Proč nám zmrdi zdražují věci - zpět na článek

Počet komentářů: 264

  1. Výše uvedené úvahy opomíjejí rok 2014 a události na Majdanu. Taky Minské dohody, kterými mohl celý ten průser skončit. Přičemž Majdan zcela jasně zorganizoval Západ, naprosto v duchu předchozího Arabského jara (které nám zadělalo na průsery daleko dopředu).
    Do roku 2014 Ukrajina s Ruskem celkem spokojeně sousedila a obchodovala bez nějakých větších třenic, i když byl prezidentem Juščenko a premiérkou plynová královna.
    Zlom přišel s Pravým sektorem, což je ostatně dost odpudivá parta.
    Nakonec, USA si svůj dvorek taky vždycky hlídaly.

    1. Foundryman:
      „…zorganizoval Západ…“
      – – –
      Čekám, zda se objeví žadatel důkazů, nejlépe někdo z místních „prémiových“…

      :OD

      1. A tak v tomto pripade dukazu netreba, kazdy prece vi, ze informace v tomto textu podane nejsou pravda….
        Uprimne, nevim, jak by nekdo mohl dodat dukazy k necemu, co neni pravda :-D
        Mozna by nekdo nejake mohl vyrobit, pravda…

        1. Lojza:
          Ty se chceš stát „prémiovým“…?
          Tak už taky…?

          :OD

    2. Mám lepší dotaz.

      Proč se Evropská unie, s vlastním přeregulovaným, předotovaným, přebujelým (čti francouzským) zemědělstvím snažila získat agrární supervelmoc Ukrajinu?
      K tomu stát naprosto prohnilý, který za 15 let své nezávislosti ztratil DESET milionů obyvatel, kteří utekli, na prvním místě do Ruska, pak do Polska, USA, Kanady, Německa, k nám, atd… Aby bychom byli přesní, většina utekla, menšina se buď vůbec nenarodila, anebo se narodila ve výše zmíněných zemích.
      Kdy nedokázala uspokojivě vstřebat ani středovýchodní Evropu a Balkán?

      1. voni ale nechceli samostatnou, silnou, suterénní ukravínu (ta podoba? :D), ale další koloniu, ostatně taková slabá prdel, rozbitá žabomyšíma válkama jednotlivejch oligarchů a dalších mafyjánů, je ve skutečnosti na vydrancování kolonizátorama jak dělaná (rozhodně víc, než jednotná zem, co podporuje svoje vedení)

        celej západ je bez futrování surovinama a prací kolonií v prdeli, a kolonií už se tak půl století jako docela čoveče nedostává…

        1. U nevím kde jsem to viděl, ale jeden pamětník roku 1945 vzpomínal na ten pohnutý jarní měsíc, kdy osvoboditelé přijeli, a na sovětského důstojníka, který komentoval nadšené vítající davy slovy: „Ještě nevíte, co jsme vám přivezli…“

        2. Přesně tak – kolonie, které bude odebírat zboží ze západu a ze které budou západní korporáty vyvážet produkty tak, aby ukrajina zůstala chudá.
          Asociační dohoda byla nastavená pro Ukrajinu mimořádně nevýhodně.
          Na ukrajině jsou kromě černozemě potenciálně zajímavé nerostné zdroje, včetně celkem obrovského potenciálu pro generování elektřiny z větru.
          Hustota zalidnění je tam navíc mimořádně malá – cca 5x menší než má třeba Belgie nebo Nizozemí, takže odpor obyvatel proti větrným farmám nehrozí ani ve vnitrozemí, natožpak na pobřeží nebo v moři.

          It is concluded that Ukraine can potentially establish wind power plants with a total capacity of 688 GW on its territory. The average annual electricity production of this system is supposed to reach up to 2174 bln kWh. Thus, it can provide an average annual production of 483 billion Nm3 (43 million tons) of green hydrogen by electrolysis.

          https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360319920336818

          1. plánovaly se obrovský výroby vodíku z tech všech nesmyslůch a jeho futrování plynovodama, kterejma eště teď proudí ach ten zlej russsssssssssssssssssssssssssssskej plyn, do říše

            akorát že 2/3 nejlepčích míst teď ten fujky fujky půťa zabral, tak má zas uhnija po zelenejch hovadinách :o)

