Proč se ta Škoda Octavia III tak dobře prodává, když je to tak špatné auto? - zpět na článek

Počet komentářů: 311

  1. Většina populace auta neřeší a hledá dopravní prostředek. I proto se prodávají věci, jako citroeny, pažouty, hjůndé a podobně. Znám spoustu lidí, kteří jsou s nimi spokojeni a nechápou, co je na nich špatně. A vlastně jim občas i závidím, protože mají výběr široký, jak lány řepky. Pohříchu u těchto lidí platí, že když mě něco nebaví, tak se to prostě netrénuji a tím se to nikdy dobře nenaučím. A proto lidi v těchhleautech velmi často řídí otřesně. Pro ostatní z nás, kteří se snažíme při jízdě trochu bavit, chceme od auta dostávat odezvu o tom, co se děje s koly a po čem auto jede, kteří chceme, aby se auto chovalo předvídatelně i v krizových situacích, se výběr znatelně zužuje.

    1. Co je prosím špatně třeba na Peugeotech ? Já to opravdu nechápu a rád bych to konečně pochopil. Osobní zkušenost s 206,306 a Partnerem a co se jízdy komfortu a spolehlivosti týče, tak jsou plně srovnatelné s ostatními vozy danné kategorie té doby (Fabia, Megan, Golf atp…).
      Nemyslíte, že je to spíš problém danné třídy automobilu než nějakou značkou ? Tedy od malého/rodinného/užitkového automobilu prostě nemužete čekat „odezvu o tom, co se děje s koly a po čem auto jede…“ a pokud to čekáte, tak máte spíše problém v hlavě ?

      1. Nojo, ale to máte Peugeoty z doby, kdy to ještě bylo celkem dobré. Stejné u Renaultů první Clio, to bylo super, zvlášť s lepším motorem a výbavou, druhé ještě šlo, ale oproti prvnímu to byl posun vzad ve všem snad kromě bezpečnosti. No a dnešní Clio bych nechtěl, není to náhodou to auto, které dělá zvuk motoru reproduktory?

        1. To je nějaké Clio RS. Běžné to asi nemá, k čemu taky.

          Jinak pokud jsem kdy sednul do francouzského auta, vystupoval jsem s pocitem „tohle auto bych nechtěl“. Peugeot 206, citroen saxo, nějaké to berlingo, renault megane, citroen C5…

          1. Ta C5 by měl zajímala, také jsem ji docela chtěl. Která generace a proč?

            1. Provozuji 8 let C5 I 3.0 V6, co potřebujete vědět? … :-)

              1. Citroen jsem míval, v kompaktní třídě a z devadesátek, tj. Xsaru 1.4, 1.6 a chvíli i 1.9TD. Vždycky jsem to opravil a poslal dál v rodině :) Měly své mouchy, ale dobrý poměr cena výkon, jedna dodnes jezdí. Otázkou je, jestli to nezkurvili o dekádu později, zvlášť co se týče hydropneumatiky a často kritizované elektriky. Přeci jein už to pro PSA nebyly dobré časy.

                1. Před C5 jsem měl pár let Xantii, otec kupoval nové Berlingo v roce 2001, bratr měl dlouhá léta BX…

                  Moje C5 byla přitažená z DE jako ojetina s 55tkm na tachometru a jevily se poctivé, dokonce tomu nasvědčovaly i závady, které proběhly dále.
                  Auto bylo (a je) stran hydropneumatiky naprosto bezproblémové. Nemám, co bych k tomu dodal – ostatně, i u Xantie jsem pouze jednou měnil korektor na zadní nápravě.
                  Závady a údržba za osm let provozu a 90kkm…well, vrtošivé ovládání topení (plastový segment natáčení směšovací klapky), výměna termostatu, prasklý chladič ve spodním pertlu, 2x sada destičky + kotouče (vzadu díky oxidaci vyhnuté třmeny), ovládání zadního okénka si dělá co chce, cvakání tyče volantu, 1x výměna sady svíček a cívek (pro každý válec zvlášť), vyměněné rozvody, zástavba LPG v 87kkm. U LPG odešly dva vstřiky (domluvili jsme se na záruční výměně). Zaseklé pravé zadní dveře, výměna zámku. 2x výměna akumulátoru, několik výměn stěračů, než jsem se ustálil na Bosch Aerotwin. Jaksi pojebané čidlo na nádržce vody pro ostřikovače, prudí, že je málo kapaliny. Neřeším. Zvláštní fičeura, pokud se jede na plyn, autu padá rafika na ukazateli paliva (benzínu). Pokud tato padne až do rezervy (hladový voko), auto se přepne do nouzového režimu, odstaví ABS/ESR, převodovka pouze na trojku. Je tedy třeba míti dostatek benzínu v nádrži, ukazatel se resetuje cca po polovině, nebo při natankování. Pokud nesvítí hladový voko, vše OK.
                  Dále není co dodat, prostě to jezdí. Nenechalo mě to nikde… :-D
                  Akorát že jsme si teď objednali nový Berlingo a C5 si ode mne kupuje tatík.

                  1. Díky za informaci, nevypadá to nijak děsivě. Kdo Vám servisuje podvozek?

            2. U C5 jde o můj čistě o subjektivní hodnocení a dojmy při řízení. Možná kdybych byl donucen okolnostmi řídit to častejc, tak bych si zvyknul. Ale u jiných nefrancouzských aut jsem zažil, že jsem si do nich poprvé v životě sednul za volant a zvykl jsem si tak nějak okamžitě.

