Jako, ze PVO jen tak omylem 3x trefila ero, ktery na IFF neodpovidalo arabsky? To maji amici tak mizernou PVO, tak mizernej transponder v F-15, nebo proste Kuvajtani nemaji pod palcem vlastni lidi, kteri zrejme vyslyseli iracky dzihad?
Ja si o tom myslim svy.
Sysop
…iransky, samozrejme.
Bahnak
No ale rozhodně, V ŽÁDNÝM PŘÍPADĚ, to nemohla sestřelit íránská PVO. Nikdy.
Každopádně něfť hned vo dvě kačky nahoru, a to je na vonu tvl. Za jak dlouho to bude zas 50?
Sysop
@Bahnak
No, na bratru 200 km to asi iracka PVO fakt nesejmula. Prece jen, bylo to nad Kuvajtem a 3x… ony ty F-15 nejsou rogalla.
Ale ze maskujou slimackej bordel ve vlastni armade, tomu verim fest.
Bahnak
@Sysop
Pokud to skutečně bylo nad Kuvajtem (i když minimálně jeden jo – to video).
Bordel je jedna věc, asi taky byli vyblázněný, sejmout tři kusy docela kvalitních stíhaček je ale věc druhá. Mně není divný, že odpálili rakety, ale že rovnou dostali tři. I když samozřejmě stát se to může.
Tak jde o to, jakou verzi S-300 měli. Teoreticky 200 km není problém, prakticky si to moc neumím představit.
Ale na druhou stranu, že se kurevsky draze vyškolení piloti vedení kurevsky drahým AWACSem na kurevsky předražených superstíhačích nechají tak lehce sundat na první dobrou, tak nějak odpovídá výsledkům NATO na Ukrajině.
Je vidět, že ani 100 % HDP na zbrojení nám nepomůže, protože náklady a ceny máme závratné a výsledky ostudné.
Protistrana za 20 % nákladů odvádí nesrovnatelně lepší práci, a to ještě nevyužívá své početní převahy min. 4:1.
Sysop
Podle mne se ted keca, az to hvizda. Iracani to potrebujou jako PR a Amici presne opacne. Neni to tak davno, co se NATO chechtalo, ze si Rusaci sestrelujou na UA vlastni letadla, protoze jim nefunguje IFF.
A ted mam verit tomu, ze Amici, kterym tedy IFF paradne slape, si jen tak mirnixdirnix sestreli vlastni letadlo, jo?
Mozna se jednou dozvime pravdu. Zatim je okolo toho pohadek jak okolo smrti JFK.
A k čemu je potřeba to vědět přesně?
Plánujete nákup baterie PVO na vlastní zahradu? :-D
Sysop
Btw, nejaka PVO Iranu je pry 86 mil od toho Kuvajtskyho letiste. I tak je to dost na to, aby sejmuli tri letadla. Kdyby jedno, dobry. Ale tri? Neverim.
Bahnak
Podle Děťojeda resp. WSJ to byla F/A-18ka, takže žádná S-300… jestli jo, tak tři sestřely na tři rakety je slušná efektivita. Normálně se posílají 2 rakety na jedno éro. Jasně, nečekali to, ale to ten stíhač na hornetu věděl?
@Bahnak
jestli je ten Kuvajťan opravdový frajer, tak si nechá na Sršňa namalovat 3 kill marky s hvězdou a pruhem! xD
Bahnak
@Dachsmeister
By se asi Američani tvářili solidně kysele, kdyby to viděli…
Forge
Pilota nesmýkali na provaze za autem, vezl se v kufru se zlomenou nohou.
Těch dalších pět nevím.Byla tam prej i ženská.
shifty
:-DDD Jako jestli to dostane k náhradě škody…
Dachsmeister
@shifty
no nevím, jestli mají v Kuvajtu tak limit 4.5 násobek hrubé mzdy.
Asi teď bude USAF i US NAVY tankovat v Kuvajtu zdarma tak 10 let…
Sysop
…a oni doted platili?
Dachsmeister
@Sysop
no vlastně, beztak spláceli osvobození z 1991
shifty
Tak to je jistý. Spíš by mě zajímala ta komunikace těch stíhačů mazi sebou…na radaru se viděli dávno…no a nebo je to prostě Kuvajtskej Mersejev… co naděláš.. Eso. Rimmer.
Pokud je to tak, že pilot F15 netuší, že na něj letí raketa, tak je celá US Army k smíchu.
Pokud to tuší a neumí nebo nemůže s tím nic udělat, je celá US Army k smíchu.
A pokud 3 stíhače najednou sundal Írán, je celá US Army k smíchu.
Teoreticky je možné, aby se pilot domníval, že na něj neletí vystřelená raketa. Zejména pak, pokud jde o Friendly fire. Příčina může být technická, ale hlavně spíše ve špatném úsudku pilota.
Pokud už na letadlo letí raketa a pilot to ví, jeho šance na vyhnutí zásahu jsou jen teoretické. Tohle není film. Klamné cíle spíše pomůžou zachránit pilota, ale letadlo často ne. To, že posádky přežily, svědčí o tom, že letouny nedostaly přímý zásah kontaktní-devastační, ale letou byl poškozen v důsledku výbuchu hlavice v blízkosti. Takže tam asi úhybný manévr proběhl. Ale když nemáš rychlost, nemáš šanci.
Teoreticky je možné vše.
Ale určitě funguje nějaká „elektronická identifikační značka“.
Ať už radar nebo datová linka.
Jinak by se postříleli pokaždé.
Ergo jak jinak by operátoři AWACSu věděli, které éro je jejich a které ne.
A nejenom oni. I civilní letový provoz musí vědět, že něco někam přelétá.
Panek
Civilní provoz je něco jiného, tam mají transpoder (odpovídač sekundárního radaru), který aktivně vysílá odpovědi při „dotazu“ z radaru.
Ano. Vojáci mají IFF, ale to je vzájemné povídání si. A někdy prostě není žádoucí, aby bojové letadlo v konkrétní zóně cokoliv „vyzařovalo“.
A rychlost není důležitá kvůli uletění raketě. Tam jde o to, že bránící se musí co nejrychleji zvětšit úhel vůči raketě, střílet Fleres a doufat, že bude dostatečně daleko od exploze. Pokud by to neudělal, je mrtvý. Střela zasáhne letadlo a posádka většinou umírá. Pokud to udělá správně a má štěstí, nic se mu nestane. Většinou je však stroj zasažen nepřímo střepinami při blízkém výbuchu, což vede k poškození stroje, ale posádka se může vystřelit. Proto je při cvičeních dosažení pozice pro výstřel bráno jako sestřel.
Záleží hlavně na raketě, jaký má manévrovací schopnosti, jaký navádění, jaká je vejška, rychlost, přibližovací vektor. Řadě věcí se klidně vyhnout dá, nečemu ai prostě uletět.
Sysop
U.S. Army neni xmichu. Ted hrdinne po narocnem souboji s F-35 nakonec sejmula stary cvicny Jakovlev.
Proste, Amici umi. Jak rikal Donik, do tydne je po valce. Rusove potrebovali na Kijev ctyri dny, Donik za sedm da celej Iran.
no zatim teda peršani moc neustupujou, moc času jim nezbejvá, za chvílu už nebude reálný ve zbývajícím čase do tech 7 dní ani HUMVEEkem přejet z vyloďovacího auta na sever, a to ani kdyby jim nikdo nekladl odpor, aby mohli prohlásit celej stád za dobytej (možná ale zvládnou dobitej?) :D
Kdopak to jen muze byt? Nejprve zasahy objektu SA, ke kterym se Iran nehlasi, pak raketa na Turecko, ktera se spawnula nekde nad Syrii,… mozna se zeptat Netanjahua, jestli nekoho nezmercil, ne?
no klasicky se to tam praží všecko, hizblabláh je prej taky zas aktivní že je skoro radioaktivní…
shifty
@Dach – Rozkaz zněl jasně! Nebyl čas, ztrácet čas. Chceš říct …. Počítám, že to nejsou nejvostřejší tužky v penálu… ale dobře to dopadlo. Tři stíhajdy, to jim Kuvajt pošle tak za tejden …
Počkej kámo, trubku a hned ho jebni po hlavě. Takovou trubku nos u sebe, okamžitě po té palici.
shifty
Jako já bych se íránce taky bál… třeba by hned střílel. Amík to je jistota. :-)
quadra
Naposledy mala USAF zostrelene lietadla vo Vietname.. takze zlyhalo najdokonalejsie IFF (za velke peniaze)? Kde americki sudruhovia urobili chybu.
jizlivec
Nemáme istotu, či zapojili Kuvajt do systému…
quadra
Azda by mohli zahrnut svojich podriadenych vazalov do systemu.
Sysop
Ja si soukrome myslim, ze nastavene bylo vsechno dobre, ale nekdo to pomohl vypnout. Ne, ze by Iranci meli tak sofistikovanou techniku, uplne na to zrejme stacil tlampac.
Coz o to, my jsme u toho pozorovatele, kteri sice poocku sleduji cisla na sloupu u benzinky, ale jinak chroupeme chipsy a sledujeme utkani.
Jenze…
…my nejsme cilova skupina, ktere to Iran odprezentuje, vcetne pohrbu tech sesmelcovanych devcat ve skole. Tohle promitani ma pres miliardu uplne jinych konzumentu, kteri jestli se fakt naserou, tak proti tomu model ‚Iransky Vesuv a nekolik malych americkych Pompeji‘ je uplny cajicek.
Loni v lete jsem si rikal, ze proste Iran se posral vstoje a ze se mu to vymsti. A vymstilo. Tak ted jen jde o to, jestli ma koule na to, to treba tak mesic vydrzet. Protoze Donik tolik casu nema.
Ne, ze bych byl z Irancu nejak urvanej, jsou to pro mne slimaci, jako vsichni ostatni. V tomhle jsem demokrat a rozdily v nich nedelam. Ale tohle americkoizraelsky svinstvo si fakt zaslouzi nakopat prdel.
Tady neslo o nejakej utisk a bombardovani nejakejch mensin, nebo vytvareni naraznikovych pasem. Tohle je proste uplne cistokrevna agrese a zlodejina, nic jineho.
Peršani nejsou úplně debilní, museli to vědět a chystat desetiletí.
Majou v tech doupatech a norách v horách skovanýho harampádí, že to ani všecko nedokážem odhadnout. A kde sou ty jejich malý ponorky? Stačí pár malejch čubek co vypálí plnou salvu torpéd a kocábky za pár miliard dolárůch můžou udělat pápá.
Sysop
@Behemot
Ponorky? Videl jsem Irance ukazovat pidicluny, ale ne ponorky.
Heh, tak zatim toho jeste porad maji dost. I nejaky ty normalni ponorky. Ta, co jim do ni Donik nechal udelat lochnu, byla pry v doku. Zbytek asi nekde rejdi v oceanu.
Se dá čekat, na mořu to v životě nenajdou. Ty malý čudle na nejakej moc velkej výlet do dálky nejsou, ty číhajou u pobřeží až na výsadkový lodě, kdyby UŠAndům praskly nervy a poslali tam pěchotu. Ale mají pár větších, tři sovětský Kila se šesti torpédometama, kerý údajně upgradovali na podvodní odpalování raket s plochou dráhou. To může byt hodně velký mrzení, to může sundat ai letadlovou bárku jak prd. Na čistě elektrickej pohon to ujede 600 kiláků, se šnorchlem skoro 10000.
Pokud mají dobře natrénováno, rusáci a rejže jim určitě dodávají satelitní info (plus se špekuluje že dostali vod rusáků šváby do lítafek na satelitní komunikacu!!) a zatímco budou permanentně zaměstnávat střílením raket a lítavek, můžou se přiblížit se šnorchlem na 15 kiláků vod letadlovýho svazu a vodpálit plnou salvu Valfajrů, případně vokopírovanejch Škvalů (a tomu nemá žádná kocábka šanci se vyhnout).
Dachsmeister
@Sysop
vlčí smečku nemají, ale Kilo alias Varšavjanku u skalisek bych nepodceňoval…
Otázkou je, zda je mezi iránskými kapitány nějaký ctitel Günthera Priena…
Sysop
@Dachsmeister 6.3.2026 v 10:45
No ja myslim, ze nejpozdeji do mesice se to dozvime.
Jako co to tak sleduju, taxi Donik fakt ukousl sousto, na ktery nema hubu. Ze Putin posral tehda ten vysadek v Kijeve, o tom zadna. S Gerasimovem to fest podcenili a jeste jim to nekde informacne proteklo.
Ale udelat takovouhle kravovinu, kdyz jeden vidi, jaxi Vovka nabil hubu a horko-tezko se z toho hrabe ven, tak to chce fistrona.
Vlastne ted ani sam nevim, co by pro nas, jako Evropany, melo byt lepsi. Jestli vitezstvi Zidu (Donik je jen voden Netanjahuem a zetakem, co si budeme…) a nebo Irancu. Jedni fanatici vs. druzi. Zatim mi to nejak historicky vychazi, ze mensi svine jsou ti Persani, ale moc nahlas to rikat nebudu, aby to nebylo hen to podpirani holokaustu, zejo.
Dachsmeister
@Sysop
Afghánistán trval 20 let.
I když jsou Afghánci tuze lstiví, tak Peršanů je 5x více a lstiví budou podobně, tak to vidím tak na stoletou válku.
Leda by v USA vyhráli volby nějací izolacionisté nebo chcimíři s programem MASA.
Teda pokud tam budou volby.
Jak zrobí poctivé voličské seznamy a zruší elektronické a korespondenční volby, tak budou válčit do konce.
Do předposledního Amíka…
Jen Barron se ukryje v rodné zemi paní matky.
Arnold J Rimmer
Dachsmeister: Také se namastí až jsou kluzcí jako úhoři? Neříkejete Dachmeistře že i ten závěr umějí peršani vyrobit, tomu prostě odmítám věřit!!
Kdybych vzal partu mladejch Nemcu, dal jim stejny naradi, co maji ti Pakistanci a Tokareva jako vzor, tak pistole nikdy nevznikne. Zadna.
Chramostejl
Sysop: Srovnavej srovnatelny – kdyz vezmes partu Nemcu od Sauera, tak toho Tokareva zmaknou s prstem v nose stejne, jako ty Pakosi s Pesavaru…
Kdyz seberes partu mladochu v Charlottenburgu a podobnou partu v Ravalpindi, tak obe udelaji stejnu hovno.
PrincJason
Pointa Sysopova příspěvku je v tom, že každej desátej Pakos s Pesavaru zvládne něco stvořit, když dostane k dispozici nářadí a materiál. Zatímco v Dojčlandu, s bídou jeden z tisíce.
Arnold J Rimmer
Dachmeister: Týýýjo, teď tomu důvěřuj že se ti to po třetí ráně nerozletí v ruce. Ten článek je taky kouzelnej:
Navíc se stále zlepšují také v metalurgii, a tak zatímco starší zbraně z Chajbarského průsmyku není radno nabíjet výkonným továrním střelivem, ty dnešní už mnohdy snesou srovnání s kvalitní tovární produkcí. :)
Sysop
@Dachsmeister
Gottwaldov, eh, Zlin, bude nejbezpecnejsi mesto na planete.
