Je to mnohem horší, užívám si to z perspektivy předsedy školské rady.
Praxe je taková, že všechny děti maj dobrý známky, protože se hodnotí nikoli výsledky, nýbrž přístup ke konkrétnímu předmětu. Teď už se přestává známkovat úplně, protože to rodiče jen mate – rodič se diví, jak je možné, že má dítko z AJ jedničku a není schopno žblebtnout. A/nebo katastrofálně vybouchne u přijímacího řízení „vždyť měl samý!!!“.
Strategie líných ředitelů ZŠ je zaštítění RVP, a z toho odvozeným ŠVP.
Běžná škola si odkroutí ŠVP, kterému rozumí jen jeden ze školy (obvykle zástupce ředitele) a naprosto je nezajímá, jak si dítko povede v navazujícím vzdělávání.
Tedy, spousta rodičů krutě vystřízliví ve chvíli kdy zjistí, že nedokázali číst mezi řádky v moderním slovním zpětněvazebním a formativním hodnocení a jejich ratolest je v deváté třídě zralá na kondice z učiva páté třídy a soukromý Waldorf.
Zřizovatel školy v podobně klimakterické starostky pak nadšeně hýká do médií superlativy o moderní škole, která nestresuje studenty a produkuje papírově samé premianty.
Teď jsem si vyžádal do výroční zprávy jeden údaj, který tam být neměl a ředitel ani zřizovatel školy ho nepovažuje za důležitý.
Jedná se o počet žáků, kteří se dostali na školu první volby.
A ano, zaostáváme za celorepublikovým průměrem (75%) dosti výrazně.
Jihočech Honza
Rodič se stará, rodič má. MY jsme dali děti rovnou na soukromou alternativní školu. Neumí nic, ale zároveň toho umí a ví spoustu. A mají zájem a jsou ve společnosti slušných bílých dětí, které mají zájem. Jinak starší děti si ve škole odhlasovaly, že hraní už bylo dost a že se chtějí učit a že chtějí mít řádný rozvrh a hodiny.
nicméně to je právě to, co stále víc lidí sere – byly doby, kdy se až tak moc starat nemuseli, a v průměru potom když to vezmeš kol a kolem, tak na tom byli dost podobně
dneska aby si vodkroutili desítku a pak se eště starali nejenom vo domácnost, smrady v ní a tak, ale eště hlídali zmrdy vod zastupičí až po prasezidenta, školku, školu, dochtory, všecko…tak na co to kurva je, dyž musí všecko na každým kroku hlídat, případně platit mastný komerční taxy těm, co to udělají profesionálně za ně? pryč je totiž i doba, kdy to, že nekdo neco dělá profesionálně, znamená, že to dělá za normální love a prostě jenom tím, že se tomu věnuje fulltime, tak díky úsporám z rozsahu se tím uživí
dneska režim všecko tak ukrutně zdražil, hlavně přes byrokraciu a další skrytý zdanění, že se neuživíš pokaváď jako buržoust nefraktůruješ pomalu pětikilo v hodině ai za umejvání hajzlu, plus mladí si všici myslijou, jak musijou byt do roka mylyjonáry a mít všecko nahned, takže tam jsou ceny úplně mimo mísu; řeším teď zase opět účetnictví a to by se člověk posral, i dyž sem provedl řadu vopatření který reálně dost snížilo objem práce, kterej s tím mají, tak stejně mám samý nabídky kolem 50 litrů (dílem proto, že to řeší tabulkově a nikdo se reálně nezabejvá tím, v jaké podobě už to dostanou předzpracovaný) – já prostě nebudu při těch tržbách kurva dávat ročně padesát litrů za zkurvenej stádní bordel, kterej bych si jinak na skutečně svobodným trhu v životě nepořizoval!!!, na základě kterýho mě eště potom režim bude strkat špinavý pazoury do kapsy, kurvadrát
Sysop
Tak to ja jsem cucel, jak to se Steuerberaterin funguje v Nemecku. Mam na ucetnictvi babu, ktera se mi o vsechno stara a zaplati se sama z rozdilu, kterej z Rise vydoji a jeste mi zbyde. Na pocatku mi Nemci vraceli docela ranec, dneska uz je to jen par stovek, kazdopadne ucetni mne nestoji ani vorla. A co jsem se ptal naseho financniho v praci, tak mi rekl, ze to je snad normalni, aby si danar na sebe vydelal prave tim, co ze stastu vydoji.
Ano, je mi jasne, ze ty zrejme potrebujes i zauctovani, coz neco stoji, takze sul nul by to byt nemohlo. Nicmene, ja kdyz jsem v Cesku podnikal, zauctovani jsem udelal vzdycky sam pote, co mi ucetni namlatila doklady do deniku (nikdy jsem nedelal maloobchod, takze se to dalo), veskere DPH, KH, odpocty i uzaverky jsem si uctoval ja osobne, abych vedel o kazdym prdu. Presto jsem jeste platil poradce desitku rocne.
Sysop
…ta ucetni byla muj zamestnanec, danare jsem platil externe.
hackerjack
Steuerberater/in jsou IMHO dost špatně investované peníze. Program za EUR 15,- udělá stejnou ne-li lepší službu a jeden má všechno pod svojí kontrolou. Používám už roky STEUEREasy, od té doby, co mne zaměstnavatelem štědře zaplacený Steuerberater připravil o hezkých pár set EUR.
Sysop
Ja se tim Papierkramem vubec nechci zabyvat. Steuerberaterin ma moji Vollmacht, vyridi co potrebuju od dani, pres Krankenkasse po Kindergeld a jediny, co ji dodavam, je potvrzeni z ceskyho FU od prijmu manzelky kvuliva danovy sazbe. Dela to cely roky dobre, bez chyby a jak rikam, vydela si na sebe z danove vratky a jeste mi zbyde.
Program jsem pouzival v Cesku, pred triceti lety od PC-DIR, pak jsem presel na MRP a delal papiry sam. Danar mi to pak jen projel ocima a udelal nejaky doporuceni podle aktualni legislativy.
To samy ocekavam od Steuerberaterin – nechci studovat aktualni Gesetz, uplne mi staci skoleni, ktery jsem musel absolvovat jako vedouci pracovnik ohledne Arbeitssicherheit, Lohngesetz a dalsich sracek. Vubec to nechci resit.
Chapu ale, ze to muzes mit zmakly tak, jak to vyhovuje tobe.
Foundryman
Já už se nějakou dobu účetnictvím živím a řekl bych, že cca 4 tis. měsíčně jsou celkem rozumná částka – pokud je v tom zahrnuta i agenda DPH, sociálka, zdravotní pojišťovny atd. Samozřejmě neznám objem dokladů, ale pro malou firmu s 1-2 zaměstnanci je to OK.
jaký zdravotní socky tvl co by to tam kurva dělalo, kontrolko půl hodiny (dyby jó hodně tak hodina) každej měsíc, ~300 výdajovejch dokladů ročně (75 za čtvrtletí) to máš tak dyby štyry hodiny práce jednou za štvrtletí na DPHčko, pokud to dělá poctivě, tak potom jenom na přiznání shrne předchozí štvrtletí, proběhne to, dodělá resty atd. a je to hotový, mi to vychází dyby kolem 30 hodin práce za rok, takže buď sou to lempli, nebo mě chcou akorát vojebávat, se na mě nezlob
Foundryman
Pokud nejsou žádní zaměstnanci a daňová evidence, tak potom ano.
Jo, všichni jsme z toho měli radost, včetně učitelů/průvodců, pro jejichž děti se to založilo.
Childeater
Jj, souhlasím.
Důležité je, nabídnout dětem alternativy ve společnosti, která je posune dopředu.
A nejdůležitější (podle mého názoru) je výběr osvíceného učitele, za kterým jsou vidět nějaké výsledky.
ModrýKlokan
Tato varianta je urkitě možná. Jen podotknu, že kdo nemá kvalitní rodiče, učitel mu moc nepomůže. S nerozumnýma rodičema je v prdeli. Často celoživotně.
Životní strategie, umění života, profese a s tím spojený skrytý hau hau a generačně průběžný znalostní a finanční investice, předávání „řemesla“ (tím nemyslím dědičný dynastie mocenských a úřednických teplých fleků další generaci zmrdů a blbečků), jsou jednoduše a nezvratně spojený s rodičema. Dobrej „učitel“ to může nahradit leda tak, když si ty děcka adoptuje.
Childeater
Mno, já jsem v té své úvaze vliv mizerných rodičů abstrahoval, to je nutný základ.
A když se potom tenhle základ doplní o učitele, který v malém človíčkovi vzbudí zdravý zájem o vědění a poznání, je napůl vyhráno.
Rodiče mohou nenápadně postrkovat, nabízet alternativy a jít příkladem. A hlavně musí rodiče poznat, kdy přestat umetat cestičku.
q
S výběrem učitele naprostý souhlas – i když je škola debilní, učitel to zachrání a naopak.
Jenže s těma učitelama je problém. Soukromá škola – fajn, jenže třeba v našem kraji tragický nedostatek, nebo škola, kde semestr stojí 250k. Při více kouscích je to sice unositelný, ale po jak dlouhou dobu.
Státní škola – prostě dostanete přiděleno a na jednoho dobrého motivovaného učitele s výbornými výsledky připadnou tři špatní – vyžilé bachařky, vyhořelé amosačky, osoby bez vztahu k učení i dětem.
A problém nastane v tom, že všichni dostanou stejně, nebo dostanou podle devótnosti k vedení, kdy osoba, která na to jebe a má víc času dostane navíc placenou funkci.
Co s tím? na soukr škole jde do jisté míry hlasovat peněženkou, ale na státní se dozvíme, že můžeme být rádi, že tu na to učení vůbec někdo je….
Čert vem Francii a Francouze. Důležité je, že rod Macronů povládne dál.
Když to srovnám s africkými zeměmi, kde když prezident začne moc škodit, přijdou za ním příbuzní mu domluvit. A když to nepomůže, tak ho rovnou zlikvidují. Začíná to být v poslední době docela znát na výsledku.
Sysop
My v kulturni Evrope nastesti mame demokracii, takze pri te jizde do prdele se dostaneme dal a hloubs, nez nejaci babraci z Afriky.
Amphibius
Jj. Vysvětlit dětem, že se počítají až výsledky, byla jedna z nejtěžších věcí. Ve škole to v životě neslyšely.
A ad soukromá škola – tento výdobytek k nám už též dorazil a nějakou dobu jsem po ní pošilhával… Vyléčila mě z toho ale nadobro poslední stávka učitelů. Naše „městská“ ZŠ v den stávky omezila provoz, aby nějak vysuplovala těch pár falešných komoušů, co si jeli do Prahy nakoupit. Na webu byla krátká omluva za omezený režim výuky. Jinak se ten den nic zvláštního nestalo. Zato vedlejší soukromá ZŠ vstoupila do stávky v kompletní sestavě učitelek a s ředitelkou v čele! Budovu zamkly na dva západy a ještě na webu vyvěsily manifest. Nebyl jsem schopen slova…
Alan.Cox
A ty výsledky jsou. Většina dětí má samé jedničky!
Jihočech Honza
Jedničkáři se obvykle dostanou na dobrou školu a pak získají slušné zaměstnání. Čím víc bude jedničkářů, tím více lidem se bude dařit…
Amphibius
A spěj s modelkama.
Alan.Cox
A u holek to je jedno, protože si nabrnknou hokejistu nebo miliardáře.
Sysop
Re: Alan.Cox 8.7.2024 v 18:41
Nabrnknou si miliardare a konecne budou stat na vlastnich nohou. A az z nej bude milionar, kopne je do prdele a narazi si mladsi.
Sysop
Na gymplu, kam potomstvo slo, brali pro prijeti znamky z predchozich trech pololeti jen 10% vahou. Asi vedi, jak to chodi.
Jihočech Honza
Tak to bylo už za nás, že jedničky z jedné školy byly srovnatelné s dvojkami z jiné, a dobře se vědělo, kdo byl kdo. Přijímačky rozhodly, s nějakým tím bonusem za známky, olympiády a pod.
Sysop
Nojo, ale 10 %? Ja jsem to tehda mel tak, ze kdo mel do prumeru 1,2 sel k prijimackam. Kdo mel horsi, ani se nemusel hlasit. A na prijimackach se dotycny teprve dozvedel, kdo muze jit rovnou domu jako prijaty. Tam proste odfiltrovali ty jeste lepsi a to podle skol a vedlejsich aktivit (plus, co si budeme, asi taky deti spravnych soudruhu, ze). Ferovka byla, ze toto se rozhodovalo az den pred samotnyma prijimackama, takze ucit jsme se museli vsichni (ja jsem tehdy nakonec prijimacky psat nemusel).
