Když nebudete kokot, budete mít život snazší - zpět na článek

Počet komentářů: 169

  1. Hmmmm…
    že tenhle starej model, kterej má von, byl ještě skvělej, ale ty nový jsou totální sračky.
    Všechno to vyráběj, aby se to na konci záruky rozpadlo, je to spiknutí a dělaj to židi, zednáři, tedy když zrovna neplní nádrže u letadel chemitrails.

    To ako by cital diskusie na tejto stranke…

    1. Ale né. To říkal dfens tomu technikovi, akorát je mu blbý se tu přiznat. Chtěl mu totiž přiblížit, o čem se tady stále píše a na co diskutující přitakávají.

      Protože sami nemají na novější. A důvod se vždycky najde…

      1. Samozřejmě, žádný záruvoký inženýrství, žádný kurvítka, nic takovýho není.

        Proto pod článkem co vyšel vonehdá vo tomhle v rádiu nebylo za půl dne tři sta komentářů a jeden jak druhej – koupili sme X stejnej věcí a vysraly se všechny tejden od sebe.

        K tomu příhody jak si korporace zadávaly výslovně HW, co se vysere po dané době.

        Néé, všechno jenm náhoda, jasný. OK, klidně si v tom žijte a nechte se dojit…

        1. A co ja viem? Jedno z aut v nasej domacnosti take kurvitko ma. Elektricku zamku volantu, potrebnu kvoli startovaniu tlacitkom. List od Nissanu co hovori ze zaruka na zamku volantu sa predlzuje do neurcita mam ulozeny s ostatnymi dokladmi do auta. A ano, uz sa to dokurvilo a nestalo nas to nic. Nechapem ze kto potom doji koho…snad odtahova sluzba vyrobcu.
          Alebo take televizory. Tie su o tolko menej spolahlive ako tie stare. Len sa spytajte ktorehokolvek televizneho technika. Oh wait…

          1. Kdyz uz jsem tady, tak: U elektroniky se to za poslednich 15 let strasne diferencovalo na levny shit pro vohnouty a drazsi techniku pro majetnejsi. Tuhle jsem se zrovna pro zajimavost podival do LCD TV, ktera pred 3 roky stala okolo 30 tis. Kc. A valil jsem oci na jeji napajeci zdroj: vsechny elektrolyty Nippon Chemi-con na 105 stupnu, rezerva napeti 25 az 30%. Vykonove polovodice Toshiba, ostatni polovice NEC atd., dle kodu sarzi minimalne polovina Made in Japan. Tristupnova ochrana proti prepeti z varistoru a bleskojistek. Vakuove impregnovane trafa a tlumivky, vsechny vetsi soucastky prilepene k DPS. Jinymi slovy, byly tam same vysoce kvalitni soucastky, nenasel jsem tam nic, co by bylo nejak ojebane. Takze i v TV je to jen o tom, kolik si za tu spolehlivost chcete priplatit.

            Mimochodem, existuji stranky, kde ruznou elektroniku kuchaji a divaji se, jak kvalitni soucastky jsou v ni osazeny. Staci jen trochu googlit.

            1. To je jedno. Stejne to chcipne kvuli rohs, protoze 2% olova v tech par gramech cinu co to drzi pohromade by znicilo planetu, takze ty spotrebice radsi kazdych par let vyhodime a vyrobime znovu. To prirode nevadi.

              1. Obecny trend elektroniky je samozrejme nacasovana zivotnost. To je prosty fakt. Zivim se tim, vim o cem mluvim.

                Jak je to s mechanikou nevim, ale moje zkusenost s auty je takova, ze starsi veci vydrzely dele. Zatim, co jsem kdy a kde opravoval, tak sice nove dily (originaly) lepe pasuji, bo CNC, ale na druhou stranu jsou z blata a natolik zfektivnene nejakym CADem, ze pres ten hlinik jde pomalu videt.

                Ze stara Schade100 samozrejme ani zdaleka nenabizela srovnatelny komfort se Superbem, je samozrejme fakt, ale jina vec je, ze on ten Superb uz toho do budoucna moc noveho nabidnout nebude moci, zato kurvitek v nem zacne pribyvat.

                1. Třeba v bílé technice to je vidět strašně. Pořád narážím na lednice starý větší desítky let, který pořád fungují. Novější a přitom funkční aby člověk hledal lupou.

                  Když potom i prémiová značka typu Liebherr začne dělat trubky z nějaké hlíny nebo pěnovýho železa aby to za pár let prohnilo a člověk ztratil chladivo, jak cool, jak to má asi člověk poznat, že si ve výsledku připlatil akorát za shit? Jenže kam by výrobci došli, kdyby lednice vydržely v průměru 20 let místo pěti?

