Poslové smrti & sbírka na zabíjení lidí - zpět na článek

Počet komentářů: 327

Přidat komentář
  1. Tak ted muzeme uz zacit delat dalsi sbirku proti agresorum, budeme podporovat Iran.

    A taky vyvesime iranskou vlajku a Netanjahua v cernym pytli pred Ministerstvo vnitra.

    A taky budeme prijimat dalsi bezence.

    Je volnej Staromak?

    1. To je problém, že různé konflikty oplývají různou mírou černobílosti. To ty, který vidí všechno šedě a s žádnou stranou se identifikovat nedokáže ani v případě zjevné černobílosti, nemůžeš chápat. Ale právě proto, že Irán vs Izrael a USA není tak černobílé jako jiné události znamená, že nebudou žádné sbírky, protože se nedokážeme dostatečně identifikovat s nikým. Adekvátní by bylo uvalit na USA nejprve nějaké sankce či populární „tarify“. Protože ale laxnost Evropy je i v případě černobílých událostí pověstná, k ničemu takovému nedojde. Takové akce by mohla katalyzovat větší federalizovanost, ale to zastánci suverenity nechtějí, takže musejí přijmout neakceschopnost. Ideální by bylo, kdyby na USA alespoň uvalily sankce jiné velmoci, třeba Rusko nebo Čína, ale Rusko nemá v ruce žádné karty a čína je na USA tak ekonomicky závislá a navíc jí to moc nezajímá, že o tom nemá smysl vůbec přemýšlet. A to je ten realismus.

    2. Sysop: Jestli je volnej Staromák závisí od několika věcí. Za prvé, kolik tam chceš narvat lidí, jestli jsi židovSSkej dezolát, kolik máš zubů a jestli oslovíš kulturní scénu.

      1. Ja myslel, ze kdyz Minar od nekoho dostane milion, tak mu udela na Staromaku chvilkovou akci. Aspon to na mne tak doposud pusobilo.

        1. No ještě je potřeba najít nějaký důvod. Třeba ČT poplatky. Do telky pozvou nějakého nejtupějšího zástupce protistrany a rozemelou ho tam na cucky. Následně grilují šéfy stran, ať se od toho distancují. A oni, že ne, když je to jejich člověk. Tak se různě vykrucují, celé se to setříhá a pouští do omrzení a tím se lid patřičně vybudí.

  2. Státy se udržují těmi idejemi ze kterých vznikly. A naše ideje bylo zákulisní politikaření na pozadí momentální mocenské převahy Dohody. Takže na nějaké zákony a vládu práva sere pes. Udělá se to tak, jak je to potřeba. Státní a mediální roztleskávačky odvedly vynikající práci a nějací civilové v Petrohradu jsou legitimní cíl, protože přece každej civil je odpovědný za to co dělá jeho politické vedení, respektive armáda. Jako za starých časů. Zalejte je napalmem, bůh si to přebere.

  3. To není vojenský konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou nýbrž proxy válka mezi USA a Ruskem s podporou KoZa.
    To vše vysvětluje, proč najednou přestaly platit zákony a naopak se vymýšlejí nové pro umlčení „nevhodných“ názorů a informací.
    Nehledě na to, že ČR není právním státem už dlouho. Rozmohl se nám takový nešvar, že vládnou média a neziskofky.

  4. Tak tak. Zbraně zabíjejí lidi, a proto by jakýkoli obchod s nimi, nákup i prodej, měl být zakázaný a nekompromisně trestaný. To tu přece všichni příznivci svobody odjakživa tvrdíme, stejně jako odjakživa bojujeme s Eastasií. Pryč s posly smrti, ať žije Ministerstvo práva!

    1. Hele a máš doma nůž, vidličku či sekáček na maso a šroubovák? Máš auto? Všechno lze použít na zabíjení. Až nic z toho mít nebudeš a přijde zloděj s ilegálně drženým nožem pro všechny tvoje prachy (neví, že nic nemáš, ani rozum), řekneš sorry vole, chci s tebou mír a máš holé ruce… Včíl mudruj.

  5. Tak hlavně že Rusko uspořádalo SVO v souladu s mezinárodním právem a dříve uzavřenými dohodami.

    1. Mezinárodní právo funguje v duchu antického „Silní dělají, co mohou, slabí strpí, co musí“. USA, Rusko nebo Čína si mohou do jité míry dělat co chtějí, protože není síla, která by jim v tom zabránila. Do menší míry to platí i pro Izrael. Mezinárodní právo je tu pro ty slabší, které ti silní dokážou donutit ho respektovat.
      To ovšem není důvod rezignovat na naše domácí právo podle fanouškovského klíče. Neubytovat nebo neobsloužit Žida nebo Cikána je málem na tribunál, udělat dnes totéž Rusovi je momentálně i dle soudů ok. Takhle já si tedy PRÁVNÍ stát nepředstavuju.

      1. To je presne ten problem, ze fura lidi si uplne jinak vyklada slova „pravni stat“, „demokracie“, „svoboda“…

        1. Demokracie = ve volbách vyhráli naši
          Svoboda = co mám rád je povolené
          Ohrožení demokracie = ve volbách vyhrál někdo jinej
          Totalita = co mám rád je zakázané nebo regulované

          Akorát s tím právním státem by se snad mohli všichni shodnout.
          Pusťtě si Rychetského verzi 2021, jak vysvětluje, že prezident v podstatě musí jmenovat ministra, leda by byl ve výkonu trestu a najednou střih, verze 2026 platí opak. Respektive na misce vah jsou hovna z novin a staré kecy na sockách. Právní stát jak řemen.

          1. Rychetsky mel Marxak urcite na predtermin a za 1*

            1. To nepochybně. Akorát jsem nečekal, že v době internetu někdo dokáže popřít sám sebe během jednoho volebního období. Vždyť tam ta předchozí vyjádření dodá sám algoritmus, jakmile si to někdo pustí.

