Protože je to banda nekompetentních mocichtivých čuráků? Jako ti před nimi, akorát tihle vyhráli volby s heslem Změna, tak ji asi lidi chtěli vidět.
bubik
Ok. Ale – nebyla situace v 9/21 trochu jiná než v 10/22?
Ada
To byla. Jednou bylo září, podruhé říjen. Na kvalitách a kompetencích vlády tu změnu nevidím. Premiér umí líp česky a jednou nohou v kriminále není předseda vlády, ale jen pár ministrů. A šrouby se tehdy utahovaly přes covid, dneska přes něco jiného.
Aha, takže po té demisi bude následovat vláda Mirků Dušínů, kteří se zcela nezištně chopí těch správných instrumentů, aby s okamžitým efektem vyřešili všechny ty průsery, na které se tady zakládalo už hodně dlouho. A tomuhle ti dezoláti opravdu věří.
Máte nějaký tip na někoho, kdo by se tomuto ideálu blížil alespoň vzdáleně?
Sysop
Misto demise by to chtelo vidle a udat vlade pracovni rytmus.
Ano, určitě jste to slovo už někde zaslechl. Máte snad pochybnosti o jeho významu? Nebo máte pochybnosti, že si toto označení zaslouží (m.j.) ti, kteří své představy o čemkoliv vnucují jiným vidlemi?
Sysop
Na svine mi vidle prijdou byt primerene.
Sysop
Mohlo, ale resit, co by mohlo byt, kdyz to, co je, stoji za hovno, mi prijde byt redundantni.
Ada
Pár věcí jako odchod z Lipské burzy, smlouvu s Gazpromem by asi zvládl udělat kterýkoli panák, který by neměl politické zadání – respektive by tam byl jen a pouze pro tento úkol, pokud by ho Ovar jmenoval. A pak by se ideálně dělaly furt nějaké volby a furt by se nedařilo sestavit vládu, klidně pár let. Nevzpomínám si, kdy jsem naposledy potřeboval ke svému životu vládu.
nove.kostatko
Odejít z Lipské burzy nic neřeší – přes ní skoro nic neprodáváme. Smlouva s gazpromem – nelze, dodáváme na Ukrajinu zbraně a otevřeně je proti Rusku podporujeme. Co tam máte dál?
Jihočech Honza
Pověsit Fialu a narazit řeporyjské prasátko na kůl?
nove.kostatko
Nemám z Fialy radost a nelíbí se v podstatě nic, co dělá. Bohužel v tomhle stavu je možné, že by to vzal do rukou daleko větší blbec a navíc prospěchář.
Jihočech Honza
Když František Josef prohrál bitvu u Solferina a vůbec celé tažení 1859, poznamenal bývalý císař Ferdinand (Trottel Nandl): „To bychom taky dokázali…“
Sysop
No, nevim, Fiala nastavil latku proklate nizko a nechce se mi verit, ze se v CR najde nekdo jiny, kdo by ji dal jeste nize.
nejhorší ale je, že ta pravdolásková banda ksindlu pevně žije ve své víře, jak sou nélepšéšé aspoň v galaxii
teďka zase srážka s nějakejma, jedním asi ne úplně nízko postaveným u bukanýrů, a ten perlil jak sice svoboda, ALE…v zásadě je nutný tady nainstalovat totalitu s vopačným znamínkem, protože VIDEA JASNĚ ŘÍKAJOU A KDO TO POPÍRÁ…bláblá je propagandista a zlikvidovat, a lipafské je úplně nélepčí a konečně se s ním poklepávajou v uhniji a voésen po zádech…co na tom, že všechny významný světový hospodářský a ekonomický instituce* říkajou naprosto jasně, visíte nad propasťou a esli budete eště tak půl roku pokračovat, za pár let ste v bankrotu…tak ale hlavně, že tvaroha berou vážně, prostě, chápeš, ne?
*naposled např. führer evropské divize MMF
Sumo64
Možná není třeba hledat Dušíny, možná je třeba tu sebranku, ze které je na výběr donutit k aspoň o kousek lepší práci. A čím je donutit, než exekucí předchozího neúspěšného týmu. Něco jako hele chlapi neděláme si prdel jste další na řadě, tak něco ukažte.
merce
Je to záhada, fiala zaražený bruselu a skopčákům do análu, je naprosto fantastický.
bubik
Ono není problém zastropovat cokoliv i bez Bruselu. Ale na náš dluh……
merce
Vůbec to nemusí být na dluh,stačí vytáhnout hlavu z cizí prdele.
merce: vy asi spíš myslíte tu hlavu do té správné prdele strčit, že?
merce
Nestrkat hlavu do ničí prdele.
nove.kostatko
Vzhledem k naší velikosti (rozuměj bezvýznanosti) a nicotného vlivu je to úplně jedno.
Sysop
Myslis, ze ten Zid, kterej kracel do plynove komory, kdyby vedel, kam jde, tak nemel ani zmenit krok? Ze jsme mali, jeste neznamena, ze musime byt i bezcharakterni.
tak hlavně, že na slovaču si nezařídili eletriku na jaké, poloviční? třetinové? ceně, a žádnej problém, žádný arbitráže, ani desítky miliard propálenejch do kapes zahraničních šmelinářů…sakra, to je náký divný
a žabožrouti i dyž se stali na půl roku čistým importérem, taky mají kupodivu eletriku za polovic, to sou záhady, asi nějaký kouzlo, ne?
Sysop
Na nas dluh to bude i tak. Rozdil spotu proti stropu zaplatime inflaci. V tom se snami Brusel delit nebude, to bud v klidu. Brusel se podeli o zisky, ale ne o ztraty. To je takovy financak v jinem kabate.
vonH
Je no. Škoda jenom, že po té generální stávce, demisi vlády, vládě úředníků a předčasných volbách ho nahradí Babiš. Babiš zaražený v bruselu a skopčákům v análu.
shifty
Babis ale bude plnou hubou mlejt opak toho, co bude delat. Stejne jako Okamura, kdyby byl u vlady. To ale hodne mistnim staci a imponuje.
RomanL
Jasně, tady má někdo zase křišťálovou kouli. :-D
nove.kostatko
Na to nepotřebuješ křiš´tálovou kouli, stačí se podívat co vyváděl, když byl u lizu posledně.
bullshitoza
Imponuje i nažehlený odborář se 110 000,- měsíčně základu. To se nám to odboruje … navíc zastupuje pouze malou část pracujících. Pár takových výtečníků už to vytáhlo až do Bruselu. Pamatujete na tátu lidu Falbra, oboráře Duška ? Zaopatření parádně, odboráři…
merce
Bohužel.
nove.kostatko
Nikdy by mě nenapadlo že to řeknu, ale ten Babiš by byl lepší, než nějaký ti blbci, co halekají na Václaváku.
jenyk
Protože zajistili terminál LNG a dodávky plynu. Protože s Polskem obnovili jednání o plynovodu Stork II, na který se bureš vysral. Protože řeší naplnění zásobníků. Protože konečně rozjeli tendr na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany poté, co bureš zařízl Temelín a Dukovany všemožně brzdil. Protože po dlouhém váhání přišli s bohužel velmi širokou, nicméně docela dobře vymyšlenou kompenzací cen energií.
Anebo protože je autor pitomec.
corona
jenyk:
Na tebe stačí žurnalista…
:OD
Sysop
A co kdyby treba zacala vlada tim, ze by Cesku zajistila vubec nejake zasobniky?
Sysop
…a o ‚dobre vymyslene kompenzaci cen‘ se radeji nebudu vyjadrovat. Jsem prave po dobre veceri.
bubik
Ok, vláda padne. Bude tam nějaká úřednická jmenovaná Zemanem.
A teď otázka: co udělá, abychom z energetického a inflačního marastu vybředli? Kde sežene levný plyn (připomínám, že trubky z Ruska byly odpáleny)? Kde levnou elektřinu (ČEZ elektřinu na roky 2022 a 2023 už dávno prodal)? Kak zkrotí inflaci kromě toho, aby ceny dotovala (připomínám, že Babis zcela zplundroval statní finance)?
Ne, nemyslím, že Fiala je špička a na můj vkus je trochu příliš prounijní. Ale bylo by dobré mít rozmyšlen další postup, abychom nedopadli jako Němci v energetice – zavřít atomky vypadalo jako dobrý nápad. Do doby, než zavřel Putin také plyn, teď Němci neví co dál….
Jihočech Honza
Plyn nezavřel Putin, ale EU, aby nefinancovala jeho bezprecedentní nevyprovokovanou zločinnou agresivní válku. A zavřít spolehlivě fungující bezpečné JE považovali za dobrý nápad jen zelení magoři.
bubik
Najděte si informaci o tom, jak v roce 2021, tedy dávno PŘED agresivní válkou, Rusko přestalo dodávat plyn na spotový trh a Gazprom nenaplnil na zimu 2021/22 svoje západoevropské zásobníky.
PrincJason
A jaký je, resp. byl, objem plynu dodávaný přes dlouhodobé kontrakty ve srovnání s objemem dodávaným na spotový trh? Pokud byl objem prodávaný přes spot výrazně menší, což velmi pravděpodobně byl, tak je vaše informace bezvýznamná.
merce
Rusové nemají žádnou povinnost dodávat na burzu,kterou si zřídila eu.
Sysop
Rusove vzdy dodali tomu, s kym meli kontrakt a kdo platil. Jestli objednavatel byl na burze, nebo ne, jim bylo u prdele. Easy deal.
Ko-za
Ani Rusáci nejsou tak blbí, aby se nechali ojebávat pomocí spotových cen. A nejsou ani tak blbí Beduíni, kteří s tím „světové lídry“ též poslali do prdele.
Sysop
No Bidet z Kataru vyletel takovym fofrem, ze az po sto metrech zacal zvolna klesat. Pak tam frcela nemecka ples a letela leste vetsim obloukem. Ted si vsichni mysli, ze Norove se poserou. Norove udelaji to same, co osatni, jen to zabali do stravitelnejsi omacky.
zatím rvou prachy mj. do Alžířanů za jejich plyn, a ti vobratem podepsali smlouvu na dodávku nejmodernějších stíhaček, tanků a PVO z Ruska za 2 miliardy v dolárech :o)
Sysop
Chces rict, ze pred rokem 2014 (je to ten zacatek te agresivni valky na UA, ze?) Gazprom nedodal nasmlouvane mnozstvi? Nebo to udelal nekdy jindy do unora 2022? A mohl bych prosim vedet kdy?
Ja mam napriklad u prdele, ktere sklady si muj dodavatel kde naplni. Pro mne je podstatne, jestli dodava vcas nasmlouvane mnozstvi. Co je mi po jeho skladech? Ty snad, kdyz jdes do hospody, zkontrolujes jim lednice? Ja to delam proste tak, ze si objednam zradlo a stav lednic je mi u prdele. Jeste se mi nestalo, ze bych si neco objednal a neprinesli mi to. Co delam spatne?
semancko
Presne tak, len to niektorym stale unika.
nove.kostatko
A ty máš informaci, co bylo nasmlouváno a reálně dodáno?
Jesterka
Kdyby Rus nedodal, co bylo nasmlouváno, tak bychom měli půlroční opulentní masírku v médiích. To by se opravdu nedalo přehlédnout.
nove.kostatko
Já neříkám že nedodal. nevím, tak se ptám. Také myslím, že dodal, ty důvody jsou prostě jinde.