                  A co takhle UPSky? To pokud vím pořádně nerecenzuje asi NIKDO na planetě. Co si tam kvůli tomu výrobci dovolí dát, to se nedá popsat. Jó zas je to levný, žejo…nojo, jenže ono i dvakrát dražší dneska znamenají tak asi nulovou záruku toho, že to stejně nechcípne nejpozděj po druhé výměně akumulátorů.

                  1. Presne tohle rika tchyne. Ma lednicku rok vyroby 1976 a neda na ni dopustit. Kompresor sice jede temer v kuse a vrci jak traktor Zetor, ale lednice stale funguje. Kdyz jsme ji uz 2x nabizeli, ze ji na vanoce/narozeniny dame lednici novou, staci si jen vybrat, tak rekla, ze ty novy lednice jsou strasny kramy a ze ji dalsich 40 let nevydrzi.
                    Na to jsem spolknul repliku z jedne starsi reklamy: „Ale maminko, to vy uz tady nebudete.“ Aspon ze uznala, ze jenom na elektrice by se ji ta nova zaplatila do 4 let.

                    1. Obvykle plati, ze spolehlive veci maji nejakou zasadni nectnost. Hmotnost, velikost, spotrebu, etc.

                      Ja na stavbach jsem postupne otocil tri lednice, co se valely na pude, nez u zedniku skoncil Minsk. Rve jako protrzenej, ale jede a jede a jede a jede. Protoze ucet za elektrinu mne netrapi, je pro mne podstatne, ze lednici proste neresim. Neni to vec, u ktere se tresu, ze pokud se posere, tak je fprdeli nejen lednice, ale i jeji obsah. Uz jsem behem delsi dovolene v Italii zazil co to je, kdyz se doma fcesku vysere mrazak Bosch. Kua bejt ruskej a komunistickej, tak sice elektromer ma zavrat, ale ja se po dovolene nevracel do lokalni katastrofy.

                      Ony vsechny ty moderni veci jsou fajn, kdyz jsou nove. Barevne samolepky, je to vonavy, dokonce k tomu ta hodna pani v Oukej da i nejakej ten darecek… no… a pak po letech prichazi ta realita. Ja to nikomu necpu, at si kupuje kdo chce co chce, ale at mi to hlavne necpe. Ja nikomu nenutim, aby si doma udelal vetesnictvi jen proto, ze pak bude mit klidny spani, protoze se vyhledove nic neposere a to proto, ze ono uz to posrany davno je, jen se to pozna tak za 50 let.

                      Proste zijeme v konzumu a tak to je. Jak se k tomu kdo postavi, jeho vec.

                    2. No prave kdyz neresite spotrebu elektriky. Predloni sla do sberu Calexka z chalupy. Bezela nepretrzite pouze v sezone, cca od dubna do listopadu. Na chalupe se stridaji ctyri rodiny plus pres sezonu babca trvale. Koupili jsme za sedmicku v akci tusim Samsung. Za rok uspora cca tri tisice. Tahle promenna potom meni situaci. A to s vedomim, ze cest Calexu za tech 27 let sluzby…

                    3. Re: misaka
                      8.4.2017 v 18:40

                      Ja spis resim, jak vydelat, nez jak usetrit. Ono to setreni hodne casto vede k tomu, ze clovek pak zacne delat ruzne neprijemne kompromisy. Chapu, ze usetrene tri litry clovek na ulici nenajde, ale na druhe strane nemam rad situaci, kdy v patek vecer nejaky spotrebic vypovi sluzbu a to nejlepe X km od civilizace. To radeji vydelam o ty tri litry vic a vubec nemusim resit nejaky problem.

                      Vatar to vyresi tak, ze taky neresi problem a koupi si funglovku plus na to plati majordoma, ktery treba ve tri hodiny v noci bude resit posranou lednici. Ja vatar nejsem, majordoma nemam a problemy nerad kupim.

                      Ano, nebudu prat v Tatramat turist proto, ze „se treba neposere“. Holt mame doma dve pracky, z toho jedna jede porad, druha vyjimecne. Takze zastupne reseni je raz dva. Nechci mit doma ani na chalupe vetesnictvi, ale pokud to jde, tak radeji udrzuju v chodu treba 10 let stary spolehlivy spotrebic, nez jit s obavou kupovat novy. To je cele.

                    4. To mame stejny cil. Toho ovsem nedosahnu, budu-li si udrzovat spotrebic, ktery mi vysosa za pulrok tretinu hodnoty noveho na spotrebe. Zejmena pri vedomi, ze zapocitam dva roky (v tomto pripade tri v akci) zaruky novy, o kterem budu predpokladat zivotnost deset a ne tricet let.

                    5. Deset let, tak jo :D No a až se to vysere a obsah vyteče, tak to je taky zadarmo, že…

                    6. To za a plati i pro ty stare drzaky (nebudeme si tady zase vsechno idealizovat, ze ne, halt i Calexka obcas vytece, tesneni cerny, sak to znate) a za b i pres kurvitka toto ocekavam v roce jedenactem a dalsim. Praxe zatim opak neprokazala.. beru tim zkusenosti z jinych bydlist. Nebo mi radite drzet si chladirnu tricet let starou?

