Rádio Jerevan poslance Jana Jakoba - zpět na článek

Počet komentářů: 402

Přidat komentář
  1. Autor nakonec poněkud nevhodně přirovnává obrovské deficity Fialy k deficitům Babiše. Babiš deficity systematicky snižoval, před covidem byl pouhých 30 mld. Kč. Za covidu pak vyletěl, ale nic jiného se nemohlo stát, když lidi seděli doma, většinou nepracovali nebo jenom málo (home office), a chodil jim plný plat. A Babiš si rozhodně covid nevymyslel. Jednal stejně idiotsky jako všichni státníci v EU. Naproti tomu Fiala ty deficity způsobil jenom svojí neschopností (dotování lipský burzy, impulzivní nákupy zbraní, chov Ukrajinců all inclusive v ČR a financování Ukrajiny).

    1. cocoqg:
      Před Babišem byla taky krize, takže byly deficity. Babiš měl od 2015 relativně pohodu, rostly příjmy. I tak byl plusový rozpočet pouze v roce 2016 a víceméně nula v roce 2018. Přesto v roce 2019 naplánovala Anička velké výdaje, i když byla ideální situace na vytváření rezervy a byl mínusový rozpočet. Takže odpovědný zase tak nebyl a když mohl, prožíral.
      5tikolka pokračovala v rozhazování, však je to levice. Chovala se stejně, jako Babiš – byla příležitost, tak proč nepodojit. Jednu věc máš v argumentech špatně – ČEZ se přihlásil k obchodování na Lipské burze v roce 2003, takže jak to může být Fialova chyba? A taky měla 5tikolka nevýhodu v inflaci, vzhledem k růstu cen rostly dost výdaje (hlavně důchodový systém), ale příjmy tolik ne. To byla skvělá příležitost zkrouhnout výdaje (neziskovky, soláry), ale kdo by tu chtěl pravicovou politiku, že? Ukrajina/Ukrajinci a zbraně, to by asi dělal Babiš v dané situaci taky, ale třeba méně.
      Schválně, pokud si vzpomeneme za 4 roky, můžeme se kouknout na to, jestli byly rozpočty mínusové, nebo ne (pokud vyhraje Babiš) ;)
      Spousta lidí si namlouvá, že to bude po volbách mnohem zodpovědnější vláda. Ale ono se nezmění skoro nic, dokud se budou střídat v obměnách ty 2 uskupení.

      1. Současná vláda neměla nevýhodu v inflaci. Tu způsobila sama. Jednak přizdisráčskou politikou ohledně ruských surovin, kdy nám nic krom trochu odvahy nebránilo jít cestou Maďarska nebo Rakouska, jednak naprosto šíleným prosazováním všech zhovadilostí Green Dealu, což je opět projevem zbabělosti a naprosté bezpáteřnosti. No a když se draží energie, zdraží se úplně všechno.

        1. @Foundryman
          ehm, a co ten růst od léta 2021?
          https://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/?G=4&A=2&page=2
          A co inflace v okolních zemích?
          A co Eurozóna vs. „samostatné“ měny…
          Samé otázky…

          1. Růst od léta 2021 jednoznačně souvisí s Green Dealem a hlavně s vrtulníkovými penězi za covidu. Eurozóna je zrovna pěkným příkladem, že „boj“ centrálních bank proti inflaci je v podmínkách fiat money jen houževnatě se držící pověrou. Podle mainstreamu by měla manipulace úrokovou mírou ovlivňovat míru inflace. Což se v Eurozóně s jednotnou úrokovou mírou a společnou měnovou politikou rozhodně nepotvrdilo – inflace tam lítala v rozmezí 3% – 20% (Pobaltí). Z toho celkem jednoznačně plyne, že nejsilnějšími proinflačními faktory jsou deficity rozpočtů a hned po nich umělé restrikce omezující výrobu (tedy nabídku zboží a služeb). Centrální banky jsou v nejlepším případě kibicujícími diváky.

            1. Foundryman: máte tam systematickou chybu. „Boj“ centrálních bank proti inflaci neexistuje, tedy nelze hodnotit jeho efektivitu. Je to lež pro občany, aby se moc nebouřili a měli dojem, že se o ně stát stará, přestože v reálu je stát obírá co to jde. Brutální zadlužení, se kterým začal Babiš za covidu, není možné „řešit“ tím, že se „bojuje“ proti inflaci. Naopak, lze to řešit tím, že se inflace maximálně podporuje, což se dělo a děje.

              1. Kdybyste můj přípodotek četl pečlivěji, všiml byste si, že výslovně píšu o houževnatě se držící pověře. Nějak tu manipulaci s úrokovou mírou musí zdůvodnit.

                1. Foundryman:
                  Vezmu to přes více reakcí.
                  – „vyrobit“ inflaci trvá dost let, pokud teda skokově nenalijete 3násobek peněz do oběhu, to se projeví už během jednoho roku
                  – za Green deal můžou všechny vlády, teda i Babiš. Mimochodem, co konkrétního (ohledně Green dealu) prosadila 5tikolka, že to najednou zvedlo ceny?
                  – energie, souhlas, ty souvisejí s GD, takže opět běh na delší trať, není to jen 5tikolka
                  – vrtulníkové peníze, tedy Babiš?
                  – nejvíc inflaci ovlivňuje výrazná změna množství peněz v ekonomice (ale se zpožděním). Takže vrtulník.

                  Takže opět a zase, všechny vlády by udělaly zhruba to samé, pokračují v politice předchůdce (minimálně co se týká globální ekonomiky) a mění se téměř vždy jen kosmetické věci, které se opatří velkým blikajícím billboardem a reklamou.

                  1. Jistě, však já považuju Babiše za stejného neumětela/gaunera (račte si vybrat) jako Fialu. Tragédií za Fialy bylo především usazení elektrikáře Stanjury na MF, to už i tetka Schillerová o tom věděla víc. Ohledně GD vyčítám současné vládě především to, jak s otevřenou hubou jen pasivně přihlížela explozi cen emisních povolenek v roce 2022 a dále boj proti uhelným elektrárnám + nesmyslné dotace občasných zdrojů energie. Když už odmítli ruské suroviny, měli alespoň v těchto oblastech hodit zpátečku jako třeba Poláci. Nad Fialovými bláboly o Green Dealu jako příležitosti se může příčetný člověk jen soucitně pousmát.

                2. Foundryman: já to tam viděl, ale pochopil jsem to tak, že za „pověru“ považujete efektivitu toho boje, tedy že si myslíte, že probíhá, ale je neúčinný. Což dále rozebíráte v jiných zemích, jako kdyby to mělo něco dokazovat.

                  Ale fajn, beru na vědomí, že jste to myslel jinak.

            2. Přesně, inflaci a energet. krizi způsobil jednoznačně Grýn dýl, začala na podzim 2021 (krach Bohemia energy, likvidační předpisy záloh lidem atd.) Nebylo to způsobené invazí na Ukrajinu, jak se vymlouvá Fiala. Všechny obchody s Ruskem fungovaly i po zahájení SVO. Teprve později byly likvidovány sankcemi a fyzicky Ukrajinou (ničení a zavírání tranzitních plynovodů a ropovodů).

              1. cocoqg:
                Energetickou krizi Green deal způsobil, to rozhodně (vypínáme si stabilní levné zdroje a nahrazujeme je drahými ve jménu boje s CO2). Inflaci Green deal nezpůsobil, tu způsobilo tištění peněz za předcházejících cca 10 let a vyšší ceny energií měly jen maličký podíl, pomohly tu letící lavinu jen trochu urychlit. A správně v tom, že invaze je v tom nevinně – inflace začla cca půl roku před vpádem.

                1. Maličkej podíl? Tvl notak, ceny energií jsou jedním z primárních nákladů pro téměř VEŠKEROU výrobu a služby. V momentě, kdy se výrobá stává nekonkurenceschopnou, vyrábí se míň a dráž, klesá množství statků v oběhu (a výrobce za ně požaduje víc). To by způsobilo inflacu ai samo v osobě. Když eště zároveň roste peněžní zásoba, tak je to totální průser.

                  1. Behemot:
                    Opravdu si o tom něco načti. Cena energií ve službách není moc důležitá pro výslednou cenu (jak ovlivní zdražení elektřiny kadeřnici, účetní, programátora, právníka, učitele? Stoupnou jim pracovní náklady o 50%?). U výroby ano, tam to platí.
                    A když skončí místní výroba kvůli nekonkurenceschopnosti, přivezou se výrobky z Číny, budou stát skoro stejně, akorát místní lidi budou nezaměstnaní a nebudou mít za co nakupovat. Takže statků je dost, ale není za co je kupovat, což působí PROTI inflaci. Jediné, v čem máš pravdu je peněžní zásoba (nebo množství peněz v oběhu), to je hlavní hybatel inflace.

                    1. To by platilo, kdyby nám Číňani ty výrobky dávali zadarmo. Inflace znamená znehodnocení peněz, tedy nerovnováhu mezi množstvím nabízených statků (zboží a služeb) a množstvím peněz v oběhu. To může být způsobeno jak nadměrnou emisí peněz, tak i umělým omezováním výroby (typicky válečná inflace nebo dnešní greendealová inflace), případně kombinací obou vlivů, což celý proces akceleruje.
                      Příklad: když budou na trhu 2 husy a v oběhu 200 zlatých, bude cena 1 husy 100 zlatých. Když na trh dodám dalších 200 zlatých, bude cena husy 200 zlatých. Když jedna husa chcípne, bude cena husy taky 200 zlatých. Když ale dodám na trh 200 zlatých a současně jednu husu zabiju, bude cena husy 400 zlatých.

