Milý Karle… - zpět na článek

Počet komentářů: 883

  1. Pane doktore, můžeme se vsadit, za jak dlouho Vás nějaký shifty, fatdwi, dachsmeister, tenzor či jiný podobný ksindl, nazve kryptokomoušem.
    Sázím, že to bude ještě dnes, do cca 18:00.

    1. já soudím, že „kryptokomouš“ je pro osobu autora označení velmi nepřesné a velmi zavádějící. komunismus je (původně) ideologie zcela kolektivistická. pan autor není mentálně kolektivistou ani trošku (ale zároveň není schopen respektovat ekonomickou svobodu a má problém respektovat vlastně cokoli), čili na pravolevé ose je zcela nezařaditelný, a chtěl-li bych jej nějak zaškatulkovat, tak bych použil půvabný lidový výraz „jájínek“.

      1. @Lukas B.
        oportunista?

    2. Tak jednotliví třeba tady nicků vám direkt do života dělat nebudou, ti na odkazích ano. Třeba s „kovid pasem na 8.teček, třeba žirinovsky dal až 7.“boostrů. A tak měnit náhradu vzoru „občanky která bude v digitální identitě měnit nemusí. Znamení šelmy – nenakoupíš, nevstoupíš nebo tak nějak.
      https://www.youtube.com/watch?v=GI76QYj5AXI
      https://www.badatel.net/europarlament-schvalil-gatesove-digitalne-id-ktore-vyluci-neposlusnych-obcanov-zo-zivota-v-spolocnosti/

  2. Za komančů to mělo ještě jednu nevýhodu, blbě se dalo emigrovat. Za čáru se dostal jen ten co tu do zástavy nechal celou rodinu. Teď si myslím že se odtud dá docela slušně odjebat třeba na Havaj a to je kurevsky daleko. Navíc autor článku, pokud ještě umí trošku latinsky se uplatní všude kromě Německa.

    1. Myslim, ze by bylo efektivnejsi na ten Havaj odlifrovat tu verchusku. Proc stehovat horu, kdyz staci prestehovat Mohameda.

      1. To je argument pro obhajobu „demokracie“ jako prase.

        „Můžeš kdykoliv odejít, to za komanče nešlo“.

        Proč bych měl doprdele odcházet? Tohle je moje země, já ji nedojebal do tohoto stavu!
        Zrekonstruoval jsem dva baráky po rodičích a prarodičích, vychoval dvě děti a pro lidi, ale nejen pro ně, jsem dopodsavad, za téměř 50 roků, udělal spoustu užitečné práce a odvedl hafo peněz na daních.
        Proč bych měl po tom všem jít pryč?
        Protože si to pětatřicetiletí dementi přejou, abych nečerpal zasloužený důchod?

        1. Se nevylučuje. Na světě je spousta zemí, kde by sis z českýho důchodu žil jako král. Kolikrát i oblíbený destinace.

          1. Kde?

            1. Hledej, šmudlo.

              1. Nikde. Aby měl český důchodce za malý důchod nájemné, potraviny, energie, zdravotnickou péči, léky, sociální služby, ještě to byl relativně bezpečný stát – tak na to má ten důchodce sakra málo fakticky všude na světě.

          2. Pro nemalo duchodcu je klicovy zdravotnictvi. A to neni zase tak moc mist na svete, kde je to alespon srovnatelny, jako v Cesku a pritom se tam da lip dychat.

    2. Autor článku se roky uplatňoval na Maltě. Ale už je zpátky. Asi usoudil, že by byla škoda nás o svou přítomnost ochudit. Nebo se mu to uplatňování moc nevyplácelo. Každopádně se nezdá, že by se zase chystal jet se někam uplatňovat. To by nám řek. Aspoň na tři články.

    3. Za komoušů se dalo ve velké části té éry emigrovat dobře až do roku cca 1970.

      Po srpnu 1968 emigrovalo 300 tisíc lidí. Velká část z nich se do roka dvou vrátila, protože se jim stýskalo po domově, a také zjistili, že na ně v zahraničí nečekají s otevřenou náručí. A neměli problémy. Jeden z nich byl třeba Ivan Mládek.

      Jen část komunustického období byl problém emigrovat.

