Jak jsem sbíral podpisy pro kandidáta na prezidenta aneb malý vhled do duše českého národa - zpět na článek

Počet komentářů: 229

Přidat komentář
  1. „Kandidát ohlásil svoji kandidaturu poměrně pozdě a navíc se úmyslně nechtěl cpát do mainstreamu.“

    Jo, nějakej nýmand co váhá, jestli vůbec má kandidovat a vlastně se ani nechce výrazně prosadit. To jako vážně? A podpisy začal sbírat v září 2022?

    https://www.youtube.com/watch?v=EKFMZ8-Yh9c

  2. Kdysi jsem podepsal kandidaturu Dinz-beerovi, i když jsem věděl, že ho volit nebudu. Není to nic proti ničemu, ať se klidně účastní, z tohoto pohledu mi přijde kvóta dost vysoká.
    Ale to hlavní, podepsal jsem to proto, abych mohl té brigádnici chvilku čumět na kozy. Máte vy kozy?

  3. Většina SPD-národovců trpí zvláštní schizofrenií. Na jednu stranu požadují dosti širokou „národní soběstačnost“, ovšem zcela paralelně žehrají na „vysoké ceny potravin.“

    Empirie i nejzákladnější ekonomické zákonitosti jasně prokazují, že befehlem nařízená či zařízená soběstačnost (=nebrat ze zahraničí kde mají levnější zdroje, práci či úspory z economy of scale) kauzálně nutně zvyšuje ceny oproti volnotržní globální alokaci.

    Samozřejmě to platí jen v „dobrých dobách“, kdy není válka a zboží je dostatek. Jakmile jde do tuhého, každý stát začne zabavovat z dodavatelských řetězců to zboží, které sám potřebuje a na volném trhu se jej nedostává dostatek – ať se jedná o injekční stříkačky, respirátory, mléko nebo dělostřeleckou munici.

    „Soběstačnost“ tedy znamená, že za účelem bezpečného zajištění kritických dodávek ve Dobách Krize se všechno takto zajištěné zboží nutně citelně zdraží v Dobách Normálních.

    V případě některých komodit je zajištění jejich dodávek v době krize tak zásadní otázka přežití, že za to to zdražení stojí. Třeba domácí výroba střeliva a munice pro armádu, protože v dobách války každý myslí na sebe a na smlouvy o exportu močí pes.

    Pro některé komodity také vyjde levněji, než jejich zásobování řešit domácí soběstačností, je nasyslit do rezervy – třeba masové konzervy na pár týdnů.

    Ale požadovat např. plnou domácí soběstačnost ve výrobě mléka, sýrů či masa -plnou znamená celý dodavatelský řetězec, nikoli že českou krávu porazí polský řezník a namelou ji do konzervy v německé fabrice- by znamenalo jejich zdražení.

    Opravdu to SPD-národovci chtějí? Opravdu jsou ochotni zaplatit tuto cenu? A nebo by to bylo klasické „vydupali jsme si zdražování a ty svině zdražily jídlo, chceme dáfky nebo dotace nebo cenový strop“?

    1. Ono to vychvalovane Svycarsko ma svoje uskali. Treba import. Jako firma si nemuzete jen tak neco dovezt z DE,ale musite pres oficialni zastoupeni v CH. Kdyz to zkusite zbozi zustane na celnici a prvni otazka bude zkusili jste oficialni zastoupeni?
      Co se tyce jidla kvalita super,ale ktomu ruku v ruce jdou ceny takze jak pisete vyse. Nekterym lidem by se protacely panenky. Treba normalni jidlo v nak.galerii u asiatu 37CHF a tak se da pokracovat.
      A tech specifik je cela rada a podle me jejich postaveni je do dost velke miry dano mezinarodnim vlivem Zurichu a Zenevy. Tenhle jejich „model“ by bez techto mocenskych center nemohl fungovat. Co se tyce nasi zeme nikdo nas nenutil dotacema financovat lazne,golfovy rezorty,privatni projekty, sidla. Jak by to potom vypadalo s tou sobestacnosti? Sobestacni by byli vsichni na svym baraku😁.

