Přímá demokracie a referenda reloaded - zpět na článek

Počet komentářů: 207

  1. Co se týče toho Švýcarskýho referenda, tak tam je ta výhoda, že referendum lze uspořádat o každém přijatém zákonu a pokud tím referendem zákon neprojde, jde od válu příslušný zákonodárný sbor a jsou předčasné volby. To totiž funguje jako pojistka proti tomu aby politici měli v zemi 4 roky prakticky ničím neomezenou vládu.

    1. Navíc takové referendum je o konkrétním provedení záměru a ne idiotská otázka typu „Jste pro to přidat důchodcům ? ANO nebo NE“ ovšem již bez jakéhokoliv náznaku z ČEHO by jim mělo být přidáno.

      1. No to je právě to co nás dělí o Švýcarů. K tomu aby všelidové hlasování mělo nějaký smysl musí být tak trocho voliči s nějakou, alespoň základní erudicí. Pokud takové referendum vyhlásíte ve státě, kde si 3/4 lidí myslí, že důchody vznikají na poště, tak jaké má takové referendum cenu? „Erudovaný“ volič by měl znát alespoň v kostce jak taková ekonomika státu funguje, potom má i taková otázka smysl. Není smyslem referenda vzdělávat voliče. I když třeba v takovém Švýcarsku předchází referendum něco jako přesvědčovací masírka od obou stran, a jejich argumenty někdy nejsou zrovna košer. Populismus tam lítá ze všech stran.

        1. Samozřejmě, že má cenu, jelikož jak jinak uděláte z lidí „Švýcary“? Jen tím, že jim dáte tu možnost se vychovat, stejně jako u dětí. Tedy je potřeba, aby si párkrát narazili svým rozhodnutím hubu, pak se i lid poučí a naučí.

  2. Tak je to hezký. Referátový výběr, kam se nám za pár dní od uveřejnění článku posouvá Čezko (aspoň pokud jde o pořádek ve státě a svobodu lidí):
    (snad mi to koment vezme, když jsou v něm kurva jenom tři linky)

    Události ČT 1 11.7.2016
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/216411000100711/
    Zatímco v úvodu (čas 00:36) se dozvíme, že mýto bude nadále vybírat Kapsch (jinak řečeno, zmr* Ťok to ustál), dále vás v čase 10:12 uklidní, že ČR naftu, kterou mu ukradla Viktoria group nepřijde, protože se o ni naši úředníci budou bít jako lvi (patrně se budou s Němcema mlátit razítkama po hlavách). Nosné téma poněkud zaniká (myslím otázku, proč naftu patřící státním hmotným rezervám za 1 mld Kč skladuje soukromá firma na cízím území a následně zkrachuje).

    V čase 31:57 se dozvíme, že fašistická represe dospěla už i do lodní dopravy. Dřív, když jste si v ČR koupili a zaregistrovali motorový člun, tak jste s ním v ČR prakticky nemohli jezdit (respektive mohli, ale krokem; s vodním scooterem tedy prakticky vůbec). Před rokem byla vodní analogie Red Flag Actu zrušena a na „vybraných“ úsecích můžete dokonce využít výkon svého stroje. A už je problém, lidi se zabíjejí. Jak vám sdělí Marcelka Augustová a vyvážený Richard Samko, přestože policie kontroluje, buzeruje a pokutuje, „už je tu první smrtelná nehoda“ ….

    Logicky navazuje dnešní (12.7.) iDNES, místní občané z Orlíku už sbírají podpisy pod petici za omezení plavby
    http://zpravy.idnes.cz/plavebni-sprava-skutry-cluny-regulace-omezeni-flj-/domaci.aspx?c=A160711_210300_domaci_ane
    (pokud se nezeblijete už z článku, tak nahlédněte do diskuse; ale je to fakt na vlastní nebezpečí).

    Ještě ze včerejších Událostí, nemáte se čeho bát. Velký Bratr vás sleduje a městská policie ochrání (čas 43:26)

    Ve srovnání s výše linkovaným už je submisivní parafilik na brněnském magisrátu celkem zábavným zpestřením:
    http://brno.idnes.cz/matej-hollan-video-bicovani-df6-/brno-zpravy.aspx?c=A160711_161513_brno-zpravy_krut
    (asi nemůže překvapit, že jmenovaný je náměstkem primátora pro dopravu a je podporovatelem cyklistiky a pěší chůze…)

    Takže prosím o vaše názory, co kurva čekáte v takovémhle státě…

    1. …včera jsme měli tu čest s jedním kolegou z ČTK, stěžoval si na opravdu drsnou okurkovou sezónu. Fakt prej není o čem. V takovej den přijde nehoda na Orlíku jak smilování z nebes (čertužel).

      1. Show must go on.

        Máme tu další road movie: PYRÁTA PYČO, který tentokrát na D11 vybržďoval kamijón :
        http://zpravy.idnes.cz/audi-vybrzdilo-kamion-na-d11-ddr-/krimi.aspx?c=A160712_105920_krimi_cen

        Pod článkem je -pokolikáté už?- recyklován „pyrát2222“ Trpišovský a ještě nějaký další novinářský oblíbenec Christo Dimitrov Klisurov. V diskusi se v záplavě blitků ztrácí ojedinělé rozumné komenty, kladoucí si otázku, proč tam to video není celé. Důvod, proč jsem si dosud nepořídil kameru je ten, že nechci být na stejné lodi s bonzáky typu kamioňáka Tomáše Skalického, kteří pak své záběry prodají bezostyšně TV Zhovn@. Pobavila mne policejní mluvka, soužka Lenka Vilímková*): „Intenzivně shromažďujeme poznatky, které by nás mohly přivést k řidiči vozidla. Zatím však nemohu s jistotou říci, že bychom znali jméno vybržďujícího řidiče“ . Takže je vidět, že dotyčný se neposral, pokud nebude přestupek korektně prokázán (špatně nastavené datum na kameře může být prostým nedopatřením, ale na věrohodnosti záznamu rozhodně nepřidává). Doufám, že provozovatel auta neponechá zveřejnění své RZ bez patřičné právní odezvy.
        ————-

        *)Někdy si říkám, za co je taková por. Bc. Vilímková ( http://www.policie.cz/clanek/uo-a-obv-od–kontakty-usti-nad-orlici.aspx ) vlastně z mojích daní placená…

        1. No to je panoptikum. Ten jejich vedoucí vypadá jak Mažňák z Rychlých šípů

          1. No jo, ale samý otitulovaný vysokoškolák, to musí být přímo studna moudrosti tahle Policie :-)

            1. V dobách, kdy se začaly dávat bakalářské tituly, znal jsem jednoho Bc., který přestoupil od policie do civilní firmy (v níž jsem tehdy působil). I když byl blbej jako putzstock (později si dodělal MBA…), nastoupil do managerské pozice a několik let úspěšně škodil (shodou okolností jsem právě tenkrát na webu objevil D-Fensovu klasickou zmrdologii).
              Po čase vyšlo najevo, že dotyčný od policie docela pospíchal (buď hrozilo, že vyjdou najevo nějaké jeho machinace, nebo v tom byl nějakej harassment na pracovišti; jak jsem ho znal, tak věřím, že tři ze dvou možností jsou správně). Také se ukázalo, že si Bc. začal psát o dost dříve, než ve skutečnosti odpromoval. A že Bc. získal nikoliv u PČR, nýbrž na akademii Vězeňské služby ČR. I začali jsme ho nazývat promovaným bachařem a spekulovali, jak jeho studium asi probíhalo… Zkouška ze zamykání … klasifikovaný zápočet z pendreku … zkouška z odmykání … bakalářská práce na téma „Využití logaritmického pravítka při sčítání uprchlých vězňů…“
              Nuže, konec srandy. Ve firmě si dosti finančně pomohl, a i když v ní dnes už ani jeden z nás nepracuje, má se dosud dobře. Našel si další parazitickou pozici (poradce pro hodnocení kvality při strojním jatečním zpracování kafilerních kuřat nebo něco podobného, pokud vím); takoví kucí se neztratí.

