No s tím tvrzením, že Ukrajina svými útoky nemůže způsobit „jaderné“ ohrožení Ruska, bych se mírnil. Útoky na radary Voroněž nejsou útoky na zásobování a logistiku.
píšeš to úplně zbytečně, normálně soudnej člověk to ví, a vypatlaná naťácká soldateska nemá v makovici na takový věci místo
JoeS
Dobrý článok, to budu zase v komentároch proruské orgie. Nejaké hodnotenie sankcií a stavu sankciami zocelenej ruskej ekonomiky by potešilo. Moderný ruský Moskvic už vytláča staré Mercedesy z moskovských ulíc? To bolo slávy, keď sa čínske plechové tátoše s ruskými nápismi slávnostné vrhli na trh a nejak to utíchlo. Taký úspech to mal byť a marketingovo vôbec nevyužitý.
A čo zázračná ruská odpoveď Boeingu a Airbusu – MC-21? Výroba zase odložená o rok? Asi to nakoniec zatlačia do kúta hangaru a nakúpia čínske, pre Rusko a Irán osobitne osekane Comacy s nejakým ľubozvucnym ruským menom – napríklad polikarpov 21.
Jihočech Honza
A už Angláni zprovoznili ty své dvě letadlové lodě, nebo jsou zase v opravě?
shifty
A ta jedna ruská je už ve šrotu?
PrincJason
Tož rusko nemá potřebu válčit po celém světe, letadlové lodě by jim byly k ničemu.
Tož správně. Kuzma Kuzmič byl původně zamýšlen jako mírumilovná továrna na konzervovaný sledě, jen z důvodu neustávajících provokací agresivního KoZa nepatrně ozbrojená továrna na sledě. Ale i to se zdálo baťkovi moc, někdo by moh zlovolně poukazovat na domnělý a fakticky neexistující ruský imperialismus a tak nakonec nakázal z něj radši udělat ponorku. Mírovou ponorku. A jak vožď řekl, tak udělali.
shifty
:-D. Da
Sysop
Mezi nama, celej liberalni svet vola po omezeni uhlikove stopy v ramci zachrany liberalni casti planety a Rusaci vytahnou neco, co jeste neni videt na radaru a uz je to citit ve vzduchu.
Arnold J Rimmer
Mezi náma, liberální svět ať jde pokud možno do prdele a ten krpatej kágébáckej skřet i s tou svou nět analoga technologií taky. Ideální stav by byl kdyby se chytli za ruce a se navzájem vystřelili na Mars nebo aspoň na Měsíc. A svý svědky si vzali na cestu s sebou.
shifty
Prave no. Videt spasu v Putinovi muze jenom opravdovej debil. Ano, zapad je vic a vic dojebanej, ale videt nadeji na vychode
..no ostatne zivotni kroky mistnich diskuteru jasne vypovidaji, jak moc na ten vychod chtej.
Arnold J Rimmer
Bezesporu. Chtít léčit nemoci jebnutýho západu skrze jebnutýho gébáka je bezesporu … hm …. pozoruhodná … úvaha.
shifty
Je. Pripomina mi to jak Anglie volila mezi valkou a hanbou, volila hanbu a valce se stejne nevyhnula. Je to takovy minimalne kratkozraky. Ale holt se ukaze, treba ta evropska zapadni humanni priposranost taky dojebe dost. O tom nedejcham. Ale predem se rozhodne diktatorum nebudu.
shifty
Klanet. To k nicemu dobrymu nikdy nevedlo a ani nepovede.
shifty
Ale vsimni si, jak maj kuci radost, ze tam batusak hodil velkou rychlou raketu. To uplne cejtis, jak se jim vzrusenim chvejou ruce, kdyz si tady o tom pisou.
Arnold J Rimmer
To já tak do detailu nesleduju, to nevim o který? O tý první co rusáci narychlo vytáhli z kopřiv, nebo o tý druhý co ležela hned vedle, a co udělala velkou díru do Ruska, čímž prozatim patrně skončili?
shifty
Tvl. Dyt rusko uz davno uzbrojilo amiky, nato, indii, cinu…to sis jeste nevsim, jak valcujou svoji ekonomikou postavenou na valce svet? A cely svet zatajil dech.
A nahodil pracky.
Dachsmeister
@shifty
myslíte tu co Rusové ukradli, vyrobenou v ukrajinských loděnicích za časů CCCP?
Tu jak je po opravě v horším stavu než byla?
No možná jim čínští kámoši pošlou tu druhou, co od Ukrajinců koupili s tím, že prý ji přestavějí na kasíno.
Nakonec se to „nepovedlo“ a vyšla jim z toho první čínská letadlová loď s „čínskými“ letadly, které okopírovali z ruského Suchoje.
grg
Ešte tam Ukrajinci, ak s ňou za ostatné roky nič neurobili, majú niekde pri Mykolajive zaparkovanú zhrdzavenú a nedokončenú sestru mierovej ponorky Moskva, tú by tiež mohli predať. Napríklad Rusom, že by ju vystavili ako repliku hrdinskej Moskvy…
Sysop
Budme radi, ze jsou Rusaci takovi lempli. Mit schopnosti a pracovni nasazeni jako Cinan, taxme v mnohem vetsi prdeli.
JoeS
A v Amerike bijú Černochov. Stav ruského automobilového a leteckého priemyslu nejak závisí od počtu funkčných lietadlových lodí v nejakej inej krajine?
Jihočech Honza
A vítězství v pozemní válce závisí na stavu civilního automobilového a leteckého průmyslu?
Áno, závisí. Neschopnosť vyrobiť funkčné pozemné vozidlo je meradlom schopnosti Ruska vyrobiť niečo funkčné, čo sa bude pohybovať po povrchu a fungovať aspoň na úrovni techniky pred 50 rokmi. Napríklad celá platforma T14, ktorej už mali byť funkčné tisíce kusov
Neschopnosť vyvinúť a vyrobiť funkčné civilné lietadlo asi súvisí s neschopnosťou vyrobiť poriadne vojenské lietadlo. Nedokážu ani vyrábať ani už existujúce TU-214 v počte aspoň 1 za rok, ale moderné neviditeľné stíhačky – to nie je problém. Tomu neveria ani v Rusku.
fatdwi
JoeS: zas bych to nepřeháněl, svého času jsme taky neuměli vyrobit kloudné auto, ale tanky úplně špatné nebyly. Když to otočím, naše neschopnost vyrobit kvalitní a moderní auto byla o dost větší, než neschopnost vyrobit bojeschopný tank. U Rusáků sice tkay rozumná auta uměli vyrobit akorát cizinci (vidět tady novou Ladu byla vždycky sranda, na první pohled by si jeden řekl, že je to indický samohyb z osmdesátek), ale to neznamená, že zbrojní průmysl chátral. Zvlášť, když soudruzi plán na anexi Ukrajiny nejspíš neměli coby výkřik ze silvestrovské párty 2021, ale mnohem dřív. Že tam mají bordel, korupci a kde-co se rozkrade neznamená, že se rozkradlo úplně všechno. Obecně protivníka podceňovat je dobrá cesta k prohře.
Sysop
Tak ja nevim, proc vlastne je u nas takova hysterie okolo Rusaku. Dyk nic poradnyho neumej, taxnad staci jen pockat, az se jim na UA poserou vsechny ty jejich Lady a dojde strelivo do tech TOZek a bude vymalovano.
Porad takovejch strachu a pritom jen kreslime certa na zed.
bójink a érbas, to sou ty čuráci, co jim to furt padá a tak? už stříhají metr, kdy se rejžák rozmyslí, že to všecko dost vodladil, a pustí se do certifikace svejch lítavek v zahraničí, načež budou moct tydle dva zmrdikorporáty zhasnout? začátkem roku jen tak prohodili, že by chceli navázat spoluprácu pro certifikaci na ojvropu, a ti začli srát brikety tvl :DDD
Sysop
Kliiid… Putin uz 5x mrtvej, valcej lopatkama, ekonomika se slozila uz v breznu 22, delostrelecka munice dosla, kradou pracky a hajzly, inflace jako krava, Rubl se uz nevyplati ani k tapetovani.
My jsme v pohode, jsme uplne nezavisli na jejich plynu, rope, barevnych kovech a hnojivech. Vse mame pod kontrolou.
Vynechal jsem neco podstatnyho?
Jihočech Honza
Probíhá úspěšná dekarbonizace a německý průmysl pilně snižuje emise CO2.
A Malorusko je zaplaveno drony, raketami a dělostřeleckými granáty, takže neví, čím orky hubit dřív. Nemluvě o protivzdušných systémech, které sestřelí 150 ze 120 dronů a 20 z 15 raket, které způsobí jen nepatrné škody.
LD
Máme „nejlepší vládu“ … s těmi pamrdy je výsledek jasný:-)
Sysop
Spousta statu okolo nas je zmitana nejistotami. Jen my mame s nasi vladou neochvejnou jistotu.
teď prej buou dávat půl giga z daní do fabriky na igelitový fólie, co zaměstná, považ, 58 kusů, a to beztak eště půlka bude agenturní barevnej póvl, a zisky pak na dividendnách vodvede do prdele…co na tom, že tady jsou místní fabriky na totéž – no jo vlastně, ty sou anofertu :DDD aha
Foundryman
A z čeho budou ty igelitový folie dělat? Ropa a plyn jsou fujtajbl, ještě k tomu z Ruska, tak že by napřed chytali kravský prdy?
Sysop
…z prdu pytlicek…? To zni jako dobrej startup.
leon
…z prdu pytlíček naprd :-)
Gorgussien
Už sem se lekl, za si zapoměla na pračky.
fatdwi
Známka 4.55 jasně ukazuje, že místní putinovská úderka hysterčí a že se jednou autor trefil do černého. Za mě konečně článek, který stojí za to přečíst, není v něm co říká Pelz, ani proč to, co říká, je hrůza. Je to velmi dobrý popis současné situace, ale má jednu zásadní nevýhodu: neglorifikuje báťušku jako všemocného pánečka, co se k němu místní modlí a to se neodpouští, iluze a víru si brát nedáme!
Současně ale bagatelizuje budoucnost historií, což je obvykle nebezpečná chyba, vedoucí do průseru. A totiž, že „už by se to dávno stalo, kdyby se to vyplatilo, ale nevyplatilo, tak se to nestane nikdy“. Situace se mění, Rusko po třech letech třídenního válčení těžko žije v představě, že moskvowehrmacht (děkuji putinovcům za inspiraci;-) je nějaká zazračná neporazitelná síla, co bude do léta doma i s Ukrajinou v kapse. This ship sailed a long time ago. Takže bych nepodceňoval propagandistický vliv na domácí obyvatelstvo, které je třeba utvrzovat v dokonalosti fuhrera a jasnosti jeho neochvějné vize.
A že by Putin raději odešel a nedejbože byl v kleci (asi nejhorší trest pro ruského oligarchu, jaký může být, to už by asi víc bral, aby ho rovnou zastřelili) při vyšetřování válečných zločinů než „to zmáčkl“? Nejsem si tím tak jistý, protože právě to může být situace, kdy „se to vyplatí“, alespoň z jeho pohledu. O lidi mu nikdy nešlo a nejde, otázkou je, kolik mozku mají v hlavách ti, kteří by to případně měli fyzicky zmáčknout (jsou to rusáci, no…).
Uvidíme, zatím je to jen vydírání, které může eskalovat nejen benigně (když bude Putin dostávat, co chce), ale taky dost špatně (pokud to dostávat nebude a změní se mu matematika, co se vyplatí). Těch proměnných je tam hromada, takže na Sybila si hrát nebudu a zůstanu u empirie.
shifty
+1 ale neboj, von to tady zase guru pokrmí a poplácá po zádech svým „rozumným“ přístupem, padne dalších pár set 5tek a karavana potáhne dál.
Goro
K nálepkování a generalizování (první věta v komentáři) – že každý, kdo věci vidí jinak je hitler/putinovec/sluníčko/dezolát/atd., s tím přišli zastánci té „jejich“ liberální demokracie. Stavět to „my vs. oni“, to pomáhá těm, co rozdělují a pak panují. Neskákejme jim na špek.
Souhlas s druhým odstavcem komentáře a ještě bych dodal, že autor článku mylně předjímá chování ostatních podle vlastního – viz, myšlenka, že ostatní země si spočítají, že je špatné použít jaderné zbraně.
Souhlas s článkem, že západ promarnil spoustu příležitostí něco udělat.
