Povede Bartoš digitální koncentrák? - zpět na článek

Počet komentářů: 692

  1. Architekt.Asi moderní!To toho moc nenavrhneš, pokud se budeš zabývat tímhle hnojem.Neútočím, jen mám podezření.

  2. Dobry den, mohl bych se zeptat, kde mohu cerpat (relativne) „unbiased“ info u vyvoji konfliktu na Ukrajine? Diky za linky.

    1. Nevím zda objektivní, protože v podstatě lžou všichni, ale myslím, že docela objektivní je South Front – https://southfront.org/ a také Moon of Alabama, https://www.moonofalabama.org/

    2. Vyborna otazka.

      Unbiased info ohledne vyvoje udajneho pripadne skutecneho konfliktu na Ukraine a) neexistuje a b) je irelevantni.

      Jinymi slovy, koho sere nejaka valka mezi dvema sovietskymi republikami? Koho sere jestli nejaka takova valka vubec probiha a co tam pripadne nejaci magori provadeji? V obecnem smyslu by se sice kazdy mel postavit na stranu miru a vyjednavani, ale lidi jsou bohuzel mrdky a valky jsou a budou.

      Co je podstatne je jak je tahle udajna valka zneuzivana k decimovani populace na Zapade, tedy v nasem svete.

      O tom je informaci pomerne dost respektive tuhle realitu lze nejak vnimat.

      Suma sumarum, je vhodne zvysoka srat na nejakou valku mezi rusomrdy a ukromrdy a zajimat se jak nase vlastni politicke mrdky tuhle zalezitost, regardles sof the extent to which it is real, perceived, or fabricated, zneuzivaji k tomu aby zkurvili nas svet.

      Hope that answers your question.

      1. To není válka mezi rusomrdy a ukromrdy. Kdyby tomu tak bylo, tak česká / evropská / západní média neudělají z rusko-ukrajinského konfliktu takovou hysterii. Stejně jako nedělají hysterie třeba z bombardování Jemenu nebo Íráku nebo Íránu (všechno se dnes děje v této době).

        Rusko-ukrajinský konflikt je proxy válka USA versus zbytek světa. Ale zejména versus Rusko a versus Čína. USA chce skrze tento konflikt dostat na kolena Rusko (což se nepovede) a Evropu (což se povede výtečně).

        Kdyby dnes prezidentoval Donald Trump, tak rusko-ukrajinský konflikt nikdy nebyl. Kdyby namísto Trumpa prezidentovala v minulém období Clintonová, tak by konflikt byl o několik let dříve.

        1. No shit. Not sure if the US is actually trying to bring Europe to its knees, possibly, why the fuck not, but Europe is certainly being used as a pawn.

          That’s why I’m saying that all these pundit analyses of Russian history, Ukrainian history, how many fucking bombs these or those assholes drop, how far they’ve advanced or retreated, all that is pure unadulterated bullshit. It’s totally irrelevant.

          Not sure if I’d glorify Trump … But Clinton is a prime-time warmonger, that’s for sure.

          https://www.youtube.com/watch?v=Rh68SFnfLTE

          Anyways, the US has no choice. Historically and geopolitically speaking, they’re on their way down the tubes, and they gotta do something. War is what they do best, hence war they do.

          1. USA vždycky vysávala a využívala každého, kdo se nechal. To už tak prostě je. Každá velmoc / stát / národ má svůj podpis a své modus operandi. Podstatou současných událostí, která manifestuje mimo jiné rusko-ukrajinským konfliktem, je – že se zvětšuje počet zemí, které si to od USA nechtějí nechat líbit. Tak jednoduché to je.

            USA se myslelo, že před Ukrajinu se dostane Rusku a posléze Číně do kalhotek, a následně je ojebe, jako už mnohokrát předtím.

            USA prostě dělá, co umí. A nejlépe umí ekonomicky vysávat své spojence (Evropu). Dále perfektně umí propagandu, kdy vysvětlí, že USA je perfektní anděl, druhá strana je zlo a ďábel a satan. A pak také umí používat svůj vojensko-průmyslový komplex, spolu se svými speciálními jednotkami a tajnými službami.

            Prostě si USA snaží uhájit své místo na slunci, což je pochopitelné. Zatím řeší především své expanzní choutky a vnější nepřátele. Mám jen dojem, že brzy začne řešit vnitřní rozkoly a vnitřní nepřátele.

            1. „USA vždycky vysávala a využívala každého, kdo se nechal.“

              Well, I’m a canuck and chez nous, the US is perceived kinda like Germany and later Russia used to be perceived by the Czechs. An arrogant, expansive superpower next to your door that thinks that owns your ass. The naivete of some Czechs who see the present incarnation of the US establishment as a guardian of democracy or freedom or whatever is beyond belief. As far as getting into your pants, as you say, the US is probably more sexy than, say, the Russkies, but they’ll fuck you over just as bad as them.

              „vnitřní rozkoly a vnitřní nepřátele“

              We shall see about that. My guess is that the US population is very conventional and the number of people willing to rebel is relatively low. Ditto elsewhere in the Occident. I can see the US start falling apart economically, which would make people get rambunctious, but I don’t see another civil war happening anytime soon.

              What the world is witnessing now has been very cleverly concocted, prepped for decades. Ideologically, people are prepped. Not only it’s very hard for them to resist because even those who understand that something is wrong can’t quite put their finger on what it is, but also – and much mor eimportantly – nobody has no alternative, at least not a viable one. At best, people know what they don’t want.

    3. Základ jsou online mapy, dvoje ukrajinské, ale rusko (po masakru v Buče zásadně malé r) nějak mapy neposkytuje https://liveuamap.com/ + https://deepstatemap.live/en + https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Russo-Ukrainian_War_detailed_map . Vše ostatní může být a často je vylhané, pohyby frontové linie se ale velmi špatně fejkují, takže prostě mapy na prvním místě.
      Anglická Wikipedie https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine + aktuální https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Ukrainian_Kharkiv_counteroffensive + https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Ukrainian_southern_counteroffensive .
      Na zajímavosti chodím na https://www.facebook.com/groups/valkaua?sorting_setting=CHRONOLOGICAL
      Každodenní večerní svodky o situaci na frontě v češtině jsou na https://www.facebook.com/WarNeverChange

      Samozřejmě tass.ru, ria.ru, pro to, čím mlží nepřítel, což je těm, které skutečně zajímá spíš skutečnost, pro smích.

      Pro ty, kteří tím žijí, pak twitter, kde už jsou odfiltrovány ruské sračky a fake rychlokvašky z telegramu, ale je to nejrychlejší, když se něco zrovna děje, ale má to tam zase vlastní pohádkáře typu Chuck Pfarrer, kterému se nedá poslední dobou věřit jediné písmeno, natož mapa.

      Nejlepší spíš už ověřené události v češtině: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/online-valka-na-ukrajine-nejnovejsi-zpravy-idnes-cz.B1007797

      Každý válečný stream Bratříčka (teď má týden pauzu) https://www.youtube.com/c/Bratricek/videos , dělává výběr twittru, videí, map.

      Zajímavé poznatky mívá občas Cooper, i když poslední dobou je to spíš horší https://medium.com/@x_TomCooper_x

      https://kyivindependent.com/

      Uznávám, že pro to co zbylo z dfensu po dvou letech antivax propagandy a půl roku ruské propagandy asi zlé zdroje, ale abyste se pak nedivili, že bude do Vánoc po všem ;).

      1. Tohle asi pan Architekt nechtěl.Kdo ví.Zase nějaká válka.

        1. Reagoval jsem na otázku uživatele czechstoic. Ale chápu, těch vláken je tu tolik.

      2. samý hovna, myslim, že to zrovna fakt nechtěl

        a samozřejmě, že ruský MO mapu poskytuje (byť možná ne ve skvělé kvalitě)

        ale to ti asi britská wikina ani žádnej sestříček neřekne…checht…

      3. Anglická wiki jako zdroj informací :-)))) … moment, to bylo myšleno vážně? :-O

      4. „…Každý válečný stream Bratříčka…“
        – – –
        Asi nevíš, co je zač tenhle Tesárek (hebricid)…

        :OD

        1. Bratříček, jo?

          Za jeho poslední tweet už ho ani jeho skalní příznivci moc nepochválili:

          „Budeme nějak komentovat odpálení přehrady pro zaplavení města nebo obě strany tak nějak souhlasí, že Rusko je teroristický stát a atomovka na Moskvu adekvátní?

          Já jsem s tímhle konsensem v pohodě.

          Joe, do it.“

          1. Tesárek je primitiv. Různí naivové ho ale žerou – vždyť měl ve „studiu“ i Sašu Vondru…

            :OD

              1. No 0ne:
                „…Druláka?…“
                – – –
                Já. V debatě s Lojzou, který mi odmítl odpovědět, co konkrétního se mu na Drulákovi nelíbí.

                Drulák není vyznavačem předposranosti z vrchnosti, proto dostává tzv. „vytýkací dopisy“.
                Rád bych se dočkal toho, že Drulák bude ministr zahraničních věcí…

                .

                1. Hamplová už podala žalobu ohledně vytýkacích dopisů Drulákovi …

                  https://1iq.cz/img/j3zDM/e72Wg.png

                2. Zdá se, že se v ČR začínají objevovat slušné osobnosti, kterým by šlo svěřit správu země, až skončí stávající mafie v pekle. Drulák, Hamplová, Turánek,….jo.

              2. .. a právě jsem náhodou vyslechl, co povídal v parlamentu Kobza. Ani jsem nevěděl, že existuje; oproti různým Černochovým, Lipavským, Pekarovým, Němcovým, Jurečkům a Bendům je to kapacita. Tak jsem se podíval, z které je partaje a tím skápla poslední kapka, rozhodující můj vhoz v obecních volbách…

                .

          2. Je potreba si hlavne uvedomit ze zvaneni o nejakem udajnem konfliktu mezi nejakymi dvema sovietskymi republikami je STRAWMAN jako prase. Koho sere jestli spolu nekde nejaky rusomrdi a ukromrdi bojujou? At se treba poserou.

            Pozornost je potreba zamerit na destrukci socio-ekonomickeho modelu, hlavne na Zapade. Na pokus o global coup d’etat jehoz ucelem je a) ZNICIT FREE-MARKET ECONOMICS BASED CAPITALISM a b) ZNICIT DEMOKRACII A NARODNI STATY A ZAVEST TECHNATE (to uz se v EU do znacne miry podarilo – existuje snad nejaky degenerate kterej si mysli ze CR existuje jako zeme per se, nebo ze cesti politici maji nejakou dulezitost – teda krome rozhodovani treba o tom ktera firma bude sbirat psi hovna z chodniku?)

            Zvanit o nejake valce nekde v nejake prdelni dire a nevsimnout si toho ze skutecna valka probiha prave ted a proti nam je skutecny akt idiocie par excellence.

        2. Bratricek. Tohoto wannabe Karla Kryla, co se nasledne ovesel ua vlajkama, fakt nemusim. Je to krasny ukaz, co delaji rozjete a neuhlidane emoce. Karel Kryl mel rad pravdu, kdezto bratricek ma rad vlny popularity. Dlouho mu ten konzervativni postoj nevydrzel a vyklubal se z nej celkem uzitecnej woke idiot.

          1. To jeho ua silenstvi si vysvetluji i tak, aby se „rehabilitoval“ v navaznosti na nejake ty jeho smazane ucty, aspon myslim, ze to tak bylo (s tou cenzurou nekterych jeho prispevku). Hledat pravdu je holt tezsi orisek, nez se oveset vlajeckama a jit do brocastu.

          2. czechstoic:
            Je to hloupý křupan, nic víc. Ten „hebricid“ nebyl překec, opakoval to do té doby, než ho několik lidí upozornilo.
            Měl jsem s ním střet, protože mj. blebtal i nesmysly o fyzikálních zákonech.
            Ale pro někoho king – hraje fotbal, je u místních hasičů, má krámek u hlavní silnice, zve si lidi do „studia“ a dotáhl to na youtubéra…

            :OD

            1. Vubec nevim, co je to ten herbicit? Fotbalek, obchudek, hasici, atp je mi tak nejak u prdele do te doby, nez zacne moralizovat a oznackovavat nekoho za ruskeho trola. Je mi krajne nesympaticky, vcetne jeho prednesu.

        3. S tím „hebricidem“ jsem si vzpomněl na slovenského ministra zdravotnictví, který chtěl chránit mládež před virem „Há čtyři“. Dávno, dávno temu.

  3. Zaujala mě debata, zda jsou ajťáci totalitáři či ne.

    Záleží na tom, koho považujete za ajťáka. Pokud tam zahrnujete např. i vývojáře embedded softwaru – mám teď na mysli takového, který běží v řídících jednotkách nějakých strojů, průmyslových robotů, aut, letadel apod…, pak o této své „bublině“ mohu říci, že kontakt s praktickým životem je zde velmi silný. Ti lidé mají často přesah i do hardwaru, pohybují se nezřídka ve fabrikách atd…kooperují s lidmi v provozu, strojaři, testery atd…
    Pravděpodobnost výskytu levičáckého magora je poměrně malá.