Sysop
Btw, jak to tak sleduju, tak Zide zrejme ve velkem rozjedou svoje humanitarni bombardovani Gaza#2, to jim slo vzdycky dobre. Iran je, pravda, velikej, ale neni koberce, kterej by Zide nezvladli.
Dovolil jim nekdo podporovat agresivniho napadeneho? Kde to jako jsme, co??
quadra
Bude sranda, ked to dospeje tak daleko, ked sa Iran nebude srat s Dimonou, toto boli len take ochutnavky.
Sysop
No blby je, ze Iran nema jinou moznost porazit vyrazne silnejsiho nepritele, nez chytre rozlozit akce v case. Navic, jestli si Donik mysli, ze to tam vezme pechotou, tak to bude Afganistan noveho levelu.
Pry vyzbrojuje Kurdy, ti se zrejme zase nechali oblbnout pohadkou o svobodnem Kurdistanu. Po kolikate uz…?
Dachsmeister
@Sysop
Agent Orange alias Agent Krasnov holt záviděl řídícímu důstojníkovi nějakou speciální operaci, kterou by se zabavil do konce svých dní.
Hlavně nerozpoutat válku…
Poměrně velký a stále násilnější demonstrace šitů probíhají celej tejden v nekolika tech arabostánech vokolo, snažijou se dostat na UŠAndovský ambasády, a vládní síly v tech malejch státečkách to přestávají zvládat…
Kdepak, manželka iráckýho prézy, prej velká Kurdovka, ve velkým proslovu trumpeťáka poslala velkým obloukem do prdele, že si pamatuje živě, jak za UŠAndy chcápali ve druhým zálivu, a hovno, bylo na ně nasráno.
V Iránu jsou v ulicích MILIONY lidí ve dne v noci na obrovskejch manifestacích, a stále jich přibejvá. Pže jedna věc je nebýt na větvi z politické reprezentace země (jako kdybychom tady byli, že?), druhá věc je nechat si na palicu házet bomby. Tam to na nejaký zlomení nevypadá.
Tak je v zásadě pravděpodobnější, že se kurdi dočkajou nejaké aspoň ždibek autonomie, dyž ukážou loajalitu a postavijou se do zbraně VEDLE perskejch ozbrojenejch sil. Spíš než dyby to tam spolu s UŠAndama rozmrdali, načež by se UŠAndi na rozjebanej žebrákostán vysrali, jak obvykle, a nechali kurďáky chcípat v nekonečnejch bojůvkách mezi frakcema.
@Sysop
jen jsem guglil, není to zrovna my cup of tea. To je tak pro fatdwi. ;-)
Sysop
Posilal jsem to vcera vecer kolegovi z prace, taxe pobavil. Trefils to dobre :-)
jenyk
Cituji: „vojenský konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou je výhradně bilaterální záležitost obou zemí“.
Jako někdo, kdo si pamatuje velmi dobře bratrskou pomoc bych rád uvedl, že podobná vyjádření považuji za projev buď slabého rozumu, a/nebo vlastizrádného přesvědčení. Mnichov si nepamatuji – to byla, autore, také „výhradně bilaterální záležitost obou zemí“? Mnoho lidí na západě si to tehdy mysleli a víme, jak to dopadlo.
Ruskou válenku na Václaváku si na rozdíl od autora upřímně nepřeji a děkuji Ukrajině, že krvácí i za nás. Takže jdu na zbraně Ukrajině opět přispět. Je to to nejmenší, co mohu pro naši budoucnost udělat.
Malej Jarda
Ukrajinský vdovy a sirotci ti zůstanou nekonečně zauzlovaný až do skonání Světa.
Taky Banderovi pohrobci a defraudanti v sedě na zlatejch hajzlíkách.
Blahoslavení, duchem chudí, pánBu taky rád.
jenyk
Jo, cítím se nesmírně vinen za vyvraždění Slavníkovců Přemyslovci.
leon
Za mně Ukrajina určitě nekrvácí a vsadil bych se, že stejný názor má většina obyvatel ČR.
Ukrajina krvácí proto, že Amíci a jejich Evropská kolonie chce mít Rusko na kolenou. Asi jde taky o pomstu za II. světovou, kdy je SSSR porazil.
Slecna Ling
to leon
Mozna by jsi mel odlisovat americky politiky a pak beznej lid. Pac nam je Rusko fakt totalne u zadku a nepotrebujem ho videt ani na kolenou, ani vsede ani vleze, naopak nas rmouti vyhazovani penez na nesmyslny valecny operace. Bylo by fer to zohlednit.
leon
Běžný lid volí ty politiky, kteří pak vymýšlejí „mírové“ mise a jiní politici zas ty „mírové“ mise podporují. Vše souvisí se vším.
A třeba dominátor Hašek je zářným příkladem nenávistného rusofoba což hraničí s diagnózou, a takových je požehnaně.
I zde kolik se vyskytuje duševně chorých sršících nenávistí k Rusku. Přestože jsou dostupná fakta jak to bylo, tak je ignorují jen aby se o tu chorobnou nenávist nedejbože nepřipravili.
Slecna Ling
to leon
Nesmyslnej argument. Si jako myslis, ze Donald v kampani natvrdku avizoval, ted udelam z Americanu agresivni curaky a vyplejtvam mega bambilionu penez na nic, teda pardon na valku a rozesirani dobrejch vztahu? Zamysli se, prosim te….
Jihočech Honza
Donald sliboval pravý opak. Nejspíš tím prohrál parlamentní volby i ty další prezidentské a zahnívání SSA bude pokračovat až do hořkého konce.
shifty
Jakej pravej vopak? By mě zajímalo, co takovýho sliboval. Pokud vim, tak si servítky s nikým moc nebral.
leon
Amerika páchala zločiny už daleko před Trumpem a co na to běžný amícký lid, že jsou to agresoři?
Očividně je to nijak netrápí. Teda až na to, že jsou posraní strachy z možné odplaty a pomsty.
Slecna Ling
leon
Ve vsi ucte, ale kdysi ses tu domahal slusny diskuze, a tak jsem se ti ted pokousela slusne vysvetlit realie a soucasnou americkou naladu, nicmene zda se to bez efektu a potvrzujes mi akorat Junga. Na jinejch kritizujes, co ty sam citis. Hysterickou nenavist a predpojatou nechut. Jses fanatik, co nenavidi USA a podsouvas kazdy Jane Doe a kazdymu John Smith nekonecnou vinu. Proste nenavidis USA, a mozna bude lepsi, kdyz prestanes s tema pseudovychovnejma kecama a priznas si to natvrdo. Anebo emigrujes do toho svyho tolik vzyvanzho Ruska, ale to se ti zas nechce, co?
leon
To jako že kdo je obeznámen se zločiny USA tak je fanatik??
To není tak že nenávidím USA. Až takové emoce si ode mne nezaslouží.
Jsem USA zhnusen. Bohužel mnoho lidí má mozky vymyté hollywoodskou propagandou o tom, jak amíci bojují proti zlu a zachraňují svět.
Opak je pravdou.
Slecna Ling
to leon
Tohle na me nezkousej, reks to jasne a budu te citovat : Amerika páchala zločiny už daleko před Trumpem a co na to běžný amícký lid, že jsou to agresoři?
Delas z nas spoluviniky a ja ti tohle argumentacni hajzlovstvi odmitam trpet. Si myslis, ze mam mezi usima vatu?
Abych to tedy shrnula a tys to nemohl slizce prekroutit: Nam lidem v Americe jsou Rusove jedno. Normalni lidi nikomu nic zlyho neprejou.Bude dobry, kdyz to tak budes cejtit i vuci nam. Na Trumpa si nadavej jak chces, to muzes, ale nas bezny lidi do toho netahej.
leon
Jste spoluviníci stejně jako my Češi od té doby, co jsme v zločinném spolku NATO.
A dost. Co to je za ublizeneckou kolektivni argumentaci? Jestli jsi byl proti NATO, tak se toho dal drz a necit se blbe, ze ostatni hlasovali pro. Jsi osobnost, jsi svepravnej,mas svoje vlastni pojeti moralky.
Sysop
@SL
Nekrm to. Ja jsem to s nim zkusil, ale protoze nebyl schopen udrzet elementarni uctu k diskuterovi opacneho nazoru, soupl jsem ho do ignore. Je to totalne zabitej pripad fanatika.
Blby je, ze on by obcas mel i rozumnej nazor, kdyby s nim ale umel pracovat jinak, nez jako slon ve sklarne.
Osobne si myslim, ze v Rusku asi ani nikdy nebyl. Rusove by z nej totiz meli prdel taky.
Slecna Ling
To Sysop
Kruci, pozde…Uz jsem vypenila a neco mu rekla. Ale mas pravdu, on je fakt jak bull in China shop.
Sysop
@SL
Je to levicak do morku kosti a tim padem mu vyhovuje ta kolektivni vina, kterou moc rad aplikuje. Normalni clovek vi, ze mele sracky. Jenze on ma svuj svet, realita ho nezajima. Co potrebuje, to si vygoogli. Pokud vygoogli neco, co mu nevyhovuje, tak hleda jinde a jinak.
Zabitej pripad.
leon
To jako že je špatné být levičákem a správné být pravičákem??
Jestli takto uvažuješ tak je to další důkaz o tvé zblblosti a vymytosti.
Není náhodou tvou kolektivní vinou vidět ve všech levičácích jakési špatnosti, zlo?
leon
To je takové typické libtardí. Ignorant si tě šoupne do ignore abys mu nenarušoval jeho pokřivené vidění světa.
Nasral jsem ho očividně tím, že jsem po něm chtěl aby dokázal své tvrzení, že nacismus je levicový tím, že sdělí jména uznávaných odborníků, kteří to tvrdí.
Blbý je, že má občas i rozumný názor, ale přes nacismus nejede vlak. Ani logika na něj neplatí.
Seru hodně lidí tím, že vím to co oni ne. Těžce to nesou.
Jihočech Honza
Dominátor je mimořádnej zkurvenec. V KHL vydělal miliony, a samozřejmě se jich nezřekl ve prospěch pracujícího lidu.
Sysop
Je to curak. Driv jsem ho zral, dokud chytal v kase a ne politicky moresy. Dneska bych si o toho dusevniho kripla ani neoprel svoje kolo.
Umim pochopit, ze nekdo to ma v hlave lozeny, ze proste zere jeden jedinej ten nejspravnejsi politickej nazor. Jo, jsou takovi lidi, budiz. Ale kurva, pak by si za tim nazorem taky meli stat a podle nej se ridit, i kdyz je to treba fest diskomfortni. Jenze on, dokud na nej mohli Rusove vydelavat a chodit utracet na tribuny, tak je zral. A dneska, azsi cuchl k NHL, tak je zaprisahlej rusobijec. Pritom takhle debilni nejsou ani ti jeho kolegove v NHL a to si o hokejistech nemyslim, ze jsou to jaderni fyzici.
leon
On se někde vyjádřil v tom smyslu, že jak se někde děje zlo tak mu to nedá a musí se ozvat.
Tak to jsem zvědav co řekne na Irán.
Bahnak
Jen pro zajímavost, Hašek kandidoval v roce 2024 do Senátu. Než by kandidoval v Chrudimi (7 km od Padrubek, prakticky předměstí), radši usiloval v obvodě Benešov. On je v Pardubicích hrozně oblíbenej.
Panek
Což svědčí o jeho debilitě. Postavit se proti Válkové a Hrabovi. Mimochodem JUDr. Hraba má můj respekt.
Bahnak
Jo, jeden z mála s vlastním mozkem. Teda Hraba, ne Hašek.
Sysop
@SL
To je presne ta vec, kterou si fura lidi nechce uvedomit. Mam zname ruzne po svete a prave proto, ze to nejsou politici, alebrz uplne normalni lidi, tak jsou si dost podobni. Nejake niance jsou, samozrejme, ale spis lehce kulturni (btw, asi doma nechodite v botech, ze ne? :-)).
Prumernej tupec naopak nesnasi Amiky, Rusaky, Nemce, Slavisty a ty kriply z vedlejsi vesnice taky ne.
Slecna Ling
To Sysop
Dekuju. Mi trosku mrzi, ze si to lidi neuvedomujou. Bezny lidi totiz fakt zadny valky nechtej. Kdyby ses treba zeptal u Hanka nebo u me v praci, co rikaji ted cerstve na ten Iran, tak ti kazdej jeden rekne, ze to byla kravina. A zahrala me i ohleduplnost, jak nektery Henryho chlapi rekli, ze Donald je hajzl, pac si to zase odsere Evropa. At uz probuzenim spicich teroristickejch bunek anebo vyssima cenama. Leon to sice jaksi prehlizi, ale my tu fakt i myslime. A dokonce mame i jakousi slusnost.
Ad boty – nejsme prasatka. Staci, ze je prason pes, dobytcour jeden, jeste si nosit i vlastni spinu :-). Papuce jsou a papuce budou. V lete mondenne prechazime na domaci zabky. Domaci only :-))).
Sysop
Ideal :-)
Slecna Ling
To Sysop
Ty boty nebo ty Henryho kolegove :-)?
Sysop
Oboji. Vsechno proste normalni lidi.
Slecna Ling
To Sysop
Btw. A co si o tom myslej tvoji Nemci?
Sysop
Moje brblina sdili moje nazory, kupodivu. Tim myslim kolegy a podrizene. Vcera se mne ptal muj sef a jen si poslechl muj nazor. To dela casto, protoze vi, ze se snazim cist ruzny zdroje. On je na to linej, to mi rekl otevrene. A celkem jsem mel dobre odhady s kovitem, co se bude a nebude dit (ale to diky dobrym soukro zdrojum, to nebylo z medii). U valky na UA jsem mel nejakej vseobecnej hrubej prehled, to taky uvital a cas overil, takze ted se mne obcas na neco zepta. Samozrejme je mi jasny, ze kdybych si pred nim cintal pentli vestbama a picovinama, tak muzu byt za vola, pokud to nedopadne. Takze tyhle veci nedelam, alespon pred nim ne.
Na ferovku jsem mu rekl, at se mrkne ne Al Jazeeru, tam jsou ted tak asi ty nejserioznejsi informace.
Hupert
Sysop: Hlavně mu nesmíš prozradit, že to samý by se mohl dozvědět od Alice Weidelové.
Sysop
Hele on je docela rozdil mezi Cechama a Nemcema, stran medii, co tak pozoruju. V Cesku vetsina lidi, ktere znam a potkavam, hlta Hovinky a Seznam lzi.
Nemci to maji vic rozdelene a taky maji pestrejsi alternativu. Velmi casto se stava, ze kolegove ctou kazdy neco jineho a pak treba u kafe, nebo obeda, se o tom diskutuje. A schazeji se rozdilne nazory. Jako fakt jsou to zajimave debaty.
V Cesku je to vetsinou takove monochromaticke. Silna levice a par podivinu s alternativou.
Ted meli Nemci komunalky a z toho meli vylozene srandu, protoze to s politikou v tech malych prdelich v podstate nema co delat. Tam je jim fuk, u ktere partaje kdo je, protoze se znaji osobne. Ostatne neni svatby, nebo kulateho jubilea, aby se tam neobjevil mistni starosta.