                    7. Kdyz jsem tu ruinu na Sumave koupil, byl barak, stodola i mastal plna bordelu. Neskutecnyho bordelu. Moje prvni reakce byla „pristavim vejdu a vsechno do srotu“. No… pak prisel druhy extrem „hele, ale to je fura veci, kde nektere se jeste muzou hodit“. Ve finale ve srotu skoncily zhruba 3/4 veci.

                      Co ne? Napriklad takova pitomost – hrabe, sekyry, ryce, lopaty. Jeste pred vyklizenim haraburdi jsem nechal strhnout pul chalupy a na stavbu nakoupil fungl naradi. Po par dnech jsem si vsiml, ze to naradi maji zednici nejaky stary. I ptal jsem se, co to a kde ze je kurva to novy. „Sefe, ja som zobral tu novu lopatu,… no… iba som potiahol, veru nie silou… no, sefe, ono sa to zlomilo a tak som zobral hen tu staru zo stodoly“. A takto dopadly i hrabe (dvoje) a sekyra, ale tu jsem si zlomil sam. Praskla – kde jinde – toporo primo u sekyry, stacil na to smrkovy spalek.

                      Takze – sjel jsem za mistnim kolarem, u toho staryho naradi nechal vymenit topora za novy, rucne delany (ne sracky z Bauhausu) a od te doby je klid. To naradi je v nekterych pripadech jeste prvorepublikove a vypada to, ze je mu to uplne fuk. I ta blba motyka, co je kovana od nejakyho kovare, vydrzela na zahrade dyl, nez ta, ktera je svarovana plechova a to s ni delala moje zena, ktera ma jen neco pres 50 kg.

                      Chapu, ze nekdo koupi radeji novou sekyru, jakmile stara praskne. Ale ona zakonite praskne treba v lese, kdyz ji clovek potrebuje a obchod jaxi neni zrovna za dalsim stromem. Jo, jiste, mohu koupit Fiskars, ten neco vydrzi. Jenze ja radeji dam do cajku to stary naradi, protoze nema plastovy topora, co se mi na tom delaji mozoly, alebrz dreveny a delam s tim radeji.

                      Hrebiky? Kdyz jsme delali krov, koupil jsem tristovky hrebiky pro kotveni kroqi do pozednic. Kurva, kazdej treti, nebo ctvrtej se ohnul! Dopadlo to tak, ze chlapi meli vytahany puvodni hranaty kovany hreby z odstrojenyho sto let staryho krovu. Takze jsme je tam zase namlatili a neohnul se ani jeden. A to jsme jich tam tloukli snad ctyricet. Jak je tohle kurva mozny?

                      Neni vsechno stary dobry, nebo lepsi, jak moderni. Ale u hodne veci tomu tak je.

                    8. Jo, naradi richtik. Bavime se ale o spotrebe elektriky. Taky mam doma origos reznicky nuz reznika z horic, na.kterej sice pada rez pri kazdem dotyku s vodou, ale klizku mi zadnej jinej neurizne bez dvou tahu…ale bavime se o nakladech, sopa..

                    9. Jinymi slovy. Drzet si starou Calexku, co vrci jak trabant a zere jek tri lednice ze sentimentu je picovina.

                    10. Re: misaka
                      8.4.2017 v 21:44

                      Sentiment mne nezajima, ja veci tridim predevsim na spolehlive a nespolehlive. Calexku fakt nemam, bo je mala. Mati ji vyhodila po 25 letech a pry jeste jela, ale chtela proste vetsi mrazak. U zedniku v maringotce skoncil Minsk, protoze jede uz 12 let a tehdy jsem ho koupil v bazaru. Sice mruci, ale porad jede. Mezitim jsem doma vymenil uz dve lednice a jeden mrazak. Vsechno bezny znacky – Bosch, Liebherr, Philco. Pokud bych spocital, co mne zatim ta bila technika stala, tak bych se mozna i vesel do spotreby toho Minsku. Ale on je malej a hnusnej. A neni vestavnej.

                    11. Sorry, ale nesouhlasim. Ty krabice z osmdesatek..to muselo stat majlant na spotrebe. Propocitej si to zpetne…

                    12. nevím, spotřebu nesleduji, na chatě máme Calex někdy z roku 76 a nezdá se, že by nějak nad míru roztočila elměr. Částečně by to mohlo být tím, že nemá tolik funkcí a teplota uvnitř je sázkou do loterie. Určitě se zvýší spotřeba, když je mrazák obalený ledem, na druhou stranu v něm nejspíš ani když byl nový, nebylo -18.

