Můj názor na studentské stávky za klima - zpět na článek

Počet komentářů: 255

  1. Mily pane Vasicku, zacinate byt tim klimatem stejne posedly jako Greta. V podstate stromy sazet muzete, to je pekne. Na druhou stranu se zkuste zamyslet, ze kdyz vas lide ctou, nepotrebujou cist takovy socialisticky nesmysly jako mhd zdarma. Sorry jako…
    Chcete vedet co je ten nejvetsi pruser? Zvysujuci se vyroba vsech moznych nesmyslu, kvuli ktere jen v Nemecku je denne v provozu cca 300 tisic kamionu. Vystavba novych a novych tovaren a skladu a stoupajici vyroba spousty nesmyslu, tezba surovin. Predstava lidi o tom, ze je potrebny neustaly rust. Potreba lidi vlastnit furt vic a a vic majetku jako by si vsechno meli vzit do hrobu.
    Vzdyt dneska uz nemuzete ani ten strom vysadit svobodne, protoze kazdej centimetr pudy nekomu patri. Napad dobrej, ale nerealizovatelnej. Bohuzel..

    1. A preco by som ten strom/ker nemohol posadit? Prave vcera som posadil dalsie dva kriky vo svojej zahrade. Ako pridavok k 35 stromcekom a krikom co sme na tom malom mestskom pozemku posadili odkedu tu byvame. Moja oblubena japonska borovica mala okolo metra ked sme ju posadili. Dnes ma okolo dvoch metrov a celkom pekne rastie.

      1. To:Wildcat
        Ja si samozrejme muzu taky na zahrade posadit stromy a taky to delam. Momentalne mam rozjetych 12 eukalyptu, uz jsou v zemi a maji uz 10-15 cm. Moznost sadit stromy mate vy, ale dva kilometry ode mne je sidliste, kde zije 200 tisic lidi cca a tem nezbejva uz centimetr pudy. Cela nase zem je rozparcelovana,jako by ta hlina byl nekoho majetek. A k tem stromum. Dneska jsem jel takovou pohodovou jizdu z Essen do Nitry pres CR. Kam az oko dohlidne od dalnice,vsude jsou suchy stromy. Nikde jinde jsem si to nevsiml. Nlrmalne spaleny stromy,vyschnuty. Ne jeden nebo deset. Cely hektary uschlych stromu. Zitra, vlastne uz dneska, az se vyspim, pojedu do Spanelska, tak se podivam jeste ve vnitrni Francii, tam je taky hodne lesu. Mam na cestu hodne casu, tak bude zase pohoda. Dam vedet.
        Zmena klimy urcite probiha, ale rozhodne na to nema vliv globalne lidska cinnost.

        1. Má na to vliv to, že vytváříme obrovský plochy stepí, kde prší jako na stepi (jednou za čas monzun – týden v kuse), navíc už půda přestává být oraná. Když nezaprší na většině území, tak samozřejmě nezaprší ani nad lesem, ten nemá čím klimatizovat a zajde.

          Aktuálně v rámci henté ekológie probíhá naprostej opak – většina opatření, která se dělá, má mnohem horší dopad na přírodu a stohí víc vzácnejch statků, než se na to vysrat a dělat to jako před tím: https://www.youtube.com/watch?v=xW-VLPyxqAM místo toho, aby se odpady pálily za výroby elektřiny a tepla, tak se za drahý vzácný statky třídí plasty a další píčoviny, který skončí někde na megaskládce v Africe (protože to nikdo nechce! je to zcela k hovnu) a následně dojde k vykácení několik staletí starýho lesa v US of A a jeho spálení v Holandsku. Strááášně ekológický pyčo!

          1. Ehm – jak to video souvisí s Vaší větou jako celkem?
            Uvedené video (když si odmyslím, že ono samo není ozdrojováno, ale zkusme jej nyní vzít za bernou minci) z Vašeho stanoviska potvrzuje pouze to vykácení lesa v US (o „několika staletích stáří“ tam mimochodem není taky ani slovo, takže využití takových potenciálně zabarvujících přídavných jmen bych doporučoval mírnit), ale o tříděném odpadu, který skončí někde na megaskládce v Africe tam není ani slovo.
            Stejně tak tam není ani slovo o tom „jak se to dělalo jako před tím“ ani o tom, že to má dopad na přírodu s tojí více vzácných statků.

            1. No, tomu se jaksi říká know-how, todle video je jenom takový první hození do vody pro ty, co o tom moc neví.

              Esli potřebujete další informace, tak se stačí zeptat. Nicméně většina lesů, co se aktuálně v US kácí, jsou pořád ještě původní lesy (a to mnohdy i sekvojový, ty jsou starý, pravda, tisíce let, ne stovky), ne ty už znovuvysazený člověkem.

              Nakládání s odpady je v naprosté většině případů (mimo energetický využití) zcela perverzní.

              1. To:Behemot
                Jasne, paleni odpadu je fajn zdroj energie. Ale to by se ekoteroristi asi uprotestovali k smrti.
                Ohledem odpadu do Afriky obecne nevim nic. Jen vim, ze se tam vyvazi stare,v Evrope nevyuzitelne pneumatiky, zejmena do Nigerie a nevim, jestli to je jen nejaky mistni spanelsky byznys nebo se jedna o celoevropskou zalezitost. O jinych odpadech jsem ani neslysel, ani to nevidel, ale o tech gumach vim uz davno

                1. Poté, co Čína omezila příjem plastů, se to rozlilo do zbytku Asie, Indonésie a Filipín. Tam už to začínají zakazovat taky, tak se to hrne do Afriky. Dílem se něco reexportuje do Číny (je tam přece jen potenciál to přepracovat díky levné práce do stavu, kterej vyhoví náročnějším čínskejm podmínkám na příjem recyklátu; nicméně to bude podobně humusácká zátěž na prostředí, jako byla v Číně, ostatně proto todle zakázali), dílem se to tam bude skládkovat, občas to zahoří, znáte to.

                  Už se dají po netu vyhrabat články, který odhalují to, co sem říkal leta letoucí, že císař je nahej a celý je to píčovina, akorát jsou k tomu i zajímavý data. Největší prdel je, jak velice rychle se za ty sračky přestaly dávat umělý platby jako za „surovinu“ a třeba ve Státech docela rychle roste cena, kterou musí odpadový firmy zaplatit, aby si ten plastovej shit vůbec někdo od nich vzal. No, nakonec ty pokřivený socanbolševický nesmysle vždycky prasknou a trh ukáže, jak to je ve skutečnosti :)

                  Vono je to ale celý politický. Tuším že zrovna Švédsko (nebo někdo tam na severu) pálí skoro všechno a zákonná definice je, že energetický využití odpadu je hezky zelená likvidace. Takže jo, to je na tom právě nejvíc perverzní, když se třídění a podobný nesmysle označí škrtem pera jako strašně zeleňoučký, na papíře je všechno růžovoučký a jak je to v reálu, o tom se nemluví. To právě krásně rozpitval Lubach :D

                  1. ad reexport – k tomu bych mel obecne dotaz jak je to vosefovany ze se treba ted Cinani nebrani proti Trumpem zavedeny obchodni valce tim, ze se dohodnou napr. s Vietnamem nebo Indonesii ze se zbozi bude vozit pres ne, prdne se tam Made in Vietnam a uz to valim do usa …

                    1. No samozřejmě, jak se to dělá s banem na vývoz do Ruska? Řecko se na to vysere a pošle tam potraviny o 10-20 % dráž :D

    2. MHD zdarma se tiež nepáčí.
      Ale s tím stromem: buď ta půda patří Vám a pak si tam sázejte stromy, co hrdlo (teda rýč) ráčí, nebo se zkuste s vlastníkem půdy dohodnout. Myslím si, že se najde takový, který za to bude rád.

      1. Pardon: sa mi

    3. @Jozko, nemáte pravdu. Samotný výběr jízdného dosahuje úrovně několika desítek procent tržeb, které jsou za jízdné vybrány. Připočteme-li k tomu problémy s parkováním v centru velkých měst, zácpy, hnus v luftě, je MHD zdarma dobrým nápadem. Ale nechme na lidech, aby si sami vybrali, zda se budou plácat v plechovce městem nebo využijí této služby. Svobodná volba a vlastní kapsa spoustu lidí přesvědčí, že MHD není zas tak strašná. A město ušetří za revizory, označovače jízdenek a výpalné pro Rittiga.
      Co se týče stromů, spousta ploch patří obcím. Na těch můžou města organizovat sadbu stromů. Představte si, jak před hordu klimajugend přijde starosta s vozíkem sta stromů, krumpáči, lopatami a řekne, že konečně můžou něco udělat pro Zemi. Moc nevěřím tomu, že by se všichni chopili nářadí a šli sázet stromy. Hned by se vidělo, kdo to z těch parchantů myslí vážně.

      1. MHD zdarma není problém ekonomický, ale kapacitní: MHD pak začnou využívat i lidé, kteří by namísto placení šli pěšky, a už nyní přeplněné prostředky MHD se narvou k prasknutí. Jako v Japonsku.

        1. Jan Mrcasik: ne vše je v Japonsku narvané a už vůbec ne pořád, nicméně chápu, jak to myslíte. Akorát rozdíl je v tom, že v Japonsku je naopak MHD drahé a nikoliv zdarma (z Vašeho příspěvku by se mohlo zdát, že „jako v Japonsku“ nebudou pouze narvané, ale že budou narvané i z důvodu toho, že je zdarma, což není pravda).

      2. To:PAKO-
        MHD zdarma je stejny socialisticky vymysl jako podpora pro lidi, ktery v zivote nesahli na praci. Podle mne kdo chce jezdit MHD, at si ji plati v plne vysi a bez dotaci. Potom at si funguje. Po zruseni vsech dotaci by teprve lidi zjistili kolik to vlastne stoji. Uplne se mi ekluje platit za neco dvakrat,jednou ve forme dani a podruhy jeste jizdenkou.
        Jinak, kdyz musim uz jet do mesta,zpravidla s necim, co bych MHD neodvezl, a to se stane tak petkrat do roka. Jinak do centra uz davno nechodim,neda se tam parkovat, neni tam proc chodit, vsechno dulezity mam jinde.

        1. Právě proto, kolik desítek tisíc z mejch daní z minerálních olejů skončí jenom v pražské socce každej rok, tak ta drzost, že po mně chtějí platit za to, že se tím párkrát ročně svezu, eště po druhý, je trochu do nebe volající.

          Přitom čistej zisk z jizdýho je mrzkejch pár set milionů (režie je obrovská), z toho se nepořídí ani úklid prostor stanic a terminálů za rok, checht.

          1. Nebylo by nejlepší nechat na neviditelné ruce trhu? Žádné dotace do MHD a tržní cena jízdného?

            1. To by samozřejmě bylo. Ale máme hentu všeobecnou kdemohkradcii a opitickej konsenzus.

              Kolik nás takovejch, co jsou pro tržní řešení, posbíráte i tady na webu? Pět? No jo.

              Tak zas nezbývá než menšího zla, no…

              1. To:Behemot
                Vsak o tom pisu. Zadarmo je picovina, ale kdyz uz to platim z dani, at uz po mne nehteji jizdenku. Nebo at si jizdenky lidi kupujou za plnou cenu.

                1. No šak nejsme vepři ne?

                  1. sorry jo, vy jste všichni hrozně tržní, ale myslete taky občas na sebe.
                    MHD za plnou cenu je neudržitelná, už jenom proto, že by „velmi pravděpodobně“ v současné podobě nebyla o tolik levnější než auto.
                    Fakt byste chtěli všechny lidi z MHD nahnat do aut? By bylo v Praze k posrání.

                    1. Kde?

    4. Hlavne pan Vasicek (patrne nechtene) vypada jako Brouk Pytlik parodujici Cesko.
      http://oidnes.cz/12/071/org/TOM44429a_pytlik.jpg
      Safra, nechtel on do politiky ? Nevi, jak se dela PR ?
      Koho takovy „protest“ asi tak oslovi, kdyz se ani na ten pokus o protest neoblekne a nevyrobi si transpatrent aspon poloprofesionalne ?
      Lidi jsou zvykli konzumovat zpravy z telky a takovyhle obrazek je leda tak rozesmeje a reknou si, co to je za hnupa.
      Fakt nevim, co si o tom mam myslet.
      Loser Vasicek narazil na losera Malinu. Globalisti uz se tresou strachem.

    5. Vašíček je henten „politik“, i když dostal v eurovolbách pěkně nařezáno, tak holt teď rozumí všemu.
      Musíte se smířit s tím, že z dfens-cz se prostě stalo standardní stranické médium.

    6. Umělá spotřební nadvýroba a umělá zaměstnanost jsou součástí nynější doby, většina tady těch svinstev má kořeny u všemožnejch socialistů, bolševiků a pachatelů dobra všech druhů a barev.