      1. Co mi t o jenom pripomina. JO, UZ VIM. U nas ta nulova dan na potraviny proste nejde. Polsko je rarita :)

        1. Inu, je „jde“ a jde. V Maďarsku tak dlouho „šlo“ mít zastropované ceny benzinu, až to nejde a konce jsou horší, než začátky.

          Třeba polský rozpočet nulovou daň na potraviny utáhne, a potom to půjde. Ale pokud ji neutáhne a naopak zvýší daně aby to dohnal, potom to „nejde“.

          Naše vláda nemá prachů dost, protože se k řešení krize energií staví tak naprosto nekoncepčně a s takovými negativními efekty, že se jeví býti na výplatní pásce překupníků energií, kterým zaručuje pohádkové zisky na úkor rozpočtu i občanů. Naopak chce zavádět/zvyšovat pořád další aně a to i občanům. Tedy u nás nulová daň na potraviny opravdu nejde.

          Nehledě na to, že růst cen potravin v ČR výrazně převyšuje růst vstupních cen energií atd., a je dosti přesvědčivě prokázáno, že agrobaroni a JZD prostě napálili brutální zvýšení svých marží s tím, že spotřebitel stejně nemá alternativu a inflace je super výmluva. Nepřekvapivě je na špici zvyšování marží Agrofert.

          1. Jan Mrcasik: jen taková drobnost, protože už to tu od Vás čtu víckrát: inflace není jen „super výmluva“. Fakt, že zrovna Vaše odvětví nemá zvýšené vstupy neznamená, že nemají její vlastníci a zaměstnanci zvýšené výdaje. Takže zvýšení marží ve finále zajistí tak akorát stejnou kupní sílu. Myslím, že kdybyste měl tu možnost, uděláte to taky.

            1. fatdwi: čtěte prosím pořádně, co píši, než zkritizujete něco co tam není.

              „růst cen potravin v ČR výrazně převyšuje růst vstupních cen energií atd.“

              Ergo: růst cen potravin v ČR výrazně převyšuje inflaci.

              Nikoli „inflace není“ nebo tak něco.

              1. Jan Mrcasik: čtěte prosím pořádně, nepíšu nic o tom, že to vstupy nepřevyšuje. Píšu o tom, že když jde nahoru například stavebnictví, tak pokud nezdražím, budu mít nížší kupní sílu. Když zdražím, můžu si ji udržet díky tomu, že na rozdíl od jiných se mi vstupy zvýšily málo, takže víc vydělám. Za mě logické.

                Můžu samozřejmě zdražit jen o zvýšení cen energií a vydělat stejně jako předloni, ale za to si koupím málo. Pokud to trh snese, zvýším ceny a nemám problém. Co problém je – pokud jde o agro, „trh“ tu skoro není, takže je to de facto diktát. Nicméně na tom principu jako takovém to nic nemění.

                1. Nebo alespoň něco prodáte a budete mít cash na nákup alespoň nějakého materiálu a postavení něčeho, na rozdíl od těch, kteří ceny zvýší a neprodají.
                  Např. někdo změní záměr z prodeje na pronájem, jenže ten čas….a ta fluktuace cen…
                  Ceny jsou bláznivé, ale čas horší, pořád musím platit fix. Důležitá je věta „pokud to trh snese“ a ta už od podzimu 2019 neplatí – od té doby se improvizuje.

                  1. misaka: když to trh nesnese, tak to asi dělat nebudete, ne? Zatím toho trh snesl docela dost.

          2. Povykládej mi o polských zastropovaných cenách benzinu jak jsou konce horší než začátky, to mě zajímá, to si moc rád přečtu.

