Jak to bylo za Masaryka – Buzerace motoristů má v Čechách delší tradici, než byste čekali. - zpět na článek

Počet komentářů: 371

  1. Za mne velmi dobrý článek.
    Rozsahem tak akorát dost zajímavých informací.
    Též po stránce gramatické a slohové výborné.
    Líbí se mi nepoužívání floskulí a vulgarismů.
    Dík.
    A teď ještě aby následoval článek, který by tu historii zmapoval z hlediska techniky.

  2. Krásný článek, díky moc!

  3. Ted jsem byl v pneuservisu, vyhazet z kol TPMS. Uz mne ty picoviny prestaly bavit, vzdycky aspon jeden senzor se vysral. Origo Jeep. At s tim jdou do pici, uplne vsichni. Az pojedu na STK, beru s sebou OBDII a pred technickou hot smazu pazmet. Cidla hlasi chybu az nad 80 km/h, takze nema problema. Fakt mne to sere.

    1. Mimochodem – dnes mi doslo, ze vlastne EK neni az tak spatna organisace. Vzdyt fure lidem otevira moznost konicku, tuning domaciho mazla. Napriklad rozmisteni hacknutych cidel TPMS u podbehu aut pred STK, tunning spinace kapoty pro vypnuti start-stopu, ojebani vyvodu ze snimace sedadla spolujezdce, aby si tam clovek moh’ dat, co potrebuje a nebimbal pas, ojebani dratu od vzduchoveho pytle u spolujedce, aby tento sel hodit do hajzlu, kdyz chcete vepredu treba mit vajicko a spousta a spousta dalsich vychytavek, iky kterym lide jen necumi tupe do bedny a nebo matlafounu a hledaji kreativni zpusob, jak neco omrdat jako za minuleho socialismu.

      Tehdy jsme omrdavali narodni hospodarstvi, abychom mohli zit jakz takz slusne. Dneska budeme omrdavat kdejaka cidla, kamery, kontroly, abychom mohli zit jakz takz slusne. Vzdyt je to uplne jasny rozdil…

      1. A co presne ma EK spolocne s STK?

        1. Myslis, ze ty nejruznejsi emisni limity, povinnost tlakovych cidel v kolech a dalsi prasarny vymyslela Dekra?

          1. A kto vymyslel STK? Tie picoviny su povinne aj u nas. Ale STK nie je. A uz dva mesiace ani emisna kontrola nie.

            1. STK je soukromej business Dekry, alespon v Cesku. A EK jim nahrava do kapes, aby mohli buzerovat za dalsi picoviny. STK „jen dela svoji praci“. Predpokladam, ze ty picoviny jsou u vas povinne pro prodejce/vyrobce aut, ne pro uzivatele. Mylim se?

              1. STK funguje od cias cervenych. To ze to u vas niekto strelil dekre nemeni nic na fakte ze ta buzeracia pochadza od vlady. Este od povodne cervenej. Vidim ze sa to silou mocou snazis hodit na veci okolo stk eu. Marne. Jednoducho, jebete sa do prdele navzajom a nechcete si to priznat.

                PS: A pravidlo podla ktoreho vsetko co je na aute ma fungovat plati aj u nas. Akurat pravidelna technicka kontrola neexistuje.

                1. A tak kdo te zmrda, kdyz ti na aute nefunguje neco, jako treba ty zasrany ventilky?

                  Ti vyrobci aut si tyhle kravoviny nedavaji do povinnosti, vzdyt fura z nich ma naopak problemy to v nejakym terminu mit ve vsech autech.

                  Ano, STK je svinstvo prolobovane Dekrou pres nase prodejne kurvy v parlamentu. Samozrejme. Ale kdyz nebudou debilni zakony, ze je neco povinne, STK to nemuze kontrolovat. At si vyrobce do auta sere co chce, ale kurva kdo mne nuti to pouzivat? STK to neni, je to EU.

                2. Tyhle debilni napady prichazeji predevsim z EU. Kontrola kotlu – jejich napad. Regulace zbrani – jejich napad. Za chvili prijdou s tim, ze pujdeme s PC na STK. Mas v poradku zdroj do 30W? Nevyzarujes emise? Pouzivas schvaleny antivir? Nemas na hadru detske porno? Nelezes na Internetu na darknet? Pekne kazde dva roky prines, my ti to za tri tisice prolezeme a mozna hned na miste pujdes pekne do teplaku.

                  Nelibi? No vsak prece mit zadny pristroj pripojeny k Internetu nemusis. Windows bez Internetu nezaregistujes, ostatni OS mit muzes, ale bude tam oznamovaci povinnost a STK po pul roce – to vis, je potreba chranit.

                  A nebo nemusis mit zadny PC, ani jiny pristroj pripojeny k Internetu. Ale, holt, nepojede ti ani bankovnictvi, banka ti neposle ani vypis, nezaplatis furu veci (klasickej platak v bance bude za petistovku plus kontrola vsech dokladu a delky penisu, protoze ochrana nekalych obchodu voe), slozenky na dane ti stat posle vyhradne do DS… rozmysli si to, rozmysli…

                  Tohle vsechno je ta stejna cesta.

                  1. Tak toto uz je pekna paranoja.

                    1. Jasne. Umim si ale predstavit armadu debilu, kteri by neco z toho radi tlacili uz dnes :-/ Vzdyt jak je to vzdalene od aut? Virtualni bezpecnost je dneska tema, zejmena kvuli ruske hrozbe…

                    2. Wildcat: Něco se mu muselo stát, normálně takhle nevyvádí.

                    3. Ano, tiez cumim v uzase.

                    4. Něco zkusím, ale dávám tomu tak pade na pade, i když Sysop je dost inteligentní, až na ty tresty u dětí. Jinak ho mám rád :oD.

                    5. Nasraly mne ty zkurveny ventilky. V pneuservisu mi typek rikal, ze na STK jsou s tim problemy. At s nima jdou do pici, vsichni. Furt mne nekdo nuti kupovat neco, co nechci a nepotrebuju. U komercni sfery to chapu, ale kurva uredniky si platim z dani, tak at soupou nohama a makaji pro mne, ne ze ja mam poslouchat nejaky jejich kurvarny.

                      Koupim 4 ventilky, vezmu je do prace na kalibracni masinu, co tam mame na tlakovy senzory, kuchnu tu pryskyrici a mustek preletuju odporama. Nakalibruju to na 2,2 a finito. Az pojedu na STK, nastrkam je ke kolum, prihlasim k jednotce a vyrizeno. Nehodlam kupovat do rafku 8 kusu, abych mel na letni i zimni kola a trnul hruzou, kdy zase nejaky odejde a ja pojedu na prezouvani do servisu.

                      Nejde o prachy. Jde o princip. Proste NE!

                    6. „Furt mě někdo nutí kupovat něco..“, ano, to je konzum :o). Vy kupujete pořád dokola, giganti vydělávají, to je kapitalismus – vítejte v něm :o).

                    7. Re: ex.lex
                      30.5.2019 v 22:12

                      Jenze… konzum ve smyslu dobrovolne spotreby, je sice fujky z eko a enviro hledisek, ale jinak je v nem jeste nejaka mira volnosti volby.

                      To, co nam lajnuje EU, je novy level, to je nuceny konzum. Rvou nam do chrtanu neco, co nechceme a nepotrebujeme. Jenze fura lidi treba u tech aut jinou moznost dopravy nema a musi si koupit a udrzovat v autech fury picovin, ktere nemaji zadny racionalni a prokazatelny prinos.

                      To je, jako oslava osvobozeni spojenci, kde drzime tryznu za 114 americanu, kteri padli za osvobozeni 1/7 naseho uzemi, ale uz u toho nezminujeme, ze ti stejni spojenci tri tydny predtim nam zabili jednim bombardovanim 8x tolik nasich civilistu. Proste pokrytectvi jako krava.

                      Takze budeme jasat nad ventilky, ktere mozna nejakemu Lojzovi, kterej je curak a nekontroluje kola, obcas reknou „suline, zkontroluj si tlak“, coz u beznych aut stejne Lojzu nedonuti to vyresit, protoze „na benzince jim nekdo ukrad koncovku a doma mi kompresor nejede, tak az bude cas…“. Ale trpet musi vsichni.

            2. Rozumis – mne nesere, ze je tam nejaky debilni cidlo. No tak ho vyhodim. Mne sere, ze nejaka debilni STK kontroluje, jestli tam to cidlo je. Jasne, chyba je v existenci STK. Jenze – kdyz vidim, s cim jsou lidi schopni se motat po silnicich, tak ona nejaka zevrubna kontrola treba jednou za tri roky neni od veci. Ale proc doprdele emise? Proc doprdele nejaky ventilky?? Kazda zaoceanska lod huli vic nez vsechny auta z jednoho okresu. A tlak v pneumatikach je kurva snad muj problem, ostatne jsem povinen ho pred kazdou jizdou kontrolovat (kopnout do kola staci), tak proc doprdele nejaky pojebany senzory, ktery jdou behem 5 let srat, protoze jim dojde stava, pak clovek rekne, ze dva litry za novej neda, strci tam nejakej kram z Ali za petikolo a to jde srat jeste drive.

              Ja mam uplne u prdele nejaky bimbani na palubce. Na X-Trailu mi napriklad blbe EBD, nebo jaxe to jmenuje. Pribrzduje to v zatackach. Uz jsem vymenil vsechna cidla u kol za novy a stejne hovno – v nekterejch zatackach (a jsou to konkretni zatacky, mam je uz spocitany a zmapovany) mi to proste najednou sebere plyn, rozbimba kontrolku na palubce a po nejake dobe zase prestane srat. Bohuzel i kdyz ten zkurvenej asistent vypnu, pri dalsim nastartovani se zase zapne a pres OBD nejde zablokovat. To je parada, tydle asystenti… Jakobych kurva neumel ridit. Naopak, pred predjizdenim v zatacce musim hrabnout pod volant, nalovit vypinac a vypnout ho, jinak se mi muze stat, ze behem manevru mi to proste sebere plyn a ja jsem fpici. Kde je ta pridana bezpecnost?

