Jak přispěla akce Speedmarathon k bezpečnosti na silnicích? - zpět na článek

Počet komentářů: 329

  1. Nijak. Ale to je normální výsledek. Pokud se laiků/managerů/a i odborníků, sejde nadritické množství, výsledek bude máme ,málo vstupních dat‘ Chlebíčky jsme sežrali, takže za měsíc znova se sejdeme. A přizveme i další. Ale něco to bude stát.
    Nakonec ten pik poklesu/ nárůstu tam dozajista bude, akoráte jsme dnes nezvoli vhodný základ.

  2. Na lid je potřeba přísnost. Jinam by nám každém stromě viseli jako vopice bez dispiclíny.

  3. Muj soukromej tip je, ze fizlove stali na obecne bezpecnych usecich. Je otazkou, jestli jich alespon ctvrtina stala nekde, kde to melo i jiny vyznam, nez chytani rychlych ridicu.

    1. A co jiného? Jejich cílem je někoho „chytnout“. U školy, kde je to úzké a chodí tam hodně lidí, tam nikdo nepojede ani 50 – takže tam by nikoho nechytili. Ale na široké, přehledné cestě, kde je bezpečných i 70km/h budou tu 50tku měřit furt. A všichni to tak chtějí. Veřejnost chce chytat pyráty, ideálně jich chytit co nejvíc a nadřízení chtějí co nejvíc pokut. Vše funguje.

      1. fixl’d
        kde je bezpečných i 170km/h

      2. Goro:
        samozrejme, meri se tam kde se vybere… A ano vsichni to tak chteji, dlouhodobym a neustalym vymejvanim mozku, to tak vsichni berou, jedes rychlejs? ses vrah deti a stenatek… a vsichni tomu tleskaj, ale kdyz je zmeri tak tu pak breci jak je to spatny :D Jedna se o nejlip zaznamenavatelny a zmeritelny prestupek. Kdy nemusis namatkove stavet a kontrolovat, ale jenom beres „prestupce“. Vsichni tomu tleskaj, dokud je nezastavi ;)

  4. U nás na okrese se flákaj a pijou kafe na pumpách a pak vyjížděj na udání.Tam to maj jistý.Je to smutný, ale je to tak.

    1. Vůbec to není smutný. Ať řeší skutečné problémy a nevysírají normální lidi nějakýma kontrolama…

    2. Policie jako reaktivní síla mi přijde jako o dost liberálnější koncept než policie, která z vlastní iniciativy hledá, aby na někoho něco našla.

      1. Marian Kechlibar:
        S tím souhlasím.Jenže oni jedou jen na jistotu.Třeba banality typu, že Pepa si dal jedno pivo a jede domu.A že v obci vykrádají zrovna dům jim uniká, anžto nedělají patroly.Vím, že to zní hnusně.
        Minule měřili v poledne rychlost a dvě stě metrů od nich cigoši lezli do garáže…Navíc, u nás brikety nejsou, takže když ho vidíš v autě nebo na chodníku, tak se přeci zeptáš jestli nezabloudil.Večer to zvládáme svépomocí, ale přes den je většina normálních v práci.

    3. Forge
      si to predstavujes jak hurvinek valku… muzes nastoupit a celej system zmenit… ona ale ta tvoje vysnena zmena je davno zavedena, skoro nikdo z mladejch nema vlastne mistni znalost, do hospod, na pumpy, do restauracek na kafe se vlastne nesmi, aby si lidi jako ty nestezovali… takze fizl vi hovno co se v okoli deje, pokud mu to nikdo nerekne nebo to nenahlasi ;) nebo teda neni mistni a reknou mu to vecer v hospode, a mel by si rozdelovat dopravaky od poradkaru ;)

      Diky lidem jako ses ty tu Briketu ve finale nemuzes ani zkontrolovat, protoze nemas zakonny duvod a kdyz si pak bude stezovat, ze si ho lustroval tak mas docela problem ;)
      nevim proc porad stezujes, zmeny k vasi uzasny vysneny spolecnosti jsou vic a vic realny… pak si ale nestezuj ze nekdo neco nedela ;)

      viz. totalne retardovany clanek: Automatická kontrola vozidel aneb všichni jsme podezřelí!

      Hauk

      1. Hootik:
        Ale, jdi ty brepto.Na co by si tak asi mohl stěžovat?Na lustraci?Nevím, kde žiješ, ale u nás je každá černá držka nebo smažka podezřelá.Vyjimku mají chmeloví brigádníci z Rumunska a Bulharska.Ti se chovají slušně a pokorně.To poznáš na dálku.

  5. Včera jsem viděl jak řidič troubil jak pominutý z vedlejší ve vesnici, asi si myslel přednost zprava ale je tam značka dej přednost i když zrovna nová lepší vozovka, no to je materiál co vás i sejme a zdaleka to není ojedinělý jezdec.

    No, nehodili je do jeskyně stejně jako to tady dělá známější pětidemolice hrůz zrůd ale je to hmmm, šesticoolka.
    https://www.facebook.com/TVSALINGRAD/videos/1234382954108547/?locale=cs_CZ

    1. Že já si nekoupil BRDM-2 , dokud byl k sehnání za slušnou cenu.

      1. Kup si vyprošťovák na delíria. :-)

  6. Já nevím jak rychlost, ale po silnicích se pohybují hovada, které by měli střílet na místě. Minulý týden jsem si udělal výlet z HK do Prahy po dálnici a je to jem pro silné povahy…

    1. Já tam jel v neděli do Mýta a zpět a klídek , pohoda, tabáček. Dokonce až skoro do Prahy na tempomat, jek u HK v napojení jsem musel zpomalit.

    2. Nejste vy náhodou levoproudař, který má potřebu vychovávat ostatní tím, že permanentně blokuje levý pruh, protože přeci když má na tachometru 130 km/h, tak ho nesmí nikdo předjíždět? To se pak nemůžete divit, že k vám nejsou ostatní příliš tolerantní.

      1. no, např občanskej zákoník říká cosi jako : každý může očekávat od druhého jednání poctivé a v souladu se zákony,
        dále, vychovávat , čili trestat ne, ovšem přiměřeně se bránit jednání, které je v rozporu ze zákony , je dokonce povoleno, ba , doporučeno,

        1. @jungvoj
          já myslel, že už tu Felicii nemáte!?
          Klidně si předjíždějte kamion rychlostí 95km/h, ale po dokončení manévru se zařaďte do pravého pruhu…

        2. Můžu se zeptat, jak zjišťujete, že řidič, kterému bráníte jet, nemá nějaký legitimní důvod spěchat. Jak vaše případná zjištění vyhodnocujete? Testem proporcionality?
          A netýká se uvedená pasáž občZ sourkomoprávních vztahů a nikoli veřejnoprávní úpravy provozu na PK?

          1. hm, při předjíždění nesmíte nikoho omezit, natož ohrozit, pří 100km/hod je bezpečná vzdálenost mezi vozidly cca 50m, pokud mi ji předjížděním zkátite na 25m , přímo mně ohrožujete na životě, osobně to beru jako vražedný utok, kecy o legitimitě si nechte na případný soud,

            1. Ale dyž já si chci dělat co chci ! Absolutní osobní svobodu jako infantilní uhrovitý Urza. A chci a chci a chci !
              A voni mi ji berou, bůůůů, škyt, bůůůů. A chci a chci !

              Jinak na vás zavolám maminku. A táta vám vyhlásí válku, beeeee, škyt !

            2. Hm. Taky mám v rodině jednoho, co už mu s věkem ubývají síly, rychlost a postřeh. Ale ten si to alespoň vyhodnotil správně a na některé silnice už prostě nejezdí, namísto vykřikování o ohrožení na životě.

              1. Taky mám Felicii a poctivě přiznávám, že i přes svůj věk mám značné problémy s kloboučníky. Ale hlavně se ženskými, co nemají ani potuchy o tom, jak se obsluhují blinkry, jakými světly zrovna svítí, jak velké mají auto, kolik je půlmetr, nebo kolik je metr a půl.
                Několikrát jsem musel, přes riziko rozstřelení gum, v jednom a tomtéž užším úseku ve městečku, vlítnout na chodník, kudy naštěstí nikdo moc nechodí a kde nejsou vysoké obrubníky.
                Jednoduše jen proto, že ona s tou přefouklou obludou (různé ty Kokodáqy, Q8, X8 apod.) se bála přiblížit na méně, než asi metr k obrubníku – běžně se na tomto zúženém úseku, dvě auta tohoto rozměru, pohodlně a s rezervou vejdou. Případně i rozvážkový náklaďák a osobák běžné velikosti.
                Žádné ponětí o rozměrech auta co řídí, nebo nedejbože o tom, kde má pravá kola. Takže prostě jela prakticky vprostřed, našponovaná jak svíčka a bulvy na skle. A všichni mi koukejte uhnout, jede přece dáma. A vzadu velké nálepky „děti v autě“ a podobné.
                Netvrdím, že takto řídí všechny, ale větší polovina z nich ano. A hlavně v těch nafouklých krávách.

                1. taky sem už trefil vobrubní, pže jeden takovej píč jel skoro uprostřed

                  mimochodem, nejakej rozumnej karosár na vyvařování tohodle tam nekde néjni?

      2. Tak vysvětlivka…pátek poledne, všichni jedou v levém 130plus, protože v pravém se plazí náklaďáky. Najednou to pošle do levého kamion tak 92km/hod. Všichni stojí na brzdách. V protisměru v levém pruhu 4 v sobě, ten první to ubrzdil, ti ostarní ne. Dálnice zavřená, než ten kovošrot uklidí Tak se ukažte, jasoňové

    3. asi je to u nás jinak, když jedu, tak hovad minimálně, občas je vyhlížím dlouhé kilometry a nic. Neříkám, že nepotkám nikdy, ale…teď mě napadá, nemohlo by to u vás být tím, že hovado sedí v tom vašem autě?