              1. A co? Stalo se mu něco? Bude mít menší důchod?
                Ten člověk si může žvanit, cokoli se mu zachce, může popírat sám sebe přímo v jedné větě a nemůže to mít pro něho žádné následky. Tak proč by si nepouštěl hubu na špacír?
                Jedním z důvodů, proč jsme tu v 89 chtěli kapitalismus, je princip osobní odpovědnosti. Kapitalismus nemáme, takže si Rychetský a spol. můžou žvanit cokoli je napadne.

                Druhá věc je, že těm žvástům někdo přikládá nějaký význam.
                To je diagnóza pro psychiatra.

                1. Tak on by si mohl žvanit co chce za jakéhokoli režimu. Se jen divím, že mu to nepřipomínají ti redaktoři, kteří ho tahají do rozhovorů a dodávají tím jeho kecům váhu.

                  1. Tak on se samozrejme nejvic bavi s tema redaktorama, co musi platit soulozenky a maji to na HPP. Nejakej alternativec si s nim zrejme nepokeca, proc by to Rychtar delal.

                    1. Na HPP v ČT dělají snad jen lidi v administrativě. Tam se jede švarc ve velkým. A to nepíši o reportérech, co jim tam nosí za peníze reportáže. Normálně střihač dovalil 24 faktur pro ČT (2x měsíčně stejná částka) a další doklady na slevy a odpočty. Prý jestli mu neuděláme daňové přiznání. Pak se hádal, že chce 60% výdajový paušál, že je to volná živnost. Já zastával názor, že je umělec a paušál bude 40%. Tak zase odešel a něco mumlal o čurácích předraženejch.

                    2. Střihač bude spíš IT, ne? Činnost výkonného umělce bych v tom nehledal, je to čistě technik (v IT patří do forfettario v kategorii IT).

                      Ale tohle je jeden z důvodů, proč se tak ČT brání platbě ze státního rozpočtu. Protože by na to mohl vlítnout NKÚ. Všichni tihle by okamžitě museli do pracovního poměru s plnou sockou, zdrávkou a daněma, a tím pádem by netto vyinkasovali citelně míň.
                      Proto tak ječej, jak kdyby je na nože brali.

                    3. A to je ta veřejně známá část.

                      Veřejně ne úplně známá (i když tušená, až teda na rozsah) část je, jak strašně sou v tom zainteresovaný rodinný klany a taky kdejaká (bejvalá) opitikounská pakáž, hlavně libtardská. A ten objem, jak přefukujou úplně všecko (fiktivní výkony) a počet lidí nutnejch ke generování toho, co soukromý televízore a jiný kanály zvládnou ve třetinovým (i menším) obsazení.

                      Todle VŠECKO zaříznout, tak se ten bulšit ai s rozhlasem vejde do 2G ročně (plus nejaká ta reklama).

                    4. Stačí se podívat, kolik lidí potřebují na 10 min. reportáž. V privátním sektoru 3, v ČT 12.

                    5. Když ono to není o tom, co ten člověk reálně dělá, ale jak na to kouká zákon. Hostinský je taky řemeslná činnost, jako by to byl instalatér nebo tesař. Střihač je výkonný umělec, ale zvukař je technik, tak má 60%. Je na to myslím i závazné posouzení.

                    6. Panek
                      5.3.2026 v 17:54

                      Akorát že režim je se zákonama mnohdy 20 let pozadu, takže dneska už tam filmy prakticky nikdo nestříhá, maximálně aby je naskenovali, a pak se to dělá všecko digitálně. Čili von tam dneska reálně DĚLÁ něco jinýho, než na co byl zákon psanej v době, kdy Žižka eště viděl na vobě voči.

                2. V 89 jsme chtěli svobodu, volnost. O kapitalismus nikdo nestál.
                  Mnoho lidí naletělo Klausovi na jeho propagandu jak se má každý postarat sám o sebe, že od toho není stát, zatímco se vesele rozkrádal majetek státu pod dohledem Klause a dalších šíbrů. A zblblý lid si nadšeně utahoval opasky aby se příští generace jejich dětí měla lépe 😥😥😥
                  Jaksi nějak Klaus opomněl vytvořit podmínky, aby se každý kdo chce o sebe mohl postarat.

                  1. na tom něco bude. on si totiž každý představoval, že budou prachy jako na západě, ale dál se budou poflakovat po fabrikách jak byli zvyklí. ono to heslo kapitalisticky žít, socialisticky pracovat taky z nějakého důvodu vzniklo. ale reálně si většina polepšila, akorát se nedokážou srovnat s nejistotou. už jsme to tu probírali. podnikatel může krachnout, zaměstnanci můžou zavřít firmu (klasicky teď přesun dále na východ) atd

                    1. To jsou klasické mýty a pověry, že se lidi poflakovali po fabrikách.
                      Ono to tady očividně podle tebe vše vybudovali marťani, že.
                      Určitě jsme si nepředstavovali, že se rozkradou fabriky (tunelování) a za levno rozprodá co mělo nějakou cenu.

                    2. No vzhledem k pracovní povinnosti byla logicky přezaměstnanost. Ti, co dnes končí na ulici nebo na podpoře byli zaměstnáni jako různé pomocné síly. Tlak na výkon byl rozhodně menší, ve spoustě továren se kradl materiál (protože nebylo často kde ho brát jinak), vybavení se používalo pracovníky pro soukromé melouchy atd.

                    3. Prezamestnanost… hm… no, zalezi na uhlu pohledu, rekl bych.

                      Prace bylo dost pro vsechny, ale byla uplne hovadsky organizovana. Vem si, ze na ctverecni kilak mas vic Japoncu, nez bylo Cechoslovaku a presto Japonci byli na uplne jinym levelu.

                      Takze to podle mne nebylo na poctu pracovnich sil, alebrz na jejich spravnemm vytizeni, marketingu jejich produkce, celkovem vedeni vyroby a delby prace, plus motivaci a samozrejme spravnem mzdovem ohodnoceni.

                      Socik proste ucil lidi flakat bez ohledu na to, kolik jich kde bylo.