Sysop
Ptas se zbytecne. Rus vzdy dodal, co bylo objednano a loni dodaval dokonce i nad ramec smluv. Nikdo ani nepipl. Kdyby chybel jen kubik, to by byla hotova medialni smrst, zejmena v Ceskych nasichvasichjedinychspravnych.
bubik
V roce 2019 považovalo za dobry nápad podle průzkumů 78% Němců. Nejen zelení magoři
RomanL
Ale to všechno JSOU ZELENÍ MAGOŘI! ;-)
fatdwi
RomanL: nejsou, jsou jen vystrašení propagandou po Fukušimě, skutečně zelených magorů je málo – jejich podíl se sice zvyšuje, ale jde to ruku v ruce s úchylkou jménem veganství. Doporučuji nějakého ve svém okolí vyhledat (určitě se někdo v současné nebo minulé práci najde) a poslechnout si ty bludy, kterým tihle lidé věří. To je kolikrát horší než křesťanství, i když to asi hlavně proto, že mozky vymleté náboženstvím jsou normální a tak to člověku už ani nepřijde, zatímco vymletí vegani jsou novum a tedy jejich víra na první pohled zjevnější a dále od reality.
merce
A teď si představte, že tu novou vymletou víru schvaluje většinově křesťanský eu parlament. Já bych to od sebe neodděloval.
fatdwi
merce: odděluji to z praktických důvodů – veganů ve svém okolí nemám nijak moc, ale věřící není nikdo z nich. Věřících znám víc, zatím jí všichni normálně.
To sice nic neříká o politickém pozadí, klidně může být, že na úrovni EP je to stejná parta, ale z pohledu rozšiřování vegavíry jsem zatím nezaznamenal, že by k ní cíleně docházelo v kostelech. Nicméně to soudím zprostředkovaně dle těch věřících v okolí, osobní zkušenosti nemám.
Současně je možné, že k ní docházet bude, ono věřícím je často fuk, čemu věří – u nás lze snadno demonstrovat počtem katolíků a komančů před a po vítězném únoru. Víra jako víra – když člověk uvěří v jednu institucionalizovanou blbost, proč by neuvěřil v další? Je to přece tak snadné.
RomanL
Právě naopak, každý vegan a zelený magor JE VĚŘÍCÍ! Z principu, jinak by to nemohl dělat. :-P
fatdwi
RomanL: „věřící“ jsem myslel že je zde jasně myšleno ve smyslu náboženském. Že „věří“ veganismu ale (aspoň v mnou pozorovaných vzorcích) neznamená, že věří taky v nějakého běžněji užívaného boha.
Lukas B.
to jste nakousl zajímavou a často diskutovanou věc: citlivější a přemýšlivější lidé mívají nějakou potřebu duchovna a ukotvení v něčem, co nás přesahuje. když si tuhle potřebu odbývají nějakým tradičním a osvědčeným způsobem, třeba občasnou modlitbou a každou neděli (nebo jednou za pár týdnů) návštěvou svatostánku, tak je vše v pořádku a žádné excesy se nekonají, ale k takovému se jeden těžko dostane z ateistického nebo neznabožského prostředí. a tak citliví neznabozi často propadají všelikým úchylkám, od ortorexie přes domarodectví po enviromentalismus, a tu úchylku zcela zbožští a suplují tím potřebu víry a duchovna.
neznám jediného praktikujícího fanatického vegana z křesťanské rodiny chodícího pravidelně do kostela. a znám spoustu lidí, kteří se v postpubertě přivazovali ke stromům, gájovali, roufůdovali po vegansku a rodili doma v kuchyni na podlaze a odmítali očkování a antibiotika, a pak se postupem času zklidnili a stali se z nich vlažní katolíci nebo čeští bratři a občas si opečou buřty na ohýnku a jsou očkovaní proti žloutence a klíšťovce.
fatdwi
Lukas B.: dříve se všem vymlel mozek náboženstvím už od kolébky, zatímco dnes si nemálo lidí může svou víru zvolit až později. A protože tu máme konkurenci a věřit už není potřeba jen v kostele, tak se často stane, že si potřebu sounáležitosti a „víry v něco většího“ kompenzují nesmyslem. Tedy jak píšete, logicky je to záležitost lidí, kteří neměli mozek vypláchnutý příliš brzy.
Za mě je problém především nezdravá identita většiny lidí, kterou dále umocňují velmi špatné praktiky médií. Nicméně lidem „nahoře“ taková situace vyhovuje, protože jedni na tom královsky vydělávají, druhým to pomáhá v upevňování moci a třetím v obojím.
Připadá mi to trochu jako finanční gramotnost – místo pro sebepoznání a rozvoj, stejně jako pro pochopení finančích toků ve státu, bankách a života na dluh by se na škole určitě našlo. Nevím, jestli je na středních pořád něco jako „občanská nauka“, ale to by přesně byl prostor pro aspoň základy. Jenže kdo a proč by to chtěl prosadit? A tak máme čím dál tím víc sněhových vloček s čím dál tím od reality odtrženějším očekáváním, navíc čím dál tím více se radikalizující ve svých vírách (když se sejde fanatismus „pro správnou věc“ s agresivní potřebou „mě musí všichni poslouchat a nikdo mě nesmí kritizovat“, nemá to hezké konce).
S věkem to u relativně velké části lidí upadá, protože životní zkušenosti člověka přecejen něco naučí. A pak jsou tu různí hysterici ať už z přesvědčení, nebo vypočítavosti (situace kolem elektromobility by vydala na velmi zajímavou studii).
Lukas B.
záleží na úhlu pohledu. můžete tomu říkat vymletí mozku v dětském věku, ale zrovna tak na to můžete hledět jako na výuku řízeného kanalizování potřeby po duchovnu, aby si dítko zvyklo odbývat tuto potřebu tradičním a osvědčeným způsobem bez většího rizika excesů a ovlivnění praktického života. tím se ovšem nijak nezastávám bigotního praktikování, kdy je povinná účast na každém procesí a povinné ministrování.
a paradoxně – osobně znám (tedy znal jsem) dvě osoby, které se ve věku okolo dvacítky rozhodly vstoupit do katolického kláštera s tuhým režimem („podepsali to na doživotí“). ani jedna z těchto osob nevyrůstala v prostředí s aspoň vlažným praktikováním víry, a tedy s potřebou duchovna nějak rozumně zacházet, obě osoby pocházely z neznabožského prostředí pražského sídliště, a úplně stejně mohly spadnout do veganství nebo čehokoli jiného.
fatdwi
Lukas B.: to nemůžu, ne teda já. Nemám potřebu se něčeho takového účastnit a nemyslím, že je to primárně „potřeba duchovna“. Primárně je to spíš problém identity, který si takový člověk kompenzuje tím, že uvěří blbostem.
Tj. nevymletý mozek v dětstí nerovná se veganismus a podobné píčoviny v dospělosti, ale příležitost zvolit něco rozumného a nebýt otrokem nesmyslů. To, že reálně do těch nesmyslů spousta lidí spadne je sice pravda, ale to už je jejich problém. Pro mě je důležité, že si můžu dělat svoje.
je to právě tím, že průměrnej vohnout potřebuje to místo v palici něčím zaplnit…brzo si s některejma dalšíma začínáš uvědomovat, že zlatý křesťanský pámbíčkaření proti tomu, co jinýho to dokáže nahradit, že? ;-)
fatdwi
Behemot: ani náhodou, ať si klidně těm sračkám věří. Jasně, možná to dopadne i na mě, ale kdyby tady bylo normální vymlet mozek všem, tak bych tomu neutekl a dopadlo by „to“ na mě už dávno. Tedy mám-li si vybrat mezi svobodou pro sebe s tím, že jiní zblbnou na straně jedné a povinným zblbnutím na straně druhé, beru pochopitelně to první. To ale nijak neimplikuje, že by se mi zblbnutí mělo líbit. Výhodou je, že na to (zatím) můžu mít svůj názor.
asi nepochopil – řikám že ty kokso lepčí tady pámbičkaření po reformaci a vodluce círqe vod stádu, než různý ty zelený, červený, žlutomodrý a další idejologie, naopak na stád (a jeho exekutívu) navázaný jak hovno na košilu
klidně si nesouhlas, ale maximum co pámbíčkáři v posledních desetiletích tady prováděli bylo, že nějakej kazatel furt rušil před porodnicou
zelená lůza tím či oním způsobem zpoluzpůsobila ten ekonomickej krach, kterej je teď v procesu, dál taky ráda lynčuje nepohodln lidi, nechává je vyhazovat z práce, vyhrožuje jim zmrzačením a smrtí, apod.
dál je tady trannybuzno lůza, negrolůza, a spousta dalších
fatdwi
Behemot: klíč je „v posledních desetiletích“. Cesta k tomu byla velmi, velmi dlouhá a já jsem rád, že žiju v době, kdy „dnešek“ není stovky let v budoucnosti.
Zelená lůza, stejně jako woke lůza je produktem blahobytu. Je možné, že časem ten blahobyt zničí, ale pak zničí i sebe. Záleží, jestli se věrchušce bude vyplácet to tímto směrem táhnout, případně jestli nepřetáhnou strunu. To ukáže až čas. Za mě by bylo optimální, kdyby se různí věřící vymlátili mezi sebou, ale jsem si vědom toho, že takto to nefunguje. Nemám ale potřebu se z toho hroutit.
No 0ne
Ale to je přecí jen slepá víra, tam nejsou vůbec žádné mravní zásady, které by tenhle hnůj snad pročistily. To, že je lidé nedodržují a nebudou dodržovat, je přece jasný. Kdyby lidi tak pochopili jejich smysl. Ale náboženství se vesměs bere jen jako jakýsi systém prázdných úkonů a Bůh Vám přeci odpustí, když se z hříchů klidně i vyplatíte. A lidé se tedy mravně moc nikam nehnou, když nevykoření hlavně ten chlév v sobě. Ale jak říkáš, furt zlatý pánbíčkaření, než tohle co tu nastává…
Ko-za
Jaký křesťanský parlament? Ta instituce je přesný opak. Je to živý satanův nástroj a ztělesnění antikrista.
RomanL
Když se necháš vystrašit jakoukoliv naprostou debilovinou, tak jsi prostě ZELENÝ MAGOR s vymytým mozkem, netřeba to zakecávat. To je TVŮJ problém. :-P
fatdwi
RomanL: s tím nemůžu souhlasit, protože to jsme pak u toho, že magoři jsou (skoro) všichni.
Je rozdíl, jestli se bojím, že na mě spadne atomovka a tak souhlasím se svým zotročením výměnou za to, že se tak nestane. Nebo jsem zelený magor s vymletým mozkem, co hysterčí, že nastane konec světa kvůli nadspotřebě a demonstruje za to, aby ostatní nemohli jezdit autem.
Můžete říct, že z pohledu výsledku je to jedno, ale z pohledu přístupu je to diametrální rozdíl, protože ta první skupina autem jezdit chce a když jim dáte jinou alternativu, proč na ně atomovka nespadne, zotročit se nenechají. S tou druhou skupinu je ale nutné bojovat, protože na ni žádná alternativa neplatí.
dyž jenom demonstruje, tak dobrý, ale ti co se aktivně někde přivazujou, likvidujou cizí majetek apod., a nic si na těch špínách nevezmeš a nikdo ti škodu nenahradí…
fatdwi
Behemot: řekl bych, že průnik mezi demonstrantem a blbem co SUV vypouští kola bude nenulový. Ne každý demonstrant je nutně až takový kokot, ale pod „zelené magory s vymletým mozkem“ se schovají oba.
tím demonstrováním zpravidla vyjadřujou účast a podporu těm ksindlům co přivazujou a provrtávají, a z těch prvních se v drtivé většině ti druhí rekrutujou
další obvyklou společnou charakteristikou je, že činnost provozujou všeobecně na cizí účet (rodičů, stádu tedy DP, dotovačů)
semancko
Tak ked si to nemci mysleli nech nesu nasledky. A ze si politicky pretlacili ze ich rite zachranuje cela Europa. Pobabrali do energetiky a kedze sme vsetci spojeni tak to musime znasat. Zaujimave je, ze sa nikoho nepytali ci s tym bude suhlasit, vtedy sme asi neboli Unia a nemali prepojene sustavy. Sprosto vyuzivaju ostatnych aby zakryli pred vlastnym obyvatelstvom hlupost toho rozhodnutia.