            1. Docela i. :-)
              To chtěli kyfózáci z břidlic „vývaru se zisků taky z euálie místo „politicky špatného ruského zemního plynu… zůstal, jiný nešmelí a zideoligizovali ho přes burzu v německu na schopný – pro úžery tady včetně práglátu. Abych neodskočil, nu sotva se odlepili s ukr zlatem po výměně businessmany na „kývače.//špatně traktáti tvůrci přečetli družicový sken, o5. vodíkový idiotát je asi ze stejného hnízda pro politruky eu, asi zaplatíte. nebo i nepřechodíte s jejich bujarým smíchem nadrbaných kriply- Tedy ne už je „valíte adoracemi s výběrovými? Co by jim šli na ruku co by politruci tenkrát za fiat měnu tiskárny pro mameluky které stejně jako vždy zahodí a zůstali tam? Zatím, zvláštní. //Teda naučení „legendu faktografii neveznou, víte přeci když „hrníček je plný holt se do něj víc nevejde. Oni to ví, a VY?

              kurva já nebudu dávat kocovinovník, zvířata :-)))

              A žvaníte o čem, že.

              odrbaní i víc

              1. @ cool

                Ty seš tady co za novýho kokota? Nejspíš pubertální retardovanej debil, co testuje automatický generování textů UI? Tady jsi mezi svejma, takových jelit je tady víc. Akorát už nejsou v pubertě, jen jim zastydla v makovici. Zkus oslovit šiftyho a podotka, z vás můžou být nejlepší kámoši.

                1. ModrýKlokan
                  3.10.2023 v 1:29

                  vypadá to na reinkarnovanýho sergeja

                  1. Já to hodil do ignoru hned, jak jsem v textu viděl, že stejně jako sergej neuzavírá uvozovky.

                    1. Všichni hačají z omezence s omezenci tupanů, pochlapili jste se. Ještě si moulo začvachtej v rypáčku mlaskoni a ňamtare egoblitků sugesce hypnóz formanta když už jsi zeblil klávesy a displaye, mourku bontónu. 😀

                2. 😭 Když nemůžeš porozumět a nemáš čím tak nekvič exote 🙂 a bolševiku.

                  1. Tedy soráček, nedal jsem odkaz, chybička se vloudí. Ale je to zase z říše fantazmagorie jako „serválů na solární parky na poušti když jim spolehlivě z písku brzo oslepnou a jsou víte na co fotovoltaiky. Nemají ani nádoby na vodík ani potrubí, všechno je to řídké na atomární velikost vodíku. To všechno je jako nabírat vodu cedníkem.
                    https://www.michalapetr.com/map-1795-putin-dobyl-strategickou-oblast-ukrajiny-oznacenou-na-berlinskych-mapach-rude-jako-oblast-h2w-ktera-ma-hrat-klicovou-roli-pri-zajisteni-budouci-prosperity-nemecka-a-zapadni-eu-proc-musi-kyj/

                    A nebuďte tak komisní jak tlučhuby uličních „výbornic. 😀 gogoti 👍

        3. „celej západ je bez futrování surovinama a prací kolonií v prdeli, a kolonií už se tak půl století jako docela čoveče nedostává…“

          Ech, to je blbost, většina kolonií byla ztrátová nebo v nejlepším šul-nul, jak na kapitál, tak na lidi. Proto je taky po druhé světové většina metropolí bez větších námitek pustila. Vezme-li se top 30 nejbohatších zemí světa, většina z nich koloniální říši nikdy neměla a některé dokonce samy koloniemi byly.

          Suroviny jsou pro civilizaci nepochybně důležité, ale v současné době se jich těží asi rekordní množství a ceny většiny komodit na mezinárodním trhu nejsou nijak prohibitivní.

          Za daleko větší civilizační problém bych považoval demografii. Odliv (a vymírání) mozků opravdu nelze vyvážit přílivem holých zadnic. Leč to je zrovna problém, který má Čína i Rusko taky. A kdykoliv si jdu přečíst nějakou ruskou nacionalistickou diskusi, musím konstatovat, že jejich nervozita z muslimského přistěhovalectví je úplně stejná jako ta zdejší.