      2. Jestli je v řízení cit nezáleží vůbec na kategorii auta, pouze na naladění posilovače. Jinak konkrétně 206 a Partner jsou teda strašné krámy, to se nezlobte :-) Ale že jsou ta auta nepřesná a gumová pozná i člověk, který zrovna fanda do aut není.

  2. Celá otázka je blbě položena. Jedno z nejlépe prodávaných aut historie byl VW brouk, přestože byl zastaralý už v době svého vzniku, s rámem místo samonosné karoserie, s topením, které topí mizerně a notoricky prorezává, strašnými jízdními vlastnostmi, špatnými brzdami atd… Nakonec se vyráběl až do roku 2003….
    Octa 3 je podobná story, mezi relativně low cost modely je momentálně mezi slepými jednookým králem. Do doby, než zase vymyslí o něco levnějšího a méně ožebračenějšího žebráka… Protože žádný segment nemá takovou konkurenci, jako low cost rodinná auta a žádná auta neztrácejí svou hodnotu tak rychle. Chápu, že český Lojza vidí v Octě 3 Rolls Royce… , nic proti, může být, ale určitě ne v konfiguraci „cena již od“.
    Vždycky to je něco za něco.

    1. LowCost za skoro 500 000 Kč?
      Já asi žiju na nějaké jiné planetě nebo co… u mš je lowcost nějaké Tipo za 329 000 Kč

      1. LowCost za skoro 500 000 Kč?
        Já asi žiju na nějaké jiné planetě

        Ono z hlediska výrobních nákladů je Škoda opravdu lowcost. Něco jako taková Dacia pro Renault. Že tady v naší kotlině jsou schopni zákazníci dát skoro 500 000 Kč je místní specifikum.

        Jak mi bylo vysvětleno na jedné diskuzi. Pokud zákazníci dané ceny akceptují, tak je vše v nejlepší pořádku. Takže holt buď musíme přestat akceprovat těch skoro 500 000 Kč nebo zůstaneme na současném stavu.

        1. Máte 100% pravdu. Pokud zákazníci dobrovolně za mizernou kvalitu platí horentní sumy, je to jejich volba a žádný problém není.
          Jen jsem se zhrozil, že auto za půl mega někdo označuje za low-cost
          Jasně, už rozumím, měl jste na mysli kvalitativní zařazení a nikoli cenové.

    2. Low cost? Aha… Můžete mi vyjmenovat ty low cost kompakty, které nabízejí 4×4, kombinaci automatu téměř se všemi motorizacemi, sportovní verzi? Octavia rozhodně není lowcost. Je to obyčejný mainstream zaměřený na prostor a praktičřnost. A to s tou klesající hodnotou je taky hrozný žvást, víme? Malá auta a kompakty naopak klesají nejpomaleji (pokud pominu téměř neklesající speciální edice sporťáků). Naopak, nejvyššího propadu ceny se dočkají majitelé luxusních SUV a limuzín.

      1. ale je to pravda, Octavia je přesně ten segment, co Hjonde a Kie a Rencky a Fordy. Budu snad tvrdit o Mondeu, že to je luxusní výrobek a etalon střední třídy a přímý konkurent MB Ečkové řady ? Nebudu, anebo pokud budu, tak budu vsude v civilizovanem svete za vola. Od toho je v Das Auto koncernu znacka Audi a Porsche, nikoliv Skoda, nikoliv Seat a nikoliv VW.
        Octavia je plnotucny low cost mimo jine osekanou paletou motoru, osekanou vybavou a pofidernym renome svoji znacky. I kdyby byla nakrasne f plne palbe a f kombi a 4×4 a v nejlepsi motorizaci a stala me pres milion, je to porad low cost varianta Passata… stejne jako MB Eckova rada nebo BMW 5kova rada bude i v zakladu porad premiovy segment. Tak to proste je…

        1. Aha. No v mém vesmíru se auta dělí na lowcost, mainstream a prémii. Ve vašem asi jen na lowcost a prémii. Lowcost je pro mě Dacia, nebo Citroen C-Elysee, Octavia je normální obyčejný mainstream.

          1. v tom pripade je Octavie naprosto typicky Low Cost na urovni Hyundai i40, Passat je Mainstream a Audi snad možno považovat za prémii…

            1. Octavia je na urovni i40? Videl jste ty auta nekde vedle sebe? A na urovni Superbu je co? i50? Nebo Genesis za 1,7 milionu?

              1. jestli chces trollit, posluz si, ale v CR se Octa3 kupuje do fleetu jak auto stredni tridy a krom toho, co se tyce zakladnich parametru, jako ceny, vnitrnich rozmeru , motorizace, tak je s i40 naprosto srovnatelna. Ano, obe auta jsem vedle sebe videl a s Octama mam naskakano statisice kilometru snad ve vsech fleetovych motorizacich, co kdy byly, od Tour v 1,9 Tdi po soucasne GTECy a 1,6 TDi. Pres veskerou averzi k TSi musim uznat, ze 1,4 TSi v zemnim plynu je fakt prijemne svezeni (teda az na zimni provoz, kdy lehky predek prokluzuje jako krava). Tak nebo tak, pokud v tech autech najedete tolik km, tak vas musi drive nebo pozdeji otravovat 1001 nedomyslenych detailu a evidentni snahy usetrit na nepravem miste, takze moje rovnitko mezi brutalne osekanou a predrazenou Octou a ne uplne precizne pojatou I40 s rozporuplnym motorem a pomerne velkorysou cenovkou je mineno 100% vazne. Na passaty se oboji nechyta ani omylem.

