Jak jsem hajloval - zpět na článek

Počet komentářů: 613

Přidat komentář
  1. Jo…moc dobrý…máte za 1.

  2. To co řádí v celé EU není neomarxismux nýbrž fašismus.

    1. Tohle většina lidí nepochopí. Že všechny tyto ideologie jsou svou podstatou RYZÍM FAŠIZMEM.

      Liší se jen v tom jakou mají fasádu, jestli hnědou, zelenou, rudou, duhovou,…

      A pak se liší v tom kdo je tam Ubermensch/utiskovaná vyvolená skupina, jestli ekologicky uvědomělý cyklista co recykluje odpad, neomarxista-neziskovkář, či LGBT úchylák.

      A kdo je tam za ži… padoucha co musí být potlačován a likvidován.
      Tedy automobilista a otec od rodiny, podnikatel nebo živnostník živící se prací či hezerosexuální bílý čech.

      Jinak ta podstata je úplně stejná jako u starého dobrého fašizmu.

      1. S tou fasádou trefa do černého. Jeden analytik (shodou okolností ruskej) říká že „fašismus je ideologicky všežravý“. Takže zelenej fašismus existovat může a klidně ho může provozovat levice. A provozuje. A ještě ukazujou prstem na jiný že jsou extremisti. Hezký že komouše už v parlamentu nemáme ale místo nich něco mnohem horšího …

        1. Ekoterorismus je klasická pravice. Neb byl vytvořen, je udržován a slouží ziskům korporací a elity.

          To, že si na tom příštipkaří nějací potetovaní aktivisté je jen proto, že je platí a podporují a chrání ty korporace a miliardáři. Jinak by skončili do týdne jako zmoklé slepice.

          1. Ale houby pravice.
            Všechny formy fašizmu slouží korporacím, protože jsou sami oporou systému – korporátní fašizmus.
            LGBT woke fašizmus jim taky slouží, třeba k poštvávání zaměstnanců proti sobě a nemožnosti existence odborů a k ještě většímu odírání bílých heterosexuálních pracovníků.
            Viděli jste někdy vykrouceného teplouše jak někde maká jak barevnej ?
            A jen se nenatřásá na vedoucí pozici nebo v neziskovce ?

            1. Takže pravice.

              1. Ne, to je LEVICE.

          2. To je LEŽ! :-P

        2. No ano… Fašismus je nadnárodní, je to korporátní řízení společnosti. EU je fašistický útvar. Na Ukrajině je to nacismus – nacionální socialismus – likvidace jiných než vlastních národů.

          1. U toho nacismu na UA si nejsem, pravda, uplne jisty. Nacionalismus samozrejme ano. Extremni. Ale ten socik…? Samostatny socik bych jeste mozna videl v te korupci, ale narodni socik korupci netrpel. Krome toho, UA je rozparcelovana mistnimi oligarchy, coz ma jak k sociku, tak k narodnimu sociku docela daleko.

            Vlastne ani nevim, jak ten bordel na UA spravne zaradit.

            1. Ukrajina bude – na rozdíl od komunismu, fašismu a nacismu – těžce pravicový bordel.
              Oligarchismus znamená privatizaci zisků a socializaci ztrát, je tedy pozitivně individualistická. Občan tu není pro stát, stát je tu pro občana. Stát zde není nepřítelem, ale naopak, stát je zdrojem individuální moci. Občané jsou zákonně svobodní a mají právo svobodné demokratické volby, avšak jejich přímá ekonomická závislost je nutí se svobodou nakládat ve prospěch oligarchů. Centrální řízení společnosti tu vlastně není, tu řídí de facto individuality a jejich zájmy.
              Dalo by se říci, že (nejen) Ukrajina je potvrzením mnohým Marxových tezí o vrcholné formě liberálního kapitalismu, který podle jeho proroctví musí a priori skončit válkou (světe div se, něco tomu Marxovi i vyšlo!).

              1. Zajimava hypoteza, to mne vubec nenapadlo.

                1. Nééé, jak je to možné?
                  Kdo se to tady nedávno bil v prsa, že synátorovi vysvětlil základy marx(leninismu) během 15 minut?

