Tiskovka - zpět na článek

Počet komentářů: 216

  1. Pokud vás Bureš sere, tak si zkuste představit jak by to vypadalo pod Kradlouskem a Schlafenbergem. Případně pod Topolánkem a Julínkem. Julínek by rozdal plícní ventilátory svým kámošům domů pro strýčka příhodu, a bylo by vymalováno.

    1. Zase tahle koblihářská latina.

    2. kaBrnak: tak jasně, dnešní situaci výrazně zlepší představa, že by to někdo jiný dělal hůř… Klidně se obelhávejte dál, ale proč by ze sebe měli dělat blbce i ostatní?

      1. A to zapomněl na židy.
        Ty kurvy budou hlídat lidi přes mobily a vakcínu si šudlí pro sebe.
        Zlatý Číňani, nebýt nich, tak jsme v prdeli.
        Ještě, že ten virus tak důkladně otestovali na lidech, aby nás v Evropě mohli zachránit…

        1. Dachsmeister: :-D Především je nutné si ujasnit, jestli Evropu zachraňujeme nebo depopulujeme. To se často plete a maximalizace depopulačního potenciálu v jedněch příspěvcích ostře kontrastuje se skvělými opatřeními na jeho potírání v jiných.

            1. Jihocech Honza: nezbývá, než soudruhu Brandesovi popřát, aby se dožil vysokého věku a v něm pak potkal co nejvíce lidí, kteří budou i díky jeho klipu oplývat tím správným respektem ke stáří.

              Je zajímavé, čeho jsme se vlastně dožili a co se kolem nás děje. Ještě jednu generaci a pálení babičky a dědečka co ujídají chlebíčka bude zcela běžná forma řešení důchodové reformy. Sociální kredit člověku určí, jak moc přispěl a tedy kolik let může v důchodu žít a následně bude spravedlivě odstraněn přesně dle dosaženého skóre. Soudruh Brandes jako většina jemu podobných, na státní cecek přisátých umělců si myslí, že zrovna on je přínosem vpravdě obrovským. Pokud má ještě rodiče, nejspíš teď přemýšlí, kde udělali chybu a co bylo v tom balíčku, který jim hodný syn ze supermarketu donesl. Možná měl roušku a rukavice hlavně kvůli sobě.

              1. Ad fatdwi:
                Kde rodiče udělali chybu je snad jasné. Pan Brandes starší udělal chybu, když to nestříknul na vrata a nedal za tím ránu jistoty z brokovnice.

                1. Ehm, to není kvalitou genofondu, ale vymývárnou mozků zvanou „německý vzdělávací systém“.

                  Německý ústavní soud výslovně prohlásil, že primárním úkolem německého školství je vymývat mozky dětem a dělat z nich standardizované občany s těmi jedinými správnými politickými názory, pročež za pokus rodičů ulít děti z indoktrinačního předmětu je krim nebo zabavení dětí.

                  Samozřejmě to tedy napsali diplomaticky, ale tohle byl obsah rozsudku.

                  A pak se samozřejmě není možné divit, co z těch škol leze.

                  Jedna holčina z mého okolí byla pár let zpět na Erasmu v Dojčlandu a říkala, že se na kampusu ni koleji nemohla s nikým bavit, protože všichni byli fanatičtí levičáci. Těšila se domů.

                  1. Ono tomu fakt věří? I v rozhovoru mezi čtyřma očima? Doufal jsem ve skupinovou autocenzuru.
                    Vzpomněl jsem si na životopis kapitána Fučidy, který jako jediný z leteckých velitelů útoku na Pearl Harbor přežil válku, a když hledal proč, stal se laickým evangelickým kazatelem. Vzpomínal, jak na jedné z cest evangelizoval Rusy, nejlépe mu to šlo ve výtahu, rozdal tam pěkných pár biblí.
                    Kdyby to někoho zajímalo:
                    https://www.databazeknih.cz/knihy/bozi-samuraj-239686

              2. Ale udělali jsme pokrok za těch 150 let, co složil Neruda Dědovu mísu.

      2. Potrefení voliči kleptokratické pravice se ozvali :-P
        Já nevolil ani Kradlouska, ani Tunelánka ani Bureše, takže já rozhodně máslo na hlavě nemám.

        ps: my o vlku a… Kradlousek za dveřmi
        https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020031911675417-zkuste-si-pres-cinsky-respirator-nalepit-tibetskou-vlajku-kalousek-se-pustil-do-ciny-ale-od/

        1. bez vás by to tady nebylo ono ! :D

          tydle vaše hloupučký slinty jsou jednienj důvod proč ještě čtu diskuze

          1. Další potrefený volič pravicových kleptokratů? Můžete si jít nafackovat za to že vaši zastupiči dovedli stát do takto žalostného stavu, že nezvládá ani základní protiepidemická opatření na organizační úrovni, nemluvě o úrovni ekonomické.

            1. děkuju, už se bál že jste se odmlčel :-D

            2. Můžete mi upřesnit, kdo je pravicový kleptokrat? Věděl bych, koho volit. Ti, jež uvádíte, jsou bohužel vesměs levičáci jak noha.