Hupert
Tak tady se v malé komunální politice taky spíš kouká na konkrétní lidi než na partaj, protože se o nich jakžtakž ví, co a jak dělají a zda umí být obci prospěšní. Bohužel ideál, v němž by nejlepší stařešinové dospěli z místní až na parlamentní úroveň, je v systému umělých politických ministraniček ovládaných kdovíjakým byznysem, který k tomu manipuluje ovčany podplacenými médii, nereálný.
Bahnak
Při vší úctě – ta levice se pozná podle toho, že co udělá USA, je svatý? Že nenávidí cokoli mimo Západ, sebrala by starejm důchody a zrušila veřejný zdravotnictví? To je teda levice jak noha.
Sysop
@Bahnak
Ja za levici povazuju kolektivismus. Bez ohledu na to, kterou svetovou stranou se ohani.
Bahnak
@ Byhnak
OK, otázka definice.
Já třeba snahy ořezat sociální systém za levicové nepovažuju. Tady je to agenda pravičáků až libertariánů. Ale nehádám se, definici může každej zvolit do začátku, pak jde jen o to, aby systém předpokladů byl beze sporný.
Ovšem potom třeba rodina v klasickém pojetí je taky levicová (malý kolektiv). Pravicoví jsou pouze izolovaní jedinci, viz výrok Margarety T. Nehádám se s definicí, jen upozorňuju na důsledek. Dtto. existence státního útvaru atd.
Sysop
@Bahnak
Tak on to je obecny problem, ze realita neni cista jako definice.
Asi se spis shodneme na tom, ze tu mame hezky fasismus, tedy levicovy system, ktery vyuziva pravicove zdroje. Stran orezavani socialniho systemu – v sestupne fazi saha fasismus uplne po cemkoli. Predstupnem valky je i orezani socialnich vydaju.
Ano, rodina je levicova, ovsem pokud je skutecne uzavrenym systemem. Asi bych rekl, ze levicovy system na to, aby fungoval, vyzaduje byt maly a mit nejake rodinne, nebo jine vazby. On totiz ekonomicky neni spravedlivy – i ty deti ekonomicky parazituji na rodicich, ale v ramci rodiny je to spravne, logicke a motorem jsou emoce.
Bahnak
@ Sysop
OK, máš jiný axiomatický systém, nehádám se.
Realita není čistá definice, jen je potřeba z něčeho vyjít. Ujasnili jsme si to, beru to jako tvůj postoj.
Pro mne není pravolevá škála tak podstatná, nemám to hozené takhle do bipolarity Dobro-Zlo = Pravice-Levice, pro mne je momentálně důležitější osa Progresívní-Konzervativní, resp. Elity-Lid. Tam se my dva ve většině věcí shodneme.
Přičemž (a tady se neshodujeme) jak pro mne „Dobrý“ a „Pravicový“, resp. „Špatný“ a „Levicový“ nejsou synonyma, tak vidím pravolevou hranici procházet napříč.
Asi nemá cenu se v tom zase vrtat.
Sysop
@Bahnak
Jen upresnim – ja nepovazuju levici apriori za zlo. Jsem predevsim minarchista, ne anarchista. Stat, pokud slouzi lidem, ma smysl. Ohen pod kontrolou je take dobry pan. Napriklad ruzne prevence jsou v kolektivu nutnosti a levicove (viz treba dopravni pravidla a omezeni, protoze je mezi nami fura bezohlednych kretenu, ktere ciste pravicove resit nelze).
Zlo muze snadno vzejit i z pravice, pokud si nekdo uzurpuje moc.
Takze ja se na tom pravolevem deleni netocim proto, ze bych jedno videl jako dobre a druhe jako spatne, alebrz proto, aby se pretiranim a umyslnym vnasenim chaosu nezastirala svinstva, ktera ten dotycny system zneuzila. Napriklad Duceho fasismus byl na pocatku celkem racionalni myslenka, ostatne soucasny evropsky fasismus ve fazi puvodnich idealu EU byl take fajn. Jen nechci, aby se opakovalo to, co po posledni velke valce, kdy nova nastupujici levice CDU/CSU oznacila predchozi levici NSDAP za pravici, aby i prumernej senochrup mel jasno v tom, ze nyni konecne prichazi to prave orechove. Ostatne nasi levicovi komuniste udelali to same.
A to mi vadi. Proste zastirani skutecnosti.
Bahnak
@Sysop
Vím, že nejsi Urza :o)
Mně šlo vlastně jen o to, že lidi, kteří zastávají stran politiky stádní pozice, mají i leckteré echtpravicové názory (třeba to zrušení státních důchodů).
No a historicky nekritické zbožňování USA a Západu obecně se tu obvykle pojí s „bojem za omezení regulací“. Vím, že ty tím netrpíš, že to bereš na obě strany.
Ono v těch skupinách je to namíchaný.
Hupert
Jenže to je Sysope pěkná blbost, protože pak by už samotný stát jako takový byl levicovým útvarem. Není snad kolektivistická armáda, pojišťovnictví, či zavedení obecně platných zákonů?
Hupert
Nepředbíhej.
Sysop
@Hupert
Tak predevsim nikoho z nas se stat neptal, jestli chceme byt obcanem. Nebo tebe snad ano? Tak, jak je to nastavene obecne, jsou pravidla levicacka. Ze u zrodu statu byli lide, kteri ho chteli dobrovolne, na veci nic nemeni. Ano, stat je vnucet pod pohruzkou nasili a napriklad obecne platne zakony nevznikaji na zaklade dohody. Nikdo se mne na muj nazor na nejaky zakon nepta.
Ja nerikam, ze stat je apriori spatna vec. Jen rikam, ze v soucasne forme je levicovy a tim padem to ma i odpovidajici konsekvence.
Armada, pokud ma byt funkcni, ani jina, nez levicova byt nemuze. Oddil partyzanu klidne muze bzt spolu na zaklade dobrovolne dohody, presto ale musi ctit nejakou autoritu, jinak drive, nebo pozdeji nastane problem. A cim vetsi ten oddil bude, tim hure bude plnit nejake ukoly. Predstava, ze velitel bude o kazde akci delat plebiscit, je smesna.
Ja nejsem Urza, abych tvrdil, ze vsechno lze resit v pravicovem systemu. Ne, nelze, protoze vetsina lidi neni schopna v pravicovem systemu existovat.
Hupert
A to jsem si říkal, že už se do diskuzí o těch zmatečných pojmech levice a pravice nebudu pouštět.
Sysop
@Hupert
On v tom zmatek neni, pokud se drzi jednoducha a zakladni definice. Levice kolektivismus, pravice individualismus.
Jakmile se to zacne ruzne kombinovat, ohybat, modifikovat… samozrejme zpravidla ucelove, tak z toho vyjde pasqil. Coz casto byva i cilem toho, kdo se v tom rype. Historicke konseqence se ne kazdemu hodi do kramu, kdyz se stale opakuji.
leon
Zmatek v tom mají a dělají ti, kteří se řídí nesmyslnou definicí: Levice kolektivismus, pravice individualismus.
Pak se nesmíme divit, že mnoho lidí volí strany, které nehájí jejich zájmy a nesmíme se divit jak to v tomto státě vypadá.
Hupert
Sysop: No vidíš, stačí tedy, když místo těch zmatečných pojmů budeš psát kolektivistický a individualistický a pokud pravici a levici někdo vnímá jinak, může si vybrat synonyma odpovídající jeho vidění.
Sysop
@Hupert
Ale klidne se muze stat, ze i pojmy ‚kolektivisticky‘ a ‚individualisticky‘ nekdo vnima jinak, napriklad u Leona si nejsem jisty vubec nicim.
Ja se radeji budu drzet toho, co jsem po mnoha desetileti zvykly, necht se do toho nezamontam. Pokud nekdo neco vnima jinak, pak je to ciste jeho vec.
Bahnak
@Sysop
Kuriozita: to hlasování o rozkazech skutečně probíhalo v ruské armádě roku 1917. V jednotkách byly navolené sověty a ty mohly rozporovat rozkaz velitele. Velitel byl volený.
Výsledky byly přesně takové, jaké by člověk čekal :o)
Sysop
Dobry :-)
leon
Já bych tedy alespoň od běžného lidu v ČR čekal, že vyjádří svůj nesouhlas s agresemi USA bojkotem amíckých symbolů – třeba McDonald´s, KFC…
Kdyby teda běžný lid fakt války nechtěl.
Slecna Ling
A on by to jako nekdo poznal? Jidlo z obojiho je tak blby, ze tam normalni clovek dojde trikrat do roka.
Hupert
SL: Pro mě by blbý jídlo bylo i jednou za rok moc. Bohužel tím pádem nemohu vyjádřit svůj bojkot USA tak, že nenavštívím McDonalda nebo KFC. Naštěstí mohu ukázat prostředníček alespoň Bibimu a jeho partě, protože šoulet už jsem kdysi párkrát pozřel. Samozřejmě s pivem. Košer kyselina z rekultivovaného Chrámeckého dolu mi přijde nepitelná.
Slecna Ling
To Hupert
Soulet mi pripada jako mazana past. Tim, ze bejva regionalne ruznej, je tezky se shodnout na tom, jestli je hnusnej nebo ne. Ja mam treba rada verzi s kuretem. Ale hovezari tvrdi, ze mam hovezi vkus.
Arnold J Rimmer
Nadto minimálně z KFC jak známo i prošlý a shnilý.
Slecna Ling
To AJR
Pockej, co tam mate stary a shnily?
Arnold J Rimmer
SL: Najdi si Tuňákovo reportáže jak přelepovali a prodávali shnilý maso. To se moc nasměješ.
Slecna Ling:
s tím nesouhlasím. V US žijete v demokracii, takže jste zodpovědní za to, koho si volíte. Mohli jste si naprosto svobodně zvolit někoho, kdo tu válku ukončí za 24 hodin (stačí jen odstřihnout Ukrajince od zpravodajských informací a penězovodů; bezpodmínečnou kapitulaci vyhlásí Ukrajina během maximálně dnů).
I my jsme tady zodpovědní za to, že máme ve svém čele bolševickýho rozvědčíka s politručkou. To je prostě demokracie. Svobodně jsme si tu svoloč zvolili, svobodně za ni neseme odpovědnost, jako Vy za svoji volbu.
To je princip demokracie.
Žádné rozlišování na místě rozhodně není!
jenyk
Sázku by prohrál.
Sysop
A jeje.
Mas doma globus, kterej vypada jak nasranej jezik, protoze vsude, kde se ‚bojuje za Prahu‘ mas pichnutej spendlik?
A jak to mas ted v tom zalivu – spendliky mas v Iranu, nebo SAE, SA, KW, ISR, USA…?
Jihočech Honza
Mimochodem, už s tím Madridem za Prahu to byla manipulativní hovadina, protože španělská občanská válka byla ryze lokální záležitost s minimálním vlivem na Evropu, nacionalisté žádné imperiální ambice neměli, nanejvýš udržet Maroko.
A co si budeme povídat, Franco představoval pro budoucnost Španělska podstatně lepší variantu než smečka anarchistů, komunistů a jiných revolucionářů.
Bahnak
Na druhou stranu dost lidí, co bojovali proti lakýrníkovi, si to předtím střihli i proti Francovi.
Tím se nezastávám španělskejch komoušů, prasárny se děly na obou stranách. Ale málo platný, volby vyhráli oni.
Hupert
jenyku, zatím jsi jen hloupý, ale až někdo přispěje na zbraně nějaké armádě, která bude mít jiné cíle, budeš třeba mrtvý.
Sysop
Obavam se ale, ze strilis do spatneho panaka. Ten 68 neudelali ti ukrajinsti vojaci, co se valeli na Staromaku stejne, jako rusti vojaci neudelali Majdan v roce 2013. Pokud nebudes sledovat pricinu, pak budes zit v plane nadeji, ze Ukrajinci bojuji za nas. Ne, nebojuji, protoze puvodni pricina se bojem Ukrajincu neodstrani.
Nicmene muzes byt v klidu, o Cesko Rus fakt nestoji. Neni tu nic, co by nemel, krome zfanatizovaneho naroda, o ktery neni proc stat. To sebevedomi, ze Rusak nas strasne chce a potrebuje, je prilis vysoke bez racionalniho zakladu.
jenyk
Nejsem v klidu. Kdo to prohlásil o rozpadu SSSR, že šlo o největší katastrofu 20. století a kdo chtěl předtím, než vpadl na Ukrajinu, vrátit dějiny před rozpad Varšavské smlouvy? A proto, že si to všechno pamatuju, přispívám Ukrajině na zbraně. A jsem Ukrajincům i za naši obranu vděčný.
Pamatuju si i to, kdy byl tenhle server plný chytrých lidí….
Sysop
Predpokladam, ze ty se sebevedome pocitas mezi ty chytre, vid?
jenyk
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Člověku nepřísluší hodnotit sebe.
corona
jenyk:
No, no…
leon
Oprava hlášení rádia Jerevan (Jenyk):
Putin opravdu řekl něco jako, že je škoda že se rozpadl SSSR. Třeba můj názor je, že je škoda že se rozpadlo ČSSR a že se rozkradlo.
Putin neřekl, že chce vrátit dějiny před rozpad Varšavské smlouvy, ale že chce vrátit postavení států bývalého socialistického tábora tak jak bylo dohodnuto, to znamená že nebudou ve vojenském zločinném paktu NATO.
A protože jsi hlupákem a věříš lžím, mýtům a pověrám šířenými zkorumpovanými pisálky, přispíváš ukronáckům na zlaté záchody.
Doufám, že až Rusko porazí ukronácky a fašistický KoZa, tak identifikuje všechny podporovatele banderonacismu a dostane se jim „odměny“
Jihočech Honza
Putin hlavně řekl, že rozpad Sojuzu byla tragédie pro Rusy, kteří se v milionech škrtem pera ocitli v cizí zemi. A taktéž dodal, že kdy by chtěl SSSR obnovit, nemá rozum.
Sysop
Jestli si to dobre pamatuju, tak rekl, ze kdo nesouhlasi, nema srdce. A kdo by to chtel obnovit, nema rozum.
jenyk
Zjistil si něco o „zlatých záchodech“. A tím bych zde s dovolením skončil.
quadra
Ako sa ma tovarisc jevrej Mindic? Teraz mu zlate hajzle velmi nepomozu, ked mu prsia iranske strely na hlavu.
Většina bojových letounů jsou ty nepoužitelné F-22 a F-35. Asi je něco špatně. Asi nám lhali. Dyť to jsou mrdky co skoro nelítaj a ruský a čínský stíhajdy 5. generace už dávno dělaj velký akce… nebo že by ne?
Jihočech Honza
O F-22 nikdo neříká, že je to „mrdka“, naopak, ve své době to byla nejlepší a nejmodernější stíhačka na světě, asi jako Me-262 v roce 1945. Jestli ji Rusové a Číňané stihli dohnat, těžko říct, možná ano, ale rozhodně nepřišli s žádnou technologickou revolucí, jen se stroji podobné koncepce a podobných vlastností.
