rozvědčík se překonává…chce se mi zvracet… měl ho Babiš poslat do píče. Tvl. že já někdy v životě budu fandit arcizmrdovi Babišovi, to sem teda fakt nečekal..
Jack Torrance
Shifty: Tak víš jak, nástup na buzerplac byl v 8:30 a vojna není žádnej holubník!!! A takovej voják bez disciplíny… Na Karlově náměstí třeba…
h72
Nezapomeňte, že hrad si Seznamu takové články platí. Mají na to smlouvu. Bohužel ne ze svého. Platí to z vašich daní.
yoker
Jo, to jsou paradoxy.
Ko-za
Tenhle idol vysychajících vagín, který na Hrad nainstalovali, je jen kariérním lampasákem a co horšího, křivopřísežníkem a vlastizrádcem.
Všichni, kromě těch vyschlých vagín, kterých je údajně „významná většina“ to dobře vědí a proto i tolik zesměšňování a urážek.
Je to hovno voják, hovno úředník, hovno diplomat a hovno chlap.
Stojí za hovno po všech stránkách a proto není mým presidentem.
Dissenter
Kouzlo :-) demokracie je v tom, že mým i tvým prezidentem byl Havel, Zeman a je i Pavel. Holt každý chvilku tahá pilku.
karban
Přesně. Čemu na tom nerozumíš, Ko-za?
Soudruh předseda ZO KSČ, státní president Petr Pavel AKA Pávek, vrchní lokaj jemnostpána Liechtensteina je i tvůj prezident, stejně jako byl Husák prezident tvýho fotra nebo předtím Hácha a Gottwald prezidenti tvýho dědka.
Dissenter
Tak samozřejmě Hanse Adama, prince z Liechtensteinu bych bral všema deseti.
karban
Třeba u něho máte šanci, zkusil jste to? Já jsem tak nějak staromódně na ženský, takže nic bližšího k tomuhle říct neumím.
RomanL
Pan prezident Zeman neměl s Havlem ani Pavlem zhola nic společného, ten je jejich pravý opak. :-P
Dissenter
Podobností i protikladů mě takhle z voleje napadá několik. Dva opilci (Havel, Zeman), dva komunisti (Zeman, Pavel), dva dobří v zahraniční politice (Havel, Pavel).
Ale je dobré se radovat z mála; žádný porevoluční komunistický ani nekomunistický prezident nebyl takobvá svině jako Beneš.
karban
„Svině“ Beneš dosáhl ani ne sedm let po Mnichovu obnovení ČSR a k tomu bez Němců. „Superprezidentovi“ Havlovi se Československo, stát za který položily život desetitisíce lidí, rozpadlo pod prdelí, proti vůli většiny Čechů i Slováků – stačilo k tomu jen, aby na toho sráče zahrozilo pěsti pár křiklounů od Žiliny.
Dissenter
Vzhledem k tomu, že želím odchodu Němců a zejména devastace té části území, která byla Sudetami, poté, co byla dosídlena hordami z východu, je to jasné…
No a se Slováky je zjevně lepší mít hranici. I když… zase bychom měli €. :-)
karban
No jo, sme tu banda nostalgiků. Vám schází sudeťáci, mně zase Československo.
Podle mě sudetští Němci o svém osudu rozhodli sami. ČSR se k nim zle nechovala. I když mohla lépe, samozřejmě. Ale za 20 let (navíc s velkou krizí) nebylo možné dosáhnout takového stavu, aby sud. Němci nechtěli připojení k Říši, kde sílil nacistický režim, který mohla ČSR těžko nějak usměrňovat. No a po válce zase nebylo možné vysvětlit Čechům, že Němci zůstanou a zachovat při tom v zemi klid.
Naopak zachovat ekonomickou i vojenskou sílu Československa rozhodně stálo za to. Separatistické pokusy mohly být snadno smeteny referendy v ČR i v SR. Z mnoha důvodů teď uvedu jeden: Maďaři by si na Slováky tolik nevyskakovali. Poláci si na nás nevyskakují. Zatím.
Ano to jste. Část nadává na indoktrinaci za socíku, část na indoktrinaci po převratu.
Ale všichni se shodují, že chyba není u nich, ale u politiků či v systému.
servisdok
Želím toho, že česká vojenská kontrarozvědka včas nezabila Henleina.
Odtud pocházelo všechno to podjebávání, štvaní českých Němců proti sudetským Čechům a všecky ty sliby, že s přihlášením se k Říši, budou požívat všech výhod územních „říšských“ Němců.
Bylo velmi dobře, že je Dr. Beneš vypakoval sakumprásk, protože občané národa, který takovým způsobem terorizoval celou Evropu (a nejen tu) by tu stejně dlouho nevydrželi a vypukly by lynče.
Za všecko, co by se po válce nedařilo, by mohli sudetští Němci…
President Beneš jim vlastně tím odsunem do jejich původní Říše, zachránil životy.
„WW2 je dosud jediný konflikt, který ani s časovým odstupem není vykládán jako „normální válka o území“, ale perseveruje se na absolutním zlu a absolutním dobru.“
Jasně, jasně. Nečteme nic o Říši Zla, o Mordoru, o skřetech. Není tu zběsilá propaganda, nejsou tu den co den články v médiích, nejsou tu kecy o východních barbarech, kteří vlastně nejsou lidi, nejsou tu lidé, pro které je nenávist k Rusku smyslem a náplní jejich života, a už vůbec ne takové politické strany, není tu bičování lidí k ochotě rozpoutat jadernou válku. O ničem takovém jsme nikdy neslyšeli.
Dissentere, já na Vás většinou nereaguju, protože se hodnotově míjíme natolik, že by nemělo smysl vířit vášně. Ale nepovažuju Vás v žádném případě za hlupáka, takže opravdu nevěřím, že jste si tohohle nevšiml.
Jo a co se týká názoru, že „kdyby vyhrál Hitler, režim by se nakonec zcivilizoval“, tak možná jo – pro Němce. My bychom byli mrtví, resp. bychom se nenarodili.
Ano, válek, kde bylo cílem vyhladit jiné etnikum, bylo v minulosti dost. Některé nevyšly. Jen potomci těch, co měli být vyhlazeni, pak neměli řeči, že kdyby se to povedlo, tak je to vlastně v poho.
Dissenter
To mě mrzí, protivné argumenty mám mnohem radši než souhlasné poklepávání po rameni.
Každopádně k věci – roztomile ilustrujete, že mám pravdu. Konflikt s Ruskem je aktuální, běžící – to znamená, že zainteresované strany se nenávidí, dehonestují, útočí na sebe i psychologickými zbraněmi (propaganda, dehumanizace). Akorát nevidíte, že my jsme na jedné straně, té protiruské, ale to jiná pohádka, o tom nechci mluvit.
Jenže konflikt jednou skončí a ať skončí jakkoliv, Rusové/Skřeti (oni) a Demokrati/Fašisti (my) spolu začneme zase spolupracovat a obchodovat, přestaneme se vzájemně tak ošklivě nazývat. Potomci zabitých Rusů na Donbase a Ukrajinců ve zbytku Ukrajiny si podají ruce, pro nás to bude jednodušší, protože nejsme zainteresováni vitálně, ale jen morálně a ekonomicky.
Něco podobného WW2 chybí. Pořád doutná v myslích některých lidí. Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd. Dobrý začátek. S tím vyhlazováním je to podobné jako s Mordorem; založeno na pravdě, ale realita by nebyla tak strašná. Nepomáhá tomu legislativní zákaz zkoumání jiné než oficiální historie; vede k tomu, že všechny analýzy jsou zatíženy určitým bias.
Hupert
Dissenter: „Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd.“
To jako aby WW2 v myslích přestala doutnat, ale hezky se rozhořela? Nic sudetoněmeckého dnes prakticky neexistuje, kromě toho nešťastného SL. Sudetští Němci byli předáním do země, jejíž nedílnou částí toužila naprostá většina vehementně být, transformováni na Němce standardní, k nimž by z české strany mělo tak být i přistupováno. Paktují-li se pak někteří tito Němci ve spolku, který ve vztahu k ČR a Čechům neodbytně operují ve svých základních dokumentech výrazy jako genocida, vyhnání, zločiny proti lidskosti, spravedlivé vyrovnání a revize či rušení zák. 115/1946 atd. bez jakékoliv reflexe vlastního přičinění, jeví se mi jako nejvhodnější jakékoliv aktivity SL v ČR nepřipustit. Optimálně by ČR měla SL označit za extrémistickou organizaci.
Dissenter
Naopak, aby pohledy na ni vychladly a vnukové si podali ruce.
Stejně jako my oprávněně mluvíme už desítky let o genocidě Čechů a Židů, zaslouží si diskusi a smíření i ta část sudetských Němců (ve skutečnosti německých Čechů, Deutsche Böhmen), kteří se neprovinili a přesto byli společně s ostatními terčem něčeho, co bychom dnes nazvali etnická čistka.
A z obecnějšího pohledu, oběma stranám prospěje pohřbít staré křivdy.
Hupert
Dissenter: Ty nevíš, čí seš. V první větě mluvíš o podání rukou, další opakuješ mantru o smíření, a pak vykopáváš smradlavou mrtvolu znovu proč? Abys jí mohl poslední větou opět slavnostně pohřbít?
