O 65 miliardách eur na „boj s inflací“ a nenávistném rusáctví aneb jak starosta Šolc bojoval za Ukrajinu - zpět na článek

Počet komentářů: 804

  1. Jo, fialovej hnus, to beru, ale čím ho nahradit? Rudokožci? Melouny? Anonisty? Babo raď.
    Když vezmeš 20 poslanců a 19 z nich zastřelíš, tak jediná chyba bude, že ten dvacátej utekl. A jsme zase u jádra – čím je nahradit? Jasně, nemusí jich být tolik,ale koho tam vsadit, aby člověk vzápětí nelitoval?

    1. to viro

      nechápu co tady teď řešíš… pokud fakt potřebuješ vést za ručičku a nemáš vlastní rozum, přečti si Vidlákovy kydy… je tam podrobný návod

      – teď nevolíme poslance, ale obecní zastupitele a senátory, tak neřeš poslance
      – pohlaváry ODS, TOP, PIR, STAN, KDU nemůžeme odvolat… odvolají je sami nasraní straníci na stranických konferencích – bývalí, nyní nezvolení místní starostové a zastupitelé, již brzy bývalí členové lukrativních představenstev komunálních podniků
      – dosavadní sebelepší místní starostové s energetickou politikou, krachem českých firem a nezaměstnaností nic neudělají
      – vol tak aby nepropadl hlas… ty kteří se nepodíleli předchozích 30 let na vládách a destrukci státu a kteří se dostanou do zastupitelstev… SPD, PRO, Trikolora, přinejhorším i ANO… dál se to bude ladit v dalších parlamentních volbách

      Osobně nedoporučuju volit ani ČSSD… Hamáčkovi a Šmardovi socani byli u všech podrazů vrchnosti na občany… teď jen mají větší slinu, když nejsou půl roku u lizu

    2. Střílet poslance je blbost. Jsou snadno nahraditelní.

      1. neřeším nic, byl to jen takovej „povzdech“. A ručičku už mě velmi dlouho nikdo nevodí, ale blíží se doba, kdy zase bude. Pořád mám názor, že s odchodem do důchodu by mělo odejít i volební právo a v produktivním věku by měl mít volební právo ten člověk, co zaplatí na dani z příjmu za rok přes 20 tisíc.

        1. To jako, že v rámci tvého návrhu by díky dani z příjmu volili i státní zaměstnanci, ale fuj. Vymysli něco lepšího.

          1. to hupert :-)))

            to viro

            ok… a soráč, byl jsem v ráži :-)

            1. Dej si další dávku.Tělo se nesmí zanedbávat:-)

      2. Jasně že to nic neřeší, ale mohla by to být docela zábava :-)

  2. Tady je už třeba být pragmatický. Poslat do prdele celou EU is fialovým hnusem, nakopat prdele zeleným pošukům, navázat přímé kontrakty na dodávky plynu, ropy, jaderných technologií pro elektrárny z Ruska a začít fungovat jako před 1.5.2004. Bude to bolet, ale zřejmě míň, než jít ke dnu s EU, potažmo Německem. Západ je totálně v prdeli.

    1. Říkáš, že západ padne dřív než Rusko? A není to příliš pesimistické anebo je to teda důkaz toho že sme oproti Rusům slabí a zhýčkaný? Obojí je špatně a ani jedno se nevyřeší tim že se Rusku podvolíme žejo. Pro úplně blbý: Pakliže máme jako západ společně větší rezervy a setrvačnost, pak má smysl vydržet protože to ustojíme použitelně. Pakliže nemáme a jsme slabí a zhejčkaný dobrejma časama, pak bychom se měli asi posílit a ztvrdnout na jejich úroveň jinak bychom přiznali že proti vlastní civilizační degeneraci a nepoužitelnému zpohodlnění nemáme žádné nástroje. To co tady většina předvádí a tvůj příspěvek je prototyp, je přesně alarmismus a stejně jako má smysl kritizovat alarmisty co strašej roztátejma ledovcema, má smysl kritizovat i tohle strašení. To totiž s pragmatismem má společnýho málo.

      1. A kdo žádá, abychom se podvolovali Rusku, ty debile vylízanej?

        1. Zhodnotit to video co sem ti včera připravil si odvahu nenašel viď.

          1. Simtě, měs žádné video nepřipravil, tak to zkusím já. Takže: A kdo žádá, abychom se podvolovali Rusku, ty debile vylízanej?

            1. Ten kdo chce kupovat uhlovodíky aniž by skončily boje. Nikoho takovýho neznáš?

              1. Aha, to jsem nevěděl, že když něco nakupujete, tak se podvolujete. To je nějaká novinka? :-P

                1. Neznáš EUronewspeak. Má ale pravdu přeceda. Dle toho jak to chápe tady Silikon se podvolujeme germánům, bo kupujeme henty ošklivé uhlovodíky plynné od germána a elektriku též. Takže se podvolujeme. Hola silikone mám to dobře?

        2. asi tak, dyž dvá dobrovolně provedou obchod, ke vzájemnýmu obohacení, protože to pro ně je v danej moment nejlepší, tak všecky ty kydy vokolo sou jak vystřízený z Marxe tvl

      2. já miluji takové komentáře, děkuji vám za ně. Na Instagramu většinou těmito silnými slovy perlí mladíci, co bydlí u rodičů, mají mama hotel, jezdí na pronajaté koloběžce a co jim neřeknou v TV, to neexistuje. Vždy operují tím, že je nutné se uskromnit ve vidině toho, že nedostanou Iphone 14 a Rusko padne na prdel. Fakta jsou ovšem následující – Rusko je opravdu bohatá země, která své obyvatele nakrmí, zahřeje a umožní jim pracovat. Evropa se svým intenzivním zemědělstvím závislým na rozsáhlém hnojení GMO osiv své obyvatele nenakrmí. A když, tak draze. Bez hnojiv blbě a draze a hnojiva vyrábí pan Babiš tak, že do chemičky přivede zemní plyn a z toho udělá hnojiva. Pokud nebude mít chemička surovinu, hnojiva nebudou. Evropa nemá taková naleziště ropy a zemního plynu, která by stačila uspokojit průmysl a domácnosti. Jsme výrobní linka – pokud chceš jezdit ve škodovce, tak ta k tomu potřebuje elektriku, hodně elektriky a ještě víc elektriky, aby se vůbec vyrobila. Bude drahá elektrika, bude drahá škodovka a nebo se omezí výroba a zavedou pořadníky na 3 roky dopředu.
        Pokud se tedy chystáme vyhladovět Rusko, je to utopie. Rusko nás nepotřebuje. A pokud sázíš na to, že USA s gigantickou výrobou zbraní Rusko uzbrojí, tak nezapomeň, že jedna atomová bomba, kterých má Rusko tisíce hladce vyhladí Prahu. Takže ani na to bych nesázel.
        Pokud máš pocit, že bude skvělé zalézt do zemljanek, žít z brambor upečených v popelu ohně, tak tě musím upozornit, že tolik místa na zemljanky není, ani tolik dřeva na oheň pro 10 000 000 Čechů a 300 000 hrdinných Ukrajinců.
        V okamžiku, kdy lidem vezmeš žrádlo, teplo, vodu, tak tu máš revoluci do týdne. A garantuji ti, že ti hladoví lidi si budou přát osvobození jako v 1968, protože ideály versus žaludek prostě nemají šanci. Jistej Gádhí řekl, že k chudým přichází Bůh v podobě chleba.
        Souhlasím s tebou v tom, že civilizace je kurevsky degenerovaná a potřebuje si rozbít držku, aby se kolečka v hlavě dostala do správných pozic.

        1. Už před invazí se čekací doba na škodovku mohla v některých případech přiblížit na rok v důsledku nedostatku čipů. Tak se ještě posune. Lada zdražila 3x z $50K na $150K a už nemá v novejch vozech takový vymoženosti jako ABS. Dokud se budeme poměřovat autama, k poměřování jídlem je ještě velkej polštář a stejně sme vyžraní až na strop bude to mít i to pozitivum, že se bude míň plejtvat když se ho vyhazuje skoro čtvrtina. Takže používat v této fázi termín vyhladovění je přemrštěné. Jinak u rodičů nebydlim kdybys tim chtěl i nadále operovat…

          1. Dovolim si jen pripomenout, ze Rus pojede i bez ABS. My ale bez ABS neprojdeme STK, ktera patri Nemcum. To jen tak naokraj.

            Mam doma staryho UAZe. To auto je skoro stary, jako ja. A bude tady, i kdyz ja nebudu. A nema ABS. A nema posilovace. A nema elekricky okynka. A nema cipy. A nema…. a jezdi.

            Pred tremi lety by nejakej UAZ byl absolutne xmichu. Za tri roky… uvidime.

            1. Dovolím si připomenout že v Rusku každej rok umře na silnici prakticky tolik lidí, jako na separatistickejch republikách za těch kritizovanejch 8 let (15K). Takže jestli chtěli někoho chránit měli by začít u sebe a mělo by to mnohem větší dopad.

              1. To muzes u nas zakazat huleni a bude to podobny. Pravda je ovsem, ze ti, co umiraji v separatistickych republikach, si za svoji smrt nemohou a tezko mohou delat nejakou rozumnou prevenci. To na tech silnicich bude vic tech, co si za to muzou sami.

                Jenze to je to zname ‚zamette si nejprve pred…‘, coz nefunguje absolutne nikdy, nikde a u nikoho ;-)

                1. Ten kdo jel v protisměru za to nejspíš taky nemoh. Na blbej argument ještě blbější odpověď. Pakliže ABS je pouze povrchní symbol dalších mnohem podkobercovějších změn, pak je sice jasný že bez ABS přežijou, ale mám začít listit všechny ostatní příklady aby bylo zřejmý že stokát nic umoří i slona a že je to jen malý příspěvek ve všech ostatních příspěvcích co mě vede k optimismu že to vzdají dřív? Tady se pro samou ironii a zesměšňování fakt těžko předávaj informace

                  1. Ja mam hlavne problem to pojmout jako fotbal Banik/Sparta a fandiiiiim pyco. Mam proste uplne fpici celou tu valku a nefandim ani jedne strane. At si tam vychcipou klidne vsichni.