      1. Tihle pitomci, kteří by chtěli pyráťy stavět ke zdi se rekrutují z podobné skupiny, jako včeličkáři. Zesraní, že neočko šíří mor, tak pyráťy rozsévají smrt, tím pádem je vidí všude.

        1. Přesně, a pak na důležité, jinak celkem rovné a přehledné silnici první třídy potmě, když je provoz akorát v protisměru (takže to kurva nejde dycky deset kiláků předjet) jezdí jak sračky 60-80 tacho. Do KAŽDÉ mikrozatáčky, jakmile tomu zpátky vosvítí JAKÁKOLI značka, POKAŽDÝ ti kokoti dou na brzdu.

          Větší dementí takle jezdijou i za světla.

          Už kurva není rok 1979, aby každej jezdil jak lempl, kdy provoz je jenom dvakrát tejdně, v pátek po obědě jedním směrem, a v nedělu v podvečer druhým směrem.

          Na delších trasách, sto kiláků a víc, je to naprosto příšerný, člověk si i naloženej s kozím dechem do půl vosmé ráno vo víkendu jede svým pohodovým tempem, nikde ani noha, optimálně 60-90 vměstě a 110 meziměsto (samozřejmě dle profilu trasy). Po půl vosmé se začnou vobjevovat náklaďáky, autobusy a dědci s veteránama a najednou je jízdní tempo v kundě a člověk na té samé trase ztratí klidně TŘIČTVRTĚ HODINY tvl. Přes den jak je provoz, tak je to úplně v hajzlu, jeden takovej a kolona desítky, stovky metrů

          1. Třeba se ti snaží jen pomoct, aby ti už konečně rupla žilka a nemusel ses tak trápit.

          2. Má pravdu, předsedo. Já pochopím a dokážu tolerovat dýchavičnej náklaďák.Ten náklaďák nezdržuje naschvál. Důchodci jsou ale průser. Tátu neustále poučuji, ať nikde zbytečně necourá autem, zejména v dopravní špičce. Je to prostě už naprosto nečitelná brzda provozu. Nesetkává se to moc s pochopením a slyším od něj pořád stejný argument: „jednou budeš taky starej“ X- krát jsem mu říkal, ať si udělá jednou výlet do Sosnový na bezplatnej kurz bezpečné jízdy pro důchodce, který platí ČKP. Chci, aby to stejné slyšel od rádoby profíků. Na druhou stranu jsem nedávno jel s jedním známým důchodcem 77let, život strávil na autobusu nebo kamionu, to byl řidičský koncert. Svižný, rychlý,pozorný, nikde neotálí,zbytečně nebrzdí, kde to je bezpečné, tak překračuje nepatrně povolenou rychlost. Nemá problém litrovou Yarisku hnát po dálnici kolem 150 tacho. Víc takových důchodců. Nejhorší kombinace je důchoodce nebo mladá operátorka volantu v oteklém SUV.Před každou mírnou zatáčkou vypaluje oči brzdovkama, na užších trojkách při výhýbaní musím jet příkopem, při odpočování doleva si neumí s to kraksnou najet nepatrně přes půlku, aby se dalo podjet. Na parkovišti u krámu vám ofláká auto dveřma. Kamion se bojí předjet a ještě se mu nalepí na prdel. Na konci vesnice zrychlují pomalu a sledují ukazatel okamžité spotřeby.Před vesnicí zpomalují s kilometrovým předstihem, aby ten kolos na tu čtyřicítku včas ubrzdili. Na semaforech se hrabou v infotaimentu a čekají až zelená bude ještě zelenější.

            1. Takže se dostáváme k tomu, že problém nejni starej řidič, ale nezkušenej řidič.

              1. Mas na mysli něco jako ze, zkusenosti postupne utikaji a dyz je prubezne dost nedoplnujes, tak i po 40 letech jezdeni muzes byt „nezkusenej“? Jako idea je to zajimava, no :)

                1. nenatrénovanej bude lepší slovo. je to podobné jako rekreační běhání půlmaratonu nebo 50+ km v terénu na kole nebo 25+ km klasikou na běžkách. normální zdravej mladej člověk se na tuhle úroveň dostane docela rychle, a při jakž takž pravidelné praxi (treningu) mu to vydrží do poměrně vysokého věku, a pak to holt už tělo nedává.

                  1. anebo šachy. v širším okruhu známých mám špičkovou hráčku před více než dvaceti lety, která se někdy předloni začala vracet a zpočátku ji porážela dítka sotva odstavená, a trvalo to, než se zase dostala do rozehranosti.

                2. Behemot: Možná spíš že kemu néni z hůry dáno…
                  Znál sem řidiča, celé život ježďál s autobusem, a eště poslední jízdu před důchodem mňél problém plynule podřadit v kopcu. Říkalo se mu Móňala. Asi dokáď býl mladé a mňél aspoň rychlý reakce, tak to šlo, ale potom…

            2. Inteligentní semafory budou muset tu zelenou posílat do toho infotaimentu. Stejně jako dnes někde červenou a zelenou promítají na chodník pro phone-zombie.
              https://www.autozive.cz/semafor-na-chodnicich-pomaha-nepozornym-chodcum-s-telefony/

              1. Mysim ze dokud to nezacne vylozene davat elektrosoky do prdele jakmile padne zelena, nema to smysl:D

    4. gogo: souhlas. Bezdůvodně pomalá jízda, bránění předjíždění a obecně neschopnost auto normálním způsobem ovládat (zdravím soudružku v Polu, co jela 60 po rovině a do „zatáček“ – takové to zakřivení, které člověk běžně nepostřehne – brzdila šlápnutím na brzdy). Holt co se z řízení stalo „právo“ a auta zlevnila, provoz zhoustl a častými účastníky jsou neumětelové, kteří se na dálnici bojí a mají dojem, že je to jen pro „silné povahy“. Neměli by jezdit, přesto to dělají a ještě si na svou neschopnost stěžují, jako kdyby za to mohl někdo jiný.

      Tím nechci říct, že člověk nepotká skutečné kokoty, kterých je především na Vysočině až neuvěřitelné množství (zelená na semaforu? To ještě mrknu, jestli nebude zelenější, pak možná pojedu; přednost v jízdě? Počkám, až to auto přijede tak na 50 metrů a pak tam vjedu hoooodně pomalu, tak je to nejbezpečnější) a kteří jsou typicky mezi kamiony, opět dáno průměrným IQ těchto nepříliš vábně vypadajících a vonících lidí v teplákách a kroksech (zatáčka, kam nevidím? Nebudu brzdit, prostě to říznu, debil s osobákem ještě rád uhne a podobná píča v kamionu jako já tady snad zrovna nepojede).

      Nicméně obecně je těchto dementů řádově méně než těch z prvního odstavce.

      1. vzhledem k tomu, že pičusem je ten , koho označí za pičuse vaše superinteligentní řidičská osobnost, tak jsem docela rád tím pičusem , zdá se , že eugenika je vaším druhým já, jako zaměstnání ve vašem příštím životě, doporučuji jako rozdělovače na rampě v Osvětimi, označovat lidi jako schopné a neschopné vám alespoň verbálně jde,

        1. jungvoj: kejháte svižně a hlasitě, gogo tady sice určitě nejsou všichni, ale bylo mi jasné, že je vás tu takových víc ;-)

          1. @fadtwi
            já potkal včera 3 podobné polovodiče.
            Fabia 3 60 v 90 a brzdila v dolíku na místě, kde já přidávám do protikopce.
            Borec na stopce dlouho stál a pak se rozjel pooooomalu v době kdy já už musel ze 70 brzdit, mezera předtím na 10 aut.
            V jednosměrce na konci, křižovatka tvaru T, při odbočování vlevo stojíme uprostřed a pro zmatení ostatních účastníků provozu neblikáme ani vpravo ani vlevo.

            1. Dachsmeister: jo, ty první dvě, to je de facto neustále. Nerozumím motivaci, napadá mě jedině, že jsou to lidi, kteří by skutečně řidičák mít neměli, tj. něco s očima – když jsem od křižovatky 300 metrů, nejsou si jistí a až když přijedu na 50, tak si říkají „jasný, je to auto, tak já jedu, ale hovno vidím, tak pooooomalu a bezpečně, říkali to v rádiu“.

            2. checht, postav se na chvíli u bývalé Partyky v Těšíně, a dostaneš lekci, jak se nechovat v jednosměrkách, a tentýž výjezd z pod Demelochu je tragedie sama sobě,

              1. @jungvoj
                jo Partyka alias U Huberta nyní Radegatovna, tam lze často potkat borca co stojí vpravo a odbočuje doleva, mnohdy bez blinkru.
                V Demelochu z města chybí značení před odbočkou na Nádražní.
                U nás na sídlišti potkávám běžně v jednosměrce cyklisty, chodce a občas i auto v protisměru.
                Bohužel nemám lafetován na střeše lehký kulomet.

                1. Na todle uz nejlip rovnou houfnicu neunzig mimileter

        2. @jungvoj
          links

  7. Ne každý, kdo přispěl do tipování, je bonzák. Na mapě doporučujících míst se objevila i VPD letiště Ruzyně.

    1. Asi tak, kdybych věděl, že PČR chce poradit, tak bych jí pár míst doporučil, například vím o pár komunikacích, kde je padesátka a nikdo to nikdy neměřil (a nikdo tam asi nikdy padesát nejel).