Válka je evidentní zlo, které lidi uvrhává do nejhorších situací v jejich životě, leckdy až k smrti jejich blízkých či vlastní. Navozuje prostředí odlidštění, vyhřezávání charakterů. Umožňuje realizaci těch dříve, v míru, jen skrytě zvrhlých, křivdami a zraněními poškozuje ostatní. Někdo rezignuje, otupí, jiný se vzchopí k odporu, pomstě. Projevené zlo nemůže hned následovat odpuštění a smíření. Logickým pokračováním po porážce zla je jen trest, ale mnohdy i pomsta. Ta může být i zaslepená a nespravedlivá, napáchat nové křivdy. Nelze se ale vyhnout otázce, zda větší, než to, co pomstu vyvolalo. V souhrnu ano, ale individuálně to nelze srovnávat. Až po nabytí pocitu vyrovnání se většina může začít vracet k smířivému smýšlení, není-li ovšem narušováno neustálým předváděním jizev nebožtíků. Považuji za zřejmé, že na rozdíl od české strany na straně členů SL pocit vyrovnání nenastal a z toho důvodu je ke smíření stále daleko, ne-li díky srazu v Brně opět o kus dál. Nejsem fanatik jako někteří zde, nepovažuji žádný národ jako celek za nepřátele ani za přátele, protože přátelství je pro mě ryze individuální záležitost. Rozumím tomu, že válka a její důsledky jsou příčinou mnoha křivd, ale to by dnes a stále mělo být pro všechny výstrahou k tomu, aby už nic podobného nepřipustili. Kromě jiného i proto, že válka ničí bohatství většiny lidí. Přinese ho jen těm, kdo stojí za jejím rozpoutáním a živením, přičemž bez uzardění obětují ostatní. Mému totálně nasazenému tatínkovi, kterého válka vytrhla z rodné Moravy, nucená práce v Německu podlomila zdraví. Zemřel tak možná o řadu let dříve, sotva rok po narození mého 1. syna a další už ani neviděl. Mnoho lidí dopadlo hůř. Je to ale pryč. Kéž by natrvalo.
Dissenter
na rozdíl od české strany na straně členů SL pocit vyrovnání nenastal
Logicky. Němci se tisíckrát omlouvali za svoje zločiny od vyvolání války po genocidu a v zákoně mají zákaz malování hakenkreutzů i na modýlky. Od Čechů dosud pořádná omluva za etnickou čistku nezazněla, maximálně držkujou, že si to i nevinní němci zasloužili, protože jsou to němci.
Je potřeba přiznat hříchy obou stran a podat si ruce.
Hupert
Dissenter: Koho tu chceš obelhávat? Oboustranně bylo toto vyjádřeno v Česko‑německé deklaraci z 21. ledna 1997.
shifty
Reparace nám Němci nikdy nezaplatily, takže je naprosto v pořádku zachovat Benešovi dekrety a nehnípat se v tom. Nechápu, jak se může taková část národa těch lidí ještě zastávat. Skoro všichni volili pro Hitlera a nadšeně ho vítali a spolupracovali. Rozhodně výrazná většina. Takže pro omluvy vážně nevidím důvod.
Hupert
shifty: To je těžké. Kolektivní obvinění je nespravedlivé, pokud se neprovinili všichni. Už jsem tu někde psal o tom, proč lidi nečelí zlu. V situaci, kdy vystoupit proti němu může být život ohrožující, což za Hitlera mezi zfanatizovanými davy bylo nabíledni, se slušný člověk může sotva tak schoulit do klubíčka, aby zlo přestál bez úhony. Často to ale nestačí. To bylo zřejmé i za socíku, přestože po 50., ale i po 60. to tu byla proti říši procházka růžovým sadem. To jen na okraj. Od mého bývalého, již zesnulého kolegy z práce, jehož rodina musela po Mnichovu odejít z pohraničí (to bylo 1. vyhnání) vím, že se zde v té době vyskytovali i slušní Němci, kteří jim pomáhali – ne jen naložit rance na žebřiňák – se studem za to, co dělali jejich soukmenovci. Individuální osudy jsou ale bohužel odvislé nejen od nás samých, ale ovlivňují je události vyvolané vyšší mocí( nemluvím o počasí, ale o lidech nebo těch, co tak vypadají), v těch bývá osud člověka i jen třískou v káceném lese. Příkoří spáchané na nevinných lidech je hodné omluvy či politování, že se stalo. Pokud příkoří bylo reakcí na příkoří druhé strany, lze ale těžko očekávat opačné pořadí omluv než bylo pořadí učiněných příkoří. Chce to být spravedlivý a k tomu nám dopomáhej svědomí.
karban
Samozřejmě 100 % Němců odejít nemuselo, jinak bych se v pohraničí nesetkával s němčinou (v dialektu) mezi místními ještě v osmdesátých a devadesátých letech. Někde to byla klidně i třetina vesnice. To se ale dnešním sebemrskačům moc do krámu nehodí – že i to české pojetí odsunu nebylo absolutní, rozhodně stokrát spravedlivější než přístup Němců k Čechům za okupace.
princdrson
přesně tak, někdy mám pocit, že žiju mezi/s Němcema. Mluvíme česky, německý jména. A to jsme na české straně hranice bývalých Sudet. Je tu naprosto typická Hilda vzhledem, ale názory zcela protiEuroFašistické.
Jakmile COKOLI souvisí s Ruskem, tak se fialoví mohou pominout nenávistí, bez ohledu na časový odstup či neodstup. Viz např. stále intenzívnější dojímání se nad rokem 68. Už je to 58 let, za normální situace by resentiment slábl s časem. U nás se cca od roku 2000 naopak zesiluje. Taková věc nenastává sama od sebe, bývá důsledkem propagandy.
Pro moji generaci byl nepřítelem režim, nikoli národ; Milouš Jakeš byl nepřítel, Vladimir Vysockij byl přítel. Dokonce i Michail Gorbačov byl vnímán pozitivně (a čeští komunisti z něj nadšení nebyli, jen se snažili nedat to najevo). Současná propaganda to naopak pojímá etnicky. Etnické měřítko světa je typické pro nacismus.
Co se týká reality: Nedaleko Kolína je městečko Uhlířské Janovice, měl jsem tam příbuzné. Před válkou tam byli prakticky všichni obchodníci Židé. Nevrátil se ani jeden. NIKDO… Tak tohle je to „realita nebyla tak strašná“.
Nenávist ke Slovanům nebyla o moc menší než k Židům a Cikánům, a já mám mezi předky Židy. Prostě kdyby to dopadlo po vašem, vůbec bych se nenarodil.
Nemám problém s mešitou někde (v tom se kupodivu shodneme), ale sjezd Krajanského sdružení považuji za provokaci, resp. demonstraci síly. Jsem názoru, že nejlepší na provokaci je ignorovat ji, jenže pro část naší politické elity je to tak krásná možnost zatopit nemilovaným Čechům… Myslím, že o Němce ve skutečnosti nejde. Kdyby byl proti Čechům někdo jiný, podporují jeho.
Problémem není tlustý sudetský imitátor Dolfiho; vlastně je směšný. Problém je lhaní o historii a bičování etnické a politické nenávisti v lidech, které se provozuje u nás v ČR. Někomu vadilo komunistické lhaní, zatímco současné lhaní nevidí/dělá, že nevidí. Mně vadilo to první a vadí mi i to druhé. Zvlášť když některých ohledech už se fialoví chovají hůř než kdysi komunisté.
karban
Bez emocí:
Němci tady za šest let okupace pozabíjeli nebo odvezli k zabití statisíce lidí.
Nicméně podle některých Čechů nebo „Čechů“ to vlastně byli naši hodní sousedi a sjezd sudeťáků v Brně je v pohodě.
České oběti sovětské armády se počítají spíš v oblasti statistické chyby, ať už při osvobozování země od „hodných sousedů“, nebo při obsazení v r.1968 a následně okupaci, která trvala přes 20 let, ale okupační vojáci byli narozdíl od za Protektorátu všudypřítomného Wehrmachtu a Waffen SS zalezlí na základnách a spousta mladších Čechů sovětského vojáka ani nikdy v životě nezahlédla* Tedy v podstatě stejný režim jako US vojáci v záp. Německu – mimochodem jsou tam dodnes.
———————————
*)
Tím neříkám, že bychom měli nad r.1968 mávnout rukou. Jakkoli to byla z vojenského hlediska nutná operace, bylo to násilné obsazení ČSSR a „dluh“ za osvobození od Němců tak spousta lidí považuje za vyrovnaný.
V r. 1945 pocházela čtvrtina vojáků Rudé armády z Ukrajiny – to byli skuteční tamější hrdinové, narozdíl od banderovců.
Vedle hrdinství vojáků Rudé armády (a rumunské armády) při osvobození bych ale nezapomínal na jejich excesy – znásilňování českých žen a krádeže majetku (to dělali bez rozdílu vojáci z Ruska, Ukrajiny, z Rumunska, z Kavkazu…). Ale srovnání s německým vražděním tyto zločiny nesnesou ani zdaleka.
Osobně žádný rusofil nejsem. Co se týká počtu Rusů/Ukrajinců (pro mě totéž) v ČR, na můj vkus jich tu bylo moc už před rokem 2022.
Ale v dnešní době tak oblíbený pohled některých „Čechů“, a sice že Rusové jsou arciďáblové zatímco sjezd sudeťáků je OK, tak tenhle pohled teda fakt nesdílím.
Bahnak
Jo, souhlas, ať se o excesech klidně píše. Jenže v poslední době se píše JENOM o excesech.
Tyhle polopravdy jsou podstatně rafinovanějším lhaním než primitivní lži. Vybere kousek pravdy a ten se nafoukne… a to podstatné se zamlčí.
Za komančů se excesy prostě zamlčely, stejně tak se skoro zamlčoval podíl US Army na osvobození atd. V 90. letech byla tendence psát pravdu, a někdy po roce 2000 nastoupila tendence překrucovat dějiny na opačnou stranu.
Ani komunisti ale neklesli tak hluboko, aby tvrdili, že „druhou světovou válku rozpoutaly USA a Německo“, jako to v opačném gardu tvrdí některé země EU. Zrovna tak komunisti aspoň měli tolik slušnosti, že nenazývali angloamerické osvobození západní Evropy „okupací“. Proto říkám, že fialoví už jsou v tomhle horší než komunisti.