                  1. @ SAVP

                    Ehm ehm, drobné upozornění. Integralův příspěvek, tudíž ani Sysopova reakce, opravdu nejsou o základech marx leninismu (v osmdesátkách na VŠ jsme to měli fšici jako předmět pod kryptokódem Dějiny mezinárodního dělnického hnutí).

                    1. Před odloženou zkouškou z dějin mezinárodního dělnického hnutí mě naštěstí zachránil 17. listopad.

                    2. @ Integrale

                      Já to čet, bylo nás tak pět z osmdesáti v kruhu. Měl jsem k tomu řadu zvídavých dotazů a kritických podnětů. Naštěstí jsem se zkoušky taky nedožil, bůhví co by tam ze mě vypadlo.

                    3. Ano, otázky a zejména vyvozování vztahu příčiny a důsledku byly to nejhorší, co tam člověk mohl dělat. Ostatně stejně, jako dnes.

                  2. Můžeš mi nějak vlastními slovy osvětlit jak to spolu souvisí?

              2. @ Integrale

                Fakt pěkná úvaha. Stručné a přesné.

                1. Když si přečtete definici slov monopol, oligopol, globalizace a podíváte se do minulosti na vznik bank a prvních nadnárodních firem jako třeba Britská Východoindická společnost, tak by vám mělo dojít kam to spěje. I ve filmech již několik dekád naznačují kudy zajíc poběží.
                  .
                  A že to někdo řekl před pár lety naplnou hubu (Nebudete nic vlastnit a budete šťastní) je defacto poslední slušné varování / in-formo-vání co bude následovat.
                  .
                  Vona totiž tahle „kolektivně globální hra ve hmotě“ má svá pravidla a minimálně se musí veřejně deklarovat co se bude dít.
                  Tak jako se podepisoval souhlas s očkováním pokusným preparátem. Což dříve nebylo.
                  To samé platí, když odevzdáváte hlas ve volbách. Symbolicky do urny. :-D
                  .
                  Akciovka založená na Silvestra 1600.
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Britsk%C3%A1_V%C3%BDchodoindick%C3%A1_spole%C4%8Dnost
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Indie_pod_vl%C3%A1dou_v%C3%BDchodoindick%C3%A9_spole%C4%8Dnosti
                  .
                  Portugalská koloniální říše => https://cs.wikipedia.org/wiki/Portugalsk%C3%A1_koloni%C3%A1ln%C3%AD_%C5%99%C3%AD%C5%A1e
                  Nizozemská koloniální říše => https://cs.wikipedia.org/wiki/Nizozemsk%C3%A1_koloni%C3%A1ln%C3%AD_%C5%99%C3%AD%C5%A1e
                  .
                  Lidé, kteří řídí chod světa (skrytá i servisní elita) fakt nediskutují o základech marxleninismu na webu.
                  Mají ho v malíku a implementují jej do praxe. Že to nevidí mnozí držitelé diplomů ingeniátor je důkazem jak krásně to vymysleli.
                  .
                  Každoročně se scházejí a plánují minimálně na pětiletky ne-li padesátiletky kde „ismy“ vytvářejí.
                  Viz. aktuální divení v IT, že bude v následujících 10 letech nedostatek GPU a SSD, protože AI.
                  Proč by měli stavět další fabriku, když mohou našponovat ceny, že jo.
                  .
                  Kapitalismus nevznikl z vákua ani přechod od feudalismu ke státu, kdy dekrety nahradily zákony a desátek daně.
                  Vše pečlivě vymyšleno a naplánováno. Pravda, vobčas tekla krev a sem tam někomu upadla hlavinka do koše pod gilotinou, ale co už.
                  https://youtu.be/peIuX21gl4w
                  .
                  Krále nahradili prezidenti (u nás sídlí rovnou na hradě), královské rádce premiéři s ministry a nevolníkům se dala sofistikovaná verze „máte svobodnou volbu“ si vybrat toho, koho vám předvybereme na kandidátky a dáme vám volnej víkend a pár svátků v roce.
                  „Holoto jedna nevděčná“. :-D
                  Jen hejtmani zůstali. ;-)
                  .
                  To, že někdo absolvoval VŠ studium ještě neznamená, že dokáže syntetizovat informace napříč několika obory a vytvářet si tak Big Picture.
                  Spíše dochází k opaku. Tunelové vidění světa a úzká profilace v oboru.
                  I ty behaviroální vědy jsou pro některé sprostým slovem. :-D
                  A když pak vidíte, že 80 letý profesor pochopil až na sklonku života co, že to vlastně pomáhal budovat, tak vám dojde jak moc jsme v pr… https://youtu.be/MPboB2IVt0E https://youtu.be/eZnPd8IShaY
                  .
                  Ale klidně diskutujte co že jste to v těch osmdesátkách na vejšce během jednoho či dvou semestrů stihli politicky zavnímat. ;-)
                  .
                  Než se globalisté rozhodnou, že hen ten internet neměli plebsu vůbec ukazovat a zakážou ho nebo zdraží jako luxusní zboží. :-D

