Oděský masakr - zpět na článek

Počet komentářů: 164

  1. …treba Kijev vytahne slozku a v ni… voila… dve fotografie dvou muzu, jeden s knirkem a bradkou… jak byli na vylete.

  2. Njn, vsechno je to na picu, proste by to chtelo, aby celou Ukrajinu Rusaci anektovali a zavedli tam poradek…
    Si tak vybavuju, ze jsem kdysi davno slysel cosi o nejakych Sudetech…ale to je podobnost ciste nahodna, samozrejme.

    1. Ale prd. Co by delali s Ukrajinou? Maji svejch problemu dost a kdo z Ukru chce pro Rusy makat, tak uz v Rusku 7 let davno je, pokud si mohl dovolit opustit zemi. Tusim tam celkem odesly dva melouny Ukru. Tech paralel by se dalo najit v historii nekolik, vzdy podle toho, ktere strane to momentalne vyhovuje vice. To by byla nekonecna debata. Viz Krym. Pokud to budes brat z hlediska prava lidi na sebeurceni, tak az na par Tataru to tam byl samej Rus a dobre, ze jsou v Rusku. Pokud to budes brat z hlediska statni jednoty, pak je to samozrejme akt agrese. A v tomto bychom se mohli tocit od Ceskoslovenska, Italie, Jugoslavie, Spanelska, Irska, Syrie… furt. Z hlediska tech lidi, co tam ziji, tak na Krymu si pomohli a na Donbase se zatim zachranili. Jako minarchista to schvaluju. Kdyby nekdo Volynskym Cechum ukradl pudu pod nohama, zakazal jim cestinu a zacal je zabijet, asi bych je taky podporoval.

      Vzhledem k tomu, ze je znamo, jak to tam zacalo, tak ja pro to delam aspon to, ze se v Coopu vyhybam cokoladam Roshen. Takove svinstvo bych nevzal do huby.

      1. Ukrajina, stejně jako Krym, je pro Putina lákavá čistě z vnitropolitických důvodů. Nejvyšší meta a žebřík k absolutní popularitě by pro něj bylo vrátit Rusko zpátky do velmocenského postavení Sovětského svazu, tj. přivést zbloudilé ovečky zpátky do stáda. V tu chvíli si už nemusí dělat z hlediska domácího publika vrásky s ničím, i kdyby nechal opozici rozjezdit po čínském vzoru tankama a v televizi žral kojence zasyrova bez chleba.

        Následně by se samozřejmě spousta domácích věcí řešila mnohem snadněji, harašení zbraněmi by taky mělo lepší efekt.

        Z obranných důvodů, jak se mu předhazuje, UK fakt nepotřebuje. Rusko je při své rozloze vojensky neobsaditelné. Je sice možné to tam selektivně rozmrdat na cucky jaderkama, ale konvenčně obsadit už ne. Rizikem by mohly být jenom pokusy o nezávislost v jednotlivých gubernií, ale to jsme zase u těch vnitropolitických důvodů, o kterých jsem psal na začátku.

        1. Myslim si, ze Krym byl jeho osobni boj za vlastni prestiz. Je vybornej sachista (urcite lepsi, nez hokejista, rybar, nebo potapec) a velmi rychle vedel, co ma v ruce, co ziskat musi a co ziskat muze. Zapad namisto bezmocneho stekani by se mel hlavne poucit z toho, jak to Rusaci udelali.

          1. Co se Krymu týče, nejlépe to shrnul bývalý německý ministr zahraničí z doby studené války: žádný ruský vládce, ať by si říkal car, generální tajemník nebo president, nemůže akceptovat Ukrajinu v NATO a amerického admirála velícího v Sevastopolu.

            1. Nemci Rusy znaji lip, nez Amici. V tom je bohuzel problem. Nemce by nenapadlo jet se predvadet do Cerneho more, kdyz Rusak si doma dela cviceni. Protoze Nemec vi, ze muze jen neco posrat. Amik pri svem sebevedomi si to nepripousti. Je to uplne jina logika.

        2. Bodejť, lepší sou na paprice.

        3. K čemu mít v zemi miliony lidí, kteří tě upřímně nenáviděj? Pro Rusko je Ukrajina zajímavá sotva z části a čistě z vojenského pohledu. Jakýkoli jiný pohled je ekonomická sebevražda. Je to černá díra na peníze bez perspektivy. Krym je proti tomu velikostně nicotný a sanuje se hroznými prostředky dodnes, aby byl alespoň trochu konkurenceschopný na vnitřním ruským trhu. On i ten Rusák je už rozmazlenej a chce mít na dovče splachovací hajzl a ne jen díru v zemi:-)

          1. Jako kdyby si v Rusku někdy někdo lámal hlavu s tím, jestli je v zemi pár miliónů nasraných poddaných, kteří věrchušku nenávidí. To je totiž setrvalý stav už pár set let.

            1. Řekněme, že to může být fuk, ale fuk určitě není fakt, že Ukrajina je rozkradená, rozložená a ekonomicky zabržděná země, která funguje do jisté míry díky půjčkám od MMF (které se z většiny rozkradou). Tohle si pověsit na krk, to je pořádný balvan. Rusko má ekonomiku dost vachrlatou i bez téhle přítěže, takže nevidím jediný racionální důvod, proč ji chtít. A soudě podle liknavosti i stran toho blbého Donbasu, což je ekonomicky řekněme ukrajinský lehký nadprůměr, ten zájem Ruska prostě není. Když zájem je, tak je to vidět hned (Krym).

              1. Takovejch regionů má Rusko tři prdele i bez Ukrajiny, takže by to zase nebyla žádná velká změna.

                Ale jasně, evidentní zájem je udržovat Ukrajinu v rozmrdaném stavu na pokraji války, což je aktuálně i politicky výhodnější než pokus o násilnou anexi. Ta by se Rusku sice podařila, ale hodně, hodně by to bolelo.

                1. Tak ta situace na pokraji války dělá nepříjemné výdaje i Rusku. Musí pořád šíbovat s jednotkama na svém území podle toho, co dělají Američani na Ukrajině i jinde v EU. Ta situace prostě výhodná není. Výhodná je, když je klid. A pak je jim skutečně jedno, jestli tam vládne Lukašenko nebo František z Assisi. To je dost velká chyba v ruské zahraniční politice. Američani i EU se pořád snaží ty režimy ohýbat podle svých představ, Rusáci na to serou a pak se strašně divěj, když tam někdo udělá převrat, protože je vládce sere. Sice splňoval základní ruské kritérium: „nesere s NATO“ a „nesere nás“, ale jaksi pořád přehlížej, že „sere svý lidi a ti se ho chtěj zbavit“… Velká chyba…

    2. Pokud to Ukrajinci povedou dál stejným způsobem, tak to tak klidně dopadnout může, i když si myslím, že by obsadili jen tu levobřežní. Tu pravobřežní si můžou připojit Poláci.

