Proč válka na Ukrajině trvá tak dlouho? - zpět na článek

Počet komentářů: 381

  1. Zlatej Trump všichni brečí, jak je zlej, ale když vidím, jak tu všichni brečí pohodlím a poplatky za tv lezou nahoru spolu se zarucenym informováním tak vlastně žádné nebezpečí nehrozí. Nutelak říká,že profesionální armáda je řešení, ale vlastně je to jen PR, protože evidentně lidi budou potřeba, ale nutit je nemůže (PR disaster). Připadá mi, že vlastně celá Evropa chtěla veškerou špinavou práci outsourcovat ven a nechat Američany skrz korporace trochu zobat na evropském pisecku jako kompenzaci. Trump evidentně není tahle klika a ač jsem s Fatdwi většinou v Tangente tak vtomhle sním souhlasím,že Čína v pozadí stockpiluje equipment a jednou rozjede takovou operaci,že budou všichni čumět, ale hlavně EU, která nedostane ani čip a vůbec ne vzácné prvky. Ale ani to nenakopne tuhle tupou zemi s 6ti koalici( ©D-Fens) k nějakému vážnějšímu řízení země, kde se míň krade a víc kouká na vývoj/trend/výsledky/konzistenci…

    1. Sorry ta konzistence samozřejmě je vidět v konstantních corkach na ministerstvech a fondech…

  2. Mám u toho pocit, že všichni diskutující jsou ubohý nebožáci.
    Vysvětlím:
    V televizi jde diskuze a bolí to.
    Tady vyjde článek a taky zabolí, ale je možnost se k tomu vyjádřit.
    Nechápu, kdo může reagovat na tyhle kraviny a krmit to jakoukoliv reakcí.
    Je rozdíl mezi kliknutím a napsaným textem.
    Čus, vemena!

    1. Neber dětem pískoviště. Mají si kde hrát.

      1. hellfire:
        Sere mě, že ta paměť zkzevá generace je obecně tak krátká.
        Kdopak si dneska spojuje karibskou krizi s rozmístěním raket v Turecku?
        Nic víc a nic míň.
        Trumpův projev mi připomněl ten Chruščovův, kdy se bořily kulty.
        U nás se dostavovala fronta na maso ze žuly.Odstřelena „potají“ za zhruba deset let…

        1. Forge
          Svět se stále točí a minulost se často projikuje do budoucna. Co my s tím? Přinejlepším o tom můžeme květnatě debatovat. Pokud taková debata má i přínos nechť si rozhodne každý sám za sebe.

          1. hellfire:
            Právě, že tady postrádám emoce a výkyvy.
            Je to nehybný močál, kryokomora a těch kolovrátků…
            No nic, to je asi můj problém.Máš recht, že je to každýho volba.

        2. Prosím, já o tom vík, taky stažení raket z Turecka bylo součástí „dealu“ o stažení raket z Kuby. A president Kennedy měl ke krizi dvě výstižné poznámky:
          1) i gangsteři dodržují smlouvy, které jsou pro ně výhodné
          2) jaderná velmoc by neměla být tlačena do volby mezi válkou a ponižující kapitulací

          1. JH:
            Dědo!
            My víme, že máte dobrou paměť.
            A tu poslední vůli myslíte vážně?Cítíte se zdráv?Nechcete polštář?

        3. @forge
          odhalen pomník 5/1955
          odhalen kult 2/1956
          odstřelen pomník 11/1962

  3. Vod Popletala-Zavazela fon Dolní Nevěřice jsem přečetl kdysi první článek (zdravotní následky přetrvávají) a dnes podruhé. Já vím, že to vypadá že kecám, ale přísahám, fakt jsem si to dneska přečetl.

    Nejde ani tak vo nějaký opačný světonázor, že je Zavazel liberální retard je evidentní dávno. Stačilo by tedy napsat, že jako obvykle jde o kvantová až galaktická hovna a sračky. Nebo ty výměšky ignorovat, jak správně píše Forge.

    Musím se ale zeptat nějakého psychiatra, který tomu rozumí, o čem ten článek je, proč byl napsán a jaký má význam. Absolutně nechápu smysl článku. Jaký důvod má psát náhodný shluk slov? Co je cílem a na jakou zajímavou věc autor přišel? To pako asi miluje obraz slov jako Rusko, Putin, Leopard, Ukravina, válka, NATO, vůdce, diktatura, mobilizace, genocida a nemůže si pomoc, musí to ven „na papír“.

    Sledujeme zde účast v turnaji O největší sračkoidní zvratky Galaxy PressShit 2025?

  4. Celá válka byla naplánována think tankem na Západě a rusové k tomu přišli jak slepý k houslím.
    GP je tak drzý, že o tom plánu natočil film s názvem „Paní ministryně“.

    Plán války, dle filmu, je ten, že zlý Oleg Zelinský (fiktivní postava z filmu) je členem Bohatýrů Kyjeva a brání dohodě mezi Ruskem a západem. Oleg Zelinský je dle scénáře poražen a Rusko ve filmu z vděčnosti podepíše kontrakt na dodávání surovin Evropě po dobu 15 let.

    Pokud se válčí podle tohoto scénáře, tak ani jeden plán pro loutkovodiče v pozadí neplatí.

    1. JaFo: :-D Díky za skvělé pobavení takto při čtvrtku:-D

      Rusák nic neplánoval, prostě nějak najednou, z ničeho nic, výsadek na Hostomelu a tanky na Donbase:-)))))))

      Ještě, že je Putin takovej sráč a dělá, co mu „think tank na Západě“ přikáže:-D Chudák, ani šanci vyjádřit se k tomu neměl, co think tank nařídil, to musel splnit, rozkaz je rozkaz, to efesbák dobře zná.

      Zcela jistě se válčí podle toho filmu, to je jasný. Alobalu máte dost?

      1. Když nic nechápete, tak se nedá nic dělat. Kde nic není, tam ani čert nebere!

        Mimochodem na Ukrajině byl natočen film „Sluha národa“. A v tomto filmu hrál čistou náhodou nějaký pornoherec Zelenský roli prezidenta.
        Tohle řízení se dělá tak, že se rozeštvou obě strany s pomocí ziskovek a pak je válka nevyhnutelná a nezálaží na tom, kdo zaútočí jako první. Na Ukrajině stačilo lidem vtloukat do hlavy to, co se před 100 lety za Hitlera osvědčilo. V Rusku něco podobného – ústav Iljina.

        Spěte dál.

        1. JaFo 6.3.2025 v 18:29

          Nebyl to spíš seriál „Sluha lidu“?
          „Lid“ a „národ“ podle mého mínění není úplně totéž.

          1. Asi máte pravdu. Já jsem tuhle informaci nečetl v češtině a asi jsem ji přeložil špatně. A také jsem si název filmu neověřil. https://cs.wikipedia.org/wiki/Slu%C5%BEebn%C3%ADk_lidu
            To hlavní je, že lidem byla filmem podsunuta osoba herce v roli prezidenta. A ukrajinci nechápali, že herec není schopen stejné činnosti jako role, kterou hraje. Je to stejné jako když herec hraje špičkového technika, lékaře atd. Herec tím oborem nevládne.

            1. Jafo
              No jo, ale sugesce je silná pokud herci dobře hrají. Kopecký (Dr štrosmajer) si dlouho stěžoval, že se na něj pořád někdo obrací s bolestmi kloubů, i když on vlastně ani pořádně neumí kloub anatomicky popsat.

              1. To je ostatne duvod, proc jsou herci taxlavni. Lidi si do nich promitaji role, ktere hraji.

                1. A taky proto pořád frčí bulvár toho nejhoršího zrna:
                  Rakovina!Rozchod!Vražda!Tajemné zlo!Záhada!
                  Za pár korun již dnes na stáncích!A u těch chytřejších, co mají předplatné brzo ve schránce.
                  A ti nejchytřejší mohou za mírný poplatek koukat našim redaktorům online doslova pod ruce!