    2. Tam ale nemůžou od dosažení V1 stavět, leda posílat do správka.

    3. vzhledem k tomu, že pičusem je ten , koho označí za pičuse vaše superinteligentní řidičská osobnost, tak jsem docela rád tím pičusem , zdá se , že eugenika je vaším druhým já, jako zaměstnání ve vašem příštím životě, doporučuji jako rozdělovače na rampě v Osvětimi, označovat lidi jako schopné a neschopné vám alespoň verbálně jde,

    4. Nevím, jak letos, ale kdysi se z těch značek dala na tý jejich mapě udělat jedna sestra.

    5. Bohuzel to ale nejaka uniformovana svine zjevne „vyhodnocovala“. Co bylo jeden den naklikano v nahodne vybranych jednosmerkach u rodinnych domu, druhy den z niceho nic zmizelo. Co na tom, ze to verejnost chtela, plusu to melo dost.

  8. Pokud chce někdo zlepšit bezpečnost situace na silnicích tak postačí aby pro řidičák byli povinné i psychotesty.

    Páč je velký rozdíl jestli je za volantem agresivní picus s iq pod padesát a když někdo projede 30tku na 40.

    1. Psychotesty jsou jenom další štempl za poplatek, kterej nemá vůbec žádnou hodnotu.

      1. Ale piču, třetina lidí co teď má řidičák ho mít nemá a to jen kvůli své povaze.

        Zrovna včera… jedu s karou a 1l škodovkou do kopce mi to jede jen 62 prostě náklad + dva lidi v autě místo nicméně i tak pomalu akceleruju. Vím že jakmile vyjedu kopec tak tam je stejně obec kde budu muset přibrzdit na 50. Nicméně mě magor v bmw předjede a ještě mě 3x vybrzdi. A to prosím byla dvouproudová silnice magor me mohl jednoduše predjet.

        Čím dražší auto tím menší čůrák. To je prosímvas přímá úměra.

        1. zkus podřadit, a taky mít normální motor, ne ze sekačky

          1. Díky. Nicméně škodovka má jen jednu rychlost, a motor je samozřejmě z autíčka na dálkové ovládání

            1. pak jsou reakce okolí vcelku oprávněný, asi jak s těma zkurvenejma kapotovanejma motorkama do 60, co vjedou na frekventovanej hlavní tah aka silnica první třídy (dříve krajská)…

              1. Behemtot 2.5.2023 v 10:16

                Ne, Behemote, nejsou, ani vcelku, ani po kouscích.

              2. Ne nejsou. To pouze znamená že máš malého čůráka.

                1. Asi tak. Stejně vždycky tyhle spěchající „scvrklé šulíky v obrovském autě“ a podobné „sypače viagry“ doženu na nejbližším semaforu či v nejbližší vesnici, kde je 50.
                  A to klidně s Feldou nebo Fábií HTP.

          2. Behemot: Jedno pomalý auto je brnkačka předjet. Problém só až tí „závodnící“ za něm keří místo aby ho předjeli udělajó vláček. To se potom předjížďá blbě.

            1. to je naprosto nejhorší, nicméně pokud je trasa členitá, případně je provoz v protisměru, a navíc nemáš aspoň 50 volnejch koní přebytku výkonu, tak to prostě předjet nemůžeš, poměrně často sem v situaci že bych předjet chtěl, ale nejsem sebevrah a pokud sou tam ďolíky, zatáčky (byť mírný) apod. a za to se ti prostě schová cokoli, tak nepředjíždím, na rovince samozřejmě jak na sviňu dycky něco jede, takže se za tím táhneš 10 kiláků, předjedeš to, jedeš si 10 kiláků pohodovým tempem vo třetinu rychlejš, a tam zas další

              tidle idioti, to samí kamioňáci co VÍ, že za nima furt vyhlížíš, kdy předjet pude, místo aby teda aspoň za dědinou 10 sekund počkali přijízdě padesátkou a uhli na bok, dali vědět, že můžeš a nechali se předjet, tak dycky za dědinou plnej šak jedůůů co po mně chcete až do vomezovača, před další dědinou kouř vod kol a brzdíme na štyrycet, a tak furt dokola; jízda je vo nervy a eště za tim trávit mládí

        2. WeaponizedAutism: kdysi dávno v devadesátkách byl tuším na Nově pořad „Peříčko“. Myslím, že to bylo v něm – nebo prostě někde jinde v TV, ale podobná doba v noci – byla reportáž z předávání pornooskarů. Čekal jsem konvoj Daewoo Matiz a normálně tam Rocco a další lezli z limuzín jak nějací obyč herci nebo politici. Asi ani ti pornohoreci nemají moc velké penisy, nevím, jak si to vysvětlit:-)

          Chci říct, že chápu, že máte potřebu si pořádně zanadávat, že ten, koho zdržujete, má určitě malý péro, když už teda má auto, který jezdí rychle, ale říká to víc o Vás:-)

          1. To už je dávná historie, kdy si tohle mohli v pornobranži dovolit. Internet je přinutil jít z tlustejch do tenkejch. A tak místo velkých produkcí, zahraničních lokací u moře a skvěle placených hvězd už jim dneska musí stačit ruční kamera a křoví někde v Prokopáku.

            1. Ko-za: však devadesátky jsou dávno pryč, takže historka stará tak 25 let. EDIT: dle guglu jelo Peříčko v roce 1997, takže to už je přes čtvrt století…

          2. fatdwi 2.5.2023 v 10:18

            Pořad jsem neviděl, ale předpokládám na základě posouzení jiných předávacích přenosů, že pokud jde o libovolné předávání, tak „v záři reflektorů“ z limuzíny neleze řidič, ale pasažér.
            Takže již víte, jak si to vysvětlit?

            1. ygorek: nice catch:-) Myslíte, že teda v soukromí ti herci přecejen jezdí Matizem a do kopce je WeaponizedAutism nezdržuje, protože ho sami nikdy nedojedou?

              1. fatdwi 2.5.2023 v 10:40

                Nemyslím, samozřejmě.
                Rčení a úměře mezi rozměry čehokoliv a pohlavního údu patří mezi bonmoty, samozřejmě se všemi úskalími.
                Většina bonmotů je vtipná, trefná a správná jen na první poslech, ne?
                Používat je v psaném textu mimo okruh pravidelných posluchačů, čtenářů, kolegů je pak samozřejmě riskantní.

                1. @ygorek&fadtwi
                  trochu se stydím za zdroj, ale tady je stejně většina voličů majitele toho poátku, tak co už
                  https://www.idnes.cz/xman/styl/silne-auto-maly-penis-studie-psychologie-muz.A220503_085233_xman-styl_fro

                  1. Dachsmeister: asi je to hodně velká kravina, když to schovali za paywall:-)

                    Jinak teda moje pozorování ukazuje spíše na určitou úměru mezi výškou a touhou to nějak kompenzovat a přijde mi to i logičtější. Přecejen výšku vidí každej všude, zatímco těch, co můžou hodnotit něčí penis asi není úplně moc. To podporuje i známej, co by mohl hrát v péčku, ale má docela slušnej mindrák ze své výšky a zdatně to řeší prémiovým SUV. Asi by se měli výzkumníci penisů spojit s výzkumníky napoleonova syndromu a kdo ví, na co by přišli.

                    1. to by mohlo být považováno za diskriminaci. ale když porovnáváme pindíky, potom máme z problematiky polovinu lidstva, která je k pocitu diskriminace náchylnější, zcela bezpečně vyloučenou (pomiňme těch pár promile přechodových stavů). a navíc to má (prý) další bonus, bo diskriminovat některé barvy je v pořádku a jiné ne.

                    2. Lukas B.: naopak, tohle je inkluzivní postup a i z něj je vidět, že kdejaká drobná žena by nejradši seděla v co největším SUV (opět odpozorováno z okolí), takže na rozdíl od neinkluzivního výzkumu penisů je to mnohem více vypovídající.

                  2. Dachsmeister 2.5.2023 v 14:44

                    Nevěřím svým očím – iDnes a „aktuální americká studie“.
                    To komentovat neumím a učit se to nechci.

                    Jinak: ve velkmém množství velkých a výkonných automobilů sedí na sedadle řidičově tvorové, kteří při zběžném pohledu vypadají jako ženy. Ty obvykle penis nemají, alespoň za jízdy.
                    Potom může, zejména v té americe studií, se statistikou velmi „zamávat“ doplňující průzkum, jak se který řidič aktuálně genderově identifikuje podle platného seznamu pohlaví.

          3. Já se na porno s chlapem nedívám. Koule a péro mám svoje a buzerant taky nejsem. Nicméně proti gustu…

        3. To je zajímavý, že tohle vždycky říkaji ti, co jezdí v nějaký plečce.

          1. ano, je to 18 let stará plecka. Auto je pro mě nástroj jak se dostat z místa A do místa B rychle a levně. A tim to pro mě končí.

            Ano, můžu zítra navštívit bmw ci porse nebo nevím jaká značka je dostatečně buržoazní pro zdejší motoristy, vypláznout dva míče a koupit si nové auto novější hezčí a rychlejší. Ano můžu od zítřka vybrzdovat lidi na silnicích abych jim dokázal že mám výkonnější auto než oni. Nicméně pro mě to jednoduše nemá žádnou hodnotu.

            Existují lidé kteří si jednoduše nepotřebují autem/iphonem/oblečením dokazovat svůj sociální status.