      1. Podle mne o tom Ukri vubec nerozhodujou. Podivej se na dohody z Minsku – Ukri neplni lautr nic, srali na to uz za Pornosenka a…? A nic, u nas se tvrdi, ze dohody neplni Rusko, pritom to neni vubec stranou techto dohod. Proste se lze, keca, prekrucuje a zivot jde dal. O Ukrajine uz se dneska rozhoduje uplne nekde jinde, nez v Kijeve. Takze otazka zni – jak to povede zapad a Rusko? Ukrajina je echt substitucni valka. Kijev jsou kasparci a Ukri jsou na tom biti. Proste na blbym miste v blbym case. Mame kliku, ze to nepotkalo nas, nemame nic zajimavyho. Ani hromady cernozeme, ani loziska nerostu.

        Pokud by doslo na rozparcelovani Ukrajiny, pak nepochybuju, ze Psonci tasi nejake sto let stare prikori a prijdou taky s vlastni verzi map.

        1. Ukrajina musí bezpodmínečně udělat jednu věc – být lákavější alternativou, než Rusko. To byl základ celýho průseru. Když se tu zmiňujou Sudety, proč se třeba německy hovořící Švýcaři do říše nijak nehrnuli, a ti sudetští ano? Stejně tak v Holandsku či Alsasku?

          1. To prece vime a taky proto rikam, ze nasi narodni buditele byli banda kavarniku bez politickych schopnosti. Nicmene druhym dechem dodavam, ze i kdybychom byli federace, asi by nam to proti Adovi nijak nepomohlo, kdyz se na nas vsichni vysrali a Adovi fandili proti bolsevikum. Takze tema Sudet je uz vesmes zbytecny prirovnavat.

            1. Nebejt alespoň těch kavárníků, šprechtíš německy i doma. Ale tobě by to asi bylo jedno. Cecek jako cecek.

              1. Na jazyku prece nezalezi. Navic kdyz vidim, co se dneska decka ve skole ucej… minulej tejden ucitel cestiny potomstvu tvrdil, ze u kondicionalu v neurcujeme cas… a pokud vim, tak kavarnici cestinu nevymysleli a Franta Pepa nam ji nezakazoval. Ve finale by to asi dopadlo stejne, jako je to v nemecky mluvicich zemich dneska. Co sto kilaku, jine nareci. Ostatne i cesti Sudetaci meli sva nareci. Genau das würde mir scheiß egal.

                1. Správně je: Genau das wäre mir scheiß egal. Když už zmiňuješ tu školu :)

                  1. To neni spravne, jen je to HD-ordentlich. Coz mi minule jeden mnichovan behem prednasky celkem na ferovku rekl, ze je na nej moc slozita :-). Bavor se s nejakym konjunktivem druheho typu nepare. Celkem rad si ctu ruzne sudetacke napisy v mistnich kostelich a to je panecku parada, to HD breci :-)

                    1. „hochdeutsch-ordentlich“ je taky špatně, správně je „hochdeutsch-konform“.

                    2. :-) No prave. A vvvottom tto je… ostatne spisovne se nemluvi ani u nas. A ze se u nas rikaji nesmysly (viz nesmyslne pouzivani napriklad kondicionalu ‚chtel bych vam podekovat‘ = nedekuju, jen vam oznamuju, ze kdyby mi v tom neco nebranilo, tak bych aspon podekovat chtel).

                      Myslim, ze beznej clovek o spisovnej jazyk ani nestoji, mnnohdy to i rve usi.

                  2. Dohledal jsem v MS Teams konkretni vetu kolegy: ‚Gibts diese e scha wo? I denk würde mi scheiß egal‘

              2. Myslíš, že by Irům bylo lépe, kdyby si uchovali gaelštinu?

                1. Ja nevim, ale je jejich vec, pokud by to chteli.

                  1. No oni by asi i chtěli, ale Angličané a plíseň bramborová nechtěli :-)
                    Každopádně s univerzálně srozumitelnou angličtinou to mají mnohem jednodušší. Skoti a Velšani taktéž.

                    1. Tak on jeden univerzalni svetovej jazyk by vseobecne byl z praktickeho hlediska idealni, ostatne proto jsou asi tolik rozsirene spanesltina s anglictinou. Ale na druhou stranu to pak stejne vede k vagonu mistnich dialektu, takze je podle mne spravne nechat lidi, at si mluvi jak jim to vyhovuje. Mnohdy v Cesku slysim mix cesko/nemecko/anglickej, protoze nektery slova jsou jednodussi ci pohodlnejsi v jinem jazyce. Typicky jsem toto videl na Malte, kde Maltani meli anglictinu i maltstinu rovnocenne a kdyz se bavili, tak skakali z jednoho do druheho a nedelalo jim to zadny problem.

                    2. Nemusí jít o celej svět. Stačí jet do Anglie. Když má člověk už pocit, že rozumí domorodcům třeba v Londýně, tak potom přijede třeba do Derby nebo Manchesteru a je zase v prdeli.

                    3. Ko-za: to mi připomnělo historku z konference, kdy se k nám přitočil chlapík z Jižní Karolíny (jak se pak ukázalo) a začal konverzovat. Na chvíli jsem zapochyboval o své angličtině, ale jen dokud se (americký kolega) nezeptal „hele nevíš, co říká?“ Nutno ale podotknout, že to byla dost výjimka, obecně s tím zrovna v USA navzdory vzdálenostem problém nebývá, pokud člověk nenarazí na vyloženě odlišnou sociální bublinu (redneck z trailerparku). UK je úplně jiný level a sami si z toho umí dělat docela dobře srandu.