                  1. A co navrhujete podniknout? 🫡

                    1. Konkrétně v rámci čeho?

                    2. @ SAVP

                      No o čem se tady stále bavíme Mlho?

                    3. Ptal jsem se záměrně.
                      Abyste nadefinoval cíl.
                      Minimálně ten vlastní.
                      Čeho chcete docílit a čeho reálně dosáhnout?
                      Nebo byste teda chtěl…
                      Než umřete…
                      Kromě nekonečného psaní v diskusích…
                      Čtení dalších a dalších knih…
                      Nekončícího studia… https://youtu.be/-EfqQktPLZw
                      a házení imaginárních vidlí někam. https://youtu.be/M40qYtGuloE
                      :-D

                    4. @ SAVP

                      Sám život je nekončící studium. Nečtu další a další knihy, jen několik málo pečlivě vybraných.

                      Dále jsem rád, že máme společného koníčka. Ty nejsi rád?

                      Reálně něčeho dosahuji, či nedosahuji reálnou činností. Ne tím, budu věšet svoje záměry komukoliv na nos. Nejsme na policii u výslechu. Pokud tě zajímají osobní či intimní informace, musíš si je sám vydedukovat v rámci sledování či inteligentního vedení vlastní konverzace.

                      Tyhle tvoje otevřené otázky si nech na motivační pohovory s uchazeči o místo generální ředitelky podlahových systémů.

                  2. @ SAVP, Menento mori

                    O našich mezioborových přesazích či nepřesazích nic nevíš, tak mluv za sebe. Pokud zaměňuješ anekdotický hlášky za odbornou debatu, měl byses nad sebou asi zamyslet.

                    Tvůj výběr z webů je samozřejmě kvalitní (bez ironie). Doufám, že někdy začneš místo copypaste psát taky sám za sebe nějak uchopitelně, dej tomu čas, nespěcháme.

                    Cesta dál je samozřejmě jasná mnoha přítomným. Stále studovat a házet vidle do systému. Doporučuji například Marcuse Rothbarda či jeho dosud žijícího následovníka Hanse Hermana Hoppeho.

                    Nyní mi dovolte odejít Herr Geněral.

                    1. „Cesta dál je samozřejmě jasná mnoha přítomným.“
                      .
                      Už zase někdo mluví za jiné?
                      O kom je řeč?
                      Kluci a jedna holka co spolu mnluví?
                      Kde je Hupert? :-D
                      .
                      „Stále studovat a házet vidle do systému.“
                      .
                      Nějaký příklad osobního hodu bude?
                      Ale prosím jen ty významné, které přesahují rámec nukleární rodiny a úzkého pracovního kolektivu.
                      Třeba něco, kdy si o vašich vidlích povídají na HQ či na ministerstvu.
                      .
                      „Doporučuji například Marcuse Rothbarda či jeho dosud žijícího následovníka Hanse Hermana Hoppeho.“
                      .
                      A jejda. Od jakého data věku smí někdo něco někomu doporučovat? Pade, šede…
                      .
                      A ano o mezioborových přesazích některých diskutujících si iluze nedělám.
                      Stačí se začíst v diskusích.
                      Všichni odborníci na všechno, domácí tlačenku nevyjímaje. :-D

                    2. @ SAVP

                      A jejda. Začínáme trošilinku hodně blábolit. Tak ještě pár štamprlí a budeš spinkat jak budulínek.

