Je možný soustavný růst bohatství? 3. díl - zpět na článek

Počet komentářů: 262

  1. Autor článku se ptá na názory, jak by bylo možno ovlivnit neveselou prognózu. Bez ohledu na názory autora, s nimiž nemusím souhlasit, se domnívám, že jedna z šancí je postupná fragmentace EU. Ideálně počínaje „brexitem“, protože UK je velký hráč a tím pádem „velký vzor“ Pak ideálně czexit a pak už je to jedno.
    Přineslo by to veliké problémy, ale konečný výsledek by mohl být lepší, než kdyby se ten „hliněněj kolos“ složil najednou.

    Otázka do pléna: Jsem naivní?

    1. Zrovna včera jsme vzpomínali na konec roku 1988. I když byly náznaky, že to již není dobrý, nikdo si v ten okamžik nedovedl představit, že ta rok půjdou komančí nohama napřed.
      Je otázkou jak vzdorovití současní eurounijní komanči jsou, či budou dosraní a položí to s rozběhem.
      Další otázka je zdali bude někdo jako byl alkoholik Havel a bude nabádat národ „nejsme jako oni“, nebo bude stavební bům jednoduchých dřevěných konstrukcí.

      1. Wtf? Vzdyt si to komanci museli zorganizovat sami, vcetne „mrtvyho studenta“, jinak by se jim na to lidi vysrali…
        Cim dal tim vic si myslim, ze v 89 moc lidi zadny prevrat nechtelo, chteli proste „socialismus s lidskou tvari“ a nejak se to na par let zvrhlo.
        Ale je to v pohode, uz se to zase vraci do starejch koleji..
        (Pro pripadne stouraly – do starejch koleji mam na mysli takove to, co tu bylo v 85-98. Stale jeste verim, ze se nevrati takove ty veci jako zavirani do uranovejch dolu a podobne)

        1. Bohužel, v některých aspektech už jsme skoro v 50. letech. Jinak, když vidím, co se na nás žene, např. od Marxové a Pelikána, tak zlatá osmdesátá.

        2. Část komančů. Někteří by rádi setrvali a dál budovali světlé zítřky. Lidi chtěli jakoukoli změnu, protože systém stagnoval a nebyla vidět žádná možnost posunu tak jako v předchozích letech. Systém tehdy mohl nabídnout třeba zlepšení životní úrovně, ale toho nebyl ekonomicky schopen. Pak ještě mohl razantně utáhnout šrouby, aby časem mohl povolit, ale toho se sám bál a neměl pro to už ani oporu v Sojuzu.

          Návrat do starých kolejí 85-98 nějak nevidím. Zatím se vesele utahuje, byť uranový důl už asi nehrozí. Omezení pohybu a nucená práce ale není jediným způsobem, jak člověka terorizovat.

          1. Podle mě komanči padli ze tří na sobě relativně nezávislých důvodů:

            1. Neschopnost prosadit vhodné, inteligentní a nezkorumpované lidi

            Všichni ti Jakešové,Indrové, Lenártové a spol. byli biologický odpad, kdy hlavní prerekvizitou jak se stát členem ÚV byl správný původ a správné kontakty. Něco podobného pozoruji v současných USA, kde při bezmála 300 milionech lidí se za prezidenty berou nastřídačku buď polodebilní Bushové anebo vykuřmiho zdegenerovaní Clintonové.

            2. Hospodářská zaostalost.

            Reálný socialismus s plánovaným hospodářstvím je nereformovatelný a to se naplno projevilo krachem gorbačovské „Perestrojky“, jestli si to ještě pamatujete. Kdyby tento model nepřeválcoval Západ v 89tém, no tak by ho o pár let převálcovala Čína, naprosto stejně, jako teď Čína válcuje USA+EU+Japonsko

            3. Geopolitický kolaps a rozklad armády

            Východní blok se rozpadl zejména proto, že ho Reagan uzbrojil k smrti. SSSR už nestíhal držet krok ve zbraňových technologiích, mimo jiné proto, že v USA se původně zbrojní technologie podařilo zavádět i v civilním sektoru ve spotřebním zboží a to téměř s nulovým zpožděnim. Od suchých zipů, což je technologie pro skafandry astronautů, přes dávkovače inzulínu pro diabetiky až po spotřební elektroniku a IT, všecko to byly původně vojenské investice, které následně přinesly zisk v civilních odvětvích. Naproti tomu paranoidní SSSR nedokázal svoje vojenské technologie zúročit a své nejlepší lidi akorát šikanoval a zavíral do koncentráků. V konečném důsledku nebyl schopen dále své vojenské technologie ani zafinancovat, ani zajistit kvalifikované vědce, ani efektivně řídit vývoj a plánovat kapacity, ani zaškolit a zaplatit vojáky, ani stávající techniku udržet v chodu.
            Přesně to samé se děje s armádami jednotlivých států EU, kdy například naše 3tisícová armáda s šesti pronajatými gripeny je možná schopná vyslat trestná komanda do Afghanistanu, anebo provokovat Rusy v Pribaltí, ale v případě konfliktu by nebyla schopna ochránit byť jen jedno okresní město, dokonce ani vlastní sklady munice. Pak se nedivme, že EU má jediné ambice – nechat se odposlouchávat a řídit z USA. Celý slavný Brusel je jen kašpárkové divadlo a Merkelová je jeho nekorunovaná 3,14 ča. Buďme rádi, že Rusko nebo Čína nemá vojenské ambice napadnout Evropu, protože kdyby měli, tak do 14ti dnů to mají komplet celé dobyto a půlce obyvatel EU to bude úplně buřt . A náš slavný politický establishment bude tvrdit, jak vždycky miloval Rusko a Čínu a bojoval proti USA, jen aby se udržel u koryt a pokud by nás náhodou měla obsadit Čína, tak si ještě sami od sebe přeoperují oči našikmo. Taková je realita EU.

