Pepa, Mařka a konec automobilového průmyslu. P.F. 2025 - zpět na článek

Počet komentářů: 402

  1. Tak nějak doufám, že celý autoprůmysl je „too big to fall“ a vezme to na poslední chvíli zpátečku. :-/

    1. Ale není too smart to fall

    2. Ale kdepak. Je v planu cely prumysl polozit, takze zadny brzdy se neplanuji.

      Pro mne to byl jasnej signal v okamziku, kdy zacal balit BASF. Ted se obcas vypinaji i pece u tezkyho slevarenstvi a taky se nic nemeni.

      Dokud bude Nemecko pod botou USA, nezmeni se nic. Ani za Bideta, ani za Trumpa.

      1. Plánuje se přesun průmyslu, know how a všeho cenného do USA.

        Mezitím tu spousta lidí hloupě vykřikuje, že USA je náš spojenec, přítel nebo dokonce tu blbost, že je na naší straně. Někteří jedinci zfetovaní fentanylem dokonce vykřikují „patříme na Západ“. Namísto správného „patříme Západu“ nebo „jsme nesvéprávní otroci Západu“.

        Hlavní cíl USA z hlediska války s Ruskem je – oslabit Rusko a položit na kolena a do prachu Evropu. Až to Evropané pochopí, může se teprve něco změnit.

        1. Oni to uz mnozi chapou.

          Ale hovno proti tomu delaji.

          1. Nemůžou. Progresivisté a aktivisté se starají o vytváření problémů, aby byli Evropané zanořeni ve vedlejších problémech, a neměli čas, energii, sílu. Green deal, migranti a jejich kriminalita, válka s údajně agresivním Ruskem, LGBTQNSDAP úchylové, drahé energie a suroviny, feminismus, Bruselská SS, mnoho agentů USA či Aspenu v rozhodujících institucích, barevné revoluce, odzbrojení Evropy, NATO, euro měna, … Každý kdo podporuje cokoli z předchozí věty, byť jen náznakem nebo tolerancí je součástí problému.

            Nezbývají síly a mohutná mlha zakrývá skutečné podstaty problémů.

            1. To A. Cox
              Mlha by se rozplynula, kdyby nastal takovej, no at nezeru…dvoudenni blackout. Byste videl ty fofry k tradicnim mechanismum a hodnotam.

              1. Slecna Ling
                Nebojte, bude taky. ČEZ s tím už tak nějak pracuje.
                Akorát na venek se to odprezentuje Putin, Čína, dezoláti, xenofobové atd. Ti za tohle všechno mohou.

                1. Taky si myslim, ze na to dojde. Jestli se Norove skutecne odstrihnou od nemecke rozvodne site (nejlepe ihned), tak jeste tuhle zimu si to uzijeme. Nemecke Obcasne zdroje energie evidentne nedodavaji, co maji.

                  1. Soustruháti na 3 000%, všichni to říkají tedy druhými ZDROJE JSOU laydaj tedy ne od vztyčení vysíracího stožáru ale až teď.
                    https://www.youtube.com/watch?v=qAQHCswIA1c

    3. Likvidace autoprůmyslu je jen nástroj. Cíl je zlikvidovat Evropu. Bohužel jsme poslední desítky let dělali vše pro to, aby se jim to povedlo.

      1. tak to se teda nemáte čím chlubit

    4. Římský klub se nezajímá o problémy plebsu, je jim to jedno. Chystají atomovou válku proti Rusku, myslí si někdo, že je zajímá krach pár automobilek? Mají to na háku a jedou podle plánu na deindustrializaci a depopulaci Evropy. Asi pomsta za holocaust.

    5. Jakákoliv vláda (takže i EU) je tak mocná, kolik přes ni teče peněz. EU nemůže vybírat daně přímo, tak si vymyslela zelené odpustky. A množství vybraných peněz nikdy dobrovolně nesníží.
      Všem u lizu je u prdele, co padne a kdy. Pro ně je důležité, že si nahrabali teď z kapes daňových poplatníků a až to bouchne, potáhnou dál. U automotive je jisté zadostiučinění v tom, že pomáhali tuhle hydru rozjíždět, protože chtěli vyjebat s ostatními. Ale až nebude na chleba, bude tohle „dobře vám tak“ dávno nepodstatné.

