Štrajchpudlíci verze 4.0 - zpět na článek

Počet komentářů: 741

Přidat komentář
  1. Průmysl 4.0 je další komunistickej plán, který nevyjde. I tentokrát to soudruzi mysleli dobře, a i tentokrát to dopadne jako vždycky.

    1. Tak to je naprosto přesné!

    2. Toť!
      A elektroauta se nikdy neuchytí, protože lidi na sídlišti nemůžou tahat kabely k autům, takže se bude muset odvolat zákaz spalovacích motorů.

      1. Childeater: Za komunistů jsme byli bohatší. Každý měl doma Teslu! Zato teď si Teslu může dovolit málokdo! :)

        1. Mixér Tesla si může i dnes koupit každej, ta firma ještě existuje.

          1. Akorát kvalita je nízká. V nedávné minulosti jsem si pár novotesel spotřebičů koupil. Všechno je vyreklamované a vrácené peníze.

            Poslední byl ponorný ohřívač do vody, který jsem dokonce třikrát reklamoval a všechny odešly. Nakonec nahrazen postaru odporem Tesla TR512 470R/15W.

            1. Nízká kvalita lidem nevadí, když je nízká i cena. Viz třeba ty laciný sračky z Temu nebo aliexpresu. Problém Tesly je v tom, že cena není dostatečně nízká.

          2. tvl ty seš taky vůl jak anděl

      2. Eh? Nebude jednodušší, když lidi nebudou mít auta?

        1. Je to přesně tak…

  2. Nacismus jako extrémní levice?
    Adam Votruba

    Snaha ztotožnit nacismus a fašismus s extrémní levicí přichází ze strany těch, kteří jsou přesvědčeni, že ze strany pravice přichází vše dobré, zatímco ze strany levice vše špatné, a tudíž není možné, aby něco tak zvrhlého jako nacismus bylo pravicové.
    Jediný způsob, jak dokázat, že nacismus je levicový, by bylo doložit, že odpovídá jakési definici „levicovosti“. Jenže taková definice neexistuje, pojmy pravice a levice jsou spíše zvykové a některé jejich atributy se v průběhu času proměňují.

    Přesto existují historické důvody, proč to či ono označujeme buď za pravici, nebo naopak za levici. Za historické atributy levice bylo zpravidla považováno to, že levice se zastává neprivilegovaných vrstev a chudších lidí, usiluje o společenské změny, je progresivní, rovnostářská, odmítá nacionální šovinismus. U pravice se předpokládalo, že se bude zastávat zájmů bohatých a privilegovaných občanů, bude spíše konzervativní, bude zdůrazňovat společenskou hierarchii či význam individualit a bude více nacionalistická. Později se to mohlo trochu pomíchat. Například v zemích s levicovou diktaturou vznikla nová mocenská elita, jež sice proklamovala rovnostářství, pokrokovost apod., v praxi si však nutně přála udržení stávajícího pořádku a svého výsadního postavení.

    Poměříme-li skrze tyto znaky nacismus a fašismus, pak zjistíme, že nejsou o nic levicovější, než např. politika Otto von Bismarcka — neslavnějšího německého konzervativce devatenáctého století. Pro Bismarcka i pro nacisty byla otázka sociální především otázkou taktiky, jak získat masy a odvést je od podpory levice, která pro ně byla úhlavním nepřítelem i zrádcem národa. Nacismus vyznával společnost hierarchizovanou a poslušnost vůči silnému vůdci. Teorie o nadřazenosti vlastní rasy a vlastního národa se naprosto neslučuje s levicovým rovnostářským kosmopolitismem. Pro fašismus je typické i jakési ultrakonzervativní blouznění o návratu ke ctnostem mytického dávnověku, tj. antického Říma či germánského pohanství.

      1. WHO světový koně 🤣

    1. Definice je od pradávna naprosto jednoduchá: levice = kolektivismus, rovnostářství, silný stát. Pravice = individualismus, hierarchie, minimální stát. Vše ostatní z toho vyplývá.
      Pravicový byl např. Reagan, Pinochet, USA před F.D.R., UK do r. cca 1950.
      Levicový byl Mussoliniho fašismus, NSDAP, republikánské Španělsko a samozřejmě všechny státy tzv. „reálného socialismu“.
      Dnes je těžce levicová EU, někde uprostřed se potácejí USA, nejpravicovější je ironií dějin Rusko. Které ostatně na levičácké šílenosti doplatilo zdaleka nejvíc.

      1. Founryman 2.8.2024 v 20:01

        Vzhledem k tomu, že konečný cíl levice, tedy komunismus, je mimo jiné charakterizován absencí státu, jste se svou definicí ne zcela přesný.
        Globální kapitalismus je charakteristický potřebou státu jako servisní organizace pro odložení momentálně nepotřebné pracovní síly.

        1. No jo, jenže levice chce toho komunismu dosáhnout prostřednictvím diktatury (proletariátu), tedy prostřednictvím všemocného státu.

          1. Když vidím jaké metody vůči masám skrze manipulace masmédií používají pravicové a kapitalistické státy – tak si zde levice / komunismus / pravice / kapitalismus nemají vzájemně co vyčítat.

            Mimochodem, zrovna pravicové a kapitalistické USA vyvolalo mnohonásobně více revolucí než komouši za celou svou existenci. Nikdo neprovedl tolik revolucí jako USA. Vytvořili pátou kolonu a šup, barevná revoluce. Jedna z nich na Ukrajině teď vyústila ve válku a předtím genocidu a občanskou válku.

      2. Ehm… pojmy „pravice“ a „levice“ tu jsou od francouzské revoluce. Tehdy v Národním shromáždění zasedali revolucionáři vlevo, zatímco vpravo byli ti, kdo se zastávali starého režimu.
        Levice původně představovala opozici proti hierarchickému rozvrstvení společnosti, založenému na roli aristokracie a kléru. Socialismus na levém křídle vznikl až druhotně.
        Na nacistické představě „vyvolené rasy“ povolané panovat nad otroky opravdu nic levicového není…
        Je pravda, že nacionální socialismus kontroloval velké podniky, plánoval v celostátním měřítku a jevil zájem o dělnictvo včetně různých rekreací, což by pravověrný pravičák neudělal ani s pistolí u spánku. Na druhou stranu znárodňování se nekonalo, majitelé zůstali majiteli, pokud byli loajální. Dominantní byla etnická idea, nacionalismus dovedený do extrému. Ten „socialismus“ byl IMHO hlavně lákadlo na dělnické voliče. Dělení pravá-levá není to, co by nacismus nejvíce postihovalo.
        „Silný stát“ je relativní pojem. Může být stát, který se nemíchá do ekonomiky, ale je silný ve smyslu policie a kontroly nad občany (třeba zmíněný Pinochet).

        1. jen technická, sice se neznárodňovalo, ale zato se arizovalo. Což bylo takové znárodňování doprovázené exkurzí do plynové komory. Znárodňování přišlo na řadu až na dobytých územích, včetně Protektorátu.

          1. shane: A kolik toho znárodnila švýcarská banka třeba po Židech ve 2. světové válce!

          2. shane 2.8.2024 v 21:10
            Jasně, ale klíč byl etnický. O tom právě píšu.

            1. Píšeš, že znárodňování se nekonalo, pokud byli majitelé loajní. Což v případě Židů neplatilo, těm byla loajalita hovno platná.

              1. Loajální

                1. @ Shane

                  Loiální

              2. Tak třeba Židovi Georgu Šorošovi se loajalita vyplatila. Pomáhal Němcům zabavovat majetek ostatních Židů a posílat Židy do plynu. Sám o tom bez problémů veřejně mluvil s dovětkem, že kdyby to nedělal on, dělá to někdo jiný – takže je to morálně ok.

                1. Podnikavej školák. Na to, že mu na začátku války bylo 9 let a ke všemu ještě žil v Maďarsku, tak byl docela předčasně vyspělý chlapec.

                  1. Mám rád idioty, kteří vsouvají něco, co nebylo napsáno. Například, že Šoroš to dělal na začátky války.

                    1. Takže to dělal ve čtrnácti na konci války? I tak slušnej výkon na osmáka.

                    2. (Dokonce ve třinácti, holocaust uherských Židů proběhl v květnu až červenci 1944 a to bylo Georgimu teprv 13)

              3. Pravda, to etnické hledisko tam sice mám, ale nedal jsem to do týhle věty. Mea kurva :)

                1. Kurva culpa

        2. Silný stát ne ve smyslu vojenském, ale ve smyslu silné role v hospodářství a v nadměrné regulaci každodenního života. Holt se v rámci možností nerad rozepisuju, dlouhé komenty lidi většinou přeskakují.

        3. „Na druhou stranu znárodňování se nekonalo, majitelé zůstali majiteli, pokud byli loajální.“
          Vlastnit a disponovat jsou různé věci. Majitelé fabrik v III. říši na tom byli podobně jako majitelé činžáků v ČSSR.

          1. Foundryman 2.8.2024 v 21:27
            „Majitelé fabrik v III. říši na tom byli podobně jako majitelé činžáků v ČSSR.“
            Jako že byli ožebračeni? Fakt?

            1. S majetkem mohli dosponovat analogicky. Píšu „podobně“, nikoli „stejně“.

      3. Definice jsou jednoduché, pokud obsahují jednu charakteristiku. Pokud obsahují vece charakteristik, pak jde o teoretické ideologie mimo realitu.

      4. Foundryman: Takže marxisté jsou v podstatě pravičáci.

        Marxisté měli hierarchii lidí – dělnickou třídu a pak ty druhé vykořisťovatele. To je tedy pravicové mít hierarchii.

        Marxisté chtěli zničit státy, nechtěli ani minimální stát – pracovali spíše mezinárodně, a svět se měl stát komunistickým a bez států. To je tedy pravicové nechtít stát. Měli na to i heslo: proletáři všech zemí, spojte se.

        Marxisté tedy chtěli kolektivismus – to je levicové.

        Shrnuto, marxisté jsou pravičáci. Pravicové znaky převažují nad levicovými v poměru 2:1.

        1. Víte, bylo by dobré se s tím marxismem (a leninismem) alespoň seznámit než se pouštíte do těchto debat.
          -Marxisté proti hierarchii bojovali a bojují, jejich ideálem byla (a je) beztřídní společnost – viz. např. Lenin „O kooperaci“
          -Marxisté naopak prosazovali a prosazují všemocný stát, jehož prostřednictvím chtějí dosáhnout komunistické nirvány. Opět Lenin – „Stát a revoluce“

          1. Marxismus a Leninismus není totéž.

            1. O diktatuře proletariátu psal už Marx, o beztřídní společnosti taky, Lenin to jen rozvedl. No a diktatura předpokládá stát…

              1. Al Capone zvládne diktatutu bez státu.

                Tálibán zvládne diktaturu bez státu.

                Proč pořád něco tvrdíte, ani se nezamyslíte, jestli je to pravda?

                1. Al s bídou měl jedno město tvl a afghoš teda je tak jako že stád no…

                  1. Vatikán je taky stát menší než město.

                    Tálibán začal ovládat Afghánistán až s pomocí USA.

                  2. Alkapone a asi to už nedohledám ale že si prý privatizoval celý pindostan & stát jako „fimra což asi black rok, city state a co já vím vanguard překonali se světem?
                    Teď mají v pořadí „lycské zd(st)roje?
                    https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=cs&id=29469&date=2024-06-22

                2. Docela zajímavá informace: Ještě v roce 2004 platilo až 80 % podnikatelů a obchodníků na Sicílii výpalné výběrčímu mafie, kterému se říká pizzo.

                  Svět prostě není ideologicky jednoduchý typu stát = zlo, ostatní = dobro. Takto černobíle to funguje jen v ideologických zaslepencích, kteří se ale nalézají ve všech spektrech ideologií: pravičáci, progresivisté, komunisté, vědci, novináři, politici…

                  1. prázdný sud nejvíc duní

              2. Pokud si pamatuji ještě z doby politruckých školení.

                Marxismus předpokládal vedoucí úlohu výboru komunistické strany (tedy nikoli státu). Je to taková obdoba třeba vedoucí úlohy kapitalistického subjektu – třeba Apple nebo Google nebo BlackRocku či Světového ekonomického fóra.

                Marxismus je tedy pravicový, pokud se týká přístupu ke státu. Má se opírat o „právnický subjekt“, nikoli o stát.

                Jinak za doby komunistů před 1989 se nám historicky a místně střídal marxismus, leninismus, stalinismus, trockismus a nějaké další větve. Řádění komunistů v 50. letech nebylo nic jiného než boj marxistické skupiny vůči trockistické skupině a šli si vzájemně po krku.

                1. @ Cox

                  Já to chápu jako že stát je servisní organizace a jemu je nadřazen mocenský subjekt, například komunistická strana. Ta musí moc držet, mít zbraně, milice a jiné donucovací složky. Nedělitelná moc. Ne ten mocenskej bordel co je tady teď. Kdy nikdo za nic nemůže, ale jeho ksicht je nonstop v televizi.

                  Právo a pravicový/levicový bych do toho netahal. To jsou gumové věci, vohneš si je jak potřebuješ.

                  Jinak drobná oprava. Řádění komunistů v 50.letech v Ostblocku bylo indukováno tajnou operací CIC, poté CIA, řízeno Alanem Dullesem a spuštěno a provedeno zpravodajským agentem Fieldem. Ve spolupráci s polským důstojníkem bezpečnosti Swiatlem, který se nechal naverbovat jako agent američanů.

