Tak už je to jisté, jsem Pražský kavárník - zpět na článek

Počet komentářů: 208

  1. Z toho nadužívání teček mne bolí oči. Naučte se psát, pane kavárníku.

    1. kdyby jen tečky, ale věta „Němci mají v průměru víc aut jako my . . “ už by potřebovala překlad do češtiny.

      1. No co, proste vezmes nejakej velkej prumer a narves do nej vic aut, jako my. Podle mne to je logicka hra na dlouhe zimni vecery.

        1. Něco mezi Tetrisem a Stunts :-)

  2. Tak relativizovat počet teroristických útoků s pomocí počtu autonehod, to už jsem někde viděl. Mě se sice trochu zdá, že je tam drobný rozdíl v tom, že ty autonehody ani jedna ze zúčastněných stran nijak nevyhledává, což se o teroristických útocích a vůbec jiných úmyslných trestných činech říct nedá, ale koneckonců proč ne. Autor sice sjezdil půl světa, ale ví že Krok měl 3 syny protože on na rozdíl od ostatních troubů ČTE! Ten článek by se v podstatě dal shrnout na: „Všichni jste blbečci bez vzdělání a rozhledu, ale buďte tolerantní a pomáhejme si jako Karel IV když rozdal svým devíti dcerám na rybách pruty“

    1. Ještě lepší fintu vytáhl v parlamentu Velký Pič: všechny, které usmrtila bratrská teroristická pomoc v srpnu 68, prohlásil za oběti autonehod.

      1. Jo, jedna nemecka polipicka za Zelene se stejnetak vyjadrila k tomu, jak ten african strcil na perone matku s malym klukem pod prijizdejici rychlik. Prej ze celkem v doprave zahyne nekolik tisic lidi, tak proc zrovna z tohohle pripadu delat nejakou vedu. Oni zeleni jsou vubec moralni odpad spolecnosti, stejne tak jako autor clanku.

        1. Zajímalo by mě, co si zelená pipka myslí o třeba o hnutí Black lives matter. Proti tomu, kolik černochů postřílejí jiné negři, je těch pár odstřelených policií banalitou…

          1. Vzhledem k tomu kolik Cechu si da kazdej den navzajem do drzky aby rec nestala je nejakej Cech jen tak zmlacenej policajtem prkotina kterou nema cenu resit… Trochu konzistence, prosim.
            To ze se nejaka skupina obyvatel mydli nebo kydli mezi sebou nedava slozkam statni spravy mandat aby je strilela jak kraliky nebo tloukla jak maslo.

            1. To sice ne, ale nabízí se to biblické o třísce a břevnu.

              1. Coz plati i u tech Čechů. Kriminalitu taky nemame zrovna zanedbatelnou

      2. Mozna, kdyby se slo do dusledku, tak by se ukazalo, ze Velkypic byl ve veku predskolniho caparta ucastnikem nehody, kdy jeho soudruh tatinek boural do soudruzskeho tanku na zaklade hlaseni manzelky na krizovatce „vlevo volno, vpravo tanky“ a maly Velkypic se uderil do hlavinky silou vetsi, nez malou. Tim byl polozen zaklad jeho zivotni orientace a to jak sexualni, tak v dejinach.

  3. Abych parafrazoval klasika: To je dobry, to se nebude libit…
    A skutecne nelibi :-D
    Jenze ono dneska chtit po lidech, aby mysleli, to je uz fakt prilis. Kdysi se to tu tak schazelo, lide, co nad vecmi premysleli a umeli analyzovat a mozna se ukazalo, ze 10 lidi ma na nejakou vec 10 rozdilnych nazoru, ale umeli je vysvetlovat a argumentovat…
    Dneska proste vime, ze jak je nekdo kavarnik, tak je to kreten, a vubec nemusime premyslet na dtim, co rika, protoze kreten prece nemuze rikat nic dobreho.
    A my ostatni, co nejsme kavarnici, tak jsme super a vubec, vsichni mame tuhlectu vysokou skolu zivota a vime vsechno a jdete do prdele s nejakejma argumentama, myvsechno vime nejlip.
    Jo a Zemana na vas, at se poserete do vejsky!!!