              Pokud asistent zustane rozsvicenej, na ETK to vyhodnoti jako chybu B a nazdar, sprav si to kundo do 30 dnu a prijd utracet znovu.

              Kdyby jim pojebana EK nedavala krmivo v tom, co v aute musi bejt, tak by kontrolovali jen to, co driv a co ma na jizdu fakt podstatnej vliv. Krome toho by vyrobci aut nezamrdavali jinak funkcni stroj kurvitkama.

              1. Vyrobcovia zamrdavaju funcne stroje kurvitkami aj u nas. Taky Nissan a jeho VDC je neuveritelny. V zime to co sa z neho da vypnut vypinam, lebo inak sa s tym na smyklavej ceste neda jazdit. A kontrolku TPMS mam permanentne rozsvietenu na oboch Nissanoch. Pre Altimu mam v zimnej sade len obycajne ventily, cidla v letnej sade maju vybite baterie a Nissan nezoberie aftermarketove cidla. No ale kedze viem aky je v nich tlak a vsetci dokazeme rozoznat symptomy defektu, sere na to pes.

              2. Sysope, tak si kupte kolo, uděláte něco pro svý zdraví – nedostanete infarkt ze svýho auta :oD

                1. Kolo mam. Shimano. 1/4 stoleti novy. S tim ale do prace jezdit odmitam. Jsou paka u nas v praci, kteri na kole jezdi, dokonce firma ma 30 nadupanych firemnich kol k dispozici zadara,… ale to faaakt ne :-)

                  1. Vidíte, Sysope, jsou uvědomělí.. to není špatný začátek :o). Myslím si, že jednou na tom kole pojedete ještě rád :o).

                    1. Toho bohda nebude :-)

                    2. To:Sysop
                      Mne porad nekdo doslova premlouva, at si koupim novy auto, novej mobil, furt neco novyho. STK mame i u nas, na Slovensku. Do minukyho mesice se dalo s autem projit kdyz dobre vypadalo na fotkach. Potom se neco zmenilo a kamosovi neproslo auto stary 4 roky kvuli emisim. Uz ho odhlasuje a smeruje na Ukrajinu. Jsem rad, ze mam tak stary auto, ze po mne nikdo nebude chtit picoviny typu ventilky s cidlem. Posledni dobou jsem hodne premyslel, ze si koupim jiny auto, treba na benzin, mozna novejsi, s LPG, velkej motor…hovno. Necham si staryho Forda, mam od pedalu k cerpadlu jeste lanko. Po 350 tkm jsem repasoval cerpadlo a menil trysky. Cela ta sranda mne vysla na 300 eur. V novym aute tolik stoji jedna tryska. Motor ma najeto 375tkm a jeste ma kompresi jako novej. Nezere olej, prevodovku preloziskuju a karoserii necham vyvarit. Bude s tim hodne prace, bude to stat mozna jako desetiletej mercedes, ale kaslu na prachy. Takhle dobry auto uz nikde nesezenu z novejsich kusu. Az zakazou prodej nafty, budu jezdit na fritovaci olej, tech sto litru na mesic si vzdycky nejak sezenu.
                      Dnesni doba je nejaka divna, prestavam ji chapat a prestavam tomu rozumet. Dulezity veci nikdo neresi a nepodstatny veci nam tlacej vrchem spodem jako stredobod vesmiru. Absolutne mne nezajima,ze se nekde potopila lod, nebo ze nekde nekdo nekoho zabil. Je mi uplne u prdele, ze nejakej magor na druhym konci zemekoule vystrilel kostel nebo mesitu, to prece neni muj problem. A vubec mne nezajima bohapustej konzum. To je chory system, kde jsou penize postaveny na prvni misto v zivote. Jasne ze nejaky potrebuju k zivotu, ale nemam potrebu furt se nekam posouvat, furt se za necim honit jen proto, ze to tak je „trendy“. Asi skoncim s jezdenim, budu vic doma a min v praci a budu mit vic casu. Rozhodl jsem se, ze budu pracovat maximalne dva dny v tydnu. Stejne prachy co ted vydelavam ani nemam jak utratit. Mozna odejdu z mesta….

              3. Jak už nastínil Wild, takže výrobci dělají to, že opatří výrobek takovými součástkami nebo rysy, které ten výrobek učiní předčasně zastaralým nebo nepoužitelným, a to z toho důvodu, aby byla zajištěna budoucí poptávka po náhradních dílech, nebo po novém produktu, dělají to i z důvodu, že chrlí stále nové věci a nové módní trendy způsobí, že lidé si koupí novou věc, protože ta minulá je už jakože „stará“ – je to právě tím, že se brzy opotřebovává a v lidech to tedy budí dojem, že je „stará“. Je to psychologie, dost účinná.

              4. Tento druh zastarávání má přímo název – říká se tomu „úmyslná zastaralost“ – EU je v tomhle nevinně, je to vše práce výrobců.

                1. Zrovna v planned obsolence snad EU prsty nema (a dokonca u mna dostane jeden z mala svetlych bodov ak sa podari pretlacit Right to repair v nejakej dohladnej dobe), ale co tak vsadepritomny boj proti olovu v pajke?

                  1. Momentálně je boj proti všemu „jedovatému“, což je logický, dalo se to očekávat už když se proloboval zákon proti kouření.

                    1. Jo, proti jedovatym oluvkam k vyvazovani kol se bojuje tak, ze nakladaky, ktery jezdi denne a maji jich vagon, maji vyjimku a muzou je pouzivat dal. At jde EU s tim svym bojem do Brusele.

                    2. :oD, nebuďte otrávený, užívejte si ten konzum, protože už nebude trvat dlouho. Společnost chrlí moc odpadu, který právě produkuje ten konzum, takže oni se jednou budou muset vrátit k tomu, že ty výrobky budou muset vydržet déle.

                    3. Tomu moc neverim. Drive urcovali na zapade trend doby prumyslnici, ted jsou to politici. A prumyslnici skacou, jak Brusel piska. Presto ale konzum pojede dal, jen se nadiktuji jine materialy. Misto plastovych brcek budou papirove, beztak s kurovcovym drevem nevime, co dal a podobne se bude tlacit na recyklace (s prepracovanim) a pouzivani odbouratelnych materialu. Takze auto se rozpadne uplne stejne, jen namisto reziveni po nem zbyde treba kaluz vody.

                    4. Spíš nevěřte tomu, že při budoucích třeba 15 miliardách lidí a změně planety i klima, budete mít stejné podmínky i v tom konzumu jako máte dnes. Logicky to totiž není možné.

                    5. Az nas tady bude 15 mld (a toho se bohuzel zrejme jeste doziju), tak ano, pres ty cerny tlamy vsude okolo na ty nabizeny produkty mozna ani neuvidim. Ty tlamy budu zivit a to nejlepe jeste tak, ze bude nejaka povinna qoqoqota na ‚udrzitelnou imigraci‘ a na nejake rozhazovani uz mi nezbyde. To je vsechno mozny. Presto ale ja kritizuju soucasnej stav, kterej stoji za cim dal tim vetsi vylizbrusel.

                    6. Myslíte, že když opustíte EU, že na tom budete líp? Nebudete, už nemáte na výběr, dnes už Vám nezbývá, než spolupracovat anebo se zlikvidovat třetí totální válkou, o které sní zrg :o).

                    7. Sysop: Ještě k tomu konzumu, on by ten konzum v podstatě nebyl problém (krom potravin a vody – protože to bude problém z důvodů nedostatku, což je už dnes), myslím jako ostatní výrobky, kterých je nadbytek – tudíž i hory odpadu, tady je problém v tom, že k výrobě každého jednoho výrobku je potřeba voda a druhý problém je, že nejsou technologie na takové úrovni, aby ten konečný výrobek byl pokaždé ekologický – to znamená, že ta příroda by si poradila s jeho přirozeným rozložením, anebo že by se dal dále ten odpad zpracovat na něco jiného – použitelného. Dám příklad – mám hodně odpadu z plastových obalů – použiji je k výrobě plastových sedaček do dopravního prostředku. Pokud by se daly z toho odpadu tvořit jiné věci pro další použití, nebylo by ho tolik a v podstatě by se i využil smysluplně.

                    8. Hele, ja jako kluk jsem chodil vracet flasky od mlika, maso u reznika bylo do voskovanyho papiru a pecivo v papirovym pytliku. V nekterych pripadech, podtrhuju NEKTERYCH, lze ten obal udelat tak, aby byl snadno zlikvidovatelny, nebo znovu pouzitelny. A argument „se mi nechce tahat s flaskama“ je jinak receno „chci, aby jednou moji potomci chcipli v bordelu“.

                      Fura problemu se resi, az nastanou. Ted nastal problem s odpadem, tak holt bude zapotrebi to resit. Ja osobne nemam problem vracet flasky, nebo maso po koupeni do dvou dnu spotrebovat, protoze neni ve vakuovym obalu s dusikem.

                      Dalsi vec je, ze u plastovych obalu, ktere z nejakeho duvodu byt musi, by bylo lze treba zavest zalohovy system. Ne dan, jako sulinni udelali na kdejaky elektrovyrobek a kde vytezene penize mizi ve stadni zumpe. Ale skutecne zalohu. Blba detska sedacka z platu, zaloha 5 % z ceny, vratna, kdyz ji pak pujdes hodit do sberneho mista. Stad premejsli, jak evidovat lidem xichty, EET a kdejaky udaje, tak at si kurva zavede nejakej evidencni system pri nakupu techto picovin a pak, pri vraceni nekde v ekodvore at tech 5 % napaple zpatky. Takze zlodeji sedacek maji smolika, mne tech 5 % nezabije a pritom se ten plast dostane, kam ma. Zpusob likvidace/recyklace uz pak je jine tema, nejsem na tohle odbornik. On kdyz je odpad roztridenej, tak se s nim da pracovat.