                    4. Tohle plati v kazdym jazyce, ostatne i takovej brnan s echt tesinanem mohou mit jen malo spolecnych slov :-)

                      Resil jsem, v hovorove bavorstine, jmena. Bavoraci semelou paty pres devaty, vseobecne ta jejich mluva zkracuje slova. Mnohdy zustane jen hlaska (‚auch‘ (spisovna nemcina) = ‚take‘ (cesky) = ‚e‘ (bavorsky)). No, a ja jsem zjistil, ze mnohdy vubec nevim, o kom je rec. ‚Josef‘ = ‚Beppe‘ (odsud asi bude ten ceskej Pepa). Casto se pouziva americkej system inicialu ‚GG‘ = Günter Groß. Jenze, zjistil jsem, ze nekdy se Martin pise bavorsky ‚Mörtl‘ a nekdy ‚Moatl‘, coz se sice vyslovuje stejne, ale v psanem textu mi to prislo jako chaos (‚ö‘ by se melo spis psat jako ‚oe‘). A na to mne zazdil Bavorak, kterej povida ‚nad tim moc nepremyslej, na to zadny poradny pravidla nejsou, casto si ani tri Bavoraci vzajemne nerozumi‘. Uzasny. Pak je porada, na ktery se do sebe pustej bavorstinou a ja v tom litam jak vitr v bedne.

                      Ja osobne obdivuju lidi, co maji takovy lingvisticky nadani, ze tohle proste davaj. Moje anglictina je mizerna, technicky veci si v pohode prectu, technickou anglictinu (meho oboru) klidne dam na prednasce, ale doprdele byl jsem u debaty Skota s Maltanem, oba se tvarili, ze mluvej anglicky a ja jim rozumnel sotva smysl toho hovoru.

                    5. Ko-za:
                      tak ono si stačí pustit Londýnský Sleaford Mods, a taky nevíte kerá bije. Kámoš co žil leta v londýně jim moc nerozumněl, ale povídal že přesně takhle mluvili lidi co s nima chvíli dělal ve fabrice u pásu.

                    6. Mimochodem Sleaford Mods skoro nerozumim, ale hudba je to fakt zajímavá. Takovej elektro neopunk :-)

          2. Ehm, Ukrajina zacinala pred 30+ rokmi ako samostatny stat bez dlhov (tie prevzali Rusi ako nastupca ZSSR), co za ten cas urobili, aby boli lakavejsi (okrem korupcie, bordelu a kradnutia plynu)?

            1. Úplně stejně, jako kdekoliv jinde v post-sovětském bloku. Vůbec nevěděli, co si s takovým kvantem svobody počít. A dopadlo to stejně tak – moci se chopili mafiáni ze všech sektorů, jako tady.

              1. Tak nejako to tiez vidim.

              2. kdybyste si o tom chtěli něco přečíst:
                https://www.databazeknih.cz/knihy/rusko-ukrajinske-vztahy-272397

              3. Tam to dotáhli takřka k feudální dokonalosti.

  3. Bohužel, velmi přesné, syrové popsání marasmu dnešní doby. Jen, formálně-právně, nesouhlasím s poslední větou.

    1. Tak na nejakou spravedlnost vsude a vzdy sral pes. Jde vyhradne jen o ‚zajmy‘. Vsak my taky nedelame nic jinyho. Mu ruzne po svete bojujeme za Prahu…

    2. Jak je uvedeno v článku, na který odkazuji, hranice aktu genocidy je 50 obětí. Urajinské úřady nahlásily 49. To je ale náhoda.

  4. Zapomněl jsi ještě vytáhnout „raspjatogo malčika“, putlerův hlásný troubo! Tvůj metodik ti strhne body!

    1. To nedelas dobre. Inteligent vyvraci vyrok, hlupak napada autora. Okay, nemas rad Rusko. Inu, proc ne. Zkus nejak ten masakr vyvratit, at lidi presvedcis, ze cele je to jen propaganda. To ma totiz vahu, tim neceho dosahnes.

      1. Takjak to tedy bylo s tím ukřižovaným chlapečkem?

        1. Torm:
          Dlužíš mi ještě odpověď na téma „Pavel“…!

          :OD

    2. Ano, lépe zapomenout na věci, které se nehodí do krámu, rozdělit si svět na černobílo, a odsuzovat lidi s jinými názory. Pak je ten svět takový jednoduchý, že?

      1. Jednoduchy ani ne, ale pro jednoducheho pochopitelny :-)

      2. Výpotky z kraniální kaverny rusáckého slouhy nejsou názory, ale reprodukovaná propaganda, připravená putinátskou tyranií.

        1. Hypoteza. Ale jo, dneska to na odsouzeni staci, zvykam si…

        2. Jsem rád, když mne uživatel jako Torm považuje za „rusáckého slouhu.“ Sám totiž tuší, že ta jeho primitivní rusofobie má trhliny a zlobí se, když se mu někdo snaží otevřít oči.

          1. To jsou ty evropské hovnoty…

        3. Torm:
          Hej…!
          Dlužíš mi stále odpověď…!
          Téma „Pavel“…

          :OD

        4. Ty jsi ale vůl.

        5. Tohle se ale fakt stalo.

  5. Díky. Nejlepší, co jsem od Vás PAKO četl. Myslím. Šoufl z toho jednomu bylo už tehdy a po letech je to ještě odpornější v tom, jak to je všem u prdele.

    1. Neni to v souladu s oficialnimi hodnotami, tak se to proste vytesnuje… tohle se prece delalo vzdycky.

    2. @dedek: Děkuji, potěší to.

    3. Jen drobná poznámka – Oděsa má z VVV status město-hrdina, stejně jako Stalingrad. Jen symbolika, ale svůj význam to má.

  6. Dík za článek .. já to ani nevěděl :(

  7. No tvl., ronils slzy za nacisty, když bylo výročí porážky Henleinova povstání v Sudetech?
    Rusáci přitom naprosto ve stejném gardu okupují Ukrajinu, chudáci upálení, kdyby byli místní a ne bojůvky dovezené z Ruska, tak by věděli, že neradno provokovat místní fotbalové rowdies. A kdyby neměli budovu opevněnou zevnitř, zatlučená okna a dveře, tak by dokázali utéct bez následků.

    1. cyklista:
      Koukáš rád na reklamy…?

