Jak jsem poprvé v životě nešel k volbám - zpět na článek

Počet komentářů: 378

  1. Vyhráli jsme.

    1. Mama Merkel teď bude mít těžkou hlavu.

    2. Vyhrali jsme ? Vazne ? Spise si myslim, ze volici MZ by meli rict to, co rekl Drahos, tedy „neprohrali jsme“, coz presne vystihuje situaci.
      Nalejme si cisteho vina. Zeman je stary, okrajovy, pouze s neprimym vlivem na ceskou politiku a v mainstreamu uz probiha solidni damage control, ktera jen utvrdi soucasny status quo – tj. Zeman bude stajlovan do role saska na Hrade, co nema pet pohromade a je tu rusky a cinsky agent.

      To jeste muzeme mluvit o stesti, ze nemame impeachement, jako v USA, to by uz rvali, ze ho musime impeachnout den po volbach.
      A tuhle Zeman rekl, ze se tesi na dalsich pet let na Hrade.
      Co k tomu dodat…. At ti ten optimismus Milosi vydrzi, ale zatim spise vypadas jako chodici reklama na pojisteni pohrbu.

      1. zrg: Já nechci být prorok, ale abyste za pět let při další volbě prezidenta nevzpomínal na Zemana s „láskou“, berte to tak, že máte ještě pět let k dobru, že můžete pořád ještě někde veřejně napsat to, co si skutečně myslíte, a to není málo.. povíme si až skončí mandát Zemana ;-), jestli si teda vůbec veřejně povíme tak, jak povídáme, že?

        1. Uprimne… ja se dost bojim toho, co prijde po Z-manovi. Kdyz vidim, jaky elektorat malem procpal Levnose a cim se nechal presvedcit, tak to vidim hodne spatne. Kdo dalsi muze nahradit Z-mana v jeho linii? Fakt nevim. Ten mamlas je zrejme original. O to jednodussi to kavarna bude mit.

          1. to je jednoduche.

            Sorosova Kavarna doda vystajlovany produkt se vsim supportem, teamem imagologu, na zaklade presnych pruzkumu volicskych preferenci.
            Vysledkem je treba Macron, protoze jim vyjelo, ze aby oslovili volicky, musi to byt chlapacky vypadajici typek se sebevedomou retorikou, ktery ma za manzelku o mnoho starsi fuchtli.
            Tohle jim vyjelo z SQL, tak takoveho panaka vyrobili a naucili ho, jaka ma mit gesta a fraze, aby zapadal do konceptu.

            K tomu pripoctete supportni kampan v mainstreamu a uspech je prakticky zarucen.

            Nekdy to pravda trochu zaskripe, jako v Rakousku, ale to se da osefovat zmenou volebniho zakona, korespondencnimi hlasy a volebnimi podvody.

            V pripade Zemana jeho nastupce neexistuje, protoze kazdy potencionalni nastupce je zlikvidovan uz v pocatku, anebo preplacen ke spolupraci. Takze i tak chaby pokus o vystajlovaneho panaka, jako Drahos a Horacek nakonec zakonite museji vyhrat.

            Aneb jak to chodi v deep state v USA:

            1. Kazdeho si muzeme koupit,
            2. koho nemuzeme koupit, toho muzeme zastrasit,
            3. Koho si nemuzeme ani koupit ani zastrasit, toho muzeme zlikvidovat,
            4. I kdyz kohokoliv zlikvidujeme, nic se nam nikdy nestane, protoze jsme Vyjimecni a Nepostradatelni
            5. Pokud nam presto nekdo zacne delat problemy – goto 1.

          2. Jediný, kdo se mi dnes jeví jako ne úplně bez šance je Klaus Jr. Ovšem kdoví, co bude.

            1. Je chytrej, rad ho ctu. Ma ale dva problemy. Ten prvni je, ze se jmenuje Klaus, ten druhy je, ze vypada, jak vypada. Ani za jedno z toho sice nemuze, ale lidi tohle neskousnou.

              1. Víte, nemyslím si to. Právě proto ho lidi skousnou. Třeba takovej Franc, kdyby to nebyl mizernej přizdisráč a z leknutí oportunista, už je dávno na hradě, Češi jsou v tomhle furianti. Všichni by tu zmalovanou čelist zvolili, jenom aby byla prdel. Viz volba Járy Cimrmana jako největšího Čecha.
                Jenže Klaus Jr. má velkou výhodu – působí tam, kde se to dotkne všech – tj. školství a pod jeho výroky se podepíše jak zapšklej hutník, tak rádoby střední třída z Prahe.
                Proto bych to neviděl tak černě.

                Ještě mne napadl Kubera, ale ten se na to za a) vysere za b) je pro komouše (a že jich je plus ti latentní, co si myslí, že jsou socdemáci, odboráři whatever) nepřijatelný.

                1. Kdyby kandidoval, tak mu to hodim jako Zemanovi. Jen holt misto lzi Zemana bych tady musel skousnout ODS. Nejsem levicak, ODS jsem v minulosti i volil, ale ta strana se totalne provarila.

                  1. Sysop: Víte, co je největší handicap demokracie? Obrovské množství všech možných i nemožných politických stran. Řeknete si, jako občan, to je skvělé, mám takový výběr, jenomže to je právě to úskalí. Všimněte si, že stačí dva kandidáti na prezidenta, není potřeba mít dvacet, to je jen omáčka okolo, aby bylo demokracii učiněno za dost. Podobné je to s politickými stranami. Tím chci říct, že pokud vlezete do bílé strany, nezmění to vaše žluté názory a naopak.

                    1. Obecne dve strany jsou asi prece jen malo. Prijde mi logicke, aby existovala levice, pravice, nejaky ekopaka a cernoprdelnici. Zbytek uz jsou jen variace na tato temata.

                      Cose nazoru tyce, kazdy se necha do urcite miry ovlivnovat okolim, pripadne se poucuje. Ja se treba zrovna tady cas od casu dozvim neco, co jsem nevedel a muze to mit i vliv na muj pohled na svet. Kdo je hajzlik, svetcem se nestane. Ale zaryty levicak ze sebe presvedceneho anarchistu neudela, tomu neverim.

                    2. No, proto vám říkám, že když jste v bílé straně nezmění to vaše žluté názory a naopak. Víte, demokracie je, tedy dala by se definovat, v podstatě zjednodušeně řečeno, jako roztříštěnost ideologie. Vy sám říkáte, že je potřeba levice a pravice, to je v pořádku, ovšem pro masy je potřeba mít jasně formulovanou ideologii. Proč myslíte, že mělo náboženství takový úspěch a předčilo v mnohém v historii i politiku? Právě tou soustavou myšlenek, velmi precizně promakanou, se ta teorie uchytila tak silně, dokonce i ateista v případě skutečného ohrožení se začne ohánět desaterem či křesťanstvím (pokud žije v takové zemi, která má ty křesťanské kořeny), má to v podvědomí tak silně zakořeněno, protože Zákon v podstatě vycházel právě z jednoduchosti a údernosti desatera. Tím chci říct, že demokracie nemůže sjednotit lidi tak, jak by se zdálo, že je to možné, protože její veškerý potenciál je skutečně roztříštěný a ti lidé, i když mají Ústavu a Zákon, jsou v podstatě ideologicky bezprizorní, levice a pravice, co to je v demokracii, kde je ta čára, ten základní princip, který to odděluje.. jestli mi rozumíte.

                    3. Ne. Největší a zcela zásadní handicap demokracie je to, jak dokonale od sebe odděluje volbu od osobní odpovědnosti za tuto volbu.