              1. No já si z VŠ z let ca 95-98 vybavuji nějaké víkendové kursy pro PČR. Nevím, zda to bylo dálkové bakalářské studium, ale příhody některých vyučujících jsou k pobavení používány dodnes.

                Zhruba ze stejné doby si vybavuju jak si fízlové dodělávali maturitu na zahradnickém učilišti.

                1. Bylo nebylo,nekdy v polovine 90. let jsem si rekl,ze kdyz uz jezdim na velkych motorkach tolik let, ze by bylo fajn dodelat si to Acko.Absolvoval jsem Autosule, den pred finalni zkouskou jsem byl nonstop v praci, protoze jsem delal zakazku pro velmi vyznamneho zakaznika.

                  U testu jsem naprosto legalne usnul. Mozna byly nudne, mozna jsem byl unaveny, kazdopadne opacko. Za par tydnu jsem se domluvil s autosulistou,ze se sejdeme na fizlarne a tam ze se to napise.I vyrazil jsem,dole se zeptal vratneho a ten mne poslal do jakychsi dveri.Vejdu tam,narvana velka ucebna k prasknuti,vzadu jeste pridane stoly z kuchyne.Marne ocima hledam misto,kdyz jsem si uvedomil,ze je neco blbe.Moje hadry.Vypadal jsem jinak,nez oni.Z toho mne vyrusil polda v predu: „vy jste take policista?“, „ne..“ ja na to. „Tak co tu delate??“. „Vratnej mi rekl, ze se tady opakuji pisemne testy z dopravky…“. „No to jste dobre, ale tady je to pro policisty, vy to mate o patro vejs!“

                  Tak jsem naklapal o patro vejs a byl uplne sam v ucebne. Prisel autosulista,policajt, ja to sfouk a bylo.

                  Epilog: Protoze jsem na tech par tydnu prisel o ridicak a nelajznul jsem si jezdit bez nej,tak mi jako vyraz soustrasti onen zakaznik poslal jako prekvapeni petilitrovou kvalitni whiskey.Jednoho dne zazvoni u dveri postak,v ruce igelitovy pytel,ktery vonel po whiskey a chrastil strepy se slovy „…bylo to blbe zabaleny,tady mi to podepiste…“.

                  Nepodepsal jsem nic,zakaznikovi jsem zavolal jednak slova diku a druhak popsal stav veci.Lahev byla zabalena dostatecne, oznacena jako krehka a pojistena.Ten zakaznik byl vazeny clovek.Druhou,stejnou lahev jsem dostal behem tydne a koupila ji primo Posta…

              2. Re: kundohlav smrduty
                12.7.2016 v 18:40

                No… bachar a kafilerie, to neni uplne spatny profil. Sice se sekl o nejakych par desitek let, ale mozna se to bude zase hodit.

          1. Zase na druhou stranu, kdyz vam nekdo neco provede, tak policie vam vysvetli, ze nikdy nesmite zverejnit jeho identitu, to byla prvni vec, co mi rekli, kdyz jsme sepisovali protokol pote, co jsem mel dopravni nehodu s ozralym fetakem… Tak aspon nekdo poziva ochrany.

            1. Jo,pred deseti lety jsem vyjizdel doleva s autem z vedlejsi na hlavni ve meste, pricemz z leva mi v nejakych 200 metrech jelo auto. Zahajil jsem manevr a voila! Zpoza onoho auta se vyritilo jine, ktere ho predjizdelo pohodlne pres 120 a udelalo mi z auta rohlik. Nemel jsem sanci ho ani videt, ani tusit, ani zareagovat, nic.

              Auto ridili dva fetaci, bylo kradene. Z mista ihned zdrhli. Ja jsem tam zustal a vyfasoval jednak spoluvinu, ze jsem nedal prednost a druhak skoleni, ze viniky hledat nesmim (mel jsem vazne podezreni a jak se pozdeji ukazalo, bylo spravne), PCR si je najde. PCR nasla hovno a me zustala spoluvina. Skoda, ze jsem byl nepojizdnej, jinak je naprosto racionalni vzit kramle taky.

              For byl,ze jsem ty dva nechal najit a i kdyz jsem to podal jako namet k trestnimu stihani, tak to bylo pozastaveno pro nedostatek dukazu. Ty moje samozrejme nebyly koser :-). Ja je videl, takze splest jsem se nemohl.

              Od te doby je mi jasne, ze pokud po mne nekdo bude chtit identitu, odmitam jakkoli svedcit. Zadne fotografovani moji osoby plus se vyplati z mista zdrhnout, pokud nejsou zadna zraneni a vyplati se to.

        2. Vy už tedy predikujete, resp. naznačujete možnost, jak se z toho sprostý podezřelý může vykroutit. Ale jen tak opravdu na okraj: byl byste ochoten alespoň váhavě připustit, že to mohl být skutečně pičus, který vybržďoval, aby vyškolil nebo si prostě tak trochu odfrkl? Já jen že by to mohlo vcelku odpovídat břitvě toho borca, jak on se jmenoval…
          A kdyby tomu tak opravdu bylo, jak byste se k takovému týpkovi stavěl, jaký byste na něj měl názor?
          A kdyby to někdo udělal vám, jak byste to řešil?

          1. Dotaz sice není směřován na mě, ale přesto si dovolím Vám odpovědět – já klidně připustím, a to i neváhavě, že kdokoliv se na silnici sníží k tzv. vybržďování či něčemu podobnému, je, jak píšete, pičus, nicméně vždy se ptám, co takovému jednání předcházelo? To ten nervák jen tak, zničehonic, bez jakéhokoliv předchozího podnětu, předjel kamion a zahamstnul to před ním a ještě mu hrozil pěstí? V reportáži na TV Znov@ nepadla ani zmínka o tom, co situaci předcházelo, ani od postiženého řidiče kamionu, ani od reportéra. Mimochodem, oproti všem zvyklostem tentokrát zapomněli uvést, že vybržďující vozidlo bylo teda ale fakt jakože „luxusní“… Celé to na mě působí dojmem, že řidič kamionu sice může mít dobrý pocit z toho, že dodržel veškeré možné předpisy a tak nemá obavy předat záznam z kamery PČR, no něčím tu reakci vyvolal, a to něco třeba, jak píšu, neodporovalo předpisům, ale s ohleduplností a empatií vůči ostatním účastníkům provozu to asi mělo pramálo společného… Soudím podle sebe – to, co většinová společnost považuje za závadné jednání (jízda vyšší, než povolenou rychlostí, předjíždění tam, kde se to nesmí, jízda na červenou nebo alkohol za volantem – a to vše generálně, bez ohledu na místní a časové podmínky!!!) já nepovažuji za (pro sebe) apriori ohrožující; naopak to, co si mainstream tak pochvaluje (dodržení všech předpisů za každou cenu, bez ohledů na následky) mě už kolikrát dokázalo pořádně hnout žlučí… Zatím se mi ale vždycky podařilo ukočírovat nervy a nesnížit se k takový hovadině, jako pán na záznamu… Chtěl bych prostě vidět ten záznam a nebo si poslechnout dotyčného verzi celého příběhu…

