Papalášství a násilí – hlavní příčina nejhorších ukazatelů šíření pandemie v ČR - zpět na článek

Počet komentářů: 320

  1. Pán doktór, pominu-li drobnosti, který vidím trochu jinak (ostatně sem nechodíme, abychom si zasouhlasili, že), tak je to ovšem jako celek lepší a lepší.

    Nač tak orientačně příde zavopatřit takový jedno segiňátko, co z té těžké práce zinvalidnělo už na základce a vlivem těch hnusnejch rásystů se vyžralo na čtvrt tuny? Navíc u vás to vlastně nekončí, eště se s tím pak musí mordovat na patologii a v kremačce, přičemž tam musí dávat kurva bacha a nesmí takovejch pálit moc za sebou, jinak by se jim pec a komín rozžhavily do ruda.

    1. Opět 1++, mé bezbřehé díky za Vaši odvahu, psát takové články, pane doktore.
      Budu se těšit na další – pokud by to prosím šlo a budete ochoten, tak raději z terénu. Jak přesně je to s těmi stovkami umírajících v jednom jediném špitále – co to je za lidi, s jakou anamnézou, přidruženými nemocemi atd.

      A taky by stálo zjistit, jak je to s těmi chřipkami – proč za celý loňský podzim neexistovala klasická chřipková vlna, jako každý jiný rok předtím. Nevěřím, že to bylo „disciplinovaným nošením“ modly covidiotů, kusu hadru přes hubu.

      Ten nedostatek dřeva na rakve, to by mohli zjistit jiní machři v dobrém slova smyslu, účastnící se zde diskusí a pracující v dřevozpracujících oborech.
      Že by chyběl, či byl nedostatkový ten největší hnus, kterého se vyrábí suverénně nejvíc – prachsprostá dřevotříska, to nevěřím. Mám dva kamarády, jeden je klasický stolař a druhý se věnuje pouze zakázkové nábytkařině. Oba sice mají poklesy práce jak sviňa, ale materiálu, jak syrového, tak předzpracovaného jsou plné sklady. Ale nedělá se z toho, protože mnoha lidem, co chtěli např. nový kuchyně apod., mezitím došly rezervní peníze, který na to měli vyhrazený a který museli vybabrat na něco jiného, protože oba práceschopní rodiče zůstali doma na 60%.

      1. kdyby za to mohly hadry na tlame tak by Svedi meli normalni prubeh celej minulej rok, ale vono hovno ;) jednak se prej chripka prenasi z jizni na severni polokouli a vice versa (a litani bylo dost omezeny zejo) a jednak to vypada ze sars-2 proste vytlacil virus chripky, silnejsi pes mrda zeano, takze goodbye chripka hello covid, zatim to vypada ze nam covid docela pekne kopiruje SARI krivky, uvidime jestli zkopiruje i ILI (coz by bylo na hovno, pac by to byla voda na nahon vsech zaviracu, rouskaru a podobnejch sadistickejch zmrdu), toz si chlapci uzijte jaro a leto, a na podzim kupte atombordel… ;D

        https://swprs.org/why-the-flu-has-disappeared/
        https://apps.szu.cz/ari/ARO.html
        http://www.szu.cz/publikace/data/soucasna-situace-ari-v-cr

      2. Pokud chybi drevo na raqe pak je problem v neschopnosti pil zpracovat ten brutalni nadbytek dreva, ktery momentalne v Cesku mame. Aby metr brouka vysel na tri stovky, to uz dlouho nepamatuju.

        1. Na rakve smrku škoda. Ty se dělají z topolu. Kdyby chtěl někdo trochu konspirace…: proč se desítky let před kovidem vysázely tisíce hektarů rychlerostoucích topolů?

          1. Zajimavej napad. Okolo nasi prdele je ruzne par remizku te japonske travy, takze budu sledovat, jestli pro to prijede kombajn jako posledne a skonci to ve stepce, nebo jestli prijede tahac :-).

            1. Na co rakve? Tos neviděls film „Atlas mraků“ ? Tam otroky krmili jakýmsi výživným proteinovým „pitíčkem“. A v závěru se ukázalo, že to pitíčko vyrábí průmyslově v továrně z rozšmelcovaných zemřelých otroků. Škoda zakopávat kvalitní protein pod zem a ještě plýtvat dřevem na rakev.
              Ostatně zelení aktivisté, tuším v německu, už před lety propagovali „ekologické“ pohřbívání mrtvých v pytli někde v lese, aby pohnojili stromečky. To si klidně můžeš dohledat na netu.
              A od této agendy nerespektující ani trochu důstojnost zemřelého, je jen krůček k „ekologické recyklaci“ mrtvých, přinejmenším na krmení pro kočky.

              Biokontejner na nebožtíky tu asi mít nebudeme, nicméně kafilerky zpracovávající zdechliny na krmení pro zvířata tu dávno fungují. A je v principu jedno, jaký biomateriál zpracovávají, jestli přejetého psa, zcepanělou krávu, nebo vaši babičku.
              Vše je to koneckonců jen o morálním nastavení těch co tu vládnou, respektive o morálním nastavení celé společnosti, které je, přiznejme si to, nevalné.

              1. Akorát bohapustá vykrádačka Soylent Green,resp. povídky Make Room od Harrisona.

          2. JASAN: to je výborný:-) Zerg s kaBrnakem to určitě zapracují do svých teorií. Je to jedna z těch „náhod“, co ale ve skutečnosti není „náhoda“, naopak to dokonale zapadá do Serešova plánu všemocných elit!

            Jen je tam drobnost, kde se teda zadrhla výroba rakví? Což nedostali rakvaři v posledních letech mnohamilionové dotace, aby byli připraveni? Nějak to všemocným elitám hapruje, ale jinak to všechno sedí, takže si tím nebudem lámat hlavu.

          3. Jasně a topolová loby potom vytáhla proti papírovým rakvím. Všechno to do sebe zapadá.

            V rámci té kampaně dokonce jedna paní slibovala, že poslanci umřou a zatím nic moc výsledky:

            https://www.novinky.cz/domaci/clanek/umreme-a-skoncime-v-papirovych-rakvich-zurila-slechtova-po-prerusenem-jednani-40021764

            1. Poslanci přece důsledně dodržují svá vyhlášení, takže musí být zdraví jako řípa… :-D

    2. Pokud je mi známo, tak romák se nešoupá do kamen, ale hrabe do země i se zlatejma řetězma. Takže velkokapacitní pásový CAT s několikakubíkovou lžící to jistí.

  2. Pane Challengere, predem Vam dekuji mockrate za Vase clanky.
    Kdysi jsem mel informace z prvni ruky od dlouholete prytelkyni pracujici v jedne FN na JIP. A uz davni pred Covidem, kdyby se nekterym historkam z Vaseho prostredi dodavalo patricne medialni kampane, tak by mozna velke procento lidi skakalo z mostu.
    KDysi jsem videl graf mist, kde dochazi k nejvetsimu prenosu a po rodinne, praci, skole nasledovalo nemocnicni zarizeni. Je na to i odborny terminus nosokomialni nakaza a co nozokomiální pneumonie.
    U nas v rodine stryc 81let, 12let po resekci 50% plic po rakovine, teda rizikova skupina, sel pred vanocemi na kontrolu a dostal Covida. I presto, ze rodinny prislusnici se quli jeho diagnose nechavali testovat a on nikam nechodil. Dopadlo to jak to dopadlo, po 3 tydnech hospitalizace exitus. V rodine se tvrdi jeste to ze mozna ho dorazila ta socialni izolace, bo infekcni pacient, rodinny prislusnici ho nemohli navstevovat a byl nahluchli, takze zadny telefon.
    Mozna by to stalo za uvahu ci clanek, jak si clovek muze odnest z nemocnice i neco horsiho nez, kdyz tam sel.

    1. To je snad známý pravidlo, jak si tam dycky dochodce kvůli nečemu nechají, případně si zlomí krček, ti tam chytnou nějakej zápal nebo jinýho koka, po pár tejdnech na posteli proleženiny a další a nakonec vodtamtud jedou v šusťáku. Špitály dycky byly rejdištěm všech šméček i přes to, jak patologicky se tam dezinfikovalo.

      Navíc bych se vůbec nedivil, kdyby dneska místo hutnejch dezinfekcí oxidačníma činidlama používali nějaký byoeko uhnijou certifikovaný a zcela neúčinný srágory…ale vod správnejch dodavatelů, samo.