PrincJason
Zakázat zákonem prodej přes lipskou burzu elektřiny pro odběratele v ČR. A jestli ČEZ už tuto elektřinu prodal, tak holt bude mít smůlu a nebude moci tyto své závazky splnit.
bubik
To je dobrý nápad. Ovšem co když nám třeba Němci, kterým tu elektřinu nedodáme, na oplatku zase zavřou kohouty od plynu. Holt své závazky k nám tranzitovat plyn nebudou moci splnit.
Věci jsou občas složitější, než na první pohled vypadají
No 0ne
Ono Němci nám ho zavřou klidně i tak…
Sysop
Pokud na to bude Vorschrift, tak to bez mrknuti oka udelaji. Ordnung muss sein.
PrincJason
Rozhodně jsem to nemyslel tak, že bychom přestali vyvážet elektřinu. K tomu není žádný důvod, minimálně do doby, dokud jí budeme mít přebytek. Přes burzu by ČEZ měl prodávat pouze to, co bude vyvezeno a spotřebováno v zahraničí. Pro Němce by se tedy nic nezměnilo..
bubik
Ano, tohle by byla cesta stejně jako utržení vlivu ceny elektřiny ze závěrných elektráren na cenu elektřiny obecně. Ale tohle bohužel musí být rozhodnutí celé EU
Ono by to bylo jinak, kdyby Babiš v roce 2020 nepodepsal za ČR přistoupení k Grean Dealu, leč už se stalo
PrincJason
Chcete říct, že v Bruseli rozhodují o tom, jestli my tady v Česku musíme prodávat eletriku přes Lipskou burzu? Jak jste na to přišel, milý pane?
Z elektrárenských firem po celém EU je ČEZ jediný, který vše prodává přes burzu.
ModrýKlokan
Částečně máš pravdu… rozhodují o tom i v Bruselu… a taky v Berlíně… a taky nejvíc ve Washingtonu
Sysop
Podle mne je to cele uplne jinak a rozhoduji o tom sibri, co tam obchoduji. Ostatne uz jen ten tah, jak nekdo „urcite ne ze spekulativnich duvodu“ koupil koncem srpna nejake 2 MWh elektriny na burze za 1300 Euro/MWh a nasledne, diky spotovemu pravidlu burzy, se ten den nastavily ceny prave na tuto hodnotu, byl super tah.
V tom jsou takovy prachy, ze i FonLejno s jejim domacim kseftem s vakcinama je jen cuckar. Cert vi, komu se z toho sype. Podle mne je to spekulantska klika, kterou jeste zezadu nekdo pekne podkuruje pod vlajkou gryndylu a cert vi, koho ze zamori v tom ty prsty jsou.
Ko-za
A teď se zdá, že američani rozjeli novou operaci s pokusem o státní převrat v Íránu, což je další země, od které by Evropa mohla ještě suroviny brát. Tentokrát je zástupným důvodem „revoluce“ nějaká zatčená a umřelá. Loutky z jednotlivých protektorátů si stříhají vlasy a námezdní demonstranti pořádají akce po celym světě.
Sysop
Iran neni Syrie, tam se kotrmelec jen tak nepodari.
vono se to ostatně ani v té Sýrii úplně nepovedlo, i když zatím nevypráskali úplně všecko, údajně si tam amerikánci eště furt válí prdele na ropnejch polích a kradou odtamtud ropu…
Sysop
Simte, co mas co sledovat nase pratele v Syrii? Koukej sledovat, jak Rusak krade psenici na Ukrajine, nebo pujdes na 3 jary do kamena za dezoinformace!
co pšenicu, ale rabujou tam vopchoty, to je teda úrovňa! i dyž teda na tom videju, co sem viděl, tak rabovali ukrošovští veliteli a natáčeli je u toho zahraniční žoldáci, ale říkali to ftelevyzy, tak asi videjo lže a televyza má pravdu, ne?
Forge
Behe:Začínám mít o tebe obavy.Ty nám začínáš kolísat a koketovat z těma fejkama!Nenech se zblbnout a drž lajnu!
alefzero
Technická, ČEZ rozhodně neprodává vše přes burzu a rozhodně není jediný. Prodává přes burzu cca 5% kapacity, a to nejen v Lipsku, ale hlavně v Budapešti a na PXE. Zbytek, tj. 95% kapacity, jde na dlouhodobé kontrakty.
Dále, export elektřiny probíhá nikoliv do Německa a na západ, ale téměř výlučně na Slovensko. Takže bychom si moc nepomohli.
Cenotvorba ČEZu ovlivněná jednak „krizí“ a druhak vykuky typu Bohemia Energy, kteří se vezli na vlně levného spotu a kupovali na burze, je věc druhá.
nove.kostatko
To je hroznej blábol. Naopak, většinu prodává přes kontrakty.
Panek
Jestliže ČEZ, co ročně vyrobí elektřinu za cca 110 miliard Kč, potřebuje od státu půjčit 74 miliard Kč, aby vykryl saldo u finanční záruky na burze, neprodává tuto energii na burze, ale většinou přes kontrakty, tak je kurva něco špatně!
Kam teda šlo těch 74 mld., když ČEZ prodává většinu přes kontrakty?
nove.kostatko
A na tu cenu jsi přišel jak? ČEZ vyrobí za rok 55 Twh. Když budu počítat cenu 500 EUR za MWh (A to nevím, jaká byla cena na burze v té dob kdy ty prachy dostal, to lítalo až k 1000 EUR), pokud dobře počítám, cca 715 Mld Kč za roční produkci. Těch 74 mld je cca 12%.
Panek
Jestli se snažíte získat nadřazenou pozici tykáním, tak s tím nepochodíte.
55 TWh je 55 000 000 000 kWh a při ceně 2,- kWh je to 110 miliard. Počítám něco špatně?
nove.kostatko
Nevím proč bych se měl snažit o nějakou nadřazenost. Přejdu tedy na vykání. Výpočet máte špatně, vstupní hodnoty špatně. Jak jste přišel na 2 Kč za Kwh? Ty prachy jsou na pokrytí nedodání elektřiny za aktuální cenu na burze. Viz můj příspěvek výše.
Panek
Nikoli. Utíkáte od faktu, že: „Naopak, většinu prodává přes kontrakty.“ Pokud jste tedy psal o ČEZu, nepotřeboval by přeci tak velkou záruku. Padlo tu dokonce, že přes burzu prodává jen cca 5% kapacity. Tj. 2,6 TWh (2,6 mld. kWh). Tak to já jako ekonom bych kvůli takovému „objemu“ raději odpískal to, co už tam leží, než abych do toho systému nalil dalších 74 mld. Kč. To je, jako když gambler hraje martingale. Aha, oni to vlastně nedali ze svého ale ze státního, tak to pak jo.
nove.kostatko
Tak naposledy. ČEZ vyrobí za rok cca 55 Twh, neboli jak jste správně napsal, 55 miliard kWh. Při ceně na burze cca 500 EUR (to já nevím, kolik to bylo, mohlo to být 400 – 1000 EUR za Mwh), vychází mi při výši garance 74 mld (protože celou produkci by prodal za cca 750 mld Kč), že to pokrývá cca 12% jeho roční produkce. Já jsem sice o 5% nic nepsal, nicméně pokud to byla garance proti maximální ceně na burze, tak to moc vedle také není. Nevěřím, že jste ekonom (nějak mlhavě si z minulých diskusí pamatuju, že jste právník? Ale tady je každej odborník vždycky na to, co se mu aktuálně hodí). Ale pokud jo, tak musíte být ekonom ve státní správě, protože v soukromé sféře byste jedl kořínky.
Panek
Takže už se lustruje? Práva mám vystudované, ekonomiku také a na rovinu říkám, že pokud bych měl jako ekonom rozhodnou zd „můj“ podnik složí 50% dosavadních ročních tržeb (ta elektřina je už prodaná) jen jako záruku za zobchodovaných 5% – 12% mé roční produkce, tak bych ten nejistý podnik raději odpískal. Ale to je můj názor, který se jednak opírá o mé subjektivní zkušenosti a druhak také nepočítám s tím, že za ten „můj“ podnik to riziko 74 mld. ponese někdo jiný (stát).
Zadlužit se 50% pro záchranu 5-12% je ekonomická blbost.
nove.kostatko
Já to vzdávám, prosím, vysvětlete mu to někdo. Já na to evidentně nemám.
nove.kostatko
A ještě jednu poznámku – od tématu utíkáte vy. Nejdřív dojdete k chybnému závěru tím, že máte chybné vstupní hodnoty (2kč za kWh. Když to pochopíte (aniž byste to přiznal, právník, no :-)), tak od debaty čistě finanční plynule přejdete k nějakým ekonomickým úvahám. Jo, nad těmi se dá diskutovat. Neboli zda má smysl ztratit balík peněz v případě nedodání energie za domluvené burzovní ceny. To je otázka, na kterou nemám jasnou odpověď, protože neznám rizika nebo možnosti neuskutečnění dodávky. Ale znova, ta diskuse na začátku byla úplně o něčem jiném.
na zasrané burze příští roky nemá co dělat, vokamžitě z tama táhnout do prdele a když bude nějakej dojčland nebo malej dojčland chcet eletriku, ať donde poprosit
takže sme se kruhem vrátili k tomu, že stád aktivně podporuje vožebračování vlastních vovčanů, a teď už minimálně dvakrát…
Sysop
Tak prej FR a DE dosla s cenama norskeho a americkeho plynu trpelivost. Budou sankce na USA a NO? Nebo kamosi zlevni na ctvrtinu? Ale ze jsme to tomu Putlerovi natreli!
Já myslím, že USA a Norsko dostanou to co Rusko ve stejné situaci. Po celé Evropě se znárodní majetek USA v bankách i kdekoli na zemi. Zabaví se Američanům jachty kotvící kolem Evropy. Zabaví se Američanům továrny a firmy v Evropě. Zabaví se Američanům veškerá aktiva uložená v evropských bankách. Totéž Norům.
Západní civilizace je morální, spravedlivá a měří všem stranám stejným metrem.
PrincJason
bubik9.10.2022 v 22:51
Pokud Grean Dealu znamená to, že ceské firmy budou nekonkurenceschopné, tak je na místě od něj odstoupit. A to i přesto, nebo možná právě proto, že z Bruseli nedostaneme miliardy eur.
Čím dál více to vypadá, že jsme se zase dostali do protektorátu Böhmen und Mähren .
Sysop
Je to sice logicke, ale diky LS jsme se vzdali rozhodovaciho prava teoreticky a po zruseni prava veta o nej prijdeme i prakticky. Budeme jen Zuschauer.
Jesterka
Tomu se v sado maso pornografii říká podepsání smlouvy o otroctví se svým pánem.
RomanL
Já myslím, že když jsme ve válečném stavu, nastávají možné eventuality… ;-)
Sysop
Jeste trochu casu a usili to sice zabere, ale ja verim, ze se Fialovi nakonec podari nas do te valky zatahnout. Zase budeme v necem prvni v EU.
Jesterka
My budeme první v tom, že nás manželé Fialovi – Rakušanovi nejenom zatáhnou do války, ale ještě jí budeme s radostí financovat a všichni ostatní si na ní nahrabou.
Sysop
Tak je to i doposud, proc by se na tom melo neco menit? Jak jsou na tom mladi Bushovi a Bidenovi, podnikani na UA frci? Mladi vpred!
semancko
Preco cela EU nerozhodovala o Nemeckom ruseni atomiek a masivnom investovani do veternikov? Bez patricnej siete na uzemi Nemecka?
RomanL
Rozhodovala. Green Deal. ;-)
podotek
Energiewende nemá s EU a Green Dealem společného pranic.
ygorek
podotek 12.10.2022 v 13:35
Nesouhlasím.
