Uz mam strach si otevrit nejakou stranku, aby na me nevyskocil Putin, Zelensky, Ukrajina a Rusko. Asi zas prestanu cist…
Jesterka
Až na vás odněkud vyskočí Novičok, tak už nepřeštete ani písmenko. :-)
jungvoj
zduř
k tej kyjevskej rusi podotknu, že to byla kyjevská rus , a nikolivěk ukrajinská rus, což dezinterpretum uniklo,
k těm jakože podřadným ruským mongolům a tak, podotknu, že po odchodu Langobardů z českomoravské aj slovenské díry, cca kolem snad 550 l.p. totok, nyní české uzemí ovládli a osídlili Avaři , řekněme směs s cikánů s araby a s tatary, smíchaná s polozvěří , z neznámého důvodů nazývaná slovany, původ slova slovany jest takovýto: slova ny, tedy nemluvící, neumět mluvit, jedna smečka tej zvěře dostala název češi, původně cieszy, tedy Tiší, ve významu zákeřní, tiše čekající na oběť ,,,,,no a ti tiší se vyvyšují nad ostatní národy , sami jsouce jen smečkou zbabělců cha cha checht
sergej
Topra češťyni .-) A ted ´džingl
Jindřich Mitter 2.10.2022 00:35:35 Odpovědět
Chci mír pro ČR za každou cenu? I za cenu ztráty území, životů, národní identity, svobody a hrdosti? To je velká cena.
To, že plyn z Ruska nebude je dobrá zpráva. Už nás Rusák nemá čím vydírat. Nic než plyn a ropu nemá.
a na starý dobrý polonium už všickni zapomněli, pche
Jozko
Bo polonium je z Polska a prej tam neumej nic poradne vyrobit..
Jozko
Mne je uplne jedno jak to dopadne. Zatim to vypada tak, ze NATO se za penize zbavilo vseho vojenskyho srotu ze vsech skladu, kde by to jinak shnilo nebo prekazelo. A stejne to ma rus. Jenom nas s tim tady otravujou. Je to jejich byznys a nas se nejak extra netyka. Stejne jako se nas netykaly valky jinde nekde daleko jako Afghanistan, Vietnam, Syrie, Irak, Korea…to je pro zmenu vysledek toho demokratickyho boje za lidsky prava, po kterym zustaly miliony mrtvych. Takze dokud se nezacne strilet nekde v okoli meho bydliste, sorry..ale nezajima.
LD
Bohužel je všude mraky ovcí, co budou snad raději mrznout a chcípat hlady, protože jim nějaký profesionální lhář řekl, že se ve stepi bojuje za Prahu.
Jesterka
Už aby tu Prahu někdo srovnal se zemí. V ČR se hned bude žít mnohem lépe. Brno mohou přihodit k likvidaci.
Hupert
Smyslem 3D fáze života je být šťastný a láskyplný, což lze ztotožnit např. v Budhismu stavu „probuzený“. To ale nelze zajistit srovnáním centra, byť i neřesti, ČR se zemí.
Hupert
Pardon ….ztotožnit se stavem…
Jesterka
NATO se nezbavilo vojenskýho šrotu. NATO velice efektivně odzbrojilo Evropu, a učinilo Evropu bezmocnou vůči vojenskému napadení. USA má teď Evropu v hrsti podle starého výroku: Kdo neživí vlastní armádu, bude brzy nedobrovolně živit cizí.
jenže to ti stejně nepomůže, realita tě pak trefí do držky jak dyž narazíš do zdi
konečně se mi vozval dodavatel měřákůch z východu, tak kvůli výraznýmu zkomplikování dodávek balíkůch a těm sankcím, co ten zlej rubl posílily vo 50 % proti předchozí minimálně půldekádě, jenom počta vynde na skoro dva litry, neber to…předpokládám že na měřákách teda bude pak v koncu inflaca tak těch 50 % (je fakt, že sem to od samýho začátku zvládal držet na stejné ceně, no), ale tak to je dneska reálná inflaca snad u všeho, možná mimo kolomotív
Jozko
Jo, ceny lezou nahoru, my jsme zdrazili oproti minukymu roku uz o 60%. Zvedla se cena myta, cena paliv, cena ADBlue, stoupaji platy bo inflace. Zdrazily gumy, oleje, vsechno. A prece to nebude nase vedeni dotovat. Ano, zmenil se sortiment preprav, uz nemame tak pohodovou praci jako predtim, protoze nektere vyrobni podniky radsi vezmou prepravce z EE,LT,LV a risknou to. Ale mne je vcelku jedno, odkud, kam a co vezu. Takze zadna zmena.
jezdí všecko? sem si všiml že na silnicách je toho tak o třetinu až polovinu míň, podle časů, čili bych řekl, že ti co už během rýmiřky padli na hubu a rozprodalo/sešrotovalo se to, tak jezdit nezačli, a i z těch co jo, tak nemají takový vytížení jak dřív
hodně třeba vidím kamiony jezdit (skoro) prázdný, podle zvedlejch kol na návěsech, to se asi dřív nestávalo, dycky to nějak natentovali aby aspoň část zpáteční trasy se něco vezlo
Jozko
To:Behemot
Jo, vypada to zajimave. Prace je dost. Odesla velka cast ruskych a ukrajinskych prepravcu. Jinak to kezdi zatim furt stejne. Vcera pred CZ hranici kolona cca 4 km a to byla sobota. V Ljubljane v pondeli taky furt kolony, v Italii a Rakousku taky. Ona ta zvednuta naprava az tak moc neznamena. Podle typu navesu jde dolu az pri nejakych 15 tunach nakladu. Ja mam ted nalozeno od predu dozadu od podlahy po strop a je toho 10 tun. Naprava nahore. Naprazsno si nedovoli nikdo moc jezdit, i kdyz treba jeden nas klient plati i prijezd naprazdno a jezdime tam klidne 400 km k nemu.
Ono prace neubejva, jen se to presouva. Takze co driv vozili cesky firmy, to uz dneska vozi Litva. Co vozili rakusaci to dneska veze Cech nebo Slovak. A rakusaci jezdej vic doma, min do Nemecka a tam hlavne.
Sysop
Na tom neco bude. Pred dvema tydny jsem v Alzbetine objizdel most, pod kterym i pres nekolikanasobna vcasna varovani o vyce 3,8 metru zustava kazdej mesic zarazenej minimalne jeden Polak a tentokrat to byl Litevec.
Jacq
„falešné dilema“
The public space is full of FAKE BINARIES, all sorts of bullshit, all sorts of stratagems intended to fuck people up in the head, to divide and rule, to scare the shit out of them, etc.
„To paraphrase Iain Davis in a recent comment, global governance has a management structure akin to any major corporation, and though individual managers or vice-presidents may seek personal advancement or pursue private rivalries, they are all ultimately answerable to the owner of the company, and all working toward the same overarching goal.
We can debate about the extent or complexity of the rivalries but we can’t afford to lose sight of the fact they only go so far, and beyond that point there is unity of purpose. They tell the same lies, they promote the same covert tyrannies. None of them are our friends.“
A ja si prave nemyslim, ze celej svet nekdo vede a ze se mu to dari. Oni by nektere skupiny mozna chtely sefovat celymu svetu ale hovno hovno zlata rybko..vsechny ty kydy o WEF a chazarsky mafii a vsech techto spolcich..kecy v kleci.
To je jako v davnych dobach hledali lidi vymluvy na bohy. Kdyz si neco nevedeli vysvetlit, hned za tym bylo nejaky bozstvo, ktery nechce dobrou urodu. A stejny je to v principu dneska. Jen bozstva jsou v tech apokalyptickych vizich nahrazeny necim jinym..
Jacq
„ja si prave nemyslim“
What you, personally, think is completely irrelevant in regard to what reality actually is.
Asi sis nevsiml ze cela Evropa je rizena von Lejnem respektive jejima loutkovodicema.
Jo, je urcite pravda ze spousta veci se deje setrvacnosti, ze existuji ziliardy idiotu who are parroting the bullshit concocted by the people at the top, ale kdyz uz invokujes bozstvo, tak to je stara vec. Lidi taky mektaji o panbickovi samovolne, pritom ta ideologie je rizena from the fucking Vatican.
Jo, a je urcite pravda ze uvnitr toho globalniho oligarchicko-technokratickeho trendu existuji disputes a ze se ruzne factions snazi ziskat pro sebe vic.
What you need to focus on, however, is US THE PEOPLE, how all the shit affect US. That is ME, YOU, THE OTHER FUCKING GUY. We are at the receiving end.
Jozko
Ja jsem si vsiml, ze se nekde stal nejay kovid. Vsiml jsem si toho dost dusledne, musel jsem se prestehovat. Jasne ze nikoho nezajima co ai myslim, proc by melo. Ale uplne stejne mne nezajima co rika nejaka von der Lejno, neridi muj zivot, mozna okrajove pres ceny veci, ale pokud jde jenom o penize zadna tragedie se nekona. Ridit muzou nekoho, kdo chce byt rizen. Nepristoupil jsem na jejich hru na cokoliv. Vzdy mne zajimalo jen to, co se deje v mem bezprostrednim okoli, nejaky rexi o deep state a tak..kdyz tomu chce nekdo verit..jinej druh cirkve. Mne ted zajima velmi dulezita vec, musim vymenit zrcatko na tahaci a je to vysoko..to jsou moje starosti. Nejaka valka je proste daleko.
Jacq
Na osobni rovine se k tomu stavis naprosto perfektne. Tak je to spravne. Srat na ty mrdky, at se treba poserou.
To nicmene neznamena ze veci popsane vyse neexistuji a ze neni nanejvys vhodne si jich byt vedom a pripravenej se s nima nejak vyrovnavat protoze bohuzel na nase zivoty ty sracky vliv maji pomerne velky.
Jozko
Jsem si vedom sracek okolo ale nejak se z nich nehroutim. Mam jinej zebrik hodnot, penize nemam na prvnim ani druhym miste. Zrcatko vymeneny ale byl to porod…
..ona i ta kniha knih může být použita jako noty pro zpěváčky slonovinových věží. Taky jsem zaznamenal že je to prý nejkrvavější thriller sebraných spisů s mnoha logickými chybami návaznosti, nevím každopádně nahrazoval divadla, kina, tisk výklady „zájmovců a má snad i verze „oveček. No a kde se „výkonní šmejdi naučí co je ještě nenapadlo na vydupání s okolím.Informace jsou i sofistikovaná zbraň i když pravda „co oči nevidí srdce nebolí. A jistě platí že nejhorší je srážka s blbcem, což je u ududkovaných religiózníků co by dup.
sergej
Odskočilo mi to po přihlášení.
Jozko2.10.2022 v 9:12
Jacq
Historicka uvaha
WWII je sice portretovana jako souboj Dobra (USA a castecne USSR) se Zlem (Germany), ale ve skutecnosti slo ramcove o to ze byl ucinen pokus nastolit technokratickou totalitu v Occidentu a dobyt Rusko. Kvaky o tom ze USA bojovalo proti nazismu jsou pohadky pro imbecily, US corporations podporovaly Nazi Germany a jsou k videni fotky toho jak ta pica kralovna vesele hajlovala. USA se zapojily do valky ne proto aby bojovaly s Nemeckem ale proto aby zabraly co nejvic uzemi pred tim nez to udela Red fucking Army a Evropa padne cela bolsevikum. Pokud si nekdo nechal vymejt mozek necim jinym tak sorry jestli vam tohle zjisteni zpusobi ujmu.
Jak se podobna situace mirroruje dnes, kdy je cinen dalsi pokus rozpicit Rusko? Momentalne je cinen pokus Rusko conquerovat skrze Ukrainu potazmo celou Evropu. Jake jsou sance/hrozby pro Evropu? Je nejak mozne ze se Rusko nasere a rozhodne se Evropu znicit? Evropa je mu ted stejne k hovnu. Prodat tady nic nemuze, nic tady nepotrebuje ani nedostane? Akorat ho Evropa sere.
Pro Evropu to kurva do pici vubed nevypada dobre. USA se rozhodly ze ji pouzikou jako paku proti Rusakum. A Rusko se na Evropu muze vysrat.
Kdyz se to vezme kolem a kolem tak Evrope nezbejva nez delat vsechno do je mozny aby Rusko porazila a Rusko slo do pice.
Vyhozenim NS1/2 do luftu Amerika jasne dala najevo ze nebude tolerovat pokud by Evropa nechtela roli svoji funkci cannon fodder. Je nejaka moznost aby se na to Americani vysrali? Tezko. Pro ne je to existencni zalezitost jejich hegemony.
Takze to vypada ze prestoze pro Evropu by byla spoluprace s Ruskem nejvyhodnejsi alternative, tak USA to nedovoli – drzi Evropu za koule a pod krkem a jebou ji prdel on top of it for a good fucking measure (pun intended). Takze nezbejva nez se podvolit a v roli cannon fodder prijit k co nejmensi ujme.
My two cents …
všechno, co dělá, je správné
Já to mám jednoduché. Ukážu vám svůj pohled. Na světě je málo žrádla pro všechny. Soudruzi by řekly nespravedlivě rozložené zdroje, ale to přírodní zákon nezajímá. Takže se pereme o kus žvance, spojujeme se a vznikaji velmoci a nekdo musí z kola ven. Já patřím k malé Republice zaprďených Švejku. Jsem tu rád a fakt mě sere když naše zvolené představenstvo si vybralo prohru a hrdě hlásí tu blbost, že Ukrajina vyhraje, když Ukrajina (ten vzpupný okraj u Ruska) nemá právo existovat. Rusko má v rukách Esa, jsou to valečníci pro nás nečitelní a z kola ven půjde Evropa. Mě by to bylo jedno kdo chcípne, ale ja tu žiju a vedení si vybralo prohru. Rus by byl vděčný za naší neutralitu. Dnes by to znamenalo pro naší zem výhru.. Ukrajinci jednoho dne dojdou a USA na ně ještě ten den zapomene a rozehraje hru jinde
Sysop
Prostoru pro vyrobu zradla je dost. Neni dost rukou, ktery jsou ochotny pracovat.
proto se to tak extrémně mechanizuje a poslední kombainy a trachtory jezdijou samy podle emerické gépesky; je facht že pak už je to víc kompjůta, než mašina, je to drahý jak pizda a v zásadě to máš jak s těma softwérama (co vod nich všichni zdrhají k alternativě), máš pučenou licencu fklaudu
samozřejmě tu a tam nastane problémek, když operátor/ka je pýča a vjede do sloupu apod. :)
všechno, co dělá, je správné
To co je reálné lidstvo už udělalo, a pokud bys je donutil makat tak se stejně hned zase u hojnosti žrádla a statku a prostoru namnoží a jsi tam kde jsi byl. Navíc tě nebudou mít rádi když jim chceš řídit jejich život.