    Jiné je to v takovém tom klasickém IT, což také kdysi bývala i moje „bublina“. Tady jde často o Internet, webové aplikace, mobilní aplikace atd…oblast je velmi široká… a odtrženost od praktického života často značná. Ti lidé často (samozřejmě ne všude a vždy) řeší problémy, které by bez nich vůbec neexistovaly.
    Pravděpodobnost výskytu levičáckých magorů je poměrně vysoká, ale nedá se říci, že by to bylo pravidlo.
    Ano – často zde potkáváte všeználky, přesvědčené o tom, že vědí, co je pro druhé lidi a celou společnost dobré a správné. Pro ilustraci – třeba v CZ.NIC je myslím v tomto směru úroda celkem bohatá…

    ——
    Všem normálním lidem z té druhé „bubliny“ se omlouvám. Kluci a holky, to nebylo o vás.

    1. Mam v tymu dva lidi, kteri vyvijeli v Nemecku HW&SW pro nabijeci stojany pro nejvetsiho vyrobce, co tu je. Ten stojan si taky muze z auta vytahnout spoustu zajimavych informaci (pokud mu je auto preda, ale mame tu nejaky komunikacni standard, ze…). Takze i to muze byt jednim z clanku zneuzitelnym ke sledovani, ackoli to zadnou kameru, ani Internetverbindung nema.

      Dneska mas cipy pomalu i v uchu u kyblu. Pokud nekdo bude mit potrebu se lidem mstit, nebo bude financne na nejake svinarne motivovan, pak i embedded muze byt nebezpecny.

      1. Tak samozřejmě. Člověk má daleko větší radost z pěkné implementace plánovače v OS nebo třeba Wiener-Kalmanova filtru či vydařeného PID v aplikaci :-).
        Ty 3.14159265-čoviny např. kolem vytahování dat z cizích vozů o kterých píšete každého nebaví…mě tedy rozhodně ne.

        1. Přitom ta implementace vytahování dat o cizích vozech je vlastně složitější než slabikářové algoritmy filtrování či řízení systémů.

        2. Btw, ted zrovna resim Kalmana u dynamickeho systemu. Kalman dobre funguje na statickem systemu, dobre funguje na linearne rostoucim/klesajicim systemu, ale ja mam data vypadajici spise jako sum u senzoru, kterej sedi na menicim se zdroji signalu. Cili to potrebuju vyhladit, ale musi to byt schopno reagovat na zmenu s rozumnou prodlevou. Nema nekdo tip na sestaveni parametru, kde by jedna z konstant byla dynamicka? Usetrilo by mi to tak tejden lezeni v matematice. Data jsem predzvejkal medianem a ted na to cpu Kalmana. Dekuji predem i zadem.

    2. Btw, mezi IT neni vic svini, ktere maji potrebu se nekomu srat do zivota. Maji k tomu jen vic nastroju.

      1. Sysop: nejsem si jistý, jestli souhlasím. Nemám na to žádná tvrdá data, ale v IT firmě mě překvapil počet vymatlaných covidiotů, co nesundali hadr málem ani při obědě a padala z nich moudra jako „je to takové nařízení, tak ho musíme respektovat“. Diskusi o míře nebo smysluplnosti nepřipouštěli s poukazem na to, že „to by si pak mohl každý dělat co by chtěl, pořádek musí být“.

        Celkově na mě uvažování těchto lidí v praktickém životě dělalo dojem, že fungují stejně jako jejich programy, tj. deterministicky. IF náhubek=mandatory, then WEAR.

        1. Přesně. Procento covidistů je mezi klasickými ajťáky výrazně nadprůměrné a pěkně to koreluje s tím zmiňovaným levičáctvím.

          1. Toto takzvaní levičáci jsou posedlí plněním příkazu a zákazů , protože nemají individualitu, nemají rádi náhody a nejistotu. Sílu a jistotu jim dává smečka podobných entit. Nad počítačem mají jistotu kontroly a zpětnou vazbou počítač poskytne jistotu a kontrolu jim, k čemuž jej neváhají využít měrou jejich zmrdství přímo úměrnou.

            1. :-)
              Nad počítačem jistotu kontroly mnozí nemají… To byste koukal, jak jim někdy dokáže zatopit když se zamotá ve spleti jejich pomocí podivných frameworků různě poslepovaného a zbastleného kódu.

              Problém je myslím jinde. Často čtou, alespoň někteří sci-fi

              1. Mrdni do toho kladivem idiote nebo to vytahni ze zasuvky a bude klid.

        2. Zeby Cest byli nejak specificti? Behem kovitu jsem ruzne lozil po Germanii, Svycarsku a Francii, kde jsem byl ve fabrikach, kde to meli od vratnyho az po hightech vyvoj. A co jsem se bavil s lidma, tak bylo uplne fuk, jakou ma kdo profesi, chlap od lisu mel stejnej nazor, jako PLC programator. Bud na nahubky sral, nebo nosil pomalu dva.

          1. „je to takové nařízení, tak ho musíme respektovat“

            Je potreba si uvedomit proc lidi (from all walks of life) respektovali narizeni. Duvodu je spousta, vcetne toho ze nekteri treba skutecne veri ze nejaka nemoc existuje. Ale zasadni je nasledujici:

            To ze naprosta vetsina toho co vychazelo, respektive vychazi, z oficialnich zdroju jsou naproste sracky musi byt naprosto jasne kazdemu cloveku ktery si zachoval aspon zakladni schopnost racionalne uvazovat. Je uplne jedno jestli clovek veri nebo neveri na virovou teorii, jestli clovek veri na bioweapon puvod, nebo cokoli, ale ty sracky presentovane jako data a to jakym zpusobem byly uvrzene nesmyslne opatreni proste DON’T FUCKING ADD UP.

            Duvod proc lidi nicmene ty zjevne nesmysly a kontradikce prijali, zarazili hlavu do pisku, a nechali se jebat je celkem jednoduchy. Pokud by si pripustili ze COVID je hoax jako prase, ze se jedna o utok na populaci, globalni coup d’etat, jakousi hybridni valku, pripadne prelude to a real hot war, tak by si museli pripustit ze ten jejich fukuyamesque svet (End of History) je mirage. Ze predstava ze nase spolecnost/civilizace dospela do vicemene idealniho stavu ktery se uz bude jen fine-tunovat, ale ktery je principialne finalni, ze ta predstave je giant crock of shit. A museli by pripustit ze budou muset vylizt ze svy ulity a pokud si budou chtit zachovat svobodu, a prosperitu, budou muset zabojovat a bude to bolet.

            Na to jsou lidi moc zpohodleneli sraci. A vubec si to nedokazou predstavit. Nakonec vetsina lidi kteri tady zvani 5/9 jsou priklady vyse popsaneho.

            Takze si radsi daj hadr na hubu a presvedcej se ze to dava smysl ze prece by government nemoh bejt takova pica aby se postavil proti nim takovym zpusobem jakym se postavil, coz je uplne zjevny kazdymu kdo vidi veci tak jak jsou.

  4. Problém je myslím jinde. Často čtou, alespoň někteří, sci-fi (já sice taky, ale snad jsem narozdíl od nich dospěl) a líbí se jim tam občas prezentovaná představa „ideální“ přesně nalajnované a zglajchšaltované společnosti bez nejistot. Jako všem levičákům.
    Z těchto knížek a filmů myslím pochází některé představy dnešních sociálních inženýrů.
    Přečtěte si někdy např. Mlhovinu v Andromedě od Jefremova. Tam to najdete – zrůdnou chorobnou vizi „ideální“ společnosti budoucnosti. Nejenom tato knížka je pro tyto magory vlastně takový manuál…

    —-
    Psát sem z matlacího telefonu je fakt lahůdka – proto to roztržení příspěvku. Sorry.

    1. Podobne jako doktori maji obecny pocit nadrazenosti protoze do urcite miry znaji fungovani tela, nemoci, urazu, a jsou schopni nektere veci vylecit, coz jim mylne dava pocit ze jejich znalost lidskeho tela lze transponovat i do jinych oblasti vedeni a serou se do veci vo kterejch vedi kulovy hovno, tak tkzv. ajtaci maji obecne predstavu ze kdyz dokazou urcite velmi simplisticke myslenkove pochody vyjadrit pocitacovym kodem a implantovat do pocitacu ktere pak delaji urcite simplisticke ukony, tak ze teda jaksi sezrali salamounovo hovno a ze jejich uchylnou specializaci (IT) lze aplikovat uplne na vsechno.

      Pokud nejaky ajtak neni mrdka a mysli to s mankindem dobre, tak by se mel na to vysrat pripadne si dat k veceri cyanidovy cocktail.

      What is the ultimate objective of all this shit – replacing fucking man with fucking robot? Fucking why? The level of sophistication attained thus far is good enough. People don’t need more fucking doodads, more fucking gizmos, more bullshit to brainwahs them.

      Fuck IT.

      1. A berete na to něco?

        1. From the gibberish you write, I kinda gather that you’re an IT motherfucker, and your stupid remark above is a case in fucking point. Suggesting that your interlocutor, or a commenter, is somehow deranged, a fruitcake, certified nutcase, whatever, is the most witless thing to say. Can’t you come up with something more creative, you fucking moron?

          Ne ty pico. Neberu nic protoze zadny to neni.

    2. Od Jefremova mám radši „Hodina býka“ – to je takový Neználek na Měsíci pro dospělé. Rusové prostě umí tu hlubinně sociologickou sondu a zábavnou a čtivou formou, nejmíň od Dostojevského.
      Pak je dobrý Janusz Zajdel – „Limes inferior“ – tam popisuje de facto současnou bezhotovostní totalitu s omezením pohybu a akrytým šmírováním naprosto věrně.
      Taky si tam nic nekoupíte v hotovosti, přičemž váš sociální status rozhoduje to tom, jestli si smíte koupit jen podřadné nebo i luxusní zboží.

  5. Ono je to dvousečný. Na jednu stranu naprosto souhlasím s autorem, že množství informací, co stát zjišťuje a ukládá, je neúnosně vysoké. Na druhou stranu, současná situace, kdy propojení ve prospěch efektivnějšího fungování státní správy nefunguje, ale zároveň pokud se na vás zaměří represivní složky, informace spojí a stejně získají, je lose-lose situace.
    Ze strany BFU nevzniká tlak na to, bránit shromažďování informací, protože prakticky nevidí, k čemu to vede. A kdo nic neskrývá, a tak dále. Naopak neefektivní fungování státní správy vyvolává zbytečné náklady. Takové Estonsko šmíruje podobně jako my, ale vše funguje.

    Osobně bych tedy nekritizoval propojenost, ale množství informací, které stát drží, a nemožnost „být zapomenut“. Naopak ve chvíli, kdy začnou chodit každému BFU upomínky z finančáku, že nepřiznal bazén, a z dopravky, že projel rychlostí 53,1 km po hlavní silnici za městem, třeba prohlédnou, že malý stát, omezený jen na obranu, bezpečnost a justici, v duchu laissez faire, by nemusel být tak špatný.
    Jinak to nepůjde.

    1. Až vám začnou chodit z banky upomínky, že málo třídíte odpad. A z pojišťovny přijde vytýkací dopis, že jste si už tento týden třikrát objednal pizzu, takže vám zdražují životní pojištění za zvýšené riziko vyplývající z nezdravého životního stylu. Budete se divit ještě více.

      Malý stát dopadá tak, že politici jezdí do Langley pro notičky. A Farský se tam rovnou zdrží na delší školení.

      1. Životní pojištění nemám, ale pokud by to zdravotní bylo navázáno na kvalitu životního stylu a ne povinně placeno dle příjmu, byl bych moc rád.
        S tou bankou a odpadem nechápu.

        A propos, pokud už vůbec musí mít politici notičky, preferuju ty z Langley před těmi z Bruselu, ty z Bruselu před těmi z Babišovy/Jurečkovy/Bartošovy/Rakušanovy Prahy (u Fialy je to plichta; měli-li bychom Prahu libertariánskou, preference Langley/Bruselu by nebyla, ale víš jak je to s těmi rybníky a rybami) a ty z jakékoliv Prahy před těmi z Ruska.

        1. jak ty vole myslíš, že to jako dopadne? ti co splňujou ideologický tabulky, budou platit možná stejně, všem vostatním napálená pálka jak prase

          1. Proč by, kopyto, soukromá zdravotní pojišťovna (coby po zisku bažící firma), řešila ideologické tabulky?

            1. Protože to dostane vládním befehlem, jinak přijde o licenci. A vláda to zase dostane befehlem pomocí směrnice z Brusele.

              1. Pokud přijmu tuhle představu, státní zdravotní systém by to mohl udělat stejným způsobem, jednodušeji a na povel. Tudíž argument nevalidní.

        2. Dissenter: one Jesterka dost plácá a konkrétního nic nezná, jsou to takové ty pocity, které si tu ventiluje. Nicméně k těm odpadům – to její plácnutí není zas tak mimo, jak by se mohlo zdát. Bavil jsem se někdy snad loni nebo na jaře se starostou a říkal, že se čeká velké zdražování, protože se chystá (nebo už je upečený, jen se o tom moc neví-nepíše) zákon, který říká, že 90% odpadu z domácností se musí recyklovat. Což razantně zvýší náklady na svoz, zpracování atd.

          A možná Vám neušlo, že už je to mnoho let, co je zcela běžné v UK slyšet story o různých bonzácích právě na toto téma. Takže banka sice nic posílat nebude, ale ty odpady a jejich zdražování je už prakticky hotová věc (možná do toho hodil trochu vidle covid, možná Putin, těžko říct, jaký je přesný plán, nezkoušel jsem si k tomu nic dohledávat, jen jsem si říkal, že asi zase nastane peklo v zimě, až budou důchodci „třídit“ odpad do kamen…).