                    3. Že se nechytaj je jejich problém vašnosto.
                      Ale klidně udatně házejí vidle a študýrují.
                      :-D

                  3. Naprostý nesmysl. Kapitalismus nebyl nijak naplánován, protože trh je princip, který lidstvo zná již od doby prvobytně pospolné a fungoval tu tisíce let. |Pravděpodobně mnohem déle, než cokoli jiného, až věčné války trhu udělaly přítrž, takže je to spíš návrat k existenčními principu. Zapomněl jste ale i na 80. léta 20. století a vládu Tchatcherové a Reagana. Taky jste jaksi nezakomponoval krach ostbloku v 89. A podívejte se do dnešních USA nebo dnešní Argentiny…

                    Nevěřte tomu, že osud je dán a nelze jej změnit. Globalisté si mohou rozhodovat, co chtějí, ale podívejte se na jejich výsledky. Kolik narvali na Slovensku do liberální demokracie, a je tam Fico. Kolik narvali u nás do volby Schwarzenberka nebo toho zloděje chemických patentů jemuž nemůžu přijít na jméno, a povedlo se až napotřetí, s komunistickým rozvědčíkem. Podívejte se, kolik ty levičácký svině narvaly peněz do voleb a stejně vyhrál Babiš. Atd. Poměr nákladů a zisků rozhodně není zlatý tele. A hlavně: podívejte se, koli lidí už jim to nežere a na ČT nečučí. Je jich čím dál víc.
                    Zdaleka není rozhodnuto a je potřeba upozorňovat hlavně na logický rozpory levicově extremistické liberální demokracie: když lidi sami neumí vysvětlit, proč dneska hlásají něco jinýho, než sami hlásali včera, tak někdy ti bystřejší začnou i přemýšlet. Trvá to dlouho a dost to bolí, ale má to výsledky. Ale hlavně: už se nikdy nevrátí zpátky. Jak jednou začnou myslet, stanou se dezoláty navěky, je to jednosměrná jízdenka.
                    Pořád tu ještě patří všechna moc lidu a dokud tohle nezmění (a to nemohou jen tak, jinak se jim to rozsype jak domeček z karet, páč myslet začne většina), tak to pořád bude záviset na lidech. V Rumunsku sice nakonec znemožnili volbu prezidenta, ale ani ten současný zrovna eurohujer není a z amerických dobyvačných válek posledních tří dekád těžilo vlastně nakonec nejvíc Rusko.
                    Je to fakt jen na nás. Bude-li nás dost, můžeme cokoli. I vypráskat ty levicově extremistický liberální demokraty do pekla, kam patří.

                    1. „je potřeba upozorňovat… Jak jednou začnou myslet, stanou se dezoláty navěky, je to jednosměrná jízdenka. Bude-li nás dost, můžeme cokoli.“
                      .
                      Kolik jich je a kde jsou? Kolik jich musí ve splečnosti být, aby se začala měnit?
                      Jeden profesor (persona non grata) před lety tvrdil, že mezi 15 – 20% populace.
                      No ale jak vidno, tak ani události posledních 5 let jich mnoho neprobudilo.
                      .
                      „Pořád tu ještě patří všechna moc lidu…“
                      .
                      Jako papírově? https://youtu.be/2DoYGdmj53E

              3. anarchie, silnější pes mrdá

              4. Fašismus ale je pravicový bordel. Fašismus se vyvíjí z kapitalismu a ten je přece pravicový.
                No a nacismus je jen další z forem fašismu, tudíž taky pravicový.

                1. @ leon

                  Není to moc jednoduchý? Jak může něco kolektivisticky totalitního být označeno za pravicové?