  2. Svět resp. EU se totálně zbláznil/a. Platby za emise a vše, co s tím souvísí nelze změnit:
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-emisni-limity-neni-sance-zmenit-firmy-je-odsouhlasily-rika-muz-z-bruselu-266776

    1. To je Fantomasova daň z práva na život.

    2. Je videt, jak lze ovladnout stamiliony diky par desitkam lidi. Nikdo se nezvedne a nepujde to hnizdo neresti vypalit.

      1. I kdyby se hnízdo neřesti vypálilo, hlava je jinde.

        1. Ano, ale bez te prodlouzene ruky by se hur vladlo.

          1. Základem by měl být celoevropský zákon o zahraničních agentech ála FARA. Plus konec dotací nevládním politickým organizacím jako je Člověk v plísni, Lékaři bez hranic, …

            (https://www.justice.gov/nsd-fara)

            1. FARA super, ovsem to by o nem nesmeli rozhodovat Aspenaci.

              1. Aspeňáci a AIPAC.

  3. Auta je treba zakazat. Az budou jezdit drozky tak na vanocnich trhach nekoho maximalne poslape splaseny kun!

    1. Lidí je jako sraček. Navíc lidi zabírají městy místo, kde by se namísto toho mohli pást koně.

    2. Vybrani jedinci v autech jezdit budou, neboj. A kdo je v Nemecku ten vybranej jedinec, to je videt uz ted.

      1. Muslim.

        1. Jiste, jsou s nimi dobre zkusenosti. Porad se hadaji a valci, takze na vybudovani efektivni hospodarske konkurence nemaji cas. Co vic si muze ujo Sam prat…

          1. Co mají také jiného dělat, když se nudí? Do práce nechodí.

    3. Nebo vembloud.

  4. Nic se zahrabávat nebude. Lidi jsou blbý a a maj kurwa kratkou paměť. Takže na koni bude zase slovenskej Zmrd…..

    1. Přesně tak. Jen bych doplnil, že Andrej bude mít podporu mj. i neomarxistů z hnutí Motoristé sobě. Je to až úsměvné – údajní zastánci tradičních hodnot a aut se spalovacími motory tvoří jednu partu s kolaboranty, kteří za dotace prodají i vlastní děti. Je to k blití.

      1. Motoristé sobě podporují Ukrajinu a hlasují pro tuto Anglosaskou válku. Myslel jsem si, že Turek bude lepší.

        1. co s tim má vole společnýho

          1. Vůbec nic. Jen že Motoristé sobě s Filipem Turkem jsou poloviční progresivisté. Považuji za důležitější volit někoho, kdo nechce třetí světovou válku a vysávání mohutných finančních toků Čechů a Česka na Ukrajinu do kapes oligarchů a Američanů.

            Podporuji samozřejmě zákaz celého green dealu, emisních povolenek a podepíši petici za internování všech ekoteroristů do psychiatrických léčeben na uzavřené oddělení, aby neškodili. Ale ne jako Pandořinu skříňku spolu s třetí světovou válkou a podporou nacistů.

            1. no tak to zkus eště párkrát, třeba se nakonec dozvim co s nima má Turek společnýho

                1. Alan.Cox 22.12.2024 v 6:39

                  – – –

                  Turek jede v linii ODS. Tím se nijak netají a při přímo položených dotazech (EU, NATO, UA) v tom smyslu odpověděl.

                  1. No jasně! Klaus uchcával, když Turka zvolili.

                    1. Ja jsem to Turkovi do Brusele hodil, protoze nic lepsiho jsem nenasel. A idealni neni lautr nikdo.

                    2. Ono jde hlavně o to, že jestli všichni Češi volí jako Behemot, tak potěš pámbů.

                      Nedávno jsem Behemopta naštval, když jsem mu citoval z programu jeho milovaných Svobodných. A teď je zase překvapen a popíral podporu Ukrajiny.

                      Lidé jsou velice překvapení co jejich strany a lídři dělají – a oni o tom ani netuší. Zřejmě jde spíše o volbu pomocí sektářských věr a klíčových slov – ale s realitou společného pramálo.

  5. Z článku jsem se dozvěděl, že antibabiš vždy a všude. I v článcích d-fense o autech.

    To je asi důvod, proč ČR je na tom skoro nejhůř široko daleko.

  6. Příští rok drtivě vyhraje Andrej. Nemá žádný smysl prosit lidi, aby zapli mozky. Jediné, co má smysl, je počítat s tím a podle toho se zavčasu připravit na ekonomickou a morální apokalypsu. Zatím se na palubě Titanicu stále tančí. Lidi jsou ve své většině debilové. I když hodní, laskaví, vzdělaní a pracovití. Přesto stále debilové. Byli tak systematicky vychováni. A je úplně jedno, zda volí Fialu nebo Babiše. Rozdíl je nulový. Náš osud už je zpečetěn. Co se týká aut, ví se to desítky let, že tento strom neporoste do nebe. Opět naše debilita, vybudovali jsme tady obří Potěmkinovu vesnici – vyrábíme auta, aby bylo čím vozit součástky a otroky do továren na auta. Určitě si vzpomenete, že jsem to tady psal už před možná 15 lety. Bylo jasné, že se to sesype, byť uznávám, že současný scénář úpadku by mě tehdy nenapadl.

    1. Osud automobilového průmysl zpečetili v zahraničí. Tam tuzemská politika hraje jen minimální roli.

      Navíc Němci nedělají nikdy malé chyby.