            1. Ja se priznam, ze jsem „vybrzdil“ asi pred tydnem jednoho cloveka, a to tak, ze az do zastaveni. Pravda, bylo to na okresce a jinak nebyl zadny provoz a nebylo to v zadne extremni rychlosti…ale musim rict, ze ten clovek me tak nasral, ze jsem mel 100 chuti mu prohodit sutr oknem.
              Situace: Jel jsem ja zvym autem a za mnou znamy svym autem, ja znal cestu, on vubec nevedel, kam jedeme, takze jel za mnou. Za nejakou vesnici jsem predjel vcelku pomalu jedouci auto (60-70km/hod odhadem) a ocekaval jsem, ze ten muj znamy udela to same. Ten ale radsi evidentne chtel pocket, az bude mit lepsi vyhled, tedy se plouzil za nim, ja se plouzil pred nima a vse bylo v klidu, o par set metru pozdeji byl jiz dobry vyhled a tak ten znamy zacal predjizdet, zcela klasicky. A v tom to auto, co bylo mezi nama, najelo doprostred, aby nemohlo byt predjeto. Podotykam, ze stale v rychlosti mezi 60-70km/hod.
              Tak si rikam „se tam asi vyhybal nejake dire nebo neco“. O chvili pozdeji to same…O chvili pozdeji uz ten muj znamy najel skoro az do leveho prikopu s tim, ze uz ho fakt predjede, pricemz dotycny „blokovac“ na ferovku najel az do protismeru a proste ho nepustil.
              Toto se delo cca 2 kilometry a pak uz me to prestalo bavit.
              Pokud by v tu chvili nekdo v tom aute zapnul kameru, tak je ze me ukazkovy silnicni pirat.

              Nemit v aute manzelku a deti, tak nevim, co by se presne stalo dal. Takhle jsem si na nej neco zarval a pak jsme odjeli do dali..ale mel jsem adrenalin na maximalni urovni, priznam se..

              1. To jsi nezvládl a to se prostě nedělá, za žádných okolností.

                1. Btw jsem ho nevybrdzoval nejak prudce…ale postupne jsem zpomaloval, az jsem zastavil, fakt pozvolna…
                  Ostatne, co s takovym clovekem delat?
                  Rekneme, ze by ho to bavilo jeste 20km. To by clovek mel za nim 20km jet 60tkou a proste si rikat, ze se to nedela, s tim neco delat?

                2. Nedělá se to. Správný postup je v prudké zatáčce rozsvítit speciálním tlačítkem brzdová světla.

                3. Asi zalezi, co clovek udela a jak. Ja jsem nikdy nikoho nevybrzdil, abych tim riskoval, ze debilovi za mnou se neco stane. Navic, pokud je debil, tak mu to nedojde.

                  Dvakrat v zivote jsem debila donutil postupne zastavit a jit si to s nim vyrikat. Jsem v zasade klidas. Ale nesmi mne nekdo fakt nasrat. Nicmene probehla vymena nazoru a jelo se dal. V jednom pripade jsem zastavil provoz okolo brnenskeho vystaviste (curak prede mnou mne dvakrat malem vytlacil ze silnici a to jen proto, ze nesledoval zlute jizdni pruhy na silnici a jel tvrde jen podle tvaru vozovky (delala se uprava povrchu a svedli pruhy do strany) a ve druhem pripade se mi pred nosem na D1 otocila do protismeru dama s privesnym vozikem. Brzdil jsem tehdy vsim,co bylo po ruce a bordel mel v aute neskutecnej.

                  V jednom jedinem pripade jsem vybrzdil,ale to se netykalo bezneho ridice.Jel jsem smerem na Pohorelice po (tehdy) silnici pro motorova vozidla a za mne se nalepila Vectra,ktera byla v Brne proflaknuta radarem.Porad se na mne lepil jako na svoji starou a hecoval.Tak jsem se nasral a zadupnul to.Kdyz uz jsem ho mel malem v aute, odbrzdil jsem.Nasledovalo jeho predjeti,majacek,zastaveni a verbalni mrdacka.Az se vyslintal,tak jsem mu s kamennym xichtem rekl,ze mi tam vbehl zajic a mel jsem co delat,abych to zvladnul.Sklapl,hodil mi do auta doklady a sel do prdele.

            2. No ono je to občas těžké, udržet nervy… to video je nekompletní, nevěřím, že dotyčný vybržďoval náklaďák bez důvodu, bylo by zajímavé vidět třeba jeho video. Možná 5 minut předjížděl dalšího kamrda, nebo dal myšku… Já jsem vybrzdil auto jen jednou, D kamión řízený nějakým čmoudem. Poslal mi to na D8 do levého bez blinkru, rozdíl rychlostí byl cca 70km/h takže jsem to na pár metrech ubrzdil jen tak tak… měl jsem to na přední a následně i zadní kameře. Donutil jsem jej pak snížit rychlost na cca 50 km/h, blikal, troubil, cpal se do levého… pak mě to přestalo bavit… Hajzl zasloužil prohodit oknem křížovej klíč, nebo urazit zrcátko, stejně je nepotřeboval, když do něj nečuměl, nebo mu to bylo jedno. Jinak tohle nedělám, ani za evidentní prasárny netrestám, ale tahle výjimka se našla….

              1. Vypadlo mi „on“ blikal, troubil, cpal se do levého…

              2. jj, to se ale dělat nemá. Chování druhého není žádným alibi či ospravedlněním hovadského chování vlastního.

                1. Tyhle jsem potomkovi cetl pohadku o Masence a medvedech. Jak jim vlezla do chaloupky a protoze byla drza a nevychovana,tak jim kazdemu uzrala z kase, rozbila zidlicku a usnula v postylce. Vsak tu ruskou bajku jiste znate.Masenka se pk probuzeni mezi medvedy tak lekla, ze utekla oknem, uz nikdy k nikomu bez zaklepani nevlezla a dokonce uz ani nebyla drza.

                  A ted jak s tim na hovadskeho ridice? Kdyz mu uhnu, jak on se zmeni? Co provede priste nekomu, kdo to neuridi? A nebo ho mam jednorazove vychovat, kdyz to rodice zanedbali?

                  V Karatedo mne uz jako kluka ucili, ze bojovat s tim druhym tak, ze se s nim srazim, je ta nejvetsi blbost. Zaklad je s nejmensim vynalozenim vlastniho usili vyuzit jeho energie k tomu, aby se znicil sam.

                  Asi to chce kompromis. Pokud ho necviceny clovek v necekane situaci je schopen aplikovat.