      1. Nejsem tak dalece vzdelan v lekarskych vedach, ale myslim si, ze problem vetsiny tech starsich lidi po zlomenem krcku, nasledne hospitalizaci a zapalu plic je v tom, ze kazdy z nas si v tele nosime nejakeho koka, ci jineho prizivnika a u starsich lidi v momentu takto snizene imunity, coz muze byt i socialnim distancem danym mistem, dojde jenom k rozjeti latetni pneumonie na akutni a uz se to veze.
        Vzdyt tak by mel fungovat i SARS-nCOV-2 u starsich lidi, kde Covid snizi imunitu v plicich a napriklad pneumokok muze rozjet poradnou party.

        1. U těch starších lidí se zlomenýk krčkem je hlavní problém nepohyblivost a následné špatné provzdušnění části plic. Tam se pak hromadí hlen a v nevzdušném místě se množí bakterie, které jsou všude kolem nás. Poud se tohle stane, atk ani antibiotika nemusí pomoci. V nemocnici je to ještě vylepšené bakteriálními kmeny, které nejsou na běžná antibiotika citlivé.

  3. Hm. Úvod výborný, ale ty predikce že kdyby se uvolnil Lockdown, nevyhnutelně by následovaly haldy mrtvol protože se blbci nahrnou do hospod… O tom pochybuji.

    Fragilní důchodci, střední třída s civilizačními chorobami apod. v případě uvolnění nezešílí, protože pokud mají TV, prožívají naopak panický strach z uvolnění a z COVID.

    Dělníci a Deméteři mají skutečně všechno na háku, nicméně protože řada z nich fyzicky pracuje, nemají komorbidity kromě různých následků zběsilého kouření a požívání alkoholu. A hlavně – oni to mají na háku už teď, akorát namísto hospody chlastají někde ve stavební buňce.

    Nějak tedy nevidím dost velký pool osob, které jsou zároveň vysoce ohroženy COVID, zároveň COVID ignorují a v případě zrušení ekonomiky se šli houfně nakazit – a zároveň na Lockdown nekašlali už teď.

    1. Pokud chlastají někde ve stavební buňce, tak můžou úplně stejně klidně chlastat v té hospodě. A o tom to je. A jinak to nebude.

  4. Challengere, u mě máte dnes za 3.
    1) Rodina je v pohodě, práce není – nedává to smysl. Když to chytne Vomáčková u pásu, nakazí Vomáčku a ten to předá Vopršálkovi v kanclu, proč je „špatně“ práce? Tak to prostě je, není na tom nic divného, bylo to tak s obyč chřipkou, bude to tak i s čínskou lidově-demokratickou chřipkou. Cílem by nemělo být uzavření velkých fabrik, ale otevření maloobchodu a služeb, mimo jiné i na základě toho, že otevřené velké fabriky žádný kolaps nezpůsobily.
    2) Exploze nakažených při otevření hospod – to považuji za naprostý nesmysl. Na jedné straně nejsou nemocní na sjezdovce, na straně druhé chodí po hospodách? Kde jste na to přišel?
    3) Oba výše uvedené „problémy“ naráží na realitu – už to mělo tolik lidí, že není komu to explozivně přenášet. Navíc za chvíli skončí chřipková sezóna a bude po covidu tak jako tak.
    4) Oháníte se Pricem a Paretem, ale pak to takhle rozkopete dojmy z toho, co se určitě stane? Otevřením hospod a krámků s obuví zákony obou pánů platit přestanou? Proč? Jak by k tomu vůbec mohlo dojít?

    Křeč vlády plyne především z toho, že už teď to covid vzdává a jak jste ukázal v minulém článku, natvrdo se falšují statistiky, aby byl vůbec nějaký důvod v šikaně pokračovat, alespoň na oko před Panky, monday, hanesi a dalšími sráči. Za této situace Vámi nastíněné obavy vůbec nedávají smysl, docela by mě zajímalo, jak jste zrovna Vy mohl přejít od tvrdých faktů k tak šílené dojmologii. Cílem je za každou cenu udržet nouzový stav do doby, než bude možné z odpovědnosti za totální ekonomické sračky vydojit hrdinné vítězství nad smrtící pandémií.

    V této věci už jsou pak jen dvě otázky:
    – Čeká nás ještě něco z bruseli-Berlína?
    – Bude šikana i v létě „aby se neopakoval podzim 2020“?

    1. Je tak těžký pochopit, že MUDr. Challenger kolem toho denně chodí a vidí to na vlastní oči? Kromě toho „vidí“ i do papírů, takže podezírat jej z nějaké dojmologie, notabene od Vás fatdwi, který tu dojmy roznášíte jako kdysi chřipku, není zrovna férové. Začíná se z Vás klubat slušná odrůda demagoga, co to ale vždy dovede umně zabalit, aby to jako demagogie nevypadalo.

      Bod č. 1 máte naprosto přesně naopak.
      Pracoviště ve velkých fabrikách – velké fabriky, ty že žádný kolaps a zátěž zdravotnictví nezpůsobily? Jsou přímo ideálním prostředím pro šíření nákazy! A i přesto je zmrdi nechávají běžet naplno a naproti tomu – naprosto nesmyslně zavírají malý elektra, prodejny spojovacího materiálu, elektronických součástek i příslušenství, kam přijdou tři zákazníci do hodiny.
      Jestli tohle Vám nesmrdí likvidací malého a středního, tak už nevím, co by to mohlo být.
      Přidáme-li k tomu tuny naslibované pomoci a nula gramů splněné, tak by to nemohl vnímat jen slepoň, hluchoň, anebo člověk, díky svému oboru úplně odervaný od běžné reality toho, jak žijí rodiny s dětmi, kde jsou oba OSVČ.
      Já takovou rodinu mám a na ty Vaše propagandistický bláboly Vám nenaskočím. Klube se z Vás cosi pěkně ohavného.
      Číst Váš příspěvek moje dcerka a zeťák, tak bych nechtěl slyšet jejich vyjádření o Vás.
      Kolik že Vám doopravdy je, čím se živíte a kolik máte dětí? Corona to tady už kdysi zmiňoval, ale šlo mi to jedním uchem tam, druhým ven, šmíráky nemám rád. Ale teď mne to zajímá velmi – už proto, z jaké výchozí sociální pozice i prostředí, tohle všechno hodnotíte.

      Není třeba mi odpovídat, názor na Vás už mám vytvořen dávněji.

      1. servisdok: nějak nerozumím řeči Vašeho kmene, protože Vaše kritika mého bodu č. 1 říká to stejné, co moje kritika, tedy nerozumím, proti čemu se vlastně vymezujete? Píšete, že Challenger má pravdu, pak napíšete to co já, tedy přesný opak toho, co napsal Challenger a z toho vyvozujete, že jsem něco ohavného? Není Vám něco?

        Současně by mě zajímalo, co v mém příspěvku jste rozpoznal jako „propagandistický blábol“. To není ironie, vážně mě to zajímá.

        1. fatdwi: Napsál ste že otevřené velké fabriky žádný kolaps nezpůsobily
          To ale vodporuje statistice, podle té poslední „uniklé“ se v hokně nakazilo 38.9% nakaženéch a to je névječí procento, víc jak doma.

          1. vltava: znám článek, nejen tento. O tom jsem ale nic nepsal. Psal jsem o tom, že PŘESTO, že jsou velké fabriky stále otevřené, se žádný kolaps nestal. Naopak stát dělá co může, aby dojem hrůzy podpořil, protože reálně se nic zas tak hrozného neděje.

            Tedy není-li situace nijak závratná ani když tyto velké provozy jsou otevřené, čemu by mělo vadit otevření MO? A to ani nemluvím o tom, že šance se nakazit v malém obchodě bude řádově nižší než možnost se nakazit v jakémkoliv otevřeném marketu.

            Prostě jde jen o cílenou šikanu OSVČ, nic víc. Jenže jak správně Challenger psal, hlupci šikanu potřebují, aby měli dojem, že je stát chrání a současně je nutné, aby byla šikanovaná nějaká část obyvatel, která není oblíbená mezi voliči vládnoucích stran. Proč asi stát z peněz, které už ani nemá, stále plně platí své zaměstnance a ještě jim dá víc volna? Z přesně toho stejného důvodu, proč to odnesou živnostníci.