            1. No, vždyť jsem to říkal.

            2. Myslim, ze to ‚rychle‘ jste opakovane sam vyvratil

              1. Banshee: Asi myslél „rychlo“ v porovnání s jinéma možnostima dopravy. Proti šórem je každý auto rychlý.

            3. tuž jasně, vždyť auto je na vožení bordelu z chalupy, zahrady , chaty , druhé chalupy, rozestavěné chalupy na sběrák či na skládku, eventuelně na dovoz zedníka i s chybějícím pytlem cementu,
              jinak nechápu, že někteří víc pracují , aby si koupili rychlejší auto, aby byli rychleji v tej robotě, no to nevymyslíš, to musíš vidět voe, řečeno s Pekárkem

            4. rychle je nejaký krycí slovo pro zapřažení půltunovýho přívěsu za plečku s motorkem ze sekačky, co nemá dost výkonu ani sama na sebe, takže to VŮBEC NEMÁ MÍT SCHVÁLENÝ tažný zařízení?

              tvl to bude prdel, až si tidle vesničtí pitomci budou pořizovat elektrosekačky, pokud si ai Sysop s bavorskou hybridní vobludou s krapet jiným výkonem stěžuje, že s obytňákem je to dost nepoužitelný, a voni dají vlek za tydle městský jebky se 30kW elektromotorkama (a to eště takovejma, který ale nesnesou dávat těch 30 kW po dobu delší, jak 2 minuty v kuse, pže by shořely, asi jak elekronářadí z markétů)…sodoma gomora na tech silnicách

        4. ano, tohle je přesně modelová situace. obecně existuje psané právo jet tak, na co se cítím (ať už proto, že mám slabý motor, nejsem zkušený a mám řidičák jen pár týdnů, neznám to tady, vezu blicí dítě či prudivou tchyni vezu sbírku porcelánu, jsem už starej, někde tam je odbočka kterou potřebuji trefit, nebo jsem místně zkušený tak, že vím že následuje zatáčka která bývá namrzlá) a existuje nepsaná povinnost na vhodném místě umožnit předjetí (třeba vezu-li na vozejku za autem s motorem ze sekačky kubík šestimetrových hranolů desetikilometrovým serpentinovým úsekem, potom i za cenu přibrždění na rovince nebo dokonce zastavení na parkovišťátku). když se objeví aktivní agresivita rychlejšího nebo pasívní agresivita pomalejšího (nebo oboje najednou), nastává problém. ale nějaký recept jak tyhle dva paušálně odfiltrovat neznám. psychotesty můžou pomoct, ale rozhodně nejsou všespásné a zvláště inteligentní hovada chytřejší než testér dokážou úspěšně projít prakticky vším.

          1. tesat do kamene
            je vidět, že tady se občas objeví inteligentní komentář,
            jinak taky maximální rychlost BmW porše a pod je přímo uměrna množství lidí na pohřbu, a nepřímouměrná rychlosti invalidního vozíku

          2. Jako kilometrovy milionar uz jsem zazil ledacos. Muj nazor je ale takovy, ze naprosto drtiva vetsina ridicu je v poradku a „snesitelna“. Pokud ma presto nekdo nutkani si stezovat, ze je to na silnici sama brzda, nebo prave naopak, ze je to samej „lepic“ a „bmw“, je chyba vzdycky (!) u nej a neco dela spatne.

            1. Praetorian 2.5.2023 v 11:25

              No, na tebe nemám, ledaže bych přidal kilometry najeté na bicyklu…
              Přes svou relativně malou zkušenost musím souhlasit.
              Zvlášť po loňské sezóně, kdy jsem polovinu ročního nájezdu absolvoval na území jednoho velkostatku s hustým sezónním provozem (zejména) velkotraktorů. Na silnici třetí třídy v ČR si to jistě dovedeš představit.

              1. Jo, to jsem jednou behem jizdy domu vysvetloval dceri system cislovani silnic, aby rec nestala. Povidam, proste cim vyssi cislo, tim horsi silnice. Po nekolika minutach jsme kvuli zacpe sjeli z D1 na 38, pak 348 a kousek po 10318 (cisla si presne nepamatuju, jen rady). Dukaz praxi je nejucinnejsi. :)
                S provozem ale problem nebyl, jen s povrchem.

                BTW: Dalnice D0 je asi svetova rarita, ale jako napad genialni, teda az ta nula bude opravneny symbol okruhu. Do te doby by to mela byt dalnice C nebo mozna U.

            2. no, dobře, asi tak, jedu si někde na Jesenicku třebas 50km/hod, někde v prdeli světa, nikde nikdo , dobrých deset kiláků, kochám se přírodou, a tu se přiřítí BMWU , přilepí se mi na prdel , bliká ,troubí gestikuluje, tři minuty mu uhýbám do škarpy,celé tři minuty mně může bezpečně předjet, pak se odhodlá pro předjetí v nejdebilněším místě, proti jede jeden ze dvou autobusů za den, který zrovna předjíždí lakatoše, naštěstí jeho turbo za mohutného oblaku dýmu nakopne ty dýzlové točivé momenty od cpoda, vyklepané čepy řízení navržené bavorskými inženýry i po absolvování 0.9 mega kilometrů coby taxikařením v nějaké rumunské metropoli zvládnou ladným rybím zavlněním proplést se mezi mnou lakatošem a autobusem, po tomto až spiritualním zážitku, si dovedu představit onoho pastece koz za volantem BMWU, jak večer tento zážitek vypráví místním traktoristům v JZD , coby lekci blbovi v feldě,
              v tomto případě fakt nevím , kdo je ten špatnej

              1. …už aby se to někdy stalo, že ano?

                1. bohužel několikrát obdobná situace

                2. Childeater 2.5.2023 v 11:51

                  Bohužel, stává se to.
                  Existuje skupina řidičů, kteří si pro předjetí intuitivně vyberou to nejhorší místo na trase. I kdyby si měli deset km počkat.

              2. jungvoj:
                Neřeš to.Když se kochám já, tak se na mě lepí John Deere!

                1. checht, už jsem viděl nějakýho Dýra ject s nějakým snad senohrabem , tak snad 110, a to několikrát, vždy na Mohelnické takydálnicí směrem od Holomůce, kolem odbočky na Loštice či Bouzov

                  1. Právě.Serou mě ty rychlý traktory.Navíc, já se v tom svým musím kochat i když dám cihlu…max 90 ale i při 70 to dělá randál.Tenkrát asi věděli, proč tam nepatří radio.

                    1. Ale do Tudora, Spartaka i Octavie, rádio přece šlo dát a dávali ho tam! :D
                      2101BV Orlík, nejčastěji. Chybí mi ten orig napájecí díl, rádio mám.
                      http://www.oldradio.cz/radtes.htm
                      Vlevo odrolovat na „Autoradia“.
                      Co je zajímavé – nikdy jsem na vlastní oči neviděl nikde namontovaný 2203BV Ozvěna, ani v dálkových erťákách Lux.

                    2. checht, bracha měl v Roburu cca v sedumdesátkách namontovaný americký rádio pro osobáky z roku 44, asi přijelo s vojclama, to by nebylo tehdá asi nic zvláštního, zvláštní bylo automatické ladění na snad dvaceti kanálech, a to asi motorkem , bo to vždy trochu bzučelo, ono to vždy přejelo několikrát kolem stanice , až to hrálo nejsilněji , tak to cinklo, a mohli jme to uložit do paměti, pokud jsi to neuložil, tak asi po minutě to ladilo dál, no každý na to čuměl jako puk,ani to nebylo moc veliký, asi tak jako selga či vef, zdroj velikosti psacího stroje byl za sedadly, a krásně v něm svítily lampy, nedopatřením jednou na něj hodil brácha svetr, a zdroj se přehřál a poroučel do wolframového nebe, ty jo, to už je půlstoletí tomu,,,,,

                    3. jungvoj:
                      Původní sdělení bylo, že traktor dělá při jízdě takovej bordel, že tam nebylo ani plánovaný rádio.A já to respektuju a hlavně: při kochání se krajinou jsou moje uši v sonických lázních.Skřípění, vrzání a hlavně hučení.Prostě balzám.

              3. jungvoj 2.5.2023 v 11:45:

                Tak samozrejme jsem u toho nebyl, takze to nemuzu potvrzovat ani vyvracet. Napadaji me dve veci:

                1. Moje tchyne aka uhel pohledu
                Tato decentni dama sama ridi velice … opatrne. Docela casto proto asi byva „vudce kolony“ a vubec nema rada „lepice“: „Celou dobu se mi snazil udelat v kufru inventuru“. Kdyz ale sedi jako spolujezdec (nemam BMW ale MB, ovsem taky docela svizny), probehne u ni primo zazracna promena: „Proc sakra jede tak pomalu a neuhne?“.

                2. Bozi vule aka „jak ja k tomu prijdu“
                Kdyz mas pocit, ze nedelas nic spatne a presto se ti porad stavaji takove neprijemne prihody, budes na tom asi jako ten sedlak, co mu zemrela zena, krava, shorela uroda a posly slepice. S tvari obracenou k nebesum vykrikl: „Pane Boze, proc?“ a shury se ozvalo: „Ja ti ani nevim, ty me proste tak nejak seres.“

            3. jistě. troufám si tvrdit, že 95% účastníků provozu je naprosto v pohodě (ve všední dny je to lepší, o víkendu se vyrojí navíc směska nešiků a frustrátů). a nešikové za to nemůžou, a vůbec mě nenapadne (jakkkoli je někdy styl jejich jízdy obtěžující) jim to zazlívat.

              1. Myslím si totéž. Většina ožehavých situací vznikne proto, že někdo udělal chybu (ten druhej nebo já). To se může stát. Těch, co prasí úmyslně a denně je výrazná menšina.