                2. Nemá, souhlasím, jsem pirát a fuj, ale stane se. Bral jsem to, jako pokus mě zabít, moc k tomu nechybělo. Jak bys reagoval ty, předjel jej, zanadával si a na nejbližší benzínce si dal cigaretu na uklidnění? Pls. donutil jsem jej zpomalovat celkem pomalu. Žádný 1 metr mezi autama. Tak 5. Mám svoje auto a sebe rád. Jestli se z toho Turek/Albánec poučil, netuším.

                3. Principiálně bych si dvolil nesouhlasit. Kdo tasí, proti tomu bude taseno. S bezohledným bezohledně. Předcházející hovadské chování může podle okolností dehovadizovat následnou odvetu.

                  1. Přesně tak. Tyhle uvědoměle mravokárné kecy jak od BESIPu mi otvírají kudlu v kapse. Pokud řidiče audiny kamion předtím ohrozil, byl by šutr v jeho čelním skle reakcí zcela oprávněnou, hovoříme-li o morálce. Hovoříme-li o zákonu (který de facto zakazuje zjednání jakéhokoli zadostiučinění v lidských interakcích bez účasti vrchnosti, pročež nebývá mezi slušnými lidmi považován za měřítko správnosti jednání), vidím vinu na vzniku nebezpečné situace trochu jinak, než jak ji presentuje propaganda a ti, již to spolkli i s navijákem:

                    Všimni si, že kamion téměř vůbec nezpomalil. Poté, co se předjíždějící audině rozsvítila brzdová světla, pokračuje v jízdě cca pět vteřin nezměněnou rychlostí a nebrzdí ani v okamžiku, kdy se k audině poměrně rychle přibližuje. A nejsem si jist, zda vůbec zpomalil aspoň v okamžiku, kdy do ní málem vrazil, spíš se mi zdá, že v tu chvíli řidič audi vyměkl a odpálil to.
                    Vidím to asi takhle: kamioňák provedl řidiči audi nějakou prasárnu, buď značné omezení nebo přímé ohrožení, odvetu čekal a byl rozhodnut se nedat. Proto ignoroval poměrně pozvolné zpomalení audiny, vsadil na psychologický efekt hrozby střetu s mnohatunovým kolosem a nekompromisně na audinu najel.
                    Kdyby začal brzdit hned, jakmile zjistil (údajně) nebezpečnou situaci, nemusel by brzdit prudce ani náhle (jakože stejně nebrzdil), ale mírně a plynule. V žádném případě by pak nemohlo jít o ohrožení ze strany audiny, maximálně tak o omezení.
                    Jestli někdo někoho ohrozil, tak to byl řidič kamionu.

                    1. Ten kamionak vypada, ze si dlouhe chvile za volantem krati lovem pyratu na svoji kameru, pricemz by bylo jiste zajimave k temto zaberum pridat i zadni kameru a jejich poslednich cca 15 minut zaberu. Bez navnady neni ulovku.

                    2. Coyot: specielně u vás jsem si všiml, že vám otvírá kudlu v kapse téměř cokoliv. Na silnici bych vás potkat nechtěl.
                      Mé kecy „jako od Besipu“ nebyly než zdvořilým dotazem, zda si dotyčný při zde tak typickém šablonovitém myšlení „vybržďující = ubohá oběť mediální štvanice / vybržďovaný = zkurvený hysterický bonzák“ umí aspoň představit, že čurák může být i (=nejen) ten druhý.
                      Pár kolegů tu tuším obhajovalo své vybržďování tím, že je dotyčný zprasil. Přijde mi to trochu jako doublethink – kdyby je někdo zprasil vybržděním, tak by tedy byl hajzl, který si zaslouží prohodit cosi oknem nebo ne?

                    3. Principiálně – pokud někdo zavede nějakou úroveň jednání, měl by počítat s tím, že tak budou jednat i ostatní s ním. Kantův morální imperativ se to tuším jmenuje. Právo to často nesleduje, často to není ani efektivní, ale občas to má určité rácio, zejména pokud je taková odveta očekávatelná. Konečně taková doktrina MAD je klasickou ukázkou, že to může fungovat, je-li to včas vyhlášeno nebo obecně známo, že taková reakce je přinejmenším velmi pravděpodobná.

                    4. John P. Graver 14.7.2016 v 9:38

                      Dovolil bych si „cokoli“ upřesnit na „cokoli zmrdského“. Pokud se tak chováte, je rozumné nechtít mne potkat.

                      „byl byste ochoten alespoň váhavě připustit, že to mohl být skutečně pičus, který vybržďoval, aby vyškolil nebo si prostě tak trochu odfrkl? Já jen že by to mohlo vcelku odpovídat břitvě…“

                      Vaše reakce je nejen hloupá, ale i nemravná. Je totiž zjevné, že započala další mediální štvanice, kterou možnost neviny či aspoň polehčujících okolností nezajímá ani trochu, protože hon na piráty je dnes trendy.
                      Jedinou možnou reakcí slušného člověka v tuto chvíli je připomenutí, že pouhé podezření (a to ještě velmi slabé, vycházím-li z předloženého torza záznamu) pro odsudek nestačí. Vy místo toho teoretisujete o možné vině, neboli činíte přesně to, co se od přihlouplých konsumentů mediální propagandy čeká.

                      Situaci, kdy si řidič audi namátkou vyhlédne kamion, který z nudy vybrzdí, si představit umím, ale nehodlám ji veřejně předkládat k zamyšlení. Jednak proto, že ji považuji za krajně nepravděpodobnou, jednak proto, že sviní, které to udělají za mne, se jistě najde dost. Jen mne mrzí, že i na tomto webu.

                      Kdyby někdo úmyslně prasil nejen vybržděním, ale jakýmkoli způsobem, představujícím přímé ohrožení druhého, tak ano, prohodit cosi oknem by zasloužil.

                    5. Také jsem přemýšlel nad vhodnými výchovnými prostředky, které neohrozí, ale přinutí k zamyšlení.

                      Napadla mne například aplikace fekálií: přectavuji si spolujezdce, který by měl u sebe kýbl močůvky a z otevřeného okénka jím zkrápěl např. neosvětlené cyklisty za tmy (případně cyklisty jedoucí po silnici, když souběžně s ní jde cyklostezka), chodce po setmění bez reflexních prvků a podobnou verbež. Už mne napadlo mít po ruce i mikrotenový pytlík plný hoven, který by spolujezec mohl z okýnka metnout na čelní sklo nemravy. Ale jednak nemáte vždy kooperujícího spolujezdce, a druhak, kdo by se s podobnou municí v autě vozil, že. (Zajímavý je, že kamarádi moje myšlenky vesměs schválili -včetně řidičů záchranky-, a jako výchovné metody je nepovažují za nijak nepřiměřené. Provede-li někdo život ohrožující píčovinu, pak jakýkkoli menší trest než smrt je přece výchovný a dává druhou šanci … )

                      Psí hovno rozmazané po čelním skle dobráka, ktery mi zaparkoval před garáží a zablokoval mne, už jsem vyzkoušel. Můžu doporučit, víckrát už jsem tam dotyčného nezaznamenal.

                    6. Tedy ne že bych to řešení se psím hovnem považoval za vysloveně nesmyslné, ale říkám si, jestli ta aplikace pro vás nebyla víc eklhaft, než pro dobráka následná deaplikace.