Dissenter
Ten pohled je dán tím, že Němci jsou bývalí nepřátelé a současní spojenci. Rusové jsou současní (a taky bývalí) nepřátelé.
Až bude RU/UA válka dostatečně za námi, bude SČSP :-) podobně přijatelný jako Landsmannschaft. S nějkou demoškou (což je taky fajn; měli by vědět, že vyvolávají stále emoce), ale v zásadě tolerovatelný.
karban
Bývalý nepřítel byl Sovětský svaz (dáno okupací 1968).
Dnešní Rusko je nepřítel zejména pro současnou vládnoucí kliku ukrajinského státu + např. pro Poláky, kteří mají z Ruska vítr vždy a všude, přestože nebýt Rusů, tak mluví německy.
Část evropských politiků se snaží Rusko vykreslit jako nepřítele. Snaží se zakrýt neschopnost řešit domácí problémy tak, že straší „ruskou hrozbou“. Ovšem lidi jim to většinou moc nebaští. To je jeden z důvodů poklesu popularity a důvěry u Macrona, Merze, Starmera… A ostatně i jeden z důvodů volební porážky Fialovy koalice.
Lidi nejsou zase tak hloupí a i v ČR nebo na Slovensku vědí, že vojenská přítomnost současného Ruska na našem území je prakticky nereálná a ani samotné Rusko to v plánu nemá. Oni to teda vědí i progresivní politici a občas jim to ujede, ale linii ruské hrozby drží dál, protože jsou k tomu školení (to jsou ty studijní pobytu většinou v USA) a jsou za to placení.
Zajímavé je, že současné vedení USA „ruskou hrozbu“ prakticky opustilo a nechce moc topit peníze ani v NATO (proto požadavek na zvýšení výdajů od členů).
Prostě nepřátelství k Rusku prosazuje pomalu končící evropská vrchnost, kdežto většina Evropanů (včetně Čechů a Slováků) s Ruskem fakt válčit nechce a neví proč by měli.
Oproti tomu vysídlení Němci jsou čistě středoevropský problém. Poláci vědí, že Landsmannschafty jsou kašpaři a kdo se s nimi vůbec baví, klesá na jejich úroveň. Snad to budeme vědět i my Češi a naši politici.
Bahnak
Poláci neměli mluvit německy, nebo jen zbytky. Měli být z velké části likvidováni. Němci Poláky nenáviděli nejvíc ze všech slovanských národů.
Okamžitě po obsazení spustili „Intelligenzaktion“, při níž cíleně zavraždili desetitisíce vzdělaných Poláků Odhady jsou 60 000 – 100 000 lidí, rozsahem to tedy násobně převyšovalo Katyň.
Co to jsou za svině pokrytecké falešné (rusofobové, komunistobijci, libtardi jako Dissenter) dokazuje to, jak se dojímají nad „okradením“ (znárodněním), dvacetiletou okupací, která nebyla, ale desítky milionů mrtvých jako důsledek kradení kapitalistického režimu jim nevadí.
Buď je to placený provokatér nebo důsledek inkluze ve školství.
Ignorovat zlo znamená podporovat zlo
Zde je rozbor této myšlenky:
Pasivita jako souhlas: Pokud člověk vidí zlo (ubližování, nespravedlnost) a nezasáhne, i když může, dává tím nepřímý souhlas s jeho pokračováním.
Infekčnost zla: Zlo je popisováno jako vysoce nakažlivý fenomén, který se šíří, pokud mu není postaven odpor.
Odpovědnost většiny: Psychologické studie (např. Philip Zimbardo) ukazují, že zlo nepáchají jen „zlí lidé“, ale často obyčejní lidé, kteří podlehnou situaci nebo mlčí.
Slecna Ling
Zimbardo neni zrovna povazovan za seriozniho vyzkumnika. Ono hodne veci si velmi rad priohnul, aby mu to hodilo zavery, ktere potreboval, viz Prison experiment, kde mu ucastnici hrali dokonce i filmovy charaktery a jeho to nijak nestvalo….Ale nebudeme do toho dal zabrusovat, proste to je pop psychologie, kazdymu dle jeho gusta a naroku.
Hupert
Leon: To máš tak, pud sebezáchovy někdy zabrání člověku čelit zlu, které se mu aktuálně jeví menším rizikem, než proti němu jít….a ono roste a roste, až se poměr rizik obrátí a najednou je pozdě ho zastavit. Ne že by mnozí ani nevnímali příznaky negativního vývoje, protože to nesledují anebo nevidí, ale mají často ty prozíravější za blázny, ale ponejvíc za narušitele svého poklidného života. Třeba se ale pletu, se Zimbardem jsem neměl čas to probrat.
Behemot: Měls doma někdy krysu a bludiště? Není to úplně blbý zvíře. Sem tam je i zábava to pozorovat. Druhá věc je, že jak si začneš něco ošklivit, kazíš si sám náladu.
Slabý dědo. Přitlačit na pilu. Jinak vás do party nevemou. :-D
Slecna Ling
To hupert
To mas z ty inkluze, dedo. Docela ti toho vocuravajiciho mazlicka preju.
Hupert
SL: Ty jsi další vnouče, o kterém jsem nevěděl? To ale znamená, že jste se SAVEm příbuzný. To mě podrž.
Hupert
SL: Vím, o co vám oběma jde, ale když mi tu prokazatelně přeješ počůrané nohavice, snadno tě vydědím na rozdíl od SAVA. Dokázat, že svoji péči o můj duševní rozvoj jenom předstírá bude větší oříšek.
Nezarli a prej nasemu pratelskemu tonu i nadhledu. Kdyby ses vetsinu casu nechoval, jak mrkev, treba i ty potom…wait, to jsem se moc zasnila, to u tebe nehrozi.
Bozinku a o co jinyho tu jde, Mlho? Byt na sebe pysnej. To ty bohuzel nejses, tak ses vzil do role neustale prudiciho, porejpavajiho kostete a doufas, ze ti z toho vseho trollingu narostou raminka. Reknu ti tajemstvi, nenarostou. Bud delas nekomu uzitecnou stetecku, anebo je to tvoje one man show, ale ze bys byl sebevedomej nebo samostatne myslici, o tom jsi tu teda fakt nepresvedcil. Treba ty onanie z Wiki. To snad dela chytrej, myslici chlap? Myslim to s tebou vyjimecne dobre, nebud uz celer.
nejhorší je dyž prozíraví ai přesně říkají, že je potřeba to zarazit v zárodku a že přesně to jenom poroste, až bude pozdě, a jak to dopadá žejo
leon
Hupert
Samozřejmě záleží na okolnostech a zvážit kdy stojí za to postavit se zlu.
Ale hodně by pomohlo kdyby většina lidí viděla zlo tam kde skutečně je a ne tam, kde to chce někdo vidět a pomáhá tomu všudypřítomnou propagandou, šířením nenávisti a vymýšlením narativů (pohádek).
Dissenter
Jak už jsem psal výše, nenávistný pohled na Rusko je způsoben tím, že je opět agresivním státem a my stojíme de facto proti němu. Z řady důvodů, od geopolitické bitvy o zdroje v širším smyslu slova, přes to, že naši kamarádi stojí proti němu (EU), až k tomu, že je prostě hnusné vlézt bojovat do cizího státu (UA).
Až konflikt skončí, budeme za nějakou dobu opět nestranní. Či spíše, měli bychom být.
Bahnak
Ta nenávist začala dávno před válkou.
Zrovna tak nenávist vůči lidem jiného názoru, pohrdání jimi, prohlašování lidí občanů jiného názoru za ne-lidi, přinejmenším od té doby, co v roce 2014 prohráli fialoví volby.
Když jsem psal, že ani komunisté neklesli tak hluboko, ještě bych připomněl, že dokonce ani komunisté neklesli k etnickým nadávkám pronášeným vysokými státními úředníky, politiky a novináři.
No a tohle je to, proč nechci nadále vířit vášně.
Děkuji za diskuzi.
Dissenter
Ta válka začala anexí Krymu.
Nefandím nenávistným pokřikům, ale přijmeme-li, že jsme na jedné straně z důvodů, o nichž jsem tu psal, chápu je jako prostředek semknutí sil. Demokratické režimy mají totiž tu nevýhodu, že nemohou za cílem jednoty a bojeschopnosti vnitřní odpůrce eliminovat (pádem z okna), proto se domnívám, že je určitá míra emocionálního štengrování a propagandy přípustná. Osobně bych zašel ještě dál, formulací jasné zahraniční politiky a toho, co už je mentální kolaborace s nepřítelem a znemožňuje působení v jakýchkoli strukturách státu (ekvivalent někdejšího německého zákazu výkonu povolání), ale pro to není dostatečná poptávka.
Bude-li většinová shoda ve státě na tom, že Rusko není nepřítel, ale partner, nechť se změní zahraničně politická orientace státu a menšině nezbyde než hlasovat nohama. Svět je velký.
Rádo se stalo.
Bahnak
Na Seznamu to jelo už před anexí Krymu.
Já jsem demokrat – v českém, ne v americkém smyslu toho slova.
Prostě hodnotově se lišíme.
leon
Je všeobecně známo, že USA chtěly Krym pro sebe aby odtamtud škodily Rusku. Ale že by bylo příčinou zástupné války USA proti Rusku to, že se Krymčané rozhodli referendem patřit k Rusku je kravina.
Oni sice Amíci řekli, že je mezinárodní právo nezajímá, že se mají všichni řídit řádem založeným na jejich pravidlech.
Ukrajina byla už dlouho před svržením Janukoviče připravována na válku s Ruskem a začalo to, když se jim podařilo vyvolat občanskou válku.