                    4. Pro svobodu je důležitá morálka. Ústava předpokládá svobody, nejen svobody, jejichž podstatou je svoboda vlády. Svoboda vládnout je v demokracii nesmírně důležitá pro jednotlivce, kteří právě vytvářejí tu obec, je to v podstatě svoboda mít kontrolu nad prostředím, jak morálním, tak fyzickým i estetickým. Tam oni žijí i jejich rodiny. A pak je tu ta moc vládnout, a sama moc nedokáže vyprodukovat autoritu. Já vám klidně můžu vládnout, protože na to budu mít prostředky a vyšší entita mně bude tohle tolerovat, ale autoritu si u vás jen mocí nezískám. Takže opět se dostáváme k tomu, že demokracie je roztříštěnost ideologie, a protože je i morálka roztříštěna, tam můžeme řadit i tu osobní odpovědnost.

                  2. Klausovi mladšímu bych to hodil taky. Volil sem ho i v normálních volbách, jinak bych ods nezkousnul… hodně zapomínáte na Babiše, tedy pokud to pro něj bude v 68 letech už zajímavé, taky je možné, že bude chtít být dál premierem. A to on bude.

              2. No vidíte, Sysope, teď jste to napsal na plnou hubu – tohle lidi neskousnou, takže lidi jsou povrchní a protekcioničtí jen k někomu, akorát si hrajou na to, že nejsou, jako komedinati.. mladej Klaus nevypadá jako Delon a navíc je synem svého otce, takže se to s ním potáhne jako balvan, a to i v případě, kdyby jeho vrozený intelekt byl nejzářivější na světě a jeho implicitní vědění dosáhlo všech možných dimenzí.

  2. Jeste doplnim, ze nemalou fraskou v teto taskarici byly nejruznejsi predvolebni pruzkumy. Shrnuto podtrzeno – zavisla nezavisla media totalne selhala a agentury pro pruzkum verejneho mineni ukazaly, je jsou v prdeli taktez. To uz ta Honsova ma vetsi uspesnost.

    1. Všechno zlý, je k něčemu dobrý. Díky mediální tlačence byl kurz na Miloshe asi 2,6 když jsem na něj v Tipsportu vsadil. Takže si v pondělí dojdu pro bolestný za to, že jsem se na ty dva dědky musel koukat.
      Zlatej Klaus.

      1. Prostě a jednoduše, my češi jsme ojebávači a to takoví, že jsme ojebali Sorose, ten semka nasypal prachy z ciziny aby vyhrál sluníčkář a hovno, zase to nevyšlo, zase miliardy v prdeli a nic z toho. Pěkně ho cucáme židáka jednoho sprostýho.

        1. Zeman : světové spiknutí, 2 : 0. Z toho plynou jen 2 možnosti:

          a) Světové spiknutí nedokáže ani cinknout volby v našem kocourkově. A to byl výsledek skoro 50/50. A takových lidí se máme bát?
          b) Volba Zeman/Drahoš byla světovému spiknutí u zadku. Pak vliv Zemana buď podcenilo spiknutí, nebo přecenili naši odbojáři.

          Snad se tu mihne zrg1 a udělá v tom jasno.

          1. a) Světové spiknutí nedokáže ani cinknout volby…
            ad a) Jak můžete tvrdit, že nejsou cinknuté? Co když jsou cinknuté na těch 48%, prostě oprávněných voličů pro Zemana bylo víc než čekali. Prakticky kdyby se hovoří o větší volební účasti okolo 6%. Není těch 6% právě imaginárně cinknutých ? Třeba skutenčé výsledky byly 80:20, ale těch 28 je přihraných?
            b) Volba Zeman/Drahoš byla světovému spiknutí u zadku…
            ad b) ano byla a je u zadku, německo už prozradilo, že pro ně je důležitá vláda čr než prezident. Jaký je rozdíl mezi Yetim a Německým prezidentem? Yetiho prý už někdo spatřil.

            1. a) Tedy oprava na nedokáže ani pořádně cinknout volby. Tak on i Zeman dostal ve 2. kole o skoro 50 % hlasů víc než v kole 1.
              b) Ano, to je zcela logické. Tady se ale zhusta jely a jedou o dost jinačí teorie.

              1. A co když dokáže… a dokázalo?

    2. To Sysop:
      predne DFENS velmi nadherne vystihl, kterak se CT a Nova shledly v americkem modelu debat, coz je zhmotneni nevkusu vulgarit, dementniho publika a politicke korektnosti spolu s „profesionalnim“ (rozumej pretvarka nejhorsiho druhu) predtvorenym scenarem, kde kazda otazka je vycizelovana k dokonalosti, aby ten spravny (Clintonova, Drahos) propluli bez ztraty kyticky a divak dostal pocit, ze to byla aspon „remiza“, pres totalni neschopnost obou vyse uvedenych.

      Jelikoz jsem mel docela dost skoleni na presentation skills, retoriku a tyhle sracky, tak moderatorske techniky v CT1 smrdi priruckou moderatorem snadno a rychle na sto honu.

      Jako odstrasujici priklad dobre.

      Viz Dfens:
      “ Měl jsem dojem, že jí otázky napsal nějaký poradní sbor, protože byly formulovány velmi uzavřeně, aby se zejména Zeman nemohl „zadrápnout“. Záběry na oba diskutující geronty byly občas přerušované záběry do publika na jejich blízké, kteří obdivně povykovali, když jejich taťulda řekl něco vostrýho. Totální panoptikum, Drahoš rád hovoří o robotizaci a tohle by se dalo robotizovat ostošest. Zachvátil mě pocit beznaděje, který také můžete pocítit, když přijdete někam na poradu, na které se sešli sami dementi.“

      1. zrg: „predne DFENS velmi nadherne vystihl, kterak se CT a Nova shledly v americkem modelu debat, coz je zhmotneni nevkusu vulgarit, dementniho publika a politicke korektnosti spolu s „profesionalnim“ (rozumej pretvarka nejhorsiho druhu) predtvorenym scenarem..“, teda to je přesný, to jste naprosto vystihl.
        Pro ostatní: Tedy vy tady všichni jásáte, a přitom voliči Zemana jsou tepáni úplně všude v médiích jako nevzdělanci, dělnický plebs, nezaměstnaní lidé, frustrovaní, zklamaní a chudí – to mě pobavilo skutečně velmi moc. Protože to je opravdu úplně mimo mísu, přesně tací lidé by volili někoho úplně jiného, protože by chtěli přece tu změnu :o).
        Do těch dělníků, být médiem, by se strefovat nevraživě neměli, dávat najevo všem, kdo nemají titul před jménem a za jménem, nebo kdo nemá na kontě miliony, že je to póvl, nevzdělanec a zemanovský frustrát, to by se nemuselo společnosti vyplatit, aby se jim nezvedl jako Fénix pak z popela nový „Lenin“, pozor na ty věci, média a jejich mecenáši přes pýchu nevidí si do huby, protože mají pocit, že řídí celý svět a že vše se kolem nich točí a že všichni podle nich tancují.

        1. Ti, co pisi, ze inteligence voli Levnose a plebs Z-mana, se evidentne motivovali statistikou z prvniho kola. Je prece po staleti zrejme, ze veskera inteligence teto zeme je soustredena v Maticce Praze, kdezto uz 50 km od centra zacina hnuj, smrad, slama, cholera a tyfus.

          Soudruzi propaandiste vsadili na tukani na jesitnost, jenze bohuzel pro ne byli prevalcovani objemem. Jak by rekl batuska Stalin „kvantita je take kvalita“, opet na to prozapadni propaganda dojela.

          Vcera jsem se byl s potomkem vyzit na detskem karnevalu v mistnim KD a cestou z5 jsem si cetl nastenku u kostela. Skoda, ze jsem nemel fotak, to byste neco videli. Ten neskutecny brainstorming svych ovecek, ze jedine Levnos je ta spravna cesta, mne naprosto zatloukl do zeme. Ja netvrdim, ze Levnos by byl primou pricinou rozglabeni vrat imigrantum, ale je jeden z tech, kteri za tu kliku tahaji. A cernoprdelnici jakoby si neuvedomovali, ze oni jsou prvni na rade, komu chytne strecha.