                2. @ leon

                  2. A to jsme ještě nezmínili, že žitá realita je o ekonomickém komunismu pro vrchnost a dřevním kapitalismu pro ovčany.

                3. Napsal jsem Vám článek, píšu hodiny v diskusích, abyste konečně už jednou provždy pochopil, že FAŠISMUS SE NEVYVÍJÍ Z KAPITALISMU, ALE JEHO OPOZICÍ! Jak se mže fašismus vyvíjet z kapitalismu, když má úplně jinou podstatu, úplně jiný principy a úplně jinou strukturu?
                  Kapitalismus stojí na zásluhách, fašismus stojí na příslušnosti k třídě.
                  Kapitalismus je individualistický, fašismus je kolektivistický.
                  Kapitalismus je tvořen trhem, fašismus plánem.
                  V kapitalismu je osobní svoboda jednotlivce nadřazena zájmu kolektivu, ve fašismu žádná svoboda jednotlivce, která by mohla být v rozporu se zájmem kolektivu nesmí existovat.

                  Kapitalismus a fašismus mají jeden jediný průnik, a tím je soukromé vlastnictví výrobních prostředků. Jinak je to něco úplně jiného. Ve fašismu vlastník se svým majetkem nesmí nakládat podle svých zájmů, jako v kapitalismu, ale pouze v zájmu kolektivu, k čemuž je tlačen 2/3 většinou (1/3 stát a 1/3 syndikát).

                  Fašismus je umírněnou formou socialismu a s dalšími verzemi socialismu (národním i marxisticko-leninským) má podtstaně více průniků, než s kapitalismem.

                  Máte-li pocit, že to tak není, uveďte FAKTICKY další průniky fašismu a kapitalismu (krom toho, že fungovaly ve stejném vesmíru a podobně), ale vsadím se, že jich moc nenajdete.

                  1. @ Integrale

                    Jestli mě paměť neklame, debaty na tohle téma už tady nějaký kdysi proběhly. Podobný, nebo stejný názory jsem tady taky víckrát nadhodil, ale vždycky se mě zdálo, že to nějak zapadlo.

                    Takže teď jsem fakt nadšenej, že se toho někdo pořádně chopil. Srozumitelně a stručně jsi to strukturoval. Je to blbuvzdorný. Tak díky a kopíruju na disk. To se bude ještě hodit.

                  2. Co mi píše jakýsi Integrale že si o něčem cosi myslí není pro mne podstatné.
                    Kteří uznávaní vědci tvrdí, že nacismus a fašismus jsou levicové?

                    1. @ leon

                      Z prvního průzkumu Tomáš Krystlík, Jonah Goldberg…

                    2. Tomáš Krystlík – byl česko-německý spisovatel a žurnalista. Hm, kde je vědec?
                      Jonah Goldberg – americký konzervativní novinář, autor a politický komentátor – tomu říkáš vědec?

                    3. leon: Máte-li pocit, že to tak není, uveďte FAKTICKY další průniky fašismu a kapitalismu a serte z vejšky na nějaký uznávaný (kým, kde, kdy, proč) vědce!
                      Zkuste začít myslet sám svojí hlavou a napište v bodech, co mají socialismus a kapitalismu v principu společného!

                    4. Integrale – se zdí si taky doma povídáte? Někdy je to fajn terapie, to uznávám, ale těžko může člověk očekávat, že se něco dozví. Leon narozdíl od zdi sice asi umí mluvit a psát, ale inteligentní je podobně. Když tady napíše nějaký bláboly, co udělají dobře na bříško místní proruský úderce, tak chápu, že si ho pohladí, ale od Tebe (nebo Vás, chcete -li) mi to připadá tak nějak zcela zbytečné.

                    5. :-) Máte pravdu

                    6. Já se na rozdíl od tebe neřídím pocity a dojmy ale fakty a logikou. Zkus to taky.

                      Aby sis rozšířil obzory: http://emperors-clothes.com/articles/randy/swas1.htm

                      Tvoje reakce ukáže jestli si zaslepený ideologií nebo ne.

                      převzato:

                      Fašismus je přece jednoduchý. Řeknu víc: fašismus je příšerně jednoduchý! Fašismus je diktatura kapitálu. Přesněji řečeno, diktatura politické moci a finančního kapitálu, jejich společná vláda, jež byla ustavena nad zeměmi a národy za účelem zisku. A to je vše. Nic jiného v podstatě fašismu není.