                    4. Marketing v podstatě nebyl.
                      Řízení špatný.
                      Ono se furt nadávalo na českýho dělníka, jakej je flákač, ale když se vyměnil managedement a daly se za práci peníze, tak se najednou zjistilo, že českej dělník dělá úplně stejně dobře jako západoevropskej – viz škodovka třeba.
                      Jasně, Němci bývali jiná liga, ale to i proti Frantíkům nebo Britům.

                    5. @Bahnak
                      Slusovickej delnas makal vic, nez Nemec v BMW. Ty flakace generoval socik z prostaty, protoze vsem slibil stejny hovno, takze motivace byla mizerna. Clovek vedel, ze i kdyby se posral, tak legalne si nikdy moc vyskakovat nebude moct. Takze ruzny solichy, fusky, bokovky… ti poctivejsi aspon dve zamestnani.

                      Konkretne cesti mechosi, kdyz se dostali v devadesatkach ven, tak se nestacili divit, co vsechno se nemusi a i presto to funguje. Nebyl duvod se jako prase valet nekde pod autem v kaluzi oleje, ono to slo i jinak a lip.

                    6. Sysop: to bylo daný systémem organiazce práce.
                      Normovač u dělníka se stopkama v ruce vytvořil „snímek pracovního dne“ a ten vyšel třeba na 1100 svařenců za směnu. Ekonom z toho vypočítal mzdu za jeden svařenec (z tohoto snímku pracovního dne, nikoli z kalkulace výstupní ceny), a když dělník plnil na klasických 110–115 %, měl nějaký plat s pěknýma prémiema a všechno bylo zalitý sluncem.

                      A když pak nějakej mladej trotl ze školy přišel na brigádu nebo kolečko (každý konstruktér musel projít všemi provozy, aby taky tušil, co se to tam vlastně dělá a jak) a udělal za tu směnu 1500–1700 svařenců, přišli mu chlapi rozbít držku. Protože to musel sledovat i normovač, a když byl plán překročen výrazně, musel normovač se stopkama v ruce udělat nový snímek pracovního dne s vyrobenými 1500-1700 svařenci. A ekonom potom stanovil mzdu za 1 svařenec podle tohoto nového počtu svařenců, tedy jednotkově nižší.
                      Takže dělník podle nový normy musel makat víc, ale za úplně stejný prachy, jako měl předtím!!!
                      No a to by musel bejt debil, že jo. A protože za komančů alespoň to vzdělání bylo na podstatně vyšší úrovni, než dnes, debilů bylo tak nějak všeobecně míň, a proto se radši chodilo za lakovnu hulit (páč tam bylo nejtepleji).
                      Když komanče vzal čert, stejnej dělník udělal 2000 svařenců za směnu, protože ekonom stanovil mzdu za kus z ceny produktu a nikoli z nějakého mzdového tarifu. Bohužel ne dlouho, protože už s náběhem Favorita dělníka nahradil svařovací automat Kuka.

                    7. Bahnak
                      2.3.2026 v 22:34

                      neska je produktivita škodiffky úplně jinde, jak ten socanskej bordel plnej nevypověditelnejch vodborářskejch smluv v rajchu, proto jim tam ty fabriky tak krachujou

                    8. to nejsou pověry, tou pracovní povinností se vymýšleli fleky, který prostě dneska nejsou. dříve každá fabrika měla ohromnou správní budovu, každý blb měl sekretářku, šoféra atd. různě to tam kafíčkovalo a poflakovalo se. dneska nemáš sekretářku ani šoféra a taky to jde. znám mraky fabrik a leckde se na nočních pospávalo apod. kdepak to dneska je?

                    9. Pohodar 8:40

                      Celej německej automotive plus navazující průmysl funguje jako sociální záchranná síť a leckde pro celý regiony. Jsou v něm desetitisíce papírových míst. Jsou tam statisíce míst pro blby, který by si nikdy nevydělali takový peníze jen kvůli spravedlivé a sociálně rovné distribuci kapitálu.

                      Samozřejmě se to nedělá tak, že by ti lidé leželi na kanafasu a čuměli do blba; oni dřou a makaj až se z nich hulí. Obvykle spravují interní procesy, nepotřebné, nechtěné – ale auditovatelné.

                    10. ale to vůbec nepopírám. a není to jen automotive, zase se uměle vytváří místa, viz tyhle kokotiny a pak samozřejmě místa navázané na plnění zbytečné a škodlivé legislativy, kterou zcela zbytečně generuje politika. ta produktivita je docela svině. nadáváme na kurvítka, nezaměstnanost a přitom se automatizuje o 106

                    11. Ono je to částečně i dobou a technologií. Dneska jde chrápajícího vrátného nahradit automatickou závorou a nouzovým callcentrem pro padesát závor.

                    12. No to je sice možné, ale práci nikdo nevymyslel pro závoru, ale co s tím vrátným, žejo.

                      Ten bude muset přijmout nějakou výzvu na trhu práce, obvykle zvolí cestu nejmenšího odporu a nechá se sociálně podporovat. Firma sice ušetřila za vrátného, ale společnost vyfasovala dalšího vyžírku.

                      Teď co, mordyje, s tím.

                      Pravicový přístup – nechť vrátný zdechne, nebo se postará jak umí
                      Levicový přístup – nechť chudák vrátný ostane doma za důstojnou podporu

                      Český přístup – vrátnej onemocní den předtím, než mu je doručená výpověď a najde si melouch na stavbě. Má dvojnásobek peněz.

                      Německý přístup – vrátnej zajde za odborářem, ten naburácí za ředitelem společnosti se zástupci redakce Focus.de a der Spiegel. Ředitel přislíbí kompromis a na jednu vrátnici dá automat a na druhou všechny zbylé vrátné

                      Francouzský přístup – vrátný zapálí popelnici, vyvěsí transparent. Od popelnice chytne a shoří nová automatická závora, takže ho podnik vezme s díky zase nazpátek.

                    13. Ještě se může na pracáku dle panujícího narativu rekvalifikovat na programátora nebo cokoli společnost požaduje.

                      Práce je všude celkem dost – zkuste poptat třeba truhláře. Jen se nepotkává očekávání (marketingový specialista, kulturní sociolog) s volnými místy (řidič, malíř, elektrikář).