                2. Souhlas. To je právě ta dnešní manipulace společnosti.

                  Ve středověku byli komedianti podřadné řemeslo. Samozřejmě potřebné pro pobavení a rozptýlení lidí. Ve dnešní době jsou z nich uměle vytvořeny celebrity, které častují celou společnost odbornými radami. Doteď mám na paměti dojít si na „tečku“ (za životem).

                  Takový komediant může přivést celý národ na buben, nebo úplně do záhuby. A ještě nebude vědět proč.

                  1. JaFo:
                    Nesleduju vaší diskuzi, ale mám za to, že veškerý bulvár vyzobává ten „sprostej lid“.
                    A to platí právě ne od středověku:
                    Od vzniku člověka.

                  2. Kdyby jen tecka, tou se ztrapnil treba Ctvrtnas. Okej, zahral roli za prachy.

                    Kdyz se herci z HolyhoUdu placali se Zelim po ramenou, okej, taky to bylo hrani za prachy. Chapu.

                    Ale kdyz vidim, jaxe nejakej heerec nebo herka vyjadruji k politice, no kurva o uz je silny kafe. A mnozi to nedelaji za prachy, ale z vlastniho presvedceni. Jeste jsem nezaznamenal herce, kterej by se vyjadroval v politice k necemu, cemu opravdu rozumi, aniz by hral nejakou roli.

                    1. Drahá si právě pustila na naší šestnáctce tu hnusnou agitku od hnusáka Svěráka „Co je vám doktore?“
                      Mám jí zabít a film spálit, nebo to přejít nadzdviženým obočím a nechat ji žít, anžto je to drahá romantická duše?
                      Dám si frťana a uvidím, co psi.Ale mám obavu, že to kocour opět přehlasuje.
                      Nuda, nuda, nuda…

                    2. @Forge
                      to je ta bolševická progresivní agitka, kterak zubař opustí protivnou choť advokátku a rozjede druhý život s mladší špalda matkou v chalupě po babičce?
                      Pamatuji si jen legendární repliku.
                      Ona: dnes ne, mám zítra stání.
                      On: Ale já mám stání dnes!

                    3. @Dachsmeister
                      Ještě bych upozornil na to, že pod cenou prodal žigula.
                      A tedy: Nelitoval finančních prostředků, aby snížil svou uhlíkovou stopu, kterou navíc vytvářel mimořádně neekologický ruSSký automobil.

                    4. Dachsmeister: ne ne, tohle je z Jako jed, nesmrtelná hláška:-)

                    5. Forge 6.3.2025 v 21:02

                      Jojo, naštěstí jsem film What’s Up, Doc? viděl dřív…

              2. hellfire 6.3.2025 v 19:45

                Hezkou scénku na dané téma sehráli pánové Lasica a Satinský s MUDr.Sovou…
                (Ktosi je za dverami, 1978)

          2. To je to lehké zmatení ve slovanských jazycích – „narod“ je rusky lid, „národ“ se řekne „nacija“.

        2. JaFo: ale já chápu, že jste úplně mimo. Válka byla nevyhnutelná, protože „na Ukrajině stačilo lidem vtloukat do hlavy“ jako co? Ukrajina někoho napadla nebo co to blábolíte? Vtloukat do hlavy snad bylo nutné Rusákům, aby šli bojovat za rozšíření impéria a Putinovu slávu. Nebo že by vtloukat Ukrajině, že má být vazalem jak Bělorusko, bylo to správné vtloukání, které vlastně není vtloukáním a pak by bylo vše OK a Rusák by „nemusel“ útočit?

          Motání Ukrajiny a Hitlera máte opačně. Ukrajina je v roli ČSR, v roli Hitlera je Putin. Ten taky přijel „zachraňovat utlačované chudinky krajánky“, ač samozřejmě tvrdě makal na tom, aby ti chudáčci utlačovaní pokud možno co nejvíc vysírali za jeho prachy, jedno, jestli Henlein v Sudetech nebo Girkin na Donbase.

          Nicméně ač v tom máte hokej, obecně jste to trefil – skutečně stačilo užitečným idiotům v Sudetech/Donbase nakukat, že když budou vysírat, budou se mít skvěle. No, Sudeťáci měli, co chtějí a Donbasané to mají dnes, dobře jim tak.

          1. @ Fawi

            Evidentně jsou podle tebe všichni spokojeni. Tak proč se do toho cizího stěstí vůbec pleteš? Že je to i za tvoje prachy? To si ale musíš stěžovat u svojí vlády, která sype love tisíc kilometrů na východ do věcí, do kterých je jí úplný hovno.

          2. Teď už snad bude na Donbase klid, zato chchly čeká evropská prosperita. Jsme moc zvědav, kolik se jich do toho ráje vrátí a jaké nové „západní Německo“ či „jižní Koreu“ tam vybudují. V grýndýlu mají náskok.

            1. JH: byl jsem si zajezdit v Alpách a zatím můžu říct, že radši evropská prosperita než ta ruská. Pamatuju ještě první cestu do Alp, někdy v první půlce devadesátek. To bylo divení, že sjezdovky můžou být rovné a upravené a nahoru se jezdilo na sedačkách, zatímco tady teprve začínala střediska zjišťovat, co je to rolba, k čemu je to dobré a že vrcholem inovace není tatrapoma.

              Pokud jde o vracení se do ráje, to bude záležet v mnohém na tom, co z toho ráje bude. Jestli Bělorusko, vrátí se tam málokdo. Jestli budou mít možnost skutečně něco budovat, může to být o dost lepší, protože proč budovat v ČR, když můžou budovat doma. Ukáže až čas.

              1. Už aby byl ten konec toho prokletýho západu. Člověk to tu čte vod místních chytrolínů takovejch let a vono pořád nic :/

                1. Ne. Už aby byl konec liberální demokracie.

                  Ale on konec Západu, alespoň toho bělošského, křesťansko-osvícenského přijde, stačí se podívat na demografii:
                  https://casopisargument.cz/62024

                  https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/02/24/daniel-kaiser-thilo-sarrazin-jeste-horsi-nez-jsem-predpovidal/

                  Stačí, až se protočí 2 generace.

                    1. Jaký pak má smysl se přetahovat o Malorusko? Dopadne to jako v sedmém století na Blízkém východě, kde se navzájem vyčerpala perská a římská říše, a těžil z toho džihád.

                    2. To se me neptej, ja to nevim. CR v tom nefigurovala, ale svoje zkusenosti s rusakama mame a ne maly.

                    3. Shifty
                      Na ja, zkušenosti s rusy máme. Dále pak s rakusany, Poláky, Maďary, Francouzi a v neposlední řadě – s Němci. Někteří nás chtěli obětovat, jiní využívat, další obsadit nebo dokonce úplně zrušit. I teď jsme v pozici mainstreamového slouhy a jiné to už asi nebude. Uděláme to co vždy. Nahrbime hřbet, poplujeme s proudem a kdyby se náhodou proud jevil jako nebezpečný/neperspektivní/nežádoucí, rychle dopadlujeme ke břehu chytime se jiného. Prolezeme, přežijeme. Jsme pružní, ohební a vynalézaví. Jsme Češi – národ, který přežil a přežije i další geopolitické změny (vlajku tradičního dělení Polska nyní nejspíš přebere UA).

                    4. Jo, ale s rusakama jsou ty hodne spatny nejaktualnejsi a v zive pameti vetsiny naroda. Za 50 let to bude jinak, neboj. Nebo ne, kdyz se nahodou eusojuz vzpamatuje nebo padne na hubu a sebere se to dobre.

                    5. Za 50 let to bude jinak, neboj.

                      Nebojim. Za 50 let už mě hlava bolet nebude. Potomkům jsem ale leccos drahocenného předal (především rozhled a vzděláni). Na rozdíl od mnohých tak mají slušnou šanci případnou potopu po nás ve zdraví přežít.