      Největší průser ale není dokonce ani to, že tydle všechny píčoviny a vlastní auto chce miliarda negříků a miliardy Indů a dalších asiatů. Největší průser je to, že za pár let bude těch negrů dvě miliardy a všech ostatních taky několikrát tak. Pokud chce někdo něco zachraňovat, tak by měl začít tím, že začne místo potravin posílat do Afriky dopravní lodě s gumama a dalšíma druhama antikoncepce a vysvětlovat negrům, že když mají problém nakrmit sebe, asi jim nepomůže si udělat vosum malejch.

      1. Pod to se podepisuju.

  2. Na protestujícího studenta jistě často čeká papínek či maminka ve velké obludě se spuštěným motorem, aby mu mohla běžet klimatizace.
    Student rád odhodí plastové obaly a plechovky tam, kde je spotřebuje, aby se s nimi netahal.
    Student také hodně cestuje letadlem.
    Student ví, že je dobré vozit k nám maso z Argentiny.

    1. Vzhledem k objemum dopravy ma to maso z Argentiny v prepoctu na kilogram pravděpodobně menší uhlikovou stopu a ekologicky dopad nez kdyz ho do Prahy na naplavku priveze chladici dodavkou farmar z vysociny.

      1. Káva prdí CO2 po celém světě stejně. Máte-li představu, že je ekologičtější přivézt kus žvance z Argentiny, je to hodně mimózní představa. Ono to maso jen neletí, on ho někdo veze stovky až kilometrů na letiště, zamražené, k tomu to letadlo, pak zase kamiony z Frankfurtu,… To opravdu není menší uhlíková stopa než dovézt zachlazené maso z Vysočiny. Patrně jste z Prahy, neboť si myslíte, že Vysočina je stejně daleko jako Argentina.

        1. Káva prdí CO2 až po upražení zrnek (no dobře: rostlina ho prdí v noci). Jinak prdí kyslík.

        2. Na vysocine kravy neprdej? Maso z argentiny (a nejenom z Argentiny) se nevozi letecky. Vozi se lodi. V objemu desitky tisic tun masa na jednu lod. Je to vyhodny, protoze cestou to maso navic poradnr uzraje. Mnohem vetsi zatez je pak rozvoz masa ke koncovym zakaznikum, ale na jednom stejku je ta cesta z Argentiny do Evropy nula nula prd ve srovnani se stopou co nadela doprava po Evrope. A cim bliz ke spotrebiteli, tim ta stopa narusta, protoze se prepravujou stale mensi a mensi objemy.

      2. shane:
        To je vtip…?

        1. Tak to sory. Asi ztrácím smysl pro humor, začnu-li se bavit o ekologii.

    2. se sazenim stromu (vubec upravou krajiny) a mhd zdarma (pokud to umozni rozpocet mesta) souhlasim. take bych jasne preferoval pravidly provozu jednostopa vozidla (skutry..) pred automobily (zdaleka ne vsichni potrebuji jezdit kramem co zabere tolik mista jak pri jizde tak pri parkovani)

      1. Kráva. Sory, úklep.

      2. Jelikož silnice nejsou nafukovací, tak by se nějakými vyhrazenými pruhy akorát zhoršily zácpy. Při využívání autobusových pruhů by zase hromada skůtrů zpomalovala MHD. Kdo čím potřebuje jezdit nechte na něm. Skůtr je z hlediska dopravy po městě výhodný tak jako tak, netřeba ho nijak zvýhodňovat.

        1. ono to stejne skonci casem pravidelnymi zakazy vjezdu do rozsirenych center velkych mest pro auta, maximalne za dalsi vypalne (myto), skutr je idealni, pokud uz dotace tak ne pro elektroauta ale skutry na spalovak co by lidi vyuzivali misto aut do center mest, ano dla bych jim preferenci pred automobily, jejich ridici at si v klidu vystoji kolony … hlavne ze musite byt vzdy v opozici se mnou …

          1. Ad trevor12:
            Pokud se mezi v řidiči v koloně nenajde hovado, které by skútr záměrně zablokovalo, tak ten má dost velkou šanci kolonou stojících aut projet. Navíc u toho skútru pro ježdění po městě mi přijde rozumné přemýšlet o elektrické variantě (u auta nikoliv). Ale to byste nebyl Vy, abyste na všechno nepotřeboval zákony a dotace.

            1. nic proti, mne jde nejdriv o zmenu zakladniho paradigmatu (ktere uz jinde ve svete pochopili jen my jsme stale vidlaci) ze do mesta skutrem, auto jen v opravdu nezbytnych pripadech

              ale klidne rovnou elektro skutr komu to vyhovuje ale problem nabijecek vsude zatim zustava ja bych momentalne volil spalovak skutr

              1. A ty nutné případy bude určovat kdo? Vy? Stáňa a Vláďa (pardon Strana a vláda)?

                1. rozumny clovek, jenze to chce tu zmenu mysleni … neni realne v blizke dobe to u nas ocekavat

                  1. Ad trevor12:
                    A to myšlení lidem bude měnit kdo? A kde?

                    1. lide by meli sami premyslet (ostatne pri stani v kolonach v praze maji na premysleni casu dost) a dospet k tomu zaveru sami, pripadne jim lze ukazat jak to resi lide v jinych zemich, treba by je to inspirovalo …

                    2. Ad trevor12:
                      A nebude u Prahy problémem i to, že nejsou dokončené okruhy?

                    3. urcite ano ale stejne je hodne lidi co potrebuji do sirsiho centra (blize do centra nez bude vnitrni okruh), ta kapacita silnic v sirsim centru proste neni dimenzovana na dnesni a tim spise budouci mnozstvi aut, kolony uz tady s nama nejspis zustanou i kdyby byly okruhy dokoncene

                    4. Nerad se do toho míchám, ale moc by mě zajímalo které země konkrétně máte na mysli. Třeba skůtrovou velmoc Itálii? Tu zemi kde se prostojíte z Bergama do Milána už za pár hodin (když máte štěstí…)?

                    5. krome italie jsem jich videl dost i ve francii, portugalsku, recku, jinak obecne je to rozsirene hodne v asijskych preplnenych mestech

                      https://www.statista.com/statistics/516704/share-of-households-that-own-a-motorcycle-by-country/

                    6. Čím se asi liší Francie, Portugalsko nebo Řecko od nás?

                    7. Že je to u nás poslední dobou mnohem LEPŠÍ?

                    8. trevor12
                      Problém je, že když napíšete ukázat a inspirovat – většinou se tím myslí zakázat, regulovat a omezovat (a vy to tak podle mě myslíte také).

                      Město má nabídnout záchytná parkoviště někde u metra nebo u vlaku, protopojit s-bahn a u-bahn, dokončit okruh a stavět parkovací domy. Co dělá naše metropole? Namaluje modré čáry

                      Sám volím dopravu podle účelu a když stojím někdy v devět ráno v zácpě je to proto, že k tomu mám sakra dobrý důvod, jinak bych jel buď jindy nebo jinak. Počítám, že podobné úvahy je schopen každý, kdo má řidičák.

                    9. nemyslim, nehodlam lidem nic prikazovat (ono to ale prikazano v budoucnu bude, minimalne ten vjezd do center mest bude pro auta omezen, chapu ze aby se lidem rozsvitilo protoze jsou idioty nekdy je spravny zakon muze nakopnout, proplesknou ci spise kopnout doprdele )
                      to ze nejsou opravdu megaparkoviste P+R o kapacitach desitek tisic vozu na konecnych metra, to je velky fail Prahy

                    10. trevor12
                      Aby „se to zakázalo“ bude potřeba politická vůle opírající se o významnou část trevorů mezi voličstvem. Tedy, nic bych nezakazoval, ale přes zastupytle už jo a budu se tetelit blahem jak to těm idiotům konečně ukázali.
                      Praha je jeden velký fail a většina problémů s dopravou je způsobená nekompetencí vedení. I v okrajových částech Prahy se vytrvalým úsilím zastupytelstva podařilo vytvořit tu a tam zácpy – značením, vyhrazenými pruhy, transformací jednoho ze dvou pruhu na parkoviště atd. Vono to půjde, jednou to k tomu kolapsu, který bude vyžadovat zákazy vjedu dotáhnou. Bez toho úsilí by to taková díra jako Praha nezvládla mnoho dalších let.

                    11. ne ja jenom odhaduju jake bude politicke klima pri rozhodovani v budoucnu

                    12. pre trevor12 13.6.2019 v 11:55
                      Teraz je tu v rámci tých mega-parkovísk na konečných (terajších, lebo o rok či dva to už konečná nemusí byť) zastávkach metra/nadzemky/trolejbusu/aurtobusu niekde na okraji Prahy (či iného mesta) jedna dôležitá otázka (teda viac ich bude).
                      1.) Kto zaplatí stavbu tých parkovísk (zo spoločných peňazí – čiže predražené)? Ak to majú platiť Pražáci tak je jasné, že sa vzbúria, lebo pre nich sú tie parkoviska nepotrebné (v určitom zmysle). Pôjde to zo štátneho – tak to sa vzbúri celá republika Česká, že zas len ta Praha niečo dostane. Pôjde to zo súkromného – to sa nato parkovanie vyserú cezpoľní, lebo ak budú musieť zacvakať denno denne parkovné a k tomu ešte lístky na „mastnú tyč“ tak im to proste v ich rozpočte nevyjde ako lepšia varianta.
                      2.) Kto zaplatí celú tu infraštruktúru okolo tých parkovísk (cesty, privádzače, objazdy, kruháče atď.)? Varianty opäť ako v bode 1.)
                      3.) Je pražské (či iné české) metro na niečo také kapacitne uspôsobené (hlavne v časoch špičky)? Tu by som povedal, že zrejme NIE.

                    13. imho mela by to zaplatit praha je to v jejim zajmu, ale obecne at uz tema parkoviste nebo skutry vsichni jenom hledaji duvody proc neco nepujde/nebude fungovat misto aby se snazili hledat zpusoby aby to fungovat mohlo

                    14. trevor12
                      Ale když to někdo říká o ancapu tak to neva :-)

                      Dneska se dá udělat prakticky cokoli. Třeba rýžové na sahaře. Jeden řekne, že je to kravina, druhý propořítává potrubí, odsolovací zařízení a kapkové závlahy. Nakonec to dokáže a s pohledem na účtenku za rejži pochopí, že ten první měl asi pravdu.

                    15. Ada
                      13.6.2019 v 14:07

                      Samozřejmě, že to jde a nebylo by to zdaleka tak drahý. OK, rejže je trochu nesmyslná, ale normálně sady s typickejma rostlinama pro to pásmo by tam být mohly. Říká vám něco Katarská deprese?

                    16. Behemot
                      V tom případě je to ode mě špatný příklad, ale o tom konkrétním pěstování rýže ten příspěvek fakt nebyl :-)

                    17. Ada
                      14.6.2019 v 12:20

                      No tam je právě naprosto unikátní příležitost rozdat padesáti milionů negrů lopaty, nějaký stany, jedlo a vodu, a nech začnou kopat. Osobně jsem pro plný zaplavení deprese (jeden projekt je řízení průtoku tak, aby se voda odpařovala a pak se těžila solná krusta, mě přijde lepší vyrovnání hladin, aby se mohla i salinita následně promíchat se Středozemním mořem), páčto pak se tam bude moc dát třeba chovat ryby, na pobřeží vírazně vzroste vlhkost a bude možný to opět časem zalesnit a obdělávat. Očekává se výrazný zvlhčení mikroklimatu, mohlo by pak na severu Sahary docela i pršet a tím by se taky zastavilo rozšiřování pouště v Lybii i Egyptě.

                      Ale to samozřejmě dává smysl a vyřešilo by to jednou pro vždy mnoho problémů, proto je to naprosto neprůchozí, že.

                    18. *výrazně, OMG :D

                    19. jenze Sahara je velka skoro jako cela Cina ci USA, bylo by to megalomansky … ale myslim ze celemu kontinentu by to pomohlo kdyby se to nejak povedlo nejlepe zazelenit … zaplaveni na jedno velky more by bylo asi jednodussi ale nevim jestli by to byla spravna cesta

                    20. trevor12
                      15.6.2019 v 13:56

                      Nevím co s tím má společnýho celá Sahara, Katarská deprese je 19 605 km^2. Každopádně i to by udělalo hodně moc.

                    21. no tak 100 na 200 km je urcite docela resitelne, ja bych mel holt vetsi ambice

                      btw pocitam to spravne ze hektar je 100 na 100 metru tedy 10.000 m2 ?

                    22. trevor12
                      15.6.2019 v 14:41

                      Ambice můžete mít jaký chcete, ale do kopce voda nepoteče, ne?