          1. To byla nejspíš nejdůležitější motivace Putinovy invaze do Maloruska. Posílit slovanský charakter Ruska. Ale se srdcem divno hrát…

            1. Ty rasové „charaktery“ států v praxi moc nefungujou.

              Norové a Nizozemci byli podle těch tehdejších teorií větší Árijci než průměrný Němec. Prakticky se jim do holportu s panskou rasou nijak nechtělo, kdežto různí bosenští muslimové, slovenští nacionalisté apod., jejichž klasifikace byla pochybná, jevili čilý zájem o spolupráci při dělení Evropy.

              Poláci a Rusové se taky mají rádi jak voda a oheň, přitom ty kultury mají nepochybně silný společný substrát, od pohádek až po vodku.

          2. Pustila… tak jako treba Frantici svoje kolonie v Africe?

            1. Francouzi se svým extrémně vysokým „koeficientem hrdosti“ udělali značnou chybu, že tak neučinili. Nejen v Africe, i ve Vietnamu. Stálo je to hodně zbytečně prolité krve.

          3. V problematice kolonií se neorientuju, ale čistě matematicky, nemohly bejt kolonie ztrátové proto, že bylo drsně ziskové účetnictví kolonizátorů?

            1. Ona je celkem zajímavá otázka, jak byly ty zisky a ztráty rozloženy. Podobně jako u různých velkých projektů dnes, i tehdy byla snaha hodit ty nevděčné činnosti na daňového poplatníka a lukrativní podniky mít privátní.

              Z hlediska státní kasy byly ty koloniální války a nutnost udržovat posádky v různých průserových oblastech poměrně drahé (notabene při extrémní úmrtnosti bělochů ve většině tropických zón). Z hlediska nějakých majitelů diamantových dolů to samozřejmě bylo jinak.

              1. No právě, proto jsem se ptal.

                1. Ach zó. Já jsem myslel, že tím účetnictvím narážíte na klasické daňové podvody, jako se dělaly třeba v Potosí (cca 20-40 procent vytěženého stříbra, podle období, nikdy neprošlo rukama úřadů).

          4. kristepane, a v neposkrvněné početí také věříte?

    3. Foundryman: nějak Vám selhala paměť, ne? Prezidentem po ruském převratu Juščenko už 4 roky nebyl a prezidentoval Janukovyč (na ty ještě starší zfalšované volby už jste zapomněl? – neřešme, jestli skutečně byly nebo ne, ale bylo zřejmé, že Rusáci dělali co mohli, aby Juščenko brzy skončil).

      Soudruh Janukovyč po té, co to se svými podporovateli dotáhl až na Majdan žije v pohodě v ruském exilu, protože ukrajinská půda pro něj byla poněkud horká.

      Jinak je ale jasný, že za všechno může západ, Rusák se do voleb a politiky na Ukrajině nikdy nesral a jak píšete, byla to tam vlastně pohoda. Teda byla tam hromada „sudeťáků“, co s pomocí Rusáků rozvracela zemi zevnitř a vyhlašovala nezávislá území, ale za to taky mohl západ, možná byli Rusáci agenty židobolševických orlů z volstrýtu. Nakonec místní putinovci taky viní z války Němce, Francouze, OBSE a Bidena – ty všechny musí Putin poslouchat, má to chlapec těžký se zavděčit. Naštěstí když přišel rozkaz, že má vlítnout na Ukrajinu, všichni výše zmínění poslali ten stejnej a tak prostě dělal, co musel a za co ho platí.

      1. Však taky Juščenko skončil. To bylo slávy, kdy s krásnou Julií vyhráli. A za za tři roky už nad tím zlomil hůl, nejenže znovu nekandidoval (co o mnohém vypovídá, ukrajinská Čaputová?), ale ani nechodil úřadu. Jen zanechal Janukovyčovi dračí vejce – asociační dohodu s EU.

        1. Jihočech Honza: však Rusáci dělali, co mohli, aby Juščenko selhal a podařilo se jim to. To je furt fňukání, jak CIA tohle nebo tamto, ale když svobodnou zemi rozjebe Rusák, to je najednou v pořádku a žádnej problém. Holt věřící, jinej nebudete a ani nemůžete.

          1. Ukrajinu rozjebal Rusák? Ukrajinci nic, ubožátka?

            1. Jihočech Honza: role Ukrajinců byla v tom rozjebání jako role Čechů ve volbě pětidemolice tady. Tj. pár Ukrajinců jsou ti vyvolení, podobně jako tady fialovo-pirátsko-starostenská klika a na ně napojení „podnikatelé“. A ten zbytek jen volil, jak jim velí marketing.