                    7. to John P.Graver
                      To rozhodně ne. Jednak byl jeho výrobcem můj vlastní německy štěkající ovčák, a druhak jsem použil jednorázové latexové rukavice, kterých mám vždy po ruce zásobu.
                      Když už jsme načali fekální téma, nelze nevzpomenout klasika http://basne.webzdarma.cz/vrchlicky_balada_o_hovne.html

                    8. Ja jsem k tomuto ucelu vozival v aute sprej na mazani retezu motorcyklu. Mel jsem garaz, pred kterou mi co chvila nejaky kokot parkoval (lenosi, mohli to dat ani ne o 50 m dal). Ten vosk je ultrasracka, ktera luxusne drzi a nahovno se umejva. Pritom nesmrdi, nevysycha, proste byla fajn.

                    9. Nápad použít mazlavý sprej či jiný nedestruktivní prostředek na hulvátsky zaparkované auto mi přijde velmi dobrý, ale pouze za předpokladu, že je moje vozidlo hovadu nepřístupné, tedy např. zamčeno v garáži. Kdysi jsem však měl problémy s jedním kokotem, který mi s gustem třetinou či polovinou svého vehiklu občas zabíral placené místo v podzemní garáži. Řešil jsem to nejprve slušně, avšak důrazně formulovaným upozorněním na lístečku pod stěrač. Pár týdnů klid, ale pak zase začal vystrkovat růžky a překážet jako dříve. Jednoho slunného dne se mi konečně podařilo na něj natrefit. Učinil jsem mu zdarma přednášku o tom, k čemu v civilizované lidské společnosti slouží ty krásné bílé čáry na zemi. Alespoň náznak sebereflexe z jeho strany? Ale kdepak. Naopak, úplně scestně argumentoval tím, že nemá žádné informace o tom, kdo jsem a že bych měl nárok tam parkovat, že to místo bývalo vždy prázdné, navíc jsem mu prý způsobil škodu tím, že mi občas teče chladič, že se na moje příšerné auto musí dívat jeho děti a jeho manželka se ušpinila o mou měsíce nemytou kapotu. Došlo mi, že veškerá rozumná diskuse s tímto individuem je nemožná, neboť se jedná o psychopata ze střední vrstvy, nejspíše manažera. Po našem památném rozhovoru se zase zklidnil a parkoval normálně, ale začaly se mi na laku objevovat čáry. Přiznám se, že jsem to nakonec vzdal a parkuju raději jinde bez nervů. Myšlenku oplatit mu zničený lak stejnou mincí jsem zavrhl, protože 1) jsem neměl důkazy, že mi to udělal on, jen důvodné podezření, 2) na auta se nesahá, obzvlášť na drahá krásná auta, která nemohou za to, že si je někdy pořídí dobytek.

                    10. jo, to holt člověk takového občas potká. ovšem potká občas i onakého. mnohokrát jsem se setkal se situací, kdy jeden parkuje na veřejné komunikaci podél chodníku do volného místa v řadě aut, a z okna na něj začne řvát individum jakési „vypadni, to je moje místo, tam vždycky parkuju já“. nebo ty populární konflikty parkující houbař/ místní domkář, to je taky chuťovka.

                    11. re: kundohlav smrdutý 14.7.2016 v 10:44

                      Nevím, ty chodci bez reflexních prvků, tady bych tak nepropadal aktuální právní úpravě – desítky let to tak fungovalo a nebyl v tom problém, většina sražených je v intravilánu…

                    12. To Sysop
                      Dík, to vyzkouším !, sprej mám :)

                      To LWG
                      Tak ono spíš než na intra- / extravilánu záleží na konkrétních místních podmínkách. Pokud jde chodec (třebas bez refl. prvků) po osvětleném chodníku, nemám s ním problém. Pokud jde neoreflexněn-neosvětlen po temné krajnici, kde není veřejné osvětlení, pak máme problém oba. On, jestliže ho zajedu, a já, že mně pak zavřou za něco, za co se upřímně necítím vinen: neviditelnému se nelze dost dobře vyhnout. Aktuální právní úpravu považuji za významné posílení právní jistoty slušných lidí vůči stealth účastníkům silničního provozu (což není můj termín, psal to tu už někdo jiný -v dnes již smazaných diskusích-, ale výstižněji to imho nejde formulovat).

                      Pokud mne člověk, kterému jsem neměl v úmyslu nijak ublížit, pouze si jet svou cestou, hodlá odeslat před soud a (bez ohledu na jeho výsledek) zajistit mi doživotní výčitky svědomí, pak je kýbl močůvky na jeho hlavě slušnější odpovědí, než jakou si bezmozek zaslouží.

                      Na osvobození prvního řidiče, který zajede neoreflexněného chodce, samozřejmě čekám jako na zásadní precedens. Víte už o nějakém ?

                    13. no, von by měl bejt pud sebezáchovy aspoň stopově přítomen na obou stranách barikády, žánop. podobně jako není nejskvostnějším požitkem být ve stealth modu zválcován půlduhou tunou plechu, neshledávám nic povznášejícího na tom naložit si na klín skrz přední okno automobilu čtvrttunového jelena nebo divého kance.

                      a sprejem nemusíte plýtvat. ona plnotučná hořčice je laciná, dostatečně hnusná a díky obsahu tuků dostatečně polně neodstranitelná.

                    14. to Lukas B.
                      Já myslím, že to je (při nyní platné právní úpravě) dost zásadní rozdíl:

                      – jelen či divý kanec patří k věcem, které řidič může (je povinen) předvídat. Jelen ani divý kanec není vůlí nadaný právní subjekt, tudíž jelenu ani kanci nelze uložit zákonnou povinnost použít reflexní prvek.

                      – chodec bez reflexních prvků je na silnici se vyskytující subjekt, který řidič nyní již NENÍ povinen předvídat. Chodci byla uložena zákonná povinnost reflexní prvek mít. Pokud jej chodec nemá, pak chodec porušil zákonnou povinnost a za to, jaksi, nelze přehodit odpovědnost na řidiče :)

                    15. to kundohlav smrdutý v 14:32

                      Obávám se, že povinnost nosit reflexní prvek a povinnost přizpůsobit atd. … existují dále vedle sebe. Nepochybně zde bude zavinění na straně chodce, ale je otázkou kdy a za jakých podmínek jenom na straně chodce (typicky běžec s čelovkou sice nesplňuje povinnost nosit reflexní prvek, nicméně cítím, že toto nebude jediným prvkem důležitým pro posouzení zavinění).

                    16. tak. a to se nám inžinýrům předhazuje, že si představujeme aplikaci práva jako jednoduchý vývojový diagram z dřevních dob programování, if, then, goto a tak dále. my technici (a dochtoři koukám taky) se těžko smiřujeme s tím, že právo je poněkud rozplizlejší (jsem ve výhodě, právnici mám doma).

                      a když se oprostíme od amatérských právních spekulací (tím míním sebe a KS), tak z hlediska silozpytného i medicínského neshledávám rozdílu mezi tím, jestli si skrz sklo naložím na klín cyklistu, bábu s roštím nebo jelena (při srovnatelných hmotnostech).