                1. Octavia se běžně označuje jako nižší střední třída, ne jako lowcost, alespoň v našich končinách.

                  Co se týče užitných vlastností, dosti záleží na tom, co od toho chcete. Mne třeba na dojíždění 12km do práce, příměstský režim, obstarožní benzinový Citroen připadal být nepoměrně příjemnější než naftový Passat generace -1 a -2. Na dálnice jsou větší hmotnost, lepší podvozek, automatická klima a tempomat fajn, ale debilní výhled, dvojhmota a diesel z toho zas dělají otravu všude jinde.

                  1. Potvrzuji. Mám O II 1,9tdi a občas jsem nucen půjčit si tchýninu Fabii I htp a na kratší vzdálenosti jako do práce nebo po a kolem města se mi s ní jezdí mnohem lépe. Po přesednutí zpět do Okty jsou nejhorší rozjezdy těžkopádného traktoru…

        2. Souhlasím s e.driverem, Oktávka rozhodně není low cost. Spíš ten mainstream, v ČR s pověstí prémiového vozu :) navíc jsem nedávno viděl test, ve kterém Superb převálcoval Audi A4 :-D to člověka vždycky pobaví.

        3. „…Octavia je přesně ten segment, co Hjonde a Kie a Rencky a Fordy.“
          Pan rad opakuje samozrejme?
          Oktavie ma co jini nemaji – kurewsky velky KUFR!!!
          :-)
          Tak jako v Statech vsichni maji svou verzi oktafky – pickup truck.
          :-)

      2. Octavia 4×4 byla jen ve verzi WRC.
        To, co máte asi na mysli je 4×2 řešené prostřednictvím viskozní spojky Haldex. Tam je to 4×4 pouze v případě, že všechna kola mají přesně stejnou adhezi (což je poměrně výjimečné), nebrzdíte, nezatáčíte a podobně.
        Opatrně s těmito marketingovými nesmysly v technické diskusi.

  3. Známý bonmot praví, že „Škodovka je jako manželka – uspokojí, ale nenadchne“ :)

    1. Tak to je ovšem otázka volby každého soudruha (v obou případech).

      1. Jak jsem Ti včera říkal- Nejdřív do toho vlítneš pocitově a pak si to hold musíš rozumově zdůvodnit. Platí též v obou případech.

        1. Odborně se takovému rozporu mezi postojem a skutečným stavem věci říká kognitivní disonance. Člověk to potřebujeme mít v souladu, takže buď vyměnit, nebo rozumově zdůvodnit.

          1. však jo – taky jsem nejdřív ojetou Wochcu koupil, a od té doby si to už čtvrtý rok a stodvacátý tisíc kilometrů rozumově zdůvodňuju :)

            1. hm… tak to já koupil novou a už téměř deset let a 350 tis jsem naprosto spokojený. Tedy 2x ročně ( většinou na jaře a na podzim) mám cukání si koupit nové auto. Ale poté, co nastuduji současnou nabídku, si dám pokaždé facku a řeknu si: „neřeš to, když to funguje, nic tím nezískáš“.

            2. Mám obavu, že ve zmíněné rozpravě šlo primárně o instituci manželství :-)

              1. Šlo, ale tak třeba pro někoho výběr a spokojenost s autem může být o level důležitější než spokojenost s manželkou. Resp. výběr auta můžete hodně pokazit, když nejste odborník, zatímco na manželky jsme odborníci všichni a výběr pokazí i cca 50% odborníků :).

    2. Nevím, toto jsem znal k Trabantu ;)

  4. Popravdě, poslední dobou se ohlížím po novém vozidle, neboť stávající pod Alpami vyrobené přestává vyhovovat kufrem. Je mi v podstatě jedno, co to bude, požadavky jsou jednoduché:
    – benzín, bez spojky (nejlépe automat s měničem), automatická klima + pár drobností,
    – potřebuji se sednout tak, aby mě nic netlačilo (typicky, středový panel pod koleno).

    Auto má převážet, patřím mezi klidnější řidiče, ale občas jedeme i v pěti s rakví na střeše a ani v tuto chvíli nechci být brzdou provozu

    Škodovka (a koncern VW celkově) s menšími auty vypadává automaticky do chvíle, než si koncern vyřeší problémy převodovek DSG k menším motorům (a prý nejde jen o spojky). Druhým problémem pak je, že se škodovky poměrně často berou jako „pouliční sklad ND“. A konečně – když si takto „namaluji“ auto, Škodovka vychází často dráž i než VW.

    1. Buď minivan a potom jednoznačně Chrysler (Grand) Voyager. Při provozu na plyn jsou náklady na palivo srovnatelné s Fabií. Konstrukčně stále dost konservativní a spolehlivé. S motorem 3.3 nebo 3.8 běžně najezdí 700 tisíc, a ani „milionáři“ nejsou úplná výjimka. Novější motor 3.6 je také obecně považován za velmi spolehlivý. Sharan, Espace apod. jsou proti tomu autíčka pro panenky.

      Případně nějaké SUV od relativně malých Jeepů po Tundru nebo Suburbana, kde nedostatkem místa v kufru opravdu trpět nebudeš.