            1. Ona potíž je v tom, že kdyby nás Putin dobyl, zavřelo by se pár sluníčkářů a socík by jel dál. Tak proč by měl být obyčejný kmán tou vizí nějak vyděšen?

              1. Čína nás už reálně dobývá, akorát pražská kavárna to dosud není schopna pochopit. Dotace EU podmíněné tisíci pro nás vesměs nevýhodnými závazky jejichž korunou je TTIP, pokud pominu povinnost přijímat Allah-Akbar prchlence, nechat si zruinovat průmysl 10x předraženou elektřinou z fotovoltaik a podobně, už reálně nestíhají konkurovat Číně, kdy tu přijede jejich prezident a jen tak z rukávu vysype 230 miliard, aniž by to podmiňoval nějakou byrokratickou mašinérií a nějakými likvidačními opatřeními. Neviditelná ruka trhu tak dává bruselským panákům zleva zprava a zanedlouho se odborníci na ohnutost banánů, pěstování řepky a zavádění úsporných žárovek budou pokorně učit tržní hospodářství od Číny (a od Ruska).

                1. Porcujete medvěda (čínské investice), kterej ještě běhá po lese. Podepsanej papír s někým kdo přijel s kufříkem prázdnejch lejster z Bamberku s vočima navrh hlavy je stejně hodnotnej jako ruskej růst ekonomiky.
                  Jednou jsem pro jednoho klienta (na jeho žádost) nechal vyrobit v Číně 5k kusů svinovacích metrů, přišly ve stanovenej čas za stanovenou cenu, pak někoho z produkce napadlo že ty metry přeměří, chechtali jsme se asi hodinu když se zjistilo, že čínskej metr má sice stupnici 100cm, ale měří jen 0,85m.

                  1. Re: CNN
                    4.5.2016 v 16:38

                    Jo, to znam. Nase firma kupuje z Nemecka specialni kabely a davame je k nasim vyrobkum po 20 metrech. Skladnik se vzdy rozciloval, ze se mu to z te velke spulky nejak napicu meri.

                    No… a pak jsme ji premerili a zjistili, ze ona ma misto 100 metru jen 89 metru. Samozrejme cena za 100 metru :-)). Podotykam, ze ten kabel je vyraben opravdu v Nemecku, zadny reexport.

                    Co se cinskych vyrobku tyce, tak ja to resim tak, ze Cinanum poslu presne zadani, zkontroluju vzorky a vetsi objem si letim prebrat do fabriky. Pokud si priplatim a nehraju na nejnizsi cenu, pak tuto onanii delat nemusim (certifikovane firmy si plati kontrolora a je to ok). Pokud chci usetrit, pak holt musim zvednout prdel a letet do Ciny.

                    S texty obecne byva problem, bo Cinan nevi, co pise latinkou. Ale jen blbec vezme MOQ bez vzorku. Cine se plati dopredu, ale vzdy je mozne dohodnout vzorky ke schvaleni. Podle mne nutnost, pokud firma nema ISO. U nas je ISO jen car papiru, v Cine mam jinou zkusenost.

                  2. Drahy CNN, politicka zaslepenost je jedna vec a realna ekonoika je jina vec. Kdyz Saddam Husajn – sveho casu hlavni to „spojenec“ USA na blizkem vychode – napadl Kuvajt, tak do 24h se veskeri papalasi a generalove Kuvajtu zdekovali a nechali civilni obyvatelstvo napospas svemu osudu. Pak se nejak proflaklo, ze Saddam dostal od velvyslankyne USA April Catherine Glaspie zpravu, ze pokud napadne Kuvajt, USA nebudou zasahovat. Saddam uveril USA a skoncil na popravisti. Prosti Kuvajtane skoncili postrileni a rozjezdeni irackyma tankama. Zbabeli bohati Kuvajtane se slavne vratili a USA meli krasnou zaminku k okupaci.

                    S EU se to ma jako s tema Kuvajtskyma papalasema. Navenek bohati, uvnitr zkorumpovani a zbabeli. Pokud se tu neco oskliveho semele (a v Nemecku to fakt smeruje k obcanske neposlusnosti), tak se papalasi EU zdekuji, USA to tu provnaji vojakama, par nastrcenych lidi, kteri to na tajny pokyn USA spiskaji, povesi pro vystrahu a Bruselsti se zase vrati. Zase jednou pravda a laska zvitezi nad lzi a nenavisti.

                    Jedina nadeje je v tom, ze tu Cina zainvestuje a bude ochotna si branit svoje investice. Protoze idealy jsou sice krasna vec, ale o nasich osudech rozhodne ekonomika a velmocenska politika, ktere 99,9% lidi vubec nerozumi.

                    1. Re: zrg1
                      4.5.2016 v 17:45

                      Saddam neskoncil na popravisti za Kuvajt, tam se hodil. Skoncil tam za napad prodavat ropu za euro.

                    2. Re: zrg1
                      4.5.2016 v 17:45

                      Btw, soucasny stav Ukrajiny je predevsim vysledkem ochrany investic. Nevim nevim, jestli zrovna Cina pouziva nejake vyrazne humannejsi metody.

                    3. Kdyby Cinani uzavreli s Janukovycem pronajem zemedelske pudy na 50 let, nebo kolik to chteli, a bylo to radove asi 1/3 rozlohy cele CR, tak si myslim, ze by k Majdanu vůbec nedoslo. Klicko by mel autonehodu a ti bezejmenni „koordinatori Majdanu“, kteri platili bezdakum za to, ze demonstruji, rozdavaji lidem caj s drogama a vesele tleskali, kdyz profesionalni demonstranti zapalovali policisty z Berkutu, by namisto toho sedeli pekne v teple doma a povidali si se sikmookymi sympataky se cinskych tajnych sluzeb.

                      http://www.rferl.org/content/ukraine-china-leases-farmland/25114812.html

                    4. Je dost naivní si myslet, že Němci a Nizozemci (respektive společnosti registrované v NL), kteří tady mají investováno zhruba 2x tolik co slíbili (nikdo vám nedá víc než co my slíbíme) Číňané, by seděli s rukama v klíně a koukali jak se po Dunaji řítí čínská letadlová loď.