            1. @starter25
              tak já Vám to povykládám, od 1.1. stojí benzín v PL o kačku méně než v ČR.
              Kolik to PiS stálo na ušlém výběru DPH netuším, zato jsem si všiml, že celý prosinec do 31.12.2022 byly ceny bez daně nadhodnocené oproti ČR, aby šok po 1.1.2023 nebyl tak velký a aby si Orlen vytvořil polštář.
              Všichni Ti čuráci co volají po soběstatečnosti ve výrobě dejme tomu vepřového a kuřecího masa pak jedou co 14 dní do Polska, aby ušetřili pár stovek na těch 20 kg masa, co za 2 týdny doslova sežerou…
              Já tam nakupuju minimálně, nejvíc ryby a výrobky z ryb, a to to mám do Biedronky či Kauflandu cca 2km autem

            2. Mrcasík: v Maďarsku byly konce horší, než začátky

              Starter: povykládej mi o polských

              Fakt? :D :D

              1. Přepsal jsem se, ale teď je otázka, zda jsi takový fachidiot, žes něco tak zjevného fakt nepochopil nebo si jen chceš levně diskuzně kopnout.

          3. Jan Mrcasik 16.1.2023 v 16:05

            Co se mi doneslo od pribuzenstva (jo, delaji pro vetsi zemedelsky podnik, nikoliv vsak pro Agrofert), tak je to past vedle pasti. To mate hnojiva, plyn na suseni plodin, po velkou cast roku o dost drazsi naftu, do toho obrovske vykyvy ve vykupni cene plodin v prubehu lonskeho roku (nekdo stihl prodat jeste za draho, nekdo mel nasmlouvany prodej jeste pred sklizni, nekdo sklidil a prodal pozde a zaplakal)… Do toho (ted nevim, jestli nakonec zrealizovane) navrhy na prekopani dotaci tak, aby ti velci produkujici ten uplnej zaklad na velkych plochach, dostavali vyrazne mene, a naopak sklizeci sena na mensich plochach dostali vice… A samozrejme zamestnanci chteji pridat.
            Ty ztraty si proste budou muset vynahradit a tezko se tomu divit.

            Nebo se muzem mrknout vedle treba na drubezarny. Mimo jine potrebuji pritapet, pritapi se plynem, pak jedou chladirny a mrazirny… Tady se rust vstupu ukaze citelneji, nez u masa ze sumavske bio eko kravy, co si beha venku na louce.
            Krom toho, ze bio kravy nebyly poznamenany tak velkym rustem vstupu, byly jejich ceny i pred rokem docela raketa, takze v procentech je ten rust vlastne skoro nic.

            Jeste bych vlastne podotknul jednu vec – treba to, co se delo s cukrem. Ono ho furt bylo docela dost, vsechno to byly skladove zasoby z predchoziho roku, ale ceny si vyletely o kolik to desitek procent nahoru? Komu ten rozdil skoncil v kapse?

            Cili za sebe vidim priciny narustu cen potravin v prvni rade nenazranost zahranicnich superhyper (potazmo ochotu ceskeho spotrebitele nechat se odrbavat), v druhe rade vysokou zavislost na tom, o jaky produkt se ma jednat a o jeho energetickou/nakladovou narocnost, a teprve pak az nejakou snahu Agrofertu a JZD si taky prihrat polivcicku.

            Tak holt nakupuju v Nemecku, neda se svitit.

        2. dyž je řeč vo daních…https://www.michalapetr.com/map-1570-eu-fialovy-hladomor-nejvyssi-dane-na-potraviny-v-eu-nestaci-jeste-se-budou-zvysovat/

          tudle ai španělskej cigánov snížil DPHčko na žradlo na 0 (slovy: nula) %

          pětidemolica bude sníživotat vo -4 na 14 %?!?

    2. Jan Mrcasik: „… požadovat např. plnou domácí soběstačnost ve výrobě mléka, sýrů či masa -plnou znamená celý dodavatelský řetězec, nikoli že českou krávu porazí polský řezník a namelou ji do konzervy v německé fabrice- by znamenalo jejich zdražení.“
      Naprostý souhlas a je to nesmysl. A návrh, který SPD předložila v této věci je na první pohled pitomost. O tom asi žádná.