    3. Taky čekám až sousedovi chcípne koza, to se ten burešův amatérismus bude snášet hned líp.

      1. pokud budu brat jako zaklad dnesek 770 pripadu a denni koeficient 1,3 tak za 30 dnu mame hezkych 2017396,645610457619493 pripadu coz je tak akorat aby se vytvorila prirozena obranyschopnost obyvatelstva

        1. Vsadím se s Vámi o dvě bedny vody, že za 30 dnů bude těch případů minimálně o jeden řád méně, než uvádíte.

          1. tak hlavně dneska je těch případů minimálně 10 tisíc, možná až 70 tisíc, podle toho jak se to vyvíjelo v číně

            1. Trevor12 bere v úvahu případy potvrzené testováním. Já také.

          2. Kde vezmete tu vodu za 30dní pane Pane Předsedo?

            1. Nějak si poradím. Příručky pro přežití uvádějí, že vodu obsahují oči, tak když tu budeme mít ty hromady mrtvol, tak to ozbrojen lžící a lisem přinejhorším „vydoluju“.

            2. by mě nenapadlo jak budu rád za vlastní vodojem

          3. Pánové, a případů čeho? Zatím známe pouze otestované, kteří jsou pozitivní. Domnívám se, že křivky testovaných a skutečně nakažených (nebo už vyléčených) se značně liší.
            Já bych směle vzal průběh každoroční chřipkové epidemie jako base case, takže 2000 nemocných na 100k.

        2. pokud budu brat jako zaklad dnesek 770 pripadu a denni koeficient 1,3 tak za 30 dnu mame hezkych 2017396,645610457619493 pripadu coz je tak akorat aby se vytvorila prirozena obranyschopnost obyvatelstva

          vsadim se o co chcete, ze ty pripady za desetinnou carkou nebudou relevantni a skoncime na celych cislech.
          z italie navic vime, ze prokazane pripady je treba nasobit koeficientem zabednenosti dane zeme.
          V Jizni Koreji je koeficient zabednenosti blizi minimu, tj. cislu 1, protoze jihokorejec nakazeny coronavirem = temer vzdy otestovany pacient
          V Italii (Francii, Spanelsku, GB, USA, Nemecko.. a CR) je koeficient zabednenosti >10, takze na jednu prokazanou nakazu mame v terenu dalsich devet nezdetekovanych pacosu, kteri to siri dal a dal.
          Takze v tech extrapolacich je treba nutno vychazet z cisla 7740, nikoliv 774.
          A v zemich, kde je mizerna prevence sireni nakaz (tj. Italie,Francie , Spanelsko, GB, USA, Nemecko … stejne jako CR) vime, ze se pocet infikovanych kazdy tyden ztrojnasobi. 1,3 replikace denne je nespravny udaj protoze 1,3^7 dava 6,27
          takze za 4 tydny mame aproximaci 7740*3^4 =7740*81= 626 940 pripadu. Z toho 20procent potrebuje nemocnici, to je 125 388 pripadu.
          Pokud tito lide nedostanou kyslik, pravdepodobne do 14 dnu zemrou.
          CILI ZA 6 TYDNU OCEKAVAM 125 388 kritickych pacientu, kteri budou umirat nekde po vyklizenych vyrobnich halach bez lekarske pece.
          To je moje predikce, za kterou si stojim pri svem nejlepsim vedomi a svedomi.
          A pro imunitu skupiny potrebujete stav, kdy pacient zcela prestane uvolnovat virus. to nenastane drive, nez mesic po vypuknuti prvnich symptomu.
          Za 6 tydnu bude takovych lidi prilis malo, aby se to vubec mohlo projevit.
          Vskutku velmi chmurna vize.

          1. zrg1 – asi jo, ta vase predpoved je docela pri zemi, ja bych pocital ze se podminky hospitalizace zprisni a bral bych 10% ze bude potrebovat hospitalizaci, i tak 63.000 pacientu nase zdravotnictvi asi nezvladne

            1. Babis rikal, ze mame tisic luzek, hned jsem klidnejsi, jak to nase vlada a jeji krizovy stab bezvadne zvladaji.

    4. Je hezký jak jste nevědomky přiznal, že věříte že by ty ventilátory měli.

      A narozdíl od Blbečka by dokázali dát dohromady větu a zřejmě by nevystupovali jako chaotičtí idioti, což je vzhledem k tomu, že se potýkáme s virem, kterej se rozšiřuje v inkubační době a nemá rozlišitelné příznaky od jiných chorob asi to nejdůležitější.

      1. To je taky hezká schématická představa, ty ventilátory.
        V Itálii nemají nedostatek ventilátorů, ale problém v tom, že ventilátor totiž musíš připojit na kyslík. V mnoha italských nemocnicích je to tak, že k okruhu kyslíku v nemocnici již z důvodu kapacity nejde další ventilátor připojit.