Nicméně mám pocit, že si Putin spočítal celkem dobře neochotu (a taky trochu nemožnost) západu nějak víc reagovat. Tvrdou pravdou je, že my na to nemáme. Nemáme koule a ani vůli dát ráznou odpověď. A tak ruské jednotky postupují a špičky evropského západu nejspíš čekají na Trumpa, že to nějak dojedná a oni budou z obliga. A to je hodně smutné.
fatdwi
Goro: kdo dává pětky není o „generalizaci“. O „my vs. oni“ to ale je, to zas jo, ti, co se těší na Putina jsou v tomto směru semknuti vpravdě těsně, alespoň v místních diskusích. Všichni ostatní jsou banderovci, fašisti a tak. Byste si měl taky vybrat stranu, jsou jen dvě: černá a bílá/víc nechce znát/je dvou hranic extrém/ruský dezolát (zpíváme na lidový popěvek Kladivo na čarodějnice, Torr, 1993).
Ad budoucnost – souhlasím, že jsem opomněl variantu „že se to vyplatí si spočítá západ“, ale tu bych řekl automaticky vyvrací Váš poslední odstavec. Západ na to prostě nemá, což je dobře a doufejme, že se nepleteme – putinovci by ale mohli mít novou modlu, kdyby zjistili, že ten správnej chlapák s koulema sídlí v bruseli.
Ad Trump – taky myslím, EU má syndrom WW2 a čeká, že to vyřeší Američani. Se vším, co k takovému řešení patří, tedy levné to nebude. Jen bych dodal, že EU je hlavním viníkem své vlastní neschopnosti – na jedné straně si osobuje práva rozhodovat o poddaných, na straně druhé ale nemá kompetence za ně mluvit. Výsledkem je zhruba něco jako rodina sráčů – rodiče (brusel) umí buzerovat akorát své děti (členské státy), ale s okolním světěm si poradit neumí a tedy své děti ochránit taky ne. Děti, ač dospělé, samy ničeho schopné nejsou, protože jsou zvyklé, že za ně vše vyřeší rodiče. A když problém za rodiče vyřeší kápo z vedlejší vesnice (Trump), málokdy to dělá z dobroty duše. Odserou to nejvíc pochopitelně děti.
quadra
Scholz uz nasadol do fuhrersonderzugu a isiel za komediantom.. len aby mu ho nepresmerovali do Vinnice do Werwolf bunkra, mozu mu vyvesit aj Reichsflagge.
Sysop
Na Bay 1 ve zpravach nejprve pustili info o tom, kolik prachu chybi ve zdravotnim systemu a hned pote info, kolik nasliboval poslat Scholz diktatorovi Zelenskemu. Urcite to nemecti volici radi slyseli takhle poporade.
jj neco jak s lýbijou, to tam rozkurvili žabožroutsko-britannistánský kreténi, aby nemuseli Kaddáfímu splácet dluhy, a po pár dnech jim došly bomby a utíkali zas za UŠAňdákama s prosíkem, a to tady vládne tvl
martin_100
Fatdwi +1
Jihočech Honza
A co, +1, už jste v Tokmaku?
corona
… dávno kouká do vln Azovského moře, tam v Kerči. Jo a v tý fabrice je fakt jenom pár děr ve vlnitým plechu a rozbitej hrneček.
shifty
furt mi nepřišel povolávák k Bachmutu. Už to rusáci vyhráli?
leon
Koho asi tak můžou zajímat názory někoho, kdo neumí rozlišit vyhrožování od varování, že.
Očividně je Zamazalovi líto, že je Putin rozumný a na provokace fašistického Západu zatím odpovídá „jen“ útoky na Ukrajinu.
To je všeobecně známo, že „mírotvůrci“ KoZa svou agresí nutí potenciální státy pořídit si jadernou zbraň a odstrašit tím „mírotvůrce“ od napadení.
Není to jen jaderné vydírání co je bráno jako účinný nástroj k prosazení nejrůznějších, i třeba neoprávněných, cílů, ale taky spolčení agresorů v nějaké organizaci, například NATO.
fatdwi
leon: včera Frantu provokoval soused, nechtěl mu dát svůj barák. Naštěstí je Franta rozumnej a tak tam sousedovi vletěl s kvérem a zastřelil psa. Je to hnus ten soused, co si to dovoluje, dobře mu tak. Stačilo, aby Frantovi ten barák dal a nic z toho se nemuselo stát. Můžou za to chlapi v hospodě, říkali sousedovi, ať se na Frantu vysere a nic mu nedává, šmejdi jedni. Jestli příště zase rozumnýho Frantu někdo nasere, tak ho Franta rozumně okrade, to už teď ví všichni. Franta jim navíc začal vyhrožovat, že na ně střelí erpégéčko, ale naštěstí je rozumnej a kromě toho Frantovýho baráku a zastřelenýho psa nic horšího zatím neudělal.
Jak může být někdo tak tupej jak Vy, to je mi až skoro záhadou. Jako ne, úplnou záhadou to není, potkal jsem takových lidí několik (například mi do zaparkovaného auta jeden leon nacouval a po příjezdu policie tvrdil, že jsem najel já do něj, nakonec to milostivě „vzal na sebe“), ale je komické Vás pozorovat:-)
Jihočech Honza
Jasně, z tříhodinového filmu si vybrat pětiminutovou scénku, aby to vyšlo. Hlavně nezmínit, co je Franta a zač a proč začal běsnit. Jen tak, z ničeho nic, zlý, zlý Franta.
Mimochodem, volal soused policii?
corona
Jihočech Honza:
„…z tříhodinového filmu si vybrat pětimin…“
– – –
To „redaktoři“ často…
fatdwi
Jihočech Honza: pokud nějaká špína vykládá, že jedna strana „provokuje“ a druhá, ta „rozumná“, „jen začíná války“, tak sorryjako, no mercy. Ale chápu, Vy jste na jeho straně, takže si k tomu přidáte dalších 5 minut a hned máte dojem, že to bylo opačně. Ty tři hodiny byste ani dokoukat nezvládl.
Jihočech Honza
fatdwi: tak zrovna já na ten film koukám od začátku, od Alexije a perejaslavské smlouvy, přes ta různá povstání a války až ke Kateřině II., Alexandrům, Nikolajům, přes Lenina a Stalina a Chruščova ke Gorbačovovi a Jelcinovi.
Poučení zní, jednejte a domluvte se, než bude zle. Mannerheim to pochopil.
shifty
Jako ze jim napred nakopal prdel a az pak kdyz se nazbrojili uhral mir? Ajo…jasne no
.ten se vzdal bez boje. Tvl tobe nekde vymejvaj mozek?
hellfire
Shifty
Mno, dle mého JH přirovnání docela sedí. V 1940 sice Finové rusy zastavily, ale pouze za cenu ztráty cca 10 procent území ( Rybářský poloostrov, Ladožskou Karélii a Karelskou šíji). Takže analogicky by zelenej mohl vyjednat příměří za cenu ztráty donbasu a Krymu (ano, je to vic než deset procent). Samozřejmě může pak dojít ke scénáři 1944, kdy se Rusko opět pokusí zemi získat (a ano, zde dostali rusové na prdel definitivně a Finové uhájili svobodu a hranici z roku 1944).
hellfire
Oprava, Finové v r44 uhájily hranici z r40 po uzavření prvního příměří.
Hroch_bahenni
hellfire
V roce 1944 Finové vyhlásili Německu válku. Docela by mne zajímalo, proč, když tu Rudou armádu zase slavně porazili.
(Zvonka to vyzerá tak, že finské cíle, tj. návrat k hranici před rokem 1940, válkou naplněny nebyly, ale předpokládám, že na to je zase nějaký moderní výklad. Nebo možná byla historie změněna a už to dneska dopadlo jinak.)
Že Stalin Mannerheima respektoval, mj. asi proto, že Mannerheim nebyl Adolfův mopslík, je druhá věc. Že pro SSSR bylo výhodné mít nárazníkový neutrální stát na hranici, je taky fakt. Že z finlandizace Finové 40 let docela profitovali a až nedávno (2020 nebo tak) zjistili, jak strašlivá křivda je bejt neutrální, je ještě jiná věc.
fatdwi
Jihočech Honza: docela věřím, že na to koukáte. Zkuste ještě zapnout zvuk, ten máte zjevně ztlumenej a ze samotných obrázků jste to neměl šanci pochopit. Nejste jedinej.
shifty
fatdwi – psal jsem ti to a říkal. Klidně to krm dál, je to chytrý člověk, jen trošku odporná svině, ale přijít si na to musíš sám.
fatdwi
shifty: není ale troll. V životě se člověk potká s lecčím a vnímat „myšlenkové“ pochody různých leonů, Jichočechů nebo kádrováků je důležité. Jasně, když to přeleze určitou hranici, například když leon začne tvrdit, že Zelenský je nástupce Hitlera, tak už se blíží levelu zerg/A.C. a je to pomalu na ignore, protože pak už není co vnímat, na policajty nebo úředníky s IQ60 už jsem připraven a nic nového mě to nenaučí. Nicméně diskuse s JH nevnímám jako „krmení“.
shifty
Já ale nemyslím JH. O tom jsem ti tady nic nepsal. Myslím náplavu z Brna toho času v reichu na šumavě.
shifty
sorry, koukam, že sem to zařadil jinam
fatdwi
shifty: Ok, rozumím, jsem to pochopil tak, žes už zařadil i JH:-) Resp. on se tam řadí ochotně, nadšeně a stále více sám.
Hroch_bahenni
Jasně že volal. Soused poslouchá policajta na slovo. Přesněji řečeno policajt sousedovi celou dobu radí, páč policajtovi přinde, že Franta má nespravedlivě velkou zahradu. Zahrada, teda ta Frantova, by měla patřit všem, ne? Hlavně všem policajtům, teda.
Policajt se policajtem jmenoval sám, ale není na tom širým světě samotinký. Má velkej obuch a mopslíky. Obuchem občas někoho natáhne, když ho ten někdo štve. Na mopslíkách nesejde.
Nomad
Tak trochu záhadou je, že i přesto, že Frantovi tu jeho zahradu prý všichni závidí, už se mu stovky let zvětšuje. A ještě záhadnější je, že vždycky, když on sám vleze někomu cizímu na jeho zahradu a kus si z ní nechá, tak to prý byla sebeobrana.
shifty
Tyhle kulhaj na obe nohy, no holt…nemate talent…sry guys…ale vasi uderce to bude stacit. Fatdwi se vam vysmeje na cely kolo
Nomad
?
fatdwi
shifty: jsi to špatně přečetl:-)
leon
Tys to asi špatně pochopil. Franta v tomto příběhu představuje Rusko a ne USA.
fatdwi
Nomad: přesně. Rozumnej a hodnej Franta, neustále provokován okolím, se pořád někomu brání na cizích územích, která posléze zabírá. Normálně když Vám někdo vleze do baráku s kvérem, bráníte se Vy. Ale jakmile je to Franta, brání se on. Svět putinovské úderky je komicky převrácený, bylo by fajn, kdyby se jim to stejné začalo dít i v životě, to by bylo divení se:-)
Sysop
Ono je to hlavne uplne fuk, jestli se zrovna rozpina Amik, Rusak, Zid, nebo Arab. Vzdycky jde o nejaky zajmy (ziskat zdroje, ziskat bezpecnostni odstup, cokoli). Tvarit se, ze jeden ma pravo delat prasarny a druhej ne, je pokrytectvi. Pripadne, ze „tyhle prasarny jsou uz promlceny a proto cajk“ je to samy v blede ruzovym.
Cely je to jen o tom, ktery prasarny tolerujeme, ktery ne. Pokud tolerujeme prasarny nejake strany, kde SOUCASNE neco ziskame, tak je to sice prasarna, ale aspon se da pochopit nejaky potencialem zisku. Jo, okradl jsem souseda, ale ted mam doma jeho velkou plasmu, takze dobry, pokud s tim umim zit.
Jenze, soucasna situace je, ze jsme tak akorat za kundy. Neziskame lautr nic, stoji nas to akorat prachy, od Vrbetic jsme terc pritlucenej na vratech a chechtaji se nam uplne vsichni. Respektive… Amici se nam nechechtaji, ti nas maji uplne u Prdele, ani netusi, kdo a kde vubec jsme.