      1. Meli pockat 50 let, to uz na zapade migrosi makat nemuseji.

      2. Tohle je něco jiného.
        Oni ti „umělci“ byli často naverbovaní aby šířili protisocialistickou agendu v naší zemi.

        Stačí se podívat, co všechno si takový umělec mohl dovolit v těch osmdesátkách. Víceméně otevřené zesměšňování všeho socialistického v televizních estrádách, točily se vyloženě protistátní filmy kde se kritizovalo úplně všechno, jak to tu stojí za hovno.

        Však se nad tím podivoval i Jakeš (známý proslov o „Haničce“) jak je možné že se tito prominentní umělci válí v obrovských prachách, přičemž režimu nejdou ani trochu na ruku, dokonce ho veřejně kritizují.

        Já vážně občas zírám, když si pustím estrády a pořady slavných bavičů a herců z 80. let, kolik je v nich protistátního a protisocialistického humoru.
        (Lasica-Satinský, Kaiser-Lábus, Mládek, Wimmer-Černoch a spousta dalších)

        Jak dlouho by dnešní umělečtí prominenti asi tak vydrželi na výsluní kdyby se takhle vysmívali kapitalizmu ?
        Dokonce i ty Gumáky nakonec zrušily a legendární Izer v podstatě skončil. Protože měl tendenci si dělat legraci ze všeho.
        No nakonec ho milostivě zase pustili do televize s tím že bude dělat výhradně sexuální a alkoholické vtipy.
        Žádnou kritiku našemo státního amerického zřízení.

        1. Já ale mluvím o všech lidech, nejen umělcích.

          Pořád se mluví o tom, jak se nemohlo nikam jezdit. Velkou část komunistické doby byly otevřené hranice. Výjezdní doložky se zavedly až někdy v 70. letech, co si pamatuji.

      3. Máte pravdu v tom, že problém emigrovat byl jen v části komunistického období. Jen ta část zcela jistě zahrnuje celý život můj a naprostou většinu života mých rodičů.
        Ne, opravdu například schopný inženýr v roce 1980 se nemohl sebrat a jít pracovat do Frankfurtu. Dnes můžeme, kam vás sdrce táhne – po celé EU a v Rusku teď také občany ve velkém nabírají.

  3. S autorovou kritikou současného establishmentu souhlasím. Podle mě jediné řešení naší politické situace je dynamit do sklepa a začít znovu od základů.
    Ale tradiční západní křesťanské hodnoty? Jak do nich zapadá nevolnictví, poddanství, náboženské perzekuce a neustálé války o území, koloniální imperialismus, nacionalismus, podřazenost žen(i když ta Challengerovi asi nevadí) a další neřesti našich předků, kterých jsme se zbavili relativně nedávno a podle mnohých stále ne úplně?
    Taky je hezké, jak autor u (oprávněné) kritiky dopravní politiky státu připomene, že Putin takové věci nedělá, ale když nás straší, že půjdeme chcípnout na Ukrajinu, tak už nezmíní, že Putin mobilizoval už dávno. A pak si ještě stěžuje na zaujatost médií.
    Navíc píše, že „vypatlaní idioti jim to do volební urny naházeli“. Ale pokud je národ tak dementní, že si zvolí do čela odpad, tak si za svoje problémy může sám a stížnosti na zlé USA jsou liché.
    A cenzura? Jistě tu snahy jsou, a Fialova speciální mediální operace proti proruským webům je jednou z věcí, které jeho partě neodpustím, ale pokud je tady skutečně efektivní cenzura, proč dfens ještě existuje? Proč můžu číst ruská i čínská státní média? Jak to, že nikdo není schopen zatočit s inernetovým pirátstvím? Jak to, že lidé jako Musk, Trump, DeSantis, Orbán, Fico a další v mnohém oponují mainstreamu a přece mají úspěšné kariéry?
    Narozdíl od Ruska, podle autora útočiště pravdomluvných a upřímných, kde neexistuje relevantní politická síla oponující Putinovi a každý, kdo se pokusí o její vytvoření, špatně skončí. Jo počkat, to jsou všechno loutky Západu podkopávající Vůdce.