          1. no tak samozřejmě, každej si to přetřídí v kamnech, nebo bude sypat směsnej bordel do barevnejch konťáků co sou přece ideologicky „zdarma“, a svoje popelnice zmenší na minimum, a ať si to zpracovatel pořeší

          2. Byť jsem celkem anti-eko, v odpadech s tím sympatizuju, ČR je odpadem hnusně zahlcena. Zdražení odvozu je ale kontraproduktivní, protože to lidi s mentálním deficitem budou sypat do lesa a to neuhlídají ani fotopasti. Co s tím je složité, tržně konformní není ani vymáhání záloh za obaly, ani dotace systému nakládání s odpady (nehledě na to jak dobrý byznys to je). Na druhou stranu při neexistenci socdávek se spousta věcí, které dnešní rozmazlený člověk vyhazuje, opět využije.
            Ale co to má společnýho s bankou, nevím.

            1. Dissenter: co myslíte tím „hnusně zahlcena“ a co byste si představoval místo stávajícího stavu?

              Ad sypání do lesa: bydlíte ve městě, že? Protože ač je to hnus, tak mě to nijak zvlášť neobtěžuje. Za to spoluobčané, kteří jsou schopní spálit cokoliv, co hoří (a že toho odpadu hoří fakt hodně), to je masakr. Doporučuji v zimě jakoukoliv obec, která nemá plyn a topení je tedy buď na tuhá paliva nebo elektřina. Dal byste ještě hodně za to, že to odvezou do lesa místo, aby to hodili do kamen…

              1. Na kraji města v „lepší“ čtvrti, kde se topí plynem a čerpadly a soláry a tak dále. Odhazování odpadků mě možná proto štve víc než dým. Tak či onak, zvyšování plateb odpadu mechanismem „za kus“ bude kontraproduktivní v obou případech; hlupáci budou vyhazovat do lesa nebo pálit.
                Představoval bych si poplatek za odpad jako součást daně z nemovitosti + paušální daň na člověka a co nejdostupnější kontejnery na vše.

  6. Písnu to sem, v té chobotnici příspěvků už se nikdo nevyzná:

    @servisdok: „Není to vůbec o mědi a kyslíku. To jsou jen vsugerované internetové kecy těch kvazihifistů, co každou molekulu kyslíku v té mědi slyší.“

    Čím více se blížíte chemii, tím jsem silnější v kramflecích.

    Samozřejmě, že o kyslíku v mědi to hodně je. A je důležité, aby kyslík v mědi pokud možno nebyl. Bezkyslíkatá měď jsou normální kabely i signálové kabely.

    Proč? Protože kyslík rozpuštěný v mědi má tendenci reagovat s vodíkem – ať už plynným, nebo obsaženým v organických látkách. Uvnitř mědi pak vznikají reakcí vodíku s kyslíkem molekuly vody, které dělají to samé, co led v zamrzlých trubkách. Trhají měď, vytvářejí v ní trhliny, a konce nejsou hezké.

    Myslím, že nekoupíte kabel z kyslíkaté mědi. Pokud tedy není z Haiti nebo Zimbabwe, kde černoši roztápějí měď na ohněm a zpracovávají pazourky. To, že si tedy na jakýkoli kabel napíšete „bezkyslíkatá měď“ je pravda.

    1. je to všecko o množství, dokonale čistej nebue nikdy žádnej kov, nicméně pokud se slívá tavenina ze šrotu, tak kde čeho včetně oxidu mědňatýho jsou tam mraky, musí se to, i po čištění o další příměsi, eště zredukovat na neutrální měď

      když to rejže neudělá, tak výsledkem je kšunt s hroznejma vlastnostma – vídáme to dnes a denně, tak bych netvrdil, že se to neděje, žejo?

      1. Sulfidy a oxidy se musejí převést na měď tak jako tak.

        Já mám zkušenosti, že ta rejže většinou vyrábí mnohem kvalitněji, než Helmut nebo John.

        1. Staci se podivat na REACH dokundamenty, ktere mi projdou rukama. Cinske produkty naprosto s prehledem maji mene stopovych prvku. Ono to dneska neni tim, ze Cinan by to tam tavil na kolene. Ba naopak, Cinan ma supa dupa techno a nesere se s nejakymi zelenymi narizenimi, ktera vyrobu prodrazuji a snizuji efektivitu. Az Cinan vymeni Si-Tin-Pchinga za Gretu, tak ta kvalita bude… jako v Evrope.

          1. Němci se snaží ojebat své zákazníky, to už vidím několik let zcela zřetelně. Mám dojem, že Němci začínají pohrdat úplně všemi jako podlidmi – pohrdají jinými národy, pohrdají zákazníky. Jediné co chtějí, je prostě mít vysoké zisky, a ohnout všechny procesy pro slušbu Německu.

            Američané jsou trochu jiní. Oni jdou po zisku, America first. Nepotřebují to pohrdání jako germáni (holanďani, švýcaři, …), a neženou do toho emoce, ale prostě business je business. Bohužel přidaná hodnota není taková, jako dává Číňan.

            1. Nevim, no, ja jsem v takove bubline rodinne firmy, nejsme koncern, takze u nas se hodne hraje na poctivost a zakaznikovi se rika pravda, i kdyby to byl sebevetsi pruser. Kolikrat si rvu vlasy, ale oni to fakt vyblejou. Ze prej se jim to z dlouhodobyho hlediska vyplati. A stran komunikace treba s Cechy – zadny problem s nejakym pohrdanim. Jo, Cechy vojebou u tech nejnizsich profesi tak euro na hodinu, to uz je holt otazka obchodu, jestli na to Cech pristoupi, nebo ne.

              Svycari ano, tam pohrdani znam velmi dobre.

              1. Němci si spíše hrají na vznešenost, a to i když prodávají shit. Prostě mají pocit, že jakkýkoli exkrement s nálepkou Made in Germany je najednou sakrální předmět s vysokou cenou. Nerozlišují jestli prodávají nízkou či vysokou kvalitu, cenovku dělá ta nálepka Made in Germany. A ta kvalita šla posledních 4 a více let tragicky dolů.

                Ti Číňani umějí věci ojebat tak, aby to bylo nějak funkční. Ti Germáni to ojebou v klíčové součástce tak, že je to odpad.

                Mám dojem, že to je vůbec celý problém Němců – neschopnost kritického myšlení a selského rozumu. Stereotypně udělají co se naučili, a stereotypně poslouchají vrchnost. Chápání souvislostí, tehcniky, strategie, fyzikálních zákonů – to bych u Němců nehledala. Oni jsou takoví mravenci nebo včely v koloniích. Dělají co řekne führer.

                Kdykoli Němci něco vezmou a přetvoří po svém, je to průser. Když vzali filozofii po německu do pracek, vznikl jim z toho marxismus. Když vzali do pracek cokoli, bylo to fajn, dokud se Němci nepokusili do toho zavést svou invenzi, pak z toho vzniklo peklo.

                1. Mám všechno ruční nářadí (strojky) od Festo, dnes Festool a je to kvalita.Stejně je nemám rád.

                2. U nas se to dela jinak, kontroluje se kazdej jednotlivej vyrobek ruznyma testama a kazda nova serie jde na dlouhodobe zatezove testy a nez ty jsou hotovy, lezi vyrobky ve Sperrlageru. Proste zakaznik musi dostat vyrobek, kde je miziva sance, ze se neco posere.

                  Ale jak to maji jinde, to nevim.

                  1. tak vy taky nedodáváte do marketů zázraky jako akundulátorovej automat za 999 v konci, žejo

                    ale co by kurva smysl mělo, taková akundulátorová mikrovlnka, ať si můžeš na stavbě vohřát žrádlo, to né, to nikdo na trh neuvede :o)

                    1. Nebuď v záchvatu.Všechno ťape, vole.

                    2. @Sysop: Zřejmě to těm Němcům dost kazíte. :-)

                      @Behemot: Převádět elektřinu z akumulátoru na teplo je nesmysl. Plynový vařič funguje na plynovou akumulátorovou bombu / kartuši.

                      Já jsem u nás v marketu viděla akumulátorovou páječku s výkonem 5 W s nabíjením USB. Až mě chlap pořádně naštve, a budu se mu chtít pomstít, dostane ji k narozeninám.

                    3. Jesterka
                      14.9.2022 v 19:23

                      páješkohračkama to začlo, poslední výstřik je ten kafevar, čekám, kdy tam budou mít přímotop na akundulátory

                      kartuše sou taky hračka pro děti, pořádná bomba vod dvou kil nahoru, ale stejně, je to krám, tahat se s tím, zasírat nádobí a všecko vohřát ani nende, ta vlnka je asi spíš paktičtější

                      párkrát za rok to na nějaký trhy vemu a vohřeju si tam krmňu, ale dělat to furt, meh

                    4. @Behemot: Takhle to dává logiku.

                      Já mám UPSku k počítači, a myslím, že mikrovlnku by to chvíli utáhlo. Na ohřátí by to stačilo.

                      Musela jsem UPSku vyhodit z počítače. Protože ta UPS émerické kvality, ačkoli byla docela drahá, tak její měnič vyzařuje do několika metrů tak šílené střídavé magnetické pole, že mi to rozhazuje měřáky v půlce místnosti. Asi cost cutting na cívkách a trafech v měniči. To je ta západní kvalita.

                      Mám objednanou UPS z Číny a druhou z Polska. Chci vyzkoušet teorii, že kšuntovýrobci udělají kvalitnější krám než „seriózní“ Amíci nebo Němci. Jestli se to potvrdí, tak jsem blízko tomu, že jako poslední kapka řady případů, budu považovat Čajnu za kvalitnější výrobce než Západ.

                    5. Protože ta UPS émerické kvality
                      Tak je otázka, co reálně znamená „Protože ta UPS émerické kvality, ačkoli byla docela drahá,“ Třeba u levnějších řad APC jsem četl doporučení neotvírat, ať se člověk nestresuje tím, co uvnitř je.

                    6. APC Smart-UPS cosi, cenovka něco přes $500.

                    7. Jesterka
                      16.9.2022 v 4:55

                      kterej model přesně? na bílým štítku vzádu

                      není čistě náhodou třeba upadlá a jinak uhnilá zem? bez toho to šásko tak jako úplně dobře nebrání vyzařování

                    8. Pokud ta UPS ma FCC, pak nesmi vyzarovat nic, co je nad ramec povolenych limitu. Mozna by se vyplatilo to poslat do EMC laboratore a sjet vyzarovani do 1,2 GHz a pokud to skutecne prekracuje meze, pak se te firmy zeptat, na kolik si ceni takovou krivku :-)

                    9. To je dobrý nápad. Jen by se to muselo realizovat v Česku. V USA je to poněkud drahá sranda to měření.

                      V Česku před mnoha lety jsem byla přítomna u jednoho měření lékařského přístroje kdesi na Moravě. I po započtení letenek a nákladů na cestu to bylo výrazně levnější než kdyby se to dělalo tady v USA. A v USA to uznávají.

                      Jen se mi líbilo, že měli dva zesilovače. Jeden do 1 GHz, a druhý nad. Prvnímu říkali bosový zesilovač a druhému výškový zesilovač.

                    10. Problém nemusí být klasické EMC (EMG) vyzařování, ale čistě magnetické pole a pokud se nepletu, tam jsem povinné testy viděl jen v normách pro zdravotnické prostředky. Podle toho se odvíjí cena testů a počet laboratoří, které to umí.

                      Já svého času měl jinak celkem povedenou UPS od APC a ta na vánoční záplavu SMSek v síti mobilních operátorů odpovídala zuřivým cvakáním relé. Reklamace, druhý kus dělal to samé, další reklamace a dostal jsem kus z vyšší modelové řady a bylo po problému, respektive ta měla zase jiné mouchy :-D

                    11. FCC a CE maji ruzne pozadavky. U CE je rozdil prumysl/domacnost/zdravotnictvi, ale jak to ma FCC nevim. Nasi klienti si sami reknou, ktere testy mame delat. Nicmene vim, ze delame krome EMC i odolnost proti zaruseni a take se meri elmag. pole.

                      Nejvetsim zaricem/antenou jsou samozrejme privodni kabely k/od UPS a ty, zcela jiste, nebudou soucasti testu (protoze se to vi), zatimco doma to pak muze delat brikule.

          2. kabely z tajwanu=niet problema
            kabely z rejžákova=jest problema

            cena není vo moc lepší (pokud si to nenechává za nehtama dotahovač), takže…

    2. Koukám jak vejr, bezkyslíkatá Cu.Je to tady nějak pomotaný.Tak nashledanou!

  7. Je to ucelovka. Kampan. Svoji rodinu zaprodam kdykoliv, kamkoliv a komukoliv, ale ja jsem cisty jak lilie. Je to ucelovka, kampan.

    Gratuluju vsem mistnim Babisovo milovnikum a obhajcum. Pojem lidske dno ziskal novy rozmer a tomu je treba zatleskat…

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-babis-capi-hnizdo-hra-o-svedectvi-babise-mladsiho-advokati-chteji-zabranit-jeho-vyslechu-214222

    Na idnes se to nedoctete. Bacha…jak rikam, ucelovka.

    1. Já bych tedy svému tátovi podpis na papír dal, kdyby to bylo nutné pro nějakou daňovou optimalizaci. Kdo by to pro tátu neudělal?
      Teprve výlet na Krym a věci kolem toho byly slušná prasárna. A využít pak synka v kampani proti tátovi, z toho bych taky blil. Myslím, že na to dně bude celkem nával, ostatně co čekat od politiků.