                    13. Podle počtu hvězdiček, pokud je tříhvězdičkovej, tak to bude tak do těch -18.

                    14. Re: misaka
                      8.4.2017 v 22:31

                      No, jak rikam: spotrebu fakt neresim. V tydnu jsem na ulici potkal souseda, mel na Schadewerke rozhozenou zadni poloosu a povida: „tady hen ten bazmek stoji 12 tKc a musi se to menit cely, kurva. A nechce mi to zrat naftu na ONO, musim jezdit na Aral a kupovat neco lepciho, kurva. Ale zase… jezdim s tim za 5,5….“. Hm. No, je to jeho asi treti, nebo ctvrty auto, v podstate s nim skoro nejezdi, protoze co ho vidam, jezdi v Audi, nebo VW. Ale je fajn mit auto s nizkou spotrebou, to jo.

                    15. Jestli si kupujes lednici kazdych pet let, tak jsi fakt extra smolar nebo zoufalec. Nebo jen kecas.

                    16. Re: misaka
                      8.4.2017 v 21:49

                      Kecat nemam proc, ja si nestezuju, jen konstatuju, ze s kazdou novou veci mam vetsi a vetsi strach, kdy se vysere. Nejvetsi spotrebak v nasi rodine jsou laptopy, prumerna zivotnost jednoho je 6-12 mesicu podle toho, jak probiha presvedcovaci proces ze strany moji zeny. Za tu dobu, co jsme spolu (12 let) uz mi rozflakala 8 laptopu, ale ja jsem se snazil kupovat zase stejny model, dokud byl, takze se mi nakupilo hodne akumulatoru, zdroju a dalsiho materialu. Ja jsem zase rozflakal dve plazmy, z toho jednu na Stepana, to byla zena hodne nasrana, protoze byl fakt problem rychle sehnat jinou.

                      Telefony byly spotrebak, dokud jsem si nekoupil odolny typ, ten mam uz 3,5 roku, vydrzel nespocet utoku na zed.

                      Co odchazi uplne samo a casto, jsou napajeci zdroje laptopu moji zeny. A to mam na baraku jak svodice, tak ma zena pracovnu pres stabilizator napeti. Zrejme je to nejaka vlastnost primo tech zdroju (Acer). A cim novejsi, tim vydrzi mene. Prumerne rok.

                      S temi lednicemi to neni „co 5 let“. Ale mame doma dve lednice, dve na chalupe, jednu v byte a jednu na chate. Dokud vsude byly stare ludry, nevedel jsem, co to je „vymena za novou“. Konkretne na te Calexce moji mati se za celou dobu jen 2x menilo tesneni, jinak nic.

                    17. A bylo to na Behemota, BTW..

                    18. Já se nemohu zbavit dojmu, že „plazma“ se říkalo nějaké nafukovací lodi; ale paměť mi nepřihrává žádné detaily, a ani se mi to nedaří dohledat :/ Stárnu a buňky umírají :/

                      Každopádně jediná další plazma, jež mne napadá, že by se dala rozbít, je televise; a bez té je lépe než s ní, takže nechápu to s tím Štěpánem.

                    19. At ocs 8.4.2017 v 22:45

                      Každopádně jediná další plazma, jež mne napadá, že by se dala rozbít, je televise; a bez té je lépe než s ní

                      Neplatí bez výjimky. Sehnat 60″ plazmový monitor za normální peníze není úplně jednoduché, o OLED ani nemluvě, takže ano, plazmová televize má své opodstatnění. Pochopitelně neslouží pro sledování televizního vysílání, ale to je snad pro gentlemana samozřejmé :-)(Snad byste propůch nechtěl sledovat filmy na těch LED strašlivostech…)

                    20. Já Vám nevím; už léta koukám na filmy na Necu Multeos M40, což je LCD, a jsem vcelku spokojen.

                      Nicméně v této konkrétní debatě mi šlo tak nějak spíše o to, že na Štěpána (a vůbec o svátcích obecně) je ten krám vypnutý; sedíme a popíjíme a povídáme a případně hrajeme karty nebo jiné Monopoly a vůbec se bavíme jako lidi…

                    21. Nicméně v této konkrétní debatě mi šlo tak nějak spíše o to, že na Štěpána (a vůbec o svátcích obecně) je ten krám vypnutý

                      Tak u nás je to trochu jinak – ten krám je vypnutý po většinu roku a právě zmíněné svátky si zpestřujeme sledováním filmů, na které během roku nezbyl čas. Proto mám pochopení pro emoce Sysopovy manželky :-)

                      už léta koukám na filmy na Necu Multeos M40, což je LCD, a jsem vcelku spokojen.
                      Jistě, je to individuální, my jsme prostě těm LED blikátkům nějak nepřišli na chuť. Přechod z CRT od Panasonicu na plazmovou placku byl tak nějak plynulý. Nechali jsme si pro srovnání předvést několik modelů LCD a plazmových televizí ve srovnatelné cenové hladině, no a plazma nám sedla daleko více.