          1. Sysop: Veškerá inteligence je soustředěna v matičce Praze, hehe, jo, ta formulace by spíše měla znít, všichni, kdo potřebují práci, se hrnou do Prahy, takže naplavenin je tu už víc než Pražáků :oD, takže když volila Praha, volil v podstatě celý národ, protože Praha je plná naplavenin z celé ČR.
            Černoprdelníci už dávno nejsou černoprdelníci, protože už dávno nejedou klasické křesťanství, ty reformy, který provedli v církvi i s písmem, to už má společnýho s církví a biblí leda tak jen název :oD

            1. No z te nastenky jasne vyplynulo, ze cirkev nejsvatejsi dokoncila vsechny svoje reformy prechodu od feudalismu ke kapitalismu naprosto uspesne. Papez to ridi jako firmu.

              1. tech 60 miliard restituci je myslim docela slusny dukaz.

          2. Zapomínáš, že věřící lze snadno zkonvertovat z jedné kraviny na druhou. Takže pro ně by se zas tolik nezměnilo – pořád by uctívali knížku, nějakého boha, dělali nějaké rituály atd. Kdo ví, co čte farář když se ovečky nedívají, aby na sebe hodil kaftan a hned se zavděčil „těm novejm“, kdyby na to přišlo. Spolupráce s nácky jim taky nijak zvlášť nevadila, s vrchností je třeba se kamarádit.

            Tady je toho krásnou ukázkou Urza – věřil v demokracii, teď věří v boha a ankap, příště začne mlátit hlavou o zem nebo vzývat Aštara. Žádný problém, žádné výčitky, žádné rozpory. Prostě si to rozumově zdůvodní tak, aby to vyšlo a je happy. Víra je jednoduchá, osvobozující. K ovládání lidí ideál.

            1. K ovládání lidí rozhodně jen ideál nepomůže, musíte mít propracovanou ideologii, takže jen ideokracií masy neovládnete. Je potřeba soustava myšlenek, teorií, představ, názorů, ano, to je ideologie a pracuje se s ní tak, aby se dostala do povědomí co nejširším masám. Takže náboženství je v podstatě také ideologie, splňuje totiž bezezbytku to, co ideologie představuje.

              1. Kdyz je na to par set let casu, zmakne se to do detailu. Trosku proti nim hraje fakt, ze ubyvaji nastroje. Jednak dneska nekoho nepohodlnyho zfajrovat uz neni tak jednoduchy a druhak ten zasranej Internet, kde si vsichni hned muzou vsechno overit… svinstvo svinstev.

                1. Sysope, nespoléhejte na internet, on vypadá jako kámoš, tváří se jako kámoš, učí vás jako kámoš, baví vás jako kámoš, ale kámoš to není, je to nástroj, Sysope, velmi vychytaný, inteligentní a pro mnohé návykový. Vede vás za ručičku přesně tam, kam chce ;-).

                  1. Ale jako nastroj proti cirqi funguje dobre. A o tom jsem psal.

              2. Bavíme se přece o islámu, ne o něčem novém, nevyzkoušeném. Ten to má promakané až až. Navíc když se to vhodně podá – třeba se vytipovaným farářům zvednou dotace nebo přísun chlapečků – tak budou konvertovat jedna báseň. O něčem podobném psal Houllebecq v Soumission, akorát pro nositele víry použil akademiky.

              3. Nedávno poskytl ARJ odkaz na generátor textů a hle, on se ujal.

                Tedy:
                K ovládání lidí ideál rozhodně pomůže zásadně, aneb jak pravil Tomáš Garrigue Masaryk:„Státy se udržují těmi ideály, z nichž se zrodily.“

                Ideokracie je vláda ideí, tedy provozované ovládání mas.
                Specielně: Theokracie jako vláda ve jménu konkrétní ideje.

                Závěrečná věta je poněkud neúčelným rozvedením výroku Gertrudy Steinové.
                Co vede autora k výroku: „Růže je v podstatě také růže, splňuje totiž bezezbytku to, co růže představuje.“ je opravdovou záhadou.

  3. Také jsem poprvé v životě nevolil. Při Zemanově povolebním zvracení hoven na tiskovce jsem sice chvíli zalitoval, ale rychle mě to přešlo.

    1. Zeman se ještě utrhne. Na tiskovce to byla jenom malá ochutnávka…

  4. Nechtěl jsem volit. Ale když jsem viděl tu sebranku všech těch Halíků, Kocábů, Bursíků a dalších zmrdů, tak jsem to tomu Zemanovi šel hodit. Se Zemanem nesouhlasím téměř v ničem, ale nechat to zadarmo těm vlastizrádcům, to nešlo. A výsledek? Když už nic jiného, alespoň se bavím tím kvílením kavárny, jo, jsem prostě škodolibej, hlavně vůči určité sortě lidí, a stálo mi to za to. Vlastně jsem spokojen.

    1. Vitej v klubu, ja to ma uplne stejne.

      1. Tak to jsme již tři a k tomu odhadem dalších několik set tisíc, kteří to Zemanovi hodili za naprosto stejných důvodů. Mám k němu moře výhrad, ale ty kýble sraček co na něj lili, ne jenom v předvolebním období, ale v podstatě po celou dobu jeho prezidentování u mé rodiny rozhodly. Takže šest hlasů pro něj.

        1. Mysleli jste to dobře, vy tři, bohužel to dopadlo jako vždycky.

      2. Takovejch nás bude ….

        1. …jenom tady se mnou už pět

          1. Šest.

              1. Pekná sedmička. Silno mi pripomínate „argumentáciu“ tých „protisystémových bojovníkov“, čo u nás volili nácka Kotlebu, len aby tam nebol kleptokrat Fico.
                Odrezať si gule, lebo susedova žena má syfilis a ešte byť na to aj hrdý, tuším nie je čisto slovenská špecialita…

                1. no, moc by som sa nehral na poučujúceho Konfucia, lebo ako správne uvádzaš, my sme mali v druhom kole perverzidentských volieb Mečiara a jeho bývalého poskoka Gašparoviča

                  to vtedy sorosovská slniečkárska kaviareň aj s pridruženými presstitútmi dokázala že voľby sa dajú dojepokaziť už v prvom kole (roztrieštiť hlasy svojho tábora medzi 35 kandidátov a kundidátiek)

                2. Tož, já bych býval Kotlebu volil taky, kdybych měl tam u vás volební právo. Ne kvůli Ficovi, ale proto, že extrém rozšiřuje meze hlavního proudu.

                  Totiž tak: už nějakých circa dvacet let nám tady probíhá jakési „přivírání Overtonova okna“. Napřed nám začali vnucovat, že se cikánům musí říkat Romové, protože oni to tak chtějí, pak z médií zmizely vtipy na Vietnamce a černochy, pak se o feministkách pozvolna přestalo psát jako o komické kuriozitě z USA, pak se o odsunu začalo psát jako o vyhnání – a že si to všechno nechali lidé líbit, došlo to tak daleko, že dneska už je pomalu považováno za rasismus, když si dovolíte veřejně říct, že v České republice jsou domorodým obyvatelstvem Češi, ne Arabové nebo cikáni. Dokonce se pomalu ozývají hlasy, že by se měly zakázat velikonoce (protože gender) a Mikuláš (protože rasismus) – a co je vůbec nejhorší, *nikdo* ty hlasy neokřikuje.

                  Jestli to chceme zvrátit, musíme volit takové lidi, kteří nemají problém veřejně říct „cikán“, prohodit něco o mletí nevděčných hostí na masokostní moučku, nebo rezolutně trvat na tom, že v téhle zemi jsme doma my a ostatní že může vzít čert.
                  Oni sice nikdy nezískají výraznější podíl na moci, ale to ani není jejich úkolem. Jejich úkolem je rozrazit to přivírající se okno dřív, než se nám zabouchne před nosem. Na západě to nestihli, takže se tam dneska chodí k soudu za výroky, nad kterými by se ještě před deseti lety nikdo vůbec nepozastavil… a ještě mají tu drzost, že tomu říkají „pokrok“. :-P

                  1. Pro Vaši informaci, na území toho času okupovaném Českou Republikou jsou domorodým obyvatestvem neadrtálci; pokud snad trváte na tom, aby šlo o skupinu, jež není moc vymřelá, pak tedy Keltové.