                    1. Nemít názor na to která strana je teď v právu je alibismus jako prase. Strach z odpovědnosti že by náhodou moh bejt ten názor nepřesnej a rizika že bys ho musel konfrontovat a upravovat což by ohrožovalo tvůj pocit že máš pravdu a už by se ti tu neironizovalo tak snadno. Jiní maj větší kuráž tak se s tim smiř.

                    2. Mít na všechno nutně názor je příznak totálního hlupáka.

                    3. Odpovednosti? Vuci komu? Ja mam odpovednost zajistit svoji rodinu a vychovat potomstvo. Tak ho zajistuju a vychovavam. Pomuze mi s tim Rus, nebo Ukrajinec? Nebo ty snad?

                      Jojo, mit tu ‚pravdu‘, to je to gro. Jako v kazdy hospodsky rvacce. Tam je pravd, co ucastniku. Klidne se zapoj. Moje zkusenost mi rika, ze pravda ma nekolik forem a tvari a uplne klidne ji mohou mit oba. Ale to je na tebe moc slozity.

                      A kuraz, ta do kazde mely taky patri, to mas pravdu. S kurazi to vzdycky zacina.

                    4. Jo je to na mě složitý. Tohle zavání takovym tim moje pravda jeho pravda což je nesmysl protože pak mi řekni jakej je rozdíl mezi pojmem pravda a názor? Taky proto je pravda velmi ošemetný slovo, vyjadřuje nějakou ideu dokonalosti a její používání v běžných situacích naráží na podobná úskalí. Tvrdit že jí mají oba i když tvrdí opak je prašivej nihilismus. A odpovědnost máš za to, že když něco prohlásíš buď je vhodný to zdůvodnit a když to nedokážu zdůvodnit vysvětlit, tak svá vyjádření korigovat protože asi nejsou úplně domyšlený. Nijak sem nenaznačoval že máš odpovědnost za to co se tam děje.

                    5. Máš pravdu, je to nesmysl. Co je pravda určuje strana a vláda.

                    6. On na to má názor, stejně jako já – obě strany jsou pěkný kurvy. :-P

                    7. To síce sú, ale predsa len vidno, ktorá na ktorú skočila, aby jej vyškriabala oči (pre nechápavých: kto komu vbehol zabíjať na územie, hranice ktorého sa kedysi zaviazal rešpektovať).

                    8. Zapomněl si na tu třetí stranu, která tohle všechno vyprovokovala a která je teď v pozici toho třetího, který se směje a vydělává na tom, když se dva perou.

                    9. No tak Rusáci měli taky provokovat a ne nechat se vyprovokovat až k útoku. Až bude USA zase útočit na nějakej ten Irák budu nadávat USA ne Rusku i kdyby tam Rusko podplácelo koho chtělo.

              2. A co, že jich tolik umře? Nas mnoga. Dopad nula.

                To je argument jako lidi oproti ptákům stráví mnohem méně času ve vzduchu, měli by s tím něco dělat a začít se učit létat.

                1. Tak. 15k ze 150M není zas tak moc, bude to dost srovnatelný s náma, a to prokazatelně tam jezdijou nachlastaní mnohem víc, což asi může i za to, jak nepředstavitelný věci na silnicách tam dělají (dobře, když u toho zrakví jenom sebe).

              3. Dovolím si připomenout, že v číně jedí psy a v US of A mlátěj černochy.

                1. kdyby jenom psy!

                2. Mas to zle, po novom tam cernosi mlatia bielych. Nova doba.

                  1. Né to sou afroamerýčani, přece.

          2. no tak třeba v Africe bude hodně veselo a čelní představitelé negerstánů – kteří tam už nejsou – se staví do fronty, aby se zholportovali s RF, Čínou a dalšíma

            protože i přes to, že OSN garantovaný dohody jasně zněly, že ukrošovský vobilí pojede do Afriky (a Turecka), plus pyjanista kurva vodevře trubku z hnojivama do přístavu, tak vobilí skončilo v západní ojvropě, aby to tam sežral dotovanej dobytek, a trubka vodevřená furt není

            jak řikám, ať ten mocenskej ksindl dělá cokoli, tak nahrává celej svět Putinovi a Xi na už ne stříbrným, ale rovnou zlatým podnose

        2. +1

        3. Technická: s tím bohatstvím a vyspělostí Ruska je to takové ošemetné. 80% průmyslové výroby Ruska dělá vojenský průmysl, nikoli civilní sektor. Rusové si sami neumí vyrobit ani velké CNC soustruhy, což vede k takovým veselicím, jakože kompletní ruské jaderné rakety Sarmat se vyrábějí na českých soustruzích TDS Turn VLC 4000 ATC+C1…
          https://youtu.be/naPG6XJPlYY?t=28
          https://pbs.twimg.com/media/FcJDePuX0AAzwUB.jpg

          (Za mě nic proti ničemu, soustruhy by si stejně dobře uměli obstarat i z Číny, ale takto si my Češi zachováme strategicky důležitou průmyslovou základnu – narozdíl od Rusů samotných, kteří ji musí importovat. Sankce mají smysl jen na ty komponenty, které si z Číny zajistit neumí – tzn. termovizní senzory, mikrokontrolery apod.)

          1. Je to tak, Rusaci maji dneska furu stroju z Ciny. Akorat, ze ten Cinan jim je za suroviny doda. Co dame my Cinanovi, az USA udelaji nejake castecne embargo na Cinu a ti zacnou kopat, ze dolar z Evropy neee… treba? Mame jeste vubec neco, co muzeme Cinanovi nabidnout, kdyby byl problem s prachama?

            1. Tie europske hodnoty nie?

              1. Prece se jich nezbavime, neblbni. Jen pres nase mrtvoly!

                1. Sysop: jasně, že se jich nezbavíme. My si je, soudruzi, natiskneme!

                  1. To mne nenapadlo, ze by neochvejne hodnoty mohly devalvovat. Kral je obleceny. Mozna. Doufam…

            2. to sysop

              můžeme jim dodávat mrcasíkovy rozumy… ovšem nevim jestli je dostatečná kapacita námořních tankerů

              1. Hele, Mrcasik patri k tem lepsim diskuterum, i kdyz s nim clovek nemusi vzdy souhlasit. Ber to tak, ze konstruktivni diskuse nakonec obohati vsechny, kdo si z ni umi neco vybrat. Je tu mnohem vice ruznych trollu, kteri neprinaseji lautr nic a jen plivou na vsechny okolo.

                Nejsem ve fanclubu Mrcasika, ale respektuju ho, podle mne se aspon snazi si sva moudra nejak zdrojovat a vyfutrovat. To ja kolikrat melu vetsi picoviny.

                1. Sysop: +++, přesně proto sem chodím sledovat diskuse. Tohle je jedno z mála míst na českém internetu, kde můžu očekávat konstruktivní diskusi lidí různých zájmů a profesí o různých tématech a získávat na ně pohledy z rozličných úhlů.

                  Hejtit a trolit umí kdekdo, ono i tady někteří jedinci spíš než aby smysluplně diskutovali tak spíš jen zbytečně zasírají vlákna osobníma narážkama a kravinama. Ale to tak je všude ve světě, nejen v internetových diskusích.

            3. tak tak, rejžák kompletně okopíroval mašiny až do nynější generace, perfektně funkční a za zlomek ceny, a zanedlouho vrhne na trh novou, lepší generaci a to bude divení, když to stihne i dřív, než ty dojčlandský korporáty, co táhly vývoj sto let

          1. Jen doufám, že tahle výrobní základna přežije. Tyhle gigantické mnohametrové soustruhy se nedělají každý den, a Rusko pro ně očividně bylo velmi význačné odbytiště.

            Zároveň to ukazuje jistou schizofrenickou ignoranci určité sorty analytiků. Galeev ve svém článku o TDZ podrobně rozebírá, že Rusové se nedokázali dostat od mechanických soustruhů k CNC, pak jim vymřela dělnická vrstva schopná obsloužit mechanické soustruhy a tak potřebovali CNC, jenže protože si je neuměli vyrobit, jsou odsouzeni k pasivnímu importu ze zahraničí – a ten, kdo ty mašiny vyrobit umí, má strategickou výhodu. Protože ten, kdo umí vyrobit výrobní stroje, má důležitější ekonomiku než ten, kdo umí sice vyrobit tanky a rakety, ale přitom je pro jejich výrobu 100% závislý na cizích výrobních strojích.

            Z toho ovšem zároveň plyne, že je strategicky důležitý imperativ, abychom my tuto výrobní základnu výrobních strojů neztratili. Jenže kdybychom tupě aplikovali sankce a nechali TDZ Turn zbankrotovat, dostaneme se do přesně stejné slepé uličky, jako ti Rusové…

            Proto podle mě jediné rozumné řešení sankcí v takto kritických oborech je „francouzká cesta“. Francouzi to udělali chytře: „Rusové chtěli koupit naše výsadkové lodi Mistral. My bychom na ně rádi uvalili sankce a nedodali je – ale v tom případě ty lodě musí koupit někdo jiný.“ A kdo chce uvalit sankce, ať se snaží.

            Zde tedy analogicky: chcete, abychom Rusům nedodali velkoformátové soustruhy? My bychom rádi, ale už je to nasmlouvané a musí se to zaplatit. Rusům je nedodáme, pokud je namísto toho od nás koupíte vy.

            1. To si myslim že je velmi konstruktivní příspěvek do diskuse. Ale nevim kolik zdejších takhle nastavenou diskusi skousne když odmítá fundamenty na kterých je vystavěna. Navíc jako odpověď na pouhýho smajlíka… tipuju že tady svým poteciálem dost mrháš. Kdybys trochu zkrouhnul nechuť k mainstreamu, která mi u tebe přijde ne zcela odůvodněná, věřim že bys měl lepší výtěžnost…

              1. Brzy o tom napíši článek. Na téma lidí, kteří vytáčí do ruda jak rusofilní/Alternativní, tak západofilní/Mainstreamový extrém, protože se snaží chápat obě strany ale ani jedné nelézt do zadku a hledat střední cestu*.