                  Šlo o operaci Splinter factor. Podrobnosti v tenké knize Stewarta Stevena Výbušnina: Operace CIA Splinter factor.

                  Operace „vyrobila“ neexistující a utajila existující agenty CIA ve všech zemích socialistického bloku. Spustila „paranoiu“ vnitřního ohrožení zrádci a podněcovala exemplární tresty.

                  Děkujeme dodnes našim úhlavním západním „přátelům“. Je lepší být nepřítelem západu, být jeho přítelem je smrtící.

                  1. Zpackaná operace Velký metař, aneb jak Západ vůbec neškodil zemím (ironie), které se rozhodly spolupracovat se SSSR a odmítly stát se podnožkou USA.
                    https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-zpackana-operace-velky-metar-40015361

                    1. @ Leon

                      Zajímavej článek. Je z roku 2016. Se divím, že ho ještě nevymazali. Teď už nic takovýho nemůže vyjít. Následoval by vyhazov z práce, minimálně. Možná i nějaká ta podmínečka. Máme tady takový hezký návrat do 50.let. Návraty do minulosti miluju, nějakej Bif by mě mohl vyleštit boty.

                    2. Tak oni vědí, že vymazání se rovná přiznání k tomu, že cenzurujou.
                      Od té doby, co jedou všecky ty waybacky, už je nějaké mazání zbytečné – někdy i kontraproduktivní.
                      Zmizelé historie si někdo všimne spíš, nežli nějaké přepsané, se zfalšovaným datem poslední úpravy, jako je běžné na wikisračkách.

                    3. Mimochodem – neví někdo, co je tohle za web?
                      https://antivirus.22web.org/index.htm

                      To muselo dát strašné práce a času, když si to prohlédnete celé.
                      Kdo, nebo co má dneska tolik času, k vytvoření něčeho takového?

                      Jen tahleta jediná sekce:

                      https://antivirus.22web.org/av/230118-tesat-do-kamene-aneb-alenka-v-risi-bronzovejch-majzliku.htm?i=1

                      musela dát tolik práce a času, že si to ani nedokážu představit.
                      Nejspíš to vyžaduje speciální vyhledávací záležitosti, k tomu jen google stačit nebude, protože ten toho víc skrývá, než umožňuje najít.

                    4. @ Servisdok

                      Čau Doku. Antiviruse sleduju dlouho. Má skvělý rozsáhlý a analytický články o světových pyramidách a podobných „záhadách“ minulosti.

                      Nějakou esoteriku do toho myslím nijak netahá, zdá se, že je pragmatik a realista, používající obyčejnou nezaujatou vědeckou metodu.

                    5. Mě zaujaly právě ty pyramidy a celá ta sekce o zpracovávání až stotunových balvanů.
                      Narazil jsem na to náhodou, přes ty pyramidy a tu vnitřní přesnost sestavení, která prostě JE ohromující.
                      Žula z Asuánu opracovaná tak, že do sotva viditelné spáry nejde po tolika tisíciletích ani strčit žiletka.

                    6. servisdok
                      4.8.2024 v 16:46

                      a nezkoušel nekdy nekdo kus toho vyříznout, esli je to fakt jenom poskládaný, esli to čistě náhodou opravdu není spečený jak buchty k sobě??

                    7. Behemot
                      4.8.2024 v 16:56

                      vono je totiž taky nápadně divný, že to sou všecko tvrdý kameny, vznikající skoro výhradně z lávy, zatímco vápenec, kterej asi moc není obvyklej tím, že by se tavil a tavbou s ním šlo cokoli provést (anžto se tím vypálí a stane se z něj vápno, žejo? :DDDD), je tak jako hrubě vosekanej a pohozenej po vokolí…na to stačí přirodovědnej rozhled střední školy, tady aspoň je vidět, že všecky ty humanitní parazity fakt vypráskat bičem – resp. chceš dělat humanitního blbouna, tak si prondi dvouletým přirodovědným minimem, a za svý!

                    8. @ Servisdok, Behemot

                      Jo, je to fascinující. Nádherný jsou ty obří kamenný kostky sestavený jako opěrná zeď a hlavní hmota jakýhosi chrámu či pevnosti někde v Jižní Americe. Žádný pojivo mezi nima, přes menší nepravidelnosti ve tvaru přesně sestavené a zapadající do sebe.

                      Nevím jak to dělali tehdy, my dnes na Osho ve stavebnictví používáme mobilní kvarkový dezintegrátory hmoty s dynamickou emulací geometrie gluonového pole.

                      Řemeslníků, kteří by to zvládli původní technologií, s určitým podílem práce modrýma tlapkama, už moc není. Dělají hlavně umělecký instalace nebo v trestných převýchovných pracovních táborech.

                    9. servisdok
                      4.8.2024 v 16:16

                      sem u Sardinie, ale je to teda masakr

                      a vopravdu všecky ty šutráky vykazujou znaky jak kdyby to bylo řezaný laserem, vodním paprskem nebo tak, ale další věci fakt nasvědčujou tomu, že celou skálu natavili a ukrojili to jak nožem máslo

                      v zásadě je důvěryhodnější scifi tvorba, že tu tak před 5-10k let byla vyspělá mimozemská civilizace (nebo několik), co uměla to, co eště nebudeme umět dlouho, než archeolozi :D holt humanitní dementi, co čekáš, technicky/ myslící todle vidí okamžitě

                    10. Docela by mě zajímalo, jak vypadají styčné plochy těch bloků…

                    11. Behe:
                      Překážkou je tradičně fakt, že inženýři i akademici nahlížejí na tyhle záhady očima dnešního člověka.
                      To je mimochodem bohužel i jeden z důvodů, proč se historie opakuje.
                      A pak je tu problém s datováním.
                      To, že u pyramid našli vesničku dělníků a zápisy z výdejního skladu má stejnou vypovídající hodnotu jako když někdo u katedrály vyfotí stavební buňky a toitoiky restaurátorů.
                      No a překážka největší:
                      Teorie, že nejdřív evoluce a pak revoluce.

                    12. Soused si v červnu udělal výlet do Peru.
                      Oči jak angorak, je to přesný. Jak to udělali, nechápe.

                    13. Forge
                      4.8.2024 v 17:28

                      jako tvl, ať se na to koukám jakoukoli voptikou, tak to je tak kognitivní disonance, nic jinýho se na tom vidět nedá:

                      No a takhle tam z toho vykutali dlátama asi pět miliard tun (nebo tak nějak) tvrdýho kamene (ze kterejch, předpokládám, postavili ty hory okolo). To všechno se PO stalo „možná už v 5. století BC“, neboli to je nejvíc zpátky, co jim jejich představivost dovolila, takže si k tomu cvičně přidejte tak pět tisíc let zpátky a bude to dobrý.

                      Jsou tam i stavby, který nejsou ve skále, ale venku, jako chrámy a divadlo, který pojme přes 8 tisíc lidí. No a jako takovej bonus na závěr: odkryto je prej asi 15% Petry. Zbylejch 85% je pořád pod zemí a nedotknutejch.

                    14. Behe:
                      Máme spoustu „optik“, ale tu jejich postrádáme…
                      To je ovšem pro nás nepřípustné.
                      Stejně tak představa, že třeba byli civilizace již v dobách dinosaurů.
                      U kamene je potíž s jeho stárnutím.Geologický čas je nepředstavitelně pomalý.
                      Mezi prackama Sfingy je nápis podle kterého se datuje, ale jeden šťoura zase argumentuje tím, že tělo vykazuje erozi typickou pro prudké deště.Další upozorňuje na proporce, že to zřejmě byla dříve socha lva, a hlava přetesána.
                      Pravdu se asi nedovíme, ale lepší příjemné šimrání záhady, než mnohdy nesmyslné výklady vševědů.
                      Jinak, kdo chce všemu rozumnět, asi nebude nikdy v životě spokojený.
                      Navíc

                    15. Forge
                      4.8.2024 v 18:13

                      co navic

                    16. Behe:
                      Tečka ty pako.

                    17. Forge
                      4.8.2024 v 18:19

                      navíc tečka? co bereš vole? modrák tě začal zásobovat a už si taky rveš chobot?

      5. Foundryman
        Fašismus, jak každý informovaný ví, je pravicový stejně jako nacismus. Proto například ve Španělské občanské válce Západ podporoval fašistického diktátora Franka.
        EU není těžce levicová nýbrž fašistická. Snad nechcete tvrdit, že globalisti, ti co tahají za provázky, jsou levičáci??
        Co vím, tak ne Rusko nýbrž SSSR doplatil nejvíc ne na levičácké šílenosti nýbrž na pravičácké šílenosti.
        Co si ještě vymyslíš?

        1. Frankův režim ve Španělsku nebyl fašistický. Byl konzervativně-klerikální.
          EU má jistě silné rysy fašismu (v Mussoliniho pojetí).
          Rusko nejvíc doplatilo na komunismus a stalinskou diktaturu. Taky se komunismu nejdéle ze všech zuřivě bránili.
          V roce 1940 sovětští pracující neochvějně podporovali německé soudruhy v jejich boji proti západním plutokratům (z dobového sovětského tisku).
          A nakonec citát: „Jsme stranou pracujících, protože vidíme v nadcházející bitvě mezi prací a kapitálem konec struktur 20. století. Jsme na straně práce a proti kapitálu. Hodnota práce v socialismu bude určena její hodnotou pro stát, pro celou společnost“ – jestlipak víte, koho cituji?

          1. Foundryman

            Proč si zase vymýšlíš.

            „Ačkoliv Frankův režim je často označován jako fašistický,[4] a zejména ve svých počátcích počítal s podporou fašistů ve Španělsku i zahraničí, významná část badatelů jej považuje za nacionalisticko-konzervativní, případně klerofašistický“

            1. Chjo. Ty jsi expert na cerpani cizich citatu a cizich nazoru. Jenze to jsou jen nazory, nikoli dukazy. Z nejakeho zahadneho duvodu sis radikalni levicaky hodil doprava (mozna jsi sam pravoverny levicak a proto jsi udelal totez, co levicaci po posledni velke valce) a tim padem tam musis zuby nehty rvat kazdou levici, aby ti nevznikl ocividny rozpor.

              To je, jako kdyz prohlasim, ze ryby letaji. Pak samozrejme letaji i chobotnice, hvezdice, mrozi a zejmena – meduzy. Vsichni letaji. K tomu jako dukaz zkopiruju nejakej text nekoho, kdo pise, ze „nekteri badatele tvrdi, ze ryby plavou, to je ale samozrejme omyl“. A mam to vyfutrovany.

    2. Program NSDAP: silný stát, zestátnění podniků. Je to původně dělnická strana, říkají si nacionální socialisté, omezují svobodu slova, tisku, zakázují ostatní strany. Typické pravicové počínání, co?

      Ale je to celkem jedno, jaká se tomu dá nálepka, zmrdi jsou všude.

      1. Goro: Problém programu NSDAP je velmi moderní – program není kopie 1:1 k realitě.

        1. To tema uz se tady pretrasalo nescetnekrat. Pokud nekdo hleda echt pravici, pak jsou to jedine anarchiste a pokud echt levici, pak jsou to jedine echt socialiste. Jenze ono se nam to v ryzi forme zpravidla nevyskytuje, ze. Proto do te levice spadaji ti, kteri proste globalne chteji kolektivismus a do pravice ti induvidualiste. Jinak to nejde.

          A ze nackove treba ve finale chteli jednou inklinovat k necemu jinemu… Grau, teurer Freund, ist alle Theorie, Und grün des Lebens goldner Baum.

    3. leon:
      pravice: práva jednotlivce jsou nadřazena právům kolektivu
      levice: právo kolektivu je nadřazeno právu jednotlivce

      Ve fašismus i nacismu, lidové demokracii i reálném socialismu byla práva společnost nadřazena právům jednotlivce. Je to tedy TYPICKÁ levice, není o čem diskutovat a kdo psal ty nesmysly je nevzdělanec.

      1. Ehm… ještě bych tam dopsal momentálně se etablující fialismus-rakušanismus. A taky lejnismus. Přičemž ovšem není kolektiv jako kolektiv, ten nadřazený kolektiv je nová aristokracie…
        V kapitalismu jsou, pravda, práva některých jednotlivců nahrazena právům společnosti ve smyslu „society“, u společnosti jako „company“ bych si nebyl tak jist :o)
        Myslím, že raději než „kapitalismus“ bych u těch práv jednotlivce mluvil o demokracii. „Demokratický kapitalismus“ beru.
        Kapitalismus a demokracie není totéž, zachování soukromého vlastnictví je demokracie podmínkou nutnou, nikoli však postačující. Viz ten Pinochet, například. Kapitalismus jo, práva jednotlivce ani ne.

        1. Hrochu

          Trefil si hřebíček na hlavičku. To je totiž přesně ono, proč spousta lidí volí jedině pravicové strany, protože mají mozky vymyté propagandou, že kapitalismus = automaticky demokracie.

          1. Ty jsi nepochopil, s čím souhlasíš, když Hroch psal o soukromém vlastnictví jako nezbytné podmínce demokracie. Aneb dá se to napsat i tak, že kapitalismus sice není auomaticky demokracie, ale levicové zřízení nevyhnutelně končí totalitou.

            Takže spousta lidí nevolí kapitalismus, jen nechtějí z dobrých důvodů volit levici.

            1. ale levicové zřízení nevyhnutelně končí totalitou.

              …a to si vyčetl kde?

              1. Z premisy, že demokracie funguje jen tehdy, pokud je zachováno soukromé vlastnictví a jeho nedotknutelnost.

                A z empirie, samozřejmě.