                    Češi se sem nasrali historicky zcela nedávno; jde o krajně nežádoucí imigranty, již mohli přijít jen a jenom vinou nedostatečné ochrany východní hranice, resp. nedostatku Kokotle Kotleb mezi stávající keltsko-germánskou věrchuškou.

                    1. …proto je potreba se z historie poucit a nedelat stejne chyby, jako udelali minuli okupanti.

                    2. To je přesně to relativizování identity a hodnot. Ještě před sto lety neměl nikdo problém říct „dobyli jsme si to území, je naše a nakopem prdel každýmu kdo nám ho bude chtít vzít“. Zatím co ted každej druhej žvaní že keltové, germáni a nějací češi..

                    3. Jo, před sto elty to bylo prima. Akorát to o tom území Čech tvrdili současně Češi i Němci. K ničemu dobrýmu to nevedlo.

                    4. Češi se do Čech dostali pouze vinou nedostatečně chráněné hranice západní. Přes hranice východní (spíše snad severní) byla obsazena Morava a Slezsko.

                  2. Cikáni jsou v ČR domorodým obyvatelstvem už asi 1000 let. Přitáhli jen relativně krátce po Češích.
                    Mimochodem, s tím Overtonovým oknem to máš přesně naopak. Ty menšiny a tolerance a feminismus a vůbec ho prý otevírají, Kokotleb a Okamura a DSSS a podobní ho prý naopak zavírají.
                    Když už zkoušíš nějaké módní výrazy, tak by sis měl aspoň zjistit co znamenají, abys nebyl za debila.

                    1. Cikani tu byli, ovsem kocovali. Nevim, jestlise tim padem daji v te kocovne dobe oznacovat za „obyvatele“, kdyz vlastne zadne konkretni misto neobyvali. Mozna slovickareni, nevim.

                      Spise by mne zajimalo, kampak se vyparili Sinti, kdyz nam media vsude tvrdi, ze z Cikanu zustali jen Romove.

                    2. Sinti jsou odnož Romů. Židi jsou taky Židi, i když se dělí na sefardy, aškenázy a bůhví co ještě.
                      technická – za cikány byly označovány osoby žijící kočovným, cikánským, způsobem života. Tedy nejen Romové, i když ti samozřejmě tvořili mezi cikány majoritu. Nicméně technicky vzato nelze klást rovnítko mezi Rom a cikán. Ani historicky a už vůbec ne dnes, kdy cikáni dávno nekočují.
                      Oni ti cikáni, zdá se, příliš daleko nekočovali, takže o českých cikánech se dá v pohodě mluvit, dokonce existuje český dialekt romštiny.
                      Jinak, Rom je národnost, cikán způsob života.

                    3. Mmm… mel jsem tu cest o tom debatovat primo se soudruzkama z Romey, psal se rok ’96, pamatuju si to moc dobre. Tehda jeste se bezne rikalo Cikan a nebo Rom. Mel jsem v tom hokej a taxem se zeptal primo u zdroje.

                      A bylo mi receno, ze Cikani maaji v Cesku dve hlavni vetve: Romy a Sinty. Cili ze Romove jsou podmnozina Cikanu. Preneseny vyznam „cikan“ samozrejme je neco jineho, asi jako „kolt“ rikat pistoli, protoze to strili. Pak ze Romove se dale deli na Olachy, ruzne slovenske vetve, atd.

                      Damy ovsem trvaly na tom, ze Cikan jako etnikum musi byt s verzalkou. Ta debata probihala behem tvorby tiskoviny, kterou Romea financovala, takze se dbalo na gramatickou, typografickou a faktickou spravnost.

                      Mozna, ze dneska uz je to vsechno jinak.

                    4. Nevím s kým si se o tom bavil v roce 1996, ale Romea to určitě nebyla. Ta vznikla až na silvestra 2002.
                      Co se týče Romů u nás, tak jsou tu dvě hlavní skupiny – Slovenští Romové – Rumungři a pak Olaši co přišli odněkud z maďarské Valachie. Pak jsou tu nějaké zbytky původních Českých Romů, hrstka maďarských Romů a pak němečtí Romové – to jsou právě ti Sinti.
                      Co se týče názvosloví – v roce 1996 už dávno romské organizace odmítaly označení Cikán jako hanlivé (ve skutečnosti to hanlivé nebylo) a prosazovali označení Rom.
                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Romov%C3%A9_v_%C4%8Cesku

                    5. Jen k těm 1000 letům. Ano, byli tady dávno, ale na území ČR po druhé světové válce nezůstal skoro žádný. Současné osazenstvo jsou ti, kteří přicestovali z východu a z Maďarska. Těch původních tady nezbylo skoro nic.

                    6. První zpráva z 15. století. Češi tu fakt byli o pár set let dřív.

                    7. Re: shane
                      29.1.2018 v 23:01

                      Tak jsem se koukal do archivu, zakazku jsem nasel, byl to kalendar „Cikansky rok“, nasel jsem jmena tech dvou bab, ale ucto je v Brne u danare v archivu, takze organizaci bohuzel nevim. Byl toho slusny naklad, pro cele Cesko. Mozna to Romea nebyla a to uz jsem si za ty roky nejak spojil v hlave.

                      S tim hanlivym cikanem, nevim, jestli to uz tehdy bylo. Delali jsme tou dobou i nejake veci pro Scuku a ten na Romech docela trval a snad se i nejak snazil o uznani Romu jako naroda. Jak dopadl, to uz nevim.

                      Zrejme v tom sami Cikani meli bordel. Beznej Cikan vi uplny hovno, proto jsem se ptal tech bab, co se tvarily, ze vi vsechno.

                    8. Romea rika: „Rom je oslovení uvnitř romské komunity, tak se Romové mezi sebou oslovují. To oslovení znamená také muž, žena je Romni a v množném čísle jsou to Roma. Slovo Cikán je název Romů zvenčí, tak od nepaměti Romy nazývali lidé mimo komunitu.“

                      Protoze Nemce take nenazyvame „Dojcane“, nybrz „Nemci“ a oni sami si rikaji „Deutsch“, tak logikou Romey je tedy pojmenovani „Cikan“ v poradku. Ostatne napr. Rakusaci Cikanum rikaji Zigeuner a pokud bych Rakusakovi rekl „Rom“, bude cucet jako pero z divanu.

                    9. Sysop: Romea ničemu nerozumí a prokazatelně lže. Cigánům se říkalo, říká a bude říkat cigán a je to tak správně. Důvodem je, že v cigánském etniku je kmen Romů jeden z mnoha, další je třeba kmen Sintů a je nejméně pět dalších. Označením pojmem „Romové“ pro celé toto etnikum současně je nutno brát jako velkou chybu.

                      Proto každý, kdo cigány označuje slovem „Rom“, projevuje důkaz své neznalosti a prokazatelně o cigánech vůbec nic neví.

                      Pokud bychom akceptovali postulát z dílny Romea, že „Rom“ je obecné označení pro příslušníka cigánského etnika, potom varuji že označení pro osoby mimo etnikum je „Gadžo“.

                    10. Re: neuromancer
                      31.1.2018 v 8:40

                      Coz o to, Romea treba nelze a Cikani si mezi sebou v komunite rikaji jinak. Ale ja nevidim duvod, proc mam treba komunistovi rikat ‚soudruhu‘, kdyz sam komunista nejsem. At si mezi sebou rikaji, jak chteji, pro mne je to komunista.