                    6. Super. Tak to ma byt. Myslim, ze nic vic neni tak dulezite jako tohle.

                    7. Me taky ne, btw.

                2. Vydrž shifty, to není skoková funkce. Máš díky tomu čas se adaptovat.

                  1. shifty: Zatím si můžeš rozšířit obzor https://www.e-islam.cz/

                    1. Já se do Ruska nechystám, takže ne díky :-)

                    2. Co s tím má společného Rusko? Tady snad mají všichni v mozku nějaký ruskomagnetický čip.

                    3. S Islamem? Zrejme potrebujes dovzdelat. Vic muslimu nez v Rusku nenajdes nikde v Evrope.

                    4. Jen jestli se neholedbáš, aniž na to máš. Početně v Rusku aktuálně v Evropě nejvíc muslimů je, ale percentuálně je před ním nejen Albánie, ale např. i Bulharsko. My prognostici ale víme, že všeho do času.

                    5. Nevim, jestli jeste udrzis vlakno, ale o Bulharsku ci Albanii se tu od zacatku nikdo nebavil. Ze je demografie vychodu nejaka, ze si to zapad sere sam, to asi tak nejak vime vsichni ne?

                    6. Nešaškuj.

                    7. Komediante :-)

              2. Bělorusko je malebná země, kde se redostně a levně žije – https://cz.traveltables.com/country/belarus/cost-of-living/

                1. radostně

                2. Není tam náhodou taková ta kombinace levné živobytí a ještě nižší platy?

                  1. Alespoň je to v rovnováze.

              3. @fadtwi
                náhodou sedačka v Lomnickém sedle byla i za bolševika.
                Akorát dole byla fronta na kabinky jako na Favorita před Mototechnou.
                A v CCCP jezdila lanofka až do 4000m.n.m. pod Elbrusem.
                Náhodou Bělorusko, to je takový socík z konce osmdesátek v Maďarsku.
                Kdo nepičuje, má chléb a hry.
                Já bych byl vlastně satisfakován, kdyby si za 20 let pro místní krasoduchy došla FSB, že toho psaní na netu už chvatit.
                35 let brblat v tom jsou někteří Češi mistři.
                A nejlepší jsou ti co brblali i minulých 41 let za bolševiků a pokračovali i za Havlovy a Klausovy hrůzovlády

                1. Dachsmeister: ale jo, já v těch devadesátkách jezdil do Špindlu a tam byly sedačky jak na Sv. Petru, tak na Medvědíně, takže jsem si tak trochu zapřeháněl. Nicméně úprava sjezdovek stála za prd i tam a stav menších středisek byl tristní. Taková snad v té době jednosedačka či co to bylo na Šerák, no ty kráso… Nebo pomy/kotvy v Petříkově, na Červenohorském, na Říčkách, Pradědu… Plus všudypřítomné fronty, předbíhání, přesně jak ve Sněženkách (a machrech). Prostě bída, s Alpami se to nedalo srovnat prakticky v ničem.

                  Dnes fronty zůstaly, ale aspoň jsou sedačky většinově moderní a na ranní manšestr se člověk může těšit i v Karlově.

                  Ad Bělorusko – chléb a hry asi dobrý pro někoho, kdo nikam nepotřebuje cestovat a stačí mu pohyb v rámci státu. Resp. oni sice cestovat můžou, třeba do Ruska, jiných svazových republik nebo i jiných asijských států, ale jen pokud je režim pustí. Ráj, tolik opěvovaný místní putinovskou úderkou, prý opustilo množství nevděčných občanů, na což stát reagoval jako typická komančská země uzavřením hranic s prohnilou cizinou a ponechal pouze spřátelenou. Navíc prý není možné na konzulátu prodloužit vízum a návrat do rodné hroudy končí často politickým procesem a basou. Takže za mě určitě ne, jedna z nejhorších věcí na minulém totáči byla nemožnost volně vycestovat, i proto zatím beru západní socík jako lepší variantu (do dalších covid games nebo podobné kratochvíle, uvidíme, co nás čeká).

                  1. Rano se jedu s potomstvem sklouznout na Spicak, na dve hodky na mansestr. Dneska bylo 18 ° i tady u nas, takze pocitam, ze tam uz v deset budou sracky. Toto, plus vykop sezony, jsou jedine okamziky, kdy se tam da jit zalyzovat. Jinak lidi jako sracek a fronty od nevidim do nevidim.

                    1. Sysop: tak si to užijte, sice se má ještě ochladit, ale tento víkend je teplotně mazec a kdo ví, jestli pak bude na čem jezdit.

                    2. Dik, vidim to uplne stejne. Snehu zvoni hrana. Prej maj na Spicaku zasobu, ale kdyz se zem ohreje, stejne se v tom neda jezdit.

          3. ignorant fatdwi
            Ukrajina napadla Ukrajinu. Říká se tomu občanská válka. Nestát se to byl by klid a mír.
            Od svržení demokraticky zvoleného prezidenta Západem připravoval tento Ukrajinu na napadení Ruska. Říká se tomu zástupná nebo hybridní válka.
            Ukrajina je v roli Německa a Zelensky v roli Hitlera. ČSR je v roli hitlerovské koalice proti SSSR.

            1. Parádní pozorování, tolik společného, akorát v jaké roli je dneska Rusko? ČSR, nebo Polsko?
              Pokud ČSR, tak Zelenský požadoval od Ruska okrajová území, že mu tam utlačují Ukrajince a pak přejel s tankama hranice a zabíral území.
              Nebo pokud byl plán alá Polsko, tak bylo připravené z druhé strany Japonsko a s Ukrajinou by si rozdělili Rusko napůl.
              Nebo jsem nedával v dějepise pozor, naše tanky přejely hranice a zabíraly kusy německého území a bombardovali jsme jeho infrastrukturu?
              Já vím, nekrmit, ale když se to tak roztomile vzteká :)

              1. @Goro
                to je jako v Jugošce, kde byli Srbové v nástupnických státech tak utlačovaní, že je Srbové ze Srbska zachraňovali tak úspěšně, že tam dnes skoro žádní nezbyli.
                Stejně tak Rusové na Ukrajině tak trpěli, až se dostavil ráj, kterého se ovšem mnozí z nich nedožili, a všem se kvalita života zhoršila.
                Ale jsou nyní svobodní a už je nikdo neutlačuje…

                1. @Dachsmeister
                  Jo, to je zajímavý téma:
                  Jak asi půjde dohromady proklamovaný boj proti drogovým kartelům ze strany současné U. S. administrativy s udržováním existence např. „státu“ Kosovo.

                2. Jak se říkalo ve středověku, když se dva rytíři hašteří, chudákovi došky nad hlavou hoří.

              2. Rusko je v roli SSSR přece. Vždyť opět se opakuje historie a Západ dostal nápad opět se pokusit dobýt Rusko a rozdělit si ho.

                1. leon. Gratulky :-)

  5. „Vzhledem k velikosti našich ztrát u Stalingradu a ke katastrofálnímu nedostatku záloh Führer s okamžitou platností nařídil zkrátit dobu těhotenství z devíti na šest měsíců.“
    Obergefreiter Josef Porta obergefreiterovi Wolfgangu Creutzfeldtovi, Soluň, jaro 1943.

    1. Blýská se na lepší časy. Podle večerních tv zpráv je mezi zájemci o pohlavní tranzici poměr 85% dívek a 15% chlapců, takže potenciálních vojáků v ČR bude přibývat i bez nutnosti krátit těhotenství vyhláškou.