Jihočech Honza
Tohle je složité, ocenit dlouhodobou snahu vs jednoduché školy se známkami „zadarmo“ vs stres z jednorázové zkoušky, řešilo se to dlouho…
Já sám jsem měl štěstí, že jsme byli slabý ročník a do toho byla bouřlivá devadesátá léta, všichni chtěli studovat obchodní akademie a různé managementy, takže na dně třídy gymplu se přihlásilo 57 dětí. Všechny nás vzali, ale pak celkem dost lidí odešlo, maturovalo nás 24.
Sysop
Ja jsem cely proces az po madurydu utrpel za komara. K maduryde sli vsichni, krome jedne spoluzacky, co se otravila praskama – nejaky problemy v rodine, rozvod rodicu a tak. Madurydu dali vsichni na prvni termin.
Ale ne vsichni sli dal. Jeden spoluzak emigroval, jeden se na dalsi studium vysral (dnes uznavany vedouci pracovnik jednoho vypocetniho centra – zadny titul nema) a celej zbytek se nejak rozlezl po vejskach. Nas gympl byl jeden ze dvou nejlepsich v Brne, takze na vejsku se chodilo bez problemu. Co si kdo napsal, tam se taky dostal. Aspon teda z moji tridy. Jak to bylo v jinejch ve stejnym rocniku, to nevim. Predpokladam ale, ze podobne.
Tak tak, Veverka fyzika, Kolomajda ON a zaskok dejepis. Kolomajda byl sulin, ale Veverka si nas kdykoli na skolnim vylete namazal na prsa pri nejakym behu, nebo vyslapu na lyzich.
Sysop
Nechces mi doufam tvrdit, ze jsme ze stejnyho hnizda?
Za nás když Veverka přišel do třídy tak všem tekl po zádech studený pot. Ale naučil nás to. A taky nás naučil zvládat stres a makat pod tlakem. Jo a Kolomazník nás naučil chodit vždycky všude včas. Řekl bych žes chodil do Áčka.
Sysop
Acko nebyl matfyz, to byli programatori ;-) Jo, ty zkusenosti s obema sedi. Kolomajda kontroloval krome casu taky delku vlasu…
Za nás tam Matfyz ještě nebyl. Tipoval jsem Áčko podle přezdívky. Já chodil do Áčka a byl jsem i Sysop na ADTéčku.
Sysop
Hmm… my jsme na Adinu chodili taky… ale min. Ackari meli Adinu a IQcka, ty byly vedle telocvicny v baraku. No, nechci tady prilis ventilovat osobni udaje, ale asi jsme se mijeli o chlup a nebo se dokonce zname.
Když v Brně přibyde novej semafor musím ho zadat do ADT jinak je mimo rytmus. Musím ho tam zadat já protože už jsou všichni programátoři co to uměli, mrtví. Su poslední.
To tam je v noci. Za zkouškuby to možná stálo. Třeba kolem poledne.
Hroch_bahenni
Sysop 8.7.2024 v 19:23
Nic jinýho jim nezbejvá.
Já učím na gymplu a školní inspekce nás jebe, že toho po dětech chcem moc. A to nejsem žádnej drsan, co by střílel kule od boku…
Žena je na základce. Některý předměty automaticky 1 (hudebka třeba). Chování – sebevětšímu parchantovi, s kterým ani ostatní děti nemůžou vydržet, nedají víc než napomenutí, protože „si přece musej nechat další postihy, kdyby udělal něco horšího“. (Si vzpomínám, jak jsem kdysi, když jsem ještě učil na ZŠ, dal jednomu dvojku z chování, a matka mi oznámila, že jsem mu zkazil život. Ale to chování fakt nebylo „velmi dobré“.)
Je ale pravda, že kdyby se ředitel hned nepodělal, tak by to tak bejt nemuselo. Jenže ředitel přece musí plnit přání klientů, tj, rodičů, a ti si fakt většinově nepřejou poctivou práci.
BTW pokud na to učitelka sere a místo učení tahá děti do kina a do kavárny, většinou je oblíbená.
Sysop
Moje zena je z ucitelskyho klanu napric skolstvim od ZS po ministerstvo. Na rodinnych seancich jsem si toho vyslechl az dost, vcetne dobrych rad, jak svoje potomostvo nechat vzdelat a ne jen znicit systemem, ktery jde na ruku tupym rodicum.
Ti rodice jsou samozrejme porad stejni, jako driv, ale on se nam zmenil system vseobjimajici. Za komara to prece bylo peklo, skola strkala prsty i do chovani v mimoskolnich aktivitach, nejeden panchart dostal nekde za zavrenymi dvermi kabinetu po cuni a odpalkovani totalnich pitomcu (tehdy se jim jeste nerikalo ‚neprizpusobivi‘) do specialnich ustavu zvanych Pomocna proste byla hruza a des potlacujici lidska prava. Kazdy ma prece pravo narodit se jako trouba a zemrit jako debil.
Ja si rikam, ze je to vlastne na jednu stranu dobre, protoze aspon moje potomstvo, ktere ucim postaru, bude moci vyniknout nad sedym prumerem. Na stranu druhou ale mam obavu, kam toto dovede spolecnost jako takovou, coz se pak projevi neskutecnym plytvanim, neefektivitou uplne vseho a v konecnem dusledku inflaci a nekonecnym zvedanim dani.
Hroch_bahenni
Přesně tak, systém jde na ruku tupým rodičům.
Nemyslím, že by na MŠMT nevěli, co dělají. Vláda na mínění lidu vesměs sere, ale tady se najednou může přetrhnout. IMHO je to záměr. Rozsekáme veřejný školství na sračku, lidi budou blbí, to je jako rozsekat na sračku průmysl. A pochválej nás vlastníci soukromejch škol, páč těm pár lidem, co nechtěj mít z dětí debily, lidem nic jinýho nezbude.
Ani neinformovanej laik, dokonce ani novinář, si určitě nemyslí, že výuce fyziky pomůže, když se z RVP vyhodí Ohmův zákon. To může udělat jen totální idiot (míněno klinicky, IQ<30) nebo vědomej sabotér.
Komukoli jsem řekl, že ministerstvo chce vyhodit Newtonovy zákony, tak mi nevěřil. Včetně zapřísáhlejch humanistů. Že prej je to blbost.
Alan.Cox
Důležitý je ale druhý krok, pokud chcete udělat společnoskou katastrofu. Nestačí jen produkovat blbce. Musíte taky těm blbcům ještě říci, že jsou to lepší lidé a nejchytřejší a nejkvalitnější osoby národa a státu! Určeni k velení, určeni k udávání kurzu.
Sysop
Ti, co to nepochopi, nastesti skonci v neqalifikovanych profesich, ktere jsou zapotrebi. Bohuzel ale ti blbci, kteri se toho chytnou, skonci v nejruznejsich ztratovkach a statnim aparatu, kde delaji jen peklo tem, kteri pracuji.
Hroch_bahenni
Hlavně jsou mnohem chytřejší než doochodci v teplákách.
Lezení do řiti.
Amphibius
Ano. Tyto výsledky nelze upřít. Snažil jsem se pochopit klasifikační řád a empiricky vypozoroval tato pravidla:
1. Koncept, kdy každá chyba = stupeň dolů, už je beznadějně přežitý. Nyní je pětka za úplnou neznalost (tj. čistá nula). V případě nenulového výkonu se používá pásmo hodnocení 1-4, rovnoměrně odstupňované po 25 %.
2. V případě známky jiné než jednička je možná jedna oprava. Pokud je z opravy lepší známka než původní, pak se původní známka nezapočítá.
3. Oprava se dělá z téže látky. Na prvním stupni se oprava provádí pomocí téhož testu, ze kterého byla původní známka. Na druhém stupni se dává jako opravný test zadání opačné skupiny A/B.
4. U předmětů typu „xy výchova“ se místo známek může dávat zápočet. Získání zápočtu je na vysvědčení klasifikováno stupněm 1. Příležitost k získání zápočtu se opakuje, dokud není získán.
Je nepochybné, že škola vyvíjí tu nejlepší snahu připravit děti na bezstarostný a šťastný život.
Alan.Cox
Když jsi Ukrajinec, nemusíš umět ani česky – a máš 1 nebo 2.
Sysop
Jo, tahle ferovka mne pobavila, ze u prijimacek na gympl Ukrajinec nedelal cestinu, delal jen pohovor. Neuveritelny prostor k svindlovani a hlavne je to nefer vuci ceskym detem, ktere se na prijimacky z cestiny pripravovat musely.
Ze maji Ukrajinci ve sve zemi valku je sice blby, ale to neni muj problem, ja jsem to nezavinil a nevim, proc toto ma zvyhodnovat cizince pred ceskymi detmi.
Uz jsem to tady parkrat psal, jaky pruvan jsem udelal pri naboru novych pracovniku. A posledni zkusenost z predminuleho tydne – potrebuju elektronika na stavbu kalibracnich masin. Prihlasil se mi kluk, zavolal po telefonu a ze jakou pozadujeme kvalifikaci, jakou praxi a jestli si ma vzit certifikaty z kurzu, ktere absolvoval. V klidu jsem mu rekl, ze si nemusi brat vubec nic, u nas dostane papir a tuzku a par otazek. Podle toho, jak je vyresi, bude jasne jeho vzdelani, praxe i kurzy. Uz se neozval. Nelituju.
corona
„… papir a tuzku a par otazek.“
– – –
Odvedu k zařízení, nechám rozkoukat. Zeptám se, co vidí, otevřu některou bedýnku. Někdy počkám, na co se zeptá sám. Otestuju jeho odhady parametrů různých celků, dostane do ruky i vadný kus a zkusí rozebrat, ev. zjistit příčinu nefunkčnosti. V klidu u stolu pak dostane třeba logické rovnice, schemata.
Bohužel se to často zkouší na již přijatých exemplářích…
Sysop
Delam to podobne, ale protoze ja spis potrebuju otevrene hlavy, nez jen techniky, tak zkousim hlavne tu jejich hlavu. Schemata s chybama, programy s chybama, technicke vykresy s chybama, dotaz na reseni nejakeho problemu, atd.
Vubec je do baraku netaham, odpad je prilis velkej. Ztrata casu nejakyho cloveka tahat do vyroby, kdyz uz u pohovoru je jasny, ze neprojde. Nekdy v unoru se mi tam hlasil kluk, ze chce jit do vyvoje embedded systems, protoze je vyucenej elektrikar a uz zapojoval LED svetla na 230 VAC. To proste nevis, jestli si dela prdel.
Jenze… ono to takhle vazne v Nemecku leta fungovalo! Nekdo se prihlasil na nejakej flek, oni ho vzali, pak se ukazalo, ze furu veci neumi a tak ho fabrika poslala na ruzna skoleni no a kdyz jim pak po dvou letech rekl, ze diky a ze jde jinam, tak se jen pokrcilo rameny, ze tak to chodi.
corona
„..poslala na ruzna skoleni no a kdyz jim pak po dvou letech rekl, ze diky..“
– – –
To bývá i u nás.
Jsme jen provoz + zkoušení po velkých opravách, hlavně vyhledávání poruch, kde už jiní nezvládají. Občas k nám přijmou kus bez kouska invence, to je většinou průser.
Co vidíš? Vidím tranzistor BU205, 700V, 2,5A, 10W. Počkejte (přičichnu si) – tento kousek je upečenej na jižní straně křemíkového plátu – cítíte tu slabou vůni po arašídech s jemným koprovým ocáskem? Tento je evidentně ze Siemensu, kvalitka! Když na něho jemně zaťukáte, tak slyšíte, že je trochu hlubší na poklep – to znamená, že má větší kolektor a snese větší proud než katalogovej.
Byl bych přijat?
Sysop
Dobre, dobre, nastup dobrej, ale jed dal! Je z SPS? Ktery verze? Jeste od Siemensu, nebo uz Mitsubishi? Zvladne kratkodoby pretizeni 15%? Pri jaky teplote? Kolik jsem mel vcera piv? Jak daleko od TO3 muzu dat TO220? Jedu! Muzu ho nahradit MJ12003? V cem bude lepsi/horsi?? ;-)
Alan.Cox
Moment, vytáhnu si siderické kyvadélko! Těch piv bylo pět.