            1. Technicky.
              To je pořád dokola. Pozavíraný je celý maloobchod a služby, děti nechodí do školy. Tedy závěr, že otevřené fabriky kolaps nezpůsobují ačkoliv jsou otevřené prakticky pouze ty asi úplně pravdivé tvrzení nebude. Když teda máme přeplněné JIP. Pokud cílem je si nalhat, že maloobchod a služby včetně hospod nemají žádný vliv, abychom ho mohli otevřít tak to je demagogie.
              Exploze při nakažení hospod – tady autor vychází nejspíše z Hongkongu, v jednom z článku linkoval jak dopadlo trasování a bary byla ta exploze.
              Autor sice z detailu skáče do obecna (pareto), ale princip je ve finále pořád stejný, rozhoduje možnost vystavení se viru a jeho délka. Ostatní vlivy jako zejména individuální odolnost a další nejsou podstatné, protože je ve velkém náš stát není schopen identifikovat ani řídit a běžný ovčan je ani není schopen vzít v potaz při přirozeném hodnocení rizika.
              Tedy pravděpodobnost přenosu se omezí na několik hlavních míst: práce, škola, domov, služby a jakékoliv akce s koncentrací většího počtu lidí včetně hromadné dopravy. Vláda z toho vyškrtla školu, služby a velké akce a nehodlá tuto kombinaci měnit – v tom je za mě to selhání, protože tato kombinace zjevně dosáhla svého efektivního maxima, ale vládě a jejich melody boys se nechce řezat to vlastního špeku.

              Politicky.
              To je právě ten kolaps. Kolaps není proto, že umírá moc lidí. Lidi umírají každý den, jde o to jaký se tomu přisoudí význam. I dnes je smrt mnoha lidí považována za vítězství (podle toho na jaké straně stojíš).
              Kolaps tu vidím politický, že si tu tupí zloději začali hrát na spasitele.
              A tragédie je, že prodáváme rok dětí a mladých ve vývinu za rok pro důchodce, které to ve finále stejně neochránilo.

              1. Nemůžu s Vámi souhlasit, protože druhým nejčastějším místem nákazy je domov. Je-li zavřená škola, dítě to chytne doma od toho rodiče, který maká.

                Demagogie je tvrdit, že když je otevřený Kaufland, nastal by mayhem tím, že by se otevřelo modelářství nebo obuv. Vždyť tam chodí TI STEJNÍ LIDÉ! Kteří pracují, jsou doma a nakupují potraviny.

                Exploze předpokládá, že tam bude dost nemocných a že je ještě dost takových, na které to lze přenést. V čem by bar měl být horší než kancl, to mi zkuste nějak vysvětlit.

  5. vyjmenuju pro připomínku některé nepřátele, které bylo třeba eliminovat,
    křestané,nekřestané,protestanti, katolíci, šlechtice, proletariat,indiani, židi, homosexualové,kulaci, inteligence,buržoazie, komunisty, nacisty, fašisty,černochy, bílé,žluté, a nyní tlusté , staré, jak dlouho bude trvat změna na mladé a štíhlé, nebo malé třeba do 150cm výšky, ale jo, to už tu bylo ve Spartě,
    bych autorovi,eugenikovi, připomněl , že neexistuje nemoc,a postižení, za které si nemůže člověk jen a jen sám, a to tím,že se narodil ne ze své vůle, někdo to nazval konceptem prvotního hříchu,
    autor se tim svým vyblitkem pasoval na boha, neb označil demetra za meněcenného člověka,

    1. Jungvoji, píšete nesmysly. Autor pouze popisuje, jak tlustý člověk, i když je mladý, patří mezi ohrožené. Dokladuje tím fakt, že tloušťka je významný rizikový faktor, významnější než věk. To, že se jedná zřejmě o cikána, je pouze doplňující informace. Tlustý mladý běloch je v podobné skupině, dokonce i tlustý indián nebo eskymák by tam patřil.

      Jestli pane Jungvoji také patříte mezi tlusté, přeji vám, aby se vám podařilo se proti koronaviru chránit. Vaše případná tloušťka vás však neopravňuje navážet se do Challengera.

      1. Pacient se zanedbaným zdravím. Tloušťka je jen jeden z příznaků. A to vidím jako to, na co Challenger ukazuje.

      2. pane prejza, asi jste nepochopil ani čalendřra a ani mně, a ano, nikdy jsem se neživil hubou a ani psaním,a ani nejsem , absolventem nějakej obskurní vyvrhovačky uředníků a polycajtu, z neznámeho důvodu nazývanou vysokou školou,proto chápu,nechapaní textu výše jmenovanými
        ačkoliv nejsem štíhlej, tak ani tlust, ano, jsem v ohroženej skupině pro věk
        přeji vám uspěšné promoření a dlouhý spokojený život

        1. Tak ještě jste polské národnosti. ;-)
          Tak hlavně necourat po ojczyźnie, tam je to takové uvolněnější…

          1. hm, paně dachtam něco, podle toho usuzuji že jste asi ten rakuski šlampenraj

            1. nein

              1. Pourqui?

                1. nuž, nelze nežli než odpověděti, nuž proto!

  6. Napadá mě, není na čase začít hledat ty, kteří propagací a šitím neúčinných látkových roušek uvrhli tuto zemi do epidemiologického pekla, když navodili falešný pocit bezpečí? Ty, kteří se vetřeli v přízeň lidu a spáchali takové škody?

    Myslím, že osud těch, kteří zneužili NEP k tomu, že si vydělali a nedejpříroda zbohatli, je myslím dostatečným návodem.

    1. klíčové slovo = nenapadá.
      Ano nenapadá. Roušky nařídil Soroš.
      Soroš je nedotknutelný někde na privátním ostrově v Řecku, který chrání půlka NATO.
      Bež si na něho došlápnout, že rouška je kontraproduktivní.
      Poreferuj mi pak, jak jsi dopadl.

      1. S tím Sorošem vopatrně. Von může za depopulaci a chce nás zabít zabijáckým virem a zároveň může i za roušky a vakcíny, které to trochu zpomalují. Co tím ten chlap sleduje?

        1. předpokládám že Zergo by to vědělo. :)

        2. Roušky jsou prvních 15 minut malé plus a následně velké mínus, to se ví od začátku.
          Vakcíny tomu pomáhají tak, že v Izraeli mají skokový nárust vážně uvažují, kde udělali soudruzi z NDR chybu.
          Jediné, co je nabeton, je hloupost na místních diskusích :D

          1. soróš voléééé, depopulaceéééé, všichni tady chípnemeee!

            1. ano , všichni. Popírači, svazáci a užiteční idioti jako první.

              1. zabal to

              2. Pomerne konstruktivni reseni k beznadejnym vyhlidkam sve rodiny mel tuhle na Svatek prace na konci valky jeden levicackej politruk v berlinskym bunkru.

                1. No nevím, nebyla to spíš Magda?
                  Von byl Joseph takový romantik, jak tvrdila Lída, ten by myslím děti klidně odlifrovat do Alpenfestungu.

                2. Ano, byla to fanatička o pět parníků převyšující samotného pajdala.

                  1. Kuci, ja jsem chtel 3a motivovat k nejakemu cinu a vy do toho cpete zenckou, kterou by si musel nejprve poridit. To naprosto hati jakekoli sance. Chjo.

                    1. do kulaté dírky necpu hranatý kolík….dávná poučka emerickej pěchoty

                    2. 3a?
                      Asi jeden z mého ignore listu…

              3. Tak to jsi první na řadě… :-D

      2. Zabal to. Jsi zrgáč..vow….tyvole maskovat to? To musela bejt vejška, ze který si upadl na hlavičku…protože najít druhýho takovýho vola na světě mi nepřipadá jako velká šance. Jestli ano, je zle.

    2. LWG, každý ze svého blízkého okolí ví, kteří to jsou. A co se týče vlády, tak tam to víme také. A co s tím teď??

      1. Konečně příde čas na vyjeťák či?

  7. Včera jsem jel směrem na brno, a „blikala mi kontrolka“ v hlavě, že toto už jsem přeci někde viděl. Nešlo o deja vu z minulých let, kdy jsem na D1 v koloně proseděl sedačku, ale o abstrahovaný princip. Přijedou 3 bagry, na obou stranách dálnice se zruší odstavný a jeden ze zbývajících pruhů se zavře, a bagry si bagrujou uprostřed hlínu. 30km kolona. Žádný avízo, žádná objížďka, nic. No a co. Srat vás. Jo ty něco nestihneš, a ten čas tady tě bude něco stát? No to mě nezajímá. Musíme to opravit.

    Fakticky to co vidíme teď „v pandemii“ je stále ten stejný český princip. Nikdo nic neplánuje(rozuměj „s rozumným výsledkem“). Vrcholový management má nasmlouváno 3-5 full-time pozic a má čas chodit na fotbálek. Maká jen álois a františek v bagru, a ti se ovšem snaží otáčet jak jen to jde, ovšem jen 8h denně minus pausy, ale za to ve špičce, aby byli dobře vidět. Ostatním se ukáže smajlík a můžete jít dopiči; extra náklady, extra čas, plánování trasy, extra opravy káry … to si udělejte sami, jak chcete a za co chcete. To nás nezajímá, ale budeme vás měřit, jestli náhodou potom někde nejedete rychlejš, abyste schůzku/cokoli stihli.