      1. takže obludnejch chlupatejch čehosi s dírou (ale bez koz), kerýžto budou pět let vypisovat inzeráty, aby do toho nekdo konečně šel neco strčit, bude přibejvat? sodomagomora, fakžejo

        1. Jsem to snad napsal opačně nebo jsi to čet jako arab odzadu?

          1. Prostě víc holek chce být klukem než naopak.

            1. A ty číst neumiš? Co si jako mysliš vole jak to vypadá, si neumíš nic naštudovat, dyž tady děláš machra? Uříznou tomu kozy, dajou tomu bobule aby to vochlupatělo, a kunda tomu zůstane…hodně, hodně dlouho. Obvykle zeberó vaječníky aby tyto neprodukovaly estrogeny aj., ovšem totální konverze je záležitost pár procent. Vobčas nejaká taková chlupatá vobluda ai přes koňský dávky hormonů, pokud tomu eště vajcovníky nevyřízli, votěhotní, to pak bejvá v porodnicách hodně zajímavý…

              1. No,… ale poslat to na frontu je prece to nejlepsi, co se muze stat, ne?

                1. tyvole fak tam chceš poslat chlupatý vobludy s kundou co potřebujou pravidelně brát bobule? nadržený jak prase pže (vyjma tech, co si nabrnkly jiný vobludy, tentokrát zase s PŘIŠITEJMA KOZAMA) do toho nikdo normální péro nestrčí? (Totiž nestrčil už před tím, a po tomdle nečekaně už tuplem ne.) Možná jako kanónfutr do jednotky složené jenom z takovejch, ale to zas budou řvát že diškriminacááá…

                  1. Nebude to na frontě podobný jak v lochu, kde je leckomu fuck, kam ho strčí?

                    1. ale tvl pro mne za mne, ať tam pošló koho chcó, já se akorát předzásobim bramburkama na ty protáhlý ksichty, až skrz to projde nepřátel jak horkej nůž máslem, a novinový tutilky že Wie konnte es passieren?

                    2. Mozna je to soucast taktiky, aby ruske armade vzali poteseni z osukani nepritele. Psychologicka valka.

              2. Máš pravdu, moc do hloubky jsem nešel. Neuvažoval jsem o změně, takže dík za poučení. Kdy jsi to absolvoval?

                1. tendle šok? pár let zpátky, a vod té doby pár takovejch vobludek tu a tam sleduju, esli eště furt shání nejakýho magora, co to do nich pustí…a jo, točijou ty svoje sračky se stejnou uputností jak zmazanej zmazal tady :DDD je to docela sranda, ceš se mrknout?

                  1. No už mi dlouho nevypadly bulvy.

                    1. Čekal jsem, že pustíš kino.

                    2. Hupert
                      6.3.2025 v 21:04

                      jaký kino tvl

                    3. Behemot: „je to docela sranda, ceš se mrknout?“
                      Tak myšlenku, jak se zdá, neudržíš. Ještě něco?

                    4. Hupert
                      6.3.2025 v 21:24

                      pyčo co s čim má co společnyho náký kino, nechňápu souvis

                    5. Aha, no tak nic.

                    6. Hupert
                      6.3.2025 v 21:59

                      no, bezva, a co teda? :D

  6. Armády feudálů se vlastencům nevyrovná protože lancknechti jsou středověcí i se způsoby bojů a ta technika je a to zase jo na výstavy.
    https://www.czechfreepress.info/svet-kolem-nas/z-pronews-4-3-2025-putinuv-vzkaz-nato-a-eu.html

  7. Mě přijde, jako kdyby autor úplně vytěsnil skutečnost, že tím slabším v této válce je Ukrajina a právě Ukrajina tento typ války dlouhodobě nevydrží. Většinu článku se zabývá tím, zda a jak vydrží Rusko, jenže tím komu dochází síly je druhá strana. O hromadných dezercích Ukrajinců se psalo docela dost.
    Nemám nic proti finanční podpoře Ukrajiny, jenže mě přijde, že místo pomoci Ukrajině spíše „spolufinancujeme“ rozšiřování vlivu USA ve světě a tak se nabízí myšlenka, ať si USA rozšiřování svého vlivu financuje samo. Právě rozšiřování vlivu USA na Ukrajině je jednou z příčin této války.
    I kdyby Ukrajina patřila celá Rusku, tak větší problém vidím v tom, kdo a jak to vede v Bruselu. Když válka na Ukrajině začala, tak bruselské „elity“ byli v podstatě v klidu. Nyní, když to vypadá, že válka možná skončí, tak najednou by se chtěli zadlužovat a zbrojit. A zrovna pod vedení Leyenové, jako kdyby si už nikdo nepamatoval, jak moc „pomohla“ německé armádě, když byla ministryní obrany. A green deal také nechtějí opustit. Těm lidem prostě není pomoci.
    https://www.echo24.cz/a/H4PNm/zpravy-ekonomika-eu-auta-do-2035-bez-emisi

    1. Chyba neni v Lejnove. Nebyla ani v Drunckerovi, neni ani v Tillermansovi. Oni proste takovi jsou, jsou to bezohledni magori. Nase chyba je, ze je poslouchame. Tim padem to funguje podle nich.

      1. Tak

      2. Jenže když byl Fiala v opozici, tak byl proti greendealu. Když byl Babiš u moci tak greendeal odsouhlasil. Když se dostal Fiala k moci, tak greendeal ještě vytunil. A Babiš je momentálně v opozici a je proti greendealu. Začínám mít pocit, že když by se dostal k moci třeba Okamura, tak by taky prozřel a greendeal by taky odsouhlasil (a byl by mnohem levnější než Babiš).
        Takže to vypadá, že ani nezáleží na tom, kdo vyhraje volby. Když jsou v opozici, tak jsou proti, ale jakmile se dostanou k moci, tak nějakým zázrakem najednou pochopí tu nezbytnost greendealu. Chtělo by to nějaký systém, kde všichni budou v opozici :).

        1. za bolševika se tomuhle jevu říkalo „překonatelný antagonismus“, stejně jako se vysvětlovalo, jak je možný, že v beztřídní společnosti existují různé dost nerovné třídy :-) :-)

          1. Inu dialektika.

          2. Já si pamatuju třídu rolníků, třídu dělníků a třídu pracující inteligence. A samozřejmě vedoucí úlohu komunistické strany, bez té by to prostě nešlo, to bylo jednoznačně prokázáno vědeckým komunismem.

            1. Ale všechny ty třídy měli stejná práva a stejné služby poskytované státem.
              Na rozdíl od doby kdy byly třídy šlechty, aristokracie, buržoazie mající jiná práva než dělníci a rolníci (chudina).

              1. Feudalismus byl nespravedlivej system uplne stejne, jako socik. Ve feudalismu, pokud ses blbe narodil, taxes moh treba posrat a uplne na vysluni ses vyhrabat proste nemohl. Za sociku krome tech par, u kterych to narozeni dal platilo (at uz v plusu – soudruh generalni reditel mel samozrejme deti s velkym potencialem – tak i v minusu – dite politickeho kriminalnika se nikam poradne vyhrabat nemohlo), tak se zbytek zprumeroval tak, ze lempl se mel dobre i bez prace a schopny clovek byl ostrakizovan. Kdo chtel a mel vic, nez na prumer, mel vetsinou smulu.

                Kapitalismus je zase jiny system, kde je vetsi sance pro schopne, ale take vetsi nebezpeci pro neschopne. Pozor ale, my v EU nemame klasicky kapitalismus. Je to jakysi hybrid kapitalismu, socialismu a fasismu.
                Kolegove v praci maji perfektne zmakly, jak fungovala NDR a ti rozumejsi jasne rekli, ze nektere prvky prevzalo Nemecko an bloc. Bohuzel ale nadale udrzuje smer a vyvoj.

                1. Feudalismus byl nespravedlivej system uplne stejne, jako socik.

                  …tak určitě. Každý si může vymyslet kdejakou blbost, záleží jen na jeho fantazii.

                  1. leon 8.3.2025 v 11:31
                    Tak to může být docela dobré vysvětlení (některých) Vašich příspěvků.

                  2. To neni otazka fantazie, ale faktu. Moji rodinu okradli behem kolektivizace docela dost. Predsedu JZD tam delal bezzemek, ale byl to stranik do morku kosti. Co moji predkove nasetrili, to on prochlastal a v JZD jim pak skakal po hlavach. Spravedlnost jako prase. Jo, a pujcky, co meli deda s babkou na konich, ty jim nechali, to pak splaceli ze svych mezd.