    1. Lojzo, zrovna ty tady to tvoje 100x omílaný zhloupnutí místních lidí prezentuješ vážně bezchybně.

      1. Zpochybňujete snad obsah té koule, kterou má Lojza na krku?

        1. PanPredseda: že bychom to zase otestovali diskusí nad BSA?

          1. Bohatě by stačila diskuse o mírách třírozměrných těles.

            1. Myry tri rozmernych teles mohou byt opravdu monstrozni.

              1. Miry, samozrejme. Tak tvrdy to zase neni.

                1. To záleží na těch mírách, ne? ;-)

                  1. Nebo Mirovi. Tuhle jeden byl jednicka a nebal se chloubou pochlubit :-)

                    1. Do ODS svěží vánek vnesl Mirek Topolánek.

                    2. Mirek je bezva.
                      Je to solárník a má štangli jak z Kostelce. Nechápu, proč se jako kandidát na prezidenta neuchytil.

                    3. Protoze jeste neni od koryta tak dlouho aby lidi zapomneli co za kretena to je, jako se to podarilo Ovarovi.

                    4. Tohle nebude ten pravý důvod. Od počátku působil jako takový truc-kandidát, všecko narychlo.
                      Ale mít v druhé volbě na vybranou mezi Zemanem a Mírou, tak by to bylo asi jasný. Bohužel.

      2. Nejaky argument k tomu by nebyl?

  4. Ano, potvrzuji, patrite ke kavarne. Nedokazete domyslet nasledky podle vas uslechtilych cinu, pripadne jste bezcitny nebo jednoduae hloupy. Co si asi myslite, ze se stane, kdyz pozvete do Evropskeho svazu vzdelane a pracovite lidi z rozvojovych zemi? Krome toho, ze nastanou predvidatelne problemy pramenici ze stretu kultur, hlavne zlikvidujete vzdelanost a produkci v zemich, odkud migranti prijdou. To uz ostatne po mnoho let delame, vizte https://m.spiegel.de/international/spiegel/spiegel-interview-with-african-economics-expert-for-god-s-sake-please-stop-the-aid-a-363663.html

  5. Ve Foxconnu pracuje Čechů jak šafránu. Dělají tam hlavně ti, o kterých autor píše v třetím bodě. Kdyby si Foxconn sbalil cirkus, tak je schopný do měsíce vyrábět někde jinde a ČR to ani nepocítí. Drží ho tady snad akorát státní pobídky (rozuměj možnost neplatit daně). A kdyby odtáhnul, tak by se mohla situace v daných lokalitách jen zlepšit, protože:
    1) UKčka a Mongolové by odjeli domů. Oni sem totiž na rozdíl od těch afričanů na západě přijeli vydělat prachy, aby uživili svoji rodinu tam někde doma.
    2) V působišti by se zlepšila dopravní situace, protože ten business, který u nás Foxconn provozuje, je v podstatě jedna velká logistická operace spočívající v převážení IT komponent sem a tam.
    3) Zlepšila by se bytová situace, protože ty UKáčka a Mongolové taky někde musej bydlet.

    Tolik jenom k bodu Foxconn, kterým si autor šlápnul na hrábě. Ne každej ví, co jsou tihle otrokáři zač.

  6. Tak souhlas s kavárníkem, taky bych sem pustil migranty co umí česky a mají min. výuční list… a taky všechny mluvící psy a trpaslíky nad metr sedmdesát.

    1. a já prosím jednu štíhlou severokorejku, dík.

      1. Kdybys ji prefik, tak ji muzou rovnou vodvyzt na sesiti. Teda, pokud ho nemas jako Severokorejec.

  7. Vážený pane, vy nejste pražský kavárník, ale pražská pojebaná vykurvená zmrdaná zapařená smradlavá píča.

    Víc to komentovat nebudu, ekonomické znalosti nula, hlavně že jste všude byl a všechno znáte. Kdyby jste radši držel hubu udělal by jste líp.

    Kellner to tady zachraňuje, ale najednou je špatnej. On je pravičák a to je najednou špatně, dobře je přece levice, měli jsme tu SSSR jako levici a jak to dopadlo? Normalizací, tou stejnou normalizací o kterou se snaží teď EU. Jděte už dopiče vy všichni frustrovaní ubožáci a nefachčenka, do gulagu s váma.