                    5. Re: CNN
                      4.5.2016 v 21:31

                      Evropa dost dlouho hazela vidle do soukoli cinskeho automobiloveho prumyslu,aby se nedej boze neusadil v baraku.

                      Zda se ale, a posledni vyvoj tomu nasvedcuje,ze Evrope dochazi dech.Ono nestaci mit skill,je potreba take vydrz.A tu Cinane rozhodne maji.

                      Ja uz jsem dost skepticky vuci ocekavani, ze nejaci blanicti rytiri jsou v podstate v kazde zemi a budou si neco snazit uhajit. Konkretne Nemci si neuhajili ani investice v Rusku proti sankcim EK, ani vlastni narodni identitu.

                    6. viz moje poznamka, ze EU povazuji za zaostaly bezvyznamny pricmrndek k ekonomice Asie.

                  3. Je třeba rozlišovat dvě věci. Jedna je ta taškařice na Hradě (mimochodem, s tím lezením do análu, v Itálii to budou organizovat čínští policajti, proti tomu jsme byli ještě nepohostinní :-)) a jestli přinese nějaké peníze navíc kvůli tomu, a druhá to, že Čína opravdu utrácí po světě dolary za cokoliv, co má nějakou cenu.

                2. Co se tech usporek tyce, tak jsem se minulet tejden dobre nasmal. Jeste si pamatuju lobby Tungsram&Philips za rtutove zarivky v ramci nucene vymeny za fuj fuj zarovky. Udelali vse pro to, aby se prosadili na trhu.

                  No, vida… a ted je lepsi kupovat LEDky, protoze maji rovnomerne barevne spektrum, vetsi vydrz, zadnou rtut, lepsi cenu, startuji ihned a… jsou prevazne cinske a zadny Philips ani Tungsram.

                  A je vymalovano.

                  1. Nevím jak dnes, ale před cca rokem a půl jsem měl v laboratoři elektroniku od jednoho ze zmiňovaných a vypadalo to, že spadli do vlastní jámy, protože to nesplňovalo ČSN EN 55015 ani z rychlíku. Firma, která to u nás chtěla prodávat, se ty jejich krámy pokoušela několik dní odladit, tak montovali filtry, měřili, drbali se za uchem a nadávali… Jestli si to nakonec lajsli poslat na trh netuším…

                    Docela jsem u tak věhlasné značky kulil oči, konkurence se vešla do limitů s prstem v nose…

                    1. Je to tak s mnoha dalsimi produkty. Je hodne trend delat subdodavky z Ciny, ale za minimalni ceny, coz vede presne k tomuto efektu. Ve finale Cinan, ktery udela cely vyrobek v baraku, si to protahne vlastni zkusebnou a vychyta mouchy hned na miste.

                      Nam delaji nejake UHF veci a od te doby, co to delaji komplet, tak to chodi s CE i FCC od nich. U.S. dealer nechal udelat jeste jednou FCC v U.S. a – stejny vysledek. Naprosto bez problemu.

                      Jen to chce Cinanovi zaplatit, co si rekne. S Cinanem se smlouvat neda, to neni Arab. V Cine je cena umerna kvalite.

                    2. Btw, kolik u nas stoji EMC + neco okolo na vyrobku, ktery neni napajen ze site a pracuje do 50 VDC? Radove?

                    3. To takto nedokážu říct, my to děláme jako vedlejšák a nemáme kulaté razítko (nevyplatí se – legislativa), takže řešíme spíš individuality typu „pronajměte nám to na týden a my si tam budem hrát“. Záleží na tom, co to je za výrobek a co se tam měří a v jakém rozsahu (u svítidel i magnetické pole, u výpočetní techniky jen elektrické atd.), v okolí je docela tlak na ceny a dá se jít někam k 1000 – 1500 Kč/hod ve zkušebně, pokud jste dlouhodobý zákazník nebo máte kontakty. Pokud všechno dobře jde a měří se jen elektrické pole od 30 MHz do 2 GHz a zařízení má jen jeden režim, vyzařované pole by se mělo dát zvládnout za cca 2 hodiny (záleží na vybavení a nastavení SW), svorky tak 1 hodinu (150 kHz až 30 MHz). Obecně si tedy troufám nastřelit nižší desítky tisíc.

                      Nedávno mi před nosem jeden importér (nechtěl razítko, jen si ověřit protokoly z Číny) mával nabídkou konkurence, že jsou schopni jít na 500 / hod bez DPH. Ano, jsou, akorát místo bezodrazové komory mají GTEM celu a uvedená cena je bez personálu. Jinak co mám zkušenost, málokdy se dostaneme k měření pole, většinou se vyhoří hned na svorkách (jak jsem říkal, chodí si to k nám odladit, i s vlastními techniky) a pokud se tohle nevyřeší, nemá smysl pokračovat.

                    4. Re: drobek
                      4.5.2016 v 21:59

                      Hodninova sazba je samozrejme zavadejici,kazdy dela jinak rychle.Ja myslel,ze treba mate nejakou spojitost s EZU.Cinan mi dela CE za $1800 a pokud bych to delal v Cesku,tak bych si usetril onanie s korespondenci.Ok,nebudu s tim tady prudit a poptam se oficialni cestou.I tak diky.