    Takže fakticky nic nového, kvůli čemu bychom si měli 3x denně měřit tlak. Ale je tu malý zádrhel. Když na D1 uvázne ceremoniální US Army, je to k smíchu. Ale jednoho dne takto řízená země dospěje do pořádných sraček těžké ekonomické krize a sociální nestability. A pak tuto situaci budou „řešit“ lidi, jejichž vrcholným opatřením je řsd smajlík. Lidi, kteří ve stavu nouze neumí pár týdnů řící borcovi v tatře, či jiné vhodnější, a jinak zcela zbytečné armádní káře: „tady máš bednu s vakcínou a suchej led, vezeš to do X, ETA +02:00“, a musí složitě „řešit“ výběrový řízení na rozvoz, jakkoli když se někomu nedostává pár desítek až stovek mega, velmi rychle se stihne založit nová firma, která bez výběrovýho řízení fofrem „vyhraje“. Slibně to v nejbližší budoucnosti nevypadá, zatím vidím jen smajlík: „musíme vás naočkovat“.

    1. alfonz19 22.2.2021 v 8:54

      Avízo opravovaného úseku i s označením intenzity provozu se oznamuje na informačních tabulích v dodatečné vzdálenosti (to jsou ty černé placky s žárovičkami).
      Objížďky opravovaných úseků, nejsou-li tyto uzavřeny například pro likvidaci dopravní nehody) mají smysl z psychologického hlediska (nestojím, jeduuuu!), nikoli z časového a kapacitního (kdo z nás to nevyzkoušel – třeba sjet do Humpolce či Pelhřimova a jet „po staré“ do Jihlavy a zpět na dálnici).

      Délka směny věru není popisovaných osm hodin, vyzkoušel jsem to.

      Autor je politik a na textu je to znát. V článku například považuje 40 % za většinu.

      1. a) to není těžiště komentáře. Komentář je o totální neschopnosti plánování všeho zde, a zejména o absenci snahy a lidí, kteří plánovat a řešit věci umí.

        b) pokud žalostně bydlím poblíž začátku úseku, tak mám jako nejdříve najet na opačný směr a udělat smyčku „do dostatečné vzdálenosti“, abych si mohl prolédnou informační tabuli? Promýšlíte to dostatečně daleko? K čemu je „informační“ tabule dobrá, když fakticky nemůže změnit moje chování (pojedu dříve/jinudy), zanedbáme-li fakt, že si na ní někdo dobře vydělal. Pokud už na dálnici jsem, sjíždět z ní má minimální vliv (pokud nestojí zcela) a nemám možnost volby. Řešením je mít možnost se přihlásit ke spolehlivému zdroji informací (např. formou RSS pro danou oblast), kde jsem jasně dopředu informován o výlukách. Co není ohlášeno, není uzavřeno. S výjimkou nehod, které jsou ohlášeny asap. Waze pomáhá, ale neřeší. Technologicky žádný problém, nejde to jen kvůli čr bordelu

        c) ad pracují 8h — jasně, věru to není 8h; některý mašiny jedou dýl (ač určitě s více lidmi), ale množství lidí se velmi mění na denní době, a! není zas až tak vzácné, že když pánové přestanou makat, nechají si zablokovanej pruh zcela bez pracovníků na daném místě třeba měsíc. Žádnej problém, musíme to opravit. Kdyby to někdo chtěl řešit, tak se bude makat hlavně v noci jako jiných nebanánových zemích a ve špičce, anebo když není potřeba, je pruh pryč. viz. video níže, kde se tak děje několikrát denně. Když máme love na zcela zbytečné informační tabule, máme love i na toto.

        https://www.youtube.com/watch?v=IzAGqOfDANM

        1. alfonz19 22.2.2021 v 9:44

          a)mohl byste pak příště laskavě označit části textu, o kterých se nesmí pochybovat?
          b)výluky na silnicích jsou na internetu publikovány. Výluky na rekonstruované dálnici trvají déle než půl roku a jsou publikovány. Pokud bydlím žalostně blízko opravovaného úseku, obvykle velmi dobře vím, že je opravován.
          c)ne, mašina jedou v delších směnách se stejnou osádkou. Ve stavebnictví obecně. Pokud by se mělo makat hlavně v noci, bylo by nutné použít ty pracovníky, kteří tak makají v nebanánových zemích. Pokud bych chtěl zrušit zúžení typického úseku dálnice, cca 6 km, a operativně ho obnovit, zabral bych tím většinu času mezi špičkami. Otázka proveditelnosti zrušení zúžených úseku v „technologických přestávkách“ mne trápí také, ale nenašel jsem odborníka, který by mi to dokázal vysvětlit, tedy kromě vás, ovšem jen zdánlivě, vy jste zpochybnil, ale nevysvětlil.
          Odkazované video se diskutovaného problému netýká nijak, i když je tak hezké.

          1. a) pochybujte o všem, jen pokud nechápete podstatu, je to snaha špatným směrem. Ale prosím.

            b) toto není realita. Výluky nejsou publikovány všechny a s předstihem už vůbec ne. Prostě se občas někdo někde probudí a jde si někam hrát či vyřezávat čtvereček. Ano některé jsou, některé nejsou. Oznámení: „půl roku to bude v piči“, je k ničemu. To co se ve skutečnosti děje, že si uzavřou 40km a pracují na 2; víte, že na úseku 40km „budou“, ale nevíte, co budou dělat, jaké je plánované zpoždění, kolik pruhů bude atd. V tom nejlepším případě je vám předložena nějaká informace, která je ale velmi obecná, a obtížně použitelná pro jakékoli plánování. Pokud bydlíte na začátku úseku, obvykle víte, že je opravován, a to přesně od doby, kdy hoši neplánovaně začnou řešit a způsobí vám první problém. Každou další změnu se dozvíte zase z první ruky, když se zaseknete v nové koloně, protože přestavěli pruhy. Ale znovu — toto je text o nezvládnutém plánování a komunikaci s veřejností, a o chaotickém plánování, kvůli kterému se hrozně moc lidí dostane do sraček.

            c)nevím odkud získáváte svůj příjem, ale zdá se mi, že „nejde to řešit“ je vaše motto. Pokud se dá pracovat v noci v lesích, určo to tady pude taky jako v rakousku. Ale lepší se to, dokonce i v čr už jsem na D1 viděl světlo na stavbě. Nehodlám se zabývat kecy že to nejde. Až to bude někdo odpovědný chtít, půjde to. Když to jde jinde, pude to i tady. To video jsem vám poslal, abyste viděl, že zůžení se dá zrušit a vystavět za plného provozu několikrát denně a rychle. Ztráta času NULA. Jo že by to tady dělali dva tlusťoši ručně — no jasně, pak by to nešlo. Ale o to de; aby to přestali dělat dva tlusťoši ručně. Např. sběr kuželů tak, že borec jde pěšo a zvedá to je neuvěřitelnej. Pokud hoši např. sekají trávu ve středovém pruhu, nemusí tam být uzávěra 2 dny na 20km. Pokud rozebrali svodidla, je možné zavřený pruh okamžitě otevřít, a není třeba čekat dalších 20 dní, až přijede další fachman. Ale znovu — tento text není o lůzrech z řsd. Tento text je o všech lemplích a flákačích, kteří budou kecat, jak nic nejde, aniž by se pokusili cokoli zlepšit. Je ovšem možné, že ze své židle nevidím všechna možná řešení či nějaké problémy, jedno je jisté, že současný stav je velmi nedostatečný, zatímco všude kolem nás jsou příklady, kdy to řešili jinak, rychleji, levněji a podařilo se. Tedy to jde, jenom zde diletanti tvrdí, že to nejde. Pokud chcete dále rozvinout, proč postup čr je jediný správný, jakkoli máme horší výsledky, pomaleji a dráž než většina evropy, pak prosím. Já bych si ale dovolil spíše naslouchat lidem, kteří chtějí něco zlepšit, než lidem co chtějí jen žrat klobásu a tvrdit, že líp to rozhodně nikdy nepůjde. Protože právě tito jsou zárukou tohoto stavu.

            1. ygorek 22.2.2021 v 11:10

              Jenom krátce, vzhledem k vašemu zádní:

              ad b) Uzavírají se úseky krátké, v obvyklé délce čtyři až šest km. Takto dlouhé úseky se i samostatně připravují a projektují, což platí i o výstavbě nových komunikací včetně železnic. Pokud se uzavře celkem 40 km, je to více úseků a každý staví jiná firma.
              ad c) Houby je vám po tom, ale zaměstnavatel mi platí za řešení problémů, i když ne v oboru dopravních staveb. Právě jsem se z jednoho jednání vrátil, takže mám čertvě ověřeno (ptal jsem se majitele stavební firmy), že stroje pracují více než osm hodin denně včetně většiny sobot. Noční směny nemůže zavést, protože světlo si koupí, ale strojníka nikoliv.