  8. Ano, jste pražský kavárník. Nic víc se k tomu nedá moc co dodat.

  9. Ano, jste kavárník. To jste potvrdil vaším pátým bodem v začátku článku. Dál je asi zbytečné číst, protože z chybných předpokladů se jen těžko dá dojít ke správným závěrům. Myslíte si, že je nutné žít na něčí úkor, protože si nedokážete představit, že by se někdo živil tím, že poskytuje své služby a jiní je rádi využijí a zaplatí za ně, protože je to pro ně výhodné. Vaše uvažování je kavárenské – žít na něčí úkor.

    1. Sam jses hlupak. To jsi potvrdil svym komentarem. V dnesnim globalizovanem svete VZDY zijes „na neci ukor“. Napriklad zijes na ukor tech lidi, jejichz lidska prava jsou v Cine poslapavana. A jak autor pise – kazdy z nas resi, co je jeste pro nas snesitelne a co je uz pres caru. Vetsina z nas to, co se deje nekde v Cine, tak nejak nereis a v pohode kupuje vyrobky, ktere toho jsou produktem. Ok, je to kazdeho vec (sam to delam take, v urcite mire), ale rozhodne jak ja, tak i mnoho dalsich, zije „na ukor nejakych lidi v Cine“.
      Je smutne, ze se lide nedokazi zamyslet (ja vim, to boli) a pripustit si to (ja vim, je to hnusne, pak sam se sebou zit, to je lepsi to potlacit)

      1. To je značně odvážné tvrzení. I v případě že by se Číně odstřihly všechny příjmy a zastavily prodeje potravin, tak poslední kdo se v zemi nažere budou stranické špičky a armáda. To že v Číně jakž takž funguje průmysl vytáhlo spoustu lidí z bídy.
        Analogicky, když u nás Německo vyrábí za třetinové náklady než doma, tvrdíš že Německo žije na náš úkor?

        1. gogan: samozřejmě, že Německo žije na náš úkor. Proto se mají líp – protože berou zisky z toho, že platí míň nám.

          A my zase žijeme z Číňanů a dalších. Je nutné si to přiznat. Proto taky máme problém, protože Číňan už by radši žil na náš úkor.

          1. Nemyslim si, ze to lze takto jednoduse rict. Cinan neni vykoristovan nami, ale svym vlastnim zrizenim. My ho nenutime, aby pro nas delal. My mu nabidneme cenu za praci a on ji bud prijme, nebo ne. To neni zivot na ukor nekoho. Pokud bychom to uznali, pak zjistime, ze vlastne temer kazdy zivy organismus zije na ukor nejakeho jineho. A to je prece zcela zavadejici.

            1. Sysop: co je na tom zavádějícího? V čem je to jinak? Jediný důvod, proč se máme jak se máme je, že někdo dělá za míň než my a má se hůř. A že ho k tomu nenutíme? No, něco jíst musí. Ani v tom Německu to není tak, že každý, kdo nedostane 100k Eur ročně se sebere a jde dělat tam, kde to dostane. Hromada lidí má kulové a bude mít ještě míň, až příští roku pomalu začne krize (teď už je to prakticky jisté, pokud se něco nestane s Euro 7 a tedy nepadne automotive na hubu tak tvrdě, jak to dnes vypadá).

              Vždyť je to základ všeho – nebo snad může být každý milionář?

              A když to vztáhneme na ty živé organismy, taková myš by asi řekla, že kočka žije na její úkor a tak podobně.

              1. Jenze to je uplne normalni princip existence. Zatimco ‚zijeme na ukor nekoho‘ ma vzbuzovat nejake negativni konotace, pripadne vytvaret pocit viny, na ktery pak surfnou pindalove o potrebe pomahat Africe a podobne picoviny.

                Ne, nezijeme na ukor nikoho. Nevykoristujeme, nemeli jsme a nemame drzavy. Mozna, ze nekdo jiny to dela, ale nelze z toho prece dovodit, ze VSICHNI zijeme na ukor nekoho. Na ukor koho zije ten na konci, co jen maka?