Ja chci, at se tam melou za svy a je mi uplne u prdele, kdo koho nakonec zapichne, protoze tam jde jen o prachy a zajmy. Ukazovat na to, ze tamten udelal toto a tamten nesmel, nebo ze tomuhle netolerujeme tamhleto, kdezto „nasemu“ ano, je debata porad dokolecka dokola. Chleb a hry. Akorat, ze nam se ten chleb zdrazuje, namisto rozdavani.
Hroch_bahenni
Nomad
Tak já nevím, aktuálně je Frantova zahrada o dost menší, než byla před 40 lety. Před 100 lety zas byla výrazně menší než před 130, pak se teda zvětšila. Ale to se asi nepočítá, žejo? Historie se vždycky na nějakou dobu přeruší, a když uplyne to, co se nehodí, tak se zase pustí.
Nomad
Jestli to nebude mít nějakou souvislost s tím, že Franta rád označuje za svou zahradu i pozemky, které jeho nikdy nebyly. A že když tam jednou došel, tak že už je to jednou provždy jeho. V poslední době se trochu utrhl z řetězu a za své označuje i pozemky, které jsou za cizím plotem.
Hroch_bahenni
Nomad
Tak to si musíte rozmyslet Vy, co všechno počítáte do Frantovy zahrady.
Já počítal všechno, co bylo v carským impériu a pak v SSSR, páč SSSR podle uvědomělejch přece bylo ruSSSSSSSko.
Pokud to vezmem takhle, tak tvrzení, že „se Frantova zahrada pořád zvětšuje“, je blábol.
A pokud se teda aj tohle počítá za pozemky, který „Frantovy nikdy nebyly“, tak by mne zajímalo, čí vlastně něco je. Ale to bychom zas dospěli k tomu, že TOHLE JE PŘECE NĚCO JINÝHO, protože Franta je ruSSSSSSák.
Sysop
Jak je to s tema vrtama v Syrii, co tam Amici kradou ropu? Je to dle USA syrske uzemi a kradou, nebo dle USA je to uzemi USA a vse je v poradku? Se v tom ztracim. Ze Rus je zlodej a hajzl, to je logicke, vsak je to nepritel, ale jak to mame u nasich pratel?
Rusácké filcky už tu kňučí a spouští svou obvyklou baráž omlouvání masového vraždění, whataboutismů, dezinformací, argumentačních úhybů jinam a jiných manipulací.
Zvláště vtipné je blábolení o agresi západu po tom, co rusák tři roky ostřeluje civilní obyvatelstvo 4x menší země, zatímco západ přizdisráčsky vydává prohlášení jako „prosím, nedělejte to“, snaží se neumazat si ručičky, a tu zakrslou plešatou mrdku schovanou v krytu za 10 metrovým stolem, aby nechytila covid, nějak neurazit.
tjn, ste teda pěkní zkurvenci, furt nejak vomlouvat a relativizovat desítky milionů mrtvejch co po KoZa s UŠAndama v čele všude zůstává, a to typicky na druhé straně zeměkoule, zatímco dyž si jiná velmoc dovolí udělat pořádek na svým plotě, tak se z toho můžete posrat, že má nekdo tu drzost neposlednout páníčky z UŠAndova :DDD
to máte vy svině azbestovej pajšl? nebo rači jak upíři už nigde ani nemáte žrkadla? takovej lidskej vodpad, člověku už to nestojí ani za to si vodplivnout
Sysop
Stav se zas! Uvedomelych lidi neni nikdy nikde dost! Zdar a silu!
Gorgussien
Sláma uKravína. Zasrané náledí. Pro krále, za krále zvíťezíme. A kule už máte ulity?
Staryprasak
Foltýne, si to ty? Že už začínáš mít trenýrky z hnědýho kalika?
shifty
Budes to mit tezky, ale kazda ta reakce az k te me te muze potesit. Kluci uz to moc neustavaj…asi chtej zvitezit za kazdou cenu i zde v diskuzi…hlavne rychle a nepolemizovat…to te muze bavit, mily Putinjehovno. A je.
Vopice
Soudruhu národní socialisto, tleskám! A teď dejte pusinku Banderovi, kterého máte na fotce na nočním stolku vlevo, pak Hitlerovi, kterého máte vpravo a hurá do práce, městská policie se dnes už nejmenuje PS VB, jako bývalo, ale jinak je to zhruba nastejno.
paulusek
Když pominu, že hloupě žvaníš, je pro nás podstatná jedna věc. My, trpaslici se angažujeme do zápasu velmocí ku vlastní škodě. Už jsme na to dojeli a nemusí tomu být konec.
Sysop
My jsme jeste ani zdaleka nedojeli, teprve se zahrivame. Dluhy rostou, Nemci se zacnou rozhlizet, kterou praci od nas stahnou domu, protoze v Nemecku je sice drazsi, ale porad lepsi nejaka, nez zadna. Pak by mohl prijit PePa s tim, ze je potreba poradne zacit zbrojit, protoze snem kazdeho Rusa je, zabrat Cesko, bo Rusko je moc maly. Ja to vidim na dobrej rock’n’roll v nasich kapsach.
Staryprasak
Klid, nebude to tak horký. Důležitý je bejt nad věcí. Všechno už tu bylo.
Hodně žrádla, hodně pití,
vo ženský se seperem,
ať je válka, ať sme biti,
na to se jim vyserem.
Panek
Už se to děje. Do dcery německé matky dorazil nový ředitel z Německa, který si přivezl i svojí Sekretärin a začal rozdávat dárky. 20% kmenových pracovníků už dostalo „poděkování+odstupné“. Další budou po novém roce, asi aby nenasrali pracák. Jinak firma 100% navázaná na automotive.
Jinak v první vlně šli programátoři a konstruktéři. Dělňasové na lince dále bouchají výrobky a trnou, co bude.
Sysop
No u nas v praci uz se take zavadeji usporna opatreni:
– stopstav naboru sil
– doporuceni, na kterych benzinkach cepovat, kde je benzin pod 1,7€/l
– vypracovani seznamu, kdo nepotrebuje telefon a staci mu komunikovat pres Teams
– zruseni vanocnich megaoslav
– Weihnachtsgeld Null (bejval to €litr netto)
– dukladna kontrola skladovych zasob a navrhy snizeni stavu (u mne delaji soucastky 320000€ a financni mne pozadal, at to aspon o tretinu stahnu. Vyhovel jsem mu, snizim to na polovic)
– kontrola cen subdodavatelu (mame i v Cesku nekolik), poptat referencni nabidky jinde – Madarsko, Rumunsko, Bulharsko
To je jen ted do konce roku, v lednu prijde nejakej dalsi balicek. Jako ja o svoje oddeleni bezprostredni strach nemam, jsme na nejvyssi palube, ale i ten Titanic sel nakonec ke dnu a jak byl velkej.
Panek
Naše média oslavují v Sýrii útok povstalců z Tahrir al-Sham („Organizace pro osvobození Levanty“) s podporou USA proti Asadovi. Hurá! Demokracie!
Tahrir al-Sham vznikla sloučením Jabhat Fateh al-Sham (dříve Fronta an-Nusrá) a Jaysh al-Sunna.
Tak fronu an-Nusrá asi představovat nemusíme, ale o Jaysh al-Sunna bychom si alespoň měli říci, že utrpěla velké ztráty při bombardování od aliančních sil při boji proti ISIL (Islámský stát, kdyby jste už zapomněli). Kompletní vedení Tahrir al-Sha (vojenské i ekonomické) je složeno z vedení Al-Káida.
.
Takže si to shrneme. USA už zase podporují a vyzbrojují Al-Káida, aby bojovala proti režimu v jiném státě. Hurá? Copak na to US Congress, že USA vyzbrojuje organizaci, která jim 11.9.2001 shodila 2-3 baráky a udělala boční vchod do Pentagonu? Hurá?
fatdwi
Panek: Bidem omilostnil syna a musí ještě rychle zvládnout pár akcí, než půjde od válu. Trump by do toho nemusel chtít jít, takhle už to dostane rozjeté. Skoro by v tomto směru byla sranda, kdyby vyhrála Kamala, protože její slovní průjem na téma „we have to unburden ourselves with what has been, the powers may need updating when the balance has to be restored and we as a competent and decisive country need to act wisely“ by byl možná i zábavný (byť se teda přiznám, že mě z pár videí bolela hlava, ta baba je tak tupá, že se divím, že neprohrála ještě mnohem víc).
quadra
Brandon predtym cosi dristal, ze urcite svojho synacika neomilosti.. Burisma priniesla dobre prachy aj jemu.
shifty
Dělá co může, moc času mu už nejbejvá.
fatdwi
quadra: prachy-neprachy, je to syn a v politice už mu za to nic nehrozí, jde od válu (pokud vůbec ví, že jde od válu, ten německej strejda vypadal, že už ho má dost v kapse).
quadra
Na Slovensku je to uz tradicia, ked komunisticky sudruh MIzu Kovac omilostil svojho synacika podvodnika a zlodeja.. asi sa americka demokracia inspirovala.
fatdwi
quadra: americká demokracie, zvlášť ve spárech komančů, pardon demokratů, se určitě učit od Slováků nepotřebuje. Nedělám si iluze o republikánech, ale to, co tam rozjeli demokrati za poslední roky je jízda. Když jsem po volbách s novou guilty pleasure projížděl youtube, tak je až neuvěřitelný, jaký rozvrat a jaká zvířata to tam vedla (doporučuji různá videa o „lefties losing it“, co tam sedí v televizích, co to plácá a jak si to dovoluje otravovat ostatní, to je neuvěřitelné a jejich panika, že s nimi někdo vymete, je pochopitelná a doufejme, že to tak i dopadne).
quadra
Ale to predsa vieme uz od nastupu podvodnika z Kene pred 15 rokmi.
fatdwi
quadra: tehdy to sotva začínalo, aktuální stav v mnoha televizích je masakr. Žádný div, že toho nemalá část obyč Američanů má plné zuby.
Sysop
Kdyby to tak ale nebylo, tak Carlson jeste sedi ve Fox News a dela na pul plynu.
fatdwi
Sysop: však to by nebyla žádná škoda, hlavně, když by to vůbec nenastalo, ne?
Sysop
Skoda by to byla, ve Foxu mel kratsi vstupy, takhle dela skoro celoveceraky :-)
fatdwi
Sysop: nesleduju, takže já bych byl radši, kdyby svět zůstal normální.
Sysop
Carlson z toho zije, takze dela samozrejme show. Ale zve si zajimavy lidi, vsehochut. Obcas se rad mrknu. Je to takovej klasickej bulvarni reporter, ale proste umi.
Sysop
Jen idiot nemeni svoje nazory… kde ja jsem to jenom…?
leon
Stejně tak „naše“ média oslavují banderonacisty a donedávna oslavovala genocidu Palestinců, než jim do toho oslavování hodil vidle zatykač na masového vraha Netanjahua. Podle sociopatů zločiny KoZa nejsou zločiny ale boj za „demokracii“.
Jako když křesťané ve středověku páchali zvěrstva ve jménu boha.
Sysop
Skoda, ze Polak Netanjahu neni vegan. Ho mohli zatrest hodit do masovyho hrobu.
jj, podle všeho chcou udělat zle RF a uvázat část sil tady, dyž dle očekávání Assad hned letěl do Moskvy požádat vo (větší) pomoc, takže klasický plenění suverénního státu a vraždění statisíců nevinnejch v proxy válce, to je jejich modus operandi numero uno
fatdwi
Behemot: „klasický plenění suverénního státu a vraždění statisíců nevinnejch“ je hezký popis ruské agrese na Ukrajině, jsem ani nečekal, že v sobě najdete tolik sebereflexe ;-)
PS: čekal bych, že v souladu s tím, co tady tlačíte o ruské agresi budete pochopitelně i v tomto případě psát něco o tom, že je Rusák vyprovokoval, tak Američani museli, nic jiného jim nezbývalo. Já vím, je to nepřesné, jsou to místní pošuci a nikoliv US Army, ale i tak, princip zhruba sedí. Tak snad do příště to zmáknete:-)
Jihočech Honza
Američanům je po Sýrii úplný, ale úplný exkrement, stačí na globu změřit, jak to mají daleko. A vzhledem ke spoušti, kterou na Blízkém východě za poslední čtvrtstoletí napáchali, by měli tak akorát mlčet a šoupat nohama. A nechat Araby, Kurdy, Turky, Peršany a Rusy, aby si to tam nějak porovnali. Oni už si poradí, žádný strach.