                    5. Re: Sysop
                      4.5.2016 ve 22:07

                      EZU nee, ale to je na delší debatu někde jinde :).

                      Samotného by mě další osud té labiny zajímal – vznikla jak jinak než z dotací na podporu vědy, ale ten sám stát si 2 roky poté nasral do vlastního, protože vypsal dotační programy i pro firmy, které si ve velkém nakoupily vybavení na EMC měření zhusta samy a těch necertifikovaných zkušeben je jako hub po dešti. Pak nabízejí přebytek kapacity za nízké ceny, ale to už to pak ten Číňan možná udělá líp, protože občas je to asi jako když Babica vaří…

                      V dobách, kdy jsem měl ještě elán na vlastní projekty (2009), jsme s kamarádem vyrobili snad i použitelný lampový zesilovač a uvažovali, že bychom to uvedli na trh. Tehdejší odhad na CE byl mezi 60 a 100 tis. a to byl taky důvod, proč jsme se na to vykašlali – nechtělo se nám podstupovat tu buzeraci. Mám takový pocit, že v rámci EU se to levněji dalo pořídit v Rumunsku, ale už je to fakt dávno…

            2. Jsem presvedcen o tom (a s mnoha lidmi s jednou rukou dlouho jsem se na tom po roce ’89 shodl), ze „prevrat“ byla bohapusta konverze moci na majetek. Proste stranicke funkce nelze dedit, kdezto kresla v akciovkach ano. Ze je to problem, zjistili kupodivu Rusove jako prvni.

            3. Re: zrg1
              4.5.2016 v 16:10

              S tou armadou az tak uplne nesouhlasim. Cetl jsem pomerne solidni studii, ktera jasne rekla, ze v pripade pouziti konvencnich zbrani (vynechame i vakuovy delbuch) je nase armada schopna branit ctverec 50×50 km po dobu priblizne jednoho tydne.

              Otazkou jen zustava, kde by tento posvatny ctverec byl vybran… :-)

              1. studie je to jiste krasna, ale zase z jinych zdroju mam informaci, ze pro nasazeni vojaku v Afghanistanu je treba kanibalizovat veskere mene dulezite jednotky a achillovou patou nejsou ani tak vojaci, jako logistika, zajisteni prisunu vyzbroje a vystroje, potravin, odvoz ranenych atd. Jinymi slovy, asi bych moc nespolehal na bojeschopnost jednotky, ktera nema s cim bojovat, o ranene se nikdo nestara, nemaji co jist , jsou bez spojeni a dostavaji nesmyslne rozkazy. Nakonec by to dopadlo tak, ze by dostali prikaz se opevnit a cekat, nez je prileti zachranit bratri americani se vzdusnou podporou. Z logiky veci, pokud by doslo ke konvencnimu konfliktu USA+NATO x Rusko+Cina, tak bratri americani neprileti, protoze budou mit strach z ruskych PVO a nasi obranci budou jen blbe koukat, jak je ze vzdalenosti 4 km ostreluji termobaricka Buratina a dalsi ruske lahudky, urcene pro plosne cisteni terenu. Pri vsi ucte … dopadli bychom hodne blede. Neudrzeli by se ani 24h.

                1. Tak v případě útoku Ruska je pravděpodobně zbytečné z obranou začínat z jiných než formálněprávních důvodů (sebeobrana má být zahájena okamžitě, nás učili na mez. právu). Tak převaha je příliš velká i na to, aby zakopané jednotky čekaly, zejména za stavu, kdy de facto nemáme PVOS a PVO máme zanedbatelné kapacity.

                  Jediná možnost součinnosti s US nebo kýmkoliv jiným by byla ta, že po zahájení nepřátelství, ale před zahájením bojů, rozmístní kooperující spojenec své jednotky do protoru, ze kterého jsou víceméně okamžitě schopny zahájit boj na naší podporu (i za situace, pokud by měly být naše jednotky předsunuty, tak je nereálné, aby byl předsunuty samotné, na to jsou prostě příliš slabé). Potom se zároveň ocitnou v situaci, kdy je pro ně těžší se z boje vyvázat a např. obavy z PVO se prostě musí řešit bojem proti PVO a ne pouhým „nepoletíme“.

                  Takový scénář mezi US a RF potom vysloveně smrdí jádrem, protože pokud jedna strana v úvodní fázi začne prohrávat, začne i škrtat důvody, proč k jádru nesáhnout.

                  1. Pokud by skutecne melo dojit na mac NATO vs. RFCN, pak by pro nas, Cechy, vychazela nejlepe francouzska metoda.

                    No, pockejme, kdo vyhraje na podzim v U.S. prezidentske volby. Jestli urvany hotelier, nebo bomblady. Pak ma smysl se tim zabyvat hloubeji.

              2. Území o velikosti 50 x 50 km se proti dnešní slušnějšíí armádě reálně bránit nedá ani když to omezíte na konvenční zbraně. Ale možná bylo myšleno, že týden by trvalo vyčištění toho čtverce od zbytků armády – ve vhodném terénu při protivníkovi s nedostatkem vhodných zdrojů by to možná bylo i o něco víc.