      1. To Ada:

        Tenkrát byl v tomhle nechutným mumraji nezapomenutelnej Klusák. A teda málokdy souzním s Hradním ještěrem, ale zneužít nemocného chlapa pro svoje umělecké zviditelnění…to chce opravdu žaludek. Ale on už Brezina o něm psával, jakej je to zlomyslnej dětinskej manipulátor, kterýho živí zlomyslnosti.

    2. To Shifty :Takhle znectívat pana expremiéra! Je to vzdělaný člověk! Hovoří nejmíň třemi jazyky! Někdy i všemi najednou! A i ještě po letech mě okouzlují jeho “ motýle“. Nicméně, fóry stranou, kdo vlastně může s Bábou teď sympatizovat? Myslím, že můžeš bejt v klidu, naprosto všichni ví, co je zač.

      1. co je pětidemolica zač bylo jasný taky už dávno, jak mohl vod začátku něgdo sympatizovat s něma, natož eště teď…a přece

      2. Sbaleno?

        1. To bude na mě, viď, Fordží :-) ? Hele, že ty potřebuješ něco z WA :-)?

          1. Náhoda.Blondýno!

          2. Co je WA?Pro ty světoběžníky?

            1. není to Washington? jako ten věčí stát, jinak se řiká DC

            2. Washington, kočičí :-)

              1. Nirváva nastala po přemístění škakulí?

                1. Jak by mohla…Nirvana byla právě až z toho Seattlu,tož to teprv přijde, víš jak.

                  1. Nirvana byla z Aberdeenu ve Washingtonu. Btw.

                    1. Pravda! No vida, co si člověk zafixuje všechno za bludy. Ale teta Courtney se fakt po Seattlu pořád fláká – má tam bydlení. Myslela jsem, že je to ještě od Kurta

                    2. Tak Seattle je taková Grungeová výspa. Co jsem koukal, je tam i hodně věcí ohledně právě Nirvany, potažmo Kurta.

                      Courtney… ta co přežila, to je neskutečný. Ozzy, Lemmy hadr…

                  2. Vím, a doufám, že tam něco zůstalo.A co se týče kaktusáre, tak tam to je, jak děda říkal:Kliďáre, Nebojtáre, přestěhováre, hlavně pískováre.

          3. Teďáre teda zblbráre.My mysláre, že Ty emigráre z Texasu do jinéhé státáre, a tam uhznizdáre v Seattlále.Tam kapela Nirvava kdysi startáre.Tak jak teratáre?

    3. Já jenom doufám, že bude stejná vyšetřovací i mediální pozornost věnována Vítu Rakušanovi a Dozimetru. Jinak by to byl dvojí metr.

      A propó, jak pokročilo vyštřování znásilňovacích akcí Dominika Feriho?

      Jinak mně, kdybych byla v České republice, by nejvíce zajímalo jak vede stát pětikoalice Petra Fialy. Možná bych neprotestovala ani popravčí četou jako spravedlivou odměnu naší pětikoalice za práci pro Českou republice.

      1. Procházka po bulváru.Nic lepčí nejni:-D

      2. Jesterka14.9.2022 v 17:01
        „Jinak mně, kdybych byla v České republice, by nejvíce zajímalo jak vede stát pětikoalice Petra Fialy.“

        Jak jinak než na hovno, to je typickej standard každý! vlády. Nicméně furt to nedosahuje „kvalit“ vlád před nimi, zejména ČSSD+ANO, ANO+SPD+KSČM.

        1. samo, protože za všech předchozích vlád byla inflaca 20 % ofiko (a 30-50 neofiko) úplně běžná, že, stejně jako ideologický zákazy dovozu surovin i výrobků a zálohy na energie taky rostly běžně mezi vyúčtováníma na pětinásobek…

          takže nic, nač nejsme zvyklí, to je jasný!!

          1. Však jo, takhle uvažuje většina voličů. Páč když někdo všechno prožere za konjunktury a na začátku krize hned vezme obrovskou půjčku, tak je machr, vždyť je díky němu peněz dost ;)
            Zítra? Psche, co je mi po nějakém zítřku…

            1. A zelený úděl nic?

              Živění půl miliónu parazitických Ukrajinců, co údajně trpí válkou, nic?

              Lipská burza elektřiny nic?

              Totální neschopnost jakékoli pozitivní akce na podporu Čechů a průmyslu v této době od pětikoalice nic?

              1. Zrovna ti Ukrajinci tady makají dle mých zkušeností víc než spousta na peníze nadávajících a líných běločechů (o češích tmavších barev nemluvě).

                1. jj, makali až zbělali už v ukrošově, proto sem viděl první wágen, jehož hodnota nebyla furt ve stovkách tisíc, až v holomócu někdy v dubnu, co? :o)

                  1. A závistivých, to jsem zapomněl. Ale závidět auto v ceně stovek tisíc Kč (tedy běžné auto) někomu, kdo utekl před válkou, to je chucpe.

                    1. samozřejmě, co sem vod tebe mohl čekat, než tydlety sračky…bé závííííst…blé hlupácí z venková, a tydle sračky, nic víc nemumíš

                      jistě, na všechny ty desetitisíce luxusních aut za stovky tisíc až miliony si vydělali v ukrošově poctivým boucháním, ve kterým tady budou pokračovat, jak jinak…

                      a teď tu vo Zlatovlásce!

                    2. „luxusní auto za stovky tisíc“???

                      To jsme tu na diskusním fóru Rudýho práva či co?

                    3. No z Behemota se stal závistivej socan s napraženou tlapičkou státe dej… ty sis toho ještě nevšim? Když někdo závidí, že stát dává ukraincům a ne jemu, tak je prostě socan. Nic víc, nic míň.

                    4. Já tu vidím jezdit úkáčka v autech za stovky tisíc, ale těch stovek tisíc je tak sedm až devět, pětková a šestková báva, žádná výjimka nejsou ani X a Q, plus pár Lexusů jsem už viděl. To nejsou chudí dělníci, co v ukrošově „přišli o práci“.

                    5. Proč by každej ukrainec měl bejt chudej dělník? Tam se nedali vydělat prachy? Dyť tam maj v podstatě 90. leta jak my tady, ale doteď…

                      tvl ty vaše předsudky jsou vážně k zblití…

                    6. nedaly, kurvafix

                    7. shifty 14.9.2022 v 22:08

                      Každej Ukrajinec skutečně není chudej dělník.
                      V cizině pracující chudej Ukrajinec platí deset tisíc Kč měsíčně výpalného a při cestě domů, pokud jeho opatrovník nemá dostatek autority, další poplatek za bezpečný přejezd.
                      Když jsem viděl prvně, jak si uklízečka zašívá dolary do podprsenky, netušil jsem to.
                      Pokud si před pár lety ukrajinští dělníci mohli vybrat, dávali přednost dolarům před eury. Jak je to teť, nevím.

                    8. @servisdok: Když nad tím přemýšlím, dcera jednoho takového bohatšího u nás řeší nějakou administrativu. Pán má nějakou novější audinu (tuším A5), co a zda dělá on, nevím.
                      Vyplývá z toho něco? Ti lidé neutekli proto, že by přišli o práci, ale proto, že jim zbořili barák s firmou…

                    9. Dissenter
                      14.9.2022 v 22:11

                      tak ať to vole dají do bazaru a zaplatijou si hotel, přesně, jak jim řekli na západě – že nebudou utrhovat od huby vlastním, aby živili cizáky někde na hoteli

                      takle nevypadají uprchlíváci, todle je naprostej bizár co se tady děje

                    10. servisdok
                      14.9.2022 v 22:02

                      vojetý to můžou být nižší stovky, resp. u nich tak že na západě urkadený a na východ vyvezený

                      každopádně wágeny, na který si běžně člověk prací nevydělá, to už musí „vorganizovat pod sebou“ nějaký soudruhy

                    11. Hele, já věřím, že třeba Q7, X6 či X7 se dá čórnout, určitě je v Evropě stovky zdatných lidí, co to dokáží. Co už mi ale není jasný, jak se může někdo odvážit, s takto „získaným“ autem jezdit po Evropě. Snad jedině v tom směru UA-ČR, maximálně tak ještě SK či PL, ale protože tahle auta jsou převážně ukradená v Německu a polskými zloději, tak skopčáci pokud takové auto s UA značkama zastaví, počkáte si i hodinu, než ho důkladně prolustrují.
                      Sám bych neměl odvahu s čórlým autem za pár mega lítat po Evropě – leda s tím krytím jako „válečný uprchlík“.
                      Jenže on i ten válečný uprchlík vypadá v X6 či Q7 dost blbě, nemyslíte? Pokud někdo přijede do ČR prostřílenou oktávkou se zalepenými skly igelitem, pak jsem tomu ochoten věřit a zčásti souhlasím i s tím, aby takové rodině stát pomohl, PRONÁJMEM nějakého podobného vozu třeba z bazaru, z exekucí či z trestné činnosti, aby to aspoň odpovídalo po stránce STK a obecné bezpečnosti.
                      Ale už rozhodně nesouhlasím s tím, aby rodinu, která si to přiburácí v Q7, stát ubytoval ve státním 3+1 či 4+1 I. kategorie, v novější výstavbě a s tím, že o energie se samozřejmě tentýž stát, teda my postará.
                      Kurva když si koupím opici, tak musím mít i na banány.
                      Kolik stojí například zimní obutí na Q7, kolik to auto v plný palbě žere (benzínový osmiválce?) a kolik u toho stojí plná nádrž? To asi nejezdí na N95, že?

                      Tohle má tu drzost, vydávat se za chudáky válečné uprchlíky? Těch Q7 a X6 jsem viděl na parkovišti před jedním luxusním rekreačně-wellness střediskem už několik – vypucované, neškrábnuté a s „tuningovými“ doplňky. Zbytek aut s UA espézetkami byly taky značky, který si obyčejný pracující Čech není schopen dovolit ani s leasingem, pro rodinný rozpočet smrtícím.
                      NIKOHO s UA espézetkou jsem neviděl v autě, jako je Dacia Duster, jakákoliv KIA a podobný, natož abych tu viděl třebas jednašestkového žigulíka 2106, který jinak v Rusku i na UA platí za velmi spolehlivé a odolné auto.
                      Nejlaciněší auto, co jsem na tom velkém parkovišti viděl (to hotelové zařízení má kapacitu okolo 80 třílůžáků s možností přistýlek), byly poslední verze Hondy Accord, tuším model 2018 či tak nějak, ty jsem viděl min. 2ks.
                      Hele, nikomu nic nezávidím – sám jezdím v pěkných Feliciích, krátké i pracovní dlouhé, ECU-sání-filtr-výfuk od Jandy, takže spokojenost s výkonem i spotřebou.
                      Ať si kurva každý jezdí tím, co jemu vyhovuje, nebo nač si vydělá, je mi to naprosto jedno. Počítám, že za cenu jedné gumy na Q7 já koupím celé značkové zimní obutí i s rezervou a obutím na elektrony..
                      Mně prostě vyhovují Felicie MPi, protože ani jedna mě nikdy nenechala ve štychu, neserou se, jejich běžná údržba stojí pakatel a mají všecko, co potřebuju v autě této kategorie mít.

                      Ale strašně nemám rád, doslova to živočišně nesnáším, když se ze mě někdo snaží dělat čuráka, tím průhledným lhaním – v jakékoliv oblasti.
                      Ať už se to týká těchto „válečných uprchlíků“, já bych správně napsal ekonomických vetřelců, nebo v mém oboru se to týká třeba toho, co přesně kdo udělal předtím, než „se to porouchalo“.
                      Tohle průhledné, sprosté a do očí bijící lhaní, vůbec k ničemu není. Časem se podle známého přísloví o nohách stejně provalí a lhář bude za debila, v řídkých případech potrestán či vyhozen.

                      Tahle vláda dělá čuráky z nás všech. Museli by nám zavázat oči a do uší narvat 60dB špunty, abychom uvěřili tomu, co se píše.

                    12. Třeba z toho posledního co měli, chtěli záchránit aspoň toto. :-) Ti co měli jen křápy, co by sem ani nedojeli, to tam nechali. Nebo jsou tu dojeté i nějaké šunky s UA SPZ?

                    13. No 0ne
                      15.9.2022 v 12:22

                      jak sem už psal, po dvou měsících sem prvně potkal nějakýho votřískanýho sedana, nevim co už za značku

                      další věc sou křápy, který očividně vůbec nemůžou splňovat místní, možná ani evropský normy na zhomobuznovaný doplňky, celkově hromady těch věcí sou ve stavu kdy neprojdou technickou, nebude teď náhodou končit na půlroční výjimka a neměli by si ty vraky po projití té papírové buzerace přeregistrovat na český značky? :D

                    14. servisdok: NIKOHO s UA espézetkou jsem neviděl v autě, jako je Dacia Duster, jakákoliv KIA a podobný…

                      A to já jsem viděl s UA značkou i úplně obyčejná auta 10 a více let stará.

                    15. mjfox: jenže Vy nekoukáte jen po luxusních autech, na kterých pak okamžitě lustrujete RZ, byste se mohl spravedlivě rozhořčit.

                      Kdejakých pleček s UA značkou je tu dost a dost. Staré Clio, novější Dacie, škodovky-fordy-kie-toyoty-hyundaie různého stáří a formy. Mezi tím sem-tam něco lepšího, typicky (pro bývalé země SSSR) větší japonské auto v USA verzi (Nissan Maxima, Honda Accord), typicky (před)minulý model.

                      V Praze na Václaváku nebo v centru Brna pochopitelně převažují ty Lexusy a Mercedesy, nicméně těch je reálně pár, akorát si takových aut člověk víc všimne (jedno, jestli s českou nebo ukrajinskou RZ).