                      Proto všechny teze o tom, že fašismus roste zdola, že je to nemoc ponížených a uražených je buď hloupost, nebo fašisty zaplacená lež. Všichni chudí ve všech zemích chtějí totéž – potkat milovanou dívku, porodit a vychovat děti. Na tisíc ponížených a uražených nenajdete nikoho, kdo by vyměnil svůj chudý život práce za vykřikování “heil!”, hnití v zákopech a zabíjení lidi, které nezná. Národ se však skutečně může stát fašistou, když si ho podřídí klika politických intrikánů a finančníků.

                      Fašismus je nemoc státu, selhání jeho zřízení, patologie na určitém stupni jeho vývoje. Ohlupování obyvatelstva, zúčtování s nepohodlnými, zrušení kultury, militarismus, války, koloniální expanze, to vše se vyvíjí již později, jako malomocenství z nervů zasažených bakteriemi. Dokonce vyhlazování Židů není povinným znakem. Na místě Židů se může ocitnout kterýkoliv národ – od Tasmánců po Eskymáky.
                      *********

                      Stejně jako se podařilo zfanatizovat lid (a nebyli to jen Němci) proti židům, tak se podařilo zfanatizovat lid proti Rusům.
                      A jak se k tomu staví „demokratický“ „spravedlivý“ Západ? Vítá to a podporuje to stejně jako před II. světovou.

                      převzato:

                      Češi vybrali přes 12 milionů na raketu schopnou trefit Moskvu, nese jméno Dany Drábové, zněl titulek na Novinkách. Ač se normálně ke zprávám nevyjadřuji, udělal jsem výjimku a napsal (přesné znění se mi vykouřilo z hlavy), že založit fundraizingovou kampaň s účelem přivodit někomu smrt, nemá s humanismem ani s Evropskými hodnotami vůbec nic společného. Odporné je slabé slovo pro takový čin. A přečetl jsem si také několik reakcí na toto mé prohlášení, většinou se závěrem, že odporný jsem já.

                      Článek nasbíral neuvěřitelných 4 872 „diskusních“ příspěvků. Ač o diskusi nešlo – drtivou většinu tvořily výkřiky o proradných „russácích“ a hrdinných Ukrajincích, kteří brání své domovy – zastalo to dobře úlohu průzkumu. Autor (Petr Svorník) může být pyšný jak na sebe, tak na kolegy. Tisíce ohlasů mu potvrdilo, že dělá svou práci dobře a vtiskl těm, co ještě umí číst, žádaný postoj. Tady nešlo o žádnou návodnou otázku, ale o autentickou ozvěnu davové psychózy.

                      Je to až ku podivu jaké máme požadavky na naší vrchnost a jaké máme autentické postoje. Ten vzorek „občanské“ společnosti, který se vyjadřoval k článku, by těžko našel v Evropě sympatizanty. Možná někde v albánských horách, kde se údajně ještě provozuje krevní msta. A to jsme ještě na konci socialismu, v končících osmdesátých letech platili za kulturní národ.

                    7. Vzhledem k tomu, ze nejsme s RF ve valce, tak financovani zbrane za ucelem spachani teroristickeho cinu mi prijde byt trestnym cinem. Ale ja tomu nerozumim, ja delam do fcel.

                    8. Už v nadpise máte nacisty jako představitele fašismu. Proboha co to čtete za hovadiny?
                      To si fakt neumíte přečíst Mussoliniho knihy (Rozjímání o fašismu nebo Politickou a společenskou doktrínu fašismu) nebo v české verzi vychází na pokračování od Antonia Scuratiho: Mussolini, muž XX. století“, což je hodně dobře napsaný (a výborně přeložený) atd.
                      Nebo si na Aukru objednejte dobový tisk, hromada lidí tam nabízí staré noviny a časopisy…
                      Je tak snadné si sehnat podklady a pochopit!