                    2. Foundryman:
                      Schválně zapomínáš na konkurenci, navíc do toho motáš divné logické konstrukce o „výrobcích zadarmo“. Pokud se čínanovi podaří výhodně (i s dopravou) daný výrobek dostat sem k zákazníkovi a může nahradit lokálního výrobce, udělá to. Děje se to ve zvýšené míře posledních 10 let, jestli sis nevšiml ;)
                      Např. zavření místních železáren odběratele neovlivní skoro vůbec, už teď berou buď polotovary, nebo hotové výrobky z Číny za lepší cenu. Takže v drtivé většině bude chybějící husa nahrazená jinou husou. Zvýšení ceny v důsledku nedostatku nastat může, ale bude to mizivé procento případů a časově omezené, než se příležitosti chytnou šikovní kluci z východu.
                      Proto je hlavní silou inflace množství peněz v oběhu, protože u drtivé většiny statků zafunguje konkurence a nedostatek nehrozí. A vrtulníkové peníze působí se zpožděním a funguje to na principu laviny – hromadí se a pak buď se uvolní sama, nebo tomu pomůže nějaký spouštěč, který uvolní kousek a ten strhne zbytek.

                    3. Ti Číňani budou chtít taky něčím zaplatit a místní si na to zaplacení budou muset vydělat. Jinak přísun výrobků z Číny skončí. Ledaže by to, jak jsem psal, Číňani dávali zadarmo. Už jsem někde poznamenal, že veškerý obchod je ve své podstatě naturální směna a peníze jsou instrument a současně měřítko.

                    4. @Foundryman

                      Mas ledvinu?

                    5. Foundryman:
                      Zkusím to ještě jednou a polopaticky, třeba to pomůže. Takže, bavíme se o INFLACI.
                      Na jedné straně je nabídka. Buď lokální firma, nebo Čínani. Pro jistotu znova uvedu, že tyhle výrobky nemají nulovou cenu. Stejně jako místní firma nerozdává zadarmo, Čínani to mají taky tak.
                      Na druhé straně je poptávka, tedy lidi, co chtějí daný výrobek nakoupit.
                      Pokud je výrobků málo a lidí, co by ty výrobky chtěli hodně, potom roste cena. To je tlak na inflaci, aby stoupala.
                      Pokud je výrobků dost (ať už odsud, nebo z Číny), ale lidi nemají na to, aby si je koupili, jejich cena klesá, nebo se přestanou úplně prodávat. To je tlak směrem k deflaci.

                      Takže tvůj příklad, že krachne lokální firma a to způsobí inflaci, protože lidi nebudou mít peníze je mimo. Ano, klesne životní úroveň, klesne kupní síla, ale to jsou věci, které jdou PROTI inflaci.

                    6. V tomto smyslu pokládám Temu, Shein a podobné „shopy“ za naprosto geniální vynález.

                      Jedna věc mi není moc jasná, ale tu by nejspíš vysvětlilo podrobné studium aktuálního čínského režimu, resp. spíše vztahu čínský stát/čínský globální prodejce čehokoliv.
                      Myslím, že ani mnoha našim obchodníkům tohle fungování není úplně jasný a nevidí do něj.

                    7. Podpora čínské ekonomiky, vyjednáváním logistických tras a jejich budování. Každý čikmoočko musí mít své místo, i kdyby měl přendávat plyšáka z bedny do bedny. Tohle společnost lemplů a zlodějů (EU) nechápe.

                    8. Cena energií ovlivňuje samozřejmě i služby. I kadeřník kupuje zboží a chce si na ně vydělat. Proto zvýší svoji cenu.

                    9. cocoqg:
                      Nepleť dohromady náklady na práci a náklady na život. Neptal jsem se, jestli kadeřník platí hypotéku a kupuje dražší rohlíky, ptal jsem se, o kolik se mu zvedly náklady jeho práce díky energiím. Tvrdím, že jeho náklady na jeho práci kadeřníka stouply s energiema jen minimálně.

                    10. Goro – a proč se ptáš na náklady na práci? Byla řeč o inflaci. Kadeřník třeba musel platit nejenom za svícení a topení, ale i vyšší nájem, který mu pronajímatel zvýšil kvůli svým nákladům na život. Kapišto?

                    11. cocoqg:
                      Pokud si přečteš diskuzi, najdeš tohle tvrzení od Behemota: „Tvl notak, ceny energií jsou jedním z primárních nákladů pro téměř VEŠKEROU výrobu a služby.“
                      Reagoval jsem na tohle a proto se ptám na náklady na práci. Byla řeč o „primárních nákladech na služby“.

                    12. Goro 23.9.2025 v 9:59

                      Kadeřník obvykle kadeří v nějaké místnosti. Má tedy náklady na provoz místnosti topením počínaje, energii pro ohřev vody k mytí vlasů, energii pro vysavač vlasů, energii pro praní a sušení prádla (ručníky, plachetky…), energii pro provoz nástrojů. Nakupuje zboží – šampóny, tužidla, kondicionéry, barvy a laky.
                      To vše lze vyčíslit a potom tvrdit, zda náklady na výkon služby stoupnou minimálně, čili nic.

                    13. ygorek:
                      Topení, ohřev vody, vysavač vlasů, praní a sušení prádla, provoz strojku. Za měsíc mu to udělat litr, dva, tři? A to většina bude to topení. Jeho měsíční výdělek je 40-50. Jsou energie hlavní složkou jeho nákladů, jak tvrdil Behemot? A šampóny, tužidla, kondicionéry, barvy a laky ohřívat nemusí a na elektriku taky nejsou. Jejich výroba taky nestojí z větší části na energiích. Navíc to jsou taky minoritní položky v jeho nákladech.
                      Prostě a jednoduše, energie nestojí za zvednutím ceny za ostříhání o 100%. A klidně čísli ;)

                    14. Goro 23.9.2025 v 22:38

                      Prostě a jednoduše jste to přesně spočítal, dobrá práce.
                      Také informace, že se šampóny…a laky vyrábějí a dopravují bez energie, je pro mě významnou novinkou, děkuji.

                    15. Jinak zrovna kadeřnictví mi od začátku 2022 zdražilo skoro na čtyřnásobek, myslím že ve 3 krocích. Kéž by i mně stoupnul plat aspoň dvojnásobně…

                    16. No, taky možná platí za pronájem dvojnásobek. :-P

              2. Mimochodem, když už píšu, že na SVO svádí inflaci Fiala, tak nejenom on. Taky na ni svádí inflaci jedna ženská z rady ČNB nebo jak se to jmenuje – prostě post, ze kterého ovlivňuje hospodářství celýho státu který by měl být obsazen aspoň trochu inteligentními osobami. Ta ženská je blbá jak štoudev, má ukrutný pražský přízvuk (místo „a“ říká „e“ a místo „e“ říká „a“), jméno si nepamatuju.

      2. Goro: babišovci rádi zapomínají, že ty brutální dluhy, které nasekal za covidu, se táhnou i s Fialou dál, protože není možné fízlům, doktorům, učitelům a důchodcům a dalším státním zaměstnancům ty peníze zase sebrat. Kdyby Babiš vyhrál, zadlužení bude možná ještě horší, protože nevěřím ani smykem, že by nevítal (možná by u toho časem začal kecat, že jako nebude vítat tolik, ale to by zas jen lhal a v reálu utrácel dál). K tomu si ale myslím, že by dál rozdával, protože to je jediné, co umí, aby svým voličům zavřel hubu.

        Jak moc je u nás průchozí jakékoliv snižování v rámci mandatorních výdajů si nakonec určitě pamatujete, když Fiala „okrádal důchodce“ (a.k.a. nechtěl jim nasypat tolik, co jim Babiš nasliboval).

        Nakonec, já se tady před půl rokem s Ling vsadil, že Babiš vyhraje a myslím si to pořád. Bude tedy možné za dva roky zhodnotit, nakolik jdou dluhy dolů. Myslím, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že snad Babiš začne pracovat s vyrovnaným rozpočtem. Jedině, že by se stalo něco dramatického, co by znamenalo příliv hromady peněz nebo nějakou zásadní systémovou změnu, která by to umožnila, pak ano. Ale pokud se dál nic zásadního nestane, tak to půjde s Babišem dál do háje. Už teď vím, co je důvodem: může za to Fiala, Babiš s tím nic udělat nemohl!

        1. Ale Fialova vláda důchodce fakticky okradla v pravém slova smyslu, jen si vzpomeňte na protiprávní formu změny zákona o valorizaci důchodů a posrané odůvodnění ÚS „hrozící národohospodářskou škodou“ už je jen k zblití!

          1. Bedrich77: takže důchodci vraceli peníze, které už dostali? Jako fakt?

            1. Nic takového jsem nenapsal. Ale zrušit již fakticky vzniklý nárok je lumpárna.

              1. Bedrich77: napsal jste, že je okradla v pravém slova smyslu. To tedy znamená, že jim sebrala něco, co už měli. Což ale není pravda, sebrala jim jen peníze naslibované Babišem.

                1. @ Fuckwí

                  Valorizace důchodů nebyly a nejsou fakultativní, ale mandatorní výdaj státu. Tudíž valorizace byly a jsou něco, co důchodci měli a mají. Bakšiš jim nemusel nic slibovat a nesliboval. Valorizace byla povinnost státu. Politici, kteří tuto povinnost svévolně a zlomyslně sabotovali, tedy doslova okradli oprávněné osoby o definované finanční částky. Proto jsou to zloději, kteří kradli.

                  A ty se, jako v podstatě každý den, systematicky prezentuješ jako tupý, infantilní debil. Píšeš jako debil, vypadáš jako debil, chodíš jako debil, oblíkáš se jako debil, mluvíš jako debil… z toho plyne, že jsi na 99,9% debil.