    2. tys blábolil úplný sračky :D

      1. Přiznávám, že některé drobné dílčí postoje jsem od té doby přehodnotil, nadále ale zastávám názor, že automobilismus je vedle důchodového systému největší socialistický projekt v dějinách lidstva, automobilismus je dnes politický směr, který definuje celou naši splečnost a v rámci kterého dochází k obřímu přerozdělování. Každý socialismus jednou selže. I ten automobilový.

        1. Ti nevím čověče. Režim investuje obrovské zdroje do dopravních staveb, devastuje přírodní zdroje a krajinu pro plynulejší a výkonnější silniční dopravu, která je z 80 % naprosto zbytečná. To nevypadá na selhání.

        2. Automobil je projev svobody. Dělňasi ve Fordových továrnách si koupili auto a vyrazili s Mařkou nebo i celou rodinou na výlet. To předtím nešlo.

        3. Každý socialismus jednou selže

          To je odvážné tvrzení, když zatím pokaždé selhal kapitalismus.
          Jak to přerozdělování probíhá?

          1. Kapitalismus selhal tehdy, když nechal demokracii, aby ho zničila přeměnou kapitalismu na sociální trh.

            1. sociální trh?

              1. Ano, trh vykastrovaný spoustou regulací + zdaněný 50%, z nichž se živí regulátoři a líní vohnouti, zbavení tím i poslední motivace na sobě dřít.

                1. většinu regulací prosadili mafiány, mírněji řečeno oligarchové, přes své bílé koně ve EUfašikomisy, stejné je to v USA, a poslance, k získání nekonkurenční výhody. Na tom není „sociálně smírného“ vůbec nic.

                  1. Tak jistěže, část regulací tím motivována byla (např. kdysi žárovky). Ale dominantní podíl sežere nanny state.

                    1. každá … a co se tváří jako „sociální“ program je jen na zmírnění negativního dopadu jiné zlodějiny

                  2. Těmi regulacemi se to ovšem změnilo na korporátní fašismus, tedy na formu SOCIALISMU, která s kapitalismem nemá zhola nic společného. :-P

            2. Jo, s tím souhlasím, že demokracie kapitalismu škodí. Protože kapitalisti musí dodržovat pravidla a zákony a to sráží jejich zisky.

              1. Na tenhle marxak jsem trosku alergickej. Podnikal jsem, ergo kapitalista a rozhodne vetsi polozka v nakladech byly mzdy zamestnancu, nez firemni zisk. Ten jsem drzel na minimu, protoze jsem nikdy nemel a nechtel akciovku.

                Stat mi vzdy akorat hazel klacky pod nohy, proto jsem se nakonec na podnikani vysral a radeji pracuju pro nemeckeho kapitalistu. Na nemeckem urade jsem pan, jak muj dedek na ceskym za protektoratu. Nemusim nosit kaficka a bombosky, nemusim lestit kliky, atd.

                1. Hm.. to si mi pripomenul vyrok ceskeho priatela a kolegu mojho stareho otca pred 50 rokmi, naposledy bol poriadok v Cechach za protektoratu.. a neviem, ci to neplati dodnes.

                2. I to se tady mění k lepšímu. Jen ta rychlost… úředního šimla ke cvalu nepřinutíš.

            3. Bod číslo jedna: Kapitalismus nikdy neselže – to je axiom.

              Bod číslo dva: Kdykoli kapitalismus selže, jakože se tak dělo a děje mnohokrát a v poměrně vysoké frekvenci – prohlásí se, že to nebyl kapitalismus, ale socialismus. Ergo platí bod číslo jedna.

              To je takové dětinské pravicové myšlení. Takto přemýšlejí malé děti, že když si zakryjí očička, tak realita neexistuje.

            4. Dissenter 21.12.2024 v 11:31

              „Kapitalismus selhal tehdy, když nechal demokracii, aby ho zničila přeměnou kapitalismu na sociální trh.“

              Mou oblíbenou fraškou je Brouk v hlavě.
              Mým oblíbence mezi diskutéry jste se zákonitě stáváte vy.

              1. V ideálním světě by člověk, který místo diskuse o problému diskutuje o disktutujícím, dostal facku.

                1. Já jsem diskutoval o problému, ale nehodí se to do krámu.

                  Bod číslo jedna: Kapitalismus nikdy neselže – to je axiom.

                  Bod číslo dva: Kdykoli kapitalismus selže, jakože se tak dělo a děje mnohokrát a v poměrně vysoké frekvenci – prohlásí se, že to nebyl kapitalismus, ale socialismus. Ergo platí bod číslo jedna.

                  To je takové dětinské pravicové myšlení. Takto přemýšlejí malé děti, že když si zakryjí očička, tak realita neexistuje.