                1. Amen.

                  1. pokud někdo ze zadu v přiměřené vzdálenosti blikne a vyhodí směrovku, v klidu mám čas mu uhnout nebo i přibrzdit, nemám s tím sebemenší problém, problém je lepič s denním svícením nevím jak to přesně napsat,co svítí dole jako mlhovky,kterého si proto ani třebas nevšimnu, ešče jsem se nedobral k tomu, co vlastně chcá tím nalepením na kufr dokázat, bo v podstatě mi brání jakémukoliv rozumnému manévru, brzdit je nebezpečné , přidat nejde pro auto předemnou, předjet nejde pro ne-rozhled, vždy v takové situaci lituji, že plato s vejci mám na zadním platu, mít ho po ruce , dozajista ho jebnu na přední šibu lepiče, .

                    1. správný pasivně agresivní vychovávací přístup je uvědomit si, že odstup mezi vozidly by měl být přiměřený rychlosti obou vozidel, a jelikož nemáte v rukou odstup (ten ovlivňuje ten vzadu), tak můžete upravit rychlost postupným zpomalováním tak, aby odpovídala odstupu. výsledkem bude, že nikoho nevychováte a toho blba rozzuříte do běla a bůhví co provede. variantou je rozsvítit zadní mlhovky a dočasně (na pár vteřin než lepičovi dojde že to nejsou brzdovky) zajistit zvětšení odstupu, a získaný čas využít k zařazení vpravo.

                    2. Lukas B.:
                      Nikoho nelze vychovávat.Kolik řidičů, tolik případů.Na lepiče aplikuju zpomalení, jízdu u krajnice a dám mu levej blinkr.Většinou poděkujou.

                    3. souhlasím, nelze vychovávat, „vychováte“ (tedy spíš vytočíte) jednoho a deset dalších čeká na jeho místo. lze eliminovat riziko, čili za nešikou se vyklidnit, lepičovi uhnout a hlídat si svoje bezpečí, někdy i volbou trasy a výběrem vhodného času pro cestování. ostatně, kdo jezdí dlouho a má natočené nějaké ty statisíce či miliony, občas dosáhne pochybné satisfakce když zkrotlého lepiče tahá z příkopu.

                      loni touhle dobou se mi stala taková, ehm, věc; jedu si to takhle po jisté silnici 1. třídy asi patnáctikilometrovým úsekem kde je velmi problematické předjíždění, a páč je to úsek velmi oblíbený uživateli jednostopých vozidel, tak jsem postupně nechal předjet dva takové ty „závodníky“ (po výjezdu ze zatáčky jsem se namáčkl ke krajnici, sundal nohu z plynu, dal pravý blinkr a ještě to podpořil mávnutím levou rukou vystrčenou z okýnka). i dojedu na místo s pěkným výhledem a kapličkou, a tam zmuchlaná fabie(?) a obě dvě motorky po příkopech. nějaké to volání záchranky, nějaká ta strabilizace potlučených, nějaké ta provizorní organizace dopravy, poté co dorazila záchranka a hasiči předání a odjezd. následně dohledán příběh, fabie odbočovala ostře na polní cestu doprava, řidič dal blinkr doprava, najel si téměř do protisměru aby to vytočil, první motorkář to chtěl podjet zprava (nějaké pominutí smyslů, nevšimnutí si blinkru?) a trefil fabii na pravé zadní dveře a letěl do pole. druhý si to přihasil o minutu později, a praštil to přímo do dveří kufru fabie ponechané na místě činu. kdybych je býval oba chvilku předtím nepustil, nemuseli by si poležet po špitálech.

                    4. Lukas B.:
                      Předjíždění je určitě nejrizikovější.Nejde pouze o rychlost.Stalo se mi tady nedávno.Jedu po hlavní a chci odbočit doleva.Je to na kopci a čekám, až přejede ten proti.Najednou rána a jak se zjistilo, tak někdo usoudil, že se mi vysralo auto a chtěl nás objet.Třetí auto za mnou.Nemohl vidět můj blinkr, nemohl vidět pod horizont, viděl zákaz předjíždění, křižovatka a ten psychouš přišel o život.

                    5. Forge 2.5.2023 v 14:31

                      Zajímavé. Něco podobného jsem zažil, podrobný rozbor zde tehdy podal.

                    6. ygorek:
                      To jsem nezachytil, ale doufám, že to taky nebylo na Karlovarce.Taky jsou furt nějaký blokády.

                    7. Forge 2.5.2023 v 21:03

                      Ne, bylo to před Třebíčí, odbočka k Jahodovi.

                    8. Něco podobného jsme zažil, PČR tehdy na místě totálně zpackala dokumentaci. Viníka udělali z odbočujícího, pro roční papírové bitvě s PČR a pojišťovnou to dopadlo 50:50. Neskutečné.

                      Borec jedoucí v koloně za zpomalujícím-odbočujícím vozidlem, spatřiv blikající blinkr usoudil, že odbočující chce předjíždět. Šlápl na plyn, vyhoupl se ze zpomalující kolony a napral to do odbočujícího.

                      Jelikož se nedalo prokázat zda středovou čáru jako první přejel odbočující nebo předjíždějící pilot, tak to uzavřeli s tím, že odbočující nezbal při odbočování vlevo zvýšené opatrnosti a má na nehodě podíl.

                      Na místě nehody PCŘ tehdy zpackala co mohla. Mozkovým myšlením pak došli k tomu, že tam kde končí brzdná dráha (podle stop místo střetu) už narážející vozidlo stálo, tedy k nárazu došlo nulovou rychlostí. Díky tomu dokázali vyfabulovat, že narážející jel asi o 30 km/h pomaleji, než skutečně jel – je to v obci, je tam 50 km/h, jezdí se tam cca 60-70 km/h no a pilot to rozjel tak asi na 80-90 km/h.

                      Aneb bacha na to, že naše moudré soudy judikovaly tohle:
                      —–
                      Při odbočování má řidič dva základní okruhy povinností. První okruh obsahuje povinnost dávat znamení o změně směru jízdy, čímž řidič dává ostatním účastníkům silničního provozu jasně předem najevo svůj úmysl odbočit s vozidlem daným směrem. Druhý okruh obsahuje povinnosti neohrozit řidiče jedoucí za ním a dbát zvýšené opatrnosti, které musí řidič dodržet již přímo při provádění odbočování, tj. při změně směru jízdy. I když tedy odbočující řidič začne dávat včas znamení o změně směru jízdy ještě před zahájením odbočování, tím se jeho povinnosti nevyčerpávají, protože má další povinnosti spočívající v tom, že při samotném odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a současně musí dbát zvýšené opatrnosti.
                      ——-

                      A když při odbočování dojde k nehodě, tak odbočující nedbal zvýšené opatrnosti, protože kdyby dbal, tak by k nehodě dojít nemohlo. Dokonce i když zastavíš a takovýto pilot to do tebe napere, místo aby tě objel z jedné nebo druhé strany, tak máš spoluvinu.

                    9. Shi:
                      Věřím tomu.Snažím se volantem vždy počítat s tou nebezpečnou variantou.Už to mám tak zažitý.Kdysi jsem chtěl najet na hlavní a trpělivě čekal na mezeru.Konečně zleva přijíždělo auto, které podle blinkru chtělo odbočit do prava.Už jsem se těšil, že to konečně vyjde ale ouha!Paní jela dál rovně.Zřejmě blikala už od Kolína.Vina by byla samo moje.

                    10. Temdle vypatlancum co si neumijou vypnout blinkr by ti buzeranti, dyby byli fak k necemu jinymu, nez buzerovani, měli brat papiry…stejne jak te druhe sorte, co mají z blinkru panickou hruzu a raci se toho nedotykaji.

                    11. Forge
                      2.5.2023 v 13:31

                      levej? to znamená že budeš vodbočovat do pole vlevo, a najíždíš si jak kamion do pole vpravo? všecko špatně tvl, todle je naprostej průser

                      jednou mi todle nejakej magor udělal, tak sem za ním poctivě skoro zastavil – jak z té pyčoviny, co předvádí, mám čuchat, co to má jako byt, dívat se mu do levejch dveří fakt nemám nejmenší úmysl, dyby to fak bylo vodbočování vlevo

                    12. Behe:
                      Ne, popleto.To, že mu jenom občas blikneš doleva znamená, že tě může předjet, proto on přes tebe nevidí.Samo, že je v tu chvíli v tvé moci, ale nejsem vrah.To se ti nikdy nestalo, že ti větší a pomalý vůz takhle ukázal?

                    13. nejsem si jist, že bych to pochopil. já používám blinkr vpravo.

                    14. Lukas B.:
                      Tak asi jiný kraj.To je zajímavé.Tady to funguje takhle.

                    15. Forge: že se do toho pletu – Vy dáte blinkr DOLEVA proto, aby Vás někdo předjel Z LEVÉ strany?

                      Jestli ano, tak se obávám, že to tam u Vás „jinak“ nefunguje, jen Vy to děláte blbě a matete ostatní. Nevím o nikom, kdo by blinkr doleva bral jako signál k předjíždění, naopak je to jasný signál zpomalit a počítat s tím, že taky možná budu muset zastavit.

                    16. fatdwi:
                      Představ si situaci: Jsi nalepenej na pomalý skříňce.Hrozně spěcháš a nevidíš.On na rovince bez křižovatek zpomalí a blikne levým.Ty teda autem vykoukneš a zjistíš, že opravdu můžeš předjíždět.Co na tom nechápeš?