Přestavba energetiky v tak velkém a tak mocném členu společenství nemůže neovlivnit ostatní členy společenství – to ostatně nyní přímo sledujeme.
a proč nám nemůžou plyn poslat paprikáši? mají ho dost, na zavolání bez problémů dostanou další (na dlouhodobej kontrakt), kapacita v trubkách je a rádi si určitě vydělají, i třeba slušně, bez zkurvenejch 300% přirážek, ne?
jenže to by se tam někdo musel jít zeptat a projevit paprikášům podporu – a to fyjalová kurva nikdy neudělá, ta má naopak instrukce vorbána zlikvidovat (např. sebráním veta)
Jesterka
A proč prostě nemůžeme mít normální obchodní vztahy s Ruskem? A odebírat od něho přímo v rámci obchodních kontraktů?
Ctenar Jirka
Protože je Rusko teroristický stát, ty vymaštěná kremrole.
a vo tom snad rozhodla RB? nebo valný shromáždění? nebo snad byl ustanovenej nějakej tribunál, kterej nejprv vyřídil válečný běsnění v Koreji, pak v ‚Namu, pak všecky ty bojůvky a genocidy v Africe, Falklandy, invazi do Zátoky sviní, Srbsko, Afhoš, Irák, Lybiu, Sýriu a až teda úúúplně nakonec Gruziu a Ukrošov?
protože pokud ne, tak seš akorát držkatá píča, což ti naštěstí nikdo nebere, ale to je tak všecko
mimochodem, v otak zásadních votázkách, jako jak se vodřezávat vod energií, snad proběhlo nějaký celouhnijní referendum? nebo lokální stádní referendum? nebo to vodmávala banda vyjebanejch zmrdů s volební podporou sotva 25 % ovčanů? aby je příště taky jenom 2,5 % nešly pověsit na lampy…očividně stačí jakkoli málo a je možný si dělat cokoli, dyž mají dostatečnou sílu, aneb všecky ty vóesny sou bezzubý taškařice dobrý tak k smíchu, co produkujou akorát diskriminační sračky a hovadiny jako istambulský voumluvy, případně teď zcela vážně řešijou kusový značení a evidenci ve výrobě střeliva (!)
podotek
Operace v Koreji, Afghánistánu, Lybii nebyly pod mandátem daným rezolucí RB OSN? Ať si o tom něco přečtijou, co říkajou?
PrincJason
Prosimtě jirko, vem si prášek. Ohledně terorizování sousedních zemí, co je na tom špatného? Vždyť i náš vzor, U.S.A. mají v tomto dlouhodobou praxi. Nejkřiklavější případ tohoto druhu je podpora teroristů v Nikaragui, za což byly UŠÁci odsouzeni k placení válečných reparací.
Takže pokud kupujeme plyn z U.S.A., dopouštíme se podpory terorismu.
Sysop
Si ted honem nevybavuju, jak to momentalne vypada s navracenim Texasu, Noveho Mexika a Kalifornie? Nejak to posledni dobou nesleduju, jen co vim, tak s Texasem doposud nebyl ukoncen valecny stav.
Sysop
Nemuzeme, protoze to neni v zajmu USA a VB. Podobne, jako neni v zajmu minoritnich akcionaru, abychom opustili Lipskou burzu.
Neni tedy podstatne, co my chceme. Podstatne je, abychom plnili tyto zajmy.
PrincJason
Další věc, kterou je třeba zavést je konec placení výpalného do bruselu, alias emisní povolenky.
Alien
PrincJason: S vašimi návrhy souhlas.
semancko
Suhlas.
Jesterka
Úplně to vidím: EU souhlasí. Končí emisní povolenky, namísto toho se budou platit uhlíkové daně ve dvojnásobné výši.
Sysop
Ale my jsme prece tyto soudruhy volili a oni za tuto praci berou penize. Neni muj problem, kde si ty energie sezenou. To je problem jejich.
Ja nevim, proc porad resit problemy nekoho jineho. Kurva kdyz nekdo za neco bere penize, tak at to dela, nebo at jde do prdele. Plus, je potreba, aby tito lide meli za svoje ciny hmotnou zodpovednost uplne stejne, jako ji mam treba ja. Utracet supr prachy, zit si jako feudal a nemit zadnou zodpovednost to je sen kazdeho curaka.
fatdwi
Sysop: „Utracet supr prachy, zit si jako feudal a nemit zadnou zodpovednost to je sen kazdeho curaka.“
Však proto ty funkce existují, ne? Co je na tom divného? Stejně tak v soukromém sektoru nejsou frajeři v představenstvu nebo jednatelé, ale v dozorčí radě.
Sysop
Soukromy sektor je ale volba akcionaru, jestli to toleruji. Mne se v patnacti nikdo neptal, jestli chci ovcanku a jestli chci platit dane.
těch trubek z východu, kterejma sem proudijou energetický suroviny, sem vede asi tucet, takže tydle pohádky si nech pro nějaký pravdoláskový cucáky, co ti to budou žrát, tady s tím nepochodíš
jenže uhnija řekla, že nasrat (pže drtivá většina členů má přístavní terminály na všecko), a tak si to východní vnitrozemskej untrmenš s vlastizrádnou bandou ksindlů u kormidla musí vyžrat, žejo
Dissenter
Revoluční výbory, generální stávky, milion lidí v ulicích, …
Mašíbl.
Sumo64
No pokud se něco nezmění, stejně k tomu dojde, tak proč to trochu nekormidlovat.
TENZERO
Proletáři všech zemí, spojte se! Spojte se a … a … jděte konečně do prdele!
dr_z
Na generální stávku budete ale potřebovat ty stávkující. A jestli jich bude 10 %, tak to bude až hodně. Sněte dál. Nebo radši ani ne.
RomanL
Stávkovat nebude potřeba, ty firmy skončí samy. :-P
dr_z
Jo a ještě by bylo tak nějak fajn mát plán, co pak. Pád vlády, i kdyby k němu došlo, levnější energie nezajistí. A kecy „(ne)mělo by se“ taky ne.
Alien
dissenter, tenzero, drz: Tak to bychom měli první várku placených rozesíracích komentů ke všem vlasteneckým nebo antifeministickým článkům – zítra další směna.
Ps: Vždy mě zajímalo, jestli tyhle kádry popraví dříve režim odcházející nebo nastupující. Asi záleží, kdo má k dispozici preciznější seznamy agentů. Uvidíme.
Takže co konkrétně tedy (očekáváte, že) se stane pádem vlády? Němci se leknou a obnoví provoz všech jaderek? Francouzi ty svoje rychleji opraví? Plyn zlevní?
A na nárůst osobních svobod nebo omezení byrokracie (směrem k občanovi) bych v případě nějakého toho „vítězství ulice“ taky úplně nesázel…
RomanL
Určitými kroky nové vlády by se rozhodně Němci dali vyděsit docela dost. :-P
dr_z
Je cílem vyděsit Němce, nebo vyřešit problém vysoké ceny?
Jesterka
@dr_z: RomanL ti odpověděl na tvou otázku – a ty se tváříš jako debil, který neví co sám napsal.
Sysop
Jedine takova vlada, co uzavre dlouhodobe smlouvy s Ruskem muze zmenit tenhle pruser.
nove.kostatko
Píšu to už poněkolikátý. Jsi rozumnej člověk, tak přemýšlej a zapamatuj si to: Uzavřeš kontrakt, abys mu pomohl z bryndy, s někým, kdo ti bortí vojenské dobyvačné akce? A to děláme, posíláme na Ukrajinu zbraně a dobře to vědí. Ne, neuzavřou s tebou kontrakt. Pokud někdo od nás přijede do Moskvy s něčím takovým, tak ho dostane klepeta a do basy jako nepřítel. Leda že by ta nová vláda okamžitě zastavila podporu Ukrajině, nechala si všechny tanky poslat zpátky a pověsila si nad postel obrázek Putina s Medvedevem. A samozřejmě mu budou muset něco slíbit jako omluvu za pomatení smyslů předchozí vládou.
shifty
Jako že Německo nahradíme Ruskem jo? Takže vystoupíme z Nato a EU a bude z nás takový druhý Bělorusko. No super představa, fakt…
Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. A v tomhle je Babiš stejnej jako Fiala. A Okamura by byl taky.. viz. jeho názorový konzistence.
jizlivec
Lépe v lese s vlky výti, než v chlévě se sviněmi chrochtati…
Panek
Lépe v lese s vlky výti, než v řadě s lumíky k útesu šlapati.
shifty
Zkuste mi to hosi vysvetlit. Ja jsem svuj nazor napsal celkem jasne.
jizlivec
Podle mě si za vlky/svině/lumíky, případně vychytralé lišáky dosadí každý sám, dle svých preferencí…
Panek
To, že kupní síla Evropy a Evropanů nám teď dovoluje žít si na takové úrovni, že nad Běloruskem můžeme ohrnovat nos, ještě neznamená, že s tímhle přístupem si za 10 let nebudeme moci dovolit nejen takový píčoviny, jako dovážet cibuli z Nového Zélandu, ale naopak budeme se zbraní v ruce hlídat čerstvě zasazené brambory, aby nám je někdo hladový z té země nevyhrabal.
shifty
Ale jen zapadni evropa a zlotrile USA. Zbytek sveta se bude topit v blahobytu … Na vse bude mit odbyt…a nebude vedet jestli driv champagne nebo kaviar…
To jako fakt? Ok
Panek
Já netvrdím, že někdo bude v blahobytu. Ale třeba takové Bělorusko si tu hubu nabije o dost míň, než třeba Francie.
shifty
A racionalni duvody pro to mas? Proc by si Francie mela nabit hubu vic? Jo, je na zapade. Belorusko je nejaka zemedelska velmic, neco nekam vyvazi, vytvari nejake hodnoty? Rad se necham poucit, tak se nestyd a vysvetli to.
Sysop
Ale prd. Jak jde o kseft, kazdej se domluvi. Amik, Rus, Nemec i Cinan. Nemci taky posilaji na UA Gewehr a pritom z Ruska berou kdeco, od kovu, pres potraviny az po plyn.A to se vubec nebavim o USA, kere s UK ridi ten ukrajinskej bordel a pritom z RF importuji kdeco.
LD
Kdoví jestli si tu opozici, jako obvykle, stát neorganizuje sám?
Nevím jestli bude stávka postačovat, těm šmejdům nedojde že mají jít do prdele, ani když poletí z okna.
nove.kostatko
Myslím že ne. Pitomců, kteří půjdou ochotně dělat někomu užitečné idioty, je daleko víc, než se na ten Václavák vejde ve třech patrech.
Alien
Naprostý souhlas.
nove.kostatko
To ani nemusíš psát, u tebe je souhlas s podobným blábolem automatický předpoklad.
Alien
nk/jpg: Na nic jsem se tě neptal, multinicku a placený agente provokatére.
hellfire
Takhle to chodí ve většině diskusí. Napíšete, co jste napsal neměl. Řeknete tím něco, co jste říct nechtěl a dostanete odpověď, na kterou jste se neptal:-D.
De_Bill
Buhe. Vrabel s Havlem teď řešijou, kdo bude mašinfíra a kdo bude házet lopatou uhlí a hlavně, kdo má to uhlí koupit za jaké peníze :-D
Jihočech Honza
Tradiční český problém:mnoho náčelníků, málo indiánů.
Nejen český. A je to de facto dobře. Protože kdyby se našel náčelník, který je schopen tyhle indiány sjednotit a unisono hlasovat ve volbách, tak máme problém.
Indiánů tohoto kmene je tu dost – víc, než jsem ještě před pár lety byl ochoten připustit. Ale naštěstí je tu taky hodně náčelníků na různých úrovních managementu, kteří pochopili nebo viděli u jiných, že a jak ten potenciál využít. A ti se o ta koryta zatím úspěšně vytloukají. A je jedno, jestli je to level Vrabel/Havel nebo ZMZ/Rajchl.