                    11. Sysop: To děláte správně, je to předmětem Vaší svobodné vůle.

                      Šlo mi o to, že Romea po nás nejenom chce abychom cigány označovali tak jak si přeje Romea, ale dokonce toto označení je chybné a může nás dostat do pěkné šlamastyky. Skutečně nechci být u toho když desetičlenou mužskou skupinu sintů někdo označí jako Romy :-D

                    12. Romea (aspoň dle mých zkušeností ve virtuálu) zachází s objektivní realitou velmi kreativně a jsa zatlačena do argumentační nouze, své tvrzení prostě smaže a nahradí jiným.
                      Romové (tedy ti, které znám nebo jsem slyšel spolu mluvit) si mezi sebou říkají more (i oslovení „hej cigan“ jsem slyšel).
                      Gadžo není jen výraz pro necigána – má dost pejorativní význam (nebo aspoň měl v minulosti), vycházející z toho, že cigáni necigány (bez ohledu na barvu pleti či etnikum) poněkud pohrdají a nemají je za sobě rovné.

                    13. Re:John P. Graver
                      31.1.2018 v 9:32

                      Vsiml jsem si, ze Romea ma u svych clanku diskuse, pricemz nemala, mnohdy vetsinova cast prispevku je smazana, takze zustavaji vesmes jen nazory autora clanku. Celkem sverazny boj s dotazy ctenaru.

                    14. Jejich FB je v tomhle ještě o kus dál. Mimoto je to skutečně nevyčerpatelná studnice poučení, pokud jde o to, kdo je tady rasista. Kolikrát tam zůstávají perly, za které by šel gádžo do lochu natvrdo.

                    15. Re: John P. Graver
                      31.1.2018 v 10:08

                      …to je mimochodem vec, u ktere mi rozum zustava stat. Jak muze byt rasista Cikan vuci Gadzovi a opacne, kdyz oba jsou rasa indoevropska?

                    16. Oni Cikáni z Pandžábu příliš daleko nekočovali, kdepak (Go West!).
                      Dnes v některých evropských zemích nekočují, protože to mají zakázáno, jako napříkad v ČSR, ČSSR a ČR, zatímco v jiných evropských zemích naopak kočují stále a na pakovištích pro karavany je lze potkat.
                      Cikánský je samozřejmě způsob života. Jmenuje se tak, potože ho vedli Cikáni.

                    17. To je jasne, jen mam nekdy pocit, jakoby se za to Cikani stydeli, protoze to neradi slysi.

                    18. Jistě, pamatuji stavbyvedoucího (pan Uhlíř ze závodu 21 SS Bruntál, jestli si číslo závodu dobře pamatuji), který se byl ochoten i poprat. Habitus nehabitus.

        2. Mne prosím mezi vás nepočítejte. ;-)

          1. Hledme na separatistu… s takovymi nase revolucni delnicka pest… ehm co to taram… nase evropske hodnoty, brzy zatoci ;-)

          2. Voni ho volili jen protože ví že se při oslavě udusí vlastníma zvratkama a budou nové hezčí volby.

      3. Jsem tentýž případ. Před pěti lety jsem se ani neúčastnil prvního kola a k druhému jsem vyrazil jneom proto, aby nevyhrál Kárl. Tentokrát jsem volil Miloše z podobného důvodu.

      4. Teda Sysope, to jste mě zklamal, myslím tím důvod (jak píše Pirath kvílení kavárny, škodolibost apod.), proč jste to hodil Zemanovi. Takže kdyby byl proti Drahošovi nominován orangutan, tak byste to hodil opici, aby nevyhrál Drahoš? To je ovšem smutný.

        1. Ano, je smutny, ze i opice by byla lepsi kandidat. Dalsi volby, ktere byly totalni tragedie, co se sortimentu tyce.

          1. Sysop: No, a koho byste si tak teda představoval co se týče toho „sortimentu“? To by mě zajímalo. Všichni jen nadávají, nikdo neřekne pozitivní slovo. Jaký kandidát by vás uspokojil? Tak ho popište, máte určitě představu o ideálním kandidátu.

            1. Z-manuv obsah v Levnosove futralu. Uz to by mi stacilo. Ja jsem skromnej jako Lenin.

              1. Sysop: Nojo, Zeman není Alain Delon, neumí zpívat, netančí, nehraje divadlo, proto je z něj hlavně ta umělecká kavárna tak vyřízená, jim nejde o obsah, jim jde o vizáž a o umělecký projev :oD. V takovém „Česko hledá talent“ by si Zeman ani neškrtl, protože není komediant.

                1. Technická: divadlo hraje.

                  1. John: A ve kterém divadle hostuje? Hlavně neříkejte Hrad, tenhle vtip už znám :oD

                    1. naposledy hostoval v Rudolfinu :)

                    2. ..a propo, viděl jste obě ty hlavní prezidentské debaty? Já jenom tu na čt. Ta na Primě to prý bylo něco skutečně otřesného, něco jako ring volný, pro boxery možná skvělá emočně primitivní atmosféra, kdy se diváci i poperou mezi s sebou a poteče krev, pro sportovce a komedianty ideální prostředí.. dokonce i někteří voliči Drahoše z toho byli úplně zhnusení. No, a tady vidíte pak to nivó médií, co je to ve skutečnosti za úroveň, jaký primitivní potenciál mohou nabízet a pak mají nervy, když je někdo pošle do háje a odvolávají se na slušnosta diplomacii, tak to mě hodně baví. Vlastně dýfens a zrg to vystihli v té větě, kterak se média zhlédla..

          2. Orangutan je lidoop, ne opice. Opici by Drahos mozna i porazil. Pokud by nebyla moc roztomila.

    2. Pro dokreslení situace, sledoval jsem studio Drahoš od začátku. To uvadající nadšení.. Byl tam skaut asi ta skupinka z Brna (antifa-skauting) a Feri za top (ten co nemá nikde domov můj-kočkopes)

      1. technická – Feri je vzato kolem a kolem víc Čech než Okamura. Oba jsou to míšenci, ale na rozdíl od Okamury narozeného a zčásti vychovávaného v Japonsku se Feri narodil a vyrůstal v Čechách. O tom že pro „vlastence“ Okamuru je ČR až z nouze ctnost po tom co neuspěl v Japonsku ani nemluvě.

    3. No ja behem posledniho tydne narazil na tolik urazlivych komentaru proti zemanovo volicum, ze sem si rek tak ja teda na to druhe kolo pujdu, a hodim to zemanovi, vsem temhle natruc. Prijde mi to fakt jak s trumpem, kdy se cely elektorat jednoho kandidata oznacuje za hloupy, zmanipulovany, sprosty, chudy, neinformovany, buransky, s posranym zivotem… Zato volici drahose jsou udajne inteligentni, bohati, stastni, mladi, chapavi a vzdelani… Give me a break.

      1. Veľmi sa mi páči tá reprezentatívna logika skalných návštevníkov tohto servra. Hodím to na truc TuZemanovi, lebo sa doňho navážajú slniečkári, že je to ruský šváb atď. Lebo tým dokážem opak…:D Pevne verím, že z tých istých dôvodov ste si strelili aj do druhej nohy a volili toho nášho exportného miláčika Bureša.
        Píšte radšej o autíčkach a pištolkách, chlapčekovia…

        1. Je to marny. Oni si mysli, ze kdyz otravi sousedovu kozu potom, co chcipla ta jejich, tak ze neco vytvori. To, ze se meli lepe starat o tu svou je za jejich dusevnim obzorem. Jenze to nezmenis, na to jim chybi sebevedomi a odvaha.

        2. To si mi to teda nandal, Aeone, Chlapecku… Jenom se tim potvrzuje co jsem napsal, ze takovy jako ty anebo jenyk tady dole neumi nic nez jen urazet a zesmesnovat zemanovo volica za to jaky jsou to idioti. Inu, pro debila kazdy hloupy, rikala forrestovo mama…

          PS: Zeman je na rozdil od Drahose proti migrantum a teoreticky pro zbrane, a to mi taky vyhovuje. Ale takova debata je nad uroven Drahosovych obdivovatelu, protoze s vami se neustale zasekavame na osobnich urazkach.