                  1. ModrýKlokan:
                    Technická, mandatorní výdaj není něco stálého, neměnného. Závisí na zákonu. Nemůžeš tvrdit, že je povinnost státu valorizovat důchody konkrétním způsobem o konkrétní částky až navěky věků. Pokud změníš zákon, kde jsou procenta/částky definované, změníš výši mandatorního výdaje. Tolik technická.
                    Jestli to byla sviňárna, nebo ne, to je jiná otázka.

              2. Před volbama může slibovat hory doly každej. Von by to Babiš udělal stejně a nějak by to vokecal. Jako Green Deal, co podepsal, když mohl vetovat, a tak dále.

        2. Nechápu jednu drobnost, o které se pokud vím vůbec nikdo ani nezmínil…
          Změna valorizace byla protlačena hrubou silou v rozporu s jednacím řádem a retroaktivně*, což ani ÚS výslovně nepopřel…
          Odůvodnění bylo, že nejen akutně hrozící národohospodářská škoda**, ale hrůzné následky do dalších let při budoucích valorizacích…
          Není mi jasné, co by v případě ponechání té neúnosné původní valorizace mělo bránit následně regulérním způsobem upravit zákon tak, aby se těm budoucím následkům zamezilo…

          * Nehodlám se dopátrávat, zda šlo o pravou, nepravou či zdánlivou retroaktivitu…
          Nejspíše o levou…
          ** Nikdo nevysvětlil, v čem by ta škoda měla spočívat…
          Obvalorizovaný důchodec má celkem málo možností, jak s takto získaným oběživem naložit…
          Může to utratit sám, přilepšit vnoučatům, strčit do strožoku, uložit, investovat, poslat na nějaký podvodný účet nebo spálit v kamnech…
          Kromě toho posledního se vždy nějak vrátí do oběhu, což z povahy věci není NH škoda…
          A to poslední je svým způsobem protiinflační opatření…

          1. jizlivec: je vcelku fuk, jak to udělali, nijak jsem to nesledoval. Nicméně důchodcovská hysterie, že je Fiala okrádá, přestože jim jen odmítl sypat to, co jim slíbil Babiš, ta mi uniknout jaksi nemohla.

            Nijak Fialovu aktivitu neobhajuji, pouze jsem si ji půjčil jako ukázku toho, co reálně mohl Fiala dělat s tím, co Babiš způsobil. On ty peníze rozdal komu šlo a jen tak je vzít zpět nejde. To je jako kdyby si šéf stěžoval, že platím uklízečce 50k měsíčně poté, co jí tu smlouvu podepsal ještě předtím, než přešla pod moje oddělení. Dát uklízečce 50k je mnohem jednodušší, než jí ty peníze sebrat. A když jsou těch „uklízeček“ tisíce nebo desítky tisíc, o to je to horší.

            1. Babiš jim nic nesliboval, měli na to nárok ZE ZÁKONA… :-P

              1. RomanL: ano, tím zákonem jim to Babiš slíbil a ten zákon zase Fiala změnil. Co na tom nechápete? Kde kdo měl možnost ZE ZÁKONA odečíst z daní manželku a dnes to nelze. Šokující, jistě, ale průměrně inteligentní člověk by to snad měl chápat, ne?

                1. fatdwi 24.9.2025 v 14:15

                  Přesně.
                  Takže jsem si mohl loni ZE ZÁKONA „odečíst z daní manželku“ a dnes ze zákona ty daně doplatit.
                  Jo, šokující, ale průměrně inteligentní člověk by to měl určitě pochopit.

          2. jizlivec:
            Myslím, že škoda by vznikla tím, že by byl každý rozpočet dost v mínusu (navíc oproti současnému stavu třeba 100 mld.) s výhledem, že se stárnutím obyvatelstva by se to mohlo dostat ještě znatelně dále. Takže by ČR nakonec neměla ty důchody z čeho vyplatit a hrozí důchodci bez příjmů.
            Kdo ví, jak by to bylo ve skutečnosti, ale je pravda, že z demografického hlediska jede důchodový systém směrem do pekla.

            1. No a kde je teda ta slavná reforma, co to má řešit? Že zkrouhli současný, nastávající i budoucí? To je reforma jak noha tvl.

              Nebo že by historicky zkurvená (ne)porodnost? Kdo to teda za pár let potáhne, až všici pudou do doochodu?

              Ale hlavně, že za zkurvený cizácký stíhací bombardéry a další obskurní šrot pudou biliony, to je totiž henta, ynvestyca či co. A samozřejmě sami sobě si museli přidat, jistě, dyž vostatní berou u huby, a pracujícím permanentně zvedají daně.

              1. Behemot:
                Důchodová reforma v pravém slova smyslu nikdy nebude. Budou pokusy o lepení a budou nastražené miny budoucí vládě (poslední rok svojí vlády vám to zvednu, ať se příští vláda posere a bude to muset snížit). Ale s důchodama nejde udělat nic, co by mělo delšího trvání.
                Opravdová „důchodová“ reforma by totiž musela změnit zásluhovost a motivovat příjmovou stránku. Tedy pokud nemáš děti, které jsou přínosem do státního rozpočtu, dostaneš hovno. Ta neporodnost to zabije a nejde s tím nic udělat. Souhlasím s tím, že prachy z rozpočtu by se neměly rozhazovat za blbosti, ale zrovna důchody budou v budoucnu takový průser, že ani dost ořezaný rozpočet o zbytečnosti to neutáhne.

                1. Goro: podle mě se toho ještě dožijeme, že bude boj bezdětných proti těm s dětmi. Hlavním problémem je střet agend, který zamlžuje realitu. Konkrétně agenda „důchodová reforma“ vs. agenda „nemít děti je super“. Výsledkem je, že běžný člověk (žádný debil, např. manažer v korporátu) si může myslet takovou píčovinu, jako že na důchod si dnes šetří. Ví, že máme průběžný důchodový systém ale vůbec netuší, co to znamená. Takže má dojem, že ze svého 100k+ platu přece platí hromadu peněz do důchodového pojištění (což je pravda, komplet odvody jsou z takového platu hodně) a tak přece jednou bude mít nárok, protože „spořil“.

                  Co by bylo potřeba je velmi zdůrazňovat, jak důchody fungují a na čem visí. Jenže to by mohlo v lidech vzbudit dojem, že „nemít děti“ není v pohodě, resp. nebude.

                  Další věc, kterou si bezdětní neuvědomují (a bude jejich tlak na to, aby jim to děti těch ostatních zaplatily) bude ono „důstojné stáří“. Protože dnes svým rodičům pomáhají – mají na to čas i peníze, ale přitom jsou jako slepí v tom, že jim takhle nikdo pomáhat nebude. Ale tu pomoc bude muset někdo obstarat, tedy si ji budou muset zaplatit. A to se jim nebude líbit, protože přece mají hen ta „práva“ a „celý život si spořili“.

                  Za takových 15-20 let tohle bude podle mě pořádné politické téma, které bude vyhrávat volby a moc to bezdětným nezávidím, protože celkově jich bude míň. Doufejme a dobře jim tak.

                  1. @fatdwi
                    myslím, že se mýlíte.
                    Prostě to děti zaplatí nejen rodičům, ale i černým pasažérům.
                    Tak jako to dnes platíme pseudopodnikatelům, co 30 let podnikali, optimalizovali odvody a nyní ke svým 15k důchodům berou příspěvky na bydlení.
                    Bo já sem rakturoval 120k měsíčně a teď beru 18k důchod za Fialové bídy.
                    Za Babiše bude líp.
                    BTW tenhle kokot měl l.p. 2023 důchod cca 22k, takže taky optimalizoval odvody, naštěstí má pořád i jiné příjmy,.
                    https://www.finance.cz/551081-proc-uspesni-podnikatele-dostanou-od-statu-nizky-duchod-a-mohou-si-za-to-sami/

                    1. Bojím se, že má Dachsmeister pravdu. Není reálná síla, která by donutila vládu udělat takovou změnu. Vždy se to jen nalakuje a kousek pozmění s tím, že se nic nevyřeší, ale koupí se trochu času. Protože pokud by změnily důchody podle toho, kolik ekonomicky aktivních daný člověk vychoval, vláda nevydrží ani půl roku. Kdežto když se to nechá hnít a doutnat, je velká šance, že to bouchne později.
                      Takže jediná šance na změnu je, až to totálně krachne a lidem nepřijdou peníze. Do té doby změna nebude. Proto je fajn řešit vlastní důchod tím, že se člověk bude financovat sám a pokud dojde i důchod, je to příjemný bonus navíc. Ale neptejte se mě jak, nejsem Sibyla :D Ono i rentiérství narazí, pokud se zhroutí systém.

                    2. Goro, Dachsmeister: si tak trochu protiřečíte. Na straně jedné, že to určitě děti zacvakaji bezdětným a na straně druhé, že když dojdou prachy, jinak než změnou to nepůjde. Padající vláda je současně závislá na množství voličů. Čím víc bezdětných, tím větší pravděpodobnost, že budete mít pravdu v tom, že si to nikdo netroufne, pád vlády příliš realistický. ALE: zaprvé, aktuálně máme asi 15 % žen bez dětí, dejme tomu, že je to tedy (zjednodušeně) 30 % dospělých. Současně ale jen 5 % prý tvrdí, že děti nikdy nechtějí a většina těch, kteří je nemají je mít chce (75 %).

                      Z toho mi vyplývají dvě věci, které hrají pro možnost s nimi zamést, a to navíc eletantně:
                      – Postupně je takových stále méně, tedy celkové množství bezdětných bude relativně malé (ideální obětní beránek, vláda kvůli tomu nikam padat nebude)
                      – Bezdětným nebude možné nic sebrat, ale bude možné valorizace protlačit jako bonusy za děti – nejsou děti, sorryjako, bereš základ

                      Tohle podle mě je představitelné, pokud nastane vhodné klima a nějaká politická strana to správně uchopí. Právě proto, že bude bezdětných relativně málo to nebude nic řešit, ale „dětná“ společnost dostane svůj hromosvod na nenávist, do kterého bude možné snadno kopat a tak bude spousta spokojených.