    1. nevolnik pracoval menej ako dnesny liberalny demokrat
      nazorove perzekucie sa pacia viac?
      nacionalizmus je zly?
      podriadenost zien? zabudli sme, ze to bolo krestanstvo co zeny zrovnopravnilo?

      1. Křesťanství zrovnoprávnilo ženy? A to kde? Vždyť třeba volební právo získaly až na začátku dvacátého století. Kněží smí být jen muži dodnes. Nacionalismus je zlý, pokud dospěje do formy „všechny národy jsou podřazené našemu“. Názorové perzekuce se nepáčí, ale ty prováděla i křesťanská církev, která vedla proti nevěřícím celé války, dnes jsme na tom lépe. A nevolník že pracoval méně? I kdyby to byla pravda, tak jeho životní standard byl někde úplně jinde.

        1. Mira: V křesťanství byly ženy vždy mnohem rovnoprávnější než třeba v antice, islámu nebo jinde. Křesťanství hodně připravilo půdu.

          Ale jsou lidi, kteří vidí jen ve dvojkové soustavě – všechno nebo nic. Pak jsou slepí a nelze vést diskusi.

        2. Kdy že získali volební právo všichni muži, tedy včetně chudých?

        3. Proč neměly ženy volební právo? Protože muži chodili do války umírat za politická rozhodnutí. Proto nechtěli, aby jim nějaká hormonálně nestabilní husička navolila nestabilní politickou situaci za kterou pak oni půjdou zdechnout.

          Když už zdechnout, tak za to, co si navolí sami.
          A dnešní přefeminizovaná, rozpadající se degenerujíci společnost ukazuje, že to byla chyba. Všechno.

    2. Prijde na to, jestli staci drzet hubu a uzivit rodinu (ten hrozny rusky model) a nebo drzet hubu a mit cim dal tim vetsi problem uzivit rodinu (nas model).

      Zatimco Rusko se pomalu, velice pomalu skrabe nahoru, my frcime dolu. Takze pro hodnoceni techto dvou svetu se kazdym okamzikem meni referencni bod.

      Debata o Rusku je uplne zbytecna. Nevidim duvod ho resit, ani se tam stehovat. Je lepsi udelat si poradek doma, nez opustit paradni dum a nastehovat se do nejake ubytovny.

      1. V Rusku je potřeba držet hubu, uživit rodinu a nebýt naverbován.
        U nás se neverbuje (i když mnozí na tomto webu to slibovali už během prasidentských voleb před rokem), držet hubu nemusíme (vždyť si ji tady právě společně otvíráme, veřejně a bez následků) a uživit rodinu je o něco těžší, než bývalo před pár lety, ale stále si žijeme lépe, než v mnoha jiných zemích.
        Navíc si klidně můžeme zvolit méně debilní vládu, jenže to neuděláme, protože nadkritická část národa jsou dementi a zmrdi. Debata o Rusku možná zbytečná je, ale reaguji na článek, kde bylo zmíněno.

        1. Jak to všechno a tak jistě víš?
          Byl jsi se tam alespoň jednou podívat, pracoval tam, nebo jen vycházíš z toho, co ti předloží místní média?

        2. Mira: V Rusku se verbuje na základě dobrovolnosti.

          Držet hubu musíme, pokud nechceme chcípnout hlady. Taková učitelka Bednářová, diplomat Drulák, ekonom Ševčík a tisíce viditelných veřejných případů snad stačí. A mnohonásobně více neviditelných případů.

          Mimochodem, většina mých známých už byla vysvětlovat na policii své názory a výroky na sociálních sítích.

          Nežijeme si lépe než ve většině okolních evropských zemích. Na to už jsou i ekonomické statistiky a tvrdá data.

          1. Alan.Cox – většina tvých známých byla na policii svoje názory, kde to žijete? V Bohnicích? Znám opravdu spoustu lidí, od anarchistů po bolševiky, od militaristů po pacifisty, od uctívačů Putina po uctívače Bidena. Píšou leccos všude možně. A nikdo nikde kvůli tomu nebyl. Buď žiješ v jiným vesmíru, nebo kecáš.

            1. Mozna je to spis obsahem toho, co pises ty a tvoji znami. Fura lidi, ba dokonce vetsina, taky nikdy nebyla za minule totality u vyslechu. Tehda se tomu jeste „podani vysvetleni“ nerikalo.