        1. U tak vypíčeně drahýho a sofistikovanýho werku bych předpokládal, že si to optimální směs namíchá samo, dle nějakýho nastavení. Pak přece stačí připojit k tomu bombu koncentrovanýho kyslíku napřímo (případně na chodbě udělat improvizovanej rozvod), to mi přijde jako úplně stupidní argument, že stávající potrubí nestačí, to jako WTF…

          1. Co to je, bomba koncentrovanýho kyslíku? To je nějaký ztužený kyslík ve výbušném zařízení?

  2. DFENSi, zapomněl jsi to hlavní:

    „malým firmám a živnostníkům zakážeme podnikat, ale nařídíme jim nadále platit daně a nájmy. Pak jim nabídneme jakože půjčku, ale musí nám podepsat BIANCO SMĚNKU, kterou Schillerová uplatní pokud Daňová Kobra vyhodnotí, že svině soukromnická nedostatečně průkazně prokázala, že daná ztráta šla na vrub koronaviru a ne trhu.

    A pak konečně znárodníme, pardon, privatizujeme celou ekonomiku jako království ANOfertu.“

    https://echo24.cz/a/SfzWh/pomoc-od-vlady-horsi-nez-zadost-o-dotace-podnikatele-musi-rucit-smenkou

    1. Proti tomuhle byla nabídka, kterou nelze odmítnout od Vita Corleoneho naprosto férovým obchodem.

      1. Tuhle informaci to chce masivně šířit, protože tohle je to nejpredátorštější a nejparazitičtější zneužití COVID a karantény v celé EU. Takhle drzí nebyli ani v Německu, kde jinak mluví o znárodňování. Ale Babiš prostě nemohl odolat.

        1. Vůl zůstane volem, a pařez pařezem.

  3. tak praskani je ted ..
    „Lze očekávat, že zafunguje takzvaná ’sociální kontrola’

    :))

  4. ČNB: Čistý zisk bank stoupl loni o 9,5 miliardy na téměř 91 miliard

    1. Ano, když se objevily první obavy, tak jsem se od někoho, kdo by mohl vědět, dozvěděl, že banky jsou celkem zodolněny a něco vydrží, takže očekávají i v bankách očekávají, že až to rupne, tak se zátěž nějakým způsobem přehodí na ně, třeba úrokovým moratoriem, nebo něčím podobným. To bylo v době, kdy v Itálii byly nízké desítky potvrzených případů. Toto zařazení zprávy mezi katastrofy považuji za palebnou přípravu na tomto směru. Na druhou stranu, banky samy ochotně přijímaly pomoc na úkor ostatních, když jim hrozil pád, takže musí chápat, že ten, kdo tebou zpívá, ten ti sní chleba.

  5. Po Babišových tiskovkách si říkám kdo to asi tlumočí paní tlumočnici pro hluchoněmé spoluobčany. Asi to bude někdo hodně intuitivní a pohotový, jinak si nepřítomnost korzujících hloučků hluchoněmých s karnevalovými maskami na obličejích nedokážu vysvětlit.

    1. Jak se ve znakovce řekne „kecá“ a „pořád“?

      1. Dlaň vodorovně, ukazováček až malíček u sebe a natažené, palec proti a neustále se opakovaně palcem dotýkat prstů a zase je oddalovat, neboli gesto „bla, bla, bla“? ;-)

  6. Patrick Zandl (Covid19CZ): „Nechceme lidi sledovat, jen pomáháme s hledáním nakažených“, kdo ho zná, ví jaký je to dříč, vizionář a pracant.

    Tak určitė Páťo, na tebe Babiš čekal.

    1. … co příště vyleze z pod kamene?

    2. Neuplynula ani hodina a je to tady: ZMr. Patrick Zandl tvrdil, že lidi ne SLEDUJÍ – posuďte sami

      ‚Iniciativa IT odborníků COVID19CZ dala dohromady anonymizovaná data o platbách kartami u obchodníků. Ukazují, že lidé nedodržují nařízenou karanténu, ale i to, že řada Čechů je stále v rizikových oblastech‘ https://www.seznamzpravy.cz/clanek/odhaleni-diky-datum-polovina-lidi-alespon-jednou-porusila-karantenu-94555?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home

      1. A jak to z anonymizovaných dat o platbách kartami dokázali? :-/

        1. tam jenom řikaj, že lze vysledovat, že jeden tejden platili kartou v Itálii a další tejden v ČR, to snad lze i anonymně ne ?

          1. Každá platební karta má svého neanonymního majitele…

            1. jasně, ale tak pokud dostanu seznam čísel karet a jenom koukám kde byli použitý tak to snad majitele neohrozí, ne ?

              1. Jenže IT firmy zaměřené na „data mining“ se nikdy z podstaty nespokojí s žádným „jen“ – ta data si nechají a pokusí se je propojit s konkrétní osobou (=deanonymizovat) a se všemi ostatními daty o té osobě, a pak je prodat jako kompletní balíček. To je obchodní model všech „technologických AI“ firem.