Proc pozadujete demisi vlady?
Protože je to banda nekompetentních mocichtivých čuráků? Jako ti před nimi, akorát tihle vyhráli volby s heslem Změna, tak ji asi lidi chtěli vidět.
Ok. Ale – nebyla situace v 9/21 trochu jiná než v 10/22?
To byla. Jednou bylo září, podruhé říjen. Na kvalitách a kompetencích vlády tu změnu nevidím. Premiér umí líp česky a jednou nohou v kriminále není předseda vlády, ale jen pár ministrů. A šrouby se tehdy utahovaly přes covid, dneska přes něco jiného.
Aha, takže po té demisi bude následovat vláda Mirků Dušínů, kteří se zcela nezištně chopí těch správných instrumentů, aby s okamžitým efektem vyřešili všechny ty průsery, na které se tady zakládalo už hodně dlouho. A tomuhle ti dezoláti opravdu věří.
Máte nějaký tip na někoho, kdo by se tomuto ideálu blížil alespoň vzdáleně?
Misto demise by to chtelo vidle a udat vlade pracovni rytmus.
Udávání pracovního rytmu vidlemi je ochlokracie. mohlo by se stát, že jednou bude lůza takto udávat rytmus i jiným.
Lůza?
Ano, určitě jste to slovo už někde zaslechl. Máte snad pochybnosti o jeho významu? Nebo máte pochybnosti, že si toto označení zaslouží (m.j.) ti, kteří své představy o čemkoliv vnucují jiným vidlemi?
Na svine mi vidle prijdou byt primerene.
Mohlo, ale resit, co by mohlo byt, kdyz to, co je, stoji za hovno, mi prijde byt redundantni.
Pár věcí jako odchod z Lipské burzy, smlouvu s Gazpromem by asi zvládl udělat kterýkoli panák, který by neměl politické zadání – respektive by tam byl jen a pouze pro tento úkol, pokud by ho Ovar jmenoval. A pak by se ideálně dělaly furt nějaké volby a furt by se nedařilo sestavit vládu, klidně pár let. Nevzpomínám si, kdy jsem naposledy potřeboval ke svému životu vládu.
Odejít z Lipské burzy nic neřeší – přes ní skoro nic neprodáváme. Smlouva s gazpromem – nelze, dodáváme na Ukrajinu zbraně a otevřeně je proti Rusku podporujeme. Co tam máte dál?
Pověsit Fialu a narazit řeporyjské prasátko na kůl?
Nemám z Fialy radost a nelíbí se v podstatě nic, co dělá. Bohužel v tomhle stavu je možné, že by to vzal do rukou daleko větší blbec a navíc prospěchář.
Když František Josef prohrál bitvu u Solferina a vůbec celé tažení 1859, poznamenal bývalý císař Ferdinand (Trottel Nandl): „To bychom taky dokázali…“
No, nevim, Fiala nastavil latku proklate nizko a nechce se mi verit, ze se v CR najde nekdo jiny, kdo by ji dal jeste nize.
nejhorší ale je, že ta pravdolásková banda ksindlu pevně žije ve své víře, jak sou nélepšéšé aspoň v galaxii
teďka zase srážka s nějakejma, jedním asi ne úplně nízko postaveným u bukanýrů, a ten perlil jak sice svoboda, ALE…v zásadě je nutný tady nainstalovat totalitu s vopačným znamínkem, protože VIDEA JASNĚ ŘÍKAJOU A KDO TO POPÍRÁ…bláblá je propagandista a zlikvidovat, a lipafské je úplně nélepčí a konečně se s ním poklepávajou v uhniji a voésen po zádech…co na tom, že všechny významný světový hospodářský a ekonomický instituce* říkajou naprosto jasně, visíte nad propasťou a esli budete eště tak půl roku pokračovat, za pár let ste v bankrotu…tak ale hlavně, že tvaroha berou vážně, prostě, chápeš, ne?
*naposled např. führer evropské divize MMF
Možná není třeba hledat Dušíny, možná je třeba tu sebranku, ze které je na výběr donutit k aspoň o kousek lepší práci. A čím je donutit, než exekucí předchozího neúspěšného týmu. Něco jako hele chlapi neděláme si prdel jste další na řadě, tak něco ukažte.
Je to záhada, fiala zaražený bruselu a skopčákům do análu, je naprosto fantastický.
Ono není problém zastropovat cokoliv i bez Bruselu. Ale na náš dluh……
Vůbec to nemusí být na dluh,stačí vytáhnout hlavu z cizí prdele.
merce: vy asi spíš myslíte tu hlavu do té správné prdele strčit, že?
Nestrkat hlavu do ničí prdele.
Vzhledem k naší velikosti (rozuměj bezvýznanosti) a nicotného vlivu je to úplně jedno.
Myslis, ze ten Zid, kterej kracel do plynove komory, kdyby vedel, kam jde, tak nemel ani zmenit krok? Ze jsme mali, jeste neznamena, ze musime byt i bezcharakterni.
tak hlavně, že na slovaču si nezařídili eletriku na jaké, poloviční? třetinové? ceně, a žádnej problém, žádný arbitráže, ani desítky miliard propálenejch do kapes zahraničních šmelinářů…sakra, to je náký divný
a žabožrouti i dyž se stali na půl roku čistým importérem, taky mají kupodivu eletriku za polovic, to sou záhady, asi nějaký kouzlo, ne?
Na nas dluh to bude i tak. Rozdil spotu proti stropu zaplatime inflaci. V tom se snami Brusel delit nebude, to bud v klidu. Brusel se podeli o zisky, ale ne o ztraty. To je takovy financak v jinem kabate.
Je no. Škoda jenom, že po té generální stávce, demisi vlády, vládě úředníků a předčasných volbách ho nahradí Babiš. Babiš zaražený v bruselu a skopčákům v análu.
Babis ale bude plnou hubou mlejt opak toho, co bude delat. Stejne jako Okamura, kdyby byl u vlady. To ale hodne mistnim staci a imponuje.
Jasně, tady má někdo zase křišťálovou kouli. :-D
Na to nepotřebuješ křiš´tálovou kouli, stačí se podívat co vyváděl, když byl u lizu posledně.
Imponuje i nažehlený odborář se 110 000,- měsíčně základu. To se nám to odboruje … navíc zastupuje pouze malou část pracujících. Pár takových výtečníků už to vytáhlo až do Bruselu. Pamatujete na tátu lidu Falbra, oboráře Duška ? Zaopatření parádně, odboráři…
Bohužel.
Nikdy by mě nenapadlo že to řeknu, ale ten Babiš by byl lepší, než nějaký ti blbci, co halekají na Václaváku.
Protože zajistili terminál LNG a dodávky plynu. Protože s Polskem obnovili jednání o plynovodu Stork II, na který se bureš vysral. Protože řeší naplnění zásobníků. Protože konečně rozjeli tendr na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany poté, co bureš zařízl Temelín a Dukovany všemožně brzdil. Protože po dlouhém váhání přišli s bohužel velmi širokou, nicméně docela dobře vymyšlenou kompenzací cen energií.
Anebo protože je autor pitomec.
jenyk:
Na tebe stačí žurnalista…
:OD
A co kdyby treba zacala vlada tim, ze by Cesku zajistila vubec nejake zasobniky?
…a o ‚dobre vymyslene kompenzaci cen‘ se radeji nebudu vyjadrovat. Jsem prave po dobre veceri.
Ok, vláda padne. Bude tam nějaká úřednická jmenovaná Zemanem.
A teď otázka: co udělá, abychom z energetického a inflačního marastu vybředli? Kde sežene levný plyn (připomínám, že trubky z Ruska byly odpáleny)? Kde levnou elektřinu (ČEZ elektřinu na roky 2022 a 2023 už dávno prodal)? Kak zkrotí inflaci kromě toho, aby ceny dotovala (připomínám, že Babis zcela zplundroval statní finance)?
Ne, nemyslím, že Fiala je špička a na můj vkus je trochu příliš prounijní. Ale bylo by dobré mít rozmyšlen další postup, abychom nedopadli jako Němci v energetice – zavřít atomky vypadalo jako dobrý nápad. Do doby, než zavřel Putin také plyn, teď Němci neví co dál….
Plyn nezavřel Putin, ale EU, aby nefinancovala jeho bezprecedentní nevyprovokovanou zločinnou agresivní válku. A zavřít spolehlivě fungující bezpečné JE považovali za dobrý nápad jen zelení magoři.
Najděte si informaci o tom, jak v roce 2021, tedy dávno PŘED agresivní válkou, Rusko přestalo dodávat plyn na spotový trh a Gazprom nenaplnil na zimu 2021/22 svoje západoevropské zásobníky.
A jaký je, resp. byl, objem plynu dodávaný přes dlouhodobé kontrakty ve srovnání s objemem dodávaným na spotový trh? Pokud byl objem prodávaný přes spot výrazně menší, což velmi pravděpodobně byl, tak je vaše informace bezvýznamná.
Rusové nemají žádnou povinnost dodávat na burzu,kterou si zřídila eu.
Rusove vzdy dodali tomu, s kym meli kontrakt a kdo platil. Jestli objednavatel byl na burze, nebo ne, jim bylo u prdele. Easy deal.
Ani Rusáci nejsou tak blbí, aby se nechali ojebávat pomocí spotových cen. A nejsou ani tak blbí Beduíni, kteří s tím „světové lídry“ též poslali do prdele.
No Bidet z Kataru vyletel takovym fofrem, ze az po sto metrech zacal zvolna klesat. Pak tam frcela nemecka ples a letela leste vetsim obloukem. Ted si vsichni mysli, ze Norove se poserou. Norove udelaji to same, co osatni, jen to zabali do stravitelnejsi omacky.
no napřed chceli po Norsku zlevu, tak jim seveřani řekli – 20 let to klačíte na burzu, tak máte burzovní cenu, tak, jak ste chceli, co teď vysíráte?
…jak to dopadne v druhým kole? :D
Jsem to ted linkoval vedle, prej teda jako Solcovi s Makaronem dosly ty trpelivosti, takze ted jako bude bububu a ceny plynu prej spadnou https://echo24.cz/a/SV8Ld/zpravy-ekonomika-francie-nemecku-dosla-trpelivost-astronomicke-ceny-usa-lng-plyn
To jsem rad, takze konecne svetlo na konci tunelu, pristi tejden zase panelaky topi na 24.
si myslim no
zatím rvou prachy mj. do Alžířanů za jejich plyn, a ti vobratem podepsali smlouvu na dodávku nejmodernějších stíhaček, tanků a PVO z Ruska za 2 miliardy v dolárech :o)
Chces rict, ze pred rokem 2014 (je to ten zacatek te agresivni valky na UA, ze?) Gazprom nedodal nasmlouvane mnozstvi? Nebo to udelal nekdy jindy do unora 2022? A mohl bych prosim vedet kdy?
Ja mam napriklad u prdele, ktere sklady si muj dodavatel kde naplni. Pro mne je podstatne, jestli dodava vcas nasmlouvane mnozstvi. Co je mi po jeho skladech? Ty snad, kdyz jdes do hospody, zkontrolujes jim lednice? Ja to delam proste tak, ze si objednam zradlo a stav lednic je mi u prdele. Jeste se mi nestalo, ze bych si neco objednal a neprinesli mi to. Co delam spatne?
Presne tak, len to niektorym stale unika.
A ty máš informaci, co bylo nasmlouváno a reálně dodáno?
Kdyby Rus nedodal, co bylo nasmlouváno, tak bychom měli půlroční opulentní masírku v médiích. To by se opravdu nedalo přehlédnout.
Já neříkám že nedodal. nevím, tak se ptám. Také myslím, že dodal, ty důvody jsou prostě jinde.