Ostatně jak to bylo dokazuje podvod Minské dohody.
Sysop
Ta valka zacala s prvnim vystrelenym nabojem ukrajinske armady proti spoluobcanum.
Sysop
Ja osobne nechapu, proc by nejaka mensina mela v demokratickem state nekam odchazet? Princip demokracie prece je prave v onom diktatu vetsiny. Jinak by kazde volby zcela zasadne snizily pocet volicu.
Stran zahranicni politiky – inu, my jsme mali, vzdy si se schovavame pod nejakeho agresora. Tak jde o to, abychom si vybrali takoveho, pod kterym nam bude lip, nez pod nejakym jinym.
leon
…opět agresivním státem
Jak už jsem psal výše nezáleží na tom co si myslí a vymyslí jakýsi sociopat a ignorant Dissenter. Rozhodující jsou fakta.
Takže popořadě:
Co bylo v minulosti tou agresí?
Co je tou dnešní agresí?
Kromě teda té „agrese“, že Rusko osvobozuje Donbas od ukronácků a žoldáků fašistického KoZa?
Přitom jak správně píšeš důvodem války je bitva o zdroje. Takže fašistický KoZa začne bitvu o zdroje, ale tím špatným agresorem je Rusko??
Na příkladu Dissentera názorně vidíme co dokáže udělat Západní propaganda se sociopaty.
ygorek
Dissenter 8.5.2026 v 17:27
Cituji:“Akorát nevidíte, že my jsme na jedné straně, té protiruské…“
Pokud je to, Vaše Veličenstvo, až takhle „natvrdo“, ráčili byste mě laskavě z vašeho středu vyobcovat?
Cituji:“Pořád doutná v myslích některých lidí. Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd.“ Přesně. V jistém smyslu je dobře, že je zde někdo, kdo pilně dmýchá, aby doutnání opět přešlo v plamen.
Dissenter
To se budete muset vyobcovat z EU, případně si zvolit takové složení parlamentu a potažmo vládu, která i v rámci EU se z této role vymaní.
V realitě ČR nemožné, i ANO a Motorsité podporují nákup zbraní a obranu proti Rusku, ač jsou důvody jiné než ideové (u ANO). Ani v tom Maďarsku to tak úplně nevyšlo. Holt demokracie. Taky se mi nelíbí platit daně na sociální systém a nenadělám s tím nic.
ygorek
Dissenter 9.5.2026 v 9:54
Aha. Takže vy nepoužíváte jen majestátní plurál, ale jste mluvčím EU, respektive ČR…
Vy jste na jedné straně, té proruské, podporujete nákup zbraní a obranu proti Rusku, které vás ničím neohrožuje a vyžadujete, abych to platil a nelíbí se vám platit daně na sociální systém…
Už tomu rozumím.
Dissenter
Nikoli mluvčím, jen popisuji situaci.
A ano, v otázce existence sociálního státu jsem součástí menšiny, která se v demokracii musí podřídit a financovat jej. V otázce zbraní proti rusákům (o důvodech ohrožení jsem psal výše a třepiti si jazyk už nebudu) jsem součástí demokratické většiny.
Trochu zamrzí, že rovné hlasování není doprovázeno podobně rovnými příspěvky.
Tak to chodí.
ygorek
Dissenter 9.5.2026 v 22:23
Dovolím si ještě nesměle namítnout, že jádro pudla se nachází trochu vedle, ne-li hlouběji…
Notor
Psát tyhle mimořádně stupidní články je vaše svaté právo, ale tu včerejší obstrukční vlajeckovou jízdu po dálnici na Hořice jste si vy vlastencici mohli odpustit.
Ko-za
Tak máte vy náckové jít pěšky. Aspoň uděláte něco pro zdraví.
„Die Sudetendeutsche Landsmannschaft arbeitet darauf hin, dass die Tschechische Republik die in den Jahren 1945/1946 vom Präsidenten, der Regierung oder dem Parlament der damaligen Tschechoslowakei erlassenen und fortwirkenden Dekrete, Gesetze und Verordnungen, die Unrechtstatbestände – kollektive Entrechtung, Enteignung, Zwangsarbeit, Vertreibung und Ermordung – anordneten bzw. legalisierten, außer Kraft setzt.“,
tj. „Sudetsko-německé sdružení usiluje o to, aby Česká republika zrušila dekrety, zákony a nařízení, které byly vydány v letech 1945/1946 prezidentem, vládou nebo parlamentem tehdejší Československé republiky a které jsou stále v platnosti a jež umožnily a legalizovaly protiprávní jednání – kolektivní zbavení práv, vyvlastnění, nucené práce, vyhnání a vraždy.“
Vildething
Zajímavosti z fašistické domácnosti.
V městském zastupitelstvu brněnském došlo k jednání o ustanovení městské rady. Velikou sensaci a rozruch způsobilo prohlášení zástupce fašistů Dra Dominika, že fašisté se pro volbu členů městské rady sdružují s henleinovci. „Na fašistech a henlenovcích jak vidět, se osvědčuje přísloví – extrémy se dotýkají. – Lidovecký „Našinec“ přinesl 1.prosince 1935 následující zprávu:
„Dvoustránkový týdeník fašistické oposice býv. člena direktrora NOF p. Vodáka „Reflektor“ přináší jeho prohlášení, že se rozhodl vstoupiti do lidové strany v Čechách a vyzvedá význam politického hnutí katolického lidu. Při tom fašistický týdeník „zůstane ovšem majetkem nutné oposice v zrazené obci fašistické“. Přes to, že prohlášení hýří chválami, bude lidová strana v Čechách po zkušenostech, které s fašistickými obránci má, opatrnější k takovým náhlým konversím.“
Psaní „Našince“ je charakterisktické pro poměry v lidovém táboře a přestup p.Vodáka nazačuje, že z fašistického tábora není daleko do zfašisovaného křídla lidoveckého, representovaného dnešním vedením p.Staška.
(článek v Lidovém deníku č.288 Ročník XXII., vydaném 12.prosince 1935, stejná krabice z půdy)
Vildething
Dodatek pro zasmání: na stejné straně je článek s nadpisem „Před bombardováním ADDIS ABEBY.“, jehož druhý odstavec zní:
„Mussolini dal přeměniti svůj osobní automobil na pohon lihem zasazením zvláštního karburátoru. Alkohol stojí dnes v Itálii 2 liry 15 centesimů, kdežto benzin 3 liry 60 c. Doufá se, že cena lihu ješte klesne.“
karban
Ty jo. Italská lira měla kdysi i centy. Teda centesimy.
Hlavním přínosem byla garance západních hranic Německa (s Francií a Belgií), avšak dohody nevytvořily stejné záruky pro hranice východní, což oslabilo bezpečnost Československa a Polska.
Rýnský garanční pakt: Německo, Francie, Belgie, Velká Británie a Itálie se zavázaly k nedotknutelnosti německých hranic na západě a k demilitarizaci Porýní.
Východní hranice: Německo podepsalo rozhodčí smlouvy s Polskem a Československem, ale negarantovalo jejich hranice tak pevně jako ty západní.
Československo (zastoupené Edvardem Benešem) uzavřelo s Francií spojeneckou smlouvu, která měla kompenzovat nejistotu z východních hranic.
Dohody znamenaly návrat Německa na mezinárodní scénu, vedly ke vstupu Německa do Společnosti národů (1926) a dočasně snížily napětí v Evropě, ačkoliv pro východní Evropu znamenaly bezpečnostní riziko.
Přijede do Brna zahajlovat čestný vůdce Motoristů?
Jak se na to tak koukám, nejspíš neee.
Větší úspěch by sklidil v Kyjevě.
Lovec Opic:
Máš sbaleno…?
@LO
aby to nedopadlo tak nějak ;-)
https://youtu.be/Ang6Fw9Ff2k?is=1T5cPv6lF55jIuSp
Ten je proti, soudruhu. I s náckem Okamurou. ;-)
komerční fašista Pitomio:
Okamurův paradox: sudetští Němci vadí – dokud nejde o jeho přátele
https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/okamuruv-paradox-okamura-sudetsti-nemci-fpo-ss
Zeman, Klaus a Okamura v jednom šiku. Nenávist k Němcům je jen zástěrka pro kolaboraci s Moskvou
https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/sudetske-nemce-brno-sjezd-proruska-5-kolona
AfD chválí Brno za smiřování s Němci. Tohle Okamura a Rajchl voličům neříkají
https://hlidacipes.org/afd-chvali-brno-za-smirovani-s-nemci-tohle-okamura-a-rajchl-volicum-nerikaji/
Na Sudetoněmecký sjezd do Brna přijedou i rakouští Svobodní. Vyžene je Okamura ze země?
https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/sudetonemecky-sjezd-brno-okamura-dilema
Proč by měl vše dělat Okamura či Rajchl?
Co třeba voliči, občané? Ti nic?
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-pavel-pokaral-babise-za-zpozdeni-40577238
rozvědčík se překonává…chce se mi zvracet… měl ho Babiš poslat do píče. Tvl. že já někdy v životě budu fandit arcizmrdovi Babišovi, to sem teda fakt nečekal..
Shifty: Tak víš jak, nástup na buzerplac byl v 8:30 a vojna není žádnej holubník!!! A takovej voják bez disciplíny… Na Karlově náměstí třeba…
Nezapomeňte, že hrad si Seznamu takové články platí. Mají na to smlouvu. Bohužel ne ze svého. Platí to z vašich daní.
Jo, to jsou paradoxy.
Tenhle idol vysychajících vagín, který na Hrad nainstalovali, je jen kariérním lampasákem a co horšího, křivopřísežníkem a vlastizrádcem.