                      Osobně z toho mám rozporuplné pocity – je jasné, že lidí jako servisdok je všude kupa, takže když si člověk představí, že takhle někam prchá, musí s tím počítat. Týpka s S-klasse určitě netrápí, co je s jeho vilou u Kyjeva a žije si jako král v „3+1 první kategorie“, hlavně, že má S-klasse, tak určitě.

                      Stejně tak, ač S-klasse nemám, tak auto nemám nijak staré a podobným servisdokům bych neunikl. Přitom kdyby Rusák s tankem projížděl přes Starý Hrozenkov, určitě bych před případným úprkem do Německa řešil především prodej auta a jeho výměnu za nějaký šrot, abych unikl pozornému oku zcela nezávistivému našinci v Regensburgu…

                      Současně se ale nemůžu ubránit dojmu, že bych nejspíš nečekal, až mě našinec zajistí oním luxusním bytem první kategorie, ale auto bych tam prodal a utržené peníze použil k důležitějším potřebám. Třeba i právě proto, abych servisdoky neprovokoval. Oproti tomu místní uprchlík s luxusním autem zjevně nemá potřebu se auta vzdát, čemuž rozumím, ale takový člověk by žádné peníze od státu prostě dostat neměl. Jestli nějaké dostává a pokud ano, jak velké ale nevím, kdo ví, z čeho žijí a jestli je to opravdu tak, jak si to servisdok maluje, aby mu to spravedlivé rozhořčení bez špetky závisti vydrželo.

                    16. Ja mám u seba v druhej časti domu ubytovanú pani (dôchodkyňu) s vnukom. Z Donbasu, pár desiatok km od frontu (z ukrajinskej strany). Auto nemajú nijaké. Predtým, ešte na začiatku špeciálnej vojny, u nás prespala pár nocí rodina, mali cca. 20-ročného Nissana. Vyvažuje to nejako tých pár bohatých?

                      Tu na Slovensku ukrajinských plečiek vidím dosť, asi s nimi nedokázali dôjsť až do ČR alebo čo, no.

                    17. Spousta pleček taky odešla tam.Ne?Kolega taky ubytoval uprchlíky.Nic proti.Barák jim lehnul.Ale už jsou pryč, páč prej pomáháme málo.Tohle se mělo udělat jednoduše.Za prvé, na západě UA se neválčí.Takže tam stanový tábory a něco tam poslat.A ne aby Evropou táhli opilí mužici.

                    18. Pochop, že za 1) – bohatý nemaj právo zdrhat před válkou

                      a za 2) – Ukrainci nemaj právo bejt bohatý

                    19. Pochop, že za 1) – bohatý nemaj právo zdrhat před válkou

                      a za 2) – Ukrainci nemaj právo bejt bohatý
                      V letech 2014/2015 Česi nepomohli lidem utíkajícím přes válkou na Blízkém východě s tím, že jsou to ekonomičtí migranti s iPhony, iPady a iMacy. Nu a když lidi utíkající před válkou z Ukrajiny jsou označování za uprchlíky před válkou, tak to pak prostě vypadá blbě, když v stojí v Praze Mercedesy, Audi, Porsche s ukrajinskými značkami různých menších oligarchů.

                    20. To ani nemusi bejt Pha, ted jsem nakupoval v Susici v Lidlu a hned vedle mne stal BMW 340, lonskej model, vylezl z toho takovej typek v teplakovce Nike a vedle se vykulila blondata navonena kikina, driv jsem ji cejtil, nez videl a na aute SPZ UA. Teplakovka – jasny socky, co potrebujou podporu.

                    21. Včera jsme byli u Dajchmana v Brandejse pro vložky do bot, anžto jí bolí nohy.Pořízení dobré, ale chtělo se jí na malou, prej to Tesca…Vrátila se a říká: Se z toho poseru, samej vasil!Já jí říkal, ať jde za roh.Ale znáte to!

                    22. Zrejme Tesco je i na UA, tim padem azbukpisci poznaji aspon vyrobky podle futralu a nebudou smazit maso na octe.

                      Me je i celkem fuk, jestli se prohrabavam davem teplakovych Ukcek, nebo doochodcu zalomenych o nakupni voziky. Moje obava spis plyne z toho, jake zdroje pro svuj zivot si tady najdou ti majitele tech luxusnich vozu?

                    23. Nešlo o zaměstnance.Tahle pakáž se zakoncentrovává.Kdysi přicházeli a něco uměli.Ti, co umí jsou dávno na Západě.Dneska jsou to všechno inžové a odborníci.Něco mi to připomíná.Smutné, ale zároveň občas pobavěj.

                    24. Zdroje?Jako vždy.Akorát, že tady mají OPEN.Co víc v tom hledat?

                    25. No, ja jen, ze v devadesatkach se tady docela dost lidi zapotilo, aby ty ukackovske mafie vykopali a ted je tu mame na zlatem podnose zase. Kdo ma drahy faro a vysokej zivotni standard, ten to neuzivi z nejakyho holicstvi. Takze pokud se na UA nevrati (coz tenhle model asi ne), bude hledat nadstandardni zdroje prijmu tady.

                    26. Bylo tady spousta hnoje, nikdy jsem to neřešil.V tomhle se nepohybuju a ani v Praze mě to tak nesralo.Jo, ty negry ve Smečkách jsem bral už jako starej fotr, ale teď ty zasraný vlajky všude a ta masáž a azbuka.To těžko rozdejchávám.

                    27. To je duvod, proc se posledni dobou vzdycky tesim do prace. Na novinarskych webech na mne nestekaji clanky v jakemsi nesrozumitelnem jazyce (dokonce i ta turectina se musi hledat a prepnout), nikde nevidim ukrajinsky vlajecky.

                    28. Příští měsíc nastupuju na starý kolena do korporátu.Jestli bude mít HR odznáček, tak bude haló:-D

                    29. Ja jsem taky na stary kolena se sel zamestnat a nelituju. Mel jsem to udelat uz davno. Nojo, jenze ono to podnikani bylo jak fet – nedalo se s tim skoncit.

                    30. tohle je fakt bottom level diskuse :/

              2. Jesterka: Tvrdíte, že pětikolka může za Green deal a Lipskou burzu?

                Green deal podepsal Babiš. Ale nebudeme si nalhávat, podepsali by to skoro všichni politici.
                ČEZ na Lipské burze jede od roku 2003, potřeba ji zrušit je až v poslední době a ano, tohle by měla udělat pětikolka.

                A čo si predstavujetě pod takýmto pojmom „pozitivní akce na podporu“? Rozdávat peníze?

                Jediné rozumné akce by bylo odstoupení od systému emisních povolenek, Green dealu, vybudování trubek k moři k nějakému terminálu a důrazně říct EU, že kromě oblastí jmenovaných ve stanovách (nebo čím se to zakládala EU) nemá strkat do ničeho nos.

                Nicméně to neudělala žádná z předchozích vlád a snad kromě trubek by každá akce spustila lynč a předběhli bychom Polsko a Maďarsko v závodě o hlavního zlosyna mezi členskými státy. Možná by se dokonce přestalo psát o zlém Rusku :)

                1. Green Deal je jedna z dlouhé řady nesmyslů, které se dějí v rámci ekoterorismu.

                  – Proč nesedí ve vězení aktivisté z hnutí Duha, kteří se přivazovali ke stromům na Šumavě? Čímž se jim podařilo zamořit české lesy kůrovcem a zlikvidovat velkou část z nich?

                  – Andrej Babiš zavedl idiocii zvanou „globální otpelování“, později „klimatická změna“?

                  – Kdo zavedl emisní povolenky? A kdo dovolil, aby se s nimi spekulovalo na burze?

                  – Kdo všechno nábožně poslouchal jako svatého gurua duševně nemocného člověka, totiž Gretu Thunbergovou?

                2. Co si představuji pod pojmem „pozitivní akce na podporu“? Nestačí se podívat třeba k Orbánovi?

                  Odstoupit od emisních povolenek, drsně zdanit elektřinu jsoucí na export, uzavřít dlouhodobou a přímou smlouvu na odběr plynu s Ruskem, atd.

                  Jinak řečeno, po 33 letech liberální demokracie přestat všechno plundrovat, tunelovat a vysávat – a začít konečně hospodařit ve prospěch státu a občanů. Tedy to, co se nikdy od listopadu 1989 ještě nedělalo.

                  1. Andrej Babiš mohl vetovat celý Green New Deal i Fit for 55 na Radě ministrů, ale neudělal to, protože paralelně mu Europarlament naznačil, že v tom případě pá pá dotácie. Prodal nás jako Jidáš za mrzkých pár stříbrných.

                    Drsně zdanit elektřinu jdoucí na export nelze bez vystoupení z EU, protože „jednotný trh s elektřinou“ je stejně základní aspekt, jako „jednotný trh s pracovními silami a službami“. Jelikož však vystoupit z EU znamená pá pá dotácie, není zájem.

                    1. Promiň, nechci dělát Kabrňáka, ale fakt si myslíš, že Andy točí klikou?Ten by chtěl….

                    2. Na Radě ministrů to mohl vetovat kdokoli tam jel. Babiš si vybral, že tam pojede on. Pro domácí publikum měl plnou hubu keců, jak Green New Deal ne – a pak to tam podepsal.

                      Jistěže se dá odhadovat, že tkaly tam budou – viz Topol a Lisabon.

                      Jenže
                      1) pokud se někdo profiluje jako odpůrce euroteroru a zachránce ČR, tak to musi ustát a hlasovat proti – a ne jako Babiš a Topol
                      2) jiné státy vetovat dokáží (nebo vyhrožovat a dosáhnout svého), takže to očividně jde a ne že ne

                    3. A jak by to dopadlo, kdyby to „vetoval“?

                    4. Jsou prostě jedinci, prostého ducha, kteří přehlížejí, že celý ekoterorismus tu běží mnoho let. Způsobil a ještě způsobí mnoho škody. Některým prostým jedincům stačí obvinit Babiše nebo Putina, případně Okamuru – a je to.

                      Jen v České republice jsou tak obrovské tlaky a síly prosazující ekoterorismus, že je skoro jedno, co udělal nebo neudělal Babiš. Andrej Babiš není tím führerem, co roztáčí kola ekoterorismus. A není ani tím, kdo by ho byl schopen jakkoli zastavit nebo zpomalit.

                      Janu Mrcasíkovi a některým dalším prostě stačí najít pro jakékoli zlo světa nějaký výrok či akci Babiše či Putina – a říkají tomu „pravda založená na důkazech“. To, že jejich vliv na většinu věcí je zanedbatelný, to už je nad jejich IQ.

                      Takový Václav Klaus si také zkusil nepodepsat Lisabonskou smlouvu. Až ho jakýsi Hnízdil plánoval uznat za psychicky nemocného, pokud to neudělá. A nakonec to rozhodl po šílených tlacích z Bruselu Ústavní soud.

                      Jan Mrcasík by si měl někdy reálný svět zkusit. Jinak skončí jako Tomáš Krystlík, který vyčetl z nacistických dokumentů, že esesáci chtěli pro Čechy to nejlepší, a chtěli nám přinášet pečené holuby do huby, a snášet nám modré z nebes. Ono se dá z dokumentů vyčíst kdejaká volovina, když to člověk nekoriguje s realitou, a nevystříhá se nenávisti vůči některým subjektům. U Jana Mrcasíka je to silně zřetelný jev.

                    5. Jesterko tfuj, úplně se mi krklo po skopovém.
                      Krystlík, podle mě, měl dřív klasické německé jméno. Aby ale mohl fungovat tady, jako součást německé, revanšistické a sudeťácké páté kolony, tak ho má v českém tvaru.
                      Odpornějšího tvora aby pohledal – takový Mitrofanov, to je proti Krystlíkovi neškodná, občas bečící ovečka.

                    6. Forge: EP ten samý den vyšetřoval Čapí hnízdo s tím, že hrozí úplné zrušení úplně všech dotací pro Agrofert. Naprostá nevinná náhodička! Takže kdyby Andy vetoval, tak by coby „dotační podnikatel“ doagrofertoval.

                      Jesterka: takže Topolánek je podle tebe fajn chlap, kterému není co vyčítat a klidně bys jej zvolila? Žádná „Lisabonská zrada“, žádný „Falešný a prázdný Topol“, on vlastně chudáček „musel“ hlasovat pro Lisabon, a jinak to nešlo?

                      Babiš je přesně ten samý případ. Ba ono je to ještě horší – co si teď tak vzpomínám, Poláci a pár dalších se snažili udělat anti-green-new-deal koalici, ale Babiš zradil i je a hodil jim do toho vidle, jen aby dostal dotace. Ale paměť mě může šálit, už je to nějaká doba.

                      Počkej, až na tebe přijde Corona :D

                    7. Jan Mrcasik
                      15.9.2022 v 11:41

                      samozřejmě, pakolánek a většina kolem něj jsou svině par excellance, však taky doteď nechápu, kdo tydle svinstva modrejch ptáků může přehlížet a furt jim to házet, řikal sem celej loňskej rok, že se zase vyšvihnou a prodají všecky, aby si někteří z nich nahrabali – a je to tady

                      pokud se dobře pamatuju, tak poté, co to socani navrhli, tak modří ptáci s bursíkem vodmávali ten solárníkovej dotační tunel – protože každej jeden vedle druhýho už měl nachystaný penězovody z nějaké takové solární dotační šmeliny, proto prakticky nikdo nebyl proti

                      člověk si pak musí vážit jednotlivů jako třeba Tlustej, co svoje ideje a svoje voliče nezradili a když si natvrdku vyslechli, jakej je plán – na všecky sliby se vysrat, hlavně vydržet u koryta – tak tu vládu pomohli sundat

                    8. Jesterka: Já reagoval na Behemota, který vidí 5tikolku jako hlavní zdroj všeho zlého. Tak jsem uvedl případy z předcházejících vlád. Moc vlád předtím nezadlužovalo během konjunktury.
                      A najednou mi hážeš Green deal, emisní odpustky a další věci jako důkaz, že Bába nic zlého neudělal. Všechno způsobili ti ostatní, Andy nic, on je svatý….