                    14. ale jo, ale ač vím, že se tu na ai místní dívají přes prsty, já to vidím jako velkou hrozbu. dříve rekval a byl pokoj, ale dneska na co? ještě před pár lety se říkalo cpát děti na programátory, dneska je to pomalu pasé. ai požere vesměs všechno, takže nebude skoro úniku, spíše výjimečně. a už se nedá uvažovat o tom, že to nepožere řemesla. stačí se podívat na letošní představení kungfu humanoidních robotů v číně a srovnat to se stavem před 2 roky. a teď k tomu přidat 10-15 let. ano, bohužel bude robot instalatér, truhlář atd. jako nemá z budoucnosti moc valný pocit

                    15. @Pohodar
                      Jako vyhledove asi ano, ale s dlooooouhodobym vyhledem. Uz vidim robota, jak resi naprosto nestandardni problem s odpadem, kterej nekdy na prelomu tisicileti zbastlil nejakej ukrajinskej mastic. Kazdej robot ma zatim nejvetsi efektivitu u opakujicich se nemennych operaci. AI to o neco vylepsi, ale za 15 let necekam zazrak.

                      Ano, roboti a AI samozrejme budou nasazovani na ‚mejnstrym‘ problemu, kde to nasadit pujde.

                      Proto je potreba potomstvo spis cpat tam, kde je potreba nejaka originalita, manualni/mentalni improvizace, apod.

                      Slaba utecha, ale jinak to nevidim.

                    16. Sysop 10:19

                      Na naprostou většinu problémů a běžnýho provozu ten robot stačit bude. Zatím vidím nejvíc problémů ve spolupráci člověka a robota u lidí, ne naopak.

                    17. @sysop
                      doufám, že máš pravdu. ale ta rychlost mně děsí, před 2 roky sotva chodily, teď skáčou bojový formace. jako 15 let je hodně, fyzicky to do té doby zmáknou vč nástrojů a když to nakrmíš datama, ono se to bude navíc samo učit, stačí jinde to nějaký robot okoukne takovou fušeřinu a už to bude v nějaké znalostní bázi, takže si to s tím ten další líp poradí. nevím, jen odhaduju

                    18. @Pohodar

                      No uvidime. Zasadni problem robotu je improvizace. A ta je odvisla od mnoha parametru, vcetne odhadu cile a dostupnych metod.

                      Jako, ja nejsem optimista a nikdy jsem nebyl, ale zase nerad stahuju kalhoty, kdyz zatim mam jen z doslechu, ze kdesi je mozna brod.

                    19. Sysop 11:07

                      AI dokáže už improvizovat velmi dobře, záleží na tom, o co jí jde. Viz ty nasimulované situace, kde AI řekli, že jí vypnou. Samozřejmě preferuje splnění úkolu a sebezáchovu, nikoli člověka.

                      Občas poněkud děsivé. Jak se jmenoval ten film? Trávníkář?

                    20. Když jsem byl ještě malej Arnoldek, tak v ábíčku psali že až budu velkej Arnold, budem kolonizovat Mars. No ani hovno, ještě jsme tm neposlali ani čokla.

                      Asi před měsícem jsem spasovával babě do koupelny takovou tu skříňku s umyvadlem. Přivezli balík prkýnek plus umyvadlo. Teď to musíš sestavit, osadit umyvadlo baterií, všechno spasovat, připojit na vodu a na odpady a zasilikonovat. Fakt vidim toho vašeho robota, jak tam pod tim leží a nadává… Ábíčko byli hadrníci, vy jste tady větší vizionáři. :)))

                    21. @AJR
                      Pokud se bude vyvoj AI outsourcovat nekam do Pakistanu, muze se stat, ze takovej robot, skladajici skrinku z Ikei, vyhlasi po hodine prace fabrice dzihad.

                    22. Syspo: Je to dokonce pravděpodobný. Ono jenom připojit to na odpad po starý (pochopitelně jiný) skříňce aby to nějak vypadalo byl slušnej hlavolam. I nějaký to „herdek“ u toho myslim padlo. Ba možná dokonce i „kruciš“.

                      O prasklý hadičce na teplou nemluvě.

                    23. @AJR

                      Tak uz byl skoro cas i na ‚zpropadene!‘

                    24. a až se zase podaří připojit odpadní roury na vodovodní řad, všem dohlížitelům navzdory, zkrátka v té díře v holinkách je Vitalik s Vasylem.

                    25. Hlavně nesmíš nechat robota programovat Marii Fikáčkovou.

                    26. @Childeater Improvizovat umí leda prd. Reaguje přesně, tak jak ji naprogramujou. Když se postup ukáže nepřijatelný, za minutu dostane jiný model chování a vypadne z ní zcela opačný postup. Nebezpečná je v tom, že osoby, které za ni rozhodujou se stali pro uživatele skryté a neosobní.

                    27. @sysop
                      to já taky ne. ale 15+ let je dost a pokrok je zatím viditelně jiný, jako když nás před pár lety krmili autonomníma vozama. podle toho už mělo snad dneska být 1/3 autonomní. realita jsou pitomý asistenty. ale ty roboty budou kurvy, navíc k tomu přidej nový materiály (ok, to může trvat déle), ale pak třeba ten bastl od úkáčka vyřeší novým materiálem a je to. nevím, bohužel uvidíme

                    28. Sysop
                      3.3.2026 v 10:19

                      S ohledem na unikátnost každé zakázky to mají řemelsníci v pohodě. Jsou to takoví zakázkoví umělci.

                      (Píšu vo řemeslníkách, né chochlovskejch a jinejch bezmozeckejch lopatách.)

                    29. přesně tak, každej chce smrdět v kanclu, a i tihle mladý jsou naprosto k ničemu, ego jako mrakodrap, schopnosti se učit v přízemí. Tuhle sem měl rozhovor s mladým, silným ukrajincem. Ptám se na jaké stavbě teď maká a co umí. Že prej na stavbu nechce a že radši dělá robota ve skladu v Rohlíku a volný čas tráví virtuální tankovou bitvou. Takže rozvoj žádný, jen zmar.