F-35 použitelný je, i když zdaleka netvoří páteř útočících sil. Ale pořád je to drahý a problematický stroj, pro službu v AČR naprosto nevhodný, koupený jen aby se ukázalo.
Sysop
F-35 podle toho, co se ke me doneslo, ma zakopanyho psa v diverzifikaci firmware. Jednotlivi dodavatele si masti svoje FW a Northrop to pak integruje do jednoho celku. V podstate spojili nevyhody obeho – roztristenost bios firmware s centralizovanym srdcem.
Mechanicky to ale muze byt zajimavy ero – z meho hlediska, nerozumim leteckym motorum, nevyhodam draku, apod.
Oproti jinejm generačně podobnejm je to pomalý a neobratný. Což vo to, dynamicky by to zrychlit umělo, ale praská u toho futrál a kurvijou se motory, což je úplně na pýču. To prostě není ani na vybojování nadvlády, ani interceptor, ani multirole, ať se na to snažijou nakládat jakýkoli role, který to neumí. Je to stíhací bombardér k proniknutí za nepřátelský linie.
Bahnak
Tak. Účelem F-35 není bránit ČR, ale donést jadernou bombu na Moskvu. Na to je optimalizovanej.
Případné napadení čímkoli/kýmkoli jiným by líp řešily jiné stroje – ty s vyšší rychlostí, stoupavostí, obratností…
shifty
Na Moskvu hlavně každej sere. Aktuálně i Irán a i další bejvalý pseudospojenci, na který se Moskva tak akorát vysrala.
F 35 reálně bojuje nad iránským nebem. Nikdo jinej to zatím takhle nezkoušel, ale tak je jasný, že všichni maj ty tajný superzbraně, jenom je schovávaj, protože…
Hupert
Sere? Aktuálně pár dní možná, ale jinak my a jiné státy NATO v EU nakupují F35 proč? Do lunaparků?
ygorek
Hupert 4.3.2026 v 6:28
Proč ne?
Pokud je lunapark naplánován čtvrt století dopředu…
Pane uciteli, jestli tohle vykladate zakum, nedivila bych se, kdyby vas za i pred tabuli posilali do prdele nebo k rediteli. Na Moskvu fakt kazdej sere. V dobrym i spatnym.
Hupert
Jenom k řediteli? A není to málo, soudružko?
Bahnak
Předřečnici mám v ignore z důvodů zřejmých i zde, takže vidím jen kousek v náhledu hlavní stránky. Nicméně je slušností odpovědět, když to vidím.
Dovolím si Vás ujistit, že jako dezolát politiku do školy netahám, krmení dětí propagandou jest specialita vás lepšolidí. Já toho mám plný zuby od komoušů.
Nicméně díky za péči.
Bahnak
A když jsem u toho, i druhý z ignorové trojice si přisadil, tož jedna vzpomínka.
Kdysi na sportovní diskuzi chodil jakejsi tiším Ostravák, kterej neopomněl vlézt do každé diskuze o Spartě, aby všem sdělil, že Sparta nikoho nezajímá.
Napsal na toto téma jistě stovky příspěvků. Plus další, kde na Spartu, která ho vůbec nezajímala, dlouze nadával.
Jak tedy?
U fotbalu je to jasný, ten zajímá fanoušky a sázkaře.
Ale kdo teda fandí Moskvě, kdo má vsazeno a proč někteří trpí představou, že by se snad „běžný rus“ rád prošel po Evropě?
Co by z toho měl? Jsou snad na území Evropy nějaká velká naleziště nerostů jako na UA?
Je kromě východní Ukrajiny někde v Evropě velká diaspora či enkláva rusů?
V osmdesátkách se fandilo arabům, dnes se fandí anglosasům.
Ale co výhra? Je stejná? Ropa a plyn?
Hupert
Bohužel z jablek popadaných ze starých stromů se vyklubali noví svazáci.
Bahnak
A co jich je… a daleko stejnorodější masa než tenkrát.
Za protektorátu to snad bylo jinak?
Nebyli přisluhovači režimu?
Za císaře pána taky ne?
Slecna Ling
To Hupert
Tu soudruzku si muzes strcit do spic. Teziste sdeleni bylo : Jestli tohle vyklada z pozice ucitele zakum. Bahnak to teda o prispevek dole popira, nicmene nabyla jsem v minulosti jinyho dojmu. Mozna ovsem, ze mylnyho, pak tedy moje blbost a nemam problem to uznat. Stojim si ovsem za tim, ze v obecny rovine politicky nebo nabozensky preference kantoru do ZS ani stredni nepatrej. Nelibilo by se mi, kdyby mi nekdo masiroval dite hlaskama, jak skvostnej je PePa a stejne by me sralo, kdyby nejakej ucitel pred detma knikal, jakej je Putin chudak. A ano, sla bych nejdriv umejt hlavu dotycnymu uciteli a pokud by stale ideologicky masil, tak bych se obratila na reditele. Pokud by ani tam diskuze nezabrala, vybiram si valky, co vedu a dal bych si ruce nespinila a zvolila po diskuzi s deckem jinej ustav. Pokud by mi ale bylo receno : Mamo, nesil, mam tam kamarady, tak bych ho jen instruovala at ty propagandisticky sracky neposloucha.
Jasně. Takže politiku dětem jedině z úst rodičů.
A po školách jezdí neziskovky. :-D
Se někdy zkuste podívat koho děti sledují.
15letej sleduje 20letýho, ten zase 25letýho a tak to jde dál.
Proč? Protože každej 40+ je přeci bůmer.
Slecna Ling
A od koho jinyho? Od majitele lahudek nebo zelezarstvi odnaproti? Tva schopnost ptat se na samozrejmosti je fascinujici. Pozdrav programatora, je to takovej uprimnej, bezelstnej typek, az me dojima.
V dobrym i spatnym? Jo, to by souhlasilo.
Míníte jeden balík sankcí za druhým, ne?
K rediteli?
Trefila jste se přesně, úspěchy rodinné výchovy mladých udavačíků byly již v praxi předvedeny s nevídaným mediálním úspěchem.
Takže nic novýho, všechno starý kusy?
Spíš je otázka čemu reálně čelí?
Co si vlastně íránci nakoupili?
Jaké PVO a letectvo používají?
Kde všude je íránská rozvědka, aby věděli kdy, kde, co a kam startuje.
Ony totiž ty B-1 a B-2 nestartují jen tak odněkud.
Se stačí podívat na US Army, když šli pomáhat Kuvajtu.
Tam ta technologická převaha byla, ale jak je to dnes?
leon
Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí byl zavražděn ve svém teheránském sídle při společném útoku USA a Izraele. Chameneí byl vůdcem všech šíitů. Je příznačné, že jen o několik dní dříve íránský ministr zahraničí Abbás Aragččí optimisticky komentoval poslední kolo rozhovorů v Ženevě 26. února. Světu řekl, že obě strany vedly plodné diskuse a dosáhly „významných úspěchů“.
Některé analytické zprávy s odkazem na mediátory v Ománu tvrdily, že mír je „na dosah“ a že Írán je ochoten projevit flexibilitu. Nyní je však definitivně jasné, že útok byl již připraven a všechny potřebné rozkazy byly vydány v době jednání. To by mělo sloužit jako varovný signál pro Peking, Moskvu a všechny ostatní, kteří s USA jednají.
„Vřelá atmosféra“, „slibné úspěchy“ a „téměř řešení“ – na ničem z toho nezáleží. Washington by vás stejně mohl hned druhý den bombardovat. Nezáleží ani na tom, že se Donald Trump neustále prezentuje jako „prezident míru“ a slíbil, že se rozejde s Obamovou agresivní politikou . V roce 2016 Obama bombardoval sedm zemí: Afghánistán, Irák, Libyi, Pákistán, Somálsko, Sýrii a Jemen. Toto zdokumentovala Rada pro zahraniční vztahy (celkem bylo svrženo 26 172 bomb, většinou na Irák a Sýrii).
V roce 2025 Donald Trump bombardoval také sedm zemí: Írán, Irák, Nigérii, Somálsko, Sýrii, Venezuelu a Jemen. Podle zdrojů (včetně oficiálních izraelských a amerických prohlášení) bylo konečné rozhodnutí o zahájení vojenské kampaně učiněno několik týdnů předem (pravděpodobně během Netanjahuovy návštěvy Washingtonu přibližně o dva týdny dříve). Některé zprávy naznačují, že načasování mohlo být urychleno na základě zpráv o „neplánovaném, výhodném cíli“ (například o schůzce vrcholného vedení), což vedlo k mimořádnému útoku za bílého dne za účelem maximálního překvapení.
Tipy, jako prostredek prehrady, hraz rybnika, horni bod lanovky a dalsi vhodna mista k mereni tam sice jsou, ale nevahejte pridat i dalsi.
corona
Přidal jsem samotnou fízlárnu.
Dachsmeister
@Sysop
srandičky srandičky, ale onehdy jsem jel v obci 98km/h na lyžích…
Sysop
Zaskakovals s mobilem u super-G za dron? A nebo meli hodne dobre ocejchovanej radar?
Dachsmeister
@Sysop
nějaká apka mi to zaznamenala, na lesní cestě jsem zpomalil, ale tempo 30 to nebylo…
moravan
Zbyňku, nemáme.
Resp. já jsem za poslední čtvrtstoletí, v místním blbákově, nenarazil ani na jednoho policistu či státního zástupce, který by dělal svou práci v souladu se zákonem.
Systém je shnilý, jako celek.
Ale myslím, že to víš, takže obraty typu „státní orgány by se měly zabývat“, i závěrečná otázka, jsou jen ztrátou času a blbě formulovaným článkem.
vocituj kde bereš tydle kokotiny ty vyfetlej magore
CBATbI CTOKOKOTOB
Vod tvojí mámy, degene! Ta to má z první ruky, i když o ruce se dá mluvit jenom přeneseně, hrozně ráda tam lítá kouřit místní čuráky. Prý ji tam hrozně bavily i do prdele, ale to už radši nedělá, od tý doby, co z toho jednou porodila strašnýho krypla.
Ty nemáš bráchu, že ne?
leon
Jiří Šatánek: V posledních letech jsem se snažil být tolerantní, protože jsem považoval za nutné, aby se předevsím hledalo, to, co nás spojuje. Považuji to za chybu.
Když vidím takové, kteří schvalují zákeřny útok na ajatollaha Cháméneího, navíc během vyjednávání, tak vidím lidi schopné čehokoliv, vidím ty, kteří mě budou objímat a přitom mi vrazí nůž do zad.
S takovými lidmi není možné jednat, takové způsoby nelze tolerovat, k takovým se nikdy nesmíte otočit zády, takovè zrůdy je nutnè eliminovat. Ti, samí oslavují útok na shromáždění duchovních v Qomu, útok na volbu nejvyššího duchovního vůdce.
Naštěstí tam nikdo nebyl, díky Bohu byla zničena jen budova.
Ti, co něco takového schvalují jsou posedlí Zlem a nelze s nimi uzavírat jakkákoliv spojenectví, ale je nezbytnè je odstranit, aby nemohli dál páchat zlo.
Mezi lidmi a těmi, co schvalují a podporují takové Zlo, nemůže být žádná domluva, se Zlem se nelze domluvit, Zlo nelze tolerovat. Džihád proti ušáckému a izošskèmu režimu je džihádem proti Imperiu Zla. Válkou proti těm, co lżou, loupí, vraždí, p*zní a jedí děti, válkou proti Zlu. Být tolerantní vůči Zlu, znamená stát na jeho straně.
mas tam hned chybu v nadpise – je to sbírka na zabíjení ruských zvířat. Ano jak je možné, že vás BIS nesbírá na nemlátí hlava nehlava než by z vás dostali strukturu ruské dezinfo sítě.
Forge
sevig:
Pan domácí má poslední dobou určité poruchy.
Například sem pustí láčkovce.
Uz je jasne, proc Amikum nejde bombardovani Iranu. Spletli si ho zrejme s Irakem.
Zeby nepouzivaly Mapy.cz?
https://www.aljazeera.com/#flips-6390296599112
@Sysop
taky zapomněli Kuvajťanům prozradit letové trasy…
https://www.bbc.com/news/videos/ce8wed33e07o
Jako, ze PVO jen tak omylem 3x trefila ero, ktery na IFF neodpovidalo arabsky? To maji amici tak mizernou PVO, tak mizernej transponder v F-15, nebo proste Kuvajtani nemaji pod palcem vlastni lidi, kteri zrejme vyslyseli iracky dzihad?
Ja si o tom myslim svy.
…iransky, samozrejme.
No ale rozhodně, V ŽÁDNÝM PŘÍPADĚ, to nemohla sestřelit íránská PVO. Nikdy.
Že co?
Každopádně něfť hned vo dvě kačky nahoru, a to je na vonu tvl. Za jak dlouho to bude zas 50?
@Bahnak
No, na bratru 200 km to asi iracka PVO fakt nesejmula. Prece jen, bylo to nad Kuvajtem a 3x… ony ty F-15 nejsou rogalla.
Ale ze maskujou slimackej bordel ve vlastni armade, tomu verim fest.
@Sysop
Pokud to skutečně bylo nad Kuvajtem (i když minimálně jeden jo – to video).
Bordel je jedna věc, asi taky byli vyblázněný, sejmout tři kusy docela kvalitních stíhaček je ale věc druhá. Mně není divný, že odpálili rakety, ale že rovnou dostali tři. I když samozřejmě stát se to může.
@Sysop
leteckým esem snadno během jednoho okamžiku, kam se hrabe Maverick
https://www.wsj.com/politics/national-security/kuwaiti-jet-fighter-mistakenly-downed-u-s-f-15s-initial-reports-say-4ab64e56
Tak jde o to, jakou verzi S-300 měli. Teoreticky 200 km není problém, prakticky si to moc neumím představit.
Ale na druhou stranu, že se kurevsky draze vyškolení piloti vedení kurevsky drahým AWACSem na kurevsky předražených superstíhačích nechají tak lehce sundat na první dobrou, tak nějak odpovídá výsledkům NATO na Ukrajině.
Je vidět, že ani 100 % HDP na zbrojení nám nepomůže, protože náklady a ceny máme závratné a výsledky ostudné.
Protistrana za 20 % nákladů odvádí nesrovnatelně lepší práci, a to ještě nevyužívá své početní převahy min. 4:1.
Podle mne se ted keca, az to hvizda. Iracani to potrebujou jako PR a Amici presne opacne. Neni to tak davno, co se NATO chechtalo, ze si Rusaci sestrelujou na UA vlastni letadla, protoze jim nefunguje IFF.
A ted mam verit tomu, ze Amici, kterym tedy IFF paradne slape, si jen tak mirnixdirnix sestreli vlastni letadlo, jo?
Mozna se jednou dozvime pravdu. Zatim je okolo toho pohadek jak okolo smrti JFK.
A k čemu je potřeba to vědět přesně?
Plánujete nákup baterie PVO na vlastní zahradu? :-D
Btw, nejaka PVO Iranu je pry 86 mil od toho Kuvajtskyho letiste. I tak je to dost na to, aby sejmuli tri letadla. Kdyby jedno, dobry. Ale tri? Neverim.