Všechno zvládne krátkodobé přetížení, pokud se to pohlídá tepelně. Jakožto 10W tranzistor má na houby tepelný odpor mezi přechodem a pouzdrem = 2,5 K/W. Takže při 10 W je na přechodu v ustáleném stavu o 25 °C víc než na klobouku. Nějaký ten chladič a izolační podložka přidá dalších 1 až 2 K/W do okolí, takže řekněme, že má 45 °C rozdíl mezi teplotou přechodu a okolí při 10W. Na přetížení je tedy rezerva, dokonce i trvalé přetížení, a 15 % výkonu navíc by neměl být s vhodným chladičem problém. Přechod může mít 115 °C, při 11,5 W je tepelný rozdíl 52 °C (přechod – okolí), takže snese trvalé přetížení až do 115-52 = 63 °C.
Můžeš ho nahradit MJ12003, ale je to overkill, hlavně výkonově (100W), víc snese. Jinak pouzdro stejný. Oba jsou to televizní mrchy. Mají na hovno zesílení.
TO3 a TO220 můžeš dát hned vedle sebe, pokud to máš tepelně dostatečně uchlazeno.
Sysop
Tak to jsem v klidu, tohle od mladyho Nemce NIKDY neuslysim :-))
Mam ve svym tymu jen dva lidi, kteri jsou fakt spicka odbornici, v podstate nenahraditelni. Zbytek peclive vybranej, ale z lepsiho prumernyho matrijalu.
Jak rikam – kdo neco umi, dobre umi a muze vydelavat venku, muzu mu to jen doporucit.
Alan.Cox
Moje zkušenost je, že spousta lidí zná nazpaměť referenční příručky a reklamní materiály. V technice i programování.
Neumím to pochopit. Všude se řve, že biflování je špatné – ale většina mladé a střední generace nic jiného neumí a nezvládá.
Je mnoho programátorů, kteří znají nazpaměť celou referenční příručku jazyka včetně celé standardní knihovny jazyka a mnoha dalších knihoven. Ale neumějí kurva nic naprogramovat, pokud to je víc než volání těch knihoven! S elektronikou zrovna tak.
Hroch_bahenni
Něco znát. Podmínka nutná, nikoli však postačující…
Sysop
Ja to mam nastavene tak, ze na ferovku kolegum rikam ‚myslis si, ze ta prace, kterou jsi odvedl, se da nejakemu zakaznikovi prodat? Ty by sis, byt na miste zakaznika, neco takoveho zaplatil?‘ A ucim je, divat se na vec i ze druhe strany, aby pochopili, proc treba ten Cinan proda a Nemec ne. Ze doba se proste meni a meni se rychle. Kdo chvili stal, uz stoji opodal.
Ja vubec nechci, aby meli v hlavach nejake prirucky. Chci, aby vedeli, kde najdou prirucku, kterou budou potrebovat. Knihovna, Internet, suplik, scheißegal. Kdo to neumi, nepatri do meho tymu.
Pochopitelne, drobne samozrejmosti mi musi kazdej vysypat z rukavu. Kdyz mame Teamsmeeting s technikem zakaznika, tak neni cas cist, nebo hledat nejake prirucky. Zakaznik se zepta a musi dostat fundovanou odpoved online. Hned ted. Ne za hodinu, ne zitra, ne do tydne. Proste hned. S timhle jsem bojoval hodne dlouho. Na vsechno dost casu. Kein Stress. Posles nekam mailem dotaz a odpoved dorazi za tyden. A nebo za ctvrt hodiny. V tom prvnim pripade z Nemecka a v tom druhem z Taiwanu. Neskutecne jsem s tim ale narazel u zkostnatelych kolegu v jinych oddelenich. Co to kurva ten Cech porad chce? Nejaky novoty, na to my tady nejsme zvykli.
Takze to chtelo trpelivost a vzdy, az se neco posralo a resilo se, kde se v planu udelala chyba, v klidu a pohode jsem vytahl maily, jak debata probihala a kde presne se to prosralo. Velky diveni. Prej se udelaji opatreni. A stalo se samozrejme kulovy. Pak dalsi a dalsi pruser, nakonec porada na vedeni, ze asi by to teda chtelo nektery ty veci predelat…
Porad jim rikam – zapomente na to, jak se to delalo poslednich 80 let, pokud chcete prezit tech dalsich 8.
Hroch_bahenni
Sysop 8.7.2024 v 23:02
Ale jasně že nemusej mít v hlavě příručku. Jenže to je ta mediální klasika – novináři vysvětlují skoro s pláčem, že chudáčci děti nemusí furt násobit na papíře pětimístná čísla navzájem, přičemž v praxi je to tak, že děti na základce tahají kalkulačku na to, kolik je 3×8 (to není nadsázka).
Docela rozumná myšlenka „nemusej si pamatovat úplně všechno“ zdegenerovala na „nemusej vědět vůbec nic“.
To novináři samozřejmě NEVĚDÍ, že se už dávno kalkulačky běžně používají. Před 40 lety to tak nebylo a vůbec nic se nezměnilo, vždyť to přece všude píšou, nééé? (Jasně že všude píšou to samý, když si to jeden u stolu vymyslel a ostatní to od něj opsali.) Takže se vehementně hasí povodeň, protože před 40 lety hořelo.
Člověk má znát základ, kterej pak doplní o to, co si nepamatuje (třeba proto, že to potřebuje jen občas) nebo co je nový. Vlastně stejně, jako to máš ty s mladejma kolegama.
Já třeba na větší písemky povoluju tabulky. Jenže k čemu jim to je, pokud nevěděj, že „p“ je tlak a že vychází v pascalech. Jasně, ono se to taky dá najít, ale stojí to čas.
Mám rád řešení problémů. Najdi si v tabulkách (nebo i na netu), co potřebuješ, a pak přemejšlej. Tohle není příklad, co jsme dělali 5x… Blbě dopadají dvě skupiny – šprtky, co se to učej jak básničku, a lemplové, co jsou líný naučit se i úplný základy.
Bohužel strategie MŠMT a aktivistů je lízt do řiti těm lemplům.
grg
Takto to hlásiť dopredu môže zbytočne vyľakať aj schopného borca, ktorý má len slabšie sebavedomie…
Alan.Cox
Já chtěl jen šťouravě naznačit, že ve škole jim říkají, že se počítají výsledky. Jen jsou to jiné výsledky, než si představujete vy.
Například tolerance k LGBTQ, představení Čechů jako outsiderů světa, formování dětské osobnosti a jejich názorů dle představ moderních neziskových organizací a Šoroše, dumání nad vlastní sexuální identitou a zvažování transgenderové operace, poštvání dětí proti rodičům a seniorům, seznámení dětí s progresivními aktivisty typu Gréta či Nerudová a asociace jejich jmen s hrdiny, …
Amphibius
Tohle tu naštěstí ještě nemáme. Vrcholem zdejší zhovadilosti je debata s příslušníkem městské policie. To naštěstí ještě zvládáme.
Alan.Cox
Takže se u váš zaostává v budování soft skills? Kritické myšlení, finanční gramotnost, rozeznání dezinformací, zvládání klimatického žalu, genderová výchova, …
Amphibius
Ano, zatím zaostáváme a tak radši nebudu psát, kde to je, abych nedej bože nepřivolal nějaký pokrok.
Alan.Cox
Veškerý odpor je zbytečný!
++++++++++++
Od sedmdesátých let dvacátého století se v západním světě začíná prosazovat prostřednictvím neoliberalismu finanční kapitalismus. Tato varianta kapitalismu historicky doprovázela jako užitečný spolupracovník či parazit obchodní a průmyslový kapitalismus, jemuž poskytovala peněžní služby. Vždy byla nicméně závislá na jeho produktivní síle a akumulaci zdrojů, a to prostřednictvím směny nebo výroby. Neoliberalismus jej zcela pustil z otěží a dohledu autority státu.
Úspěch západního průmyslového kapitalismu při akumulaci produktivního kapitálu paradoxně vedl do jeho krize, během níž hospodářský život Západu postupně ovládl kapitál finanční. Bohatství, moc a prestiž jsou spjaty se spekulacemi, obchodem s finančními deriváty a těžbou renty ze zdrojů, které byly vytvořeny předchozími generacemi. Výsledkem je deindustrializace, rozklad či privatizace infrastruktury, školství a zdravotnictví, snižování kvality života a hospodářská stagnace ústící do civilizačního úpadku.
Politické moci na Západě se chopila globální finanční oligarchie, která si uvědomuje, že podmínkou zachování jejího privilegovaného statusu je degradace moderních národů do podoby nesvéprávného a manipulovatelného obyvatelstva z časů před průmyslovou revolucí. Je proto třeba odstranit všeobecnou vzdělanost, profesní dovednosti a demokratické politické sebevědomí jako pozůstatky průmyslové produktivní společnosti.
Otevření hranic a nekontrolovatelná migrace umožňuje spojení vnitřního a vnějšího proletariátu, který ale postrádá původní revoluční a antikoloniální radikalismus, a nepředstavuje proto pro finanční oligarchii kvůli svému multikulturnímu hodnotovému zmatení a neschopnosti jednotné akce hrozbu. Jde naopak o součást proměny střední třídy v poslušné multietnické a multirasové heilóty. Existuje zde určitá podobnost s tradičním feudalismem, ve kterém vládnoucí třída ovládala etnicky indiferentní nevolníky připoutané k půdě. Její místo zaujala finanční aristokracie vládnoucí lidem svázaným s celoživotním dluhem.
prof. Budil
Amphibius
Může bejt… Akorát nevím, jak autor myšlenky přišel na to, že „dohled autority státu“ může něčemu pomoct.
Protože nechat volně řádit finanční nadnárodní korporace – bez mocenské protiváhy – to schválí jen naiva nebo blbec nebo zločinec s těch finančních kruhů.
jj lepčí je dát jim eště k dispozici stád jako děfku, kerou budou svoje vlastní zájmy prosazovat a kerá je bude vochraňovat, to dá rozum, jo!
Alan.Cox
Behemot: Proti moci musíte postavit jinou moc, jinak jste v prdeli. Tak to na světě chodí.
Pokud nebude stát sloužit lidem, a pokud se nebude regulovat nadnárodní kapitál – tak lidi se stanou otroky. Jen takto to dopadne.
Já jsem spíše pravičák. Ale pokud má pravice znamenat, že nadnárodní korporace a finanční světový kapitál dostane veškerou moc, a nesmí se regulovat – pak takoví pravičáci jsou hloupější než Markéta Pekarová Adamová s Danuší Nerudovou dohromady. To už musí být ztráta mozku.
to vidim jak to funguje ty hňupe! je prokázaný už tak století a půl, že stád DYCKY převezmou šmejdi a jiní korporátčíci co ho budou používat pro svůj prospěch vole, přičemž války rozpoutávají opět stády, nikdy žádnej korporát neměl TAKOVOU koncentraci moci, aby mohl povraždit desítky milionů lidí, žádnej korporát nezřídil koncentráky, nevymyslel a nenavyráběl si tisíce atomovek atd., takže už jenom z tohodle hlediska, pokud by volba byla stád vs. korporáty (jako že to není, to je jenom tvoja pyčovina), tak je to každýmu soudnýmu člověku naprosto jasný
Alan.Cox
Behemot: Státy rozpoutávají jen státy? Vrať se, pěkně prosím, do reality. Tvoje pocity jsou už mimo.
leon
Behemot
Války rozpoutávají politici řízení těmi, kteří je dosadili k moci a ne nějaké neživé státy. II. světovou nerozpoutal stát ale politici spolu s kapitalisty, kteří financovali vyzbrojení Německa a tekly jim z toho zisky.
aha, aha, hm, jasně, no, a to voni ty vopytycy řídili co, místní vlakovou zastáfku, bo…?
Alan.Cox
Někdy mám dojem, že pravicová/liberální svoboda znamená ve skutečnosti svobodu korporací mít co nejvyšší zisk. Nic jiného. Ať všichni ostatní klidně chcípnou, ale svoboda je, když nadnárodní korporace a banky zvyšují zisky – ať to stojí co to stojí.
tvoje pošahaný pocity nic nemění a nikoho vlastně nezajímají :o)
Foundryman
Já se budu zase opakovat, tuhle vaši debatu už do jisté míry vyřešila ekonomická teorie – tzv. „Škola veřejné volby“.
Oprostíme-li se od ideologického balastu, je největším průserem všeobecné rovné volební právo. Následované bankovnictvím částečných rezerv a z toho plynoucích emisí nekrytých peněz.
Nebýt výše uvedeného, finanční oligarchie by měla velký problém, pokud by vůbec existovala. Ne náhodou měli ve zřízení FEDu prsty J.P. Morgan a Rockefeller.
No a obecně současný systém věrně kopíruje Mussoliniho korporativistický stát. Včetně (povinných) profesních sdružení, tripartity a symbiózy korporací a vlád.
leon
Alan.Cox
Vždyť to je princip kapitalismu – maximální zisk, který dosáhneš za cenu co nejnižších nákladů (což je taky mzda) a obcházením zákonů (když už ti dosazení politici netvoří zákony šité na míru).