      Ale zase je tu ale: tyhle pitomosti mají pramen v tom, že se po EU převáží tam a zpět věci, u nichž je to zcela iracionální. Za kapitalismu by to nedávalo smysl, protože to přetahávání by navyšovalo jejich cenu, takže by to neviditelná ruka trhu velmi rychle utnula směrem k levnější, tedy lokální produkci (paradoxně asi i ekologičtější, ale to teď spral ďas).
      Pokud zamíříme přímona solar, tak příčinou tohoto iracionálního stavu je existence EU.
      Tedy na jedné straně to, co SPD předkládá, považuji rovněž za pitomost, jenže na druhé straně je to alespoň nějaká snaha nasypat do koleček EU nějaký ten písek (i když neznatelný), a to já zase považuji za poctivou odbojovou činnost. A SPD je jediná parlamentní strana, která to může dělat.
      Podle mého názoru každé zrnko písku v soukolí EU se počítá, protože jednou z nejdůležitějších úkolů této doby je zničit EU.
      A v tom by SPD mohla těmito svými na první pohled trochu slabomyslnými plány sehrát docela pozitivní roli, nemyslíte?

      1. Integrale 18.1.2023 v 16:57

        Děkuji.
        Vaše dnešní příspěvky mě potěšily.
        Jsem rád, že po nějaké době nebyla moje dnešní čtenářská chvilka promarněným časem.

      2. Integrale: pokud nejsou na zpracovatelské řetězce potravin takové dotace, které by cenově upřednostnily jinak zcela ekvivalentní továrnu v jiném státě, potom převoz mezi nimi není iracionální, ale tržní.

        Dovedu si živě představit např. situaci, kdy je polská kafilérka nebo masozpracovatelský závod pro českého producenta levnější čistě jen kvůli economy of size, protože obsluhováním většího polského trhu vznikla větší fabrika s levnější cenou za jednotku.

        Protože je tedy možno obojí – jak to, že vozit produkty sem a tam je iracionální výsledek deformace trhu, tak to, že vozit produkty sem a tam je naopak racionální volnotržní optimalizace, nedá se paušálně říci, že je to špatně.

        Jinak ale samozřejmě souhlasím, že dotace musí být zrušeny.

        1. Jan Mrcasik 18.1.2023 v 17:51

          Polská kafilerie? Nejsem si jist, ale přeshraniční převozy kadáverů a konfiskátů nejsou úplně běžné.
          Zacházení s materiálem řeší veterinární zákon 166/1999 Sb., § 39a:

          (1) Zásady klasifikace vedlejších živočišných produktů, veterinární a hygienická pravidla pro shromažďování (sběr), přepravu (svoz), označování, skladování, neškodné odstraňování, použití a další zpracovávání vedlejších živočišných produktů jednotlivých kategorií, stejně jako pro uvádění těchto produktů a výrobků z nich na trh, pro obchodování s nimi a pro jejich dovoz, tranzit a vývoz, stanoví předpisy Evropské unie.

          Možná, že se v tom někdo z přítomných vyzná, rozhodně bych se tím nechtěl zabývat v praxi.

          1. Ygorek: to byl ilustrační příklad. Velmi matně si totiž vzpomínám, že jsem četl o konkrétním případu zpracovatelského řetězce, kdy české krávy porazí v Polsku (nebo polské v Česku?), tzn. krávy jedou kamionem přes hranici, a potom maso z poražených krav zpracují v Německu, tzn. maso jede kamionem přes hranici – a teprve poté jede masný produkt kamionem opět přes hranici nazpět do ČR, ovšem ve výsledku dostane ochrannou známku „vyrobeno v ČR“ nebo Klasa nebo tak něco.

            V detailech se tedy mohu mýlit a téměř určitě mýlím, nicméně ekonomicky se stejně vyplatilo třikrát to naložit na kamion a dovézt přes hranice do jiného státu. Zda to bylo přirozené nebo deformované dotacemi ale pochopitelně nevím.

            1. Jan Mrcasik 18.1.2023 v 18:34

              Jste si jist, že víte, co je to kafilerie?

              Ano, je to deformované dotacemi a dalšími opatřeními z bruselských dílen.