Sysop
Afrika se mnozi i bez hojnosti zradla a ba naopak k nam dela vypravy na gumakach tvrdic, ze tam nemaji co zrat.
Jesterka
Afričané jedou podle hesla: Raději 10 let válčit než 5 minut pracovat.
„Prostoru pro vyrobu zradla je dost. Neni dost rukou, ktery jsou ochotny pracovat“
To je nepochopeni energetickyho problemu, respektive jednoho z nich, kterymu lidstvo celi.
Prostoru pro vyrobu zradla a prostoru pro zivot lidi je dost. Planeta snese mnohem vic lidi. Problem je v ENERGII. Velikost soucasne lidska populace je dana snadnou dostupnosti levnych energii – fossil fuels. Diky nim se vyrabi zradlo s pomoci mechanizace plus fetilizer. Vyroba zradla je relativne levna a produktivita relativne vysoka.
S tim jak energie zacinaji byt min dostupne a drazsi se vytvari problem ze jich neni dost respektive produkce ziskana (drahymi) energiemi nepokryva cenu (hodnotu) jejich tezby a system se dostava do deficitu.
Pokud by nebyly k dispozici levne energie, tak se lidi neuzivi, lhostejno jestli je dost prostoru (pudy) na vyrobu zradla. Pokud by se lidi vratili k manualni praci v agrikulture, tak stezi uzivej sebe natoz aby uzivili vsechny ty mrdky co si nekde honej pero/picu v kancelarich.
Žrádla a dalších zdrojů je tu pro všechny dost. Nebýt kapitalizmu, jakožto ideologie nedostatku.
Která udržuje vlastnictví zdrojů u nejbohatšího 1% obyvatel planety.
A ti samozřejmě udržují dolních 99% otroků v neustálém nedostatku, pomocí dluhového bankovního kasína. Aby se jim otroci nebouřili.
Takhle jsou zaměstnaní neustálým bojem o přežití a bojem mezi sebou o ty ohlodané kosti, které jim panstvo sem tam milostivě předhodí.
A občas ty zoufalé hladové otroky poštvou navzájem proti sobě, aby se trochu vymlátili, aby jich nebylo tolik.
Takhle se měli navzájem ve 40. letech vymlátit Němci a Rusové a zválcovat přitom celou evropu.
Jen to tenkrát nevyšlo. Tak se vymyslely nové strategie. Jen je tu ta nepříjemnost že to komplikují atomové zbraně, kdy může zařvat i ta elita.
všechno, co dělá, je správné
Atomovka je zbraň jako každá jiná. Lidé se bojí neznámých věci. Je třeba je začít občas házet. Je nás už 8 miliard. A kapitalismus je soutěž a přirozeně reguluje a asi fakt selhal. Takže válka nám pomůže, dá nám impuls znovu budovat. Něco jak po rozvodu. Nebo vy věříte na ráj na zemi?
Sysop
Problem atomovek neni v tech 8 miliardach. Problem atomovek je, ze muze trefit zrovna tebe.
a nebo taky ne
S tebou už minule byl problém, potřebuješ nutně dostat do držky dědku plesnivej. Si tě najdu,vytahnu tě z auta vykecal jsi toho na sebe tady dost
kaBrnak
Atomovka má tu nevýhodu že jich stačí odpálit pár, na druhé straně zeměkoule a otráví potravu, vodu, vzduch i těm papalášům co ji odpálili.
Nebýt atomovek, tak by globální elita dávno vyvolala válku všech proti všem, a pak by na svém soběstačném ostrově v klidu čekala až se to navzájem pomlátí a populace zredukuje na 10%.
Jedině atomovky tomuto scénáři zabránily.
Btw. naše budoucnost visí na vlásku, protože NATO tlačí Rusa k použití jaderných zbraní. A to znamená riziko celosvětové jaderné války.
Protože na rozdíl od jantara Mrcasíka každý chápe, že RUS NEBUDE ÚTOČIT NA SVOJE BUDOUCÍ ÚZEMÍ na Ukrajině – na své slovanské bratry. Ale provede ODSTRAŠUJÍCÍ ÚDER na některý ze států NATO.
Na 90% na ten stát, který dodává zbraně banderovců a zároveň jim nebude moct úder vrátit, tím pádem jsou USA ze hry.
Bude to tedy ČR, Polsko, Německo ?
Jesterka
Před několika lety se naši čeští, evropští a američtí kavárníci nechali v médiích velmi často slyšet, že zničí Rusko atomovkami dříve. Dostávalo se to i do projevů nejvyšších západních politiků. Trvalo to několik měsíců, kdy o tom uvažovali.
Skončilo to z hodiny na hodiny, když jednou Putin vystoupil v projevu. Sdělil, že tajné služby Ruska přesně vědí, kde se nacházejí řídící elity, které štvou těmi atomovkami. A že v případě jaderného konfliktu nepoletí první odvetné ruské atomovky na západní města, ale na místa pobytu těch nejvyšších západních elit, které v pozadí rozhodují o západním směrování.
Od té doby už nikdo o atomovkách na Rusko ani necekl.
kaBrnak
Oni jim totiž tyto sračky lijou do hlavy trychtýřem na PŠM v Aspen institutu či jiných CIA/Soros funded thinktancích.
Že Rusko porazí a bude plyn zadarmo a ropa zadarmo a ruský mužik bude makat v dolech na hnilík či titan, aby zajistil evropským lemplům opět ten blahobyt co měli v 90. letech.
Evropské politické „elity“ z Aspenu se nějakou realitou vůbec nezatěžují. Naopak, ty bláboly co denně posloucháme v televizi, přesně odpovídají mému popisu.
Fin, Němec či Čech, všichni unisono mektají ty stejné bláboly jak přes kopírák. Protože měli to samé školení.
ps: vtip nakonec. Ty černouhelné doly na Špicberkách taky patří Rusku, a teď už se to finančně vyplatí opět těžit. Takže bude docela sranda až mrznoucím evropanům budou pod nosem ještě k tomu jezdit lodě plné uhlí, někam do Asie :-)))
bylo by to k dohledání? na to bych se docela koukl :D
Slecna Ling
Behe: Jak je to těmi čínskými letadly? Tady já i mechanik hoříme nedočkavostí, až nám ty prosperitní čínský zázraky, co sejmou Airbus i Boeing odtajníš? Nenech se prosit, přece nebudem vypadat jak hovada, zdá se, že víš víc než kdokoliv jinej?
až to koupí jakýkoliv evropský nebo americký aerolinky, tak to uznám. Do tý doby ať si v Číně padá co chce…
notyvole
Čím NATO tlačí Rusa k použitiu jadrových zbraní? Tým, že Ukrajinci ženú Rusov ako prašivých psov z územia, ktoré im Rusi ukradli? Rus proste nevie prehrávať a bez podpory Západu ani vyhrávať (viď WW2).:-)
quadra
od prasivych psov to ma este daleko.., ako sa vyhrava, nam ukazali USA vo Vietname, Afganistane, Kube, to mas pravdu :-))) z toho vitazstva vo Vietname sa isli posrat cele desatrocia.
vonH
Je docela sranda, že do toho 1% nejbohatších budeš dost možná patřit i ty.
Ctenar Jirka
Ani Rusko nevěří té blbosti o tom, že nyní je Ukrajina jejich území. Protože, jinak už včera přišli o první město od druhé světové války. Bylo by fajn kdyby je tam už NATO konečně rozstřílelo. Celý se to děsně vleče a stojí to ranec. Aspoň, že už je jedno co ty rusští pomatenci melou.
všechno, co dělá, je správné
Velmoc nebude bojovat s druhou velmocí na přímo. To by bylo hloupé. Silní dělají dohody. Rusko nespěchá, opotřebovávací válka je pro boj na Ukrajině vybraná vhodně a už po dvou zimách přestane Evropa Ukrajince podporovat. Bez podpory vydrží tak 2 roky a vzdají se. My potřebujeme národ probudit k odporu proti naší vládě. Dříve než dojde k nevratnému poškození slabé Republiky v silnější Evropě. Přilákat na demonstrace běžný lid. A pak je poštvat a klidně vyvolat občanskou. Čas hraje pro nás. Protože..Nepokoje jsou vyústěním bídy. Donutit vládu padnout a dát tam neutrální k Rusku. Vítěz Putin nic víc nechce. Ano vyberte si stranu, situace bude eskalovat a budete k volbě donuceni.. (já si to nevymyslel, svobodu vám nesebral)
dva roky, tak esli to bude jak v Jemenu, že vypukne i přes dodávky humanitárních zásob hladomor, tak to možná jo, jinak kdyby se kompletně utly všecky prachy, co do ukrošova tečou, tak lidi pudou do dvou měsíců sami vystřílet tu pyjanistovu bandu a sami požádají vo vstup do federace, protože přece jenom košila bližší jak kabát a esli se změnijou fangle a nápisy, nebo umřeš hladem…většina volí jasně
notyvole
NATO vyčkáva, prizerá sa, analyzuje, či sa Rusko na čele s geniálnym stratégom dokáže strápniť ešte viac ako doteraz. A z ruského pohľadu je veľká hanba, že dostávajú na zadok od podradných Ukrajincov. Pre Rusov by bolo práve výhodnejšie, aby sa NATO otvorene zapojilo a Rusi mohli svoju katastrofu týmto ospravedlniť pred svojimi ovcami. Už teraz ruskí podporovatelia píšu, že ukrajinskú armádu tvorí minimálne 50% vojakov NATO (ako som sa dočítal na nejakom alternatívnom fóre).:-)
Jozko
Podivejte, na jedne i druhe strane konfliktu existuji nejaderne funkcni systemy, ktere jsou schopny ukoncit boje za 24 hodin. Zustane spalena zeme a miliony mrtvych. Ze se nikdo ani nepokusil ten konflikt nejak zastavit znamena, ze obema stranam vyhovuje. Je to daleko a z takovyho Iraku se taky nikdo nehroutil a nedaval na teroristy z USA sankce. Zato na teroristy z Ruska je dali hned. To znamena, ze nekomu ten konflikt k necemu slouzi a nam do toho nic neni. At si hrajou na vojacky..
tak jistě, ty miliardy dolarů, co jdou oficiálně i podle kongresu na žoldáky, tak samozřejmě nejsou na žoldáky, ale na něco úúúúúplně jinýho…teďs to vole prokecl, čekej vod nadřízenejch pozvání na kobereček, to seš ale debil :o)
všechno, co dělá, je správné
Chudá, početně slabá rozkradená zem, plná mafie nemůže vyhrát. Ukrajina strašně prohraje! Nelze přírodní zakon oklamat. Fanděte komu Chcete ja respektuji druhé směry. Ale být na straně prohry je nevýhodné. Strašně klesne životní úroveň, opak mého snažení…
notyvole
„rozkradená zem, plná mafie nemůže vyhrát“
Súhlas. Rusko nemôže vyhrať.:-)
RF hlavně nemůže prohrát, kam to povede je jasný všem, mimo vypatlanejch sviní tvýho formátu; ale neboj, voda se už začne brzo vařit
akorát koukám, že po vlastních autech, busech, kamionech a vlacích právě začly rejže výrobu svejch vlastních velkejch dopravních letadel, čili tzv. západ už nemá absolutně nic, co by světu nabídl, a jak bójink, tak érbas, co už mají za poslední tři roky ztráty v desítkách miliard dolarůch/ojrůch, okamžitě ze dne na den přišli vo 10 % svýho odbytu, a za pár let, až to rejže natlačí chudším érolinkám v Asii a Africe, tak přídou vo další čtvrtinu; navíc rusáci budou moct u rejží sourcovat díly, který jim západ odmítá dodat
čili je naprosto evidentní, že jak bójink, tak érbas budou čekat obrovský restrukturalizace už tak příští rok, protože žádná soudná banka nebude potápějícím se firmám neustále jenom pučovat miliardy za nic, ořezání sádla pár desítek tisíc zaměstnanců a i přes to, že do toho beztak budou zase vlády lejt miliardy z našich kapes, tak ty firmy odteď už půjdou jenom do piče, nikam jinam
rejžáci už opět ekonomicky i výrobně rostou, to samý Ruská federace, ojvropa se propadá ekonomicky do sraček, ale vy pizdy furt budete lejt benzín do vohňa; fakt ty vole tady to skončí ukrutnejma nepokojema a ovčanskou válkou, obávám se, že pár tisíciletí historie jasně ukazuje, že nemá-li ten mostr průser pokračovat donekonečna, bude nutný všechny ty kurvy, který tenhle průser budujou, zlikvidovat, nakládání s váma v sametovejch rukavičkách to prostě nikdy nevyřešilo
notyvole
Ách, tá naivná predstava ruských poskokov, že Rusko bude hrať v plánoch Číny nejakú väčšiu úlohu, ako úlohu posledného poskoka, je až dojímavá. Budúca čínská kolónia Rusko bude ešte so slzou v oku spomínať na časy, keď ho vyspelý svet považoval za pomerne rovnocenného partnera.:-)
sergej
„Roztleskávačka na bubny, to je kvalifikace. :lol:
až bude Ukrajina sousedit s Čínou, tak ta se s nimi nebude mazat jak příliš hodný Vladimír a Fini budou se slzou v oku vzpomínat na dobré sousedské vztahy za Stalina :-)
a nebo taky ne
Na světě si velmoci vzájemně konkurují a věř, že Čîna nechce zůstat před dravou amerikou sama. Neměla by šanci. Čína podporuje Rusko všema deseti. Potřebuje silné Rusko, ač nerada… Jen se o tom nahlas nežvaní
LD
no jo, ale máme tu hen ty „hodnoty“ :-)
Slecna Ling
To Behemot:
Hele, že jsem tak smělá, můžeš mi jmenovat aspoň 3 čínský letadla,který získaly certifikace a kterej západní dopravce po nich lačně skočil, popřípadě se zděšeně přikrčil,jakej pokrok to přichází? Ty shity jsou určený pro domácí trh, ne zahraniční…Dyť to nesplňuje efektivitu spotřeby, normy…dostupnost dílů je na hovno…
Nebo ses zamiloval do COMAC C919 :-)?
shifty
Mele sračky jako vobvykle… doom, konec světa se blíží, letos všichni umrzneme, nebude co žrát… bla bla bla bla
kde sem zmiňoval něco vo nějakejch západních dopravcích? zkus se v blízké době stavit k vočařovi…
Slecna Ling
Oukej, dám ti benefit of doubt…Tak jak jsi to s tím Airbusem a Boeingem myslel :-)? Parafrázuj sám sebe?