                    30. @princdrson
                      Se obavam, ze az ukrajinskyho robota v Rohliku nahradi cinskej, tak ten ukrajinskej bude s matlafounem v ruce stat frontu na socdavky a tim to skonci.

                    31. myslím, že nikoliv, potravinářskej maloobchod je naprosto nezautomatizovatelnej. Šílené je, že všichni řemeslníci, které znám jsou zralí chlapi, žádný mladý účedník a když se objeví tak prchne.

                    32. @princdrson

                      U nas v praci mame plne robotizovanej sklad, je tam nekolik desitek tisic polozek a funguje to. Objednas si nejakou smesku polozek a robot ti to priveze az ke stolu.

                    33. @sysop jenže, potraviny jsou mnohem rozmanitější, balením, rozměry, křehkostí, hmotností, barevnosti a navíc se to neustále mění. Ani v Makru/Metru nemají náhradu za vysokozdvihy ovládané lidmi. Vždyť ani automatické pokladny si v 50% neporadí s kontrolním vážením nebalených kusů a to jde jen o vážení. Jsem naprosto v klidu.

                    34. @princdrson

                      No ja nejancim, ale nepodcenuju to. Taky jsem jeste pred par lety tvrdil, ze nektere vyrobky proste nemuzeme popsat carovym kodem, ani je jednotlive balit do pytliku a pak vytvaret sacky na pytliky a voila, ukazalo se, ze se to da resit pres vahu a kamery s AI. Funguje to na 99,9x %, coz nam staci a soucasne to funguje jako kontrola, ze nejaky vyrobek/soucast nevybocuje ze standardu.

                      Kdyz osazuejeme SMT, je mi uplne u prdele, ze masina kazdou stou soucastku blbe pozna a vyhodi. Drazsi polovodice konci v ESD krabicce a jdou pak z5 do procesu, levnejsi pasiva se rovnou vyhazuji a nikdo to neresi, protoze se to nevyplati.

                      Ergo, kdyz robot nepozna kazdej stej rohlik, tak to asi fakt nikdo resit nebude.

                    35. Sysop 12:36

                      Je to v podstatě jednoduchý. Když se podívám do skladu Amazonu, kterej uměl stohovat zboží a vydávat a třídit v kompletním plně automatickým módu už před pěti lety, nejni to raketová věda, ostatně AMR jezdí i u nás ve firmě. Nový firmy a sklady budou bezpochyby plně automatizovaný, co do interní logistiky se týče.

                      Nu, a plně automatizovaný obchody – a to i s potravinami – jsou i teď, zase žádná věda. Buď je to na principu vending machine, nebo si nákup vybere a naskládá zákazník a AI provede několikanásobnou kontrolu toho, co si naskládal na pás, zvážil a zaplatil.

                      Zrovna tyhle věci nejsou takovej problém zvládnout.

                    36. až na to že, ty plně automatizované obchody jsou silně limitované sortimentem. A o tom to je, pokud na tuhle opičárnu přistoupíme, musíme příjmout limit, Musk by nejradši, aby Tesly mohly jezdit po vyhražené dráze bez cizích elementů. Ale takhle to fakt nefunguje, příroda a tedy i lidi vykazují entropii, kterou fakt nelze ochcat.

                    37. Plně automatizovaný obchod stál v 60. letech minulého století v ČSSR na každém nádraží, co mělo nepřetržitý provoz, např. v našem pohraničním městečku. Stačilo vhodit pár korun, zmáčknout tlačítko a vypadla Tatranka, žvejky nebo limonáda v igelitovém pytlíku s brčkem.

                    38. však jo, vytvořili jste umělé prostředí téměr neměnného sortimentu a přijali chybu, jenže u potravin, kde na počátku je marketingový mág, pekař nebo příroda a na konci prudící zákazník, takto umělý prostor není.

                    39. Už teď jsou v ČR plně automatizované obchody, kde žádná obsluha není. Včetně pečiva, ovoce, zeleniny.

                    40. Childeater
                      3.3.2026 v 13:34

                      jasný pyčo

                    41. @Childeater

                      Jo, v nasi prdeli ted nastalo huceni, protoze COOP chteji predelat presne na ten bezobsluznej system, takze mistni Stammgäste jsou na sracky, ze jaxi budou v zime davat pivo, kdyz se obvykle hromadili uvnitr? Prvni ranu dostali diky EET a zavreni mistni hopsody a ted jim vyhodi prodavacku z COOPu. Navic fura starsich lidi tady matlafouny proste nema a nepouziva.

                    42. Na nic nečekaj Sysop.
                      Založej koloniál a budou lokální hýrou.

                    43. Sysop: Timhle systémem se brzo dopracuješ k systému Tesco Express v Londýně. Na krámě jedinej zoufalej Pakoš a automatická kasa napočítá půlku nákupu. By mi zajímalo jestli prostě jenom brutálně napálejí marže aby ty ztráty pokryli. Myslim že nějak tak to bude.

                    44. AJR 13:35
                      https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/coop-si-oblibil-automatizovane-prodejny-dalsi-retezce-se-pridavaji-v-cesku-jich-bude-150-1430531

                      Tohle docela funguje. Akorát dbaj na to, že si prověří toho, kdo tam nakupuje – znaj jeho identitu, do obchodu Tě vpustí jen QR, musíš mít appku.

                      Jezdím kolem toho denně. Můžeš si nakoupit třeba o půlnoci.

                    45. Childeater: To nemůžu, na to nerflektuju, nenosím šmatlafoun ze zásady. Neuhnul jsem z toho o milimetr ani bance. A i kdybych nedejbože začal tahat s sebou ten krám, určitě bych to nezavirovával „apkama“ kdejakýho kramáře.

                      Neni problém si nakoupit jinde.

                    46. AJR 14:08

                      Jistě, jistě.
                      Ber to jako ilustraci, že ta bába tam sedět nemusí, ani ten Pakoš. Jen jako že to jde, nic víc.