                      S čím samozřejmě souhlasím, že se člověk musí starat sám, ale bohužel, není žádná jistota, že to nakonec jednomu k něčemu bude (okradení lidí o bydlení už je na pořadu dne, auta taky, kdo ví, co člověku nakonec do důchodu zbyde).

                    3. @fatdwi
                      Ano, bude hůř!
                      Ale, že by nastaly takové parametrické změny jaké věštíte, tomu nevěřím.
                      Ano generace „Husákových dětí“ bude mít důchody v porovnání se současnými ufňukanci (kterým je platí) výrazně nižší v poměru k průměrné mzdě.
                      Sami si za to můžeme, 35 let tolerujeme skutek utek v důchodové reformě kdy se jen drobně upravují podmínky, systém je blbě designovaný vůči výkyvům (inflace, demografická křivka) a nikdo nikdy neprojevil odvahu do toho hrábnout.
                      V 18 mi to bylo jedno, když jsem l.p. 1990 poprvé volil, a dnes už vlastně taky.
                      Důchod považuji za kapesné, ač mám portfolio investic diverzifikované, dokážu si představit i doom, kdy to půjde zu grunt fšecko a pak jen kus lesa (dokud ho taky nevezmou) a pár ovcí a králíků a pozemek se skleníkem bude snad stačit, abychom nezemřeli hlady a chlady.

                    4. Je dobrý mít někde schovaných pár baráku. Nebo prostě míst, co mají jak cenu, tak možnost na život. Čím je člověk starší, tím víc může od práce dál, alespoň mi to tak přijde.

                      Vaše teorie ohledně dětí jsou určitě správné, ale sem tam je prostě někdo mít nemůže a to se těžko bude nějak prokazovat, i když covidové indicie by určitě byly. Ale to je fuk, takovej holt je život, furt neni třeba srát do bot.

                    5. shifty:
                      „sem tam je prostě někdo mít nemůže a to se těžko bude nějak prokazovat“ – není důvod prokazovat. Člověk, který nemá děti nevydal na jejich výchovů pár milionů, tedy nevynaložil tolik nákladů, tedy ty peníze mohl investovat jinam a pokud je prožral a nezajistil se na důchod, jeho problém. Krásně pravicové, takže krásně neprosaditelné.
                      PS: Výchova dítěte byla vyčíslena na 2.4 milionu jenom v alkoholu… (vtip)

                    6. Jak jsem psal, neni třeba srát do bot. Nějaké zvýhodnění tam vždy je, jak od státu, tak od inteligentního zaměstnavatele, takže tohle já neřeším. Každej ať se postará jak umí :)

                      PS: ty co vychovávaj nejvíc dětí miliony nedisponují, za to maj harantů jako máku. To jsou paradoxy.

                    7. Ze nekdo nema vlastni deti neznamena, ze nemuze vychovat/adoptovat cizi.

                      Mam ve svem blizkem okoli dva bezdetne pary, ktere maji smesku adopce a porucnictvi, nebo jaxe tomu nadava. Ja osobne pred nimi hluboce smekam.

                    8. shifty: Jak schováváš ty baráky?

                    9. do kapsy :)

                    10. fatdwi:
                      Není problém v „Nejsou děti? Bereš základ důchodu.“ Problém je v „Nemáš ekonomicky aktivní děti, všechny jsou na dávkách? Bereš základ.“ Protože lidí, závislých na dávkách je dost.

                    11. Taky by bylo dobre se o tech davkach bavit tak, jaxe veci skutecne maji. Ze na lidi na davkach pracuji druzi. A je fuk, jestli je to v ramci spolecenske solidarity smatlavej, nebo v ramci zneuzivani systemu zdravej Cikan.

                    12. @Sysop&Goro
                      máte můj hlas, koneckonců Sysopa jsem už před časem jmenoval premiérem a je tedy v kádrové rezervě.
                      Až spácháme puč, nějak se domluvíme. ;-)

                    13. @Dachsmeister

                      Obavam se, ze se budeme muset trosku vic rozmachnout a vzit to z gruntu rovnou v ramci zahnivajici EU. Pro zacatek nejaka nezavisla jednani s Donikem, Vovkou a Sitting Pingem, aby se tak nejak pripravilo to spravne podhoubi, rekl bych. Tihle panove budou rozhodovat o tom, co je to puc.

                    14. shifty, Goro, Sysop, Dachsmeister:
                      ad nemožnost mít děti: jasný, ale o tom není řeč, protože to je zanedbatelný počet a na důchody to má zcela zanedbatelný vliv. To nakonec bylo vždycky. Problém není v těch, kteří nemůžou, ale v těch, kteří můžou, ale nechtějí, protože kariéra, pohodlíčko.

                      ad důchodová reforma: podle mě se právě půjde cestou společenské poptávky. Jednou ty peníze prostě dojdou, resp. budou v takovém nepoměru „vybrali jsme vs. musíme zaplatit“, že nějaké změny budou muset nastat a někdo to odsere. Klidně je možné, že to ale nakonec odserou všichni svorně, tedy změny nebudou v podmínkách, ale výši plnění.

                      ad „děti na dávkách“ – nemyslím si, že by toto byl hlavní problém. To by navíc měl „radost“ shane, protože bychom se dostali k tématu „má dostávat důchod ten, co ho celý život platil stát?“ a to je samo o sobě hodně hluboká králičí nora.
                      Hlavní problém je zhoršující se poměr „ekonomicky aktivní:důchodci“. A ten je daný nízkou porodností, ničím jiným. Když už je někdo „ekonomicky aktivní“, ale přitom je to parazit z neziskovky, tak to samozřejmě není ideální, ale je to podstatně menší problém než chybějící ekonomicky aktivní (toho nelze nijak převést „na správnou stranu“).

                      Dachsmeister: vše pečlivě sleduji a v roli ministra financí zajistím to, co si myslíte, že se nikdy nezmění:-)

                    15. @fatdwi
                      Vy jste známý nelida, snížíte daně a problém s důchody bude vyřešen, nebudou žádné.
                      Ani dávky.
                      O koho se děti nepostarají nebo se nepostaral dokud mohl, ten bude v obecní pastoušce o vodě a chlebu.

                    16. @Dachsmeister

                      Konverze danove neudrzitelnych nemovitosti na obecni pastousky by koneckoncu mohla byt i konecnym resenim ekologickeho bydleni. Pastousky spadnou pod vyjimku.

                    17. Dachsmeister: nelida zní nehezky, co třeba „spravedlivej“? Že to někomu může připadat nelidské, well, to je už člověčí nátura. Trochu mi to připomíná pád Bohemia Energy – dokud to bylo pro zákazníky výhodné, tak bylo všechno fér, protože oni šetřili proti těm blbcům se smlouvami u PRE, ČEZu nebo EONu. Ve chvíli, kdy se ceny otočily proti nim, tak to najednou fér nebylo a byla z nich hromada jak Vy říkáte „jámámnárokistů“, co chtěli přispívat od státu.

                      Změny budou ale dramatické, někdo tu sekeru bude muset zaplatit a hlavním úkolem Sysopa bude prezentovat tu diktaturu jako sluníčkovou demokracii, aby se lid nebouřil, nebo aspoň ne tolik, aby nebylo nutné na něj vzít armádu. Uvidíme, kolik se ušetří okamžitým zrušením všech neziskovek, příspěvků politickým stranám atd. Pak se podíváme na stavby v gesci státu (jako první skončí fízlárna za 1.5 giga) a mrknem na smlouvy a výběrka pro IT a stavební firmy. Když se odříznou všichni motolisté, Faltýnci apod., tak bude rozpočet přebytkový a na důchody taky zbude.

                    18. @fatdwi 24.9.2025 v 12:34
                      Motoristy je potreba podporit, aby sli delat bordel do Brusele. Ono jich zase tak moc neni, to by mohlo vyjit. S Faltynkem je potreba jednat v nejake hospode, jak je zvyklej. Mozna se pooohlednout po nejake sikovne treba na Hluboke, tam je pry moc hezky. A dat tomu nejaky osvedceny format pro reseni vetsich projektu, treba Moldau Konferenz.

                      Samozrejme slovo „diktatura“ je potreba uplne vynechat, ma neprijemne konotace, zbytecne vytahuje negativni emoce tam, kde je potreba spise citlive hrat na pudy. Nebal bych se najmout Prchala, ten umi hotove zazraky.

                    19. Sysop: motoLista coby odkaz na kauzu z Motola, proto i ten Faltýnek coby frajer na jiné kauzy:-) Ne, že bych šišlal a neuměl rrrádoby errr, nejsem amatérrr:-)

                      S Faltýnkem bych nejraději jednal v místnosti pro návštěvy, on pěkně za sklem.

                      Kníže Pavel by mohl svou úřadovnu vyklidit a vzít s sebou i generalissima Pavla.

                      Prchal už je vyčpělej, myslím, že dělal pro někoho na SK a zrovna čarovný úspech to nebol. Možná bych zkusil oživit firmu co dělala alzáka, sice se jim nikdy už nic podobného nepovedlo a jsou průměrnou agoškou, nicméně pro náš klid na práci by to zrovna nějakého pěkného maskota chtělo a třeba jim kreativní buňky ještě úplně nevymřeli.

                    20. Myslim, ze nejlepsi model,… a muzeme ho pracovne nazvat treba Prognosticky ustav,… bude, pokud v ramci nasi skupiny vytvorime krome vlady rovnou i opozici. Nasledna oposmlouva by nam zajistila, ze se nebudeme muset zabyvat blbostmi, jako jsou nejake duchody.