A v krajním případě i za cenu páchání zla.
The Look of Silence – dokument o vyvraždění milionu „komunistů“ v Indonésii https://1url.cz/O1iAX
Coca-Cola obviněna ze zabíjení odborářů v Kolumbii https://1url.cz/Y1iAc
Amphibius
To ale není žádná rovnováha, to jsou jen dvě bandy psychopatů. Jedni jsou víc chamtiví, druzí zase víc panovační. Nakonec spolu najdou potřebnou synergii a spolčí se proti vám.
Amphibius
To byla reakce na AC v 19:35.
q
Tohle mě zaujalo. Informace o tom, kolik žáků se dostalo na školu jaké volby má škola k dispozici? Pokud ano, tak asi až od tohoto roku, že? Nebo to měli už dřív?
Řeším nějaké objektivní srovnání škol, protože škola v našem údolí smutku je z mého pohledu tristní, ale prsí se moderností, atd. Rétorika je velmi podobná.
Existují mezinárodní srovnání typu PISA, ale tam nejsou všechny školy a pokud tam jsou, tak si dávají zatracený pozor, aby nebyly identifikovatelné a nejmenší vyhodnocovací jednotka je kraj.
Childeater 8.7.2024 v 9:59
Teda pokud jste jako rodič požadoval, aby se ve škole víc učilo, tak jste totální bílá vrána.
Obvykle jsou požadavky rodičů přesně opačné. Nestresovat, nic po nich nechtít, žádná odpovědnost dětí za cokoli.
Deváťáci od přijímaček buď nechodí do školy vůbec, což jim rodiče omlouvají, nebo se válejí po lavicích.
Alan.Cox
Žáci, kdo vypočítá tuto paricální soustavu diferenciálních rovnic, nemusí už tento rok chodit do školy!
Hroch_bahenni
To mi říkal bejvalej žák. Čekali na přijímačky někde na VUT, přišel asák, napsal na tabuli kus řady, a že kdo přijde na to, co to je za řadu, nemusí dělat přijímačky.
Bohužel si nepamatovali, co to bylo.
Sysop
Jo, v jedne debate mi jeden clovek napsal. Rada: 1, 2, 4, 8, 16,… co bude nasledovat? Tipnul jsem spatne.
Hroch_bahenni
Tohle bylo něco těžšího.
Sysop
No ono ani tohle neni uplne lehky. Ja jsem tipnul 32. Spravne je 30.
Hroch_bahenni
2^0, 2^1, 2^2, 2^3, 2^4, 2^5… kde je problém?
Sysop
Problem je v tom, ze to neni rada mocnic dvojky. Je to pocet ploch kruhu, na ktery je rozdelen body na jeho kruznici. Cili, jeden bod na kruznici – jedna velka plocha. Dva body na kruznici – tetiva mezi nimi – rozdeli kruh na dve casti. Tri body pak rozdeli kruh na ctyri casti, atd… sest bodu pak kruznici nedeli na 32 ploch, ale jen 30, protoze to musi byt delitelne tremi. V tom je ten zakopany pes. Proste chytak, kdyz nevis, co je principem te rady, tezko lze dovodit nasledujici clen.
Hroch_bahenni
Však píšu, že je to otázka zadání. Otázka na zkoušce musí být zadána jednoznačně. Tázaný musí mít všechny informace.
Technik normálně vybere nejjednodušší správné řešení.
Kdybych zkoušel, tak 32 musím uznat. Prostě je to pravda. Že zadavatel myslel něco jinýho a neřekl to – jeho problém, špatně zadaná úloha.
Sysop
Jojo, vsak zadani znelo ‚tipnete si‘. Je to zajimavost, jako priklad ke zkousce nepouzitelne.
Sysop
…nepouzitelne z duvodu vice moznych reseni.
Ostatne, letos se neco podobneho podarilo Cermatu u prijimacek s cukrovim. Nejednoznacnost zadani. Pak museli uznavat oboje reseni.
Hroch_bahenni
Jasně, musej uznat obojí.
Hroch_bahenni
Jo tak. No pokud je to „tipni si, co myslím“, může to být leccos… :)
Sysop
Jo, je to for, ze kdyz si nekdo mysli ‚tohle je prece uplne jasny‘, tak vubec nemusi bejt, pokud k tomu neni vic informaci. Proste sranda, zajimavost.
Hroch_bahenni
Ale jo :)
Jako „další řešení“ dobrý.
karban
Hroch_bahenni 8.7.2024 v 23:39
Nic si z toho nedělej. Mně vyšlo, že výsledek je Guláš se šesti. A taky to bylo blbě.
Sysop
Gulas se sesti nemuze byt nikdy spatne.
karban
Sysop 8.7.2024 v 23:54
Jako zažil jsem i situace, kdy to dobře fakt nebylo. Ale zkušený počtář se časem naučí takovým řešením vyhýbat.
Aha. Konečně jsem pochopil Švábské masové taštičky.
Hroch_bahenni
rozumím, že může být i jiný klíč, ale to je otázka zadání
Sysop
Samozrejme. Ostatne to je problem rad, ze ne vzdy musi byt zrejme, jak byla rada sestavena.
Hroch_bahenni
Prostě tamta řada z VUT to triviální řešení neměla.
Sysop
Verim. Konkretne rady jsou dost humus, pokud se jich treba vic prolina a jeste fazove posunuty, apod. Obcas se s tim setkavam pri trideni dat z ruznych frekvencnich analyz a presto, ze treba i vime zakladni a harmonicke frekvence, tak zjistit ty presne interference byva neskutecnej zahul. A to je jen blby scitani a odcitani.
Podle mne je to o umeni rychle pocitat z hlavy a umet kombinovat.
Takova pitominka napriklad byla rovnice z Pythagoriady v roce ’85. Znela: 11x+13y=1985. X a y jsou prvocisla.
Sysop
…ono v te Pythagoriade to bylo opacne, 13x+11y, ale to je svinarna pro ty, co dosazuji cislo po cisle a stravi s tim celej vecer. Proto jsem to pro jednoduchost prehodil.
Mezi nama – potomek se dostal na viceletej, pote odjel s manzelkou na druhej barak a ve skole byl do konce sk.r. omluven, beztak tam nestihli dobrat ani to, co bylo obsahem prijimacek. Dusledek inkluzivniho skolstvi.
Hroch_bahenni
Tohle je něco jinýho. Tamti by setsakra potřebovali se učit. Je to devítka, takže zbytková třída.
PZ na VG jsou docela napálený. Skoro stejně těžký jako na čtyřletej G. Fakt ale je, že maj vychytat elitu.
Sysop
Hm, to je asi fakt, ze ty posledni tri metry po prijimackach se v devitce jeste je co ucit. Ja jsem koncil ZS v osmicce, tehda devitiletka nebyla a po prijeti na gympl uz jsme se taky docela flakali, ja konkretne jsem delal sporty, takze mi trener napsal omluvenky a byl jsem ze skoly pryc.
Alan.Cox
A kdyby nenapsal omluvenky, poznal by drtivou sílu chvatů juda.
Sysop
Nedelal jsem ju-do, ale karate-do, ovsem musim dodat, ze nas trener pracoval v drevarskem zavode a nebyl pro nej problem vzit pres rameno ctvrtkubikovy kmen a nekam s nim odkracet. Kdyz jsme v ramci rozcvicky hrali kosikovou, tak jsme hrali v sedmi proti nemu, pricemz ctyri byli na jedne strane, na strane druhe on se trema klukama na svym pasku a jedine tak melo cenu to nejak hrat.
Takze vyzva na kumite by byla nejspis napsana jako moje posledni slova na nahrobku… :-)
Alan.Cox
Jako puberťák jsem se přihlásil na judo. A dokonce jsem ho několik měsíců dělal. Pak ale jednou přijelo auto, vyšli z něho asi tři Ukrajinci, naložili našeho trenéra do auta a odjeli. Od té doby, už je to 30 roků, ho nikdo nikdy neviděl. Ani jeho manželka netuší, co se s ním mohlo stát. Policie nikdy trenéra ani jeho tělo nevypátrala. Ani netuší co se vůbec dělo.
Měl jsem prostě našlápnuto na kariéru Putina, ale tehdejší boj s Ukrajinou dopadl jinak.
Sysop
Vzals to spatnym koncem. Nejprve’s mel jit do tajnych sluzeb a pak az do juda.
Alan.Cox
Putin trénoval judo od 11 let, členem KGB se stal až ve 23.
Už v mládí jsem šel cestou Putina, ale pak se to nějak zadrhlo. :-) Asi to bude tím, že on studoval práva a já matematicky a fyzikální náročnou školu.
Sysop
To vis, hochu, co slo v sedmdesatkach, to uz neslo v osmdesatkach. A jeste navic – ty ses potil s matikou, on si sel oddechnout na prava. A podivej se, kam to dotah: podmorsky archeolog a lovec medvedu. Taxe to dela!
Alan.Cox
Sysop: Podělal jsem to.
Hroch_bahenni
Jo, jenže taky tenkrát bylo trochu jiný tempo (dotyční na to dlabali už před PZ) a na gymplech bylo 10 % populačního ročníku, ne skoro třetina jako dneska. A pokud se nemejlím, přijímačky byly o měsíc pozdějc.
Alan.Cox
Na konci gymplu se řešily derivace a integrály!
Sysop
Re: Alan.Cox 8.7.2024 v 23:43
Ja jsem delal matfyz, takze nevim, jak to bylo ve vedlejsich tridach, kde bylo bio. My jsme derivace delali uz ve tretaku. Integraly byly normalne u maturity. Tusim ale jen neurcity. Uz si to nepamatuju presne.
Foundryman
Já měl u maturity určitej integrál, gympl Elgartka. Takže byly i určitý.
Sysop
Je to mozny, tak daleko uz mi pamet nesaha. Vim jen, ze u madurydy ostatni nematfyz tridy pocitaly matiku v prostoru a my jsme to dostali jen v rovine. Na otazku „co je to za for“ nam reditel rekl, ze jsme si dost uzili ctyri roky, tak proc to hrotit u madurydy. Dost nas to tehda vsechny preqapilo. Jen fakt nevim, jak to tehda bylo, jestli ta zadani byla celostatni, nebo si je skola urcovala sama. To uz se mi z hlavy vyhulilo.
před 15 lety (kurva toto letí) se taky v oktávě derivovalo a integrovalo, byť to tuším nebylo součástí madurydy (resp. šlo to volitelně přidat když u votázky zbyl čas, mám pocit sem se tam pokoušel integrovat neco s koulí a nakonec to dokonce s mírnou pomocí dopadlo)
pravda, byl to volitelně-povinnej nástavbovej předmět
Sysop
Jojo, prijimacky zcela urcite byly pozdejc. Termin uz nevim, ale vim, ze bylo normalne teplo a sel jsem na ne v tricku a kratasech.
A fakt je, ze z nasi tridy na ZS (32 deti) jsme se na gymply hlasili jen tri a dostali dva.
Childeater
Jasně, tyhle informace škola má.
Počínaje tímhle rokem.
Každý ředitel má výsledky přijímaček s rozpadem. Obvykle se škola prsí jen tím, že se všichni někam dostali.
q
A má to jen škola, nebo jdou tyhle informace vytáhnout z cermatu? Co v těch reportech všechno je, víte?
Childeater
Omlouvám se, to nevím.
Každopádně jsem věděl, že tuhle informaci ředitel má a vyžádal jsem si jí z perspektivy školského radního.
q
Ok, zkusím lidsky napsat na cermat, jestli by mi ty informace neposkytli. S naší školou je to tragédie.
Warspite
Mě ten článek s Foltýnem taky nazlobil. Prý, máte nárok na vlastní názor, ale ne na vlastní fakta. A o co by ten vlastní názor pak měl být opřený? Ten panák mě vyloženě dráždil. A takvéhle lidi platíme ze svých daní.
Je to mnohem horší, užívám si to z perspektivy předsedy školské rady.
Praxe je taková, že všechny děti maj dobrý známky, protože se hodnotí nikoli výsledky, nýbrž přístup ke konkrétnímu předmětu. Teď už se přestává známkovat úplně, protože to rodiče jen mate – rodič se diví, jak je možné, že má dítko z AJ jedničku a není schopno žblebtnout. A/nebo katastrofálně vybouchne u přijímacího řízení „vždyť měl samý!!!“.
Strategie líných ředitelů ZŠ je zaštítění RVP, a z toho odvozeným ŠVP.