                    Obracene, muj stryc mel VS a v podniku dostal srandamzdu, ackoli tam tahl cely oddeleni. Poplacat po zadech, dat diplom, nebo odznacek, to jo, ale prachy tekly do podniku. Kdyz se v pulce osmdesatek dostal na vystavu do Parize, tak tam do nej Frantici huceli, at tam zustane a kdyz mu rekli nastupni plat a ze moje teta bude doma s detma, tak tam malem fakt zustal. Vratil se jen proto, ze dedu s babkou by komari sezrali zaziva (to byli ti ‚kulaci‘).

                    Se socikem at jde kazdej do prdele a hodne rychle. Ja jsem tu dobu zazil a fakt jsem dost citlivej na vsechny to rozkradacky, co se ve jmenu kolektivismu dely.

                    1. Sysop
                      8.3.2025 v 14:51

                      Sysope, ty seš vůl jak anděl. Tos tam musel napsat to rozkrádačky? Teďs debila narkmil a nableje sem zas kýbl vo tom, jak socani budovali jak smyslů zbavení a jak tech pár drobnejch co si nekdo přikradl je prd, pže kapytalysta krade celý stády, a kdoví co si eště navymejšlí zase za sračky.

                    2. Re: Behemot 8.3.2025 v 15:17
                      Ja myslim, ze to nebude trvat dlouho a svuj socik leon zase zazije. Tedy, pokud jde o to hrabani do cizich kapes, glajchsaltovani a rozkradani soukromeho majetku. Prej se ma mohutne zbrojit, ale ti hloupi ekonomove zvedaji oboci a ptaji se, kde jako NATO vzit. To je presne ten spravny okamzik pro pozvednuti rudeho praporu a vyhlasenim, ze zalozime druzstva municniho a zbrojniho prumyslu a pujde se dum od domu, copak doma ti lidi schovavaji za vrtacky, frezky, soustruhy a hlavne ty cipy z tech pracek, s tema se muzeme rozloucit.

                    3. Sysop: Mně třeba na socialismu vyhovovalo, že okresní tajemník strany neměl právo první noci s novomanželkami nestraníků.

                    4. …protoze vyjebaval s temi nestraniky. Kdyby nestranici byli vstoupeni do strany, tak jim ty jejich soudruzky prefikl na prvni chlastacce k MDZ.

                2. Pravda je, že příslušník šlechty ve středověku by se na to díval možná jinak, ale s tou nespravedlností feudalismu bych souhlasil.
                  Jedním z problémů kapitalismu je, do jaké míry se má „stát/společnost“ postarat o postižné, nemocné, staré, neschopné, líné atd. a pokud se o ně rozhodne nějak postarat, tak jak rozlišit mezi těmi co „nemohou“ a co nechtějí pracovat (takové to „za ty prachy se jim na to můžu vysrat, to raději půjdu na podporu/sociálku“). A taky kolik vzít těm, co něco mají a dát to těm, co mají málo nebo nic. Nehledě na to, že přitom přerozdělování se toho hodně „ztratí“.

                  1. IMHO to není problém kapitalismu. Kapitalismus sám o sobě žádný sociální dávky neobsahuje, klasickáý kapitalismus je pro každýho, kdo zaškobrtne, ať už vlastní vinou nebo hrou osudu, zcela nelítostnej.
                    Cokoli změkčujícího do kapitalismu přišlo odjinud – práva zaměstnanců například. Tady se tomu říká „socialismus“ a je to v naprosté nemïlosti.
                    Kapitalismus v původní podobě vyšel hlavně z anglické společnosti, kdy se lepší lidi s chudinou vůbec nebavili. Vyhrabat se z chudiny vejš taky moc nešlo. To bylo de facto pokračování feudalismu, jen místo půdy a erbů byly prachy, páč rodovou šlechtu si vymlátili ve Válce růží.

                    1. Bahnak
                      8.3.2025 v 13:26

                      Těžko, ale dalo, pokud se člověk dohrabal k dobrýmu řemeslu například, tak se mohl vyšvihnout do nižší střední třídy v pohodě. Pozdějš třeba s manufakturou i vejš. A s rozmachem průmyslu, to ani nedejchám.

                      Šlechtě totiž poměrně záhy začla aspoň ekomonickou silou hodně konkurovat nová třída bohatších měšťanů.

                    2. Behe
                      Pak už jo, pokud bereš třeba rok 1900. Jen musel mít k těm schopnostem a vůli ještě trochu štěstí.
                      Třeba mí předci z jedný strany taky byli řemeslníci, ale tu dílnu vytáhli nahoru pomalu, pomaloučku. Dělali původně práci hnusnou, smradlovou, byli koželuhové.

                    3. Bahnak
                      8.3.2025 v 13:47

                      Tvl rok 1900 je dávno po průmyslové revoluci, to seš úplně nekde jinde. Klasický řemesla byly žádaný a poskytovaly velice dobrý živobytí tak nekdy minimálně vod 17. století. Vlastnictví mlejna bylo terno eště podstatně dřív.

                    4. Jasný, ale k vlastnictví mlejna ses musel většinou narodit.
                      Když se bavíme o 18. století nebo počátku 19., tak ta buržoazie byla fakt nepočetná. Jasně, přibejvalo jí, drobní řemeslníci postupně bohatli. Pokud teda neměli jakoukoli smůlu (požár, nemoc, loupež, válka…).

                    5. Bahnak
                      8.3.2025 v 13:54

                      no jasně pže všecky mlejny se prostě jednoho dne zjevily ze vzduchu, a vod té doby se do nich všeci jenom rodili! jo!! :DDDD

                    6. Behemot 8.3.2025 v 14:07
                      Ty mlejny vznikaly postupně. Část byla původně panskejch. Zbytek tak nějak existoval. Jestli máš pocit, že během 20 let z podomků povstala třída mlynářů a postavila mlejny, tak ne, tak to nebylo. Ve většině případů to prostě zdědili, stejně jako dílny, pole a všechno ostatní. A OBČAS, fakt ne často, se někdo vypracoval a přidal se k nim.

                    7. Kapik ve sve ryzi forme je samozrejme nelitostnej, jako priroda. Na druhou stranu, opacnej extrem, ze dneska tvrdime, ze mame kapik, ale podporujeme nefachcenky a sami si vychovavame nase budouci vrahy, je taky spatne.

                      Podle mne je problem v extremnim humanismu, ne v kapiku. Nemame vezeni pro dluzniky, nemame trest smrti, klasicke tresty jsou akceptovatelne a nebo ti, kteri je pachaji, si je proste nepripousti. Nejake mnozstvi neprizpusobivych bylo a bude, ale nesmi to prerust rozumnou mez. Pokud ma zvire par blech, jako veverka, nebo jezek, da se s tim zit a rozvijet. Pokud je to ale jak svrab u lisky, tak to jedince zabije.

                      Osobne si myslim, ze kapik by se mel ocistit od te spiny, ktera na nem v podobe fasismu, prilisneho humanismu a liberalismu je. Pak by vedl k rozvoji spolecnosti.

                    8. Sysop
                      8.3.2025 v 14:58

                      Ježci sou dost fpýči mj. přemnožením klíšťat poslední dekády, kolikrát je to vobalený kdejakým cucavým šmejdem víc, jak to má bodlin. Pokud nepřídou na způsoby, jak se jich zbavovat, tak postupně klidně vyhynou. Množství tech slabejch zoufalců je daný právě tím, že s bídou přežívajou celej rok zatímco je paraziti cucajou xmrti, a nadělat si sádlo na zimu je tak úplně nemožný.

                    9. Sysop 8.3.2025 v 14:58
                      Souhlas.
                      Humanismus je potřebnej, ale nic se nemá přehánět.