                  1. To nebylo na tebe, to bylo na Ygorka.

                    K tvému postu není co napsat; kapitalismus selhal tím, že meritokratické řízení nechal převálcovat demokratickým řízením. Tedy, že ti, co se jen vezou, měli/mají možnost ovlivňovat dění. Tím se postupně proměnil v sociálně tržní hospodářství, které začíná nabírat vodu.
                    Tedy bod číslo jedna neplatí.

                    1. Dissenter: Kapitalismus neselhává. Jakékoli selhání kapitalismu se vždy hodí na nějakého jiného viníka – u tebe na demokracii, u jiných na socialismus. Prostě fraška fanatiků.

                    2. Házím ručník do ringu. :-)

                    3. Alan.Cox 22.12.2024 v 16:56

                      Kapitalismus selhat může a doufám, že se toho okamžiku stačím nedožít.
                      Ale o tom jsem zde v průběhu let napsal dost.

                    4. Vždyť to selhávání máme skoro v přímém přenosu, žijeme v něm přece.
                      Všecky doposud funkční socialismy, zbořily barevný převraty.
                      Krátká paměť?

                    5. ygorek: Kapitalismus neselhává. Kapitalismus je bůh. Pokud kapitalismus selže, není to kapitalismus. Nelze lehkovážně očerňovat posvátné věci jako je kapitalismus. Už to proboha pochopte!

                    6. Žádný kapitalismus hlavně NEEXISTUJE! :-P

                2. Dissenter 22.12.2024 v 14:45

                  Souhlasím.
                  Proto také o žádném diskutujícím nediskutuji, leda by se jmenoval Behemot.
                  V ideálním světě by člověk, který chce ostatním předepisovat, jaké prostředky mohou k projevení nesouhlasu použít, dostal facku, to jste odhadl velmi přesně.
                  A samozřejmě vám děkuji za potvrzení, že větě, o kterou jde, nerozumíte.

  7. (sorry za tapetu) Jsme na celkem alternativním serveru, kde se ukazuje, že průnik „anonista-rusofil“ je velký. Paradoxně je tady větší vzorek „průměrného voliče“ než býval v době, kdy Root brojil proti volbě Svobodných, protože jsou to hovno radikálové. Největší debilové „volí Babiše“, protože Fiala to všechno posral a hrdina Babiš grýndýl nepodepsal. To jsme u pár let starých, snadno dohledatelných informací, s nulovým efektem na věřící.

    V ČR je obrovská masa lidí, které se zatím pád autoprůmyslu nijak nedotýká. Jejich politická paměť je tak maximálně do minulého dílu té blbosti, co jste popisoval (nevím, telku nemám). Jejich názory jsou ale podobné, tedy že „bude líp“, až to tady hrdina estébák všechno vyřeší. A to se bavíme o (z mé zkušenosti, sorryjako) hloupější části voličů (jak naznačuje i samotná konverzace dotyčných v článku, která není nijak zvlášť nereálná).

    Podívejme se na ty přecejen z mé zkušenosti méně hloupé. IQ pozitivní (100 plus bez výjimky), práce typicky hlavou, mnohdy velmi kvalifikovaná, za velmi slušné peníze, všichni 50k měsíčně a víc, někteří přes kilo, někteří ještě mnohem víc (na dvorku supersport a podobně). Je půl roku před volbami 2021. Do jednoho mají plné zuby Babiše, covid byl děs, někteří z nich odolali a očkovaní nejsou. Prakticky všichni budou volit Změnu k horšímu. Námitka, že Fialovci dělali vše svorně s Babišem a že byli babišovštější než babiš, když se nepovedlo prodloužit stanné právo? Blbost, nesmysl, to tam jako chci Babiše dál, copak jsem se zbláznil? Sorryjako, když to hodíte Změně, bude tam „Babiš“ dál. Nesmysl, nastane ZMĚNA!

    Tedy jakékoliv očekávání, že se lidem rozsvítí, je nulové. Stát by se muselo něco úplně jiného – někdo, kdo by chtěl jít extrémně proti proudu by musel ovládnout mediální prostor a vytvořit narativ, který by průměrného voliče nasměroval jinam. Kde by se někdo takový vzal, kde by na to vzal a jak by to udělal? A hlavně – proč? Drtivá většina dnešních „kapitánů průmyslu“ šlape brázdu, plní kvo-kvo-kvóty, najímá ESG manažery a snaží se získat výhody pro sebe skrze koluzi s bruselí a přežít.

    Nemožná, ale v této chvíli jediná skutečně funkční věc by byla, kdyby se Babiš obrátil proti bruseli (má mediální prostor, peníze a hromady voličů, kteří mu odkývou seběvětší píčovinu, tedy by odkývali i totální otočku). Šance na větší změnu bude až když se ekonomické problémy dotknout významné části země. 2025 tedy jako volební příležitost nevnímám. Přesunout masy voličů od šestikoalice někam jinam vidím jako málo pravděpodobné. Bohužel.