                      Ale ja to chapu, z pozice premiera se mi to keca, tem lide nakonec sezerou vzdycky vsechno, zatimco ministr financi, to je tezke brime. Nebal bych se tu funkci nazyvat „patnacte zastaveni“.

                    21. Sysop: ano, souhlasím, že bude dobré rovnou vytvořit a ovládat řízenou opozici. Důchodům se naopak věnovat budem a proto bude potřeba mít „klid na práci“. Moje role sice nebude snadná, ale jak jsem psal výš, dát lidu zdání, že jde o demokracii, to bude hlavně na tobě. Vzhledem k mým krokům na poli finančním přeji již dopředu hodně štěstí.

                      Hlavně budeš muset vůči Donaldovi, lejnu a strýčkovi Si nějak vyargumentovat náš odklon od socialismu jako jeho tvrdší formu. Protože kdyby zjistili, že nehodlám utopit v ČR v dluzích a naopak hodlám okovy shodit, mohli by pojmout nepříjemné (a zcela oprávněné) podezření, že jim tu pšenka nepokvete.

                    22. @fatdwi 24.9.2025 v 12:39
                      Nazev „Demokracie“ muze byt zachovan, nebot zejmena ta soucasna zastupitelska, funguje pro vladnouci vrstvu dobre a lidi obecne nemaji moc radi velke zmeny. Pokud se ma dole neco v klidu varit, je potreba aby na hladine nebylo moc bublin. Po volbach bych vyhlasil ekonomicky vyjimecny stav a tim bychom vyresili i zbytecne dotazy na delku trvani mandatu.

                      Ty tri kumpany je potreba zamestnat tak, aby se nezdrzovali nejakym stateckem uprostred Evropy. Nasadit na ne nejaky poradny kalibr vzajemnych dezinformaci, napriklad silna dvojka Cemper&Foltyn by je mohli rozestvat na hodne dlouho.

                    23. Sysop: tak to samozřejmě, ten naopak zachován být musí, i kdyby dalších 20 let platilo stanné právo a kdo vyleze bez povolenky ven, bude (demokraticky) odstřelen.

                      Nicméně nic tak dramatického nebude potřeba, já ti věřím, že to navenek uhraješ i bez (přílišného) násilí. Možná bych místo ekonomického výjimečného stavu (to by mohlo lidi znepokojit) pokračoval v úspěšném hysterčení z klimafašismu a vyhlásil jen kritický stav ovzduší, na to jsou lidi zvyklí a když jim to dobře podáš, sami zůstanou doma, by se venku neudusili. Kdyžtak se vrátíme k náhubkům, tvůj náhubek chrání moje ovzduší, na to půjde udělat hezký spot do prime time. Lidi je potřeba zabavit a dát jim pocit důležitosti (když mají dojem, že idiotským jednáním páchají něco užitečného, nijak jim nevadí, že je idiotské).

                      Tři kumpány už vyřešil Dachsmeister, Doník změkne (?), jen co uvidí SL. Akorát teda Siho budeš muset zvládnout sám, v Asii na ženské moc nedají.

                    24. @fatdwi 24.9.2025 v 13:15
                      Mozna by slo vyhlasit vyjimecny stat statni pokladny a nasledne sbirku Narod sobe, to pry v minulosti docela frcelo. A lidi daj a radi a dostanou klicenku. Kdyby se cukali, tak pustim do medii, ze nad Mosnovem letelo nejaky rusky letadlo a je potreba vyslat signal a koupit nejakej Darek pro Putina a darci dostanou klicenku. Pak bychom zavedli dan Pokladna a slevu by dostali jen ti s klicenkou. Nakonec si je lidi budou ruzne pujcovat, lidi to stmeli a zabavi.

                    25. Sysop: rozhodně. Ještě lepšímu zabavení občanstva poslouží více barev klíčenek a heslo „posbírej je všechny!“.

                      O to, že by nevznikly nové „dočasné solidární povodňové“ daně snad nepochybuješ, ne? Nejsem žádnej začátečník a vím, co je na fiskální půdě potřeba:-)

                    26. @fatdwi 24.9.2025 v 13:32
                      Konstrukce vynikajici, tam mas samozrejme moji plnou podporu. Jen s tema povodnema je problem, ze posledni dobou na ne neni moc spoleh. Chce to neco pravidelnejsiho. I to globalni oteplovani prej nic moc, ledovec se poslednich snad dvacet let ani nehnul. Ti lidi nejsou blbi dostatecne. Mozna nejakou „nocni“ dan, jako ze nejedou OZE, tak je potreba to nejak kompenzovat?

                    27. Sysop: nechtěl jsem to propálit dopředu, ale abych tě uklidnil a abys viděl, že jsem člověk na správném ministerské místě: nově bude zřízena rodina „dočasných daní z udržitelnosti“, mezi nimi bude hrát prim „solidární daň z nadspotřeby“ (tím bude zatíženo úplně všechno a bude se to počítat i z DPH) a věřím, že se ujme i „udržitelný daňový bonus“ jako součást DPFO (který bude mít pro prakticky veškerou populaci zápornou hodnotu, ale nikomu to neříkej).

                    28. @fatdwi 24.9.2025 v 13:47
                      Jo, dan z dane, to by mohlo zabrat a bude se to i jednodusejc pocitat. A ne hen ty karuselovy podvody s DPH a tak, konecne se s tim zatoci. Nakonec jim rekneme, ze kdo si poridi nase vladni bitcoiny, dostane slevu na dani. Fronta bude na cele D1.

                    29. Sysop: má to tradici, proč měnit, co funguje? DPH ze cla nebo spotřební daně nikomu nevadí. Karuselový podvody nebudou, protože nebude karusel, zaplatí to každej, tak to má být, tak je to správně.

                      Govcoin bych nechal dobrovolně a za slevu na dani jen dočasně, pak už bych to dal befehlem v rámci měnovky. To ještě doladíme dle nálady a tvárnosti lidu.

                    30. @fatdwi & Sysop
                      herdek co furt máte s tou kdemohkradcií, nemohla by to být normální slušná osvícená diktatura!?
                      A Pavla bych nechal, je tvárný a jen zase převleče kabát…
                      Na známkách a fotkách ve škole vypadá jako FJ1 a TGM pro 21. století, toho bych tam nechal doživotně.

                    31. Mistr jezevců 13:33

                      Na celém světě došly zásoby osvícených diktátorů.
                      Všechny skoupila Čína.

                      Je třeba poslat žádost do USA, aby nějakého zadali do výroby.

                    32. @pojídač dětí
                      Vykopeme a naklonujeme Salazara ;-)
                      Katolík, to se bude JH líbit, tak to lidu snadno zpropaganduje ;-)

                    33. DM: pro Salazara bych volil všemi deseti, i když u něj nebyly důležité jen geny, ale i výchova v pracovité a zbožné venkovské rodině, která se vlastním přičiněním pozvedla.

                    34. @Dachsmeister 24.9.2025 v 13:33
                      Jo, s Pavlikem neni problem, ten je oddanej kazdymyu rezimu. Jako talisman urcite lepsi, nez kdokoli z nas. A pokud se jeho vyplata posle na ucet Eve, mel by mit i doma klid.
                      S tim osvicenstvim musime chvilku vydrzet, nez mezi sebou toho osviceneho najdeme a vy konecne ocenite muj potencial.

                    35. Dachsmeister: jsem myslel, že je zřejmé, že normální slušná osvícená diktatura to bude, ale navenek tomu budeme říkat demokracie, protože to má mezi zákazníky o dost lepší zvuk. To bude právě úkol Sysopa coby premiéra, aby lid nepojal podezření.

                      SKUNKa fakt ne, nemůžu ho ani vidět. Kdybych našel v rozpočtu dost peněz, tak všechny již vydané známky vykoupím a spálím, ale to bych řešil až jako druhou prioritu po důchodech:-) Jde-li o vhodný repre gesicht, nechal bych něco vytvořit AI, ať nám to nestárne, nepotřebuje to make up ani to nemá náročnou soudružku manželku, kterou budem živit. Plus z toho půjde snadno udělat avatar v HeyGenu, který bude říkat jen to, co mu napíšem a nestane se tak, že by s námi nebyl v souladu (to by sice nejspíš nebyl ani PePa, ten je na rozkazy zvyklý, ale proč to riskovat).

                    36. @fatdwi 24.9.2025 v 13:40
                      Nojo, ale musis ukazat lidskou tvar a ze preza taky obcas zajde mezi porobeny lid. Nekdo na koni, nekdo na medvedu, nekdo na motorce, znas to. To je s AI problem. Jako jo, udelas nejakej deepfake na Seznam jako obvykle, ale aby se nestalo, ze se tam v davu nekdo pozna.

                    37. Sysop: v HeyGenu bude mezi lidma kde si zamaneš a nikdo se nepozná, protože to bude všechno z AI. Mrkni třeba na toto, poznal bys, že to vpravo je AI? A to jsme na začátku:-)

                      https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fpetapixel.com%2Fassets%2Fuploads%2F2022%2F09%2Freal-photo-vs-ai-generated-featured.jpg&f=1&nofb=1&ipt=925233e4b773e735107c12980259be68ebad8fe1354eb86c5ee4efccec0830cc

                    38. @fatdwi 24.9.2025 v 13:51
                      Zacina se rysovat, jak naplnime Snemovnu. Muzeme pak davat prenosy 24/7.

                    39. Sysop: jo jo, divadlo pro poddané. Někdo by měl dostat funkci „předseda sněmovny“, což bude v reálu admin, který bude plánovat program a uzpůsobovat ho náladám ve společnosti. Takže třeba debata k přijetí nějakého zákona bude velmi bouřlivá a příznivci opozice, ač překvapivě poraženi, budou mít pocit, že se za ně jejich představitel bil jako lev. Takto velmi hladce projdou již zmiňované daně.