Sysop
No to neni pravda. Amici v Syrii kradou hlidaji ropu. A je i v nasem zajmu, aby ty molekuly svobody hlidali dobre, abychom je mohli kupovat.
fatdwi
Jihočech Honza: tak to je super vědět, že Rusákům je po ní taky úplný exkrement…oh wait:-) Dvojí metr v jedný větě, jste dobrej;-)
Taky jim historicky byl úplný, ale úplný exkrement třeba po Kubě.
Sysop
My, nastesti, mame vzdy to stesti, ze se zrovna nachazime na te spravne strane :-)
fatdwi
Sysop: samozřejmě, co je správná strana, o tom rozhodujeme my. A protože jsme historicky moc možností si vybrat neměli, nezbylo než si to vždycky nějak racionalizovat. Být hráz socialismu a komunismu byla svýho času taky ta správná strana, říkali to v týdeníku a proletáři všech zemí se nadšeně spojovali.
Sysop
No prave, clovek ma bejt zasadovej a ty zasady umet vcas prizpusobit podminkam. Kdyz diktoval Reichstag, byli jsme kamos. Kdyz diktoval Kreml, byli jsme kamos. Kdyz diktuje Vajthaus, jsme kamos. Az bude diktovat CunkOnanChuj, budeme kamos.
Jihočech Honza
Lépe být kámoš, než nepřítel, ten to obvykle ošklivě slízne.
Sysop
Nojo, ale driv jsme meli politiky, co umeli klikou tocit. Ted tam mame debily, co maji akorat kliku.
nevim no, dyž takovej kámoš, proč se tady máme hůř jak většina „nepřátel“?
fatdwi
Sysop: docela jsem váhal, jestli napsat, že chvíli vyrábíš tanky pro Hitlera, chvíli pro Stalina a alles gute, ale pak jsem to smazal. Přecejen za protektorátu to úplně nadšené nebylo, totální nasazení nebyla žádna selanka a většina země z toho nijak radostně neučůrávala. Navíc jsme tady měli teroristy, teda, čo to táram, partyzánov a dokonce jsme i sejmuli jednoho nedotknutelného. Takže s tím „Kdyz diktoval Reichstag, byli jsme kamos“ nesouhlasím.
Jak moc budeme kámošit s Číňanem se teprve uvidí, ale kolaborantů je vždycky dost, takže bych se toho nebál.
Sysop
Hodne lidi zvedalo pravici za Protektoratu, hodne lidi se stavelo na zadni. Podobne to bylo za minule totality, podobne je to za teto a bude to podobne i za te dalsi. Plus minus autobus se ty pocty procentualne jen lehce prelevaji. Ty rozdily jsou male. A hodnotit, kdo nam ublizil vic, nebo min, to vubec radeji nechci. Vtip je v tom, ze kazdy, kdo prisel, ublizil nejakym novym, neotrelym zpusobem, proto mu to lidi zrali. A bude to tak i dal. Cinan taky prijde s necim novym.
Ano, kolaborantu bylo, je a bude vzdycky dost.
fatdwi
Sysop: za Protektorátu to teda bylo o dost lepší, než za komančů, soudě dle množství přímé kolaborace i výsledku. Ne, že by tribunály po WW2 neměly co soudit, ale posledně už ani radši nebyly ty tribunály, což lahva odbyl tím, že nejsme jako oni.
Číňan má poměrně dost vlastních problémů, takže uvidíme, jestli na to vůbec dojde.
Jihočech Honza
Tak pro sedláky byl Protektorát rozhodně lepší než padesátá léta a rozkulačování. Manuálně pracujícím to bylo asi jedno, i když jim výdělky nejprve sebraly vázané vklady a pak měnová reforma. Odsrali to humanitně vzdělaní intelektuálové.
Sedmdesátá a osmdesátá léta už byla sranda, díky Husákovi.
Hroch_bahenni
Jihočech Honza 2.12.2024 v 20:44
No ono teda za protetorátu to nebyla taková konjunktura, jak si někdo představuje. Například kurz k RM byl doslova žebráckej, nedostatek potravin atd.
Možné ale je, že manuálně pracující tam, kde se dělalo přímo pro Němce, se měli slušně. Babička ale na protektorát vzpomínala dost s hrůzou, a to jim komanč pak sebral živnost a vyhnal je z baráku, takže komunistka fakt nebyla. O život se ale v 50. letech nebáli.
Sysop
Re: Jihočech Honza 2.12.2024 v 20:44
Za protektoratu musel sedlak odvadet na frontu, ale zase mel zastani na urade. Pak prisli komanci s inovaci, sedlakovi sebrali co mohli a na urade nemel zastani zadne. Dneska jsme jeste o kus dal, pres dane a zadluzeni nasich deti se okradou vsichni a urednici se nam vysmeji. S humorem jde prece vsechno lip.
leon
Sysop
A dnes hodně lidí „zvedá pravici“ pro podporu nástupce Hitlera – Zelenského, stejně jako by ji zvedali tehdy pro podporu Hitlera. Neboť mají názor, že zničit Rusko je dobře.
Tehdy vedl Západ válku proti SSSR, dnes ji vede proti Rusku.
Sysop
Re: leon 3.12.2024 v 6:56
Ty valky jsou v podstate porad stejne. Lehce se meni jen prostredky. A vetsina davu je hloupa, proto muze „fungovat“ zastupitelska demokracie i agresivni prosazovani hegemona. Me by bylo i jedno, jestli se melou Cinani s Japoncema, Arabove se Zidama, nebo Anglani s Rusakama, pokud po me nikdo nebude chtit, abych jim na to prispel ze svyho.
Umel bych to jeste pochopit jako nemoralni a bezohlednou investici: podporim financne zapad, ten vymlati nejaky Rusaky, ukradne jim kus uzemi a me to treba nejak pomuze v doochodu. Nejaka forma duchodovyho fondu, napr. „protirusky valecny pilir“.
Jenze ono je to jinak – jsem soucasti toho okradani, takze ode mne prachy, z Ruska prirodni zdroje a vsechno to skonci u Anglosasu. Sorry, ale nemam duvod fandit.
leon
Sysop3.12.2024 v 7:03
Já se nikdy nehodlám smířit s tím, že jsme se přidali na stranu zla a podílíme se na vraždění civilistů po celém světě – Sýrie, Irák, Libye, Ukrajina, Palestina…
A pak se někdo diví, že nám (Západu) to ti bezdůvodně napadení a zabíjení oplácí terorismem.
corona
leon 3.12.2024 v 13:39
– – –
Nikdy jsem nevolil ODS, její frakce, podpěry ani satelity. Dobře jsem věděl proč…
leon
Já mafiánskou ODS taky nikdy nevolil. Asi se vyznám v lidech, protože že je Klaus křivák a podvodník jsem poznal okamžitě.
A pak proč volit stranu, která nehájí moje zájmy (nejsem podnikavec ani podvodník).
Hroch_bahenni
Uvědomělá verze teda začíná být něco o národě kolaborantů. Akorát teda není zatím ideově jasný, jestli za lakýrníka to bylo dobře nebo špatně. Ale když to dělali Češi, tak špatně.
Reini má smůlu, že ho bouchli „Angláni“, jinak by to bylo zbytečný vyprovokování Němců… ééé nacistů jako v Javoříčku. Takhle to byl hrdinskej čin.
Odboj samozřejmě probíhal „proti Hitlerovi“ a „proti nacistům“. Proti Němcům ne, o skopčácích nebo tak ani nemluvě.
Sysop
Nacky nam Americani pomohli vycucnout do Ameriky Jizni i Severni a ty posledni snad dve stovky odsoudili v Norimberku. Tim se po naccich slehla zem.
Hroch_bahenni
Tak už zbyl jen ten lakýrník, no. A kulturní německý národ pod ním úpěl.
Dachsmeister
@fatdwi
nenene s Rusáky má oftamolog smlouvu.
Turci si porovnají Kurdy, Peršané budou mít další základnu pro Židům a Arabové, na ty sere pes.
fatdwi
Dachsmeister: na celistvost hranic měla Ukrajina taky s Putinem smlouvu, vlastnoručně jim ji podepsal:-) Takže tím to nebude, nemyslím, že by smlouva měla jakýkoliv vliv na to, co Putin dělá.
Sysop
Velci kuci rikali, ze smlouvy jsou pro duverivy blbce. A jeste vetsi blbci veri i bez smlouvy.
Jihočech Honza
Smlouvy se dodržují jen do té míry, dokud jsou výhodné. Dělají to tak všichni od počátků dějin. Jelcin a Putin něco podepsali v určité geopolitické situaci, a ta se holt změnila. Teď se bude muset najít nějaké jiné geopolitické urovnání, a Volomrd i Zápaďáci pomalu začínají uznávat, jaké bude.
Sysop
No ti v kotelne uz delsi dobu cosi rikaji o vode v podpalubi, chybejicim uhli a ledovci pod kylem, ale na mustku se slavi a hulaka ‚vpred, zpatky ni krok‘, tak to neni z ty roury poradne slyset.
shifty
Už aby to padlo. Pak se ukáže, kdo co umí. A taky se ukáže, jak moc daleko ty vaše blitky připomínaj realitu.
RomanL
Jo, na to se fakt těším, co se ukáže za blitky. Ale myslím, že já moc překvapenej nebudu… :-P
leon
A v té smlouvě kterou Ukrajina porušila je, že bude neutrální. Vypadá podle tebe chystaný vstup Ukrajiny do NATO jako neutralita?
Existence usáckých laboratoří na výzkum biologických zbraní je neutralita?
Ada
To je stokrát omletá urban legend. Západ potřeboval nějak zachovat pracovní sílu po sovětech, aby se materiál neobjevil na aliexpresu a vědci třeba v Iránu. Takže jo – technicky vzato stráček Sam platí/platil podobné labáky. Jsem za to celkem rád, páč hlavně v devadesátkách by se s tím asi mohlo stát cokoli.
Sysop
Nekdy pred dvema lety jsem se tim docela zabyval a ukazal se jiny problem – manipulace s nekterymi latkami je na uzemi USA velmi, velmi slozita, laboratore pekelne drahe a pokud dojde k uniku (coz casto dochazi), stoji to pak randal.
UA je v tomto smeru vyrazne levnejsi, nebo uplne nejlepe v takovem bordelu, ze nektera opatreni bud neexistuji, nebo je lze za uplatek poresit.
Takze jde o prachy, o nic jineho.
Sysop
…tim chci rict, ze jde o vyvoj novych veci, nemame rok 92. Tehdy zapad protridil, co je zajimave a co ne, co se odveze pryc, co zustane a co se naopak priveze.
Samozřejmě, přece se USA nebudou chlubit tím, že pracují na zakázaných biologických zbraních.
Jak překvapivé, že to popírají, že.
Hroch_bahenni
Whas is over, is over. They are our allies now.
Překlad:
Čo bolo, to bolo. Terazky to sú naši spojenci.
Ada
Na to je hezké si udělat procházku po Beskydech. Jsem tam zahlédl pomníčky osvoboditelů a čumím na jména jako Ionescu, Popesku, Antonescu… Ti samí lidi, co pomáhali držet Stalingrad nás pak šli osvobozovat od bývalých kamarádů poté, co Stalin vysvětlil, co se stane s jejich zemí, když to nepodepíšou.
Mistni pametnici ale tvrdi, ze ti vojaci RA mluvili madarsky…
Vopice
Museli vykoupit své nacistické období. My jsme naši kolaboraci s Němci zaplatili jen 300 tisíci mrtvol ve vypálených vesnicích a koncentrácích a následnou destrukcí průmyslu od našich hodných západních „spojenců“. Rus Rumunovi nakázal, že při osvobozování nebude rovnat města se zemí, ale obětuje lidi, jelikož se hodní nacisté východu nevzdávali s takovou radostí, jako svým budoucím spojencům ze západu.
Hroch_bahenni
Ada
Však mohli bejt hrdý, ne? Better dead than red.
Oni se rozhodli takhle. Nemyslím, že toho dneska litují. Předtím se rozhodli jinak, toho litovali. To je světa běh.