          1. Ono bavit se s někým, že Zeman je proti migrantům a pro zbraně, je asi na takové úrovni jako se s někým bavit o tom, že Andrej Babiš nekrade, protože je miliardář a naopak myslí vše dobře a maká pro lidi. Zeman má taky rád lidi, že jo?

        3. Ono vůbec je „Hodím to na truc“ známkou jisté mentální atrofie. Slyšel jsem ovšem tuhle motivaci vícekrát, než bych čekal.

    4. +1 naprostý souhlas

    5. Ze by na opacne strane ta skvadra byla lepsi, to se rict neda. Kavan, Veleba… Proto jsem se rozhodl v druhem kole nevolit.

    6. Presne. Narozdil od DFENSe mam pud sebezachovy, aspon za svoje decka a rodinu. A Drahos se svym zidozednartstvim a propriprchleneckym lezenim Bruselu do analu je pro me mimoradne podezrele individuum.

      Vzdycky, kdyz mainstream nekoho stajluje do role spasitele, je treba se mit na pozoru.
      A nevysrat se na volby, ale nasypat jim pisek do soukoli. To je zakladni obcanska povinnost.

      1. Dulezity je ze nas Zeman ochrani pred vsim, z ceho jsme tak luxusne posrani. Zidi, zednari, priprchlici…musulmani, na ty nesmim zapomenout…no a vlci z volstrytu, jasne…kazdy doplnte to sve. Sef, tchyne, poctiva prace, vzdelavani…i toho se bojite? Vypada to tak.

        1. Samozřejmě že nás neochrání, ochránit se musíme sami. Ale legitimizuje náš odpor. Jestli jako národ za něco stojíme, tak nám to musí stačit. A pokud nám to stačit nebude, znamená to, že beztak není co zachraňovat.

          Díky Zemanovi máme k dobru dalších pět let, které kavárna stráví prskáním žluče a rozbíjením svých dutých hlav o zeď Zemanovy zlomyslnosti. A s tím už se dá jakž takž pracovat. Akorát nesmíme usnout na vavřínech, nebo se probudíme na bobkovém listu. :-P

    7. No, mluvit o vlastizradcich a pak to hodit někomu, kdo se s vlastizradcem paktuje, to je chucpe. A ještě na to být hrdý, to už je kumšt.

    8. Pirath: Takže vy jste to hodil Zemanovi jenom proto, že nesnášíte některý lidi? Takže ne z vyššího principu, ale kvůli nesnášenlivosti? No těbuh, je tu vůbec někdo, kromě mě, kdo volil z vyššího principu? No, nehlaste se všichni..

      1. Mel jsem moznost prohodit se Z-manem kdysi par slov, to jeste byl aktivni socdemak. Mam proti nemu par vyhrad jako vuci politikovi, protoze se ve sve pyse chova jako zupak a i takovy Klaus, ktery je narcis podobneho razeni, ho svym chovanim strci do kapsy. Politik, tedy clovek hrabajici se ve spine a pretvarkach, by se sam mel umet chovat, i kdyz je to treba pretvarka. Skutecne moudry clovek umi poslat oponenta do prdele, aniz by rekl jediny vylgarismus. Z-man moudry rozhodne neni. Je chytry, je do urcite miry vzdelany a sectely, ale moudry fakt neni.

        Nicmene tedy hloupy Z-man neni a oproti jinym vozungrum, kteri nasi vladou prosli, to ma v hlave celkem srovnane a byl (nevim, jestli jeste dnes) pro nasi zemi schopen i neco rozumneho udelat. Spasitele cekat nelze, drtiva vetsina tech sracu je ve vlade jen pro prachy a zviditelneni se. Takze Z-man je jednooky kral mezi slepymi, nic vic.

        Pokud bych mel cekat na Pana Idealniho, tak ve sve naivite zrejme i umru. Proste lepsi vyber nebyl. Prijde mi to, jako hrabat se nekde na benzince v dratenem kosi „vse za 50“ a ocekavat, ze tam budou Rolexky.

        1. Sysop: Hele, já taky někdy řeknu vulgarismus, vlastně neznám ve svém okolí nikoho, kdo by někdy nepoužil peprné slovo, vlastně znám, moje babička, ta opravdu nikdy neřekla sprosté slovo, to obdivuju. To, že je někdo prezident z něho nedělá automaticky světce, jako fakt ne. To byste se divil jak mluví vesměs všichni politici v kuloárech nebo v hospě, by vám praskly ušiska :oD. Radši prezidenta, kterej mě pošle rovnou do řiti, než prezidenta, kterej se bude usmívat, potřásat mi rukou a za rohem mi vykope jámu.

          1. Jenze prezident, je de facto panak, ktery reprezentuje zemi. A on ji nereprezentuje sportem, zpevem, nebo hranim na housle. On ji reprezentuje svym vystupovanim. Samozrejme, ze vymenit hulvata za podrazaka by byl bad deal, ale o tom prece nemluvime.

            Kdyz mam reprezentanta v krasobrusleni, tak proste musi umet bruslit, musi umet tancit, musi bejt stihlej. Nestaci mi tlustoch, co pred 15 lety hral dobre hokej na stredni. Netvrdim, ze prezident je neco jako miss, tedy ze je to „udajne“ ten nejlepsi ze stada. To fakt ne. Ale prece jen nejaky ten vyber by to byt mel.

            1. Sysop: Takže prezident reprezentuje stát, tak nesmí říct Junckerovi, aby šel do řiti. Ok. No, tak to se má říct rovnou, že prezident je pro lidi k ničemu, že potřebujeme jenom prázdnýho panáka s hezkou figurou a bělostným úsměvem. Tak to potom nepotřebujeme už ovšem diplomaty, to jsou vyhozený peníze, žejo, protože diplomati jsou od toho, aby urovnávali, žehlili, chytračili, politicky naváděli, vypadali dobře a měli charakter lišky podšité.

              1. Moudry clovek posle oponenta do riti s gracii.

                Problem Z-mana je, ze on neni moudry. Snazi se to kompenzovat bonmoty, ale ty jednak nejsou jeho a druhak je to jen zaplata.

                A to rikam, ze je jeho hlavni problem. Postoj ma spravny, ale projev je tragedie. Kdybych chtel prazdneho panaka, tak jsem mohl vybrat Levnose. Sice zuby zlute, pri stresu padal koutek, ale zbytek ok.

                1. Víte, moudrost nemá jen jednu podobu, to, že vás někdo pošle do háje neznamená, že není moudrý. Víte, lidé si myslí, že když se budou přetvařovat navenek, takže budou oblíbenější. Když vám řeknu do očí, jděte do háje, je to pro vás lepší, nebo je pro vás lepší, když vám řeknu, Sysope, jste skvělej, vy jste tak báječnej člověk, takovej moudrej.. a za rohem vás pomluvím do morku kostí..? Já osobně mám radši tu první variantu a nemyslím si, že moudrý člověk by použil tu druhou.
                  Levnos je asi vaším jazykem Drahoš, že? Tak Drahoš je něco jako darling, zahraničí ho miluje, umělci taky, je pro ně něco jako ikona, umělci si zbošťují své favority, vzhlíží k nim, je to pro ně přirozené, protože sami se pohybují ve světě, kde vzhlížení ke hvězdě a její zboštění pro diváky-veřejnost, jsou pro ně hlavní kritéria pro úspěch, jsou zvyklí na opony, na potlesk, proto jejich favorit musí ztělesňovat to, co do něho mohou promítnout ze sebe, chápete? Proto jsou z něho u vytržení jako byli z Havla, bylo by divný, kdyby to bylo jinak. Je to předvídatelné a proto je to v pořádku ;-).