              2. Sokrates, Aristoteles, Platon.

                1. Sysop
                  …tak ten byl dobrej!

                  1. Cetl jsi je, ano? Pak nechapu, proc v tom dal mas chaos.

                2. Platon byl dost velkým nepřítelem demokracie, podle něj to byla spíše vláda lůzy. Možná v tom sehrálo roli i to, že Sokratovi bylo demokraticky (hlasováním) nařízeno vypít jed.
                  Platónovo ideální uspořádání společnosti (Zákony, Ústava) je dost totalitní. Např. chce vzít děti rodičům a vychovávat je mimo rodinu, aby získali ty správné myšlenky a názory. Filosof to byl možná dobrý, ale k praktickému řízení společnosti nepouštět.

                  1. Ze je demokracie vlada luzy, plati i dnes. A ze vede k totalite, jak on tvrdil, ze take fakt. No a nakonec, spartanske metody vychovy deti jsou sice z naseho pohledu nemoralni, nicmene jsou stejne extremni, jako dnesni vychova pres mobily a detska kriminalita imigrantu.

              3. Tak ono každé zřízení časem skončí totalitou. Někdy levicovou, jindy pravicovou.
                Ten promílaný Pinochet zlikvidoval levicový režim pravicovou totalitou. Fiala k tomu má taky slušně našlápnuto… jo, vím, že současná 5K pravicová není.

                1. Zatím mi nikdo nedokázal uvést příklady té Fialovy totality, zvládneš to ty?

                  A ano, máš pravdu. Pravicové zřízení samo o sobě neznamená, že nemůže skončit totalitou. U levice je to ovšem jistota, zatím všechny pokusy dopadly stejně.

                  1. Říkám, že k tomu má našlápnuto, ne že je. A je tam napsáno, že 5K není pravice.
                    Nicméně co znamená to našlápnutí:
                    – cenzura (jo, vím, že to bylo jen doporučení)
                    – vyhrožování soudem za jiný názor
                    – represe za vyjádření odlišného názoru (např. soud učitelky Bednářové)
                    – veřejné urážení voličských skupin kvůli vyjádření názoru
                    – veřejné projevy etnické nenávisti u politických činitelů spjatých s vládou (např. D. Drábová)
                    …a našly by se i další, ale tohle myslím úplně stačí.

                    1. @Hroch: zajímavý seznam. Jakkoli si myslím, že jsou na něm věci, které by se dít neměly, tak tam nic směřujícího k totalitě nevidím. Sporné věci totiž končí na soudech, které to posuzují celkem dobře:
                      – vypínání webů zřejmě označily za protiprávní (nevím, už jsem to nějakou dobu nesledoval), což je správně
                      – učitelku Bednářovou označily za píču, která nemá učit děti, ukončení pracovního poměru podle mě v pořádku, zatímco trestní oznámení shodily ze stolu, což je taky správně
                      – vyhrožování soudy komukoli za cokoli a urážení se děje leckde
                      – jak přesně je Drábová spjatá s vládou?

                    2. Jo, cili kdyz te ted podriznu a u soudu pak budu odsouzen, tak to tvuj problem vyresi? Jak presne soud zabranil blokovani webu? Vsiml sis, ze presne tohle je jedno ze svinstev, ktere dela soucasna totalita? Vyhlasime nejakej zakaz a az to soud shodi, vyhlasime zase jinej. A ti poskozeni at se soudej. Rusaci? Vyhlasime na ne sankce, pak teprve budeme hledat nejaky dukazy. Mozna. A na soud se vysereme.

                      Bednarova mela pravdu, ne ze ne, ale mela si uvedomit, ze zijeme v totalite a proto nemuze rikat pravdu kdekomu. To je ovsem jeji osobni problem, duvod k rozvazani pracovniho pomeru v tom nevidim, pokud si nechci priznat, ze mame tu totalitu a kazdej musi pekne slapat brazdu a ne pouzivat vlastni mozek.

                      Drabova se vyskytuje vsude, kde vlada neco cinta a potrebuje tem srackam dat punc verohodnosti. V tom okamziku stych na Drabovou, ktera se svoji flegmatickou presvedcivosti rekne nejaka moudra. Takovy maskot. Jasne, ze je levicak, ale to ostatne soucasna ODS uz take.

                    3. Jak by sis představoval, že by to mělo fungovat? Že by tě měl někdo zavřít raději preventivně, abys náhodou někoho nepodříznul? To je taková nemilá vlastnost soudů a spravedlnosti obecně, že řeší věci až ex-post. Jestli tomuhle říkáš totalita, podívej se na Minority Report, jestli by ti to vyhovovalo víc.

                      Bednářová si, stejně jako jakýkoli jiný učitel, měla v první řadě nechat svoje politické názory pro sebe. Škola není prostor pro alternativní fakta.

                    4. Nomad: Škola má dostávat propagandu a ne fakta, která dodala Bednářová. Děti mají být plně pod vládní propagandou. Holt, Bednářová si neuvědomala, že žijeme v totalitě.

                      Ostatně, za blbé kecy na fejskbůku tě zavřou na pět roků, za znásilnění holky dostaneš podmínku. Typická totalita.

                    5. Jinak Bednářová neměla o nic alternativnější fakta než spousta uvědomělejch učitelů, úředníků, novinářů atd.
                      Je pravda, že učitel by neměl svoje politické postoje ventilovat před dětmi. Ale kdyby se za to vyhazovalo, tak třeba u nás výuku dějáku a ZSV můžou zavřít. Objektivní je jeden (1) člověk. Ostatní veřejně podporují pětistranu a vládu.
                      Rozdílnej metr a uplatňování pravidel ne podle toho co, ale kdo – další znak totalitního režimu.

                    6. Hroch_bahenni: Učitelka Bednářová pouze sdělila, že v Kyjevě se neválčí. V době, kdy Fialův režim prezentoval, že od Užhorodu až po Luhansk se na každý metr čtvereční denně shazují bomby.

                      Uvedla Bednářová fakta nebo politický názor?

                      Češi dostanou to, co chtějí. Děti budou dostávat pouze propagandu a nikoli fakta.

                    7. @ Nomad
                      Tak až se budeš zas někdy ptát, co znamená „našlápnuto k totalitě“, tak si poslechni toho vašeho Otíka, co se o něm nesmí říkat, že je magor.
                      Ten už plánuje koncentráky, a sice zaobaleně, ale ani ne moc skrytě to nahlas říká.
                      A klidně se můžeš divit, že pověřenec vlády přece nemá s vládou nic společnýho.

                    8. Nomad 5.8.2024 v 22:58
                      No a já tam zas směřování k totalitě vidím. Protože demokratický režim by se o cenzuru apod. ani nepokusil. Ano, zatím jsou ještě soudci s nějakou osobní integritou, kteří to shodí se stolu. A až nebudou?
                      Stran Benářové soud nic o tom, že je píča, nekonstatoval. A když jsme u toho, učitelka, která dětem vychvaluje eurokokotiny, je taky píča?
                      A budou tu europozitivní učitelku tahat po soudech?
                      Zanášení jednostranné politické propagandy do výuky je typický znak totalitního režimu. V demokracii smějí zaznít různá stanoviska (optimálně by děti vůbec neměly vědět, které straně učitel přeje).
                      Vyhrožování soudem za projevení odlišného názoru ZE STRANY STÁTNÍ MOCI opět není projev demokratického státu.
                      Drábová je vysoká státní úřednice a politička jedné z vládních stran – STANu. Tím je s vládou spjatá zcela jednoznačně.
                      Ne, ještě totalitu nemáme. Ale někomu by se setsakra líbila, a ten někdo sedí ve vládě nebo tam má kamarády.

                    9. Nomad

                      Ukončení pracovního poměru je podle tebe v pořádku pouze proto, že jsi píča…

                  2. Nomad

                    A co je špatnýho na totalitě? Česky to znamená „úplnost“. Pokud by úplnost byla plná dobra a spravedlnosti, jistě by totalitu nevolili pouze chamtiví a nenažraní kapitalističtí zmrdi…

      2. pravice: práva jednotlivce jsou nadřazena právům kolektivu
        levice: právo kolektivu je nadřazeno právu jednotlivce
        Kam na ty nesmysly chodíš?? To máš z nějakého novodobého VUMLU? Že ty seš aspeňák?

        1. Tak to odjakziva fungovalo. Vsichni, kdoz se sami prohlasuji/prohlasovali za levici, nebo pravici, ctili tohle deleni. I ten Beppe Goebbels si povzdechl, ze se mlati s komarama po ulicich, pritom obe partaje jsou levice, ale holt jim jde o stejne volice.

          Ten mrdnik v pravice/levice prisel az po druhe valce, kdy levice ovladla celou Evropu, ale ta zapadni se chtela od nacku distancovat a ta vychodni zase potrebovala jasne ukazat porazeneho nepritele. Takze svorne onalepkovali nacky jako extremni pravici a kdo ceknul, nebo si poklepal na celo, uz frcel do napravneho zarizeni. V podstate to same, jako kdyz dnes nekdo prohlasi, ze LGBTPSVZ je picovina, ze pohlavi jsou jen dve a ze GD je sracka na ovladnuti lidi. Na NZ uz pracuji na tom, aby cenzurou byla ochranena svoboda slova a s temito rozvraceci zatoci.

          1. No to jsou zase výplody… náckové jsou extrémní pravice a žádná nálepka!

            1. Nojo, takze nemecka socialni demokracie, hlasajici podporu delnicke tridy byla take pravice. Inu, v tom pripade mi rekni, co byla v Nemecku po prvni valce levice.

              1. Byli nacisté krajní pravice, nebo levice? Německá ambasáda v Brazílii tvrdila to první, vyvolala bouři nevole https://1url.cz/a1HU6

                Někteří lidé si myslí , že nacionální socialismus je levice. Buď se jim prostě nechce přiznat že je to pravicová ideologie, nebo jsou měně chytří a usuzují tak z jeho názvu, protože v něm má slovo „socialismus“. Hitler takový název použil, aby to vypadalo že mu jde i o práva dělníků. Sliboval jim lepší podmínky apod. Hitler ale žádný ze slibů dělníkům nedodržel. Naopak z nich udělal nevolníky jak v raném kapitalismu…Přišli o právo na stávku, byli zrušeny odbory. Levicové strany byli rozpuštěny a mnozí jejich členové skončili v koncetráku. Dělníci museli dělat i 16 hodin denně a nemohli si moc vyskakovat protože by jim hrozil koncetrák. Za nacismu měli dělníci ještě menší mzdy než před nástupem Hitlera k moci. Nacismus je stejně jako kapitalismus přímo v rozporu s rovností. Pro levici je rovnost ať už rasová, ekonomická nebo společenská, jedna z nejdůležitějších myšlenek. Nacismus byl vlastně druh kapitalismu kombinovaný s fašismem a nacionalismem.Dělníci měli menší platy, stávka byla nemyslitelná. Například při stavbě dálnice byli pod dozorem vojáku SA se samopaly, zaplatil každý 6 km dálnice jeden dělník životem.Byli ubytování v rozpadlých boudách. Když odmítli pracovat, hrozil jim koncetrák… Pro IG Farben to jistě byla dobrá doba…Stejně jako pro Ford, General motors, Standard oil, IBM a jiné podniky. I různé banky financovali nacistickou mašinérii.

                Např. Ford si najímal za 4 marky denně vězně z koncetračních táborů. Americká Standardoil company(dnes exxon) zase dovážela nacistům ropu, kaučuk na výrobu pneumatik, a speciální příměs do leteckého paliva.Bez ní by nacistické letadla nemohli létat a samozřejmě tedy ani bombardovat Evropu. IBM zase nacistům pronajímala „počítače“ na kterých se sčítali občané Říše a vedla se „kartotéka“ vězňů v koncetrácích. Jednou za měsíc byla u těchto „počítačů“ prováděna údržba lidma z IBM. Union Banking financovala Hitlera a prala jeho peníze. Nepřestala ani když USA byla ve válce s Něměckem. Po válce byl její majetek zabaven, jako trest za obchodování s nepřítelem. Viceprezidentem Union Banking byl Prescott Bush – děda bývalého prezidenta USA George W. Bushe
                ———–

                Samozřejmě ty si myslet můžeš co chceš navzdory faktům.

                1. Kecy v kleci. Nenapsals mi, kdo byl teda v Nemecku levice. Staci zapnout mozek a srovnat si v palici, ze kdyz na prelomu tisicileti v Nemecku kralovala levice a lidovci, nejakou drobotinu sehrali rolnici a noname sdruzeni, tak ta tvove pravice zrejme spadla z nebe. Pritom clenove komunistu a Arbeiterpartei prisli prave od socanu. Nasledne volby az do jara 33 jasne ukazaly, ze s volici to bylo to same.

                  Proste a jednoduse – kdyz socani jsou matka a jeji deti jsou komuniste a naciste, tak je to levice. Ostatne, cetls Muj boj? Tam jsou ty myslenky uplne paradne napsane. Procpak asi komari nechteli, aby si to lidi precetli, co myslis? Zeby snad propadli idealum nacismu? Ale hovno. Lidi by se totiz mohli zacit ptat.

                  A to, ze nacci pouzivali i pravicacke metody, nebo pravicacke fabrikanty podojili, to z nich ale fakt pravici neudela. Takovej slimak ti taky bude do oci rikat, ze krestanstvi je fajn, dokud ti neobsadi barak.

                  Pouzivej vlastni hlavu. Ja jsem se timto zabyval uz v osmdesatych letech a dost jsem se o tom bavil s pametnikama. Clanky na internetu to nikdy nenahradi. Nackove byli levice jako remen. Ein Volk ein Führer… jojo, pravice. Checht.