Vzorný bojovník:
https://www.pametnaroda.cz/cs/jicha-jiri-20221115-0
Muhehé…
Absurdní divadlo dárečky asi už omrzelo a tlačí na „pilu. // Gramatici slabikáře trhněte si, i oběma. :-)
https://pravyprostor.net/eu-doplaci-na-debilitu-super-politiku/#comments
JOHN HELMER: „ ELEKTRICKÁ VÁLKA SE DOSTALA DO FINÁLNÍ FÁZE – NA UKRAJINĚ VYPADLA SVĚTLA, V MOZKU GENERÁLA KELLOGGA TAKÉ
https://kispep.wordpress.com/2024/11/29/john-helmer-elektricka-valka-se-dostala-do-finalni-faze-na-ukrajine-vypadla-svetla-v-mozku-generala-kellogga-take/
No s tím tvrzením, že Ukrajina svými útoky nemůže způsobit „jaderné“ ohrožení Ruska, bych se mírnil. Útoky na radary Voroněž nejsou útoky na zásobování a logistiku.
píšeš to úplně zbytečně, normálně soudnej člověk to ví, a vypatlaná naťácká soldateska nemá v makovici na takový věci místo
Dobrý článok, to budu zase v komentároch proruské orgie. Nejaké hodnotenie sankcií a stavu sankciami zocelenej ruskej ekonomiky by potešilo. Moderný ruský Moskvic už vytláča staré Mercedesy z moskovských ulíc? To bolo slávy, keď sa čínske plechové tátoše s ruskými nápismi slávnostné vrhli na trh a nejak to utíchlo. Taký úspech to mal byť a marketingovo vôbec nevyužitý.
A čo zázračná ruská odpoveď Boeingu a Airbusu – MC-21? Výroba zase odložená o rok? Asi to nakoniec zatlačia do kúta hangaru a nakúpia čínske, pre Rusko a Irán osobitne osekane Comacy s nejakým ľubozvucnym ruským menom – napríklad polikarpov 21.
A už Angláni zprovoznili ty své dvě letadlové lodě, nebo jsou zase v opravě?
A ta jedna ruská je už ve šrotu?
Tož rusko nemá potřebu válčit po celém světe, letadlové lodě by jim byly k ničemu.
Slouží primárně k odstrašení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Konflikty_roku_2023
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Konflikty_roku_2024
Tož správně. Kuzma Kuzmič byl původně zamýšlen jako mírumilovná továrna na konzervovaný sledě, jen z důvodu neustávajících provokací agresivního KoZa nepatrně ozbrojená továrna na sledě. Ale i to se zdálo baťkovi moc, někdo by moh zlovolně poukazovat na domnělý a fakticky neexistující ruský imperialismus a tak nakonec nakázal z něj radši udělat ponorku. Mírovou ponorku. A jak vožď řekl, tak udělali.
:-D. Da
Mezi nama, celej liberalni svet vola po omezeni uhlikove stopy v ramci zachrany liberalni casti planety a Rusaci vytahnou neco, co jeste neni videt na radaru a uz je to citit ve vzduchu.
Mezi náma, liberální svět ať jde pokud možno do prdele a ten krpatej kágébáckej skřet i s tou svou nět analoga technologií taky. Ideální stav by byl kdyby se chytli za ruce a se navzájem vystřelili na Mars nebo aspoň na Měsíc. A svý svědky si vzali na cestu s sebou.
Prave no. Videt spasu v Putinovi muze jenom opravdovej debil. Ano, zapad je vic a vic dojebanej, ale videt nadeji na vychode
..no ostatne zivotni kroky mistnich diskuteru jasne vypovidaji, jak moc na ten vychod chtej.
Bezesporu. Chtít léčit nemoci jebnutýho západu skrze jebnutýho gébáka je bezesporu … hm …. pozoruhodná … úvaha.
Je. Pripomina mi to jak Anglie volila mezi valkou a hanbou, volila hanbu a valce se stejne nevyhnula. Je to takovy minimalne kratkozraky. Ale holt se ukaze, treba ta evropska zapadni humanni priposranost taky dojebe dost. O tom nedejcham. Ale predem se rozhodne diktatorum nebudu.
Klanet. To k nicemu dobrymu nikdy nevedlo a ani nepovede.
Ale vsimni si, jak maj kuci radost, ze tam batusak hodil velkou rychlou raketu. To uplne cejtis, jak se jim vzrusenim chvejou ruce, kdyz si tady o tom pisou.
To já tak do detailu nesleduju, to nevim o který? O tý první co rusáci narychlo vytáhli z kopřiv, nebo o tý druhý co ležela hned vedle, a co udělala velkou díru do Ruska, čímž prozatim patrně skončili?
Tvl. Dyt rusko uz davno uzbrojilo amiky, nato, indii, cinu…to sis jeste nevsim, jak valcujou svoji ekonomikou postavenou na valce svet? A cely svet zatajil dech.
A nahodil pracky.
@shifty
myslíte tu co Rusové ukradli, vyrobenou v ukrajinských loděnicích za časů CCCP?
Tu jak je po opravě v horším stavu než byla?
No možná jim čínští kámoši pošlou tu druhou, co od Ukrajinců koupili s tím, že prý ji přestavějí na kasíno.
Nakonec se to „nepovedlo“ a vyšla jim z toho první čínská letadlová loď s „čínskými“ letadly, které okopírovali z ruského Suchoje.
Ešte tam Ukrajinci, ak s ňou za ostatné roky nič neurobili, majú niekde pri Mykolajive zaparkovanú zhrdzavenú a nedokončenú sestru mierovej ponorky Moskva, tú by tiež mohli predať. Napríklad Rusom, že by ju vystavili ako repliku hrdinskej Moskvy…
Budme radi, ze jsou Rusaci takovi lempli. Mit schopnosti a pracovni nasazeni jako Cinan, taxme v mnohem vetsi prdeli.
A v Amerike bijú Černochov. Stav ruského automobilového a leteckého priemyslu nejak závisí od počtu funkčných lietadlových lodí v nejakej inej krajine?
A vítězství v pozemní válce závisí na stavu civilního automobilového a leteckého průmyslu?
:o)
Áno, závisí. Neschopnosť vyrobiť funkčné pozemné vozidlo je meradlom schopnosti Ruska vyrobiť niečo funkčné, čo sa bude pohybovať po povrchu a fungovať aspoň na úrovni techniky pred 50 rokmi. Napríklad celá platforma T14, ktorej už mali byť funkčné tisíce kusov
Neschopnosť vyvinúť a vyrobiť funkčné civilné lietadlo asi súvisí s neschopnosťou vyrobiť poriadne vojenské lietadlo. Nedokážu ani vyrábať ani už existujúce TU-214 v počte aspoň 1 za rok, ale moderné neviditeľné stíhačky – to nie je problém. Tomu neveria ani v Rusku.
JoeS: zas bych to nepřeháněl, svého času jsme taky neuměli vyrobit kloudné auto, ale tanky úplně špatné nebyly. Když to otočím, naše neschopnost vyrobit kvalitní a moderní auto byla o dost větší, než neschopnost vyrobit bojeschopný tank. U Rusáků sice tkay rozumná auta uměli vyrobit akorát cizinci (vidět tady novou Ladu byla vždycky sranda, na první pohled by si jeden řekl, že je to indický samohyb z osmdesátek), ale to neznamená, že zbrojní průmysl chátral. Zvlášť, když soudruzi plán na anexi Ukrajiny nejspíš neměli coby výkřik ze silvestrovské párty 2021, ale mnohem dřív. Že tam mají bordel, korupci a kde-co se rozkrade neznamená, že se rozkradlo úplně všechno. Obecně protivníka podceňovat je dobrá cesta k prohře.
Tak ja nevim, proc vlastne je u nas takova hysterie okolo Rusaku. Dyk nic poradnyho neumej, taxnad staci jen pockat, az se jim na UA poserou vsechny ty jejich Lady a dojde strelivo do tech TOZek a bude vymalovano.
Porad takovejch strachu a pritom jen kreslime certa na zed.
Pračky, už jim došly aj ty pračky.
Neva, maj valchu, net analog
šiťáku, ty seš kretén s ýkvétiqve, to víme, ale valcha právě jestvuje aňalóg ty hňupé
Cpt. Obvious!
ty šiťáku, nerostou ti kozy?
:-DDDD forever alone, nerostou ti účty na only fans? chápu, že šukání je pro děcka…chlapi si tu poplácaj ramena vo rusku. tvl…. nic lepšího nemáš?
xDDDD
bójink a érbas, to sou ty čuráci, co jim to furt padá a tak? už stříhají metr, kdy se rejžák rozmyslí, že to všecko dost vodladil, a pustí se do certifikace svejch lítavek v zahraničí, načež budou moct tydle dva zmrdikorporáty zhasnout? začátkem roku jen tak prohodili, že by chceli navázat spoluprácu pro certifikaci na ojvropu, a ti začli srát brikety tvl :DDD
Kliiid… Putin uz 5x mrtvej, valcej lopatkama, ekonomika se slozila uz v breznu 22, delostrelecka munice dosla, kradou pracky a hajzly, inflace jako krava, Rubl se uz nevyplati ani k tapetovani.
My jsme v pohode, jsme uplne nezavisli na jejich plynu, rope, barevnych kovech a hnojivech. Vse mame pod kontrolou.
Vynechal jsem neco podstatnyho?
Probíhá úspěšná dekarbonizace a německý průmysl pilně snižuje emise CO2.
A Malorusko je zaplaveno drony, raketami a dělostřeleckými granáty, takže neví, čím orky hubit dřív. Nemluvě o protivzdušných systémech, které sestřelí 150 ze 120 dronů a 20 z 15 raket, které způsobí jen nepatrné škody.
Máme „nejlepší vládu“ … s těmi pamrdy je výsledek jasný:-)
Spousta statu okolo nas je zmitana nejistotami. Jen my mame s nasi vladou neochvejnou jistotu.
tjn, větší čuráky abys pohledal
teď prej buou dávat půl giga z daní do fabriky na igelitový fólie, co zaměstná, považ, 58 kusů, a to beztak eště půlka bude agenturní barevnej póvl, a zisky pak na dividendnách vodvede do prdele…co na tom, že tady jsou místní fabriky na totéž – no jo vlastně, ty sou anofertu :DDD aha
A z čeho budou ty igelitový folie dělat? Ropa a plyn jsou fujtajbl, ještě k tomu z Ruska, tak že by napřed chytali kravský prdy?
…z prdu pytlicek…? To zni jako dobrej startup.
…z prdu pytlíček naprd :-)
Už sem se lekl, za si zapoměla na pračky.
Známka 4.55 jasně ukazuje, že místní putinovská úderka hysterčí a že se jednou autor trefil do černého. Za mě konečně článek, který stojí za to přečíst, není v něm co říká Pelz, ani proč to, co říká, je hrůza. Je to velmi dobrý popis současné situace, ale má jednu zásadní nevýhodu: neglorifikuje báťušku jako všemocného pánečka, co se k němu místní modlí a to se neodpouští, iluze a víru si brát nedáme!
Současně ale bagatelizuje budoucnost historií, což je obvykle nebezpečná chyba, vedoucí do průseru. A totiž, že „už by se to dávno stalo, kdyby se to vyplatilo, ale nevyplatilo, tak se to nestane nikdy“. Situace se mění, Rusko po třech letech třídenního válčení těžko žije v představě, že moskvowehrmacht (děkuji putinovcům za inspiraci;-) je nějaká zazračná neporazitelná síla, co bude do léta doma i s Ukrajinou v kapse. This ship sailed a long time ago. Takže bych nepodceňoval propagandistický vliv na domácí obyvatelstvo, které je třeba utvrzovat v dokonalosti fuhrera a jasnosti jeho neochvějné vize.
A že by Putin raději odešel a nedejbože byl v kleci (asi nejhorší trest pro ruského oligarchu, jaký může být, to už by asi víc bral, aby ho rovnou zastřelili) při vyšetřování válečných zločinů než „to zmáčkl“? Nejsem si tím tak jistý, protože právě to může být situace, kdy „se to vyplatí“, alespoň z jeho pohledu. O lidi mu nikdy nešlo a nejde, otázkou je, kolik mozku mají v hlavách ti, kteří by to případně měli fyzicky zmáčknout (jsou to rusáci, no…).
Uvidíme, zatím je to jen vydírání, které může eskalovat nejen benigně (když bude Putin dostávat, co chce), ale taky dost špatně (pokud to dostávat nebude a změní se mu matematika, co se vyplatí). Těch proměnných je tam hromada, takže na Sybila si hrát nebudu a zůstanu u empirie.
+1 ale neboj, von to tady zase guru pokrmí a poplácá po zádech svým „rozumným“ přístupem, padne dalších pár set 5tek a karavana potáhne dál.