              A pokud jde o DLR a LLR, tak to tady známe velmi dobře ze Sudet. Pár zmrdů a hromada užitečných idiotů, co makali pro Rusáka (ti první s vidinou profitu, ti druzí z pouhé víry). Není třeba se bát, že by někdy bylo v DLR a LLR dobře a to ani pokud to Rusák vyhraje. Jsou to dnes už nezajímavé figurky, sehráli svou roli a můžou přemýšlet, jestli by jim nebylo líp v Ukrajině bez vysírání než když jim to tam rozstřílel jejich loutkovodič a mohli tak zažít tu ruskou pohostinnost, po které tak dlouho toužili a kvůli které se nechali ostřelovat Ukrajinci. Tomu říkám terno.

              1. fatdwi
                4.10.2023 v 18:36

                „…jestli by jim nebylo líp v Ukrajině bez vysírání …“

                – – –

                Jo. Banderizace neproběhla, „kvalitní“ česká média ti to nenatroubila…

                :OD

                1. Stejne by me zajimalo, co trebas ty vis o takovym Banderovi…
                  Predpokladam, ze jakozto medialni presvedcenec tak maximalne to, co ses v tech mediich dozvedel.

      2. Doporučuji pečlivé čtení textu. Psal jsem zřetelně, že do roku 2014 žili celkem bez problémů, i když byl prezidentem Juščenko. Raději ještě dovysvětlím – sousedili a obchodovali i za Juščenka (2005-2010), který moc proruský nebyl.
        Mimochodem, Juščenko normálně dotáhl svůj mandát, v dalších volbách ale dostal jen 5,5% hlasů. Za Juščenka taky začal mohutný exodus z Ukrajiny, protože korupce a mafiáni.
        Janukovyč byl v roce 2010 zvolen na ukrajinské poměry poctivě. To, že nechtěl do EU, bylo celkem logické. Musel by totiž zavést celní hranici s Ruskem, což by při provázanosti ukrajinské a ruské ekonomiky byla hospodářská sebevražda. Ty vazby byly a jsou tak silné, že je nezlikvidovala ani současná válka.

        1. Jo, ještě bych dodal, že organizací Majdanu se na plnou hubu chlubila jistá paní Nulandová.

          1. No a teď si Ukrajinci užívají západní hodnoty a řád založený na pravidlech.

            1. Jihočech Honza: nazývat ruskou agresi „užíváním západních hodnot a řádu založeném na pravidlech“, to už chce hodně specifickou mysl.

              1. fatdwi:
                „… užíváním západních hodnot…“
                – – –
                Ale ano, užívají si nyní plnými doušky svobodných oslav svých hrdinů minulého století:

                http://komb-a-ingwar.blogspot.com/2009/02/blog-post_15.html

                :OD

              2. Jo a ne. Nezapomen, kdo jim nacpal pravidla v roce 2015 a kdo jim doporucil dalsi pravidla loni zjara v Istambulu.

                Ono u tech pravidel i radu jde hlavne o to, kdo je tvori a jak je vymaha. Dokonce bych rekl, ze cela ta mela na UA je souboj dvou rozdilnych systemu pravidel a hodnot.

        2. Foundryman: pečlivě jsem to četl, nicméně to lze chápat v pohodě i tak, jak jsem reagoval, díky za vysvětlení, jak jste to vlastně myslel. Na tom, co jsem napsal (resp. na pointě) to ale nemění nic.

        3. Potíž je v tom, že Janukovyč hodlal nejprve podepsat smlouvu sEU a pak z toho vycouval. A nesplnění slibu dost pochopitelně vyvolalo protesty a demnstrace.

          1. Mirek F.: Janukovyč musel lhát, jinak by se mohlo stát, že ho Tymošenková porazí, bylo to o pár procent. Kdyby nelhal, prezidentem by se s velkou pravděpodobností nestal (kdyby rovnou řekl, že je snad logické, že když jsou jeho pasáci z Ruska, smlouvu pochopitelně nepodepíše, někteří by mu to pravděpodobně nehodili). Nakonec proto to s Juščenkem dopadlo tak, jak to dopadlo a Janukovyče tam Rusáci procpali právě kvůli „nápravě“ „nedobrého“ stavu, kdy se Ukrajincům chtělo více do EU než do Ruska.