    1. Kde by se někdo takový vzal, kde by na to vzal a jak by to udělal?
      Tak se naposledy celkem povedlo s lidmi, které jste v ČR označovali jako dezoláti. Fiala a hlavně místní oligarchové měli z toho takový vítr, že příspěvěk na bydlení navýšili sice dočasně, ale na úroveň, která je běžná směr západ….

      1. Marty…: už jste si odpověděl, nepovedlo. I tak mě ale zajímá, kdo to podle Vás byl?

        1. už jste si odpověděl, nepovedlo
          To si úplně nemyslím. Ukázalo se, že mají strach. Dokud nepůjdou od válu devadesátkoví oligarchovové s jejich způsobem myšlení, tak budete v ČR levná montovna.

          I tak mě ale zajímá, kdo to podle Vás byl?
          Logicky se nabízí někdo směr východ….

          Stejně jako u protestů v Bělorusku několik let zpět. Tam to taky vypadalo také na vnější výpomoc…

          1. Marty…: zaprvé, nic se nezměnilo, garnitura jede grýndýl a další sračky zcela nerušeně. Pokud kvůli tomu o něco víc zadlužila zemi, well, to nevidím jako změnu.

            Nerozumíme si. Ptám se, která politická strana tohle tlačila a něco tím získala.

            1. Lůzr šlechta je ráda že jim v kantýně zítra něco dají, taky jim mohou zítra zavřít bufet a nádeníky leda napadne proč by to dělali? Všechny země přejeté pindostanem šli do středověku a i hůře a naivové se možná domnívají že budou kleroabsoulutistickými vládci což mamelukům nehrozí protože mamon je jeden.

              1. Zmar devast beznaděj.

    2. V dimenzích 10M ČR nedává smysl hledat vlastní cestu, ani v politice. Tolik k tomu šlapání brázd.

      A jako obvykle, není koho volit. Zkousnu i konzervativní pravici, nemusím mít nutně liberální. Ale kde pravici vzít? I ta hubou pravicová ODS zvedá příspěvky na bydlení a na důchodce, fandí státnímu školství a zdravotnictví a prodlužuje období flákání populace (těch pár měsíců ekonomické aktivity navíc ve středním věku je více než vyváženo prodlužováním „vzdělávání“ v mládí).

      1. Po řadě pracovních pobytů v USA jsem zjistil, že nechci kapitalistické zdravotnictví ani školství ála USA. Stojí za hovno, je předražené a nekvalitní.

        Když chcete zničit USA, zabraňte imigraci kvalifikovaných lidí, kteří byli vychováni kvalitnější neamerickým školstvím. USA školství je tak na prd, že vlastní lidi nevychovají. Brzy to zařídí globální Východ a Jih až budou lákavé destinace pro kvalifikované lidi ve velkém tam.

        1. https://www.topuniversities.com/world-university-rankings

          v prvním tuctu univerzit jsou 4 britské, 1 švýcarská, 1 singapurská a … 6 amerických :-)

          1. a) Já si také dokáži cinknout metriky tak, aby libovolné zvolené univerzity vycházely jako nejlepší. Myslel jsem, že jste chytřejší.

            b) Vylhat metriky kvality univerzit jde snadno, lhát umí kde kdo. Ale vychovat si kvalifikované lidi je zcela jiná disciplína než lhát ve statistikách a žebříčcích.

            1. Nabídni lepší metriku.

              Počet nositelů Nobelových cen? Počet patentů? (byť to může být zkreslené tím, že univerzita se tolik nesoustředí na výzkum jako na vypouštění absolventů do praxe)

              Jsem otevřen diskusi o čemkoliv mimo dojmů.

              1. Já jsem nabídl lepší metriku: Schopnost školství vyprodukovat dostatek kvalifikovaných odborníků. V této metrice USA totálně propadá a selhalo.

                Mám dojem, že dojmologii jedete vy, protože ignorujete to, co je napsáno.

                1. Jak se to měří?

                  1. Třeba tím, že bez masivního vysávání kvalifikované síly z poloviny světa je USA v prdeli. To je nejlepší metrika hovořící o USA školství.

                    1. A čím to, že zvládne vysávat? :-) A ti, kteří nevysávají, ale jsou vysáváni, jsou lepší?
                      (dojmologie)

                    2. Ona je hlavně otázka, jestli bude dál vysávat dostatečný počet kvalifikovaných lidí v konkurenci Globálního Jihu a Globálního Východu. Já bych to viděl docela černě.

          2. Jo. Jenže jejich nejlepší studenti se jmenujou Li, Čchi, Wang, Singh a podobně. Bez drancování lidských zdrojů odjinud by americké university dost rychle dojely.
            Tady jsou třeba výsledky týmové programátorské soutěže ICPC. Dovoluju si doporučit rozkliknout tým slavné americké MIT.
            https://scoreboard.icpc.global/2024/scoreboard/
            V jiných soutěžích to vypadá víceméně stejně. Reprezentace USA je na fotce k nepoznání od reprezentace Číny, i když teda přede dvěma lety za MIT dokonce soutěžil i jeden nešikmovokej.
            https://icpc.global/worldfinals/scoreboard/2023/scoreboards/46/index.html

            1. Není to spíš tak, že nejlepší univerzity přitahují nejlepší studenty? Proč by měl dobrý student chtít studovat blbou školu?
              Asiati (a Židé) mají v průměru o něco vyšší IQ než bílí a ti než černoši. Za mě nic překvapujícího.