                A dostávají za to z obou stran – ale přitom vlastně nejsou žádní trollové, ale naopak plesniví dinosauři, jejichž názory byly mainstreamové ještě před 20 lety a oni pouze odmítli jít s dobou a radikalizovat se :o)

                ___
                *ale autenticky – ne jako místní „já teda nejsem proruský, ale musíme dát Rusku absolutně všechno, co si Putin vymyslí“.

                1. Mimochodem, jmenovče, čteš George Orwella? Nemyslím obligátní 1984 a Farmu zvířat, ale eseje. V jedné přesně tohle velmi dobře rozebírá.

                2. Super moc se těšim. Mohl bych se přimluvit za odhad toho, kde (kruhy, média a skupiny…) se takovejch lidí koncentruje nejvíc? Chtěl bych svůj odhad porovnat s odhadem někoho, koho si vážim.

                3. Hele, kdyz ses hned na zacatku odkopal se svym Kyivem, muzes se sice snazit predstirat nejakou nestrannost, ale uplne zbytecne. Jinak dobry. Za ty mesice diskusi jsem i ja pochopil, jak to myslis, i kdyz s velkou casti nesouhlasim. :)

              2. To je ale přesně co řikám celou dobu. Už od rozpadu mocnářství tady de průmysl ustavičně jenom do prdele a prakticky nikdy, pokud něco velkýho padlo, už se to nikdy znova nezvedlo.

                A konkurence nespí, jakmile se jednou vesrala na uvolněný místo, prakticky nikdy ho už nepustila. A to bejvala konkurence z řekněme stejnýho civilizačního vokruhu. Rejžáci se nezakecají, to je úplně jinej sport.

                A co přesně teď všecky ty zeleňácký a jiný bolševický kurvy v uhniji dělají s průmyslem, hmmm?

                1. Naopak. Když komančové v 80. letech chtěli vybavit CZUB CNC obráběcími centry, museli je koupit v Itálii – protože to byla tehdy, společně s Japonci, špička vývoje a výroby CNC. Tady jsme uměli jen mechanické soustruhy a frézky.

                  Pokud tedy dnes TDS Turn a její kolegové zásobují gigantickými CNC mašinami třetinu světa, je to zcela nová průmyslová schopnost vybudovaná od píky – a famózní úspěch, prorazit takhle na trhu.

                  1. to mrcasik

                    pokud vim tak dneska nové obráběcí centrum CNC musí stát pár mega Kč… ty nám určitě řekneš přesně kolik… asi proto měli loni TDS Turn v Brně ztrátu 5 mil Kč… a v poslední zveřejněné uzávěrce 2020 tržby 118 mil Kč… zahltili céencéčkama celou planetu…

                    pokud se vyprdnu na ironii… tak asi nebude problém sehnat do Ruska pár kusů… vůbec nechápu vo čem a proč tady zase dneska valíš za téma

                  2. nikdy nikde sem ve firmách nepotkal trochu mladší 30 let český stroje, všecko dojčland, talijáni, žabožrouti apod., nejenom obráběcí, ale všecky; že jedna firmička má někde vobrat 200M je naprosto o ničem, z hlediska globálního trhu je to plivnutí do lesa a i kdyby to vybudovali z ničeho, je to sice pěkný, slzička ukápla, ale asi stokrát víc strojírenskejch a elektro výrobců tady za posledních 30 let zaniklo, ráčil si všimnout?

                    drtivou většinu toho zbytku skoupil zahraniční kapitál, přičemž jak je košila bližší než kabát je vidět v těchto dobách krásně, kdy každej primárně zavírá zahraniční pobočky… (zvlášť když si tam čuráci dělají nejvyšší ceny energií ve vesmíru, i když mají z nejnižších výrobních cen!!)

            2. Ked vedeli Rusi vyrobit CNC stroje este za cias ZSSR, teraz nevedia?

              1. A softvér do toho sovietskeho CNC bol na báze diernych štítkov?

                1. Se SW Rusové problém mít nebudou, s čím měli problém vždy je přesnost zpracování. Ale na jednu fabriku co by vyráběla CNC by asi slušný lidi sehnali :)

              2. Doporučuji ty Galeevovy rozbory. Ruskou průmyslovou ekonomiku má zmapovanou velmi zajímavě. Tvrdí, že když SSSR zkusil naskočit na vlnu CNC, nedosahovaly jeho obráběcí stroje kvalit japonských a taliánských, ergo jediný kdo je kupoval byl SSSR průmysl – z drtivé většiny % vojenský. Jenže když ten zkolaboval, zkolabovalo i jediné odbytiště pro sovětské domácí CNC. A tím došlo ke generačnímu výpadku, na který již nikdy nedokázali navázat:
                https://threadreaderapp.com/thread/1539623100144295936.html
                (Plus zajímavý rozbor, jak Moskva tolerovala evropské mašiny prohlášené za „ruské domácí“, ale za čínské mašiny prohlášené za „ruské domácí“ zavírala do báně.)

                Podobně tady neskutečně zmapoval vazby českých strojírenských podniků a jejich ruských proxy
                A jak se doprčicpráce dostal k dokumentům od ruských celníků a dokonce přejímce z JSC Krasmaše mi hlava nebere.
                https://threadreaderapp.com/thread/1567882093585203200.html

                A lehce mimo téma – tohle je také zajímavé, od jiného Rusa, ale desítky ruských knih v celých sériích fantazirujících o válce proti Ukrajině, zničení Británie a Západu po boku Německa… Léta předtím, než to na Ukrajině začalo. Přípravka na budoucí revanšistické války:
                https://threadreaderapp.com/thread/1535582101621420032.html

              3. quadra 21.9.2022 v 19.38

                V těchto debatách se z neznámých příčin zanedbává existence RVHP a přidělování výroby.
                CNC stroje se v rámci RVHP například vyráběly v Kuřimi, odkud se vozily do SSSR, kde se tedy nemusely vyrábět. Prastrýc je tam jezdil oživovat, pokud se dobře pamatuji, a doma si zaškrtával cosi v papírových sjetinách, děrné štítky se nepoužívaly.
                Po zániku RVHP bylo nutno celý ruský průmysl a zemědělství restrukturalizovat právě s ohledem na zrušené dodavatelsko odběratelské řetězce po roce 1989 a je otázkou,jak dalece se to povedlo. Věřím tomu, že v některých oborech vůbec, protože chybějící výrobu ze zemí RVHP rády nahradily země z celého světa a tudíž nebylo v RF nutno v některých oborech nic vyvíjet a vyrábět.

                1. To je tak, ked chces vidiet a vediet, vidis a vies.

            3. to mrcasik

              jasně… rusové jsou v prdeli… každej tejden spotřebujou přibližně 839 velkoformátových soustruhů na frontě… a globální lídr česko jim to teď zatrhlo

              návrat do reality… dle poslední účetní závěrky TDZ Turn v Brně… 2020 tržby 118 mil Kč, zisk 5 mil Kč… 2021 hospodářský výsledek minus 5,6 mil Kč

              ty pseudointelektuálské debaty tady kolikrát mají fakt šťávu… zajímalo by mě, jestli vás u toho obsluhuje komorník… Jean proč ti lidi pod palácem tak řvou?

              1. asi tak, já mu řikám, že tady zanikly desítky fabrik (resp. za bolševika sloučený do jednoho NP o desítce poboček) a von příde támdle s jednou rodinnou firmičkou, co dodá 30 mašin a na dalších 60 support/ND, a tam to končí

                jako dobrý, kdyby jich byly stovky, ale sou jich hovna a celkovej objem výroby nedosahuje setiny objemu před 30 lety…taková pičovina jako vrtáky a jinej obráběcí materiál ze Zbrojovky (asi brněnské), dneska tady pár firmiček dělá malý série kusovejch nebo speciálních vrtáků, i třeba mají pár patentů, ale objem je zoufalej a kdejaká rejža jim to ukradne a podělá je jak malý; zbytek je komplet rejžákov, maximálně třeba ukrošov, a na tom v lepším případě česká, v horším i zahraniční značka

                mimochodem, netuší někdo, nač sou dobrý levotočivý vrtáky? :D

                1. S levotočivým vrtákem vyvrtáš díky corriolisově síle přesnější díru na jižní polokouli.

                  1. to hupert :-)))))

                    si děláš prdel nebo ne?… já vim jen o předvrtání levých závitů a odvrtání zalomenin

            4. Hm, to zní velice logicky.

        4. Hezke.

        5. V zasade souhlasim, dekuji za komentar.

      3. O jakych „vetsich rezervach“ (ceho?), prosim, pisete?

      4. „nevyřeší tim že se Rusku podvolíme“

        Zajimavy zakrakani.

        Predne by me zajimalo kdo jsou ti implikovani „my“. Jako MY celej Occident, i.e. EU, NATO, a pridruzeny oblasti? Jses si vole Silotone vole jistej ze nejaka takova jednotna entita v realite vole existuje? Jses si jistej ze treba USA a EU jsou jakysi MY vole? A leading question, eh? Nic takovyho jako MY totiz vole neexistuje. Urcite ne ve vztahu USA vs. EU. Takze v tomhle ohledu zklidni hormon.

        V cem podvolime? Rusaci po nas neco chtej? Jediny co chtej je aby se nemrdalo s Ukrainou. Nejaky predstavy ze by snad chteli ovladnout Evropu jsou fantasmagorie. Proc by to delali? Pro Rusaky je vyhodny dodavat Evrope zdroje a dostat zaplaceno.

        Jinak slabi a zhejckany urcite jsme ale to neznamena ze se musime sebe-destruovat, pokud teda sebe-destrukce neni ucel tyhle srandy.