Podle Děťojeda resp. WSJ to byla F/A-18ka, takže žádná S-300… jestli jo, tak tři sestřely na tři rakety je slušná efektivita. Normálně se posílají 2 rakety na jedno éro. Jasně, nečekali to, ale to ten stíhač na hornetu věděl?
Tady tenhle 36letý mileniál se vyžívá ve sledování různých videií stran Iránu a…
https://youtu.be/LRWDHUzllx0?t=27
@Bahnak
jestli je ten Kuvajťan opravdový frajer, tak si nechá na Sršňa namalovat 3 kill marky s hvězdou a pruhem! xD
@Dachsmeister
By se asi Američani tvářili solidně kysele, kdyby to viděli…
Pilota nesmýkali na provaze za autem, vezl se v kufru se zlomenou nohou.
Těch dalších pět nevím.Byla tam prej i ženská.
:-DDD Jako jestli to dostane k náhradě škody…
@shifty
no nevím, jestli mají v Kuvajtu tak limit 4.5 násobek hrubé mzdy.
Asi teď bude USAF i US NAVY tankovat v Kuvajtu zdarma tak 10 let…
…a oni doted platili?
@Sysop
no vlastně, beztak spláceli osvobození z 1991
Tak to je jistý. Spíš by mě zajímala ta komunikace těch stíhačů mazi sebou…na radaru se viděli dávno…no a nebo je to prostě Kuvajtskej Mersejev… co naděláš.. Eso. Rimmer.
Na trouby a německé turisty narazíš všude…
https://www.youtube.com/watch?v=IRbO9isBRO0
pohoda
Sorry… záměna jmen, podle Dachsmeistera.
https://www.youtube.com/watch?v=g1tbdyyWTN0
dej si nadstavbu, chill… hm?
Saša to vysvětlí.
„Spletl si je s nepřítelem. Všechny tři americké F-15E sestřelil jeden pilot kuvajtské stíhačky“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-vsechny-tri-americke-f-15e-zrejme-sestrelil-jeden-pilot-kuvajtske-stihacky-40565595
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-havarie-americkych-stihacek-v-kuvajtu-jedna-byla-sestrelena-40564991
Pokud je to tak, že pilot F15 netuší, že na něj letí raketa, tak je celá US Army k smíchu.
Pokud to tuší a neumí nebo nemůže s tím nic udělat, je celá US Army k smíchu.
A pokud 3 stíhače najednou sundal Írán, je celá US Army k smíchu.
Možná to rozeberou bývalí piloti. Tak jako rozebírají kde co.
Třeba tady operaci Sindoor.
https://www.youtube.com/watch?v=RTBKmN6OPwQ
https://www.youtube.com/watch?v=cUyE11PI1xY
https://www.youtube.com/watch?v=GrGTtKnMV20
https://www.youtube.com/watch?v=0eRt1OLGYuY
Teoreticky je možné, aby se pilot domníval, že na něj neletí vystřelená raketa. Zejména pak, pokud jde o Friendly fire. Příčina může být technická, ale hlavně spíše ve špatném úsudku pilota.
Pokud už na letadlo letí raketa a pilot to ví, jeho šance na vyhnutí zásahu jsou jen teoretické. Tohle není film. Klamné cíle spíše pomůžou zachránit pilota, ale letadlo často ne. To, že posádky přežily, svědčí o tom, že letouny nedostaly přímý zásah kontaktní-devastační, ale letou byl poškozen v důsledku výbuchu hlavice v blízkosti. Takže tam asi úhybný manévr proběhl. Ale když nemáš rychlost, nemáš šanci.
Teoreticky je možné vše.
Ale určitě funguje nějaká „elektronická identifikační značka“.
Ať už radar nebo datová linka.
Jinak by se postříleli pokaždé.
Ergo jak jinak by operátoři AWACSu věděli, které éro je jejich a které ne.
A nejenom oni. I civilní letový provoz musí vědět, že něco někam přelétá.
Civilní provoz je něco jiného, tam mají transpoder (odpovídač sekundárního radaru), který aktivně vysílá odpovědi při „dotazu“ z radaru.
Ano. Vojáci mají IFF, ale to je vzájemné povídání si. A někdy prostě není žádoucí, aby bojové letadlo v konkrétní zóně cokoliv „vyzařovalo“.
A rychlost není důležitá kvůli uletění raketě. Tam jde o to, že bránící se musí co nejrychleji zvětšit úhel vůči raketě, střílet Fleres a doufat, že bude dostatečně daleko od exploze. Pokud by to neudělal, je mrtvý. Střela zasáhne letadlo a posádka většinou umírá. Pokud to udělá správně a má štěstí, nic se mu nestane. Většinou je však stroj zasažen nepřímo střepinami při blízkém výbuchu, což vede k poškození stroje, ale posádka se může vystřelit. Proto je při cvičeních dosažení pozice pro výstřel bráno jako sestřel.
Záleží hlavně na raketě, jaký má manévrovací schopnosti, jaký navádění, jaká je vejška, rychlost, přibližovací vektor. Řadě věcí se klidně vyhnout dá, nečemu ai prostě uletět.
U.S. Army neni xmichu. Ted hrdinne po narocnem souboji s F-35 nakonec sejmula stary cvicny Jakovlev.
Proste, Amici umi. Jak rikal Donik, do tydne je po valce. Rusove potrebovali na Kijev ctyri dny, Donik za sedm da celej Iran.
no zatim teda peršani moc neustupujou, moc času jim nezbejvá, za chvílu už nebude reálný ve zbývajícím čase do tech 7 dní ani HUMVEEkem přejet z vyloďovacího auta na sever, a to ani kdyby jim nikdo nekladl odpor, aby mohli prohlásit celej stád za dobytej (možná ale zvládnou dobitej?) :D
Zda se, ze to tam nekdo docela rozkuruje:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zahadna-strela-nad-tureckem-mohou-za-ni-stat-nezavisle-jednotky-z-iranu-300713
Kdopak to jen muze byt? Nejprve zasahy objektu SA, ke kterym se Iran nehlasi, pak raketa na Turecko, ktera se spawnula nekde nad Syrii,… mozna se zeptat Netanjahua, jestli nekoho nezmercil, ne?
no klasicky se to tam praží všecko, hizblabláh je prej taky zas aktivní že je skoro radioaktivní…
@Dach – Rozkaz zněl jasně! Nebyl čas, ztrácet čas. Chceš říct …. Počítám, že to nejsou nejvostřejší tužky v penálu… ale dobře to dopadlo. Tři stíhajdy, to jim Kuvajt pošle tak za tejden …
https://www.youtube.com/watch?v=T5srpfeqLSE
Počkej kámo, trubku a hned ho jebni po hlavě. Takovou trubku nos u sebe, okamžitě po té palici.
Jako já bych se íránce taky bál… třeba by hned střílel. Amík to je jistota. :-)
Naposledy mala USAF zostrelene lietadla vo Vietname.. takze zlyhalo najdokonalejsie IFF (za velke peniaze)? Kde americki sudruhovia urobili chybu.
Nemáme istotu, či zapojili Kuvajt do systému…
Azda by mohli zahrnut svojich podriadenych vazalov do systemu.
Ja si soukrome myslim, ze nastavene bylo vsechno dobre, ale nekdo to pomohl vypnout. Ne, ze by Iranci meli tak sofistikovanou techniku, uplne na to zrejme stacil tlampac.
@Sysop
cikánská férovka mjr. Hegsetha
https://www.reuters.com/world/asia-pacific/sri-lanka-rescues-30-people-board-distressed-iranian-ship-foreign-minister-says-2026-03-04/
Tak co příště, něco ve stylu Steuben?
Hoši z US NAVY si koledují o odvetu ala USS Cole…
@Dachsmeister 5.3.2026 v 19:11
Coz o to, my jsme u toho pozorovatele, kteri sice poocku sleduji cisla na sloupu u benzinky, ale jinak chroupeme chipsy a sledujeme utkani.
Jenze…
…my nejsme cilova skupina, ktere to Iran odprezentuje, vcetne pohrbu tech sesmelcovanych devcat ve skole. Tohle promitani ma pres miliardu uplne jinych konzumentu, kteri jestli se fakt naserou, tak proti tomu model ‚Iransky Vesuv a nekolik malych americkych Pompeji‘ je uplny cajicek.
Loni v lete jsem si rikal, ze proste Iran se posral vstoje a ze se mu to vymsti. A vymstilo. Tak ted jen jde o to, jestli ma koule na to, to treba tak mesic vydrzet. Protoze Donik tolik casu nema.
Ne, ze bych byl z Irancu nejak urvanej, jsou to pro mne slimaci, jako vsichni ostatni. V tomhle jsem demokrat a rozdily v nich nedelam. Ale tohle americkoizraelsky svinstvo si fakt zaslouzi nakopat prdel.
Tady neslo o nejakej utisk a bombardovani nejakejch mensin, nebo vytvareni naraznikovych pasem. Tohle je proste uplne cistokrevna agrese a zlodejina, nic jineho.
Sysop
5.3.2026 v 19:58
Peršani nejsou úplně debilní, museli to vědět a chystat desetiletí.
Majou v tech doupatech a norách v horách skovanýho harampádí, že to ani všecko nedokážem odhadnout. A kde sou ty jejich malý ponorky? Stačí pár malejch čubek co vypálí plnou salvu torpéd a kocábky za pár miliard dolárůch můžou udělat pápá.
@Behemot
Ponorky? Videl jsem Irance ukazovat pidicluny, ale ne ponorky.
Sysop
5.3.2026 v 20:19
mysiš že takovou věc vystavujou? :D neco je na wikině ale seznam určitě není extenzivní
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_ships_of_the_Islamic_Republic_of_Iran_Navy
@Behemot
Heh, tak zatim toho jeste porad maji dost. I nejaky ty normalni ponorky. Ta, co jim do ni Donik nechal udelat lochnu, byla pry v doku. Zbytek asi nekde rejdi v oceanu.
Sysop
5.3.2026 v 20:41
Se dá čekat, na mořu to v životě nenajdou. Ty malý čudle na nejakej moc velkej výlet do dálky nejsou, ty číhajou u pobřeží až na výsadkový lodě, kdyby UŠAndům praskly nervy a poslali tam pěchotu. Ale mají pár větších, tři sovětský Kila se šesti torpédometama, kerý údajně upgradovali na podvodní odpalování raket s plochou dráhou. To může byt hodně velký mrzení, to může sundat ai letadlovou bárku jak prd. Na čistě elektrickej pohon to ujede 600 kiláků, se šnorchlem skoro 10000.
Pokud mají dobře natrénováno, rusáci a rejže jim určitě dodávají satelitní info (plus se špekuluje že dostali vod rusáků šváby do lítafek na satelitní komunikacu!!) a zatímco budou permanentně zaměstnávat střílením raket a lítavek, můžou se přiblížit se šnorchlem na 15 kiláků vod letadlovýho svazu a vodpálit plnou salvu Valfajrů, případně vokopírovanejch Škvalů (a tomu nemá žádná kocábka šanci se vyhnout).
@Sysop
vlčí smečku nemají, ale Kilo alias Varšavjanku u skalisek bych nepodceňoval…
Otázkou je, zda je mezi iránskými kapitány nějaký ctitel Günthera Priena…
@Dachsmeister 6.3.2026 v 10:45
No ja myslim, ze nejpozdeji do mesice se to dozvime.
Jako co to tak sleduju, taxi Donik fakt ukousl sousto, na ktery nema hubu. Ze Putin posral tehda ten vysadek v Kijeve, o tom zadna. S Gerasimovem to fest podcenili a jeste jim to nekde informacne proteklo.
Ale udelat takovouhle kravovinu, kdyz jeden vidi, jaxi Vovka nabil hubu a horko-tezko se z toho hrabe ven, tak to chce fistrona.
Vlastne ted ani sam nevim, co by pro nas, jako Evropany, melo byt lepsi. Jestli vitezstvi Zidu (Donik je jen voden Netanjahuem a zetakem, co si budeme…) a nebo Irancu. Jedni fanatici vs. druzi. Zatim mi to nejak historicky vychazi, ze mensi svine jsou ti Persani, ale moc nahlas to rikat nebudu, aby to nebylo hen to podpirani holokaustu, zejo.
@Sysop
Afghánistán trval 20 let.
I když jsou Afghánci tuze lstiví, tak Peršanů je 5x více a lstiví budou podobně, tak to vidím tak na stoletou válku.
Leda by v USA vyhráli volby nějací izolacionisté nebo chcimíři s programem MASA.
Teda pokud tam budou volby.
Jak zrobí poctivé voličské seznamy a zruší elektronické a korespondenční volby, tak budou válčit do konce.
Do předposledního Amíka…
Jen Barron se ukryje v rodné zemi paní matky.
Dachsmeister: Také se namastí až jsou kluzcí jako úhoři? Neříkejete Dachmeistře že i ten závěr umějí peršani vyrobit, tomu prostě odmítám věřit!!
@AJR
když opustíme svět humoristy, tak když to zvládnou Pakoši https://www.wildgame.cz/clanek/32/beretta-z-pesavaru/ ,tak Peršani každopičopádně taky!
@Dachsmeister 6.3.2026 v 18:25
Kdybych vzal partu mladejch Nemcu, dal jim stejny naradi, co maji ti Pakistanci a Tokareva jako vzor, tak pistole nikdy nevznikne. Zadna.
Sysop: Srovnavej srovnatelny – kdyz vezmes partu Nemcu od Sauera, tak toho Tokareva zmaknou s prstem v nose stejne, jako ty Pakosi s Pesavaru…
Kdyz seberes partu mladochu v Charlottenburgu a podobnou partu v Ravalpindi, tak obe udelaji stejnu hovno.
Pointa Sysopova příspěvku je v tom, že každej desátej Pakos s Pesavaru zvládne něco stvořit, když dostane k dispozici nářadí a materiál. Zatímco v Dojčlandu, s bídou jeden z tisíce.
Dachmeister: Týýýjo, teď tomu důvěřuj že se ti to po třetí ráně nerozletí v ruce. Ten článek je taky kouzelnej:
Navíc se stále zlepšují také v metalurgii, a tak zatímco starší zbraně z Chajbarského průsmyku není radno nabíjet výkonným továrním střelivem, ty dnešní už mnohdy snesou srovnání s kvalitní tovární produkcí. :)
@Dachsmeister
Gottwaldov, eh, Zlin, bude nejbezpecnejsi mesto na planete.
Btw, jak to tak sleduju, tak Zide zrejme ve velkem rozjedou svoje humanitarni bombardovani Gaza#2, to jim slo vzdycky dobre. Iran je, pravda, velikej, ale neni koberce, kterej by Zide nezvladli.
Hm, kto by to bol cakal.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2026/03/06/russia-iran-intelligence-us-targets/
@quadra 6.3.2026 v 16:05
Dovolil jim nekdo podporovat agresivniho napadeneho? Kde to jako jsme, co??
Bude sranda, ked to dospeje tak daleko, ked sa Iran nebude srat s Dimonou, toto boli len take ochutnavky.