      1. Plyn bohužel ne. Kombinace nájezdu 15 tkm ročně a potřeby občas zajet do podzemních garáží je celkem problém.

        O Pentastaru 3.6l jsem uvažoval ve Freemontu/Journey, ale vzhledem ke podílu nájezdu po městě/krátké trasy vypadl (a dost mě to mrzí, to auto mě jinak oslovilo). A ve finále, celé by se to mělo vejít do garáže stavěné v době Spartaka, což Idea těsně dá (jde o šířku).

      2. …kdysi jsem nad něčím jako třeba Suburban přemýšlel a pak mi z toho vypadlo, že vychází mnohem lépe (poměr cena x výkon) něco jako Ford Transit… ;-)
        Ne teda že by to jezdilo na benzín, ale je tam prostě diesel z dodávky, parametrizovanej na velkej nájezd.

        1. Když Ford, tak F-150 s kabinou SuperCrew. Transit není vyloženě zlý, ale motory žádná sláva, 4×4 to samé a na delší cesty to není tak pohodlné.

          1. …teď momentálně ujíždím na Rangerovi, na F-150 jsou v naší vesnici úzké silnice a žena by s tím blbě parkovala před školkou.

            Jinak – proč ne, pokud se člověk smíří se spotřebou okolo 25l LPG, což v principu taky není problém, ale vadil by mi sud na LPG (dělá se 200l nádrž?!?) a doba tankování.

            Jezdit na 15-18l benzínu mě neba.

            1. Však oni by se ostatní naučili nechávat před tou školkou dost místa. Hlavně pokud by viděli, že s tím jezdí ženská ;-) Ale uznávám, že na takovou „lehčí práci“ asi Ranger stačí.

              Sud na LPG se na té korbě ztratí. V NL jsem 200l sudy viděl, takže předpokládám, že budou dostupné i v CZ. Ano, doba tankování je docela otrava – to je asi jediná věc, která mi na LPG vadí.

              1. Ranger bude jenom pro mne, až definitivně vydechne Saxo, které mám místo babetty (ne a ne umřít, mrcha…).

                Žena si teď vybrala nové Berlingo, budiž tedy – už je objednané a zaplacená zálohová faktura (120PS Feel Edition). Šoupací dveře a dodávkoidní výška v kombinaci s jednoduchým interiérem, který možno uklidit wapkou (lehce nadneseno). Děti jsou ve věku, kdy neustále trousí, drobí, polévají (6let, 2roky)

              2. Videl jsem u pickupa dvojitou podlahu. Proste plocha nadrz, respektive to tak vypadalo. Jak to bylo reseno konstrukcne, aby to slo vycerpat a aby to tam nesplouchalo, netusim. Tezko se tam asi rval molitan jako do nadrzi okruhovych motorek. Bylo to delane na miru. Co razitka, netusim. Tipuju, ze zadna…

                1. …určitě tam byl nějakej systém přepážek, tipuju. I kvůli vyztužení. Jenom nevím, jestli by to bylo 100% třeba při ráně na roh korby. Válcové tvary mají v tomhle výhodu. Tlaková nádoba jako plochý kvádr…hmm

                  1. No jasne, ze jako tlakova nadoba je hranate cokoli nahovno. Na druhou stranu PB nema zadny velky tlak. Prepazky pro prenos tlaku samozrejme ano, ostatne by to asi po natlakovani ani nedrzelo tvar :-). Ale vrta mi v hlave ta vycerpatelnost. Nevim, jestli treba pod tim nebyla nekde dira v puvodni podlaze a udelany sberny kotlik. Fakt nevim. Jo, a nebyl to pickup, ale H1. Uz se mi to vybavilo.

  5. Porovnáváte neporovnatelné.
    1)Nelze stavět cenu ojetá O3 vs. nová Kia
    2) když jsem si ceed sw pořizoval, tak se za stejnou cenu (a nájezd + stáří) nedal sehnat Rapid, natož Octavia.

    1. souhlas, stejná zkušenost

  6. Jinými slovy podle autora není nad to, vozit rodinu v Oktávce v holobytu :))
    Auto bez 2zonový klimy bych už snášel těžko, jsem rád, že přítelkyně konenčně neotravuje, že je jí zima ať to ztlumim, atd.

    Oktávky na silnicích detailně nesleduju, ale přijde mi, že minimálně 50% z nich jsou auta služební. Takže kdo ví jak je to s jejich prodejností. Trochu se divím, že autor namísto korejských krámů nevyzkoušel Astru.

    1. článek na obejdnávku, nevídíš že je z toho tady Novinky.cz ? Ti říkám Dfense zmačkli fízlové protože už šel příliš moc proti proudu.

  7. Dobrý den,

    díky všem za reakce na článek, jak jsem psal, je mi jedno, co si o tom kdo myslí, ale těší mě, že se tady tak hojně diskutuje:-) Co jsem tak zachytil:

    1) Možná je to bezobsažný článek, ale když si vzpomenu na kolegu, který si koupil deset let staré „bávo“, jenom proto, aby měl „bávo“ a za 6 měsíců do něj narval tolik peněz, kolik byla kupní cena (tuším cca 250 tis), tak si myslím že má sem smysl napsat, že „bezpohlavní“ škodovka dává, třeba mně, lepší smysl.

    2) Někdo psal, že se nedá srovnat ojetá O III a nový korejec. Tomu nerozumím, u O III a škodovky obecně cena po koupi (ano, i díky iracionálnímu CZ market sentimentu – ale proč toho nevyužít) neklesá zdaleka tolik, jako cena nových jiných aut. Máme záruku 4 roky do r 2017, auto je subjektivně kvalitní a přináší srovnatelnou hodnotu, i když je vůči němu o rok starší.