Běžná škola si odkroutí ŠVP, kterému rozumí jen jeden ze školy (obvykle zástupce ředitele) a naprosto je nezajímá, jak si dítko povede v navazujícím vzdělávání.
Tedy, spousta rodičů krutě vystřízliví ve chvíli kdy zjistí, že nedokázali číst mezi řádky v moderním slovním zpětněvazebním a formativním hodnocení a jejich ratolest je v deváté třídě zralá na kondice z učiva páté třídy a soukromý Waldorf.
Zřizovatel školy v podobně klimakterické starostky pak nadšeně hýká do médií superlativy o moderní škole, která nestresuje studenty a produkuje papírově samé premianty.
Teď jsem si vyžádal do výroční zprávy jeden údaj, který tam být neměl a ředitel ani zřizovatel školy ho nepovažuje za důležitý.
Jedná se o počet žáků, kteří se dostali na školu první volby.
A ano, zaostáváme za celorepublikovým průměrem (75%) dosti výrazně.
Rodič se stará, rodič má. MY jsme dali děti rovnou na soukromou alternativní školu. Neumí nic, ale zároveň toho umí a ví spoustu. A mají zájem a jsou ve společnosti slušných bílých dětí, které mají zájem. Jinak starší děti si ve škole odhlasovaly, že hraní už bylo dost a že se chtějí učit a že chtějí mít řádný rozvrh a hodiny.
a pak že to prej nefunguje :o)
nicméně to je právě to, co stále víc lidí sere – byly doby, kdy se až tak moc starat nemuseli, a v průměru potom když to vezmeš kol a kolem, tak na tom byli dost podobně
dneska aby si vodkroutili desítku a pak se eště starali nejenom vo domácnost, smrady v ní a tak, ale eště hlídali zmrdy vod zastupičí až po prasezidenta, školku, školu, dochtory, všecko…tak na co to kurva je, dyž musí všecko na každým kroku hlídat, případně platit mastný komerční taxy těm, co to udělají profesionálně za ně? pryč je totiž i doba, kdy to, že nekdo neco dělá profesionálně, znamená, že to dělá za normální love a prostě jenom tím, že se tomu věnuje fulltime, tak díky úsporám z rozsahu se tím uživí
dneska režim všecko tak ukrutně zdražil, hlavně přes byrokraciu a další skrytý zdanění, že se neuživíš pokaváď jako buržoust nefraktůruješ pomalu pětikilo v hodině ai za umejvání hajzlu, plus mladí si všici myslijou, jak musijou byt do roka mylyjonáry a mít všecko nahned, takže tam jsou ceny úplně mimo mísu; řeším teď zase opět účetnictví a to by se člověk posral, i dyž sem provedl řadu vopatření který reálně dost snížilo objem práce, kterej s tím mají, tak stejně mám samý nabídky kolem 50 litrů (dílem proto, že to řeší tabulkově a nikdo se reálně nezabejvá tím, v jaké podobě už to dostanou předzpracovaný) – já prostě nebudu při těch tržbách kurva dávat ročně padesát litrů za zkurvenej stádní bordel, kterej bych si jinak na skutečně svobodným trhu v životě nepořizoval!!!, na základě kterýho mě eště potom režim bude strkat špinavý pazoury do kapsy, kurvadrát
Tak to ja jsem cucel, jak to se Steuerberaterin funguje v Nemecku. Mam na ucetnictvi babu, ktera se mi o vsechno stara a zaplati se sama z rozdilu, kterej z Rise vydoji a jeste mi zbyde. Na pocatku mi Nemci vraceli docela ranec, dneska uz je to jen par stovek, kazdopadne ucetni mne nestoji ani vorla. A co jsem se ptal naseho financniho v praci, tak mi rekl, ze to je snad normalni, aby si danar na sebe vydelal prave tim, co ze stastu vydoji.
Ano, je mi jasne, ze ty zrejme potrebujes i zauctovani, coz neco stoji, takze sul nul by to byt nemohlo. Nicmene, ja kdyz jsem v Cesku podnikal, zauctovani jsem udelal vzdycky sam pote, co mi ucetni namlatila doklady do deniku (nikdy jsem nedelal maloobchod, takze se to dalo), veskere DPH, KH, odpocty i uzaverky jsem si uctoval ja osobne, abych vedel o kazdym prdu. Presto jsem jeste platil poradce desitku rocne.
…ta ucetni byla muj zamestnanec, danare jsem platil externe.
Steuerberater/in jsou IMHO dost špatně investované peníze. Program za EUR 15,- udělá stejnou ne-li lepší službu a jeden má všechno pod svojí kontrolou. Používám už roky STEUEREasy, od té doby, co mne zaměstnavatelem štědře zaplacený Steuerberater připravil o hezkých pár set EUR.
Ja se tim Papierkramem vubec nechci zabyvat. Steuerberaterin ma moji Vollmacht, vyridi co potrebuju od dani, pres Krankenkasse po Kindergeld a jediny, co ji dodavam, je potvrzeni z ceskyho FU od prijmu manzelky kvuliva danovy sazbe. Dela to cely roky dobre, bez chyby a jak rikam, vydela si na sebe z danove vratky a jeste mi zbyde.
Program jsem pouzival v Cesku, pred triceti lety od PC-DIR, pak jsem presel na MRP a delal papiry sam. Danar mi to pak jen projel ocima a udelal nejaky doporuceni podle aktualni legislativy.
To samy ocekavam od Steuerberaterin – nechci studovat aktualni Gesetz, uplne mi staci skoleni, ktery jsem musel absolvovat jako vedouci pracovnik ohledne Arbeitssicherheit, Lohngesetz a dalsich sracek. Vubec to nechci resit.
Chapu ale, ze to muzes mit zmakly tak, jak to vyhovuje tobe.
Já už se nějakou dobu účetnictvím živím a řekl bych, že cca 4 tis. měsíčně jsou celkem rozumná částka – pokud je v tom zahrnuta i agenda DPH, sociálka, zdravotní pojišťovny atd. Samozřejmě neznám objem dokladů, ale pro malou firmu s 1-2 zaměstnanci je to OK.
Pod 20 za metr se to nevyplatí vůbec dělat. Za 4 to bastlí mařky co si přečetly na maminky.cz že účetnictví je super kšeft.
jaký zdravotní socky tvl co by to tam kurva dělalo, kontrolko půl hodiny (dyby jó hodně tak hodina) každej měsíc, ~300 výdajovejch dokladů ročně (75 za čtvrtletí) to máš tak dyby štyry hodiny práce jednou za štvrtletí na DPHčko, pokud to dělá poctivě, tak potom jenom na přiznání shrne předchozí štvrtletí, proběhne to, dodělá resty atd. a je to hotový, mi to vychází dyby kolem 30 hodin práce za rok, takže buď sou to lempli, nebo mě chcou akorát vojebávat, se na mě nezlob
Pokud nejsou žádní zaměstnanci a daňová evidence, tak potom ano.
no tak :D
Jo, všichni jsme z toho měli radost, včetně učitelů/průvodců, pro jejichž děti se to založilo.
Jj, souhlasím.
Důležité je, nabídnout dětem alternativy ve společnosti, která je posune dopředu.
A nejdůležitější (podle mého názoru) je výběr osvíceného učitele, za kterým jsou vidět nějaké výsledky.
Tato varianta je urkitě možná. Jen podotknu, že kdo nemá kvalitní rodiče, učitel mu moc nepomůže. S nerozumnýma rodičema je v prdeli. Často celoživotně.
Životní strategie, umění života, profese a s tím spojený skrytý hau hau a generačně průběžný znalostní a finanční investice, předávání „řemesla“ (tím nemyslím dědičný dynastie mocenských a úřednických teplých fleků další generaci zmrdů a blbečků), jsou jednoduše a nezvratně spojený s rodičema. Dobrej „učitel“ to může nahradit leda tak, když si ty děcka adoptuje.
Mno, já jsem v té své úvaze vliv mizerných rodičů abstrahoval, to je nutný základ.
A když se potom tenhle základ doplní o učitele, který v malém človíčkovi vzbudí zdravý zájem o vědění a poznání, je napůl vyhráno.
Rodiče mohou nenápadně postrkovat, nabízet alternativy a jít příkladem. A hlavně musí rodiče poznat, kdy přestat umetat cestičku.
S výběrem učitele naprostý souhlas – i když je škola debilní, učitel to zachrání a naopak.
Jenže s těma učitelama je problém. Soukromá škola – fajn, jenže třeba v našem kraji tragický nedostatek, nebo škola, kde semestr stojí 250k. Při více kouscích je to sice unositelný, ale po jak dlouhou dobu.
Státní škola – prostě dostanete přiděleno a na jednoho dobrého motivovaného učitele s výbornými výsledky připadnou tři špatní – vyžilé bachařky, vyhořelé amosačky, osoby bez vztahu k učení i dětem.
A problém nastane v tom, že všichni dostanou stejně, nebo dostanou podle devótnosti k vedení, kdy osoba, která na to jebe a má víc času dostane navíc placenou funkci.
Co s tím? na soukr škole jde do jisté míry hlasovat peněženkou, ale na státní se dozvíme, že můžeme být rádi, že tu na to učení vůbec někdo je….
(https://www.bugemos.com/?q=node/307)
Ano, to je moderní západní myšlení. Když vyprodukujeme papírové osvědčení, je to jako kdyby to bylo v reále.
Když napíšeme miliónkrát článek, jak Ukrajina vyhrává nad Ruskem – je to jakoby se stalo.
Když dáme žákovi samé jedničky – je to vynikající student. I když neumí lautr nic.
Když dáme Fialovi nebo Nerudové profesorský titul – stanou se excelentními odborníky ve svých oborech.
Hamplova a Kellerova nová aristokracie…
https://medium.seznam.cz/clanek/petr-mica-genialni-macron-dal-krajni-pravici-lekci-z-vysoke-politiky-francii-povladne-dal-72882
Skutečně jak intrika na dvoře Ludvíka XV.
Ale problémy Francie to nevyřešilo.
Čert vem Francii a Francouze. Důležité je, že rod Macronů povládne dál.
Když to srovnám s africkými zeměmi, kde když prezident začne moc škodit, přijdou za ním příbuzní mu domluvit. A když to nepomůže, tak ho rovnou zlikvidují. Začíná to být v poslední době docela znát na výsledku.
My v kulturni Evrope nastesti mame demokracii, takze pri te jizde do prdele se dostaneme dal a hloubs, nez nejaci babraci z Afriky.
Jj. Vysvětlit dětem, že se počítají až výsledky, byla jedna z nejtěžších věcí. Ve škole to v životě neslyšely.
A ad soukromá škola – tento výdobytek k nám už též dorazil a nějakou dobu jsem po ní pošilhával… Vyléčila mě z toho ale nadobro poslední stávka učitelů. Naše „městská“ ZŠ v den stávky omezila provoz, aby nějak vysuplovala těch pár falešných komoušů, co si jeli do Prahy nakoupit. Na webu byla krátká omluva za omezený režim výuky. Jinak se ten den nic zvláštního nestalo. Zato vedlejší soukromá ZŠ vstoupila do stávky v kompletní sestavě učitelek a s ředitelkou v čele! Budovu zamkly na dva západy a ještě na webu vyvěsily manifest. Nebyl jsem schopen slova…
A ty výsledky jsou. Většina dětí má samé jedničky!
Jedničkáři se obvykle dostanou na dobrou školu a pak získají slušné zaměstnání. Čím víc bude jedničkářů, tím více lidem se bude dařit…
A spěj s modelkama.
A u holek to je jedno, protože si nabrnknou hokejistu nebo miliardáře.
Re: Alan.Cox 8.7.2024 v 18:41
Nabrnknou si miliardare a konecne budou stat na vlastnich nohou. A az z nej bude milionar, kopne je do prdele a narazi si mladsi.
Na gymplu, kam potomstvo slo, brali pro prijeti znamky z predchozich trech pololeti jen 10% vahou. Asi vedi, jak to chodi.
Tak to bylo už za nás, že jedničky z jedné školy byly srovnatelné s dvojkami z jiné, a dobře se vědělo, kdo byl kdo. Přijímačky rozhodly, s nějakým tím bonusem za známky, olympiády a pod.
Nojo, ale 10 %? Ja jsem to tehda mel tak, ze kdo mel do prumeru 1,2 sel k prijimackam. Kdo mel horsi, ani se nemusel hlasit. A na prijimackach se dotycny teprve dozvedel, kdo muze jit rovnou domu jako prijaty. Tam proste odfiltrovali ty jeste lepsi a to podle skol a vedlejsich aktivit (plus, co si budeme, asi taky deti spravnych soudruhu, ze). Ferovka byla, ze toto se rozhodovalo az den pred samotnyma prijimackama, takze ucit jsme se museli vsichni (ja jsem tehdy nakonec prijimacky psat nemusel).