              1. ygorek: myslím, že ano, a proto jsem také napsal:

                „např. situaci, kdy je polská kafilérka nebo masozpracovatelský závod

                1. Podstatné bylo se otočit 3x na slvu kafilerka. Kafilerie je asanační závod zabývající se likvidací nezpracovatelného odpadu z jatečních zvířat(kosti, kopyta, zkažené atd.), potažmo i mrtvými těly zvířat. Obvykle se tyto věci nevozí přes hranici, nebo se dle zákona ani nesmí, to netuším. Z Plzně se to vozívalo do Biřkova, alespoň když jsem ještě rezničil.

                  To samozřejmě nebylo to podstatné a gro věci, ale to už tak v diskuzích bývá.

                  1. shifty 18.1.2023 v 22.57

                    Přesně.
                    To, jak se ze závodu do závodu převážejí zvířata a maso, vím, to je obecně známo a sám jsem to v některých příspěvcích zmínil, o tom je zbytečné diskutovat.
                    Využití zahraničních kafilerií pro mě byla novinka, z praxe to neznám a nedokázal jsem to jako laik v předpisech dohledat.
                    Diskuse se vedou i proto, že se v nich člověk dozví něco, co dosud netušil, nebo měl i z minulosti zafixován opak.
                    Co je vám na tom divného, netuším.

                    1. Vazba „nebo“ má v hovorové češtině význam „XOR“ – exclusive OR, tedy vylučující. Buď kafilérka, NEBO masozpracovatelský závod, jen jedno z toho avšak nikoli obojí zároveň.

                      Pro vazbu „OR“ se v češtině striktně vzato používá vazba „a nebo“. Tu jsem nepoužil.

                      Má věta tedy znamenala, že se přes hranice vozilo do masozpracovatelského závodu nebo do kafilérky, avšak jen jedno z toho je správně a já se nepamatuji, co z toho.

                      Netvrdil jsem tedy, že se přes hranice do Polska za účelem úspor vozí do kafilerie. Proto nepovažuji za logické se na tom točit tímto způsobem.

                      Kdybych byl jako někteří (ehm ehm), praštil bych teď do stolu s výkřikem, že „Dokážete pochopit a vyložit prakticky cokoli účelově špatně“ a sbohem – ale není to můj styl :D :D

                    2. Nebo je v poměru slučovacím nebo vylučovacím podle toho, jestli napíšete čárku:

                      https://www.jak-se-pise.cz/carka-pred-nebo/

  4. Rusko není a nemůže být na vojenské špici: na rozdíl od USA totálně nezvládají to správné PR v jehož rámci si neumějí vymyslet, odprezentovat a obhájit ty správné pohádky odůvodňující jejich vojenský (a následná obchodní a kontroůní) vstup na cizí území tak, aby jim to ostatní (státi, politici, občané, lidé i aktivisti) zbaštili i s navijákem.
    Nevím, jak jsou na tom po technické stránce, ale tahle administrativní část je u nich dost primitivní.

    Na cizí zbraň, motorku, plavidlo(*), partner(ku) a území se bez povolení prostě neleze, tečka, to by si měli laskavě už konečně uvědomit na obou stranách Severního Tichého oceánu. A kolem Atlantiku a pár dalších moří a ve vnitrozemí taky.

    (*) Jo já vím, území zastupuje nejen příbytek a nemovitosti vůbec, ale navíc také i plavidla, takže to by tam technicky nemuselo být, ale zase je to díky tomu víc ilustrativní.

    1. Oficiální anexe území cizího státu vaším státem je něco, co od roku 1977 nelze odprezentovat žádným PR na světě, protože je to tak výslovné porušení Chart, které anexe zapovídají zcela bez výjimky a bez ohledu na záminku, že se to okecat, ospinovat ani onarativovat nedá. Nedokázaly by to ani USA, proto nejsou tak blbé a zpupné aby to dělaly. Pokusili se o to jen:
      – ISIS v Iráku a Sýrii
      – Rusko na Ukrajině 2022
      – Azerbajdžán na Náhorním Karabachu