    2. Co novýho na dětských pískovištích, pořád je tam slyšet ta ruština?

      1. Ruský děti nechápou, proč k nim na hřiště jezdí ten divnej ďáďa na kole s pytlíkem bonbónů.

          1. Tak tohle dílo neznal jsem, děkuju. :-D

            1. Už jsem to viděl, ale s horším překladem, tohle je lepší. Stačilo jim na to kolik? Necelých deset let?

    3. Nacisti okupovali tisícileté integrální území českého státu. Rusové si přišli pro svoje. 300 let proti 30.

      1. No, to je dost odvážné tvrzení, tisícileté integrální území českého státu. Samostatný český stát neexistoval od roku 1526, nebo ať nežeru, 1621. Od té doby bylo Království české jen nižší samosprávný celek v rámci Habsburské říše a znovu se osamostatnilo ani ne dvacet let před záborem a to ještě ne zrovna v původních hranicích. V zásadě by se dalo říct, že si i Němci přišli pro to, co bylo po 300/400 let jejich, zvlášť když se Rakousko referendem spojilo s Německem a vytvořilo Německý superstát. V zásadě Čechy a s nimi Sudety patřily Němcům dýl než Krym Rusům. Krom toho na mnoha místech Královstgví ˇVeského tvořili oni Němci původní obyvatelstvo, jelikož tam před nima prostě nikdo nežil, jaká to byla díra.
        Nároky založenými na tom, že někde před eóny byli něčí předci dřív než někdo jinej bych se radši neoháněl, to (zatím) prochází akorát Izraeli. U nás bych s tím byl tuplem opatrnej, protože Germáni byli v Kotlince prokazatelně asi o 600 let dřív než Slované. Nerad bych se stěhoval někam za Ural, nebo kde to leží ta mýtická Pravlast Slovanů.

        1. Čímž chci říct, že když chci omluvit anexi, tak důvod se vždycky najde. Schvalovat anexi Krymy a zároveň odsuzovat Sudety není zrovna konzistentní.

        2. Habsburská říše tady byla z titulu Habsburků coby českých králů, po jejich nastolení se české země nestaly nějakou podřízenou jednotkou zemí rakouských nebo dokonce německých (ve smyslu území dnešního Rakouska nebo Německa). O takovéto německé porobě se sice rádo plačtivě vyprávělo za první republiky, ovšem to bylo účelové až hanba, kdejaký dřívější kaisertreu učitýlek teď doháněl vlastenecké manko.
          Habsburkové sami měli úspěšně v paži nacionalismy včetně toho německého, ač němčina bysla jejich rodnou řečí. Jasnozřivě věděli, že by příklon k jakémukoliv dubisku či lípě znamenal konec impéria. Což se i stalo, když přece jen nakonec se c a k monarchie stávala filiálkou velkého Německa.

        3. Většina Sudet Němcům až do roku 1938 nikdy nepatřila. Tato oblast byla pevnou součástí českého státu už někdy od 10./11. století (vyjma Chebska). A až na vysloveně vysokohorské oblasti nebylo toto území neosídlené. Habsburská stát je navíc třeba chápat spíše jako personální unii – a to i po roce 1627. Vláda Jagellonců z nás také nedělala litevskou kolonii. Takže mluvit i tisíceletém integrálním území je u českého státu v naprostém pořádku.

    4. Masakr je masakr, je dobrý si to připomenout. Navíc tenhle je čerstvý a nedořešený, po Henleinovi a sudetech už neštěkne ani pes, když teda nepočítáme občasný výstřeleky některých politiků nebo nostalgické německé uskupení. No a na tý ukrajině aby to nebylo tak jednoduchý zase velká část ukrajinců vítá rusy jako osvoboditele. Je to prostě všechno strašně složitý a spletitý ten svět, většinou si k popisu problému nevystačíte s jedním dementním komentářem.

      1. Ja ja masakra je masakra moji mili Tschechei.
        Kadaň 1919 se taky povedla, na ja mašinkfér je mašinkvér…

        1. Vystresovaný kulometčík tam vypálil varovnou salvu do země, aniž si v panice (milí pokojní spoluobčané zrovna jevili silné lynčovací touhy) uvědomil, že náměstí je i v Kadani pokryté dlažbou, od které se střely odrazí do davu.

          1. Ano přesně tak to bylo.
            Taková byla doba.
            Němci tak nějak nepochopili, že se kormidlo zrovna otočilo v jejich neprospěch.
            V mém regionu zase polská pátá kolona řeší už >100let, že nějaké údajně pokojné dělníky, horníky a rolníky v lednu 1919 ve Stonavě české oddíly zmasakrovaly a propíchli bajonety.
            Sice oběti a jejich sousedi v civilním oblečení ještě pár hodin předtím stříleli ze zálohy na postupující české vojsko, ale to se v klidu klávesnice po 100 letech jeví jako nepodstatný detail.
            Gaučoví humanisti by je zajali a odeslali nezajištěným územím do týlu a ještě oslabili vlastní jednotku vyčleněním stráže. Co tím chci sdělit?
            Za výjimečných situací prostě dochází k excesům.
            Pokud to není opakovaně organizovaná akce ala Turci a Arméni 1916, židi 1938-45 tak bych to tak neprožíval
            Tečka.

    5. Ta těhule, co byla jaká bojůvka?

  8. Dnešní Amerika:
    https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/ijeoma-oluo-spisovatelka.A210419_083830_ona-vztahy_job?zdroj=kolotoc_idos

    Už chápete, proč se Putin jeví jako docela sympatická figura?

    1. Ne nechápu. Nějaká černoška v Americe si může žvatlat co chce, v Rusku stačí být na demošce za opozici a zmizíš někde za uralem. Amerika mě sere, ale když mě svědí noha, tak když si jí useknu, nepomůžu si…

      1. Jenže to není jen tak nějaká černoška, tohle je v USA mainstream. Minimálně Demokratické strany a nespočetné armády aktivistů. S touhle Amerikou nechce mít nic společného.

        1. Taky s ní nikdo z nás nic společnýho mít nemusí. Proč bych ale měl začít obdivovat pseudodiktátora který na svoje lidi totálně, to nevím. Ani jedno není teď dobře, ani Rusko, ani USA. Ani EU. A ono se to vystříbří, nesral bych zase tak moc do bot. Tady to takový jako v USA nikdy nebude, historicky s tím nemáme nic společnýho(s černochama, otrokama nebo koloniema).

              1. Počkejme deset let a uvidíme.

                1. Nic jinýho nám nezbyde :)

                  1. V Rusku jsou mocichtivi uplne stejne, jako v USA. Rozdil je jen v tom, ze Rusove to maji vice primocarejsi a jednodussi. Delas problem, tak zmizis. Zadne slozitosti.

                    1. Mě to moc cool nepřijde. Za chvíli totiž bude dělat nějakým způsobem nějaký bordel skoro každej, kdo nebude držet hubu a krok. A to Rusko nebo Čína se tam, kde je teď USA nebo EU taky dostanou, o to bych se nebál. Pokrok tam taky maj.