                    22. U našich příbuzných doma vrčí toto: http://images.slideplayer.cz/10/2769327/slides/slide_26.jpg
                      Už 60 let v kuse a opraváře to nevidělo, fascinující stroj …

                    23. To jsou absorpčky, ty nevrčí ;-)

                2. Ja si myslim, ze programovanou zivotnost u aut umi mozna tak Japonci a tim to konci. Jako neco jineho je navrhnout elektroniku, tam je tech promennych mene, ale u aut je to mnoho promennych navic.

                  Dovolim si jen tak zaspekulovat, jak to bylo u tech rozvodu v TSIcku. Puvodne vymysleli dvanactistovku, aby s tim pohaneli neco jako Citigo,pak se ukazalo, ze to utahne s prstem v nose Felicii, Roomstra, dokonce i Yettiho a Octavku, tak si hosi z marketingu a imagologove rekli, proc to tam nenarvat, cena jiz od. Jenze vyvojari s tim nepocitali a nemeli sanci se k tomu vyjadrit. Mezitim borci od emisi vymysleli, ze kdyz se udela kratka jednicka a superdlouha dvojka, ze se usetri cely 0,01 l/100 km, takze kazdy rozjezd znamena zaradit jednicku, roztocit na dva tisice preradit pustit spojku a behem desetiny sekundy klesnou otacky nekam na 700. Kastla je tezka, takze auto neposkoci, ridic Octavie nebo Yettiho to pres vsecky ty silentbloky neciti, tak to ma stejne v pazi, ze mu pod kapotou skace moturek od vysavace jako ratlik. Rozvody urcite zajasaji stestim. Navic tyhle motory si porizovali lidi do mestsky provoz, takze prave rozvody mely byt predimenzovane, pri tom vsem popojizdeni, prerazovani a prodlevach na volnobehu, kdy auta hovno mazou, nedejboze s longlife olejem.

                  Jenze vite jak, to by ty teamy musely spolu komunikovat a borci z marketingu by nesmeli mit posledni slovo.

                  To je jako vyvoj americke F35, kdy ti kokoti vymysleli 4 kilo tezkou helmu plnou displeju, v konecnem dusledku se jim grafika vrstvi pres sebe a zobrazuje duplicitne ty same udaje, takze to piloti maji radeji vypnuto, jinak nevi, co je realita a co je falesny signal, ale tech nekolik kilo navic jim pri startu z letadlove lodi malem urve hlavu a taky se helma nevejde do kokpitu, takze se nemohou rozhlizet. A pri katapultazi maji 50% sanci, ze zemrou se zlomenou krcni pateri.
                  Ale vite jak. Ty displeje v helme jsou uplne super.

                  1. Programovat životnost umí třeba i u Widlí, nebo si myslíte, že zapouzdřená ložiska v převodoce jsou tam z legrace?
                    foto třeba zde: http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-volkswagen/touran/motor-prevodovka/motorove-dily/15163-uchyt-s-loziskem-5-ti-st-prevodovka-touran-2003-2010.html

            2. Vysoce kvalitní součástky ve zdroji pořád neznamenají, že se nevykurví signálová deska. Už jsem taky měl v ruce pěkně udělanou bednu Sony, co se takhle posrala asi měsíc po záruce, jaká náhoda…

              1. No to bude asi tym ze to je Sony. Ja by som uz rad vymenil LG 42LB5D kupeny roku 2007 no on sa na potvoru nechce posrat.

          2. „… uz sa to dokurvilo a nestalo nas to nic…“
            Vždycky to něco stojí, minimálně náklady příležitosti. I kdyby kvůli tomu technik přijel a vyřešil to na místě, pořád lze předpokládat, že na to přijdu při snaze někam jet – a místo toho řeším problém. To je asi jak představy lidí, že když za pokladnu na EET zaplatíte 5 000 Kč, stojí vás zavedení EET 5 000 Kč.

            1. Ano, v tomto mate pravdu. Manzelku to stalo frustraciu + volanie priatelov aby ju prisli z parkoviska pred Loblaw fine foods odviezt, mna to stalo volanie na CAA Southern Ontario a do Nissanu. Plus cestu do South London Nissanu (3 km od nasho bydliska) vyzdvihnut opravene auto. Lenze aka je relevancia tychto nakladov k teme? Pripominam ze tema je: Instalujeme kurvitko a budeme dojit suckerov co si ten kram kupia.

        2. A nezapomeňte na diskuse o mimozemšťanovi v Zóně 11, to přece taky všichni vědí.
          Ono ale stačí vzpomenout si na Occamovu břitvu. Všechno je možná ve skutečnosti jednodušší a není potřeba žádných kurvítek;).