                    9. Sysop: ono je to dneska o dost díl, než píšete. Výrobci a dovozci obalů platí poplatky firmě EKOKOM, která po rozděluje mezi obce na systémy třídění a recyklace odpadů. Za elektrospotřebiče na likvidaci zase vybírají peníze další firmy – Asekol a Elektrowin například a z těch se platí likvidace a využití elektrospotřebičů. Některé obce, protože za tříděný odpad dostávají peníze, zase zavedly motivaci pro lidi – tříděný odpad se jim jmenovitě váží a dostanou slevu z poplatku na odpady. Zpoplatnění plastových tašek od určité tloušťky materiálu zase přineslo prudký pokles jejich spotřeby.

                      Jiná věc je to, že kvůli pohodlnosti zde rozbujel například šílený systém dodávek hotového jídla v těch obalech z pěnového polystyrenu; toho musí být strašná kvanta, je to jako mor a v množství odpadu někde z kancelářských firem to bude znamenat položku číslo jedna, která ale nelze třídit a recyklovat a jde to buď na skládku nebo v lepším případě do spalovny, jenže těch máme zatím málo.
                      Máme štěstí, že historicky patříme mezi země s největším podílem třídění odpadu, ale ještě to chce dotáhnout, viz třeba ty obaly od jídla. Ale vypadá to, že během dvou let s tím bude konec, už je nastaveno přechodné období, dokdy země budou připravovat vlastní legislativu a pravidla, aby se těhle největších šitů zbavily.

                      Mimochodem předloni v Chorvatsku (tedy jsou v EU) mi říkala paní domácí, co tam pracuje myslím u odpadářů z RWE, že tam vůbec nemají obecný systém třídění a sběru odpadů, jaký známe my. Maximálně kontejnery na sklo. A vratné flašky se tam dají vracet jen v obchodě, kde je člověk koupil, s účtenkou z jejich nákupu…. Prostě Balkán jako prase.

                    10. Re: Cerny Mor
                      31.5.2019 v 10:18

                      Balkan jsou vrata do Ciny.V praci mame 9 (slovy d e v e t) ruznych kontejneru na odpad. A nikoho ani nenapadne netridit. A bez vyhruzek.

                    11. Sysop
                      31.5.2019 v 12:51

                      Třídění je v nynějším nastavení z 90 % píčovina.

                      Smysl má třídit kovy (na to máme výkupny, dlouhodobě je tlak na to to zakázat, aby to měly odpadový korporáty zdarma); elektroniku; sklo (někde); slušnej čistej papír; to co hoří; a ten nehořlavej zbytek (suť a podobně).

                    12. Va kancelari mame dokonce dva ruzny odpadaky na kanclpapir a schnupftichle. Fakt by mne zajimalo, co se dela s cim, ze to musi bejt separe.

                    13. Šnuptichle jdou buď na něco podřadnýho, nebo, s ohledem na kontaminaci organickým materiálem, rovnou do spalovny.

                      Stejně jako mastnej papír od žrádla, to je úplně k ničemu.

                      Koukám, že se tam u vás docela dobře pomátli. Se příště nebav o politice, ale zeptej se lidí co ví o tom tzv. třídění a zpracování odpadu, jestli mají vůbec představu, co se s tím děje a jak o moc větší plýtvání a zátěž na přírodu to je oproti tomu toho značnou část pálit.

                    14. Jenomže ten zálohový systém na plast z nějakého důvodu neprošel. Někde funguje, tady ne.

                    15. Kdyby zkurvystal cast DPH prevedl do zalohy, tak by lidi nebrblali a klesly by vydaje na likvidaci, ktera bude cim dal drazsi, takze zase takove megaztraty by stat nemel. Cesky lidi slysej na prachy, ne na ekologii. Musel by predevsim stat chtit a lidi motivovat lip, nez jen soutezi o obec, ktera nejlip tridi.

                    16. Sysop
                      31.5.2019 v 7:44

                      O odpadu by se dalo mluvit hodiny, ostatně nedávno pod pár článkama mluvilo. Ty prachy nemizí ve stádní díře, ale v polostádních korporátech na stád nalepenejch.

                      Je úplně úsměvný když přídeš vrátit lednicu, jejíž vrácení máš zaplacený v nákupu spotřebičů, do sběrny mimo svůj TP. No co myslíš, že se bude dít? Napřed natáhnout pazouru pro prachy.

                      Zpětně prodávat díly nebo i celky se většina zpracovatelů (a ze zákona je i pouze sběrný místo zpracovatel, ale může mít omezený oprávnění, pokud neplní dalších X píčovin) bojí, protože i když přímo zákon nařizuje jako jednu z možností likvidace přípravu pro znovupoužití, systém je nastavenej tak, aby tekly prachy za likvidaci a dotace, a tak ten, kdo to zkouší, dřív nebo pozděj narazí na to, že ouřadník mu navalí pokutu, i když je zjevně protizákonná. To se ovšem týká jen menších zpracovatelů, ti co jsou too big to fail a protečou přes ně tisíce tun, tam se dějou věci, že bys zíral, bez jakékoli evidence.

                2. EU je v tom nevinně?
                  A co je ten ekologický poplatek, nebo jak se to jmenuje? To není úmyslná zastaralost? Prostě to auto zdraží tak, že přestane dávat smysl ho kupovat, a tím ho provozu pomohou vyřadit.

                  1. Proč by to mělo přestávat dávat smysl? Můžete si dnes koupit vrtulník nebo ostrov, máte na něj? Tak vidíte, to, čím argumentujete nedává smysl.

                    1. Auto ma dneska kazda rodina. Pokud se zreguluji vrtulniky, necht nadava ten, kdo na nej ma. EU nebude resit vrtulniky, dokud je nebudou mit vsichni. EU bude drive resit vodu. Dan z vody, vodu na pridel. Kdo bude bohatej, bude se moct treba i 2x denne umejt. A ti nejvetsi vatari budou mit bazen. Vrtulniky uz nebudou meritkem bohatstvi, protoze proletari je jedno, jestli nema na ostrov nebo na vtulnik. Ale neni mu jedno, ze nema na vodu.

                    2. Sysope, a víte, že v některých oblastech na planetě už mají příděly vody na deset dní? A musí s tím vydržet? A vy se tady rozčilujete nad nějakými ventilky? Vám v podstatě v té EU hovno schází. A že bude daň z vody a kyslíku i to může přijít, možná budete mít jednou taky příděl vody na deset dní. Ono jaksi když jste si dojebali planetu a je Vás čím dál víc, tak s tím přichází v globalizaci i regulace, které nebudou příjemné, ale na to jsem už upozorňoval. Nechcete, aby se z Vaší planety stal druhý Mars.

                    3. Dan z vody? Ved uz ju platite. Na vodne a stocne mate 15% DPH. Nepovedz mi ze aj to prislo z EU. A medzi nami, mate tu vodu kurva drahu.

                    4. Vodné stočné platíte, to se platilo vždy, protože někdo Vám tu vodu musí upravit na pitnou a někdo Vám ji musí přivést až pod nos. Já myslím jinou daň z vody – z pitné vody.

                    5. Vodne a stocne dava zmysel. Ale preco k tomu este pridavat DPH?

                    6. Protože DPH je tzv. prodejní daň. A tou jsou zatíženy služby a zboží skoro po celé planetě.

                    7. To je sice OK, ale zatazovat danou vodu je, mierne povedane, neslusne.

                    8. V byznysu je jistě hodně věcí „neslušných“ a taky si s nimi nikdo neláme hlavu :o).

                    9. No prvni vlastovky z Indie uz tady mame, pravda, par stoleti a nevim nevim, jestli jsou horsi, nebo lepsi, nez soudruzi z Afriky. Rek‘ bych, ze natahovat ruce umeji vsichni stejne.

                    10. Tak on je rozdíl, odkud jsou jaké vlaštovky, pokud si uvědomíme, že Indie je druhý nejlidnatější po Číně a mluví se tam asi 14 oficiálními jazyky a dalšími neoficiálními, a tři čtvrtiny lidí žijí na venkově a živí se zemědělstvím nebo živoří, jistě si obrázek uděláte sám. A u té Afriky je taky docela důležité, z jaké části Vám ty vlaštovky přiletí, jestli ze Somálska nebo z Jihoafrické republiky apod.

                    11. Prumernej chudak na cestu do Evropy nema a je fuk, jestli je to Indian nebo Afikan. Ten povl, co sem tahne, je neco jako osidlovani Ameriky. Musis si nakrast aspon na cestu a to ne zrovna malo, protoze hodne Charonu sice ‚jen dela svoji praci‘, ale ne zadara.

                    12. No tak fajn, tak proč ta hysterie o zaplavení EU „povlem“, když na to skoro nikdo nemá? Kde ten „povl“ na to tedy bere peníze, říkáte, že kradou. Zajímavá dedukce.

                    13. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 14:40

                      Ale notak… takhle jednoduchou vec prece zvladnete rozklicovat. Ze nekdo v Africe da do kupy $3000, aby vzal kramle do Evropy, jste neznamena, ze v Evrope bude nejakym prinosem pro doochodovy system. Tyhle nestastniky v lepsim pipade najdete nekde na italskych polich, v prumernym pripade prodavat nejake barevne cetky a fet po ulicich, v horsim pripade jen sedet doma, brat davky a delat hovno.

                      Kdybych pred 100 lety rekl ceskemu kriminalnikovi, ze v Americe je blaze, ale musi nekde schrastit nejaky obolus na cestu, tak verte, ze ho schrasti, protoze vi, ze to je posledni cinnost v jeho zivote.

                    14. Ale no tak.. my se nebavíme o přínosu těch lidí pro EU, původně se bavíme o tom, že nedostatek pitné vody a potravin donutí v budoucnu přesun mas z dnes přelidněných kontinentů. Evropan nechodí studovat do škol v Africe, ale Afričan chodí studovat do škol v EU, takže představa, že EU zaplaví studovaní doktoři z málo rozvinutých zemí ať už Indie nebo Afriky, je samozřejmě nesmyslná.

                    15. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 15:41

                      Cili se shodneme na tom, ze v drtive vetsine se jedna o lidi, kteri ziji socialne i mentalne ve stredoveku, protoze kdo v Africe ma diplom, imigruje pres letiste, ne na gumaku.

                      Na stredoveke zvyky je treba stredovekych metod. Ukoncil bych spanile jizdy kolonizacnich vojsk ucpavajici jedinou dlouhou ceskou dalnici a radeji je prelifroval tam, kde se mohou blejsknout, tedy k hranici Schengenu.