                1. zas ono když existuje registr účtů do kterýho maj přístup exekutoři tak je to asi vcelku jedno už dneska

                  1. Není. Zaprvé existuje hotovost, a zadruhé z účtů nevytvoříte behaviorální profil protože vám chybí data o sociálním grafu a grafu pohybů.

                    IT „data mining“ je postavený na šmírování všech vašich pohybů, všech vašich kontaktů, obsahu toho co si s nimi píšete a jak často s kým, a kromě toho vaší kompletní osobní/rodinné ekonomiky.

                    Ty kontakty a pohyby jsou to klíčové. Protože to jsou ty nejcennější zpravodajské informace už od založení první tajné služby.

                    1. tak todle už je drsný https://www.seznamzpravy.cz/clanek/chceme-zastavit-sireni-koronaviru-pomozte-nam-vyzyva-tym-mapy-cz-94659

                      Všechna data o historii polohy uživatelů se společnost Seznam.cz, jíž patří i Mapy.cz, zavázala po skončení epidemie smazat. Data navíc budou po celou dobu fungování aplikace uchovávána výhradně v Seznamu. „Nebudeme je s nikým sdílet a po skončení epidemie je z našich serverů smažeme,“ zdůraznil Jeřábek

                    2. Aplikace mapy.cz z mobilu a iPadu smazána.

                2. No, v rámci obhajoby lze pracovat s tím, že kartu mohu někomu půjčit. Znám dost případů, kdy někdo někomu půjčil kartu „vyber mi“, „zaplať to mojí kartou“, atd. To se určitě reálně stává. Extrémem byla paní, která měla kartu, ale z osobních důvodů se takřka nedostala do města, čili několik let tu kartu s jejím souhlasem užíval někdo jí blízký. Po letech si šla zkusit vybrat z bankomatu, čímž se se přenesla do dávno rozjetého 21. století, i když kartu měla minimálně od jeho počátku.

                  1. Půjčovat kartu je snad zakázané, ne? Banky to mají v podmínkách, když je karta na tvoje jméno, můžeš ji používat jen ty. Samozřejmě, pokud k tomu nedáš extra souhlas, písemně a banka to musí vědět. V jazyce banky, můžeš zmocnit dalšího disponenta k účtu i ke kartě.

          2. Lidi, zapamatujte si jednou provždy: kdykoli prolhaný IT řekne „anonymizovaný“, znamená to pouze že místo vašeho unikátního jména/RČ jste dostali úplně stejně unikátní „náhodné ID“, které jakože není propojené s vaší státní ID. Jenže stačí se podívat, kde toto „neznámé ID“ tráví noc a je okamžitě jasné, kdo to je = „deanonymizace“.

            JEDINÁ data, která nejdou deanonymizovat, se zovou „agregovaná“.

        2. anonymizovaný != randomizovaný, fyi

        3. PanPredseda: vždyť to v tom článku máte. Předpokládám, že „anonymizované“ znamená „vím, že ta karta platila, nevím ale komu patří“. Samozřejmě se můžeme dohadovat o tom, jak snadné bude to použít neanonymizovaně a že článek je dělostřelecká příprava na takový krok.

          Jinak teda i kdyby bylo jen 80% těch dat reálných, tak to pořád znamená, že třetina lidí jsou prostě bezohledná hovada. Co s tím?

          1. Ad fatdwi:
            Když to vezmu z hlediska lidského. Pokud bych se já dostal do karantény, zkusil bych požádat někoho, komu věřím, aby mi nakoupil. A takovému člověku, kterému věřím, bych, pokud by to bylo potřeba, předal i platební kartu s PINem. Netvrdím, že takových případů bude většina, ale dovolím si tipnout, že nějaké se najdou. V těch „ANOnymizovaných datech“ ovšem spadnou do škatulky bezohledná hovada.

            1. PanPredseda: koukám, že s Mrcasíkem děláte ze sebe najednou blbce oba… Proč byste riskoval s předáváním karty (nákaza, ztráta)? Neznám nikoho, kdo by toto udělal, asi máme příliš rozdílné okolí. Se sousedy, s rodinou a kamarády toto řeší převod z účtu a nemusí být ani corona (například takto běžně platíme dovolené nebo jiné cesty – několikrát i před jejich skončením, je-li znám finální účet).

              Benefit of the doubt jsem dal 20% a jsem si prakticky jistý, že počet těch, kteří dávají kreditky sousedům ani zdaleka tohle (záměrně přestřelené) číslo nevyplní. Popravdě mě to ani nenapadlo, myslel jsem spíš na lidi, kteří cestou tankovali na nějakém automatu apod. a tedy karanténu de facto neporušili, byť „použili kartu po návratu do ČR“. Takže ne, ani Vaše předávání kreditky sousedovi do „bezholedných hovad“ nespadne.

              1. A kdo konkrétně se nakazí a kdo ztratí? ;-)

                1. PanPredseda: ale no tak. Mě mimochodem již kdysi dávno jiná osoba kreditku ztratila – ukradena v MHD společně s jejími věcmi. Ne, že by se to stávalo denně, ale v dnešní době takový krok (dávat někomu kartu s pinem) prostě nechápu a používat jej k argumentaci vnímám jako poněkud slabé.