            1. Ja Ukrajince chapu. Ruskej svet znali moc dobre a z toho zapadniho videli hlavne to pozlatko. Logicky – na vychod to stoji za hovno a na zapade je aspon sance.

              Ze ale hrali hru predem danou, je nenapadlo.

              1. Sysop: Rusák útočit nemusel, nic „předem dané“ nebylo. Naopak kdyby se to podařilo Juščenkovi dotáhnout do konce, tak pravděpdobně žádná agrese nenastala, protože na člena EU by si Rusák už netroufnul. Proto taky Rusáci rozjebali co šlo, aby šel Juščenko od válu a nasadili svého koně Janukovyče. Kterého pro změnu vystřídal západní kůň Porošenko (ještě tam byl nějaký ten „interim“, ale toho neřeším) a toho teprve Zelenský.

                Dané tam nebylo vůbec nic. Taky se mohlo Rusákům podařit po Porošenkovi protlačit dalšího Janukovyče, tady se mimochodem ukázalo, že jsou to jen tupani bez diplomatických schopností a když neměli ani žádného solidního kandidáta a prezidentské volby byly jen mezi dvěma prozápadními kandidáty (Porošenko a Zelenský), rozhodli se na to jít silou.

                Můžeme se bavit o tom, že Ukrajinec viděl jen pozlátko, ale do toho ruskýmu zmrdovi nic není. Neměl co nabídnout, Ukrajinci jasně ukázali, čí pozlátko chtějí více. Jistě šlo postoupit DLR a LLR Rusákovi bez boje, ale nevěřím, že by Putin spokojeně založil ruce a víc by si Ukrajiny nevšímal, podobně, jako Hitlerovi Sudety taky nestačily. Naopak, použil je jako odrazový můstek pro získání zbytku země. Můžeš klidně tvrdit, že by se Rusák o Kyjev nepokusil, nicméně tomu nevěřím ani náhodou. Akorát by se to nestalo 2022, podobně jako od agrese na Krymu uplynulo pár let, než se soudruzi připravili, jak na to.

                A ze strategického pohledu – pro Ukrajince je daleko lepší, když se střílí především tam, kde jsou vysírači a de facto nepřátelé (zde je krásně vidět, jak prý Putinovi záleží na obraně soukmenovců, či co tady cintal ten blb Bedřich77 – přitom dobře tak těm, kteří vysírání podporovali, užívají si tu ochranu už skoro dva roky), než kdyby fronta začínala o nějaký ten kilometr blíž Kijevu. Takže bylo zcela pochopitelné, že postoupení tohoto území Rusákovi by byla obrovská chyba. Takhle má Ukrajina šanci, kdyby kus území dala Rusákovi, bude mít šanci v dalším kole o dost menší.

                1. Poměrně paradoxně, kdyby Putin nešel metodou krájení salámu, a Speciální operaci nezahájil v roce 2022, ale hned po vyhlášení DLR a LLR, tak je dnes východ Ukrajiny ruskej a západní čast loutkovým státem à la Bělorusko. V tý době by Ukrajinská armáda vydržela proti ruský tak dva dny.
                  A Západ by sice brblal, ale nakonec by napálil nějaký kosmetický sankce „aby se neřeklo“ a dál by se vesele kšeftovalo.

                  1. shane: to je dost možný, ale asi nebyli soudruzi připraveni. Přecejen tehdá se připravovalo „předmostí“ a hrálo se o Krym, kde Rusáci přece nebyli, jen nějaká parta dovolenkářů, co náhodou pomáhala organizovat místní na odpor proti Kijevu. Takže vlítnout tam s armádou by znamenalo zcela změnit strategii a narativ ohledně anexe. Navíc kdo ví, co by se reálně dělo – podobně jako loni, Rusák by musel soustředit docela dost sil na hranicích, to by západu určitě neušlo a jestli by to nechal jen v rámci proklamací…? To mohl i loni, místo toho si vybral podporu. Nemyslím, že to bylo tak jednoznačné a Rusák si řekl, že půjde postupnou cestou. Současně Ukrajinec nelenil a dělal všechno proto, by byl „jakožezápad“ a dostal podporu.