            4. Celkem souhlas, jen prosím nepřehánět, Gripenů máme pronajato 14 :-)

          2. Re: kat
            2.5.2016 v 19:52

            Natahovat na skripec uz se take nebude, ale v dobe, kdy clovek zacina existovat vice virtualne, nez realne, je pomerne snadne mu ten zivot trosku pripeprit. Takovy ukecany podnikatel najednou si muze na dvere namontovat Bramo. Tuhle prijde FU, preda kliku MSSZ, za nimi hygiena, pozarnici, ekofasiste ohledne hospodareni s obaly… :-)

            1. jo, na streamu byl rozhovor s jedním soukromým zemědělcem, který měl za rok přes 30 kontrol, každá trvala pár dní, takže vlastně platil jednu sílu , jen aby kontrolory obsluhovala…

              1. To znam dobre z vlastni praxe. Ve sve prvni firme jsem mel 40 zamestnancu a neustale kontroly. Posledni kapnou bylo, kdyz prisel hygienik, zmeril vysku stropu ve vyrobe a prohlasil, ze je to o 5 cm mene, nez rikaji hygiennicke normy. Takze jsem firmu prestehoval, zminimalizoval a bylo. Najednou jsem vyzil s sesti zamestnanci, zbytek subdodavky. At si ty kontroly resi druhej, kdyz na to ma cas. Trosku pomohlo, kdyz dve z kontrolnich instituci se staly mymi zakazniky. To je ale smutne.

    2. Taky si myslím, že by bylo fajn, kdyby z EU v dohledné době nějaký jednotlivý stát vystoupil a díky tomu vznikl scénář pro „poklidný rozpad“ celé EU.

      Výhoda opuštění EU teď by podle mě byla, že nebudeme uvnitř, až se to sesype.

      1. To se nestane, čerti zasáhnou nedovolí británii odejít. faluše se hlasování ak se falšuje všude.

        1. Myslim, ze jako PR pomerne dobre poslouzila holandska anketa ohledne Ukrajiny. Jedna vec je vox populi a druha je vox Bruseli.

  2. Tak zase nevím, jestli za tím stojí židobolševici, židozednáři nebo Bilderberg :(

    1. Proč by za tím někdo měl stát? Co když to je prostě onou „volnou výchovou“ která je zvláště dnes tak v oblibě?

  3. Hele: http://www.novinky.cz/domaci/402736-urazite-urednika-nebo-policistu-stat-vas-ztresta-pokutou-az-10-tisic-korun.html

    „Pokud například úřadu sdělíte nesprávný nebo neúplný údaj nebo požadovaný údaj zatajíte, místo deseti tisíc budete moci dostat pokutu až padesát tisíc.“

    Takze odted, jestli do nejakeho formulare napisete nejaky preklep, tak je to za pade. Zlata demokracie. Btw, v Rusku, nebo Americe to maji take tak?

    1. Jojo, zase se vracíme, tam kde jsme byli.

      1. Docela se desim, az ze Statistickeho uradu v ramci scitani obyvatelstva prijde formular treba s dotazem, jak casto doma soulozime. Uz abych si na to zacal davat vatu stranou.

      2. To mame: pade za ztratu zbrane, pade za preklep ve formulari, pade za to, jak jsem tuhle ve fronte poslal do prdele typka, co predbihal a ejhle, on si to urednik v pracovni dobe odskocil do kramu…

        Mozna si na to pak vezmu pujcku.

        1. myslíš takovej ten překlep jako když ten chlápek manželce místo „Podej mi sůl, miláčku“ omylem řek „Ty krávo blbá, zkazilas mi nejlepších dvacet let mýho života“?

  4. Aktualne na tema „v Rusku je to jedna velka hruza“: Jan Boehmermann, kteremu za urazku majestatu Erdogana hrozi v Nemecku trestni stihani, opustil tu svobodnou, demokratickou a vychodniho bordelu zcela prostou EU a vzal roha – do Ruska.

    1. Dobryyy… :-)) Takze ted bude qideni na RT? :-)

      Ja jsem se na ty nemecke satiry dival celkem rad… :-/

      1. Kdyz tak na to koukam, tak mam dojem, ze se nam vraci Kolumbova era. Snowden, Depardieu, Boehmermann,… utekli tak daleko na zapad, ze uplne zapomneli, ze Zeme je kulata :-).

        No, nedelam si iluze, ze kdyby tam utekl Franta z Horni Dolni, tak ho Putin bude obnaset :-). Ale je fakt smutne, ze pro svobodu nazoru lide utikaji zrovna tam :-/

        1. Kapitán Ořech uspořádal s vojáky přátelskou besedu na téma „Svoboda dříve a dnes“.

          „Soudruzi“ vykládal „to se vůbec nedá srovnávat! Za buržoazní republiky byl takový teror, že když někdo vykřikl „ať žije Sovětský svaz“ mohl za to dostat až tři měsíce vězení! Naproti tomu dnes voláme při Prvních májích a jiných příležitostech „Ať žije Sovětský svaz“ všichni a často celé hodiny. Mohu odpovědně prohlásit soudruzi, že mi není znám případ, kže by za toakovýto pokřik byl někdo zatčen a uvězněn“.

          1. Dyk ja z toho mam (_!_), spis je ironie, ze Boehmermann se behem svych predstaveni busil do prsou, ze v Nemecku je svoboda projevu a ve finale ho Merklinda tak nasrala, ze demonstrativne sel do Ruska. Svym zpusobem toho kluka chapu. Vubec nejde o to, ze Rusko je zeme zaslibena, ale ze tim ukazal Merkelove, jaka je to krava. Ona byla ta, ktera ho potopila. Nikdo jiny. Vzhledem k tomu, ze Lavrov nelenil a vyjadril se ustepacne take, tak to kluk udelal v jeho situaci pomerne chytre. Mam ten dojem, ze ten debilni paragraf, ktery sultan pouzil, zadna jina zeme, nez Nemecko nema a samo Nemecko ho nikdy nepouzilo.

            1. Nojo. Ono se hodně jecáí, jak je v Rusku nesvoboda slova, ovšem známe nějaký opravdový případ potírání svobody slova, jako např.dnes v Turecku? Pussy Riot dostaly 3 roky za vystoupení, za které by dostaly stejný trest všude v Evropě. Nehledě na velké množství těch dalších vystoupení do té doby. Jednoho novináře zavřeli za daňové úniky. Za nepovolanou demonstraci jsou tresty v řádu DNŮ. V Rusku je 7000 médií, a velká část protirežimních.
              Jasně, někdo namítne Politkovská atd., ale těch bylo několik a opravdu šlapali na kuří oka mafiím.