                  1. Ale vy zamenujete fales s diplomacii.

                    Ano, co se Levnose tyce, tak samozrejme chapu pohnutky tech volicu, kteri vylozene chteli jeho. Ja take se nesnazim devastovat si svuj cas tim, ze budu plivat na jeho volice. Proste jsou to lidi jako ja, maji prava, jako ja, maji nazor na zivot jiny, nez ja, maji hodnoty jine, nez ja. Tot vse.

                    Jestli ho zahranici miluje… kdo je to „zahranici“? Stejna sorta kavarniku, jako mame u nas a nebo je to treba i sedlak nekde z Bavor, bydlici ve vesnici s uprchlickym taborem, kteremu bych ukazal Levnosovy hodnoty? Zrovna predevcirem jsem telefonoval s jednim takovym bavorskym sedlakem, mam k nemu jet pro kralika. Blahopral, ze vyhral Zeman.

                    1. Nene, diplomacie je, Sysope, oficiální činnost státu v oblasti zahraniční politiky, a to Zeman zvládá dobře a navíc na to máme dost solidně placené diplomaty. Vy si pletete pojmy a průjmy, to nelze. Prezident jistě třeba v Číně neřekl nejvyššímu představiteli vlády, aby šel do háje. To, že Zeman jedná drsněji doma s novináři nebo oponenty, používá vlastní styl na své domovské půdě, to není vůbec na škodu, oni se s ním taky nemazlí, naopak, je totiž svůj, což na domácí půdě by měl být každý prezident své země, státu, měl by být svůj tak, aby mu rozuměl kandidát věd i pasáček vepřů. A to je právě jeho síla, proto má voliče úplně z každé profese, volí ho akademik, lékař, prodavačka i přidavač na stavbě, to je skoro srovnatelné s uměním, oslovit úplně všechny vrstvy společnosti, to dokáže skutečně málokdo v politice, Zeman tu není jen pro chudé nebo nevzdělané, není tu pro zboštění jen určitou sortou lidí, je skvělé že má odpůrce, kdyby neměl, něco by nebylo v pořádku, ani Bůh nemá stoprocentní oblíbenost, kdyby ano, nebyli by ateisté ;-)

                    2. Ale notak,diplomat prece neznamena,ze je jim pouze po prekroceni cary.Jako diplomat clovek vystupuje i tady a prezident neni jen diplomat,protoze jedna i k lidem,jez zastupuje.

                      Nemyslim si,ze je nejak moudre tyto dve funkce oddelovat.Ostatne to malem bylo Zemanovi osudnym.Kdyby jako diplomat jednal i s tou novinarskou sebrankou,sebral by jim hodne vetru z plachet.

                      Sproste samozrejme mluvit muze,ale pokud neni „v praci“.Jednat „diplomaticky“ je umeni,ktere by mel zvladat i proti jeho nepratelum,kterym samozrejme prozapadni media jsou.

                      Reknu to jinak – Vlada Putin je v tomto uplne jiny kabrnak.Naopak Z-man inklinuje k Trumpovi.Myslim si,ze i v tom pak muze byt rozdil v oblibenosti politika vlastnim narodem.

                    3. Sysope, diplomat je člověk, respektive státní úředník, který je pověřený výkonem diplomacie, je to člověk, který je obratný v jednání a proto mají státy diplomaty a ti právě řeší veškeré diplomatické styky a měli by se vybírat tací, kteří opravdu ten stát zastupují obratně a chytře. Prezident vůbec nemusí být v některých otázkách taktní=diplomatický, pokud uzná za vhodné, že taktnost v argumentaci nepadne na úrodnou půdu.
                      Putin je něco jako „car“ a jeho pozice je úplně v jiném levelu než pozice prezidenta malé zemičky v EU, kde carský dvůr je Brusel a spol., tam by se k němu nějaká deviantní polonahá aktivistka ani nedostala na sto metrů, a kdyby ano, letěla by celá ochranka okamžitě, takže srovnávat nesrovnatelné není dobrý příklad.
                      Co se týče Trumpa, ten to taky nemá jednoduchý, být v USA prezidentem to je skutečně za trest, to není překlep, skutečně za trest. Tam to řídí úplně jiná klika, tím chci říct, že Brusel je proti tomu ještě „prima kámoš“.

  5. Tak to panu autorovi závidím, že poprvé v životě nevolil. Já už čelil situacím jako 2.kolo senátních voleb kandidáti ČSSD a ANO, v komunálních pouze mix stran TOP09, ODS, ČSSD, KSČM a Zelení apod. Tentokrát jsem menší zlo volil, jak jsem již psal dříve, z čiré zlomyslnosti. Mohla by to být sranda, Milouš je mstivý až hrůza a já myslím, že by se na těch europanácích, co na něj pět let srali, mohl pěkně vyřádit. Moc se mi nelíbily ty jeho kecy o nějaké společné zahraniční, sociální a ekologické politice EU, na druhou stranu vsadím boty, že pro to nehne prstem. Místo toho bude tak rok dva „s neutuchající chutí“ nasávat a pak budou nové volby.

    Za skandální pak považuji podporu, byť nesmělou, předsednictva Svobodných Drahošovi, sice se proti tomu ohradil Zálom, ale mne to jaksi nepřesvědčilo. Čekal bych prohlášení, že programy a veřejné vystupování obou dvou není kompatibilní se světonázorem členů partaje, tečka. Podobně se vyjádřil někdy v říjnu i Mach v debatě s Robejškem. Zjevně je pro Svobodné důležité kritérium, že kandidát nenablije do korunovačních klenotů a neřekne do rádia kunda a kandidátovy názory např. na EU, zbraně, hulení…, to je jen takové roztomilé dědkovské blafání. Nejsem si jist, jestli si to u mne Svobodní vůbec vyžehlí.

    1. Já na tu stranu už taky půl roku seru, pokud budou tímdle tempem i pokračovat, tak to za chvílu nasměruju do SPAMu.

      1. já vám to dávno říkal že svobodní jsou nevoliteltní, že v případě výhry by nasypali cigánům takový dávky, že by je ani Babiš nestíhal od živnostníků vybírat.

  6. Nevolil jsem ani jednoho. Užil jsem si odstup a sledoval kampaně obou pánů. Můj odhad byl, že MZ porazí ve 2 kole Drahoše a to max. o 5%, což vyšlo. MZ (jeho tým) to výborně zvládnul. Takticky i strategicky. Neúčast v TV debatách před 1. kolem byla logická, stál by tam 1 MZ proti 6 antiMZ + Hannig a Hynek. Nemělo to žádný smysl. Letáky a billboardy jsou běžný folklór, ale i zde to bylo dobře zacíleno. Před 2. kolem mohl být MZ daleko ostřejší, ale na Drahoše žádné kompro nevytáhnul i když to mnozí očekávali. Mohl se vrtat v jeho sponzorech (např. mafián L. Sekyra), mohl do něj šít kvůli jeho kariéře na AVČR (pracoval jsem tam řadu let a Drahoš tam má, řekněme, dosti problematickou pověst a kompro od ochotných práskačů by se jistě našlo), kvůli jeho elitářství (kdo nepodepsal jeho „výzvu vědců,“ je z principu kverulant).

    Opotřebovaný, prochlastaný a neuropatický MZ vz. 2018 není stejný level, jako MZ vz. 2013, ale na loutku Drahoše a na jeho loutkáře pořád s přehledem stačil. A jsem tomu nakonec rád.

    Zásadní chyby Drahošovců:

    1) Vybrali Drahoše

    2) Provokovali MZ stran jeho neúčasti v TV diskusích a pak se divili, že MZ po 1. kole přijal pozvání do 4 TV.