              1. Tak jistě, vždycky se to dá navléknout tak, že Američani jsou The Best Of, ať jsou vstupní data jakákoli. A pokud je MIT letos 11., tak je vlastně stejně nejlepší, protože je americká a to předtím se nepočítá.
                Žebříček universit je deformován tím, že tam jdou studenti z různých zemí – pak se blbě poznává, zda bylo dřív slepice nebo vejce. Amerika je především BOHATÁ, tudíž přeplácí jiné země v tom, jaké podmínky nabídne nejlepším programátorům, biologům nebo hokejistům.
                To ale nemění nic na to, že základní a střední americké školství stojí za ou nou. Podle mýho je to důležitější pro posouzení úrovně vzdělávacího systému než jeden Harvard vycpanej Číňanama, na který připadá deset University of bůhvíco, jejichž absolventi ani neznají římské číslice, o sčítání zlomků nemluvě. To není nadsázka, zažil jsem.

                1. Fajn, takže VŠ má nejlepší.
                  Zpět k těm středním, máte nějakou metriku mimo vlastních dojmů? Vidím hlavní problém ve srovnání US High school a evropských středních škol…

                  PISA srovnání hodnotí sice něco trochu jiného, ale i tam jsou USA někde mezi Českem, Švédskem a Belgií, což za „ouno“ nestojí.
                  https://worldpopulationreview.com/country-rankings/pisa-scores-by-country

                  1. Základní metrika všeho na světě je jednoduchá: 1) Plní to svůj účel. 2) Má to výsledky?

                    Metriky typu kolik černochů je na školách, nebo kolik sportovního vyžití mají studenti, či počet metrů čtverečních na koleji pro studenta – jsou jen styl „věřím jen statistice, kterou si sám zfalšuji“.

                    1. PISA rating neměří černochy, sport ani plochu cimry na koleji, ale jde o bodovaný dvouhodinový test čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
                      Na téhle úrovni fakt diskutovat nemá cenu.

                    2. Dissenter: Pořád se mi líbí, jak se vyhýbáte metrice, jestli školství plní svůj účel. To jest, jestli významně pozvedává gramotnost a znalosti žáků a studentů; jestli plodí potřebný počet kvalifikovaných odborníků. Vy dobře víte, že USA školství je na hovno, pokud se ptáme na výsledky, ne na sranda žebříčky.

                  2. ty seš asi takovej kretén jak dojčlandi tvl, všecko je úplně sluníčkový, všecko šlape podle plánu, ve všech pětiletkách sou nejlepší aspoň v místní hvězdné soustavě, ale přitom už příští rok budou naprosto v prdeli, firmy co tam fungovaly půl století se balijou a jdou do prdele a eště jim na náměstích negrovský a jiný čmoudský mrdky hrajou carmageddon…

                    1. Já nehodnotím, jestli jsou věci obecně dobrý nebo špatný, ale jestli znám způsoby, jak by mohly být lepší, nebo jestli vím, kde je to lepší. Nejsme brblající báby na trhu.

                    2. Dissenter: Není to ale základní způsob hodnocení věcí, jestli jsou dobré nebo špatné?

                      Lakovat mizernou kvalitu USA školství na růžovo tím, že okecáváte vatu a pouštíte fráze „nejsme brblající bány na trhu“ moc jako reklama USA školství nesvědčí.

                  3. Neřekl jsem, že VŠ má Amerika nejlepší. V čemkoli přírodovědným si Číňani mažou zbytek světa na chleba a Rusové s desetinovým rozpočtem se Američanům vyrovnají.
                    Na SŠ mám metriku lidí, kteří tam byli. Všichni bez výjimky byli o rok nebo dva dál, než jejich američtí vrstevníci. A říkali to lidi, co Ameriku milujou. Pro mne osobní zkušenost váží nejvíc.
                    OK, bral jsem to ve srovnání s náma. Neměli by americký nadlidi bejt nejmíň o 30 % lepší než untrmenšové z východu? A ono jsou zatím horší. Jak je to možný, v tom ráji?

                    1. h_b: je rozdíl mezi nejlepší a nejprestižnější. Nějakou seznamku americká elita potřebuje.

                    2. Jihočech Honza 22.12. 21:45
                      Tak o tom žádná. Sociální kapitál (kontakty) jako na Harvardu nebo Yale se jinde shánějí těžce. Možná na Oxbridge.