                3. „Kdo chtel a mel vic, nez na prumer, mel vetsinou smulu.“
                  Myslíš majetek, předpokládám. Protože dokázat se něco dalo, samozřejmě za to pak člověk neměl toho meďoura, jachtu a plakátovou blondýnu.
                  Pokud člověk neměl kariérní ambice, tak ho to až tak nepálilo. Mne víc štvala cenzura a zavřený hranice.

                  1. Cenzura byla a bude zas. Ostatne Gates se nechal slyset, ze konspiracni teoretiky bude potreba poslat na 12 mesicu na prevychovu. Je to otravny, ale da se s tim vyjebavat, pokud si clovek dava rozumne bacha na hubu. Nemci jsou v tom dneska mistri.

                    Zavreny hranice byly blby, dalo dost prace to obejit a malokdy a malokomu se podarilo vystrcit rypak i s rodinou. To je fakt.

                    Ja jsem jako kluk chtel japonskou motorku a i to byl dost problem. Jedina cesta k tomu vsemu byla, hrat tu jejich hru a myslet si svy. Tim nemyslim byt jako treba Pavek, ale treba jako Bures. Chtel ven, chtel vydelavat tvrdy (krast nemusel, to je jina pisen), no tak jim pristoupil na ty jejich pindy o komunistickem raji a podepsal. Kdyby nekradl, tak se v tom Svajcu mohl valet jeste dneska.

                    1. Sysop 8.3.2025 v 14:44
                      Jasný. Já tyhle touhy neměl, tak mne to tak nepálilo. Člověk pak nemusel ani řešit některý dilemata.
                      Dneska, když mám rodinu, si už taky dávám pozor na hubu, IMHO zhruba stejně jako za komančů.
                      Blbý je, že dneska má systém technický možnosti, o jakejch se komančovi ani nesnilo. Fízla každej nosí v kapse.

            2. Latimerie podivna: ještě byli henti umělci:-) Zrovna mi tady hraje Fousatej Hat a začátek písničky „Až“ je dekorován slavným Jakešem:
              „No, já dostávám jednou ročně výpis, těch umělců, seznam těch umělců, který dostávají nad těch sto tisíc korun platu, tedy vydělaj si nad sto tisíc korun. No tak řekněme paní Zagorová, je to milá holka, všechno, no, ale ona už tři roky po sobě bere šest set tisíc každý rok. A další. Ne šest set, milion, dva miliony berou, Jandové a jiní, každý rok“

              Nevím ale, jestli s tímhle vědecký komunismus nějak počítal nebo šlo o chybu v systému:-)

              Mimochodem, „Mávátko“ zase zahajuje rozněžněle úderný projev nějaké angažované soudružky, který jsem ale nedohledal, pouze, že jej už použili SPS v jiné písni. Každopádně to taky stojí za to:-)
              „V ranních hodinách přijíždíme do závodu,abychom namalovali transparenty, připravili vlajky, sehnali letováckou hudbu a sehnali na tu památnou manifestaci, která se konala jednadvacátého února všechny pokrokový lidi z Letova. Jdeme na Staroměstské náměstí, bude k nám hovořit soudruh Gottwald.“

              (ygorek promine, že písně nedoplňuje kompletní informace o roce vydání, albu ani vydavateli)

              1. Chtěl jsem do toho přidat ještě „reakcionářské živly“, ale ty by kazili idylický obrázek socialistické společnosti.
                Jakeš i další soudruzi byli v té době dost zmatení. Sice neochvějně kráčeli cestou socialismu, ale soudruh Gorbačov je najedou začal mást svou perestrojkou a glasností (nechce se mě to psát v azbuce). A zřejmě nejhorší bylo, že z Moskvy přestaly chodit noty. Takže soudruzi nevěděli, co vlastně mají dělat. Že by třeba mohli uvažovali samostatně bez pokynů z Moskvy jim na mysl ani nepřišlo.
                Někdo tu docela trefně tehdejší zmatenost soudruhů přirovnal k současné zmatenosti „elit“, která nastala poté, co se stal Trump prezidentem a jal se ten úřad vykonávat způsobem sobě vlastním.

    2. A zbrojení chtějí řešit „společně, evropsky“, tedy na společný dluh. Taky po tom jdou Francie s Itálií jak slepice po flusu. Mohlo by to jejich rozpočty udržet několik let nad vodou.

      Přitom když se mluví o společné evropské armádě, nemají vyřešené ani
      1) kdo tomu bude velet
      2) v jakém jazyce se tomu bude velet

      C. a k. armáda proti tomu byla vzorně fungující mašinérie.

      1. Jelikož jsou všechny případné země v NATO, tak musí ovládat angličtinu, to nebude problém. A stejně jako v C a k armádě by důstojník krom služebního jazyka měl ovládat ještě jazyk jednotky, které velí, takže naši paragáni se budou bavit česky a s ostatními jednotkami anglicky, tak jako na misích.
        Velet tomu bude reálně někdo z tak bezvýznamné země, že to nebude vadit žabožroutům ani esesákům a za ním bude stát obří výbor velkých zemí, tkeré ho budou různé buzerovat.

        1. To bude určitě velmi funkční :-)

          1. @JH
            ano podobně jako Gemainsame Armee.
            Ale mohou se pak vymlouvat na nějaké kazibojovníky jako Němci na Čechy před 90 lety u Stebnické Huty.
            Vy tak rád čtete tak doporučuji Vaší ctěné pozornosti tuto knihu takouského autora https://www.databazeknih.cz/knihy/plneni-povinnosti-nebo-velezrada-cesti-vojaci-rakousko-uherska-v-prvni-svetove-valce-390553

            1. 110 lety

  8. Je s podivem že pan prezident Putin nedokázal zavelet FSB, aby ten odporný začouzený zidacky xindl alzaka na kokeši potichu odstranil a smaznul okraj Ruska jak druhdy Kateřina Veliká. Chochlovska chamraď a verbež díky zmrdum ve vládě zaplevelila naši zemi tak, že se té chátry budeme těžko zbavovat.. Země Koruny české jsou zaneradeny takovou špínou, jaká tu snad ještě nebyla – chochli, žluté opice, mraky cigošů a my to máme živit?!?!

    1. Nikdo nevi, co vlastne Vovka chce. Podobne, jako nikdo nevi, co Donik udela.

      Je mozny, ze Vovka po akci na Hostomelu tezce improvizoval a od te doby se v tom nejak placa. Je ale taky klidne mozny, ze se oklepal uz v dubnu 22 a od te doby si rekl, ze na NATO nema, takze musi nepritele dusit pomalu a postupne. I za cenu lidskych ztrat na sve strane.

      A nebo neco uplne jinyho. Vime prd.

      1. Taky si myslím, že kdyby to byl býval Vladimír věděl, tak by tam byl býval nechodil nebo by to byl býval udělal jinak. Např. tak, že by to cvičení bylo větší, zúčastnilo se ho více vojáků s lepší technikou a taky by se vysral na to, aby čekal na konec olympiády. Nejspíš předpokládal, že to bude mít podobný průběh jako na Krymu.
        A teď už mu nezbývá, než to dotáhnout do nějakého vítězného konce. Každopádně Rusko tento způsob války vydrží déle než Ukrajina bez ohledu na to, kolik peněz se do Ukrajiny nasype.

        1. no minimálně by Vladimír nenechával stovky miliard USD / EUR v devizách ležet v EU a v USA při začátku války, že jo.

          1. checht :-D

          2. Kdo by čekal, že země, zaklínající se pravidly, právním státem a posvátností majetku, jen tak z ničeho nic uloupí cizí aktiva.