Všichni, kromě těch vyschlých vagín, kterých je údajně „významná většina“ to dobře vědí a proto i tolik zesměšňování a urážek.
Je to hovno voják, hovno úředník, hovno diplomat a hovno chlap.
Stojí za hovno po všech stránkách a proto není mým presidentem.
Kouzlo :-) demokracie je v tom, že mým i tvým prezidentem byl Havel, Zeman a je i Pavel. Holt každý chvilku tahá pilku.
Přesně. Čemu na tom nerozumíš, Ko-za?
Soudruh předseda ZO KSČ, státní president Petr Pavel AKA Pávek, vrchní lokaj jemnostpána Liechtensteina je i tvůj prezident, stejně jako byl Husák prezident tvýho fotra nebo předtím Hácha a Gottwald prezidenti tvýho dědka.
Tak samozřejmě Hanse Adama, prince z Liechtensteinu bych bral všema deseti.
Třeba u něho máte šanci, zkusil jste to? Já jsem tak nějak staromódně na ženský, takže nic bližšího k tomuhle říct neumím.
Pan prezident Zeman neměl s Havlem ani Pavlem zhola nic společného, ten je jejich pravý opak. :-P
Podobností i protikladů mě takhle z voleje napadá několik. Dva opilci (Havel, Zeman), dva komunisti (Zeman, Pavel), dva dobří v zahraniční politice (Havel, Pavel).
Ale je dobré se radovat z mála; žádný porevoluční komunistický ani nekomunistický prezident nebyl takobvá svině jako Beneš.
„Svině“ Beneš dosáhl ani ne sedm let po Mnichovu obnovení ČSR a k tomu bez Němců. „Superprezidentovi“ Havlovi se Československo, stát za který položily život desetitisíce lidí, rozpadlo pod prdelí, proti vůli většiny Čechů i Slováků – stačilo k tomu jen, aby na toho sráče zahrozilo pěsti pár křiklounů od Žiliny.
Vzhledem k tomu, že želím odchodu Němců a zejména devastace té části území, která byla Sudetami, poté, co byla dosídlena hordami z východu, je to jasné…
No a se Slováky je zjevně lepší mít hranici. I když… zase bychom měli €. :-)
No jo, sme tu banda nostalgiků. Vám schází sudeťáci, mně zase Československo.
Podle mě sudetští Němci o svém osudu rozhodli sami. ČSR se k nim zle nechovala. I když mohla lépe, samozřejmě. Ale za 20 let (navíc s velkou krizí) nebylo možné dosáhnout takového stavu, aby sud. Němci nechtěli připojení k Říši, kde sílil nacistický režim, který mohla ČSR těžko nějak usměrňovat. No a po válce zase nebylo možné vysvětlit Čechům, že Němci zůstanou a zachovat při tom v zemi klid.
Naopak zachovat ekonomickou i vojenskou sílu Československa rozhodně stálo za to. Separatistické pokusy mohly být snadno smeteny referendy v ČR i v SR. Z mnoha důvodů teď uvedu jeden: Maďaři by si na Slováky tolik nevyskakovali. Poláci si na nás nevyskakují. Zatím.
Ano to jste. Část nadává na indoktrinaci za socíku, část na indoktrinaci po převratu.
Ale všichni se shodují, že chyba není u nich, ale u politiků či v systému.
Želím toho, že česká vojenská kontrarozvědka včas nezabila Henleina.
Odtud pocházelo všechno to podjebávání, štvaní českých Němců proti sudetským Čechům a všecky ty sliby, že s přihlášením se k Říši, budou požívat všech výhod územních „říšských“ Němců.
Bylo velmi dobře, že je Dr. Beneš vypakoval sakumprásk, protože občané národa, který takovým způsobem terorizoval celou Evropu (a nejen tu) by tu stejně dlouho nevydrželi a vypukly by lynče.
Za všecko, co by se po válce nedařilo, by mohli sudetští Němci…
President Beneš jim vlastně tím odsunem do jejich původní Říše, zachránil životy.
Kdo koho kam zase nainstaloval?
https://www.volby.cz/pls/prez2023nss/pe2?xjazyk=CZ
V prvním kole plichta, v druhém kole 3 359 301 hlasů.
Počet voličů 8 242 566. 29,75% volit nešlo.
Proč to děláte?
Je to snad nějaké fanklubovství?
„WW2 je dosud jediný konflikt, který ani s časovým odstupem není vykládán jako „normální válka o území“, ale perseveruje se na absolutním zlu a absolutním dobru.“
Jasně, jasně. Nečteme nic o Říši Zla, o Mordoru, o skřetech. Není tu zběsilá propaganda, nejsou tu den co den články v médiích, nejsou tu kecy o východních barbarech, kteří vlastně nejsou lidi, nejsou tu lidé, pro které je nenávist k Rusku smyslem a náplní jejich života, a už vůbec ne takové politické strany, není tu bičování lidí k ochotě rozpoutat jadernou válku. O ničem takovém jsme nikdy neslyšeli.
Dissentere, já na Vás většinou nereaguju, protože se hodnotově míjíme natolik, že by nemělo smysl vířit vášně. Ale nepovažuju Vás v žádném případě za hlupáka, takže opravdu nevěřím, že jste si tohohle nevšiml.
Jo a co se týká názoru, že „kdyby vyhrál Hitler, režim by se nakonec zcivilizoval“, tak možná jo – pro Němce. My bychom byli mrtví, resp. bychom se nenarodili.
Ano, válek, kde bylo cílem vyhladit jiné etnikum, bylo v minulosti dost. Některé nevyšly. Jen potomci těch, co měli být vyhlazeni, pak neměli řeči, že kdyby se to povedlo, tak je to vlastně v poho.
To mě mrzí, protivné argumenty mám mnohem radši než souhlasné poklepávání po rameni.
Každopádně k věci – roztomile ilustrujete, že mám pravdu. Konflikt s Ruskem je aktuální, běžící – to znamená, že zainteresované strany se nenávidí, dehonestují, útočí na sebe i psychologickými zbraněmi (propaganda, dehumanizace). Akorát nevidíte, že my jsme na jedné straně, té protiruské, ale to jiná pohádka, o tom nechci mluvit.
Jenže konflikt jednou skončí a ať skončí jakkoliv, Rusové/Skřeti (oni) a Demokrati/Fašisti (my) spolu začneme zase spolupracovat a obchodovat, přestaneme se vzájemně tak ošklivě nazývat. Potomci zabitých Rusů na Donbase a Ukrajinců ve zbytku Ukrajiny si podají ruce, pro nás to bude jednodušší, protože nejsme zainteresováni vitálně, ale jen morálně a ekonomicky.
Něco podobného WW2 chybí. Pořád doutná v myslích některých lidí. Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd. Dobrý začátek. S tím vyhlazováním je to podobné jako s Mordorem; založeno na pravdě, ale realita by nebyla tak strašná. Nepomáhá tomu legislativní zákaz zkoumání jiné než oficiální historie; vede k tomu, že všechny analýzy jsou zatíženy určitým bias.
Dissenter: „Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd.“
To jako aby WW2 v myslích přestala doutnat, ale hezky se rozhořela? Nic sudetoněmeckého dnes prakticky neexistuje, kromě toho nešťastného SL. Sudetští Němci byli předáním do země, jejíž nedílnou částí toužila naprostá většina vehementně být, transformováni na Němce standardní, k nimž by z české strany mělo tak být i přistupováno. Paktují-li se pak někteří tito Němci ve spolku, který ve vztahu k ČR a Čechům neodbytně operují ve svých základních dokumentech výrazy jako genocida, vyhnání, zločiny proti lidskosti, spravedlivé vyrovnání a revize či rušení zák. 115/1946 atd. bez jakékoliv reflexe vlastního přičinění, jeví se mi jako nejvhodnější jakékoliv aktivity SL v ČR nepřipustit. Optimálně by ČR měla SL označit za extrémistickou organizaci.
Naopak, aby pohledy na ni vychladly a vnukové si podali ruce.
Stejně jako my oprávněně mluvíme už desítky let o genocidě Čechů a Židů, zaslouží si diskusi a smíření i ta část sudetských Němců (ve skutečnosti německých Čechů, Deutsche Böhmen), kteří se neprovinili a přesto byli společně s ostatními terčem něčeho, co bychom dnes nazvali etnická čistka.
A z obecnějšího pohledu, oběma stranám prospěje pohřbít staré křivdy.
Dissenter: Ty nevíš, čí seš. V první větě mluvíš o podání rukou, další opakuješ mantru o smíření, a pak vykopáváš smradlavou mrtvolu znovu proč? Abys jí mohl poslední větou opět slavnostně pohřbít?