                    17. To kundohlav smrdutý

                      Nemohu to najít, ale někde jsem četl o (?) prvoinstančním rozhodnutí ve smyslu, že chodce nešlo při požadovatelné opatrnosti spatřit, protože hadry + ostatní podmínky,atd., tedy absentuje i nedbalost. Přiznám se, že to může být neúplnná nebo špatně zapomatovaná informace.

                      Přiznávám, že když se zříkavě dostanu na běhání nebo procházku, tak mě to dohledávání reflexní vesty sejří, auta se mi vždy vyhnula (většinou mám čelovku a no když nic jiného, tak pokud jede auto, snažím se běžet příkopem), tam co běhám jich stejně jezdí 5,5. Čelovku tahám z velké míry kvůli myslivcům a potom také částečně proti vyvrkutí kotníku v nějaké díře.

                    18. to LWG

                      Už psal D-F, zákon je třeba vykládati s ohledem k jeho účelu. Takže, máte-li svítilnu místo reflexní vesty, domnívám se, že je to také zcela přijatelný způsob splnění zákonné povinnosti (což vám, jakožto právníkovi, nemusím zajisté vysvětlovat; ale policajt s mozkovým myšlením by mohl teoreticky mít jiný názor…). Jako řidič vás pochválím, neb si myslím, že čelovka je viditelná zdaleka, a rozhodně lépe než nějaký miniaturní žlutý pásek, skrytý mezi záhyby bundy (při vědomí, že vy nosíte vestu, pokud ji najdete). Já jsem v poslední době koupil vest hromadu (do obou našich aut á 4 osoby*) , synovi i mně na motorku, a pak ještě takovou jednu navíc, která visí v předsíni a může ji popadnout každý, kdo jde večer ven). Souhlasím s nutností mít večerní osvětlení už kvůli nemyslivcům: chodíváme se psem přes pole, kde ti vrahové zvířátek mají posed, a ani můj pes (blikací obojek) ani já (čelovka) to nehodláme od některého z nich koupit. Úhybný manévr do škarpy, jede-li auto, hodnotím jako projev maximálně zodpovědného chování (já to dělám taky. V noci, i když je chodec řádně zviditelněn, musí počítat mj. třeba i s indisponovaným řidičem, a mimo vozovku je pak vždy bezpečněji).

                      —-
                      *) ne, to si nedělám prdel. U nás je povinná v autě 1 vesta, v Rakousku tolik vest, kolik je sedadel. S manželkou a synem střídáme 2 auta ve 3 lidech zcela volně dle potřeby. A tak se můžeme kdykoli dostat s celou rodinou např. do kolony za bouračkou na dálnici a budeme chtít vypadnout z auta na louku, než to zezadu zválcuje kamion. Bylo by mi tuze proti mysli, abychom se ve 4 (ještě dcera, ale ta neřídí) vzájemně blízkých lidech přetahovali o jakýkoli nižší počet reflexních vest, než vypadneme z auta …

                    19. Ale já taky koupil vest hromadu, hlavně kvůli A, ale bordelář mého typu je před výpadem do A vždycky shání alespoň do toho jednoho auta… proč myslíte, že mě seje to hledání jedné na procházku? Protože se bojím vytáhnout tu z auta a další se nachází někde. Leda že bych otěžoval manželku, ta ví o kdejaké věci, kterou nikdy nevzala do ruky a kterou už nikdo půl roku nepoužil, ale jak vesty skladuji mimo naše obytné místnosti, tak tam je to slabší i u ní.

                    20. Coyot: díky, myslím, že jste se vyjádřil dost jasně na to, abych se z diskuse s vámi odpojil. Hloupost a nemravnost ponechám bez komentáře (asi z vás zase mluví ta kudla v kapse). Pokud jde o teoretizování, snad bych jen upozornil, že toho se dopouštějí snad ti, kteří teoretizují o tom, čeho se asi dopustil vybržděný, že to vybržďovače motivovalo. Já neteoretizuji o ničem – pouze nevylučuji možnost čurákovitosti na obou stranách. Jestliže to nechápete a ještě si z toho děláte důvod k selfignition, tak co já už s tím.
                      Bez ohledu na zásluhy – pokud skutečně považujete prohození čehosi oknem za adekvátní reakci (pojem „řešení“ zde nelze použít), tak jste fakt echt magor a souhlasím, že je rozumné vás chtít nepotkat.
                      Howgh.

                    21. Ten princip je jednoduchý jako Vy sám, Sluníčko – oko za oko, zub za zub. Kdo první vystřelí, musí počítat s tím, že palba bude opětována. Kdo úmyslně ohrozí druhého, zaslouží být ohrožen sám, a to navzdory přesvědčení duševních kastrátů, jako jste Vy, že správným řešením je žalovat vrchnosti, která věc rozhodně podle vlastních pokřivených pravidel, především pak s ohledem na vlastní zájmy.
                      Právě hrozba bezprostřední odezvy je motivací ke slušnému chování i ohleduplnosti a právě její absence je důvodem, proč se lidi chovají jako svině.
                      A jestli je to rozumné? Tedy – je rozumné lpět na přežitcích, jako je čest, je rozumné žádat satisfakci? Zřejmě ne. Rozumné je tomu, kdo právě partnerce hrábl mezi nohy, koupit pivo, neb na dobrých vztazích nelze tratit.
                      Naštěstí ne všichni jsou tak duševně zralí a kulturně vyspělí, aby tak činili, protože žít ve světě sráčů, jako jste Vy, by mne netěšilo.

            3. Jack: tohle nijak nerozporuji. Kdybych měl vycházet jen ze své vlastní zkušenosti, tak bych považoval za vcelku pravděpodobné, že boříka ten kamioňák předtím nějak oprasil. Chlapec sám holt kameru asi neměl, takže tahá za kratší konec provazu. Jen to prostě vidím tak, že důvod pro vybrždění to není (tedy pro mentálně aspoň trochu konzistentní jedince by neměl být). To nejhorší, co jsem kdy udělal já, bylo (na prázdné silnici), že jsem zapnul výstražná světla, dal nohu z plynu a nechal auto před prasetem zvolna zastavit (brzd jsem se ani nedotkl). Frajerovi jsem pak vysvětlil, že po tom, co mi udělal, jsem ve stresu a mám strach pokračovat v jízdě – podívejte se, jak se mi třesou ruce. Asi budeme muset volat policajty – fakt su z toho hotovej. Vedle stál kolega s mobilem. Vypotil něco jako omluvu, já jsem počkal, až nás v té pustině dojede další auto a pak jsem odjel. I to zpětně hodnotím jako blbost.

              1. A to byla tak úzká cesta, že Vás při tom postupném zpomalování nešlo objet? Nebo jste navíc najel do středu cesty?

                Tak jako tak, tohle vybržďování mi přijde jako dost riskantní věc pro vybržďujícího. Už kvůli značnému riziku rány ze zadu bych to nikdy nedělal.

                1. Vzhledem k rozdilove rychlosti obou by ta rana nebyla zase tak hrozna. Ale clovek by holt musel pocitat s tim, ze mu nekdo muze pomuchlat zadel, to rozhodne ano.