    3) Není to sociál výbava, auto stálo 359 tis, 12 tis najeto, ambišn plus, metalíza, litá kola 16, nějaká cingrlátka vevnitř, jezdí to. Já jen, pokud chcete ještě dávat další příklady a numerická srovnání podporující či vyvracející moje subjektivní (ne nutně numerické) závěry

    4) U Oplu nebylo jasné, jestli nekrachne, když jsem kupovali O III

    5) Hrál roli domácí servis a dostupnost dílů, auto chceme mít třeba 10 let a víc (pokud bude pořád stačit rozměrově) a pak jej přenechat někomu do rodiny, z tohoto pohledu je MB nejracionálnější volba

    6) Motor je nejsilnější stránka auta, na trhu nebyl (a stále moc není) srovnatelný lepší motor za stejnou cenu, toto se VW povedlo, dobrý tah

    AV

    1. Mno nechci ti kazit ideály ….přijde mi to jako papouškování typiských argumentů prodejců „domácí servis a dostupnost dílů“ ,“ neklesá zdaleka tolik, jako cena nových jiných aut“

      „Není to sociál výbava, auto stálo 359 tis, 12 tis najeto“ – takže si vysolil 360 litrů za předváděčku a ani tam nedali automatickou klimu. No každej si asi sociální výbavu představujeme jinak.

      1. Automatická klimatizace je ňáká nová mantra?
        Podle mě to jsou zbytečně vyhozený prachy za ten pocit, že asi tak dva měsíce v roce není nutný vobčas zmáčknout tlačítko.

        1. A ona je automatická klimatizace snad o mačkání tlačítka? Já si vždycky myslel, že je o držení stálé teploty ve voze (nehodlám rozebírat její režimy, kdy je plné a kdy v poloviční automatice).

          Slovní úloha pro méně chápavé: Klimatizace ochlazuje vzduch na plný výkon o 15°C. Jakou teplotu bude mít vzduch na výstupu, když na vstupu bude mít 35°C? A jakou teplotu bude mít vzduch na výstupu, když na vstupu bude mít 25°C?

          1. Když nestačí normální chlazení k dosažení nastavené teploty tak místo toho aby se klimatizace sepnula automaticky tak si pomůžete zmáčknutím tlačítka. Vstupní a výstupní teploty jsou mi u prdele, důležitý je aby člověk nebyl zpocenej jak dveře vod chlíva.
            Osobně klimatizaci používám výjimečně (ačkoliv mám v jednom autě automatickou a ve druhým manuální), protože mi je z toho blbě, ale uznávám, že když se mlží přední sklo tak je klimatizace (jakákoliv) tím nejlepším způsobem jak ho vysušit.

            1. Pak se nelze divit, že Škodovka prodává tolik aut, kolik prodává a že maj Babiš, komouši a socani takový preference.

              1. Proč do toho motáte politiku?

        2. Otázkou je, kolik za ty dvě měsíce najedete a jak dlouhé jsou jednotlivé cesty. Pokud najedete hodně a cesty jsou dlouhé, je automat naprosto nezbytný.

          1. Jezdím stejně po celej rok, vo prázdninách víc, daleko víc využuju vyhřejvaný sedačky než automatickou klimatizaci.
            U auta za ca 300-400k CZK je podle mě pitomina připlácet za automatickou klimatizaci, to radši připlatit za automatickou převodovku. Co považuju za užitečnou vychytávku jsou ventilované (klimatizované) sedačky, ale to je jiná pohádka než předváděčka za 360k.

            1. No tak o ventilovaných sedačkách si také mohu jen nechat zdát, ale co se týče klimy a výhřevu, tak to máme přesně obráceně. Klima jede půl roku, výhřev je nezbytný jen kvůli debilními dieselu. Dříve jsem míval benzíny a topily do dvou kilometrů, teď kje to v příměstském provozu klidně za pět šest. Ani tak výhřev moc nepoužívám, nosím totiž v zimě kvůli zádům delší kabát a sedačky jsou textilní. Jasně, v kůži se to jinak nedá.

          2. Automat naprosto nezbytný? Vyfasoval jsem před pár lety jedničkovou oktávku na delší služební cesty (cca 900 km), výbavu měla nějakou základní (švihadla vepředu), ale měla klimatizaci (manuální). Úplně to stačilo, cestování v letních vedrech se stalo snesitelnější. Byl jsem na tom lépe než kolega ze spřátelené firmy, který měl na podobné služební cesty stejné auto v max. výbavě (palubní počítač, střešní okno v elektrice atd.), ale BEZ klimy. Takže jezdil v noci.

            Před půl rokem jsem vyměnil svoje auto s manuální klimou za auto s automatickou. Že by to znamenalo, že od té doby nemusím sahat na knoflíky? Vůbec ne, stejně si přidávám a ubírám teplotu, aby to na mě foukalo víc nebo míň studený vzduch. Skoro bych řekl, že tu automatickou klimu používám v ručním režimu.

            1. Já tak akorát otočím teplotu podle toho, kolik mi ukazuje teploměr venku, aby rozdíl nebyl veliký a podle délky cesty. Výkon klimatizace se dosti výrazně přizpůsobuje, například oslunění. Provozuji ji od května do září, a pa vlastně i na odmlžení po další část roku. Nejlepší součástka na autě po vynálezu elektrického startéru.