                  1. Ad fatdwi:
                    Takže, když Vy něco nechápete nebo si nedokážete představit, tak se to dít nemůže?
                    A jak to s tou Vaší kreditkou dopadlo?

                    1. PanPredseda: zbytečně odbíháte od toho podstatného, proč?
                      Dobře. Akorát jsem musel do banky, holt doba, kdy internetové bankovnictví měla jen eBanka a tu jsem zase neměl já.

                      Vraťme se tedy k tomu, o co tady jde: cca jedna třetina až jedna polovina navrátilců jsou dle všeho bezohledná hovada. Co s tím? Vám to alespoň trochu nenabourává vidění současné situace?

                    2. Ad fatdwi:
                      Furt lepší, když Vám tu kreditku někdo bez zlého úmyslu ztratil, respektive byl o ni okraden, než aby Vaše prachy prošňupal v koksu.
                      K tomu zjištění, že část lidí jsou bezohledná hovada, potřebujete mít potvrzení od někoho, kdo hromadě lidí, mezi nimiž byla jak ta hovada, tak ale i lidé zodpovědní, prošmíroval platby kreditkou? Nechci se nad Vás nikterak povyšovat, ale já to tušil i bez toho. ;-)
                      Co s tím, že jsou lidé hovada, nadělám?

                    3. PanPredseda: tuhle logiku jsem nepochopil – pokud Vám někdo donese za 758 Kč nákup a Vy mu to pak pošlete na účet, k žádné takové politováníhodné situace vůbec nemůže dojít. Spekulace s koksem bych do toho vůbec netahal, pointou bylo pouze vlastní ztracení, na které jste zde narážel a dodal jsem tedy vlastní zkušenost.

                      Jistě, že to nepotřebuji, ale tady se bavíme o konkrétních datech v konkrétní situaci. Je něco jiného si říkat, že jsou tady hromady blbců bez nějakého zásadního dopadu a je něco jiného optikou třetiny až poloviny lidí, kteří v klidu lezou s potenciálně nakažlivou nemocí mezi ostatní, protože prostě nasrat. Ne, že by debilita spoluobčanů neměla neustálý dopad i na můj život (zákony, které kvůli nim vznikají), ale přecejen dnešní situace se zavřenými hranicemi, karanténou, zavřenými obchody atd. a teď už i práce na tom, jak zajistit výpadek okrádání řidičů nějakou šikovnou fintou s výmluvou, to je trochu moc věcí naráz. Jenže co s nimi? Je skutečně možné se divit, že někdo je chce šmírovat, dohledávat jejich trasu výskytu atd.?

                      Mě to bohužel připadá jako logický důsledek a je těžké říkat „svině šmírácké“, když to má zcela neoddiskutovatelný racionální důvod.

                    4. Ad fatdwi (jen k začátku příspěvku):
                      To, že má někdo kreditní či debetní kartu IMHO neznamená, že nutně využívá i internetové či telefonní bankovnictví.

                    5. Nechám se poučit.

                      Takže když mám na kreditní kartě limit dejme tomu 50 000 k určitému datu, třeba 25. v měsíci, tak jakým způsobem to budu kromě internetu/tel hradit? na přepážce s občankou? :-)

                    6. brundibar 20.3.2020 21:30
                      Inkaso, příjemná věc. Neznáte?
                      Za posledních deset jsem kvůli diskutované záležitosti na přepážce s občankou nebyl.

                    7. Jasně, může mi to uhradit osoba jiná, třeba manželka. V utajení :-)
                      Kolega, jehož manželka pracuje v ČSÚ říkala, že jakákoli transakce nad 100 k je evidována. Asi moc peněz vohnouta. Ale třeba je fake.

                    8. PanPredseda: druhou cast ignorujete proc?

                    9. Ad fatdwi:
                      Z lenosti.

          2. fatdwi: souhlasím. Měli chcípnout hlady, hajzlové, když se vrátili z dovolené, doma prázdná spíž a na krku karanténa!

            1. Jan Mrcasik: první, co jsem řešil se sousedy bylo „kdyby něco, tak si dáme vědět, ať si můžem nakoupit“. Ta Vaše sociální bublina plná dumbphonů jsou koukám pěkný svině, když Vás nechají chcípnout hlady, jedno, jestli jde o kamarády, sousedy nebo rodinu. Asi bych Vás měl litovat, ale nějak se mi to nedaří.

              1. fatdwi: máte fajn sousedy. Ceňte si toho. Ne každý má takové štěstí.

                A moje sociální bublina plná dumbphonů nejsou svině, ale naprosto nebydlí ve stejné vesnici, čtvrti nebo prostě jinak na dosah :)

                1. Jan Mrcasik: já si troufám říct, že (prakticky) každý má sousedy. Jestli lepší nebo horší není až tak podstatné, nebavíme se tady o společné grilovačce, ale o krizi. Vy byste těm Vašim nepomohl? A pokud ano, určitě víte, že oni Vám ne? Zkusil jste se jich aspoň zeptat?