                  1. Abych reagoval na kdejaké výmysly, si upad, ne?
                    Takže samotné Německo říká, že nacisti jsou krajní pravice, ale podle tebe se pletou, protože ty sis vymyslel, že je to jinak.

                    1. Re: leon 5.8.2024 v 19:57
                      Fiala taky rika, ze pro nasi zemi dela jen to nejlepsi.

                      Podivej se, co Nemci rikali pred druhou valkou, ne po ni. Premyslej.

                  2. AMEN.
                    ostatně, už Pepa Goebbels v tiskovině „Der Angriff“ hlásal, že bolševismus je zradou pravého socialismu, neboť je kosmopolitní. Zatímco ten pravý socialismus, v podání NSDAP, musí být národní.

                    1. Bodejt. Uzasny je, ze Fonlejnova prej keca, Fijala keca, Babis kecal, vsichni kecaj, ale kdyz Nemci po valce rekli, ze nackove byli extremni pravice, tak to prece musela bejt pravda. K tomu se vyfutruje nejakejma clankama o ‚dukazech‘ a je to.

                      Co na tom, ze to byl kolektivismus jako prase, jedinec nesmel vubec nic, ale prej pravice.

                      Dyk aj ty predvolebni plakaty levice jsou porad stejny. Delnicka pest a v jednote je sila. Socani, komari, nackove, delnicka strana, vsechno porad to samy.

                    2. No a když to řekl Goebbels, musí to bejt pravda!

                    3. Bepe bevedel nejlip, komu berou volice. Staci se podivat na oboje volby roku 33 a srovnat to s rokem 32, 30, atd. Z pravice a stredu prd.

                      Uz jen ta predstava, ze kdyz Nemecko bylo v totalnich srackach po prvni valce a nekdo prijde a vyhraje pravicovy volby… je naprosta picovina. Vzdycky lidi slysej na levicovy pozlatka, protoze ‚stat se postara, jen nam to hod‘. Pravice by rekla ‚dame ti svobodu, delej si co chces‘ a to by faaakt nemeckej delnik makajici za par marek chtel slyset. K tomu by pravicak rekl ‚kdo bude vic drit, vydela si i na zdravotni zabeypeceni‘, kdezto levicak rekne ‚vsichni dostanete zdravotni pojisteni, protoze si ho zaslouzite, stat se postara‘, atd. Komu to asi tak ten chudej delnik hodi, co? Pravici? :-)

                    4. Já bych k tomu údajnému označování nacismu za krajní pravici doplnil následující: „Das Programm der NSDAP stütze sich auf zwei mit dem Antisemitismus kombinierbare Gleichheitsideen: Einer der Grundgedanken war der der ethnischen Homogenität, zum anderen versprachen sie als „nationale Sozialisten“ mehr soziale Gleichheit.“
                      Neboli: „Program NSDAP se opíral o dvě s antisemitismem kombinovatelné myšlenky rovnosti: jednou z nich byla etnická homogenita, na druhé straně slibovali jako „národní socialisté“ více sociální rovnosti.“
                      Co je na tom, proboha, pravicového?

                    5. Dodatek – citován je Götz Aly, jedna z největších německých autorit ohledně národně-socialistického režimu a holocaustu.

                    6. U te Vymarske republiky je nadherne videt, jak to po valce vypadalo. Pravice byli akorat demokrate, kterych bylo par procent. Kralovala levice s jejich jednoduchymi kolektivistickymi resenimi a pak stred – krestane, lidovci, centrum. Jistotka pro rolniky a cernoprdelniky. Nikdo po valce nechtel slyset, ze ma byt sam. Naopak, vsichni hledali to nejvetsi stado, ktere je ted spasi. Rovnost vsem, jistotky.

                    7. U nás to ostatně nebylo o moc jiné. Československá národní demokracie a agrárníci byly jediné pravicové strany a z nich jen agrárníci mohli občas do něčeho mluvit.

                    8. Sysop: A co kdybychom válčili s Ruskem pěkně pravicově. To jest individuálně, kdo chce.

                    9. Nacistickému režimu chyběl jak zásadní znak pravice (svoboda pro všechny), tak zásadní znak levice (rovnost pro všechny).
                      Pravolevé dělení prostě nezvládne všechno, svět je složitější.
                      Obdobně třeba nemá smysl bádat nad tím, zda Athény za Perikla byly pravicové nebo levicové. Logicky nesvoboda otroků = nesvoboda = socialismus = levice a zároveň otrok byl osobním vlastnictvím pána = osobní vlastnictví = kapitalismus = pravice. Čistá kontradikce? Ne, špatně položená otázka. Dualitou „pravice-levice“ nejde vysvětlit celý svět.

                    10. Hroch_bahenni: Už týdny se tu vede debata, která nemá společného nic s realitou, a nic neřeší – co je levice a pravice. Jen slovíčkaření. Jako by to realitě, která je bohatší, nebylo u zadku.

                    11. AC – Jo.

                    12. Beze shody na definici alespoň klíčových pojmů, se nedá rozumně debatovat.

                    13. Modrýklokan: Levice/pravice nejsou klíčové pojmy. Je to jen umělé škatulkování a bolševizování.

                      Dá se diskutovat o realitě pomocí pojmů, které zná každý člověk.

                    14. @ Hroch

                      Dneska zase nevíš, jestli seš pravice/taťka, nebo levice/mamka. Za Hitlera to bylo stejný. Stejně jako dneska neblili ani levice ani pravice, ale buzeranti. Přece se kvůli buzerantům nebudeme hádat.

                    15. Sysop
                      Jasně, konkurence ve smyslu „chceme dělnické voliče“ tam byla. A je pravda, že levice byla v Německu početná, nezapomínal bych ani na socdemáky. Ti mimochodem skončili v koncentráku taky dost rychle.
                      Na druhou stranu nacismus svobodu nabízel – nabízel postavení panstva, které bude vládnout otrokům. Panstvo mělo vždycky dost velkou míru svobody.
                      Celkově ale u nacismu pravolevé dělení selhává, protože klíč byl jiný – etnický. Jak už jsem psal níže.

                    16. @ Hroch

                      To je nějaká začarovaná smyčka, se kterou nikam nedojdem. „Svoboda semhle, svoboda tamhle“…

                      Ty pojmy by se měly hodnotit taky podle toho, kdo je jejich subjektivním nositelem, či objektivním pasivním příjemcem. Zda se jedná jako, v debatě o politické a ekonomické správě státu, o mandatorní či fakultativní/dobrovolné jednání. Prostě ty termity používat podle správných kategorií/šuflíčků, kam patří.

                      Vono by se mohlo ukázat, že například „svobodný pán“ – dozorce v koncentráku nad otroky, je taky otrok. Protože nemůže odmítnout terorizovat otroky pod sebou a sloužit otrokářům nad sebou.

                      Kde v tom je levice a pravice se mě docela ztrácí…

                    17. Když otroky pod sebou bičuje bičem v levé ruce – jedná se o levicového dozorce. Když bičuje pravou rukou, jedná se o pravicového dozorce.

                    18. @ Cox :-D))))))

                      Konečně někdo pokročil od analýzy problému k syntéze. A místo planého žvanění postavil kvalitní pevnou vyfutrovanou teorii.

                      Také se k ní přikláním. Tato tzv. Coxova teorie BDSAP sociálního whipingu, bude platit do té doby, dokud ji někdo dle K. Poppera nefalzifikuje a pomocí nezvratných důkazů nevyvrátí.

                    19. ModrýKlokan: Děkuji za uznání!

                      Volným trhem se bude nazývat zlomení vazu neposlušnému otrokovi.

                    20. @ Cox

                      Takzvaný První Dodatek Coxovy whipping Theory.

                      Lehce mě začíná znepokojovat domyšlení teorie do fáze „Svobodného tržního hospodářství“?

    1. Tak to zkrátím když to naskočilo, havaruje i síť v metrixu když MAP s multimatematikem vylezou v kijevje v hemle s thajwancem tenctononcformovaným v ukr jako s helmáčem s mapkou poblitolpgem fujtajbl ex v kupé tamtéž, tedy kdy kočky řvou když se mrouskaj, kdo to má dávat že jo.
      Moc mne nebavíte, za mlada bych i obul lyžáky a lidsky vás skopal. :-)))))))))))))))))) Proč ne kobrazu božímu.
      https://www.youtube.com/watch?v=o0zI37EcpQshttps://www.youtube.com/watch?v=o0zI37EcpQs
      Teď snad tu výbušninu s krásným fialovým zábleskem přímého odpalu vodíkovky, co nuly.
      https://www.youtube.com/watch?v=IUVJpIgpYhA

  3. Zásadně se mýlíte, Josefe Vohnoute.

    Práce je na Západě zoufalý nedostatek. A „elity“ musí vyvíjet obrovské úsilí aby lidem vymysleli práci v různých zbytečných kancelářských oborech, neziskovkách, přebujelém úředním sektoru.
    Aby lidi „nezlobili“.
    Samozřejmě k tomu patří studium dětí na marxistických univerzitách do 30 let. Protože pro ně prostě není práce.
    Student co vyjde z emerické VŠ jde do mekáče opékat hranolky a splácet ten obří dluh za studium které mu k ničemu není.

    Další věc je že, „elity“ se snaží lidi všemožně zabavit různýma pičovinkama jako smartfouny, případně je poštvávat proti sobě jako LGBT devianty a bigotní protestanty (USA) aby se vytvářely umělé spory kterými by se lidi zaměstnávali.
    A nevšímli si v jakých sračkách je společnost a že se připravuje genocida 90% obyvatel planety.

    A nevšímli si další zásadní věci: že BLAHOBYT A MOŽNOST ČLOVĚKA DĚLAT TVŮRČÍ ČINNOST JE NA DOSAH RUKY

    Technologický pokrok to 100% umožňuje.

    A právě proto byly vymyšleny ty různé DEINDUSTRIALIZACE a GREEN-DEALY a GREAT-RESETY.
    Aby se společnost blahobytu „resetovala“ na ranný středověk, nebo lépe ještě do doby kamenné. Abysme zase žrali hlínuu, denně bojovali o pouhé fyzické přežití, což by nám zabralo tak 90% času a energie.

    Proč asi pomocí „covidu“ ožebračili v podstatě miliardy lidí ? Doslova jim spálili jejich úspory, zničili živnosti, zlikvidovali šanci na dobře placenou práci ?
    Přesně za tím samým účelem.

    1. Práce je zoufalý nedostatek. Není potřeba vymýšlet nikomu zbytečnou práci, je mnoho věcí, co by bylo potřeba udělat.

      Je ovšem zoufalý nedostatek slušně placené práce.

      Namísto toho, aby se nějak vymyslelo, jak potřebnou práci udělat k uživení, tak namísto toho se vymýšlejí parazitická dobře placená zaměstnání.

      1. V rámci kapitalizmu nic nevymyslíš.
        Ten je nastavený tak aby zde byla miniaturní extrémně bohatá elita a pak obrovské množství bezmocné a chudé lůzy.
        To je podstata kapitalizmu.
        A v rámci Průmyslu 4.0 alias „digitálního robotického koncentráku“ to vše bude jen horší.

        A pokud by nějaký blbeček argumentoval „americkým snem“ tak ten byl založen na 130 vojenských základnách po celé zeměkouli a rabování tamních zdrojů americkými loutkovými vládami:
        -vládnoucí elita se záchody ze zlata a před palácem umírají děti hlady na chodníku.

        Naivka Kaddáfí to nějak nepochopil a nedržel basu s těmi milionáři se zlatými záchody a tak dopadl jak dopadl, když zavedl ten „švýcarský“ socializmus i pro dolních 90% a ne jen pro horních 10%.

        1. kaBrnak3.8.2024 v 12:57
          V rámci kapitalizmu nic nevymyslíš.