                1. Sysop: na úkor toho, který nemaká.

                  Zajímavé, že nejdřív napíšeš „je to úplně normální princip existence“ a pak strávíš zbytek příspěvku popisováním, proč to tak není:-)

                  Nemotal bych do toho kecy o „vykořisťování“. TO jsou ty „negativní konotace“. Ale ten princip, ať tomu říkáš jakkoliv, ten je stále platný. Vezmu-li to na příkladu firmy – pokud máte obrat 100 mega ojro, tak (protože nejste stát), si můžete těch 100 mega rozdělit. Ale předpokládám, že to není tak, že tam každý dělá za 50k. Předpokládám, že jsi tam za 100 nebo 200 a současně jsou tam jiní za 30-40. Máš prostě víc a nejde to jinak, než tak, že oni budou mít míň. Není možné, aby každý dělal za 200, na to tam nemáte dost miliónů na top line. A když dáš příštímu zaměstnanci míň, třeba tím, že bude v Číně, můžeš si nechat víc. Easy.

                  Přiznat si, že se máme dobře, protože se někdo jiný má hůř by si měl umět každý. Proto se to teď taky začíná všechno sypat, protože je zatraceně hodně těch, které už to nebaví a snaží se to změnit. Pro změnu na náš úkor.

                  1. Tohle ale zacina zavanet Kapitalem.

                    Ja neziju na ukor lidi pode mnou. Oni beze mne by nemeli praci. Ja jim ukazuju co a jak maji delat, ja resim prusery, ktere oni udelaji. A delam to za penize, za ktere by to oni delat stejne neumeli. Je to symbioza, ne ‚zivot na ukor nekoho‘.

                    Proste si nemyslim, ze duvodem toho, ze ja se mam lip, nez nekdo druhy je prave to, ze on se musi mit hur. Ne, nemusi. Je to jeho volba, lenost, situace,… atd. Kdyz on se valel, ja jsem se ucil. Kdyz on chlastal, ja jsem makal. Je to ferovka, nic vic.

                    Ja jsem tam za hodne. A vubec si nemyslim, ze je to nejak presvihnuty. Majitel mi otevrene rekl, ze musim vypracovat nejaky system jako backup, kdybych se vysral. Protoze neni schopen sehnat nahradu, coz je samozrejme spatne. Klidne to muze zkusit nekdo jinej za moje prachy.

                    Tohle je proste spatnej priklad. My se mame dobre proste diky ruzne souhre nahod (nikdo nas nekolonizoval, nevyvrazdoval, atd.) a take diky vlastni pili. Mnoho narodu sere na praci, viz treba ti Venezuelci. My se nemame dobre proto, ze Venezuelci se maji spatne. Oni se maji spatne, protoze jsou lini jako vsi.

                    1. Jeden bonmot: komunisté tvrdí, že zaměstnat 150 lidí je kruté vykořisťování, zatímco poroučet 150 lidem je úctyhodné budování socialismu. A tak je to s celou to jejich vírou.

                    2. Sysop: hele tohle bude na dlouho….

                      Když Ty ses učil, tak ten Venezuelan se neučil, protože místo do školství šly prachy v jeho zemi do infrastruktury, po které bude moct za levné peníze vozit ropu Američan. Ten tam nepotřebuje než pár schopných předáků a pak hlavně tupce do místní armády, aby ho vesničani při těžení nepodřízli.

                      Nás tady okupovali Rusáci pěkných pár let a kam to tady šlo? Dovedeš si (sakra) představit, jaké to asi je tam, kde se po populaci chce tak maximálně makat v dole a tomu je přizpůsobeno vše? Máme zatracené štěstí, že je tu u nás vcelku hovno a že jsme podnebím v pohodě. Jak vypadá taková vzdělanost tam, kde není zájem víc než o roboše Ti řekne Pospec.

                      Nicméně – už se řeší, jak i u nás udělat z lidí hlupce. Inkluze na základkách. Omezení středního vzdělávání, aby se „netvořily umělé elity“, jak říká zmrd Kartous osmiletým gymplům. A pak třeba ještě školné na výškách, aby – tak jako v USA – bylo pár vyvolených a zbytek měl smůlu.