                    47. Childeater: Tak jasný. Když se chce, způsob se většinou najde. Je to obvykle otázka rentability.

                    48. Už zveřejnili statistiky?
                      Zda se jim to vyplatí?

                    49. Však se to jmenuje samoobsluha.
                      Takže to bude konečně 100% samoobslužné.

                    50. Sysop
                      3.3.2026 v 12:36

                      Dyby ně ten zmrd do pytlíka dal mezi rohlíky špinavou mrkev, tak mu to pudu narvat vo doka přes prdel. Ale tydle kurvárny nepoužívam (vybírat si chcu já sám, a né co mně tam nejakej barevnej ksindl naháže pazourou, kterou si eště před minutou vytíral hovna z díry), takže si to užite.

                    51. „Dyby ně ten zmrd do pytlíka dal mezi rohlíky špinavou mrkev, tak mu to pudu narvat vo doka přes prdel.“
                      Ale no tak. Povídačky od klávesnice.

                    52. tohle je důvod, proč sem po několika pokusech, přestal užívat dovážkovou službu potravin. Chci si vybral sám co nakupuji, případně upravit seznam, podle situace. Nevidím v dovážce žádnou výhodu.

                    53. Co si chcete vybrat sám? Papriku, mrkev, cibuli, rajče?

                    54. princdrson
                      5.3.2026 v 16:32

                      asi nebudeš ten správnej vovčan, co zblajzne cokoli, co mu nekdo hodí do korýtka

                    55. @Childeater

                      :-D To sedi.

                    56. Btw, u nas v praci jsem zaznamenal zvlastni fenomen, ktery ve mne probouzi pocit propojenych nadob. V okolnich firmach se celkem dost propousti a u nas ve firme vzniklo asi tak padesat ‚pracovnich‘ mist s naprosto neuveritelnou a nepochopitelnou naplni, vsechno kancelarske zalezitosti.

                      Nikdo ze starych struktur mi neni schopen nejak racionalne vysvetlit, co ti lide vlastne delaji. Vytvoril to byvaly general obchodu, ktery pak byl odejit. Ale struktura zustala.

                    57. @sysop
                      já taky vnímám v německu to, že insolvence jsou řízené často jen za účelem odhodit takový balast. jsou to tzv insolvence in eigenverwaltung. proto já říkám nikdy nenabírat balast ani v top časech, radši přetěžovat současný stav a finančně to kompenzovat (ok, s mladýma problém), než aby se řešilo jak se toho v krizi zbavit

                    58. +1…málem jsem se zadusil, čtouc to u večeře.S laskavým svolením si to vytisknu a vyvěsím mezi oblíbené citáty.Dík.

                    59. Kéž by jen to!
                      Jeden chytrej měl super nápad, že na lisu se výlisky poskládaj o 180°otočený vůči sobě, a tím se ušetří hromada matroše. I neváhal, nakreslil to a odnesl soudruhům do technologie. Soudruzi se na výkres pobaveně chvíli dívali, pak se už otevřeně řehtali a zeptali se blbečka, zda tuší, že by takto podnik neslnil plán sběrných surovin? A co jako by kurva podnik měl asi tak potom dělat?
                      A tak blbeček přestal mudrovat a šel hulit za lakovnu, jako všichni ostatní.

                    60. Pohodar – nevim jak ve fabrikách, ale ve špitálech se na nočních pospává normálně, pokud nemáš urgent, nebo neni třeba silvestr..

                    61. Žádné klasické mýty o tom, že se lidi naprosto nesmyslně a zbytečně poflakovali po fabrikách to nikdy rozhodně nebyly. Když už jste to evidentně nezažil (buď z důvodu věku nebo jste prostě v žádný komunistický fabrice nikdy nebyl), tak se alespoň podívejte na dobový dokumenty, nebo dokonce i filmy. Dneska na tom dvoře není v pracovní době živáčka.
                      Co dělalo tehdy 20 lidí, zmákne dneska jeden u automatu. Technologicky bylo prvotní zaměstnat lidi (provozní náklady – prakticky neomezený šuplík) a až teprve poté se mohla řešit nějaká racionalizace práce (investiční šuplík = naprosto prázdný, protože se dal plnit jen z 5% zisku, a to 95 % podniků nevykazovalo. Přitom bylo povinně stanovený zvyšovat racionalizaci práce o 2 % ročně, takže mašiny se rozestavěly na opačný konce fabrik a mezi nima tahali trotlové vozíky a každý rok se ty mašiny přisunuly kousek k sobě, aby se splnila normovaná 2% racionalizace práce; konec komančů nastal v okamžiku, kdy byly ty stroje u sebe :-).

                      A jednak my, co jsme zvonili klíči a byli ve stávkových výborech jsme o sociální kapitalismus západoevropského modelu stáli, a to tak, že moc (až jsme se Němcům, Holanďanům a Francouzům zcela zbytečně a hloupě podbízeli a ponižovali) a Klausovy vlády (ale i Pithartova vláda, dokonce vlastně i Čarnoguského vláda) podmínky pro rozvoj sociálně-tržního kapitalismu rozhodně vytvářely.
                      Že to pak socani s lidovcema a různýma podnikatelskýma stran(k?)ama rozkradli, to je věc jiná.

                    62. @integrale
                      souhlas. někdy byly fakt blbě koncipovaný fabriky, ale většinou to byl přinejmenším šlendrián, často spíše úmysl. cíl zaměstnat všechny, i dementy. dneska se k tomu vracíme, akorát přes byrokracii, protože to začalo být vesměs docela efektivní a to soudruzi co? necheme! pamatuju, jak mraky známých po nočních pochrapovalo, leckdo taky fouknul z fabriky a kámoš mu protáhl píchačky atd. pokud je firma normální, tak to dneska nehrozí a lidi nadávají. nadávaj starý, co to znají jinak a mladý, co si to jinak představujou to rovnou zabalí, že to dělat nebudou. druhá věc je ty slavný montovny, bohužel nevím, co se tehdy mělo udělat, když se kde co položilo. narychlo přeškolit všechny na ajťáky? asi těžko, tak v každý díře se udělala průmyslová zóna a nacpal se tam německý automotive, později japonci a pak korejci. blbý, dneska nám to padá na hlavu, ale narychlo tehdy asi nic lepšího udělat nešlo, všechno by bylo na dlouho

                    63. Pohodar: myslím, že to líp šlo. Resp. začalo to dobře, Třískova myšlenka prvotní tvorby domácího kapitálu se v čase ukázala jako naprosto správná.
                      Bohužel 40 let vymývání mozků marxismem přineslo své ovoce a mnoho domácího kapitálu nevzniklo.

