Strašení vojáky NATO na Ukrajině v historickém kontextu - zpět na článek

Počet komentářů: 471

  1. Napise autor aj clanok

    Strasení sovetskymi vojaky na Kube v historickém kontextu

    ? Lebo stale nechapem, co vlastne mali americki sudruhovia a zelene gumy v Pentagone za problem.. a taky sudruh LeMay uz isiel bombardovat Kubu vo velkom.

    1. Autor se na to necítí být dost historicky vzdělán :-)
      Ale Macron na Ukrajině se nechystal stavět základnu s atomovkami…?

      1. Otázkou je, na co vlastně vůbec je autor dost vzdělán. :-P

      2. Macron by se měl hlavně starat o svou vlastní zemi, směřující k libanonskému či jugoslávskému scénáři.

        1. Libanon byl „Pariz vychodu“, takze mozna tenhle presun kultur na zapad (viz Zapadni Turecko na uzemi byvaleho Nemecka) zazije i Francie.

          1. Tak tak!

          2. Nebyl jste někdy v posledních letech v Marseille? Nebo v Oranu? Rozdíl už nepoznáte…
            Vtipný je třeba to, že FR celní správa nemá přehled o tom, co se odehrává v Marseilleském přístavu.
            O to víc je jasné, že to Rusko je třeba definitivně zničit.

            1. Ano, v Marseille jsem byl napodzim, projizdel jsem. Rikal jsem si, jaka je parada dojet z baraku za par hodin do Afganistanu a to bez dotankovavani.

              1. Kudy jsi projížděl, že Ti to přišlo jak v Afghanistánu? Stačí odkud kam si jel kam, já to tam znám dobře, autem i pěšky.

                Ale něco mi říká, že zase jenom bohapustě lžeš, jako obvykle.

            2. Byl jsem tam, jezdím tam každý rok několikrát. Stále stejné. Vy jste tam byl?

        2. hahaha

          1. Máš pravdu, podvolení podle Houellebecqa je pravděpodobnější.

            1. V Rusku je procentualne muslimu 3x tolik, to nevadi?

              1. shifty: to jsou hodní muslimové, skoro křesťani, budoucnost Evropy:-)

                1. Jo jo, jeden by slzu nad konzistencí těch místních blbečku uronil…

              2. Preis des Sieges, jak říká Georg Leibbrandt ve filmu Wannseekonferenz. Žijí tam po staletí a carové i generální tajemníci to měli pod kontrolou.
                Kdo si dnes vzpomene na Čerkesy?
                SSSR ani Rusko netolerovalo rozvratnou činnost wahhábistických a salafistických imámů.

                1. Ve Francii taky žijou po staletí. Francie byla černá vždycky, měli hromadu černochu i za světovejch válek v armádě. Ve FR to fakt až tak nesouvisí z migrací. To Německo, to je jinej level.. tam minimálně do 45 černo nebylo, maximálně tak nad komínem.

                  Tady ta místní obsese kopání do Francie je obzvlášť vtipná od lidí, který tam nikdy nebyli a věděj vo ní tak akorát hovno. Jasně, že má svoje problémy. A kdo je nemá?

                  Kolik teroristickejch činů udělali muslimáci v Rusku a kolik ve Fr? komici tady, fakt.

                  1. dokonce velká část dnešního Alžírska byla jednu dobu Francie. Ne kolonie, ale přímo součást Francie. A Alexandre Dumas byl ze čtvrtiny černej a jeho otec, poloviční černoch, byl generál francouzské armády. A vcelku slavný

                  2. Ty černochy – tirailleurs sénégalais, nebo araby – zouavés – dováželi z afrických posádek a zase je posílali nazpět k doplnění. To byly koloniální jednotky.
                    Spíš bych si položil otázku, kolik teroristických útoků v RF provedli muslimové spontánně a kolik zrežírovala MIT, MI6 a CIA.
                    V Marseille jsem byl kolem roku 2015. Paříž, Strasburk několikrát ročně od roku 1998. Napsat, že ta země je pořád stejná, to si fakt netroufám.
                    Kolega, který působil 5 let na centrále OECD říkal, že je rád, že je doma.
                    Stejný problém Belgie. Bývalá kolegyně po 2 letech ukončila čtyřletý kontrakt z důvodu, že se necítila v Bruselu bezpečně.

                    1. Já tam jezdím posledních 10 let každoročně několikrát. Když to srovnám se zbytkem Evropy, tak ve Francii se toho opravdu změnilo asi nejmíň.
                      To neznamená, že tam s nima nejsou problémy, ale tam prostě byli vždycky. V Německu ne, v Belgii ne, ve spoustě jinejch zemí taky ne.

                      Můžeme akorát tak poděkovat paní „wir schaffen das“ a dalším. U nás třeba tý zkurvený Tetuši Danuši..která teď sice otočila jak korouhvička, ale jinak je to naprosto stejná kráva.

                      Jsem zvědavej, kolik místníhc EU bijců půjde volit do EU. A že letos je koho… i kdyby toho Turka pitomýho. Ale zase mám pocit, že zůstane jen u keců.

                    2. Já zažil brutální bitku policajtů a vojáků (z pluku „Esterhazy Hussars“) a Arabů na konečné metra La Défense. Bylo to kolem roku 2000, tehdy mě to vyděsilo a opravdu to dodnes nemohu považovat za normu.
                      Pamatuji si to proto, že mě zaujal název pluku, dohledával jsem si pak jeho historii.
                      V oblasti Porte de Clichy, kam jsem jezdil nakupovat gramodesky, jsem si vždy připadal jako v Sahelu, tam se opravdu nic nezměnilo.
                      V Belgii byli Konžané také více méně od války. Ale na Araba člověk nenarazil.
                      U Turka by mě zajímalo, kdo za ním stojí, krom Klause (Kellnerů).

                    3. Turek? Možná že ani nikdo, peněz má dost. Spíš chce bejt slavnej.

                      Nějak jsme utekli od tý Marseille…

                      Norma by to být ani neměla, ale tam mě to zas tak nešokuje. Vyřvávání o chalífátu v Německu mě děsí a šokuje výrazně víc

                      (mě osobně je to teda spíš u prdele, skopčáci mě neživí a ani nezajímaj)

                    4. shifty: no, Marseille nevím, tam jsem už dlouho nebyl. Ale Paříž 1991-1995 byla fakt výrazně méně tmavá než 2010-2012. Hlavně okrajové čtvrti jsou o strach. Resp. ono se možná není čeho bát, ale je to prostě nepříjemné. Místní jsou možná zvyklí a je jim to fuk, protože to nejsou „ti černí, co dělají bordel“. Ale rozhodně jsem tam neměl pocit sucha a bezpečí jako kdysi. Dnes se tam nijak nehrnu, spíš plánuju zámky na Loiře apod. V Brianconu bylo naopak vždy jen bílo, nejen na sjezdovkách:-)

                    5. No fuj fatdwi, že ty jsi se při hokejovém mistrovství světa nakazil bělochofílií? To bylo též rasově velmi jednostranné. Černého hokejistu abys pohledal.