                    16. Sysope, Vy vůbec nemáte pochopení pro ty Amíky, oni se Vám chtěli blejsknout a Vy je peskujete :o).

                    17. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 19:51

                      No ja jsem nejak nevidel ty davy s mavatkama a vlajeckama. Tentokrat se ta organisace posrala uplne cela.

                    18. Sysop: Že odbočuji, ale koukal jste teď na čt24? Ten Babiš je zase rozsekal :oD

                    19. Bednu nesleduju uz nekolik let. Tipnu si – Bures se vyslintal, odesel do prdele a snemovna se dohaduje jak ctvrta cenova, ze co by se melo, jak by se melo a co je to ten Bures vlastne za lumpa.

                    20. Tak nějak, a nejlepší na tom bylo, jak jim připomenul, že ty jejich privatizace se budou řešit, to bude chapadel :oD. To bude zajímavé sledovat, jak taková vypasená chobotnice tohle ustojí.

                    21. Třeba privatizace Unipetrolu, který Zeman prodal Babišovi 3 miliardy pod cenou? Jó, to jsou chapadla…

                    22. Privatizace je opak znárodnění. Takže není nic k divení, že se podnik prodá třeba za jednu korunu :o).

                    23. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 15:57

                      No… v tom pripade jak nazveme kradez Chemapolu? Bures za nej nezaplatil, takze…?

                    24. Sysop: Ani tu jednu korunu nezaplatil? Takže to si musí vyřídit pánové, protože já ani Vy jsme u toho nesvítili :o).

                    25. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 19:54

                      Akci „Chemapol“ moc pekne zmapoval Reflex pri prvni kandidature Burese do parlamentu. Buresovi se ten clanek tak zalibil, je jeste brzo rano skoupili jeho zaklekavaci skoro celej naklad po novinovych stancich.

                      Nezaplatil ani hovno. Jeho firma, ktera Chemapol ‚koupila‘, ihned zkrachovala jeste pred zaplacenim a pak, chydak Bures, tuto zkrachovalou firmu za par supu koupil, kupodivu ale jen aktiva. Holt, nepozornost, stane se.

                    26. → No… v tom pripade jak nazveme kradez Chemapolu? Bures za nej nezaplatil, takze…?

                      Kdyby mi někdo řekl, že povedeme podobný debaty a klademe takový otázky ještě třicet po plyšáku, považoval bych ho za blázna. Všem bláznům se tímto omlouvám.

                      https://www.youtube.com/watch?v=CYU7vgbD4xM

                    27. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 15:28

                      Ani Bures neni nesmrtelnej. Pokud nekomu opravdu slapne na hodne bolavy kuri oko, mohl by dopadnout jako Sekal.

                    28. Myslíte, že ho někdo zlikviduje, protože je miliardář nebo proto, že je premiér, nebo obojí? Zatím se likvidovali jen diktátoři a mafiáni mezi s sebou :o) Víte, co je zvláštní? Chtělo se mít kapitalismus, chtělo se na Západ a najednou ti miliardáři začínají vadit :o).

                    29. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 19:58

                      Nekdo ho muze odstranit proste proto, ze na nej ‚zaklekne‘. Opravdovi ranari maji uplne u prdele, jestli je to uklizec hoven, nebo reditel zemekoule. Jak se jim zacne srat do tech jejich chapadel, muze narazit.

                      Bures neni zadnej pitomec a moc dobre vi, v jak spinave vode plave. Takze tyhle jeho vykriky do tmy na tema chapadel nechapu. Neudela ani hovno, maximalne rozmazne nejakeho soudruha ve snemovne. Dal nepujde.

                    30. Sysop: Tak jedinej, kdo tam hovořil rozumně a nebyl ovládaný emocemi a pomstychtivostí byl Okamura, ten jasně deklaroval, že nebude dělat dopředu závěry o tom, zda je nebo není Babiš ve střetu zájmů, dokud si nepřečte českou verzi vyjádření EK a že se nebude účastnit mediálního honu. Všichni ostatní jeli stejnou mantru – Babiš je ve střetu zájmů. Přitom ta zpráva vůbec neměla nikam proniknout a je to prý jen doporučení té EK. Takže mě by také velmi zajímalo, co v té zprávě od EK skutečně je.

                    31. → Tak jedinej, kdo tam hovořil rozumně a nebyl ovládaný emocemi a pomstychtivostí byl Okamura.

                      No snad byste mu (jim, rozuměj: všem těm hajzlům skrz naskrz provařenejm) nevěřil.

                      „Politikům se nevěří, politikové se kontrolují. Věří se v Boha, věří se v přírodu, věří se v krásu, věří se v myšlenku, ideu. V politika se nevěří, a kdo v něho věří, je idiot!“ (Karel Kryl)

                    32. Já komentuji to, jak se vyjadřovali přímo před kamerou, a z toho Okamura skutečně vyšel nejlépe, nezkoušel žádné emotivní kličky na ubohé švadlenky, které platí celý Agrofert ze svých daní.
                      A původně se měly probírat Zákony o EET a najednou za hodinu se objevil údajný audit EK, takže Zákony se odsunuly pod koberec a najelo se na „střet zájmů“.

                    33. → komentuji to, jak se vyjadřovali přímo před kamerou

                      Jó, tak před kamerou, tak to je fakt echt kritérium. Chlape, cožpak nevidíte, že CELÝ je to PODVOD?

                    34. Co je podvod? Vyjádření opozice, vyjádření Okamury, vyjádření Babiše, vyjádření komisaře EK, vyjádření Schillerové? Bůh nebo obr loutkář Žid? :o)

                    35. → Co je podvod?

                      Co je podvod? To se ptáte zrovna Vy, filozof? Filozof, od kterého by se dalo očekávat VNÍMÁNÍ CELKU, neboli areté*, kontext, souvislosti vůbec. Jste slepý? No přece celá ta tzv. demogracie.

                      Sorry jako, ale citát Sexta Propertia – Šílenec po vodě pátrá, i když je uprostřed vln – je na Vás jak ušitej.

                      * – http://sffp.sweb.cz/archiv/hogenova4.htm

                    36. Honza777: Budu se opakovat, ale nějaký systém mít musíte, buďte rád, že je to demokracie, všichni po ní vzdychali, takže to není o slepotě, nýbrž právě o té souvislosti.

                    37. → Budu se opakovat, ale nějaký systém mít musíte

                      Dejme tomu, možná, kdo ví, ale budiž.

                      → buďte rád, že je to demokracie

                      Kde berete tu jistotu, spíše však drzost, že to, co tu máme, je demokracie? Vládnou-li peníze, což vidí i slepý, pak si o tzv. demokracii můžete nechat leda tak zdát.

                    38. Honza777: Vy jste startovací člověk, velmi impulzivní, vše víte a vidíte, dokonce víte, že i slepec to vidí, to se divím, že už neřídíte celou planetu.
                      Já o žádné jistotě neříkám ani slovo, pokud vím, máte Ústavu a Listinu práv a svobod, což jsou dokumenty deklarující demokracii, takže skutečně nechápu, z čeho mě neustále obviňujete a jakou drzostí disponuji?

                    39. → Vy jste startovací člověk, velmi impulzivní, vše víte a vidíte,

                      K věci, k věci, mohu-li poprosit, jinak melete zase jen ty svý hovna.

                      → máte Ústavu a Listinu práv a svobod, což jsou dokumenty deklarující demokracii

                      To máte možná Vy, ale já nic takového (díky Bohu a zaplaťpámů) nemám. A cárům papíru věřej jenom blázni a pomatenci.

                    40. Bez komentáře.

                    41. → Vyjádření opozice, vyjádření Okamury, vyjádření Babiše, vyjádření komisaře EK, vyjádření Schillerové?

                      Všechno je jenom jedna velká šaškárna. Kamery jedou naplno, prohlášení střídá prohlášení. Idioti se radujou.

                    42. Honza777: Vy se tu také nějak vyjadřujete, takže Vaše vyjádření máme brát také jako šaškárnu? Lidé se přece vyjadřují, je to jejich forma komunikace.

                    43. → Vy se tu také nějak vyjadřujete, takže Vaše vyjádření máme brát také jako šaškárnu?

                      Naložte si s tím jak je libo. Snažím se pouze nazývat věci a jevy pravými jmény, neboli, to a to se má tak a tak. Pravda, kamery u toho nepotřebuju..:-)

                      → Lidé se přece vyjadřují, je to jejich forma komunikace.

                      Ano, vyjadřují. Dlužno dodat, že mnozí dost debilně.

                    44. Honza777: To si myslíte Vy, že nazýváte věci a jevy pravými jmény, jako si to myslí dalších x milionů lidí, kromě mě, já vím, že nic nevím :o).
                      Lidé se vyjadřují dle svého myšlení a že jsou mozky lidí nekompatibilní, to už jsme si vysvětlili. Vaše rychlé soudy o debilitě lidí nejsou moc rozumné. Co je to „debilní názor“? Uchopte to, pracujte s tím a pak tvrďte nějaké závěry.

                    45. → Co je to „debilní názor“?

                      Třeba zrovna ten Váš, že tu máme demokracii.

                      → Vaše rychlé soudy o debilitě lidí nejsou moc rozumné.

                      Rozumné asi ne, ale praktické víc než dost. Duševní hygiena, říká Vám to něco? Jinými slovy, život je příliš krátký na to diskutovat s pitomcema. A že jich přibývá..:-) Že společnost za posledních 30let zhloupla, tak o tom nemíním diskutovat vůbec. Stačí otevřít oči.

                    46. Honza777: A co tedy tady máme, pane řediteli Zeměkoule? :o)

                    47. → A co tedy tady máme

                      Vy to nevíte? Fakt ne? No, kolega https://www.youtube.com/watch?v=w8UARDgB1wk Vám odpoví.

