostatek jódu.
Co způsobuje ten nedostatek jódu?
jodlování, woe
To vím ale proč mají málo toho jódu aby mohli jódlovat?
Poruchy soustředění, zpomalené myšlení, mentální retardaci.
Stanislav Komárek v jedné ze svých knih tvrdí, že Schweiz je residuem Evropy před I. světovou válkou, Rio Preisner je zase nazývá ozbrojenou oligarchií. Sebevražednému šílenství I. světové se dokázali vyhnout, stejně tak politickým extrémům, ač poskytovali azyl kdejakému revolucionáři včetně Lenina.
To PP
A nejhorsi socky jsou v Luzernu na Old town a kolem Rathaus.Tam se fakt bojis, to je fakt :-). Hlavne jsem se teda bala, jestli mi budou stacit diety…
Diety? Nedaněnej socialistickej přežitek. Okamžitě zrušit! Hned by byla spousta peněz pro Banderovce. Ne aby za ně mlsaly Texasky v Luzernu.
Pak tam nemají mít hladomory, když tam lítáte prožrat nezdaněný diety.
Tady je zase někdo po bitvě generálem. Krásně je to popsáno zde:
https://www.facebook.com/MiroslavaPaskova84/posts/pfbid0fNCjDtyDRiwhX8X5NuNpF7fWDGE9c32SN3LbvtDMxYuQ9ufVmU18WVSvn5H3c8ppl
Jo, to sedí, než jim došlo, že to není show, byli v prdeli.
Dobře, odborně, popsáno.
No něco mi to připomíná. Když před 20 lety v suterénu koleje Máchova 16 v Plzni, kousek vedle suterénní studentské hospody, explodovalo za kovovými dveřmi trafostanice přívodní vedení 22 kV, vypadl proud v celé čtvrti a chodbou se začal valit dým, všichni z toho měli prdel. A to ještě nebyly ty sračky jako je Instagram a spol. Tak jsem se jich zeplat: „A hasiče už jste volali?“. „Hm, no jó ty vole, to bysme asi měli“.
Jinak ty svetlice uvnitr klubu maji ve Svycarsku jistou tradici…Ostatne takhle vznikla legendarni Smoke on the water od Purplu. Pikantni je, ze ten typek, co to tenkrat odpalil byl Cech. Mno nic, jen takova historicka vsuvka a perlicka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_on_the_Water
Jo to mě taky napadlo hned po přečtení prvních dvou vět článku. 😉
No, člověk má tendenci věřit, že neštěstí chodí pouze po cizích lidech a to převážně jen v televizi. O tom jak rychle může zvladatelný požár přerůst v nezvladatelný, má tušení málokdo. 90% lidí, jestli ne víc, by ve stejný situaci jela v režimu, když sem obsluha nosí zapálený rachejtle, tak asi ví co dělá a maj to ošéfovaný.
Stát se to na srazu boomerů, dopadne to stejně,zvláště na silvestra, maximálně by to možná točilo míň lidí.
To je ale normální duševní hygiena. Pokud nechceš napodobovat samuraje v jejich vrcholném období. „Jen my, kteří žijí neustále na pokraji smrti, dokážeme ocenit radost života…“
Andretti, proč se nikdy nesměješ? Stačí vteřina a jsem mrtvej.
monday: známej jel takhle s dodávkou a najednou se mu zdálo, že to nějak divně smrdí. Zajel ke kraji, zastavil, hrábl po mobilu do přihrádky u spolujezdce, vyskočil a byl rád, že žije. Říkal, že by nikdy nevěřil, jak rychle to může blafnout a že už se vůbec nediví, že lidi v autě můžou uhořet. Že kdyby to věděl, ani pro ten mobil už by se nenatahoval a rovnou skákal ven.
Kdyz tehda v Rakousku uhoreli lidi v tunelu, diky lapnutymu kamionu margarinu, tak tomu nikdo nechtel verit, dokud se neudelala rekonstrukce, vcetne zapaleni stejnyho mnozstvi margarinu.
Sysop: ještě si vzpomínám, že říkal, že si myslel, že asi upadla nějaká hadička a pálí se o blok a že se na to půjde podívat. Nikde nic nešlehalo, ve chvíli, kdy se rozhodl zajet ke kraji ještě netušil, že bude rád, že žije a že z toho zbude akorát kostra. Přecejen auto, které jede a nikde nic nerachotí, jen něco smrdí, nepůsobí dojmem, že je „vteřiny od katastrofy“. Prý zrovna viděl vhodné místo, tak si řekl, že to radši zkontroluje. Kdyby vhodné místo neviděl nebo mávl rukou, už se to asi dozvím jen z televizních novin.
Ale věřím tomu, že takové odsudky „na debila, co nevidí, že mu hoří auto, měl přece zastavit, patří mu to, Darwin“ bude dělat spousta retardů, co netuší, o čem mluví. Nakonec, včetně toho mého známého, on je taky takovej bijec všech neschopů:-) Trochu musel svůj přístup přehodnotit:-)
Prokazalo se, ze sani nacuclo vajgla z protijedouciho LKW a podpalilo to filtr.Ten je v plechu,takze chvilku trvalo,nez to dostalo grady a vyrazilo ven.
Tvl takyže tuky jsou v podstatě topnej olej, to jsou ti lidi tak debilní? Dyby hořela cisterna nafty, taky by potřebovali dělat rekonštrukcu?
Odpoved pristala fprdeli, tak pro velky uspech znovu: fura lidi neverila, ze to s takovym obsahem vody lapne a jeste k tomu tak rychle.
Mrdgarín by přece měl byt primárně ztuženej olej, obvykle hydrogenací, případně dalšíma procesama. Voda tam byt moc nemá, pokud to není ojebaný pro východní trh. Každopádně dyž se to rozpustí, tak se voda a tuk voddělí, tuk bude plavat na vodě a tam muže krásně hořet, ne? :D Ta se pak poměrně rychle vyvaří.
Aku vysoku teplotu treba aby sa ta voda stala dalsim palivom? Moze k niecomu takemu dojst?
termální rozklad na vodík a kyslík nastává tak nad 3000 °C
míň pokud je to katalytická reakce, případně reakce s uhlíkem (svítiplyn)
jestli dobře vzpomínám, tak fagule v tunelu drážky v Rakousku způsobil neudržovaný, nebo nesprávný horkovzdušný ventilátor, desítky lidí tam zařvalo. Radši chodím pěšky.
princdrson: kamion margarínu v tunelu… Ventilátor byl příčinou požáru vláčku v Kaprunu. Pěšky se tam nechodí ani dnes, jezdí se kabinkou. Tunel je tam pochopitelně pořád. Jinak hlavní příčinou těch mrtvých nebyl přímo požár, ale udušení. Bohužel hořelo vzadu, takže všichni zdrhali dopředu, ale splodiny byly rychlejší, fungovalo to jako komín. Vyhrál, kdo šel dolů, ale lidi „logicky“ nešly směrem k požáru, ale od něj.
Dolů běžel jenom jeden