                      K tomu pak samozřejmě ještě „předseda zpravodajství veřejnoprávní ČT1“ připraví příslušný informační blok do hlavních „zpráv“.

                      AI nám dává kříííídla:-)

                    40. @fatdwi & Sysop
                      a co prezidentka?, o jedné bych věděl, s chlapy to umí, https://www.super.cz/clanek/porady-podcasty-super-spicy-s-pornem-zacala-ve-28-letech-s-podporou-manzela-nejnarocnejsi-byly-gang-bangy-s-10-muzi-a-dvojity-analni-sex-1518110
                      taky jede v karusel byznysu, to by se mohlo líbit i Challengerovi, co byl nominován na ministra pro rodinné záležitosti, aby mohl Dissenter řídit zdravotnictví.
                      Obávám se jen, jak by reagovala ženská polovina populace a někteří puritáni.

                    41. @Dachsmeister 24.9.2025 v 15:16
                      To je, panecku, dilema. Jestli radeji kurvu, nebo curaka. Ty svinstva delali oba za prachy, ona teda mela o neco vetsi fanclub, koneckoncu pani zpevacka Ilona Staller to taky sveho casu dotahla do snemovny…

                      Ja bych ji urcite nezatracoval. Sice nebude lovit amfory, ani bojovat s medvedem, ale i tak se urcite najde dost poz, u kterych ji bude mozne nafotit a prasknout detem na zed nad katedru.

                    42. @Sysop 24.9. 15:47
                      Florane není žádná kurva, to je herečka!

                    43. @Dachsmeister 24.9.2025 v 16:10
                      Sakrys, ja jsem zapomnel, ze ji jeste porad obsazuji.

                    44. A co teprve americká budoucnost:
                      https://www.youtube.com/watch?v=sGUNPMPrxvA

                    45. @Sysop
                      Vono teda to ježdění na motortorce a všechno okolo nemá k lovení amfor a bojování s medvědem zas tak daleko. Nakonec v Lipně by se možná něco najít dalo…

                    46. @Bahnak 24.9.2025 v 20:02

                      Trojboj. K Lipnu na masine, tam boj s medvedem a nakonec loveni amfor.

                    47. Dachsmeister: :-) Tu určitě ne, ta je zvyklá s každým vyjebat:-) Zůstanem u AI:-)

                      Challenger do vlády nemůže, toho bych nominoval na rozvodového soudce. Jeho místní výtvory by byly přiloženy k tiskopisu žádosti o rozvod, čímž by nastal konec rozvodů v Čechách. Bezvýchodnost situace by mohla přispět k vyšší porodnosti, zoufalí lidé dělají zoufalé věci.

                    48. Celé vlákno – konečně plodná diskuze :)

                      Co jsem to měl vlastně já, když holduju, totiž rozumím vínu a vůbec dobrému pití a jídlu? Zemědělství? To měl někdo jinej myslím, nerad bych někomu lezl do zelí.

                    49. shifty: jo, myslím, že máš zemědělství, prvořadým úkolem bude zajistit rozvoj chovu skotu z celého světa pro zajištění hladkého chodu GovSteakhousu:-) Svoje schopnosti samozřejmě využiješ při provozu Govinotéky a kdo jinej by měl dostat na starost párování v GovSteakhousu?

                    50. Super, to je pro mě jako dělaný :-) Beru. Dobrej nápad, všechno státní a každýmu na příděl. To by tak hrálo, aby nám tady podnikali ty paraziti živnostnický. Pěkně do fabrik, polí a gumáren a my jim to už připravíme.

                      :-D

                    51. Takže si píšu – Charolais, Aberdeen Angus, Hereford, Limousin. Když to sem mohlo lítat za totáče…

                      https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/ve-vzduchu-cechoviny-26.A080116_113402_p_spolecnost_wag

                      „Za dob, kdy vládla státostrana, existovalo tady kapitalisticko-socialistické JZD ve Slušovicích, kam se vodily delegace. Toto JZD si nechalo v osmdesátých létech přivézt z Kanady chovné býky. Vozily to Flying Tigers a German Cargo. Letadla se vykládala na dráze 22, žádné cargo stojánky ani sklady neexistovaly, no a my jsme při tom asistovali. Byla to celkem fajn práce, když jsme nemuseli být v letadle, kde byl neuvěřitelný smrad od býků.

                      Jednou, bylo to tuším z DC-8, se býk rozhodl utéct. Zvířata byla po jednom ve speciálních kontejnerech, které se po vyložení postříkaly desinfekcí, rozebraly a naložily zpět na palubu, nebo v bednách, které tady zůstaly a soudruzi si je rozebrali mezi sebou. Kontejner byl nějak špatně zajištěn a býk se rozhodl se projít. Skočil z high loaderu na zem a pelášil směrem k dráze 31, která byla v té době v rekonstrukci a lemovaly jí valy z vybagrované hlíny. Za býkem se jako toreadoři vydali zvěrolékaři v UAZu. V zápalu honu jim nedošlo, že křižují pojezdové dráhy, po kterých mohou pojíždět letadla! Prostě, korida. UAZ poskakoval po krtincích a mazal za býkem, kterému se evidentně na svobodě líbilo.

                      Z býka se stalo nukleární hovado. Neuvěřitelnou rychlostí se blížil proti vybagrované hlíně, v patách džíp s veterináři. Lékaři se s chutí změnili na kovboje, měli ovšem na mysli cenu zvířete, kterou za nimi řval nějaký panák ze Slušovic. Býk narazil do valu hlíny a omráčený padl na zem. Uspávací injekce dokonala dílo. Za „kovboji“ dorazila Avia s bednou, kam lapené zvíře naložili.“

                      Mimochodem kdo jste nečetl, tak to bych nechal posvětit rovnou i panem ministrem kultury (kdo že to byl?)…

                      A o víno se postarám, žádnej strach :)

                    52. @fatdwi 24.9.2025 v 16:25
                      Ja bych se nebal Challengerovi sverit Ministerstvo prace a socveci. Pod to, mimo jine, spada i OSPOD, kde by jiste uplatnil a dale rozvinul svoje schopnosti.

                    53. Sysop: on je na jakoukoliv vedoucí funkci moc hafíkatá hysterka, to nejde. Ale jako individual contributor někde, kde nebude na očích, by to šlo. Na OSPOD jsem ho zvažoval, ale pak mi vyšlo jako pro společnost přínosnější hodit mu ten rozvodový soud.

                    54. @Sysop
                      ministryně zahraničí je tuším Slečna Ling, má růžovou 787 v markingu Hello Kitty, jako blondýna by to mohla s Donaldem a Vladimírem Vladimirovičem nějak uhrát, strejda Si bude trochu ořech.

                    55. Slecna Ling bude muset holt opustit upadajici Boeing a poridit neco modernejsiho, namatkou treba od Comacu. To by mohlo rejzaka obmekcit.

                    56. S dovolením bych se ke kultuře a kultu nabídl i k vedení propagandy. V soudružské spolupráci s ministerstvem školství bychom mohli dosáhnout dobrých výsledků.

                    57. @Jihočech Honza 24.9.2025 v 12:52
                      Prvnim ukolem sefa propagandy je spravne pojmenovat tuto sekci. Slovo samotne bohuzel pospinil jeden zvanil a suknickar v minulosti, to je potreba namisto zdlouhaveho cisteni rovnou vymenit. A nebal bych se pouzit ho ve spojeni se slovem „hodnoty“. Tam jsou cesty jiz vyslapane, tak proc nepouzit vyzkouseny postup, jako napriklad z R43 se ted dela I/73. Nazev jiny, cesta stejna.

                    58. Úřad pro posilování rodinných hodnot. Vyhovuje?

                    59. JH 13:05

                      Nebožtík Aleff byl tvůrcem pojmu „Strážce tradičních hodnot“.

                      Úřad by měl v jeho odkazu pokračovat pod stejným jménem… ;-)

                    60. Ano, to zni naprosto demokraticky liberalne. Ja vedel, ze tym bude ze schopnych lidi.

                    61. Strážci by byly výkonné oudy :-)
                      Ale „Úřad strážců“ mi zní krkolomně, to už raději „Strážní věž“, anebo rovnou „Minas tirith“?

                    62. @JH
                      to sou voni, na fšecko úřad, to je jako s legendární antibyrokratickou komisí.

                    63. JH: já bych ten Childeaterův nápad úplně nezatracoval, protože v sobě skrývá tradiční jinotaj v podobě zkratky UDH*, ke které bude mít STH** blízko a lid by tedy mohl houfně vtipkovat, aniž by to negativně ovlivnilo vlastní chod předmětného úřadu.
                      —————
                      * policejní škola v Brně, známá také pod pseudonymem Údolí Dutých Hlav.
                      ** analogicky Strážci Tupých Hodnot (Hlav) a tak.

                    64. @fatdwi 24.9.2025 v 13:27
                      Tak, lidem je potreba nechat prostor pro humor. Pak neremcaji a makaji. To uz v minulosti taky nekdo resil.

                    65. takovej jeden vtípek …

                      https://ibb.co/7x6zFvwL

                    66. @Sysop
                      no jo, v markingu Hello Kitty lítají Tchajvanci, https://www.evaair.com/en-global/fly-prepare/our-fleets/eva-special-livery-jets/ to by se Si mohl nasrat…

                    67. @Dachsmeister 24.9.2025 v 13:21
                      Tak to je samozrejme prostor pro potvrzeni naseho schvalovani jednotne Ciny a nasledne prohlaseni, ze ta Kitty vypada spis jako panda, by mohlo pripadne pochyby rozptylit.