Válka je evidentní zlo, které lidi uvrhává do nejhorších situací v jejich životě, leckdy až k smrti jejich blízkých či vlastní. Navozuje prostředí odlidštění, vyhřezávání charakterů. Umožňuje realizaci těch dříve, v míru, jen skrytě zvrhlých, křivdami a zraněními poškozuje ostatní. Někdo rezignuje, otupí, jiný se vzchopí k odporu, pomstě. Projevené zlo nemůže hned následovat odpuštění a smíření. Logickým pokračováním po porážce zla je jen trest, ale mnohdy i pomsta. Ta může být i zaslepená a nespravedlivá, napáchat nové křivdy. Nelze se ale vyhnout otázce, zda větší, než to, co pomstu vyvolalo. V souhrnu ano, ale individuálně to nelze srovnávat. Až po nabytí pocitu vyrovnání se většina může začít vracet k smířivému smýšlení, není-li ovšem narušováno neustálým předváděním jizev nebožtíků. Považuji za zřejmé, že na rozdíl od české strany na straně členů SL pocit vyrovnání nenastal a z toho důvodu je ke smíření stále daleko, ne-li díky srazu v Brně opět o kus dál. Nejsem fanatik jako někteří zde, nepovažuji žádný národ jako celek za nepřátele ani za přátele, protože přátelství je pro mě ryze individuální záležitost. Rozumím tomu, že válka a její důsledky jsou příčinou mnoha křivd, ale to by dnes a stále mělo být pro všechny výstrahou k tomu, aby už nic podobného nepřipustili. Kromě jiného i proto, že válka ničí bohatství většiny lidí. Přinese ho jen těm, kdo stojí za jejím rozpoutáním a živením, přičemž bez uzardění obětují ostatní. Mému totálně nasazenému tatínkovi, kterého válka vytrhla z rodné Moravy, nucená práce v Německu podlomila zdraví. Zemřel tak možná o řadu let dříve, sotva rok po narození mého 1. syna a další už ani neviděl. Mnoho lidí dopadlo hůř. Je to ale pryč. Kéž by natrvalo.
na rozdíl od české strany na straně členů SL pocit vyrovnání nenastal
Logicky. Němci se tisíckrát omlouvali za svoje zločiny od vyvolání války po genocidu a v zákoně mají zákaz malování hakenkreutzů i na modýlky. Od Čechů dosud pořádná omluva za etnickou čistku nezazněla, maximálně držkujou, že si to i nevinní němci zasloužili, protože jsou to němci.
Je potřeba přiznat hříchy obou stran a podat si ruce.
Dissenter: Koho tu chceš obelhávat? Oboustranně bylo toto vyjádřeno v Česko‑německé deklaraci z 21. ledna 1997.
Reparace nám Němci nikdy nezaplatily, takže je naprosto v pořádku zachovat Benešovi dekrety a nehnípat se v tom. Nechápu, jak se může taková část národa těch lidí ještě zastávat. Skoro všichni volili pro Hitlera a nadšeně ho vítali a spolupracovali. Rozhodně výrazná většina. Takže pro omluvy vážně nevidím důvod.
shifty: To je těžké. Kolektivní obvinění je nespravedlivé, pokud se neprovinili všichni. Už jsem tu někde psal o tom, proč lidi nečelí zlu. V situaci, kdy vystoupit proti němu může být život ohrožující, což za Hitlera mezi zfanatizovanými davy bylo nabíledni, se slušný člověk může sotva tak schoulit do klubíčka, aby zlo přestál bez úhony. Často to ale nestačí. To bylo zřejmé i za socíku, přestože po 50., ale i po 60. to tu byla proti říši procházka růžovým sadem. To jen na okraj. Od mého bývalého, již zesnulého kolegy z práce, jehož rodina musela po Mnichovu odejít z pohraničí (to bylo 1. vyhnání) vím, že se zde v té době vyskytovali i slušní Němci, kteří jim pomáhali – ne jen naložit rance na žebřiňák – se studem za to, co dělali jejich soukmenovci. Individuální osudy jsou ale bohužel odvislé nejen od nás samých, ale ovlivňují je události vyvolané vyšší mocí( nemluvím o počasí, ale o lidech nebo těch, co tak vypadají), v těch bývá osud člověka i jen třískou v káceném lese. Příkoří spáchané na nevinných lidech je hodné omluvy či politování, že se stalo. Pokud příkoří bylo reakcí na příkoří druhé strany, lze ale těžko očekávat opačné pořadí omluv než bylo pořadí učiněných příkoří. Chce to být spravedlivý a k tomu nám dopomáhej svědomí.
Samozřejmě 100 % Němců odejít nemuselo, jinak bych se v pohraničí nesetkával s němčinou (v dialektu) mezi místními ještě v osmdesátých a devadesátých letech. Někde to byla klidně i třetina vesnice. To se ale dnešním sebemrskačům moc do krámu nehodí – že i to české pojetí odsunu nebylo absolutní, rozhodně stokrát spravedlivější než přístup Němců k Čechům za okupace.
přesně tak, někdy mám pocit, že žiju mezi/s Němcema. Mluvíme česky, německý jména. A to jsme na české straně hranice bývalých Sudet. Je tu naprosto typická Hilda vzhledem, ale názory zcela protiEuroFašistické.
Rozvraceč morálky? :-D
Bleble?
Jakmile COKOLI souvisí s Ruskem, tak se fialoví mohou pominout nenávistí, bez ohledu na časový odstup či neodstup. Viz např. stále intenzívnější dojímání se nad rokem 68. Už je to 58 let, za normální situace by resentiment slábl s časem. U nás se cca od roku 2000 naopak zesiluje. Taková věc nenastává sama od sebe, bývá důsledkem propagandy.
Pro moji generaci byl nepřítelem režim, nikoli národ; Milouš Jakeš byl nepřítel, Vladimir Vysockij byl přítel. Dokonce i Michail Gorbačov byl vnímán pozitivně (a čeští komunisti z něj nadšení nebyli, jen se snažili nedat to najevo). Současná propaganda to naopak pojímá etnicky. Etnické měřítko světa je typické pro nacismus.
Co se týká reality: Nedaleko Kolína je městečko Uhlířské Janovice, měl jsem tam příbuzné. Před válkou tam byli prakticky všichni obchodníci Židé. Nevrátil se ani jeden. NIKDO… Tak tohle je to „realita nebyla tak strašná“.
Nenávist ke Slovanům nebyla o moc menší než k Židům a Cikánům, a já mám mezi předky Židy. Prostě kdyby to dopadlo po vašem, vůbec bych se nenarodil.
Nemám problém s mešitou někde (v tom se kupodivu shodneme), ale sjezd Krajanského sdružení považuji za provokaci, resp. demonstraci síly. Jsem názoru, že nejlepší na provokaci je ignorovat ji, jenže pro část naší politické elity je to tak krásná možnost zatopit nemilovaným Čechům… Myslím, že o Němce ve skutečnosti nejde. Kdyby byl proti Čechům někdo jiný, podporují jeho.
Problémem není tlustý sudetský imitátor Dolfiho; vlastně je směšný. Problém je lhaní o historii a bičování etnické a politické nenávisti v lidech, které se provozuje u nás v ČR. Někomu vadilo komunistické lhaní, zatímco současné lhaní nevidí/dělá, že nevidí. Mně vadilo to první a vadí mi i to druhé. Zvlášť když některých ohledech už se fialoví chovají hůř než kdysi komunisté.
Bez emocí:
Němci tady za šest let okupace pozabíjeli nebo odvezli k zabití statisíce lidí.
Nicméně podle některých Čechů nebo „Čechů“ to vlastně byli naši hodní sousedi a sjezd sudeťáků v Brně je v pohodě.
České oběti sovětské armády se počítají spíš v oblasti statistické chyby, ať už při osvobozování země od „hodných sousedů“, nebo při obsazení v r.1968 a následně okupaci, která trvala přes 20 let, ale okupační vojáci byli narozdíl od za Protektorátu všudypřítomného Wehrmachtu a Waffen SS zalezlí na základnách a spousta mladších Čechů sovětského vojáka ani nikdy v životě nezahlédla* Tedy v podstatě stejný režim jako US vojáci v záp. Německu – mimochodem jsou tam dodnes.
———————————
*)
Tím neříkám, že bychom měli nad r.1968 mávnout rukou. Jakkoli to byla z vojenského hlediska nutná operace, bylo to násilné obsazení ČSSR a „dluh“ za osvobození od Němců tak spousta lidí považuje za vyrovnaný.
V r. 1945 pocházela čtvrtina vojáků Rudé armády z Ukrajiny – to byli skuteční tamější hrdinové, narozdíl od banderovců.
Vedle hrdinství vojáků Rudé armády (a rumunské armády) při osvobození bych ale nezapomínal na jejich excesy – znásilňování českých žen a krádeže majetku (to dělali bez rozdílu vojáci z Ruska, Ukrajiny, z Rumunska, z Kavkazu…). Ale srovnání s německým vražděním tyto zločiny nesnesou ani zdaleka.
Osobně žádný rusofil nejsem. Co se týká počtu Rusů/Ukrajinců (pro mě totéž) v ČR, na můj vkus jich tu bylo moc už před rokem 2022.
Ale v dnešní době tak oblíbený pohled některých „Čechů“, a sice že Rusové jsou arciďáblové zatímco sjezd sudeťáků je OK, tak tenhle pohled teda fakt nesdílím.
Jo, souhlas, ať se o excesech klidně píše. Jenže v poslední době se píše JENOM o excesech.
Tyhle polopravdy jsou podstatně rafinovanějším lhaním než primitivní lži. Vybere kousek pravdy a ten se nafoukne… a to podstatné se zamlčí.
Za komančů se excesy prostě zamlčely, stejně tak se skoro zamlčoval podíl US Army na osvobození atd. V 90. letech byla tendence psát pravdu, a někdy po roce 2000 nastoupila tendence překrucovat dějiny na opačnou stranu.
Ani komunisti ale neklesli tak hluboko, aby tvrdili, že „druhou světovou válku rozpoutaly USA a Německo“, jako to v opačném gardu tvrdí některé země EU. Zrovna tak komunisti aspoň měli tolik slušnosti, že nenazývali angloamerické osvobození západní Evropy „okupací“. Proto říkám, že fialoví už jsou v tomhle horší než komunisti.
Ten pohled je dán tím, že Němci jsou bývalí nepřátelé a současní spojenci. Rusové jsou současní (a taky bývalí) nepřátelé.
Až bude RU/UA válka dostatečně za námi, bude SČSP :-) podobně přijatelný jako Landsmannschaft. S nějkou demoškou (což je taky fajn; měli by vědět, že vyvolávají stále emoce), ale v zásadě tolerovatelný.
Bývalý nepřítel byl Sovětský svaz (dáno okupací 1968).