    2. To AV 14:15

      ad 2) za 360 papiru se dala v roce 2014-15 koupit i30 weekend. 10 kkm ojeta za 325.
      ad 3) ambition plus pro prvnich 1000 retailovych zakazniku za 395 tacu nova byla a je slusna vybava a za 360 asi v metle dobry kseft. Parkovaci sensory vzadu tam nejsou, ze? Ale Vy je vlastne stejne nepotrebujete, coz?
      ad 4) Opel ma zejmena nadvahu, ale 1.4 turbo si s tim poradi…
      ad 5) hmmm, urban legend, nejlevnejsi dily ma Ford
      ad 6) Peugeot 2014, Renault 2012, Toyota 2015, Nissan 2014…
      Tak at Vam to jezdi, me by na tom Vasem povozu nejvic vadilo to, ze je jich u nas plno. To uz radsi Golf nebo Leon.

    3. AV ty si dobrá piča, najet 60.000 a hned dělat závěry jak je to super auto. Kurva až tam budeš mít lespoň 250.000km tak pak dělej závěry. Ty pičo mám dost jako z toho, tady seřeší BMW a Grand Voyagery… chybí už jen Fiat. Pane bože co to je za sračky? Jste jak Breivik, naprosto mimo, máte svou pokřivenou virtuální realitu. Když půjdte ven potkáte tam skutečnej svět, ten co není na googlu, kde se prdávají jedničkový oktávky za 150.000,-Kč!!!! A ty mají namotaný něco okolo milionu km kdyby to nikdo nestáčel. Ale tady se bude hovořit o 1,2hovnotopojede v záruze po 60.000km že to je zázrak. Ty píčo no mám dost. masíra EU dorazila už i sem. Tady může psát amá vypatlaná zkouřená smažka typu AV a Urza. Cyklobuzny v autech…

    4. Neodporujete si trochu ve 2) a 5)? Jako výhodu uvádíte fakt, že cena auta po nákupu neklesá, na druhou stranu ale chcete mít auto minimálně 10 let, kdy ho pak prodáte za pár korun (a jestli se současnou EUROX politikou vůbec), takže by pro Vás mělo být výhodou koupit levnější auto.

    5. Zareaguji přímo pod vás, ačkoliv jsem původně chtěl psát samostatný post. Považuji se za člověka, který „autům rozumí“ a asi dokážu pochopit vaši situaci. Problém vidím v záměně pojmů „ten, který autům rozumí“ a „ten, kterého auta baví“. To co jste popsal v článku by vám nikdy člověk, který autům opravdu rozumí, neřekl – kdo autům orzumí ví, že Octavia za danou cenu nabízí solidní balík hodnot důležitých pro BFU. Možná by nabídl alternativy, možná by vypíchl nedostatky, ale rozhodně by nenapsal, že to je krám. Naopak, hejtování Škodovky apod. patří do repertoáru lidí, které auta baví, jsou jejich životní styl, potřebují silné motory a přesné ovládání, ale tito lidé už se nedokáží vcítit do kůže jiných lidí, pro které jsou auta jen pouhým dopravním prostředkem. Tohle je největší problém „nenovinářských“ recenzí na auta – píší je většinou lidé, kteří auty žijí. Což je fajn pro zjištění faktů, které klasický novinářský test neobsáhne, na druhou stranu právě hrozí riziko, že neznalý člověk z nich nabyde dojmu, jaké jsou Škodovky/Kie/Peugeoty strašné a bezvýznamné krámy, jelikož majitel si většinou neodpustí vymezení se vůči běžné silniční populaci.

      Takže z vašeho pohledu zcela chápu rozladěnost nad internetovými diskuzemi a radami a reálným výsledkem. Obecně jsou dnes auta na takové úrovni, že BFU skutečně nepotřebuje řešit rozdíly v jízdních vlastnostech, ale stačí mu, když se zaměří na konkrétní praktické a uživatelské prvky toho kterého auta a na prostý pocit z řízení.

      ad2) Nicméně spatřuji ve vašem článku zásadní vadu a to srovnávání nových aut s roční ojetinou. Ony jdou „překvapivě“ koupit i roční Fordy / Renaulty / Hondy a „překvapivě“ by byly s lepšími motorizacemi a výbavami, než jejich nové alternativy. Stejně jako by se nová Octávak Ambi+ nedala sehnat za 360… Chápu, že to pro vás byla fajn volba, nicméně v článku, který vyzdvihuje Octavii nad konkurenci to je dost nefér výhoda

      ad5) v dnešní době globalizace je dostupnost dílů krom japonců prakticky bez rozdílů. A i na ty Japonce je 90% běžných dílů dostupných do druhého dne.

      ad6) 1.2 TSI je velmi příjemná jednotka. Nicméně, srovnatelné motory na trhu samozřejmě jsou a to prakticky u všech značek.

      1. Dobrý den, díky za reakci.

        Auto bylo kupované na začátku roku 2014.

        K té ceně a možnosto koupit starší auto jiné značky. Nechtěl jsem moc chodit po bazarech, chtěl jsem auto ideálně starší od oficiálního dealera. Nechtěl jsem se přeprogramovat na specialistu na ojetiny, neměl jsem na to ani moc čas.

        Se škodovkou měl srovantelnoíu nabídku vlastně jenom ford a fauvé. Korejců, japonců se prová méně, tzn. tam byla nabídka menší a taky starší auta byla skoro všechna z předchozí generace. Pokukoval jsem po golfu kombi, ale ten se mi zdál drahý i když byl starší. Už jsem měl nutkání koupit Fokuse kombi s 1.0 ekobůstem, prodával se za 290 tis, ale sednul jsem do toho a ..zase ten panel v noze….zdánlivě blbost, ale tohle rozhodlo. Rendla jsem nechtěl proto, že v té době jsem byl zaměstnán v jedné franzouské společnosti….a řekl jsem si, že žádný produkt designovaný ve firmě s obdobným stylem korporátní kultury a řízení si nikdy nekoupím, ze zásady.