                    Je to podobné spekulování, jako jestli měl Hitler raději více zbrojit a čekat nebo naopak vlítnout do toho ještě o něco dřív, než stihla po Mnichovu dozbrojit Anglie. Jestli měl otevřít druhou frontu, jestli měl jít na Moskvu – vše je provázané, žádná zásadní změna by se nestala za ceteris paribus, vždycky by to znamenalo zásadní posuny jinde. Kdo ví, co se soudruhům v Kremlu honilo hlavou, když plánovali zabrat Krym.

                    Současně tehdá v USA vládl mírotvorce Odumbo a u něj se dala podpora Ukrajiny předpokládat. To už spíš měl Putin se svou SVO začít za Trumpa, kde by ta podpora mohla být vlažnější.

                    1. Putin si porad myslel, ze se domluvi. I proto sezral ty dve minsky navnady. Porad couval, coz je pro zapad signal neschopnosti. Ostatne i ted jsou v Pentagonu sibri, co tvrdi, ze Putin ‚to nezmackne‘. Podobne tehda rikali, ze ‚do toho nepujde‘.

                    2. LOL
                      Doufam, ze jses za to alespon placenej….

                    3. Sysop: zase poněkud oslabuješ tvrzení, jakej že je ten Putin stratég. Mě přijde, že místní podporovatelé Ruska (nebo v tvém případě aspoň „omlouvatelé“) se pořád nemůžou rozhodnout:
                      – Jestli je Rusák velmoc, co si nenechá do ničeho kecat vs. Dementi, co neví, co je strategie
                      – Jestli je Rusák hrdej frajer, co si dělá co chce vs. Loutka západu (dle přispěvatele buď německo/francouzská nebo americká)

                      Měl by ses nad tím zamyslet a nějak si to sesumírovat, protože touhle dvojjakostí trpíš taky. Buď je to loutka, kterou někdo něco donutil, nebo není, ale pak je to zmrd, který začal agresi v cizí zemi. Nic jako oběť, která začala agresi, neexistuje. Současně buď je to blbec, co „sežral minské návnady“ nebo je to stratég-zmrd, který podporoval zmrdy v LLR a DLR, Janukovyče, pracoval na anexi Krymu a vede dobyvačnou válku. Nic jako oběť, která něco sežrala, nikoho nepodporovala a za válku nemůže neexistuje.

                      Chápu, že omlouvat zmrda je jednodušší, když na něj ti okolo jakože byli zlí a on je vlastně chudáček, co za nic nemůže. Je to tak nějak morálně přijatelnější, než si natvrdo přiznat jako servisdok, že zmrda obdivuju a jsem v pohodě s tím, že střílí v cizí zemi a tím tak nějak říct o sobě poměrně hodně a současně nic pěkného. Jenže to lavírování ve finále o moc líp nevychází.

                    4. Ale prece on se kazdej nejak vyviji v case. A Putin tam cumi uz sakra dlouho. Navic, uz jsem to tady nekolikrat psal – Putin jednak nema pod palcem celej Kreml (cistka po vandru hudebniku na Moskvu hovorila lasne) a druhak nema plne pod palcem ruske finance. Ty oficialni snad, ale ty sede ne. Takze nektere veci v Rusku jsou vyslednici mnoha, nekdy i rozdilnych sil.

                      Podle mne Putin neni hlupak, strateg do urcite miry, nebo ve srovnani s jinymi politiky urcite ano, ale taky je dost neodhadnutelny. Mozna podle toho, jak se vyspi. Jeden den konzerva, co nechce zabijet civily a jindy to tam hrne pod tlakem.

                      Loutka to neni zcela urcite. Ale jakou realnou moc ma (tzn. co umi prosadit), neumim odhadnout.

                      Tecka nakonec – ze nekoho chapu jeste neznamena, ze ho omlouvam. Ale pochopeni je klicove k odhadnuti dalsiho vyvoje. Pochopit mohu ledaskoho, ale vubec nemusim sdilet jeho hodnoty a uz vubec ne ho omlouvat. Taky treba chapu, proc PePa vola po zruseni prava veta v ramci hlasovani v EU. Chapu ho, je mi jasne, o co mu jde. Ale neomlouvam to. Je to imho prasarna.