Tohle je složité, ocenit dlouhodobou snahu vs jednoduché školy se známkami „zadarmo“ vs stres z jednorázové zkoušky, řešilo se to dlouho…
Já sám jsem měl štěstí, že jsme byli slabý ročník a do toho byla bouřlivá devadesátá léta, všichni chtěli studovat obchodní akademie a různé managementy, takže na dně třídy gymplu se přihlásilo 57 dětí. Všechny nás vzali, ale pak celkem dost lidí odešlo, maturovalo nás 24.
Ja jsem cely proces az po madurydu utrpel za komara. K maduryde sli vsichni, krome jedne spoluzacky, co se otravila praskama – nejaky problemy v rodine, rozvod rodicu a tak. Madurydu dali vsichni na prvni termin.
Ale ne vsichni sli dal. Jeden spoluzak emigroval, jeden se na dalsi studium vysral (dnes uznavany vedouci pracovnik jednoho vypocetniho centra – zadny titul nema) a celej zbytek se nejak rozlezl po vejskach. Nas gympl byl jeden ze dvou nejlepsich v Brne, takze na vejsku se chodilo bez problemu. Co si kdo napsal, tam se taky dostal. Aspon teda z moji tridy. Jak to bylo v jinejch ve stejnym rocniku, to nevim. Predpokladam ale, ze podobne.
No jo Koněvka… Kolomazník, Veverka
Tak tak, Veverka fyzika, Kolomajda ON a zaskok dejepis. Kolomajda byl sulin, ale Veverka si nas kdykoli na skolnim vylete namazal na prsa pri nejakym behu, nebo vyslapu na lyzich.
Nechces mi doufam tvrdit, ze jsme ze stejnyho hnizda?
Za nás když Veverka přišel do třídy tak všem tekl po zádech studený pot. Ale naučil nás to. A taky nás naučil zvládat stres a makat pod tlakem. Jo a Kolomazník nás naučil chodit vždycky všude včas. Řekl bych žes chodil do Áčka.
Acko nebyl matfyz, to byli programatori ;-) Jo, ty zkusenosti s obema sedi. Kolomajda kontroloval krome casu taky delku vlasu…
Za nás tam Matfyz ještě nebyl. Tipoval jsem Áčko podle přezdívky. Já chodil do Áčka a byl jsem i Sysop na ADTéčku.
Hmm… my jsme na Adinu chodili taky… ale min. Ackari meli Adinu a IQcka, ty byly vedle telocvicny v baraku. No, nechci tady prilis ventilovat osobni udaje, ale asi jsme se mijeli o chlup a nebo se dokonce zname.
O pořádnej chlup… za Vás už byl Veverka Beránek
Na Koněvku mimochodem chodila půlka vlády. Z hlavy třeba emeritní ministr zdravotnictví Julínek. Kam přijdu tsm je ředitel Koněvák.
Mimochodem ADTéčko řídilo Dukovany a doteď řídí semafory v Brně. Když přidávají novej semafor tak musím přijet a narvat ho tam.
Až natáhnu brka, bude v Brně všade zelená
:D
Panelákovej Pičus
10.7.2024 v 20:36
toe co za úchylku tvl
ADT je komoušskej klon minipočítače Hewlett-Packard HP 2100
Panelákovej Pičus
10.7.2024 v 21:18
a co to má společnýho s tím že vojíždíš semtamfóry? ne že bych si to dovedl představit, ale taky na tydle ujetosti nésem :o)
Když v Brně přibyde novej semafor musím ho zadat do ADT jinak je mimo rytmus. Musím ho tam zadat já protože už jsou všichni programátoři co to uměli, mrtví. Su poslední.
Panelákovej Pičus
10.7.2024 v 23:00
dyž to řikáš
tak jim vole řekni ať přitlačijou že teď už nemaš ani na chlast
případně běž na pokladnu, potkal sem jednoho takovýho dědka v Makru že pré tam je akorát aby měl na cigára a na chlast…:D
Tak tam dej všude oranžový blikacky a Brno se rozjede. Kluci se dohodnou.
Teď je to parkoviště ve špičkách.
To tam je v noci. Za zkouškuby to možná stálo. Třeba kolem poledne.
Sysop 8.7.2024 v 19:23
Nic jinýho jim nezbejvá.
Já učím na gymplu a školní inspekce nás jebe, že toho po dětech chcem moc. A to nejsem žádnej drsan, co by střílel kule od boku…
Žena je na základce. Některý předměty automaticky 1 (hudebka třeba). Chování – sebevětšímu parchantovi, s kterým ani ostatní děti nemůžou vydržet, nedají víc než napomenutí, protože „si přece musej nechat další postihy, kdyby udělal něco horšího“. (Si vzpomínám, jak jsem kdysi, když jsem ještě učil na ZŠ, dal jednomu dvojku z chování, a matka mi oznámila, že jsem mu zkazil život. Ale to chování fakt nebylo „velmi dobré“.)
Je ale pravda, že kdyby se ředitel hned nepodělal, tak by to tak bejt nemuselo. Jenže ředitel přece musí plnit přání klientů, tj, rodičů, a ti si fakt většinově nepřejou poctivou práci.
BTW pokud na to učitelka sere a místo učení tahá děti do kina a do kavárny, většinou je oblíbená.
Moje zena je z ucitelskyho klanu napric skolstvim od ZS po ministerstvo. Na rodinnych seancich jsem si toho vyslechl az dost, vcetne dobrych rad, jak svoje potomostvo nechat vzdelat a ne jen znicit systemem, ktery jde na ruku tupym rodicum.
Ti rodice jsou samozrejme porad stejni, jako driv, ale on se nam zmenil system vseobjimajici. Za komara to prece bylo peklo, skola strkala prsty i do chovani v mimoskolnich aktivitach, nejeden panchart dostal nekde za zavrenymi dvermi kabinetu po cuni a odpalkovani totalnich pitomcu (tehdy se jim jeste nerikalo ‚neprizpusobivi‘) do specialnich ustavu zvanych Pomocna proste byla hruza a des potlacujici lidska prava. Kazdy ma prece pravo narodit se jako trouba a zemrit jako debil.
Ja si rikam, ze je to vlastne na jednu stranu dobre, protoze aspon moje potomstvo, ktere ucim postaru, bude moci vyniknout nad sedym prumerem. Na stranu druhou ale mam obavu, kam toto dovede spolecnost jako takovou, coz se pak projevi neskutecnym plytvanim, neefektivitou uplne vseho a v konecnem dusledku inflaci a nekonecnym zvedanim dani.
Přesně tak, systém jde na ruku tupým rodičům.
Nemyslím, že by na MŠMT nevěli, co dělají. Vláda na mínění lidu vesměs sere, ale tady se najednou může přetrhnout. IMHO je to záměr. Rozsekáme veřejný školství na sračku, lidi budou blbí, to je jako rozsekat na sračku průmysl. A pochválej nás vlastníci soukromejch škol, páč těm pár lidem, co nechtěj mít z dětí debily, lidem nic jinýho nezbude.
Ani neinformovanej laik, dokonce ani novinář, si určitě nemyslí, že výuce fyziky pomůže, když se z RVP vyhodí Ohmův zákon. To může udělat jen totální idiot (míněno klinicky, IQ<30) nebo vědomej sabotér.
Komukoli jsem řekl, že ministerstvo chce vyhodit Newtonovy zákony, tak mi nevěřil. Včetně zapřísáhlejch humanistů. Že prej je to blbost.
Důležitý je ale druhý krok, pokud chcete udělat společnoskou katastrofu. Nestačí jen produkovat blbce. Musíte taky těm blbcům ještě říci, že jsou to lepší lidé a nejchytřejší a nejkvalitnější osoby národa a státu! Určeni k velení, určeni k udávání kurzu.
Ti, co to nepochopi, nastesti skonci v neqalifikovanych profesich, ktere jsou zapotrebi. Bohuzel ale ti blbci, kteri se toho chytnou, skonci v nejruznejsich ztratovkach a statnim aparatu, kde delaji jen peklo tem, kteri pracuji.
Hlavně jsou mnohem chytřejší než doochodci v teplákách.
Lezení do řiti.
Ano. Tyto výsledky nelze upřít. Snažil jsem se pochopit klasifikační řád a empiricky vypozoroval tato pravidla:
1. Koncept, kdy každá chyba = stupeň dolů, už je beznadějně přežitý. Nyní je pětka za úplnou neznalost (tj. čistá nula). V případě nenulového výkonu se používá pásmo hodnocení 1-4, rovnoměrně odstupňované po 25 %.
2. V případě známky jiné než jednička je možná jedna oprava. Pokud je z opravy lepší známka než původní, pak se původní známka nezapočítá.
3. Oprava se dělá z téže látky. Na prvním stupni se oprava provádí pomocí téhož testu, ze kterého byla původní známka. Na druhém stupni se dává jako opravný test zadání opačné skupiny A/B.
4. U předmětů typu „xy výchova“ se místo známek může dávat zápočet. Získání zápočtu je na vysvědčení klasifikováno stupněm 1. Příležitost k získání zápočtu se opakuje, dokud není získán.
Je nepochybné, že škola vyvíjí tu nejlepší snahu připravit děti na bezstarostný a šťastný život.
Když jsi Ukrajinec, nemusíš umět ani česky – a máš 1 nebo 2.
Jo, tahle ferovka mne pobavila, ze u prijimacek na gympl Ukrajinec nedelal cestinu, delal jen pohovor. Neuveritelny prostor k svindlovani a hlavne je to nefer vuci ceskym detem, ktere se na prijimacky z cestiny pripravovat musely.
Ze maji Ukrajinci ve sve zemi valku je sice blby, ale to neni muj problem, ja jsem to nezavinil a nevim, proc toto ma zvyhodnovat cizince pred ceskymi detmi.
(https://www.bugemos.com/?q=node/336)
Uz jsem to tady parkrat psal, jaky pruvan jsem udelal pri naboru novych pracovniku. A posledni zkusenost z predminuleho tydne – potrebuju elektronika na stavbu kalibracnich masin. Prihlasil se mi kluk, zavolal po telefonu a ze jakou pozadujeme kvalifikaci, jakou praxi a jestli si ma vzit certifikaty z kurzu, ktere absolvoval. V klidu jsem mu rekl, ze si nemusi brat vubec nic, u nas dostane papir a tuzku a par otazek. Podle toho, jak je vyresi, bude jasne jeho vzdelani, praxe i kurzy. Uz se neozval. Nelituju.
„… papir a tuzku a par otazek.“
– – –
Odvedu k zařízení, nechám rozkoukat. Zeptám se, co vidí, otevřu některou bedýnku. Někdy počkám, na co se zeptá sám. Otestuju jeho odhady parametrů různých celků, dostane do ruky i vadný kus a zkusí rozebrat, ev. zjistit příčinu nefunkčnosti. V klidu u stolu pak dostane třeba logické rovnice, schemata.
Bohužel se to často zkouší na již přijatých exemplářích…
Delam to podobne, ale protoze ja spis potrebuju otevrene hlavy, nez jen techniky, tak zkousim hlavne tu jejich hlavu. Schemata s chybama, programy s chybama, technicke vykresy s chybama, dotaz na reseni nejakeho problemu, atd.
Vubec je do baraku netaham, odpad je prilis velkej. Ztrata casu nejakyho cloveka tahat do vyroby, kdyz uz u pohovoru je jasny, ze neprojde. Nekdy v unoru se mi tam hlasil kluk, ze chce jit do vyvoje embedded systems, protoze je vyucenej elektrikar a uz zapojoval LED svetla na 230 VAC. To proste nevis, jestli si dela prdel.
Jenze… ono to takhle vazne v Nemecku leta fungovalo! Nekdo se prihlasil na nejakej flek, oni ho vzali, pak se ukazalo, ze furu veci neumi a tak ho fabrika poslala na ruzna skoleni no a kdyz jim pak po dvou letech rekl, ze diky a ze jde jinam, tak se jen pokrcilo rameny, ze tak to chodi.
„..poslala na ruzna skoleni no a kdyz jim pak po dvou letech rekl, ze diky..“
– – –
To bývá i u nás.
Jsme jen provoz + zkoušení po velkých opravách, hlavně vyhledávání poruch, kde už jiní nezvládají. Občas k nám přijmou kus bez kouska invence, to je většinou průser.