                  1. Asi nemáte sousedy, kteří jsou schopni hystericky řvát, pokud si dovolíte zaparkovat auto na „jejich“straně ulice, popř. sousedy kteří vám pouští své psy na vaši zahradu děravým plotem a nedá se to s nimi řešit, protože je jim to jedno.

                    Jak říkám, buďte vděčný za své sousedy.

          3. Zdravím. Určitě budu to bezohledné hovado, poněvadž si dovoluji koupit si jeden den kafe či bagetu při pauze na jídlo v Ostravě, další den ve Vyškově, … já vím, mám makat bez jídla a pití, resp. si je nakoupit dopředu v nejblišším obchodě a pak jet pracovat, že? Abych nebyl hovado, ale současně pracoval..

    3. Spolu s panem Mrcasikem, jsem právě z tohoto měl takový lufty, že jsem se bál to i napsat, abych někomu nedal ani inspiraci.
      A už je to tady. Fízlovačka v přímém přenosu a nabídli se k ní nestátní dobrovolníci.
      Mladá, dynamická generace lidí, co v zápalu svatého boje přehlížejí, na čem přesně dělají a jak. Důležitý je přeci výsledek, ne?
      Ke které generaci Zandl patří? Kolik mu přibližně je?

      1. servisdok: otázka na generaci není špatná (není to žádný mladý zapálený idiot, 45 let), ale zajímavější je odpověď na otázku „za který totalitní spolek ten člověk kandiduje?“ a zde se nám to již značně projasní: 2018 zvolen za Piráty, t.č. zastupitel v Brandýse n.L.

      2. Ke které generaci patříte vy a kde jste byl posledních 25 let, že neznáte Tangera?

      3. Po obojím je ti hovno.

        1. Řečnická otázka, neznáš?

      4. Oni přesně vědí, co dělají. Oni se totiž krádeží dat a totálním šmírováním živí. „Data science“ = STBáctví.

        A jak říkal tuším VKst., „STBáctví je nenapravitelná vada charakteru“.

      5. A jinak Patrik Zandl je extrémní technooptimista typu „buďme otroci IT, IT ví lépe než my, co je pro nás dobré“, se kterým polemizuje Krabice v tomhle článku:
        https://krabice.wordpress.com/2017/12/20/budoucnost-ai-strojovym-ucenim-ke-kafkovske-totalite/

      6. Zandl je starej jak hnědý uhlí.

      7. Jací nestátní dobrovolníci? Tohle je normálně živí, většinou pro marketingové účely. Tady zavětřili příležitost u státu. Tady názorně vidíš, kam data putují, když všude podepisuješ souhlas s předáním anonymizovaných dat třetím stranám.

    4. Dříč a pracant? Byla to ironie, nebo mluvíme o stejném PZ? Ale vizionář, to zas svým způsobem jo. Dokáže lidem říkat, co chtějí slyšet, to se mu zas musí nechat.

    1. No co. Dvě dávky. Znáte to, když se kácí les…..

  7. Já osobně bych si raději přečetl, jaký by tedy měl být postup za současné situace. Nemyslím tím bejt chytrej zpětně a zapomenout co tu kdo o téhle „rýmičce“ plácal před půldruhým měsícem a tvářit se, že za mě bychom měli na skladě 300 milionů respirátorů FFP3, do Itálie by zaručeně nikdo na lyže nejel, každá memocnice by měla 5000 volnejch lůžek a u každýho přiravenej dejchák a ECMO a samozřejmě hospodářství by šlapalo jako hodinky.
    Myslím co dělat za aktuální situace, kdy se o ochranné prostředky pere celý svět a kdy IQ zhruba poloviny spoluobčanů nepostačí na pochopení co je to karanténa a k čemu je dobrá. Fakt by mě to zajímalo.

    1. Proč to potřebujete číst? Každá ženská šije masky. Zásady předběžné opatrnosti jdou známé. Myjete si ruce? Stačí myslet a nespat.

      1. @jenyk
        No z článku i komentářů mám dojem, že tu masku by mně měl ušít Babiš a taky by měl zajistit, aby mně tekla teplá voda, abych měl dost mejdla a měl by za mnou furt chodit a dávat pozor, že si ty ruce skutečně meju.

        1. Ten ti ji měl bezpochyby dovézt, jak sliboval.

          1. Už Jirka Paroubek, neblahé paměti, věděl, že slibem nezarmoutí…

        2. Nastříhaný trika sou fakt hrozně moc platný, ten byl dobrej, povíte mi další?

          Dyž tak hrozně makají, pomíjím to, že sklady měly mít normální množství (aspoň velký stovky tisíc) pomůcek skladem trvale.

          OK, je tam piča. Tak měli u Gumáren Zubří aj. skoupit už od konce ledna až do zastavení produkce jakmile došly materiály všechno, co je a má to uhlíkovej filtr.