          Keby to tak bolo, tak už je dávno vymaľované. Gramsci si uvedomil, že robotníci sa nechali „skorumpovať“ vyššou životnou úrovňou práve vďaka zvýšeniu produktivity práce v podmienkach voľného trhu. Aj tí preklínaní kapitalisti potrebovali odbyt, sami by nestačili spotrebovať vyrobené, a čo by robili potom, tak niečo navyše pustili aj námedzným.
          Pripusťme, že dôjde k dystopickej situácii a všetky prachy bude mať Bill Gates a Elon Musk (+ bankári). Na ich obsluhu a blahobyt by stačilo pár tisíc ľudí, ostatných by bolo treba vyhubiť, elita by sa stiahla so strážami na nejaký prstenec okolo Zeme, lebo dole by to bolo o držku, ale potom nasleduje postupná biologická degenerácia malej skupiny. Bez vzdelaných ľudí, ktorých nie je vždy ľahké udržať na uzde, postupný rozpad priemyslu, nedostatok všetkého, dielov na údržbu bydla elity, liekov, prístrojov pre zdravotníctvo, vecí každodennej potreby. Keby nechali by ľudstvo premnožiť sa ešte viac, aby bolo dosť polootrokov na mizerne platenú prácu, nieslo by to so sebou vysoké riziko, že príroda sa zariadi podľa svojho, nájde biologické slabiny druhu a zariadi nejakú tu superpandémiu, ktorej sa nemusia vyhnúť ani tí hore. a to nehovoriac o napätí medzi námedznými polootrokmi. Aby sa vyhli rizikám uzavretej malej skupiny, museli by mať za sebou veľmi silnú výskumno-vývojovú základňu, čo však môže existovať len pri ekonomike s výraznými prebytkami. S hladnými miliardami ľudí by to asi nešlo. Z toho vyplýva, že zlikvidovať štruktúru spoločnosti a priemyslu by znamenalo istý rozsudok smrti aj pre verchušku. Zatiaľ si to Klaus Schwab, Gates a ďalší neuvedomujú, ale ak by to išlo podľa Vašej predstavy nastavenia kapitalizmu, čoskoro narazia. Čo neznamená, že vďaka blbosti tých pár percent a snahe o raj pre všetkých, nemusí dôjsť k regresu, ale ten nebude nezvratný. Aj za cenu, že človek sa nakoniec zlikviduje sám. Ak nás nakoniec prevalcujú machometáni, preberú kapitalistický spôsob ekonomiky iné, rozumnejšie štáty a tie prežijú do doby, kým ich blahobyt a ľavicové bludy neprivedú tam, kde je dnes EÚ.
          To rabovanie prebiehalo tak, že ťažobné spoločnosti platili miestnym vládam (nechajme bokom, či to bolo dosť) za licencie na ťažbu surovín, ktoré miestni nevedeli využiť alebo na to vďaka feudálnemu prostrediu nemali vedomosti a prostriedky. Obyčajne to znamenalo civilizačný vzostup, ktorý si však väčšina nedokázala udržať. A tie záchody zo zlata sú akurát v arabských ropných štátoch a Brunei. Že by zomierali v New Yorku deti hladom pred palácmi, to si trúfla tvrdiť len komunistická propaganda. Nehovorím, že niektoré nezomierajú, ale to sa treba ísť podívať do Brazílie, JAR, Indie… Americký sen sa začal uskutočňovať na prelome 19. a 20. storočia a vtedy sa tvoril na území USA, vojenské základne začali Amíci budovať na cudzích územiach práve vďaka efektivite a hospodárskym výsledkom „amerického sna“ (až tuším Wilson porušil v roku 1917 americký princíp neutrality a nezasahovania, keď videl, že beznádejná Európa sa sama z vlastných sračiek nedokáže vyhrabať). Dovtedy to boli väčšinou demonštratívne plavby US Navy a Monroeova doktrína, ktorá však mala v podstate antiimperialistický charakter (trochu zábavné pri sledovaní ovplyvňovania vlád v Latinskej Amerike) a mala udržať americký kontinent mimo vplyvu európskych mocností. Dovtedy sa mydlili len so susedmi. Ak máte problém s USA, podívajte sa na mapu Afriky v 19. storočí. Tuším jediné samostatné a slobodné krajiny boli Abesínia a USA založená Libéria (podarené, pravda?). Ostatok okupovalo Francúzsko, Nemecko, Belgicko, Británia, Taliansko.
          Inak, ak nemáte copyright na „americké loutkové vlády“, tak ho budem používať pre obveselenie pracujúcich :))

        2. Problem je, kdyz kazdej hen ten kapitalismus funguje jinak a ma jine moznosti. Pak dojde ke konkurenci v ramci svetadilu a holt je nekde problem. Prace v EU ubyva, protoze ji prebira Asie. A technologie chteji vyzrat USA v ramci pudu sebezachrany. Takze EU ma holt smolika.

          Jenze, aby lidi nejancili a do plynu kraceli dal v lajne, tak je potreba udrzet nezamestnanost na rozumnem cisle, nejlepe pod 10 %. A co s tim, ze. No, tak holt se lidi naberou do statni spravy a na jejich mzdy se zasekne sekyra, vsak pristi vlada vyresi. A kdyz pristi vlada je zase ta sama, tak zatne jeste vetsi sekyru a on to nekdo v budoucnu vyresi. Und so weiter und so fort.

          1. Práce v Evropě ubývá, protože Evropa na volnotržní hospodářství rezignovala.

            1. Evropa… kdo je to, vlastne? Ty? Ja? Kdo rezignoval?

              Tady spise pujde o tu uzasnou zastupitelskou demokracii, ktera nam o5, a o5 v Nemecku, vytahla do cela stada lidi, kteri to do te prdele vedou. At uz z duvodu poslusnosti a presvedceni (Aspen), vlastniho zisku (Leyno), nenavisti (Jourova), tuposti (…

    2. Jeden z důkazů mého tvrzení AI.

      Stroje nahradily a ožebračily proletariát, AI nahradí a ožebračí střední třídu THP „kancelářských krys“.

      A nejen to. Dokonce už IT pracovníci přicházejí o práci. A se zdokonalením AI začnou být vyhazováni na dlažbu i střední IT kádry.

  4. BlackRock už vlastní 47 % území Ukrajiny.

    Představitelé BlackRocku navštívili Kyjev s požadavkem, aby už žádný člověk na Ukrajině nebyl pohřbíván do země. Zhednocují tak jejich majetek.

    Pro pravičáky: BlackRock není stát, je to ten nejryzejší a nejčitší andělský pravicový subjekt. Ztělesněné dobro.

    1. No momentálně pracují na likvidaci všech co něco umí a jsou důležití v systému, technici, údržbáři atd… tím že je posílají do frontového masomlýna.

      Tím pádem se rozpadne veškerá infrastruktura a i těch 20 milionů ukrajinců co tam zbylo se zvedne a vydá se na pochod do ČR.

      Už teď nemají dodávky elektřina a co hůř, ani vody.

  5. Odkážu Vás na teorii veřejné volby, v jejím rámci třeba na Gordona Tullocka – „dobývání renty“.
    Jen krátká citace z wiki: „Dobývání renty (anglicky rent-seeking) je v ekonomice politická činnost skupiny či jednotlivce, kteří věnují své zdroje na zajištění monopolních práv. Tato činnost brání volnému trhu a vede ke ztrátám u ostatních, kteří danou výhodu nemají.“
    Čili naprostý opak pravicové ideologie.
    Vaše umanutost je obdivuhodná, ale skutečně by to chtělo seznámit se alespoň se základními principy ekonomie.

    1. Foundryman
      Možná budu taky prohlášen za umanutého, ale kdyžtak napište, s kterým bodem nesouhlasíte
      1) podstatou kapitalismu je hospodářská soutěž
      2) oporou kapitalismu jsou vlastníci, podnikatelé
      3) v kapitalismu vlastník podniká kvůli zisku
      4) zájmem vlastníka je maximalizovat zisk
      5) zájmem vlastníka je dominovat nad konkurencí
      6) stav, kdy je konkurence nulová (a zisk tudíž velký), je z hlediska vlastníka ideální
      7) tento pro vlastníka ideální stav znamená neexistenci hospodářské soutěže
      8) pro vlastníka-oporu kapitalismu je ideální stav, v němž kapitalismus dle podmínky 1) neexistuje

      Kam směřuju: aby to společensky fungovalo, musí být ROVNOVÁHA SIL. Pokud se rovnováha zhroutí, je to blbě, ať převáží kterákoli ze stran.
      Reálný kapitalismus např. 80. let v západní Evropě měl mechanismy, které tuto rovnováhu udržovaly.
      Kapitalismus 19. století takové pojistky neobsahoval. Úzké vrstvě lidí to vyhovovalo velmi, mnoho lidí však žilo v dost drsné bídě.

      1. Aneb:

        a) Volný trh a konkurence je jepičí přechodný nestabilní stav systému, který se každý účastník snaží co nejrychleji zlikvidovat.

        b) Představa, že volný trh a tržní konkurence se sami udrží je sektářská víra održená od praxe. Hlupáctvím nebo tunelovým viděním.

        c) Neregulovaný trh jen raketově zkrátí dobu trvání volného trhu a tržní konkurence na zlomeček proti regulovanému trhu.

        1. hm, podstatou kapitalismu, je zcela logicky kapitál, dle Marxe a i jiných, kapitál jest odložená spotřeba,
          nuž , tady narazíme na součastnost, kdy vlastně FIAT měny, vlastně nemohou být kapitálem, neb jsou v podstatě jen na papíře, vzniklé nikoliv např přidanou hodnotou, ale škrtem péra, nyní klikem na klávesnici, dokonce jsou dluhem,
          a protože FIAT peníze vznikly kolem 1600, tak ani kapitalismus, stejně jako socialismus nikdy neexistoval

          1. Kapitál může být cokoli, a nemusí to být měna.

            Ostatně dolar byl krytý zlatem a směnitelný za zlato v ceně 35 dolarů za unci v letech 1945-1971. To tehdy nebyl jen takový papírek natištěný kdejakou tiskárnou. Proto se také rozšířil coby světová měna. Byl to skutečný majetek v té době a skutečný kapitál. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Brettonwoodsk%C3%BD_syst%C3%A9m)

            Ale v první větě jste postupoval logicky a logičtěji než většina jiných lidí zde. Prostě kapitalismus je od slova kapitál. Od toho se odvíjí všechno. Je to nadvláda kapitálu a peněz nad vším ostatním, coby nejvyšší a nejušlechtilejší hodnota mezi lidmi, na světě i v celém vesmíru. Všechno se této hodnotě podřizuje.

          2. @ Jungvoj

            To se mě líbí. Konečně někdo vyhmátl pečlivě skrývané jádro modrého plyšového pudla.

            1) Proč se ty sračky kolem nás vůbec jmenují kapitalismus? Kapitál je podle mě hromada zdrojů – peněz, zboží, surovin, moci, knowhow, lidí, otroků… které potřebuju ke kvalifikované investici v různém množství daném, podnikatelským oborem, časem, místem…

            2) Ve středověku byl oficiálním kapitálem feudum (léno – panovníkem milostivě přidělená půda – zdroj – „lůno“ moci, latinsky „poplatek“) a k němu „božským“ či královským právem předělení otroci – nevolníci. Proč se tomu taky neříká kapitalismus?

            3) Jedny z mnoha aktuálních ekonomických zdrojů jsou elektřina, ropa, plyn, hnojiva, půda, stroje, továrny, banky tisknoucí peníze z ničeho… proč se tomuto zřízení neříká Elektrismus, Coalismus, Oilismus, Gasismus, Hnojismus, Feudalismus, Půdismus, Mašinismus, Fabrikusmus, Bankismus….?

            Taky je fšude v každým baráku hromada židlí, proč nejsme Židlismus?

            Otázky, samé otázky. My, vyspělé modré bytosti z planety Osho, v etnografickém výzkumu Třetí planety stále tápeme.

            1. Modrý klokan: Já se vám divím. Už chápu, proč jste modré bytosti a ne moudré bytosti. Kdybyste byli chytří, tak byste věděli, že zde máme instituce, které znají pravdu v každé otázce. Dříve to byl pornoherec z Evropských hodnot a František Vrábel ze Semantic Vision. Dnes je to třeba Ústav nezávislé žurnalistiky, nebo se obraťte na Otokara Foltýna. Nemusíte zkoumat, řekne vám a objasní cokoli z fungování lidstva, země, vesmíru.

              (https://denikn.cz/1479991/dezinformace-jsou-pro-soucasne-lidstvo-problem-cislo-jedna-blokuji-reseni-vsech-ostatnich-rika-odbornik-na-iracionalitu/)

              1. @ Alan

                O vesmíru ví lidstvo hovno. Až budete připravení, tak vám postupně budu povolené informace uvolňovat.

                Jinak díky za tip, odborné vědecké poznatky o principech fungování lidského druhu vždy uvítám. Bohužel není lehké se k nim dostat. Většina lidí v tom má stejnej hokej, jako naše intergalaktická mise.

                Ohledně toho Otakara Fofoltýna, ten nám nic objasnit nemůže. Jedná se o uprchlou živou masovou konzervu, které fasujeme v Galaxii Arkana, na zajištění výživy intergalaktických misí. Spolu s Behemotem voba zdrhli po přistání vyloďovacího plavidla z kuchyně. Kuchař se vožral a nechal votevřenou špajzku.

                1. Vy si jen nechcete přiznat, že naše centrum proti deinzormacím je vševědoucí a neomylné. Prostě jste jen nedokonalá forma civilizace, jejíž ego a pýcha neumožňuje přiznat si pravdu tváří v tvář mnohem vyspělejší civilizaci, jakou představuje třeba Petr Fiala, Vít Rakušan, a mnoho dalších.

                2. zív

                  ty seš ale čů-rák…

                  1. Vy už hoši přecházíte do tranzu.
                    Spíte někdy?

        2. Volný trh a konkurence zde existoval minimálně od zrušení středověkého cechovního systému. Zlom nastal koncem 20. století s růstem státního intervencionismu.

          1. Až na to, že to byl silně regulovaný volný trh.

            Teprve až v poslední době Západ zkouší novoty jako neregulovaný trh, zaplavení migranty, LGBTQ úchylnosti – a všechny další voloviny předem odsouzené k tomu vyvolat katastrofy těm, kdo je zkouší.

      2. Jistě, proto je nutný volný trh a hospodářská soutěž. Přibývající regulace omezují přístup na trh a způsobují vznik monopolů. Dá se tomu zabránit funkčními antimonopolními zákony, ale co největší omezení regulací je efektivnější.
        Nicméně největší tragédií a dle mého soudu rozhodujícím faktorem pro vznik dnešního hospodářského paskvilu je systém bankovnictví částečných rezerv a z toho vyplývající vznik centrálních bank a fiat money.
        Všiměte si také, že vznik obřích monopolů časově značně koreluje s růstem státních deficitů. Mechanismus příčinné souvislosti (pokud existuje, myslím, že ano) by patrně stálo za to prozkoumat.
        Ne nadarmo je prvním krokem všech socialistických režimů, které se v historii vyskytly, ovládnutí bank.