Ptas se zbytecne. Rus vzdy dodal, co bylo objednano a loni dodaval dokonce i nad ramec smluv. Nikdo ani nepipl. Kdyby chybel jen kubik, to by byla hotova medialni smrst, zejmena v Ceskych nasichvasichjedinychspravnych.
V roce 2019 považovalo za dobry nápad podle průzkumů 78% Němců. Nejen zelení magoři
Ale to všechno JSOU ZELENÍ MAGOŘI! ;-)
RomanL: nejsou, jsou jen vystrašení propagandou po Fukušimě, skutečně zelených magorů je málo – jejich podíl se sice zvyšuje, ale jde to ruku v ruce s úchylkou jménem veganství. Doporučuji nějakého ve svém okolí vyhledat (určitě se někdo v současné nebo minulé práci najde) a poslechnout si ty bludy, kterým tihle lidé věří. To je kolikrát horší než křesťanství, i když to asi hlavně proto, že mozky vymleté náboženstvím jsou normální a tak to člověku už ani nepřijde, zatímco vymletí vegani jsou novum a tedy jejich víra na první pohled zjevnější a dále od reality.
A teď si představte, že tu novou vymletou víru schvaluje většinově křesťanský eu parlament. Já bych to od sebe neodděloval.
merce: odděluji to z praktických důvodů – veganů ve svém okolí nemám nijak moc, ale věřící není nikdo z nich. Věřících znám víc, zatím jí všichni normálně.
To sice nic neříká o politickém pozadí, klidně může být, že na úrovni EP je to stejná parta, ale z pohledu rozšiřování vegavíry jsem zatím nezaznamenal, že by k ní cíleně docházelo v kostelech. Nicméně to soudím zprostředkovaně dle těch věřících v okolí, osobní zkušenosti nemám.
Současně je možné, že k ní docházet bude, ono věřícím je často fuk, čemu věří – u nás lze snadno demonstrovat počtem katolíků a komančů před a po vítězném únoru. Víra jako víra – když člověk uvěří v jednu institucionalizovanou blbost, proč by neuvěřil v další? Je to přece tak snadné.
Právě naopak, každý vegan a zelený magor JE VĚŘÍCÍ! Z principu, jinak by to nemohl dělat. :-P
RomanL: „věřící“ jsem myslel že je zde jasně myšleno ve smyslu náboženském. Že „věří“ veganismu ale (aspoň v mnou pozorovaných vzorcích) neznamená, že věří taky v nějakého běžněji užívaného boha.
to jste nakousl zajímavou a často diskutovanou věc: citlivější a přemýšlivější lidé mívají nějakou potřebu duchovna a ukotvení v něčem, co nás přesahuje. když si tuhle potřebu odbývají nějakým tradičním a osvědčeným způsobem, třeba občasnou modlitbou a každou neděli (nebo jednou za pár týdnů) návštěvou svatostánku, tak je vše v pořádku a žádné excesy se nekonají, ale k takovému se jeden těžko dostane z ateistického nebo neznabožského prostředí. a tak citliví neznabozi často propadají všelikým úchylkám, od ortorexie přes domarodectví po enviromentalismus, a tu úchylku zcela zbožští a suplují tím potřebu víry a duchovna.
neznám jediného praktikujícího fanatického vegana z křesťanské rodiny chodícího pravidelně do kostela. a znám spoustu lidí, kteří se v postpubertě přivazovali ke stromům, gájovali, roufůdovali po vegansku a rodili doma v kuchyni na podlaze a odmítali očkování a antibiotika, a pak se postupem času zklidnili a stali se z nich vlažní katolíci nebo čeští bratři a občas si opečou buřty na ohýnku a jsou očkovaní proti žloutence a klíšťovce.
Lukas B.: dříve se všem vymlel mozek náboženstvím už od kolébky, zatímco dnes si nemálo lidí může svou víru zvolit až později. A protože tu máme konkurenci a věřit už není potřeba jen v kostele, tak se často stane, že si potřebu sounáležitosti a „víry v něco většího“ kompenzují nesmyslem. Tedy jak píšete, logicky je to záležitost lidí, kteří neměli mozek vypláchnutý příliš brzy.
Za mě je problém především nezdravá identita většiny lidí, kterou dále umocňují velmi špatné praktiky médií. Nicméně lidem „nahoře“ taková situace vyhovuje, protože jedni na tom královsky vydělávají, druhým to pomáhá v upevňování moci a třetím v obojím.
Připadá mi to trochu jako finanční gramotnost – místo pro sebepoznání a rozvoj, stejně jako pro pochopení finančích toků ve státu, bankách a života na dluh by se na škole určitě našlo. Nevím, jestli je na středních pořád něco jako „občanská nauka“, ale to by přesně byl prostor pro aspoň základy. Jenže kdo a proč by to chtěl prosadit? A tak máme čím dál tím víc sněhových vloček s čím dál tím od reality odtrženějším očekáváním, navíc čím dál tím více se radikalizující ve svých vírách (když se sejde fanatismus „pro správnou věc“ s agresivní potřebou „mě musí všichni poslouchat a nikdo mě nesmí kritizovat“, nemá to hezké konce).
S věkem to u relativně velké části lidí upadá, protože životní zkušenosti člověka přecejen něco naučí. A pak jsou tu různí hysterici ať už z přesvědčení, nebo vypočítavosti (situace kolem elektromobility by vydala na velmi zajímavou studii).
záleží na úhlu pohledu. můžete tomu říkat vymletí mozku v dětském věku, ale zrovna tak na to můžete hledět jako na výuku řízeného kanalizování potřeby po duchovnu, aby si dítko zvyklo odbývat tuto potřebu tradičním a osvědčeným způsobem bez většího rizika excesů a ovlivnění praktického života. tím se ovšem nijak nezastávám bigotního praktikování, kdy je povinná účast na každém procesí a povinné ministrování.
a paradoxně – osobně znám (tedy znal jsem) dvě osoby, které se ve věku okolo dvacítky rozhodly vstoupit do katolického kláštera s tuhým režimem („podepsali to na doživotí“). ani jedna z těchto osob nevyrůstala v prostředí s aspoň vlažným praktikováním víry, a tedy s potřebou duchovna nějak rozumně zacházet, obě osoby pocházely z neznabožského prostředí pražského sídliště, a úplně stejně mohly spadnout do veganství nebo čehokoli jiného.
Lukas B.: to nemůžu, ne teda já. Nemám potřebu se něčeho takového účastnit a nemyslím, že je to primárně „potřeba duchovna“. Primárně je to spíš problém identity, který si takový člověk kompenzuje tím, že uvěří blbostem.
Tj. nevymletý mozek v dětstí nerovná se veganismus a podobné píčoviny v dospělosti, ale příležitost zvolit něco rozumného a nebýt otrokem nesmyslů. To, že reálně do těch nesmyslů spousta lidí spadne je sice pravda, ale to už je jejich problém. Pro mě je důležité, že si můžu dělat svoje.
je to právě tím, že průměrnej vohnout potřebuje to místo v palici něčím zaplnit…brzo si s některejma dalšíma začínáš uvědomovat, že zlatý křesťanský pámbíčkaření proti tomu, co jinýho to dokáže nahradit, že? ;-)
Behemot: ani náhodou, ať si klidně těm sračkám věří. Jasně, možná to dopadne i na mě, ale kdyby tady bylo normální vymlet mozek všem, tak bych tomu neutekl a dopadlo by „to“ na mě už dávno. Tedy mám-li si vybrat mezi svobodou pro sebe s tím, že jiní zblbnou na straně jedné a povinným zblbnutím na straně druhé, beru pochopitelně to první. To ale nijak neimplikuje, že by se mi zblbnutí mělo líbit. Výhodou je, že na to (zatím) můžu mít svůj názor.
asi nepochopil – řikám že ty kokso lepčí tady pámbičkaření po reformaci a vodluce círqe vod stádu, než různý ty zelený, červený, žlutomodrý a další idejologie, naopak na stád (a jeho exekutívu) navázaný jak hovno na košilu
Behemot: říkáte, chápu, nesouhlasím.
klidně si nesouhlas, ale maximum co pámbíčkáři v posledních desetiletích tady prováděli bylo, že nějakej kazatel furt rušil před porodnicou
zelená lůza tím či oním způsobem zpoluzpůsobila ten ekonomickej krach, kterej je teď v procesu, dál taky ráda lynčuje nepohodln lidi, nechává je vyhazovat z práce, vyhrožuje jim zmrzačením a smrtí, apod.
dál je tady trannybuzno lůza, negrolůza, a spousta dalších
Behemot: klíč je „v posledních desetiletích“. Cesta k tomu byla velmi, velmi dlouhá a já jsem rád, že žiju v době, kdy „dnešek“ není stovky let v budoucnosti.
Zelená lůza, stejně jako woke lůza je produktem blahobytu. Je možné, že časem ten blahobyt zničí, ale pak zničí i sebe. Záleží, jestli se věrchušce bude vyplácet to tímto směrem táhnout, případně jestli nepřetáhnou strunu. To ukáže až čas. Za mě by bylo optimální, kdyby se různí věřící vymlátili mezi sebou, ale jsem si vědom toho, že takto to nefunguje. Nemám ale potřebu se z toho hroutit.
Ale to je přecí jen slepá víra, tam nejsou vůbec žádné mravní zásady, které by tenhle hnůj snad pročistily. To, že je lidé nedodržují a nebudou dodržovat, je přece jasný. Kdyby lidi tak pochopili jejich smysl. Ale náboženství se vesměs bere jen jako jakýsi systém prázdných úkonů a Bůh Vám přeci odpustí, když se z hříchů klidně i vyplatíte. A lidé se tedy mravně moc nikam nehnou, když nevykoření hlavně ten chlév v sobě. Ale jak říkáš, furt zlatý pánbíčkaření, než tohle co tu nastává…
Jaký křesťanský parlament? Ta instituce je přesný opak. Je to živý satanův nástroj a ztělesnění antikrista.
Když se necháš vystrašit jakoukoliv naprostou debilovinou, tak jsi prostě ZELENÝ MAGOR s vymytým mozkem, netřeba to zakecávat. To je TVŮJ problém. :-P
RomanL: s tím nemůžu souhlasit, protože to jsme pak u toho, že magoři jsou (skoro) všichni.
Je rozdíl, jestli se bojím, že na mě spadne atomovka a tak souhlasím se svým zotročením výměnou za to, že se tak nestane. Nebo jsem zelený magor s vymletým mozkem, co hysterčí, že nastane konec světa kvůli nadspotřebě a demonstruje za to, aby ostatní nemohli jezdit autem.
Můžete říct, že z pohledu výsledku je to jedno, ale z pohledu přístupu je to diametrální rozdíl, protože ta první skupina autem jezdit chce a když jim dáte jinou alternativu, proč na ně atomovka nespadne, zotročit se nenechají. S tou druhou skupinu je ale nutné bojovat, protože na ni žádná alternativa neplatí.
dyž jenom demonstruje, tak dobrý, ale ti co se aktivně někde přivazujou, likvidujou cizí majetek apod., a nic si na těch špínách nevezmeš a nikdo ti škodu nenahradí…
Behemot: řekl bych, že průnik mezi demonstrantem a blbem co SUV vypouští kola bude nenulový. Ne každý demonstrant je nutně až takový kokot, ale pod „zelené magory s vymletým mozkem“ se schovají oba.
tím demonstrováním zpravidla vyjadřujou účast a podporu těm ksindlům co přivazujou a provrtávají, a z těch prvních se v drtivé většině ti druhí rekrutujou
další obvyklou společnou charakteristikou je, že činnost provozujou všeobecně na cizí účet (rodičů, stádu tedy DP, dotovačů)
Tak ked si to nemci mysleli nech nesu nasledky. A ze si politicky pretlacili ze ich rite zachranuje cela Europa. Pobabrali do energetiky a kedze sme vsetci spojeni tak to musime znasat. Zaujimave je, ze sa nikoho nepytali ci s tym bude suhlasit, vtedy sme asi neboli Unia a nemali prepojene sustavy. Sprosto vyuzivaju ostatnych aby zakryli pred vlastnym obyvatelstvom hlupost toho rozhodnutia.