                    17. fatdwi +1
                      Forge -1

                    18. Forge:
                      Pokud někdo jede za mnou a bliká doleva (typicky v rychlejším pruhu), beru to jako signál, abych uhnul a umožnil mu předjetí. Pokud jede přede mnou a blikne doleva , beru to jako signál ke zpomalení, jelikož bude nejspíš odbočovat nebo sám něco předjíždět/objíždět.
                      Jinak signalizovat někomu za sebou, že může předjíždět beru za velmi ožehavé a problematické. Predjizdejici by měl dle mého vždy sám vyhodnotit, zda může předjet a jet pouze tam,kam vidí. Vyjímky typu traktoru nebo prací na silnici pomíjím, tam se signalizuje všelijak, ale předjíždět na základě dojmu někoho jiného nedoporučuji a už vůbec nedoporučuji blikat při tom levým blinkrem.

                    19. Oprava: nedoporučuji signalizovat za sebe možnost předjetí levým blinkrem a už vůbec nedoporučuji to za signál k předjetí považovat od toho přede mnou..

                    20. helfire:
                      Už to chápu.Ten rychlej pruh mi napověděl.Já se bavím o provozu na venkově a signálech mezi sousedy.Tak to se vám pánové hluboce omlouvám a opět si říkám, že to bylo dobré rozhodnutí vylifrovat rodinu na vzduch.

                    21. Forge: vždyť už jsem napsal, že nechápu, proč dáváte levej.

                      „Rovinka bez křižovatek“ je dosti ošemetný pojem, jednou mě málem srazil na jedné takové hooodně dlouhé rovince týpek, co odbočoval na louku či co to tam je. S osobákem. Ti za ním, kteří kvůli (nejen) mě (jel jsem v protisměru) museli zastavit, si taky jistě klepali na čelo, ale holt týpek tam chtěl jet, normálně přes škarpu mezi patníky. Možná na něj i někdo troubil a proto málem najel do mě, když chtěl co nejdřív vypadnout.

                      Takže příště, až budete chtít takhle někoho pustit, blinkr dejte doprava – tím říkáte, že buď pouštíte, nebo chcete zahnout doprava, v každém případě se hodláte klidit z cesty. Ostatní Vám poděkují. Blikáním doleva dáváte najevo, že chcete odbočit vlevo nebo něco objet a není-li v dohledu nic, co byste objel ani to nevypadá, že by bylo kam odbočit, působíte jako zmatený řidič, na kterého je potřeba si dát pozor. Nikoliv jako slušňák, který někoho pouští.

                    22. blikání nalevo dáváte signál, že hodláte odbočovat (třeba na polní cestu) nebo něco objíždět (třeba houbaře v maskáčích na krajnici nebo stealth cyklistu), a blikání doleva vyhodnocuji jako signál „nepředjížděj mě v žádném případě“.
                      a jelikož většinou provozuji auto výšky plusminus dospělého muže, důsledně při míjení/objíždění cyklistů a chodců blikám.

                    23. fatdwi:
                      Nevím co máš za auto, ale rozdíl mezi blikáním a bliknutím je snad srozumitelný.A už to vzdávám.

                    24. Forge: ale vůbec to nemusíte vzdávat. Určitě to i v pokročilém věku zmáknete dělat správně. Pro Vaše vlastní dobro.

                    25. fatdwi:
                      Ta bílá vlajka byla na tebe.Trošku otrhaná.Chytrolíne.

                    26. @Forge
                      Asi Vás nechápou ani výrobci aut, protože bliknutím levým blinkrem vypnete v režimu adaptivní tempomat udržování vzdálenosti za vozidlem před Vámi a auto začne okamžitě zrychlovat na nastavenou rychlost. Naopak auto za Vámi vybavené antikolizním systémem (kamerovým) je schopné Vaše levé bliknutí vyhodnotit jako rizikové chování Vašeho vozu a když nezačne přímo brzdit, tak začne alespoň pískat.
                      Blikaní, ani bliknuní levým blinkrem totiž není všeobecně uznávaný signál k umožnění předjetí.

                    27. Panek:
                      Jdu do garáže a pošeptám mu to.Doufám, že se nenasere a na starý kolena nám zejtra nepřipraví nějaký překvapení.

                    28. To je pozoruhodný, jak je u takové relativní drobnosti možné dojít k zavádějícím závěrů. Já třeba chápu i používám bliknutí levým jako signál, že ten za mnou předjíždět NEMÁ, ať už z jakéhokoli důvodu (odbočuju, vidím tam, kam on ne, objíždím cyklistu). Naštěstí to zatím všichni pochopili správně, ale jak vidím, zase až taková samozřejmost to tedy není.

                    29. Nomad:
                      No vidíš, u nás se dává signál, že můžeš.Protože pokud nemůžeš, tak přeci bys pořád signalizoval.To nedává smysl.

                    30. @Forge
                      Sice si připadáte jako vítěz a ještě vtipnej. Ale jediná výhoda je, že to Vaše blikání/bliknutí asi nikomu neublíží, protože všichni si to akorát vysvětlí tak, že za Vámi dají nohu z plynu a rozhodně nezačnou předjíždět. Horší to bude, až Vy si vysvětlíte bliknutí levým podle svého, tak možná zabijete odbočujícího motocyklistu.

                    31. Panek:
                      Asi jsem si to děkování vysvětlil po svém.Ale ťape to a můžu zaklepat.Párkrát jsem vyklouz ze smrťáku jen díky tomu, že jsem přidal plyn.

                    32. @ Forge
                      řekněte prosím, v jaké části republiky se používá signál pro předjetí levým blinkrem ať s tím mohu případně počítat.
                      Jezdím hodně na motorce a uvedený zvyk považuji za smrtelně nebezpečný a rozhodně by mě nenapadlo na bliknutí doleva předjíždět. Předjíždí se na bliknutí doprava, když už tedy, alespoň co mohu posoudit na jihu Čech, v Rakousku a Německu.
                      Souhlasím v téhle debatě s nicky Fatdwi, Nomad, Panek a Lukas B.

                    33. CHildeater:
                      Rakovnicko.
                      Takže naposled pro všechny: Pokud jste nedočkaví anebo máte pocit, že vám něco uteče, tak bacha!

                    34. jsem se teda zeptal kolegy z druhé strany stolu, a tomu podobný zvyk není znám a považuje to za nesmysl. asi je to tím, že ve zmíněném regionu žije teprve dvacet let a nějaké drobné roztomilé lidové krajové zvyky ještě nevstřebal.

                    35. Lukas B.:
                      To je možný.Je hodně lidí kolem, kteří nejsou úředně slepci, ale stejně nevidí.

                    36. Forge 14:00
                      Díky, jedu na moto v červenci okolo republiky, tak se pokusím respektovat krajové zvyky

                    37. Hlavně vysvětli kámošům, že ten krásnej zvuk motorek je nejlepší tak 50 m před obcí.

                    38. Snažím se nesrat domorodce kraválem – i když i ten originál je na MT-09 poměrně hutnej. Věřím na smír všech na silnici, proto bych se rád vyvaroval nedorozumění i kupříkladu co se blinkrů týče… ;-)

                    39. Childeater:
                      Je mi to jasný.Taky mám áčko na kartičce.Já jen, že občas tady v létě projedou ti, co nejsou do party.Jenom si asi něco chtěj pohonit na vesnici.

                    40. Childeater
                      3.5.2023 v 13:50

                      tak dík tvl :D

                    41. Forge
                      3.5.2023 v 10:15

                      naprostá kokotina, při změně směru jízdy nebo zastavení, doprava, ke krajnici, světelný znamení doprava

                      jak něgdo dokáže na takový kokotiny přijít, vůbec nechápu tvl, to je nejaký autistický myšlení?

        5. Já osobně nevidím zásadní problém ve slabém autě. I se slabým autem sedá jet lidsky, svižně, ohleduplně. Dnes snad neexistuje na trhu auto, s kterým by nešlo jet tak nějak normálně bez stresu. Kamarád koupil ženě a dceři za dobrý peníze s 1500km na tachometru fabii 1,0 MPi tuším 44kW. Jako přibližovadlo do krámu a do práce a do města to není úplně špatné. Pokud se to nebojíte přišlápnout, podržet, vytočit a správně zacházíte s řadící pákou, tak to nemusí být nutně brzda provozu. Svezl jsem se litrovou Yariskou a v rukou řidiče to také není brzda provozu. Nedávno jsem si zavzpomínal a svezl se voňavkou Škoda 105, nebyl jsem brzda provozu ono to vcelku normálně dokáže jet reálných 100km/h mimo obec. Pravda v táhlých stoupáních se uklidím ke kraji a držím trojku 85km/h a nezdržuji kamiony. Nevidím v tom problém. Každoročně jezdím na dovču a sraz do zahraničí starým youngtimerem s né uplně lehkým skříňovým přivěsem. Souprava váží cca 1600kg a musím vystačit s 55KW. Trasa po 38 Boleslav- Kolín-Havl.Brod- Jihlava- Znojmo není zrova rovinatá. Vyjíždím, tak abych byl kolem 7 ráno na Hatích. Jsou táhlá stoupání, kde potřebuji trojku, abych udržel 80Km/h. Jedu si na pohodu tempem kamionů nemáme potřebu se předjíždět, udržujem si rozestupy. No stres a vcelku příjemná jízda a dobrá spotřeba. Od Jihlavy se začnou na silnici objevovat operátoři volantu a je to v hajzlu. Pak už se jede hrc- prc jak na gumě. Průjezd Rakouskem je opět pohodovej, na dálnici udržuji reálných 100-110, rakouští fízlové se usmívají a mávají a stejně tak to je i Maďarsku. Docela se mi líbí i jízda po Polsku, oni mají trochu svérázný styl, ale nějak mi to nevadí, ta doprava prostě odsýpá, nikdo nečumí, neotálí, zbytečně nebrzdí a dá se jet vysokou průměrnou rychlostí. Prostě mě připadá, že v Čechách nějak blbě fungují autoškoly,u nás je to takové nějaké křečovité, lidi jsou zjančený z mediální policejní masáže. Něco tu smrdí.