                    6. fatdwi – Briancon je nejlepší :-) nahoře, dole, nahoře na druhý straně.. nejlepší bar je BAR LE TONNEAU :-) má tu nejdražší licenci co ve FR je, takže můžou nalejvat chlast celej den i noc a bez jídla, to je ve FR drobet unikát :-) majitel 2metrovej borec s culíkem, pak tam dělá taková mladá lehce zrzavá opláclá sympaťanda… no a hlavně mají Thym. A Thym, to je prostě na horách to nejlepší :-)

                      Já tam sjížděl teda jenom sjezdovky. Popravdě. A o Paříži se bavit asi nemusíme. Jako kdyby nějaké jiné „vítací metropole“ byli lepší v Evropě.

                    7. @shifty
                      já se Vám divím, já už na to nemám ani sílu ani chuť.
                      Co se voleb týče, trochu mě sere to drobení sil co by mohly 5K vyslat signál. Turek mě sere v kombinaci s tím fízlem, rudé noky uloví Stačilo a opravdové chucpe je exSvobodný Mach u Tomia.
                      A Svobodní zase obdrží krásných 1.96%. Účast bude s bídou 50% bo zbylých 50% má v piči a část z nich vytáhne ze zaprděných brlohů jen Babiš, kdysi Zeman a podobní malikáni. Osvícená diktatura se mi čím dál tím více jeví jako řešení, možná i osvícená monarchie ale bez nástupnictví a s pragmatickou sankcí, neb prvorozený nástupník trůnu nemusí být nutně nejostřejší tužka v penálu.

                    8. Já taky ne, ale toho Turka tam asi fláknu.

                      Fatdwi – ano, Paříž se prostě změnila v rámci a duchu eu západních velkoměst. O tom já nic nerozporuju, tady místní „chytrolíni“ si brali na paškál Marseille. Sere mě to všude stejně.

                    9. Ad Marseille, od tématu jsme neutekli, spíš jej vyčerpali. Byl jsem tam jednou jako turista, zapůsobilo na mě silný maghrebský espirit. Zejména kolem přístavu – Noailles. Srovnání v tomto případě nemám.
                      Zmiňoval jsem i alžírský Oran, který na mě naopak působil více evropsky.

                    10. Proč by taky Oran nemohl působit evropsky. Mě barva pleti tolik nesere. Spíš způsoby a chování.

                    11. Marseille byla vždycky výspa alžírsko marocké mafie a na tom se prostě asi nikdy nic nezmění.
                      Když to tam trošku projdeš, nic strašnýho se tam neděje. Stačí jen trošku vědět. A když jdeš fakt blbě, tak tě vojáci s famasema dál nepustěj.

                      Korzika je to samý, jen ne s těma africkejma.

                      Francie se vždycky míchala. Leta a leta. Německo, Belgie, to jsou prostě píče, co to mít nemuseli.

                    12. Jo shifty, lepší bude po prázdninách jít alespoň k Turkovi, než s šestikolkou do prdele.

                    13. ad volby: Také bych raději vyšší účast do eurovoleb ze stejného důvodu jako zmíněno výše a mám o tom sepsaný osvětový článeček. Ale sem ho raději dávat nebudu abych nedráždil příliš :-)
                      Výběr je zajímavě široký, zejména recyklací pochybných existencí. Turek tam má Staňka, Rajchl tam má Haška, ČSSD tam má skoro zombie apokalypsu. Mach je také trefa, škoda, že ho nedali do páru třeba s Foldynou pro ten správný kontrast. Ne že bych se kohokoli z nich chystal volit, ale je to sranda.
                      Obecně je možné volit třeba i Urzu, aspoň se zvedne účast a Konečná bude mít menší šanci, že přeleze 5 procent a Zelení zase, že si sáhnou na příspěvek.

                    14. Pro aktuální volby platí parafráze starého rakouského: Volte voly, volte krávy, jen nevolte liberály.

                    15. no já bych dodal jen ne ty progresivní…

                    16. Což jsou stejně všichni, klasických liberálů, whigů, bylo ve střední Evropě vždycky málo.

                    17. Tak liberálové bývali svobodný(a svobodní)

                      Dneska to už trošku postrádá smysl, protože spousta liberálů jsou jenom vychcaný etatistický svině a dobře to ví.

                    18. To byli, taky jejich výsledky podle toho vypadaly.
                      Bylo nás málo…

                    19. @JNZ
                      dík, nestudoval jsem to tak důkladně, ale Staňka fakt ne.
                      Zloděje tenisových kurtů s brněnským zmrdem ani omylem.
                      Trojkombinace Mach David Majerová je úžasná.
                      Inu tak zase vyhodím hlas do kanálu.

                    20. A to ja do koanalu ne. Zkusil jsem dokonce tu volebni krkulku a vyslo mi to dost nejednoznacne, vybalancovane asi tri partaje na uplne stejna procenta a trklo mne do oka Stacilo! Hele, ja jim to hodim. Z puvodnich komaru jim zustal tak akorat nazev, krysy prelezly jinam a moje protievropske hodnoty sdileji dobre. Takze ja mam jasno, i kdyz z toho, jako obvykle, radost nemam.

                    21. @Sysop
                      copak SPD už není in?
                      Tak ještě Sládek tuším kandiduje.
                      Letěl jsem před 20+ lety párkrát ráno z Ostravy do Prahe s Konečnou, a už tehdy to byla piča a s věkem se to zhoršuje…

                    22. Dachsmeister: piča je široký pojem, zvláště v Ostravě, nechceš to rozvést?
                      Vlezla ke komoušům, jasně, ale v EU parlamentu mluí vesměs rozumně.

                    23. Re: Dachsmeister 31.5.2024 v 10:05
                      Jako, ze mam volit mezi picou a curakem? Inu, to jsme to dopracovali, kdyz moje zajmy zastupuje uz jen nekdo takovy. Ale co nadelam…

                  3. Japa že se to žíká? Nět muslimáka, nět muslimáckýho terorismu. Dá se to takto žíkat ?

                    1. Da, da, net muslima, net prablema.

  2. Tak si říkám jestli Zamazal taky nějak není spřízněný s trockistickou rodinou Uhlů.

    Tohle musíte vidět, vážení:

    Na Západě nepřípustné, v Česku normální.
    Romové jsou nejméně oblíbenou menšinou a mnozí jim otevřeně vyjadřují nenávist.
    „Kdybych dostal pětikorunu vždy, když mi někdo řekne, že nemá rád Romy, ale já jsem v pohodě, tak už mám vilu,“ říká novinář Patrik Banga.
    Spolu s romistkou Sašou Uhlovou se v pořadu Aktuálně.cz Rasování bavili o tom, proč je anticiganismus tak častý a co se s tím dá dělat.

    https://magazin.aktualne.cz/svetly-syn-bez-problemu-tmavou-dceru-ve-skole-nechteli-proc/r~1f4660021c0811efbf960cc47ab5f122/

    1. To je porad kecu okolo Cikanu. Potomstvo ted delalo prijimacky na stredni a v hitparade nejlepsich dve deti byvalych Vietnamcu. Cikan ani jeden.

      Proc? Dostavaji Vietnamci jeste vetsi pomoc, nez Cikani?

      V Rude v DutyFree u kasy mlada Vietnamka. Usmevy, rychly ruce, ochotna, kmita. V Rude Vietnamcu fura. Cikana jsem tam nevidel. Zato je vidim v Susici, ale namisto za kasou jen u reky na lavicce. Kde je v tech Vietnamcich chyba?