              1. ygorek: odkud čerpáte, že se „obvykle uzavírají úseky krátké v délce 4-6 km“?

                A když už čerpáte z takového nesmyslu, je škoda, že jste po D1 posledních mnoho let nejel. Já například loni na jaře na úseku cca 90 km jel 80 km/h na 60km. Jen jeden jediný úsek byl 9 km, vše ostatní 10 a víc. Zkuste si to někdy, ať nemusíte spoléhat na nesmyslné informace z druhé ruky.

                1. fatdwi 22.2.2021 v 17:08

                  Po D1 dojíždím do práce z Prahy do Jihlavy, řidčeji do Brna.
                  Máte pravdu, trapně jsem se spletl, na D1 byly uzavírány i úseky delší, než jsem napsal(2019 2-6-8,6-9,3-9,9-10-13,9-14,7-6,2-10,3-4,2 km; 2020 7,7-10-8,8-13,6-5,9-10,3 km), nicméně žádný nedosáhl ani poloviny délky uvedené oponentem.
                  Jak přesně jste se trefil vy, posuďte sám.

                  Je zajímavé, že údaje o délce úseků se v různých pramenech (nevýznamně)liší. Příležitostně se zeptám klegy, čemu spíše věřit. I když to budou, samozřejmě, informace z druhé ruky.

                  1. ygorek: trefil jsem se velmi dobře a Vy máte paměť vpravdě mizernou. Jinak by Vám těch cca 26 km zavřených v kuse za Jihlavou směr Praha nemohlo ujít. Uzávěra od Větrného Jeníkova 14 km k Humpolci a na to okamžitě navazujících dalších 9 km na Koberovice. K tomu je nutné přičíst minimálně 2 km omezení před uzavírkou plus cca 1 km mezi koncem jedné uzávěry a začátkem druhé (kde ale omezení trvalo, kolem exitu na Humpolec).

                    K tomu si přidejte 10 km před Brnem (178-168), následně VelMez 7 plus 2 (148-141), Velký Beranov-Měřín 15 plus 2 (134-119). Snadno zjistíte, že na úseku Ostrovačice-Koberovice, tedy 178-82, tj. 96 km, bylo omezení na 10 + 9 + 17 + 25 = 61 km.

                    Jak přesně jste se trefil Vy… posuzovat nemusíte, posoudil jsem to za Vás. Moc dobře jste nedopadl, na to, že jste přišel dělat chytrého.

              2. @ygorek — Větou „Pokud se uzavře celkem 40 km, je to více úseků a každý staví jiná firma.“ je naše nedorozumění vysvětleno. Rozumějte black-box pohledu: jednotlivým autům, ať už soukromým či fyzickým osobám je ZCELA U PIČE kolik firem to dělá, podstatný je výsledek, totiž že dálnice jako celek nefunguje. Nedá se rozumně spolehnout, že když ráno vyjedu dle plánu, dojedu ve předpokládanou dobu i když nebude bouračka. Když jsem naposledy kdyni vloni jel z prahy, tak jsem jel pocitově 180km furt stavbou a z toho minimálně 1/3 v koloně. Z black-box pohledu (tj. vnitřek mne nezajímá) dálnice jako celek nefunguje, neplní svoji funkci. Já tvrdím, že je to chybným plánováním a zoufalou prací odpovědných lidí. Vy zde přicházíte, a expertně mne informujete/opravujete, že uvnitř té černé krabice není jedna řešitelská firma, ale mnoho firem, na té cestě z prahy minimálně 10. To je skvělé. Ale jak to mění situaci? Že s účastníky silničního provozu nevyjebává jedna entita ale 10, takže se nám míra odpovědnosti snižuje anebo co? Nedostal tady kdysi urza naplácáno, jak by to vypadalo v ancapu, kdyby každý město řešilo svou silnicu zvlášť, necentrálně a každej po svým? No po vašem upřesnění se tedy zdá, že by to mohlo vypadat přesně jako naše D1, jen s tím rozdílem, že v ancapu by se dalo hůř nakrást. Stát tady jednou je, aby řešil veřejné statky(a připusťme, že jimi infrastruktura je, jakkoli tomu tak fakticky není(rivalitnost, vyloučení ze spotřeby)). Pokud se stát rozhodl vysoutěžit každej kilák jiné firmě, chápu odkud bordel pramení, ale je to jen vinou státu, že není s to vynutit si, aby ten bordel nebyl. Ještě aby tomu bylo jinak, když schopné kontrolory vyhazuje(viz. nějaká ta velmi sympatická paní, co měla výsledky, ale co říkala, že je v tom mega bordel a mega se krade, a tak byla odejita). Stát tedy prodal každej kilák někomu jinému, kontrolu a vynucování normálního stavu provádí laxně a proto je tu takový bordel. Já hodlám řešit výsledek a ten stojí za hovno a je to chyba státu. Co je „pod kapotou“ mne nezajímá, ale bordel vně je nutně dán bordelem uvnitř.

                Živíte se řešením problémů, ale i na minimální změny(co nejpřesněji a nejrychleji informovat; dělat to výrazně hůře než waze což se děje teď, pokládám fatální selhání), které by vedly k dramatickému zlepšení stavu, reagujete nihilisticky. Nic nejde, nic nemá smysl. Odstraňovat zbytečné uzávěry existujícím strojem a zvýšit propustnost nejde. Najmout více strojníků na jeden stroj nejde, protože ten jedinej má v kabině vylepenej obrázek a bojí se o něj. A tak může stroj pracovat max 12h denně 6d/w, ideálně tedy ~40% dostupného času. A přes všechnu tuto pomalost je výsledek takový, jako je např. horská dráha kolem ostravy.

                Já teda problémy profesionálně ±neřeším, ale nebylo by jakýmsi zlepšením, kdyby stát-zadavatel z procesu rovnou vyloučil všechny firmy, které nejsou s to dodat práci 24*7? Technologické přestávky neuvažujeme. Pokud je strojník útlocitný a nemůže se v práci střídat s dalšími, nechť si jde bagrovat na pískoviště i s firmou kam přináleží. Anebo když si tedy dodavatel může koupit světlo (skvělá zpráva!), ale má jen jednoho útlocitného strojníka s citovou vazbou na bagr, mohl by makat mimo špičku? To by šlo ne? Domnívám se, že firmy by to velmi ochotně vzaly, kdyby nebyla jiná možnost a strojník s výhradami by dostal po tlamě. Ale bohužel v čr je to naopak; díky korupci jsou firmy zadavatelem objednávek pro stát: vysolíte love, my to ňák uďáme, ale ať nám tam žádný kontroly moc nechodí.

                Co si myslíte o těch videích na youtubu, kdy za 48h odbagrovali dálnicu, vesrali do díry tunel, a dálnicu tam zase natáhli. To bude fejk, ne? Anebo mají minimálně všichni strojníci posttraumatickou stresovou poruchu, protože se na sedačce v bagru střídali. Podobnou sračku jsme tu dělali přes půl roku.

                https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0

                1. Alfons19 22.2.2021 v 18:54

                  Jen namátkou: Úseky oprav i staveb se realizují samostatně, protože dodavatel musí mít nejen kapacitu materiální (stroje, lidi), ale i finanční – nestaví ze svého majetku, ale z provozního úvěru.
                  Pokud s někým diskutujete, mohl byste věnovat pozornost jeho argumentům. Problém není v útlocitnosti strojníků, ale v jejich dlouhodobém nedostatku. Máte-li zájem, pošlu vám kontakt a můžete zítra nastoupit.
                  Vzhledem k tomu, že jste napsal v komentáři k mému příspěvku:“…reagujete nihilisticky. Nic nejde, nic nemá smysl.“ musím konstatovat, že jste lhář a vzhledem k vašemu několikrát zdůrazněnému objevu útlocitnosti strojníků rezignuji na pokračování diskuse.
                  Kontroly na D1 jsou poměrně důkladné a staří zaměstnanci je komentují s neskrývanou nelibostí. Řešení nesrovnalostí a závad má za následek zdržení fakturace, což dokáže unést jen opravdu silná firma.
                  Jo, paní doktorku znám.