Slecna Ling
A jen pro tvojí informaci, tady o COMAC C919 :
Comac has been blacklisted by the US government and faces an investment ban from US companies. In the latest update, Comac joins eight other Chinese firms across industries to be blacklisted by the US government, including Hainan Airlines sister carrier Grand China Air.Jan 14, 2021
koho to jako zajímá? UŠAndi v přímým přenose končijou, ať si banujou třeba bidetovy prdy tvl
zbytek světa má těch jejich kokotin už plný zuby, což už dává najevo a což začnete celkem brzo pociťovat na vlastní brejle, a tvoří 4/5 obyvatel a už víc jak polovinu kapitálu, takže jebat – a tam všude ani bójink, ani érbas neprodají ani šroubek
ostatně doporučuju se podívat na účetní závěrky obou, kolik (desítek) miliard už tečou…
Slecna Ling
Jistě, a cestovat se bude třeba na šlapadlech :-) Ale jo, když myslíš…Ti Američani jsou prostě zrmrdi, ale naštěstí červenejch číslech, jj…!!! Bratři v Číně nás naštěstí vytrhnou! Sláva Koumáku C919!!!
Slecna Ling
Ale furt mi chybí ty další certifikovaný a obecně uznaný letadla! Kde to máš? Aby to mohlo lítat aspoň na Budapešť?
tak s vohledem na to, že to teď dostalo domácí certifikaci a už tak mají přes 300 závaznejch vobjednávek, tak asi se na pár let nažerou a pak to začne teprve získávat certifikace dalších národních ouřadů, ne? ostatně sem to tam napsal, na tamní trh už ani jeden z velké dvojky nedodá ani hovno, a následně až to rejže protlačijou do dalších desítek zemí, i tam přijdou o tržní podíl
zkus trochu míň fanatickýho zápalu, a trochu víc číst, co řikáš?
Slecna Ling
Výborně, takže si hraješ na Sybilu a těšíš se tak mocinky na zkázu, až ti to zatemnilo mozek. Co takhle heřmákovej čaj?
Dachsmeister
@SL
Možná by stačilo omévat přirození vlažnó vodó… ;-)
asi ti tam začíná solidně hrabat, zřejmě bude ten amerikánocentrismus nakažlivej…
ne, fakt se celej svět neřídí podle toho, ve zbytku světa taky probíhal, probíhá a bude probíhat čilej dopraví provoz…dokonce eště víc, protože zbytek světa bude i nadále mít levný paliva, zatímco ojropa, následovaná právě UŠAndama, bude mít hlavně velký hovno
navíc k čemu sou platný emerický certifikáty si vyzkoušely ty stovky mrtvejch na bójinkách MAX co? :o)
RomanL
A proč by měli Číňany zajímat nějaké certifikace? 8-o
Sysop
Podstatne je, ze at uz na UA vyhraje kdokoli, my zarucene prohrajeme.
ale věci se budou hejbat rychle, tady se aspoň většina lidí nějak chystala, elektrárny, teplárny a výtopny co můžou, vrací se uhlí a mazutu – a hlavně se nějak nazásobili; jak vidno, pšonci na to srali, věřili vládě, že mají huhli na 200 let (jo pyčo mají, ale v zemi X-D) a v říjnu když měli začít topit si všimli, že mají sklepy prázdný…to nevymyslíš
čekám, že nejpozděj do konce měsíca přídou výjimky z výjimek a budou škemrat, aby přijelo z Ruska 50 vlaků :o)
kaBrnak
Tak to by mě zajímalo, jak rychle se dá přebudovat brněnská plynová teplárna zpět na uhlí. Vlečka tam ještě funkční je.
Horkovod z Dukovan se dá vybudouvat už za pouhých 10 let :-))))
pro toho debila pode mnou co je v igňoru, usem to tady vonehdá psal ty kokote, Obřany sou komplet na mazut, bejvaly jenom podpůrný a jako výměníková stanica, tak letos to budou společně se spalovnou táhnout
kaBrnak
No nevím kdo je tady kokot. Ruská ropa sem taky brzo přestane proudit. Tak LTO či mazut taky nebude. Natož v tak obrovském množství aby to ohřálo 300 000 rozmazlených zimomřivých brňáků.
Zvlášť když vezmeme v úvahu, že na LTO bude z plynových hořáků přecházet půlka evropy.
Čili je to blbost. Asi jako horkovod z Dukovan.
A pochybuju že sypání vagónů uhlí do brněnské spalovny odpadků to vytrhne.
citace:
„Krizový scénář zásobování Brňanů teplem ovšem nepočítá jen s LTO. Na to by ani vagony se zmíněnými tunami olejů denně nestačily. Do mixu potřebného paliva se zapojí mnohem více také kotle městské společnosti Sako Brno, které spalují komunální odpad.“
a dál je to ještě výživnější:
„…aby Brňané nezmrzli, jenže komfortní teplotu by doma nikdo neměl. „Bylo by to tak na 10 až 13 stupňů,“
Tak už jsme doma :-)))
A dál je to ještě lepší
„Možností jsou i elektrokotle, ale tam zase nastávají otázky přenosové sítě,“
A hlavně toho že veškerou elektřinu zkoupili Němci.
Takže masivní používání „bulharské konstanty“ ve výpočtech a vyjde nám cokoliv.
Sysop
no vidíš, takový vypatlaný hovado a lidi ho zvolili znovu.
Sysop
Tak proc ne, kdyz reporyjsti jsou stejne sorty, pak voli toho nejvetsiho…
shifty
:-DDDDDDDDDDDDDDD
všechno, co dělá, je správné
Pořídil jsem si ruský prapor a tričko s ruskou vlajkou. Jsem připraven uvítat vítěze až Evropou proletí černá labuť. Fakt nekecám je dobré mít různé prapory :) a vědět kam se přidat jak za protektorátu se strejdou Ádem
to už se řešilo vonehdá v jiné diskusi, nejlíp mít těch fanglí pár tuctů, hlavně to voperatívně stíhat měnit, aby tě náhodou soudruh Stříž nezavřel, na to bacha, soudruhu!
sem musel tudle přejít na civilizovaný DNS servery, který dodržujou síťovou neutralitu tak, jak mají, dyž mě režim a jeho zaprodaný sviňský kurvy tak úpěnlivě chrání vod toho, abych si mohl poslechnout nějakej projev oficiální hlavy státu…
Sysop
Ty nemas co poslouchat original. Ty si mas precist komentovany vycuc, ktery je ideove nezavadny.
Jesterka
Politbyro ovšem nedomýšlí, že co je nazávadné dnes, bude za týden dezinformace a naopak. Člověk aby přemýšlel, když se nechce dostat do průseru. Jenomže pokud režim nutí lidi přemýšlet, tak nedělá dobře, to se může obrátit proti němu!
kaBrnak
Myslím že idaál je prapor v barvě „flecktarn“ kde na 20 metrů nepoznáš jaké je barvy. Když tě někdo zpětně napadne za vyvěšování ideologicky nesprávné barvy, tak ti pak nemá šanci dokázat opak.
Na tohle ještě žádný převlékač kabátů a chronická korouhvička, ještě nepřišel. Asi si to nechám patentovat.
Ještě je použitelná varianta duhová buzer vlajka, která obsahuje všechny barvy. Jen nevím jak by to bylo průchodné v případě islamizace. Argumentace že je tam i zelená islámská by asi neobstála.
Jesterka
Bílá vlajka při příjezdu cizí armády je vcelku univerzální. Vyzkoušeno Francií.
Sysop
To ale neni nic originalniho. CIA podporuje vzdy obe strany konfliktu tak, aby vcas mohla vsadit na viteze.
Jesterka
Důležité je včas vstoupit do války na vítězné straně, když je vítěz jasný, ale ne dříve! Bez větších obětí jste tak součástí vítězné strany a získáte za málo bohatou kořist.
Tak jako to udělalo USA ve 2. světové válce.
Lojza
:-D
Tvl
Tvoje znalost historie je …..obdivuhodna :-D :-D
shifty
Je to hlava. Hezké vidět, jak to tady pár zmrdů vykrmuje, i když jsou to jen samé lži a nesmysly. Alespoň se ukázalo, kdo je co zač.
proti žaponcům celkově docela jo, poněkud horší bylo vylodění a pak nějakou chvilku, ale jinak měli spojenci na západní frontě drtivou převahu, a podle toho to celkem vypadalo
shane
Akorát ta fronta nebyla jen západní. A nezapomeň na leteckou válku, tam těch padlejch byla spousta.
Jako nůž máslem bych to rozhodně nenazýval. A ve Francii, Belgii to taky bylo hodně tuhý. Se Stalingradem se to srovnávat nedá, ale Němci byli tuhej soupeř pro každýho, nejen pro Rusy. A to se to vlastně od 1943 hroutilo…
Jacq
Jestere, nepochopil jsi podstatu/ucel vstupu USA do WWII.
The US entered the war when they realized that the Red Army was quite likely to kick German ass a run them into the ground. The primary purpose of entering WWII on the part of the US was to stop the Russians from conquering Europe.
Don’t be fooled by the doctored interpretation of history.
Jesterka
Naprosto souhlasím. USA se prostě do války nasoukalo z vychcanosti, aby Sověti neměli veškerý válečný zisk.
Na druhé straně, pro objektivitu, je nutné říci, že bez pomoci amerického průmyslu Sovětskému svazu – by to měli Sověti mnohem těžší i na té evropské straně.
Jacq
Things are nuanced. In observing reality, one has to start with the general underlying phenomena and therefrom proceed to details. What you’re saying is one of such details, among many others. The point is that the 20th century was, for the most part, about the HISTORICAL ERADICATION of collectivism in the sense of preventing people from realizing that if they join forces, they can collectively kick the ass of the so-called elite and possibly install a truly equitable society (at least until the emergence of another elite … ha ha …). The mission has now pretty much been accomplished, hence covidism – frontal assault against all humanity. Analogously to your mention of US aid to the Russkies, a relatively minor issue, there are minor issues in todays foisting of digital dystopia – such as the Ukie war.
shane
1) Nèmecko vyhlásilo válku USA, ne naopak
2) stalo se to začatkem prosince 1941 a to SSSR prohrávalo na celý čáře
Jesterka
Vy jste zlatíčko. Jste mistr ve vyrábění emocí a propagandy – uplatnil byste se v českých médiích.
Sovětský svaz byl přepaden 1941, kdy na jeho území vtrhlo 3 milióny nepřátelských vojáků. To vás na začátku poněkud zaskočí, ať se to stane kdekoli. To chvíli trvá, než to srovnáte.
Německo nevyhlásilo válku USA. To je debilní Japonci se strategickou schopností uvažovat rovnou Markétě Pekarové Adamové útokem na Pearl Harbor dali záminku USA vstoupit do války.
Manipulaujte emocionálně dále. Máte talent. Uplatníte se v nějaké politicky angažované oblasti.
Sysop
Pokud vim, tak Ada vyhlasil valku USA v prosinci 41. Zebych se mylil…?
shane
Nemýlíš. Bylo to 11.12, čtyři dny po Pearl Harboru. Pořádně nikdo neví proč. Ještěrka mele hovna.
Jesterka
V tomto máte pravdu. A teď se vrátíme zpět k původnímu tématu. Pro USA byla 2. světová válka darem z nebes. Jejich zapojení bylo mnohem mnohem nižší než zapojední Sovětské svazu. Přesto USA těžilo z války mnohem více a jejich postavení hegemona bylo důsledkem 2. světové války.
Odhadem 80-90 % osvobození Evropy a nákladů a obětí na svých bedrech měl Sovětský svaz. Přesto je neustále popliváván, okopáván. Jeho oběti se zamlčují. USA dostalo z války mnohem více než si zasloužilo.
A to se ani nezmiňuji o tom, že kde osvobozovalo USA, tak vybombardovali průmysl – ála Plzeň. Kdyby Prahu osvobodilo skutečně USA, tak z ní nezůstane kámen na kameni, a jede se od píky. Tam, kde osvobozoval Sovětský svaz, tak víceméně zůstalo co je.
A v roce 2022 dokonce dochází k adokorování nacistických sil na Ukrajině. Nějaké hákové kříže, Hitlera, Banderu, Azov – bereme jako skvělé ideologie a skvělé kámoše. Aneb hřejeme si na prsou hady.
shane
USA vydělaly především proto, protože se jim zruinovala veškerá konkurence. Británii, Francii i Německo obě světové války ekonomicky zničily. Co začala první válka, dokonala druhá.
Materiální a finanční náklady za Spojence nesly Spojené státy. Bez nich by byly Británie i SSSR v prdeli. Lend Lease byl pro USA finančně dost nevýhodný kšeft, protože dostali zaplaceno jen za to, co si příjemci nechali.
SSSR měl nejvíc obětí, ale bohužel většina z nich padá na hlavu Stalinovi, který čistkami zničil velitelský sbor RKKA a dorazil to neustálým vměšováním do kompetencí velitelům. Běžným Ivanům nicméně budiž čest a sláva.
Co se týče náletů na Protektorát, tak nestály za řeč. Průměrný německý krajský město to schytalo hůř v jednom náletu než Protektorát za celou válku. A to protektorátní fabriky chrlily válečnej materiál prakticky až do květnového povstání. Krom toho, Protektorát bombardovali i Rusové. Třeba mladoboleslavskou škodovku. Ruských naletů bylo málo, protože neměli strategické bombardéry, ale byly.
Sysop
USA do druhe valky vstoupily predevsim proto, ze Evropa pro ne znamenala 1/3 trhu, import/export. Takze priorita byla zachranit trhy a taky svoje aktiva, ktera mely v Nemecku, Francii a dalsich zemich. Ze nakonec vytezily na valce jako takove, to nebylo prvoplanove. Navic Ada delal bordel na mori a potapel obchodni lode, i ktere byly USA a take bylo riziko, ze kdyby se Ada dostal k ruskym zdrojum natrvalo, byl by pak problem ho porazit, az by se vydal na USA.
fatdwi
Sysop: Ada dělal bordel na moři relativně málo, protože se bál, že kdyby spustil plnou ponorkovou válku, vletí na něj USA dřív, než vyřeší „problém s Ruskem“. Nicméně ho samozřejmě žralo zásobování Británie, která ne a ne padnout. Proto souhlasil s novou smlouvou s JP o tom, že s USA neuzavře mír ani v případě, když JP zaútočí na USA (původní tripartita byla formulovaná obranně). A jakmile vyhlásily USA válku Japonsku, vyhlásil ji na oplátku Americe a mohl povolit uzdu ponorkám.