                4. „Slovo fašismus slýcháme dnes příliš často“ – Petr Trmač
                  https://www.blogosvet.cz/article/slovo-fasismus-slychame-dnes-prilis-casto-QSiGj

                  1. Ale prdlajs, klasický italský fašismus nemá se sociálním darwinismem, eugenikou nebo národní identitou společného nic. Naopak: „národ není tvůrcem státu, ale stát je tvůrcem národa“ – fašismus je aninárodní.
                    To se týká nacismu a nacismu není fašismus. Nacismus je zcela originální ideologie německého nadlidství.

        3. petrj: Pozor, tady existuje pár jedinců, kteří si vykopali obrovskou kognitivní jámu a říct o fašizmu, nebo o EU, že je to levicové, tak mají červený hadr před očima. Takže vysvětlím – všechno fuj je pravicové a všechno krásné je levicové. Za komunismu se nekradlo, dnešní zelení piráti, kteří chtějí znárodňovat a přikazovat lidem, co můžou a nemůžou dělat jsou pravicoví (pokud by to nedělali z ušlechtilých myšlenek, pak by mohli být i levicoví). Takže tak ;)

          1. Tohle je ovšem klasická LŽIVÁ komoušská mantra, že nacismus a fašismus je PRAVICOVÝ.

            1. Ale tohle se tady některým nesmí říkat ;)

              1. @ Goro, Roman

                To kouzlo nálepek :-D))). Prostý lid čumí jak puk a vrchnost se směje.

                Pravice, levice, prdy a zadnice, co to vůbec znamená? Fšechny politické strany jsou ve skutečnosti pravotočivé molekulární, protože jejich členové sestávají z molekul.

          2. Říkat si každý může co chce, vymýšlet co chce, fantazii se meze nekladou.
            Bohužel když dojde na dokazování tak jsou se svými výmysly v prd… a zmůžou se akorát na urážky.

            Jo, akorát se nesmí jít proti většinovému názoru. To fašounek Foltýnů a fašounská bývalá pravicová vláda nemá ráda.

        4. Fašismus může provozovat JEDINĚ LEVICE. :-P

    2. Já jsem rozhodně pro fašismus, kéž by to tak bylo. Giovinezza, giovinezza…

      1. Ty jeho konce rozhodně nechcete.

      2. Jako vážně? Chcete žít v zemi prorostlé korupcí do poslední inštance?
        Uvědomte si, že ten Mussoliniho fašismus těžce zaostával, a hlavně ke konci hrozně rychle. Spouštěli na vodu loď a ta se ihned potopila. Páteří letectva byly zastaralé dvouplošníky. V roce 1936 hnala italská armáda Wehrmacht, o dva roky později hnal Wehrmacht italskou armádu… Habeš byla fiasko po všech stránkách… jasně, byla i pozitiva (vyšší odolnost vůči hospodářské krizi, míra automatizace třeba ve Fiatu… ale tím by výčet asi skončil).

        Osobně dávám přednost demokracii před korporativismem. Spousta amerických výbojných válek skončila jenom díky demokracii. A to je pro mě ten nejsilnější argument ve prospěch demokracie. Nikdy nikde neukončil válku agresor, aniž by tu válku vyhrál, protivník se vzdal nebo skončil v totálním rozvratu. To umí jenom demokracie.

        1. @ Integrale

          Na tom něco je. I když teda po spatření slova demokracie často zvracím, minimálně mi naskáče ošklivá vyrážka.

          1. Jasně, demokracie je přesně taková, jací jsou lidé v ní žijící.
            To její největší síla i slabost současně.

            1. A pak je spešl kasta, která stojí mimo demokracii a tu demokracii pro plebs „řídí“. :-D

              1. savp:
                Kde je tvůj táta?
                Mrtvice, anebo ho držíš v komoře protože byl měkkej?
                Já se ptám, kam zmizel cool.

                1. @ Forge

                  Čekají nás krušný časy. Nejdřív zmizel mlíkař, teď cool, kdo bude příště na řadě?

                  Doufám, že si cool jen dává detox. Furt ho někdo hejtuje a trollí, má přece taky svoje hranice. Bez coola to tady nebude už nikdy ten vopravdovej D-fens.