        Měl jsem dojem, že v té době moc srovnatelných motorů fakt nebylo, teď se to vyrovnalo, ale před dvěma a něco lety to byl vlastne jenom TSI a Ecoboost – což je podle mě o něco lepší motor, ale montuje se do nesprávného auta:-)

        auto bylo kupované na přelomu roku 2013/2014, ačkoli teď se to trocu srovnao

        1. Poslední věta tam nemá být…měla ji nahradit ta předposlední, ale neumazal jsem to…

  8. JEŠTĚ VÁM TAM CHYBÍ ZÁVĚR:
    Není třeba vyvíjet a prodávat kvalitní výrobky, protože ne každý za své peníze chce kvalitu. Spousta lidí – dokonce evidentně většina – je naprosto psokojená se šuntem, který přežije 20 000 km a nic se na něm dokonce ani nerozbije, ani neshnije. To samo o sobě stačí a mít nějaké další nároky je pouze důkazem pomatenosti a hlouposti.

    1. Na toto už jsem alergický. Většina kupců nových aut má auto max. 10 let nebo řekněme 200tkm- Nějak jsem nezaregistroval, že auta do 10 let a 200 tkm by se srala nějak výrazně více, než se takto stará auta srala před 10 nebo 20 lety. Ano, máme auta nekvalitní,k ale máme i auta spolehlivá. Stejně, jako se strašně nekvalitní krámy vyskytovaly i v 90. letech.

      1. Pojem kvalita není definován jen tím, že se Vám výrobek nerozpadne. Patří sem i také věci jako morální opotřebení, česky zastarávání výrobku.
        Jmenovaný Hyundai odstartoval prodej tzv. „nových ojetin“ (to není oficiální pojem, tak tomu říkám já), tedy výroba a prodej starých, již vyřazených aut. V případě Hyundai se jedná většinově o stará Mitsubishi. Rozjel se tím nový segment, do nějž patří i jmenovaný Citroen Elysee, Peugeot 301, Fiat Tipo a částečně Škoda Rapid.
        Všechno jsou to auta morálně 20 let stará, která Vám ochotně výrobce prodá jako nově vyrobená, doplněné o některé současné „nezbytnosti“ (jako připojení k iPodu a podobně).
        Octavia do této kategorie patří a nepatří zároveň. Na jedné straně konstrukce vozu jako takového je zastaralá (do 1.8 TSI mimo), na straně druhé jsou tam použita i některá současná řešení (motory TSI, palubní elektronika atd.).
        Octavia 1.8 TSI nebo RS sice působí současně, ale z hlediska kvality třeba v porovnání s Giuliettou ztrácí v otázce podvozku a tlumení, brzdové soustavy, řízení atd. Z těchto pohledů je zastaralá, tedy méně kvalitní.

  9. Dobrý den,
    rád bych se auto-komunity tohoto webu poptal na pár maličkostí.
    Asi to bude trošku /dost/ OT, ale nevím, kam jinam bych těch pár svých amatérských dotazů nasměroval.
    Už 18 měsíců vlastním Felicii GLxi 95, 1.3/50kW Bosch.
    Koupena byla díky osobní známosti za fakt velmi výhodnou cenu od první majitelky, s pravými 65t km a věděl jsem, že sice není nijak extra řidička, ale také ne blázen a zacházela s ní slušně. Zhruba 6-8 let stála v garáži, paní má dosud značné zdravotní problémy, které jí v podstatě znemožňují jezdit.
    Proto se zachovalou, černou Feldu rozhodla prodat a já se k tomu rozhodnutí jako známý náhodou nachomejtnul včas.
    Felda, jak jinak u ženských, sice jaksi doškrábaná od parkování, ale nic tak invazivního, co by nešlo za pár korun zamaskovat, celkově pěkné auto a hlavně zcela bez koroze kdekoli, kupodivu i na pátých dveřích.
    Předchozí můj povoz byla rovněž Felicie, ale faceliftovaná Mk.II 1999 GLxi 1.3MPi, s přemapovanou ECU a jiným sáním od Cimbusportu ing.Jandy, která vzhledem k mým potřebám lítala jak střela. Bohužel jsem ji fatálně zrušil..
    V autobazarech sice byly k mání načančané, mladší a stejně vybavené Felicie, ale opravdu až podezřele načančané, bez knížek, tedy s neprokazatelným servisem ani skutečným nájezdem – prakticky všechno mělo podle mého kamaráda mechanika nalítáno nejméně 200t a více, po prokazatelných GO karosérie.
    Jak píši výše, koupil jsem starší verzi hlavně proto,že byla za opravdu příjemné peníze, v dobrém stavu, vše doloženo.
    Po koupi té F 95 jsem udělal základní prevenci, tedy akumulátor, oleje, filtry, svíčky, seřízení ventilů a další drobnosti, které bylo po takové odstávce prostě nutné udělat.