                    23. Behemot 15.6.2019 v 13:50

                      Niekedy v 70. rokoch som cital v casopise co sa volal Elektron o projekte na zaplavenie depresie Quattara. Tunel zo Stredozemneho mora mal byt postaveny pomocou serie termojadrovych vybuchov. Egypt projekt zamietol. Mimochodom, bol to posdtatne realistickejsi projekt nez predstava ze nejaki negri by tam kopali rucne. To sa nestane. Napokon, stredozemne more je odstail blizko a clnov co dokazu vyplavat z pobreznych vod je dost, ze?

                    24. Wildcat
                      15.6.2019 v 14:37

                      K čemu nám je to dělat za ně? Plačou jak se mají špatně, tady je možnost aby pro sebe do budoucna něco udělali.

                      Chcete jim do konce života dávat ryby, nebo je spíš naučit rybařit?

                    25. SatanOkkY
                      Zacvaká to magistrát + možná okolní kraj, protože to je v jejich zájmu a i kdyby to zacvakal kdokoli, nikdo se bouřit nebude, prošly horší věci.

                      Představitelné a i plánované je parkoviště někde v okresní řiti u vlaku + konečné metra.
                      Pokud bude cena parkovného obsahovat zpáteční jízdenku, bude to hlídané, vlak bude rychlý a pěkný a cena bude tak akorát jako bych dal za benzín v zácpě + ušetřený čas, pak to asi představitelné je.

                    26. Ale veď predsa v Prahe také pakroviská už existujú, ak sa nemýlim. Nie sú to tie P+R, čo sa vyskytujú kdesi poblíž konečných staníc metra? Viem že je je jedno na Opatove a jedno v obchodnom centre Chodov. Opačné konce Prahy nepoznám. Takže očividne niekto musel platiť výkup pozemkov, stavbu a veci s tým súvisiace a nikto sa nesťažoval ani nedemonštroval.

                    27. jenze to je parodie na to co by to melo byt, jsou plna uz v 7 rano, strasne mala kapacita

                    28. Ada
                      13.6.2019 v 11:46

                      Esli má něco město nabídnout, tak přestat si hrát na skanzen, zbourat ty starý zcela nevyhovující tří-čtyřpatrový činžáky a stavbu moderních kapacitních výškovejch budov s důsledným vynucením mnohapodlažních podzemních věřejně dostupnejch parkovišť. Ne že se jak dneska protlačí úplatkovej office house pro tisíc seďáků s mrzkejma 200 neveřejnejma parkovacíma místama (třeba ta úchylárna na Spálené nad metrem).

          2. trevor12
            Neměním své názory kvůli potřebě se vůči komukoli vymezit. Být s vámi v opozici je pro mě přirozený stav, prakticky z každého vašeho příspěvku koukají názory, postoje a způsoby řešení společenských problémů, které mě popuzují a s nimiž se snažím v životě bojovat.

            1. Ad Ada:
              Já si lámu hlavu nad pravým důvodem toho, proč trevor12 podporuje vysazování stromů…

              1. protoze se napr. letni vedra lepe snasi tam kde jsou stromy (stin), sam jsem v mladi o letni brigade sazel stromky v lese, stromy mam rad, zadrzuji vlhkost atd …

                1. Ad trevor12:
                  No a kdyby Ústavní soud vydal usnesení, že některé provinilce je záhodno věšet, tak stačí jen nakoupit provazy…

                2. trevor12
                  Tak první věc na které se shodneme. Teď ještě opustit celý klimaalarmistický byznys a začít za zlomek ceny s úpravou krajiny, zalesňováním, zelenými střechami atd. Grétu z toho sice jebne, ale za několik málo let máme problém hnusných veder, povodní a sucha z půlky vyřešený.

            2. ada – vam nestaci jak jste se tady ztrapnil s tim us zdravotnictvim ?

              1. trevor12
                To je věc vašeho pohledu na „výsledek“ nějaké diskuse, každopádně to nesouvisí s výše psaným, tedz příspěvek nechápu.

            3. Ada: nejste sám, pan Trevor se projevuje jako dokonalý etatista, který by vše řešil zákony na buzeraci a šikanováním uživatelů IAD. Už jsem se s ním na podobné téma také chytl (bohužel mi tehdy ujely nervy, za což se omlouvám) a nikam to nevedlo. Bohužel pro nás, co ještě chceme volit druh dopravy podle její efektivity a rychlosti při řešení každodenních přepravních potřeb, těch Trevorů je zatím víc a víc a podle toho to také vypadá – politický džihád na IAD.
              Kudos pro Vás.

        2. Ne vyhrazené pruhy: legalizovat jízdu moto/skůtrů mezi pruhy. Smí se to v UK, Francii, Austrálii a většině Evropy (rychlostí do 15km/h vyšší, než auta mezi kterými moto projíždí), jen u nás ne.

          A empirie ukazuje, že se tak dopravní zácpy zmenší až o 20% (protože motorky apod. nezabírají místo v pruzích a ze semaforů akcelerují rychleji, čímž uvolňují místo autům za nimi a zrychlují je.)

          1. Ad Jan Mrcasik:
            Že to není legální jsem ani nevěděl (motocykl ani řidičák na něj nemám), protože se to celkem běžně děje.

            1. pokud mate papiry na auto mate automaticky papiry na skutr do 125 ccm (stat to jiz pred vice lety prijal, ale nedokazal to patricke prodat na verejnosti)

            2. Ono to není tolik o policii* jako o tom, že řidiči typu „trevor12“ reagují vyšinutou agresí na „motorkáře co porušují svatý zákon“ jízdou mezi pruhy a tedy jim otevírají do cesty dveře, utíkají za nimi a řvou (to se mi stalo, dost hustý zážitek) nebo do nich zatáčí aby je sevřeli o druhé auto, když motorkář projíždí okolo.

              V Praze je většina řidičů aut kooperativní, ale stačí jeden debil „trestající nelegální jízdu mezi pruhy“ na 10,000 lidí aby člověku zcela „zkazil den“.

              Takže zatímco u nás lane-splitting provozují tak 2/3 skútristů, já na to většinou prostě nemám nervy, jen když spěchám do práce až si zoufám a je přede mnou kilometrová zácpa. Jsem už asi starší člověk s menší ochotou riskovat. A tak se i s motorkou/skútrem cukám v koloně, zatímco zleva mne mezi pruhy předjíždí ty odvážnější 2/3 motorkářů.

              ________
              *ikdyž na Youtube se polovina videjí s nadpiskem „lane splitting“ týká toho, jak za to motorkáře vyhmátli a zpokutovali

              1. dej si par facek, ja jsem vsemi deseti pro aby lide na skutrech meli pravo jezdit mezi pruhy

                1. Nemožné. Trevor12 schvaluje porušování zákona? A tak strašně důležitého zákona, že za jeho porušení je sankce 10,000 Kč a zákaz řízení na půl roku?

                  http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motorkari/_zprava/motorkarum-v-cesku-hrozi-za-jizdu-mezi-auty-v-kolone-pokuta-az-deset-tisic-korun–1593853

                  Nebo jsi prozřel a pochopil, že ne každý zákon je legitimní a ne každý zákon je nutné nebo dokonce správné poslouchat? :D

                  1. tak je to otazka zmeny jedne vety v zakone, snad zakonodarce pochopi ze tech lidi co se nepodivaji a oteviraji dvere v kolone je minimum a hledisko bezpecnosti lze dodrzet treba stanovenim ze max. rychlost pro predjizdeni kolony bude treba jen 5 km/h). i pokud by nebyla ucinena, pokud by byli ridici tolerantni, nemuselo by se jednat o jizdu mezi pruhy (vim ze i pouhe predjizdeni kolony v pruhu se nesmi)

                    1. Ad trevor12:
                      Na ja. Ale co do té doby, než ta věta bude v tom zákoně změněna (stane-li se tak někdy)?

                    2. lide by meli apelovat na sve poslance (aby interpeloval ministra dopravy), podavat stiznosti na ministerstvo dopravy, za tohle by se milion chvilek vyplatilo demonstrovat, jinak bych ty vsechny neziskovky (nevladky) odpojil od prijmu ze statniho rozpoctu at si na sebe vydelaj sami od svych privatnich chlebodarcu

                    3. trevor12
                      A do té doby než se všichni dostatečně vyapelují budu na blbý zákon prostě srát. Stejně jako tak činím u jiných (s vědomím rizika případné sankce – samozřejmě až po lítém boji, ne že zaplatím na místě každému blbečkovi, co na mě vytáhne placku)

                    4. Trevor: TEĎ to v zákoně není, takže TEĎ je to nelegální, strašné piráství (6 měsíců až ROK BEZ PAPÍRŮ! Tak přísný trest přeci musí postihovat strašně společensky nebezpečné jednání) a proto TEĎ zákoničtí milovníci Ordnungu a Zákonnosti über alles („trevorové“) trestají „piráty“ za jejich NYNÍ nezpochybnitelné „piráství“ tím, že jim do jízdy otevírají dveře, jsou na ně agresivní atd.

                      Musíš si vybrat: buď je správné porušovat předpisy když jsou iracionální a škodlivé, NEBO je nutné trestat takové zlé piráty, co jezdí mezi pruhy.

                    5. chybi treti varianta – jezdit mezi pruhy a nedostat sankci – docela by mne zajimal pocet pokut udelenych motorkarum za rok 2018 za prejizdeni mezi pruhy, predjizdeni kolony …

                    6. Buď je něco legální, nebo je to nelegální. Třetího zde neexistuje.

                      Dělat něco nelegálního a vyhýbat se sankci, to je přece špatné, to jsi tu Trevore vysvětloval opakovaně.

                      Nebo je tvou „třetí cestou“, že Policie bude sama porušovat zákon a nepokutovat nelegální jednání, když je to blbost? Ó jé! To je ještě horší! To nejenže říkáš, že nesmyslné zákony se nemusí poslouchat, ale dokonce říkáš, že by to ani Policie neměla postihovat!

                      Zdá se, že jsi na správné cestě k obrácení se. Teď už jen pochopit, že mezi jízdou mezi pruhy (když nikoho neohrožuješ) a jízdou 60km/h v obci na výpadovce (když nikoho neohrožuješ) není kvalitativní rozdíl.

                    7. kazdy at se zachova podle sveho presvedceni, pokud neni potreba se vyhybat potrestani protoze zakon v praxi neni uplatnovan, je otazkou jestli vubec ma smysl mluvit o zakonu kdyz neni vymahano jeho dodrzovani

                      ja ty cisla nevim, nevim kolik pokut za techto situaci bylo ulozeno motorkarum, treba zadna …

                    8. Takže pokud někdo jezdí v obci 60, ale policie jej nikdy nezměřila a nepotrestala, je to 100% v pořádku a nemáš žádné výhrady, trevore?

                    9. pokud by OBECNE policie nepokutovala NIKOHO za jizdu 60 na 50 (neuplatnovala by uvedeny zakon) pak bych asi nemel vyhrady, o zakon v pravem slova smyslu se v tomto pripade nejdena kdyz neni realizovan (hypoteza – dispozice-sankce)

                    10. trevor12
                      A neměly by být všude kamery, co ohlídají ty motorkáře a rozešlou pokuty provozovatelům těch motorek? Prokazuje se to těžko, motorkář v koloně policii snadno ujede a jelikož jde alespoň podle výše sankce o výrazně nebezpečnější jednání než rychlá jízda, takže by stát neměl rezignovat na vymáhání pravidla. A jelikož se to v terénu dělá těžko a policajtů je málo, ty kamery by to vyřešily, provozovatelé by se k tomu jistě postavili jako chlapi. Porušil jsem zákon, zaplatím i za bráchu.

                    11. Uz te opicce nehazejte banany:) Je to ve skutecnosti obycejnej vohnout – dokonce dle definice:
                      http://dfens-cz.com/vohnouti-i/

        3. Ada 13.6.2019 v 9:39

          S vyhrazeným pruhem pro motorky souhlasím, že to je hovadina. Ale, na mašině jezdím tak 7 měsíců v roce, po Praze úplně v pohodě, vyhrazeným pruhem pro busy, po pruzích pro cyklisty (díky za ně Automate:-)), a že bych někdy brzil bus se mi fakt nestalo. Každopádně v Praze v jakoukoliv denní hodinu odkudkoliv kamkoliv do 30 min. A parkování na pohodu.

          1. CNN
            Brzdit bus jeden skůtr fakt nebude – myslel jsem to v rámci trevorovy vize masivního a podporovaného přechodu z aut na skůtry.