      Same otazky.

      1. Maluješ si ty Vjetnamce moc na růžovo.. ;)

        1. Ale vubec ne, znam tu jejich komunitu pomerne dobre uz od konce 80ek. V Brne jsem znal jejich spicky.

          Ja jen srovnavam zaintegrovanost. A taky to, kolik mne, jako danoveho poplatnika stoji Vietnamci a kolik Cikani. Zavadejici detaily neresim. Debata o tom, jestli je horsi ukradnute auto Cikanem, nebo sfetovane dite drogou od Vietnamce, nikam nevede.

          1. A nebylo to ještě za Zapotondy ? :-)))
            to je jako když se s rodičema hádám o nějaké brněnské reálii o které jsou skálopevně přesvědčení, a ono se ukáže že to platilo naposledy v přednormalizační době.

            Ta verbež co se posledních 15 let stěhuje do Brna, se s těmi co tu studovali v 80. letech naprosto nedá srovnat.

            Líní, neochotní, neustále se vykecávají s někým z vietnamu na mobilu, česky to neumí ani 5 slov, kulturní návyky a úroveň hygieny spíš asijská než česká…
            Já asijskou kuchyní rád, proto mám srovnání. I ti co tu byli před 20 lety byli kulturně někde úplně jinde. Byť třeba taky moc neuměli česky, tak ta ochota, vstřícnost a celková jakási lidskost byla někde jinde.
            Ti současní, to je prostě vysol prachy a vypadni. Jako ve většině jiných obchodů.
            Zajímavé je že i ta hygiena a úroveň jejich bister mi před 20 roky přišla lepší (až na některé vyjímky).

            Možná že už i v tom vietnamu to stojí za ho…. a není to už ta země usměvavých pracovitých a ochotných lidí, ale každej chce taky jen rychlý prachy. Něco málo jsem slyšel od cestovatelů.
            Nemluvě o feminizaci a emancipaci ženských.

            1. Otazka pak je, jestli to je dusledek jejich komunity, nebo spis okolni spolecnosti. Kdyz se pujdu nazrat k rakosnikovi v Plzni do Globusu, tak mam jidlo ihned, hromadu, chutny a v cistym prostredi. V Susici v Tescu dtto.

              1. v čistým prostředí? chodíš si přetím kontrolovat kuchyň? :o)

                1. Ono je do ni videt. Rakosaci pochopili, ze jim tam lidi nepolezou, pokud bude kuchar kopat do krys. Takze ty kuchyne, kam ja chodim, jsou open office, nic se nikde vzadu neklohni.

                    1. Ani ne, já to tak znám taky…

            2. My si z toho děláme s kamarádama prdel, že se Vietnamci přizpůsobujou našemu stylu – otevírací doba kratší a ochota polevuje. Ono by to bylo fuk, ale už mají vybudovaný zázemí a nahrabaný prachy a jejich mladí budou čím dál drzejší, toho se trochu bojím.

              Navíc, já už taky dost pamatuju – takže kdykoliv někdo chválí Vietnamce za jejich pracovitost a bezproblémovost, důsledně ho upozorním, že než opanovali večerky, většina jich začínala nelegálním prodejem.

              1. Inu ano, Vietnamci zacali s nelegalnim prodejem v dobe, kdy nelegalne podnikal kdekdo. Zatimco rakosaci tocili miliony v kontejnerech, cesti sibri je tocili v LTO, FVE, krachujicich bankach,…

                Pro mne je podstatne, ze zatimco Vietnamec mi do kapsy nehrabe, tak sibra s FVE vidim na kazde fakture od E.ONu/CEZu, napriklad. A to, ze Vietnamec mi do kapsy „hrabe tim, ze neprispiva danemi na infrastrukturu, napriklad“ je ve srovnani s nepracujicimi Cikany, naprosto minoritni problem. Konkretne prachy na infrastrukture se prohospodari a rozkradou, i kdyby tady zadni Vietnamci nebyli.

                Mezi nama – kazda spolecnost stoji na tom, jake misto si v ni kazdy umi najit a do jake miry se necha omrdavat temi schopnejsimi, pripadne vseho schopnymi. Mne se taky nikdo neptal, jestli chci ten system, ktery mame a pod pohruzkou nasili mi byl vnucen. Ano, ma sve klady a ano, ma i sve zapory. Vietnamci take. Nasli diru na trhu, nejakou spotrebu maji, nejakou produkci take, nejake dane plati. Ja s tim nemam problem. Takova KB, napriklad, vetsinu zisku odleje do prdele a taky s tim hovno nadelam. Vietnamec optimalizuje nelegalne, KB legalne. Financne v tom ale neni rozdil.

                1. Trefná připomínka.

                2. To že stád nedostane nějaké prachy je naprosto v pořádku, aspoň je nepoužije proti nám, i ten chov chudých (nejen cikánů) by šel v tomto světle tolerovat, kdyby jej drželi v rozumných mezích, EU sice reguleje počty kdejakého dobytka, ale tady se jim to zvrhlo v množírnu.
                  K čemu budou v budoucnu komukoliv peníze na důchodovém účtu, když budou k mání služby poskytované děsivou skladbou obyvatelstva v produktivním věku? Reálně místní protektorátní správa eliminuje domorodce efektivněji než za minulé verze jednotné Evropy.

                3. Jako že asijské narkomafie co z nás neoficiálně udělaly evropskou pervitinovou velmoc jsou naprosto v pohodě, zatímco LTO šíbři co se transformovali v solární barony, jsou fuj fuj ?

                  1. Ja pernik nekonzumuju, nikdo mi ho necpe. Ale dan z FVE platit musim. LTO bylo okradeni zlodeje, ergo statu. Me z kapsy nikdo z LTO nevytahl ani vorla. A nakonec – znam par lidi z LTO a z tech fakt FVE baroni nejsou, to jsou hlavne kamosi Topolanka a Paroubka.

                    1. perník je supr, neska si konečně musim zas sežrat vaničku, s mandlovejma plátkama nahoře, jupí

                    2. Pernik sezrat? Esli nedelas neco blbe…?

                    3. Sysop
                      31.5.2024 v 7:01

                      dafuk?

          2. Smějící se bestie už nejsou Češi, ale naši vietnamští spoluobčané. Jsou nenápadní, mají peníze, drží spolu. Většina obstojně rozumí češtině i vietnatnamštině, takže se nám za zády mohou beztrestně tlemit (to je to nejmenší). Můj kolega (vietnamec) to jedou řekl ve slabé chvilce jasně. My jsme dělali vám pitomce, naše děti vám budou dělat vládce.

            1. Re: hellfire 28.5.2024 v 21:40

              Ale jo, tomu verim, vsak to neni jejich chyba, ale nase.

          3. @Sysop
            u nás v montovně se jich integrovalo pár desítek.
            Problém je v sociální houpací síti.
            Houpou se i bílí cigáni, vyhodily se miliardy za projekty a integraci a sociální práci, místo aby se daly na chráněnou a veřejně prospěšnou práci.
            Rok by nezaměstnaný zametal a šup a byl by na civilce na další rok za byt a stravu.
            Česky umí líp než vietnamci 30+ tak se aspoň domluví s gadžami, more!