No blby je, ze Iran nema jinou moznost porazit vyrazne silnejsiho nepritele, nez chytre rozlozit akce v case. Navic, jestli si Donik mysli, ze to tam vezme pechotou, tak to bude Afganistan noveho levelu.
Pry vyzbrojuje Kurdy, ti se zrejme zase nechali oblbnout pohadkou o svobodnem Kurdistanu. Po kolikate uz…?
@Sysop
Agent Orange alias Agent Krasnov holt záviděl řídícímu důstojníkovi nějakou speciální operaci, kterou by se zabavil do konce svých dní.
Hlavně nerozpoutat válku…
@Dachsmeister 6.3.2026 v 18:28
Nejaxe k te Nobelovce za mir propracovat musi.
Sysop
6.3.2026 v 17:32
Poměrně velký a stále násilnější demonstrace šitů probíhají celej tejden v nekolika tech arabostánech vokolo, snažijou se dostat na UŠAndovský ambasády, a vládní síly v tech malejch státečkách to přestávají zvládat…
Sysop
6.3.2026 v 17:32
Kdepak, manželka iráckýho prézy, prej velká Kurdovka, ve velkým proslovu trumpeťáka poslala velkým obloukem do prdele, že si pamatuje živě, jak za UŠAndy chcápali ve druhým zálivu, a hovno, bylo na ně nasráno.
Turečtí a syrší kurďáci můžou taky povyprávět.
Sysop
6.3.2026 v 17:32
V Iránu jsou v ulicích MILIONY lidí ve dne v noci na obrovskejch manifestacích, a stále jich přibejvá. Pže jedna věc je nebýt na větvi z politické reprezentace země (jako kdybychom tady byli, že?), druhá věc je nechat si na palicu házet bomby. Tam to na nejaký zlomení nevypadá.
Tak je v zásadě pravděpodobnější, že se kurdi dočkajou nejaké aspoň ždibek autonomie, dyž ukážou loajalitu a postavijou se do zbraně VEDLE perskejch ozbrojenejch sil. Spíš než dyby to tam spolu s UŠAndama rozmrdali, načež by se UŠAndi na rozjebanej žebrákostán vysrali, jak obvykle, a nechali kurďáky chcípat v nekonečnejch bojůvkách mezi frakcema.
Sysop
6.3.2026 v 16:03
Dyby Gaza, ale základny v Sýrii (na výsostným území sousedního stádu) si už zabezpečili, tak teď se začli roztahovat v Libanonu, ale jako že fest.
Íránci toho ukazují povícero.
Akorát není jasné co je reál a co AI.
https://youtu.be/v2xVNk1LEw8?t=27
https://youtu.be/UFT2m-ccQQ8
@Sysop
garbling?
https://cambridgepixel.com/site/assets/files/7756/processing-and-simulating-iff-radar-a-primer-and-review-of-spx-software-capabilities-white-paper.pdf
@Dachsmeister 5.3.2026 v 19:16
:-) Hezke. Ten signal sezvykat neni slozite. Jina vec je, spravne ho namodulovat a poslat, kam je potreba.
vocogo?
něfť aktuálně plus štyry voči, ráno to eště bylo jenom +3
@Dachsmeister,
mmchdm, vsiml sis, ze nabizeji i SDK a jake maji potfolio odberatelu?
https://cambridgepixel.com/products/development-toolkits/spx-development-library/
:-)) Fakt dobrej tip.
@Sysop
jen jsem guglil, není to zrovna my cup of tea. To je tak pro fatdwi. ;-)
Posilal jsem to vcera vecer kolegovi z prace, taxe pobavil. Trefils to dobre :-)
Cituji: „vojenský konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou je výhradně bilaterální záležitost obou zemí“.
Jako někdo, kdo si pamatuje velmi dobře bratrskou pomoc bych rád uvedl, že podobná vyjádření považuji za projev buď slabého rozumu, a/nebo vlastizrádného přesvědčení. Mnichov si nepamatuji – to byla, autore, také „výhradně bilaterální záležitost obou zemí“? Mnoho lidí na západě si to tehdy mysleli a víme, jak to dopadlo.
Ruskou válenku na Václaváku si na rozdíl od autora upřímně nepřeji a děkuji Ukrajině, že krvácí i za nás. Takže jdu na zbraně Ukrajině opět přispět. Je to to nejmenší, co mohu pro naši budoucnost udělat.
Ukrajinský vdovy a sirotci ti zůstanou nekonečně zauzlovaný až do skonání Světa.
Taky Banderovi pohrobci a defraudanti v sedě na zlatejch hajzlíkách.
Blahoslavení, duchem chudí, pánBu taky rád.
Jo, cítím se nesmírně vinen za vyvraždění Slavníkovců Přemyslovci.
Za mně Ukrajina určitě nekrvácí a vsadil bych se, že stejný názor má většina obyvatel ČR.
Ukrajina krvácí proto, že Amíci a jejich Evropská kolonie chce mít Rusko na kolenou. Asi jde taky o pomstu za II. světovou, kdy je SSSR porazil.
to leon
Mozna by jsi mel odlisovat americky politiky a pak beznej lid. Pac nam je Rusko fakt totalne u zadku a nepotrebujem ho videt ani na kolenou, ani vsede ani vleze, naopak nas rmouti vyhazovani penez na nesmyslny valecny operace. Bylo by fer to zohlednit.
Běžný lid volí ty politiky, kteří pak vymýšlejí „mírové“ mise a jiní politici zas ty „mírové“ mise podporují. Vše souvisí se vším.
A třeba dominátor Hašek je zářným příkladem nenávistného rusofoba což hraničí s diagnózou, a takových je požehnaně.
I zde kolik se vyskytuje duševně chorých sršících nenávistí k Rusku. Přestože jsou dostupná fakta jak to bylo, tak je ignorují jen aby se o tu chorobnou nenávist nedejbože nepřipravili.
to leon
Nesmyslnej argument. Si jako myslis, ze Donald v kampani natvrdku avizoval, ted udelam z Americanu agresivni curaky a vyplejtvam mega bambilionu penez na nic, teda pardon na valku a rozesirani dobrejch vztahu? Zamysli se, prosim te….
Donald sliboval pravý opak. Nejspíš tím prohrál parlamentní volby i ty další prezidentské a zahnívání SSA bude pokračovat až do hořkého konce.
Jakej pravej vopak? By mě zajímalo, co takovýho sliboval. Pokud vim, tak si servítky s nikým moc nebral.
Amerika páchala zločiny už daleko před Trumpem a co na to běžný amícký lid, že jsou to agresoři?
Očividně je to nijak netrápí. Teda až na to, že jsou posraní strachy z možné odplaty a pomsty.
leon
Ve vsi ucte, ale kdysi ses tu domahal slusny diskuze, a tak jsem se ti ted pokousela slusne vysvetlit realie a soucasnou americkou naladu, nicmene zda se to bez efektu a potvrzujes mi akorat Junga. Na jinejch kritizujes, co ty sam citis. Hysterickou nenavist a predpojatou nechut. Jses fanatik, co nenavidi USA a podsouvas kazdy Jane Doe a kazdymu John Smith nekonecnou vinu. Proste nenavidis USA, a mozna bude lepsi, kdyz prestanes s tema pseudovychovnejma kecama a priznas si to natvrdo. Anebo emigrujes do toho svyho tolik vzyvanzho Ruska, ale to se ti zas nechce, co?
To jako že kdo je obeznámen se zločiny USA tak je fanatik??
To není tak že nenávidím USA. Až takové emoce si ode mne nezaslouží.
Jsem USA zhnusen. Bohužel mnoho lidí má mozky vymyté hollywoodskou propagandou o tom, jak amíci bojují proti zlu a zachraňují svět.
Opak je pravdou.
to leon
Tohle na me nezkousej, reks to jasne a budu te citovat : Amerika páchala zločiny už daleko před Trumpem a co na to běžný amícký lid, že jsou to agresoři?
Delas z nas spoluviniky a ja ti tohle argumentacni hajzlovstvi odmitam trpet. Si myslis, ze mam mezi usima vatu?
Abych to tedy shrnula a tys to nemohl slizce prekroutit: Nam lidem v Americe jsou Rusove jedno. Normalni lidi nikomu nic zlyho neprejou.Bude dobry, kdyz to tak budes cejtit i vuci nam. Na Trumpa si nadavej jak chces, to muzes, ale nas bezny lidi do toho netahej.
Jste spoluviníci stejně jako my Češi od té doby, co jsme v zločinném spolku NATO.
https://www.infokuryr.cz/n/2024/10/07/caitlin-johnstone-to-my-jsme-zasrani-teroriste/
https://www.pokec24.cz/blog/caitlin-johnstone-pokud-si-myslite-ze-nasi-vladci-delaji-spatne-veci-v-tajnosti-pockejte-az-uvidite-co-delaji-verejne/
to leon
A dost. Co to je za ublizeneckou kolektivni argumentaci? Jestli jsi byl proti NATO, tak se toho dal drz a necit se blbe, ze ostatni hlasovali pro. Jsi osobnost, jsi svepravnej,mas svoje vlastni pojeti moralky.
@SL
Nekrm to. Ja jsem to s nim zkusil, ale protoze nebyl schopen udrzet elementarni uctu k diskuterovi opacneho nazoru, soupl jsem ho do ignore. Je to totalne zabitej pripad fanatika.
Blby je, ze on by obcas mel i rozumnej nazor, kdyby s nim ale umel pracovat jinak, nez jako slon ve sklarne.
Osobne si myslim, ze v Rusku asi ani nikdy nebyl. Rusove by z nej totiz meli prdel taky.
To Sysop
Kruci, pozde…Uz jsem vypenila a neco mu rekla. Ale mas pravdu, on je fakt jak bull in China shop.
@SL
Je to levicak do morku kosti a tim padem mu vyhovuje ta kolektivni vina, kterou moc rad aplikuje. Normalni clovek vi, ze mele sracky. Jenze on ma svuj svet, realita ho nezajima. Co potrebuje, to si vygoogli. Pokud vygoogli neco, co mu nevyhovuje, tak hleda jinde a jinak.
Zabitej pripad.
To jako že je špatné být levičákem a správné být pravičákem??
Jestli takto uvažuješ tak je to další důkaz o tvé zblblosti a vymytosti.
Není náhodou tvou kolektivní vinou vidět ve všech levičácích jakési špatnosti, zlo?
To je takové typické libtardí. Ignorant si tě šoupne do ignore abys mu nenarušoval jeho pokřivené vidění světa.
Nasral jsem ho očividně tím, že jsem po něm chtěl aby dokázal své tvrzení, že nacismus je levicový tím, že sdělí jména uznávaných odborníků, kteří to tvrdí.
Blbý je, že má občas i rozumný názor, ale přes nacismus nejede vlak. Ani logika na něj neplatí.
Seru hodně lidí tím, že vím to co oni ne. Těžce to nesou.
Dominátor je mimořádnej zkurvenec. V KHL vydělal miliony, a samozřejmě se jich nezřekl ve prospěch pracujícího lidu.
Je to curak. Driv jsem ho zral, dokud chytal v kase a ne politicky moresy. Dneska bych si o toho dusevniho kripla ani neoprel svoje kolo.
Umim pochopit, ze nekdo to ma v hlave lozeny, ze proste zere jeden jedinej ten nejspravnejsi politickej nazor. Jo, jsou takovi lidi, budiz. Ale kurva, pak by si za tim nazorem taky meli stat a podle nej se ridit, i kdyz je to treba fest diskomfortni. Jenze on, dokud na nej mohli Rusove vydelavat a chodit utracet na tribuny, tak je zral. A dneska, azsi cuchl k NHL, tak je zaprisahlej rusobijec. Pritom takhle debilni nejsou ani ti jeho kolegove v NHL a to si o hokejistech nemyslim, ze jsou to jaderni fyzici.
On se někde vyjádřil v tom smyslu, že jak se někde děje zlo tak mu to nedá a musí se ozvat.
Tak to jsem zvědav co řekne na Irán.
Jen pro zajímavost, Hašek kandidoval v roce 2024 do Senátu. Než by kandidoval v Chrudimi (7 km od Padrubek, prakticky předměstí), radši usiloval v obvodě Benešov. On je v Pardubicích hrozně oblíbenej.
Což svědčí o jeho debilitě. Postavit se proti Válkové a Hrabovi. Mimochodem JUDr. Hraba má můj respekt.
Jo, jeden z mála s vlastním mozkem. Teda Hraba, ne Hašek.
@SL
To je presne ta vec, kterou si fura lidi nechce uvedomit. Mam zname ruzne po svete a prave proto, ze to nejsou politici, alebrz uplne normalni lidi, tak jsou si dost podobni. Nejake niance jsou, samozrejme, ale spis lehce kulturni (btw, asi doma nechodite v botech, ze ne? :-)).
Prumernej tupec naopak nesnasi Amiky, Rusaky, Nemce, Slavisty a ty kriply z vedlejsi vesnice taky ne.
To Sysop
Dekuju. Mi trosku mrzi, ze si to lidi neuvedomujou. Bezny lidi totiz fakt zadny valky nechtej. Kdyby ses treba zeptal u Hanka nebo u me v praci, co rikaji ted cerstve na ten Iran, tak ti kazdej jeden rekne, ze to byla kravina. A zahrala me i ohleduplnost, jak nektery Henryho chlapi rekli, ze Donald je hajzl, pac si to zase odsere Evropa. At uz probuzenim spicich teroristickejch bunek anebo vyssima cenama. Leon to sice jaksi prehlizi, ale my tu fakt i myslime. A dokonce mame i jakousi slusnost.
Ad boty – nejsme prasatka. Staci, ze je prason pes, dobytcour jeden, jeste si nosit i vlastni spinu :-). Papuce jsou a papuce budou. V lete mondenne prechazime na domaci zabky. Domaci only :-))).
Ideal :-)
To Sysop
Ty boty nebo ty Henryho kolegove :-)?
Oboji. Vsechno proste normalni lidi.
To Sysop
Btw. A co si o tom myslej tvoji Nemci?
Moje brblina sdili moje nazory, kupodivu. Tim myslim kolegy a podrizene. Vcera se mne ptal muj sef a jen si poslechl muj nazor. To dela casto, protoze vi, ze se snazim cist ruzny zdroje. On je na to linej, to mi rekl otevrene. A celkem jsem mel dobre odhady s kovitem, co se bude a nebude dit (ale to diky dobrym soukro zdrojum, to nebylo z medii). U valky na UA jsem mel nejakej vseobecnej hrubej prehled, to taky uvital a cas overil, takze ted se mne obcas na neco zepta. Samozrejme je mi jasny, ze kdybych si pred nim cintal pentli vestbama a picovinama, tak muzu byt za vola, pokud to nedopadne. Takze tyhle veci nedelam, alespon pred nim ne.
Na ferovku jsem mu rekl, at se mrkne ne Al Jazeeru, tam jsou ted tak asi ty nejserioznejsi informace.
Sysop: Hlavně mu nesmíš prozradit, že to samý by se mohl dozvědět od Alice Weidelové.
Hele on je docela rozdil mezi Cechama a Nemcema, stran medii, co tak pozoruju. V Cesku vetsina lidi, ktere znam a potkavam, hlta Hovinky a Seznam lzi.