      5. ? Rusko po nas chce, abychom se podvolili? A v cem presne, mohl bych to videt?

        1. Abychom začali kupovat dřív než se přestane bojovat. Jaký jiný možnosti tě napadly?

          1. světověj mír a věčnou lásku…

            …tvl, sem myslel, že hipíkům už je konec

          2. Mrzí mě, že se každej den musíte podvolovat pekaři. Kam vám to dělá? :-D

            1. Podvolit se, synonyma: poddat se, podřídit se, podrobit se, uvolit se, svolit, zavázat se

              vezmu ty který by byly asi vhodný pro diskutovanou situaci: uvolit se, svolit, zavázat se (i obchodní smlouva je závazek, jakmile s pekařem podepíšu smlouvu že od něj budu brát housky tak a tak často tak je to závazek). To, že lze vnímat pouze ty ponižující varianty poddat, podřídit, podrobit je samozřejmě pravda. Ale lze to provést způsobem že budu předstírat že ty ostatní varianty neexistujou? Když nenechám oponentovi žádnou rezervu jak lze jeho slova interpretovat, to se ale bavíme na úrovni slovíčkaření. Chceme teda slovíčkařit?

              1. Proč tedy Ukrajinci předstírají boj, když se dle tvého vidění světa ve skutečnosti podvolují, protože stále nakupují plyn rovnou od Rusa, zatímco my nepoddajní nakupujeme ruský plyn s přirážkou od překupníků?
                Ty si raději od nikoho nekupuj nic potřebného, jinak tu budeš za podrobeného.

              2. A proč teda tu smlouvu s pekařem podepisujete? Jenom tak, z ničeho nic? Hm?

              3. A gdyž si henten ruSSácký plyn /nebo vlastní elektřinu/ kupuju od němca co ho má od číňana /od nás/ co ho má od ruSSa a šeckým zaplatím provizi tak je to:
                a) super buzinec
                b) EUropská hovnota
                c) podvolení se Germánovi

  3. Wow. Challengere, já rozumím, že jste podělaný až za ušima, ale taková hysterka jste nebyl, ani když jste běžel první do fronty na fajzra. Taky jste si sem k tomu napsal terapeutický článek a dokonce jste i exaktně doložil, že vakcína funguje, protože tehdá syn ten čínskej mor dostal a Vy ne, takže lze někdy na jaře čekat podobný článek, kterým doložíte, co bude potřeba ohledně Ruska, Scholze a plynu.

    Ne, že byste v něčem neměl pravdu (a ano, to, co dělá Scholz nebo fialovej hnus je dle mého vlastizrada, ať si Jan Mrcasik myslí cokoliv), ale s ohledem na ten hysterický závěr by se celý článek dal shrnout do volebního protiparoubkovského billboardu z roku 2006. Na to, jaké máte vzdělání a inteligenci jste pozoruhodně emocionálně labilní, a to zjevně nejen v oblasti žen. Nechcete přecejen navštívit nějakého kolegu s adekvátní specializací, abyste mohl žít normální život? Případně by možná stačilo si zasouložit, ale to nevím, jestli jste schopen (přecejen byste se musel dotknout nějaké té potenciální feminacistky).

    1. Já tedy nejsem Challenger, ale pozadí mám stažené taky docela pevně. Když se tak dívám na to, co EU, potažmo EK vymýšlí za sankční kokotiny, jak se nám sem pomalu pašuje totalita WEF-ovského střihu, jak tady řádí kavárenští zmrdi, co dostávají orgasmy nad tím, jak se lifrují na Ukrajinu zbraně a jak Ukrajinci umírají ve jménu proxy války USA s Ruskem, jak političtí zmrdi, ponoukaní zezadu USA deep state, dráždí Rusko a napínají čím dál víc ten špagát ke třetí světové válce a krizi, proti které byla ta před druhou světrovou jen čajíček, je mi blbě. Takovou bezmoc jsem nikdy necítil. I jako tzv. „antivaxer“ jsem měl možnost se nějak bránit a držet si ty krvežíznivé covidistické kreatury od těla, ale tohle je jiná liga, tady se fakt začínám bát. Nevidím řešení a přitom se nechci nechat semlít událostmi, za které nemohu a které jsem nikdy nechtěl.
      Fakt začínám být se svým rozumem v koncích, tenhle woke svět mi přestal dávat smysl.

      1. Jenže teď se mají všichni jako prasata v žitě, to se nedá srovnat s tehdejší dobou (před II. SV). Budou to hnát ke krajnosti, ale až půjde opravdu do tuhého, tak se couvne. Rusko nechce zůstat napořád v izolaci a celý Západ moc dobře ví, že se bez něj a jeho surovin neobejde.

        1. Kdo je to ten ‚Zapad’, kterej pak couvne? Ten, kterej napriklad pozavira ty atomky a uz je nikdy nerozjede, protoze jen vyroba paliva trva tri roky? Nebo ten, kterej si rozesral ceny surovin, ackoli je od Ukrajiny pres pul Zeme?

        2. jaké izolaci, ty seš fakt úplně slepej a blbej, co se děje? ten zbytek Afriky, co s Putinem a Xi eště není jedna ruka, už stojí ve frontě, aby byl, protože vidijou, kdo jim dodává energie, hnojiva a potraviny, a kdo je jenom ždíme a eště jim tam instaluje ideologický hovna

          a Asie, Jižní Amerika, střední východ – naprosto to samý; viděls ty vole co udělal OPEC+, dyž začli Rusku ze západu diktovat s ropou a plynem? VŠICHNI na povel společně s Ruskem snížili těžbu, a ceny budou, jak je chcou ONI.

          1. Nejsem ani slepej ani blbej ;-) Rus se už od dob Petra Velikýho cpe do Evropy, kam jednoznačně patří. Nějaký černoušci ruské ambice nemůžou uspokojit, je to z nouze ctnost. Nevim do jaký míry sleduješ třeba sport, ale Rusko je na tomto poli letitá velmoc a dokud nebudou moct ruský sportovci soupeřit s ostatními (evropskými), tak je to izolace jako vyšitá.

      2. CzechDave: Vaše diagnóza se jmenuje „obavy“. Jak říká kamarád, nejhorší je smrt z leknutí.

        Ač ohledně toho, co píšete, taky nejsem optimista, nemám v životě dost prázdno na to, abych ho musel něčím vyplnit za každou cenu – ani Challengerovou hysterií, ani Vaší malomyslností. Nějak bylo, nějak bude. Doufám, že až (pokud) půjde z tlustejch do tenkejch, dokážu si jako dosud zachovat rovnou páteř, v rámci možností se postarat o rodinu, něco pro to dělám už teď a to je asi tak vše, co mám v rukách. Abych se hroutil z toho, co nemám možnost ovlivnit, na to je život moc krátkej. Těžko říct, jak jste na tom špatně, ale zkuste si vzpomenout na zerga (minimálně se přitom můžete zaradovat, že konec světa nastane o alespoň 6-7 let později než prorokoval, tak si užívejte, už jste měl být dávno mrtvej) nebo si něco přečíst o podělaných prepperech z dob studené války, kteří v USA žili v neustálém strachu z ruských raket a po kterých zbyly tuny mouky, konzerv a dalších nesmyslů. Chcete skončit jako oni? Proč?

        Třeba budem za rok mrtví a třeba si tady budem povídat ještě za 10 let. Víte to? Proč se tím stresovat? Třeba Vás nezabije Putin ani neumrznete v lednu i s rodinou doma – třeba Vás přístí týden přejede auto a tomu hnusnému údělu, kterého se obáváte, uniknete. Hlavu vzhůru!

        1. fatdwi – souhlas s oběma příspěvky…

        2. Fatdwi: Jsem normálně optimista, ale ty dva roky pasivního a někdy i aktivního boje s covidisty mě psychicky vyčerpávalo víc, než bych čekal. Není to tak, že bych byl nějaký kňoural, ba naopak, ale znáte to, holt to muselo ven, no :). Každý máme občas slabou chvilku. Prepper fakt nejsem, i když jsem toho názoru, že aspoň částečná soběstačnost v otázce základních potřeb pro přežití (střecha nad hlavou, potraviny, voda, elektřina, otop) je žádoucí. Taky už pro to něco dělám a to mi aspoň odvádí myšlenky od kreténů za hranicí mého pozemku.

          1. CzechDave: no vidíte, jak to jde:-) Berte to tak, že jste si vyzkoušel boj se zlem a teď víte, co to s Vámi dělá a můžete příště své kroky adekvátně upravit, abyste zvýšil šance na úspěch (ať už bude úspěchem vítězství nebo třeba jen zachování života). Dále se také významně projasnilo okolí – pravděpodobně jako jiní „antivaxeři“ jste mnohem lépe připraven, protože víte, s kým můžete bojovat a kdo bude proti Vám, a to nejen pokud jde čínský mor, ale také o jiné, médii a establishmentem tlačené sračky. Teda, ne, že by zrovna mezi antivaxery nebyli voliči pětidemolice nebo ukrofangličkáři, ale ani jedno z toho není na úrovni fízla v baráku, na rozdíl od covidiotů (resp. možná by se z fangličkáře stal antiukr, pokud by se poslušnost vymáhala podobně jako v případě chřipky, nebo aspoň víte, že dotyčný umí nesklonit hlavu, jde-li o něco zásadního).

            A práce na něčem pozitivním je vždy smysluplná pro tělo i ducha, takže jen tak dál. Lepší si říct, že jste víc udělat nemohl než se mlátit do hlavy, že jste měl udělat tohle nebo tamto. Případná prohra se pak vždy snáší lépe, víte-li, že ze své pozice jste udělal maximum. Dá Vám to také sílu do čehokoliv, co přijde, protože jdete s hlavou hrdě vztyčenou (pokud „prohra“ nebude dřevěnej futrál, ale pak už je stejně všechno jedno).