            1. Re: Dachsmeister 28.5.2024 v 22:09

              Vyhoda fabriky, ktera je umi dokopat k praci. Ja mam s Cikanama jen ty nejhorsi zkusenosti a to jsem dva za svuj zivot zamestnaval ve firme a dalsi dva na stavbach, co jsem delal. Driv nebo pozdeji se mne snazili ojebat. Bohuzel pro ne nijak originalnim zpusobem, vzdycky to byl vicemene model „ukradneme slepici, more“. Navic mne zamlada dvakrat prepadli. Takze pro mne jsou Cikani uzavrena kapitola asi tak stejne, jako komunisti.

      1. „Dva z nich dorazili do soudní síně bez omluvy s půlhodinovým zpožděním. Hlasitě komentovali výpovědi svědků, jeden si neustále hrál s mobilem, druhý většinu jednání prospal, přičemž hlasitě chrápal. Další dva z obžalovaných, kteří dlouhodobě žijí v Anglii, požádali při zahájení procesu soud, aby se další jednání konala v jejich nepřítomnosti.“

        Hledme Anglicany a jejich salonni zvyky.

        1. a jak to dopadlo, zavřeli je až zběleli? :D ty lukačovičovy sračky stejně nefungujou

          1. Musí se tam odkliknout souhlasit s reklamou a sušenkama pokud nemáte předplatné, pak Vás to pustí dál. Občas to může blbnout tak je potřeba obnovit stránku. Předpokládám že předplatné nemáte, já taky ne, nevím co by se mi muselo přihodit abych je začal ještě živit.
            Nevím jestli to byl poslední soud nebo se pak někdo ješte odvolával a jsem línej to hledat. Ani to vlastně nechci vědět, to budou stejně podmínky, akorát bych se nasral. Ale je to takový pěkný příklad, až budou zase intoši dumat nad tím proč je nemá majorita v oblibě.
            Nevím co by na to řekla soudružka Uhlová. Je možné že by prohlásila že byli vyprovokováni a že bychom se my měli chovat tak aby k tomu nedocházelo.

            1. Mozna se dozvime, ze agresora je potreba drzet na vzdalenost natazene paze. Na zapade s tim pry maji vynikajici zkusenosti. Tedy… s davanim tech doporuceni…

              1. tady je něco o praktickém nácviku:-)https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-cizinci-pryc-nemecko-nemcum-popevek-na-slavny-disco-hit-se-siri-nemeckem-40473559

                1. Nojo, ale z toho nic nebude. Par lidi dostane po prstech a zase bude klid. A az se konecne Nemci probudi a budou to chtit opravdu resit, uz to resit nepujde vubec nijak.

                  1. Třeba dostanou od nových vládců možnost odstěhovat se na Madagaskar. Pokud je tedy mezinárodní společenství bude chtít pustit z Německa, minule to nějak neklaplo a to na tom makali i Poláci (https://cs.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%A1n_Madagaskar) a muselo se improvizovat.

                    1. Tak ono se v kazde diskusi doporucuje, ze komu se to tady nelibi, necht se odstehuje do Ruska. Tak ti pracoviti pujdou do Ruska a na zapade zustanou lini slimaci. Ferovka.

                    2. jdi příkladem, zatím to valíš na tej špatnej straně

            2. netušim, bílá stránka, asi razýzmuc

  3. Chudáček Cintula, asi z toho atentátu má nějakou posttraumatickou poruchu:

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-atentatnik-na-fica-je-na-psychiatrii-40473861

    Za jak dlouho tipujete že ho ze zdravotních důvodů propustí na svobodu ?
    Aby mohl zmizet i s těma prachama od CIA někde v latinské americe ?

    1. Pokud tak mameluk udělal, mameluk může jít. Copak to není mustr? Ale to si asi zdejší lůzršlechta nesrovná. A ani snad nezaregistrovali že ruští oligarchové byli rádi že je Putin vzal domů z kasína jejich žetonů kasína KoZa.

      1. Svatoš to sází, už jsem to tady jinde dal ale stojí to za pozornost. 👍
        https://www.youtube.com/watch?v=hQB1tgXc2qg

  4. bych jen připomněl, že každej stát vznikl násilím, je udržován násilím, a bude existovat, pokud bude dost násilný na to , aby odradil či porazil jiné násilníky,
    Pokud se podíváme do minulosti, tak rusáci a spol, neměli problém uzavřít tzv Brestlitevský mír, kdy tzv západ získal do sféry vlivu část ruska, pod slovem získal, si představte krvavé bitvy a masakry civilistů, počínaje rapalskou smlouvou , rusko a spol , usiluje o navrácení status quo hranic z 1910 roku,

    1. @jungvoj
      hmm a chystají se tedy vrátit Kaliningradskou oblast a zabrat Varšavu?
      Nebo budou výjimky?

      1. Predpokladam, ze az se naplni ty prognozy z unora 22 o rozpadu a krachu Ruska, bude Kaliningrad jeste rad, ze ho prosperujici EU vezme pod svoje kriiiidla.

        1. Jo tam už se klepou na to až jim tam budou pochodovat buzny po ulicích a přerozdělíme jim tam nějaké ty syrské doktory a právníky bez dokladů kteří mají jen základní školu a v Sýrii nikdy nebyli ale zato mají plný rejstřík a přijeli si zašukat. A až budou mít západní ceny a východní výplaty tak pochopí že jsou jen další kolonie. I Ukrajinci jednou přijdou na to že to nemá jen výhody. Pokud teda nějací zbydou. I když moment, podle nejnovějšího vědeckého zkoumání jsme vlastně Ukrajinci všichni. Takže v poho.

          1. Az Kaliningrad odstrihneme od nespolehlivych dodavek ruskeho plynu a ropy, jeste nam podekuje. A taky elektrina, ta nase, zapadni, ma uplne jinou stavu.

            Mmchdm, tak si rikam, copa udelali souzi v Marseille spatne, ze je to tam pry mene bezpecne, nez v Bagdadu? https://www.numbeo.com/crime/rankings.jsp

            1. Nabrali si uprchlíky, částečně svědomím z kurvaren, co nadělal de Gaulle v Alžírsku a jiní frantici jinde v Africe, částečně následnou naivní politikou a částečně absencí opozice před debilnimi direktivami EU, taženými germány, co tě živí. Ono se to vyřeší, bohužel tuším jak, pěkné to nebude.

              1. je to tak a že zdravim :)

          2. Trefné!

    2. Hmmm, ano.
      Současná podoba mezinárodního práva byla sestavena těmi, kdo byli historicky dostatečně agresivní a militantní, vítězili ve válkách, srali se do ostatních, kolonizovali, rabovali nerostný bohatství, genocidovali.
      Jo, jasně všichni víme že to jsou fujky věci a dít by se neměly.
      Ale je to stejný, jako když vás napadne starší a o dvě hlavy větší spolužák, zmlátí do krve a vezme vám svačinu a pak se (ještě s plnou hubou) omluví, podá ruku a řekne, že odteďka dobrý a nikdo nikoho už mlátit nesmí.

      1. Jo a největší morální autority dneška jsou ti kteří dokonali genocidu Indiánů a využívali práci otroků a zatím jako jediní použili jaderné zbraně.
        Sami mají zákon o zahraničních agentech ale běda když si takový zákon chce dát do právního řádu jiná země. Přitom organizace financované ze zahraničí jednoznačně nástroje vlivu jsou. Nevidím na tom nic špatného přiznat odkud beru peníze, vždyť to je přece ta vychvalovaná transparentnost.