                      Ty máš štěstí jak blázen, že jsi chytrej a současně Tě baví věci, které nesou. Nemá každý takové štěstí. A jeho děti? No, budou mít smůlu. Jednou o nich nějaký čínský Sysop řekne „mají se špatně, protože jsou líní jako vši, měli se líp učit“. A možná ani Tvoje děti na tom nebudou kdovíjak (děti kulaků a továrníků nic moc kariéru za totáče neměly).

                      Zkus se aspoň trochu zamyslet, než něco takového napíšeš. Trochu pokory.

                    3. Myslim, ze vim, kde je jadro Prazskeho krysarika.

                      Zatimco ja to vidim analogove, ty to vidis binarne. Ja netvrdim, ze lidi nebyl a nejsou vykoristovani. Ano, casto to tak je. I v rodine mnoho lidi zneuziva svoje rodice. Treba jako mamahotel, nebo ‚pohlidej nam prcka, my jdeme do kina‘ a neptaji se, jestli treba babka nechtela spis pokecat se sousedkou. Ano, tohle vsechno samozrejme existuje.

                      Ale neni pravda, ze VZDY. VZDY proste ne. Ve Venezuele jsem byl nekolikrat a mnoho lidi tam proste ani o vzdelani nestoji. Vedi, ze nejak preziji i bez nej. System Cikan. Proc bych se mel ucit, kdyz se radeji uskromnim.

                      Rikam zkratka, ze to nelze pausalizovat. Ani jednim smerem. Existuji oba extremy, ne jen jeden.

                    4. Sysop: posedlost slovem „vykořisťování“ nechápu, já ho nikde nepoužil, ale Ty se proti tomu pořád vymezuješ a jsi schopen to už napsat i do souvislosti s mamahotelem (by mě fakt nenapadlo říct o někom, že „vykořisťuje rodiče“ tím, že u nich bydlí nebo že babička hlídá dítě).

                      Nicméně se nad tím můžeš zamyslet opačně – co takový Bureš nebo Makrela, žijí na úkor Sysopa nebo jen nebyli líní se učit a proto na ně Sysop radostně vydělává?

                      Venezuela – myslíš tu zemi, tvořenou flákači od přírody, kteří tam připluli na lodích, vymlátili místní domorodce a rozjeli zemi prakticky od píky? Nenapadlo Tě, že by třeba mezi tehdejším stavem a tím dnešním mohla být nějaká ta mezera, kvůli které je to tak, jak to dnes je?

                      Já ve Venezuele nebyl, ale byl jsem v Brazílii a Argentině a s oběma jsem docela dlouho spolupracoval. Poslední, co by se o nich dalo říct je „lidi tam o vzdělání ani nestojí“. Připluli na dost podobných lodích jako dnešní Venezuelané. Nechceš mi doufám tvrdit, že to v přístavech rozdělovali na líné a pilné námořníky a ty líné posílali cíleně směr Venezuela? A pokud ne, tak jak to, že jsou z dnešních Venezuelanů Tvými slovy „cikáni“, zatímco z Argentinců nebo Brazilců ne?

                    5. fatdwi: ale třeba po Češích v 18. století se taky nechtělo nic jiného, než pracovat na polích a živit celou tu velkolepou barokní kulturu, kterou dnes jezdí miliony lidí obdivovat. Čech v 18. století byl sedřený sedláček, uctivě žmoulající čepici v panském předpokoji. A přece jsme vydupali ze země národní obrození. Proti středoevropskému nevolnictví jsou Venezuelani v úplně jiné situaci.

                    6. JH: jak jsem teď psal Sysopovi – jak se stalo, že jsou mezi zeměmi latinské Ameriky tak obrovské rozdíly, když kolonizátoři byli v podstatě ta samá parta, ať to kolonizovali na severu, uprostřed nebo na jihu?

                      Byli třeba lužičtí Srbové o tolik horší než my? Něco mi říká, že zas tak jednoduché, jako že Venezuelan je flákač a Čech pilná včelička a proto jeden se má špatně a druhý vcelku dobře to nebude.