      2. Proč někdo v Rusku jde na demošku za opozici? A přímá přitom v ruce transparent, kde jsou vedle sebe fotky Hitlera a Putina?

        1. Vim já?

        2. Hlavně by bylo zajímavé od té opozice slyšet, co dělá Putin tak špatně a co by oni dělali lépe. Spíš půjde o to, do které kapsy se sype.

        3. Třímá.
          Politická kultura v Rusku, ostatně i sto let předtím a za SSSR nebyla naprosto žádná.
          Člověk, který i v současném Rusku na takovou demošku jde – a pak se hroozně diví následkům, nebo začne žvanit cosi o politické kultuře jinde, asi na ten Ural patří. Protože je minimálně blbý jak bedna kytu.
          Na tom území nikdy předtím nebyly ani náznaky nějaké atrapy demokracie. Místní nevědí, co si pod tím mají představit, protože ani generace jejich dědů nemá žádnou zkušenost.
          To bylo ostatně vidět už za Gorbačovovy glasnosti, kdy se neznalá, nepoučená veřejnost divila i ušima, že může něco kritizovat, třeba i generálního tajemníka Strany – a nemá to následky, nebo jsou snesitelnější, než dřív.
          Tam to nikdy takto nefungovalo a dlouho ani nebude, protože té zemi je nutný vládnout fakt pevnou rukou, jak povolíš, poserou ti i práh do Kremlu.
          I jinde okolo, si na nějaké demokracie jenom hrají. Podobně, jako my tady, tam taky opěvované Pobaltí.
          Nemá to tam tradici, jako onehdy v USA. A u toho to všechno začíná i končí.

          1. Já si myslím, že sto let tam neměli člověka, jako je VVP a to ho nijak nechci chválit, ale taky mu nic nezávidím, s takovým materiálem, s jakým musí dělat.
            Od té dunivé rány, jak vojáci švihli s Brežněvem do díry, se to tam už jenom zlepšuje. Ta rána, to byl druhý výstřel z Aurory :D Epizodní role s Černěnkem a Andropovem, ostatně i s Gorbačovem se v jejich historii nedají počítat jako významné.
            Možná ta Gorbačovova, můj názor je, že tomu chlapovi by měli denně chodit děkovat, dokud ještě žije.
            Jestli je něčím „vinen“, tak tím, že dneska průměrný Rus a s Putinem má tak, jako nikdy v historii. Právě proto, že umožnil, aby se SSSR rozpadl.
            Bez toho rozpadu, kdy by si nešel každý po svém jako teď, by to dneska byl kurevsky nestabilní, neřiditelný slepenec. A každou chvíli by byl někde bordel, samozřejmě s přesahem do okolí.
            Pevná ruka je prostě v Rusku nutná, ať si o ní my myslíme cokoliv. Nechodíme v Putinových, ale ani v botách obyčejného Rusa.

            1. Problem je, ze z toho, jak se dneska Rus ma, ma zapad mene, nez by rad. A proto stale takova pece o to, jak se Rusi ziji a jak to tam maji nespravedlive. Rusi maji demokracii, coz na jejich mentalitu je jako Mercedes pro krovaky. Cili vytriskali z toho maximum na ten jejich bordel mozneho. A necht si tedy sami urcuji, jak chteji zit.

              Bezni Rusove se do nasich zivotu zcela urcite neserou. A pokud mame mentalni problemy s ruskymi zlodeji a oligarchy, kteri nam zcela jiste kecaji do zivota mene, nez nasi domaci zlodeji a oligarchove, tak staci se na ne jen a proste vysrat. At si tam delaji treba hovno.

              Cela ta akce s Ruskem je jen odvraceni pozornosti od nasich domacich problemu. Divadlo pro blby.

              1. Sysop: poslední odstavec – přesně. Primárním účelem bylo vyhození Rosatomu z Dukovan, sekundárním benefitem je pak odvrácení pozornosti od zlodějiny století jménem covid.

                Nově se začíná objevovat staronová zlodějina jménem „největší sucho za posledních (dosaď pro sebe dostatečně senzační číslo) let“. Pomalu se pak připravíme na nové zlodějiny v zeleném duchu. Je skoro až neuvěřitelné, jak Piráti – komanči nejhoršího kalibru – dokáží fungovat v rytmu „nesnášíme komanče“. V podstatě desítky let se komanči tvářili, že „nejsme jako oni“ a S v NSDAP zcela ignorovali, však Hitler to byla extrémní pravice. Dnes najednou máme nové komanče, dle kterých jsou fuj staří komanči, ale totalita, kterou přináší, je vlastně super demokratická věc. A těch dementů, kteří jim to žerou… V zásadě je těžko uvěřitelné, co se s mladou generací stalo. Oni časem zjistí, že to jaksi není ono, ale to už bude pozdě. A mnohým to v mezičase bude vyhovovat, protože si vybudují své určité pozice v těch sračkách, co přijdou, takže to rozhodně nebude na chvíli, pokud se to nějakým zázrakem nepodaří zastavit. Sleepy Joe ale ukazuje, že drajv to má skvělej a Piráti už se těší na lup, jako každá zlodějská verbež. Však okrádat, pardon danit, se budou jen „bohatí“, beztak si to nakradli, tak co. Kulaci, továrníci, to už tu bylo a jak se to teď hodí. Stačí to jinak onálepkovat a jako když najdeš…

                  1. Sucho… v takove jizni Italii s tim ziji uz tisice let. No, holt to chce lepe hospodarit s destovkou. A zase na par stoleti vystarano. Saharu tady nemame. Jo, atmoska je zasrana. A? Zmenime to snad nejak snadno a rychle?