      2. Úplně přesně to samé mě napadlo :-D Prostě další neodolatelný příběh z pestrého života „domácího“, ale aby to nebylo tak zjevné, vpravil do historky pána XY …
        Sám DFENS se profláknul až na konci zjištěním, že když se někdy nebude chovat jako kokot, tak bude mít život lehčí … na to jsi přišel brzo umělče :-D

  2. Dfens je zpatky!!!

    1. Nesouhlasim s vasim nazorem.

  3. Hele ten blb byl ZÁKAZNÍK. Opakuju ještě jednou: ZÁKAZNÍK. To je ten co tu srandu platí a má plný právo bejt blbej.

    1. Hele ten blb byl zakaznik AUTOSERVISU. Opakuju ještě jednou: AUTOSERVISU. Nikoli megdonalda, suche vrby ci jine Sally.

    2. Podle mého názoru je správné když PRODEJCE může říct: „Pane, Vy jste tak blbej / vlezlej / nesympatickej, že Vaše peníze nechci a vodvezte si to zpátky do Nemanic.

      1. To dokonce může. (pokud to neudělá z důvodů rasy, přesvědčení, sexuální orientace, politické příslušnosti, atd.) V tomto konkrétním případě to však servisu za ty peníze pořád stálo.

        Jen tak bokem – já si také nechám na autě dělat každou blbost, včetně promazání něčeho a nepokládám to za nic proti ničemu. Když někdo přijde, že potřebuje napsat úplně jednoduchý dokument, tak mu to také sepíšu. Odvoz od opraváře považuji za samozřejmost, sám mi ho nabízí, ačkoliv to mám do kanclu pěšky 15 min. a domů jen o deset minut více. Stejně tak mi po opravě auto přiveze na území města či v blízkém okolí (a já automechanika pak pochopitelně dovezu na dílnu). Pokud mám nějaký problém s pojízdností automobilu nebo jsem pryč, tak si pro automobil přijede. Součást služby, nevidím na tom problém. Já také za některými klienty jezdím na jejich firmu či do místa bydliště.

  4. Ja se DFENSovi nedivim. Ma zkusenost s autorizaky je, ze si jedou svoji rutinu a rikat jim cokoliv navic je zbytecne. Mohli by jste me dat do auta rovnou litrovku oleje na dolevani a pripsat na fakturu? Mohli by jste prosim vynechat mastny cockpit spray? Atd. Na vsechno hodi bobek a projedou si svuj checklist.

  5. Ten pan nebyl kokot. Dosahl temer vseho (az na zkroceni DF), ceho potreboval a to tim nejjednodussim zpusobem. I kdyz se mi tento zpusob jednani hnusi, ten clovek ma muj obdiv. Zamestnat nekoho, koho platim, na vice minut, nez on by rad, to je kumst. Pokud to stejne predvadi na FU, MSSZ, VZP, MeU, PCR a dalsich mistech, pak by mel dostat spise metal.

    1. Nebo popresdrzce, neni-li siroko daleko sam. Typicky byvaji k videni take u kazde frontoidni kasy, postovni prepazky a u felcaru.

    2. A mohu se optat? Dal byste mu metál i po např. cca 15 – 20ti minutách svého čekání, až dozaměstná svou neschopností, leností a vychcaností přepážku před Vámi? Děkuji.

      1. Bohuzel tyto vyjevy vidam velmi casto, zejmena na uradech a uz jsem vuci nim imunni. Kdyz jsem byl jeste mladej a nevybourenej, mel jsem 100 chuti jim rozbit drzku. Ted si rikam, ze je mi milejsi muj ZP, nez vychovany curak.

        1. To chápu. ZP je pěkný bič.

          1. Je, skutecne. I kdyz uz sebe zbran nemam, tak drive jsem obcas nektere veci resil tak nejak po chlapsku. Nejsem rvac, ale nesmi mne nikdo nasrat. I stalo se, ze jeden velmi otravny clovek jednou v Brne byl mnou projit vylohou masa a uzenin a presne v tom okamziku jsem si rekl, ze stacilo malo a mohl jsem si v budoucnu vystrelit tak akorat z manzelky.

            Od te doby veci resim jinak, bez facek. Nestoji to za to.