                      Mně šlo hlavně o to, že pokud je základní a střední školství v USA horší než např. české, tak kvalita špičkových univerzit je závislá na dovozu mozků. Jenže ani brain drain nevydrží věčně. Na tom Pekingu nebo Moskvě už je to vidět.

                    3. Já mám také srovnání, a proto píši co píši.

                      Dokonce v Austálii mi studovaný civil engineer předváděl látku jejich 3. ročníku. Učili se tam odmocňovat druhou odmocninu.

              2. Není to spíše tak, že máte (v Česku docela obvyklé) tunelové vidění, kdy vidíte jen USA. A USA je samozřejmě nejlepší, ačkoliv jejich školství stojí za exkrement víceméně jako celek.

                V USA je univerzit jak nakakáno. Nemám sice globální přehled o USA, ale prakticky v každém větším městě, kde jsem byl, bylo pět a více univerzit. Přesto při takové kvantitě nejsou sto vychovat dostatek potřebných kvalifikovaných lidí.

                USA školství mi přijde jako secí mašina, která neseje. Nebo jako manželka, která nevaří, nesouloží, nerodí děti a je feministka nabroušená proti mužům.

                Jestli toto má být ten skvělý nestátní kapitalistický vzor, tak svinstvo ála USA školství opravdu v ČR nechci.

                1. Vidím i ty 4/12 univerzit britských, například. :-)

                  Kvantita se v kvalitu nepřerodí. To, že jsou v USA i univerzity, kde studují hlupáci (a za vlastní!) nijak nesnižuje kvalitu těch dobrých.
                  Manželka, která nevaří a nesouloží, je problém manžela. Kdo je v tomhle příměru manžel? :-)

                  1. Mně se strašně líbí, jak mluvíte o všem možném, ale vyhýbáte se tomu základnímu: „Plní školství svůj účel? Jaké má celkově výsledky?“

                    Já tyto okecávačky všech možných vytáček namísto Ježíšova „po ovoci poznáte je“ beru jako indikátor diskuse nemající smysl.

                    1. Nemá to smysl. Dokud místo obecných proklamací jaká je to ó jehovo hrůza neřekneš něco konkrétního.

                    2. Dissenter: Já jsem na rozdíl od vás konkrétní. USA školství je natolik mizerné, že bez masivního importu odborníků ze států s lepším školstvím než je americké (například ještě nedávno české) je USA v prdeli a v hajzlu naprosto doslova.

          3. Dissenter 22.12.2024 v 14:29
            „v prvním tuctu univerzit jsou 4 britské, 1 švýcarská, 1 singapurská a … 6 amerických :-)“

            A je to dost nebo málo? Zlí jazykové tvrdí, že ve stovce nejlepších je teď-nevím-kolik desítek emerickyých, ale z 500 nejhorších je 500 v USA…
            Otázka je, kolik těch pár desítek? stovek? kvalitních škol vypustí kvalitních absolventů a jestli to stačí…

            1. Jsem deformovaný svým vzděláním, ale kladu si zásadně takové otázky, u nichž lze hodnotit pravdivost odpovědi a formuluji zásadně takové hypotézy, které jsou falzifikovatelné.

              Jestli to stačí? Nevím. A ani nevím, podle čeho to určit.

            2. no rejžáky v míře limitně blížící se 100 % už vypouští zpátky do rejžákova, anžto nemají, co v takovým zapadákově dál pohledávat, jakmile získají titul – už pro ně nemá ani smysl tam udělat nejakou nobelofku a výzkum teprve pak vodvézt do rejžákova, už si ho rovnou udělají v rejžákově a papíry publikou ve vobrázkách, ať si to vostatní přeložijou, pokud to chcou

              nebude to trvat dlouho a už do tech prdelí ani nebudou jezdit, páč rejžácký univerzity, t.č. produkující asi milion techniků a přírodovědců ročně, se vyšvihnou natolik, že na nejaký amerikánský prdele si nikdo nevzpomene

      2. Dissenter: nerozumím Vašemu příspěvku. Pokud svůj první odstavec myslíte vážně, ten druhý nedává smysl. Nemá-li smysl snažit se (například) jet soběstačnou energetiku bez lipské burzy, pak je přece úplně jedno, koho volíme, místní gubernátor bude pouze implementovat brázdu z brusele i nadále.

        Současně s Vámi nesouhlasím, protože ač je nás jen 10 mega, společně s jinými nás může být o dost víc, třeba V4. A to už smysl orientovat se jinak dává a může to vést k výsledkům. Dokonce si myslím, že takové Rakousko by při troše snahy mohlo jít „s námi“ spíš než s bruselí, která má plné ruce práce s jejich pacifikací. Německý chalifát vedený z brusele rozhodně není jediné životaschopné uspořádání střední Evropy.