                2. Rusak by se zcela JISTE pokusil udelat vse pro to, aby UA nebyla v NATO. EU by jeste kousnul, ale NATO ne. O tom vubec neni treba diskutovat.

  2. Nechoď, Zelensky, s pány na západ,
    mnohý příklad máme, že Evropa v krizi sklouzne a
    chudá Ukrajina si
    za něj páteř zláme.

  3. Na zamyšlení, co nám je pomocí mainstr. méd. sdělováno:

    „Bývalý ředitel Globusu Hans Jörg Bauer už před třemi lety varoval, že by se měl podíl slev snížit, ale to se nepodařilo. Naopak jich od té doby výrazně přibylo.
    Řekl bych, že je to přání všech distributorů, protože je to nezdravé, ale je tady hodně velká konkurence výrobců i distributorů. Karty na trhu ještě nejsou úplně rozdané. Když se podíváte na vyspělé trhy, typicky třeba Francii, máte tam pět velkých hráčů. Tečka. V České republice je hodně řetězců, je tady konkurence. Opačná je situace ve Švýcarsku, kde máte jen dva hráče Coop a Migros, ale u nás je subjektů hrozně moc.“
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zlevnili-jsme-v-akcich-jine-mleko-uz-se-temer-neprodava-rika-sef-mlekaren-237531

    Kefalín…netvrdili nám něco o tom trhu a konkurenci???

    1. @RK
      být ministrantem zemědělců, nechodil bych po hypermarketech hypnotizovat ceny, jednoduše bych jim oznámil: Polsko náš vzor, je tam levno, protože mají v neděli zavřeno.
      Od 1.1. 2024 bude v neděli také zavřeno!
      Naserte si.
      A zvažuji sobotu do 18:00 bych dodal.

      1. Dachsmeister 3.10.2023 v 10:44

        Proč?
        V sobotu se odjakživa zavíralo kolem poledne a obchody v okolí ve 12:00 zavírají dosud. Tedy pokud vůbec otevřou.
        Z druhého břehu: Jednota v nejmenovaném městečku nad Rokytnou měla v neděli zavřeno. Marketingový poradce věnoval jedno nedělní dopoledne průzkumu a od té doby má onen obchod otevřeno. Chrám sv.Markéty je totiž v neděli dopoledne hojně navštěvován zákazníky z okolních vsí, kde není kostel a obchod také chybí.

        1. Co vim od prodavacek, tak radi chodi na vikendovky, bo priplatek. A oni chodi, kupodivu, do prace pro penize. Podle mne je kazdeho vec, kdy ma otevreno a kdy ne. Zrovna do tohohle by stat kecat nemel. Dochtor se taky nedivi, ze mu vyjde sluzba treba na Vanoce. Nebo servis otevreni zabouchnuteho bytu, nebo kurvy. Proste nektere cinnosti to tak maji.

          1. to Sysop
            Souhlas.
            A co si budeme povídat, přijdou si jednak na nějakou tu korunu navíc případně i s menším „zatížením“.
            Tohle bych opravdu nechal na provozovateli.

          2. Sysop 4.10.2023 v 19:58

            Přesně.
            A mají to tak kromě kurev třeba zootechnici, zažil jsem to.
            Z druhého břehu: někteří soukromníci mají otevřeno skoro nepřetržitě, jiní na sobotu a neděli zavřou. Možná to souvisí s rasou nebo národností. Také to může záviset na víře, poučná scéna je ve filmu Obchod na korze (Ján Kadár, Elmar Klos, 1965).

          3. Kdysi jsem vedl takovou diskusi.

            U stolu nekdo kdo se povazuje za pravicaka se desne zastaval toho zakazu obchodu o svatcich. Ze je to dobre, ze to chrani ty lidi.

            Ja oponoval, ze statu do toho je hovno kdy chodi lidi do prace a proc maj mit zrovna prodavacky nejakou ochranu zakonem, kdyz ji nemaj lekari, ridici, pekari atd.

            Ale nejak to odmital pochopit. U stoli sedel treti clovek, kterej makal v kauflandu. Tak sem se otocil na nej a ptam se ho, jestli je nekdo nuti chodit o svatku do prace a on ze ne, ze naopak je o smeny o svatcich pretahovana kvuli priplatkum.