                  Odkazované video je zhezké. Sestavit tunel mimo dálnici v jednom směru uzavřenou, po kolejích ho nasunout do výkopu a zasypat je možné srovnání s tradiční technologií je lákavé. Pokud neřešíte cenu.
                  Ostatně:
                  20-5-2016 Timelapse A12 70 meter tunnel in one weekend under highway
                  Update 25-5-2017: Great achievement, but’s so far it was all for nothing, because it’s still closed for usage.
                  Update 28-7-2020: Actually the project is getting towards a point where this tunnel is getting some use as well!!

                  1. @ygorek — fér, tak pokud tedy nemáme dostatek zaměstnanců, pak se nabízí dvě varianty:
                    a) rozpracujeme práci na co největší ploše a dotazy proč to stojí za hovno a trvá dlouho svedeme na personální stav
                    b) všechny ty kokoty svezeme na 1 místo, případně si 1 nahraďte za číslo na kolik ti lidi vyjdou, a opravíme těchto N míst, a teprve pak pudeme dál.

                    Já bych volil variantu B, protože pak by se dalo makat 24*7, že ano. Možná to bude trošku dražší(doprava lidí, nočky), ale bude to v „konečném čase“. Finanční ztráty způsobené čekáním na D1 jsou enormní. Ničení právě spravené dálnice tím, že zbytečně dlouho je nějaká její část přetěžována není 2x taktické (a neříkejte že se to neděje! Čerstvá dálnica se kamionama dojebala asi za půl roku). Ekologická zátěž zbytečným bubláním tisíců motorů taktéž není cajk. A jak vidno, nějaké stamiliardy se u nás dají získat velmi snadno když se chce, určitě by to šlo zas. Ovšem stát zvolil variantu a. Rozmrdáme toho co nejvíc najednou, na ostatní lidi srat, a líp to nejde protože jsme pracovníky natáhli na takovou dálku, že každej je vlastně poustevník. Na druhou stranu zase stavební firmy mohou inkasovat stabilně po pěkná desetiletí, takže zase úplně k ničemu to nebylo.

                    Poznámku u videa jsem ovšem viděl, ale je podružná, protože se týká tunelu POD dálnicí. Dálnice byla vyřešena za 2 dny, aby stát nesral lidi cestující za prací. Ti jeli po té dálnici, ne po neexistující komunikaci tunelem, takže tam žádné prodlení nehrozí (z informací které máme)

                2. @ygorek — a protože toto nejsou kecy o dálnici, ale předně o epidemii, tak ve stejném ranku je to s očkováním. Stát neumí vyřešit rozvoz vakcíny, protože je to strašnej problém. Jako fakt, nejde to líp, a proto už nevím kolikátej týden řešíme, kdo to rozveze. Máme 40k vakcín (zeneca) a dle obrázku balení to vydá v sumě zhruba na 2.5m³. To je tak šílená logistická akce, že se z toho i plukovníkovi opotila hlava, a musel si vodpočnout na fotbalu. Naštěstí to nevadí, protože to stejně neumíme naočkovat dostatečně rychle. Prej to mohou intramuskulárně očkovat jen doktoři či vystudované sestry, protože vydesinfikovat, píchnout jehlou kolmo, s stisknout píst, to je odborná záležitost, kterou nezvládne nikdo bez předchozích min. 4 let studia. Říkal to nějakej profík v bedně, dost možná i sám plukovník. Teda každej, kdo si někdy něco píchal (diabetici, feťáci, či kdokoli z mnoha tisíců lidí s léčbou kde se „píchá“) se musí trochu podivit, ale fakt, nejde to. Kdybych měl parťáka, kterej bude umět řešit anaphylactický šoky adrenalinem a trochu se hecnu, tak … s prstem v nose jistě ne, to by nebylo úplně hygieniš, ale 300-400 lidí dám za 12-16 směnu, naprosto v klidu. Sám sebe obvykle vyřeším do 30s, a to jsem na sebe hodnej. Ale já vím. Je to problém. Máme v Brně 500 mediků jen v 1 ročníku, takže polovičním tempem by teoreticky vyplácali všechnu vakcínu co máme asi za 8h. Ale bylo by to nepohodlný a beztak někde v parcích aby se zajistil dostatečně rychlý přísun dalších pacošů. Ale to by bylo nekomfortní a když už tady jednou máme nouzový stav, tak rozhodně nebudeme jak vojáci střílet jehly přes hadry či jakkoli improvizovat či slevovat ze standardu. Je lepší říct, že to prostě nejde a schluss. Nijak se nepozná odborník lépe, než soustavným tvrzením, že nic nijak nejde zařídit za žádných okolností, ovšem nejde-li o přesun velmi specifického materiálu velmi specifickým způsobem.

                3. Je to katastrofa čímdál větší, zhruba pocitově tak třetina „voprav“ je během pár měsíců zase v příšerným stavu. Všechno zvlněný, krpatý, křivý, kanály propadaný, zázrak narazit na pár metrů, kde to neskáče jak debil. A zhoršuje se to.

                  Příště se asi prásknu přes kapsu a další vojetina bude nějaký OTčko nebo rovnou tank, tam to snad tak vadit nebude. Ostatně s vohledem na to, že se voteplilo a všechna pakáž vylezla z děr jak hmyzácká svoloč a co to na silnicích předvádí, stejně sem si řikal, že si na arbeitswagen budu muset dát radlicu tywe, tak nějakej obrněnec by to vyřešil taky :D

                  1. Aspon nejsme tak blbi, jako Nemci, kteri si silnici opravi tak, ze neni poznat, kde to bylo rozbity a vydrzi to v tomto stavu hodne dlouho. Pak nemaji chudaci silnicari co zrat.

                    1. njn. německo plánovalo/mělo/má (než zjistilo že eu nenakoupila vakcíny) nějakou tu stovku očkovacích center, a my tady řešíme týdny jak jedním transitem objet republiku, resp. asi 10 očkovacích center či kolik jich máme :D Asi mi něco uniká. Ale těch ekspertů co se do toho zapojilo, a mohlo se procvičit v teoretických úvahách, nabídnout své služby v plánování této mega akce.

                      (tímto se nabízím k dispozici — už se mi párkrát stalo, že jsem třeba jel z prahy do ostravy — a zpět! Nebo k móřu a zpět, a to bez meziresortní komise, a dal jsem to sám, kdysi ještě i podle papírové mapy)

                    2. Také jsem dospěl k názoru, že každá fabrika přesouvá náklaďáky zboží, lékárny jsou zaváženy denně, ale holt rozvést vakcínu je neřešitelný problém. Málo Blatný, takhle se na těch sto tisíc očkovaných denně nedostaneme ani z poloviny.

                    3. @LWG a jak jsem říkal v prvním příspěvku: lidi co neumí vypravit JEDNOHO transita (pokud dobře počítám na víc aut zásoby vakcíny nevydají), budou řešit vážnou ekonomickou krizi, nezaměstnanost, hospodářství v piči a mnoha bilionový dluhy.

                    4. Pokud je skutečně cílem zajistit zdraví obyvatelstva pomocí očkování, tak to ostudně selhali, bo jak píšete, tohle by zvládl jeden závozník co zaváží lékárny materiálem.
                      Co když ale vůbec není cílem zajistit lidem očkování, natož zdraví ?
                      Co když je za tím jiná agenda, kterou se naopak daří plnit na 90% ?

                    5. @kaBrnak je otázka co je ostřejší; jestli occamova (váš závěr; nikdo nemůže být tak blbej, prostě to nechcou rozvést) anebo hanlonova břitva(fakt je někdo tak moc blbej). Toto těžko zjistíme.

                      Naštěstí ale obě dvě varianty mají stejnou implikaci: s těmato lidma nahoře my jako společnost nedopadneme dobře, ať už je motiv jejich činů jakýkoli. Naneštěstí si většina lidí bude raději denně omotávat i šulina 2 rouškama, než aby se zamyslela, jestli akce/výsledky akcí státu jsou v náš prospěch.

                  2. Behemote, dohodnu Ti to tady, kousek od nás. V jednom armádním dvoře kousek za Uh. Brodem je za 500k na prodej prakticky neježděná Bouře III., samozřejmě na podvozku BVP-1. Má najeto jen asi 1.800km a za drobný příspěvek na naftu a na činnost mě s ní nechali 5x projet celý okruh, asi tak 10km dokupy. Suprovní mašina! Úchyty na zbraně zůstaly nezavařené, nic není odmontované, všecko je origoš a navíc tam máš ten 3kW aparát :D Jo a ten nůžkový výtah na vyzařovací systém, unese do 3m výšky 50kg holku, to by se Ti mohlo taky hodit :D

                    1. To je aspoň motivace vydělávat :D Teď je votázka kde nabrat slušný lidi, ať to jde rychlejš. Nechávám si v záloze jednoho, na větší akce, na menší kohokoli sem zkoušel, tak samej příživník, netáhlo, kripl, zloděj a podobný. Fakt smutný. A v jednom toho prostě tolik nenamlátíš.