        1. Neregulování trhu způsobuje stokrát rychlejší omezování trhu a vznik monopolů, než regulace trhu. Vždy.

          1. To je, prosím, axiom? Něčím doložit by toto tvrzení šlo? Hypotézou se to ani neodvažuji nazvat.

            1. Nejdříve byste měl doložit ten nesmysl a výcuc z prstu, že regulace způsobují omezení trhu a vznik monopolů. Protože takto obecně je to blbost jako vrata. Hypotézou se tu kravinu ani nedovažuji nazvat.

              Vy si, jen tak mýrnix týrnix, krafáte cancy, aniž byste je čímkoli věrohodným podložil. A z těch blbostí, co jste napsal, pak děláte blbé závěry. Neboť ze špatných předpokladů jiné než špatné závěry logicky neuděláte. (garbage in, garbage out)

              1. Na úrovni „kravin“, „blbostí“ a „canců“ nehodlám vést diskusi, takže mě nadále omluvte. Nicméně každá regulace už ze své podstaty ztěžuje nebo znemožňuje přístup na trh těm, kteří jí nejsou schopni vyhovět.

                1. Foundryman
                  Z toho si nic nedělejte. S Koksem není možné normálně diskutovat pokud si vás vybere jako slamaka, do kterého se potom opakovaně trefuje. Běžné a akceptovatelné argumenty prokládá hovadinami, na které jste nucen dokola reagovat, což vyvolá jenom další kýbl pravd, polopravd a nesmyslů, případně útoky ad hominem (vás třeba nazval zaslepenym ideologem).

            2. Foundryman

              Je to naprosto čistá korektní hypotéza. Analýza a data k tomu by samozřejmě věci prospělo. Stejně jako tvým tvrzením, můžeš je doložit? To není provokace, mě to fakt zajímá. Věci po prozkoumání se ukazují často složitějšími, těžko polemizovat bez věrohodných podkladů jak s tebou tak s Alanem.

              1. To by bylo tak na několik článků. Nicméně u nás např. zákaz domácích zabijaček, nunost certifikovaných jatek atd. značně přispěly k dominanci Agrofertu. Zrovna tak emisní limity EU (a třeba USA) tlačí automobilky do fúzí a tím přispívají ke vzniku obřích monopolů. Dalším faktorem jsou povinné profesní komory – pak se divíme vzniku např. exekutorských mafií.
                Další šíleností je třeba ESG a omezení úvěrů pro „neekologické“ firmy. Tyhle nároky jsou schopny splnit jen velké firmy, malé to zlikviduje, nebo budou pohlceny-další krok k monopolizaci. Teď se mi to nechce hledat, ale existuje srovnání, které dokládá nepřímou úměru mezi množstvím regulací (t.j. možstvím zákonů, vyhlášek apod.) a počtem subjektů na trhu.

                1. No a pochopitelně jsou nezanedbatelným faktorem neustále bobtnající státní rozpočty a z toho vyplývající státní zakázky, přidělované spřáteleným subjektům. Já se třeba živím účetnictvím a pro elektronickou komunikaci se státem jsem odsouzen používat produkty Microsoftu. I když bych třeba milerád dal přednost Linuxu.

                  1. @ Foundryman

                    Tak jest, Mrkvosoft je dílo Satanovo, je potřeba ho zatratit do hlubin pekelných a podporovat Linux.

                    Jinak tebou uvedené špatnosti primárně nevychází z nějaké místně zavedené politiky či ideologie. Jsme kolonie a tvoříme zdroj, ne součást systému. Nemá cenu vybírat s manželkou ve stavebninách nový slušivý vokapy, když nám hoří barák. Je potřeba hasit.

                    1. ModrýKlokan
                      3.8.2024 v 18:09

                      půgl je eště pětkrát horší než gdy byl mrkvo$oft

                  2. majou eště kapacitu?

                2. Foundryman 3.8.2024 v 17:38
                  Povinné profesní komory není nic nového (tím je nechci obhajovat). Tento typ „regulace“ je tu už od 14. století, kdy začali vznikat středověké cechy. A i když tvrdily, že jsou tu proto, aby hlídaly kvalitu výrobků, tak hlavním účelem bylo zabránit výrobě lidem, co nebyli členem cechu. A samozřejmě pak jejich výrobky/služby mohli být dražší.

                  1. Jasně, já vím. A domnívám se, že zánik cechů byl jedním z důležitých impulsů průmyslové revoluce (cca polovina 18. století).

        2. No, NEregulace bohužel vede ke vzniku monopolů nebo oligopolů taky. Klasický příklad Microsoft. Regulovat to začali až ve chvíli, kdy už bylo pozdě, a účinnost regulace z řady důvodů stojí za houby, ovšem to je na jinou diskuzi. Skoro-monopol vznikl tržně, sám od sebe.
          Ano, s tím zadlužováním souhlasím. Na druhou stranu tím padá mýtus o zodpovědném hospodáři kapitalistovi. Tomu je samozřejmě šumák, že se stát zhuntuje, když mu z toho něco kápne. On to platit nebude.
          Dluhy mohou vznikat různě. Jak regulacemi, tak např. neuváženými nákupy. USA, které pořád jsou centrem světového kapitalismu, mají dluh gigantický. Země, kde vládnou socialisti, často taky. Nějak mi to nepomáhá k rozlišení.

          1. Hroch

            Na poslední Intergalaktické konferenci Místní skupiny galaxií, jsme se krátce dotkli i otázek Třetí planety Sluneční soustavy. Ekonomický výbor došel k závěru, že vám nefunguje ani kapitalismus ani socialismus. Byly proto odhlasovány fondy pro vytvoření Ústavu pro zavedení pokročilého direktivního Oshoismu 4 generace na planetě Zemi.

            Tak je to na vás lidi. Trochu se rozhejbejte a něco dělejte, nebo bude fičák.

            1. tvl shitoizmus štyry, kokotomickej výbor…tady vidíte, děcka, kam to povede, dyž si budete do rypáku strkat drogy…skončíte vymletí úplně na hadry jak tady ten pošahanej kokot

              1. Behehe, Lásko, šetři se, ať to s tebou nesekne! Bylo by mě po tobě smutno, zlobivá Prdelko. Už jsi zase nadržená? Potřebuješ nařezat?

                1. potřebuješ zavřít do kulaté místnosti a posadit tam do rohu?

          2. Microsoft je otázka posledních cca 30 let, pokud nebude zasahovat stát, neudrží monopol věčně. Holt byl svého času uživatelsky nejpřívětivější a profituje z toho. Podobnou pozici měl třeba IBM, v čipech Intel, v šmatlafounech Nokia a skončilo to.
            Já bych přece jen znovu zdůraznil problém nekrytých peněz. Ty umožňují jednak obrovské státní deficity, ale hlavně a v první řadě generují obrovský objem spekulativních peněz (kapitálem bych se to zdráhal nazvat), které dále neobyčejně usnadňují vznik monopolů. Tyto peníze pak taky umožňují lobbying, subvencování vybraných subjektů atd. atd. A tohle je čistě vina státní politiky. Žádná sebevětší firma nedisponuje tiskárnou peněz. Jen státy.

            1. Ale jo FED má tu nej rotačku.

            2. Jasný, emise nekrytých peněz jde za státem, o tom žádná.
              Mně šlo o to, že kdyby „kapitalisté“ byli tak ušlechtilí a odpovědní, jak si to malují teoretici, tak by byli proti zadlužování a rozhazování státních peněz, což nejsou, oni jen chtějí to rozhazování přesměrovat do vlastních kapes.
              Na kapitalistickém Západě jede dvojí zadlužování. Jedno ve prospěch korporací, druhé ve prospěch nižších vrstev. Těm nižším vrstvám to stát kompenzuje dávkami, aby moc neřvaly, na které si půjčuje. Dávky stejně skončí v kapsách vlastníků jako platby za zboží a služby. Nižší střední třídě, která je schopná i něco ušetřit, to ušetřené rovnou sebere prostřednictvím inflace. Celkově dluhy bude platit lid, nedojde-li k revoluci (v současnosti nepravděpodobné) nebo něčemu podobnému. Vlastníci si najdou cestu, jak se placení vyhnout.
              Stát, kde de facto vládnou korporace, není socialistický. Není to tak, že by stát vládl prostřednictvím korporací, ale korporace vládnou prostřednictvím státu. Jejich zájem je privátní.
              Jinými slovy, kapitalismus není morálnější než socík. Pouze je výkonnější, dokud nesežere sám sebe. Sežrání sama sebe právě pozorujeme v přímém přenosu.
              Kapitalismus čínského nebo ruského typu je jiná záležitost. Tím se nezabývám.

            3. Co se týká těch monopolů/oligopolů, v čistě tržním prostředí bez regulace se časem vytvoří přirozený monopol/oligopol v těch odvětvích, která to dovolují. Jakmile bude jeden z hráčů silnější než ostatní, začne na sebe nabalovat různými prostředky větší a větší podíl trhu. Má úsporu z velikosti (rozložení fixních nákladů), naakumulované prostředky na obchodní války atd. Teoreticky by měly zafungovat Parkinsonovy zákony a postupně gigant rozložit zevnitř, ale to je na dlouho.
              Modelový případ přirozených oligopolů jsou automobilky nebo letecký průmysl. Vytváření gigantů začalo dávno předtím, než byly vymyšleny emisní limity.
              Ano, jsou odvětví, která k tomu tolik netíhnou.
              K tomu Microsoftu: dnes už W10/11 nijak zvlášť přátelské nejsou, ale jak „všichni“ mají wokna, nezbývá v řadě případů nic jiného, než mít taky wokna. Prostě už to jede setrvačností. Vymaní se jen nepočetná skupina lidí, kteří tomu rozumí natolik, že tenhle tlak dokážou (IMHO hlavně z individuální potřeby svobody) obejít a jsou na to ochotní vynaložit úsilí.

              1. Růst monopolů značně zesílil s růstem regulací. Třeba ty automobilky – stačí porovnat počet nezávislých značek před 30 lety a dnes.

                1. Časová korelace neznamená automaticky příčinnou souvislost.
                  Dominance velkých automobilek začala tím, že Henry Ford zavedl velkosériovou výrobu. Prostě vyráběl levněji než druzí a tím je vytlačil z trhu. Tenhle proces postupoval a např. v 50. letech (ne, v 60. letech opravdu nebyly normy EURO) už bylo výrazně méně značek než o 30 let dříve.
                  Letecký průmysl – vývoj moderního stroje je prostě drahý (platilo i v roce 1930) a provozovatel dílničky v kůlně na něj prostě nemá. S regulacemi to nesouvisí.

                2. Teda – vlastně souvisí, když to domyslím. Masová výroba aut postupně vytlačila z trhu malé značky, ale tím, jak zlevnila výrobek, vzrostl násobně počet aut mezi lidmi. Tudíž se objevila potřeba to nějak regulovat, když už to nebyla ojedinělá libůstka pro pár nejbohatších.
                  Čím víc přibývalo aut, tím větší regulace.

                  1. No, já měl na mysli spíše tlačení automobilek do fúzí. Dle mého soudu je minimálně 60% současných požadavků na všelijaké asistenty zbytečných až nesmyslných, o magorech bojujících proti CO2 nemluvě. To staví automobilky do finančně neřešitelné situace a nutí je integrovat jak vývoj, tak i platformy. Lidi ty šílenosti prostě nekupují, rozhodně ne v dostatečném množství.

                    1. V současnosti to tak je, v tom nejsme ve sporu.
                      Teď už je kapitalismus v křeči a směřuje k tomu korporátnímu fašismu nebo něčemu podobnému. Ale dostal se do té situace sám.

              2. mrkvo$oft už z voken dlouho není schopnej nic vyvařit, kór jak (byť omezeně) umožnil ty apgrejdy, taky proto nakonec dolezl z desítkama, byť slibovali eště nedávno, jak vlastně desitky budou poslední a dál už vječný aktualizace jak u japka (samozřejmě nikdo soudnej tem prolhanejm kurvám nevěřil, a voila)

                spousta lidí taky zůstává na starších systémech a tak celkově už ani nepořizuje novější HW, na co, 15 let starej HW na 95 % běžnejch činností stačí

                neska ždímou firmy a to teda kurva, nakonec sem ty zmrdský kurvárny pochopil – licenca na server za pár desítek litrů, a pak PYČO LICENCA ZA KAŽDÝ ZAŘÍZENÍ NA TEN SERVER PŘIPOJENEJ, chápeš to? není divu, že každej kdo může balí nohy na ramena a zdrhá na UNIXový systémy co to jenom de, ale tady je setrvačnost pořádně velká

                1. hovno, z jedenástkama…pár mega blbců si ten apgrejd z desitek (nebo starších) zatáhne, tak z toho pár giga kápne, ale to tak s bídou udržuje ten cirkus v chodu, rozhodně z toho není žádnej zisk

          3. Poznamenal bych, že třeba v dnešním Rusku je trh neskonale méně regulován než v EU. Přitom je aktuálně celkové zadlužení Ruska, po 2,5 letech války, cca 15% HDP. Míra zadlužení států regulované EU se blíží 100% HDP.
            Takže ty deficity asi nebudou podmíněny existencí hamižných kapitalistů. Ti jsou v Rusku nepochybně taky.

            1. EU je servisní organizace nadnárodního kapitálu. Žádnou ekonomickou suverénní politiku nevykonává. Obrázky v TV z tzv. výkonu evropské politiky jsou jen loutkové divadlo pro neinformované a omezené liberální ovečky.