                      Nejpřekvapivější pro mě ale je, kolik lidí to nedokáže pochopit ani dnes. To už je fakt na psychiatrický výzkum.

                    64. @integrale
                      možná jo, ale trochu je to taky poplatno době. viz západ. tam socializmus nebyl (až teď) a stejně se nikdo do podnikání atd nežene. nejradši by všichni nalezli na úřady a tam smrděli do důchodu. celkově evropa není nakloněna podnikání, tady riziko nefrčí, hlavně jistota, klídek, smrádek. a to není v cz, to je všude napříč evropou (čest výjimkám)

                    65. Úpadek podnikání v západní Evropě zsčsl někdy v 90. letech 20. století. U nás se v té době podnikání teprve rozjíždělo a svého času to tu bylo „co Čech, to podnikatel“, ale vzalo to také rychle za své.
                      Hlavní „zásluhu“ na této skutečnosti má korporátní uspořádání západoevropské společnosti, kdy obchodní korporace de facto tvoří politiku, a tím pádem dochází k vytlačování drobných živnostníků na okraj ekonomiky.

                      A bohužel máte pravdu, i mnozí lidé, kteří se s obrovským zájmem a vervou vrhli po roce 1990 do podnikání dnes sedí v korporacích, protože zjistili, že jim to za to prostě nestojí.
                      A to je samozřejmě naprosto úplně špatně – ostatně je to jeden z hlavních důvodů, proč EU neumí vykázat žádný reálný hospodářský růst (pouze dluhy) a do budoucna bude situace jen a jen horší (s výjimkou rostoucího Irska, kde je situace se soukromým podnikáním přesně opačná).

                    66. Integrale
                      5.3.2026 v 10:59

                      Tak, je to úplně fpýči. Navážu na ten vodkaz co tady vo kousek vedle vodkazoval ten kokot vo tom lítání z arabáčova, jak zmrdi brečijou, že tam pro ně poletí do bojové zóny nekdo za patnást litrů tvl.

                      No tak my malí podnikateli co nás režim PERMANENTNĚ buzeruje a nakládá na nás furt nejaký sračky a platíme vagón daní, tak pro nás je naprosto nereálný se zebrat a letěl někam do hajzlu. Nevidím důvod, abych z berní nejakejm mamrdům jejich flákání kdo ví kde měl dotovat. Nasrat a rozmazat! Nech si tam za dvacku protáhnou hotel vo pár tejdnů a můžou tam smrdět, dokud trumpeta se židákama nedostane na budku a zas nevodtáhne.

                      Případně ať si UŠAndy zažalujou za náklady, voni se rozhodli porušit hentamto, mezinárodný právo přecené, dyž opět zákeřně přepadli suverénní stád, tak nech si vyřešijou ai externality tohoto. Už to vidim :o)

                    67. Ja by som to posunul este o 10 rokov skor.. uz zaciatkom 80. rokov zacal skripat wirtschaftswunder v malom ci strednom podnikani, podla toho, co mi rozpravali starsi Nemci.

                    68. „svého času to tu bylo „co Čech, to podnikatel“, ale vzalo to také rychle za své“
                      .
                      Nejen korporáty za to mohou.
                      Buď podniky rovnou krachly, případně je vytunelovalo bývalé vedení anebo došlo k masivním restrukturalizacím a reorganizacím.
                      Plus následné rušení průmyslu před vstupem do EU.
                      Abychom je snad náhodou neohrozili levnější prací.
                      No a teď se vozí vše z Asie místo, aby se to vyrábělo doma.
                      .
                      Fungující čili výdělečné divize se častokrát prodaly.
                      Zbytek (nefungující, nevýdělečný) se odepsal na vrub státu.
                      Případně se převedl na města a obce, které se s „brownfieldy“ perou dodnes a bez dotací z EU neví co s nimi.
                      Anebo se prodal majetek v držení státu za zlomek ceny do šrotu, případně za cenu pozemku, když to nikdo nechtěl.
                      .
                      Každej druhej si asi myslel, že je podnikání zlatej důl, že je to brnkačka, že za pár let milionář a havaj.
                      Ale ouha, konkurence, tlak na ceny a další fíčury volné ruky trhu ukázaly co je kapitalismus zač.
                      A taky nedostatečná legislativa.
                      Ostatně tyhle filmové scény z roku 2003 hovoří za vše.
                      https://youtu.be/JrpyCWfGujQ
                      https://youtu.be/GakfclSbDbE
                      .
                      Do toho se rozjížděla globalizace.
                      Mnozí získali interní informace, takže věděli co se chystá a byli o krok či dva napřed.
                      Ne každý studoval na MGIMO.
                      V každé rodině nebyl rodinný příslušník pracující v prognosťáku či ve vedení banky, strany, velkého podniku.
                      .
                      Zas tak růžově bych to s drobným podnikáním taky neviděl.
                      Fakt není potřeba, aby byl v každé Horní Dolní hodinovej manžel, revizák, opravář obuvi, opravář elektra, instalatér, pekař, švadlena, hokynář, trafikantka, doktor a podobně.
                      Už ani pošta ne. Hodně věcí se vyrábí stylem použij a zahoď, protože se ani opravit nedají. Fastfashion atd.
                      Mnohé se dá vyřešit on-line. Služby provozují bývalé podniky OPBH, OSP a spol., které se rozpadly.
                      .
                      Navíc průměrný občan jaksi nedisponuje takovým platem, aby si mohl dovolit kupovat jen drahé a kvalitní věci.
                      Ostatně už roky platí, že vysoká cena nerovná se i vysoká kvalita.
                      A to skoro ve všech oborech. Čest vyjímkám.
                      https://youtu.be/crzZEvFf_L4
                      .
                      Na druhou stranu. 35 let je dost dlouhá doba na to, aby vyrostli noví podnikatelé od píky, ale kde jsou?
                      Ani ty malé. Lokální – okresní, krajské. Natož národní.
                      .
                      Občas nějaká vyjímka.
                      https://byznys.hn.cz/c1-67851440-vymirajici-dopisy-nervozni-odbory-a-tisice-novych-balikomatu-rocne-jak-firmy-ceskych-miliardaru-bojuji-o-britsky-postovni-trh
                      .
                      Čtvrtá průmyslová to změní ještě více.
                      Už není potřeba 20 spojovatelek na ústředně.
                      Stačí jeden ajťák sedící doma u počítače a ani ten nemusí studovat vše do detailu jako spojovací elektromechanik před 40 lety.
                      Přijde „vymění krabičku“ a hotovo.