        3. Fatdwi:
          „Nejhorší je smrt z leknutí (vyděšení)“. S tímhle obratem jsem se v poslední době setkal opakovaně a popravdě jsem přemýšlel, jestli opravu to nejhorší, co mě může potkat, je smrt z leknutí. Došel jsem k tomu, že si dokážu představit daleko horší věci a myšlenka je asi spíš taková, že nejhorší smrt je z leknutí (to je fakt blbá a často i zbytečná smrt), nikoliv nejhorší je smrt z leknutí. Jak je to míněno a řečeno prapůvodně ale nevím:).

          1. hellfire: moc nad tím lingvisticky bádáte, rčení není IMHO o formě smrti, ale její zbytečné předčasnosti.

          2. Vždycky dávám k lepšímu příběh preppera, který za všechny peníze vybudoval a vybavil podzemní bunkr na zahradě, obětoval tomu všechen volný čas, rozpadlo se mu manželství, a když nesl poslední bednu konzerv do zásobárny, uklouzl na schodech a zlomil si vaz…

            1. A to mi manželka pořád nevěřila, že přijde ta apokalypsa… :-)

      3. Já sem vlastně rád. Jestli tenhle svět nedává smysl osazenstvu zdejšímu, pro běžný lidi je to známka, že to de do hajzlu o něco pomaleji než by to jít mohlo. Kdyby to bylo obráceně a místní by tleskali, to už bych se začal bát a možná i strašit zase já. Tak ať to ještě chvíli vydrží – jakmile přejde tohle těžký období, prostor pro větší toleranci alternativám se opět rozšíří, což je pro tebe dobrá zpráva.

        1. Samozrejme, ze kazde tezke obdobi jednou prejde a bude zase dobre.

          Nam jde ale o to, abychom u toho pak jeste pokud mozno byli.

          1. Já se čím dál víc obávám, že Evropa to vede tak příšerně, že i zavedení chálífátů v Německu a Francii bude nakonec znamenat změnu k lepšímu.

      4. Mám přesně stejný pocit jako vy. Nejvíce vyzývají k válce ti největší srabi a pak ti, kteří vědí, že kdyby k něčemu došlo, skočí do letadla jak kdysi Beneš a zmizí na bezpečné místo. A pak taky ti, kteří vědí, že kdyby se m přišel Rus, tak skončí oběšení na první lampě. Ti nejvíce chtějí válku.

        1. Přesně, co to takhle otočit? Můžou si jít rozbít držku Putin Zelenský Fiala a další zmrdi. A až se pozabíjejí, tak můžou do boje další z nejvyššího vedení bojechtivých států. Proč to má jít vždy zdola? Jsou to ostatně jejich ideály, za které jen má jít vždy bojovat někdo jiný, ne?

          1. Nikoliv. Nejsou to idealy politiku, ale idealy kavarenskych zmrdu a far-left ideologickych idiotu, kteri to rozseli do spolecnosti, nacez se toho chytli i giganti z tech spolecnosti. Politikovi jde v zasade o jedno a to je moc. A to je taky spravne, protoze jedine pomoci moci muzete vladnout. Otazka pak zni, komu vlastne vladnete, zda sve zemi, mestu, obci, ulici nebo jen vladnete pro to, abyste si udrzel moc a nebo jste jen uzitecny idiotsky zmrd ve propsech nekoho nebo nejake zrudne ideologie.

            1. Jen mě zaujalo toto: Takže pravicovým politikům nejde o moc a peníze? Pravicoví politici vždycky slouží národu, vlasti, lidem a nikomu a ničemu jinému?

        2. Chybi povalecna generace lidi, kteri by byli v majorite. Ostatne to je i jeden z duvodu, proc u nas lidi skocili na spek komarum v ’46. Slibovali, ze hruzy valky uz nikdy nebudou. Ostatne i ta vymejvarna ve skolach byla podstatne vetsi a armadni filmy pak kazdymu lezly i usima.

          Dnesni mladez to ma nastaveny jinak, lidi se maji dobre, tak budeme zachranovat planetu. Vidim to u sveho potomstva, kdy pouhy popis umirani vede k ‚tati nech toho‘. Naprosto zmekcila generace, ktera vubec nevnima nektere zakonitosti. Pro ne je valka jen cernobilej film.

          1. Technicky vzato to naši komáři za svoji éru dodrželi :)

            1. Aj to technicky vzato len preto, že sa v ’68 vzdali bez boja (resp. prichádzajúcich pozývali a vítali).

      5. to czech dave 1+

    2. Hele, on ten Challenger nestrili uplne mimo, u nas v praci se ted poridila nova nastenka za skoro tisic ojro (!) a na ni jsou nejnovejsi zpravy z Bundestagu. Neni to vesele. Nemci dost vazne pocitaji s tim, ze to pujde do prdele, Halik. Takze zatimco u nas mame fialovy optimismus, v Nemecku se sestavuji plany na rozdelovani energii podle typu prumyslu, delaji se doporuceni pro domacnosti, atd. Cumim na nastenku a mam ten dojem, ze probiha priprava na valku. Zato u nas pohoda a klidek. Kdo mel pravdu, se uvidi v breznu. Mozna uz v unoru. A nebo o Vanocich.

      1. Nestresuj. Prežili sme nedávno niekoľko mesačný lockdown. Niektoré firmy a výroby boli zavreté kľudne mesiac. Drvivá väčšina nejako prežila. Tak keď bude zima, tak budeme pár týždňov sedieť doma. Nič nové. Aj keby celá európa, komplet všetkých 500M ľudí, nič nejedli 2 týždne, tak to bude mať za následok menej obetí, ako zdravotné opatrenia proti kovidu.

        1. V nasi prdelau je to fuchzig:fuchzig. Zhruba polovina firem behem kovitu zavrela a uz neotevrela. Taky jsme v te dobe nabrali skoro tretinu novych lidi. Ted v puli rijna mame dvoudenni chlastani na tema uspornych opatreni a pripravy narazu do zdi. Tahle akce byvala kazdej rok, povetsinou se tam resily picoviny, hlavne zabava, proste klasickej vikend pro uzky vedeni v nejakym fakt super hotelu, kde mel kazdej svyho pinkla za prdeli. Ted se v hotelu jen prespi a samotna akce je v jednom mistnim kulturaku v salonku. Nejde o to, ze by firma nemela prachy, jsme na tom velmi dobre, ale jde o to, ze ta atmosfera ma proste evokovat prichazejici bidu. Nemci to berou dost vazne. U nas se o tom jen vtipkuje.

  4. Spíš než revoluci u nás bysme potřebovali revoluci v Německu, ale bez hnědých košil v závěru (tzn. aby to tam vyneslo někoho příčetného). My jako historicky prvotřídní sráči (až na pár let za 1. republiky) jsme mistři v čekání až se to kolem nás semele a my pak vesele, coby dokonalí kašpárci a idioti, k tomu zacinkáme klíčema.

    Nicméně Maďar nám jasně ukazuje že to jde, nepřijímat negry a neklečet před nima, starat se především o svoje lidi a srát na rádobyhumanitní kretény v podobě Pekarový a spol. Jestli opravdu sáhne EU Maďarovi na prachy a svévolně ho připraví o miliardy eur, tak je to jasný povel k odchodu. V tu chvíli musíme stát s Maďarem na jedný lodi.

    Právě tyhle komunálky můžou být startem k tomu, aby se v pravicových stranách typu ODS dostali k moci racionální síly, které zadupou do země kryply jako Černochová a začnou myslet hlavou, nikoliv prdelí. Jestli ODS v komunálkách vyhoří (a já jsem přesvědčen že ano), tak jde Fiala do Vánoc na teplech flek někam daleko.

    1. Asi tak. Byli jsme před EU, budeme i po ní.

      1. Jo, to je přesně ono.
        Ruka trhu je všude, ale tady ne.
        Nechci, neberu. Ne v afektu, ale po úvaze. Vyzkoušeno – a není to užitečné, právě naopak, škodí to. Jen debil si to bude pořizovat znova.

    2. Na Německo nesázejte ani korunu. Ti jdou do záhuby a zpívají si do pochodu. Skoro 80 let převýchovy přineslo své ovoce. Za Hitlera jim Angláni a Amíci mizíkovali jedno město za druhým a oni věrně stáli za Vůdcem a čekali na použití Zázračných zbraní, které existovaly pouze ve fantazii. Teď ztratili celou zemi, identitu a ducha národa a jsou z toho šťastní jako blechy. Umírali hlady pokorně po válce a žili v jeskyních, a klidně do toho půjdou zase.
      Maďar… Zapomínáte na to, že 80% populace věří pouze tomu, co se řekne na Nově a napíše na Seznamu. A tam píšou říkají, že v Maďarsku žerou šváby.

      1. Tak nejak. Nemecka mladez je blba jako bedna kytu. Stari jeste do svych rodicu vedi svoje, ti to budovali. Mladi vedi hovno. Az prijde krize, tak prvni Ada, co bude mit jednoduchy reseni, to zase v Bundestagu dostane. Akorat, ze neudela Drang nach Osten. Rozesere Evropu zevnitr.

        1. No jo, jaká jiná može byl „německá mládež“ než blbá, dyš vypadla ze škole prolezlé zelenó ideologijó.

          1. Covece, ona ta zelena (nebo spis – duhova) ideologie tam kvete az tak poslednich snad pet let. Ja dostavam do ruk dvacetilety decka a ty si mysleji svoje, ale jsou nauceny drzet hubu, krok a nikde se nebavit o tom, co si mysli. Dlouho trva (i rok), nez ti otevrene rekne, co si fakt mysli o politice a tak. Maji strach a jsou uceni, ze kdyz budou drzet zobak, muzou v klidu plout s davem a mit se prumerne dobre. Kdezto kdyz otevrou hubu, muze to s nima vzit hodne rychlej konec. Nemecky urady se nezakecaj.

            Takze on ten zlom tam citit je, a neni to az tak davno.

            1. To není 5 let. To je těch minimálně 20 let. To jsou přesně ty dvacetiletý děcka, co se naučili držet hubu. To je jak za komančů, případně za nácků. Furt stejný.