            1. A pak že prý neplatí, že ozbrojená společnost je slušná společnost! Cha!

    3. Přiznej se Sysope.
      Ten chlap, tos byl Ty… :-D

      1. A ze ses nam nepochlubil, ze mas Veyrona :D

      2. Ja mam nedostatek asertivity a vychcanosti od prirozeni, bohuzel :-)

        1. Nedostatek vychcanosti od přirození vám teda fakt nezávidím :(

          1. Normální problémy s prostatou, k stáru přijdou skoro na každého :)

            1. Tak. Cim je clovek starsi, tim hure chape prostatu veci.

  6. Těžko hodnotit, kdo u toho byl kokot. DF používá tendenční rétoriku a jeho projevy bych spíš četl jako Haškovy humoresky, než jako objektivní popis situace. Nemyslím, že vyslovit pochybnost, že se akce odehrála přesně takto, by bylo něčím nemravným. Možná to byl DF, komu selhal time management, když si myslel, že pokud je jeho záležitost na 3 minuty, může ji opravdu za 3 minuty vyřešit.
    Pokud jde o požadavky typu „žárovka a promazat“, dost dobře nechápu, co je na nich kokotského. Pro DF je zřejmě kokotem každý, kdo si přes noc nedokáže poskládat kchár z dílů, objednaných v Aliexpresu, lamy jako já mají opravdu tendence nechat si při návštěvě servisu pořešit všechno možné nad rámec primárního zadání (někteří za to i platí).
    Že by zákoš požádal přejímacího technika, aby mu uvařil kafe, se mi ovšem jeví jako značně nepravděpodobné (možná kdyby tam to auto před měsícem za 3M koupil, ale to je v článku negováno).
    Jestli by měl dostat metál nebo přesdržku závisí na tom, zda o něm čtete na webu, jak si nandal servisáka nebo za ním stojíte ve frontě.

  7. Dfens zřejmě ještě nerozdýchal, že ty nové TSi a podobné supermoderní mrdky s přesně projektovanou životností, co tu pár let vychvaluje, skoro nikdo nechce kupovat a v bazarech jsou zcela neprodejné. I vohnout (na rozdíl od Dfense) si umí spočítat, že tyto křápy co se po pár letech programovaně zcela rozsypou, by ho na náhradních dílech finančně totálně sežraly (zvlášť když se čím dál víc věcí mění po montážních celcích za desetitisíce, nikoliv po malých dílech jako dřív).

    Dříve se namáhané díly v autě musely hodně naddimenzovat, takže auta vydržely klidně 30 let. Dnes máme superpočítače, které dokážou spočítat životnost dílů s ohromující přesností a tak je můžou vyrobit s předem danou životností. Nebo si myslíte, že jeden ze čtyřech superpočítačů v ČR, co vlastné Škodovka tam mají na hraní tetrisu a stahování porna?
    A to, že záruka na auto je navzdory údajným supermoderním technologiím stále běžně 2-3 roky, stejně jako na žehličku nebo váš mixér, to vám nepřipadá podezřelé?

    To je tak, když si někdo z automobilu udělá kult zbožňování a uctívání, podobný starověkým falickým totemům a přestane si uvědomovat že je to v principu jen hromada plechu co má za úkol člověka dopravit více či méně pohodlně z bodu A do bodu B.
    Už tu jen chybí rituální obětování cyklistů nacpaných v hořícím vraku auta.

    1. nejhorsi na tom je, ze oni to spocitat NEUMI :D. Viz rozvody TSI. Jako myslenka paradni, odlehcime rotacni dily, pujde to lip do otacek, vykon dofouknem turbem, super. Ale uz tem KOKOTUM nedoslo, ze dvanactistovka motor v 1,5 tuny tezkem hovadu dostane pri prerazovani na SUPERDLOUHYCH prevodech razy, ze to ten jejich vanocni retizek, kteremu rikaji rozvodovy retez natahne jak vareny makaron.
      Proste inzenyri zapomneli, ze motor v aute neni to same co elektrocentrala. Ale jsem si stoprocentne jisty, ze ty jejich slavny simulace na tech slavnych superpocitacich byly uplne SQELE.

      1. Taky to na mne dela dojem, ze cost cutting se dela takovou tou cinskou metodou „kdyz vydrzel kondenzator 440uF/16V, po nem 330uF/16V vyzkousime jeste levnejsi 220uF/10V :-). A tady tu ochrannou diodu taky muzeme vyhodit.“

        Lidi to potom interpretuji jako kurvitka, ve skutecnosti se jim rozbila „sleva“, kterou k vyrobku dostali. Tedy rozbity je ten dil, ktery tam cely, nebo jeho vlastnost, chybi. Takova buddhisticka neexistence, nestvoreni. Mozna odtud to cinani maji ;).

        1. Vinu za kurvítka nese hlavně a v prvé řadě zákazník, který chce levněji, levněji a ještě levněji a nejlépe freeshiping v black friday, no a výrobce ? Ten mu to prostě nabídne…

          U většiny výrobků se dá stále koupit kvalita, ale ta má svou cenu (určitě ne lacinou) a neprodává se v diskontech typu Globus/Tesco/Euronics apod. a už vůbec ne v tzv. „akcích“.
          Každému můžu jen doporučit, aby v nějakém městě vylezl z auta a šel se projít pěšky – najednou uvidíte tolik specializovaných obchodů a v něm zboží, o kterém jste ani nemysleli že existuje. Jenže moderní vohnout nemá hele čas a chce nakupovat hlavně v pohodě a bez stresu. To že se mu pak vysere laciná sračka z Číny je ale jen jeho vlastní blbost, že ji koupil.