Zakázat zákonem prodej přes lipskou burzu elektřiny pro odběratele v ČR. A jestli ČEZ už tuto elektřinu prodal, tak holt bude mít smůlu a nebude moci tyto své závazky splnit.
To je dobrý nápad. Ovšem co když nám třeba Němci, kterým tu elektřinu nedodáme, na oplatku zase zavřou kohouty od plynu. Holt své závazky k nám tranzitovat plyn nebudou moci splnit.
Věci jsou občas složitější, než na první pohled vypadají
Ono Němci nám ho zavřou klidně i tak…
Pokud na to bude Vorschrift, tak to bez mrknuti oka udelaji. Ordnung muss sein.
Rozhodně jsem to nemyslel tak, že bychom přestali vyvážet elektřinu. K tomu není žádný důvod, minimálně do doby, dokud jí budeme mít přebytek. Přes burzu by ČEZ měl prodávat pouze to, co bude vyvezeno a spotřebováno v zahraničí. Pro Němce by se tedy nic nezměnilo..
Ano, tohle by byla cesta stejně jako utržení vlivu ceny elektřiny ze závěrných elektráren na cenu elektřiny obecně. Ale tohle bohužel musí být rozhodnutí celé EU
Ono by to bylo jinak, kdyby Babiš v roce 2020 nepodepsal za ČR přistoupení k Grean Dealu, leč už se stalo
Chcete říct, že v Bruseli rozhodují o tom, jestli my tady v Česku musíme prodávat eletriku přes Lipskou burzu? Jak jste na to přišel, milý pane?
Z elektrárenských firem po celém EU je ČEZ jediný, který vše prodává přes burzu.
Částečně máš pravdu… rozhodují o tom i v Bruselu… a taky v Berlíně… a taky nejvíc ve Washingtonu
Podle mne je to cele uplne jinak a rozhoduji o tom sibri, co tam obchoduji. Ostatne uz jen ten tah, jak nekdo „urcite ne ze spekulativnich duvodu“ koupil koncem srpna nejake 2 MWh elektriny na burze za 1300 Euro/MWh a nasledne, diky spotovemu pravidlu burzy, se ten den nastavily ceny prave na tuto hodnotu, byl super tah.
V tom jsou takovy prachy, ze i FonLejno s jejim domacim kseftem s vakcinama je jen cuckar. Cert vi, komu se z toho sype. Podle mne je to spekulantska klika, kterou jeste zezadu nekdo pekne podkuruje pod vlajkou gryndylu a cert vi, koho ze zamori v tom ty prsty jsou.
A teď se zdá, že američani rozjeli novou operaci s pokusem o státní převrat v Íránu, což je další země, od které by Evropa mohla ještě suroviny brát. Tentokrát je zástupným důvodem „revoluce“ nějaká zatčená a umřelá. Loutky z jednotlivých protektorátů si stříhají vlasy a námezdní demonstranti pořádají akce po celym světě.
Iran neni Syrie, tam se kotrmelec jen tak nepodari.
Ale zkusit se to musí!
vono se to ostatně ani v té Sýrii úplně nepovedlo, i když zatím nevypráskali úplně všecko, údajně si tam amerikánci eště furt válí prdele na ropnejch polích a kradou odtamtud ropu…
Simte, co mas co sledovat nase pratele v Syrii? Koukej sledovat, jak Rusak krade psenici na Ukrajine, nebo pujdes na 3 jary do kamena za dezoinformace!
Sysop
15.10.2022 v 18:42
co pšenicu, ale rabujou tam vopchoty, to je teda úrovňa! i dyž teda na tom videju, co sem viděl, tak rabovali ukrošovští veliteli a natáčeli je u toho zahraniční žoldáci, ale říkali to ftelevyzy, tak asi videjo lže a televyza má pravdu, ne?
Behe:Začínám mít o tebe obavy.Ty nám začínáš kolísat a koketovat z těma fejkama!Nenech se zblbnout a drž lajnu!
Technická, ČEZ rozhodně neprodává vše přes burzu a rozhodně není jediný. Prodává přes burzu cca 5% kapacity, a to nejen v Lipsku, ale hlavně v Budapešti a na PXE. Zbytek, tj. 95% kapacity, jde na dlouhodobé kontrakty.
Dále, export elektřiny probíhá nikoliv do Německa a na západ, ale téměř výlučně na Slovensko. Takže bychom si moc nepomohli.
Cenotvorba ČEZu ovlivněná jednak „krizí“ a druhak vykuky typu Bohemia Energy, kteří se vezli na vlně levného spotu a kupovali na burze, je věc druhá.
To je hroznej blábol. Naopak, většinu prodává přes kontrakty.
Jestliže ČEZ, co ročně vyrobí elektřinu za cca 110 miliard Kč, potřebuje od státu půjčit 74 miliard Kč, aby vykryl saldo u finanční záruky na burze, neprodává tuto energii na burze, ale většinou přes kontrakty, tak je kurva něco špatně!
Kam teda šlo těch 74 mld., když ČEZ prodává většinu přes kontrakty?
A na tu cenu jsi přišel jak? ČEZ vyrobí za rok 55 Twh. Když budu počítat cenu 500 EUR za MWh (A to nevím, jaká byla cena na burze v té dob kdy ty prachy dostal, to lítalo až k 1000 EUR), pokud dobře počítám, cca 715 Mld Kč za roční produkci. Těch 74 mld je cca 12%.
Jestli se snažíte získat nadřazenou pozici tykáním, tak s tím nepochodíte.
55 TWh je 55 000 000 000 kWh a při ceně 2,- kWh je to 110 miliard. Počítám něco špatně?
Nevím proč bych se měl snažit o nějakou nadřazenost. Přejdu tedy na vykání. Výpočet máte špatně, vstupní hodnoty špatně. Jak jste přišel na 2 Kč za Kwh? Ty prachy jsou na pokrytí nedodání elektřiny za aktuální cenu na burze. Viz můj příspěvek výše.
Nikoli. Utíkáte od faktu, že: „Naopak, většinu prodává přes kontrakty.“ Pokud jste tedy psal o ČEZu, nepotřeboval by přeci tak velkou záruku. Padlo tu dokonce, že přes burzu prodává jen cca 5% kapacity. Tj. 2,6 TWh (2,6 mld. kWh). Tak to já jako ekonom bych kvůli takovému „objemu“ raději odpískal to, co už tam leží, než abych do toho systému nalil dalších 74 mld. Kč. To je, jako když gambler hraje martingale. Aha, oni to vlastně nedali ze svého ale ze státního, tak to pak jo.
Tak naposledy. ČEZ vyrobí za rok cca 55 Twh, neboli jak jste správně napsal, 55 miliard kWh. Při ceně na burze cca 500 EUR (to já nevím, kolik to bylo, mohlo to být 400 – 1000 EUR za Mwh), vychází mi při výši garance 74 mld (protože celou produkci by prodal za cca 750 mld Kč), že to pokrývá cca 12% jeho roční produkce. Já jsem sice o 5% nic nepsal, nicméně pokud to byla garance proti maximální ceně na burze, tak to moc vedle také není. Nevěřím, že jste ekonom (nějak mlhavě si z minulých diskusí pamatuju, že jste právník? Ale tady je každej odborník vždycky na to, co se mu aktuálně hodí). Ale pokud jo, tak musíte být ekonom ve státní správě, protože v soukromé sféře byste jedl kořínky.
Takže už se lustruje? Práva mám vystudované, ekonomiku také a na rovinu říkám, že pokud bych měl jako ekonom rozhodnou zd „můj“ podnik složí 50% dosavadních ročních tržeb (ta elektřina je už prodaná) jen jako záruku za zobchodovaných 5% – 12% mé roční produkce, tak bych ten nejistý podnik raději odpískal. Ale to je můj názor, který se jednak opírá o mé subjektivní zkušenosti a druhak také nepočítám s tím, že za ten „můj“ podnik to riziko 74 mld. ponese někdo jiný (stát).
Zadlužit se 50% pro záchranu 5-12% je ekonomická blbost.
Já to vzdávám, prosím, vysvětlete mu to někdo. Já na to evidentně nemám.
A ještě jednu poznámku – od tématu utíkáte vy. Nejdřív dojdete k chybnému závěru tím, že máte chybné vstupní hodnoty (2kč za kWh. Když to pochopíte (aniž byste to přiznal, právník, no :-)), tak od debaty čistě finanční plynule přejdete k nějakým ekonomickým úvahám. Jo, nad těmi se dá diskutovat. Neboli zda má smysl ztratit balík peněz v případě nedodání energie za domluvené burzovní ceny. To je otázka, na kterou nemám jasnou odpověď, protože neznám rizika nebo možnosti neuskutečnění dodávky. Ale znova, ta diskuse na začátku byla úplně o něčem jiném.
pyčo co meleš vo jakejsi 500 ojrách za MWh? netvrdil tady kdosi, že sou to záruky za eletriku dávno prodanou, t. č. hluboce pod 10 centů za kWh? aha?
Ne. Ty peníze jsou na ručení nových prodejů energií na burze na příští roky, za aktuální ceny na burze. Co na tom nechápeš?
na zasrané burze příští roky nemá co dělat, vokamžitě z tama táhnout do prdele a když bude nějakej dojčland nebo malej dojčland chcet eletriku, ať donde poprosit
takže sme se kruhem vrátili k tomu, že stád aktivně podporuje vožebračování vlastních vovčanů, a teď už minimálně dvakrát…
Tak prej FR a DE dosla s cenama norskeho a americkeho plynu trpelivost. Budou sankce na USA a NO? Nebo kamosi zlevni na ctvrtinu? Ale ze jsme to tomu Putlerovi natreli!
https://echo24.cz/a/SV8Ld/zpravy-ekonomika-francie-nemecku-dosla-trpelivost-astronomicke-ceny-usa-lng-plyn
Já myslím, že USA a Norsko dostanou to co Rusko ve stejné situaci. Po celé Evropě se znárodní majetek USA v bankách i kdekoli na zemi. Zabaví se Američanům jachty kotvící kolem Evropy. Zabaví se Američanům továrny a firmy v Evropě. Zabaví se Američanům veškerá aktiva uložená v evropských bankách. Totéž Norům.
Západní civilizace je morální, spravedlivá a měří všem stranám stejným metrem.
bubik9.10.2022 v 22:51
Pokud Grean Dealu znamená to, že ceské firmy budou nekonkurenceschopné, tak je na místě od něj odstoupit. A to i přesto, nebo možná právě proto, že z Bruseli nedostaneme miliardy eur.
Čím dál více to vypadá, že jsme se zase dostali do protektorátu Böhmen und Mähren .
Je to sice logicke, ale diky LS jsme se vzdali rozhodovaciho prava teoreticky a po zruseni prava veta o nej prijdeme i prakticky. Budeme jen Zuschauer.
Tomu se v sado maso pornografii říká podepsání smlouvy o otroctví se svým pánem.
Já myslím, že když jsme ve válečném stavu, nastávají možné eventuality… ;-)
Jeste trochu casu a usili to sice zabere, ale ja verim, ze se Fialovi nakonec podari nas do te valky zatahnout. Zase budeme v necem prvni v EU.
My budeme první v tom, že nás manželé Fialovi – Rakušanovi nejenom zatáhnou do války, ale ještě jí budeme s radostí financovat a všichni ostatní si na ní nahrabou.
Tak je to i doposud, proc by se na tom melo neco menit? Jak jsou na tom mladi Bushovi a Bidenovi, podnikani na UA frci? Mladi vpred!