  5. Ty vole dochtore, si zapomněl kdo tady za těch vosum let nasekal gigantický dluhy?
    Tahle selektivní paměť svědčí vo ňáký vosobní frustraci ne?

    1. Okay, a fialove reseni ty dluhy nejak odmazava, nebo pokracuje v uplne stejne spanile jizde dal? Predchozi se vymlouvali na kovit, soucasni na Rusko. Na co se vymluvi ti dalsi?

      1. Sysop: na ty předchozí, to už tady taky bylo.

        1. Bohuzel, je to tak.

    2. No, a kdo byl proti tomu? Myslíš tu fialovou opozici, co tehdy řvala, že se ještě rozdává málo? A která, když je teď u vesla, v tom vesele pokračuje?
      Tahle selektivní paměť svědčí vo ňáký vosobní frustraci ne? :-D

  6. Ja jen poznamku ke germanskym nakupum plynu z Kataru…

    Jedna vec je, jak to dopadlo, druha vec je, proc se ve skutecnosti nedohodli.

    Nedopadlo to v prvni rade proto, ze vsichni dodavatele chteji (v rozporu s unijnim pranim nakupu na spotovem trhu) dlouhodobe kontrakty. Katar chtel snad 20 let. (A to nevim, jestli vubec byla rec o cene, nakolik by kuci museli preplacet JV Asii, kam uz je vsechno nasmlouvano, rovnez v ramci dlouhodobych smluv.)

    Kdyz uz tedy Nemci nasli nekoho ochotnyho jim plyn nabidnout, tak z toho nakonec Nemci vycouvali. Nemecko si je dobre vedomo svych klimatickych zavazku a jejich zastupci tedy povidali, „nenene, zadny stabilni odber na 20 let vam nedame, my mame Green Deal, tzn. obnovitelne zdroje a zeleny vodik, ktery svet nevidel, wir schaffen das a za deset let uz plyn potrebovat vuuuuubec nebudeme.“

    Dalsi for je ten, ze v Germanii maji dlouhodobou smlouvu s RF v rezimu „Take or Pay“ az do roku 2030. Soudruh Habeck jiz pred ctvrt rokem, mozna vice, predesilal plan na snizeni odberu toho nasmlouvaneho plynu.
    Prelozeno do cestiny, Germani maji moznost Rusku platit a dostavat za to plyn, nebo maji moznost platit a ten plyn neodebirat, tedy, platit uplne za nic.

  7. Uděláme díru a do ní nahážeme to, co jsme vykopali z jámy… 8-))

    To byla sranda. My děti, co jsme nezažily demokratické dobro první republiky, jsme to tak brali stoprocentně (prostě „radní“ – co bys chtěl?).
    Ale ukáže-li se za pár dnů, že buď volební počtáři jsou nastavení na zadaný výsledek, anebo, a to bude horší, to fialovno lidu fakt nevadí, tak co?

    Jo, není to český globál, jen komunál, jen zakázky na stříhání keřů pro Frantu od Pepy a zpět, ale stejně.
    Tady, na našem dvorečku, to nebude o tom, koho ano (žádný z těch nositelů porcelánových úsměvů a úderných hesel nám není známý), ale koho NE.

    Téměř všemi placený státní rozhlas a televize by tenhle článek měly vyvěsit hned za dnešní fialové kecy o tom, že se Putin odkopal a má to prakticky za sebou.
    Při večerním žvejkání tvrdšího pečiva se mrknu, kde je ten jeho projev, co měl pronést, zřejmě už na prahu horoucího pekla.
    Aby ho tady bez cavyků zpřístupnili, to ne. Ale chartu, když jsme si přečíst nemohli – to bylo ukázkové komunistické svinstvo.

      1. Děkuji. Tass nejen, že chce kukís, ale dokonce mi ukázal svou holou řiť, neboť prý mám ustarjevšij brauzer. Nevídáno.
        Ale už jsme se jukli jinde, bohužel u nějakých takových dezolátů a ne v mejnstrýmu, jak by se v demokracii slušelo.
        Projev to byl srozumitelný. Ćlověku je smutno, že to bere takovéhle konce. A to všechno kvůli globální elitě. Mohl být klid, aspoň tam, když ne tady, v pojebaném eurosvazu.
        Jen si říkám, že co se zdá být sice neveselé, ale v Moskvě samé nalinkované a seriózní, může být na rozlehlém území dál od ní složitější, pomalejší a ve výsledku i méně úspěšné. Možná, že čím dále od centra, tím víc to snad nemyslí zle, jen jsou tak nějak sví, či co. Vůbec to občas vypadá, že rozvrat z konce století nebyl úplně potlačen, ani v centru ne. Na druhou stranu, čím dále od centra, tím jsou možná lidé tvrdší, odolnější a tu bídu kdysi velké země si tak neberou.

  8. MUDrce je potreba pochvalit za to ze pouze jednou nedokazal odolat a do textu vmrdal poznamku o nejake feministicke pyzde.

    Text popisuje realitu pomerne presne z prvoplanoveho pohledu. Respektive z pohledu toho co se deje, jak determinovano na zaklade obecne znamych informacemi.

    Co je podstatne je nasledujici. Je ta realita popsana v textu ta skutecna realita? Je to mozne? Je mozne ze politici jsou takovi naprosti kreteni aby sami sebe, respektive Zapadni svet nebo aspon Evropu, takhle zahnali do kouta? Nebo se tam i nechali zahnat Amerikou? Nebo je to co se deje skutecne ucel, plan jak privest svet, Occident in particular, na kolena aby mohl byt nastolen novy socio-economicky rad? Aby se eradikoval stary financni system ktery je zadluzeny a ve sve soucasne podobne nereformovatelny? Pokud clovek nazira na svet pohledem bezmeznych lzi spojenych s COVIDEM a podobnych snah zlikvidovat occidentalni free-market capitalist economy, tak nemuze nez nedojit k zaveru ze to co se deje je umyslne. Maybe not everybody is in on it and some might not have a choice but go along, ale tezko verit ze by vsichni byli takovi naprosti debilove.

  9. Dobrý. Takže jsem si pozorně pročetla všechny komentáře a je milý, že si někdo zachovává optimismus i v těchto těžkejch časech, to se cení. Ale teď co bude….A ptám se třeba Fatdwiho a Shiftyho – jak odhadujete budoucí vývoj? Že budou Evropani žrát chrousty a prát na valše, to se taky nebojím, ale mám takovej ošklivej pocit, že moc pěknýho tahle zima nepřinese a to rozhodně nejsem doomsayer.
    Dneska jsem si poslechla Puťkovo žvanění a několikrát opět naznačil, že Rusko se s tím přestane párat a když bude nutno, tak ty jaderný zbraně nemaj jen tak na parádu. No? Co teda bude? Konkrétně ,ideálně. Což nemyslím rejpavě, doufám, že už mě znáte, že zlomyslná nejsem a nemyslím to jako trolling.

    1. Možná neuškodí připomenout si, jak to vidí obyčejný Serjoža.
      Uvažování Rusů je takové, že jim nedochází, kam situace spěje. Je to jednak syndrom velkého státu a pocit, že Rusku se nemůže nic stát, dále syndrom stáda, které slepě následuje prvního berana. Běžný Rus, pokud vůbec sleduje dění (což polovina národa ne), považuje válku na Ukrajině za konflikt vyvolaný Ukrajinou a chování Západu za nesmyslné až zákeřné. Věří tomu, že konce operace se dočkají v řádu několika málo týdnů, nebo měsíců. Vpád na cizí území považují za správný, protože ochránil Rusko před hrozbou napadení z Ukrajiny. Souhlasí s připojením části území k Rusku, protože tam žijí etničtí Rusové. Věří, že po konci konfliktu (který je podle jim předkládaných informací na dohled), se Západ pokorně vrátí s prosíkem. A co je nejhorší – jak slepě věří vůdci, nemají vůbec nic proti použití atomových zbraní v zájmu obrany Ruska. Když to shrnu – občané Ruska buď nemají informace žádné, nebo ze státních médií, Ukrajinu vnímají jako satelit, který se nakazil západem, a jeho očistu jako správnou věc. Rusko je největší a Putin také.

      1. Dobře shrnuto. A teď je otázka, do jaké míry tomu (v méně vulgární podobě) věří i ruské vedení a generalita. Vzhledem k tomu, jak daleko to zašlo.

      2. Jojo, je to v podstate zrcadlove to samy, co mame tady. Minimum lidi fakticky informovanych, vetsina jen zmasirovana. I s tema atommombama to sedi. Staci si precist diskusi treba Hovinek a v nasich radach je Plynovych Julci je tam taky fura.

        1. Childeater je mimo.

          Rusové naopak očekávají, že generál podzim a zima udělají svou práci. Nečekají konec za několik týdnů.

          Navíc to není konflikt Rusko versus Ukrajina, ale konflikt Západ versus Východ. A Číňany a Indy už také začíná sýřit třeba to, ža USA považuje celou planetu za své území. A začínají jednat.

          Rus by byl vůl, kdyby to teď chtěl rychle ukončit. Dostává čím dál větší podporu z několika kontinentů, navíc má suroviny, a zima řekne Západu také svoje až prijde.

          1. Ukrajina je pul roku jedna velka bazina. To ted zacne. Jsem zvedav, jak se tam s tim vsichni poperou. Podle mne to tam zamrzne do jara a mezitim probehne scena ‚energeticka taskarice v Evrope‘.

            1. jo chvílu tam bude bahnivo, ale pak to tam za chvílu všecko zmrzne, takže bude moct těžká technika jezdit všude, nejenom po cestách

    2. @SL
      Wait&see
      Někteří maršálové tu před čtvrtrokem věštili operatéry v Kramatorsku.
      Nyní jiní věští mráz z EU, black out, hladové bouře a občanskou válku.
      Stane se hovno, lidi přijdou o úspory, ne všichni dlužníci budou vysmátí, dojde k socializaci ztrát ne k socializaci zisků, prostě dle známého hesla plnou parou back někam na začátek tisíciletí.
      Časem dojde i na doochodce a státní zaměstnance, potažmo policajty a armádu.
      Nakonec to po Burešovi a Pitomiovi vezme kolem roku 2030 nějaká vláda národní záchrany, dluh bude 150% HDP a lid bude uskromněn.