          Každý si musí určit priority, co od čeho čeká, např. já si potrpím na TZB budov a kvalitní vercajk, což znamená, že v OBI, Hornbachu a podobných si nevyberu, ale s chutí chodím do specializované prodejny nářadí, instalačního materiálu a elektro-materiálu. Nikde nevisí nápisy „akce“ a „sleva“, ale taky všechno funguje jak má

          1. Fakt myslite ze treba skodovky ktere jsou prototypem cost cuttingu jsou levne? Mne prijdou predrazene jaxvina. Ti to sidi kvuli zisku. Kouknete na skodovackou vysledofku.

            1. Tak ono vice vyrobku snese oznaceni „zadarmo drahe“.

              1. (Proč jsem se zamyslel nad tím zdejším novým redakčním systémem? :))

                1. To je profesionalni deformace :)

                  Ne, vazne, ja se v tech modernich technologiich nevyznam, tak me to ani moc nevadi, protoze si toho nevsimnu. Me znalosti konci u pochopeni funkce magickeho oka, ktere jsem pred par lety shanel, nebot to stare uz nefungovalo. Ale to taky souvisi s informacni technologii, ne?

                  No, ony informacni technologie se v automobilismu pouzivaly i driv, napriklad, jak znamo, Praga V3S v chladnu potrebovala ke startu denni tisk (precist rude pravo se tomu rikalo).

                  1. ad: Ale to taky souvisi s informacni technologii, ne? No, ony informacni technologie se v automobilismu pouzivaly i driv, napriklad, jak znamo, Praga V3S v chladnu potrebovala ke startu denni tisk (precist rude pravo se tomu rikalo).

                    Jééééé, to je krásný.:-)) A mezi těmi místními autošílenci tak osvěžující. Děkuju…

            2. Fakt myslite ze treba skodovky ktere jsou prototypem cost cuttingu jsou levne? Mne prijdou predrazene jaxvina.
              Ony opravdu velice levné jsou….výrobně. Že zákaznící akceptují jejich „velmi sebevědomé“ prodejní ceny je věc druhá….

  8. A měl teda toho Veyrona ? :)

    Jinak mezi nama, on ten brek, ze nove auta stoji za hovno, neni tak neopodstatneny, protoze emisni limity, crashtesty a tezke vyztuhy, mizerne podvozky, ktere to nedavaji, tak se to dohani stabilizaci, asijsky vkus, takze zvenku plechobiti a zevnitr oledkovany vanocni stromecek, plno houkacek blikacek a div ne katapult na sedadle, ktere se aktivuji pokazde, kdyz udelate neco, s cim auto milostive nepocita, ze vam krouti volantem kdyz prejedete caru je jeste to nejmensi.
    K tomu long life oleje, poddimenzovane rozvody a serouci se filtry pevnych castic, EGR, elektronicky plyn s odezvou jako bych telefonoval do kotelny, hruby chod dieselu a neprirozeny chod turbobenzinu, ktere sice paradne tahnou „vocpoda“ ale zakonite jim dojde dech uprostred predjizdeciho manevru a obrazek moderniho auta v ocich verejnosti je polepen nenapravitelnym zpusobem.

    Kdyz se podivam, kam sel za poslednich 20 let vyvoj motorek, tak snad nikdo nema duvod rikat, ze nova Yamaha R1 je krap, ze 5 roku stara generace byla mnohem lepsi a uplne nejlepsi byla Jawa 350 od majora Zemana.

    Takze sorry dfensi, tohle jsi neobhajil.

    1. jsi jen špína v rohu, chápej dfeens má teď nosánek nahoru když si objednal novýho seata, fturbokompresoru, fmetle a na hlínách pyčo vole, to se vůbec nesere a je to uplně high tech, protože si to auto dokázal v showroomu obejdat úplně sám a ani mů stará nekecala do farby pyča vole, takže hardcore, pyča vole! To nějakej zrg fízl z brna nemůže pochopit a ani na to nemá love, navíc v nějakým posraným brně co není na mapě a má jen jedno letiště ani seat showroom není, chápej, brno poslední obydlená zatáčka před vídní. České budějovice jsou celosvětové, kvůli pivu, eonu, boshu a dalším nadnárodním firmám co mají radši centrálu v budějovicích naež v nějaké bažině u vídně. On má teď toho urzu a až se ten novej světovej řád posere, jako že se určitě posere, to ví každej malej jarda že se posere tak mají s největším kamošem urzou už vymyšlenej ten antisocialistický anarchokapitalismus ve kterým bohatí budou mít vše a chudí chcípnou ve špíně. A bohatí budou jen ti co umí naprogramovat javu. Však každej moderní ultra kruto přísnej IT profesor a docnet se modlí k javě protože v tom je budoucnost celýho lidstva. Nový světový java řád.

      1. Naprogramovať Jawu? Starú 350-tku asi nie, ale s tou novu hnusnou Jawou 1000 (ktorá ešte furt nieje na predaj) by možno šlo niečo programátorsky urobiť.

  9. „Podíval jsem se na zem. Nic se tam neválelo.“ – :D U této věty jsem vyprskl smíchy :)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017