      2. „Současná podoba mezinárodního práva byla sestavena těmi, kdo byli historicky dostatečně agresivní a militantní, vítězili ve válkách, srali se do ostatních, kolonizovali, rabovali nerostný bohatství, genocidovali.“

        Ejhle, kategorie, do které Rusko bezpečně patří. Ta jejich expanze z relativně malého Moskevského velkoknížectví až do země o 17 milionech kilometrů čtverečních neproběhla zrovna mírovou cestou a valná většina jejich nerostného bohatství se nachází na území podrobených lovecko-sběračských kmenů.

        A vskutku, Rusko, potažmo Sovětský svaz, také u dojednávání současného mezinárodního práva vesměs bylo a participovalo na něm, přesně, jak říkáte.

        „řekne, že odteďka dobrý a nikdo nikoho už mlátit nesmí.“

        To už zase prezentujete hodně cynicky, jako čistě manipulativní a zákeřné rozhodnutí.

        Historické pozadí je trochu jiné. Evropské země jako Británie a Francie byly opravdu, nefalšovaně otřeseny extrémními ztrátami na životech v první světové válce. Němce dorazila druhá světová. Po takových jatkách je přece jen celkem přirozené uvažovat o tom, zda má smysl podobné věci zažívat neustále znovu.

        Povšimněte si, že Británie i Francie nakonec odepsaly většinu svých kolonií, právě proto, že jejich udržení by stálo neúměrné množství životů a nechtělo se jim do toho. De Gaulle dokonce obětoval Alžírsko, které bylo de iure přímou součástí Francie.

        (A zkušenost Portugalců, kteří o udržení svého impéria bojovali, a nakonec jim to k ničemu nebylo, potvrzuje, že to bylo celkem moudré rozhodnutí.)

        Amerika tak velké ztráty neměla a dodnes je víc „gung-ho“ než země, které přišly během pár let o půlku mladých mužů.

        Rusko má tak trochu problém v tom, že životy mužiků mají pro Kreml nulovou cenu, ať už tam sedí car nebo generální tajemník. Výjimek bylo strašně málo, patřil mezi ně Gorbačov. Ale věřím, že je to jenom zpoždění – asi podobně, jako měli zpoždění při zrušení nevolnictví. Ta současná válka by mohla být katalyzátorem nějaké změny v tomhle směru.

        Už teď je patrné, že Pupu nemůže rozjet mobilizaci v Pitěru a v Moskvě, tam by si to nedali líbit. I začalo v ruských uniformách přibývat exotických tváří…

        1. v podstatě výstižné (jen nazapomenout, že není lepší otroka než ten, který si myslí, že je svobodný:-).
          Skutečněm, ale věřili ctihodní lídři svobodného světa, že Ukrajinu urvou ze spárů ruského imperia jen kecy? Mně „chudému nevzdělanému vesničanovi“ bylo už před dvaceti lety jasné, kam ty barevné revoluce můžou vést. Mimochodem počátkem devadesátych let, kdy se ještě svobodně psalo o všem, jsme četl článek (Ovčáčka nemám, tak jej nikdo už asi nedohledá:-), který citoval nějakou studii CIA, kde do třiceti let tuhle válku předvídali a přijde mi, že se celých těch třicet let usilovně pracovalo, aby se možnost stala realitou.
          Možná jsme naivní, ale myslím, že za zlomek současných nákladů šlo během těch třicetilet z Ukrajiny prosperující zemi i ve sféře vlivu Moskvy.

          1. A vydělaly by americké zbrojovky?

        2. Ale no tak, sám víte že Frantíci na ty kolonie šli jinak. Africký frank.

          1. Přesně tak. Koloniální systém nahradila soft power a exotičtí absolventi ENA a Saint Cyr dosazovaní „spřátelenou“ velmocí do klíčových pozic, kontrolovaní exotickými agenty DSGE, vše jištěno smlouvami o vojenské pomoci, hospodářské spolupráci a jak píšete, existencí CFA. To je koule na noze, která znemožňuje zúčastněným státům realizovat autonomní měnovou politiku. Jsou svázány jednak pevným kursem vázaným na Euro a povinnost deponovat polovinu svých devizových rezerv u francouzského ministerstva financí. CFA je podle kritiků vůči Euru podhodnoceno.

            1. dante003: Perkins a Confession of an economic hitman, tam je to rozepsané moc pěkně (týká se ovšem USA, ne Francie, nicméně je to v podstatě stejný princip „soft power“ – samozřejmě je lepší, když zemi „okupujeme“ skrze pár lidí nahoře než tam být s tanky a kolonizovat vlastními lidmi se všemi riziky, která z toho plynou – ekonomické de facto otroctví je ideálka).

              1. Ve frankofonním prostředí tohle téma skvostně pokryl Cote d’Ivoirský spisovatel Ahmadou Kourouma v knihách „Alláh není povinnen“ a „Až bude volit divá zvěř“…
                Doporučuji. Krásně se to čte, žánrově jde o magický realismus, stylově někde mezi Borgesem, Márquezem a Hrabalem. K tomu člověk dostane pohled na koloniální systém a de- a post-kolonizaci z perspektivy rodilého západoafričana.

                1. Díky, mrknu na to.

            2. CFA frank je nepochybně nerovný vztah, ale zase to srovnejte se situací, ve které jsou jiné africké státy s vlastními měnami. CFA frank je aspoň celkem stabilní. Kdyby zmizel, tak se z Burkiny Faso žádné Švýcarsko nestane, jenom místní lidi přijdou o úspory v momentě, kdy vláda roztočí tiskárny na peníze.

              Provozovat zodpovědně vlastní měnovou politiku umí cca 30 států světa. Ani daleko vyspělejší Itálie to nezvládala.

              1. Někde jsem četl, že HDP ekonomik používajících CFA nedosahuje HDP Slovenska.
                Máte samozřejmě pravdu, ale měnová unie CFA je politický projekt, který vznikl během koloniálního systému a měl pomoci sanovat fiskální systém Francie, který po skončení WWII na pokraji zhroucení.
                Měnová unie má jak výhody, tak nevýhody. Výhodou je více méně stabilní měnové prostředí, nevýhody stejné jako u podobného politického projektu s názvem Euro.
                Od roku 15 se čím dále hlasitěji mluví o vytvoření ad hoc měnové unie už bez Francie s měnou s názvem ECO v rámci sdružení ECOWAS. Což Francouzi zatím celkem efektivně bojkotují.

                1. Jo, já se nechci nějak zvlášť stavět za Frantíky, ty jejich ex-kolonie jsou snad nejhorší v Africe.

                  https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/afrika-pan-bongo-z-konga-a-jeho-kolegove.A230903_180335_p_zahranici_nef

                  Jenom zrovna ten frank mi nepřijde jako extra těžký hřích. Mít bezcennou vlastní měnu, což je případ valné většiny afrických států, není taky žádná výhra.