                    48. Honza777: Máte tady demokracii s kapitalismem, čemu na tom nerozumíte?

                    49. Re: Honza777
                      31.5.2019 v 20:35

                      Ale jo, zastupitelskou demokracii tu opravdu mame. Se vsim vsudy. Ona totiz neni idealni, spravedliva, perfektni. Naopak. Stoji za hovno a je to metoda utlacovani mensiny nekolika ranari, kteri k tomu pouzivaji zblblou vetsinu. Proste diktat mensine, nic jineho.

                      Nevim, proc si nekteri lide porad mysli, ze zastupitelska demokracie je nejaky raj na zemi. V minule totalite taky lidi verili, ze socialismus je skvelej a je to vyborna cesta ke komunismu a pokud to nefunguje, tak to jen staci trosku prestavet.

                    50. No Okamura furt čeká, že až se socani rozpadnou na prvočinitele, že by mohl AB podat pomocnou ruku.

                    51. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 18:35

                      Ta zprava snad nepodleha zadnemu utajeni, takze staci si o jeji obsah proste pozadat, ne?

                    52. Sysop: Právě že podléhá, protože ona přišla zatím jen v AJ a mohou s ní nakládat jen vysoce postavení k tomu určení úředníci a je zatím důvěrná. Ono to má totiž nějaký speciální postup, jak s s těmito audity EK má zacházet, protože ony ani nechodí obvyklou poštou.

                    53. A v Česku, kde se všechno vykecá to ani nebude zapotřebí, Sysope.
                      Mě jen fascinuje to myšlení miliardářů, do kterého tak nějak nedokážu proniknout.
                      Proč to kurva Andrej někomu neprodá, místo těch kamufláží se svěřeneckým fondem!?
                      Proč Křetínský utopil miliardu v koníčku s názvem Sparta?
                      A proč ji neutopil Šimáně ve Slávii a místo toho přikoupil kamikaze 737 MAXe?

                    54. Re: Dachsmeister
                      31.5.2019 v 19:49

                      Bures je uplne klasickej sebevedomej bolsevickej picus, kterej na to, na rozdil treba od Klause starsiho, sel pres jeste vetsi prachy a namisto mlaceni hubou umel ty prachy vydelat, jakoukoli cestou. A ted si lesti ego, nic vic. Jeste jedna meta mu chybi – viset. Viset v kazde ucebne zakladni skoly na zdi v ramecku.

                      Neni blazen, aby se vzdal imperia, na ktere kradl ctvrt stoleti. Prachy mu voni uplne stejne, jako pocit dulezitosti a nepostradatelnosti. Urcite by nerad dopadl treba jako Fischer, i kdyz ten byl proti nemu poctivej cuckar.

                    55. Sysop: Mě by spíš zajímalo, kdo z těch našich politiků podle Vás není „klasickej sebevědomej bolševickej pičus“.

                    56. Ale jo, ona cela snemovna neni jen z hovad. Stacilo treba sledovat tanecky okolo zbranoveho zakona, tam se ukazalo, kdo hraje jen pro sebe a kdo pro lidi. Ja kolektivni vinu neuznavam. Naopak, je potreba vyselektovat a odstranit konkretni lidi. System stoji sice za hovno, ale tenhle narod na nic jineho nema.

                    57. Sysop: A jak byste si tu selekci mozků představoval?

                    58. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 20:15

                      Ve snemovne? To je problem vsech volicu, ne jen muj. Bohuzel mame hen tu zastupitelskou kdemohkradcii.

                    59. Sysop: „Kdybyste neměli Čapí hnízdo, co byste dělali? Jaký program byste měli? Jste úplně mrtví..“ Tak to mě rozsekalo :oD.

                    60. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 20:20

                      Jojo, potrefena husa kejha. Sice ma pravdu, ale tohle muze rict kazdej kriminalnik fizlum taky „kdybych ja nekrad, byli byste bez prace“. Demagog.

                    61. No, Sysope, myslím si, že takové daňové ráje jsou daleko větší problém a tak vyšperkovaná vychcaná úniková cesta v té ekonomii, že nějaké Čapí hnízdo je proti tomu slabej odvar.

                    62. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 20:32

                      V tom pripade muzeme otevrit kriminaly, protoze kazdej z tech muklu je mensi zlodej, nez Bures a danovorajovi podvodnici?

                    63. Sysope, o co Vám jde, chtěli jste Smitha, máte ho i s jeho laissez-faire, že jste si nevzpomněli dřív? Proč až teď, po tolika letech, kdy už je 60% republiky v soukromých rukou?

                    64. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 20:49

                      Jde mi o to, ze nemam rad ty zenske ukroky stranou stylem ‚ale mame tady i jiny problemy, tak proc resit zrovna tenhle?‘

                      Proste, muzeme resit zrovna tenhle. A pak dalsi a dalsi,… a dalsi…

                      Ja jsem pro, at je republika v soukromych rukou. Ale nelibi se mi hybrid, kde soukromnik pouziva levicacke metody ovladani statu. Byl to fasismus, je to fasismus a vzdy to bude jen a pouze fasismus.

                    65. Sysop: to nejsou žádné úkroky stranou, jde o jednoduchý princip, nevadí, že je Babiš podnikatel, vadí, že je podnikatel a zároveň premiér, o tom to celé je. A Hruška jasně řekl, že postup byl dodržen dle Zákona o svěřeneckých fondech. Kdybyste si pustil tv mohl byste to slyšet.

                    66. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 21:09

                      Ale jo, Zidi do plynu sli taky podle platneho zakona.

                    67. Sysope, to je demagogie. Vy vůbec nevíte o co jde, někdy si tu tv pusťte. On je miliardář a podnikatelský gigant, to by nevadilo, ale on je zároveň i politik a premiér, o tom to je. Takových miliardářů máte po světě hafo, ale nejsou premiéři, takže to nikoho nevzrušuje. Je to politická kauza, nikoliv ekonomická, i když to tak vypadá.

                    68. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 21:22

                      Mea culpa, nevyjadril jsem se presne. Ja vim, o co jde v te cause a co resi ona anal-lyza. Nicmene ja jsem psal svuj nazor, co ze mi vadi na Buresovi. Micham dve ruzne veci.

                    69. Btw, vadi, ze Bures je ‚podnikatel‘, protoze zpusob, jakym on vydelava penize, je z nemale casti bohapuste svinstvo a jako clovek je lhar a podvodnik.

                      Ze reznik krade jen odpoledne, z nej slusneho cloveka nedela.

                    70. Sysope opět Vám připomenu laissez-faire.

                    71. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 21:23

                      No, ale laissez-faire v pripade Burese neni uplne koser, rekl bych. On na pocatku vybudoval svoje imperium prave proto, ze okradl lidi v tomto state a vyuzival predevsim toho, ze stat kricet nebude. Takze tady nejde o nejaky fer liberalismus, ale o zcela nefer zneuziti neschopnosti statnich uredniku ochranit majetek lidu. Takze zrovna Burese bych nerad s touto ideologii spojoval. Kdyby neprisel kotrmelec, tak by Bures zcela jiste vybudoval nejake jine imperium uvnitr socialismu. Na zapad by nesel, protoze tam by ho brzy bud zavreli, nebo zastrelili. On je liberal predevsim pro sebe, jinak ne.

                    72. Všichni ti (krom snad Pirátů – ti jsou ještě mladí, takže nebyli na začátku a ještě nějaké mladé strany), kteří byli na tom začátku prosazování privatizací v rámci globalizace, prosazování Smithovy teorie, mimochodem byl to Skot, respektive POLITICKÉ ekonomie – což je klasika kapitalismu a teorií o bohatství národů a Smith je též považován za zakladatele moderního laissez-faire, ti všichni věděli do čeho jdou, tudíž Babiš i další jsou jejich produkt, a pokud nevěděli, do čeho jdou, tak jsou nekompetentní, neznalí a nechápu, že se jich zastáváte. Pokud něco prosazuji, musím o tom vědět co nejvíce a musím předpokládat, že tím vytvořím to, co vytvořit chci. Pokud se jim to vymklo z rukou a přerostlo přes hlavu, je to jejich hanba, nikoliv toho „produktu“, který tím vytvořili.

                    73. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 21:38

                      Ja jsem vzdycky tvrdil, ze Klausova privatizace byla uspechana a zprasena, protoze predbihala zakony. De facto vznikla v dost velkem pravnim vakuu a jedine, na co se mohlo sazet, byla moralka. Checht. A rozhodne to neomlouva ani fakt, ze republika byla na hunte a bylo potreba spechat.

                      Teorii byl, je a bude vagon. Komunismus je take pekna teorie. Problem techto teorii je, ze pri srazkou s realitou jdou do kopru.

                    74. Morálka je v kapitalismu sprosté slovo, protože s morálkou si vystačí tak leda chudej filozof :o). V podnikatelském dravém prostředí, které je navíc opepřeno Smithovým laissez-faire byste s morálkou nevydělal ani prd. Navíc je to politická ekonomie, není to klasická ekonomie, tudíž je jasné, odkud vítr fouká. Proto i euro – jednotná měna.

                    75. Sysop
                      31.5.2019 v 12:51

                      Ty tvoje bláboly se už nedají, padej do igňoru.

                    76. Heršoftnomol, špatný vlákno, do igňoru šel eksleks.

                      Heh, najednou je výpis vo pětinu kratší :D

                    77. To Vám to trvalo Behemote, měl jste to udělat už dávno a neměl byste nervy :o).

                    78. To je mazec, ona (Schillerová) jim tam jasně vysvětluje ten celý proces, celý postup a oni pořád melou to svoje, to je hlína :oD

                    79. Podstatne je:

                      – co je ve zprave
                      – do jake miry je zprava zavazna a co z ni pripadne plyne
                      – kdo bude mi koule ji prosadit

                      Zbytek jsou jen pindy.

                    80. Pindy to nejsou, protože Babiš dostal 100 mil. Kč dotace na extramoderní linku, která chrlí chleba pro národ a přes 500 mil. Kč dal ze svého. A audit EK není zatím veřejný a musí se dodržet zákonný postup.