Dlouhodobě je to jak říkáš, USA si dělaly docela starost o Německo a co by bylo v případě, kdyby vyhrálo válku v Evropě. Áda taky počítal s tím, že časem bude muset „židovskou otázku“ vyřešit i v USA. Takže zapojení USA do války v Evropě bylo de facto nevyhnutelné, někde jsem četl, že Áda dost vytrhnul trn z paty Rooseveltovi, protože ten neměl podporu kongresu ke vstupu do války, ale když mu ji Áda vyhlásil, co se dalo dělat, že.
To je pravda, tá starosť američanů co by dyby němcí vyhráli.
Třeba pro případ pádu Británie – ztráta letišť pro možný bombardování Německa – zadali do vývoja B36 Peacemaker. https://en.wikipedia.org/wiki/Convair_B-36_Peacemaker
Jacq
Spravne. Na WWII je potreba se divat v kontextu celeho 20teho stoleti, ne-li vice, ne skrze nejake jedno zasrane datum.
There can be multiple ways of viewing reality, but perhaps the most important aspect of the goings-on of the past centuries is a struggle between DEMOCRACY, regardless of whether represented by the First- or the Second-World models, and TECHNOCRACY.
Vetsina lidi je naprosto tragicky myopickejch a nedokazou nez se hadat o trivialnich picovinach.
Kdyz uz tady byla rec o ceskejch a zapadnich mediich, tak tohle je jedna z nejmarkantnehsich veci ktery v ceskym prostredi vidim. Totalni absence porozumeni vecem v kontextu. To jsou furt zvasty o detailech. Mam pocit ze to ma co do cineni s tim jak se cesi uci rec. Cestina je tak slozita ze veskerou energii venujou na zvladnuti tech zasranejch i/y etc. a ze jim nezbyde cas na to aby se naucili logic, semantics, etc.
shane
A ty jsi tupá nána, co si nezjistí ani ty nejzákladnější fakta a akorát mele hovna. USA vyhlásily 8. 12. 1941 válku Japonsku jako odvetu za Pearl Harbor, ale válku s Německem zahajil až Hitler až 11. 12. 1941 vyhlášením války Spojeným Státům.
shifty
Kdepak, tihle lžou a překrucujou naprosto schválně a jsou za to poplácáváni po ramenou.
Jesterka
Takže vy dva jste mleli hovna a exkrementy ve velkém. A jednou se spletu v drobnosti a máte pré.
Jacq
Ty vole, a co to jako meni na vyse napsanym?
Hlavni ucel Americke presence v Evrope bylo zabranit Rusku v tom aby se bolsevismus (kterej se bankovnimu cabalu vymknul z ruky) rozprostrel na Zapad. Byla cast motivace ovladnout Nemecko pripadne zbytek Evropy? Urcite.
Nicmene jedno je jisty – urcite se nejednalo o valku proti Nazism jak se soudruzi jak v Prvnim tak v Druhym Svete nabulikovaki ovcanum tvyho typu.
BTW, Betty Windsor’s (that’s the witch that recently kicked the bucket) original name was Saxe-Coburg and Gotha. The British royal family was fucking GERMAN.
Jo tady zas negdo vynalezl tepló vodu.
Kateřina Veliká, ruská carevna, byla němka taky, a né enom ménem, ale aj rodem.
Nebo poslední ruské car býl bratranec anglickýho krála.
Byla to prostě šlechta.
Ale to příbuzenství jim nebránilo se navzájem mydlit. Třeba anglické král vodmítl svýmu bratrancovi azyl takže cara bolševicí vodstřelili aj s celó rodinó.
Jacq
„Byla to prostě šlechta …. etc. …“
Tvuj vrozeny myopism, jeden by rekl debilita, prevents you from realizing that you’re essentially underscoring what I wrote above. A role might also be played by your propensity to argue about inconsequential shit.
fatdwi
shane: co taky čekat od člověka, který s láskou vzpomíná na komanče a přitom žije v USA? To jsou ty její úžasné znalosti, nabyté během komunistického školství, o kterých píše v diskusi vedle…
shane
Pochybuju, že žije v USA. To by tady nenadávala na fialovu asociální vládu a politiku. Proti USA je tady pomalu utopický socialismus.
Jo, v listopadu 1941 SSSR drtivě vitězilo. Bohajeho
Jesterka
Tak kolik nám toho ve 2. světové válce při osvobozování odmakala Rusá armáda, a kolik US army? Jaký je podíl jejich akcí na výsledku 2. světové války v Evropě?
Sysop
To je tezky nejak qantifikovat. Vetsi mira obeti samozrejme lezela na SSSR, protoze tam Nemci masakrovali a Stalin taky masakroval. To jsou veci, ktere se proste tezko hodnoti. Jasne, za osvobozeni Ceskoslovenska padlo cca 115 U.S. vojaku a 140000 sovetskych vojaku. Na druhou stranu – podpora SSSR ze strany USA nebyla zrovna mala. Pochopitelne ne zdarma, ale tak to je a sovetum to kurevsky pomohlo. Takze tezko rict, jakou presnou merou mel kdo podil na vysledku, i kdyz je neoddiskutovatelne, ze nejvetsi ztraty, zejmena lidske, meli soveti.
Jesterka
Přičemž USA na tom kurevsky vydělala. Sovětský svaz nesl oběti, náklady vydrancované země, a mnohé další.
Zatímco Britové si nechali zaplatit nejen od čechoslováků i pomoc čechoslováků při jejich osvobozování – což je zdokumentováno. USA dokázala pořádně monetizovat sovu účast na válce jak kdyby rýžovala zlato. Tak Rusko to všechno neslo bez anbglosaského vykořišťování a vychcanosti.
Bez Sovětského svazu bychom dnes měli všude háknkrajcy a německé orlice. Díky Sovětskému svazu jsou dnes jen na Ukrajině.
Problém Západu tehdy i dnes není to, že by nedali dolarové vycpávky nebo pomoc. Problém je, že nikdo to nechce odmakat a nést ty oběti. Koneckonců je to vidět i na dnešní pomoci Ukrajině – poslat tam pár rour či tanků, to ano. Ale jinak žádné další techtle nechtle, ani žádné bebíčko.
Bez Sovětského svazu bychom dnes byli v Třetí říši, ať by se jinak do války zapojil kde kdo. Matematicky řečeno, pro výhru nad Hitlerem byla účast Sovětského svazu nutná a nezbytná. Bez materiální a technické pomoci USA by byla ale otázka, jestli by to dokázali.
Nicméně minimálně 80 % nákladů 2. světové války je zásluha Sovětského svazu.
fatdwi
Jesterka: je vidět, že se na Vás to komunistické školství podepsalo velmi nehezky, aspoň pokud jde o dějepis. Místo těch strašlivých bludů, co tady blijete byste měla držet hubu a poslouchat třeba shanea, abyste se dovzdělala, fakt z toho bolí oči.
Jesterka
Takže jsi nám, hloupý moulo, všem napsal, že o dějepisu nevíš vůbec nic. Ve vašem příspěvku není žádný věcný argument – protože nic v mozku nemám, ani žádné znalosti, natož dějepisu.
fatdwi
Jesterka: ani tam být neměl, bylo to pouze ponouknutí, abyste se nad sebou zamyslela, zjevně bez úspěchu. Plácejte si ty svoje bludy klidně dál, ale pak se nemůžete divit, že holt sem-tam někoho nepohodlného s příhodně nastaveným zrcadlem budete muset hodit do ignoru. Není nad zavírání očí před realitou, užijte si to:-)
Jesterka
Dávám si toho bezmozka bez koulí fatdwi do ignore. Něco tak tupého je škoda času sledovat.
corona
Jesterka:
Má nějakou kvalifikaci, nikoliv technickou a pravděpodobně ani jinou u tvrdého oboru. Cosi kolem kšeftu, marketingu, nejspíš i práv. Generace Y(pozdní) či dokonce X.
Značně házel machry o automobilech, po technické stránce je však nezná a sám by si neporadil ani s jednoduššími opravami.
On úplně tupý není, dost toho načte (podobně jako shane či Jan Mrcasik).
Patří spíše k „mediálně přesvědčeným“.
.
shifty
Jesterka – Vy jste opravdu moc rozumu nepobrala.
Jacq
@Shitty
FYI, Jester je druhej nejrozumenjsi clovek v tyhle diskuzi ve smyslu chapani souvislosti v sirokym kontextu a do hloubky. Ty jsi naopak jeden z tech nejvic zabednenejch. Not only do you suffer from severe tunnel vision, but whatever yous spew also only barely scratches the surface.
Jesterovy poznamky se zcela jiste vyplati cist. Ty tvoje blemcy jsou pokusy vochcat kotniky tem ktery napisou neco co tvuj nanomozek neni schopnej pobrat vole shitty vole.
shifty
Žako díky, já věděl, že nezklameš :-)
Jacq
@fatdwi
Tuhle jsem cetl ze v konverzaci se Henry Kissinger, who you could say is a man with a pretty long-term vision of shit, zeptal nejakyho Cinana co si mysli o French Revolution. „Too early to tell,“ answered the CHink.
Tomu vole fatwi vole se rika nazirat na veci v kontextu vole. Ty jsi uporne myopicky kreten ktery posuzuje veci tak maximalne od jednoho vychcani k druhymu ty zoufalce. Utechou ti muze bejt ze nejsi sam, podobne postizenejch je vetsina.
Co se tyce koncepcniho mysleni, tak Jester je na tom naopak pomerne dobre, v pomyslnym zebricku bych ho zaradil jako druhyho za sebe (toot, toot – that was my horn vole). Dalsi lidi ktery nemaj hlavu zarazenou ve vlastni prdeli jako ty jsou co si pamatuju nejakej dissenter, h27, pak takovy nejaky cislo, a pak z takovyho pragmatickyho uhly sysop, mozna kabrnak, ale ten je moc fanatickej.
Nesmysl. Finančně na válce kurevsky vydělalo Švédsko, územně právě SSSR.
Problém západu je, že „i když kšefy nendó, tak je furt vodporně bohaté“, a to je to co nicmochry sere. Jo, závisť je sviňa.
Ty vobrovský stráty na východní frontě byly proto, že Hitler ze Stalinem z teho udělali totální válku.
Začál Hitler s plánem „Hlad“ (vyvraždění sovětskýho vobyvatelstva na dobytéch územích, třeba z prvních sovětskéch válečnéch zajatců v Stalagách a Dulagách nepřežíl skoro nigdo). Stalin ale nezůstávál pozadu, a to ani vůči vlastním liďom (zákaz ustupovat a co zajatec to zrádce). Vemte si třeba Vlasova. U Moskvy bojovál jako lev, jako jedinýmu se jeho divizi podařilo splnit a prorazit. Ale nechali ho v tem samýho a eště mu zakázali ústup. Výsledek = němcí mu rozbili celó divizu, a to musela bét dobrá diviza. Von sám padl do zajetí, a to z něho udělalo zrádca. Co potom scete dělat v takovéch podmínkách, dyš aj úspěch se trestá.
poslední měsíce války je to úplně mimo mísu porovnávat, říšani už jeli jasně v doktríně držet sověty co nejdýl, i za cenu velkejch ztrát, aby ten zbytek mohl zdrhat na západ a tam se spojencům houfně vzdávat, páč bylo lepší být zastřelenej hned, než roky v sovětským zajetí
čili spojenci pak už postupovali víceméně bez většího odporu, zatímco sověti naráželi na samý kotle, třeba vzpomeňme dukelskou operaci
taky říšani na západě nedělali zadaleka takový pogromy a vyvražďování, pže západ nebyl určenej na lebensraum, ale obyčejnou kolonizaci, zatímco na východě byla doktrína třetin (nebo za slovačem dál mělo jít zplynovat úplně všecko??), takže i z toho se lze docela dobře dovtípit, jak na koho kdo nahlížel
Jacq
The fallacy you’re committing is called the „strawman fallacy“, more specifically the „per fas et nefas fallacy“. In doing so, you’re attempting to refute a complex issue in its entirety by vehemently jerking off about a rather unimportant detail thereof.
Note that not everybody is as intellectually challenged, tragically myopic, and devoid of knowledge of basic logic as you.
semancko
Slovensko tiez skoncilo na vitaznej strane, SNP, teda to z 1944 pomohlo. A navyse sme sa ocitli v sovietskej sfere vplyvu, to podla mna tiez zohralo svoju ulohu.
hellfire
„všechno, co dělá,je správné“
„a nebo taky ne“
Další případ, který si tu bude povídat sám se sebou? Hmm…
Uz mam strach si otevrit nejakou stranku, aby na me nevyskocil Putin, Zelensky, Ukrajina a Rusko. Asi zas prestanu cist…
Až na vás odněkud vyskočí Novičok, tak už nepřeštete ani písmenko. :-)
zduř
k tej kyjevskej rusi podotknu, že to byla kyjevská rus , a nikolivěk ukrajinská rus, což dezinterpretum uniklo,
k těm jakože podřadným ruským mongolům a tak, podotknu, že po odchodu Langobardů z českomoravské aj slovenské díry, cca kolem snad 550 l.p. totok, nyní české uzemí ovládli a osídlili Avaři , řekněme směs s cikánů s araby a s tatary, smíchaná s polozvěří , z neznámého důvodů nazývaná slovany, původ slova slovany jest takovýto: slova ny, tedy nemluvící, neumět mluvit, jedna smečka tej zvěře dostala název češi, původně cieszy, tedy Tiší, ve významu zákeřní, tiše čekající na oběť ,,,,,no a ti tiší se vyvyšují nad ostatní národy , sami jsouce jen smečkou zbabělců cha cha checht
Topra češťyni .-) A ted ´džingl
Jindřich Mitter 2.10.2022 00:35:35 Odpovědět
Chci mír pro ČR za každou cenu? I za cenu ztráty území, životů, národní identity, svobody a hrdosti? To je velká cena.
To, že plyn z Ruska nebude je dobrá zpráva. Už nás Rusák nemá čím vydírat. Nic než plyn a ropu nemá.
sergej 2.10.2022 01:52:10 Odpovědět
Naopak mají vše a na krymu jsou hřbitovy nájezdníků co šli rabovat z celé evropy. A nikdy se toho nevzdali. A ten příběh je starší i bible.
https://www.youtube.com/watch?v=2hoqfTCsHew
https://www.youtube.com/watch?v=wxogkCO6haA
A tady je kousek z agendy 2030 / great reset
https://www.youtube.com/watch?v=cmBBWzOgqg8
Našel jsem druhý díl můžete pokračovat.
https://www.youtube.com/watch?v=038jfGe7Ls8
https://stopthecrime.net/wp/
a na starý dobrý polonium už všickni zapomněli, pche
Bo polonium je z Polska a prej tam neumej nic poradne vyrobit..