  8. Tohle mi říkal obvoďák. Jestli chcete aby vaše babička žila co nejdéle, tak ji moc neposílejte do nemocnice, a hlavně se snažte vyhnout napojení na plicní ventilátor. Bo takový stařičký doochodce se velmi brzo stává „neodpojitelným“ bo jeho plíce už nezvládnou dýchat sami.

    V podstatě lze říct že plíce nejsou konstruované na přetlak, ale na podtlak! Tudíž jakékoíliv foukání do plic je značně škodlivé. Pak jde jen o to, že v akutních případech ten benefit záchrany života převáží nad negativy. A v jiných případech je to naopak a ventilátor člověka spíš dorazí. Taková paradoxní situace, napojíme na ventilátor člověka s poškozenými plícemi bo nemůže sám dýchat, ale tím ventilátorem mu ty plíce definitivně dorazíme.

    1. A nebyly právě od tohohle ty „iron lungs“?
      To si představuju jako válec, do kterého člověka vložíte, a on mu vnějším podtlakem „nafukuje“ plíce.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_lung (nečetl jsem)

      1. Hej existuje aj modernejsia verzia myslim ale tieto vecicky su neohrabane, velke a problematicke z hladiska obsluhy, uz len hygiena musi byt poriadna logistika.

      2. U Iron Lungs může být trochu problém s dalším ošetřováním pacienta. Pokud toho potřebuje víc než jen ty plíce (což často asi ano), je to problém (z té plechové krabice kouká ven jen hlava).

  9. Pan Challenger stále kvoká, stále kvoká.
    Těch cca deset procent problému, na který si dobrovolně zúžil výběr, má zmapovaných skvěle.
    Co těch zbylých devadesát procent?
    1. kdo Koronavirus v laboratoři vyrobil Challengere ? Babiš snad ?
    2. kdo na něho měl dávno prima vakcínu (pro papeže, pro prince Charlese a další nadlidi), zatímco plebs chcípal v Itálii po tisících ?
    3. kdo měl připravenou rétoriku pro novináře (klíčová slova rouška, Čína, netopýr, polívka, luskoun …)
    4. kdo si dal záležet, aby západních vakcín bylo málo, co nejpozději vyrobených a co nejzávadnějších,
    5.proč je uvolnili jen díky tomu, že ruský Sputnik byl první a je dle klinických výsledků zdaleka nejlepší ? Proč Sputnik nesmíme celosvětově vyrábět a podělit se ?
    6. kdo vyrábí stále nové klony Kovidu (britský, jihoafrický)
    7. je to snad Babiš ?
    8. nebo je to globalizační depopulační agenda, do které ten český bordýlek jen zapadá ?
    9. proč se děti rok neučí? Kdo chce tupé debily k pásu (celosvětově)?
    10. kdo nás hodlá zdepopulovat nesplatitelnými dluhy, čipováním, social-credit systémem a Big Brother dohledem ?

    Ani jedna odpověď, Challengere.
    Dfens začíná být pěkně nudné čtení. Zrg vám říkal, že jste Jehovisti.
    Něco na tom bude. Zkuste tu svou Strážnou věž trošku zkonfrontovat s realitou padesát kilometrů za humny.
    Vyjde vám z toho zákonitě jeden velký Soroš, tak se tu na diskusi z toho neposerte.

    1. Pan Challenger se přirozeně vyjadřuje k tomu, čemu rozumí. Pokud o těch dalších tématech máte dobré informace a jste ochoten o tom něco sepsat, jsem si jist, že DFENS to rád zde zveřejní.

      1. Proc tu existenci jeste krmit?

        1. Lh, přečetl sis tu knížku Great Reset, anebo jen plkáš z hladu?
          Plkáš z hladu, já vím.

          1. Cas os casu potkavam v zivote lidi, kteri mi vycitaji, ze jsem neco necetl. Kapital, Bibli, Straznou vez,… tak ted i Great Reset?

      2. Myslíte, že pozvednu úroveň místního neotřesitelně do sebe zahleděného D-F, kde hlavní performer, pan Mrcasík, dodnes nevzal na milost heliocentrickou soustavu ?
        Jsou dva způsoby uvažování.
        1. Seberu fakta a následně vytvořím hypotézu
        2. Vytvořím hypotézu, prohlásím se za lepšolida a násilně na to naroubuju fakta, která se mi hodí.

        Pan Mrcasík to dělá tak, že všecko, co mu nezapadá, prohlásí za konspiraci a začne to zesměšňovat.
        Pan Challenger to sice nedělá ale takticky se o tom nezmiňuje. Jeho teorie za-vše-může-Babiš už má tak uzoučký okruh podpůrných faktů,
        že to ani nestojí za řeč, zatímco faktů, které tomu odporují, jsou na každém kroku.
        Měli jste tu pana zrg1 a říkal pět let přesně to samé.
        Mám snad začít sbírat jeho roztroušené příspěvky, přeposílat je a nastavovat vám zrcadlo, co bylo řečeno a co jste odignorovali?
        Všechno bylo řečeno tísíckrát. Tak si to laskavě najděte sami.
        Že si sedíte na vedení, to je jen váš problém.

        1. Čistě technicky, pokud je nouzový stav a všechno řídí vláda, pak je také vláda odpovědná za zvládnutí/nezvládnutí, ať už debilní komunikací, že to lidé nechápou a sabotují nebo konkrétními opatřeními, která situaci zhoršují. A premiér je šéf té vlády.
          Máme státní zdravotnictví za jehož stav odpovídá opět vláda (s výmluvami na vlády minulé), máme státní hmotné rezervy se zásobami, za které rovněž odpovídá nějaké ministerstvo atd. Z nedostatku pečiva lze obvinit trh, z nedostatku lůžek/vakcín/sanitek/doktorů atd můžeme obvinit ministra, potažmo premiéra, protože oni to řídí.

          1. Tak premiér někdy v létě nebo na jaře bral za tohle plnou odpovědnost – takže by náklady na veškeré ty kompenzace a odškodnění za nelegální a protiústavní akce vlády měly jít z jeho kapsy. Ve svých svěřeneckých fondech má majetku celkem dost, i když asi škody co napáchal po celé republice nejspíš ani tohle nepokryje …

          2. Čistě technicky, pokud je ČR vazalská země, kde rozhoduje Brusel, ústava neplatí a vládu vydírá banda křiklounů na Václaváku, které transparentně platí Soroš,
            tak vláda sice je naoko svému voliči odpovědná, ale v podstatě jen v pozici fackovacího panáka.
            Pokud vláda dostává pokyny, které naši situaci zhoršují a vláda je zavádí, protože má strach z Bruselu, tak asi někomu nad naši vládou záleží na tom, aby se v ČR situace zhoršovala.
            Napsasli o tom knížečku, Great Reset, kde předestřeli svou vizi Orwelovské budoucnosti lidstva, kdy dolních 7 miliard nebude nic vlastnit a bude žít v permanentním přídělovém systému, který bude ovládat horních deset tisíc. Co s tím má Babiš společného, krom toho, že to jako užitečný idiot zavádí ? Nic.
            Babiš možná je nějaký 300 nejbohatší člověk na světě, ale ty papírové peníze nic neznamenají, nejsou vstupenku do klubu horních 10.000.
            On to nevymyslel a ve finále ho také zdepopulují.
            Je to idiot. Ostatně jako vy všichni, kterým to pořád neseplo.

            1. No ty vole, IQ houpacího koně už není žádné měřítko.

              1. IQ houpacího koně – mluvíš o sobě ? Pak souhlasím. Pokud se ti nelíbí něco na mých teoriích, hoď do pléna důkaz, že se mýlím.
                Dojmologie se za důkaz nepovažují.
                Ani pocity lepšolida.
                Totiž celý ten Challengerův článek je ještě více na vodě, než moje teorie globální depopulační agendy, která je opřena o modrou knížečku Great Reset, kterou si náš ministr zdravotnictví vystavuje na poličce, jako soudruzi bustu Marxe a Kapitál.
                Já v tom vidím kontinuitu.
                Gottwalda řídil Stalin.
                Husáka Brežněv.
                Jakeš lezl pro rady za Gorbym, ale Gorby řekl, ať dělá co umí.
                Chudák kůl v plotě tam zůstal sám, zatímco STBáci Babiš a spol. se domluvili na transferu moci do USA.
                Teď ten samý Babiš skáče podle USA. Nevidím v tom žádný logický rozpor, akorát Challenger trpí nějakou obsedantní předsudečnou představou, že ČR je samostatný stát a volby a naše hlasování něco řeší.
                Škoda, že na to nejsou nějaké psychofarmaka, potřebovali byste koňskou dávku.
                Mě to fakt nebaví vás pořád konfrontovat s realitou.
                Jestli chcete, abych to tu zabalil, stačí říct.