      1. Asi tak.
        Paralelně s tím proběhne očista od greenwashingu, minimálně dojde k velké osobní katarzi i těch skalních německých levičáků, až si zmrzlou rukou nebudou moci rozsvítit.
        Nu, a potom se chvíli budou věci ubírat zase tím správným směrem, než se budeme mít opět příliš dobře.

        1. Je tady ovsem trumfovy eso a sice Cina. Pokud vycihne ten spravnej okamzik vyprodeje, tak sem naklape s kuframa prachu a jen bude prstem ukazovat. A to by pak byl jinej level, pro ne pracovat.

      2. Jo, to vidim stejne. Ono se to nakonec nezere tak horky, jako se to uvari, ale proste par lidi to odsere hodne, par o neco min, par vyvolenych na tom vyvari, karty se znovu rozdaji a pojede se dal.

        1. Ok. Takže pravděpodobnost, že se to zdrbne v celoevropskej konflikt, myslíte, moc není? Pač to by bylo fajn… Ale zas když vidím, jak někteří si v tom konfliktu přímo bahněj, a jak to furt někdo poňouká, aby to pokračovalo, tak nevím, co si myslet…Ale já dar prognostický opravdu nemám, takže jen znepokojeně sleduju. Existuje vlastně nějaká cesta, jak to teď zastavit? Proč maj chcípat civilisti pro pýchu Puťky?

          1. Cesta jak to zastavit existuje – Kissingerova. Dát Ukrajině takovou vojenskou podporu, aby dokázala vypráskat Rusy z celé Ukrajiny, ale zároveň ji podmínit tím, že nechá na pokoji DLR+LLR+Krym. A v Moskvě poslat US. velvyslance do Kremlu s tím, že pokud se Rusové stáhnou na hranice ze 23.2., USA souhlasí že řešení DLR+LLR+Krymu musí být diplomatické nevojenské.

            Problém je, že Rusové nevěří že by mohli prohrát, a odmítají vyjednávat s UA o jakémkoli kompromisu – požadují bezpodmínečnou kapitulaci i když jsou na útěku. Raději budou fantazírovat o jaderné válce. A Ukrajinci jsou v euforii z úspěšné protiofenzivy a těší se, že se vrátí před rok 2014 vojensky a už okusují LLR.

            1. Ad ta cesta, bohužel Rusko se se stavem k 23.2. nespokojí, protože proč by jinak padlo x desítek tisíc jejich vojáků? DLR, LLR a Krym stejně de facto měli před invazí. Podobně UKR se se stavem k 23.2. nespokojí, protože je světem ujišťována, že má na to, Rusko vojensky porazit a ta území zase obsadit. Což se imho nestane a válka bude dál eskalovat do posledního Ukrajince. Rusko má stále více zdrojů, než UKR.

              1. To vysvětlí třeba Behemot – přeci za denacifikaci Ukrajiny. Ukrajinská armáda byla zničena již 3x a ukrajinské letectvo 1,18x (180/152 – oficiální údaje MO RF kolik UA letounů zničili/kolik měla UA před válkou), Azov byl zničen a zajatci vyhozeni do vzduchu, atd. Putin říká že „operace jde dle plánu“, takže to musí být vítězství a hotovo.

                Ukrajina dobře ví a také říká, že její schopnost porážet Rusy je závislá na dodávkách nejen zbraní, ale hlavně munice ze západu. Teď sice obsadili značné ruské zásoby munice 152 a 122mm, ale to vydrží jen chvíli. Celá protiofenziva stojí na asymetrickém využití ruských slabin, což je zejména zaostalá nekontejnerizovaná logistika závislá na železnici s úzkým hrdlem v podobě last-mile nákladní přepravy a překládky. Tu UA trefují a natahují HIMARSy a leteckými údery, které jim prozměnu prochází díky použití HARMů k umlčení ruské PVO. Takže kdyby USA řekly „další GMLRS a HARM dostanete jen když nepřekročíte hranice 23.2.“, Kyjev by se sice vzteknul, ale musel by se mírnit.

                Ovšem proč mírnit Kyjev, když Rusové sveřepě odmítají jakýkoli kompromis a pořád tvrdí, že jediná vyjednávací pozice je bezpodmínečná kapitulace a vzdání se území Ukrajiny včetně toho, které ruské síly nekontrolují a nikdy nekontrolovaly…

                1. na té pěchotě počítáš taky původní stavy, jo?

                2. kde přesně vobsadili ti zásoby??

                  1. To nikdo neví – údajně v Balaklaji byl asi 40 000 tun munice ještě z dob SSSR, armáda tam měla velký muniční sklad. Ten rusové na začátku války obsadili a dost z něj čerpali, kolik tam teď ukráčům zůstalo, jest otázkou a zároveň jest otázkou, zda se jim ta munice vleze do těch moderních západních houfnic.

                    Každá strana to interpretuje po svém.

                    Tahle válka se beztak nebuded prioritně vést na kontaktní linii. To, že Rusové utrpěli na severu taktickou porážku, je nepochybné. To, že pokud by chtěli, mohou UKáčka dekapitovat prakticky ze dne na den, je taktéž nepochybné, předvedli to , když poslali z Černého moře několik panů Kinžálů na UKáčkové elektrárny a rozvodny a půlka Ukrajiny byla dva dny bez proudu. Tohle se dá prakticky kdykoli ihned zopakovat a válka by pro UKáčka bez elektriky byla pavděpodobně mnohem těžší.

                    Nevím, proč Rusáci vedou válku, jak vedou, nejspíš je k mírnějšímu postupu vedou politické důvody. Já jako chirurg bych taky mohl jakoukoli rakovinu kompletně zničit tím, že přeříznu pacošovi obě karotidy. Tím pacoš do 30 vteřin umře a s ním i rakovina. Rakovinu Banderovců chtějí asi Rusáci léčit tak, že se nic nestane pacientovi. To bude dost těžké.

                    Nejspíš spoléhají a mají spočítáno, že Evropa nebude chtít UKáčkům poskytovat support za jakoukoli cenu a že hlavní úlohu sehrají generál Mráz a generál Volt. A taky generál Inflace. Uvidíme, kdo umí líp počítat.
                    Mezitím by to chtělo ochránit si aktiva, džet je pokud možno likvidní a v hotovosti a v měně, která se nezhroutí, což je Dolar, Libra a předevšm Švýcarský Frank

                    1. Mozna Vovka potreboval naoko pustit oprate, aby ted mohl s velkou pompou mobilizovat. Cert vi.

                    2. jistě, z té části fronty přes léto byly stažený prakticky všechny použitelný jednotky, prázdnej sklad zničili a ústup byl naprosto ukázkovej, minimální ztráty lidí i techniky – todle bylo naplánovaný měsíce dopředu, aby se udělalo divadlo, a teď dostanou na budku

                      taky ukroši přes zuřivý útoky s velkejma ztrátama nepředvedli za obrannou linií, kam se rusáci stáhli a kde plánovali se zakopat celou dobu, prakticky nic

                      sem to tady nedávno psal, to mají rusáci rozmyšlený na několik tahů dopředu, ale tak nech chudý duchem si užít svoje přízemní radůstky, ne?

                    3. Takže rusové naplánovali předat svůj nejmodernější T-90MS Proryv-3 Ukrajincům? Týjo!

                      Mimochodem, připomínám ti, že přesně takto jsi nejprve psal, že žádná protiofenziva není, protože ji Rusové odrazili.
                      Pak že sice je, ale nepronikla za první vesnici na Chersonsku, protože Rusové totálně rozdrtili všechnu UA armádu.
                      Pak že sice pronikla i na Charkovsku, ale jen v té první vlně, pak to Rusové zastavili a všechno úplně rozdrtili.
                      Pak že sice pronikli až do Balaklije, ale ta je vlastně nepodstatná a úplně přitom UA rozdrtili.

                      Teď je RU obranná linie na řece Oskil. Takže teď píšeš, že se sice probojovali až k Oskilu, ale za ten se nedostali.

                      Povíme si za pár dní, co budeš říkat, pokud se UA za Oskil dostanou (jakože podle některých zdrojů už se za něj dostali.)

                    4. Jan Mrcasik
                      23.9.2022 v 2:31

                      kdybys debyl lemrouch co akorát papuškuje kokotiny, tak by sis mohl ráčit všimnout, že front je několik…vůbec nedokážeš rozpoznat, vo které je řeč, pokaždý ze sebe děláš akorát ukázkovýho debila, ale pokračuj :o)

                    5. Jo takže když říkáš, že „ukrajinská armáda byla rozdrcena“, tak tím myslíš „byla rozdrcena jednotka u jednoho města“, jo? Ach ták.

                      Hele, můžeš zkoušet se z toho vykecat, jenže jsi toho napsal tolik a tak směšného, že se z toho nevykecáš. Viz „na každé misi přijdou UA v průměru o jedno letadlo“. Podle tvých proklamací už prostě měly ZSU být zničeny kompletně několikrát – akorát že ti to pořád ne a ne vyjít.

                    6. Tim frankem bych zacal. Pak libra a nakonec dolar. Sice dolar si polepsuje diky Evrope, ale pokud BRICS bude dal prechazet na ryzi, tak frank z toho vyjde lip.