                      Správně píšeš, že je skoro jedno, co Babiš udělal, nebo neudělal. Ale proč to není jedno u těch ostatních? Černobílé vidění vyžaduje slušný doublething.

                      Za mě je jedno, kdo tam nahoře sedí. Všichni mají košili blíže kabátu. Všichni se bojí EU podporující ekoterorismus. Nikdo nešel proti. Ani ten některými adorovaný Bába. 5tikolka pokračuje ve zvolené linii „vysedět to a pokud budou řvát, zkusit rozdat jejich peníze“. V ČR neexistuje síla, která by něco byla schopná změnit. Nemyslím si, že by SPD bylo jiné. Snad bych měl důvěru v tandem Klaus mladší + Daniela Kovářová, ale byl by zázrak, kdyby přelezli 5% a i tak se bojím, že si je moc idealizuju.

                      Proto mě mrzí, když se lidi hádají, jestli Losna nebo Mažňák a myslí si, že je jeden lepší. A při zmínce, že „ten jejich“ není anděl, ale stejný hajzl, vyletí a dští síru. Jsou přesvědčení, že stačí dát pryč toho současného vůdce a nastane ráj.

                      A zavázat se Rusku (nebo jakémukoliv silnějšímu)? Vsadit na to, že budeme mít levný plyn navěky? Vždy to silnější využije, bude vyžadovat ústupky a kolečko po kolečku okrají zbytek salámu. Jak to začali dělat Číňané v Africe, Rusové např. v Bělorusku a USA ve většině „přátelských“ zemí. Dobrý způsob je mít trubky na více stran a nebýt odkázaný na jednoho dodavatele. Pak můžeme za cenu mírného nepohodlí přehodit zdroje (týká se plynu a ropy).

                      Ale souhlasím, že zelenému šílenství jsme mohli vzdorovat trochu lépe – vzpoura by úplně neprošla, ale mohli jsme po Švejkovsku na oko plnit a přitom si jet co nejblíž limitů to svoje. Uff a končím tenhle román.

                    9. Goro
                      15.9.2022 v 17:38

                      já sem neřekl, ža za všecko může pětidemolica, ale kdo se byl do koz, jak to všecko vyřeší a bude hej? a místo toho to posírají desetkrát hůř, než by to mohlo být?

                    10. to Mrcasik
                      A já měl za to, že vlastně vláda nástroj má, jen to dopadlo jako vždy. Tedy zdaní výrobce energie a co si takto nakrade, pak nasype koncákovi. Skopčákovi pak nenasype a výsledku jest dosaženo ač zdaněno je všem stejně. Nebo to funguje jinak a neplynové zdroje jsou nově zdaněny jen pro domácí a pro sojuz niet?

                    11. Angry_Muf 15.9.2022 v 10:28

                      ČRo plus včera a dnes vysílal několik zpráv.
                      Vláda získá zdaněním neoprávněně ziskových výrobců elektřiny asi 140 miliard, které rozdá potřebným. Včera.
                      Vláda pomůže osmi tisícům firem a půjčí si na to čtyři sta miliard. Dnes.
                      V tomto měřítku zadlužovacího tempa je aktuální zvýšení schodku rozpočtu o padesát miliard snad zbytečné projednávat, ne?

                      Když se nad současnou situací zamyslím, říkám si, že mi to může být jedno, klidně si obuju černé papírové boty a spokojím se s kartónovou rakví. Nechápu ale, jak mohou být moji spoluobčané dejme tomu 50- tak klidní? Proti Babišovi a jeho snaze o ovládnutí státního zastupitelství se sešlo protestovat údajně milión lidí. Proti současným ekonomickým ekspertům sedmdesát tisíc směšných proruských trollů, přestože reset, který bude opravdu velký a rozhodně nebude zelený, čeká všechny.

                    12. Bude to velky. Ted uz se jenom flikuje, taha se z jedne krabice do druhe a hraje o cas.

            2. Goro – ale no tak. Vždyť všichni víme, že za Babiše bylo líp… hlavně teda některejm, třeba těm státním…

              1. Za Andreje Babiše rozhodně lépe bylo. Nikdy jsem netušil, že bude existovat česká vláda, která bude škodit natolik, jako to dělá pětikoalice.

                Jenom nedospělí infantilní hlupáci se radují z toho, že si mohou kopnout do Babiše, když jim hoří střecha nad hlavou a stát řídí lidi, kteří by měli už dávno stát před popravčí četou.

      3. To Jesterka:

        S Domčou je ticho po pěšině, ale to zatím…Vzhledem k tomu, že se říká, že si brousil tesáky i o podměrečný ročníky, nečekám, že to jen tak zůstane bez odezvy. Otázka ale je, jestli je naše veřejnost tak blbá, že i kdyby šel do tepláků, jestli mu za pár let lidi nesloží hold a nezaslzí před roli mučedníka „co trpěl pro lásku“ a před rolí “ nekonvenčního milovníka, co se nevyptával, kdo je kdo atp“.

          1. To Shifty:

            Cože?!? No to si děláš prdel? Pardon…ty ne…paní zástupkyně!!!!! No tak tohle je hustý…. ( za slovník se omlouvám, ale no tuto…jsem nečekala )

            1. Já to nesleduju, alejsem tak vypozoroval, ty první 3 případy se řeší dál a za ty flastr dostane. To ostatní klidně taky mohlo bejt takový to mee too, prostě bylo tak trošku in si vzpomenout, že mě taky něco. Ale třeba se mýlím, jak říkám, konkrétně to neznám.

              To, že je to zmrdeček, kterej zneužíval svoje postavení a ubližoval ženskejm je bez debat. A za to by měl bejt tvrdě potrestanej. Ale co je tam vše kolem fakt nevím.

              1. Já o Ferim nevím vůbec nic, ale „třeba se mýlím, jak říkám, konkrétně to neznám“ a „že je to zmrdeček, kterej … ubližoval ženskejm je bez debat“ nejde dohromady.

                Osobně si myslím (ale nevím!), že si holčiny chtěly zaflirtovat s lákavým afro poslancem, a když ho v atmosféře alkoholu a doteků dostaly k posteli, chtěly najednou couvnout a on přitlačil. Možná to není správné, ale žíly mi to netrhá.

                1. Přitlačit, když žena nechce je vždycky špatně. Navíc když ženbská nechce a dá to najevo, nějak si neumím představit, že by mě to dál vzrušovalo a já bych chtěl „na sílu“. Tak to vůbec.

                  1. Dnes už ritualizované pozůstatky zvířecích reflexů, kdy se samička (trochu) brání, aby odpor nepřekonal jen tak někdo, ale jen dostatečně kvalitní samec, jsou zakódovány hluboko.
                    Ale jak jsem níže psal slečně, gentleman by to měl ustát se ctí.

                    1. Samička se vždycky trochu brání, to je normální. Ale obvykle se nezačně bránit, když jí máš zavřenou někde v pokoji s kalhotkama dole. Tam už je cosi špatně…

                      Ono je bránit(odmítat ze začátku, atd. atd.)a bránit.

                    2. jsou svedci na to, ze si nechala od nej nalivat dobrovolne, ze s nim dobrovolne odesla na pokoj. Takze sorry, jestli cekala, ze s ni bude hrat sachy, tak je proste blba 3,14ca. Za mne jednoznacne chtela sukat a pak po par mesicich ji nekdo navrhnul, ze by si mohla vzpomenout. Nejaky, ze se branila, hovno. Kdyby nechtela, nesla s nim na pokoj.

                2. Peomiňte, ale viděl jste jak vypadá? Kam se tohle dá s pýchou uveřejnit…A o jeho názorech snad raději ani nemluvím. Narcis, hnusák,samolib…no, fakt ne

                  1. Můj typ to taky není :-) ani se necítím být arbitrem v otázce mužské krásy. Tak či onak, gentleman by měl takové vyprovokování ustát, ale zkrátka v mém vidění světa je něco úplně jiného, když muž napadne a zneužije cizí ženu přes její odpor, než když se dívka (původně s ě :-))) s klukem ožere, odebéře se sním do pokoje a na poslední chvíli si rozmyslí sex.

                    1. Jestli vono to nebylo tak, že někdo slečnu ožral, vymlel jí do kebule díru a pak se mu nelíbilo, když to slečna nesežrala a neskočila na to. Ergo to pak nechtěla zafinishovat, zatímco nadržánek už měl jasno. To je tak trošku k zblití, tenhle styl…

                      Jsou hry a hry. U cizí ženy, co mám poprvý, to musí naprosto hrát na obě strany.
                      Jinak je to vo držku a ani bych do toho nešel. Natož tvl., abych na to ještě tlačil, vyhrožoval, zamykal… to je fakt už drobet psycho.

                    2. na zadny zamykani, vyhrozovani, tlaceni nejsou svedci. Je velmi pravdepodobne, ze si to ta koza vymyslela. A pokud zamknul, tak to i chapu, je to politik, urcite by nerad. kdyby v nejlepsim tam vtrhli treba novinari, jakoze ty mrdky sou toho schopny. Takze varis z vody na zaklade nejake 3,14ce. Ale jo, jestli tomu chces verit, tak fajn.

                    3. Ona to nebyla jedna jediná holka. A čemu mam věřit sám nevím, nebyl sem u toho.

                    4. tak jestli slo o politicke zadani, tak se jich muselo najit vic. Ale jinak mladej progresivni exotickej politik, chapu ze nemel problem mit plnou postel. Nakonec uz se ukazuje, ze je to vymysleny, jak postupne soud rusi obvineni.

                    5. Feri je známý jako arogantní a samolibé hovado už z právnické fakultky, kdy spolu s dalšímu prominenty v rámci svého klubíku „Kappa Omega“ (KO) pořádali hodně divoké večírky, kde o sex, alkohol a kdovíco ještě rozhodně nebyla nouze. Jestli je Feri i násilník není jisté, ale jeho „gentlemantství“ se proslavilo třeba na jižní Moravě (Boršice),kde dostal na budku poté, co se plazil po jedné z místních holek s tím, že je bohatý poslanec a může si leccos dovolit. Každopádně někdo z konkurence jeho eskapády šikovně využil jako negativní politickou kampaň před volbami a jako nadějného „demokratického“ politika ho v podstatě zařízl.

                    6. tak ze by snad nejaky politik nebyl samolibe hovado neni sporu. Nicmene mlady exoticky politik liberalni strany je idealnim odrazovym mustkem na interim v Bruselu. Takze verim, ze linych karieristickych roztaznozek mel k dispozici dost, ktere to delaly nejen dobrovolne, ale i s tim, ze si na ne vzpomene, az to bude potreba.

      4. A propó, jak pokročilo vyštřování znásilňovacích akcí Dominika Feriho?
        Zatím je tam celkem klid. Je otázka, co se tam reálně stalo na rámec mladické nezkušenosti všech zúčastněných. Spíše zajímavější je v tomto směru Cimický a reakce odborného okolí v ČR.

        1. Pokud vím, moc to nesleduji, tak Feri je stíhán pro tři útoky, povícero dalších podezření bylo odloženo.

          1. Kdyby byl plnohodnotnej imigrant, pak by byl v pohode.

            1. Feri je tzv. Rassenschande.

              1. On je Schande celkove.

        2. Feri-gate už nikoho nezajímá, protože z politiky zmizel. Odešel jak ze sněmovny, tak ze strany.

          Pokud (pokud!) za tím bylo nějaké politické pozadí, tzn. přemluvit nebo podplatit pár jeho bývalých kamarádek, aby si vzpomněly akorát před volbama, tak teď už je to k ničemu.

        3. Cimickýho je mi vcelku líto. Mám tam nějaké ty osobní vazby (ne ty, co by perverzní čtenář myslel) a jsem si dost jistý, že pokud o něco šlo, pak o nezdrženlivost přijatou ženami v té době neutrálně nebo pozitivně. A pak zavětřily mee too možnosti.
          Bohužel platí jasné „akademické přikázání“: se studentkami nebo pacientkami ne. Prostě ne.

          1. Bohužel platí jasné „akademické přikázání“: se studentkami nebo pacientkami ne. Prostě ne.
            Jenom naprostej diletant a idiot brousí vlastní klientky nebo studentky.

            nezdrženlivost přijatou ženami v té době neutrálně nebo pozitivně.
            No, to vyhnání z Bohnic a jeho pozadí o tom až tak nevypovídá. Spíš bych řekl, že to neutrálně nebo pozitivně je a bylo bráno kolegy z lékařské komory, což pěkně ukazuje reakce Kubka.

    4. Sorry, ale ono to s tím Bábou fakt je účelovka (v rámci kampaně nyní). Takových ohnutí dotačních pravidel se dělalo hafo, ale pač si lze kopnout do politického konkurenta, je třeba to pořádně rozmáznout, byť jde o nevýznamnou epizodku.

      A to jsem Babiše nikdy nevolil, za prezidenta jej budu volit jen proti Středule a Nerudě.