            2. Stran Ruska je třeba si uvědomit, že tam je kapitalismus mladý. Proběhl (dost brutálně) proces původní akumulace kapitálu a teď jsou ve fázi, kdy ještě mají nízké dluhy a kdy se kapitalismus prohlubuje (např. placení VŠ v posledních letech, v kombinaci s tím, že kdo nestuduje, rukuje, aktuálně pro řadovou populaci celkem nepříjemné).
              Uvidíme za pár desítek let.

              1. U nás je „kapitalismus“ úplně stejně dlouho a zadlužení jsme jako prase. S nulovou tendencí ke zlepšení. Kapitalismus dávám do uvozovek, ten u nás skončil před 20 lety. Od té doby máme nějaký prapodivný hybrid, kdy sice lidé mají titulárně majetky, ale volně s nimi disponovat je stále obtížnější. Blížíme se Německu 30. let.

                1. Souhlasím.
                  Na druhou stranu se zatím máme o něco lépe (i když zdaleka ne o tolik, jak si někteří myslí).
                  Je ale pravda, že značná část růstu životní úrovně u nás je na dluh.

                  1. navíc to tady jde už několik let po sobě do prdele (po nejakým hauznumeru štvrtletí konečně ofiko přestala ekomonika klesat), zatímco RF jde pořád nahoru i přes to, že sou na ně ty ach tak hrozná zangze

                    BTW, mobilizovaná byla malá část, výběrově a většinou tydle lidi nechali v týlu a u fronty leda tak na (z větší části) klidnejch místech, pozorovatelny, obrana, ostraha hranic; na frontu jdou hlavně jednotky lidí, co se upsali na kontrakt a čím starší a s věčíma zkušenostma, tím líp, opravdu nevalí do první linie brance tvl

                    vod té doby, pokud je mně známo, další mobilizaca neprobíhá, tamta vlna stačila k uvolnění a taky se upisujou další a další a další dobrovolně, pže jako armija docela platí

                    1. Fijala se nechal slyset, ze se podivaji na hen tu implementaci zeleneho flastru na paliva, prej to nejak zasouli. On ma VS vzdelani, to nejni zadnej hen ten blbec, takze urcite vi, co rika, ja mu verim.

                      No a jinak, za dva roky uvidime, co nam udela prirazka 15 Kc na palivech, jak nam ta zivotni uroven vystreli nahoru.

                    2. Behe 4.8.2024 v 14:53
                      Já vím, že je neposílají rovnou na frontu, k čemu by jim tam byli. Jenže se zas nediv rodičům, že nechtěj riskovat.
                      Nejde o mobilizaci, ale o ZVS.

                  2. Uvidime, jaxe s tim modelove popere UA. Ted prvniho srpence mela splatne dluhy u BlackRocku, ktere byly o dva roky odlozene, puvodne splatne 2022. Neco malo zkousel Zeli ukecat k odpusteni, ale moc se nezadarilo. Takze ted priletel cejch a hlasej zaviracku. Larry Fink rikal cosi o konci UA ke konci 2024, tak uvidime.

                    Jasne, ze kdyz se sekaji dluhy, tak se zivotni uroven zvedne. Dulezite ale je, aby se ty dluhy splacely a ubyvaly. A to se v Cesku nedeje. Soucasna vlada zvladla celkove dluhy vynasobit dvema, jsou to machri.

                    BlackRock na UA zacina dostavat statni majetek v ramci zapoctu. Uvidime v realu, jak vypada uspokojovani potreb veritelu.

                    1. Napjatě to pozoruju.
                      Myslím, že rozhodne listopad. Do listopadu stihne Rus odstavit i těch zbylých 30% sítí, takže to nepůjde zásobovat zvenčí ani teoreticky.
                      A na sekeru už vůbec ne.
                      Kapitalisti to mají dobře spočítaný a jestli to někdo spočítal na konec 2024, tak to tak bude.

                    2. Zima na UA nebude vubec vesela. Navic mam takovy dojem, ze Amici citi, ze voda je v botach a uz tece i do prdele, takze se radeji pusti do Iranu. Tim by se preladilo a po UA nestekl pes.

                    3. Ale ty dluhy, ty bude někdo chtít zaplatit.
                      Psali, že aktuálně je po splatnosti 20G, celkově pak dluh činí 156G USD.
                      Myslím, že je to docela dost peněz na to, aby nad tím někdo mávnul rukou.
                      A nejsem si jist ani tím, jestli bude VVP souhlasit s tím, aby si to tam zbytek světa rozebral na součástky.

                    4. servisdok
                      4.8.2024 v 15:42

                      co se týče zbytku toho chochlovskýho bordelu, to nevim, ale takřka s jistotou to podle historickejch precedentů (byť za štěkotu dutejch ratlíků jako Neff a další dementi mimo mísu a dění) dopadne tak, že tentokráít už si zápaďáci asi nic nepřijedou narychlo vyplenit, ale prostě RF oficiálně přebere poměrnou část dluhů ukravíny za to území, který se stane součástí, a jelikož budou platit na den přesně a do halířu, tak kucí co točí kormidlem prostě mlčky časem překreslí školní atlasy a glóby tak, že bude RF trochu věčí, a tím se nad tím zavře voda

                    5. A dohromady, potom co to přebere RF, to území vydá na ten zamýšlený, sanitárně-bezpečnostní koridor?
                      Zatím to tak nevypadá, ale třeba jenom neumím číst v mapách. Nikdy jsem v tom nebyl moc dobrý.

                    6. Re: servisdok 4.8.2024 v 15:58
                      Tak oni se Rusaci zatim nezastavili, takze cert vi, kde nakonec bude hranice, ze. Rusakum jde o co nejvetsi vzdalenost od Mosqy, kazdej kilak zrejme dobrej.

                    7. a že se tady kurva ta ouroveň zvedla, jak ty dluhy rozfofrovali, co?

                    8. …v podstate by stacilo, kdyby vratili to, co nakradli:
                      – Porosenko $2 miliardy
                      – Kucma $3 miliardy
                      – Avakov $2 miliardy
                      – Ermak $1 miliarda
                      – Timosenkova $1,5 miliardy
                      – Lucenko $0,8 miliardy
                      – Jacenuk $2 miliardy
                      – Achmetov $6,5 miliardy
                      – Kolomojsky $6 miliard
                      – Bogoljubov $6 miliard
                      – Korban $1,5 miliardy
                      – V+V Klickovci $2 miliardy
                      – Turcynov $1 miliarda

                      No, koukam, ze ani nemusim pokracovat, uz ted je to lehce pres $35 miliard, to by na uhradu prvni splatky bohate stacilo. Zeli by je mel obvolat, at to vrati.

          4. Microsoft, Google i Apple se ted stahuji ze sankcionovanych zemi, hlavne samozrejme z Ruska. Youtube uz treba z ruskejch domen nefunguje a podpora operacnich systemu se zastavuje.
            Takze si Rusko ve spolupraci s Cinou asi brzo uplaca neco vlastniho, taky uz z bezpecnostnich duvodu. Technologie si muzou „vypujcit“, protoze jim je vetsina firem dodala prakticky zadarmo.
            Takze monopol mozna, ale jen ve „svobodne“ casti sveta.

            1. pracovali na vlastním HW i SW (samozřejmě nejaká linuxová distribuce) už hodně dávno, teď to akorát vopráší a převedou na novější procesy u rejžáků, co umožní zvýšit hned frekvence, než upraví celej návrh a přidají eště jádra a další optimalizace

              ostatně v eurasijským regionu, co umí rusky, stejně víc frčí jejich vlastní sítě (např. vkontakte), západní se tam nikdy nechytly tolik, co jinde, plus mají vagóny softvérářů (kteří pravidelně vyhrávají kdejaký soutěže mimochodem), takže opravdu se z toho neposerou…a ten zbytek to ukradne, takže si fakt zápaďáci pomůžou :D jo a Musk asi nic blokovat nebude, takže tam rád převezme tržní podíl těch, co se stáhnou, myslim, že to má dobře spočítaný :)

              1. Vkontakte se tusim prelejva do Telegramu. Nekde jsem videl Pavla Durova vypravet (tusim interview s Carlsonem?) a jestli si to dobre pamatuju, tak rekl, ze to prodal a vali Telegram.

                1. Taqon je Durov v Rusku na kordy s věrchuškou od doby, co jim nedal kódy. Na Telegram se soustřeďuje už delší dobu.
                  Taky nastalo přelejvání z jůtrubky na rutrubku, o který se postarali géniové z jůtrubky sami tím, že blokujou obsah.

                  1. Tak snad se mu něco nepřihodí, třeba při umývání oken

                    1. On zije v SAE a smerem na Rusko moc nepostekava, takze ho nechaji zit. Ostatne v tom rozhovoru (doporucuji shlednout) sam popisuje, ze z RF odesel do USA s vidinou, ze tam bude mit klid a za rok utikal uplne stejne, jako z RF, protoze CIA po nem chtela to samy. Saudove ho nechavaji zit a nic po nem nechteji.

            2. No to bylo videt ted po tom pruseru s Winblowsama, v Rusku jim to na letistich, ani jinde, nepadalo. Je to blby, kdyz jim to jede na jine platforme.

              1. Asi nemali nainstalovany spyware Crowdstrike (ten zhadzoval Windows, Microsoft bol v tomto nevinne), ktory je spojeny s americkou vladou, vedeli preco..
                Samozrejme je na diskusiu, ci nemal Microsoft zakazat (ci aspon pritvrdit) drivery v kernel space (ako to urobil MacOS s kext).

                1. Rusaci celkove prechazeji od Winblows pryc, zejmena v komercni a statni sfere. Diky sankcim jim nic jinyho nezbylo.

            3. Praetorian
              Jasně, nemusí jít o celosvětový monopol… většinou ani nejde, i když Microsoft k tomu měl nakročeno. A hlavně tady se vytváří situace dvou bloků, kde nejen že nebude vadit omezená kompatibilita, ale dokonce bude žádoucí.
              Jak píše Behe, oni už na tom nějakou dobu pracují. Konfrontace se rýsovala už dlouho, a nejsou to idajoti, aby se vydali do rukou protivníka. Předpokládám, že v kritických oblastech už jejich vlastní systém jede.
              Behemot
              S těma soutěžema – nojo. Rusové, Bělorusové a Poláci jediní, kdo dokáže čelit Asiatům. Historicky nejúspěšnější řešitel IOI Geňa Korotkevič má 7 zlatejch, jen na první účasti v roce 2006 měl bronz, to mu bylo dvanáct…
              https://stats.ioinformatics.org/people/804
              Soutěžící za USA se většinou jmenují nějak jako Zhang nebo Geng.
              https://stats.ioinformatics.org/results/2023
              https://stats.ioinformatics.org/results/2022

      3. Foundryman 3.8.2024 v 17:38
        Já si myslím, že bod 1. (podstatou kapitalismu je hospodářská soutěž) je špatně.
        Podstatou kapitalismu je spíše soukromé vlastnictví.
        Hospodářská soutěž sice podporuje „výkonnost“, ale podstatou kapitalismu není.
        O té drsné bídě v 19. století bych pochyboval. Ve srovnání s 21. stoletím to bída byla, ovšem ve srovnání se 17. stoletím to rozhodně bída nebyla.

        1. Ano, je to tak. Hospodářská soutěž bez soukromého vlastnictví může těžko existovat.

          1. Kdyby tenkrát komunisty napadlo založit dva konkurující si státní podniky, byl by dnes kapitalismus historií.

            1. tech vole „konkurujících“ si podniků bylo habakuk, v komoušismu to samozřejmě bylo stejně na hovno

  6. Fašismus je nemoc státu, selhání jeho zřízení, patologie na určitém stupni jeho vývoje. Ohlupování obyvatelstva, zúčtování s nepohodlnými, zrušení kultury, militarismus, války, koloniální expanze, to vše se vyvíjí již později, jako malomocenství z nervů zasažených bakteriemi. Dokonce vyhlazování Židů není povinným znakem. Na místě Židů se může ocitnout kterýkoliv národ – od Tasmánců po Eskymáky.

    Dnešní fašismus není výsledkem převratů a nepokojů, ale výsledkem evolučního vývoje západního světa. Do jednadvacátého století se připlazil na kočičích tlapkách. Tento nový fašismus nespěchá s rušením obvyklých mocenských institucí. Napodobuje vzhled a zvyklosti státu, který je obětí a postupně se ho zmocňuje jako mimozemská nákaza v americkém filmu “Něco”. A diktátora nepotřebuje: chobotnice finančního byznysu a politické moci se cítí skvěle za kouřovou clonou demokratických hesel. V postindustriálních zemích mají prostředky na volební kampaně pouze finanční magnáti, takže mechanismus demokracie funguje v jejich zájmu. Diktátor je pro ně dokonce škodlivý, protože každý führer, kterého najmou, udělá současný fašismu příliš podobný tomu hitlerovskému.

    Ale v zaostalé a nedemokratické Severní Koreji fašismus není, protože finanční kapitál nemá nad touto zemí moc. Ze stejného důvodu není fašismus na Kubě, ve Venezuele a Nikaragui. Maďarsko přestalo být fašistické, když prezident Orbán vyhrál válku o svůj stát s finančníkem Sorosem. (Ne nadarmo se mu říká maďarský Putin). Fašismus není v drsné konfuciánské Číně, kde bankéř, který je přistižený při velké machinaci, žije jen dva týdny po vyhlášení rozsudku. Fašismus neexistuje v muslimských zemích: Korán zakazuje půjčování na úroky, lichvu a přijímání peněz z peněz.