                  2. Jo, na to hýkání okolo sucha je třeba dávat pozor, už se jednou o vyvolání hysterie okolo vody snažili, ekofašouni zelení.
                    Vody je dost a to, že se někde lokálně nedostává z původních zdrojů, je z 90% způsobeno novou výstavbou a kapacitou zdrojů nadoraz. Tenhle fakt se ale důsledně zamlčuje – co mě sere víc je, že novináři to ochotně papouškují, aniž by si cokoli z toho ověřili. Je to pro ně snadná a laciná, ne-li zadarmo náplň na léto, na okurkovou sezónu.
                    Už delší dobu mám dojem, že v prvé řadě by byl třeba udělat pořádek v zákonech okolo médií. Média už nějakou dobu cílí na konkrétní uživatele i obsah stránky, nejen reklamu. Jednotlivé skupiny uživatelů tak dostávají poněkud jiné, nebo jinak obarvené informace – a zákon na to nepamatuje. Zákony přes média stárnou 3x rychleji, než jakou rychlostí se média modernizují a vyvíjejí. Vídávám už na některých stránkách srandovní pokusy netbotů o výrobu upoutávek. Zatím je to dost srandovní, nejde tomu ani grafika, ani gramatika, ani slovosled.
                    Ale za pár let, až k tvorbě budou sofistikovanější nástroje s velkým podílem AI a neuronovek – až si mediální mrdky budou chtít totálně zjednodušit práci, tak jako první vynechají povinnost každého novináře, ověřit info ze dvou zdrojů – tak už to taková sranda s netboty nebude.

                    Možná by na to údajné sucho, mohl pan domácí zareagovat tématicky cíleným článkem, pokud do toho sám vidí. Anebo o jeho sepsání požádat někoho z nás tady, kdo se v této problematice orientuje.
                    Za loňský rok, přes Vánoce a i doteď, se do země doplnilo vody tři prdele. Poznám to na výšce spodní vody, která mi prosakuje nějakou trhlinou do betonové šachty s hlavním uzávěrem vody. Tady u nás v ulici je hladina spodní vody poměrně vysoko. V podstatě každý kdo potřeboval, kdo přes ulici na zahrádkách kopnul aspoň 2-3m do země a nacpal tam pár skruží, má dostatek vody na zalévání po celou sezónu, i v těch největších červencových a srpnových pařákách.
                    Plánuju to taky udělat, už mě přestává bavit, přečerpávat kubíky dešťovky ze tří propojených IBC-ček do nádrže v zahradě.
                    Taky jste si všimli, jaký nám na hlavy prší sajrajt? Jednou je to doslova zelený a pak se na zemi tvoří jakési hnusné zelené sulcy, jednou je to s pískem ze Sahary, furt něco. Příšerně to zasírá IBC-čka a ucpává filtry před čerpadlem, který tam mám, ať to nezasírá i 2m³ nádrž na zahradě. Myslím, že 2017 či 2016 byly roky na dešťovku dost nahovno, ještě k tomu byla furt čímsi zahnojená a taktak jsme vystačili aspoň na zeleninu a jahody, zbytek si musel vystačit s tím málem, co bylo ta léta v zemi.

                    1. Nebyly to ňáký ty sinice?

                      Jinak kdyby ses IBCček zbavoval, tak vemu. Prší dost, ale nemám úplně kapacitu všechno pobrat. Studna tady sice je, ale hrozně železitá, maximálně se do ní spustím a vyberu bordel co tam je, ale nikdo nebude čistit dno, takže je lepčejší si nabrat tu měkkou dešťovku.

                1. A co se stalo maldým? Někdo chytřejší a vtipný charakterizoval evropskou civilizaci jako civilizaci Romea a Julie, konstantní vzpoury proti rodičům.

                  Osobně myslím, že velkou roli hraje ničemný státní vzdělávací systém. Nejprve dětem v 6-7 letech ukradne dětství a nacpe je do školních lavic – a pak je nenechá dospět. „Vzdělávat“ polovinu populačního ročníku do 25 let, žít pohodlně r rodičovských peněz, občas s nějakou to brigádou… To se to pak zastávají progresivní názory.

                2. Nemyslím si, že by piráti a podobná sebranka, nějak dokázali okrást ty nejbohatší.
                  Mají hovno zkušenosti a když vidím, s jakým materiálem to pracujou – viz švihlá Richterka, co je paradoxně nejvíc vidět – tak jim to nikde nemůže projít.
                  Už proto, že ty ostatní strany, které kradly předtím a ve kterých ti boháči už nějakou dobu jsou, o nich – o pirátech už vědí, že je to svinská ultralevice horší komančů. A prostě jim to nedovolí prosadit. Nějaký ty milionářsko-progresivní daně a podobný věci, to těm soplům nemůže projít. Semotamo nějaké zeleno-eko píčovina možná, ale tohle ne.
                  Na to jsou tu ještě krátce a nezkušení. Nikdo z nich už není tak čistý, jak se všichni na začátku akce „Pusťte nás na ně“ tvářili. Kór tihle mladí, takzvaně dynamičtí zmrdi, ti se snaží všechno si maximálně zjednodušit i za cenu pěkně svinských leváren, který se jim vymstí.
                  Ani jeden z nich nikdy skutečně nepracoval, dokonce ani ten Bartoš ne. Má docela zajímavou minulost.

                  1. „…piráti a podobná sebranka, nějak dokázali okrást ty nejbohatší…“
                    – – –
                    Budou se chovat asi jako ouřady, fízl a podobně – odrbat běžného slušného člověka, který se živí jen normální prací, nemá spojení s kriminálním prostředím ani s politickou pakáží.
                    PirSTAN (DB2) je stejná verbež, jak DB1 a v některých směrech možná ještě nebezpečnější, protože se nebojí extrémních pokusů tolik co jejich konkurenti.

                  2. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan_Barto%C5%A1

                    Bartoš studoval a pak dělal v IT. Chraň bůh, že bych chtěl obhajovat piráty, ale Bartoše bych fakt nepodceňoval.

                    1. „Technologie, které máme nyní k dispozici, nám mohou úžasně pomáhat a ve finále všem lidem ulehčit život. Nesmí se ovšem stát nástrojem digitální totality.“

                      To si budeme dobře pamatovat a včas připomeneme. Aby to už nebylo prošvihnuté.

                    2. „…Aby to už nebylo prošvihnuté…“
                      – – –
                      Dost pozdě.
                      Před cca 15 lety jsem si zde v diskuzích dovolil kritizovat nastupující svinstvo v podobě GPS hlídání služebních vozidel + osob s PDA v kapse. Oh, to bylo křiku od svobo-demo děcek.
                      Výroky Pirátů už jsou na finále – já jen čekám, kdy mi nějaká instituce nařídí mít trvale zapnutek chytromobil…

                    3. To už je 15 roků? :D

                    4. servisdok:
                      Dnes 17 let od vstupu do EU a zavedení těch GPS svinstev přišlo dva roky poté, to se dobře pamatuju…

                    5. Jaj… 17 let… no, tak to ten brzky rozpad EU moc nevidim, kdyz to vsechno tak rychle utika.

                    6. Sysop:
                      „Jaj… 17 let…“
                      – – –
                      Pamatuju se ten příliš dobře. Tehdy jsem kolegou zakopal do země jisté technické zařízení, jako symbol konce časů starých profíků a nástupu doby slizkých zmrdů. Nad zarovnaným terénem jsme si dali otázku, zda jej někdy opět vyzvedneme…

                    7. Ja si to pamatuju samozrejme taky dobre. A je mi smutno ze mne sameho, ze jsem jim to sezral. Nejen s navijakem, ale i celou lodi.