      Ostatně soudím, že nebýt dotací, celý čapí problém (jakož i mnoho dalších) by vůbec nevznikl.

      1. Jo.Jde o princip.Blbej, kdo dává, blbější, kdo nebere.Ty drobný nehrajou roli.Až to dojde po x letech k soudu, tak to nějaký zaměstnanec vezme na sebe.

      2. Divný je, že se spíš neřeší to krácení daní za cca 300 mega.

        1. CNN: protože Čapí hnízdo zná snad každý dítě nad 15 let, zatímco o krácení daní nikdo moc neví (kdybyste to nezmínil, sám bych si na to nevzpomněl a to ještě jen obecně, ne že bych si vybavil detaily celé kauzy – pamatuju si jen ty korunové akcie, to tehdy bylo taky dost profláknuté).

          Z pohledu volební kampaně to prostě dává největší smysl, teda aspoň zdánlivě. To stejné se jelo už při volbách 2017 a nezapomenu na nějaký pořad na Impulsu, kam mohli volat lidi na zadané téma a pak to pouštěli do éteru. Králem babišovců byl tupan, který prohlásil luxusní větu: chudáček estébák je oběť, protože on nemůže za to, že mu to dali. Můžou za to ti, kteří mu dotaci přiklepli, protože když na ni neměl nárok, neměli mu to dávat.

          Těmhle lidem není pomoci a kampaň na ně prakticky jistě nezabere. Ale na jiné by mohla, kdo ví. Tenkrát to ale úspěch nemělo, naopak to spoustu estébákových ultras aktivizovalo a spíš se mi zdá, že si pětidemolice kope hrob. Když jsem viděl poprvé ten billboard s „agentem co dává Dukovany Rusákům“, přemýšlel jsem, jestli je fakt dobrej nápad útočit na podobně tupé lidi, které má v kapse Babiš – podzimní „změna“ byla mnohem lépe zacílená a spousta inteligentních lidí na to skočila. Na tohle podle mě stejný volič neskočí, je to už moc přízemní a debilní.

          1. Přitom kdyby tu ti Rusové v Dukovanech doopravdy přistavěli… Byli bychom na tom podstatně líp. Tohle se pětikolce nepovedlo.

            1. Tohle „vítězství“ ve volbách se zapíše do historie.Ty zmrdi, dílem nenažraný a dílem naivní už poznali význam přísloví Danajský dar.

        2. CNN:Ty jsi byl vždy tupý.S pozdavem.

        3. Člověk, který krátí daně, je něco jako otrok, kterému se podařilo utéct z plantáže. Jistě by bylo morálnější pokusit se osvobodit všechny otroky (nenechat ostatní ve štychu), ale lát mu za to nebudu. Hněv si zaslouží otrokáři.
          Sorry jako. :-)

          1. V případě Báby dostává navíc situace legrační nádech tím, že šlo o otroka „kápa“, který bičoval ostatní k vyšší výkonnosti (EET, zaklekávání a tak dále). :-)

            1. Tenhle blábol prosím, vysvětli.Čekáme.

              1. Neumím vysvětlit tvůj pětislovný blábol, snad jen, že za „prosím“ nepatřila čárka.

                1. Ty budeš mít problém s vícesmysli.Tak.A ne, nebavíme se.

            2. Malé a střední podniky – to jsou klišé a kecy

              Jo když má člověk paměť…

            3. Dej pokus: Na pět minut vypni telefon:Zaujmi posed, který je ti nejpřirozenější.Klidně si lehni.Slyšíš něco?Jelito!

        4. CNN: Tak Al Caponeho taky poslali do vězení za něco jiného než za co by tam měl jít… bylo to shodou okolností právě krácení daní a prokázatelná suma byla nízká (200 000 dolarů), ale stačilo to na odsouzení.

      3. re: Dissnter

        Nijak moc se nezajímám o kandidáty na státního obřadníka, v čem je Nerudová horší Báby?

        1. je to podobný tvor jako „zabiják králíků“ – úspěšný byrokrat, a ještě má názory neakceptovatelné pro „chudé nevzdělané vesničany“, ten kousek nějaké její exhibice mě vyděsil dostatečně

        2. „… Nerudová…“
          – – –
          Migra +, Albrightová +.
          Navíc předvolební propagace filmem Prezidentka.

          .

          1. Zrovna migraci hodnotím jako +-, novou krev potřebujeme (za předpokladu udržení naší kultury). A proamerikanismus je velké plus, bohužel to nestačí.

            1. Dissenter:
              „..migraci hodnotím jako +-, novou krev potřebujeme..“
              „..proamerikanismus je velké plus..“

              – – –

              Migrace je pro ČR mínus. S každým dalším migrantem přichází problém – k čemu potřebuju, aby tady přibylo cizinců…?

              Tzv. „proamerikanismus“ chápu jako adoraci čehokoliv z USA – nevím, jaký by to měl být přínos…

              .

              1. Jednoduchý, nemá tu kdo pracovat. A není to jen tím, že by se lidi váleli na dávkách; válejí, ale přitom dělají na černo.

                1. Dissenter:
                  „…nemá tu kdo pracovat…“
                  – – –
                  To je ovšem chyba těch, co byli zvoleni. Neumí kormnidlovat.

                  A ten „proamerikasmus“ vyznáváš kvůli nějakým tvým kšeftům…?

                  .

                  1. Jak kormidlováním získáš další pracovní sílu? :D Dneska zaplať pámbu za ty Ukrajince, krom servisdokových boháčů.

                    1. Dissenter:
                      „..Jak kormidlováním získáš další pracovní sílu?..“
                      – – –
                      Ta pracovní síla tu byla. Pokud odešla za hranice, opět chyba těch zvolených.
                      Pokud utíká za hranice např. lékař, někdo mu nevytvořil podmínky – právě ti u kormidla.

                      Kape ti něco do kapsy za dodávky z USA…?

                      .

                    2. Jo ty myslíš kvalifikovanou sílu, o tu tolik nejde. Jde o ty méně kvalifikované a „čechům ošklivící se“ práce. Tím, jak česká společnost bohatne, neseženeš než cizince, to s odchody na západ nesouvisí.

                      Nekape. Mám USA rád, je to skoro poslední země, kde je svoboda slova. Příjemně se tam žije (středozápad), poslední místo, kde se nezamyká. Nemají zbytečný odpor k násilí a udržují pořádek (i když, od Floyda se to zhoršilo všude). Ekonomicky je tam relativně málo omezení. Jsou prostě fajn. Jinde po světě ten pocit nemám, možná venkovská Anglie.

                    3. Dissenter:
                      „…méně kvalifikované…“
                      – – –
                      Ty má vykonávat ten, kdo nemá schopnosti na ty výše kvalifikované. Místo toho se dosti často takový případ zaměstnává ve zbytečných organizacích, nebo bere socdávky. Chyba kormidlujících.

                      USA je taky třeba Kensington Ave a podobný hnus.

                      .

                    4. Čechy seženeš i na ty nepříjemné práce, musíš ale za to náležitě zaplatit. Ale je jednodušší dovézt kulie.

                    5. Pracovni silu neziskas nerizenou imigraci. Jeden imigrant ti pritahne i zbytek rodiny, kterej povetsinou neni vydelecne cinnej. Takze ve finale z toho mas akorat naklady. A pokud si reknes, ze ‚nojo no, ale ty decka budou jednou delat na muj duchod‘, no tak se mylis, protoze ty decka budou delat hlavne to, co videly doma.

                      Ve finale to dopadne tak, ze az se to v Rusku vysere, a nasledne i tady v Evrope, tak ti, co skutecne jsou schopni neco tahnout, odejdou do prdele (nejspis USA, Cina, Taiwan,…), kde budpou schopni jejich znalosti zaplatit a nam tady zbude jen ten stred a spodek.

                      Amerikanismus je o cerpani externich zdroju. To my v Cesku jednak neumime a druhak k tomu nemame ani nastroje, jak vycucnout nekoho venku.

                      Pracovni silu musis predevsim BUDOVAT z vlastni populace, eventualne si ridit imigraci tak, aby misto nefachcenku ti sem opravdu prisli ti, kteri pracovat mohou a chteji (coz mnohdy nepoznas, takze jim dat treba pul roku sanci a pak papa). Namisto toho naslouchame nami placenym neziskovkam, ktere maji plne huby humanismu, ale zcela nehumanne na nas parazituji.

                    6. Namisto toho naslouchame nami placenym neziskovkam, ktere maji plne huby humanismu, ale zcela nehumanne na nas parazituji.
                      Já, nevím, jestli jsou v Hospodářské komoře ČR všichni nesvéprávní, ale to je snad jejich blbost, že si neinvestují do lidských zdrojů, ne?

        3. Nerudová je socanka přesvědčením + trvale přisedlá na státním cecíku, Bába je kam vítr, tam plášť + podnikatel.
          Nerudová je kromě toho velmi chytrá, takže by uměla jemně tlačit takové to eko socanství, skromnost, dekomodifikaci a podobně. A to je čiročiré zlo.

  8. Drogy, výsledek vlády mrzké lůzy nebo má ten člověk snad v něčem pravdu?

    https://twitter.com/BarboraKuzelov1/status/1570117526738067462

    1. Nelez furt na ty twittery, zblbneš z toho.

      1. Houby rostou jak po Černobylu.Otázka je, co by tam hledal.V tom nepřátelským lese.

        1. Snad nezblbnu, koukám tam na změny nálad ve společnosti. A občas je tam něco co mne pobaví či zaujme. V podstatě vše co se děje, sleduju přežvýkané jen tam a tady. Nějak jsem na vše ostatní zanevřel. Možná už je to ono blbnutí. Ale, pokud je tu twitter neslušné slovo, nebudu s tím prudit… :-)

          1. Twitter ne, ale video. Sledovat mentálně řídké projevy na videu je utrpení, text se dá prolétnout a přeskakovat.

            1. Tak já rozumím, že sledovat toto 2 minuty není pro každého, šlo mi vyloženě o to, navodit otázku, zda zoufalství a frustrace prostupuje společností víc a víc nebo je tohle ojedinělý zjev. Nevím, jak jsou na tom toho času v nějakém časovém srovnání s vytížeností různá psychiatrická a podobná zařízení…

              1. Dřív se každý zoufalec a frustrát styděl a neprojevoval se tak na veřejnosti. Jenže dnešní populární psychologické teorie tvrdí, že každý má právo na vše, včetně vylití si svého odpudivého nitra a brekotu. :-)

          2. Co je twitter?Další sociální síť?Slýchám to, ale nevím.

            1. asociální… :-)

              1. Vysvětli.Fakt nevím.

                1. Já pravě myslel, jak si psal o „tom zlém lese“, že píšeš o twitteru a že to znáš. Nějak jsem to nepobral, vidím. Přišlo mi to ale docela trefné přirovnání… :-)

                  1. Já myslel les.Listy, jehličí, mraveniště, houby etc.Ale jak na to koukám, tak to jede i ve virtuálu.To se asi nedomluvíme:-)

                    1. Jo, až teď. :-) On vlastně říká, že ven nechodí a taky že ovládat se umí… :D Někdy se človek zasekne na jednom pohledu a už to nejde. Jako jsou ty optické klamy, kde máš vidět tygra nebo osla a furt to nejde přepnout na to druhé…

                    2. Tak.Čumíš na obrázek.A přitom kolem tebe venku to tepe.

  9. Z odkazu o Mastercard a smirovani nakupu kartou: “If tracking MCCs could stop just one mass shooting or derail one gun trafficker aiming to flood the streets with guns, the change would be justified,”

    Aneb i kdyby to melo zachranit jeden lidsky zivot po americku.

    1. You need to generalize and conceptualize individual phenomena to understand what the fuck is going on. What’s going on is that technocracy is being sold to sheeple under the guise of a woke-protectionist ideology that promises to use technological means to protect people from all the risks, dangers, and anything adverse one might encounter in life. Some of that makes sense, perhaps to some extent, but it’s mostly malevolent bullshit intended to pull fucking wool over people’s eyes and dupe them into accepting tight control and give up freedom.

      This protectionist ideology – which BTW is intrinsically flawed and it’s purported goals can not only never be achieved, but it will actually be detrimental to its claimed purpose because it atrophies people’s natural abilities and deprives them of their own devices – is now sprawled through the world like fucking cancer. And most people embrace it in one way or another and actually participate in cementing it in place. Just about every IT motherfucker is a case in point.

      1. Nejsme ve pri. Stran tech IT mfs, taky jich par znam. Vetsinou technokraticti blazni zijici ve sve bubline slusne vydelavajicich, ale (nebo mozna prave proto) od reality odtrzenych magoru. Tuhle mi jeden tvrdil, jak vyviji jakousi aplikaci, ktera v kombinaci s nejakymi qr kody umozni, ze si objednas jidlo v hospode na presny cas predem, prijdes tam, donesou ti to, zaplatis pres qr kod a odejdes. A na otazku, k cemu je to kurva dobry? prisla odpoved: No takhle na nic vubec nemusis cekat a nemusis se vubec s nikym bavit. Tak co na tohle jako rict? Mozna to tu bude nepopularni, ale razim teorii, ze humanitniho vzdelani napric spolecnosti je ne prebytek, ale nedostatek. Respektive, prebytek je levicackych hoven, identity politics, milionu pohlavi, propagandy a dalsich sracek. Naopak nedostatek, nebo spis nepochopeni historie, spatna uroven cizich jazyku, uplna absence filozofie, etiky, povedomi o svych pravech, povedomi o statu a naopak jeho pravech a povinnostech, kdo ma byt ci servant a tak podobne. Pro vetsinu lidi, je koncept, ze ne me nemuze nikdo nutit praskat fizlum na sebe nebo svoje blizke, nebo na kohokoli, uplne cizi. Vzdyt prece hodna policie, a kdo nic neskryva, nema se ceho bat, a i kdyby to melo zachranit jeden lidsky zivot…
        Ale tak, prece si establishment pod sebou nebude rezat vetev. Ve svetle recent udalosti spis naopak.