    Jen neudělejte dětinskou chybu: nezaměňujte fašismus s džihádismem, nacionalismem a extremismem, nedělejte z výrazu banální nadávku! Každý extremista, který se postaví na cestu zabíjení lidí, je vrah. Ale zdaleka ne každý extremista a vrah je fašista.

    A tak vidím před sebou čtenáře, který, když se seznámí s mými argumenty, nespokojeně prohlásí: “Podle tebe to vypadá, že všechny vyspělé kapitalistické země jsou fašistické, přičemž snad už čtyři sta roků”. Jistě, aplikovat nové termíny na jevy minulosti není příliš korektní, ale v této poznámce je kus pravdy. Fašistická chobotnice skutečně načerpala sílu počátkem sedmnáctého století. Tehdy finanční kapitál Anglie a Holandska zahnal chudé těchto zemí do kolonií a ti tam poprvé vezli řetězy a pouta. Mýtus o zaostalých národech, předchůdce Hitlerovy rasové teorie, se zrodil právě tehdy. A přitažlivost fašismu se do značné míry vysvětluje tím, že má své kořeny v dobách prvních kolonií, kdy se uhrovitý evropský mladík náhle cítil jako vyšší bytost, málem jako bůh. Jak sladké pro něj bylo věřit, že má právo nakládat se životy ubohých a tmavých divochů, vždyť ho k tomu oprávnil samotný ředitel společnosti, velký specialista na obsazování trhů a maximalizaci zisku! Tato podlá koloniální mentalita nebude ještě dlouho lidstvem poražena. A kolonialismus je mladý, původní fašismus. A fašismus je dnes kolonialismus (neokolonialismus). I zítra.

    Důležitým znakem fašistické ideologie je dělení na “své” a “cizí”. Ale nemyslete si, že je možné pouze dělení na rasy. Rasismus je zkompromitován a současní fašisté vůbec nejsou hloupí. Jejich přístup je decentnější: mluví o správné straně dějin a o nesprávné, o civilizaci a barbarství, o národech schopných demokracie a neschopných. Současný fašismus už není rasistický, ale kulturní. Nebo úplně jednoduše: kulturní fašismus.

    Dalším znakem fašismu je lež. Moc hrstky bohatých nad miliony lidí je těžké zdůvodnit bez lží. A v dnešní době už to není jednoduchá, hrubá lež jako za dob Goebbelse, ale polopravda. Tisíce pracovníků médií den co den vytvářejí překroucený obraz reality, všímají si některých faktů a nevšímají si jiných, a vykládají jinak v zájmu chobotnice světové události a neúnavně volají po ideálech svobody, pravdy a spravedlnosti. Není divu, že američtí demokratičtí fašisté, kteří v Kongresu pro své ukrajinské kolegy prosazují miliardy dolarů, používají rétoriku lidských práv. A Biden raději nemluví o zabitých na Ukrajině, ale přemýšlí o investicích a dividendách.

    Takže pokud jste najednou uvěřili, že jste nositelem pokrokových názorů v zaostalé zemi, a že existuje jakýsi “civilizovaný svět” a všechny ostatní národy jsou hlupáci, kteří potřebují opracovat, pak gratuluji: vkročili jste na kluzkou cestu. Velmi brzy si uvědomíte, že vysokého cíle bude dosaženo, když bude po celém světě zavedena moc po vzoru Západu; když budou svrženi poslední národní vůdci, představující široké vrstvy obyvatelstva; když budou umlčeni tlachalové-bourci morušoví, kteří uvažují o Ruském světě, zvláštní cestě, právu na svou kulturu a hodnoty; až bude země přestavěna podle svých standardů efektivními manažery, nejlepšími světovými odborníky na zisk. A sotva jste s tím souhlasili, bod nevratnosti byl překročen: jste fašisté. Ano, neúčastnili jste se pochodňových průvodů a nevyhazovali jste ruku k nacistickému pozdravu. Byli jste hrdí na svou zemi, která porazila Hitlera. Ale nechali jste se nalákat do kolony bojovníků za diktaturu světového finančního kapitálu a teď jste fašisté. Jak jednoduché, jak hrůzně jednoduché!

    Jen prosím neříkejte, že jste lidé nejpokrokovějších názorů, že jste chodili na shromáždění a až do chrapotu jste bojovali za všechno dobré proti všemu špatnému. Na tom nezáleží, protože jste už spolkli návnadu Baala. A teď vás má na háku.
    Dmitrij Orechov

  7. Problém socialismu je, že je neschopný, problém kapitalismu je, že je všehoschopný. :)

    Kapitalismus je velmi efektivní ekonomický nástroj, proto na jeho vrcholu stojí feudální rentiéři.

    JZD Slušovice a Baťa jsou výborné příklady, pro popis reality je to však žalostně málo.

    1. A proto ten „neschopný socializmus“ vyhrál ve všem na plné čáře nad schopným kapitalizmem:
      – 2. světovou válku proti kapitalistickému fašizmu,
      – závody ve zbrojení,
      – závody v dobývání vesmíru (schopný kapitalizmus si na pomoc musel vzít Kubricka a filmové studia),
      – sociální a zdravotní péči,
      – prodloužení délky života a jeho kvality
      – vzdělanost obybvatel

      A to ten socializmus nepotřeboval rabovat jižní ameriku, afriku a půl asie aby s prstem v nose porazil kapitalizmus na všech frontách.

      plus moderní výdobytky kapitalizmu pro chudé:
      https://cz24.news/svajciarsko-bude-ponukat-za-20-eur-samovrazedne-kapsule-pre-chudobnych-ktori-nemaju-peniaze-na-zivobytie/

      1. Zavody ve zbrojeni socik prohral. Aspon teda v CSSR rozhodne, Adamec z toho mel hodne blby spani. A ty narvany sklady, ze nesly dovrit vrata, jsem mnohde videl na vlastni bulvy. Zbytek souhlas.

        1. jak teď ukazuje v malým samotná RF, totální válku v ojvropě by nakonec východ vyhrál (jasně, taktiky by frontu párkrát smázly, ale pokud by nedošlo na strategiky, holt ztráty pár desítek mega), tolik uložené techniky a taková schopnost vyrábět byť jednodušší a ne tak vyspělou techniku, za to po celejch lodích…jak ukázala už T-34ka, kvantita je taky kvalita :D

          1. Tak já bych řekl, že i ta T34-85 nějakou kvalitu měla :D
            Když to po letech stání kdesi v muzeu, jde vcelku v pohodě nastartovat :D a kdyby měli kromě trošky nafty i patróny, tak možná z toho i střílet – tak to nepochybně nějakou kvalitu má :D
            Holt Maďaři se zase nezapřeli :D
            https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-madarsko-demonstrant-rozjel-historicky-tank-hrozi-mu-vezeni-40136005
            https://www.armyweb.cz/clanek/ukradeny-tank-t-34-kdyz-se-budapesti-riti-v-tanku-madarsky-duchodce

            Nemyslím, že byl cíleně ukradený. Někde sundaný z pomníku a jenom dolité provozní kapaliny :D

            1. Já jsem tedy viděl i V3S snad po 15 letech stání na dešti někde za stodolou, jak šla docela v pohodě nastartovat.
              Jen se vyměnila baterka a místo naskrz prorezlé nádrže použili plastový kanystr.

              Doporučuju obzvláště „top-gear sibiřská verze“. Kde nějací šílenci na západní sibiři kupují různé staré náklaďáky po evropě, opraví je a pak s tím jezdí někde v bahně v tajze.
              V3S docela dostala zabrat, na ty bahnité cesty/koryta už to má přece jen malé kola.

              Bohužel si nevzpomenu název kanálu. A je to komplet v ruštině.

              1. Diesel neni dvoutakt. V podstate tam nema co zatuhnout a nafta slusne konzervuje.

            2. Bych se nedivil, kdyby ta nafta v nadrzi byla jeste ruska, proto s tim daleko nedojel. Jeste, ze T-cko nema kliku jako Tiger, to by to ten Madar nakopl i bez baterek.

              1. …aha, tak v clanku pisou, ze to nakopl na stlacenej vzduch. Takze opravdu mohlo jit o spontanni akci tankisty. Sel okolo tanku, tak proc si ho nepucit, ne?

                1. to byl ten jak by byl vystavenej negde na náměstí?

                  1. Jo, stal pred muzeem a pruvod sel zrovna okolo. Meli ho tam nalestenej jak psi kulky.

          2. Mimochodem, v Kubince jsme viděli startovat ještě válečný exemplář, vyrobený už po Kursku.
            Jako jo – dýmu bylo, jak kdyby v tom pálili čerty, ale chytlo to vlastně na první škrt.
            Chvilku to nechali dýmit, pak to dýmit skoro přestalo, za hrozných ran šofér zařadil jakýsi kvalt a valil, jak širón do vedlejšího hangáru :D
            Není pravda, že posledního provozního Tigera mají tuším Britové. Na vlastní oči jsme viděli toho z kubinského musea, pohybovat se vlastní silou a říkali, že to je sice poškozený, ale jinak plně pojízdný kus.
            Jo a z nějakého důvodu to zakázali za jízdy točit. To bylo v roce 2005.

            1. V Nemecku jsem taky videl pojizdneho Tigera, je to tak patnact let z5, byla to akce pro verejnost. Ze by ho tam tahli z UK, to se mi moc nezda.

              1. originál bo nastrojená třicetštverka jak všecky vostatní?

                1. Valecnej original.

        2. V konvevčních zbraních jsme 2x přečíslili západní imperialisty.
          A ty evropské armády, to byli spíš PTP černí baroni, oproti našim vojákům.
          Německý imperialista dělal za socíku nějaké testy s emigranty z ČSR, Polska apod. co prošli vojenským výcvikem.
          S přehledem by nakopali prdel jakémukoliv západnímu vojákovi.
          A to ještě nešlo o rusáky, kde jsou jejich schopnosti ještě úplně nekde jinde než u změkčilých středoevropanů.

          Západní imperialista měl kliku, že politbyro a papaláši toužili po tuzexovém západním luxusu a tak sami zlikvidovali svoje socialistické země a na stříbrném podnose je přinesli západnímu páníčkovi výměnou za luxusní auta, jachty, osobní tryskáče, za to že se stali „kapitány průmyslu“ rozkradením toho co se vybudovalo za socializmu.

          A vůbec, předlužený západ včetně ameriky by tak jako tak krachnul nejpozději v roce 1993.
          Kdyby se nenapakoval na surovinových zdrojích, lidských zdrojích a odbytišti „východního bloku“.

          Takhle tu dluhovou krizi oddálili nějakých 15 let do roku 2008. Ale stejně přišla.
          Protože nenažraný kapitalista zase vše prošustroval a zadlužil celou svoji populaci tak, že ani tištění zeleného petrodolarového hajzlpapíru ve velkém už nepomáhalo.

          Teď se to ukazuje v plné kráse: rus má suroviny, kvalifikované pracovníky, západ má LGBT záchody pro 60 pohlaví, dluhy a prázdnou pokladnu, přičemž absolventi škol se hodí tak na opékání hranolků u McD.

          1. Já jsem tedy taky vojenským výcvikem prošel, ale asi bych nikomu prdel nenakopal. Tak maximálně bych zvládl rozvrátit plukovní pokladnu :-)

            1. Toto by si vedel vyuzit v EK, prinajhorsom vo vlade v CR.

              1. Neska je to problem, co se objevilo nekonecny sekani dluhu. Neska nezrujnujes stat tim, ze mu vybilis kasu. Zrujnujes ho tim, ze chces proplatit dluhopisy.

    2. Socialismus byl neschopný akorát v schopnosti čelit kapitalistické propagandě.
      Kdyby socialismus používal stejně špinavé praktiky jako kapitalismus, asi by byl stejně schopný, akorát by to už nebyl socialismus.

      1. Nevím, kolik toho propagačního souboje jste viděl a slyšel na vlastní oči a uši, ale obávám se, že málo.

        Ale jestli mezi ty špinavé triky řadíte např. to, že mému dědečkovi tu vzali živnost a kapitalisté si jí mohli ponechat, tak to mi nepřipadá tak špinavý trik. Z kapitalistické ciziny jste se mohl cestovat i vystěhovat se, pokud Vás někde chtěli vzít, tady to buď nešlo, nebo se strašlivými vofuky, to byl také hrozný kapitalistický trik. A ta špína s dostupností zboží, to byl fakt podraz, viďte?

        1. LWG

          To je fakt hrozně divný, když jsou na tebe uvalený 40 let embarga COCOM, i na spotřební zboží, že nemůžeš sehnat nejnovější Atari. Čemu všemu se ještě divíš kámo? Nikdo tě neupozornil na nebezpečí smrti z přílišné vydivenosti?

          1. Sem nevěděl, že socialismus padl proto, že si nemohli koupit Atari.

            1. Latimerie

              To jsem taky nevěděl, jak jsi na to přišlo ty Ťululum?

        2. LWG

          Jestli byl tvůj děda, jak to tak šacuju, nějakej židovskej šejdíř, tak odebráním živnosti vyvázl ještě dost lacino. Zdá se, že ti komanči byli dost útlocitní. To už se příště asi nestane.

  8. Výňatek a upoutávka.
    Navíc s vládou složenou z nekompetentních, imbecilních a zrádných lidí, kteří věrně plní příkazy z Washingtonu, je zřejmé, že se Německo rychle stává pravým opakem země, kterou kdysi bylo. Dokonce ani vlaky už nejezdí na čas!
    https://cz24.news/nemecko-zniceno/

Napsat komentář

D-FENS © 2017