        4. Proč malý skútry nemůžou na chodníky a zyklostezky, jako ve vyspělejch zemích na západě i dalekým východě?

      3. Skútry mají jeden drobný problém … dají se v našich podmínkách používat tak čtyři měsíce v roce.

        1. da se jezdit celorocne (snad krome snehu ledu na silnici), jste cimprlich stac se dobre oblect …

          1. trevor12
            Jasně, každej rád zmrzne nebo si rozfláká držku na sněhu, aby ulevil dopravní situaci. Takhle uvědomělí jednou lidi budou. Takoví noví, lepší, sovětští… teda evropští.

            1. pisu ze na snehu ne neumite cist …

              1. trevor12
                na sněhu ne, v mrazu ne (náledí), v dešti ne.., když jedu po práci na nákup taky ne… a vyjde vám to co píše dubrao výše. Možná hardcore skůtristi by dali měsíců šest.

                1. V létě skútr, v zimě sněžný skútr. Jak prosté, milý Watsone. ;-)

                  1. kolik dni byla prumerne snehova pokryvka v praze za poslednich 10 let ? mimochodem mraz nerovna se naledi, byvaji spis holomrazy

                    1. trevor12
                      To ale není otázka objektivního měření počasí, ale pocitů a ochoty lidí do toho vyjet. Nikdo dnes nebrání nikomu jezdit skůtrem celoročně, ale v dešti a hnusu je jich nevímproč výrazně míň. Přitom teplota je celkem ok, goretexka taky není nedostupná, všechno je voděodolné, skútrz mají i abs a přesto ti lidi nějak ne a ne jezdit. To samé s cyklistikou. To bude chtít nějaký zákon, aby si to uvědomili.

                2. Ada: nepište o čem nic nevíte. Se skútry tohle problém není.

                  Ad zima:
                  Maxiskútry jsou více chráněné proti větru než motorky, takže se úplně v pohodě dá jezdit do 10°C v normální motobundě a osobně jsem jel i v nule. Ale na to už jsou potřeba „sloní uši“ (návleky na řídítka co chrání ruce před mrazivým větrem) a „návlek na kolena“ co se připojí ke karoserii skútru a chrání obdobně nohy. Tělo v motobundě je ve svtru úplně pohodě v těch 0°.

                  Ad déšť:
                  opět: kapotáž maxiskútru odvede při jízdě kapky deště mimo tělo řidiče tak, že mokrých je jen horních 60% motobundy. Ta vydrží hodně, popř. se přes ni dá navléknout motopláštěnka. S dobrými pneu jako Michelin Citigrip není déšť problém ani co do trakce, dělal jsem v dešti nouzové brždění když mi na přechod vlítla ženská v černých hadrech.

                  Ad nákup:
                  maxíky mají pod sedačkou velký úložný prostor – dělaný aby se tam vešly dvě integrální helmy. Úplně v pohodě se tam vejde střední týdenní nákup – 2 mlíka, chleba šumava, šunkosýry atd. Vejde se tam i normální 5l balení Arielu plus ještě něco k tomu. Dále je tu prostor na montáž „zadního kufru“, který má objem přes 40 litrů a ač je omezen nosností 5kg, lehčí ale objemné věci se v něm odvezou úplně v pohodě.

                  Plus:
                  – spotřeba 125ccm maxíka je oproti autu poloviční a dynamika stejná jako průměrná Fobie (11kW/270kg vs 50kw/1100kg)
                  – objíždění cyklistů lze jedním pruhem i s nepřetržitým provozem v protisměru!
                  – požitek z jízdy je mnohem lepší (a když je nuda, dá se slalomovat v rámci svého 1 pruhu)
                  – dá se proplést okolo překážek, otočit se do protisměru kdekoli bez couvání
                  – parkování v modrých zónách je zdarma a dá se zaparkovat na chodníku u stromu

                  Já jezdím na maxiskútru namísto autem kdykoli není úplně brutální slejvák nebo nejsem brutálně nevyspaný. Protože na jakoukoli moto je potřeba koncentrace, a s 5 hodinami spánku to je rizikový sport.

                  1. Moje posledni prumerne roky byly takove, ze jsem z motky sesedl posledniho listopadu a nasedl prvniho brezna. Dalo by se jezdit i mezitim. Ale jsem posera. Jak je pod nulou, tak ocekavam, ze nekde v nejhorsim miste bude mala kaluzka zamrzla. Chce to trosku lepsi obleceni, ale jde to. Akorat ja tomu, co kolega nade mnou nazval sloni usi, rikam medvedi tlapy.

                    1. a nestacily by zimni rukavice ?

                    2. Teplota se snižuje s rychlostí větru, takže když v 0°C jedeš 110km/h, efektivní teplota je -11°C, a to sice rukavicemi neprofoukne, ale prostě je to zmrazí tak, že samotné rukavice mají na tvé kůži teplotu okolo nuly. Vlastní zkušenost.

                      Proto musíš mít „sloní uši“ aby byly rukavice fyzicky oddělené od proudícího ledového větru „větrolamem“ těch sloních uší a dotýkal se jich pouze vzduch stojící.

                    3. Presne tak. Plus jeste to, ze pokud je v takove teplote mlha, nebo jina voda ve vzduchu, tak to rukavice bud nedaji, nebo to jsou palcaky takove, ze v nich jde ovladat maximalne krumpatch.

                      Existuji este vyhrivane hefty, ale tem jsem neprisel na chut. Dlan horka a vrsek ruky zmrzlej.

                  2. Jan Mrcasík: OT – o skútru taky uvažuju pro dojíždění do práce v krásných dnech. Kopcovitá trasa, délka cca 50 km jedním směrem. Když jsem ještě jezdil do práce jen 8 km, jezdíval jsem to v létě na babetě a bylo to fajn.
                    Nemám zatím řidičák na moto, když nepočítám AM. Nebráním se jízdě i za horšího počasí. Co byste mi (nejen) Vy dle svých zkušeností doporučil za typ a značku skútru?

                    1. nejsem znalec ale za standard na AM se asi povazuje honda pcx 125, pak uz jen cina ktera je levnejsi treba nejaky Kymco .. nevim urcite bych si nejdriv zjistil kde to budu servisovat …

                    2. CzechDave: jste omezený na 125ccm, takže tam je výkon max. 11kW – to je zákonný limit.

                      Na delší trasy rozhodně žádné malé Vespy, a nedoporučoval bych ani střední kategorii jako Honda PCX či Yamaha Majesty ’14, protože ty jsou skoro-maxík pohodlím ale jak jsou zmenšené, kapotáž nejde dost do strany a neochrání dostatečně před nepřízní počasí, zvláště větší postavy – pro malé a holky asi OK. Takže doporučuji skutečně maxiskútr opravdu s kapotáží co ochrání před větrem.

                      U těch vzhledem k vyšší váze počítejte s tím, že počet kW krát 9,5 je maximální rychlost. Tzn. 9kW skútr pojede 90 (tacho), 11kW skútr pojede stovkou (100-110 tacho). Takže je otázka: dálnice ano, nebo ne? Pokud ano, 11kW je absolutní nutnost.

                      Mimo to chcete kola alespoň 13″, protože když skútr se 12″ kolečky najede do díry, vytřese to docela zuby. Ne dolů ale pak nahoru. Nezdá se to, ale ten 1″ je v praxi znát.

                      Špička poměru cena:výkon jsou v téhle kategorii Peugeot Satelis a Piaggio X9 nebo Xevo, které mají všechny 11kW, ale tam jsou (zejména u Peugeotu) docela drahé ND. Ty se všechny dají koupit do 40 tis.

                      Nebo potom Japonci: Honda Forza 125 nebo Silver Wing 125, atd. Jenže ti jsou výrazně dražší.

                      O kategorii níže stojí Kymco, což není čína ale Taiwan a vyrábí výrobný poměr cena:výkon, a hlavně se dají snadno udržovat a opravovat. Grand Dink má 12″ kolečka, spíše tedy pozdější X-citing nebo možná Downtown

                      Samostatnou kategorií je Suzuki Burgman, který je z maxiskútrů nejlepší a jeden z největších, jenže v „ráži“ 125ccm nemá tak dobrý poměr váha:výkon.

                      Čínu (např. z Auto Kelly) nekupovat vůbec, šidí konstrukci a nejenže nevydrží dlouho, ale někdy nejsou ani bezpečné.

                      Obecně platí nebát se kilometrů ani letitosti – skútry jsou narozdíl od většiny motorek stavěné na denní dojíždění do práce a 50tkm a 8 let není u maxíka žádná míra -, ale špatné údržby. Motor skútru stráví díky CVT převodovce většinu životnosti ve 3/4 otáček a pokud někdo šetří na oleji, pozná se to.

                      Plus je nutné si dát obrovský pozor na „profesionální dovozce“ na Tipmoto a jinde, protože 2/3 z nich prodává totální dobře kamuflované vraky, což ale uživatel nemá možnost poznat ani při detailní prohlídce – když je chyba v mechanice. To pozná až mechanik při ponákupním servisu.

                      Takže kupovat od soukromníka který s tím reálně jezdil (=je to na českém TP a je to na něm déle), nebo od dovozce který má dobré reference. Dá se poptat na Skutrforu a Motorkari. Nebo zajet koupit do Němec.

                    3. Tady bych jen doplnil osobni zkusenost. Ja 2m/120kg jsem jezdil Hondu PCX 125. Najel jsem asi 30000. Na denni dojizdeni do cca 20km uplne super 50 by se tez dalo. Ale moji figure schazely konici. Z Brna na Vyskov do kopce u podoli to jelo ke konci max 65. BTW se na skutr poridit i deka. To je potom uz uplna pohoda.

                  3. Jan Mrcasik
                    Pravda, na skútru jezdím jen na půjčených o dovolené, ale jelikož skůtry potkávám většinou jen od jara do podzimu, počítám, že to nemají tak zmáknuté jako vy a prostě na to nechtějí z nějakých důvodů jindy vlézt.

                  4. Jezdím na skútru po Plzni cca 10 let. Lze tu jezdit cca 8-9 měsíců v roce a občas i mezi v zimě. V Praze to bude ještě lepší. Mám přehoz přes nohy, jezdím v civilu, mám vyhřívané gripy a zimní rukavice. Takto lze po městě jezdit bez problémů do cca 0°C. Lze jezdit za mírného mrazu, pokud je sucho. Po té co jsem už pákrát na náledí zvedal za jízdy padajícího skútra klouzajíc na nohou už to moc nedělám. Mít 3 kolového skútra viděl bych to asi jinak.

                    Kufry mají 2 základní typy úchytů. Jeden má oficiální nosnost 3 kg a druhý 10kg. Mám kufr 40l s nosností 10kg a bez problémů tam vozím např. 12 krabic mlíka. K tomu kufr na helmu, dá se odvést opravdu hodně a to nemám maxiskútr, ale něco mezi – Gillera Runner ST200 (145kg, délka jen 190cm, 14kW).

                    Ve městě kapotáž na déšť moc nepomůže. Přehoz přes nohy ano. Když hodně moc prší, tak mám mokrý zadek a bundu od prsou nahoru.

                    Za lehkého provozu skútr moc času neušetří (pokud nehodláte riskovat), ale čím větší provoz tím větší rozdíl. V zásadě lze říct, že i velká zácpa znamená max 50% času navíc.

                    1. Jimmyx: pozor, nosnost úchytu kufru je irelevantní, klíčový je nosnost montáže od výrobce skútru, protože nejde o to co se zlomí, ale o nestabilitu vyvolanou posunutím těžiště příliš dozadu nad/za zadní kolo.

                      Potom se dějí i smrťáky, protože v určité rychlosti najednou motorka/skútr začne nezvladatelně vibrovat, kličkovat a vznikne buď kolize, nebo se mašina položí.

                    2. Mrcasik – jen pro zajimavost existuji nejake neoficialni upravy treba te hondy pcx 125 nebo tech 11 kW skutru ze by z nich clovek dostal o par koniku vice nebo proste ram tlumice brzdy konstrukce vic neumoznuje ?

                    3. Motor 125ccm většinou pracuje na maximum možného, takže ten se moc upravit nedá. Ne bez brutálního snížení životnosti.

                      Pokud se v rámci jedné rodiny maxiskútru vyrábí varianty typicky 125-150-250-400, hypoteticky je možné strčit do „125“ motor ze „150“ nebo „250“ (pak už jsou velké konstrukřní rozdíly). Ale bývá odlišná elektronika a vedení, takže to je netriviální úprava.

                      A navíc to nestojí za to. 125ccm 11kW je v pohodě, akorát není dobré ji trápit v „dálničních“ vysokých otáčkách hodiny.

                    4. Pokud chapu dobre, tak jde o to, aby papirove byla 125, ale fyzicky trosku vice. Na tu 125 se dela kit Yuminashi 164ccm. Ale po montazi se musi setsakra kontrolovat olej. Motor pracuje mimo svoje optimum a zere olej. A samozrejme pri jakekoliv nehode, kde se na to prijde, tak to pujde za tebou.