                    7. Challenger
                      22.9.2022 v 22:12

                      to mě napadlo, a je samozřejmě jasný, že po půl roce na tom nebudou rusáci ležet a tahat to 500 km z týla, každej soudnej napřed vystřílí to, co má pod prdelou

                      navíc ten sklad při ústupu vyhodili do luftu, ten výbuch rozhodně neodpovídal atomovce (jako sory, i kdyby z toho pšoukla čtvrtka, tak 10 kt je ráže jako kráva), takže to z větší části už bylo prázdný

                      s ohledem na to, jak se k tomu vyjádřil, zase akorát vlhký sni a pohádky té jeho oblíbené strany, ale jinak k tomu nic nemá:D

                    8. Tady máš to „nic“.
                      Malý: https://twitter.com/eideticeye/status/1570925390335705090
                      Větší: https://twitter.com/WiktorDv/status/1570816021061337089
                      Největší: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1568504315379175425

                      Víš, ta podle tebe „nepodstatná“ města, která podle tebe „nemělo smysl“ držet a proto se Rusové stáhli, byly klíčové železniční uzly. Zejména Kupjansk je jediná kapacitní trať z Ruska, a tedy neurologický bod pro RU logistiku, která je zcela založena a koncentrována na železnici:
                      https://megaobzor.net/wp-content/uploads/2013/07/map_Ua.jpg

                      A hádej, kam pokračuje? U Svjatogirsku se větví na západ do Izjumu, kudy Rusové tahali všechno dělostřelectvo pro ofenzivu na Slavjansk a Kramatorsk (ty, které podle tebe měli dobýt s přehledem již před kolika – 4 měsíci?)… A na východ do Lymanu. U toho už také UA stojí. Samotná páteřní železniční síť jde z Kupjansku na Svatove a Rubižne.

                      Rusové tahají všechno svoje dělostřelectvo a munici přes železnici a ručně to vykládají z vagonu lidskou silou. Takže proto v klíčových železničních uzlech fyzicky nebyli schopni zase ty zásoby odvézt. Neexistuje dost rukou, které by to dost rychle naházely nazpátek do vlaku.

                      Takže teď musí Rusové tahat dělostřeleckou munici k Charkovu spodem přes Luhansk. Gratulky, „bezvýznamné naplánované“.

                3. Moje schopnost kupovat si luxusní mercedesy je závislá na dodávkách peněz ze západu. Měli by dodávat víc!

                  1. MB uz davno neni luxus, serou se neskutecne. U nas v praci je to pulka Firmenpoolu a vecne neco v servisu, vetsinou elektronika a prevodovky. Doba drzaku MB je nenavratne pryc.

          2. to slecna ling, mrcasik

            tak je evidentní pro rozumný lidi… že ukončení konfliktu a nějaký všeobecně přijatelný formě míru brání přesně to myšlení a veřejný vyjadřování jaký předvádíte v těchto dvou příspěvcích právě vy dvy… a to možná jak v rusku, nevim, nebyl jsem tam, a zcela určitě zde na západě… jsem tady a půl roku to sleduju…

            váleční štváči a nebo diplomatičtí analfabeti jako vy dva ( vyberte si kam patříte) nedají pokoj, dokud nebude mobilizace i tady
            nebo aspoň týlový zázemí pro vojska NATO v ČR… Ling se možná těší až se kvůli ní budou prát domácí chlapi s fešnými spojeneckými vojáky po hospodách… Mrcasík možná miluje adrenalin a těší se na safari na UA

            1. Ty vole, nikdo nic neví, ale všichni jsou chytří jak rádio.Ty taky.

              1. forge

                nerozumím tvý poznámce… víme toho dost… pokud se ti nelíbí že nepliju fanaticky na rusko a nepodporuju hloupou válečnou hysterii tak si to užij

                1. Podle mě je to vysoká hra.Ale vím hovno jako ostatní.Tečka.

                  1. forge

                    hraje se o veřejný mínění… státy s veřejným míněním většinově pro válku půjdou do války… státy s občanským odporem proti válce do války nepůjdou… je to jednoduchý a vždycky to tak bylo

                    1. Aha, ja měl za to, že do války tě naženou.

                    2. Ne tak uplne. Do valky nas urcite budou chtit nahnat ti, co tahaji za snurky od pocatku. Ale od prani je k realizaci hodne daleko a pokud vetsinove mineni je nastaveno proti, pak se velmoc bude spis orientovat na jednodussi cestu, nez chcat proti vetru. Ono jasne, ze do valky se nechce nikomu, ale na ten posledni krok uz se nikdo ptat nebude. Pokud je ale zeme nastavena treba jako Madarsko, pak je to urcite kurva vetsi problem, nez treba v Polsku, kde uz pomalu zahrivaji motory tanku.

              2. to forge

                jinak za to že nic nevíš se nestyď… já se taky nestydím… být hloupý je základní lidský právo… nikdo nás za to nesmí diskriminovat… jsme chráněná menšina a máme nárok na dotace a státní i nestátní podporu

                1. Az my budeme mensina, naroky nam sice zustanou, ale zadne dotace a podpora uz nebudou.

                2. Vod kdy jsou blbí menšina? To se mi nějak nezdá. Uveď zdroj nebo požádám Mrcasíka o článek.

                  1. to hupert

                    ježišmarjá jen to ne… zdroj uvést nemohu, kdybych ti ho prozradil, musel bych tě zabít… tak aspoň všechno odvolávám… jestli to tak stačí

            2. Asi tak. Nekomentuju postoj @SL, to bych ji nechtel krivdit. Ale kolika zivoty je třeba vybojovat mir, to vam vysvetli zdejší valecni stvaci. Mozna az svymi vykriky jak do toho musime dat vsechno, docili toho, ze budou muset do toho dat i svuj zivot, vzdyt přeci Ukrajina a jeji boj za „vyssi“ hodnoty za to stoji, tak svuj postoj prehodnoti. To uz ale jaksi bude pozdě…

    3. Trochu se obávám, že jeho aktuální vyhlášení mobilizace nemá souvislost přímo s UA. Tam je celkem v asi relativně komfortní pozici, generál Zima je na cestě a je jen otázkou času kdy tam shrábne vše na co si ukáže.
      Spíš mi přijde že reaguje na nějakou hrozbu o které nemáme tušení. Protože povolat cca 300k záložníků fakt není málo. Na UA do teď bojovalo (odhady se různí) ale 200-250k ruských vojáků. US sem neustále hrnou zbraně, hromady zbraní. I nejoptimističtější odhady říkají že na bojišti končí tak 30%. Kde je ten zbytek? Ok něco na darknet tržišti, něco v různých arabských státech a africe. Ale je klidně možné že část se někde shromažďuje a je připravena k použití. Zbraně se dopravují hůř než vojáci. Takže může být něco nachystáno a stačí dopravit vojáky…

      1. Donětsko, Luhanstsko a Charkovsko požádalo Rusko o referendum k připojení k Rusku. Bude potřeba to bezpečnostně zaštítit.

        Vida, Rusku stačilo jen počkat, až si MI6, CIA udělají průlom v Charkovské oblasti – kdy západní média řvala nadšením, jak to Ivan prohrává. A Rusko dostalo jako reakce na podnose žádosti východní Ukrajiny o připojení k Rusku, protože se obávají ukrajinských genoicid.

        Kyjev okamžitě vyhlásil, že účast na referendu se bude trestat pětiletým vězením.

        1. To nechapu, Kijev prece musi vedet, ze v referendu drtiva vetsina rozhodne pro setrvani v Ukrajine a nebo, ze je to cely sfixlovany a ty falesny jmena zavrit nepujde, ne?

          1. Kyjev se Zelenským přeci hrají herecké etudy pro západní média. Nehrají strategii pro lepší budoucnost Ukrajiny. Odehrají herecký part se silnými výroky, který se odvysílání v médiích – a Evropané si řeknou, jakej je ten Putin hajzl na základě dojmu z hereckého zážitku.

            Ukrajina se Zelenským už hrají jen o to, aby mejdan penězovodů ze Západu neskončil. A k tomu je potřeba občasné vítězství. A k tomu je potřeba občasné ujištění Zápaďanů, že Ukrajina to těm Rusům nandá a zvítězí.

            Zelenský je feťák, ne stratég. Co bude zítra, to se uvidí až zítra.

            1. Jojo, kijevska tisicdvestaosmdesatasesta repriza one-man-show ‚Bila pani‘.

        2. Pět let je brnkačka, to někteří Katalánci dostali větší pálku https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/katalansko-rozsudek-spanelsko.A191014_095633_zahranicni_jhr

          1. Jo jo, to jsou tydlencty Evropský hodnoty.

      2. Hele Bonde, myslíš, že těch 70% mašinkvérů ze západu, co se Ukrajincům někam zdejchlo, mají Rusové a mobilizujou teď proto, aby neležely ladem?

        1. to hupert

          zbraně jsou jako automobil…se musí používat… jinak zreziví, zteří gumičky a vyfouknou se pneuše… to by nebylo ekonomický ani ekologický… a mrtvej voják chleba nežere

    4. Slecna Ling: já neodhaduju a navíc jsem psal, že optimisticky to moc nevidím, ale to neznamená, že se zbytečně stresuju. Svého času jsem byl v situaci, kdy jsem si říkal, že kdyby se mě někdo před rokem zeptal, co budu dělat, tak bych realitu nejen, že nemohl trefit, já bych ji nemohl ani tipnout. Od té doby neplánuji a budoucnost řeším jen řekněme v tématech a to jen v tom, co můžu ovlivnit více-méně sám. Žiju pokud možno tak, že kdyby mě zítra srazilo auto, nejbližší to nepoloží a já nemám zas tak moc co litovat, co jsem (ne)udělal apod.

      Odstrašujících příkladů á la Challenger, který nezvládl rozvod znám v různých oblastech několik a tak docela dobře vím, jak nechci dopadnout. Co nadělám s tím, že přijde apokalypsa, ať už z brusele nebo z Moskvy?

      Když si vezmu třeba čínský mor, není to ani rok, co se člověk nemohl jít ani najíst do restaurace. Přešlo pár měsíců a k cestování nepotřeboval ani to, co loňské léto. Kdybych se z toho hroutil, zpětně bych si musel říct, že to bylo zcela zbytečné a že jsem akorát ztratil čas blbostmi. Bude to tak s Rusákama, grýndýlem atd.? Možná ano, možná ne. Kdo věděl, že Putin dokouká olympiádu a pojede na Kyjev? Co víme o tom, co bude za půl roku?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017