          Hm, nakoupili piču. A eště špitálům zakázali si nakupovat sami. To nevymyslíš :D

    2. Já bych teda rád jako slyšel spíš ty priority, na které celou dobu čekám, proč tu takhle šaškujeme. Zatím je to jenom já,já,já, Bureš první veliký a když začalo téct do bot tak problém hezky zabalil do mašliček a předal krizovému štábu. Krizový štáb spustil testování ve velkém a začíná tím postupně zjišťovat skutečný stav věci.
      Tak 80% možná více občanů této země to totiž zásadně neohrožuje. Těch 20% bych natvrdo zavřel a současně jim dal full service fungující ekonomiky. Nemalá část těch, co jsou reálně ohrožení není ekonomicky činná. Přes většinovou a zdravou populaci to proteče a rizikoví lidé budou ochráněni. Jenže na něco takového je pozdě kvůli „bejt zpětně chytrej“.

      1. starter@
        No tahle Borisova cesta má pár háčků.
        1) Jak byste u těchto 2 mega lidí zajistil, že zůstanou zavření
        2) Jak byste zajistil fungující ekonomiku, když visí na evropském automotive a ten ze naprosto zastavil?
        A pozdě na to není, to přeci můžete udělat i teď, ale zjevně i Boris vyměknul. I když co jsem koukal včera na čísla, tak Boris sice vede o 100 mrtvých, ale jinak vzhledem k počtu obyvatel to zase až takový rozdíl v počtu nakažených není.

        1. Když vyjdete ze lživé premisy, že naše „ekonomika závisí na automotive“, tak se pochopitelně nedoberete žádného rozumného výsledku. To se nedá svítit.

          1. Ctrl V:
            Automobilový průmysl v České republice:

            tvoří téměř 10 % HDP
            přímo zaměstnává více než 150 000 lidí
            má podíl přes 25 % na průmyslové výrobě a 24 % na vývozu
            zaměstnává více než 5 000 výzkumných a vývojových pracovníků

            To je pouze přímý vliv. Ten nepřímý bude minimálně stejný. Protože například výrobci strojů a nástrojů sice pod automotive nespadají, ale závislí jsou na něm stejně.A takových oborů bude. A ty peníze, který tam lidi vydělají, utratí opět v oblastech, který automotive nejsou. Ale to brzy poznáte.
            Ostatně on se nezastaví jen automotive, jsme zkrátka vývozní ekonomika a Babiš ty odběratele fakt nezastavil. I u té Škodovky chtěl aby jela dál, virus nevirus.

            1. Monday, oficiální čísla říkají, že automotive sektor zaměstnává 3% Čechů, kdežto malé a střední firmy (SME) zaměstnávají 50% Čechů.
              To je neoddiskutovatelný fakt, takže laskavě konečně přestaňte opakovat lži korporátních lobbistů v čele s Andrejem „SME jsou blábol“ Babišem.

              Zdroje: sám váš oblíbený SAP sám udává, že

              Firmy automobilového průmyslu mají podíl 2,85 %na počtu zaměstnanců v ČR, ale vytvářejí více než 18 %průmyslové produkce a exportu ČR!“

              https://www.spcr.cz/files/cz/ankety/sap.pdf
              To je automotive jako celek – automobilky plus přidružení subdodavatelé. 3% zaměstnanců. Nic víc.

              Oproti tomu:

              Připočítají-li se k tomu i středně velké firmy, zaměstnávají celkem přes 2,5 miliónu lidí, což je polovina všech zaměstnanců. Malé a střední podniky mají tedy velký význam, protože nejenže dávají lidem práci, ale na výkonu ekonomiky se podílí třetinou.

              https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/lidi-bez-prace-zachranuji-v-krizi-male-firmy-183693

              Takže naše ekonomika NEVISÍ na automotive a laskavě konečně přestaňte opakovat tuto účelovou lež lobbistů.

              Naše ekonomika závisí na malých a střednich firmách, které živí většinu lidí.

            2. To je sice hezký, ale stále to nevysvětluje to, že i když bude dělník škodovky sedět doma (a ne zadarmo) tak restaurace mohly za státní prachy vařit pro ty dvě mega lidí v karanténě, například. Takhle budou sedět doma všichni a důchodci se šourat s rouškama na svoje happy hours do Lidlu.

            3. Tak by mohli ti slavní dodavateli normálně začít obsluhovat malý zákazníky, kteří by zakázek měli tři prdele, ale s tím je práca, a co já se vám s tim budu srát, támdle firma co dělá pro firmu co dělá pro firmu co dodává do hovnomobilky chce nekonečně tohodle a to nestíháme vyrábět. Vyserte se na vopravu a běžte si koupit nový.

              To je aktuální situace u kvanta i malejch až středních firem, třeba strojařskejch apod.

        2. A zajistit 10 mega lidí půjde lépe? S odstavenou nejen globální (to je automotive) ale i lokální ekonomikou?
          Mě teda dává větší smysl se soustředit na 2 mega lidí a nechat dojet lokální ekonomiku na svoje možnosti než veškerou podporu, která je stavěná na daleko menší rozsahy rozpliznout mezi celou populaci, kde většina není ohrožená a ještě vypnout ekonomiku.