                2. Nepřehledná. Asi by předjel, ale nepředjel.

              2. Nezda se mi to byt blbost. Dotycny zjistil, ze nekdo muze reagovat uplne jinak, nez na co on je pripraven. Muze (/nemusi) ho to trosku srovnat. Jako soft metoda dobry.

                Ja jsem jednou v zivote byl nucen tasit a udelal jsem to tak, ze jsem dotycneho magora ihned informoval, ze se ho bojim, ze z nej mam strach a ze se tedy budu muset primerene branit. Zabralo to a utekl. Zbran splnila obranny ucinek perfektne.

          2. A kde vidíte to vybrždění? Já vidím auto, které zpomalí na rychlost kamionu pak ještě mírně přibrzdí, protože nejspíše přizpůsobuje rychlost stavu vozovky, ale kamion na to nijak nereaguje a valí si to klidně dál a brzdí až ve chvíli, kdy je skoro v kufru Audi…v tu chvíli už Audi vůbec nebrzdí. Viděno vaší optikou je pak jakékoliv předjíždění kamionu levým pruhem vybržďování, protože si nepamatuji kdy bych při tomto manévru nemusel intenzivněji brzdit.

  3. Výborný článek, 1+ a děkuji.

  4. Výborný čtení. Každej softbolševik i hardbolševik by měl mít tohle vytetovaný na zádech, aby si to mohli ráno číst ve frontě na Blesk.

  5. Demokracie dostává na prdel každý den. Aktuální novinka, co prolezla Parlamentem je, že jakékoli občanské shromáždění budou moci rozpustit i opicajti. V poslední době je to vůbec děs sledovat. Do baráku Vám bude moci za chvíli vlézt kdejaký jouza ať již kvůli komínu, nebo kvůli tomu, že soused, který vás nemá rád, vás tak falešným udáním připraví o legální majetek. Moc státního aparátu roste prakticky exponenciálně. Práva projevu i shromažďování dostávají na prdel každou novelou více a více. Nechci vypadat jako přizdisráč, ale už začínám mít docela strach z toho, kam to povede.

    Stíháte to vůbec ještě sledovat, kolik práv je denně zadupáváno do prachu?

    1. Parafrazujme klasika: „Prav vam ubude, zato povinnosti se vam prida“.

      Demokracie je prece „vlada luzy“, ne?

      1. No jo, ale proč zrovna ta nejhorší sorta té lůzy musí sedět ausgerechnet ve vládě. Ten bordel je čím dál tím větší. Divím se, že ještě nikoho nenapadlo obnovit pro vyšší úřednictvo právo první noci.

        1. Vlada radeji osuka nase penezenky a za to si pak vydrzuje konkubiny primo v domacnosti. Nezijeme prece ve stredoveku.

  6. První dobrá zpráva po dlouhé době:
    http://zpravy.idnes.cz/europoslanci-evropsky-parlament-smernice-drzeni-zbrani-pe1-/zahranicni.aspx?c=A160713_141349_zahranicni_ale
    Čímž nechci EU jakkoli děkovat (není za co); je to vyhraná bitva, nikoliv válka. Na druhou stranu, je to výsledek nejlepší dosažitelný, protože EP to vrátil EK en bloc (tedy česky řečeno ji s tím kompletně vyfuckoval a EK bude musit vypracovat „technickou analýzu se všemi dopady a efektivitou navrhovaných opatření“ – čímž nijak nepodceňuji kreativitu EK a schopnost vysát z palce jakékoliv svinstvo). Pamatujme si i postoj našich jednotlivých europoslanců k věci, zejména Quislinga Pavla Poce (ČSSDb).

  7. Kundohlave, to jen znamená, že se to vrátí se stovkami dalších stran textu. A bude se hlasovat znovu. A až to bude mít materiály tak objemné, že se to nikdo už ani nepokusí číst, tak se to schválí. Je to jen odklad.
    V EU platí, že když to nejde kladivem, tak se vezme větší kladivo.

    1. Vždyť to jsem i říkal. Nevzdávám se ale jiskry naděje, že než EK vymyslí větší kladivo, EU už by nemusela existovat (aspoň ne v této podobě). Budu upřímný: právě tohle byl můj hlavní důvod, proč jsem fandil Brexitu. A podíváme-li se po Evropě dále, lidi jsou už dost nasraný (osobně si myslím, že EP směrnici nezamítl zdaleka jen z osvíceného rozumu, nýbrž i z pragmatických důvodů, nenasrat nyní členské země více).

      1. Pokud by to měl být bod obratu, potom je otázka, zda loď je ve stavu, kdy obrat vydrží (SSSR jej nevydržel). Pokud to není bod obratu, pokračuje loď do minových polí a potom je otázka, jak rychle půjde ke dnu a co ještě důstojnický sbor stihne mužstvu provést.

      2. V tomto tedy optimistou nejsem. Tisíci stránkovou technickou analýzu, klidně doplněnou o závěry z veřejné konzultace, je schopna Komise vyplivnout do roka. A pak se šrouby dotáhnou, pochopitelně s nějakými demokratickými kompromisy. Na činnost centrály v Bruselu má brexit pramálý vliv. Rezignoval pouze jeden komisař zodpovědný za finance , a i v této oblasti jedou veškeré legislativní činnosti, pokud je mi známo, víceméně podle plánu. Do evropských agend je už zapojeno tolik lidí, že si neumím představit, jaká změna by musela nastat, aby došlo k zásadnímu obratu a výraznějším strukturálním změnám. Snad jedině v případě války, finančního kolapsu v největších ekonomikách EU nebo miliónových násilných demonstrací pod Junckerovými okny. Referendum za kanálem, nyní už dostatečně levicovými médií bagatelizované, k tomu obratu podle mě stačit nebude.

        1. Czexit ? ……. další exity ? ………. Finanční kolaps …? —> Milionové násilné demonstrace ? …

          1. Nevšiml jsem si, že by klíčové strany v českém parlamentu (ČSSD, ANO, KDU, TOP09, ODS) nějak alespoň ústně prosazovaly czexit. Mach s Okamurou jsou pro většinového voliče jen zábavné figurky. Spíše bych si vsadil, že spoustěčem by mohl být ten finanční kolaps. Otázka je, kdy přijde a zda bude natolik velký, aby ochromil centrálu.

            1. No, zrovna nedávno mě bylo vysvětlováno, jak bez evropské integrace bude budeme jako národní stát úplně v rici, každej si nás natře na chleba a za chvíli tu bude ruský model, jeslti se mi tedy bude medvěd líbit více…

              Tak když třeba čtu o tom sociálním pojištění pro roboty, to by mohlo zabrat. Minimálně by Rusové mohli preventivně stáhnout drony za Ural, aby neriskovali nedoplatek na OSSZ. Zákaz rybářských olůvek určitě vyváží alespoň tankovou rotu a povinnost stavět všechny domy pasivní, spolu s dalšími buzerativy zasadí kremelským štváčům ránu, ze které se těžko vzpamatují. Uchechtat se totiž jde i k smrti.

              1. Jasně, zhroutí se to, až si všechny stroje, které budou poctivě platit sociální pojištění, přijdou po vyřazení pro svůj zasloužený důchod. Proti tomu bude děj Čapkova R.U.R. nebo Cameronova Terminátora jen romantickou selankou:-)

                1. Cili liga cikani vs. cyborgs? A ti roboti budou bili, nebo cerni?

                  Hergot, ja chci listek do prvni rady!