                    81. Nechapu. Dokud ta zprava neni prelouskana, tak o cem se bavi, kdyz to nejsou pindy?

                    82. Jo, nedorozumění – to ostatní jsou samozřejmě pindy. Oni rozebírají něco, co není uzavřeno a oficiální.

                    83. Tak. Ja Burese nemusim, ale bulvar taky ne. Takze Kalouskovic bulvarni hulakani proste nezeru, at je vuci komukoli. Chapu, ze Bures pouziva nelegalni metody, ale neklesnu na jeho uroven. Proste pockame na ofiko vyklad nejake (existuje u nas?) nezavisle strany a pak uvidime, co s ni kdo vlastne nadela. Jedna vec je mit naboje a dalsi vec je vystrelit.

                      Faktem je, ze Burese tohle hodne sere, takze 100% pevnej v kramflecich se neciti.

                    84. Já si počkám na ofiko konečné, srozumitelné a platné vyjádření EK, to by měl být nezávislý a objektivní orgán. Dokud nebudu mít toto jasné, platí pro Babiše presumpce neviny.

                    85. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 22:54

                      Je smutne, ze nemame vladu, kde by jiz pouhe duvodne podezreni bylo dostatecnym duvodem pro odchod politika z verejne funkce. Kdyby u nas probehla causa, jako nyni v Rakousku (a ze treba Mirek jednicka od toho nebyl zrovna daleko, ruzni Promopriste a dalsi,… take ne), tak se nestane zhola nic. Svede se to na Kalouska, chvili to bude tema No.1 pro bulvar a za dva tydny po tom ani kocka nestekne.

                    86. Páně Kalousek je šedá eminens, prý má ohromný majetek, ale to nemohu potvrdit, neb co nevidím na vlastní oči, za to ruku do ohně nedám :o).
                      Nojo, pouhé podezření jaksi nestačí, protože to se dá zneužívat v téhle době „pravdy a lásky“ asi nejvíc, kdy pseudologie vládne světu a pseudocelebrity si to hojně užívají :o).

                    87. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 23:05

                      Pokud ho nabyl legalne, at ho ma. Ja nezavidim. Ani kdyby ho vyhral bez prace v loterii. Jina vec je, pokud si nakrade. A na drby nedam. Kalousek je pro mne sasek, ktery kdyz delal do financi, tak se zrovna nepredvedl. Co v te vlade jeste dal dela, netusim. Mam na mysli „dela“, ne ze tam jen sedi a glosuje na kazdeho, kdo je schopnejsi, nez on. Tedy cca 199 lidi.

                    88. Tak, legálně, to samé platí pro pana Babiše, takže pokud šlo o legální postup, i kdyby v tom hrály roli nějaké dotace, je to košer. Proto si počkám na českou přesnou verzi oficiálního veřejného auditu EK. Do té doby je pro mě Babišův majetek stejně legální jako páně Kalouskův a dalších v řadě.

                    89. Pro mne Buresuv majetek legalni neni, protoze na startu si nakradl a tim padem ziskla zcela zasadni konkurencni vyhodu. Takze ono „vsichni meli startovni caru stejnou“ znamena, ze zatimco ostatni se tam dohrkali v Zigulech a Skodovkach, on prijel v ukradenem Porsche.

                      Jina vec pak je, zda-li je jeho soucasne podnikani v politice de lege. To uz je ale jina pisen. Jen tu se, mozna, z te zpravy dozvime. Dalsi vec je, jak apoliticka ta zprava pripadne je, protoze Bures je trnem v oku jak Bruseli, tak Amikum. Je totiz neovladatelny. Slysi na dotacni pamlsky, ale to je vsechno. Na poslusneho mopslika je to malo.

                    90. Tak pokud to budeme brát od té startovní čáry – privatizace, musel byste postavit novou věznici.
                      Poslušnej mopslík Babiš asi nebude. Proč by měl být trnem v oku Amíkům? To nedává smysl, vzhledem k této situaci v USA, tam je multimiliardářů ráj :o). A Babiš není multi, https://www.narodninoviny.cz/fed-rozdily-mezi-chudymi-a-bohatymi-americany-jsou-vetsi-nez-kdykoli-predtim/

                    91. Re: ex.lex
                      31.5.2019 v 23:36

                      Nebudeme si lhat do kapes, vrcholni politici zemi EU samozrejme jsou ‚v zajmovem okruhu‘ USA. Neni to nic divneho, imperialismus samozrejme potrebuje kontrolovat zajmova uzemi. Bures je ovsem nerizena strela. Sice u Trumpa vrtel ocaskem a vrtulnicky sliboval, ale to je malo. V tomto pripade jde predevsim o politiku, prachy se vezou az na ni. Nejde o cisty obchod, tam se s USA placame nekde na plus minus 8 % objemu zahranicniho obchodu, coz nestoji za psi stek. USA uz davno pochopily, ze evropsky model vlad zemi byvaleho vychodniho bloku nestoji na prezidentovi, ale na premierovi.

                    92. Tak jasně, že budou v zájmovém okruhu USA, když jedou Smithův politický ekonomický model. A bylo by divný, kdyby premiér naší země, která spadá pod EU, na návštěvě u Američanů se tvářil, že je znechucen, Trump se taky „kámoší“ s Kimem a přitom oba jedou v jiném politickém i ekonomickém systému.
                      A pokud je mně známo, když si podnikatelé či vědci mají vybrat, jedou na tzv. zkušenou spíše do Číny než do USA, protože v USA se od jejího vzniku prakticky nic nezměnilo, tam je to takový zaprášený skanzen s dolarem a exorezidencemi, za to v Číně to je jiná liga, tam se dějou věci.

                    93. „nebudeme si lhat do kapes“ a klidne prizname, ze jak USA, tak EU, tak Cina jsou vsecko bolsevicko-komunisticke, neomarxisticke, korporatne-fasisticke diktatury, kde politika, potazmo iluze volne hospodarske souteze a financnich trhu, je jen jedno uplacene divadelko prosazujici zajmy horniho 1% na ukor dolnich 99%.
                      Coz by se ve skutecne demokracii nikdy nestalo. Napriklad by nebylo mozne, aby jeden banker z centralni banky prehlasoval cele USA, potazmo zrusil vysledek Brexitu opreneho o referendum.

                      Jediny rozdil mezi konumistickymi diktaturami tkvi v tom, ze CInani jsou pracovita sorta, ridici se heslem Kdo nepracuje, at neji, Americani jsou valecna sorta, razici heslo Kdyz se kaci les, litaji trisky a EU jsou planovaci petiletek a RVHP, razici heslo Porucime vetru, desti , takze napriklad Francie dostane vyvoz brambor a my v bramborarskzch oblastech pestujeme repku a pak brambory dovazime za 50Kc kilogram, protoze tak to KOmise v Bruseli rozhodla.
                      No a Babis je samozrejme primitivni bolsevicky vekslacky zmrd, ktery se v tom bolsevickem eurosojuzu perfektne zorientoval, aby tkay ne, kdyz komunisticky model „podnikani“ ma dokonale v krvi jeste ze sociku.

                    94. „Já Bureše strašně nerad. Jako fakt moc nerad. Průser je, že proti těmhle lidem mi to cuká ho hájit.“

                      go, Andrej, go!

                    95. ono to je stejne jedno, ti lide, kteri jdou po Andrejkovi, to maji taky za par, cely ten slavny Eurosojuz neni o nic zivotaschopnejsi, nez SSSR v poslednim tazeni za Gorbacova.
                      To by me vazne pobavilo, kdyby medialni stetky dostaly vsechny kolektivne od Sorose padaka, jelikoz Eurosojuz zkolabuje a oni pak pobezi za Andrejem/Putinem/Jingpingem, aby jim nasli tepla mistecka v Anofertu, divize zahranicniho obchodu.
                      A specialne Kalousek zfalsuje rodny list, necha si vyrobit asijsky puvod a jeste si preoperuje oci nasikmo, aby byl opet IN a bude se zaprisahat, ze byl celou dobu brutalni Antihavlista a Antikavarnik a Euroskeptik, ze se jenom maskoval, ale jeho srdce celou dobu bilo pro Cinu, Snowdena, Asangeho atd.

                    96. ono hlavne nevim co mel jeste jinyho Babis udelat nez to dat do sverenskyho fondu aby vyhovel Komisi, kdyby to vsechno prepsal na manzelku nebo syna tak by jim taky vadilo ze je to „.v rodine“, anonymni akcie na dorucitele by jim taky vadly, na bilyho kone nebo jinou spriznenou osobu urcite taky. Komise by v te zprave mela jasne uvest co ma jeste Babis udelat a necerpat dotace jenom kvuli tomu ze je premier bez dalsiho je podle mne blbost. To by mu museli prokazat ze zneuziva sveho postaveni premiera, zduraznuju PROKAZAT

                    97. Re: trevor12
                      1.6.2019 v 13:27

                      Co mel delat, je jen jeho problem. Zasadni je, jestli zprava prokazuje chybu.

                    98. → nevim co mel jeste jinyho Babis udelat

                      Hlavně jít sofort do prdele, bezskrupulozní psychopat, skrz naskrz prolhanej a naprosto splachovací. Po ovoci jejich poznáte je, víme?

                    99. Sysop
                      1.6.2019 v 9:14

                      Je to účelofka, všeci kradnů a Kradousek najviac!

                    100. Ja mu taky verim. Vsichni se proti nemu jen spikli. Andrej a laska zvitezi! Victory!

                    101. Sysop: Není divné, že zpráva EK je celá v médiích, když k ní měli přístup jen vybraní vysocí úředníci?
                      Takže si ujasněme hlavní bod ze zprávy, jak cituje ten článek: „Premiér Andrej Babiš je podle Evropské komise přes dva roky ve střetu zájmů kvůli přetrvávajícím vazbám na své bývalé podniky z holdingu Agrofert. A nejen to – v Česku selhala kontrola, která by zabránila tomu, aby holding dál dostával dotace.“,
                      takže tu máme premiéra, který je ve střetu zájmů kvůli vazbám na bývalé podniky a přesto selhal hlavní kontrolní orgán ČR – nedělal nic, mrtvý brouk. Ovšem to je podivné, protože premiér převedl majetky do svěřenského fondu a tím k němu ztratil veškerá vlastnická práva, cituji změny od ledna 2014 v českém Zákoně:
                      „V okamžiku, kdy zakladatel převede majetek do svěřenského fondu, ztrácí k němu veškerá vlastnická práva. Vlastnická práva přecházejí přímo na samotný svěřenský fond, ten ovšem není právnickou ani fyzickou osobou. Výhodou je, že vyčleněný majetek je tak chráněn před případnými věřiteli, kteří by si jinak mohli nárokovat majetek zakladatele. Další výhodou pro zakladatele je snížení daňového základu, a tedy i nižší daňové odvody. Tím ovšem nekončí všechny výhody. Jednou z dalších výhod je skrytí identity zakladatele, protože veškerý majetek fondu je v oficiálních registrech (katastr nemovitostí…) veden pouze pod jménem svěřenského správce, k němuž je připsáno „svěřenský správce“. Pokud tedy zakladatel fondu nechce zveřejnit svoji identitu, je velice obtížné a někdy až nemožné, jeho identitu dohledat. Pokud navíc vymyslí nějaký rafinovaný způsob určení osoby obmyšlené, tak je skoro nemožné zjistit, čí vlastně majetek fondu byl a čí bude.