                  1. dyž ti nejakej ksindl ze země krade všecko významný, co t. č. produkuješ, jistě

                    jenže dneska BRICS rozpoutává pád petrodolaru a navopak systém platby v národních měnách, dorovnávanej zlatem – čili negroušci natěží suroviny za férový ceny, rejže nakoupí suroviny za jejich národní měnu nebo juan, negroušci nakoupí za jejich měnu/juan obilí z RF, rejže nakoupí za rubl/juan z RF ropu a plyn, RF nakoupí za rubl/juan vod rejží eletroniku a strojírenský věci

                    kruh se uzavírá, nastává novej světovej řád, akorát trochu jinej, než si zmrdský netáhla z WEFů mysleli :D

                    přičemž popsaný umožní zároveň těm negerstánům si nastavět elektrárny (a konečně elektrifikovat většinu sídel), ropný rafinerie, chemičky na hnojiva, aspoň haly na skládání prefabrikovanejch dílů na traktory a kombajny a během 10-20 let zněkolikanásobit produkci v zemědělství a stát se částečně samostatní

                    1. Experti na Seznamu rikaji, ze je potreba zdanit drazsi nemovitosti, takze pokud ma nekdo obavy o dolary, muze pak v Cesku nakoupit drazsi nemovitosti a ty pronajimat. Nekde ten ceskej xindl bydlet musi, tak at si plati najem. A vyresi se tim i problem s propadem meny.

                    2. akorát že kdo má rozum, tak dneska investuje i do té Afriky (akorát že přes partnery v zemích BRICS, ne se zápaďákama :D), pže tam jsou příležitosti, ekonomiky jdou nahoru, lidi chcou taky bydlet a i když teď jede např. bytová výstavba několikanásobně rychlejš, co tady, tak furt to nestačí

                    3. Bych chtěl ty experty vidět. Těch reklamních článků se porůznu vyrojilo spousta. Kdopak je zadává?
                      Že by byrokratické aparáty utrácely naše peníze, za to aby nás přesvědčily, že jim máme pro naše vlastní dobro platit ještě více?

                    4. Hele, ja bych to nepodcenoval, to muze byt takovy ten lakmusovy papirek. Predhodime vofcim, ze dame 2% dan z nemovitosti. Nechame je vyrvat, pak dodame nazory expertu, pak to zase nechame vykysat, pak zamichame a nakonec prosadime 1 % s tim, ze ti chudi na to dostanou dotace…

                  2. Víte co mě neustále fascinuje? Francie a potažmo EU má celkem efektivní AML legislativu, bojuje proti daňovým únikům, udílí sankce, zabavuje majetky, ale zároveň se stále dočítáme o podobných jevech, kdy si různí potentáti zemí s HDP na úrovni statistické chyby pořizují movitý a nemovitý majetek v astronomických hodnotách, aniž by to kohokoli vzrušovalo…
                    Více méně mi to potvrzuje výše uvedený poznatek o soft power, !našich zkurvysynech“ a participaci establishmentu postkoloniálních matek na rabování zdrojových zemích.

                    1. tak nigdo přece nebude dělat tu nevděčnou úlohu protektora v zemi, kde ho může kdokoli kdykoli sundat (a člověk je rád, že převrat dělá dneska aspoň plukovník, za chvílu to bude dělat kdejakej major), protože lidi třou bídu s nouzí, zadarmo, ne? kde žiješ? :D

                  3. 2-Marian Kechlibar – 30.5.2024 v 11:26
                    Píšete „i Francie nakonec odepsaly většinu svých kolonií“ a já Vám oponuji, že neodepsaly. Jen to dělají jinak. Ten frank byl jej JEDEN Z MNOHA příkladů. BASTA. Je otázkou zda to nevidíte záměrně nebo nevědomky.
                    Dále:
                    „CFA frank je nepochybně nerovný vztah, ale zase to srovnejte se situací, ve které jsou jiné africké státy s vlastními měnami“
                    A co je Vám/nám/mě do toho. Klidně ať si vozí triliony v kárce pro nákup chleba. Má to být JEJICH VĚC. Přece jsme jako KoZa dekolonizovali a chceme mír a kdemohkradsiju na celém širém světě. Vůbec nám nende o henty fosily a jiné suroviny. NEBO?
                    BTW rád bych viděl seznam těch „30 států světa“ se „zodpovědně provozovanou vlastní měnovou politikou“.
                    FIAT měna a zodpovědnost mi nejdou úplně dohromady.

              2. ty země potřebujou prachy na investice, je tam vagón možností velkejch infrastrukturních projektů, co budou generovat prachy zpátky a rychle zvýší životní úroveň lidí, jenže s tímdle se nejsou schopní k úvěrům dostat, a ušetřit na ně taky né, dyž musí všecku přebytečnou hotovost poslat žabožroutům (a jako že v praxi jim zadržujou výrazně víc, jak půlku)

                další věc, s tím jak je žabožrouti vysávali (většinu surovin prakticky kradli a ten zbytek šel za mizernej zlomeček tržních cen), tak ty země prostě byly zabetonovaný v současné situaci na věky, měli naprosto žebrácký příjmy z toho jeinýho, co produkovali; jakmile zápaďáky vykopávají do prdele, tak ve spolupráci se zeměma BRICS jejich životní úroveň a celá ekonomika reálně rychle roste a TODLE PŘESNĚ je jedinej významnej způsob, jak jim zabránit, aby sem lezli – že se budou mít dobře doma

                čili zápaďácký svině je tam drancujou, aby bez práce udržovaly ty svoje ekonomický potěmkiny, tím je nutí aby z těch žebrákovů utíkali a jako řešení naordinujou všem vostatním se vo negroušky starat, nebo na ně poslat výpalný půl mega ročně…tvl nahnat zmrdy žabožroutský, taliánský a další do moře, zkurvence

                1. Okradou chudý tam i své chudé doma a návdavkem že je na ně pošlou a oni jim za ně dají přes držku. Ale zdebilizují je v inkluzkách svou písničkou. Tudle jim nedají.
                  https://www.youtube.com/watch?v=v69MFQhxKtg

        3. „životy mužiků mají nulovou cenu“

          To platí jak pro kreml moskevský, tak pro kyjevský. A banderovci taky rekrutují hlavně po venkově, zatímco v Kyjevě myjí klid.

          1. Ale fuj toto, ta ošklivá slovíčka. V Kyjevě mají klid? Hrozí ztráta zaměstnání a KRIT za tydle HOÁKSY. Nějaká pančelka by mohl povídat.

            1. Nestalo se jí nic, ale jako kantorka by nemusela svým žákům říkat evidentní lži. Z práce jí vyhodili naprosto poprávu. Přece jen, když jedu v konspiracích, je lepší v práci držet hubu. Vy všichni tady jí v real life taky držíte, proto jsou to pak tady takový potoky sraček.

              1. @shifty
                my kolikrát vedeme v open space office takové řeči a diskuse, že bych se sám propustil! :-D

                1. Ale děti. Pomyslel někdo na chudáky děti?? !!! :D

                  1. @shifty
                    myslíte ty hajzlíky, co ji v rozporu se Školním řádem natáčeli!?

        4. ad Portugalci v koloniích – kdybych měl více času, o tom bych si přečetl víc. Z povrchních informací mám pocit, že ten boj nebyl z jejich strany úplně slabý, jak by se dalo čekat při pohledu na velikost Portugalska a na převládající atmosféru doby..
          Plus porážka Portugalska v Africe tehdy zkomplikovala situaci i Rhodesii, která pak následovala krátce poté.