                    8. Sysop:
                      Já nesežral – měl jsem v oněch dobách dost času sledovat dění. Zákaz barviček Humbrol (výroba byla v nepatrných objemech pro modeláře na plastikové stavebnice), již v 90. letech jsem správně tušil, co to přinese majiteli staršího vozidla atd. Navíc kampaň před referendem měla výrazně manipulativní charakter (sluníčko…).

                    9. https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ostrava-tomas-zetek-projekt-refill-prazdne-objekty.A210429_605943_ostrava-zpravy_jog

                      Bylo by nanejvýš zapotřebí, dávat si fakt dobrý pozor na přesně tyhle lidi, s tímhle smýšlením.
                      Nikdy bych se nenadál, že nějaké takové existence mi budou přes úřady! kecat do toho, co mám dělat s vlastním barákem.

                    10. servisdok:
                      Citace z odkazu:

                      „…klubovnu stmelující místní rapovou komunitu…“

                      – to fakt potřebujeme…?

                      „…projektu Iglou, který vyrábí přenosné přístřešky pro lidi bez domova. Než se jim rozjela sériová výroba, ..“

                      – kurva jaký přístřešky? Co tu budem budovat – slumy…???

                      „…nejsme úředníci, přistupujeme k tomu občas trochu punkově…“

                      – vítr fouká od PirSTANu, asi…

                      .

                    11. … a hele, kdo to vede:

                      Tomáš Zetek má za sebou velmi bohatou pracovní historii. Vedl marketing O2, v Jablocomu, v GE Money Bank a pracoval jako investment manager v Mitonu.

                      https://mladypodnikatel.cz/tomas-zetek-budovani-uspesne-kariery-vyhoreni-a-nase-vnitrni-motivace-t34659

                      Zase typickej zmrdík…

                      :OD

                    12. Nesahl v zivote na praci a proto chudak vyhorel. At se stavi u mne, dneska jsem uklizel terasu, odtahal v teplejch po zebriku pres tri tuny tasek, cihel, sadrose, OSB… tady je prace porad dost a na vyhoreni neni cas :-)

                    13. Btw, dneska jsem jel pro neco do Plzne a v radiu frcela reklama na jakesi ‚manipulatorky zbozi‘, coz jsem puvodne myslel, ze jde o nejake kejklirky na urovni magie, parapsychologickych jevu a carodejnictvi aplikovane na zbozi a ona se z toho vyklubala pracovni mista pro zenske, co bali zbozi do krabic.

                      U toho se mi vybavil onen provareny popis ‚senior manazerka udrzby podlahovych krytin a manipulatorka s prostredky chemicke upravy tehoz‘ coby synonymum pro uklizecku. Neni nad to, kdyz cim vetsi srackaprace ma tim honosnejsi nazev.

                      U nas v praci se oddeleni cleni na pracovni tymy, kde jeden tym cita cca 3-10 lidi. Kdyz se hledal nazev pro funkci vedouciho, nadhodil jsem Gruppenführer, ovsem pak by vedouci oddeleni byl Obergruppenführer, coz jsem bez vysvetlovani zavrhl a tim padem vedouci tymu je Teamleiter :-)

                    14. viz. výrobní operátor(dělník na pasu) :-D gruppenfuhrer :-D

                    15. Mám trochu problém s tím, že některé věci bohužel zažívám v životě už podruhé. Aniž bych o ně sebeméně stál, nebo usiloval o jejich návrat. Dělá se mi z toho nanic.
                      Příkladně – nějakých 15 roků jsem si fakt myslel, že bude konečně a definitivně možné, myslet si, psát i říkat cokoliv.
                      Dalších 15 roků života, mě z tohoto nepříjemného omylu a každodenně vyvádí.
                      Mám vážně nepříjemný pocit, že bolševický teror v.2.0 bude o kurevský kus horší.

                    16. Nadherny v tom tvym linkovanym clanku bylo, ze K. H. Frank rekl, at si Cesi mysli o Risi co chteji, ale nedavaji to najevo a makaji.

                      No kurna jsme se dostali mnohem dal, zanedlouho uz si nebudes smet ani myslet neco, co je v rozporu s oficialni propagandou NSD… eh, co to melu… s evropskymi hodnotami.

                    17. Abychom tu jen nenádávali, není to nějaký vzdálený příbuzný?
                      http://www.zvut.cz/lide/lide-f38102/stare-stroje-maji-uplne-jinou-dusi-rika-tomas-flimel-d210057

                    18. Neznam, ale chapu ho. A obdivuju jeho pani, protoze si tak nejak umi predstavit, jak vypada obsah domu,… garaze… dalsi garaze…. a dalsi garaze… :-)

                    19. …umim predstavit…

                    20. Aneb ‚sam si varim, sam si peru, ze se na to nevys…‘? Znal jsem pana, nadseneho radioamatera, ten mel kompletne zarovnany byt radiobordelem, v mistnostech mel i dvojity strop, aby se to tam vchazelo. Panovi bylo pres 80, byl jsem u nej hned po kotrmelci, byli jsme jedni z prvnich v Brne na CB a rikal mi, ze posledni zena od nej utekla nekdy, kdyz prisli Rusaci. Jen uz nevim, jestli myslel osvobozeni, nebo okupaci.

        4. Jak je to dlouho, co se u nás zatýkalona demošce za transparent se Sobotkou na šibenici? Moc dlouho ne. Nehledě na případy jako jsou holky z RWU, ktrerý už se snaží stát odsoudit asi10 let za to, že uspořádly dětskej tábor.