      Oproti tomu neoficiální anexe odprezentovatelná je, skrze kecy o sebeurčení a sebeobraně, proto se o ni pokusily
      – Rusko v moldavském Podněsteří 1991
      – Turecko v syrském Kurdistánu 2016
      – Rusko na Donbase 2015
      – Izrael na Golanech 2019 na ponoukání ignoranta Trumpa

      A nejčastější a nejsnáze okecatelné je „pouhé“ uznání separatistické vlády a následné nasáčkování se na vojenskou základnu, touto jednostranně vládou uznané. O to se pokusili:
      – Rusové v jižní Osetii a Abcházii 2008
      – Američané v syrském Kurdistánu

      Bohužel de facto standard, nastolený precedensy pokrytců, jsou pak omezené vojenské údery k sesazení/potrestání cizí vlády, po kterých se útočník namísto okupace stáhne. Toho se dopustily mj.
      – částečně USA 1989 v Panamě (ale Noriega byla natolik blbý, že oficiálně vyhlásil USA válku jako první)
      – NATO 1999 v Srbsku
      – Rusko 2008 v Gruzii
      – Turecko proti Kurdistánu nepřetržitě

      A hybrid jsou pak války, které se pokoušejí o „pouhé“ svržení cizí vlády, ale instalace nové se ne a ne podařit, takže je výsledkem vleklá okupace – nicméně beze snahy o anexi a s doufáním okupantů, že se jednou, co nejdříve, budou moci stáhnout. Toho se dopustily
      – SSSR v Afghánu 1989
      – USA v Afghánu 2001
      – USA v Iráku 2003

      1. No, takže to dělají pořád všichni… je jedno jak to nazvete…

        1. Není. Z hlediska statusu quo a suverenity je *zatracený rozdíl* mezi tím, když
          1) agresor přiletí stíhačkou, nasype někam bomby a zase odletí do pr…yč;
          2) mezi tím, když se vám do země nalifruje invazní armáda, nafláká vládě a zase odtáhne do pryč;
          3) mezi tím, když se vám do země nalifruje invazní armáda a pak tam buzeruje 10 let;
          4) a mezi tím, když se vám do země nalifruje invazní armáda a řekne, že tam zůstane na věčné časy, vy teď patříte jim a komu se to nelíbí, ten zhebne.

          1. Pro místní je to zatracený rozdíl. Západní armády jenom ničí, Rusové budou muset i tvořit. Za mě je 4) poctivější.

            1. To je ale úplně perverzní argument – s takovou bychom měli být rádi, že nás okupovala Třetí říše, protože nám přeci postavila dálnice a fabriky na Hetzery a tím „tvořila“. A být anektováni Říší je podle tvé logiky „poctivější“ a tak nějak lepší, než když okupant zase odtáhne. Ditto okupace 1968, super věc, okupant tu „tvořil“ fabriky na dělové hlavně a T-72ky, rozhodně lepší než kdyby zase šli do prodkudpřišli.

              Nepřijde ti kuriózní, že všechny tvé argumenty ve prospěch ruské okupace Ukrajiny nevyhnutelně skončí u toho, že omlouvají a jsou ve prospěch nacistické okupace Československa? Iridentismus, impérium, nárazníková zóna, omezená suverenita, teď „tvoření“… Vážně se nepozastavíš nad tím, co to vypovídá?

              A jinak druhá věta je úplně tupá a očividná lež Jihočehu. V Iráku a Afghánu USA „tvořily“ podstatně více, než Rusové na Ukrajině – protože Rusko na Ukrajině „tvoří“ jen opravy toho, co předtím samo zničilo, kdežto USA v Iráku 2003 „tvořily“ násobně více opravy infrastruktury, kterou samy nezničily, ale byla v dezolátním stavu od Saddáma. Ditto Afghán – byl jsem jednou na pivu s chlapíkem z PRT a viděl jsem pár set fotek, co tam stavěli.

              1. Ne každý okupant je Třetí říše. To bylo zlo naprosto nerovnatelného charakteru prakticky s čímkoli řekněme od konce třicetileté války. V roce68 jsme byli sice okupováni, ale ne anektováni či rusifikováni.