              1. http://rus2web.ru/mneniya/iz-za-publikaczij-vkontakte-stal-ugolovnikom-reczidivistom.html
                Nu vot zdes odin.
                Z celeho srdce Vam preji, at k Vam, az zase budeme ruskou gubernii, jednou take dorazi FSB a sdeli Vam, soudruhu hezky jsi sice o nas psal na tom webu, ale ten posledni prispevek se nam nelibil, dame Ti dva roky abys mel cas premyslet co napsat priste…

                1. Prosím česky, nebo anglicky alespoň, díky

                  1. Nainstaluj si google chrom, otevri si tu stranku, prave tlacitko mysi s „prelozit stranku“. Ja jsem si to zkusmo dal v anglictine a preklad je dost kvalitni.
                    V podstate borec napsal na ruskou ksichtoknihu, ze „Krym – to je Ukraina“ a obrazek tuby zubni pasty s titulkem „vytlac ze sebe rusko“. A jeste ho ani neodsoudili narozdil od typka, kterej napsal na nemeckou ksichtoknihu na tema hyenisticky propagandou zneuzitych fotografii utopeneho chlapecka na plazi „my netruchlime, my se radujeme“. Ten to schytal natvrdo vcetne vykopnutych dveri v noci kuklacema a odvleceni do lapaku vcetne zabavene elektroniky (mobil + PC). Takze – na adresu pana Dachmeistera – slabej odvar proti beznym praktikam v EU, co tam maji dal?

                2. No vidis, a jak na potvoru v Rusku neni problem napsat, ze Putin je kozomrd :-)) V Rusku je problem slapnout na kuri oko nekomu pres penize. To ale u nas taky, ze…

                  Uz se zjistilo, kdo dal stenice do kanclu policejni parte, ktera shodou okolnosti dela na te ornitologicke zalezitosti s Buresem?

                  Nemyslim si, ze FSB ma vyrazne jine metody, nez treba CIA ;-)

                3. Herr Dachsmeister, tyhle kolovratkove komentare ohledne akutniho nebezpeni ruske agrese jsou nejak placene? Nebyl by tip, kde se registrovat? Ja bych si taky rad privydelal a zvladl bych i lepsi veci nez takovehle predtistene anekdoty pro lidove vrstvy, co sem linkujete vy.

                  1. A tak panove, chteli jste priklad, dostali jste ho. Jsem uz tak stary, ze me bolsevik i rusky donutil se trochu naucit, tak ho mate v originale.
                    Jiste ty chmurne predpovedi o ruske gubernii jsou nadsazka, ironie ci fantasmagorie a ja osobne v to neverim. Ale vy tady furt fnukate jak je to v CR, potazmo v EU horsi nez v 3.risi nebo za bolsevika, tak Vam opravdu preji, abyste si ten skvely a bezchybny vzor meli sanci vyzkouset na vlastni kuzi. Naposled jsem s par Rusy mluvil minulou nedeli a po par pivech jsme od aut asi vzhledem k mistu debaty 200km jizne od Pchjongjangu a testu Kimovy rakety presli k Severni Koreji a pak uz to byl kousek ke Krymu a Ukrajine a Syrii. Kluci Petrohradsti byli hodne ofafrni sami pred sebou neco rict v anglictine a jeste vic v rustine, kdyz pochopili, ze spatne mluvim, ale slusne rozumim rusky. Nicmene kecy o fasistech a zlych americanech kupodivu nereprodukovali. Rozhodne se jim nechce jit bojovat ani na Donbas ani do Syrie a nemaji dojem, ze je Estonci nebo Finove ohrozuji. A protoze nekteri z nich v risi velkeho satana uz byli, tak prostou metodu lepsi jednou osobne videt nez stokrat precist dospeli zrejme k vlastnim nazorum nekopirujicim propagandu, ktera se na ne vali z jejich TV. Jeste o neco horsi ci spise vice jednoducha nez se vali na nas z CT a Radiozurnalu za nasich 180 Kc mesicne…

                    1. Re: Dachsmeister
                      8.5.2016 v 7:26

                      Nejak mi ale unika, co tim chces rict? Drtiva vetsina lidi, co znam, nadava (nekdo mene, nekdo vice) na svoji vladu a statni politiku. Mam pratele ruzne po svete a je to prast jako uhod.

                      Neznam Amika, co by se hrnul skapat nekam do Syrie uplne stejne, jako neznam takoveho Rusa. Ze Estonci, ani Finove Rusy neohrozuji, je snad oficialni postoj i ruske vlady, ne? Pokud vim, tak Finsko se do NATO nehrne a Rusko pomerne jasne reklo, ze dokud Finsko nebude v NATO, tak neni duvod resit zmenu sousedskych vztahu.

                      Vcera vecer jsem per PC debatoval s jednim Amikem a ten ma uplne u prdele primarky. Mam z toho neco vyvozovat?

                      Ja osobne vidim chyby tam i tam a nestojim ani o jednu nadvladu. Nejvic mne sere nase vlada, staci se podivat ted na ty oslavy konce WW2. Opet vyhnane do extremu. Uplne zbytecne.