          1. samozřejmě, ale teď jak ten v čele vlákna za těch 60 koní nalož přívěs a dej dovnitř 2 lidi, neudržíš do kopca ani 60, a pokud budeš posranej jet s plynem na podlaze, případne to jak správnej operátor volantu budeš dusit na trojce (nedejdeito čtverce), tak ani 40

    2. nastesti psychotesty funguji u PCR a nedeje se tam nic nekaleho, ze?

      1. No ony tam fungují. Tam je jejich cílem vytipovat ty, kteří se neptají a splní jakýkoli rozkaz a vyřadit ty, co moc přemýšlejí a ptají se.

        1. To mi připomíná, jak u naší autoroty na vojně po přijímači rekrutovali jednoho adepta na pozici řidiče k VKR, dobrej job, civilní stodvacítka, vlastní pohotovostní cimra, život mimo běžný buzerační režim, služba zčásti v civilu, a vozit papaláše. Součástí byly i psychotesty. Každej se je snažil udělat co nejlépe a jaký byl údiv nás ostatních, když tam vybrali dementa východňára, co se sotva uměl nažrat rukama :-)

          1. De_Bill:
            „… jaký byl údiv nás ostatních, když tam vybrali dementa východňára, co se sotva uměl nažrat rukama :-)…“
            – – –
            To byl záměr. Ochrana informací.

            .

            1. Tak on byl bagr povolený až od určitého čísla, že :D Jinak příbor v utěrce – a to věřím, že s takovým vercajkem to východňár nemohl zvládat :D Staří tam jebali nějakého takového, že těsně po přísaze valí bagrem. Ale jak potom zjistili, tak on chudák nic jiného neznal, ani jim moc nerozuměl, zač ho jebou :D

      2. deacon: jak píše Ko-za, fungují tam dle toho, co vidím v uniformě, velmi dobře. Že odhalíte psychopata přece neznamená, že takové slibné individuum vyhodíte, ne?

        K dobru můžu dát (nikoliv poprvé) historku již velmi vousatou, kde v USA dal nějaký uchazeč k soudu tuším úřad šerifa, kam se hlásil a kde ho pro „vysokou inteligenci“ nevzali. Soud to shodil, šerif to obhájil tím, že moc chytří lidé tu práci dělat nevydrží, potřebuje de facto blbce, co konají a neptají se, myslím, že tam snad padlo IQ okolo 80, ale už nevím. Je to „selhání psychotestů“?

        Problém u PČR není v tom, že by tam brali z pohledu fízlů nevhodné lidi, ale že se tito občas s těmi jinak velmi vítanými vlastnostmi projeví v nevhodnou chvíli. Jako třeba že začnou krást jen pro sebe nebo že někomu dají na hubu před nestřeženým mobilem a pak je z toho mrzení.

      3. Ano psychotesty fungují. psychopatický chování u policie je totiž požadovaný „skills“.

    3. re: WeapAut

      Psychotesty na řidičák? Jak často? (Protože i osobnosti se vyvíjejí). Krom toho jsme slyšel vyprávnění o snaze naladit psychotesty na jistou odpovědnou funkci a zoufalství z toho, jak těžké je, aby to nevyhazovalo zbytečně a trefovalo co má. Připomíná mi to testy inteligence, jedna psycholožka mi vyprávěla, jak u jednoho typu testů mívala pravidelně IQ 80 a nebyla v kruhu sama, z jiných byla podstatně výše. Také znám členku menzy, která má podle jejich testů IQ asi 140, ale reálný výstup je mírný naprůměr. Atd.

      1. >jedna psycholožka

        Humanitní obory povětšinou nestudují nejostřejší tužky v penále

        1. Dobrá, beru si to osobně. Nicméně to, aby dotyčná měla IQ 80 pokládám za vyloučené i nadále.

          1. IQ má různé složky a v nějaké konkrétní složce můžeš totálně propadat. V běžném životě to nemusí být skoro poznat, navíc to v životě lze úspěně maskovat dostatečně vysokou inteligencí v ostatních oblastech a v plné nahotě to ukážou až syntetické testy.

            Já mám „IQ80“ (možná i nižší) ve schopnosti lokalizovat sám sebe v prostoru – zabloudím kdykoliv a kdekoliv (příroda, město, trochu složitější budova).

            1. …co se týče přežití jedince v kolektivu, tak může být mnohem větší výhodou vysoká emoční (sociální) inteligence na rozdíl od lidí nadaných třeba technicky.
              To jsou ti nenávidění politici a právníci, humanitně vzdělaní, kteří hýbou dějinami…

              1. Childeater:
                Kupodivu to jede přesně dle Gausse.

                1. Forge
                  ovšem, jen musíš dávat pozor jaký jev v Gaussově křivce pozoruješ – ono to dokáže býti dosti ošidné

                  1. Jasný, ale pokud si na x dáš IQ a na y empatii nebo prostě schopnost přežít v tlupě, tak to vychází.

                    1. Jen ještě podotknu, že to není žádný objev.Každý vidlák přeci ví, že obecní blázen je buď debil anebo genius.To není žádná novinka.Gauss to jenom nakreslil.

                    2. …ano, souhlas

                    3. nejsem si jist jestli vůbec existuje nějaká korelace iq a eq. a pro přežití v tlupě záleží, jak je tlupa velká a jaká je míra dělby práce a jakým způsobem je veden duchovní život – a zpravidla je nejvýhodnější být aspoň navenek mírný nadprůměr nevybočující z konformity. mluvíme o přežití, ne získání náčelnického či šamanského postu.

                    4. Lukas B.
                      sociální inteligence je pro přežití velmi důležitá. Nevím jak v tlupě, ale určitě to tak funguje ve velkých firmách a naprosto určitě v politice.
                      Modelový příklad:
                      jsou zde dva nadaní technici. Jeden bude corona a druhý bude lhostejno kdo, ale přátelské povahy a veselé letory. Firma uživí jen jednoho, jeden bude muset jít.
                      Co myslíš, který z nich to bude?

                    5. sociální inteligenci vůbec nezpochybňuji. ta se zatraceně hodí. pro přežití dlouhodobě tedy ve spojení s přátelskou povahou a schopností navazovat férové vztahy a nebýt vyžírka. měl jsem dojem, že pan F hledal korelaci mezi iq a přežitím, kterou považuji za velmi volnou.

                    6. S tím nickem u toho nadaného technika jste se asi ošklivě zmýlil, že.

                    7. Jednalo se o čistě modelový příklad, samozřejmě.

                    8. Lukas B.12:09
                      Tak to asi žijež v bavlnce.Takhle to prostě je.S tím se smiř, nebo budeš mít v budoucnu problémy.Nic ve zlým…

        2. S IQ 80 neudelas doktorat, na to bys musel byt epicky bohaty a pak se bavime o tom, proc se srat s doktoratem, kdyz nemusis.

          Kazdopadne uvedomujes si, ze ty psychotesty budou delat ty stejne tuzky?

          1. Povídala kráva krávě: „Nruš, čtu si skripta právě. Já jsem totiž chytrá kráva a studuji v Plzni práva. Pojedu tam čtyřikrát a budu dělat doktorát.“
            Druhá kráva na to vece: „Doktorát, ten zvládneš lehce. Taky diplom dostaneš. Ale krávou zůstaneš.“

            1. JH:
              Ještě to dopiluj.Tohle je kočkopes.Buď se to musí rýmovat anebo na volno jako u skupiny Buty.

              1. Iniciativě se meze nekladou, navíc to nemám ze své hlavy.

      2. LWG
        To je proto, že IQ test nevypovídá o ničem jiným než – o schopnosti zvládnout IQ test.
        Vzpomínám si, jak nás kdysi testoval zaměstnavatel v rámci programu mladejch talentů na řídící funkce. Trvalo to tři dny a byl to super voser. Testovaly se hlavně reakce jedinců při zátěži a pod stresem (nevyspalí, přetažení, hladoví) a v rámci týmu. Na základě charakteristik osobností který z toho vypadly se potom kapitání korporátu rozhodovali, jakýho člověka by chtěli kam.
        Už se to nedělá, alespoň ne v té původní drsné podobě.

        1. A fungovalo to, tedy dokázali vybrat vhodné lidi na daná místa?

          1. JH 10:40
            Kupodivu to docela zafungovalo v tom smyslu, že asi tři nebo čtyři kolegové byli odfiltrovaní z toho managerského programu úplně.
            Řekli jim, že v situacích ve kterých museli reagovat tak nebyli autentičtí, nebo měli jiné nevhodné vlastnosti pro vedení lidí, vesměs postrádali nějakou elementární autoritu. Většina z těch lidí která prošla v tuhle chvíli opravdu vede nějakej větší nebo menší tým.

            1. A tomu jako zkušený korporátčík věříš? Nebo právě proto, že jsi „vhodně vybraný korporátčík“ věříš?

              1. psychotesty samozřejmě fungujou. a samozřejmě pouze za nějakých okrajových podmínek (třeba testovaný nesmí mít s testy příliš zkušeností a nesmí být chytřejší než testér). a protože korporáty (jakož i policie, armáda, úřady etc.) obecně nestojí o mimořádně inteligentního nebo kreativního člověka nebo solitéra na řadové pozici, ale o pilnou včeličku v systému, tak jsou pro ně psychotesty výrazně funkční nástroj. samozřejmě pokud to bude nástroj jediný, tak organizace zastydne a řečeno floskulí „nikam dál se neposune“.