    3) Nesmyslná last minute kontaktní kampaň v regionech, kde nemohla nic změnit (Ostrava, vypískán na hokeji v Třinci). Tohle byl otřesný fail, s ohledem na fakt, že favorizovaný kandidát Horáček objížděl regiony 18 měsíců a dostal 8%. Drahošovu kampaň dělali buď dementi, nebo sabotéři.

    4) Drahoš si nechal podkuřovat od „kulturní fronty“ reprezentované megastars Rottrovou (schválně, pamatujete si na jedinou její hitovku?) a Polívkou, který chlastá řádově vyšší level, než MZ, před cca 300 fanoušky v brněnském Semilassu. Týž večer překvapivě dobře vypadající MZ (pořád přemýšlím, čím jej nadopovali – medvědí žluč, botox, roh nosorožce, Viagra :-), plus skvělá maskérna) oslovil v one man show se submisivním Korantengem cca 1.500.000 diváků TV Nova.

    5) Drahoš zcela nepřipravený na kotel TV Prima, za uchem sluchátko a přítul na telefonu mu nepomohl.

    6) Infantilní vystoupení Drahoše v kině Lucerna, kde zpíval popěvky jako Dělání a Není nutno, zakončeno trapnou Ach synku.

    7) Překvapivě státnický a umírněný MZ na ČT a neautentický, útočný „mopslík“ Drahoš, hrající podle not, které dostal. Zásadně si to posral s tím presidentem dolních 10mega a MZ toho lapsu překvapivě nevyužil. Witowská v jedné chvíli napovídající, což zakládá podezření, že Drahošova paní měla pravdu, když řekla novinářům, že Drahoše mají v ČT rádi, ale nesmí se o tom mluvit…

    Celkově vzato nepřekvapivý výsledek. MZ je vítěz spíše vlastní zásluhou. Osobně chci věřit, že vydusí Babiše za to lavírování po 1. kole, kdy Babiš dával MZ přes média nesmyslné rady stran vyhození Nejedlého a Mynáře. Že bude trvat na 101. MZ je dědek mstivej a kurva těžká váha, na to by Babiš neměl nikdy zapomínat…

    1. One man show na nově jsem taky viděl a napadlo mne podobné – botox, perník, pudr.

    2. Se vším souhlas, až na tu Marušku. Ta pár velmi slušných písniček měla.

      1. OK Zrejmě letos nikde nejsou kytky beru na milost :-)

        1. Tak tu jsem zrovna na mysli neměl:-))) … ale třeba Markétka mi přijde dobrá i dnes. Ale možná jsem jen jednodušší povaha.-).

      2. Ani Ozzymu ostudu neudělala.

        1. Tak.

    3. Jo Otto, to je pěkná analýza.
      Jen pár připomínek.
      Sekyra je mafián kvůli Mrázkovi, že?
      Proč ho potřeboval a koho měl Mrázek tehdy zmáknutého tedy asi víte taky…
      Ad 1) no vybrali, nikdo další s podobným potencionálem se nenabídl…
      Ad 2) to pokládám za největší chybu, ale jestli se tam dalo najít 155 tisíc hlasů netuším
      Ad 3) další nesmysl, když už tak lovit v regionech kde mám šanci. Už 10km od Jablunkova bylo Zemanovo…
      Nejzajímavější je pro mě samotný Jablunkova.
      V 1.kole MD 1888 hlasů, MZ 782 nebo tak nějak.
      Ti ostatní dohromady 300.
      V 2. kole JD 2077 a MZ 1110 volební účast o 0.6% vyšší.
      Ad 4) jo měl jít do Novy bez publika a bojkotovat Primu a SoukupTV
      Ad 5) viz ad 4)
      Ad 6) no víte oni to tak mají ti Svěráci & spol. to mi nepřipadá podstatné
      Ad 7) to je celý JD problém, zadrhává, není pohotový a neumí měnit taktiku proti protřelému prolhanému soupeři.
      Když ty repliky napadaly i mě, tak on byl mimo mísu.
      Já tu ČT sledoval během ukládání dětí ke spánku a něco mi uniklo, nicméně měl tam JD i dobré momenty.
      Pokud chtěl do MZ rejt, měl ho vařit na tom skvělém politickém úspěchu zkušeného politika s Babišem premiérem v demisi a třech měsících v hajzlu a na té duálnosti postupu se 101 bude-li zvolen či ne.
      A připomenout usvědčeného zloděje jeho ministra Svobodu a všechny ty lidi co Zeman měl kolem sebe a dnes se vzájemně nenávidí.
      Ale z hlediska získání voličů by to stejně nic nedalo.
      Mě stačila ta trefná JD věta: takovou politickou zkušenost bych raději neměl…
      Chci věřit, že si aspoň Babiš MZ namaže na chleba a že když bude potřeba tak i ústavu upraví.
      Protože sorry jako, ale Filip, Okamura a Chovanec jsou koaliční partneři na hovno přesně ve stylu bonmotu MZ.
      Tak snad to dojde i dalšímu necharismatickému profesorovi z ODS.

      1. Tak jste si krásně odpověděl sám, lidé volili Hynka, Hilšera, Horáčka, Fišera, Topolánka než Drahoše. Nechtěli Drahoše, takže jim nic jiného než Zeman v druhém kole nezbyl.

    4. Otto ten rozbor se mi líbí +1

    5. Ad 7) Teď si nějak nevybavuju, čím mu napovídala, na druhou stranu ho slušně natřela ve chvíli, kdy tvrdil, že má politické zkušenosti, jelikož jako předseda AV s politiky často jednal, poznámkou, že z ní časté rozhovory s politiky taky političku neudělaly.

    6. Bližší info k AVČR by nebylo? Teď už mu to neublíží.

  7. Tak nějak (byť primární důvody byly jiné – ta kampaň mi připomněla provedením, stylem a barvou kampaň jednoho subjektu v parlamentních volbách, což se později víceméně potvrdilo).
    Moc hezká byly akce na fejbůčku, kde jeden a tentýž člověk tak 20minut sepisoval brekot nad tím, jak „zemanovci“ někde tamhle něco a jak je to opravdu hrozně špatně, aby o den později napsal/nasdílel totéž s druhé strany a jak je to super a hahaha, hrozná sranda. Je to fakt odporná pakáž.
    Teď po akci je na fejsbůčku solidně nablito.
    Takže ti, co volili toleranci a slušnost neváhají sdělit, že za to můžou debilové, kreténí, burani, lůza z venkova, rusové, kremloboti, komunisti, necisti.
    Titíž, co volili soužití národy sdělují, kterak sme dementní národ plnej buranů a ti, co volili humanismus a odkaz havla přemýšlejí, jestli voliče zemana je třeba jen odeslat do koncentráku, nebo je rovnou zpopelnit.
    Tož dobré to je :-/
    Co mě na tom nejvíc fascinuje – já sem toho názoru, že politicky známá osobnost by si to měla „vyšlapat“, mít za sebou nějakou historii, aby byla respektovaná, známá a volitelná a aby za jejími názory byly činy.
    Voliči Drahoše před půlrokem frajera vůbec neznali, protože to byl pan někde pěkně za větrem na rozdělovníku grantů, neznali žádné jeho názory. A najednou BUM, někdo ho vytáhl z klobouku, udělal mu extra drahý PR, který „nikoho neurazí“ a něco o něm prohlásil. To se nekriticky přejalo a jeho prohra je vraj prohra dobra proti zlu.

  8. Snad dnes padl mýtus o tom, jak Miloš rozděluje společnost. Dokázal spojit voliče ANO, Oka, můry, vyrovnané Filipáře, drobné Haningáře a ssČssD. To jsou různá hnízda, velké okruhy a považuji to za vzácný úkaz (v čr) Zemanových schopností. Putin mu přál a za zády mu chyběl jen Babiš s nedostatkem víry (který měl po první vítězném kole blbé kecy) Kecy+absence= trest??

  9. Skutečným vítězem jsou neuspěšní kandidáti z prvního kola. Relativně brzy to budou můžou zkusit znova.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017