Preco cela EU nerozhodovala o Nemeckom ruseni atomiek a masivnom investovani do veternikov? Bez patricnej siete na uzemi Nemecka?
Rozhodovala. Green Deal. ;-)
Energiewende nemá s EU a Green Dealem společného pranic.
podotek 12.10.2022 v 13:35
Nesouhlasím.
Přestavba energetiky v tak velkém a tak mocném členu společenství nemůže neovlivnit ostatní členy společenství – to ostatně nyní přímo sledujeme.
a proč nám nemůžou plyn poslat paprikáši? mají ho dost, na zavolání bez problémů dostanou další (na dlouhodobej kontrakt), kapacita v trubkách je a rádi si určitě vydělají, i třeba slušně, bez zkurvenejch 300% přirážek, ne?
jenže to by se tam někdo musel jít zeptat a projevit paprikášům podporu – a to fyjalová kurva nikdy neudělá, ta má naopak instrukce vorbána zlikvidovat (např. sebráním veta)
A proč prostě nemůžeme mít normální obchodní vztahy s Ruskem? A odebírat od něho přímo v rámci obchodních kontraktů?
Protože je Rusko teroristický stát, ty vymaštěná kremrole.
a vo tom snad rozhodla RB? nebo valný shromáždění? nebo snad byl ustanovenej nějakej tribunál, kterej nejprv vyřídil válečný běsnění v Koreji, pak v ‚Namu, pak všecky ty bojůvky a genocidy v Africe, Falklandy, invazi do Zátoky sviní, Srbsko, Afhoš, Irák, Lybiu, Sýriu a až teda úúúplně nakonec Gruziu a Ukrošov?
protože pokud ne, tak seš akorát držkatá píča, což ti naštěstí nikdo nebere, ale to je tak všecko
mimochodem, v otak zásadních votázkách, jako jak se vodřezávat vod energií, snad proběhlo nějaký celouhnijní referendum? nebo lokální stádní referendum? nebo to vodmávala banda vyjebanejch zmrdů s volební podporou sotva 25 % ovčanů? aby je příště taky jenom 2,5 % nešly pověsit na lampy…očividně stačí jakkoli málo a je možný si dělat cokoli, dyž mají dostatečnou sílu, aneb všecky ty vóesny sou bezzubý taškařice dobrý tak k smíchu, co produkujou akorát diskriminační sračky a hovadiny jako istambulský voumluvy, případně teď zcela vážně řešijou kusový značení a evidenci ve výrobě střeliva (!)
Operace v Koreji, Afghánistánu, Lybii nebyly pod mandátem daným rezolucí RB OSN? Ať si o tom něco přečtijou, co říkajou?
Prosimtě jirko, vem si prášek. Ohledně terorizování sousedních zemí, co je na tom špatného? Vždyť i náš vzor, U.S.A. mají v tomto dlouhodobou praxi. Nejkřiklavější případ tohoto druhu je podpora teroristů v Nikaragui, za což byly UŠÁci odsouzeni k placení válečných reparací.
Takže pokud kupujeme plyn z U.S.A., dopouštíme se podpory terorismu.
Si ted honem nevybavuju, jak to momentalne vypada s navracenim Texasu, Noveho Mexika a Kalifornie? Nejak to posledni dobou nesleduju, jen co vim, tak s Texasem doposud nebyl ukoncen valecny stav.
Nemuzeme, protoze to neni v zajmu USA a VB. Podobne, jako neni v zajmu minoritnich akcionaru, abychom opustili Lipskou burzu.
Neni tedy podstatne, co my chceme. Podstatne je, abychom plnili tyto zajmy.
Další věc, kterou je třeba zavést je konec placení výpalného do bruselu, alias emisní povolenky.
PrincJason: S vašimi návrhy souhlas.
Suhlas.
Úplně to vidím: EU souhlasí. Končí emisní povolenky, namísto toho se budou platit uhlíkové daně ve dvojnásobné výši.
Ale my jsme prece tyto soudruhy volili a oni za tuto praci berou penize. Neni muj problem, kde si ty energie sezenou. To je problem jejich.
Ja nevim, proc porad resit problemy nekoho jineho. Kurva kdyz nekdo za neco bere penize, tak at to dela, nebo at jde do prdele. Plus, je potreba, aby tito lide meli za svoje ciny hmotnou zodpovednost uplne stejne, jako ji mam treba ja. Utracet supr prachy, zit si jako feudal a nemit zadnou zodpovednost to je sen kazdeho curaka.
Sysop: „Utracet supr prachy, zit si jako feudal a nemit zadnou zodpovednost to je sen kazdeho curaka.“
Však proto ty funkce existují, ne? Co je na tom divného? Stejně tak v soukromém sektoru nejsou frajeři v představenstvu nebo jednatelé, ale v dozorčí radě.
Soukromy sektor je ale volba akcionaru, jestli to toleruji. Mne se v patnacti nikdo neptal, jestli chci ovcanku a jestli chci platit dane.
bubik
9.10.2022 v 22:16
těch trubek z východu, kterejma sem proudijou energetický suroviny, sem vede asi tucet, takže tydle pohádky si nech pro nějaký pravdoláskový cucáky, co ti to budou žrát, tady s tím nepochodíš
jenže uhnija řekla, že nasrat (pže drtivá většina členů má přístavní terminály na všecko), a tak si to východní vnitrozemskej untrmenš s vlastizrádnou bandou ksindlů u kormidla musí vyžrat, žejo
Revoluční výbory, generální stávky, milion lidí v ulicích, …
Mašíbl.
No pokud se něco nezmění, stejně k tomu dojde, tak proč to trochu nekormidlovat.
Proletáři všech zemí, spojte se! Spojte se a … a … jděte konečně do prdele!
Na generální stávku budete ale potřebovat ty stávkující. A jestli jich bude 10 %, tak to bude až hodně. Sněte dál. Nebo radši ani ne.
Stávkovat nebude potřeba, ty firmy skončí samy. :-P
Jo a ještě by bylo tak nějak fajn mát plán, co pak. Pád vlády, i kdyby k němu došlo, levnější energie nezajistí. A kecy „(ne)mělo by se“ taky ne.
dissenter, tenzero, drz: Tak to bychom měli první várku placených rozesíracích komentů ke všem vlasteneckým nebo antifeministickým článkům – zítra další směna.
Ps: Vždy mě zajímalo, jestli tyhle kádry popraví dříve režim odcházející nebo nastupující. Asi záleží, kdo má k dispozici preciznější seznamy agentů. Uvidíme.
Nevyhrožuj, sociální odpade.
jpg: Máš se proč bát, asociální odpade.
Takže co konkrétně tedy (očekáváte, že) se stane pádem vlády? Němci se leknou a obnoví provoz všech jaderek? Francouzi ty svoje rychleji opraví? Plyn zlevní?
A na nárůst osobních svobod nebo omezení byrokracie (směrem k občanovi) bych v případě nějakého toho „vítězství ulice“ taky úplně nesázel…
Určitými kroky nové vlády by se rozhodně Němci dali vyděsit docela dost. :-P
Je cílem vyděsit Němce, nebo vyřešit problém vysoké ceny?
@dr_z: RomanL ti odpověděl na tvou otázku – a ty se tváříš jako debil, který neví co sám napsal.
Jedine takova vlada, co uzavre dlouhodobe smlouvy s Ruskem muze zmenit tenhle pruser.
Píšu to už poněkolikátý. Jsi rozumnej člověk, tak přemýšlej a zapamatuj si to: Uzavřeš kontrakt, abys mu pomohl z bryndy, s někým, kdo ti bortí vojenské dobyvačné akce? A to děláme, posíláme na Ukrajinu zbraně a dobře to vědí. Ne, neuzavřou s tebou kontrakt. Pokud někdo od nás přijede do Moskvy s něčím takovým, tak ho dostane klepeta a do basy jako nepřítel. Leda že by ta nová vláda okamžitě zastavila podporu Ukrajině, nechala si všechny tanky poslat zpátky a pověsila si nad postel obrázek Putina s Medvedevem. A samozřejmě mu budou muset něco slíbit jako omluvu za pomatení smyslů předchozí vládou.
Jako že Německo nahradíme Ruskem jo? Takže vystoupíme z Nato a EU a bude z nás takový druhý Bělorusko. No super představa, fakt…
Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. A v tomhle je Babiš stejnej jako Fiala. A Okamura by byl taky.. viz. jeho názorový konzistence.
Lépe v lese s vlky výti, než v chlévě se sviněmi chrochtati…
Lépe v lese s vlky výti, než v řadě s lumíky k útesu šlapati.
Zkuste mi to hosi vysvetlit. Ja jsem svuj nazor napsal celkem jasne.
Podle mě si za vlky/svině/lumíky, případně vychytralé lišáky dosadí každý sám, dle svých preferencí…
To, že kupní síla Evropy a Evropanů nám teď dovoluje žít si na takové úrovni, že nad Běloruskem můžeme ohrnovat nos, ještě neznamená, že s tímhle přístupem si za 10 let nebudeme moci dovolit nejen takový píčoviny, jako dovážet cibuli z Nového Zélandu, ale naopak budeme se zbraní v ruce hlídat čerstvě zasazené brambory, aby nám je někdo hladový z té země nevyhrabal.
Ale jen zapadni evropa a zlotrile USA. Zbytek sveta se bude topit v blahobytu … Na vse bude mit odbyt…a nebude vedet jestli driv champagne nebo kaviar…
To jako fakt? Ok
Já netvrdím, že někdo bude v blahobytu. Ale třeba takové Bělorusko si tu hubu nabije o dost míň, než třeba Francie.
A racionalni duvody pro to mas? Proc by si Francie mela nabit hubu vic? Jo, je na zapade. Belorusko je nejaka zemedelska velmic, neco nekam vyvazi, vytvari nejake hodnoty? Rad se necham poucit, tak se nestyd a vysvetli to.
Ale prd. Jak jde o kseft, kazdej se domluvi. Amik, Rus, Nemec i Cinan. Nemci taky posilaji na UA Gewehr a pritom z Ruska berou kdeco, od kovu, pres potraviny az po plyn.A to se vubec nebavim o USA, kere s UK ridi ten ukrajinskej bordel a pritom z RF importuji kdeco.
Kdoví jestli si tu opozici, jako obvykle, stát neorganizuje sám?
Nevím jestli bude stávka postačovat, těm šmejdům nedojde že mají jít do prdele, ani když poletí z okna.
Myslím že ne. Pitomců, kteří půjdou ochotně dělat někomu užitečné idioty, je daleko víc, než se na ten Václavák vejde ve třech patrech.
Naprostý souhlas.
To ani nemusíš psát, u tebe je souhlas s podobným blábolem automatický předpoklad.
nk/jpg: Na nic jsem se tě neptal, multinicku a placený agente provokatére.
Takhle to chodí ve většině diskusí. Napíšete, co jste napsal neměl. Řeknete tím něco, co jste říct nechtěl a dostanete odpověď, na kterou jste se neptal:-D.
Buhe. Vrabel s Havlem teď řešijou, kdo bude mašinfíra a kdo bude házet lopatou uhlí a hlavně, kdo má to uhlí koupit za jaké peníze :-D
Tradiční český problém:mnoho náčelníků, málo indiánů.
Nejen český. A je to de facto dobře. Protože kdyby se našel náčelník, který je schopen tyhle indiány sjednotit a unisono hlasovat ve volbách, tak máme problém.
Indiánů tohoto kmene je tu dost – víc, než jsem ještě před pár lety byl ochoten připustit. Ale naštěstí je tu taky hodně náčelníků na různých úrovních managementu, kteří pochopili nebo viděli u jiných, že a jak ten potenciál využít. A ti se o ta koryta zatím úspěšně vytloukají. A je jedno, jestli je to level Vrabel/Havel nebo ZMZ/Rajchl.