                    69. Bohuzial ten lavicovy socializmus nebol len u nas 40 rokov, aj zapadna Europa k nemu vyrazne smerovala od 60. rokov minuleho storocia.. a vyvrcholila v zelenocervenom bordeli zvanom EU.. kto by podnikal, ked staci spravne napisat granty, drankat dotacie a davky.

                    70. To co se dnes děje v EU nemá s levicovým socialismem nic společného.
                      Jedná se totiž o běžný parazitický kapitalismus vylepšený jakoby starostí o životní prostředí (green deal) nebo o pomoc užitečným věcem – dotační zlodějny skrz které si plní kapsy zúčastnění politici, úředníci a nakonec ti, co z toho mají vejvar skrze zakázky.
                      Dobrým „projektem“ na čerpání peněz jsou „neziskofky“, které velkou část dotací použijí na své platy a část na sponzoring politiků, kteří jim ty prachy přiklepli. Jak se kdysi říkalo: já na bráchu, brácha na mně.
                      Co je na tom levicového??

                    71. nic, je to fašismus

                    72. „všechno by bylo na dlouho“
                      Tak proto už v roce 1984 založili prognosťák?
                      Aby v roce 2000 zjistili, že je to na dlouho?
                      A Zemanovci našli zkratku jo? Automotive.
                      A co teda dělali dalších 25 let od roku 2000?
                      .
                      Minimálně mohli dávat ročně násobek toho co dávali a dávají na vědu a výzkum.
                      O tom to taky je. A ne vše rozprodávat od stolu.

                    73. „konec komančů nastal v okamžiku, kdy byly ty stroje u sebe :-)“
                      A vy jste v té době cinkal klíčema na náměstích? :-D
                      Ukázková sonda oné doby.
                      https://www.youtube.com/watch?v=4EpNgLMb6Dk
                      https://youtu.be/gstorUD3c6Q?t=237

                    74. „podmínky pro rozvoj sociálně-tržního kapitalismu rozhodně vytvářely.“
                      Divoká privatizace? Kupónovka? To je ono?
                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Privatizace_v_%C4%8Cesku
                      Půjčování peněz v bankách skoro zadarmo?
                      A ztráty se pak sanovaly kde a kým?
                      IPB, Union Banka…
                      https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ipb-banka-krach-vyroci.A250611_090519_ekonomika_elsy
                      .
                      „Že to pak socani s lidovcema a různýma podnikatelskýma stran(k?)ama rozkradli, to je věc jiná.“
                      Počkat, počkat, to je co za pohádku?
                      ODS v tom nehrála žádnou roli?

            2. Asi tak… co pak čekat od státu s takovým ústavním soudcem?

      2. Přitom je Izrael rozlohou menší jak Morava.
        Ale, když za ním stojí USA.

  6. Čekal jsem kdy se s něčím podobným někdo vytasí. A po pravdě docela to trvalo.
    Nu a teď bude zajímavé pozorovat to kroucení u paragrafů, při vysvětlování proč jedna agrese je fujky a jiná je dobrá.

    1. U mezinárodního práva netřeba kroutit nějaké paragrafy. Co dělají kamarádi je maximálně tak kontroverzní, co dělají nepřátelé je bezprecedentní porušení všeho.
      Kroutit paragrafy se bude doma. Schválně si zkusme představit, jak si uděláme sbírku na semtex za osvobození Irska od britského útlaku a pokusíme se to doručit do Belfastu. Právně by to mělo být totéž, protože momentálně nejsme ve válečném stavu s nikým. A i kdybychom byli, tak by si to řešila armáda a rozvědka napřímo.

  7. Každý, kdo má na svém profilu na socialistických sítích vlajku Ukrajiny a zároveň nemá vlajku Íránu musí být souzen za neoprávněnou činnost pro cizí moc (Ukrajinu) podle §316a trestního zákona.
    Bez výjimky!!!

    1. Tak tak! Doufám, že to bděle hlídáte!

  8. Založíme skupinu dárek pro Hitlera…tedy pardon pro Volodymyra😂

    1. Myslis prispevek na plyn na kremaci? Plyn jde docela nahoru, takze honem.

      1. V krematoriích budou zavádět palivovej příplatek.

        1. a povolenku na pohřeb zaplacenou máš, uhlíři?

        2. Mozna bude kremace nastojaka se slevou.

  9. Tak Češi mají na rukou také krev Palestinců,kosovanů,afghánců, Němců, Japonců, Italů, rusů…a to vše včetně žen a dětí…

    1. Ale my jsme vychcanej narod a nakonec vzdycky skoncime na strane vitezu. A pritom bez sponzorovani obou stran, jako to musi delat strycek Sam.

      1. Nejde srovnávat situaci před II. světovou a dnes.
        Tehdy jsme byli zrazeni a předáni Hitlerovi. Dnes nás nikdo nezradil a vláda se dobrovolně rozhodla postavit na stranu agresora.
        Do pěkné společnosti jsme se to přidali jen co je pravda.

    2. A pejsků a kočiček a roztomilých syslíků!

Napsat komentář

D-FENS © 2017