                    2. Tim jsem chtel sdelit Sysope, ze nazor prosteho lidu, pokud se nejedna o prostoduche tupce, je vzdy ponekud odlisny od medialniho obrazu at uz jej vytvari kdokoliv.
                      To vecne fnukani zde, me uz ponekud unavuje. Vse je spatne a bude jeste hure, za vzor jsou tu davany divne zeme a divni lide, uplne vsechno je relativizovano ci prekrucovano, chybi nadhled i ironie, odlisny nazor je zesmesnovan, vulgarne napadan a majitele jedne pravdy jsou presvedceni o sve neomylnosti. Cest svetlym vyjimkam.
                      Pri letu ze Soulu do Prahy jsem od Bajkalu po Minsk pozoroval tu zemi. Ty rozmery jsou ohromujici, prirodni bohatstvi temer nevycerpatelne, lidi kteri tam ziji se IMHO vubec nemusi starat o nejake jine prdele sveta neb maji v te svoji prdeli prace nad hlavu. To same plati pro Cinany, Indy a samozrejme Americany a Kanadany.
                      Mensi prdele sveta jako treba Jizni Korea se pri osvicene diktature dokazou behem 30 let dostat ze spalene zeme do top ten. My tady 26 let kecame a motame se. A spolecne s EU se budeme motat dalsich 10-15 let.
                      Problemem c. 1 jsou udajne nejaci cmoudi, co se sem vali neb v jejich cmoudistanech je curbes za ktery pry muzeme my. Ani hovno, je to jejich bordel a kdyby chteli, tak tam neni. My fnukame, oni zdrhaji, ale nakonec se budou smat ti, kteri se neposerou a sjednoti se a ne fnukajici individualisticti strazci vlastniho hradu na hypoteku.

                    3. Re: Dachsmeister
                      8.5.2016 v 17:50

                      Fnukani je nas narodni sport. Co vim, tak to bylo odjakziva. Ja se tesim, az za par dni zase sbalim rodinu a vypadneme s bydlikem. Mam napriklad kamarada v Kalabrii, mozna se za nim podivame,protoze puvodne planovane Spanelsko s prejezdem pres oblibene Provence asi letos skrtneme, protoze cert vi, co se bude dit ve Francii diky fotbalu.

                      Ten kamarad jeste loni mi rikal, ze je to tam celkem v pohode, protoze bezenci to berou po zapadni strane nahoru. Letos uz mi rekl, ze je to nahovno, je jich tam jako much. A pozoruhodna byla jeho reakce na muj dotaz, jestli se hodla nejak ozbrojit (v Italii). Rekl mi, ze ne, ze proste takovy je zivot a ze se z Italie odstehuje. Puvodne chtel na sever do Alp, ale pry tam nejsou ti spravni Italove a tak radeji pujde pryc, zrejme na NZ.

                      Dost mne to prekvapilo, protoze co ho znam, tak mi vzdy rikal, ze oni jsou ta echt italska krev a oni by bojovali… a najednou hovno hovno, slavny soude.

                      Jezdim kazdy tyden do Rakouska, neco poresim, zena nakoupi,… Rakusaci jsou velmi tolerantni vuci imigrantum. Pri rozbiti Jugoslavie nabraly hodne imigrantu. A take Turku. Nikdy na nas nekoukali nejak pres prsty, snazime se nechovat jako burani. Ale ted, kdyz vlezeme nekam do kramu, je na prodavackach videt uleva, ze mame tu spravnou „vizaz“. Kdyz jsem se kamarada, Videnaka ptal, co s tim budou delat, tak mi rekl – „Wie immer. Nichts.“

                      Ze my jsme narod zvanilu a dodnes mi neni jasne, jakym omylem doslo k roku ’18, je zrejme. Na diskusich stale slysim breky po minulem rezimu, po lepsim zivote, po vice penezich,… uplne to stejne slysim od sousedu, kde bydlim. Ale kdyz ma nekdo z nich zvednout prdel, tak je tisic duvodu, proc to nejde.

                      Moje zena rada zahradkari. Jak okrasne, tak uzitkove. Kdyz jsem koupil statek na Sumave, tak jsem se od mistnich dozvedel, ze „ono tady nic nejde“. Zene jsem to ale zapomnel rict, takze ona zasadila cesnek, jahody, brokolici,… a uz tretim rokem sklizi urodu.

                      Ja jsem presvedcen o tom, ze ti, kteri za nitky tahaji, naprosto jasne pocitaji s tim, ze my stale budeme takovi sraci, jaci jsme.

                    4. Dachsmeister
                      8.5.2016 v 17:50

                      „Třísku v oku svého bratra vidíš, ale břevno ve svém oku nevidíš.“
                      Blbci budou s posměchem hledat nesvobodu v Rusku, zatímco v domácím hrnci se voda blíží varu.

                    5. Tohle mne opravdu již sejří. On tu někdo brečí po 3. říši, nebo bolševikovi? Ne, pokud brečí, tak o tom, že se k tomu bolševikovi svalem vracíme a v NĚKTERˇXCH aspektech už ej to možná horší, než v 80tkách. A že se to zhoršuje čím dál rychleji je fakt.

                    6. Re: jfb
                      8.5.2016 v 11:20

                      Puvodne jsem si myslel, ze ti, kteri cele toto Humberto ridi, jsou mazani, maji tym odborniku na analyzy a odhady a proste se to sune tam, kam potrebuji, protoze proste oni jsou chytrejsi, nez hloupa vetsina. O tom prece demokracie je.

                      No, a minule volby v Rakousku tohle moje presvedceni dost zviklaly.

                      Sance proste je. Jen ji neprosrat.

                    7. Nevím, které ředitele cirkusu máš na mysli, ale politici obecně jsou motivování ke krátkodobému zisku (peněz, voličů, všimného), protože ví, že tam většinou nejsou nadlouho. Takže pokud se jím podaří něco prožrat, něco posrat (ale být za to dobře odměněný), tak proč by to neudělali? Košile je u většiny lidí bližší kabátu.

                    8. Re: Goro
                      8.5.2016 v 21:49

                      Nene, opravdovi reditele tohoto cirkusu nejsou politici. Za politiky stoji lobbyste a financni skupiny. Ty jsem mel na mysli. Drtiva vetsina politiku jsou jen sasci, kteri by sami zadny podnik neuridili. Politici jsou jen zoldaci, nic vic.