            Ani to nepomohlo. Az ten prvni tomu co delal v kaufu rika, ze se mu nelibi ze o svatku maka, ze svatky jsou od toho, aby lidi byli doma a uzili si to.

            Holt nektery lidi maj neutuchajico potrebu ridit druhym zivoty a potrebuji na nekom spachat dobro.

            1. Sveho casu to propagovali ti panove se srpem a kladivem, co se slovy ‚konecne budes mit taky dovolenou‘ zbavili sedlaka jeho brime.

              1. Nu, vidíme a vidíte …. Já, který něco vyrábím a prodávám, každý státní svátek vítám, zvláště, když připadne na všední den, to je vůbec kauf. Vstávám pak ve čtyři ráno, někam jedu, rozbalím svůj cirkus a v osm (nebo taky v půl desátý) večer dorážím domů a piju pivo a počítám prachy. jsem malý a skromnný člověk, ale těch osm, deset, třináct, i šestnáct, leckdy dovezu. Jen houšť …. Svátky jsou na to, aby se makalo a dojilo se …..

  4. dotace jsou základní nástroj ovládání obyvatelstva zeleným socialismem…. To bohužel jen zaslepený pohled. Dotace a jiné intervence jsou základním prvkem jak srovnat, dorovnat (nebo se aspoň snažit) životní a technologickou úroveň naší se západní Evropou. ALE dotace je potřeba investovat rozumně. Cílem dotace má být v důsledku zvýšení HDP (HDP PPS) a né dotace projíst. Pokud se to udělá správně (Japonsko) tak se zvýšuje životní úroveň lidí i ekonomiky, pokud se to udělá špatně roste státní dluh a inflace. Ale dotace jako taková, není zlo.

  5. „V jednom případě se mi povedl přímo světoborný úspěch – to když se mi podařilo zrušit smlouvu o dočasném pobytu sovětských vojsk. To byla díra na politickém trhu. Nikdo do toho nechtěl jít, ani Alexander Dubček,“ říká Michael Kocáb a vzpomíná, jak se tehdejší, už demokratičtí politici obávali odvety od Rusů.

    * * *

    Kocáb si myslí, že nikdo po 33 letech netuší, jak se věci měly. Tak nám tahle „významná“ figurka příště zakandiduje a nahradí hadrfouse:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-galerie-osobnosti-kocab-byvaly-komunista-na-hrade-je-velke-selhani-priste-kandiduju-sam-235767

  6. Stavební materiály, především polystyren apod. prý +30 %. „Oprav si dům po babičce..“ x/

    1. Polystyren je stejně na hovno, dělá v něm díry, chodbičky a pelíšky kdejaká havěť. Není nad cihlu. Já si koupil vrták a udělám z každé v mém stoletém baráku porotherm. Má to jen dva háčky. Jeden, že ty díry nebudou svisle, ale napříč zdí, což není z hlediska izolační schopnosti úplně ideální, i když vzduch je pořád lepší než cihla a druhý, jestli se s manželkou do dokončení realizace stihneme propít k dostatečnému množství špuntů, kterými ty díry zazátkuju. Čachry vlády kolem tichého vína a tendence vinařů namísto špuntu všechno zašroubovat do mé technologie hází vidle, ale vrozená předvídavost mi pomohla vytvořit zásobu.

      1. To je sqelej napad. Jen doporucuju, zbytecne ho neprozrazovat statikum, neprohledli by hloubku genialni myslenky.

        1. Což o to, do cihel není problém vrtat díry s roztečí, co statiku neohrozí, ale vrtat to musím bez příklepu, protože ten sudetoněmeckej šizuňk, co to stavěl, lepil cihly pískem a ne poctivou maltou, takže když vibrujou, celý se to drolí. Potvory jedny zlodějský, měl je vyhnat už taťka Masařík. Když to vidím, mám dojem, že Postupim i Beneš přišli pozdě.

          1. Nic si z toho nedelej…koupil jsem na rekonstrukci barak u Plzne, kus tam pristavovali nekdy v osmdesatkach a vypada to uplne stejne….:-D

            1. Jo, tak vzniká tradice.

          2. a budeš to natáčet, nebo mám přijet s kýblem zmrzliny a vagónem čipsů? vidiš, zač prodáš výhradní právo prodávat na to kino obžerstvení? :D

  7. Problem solved! Nutella Sherlock Fiala..

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017