K nálepkování a generalizování (první věta v komentáři) – že každý, kdo věci vidí jinak je hitler/putinovec/sluníčko/dezolát/atd., s tím přišli zastánci té „jejich“ liberální demokracie. Stavět to „my vs. oni“, to pomáhá těm, co rozdělují a pak panují. Neskákejme jim na špek.
Souhlas s druhým odstavcem komentáře a ještě bych dodal, že autor článku mylně předjímá chování ostatních podle vlastního – viz, myšlenka, že ostatní země si spočítají, že je špatné použít jaderné zbraně.
Souhlas s článkem, že západ promarnil spoustu příležitostí něco udělat.
Nicméně mám pocit, že si Putin spočítal celkem dobře neochotu (a taky trochu nemožnost) západu nějak víc reagovat. Tvrdou pravdou je, že my na to nemáme. Nemáme koule a ani vůli dát ráznou odpověď. A tak ruské jednotky postupují a špičky evropského západu nejspíš čekají na Trumpa, že to nějak dojedná a oni budou z obliga. A to je hodně smutné.
Goro: kdo dává pětky není o „generalizaci“. O „my vs. oni“ to ale je, to zas jo, ti, co se těší na Putina jsou v tomto směru semknuti vpravdě těsně, alespoň v místních diskusích. Všichni ostatní jsou banderovci, fašisti a tak. Byste si měl taky vybrat stranu, jsou jen dvě: černá a bílá/víc nechce znát/je dvou hranic extrém/ruský dezolát (zpíváme na lidový popěvek Kladivo na čarodějnice, Torr, 1993).
Ad budoucnost – souhlasím, že jsem opomněl variantu „že se to vyplatí si spočítá západ“, ale tu bych řekl automaticky vyvrací Váš poslední odstavec. Západ na to prostě nemá, což je dobře a doufejme, že se nepleteme – putinovci by ale mohli mít novou modlu, kdyby zjistili, že ten správnej chlapák s koulema sídlí v bruseli.
Ad Trump – taky myslím, EU má syndrom WW2 a čeká, že to vyřeší Američani. Se vším, co k takovému řešení patří, tedy levné to nebude. Jen bych dodal, že EU je hlavním viníkem své vlastní neschopnosti – na jedné straně si osobuje práva rozhodovat o poddaných, na straně druhé ale nemá kompetence za ně mluvit. Výsledkem je zhruba něco jako rodina sráčů – rodiče (brusel) umí buzerovat akorát své děti (členské státy), ale s okolním světěm si poradit neumí a tedy své děti ochránit taky ne. Děti, ač dospělé, samy ničeho schopné nejsou, protože jsou zvyklé, že za ně vše vyřeší rodiče. A když problém za rodiče vyřeší kápo z vedlejší vesnice (Trump), málokdy to dělá z dobroty duše. Odserou to nejvíc pochopitelně děti.
Scholz uz nasadol do fuhrersonderzugu a isiel za komediantom.. len aby mu ho nepresmerovali do Vinnice do Werwolf bunkra, mozu mu vyvesit aj Reichsflagge.
Na Bay 1 ve zpravach nejprve pustili info o tom, kolik prachu chybi ve zdravotnim systemu a hned pote info, kolik nasliboval poslat Scholz diktatorovi Zelenskemu. Urcite to nemecti volici radi slyseli takhle poporade.
:D
jj neco jak s lýbijou, to tam rozkurvili žabožroutsko-britannistánský kreténi, aby nemuseli Kaddáfímu splácet dluhy, a po pár dnech jim došly bomby a utíkali zas za UŠAňdákama s prosíkem, a to tady vládne tvl
Fatdwi +1
A co, +1, už jste v Tokmaku?
… dávno kouká do vln Azovského moře, tam v Kerči. Jo a v tý fabrice je fakt jenom pár děr ve vlnitým plechu a rozbitej hrneček.
furt mi nepřišel povolávák k Bachmutu. Už to rusáci vyhráli?
Koho asi tak můžou zajímat názory někoho, kdo neumí rozlišit vyhrožování od varování, že.
Očividně je Zamazalovi líto, že je Putin rozumný a na provokace fašistického Západu zatím odpovídá „jen“ útoky na Ukrajinu.
To je všeobecně známo, že „mírotvůrci“ KoZa svou agresí nutí potenciální státy pořídit si jadernou zbraň a odstrašit tím „mírotvůrce“ od napadení.
Není to jen jaderné vydírání co je bráno jako účinný nástroj k prosazení nejrůznějších, i třeba neoprávněných, cílů, ale taky spolčení agresorů v nějaké organizaci, například NATO.
leon: včera Frantu provokoval soused, nechtěl mu dát svůj barák. Naštěstí je Franta rozumnej a tak tam sousedovi vletěl s kvérem a zastřelil psa. Je to hnus ten soused, co si to dovoluje, dobře mu tak. Stačilo, aby Frantovi ten barák dal a nic z toho se nemuselo stát. Můžou za to chlapi v hospodě, říkali sousedovi, ať se na Frantu vysere a nic mu nedává, šmejdi jedni. Jestli příště zase rozumnýho Frantu někdo nasere, tak ho Franta rozumně okrade, to už teď ví všichni. Franta jim navíc začal vyhrožovat, že na ně střelí erpégéčko, ale naštěstí je rozumnej a kromě toho Frantovýho baráku a zastřelenýho psa nic horšího zatím neudělal.
Jak může být někdo tak tupej jak Vy, to je mi až skoro záhadou. Jako ne, úplnou záhadou to není, potkal jsem takových lidí několik (například mi do zaparkovaného auta jeden leon nacouval a po příjezdu policie tvrdil, že jsem najel já do něj, nakonec to milostivě „vzal na sebe“), ale je komické Vás pozorovat:-)
Jasně, z tříhodinového filmu si vybrat pětiminutovou scénku, aby to vyšlo. Hlavně nezmínit, co je Franta a zač a proč začal běsnit. Jen tak, z ničeho nic, zlý, zlý Franta.
Mimochodem, volal soused policii?
Jihočech Honza:
„…z tříhodinového filmu si vybrat pětimin…“
– – –
To „redaktoři“ často…
Jihočech Honza: pokud nějaká špína vykládá, že jedna strana „provokuje“ a druhá, ta „rozumná“, „jen začíná války“, tak sorryjako, no mercy. Ale chápu, Vy jste na jeho straně, takže si k tomu přidáte dalších 5 minut a hned máte dojem, že to bylo opačně. Ty tři hodiny byste ani dokoukat nezvládl.
fatdwi: tak zrovna já na ten film koukám od začátku, od Alexije a perejaslavské smlouvy, přes ta různá povstání a války až ke Kateřině II., Alexandrům, Nikolajům, přes Lenina a Stalina a Chruščova ke Gorbačovovi a Jelcinovi.
Poučení zní, jednejte a domluvte se, než bude zle. Mannerheim to pochopil.
Jako ze jim napred nakopal prdel a az pak kdyz se nazbrojili uhral mir? Ajo…jasne no
.ten se vzdal bez boje. Tvl tobe nekde vymejvaj mozek?
Shifty
Mno, dle mého JH přirovnání docela sedí. V 1940 sice Finové rusy zastavily, ale pouze za cenu ztráty cca 10 procent území ( Rybářský poloostrov, Ladožskou Karélii a Karelskou šíji). Takže analogicky by zelenej mohl vyjednat příměří za cenu ztráty donbasu a Krymu (ano, je to vic než deset procent). Samozřejmě může pak dojít ke scénáři 1944, kdy se Rusko opět pokusí zemi získat (a ano, zde dostali rusové na prdel definitivně a Finové uhájili svobodu a hranici z roku 1944).
Oprava, Finové v r44 uhájily hranici z r40 po uzavření prvního příměří.
hellfire
V roce 1944 Finové vyhlásili Německu válku. Docela by mne zajímalo, proč, když tu Rudou armádu zase slavně porazili.
(Zvonka to vyzerá tak, že finské cíle, tj. návrat k hranici před rokem 1940, válkou naplněny nebyly, ale předpokládám, že na to je zase nějaký moderní výklad. Nebo možná byla historie změněna a už to dneska dopadlo jinak.)
Že Stalin Mannerheima respektoval, mj. asi proto, že Mannerheim nebyl Adolfův mopslík, je druhá věc. Že pro SSSR bylo výhodné mít nárazníkový neutrální stát na hranici, je taky fakt. Že z finlandizace Finové 40 let docela profitovali a až nedávno (2020 nebo tak) zjistili, jak strašlivá křivda je bejt neutrální, je ještě jiná věc.
Jihočech Honza: docela věřím, že na to koukáte. Zkuste ještě zapnout zvuk, ten máte zjevně ztlumenej a ze samotných obrázků jste to neměl šanci pochopit. Nejste jedinej.
fatdwi – psal jsem ti to a říkal. Klidně to krm dál, je to chytrý člověk, jen trošku odporná svině, ale přijít si na to musíš sám.
shifty: není ale troll. V životě se člověk potká s lecčím a vnímat „myšlenkové“ pochody různých leonů, Jichočechů nebo kádrováků je důležité. Jasně, když to přeleze určitou hranici, například když leon začne tvrdit, že Zelenský je nástupce Hitlera, tak už se blíží levelu zerg/A.C. a je to pomalu na ignore, protože pak už není co vnímat, na policajty nebo úředníky s IQ60 už jsem připraven a nic nového mě to nenaučí. Nicméně diskuse s JH nevnímám jako „krmení“.
Já ale nemyslím JH. O tom jsem ti tady nic nepsal. Myslím náplavu z Brna toho času v reichu na šumavě.
sorry, koukam, že sem to zařadil jinam
shifty: Ok, rozumím, jsem to pochopil tak, žes už zařadil i JH:-) Resp. on se tam řadí ochotně, nadšeně a stále více sám.
Jasně že volal. Soused poslouchá policajta na slovo. Přesněji řečeno policajt sousedovi celou dobu radí, páč policajtovi přinde, že Franta má nespravedlivě velkou zahradu. Zahrada, teda ta Frantova, by měla patřit všem, ne? Hlavně všem policajtům, teda.
Policajt se policajtem jmenoval sám, ale není na tom širým světě samotinký. Má velkej obuch a mopslíky. Obuchem občas někoho natáhne, když ho ten někdo štve. Na mopslíkách nesejde.
Tak trochu záhadou je, že i přesto, že Frantovi tu jeho zahradu prý všichni závidí, už se mu stovky let zvětšuje. A ještě záhadnější je, že vždycky, když on sám vleze někomu cizímu na jeho zahradu a kus si z ní nechá, tak to prý byla sebeobrana.
Tyhle kulhaj na obe nohy, no holt…nemate talent…sry guys…ale vasi uderce to bude stacit. Fatdwi se vam vysmeje na cely kolo
?
shifty: jsi to špatně přečetl:-)
Tys to asi špatně pochopil. Franta v tomto příběhu představuje Rusko a ne USA.
Nomad: přesně. Rozumnej a hodnej Franta, neustále provokován okolím, se pořád někomu brání na cizích územích, která posléze zabírá. Normálně když Vám někdo vleze do baráku s kvérem, bráníte se Vy. Ale jakmile je to Franta, brání se on. Svět putinovské úderky je komicky převrácený, bylo by fajn, kdyby se jim to stejné začalo dít i v životě, to by bylo divení se:-)
Ono je to hlavne uplne fuk, jestli se zrovna rozpina Amik, Rusak, Zid, nebo Arab. Vzdycky jde o nejaky zajmy (ziskat zdroje, ziskat bezpecnostni odstup, cokoli). Tvarit se, ze jeden ma pravo delat prasarny a druhej ne, je pokrytectvi. Pripadne, ze „tyhle prasarny jsou uz promlceny a proto cajk“ je to samy v blede ruzovym.
Cely je to jen o tom, ktery prasarny tolerujeme, ktery ne. Pokud tolerujeme prasarny nejake strany, kde SOUCASNE neco ziskame, tak je to sice prasarna, ale aspon se da pochopit nejaky potencialem zisku. Jo, okradl jsem souseda, ale ted mam doma jeho velkou plasmu, takze dobry, pokud s tim umim zit.
Jenze, soucasna situace je, ze jsme tak akorat za kundy. Neziskame lautr nic, stoji nas to akorat prachy, od Vrbetic jsme terc pritlucenej na vratech a chechtaji se nam uplne vsichni. Respektive… Amici se nam nechechtaji, ti nas maji uplne u Prdele, ani netusi, kdo a kde vubec jsme.