Mne je uplne jedno jak to dopadne. Zatim to vypada tak, ze NATO se za penize zbavilo vseho vojenskyho srotu ze vsech skladu, kde by to jinak shnilo nebo prekazelo. A stejne to ma rus. Jenom nas s tim tady otravujou. Je to jejich byznys a nas se nejak extra netyka. Stejne jako se nas netykaly valky jinde nekde daleko jako Afghanistan, Vietnam, Syrie, Irak, Korea…to je pro zmenu vysledek toho demokratickyho boje za lidsky prava, po kterym zustaly miliony mrtvych. Takze dokud se nezacne strilet nekde v okoli meho bydliste, sorry..ale nezajima.
Bohužel je všude mraky ovcí, co budou snad raději mrznout a chcípat hlady, protože jim nějaký profesionální lhář řekl, že se ve stepi bojuje za Prahu.
Už aby tu Prahu někdo srovnal se zemí. V ČR se hned bude žít mnohem lépe. Brno mohou přihodit k likvidaci.
Smyslem 3D fáze života je být šťastný a láskyplný, což lze ztotožnit např. v Budhismu stavu „probuzený“. To ale nelze zajistit srovnáním centra, byť i neřesti, ČR se zemí.
Pardon ….ztotožnit se stavem…
NATO se nezbavilo vojenskýho šrotu. NATO velice efektivně odzbrojilo Evropu, a učinilo Evropu bezmocnou vůči vojenskému napadení. USA má teď Evropu v hrsti podle starého výroku: Kdo neživí vlastní armádu, bude brzy nedobrovolně živit cizí.
jenže to ti stejně nepomůže, realita tě pak trefí do držky jak dyž narazíš do zdi
konečně se mi vozval dodavatel měřákůch z východu, tak kvůli výraznýmu zkomplikování dodávek balíkůch a těm sankcím, co ten zlej rubl posílily vo 50 % proti předchozí minimálně půldekádě, jenom počta vynde na skoro dva litry, neber to…předpokládám že na měřákách teda bude pak v koncu inflaca tak těch 50 % (je fakt, že sem to od samýho začátku zvládal držet na stejné ceně, no), ale tak to je dneska reálná inflaca snad u všeho, možná mimo kolomotív
Jo, ceny lezou nahoru, my jsme zdrazili oproti minukymu roku uz o 60%. Zvedla se cena myta, cena paliv, cena ADBlue, stoupaji platy bo inflace. Zdrazily gumy, oleje, vsechno. A prece to nebude nase vedeni dotovat. Ano, zmenil se sortiment preprav, uz nemame tak pohodovou praci jako predtim, protoze nektere vyrobni podniky radsi vezmou prepravce z EE,LT,LV a risknou to. Ale mne je vcelku jedno, odkud, kam a co vezu. Takze zadna zmena.
jezdí všecko? sem si všiml že na silnicách je toho tak o třetinu až polovinu míň, podle časů, čili bych řekl, že ti co už během rýmiřky padli na hubu a rozprodalo/sešrotovalo se to, tak jezdit nezačli, a i z těch co jo, tak nemají takový vytížení jak dřív
hodně třeba vidím kamiony jezdit (skoro) prázdný, podle zvedlejch kol na návěsech, to se asi dřív nestávalo, dycky to nějak natentovali aby aspoň část zpáteční trasy se něco vezlo
To:Behemot
Jo, vypada to zajimave. Prace je dost. Odesla velka cast ruskych a ukrajinskych prepravcu. Jinak to kezdi zatim furt stejne. Vcera pred CZ hranici kolona cca 4 km a to byla sobota. V Ljubljane v pondeli taky furt kolony, v Italii a Rakousku taky. Ona ta zvednuta naprava az tak moc neznamena. Podle typu navesu jde dolu az pri nejakych 15 tunach nakladu. Ja mam ted nalozeno od predu dozadu od podlahy po strop a je toho 10 tun. Naprava nahore. Naprazsno si nedovoli nikdo moc jezdit, i kdyz treba jeden nas klient plati i prijezd naprazdno a jezdime tam klidne 400 km k nemu.
Ono prace neubejva, jen se to presouva. Takze co driv vozili cesky firmy, to uz dneska vozi Litva. Co vozili rakusaci to dneska veze Cech nebo Slovak. A rakusaci jezdej vic doma, min do Nemecka a tam hlavne.
Na tom neco bude. Pred dvema tydny jsem v Alzbetine objizdel most, pod kterym i pres nekolikanasobna vcasna varovani o vyce 3,8 metru zustava kazdej mesic zarazenej minimalne jeden Polak a tentokrat to byl Litevec.
„falešné dilema“
The public space is full of FAKE BINARIES, all sorts of bullshit, all sorts of stratagems intended to fuck people up in the head, to divide and rule, to scare the shit out of them, etc.
„To paraphrase Iain Davis in a recent comment, global governance has a management structure akin to any major corporation, and though individual managers or vice-presidents may seek personal advancement or pursue private rivalries, they are all ultimately answerable to the owner of the company, and all working toward the same overarching goal.
We can debate about the extent or complexity of the rivalries but we can’t afford to lose sight of the fact they only go so far, and beyond that point there is unity of purpose. They tell the same lies, they promote the same covert tyrannies. None of them are our friends.“
https://off-guardian.org/2022/10/01/nordstream-sabotage-deeper-dive/
A ja si prave nemyslim, ze celej svet nekdo vede a ze se mu to dari. Oni by nektere skupiny mozna chtely sefovat celymu svetu ale hovno hovno zlata rybko..vsechny ty kydy o WEF a chazarsky mafii a vsech techto spolcich..kecy v kleci.
To je jako v davnych dobach hledali lidi vymluvy na bohy. Kdyz si neco nevedeli vysvetlit, hned za tym bylo nejaky bozstvo, ktery nechce dobrou urodu. A stejny je to v principu dneska. Jen bozstva jsou v tech apokalyptickych vizich nahrazeny necim jinym..
„ja si prave nemyslim“
What you, personally, think is completely irrelevant in regard to what reality actually is.
Asi sis nevsiml ze od roku 2020, kdy zacala Velka Covidisticka Revoluce, je svet rizeny skrze WHO, specificky jednou mrdkou – pripadne dalsimi mrdkami behind the scenes. https://nouveau-monde.ca/les-responsables-de-la-sante-admettent-que-bill-gates-dirige-le-monde/
Asi sis nevsiml ze cela Evropa je rizena von Lejnem respektive jejima loutkovodicema.
Jo, je urcite pravda ze spousta veci se deje setrvacnosti, ze existuji ziliardy idiotu who are parroting the bullshit concocted by the people at the top, ale kdyz uz invokujes bozstvo, tak to je stara vec. Lidi taky mektaji o panbickovi samovolne, pritom ta ideologie je rizena from the fucking Vatican.
Jo, a je urcite pravda ze uvnitr toho globalniho oligarchicko-technokratickeho trendu existuji disputes a ze se ruzne factions snazi ziskat pro sebe vic.
What you need to focus on, however, is US THE PEOPLE, how all the shit affect US. That is ME, YOU, THE OTHER FUCKING GUY. We are at the receiving end.
Ja jsem si vsiml, ze se nekde stal nejay kovid. Vsiml jsem si toho dost dusledne, musel jsem se prestehovat. Jasne ze nikoho nezajima co ai myslim, proc by melo. Ale uplne stejne mne nezajima co rika nejaka von der Lejno, neridi muj zivot, mozna okrajove pres ceny veci, ale pokud jde jenom o penize zadna tragedie se nekona. Ridit muzou nekoho, kdo chce byt rizen. Nepristoupil jsem na jejich hru na cokoliv. Vzdy mne zajimalo jen to, co se deje v mem bezprostrednim okoli, nejaky rexi o deep state a tak..kdyz tomu chce nekdo verit..jinej druh cirkve. Mne ted zajima velmi dulezita vec, musim vymenit zrcatko na tahaci a je to vysoko..to jsou moje starosti. Nejaka valka je proste daleko.
Na osobni rovine se k tomu stavis naprosto perfektne. Tak je to spravne. Srat na ty mrdky, at se treba poserou.
To nicmene neznamena ze veci popsane vyse neexistuji a ze neni nanejvys vhodne si jich byt vedom a pripravenej se s nima nejak vyrovnavat protoze bohuzel na nase zivoty ty sracky vliv maji pomerne velky.
Jsem si vedom sracek okolo ale nejak se z nich nehroutim. Mam jinej zebrik hodnot, penize nemam na prvnim ani druhym miste. Zrcatko vymeneny ale byl to porod…
Jestli se tragicky nemýlíš.
https://otevrisvoumysl.cz/zprava-wef-predpovida-soucasnou-krizi-ukazuje-co-se-bude-dit-masivni-obcanske-nepokoje/
..ona i ta kniha knih může být použita jako noty pro zpěváčky slonovinových věží. Taky jsem zaznamenal že je to prý nejkrvavější thriller sebraných spisů s mnoha logickými chybami návaznosti, nevím každopádně nahrazoval divadla, kina, tisk výklady „zájmovců a má snad i verze „oveček. No a kde se „výkonní šmejdi naučí co je ještě nenapadlo na vydupání s okolím.Informace jsou i sofistikovaná zbraň i když pravda „co oči nevidí srdce nebolí. A jistě platí že nejhorší je srážka s blbcem, což je u ududkovaných religiózníků co by dup.
Odskočilo mi to po přihlášení.
Jozko2.10.2022 v 9:12
Historicka uvaha
WWII je sice portretovana jako souboj Dobra (USA a castecne USSR) se Zlem (Germany), ale ve skutecnosti slo ramcove o to ze byl ucinen pokus nastolit technokratickou totalitu v Occidentu a dobyt Rusko. Kvaky o tom ze USA bojovalo proti nazismu jsou pohadky pro imbecily, US corporations podporovaly Nazi Germany a jsou k videni fotky toho jak ta pica kralovna vesele hajlovala. USA se zapojily do valky ne proto aby bojovaly s Nemeckem ale proto aby zabraly co nejvic uzemi pred tim nez to udela Red fucking Army a Evropa padne cela bolsevikum. Pokud si nekdo nechal vymejt mozek necim jinym tak sorry jestli vam tohle zjisteni zpusobi ujmu.
Jak se podobna situace mirroruje dnes, kdy je cinen dalsi pokus rozpicit Rusko? Momentalne je cinen pokus Rusko conquerovat skrze Ukrainu potazmo celou Evropu. Jake jsou sance/hrozby pro Evropu? Je nejak mozne ze se Rusko nasere a rozhodne se Evropu znicit? Evropa je mu ted stejne k hovnu. Prodat tady nic nemuze, nic tady nepotrebuje ani nedostane? Akorat ho Evropa sere.
Pro Evropu to kurva do pici vubed nevypada dobre. USA se rozhodly ze ji pouzikou jako paku proti Rusakum. A Rusko se na Evropu muze vysrat.
Kdyz se to vezme kolem a kolem tak Evrope nezbejva nez delat vsechno do je mozny aby Rusko porazila a Rusko slo do pice.
Vyhozenim NS1/2 do luftu Amerika jasne dala najevo ze nebude tolerovat pokud by Evropa nechtela roli svoji funkci cannon fodder. Je nejaka moznost aby se na to Americani vysrali? Tezko. Pro ne je to existencni zalezitost jejich hegemony.
Takze to vypada ze prestoze pro Evropu by byla spoluprace s Ruskem nejvyhodnejsi alternative, tak USA to nedovoli – drzi Evropu za koule a pod krkem a jebou ji prdel on top of it for a good fucking measure (pun intended). Takze nezbejva nez se podvolit a v roli cannon fodder prijit k co nejmensi ujme.
My two cents …
Já to mám jednoduché. Ukážu vám svůj pohled. Na světě je málo žrádla pro všechny. Soudruzi by řekly nespravedlivě rozložené zdroje, ale to přírodní zákon nezajímá. Takže se pereme o kus žvance, spojujeme se a vznikaji velmoci a nekdo musí z kola ven. Já patřím k malé Republice zaprďených Švejku. Jsem tu rád a fakt mě sere když naše zvolené představenstvo si vybralo prohru a hrdě hlásí tu blbost, že Ukrajina vyhraje, když Ukrajina (ten vzpupný okraj u Ruska) nemá právo existovat. Rusko má v rukách Esa, jsou to valečníci pro nás nečitelní a z kola ven půjde Evropa. Mě by to bylo jedno kdo chcípne, ale ja tu žiju a vedení si vybralo prohru. Rus by byl vděčný za naší neutralitu. Dnes by to znamenalo pro naší zem výhru.. Ukrajinci jednoho dne dojdou a USA na ně ještě ten den zapomene a rozehraje hru jinde
Prostoru pro vyrobu zradla je dost. Neni dost rukou, ktery jsou ochotny pracovat.
proto se to tak extrémně mechanizuje a poslední kombainy a trachtory jezdijou samy podle emerické gépesky; je facht že pak už je to víc kompjůta, než mašina, je to drahý jak pizda a v zásadě to máš jak s těma softwérama (co vod nich všichni zdrhají k alternativě), máš pučenou licencu fklaudu
samozřejmě tu a tam nastane problémek, když operátor/ka je pýča a vjede do sloupu apod. :)
To co je reálné lidstvo už udělalo, a pokud bys je donutil makat tak se stejně hned zase u hojnosti žrádla a statku a prostoru namnoží a jsi tam kde jsi byl. Navíc tě nebudou mít rádi když jim chceš řídit jejich život.
Afrika se mnozi i bez hojnosti zradla a ba naopak k nam dela vypravy na gumakach tvrdic, ze tam nemaji co zrat.
Afričané jedou podle hesla: Raději 10 let válčit než 5 minut pracovat.
Žena pracuje. Muž tančí, miluje a válčí.
tam je zřejmě společnost eště v pořádku :oD
Neměnil bych.
„Prostoru pro vyrobu zradla je dost. Neni dost rukou, ktery jsou ochotny pracovat“
To je nepochopeni energetickyho problemu, respektive jednoho z nich, kterymu lidstvo celi.