                    5. Skútry co mají od výrobce 11kW asi už není reálné moc poladit. Nestojí to asi za to, možná až na výjimky. Zrovna můj Runner lze předělat ze 125 ccm až na 219 ccm (můj má od výrobce 200cmm). S 11 kW pojede skútr až 105-110km/h a zrychlení ve městě bude mít lepší než většina aut. Pokud je to málo, tak je rozhodně lepší si udělat papíry na velkou motorku a pořídit si něco většího. To něco většího ale zas nebude tak dobré do města.

                      Tunint nějaké levné čínské 125ky co mají 6-7kW je asi škoda času a peněz. To raději koupit nějakou starší značku co bude mít těch 9-11kW rovnou. Jinak lepší 125ky můžou bez obav i na dálnici, ale rozhodně ne na každodenní provoz. Sem tam jet za kamiony a občas nějakého předjet je sice možné, ale není to žádná velká radost.

                    6. papiry na masinu (kdyz uz mam papiry na auto) obnasi jen jizdy nebo i znovu zkousku z predpisu ?

                    7. Dělají se testy z pravidel i jízdy. Zrovna testy jsou ale ten menší problém. Stačí si je všechny pročíst 2-3x a člověk dá plný počet bodů. Jízdy jsou ted́ obtížnější, ale k tomu je autoškola.

                    8. Runner ve verzi ST má přípravu na kufr rovnou od výrobce (tj. navařenou plošinu přímo na rámu + odpovídající plasty), ale o hmotnosti kufru se nikde v manuálu nepíše. Je prava že když mám kufr plný (tj. reálně 12-14kg), tak skútr už nedokáže stát na bočním stojánku a musím použít centrální.
                      Jak bych těch správných 7 kg rozdílu způsobilo zásadní nestabilitu za jízdy na skútru si neumím moc představit. Jo pokud si někdo k základnímu kufru přidělá držák na boční kufry s těžištěm u nebo za osou zadního kola, tak v kombinaci 30-40kg navíc + odpor vzduchu až asi problém udělat může. Mimochodem maximumální rychlost co kufry garantují je 120km/h. To odpor vzduchu není ještě zásadní problém.

                      V každém případě standard Monolock s maximem 3 kg, pro který se dají koupit kufry i přes 50l mě přijde téměř nesmyslný. Co v těch 50l můžete správně vozit ? Helmu + svačinu ?

                3. Ada 13.6.2019 v 13:28

                  Vod března do listopadu úplně v pohodě.

  3. Muj nazor na globalni klima je jasny.
    1. Problem cislo jedna je geoinzenyring, hokusy pokusy nasich americkych (nejen) „pratel“ s ionosferou, geomagnetickym polem, rozptyovanim chemikalii do atmosfery atd.
    Nejde prokazat (ani vyvratit, specialne pro mraky DMENTU ala corona), jsou to veci strategickeho vojenskeho vyznamu srovnatelne s vojenskym vyznamem atomovych zbrani, tudiz neco, co zdaleka presahuje predstavivost beznych lidi tu na DFENs
    2. Problem cislo dva jsou ekoteroristi a ekoaktivisti. Nema smysl resit napr. elektromobily, ktere mohou snizit emise sklenikovych plynu o zlomky procent lokalne, ve mestech, kdyz v globale nechavaji horsi ulikovou „stopu“, nez spalovaci motory.
    Vyhozene prachy. Nebo nema cenu vozit drevo pres pul zemekoule lodema do Germanie, aby se pak „obnovitelne“ nastepkovaly a spalily v kotli, kdyz si KOKOTI zrusili atomove elektrarny.
    Ted vysla zrovna studie, ze nejvetsim producentem sklenikovych plynu je jednoznacne a celosvetove bezkonkurencne US armada.
    Jo, chtel bych videt, jak jejich dopravni letadla, ktera prevazeji tuny a tuny tezke techniky po celem svete splnuji ekoteroristicka kriterie na emise a spotreby. KURVADRAT
    3. Problem cislo tri je ekonomika. Ekonomika stagnuje. Ja to rikam uz 4 roky. Kdyz jsem s tim zacal, byla to konspirace, ted uz to priznava I mainstream a misto boje s deflaci bojujeme se stagflaci a prohravame boj. Ekoterorismus, socioinzenyring a kokotiny s tim spojene nejsou nic jineho, nez zoufala snaha umele nakopnout nova prumyslova odvetvi, napriklad vyse zminene elektrodebily, donutit majitele aut se spalovacimi motory srotovat sve milacky co tri-ctyri roky atd.
    Jenze to ekonomiku nevytrhne. V dobe financni krize se ekonomicke problemy az doted resily valkou, zabitom veritele, rozbmbardovanim stavajici infrastruktury, redukci lidstva a „povalecnou obnovou“.
    V dnesnim multipolarnim svete, kde Cina a RUsko pomalu ale jiste zacinaji tahat za delsi konec provazu nez USA a EU, globalni jaderna konfrontace nedava sanci na „povalecnou obnovu“. SPise to vypada na globalni holocaust a plichtu bez viteze.
    Ekoterorismus a socioinzenyring je snaha o takovou „minivalku“ motivovanou snahou „zachranit ekonomiku“ alespon pro hornich 1000, kdyz uz ne pro zbytek planet.
    Jak ukazuje Svedsko, kam to se socioinzenyringem dotahli nejdal, je to marny boj.
    Nakonec to stejne skonci valkou, kdyz uz ne globalni, jadernou, tak aspon obcanskou, v dusledku poklesu zivotni urovne a frustrace, viz vyse zminene Svedsko, anebo napriklad Francie a zlute vesty.

    1. Ad zrg1:
      Jaký výkon teda valí (valil) ten HAARP do atmosféry?
      A jen tak mimochodem: před chvílí jsem rozptýlil nějaké ty chemikálie do atmosféry a nemusel mi za to platit ani Trump ani S0ros. Prostě jsem si uprd.

    2. zrg1
      13.6.2019 v 8:22

      Muj nazor na globalni klima je jasny.
      1. Problem cislo jedna je geoinzenyring, hokusy pokusy nasich americkych (nejen) „pratel“ s ionosferou, geomagnetickym polem, rozptyovanim chemikalii do atmosfery atd.
      Nejde prokazat (ani vyvratit, specialne pro mraky DMENTU ala corona), jsou to veci strategickeho vojenskeho vyznamu srovnatelne s vojenskym vyznamem atomovych zbrani, tudiz neco, co zdaleka presahuje predstavivost beznych lidi tu na DFENs
      = = = = =

      Když už ti straší v makovici ty šémtrájs, ukaž nějaký důkaz.
      Jinak tě nebude brát nikdo vážně…

      :O)))

    3. SpPise byste se meli divat na ty vase stare DFENSI ekonomicke pindy z podzimu 2017teho, kdyz jsem predikoval kolaps globalni ekonomiky.
      To byly plne huby nekonecneho rustu, pritom realna ekonomika byla ve stagflaci uz v roce 2017.
      Pak si ten kokot Trump nasadil cervenou cepicku, zacal rusit smlouvy, hazet ekonomickyma sankcema, vyhrozovat mackanim cerveneho knofliku, FED zacal pumpovat fejkove penize jako o zivot a hosi z Wall Street si to prelozili jako rust ekonomiky a vysponovali Dow Jones z 18000 na 26000, misto aby to nechali padnout na realnych 9000.
      No tak fajn. Ted mame polovinu roku 2019 a stagflace uz neni problem jen realne ekonomiky, uz to nedrzi pohromade ani na burze, ktera je jak pacient na JIPce a staci ji nechat par tydnu bez dozoru, jak se stalo letos o Vanocich a katastrofa je tady.
      Aby taky ne, kdyz v USA uz se vubec nic nevyrabi, dokonce I ty Boeingy, ktere vice padaji nez letaji a jsou slepene zvykackou
      https://www.zerohedge.com/news/2019-04-20/boeings-nightmare-continues-dreamliner-workers-warn-defective-manufacturing
      uz se vyrabeji v Cine.

      1. On nastal nějaký kolaps globální ekonomiky? Aha, tak to mě nějak minulo. Kdy že to bylo?

    4. hmmmm prej ovlivňování ionosféry :-)

      Jen tak pro vaši představu, víte jaký výkon má slunce (ta žlutá koule na obloze) a jaký výkon by asi tak nějaký HARP dokázal do ionosféry poslat ? Je to podobné jako říct, že jste vylil mililitr rtuti do tichého oceánu a teď dojde ke kompletnímu otrávení veškerého života v něm.

      Že elektromagnetické vlny mohou mít vliv na počasí je předmětem sporů a mě to případá i dost pravděpodobné, ale pouze v malém lokálním měřítku, ale představa cíleného globálního ovlivňování klimatu nějakým anténním polem někde v USA je trochu mimo :-D

  4. Stromy – souhlas absolut.

    Pravá příčina klimatických změn? – opičky v opičích zemích se množí už ne jak krysy, ale jak komáři, populace planety vzrostla za posledních 60 let skoro trojnásobně, přitom v takové ČR žije skoro stejně lidí, jako před 100 lety. A opičky už chtějí auta a iphony, už dávno nežijí všechny v chýši z rákosu v souladu s přírodou. Těžba a spotřeba uhlí v číně je 7x vyšší než v celé EU dohromady ! Dovedete si představit, co za bordel jde z komína těch jejich brutálních elektráren? a my tu budem řešit evropská úsporná auta? Samozřejmě taky vykáceli lesy a pokryli zem fabrikama po tisících.

    MHD Frýdek-Místek – nevím kde jste to vzal, ale já jsem z frýdku a funguje to zhruba následovně. Naše město je blbě členěno a rozděleno řekou, vzhledem k úsporám jsou autobusové linky +- na hovno. Normální člověk dojde všude do 20 minut pěšky, nebo 10 minut na kole, většina ale stejně jezdí autem. Autobusem je to mnohdy pomalejší než pěšky. V busech jezdí děcka, která tam byla i předtím, pár důchodců, paní co se bojí za volant a hlavně ožralci. Pokles dopravy o 30 %? No to možná tvrdí populistická radnice, protože ta MHD je jejich zásadní volební tahák, ale je to pičovina. Město je zaprané jak nějaké velké CITY, všude je furt zácpa. Lokální doprava je irelevantní, F-M je město ležící na křižovatce mezinárodní spojnice Vídeň-Krakow se spojnicí Ostrava – Žilina. Máme tu přes 40 000 kamionů denně, pač se v tom našem trojúhelníčku Bielsko Biala, Nošovice, Žilina zrobí hrubo přes milion aut ročně + veškerý mezinárodní transit ostatního zboží. Obchvat nět, „bo na co pičo“, lidi už si zvykli :)

    1. Přesný.
      My tu můžem recyklovat i poslední plastový brčko, ale monogoši z „třetího světa“ nasypou suverénně cokoliv do řeky a oceánu. Hlavně že to maj z očí.
      Jenže kritizovat se to nesmí, protože „rasízmus“.

      1. No ono je to taky trochu složitější, protože ty vychcané západní země s jejich brutálním plýtváním produkují toho odpadu skutečně brutálně hodně (jen samotné starbucksy a macdonaldy kde je všechno v plastu, zatímco u nás v kantýně válcoven plechu je guláš na taliřu z roku 1986 a čaj se lije do sklenice durit, která je o 3 roky novější) a pak ten bordel prodají buď nám, což my to ještě nějak zrecyklujem a spálíme v cementárně anebo to lifrujou právě do 3. světa, kde to monkeys ještě přeberou, cosi spálí a zbytek najebou do mořa, bo jebat.

        Apropo s autama, 15 největších lodí na světě vyprodukuje stejné emise, jako všechna auta světa dohromady. Toliko k vození nejen čínských sraček tam a zpátky přes celou zeměkouli jak u blbejch, místo aby výroba a spotřeba byla lokální.

        1. Byl by na ty lode nejakej relevantní zdroj? Ja jen ze na svete ke pres miliardu aut, z toho tak tretina straslivejch plecek a nejak se mi nezda ze by velka lod vyprodukovala emise jako sedmdesat milionu aut, včetně kamionu.

          1. a to nemluvíme o tom, že jen pojebaný ryanair produkuje skoro stejné emise jako celá polská uhelná energetika ! bo na letecký benzin se neplatí daně

            jako je to hezké, že se cestuje, ale ve chvíli kdy stojí letenka přes celou evropu míň, než vlak mezi 2 sousedními okresními městy (na západě) je podle mě něco fakt špatně. Nj daně a kurvení trhu

          2. shane: nejsilnější lodní motor na světě, Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, žere v optimálních otáčkách 6283 litrů mazutu na hodinu. Kdyby ten motor byl v provozu každý den celý rok, tedy 6283x24x365, sežere tato loď za rok 55M litrů mazutu. Pro 15 takových lodí by tedy roční spotřeba byla 825M litrů mazutu, dá se říct, že je to teoretické maximum (skutečné teoretické maximum by bylo při počítání s maximální spotřebou, ale to pro celoroční 24×7 provoz nedává smysl).