  5. To je článek, jak když agent Koudelka nedostal noty :-) Fintu s vojáky na území Ukrajiny už dávno vysvětlil soudruh Sikorski. Poláci už od února 22 chtěli při pádu fronty obsadit minimálně svojí Halič. Tím by jí zachránili před Putinem. A Macrón chce takto zachránit Oděsu, která Frantíkům patřila v letech 1918-19. Po těch výprascích v Africe aspoň něco. Orbán už má své území taky na šále, a Fico může zachránit Zakarpatskou Rus. Němci už svůj Mariupol mohutně staví, jen to naše fialové jelito čeká na signál.

    1. Pripojit Podkarpatsku Rus k Slovensku by bola ekonomicka samovrazda. Este ako spolocny stat s CR, no mozno. Ak uz, nechat im autonomiu aby tam Rusinov nepohltili madari.

      1. @semancko
        já bych to zvážil.
        A provedl výměnu části obyvatelstva, nezaměstnatelné opálené (ne od letošního slunka) za zedníky a uklízečky.
        Těch Maďarů bych se nebál, zvládáte 0.5M, zvládnete i 150k dalších a k tomu 1M UK, aspoň nebudou největší menšinou. ;-)

        1. No, pripomenul by som obdobie industrializacie Slovenska po vzniku CSR. Na Podkarpati nic nie je… tiez pripominam vyhlasenie Republiky Rad, toto musela riesit armada CSR, samotne Slovensko to proti Madarom neubrani a skoncil by som v Nagyorsaghu aj s tym Podkarpatim.
          Nie, tento problem skutocne nepotrebujeme.

          1. Tak na Slovensku za Uherska průmysl celkem byl. Akorát maďarskej a německej, takže šel po anexi Slovenska českou armádou rychle do prdele, skrz přetrhání vazeb se zbytkem Uher. Pokud se nepletu, tak průser Slovenska byl, že města byly většinově německý a maďarský a Slováci byli většinou rolníci a dělníci. V Prešpurku snad Slováci s domovským právem ani nežili a Češi jej museli na tvrdo oblehnout a dobýt.

            1. No v porovnani s CR to bol obrovsky rozdiel, vzniknuvsi stat to stalo vela namahy a investicii. Skolstvo a tak dalej. Ako pisem, ao by sme stale boli 15milionova krajina tak si to viem predstavit nejako, ale ako samostatne Slovensko asi nie. Co sa tyka novodobej vymeny obyvatelstva tak tu asi neuspejeme, oni spoluobcania nie su uplne pripeceni ako by sa mohlo zdat a zeby sa z nich dobrovolne stali strazcovia hranice v Karpatoch ako kedysi robili Lemkovia mi pride velmi utopicke.

          2. No, ale to, ze na Podkarpati nic neni, nijak nevylucuje navrh Dachsmeistera. Ba naopak, aspon tam neni co znicit, vybydlet a rozkrast.

    1. To nevadi, i tady je hodne nadsencu, co radi poslou obolus ze svoji kapsy. Jen tak dal, na Ukrajine se spotrebuje vsechno, ta dira nema dno.

      1. kdyby se na to rusák vysral ,tak ta díra neni, ty jelito

        1. Ale je, akorát by se jí říkalo členský stát.

          1. V tom pripade dira jako dira, ergo diry nejsou problem, ne?

          2. +1

            Stejně by mne zajímalo, kdo tu integraci UA do uhnije vymyslel. Totálně prohnilý, zkorumpovaný, bankrotující stát, se zastaralým průmyslem, ekologickými problémy, obrovským zemědělstvím (konkurence o dotace), s pracovitým a vzdělaným obyvatelstvem (které by ihned masově zvedlo krovky a letělo makat na západ), o složité geopolitice nemluvě. A to v době, kdy EU ani zdaleka nedokázala integrovat Balkát a kdy se hromadily problémy u jižních prasátek….

            1. Asi ten samej co vymyslel tu Tureckou? Nějakej dobrodinec…

            2. 1) že v Breseli sedí pomatení fanatici odtržení od reality není pochyb
              2) na té válce se usilovně pracovalo minimálně posledních 30 let

            3. Nebyl kdysi velkým podporovatelem rozšiřování EU sám Václav Klaus senior? S logikou, že čím více zemí, tím více bude Unie nefunkční a hůře centralizovatelná.
              Těžko říct, zda by to byla optimální strategie, ale Ukrajina by v otázkách ekologických a progresivních mohla být blíže nám ze zaostalé střední Evropy než z pokrokové západní…

            4. Podle mne to bylo jen divadlo, aby se rozjel Majdan a to nemelo s EU nic spolecneho, to byla akce Amiku. Bruseli muselo byt naprosto jasny, ze Anschluß Ukrajiny by pro EU znamenal jen totalni pruser. Jak hospodarsky, tak ekonomicky. Mnohem lepsi bylo vyzobavat pracovity UKcka, co si sem prisly vydelat.

              1. V 2014tom som kdesi cital taku analyzu pristupovej zmluvy co Janukovic nepodpisal a tam z toho vyplynulo to iste, vyhody pre EU ale nic moc pre UA. Nedavno mi niekto vyvracal, ze vtedajsi obchod s Ruskom bol pre UA vyznamny a ze jeho strata by nic neznamenala, neviem to posudit. Kazdopadne neexistovala moznost mat volny trh aj s EU aj so SNS.

                1. UA dostávala celé devadesátky zlevněný plyn a ropu, a ještě si z toho přikrádali. A pak si naivně mysleli, že to bude pokračovat, i s asociační dohodou. Janukovyč chápal o co jde, ostatní ne.

                2. Ztratu ruskeho trhu si UA v podstate nemohla dovolit. Vychod UA na tom byl zavislej uplne stejne, jako RVHP kdysi. Vsechno nastaveny tak, ze vyrobky frcely do Ruska. Ostatne, ona EU na UA produkty nebyla dvakrat zvedava, protoze nektere veci Ukri umeli udelat kvalitne a levne. Janukovycovi bylo jasne, ze ztrata trhu RF by byl pruser a pritom EU by kanal do RF netolerovala. Zapadni firmy si delaly dcerinky v RF a ne, ze by z RF neco do EU teklo bez vejvaru. Ostatne soucasnej model nakupu ruskyho zkapalnenyho plynu je porad to samy, jak to pred 2022 fungovalo i u jinych komodit.
                  V podstate Cesko a Slovensko ma uplne jine postaveni vuci Nemecku (ktere toci klikou v EU, byt podle not USA), nez by mela UA.

                  1. …popisuju prumyslovou produkci, ne zemedelstvi. Tam to fungovalo jinak – obiloviny se futrovaly do evropskych prasat, jen to hvizdalo. Na to ale nebylo potreba clenstvi UA v EU.

                    1. Ty to víš, já to vím, veteráni studené války z osmdesátek to věděli, jenom jejich neschopní politici to nevěděli. Nebo nechtěli vědět?