                  1. To já bych radši na balkon…
                    Dole budou lítat střepiny a cákat krev…

                    1. Konecne poradny 3D i bez bryli. Krupky, Cola, co chtit vic?

                    2. Pravda, ostatně avantgardní divadlo pracuje se zapojením diváků do děje…

              2. Jakej zákaz olůvek? Kdo potřebuje olůvko, hoši, napiště si, naodléváme. Mám doma ještě asi čtyřicet kilo olova, matlám si z toho vždy, co je potřeba.

                1. Re: h72
                  14.7.2016 v 17:55

                  Olovo neni problem, problem je antimon (pokud tento matrijal chce clovek misto hazeni do vody prohnat trubkou). Po zavolani do Pribrami jsem asi pul hodiny lezel z mokrym rucnikem na cele, neverice tomu, kam se cena za nejakych 6 let dostala. No, i tak koupim aspon dve kila, protoze olova je vsude jeste dost, cin se taky najde a kokily chleba nezerou, takze to muzu mit doma do aleluja…

                  Rybari jsou jen dalsi na vojebani. Olovo v prirode se potahne oxidem a ten je ve vode nerozpustny.Takze v tomto stavu bude v prirode vecnost.Ale proc lidem nezneprijemnit nejaky ten konicek, ze? Udelame zateze z medi. Ta je sice pro ryby silne jedovata, ale pro prirodu to bude eko a CE.

                  Co se Rusu tyce, tak ti jsou z tech sankci uplne na sracky. Smichy. Ted jim Nemci vystrelili novou fabriku na kombajny, takze uz je nemusi vozit z Rise a vsechno delaji z ruskych soucastek. Ona ta doba, kdy se v rusku technika delala v kovarne, uz je take kousek dal. A u zemedelskych stroju jde hlavne o spolehlivost a fortelnost. Rusky Claas je na tom lip, jak nas John Deer. Jeste, ze ty sankce prisly, aspon Rusove pomoci nemeckeho kapitalu postavi fabriky na kdeco. Uz i mlekarny tam maji nemecke a nezavisle.

                  Dokonce i investice do Ruska jsou pro zahranicni kapital opet zajimavejsi, nez v Evrope.

                  Kdo breci, jsou obycejni Nemci. Mam takovy pocit,ze to neni nahoda. Emise VW, ted rana diky sankcim, do toho bubaci,… jak dlouho to zvladnou?

                  1. > Kdo breci, jsou obycejni Nemci. Mam takovy pocit,ze to neni nahoda. Emise VW, ted rana diky sankcim, do toho bubaci,… jak dlouho to zvladnou?

                    Ono to je v podstate jedno. Kdyby moc dlouho, tak soudruzka Mrdkova neco vymysli. Jeji giganticke uspechy snizeni nebezpeci jadernych elektraren pro pripad tsunami a definitivni opakovana zachrana Recka nestacily, tak to pojistila. Bubaci nejsou eso v rukave, to je straight flush a Царь-бомба navrch.

                    Ted uz staci jen dat startovni signal a je po srande… ale proc spechat, v Evrope jsou jeste dalsi staty na zniceni.

                  2. Kilo antimonu jsem nasel asi za petikilo – je to moc nebo malo? Jeste jsem narazil na literinu za stopade (20-25% Sb).

                    1. Antimon v Pribrami je ted za 260/kg bez DPH. Literin je mnoho typu, tvrdost je loterie. Pokud literinu kupovat, tak ne za tyto penize. Jinak to ztraci smysl. Jo, pokud clovek si to premeri co nejpresneji tvrdomerem a behem legovani premeruje vzorky, tak dobry. Ale kdo by se s tim sral.

                      Ja mam hodne literiny, protoze jsem ji mel zdarma a stejne se mi s tim nechce drbat, necham na horsi casy. Cin je drazsi, nez antimon, skoro 2x. Pokud ho koupim nekde z pochybnych zdroju, tak o5 -> neznam presne slozeni a tudiz tvrdost.

                      Cinu nastesti staci jen trocha, aby obalil antimonove krystaly, takze ve finale to az takovy ranec nedela.

                    2. Antimon? Cín? K čemu je to dobré? Asi na tvrdé olovo, odhaduju, ale to je zase dobré k čemu?

  8. Je tady ještě někdo normální? Já jen, že by bylo fajn vše vnímat reálně, třeba to že ve Francii už je dalších 84 mrtvých zbaitých akbarovci, v Turecku se to začíná srát, Britanie už je natěšená na brexit a na d-fensovi vládne pohodička, klídeček, žádnej komentář? Ani proti Babišovi, ani proti Chovancovi ani proti Sobotkovi?
    Kde je ten píčus Urza se svejma anarchokapitalistickýma kecama a sluničkovým že Aláh akbar je fajn? Možná tak jako živej terč.
    Hlavně nezapomeňte vyzdvihnout že Polská rodina v Británii je terčem diskriminace, ale my nemáme žádný práva nakopat tu verbež do prdele tam odkud přišla?
    Vážně si myslíte že vyvěšením francouské vlajekčy budete in? Jen ukážete jak pokrytecky strkáte hlavu do písku, VY VŠICHNI, protože vždycky tady na d-fensovi byly rozbory hraničící s vlastizradou a dneska nic?

    1. Skutecny problem je v tom, ze s tim pokrytectvim ma tunu masla na hlave cela tzv. zapadni civilizace. Uz 15 let nonstop bombardujeme cmoudy nejmene v 7 zemich, ve vetsine pripadu na zaklade TOTALNE vylhanych zaminek. Dle Norimberskeho tribunalu, ktery zapadni civilizace sama usporadala, se jedna o valecne zlociny jako vino. Je pritom jedno, jestli se jich dopousteji vymastene loutky typu Hollanda, americti neokonzervativci nebo dokonce primo jejich zidovsti pasaci. Ale vsichni (obcane, media, politici) se tvari, ze milion+ mrtvych cmoudu v Iraku je OK, ze podobny pocet v Afghanistanu je taky OK. A taky se vsichni strasne divi, ze cmoudi z tech znicenych zemi utikaji a ze dokonce nekteri z nich se chteji pomstit za jejich znicene domovy a zabite blizke. Jo, asi bude potreba zridit specialni evropskou vysetrovaci komisi, aby tuhle zahadu vysvetlila!

      Ovsem se nejakymu cmoudovi cirou nahodou podari tu pomstu provest, tak to jsou noviny i huby politiku plny srdcervoucich vylevu. Hmm, jak ze to s oblibou rikali komanci? Kdo seje vitr, sklizi bouri?

  9. A já myslel, že dle nového policejního newspeaku je poslat přestupek do správního řízení „klička“.

    „Jsem připraven plně spolupracovat a nést důsledky tak jako každý jiný občan,“….a pošle to do správního řízení. Jsem myslel, že to jako „správný chlap“ zaplatí na místě:)

    http://zpravy.idnes.cz/tuhy-prekrocil-povolenou-rychlost-d6p-/domaci.aspx?c=A160721_160258_domaci_cen

    1. No a nebo prasil tak, že to do správního muselo. Tedy o 40Km/h víc než byl limit.

      1. No fuj, taková škaredá slovíčka.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017