                      Hlavní rolí správce je naplnit účel svěřenského fondu. Účel může být:

                      Soukromý
                      Veřejně prospěšný
                      Investování pro dosažení zisku
                      Je přípustné, aby svěřenský fond spravovalo více správců. V takovém případě může být jedním ze správců také sám zakladatel.

                      Činnost správce mohou kontrolovat zakladatel, obmyšlený a jiné k tomu určené osoby. Pokud by byly zjištěny pochybnosti či dokonce trestné činy spáchané správcem, je možné jej vyměnit a hnát k trestní a majetkové odpovědnosti. Je také možné, aby soud některé jednání správci zakázal nebo naopak přikázal. Trestně-právní odpovědnost mají také zakladatel a obmyšlený, v případech protiprávního ovlivňování svěřenského fondu.

                      Fungování svěřenských fondů mimo jiné podléhá různým evropským směrnicím proti praní peněz a zneužívání fondů k financování terorismu. Zatím zůstává otázkou, jak tyto směrnice upraví prováděcí zákony u nás.

                      V případě, kdy obmyšlený splní všechny podmínky stanovené zakladatelem fondu, má právo na plnění. Jak už bylo řečeno, podmínky a rozsah plnění jsou stanoveny ve statutu fondu, který je tak směrodatný. V zahraničí běžnými podmínkami jsou například: dovršení jistého věku, zajištění péče o zestárlé rodiče a jejich klidné dožití, dostudování atd. Při stanovování podmínek platí, více než jinde, že fantazii se meze nekladou, alespoň pokud jde o reálně dosažitelné podmínky.

                      Před uvedením příkladů si ukažme některá „pro“ při rozhodování, zda založit svěřenský fond.

                      Daňová optimalizace
                      Zajištění veřejně prospěšné činnosti
                      Vyhnutí se dědickému řízení
                      Snížení rizik při investování
                      Zamezení lehkovážného „rozfofrování“ lehce nabytých peněz z dědictví
                      Zajištění sebe a svých blízkých
                      Zajištění správy právnické osoby
                      Tyto výhody je nutné porovnávat hlavně s náklady na zřízení a správu svěřenského fondu. Mezi náklady na zřízení fondu můžeme počítat i daň z převodu nemovitostí při darování či odkupu nemovitostí do svěřenského fondu.“

                      Tak, Sysope a tož hovořte, co Vy na to :o).

                    102. Poud to dobre chapu, tak tech 71 stran Liebesbriefu od EK rika, ze Bures svuj majetek fakticky nadale ovlada bez toho, jak to vypada papirove.

                      Jsem spise zvedav, kdo se toho chyti a to prase uvari. Obavam se, ze ani ten Bakala, kterej nekomu dobre zaplatil za tuto zpravu, na to koule nema. Dopadne to, jak pise Servisdok.

                    103. Sysop: Sorry jako, nemůžete ovládat něco, co není právnickou ani fyzickou osobou ;o).

                    104. Asi se dám ještě na práva, začíná mě to bavit :oD.

                    105. Sysop: No tak to je gól, tak ten dokument toho auditu dokonce neměl ani obvyklou právní normu, jakou se takové dokumenty formálně podávají, cituji: „Celý postup byl velice nestandardní. Bylo to velice nestandardně doručeno na naše zastoupení v Bruselu. Přišlo to bez průvodního dopisu, není to podepsaný audit, nejsou tam žádné lhůty k vyjádření,“ nepodepsaný audit, kdo to kdy viděl! Tak to je cár papíru, to není žádný audit.

                    106. Aféra se synátorem sice byla výživná, ale novináři neodhadli, nakolik jsou bývalí estébáci splachovací. Kurevsky splachovací. Bez mrknutí oka dokázal jeden člověk zničit třeba pětičlennou rodinu, teď za to všecko svoje „dobro“ pro stát pobírá tučný důchod od MV.
                      A nedosti na tom – nikdo mu v tomto státě nezkřiví ani chlup na uchu, přestože jeho oběti ještě žijí.
                      Netvrdím, že je třeba trestat stylem oko-zub, ale ty lidi prostě za sviňárny potrestaný být měli. To je naše národní tragédie – že jsme takové povahy, že nám někdo zdemoluje barák a my si v potu tváře a málem ještě s odpuštěním vedle postavíme nový..
                      Bylo tady cca 1,6M majitelů rudých knížek a v mnoha případech také poživačů výhod na úkor ostatních. Netvrdím, že jsme je měli všecky pověsit – tolik kandelábrů tady snad ani není – ale navždy vyřadit z veřejného života, opakuju NAVŽDY.
                      Pak by se nemohlo stát toto, čeho jsme už po několikáté svědky – že lhář, podvodník, zloděj, slibotechna, papaláš a estébák z úplně jiné země nám tu bude z pozice premiéra poroučet, kolik mu máme ještě zaplatit, aby už konečně vypadnul.
                      Velmi zazlívám Havlovi jeho ambice, jeho punktování se s bolševiky, jeho neochotu udělat tlustou černou čáru a vystavit účet bolševikům a estébákům. A padni komu padni.
                      Dnes by se nemohlo dít to, čeho jsme svědky a co nás dehonestuje před celým světem.
                      Desetimiliónová zemička a přitom tak dodnes prolezlá bolševiky, zloději a tuneláři.
                      Neskutečné.
                      Je mi z toho na blití a prorokuju, že ani z tohoto nic nebude. Ustál Čapí hnízdo, ustál Kostelec, ustál aféru se synátorem, tak ustojí i tohle. Může nás být na náměstích třeba 100.000 a jemu to bude u prdele, chápete? Nějaká petice s 3 milióny podpisů mu bude u prdele!
                      Řekl to přece jasně a do kamery:
                      Nikdy neodstoupím, nech si to všetci zapamatují, nikdy, rozumíte?

                    107. Z Babiše je mi sice taky na blití, ale z té druhé partičky ještě víc. Řešení nevidím. Chci, aby Babiš skončil, ale tak, že bude poražen ve volbách, ne, že ho odstřelí podobné aférky, do kterých mě koneckonců nic není. Dostal důvěru 30% lidí, má právo na své čtyři roky, a hin sa hukáže. Jako v roce 1968 – nemusím mít rád komunisty, ale budu podporovat svoji vládu proti Sovětům.

                    108. servisdok:
                      Havel měl dohodu o předání moci, ta zaručovala beztrestnost starých struktur. Seděl jen soudruh Štěpán a to ještě v luxusní cele.
                      Mašle si hodili Šalgovič, Kapek, Bečvář a dalších několik méně významných.
                      Havel tzv. „tlustou čáru“ udělal, ale ve smyslu, že vše prominuto.

                      Většina místních diskutujících dodnes vyznává ksindl, který moc převzal – lidi jako Dyba (KSČ/ODS), Stráský (KSČ/ODS), Skalický (KSČ/ODA), Dlouhý (KSČ/ODA), Ježek (KSČ/ODA) atd.

                      Zúčtování s minulostí neměl kdo udělat. A pokud tehdy snad někdo chtěl, neměl by šanci.
                      Mimochodem, seznam příslušníků StB s uvedením funkcí byl zveřejněn teprve cca před 5 roky – proč asi, že…?

                    109. corona: ale to není nic nového. Podívejte se na osudy účastníků konference ve Wannsee.

                    110. Znamená to tedy, že může 4 roky naprosto beztrestně rozkrádat státní rozpočet, slibovat před volbami nesplnitelné věci, zázračně „nacházet peníze“, pak je blahosklonně dát na dofinancování sociálních služeb a podobně? Přes 4 roky si z kasy ČR může brát, co se mu zlíbí, likvidovat konkurenci podle libosti a my na to budeme jen koukat?
                      Jenom proto, že těch 30% ho volilo, že neměli jiné menší zlo???
                      Nebo jsme doopravdy tak blbý a tupý národ, že těch 30% fakt naskočilo na jeho předvolební sliby?

                    111. servisdok:
                      „…jsme doopravdy tak blbý a tupý národ, že těch 30% fakt naskočilo na jeho předvolební sliby?…“

                      A čí tzv. „elektorát“ ANO2011 při svém startu převzalo? To byli přesně ti, co volili pod vlivem médií, tj. vždy „správně“.

                      Partaj ANO bych nikdy nevolil – typická strana „one-man“, navíc paláž jako Šlechtová, škůdce Ťok, šašek Kolovratník a v EU za ně dřepěl ksindl Telička…

                    112. servisdok: Bohužel znamená.
                      Nemyslím, že jsme tak tupí/blbí. Jen unavení, znechucení, naštvaní. Zklamala ODS, zklamala ČSSD, dokonce i u toho Kalouska někteří doufali v obrat typu z pytláka hajným. Tak to holt naházeli někomu s nepochybnými manažerskými kvalitami. Jejich součástí je bohužel psychopatie, naprostá bezskrupuloznost.

                    113. Jinak – celá ta zpráva je k dispozici na webu Seznamu, v angličtině. Seznam a jeho lidi mají zřejmě kurevsky dobrý zdroje. Je to tam celý, 70 tiskových stran.