                1. Zabal to

                2. zabal to

                3. Zabal to.

                  1. Evangelium Mk 6,7-13

                    7 Ježíš zavolal svých Dvanáct, začal je posílat po dvou a dával jim moc nad nečistými duchy.
                    8 Nařídil jim, aby si na cestu nic nebrali, jen hůl: ani chléb, ani mošnu, ani peníze do opasku,
                    9 jen opánky na nohy, ani aby si neoblékali dvoje šaty.
                    10 Řekl jim: „Když přijdete někam do domu, zůstávejte tam, dokud se odtamtud nevydáte zase dál.
                    11 Když vás však na některém místě nepřijmou a nebudou vás chtít slyšet, při odchodu odtamtud si vytřeste prach ze svých nohou na svědectví proti nim.“

                    Za domácí úkol nastudovat, jaké ponesete důsledky u posledního soudu.

                    1. pdp

                    2. zabal to

                    3. Jestli chcete, abych to tu zabalil, stačí říct.

                      Nikdo Vás nenutil. Když už jste to ale napsal, co takhle nebýt jak zerg a táhnout do prdele hned a ne jako on, neustále otravovat se svými chemtrails fantasmagoriemi, flégrovinami a fňukat jak malé dítě?

                    4. zrg1 to trvalo hádam aj rok kým ma nasral tak, že som ho drbol do Ignore listu, ale ty, ty tam máš našliapnuté v rekordne rýchlom čase.
                      Zase sa potvrdilo, že aký je ten náš život pestrý – každý deň ma naserie niekto iný……………..

                    5. Já myslím, že aaa=zrg. ;-)

                    6. Pane jo, já si troufám tvrdit, že toto zjištění se rovná objevu nového kontinentu.
                      Třeba Ameriky.
                      :)
                      Nic ve zlém :)
                      Napiš mu, ať to zabalí.

                    7. Posledni soud? Hele, stav se u mne na Sumave, budes mit, co hledas. V patek tu mam bagr, budeme delat odpady, tak to muzeme poresit vsechno naraz.

                    8. Sysop
                      22.2.2021 v 18:13

                      Balik došel, bagře?

                    9. Jo, je na Poste, rad bych ho stihl dneska vyzvednout, az pojedu z prace.

                    10. Kniha knih Misaka, kapitola 1, verš 1: táhni v prdel, mamrde.

                    11. Kurva, tento web přitahuje trolly, jak lampa můry.
                      Ale zas uznejte, že takhle samovytáčecí exemplář se nedá vidět každý den :D

                    12. to servisdok: spíš mne udivuje ta tupost převlíkat nick. Jako by to nebylo očividné. Po všech těch samochválách bych očekával vyšší level…a ono toto.

                    13. Evidentně nestačí, začít psát normální špalky i s diakritikou, bez citací a kurzívy.
                      Každý člověk má nezaměnitelný styl vyjadřování. I kdybych se přeregistroval na čičolínu, stejně mě nejpozději po třech postech poznáte :D
                      To je tak, když je někdo přesvědčen o své výjimečnosti tak moc, až to dopadne takhle.
                      Má-li tento web zůstat ještě pár pátků svobodný, nedá se nic dělat. K mléku patří i ten kravinec..

                    14. to servisdok: Však jo, ke svobodě patří i holt si počíst pár řádků od zmrdů a když je čas tak i vymezit se vůči nim, ignore nepoužívám bo mate. Výjimečný je zrgáč v jednom – je vytrvalý, což unavuje. Pět let predikcí zkázy světa na příští úterý po pěti letech fakt unaví a spíš nasere. Navíc poslední dobou před transformací mu očividně jeblo, dle dikce a faktu, že se navezl i do svého do té doby nedotknutelného Sysopa.
                      A, opakuji to už pár let: DĚLÁ TO ŠPATNÉ JMÉNO TOMUTO WEBU. Proto je to vymezení se občas důležité.
                      Přenos zrgáče na aaa může naznačovat zoufalství, okamžité „didoprdele“ od spolučtenářů mi ale činí radost. Chytlo se jen pár známých zadních tváří.

                    15. Zabal to.

                4. Zabal to

          3. Nachápu kam na to lidi pořád chodí, že „loutka“ něco řídí. To většinou člověk pochopí už ve 4-5 letech ve školce, že ty maňásky vodí ten pán vzadu, který nám přišel do školky zahrát pimprlové divadlo.

            Tahle populace je zoufale infantilní, když není v pozdním středním věku schopna pochopit to co chápe malej capart.
            I ten „Al Hamádí“ dělá přesně to co mu v Aspen institutu natlačili do hlavy. Vždyť je to jinak úplně nesvéprávný idiot, který by přivedl k bankrotu i roky fungující trafiku s novinami a tabákem, kterou předtím vedla stará Blažková z vedlejší ulice. Kdyby ji dostal na starost a musel se rozhodovat zcela sám bez nápovědy a „notiček“.

            Všichni včetně Bureše chodí nejmíň 1x týdně na PŠM do nějakého US thinktanku (to poznáte podle frekvence toho jak často se vytasí s nějakou novou pičovinou). Případně dostávájí notičky mailem. Poznáte to už z toho, jaký chaos tady vytváří. I to primitivní zadání „Covid diktatury“ co mají uskutečnit během týdne, prostě podělají. Takže musí znova na kobereček, kde dostanou pojeb a nové instrukce jak napravit to co zpackali.

            1. Osobne mam mnohem horsi hypotezu: nasi vladu v pozadi fakt nikdo neridi. Ten Brownuv pohyb jejich hlubokych myslenek je jejich vlastni. Tim pada veskery optimismus.

              1. Vypadá to, že šíření viru Mr-Cas-21 je ještě rychlejší a fatálnější než covidová rýmička :D
                To samozřejmě vím že zastáváš dlouhodobě teorii náhodného chaosu v řízení, málo sleduješ Pjakina :)
                Jenže tahle teorie se rozpadne jakmile ji aplikuješ na jakoukoliv totalitu, nebo dokonce na jakýkoliv významnější geopolitický proces. Proto se tomu říká ŘÍZENÝ CHAOS, po anglikánsku „controlled chaos“. Který se vohnoutovi jeví jako chaotický, ale při hlubším zkoumání tam najdeš fak hodně dost podivných „náhod“ a stopy velmi důkladného řízení. Byť nelze určit kdo a odkud to řídí.
                Odborně se tomu říká BEZSTRUKTURNÍ ŘÍZENÍ, ve kterém ta řídící struktura není vidět. Protože to řízení není svou podstatou materiální proces, takže ty hmatatelné řídící procesy a toky tu lze vysledovat jen na nejnižších úrovních.
                Ale v principu jde o proces INFORMAČNÍ, tudíž poněkud abstraktní a neuchopitelný. Což neznamená že za tím nejsou určití mocní lidé, jen je nelze vystopovat. Kdo je třeba Sorosův nadřízený, to nemáš šanci zjistit, on sám to možná taky neví, to ale neznamená že nemá své pány a neplní jejich agendu.

                Ale abych se dostal k něčemu konkrétnímu, třeba k těm totalitám. To že se ze zcela zbankrotovaného Německa stala supervelmoc během 13 let, to nelze vůbec přičíst nějaké náhodě a chaosu. Ale naopak velice pečlivému plánu. Zvlášť když si uvědomíš, že tahle sranda musela stát celé vagóny zlata. A ty ti jen tak někdo z legrace nedá. A zadruhé, to vyžaduje celou armádu špičkových profesionálů, kteří ti vytvoří takhle dokonale fungující totalitně válečnou mašinerii.
                A za třetí, je známo že koncentráky a likvidace lidového odporu, byly vyzkoušeny těmito britskými profesionály nanečisto v bůrské válce.

                Nic z výše uvedeného mi jako výsledek náhodného chaosu nebo toho že se domluvil Pepa, Lojza a Míra „pojďmě jen tak z legrace vytvořit totalitní mašinerii která ovládne celý svět“, rozhodně nepřipadá.

                1. kaBrnak: až dědek Sereš zaklepe bačkorama, na co budete tu depopulaci svádět? Vy jste dokonalou ukázkou rčení, že největším kámošem křesťanské církve je Satan. Vy ještě budete nad jeho rakví brečet jak želva:-)

    2. Tak když je to nudné čtení, proč to čtete, neřkuli reagujete?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017