Dnešní Rusko je nepřítel zejména pro současnou vládnoucí kliku ukrajinského státu + např. pro Poláky, kteří mají z Ruska vítr vždy a všude, přestože nebýt Rusů, tak mluví německy.
Část evropských politiků se snaží Rusko vykreslit jako nepřítele. Snaží se zakrýt neschopnost řešit domácí problémy tak, že straší „ruskou hrozbou“. Ovšem lidi jim to většinou moc nebaští. To je jeden z důvodů poklesu popularity a důvěry u Macrona, Merze, Starmera… A ostatně i jeden z důvodů volební porážky Fialovy koalice.
Lidi nejsou zase tak hloupí a i v ČR nebo na Slovensku vědí, že vojenská přítomnost současného Ruska na našem území je prakticky nereálná a ani samotné Rusko to v plánu nemá. Oni to teda vědí i progresivní politici a občas jim to ujede, ale linii ruské hrozby drží dál, protože jsou k tomu školení (to jsou ty studijní pobytu většinou v USA) a jsou za to placení.
Zajímavé je, že současné vedení USA „ruskou hrozbu“ prakticky opustilo a nechce moc topit peníze ani v NATO (proto požadavek na zvýšení výdajů od členů).
Prostě nepřátelství k Rusku prosazuje pomalu končící evropská vrchnost, kdežto většina Evropanů (včetně Čechů a Slováků) s Ruskem fakt válčit nechce a neví proč by měli.
Oproti tomu vysídlení Němci jsou čistě středoevropský problém. Poláci vědí, že Landsmannschafty jsou kašpaři a kdo se s nimi vůbec baví, klesá na jejich úroveň. Snad to budeme vědět i my Češi a naši politici.
Poláci neměli mluvit německy, nebo jen zbytky. Měli být z velké části likvidováni. Němci Poláky nenáviděli nejvíc ze všech slovanských národů.
Okamžitě po obsazení spustili „Intelligenzaktion“, při níž cíleně zavraždili desetitisíce vzdělaných Poláků Odhady jsou 60 000 – 100 000 lidí, rozsahem to tedy násobně převyšovalo Katyň.
https://www.jcted.cz/v-pisku-vzdali-vyvesenim-vlajek-uctu-spojencum-kteri-v-roce-1945-osvobodili-ceskoslovensko-sovetska-musela-pryc/
Co to jsou za svině pokrytecké falešné (rusofobové, komunistobijci, libtardi jako Dissenter) dokazuje to, jak se dojímají nad „okradením“ (znárodněním), dvacetiletou okupací, která nebyla, ale desítky milionů mrtvých jako důsledek kradení kapitalistického režimu jim nevadí.
Buď je to placený provokatér nebo důsledek inkluze ve školství.
Ignorovat zlo znamená podporovat zlo
Zde je rozbor této myšlenky:
Pasivita jako souhlas: Pokud člověk vidí zlo (ubližování, nespravedlnost) a nezasáhne, i když může, dává tím nepřímý souhlas s jeho pokračováním.
Infekčnost zla: Zlo je popisováno jako vysoce nakažlivý fenomén, který se šíří, pokud mu není postaven odpor.
Odpovědnost většiny: Psychologické studie (např. Philip Zimbardo) ukazují, že zlo nepáchají jen „zlí lidé“, ale často obyčejní lidé, kteří podlehnou situaci nebo mlčí.
Zimbardo neni zrovna povazovan za seriozniho vyzkumnika. Ono hodne veci si velmi rad priohnul, aby mu to hodilo zavery, ktere potreboval, viz Prison experiment, kde mu ucastnici hrali dokonce i filmovy charaktery a jeho to nijak nestvalo….Ale nebudeme do toho dal zabrusovat, proste to je pop psychologie, kazdymu dle jeho gusta a naroku.
Leon: To máš tak, pud sebezáchovy někdy zabrání člověku čelit zlu, které se mu aktuálně jeví menším rizikem, než proti němu jít….a ono roste a roste, až se poměr rizik obrátí a najednou je pozdě ho zastavit. Ne že by mnozí ani nevnímali příznaky negativního vývoje, protože to nesledují anebo nevidí, ale mají často ty prozíravější za blázny, ale ponejvíc za narušitele svého poklidného života. Třeba se ale pletu, se Zimbardem jsem neměl čas to probrat.
Ne …ho zastavit, ale zlo zastavit.
Klid dědo, klid.
Je absolutně jedno co si o kom a o čem myslíte. :-D
Svět se točí i bez vás.
SAVP: Ale hovno, žádnej svět se netočí, jsou to jen obrazy, které ti za filtrem reprodukuje vědomí.
Koukám dědo, že jste se dovzdělal. :-D
UI-SAVP: Těsně vedle, jako vždy si jen vymejšlím.
Hupert
9.5.2026 v 0:01
tvl proč to furt krmíš?
Behemot: Měls doma někdy krysu a bludiště? Není to úplně blbý zvíře. Sem tam je i zábava to pozorovat. Druhá věc je, že jak si začneš něco ošklivit, kazíš si sám náladu.
https://www.youtube.com/watch?v=GyxSvZOby54
Slabý dědo. Přitlačit na pilu. Jinak vás do party nevemou. :-D
To hupert
To mas z ty inkluze, dedo. Docela ti toho vocuravajiciho mazlicka preju.
SL: Ty jsi další vnouče, o kterém jsem nevěděl? To ale znamená, že jste se SAVEm příbuzný. To mě podrž.
SL: Vím, o co vám oběma jde, ale když mi tu prokazatelně přeješ počůrané nohavice, snadno tě vydědím na rozdíl od SAVA. Dokázat, že svoji péči o můj duševní rozvoj jenom předstírá bude větší oříšek.
No podívejme. Pár tejdnů zpátky svazačka a za pár tejdnů div, že se nevobejmou. :-D
https://www.youtube.com/shorts/s7luoomVx6o
Nezarli a prej nasemu pratelskemu tonu i nadhledu. Kdyby ses vetsinu casu nechoval, jak mrkev, treba i ty potom…wait, to jsem se moc zasnila, to u tebe nehrozi.
Jak to bylo? Horká hlava? 38.
Nic pro mě.
Ano, presne. Nic pro tebe :DDD
Vím to celou dobu. 🤣
No to vis ze jo, broucku. Uplne ti rozumim.
Horká hlava, start na drc, poslední slovo.
Prostě sen každýho. 😆
Prestan se furt uzirat. Mas to jako s konma. Divokou klisnu da pioneer, ne bejby :-)) A zas zejtra, dneska uz me nebavis.
A ještě je na sebe patřičně pyšná. 😂
Bozinku a o co jinyho tu jde, Mlho? Byt na sebe pysnej. To ty bohuzel nejses, tak ses vzil do role neustale prudiciho, porejpavajiho kostete a doufas, ze ti z toho vseho trollingu narostou raminka. Reknu ti tajemstvi, nenarostou. Bud delas nekomu uzitecnou stetecku, anebo je to tvoje one man show, ale ze bys byl sebevedomej nebo samostatne myslici, o tom jsi tu teda fakt nepresvedcil. Treba ty onanie z Wiki. To snad dela chytrej, myslici chlap? Myslim to s tebou vyjimecne dobre, nebud uz celer.
To je tak, když si někdo plete egoisty / mačisty s chytrými a myslícími. 😆
Někdo holt ty stohy knih a script přečíst musí, aby někým byl.
A komise mu pak udělí diplom.
Přečíst opravdu neznamená pochopit.
https://www.databazeknih.cz/knihy/mit-nebo-byt-78462
🙃
Do prdele, no jasny…Vis co, jed si to dal. Preji ti hezky den, wikimane.
tak nejak to velice často je, dobře shrnuto
nejhorší je dyž prozíraví ai přesně říkají, že je potřeba to zarazit v zárodku a že přesně to jenom poroste, až bude pozdě, a jak to dopadá žejo
Hupert
Samozřejmě záleží na okolnostech a zvážit kdy stojí za to postavit se zlu.
Ale hodně by pomohlo kdyby většina lidí viděla zlo tam kde skutečně je a ne tam, kde to chce někdo vidět a pomáhá tomu všudypřítomnou propagandou, šířením nenávisti a vymýšlením narativů (pohádek).
Jak už jsem psal výše, nenávistný pohled na Rusko je způsoben tím, že je opět agresivním státem a my stojíme de facto proti němu. Z řady důvodů, od geopolitické bitvy o zdroje v širším smyslu slova, přes to, že naši kamarádi stojí proti němu (EU), až k tomu, že je prostě hnusné vlézt bojovat do cizího státu (UA).
Až konflikt skončí, budeme za nějakou dobu opět nestranní. Či spíše, měli bychom být.
Ta nenávist začala dávno před válkou.
Zrovna tak nenávist vůči lidem jiného názoru, pohrdání jimi, prohlašování lidí občanů jiného názoru za ne-lidi, přinejmenším od té doby, co v roce 2014 prohráli fialoví volby.
Když jsem psal, že ani komunisté neklesli tak hluboko, ještě bych připomněl, že dokonce ani komunisté neklesli k etnickým nadávkám pronášeným vysokými státními úředníky, politiky a novináři.
No a tohle je to, proč nechci nadále vířit vášně.
Děkuji za diskuzi.
Ta válka začala anexí Krymu.
Nefandím nenávistným pokřikům, ale přijmeme-li, že jsme na jedné straně z důvodů, o nichž jsem tu psal, chápu je jako prostředek semknutí sil. Demokratické režimy mají totiž tu nevýhodu, že nemohou za cílem jednoty a bojeschopnosti vnitřní odpůrce eliminovat (pádem z okna), proto se domnívám, že je určitá míra emocionálního štengrování a propagandy přípustná. Osobně bych zašel ještě dál, formulací jasné zahraniční politiky a toho, co už je mentální kolaborace s nepřítelem a znemožňuje působení v jakýchkoli strukturách státu (ekvivalent někdejšího německého zákazu výkonu povolání), ale pro to není dostatečná poptávka.