Nejlíp je hlava otevřená pelikánem
Co vidíš? Vidím tranzistor BU205, 700V, 2,5A, 10W. Počkejte (přičichnu si) – tento kousek je upečenej na jižní straně křemíkového plátu – cítíte tu slabou vůni po arašídech s jemným koprovým ocáskem? Tento je evidentně ze Siemensu, kvalitka! Když na něho jemně zaťukáte, tak slyšíte, že je trochu hlubší na poklep – to znamená, že má větší kolektor a snese větší proud než katalogovej.
Byl bych přijat?
Dobre, dobre, nastup dobrej, ale jed dal! Je z SPS? Ktery verze? Jeste od Siemensu, nebo uz Mitsubishi? Zvladne kratkodoby pretizeni 15%? Pri jaky teplote? Kolik jsem mel vcera piv? Jak daleko od TO3 muzu dat TO220? Jedu! Muzu ho nahradit MJ12003? V cem bude lepsi/horsi?? ;-)
Moment, vytáhnu si siderické kyvadélko! Těch piv bylo pět.
Všechno zvládne krátkodobé přetížení, pokud se to pohlídá tepelně. Jakožto 10W tranzistor má na houby tepelný odpor mezi přechodem a pouzdrem = 2,5 K/W. Takže při 10 W je na přechodu v ustáleném stavu o 25 °C víc než na klobouku. Nějaký ten chladič a izolační podložka přidá dalších 1 až 2 K/W do okolí, takže řekněme, že má 45 °C rozdíl mezi teplotou přechodu a okolí při 10W. Na přetížení je tedy rezerva, dokonce i trvalé přetížení, a 15 % výkonu navíc by neměl být s vhodným chladičem problém. Přechod může mít 115 °C, při 11,5 W je tepelný rozdíl 52 °C (přechod – okolí), takže snese trvalé přetížení až do 115-52 = 63 °C.
Můžeš ho nahradit MJ12003, ale je to overkill, hlavně výkonově (100W), víc snese. Jinak pouzdro stejný. Oba jsou to televizní mrchy. Mají na hovno zesílení.
TO3 a TO220 můžeš dát hned vedle sebe, pokud to máš tepelně dostatečně uchlazeno.
Tak to jsem v klidu, tohle od mladyho Nemce NIKDY neuslysim :-))
Mam ve svym tymu jen dva lidi, kteri jsou fakt spicka odbornici, v podstate nenahraditelni. Zbytek peclive vybranej, ale z lepsiho prumernyho matrijalu.
Jak rikam – kdo neco umi, dobre umi a muze vydelavat venku, muzu mu to jen doporucit.
Moje zkušenost je, že spousta lidí zná nazpaměť referenční příručky a reklamní materiály. V technice i programování.
Neumím to pochopit. Všude se řve, že biflování je špatné – ale většina mladé a střední generace nic jiného neumí a nezvládá.
Je mnoho programátorů, kteří znají nazpaměť celou referenční příručku jazyka včetně celé standardní knihovny jazyka a mnoha dalších knihoven. Ale neumějí kurva nic naprogramovat, pokud to je víc než volání těch knihoven! S elektronikou zrovna tak.
Něco znát. Podmínka nutná, nikoli však postačující…
Ja to mam nastavene tak, ze na ferovku kolegum rikam ‚myslis si, ze ta prace, kterou jsi odvedl, se da nejakemu zakaznikovi prodat? Ty by sis, byt na miste zakaznika, neco takoveho zaplatil?‘ A ucim je, divat se na vec i ze druhe strany, aby pochopili, proc treba ten Cinan proda a Nemec ne. Ze doba se proste meni a meni se rychle. Kdo chvili stal, uz stoji opodal.
Ja vubec nechci, aby meli v hlavach nejake prirucky. Chci, aby vedeli, kde najdou prirucku, kterou budou potrebovat. Knihovna, Internet, suplik, scheißegal. Kdo to neumi, nepatri do meho tymu.
Pochopitelne, drobne samozrejmosti mi musi kazdej vysypat z rukavu. Kdyz mame Teamsmeeting s technikem zakaznika, tak neni cas cist, nebo hledat nejake prirucky. Zakaznik se zepta a musi dostat fundovanou odpoved online. Hned ted. Ne za hodinu, ne zitra, ne do tydne. Proste hned. S timhle jsem bojoval hodne dlouho. Na vsechno dost casu. Kein Stress. Posles nekam mailem dotaz a odpoved dorazi za tyden. A nebo za ctvrt hodiny. V tom prvnim pripade z Nemecka a v tom druhem z Taiwanu. Neskutecne jsem s tim ale narazel u zkostnatelych kolegu v jinych oddelenich. Co to kurva ten Cech porad chce? Nejaky novoty, na to my tady nejsme zvykli.
Takze to chtelo trpelivost a vzdy, az se neco posralo a resilo se, kde se v planu udelala chyba, v klidu a pohode jsem vytahl maily, jak debata probihala a kde presne se to prosralo. Velky diveni. Prej se udelaji opatreni. A stalo se samozrejme kulovy. Pak dalsi a dalsi pruser, nakonec porada na vedeni, ze asi by to teda chtelo nektery ty veci predelat…
Porad jim rikam – zapomente na to, jak se to delalo poslednich 80 let, pokud chcete prezit tech dalsich 8.
Sysop 8.7.2024 v 23:02
Ale jasně že nemusej mít v hlavě příručku. Jenže to je ta mediální klasika – novináři vysvětlují skoro s pláčem, že chudáčci děti nemusí furt násobit na papíře pětimístná čísla navzájem, přičemž v praxi je to tak, že děti na základce tahají kalkulačku na to, kolik je 3×8 (to není nadsázka).
Docela rozumná myšlenka „nemusej si pamatovat úplně všechno“ zdegenerovala na „nemusej vědět vůbec nic“.
To novináři samozřejmě NEVĚDÍ, že se už dávno kalkulačky běžně používají. Před 40 lety to tak nebylo a vůbec nic se nezměnilo, vždyť to přece všude píšou, nééé? (Jasně že všude píšou to samý, když si to jeden u stolu vymyslel a ostatní to od něj opsali.) Takže se vehementně hasí povodeň, protože před 40 lety hořelo.
Člověk má znát základ, kterej pak doplní o to, co si nepamatuje (třeba proto, že to potřebuje jen občas) nebo co je nový. Vlastně stejně, jako to máš ty s mladejma kolegama.
Já třeba na větší písemky povoluju tabulky. Jenže k čemu jim to je, pokud nevěděj, že „p“ je tlak a že vychází v pascalech. Jasně, ono se to taky dá najít, ale stojí to čas.
Mám rád řešení problémů. Najdi si v tabulkách (nebo i na netu), co potřebuješ, a pak přemejšlej. Tohle není příklad, co jsme dělali 5x… Blbě dopadají dvě skupiny – šprtky, co se to učej jak básničku, a lemplové, co jsou líný naučit se i úplný základy.
Bohužel strategie MŠMT a aktivistů je lízt do řiti těm lemplům.
Takto to hlásiť dopredu môže zbytočne vyľakať aj schopného borca, ktorý má len slabšie sebavedomie…
Já chtěl jen šťouravě naznačit, že ve škole jim říkají, že se počítají výsledky. Jen jsou to jiné výsledky, než si představujete vy.
Například tolerance k LGBTQ, představení Čechů jako outsiderů světa, formování dětské osobnosti a jejich názorů dle představ moderních neziskových organizací a Šoroše, dumání nad vlastní sexuální identitou a zvažování transgenderové operace, poštvání dětí proti rodičům a seniorům, seznámení dětí s progresivními aktivisty typu Gréta či Nerudová a asociace jejich jmen s hrdiny, …
Tohle tu naštěstí ještě nemáme. Vrcholem zdejší zhovadilosti je debata s příslušníkem městské policie. To naštěstí ještě zvládáme.
Takže se u váš zaostává v budování soft skills? Kritické myšlení, finanční gramotnost, rozeznání dezinformací, zvládání klimatického žalu, genderová výchova, …
Ano, zatím zaostáváme a tak radši nebudu psát, kde to je, abych nedej bože nepřivolal nějaký pokrok.
Veškerý odpor je zbytečný!
++++++++++++
Od sedmdesátých let dvacátého století se v západním světě začíná prosazovat prostřednictvím neoliberalismu finanční kapitalismus. Tato varianta kapitalismu historicky doprovázela jako užitečný spolupracovník či parazit obchodní a průmyslový kapitalismus, jemuž poskytovala peněžní služby. Vždy byla nicméně závislá na jeho produktivní síle a akumulaci zdrojů, a to prostřednictvím směny nebo výroby. Neoliberalismus jej zcela pustil z otěží a dohledu autority státu.
Úspěch západního průmyslového kapitalismu při akumulaci produktivního kapitálu paradoxně vedl do jeho krize, během níž hospodářský život Západu postupně ovládl kapitál finanční. Bohatství, moc a prestiž jsou spjaty se spekulacemi, obchodem s finančními deriváty a těžbou renty ze zdrojů, které byly vytvořeny předchozími generacemi. Výsledkem je deindustrializace, rozklad či privatizace infrastruktury, školství a zdravotnictví, snižování kvality života a hospodářská stagnace ústící do civilizačního úpadku.
Politické moci na Západě se chopila globální finanční oligarchie, která si uvědomuje, že podmínkou zachování jejího privilegovaného statusu je degradace moderních národů do podoby nesvéprávného a manipulovatelného obyvatelstva z časů před průmyslovou revolucí. Je proto třeba odstranit všeobecnou vzdělanost, profesní dovednosti a demokratické politické sebevědomí jako pozůstatky průmyslové produktivní společnosti.
Otevření hranic a nekontrolovatelná migrace umožňuje spojení vnitřního a vnějšího proletariátu, který ale postrádá původní revoluční a antikoloniální radikalismus, a nepředstavuje proto pro finanční oligarchii kvůli svému multikulturnímu hodnotovému zmatení a neschopnosti jednotné akce hrozbu. Jde naopak o součást proměny střední třídy v poslušné multietnické a multirasové heilóty. Existuje zde určitá podobnost s tradičním feudalismem, ve kterém vládnoucí třída ovládala etnicky indiferentní nevolníky připoutané k půdě. Její místo zaujala finanční aristokracie vládnoucí lidem svázaným s celoživotním dluhem.
prof. Budil
Může bejt… Akorát nevím, jak autor myšlenky přišel na to, že „dohled autority státu“ může něčemu pomoct.
třeba je to taky zastydlej komouš, jak A.C :D
Protože nechat volně řádit finanční nadnárodní korporace – bez mocenské protiváhy – to schválí jen naiva nebo blbec nebo zločinec s těch finančních kruhů.
jj lepčí je dát jim eště k dispozici stád jako děfku, kerou budou svoje vlastní zájmy prosazovat a kerá je bude vochraňovat, to dá rozum, jo!
Behemot: Proti moci musíte postavit jinou moc, jinak jste v prdeli. Tak to na světě chodí.
Pokud nebude stát sloužit lidem, a pokud se nebude regulovat nadnárodní kapitál – tak lidi se stanou otroky. Jen takto to dopadne.
Já jsem spíše pravičák. Ale pokud má pravice znamenat, že nadnárodní korporace a finanční světový kapitál dostane veškerou moc, a nesmí se regulovat – pak takoví pravičáci jsou hloupější než Markéta Pekarová Adamová s Danuší Nerudovou dohromady. To už musí být ztráta mozku.
Alan.Cox
9.7.2024 v 19:35
to vidim jak to funguje ty hňupe! je prokázaný už tak století a půl, že stád DYCKY převezmou šmejdi a jiní korporátčíci co ho budou používat pro svůj prospěch vole, přičemž války rozpoutávají opět stády, nikdy žádnej korporát neměl TAKOVOU koncentraci moci, aby mohl povraždit desítky milionů lidí, žádnej korporát nezřídil koncentráky, nevymyslel a nenavyráběl si tisíce atomovek atd., takže už jenom z tohodle hlediska, pokud by volba byla stád vs. korporáty (jako že to není, to je jenom tvoja pyčovina), tak je to každýmu soudnýmu člověku naprosto jasný
Behemot: Státy rozpoutávají jen státy? Vrať se, pěkně prosím, do reality. Tvoje pocity jsou už mimo.
Behemot
Války rozpoutávají politici řízení těmi, kteří je dosadili k moci a ne nějaké neživé státy. II. světovou nerozpoutal stát ale politici spolu s kapitalisty, kteří financovali vyzbrojení Německa a tekly jim z toho zisky.
leon
10.7.2024 v 8:24
aha, aha, hm, jasně, no, a to voni ty vopytycy řídili co, místní vlakovou zastáfku, bo…?