            Odhadem bych si tedy myslel, že při vytížení lodi někde u 77% dle Pospecova odkazu je spotřeba 641M za těch 15 lodí a bude to spíš míň, ať nežeru, 500M litrů mazutu ročně (menší lodě budou žrát počítám míň než ta největší a průměr za 15 tedy bude nižší než těch 641M co sežere Emma Maersk).

            Na spritmonitoru je 175k dieselových aut s průměrem 6.95 a 260k benzínových s průměrem 7.7, řekněme tedy, že průměrné auto žere 7.5 litrů na 100. Průměrný nájezd auta se pohybuje kolem 15k ročně. Průměrné auto tedy sežere ročně 1125 litrů paliva. 500M paliva tedy za rok spotřebuje (500M/1125) 444k aut. Jen v ČR je registrováno 5.7M aut. V USA 270M, v Číně 310M, v Německu 47M.

            Celkově považuji informaci o emisích z 15 lodí, které sežerou cca 500M-600M litrů mazutu ročně a přitom mají emise horší než miliarda aut za minimálně podezřelou. V podstatě ta teorie říká, že emise 15 lodí, co sežerou palivo jako 450k-500k aut jsou na úrovni cca jedné miliardy aut, tedy 1000-2200x větší při přepočtu na spálený litr paliva. Neříkám, že je to zcela nemožné, třeba v článku popsané oxidy síry nemám jako ověřit, nicméně z velké části to závisí na palivu a ne všude je nafta s tak nízkým obsahem síry jako u nás (ještě nedávno a možná i dnes byl jeden z problému dieselů v USA vysoký obsah síry v palivu a tedy problematické použití v motorech, které známe tady – tj. takový průměrný RAM Diesel na tom s produkcí síry při provozu nebude zrovna tak jako nějaký místní dvoulitr jezdící na nízskosirnou naftu).

            PS: ano, uvědomuji si, že ne každé z té miliardy aut na světě je „průměrné“ atd., ale i tak si myslím, že pro hrubou představu to stačí.

            1. no ono je to v tom článku přímo napsáno, že nejde o spotřebu paliva ale bordel z komína. Vzhledem k tomu že dnes už i nejstarší vraky na silnicích jsou v zóně Euro 3 a předpokládám loď nemá takovou věc vůbec, tedy kuří furt stejně , jako diesel z tanku z 2. světové, může být informace pravdivá nebo aspon polopravdivá, že těc lodí není třeba 15, ale 100. I tak je to brutal.

              Samozřejmě nemáme to absolutně jak ověřit.

            2. BTW emma maersk žere 14000 litrů mazutu na hodinu https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_M%C3%A6rsk

              1. ha a teď tam čtu, že obsah síry je 2000x !!! vyšší než u automobilového paliva. Takže to sedí, akorát že jde čistě o síru a ne CO2

                1. Nojo, ale to jsme u tech obligatnich hrusek s jabkama. Tak nějak jsem tusil ze to bude neco podobneho.

                2. Pospec: jak píšu, nejde o to, co mají nejstarší vraky, ale že obsah síry závisí na palivu a třeba v USA je jí mnohem víc než u nás, resp. ještě nedávno bylo.

                  Současně není pravda, že lodě kouří pořád stejně – zrovna ta Emma Maerska má commonrail a celkově je to dost moderní stroj na to, co to je. Její spotřebu píšou jinde na těch 6283, tak těžko říct, co je pravda.

                  Last but not least, není to jen o síře a točit se na jednom aspektu je stejně debilní jako točení se zelených zmrdů na CO2 (kterého ta loď spotřebuje zhruba stejně jako auto, protože je to primárně dáno množstvím spáleného paliva, takže pokud jde o tohle, tak vcelku odpovídá poměr 15 lodí = C02 jako 444k aut, tedy naopak řádově méně než ta miliarda aut).

                  1. no já bych to uzavřel s tím, že jelikož každý zdroj udává diametrálně odlišné informace (např. spotřeba 6283 vs 14000 je docela dost rozdíl), tak víme stejně celkem prd, nicméně prostě jde o emise síry a tam to pravděpodobně +- sedí ALE už se na to zaměřili a bude se to snižovat.

                    1. Pospec: výsledek je takový, že to prostě zas tak horké nebude a že ten bulvární titulek sice zní skvěle, ale je to než bulvární titulek.

                    2. Tak on je sice rozdil mezi 444 nebo 1000 aut, ale furt to je krapitek min nez 70 milionu aut.

                    3. Jinak 14000 litru mazutu za hodinu je zhruba jako hodinova spotreba 3000 oktavek fdechtu. (za provozu, samosebou). Neni to malo, ale jen v Praze tech aut v kazdem okamziku jezdi podstatne vic.

            3. fatdwi: zásadní chyba ve vašem výpočtu spočívá v tom, že nákladní lodi ten motor nemají jeden. Zpravidla mají konfiguraci 1 obrovský + 5 menších, nebo 2 obrovské + záloha.

              1. Jan Mrcasik: otázkou je, nakolik je to chyba „zásadní“ – co jsem se díval, tak výkon těch ostatních motorů je i dohromady výrazně nižší než hlavního a nejedou neustále (manévrování, nakládání atd.). Jaký to má vliv na celkovou průměrnou spotřebu ale nevím – víte to Vy? Klidně to do výpočtu doplním.

            4. On může být háček taky v tom, že běžné auto jede třeba průměrně hodinu denně, kdežto ty lodě jsou v provozu téměř nonstop.

              1. dubraro: ehm. Zkuste si to po sobě přečíst ještě jednou. Protože ty lodě jezdí cca 18.5 hodiny denně, je těch aut, která spálí stejné množství paliva zapotřebí adekvátně víc.

        2. Kurnik chlapi si to hlavne prepocitajte na tonu prepraveneho nakladu a 100km… Stredne velka kontajnerova lod vozi 6000 kontajnerov, jeden moze mat 10ton? Ci viac? Nic efektivnejsie este nikto nevymyslel, ziadny vlak, nakladiak nedajboze osobnwe auto sa s tymto neda porovnat.

          Mate pravdu v tom, ze tym sraciek prepravujeme vela a vozime aj veci ktore sme vedeli vyrabat aj tu. To je jediny sposob ako to riesit.

          No ako uz bolo spomenute, problem je skor to palivo co pouzivaju a emisie siry ale aj tak to neznesie porovnavanie s osobakmi.

          1. hele, to jsem tu daval ja. To je marny. Jednou s tim prisel zrg1, tak to je spatne. Zahodit, poslapat, poplivat. Tak to tu proste chodi, diky particce agitujicich dementu, ze by normalizacni kadry bledly zavisti.

            1. Houby, první sem s tim začal já v souvislosti s dopravou argentinského hovězího. Tak nefňukej.

        3. Upresnim

          300m dlha lod, 6000 standardnych kontainerov. 1000km za den, 4200kg paliva na hodinu. Ked si to preratate na kalkulacke dostanete spotrebu 1.75kg paliva na kontainer a 100km. Na kg prepraveneho nakladu nech si to prepocita kazdy sam. Toto neda ziadne auto, ziadny kamion ani autobus.

      2. USA tvori 4,2 % celosvetove populace ale spotrebovavaji ctvrtinu celosvetovyzch zdroju, konkretne burning up nearly 25 % of the coal, 26 % of the oil, and 27 % of the world’s natural gas.
        Evropa se nechova sice az tak prasacky, neb jsme z globalniho pohledu satelitni ekonomika tretiho sveta a nemame na to prachy, nicmene tradicne tu konzumujeme na nesplatitelne dluhy a vsecko dovazime z Ciny a podobnych zemi, kde si s ekologii zrovna hlavu nelamou, coz take zanecha nejakou ekologickou stopu.
        Tohle neprechcijes ani tim, ze budes recyklovat brcka a kazde topeniste bude mit spalovani rizene procesorem a filtry.
        Problem je v tom, ze takhle to opravdu neni udrzitelne a omezit konzum nemuzes, protoze na nem je zalozena cela slavna fejkova ekonomika Zapadu.
        Jako sorry, ale z matematickeho pohledu nema rovnice jine reseni, nez opravdu katastrofickou depopulaci.
        K cemuz Elity uz nejaky ten patek (asi 20 let)smeruji, jen tak mimochodem.

        1. „and here we go again“ …. LoL

        2. Nějak tu řízenou depopulaci nevidím. Všechny ty rozvojové pomoci a lékaři bez hranic přispívají k opaku.
          Navíc až na několik vyjímek (Afganistan,Niger) se růst populace zpomaluje.

          1. to je taky součástí plánu, ty „elity“ to mají zrobené do detailu :)

            jinak viděl jsem nějakou pěknou animaci ohledně porodnosti a ona už i ta indie a podobná strašlivá pekla zpomalujou na rozumnou mez, indie aktuálně 2,3 dítěte na ženu, což je +- ve výsledku nulový přírustek

            ono totiž nebude tak zle, ono to má všechno samoregulační přírodní mechanismy, ty šílené scénáře,kterýma nás krmili ještě před 15 lety, jak bude na planetě za 50 let 30 mld lidí se nenaplní, dokonce i cigáni v indii asi chápou, že to nejde donekonečna, podle mě bude za 20-30 let už celosvětový pokles populace

          2. depopulaci nevidis a rust populace se zpomaluje ? Zajimave. Tak si to po sobe precti jeste jednou, znovu a pomalu.

            1. nemusím,

              je rozdíl mezi názorem, že i morgoš v indii časem pochopí, že těch 15 děcek prostě neuživí a začne sám od sebe (resp. za přičinění tamní vlády) brzdit a tím názorem, že nám nějaká židobolševická elitní skupinka sype do žrádla jed, práškuje nás z letadel nějakou kyselinou a chystá rozprašovat nějaký vir co nás všechny pozabíjí, aby docílila masivní depopulace a mohla si zabrat naše …. ehh co to vlastně, půdu? To jako ten super bohatý super-villain chce můj byt v paneláku ve frýdku? No tak ať si poslouží :)

              1. Pospec: jen technická: snížení porodnosti není o pochopení, že neuživí, ale právě o tom, co to uživení znamená. Dříve (a ještě nedávno i v té Indii a dnes v některých částech) bylo levné mít děti a bylo nutné je mít pro to, aby člověk přežil. Dnes jsou děti drahé a nejsou pro přežití potřeba v nijak velkém počtu. Takže je to přirozený přesun z „chudoba a hodně dětí“ do „bohatství a málo dětí“. Není to o tom, že by „i morgoš pochopil“, ale o tom, že to, co bylo prostředkem přežití už jím není. U nás by případné snížení dávek také nevedlo „k pochopení“, ale prostě jen k adaptaci na danou situaci.

                Zrgova depopulace je klasické nepochopení zdánlivé korelace.

                1. no takto nejsme ve při, já tím pochopením myslím právě to co píšete. Kura já su přece původně ekonom, prostě tržní síla, mezní náklady, no ni?

                  V přírodě to jsou Q a R strategie

                  1. Pospec: jasný, rozumíme si.

              2. Porodnost klesa vsude na svete, s vyjimkou asi peti zrmi typu Niger. I v Africe je prumer něco kolem tri deti na zenu a stale klesa. Pocet obyvatelstva stale roste, protoze se projevuje efekt nizsi detske umrtnosti a delsi doby doziti. Podle novych odhadu obyvatelstvo poroste zhruba do roku 2050 a pak zacne klesat. Ona i ta Afrika zaziva celkově obdobi prosperity a ekonomickeho rustu a zivotni uroven stale roste. A treba v mobilnich sluzbach jsou na tom africke zeme lip nez vetsina Evropy. Rust afriky mimochodem prinasi Evrope zcela nove problemy, protoze se zacinaji cukat a prestavaji od nas brat odpadky a secondhand, coz nas stavi pred problem „co budem kurva s tema vsema srackama delat“. Ostatne, staci se podivat na to halo co nastalo kdyz Cina prestala brat evropske odpadky. Jo, to se to zije kdyz muzem hazet hovna pres plot k sousedům.

            2. zrg1
              Vidím zpomalující se růst, přestože elity podporují zcela opačné trendy v místech kde to roste nejrychleji.
              Depopulací si představuju pěknou válčičku, embargo na všechno kromě šprcků a kalašnikovů pro rozvojový svět atd.
              A co se týká vyspělého světa, pokud to vezmu za sebe, tak to že nežiju z ruky do huby se sedmi děckama není vlivem nějakých elit, ale našich rozhodnutí. Cigoši, muslimové nebo katolíci to mají jinak, ale opět bych do toho netahal strejdu Soroše a podobné sračky.