            1. @JH
              kdo by čekal, že ráj pro investory vyvlastní továrny zahraničních investorů za 1 rubl náhrady…
              https://www.novinky.cz/clanek/auto-rusove-ziskali-tovarnu-renaultu-za-jeden-rubl-zpet-by-ji-prodali-za-miliardy-40511237

              1. Miroslav Marusjak: Dějiny Ruska ve zkratce

                Když Lenin zemřel, ukázalo se, že druhá osoba ve straně, soudruh Trocký, je zrádce.
                Soudruzi Kameněv, Zinovjev, Bucharin a Stalin soudruha Trockého svrhli, vyhnali z Ruska a pak zavraždili. Ale po několika letech se ukázalo, že soudruzi Kameněv, Zinovjev a Bucharin jsou také nepřátelé a škůdci.
                A tak je statečný soudruh Jagoda zatkl a nechal popravit. O něco později Jagodu jako nepřátelského agenta zatkl a nechal popravit Ježov. Ale po několika letech se ukázalo, že Ježov nebyl soudruh, ale obyčejný zrádce a nepřátelský agent. Ježova tedy zatkl a nechal popravit Berija.
                Po Stalinově smrti si všichni uvědomili, že Berija je také zrádce. A tak Žukov zatkl Beriju, kterého jako zrádce také popravili. Brzy se ale Chruščov dozvěděl, že Žukov je nepřítel a spiklenec. Vyhnal tedy Žukova na Ural.
                A o něco později vyšlo najevo, že Stalin byl nepřítel, škůdce a zrádce. A s ním i většina politbyra. Tak mezitím mrtvého Stalina vyhodili z mauzolea a čestní soudruzi vedeni Chruščovem rozehnali politbyro včetně soudruha Šepilova, který se ke zrádcům a škůdcům také přidal.
                Uplynulo několik let a ukázalo se, že soudruh Chruščov byl dobrovolník, podvodník, dobrodruh a nepřítel. A tak soudruh Brežněv poslal Chruščova do důchodu.
                Po smrti Brežněva se ukázalo, že i on byl škůdcem a příčinou stagnace.
                Pak byli ještě dva, které si nikdo neměl čas zapamatovat.
                Pak ale k moci přišel mladý energický Gorbačov. A ukázalo se, že celá komunistická strana sice byla partou škůdců a nepřátel, ale teď se vše ihned napraví.
                Tehdy se SSSR zhroutil.
                Gorbačov se ukázal být nepřítelem, zrádcem a agentem Západu.
                Poté se objevil Putin, aby obnovil slávu a velikost Ruska.
                Ještě se neví jak skončí. Hezké to ale nebude.

                1. @Cerny Mor
                  Já myslím, že agenti Platov a Krasnov to mají pevně v rukou.
                  I agent Gerhard Ostsee Rosněft se trochu snažil, ale ti dva, to je úplně jiná dimenze.

                2. Miroslav Marusjak: Dějiny Ruska ve zkratce

                  Dějiny Ruska začínají smrtí Lenina. Zajímavé.

                3. To je furt starostí o Rusko. Mě by zajímalo, zda se někdy zjistí, kdo je škůdce, nepřítel a zrádce, co srazil kačku o 30% u nás.

                  1. A ted si zkus predstavit ze nikdo. Ze stat proste vzdycky penize nahaze nekam do kanalu a malokdy to k necemu bude a jeste min to nekdy bude k necemu pro lidi. Takze je to vlastne u prdele, nemusis mit peci. Ale mohl bys mit pamet.

                    1. Jasně, stát. To je taková bytost, která si dělá, co chce zcela mimo kontrolu.

                    2. A ne?

                4. A protože pokrok nezastavíš tak například v ČR se vesele zrádcuje a nikoho to netrápí.
                  Najdou se ještě tací kteří si myslí, že ČR je demokratický právní stát a justice i policie jsou nezávislé na vládní moci?

                  1. No, ono je to napsane v Ustave, tak to musi byt pravda ;-)

                  2. Chraň bůh diktátory, že?. Jen je divný, že vy mrdky tam nežijete real life.

                    Mlejt pantem, to jo. Bla bla bla. Realita?

          3. To samozřejmě muselo Vladimíra docela nasrat. Spoří prohnilou západní měnu o106 a oni mu ji zablokují nebo snad dokonce i zabaví. Může se utěšovat tím, že dolar je stejně před krachem a tak zase o tolik nepřijde.
            https://www.echo24.cz/a/HHZq3/zpravy-svet-tajna-zbran-eu-brusel-ma-v-rukavu-200-miliard-eur-z-ruskych-zmrazenych-aktiv

            1. Latimerie podivna 7.3.2025 v 15:00

              Ta zmrazená aktiva nejsou úspory, ale prostředky sloužící k vyrovnání příjmů a výdajů při obchodech.
              Alespoň takhle to expert vysvětloval laikům v ČRo+. Na ona aktiva „se“ zatím nesahá, na Ukrajinu jsou „odkláněny“ úroky a příchozí platby (stále z vysvětlení experta).

              1. Ono se na ne nesaha, protoze by mohlo nastat velke huceni v ule. Nejen z Ruska, ale prakticky ze vsech zemi, ktere maji nekde deponovane vetsi hodnoty. Mohl by se totalne sesypat mezinarodni obchod, protoze z duvery v bezhotovostni mezinarodni prevody by nezbylo nic. A zase bychom pekne prevazeli zlataky hin und her.

                1. Sysop 7.3.2025 v 16:54

                  Onen expert přinesl ještě zajímavou myšlenku: ona zmrazená ruská aktiva mohou (mají?) být použita jako záruka bankám za chystané olbřímí půjčky (v prostředí uvolněné dluhové brzdy) na válečnou výrobu. Bankám by prý tato záruka stačila z čistého formalismu, tedy přes vědomí, že předmětná aktiva nebudou na případné umoření splácení dluhu použitelná. Ještě dnes mi z toho jde hlava kolem – pětikoalice nás bránila před zadlužováním našich vnuků a nyní chce zadlužit naše prapravnuky, respektive vyrobit nesplatitelný dluh, kdy by se jistina neumořovala a trvale se platil úrok (nápad pochází tuším z Portugalska nebo Španělska). Situace tohoto druhu lze řešit pouze resetem, kdy je část věřitelů finančně nebo fyzicky zlikvidována. Tedy pokud jsem se z historie o něčem poučil.

    2. Se nejak matně pamatuju, že dokonce ze začátku zasáhl nejakejma speciálama proti pokusu pyjanistu sundat. Kdoví, třeba to vyhodnotili jako šílenýho knírkatýho pána, kterej po pár letech byl spíš na škodu a válečný úsilí rajchu poslal do prdele. Výsledky chocholskejch důstojnickejch šašků, keří dodnes nejsou schopní zorganizovat generální štáb a pytlíkujou si ty svoje desítky brigád, co dostávají totálně na budku, dyž akorát ženou chudáky s lehkým vybavením do banzai ztečí, mluví samy za sebe. Mezitím šašek jezdí po světě škemrat vo prachy k rozkrádání a nařizuje oruadníkům psát povinný oslavný dopisy pragováků k tomu, jak to dělá sqěle a jak má 65 % podporu, dyž podle reálnejch průzkumů lžyjalu v popularitě poráží (vocpoda) právě akorát tak pyjanista.

      1. Kdyby hned na pocatku pyjanistu sundal, byla by Evropa plna zbrani, munice a na koni. Takhle ma Evropa hovno a jen pocit, ze je na koni.

        1. „Plná zbraní“, to myslíš tie obstarožné mačkovité šelmy a iné historické tanky, alebo „kvalitne udržiavanú“ slovenskú S-300vku a MiGy, atď.?

          Nerobili ste si ty a tebe podobní kedysi z týchto starín (a celkovo stavu európskych armád) srandu? Ako to, že zrazu sa tváriš, akoby to niekomu veľmi chýbalo?

          V realite Európa mala dve hovná a to staršie a horšie dala preč, takže druhú vetu máš vlastne dobre.

          1. No ve finale je lepsi mit ve stodole aspon sekyru a kosu, nez jen snit o kulometu a jinak mit hovno, rekl bych.

            Realita je ta, ze rozumnej clovek se drzi toho, co ma, dokud nema lepsi. Blbec se vseho zbavi, aby nasledne vyrvaval, ze potrebuje novy a mysli si, ze staci mit natisteny prachy.