Prostoru pro vyrobu zradla a prostoru pro zivot lidi je dost. Planeta snese mnohem vic lidi. Problem je v ENERGII. Velikost soucasne lidska populace je dana snadnou dostupnosti levnych energii – fossil fuels. Diky nim se vyrabi zradlo s pomoci mechanizace plus fetilizer. Vyroba zradla je relativne levna a produktivita relativne vysoka.
S tim jak energie zacinaji byt min dostupne a drazsi se vytvari problem ze jich neni dost respektive produkce ziskana (drahymi) energiemi nepokryva cenu (hodnotu) jejich tezby a system se dostava do deficitu.
Pokud by nebyly k dispozici levne energie, tak se lidi neuzivi, lhostejno jestli je dost prostoru (pudy) na vyrobu zradla. Pokud by se lidi vratili k manualni praci v agrikulture, tak stezi uzivej sebe natoz aby uzivili vsechny ty mrdky co si nekde honej pero/picu v kancelarich.
S tím žvancem je záměr a ukradinu taky s obilím vycukli i když s žvásty pomoci africe kam šlo prý 5% aby se neřeklo když tím dobroserstvím mlátili vofce po palicích. Zbraně za potraviny a samozřejmě + dluh.
https://rutube.ru/video/31e7bad33de94c819e61be2c70a39c79/
https://www.youtube.com/watch?v=7f4x9HoZPDE&t=13s
Žrádla a dalších zdrojů je tu pro všechny dost. Nebýt kapitalizmu, jakožto ideologie nedostatku.
Která udržuje vlastnictví zdrojů u nejbohatšího 1% obyvatel planety.
A ti samozřejmě udržují dolních 99% otroků v neustálém nedostatku, pomocí dluhového bankovního kasína. Aby se jim otroci nebouřili.
Takhle jsou zaměstnaní neustálým bojem o přežití a bojem mezi sebou o ty ohlodané kosti, které jim panstvo sem tam milostivě předhodí.
A občas ty zoufalé hladové otroky poštvou navzájem proti sobě, aby se trochu vymlátili, aby jich nebylo tolik.
Takhle se měli navzájem ve 40. letech vymlátit Němci a Rusové a zválcovat přitom celou evropu.
Jen to tenkrát nevyšlo. Tak se vymyslely nové strategie. Jen je tu ta nepříjemnost že to komplikují atomové zbraně, kdy může zařvat i ta elita.
Atomovka je zbraň jako každá jiná. Lidé se bojí neznámých věci. Je třeba je začít občas házet. Je nás už 8 miliard. A kapitalismus je soutěž a přirozeně reguluje a asi fakt selhal. Takže válka nám pomůže, dá nám impuls znovu budovat. Něco jak po rozvodu. Nebo vy věříte na ráj na zemi?
Problem atomovek neni v tech 8 miliardach. Problem atomovek je, ze muze trefit zrovna tebe.
S tebou už minule byl problém, potřebuješ nutně dostat do držky dědku plesnivej. Si tě najdu,vytahnu tě z auta vykecal jsi toho na sebe tady dost
Atomovka má tu nevýhodu že jich stačí odpálit pár, na druhé straně zeměkoule a otráví potravu, vodu, vzduch i těm papalášům co ji odpálili.
Nebýt atomovek, tak by globální elita dávno vyvolala válku všech proti všem, a pak by na svém soběstačném ostrově v klidu čekala až se to navzájem pomlátí a populace zredukuje na 10%.
Jedině atomovky tomuto scénáři zabránily.
Btw. naše budoucnost visí na vlásku, protože NATO tlačí Rusa k použití jaderných zbraní. A to znamená riziko celosvětové jaderné války.
Protože na rozdíl od jantara Mrcasíka každý chápe, že RUS NEBUDE ÚTOČIT NA SVOJE BUDOUCÍ ÚZEMÍ na Ukrajině – na své slovanské bratry. Ale provede ODSTRAŠUJÍCÍ ÚDER na některý ze států NATO.
Na 90% na ten stát, který dodává zbraně banderovců a zároveň jim nebude moct úder vrátit, tím pádem jsou USA ze hry.
Bude to tedy ČR, Polsko, Německo ?
Před několika lety se naši čeští, evropští a američtí kavárníci nechali v médiích velmi často slyšet, že zničí Rusko atomovkami dříve. Dostávalo se to i do projevů nejvyšších západních politiků. Trvalo to několik měsíců, kdy o tom uvažovali.
Skončilo to z hodiny na hodiny, když jednou Putin vystoupil v projevu. Sdělil, že tajné služby Ruska přesně vědí, kde se nacházejí řídící elity, které štvou těmi atomovkami. A že v případě jaderného konfliktu nepoletí první odvetné ruské atomovky na západní města, ale na místa pobytu těch nejvyšších západních elit, které v pozadí rozhodují o západním směrování.
Od té doby už nikdo o atomovkách na Rusko ani necekl.
Oni jim totiž tyto sračky lijou do hlavy trychtýřem na PŠM v Aspen institutu či jiných CIA/Soros funded thinktancích.
Že Rusko porazí a bude plyn zadarmo a ropa zadarmo a ruský mužik bude makat v dolech na hnilík či titan, aby zajistil evropským lemplům opět ten blahobyt co měli v 90. letech.
Evropské politické „elity“ z Aspenu se nějakou realitou vůbec nezatěžují. Naopak, ty bláboly co denně posloucháme v televizi, přesně odpovídají mému popisu.
Fin, Němec či Čech, všichni unisono mektají ty stejné bláboly jak přes kopírák. Protože měli to samé školení.
ps: vtip nakonec. Ty černouhelné doly na Špicberkách taky patří Rusku, a teď už se to finančně vyplatí opět těžit. Takže bude docela sranda až mrznoucím evropanům budou pod nosem ještě k tomu jezdit lodě plné uhlí, někam do Asie :-)))
bylo by to k dohledání? na to bych se docela koukl :D
Behe: Jak je to těmi čínskými letadly? Tady já i mechanik hoříme nedočkavostí, až nám ty prosperitní čínský zázraky, co sejmou Airbus i Boeing odtajníš? Nenech se prosit, přece nebudem vypadat jak hovada, zdá se, že víš víc než kdokoliv jinej?
he? tvl sou toho plný lžinternetý https://www.globaltimes.cn/page/202209/1276476.shtml, https://en.wikipedia.org/wiki/C919
mimochodem ta rychlost jo, dostane to papíry a do dvou měsíců první komerční kus u zákazníka
tady to trvá jak dlouho, rok? dva?
Děláš si srandu? Comac je blacklistovanej :-))))
?
až to koupí jakýkoliv evropský nebo americký aerolinky, tak to uznám. Do tý doby ať si v Číně padá co chce…
Čím NATO tlačí Rusa k použitiu jadrových zbraní? Tým, že Ukrajinci ženú Rusov ako prašivých psov z územia, ktoré im Rusi ukradli? Rus proste nevie prehrávať a bez podpory Západu ani vyhrávať (viď WW2).:-)
od prasivych psov to ma este daleko.., ako sa vyhrava, nam ukazali USA vo Vietname, Afganistane, Kube, to mas pravdu :-))) z toho vitazstva vo Vietname sa isli posrat cele desatrocia.
Je docela sranda, že do toho 1% nejbohatších budeš dost možná patřit i ty.
Ani Rusko nevěří té blbosti o tom, že nyní je Ukrajina jejich území. Protože, jinak už včera přišli o první město od druhé světové války. Bylo by fajn kdyby je tam už NATO konečně rozstřílelo. Celý se to děsně vleče a stojí to ranec. Aspoň, že už je jedno co ty rusští pomatenci melou.
Velmoc nebude bojovat s druhou velmocí na přímo. To by bylo hloupé. Silní dělají dohody. Rusko nespěchá, opotřebovávací válka je pro boj na Ukrajině vybraná vhodně a už po dvou zimách přestane Evropa Ukrajince podporovat. Bez podpory vydrží tak 2 roky a vzdají se. My potřebujeme národ probudit k odporu proti naší vládě. Dříve než dojde k nevratnému poškození slabé Republiky v silnější Evropě. Přilákat na demonstrace běžný lid. A pak je poštvat a klidně vyvolat občanskou. Čas hraje pro nás. Protože..Nepokoje jsou vyústěním bídy. Donutit vládu padnout a dát tam neutrální k Rusku. Vítěz Putin nic víc nechce. Ano vyberte si stranu, situace bude eskalovat a budete k volbě donuceni.. (já si to nevymyslel, svobodu vám nesebral)
dva roky, tak esli to bude jak v Jemenu, že vypukne i přes dodávky humanitárních zásob hladomor, tak to možná jo, jinak kdyby se kompletně utly všecky prachy, co do ukrošova tečou, tak lidi pudou do dvou měsíců sami vystřílet tu pyjanistovu bandu a sami požádají vo vstup do federace, protože přece jenom košila bližší jak kabát a esli se změnijou fangle a nápisy, nebo umřeš hladem…většina volí jasně
NATO vyčkáva, prizerá sa, analyzuje, či sa Rusko na čele s geniálnym stratégom dokáže strápniť ešte viac ako doteraz. A z ruského pohľadu je veľká hanba, že dostávajú na zadok od podradných Ukrajincov. Pre Rusov by bolo práve výhodnejšie, aby sa NATO otvorene zapojilo a Rusi mohli svoju katastrofu týmto ospravedlniť pred svojimi ovcami. Už teraz ruskí podporovatelia píšu, že ukrajinskú armádu tvorí minimálne 50% vojakov NATO (ako som sa dočítal na nejakom alternatívnom fóre).:-)
Podivejte, na jedne i druhe strane konfliktu existuji nejaderne funkcni systemy, ktere jsou schopny ukoncit boje za 24 hodin. Zustane spalena zeme a miliony mrtvych. Ze se nikdo ani nepokusil ten konflikt nejak zastavit znamena, ze obema stranam vyhovuje. Je to daleko a z takovyho Iraku se taky nikdo nehroutil a nedaval na teroristy z USA sankce. Zato na teroristy z Ruska je dali hned. To znamena, ze nekomu ten konflikt k necemu slouzi a nam do toho nic neni. At si hrajou na vojacky..
tak jistě, ty miliardy dolarů, co jdou oficiálně i podle kongresu na žoldáky, tak samozřejmě nejsou na žoldáky, ale na něco úúúúúplně jinýho…teďs to vole prokecl, čekej vod nadřízenejch pozvání na kobereček, to seš ale debil :o)
Chudá, početně slabá rozkradená zem, plná mafie nemůže vyhrát. Ukrajina strašně prohraje! Nelze přírodní zakon oklamat. Fanděte komu Chcete ja respektuji druhé směry. Ale být na straně prohry je nevýhodné. Strašně klesne životní úroveň, opak mého snažení…
„rozkradená zem, plná mafie nemůže vyhrát“
Súhlas. Rusko nemôže vyhrať.:-)
RF hlavně nemůže prohrát, kam to povede je jasný všem, mimo vypatlanejch sviní tvýho formátu; ale neboj, voda se už začne brzo vařit
akorát koukám, že po vlastních autech, busech, kamionech a vlacích právě začly rejže výrobu svejch vlastních velkejch dopravních letadel, čili tzv. západ už nemá absolutně nic, co by světu nabídl, a jak bójink, tak érbas, co už mají za poslední tři roky ztráty v desítkách miliard dolarůch/ojrůch, okamžitě ze dne na den přišli vo 10 % svýho odbytu, a za pár let, až to rejže natlačí chudším érolinkám v Asii a Africe, tak přídou vo další čtvrtinu; navíc rusáci budou moct u rejží sourcovat díly, který jim západ odmítá dodat
čili je naprosto evidentní, že jak bójink, tak érbas budou čekat obrovský restrukturalizace už tak příští rok, protože žádná soudná banka nebude potápějícím se firmám neustále jenom pučovat miliardy za nic, ořezání sádla pár desítek tisíc zaměstnanců a i přes to, že do toho beztak budou zase vlády lejt miliardy z našich kapes, tak ty firmy odteď už půjdou jenom do piče, nikam jinam
rejžáci už opět ekonomicky i výrobně rostou, to samý Ruská federace, ojvropa se propadá ekonomicky do sraček, ale vy pizdy furt budete lejt benzín do vohňa; fakt ty vole tady to skončí ukrutnejma nepokojema a ovčanskou válkou, obávám se, že pár tisíciletí historie jasně ukazuje, že nemá-li ten mostr průser pokračovat donekonečna, bude nutný všechny ty kurvy, který tenhle průser budujou, zlikvidovat, nakládání s váma v sametovejch rukavičkách to prostě nikdy nevyřešilo
Ách, tá naivná predstava ruských poskokov, že Rusko bude hrať v plánoch Číny nejakú väčšiu úlohu, ako úlohu posledného poskoka, je až dojímavá. Budúca čínská kolónia Rusko bude ešte so slzou v oku spomínať na časy, keď ho vyspelý svet považoval za pomerne rovnocenného partnera.:-)
„Roztleskávačka na bubny, to je kvalifikace. :lol:
02/10/2022 at 8:11
https://www.badatel.net/svet-v-chaose-sef-potravinoveho-programu-osn-hovori-o-destabilizacii-narodov-kvoli-hladomoru/#comments
až bude Ukrajina sousedit s Čínou, tak ta se s nimi nebude mazat jak příliš hodný Vladimír a Fini budou se slzou v oku vzpomínat na dobré sousedské vztahy za Stalina :-)
Na světě si velmoci vzájemně konkurují a věř, že Čîna nechce zůstat před dravou amerikou sama. Neměla by šanci. Čína podporuje Rusko všema deseti. Potřebuje silné Rusko, ač nerada… Jen se o tom nahlas nežvaní
no jo, ale máme tu hen ty „hodnoty“ :-)
To Behemot:
Hele, že jsem tak smělá, můžeš mi jmenovat aspoň 3 čínský letadla,který získaly certifikace a kterej západní dopravce po nich lačně skočil, popřípadě se zděšeně přikrčil,jakej pokrok to přichází? Ty shity jsou určený pro domácí trh, ne zahraniční…Dyť to nesplňuje efektivitu spotřeby, normy…dostupnost dílů je na hovno…
Nebo ses zamiloval do COMAC C919 :-)?
Mele sračky jako vobvykle… doom, konec světa se blíží, letos všichni umrzneme, nebude co žrát… bla bla bla bla
https://c.tenor.com/iHuSFzThkicAAAAM/dec7th-register-to-vote-now.gif
To je tady už tak 8 let takovej kolorit, to co je na tom gifu. Vtipné je, že pořád ne a ne :)
kde sem zmiňoval něco vo nějakejch západních dopravcích? zkus se v blízké době stavit k vočařovi…
Oukej, dám ti benefit of doubt…Tak jak jsi to s tím Airbusem a Boeingem myslel :-)? Parafrázuj sám sebe?