            1. Já bych hlavně rozlišoval povolené a nepovolené demonstrace. To je totiž v Rusku stejně jako u nás. Musíš mít povolení. To se dává celkem bez problémů, pokud svolavatel nemá nějaké potíže se zákonem z dřívějška. Jenže když chceš, aby to na západě v televizi vypadalo akčně, tak buď záměrně odbočíš z dohodnuté trasy, nebo to rovnou organizuješ jako nepovolené. V takovém případě dostaneš ale přes držku i u nás nebo v Holandsku (viz kauza covid tamtéž). Tenhle detail povolené/nepovolené se ale mediálně vůbec neřeší, řeší se, že zlý Putin zmlátil a pozavíral hodné demonstranty. Dokonce to mělo jednou takové dost vtipné konsekvence, kdy na nějaké odbočené demonstraci dostali přes držku komunisti. Nejeden občan i u nás z těch obrázků zajásal, ale média tento detail pochopitelně opomněla sdělit a vydávala to za „mírumilovnou opozici bitou zlým Putinem“.

              1. To je mimo. U nás a dál na západ platí ohlašovací povinnost, není třeba žádné povolení. V tom skvělém Rusku je to opačně, když úřad nedá povolení, nesmíš demonstrovat.

                1. cyklista 27.4.2021 v 15:46

                  Jistě, není třeba žádné povolení, ale demonstrace může být zakázána nebo rozpuštěna. Dvě tak různé procedury mohou přinést kupodivu totožný výsledek.

                  Nezajímá mě příliš, jak je to dále na západ, ale u vás příslušný orgán může:
                  – zakázat shromáždění. O zákazu rozhodne příslušný orgán nejpozději do tří dnů ode dne, kdy obdržel platné oznámení o konání shromáždění.
                  – rozpustit shromáždění. Sdělení o rozpuštění shromáždění musí obsahovat důvody rozpuštění, upozornění na neuposlechnutí výzvy a musí být učiněno tak, aby se s ním všichni účastníci mohli seznámit.

                  1. Ano, průnik naší a ruské množiny je možný.
                    Rozdíl je v tom, že u nás obvykle úředníci zasáhli, když se měly potkat dvě ne zrovna vstřícné demonstrace, když měl někdo jiný rezervované místo demonstrace, nebo když se demonstranti odchýlili od nahlášené trasy. Nicméně u nás pořád platí to ohlášení, zatímco v Rusku se musí žádat.
                    Asi jako když srovnáváš nemocnici a popravní četu. V nemocnici občas někdo umře a popravní četu možná občas někdo přežije, ale rozhodně to není stejné.

                    1. cyklista 28.4.2021 v 6:51

                      Srovnání procedur, kdy se shromáždění smí konat na základě úředního povolení, nebo se nesmí konat na základě úředního zákazu, s nemocnicí a popravčí četou, je natolik objevné, že další diskuse je mimo moje intelektuální možnosti.
                      Omlouvám se.

                    2. Sorry, že jsem to pro tebe nedostatečně vysvětlil. Máš asi pravdu s tím intelektem, pokud v tom nevidíš rozdíl. Já jsem našel u nás jednotky zakázaných demonstrací za rok, v Rusku povolují bez problémů provládní demonstrace, protivládní zásadně zakazují. Proto je tam i tolik zatčených a zmlácených lidí, případně vyhozených z práce nebo zbavených volebního práva.
                      Už tedy vím, proč někteří lidi jsou schopni tvrdit, že nejlepší pořádek u nás byl za Hitlera.

                    3. Kdyby demonstrace mohly něco změnit, dávno by je zakázali :-)

                    4. Cyklista 28.4.2021 v 12:19

                      Máte pravdu, ledaskdo je schopen tvrdit, že nejlepší pořádek byl u vás za Hitlera. Musí ovšem použít vaši srovnávací metodu.

                    5. ..chvili jsem tu nebyl. Rec je o potlacovani demonstraci ve Francii, nebo Spanelsku?

                    6. Já bych řekl, že byl. Babičky to říkaly obě. Dědové buď nadávali, nebo o tom nechtěli mluvit.
                      https://www.historieblog.cz/2020/09/komentar-karl-hermann-frank-a-cesi/#more-5020

                    7. To je tezky. Oba moji dedove to rikali taky, jenze Cechum se poradek nelibi, blbe se na tom vydelava :-)

                    8. Mimochodem – K.H. ridil cely nas urednicky aparat prostrednictvim jen 1500 SSaku? 8-O. Co dela soucasny stat spatne, ze toto cislo pomalu nestaci ani na pocet poradcu nasi vlady :-D?

                    9. Precetl jsem si ten servisdokem linkovany clanek a zjistil jsem, ze postoj Nemcu k Cechum je stale stejny.

                  2. Mohou přinést totožný výsledek, rozdíl je ovšem v tom, že při zákazu jde odůvodnění plně za správním orgánem a zákaz musí být v mezích zákonného dovolení, zatímco na povolení není nárok.

                    1. podotek 30.4.2021 v 17:24

                      Přiznám se, že po cyklistovo oponentuře v tom začínám mít trochu zmatek.
                      Napsal jsem:„Dvě tak různé procedury mohou přinést kupodivu totožný výsledek.“
                      Vaše replika:„Mohou přinést totožný výsledek, rozdíl je ovšem v tom, že při zákazu jde odůvodnění plně za správním orgánem a zákaz musí být v mezích zákonného dovolení, zatímco na povolení není nárok.“ moje tvrzení potvrzuje, nebo vyvrací?

                    2. Ani nepotvrzuje, ani nevyvrací. Jen jsem podotýkal, že ačkoli výsledek může působit shodně, cesta k němu je pro naši veřejnou moc mnohem složitější a začasté i nemožná.

                    3. podotek 2.5.2021 v 10:01

                      V tom případě děkui, že jste možná až přílišnou stručnost mého příspěvku upřesnil.

  9. Takisto sa ale možete dočítať, že sa nejednalo o tehotnú ženu, ale staršiu obéznu seniorku. Čím nechcem zľahčovať jej osud, očividne si svoje vytrpela, ale aj iračania v kuvajte vyvraždili porodnicu a nakoniec to bol fake.

    1. To uz je tresinka na hovne. Kazde zpravy se chyti prifukovaci i zpochybnovaci. Mz tady mame mezinarodni diplomatickou krizi a to jde o dva mrtve.

    2. Tu fotku si pamatuju a podle konstituce by musela mít nějakou speciální nemoc, že jí tlouslo jen břicho zhruba v těhotenských tvarech. To je ale méně pravděpodobné.

      1. Je to celkem nepodstatny detail. V podstate by pripadala v uvahu bud Kristina Bezanickaja, nebo Svetlana Pikalova. Jinak nikdo, podle mne. Vzhledem ke 40 obetem, je to uz opravdu jedno… :-(

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017