              1. vy to nechápete, ten strejda to má tak zmáknuté, že vy si SICE MYSLÍTE, že to je vlivem vašich rozhodnutí, ale ve skutečnosti vámi manipuluje a ovládá vás a sleduje na každém kroku, chápete? :)

                1. No hlavně mi ten starej prasák asi chodí za ženou a valí jí klíny do hlavy, že se ji nechce rodit každej rok. Valim dom, jestli tam neni a jestli bude, ať si mě oba nepřejou.

        3. Jasne, takove Svedsko, vykladni skrin zapadniho levicoveho neomarxismu, to trha veskere popuacni rekordy. Anebo Ukrajina, ktera se po roce 1989 a zejmena diky Majdanu zdemokratizovala natolik, ze prisla dvakrat vice obyvatel, nez pri proslulych Stalinovych cistkach a golodomoru.
          Ale ja vim, to je vsecko KONSPIRACE, S0ros a spol neexistuji, neplanuji to, nemaji pod pantoflem celou EU levici, nenene. Kdepak.

          1. ne, nebudu znova na 1000 stranách vysvětlovat, že ekonomické a politické procesy se prostě dějí, i když tam žádný panbíček nemačká čudlíky a nemá na to plánek a brožuru

          2. Nemyslis, ze je neco jinyho kdyz par milionu lidi emigruje za lepsim nez kdyz chcipne hlady nebo v gulagu? Jo, ja vim, nemyslíš.

            1. ne. nemyslí :)

              1. Myslí, když jeho fotr byl ten, kdo střílel do týla jak na pásu.

      3. A ted si vy kokoti predstavte, kolik kontejnerova lod uveze nakladu a kolikpak asi paliva spali na jednu tunu na sto kilometru. Radove to budou deci, troufam si odhadnout, nebudu to pocitat.
        Ted si vy kokoti predstavte, ze byste to tahali po sousi, v lepsim pripade zeleznici (je draham jak krava), v horsim pripade kamionem (je o neco malo levnejsi ale brutalne neekologicky).
        Jo, to by byy emise.
        Ale muzete k tomu pustit ekofasisty ala Katerina Biomasa a ti navrhnou ekologicky cistou prepravu, pro me za me vzducholodema na solarni pohon. Vyborna myslenka. Sice to v praxis nikdy nefungovalo a ani fungovat nebude, ale grant na par milliard Euro by se z toho dal vytriskat. A ty miliardy Euro se seberou z realne ekonomiky, kterou vytvareji mimo jine prave tolik opovrhovane kontejnerove lode, do kterych se vy, kokoti dementni, strefujete.

        1. tady nejde o to, že by ta loď byla nějak neefektivní, to je jasné že je to nejlevnější, jinak by se to nedělalo

          jde jednak o to palivo, které má šílený obsah síry, ale už se to řeší a mají to do 2025 zregulovat, ale hlavně o dle mého názoru mnohdy zbytečný transport kopců zbytečných sraček tam a zpátky po planetě

          obecně nikdo z těch debilů nahoře nikdy neřekne jediný pravý klíč k ochraně (záchraně) planety:

          „Neplýtvejte!“ prostě kurwa neplýtvejte, naložte si na talíř jen co sežerete, nekupujte si pičoviny co nepotřebujete, věci používejte dokud slouží, zbytečně nejezděte autem, co můžete zrecyklovat, zrecyklujte. No prostě jak se v téhle zemi žilo ještě před 20 lety, vratné flašky, papírové obaly a tak. Když byla pračka v piči, udělala se z ní ještě sekačka na trávu.

          Ale to nehraje dohromady s konzumerismem, no

          1. Pospec: to hlavně nehraje dohromady s neustálým přísunem peněz. Konzumní společnost není cíl, ale prostředek.

            Jednou to třeba dojde do fáze, kdy to samo sebe shodí, podobně jako skončila spousta jiných věcí. Některé skončily tak rychle, že je možné se z toho poučit – ne ve smyslu „aby se to neopakovalo“, to je hloupost, ale ve smyslu „jo takhle se to dělá“. Pokud jste neviděl Big Short, určitě mrkněte a pokud jste to viděl, určitě si kupte i knížku. Je tam málo S0rose a ještě méně řízené depopulace a chemtrails, za to je to naprosto fascinující příběh nekonečné lidské chamtivosti.

            A když už jsem u Lewise, rozhodně doporučuji i jeho Liar’s poker, pokud si to přečtete ještě před Big Short, tak zjistíte, že to všechno vlastně dává smysl. Ne nějaký sociální nebo tak, ale prostě smysl pokud jde o tu chamtivost. A kdybyste se nudil (vím, to Vám nehrozí), tak paralelní období s Liar’s poker popisuje jiná kniha, Barbarians at the gate. Na knížku o něčem tak nudném jako je akviziční bitva pár orlů z volstrýtu a že je to celé dle skutečných událostí se to čte jak skvělá detektivka.

          2. Pospec: a co je „zbytečnost“, kterou si lidé nemají kupovat?

            „Nezbytné“ jsou jen tři věci: jídlo, voda a ochrana před živly. To dostali i vězni v koncentráku. A přesně tam vedou všechny kampaně za „konec zbytečností“, protože ty se vždy dříve či později vydají cestou „no když to nikdo nepotřebuje, tak to zakážem“.

            1. Myslím jako každý rok nový telefon, když tomu starému nic není. Krámy za 5 dolarů z číny, které stejně nefungujou a končí rovnou v popelnici, jízda autem pro cigára 300m od baráku, hadry které stejně neunosím, ale neodolal jsem a kliknul, kýble žrádla nakoupené v hladovém záchvatu, které nikdo nežere a nakonec to shnije a vyhodí se to, voda v plastu, když mám v kohoutku lepší , atd.atd.

              To vám vážně musím vysvětlovat , co je to „zbytečné plýtvání“?

              Neotáčejte to prosím zase na to libertariánské „všichni jsou zlí, všechno nám zakážou, totalita je nesnesitelná“ atd. S tím sice částečně souhlasím, ale tahle diskuze o tom primárně vůbec nebyla

              1. Pospec: a kolik lidí to takhle skutečně má? A kolik z nich to přejde poté, co vyrostou z puberty?

                1. to byste se divil, znám jich kupy a na západě je to celkem běžná věc, u nás přecejen generace 40+ má furt tu šporovnost tak nějak zakódovanou ještě z dob za komančů, kdy nic nebylo. Ale někteří naopak právě kupujou tuny pičovin, protože zamlada nic nebylo.

                  Nesnáším ekologické aktivisty, na druhou stranu rozumově šetřím přírodní zdroje tak nějak sám od sebe, protože bych měl špatné svědomí, asi jsem strávil dost času v přírodě na to, abych si jí vážil

                  1. Pospec
                    Přírodní zdroje šetří každý sám od sebe, tím jak šetří svou peněženku, když vidí účet za elektriku, vodu, plyn i kdyby nevěděl, co to příroda je.

                    1. no jak kdy, třeba nakupování levných hovadin na aliexpressu je šetření prachů na úkor přírody. Taky třeba nakupování v hitlermarketu je plýtvání zdroji za cílem ušetření času. To byste se divil, kolik bordela člověk ušetří, když si obejde zelináře, řezníka, pekárnu namísto jednoho tripu do řetězce. Jeden nákup = igelitka zbytečných plastů. Ale je to rychlejší.

                      Ale většinou jinak jo, levnější = šetrnější

                    2. Pospec
                      Levné hovadiny z aliexpresu nakupuji také, zejména proto, že jejich ekvivalenty tu buď nejsou vůbec nebo jsou pouze dražší a vyrobeny a dopraveny z té samé země, akorát s českým návodem. Peněženka ušetří, příroda vyjde nastejno.

                      Hitlermarket ničím neplýtvá, akorát místo odpoledne v autě mezi řezníkem, zelinářem a pekařem objedu to samé košíkem. K řezníkovi to maso a zeleninu dopraví stejná dodávka jako do hitlermarketu, pokud tedy nechová krávy třeba na Vinohradech a nemá tam i svoje jatka.

                    3. levné hovadiny z ali jsou dopravovány zdarma za dotace čínské vlády, jinak by byly nekonkurenceschopné. Free shiping není tak free.

                      U hitlera mají všechno v plastových krabičkách, zatímco u polského řezníka pěkně do sáčku nebo do papíru

                    4. OT:
                      Takhle mluvíte doma? Mámo, došlo pečivo. Pošli děcka k hitlerovi pro chleba a vohliky.

                    5. Já si vždycky přilíznu patku, přistřihnu knírek, zajdu do pekárny a řeknu: „Půlku Šumavy.“

        2. tak si jeste par hodin popindejte a pak me vzbudte, az dospejete ke stejnemu nazoru, ktery jsem tu dal hned zkraje totiz ze:
          -Ekologismus je pseudoproblem vyvolany:
          a, experimenty s klimatem,
          b, uplacenymi politickymi prestituty a „vedci“
          c, financni krizi,
          pricemz spolecnym jmenovatelem toho vseho jsou nenazrane globalni ELity, Centralni Banky, Deep state a S0ros, kteri konzumuji drtivou cast celosvetovych zdroju jen pro sebe, nechteji se delit, ale naopak nas chteji nejprve ekonomicky utlumit a posleze existencialne vyhubit.
          -Depopulace, coby prostredek reseni soucasnych ekonomickych, socialnich a ekologickych problemu realne probiha, nebot Elity vazne nepotrebuji pro svuj blahobyt 7 milliard otroku, staci jim nejakych 200 milionu
          -Zadna reforma stavajiciho system neni mozna. Ekonomika je uz tak nestabilni a kazdy zasah do ni nestabilitu jeste zvysi. Nemuzete napriklad beztrestne odstranit nadmerny zapadni konzum, nebot to je klicova oblast ekonomiky. Stejne jako nemuzete zrusit bezhlave zadluzovani se. Stejne jako nemuzete reformovat politicky system. Pokud to udelate, ekonomika okamzite imploduje retezovou reakci na odhadem jednotky procent soucasneho vykonu. Globalne. A lidi posleze chcipnou tak jako tak, protoze nebudou mit co zrat. Ale to taky neni nic noveho, to se uz realne deje, napriklad ve Venezuele…

          1. Ke stejnému názoru jako vy nikdo normální dospět nemůže, je mi líto… :-(

  5. Nemůžu si pomoct, ale po po přečtení článku mě k němu napadlo jedno slovo.
    Duvenblejt.
    Přitom jeho jednotlivé části nejsou až tak zlé, ale celkový dojem je takový podivný.

    Ať si studenti stávkují. Také jsem si s nimi chtěl jít popovídat, ale nemám na to čas. To je asi ten nejzásadnější rozdíl mezi námi. V pátek dopoledne, to se někdo posral. Co takhle páteční večer? Další rozdíl bude ta naivita, kterou jim život ještě nesebral. To je zcela v pořádku. Student je mladý, pružný s vysokou schopností regenerace a minimální zodpovědností. Může si dovolit být naivní. Konec konců, kdo jiný by měl být naivní, než student.
    Horší je ta marketingová příležitost pro všechny celebrity, kterou studenti vytvořili. Věřím, že jsou dost chytří na to, aby si to částečně uvědomovali už teď. Jenže zatímco teď to považují za výhodu, jednoho dne jim, snad, dojde, že to jejich věc akorát brzdí. Spousta přisátých parazitů, kteří se také chtějí přiživit.
    Sázení stromů? Nenechte se vysmát. Jednak Hřib jich slíbil milion nebo kolik. Opět se tu potvrzuje heslo: „Co my vám slíbíme, to vám nemůže nikdo dát.“ Vašich 240 stromů je proti tomu milionu prd. A že se jedná o skutečné stromy, zatímco Hřib nezasadil ani jeden, to nikoho nezajímá.
    Aby šel student sázet stromy? Student ví, že věc ohledně klimatu je velká, a jestli chce spasit svět, sázením stromů jednoho po druhém toho nedocílí. Musí přesvědčit všechny ostatní, aby sázeli stromy. Tím docílí toho, že sám bude v tom hejnu bezvýznamný, a tak nakonec nebude muset sázet, a svět se stejně spasí. To je jedna s fičur socialismu.
    Krom toho mezi tím jít v pátek místo školy demonstrovat nebo sázet stromy je dost zásadní rozdíl. Něco stromků jsem se jako kluk nasázel, a úplně zábava to nebyla.