Někdy mám dojem, že pravicová/liberální svoboda znamená ve skutečnosti svobodu korporací mít co nejvyšší zisk. Nic jiného. Ať všichni ostatní klidně chcípnou, ale svoboda je, když nadnárodní korporace a banky zvyšují zisky – ať to stojí co to stojí.
tvoje pošahaný pocity nic nemění a nikoho vlastně nezajímají :o)
Já se budu zase opakovat, tuhle vaši debatu už do jisté míry vyřešila ekonomická teorie – tzv. „Škola veřejné volby“.
Oprostíme-li se od ideologického balastu, je největším průserem všeobecné rovné volební právo. Následované bankovnictvím částečných rezerv a z toho plynoucích emisí nekrytých peněz.
Nebýt výše uvedeného, finanční oligarchie by měla velký problém, pokud by vůbec existovala. Ne náhodou měli ve zřízení FEDu prsty J.P. Morgan a Rockefeller.
No a obecně současný systém věrně kopíruje Mussoliniho korporativistický stát. Včetně (povinných) profesních sdružení, tripartity a symbiózy korporací a vlád.
Alan.Cox
Vždyť to je princip kapitalismu – maximální zisk, který dosáhneš za cenu co nejnižších nákladů (což je taky mzda) a obcházením zákonů (když už ti dosazení politici netvoří zákony šité na míru).
A v krajním případě i za cenu páchání zla.
The Look of Silence – dokument o vyvraždění milionu „komunistů“ v Indonésii https://1url.cz/O1iAX
Coca-Cola obviněna ze zabíjení odborářů v Kolumbii https://1url.cz/Y1iAc
To ale není žádná rovnováha, to jsou jen dvě bandy psychopatů. Jedni jsou víc chamtiví, druzí zase víc panovační. Nakonec spolu najdou potřebnou synergii a spolčí se proti vám.
To byla reakce na AC v 19:35.
Tohle mě zaujalo. Informace o tom, kolik žáků se dostalo na školu jaké volby má škola k dispozici? Pokud ano, tak asi až od tohoto roku, že? Nebo to měli už dřív?
Řeším nějaké objektivní srovnání škol, protože škola v našem údolí smutku je z mého pohledu tristní, ale prsí se moderností, atd. Rétorika je velmi podobná.
Existují mezinárodní srovnání typu PISA, ale tam nejsou všechny školy a pokud tam jsou, tak si dávají zatracený pozor, aby nebyly identifikovatelné a nejmenší vyhodnocovací jednotka je kraj.
(https://www.bugemos.com/?q=node/316)
Childeater 8.7.2024 v 9:59
Teda pokud jste jako rodič požadoval, aby se ve škole víc učilo, tak jste totální bílá vrána.
Obvykle jsou požadavky rodičů přesně opačné. Nestresovat, nic po nich nechtít, žádná odpovědnost dětí za cokoli.
Deváťáci od přijímaček buď nechodí do školy vůbec, což jim rodiče omlouvají, nebo se válejí po lavicích.
Žáci, kdo vypočítá tuto paricální soustavu diferenciálních rovnic, nemusí už tento rok chodit do školy!
To mi říkal bejvalej žák. Čekali na přijímačky někde na VUT, přišel asák, napsal na tabuli kus řady, a že kdo přijde na to, co to je za řadu, nemusí dělat přijímačky.
Bohužel si nepamatovali, co to bylo.
Jo, v jedne debate mi jeden clovek napsal. Rada: 1, 2, 4, 8, 16,… co bude nasledovat? Tipnul jsem spatne.
Tohle bylo něco těžšího.
No ono ani tohle neni uplne lehky. Ja jsem tipnul 32. Spravne je 30.
2^0, 2^1, 2^2, 2^3, 2^4, 2^5… kde je problém?
Problem je v tom, ze to neni rada mocnic dvojky. Je to pocet ploch kruhu, na ktery je rozdelen body na jeho kruznici. Cili, jeden bod na kruznici – jedna velka plocha. Dva body na kruznici – tetiva mezi nimi – rozdeli kruh na dve casti. Tri body pak rozdeli kruh na ctyri casti, atd… sest bodu pak kruznici nedeli na 32 ploch, ale jen 30, protoze to musi byt delitelne tremi. V tom je ten zakopany pes. Proste chytak, kdyz nevis, co je principem te rady, tezko lze dovodit nasledujici clen.
Však píšu, že je to otázka zadání. Otázka na zkoušce musí být zadána jednoznačně. Tázaný musí mít všechny informace.
Technik normálně vybere nejjednodušší správné řešení.
Kdybych zkoušel, tak 32 musím uznat. Prostě je to pravda. Že zadavatel myslel něco jinýho a neřekl to – jeho problém, špatně zadaná úloha.
Jojo, vsak zadani znelo ‚tipnete si‘. Je to zajimavost, jako priklad ke zkousce nepouzitelne.
…nepouzitelne z duvodu vice moznych reseni.
Ostatne, letos se neco podobneho podarilo Cermatu u prijimacek s cukrovim. Nejednoznacnost zadani. Pak museli uznavat oboje reseni.
Jasně, musej uznat obojí.
Jo tak. No pokud je to „tipni si, co myslím“, může to být leccos… :)
Jo, je to for, ze kdyz si nekdo mysli ‚tohle je prece uplne jasny‘, tak vubec nemusi bejt, pokud k tomu neni vic informaci. Proste sranda, zajimavost.
Ale jo :)
Jako „další řešení“ dobrý.
Hroch_bahenni 8.7.2024 v 23:39
Nic si z toho nedělej. Mně vyšlo, že výsledek je Guláš se šesti. A taky to bylo blbě.
Gulas se sesti nemuze byt nikdy spatne.
Sysop 8.7.2024 v 23:54
Jako zažil jsem i situace, kdy to dobře fakt nebylo. Ale zkušený počtář se časem naučí takovým řešením vyhýbat.
(https://www.bugemos.com/?q=node/279)
Guláš se šesti? (https://www.bugemos.com/?q=node/299)
Alan.Cox 9.7.2024 v 0:18
Aha. Konečně jsem pochopil Švábské masové taštičky.
rozumím, že může být i jiný klíč, ale to je otázka zadání
Samozrejme. Ostatne to je problem rad, ze ne vzdy musi byt zrejme, jak byla rada sestavena.
Prostě tamta řada z VUT to triviální řešení neměla.
Verim. Konkretne rady jsou dost humus, pokud se jich treba vic prolina a jeste fazove posunuty, apod. Obcas se s tim setkavam pri trideni dat z ruznych frekvencnich analyz a presto, ze treba i vime zakladni a harmonicke frekvence, tak zjistit ty presne interference byva neskutecnej zahul. A to je jen blby scitani a odcitani.
Podle mne je to o umeni rychle pocitat z hlavy a umet kombinovat.
Takova pitominka napriklad byla rovnice z Pythagoriady v roce ’85. Znela: 11x+13y=1985. X a y jsou prvocisla.
…ono v te Pythagoriade to bylo opacne, 13x+11y, ale to je svinarna pro ty, co dosazuji cislo po cisle a stravi s tim celej vecer. Proto jsem to pro jednoduchost prehodil.
(https://www.bugemos.com/?q=node/251)
Mezi nama – potomek se dostal na viceletej, pote odjel s manzelkou na druhej barak a ve skole byl do konce sk.r. omluven, beztak tam nestihli dobrat ani to, co bylo obsahem prijimacek. Dusledek inkluzivniho skolstvi.
Tohle je něco jinýho. Tamti by setsakra potřebovali se učit. Je to devítka, takže zbytková třída.
PZ na VG jsou docela napálený. Skoro stejně těžký jako na čtyřletej G. Fakt ale je, že maj vychytat elitu.
Hm, to je asi fakt, ze ty posledni tri metry po prijimackach se v devitce jeste je co ucit. Ja jsem koncil ZS v osmicce, tehda devitiletka nebyla a po prijeti na gympl uz jsme se taky docela flakali, ja konkretne jsem delal sporty, takze mi trener napsal omluvenky a byl jsem ze skoly pryc.
A kdyby nenapsal omluvenky, poznal by drtivou sílu chvatů juda.
Nedelal jsem ju-do, ale karate-do, ovsem musim dodat, ze nas trener pracoval v drevarskem zavode a nebyl pro nej problem vzit pres rameno ctvrtkubikovy kmen a nekam s nim odkracet. Kdyz jsme v ramci rozcvicky hrali kosikovou, tak jsme hrali v sedmi proti nemu, pricemz ctyri byli na jedne strane, na strane druhe on se trema klukama na svym pasku a jedine tak melo cenu to nejak hrat.
Takze vyzva na kumite by byla nejspis napsana jako moje posledni slova na nahrobku… :-)
Jako puberťák jsem se přihlásil na judo. A dokonce jsem ho několik měsíců dělal. Pak ale jednou přijelo auto, vyšli z něho asi tři Ukrajinci, naložili našeho trenéra do auta a odjeli. Od té doby, už je to 30 roků, ho nikdo nikdy neviděl. Ani jeho manželka netuší, co se s ním mohlo stát. Policie nikdy trenéra ani jeho tělo nevypátrala. Ani netuší co se vůbec dělo.
Měl jsem prostě našlápnuto na kariéru Putina, ale tehdejší boj s Ukrajinou dopadl jinak.
Vzals to spatnym koncem. Nejprve’s mel jit do tajnych sluzeb a pak az do juda.
Putin trénoval judo od 11 let, členem KGB se stal až ve 23.
Už v mládí jsem šel cestou Putina, ale pak se to nějak zadrhlo. :-) Asi to bude tím, že on studoval práva a já matematicky a fyzikální náročnou školu.
To vis, hochu, co slo v sedmdesatkach, to uz neslo v osmdesatkach. A jeste navic – ty ses potil s matikou, on si sel oddechnout na prava. A podivej se, kam to dotah: podmorsky archeolog a lovec medvedu. Taxe to dela!
Sysop: Podělal jsem to.
Jo, jenže taky tenkrát bylo trochu jiný tempo (dotyční na to dlabali už před PZ) a na gymplech bylo 10 % populačního ročníku, ne skoro třetina jako dneska. A pokud se nemejlím, přijímačky byly o měsíc pozdějc.
Na konci gymplu se řešily derivace a integrály!
Re: Alan.Cox 8.7.2024 v 23:43
Ja jsem delal matfyz, takze nevim, jak to bylo ve vedlejsich tridach, kde bylo bio. My jsme derivace delali uz ve tretaku. Integraly byly normalne u maturity. Tusim ale jen neurcity. Uz si to nepamatuju presne.
Já měl u maturity určitej integrál, gympl Elgartka. Takže byly i určitý.
Je to mozny, tak daleko uz mi pamet nesaha. Vim jen, ze u madurydy ostatni nematfyz tridy pocitaly matiku v prostoru a my jsme to dostali jen v rovine. Na otazku „co je to za for“ nam reditel rekl, ze jsme si dost uzili ctyri roky, tak proc to hrotit u madurydy. Dost nas to tehda vsechny preqapilo. Jen fakt nevim, jak to tehda bylo, jestli ta zadani byla celostatni, nebo si je skola urcovala sama. To uz se mi z hlavy vyhulilo.
před 15 lety (kurva toto letí) se taky v oktávě derivovalo a integrovalo, byť to tuším nebylo součástí madurydy (resp. šlo to volitelně přidat když u votázky zbyl čas, mám pocit sem se tam pokoušel integrovat neco s koulí a nakonec to dokonce s mírnou pomocí dopadlo)
pravda, byl to volitelně-povinnej nástavbovej předmět
Jojo, prijimacky zcela urcite byly pozdejc. Termin uz nevim, ale vim, ze bylo normalne teplo a sel jsem na ne v tricku a kratasech.
A fakt je, ze z nasi tridy na ZS (32 deti) jsme se na gymply hlasili jen tri a dostali dva.
Jasně, tyhle informace škola má.
Počínaje tímhle rokem.
Každý ředitel má výsledky přijímaček s rozpadem. Obvykle se škola prsí jen tím, že se všichni někam dostali.
A má to jen škola, nebo jdou tyhle informace vytáhnout z cermatu? Co v těch reportech všechno je, víte?
Omlouvám se, to nevím.
Každopádně jsem věděl, že tuhle informaci ředitel má a vyžádal jsem si jí z perspektivy školského radního.
Ok, zkusím lidsky napsat na cermat, jestli by mi ty informace neposkytli. S naší školou je to tragédie.
Mě ten článek s Foltýnem taky nazlobil. Prý, máte nárok na vlastní názor, ale ne na vlastní fakta. A o co by ten vlastní názor pak měl být opřený? Ten panák mě vyloženě dráždil. A takvéhle lidi platíme ze svých daní.