        1. to byla reakce odpověď na větu drtivá většina dnešních „kapitánů průmyslu“ šlape brázdu, …

          V rozměru jednoho života a jedné firmy je efektivnější nečůrat proti větru a nějak se se státem sžít.
          Domluva s V4 + Rakouskem bude složitá. Už jen kvůli té energetice, kde rakouské vodní elektrárny s přehledem zásobují stát a tudíž se lze vyhýbat jádru dost rezolutně. Dovedl bych si představit těsnější vztahy s Polskem.

          1. Dissenter: pak nechápu, proč mluvíte o ČR, protože to s tím nemá co dělat. Každý „kapitán průmyslu“ jede na sebe, jedno, jestli v ČR nebo v Německu.

            Nejde jen o energetiku, ale celkový import woke, krimigrantů atd. Rakušané už dali dost hlasitě najevo, co by raději (a bylo je za to nutno srovnat do latě). Ale to je na úplně jinou debatu, pouze jsem tím chtěl říct, že nevidím současný diktát z Německa skrze brusel jako něco, co by mělo zůstat jako status quo a neměli bychom se proti tomu vymezovat jen proto, že je nás málo.

            1. hmm, zrovna woke hrátky jsou v porovnání s energetikou a ziskem patřičného podílu na světovém bohatství absolutní marginálie

      3. Dissenter 22.12.2024 v 11:30
        „ODS zvedá příspěvky na bydlení a na důchodce“
        Ha, asi mi něco uniklo!
        Jako pobírač žebračenky zvané starobní důchod, prosím o info jak ODS zvedá příspěvky na důchodce.

        1. @willy50
          žebračenky říkáte?
          Je tedy nižší než minimální mzda?
          Úspory, investice, nemovitosti nemáte?
          Copak jste celý produktivní život, část z něj v bolševickém ráji dělal, že ku stáru tak fňukáte?

          1. válel se ve státním a sem tam okradl libovolného pracujícícho

            1. To Dachsmeister&princdrsoň:
              Je od vás pěkné, že víte co jsem celý život dělal, a odsoudíte naprosto neznámého člověka. Ale co už se dá čekat od hrdinů klávesnice.
              Jen pro informaci:
              Nikdy jsem nebyl ve státním sektoru, v neziskovce a podobných, vždy jsem pracoval ve firmách které vytvářely hodnoty. Platil jsem daně, jistou dobu dokonce 2x.
              Bydlím, a bydlel jsem vždy ve vlastním.
              Uspory? Hmm, byly, byly, ale zmrdi mi je inflací prakticky zlikvidovali.
              Možná to vypadá že fňukám, ale to jen poukazuju na to, že fiala důchodce okrádá a ne jak píše dissaster(asi ten nick zní trochu jinak?) že snad jim nadržuje.
              Naopak, mi ty prachy stačí, ale když někdo maká 45let, snad si zaslouží alespoň slušné zacházení.

  8. Ale treba je to zase dobre, z hlediska budouciho vyvoje, kdyz to tady cele krachne pak tu bude sance na svobodu vetsi nez treba v Cine, kde to treba nekrachne, tak tam bude mit centralni oligarchicka strana volne ruce dat 6G webkameru na kazdy zachod a mikrofon na kazdy strom (jako v romanu 1984) U nas mezi tim bude probihat boj meci a samostrily mezi potomky uprchliku a kapsami prezivsich „puvodnich obyvatel“, za stavu drasticky zredukovane populace, treba -90%, pokud se historie opakuje mohlo by to byt jako kdyz prezivsi Rimani zalozili Benatky – na vode, v bezpeci proti najezdnikum z vychodu… :-)

    1. Osm sledovacích kamer na každý centimetr čtvereční nás čeká v každém případě. Souvisí to spíše s technickým pokrokem než společenským režimem.

  9. EK není nikým nevolená, je to těleso navržené/volené vládami členských zemí. https://en.wikipedia.org/wiki/Teresa_Ribera, doufám že první krachne Seat a fabriky se zavřou ve Španělsku, resp. budou restrukturalizované na perspektivní výrobu baterek.

    Je potřeba si vyndat hlavu ze zadku a volit dle toho. Platí to i pro němce. A dokuď si budou volit zeleného fanatika jako ministra hospodářství, bude to .. k horší a horší https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-skandal-nemeckych-zelenych-o-nutnosti-odstavit-jadro-lhali-40469446

    Pepovi a Mařce do dojde až se budou rekvalifikovat za peníze EU, počkáme na Helmuta a Gertrudu ..

    1. Je ouplně jedno koho půjdeš volit do parlamentu. Poslanci, úředníci, soudci udělají přesně to, co jim přikážou a obsah volebních programů to není a nebude. Vyndej si hlavu z prdele, woe.

    2. Pepovi a Mařce do dojde až se budou rekvalifikovat za peníze EU, počkáme na Helmuta a Gertrudu ..
      Pokud Helmut a Gertruda půjdou na rekvalifikaci, tak Pepa a Mařka se budou pást, protože za své mrzké mzdy nebo podporu si nebudou moci potraviny moci dovolit.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017