    Demonstrace:
    – ulití ze školy jen ve školním čase (moje volno zůstane mým volnem)
    – adrenalin pramenící z rebélie
    – pokec s přáteli
    – sláva v médiích
    – spása vlastní duše skrz záchranu planety

    Sázení stromků:
    – celej den v prdeli kvůli cestě do lesa a zpátky
    – neustálé se ohýbání k zemi a hrabání se v hlíně
    – žádnej pokec protože toho mají všichni plný zuby
    – ukrutné horko a Žabka s vodou nikde
    – pokud vám někdo zaplatí, tak to bude tak nízká částka, že ani k smíchu nebude (jděte dneska v Praze na brigádu pod 200Kč/hod)
    – proto jsem nestudoval, abych se tady potil v prachu a hlíně
    – žádná rebélie, musím sázet to, co tam patří, kam to patří

    Proto se vám student na nějakej stromek vysere, a udělá všechno proto, aby vám sebral prachy, které pak bude moci dát třem jiným, kteří za ně ten stromek zasadí. Student k tomu pak přijde udělat proslov, jak spasil svět, a dodá, že to není jen jeho zásluha, a taky že práce není u konce.

    Můj názor na globální změnu je takovej, že bychom měli rychle začít makat na tom, jak ji přežít, než hledat viníky nebo způsob, jak ji zastavit. Protože nakonec se stejně o nic jiného než o přežití hrát nebude, a vypadá to, že moc času už nezbývá – v souvislosti s předpověďmi to vypadá, že změn bude opravdu hodně, a my tady v Evropě, co máme ještě k tomu bílou pleť, taháme za opravdu kraťounký konec provazu; což by nebylo nejhorší, kdybychom si nemysleli, že ve skutečnosti máme pod palcem rumpál, co v klidu přetlačí celou planetu.

    1. spise bychom se meli ptat, kdo byl ten typek Malina. Uzitecny dement ? Profik z neziskovky ? Profik ze S0ros partaje na nejake lokalni urovni? Expert na pobirani EU dotaci?
      Studenti jsou vzdycky stejni, naivni, idealisticka, lehce ovlivnitelna paka se sklonem ke stadnimu jednani, ktera maji tendency primknout se k cemukoliv, co jde proti generaci jejich rodicu a zabehnutym poradkum.
      Jo, teleci leta jsou krasna vec, ale pouhou negaci se nikdy zadneho pokroku dobrat nejde.

      1. zrg1: Malina byl ten co ostatním stávkujícím rozesílá ty pětistovky, o kterých sem-tam píšeš. Proto se ho studenti držej, protože jeho xicht mají spojený s výplatou.

        Platí ho S0r0s, R0thshild a Bild3rb3rg. Přitom oni si myslí, že studenti berou 500 USD na den a on jim posílá 500 Kč, z toho drobného fíčka, co si nechává, nuzně žije.

      2. To je nějaká profi ziskovka typu Greenpiss. Takže strejda soroš, žejo? Trotlol.

    2. No, studenti…na P1 bylo z přítomného počtu asi 25 kusů tak 23 holek. Mě to do sebe zapadá.

      Na druhé straně, pokud by si líní cucáci šáhli na práci a eště k tomu v lese, možná by se dozvěděli něco, co jejich předci z vesnice věděli automaticky už od batolete, jak to s tou přírodou je.

      Věc ohledně klimatu je velká? Proč teda seděli na zaplivaným chodníku před ÚMČ Praha 1? Co s tím ÚMČ jako udělá, dyž je to velký? Proč neseděli aspoň před magorsrátem, když už ne před strakovkou? Já ti to řeknu: protože dlouhej pochod institucema. Zmrdigoři typu Malina se potřebují (znova) dostat na radnice, odkud je většinou lidi vyházeli po prvním volebním období, aby mohli rozpoutat peklo zdola a současně to použít jako výtah nahoru. Ve volbách do PS a senátu todle totiž nikoho nezajímá a tam je eště pořád přehlasuje „póvl z venkova“.

  6. Já oceňuju, že pan Vašíček vytáhl svůj zadek ven a šel dělat protiváhu organizovanému nátlaku. I oblečení měl symbolické (do teplého počasí). Já bych si dokázal představit, že by na sobě mohl mít ten červený hábit á la španělská inkvizice z Monty Python.

    Mimochodem, ten příměr s toaletním papírem je skvělý. Nevím sice, zda přesně sedí na elektromobily, ale zasmál jsem se a souhlasně přikývl.

    A pokud vás to zajímá, ekonáboženství v Evropě je zase jeden ze způsobů, jak vytáhnout z lidí peníze. Až Čína, Indie a okolí + USA přikývnou na snížení svých emisí plynů a odpadu, pak teprve má smysl něco dělat v Evropě.

    1. Teď Hřib prohlašuje, že napojí elektromobily na lampy veřejného osvětlení, protože kabely k lampám se stejně musí předělat tak se zkapacitní.

      Buď mu nikdo neřekl, že kabely jsou ten nejmenší problém – řádově větší jsou ty tisíce trafostanic a kapacitní vedení k nim včetně norem pásem okolo vodičů VVN -, nebo to ví a je to prolhaná zelená svině.

      1. Jste zpátečník, stávající kabely se samozřejmě vymění za „chytré“ kabely. Co tam máte dál…?

        1. Vyměnit kabely na „last mile“ není problém, problém je vyměnit k nim všechny ty trafostanice a natáhnout vedení VVN s výrazně vyšší propustností k těm trafostanicím.

      2. Jo, to jsem těm se těm zelenejm blbcům taky snažil vysvětlovat, ale pro ně prý natáhnou Prahou pár desítek či stovek kilometrů vysokonapěťových vedení není žádný problém, to je hračka, prostě tak zakopete kabel a je to… :-(
        Je to marný…

  7. Tankers Damaged After Suspected Torpedo Attack Near Strait Of Hormuz; Oil Soars
    Supeeeeeer. Tak to nam ten mir s Iranem vydrzel fakt dlouho. Ani ne mesic od posledniho falseflagu a je to tu zase.

    1. Super, takze USA uz z utoku na japonsky tanker ofiko obvinily Iran. Jasne. To dava perfektni smysl, zvlaste, kdyz Japonsko je nejvetsim odberatelem iranskych ropnych produktu, z krize profituji Saudi (drahne ropa) a USA (maji v Zalivu >100.000 vojaku a potrebuji urgentne zacit valku, nebot jak jsem rikal, bez valky nejsou premie a podle Pentagonu se ma Valka zacinat v kvetnu a Izrael (protoze potrebuji vybombardovat iranske fabriky na obohaceny uran a raketove nosice.
      Jeste si tu chvilku konspirujte, ze to vsecko nesouvisi, neni naplanovane atd.

  8. Tyhle stávky proti uhlíku jsou pro mě sice nepochopitelné, ale nechápu proč ti spravedlivě rozhořčení mladí lidé neprotestují třeba taky proti fosforu? Třeba Německo je díky svým národním dotacím velmistr v eutrofizaci povrchových vod vlivem vysokého používání minerálních hnojiv. Že třeba voda v Baltu je horší už jak u hráze na orlíku a navíc ještě začala poslední roky kvést, to demonstranty vůbec nezajímá. Ale to by byl možná až moc konkrétní cíl protestu, oni se potřebují utkat s něčím velkým s něčím hodným jejich rozhledu a znalostí.

    1. Dovoluji si zakonspirovat. Ze by to bylo tim, ze jim S0ros do smrdlofonu poslal uhlik, nikoliv fosfor? Ja vim, ja jsem hnusny konspirator, nic takoveho urcite neni mozne.

      1. Co je to ten „smrdlofon“? Zařízení určené k přenášení pachových informací?

        1. to bude od slova šmrdlat – tedy dotykový smartphone

        2. Mrzí mě, že mám zrga jedničku v ignore, když tohle vidím.
          Takový smrdlofon dává spoustu prostoru pro fantazii. Vsadím se, že američané už ho dávno mají. A smrdloinformace si vyměňují s Rusy analogově právě přes HAARP a ten jeho sovětskej ekvivalent.

          1. sinuhet
            Smrdlofon je přece přístroj na detekci chemtrails, jste snad na hlavu nebo co?

            1. Všichni jste vedle. Je to starý přístroj pro přehrávání hudby od smyčcových těles nevalné kvality „šmrdlophon“.

              1. Nahodou smrdlofon je zkratka pro :
                Sorosova Mezinarodni Rada pro Dezinformace, Lzi, Ojeb a Fejk prostrednictivim Operativnich Neziskovek.

                Hlavne nekonspirovat.

                1. Tak to by byl i skvělej citát na tričko
                  „zrg1 – hlavně nekonspirovat“

                  1. Hlavne nenápadně!

                  2. Ada: :-D

                  3. Srandicky, srandicky, sedni si takhle do metra a pozoruj lidi, kazdy zahledeny do smrdlofonu, nevidi ani metr daleko, stari mladi, zadny rozil. Leda v rychlosti smrdlani. Vsichni nalinkovani na jedny a ty same korporace, Google, Apple, FB atd, uniforni jak zombie. Kazdy ma tu aplikaci uplne tu samou, cte ty same bludy, ale hlavne, ze se kazda appka jmenuje MyXXX. Jakoby to S0ros psal pro kazdeho sveho otroka zvlast. Ale to jsou vsecko jen konspirace. Okolni realita je taky konspirace. Jedina spravna certifikovana Pravda je na CNN, HBO, FB, Twitteru atd.

              2. Na reprodukci prakticky všech hudebních žánrů používá uhlíkové válečky (viz zmínka o uhlíku výše), pouze na death metal používá fosforové (samozřejmě, že z bílého).

    2. To s tím fosforem židi utajují, protože si ho S0 keťasí pro sebe. Svět tak nevyhnutelně směřuje k fosforovému zlomu, fosforové krizi, fosforovému monopolu, fosforovým válkám a konečné vytoužené depopulci skrze německé plýtvání fosforem.

  9. Silnice jsou narvaný ne proto, že by to lidi bavilo, ale protože se za prací jezdí do velkých měst. Taky bych byl raději, kdybych pro pečený holuby nemusel jezdit tak daleko. Takže zakázat auta je jeden krok, ale jaksi by ti ekorevolucionáři měli mít i plán B, jak se ti bez auta a bytu ve městě budou živit.
    Za prosazováním všelijakých hovadin je dnes hlavně progresivní mládež, takže nevím, proč bych se měl rozčilovat. Než to všechno protlačí já budu prdět do hlíny a oni budou mít přesně to co si prosadili. A to nejspíš bude energie na příděl, maso na příděl a dovolená přes ROH jednou za 15 let. Kdo chce kam…..

    1. Lidi prece zdechnou ne ? Takhle to je prece vymyslene. Venezuela je prima priklad socioinzenyring labaku, co se stane, kdyz nejakou lokalni ekonomiku odpojite sankcema od te globalni a sem tam tomu pomuzete zevnitr umirnenou barevnou revoluci.
      Myslim, ze zakaz aut tam ani nemuseli prosazovat, protoze autama se tam uz davno nejezdi, prestoze Venezuela sedi na zasobach ropy.
      Nebo Ukrajina, dalsi prima lab. Je fakt, ze centralni Evropa ma proti Ukrajine a Venezuele par let skluz, diky trochu jine startovni care, ale za par let dozenem a predzenem, bez obav.
      Zakaz jaderne energetiky v Nemecku a tlak na dovoz LNG z USA tomu urcite prospeji.
      A co to udela s lidma netreba konspirovat, staci se podivat na Francii, Svedsko atd.

      1. zrg1:
        Zapoměls na šémtrájs…!

        (…fiúúúúššš…!)

        :OD

        1. No jo, „Šémtrails“, já bych se moc nesmál. Koukněte na jedno vdeo, v kterém bývalý ředitel CIA na konferenci Council on Foreign Relations přiznal existenci programu chemtrails na rozprašování chemických látek v atmosféře nad celou planetou v rámci globálního geoinženýrství a boje proti globálnímu oteplování!https://vimeo.com/336383100. Říká tam, že takový program existuje, ale jestli ho spustili, nebo ne, o tom nemluví.

          1. Zapomněl jsem, po české titulky, klik na ikonku CC a vybrat češtinu.

            1. A ještě o tom veřejně mluví, pitomec, viď :). Halt ty šéfové síájéj jsou strašně ukecaný pavlačový báby….. Tak a je to daný, prokázaný, svině emerický, ty čáry na obloze nejsou o dopravě….

          2. Ale NObody, to jsou oskliva slovicka, tohleto. Kazdy prece vi, ze corona, uz jak se narodil, mel do prdele diru vetsi a lepsi, nez cely zbytek sveta dohromady.

    2. monday:
      „…Za prosazováním všelijakých hovadin je dnes hlavně progresivní mládež, …“

      Tak jedna ukázka:

      http://www.hybrid.cz/o2-chce-take-svuj-kousek-trhu-s-robotickymi-auty-ma-krabicku-do-auta-pro-komunikaci-se-zavorami-ci-semafory

      1. Jako vždy: mladí naivní fanatici, a staří cyničtí prospěcháři. Smrtící kombinace nejspíše už od dob starověkého Egypta.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017