                      A už jsem tady narazil na minulou totalitu – copak se u nás změnilo, že v obchodech nebylo skoro nic a byli jsme v podstatě chudáci co prali igelitky, stáli fronty na pomeranče a hromady dalších věcí a dnes máme obchody přetékající hovadinami, které tehdy mělo pár vyvolených? Kde byla ta naše píle pod Rusákem? Skutečně bylo možné situaci v ČR v roce 1989 odbýt tím, že je to země plná flákačů a tak mají kulové? Měli jsme se líp učit?

                      Vždyť je to směšné. Strašně moc toho na nás samotných vůbec nezáleží.

                    7. re: Jihocech Honza

                      Ano. Národní obrozenci to evidentně dotáhli do stavu, kdy u nás někdy v půli devatenáctého století byla asi polovina všech parních strojů v RU (měli jsme to v nějaké učebnici, ale hledat to opravdu nepůjdu), jinak by sem němčouři žádné nepovolili dotat, nebo je tu vyrobit a nebýt letopisů, tak se námořní kanóny dělaly v Štýrském Hradci místo Plzně. Tak nějak jste to myslel?

                      Např. první parní oračky, neměli je náhodou Češi jak poleno, konkrétně Lobkowiczové?

                    8. Ona byla v osmnactem století nejaka zeme kde poddanej nemusel drit na vrchnost jak mourovatej, drzet hubu a soupat nohama?

                    9. Anglie?

          2. Jak píše Sysop, ekonomicky je to prostá poptávka a nabídka. Dokonce proto aby „někdo žil na náš úkor“ vypisujeme šílenosti jako jsou investiční pobídky.
            Bráno evolučně, na něčí úkor žije naprosto každý a je to jeden z principů vývoje.

            1. gogan: původně jste se tázal:
              „Analogicky, když u nás Německo vyrábí za třetinové náklady než doma, tvrdíš že Německo žije na náš úkor?“

              Teď píšete:
              „…na něčí úkor žije naprosto každý a je to jeden z principů vývoje.“

              Ergo jsme ve shodě. Ale nechápu, na co jste se vlastně ptal? Odpověď je taková, jakou napsal už Lojza, nebyl důvod na to reagovat, pokud „je to jeden z principů vývoje“.

              1. Tak jestli jste pozorně četl tak jsem psal že evolučně bráno, každý žije na něčí úkor.
                Ekonomicky se to nedá brát v pejorativním významu jak psal Lojza a už vůbec ne plošně. Ano, vždy má ze vztahu někdo víc a někdo méně, ale bráno do detailu to vždy končí u jednotlivců.
                Pak bych dokonce mohl tvrdit, že žijeme na úkor Němce který který díky přesunu výroby skončil na dávkách a žije si hůře než pracovník ve Škodovce.
                To stejné s Čínou, na úkor čínského průmyslu zanikly miliony pracovních mást jinde po světe.

                1. Viz Hegel – dialektika pána a raba.

                2. Přesně tak!

                3. Dovedeno ad absurdum: V ČR zanikla spousta pracovních míst, obsazených šikovnými i pracovitými lidmi.
                  Na úkor toho, že někdo čínského negramotného rolníka sebral u jeho rýžového pole, odvezl 200km daleko a ubytoval v likusáku. Pak ho naučil -za tři misky rýže, ryby a ubytování „zadarmo“- držet šroubováky a letovačky. Výsledek tomu taky často odpovídal a dodnes odpovídá.
                  Ale přemnožený čínský stát dal z pozice strany a vlády negramotným „sklářům nažrat“ a ještě na tom královsky vydělal.
                  Když si tohle jeden uvědomí – pologramotný, přemnožený čínský stát žije na úkor gramotných, vzdělaných, šikovných, pracovitých, ale teď už nezaměstnaných Čechů, Slováků, Rusů, Ukrajinců, Němců i Američanů..kohokoli.
                  Protože všichni výše jmenovaní, z nějakého důvodu najeli na záplavu laciného konzumu bez jakékoli kvality. I to má své příčiny, ale bylo by to nadlouho. Pro začátek se stačí zeptat mladých mamin, kde nakupují oblečení pro rostoucí děti, čí je to výroba a proč ji kupují. Tak.