              1. Tak schválně. Alane, za co jsi byl vysvětlovat na policii? Hoď to sem, já to klidně pod svou identitou někam napíšu (bude to trochu složitější, protože žádné sociální sítě nepoužívám) a uvidíme

                1. nove.kostatko: Co na policii vysvětlovala Bednářová, Lísková a další? Co vysvětlovala na policie moje máma, jsem tu už ve vlákně zmínil.

                  Já jsem na policii vysvětloval, proč jsem poslal do prdele jednoho udavače, který mi chtěl vysvětlit a opravit můj nesprávný názor na Ruskou federaci a Ukrajinu, který jsem uvedl jinde. Vzhledem k tomu, že jsem se s ním vůbec nebavil, jen jsem ho poslal do prdele, to vyznělo do ztracena. Když jsem toho progresivního aktivistu poslal už po dvacáté v mailu do prdele, aniž bych cokoli jiného napsal – ruply mu nervy, a šel mě jako hybridního agenta nahlásit na policii.

                  A znovu, není v pořádku, že toto policie vůbec řešila. Že jsem musel na policii jít vysvětlovat, proč jsem neposlouchal toho zmetka, když na mě chtěl ideologicky působit.

                  1. Aha, takže tě někdo prásknul. Jsem v zákonech laik, ale obávám se, že to řešit musí.

                    1. Koště:

                      1) Ono se za ideozločiny jinak než přes naprášení na policii a soudy nechodí. Problém je extrémní množství udavačů.

                      2) Stát, kde existují ideozločiny, není ani svobodný ani demokratický a nemá právo se dovolávat na nějaká lidská práva či poučovat jiné státy.

            2. nove.kostatko: Dnes je mezi mladou a střední generací obrovská spousta velmi charakterních lidí, tzv. udavači. Když jim přijde náhodou mail nebo si přečtou na sociálních sítích něco, co nesouhlasí s vládními názory – okamžitě hlásí na policii. Poměrně výraznou většinou mezi ksindlem, který tak činí, jsou ajťáci a lidé pracující / prodávající elektroniku. Toť osobní zkušenosti.

              Už před čtyřmi roky mě chtěl jeden pražský soudní znalec pro IT lustrovat, udávat na policii a zajímal se, jestli by mi mohli sebrat mé akademické tituly. Napsal jsem biochemické shrnutí, proč je korovirové šílenství a vakcinace proti vědě a vědeckým poznatkům. Jemu se to nelíbilo.

              Moje máma zase na základě udání šla vysvětlovat na policii, proč napsala, žena Ukrajině je korupce.

              Holt, není tu svoboda slova.

              1. I přes akademické tituly jsi prostě osel. Díky takovým jako jsi ty, se totiž pořád rozšiřuje fízlování, zákazy a utahování šroubů. Rozumnej člověk pochopí, že státní hydra jenom roste a dokud jí nedojou prachy nebo lidi, růst bude. Tím, že do všeho remcáš (i když můžeš mít pravdu), tak jednak ničemu nepomůžeš, ale naopak to všechno zhoršíš. Jojo, ono je lepší občas přemýšlet. Akademický tituly sice znamenají vzdělání, ale moudrost ani omylem (jsi toho učebnicovým příkladem). Je to jako s dotacema. Furt slyším, jak jsou špatně, kurví to trh, příložitost pro korupci atd (všechno samozřejmě platí). A pak ti stejní mají z dotací okna nebo kotel. Spousta pitomců nadává, jak je drahé bydlení. A když se jich zeptám, za kolik prodali svůj dům, tak samo za maximum možného, co jim byl někdo ochoten zaplatit. A jako korunu všeho pak huláká, že by se ty ceny měly nějak regulovat. To je prostě na pár facek.

                1. Soudruhu, nove.kostatko, kritika ano. Ale konstruktivní! (Takto to říkalo bolševici, když chtěli někoho umlčet.)

                  Vidím, nove.kostatko, že jsi bolševik svým přesvědčením do morku kostí.

                  1. Ty označuješ masového vraha jako státníka a já jsem bolševik. Tak to jo….

                    1. nove.kostatko: Polovina prezidentů jsou masoví vrazi. Takový Bush, Obama a půlka prezidentů USA mají na rukou krev mnoha miliónů mrtvých. A přesto tě to netankuje.