        1. Nemusí ani být IT.Vyslechl jsem rozhovor, kdy jeden mlaďoš se chlubil druhýmu tím, že jeho telefon ví kde všude byl, co kupoval a na konci roku mu přišlo nějaké poděkování.Bylo to mrazivé jak Black mirror, akorát, že tady a teď.Ta fascinace technologií a vizionářstvím u některých jedinců totálně zazdila jakékoliv člověčenství.

          1. Forgé, co mě máš v ignoré, jen si potlachej s montáňou. Von je to Jacq, ale to asi netušíš.
            Muheheé…

            :OD

            1. Mas cece corono nekdy i neco k tematu? Nebo jen kadrujes? Mysli si klidne, ze jsem cinskej buh srandy, nebo treba zrg (kde tomu je konec?:D), aspon od tebe budu mit pokoj.

              1. montagna:
                Tak nahoď téma, já ti povím.
                Nu…?

                :OD

                1. Nahazuji tema „Zaklady kadrovani“. Rad bych se pozorovaci metodou neco priucil.

                  1. montagna:
                    Opravdu nevím, co se za tím má skrývat. Možná jsi někde viděl nějakou příručku.

                    Já si jen třídím, co je kdo zač. Když někdo vybafne několik hesel, frází či vět, zkusím odhadnout, kdo to asi bude a co má za sebou.
                    Tys třeba napsal: „…, divam se na to jako „entertainment“ nez „nourishment“, by se dalo rict.“
                    To je ovšem věta jak od toho žakujého.

                    Nebo se pletu a ty jsi někdo jiný…?

                    :OD

                    1. Nejsem Jacq

          2. Vzdycky jdu radeji nakupovat do udoli do Coopu, kde je klasicky pani za pultem, nez do Tesca s automatickejma pokladnama.

            1. „Vzdycky jdu radeji nakupovat do udoli do Coop“

              One would be hard-pressed to find a better example of cognitive dissonance than this. This dimwit, sysop, is an engineer of sorts who builds gizmos that, in one way or another, perpetuate the technocratic dystopia being foisted on teh world. Yet, he yearns for the homey feel of the traditional store with a lady behind the counter and despises the very automated machines he’s instrumental in building.

              For fucks sakes, smash all the shit at work to fucking pieces and get a different job!

              1. Kde montáňa, tám žak.
                Muhehé…!

                :OD

        2. Uprimne, takova aplikace by se mi libila.
          Ja totiz pres den docela tvrde pracuju a to, ze stravim zbytecny cas v hospode me stoji penize – nebot bych jinak misto toho sezeni tam mohl udelat vice prace, a lidi co tam jsou se mnou take.
          Takze to dopada tak, ze do hospod proste nechodim. Maximalne do Globusu, kde clovek prijde a ma to jidlo za par minut.
          Jiste, dozajiste jsem xxx a take yyy ci zzz, ale ja holt nechodim do prace si oddelat 8 hodin denne, ale delam za sve a na svym. Chapu, ze to spousta lidi nezna a nedokaze pochopit…

          1. „pres den docela tvrde pracuju a to, ze stravim zbytecny cas v hospode me stoji penize“

            Jses votrok a jeste se tim chlubis. Sileny. Zamyslel ses nekdy nad tim co je la raison d’etre vole?

            Potrava je jedna z nejdulezitejsich soucasti tvyho zivota. Z toho co zeres se stavi tvoje telo. Kdyz nejsi schopnej si sednout, uklidnit se, pockat az ti nekdo neco uklohni, a pak to v poklidu snist, pripadne si pri tom povidat s nekym jinym, tak tvoje telo driv nebo pozdejc proste vypovi poslusnost. Rozpadne se na ty samy sracky ktery do nej seres.

            Zbytek nema cenu komentovat stachanovce vole votroku vole.

            1. vole nepremejslel vole, protoze nemluvim vole tou reci vole pico, co ty vole, takze ty vole pico jsou ty tvy hovna vole uplne u prdele.

              1. OK. Idealni bude kdyz pudes zpatky do haky pico vole kundo mrdko vole delam za svy a na svym. Zbytek neres. Nemas na to mozek vole puico kunda vole pico.

                1. kundo vole pico, nauc se nejprve mluvit pico kundo vole a pak teprve lez na verejnost

          2. Pak je to otazka mindsetu. Samozrejme, ze lze veskery cas prepocitavat na penize, a v momente, kdy ma clovek nejakou slusnejsi hodinovku, prestane spousta cinnosti z financniho hlediska davat smysl, protoze najmout si nekoho na uklid/hlidani/dovoz jidla/whatever proste vyjde lip. Na druhou stranu by alespon pro me byla tohle cesta k hodne rychlymu silenstvi. A za lenivyho, nebo s 9 to 5 mindsetem se uplne nepovazuju. V tomhle jsem spis akorat konzerva, ani si neobjednavam rozvoz jidla, proste kdyz chci na jidlo z restaurace, tak si tam jdu s nekym sednout, udelam si na to cas, proste nespecham, divam se na to jako „entertainment“ nez „nourishment“, by se dalo rict.

            1. No, ja to mam tak. Opustil jsem jak pozici zamestnance, tak pozici dobre placeneho cloveka v korporatu a sel se „zivit rukama“. Aktualne napriklad tak, ze koupim nejakou ruinu (aktualne barak), makam na tom, udelam z toho luxusni (v ramci moznosti) bydleni a s nejakym ziskem prodam. A po te akci se mi muze stat, ze klidne par mesicu nemam co delat a flakam se….nez zase neco nastane.
              No, a aktualne jsem se na stara kolena rozhodl, ze si vydelam na to, abych si mohl koupit/postavit barak, jaky chci. A v nem mit veci, ktere chci.
              Coz uz par korun stoji. Takze ted par let budu delat vice intenzivne, nez vetsina lidi, a pak zase za to budu mit neco lepsiho, nez ma vetsina lidi.
              Btw, kdyz jsem byl pred par dny v restauraci s pritelkyni, byli jsme tam asi 2 hodiny a bylo to fajn.
              Ale kdyz delam na stavbe, potrebuju betonovat, lepit sadrose, tahat kabely ci svaret trubky, nikoliv vysedavat nekde na jidle…

            2. nějak tak

              ale jelikož většina populace nebere tolik, aby se mohla neustále stravovat někde, kde to jídlo stojí mnohonásobek toho, když si to připraví sami, a jejich jedinou životní touhou je, aby nemuseli nikoho potkat a s nikým mluvit (to je tak svět autisty, ne?) tak to je fakt prostě niche market pro nějaký IT fachidioty

              1. Lojza: Jasny, mit svuj rytmus, svuj plan, to je fajn. Na intenzivni praci neni nic spatnyho, naopak, pokud to cloveka naplnuje. Ale treba z my zkusenosti se stavebnima cinnostma, zvlast fyzicky narocnejsima, si vzdycky rad na tu hodinu na obed sednu a trochu si odfouknu. Ale kazdy to ma jinak, nikomu to neberu.

                Behemot: No ten for je prave v tom, ze ten typek, o kterem jsem psal, neni vubec zadnej autista nebo ten klasicky stereotyp od sveta odtrzenyho asociala, ktery by skrz tuhle qr ficurku resil svoji fobii z promluvy s obsluhou hospody. Naopak uplne normalni kluk, sportuje, peknou holku ma, kamosu spoustu atd., jen proste na ty veci nahlizi optikou toho IT fachidiota. Nebo ciselne (ilustracne), z IT pracovniku bude 80% IT fachidiotu, ale z tech 80% bude treba jen 5% skutecne pro zivot nepouzitelnych asocialnich jelit.
                https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/040/653/goldblum-quote.jpeg

                1. Lojza má svůj sen.Tak ho neruš.

          3. Lojza 16.9.2022 v 17:16

            Zajímavé.
            Já třeba občas přes den docela tvrdě pracuju a strávit hodinku v hospodě na obědě se mi poštěstí jen zřídka. Většinou je to maringotka, rohlík, vlašák a turek, protože hospoda otvírá nejdříve v pět, zatímco obchod zavírá v deset.
            Představa, že v sedm nastoupím, tvrdě makám, ve dvanáct něco za pět minut zhltnu a pokračuju do šesti či sedmi, je zcestná. Dá se to vydržet i několik týdnů, ale dlouhodobě ne.
            Pokud pozoruji spolupracující živnostníky, kteří dělají za sebe, tak získaný poznatek je v rozporu s tím, co píšete.
            Zednické nebo tesařské či úplně jiné party si dnes práci organizují tak, aby osm hodin na pracovišti celkem bylo maximum, natož aby bylo nutno přidávat soboty a občas neděle.

            1. Ja to mam tak nejak…kdyz jsme na stavbe, tak se dela, klidne ozelime nejaky cas na obed, jedu zase potom driv domu….(mam to okolo hodiny tam a pak zase zpet).
              Ja si na to cely pujcuju, aktualne mam rozpucovano po kamaradech okolo 6-7 milionu, dalsi tak 2 z banky, jeste tak 3-4 potrebuju…a az se to dodela, tam mam v umyslu udelat neco, do ceho narvu to cele za co se to proda a jeste 4-5 si budu pujcovat…
              To je pak docela motivace, aby se to neposralo :-))
              A samozrejme jak jsem psal tady, motivaci mam predevsim takovou, ze ted se par let bude docela tvrde makat, a pak si na stary kolena (bude mi tou dobou okolo 50) poridim neco „super“ k bydleni. Docela jsem se k tomu cili upnul a zaroven me to stale jeste bavi, takze dobry…ale mam v planu takhle jet par let, ne vice…
              Uprimne, az mi bude 50+, tak se obavam, ze uz nebude tolik casu to vsechno zvladnout, a chtel bych si pak taky neco malo uzivat…

            2. Tak tady u nás na venku makaj pořád.V jedenáct jedou na oběd, většinou domu, a neděle je svatá.Tady to ještě funguje.

            3. Náš malíř, mladý kluk, šikovný, aktivní, neustále v pohybu (než to tady zaschne, zajedu si do sousední vesnice udělat další vrstvu nebo do města něco jiného a potom se vrátím a potom pojedu… víkendy, prostě dříč, oběd minimální za pochodu…). Momentálně po zhroucení v nemocnici, prognóza je naprosto neschopen i jen třeba vystavit vyúčtování měsíc, ale zřejmě i déle.

              1. LWG:? plyne z toho případu nějaké ponaučení?

                1. řekl bych – pořád chceš něco stihnout a najednou vše počká…

                  Ale co s tím? :-)

                  1. No One: taky se dočkáš klidu.Hnusný, ale ty se tak blbě ptáš…

                    1. Spíš jsem se ptal – jak se má člověk k té práci postavit – od „dělám jen to co je nezbytné, pohoda klídek, stejně to nemá cenu se honit“ až po „dřít od nevidím do nevidím, chci nový barák, který pak prodám, abych postavil zas další“… :-)

                2. LWG:? plyne z toho případu nějaké ponaučení?
                  Že produktivita prace není o tom, že odházíte o fůru písku navíc.

              2. Náš malíř, mladý kluk, šikovný, aktivní, neustále v pohybu (než to tady zaschne, zajedu si do sousední vesnice udělat další vrstvu nebo do města něco jiného a potom se vrátím a potom pojedu… víkendy, prostě dříč, oběd minimální za pochodu…). Momentálně po zhroucení v nemocnici, prognóza je naprosto neschopen i jen třeba vystavit vyúčtování měsíc, ale zřejmě i déle.
                Myslím, že v zemi, kde občané s největší zvolí za prezidenta člověka, který měří pracovní výkon tím, že chválí své podřízené za vstávání o půl hodiny dříve než on, tohle nikdo nepochopí.

                1. Jseš chytrej.Já to nepochopil.

                  1. Jseš chytrej.Já to nepochopil.
                    Koblihu?:-)

                    1. To je to od koňáků?To tady máme všude.

                    2. To je to od koňáků?To tady máme všude.
                      Od budoucího prezidenta….

                    3. No to budeš muset hodit tomu pravýmu:-)

                    4. No to budeš muset hodit tomu pravýmu:-)
                      Diskutovaná osoba je v tuto chvílí spíše levicová:-)

                    5. Tomu nerozumím a ani mě to nezajímá.Ale sranda musí bejt i kdyby fotra věšeli!

        3. Vrele doporucuju tohle video. Mozna nejlepsi vysvetleni toho co se ve svete deje. – https://s310.podbean.com/pb/437c877b6147aed4ff0bdc50cb9104ea/63248ed4/data1/fs100/862566/uploads/_The_nation-state_has_become_an_empty_shell_Interview_Patrick_M_Wood8pmj7.mp4?pbss=3add068d-6b18-5fbd-a8cc-6b468df6b5d5

          Jinak tomu co pises vicemene rozumim. Asi spoustu veci vidim trochu jinak, ale chapu co chces rict. Vicemene narazis na to co rika George Carlin, i.e. education produces people just smart enough to run the machines and do the paperwork but stupid to think about anything else – obedient workers.
          https://www.youtube.com/watch?v=ILQepXUhJ98

          1. Diky za odkaz, kouknu se na to.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017