Ja chci, at se tam melou za svy a je mi uplne u prdele, kdo koho nakonec zapichne, protoze tam jde jen o prachy a zajmy. Ukazovat na to, ze tamten udelal toto a tamten nesmel, nebo ze tomuhle netolerujeme tamhleto, kdezto „nasemu“ ano, je debata porad dokolecka dokola. Chleb a hry. Akorat, ze nam se ten chleb zdrazuje, namisto rozdavani.
Nomad
Tak já nevím, aktuálně je Frantova zahrada o dost menší, než byla před 40 lety. Před 100 lety zas byla výrazně menší než před 130, pak se teda zvětšila. Ale to se asi nepočítá, žejo? Historie se vždycky na nějakou dobu přeruší, a když uplyne to, co se nehodí, tak se zase pustí.
Jestli to nebude mít nějakou souvislost s tím, že Franta rád označuje za svou zahradu i pozemky, které jeho nikdy nebyly. A že když tam jednou došel, tak že už je to jednou provždy jeho. V poslední době se trochu utrhl z řetězu a za své označuje i pozemky, které jsou za cizím plotem.
Nomad
Tak to si musíte rozmyslet Vy, co všechno počítáte do Frantovy zahrady.
Já počítal všechno, co bylo v carským impériu a pak v SSSR, páč SSSR podle uvědomělejch přece bylo ruSSSSSSSko.
Pokud to vezmem takhle, tak tvrzení, že „se Frantova zahrada pořád zvětšuje“, je blábol.
A pokud se teda aj tohle počítá za pozemky, který „Frantovy nikdy nebyly“, tak by mne zajímalo, čí vlastně něco je. Ale to bychom zas dospěli k tomu, že TOHLE JE PŘECE NĚCO JINÝHO, protože Franta je ruSSSSSSák.
Jak je to s tema vrtama v Syrii, co tam Amici kradou ropu? Je to dle USA syrske uzemi a kradou, nebo dle USA je to uzemi USA a vse je v poradku? Se v tom ztracim. Ze Rus je zlodej a hajzl, to je logicke, vsak je to nepritel, ale jak to mame u nasich pratel?
Skvěle jste popsal Palestinu, soudruhu domovní důvěrníku.
Rusácké filcky už tu kňučí a spouští svou obvyklou baráž omlouvání masového vraždění, whataboutismů, dezinformací, argumentačních úhybů jinam a jiných manipulací.
Zvláště vtipné je blábolení o agresi západu po tom, co rusák tři roky ostřeluje civilní obyvatelstvo 4x menší země, zatímco západ přizdisráčsky vydává prohlášení jako „prosím, nedělejte to“, snaží se neumazat si ručičky, a tu zakrslou plešatou mrdku schovanou v krytu za 10 metrovým stolem, aby nechytila covid, nějak neurazit.
tjn, ste teda pěkní zkurvenci, furt nejak vomlouvat a relativizovat desítky milionů mrtvejch co po KoZa s UŠAndama v čele všude zůstává, a to typicky na druhé straně zeměkoule, zatímco dyž si jiná velmoc dovolí udělat pořádek na svým plotě, tak se z toho můžete posrat, že má nekdo tu drzost neposlednout páníčky z UŠAndova :DDD
to máte vy svině azbestovej pajšl? nebo rači jak upíři už nigde ani nemáte žrkadla? takovej lidskej vodpad, člověku už to nestojí ani za to si vodplivnout
Stav se zas! Uvedomelych lidi neni nikdy nikde dost! Zdar a silu!
Sláma uKravína. Zasrané náledí. Pro krále, za krále zvíťezíme. A kule už máte ulity?
Foltýne, si to ty? Že už začínáš mít trenýrky z hnědýho kalika?
Budes to mit tezky, ale kazda ta reakce az k te me te muze potesit. Kluci uz to moc neustavaj…asi chtej zvitezit za kazdou cenu i zde v diskuzi…hlavne rychle a nepolemizovat…to te muze bavit, mily Putinjehovno. A je.
Soudruhu národní socialisto, tleskám! A teď dejte pusinku Banderovi, kterého máte na fotce na nočním stolku vlevo, pak Hitlerovi, kterého máte vpravo a hurá do práce, městská policie se dnes už nejmenuje PS VB, jako bývalo, ale jinak je to zhruba nastejno.
Když pominu, že hloupě žvaníš, je pro nás podstatná jedna věc. My, trpaslici se angažujeme do zápasu velmocí ku vlastní škodě. Už jsme na to dojeli a nemusí tomu být konec.
My jsme jeste ani zdaleka nedojeli, teprve se zahrivame. Dluhy rostou, Nemci se zacnou rozhlizet, kterou praci od nas stahnou domu, protoze v Nemecku je sice drazsi, ale porad lepsi nejaka, nez zadna. Pak by mohl prijit PePa s tim, ze je potreba poradne zacit zbrojit, protoze snem kazdeho Rusa je, zabrat Cesko, bo Rusko je moc maly. Ja to vidim na dobrej rock’n’roll v nasich kapsach.
Klid, nebude to tak horký. Důležitý je bejt nad věcí. Všechno už tu bylo.
Hodně žrádla, hodně pití,
vo ženský se seperem,
ať je válka, ať sme biti,
na to se jim vyserem.
Už se to děje. Do dcery německé matky dorazil nový ředitel z Německa, který si přivezl i svojí Sekretärin a začal rozdávat dárky. 20% kmenových pracovníků už dostalo „poděkování+odstupné“. Další budou po novém roce, asi aby nenasrali pracák. Jinak firma 100% navázaná na automotive.
Jinak v první vlně šli programátoři a konstruktéři. Dělňasové na lince dále bouchají výrobky a trnou, co bude.
No u nas v praci uz se take zavadeji usporna opatreni:
– stopstav naboru sil
– doporuceni, na kterych benzinkach cepovat, kde je benzin pod 1,7€/l
– vypracovani seznamu, kdo nepotrebuje telefon a staci mu komunikovat pres Teams
– zruseni vanocnich megaoslav
– Weihnachtsgeld Null (bejval to €litr netto)
– dukladna kontrola skladovych zasob a navrhy snizeni stavu (u mne delaji soucastky 320000€ a financni mne pozadal, at to aspon o tretinu stahnu. Vyhovel jsem mu, snizim to na polovic)
– kontrola cen subdodavatelu (mame i v Cesku nekolik), poptat referencni nabidky jinde – Madarsko, Rumunsko, Bulharsko
To je jen ted do konce roku, v lednu prijde nejakej dalsi balicek. Jako ja o svoje oddeleni bezprostredni strach nemam, jsme na nejvyssi palube, ale i ten Titanic sel nakonec ke dnu a jak byl velkej.
Naše média oslavují v Sýrii útok povstalců z Tahrir al-Sham („Organizace pro osvobození Levanty“) s podporou USA proti Asadovi. Hurá! Demokracie!
Tahrir al-Sham vznikla sloučením Jabhat Fateh al-Sham (dříve Fronta an-Nusrá) a Jaysh al-Sunna.
Tak fronu an-Nusrá asi představovat nemusíme, ale o Jaysh al-Sunna bychom si alespoň měli říci, že utrpěla velké ztráty při bombardování od aliančních sil při boji proti ISIL (Islámský stát, kdyby jste už zapomněli). Kompletní vedení Tahrir al-Sha (vojenské i ekonomické) je složeno z vedení Al-Káida.
.
Takže si to shrneme. USA už zase podporují a vyzbrojují Al-Káida, aby bojovala proti režimu v jiném státě. Hurá? Copak na to US Congress, že USA vyzbrojuje organizaci, která jim 11.9.2001 shodila 2-3 baráky a udělala boční vchod do Pentagonu? Hurá?
Panek: Bidem omilostnil syna a musí ještě rychle zvládnout pár akcí, než půjde od válu. Trump by do toho nemusel chtít jít, takhle už to dostane rozjeté. Skoro by v tomto směru byla sranda, kdyby vyhrála Kamala, protože její slovní průjem na téma „we have to unburden ourselves with what has been, the powers may need updating when the balance has to be restored and we as a competent and decisive country need to act wisely“ by byl možná i zábavný (byť se teda přiznám, že mě z pár videí bolela hlava, ta baba je tak tupá, že se divím, že neprohrála ještě mnohem víc).
Brandon predtym cosi dristal, ze urcite svojho synacika neomilosti.. Burisma priniesla dobre prachy aj jemu.
Dělá co může, moc času mu už nejbejvá.
quadra: prachy-neprachy, je to syn a v politice už mu za to nic nehrozí, jde od válu (pokud vůbec ví, že jde od válu, ten německej strejda vypadal, že už ho má dost v kapse).
Na Slovensku je to uz tradicia, ked komunisticky sudruh MIzu Kovac omilostil svojho synacika podvodnika a zlodeja.. asi sa americka demokracia inspirovala.
quadra: americká demokracie, zvlášť ve spárech komančů, pardon demokratů, se určitě učit od Slováků nepotřebuje. Nedělám si iluze o republikánech, ale to, co tam rozjeli demokrati za poslední roky je jízda. Když jsem po volbách s novou guilty pleasure projížděl youtube, tak je až neuvěřitelný, jaký rozvrat a jaká zvířata to tam vedla (doporučuji různá videa o „lefties losing it“, co tam sedí v televizích, co to plácá a jak si to dovoluje otravovat ostatní, to je neuvěřitelné a jejich panika, že s nimi někdo vymete, je pochopitelná a doufejme, že to tak i dopadne).
Ale to predsa vieme uz od nastupu podvodnika z Kene pred 15 rokmi.
quadra: tehdy to sotva začínalo, aktuální stav v mnoha televizích je masakr. Žádný div, že toho nemalá část obyč Američanů má plné zuby.
Kdyby to tak ale nebylo, tak Carlson jeste sedi ve Fox News a dela na pul plynu.
Sysop: však to by nebyla žádná škoda, hlavně, když by to vůbec nenastalo, ne?
Skoda by to byla, ve Foxu mel kratsi vstupy, takhle dela skoro celoveceraky :-)
Sysop: nesleduju, takže já bych byl radši, kdyby svět zůstal normální.
Carlson z toho zije, takze dela samozrejme show. Ale zve si zajimavy lidi, vsehochut. Obcas se rad mrknu. Je to takovej klasickej bulvarni reporter, ale proste umi.
Jen idiot nemeni svoje nazory… kde ja jsem to jenom…?
Stejně tak „naše“ média oslavují banderonacisty a donedávna oslavovala genocidu Palestinců, než jim do toho oslavování hodil vidle zatykač na masového vraha Netanjahua. Podle sociopatů zločiny KoZa nejsou zločiny ale boj za „demokracii“.
Jako když křesťané ve středověku páchali zvěrstva ve jménu boha.
Skoda, ze Polak Netanjahu neni vegan. Ho mohli zatrest hodit do masovyho hrobu.
:D
jj, podle všeho chcou udělat zle RF a uvázat část sil tady, dyž dle očekávání Assad hned letěl do Moskvy požádat vo (větší) pomoc, takže klasický plenění suverénního státu a vraždění statisíců nevinnejch v proxy válce, to je jejich modus operandi numero uno
Behemot: „klasický plenění suverénního státu a vraždění statisíců nevinnejch“ je hezký popis ruské agrese na Ukrajině, jsem ani nečekal, že v sobě najdete tolik sebereflexe ;-)
PS: čekal bych, že v souladu s tím, co tady tlačíte o ruské agresi budete pochopitelně i v tomto případě psát něco o tom, že je Rusák vyprovokoval, tak Američani museli, nic jiného jim nezbývalo. Já vím, je to nepřesné, jsou to místní pošuci a nikoliv US Army, ale i tak, princip zhruba sedí. Tak snad do příště to zmáknete:-)
Američanům je po Sýrii úplný, ale úplný exkrement, stačí na globu změřit, jak to mají daleko. A vzhledem ke spoušti, kterou na Blízkém východě za poslední čtvrtstoletí napáchali, by měli tak akorát mlčet a šoupat nohama. A nechat Araby, Kurdy, Turky, Peršany a Rusy, aby si to tam nějak porovnali. Oni už si poradí, žádný strach.
No to neni pravda. Amici v Syrii
kradouhlidaji ropu. A je i v nasem zajmu, aby ty molekuly svobody hlidali dobre, abychom je mohli kupovat.Jihočech Honza: tak to je super vědět, že Rusákům je po ní taky úplný exkrement…oh wait:-) Dvojí metr v jedný větě, jste dobrej;-)
Taky jim historicky byl úplný, ale úplný exkrement třeba po Kubě.