Nemci to maji vic rozdelene a taky maji pestrejsi alternativu. Velmi casto se stava, ze kolegove ctou kazdy neco jineho a pak treba u kafe, nebo obeda, se o tom diskutuje. A schazeji se rozdilne nazory. Jako fakt jsou to zajimave debaty.
V Cesku je to vetsinou takove monochromaticke. Silna levice a par podivinu s alternativou.
Ted meli Nemci komunalky a z toho meli vylozene srandu, protoze to s politikou v tech malych prdelich v podstate nema co delat. Tam je jim fuk, u ktere partaje kdo je, protoze se znaji osobne. Ostatne neni svatby, nebo kulateho jubilea, aby se tam neobjevil mistni starosta.
Tak tady se v malé komunální politice taky spíš kouká na konkrétní lidi než na partaj, protože se o nich jakžtakž ví, co a jak dělají a zda umí být obci prospěšní. Bohužel ideál, v němž by nejlepší stařešinové dospěli z místní až na parlamentní úroveň, je v systému umělých politických ministraniček ovládaných kdovíjakým byznysem, který k tomu manipuluje ovčany podplacenými médii, nereálný.
Při vší úctě – ta levice se pozná podle toho, že co udělá USA, je svatý? Že nenávidí cokoli mimo Západ, sebrala by starejm důchody a zrušila veřejný zdravotnictví? To je teda levice jak noha.
@Bahnak
Ja za levici povazuju kolektivismus. Bez ohledu na to, kterou svetovou stranou se ohani.
@ Byhnak
OK, otázka definice.
Já třeba snahy ořezat sociální systém za levicové nepovažuju. Tady je to agenda pravičáků až libertariánů. Ale nehádám se, definici může každej zvolit do začátku, pak jde jen o to, aby systém předpokladů byl beze sporný.
Ovšem potom třeba rodina v klasickém pojetí je taky levicová (malý kolektiv). Pravicoví jsou pouze izolovaní jedinci, viz výrok Margarety T. Nehádám se s definicí, jen upozorňuju na důsledek. Dtto. existence státního útvaru atd.
@Bahnak
Tak on to je obecny problem, ze realita neni cista jako definice.
Asi se spis shodneme na tom, ze tu mame hezky fasismus, tedy levicovy system, ktery vyuziva pravicove zdroje. Stran orezavani socialniho systemu – v sestupne fazi saha fasismus uplne po cemkoli. Predstupnem valky je i orezani socialnich vydaju.
Ano, rodina je levicova, ovsem pokud je skutecne uzavrenym systemem. Asi bych rekl, ze levicovy system na to, aby fungoval, vyzaduje byt maly a mit nejake rodinne, nebo jine vazby. On totiz ekonomicky neni spravedlivy – i ty deti ekonomicky parazituji na rodicich, ale v ramci rodiny je to spravne, logicke a motorem jsou emoce.
@ Sysop
OK, máš jiný axiomatický systém, nehádám se.
Realita není čistá definice, jen je potřeba z něčeho vyjít. Ujasnili jsme si to, beru to jako tvůj postoj.
Pro mne není pravolevá škála tak podstatná, nemám to hozené takhle do bipolarity Dobro-Zlo = Pravice-Levice, pro mne je momentálně důležitější osa Progresívní-Konzervativní, resp. Elity-Lid. Tam se my dva ve většině věcí shodneme.
Přičemž (a tady se neshodujeme) jak pro mne „Dobrý“ a „Pravicový“, resp. „Špatný“ a „Levicový“ nejsou synonyma, tak vidím pravolevou hranici procházet napříč.
Asi nemá cenu se v tom zase vrtat.
@Bahnak
Jen upresnim – ja nepovazuju levici apriori za zlo. Jsem predevsim minarchista, ne anarchista. Stat, pokud slouzi lidem, ma smysl. Ohen pod kontrolou je take dobry pan. Napriklad ruzne prevence jsou v kolektivu nutnosti a levicove (viz treba dopravni pravidla a omezeni, protoze je mezi nami fura bezohlednych kretenu, ktere ciste pravicove resit nelze).
Zlo muze snadno vzejit i z pravice, pokud si nekdo uzurpuje moc.
Takze ja se na tom pravolevem deleni netocim proto, ze bych jedno videl jako dobre a druhe jako spatne, alebrz proto, aby se pretiranim a umyslnym vnasenim chaosu nezastirala svinstva, ktera ten dotycny system zneuzila. Napriklad Duceho fasismus byl na pocatku celkem racionalni myslenka, ostatne soucasny evropsky fasismus ve fazi puvodnich idealu EU byl take fajn. Jen nechci, aby se opakovalo to, co po posledni velke valce, kdy nova nastupujici levice CDU/CSU oznacila predchozi levici NSDAP za pravici, aby i prumernej senochrup mel jasno v tom, ze nyni konecne prichazi to prave orechove. Ostatne nasi levicovi komuniste udelali to same.
A to mi vadi. Proste zastirani skutecnosti.
@Sysop
Vím, že nejsi Urza :o)
Mně šlo vlastně jen o to, že lidi, kteří zastávají stran politiky stádní pozice, mají i leckteré echtpravicové názory (třeba to zrušení státních důchodů).
No a historicky nekritické zbožňování USA a Západu obecně se tu obvykle pojí s „bojem za omezení regulací“. Vím, že ty tím netrpíš, že to bereš na obě strany.
Ono v těch skupinách je to namíchaný.
Jenže to je Sysope pěkná blbost, protože pak by už samotný stát jako takový byl levicovým útvarem. Není snad kolektivistická armáda, pojišťovnictví, či zavedení obecně platných zákonů?
Nepředbíhej.
@Hupert
Tak predevsim nikoho z nas se stat neptal, jestli chceme byt obcanem. Nebo tebe snad ano? Tak, jak je to nastavene obecne, jsou pravidla levicacka. Ze u zrodu statu byli lide, kteri ho chteli dobrovolne, na veci nic nemeni. Ano, stat je vnucet pod pohruzkou nasili a napriklad obecne platne zakony nevznikaji na zaklade dohody. Nikdo se mne na muj nazor na nejaky zakon nepta.
Ja nerikam, ze stat je apriori spatna vec. Jen rikam, ze v soucasne forme je levicovy a tim padem to ma i odpovidajici konsekvence.
Armada, pokud ma byt funkcni, ani jina, nez levicova byt nemuze. Oddil partyzanu klidne muze bzt spolu na zaklade dobrovolne dohody, presto ale musi ctit nejakou autoritu, jinak drive, nebo pozdeji nastane problem. A cim vetsi ten oddil bude, tim hure bude plnit nejake ukoly. Predstava, ze velitel bude o kazde akci delat plebiscit, je smesna.
Ja nejsem Urza, abych tvrdil, ze vsechno lze resit v pravicovem systemu. Ne, nelze, protoze vetsina lidi neni schopna v pravicovem systemu existovat.
A to jsem si říkal, že už se do diskuzí o těch zmatečných pojmech levice a pravice nebudu pouštět.
@Hupert
On v tom zmatek neni, pokud se drzi jednoducha a zakladni definice. Levice kolektivismus, pravice individualismus.
Jakmile se to zacne ruzne kombinovat, ohybat, modifikovat… samozrejme zpravidla ucelove, tak z toho vyjde pasqil. Coz casto byva i cilem toho, kdo se v tom rype. Historicke konseqence se ne kazdemu hodi do kramu, kdyz se stale opakuji.
Zmatek v tom mají a dělají ti, kteří se řídí nesmyslnou definicí: Levice kolektivismus, pravice individualismus.
Pak se nesmíme divit, že mnoho lidí volí strany, které nehájí jejich zájmy a nesmíme se divit jak to v tomto státě vypadá.
Sysop: No vidíš, stačí tedy, když místo těch zmatečných pojmů budeš psát kolektivistický a individualistický a pokud pravici a levici někdo vnímá jinak, může si vybrat synonyma odpovídající jeho vidění.
@Hupert
Ale klidne se muze stat, ze i pojmy ‚kolektivisticky‘ a ‚individualisticky‘ nekdo vnima jinak, napriklad u Leona si nejsem jisty vubec nicim.
Ja se radeji budu drzet toho, co jsem po mnoha desetileti zvykly, necht se do toho nezamontam. Pokud nekdo neco vnima jinak, pak je to ciste jeho vec.
@Sysop
Kuriozita: to hlasování o rozkazech skutečně probíhalo v ruské armádě roku 1917. V jednotkách byly navolené sověty a ty mohly rozporovat rozkaz velitele. Velitel byl volený.
Výsledky byly přesně takové, jaké by člověk čekal :o)
Dobry :-)
Já bych tedy alespoň od běžného lidu v ČR čekal, že vyjádří svůj nesouhlas s agresemi USA bojkotem amíckých symbolů – třeba McDonald´s, KFC…
Kdyby teda běžný lid fakt války nechtěl.
A on by to jako nekdo poznal? Jidlo z obojiho je tak blby, ze tam normalni clovek dojde trikrat do roka.
SL: Pro mě by blbý jídlo bylo i jednou za rok moc. Bohužel tím pádem nemohu vyjádřit svůj bojkot USA tak, že nenavštívím McDonalda nebo KFC. Naštěstí mohu ukázat prostředníček alespoň Bibimu a jeho partě, protože šoulet už jsem kdysi párkrát pozřel. Samozřejmě s pivem. Košer kyselina z rekultivovaného Chrámeckého dolu mi přijde nepitelná.
To Hupert
Soulet mi pripada jako mazana past. Tim, ze bejva regionalne ruznej, je tezky se shodnout na tom, jestli je hnusnej nebo ne. Ja mam treba rada verzi s kuretem. Ale hovezari tvrdi, ze mam hovezi vkus.
Nadto minimálně z KFC jak známo i prošlý a shnilý.
To AJR
Pockej, co tam mate stary a shnily?
SL: Najdi si Tuňákovo reportáže jak přelepovali a prodávali shnilý maso. To se moc nasměješ.
https://www.youtube.com/watch?v=G_5iukY7c9g
Slecna Ling:
s tím nesouhlasím. V US žijete v demokracii, takže jste zodpovědní za to, koho si volíte. Mohli jste si naprosto svobodně zvolit někoho, kdo tu válku ukončí za 24 hodin (stačí jen odstřihnout Ukrajince od zpravodajských informací a penězovodů; bezpodmínečnou kapitulaci vyhlásí Ukrajina během maximálně dnů).
I my jsme tady zodpovědní za to, že máme ve svém čele bolševickýho rozvědčíka s politručkou. To je prostě demokracie. Svobodně jsme si tu svoloč zvolili, svobodně za ni neseme odpovědnost, jako Vy za svoji volbu.
To je princip demokracie.
Žádné rozlišování na místě rozhodně není!
Sázku by prohrál.
A jeje.
Mas doma globus, kterej vypada jak nasranej jezik, protoze vsude, kde se ‚bojuje za Prahu‘ mas pichnutej spendlik?
A jak to mas ted v tom zalivu – spendliky mas v Iranu, nebo SAE, SA, KW, ISR, USA…?
Mimochodem, už s tím Madridem za Prahu to byla manipulativní hovadina, protože španělská občanská válka byla ryze lokální záležitost s minimálním vlivem na Evropu, nacionalisté žádné imperiální ambice neměli, nanejvýš udržet Maroko.
A co si budeme povídat, Franco představoval pro budoucnost Španělska podstatně lepší variantu než smečka anarchistů, komunistů a jiných revolucionářů.
Na druhou stranu dost lidí, co bojovali proti lakýrníkovi, si to předtím střihli i proti Francovi.
Tím se nezastávám španělskejch komoušů, prasárny se děly na obou stranách. Ale málo platný, volby vyhráli oni.
jenyku, zatím jsi jen hloupý, ale až někdo přispěje na zbraně nějaké armádě, která bude mít jiné cíle, budeš třeba mrtvý.
Obavam se ale, ze strilis do spatneho panaka. Ten 68 neudelali ti ukrajinsti vojaci, co se valeli na Staromaku stejne, jako rusti vojaci neudelali Majdan v roce 2013. Pokud nebudes sledovat pricinu, pak budes zit v plane nadeji, ze Ukrajinci bojuji za nas. Ne, nebojuji, protoze puvodni pricina se bojem Ukrajincu neodstrani.
Nicmene muzes byt v klidu, o Cesko Rus fakt nestoji. Neni tu nic, co by nemel, krome zfanatizovaneho naroda, o ktery neni proc stat. To sebevedomi, ze Rusak nas strasne chce a potrebuje, je prilis vysoke bez racionalniho zakladu.
Nejsem v klidu. Kdo to prohlásil o rozpadu SSSR, že šlo o největší katastrofu 20. století a kdo chtěl předtím, než vpadl na Ukrajinu, vrátit dějiny před rozpad Varšavské smlouvy? A proto, že si to všechno pamatuju, přispívám Ukrajině na zbraně. A jsem Ukrajincům i za naši obranu vděčný.
Pamatuju si i to, kdy byl tenhle server plný chytrých lidí….
Predpokladam, ze ty se sebevedome pocitas mezi ty chytre, vid?
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Člověku nepřísluší hodnotit sebe.
jenyk:
No, no…
Oprava hlášení rádia Jerevan (Jenyk):
Putin opravdu řekl něco jako, že je škoda že se rozpadl SSSR. Třeba můj názor je, že je škoda že se rozpadlo ČSSR a že se rozkradlo.
Putin neřekl, že chce vrátit dějiny před rozpad Varšavské smlouvy, ale že chce vrátit postavení států bývalého socialistického tábora tak jak bylo dohodnuto, to znamená že nebudou ve vojenském zločinném paktu NATO.
A protože jsi hlupákem a věříš lžím, mýtům a pověrám šířenými zkorumpovanými pisálky, přispíváš ukronáckům na zlaté záchody.
Doufám, že až Rusko porazí ukronácky a fašistický KoZa, tak identifikuje všechny podporovatele banderonacismu a dostane se jim „odměny“
Putin hlavně řekl, že rozpad Sojuzu byla tragédie pro Rusy, kteří se v milionech škrtem pera ocitli v cizí zemi. A taktéž dodal, že kdy by chtěl SSSR obnovit, nemá rozum.
Jestli si to dobre pamatuju, tak rekl, ze kdo nesouhlasi, nema srdce. A kdo by to chtel obnovit, nema rozum.
Zjistil si něco o „zlatých záchodech“. A tím bych zde s dovolením skončil.
Ako sa ma tovarisc jevrej Mindic? Teraz mu zlate hajzle velmi nepomozu, ked mu prsia iranske strely na hlavu.
Zjavne je malo zlatych hajzlov
https://www.euractiv.com/news/eu-urges-partners-to-help-fill-e30bn-ukraine-funding-gap/
Další banderovsky kkt, šup do ignore.👎
Black Wolf:
„… kkt…“
– – –
Pseudointoš, věkem k 70, polopodvodnikatel, bývalý hejsek. Rád si přihne…
jenyk myslitel roku anebo století?