              2. Pokud bylo myšleno, že máme objednaná letadla místo mimin, tak nemáme. Někde jsem četl titulek „Kdyby brali Češi sto tisíc, tak stejně děti nebudou“. Nebudou. Pokud někdo chce děti, tak je má a lepší ten zbytek. Pokud někdo chce kariéru, má jí a lepí ten zbytek. Atd.

                Kamarád má podřízeného, on bere devadesát, jeho baba pracuje nevím za kolik, ale dospěli k názoru, že to je málo na to, aby pořídili a vybavily byt a žili na přijatelné životní úrovni, takže děti neplánují.

                On dělá mistra ve fabrice, ona učí. Děti čtyři, dávají to, dohromady budou mít čistý příjem jen o málo víc, než pán z případu shora. Rozdíl je jasný, motivace a tím i ochota si urvat od huby.

                Kdysi tu byla armáda jak kráva, dvě stě tisíc vojclů na patnáct milionů obyvatel, životní úroveň proti dnešku podstatně nižší a dětí mnohem víc.

                1. LWG
                  Protože nemít děti, to jsou projevy až blahobytné společnosti, zpovykané a zparchantělé tak moc, že rezignuje na rozmnožovací pud.
                  Nejvíce dětí je tradičně mezi nejchudšími. Tak velí příroda, chceš přežít – tedy se množ.

                  1. Childeater + LWG:
                    Souhlas. Máme vlastně jediný problém, že se máme moc dobře (bez ironie). V Evropě má nejvyšší aktuální porodnost Bulharsko, 1.81. Což znamená že i premiant Evropy vymírá.

                    1. Je dobré dětem dávat příklad a hustit do nich skutečnost, že rodina a děti jsou hodnotou bez dalšího. Tím pádem se na druhou misku vah klade proti jiným lákadlům něco dalšího. A něco na tom je. Daleko častěji slyším: „Kdybych měl děti, tak nemůžu…“ než „Kdybych neměl děti, tak bych mohl…“

                      Z toho podle mého vyplývá, že když už lidé děti mají, tak to vnímají jako přínos. Chápu, že zvyknout si není lehké, ale jde to.

                    2. LWG 9:34
                      Rozhodl jsem se jít příkladem a mám děti tři, takže i pro moje děti je normální, mít rodinu s třemi dětmi. Shodou okolností i já pocházím z tří dětí a můj bratr si se svou paní také pořídili tři kusy.

                      Ergo, řekl bych, že nejlepším příkladem pro děti je to, že jim dopřeješ sourozence a vštípíš jim zdravé návyky z respektovaného partnerství dvou rodičů.

                    3. re: Childeater

                      Souhlas. S manželkou máme čtyři děti, zatím spolu, zatím živí.

                      Jednou z věcí, kterou vštěpuji rozvádějícím se klientům je, aby v zájmu svých dětí nemluvili o rozvodu jako o úspěchu, naopak aby ho litovali a o bývalých nic špatného před dětmi.

                    4. To je skvělé a děkuji za to.

                    5. Jak sobecké, ještě že všichni nejsme takoví! Každé dítě má právo nedělit se o svoji maminku s jiným!

                    6. Coz ovsem zodpovedny tatinek resi tak, ze kazdemu svemu diteti poridi samostatnou maminku.

                    7. Sysop 5:28

                      Tady je třeba vyzdvihnout obětavost Agáty Hanychové Dopitové Prachařové Soukupové Hanychové Dopitové, že dbá o genetickou rozmanitost a dopřává svým potomkům každému svého unikátního tatínka.

                      Je mi tedy líto Prachaře, protože všichni dobře ví, komu padne Černý Petr, až se teď narodí u Dopitů miminko a pár ohlásí rozchod.
                      To aby si nechal narůst vousy a zmizel v Indonésii.

                      Být Prachařem, začal bych být obezřetný, až u Agáty zastaví kamion z Homolky, aby technici Agátě povypínali firewally a nahodili cyklus.

                    8. Childeater: Jaká genetická rozmanitost, vždyť jsou ti fotrové všichni bílí. Není ona nakonec rasistka?

                    9. @Hupert

                      Kdyby jen rasistka, je videt, ze se vubec neridi dobrymi radami svoji maminky, ktera je po cernosskem vybaveni naprosto dychtiva. Proste… neposlusny spratek je to.

                    10. Sysop 9:32

                      Ještě když jsem se díky bejvalce občas pohyboval mezi světskejma, tak se celkem otevřeně mluvilo o tom, že zkrotit Žílu, to chce pádnou ruku a zaměstnání, kde musíš dost cestovat.

                    11. Muj nevlastni bratr zjistil, ze jeho zena je tehotna, ackoli si nevzpominal, ze by na tom posledni dobou nejak lezeli. Uderil na ni – a ejhleme se, byla neverna. I udelal dusno, bo mu navic zahla s jeho velmi dobrym kamaradem a skoncilo to tim, ze se s tou courou rozvedl a kamarad si ji vzal, vcetne cestneho pojeti narozeneho potomka za sveho. Ironii trosku je, ze se pak ze zdravotnich duvodu udelaly geneticke testy, ktere ukazaly, ze tatinkem je bracha…

                    12. Sysop 9:30

                      Karla: „Ta záhadná postava tam dole v zahradě, to jsem byla já, Tomáši.”
                      Tomáš: „Ty, Karlo? Myslel jsem, že to byla Hedvika.”
                      Karla: „Kdepak, Tomáši. V té době Hedvika právě rodila tvé dítě.”
                      Tomáš: „Mé dítě? Myslel jsem, že je to Karlovo dítě.”
                      Karla: „Karel Hedviku vůbec neznal.”
                      Tomáš: „Ale jestli Hedvika rodila mé dítě, pak ty, Karlo, jsi…”
                      Karla: „Ano, Tomáši. Jsem tvá sestra.”
                      Tomáš: „To není možné!”
                      Otec: „Má pravdu, Tomáši.”
                      Tomáš: „Nemohu tomu uvěřit, vždyť tys mi, švagře, říkal…“ Švagr: „Nejsem tvůj švagr.”
                      Tomáš: „Ne?“ Švagr: „Jsem tvůj bratranec.”
                      Tomáš: „To ovšem mění celou situaci.”
                      Teta: „Ne tak docela. Já totiž nejsem tvá teta.“
                      Tomáš: „Ty nejsi má teta, tetičko?“
                      Teta: „Ne. Jsem tvoje vzdálená snacha.”
                      Tomáš: „Ale v tom případě jsem tě obelhal, tatínku.”
                      Otec: „Nedělej si výčitky, milý synu. Já totiž nejsem tvůj otec. Jsem tvůj syn.”
                      Tomáš: „A maminka?“
                      Otec: „To je babička z otcovy strany.”
                      Tomáš: „To je hrozné. Jsem tedy úplný sirotek. Ale nevadí. Hlavně, že jsem konečně poznal pravdu!”

                    13. @Childeater

                      Ano, ovsem, klasik to mohl samozrejme dotahnout jeste dal, nez sed meho zivota.

                      Mozna prisla inspirace od jineho velikana: https://www.youtube.com/watch?v=JvO8aAik2pg

                    14. Požírač dětí – z tý kdyby vylítali všichni ptáci, co tam měla, tak je tejden zataženo..

                    15. shifty 16:58

                      Inu, má to jako povolání, tak co už. Třeba fakt dobře šuká!

                    16. Tak to určitě, podle ovoce poznáte je.

                      Mě přijde od pohledu „děsivá“, ale asi na ní něco bude, naživo jsem jí nepotkal. Je taky fakt, že žádnej inteligent jí neobtěžkal.

                    17. Jaktože ne? Soukup to zbouchnul! S přihlédnutím k faktu že má hubu jako kačer a palici úplně vymazanou, je to maximum na co by mohla pomejšlet.

                    18. https://www.youtube.com/watch?v=4VImLkCs96c

                      je fakt, že proti tomu zbytku je to ještě duševní gigant..

                    19. Soukup?
                      Mám pocit, že si před šedesátkou začal plnit nějakej úchylnej bucketlist:

                      – koupím a nechám krachnout televizi
                      – voprcám Hanychovou
                      – vystoupím v Clashi

                    20. Holt každej máme nějakou tu guilty pleasure. Němci sem v devadesátkách jezdili aby na ně chcaly cikánky.

                    21. Rakušáci si je dokonce brali.
                      Taky se na ně kvůli tomu Němci dívali ještě více spatra.

                    22. To jsou přesně ty praví! :)) Jen kdyby se to domákla Hilda!

                    23. Sysop 5:28:

                      Přesně tak. Bohužel musím konstatovat, že i jednorázové porušení tohoto pravidla vnese do pracně budovaného systému určitou nepříjemnou disbalanci.

            2. Goro 22.9.2025 v 20:31
              „Myslím, že škoda by vznikla tím, že by byl každý rozpočet dost v mínusu“

              O tom právě píšu, že je to bohapusté vrdlouhání…
              Místo té krkolomné změny přece bylo možné v klidu do konce roku upravit valorizace do budoucna tak, aby to nenastalo…
              Třeba tak, že k té sporné se nepřihlíží a ta příští se udělá, jako by k ní vůbec nedošlo, případně se další rok (dva, tři…) valorizovat nebude…

      3. Nejde jenom vo schodek jako takovej, bureš dokázal splatit víc dluhů, než nasekal, po ptákách ty sračky poschovávaný a vybrakovaný kde možně zalátal a dělal v rozpočtech rezervy. To je prostě fakt. Ptáci v tom pokračujou, sekajou dluhy jak kreténi a eště to schovávajou zasraný kde všude, jak obvykle.