      2. Milý Lojzo:
        Sám jsi hlupák.

        Tak se to píše správně.

      3. Blbost. Pokud skrtnes VZDY a nahradis NEKDY, pak nad tim lze alespon diskutovat.

        Tyhle pindy o zivote na ukor nekoho pomerne dobre rozpracovali Kaja s Fridrichem. Par pitomcu se toho chytlo a byl z toho pruser na devadesat let.

        1. Sysop: že to řešení, které ti soudruzi navrhovali bylo velmi špatné nic nemění na tom, že situaci popsali vcelku dobře. Zase nemá cenu tvrdit, že jen proto, že něco napíše Kája nebo třeba zde Lojza, je to automaticky kokotina. Já se s Lojzou v drtivé většině neshodnu, ale když napíše něco, co je pravda, tak přece nezačnu křičet, že to pravda není jen proto, že to napsal on. To bysme byli jak v politice, kde taky pravdu určuje xicht a stranická příslušnost. Nad to jsme tady trochu povzneseni, ne?

          1. Vubec neresim, ze to napsal Lojza. Proste nesouhlasim s tim, ze VSICHNI ziji na ukor nekoho. Vsichni proste ne. Vadi mi to slovo ‚ukor‘, je z nej cejtit vykoristovani na tri mile. A to je blbost. Kdyz sousedovi nabidnu, at mi za kilo pohrabe zahradu, je to moje pohodli na jeho ukor? Ja jsem to kilo musel vydelat. A jen svoji pili, kdyz on sedel u piva, nebo se valel na kanapi, jsem makal na sobe tak, abych na to kilo nemusel makat hodinu.

            1. Sysop: hlavně by si už konečně v kavárně měli rozhodnout, jestli jsou pravice, nebo levice. Protože nejde zároveň nadávat na komouše a estébáky a přitom mluvit o „žití na něčí úkor“ aka nadhodnota/vykořisťování, však to vaše generace zná lépe než já.

              1. Mozna budou extremni stred.

            2. Sysop: že tam cítíš „vykořisťování“ je ale Tvůj problém.

              1. Vim, ze Wiki neni etalon pravdy, ale zrejme nejsem sam, kdo ten problem ma: https://cs.wiktionary.org/wiki/%C3%BAkor

                Odstavec „vyznam“. Cituji [újma, poškození nebo ztráta (původně ve spojení s pokořením)[1]]

                Tedy zit na neci ujmu (=ukor) je vykoristovani, sorry jako.

                1. Sysop: zase to „vykořisťování“ a dokonce jako důkaz cituješ zdroj, ve kterém to vůbec není. Zkus se zamyslet, odkud se to v Tobě bere.

                  1. No, mezi slovy „pokořit“ a „vykořisťovat“ nevidim tak propastny obsahovy rozdil, pokud dej probiha kontinualne, ktery stoji za diskusi. Sorry jako. Cili pokud nekdo zije na neci ukor, ergo jeho ujmu, pak ho pokoruje. To je stale jedna logicka linie. Ze je dotycny vykoristovan je sice moje domnenka, ale prijde mi, ze se tady tocime asi na tak podobnem smyslu, jako jestli plnotucne mleko je opravdu plnotucne, kdyz mleko od sousedovy kravy ma tuku jeste vic, nez 3,5 %.

                    V tom smyslu, jak to puvodne Lojza napsal, je uplne marginalni, jestli je nekdo pokoren, nebo vykoristovan, kdyz nekdo jiny zije na jeho ukor. Zkratka neni pravda, ze vsichni ziji na neci ukor.

                    Kde se to bere? Paklize nekoho kontinualne pokoruji, pak ho imho vykoristuju. Treba i jen citove. Ja v tom vidim prakticky nulovy rozdil, pokud je to v souvislosti, o ktere je rec. Samozrejme, ze nekoho pokorim tim, ze mu jednou nachciju na lopatky, tak ho jeste nemusim vykoristovat. Hledat v tom nejaky propastny rozdil je slovickareni, protoze rec je o UJME. Paklize na teto neci ujme profituju, pak ho vykoristuju.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017