                1. Lukas B.
                  Korporáty stojí o toho, kdo jim může nabídnout nejvíc. Řadoví borci se takhle nevybíraj, tenhle assessment není levnej. Na střední a vyšší management to smysl má.
                  Často to jsou hodně inteligentní lidi, kteří mají hypertrofovanou nějakou specifickou charakterovou vlastnost, kterou korporát dobře využije (orientace na výsledek – feťáci pochvaly například, nebo touha vést lidi)

                  1. nejsme ve při, každá pozice chce svoje. a personalista s celou armádou psychologů a tunou testů nehledá vizionáře, ale článek řetězu (a je jedno jestli úředníka nebo dravce)

              2. starter25 13:01

                Jako jestli věřím těm výsledkům? Nevím, ten výstup byl postavenej ve stylu jak mě vidí čtyři skupiny hodnotitelů v různých oblastech. Všechno se to nahrávalo na kameru, pak Ti vysvětlujou jak ses choval a je docela zajímavý pozorovat sebe sama jaký vysíláš signály do okolí. Po třech dnech, unavenej a hladovej – to spadlo pozlátko skoro z každýho.
                U těch kolegů kteří po tomhle ten program ukončili byla vidět spíš úleva než cokoli jinýho a zase tak moc se nám nesvěřovali s tím, co jim bylo řečeno. Každej nemusí vést lidi, někoho personální odpovědnost stresuje a dá se to blbě naučit.
                Celej smysl toho je, že odhalíš nebo vytipuješ různý osobnosti. Někdo je týmovej hráč s přirozenou autoritou – ideální projektovej vedoucí. Oproti tomu můžeš mít cílevědomýho borce, kterýho kolektiv nesnáší, ale má vždycky výsledek – ideální krizovej manažer. Jsou různý typy lidí a vedoucích a tohle pomohlo spíš nasměrovat budoucí kariéry nějakým konkrétním směrem.
                Takže věřím nebo ne, něco jsme se dozvěděli a někoho to někam nasměrovalo. Zkušenost to byla každopádně zajímavá.

                1. Když se tak bavím s lidmi z různých korporátů, tak se víceméně shodují na tom, že ty assesment testy pro management jsou zaměřené v zásadě na vyhledávání psychopatů. Což z pohledu velkých firem celkem dává smysl.

                  1. To je trochu silné, ale spíš bych řekl, že to má z tlupy, ehm psychopatů, odfiltrovat jedince, kteří by si mohli na vedoucích místech v korporátu ublížit, zhroutit se a/nebo poškodit korporát.

                    1. Z těch popisů nemám pocit, že by to bylo zaměřené na brždění nebo filtraci extrémů, ale nikdy jsem to nemusel absolvovat, tak dám na váš názor.

                    2. Nomad 3.5. 15:01
                      Jen prosím dodávám, že mám zkušenosti výhradně z německých automotive korporátů a to shodou okolností z těch největších.

                      Odlišnosti jistě budou, zvláště pak v asijských korporátech.

        2. Childeater: již jsem mnohokrát doporučoval knihu Thinking, Fast and Slow od Kahnemanna. Tam přesně o tomhle testování psal a o frustraci, že kdyby to rozhodovali losem, bylo by to zhruba stejně přesné.

          1. Tenkrát jsem to vnímal spíš jako zajímavou sondu do vlastní osobnosti – porovnat se s kolegy, dostat od mozkodlabů nějakou zpětnou vazbu. V tomhle směru to bylo docela zajímavé.

      3. Na IQ test se dá „připravit“. Častým opakováním testů lze dosáhnout postupného zlepšování v jejich řešení.
        Jinak dobrá rada pro všechny. Pokud máte v ČR změřené IQ nad 100, tak do zahraničních dotazníků uvádějte přepočtenou hodnotu na Cattell, kterou používají v USA.
        V ČR máme Wechsler. Západní Evropa používá Stanford-Binet a v USA mají Cattell.
        http://www.davidpbrown.co.uk/psychology/iq-conversion.html

        1. Panek:
          Nevím, jak dnes, ale kdysi se IQ test skládal z několika testů.Byl ten mezinárodní (pouze obrázky), ten se jmenoval Raven a pak byly doplňkové testy v češtině.Nejde totiž pouze o kvocient.Pokud by se před vydáním ŘP dělaly kompletní testy, tak to na silnicích bude o dost volnější.A mám vzkaz pro Behemota a podobné: Co je vám kurva do toho, že má někdo pomalý nebo slabý auto?Já jezdím mezi vesnicema Defendrem z r.1972 a všichni mě předjížděj.No, tak ať, když spěchaj.

          1. Krásný auto, jak jsi k němu přišel?

            1. JH:
              Byl to dárek od bratrance.Když viděl, jak tady napovenku trápim toho starýho eskorta, tak se mu mě zželelo.Říkám mu traktor a drahá s ním jela jen jednou a prej skippy.Nevím proč.Původně jsem sem chtěl pořídit gazika, ale tohle funguje a navíc mám slabost pro starý anglický výrobky.Počínaje konvicí a Marshallem konče.Takže se trefil.

              1. A jak se dostal do ČR? Má nějakou historii před tím?

                1. Taky jsem se na to ptal, jestli třeba nebyl v africe.Jenže bratranec je na tom s autama jako já s politikou.Vůbec ho to nezajímá.Koupil ho vtady.Ale kámoš mi říkal, že anžto není sežranej, takže asi vzhledem k nájezdu jezdil možná opravdu kolem lvů.Kastle je totiž z hliníku a ta hodně prý trpí solankou.

                  1. Tyhle auta jsem vždycky obdivoval na fotkách a filmech z padesátek a šedesátek. Grzimek, Adamsonová, náš Josef Vágner…
                    Opravuješ a servisuješ si to sám, nebo je tu nějaký servis na veterány?

                    1. JH:
                      No jo, volání divočiny…To ale byly starší, se světlama uvnitř.Servis zatím nebyl třeba, mám ho dva roky, co jsme tady.Akorát mi kámoš měnil olej a prošťoural ho.Prej je v dobrý kondici.Pořád si slibuju, že se to taky naučím, ale není vůbec čas.Kovárna, muzika a teď nábytek sežere všechen čas.Ale je tzv. kovářská práce, takže v případě průseru se dá prý opravit kladivem.Jenže průser bude benzín.Nesleduju to, ale odhadem bere tak 20…

          2. dyž uhneš, tak nic, pokud jedeš jak kunda a zdržuješ desítky kilometrů na trase, kde se bezpečně předjet nedá, seš kretén, to je mně do toho

          3. IQ testů je mnoho, od krátkých „časopisových“, přes střední typu Mensa až po ty seriózní, na jejichž provedení je na několik hodin až celý den a výsledkem je sada hodnot, nikoli jen jedno číslo. Každopádně o chování dotyčného na silnici hodnota IQ nebude říkat vůbec nic, snad jen s výjimkou toho, že mu umožní lépe vyváznout z ošemetných situací.

        2. Do jakých dotazníků se uvádí hodnota IQ, proboha?

    4. WeaponizedAutism: Psychotesty? Leda až jednó vygómó ten zlaté teploměr keré po zasunutí do řitě magora zabliká.

    5. A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom psychotest?

    6. Mozna by spis nez psychotesty pomohlo zarazeni prakticky fyziky a matiky, takovy veci, jako ze kdyz ti byt v padesatikilometrovy rychlosti vlitne deset metru pred auto do cesty clovek/srna/traktor, tak to neubrzdis ani omylem, jakoze v sedesatce na snehu zastavis auto v lepsim pripade na sedesati metrech a tak. Protoze hovada maji spolecnou tu vec, ze si tyhle fyzikalni veci neuvedomi. Kdyz pujdu ve 140 do nouzovyho brzdeni, tak debila, co mi visi 2 metry za prdeli a pred ocima zatmeno, ze mu prekazim, mam v kufru a jeste mu ani nedoslo, ze mi svitily brzdovky…

      1. a kde bys prosim pěkně tak asi ve 140 šel do nouzovýho brždění, když bys u toho přitom zavazel? asi na dialnici v levým co :D

        pokud ti něco vlítne do cesty <10 metrů, tak je už úplně jedno, esli jedeš 60, nebo 80, vrazíš do toho stejně, akorát že tou šedesátkou se rozumně nedá nikam dojet; normální člověk akceptuje, že se to vobčas stane, pže bez rizika není nic v tomdle vesmíru, pže např. srnky 361ku nečtou a asi číst nebudou; přeposranci jezdí tak, že jim to je stejně ku hovnu, přitom ale s pocitem, že jim to strašně pomáhá…ano, to dává smysl, jak jinak :)

        1. Ad1 – nikdys to nezazil? Kolona az na horizont, vsici vlevo jedou 130-140, vpravo kamiony a busy 80-90-100, a zezadu lepic kterej ale achouvej strasne potrebuje dopredu (pritom stejne, jako vsichni ostatni vidi, ze to nema cenu), aby po kilometru, co si prohlizi detaily tvyho kufru, sjel na kafe u pumpy?
          Ad2 – jasne, ze ne mezi vesma, ale ve vsi, kde hovno vidis za roh, je to kurva rozdil, jestli jedes 30-60-80… Srna nemusi bejt srna, ale treba cokl, no.

          Nemusis jezdit jako predposranec, ale ja, kdyz trebas dal nez 15 metru nevidim, tak to nevalim kilo, ze.

          1. Von tady behemot je jeden z těch lidí s malým pyjem který si na silničním provozu léčí své mindraky…. Nebo aspoň na internetu

            1. A ty budeš zřejmě podobných futrál.

          2. dohled 15 metrů, to už je docela slušná hmla

  9. Pružinka na plynovém pedálu se polámala. Zavolejte doktora.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017