                    114. Souhlasím, to by byl průser jako hrom.
                      Jakmile zelenáči někam strčí ty svoje ekorypáky, tam sto let ani ta řepka neporoste. Povypínají jaderky a nechají přifázováno jen něco málo plynovek a idiotské větráky, co svým hlukem vyženou veškerou faunu z okolí 20km. Už na to existuje nespočet studií, jak jsou větráky zoufale neefektivní a zvlášť ve srovnání se škodami, které způsobí.
                      A Němci s úžasem budou některé večery čumět, jak jim v rohu pokoje kolísá jas stojací lampy
                      a vyděsí se, až jim přijde nové vyúčtování.
                      Ale až do poslední chvíle budou přesvědčení, že nikde chybu neudělali. Přece jsme udělali všechno podle foršriftu, jak nám nařídili! Tak jaktosakra, že mi důchod nestačí na nájem, jídlo, elektriku, plyn a vodu? Když ještě před rokem mi to stačilo a ještě jsem něco ušetřil? Aha – zdražili elektriku a přitom to večer bliká jak zběsilý! No to určitě, za mizernou elektriku víc peněz!
                      A jakmile to dospěje do tohoto bodu, kdy bude Němec takhle nezvratně nasranej, není cesty zpátky.
                      Leda tak po vzoru 30.let minulého století, což se při trošce smůly klidně může stát. Sice to asi nikdo moc nechce, ale když to jinak nepůjde…!
                      Řeknu Vám, že takových buřičů, jako byl Hitler, je v bývalém východním sektoru 12 do tuctu. Jednoho jsem slyšel na manifestaci v Kothen, jak tam čmoudi zabili toho Němce.
                      Vzal si mikrofon a do minuty byl několikatisícihlavý dav jeho! Měl je na lopatě a kdyby je vyzval, budou i hajlovat. Tam stačí už jen málo a bude z něj novej fuhrer.

                    115. Připomínáte mně ty středověký fanatický kazatele, kteří děsili lidi taky báchorkami, ještě Vám tam chybí hrozivé peklo a vytřeštěný oči. Dnes jezdí už autobusy na kalový plyn ze znečištěné vody a Vy tu jedete fest středověk, jako byste se probudil a vyšel ze zaprášené krypty ze třináctého století.

                    116. Pokud chcete energeticky zasobit pul miliardy lidi vetne prumyslu, tak to nejakej kalovej plyn asi nespasi.

                    117. Sysope, klííd, máme vědce, myslím tím skutečný vědce, teorií už bylo dost.

                    118. No… troufam si tvrdit, ze spolupracuju prakticky neustale s ruznymi vedci z prumyslovych oboru a pokud ti ve vyvoji energetickych zdroju jsou na tom se schopnostmi stejne, jako ti, se kterymi se setkavam ja, pak mam duvod ke skepsi, bohuzel.

                    119. Sysope, tohle mně nedělejte, nemůžete brát filozofovi poslední naději, jestli vědci selžou tak víte, co to znamená, jsme na vrcholu civilizační křivky a planeta taky a my ty vědce potřebujeme, víc než kdy jindy v dějinách, jinak nastane obrovský pád dolů a bude to „bolet“.

  4. „jsme tak blbi ?“ Ne, jsme jeste blbejsi. Kdyby se nekdo namahal poslouchat, co tu cca 4 roky rikam, tak by chapal, ze je tady globalni particka lidi, jejichz poskoci jako Havel a spol. (Obama, Macron, Merkelova, CLintonova, Porosenko ….) maji za prdeli stovky, mozna I tisice stetek, analytiku, pisalku, imagologu, sociologu, psychlogu, neziskovek, thinktanku a nevim, co jeste, kteri jim presne rikaji, co maji rikat, jak to maji rikat, cpou je do medii, vrazi do nich klidne miliardu, ale ono se jim vrati 100 mikiard. Za rok. Za kazdeho. Presne tak dopadla CR, coby zkurvena devalvovana montovna, protoze Havel kecal ty svoje hospodsko-kavarenske pindy a my mu to verili. I NATO proslo. I restituce cirkvi prosly. I solary, i repka. Po revoluci delal Havlovi konkurenci Dubcek, tak mu udelali autonehodu. Nas prumysl by dumpingovymi cenami srazil ceny na zapade, tak to vsecko zavreli. Elektriny jsme meli trio prdele a levne, tak ted mame hovno a jeste drahe. Jedine, co jim neproslo, je Zeman na Hrade a Babis ve vlade, ale na tom uz se pracuje, nahradi je patrne kavaranske pako Drahos a neomarxista Bartos.
    Muzeme si to dat klidne vytetovat na celo, jsme takovi zkurveni debili, co se budou hadat navzajem, pindat o konspiracich, volit jednoho kasparka nebo druheho kasparka a divit se, ze to nefnguje. Zatimco loutkovodici, ktere mame primo pred ocima, kteri pachaji 20 barevnych revoluci rocne a psychicky muci Asangeho, se nam budou jen smat.
    To je totiz presne Orwel 1984 v praxi. DOkonce anireferendum o Brexitu je nezastavi, dokonce ani nuklearni Valka s Ruskem je nezastavi, vsecko vsecicko maji presne naplanovane a my – kokoti – jim to jeste odkyvame.

    1. → Ne, jsme jeste blbejsi.

      Přesně tak! Češi, to je údolí tupých hlav, a jak říkáte, Orwell hadr.

      1. Mluv za sebe, self-proclaimed tupá hlavo.

    2. Souhlasím s názorem, že jsme prostě nepoučitelní a zároveň neschopni odporu. I toho Heydricha museli oddělat sice naši paragáni, ale vyškolení venku. Tady by na to prostě nikdo neměl kule, už si to konečně přiznejme.
      Neměli jsme kule se v 38 i 68 postavit agresi a bolševickou diktaturu v únoru 48 jsme si vlastně zvolili my sami, svou typickou zesraností. Kdyby Beneš na chvilku přestal být nebetyčný posera, poslal Gottwalda do prdele aj s jeho poslancema a postavil novou vládu, měl by ten ožrala po žížalkách.
      Ale to ne, to se muselo zachovat jakési prvorepublikové dekórum a všecko pěkně demokraticky – přitom diplomat jako Beneš neprohlédl, že ožrala podváděl při každém svém kroku a lhal Benešovi i poslancům jak červený pes!
      Gottwald byl, vážení, totiž dobovým předobrazem zmrda, jako je Bureš. Mu nešlo o blaho republiky, ani o prachy, šlo mu výhradně o neomezenou moc a o tu jde i Burešovi.
      Oč jiného by mu kurva šlo, když pěknou mladou ženu, děti a prachy pro dalších 10 generací už má??

      1. Aniž bych chtěl a priori nesouhlasit, do rozhodovacího mixu páně Benešova je třeba přidat hrozbu občanské války včetně svému vrchnímu veliteli neposlušné armády.

      2. Noooo, ja bych se do toho vlozil trochu kacirskou myslenkou. Proc by nekdo v Protektoratu mel nejak odbojovat? Jako pojdme si to rict na rovinu, pro vetsinu lidi se nic vyrazneho nezmenilo. Ano, hrozily tresty smrti, ano, hrozilo nasazeni, ano, tem s jo spatnym puvodem hrozily tabory na koncentraci a hlazeni. Ale faktem je, ze vetsine lidi se tu zilo celkem fajn. Kdyz to srovname s celym zbytkem tehdy valkou zasazene Evropy, tak lip uz se meli asi jen v Nemecku a to jen do urciteho data.

        Navic kdo chtel bojovat, vypadl na zacatku mimo Ceskoslovensko.

      3. Nelžou, servisdok.

        Tři králové umístili bomby na říšské ministerstvo letectví a plánovali atentát na Háchu, než je dostali. A to přestože i sami výsadkáři z Anthropoidu doslova prohlásili, že netušili jak zlé to v Protektorátu je a že nechápou, že domácí odbojáři ještě nejsou všichni mrtví.

        Bolševiky si nezvolili na Slovensku, a v ČR byli zvoleni ve ’46 mj. hlavně proto, že Beneš zakázal Agrární stranu jakože prý „fašistickou“ a dovolil kandidovat pouze „soft“ a „hard“ socialistické levici.

        Když ve ’48 bolšani udělali puč, Mašíni šli proti nim na krev a prošli přes 10,000 bolšanských milic, a Skauti reálně přemýšleli o ozbrojeném povstání které zamítli jen proto, že by nevyhnutelně vznikla občanská válka u které reálně hrozilo, že do toho zasáhnou sovětské tankové divize.

        V ’68 by byl ozbrojený odpor to úplně nejhorší, protože Sověti zoufale hledali záminku v podobě „kontrarevolucionářů a vojsk NATO“ a když jim nevyšla false-flag krabice zbraní umístěná ilegály KGB, zkusili na Čechy hodit „sestřelení“ vrtulníku Mi-2, ale když se i to ukázalo jako nehoda, v naprosto plné nahotě se tím ukázalo, že všechny záminky k invazi byly 100% smyšlené – čímž byl komunismus zdiskreditován v západní Evropě i Československu, kde šli od vesla fanatici a byli nahrazeni bezpáteřními cyniky, kteří systém nechali vyhnít a zhroutit. Kdyby zůstali u vesla fanatici, mohlo to u nás v 89 vypadat jako dnes ve Venezuele (Lidové Milice byly velmi ochotné si zastřílet do davů).

  5. Pokud vím ještě na začátku normalizace byla rychlost mimo obec neomezená a omezení 90 kmh se zavedlo ne kvůli bezpečnosti, ale vůli úspoře paliva za první velké ropné krize. To byla už doba wartburgů, škod 110 r, simek a podobných aut, s kterýma po lehkém tuningu, který byl tehdy dost běžný, mohla být na takových neomezených již asfaltových silnicích celkem prdel.

    škoda že mě to o 2 generace minulo.

    1. Někteří pamětníci ovšem tvrdí, že v 80. letech lobbovala za omezení rychlostí Škodovka, protože její výrobky nebyly s to jezdit bezpečně a tudíž pokud se auto nedokáže přizpůsobit výkonům, zastropují se výkony tak, aby se přizpůsobily autu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017