My, nastesti, mame vzdy to stesti, ze se zrovna nachazime na te spravne strane :-)
Sysop: samozřejmě, co je správná strana, o tom rozhodujeme my. A protože jsme historicky moc možností si vybrat neměli, nezbylo než si to vždycky nějak racionalizovat. Být hráz socialismu a komunismu byla svýho času taky ta správná strana, říkali to v týdeníku a proletáři všech zemí se nadšeně spojovali.
No prave, clovek ma bejt zasadovej a ty zasady umet vcas prizpusobit podminkam. Kdyz diktoval Reichstag, byli jsme kamos. Kdyz diktoval Kreml, byli jsme kamos. Kdyz diktuje Vajthaus, jsme kamos. Az bude diktovat CunkOnanChuj, budeme kamos.
Lépe být kámoš, než nepřítel, ten to obvykle ošklivě slízne.
Nojo, ale driv jsme meli politiky, co umeli klikou tocit. Ted tam mame debily, co maji akorat kliku.
nevim no, dyž takovej kámoš, proč se tady máme hůř jak většina „nepřátel“?
Sysop: docela jsem váhal, jestli napsat, že chvíli vyrábíš tanky pro Hitlera, chvíli pro Stalina a alles gute, ale pak jsem to smazal. Přecejen za protektorátu to úplně nadšené nebylo, totální nasazení nebyla žádna selanka a většina země z toho nijak radostně neučůrávala. Navíc jsme tady měli teroristy, teda, čo to táram, partyzánov a dokonce jsme i sejmuli jednoho nedotknutelného. Takže s tím „Kdyz diktoval Reichstag, byli jsme kamos“ nesouhlasím.
Jak moc budeme kámošit s Číňanem se teprve uvidí, ale kolaborantů je vždycky dost, takže bych se toho nebál.
Hodne lidi zvedalo pravici za Protektoratu, hodne lidi se stavelo na zadni. Podobne to bylo za minule totality, podobne je to za teto a bude to podobne i za te dalsi. Plus minus autobus se ty pocty procentualne jen lehce prelevaji. Ty rozdily jsou male. A hodnotit, kdo nam ublizil vic, nebo min, to vubec radeji nechci. Vtip je v tom, ze kazdy, kdo prisel, ublizil nejakym novym, neotrelym zpusobem, proto mu to lidi zrali. A bude to tak i dal. Cinan taky prijde s necim novym.
Ano, kolaborantu bylo, je a bude vzdycky dost.
Sysop: za Protektorátu to teda bylo o dost lepší, než za komančů, soudě dle množství přímé kolaborace i výsledku. Ne, že by tribunály po WW2 neměly co soudit, ale posledně už ani radši nebyly ty tribunály, což lahva odbyl tím, že nejsme jako oni.
Číňan má poměrně dost vlastních problémů, takže uvidíme, jestli na to vůbec dojde.
Tak pro sedláky byl Protektorát rozhodně lepší než padesátá léta a rozkulačování. Manuálně pracujícím to bylo asi jedno, i když jim výdělky nejprve sebraly vázané vklady a pak měnová reforma. Odsrali to humanitně vzdělaní intelektuálové.
Sedmdesátá a osmdesátá léta už byla sranda, díky Husákovi.
Jihočech Honza 2.12.2024 v 20:44
No ono teda za protetorátu to nebyla taková konjunktura, jak si někdo představuje. Například kurz k RM byl doslova žebráckej, nedostatek potravin atd.
Možné ale je, že manuálně pracující tam, kde se dělalo přímo pro Němce, se měli slušně. Babička ale na protektorát vzpomínala dost s hrůzou, a to jim komanč pak sebral živnost a vyhnal je z baráku, takže komunistka fakt nebyla. O život se ale v 50. letech nebáli.
Re: Jihočech Honza 2.12.2024 v 20:44
Za protektoratu musel sedlak odvadet na frontu, ale zase mel zastani na urade. Pak prisli komanci s inovaci, sedlakovi sebrali co mohli a na urade nemel zastani zadne. Dneska jsme jeste o kus dal, pres dane a zadluzeni nasich deti se okradou vsichni a urednici se nam vysmeji. S humorem jde prece vsechno lip.
Sysop
A dnes hodně lidí „zvedá pravici“ pro podporu nástupce Hitlera – Zelenského, stejně jako by ji zvedali tehdy pro podporu Hitlera. Neboť mají názor, že zničit Rusko je dobře.
Tehdy vedl Západ válku proti SSSR, dnes ji vede proti Rusku.
Re: leon 3.12.2024 v 6:56
Ty valky jsou v podstate porad stejne. Lehce se meni jen prostredky. A vetsina davu je hloupa, proto muze „fungovat“ zastupitelska demokracie i agresivni prosazovani hegemona. Me by bylo i jedno, jestli se melou Cinani s Japoncema, Arabove se Zidama, nebo Anglani s Rusakama, pokud po me nikdo nebude chtit, abych jim na to prispel ze svyho.
Umel bych to jeste pochopit jako nemoralni a bezohlednou investici: podporim financne zapad, ten vymlati nejaky Rusaky, ukradne jim kus uzemi a me to treba nejak pomuze v doochodu. Nejaka forma duchodovyho fondu, napr. „protirusky valecny pilir“.
Jenze ono je to jinak – jsem soucasti toho okradani, takze ode mne prachy, z Ruska prirodni zdroje a vsechno to skonci u Anglosasu. Sorry, ale nemam duvod fandit.
Sysop3.12.2024 v 7:03
Já se nikdy nehodlám smířit s tím, že jsme se přidali na stranu zla a podílíme se na vraždění civilistů po celém světě – Sýrie, Irák, Libye, Ukrajina, Palestina…
A pak se někdo diví, že nám (Západu) to ti bezdůvodně napadení a zabíjení oplácí terorismem.
leon 3.12.2024 v 13:39
– – –
Nikdy jsem nevolil ODS, její frakce, podpěry ani satelity. Dobře jsem věděl proč…
Já mafiánskou ODS taky nikdy nevolil. Asi se vyznám v lidech, protože že je Klaus křivák a podvodník jsem poznal okamžitě.
A pak proč volit stranu, která nehájí moje zájmy (nejsem podnikavec ani podvodník).
Uvědomělá verze teda začíná být něco o národě kolaborantů. Akorát teda není zatím ideově jasný, jestli za lakýrníka to bylo dobře nebo špatně. Ale když to dělali Češi, tak špatně.
Reini má smůlu, že ho bouchli „Angláni“, jinak by to bylo zbytečný vyprovokování Němců… ééé nacistů jako v Javoříčku. Takhle to byl hrdinskej čin.
Odboj samozřejmě probíhal „proti Hitlerovi“ a „proti nacistům“. Proti Němcům ne, o skopčácích nebo tak ani nemluvě.
Nacky nam Americani pomohli vycucnout do Ameriky Jizni i Severni a ty posledni snad dve stovky odsoudili v Norimberku. Tim se po naccich slehla zem.
Tak už zbyl jen ten lakýrník, no. A kulturní německý národ pod ním úpěl.
@fatdwi
nenene s Rusáky má oftamolog smlouvu.
Turci si porovnají Kurdy, Peršané budou mít další základnu pro Židům a Arabové, na ty sere pes.
Dachsmeister: na celistvost hranic měla Ukrajina taky s Putinem smlouvu, vlastnoručně jim ji podepsal:-) Takže tím to nebude, nemyslím, že by smlouva měla jakýkoliv vliv na to, co Putin dělá.
Velci kuci rikali, ze smlouvy jsou pro duverivy blbce. A jeste vetsi blbci veri i bez smlouvy.
Smlouvy se dodržují jen do té míry, dokud jsou výhodné. Dělají to tak všichni od počátků dějin. Jelcin a Putin něco podepsali v určité geopolitické situaci, a ta se holt změnila. Teď se bude muset najít nějaké jiné geopolitické urovnání, a Volomrd i Zápaďáci pomalu začínají uznávat, jaké bude.
No ti v kotelne uz delsi dobu cosi rikaji o vode v podpalubi, chybejicim uhli a ledovci pod kylem, ale na mustku se slavi a hulaka ‚vpred, zpatky ni krok‘, tak to neni z ty roury poradne slyset.
Už aby to padlo. Pak se ukáže, kdo co umí. A taky se ukáže, jak moc daleko ty vaše blitky připomínaj realitu.
Jo, na to se fakt těším, co se ukáže za blitky. Ale myslím, že já moc překvapenej nebudu… :-P
A v té smlouvě kterou Ukrajina porušila je, že bude neutrální. Vypadá podle tebe chystaný vstup Ukrajiny do NATO jako neutralita?
Existence usáckých laboratoří na výzkum biologických zbraní je neutralita?
To je stokrát omletá urban legend. Západ potřeboval nějak zachovat pracovní sílu po sovětech, aby se materiál neobjevil na aliexpresu a vědci třeba v Iránu. Takže jo – technicky vzato stráček Sam platí/platil podobné labáky. Jsem za to celkem rád, páč hlavně v devadesátkách by se s tím asi mohlo stát cokoli.
Nekdy pred dvema lety jsem se tim docela zabyval a ukazal se jiny problem – manipulace s nekterymi latkami je na uzemi USA velmi, velmi slozita, laboratore pekelne drahe a pokud dojde k uniku (coz casto dochazi), stoji to pak randal.
UA je v tomto smeru vyrazne levnejsi, nebo uplne nejlepe v takovem bordelu, ze nektera opatreni bud neexistuji, nebo je lze za uplatek poresit.
Takze jde o prachy, o nic jineho.
…tim chci rict, ze jde o vyvoj novych veci, nemame rok 92. Tehdy zapad protridil, co je zajimave a co ne, co se odveze pryc, co zustane a co se naopak priveze.
Opravdu urban legend?
US Biolabs na Ukrajině: Co se může pokazit? https://www.infokuryr.cz/n/2022/03/16/us-biolabs-na-ukrajine-co-se-muze-pokazit/
https://dfens-cz.com/biolaboratore-na-ukrajine-nebyly-tajne-byly-mezinarodne-auditovane-nedelaly-biozbrane-a-cele-to-sidlilo-v-moskve/
Ten sběr genetického materiálu Rusáků v rámci biologické války má rozumné vysvětlení, ale to není tak pikantní a zajímavé, tak proč kazit zábavu. Každopádně nejlepší způsob přípravy biologické války je vyhlásit veřejný tendr.
Disclaimer: Uvedený text tu nechávám pro hloupé ovce jako já, žeroucí ko-za propagandu. Diskutovat nebo vyvracet čirou pravdu bych se neodvážil.
Samozřejmě, přece se USA nebudou chlubit tím, že pracují na zakázaných biologických zbraních.
Jak překvapivé, že to popírají, že.
Whas is over, is over. They are our allies now.
Překlad:
Čo bolo, to bolo. Terazky to sú naši spojenci.
Na to je hezké si udělat procházku po Beskydech. Jsem tam zahlédl pomníčky osvoboditelů a čumím na jména jako Ionescu, Popesku, Antonescu… Ti samí lidi, co pomáhali držet Stalingrad nás pak šli osvobozovat od bývalých kamarádů poté, co Stalin vysvětlil, co se stane s jejich zemí, když to nepodepíšou.
Na teto krizovatce se setkali Amici s RA: https://de.mapy.cz/zakladni?pid=42361655&newest=1&yaw=3.978&fov=1.257&pitch=0.158&x=14.0729232&y=49.0555587&z=19&ovl=8
Mistni pametnici ale tvrdi, ze ti vojaci RA mluvili madarsky…
Museli vykoupit své nacistické období. My jsme naši kolaboraci s Němci zaplatili jen 300 tisíci mrtvol ve vypálených vesnicích a koncentrácích a následnou destrukcí průmyslu od našich hodných západních „spojenců“. Rus Rumunovi nakázal, že při osvobozování nebude rovnat města se zemí, ale obětuje lidi, jelikož se hodní nacisté východu nevzdávali s takovou radostí, jako svým budoucím spojencům ze západu.
Ada
Však mohli bejt hrdý, ne? Better dead than red.
Oni se rozhodli takhle. Nemyslím, že toho dneska litují. Předtím se rozhodli jinak, toho litovali. To je světa běh.