                      A náš mediální mainstream točící se na „suverenitě“ Maloruska, idem.
                      Tak ji mají, elektrárny zase bumbác:
                      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/utok-rusko-ukrajina-valka-kyjev.A240601_090237_zahranicni_dyn

                    2. Celní hranice mezi UA a Ruskem by byl průser pro oba. Tam to ještě od dob Stolypina fungovalo tak, že (když přeženu) Ukrajina vyráběla matičky, Rusko šroubky, plech s matičkou šel do Ruska, tam našroubovali šroubek a s dalším plechem to poslali k finalizaci na Ukrajinu. Týkalo se to tedy hlavně levobřežní Ukrajiny, v bývalém polském záboru to nebyla nikdy žádná sláva.
                      Nakonec, jaké problémy vznikly Rusům po Majdanu, když zůstal do značné míry odříznutý třeba Motor Sič, je všeobecně známo. Ale zase se cestičky našly, ekonomika nepustí. Až dokud SBU šéfa Motoru Sič nezavřela. Ale během těch 8 let si Rusové našli nebo vybudovali náhradu, zatímco Ukrajinci jsou ještě víc v prdeli.

        2. Ta diera tam bola davno pred Rusom a bude davno po nom.

      2. Jen ať posílají aspoň nebudou roztáče domácí inflaci a pak můžou pokračovat v přispívaní na vdovy a sirotky, pokud to teda není v rozporu s morálkou lepších lidí.

  6. https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/historie-likvidace-reinharda-heydricha.A240529_211550_p_spolecnost_nef

    Pěkný článek.

    Taky si pamatuju, jak se na škole(základní i střední)vlastně dějiny 20. století v podstatě odbyli mávnutím ruky… za to nějakou posranou Mezopotámii, Řecko, Řím, středověk jsme biflovali, až se z nás kouřilo. Koukám, že se za 20 let nic moc nezměnilo. Holt je snaha vychovávat občany, ne lidi s kritickým myšlením.

    1. Čort vem Mezopotámii, i když z ní se mluvilo tak o Gilgamešovi, Chamurappimu a Aššurbanipalovi. Ale antika je základ, bez ní je těžké rozumět středověku i novověku.
      Co je proti tomu jeden esesácký řezník? Zabili ho, přišel jiný.

      1. No, ale pravda to (myslím v psím článku) tak úplně není. Atentát na Heydricha myslím v učebnicích byl a po Pražském povstání se jmenovalo kde co včetně stanice metra.
        A mimochodem teď se taky o nevhodných historických událostech neučí.
        Jinak souhlasím, že bez pochopení starších dějin se nepochopí novější – blbeček bez historie je ideální materiál pro propagandu. Proto se taky mají děti učit v budoucnu míň a míň.

        1. Jistě, já s vámi souhlasím, ale to na pointě toho co jsem napsal, nic nemění.

          1. @shifty
            pointa příběhu je, že by stačilo jít jen o 100-250let z5.
            Tam je všechno.
            Hitlera & spol. klidně vynechat.
            Pepa2, Ludva16, Kačka2 a pokračovat.
            Je tam všechno.
            A skončit FrantouPepou1, potažmo blahoslaveným Kájou1, Vildou2, Mikim2.
            Třeba taková bitva u Hradce l.p. 1866 je pěkné téma. Nebo Sedan 1870. Port Arthur 1905.

  7. Probíralo, letem světem: tatíček masarýček nechal střílet do dělníků, mnichov-západní spojenci nás zradili, slovenské povstání (taky samostatná kapitola v učebnici), pražské povstání, osvobození rudou armádou,první dělnický prezident.
    A rodiče z těch dějin podepisovali souhlas se vstupem.

    1. Pražské povstání byla také samostatná kapitola a docela podrobně se probíraly i boje na Dukle

      1. Zapomněl jsem na VŘSR
        Každopádně pěkné kousky dějepisu,co se učilo,jsou k sehnání za pár šupů třeba na Aukru např.:
        https://aukro.cz/dejiny-doby-nejnovejsi-1914-1945-pro-11-postupny-rocnik-spn-1957-7018142998

  8. Vot dialektika:
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-pozuji-s-dlouhymi-zbranemi-tablo-devataku-z-bele-pod-bezdezem-sokovalo-mesto-40474210

    Když se vybírá na banderovce, tak jsou zbraně báječné předměty zachraňující liberální demokracii, dárky pro Putina. Ale vyfotit se na tablo…
    Být tím ředitelem, tak řeknu, že se chlapci připravují na budoucnost.

    1. Stačí říct, že chtěli morálně podpořit Ukrajinu. :-D

      1. Přesně tohle jsem vytáhl na úču ve výslužbě, co tu vedle pyskovala, jaká to je hrůza :D
        Měls vidět ten její státně-dobroserský ksicht :D

    2. Nojo, pubosi. Maji kulickovky a tak premysleli, jak je vytahnout vic na svetlo. Prej bony a klid. No, to by ovsem musely bejt jiny zbrane, jiny auta, jiny hadry,… nekdo neco nedomyslel a uca jim to nechtela kazit.

    3. Celá bublina vznikla hlavně kvůli tomu, že i děcka že základky mají dneska tabla.
      Dřív je mívali až maturanti, tam už se předpokládaly nějaké náznaky rozumu.
      No nic, Progresívne Česko teď mohutně tlačí, aby hadi těsně po základce mohli k volbám. Ale plnou odpovědnost za sebe sama, to jim zase pokrokáři dát nechtějí. Jenom za ostatni, tak to ma byt.

      1. Tak tabla se šíří všude. Letos tu byla po kostelích i tabla dětí, které šly k prvnímu přijímání, což se prý v sousední farnosti objevilo loni a bylo to nutno okopírovat. Zajímá mě, kdy budou mít tabla fotbalisti, co z mladší přípravky přestupují co starší (absolventi školek už je pár let mají také).

        Jinak třídní, ředitel, atd. fakticky mohou tak maximálně říci, že se na toto tablo nevyfotí a to je všechno, máme nějaké náznaky honten svobody projevu.

        Teď jsem viděl hezká tablo s heslem „Oranžová vesta – taky cesta“, maturanti v reflexní vestě s krompáči, lopatami, atd. (třídní a ředitel dtt).

        1. když jdou kolem, voni jsou nekde z jihu, je tak? funguje jim ještě LWG na lžiznamu?

        2. Asi před deseti lety jsem zaparkoval u chodníku, přecházím ulici a koutkem oka jsem zaznamenal neobvyklý pohyb. Po vozovce se blížil cikán v oranžové kombinéze městských popelářů na inline bruslích. Na to, že nejel úplně pomalu, tak z jeho jízdy nevyzařovala moc velká jistota a každou chvíli si pomáhal v rovnováze roztažením rukou jako provazochodec. Když mě míjel, zaujalo mě, že střídal výrazy radosti, jak mu to pěkně jede a hrůzy, že brusle nemá úplně pod kontrolou. Zmíněná ulice vede z mírného kopce do mírné pravotočivé zatáčky, za kterou mi zmizel z dohledu. Takže nevím, jestli cesta dovedla oranžového jezdce tam, kam chtěl, nebo do špitálu.

          1. Discopříběh 2.0.

      2. Ja jsem zakladku delal v male hanacke prdeli a osmaci si tablo delali, bylo vyveseny v nakupnim stredisku. A to je pul stoleti z5.

        1. Tak jasně, to chápu, když to bylo na dohled od Slušovic.

          1. No na dohled uplne ne. Hana je velika.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017