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-prehledne-cim-utoci-usa-na-iran-40565160
Většina bojových letounů jsou ty nepoužitelné F-22 a F-35. Asi je něco špatně. Asi nám lhali. Dyť to jsou mrdky co skoro nelítaj a ruský a čínský stíhajdy 5. generace už dávno dělaj velký akce… nebo že by ne?
O F-22 nikdo neříká, že je to „mrdka“, naopak, ve své době to byla nejlepší a nejmodernější stíhačka na světě, asi jako Me-262 v roce 1945. Jestli ji Rusové a Číňané stihli dohnat, těžko říct, možná ano, ale rozhodně nepřišli s žádnou technologickou revolucí, jen se stroji podobné koncepce a podobných vlastností.
F-35 použitelný je, i když zdaleka netvoří páteř útočících sil. Ale pořád je to drahý a problematický stroj, pro službu v AČR naprosto nevhodný, koupený jen aby se ukázalo.
F-35 podle toho, co se ke me doneslo, ma zakopanyho psa v diverzifikaci firmware. Jednotlivi dodavatele si masti svoje FW a Northrop to pak integruje do jednoho celku. V podstate spojili nevyhody obeho – roztristenost bios firmware s centralizovanym srdcem.
Mechanicky to ale muze byt zajimavy ero – z meho hlediska, nerozumim leteckym motorum, nevyhodam draku, apod.
Oproti jinejm generačně podobnejm je to pomalý a neobratný. Což vo to, dynamicky by to zrychlit umělo, ale praská u toho futrál a kurvijou se motory, což je úplně na pýču. To prostě není ani na vybojování nadvlády, ani interceptor, ani multirole, ať se na to snažijou nakládat jakýkoli role, který to neumí. Je to stíhací bombardér k proniknutí za nepřátelský linie.
Tak. Účelem F-35 není bránit ČR, ale donést jadernou bombu na Moskvu. Na to je optimalizovanej.
Případné napadení čímkoli/kýmkoli jiným by líp řešily jiné stroje – ty s vyšší rychlostí, stoupavostí, obratností…
Na Moskvu hlavně každej sere. Aktuálně i Irán a i další bejvalý pseudospojenci, na který se Moskva tak akorát vysrala.
F 35 reálně bojuje nad iránským nebem. Nikdo jinej to zatím takhle nezkoušel, ale tak je jasný, že všichni maj ty tajný superzbraně, jenom je schovávaj, protože…
Sere? Aktuálně pár dní možná, ale jinak my a jiné státy NATO v EU nakupují F35 proč? Do lunaparků?
Hupert 4.3.2026 v 6:28
Proč ne?
Pokud je lunapark naplánován čtvrt století dopředu…
„F 35 reálně bojuje nad iránským nebem.“
Fákt? Píšou na novinkách?
Nebo na flightradaru?
Jářku to je boj.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-prvni-sestrel-v-boji-izraelsky-f-35-poslal-na-zem-iransky-jak-130-nad-teheranem-40565621
SAVP 4.3.2026 v 14:01
„F 35 reálně bojuje nad iránským nebem.“
Jen jestli tam není příliš řídký vzduch.
Nebo se jedná o specielní model?
Psali na novinkách. :-D
Klid, staří zbrojnoši to jistí.
„Luboš vzpomíná na vojnu“
https://youtu.be/akkhYVmZRdk
Pane uciteli, jestli tohle vykladate zakum, nedivila bych se, kdyby vas za i pred tabuli posilali do prdele nebo k rediteli. Na Moskvu fakt kazdej sere. V dobrym i spatnym.
Jenom k řediteli? A není to málo, soudružko?
Předřečnici mám v ignore z důvodů zřejmých i zde, takže vidím jen kousek v náhledu hlavní stránky. Nicméně je slušností odpovědět, když to vidím.
Dovolím si Vás ujistit, že jako dezolát politiku do školy netahám, krmení dětí propagandou jest specialita vás lepšolidí. Já toho mám plný zuby od komoušů.
Nicméně díky za péči.
A když jsem u toho, i druhý z ignorové trojice si přisadil, tož jedna vzpomínka.
Kdysi na sportovní diskuzi chodil jakejsi tiším Ostravák, kterej neopomněl vlézt do každé diskuze o Spartě, aby všem sdělil, že Sparta nikoho nezajímá.
Napsal na toto téma jistě stovky příspěvků. Plus další, kde na Spartu, která ho vůbec nezajímala, dlouze nadával.
…tuším…
@Bahnak
co k tomu dodat, dnad jen Baník pičo!
Píše se to s i anebo s y?
Jak tedy?
U fotbalu je to jasný, ten zajímá fanoušky a sázkaře.
Ale kdo teda fandí Moskvě, kdo má vsazeno a proč někteří trpí představou, že by se snad „běžný rus“ rád prošel po Evropě?
Co by z toho měl? Jsou snad na území Evropy nějaká velká naleziště nerostů jako na UA?
Je kromě východní Ukrajiny někde v Evropě velká diaspora či enkláva rusů?
V osmdesátkách se fandilo arabům, dnes se fandí anglosasům.
Ale co výhra? Je stejná? Ropa a plyn?
Bohužel z jablek popadaných ze starých stromů se vyklubali noví svazáci.
A co jich je… a daleko stejnorodější masa než tenkrát.
Za protektorátu to snad bylo jinak?
Nebyli přisluhovači režimu?
Za císaře pána taky ne?
To Hupert
Tu soudruzku si muzes strcit do spic. Teziste sdeleni bylo : Jestli tohle vyklada z pozice ucitele zakum. Bahnak to teda o prispevek dole popira, nicmene nabyla jsem v minulosti jinyho dojmu. Mozna ovsem, ze mylnyho, pak tedy moje blbost a nemam problem to uznat. Stojim si ovsem za tim, ze v obecny rovine politicky nebo nabozensky preference kantoru do ZS ani stredni nepatrej. Nelibilo by se mi, kdyby mi nekdo masiroval dite hlaskama, jak skvostnej je PePa a stejne by me sralo, kdyby nejakej ucitel pred detma knikal, jakej je Putin chudak. A ano, sla bych nejdriv umejt hlavu dotycnymu uciteli a pokud by stale ideologicky masil, tak bych se obratila na reditele. Pokud by ani tam diskuze nezabrala, vybiram si valky, co vedu a dal bych si ruce nespinila a zvolila po diskuzi s deckem jinej ustav. Pokud by mi ale bylo receno : Mamo, nesil, mam tam kamarady, tak bych ho jen instruovala at ty propagandisticky sracky neposloucha.
Jasně. Takže politiku dětem jedině z úst rodičů.
A po školách jezdí neziskovky. :-D
Se někdy zkuste podívat koho děti sledují.
15letej sleduje 20letýho, ten zase 25letýho a tak to jde dál.
Proč? Protože každej 40+ je přeci bůmer.
A od koho jinyho? Od majitele lahudek nebo zelezarstvi odnaproti? Tva schopnost ptat se na samozrejmosti je fascinujici. Pozdrav programatora, je to takovej uprimnej, bezelstnej typek, az me dojima.
„Na Moskvu fakt kazdej sere“
Jóóó…
A tihle patří kam?
https://youtu.be/LRWDHUzllx0?t=27
https://www.youtube.com/@TheLukasIV/streams
https://www.youtube.com/@CzechCloud/videos
https://www.youtube.com/watch?v=IPwGk9k6UKA
https://www.youtube.com/@takschvalne3761/videos
K tomu ČT, ČRo, sociální sítě…
–
Jak je to s místními diskusemi a články?
Mají nějaký reálný dosah anebo na ně taky „fakt kazdej ….“?
Slecna Ling 4.3.2026 v 1:17
V dobrym i spatnym? Jo, to by souhlasilo.
Míníte jeden balík sankcí za druhým, ne?
K rediteli?
Trefila jste se přesně, úspěchy rodinné výchovy mladých udavačíků byly již v praxi předvedeny s nevídaným mediálním úspěchem.
Tak vono…
Stačilo by 14 gripenů na obranu území ČR?
Jsou letu schopné?
A co 24 kusů F-35?
Vývojově z roku 1996, první let 2006, takže poměrně staré.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II
Za tu dobu už to měli mít 100% odladěné.
Celé je to spíše o tom neztratit „schopnosti“.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDzkum_a_v%C3%BDvoj
Takže nic novýho, všechno starý kusy?
Spíš je otázka čemu reálně čelí?
Co si vlastně íránci nakoupili?
Jaké PVO a letectvo používají?
Kde všude je íránská rozvědka, aby věděli kdy, kde, co a kam startuje.
Ony totiž ty B-1 a B-2 nestartují jen tak odněkud.
Se stačí podívat na US Army, když šli pomáhat Kuvajtu.
Tam ta technologická převaha byla, ale jak je to dnes?
Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí byl zavražděn ve svém teheránském sídle při společném útoku USA a Izraele. Chameneí byl vůdcem všech šíitů. Je příznačné, že jen o několik dní dříve íránský ministr zahraničí Abbás Aragččí optimisticky komentoval poslední kolo rozhovorů v Ženevě 26. února. Světu řekl, že obě strany vedly plodné diskuse a dosáhly „významných úspěchů“.
Některé analytické zprávy s odkazem na mediátory v Ománu tvrdily, že mír je „na dosah“ a že Írán je ochoten projevit flexibilitu. Nyní je však definitivně jasné, že útok byl již připraven a všechny potřebné rozkazy byly vydány v době jednání. To by mělo sloužit jako varovný signál pro Peking, Moskvu a všechny ostatní, kteří s USA jednají.
„Vřelá atmosféra“, „slibné úspěchy“ a „téměř řešení“ – na ničem z toho nezáleží. Washington by vás stejně mohl hned druhý den bombardovat. Nezáleží ani na tom, že se Donald Trump neustále prezentuje jako „prezident míru“ a slíbil, že se rozejde s Obamovou agresivní politikou . V roce 2016 Obama bombardoval sedm zemí: Afghánistán, Irák, Libyi, Pákistán, Somálsko, Sýrii a Jemen. Toto zdokumentovala Rada pro zahraniční vztahy (celkem bylo svrženo 26 172 bomb, většinou na Irák a Sýrii).
V roce 2025 Donald Trump bombardoval také sedm zemí: Írán, Irák, Nigérii, Somálsko, Sýrii, Venezuelu a Jemen. Podle zdrojů (včetně oficiálních izraelských a amerických prohlášení) bylo konečné rozhodnutí o zahájení vojenské kampaně učiněno několik týdnů předem (pravděpodobně během Netanjahuovy návštěvy Washingtonu přibližně o dva týdny dříve). Některé zprávy naznačují, že načasování mohlo být urychleno na základě zpráv o „neplánovaném, výhodném cíli“ (například o schůzce vrcholného vedení), což vedlo k mimořádnému útoku za bílého dne za účelem maximálního překvapení.
Chce to i odkazy. ;-)
Nejvíc kvalitních informací ze světa je k nalezení na infokuryr.cz
No tak to vložím jako odkaz https://www.infokuryr.cz/n/
Kdybyste nahodou chteli davat tipy pro spidmaraton, tak prej tady:
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-informace-mapy/speedmarathon
Tipy, jako prostredek prehrady, hraz rybnika, horni bod lanovky a dalsi vhodna mista k mereni tam sice jsou, ale nevahejte pridat i dalsi.
Přidal jsem samotnou fízlárnu.
@Sysop
srandičky srandičky, ale onehdy jsem jel v obci 98km/h na lyžích…
Zaskakovals s mobilem u super-G za dron? A nebo meli hodne dobre ocejchovanej radar?
@Sysop
nějaká apka mi to zaznamenala, na lesní cestě jsem zpomalil, ale tempo 30 to nebylo…
Zbyňku, nemáme.
Resp. já jsem za poslední čtvrtstoletí, v místním blbákově, nenarazil ani na jednoho policistu či státního zástupce, který by dělal svou práci v souladu se zákonem.
Systém je shnilý, jako celek.
Ale myslím, že to víš, takže obraty typu „státní orgány by se měly zabývat“, i závěrečná otázka, jsou jen ztrátou času a blbě formulovaným článkem.
Stát provozuje cestovku a dopadlo to jako vždycky
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stat-pronajal-let-do-jordanska-cesi-uvizli-na-blizkem-vychode-za-cestu-daji-15-tisic.A260304_124858_domaci_aoc
@CC
za one way ticket nic moc cena, proč to nevytížili obousměrně!?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tmbk-tmbk-nejbohatsi-nasli-novy-zpusob-jak-letat-z-dubaje-300703
No dobrá, jen nechápu, jak někdo může napsat takovouto větu: „Přes 1100 Čechů je zaregistrovaných v Ománu, v úterý to bylo 1324 lidí.“
Banda profesionálů todlencto, úplný Bodie a Doyle. Letadlo letí zpátky prázdné, nesehnali dostatek movitejch pasažérů
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/smartwings-cesi-jordansko-mzv.A260304_170551_domaci_aoc
vocituj kde bereš tydle kokotiny ty vyfetlej magore
Vod tvojí mámy, degene! Ta to má z první ruky, i když o ruce se dá mluvit jenom přeneseně, hrozně ráda tam lítá kouřit místní čuráky. Prý ji tam hrozně bavily i do prdele, ale to už radši nedělá, od tý doby, co z toho jednou porodila strašnýho krypla.
Ty nemáš bráchu, že ne?
Jiří Šatánek: V posledních letech jsem se snažil být tolerantní, protože jsem považoval za nutné, aby se předevsím hledalo, to, co nás spojuje. Považuji to za chybu.
Když vidím takové, kteří schvalují zákeřny útok na ajatollaha Cháméneího, navíc během vyjednávání, tak vidím lidi schopné čehokoliv, vidím ty, kteří mě budou objímat a přitom mi vrazí nůž do zad.
S takovými lidmi není možné jednat, takové způsoby nelze tolerovat, k takovým se nikdy nesmíte otočit zády, takovè zrůdy je nutnè eliminovat. Ti, samí oslavují útok na shromáždění duchovních v Qomu, útok na volbu nejvyššího duchovního vůdce.
Naštěstí tam nikdo nebyl, díky Bohu byla zničena jen budova.
Ti, co něco takového schvalují jsou posedlí Zlem a nelze s nimi uzavírat jakkákoliv spojenectví, ale je nezbytnè je odstranit, aby nemohli dál páchat zlo.
Mezi lidmi a těmi, co schvalují a podporují takové Zlo, nemůže být žádná domluva, se Zlem se nelze domluvit, Zlo nelze tolerovat. Džihád proti ušáckému a izošskèmu režimu je džihádem proti Imperiu Zla. Válkou proti těm, co lżou, loupí, vraždí, p*zní a jedí děti, válkou proti Zlu. Být tolerantní vůči Zlu, znamená stát na jeho straně.
Co to je za kokota? Odsud nebo přespolní?
https://www.fronta.cz/kalendar/popravy-za-schvalovani-atentatu-v-ceskych-budejovicich
mas tam hned chybu v nadpise – je to sbírka na zabíjení ruských zvířat. Ano jak je možné, že vás BIS nesbírá na nemlátí hlava nehlava než by z vás dostali strukturu ruské dezinfo sítě.
sevig:
Pan domácí má poslední dobou určité poruchy.
Například sem pustí láčkovce.