          2. 3:0. Slovy – tri:nula :-)

  5. Jedna vec mi dneska trosku pokazila naladu. SAE vybudovaly bohatstvi na rope. Pokud neziskaji dalsi zdroje nekde v okolnich statech jakymkoli „humanitarnim“ zpusobem, pak se odhaduje, ze priblizne behem 60-80 let jim zlata era splaskne. Ostatne zrejme i proto skupuji ti bohatsi nemovitosti v Evrope, aby „az jednou…“.

    No. Jenze, tyto zeme jsou v pasmu, kde je cca 2,5x vykonnejsi slunecni svit, nez u nas. Takze se primo nabizi idea, ten zbytecny pisek zajebat solarnimi panely a misto ropy lifrovat levnou elektrinu.

    1. Svit tam je, ale pro panely ne příliš vhodné prostředí. Moc teplo a písek. A pak také do Evropy daleko.

      1. Pisek bych nevidel jako problem ani ted a teplo je otazkou budouci technologie, maji na to par desitek let. Podobne s transferem. Pokud budou citit, ze jim tece voda do prdele, prestanou financovat klimatizace pro poutniky do Mekky a koupi kvalitnejsi vodice.

        1. Pro uvedené klimatické podmínky je daleko vhodnější solárně-termická elektrárna, zjednodušeně, zrcadla (heliostaty) soustředí sluneční paprsky k ohřevu vody pro parní turbínu, přebytky se ukládají do solných tanků a teplo se využívá v noci. Fotovoltaika má právě ten problém, že s rostoucí teplotou klesá účinek. Písek je problém u obou typů.

          1. Jasne, ale drzime se polovodice. Kde jsou prachy na vyvoj, tam se muze vyloupnout ledacos. Podstatne je, ze si teto energie uz nekdo vazneji vsiml. Nemam radost, ze zrovna SAE by se mohla udrzet u moci i nadale.

            1. Teď tomu moc nerozumím, buď budou vyrábět elektřinu na svém území a k tomu jsou lepší solárně-termické elektrárny, pak nastává problém s přenosem jak správně poznamenává kat, nebo budou investovat do výroby fotovoltaiky, ale ne na svém území, protože tam nemají kde a pak to až tak pod kontrolou nemají.

            2. P.S. Navíc elektřiny je tři prdele a cena furt klesá. Spíš je problém jak se vypořádat s přebytky v přenosové soustavě.

              1. Ano, denni prebytky jsou problem. Prenosova soustava imho mensi. Ta je spise otazkou velikosti budgetu, nez prolomeni fyzikalniho zakona.

                Ja rozhodne netvrdim, ze je vsechno v azuru. Kdyz se z uhli prechazelo na benzin, take byly problemy a skepse. Jen rikam, ze jsem si naivne myslel, ze SAE sklapne s ropou. Vzhledem k tomu, jak dotuje cely system imigrace, tak si vubec netroufam odhadnout, ceho muze dosahnout treba za 30 let. Ted vyhral muslim v Londyne. Fajn. Co z toho plyne? Ze muslimove jsou jako komanci. K volbam proste jdou. Jsou proste poslusni.

                Co kdyz to takto pujde dal? Jestlize SAE financuje vystavby mesit v Evrope a skoleni imamu, pak je rozhodne bude skolit tim spravnym zpusobem. Staci, aby pak jeden debil nekde prohlasil, ze elektrina ze SAE je od Allaha a na trhu se mohou dit veci.

                Nechci malovat certa na zed, aby z ni nevyskocil. A Nostradama ze sebe delat nebudu, bo to neumim. Jen konstatuju, ze rucnikari si vsimli slunicka. SAE umi dobre zaplatit chytre hlavy i zvenci. Za solidni plat bych jim tam sel delat na vyzkumu i ja (obrazne). Proste pokud jsou prachy, budou napady, zpusoby, vyvoj,… muzou neco vymyslet.

                1. Jo teď už kapíruju vo co Vám jde. Jenže ropa je surovina (různé kvality) s nějakým konečným množstvím a elektřina je produkt (stejné kvality), kterej může vyrábět kde kdo.
                  Já vidím potenciál v pitné (nebo při nejmenším ve sladké) vodě, to je surovina budoucnosti, a té bude mít SAE (a samozřejmě nejen SAE) kritickej nedostatek vzhledem k zeměpisné poloze a klimatickejm podmínkám.

                  1. Elektřina rozhodně není produkt stejné kvality od kdekoho. Zkuste se pobavit s někým třeba na téma klesající frekvence při zátěži a problémů z toho vyplývajících.

                    1. To není problém výrobce produktu, synchronní stroje mají všichni stejné.
                      Narážíte na kvalitu přenosové a distribuční soustavy, tam nejspíš případný nový velký výrobce SAE narazí také.

                    2. :) SAE zejména zkrachují na genetickou tupost svých zdegenerovaných vůdců. Celou dobu museli vědět, že jim ropa a plyn jednou dojdou a co pro to udělali ? Nakoupili si Ferrari, postavili kýčovité umělé ostrovy, mrakodrapy a sjezdovky s umělým sněhem a mega klimatizacemi, takže teď se jezdí do lázní léčit z revmatizmem. Za posledních 15 let jim ropný průmysl narostl 200x, ale ostatní příjmy jen 25x. Rusko je pro srovnání závislé na exportu ropy cca z 58% HDP a řeší to velmi intenzivně. SAE je závislé na ropě z 85% a po připočtení těžby zlata a diamantů z 90% HDP a hážou na to bobek, takže to s jejich perspektivou do budoucna vidím hodně bledě …

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017