                Výsledek Iráku – občanská válka a zničení tisícileté křesťanské komunity. Afghánistán – vítězství Talibánu, takže vše, co se vybudovalo, se zase pěkně rozpadne.

                1. Kdežto okupace Ruskem _znamená_ přesně tuto anektaci a rusifikaci, ergo ses právě sám vyvrátil, díky.

                  (A nejen to – ruská okupace UA znamená, a to podle Rusů samotných hrdě se tím chlubících z nejvyšších postů režimu, i čistky stalinského typu, převýchovu, násilný odvoz dětí do lůna Říše a jejich adopce říšsky čistými rodinami, a požadavek na totální vymazání celé jedné národnosti z existence. A toho ty se tu zastáváš.)

                  1. Už Putin modernizoval gulagy o plynové komory?

                2. Okupant je okupant.

                  Howgh.

                  1. @Black Matrix
                    Já bych třeba okupaci Japonska v letech 1945-52 nezatracoval… ;-)

            2. To Jihočech Honza:
              Tu čtyřku – tak toho bych se od tebe nenadál, zejména toho „jenom“. Můžeš to nějak ukázat na příkladu a protipříkladu?

              1. Libye – opravdu majstrštyk zahraniční polititiky Západu. A Sýrie jakbysmet.

                A protipříklad? Britský rádž.

                1. Libye by ovšem přesně stejně dopadla i bez intervence Západu, jakmile by skapal Kaddáfí stářím nebo byl odstaven jinak. Viz Rwanda po smrti Habyarimana, Somálsko po pádu Barreho, Libanon po smrti Bašíra, viz Jižní Súdán po získání samostatnosti, viz půlka afrických států.

                  Jakákoli společnost rozdělená na kmeny prostě inherentně znamená brutální občanskou válku, a vždycky ji znamenala již po tisíce let. Kmenová společnost neumí dělat stát. Maximálně může jeden kmen brutálně terorizovat ostatní, tím je držet v šachu a vytvářet zdání „stability“ za cenu obludné represe – ale to není žádné stabilní ekvilibrium, to je terror který plodí akorát další terror a nevyhnutelně je to časovaná bomba tikající k explozi.

                  Libye je tedy vina Kaddáfího, že se nepokoušel o „nad-kmenovou“ vládu a naopak všechny pozice moci, prestiže a bohatství rozdal svému kmeni na úkor kmenů ostatních. Podělal si to sám, chlapec, a teď už to tam podělané zůstane.

          2. Já nehovořil z pohledu „statusu quo“. Já hovořil z pohledu vojenského/diplomatického PR. Jak vidno, lze to nazvat mnoha různými způsoby, viz Vaše 1-4. Nicméně někteří tím umí své expanzní choutky odůvodňovat lépe, jiné hůře. Pokaždé je to válka, pokaždé je to stejně ohrožující všechny okolo.
            Pokud se týká statusu: jen proto, že je to lépe odůvodněno, nebo je tam nějaký „lepší“/“korektnější“ důvod (hledal jsem mezi těmi Vašimi, ale žádný tam nevidím), nebudou moje zranění menší, méně bolet, případně nebudu ani méně mrtvý…

            Na cizí zbraň, motorku, plavidlo, partner(ku) a území se bez povolení prostě neleze….

            1. „Na cizí zbraň, motorku, plavidlo, partner(ku) a území se bez povolení prostě neleze….“

              Obecně lze souhlasit – může ale vyvstat otázka, kdo je oprávněn povolit…
              V tomto konkrétním případě se ještě dá dohadovat v případě Krymu či Donbasu…
              Plošná ofenzíva se dá vysvětlit, třeba i pochopit důvody, ale těžko omlouvat…

            2. Správně neleze, zajisté.

              Ovšem zajisté i vy vnímáte rozdíl mezi tím, zda vám cizák na partnerku jednorázově vleze a zase vrátí, nebo ji prohlásí za svoji a nadoživotí odvleče včetně dětí a majetku.