Bude-li většinová shoda ve státě na tom, že Rusko není nepřítel, ale partner, nechť se změní zahraničně politická orientace státu a menšině nezbyde než hlasovat nohama. Svět je velký.
Rádo se stalo.
Na Seznamu to jelo už před anexí Krymu.
Já jsem demokrat – v českém, ne v americkém smyslu toho slova.
Prostě hodnotově se lišíme.
Je všeobecně známo, že USA chtěly Krym pro sebe aby odtamtud škodily Rusku. Ale že by bylo příčinou zástupné války USA proti Rusku to, že se Krymčané rozhodli referendem patřit k Rusku je kravina.
Oni sice Amíci řekli, že je mezinárodní právo nezajímá, že se mají všichni řídit řádem založeným na jejich pravidlech.
Ukrajina byla už dlouho před svržením Janukoviče připravována na válku s Ruskem a začalo to, když se jim podařilo vyvolat občanskou válku.
Ostatně jak to bylo dokazuje podvod Minské dohody.
Ta valka zacala s prvnim vystrelenym nabojem ukrajinske armady proti spoluobcanum.
Ja osobne nechapu, proc by nejaka mensina mela v demokratickem state nekam odchazet? Princip demokracie prece je prave v onom diktatu vetsiny. Jinak by kazde volby zcela zasadne snizily pocet volicu.
Stran zahranicni politiky – inu, my jsme mali, vzdy si se schovavame pod nejakeho agresora. Tak jde o to, abychom si vybrali takoveho, pod kterym nam bude lip, nez pod nejakym jinym.
…opět agresivním státem
Jak už jsem psal výše nezáleží na tom co si myslí a vymyslí jakýsi sociopat a ignorant Dissenter. Rozhodující jsou fakta.
Takže popořadě:
Co bylo v minulosti tou agresí?
Co je tou dnešní agresí?
Kromě teda té „agrese“, že Rusko osvobozuje Donbas od ukronácků a žoldáků fašistického KoZa?
Přitom jak správně píšeš důvodem války je bitva o zdroje. Takže fašistický KoZa začne bitvu o zdroje, ale tím špatným agresorem je Rusko??
Na příkladu Dissentera názorně vidíme co dokáže udělat Západní propaganda se sociopaty.
Dissenter 8.5.2026 v 17:27
Cituji:“Akorát nevidíte, že my jsme na jedné straně, té protiruské…“
Pokud je to, Vaše Veličenstvo, až takhle „natvrdo“, ráčili byste mě laskavě z vašeho středu vyobcovat?
Cituji:“Pořád doutná v myslích některých lidí. Proto je strašně dobře, že se koná Sudetoněmecký sjezd.“ Přesně. V jistém smyslu je dobře, že je zde někdo, kdo pilně dmýchá, aby doutnání opět přešlo v plamen.
To se budete muset vyobcovat z EU, případně si zvolit takové složení parlamentu a potažmo vládu, která i v rámci EU se z této role vymaní.
V realitě ČR nemožné, i ANO a Motorsité podporují nákup zbraní a obranu proti Rusku, ač jsou důvody jiné než ideové (u ANO). Ani v tom Maďarsku to tak úplně nevyšlo. Holt demokracie. Taky se mi nelíbí platit daně na sociální systém a nenadělám s tím nic.
Dissenter 9.5.2026 v 9:54
Aha. Takže vy nepoužíváte jen majestátní plurál, ale jste mluvčím EU, respektive ČR…
Vy jste na jedné straně, té proruské, podporujete nákup zbraní a obranu proti Rusku, které vás ničím neohrožuje a vyžadujete, abych to platil a nelíbí se vám platit daně na sociální systém…
Už tomu rozumím.
Nikoli mluvčím, jen popisuji situaci.
A ano, v otázce existence sociálního státu jsem součástí menšiny, která se v demokracii musí podřídit a financovat jej. V otázce zbraní proti rusákům (o důvodech ohrožení jsem psal výše a třepiti si jazyk už nebudu) jsem součástí demokratické většiny.
Trochu zamrzí, že rovné hlasování není doprovázeno podobně rovnými příspěvky.
Tak to chodí.
Dissenter 9.5.2026 v 22:23
Dovolím si ještě nesměle namítnout, že jádro pudla se nachází trochu vedle, ne-li hlouběji…
Psát tyhle mimořádně stupidní články je vaše svaté právo, ale tu včerejší obstrukční vlajeckovou jízdu po dálnici na Hořice jste si vy vlastencici mohli odpustit.
Tak máte vy náckové jít pěšky. Aspoň uděláte něco pro zdraví.
https://www.sudeten.de/api/assets/c8812d13-3c74-435e-9358-c1c08669fc2d
„Die Sudetendeutsche Landsmannschaft arbeitet darauf hin, dass die Tschechische Republik die in den Jahren 1945/1946 vom Präsidenten, der Regierung oder dem Parlament der damaligen Tschechoslowakei erlassenen und fortwirkenden Dekrete, Gesetze und Verordnungen, die Unrechtstatbestände – kollektive Entrechtung, Enteignung, Zwangsarbeit, Vertreibung und Ermordung – anordneten bzw. legalisierten, außer Kraft setzt.“,
tj. „Sudetsko-německé sdružení usiluje o to, aby Česká republika zrušila dekrety, zákony a nařízení, které byly vydány v letech 1945/1946 prezidentem, vládou nebo parlamentem tehdejší Československé republiky a které jsou stále v platnosti a jež umožnily a legalizovaly protiprávní jednání – kolektivní zbavení práv, vyvlastnění, nucené práce, vyhnání a vraždy.“
Zajímavosti z fašistické domácnosti.
V městském zastupitelstvu brněnském došlo k jednání o ustanovení městské rady. Velikou sensaci a rozruch způsobilo prohlášení zástupce fašistů Dra Dominika, že fašisté se pro volbu členů městské rady sdružují s henleinovci. „Na fašistech a henlenovcích jak vidět, se osvědčuje přísloví – extrémy se dotýkají. – Lidovecký „Našinec“ přinesl 1.prosince 1935 následující zprávu:
„Dvoustránkový týdeník fašistické oposice býv. člena direktrora NOF p. Vodáka „Reflektor“ přináší jeho prohlášení, že se rozhodl vstoupiti do lidové strany v Čechách a vyzvedá význam politického hnutí katolického lidu. Při tom fašistický týdeník „zůstane ovšem majetkem nutné oposice v zrazené obci fašistické“. Přes to, že prohlášení hýří chválami, bude lidová strana v Čechách po zkušenostech, které s fašistickými obránci má, opatrnější k takovým náhlým konversím.“
Psaní „Našince“ je charakterisktické pro poměry v lidovém táboře a přestup p.Vodáka nazačuje, že z fašistického tábora není daleko do zfašisovaného křídla lidoveckého, representovaného dnešním vedením p.Staška.
(článek v Lidovém deníku č.288 Ročník XXII., vydaném 12.prosince 1935, stejná krabice z půdy)
Dodatek pro zasmání: na stejné straně je článek s nadpisem „Před bombardováním ADDIS ABEBY.“, jehož druhý odstavec zní:
„Mussolini dal přeměniti svůj osobní automobil na pohon lihem zasazením zvláštního karburátoru. Alkohol stojí dnes v Itálii 2 liry 15 centesimů, kdežto benzin 3 liry 60 c. Doufá se, že cena lihu ješte klesne.“
Ty jo. Italská lira měla kdysi i centy. Teda centesimy.
Časy se mění. Já si dával kafe už za 2000 lir.
Locarnské smlouvy (16. 10. 1925)
https://www.moderni-dejiny.cz/clanek/locarnske-smlouvy-16-10-1925/
Hlavním přínosem byla garance západních hranic Německa (s Francií a Belgií), avšak dohody nevytvořily stejné záruky pro hranice východní, což oslabilo bezpečnost Československa a Polska.
Rýnský garanční pakt: Německo, Francie, Belgie, Velká Británie a Itálie se zavázaly k nedotknutelnosti německých hranic na západě a k demilitarizaci Porýní.
Východní hranice: Německo podepsalo rozhodčí smlouvy s Polskem a Československem, ale negarantovalo jejich hranice tak pevně jako ty západní.
Československo (zastoupené Edvardem Benešem) uzavřelo s Francií spojeneckou smlouvu, která měla kompenzovat nejistotu z východních hranic.
Dohody znamenaly návrat Německa na mezinárodní scénu, vedly ke vstupu Německa do Společnosti národů (1926) a dočasně snížily napětí v Evropě, ačkoliv pro východní Evropu znamenaly bezpečnostní riziko.
Konference v Locarnu aneb setkání, na němž se zrodil Mnichov
https://medium.seznam.cz/clanek/ceska-historie-konference-v-locarnu-aneb-setkani-na-nemz-se-zrodil-mnichov-154390
https://is.muni.cz/elportal/estud/praf/js09/dejiny/web/prameny/08/Locarnske_dohody_z_16._rijna_1925.pdf
Postavení československé diplomacie v Locarnu a důsledky Locarnské konference pro Československo
http://dspace.zcu.cz/bitstreams/91df987f-2045-4eac-9532-d301bf4c9dd1/download
K těm blábolům jeden odkaz, sraz sudeťáků v Brně schválila naplánovala a částečně organizovala paní Liptáková z Rajchlovy PRO. Více k pokrytectví nebo demenci místních flastenců není třeba. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rajchl-klara-liptakova-pro-sudetsky-sjezd-sudetonemecke-krajske-sdruzeni.A260429_125338_domaci_svm