          1. ctrl V
            Klíčovou roli ve vývoji ekonomiky hraje zahraniční obchod. Podíl vývozu zboží a služeb na HDP dosahuje 80 % a dlouhodobě stoupá. Hlavními obchodními partnery jsou země EU: Německo, Slovensko, Polsko a Francie.

            Jako že Babiš zastavil zahraniční odběratele?

            1. Zdravotní sestra si jezdí pro výplatu do Polska nebo cos tím chtěl říct?

              1. @starter25 @Mrcasík
                Chtěl jsem tím říct, že podle 2 roky starých čísel tvoří vývoz 81% HDP
                https://www.statistikaamy.cz/2019/03/otevrenost-ceske-ekonomiky-aneb-jak-interpretovat-ekonomicka-data/
                Takže i kdyby Babiš zastavil úplně všechnu výrobu a služby pro ČR, tak by HDP mohl srazit jen o 19%. Pokud vím, Babiš žádná opatření směrem k zahraničnímu obchodu neudělal.
                Takže i kdyby místo Babiše vládl génius vzniklý křížením startera s Mrcasíkem, tak z 81% by na ekonomiku za dob koronaviru neměl vliv. Takže nějaký kecy, jak měl Babiš udržet ekonomiku, jsou dobrý tak možná pro děti ve školce.
                Naopak snahou celé EU udržet ekonomiku a srát na lidi, jsme se do toho průseru dostali.

                1. HDP je stejný bullshit number, jako „průměrný plat“ nebo údajná „inflace“ vypočtená ČNB. Absolutně nepodstatný pro reálnou ekonomiku.

                  Pro reálnou ekonomiku je klíčová zaměstnanost a reálný plat, tzn. zda plat většiny zaměstnanců pokryje jejich životní náklady. Pokud ne, říká se tomu „reálná chudoba“.

                  1. @JM
                    sorry jako, ale fakt končím. JAko že v situaci, kdy 81 % HDP tvoří vývoz nemá propad zahraniční poptávky vliv na zaměstnanost a reálný plat. Ne to už fakt nedám, sorry. Log out

                    1. Jakých 81% monday? Maximálně 24% z 81%, což je 19%.

                      Ty pálíš čísla pátý přes devátý a úplně ignoruješ, co se u nich píše.

                      Vypadá to, že jsi prostě fanaticky přesvědčený o Vedoucém Postavení Automobilového Průmyslu, „ČR je automotive a automotive je ČR“, zběsile googlíš cokoli co se zdá potvrzovat tvou dogmatickou víru a selektivně ignoruješ vše, co ti ji narušuje.

                    2. Jan Mrcasik
                      20.3.2020 v 19:05

                      Asi tak. Navíc na domácím trhu by bylo co dělat, jenže dyž všichni jezdí gastarbeitřit anebo bouchají milyjony nesmyslů do Reichu (kde si ale dobře spočítají, aby zaplatili na marži tak pár halířů), tak jakože henty eksporti hrozně táhnou ekonomiku. No, akorát tady si člověk nikoho nevobjedná, na řemeslníky apod. se čeká měsíce, protože všichni lopatí někde v Reichu apod.

                2. To je krásný, ale každopádně to co popisuješ, pokud to je teda pravda, je v tomto problému konstantou. Ptal ses na postup tak jsi ho dostal, a to je stanovení priorit. Dosud jsem žádné neslyšel. Podle tebe je nesmysl se soustředit na 2 mega lidí, protože ekonomika, ale soustředit se na 10 mega lidí naprosto nesmyslně je neoprávněná kritika bureše. Jo, to je argument.

                3. Nebo jinak: kdyby všechny Škodovky vyráběli roboti, HDP by klidně mohlo růst o desítky procent a přitom by klidně 50% národa mohlo živořit bez práce jako žebráci. Ta čísla nejsou propojená a relevantní pro přežití LIDÍ je jejich zaměstnanost – kterou tvoří SME – a nikoli statistické bohatství státu vyjadřované HDP.

      1. Ten odkaz jsem sem nechtel dat, snad to nekdo zedituje https://www.youtube.com/watch?v=HaU-s5rdxlg

        Tamto jsem fakt sirit nechtel, dopyce, uz nebudu pouzivat diskuze bez editu.

        1. Sa teš ako ti to tu dajú vyžrať ty rúško-fil :)

        2. Bud v klidu vetsina lidi nechape ani jednosy graf

  8. A zajistit 10 mega lidí půjde lépe? S odstavenou nejen globální (to je automotive) ale i lokální ekonomikou?
    Mě teda dává větší smysl se soustředit na 2 mega lidí a nechat dojet lokální ekonomiku na svoje možnosti než veškerou podporu, která je stavěná na daleko menší rozsahy rozpliznout mezi celou populaci, kde většina není ohrožená a ještě vypnout ekonomiku.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017