              1. Ne.

                Problém je v tom, že ten rozdíl bude vnímat moje okolí. Ovšem první člověk, který mi řekne, že „mi ji přece vrátil“ skončí úplně stejně jako ten dotyčný sám. A ukažte mi takovýho člověka, který by mi to byl schopen „psychologicky vysvětlit“ jak se mám radovat z toho, že mi ji někdo obhospodařoval a jak mám být happy, že mi ji přece zase vrátil.
                Bohužel žiju mezi p*****, kterým to jakožto tomu okolí někteří schopnější vysvětlit umějí a díky tomu jim to společensky projde a za debila (v horším případě agresora) se pak považuje ten poškozenej. Ale existují i tací, kteří to správně „ospinovat“ nedovedou, ti se ovšem pak nemohou prezentovat jako broci-kanci největší.

                Jediné, co mi paradoxně diktuje rozum (hormony už méně), tak je to, že pokud ji neodvleče, ale ona i s těma děckama dobrovolně odejde za někým lepším, tak pak s tím skutečně nic dělat nesmím, protože bohužel ona je taky svéprávná a pokud se rozhodne pro životní cestu, které nejsem součástí, tak to musím respektovat. Pokud se ona sama dobrovolně rozhodne k témuž jednorázově, tak pak už s ním taky může zůstat, to zase bude pro změnu moje svéprávná vůle („Zubní kartáčky, partnerky a motorky se nepůjčují“ – to je ostatně jen alternace téhož co píšu výše).
                Takže ve výsledku v tom skutečně rozdíl nevidím (ale mezi těmi variantami podle stavu její vůle to samozřejmě rozdíl je).

            3. Partnerky bych do toho nemotal, zhusta totiž povolení samy falšují.

  5. Zdravím Terba, autora článku. Moc hezky napsané, přesně vystihuje naši společnost. Styl psaní je taky perfektní, pobavil jsem se. Musím se podívat i na další Tvé příspěvky.
    No a pak diskuze, to jsem se už smál nahlas :-D
    WeaponizedAutism 16.1.2023 v 1:10
    Mitrofanov je idiot – přesný!

  6. zbytocny clanok, bezobsaznost prekonava dlzkou. Isiel zbierat podpisy pre dalsieho teoretika co ma na vsetko Jednoduchy recept, ktory uz teraz naozaj verte mi bude fungovat. Hlavne ta sebestacnost do kazdej rodiny sa mi paci najviac.

    1. Vodkaď si ?

      1. Od Michaloviec, od Siravi

  7. Ještě větší blbec než jsme doufali.

    Pro koho jsi tedy sbíral podpisy? Na začátku jsi napsal že nakonci bude trajler. Ale nejsem jediný kdo to tam nenašel. Evidentně neprošel, ale to asi bude dobře, pokud plní sliby stejně jako ty.

    1. tasem se podival znova, a furt to tam je

      neříkali ti náhodou doma debilek? :o)

    2. Zima

      1. Zima nekandidovala?

    3. Máte to v sekci „Závěr“, rozklikávací odkaz. Nějaký Turánek.

      1. Turánek se nehezky otřel o zázračné vakcíny, takové nebrat.

        A tenhle jakejsi nicotnej koroner, to je vyloženě bubák:

        https://www.youtube.com/watch?v=i4mVOrpdbm0&t=4s

    4. Co alespoň na chvilku v matrixu rozžnout, Blacku?

  8. Ha, sqely clanek, diky za nej Terbo. A ten kandidat? Od zacatku clanku jsem tusil, ze to bude p. Turanek. Jsme tu v IE technici z CZ a jejich kamaradi (5 lidi), a vsichni jsme pana Turanka volili take. Pripadal nam nejlepsi, tak jsme si stahli, vytiskli, podepsali a poslali volebni archy do CR. Ja vim, 5 lidi je malo, ale co, aspon jsme nevolili zadne zlo.

  9. Pobavilo. Zmatený kandidát pana autora nikoho nezaujal, tak si alespoň v hlavince vymyslí „vysněné rozhovory“. :-)

Napsat komentář

D-FENS © 2017