    Můj první, nablblý dotaz zní :
    Jsou všechny Felicie, vybavené Bosch monopoint vstřikem tak neskutečně líné, jako tato moje?
    Nemám bohužel možnost si podobně motorizovanou Felicii a s podobným nájezdem a v dobrém stavu půjčit a tak porovnat.
    Děsí mě to a sere zároveň, hlavně díky mé zatracené srovnávací paměti s předchozí „raketou“ MPi, která měla dle vyjádření ing.Jandy „celkem povedený motor“, po přemapování ECU, výměně sání a ještě pár dalších drobností jsem byl tak potěšen výsledkem, že jsem ji ze zvědavosti jel nabrzdit. Věřte či ne, mám ofiko papír na to, že tam naměřili 66kW. Měřeno to bylo při nájezdu něco přes 50t km.

    Druhý, podobně nablblý dotaz zní příznačně :
    Dá se s tím Boschem něco dělat?
    Motor má teď cca 95t km, přes velmi důkladnou diagnostiku se žádnou zásadní závadu nepodařilo odhalit, nicméně i sám mechanik byl nucen konstatovat, že „je to fakt nějak divně líný“.
    V určitých situacích si připadám, že má motor snad jen 40kW jako staré Favority. Vůbec, resp. strašně pomalu jde motor do otáček, tedy vůz velice mizerně akceleruje, nějaké předjíždění i vyslovených zdržovačů je obtížné a někdy si opravdu připadám, jako bych jel na tři válce.

    Mockrát díky za přínosné odpovědi či komentáře. Nerozumím motorům natolik, abych si to dokázal vysvětlit sám.
    Nemám v úmyslu s tím závodit, nejčastěji se přepravuji A-B, je to vysloveně pracovní povoz.
    Ale občas /čím dál častěji/ se vyskytují na silnicích situace, kdy je lépe z místa či situace co nejrychleji vypadnout a to za stávajícího stavu prostě nejde. Jen bych si dovolil předem připomenout, že Felicii jsem opětně koupil proto, že mi prostě tento typ vozu po všech stránkách maximálně vyhovuje.
    Poradíte mi prosím?

    1. Ahoj servisdoku, diagnoza aut na dalku nejde.
      Jelikoz tvoje Felicie vecne stala a moc nejezdila a predtim s tim jezdila baba (prumernou rychlosti nula nula nic) a naskakala za ty roky celych 65t, tak cekej cokoliv, od ucpaneho benzinoveho potrubi a slaby tlak podavaciho cerpadla, pres zakarbonovanou lambdu az po pribrzdujici rucni brzdu.
      Nevim, jak kompletni diagnostiku jste delali, ale pokud to ma v norme emise a nezere to jako tank, vytahne to stovku za 15 sekund a rozkutali se to na 140km/h, nema cenu to resit a pokud ti to nevyhovuje, tak to strel, nez na tom chytat duchy…

      Taky nevim, proc ti prijde divne, ze to jede jako Favo, kdyz prvni lepsi Fava 136l mely v karbecu 46kW /63 koni bez blbych a pomalych odezev od prehistorickeho vstrikovani, tudiz plne srovnatelne s Felcii 1,3 MPI 50kW.
      Vic poradit neumim, protoze napr. mi v dnesnim provozu prijde pomale i moje Porsche Boxster 2,0i a kdejaky krutoprisne ocipovany multivan f TDi ma na dalnici podobne parametry, co se tyce rychlosti a zrychleni, jako muj 2,0 atmobenzin sestivalec v Porsche. Neres to, nema to cenu, Felicie je v dnesnim provozu vzdycky brzda a predjizdet s tim bude problem i plne nalozene kamiony s vetrem v zadech, natoz prazdne a proti vetru…

      1. Pardon, já Boxster doma nemám, ale copak do něho někdy montovali motor 2,0 B6? Měl jsem dojem, že tam byl motor 2,7 a 3,4. Nebo máte verzi dovezenou z nějakého daňového pekla, která měla vlastní motorickou verzi jinde v Evropě neprodávanou?

        1. Ne, jenom mele hovna jako vždycky.

          1. Nastesti diky fajne fci netusim co presne vypotil, ale dvoulitr se nyni dava do Caymanu. S Boxsterem 2.7 jsem se parkrat svezl, moc hezke svezeni. A ma dva kufry!

            1. Jo, teď mají oba dva dvoulitr a dvaapůllitr, ale to už jsou čtyřválce.

        2. ve skutecnosti tam mam 2,5 a uklepl jsem se…

          1. 2x po sobě? Od někoho, kdo tu ohledně aut vystupuje tak sebevědomě, je to překvapivé.

            1. ano, je to tak, jsem strasna lama. ono to sebevedomi bude mozna tim, ze pravidelne provozuju 3 auta firemni, 2 soukroma a v ramci sirsi rodiny dalsi 4, celkem 9 aut 6 znacek od Rapida, pres to Porsche az po Nissana Patrola a mea culpa, vsechny ty kubatury se mi maji tendenci michat a zamenovat. V dobe, kdy jsem mel jen jednoho Favorita by se mi to urcite nestalo..

              1. „…ty kubatury se mi maji tendenci michat a zamenovat….kdy jsem mel jen jednoho Favorita by se mi to urcite nestalo..“
                To nic neni, ja neudrzim ani moč, ani myslenku dele nez 5 minut.
                :-Q

    2. Kamarád používá felicie jako pracovní stroje. Povětšinou, když to nejde do otáček a blbě to jede, je na vině zborcená struktura v katalyzátoru, která přicpe výfuk. Zkusil bych jít tím směrem… Jeho F. 50 kW 1995 na plyn točí přes 6000 f pohodě a do 80 (na dvojku) i jakž takž zrychluje.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017