        1. Behemot:
          Státní dluh 2015: 1673 mld.
          Státní dluh 2021: 2465 mld.

          Ptáci provozovali rozpočet během krize, kdy 4 roky po sobě byly rozpočtové příjmy nižší (v roce 2008 byly vyšší, než v letech 2009-2012), kdežto Bureš vychytal konjunkturu, kdy příjmy stouply o 23% (2015-2019) a stejně byl za ty roky v souhrnu v mínusovém rozpočtu. Takže látal hovno, dařilo se a stejně byl v mínusu. Když začla krize, musel dělat pořádné dluhy jako předtím ptáci.

          Takže tvůj „fakt“ o látání rozpočtu i o splácení dluhů je kec, který neobstojí proti číslům. Ale jestli ti to pomůže svého milovaného Bureše vidět jako spasitele, tak s těmi čísly nesouhlas. Ale skutečnost je taková, že rozhazovali všichni, jen se lišily čísla kont.

          1. Do rýmičky s tím celkem zdatně hejblal. Za rýmičky se následně spustil vrtulník. Pamatuju si jistý modrý ptáky, jak řvali, že dyž teda zavírá tu ekonomiku, tak musí rozhazovat víc, eště víc, úplně nejvíc! To sou jiní ptáci, jak teď ti vokolo nejakýho Lžyaly?

            Pjetydemolyca sice měla nejaký ty zvedlý mandatorní výdaje, ale taky se kurva zvedlo inkaso všeho, v té hytlerinflaci. Nejak nevidím problém.

            K Jízlivcovi: asi tak, chudáci doochoci. Zato dávat chochlům zadarmo úplně všecko a nakupovat eště předraženější šrot z cizákova k hovnu není národohospodářská škoda? Co to teda kurva je?

            1. Behemot:
              1) Do rýmičky (a za konjuktury) byl za roky 2015 až 2019 v souhrnu přes 30 mld. v mínusu. Ano, je to zdatné hejbání být v mínusu když ekonomika šlape. Ale u ptáků by to určitě vypadalo podobně (bez ironie, myslím, že by taky nic neušetřili)
              2) 5tidemolice – jestli se zvedly ceny všeho o 100%, tak příjmy rozpočtu (inkaso) měly vyletět podobně, což se nestalo. A tohle je ten tvůj „problém“ ;) Nicméně se důchody+státní platy nezvedly o tolik, takže lidi reálně zchudli a „krize“ byla použita na možnost dalšího rozhazování. V tom se demolice přidala k heslu „rozházej co ti projde, uplať každého než pojde“ s nadějí, že když lidi nebudou tolik škrtit, tak jim to třeba nespočítají… ale dokázali být tak špatnou vládou, že ani tohle nepomohlo.

              1. Modrobolševici za krize 2008 šlapali na krk těm nejslabším a ti nahoře na tom vydělávali. Moc dobře pamatuju ty cikrty, julínky, drábky atd.
                Dnešní rozklad zdravotnictví a socialní sféry začal právě tehdy.

                Kdyby pak Bureš nepřidal doochodcům, postiženým a dalším, tak by dnes ulicemi táhly průvody invalidů a doochodců bez domova.

                Ale ty Behemotovo burešem zalátané díry by mě taky zajímaly.
                Nějak už si to nepamatuju co všechno po modrobolševikách kde spravoval a sanoval. Nicméně to bylo vždy. Na vládu ČSSD co následovala po ODS začaly vždy vypadávat z různých ministerských skříní spousty kostlivců.

              2. @Goro
                asi tak, nezapomínejte ještě na devizové intervence a nízké úroky v 2. polovině 10. let před covid games.
                Tento inflační faktor jde čistě za ČNB a absoventem gymplu v Českém Těšíně.

            2. Kdo naházel hromady státním a mandatorní nebo státní výdaje vylítly do nebes, kdopak? Před volbama do toho dupal obzvlášť, oh, jaká náhoda… hovno pak sklízel někdo jinej, než ten kdo ho vysral. Z toho se špatně couvá, tak si nad tim furt nemněte ruce, jak to je super. Hromada státních zaměstnanců bere strašně málo, ale taky hromada strašně moc plus výsluhy a těm se procentuálně zvedalo stejně. Tohle ignorování časové osy je už vážně trapný.

          2. V prosinci 24 uz 3365 mld. Kuci zapli turbo. 2026 vidim nekde na 5500 mld.

      4. Fiala dotoval lipskou burzu 70 mld. Kč, myslím. Informace k tomu byly nejasné, ale mně se to jeví jako „dar“, prý to zaplatil za právo tam obchodovat. Zkrátka a v podstatě tu burzu pro Němce v době energet. krize zachraňoval za naše peníze. Ale co by Fiala neudělal pro Němce nebo Ukrajince, že?

        P.S. Srovnávat Babiše s Fialou opravdu nejde. Zatímco Babiš je chaotický oportunista, ale ekonomice rozumí, tak Fiala je obyčejný slaboch, břídil a hlupák, navíc nenávidějící Čechy (lidi). Ekonomice nerozumí vůbec a ani nemá představu o ceně peněz, jinak si neumím vysvětlit jeho nekoncepční rozhazování tu Němcům, tu Ukrajincům, tu Amíkům… Chová se jako dítě s kapesným v obchodním centru.

        1. cocoqg:
          Milerád si přečtu článek o dotaci Lipské burzy 70 mld. Mám to chápat tak, že poslal z rozpočtu 70 mld. na nějaké konto té burzy? Nebo tím myslíš vyšší cenu za elektřinu, protože se za takovou obchoduje na Lipské burze? Rád si k tomu něco přečtu ;)

              1. „Půjčka by měla trvat maximálně do první poloviny roku 2024. Podobnou pomoc podle něho poskytuje energetickým firmám například Německo.“
                Takže je to půjčka (tzn. to není dotace, ale půjčka + vypadá to, že není bezúročná). Dále ji ČEZ musel splatit. Takže kde je ta „dotace 70 mld.“? Když si půjčím auto v půjčovně a musím složit jistinu 50 tisíc na případné poškození, taky jsem tu půjčovnu dotoval?

                1. I kdyby to byla půjčka, tak zachraňovala lipskou burzu. ČEZ z ní klidně mohl odejít, kdyby ji Fiala nezadotoval. A ta burza by pak, ke škodě Němců, zanikla. Je tam jasně napsáno, že ČEZ si nemohl dovolit komerční půjčku. Kdyby Fiala nezadotoval, tak by nezaniknul ČEZ, ale ta burza. ČEZ prodá vždycky. To je snad jasné.

                  1. cocoqg:
                    Burza by zanikla, protože z ní odešel ČEZ? :D :D :D Tohle je nádhera, gratuluju :D
                    Jen pro informaci, ČEZ opravdu CHCE být na Lipské burze, protože díky tomu má větší zisky. A pokud by nechtěl, poškozoval by akcionáře a největšího, Českou republiku. Takže ČR chtěla zachovat ČEZ na Lipské burze, protože to pro ni, jako majoritního vlastníka bylo výhodné – „její“ firma mohla lépe vydělávat.

                    1. Problém s Lipskou burzou není v obchodování samotném. Problém je v tom, že ačkoliv ČEZ nabízí na burze jen asi 5% výroby, celý zbytek kapacity, tedy 95%, prodává v ČR za ceny stanovené právě na Lipské burze. A to je průser díky německé Energiewende, protože cena na burze je určena cenou výroby v závěrné elektrárně (tedy v takové, kde je výroba relativně nejdražší a tedy je nabízena až jako poslední k vykrytí poptávky). A závěrné elektrárny určující cenu jsou kvůli německé debilitě ty paroplynové, které je ovšem nutno provozovat kvůli OZE, protože je možné jejich rychlé spuštění jako zálohy. Jaderku nebo uhelku nejde vypínat a zapínat podle momentální potřeby a vodních tolik není.

                    2. Ještě bych dodal, že ČEZ by klidně mohl v ČR prodávat za rozumně stanovené ceny a neřídit se burzou. Jako to udělali Francouzi, Slováci nebo Poláci. Je to jen politické rozhodnutí. Kecy o povinnosti maximalizovat zisk jsou opravdu jen kecy. Pokud nařídí největší akcionář (tedy stát) změnu cenové politiky, jedinou povinností vedení ČEZu je sklapnout podpatky a poslechnout.

                    3. Zadrhel trosku je, ze mezi akcionari je fura Nemcu (a cert vi, jestli tam neni i kus skaly) a tim padem ten, kdo ty podpatky sklapne, je ceska vlada.

                    4. Sysop
                      24.9.2025 v 5:36

                      dyž se jim to nelíbí, tal ať nácci táhnou třeba do prdele

                    5. Jenze oni nepotahnou, to si radeji doslapnou na Tschechische Untermenschen, jako obvykle.

                    6. @Sysop
                      za covidu stála akcie ČEZu pětikilo, místo sypání peněz vyčuránkům mohli Bába s Dluženou vytěsnit menšinové akcionáře. za cca 150 miliard..
                      A vymluvit se na stavbu jaderek třeba.

                    7. @Dachsmeister
                      Jasne, ze mohli. Jenze tehda se jel hlavne populismus a bylo velky huceni v ule, protoze vubec nevedeli, co maji delat. Navic si myslim, ze tam je to cely provazany vic, nez si vubec umime predstavit. Na elektrice se v podstate prodelat neda, takze tam nebudou u lizu zadni cuckari.

                    8. @Sysop
                      Tak jestli bude mít Bába titanové koule, jako že nemá, tak hodí do placu těch 70% ČEZ za 700 miliard a má vyrovnaný rozpočet na 3 roky.
                      Anebo by to mohl rozdat všem fňukalům jámámnárokistům. ;-)

      5. Hm, nevýhoda v inflaci? Myslíte tu inflaci, kterou sama způsobila? :-P

    2. …a financováním neziskovek.

Napsat komentář

D-FENS © 2017