A jen pro tvojí informaci, tady o COMAC C919 :
Comac has been blacklisted by the US government and faces an investment ban from US companies. In the latest update, Comac joins eight other Chinese firms across industries to be blacklisted by the US government, including Hainan Airlines sister carrier Grand China Air.Jan 14, 2021
koho to jako zajímá? UŠAndi v přímým přenose končijou, ať si banujou třeba bidetovy prdy tvl
zbytek světa má těch jejich kokotin už plný zuby, což už dává najevo a což začnete celkem brzo pociťovat na vlastní brejle, a tvoří 4/5 obyvatel a už víc jak polovinu kapitálu, takže jebat – a tam všude ani bójink, ani érbas neprodají ani šroubek
ostatně doporučuju se podívat na účetní závěrky obou, kolik (desítek) miliard už tečou…
Jistě, a cestovat se bude třeba na šlapadlech :-) Ale jo, když myslíš…Ti Američani jsou prostě zrmrdi, ale naštěstí červenejch číslech, jj…!!! Bratři v Číně nás naštěstí vytrhnou! Sláva Koumáku C919!!!
Ale furt mi chybí ty další certifikovaný a obecně uznaný letadla! Kde to máš? Aby to mohlo lítat aspoň na Budapešť?
Slecna Ling
2.10.2022 v 22:35
tak s vohledem na to, že to teď dostalo domácí certifikaci a už tak mají přes 300 závaznejch vobjednávek, tak asi se na pár let nažerou a pak to začne teprve získávat certifikace dalších národních ouřadů, ne? ostatně sem to tam napsal, na tamní trh už ani jeden z velké dvojky nedodá ani hovno, a následně až to rejže protlačijou do dalších desítek zemí, i tam přijdou o tržní podíl
zkus trochu míň fanatickýho zápalu, a trochu víc číst, co řikáš?
Výborně, takže si hraješ na Sybilu a těšíš se tak mocinky na zkázu, až ti to zatemnilo mozek. Co takhle heřmákovej čaj?
@SL
Možná by stačilo omévat přirození vlažnó vodó… ;-)
asi ti tam začíná solidně hrabat, zřejmě bude ten amerikánocentrismus nakažlivej…
ne, fakt se celej svět neřídí podle toho, ve zbytku světa taky probíhal, probíhá a bude probíhat čilej dopraví provoz…dokonce eště víc, protože zbytek světa bude i nadále mít levný paliva, zatímco ojropa, následovaná právě UŠAndama, bude mít hlavně velký hovno
navíc k čemu sou platný emerický certifikáty si vyzkoušely ty stovky mrtvejch na bójinkách MAX co? :o)
A proč by měli Číňany zajímat nějaké certifikace? 8-o
Podstatne je, ze at uz na UA vyhraje kdokoli, my zarucene prohrajeme.
Nebuďte optimista! My už jsme prohráli.
jenže většina to eště furt neví…
ale věci se budou hejbat rychle, tady se aspoň většina lidí nějak chystala, elektrárny, teplárny a výtopny co můžou, vrací se uhlí a mazutu – a hlavně se nějak nazásobili; jak vidno, pšonci na to srali, věřili vládě, že mají huhli na 200 let (jo pyčo mají, ale v zemi X-D) a v říjnu když měli začít topit si všimli, že mají sklepy prázdný…to nevymyslíš
čekám, že nejpozděj do konce měsíca přídou výjimky z výjimek a budou škemrat, aby přijelo z Ruska 50 vlaků :o)
Tak to by mě zajímalo, jak rychle se dá přebudovat brněnská plynová teplárna zpět na uhlí. Vlečka tam ještě funkční je.
Horkovod z Dukovan se dá vybudouvat už za pouhých 10 let :-))))
pro toho debila pode mnou co je v igňoru, usem to tady vonehdá psal ty kokote, Obřany sou komplet na mazut, bejvaly jenom podpůrný a jako výměníková stanica, tak letos to budou společně se spalovnou táhnout
No nevím kdo je tady kokot. Ruská ropa sem taky brzo přestane proudit. Tak LTO či mazut taky nebude. Natož v tak obrovském množství aby to ohřálo 300 000 rozmazlených zimomřivých brňáků.
Zvlášť když vezmeme v úvahu, že na LTO bude z plynových hořáků přecházet půlka evropy.
Čili je to blbost. Asi jako horkovod z Dukovan.
A pochybuju že sypání vagónů uhlí do brněnské spalovny odpadků to vytrhne.
citace:
„Krizový scénář zásobování Brňanů teplem ovšem nepočítá jen s LTO. Na to by ani vagony se zmíněnými tunami olejů denně nestačily. Do mixu potřebného paliva se zapojí mnohem více také kotle městské společnosti Sako Brno, které spalují komunální odpad.“
a dál je to ještě výživnější:
„…aby Brňané nezmrzli, jenže komfortní teplotu by doma nikdo neměl. „Bylo by to tak na 10 až 13 stupňů,“
Tak už jsme doma :-)))
A dál je to ještě lepší
„Možností jsou i elektrokotle, ale tam zase nastávají otázky přenosové sítě,“
A hlavně toho že veškerou elektřinu zkoupili Němci.
Takže masivní používání „bulharské konstanty“ ve výpočtech a vyjde nám cokoliv.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/teplarny-brno-lehky-topny-olej-energie-ceny-krize-plyn-rusko.A220803_676555_brno-zpravy_krut
Pokud by nejakym omylem k nam v unoru dejchlo ze Sibire, tak tech 10°-13° C se muze jevit jako docela komfort, ne?
Poláci zašli přespříliš daleko v angažovanosti proti Rusko, takže žádat můžou.
Stejně tak Česko. I když si myslím, že kdyby Česko přijelo s fotkou exemplárně potrestaného Koláře a navráceným Koněvem, možná by se Rusko ustrnulo.
Musela by se privezt vysusena hlava reporyjskeho starosty, pak by se mozna dalo zacit vyjednavat.
Sysop
no vidíš, takový vypatlaný hovado a lidi ho zvolili znovu.
Tak proc ne, kdyz reporyjsti jsou stejne sorty, pak voli toho nejvetsiho…
:-DDDDDDDDDDDDDDD
Pořídil jsem si ruský prapor a tričko s ruskou vlajkou. Jsem připraven uvítat vítěze až Evropou proletí černá labuť. Fakt nekecám je dobré mít různé prapory :) a vědět kam se přidat jak za protektorátu se strejdou Ádem
to už se řešilo vonehdá v jiné diskusi, nejlíp mít těch fanglí pár tuctů, hlavně to voperatívně stíhat měnit, aby tě náhodou soudruh Stříž nezavřel, na to bacha, soudruhu!
sem musel tudle přejít na civilizovaný DNS servery, který dodržujou síťovou neutralitu tak, jak mají, dyž mě režim a jeho zaprodaný sviňský kurvy tak úpěnlivě chrání vod toho, abych si mohl poslechnout nějakej projev oficiální hlavy státu…
Ty nemas co poslouchat original. Ty si mas precist komentovany vycuc, ktery je ideove nezavadny.
Politbyro ovšem nedomýšlí, že co je nazávadné dnes, bude za týden dezinformace a naopak. Člověk aby přemýšlel, když se nechce dostat do průseru. Jenomže pokud režim nutí lidi přemýšlet, tak nedělá dobře, to se může obrátit proti němu!
Myslím že idaál je prapor v barvě „flecktarn“ kde na 20 metrů nepoznáš jaké je barvy. Když tě někdo zpětně napadne za vyvěšování ideologicky nesprávné barvy, tak ti pak nemá šanci dokázat opak.
Na tohle ještě žádný převlékač kabátů a chronická korouhvička, ještě nepřišel. Asi si to nechám patentovat.
Ještě je použitelná varianta duhová buzer vlajka, která obsahuje všechny barvy. Jen nevím jak by to bylo průchodné v případě islamizace. Argumentace že je tam i zelená islámská by asi neobstála.
Bílá vlajka při příjezdu cizí armády je vcelku univerzální. Vyzkoušeno Francií.
To ale neni nic originalniho. CIA podporuje vzdy obe strany konfliktu tak, aby vcas mohla vsadit na viteze.
Důležité je včas vstoupit do války na vítězné straně, když je vítěz jasný, ale ne dříve! Bez větších obětí jste tak součástí vítězné strany a získáte za málo bohatou kořist.
Tak jako to udělalo USA ve 2. světové válce.
:-D
Tvl
Tvoje znalost historie je …..obdivuhodna :-D :-D
Je to hlava. Hezké vidět, jak to tady pár zmrdů vykrmuje, i když jsou to jen samé lži a nesmysly. Alespoň se ukázalo, kdo je co zač.
Takhle to možná pochopí i ti co to potřebují mít před očima a brání jim dvoutýdenní paměť.
https://bornova.pub/wp-content/uploads/2022/09/schema-valky.jpg
myslíš předpokládám ojvropskou část; na těch žaponskejch vostrovech to byly docela masakry
Myslím evropskou část. Japonsko bojovalo USA poctivě a všechna čest.
V Evropě to byla pohoda, jo? Skopčácí to jako amíkom póštěli? Taková Bastogne to býl piknik, né?
proti žaponcům celkově docela jo, poněkud horší bylo vylodění a pak nějakou chvilku, ale jinak měli spojenci na západní frontě drtivou převahu, a podle toho to celkem vypadalo
Akorát ta fronta nebyla jen západní. A nezapomeň na leteckou válku, tam těch padlejch byla spousta.
to ale bylo hlavně na britské straně, UŠAndi měli potom i leteckou převahu celkem jasnou
v Řecku i talijánsku, snad vyjma Monte Cassina, tamníma jednotkama taky projížděli jak horkej nůž máslem…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Italské_tažení
Jako nůž máslem bych to rozhodně nenazýval. A ve Francii, Belgii to taky bylo hodně tuhý. Se Stalingradem se to srovnávat nedá, ale Němci byli tuhej soupeř pro každýho, nejen pro Rusy. A to se to vlastně od 1943 hroutilo…
Jestere, nepochopil jsi podstatu/ucel vstupu USA do WWII.
The US entered the war when they realized that the Red Army was quite likely to kick German ass a run them into the ground. The primary purpose of entering WWII on the part of the US was to stop the Russians from conquering Europe.
Don’t be fooled by the doctored interpretation of history.
Naprosto souhlasím. USA se prostě do války nasoukalo z vychcanosti, aby Sověti neměli veškerý válečný zisk.
Na druhé straně, pro objektivitu, je nutné říci, že bez pomoci amerického průmyslu Sovětskému svazu – by to měli Sověti mnohem těžší i na té evropské straně.
Things are nuanced. In observing reality, one has to start with the general underlying phenomena and therefrom proceed to details. What you’re saying is one of such details, among many others. The point is that the 20th century was, for the most part, about the HISTORICAL ERADICATION of collectivism in the sense of preventing people from realizing that if they join forces, they can collectively kick the ass of the so-called elite and possibly install a truly equitable society (at least until the emergence of another elite … ha ha …). The mission has now pretty much been accomplished, hence covidism – frontal assault against all humanity. Analogously to your mention of US aid to the Russkies, a relatively minor issue, there are minor issues in todays foisting of digital dystopia – such as the Ukie war.
1) Nèmecko vyhlásilo válku USA, ne naopak
2) stalo se to začatkem prosince 1941 a to SSSR prohrávalo na celý čáře
Vy jste zlatíčko. Jste mistr ve vyrábění emocí a propagandy – uplatnil byste se v českých médiích.
Sovětský svaz byl přepaden 1941, kdy na jeho území vtrhlo 3 milióny nepřátelských vojáků. To vás na začátku poněkud zaskočí, ať se to stane kdekoli. To chvíli trvá, než to srovnáte.
Německo nevyhlásilo válku USA. To je debilní Japonci se strategickou schopností uvažovat rovnou Markétě Pekarové Adamové útokem na Pearl Harbor dali záminku USA vstoupit do války.
Manipulaujte emocionálně dále. Máte talent. Uplatníte se v nějaké politicky angažované oblasti.
Pokud vim, tak Ada vyhlasil valku USA v prosinci 41. Zebych se mylil…?
Nemýlíš. Bylo to 11.12, čtyři dny po Pearl Harboru. Pořádně nikdo neví proč. Ještěrka mele hovna.
V tomto máte pravdu. A teď se vrátíme zpět k původnímu tématu. Pro USA byla 2. světová válka darem z nebes. Jejich zapojení bylo mnohem mnohem nižší než zapojední Sovětské svazu. Přesto USA těžilo z války mnohem více a jejich postavení hegemona bylo důsledkem 2. světové války.
Odhadem 80-90 % osvobození Evropy a nákladů a obětí na svých bedrech měl Sovětský svaz. Přesto je neustále popliváván, okopáván. Jeho oběti se zamlčují. USA dostalo z války mnohem více než si zasloužilo.
A to se ani nezmiňuji o tom, že kde osvobozovalo USA, tak vybombardovali průmysl – ála Plzeň. Kdyby Prahu osvobodilo skutečně USA, tak z ní nezůstane kámen na kameni, a jede se od píky. Tam, kde osvobozoval Sovětský svaz, tak víceméně zůstalo co je.
A v roce 2022 dokonce dochází k adokorování nacistických sil na Ukrajině. Nějaké hákové kříže, Hitlera, Banderu, Azov – bereme jako skvělé ideologie a skvělé kámoše. Aneb hřejeme si na prsou hady.
USA vydělaly především proto, protože se jim zruinovala veškerá konkurence. Británii, Francii i Německo obě světové války ekonomicky zničily. Co začala první válka, dokonala druhá.
Materiální a finanční náklady za Spojence nesly Spojené státy. Bez nich by byly Británie i SSSR v prdeli. Lend Lease byl pro USA finančně dost nevýhodný kšeft, protože dostali zaplaceno jen za to, co si příjemci nechali.
SSSR měl nejvíc obětí, ale bohužel většina z nich padá na hlavu Stalinovi, který čistkami zničil velitelský sbor RKKA a dorazil to neustálým vměšováním do kompetencí velitelům. Běžným Ivanům nicméně budiž čest a sláva.