                    2. Tankuje a proto jim neříkám státníci. Narozdíl od tebe.

                    3. nove.kostatko: Například Stalin je státník na hranici génia. A zároveň je i vrah. To se nevylučuje.

                2. nove.kostatko 6.3.2024 v 13:03

                  – – –
                  1.
                  Tak podle tebe hlavně nekritizovat vrchnost, jinak přijdou restrikce, ano…?
                  :O)

                  2.
                  Kecat proti dotacím je špatně, když posléze tu dotaci využiju…?
                  Není náhodou chyba toho, kdo tu pitomou dotaci zavedl…?

                  3.
                  A co na tom, že někdo prodá za nejvyšší cenu, kterou mu „trh“ (kupující) dá – to je jeho věc, stejně jako fakt, že i on posléze remcá na poměry kolem cen…

                  :OD

                  1. Corona

                    1.Pokud vím, že tou kritikou nic nezměním a naopak jim dá mdo ruky klacek, tak ano, seru na to. Mám moc krátkej život na to ho projebat zbytečnostma bez efektu.
                    2. Ano, je. A stejnou chybu dělá ten, kdo to využije, protože tím to nezmizí, ale naopak rozšíří. Přemýšlej (pardon, cizí slovo)
                    3 na tom nic, kromě toho, že je to debil

                    1. KOště: Proč se tedy tady anagažuješ kritikou, když víš, že nic nezměníš?

                    2. nove.kostatko 6.3.2024 v 15:02

                      – – –
                      1.
                      Tohle bych od tebe bral, kdybys dokázal udělat účinnější věc než kritiku – třeba nějakého hajzla z vrchnosti shodit.

                      2.
                      Jenže za to může ten, kdo to zavedl. Vůbec nemusí znamenat, že když to někdo pouze využije, ale nepodporuje (ani volbou), že by tomu napomáhal. Nevolím současný ksindl a vezmu dotaci na pitomý FV panel, následně pak (čistě teoreticky) ksindl nezvítězí i díky mému hlasu.

                      3.
                      Proč debil? On si vydělal, co mu trh dal.

                      .

        3. No ja nevim. Dlouho jsem v RF nebyl, per mail komunikuju se starymi prateli a neslysim od nich, ze by museli drzet zobaky nejak vyrazne vic, nez ja. Neangazujou se nekde na ulici, ani na diskusnich forech a jeden, co se zname nejdyl, mi sam rekl, ze je to porad to samy, jak to pamatujeme – da se par piv nebo neco lepsiho a zanadava se na Brezneva, Andropova, Cernenka, Gorbacova, Jelcina… mimochodem ma normalni moderni dum, jezdi v Audi, cestuje po svete. Valka ho nezajima.

  4. Díky za vzpomínku. Dlouhé, smutné a pravdivé až to bolí…

  5. Já asi chápu, co měl ten článek znamenat, ale obávám se, že minimálně z hlediska formy by se pod něj K. Kryl asi podepsal stěží. Vadilo by mu ztotožnit se s dílem autora, jeho slovní zásoba je podle všeho tvořena pěti výrazy, z toho třemi cistolsovci, dvěma sprostými a dvěma jednoslabičnými.

    1. Myslím, že nechápeš a nedovedeš to ani pořádně napsat. Ale hovno odložit a vymezit se, to je třeba. My to chápeme.

    2. Mel jsem tu cest potkat Kryla v Pze v knajpe a myslim, ze jeho slovnik celkem pohodlne odpovidal slovni zasobe tohoto clanku.

      1. Já na maturáku a potvrzuji. Jinak ples končil tuším ve 3 a Kryl vytáhl prkenici s markama a že jako zaplatí ples až do rána. Nebylo v tom nic povýšeného, chtěl se bavit mezi „svými.“ Tj. studenty SPŠK a kantory, kteří učili jeho i nás ještě.

  6. 1* … snad budes prispivat casteji ..

  7. Máááá roztomilá báruško … třeba dejte čas 33:20
    https://www.youtube.com/watch?v=NDVfOUC8o9E

  8. podepisuju v celém rozsahu. Zdrhnout je kám, ale nemám na to prachy

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017