          2. @grg
            jojo BVP 2 a T 72M4CZ bych už dávno poslal taky, plus všechny Tatry z uloženek.
            Taky všechny L159.
            A Dany.
            A UAZy jestli zbyly, teda kromě Sysopova! ;-)
            Prostě všechen šrot a klidně i Dalíkovy Pandury a dal Strnadovi zakázku na Pandury Evo.
            Těžkou brigádu AČR buduje už 10 let a furt hovno.
            A Land Rovery a ty zpičené Dinga z Afgánu taky.
            Vyberte si https://acr.mo.gov.cz/technika/default.htm

            1. Porad si myslim, ze je lepsi nejprve mlady piloty nechat litat na Delfinech a pak teprve jim strcit neco, kde je vyrazne drazsi hodina jak letu, taxervisu. Dtto ostatni technika. At se mladi klidne vyblbnou na BVP a pak hned muzou dal pokracovat ve vycviku na necem drazsim. Ale kdyz pak mlady ucho nedobrzdi a trefi Pandurem Schadewerke, tak je to oprava hned za randal.

              Pripomina mi to muj ridicak B. Pekne jsme naklapali na vlak, jeli z Brna za svoje pekne do Kurimi, tam na trenazery a teprve, az i ty nejvetsi kopyta umely jezdit a radit, tak je nechali objet dve kolecka po parkovisti a pak hura do provozu. V Brne, ne nekde v polich. Komu nesel trenazer, tak proste do auta nesedl. Dneska, co jsem slysel, trenazery nejsou. A paxe auta plouzi po meste tricitkou, v tom totalne zpocenej a vyklepanej absolvent. At s tim jdou do prdele.

              1. Eh, beru z5. Trenazery prej jsou. Ale jen nekde.

              2. Sysop: tys dělal v osmdesátkách řidičák na trenažéru? Wow. Naštěstí jsem na něj nemusel, fuj (autoškola jej určitě neměla, první polovina devadesátek). Úvodní jízda proběhla komplet na velkém parkovišti, kroužil jsem kolečka, osmičky, rozjížděl se, řadil dvojku a snažil se u toho sledovat okolí. Od druhé jízdy provoz, ale prý někteří měli parkoviště i na druhé jízdě, dle historek z natáčení na závěrečných zkouškách. Asi to nešlo každému (no, některým to nešlo ani na těch závěrečných, pár lidí vyletělo, největší jelito jakási paní cca 40 let na Mendláku cestou z Úvozu projela na Křížovou tak, že začala v levém pruhu a za křižovatkou se nacházela v pravém, aniž by projevila adekvátní záměr).

                1. Takhle tam jezdí běžně fůra lidí, když si uvědomí, že za další křižovatkou je směrem na Vídeňku jen pravej pruh.

                  1. Foundryman: možná v noci, ale ve dne takoví zmatkáři divoce brzdí a pak se cpou do pravého dle nálady s blinkrem i bez. Ale že by se někomu v ranním provozu povedlo přejet do pravého tak nějak mimochodem s pocitem, že ten pruh je tam jen jeden a nikoho netrefit, to je skoro vyloučené.

                    1. Já tam jezdívám většinou dopoledne nebo kolem poledního, to už není takový provoz a zmíněný manévr pozoruju dost často. S blinkrem se obtěžuje tak jeden z deseti.

                    2. Foundryman: fajn, může být, nemám důvod nevěřit, dřív jsem tam jezdil dost, ale prakticky výhradně ve špičce, takže podobný manévr jsem neviděl, pouze ty, co se cpali zcela zřejmě, ale přecejen s vědomím, že vedle nich to žije.

                    3. Ja jsem zazil, ze kdyz jsem z Jezuitske odbocoval doprava na Koliste a hned v krizovatce si najel do levyho, bo jsem pak chtel odbocit na Cejl, taxe proti me z Bratislavske vyritilo fizlovsky auto a odbocovalo do stejnyho smeru s tim, ze mohutne troubilo a nasledne mne na Cejlu brali s diskotekou, ze ‚co to jako melo bejt a proc se pri odbocovani vpravo neradim do pravyho pruhu‘. Neuveritelni debilove, no policie.

                    4. Btw, jsou dve chyby v doprave, se kterymi se setkavam aspon jednou tydne i v nasich malych prdelich:

                      1) nedavani prednosti zprava na neoznacenych krizovatkach – typicky velka parkoviste u hytlermarketu

                      2) skakani kamikaze chodcu pod auto na miste vyhrazenem k prechazeni s pocitem, ze jsou na prechodu pro chodce.

                    5. Klasika je, že dole na Úvoze stojí 2-3 auta na křižovatce v pravém pruhu, levý je volný. Takže někdo najede do levého, patřičně protúruje motor a s kvílícími gumami vystartuje na zelenou s přejetím do pravého před ty ostatní z pravého pruhu. Na nějaký blinkr u toho pochopitelně kašle.

                    6. No mne na te krizovatce v pate Uvozu jeste u ZS (krizovatka Uvoz-Mendlak-Bakerstreet) ve smeru do Uvozu kdysu vyskolil jeden tuningar. Ja jsem mel Firebirda GTO, dvojitej karbec pres haupnu, nalestenej jak psi kulky, nadhernej trhac asfaltu. A vedle mne prijel Pazout 205. Blikla zelena, vedle mne to mohutne zarvalo a jen jsem videl mizici krabicku na mejdlo kdesi v kopci prede mnou. Co tam kurva mel, jsem se nikdy nedozvedel.

                    7. Sysop
                      7.3.2025 v 21:56

                      Nekerý GTIčka se dělaly až se 120koňovejma motorama, což vozítko vo váze 800-900 kilo rozhejbe hodně slušně. No a možná měl jeden z těch 200 limitovanejch 200koňovejch turbomodelů co museli postavit, aby mohli říct, že ta 400koňová vobluda v rallye skupiny B byla postavená na silniční verzi :o)

                    8. Sysop: možná jsi měl štěstí a potkal jeden z 200 homologačních speciálů 205 T16, 1.8 turbo 200 hp 4×4. Pokud to nebyla obyč 205, ale vypadalo to vytuněně i zvenku, tak to mohlo být ono. S váhou pár kilo to mělo díky čtyřkolce na tehdejší dobu odpich jak ferrari.
                      Vypadalo a jelo to takhle, 8:06 to týpek nakopne: https://www.youtube.com/watch?v=daSoB6lJXAA

                2. No jasne, trenazer. Ale jen jednu hodinu, protoze ucitel videl, ze umim (tatik mne od 12 let nechal skakat po polnackach se starou stovkou, takze kdyz jsem na trenazeru radil 4 na 2 a predvadel i meziplyn, priste uz jsem nemusel :-)). Dalsi hodinu uz naostro na parkovisti, ale to byla jen chvilka, ostatne jsem predtim mel Mko a najetejch par tisic na Mustafovi. A hura do mestskyho provozu. Vsechno jsem to odjezdil ve stopetce.

              3. V sedmdesátkách byly první hodiny na trenažéru standard všude.

                1. Hupert 7.3.2025 v 19:39

                  Všude rozhodně ne.
                  Za mě: autoškola Brno Slatina. První pokusy se jezdily na parkovišti stadionu v Lužánkách, v osobních autech i na motocyklech.

    3. On nemá ochranku ale prý stráž z albionu a jak by přišli o kšeft vzali by další asi jediný nabídnutý? I když tam to může být tak dodrbané že o ukr ani možná nejde a dokonce mají možná pravdu s tím bannerem na muzeu. Jo a pokud tam má blekrok aktivity tak mu o lidi a tedy jde potud jak se nechal slyšet že mu stačí 200. miliónů na planetě.
      https://vk.com/wall662403728_4719
      https://www.czechfreepress.info/cfp-doporucuje/byvaly-sef-ceskej-policie-stanislav-novotny-cechova-ucia-spravne-nenavidiet-rusov.html
      No a pokud potud výchova, rabijátů?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017