Co se týče náletů na Protektorát, tak nestály za řeč. Průměrný německý krajský město to schytalo hůř v jednom náletu než Protektorát za celou válku. A to protektorátní fabriky chrlily válečnej materiál prakticky až do květnového povstání. Krom toho, Protektorát bombardovali i Rusové. Třeba mladoboleslavskou škodovku. Ruských naletů bylo málo, protože neměli strategické bombardéry, ale byly.
USA do druhe valky vstoupily predevsim proto, ze Evropa pro ne znamenala 1/3 trhu, import/export. Takze priorita byla zachranit trhy a taky svoje aktiva, ktera mely v Nemecku, Francii a dalsich zemich. Ze nakonec vytezily na valce jako takove, to nebylo prvoplanove. Navic Ada delal bordel na mori a potapel obchodni lode, i ktere byly USA a take bylo riziko, ze kdyby se Ada dostal k ruskym zdrojum natrvalo, byl by pak problem ho porazit, az by se vydal na USA.
Sysop: Ada dělal bordel na moři relativně málo, protože se bál, že kdyby spustil plnou ponorkovou válku, vletí na něj USA dřív, než vyřeší „problém s Ruskem“. Nicméně ho samozřejmě žralo zásobování Británie, která ne a ne padnout. Proto souhlasil s novou smlouvou s JP o tom, že s USA neuzavře mír ani v případě, když JP zaútočí na USA (původní tripartita byla formulovaná obranně). A jakmile vyhlásily USA válku Japonsku, vyhlásil ji na oplátku Americe a mohl povolit uzdu ponorkám.
Dlouhodobě je to jak říkáš, USA si dělaly docela starost o Německo a co by bylo v případě, kdyby vyhrálo válku v Evropě. Áda taky počítal s tím, že časem bude muset „židovskou otázku“ vyřešit i v USA. Takže zapojení USA do války v Evropě bylo de facto nevyhnutelné, někde jsem četl, že Áda dost vytrhnul trn z paty Rooseveltovi, protože ten neměl podporu kongresu ke vstupu do války, ale když mu ji Áda vyhlásil, co se dalo dělat, že.
To je pravda, tá starosť američanů co by dyby němcí vyhráli.
Třeba pro případ pádu Británie – ztráta letišť pro možný bombardování Německa – zadali do vývoja B36 Peacemaker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Convair_B-36_Peacemaker
Spravne. Na WWII je potreba se divat v kontextu celeho 20teho stoleti, ne-li vice, ne skrze nejake jedno zasrane datum.
There can be multiple ways of viewing reality, but perhaps the most important aspect of the goings-on of the past centuries is a struggle between DEMOCRACY, regardless of whether represented by the First- or the Second-World models, and TECHNOCRACY.
Vetsina lidi je naprosto tragicky myopickejch a nedokazou nez se hadat o trivialnich picovinach.
Kdyz uz tady byla rec o ceskejch a zapadnich mediich, tak tohle je jedna z nejmarkantnehsich veci ktery v ceskym prostredi vidim. Totalni absence porozumeni vecem v kontextu. To jsou furt zvasty o detailech. Mam pocit ze to ma co do cineni s tim jak se cesi uci rec. Cestina je tak slozita ze veskerou energii venujou na zvladnuti tech zasranejch i/y etc. a ze jim nezbyde cas na to aby se naucili logic, semantics, etc.
A ty jsi tupá nána, co si nezjistí ani ty nejzákladnější fakta a akorát mele hovna. USA vyhlásily 8. 12. 1941 válku Japonsku jako odvetu za Pearl Harbor, ale válku s Německem zahajil až Hitler až 11. 12. 1941 vyhlášením války Spojeným Státům.
Kdepak, tihle lžou a překrucujou naprosto schválně a jsou za to poplácáváni po ramenou.
Takže vy dva jste mleli hovna a exkrementy ve velkém. A jednou se spletu v drobnosti a máte pré.
Ty vole, a co to jako meni na vyse napsanym?
Hlavni ucel Americke presence v Evrope bylo zabranit Rusku v tom aby se bolsevismus (kterej se bankovnimu cabalu vymknul z ruky) rozprostrel na Zapad. Byla cast motivace ovladnout Nemecko pripadne zbytek Evropy? Urcite.
Nicmene jedno je jisty – urcite se nejednalo o valku proti Nazism jak se soudruzi jak v Prvnim tak v Druhym Svete nabulikovaki ovcanum tvyho typu.
BTW, Betty Windsor’s (that’s the witch that recently kicked the bucket) original name was Saxe-Coburg and Gotha. The British royal family was fucking GERMAN.
Jo tady zas negdo vynalezl tepló vodu.
Kateřina Veliká, ruská carevna, byla němka taky, a né enom ménem, ale aj rodem.
Nebo poslední ruské car býl bratranec anglickýho krála.
Byla to prostě šlechta.
Ale to příbuzenství jim nebránilo se navzájem mydlit. Třeba anglické král vodmítl svýmu bratrancovi azyl takže cara bolševicí vodstřelili aj s celó rodinó.
„Byla to prostě šlechta …. etc. …“
Tvuj vrozeny myopism, jeden by rekl debilita, prevents you from realizing that you’re essentially underscoring what I wrote above. A role might also be played by your propensity to argue about inconsequential shit.
shane: co taky čekat od člověka, který s láskou vzpomíná na komanče a přitom žije v USA? To jsou ty její úžasné znalosti, nabyté během komunistického školství, o kterých píše v diskusi vedle…
Pochybuju, že žije v USA. To by tady nenadávala na fialovu asociální vládu a politiku. Proti USA je tady pomalu utopický socialismus.
Sovětský svaz byl přepaden 1941, kdy na jeho území vtrhlo 3 milióny nepřátelských vojáků.
A byli to fakt nepřátelští vojácí, Ještěre Ještěroviči, dyš pořád eště platila nacisticko-sovětská smlóva vo přátelství a spolupráci? :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmecko-sov%C4%9Btsk%C3%A1_smlouva_o_p%C5%99%C3%A1telstv%C3%AD,_spolupr%C3%A1ci_a_vymezen%C3%AD_demarka%C4%8Dn%C3%AD_linie
Jo, v listopadu 1941 SSSR drtivě vitězilo. Bohajeho
Tak kolik nám toho ve 2. světové válce při osvobozování odmakala Rusá armáda, a kolik US army? Jaký je podíl jejich akcí na výsledku 2. světové války v Evropě?
To je tezky nejak qantifikovat. Vetsi mira obeti samozrejme lezela na SSSR, protoze tam Nemci masakrovali a Stalin taky masakroval. To jsou veci, ktere se proste tezko hodnoti. Jasne, za osvobozeni Ceskoslovenska padlo cca 115 U.S. vojaku a 140000 sovetskych vojaku. Na druhou stranu – podpora SSSR ze strany USA nebyla zrovna mala. Pochopitelne ne zdarma, ale tak to je a sovetum to kurevsky pomohlo. Takze tezko rict, jakou presnou merou mel kdo podil na vysledku, i kdyz je neoddiskutovatelne, ze nejvetsi ztraty, zejmena lidske, meli soveti.
Přičemž USA na tom kurevsky vydělala. Sovětský svaz nesl oběti, náklady vydrancované země, a mnohé další.
Zatímco Britové si nechali zaplatit nejen od čechoslováků i pomoc čechoslováků při jejich osvobozování – což je zdokumentováno. USA dokázala pořádně monetizovat sovu účast na válce jak kdyby rýžovala zlato. Tak Rusko to všechno neslo bez anbglosaského vykořišťování a vychcanosti.
Bez Sovětského svazu bychom dnes měli všude háknkrajcy a německé orlice. Díky Sovětskému svazu jsou dnes jen na Ukrajině.
Problém Západu tehdy i dnes není to, že by nedali dolarové vycpávky nebo pomoc. Problém je, že nikdo to nechce odmakat a nést ty oběti. Koneckonců je to vidět i na dnešní pomoci Ukrajině – poslat tam pár rour či tanků, to ano. Ale jinak žádné další techtle nechtle, ani žádné bebíčko.
Bez Sovětského svazu bychom dnes byli v Třetí říši, ať by se jinak do války zapojil kde kdo. Matematicky řečeno, pro výhru nad Hitlerem byla účast Sovětského svazu nutná a nezbytná. Bez materiální a technické pomoci USA by byla ale otázka, jestli by to dokázali.
Nicméně minimálně 80 % nákladů 2. světové války je zásluha Sovětského svazu.
Jesterka: je vidět, že se na Vás to komunistické školství podepsalo velmi nehezky, aspoň pokud jde o dějepis. Místo těch strašlivých bludů, co tady blijete byste měla držet hubu a poslouchat třeba shanea, abyste se dovzdělala, fakt z toho bolí oči.
Takže jsi nám, hloupý moulo, všem napsal, že o dějepisu nevíš vůbec nic. Ve vašem příspěvku není žádný věcný argument – protože nic v mozku nemám, ani žádné znalosti, natož dějepisu.
Jesterka: ani tam být neměl, bylo to pouze ponouknutí, abyste se nad sebou zamyslela, zjevně bez úspěchu. Plácejte si ty svoje bludy klidně dál, ale pak se nemůžete divit, že holt sem-tam někoho nepohodlného s příhodně nastaveným zrcadlem budete muset hodit do ignoru. Není nad zavírání očí před realitou, užijte si to:-)
Dávám si toho bezmozka bez koulí fatdwi do ignore. Něco tak tupého je škoda času sledovat.
Jesterka:
Má nějakou kvalifikaci, nikoliv technickou a pravděpodobně ani jinou u tvrdého oboru. Cosi kolem kšeftu, marketingu, nejspíš i práv. Generace Y(pozdní) či dokonce X.
Značně házel machry o automobilech, po technické stránce je však nezná a sám by si neporadil ani s jednoduššími opravami.
On úplně tupý není, dost toho načte (podobně jako shane či Jan Mrcasik).
Patří spíše k „mediálně přesvědčeným“.
.
Jesterka – Vy jste opravdu moc rozumu nepobrala.
@Shitty
FYI, Jester je druhej nejrozumenjsi clovek v tyhle diskuzi ve smyslu chapani souvislosti v sirokym kontextu a do hloubky. Ty jsi naopak jeden z tech nejvic zabednenejch. Not only do you suffer from severe tunnel vision, but whatever yous spew also only barely scratches the surface.
Jesterovy poznamky se zcela jiste vyplati cist. Ty tvoje blemcy jsou pokusy vochcat kotniky tem ktery napisou neco co tvuj nanomozek neni schopnej pobrat vole shitty vole.
Žako díky, já věděl, že nezklameš :-)
@fatdwi
Tuhle jsem cetl ze v konverzaci se Henry Kissinger, who you could say is a man with a pretty long-term vision of shit, zeptal nejakyho Cinana co si mysli o French Revolution. „Too early to tell,“ answered the CHink.
Tomu vole fatwi vole se rika nazirat na veci v kontextu vole. Ty jsi uporne myopicky kreten ktery posuzuje veci tak maximalne od jednoho vychcani k druhymu ty zoufalce. Utechou ti muze bejt ze nejsi sam, podobne postizenejch je vetsina.
Co se tyce koncepcniho mysleni, tak Jester je na tom naopak pomerne dobre, v pomyslnym zebricku bych ho zaradil jako druhyho za sebe (toot, toot – that was my horn vole). Dalsi lidi ktery nemaj hlavu zarazenou ve vlastni prdeli jako ty jsou co si pamatuju nejakej dissenter, h27, pak takovy nejaky cislo, a pak z takovyho pragmatickyho uhly sysop, mozna kabrnak, ale ten je moc fanatickej.
Nesmysl. Finančně na válce kurevsky vydělalo Švédsko, územně právě SSSR.
Problém západu je, že „i když kšefy nendó, tak je furt vodporně bohaté“, a to je to co nicmochry sere. Jo, závisť je sviňa.
Československo, resp. ČSSR si po válce dopřálo malou domů pomocí reparací – viz https://www.historieblog.cz/2020/08/komentar-jak-to-bylo-s-reparacemi/
Doporučuji přečíst celé až do konce.
Ty vobrovský stráty na východní frontě byly proto, že Hitler ze Stalinem z teho udělali totální válku.
Začál Hitler s plánem „Hlad“ (vyvraždění sovětskýho vobyvatelstva na dobytéch územích, třeba z prvních sovětskéch válečnéch zajatců v Stalagách a Dulagách nepřežíl skoro nigdo). Stalin ale nezůstávál pozadu, a to ani vůči vlastním liďom (zákaz ustupovat a co zajatec to zrádce). Vemte si třeba Vlasova. U Moskvy bojovál jako lev, jako jedinýmu se jeho divizi podařilo splnit a prorazit. Ale nechali ho v tem samýho a eště mu zakázali ústup. Výsledek = němcí mu rozbili celó divizu, a to musela bét dobrá diviza. Von sám padl do zajetí, a to z něho udělalo zrádca. Co potom scete dělat v takovéch podmínkách, dyš aj úspěch se trestá.
poslední měsíce války je to úplně mimo mísu porovnávat, říšani už jeli jasně v doktríně držet sověty co nejdýl, i za cenu velkejch ztrát, aby ten zbytek mohl zdrhat na západ a tam se spojencům houfně vzdávat, páč bylo lepší být zastřelenej hned, než roky v sovětským zajetí
čili spojenci pak už postupovali víceméně bez většího odporu, zatímco sověti naráželi na samý kotle, třeba vzpomeňme dukelskou operaci
taky říšani na západě nedělali zadaleka takový pogromy a vyvražďování, pže západ nebyl určenej na lebensraum, ale obyčejnou kolonizaci, zatímco na východě byla doktrína třetin (nebo za slovačem dál mělo jít zplynovat úplně všecko??), takže i z toho se lze docela dobře dovtípit, jak na koho kdo nahlížel
The fallacy you’re committing is called the „strawman fallacy“, more specifically the „per fas et nefas fallacy“. In doing so, you’re attempting to refute a complex issue in its entirety by vehemently jerking off about a rather unimportant detail thereof.
Note that not everybody is as intellectually challenged, tragically myopic, and devoid of knowledge of basic logic as you.
Slovensko tiez skoncilo na vitaznej strane, SNP, teda to z 1944 pomohlo. A navyse sme sa ocitli v sovietskej sfere vplyvu, to podla mna tiez zohralo svoju ulohu.
„všechno, co dělá,je správné“
„a nebo taky ne“
Další případ, který si tu bude povídat sám se sebou? Hmm…
sou turbulentní časy, jak se to řiká, právě se píše hystoryja, ne? :o)
Pan mrcasik ani nemusel vysvetlovat ze clanok je fikcia, postava usrateho Joea resp. jej komenty to jasne dokazuju XD.