              2. @ SAVP

                Tak tak. Nevolení soudci, zákulisně mediálně vyrobení politici „demokraticky očištění“ fejkovými volbami, to samý prokurvátoři, tajný služby, plutokrati, vládci peněz v nadnárodně řízených bankách. Demokracie jako bič.

              3. Jakou „kastu“ kde v demokracii vidíte? Demokracie je vláda lidu omezená Ústavou. Tedy vláda většiny, která nesmí jen to, co je výslovně uvedeno v Ústavě. Vše ostatní smí na základě většiny. Nikde žádná „kasta“ stojící mimo v principu není.

                To, že si dnešní eurosocialismus vytírá s Ústavami národních států prdel a ano, EU JE nikým nevolená „kasta“ stojící mimo demokracii, je věc jiná. EU nemá s demokracií nic společného, je to forma totalitní diktatury, a tam skutečně stojí jakási „kasta“ nad vládou lidu.
                Ale opakuji, v demokracii žádná podobná „kasta“ být nemůže a nesmí (to by pak nebyla samozřejmě žádná demokracie, ale např. liberální demokracie, což je ale principiálně totalitní diktatura). V EU není demokracie!

                1. Dobrý popis!

                  1. Vy jste trošku snílci. :-D

                2. A jóóó Ústava. Na tu sem zapomněl. :-D
                  A jak se ta Ústava tvoří?
                  Třeba v demokracii?
                  Nějak takto?
                  https://youtu.be/2DoYGdmj53E

    3. Ale ono je to obojí.

      Neomarxismus se svou strategií „dlouhého pochodu institucemi“ nejdříve plíživě pracoval na obsazení rozhodujících institucí. A pak mohl prosadit cokoli.

      Co záleží na slovech! Hádání se o termíny nemá smysl.

    4. A jejda. Politologové amatéři zase řádí. :-D

  3. Hitler byl aspoň poctivý psychopat/sociopat odchovaný WW1 a výmarským úpadkem.

    Kdežto Hřib je obyčejný slizký přizdisráč a zlodějíček odchovaný klausovým devadesátkovym socíkem.

    A dostal se tam jen díky tomu že ho zvolili ještě větší ubožáci, přizdisráči a paraziti. Takový by ve Výmaru neměl šanci.
    Vlastně je to taková lidská tasemnice křížená s pijavicí. A je škoda mu věnovat tak sáhodlouhý článek, který té tasemnici jen buduje kult osobnosti (kterou nemá ani v nejmenším)

    Vlastně ten Challengerův psychologický posudek považuju za docela špatný. Protože mu přiřknul vlastnosti, které ani omylem nemá.

    Prostě se ten škůlovec křížený s roupem jen svezl na ideologické vlně woke progresivistického neomarxizmu.
    Podobně jako se roup nechá unášet střevním obsahem ke kýženemu otvoru.

    1. Jako by Challenger nevěděl, že ideologická a řídící centrála Pirate party je v zahraničí a tohle je jen lokální frančíza pražských neziskovkářských parazitů, feťáků typu Bartoše a korporátních buzen z kanceláří.

      Co by spíš stálo za rozbor, je mentalita jeho voličů. Znám i důchodce co volili Piráty, přitom se tihle sorosovi svazáci netají tím že by doochodcům nejraději sebrali byty a je rozemleli do konzerv pro psy.

      Zarážející je taky to, že Praha+Brno daly jen cca 30% hlasů, a „venkov“ tedy zbytek ČR 70% hlasů pro pirátskou stranu.

      1. Jantare, také jsem ty důchodcovské alzheimery zaregistroval. Ale na druhé straně – většinou se jedná o bohaté pražské restituenty – kéž by jim Pirates zakroutili krkem po vzoru Klémy G.

      2. @Jantar
        Nesouhlasím. Myslím, že článek PR Hřibovi nebuduje, spíš se přikláním k názoru, že by některé vlažné voliče pyrátů mohl odradit a nasměrovat na menší zlo.

        Avšak na tom ,že jsou pyráti v čele se zmr. Hřibem největší současné politické zlo, se asi shodneme…

        1. Souhlasím Pyráti a Aktiv Nespokojených Občanů jsou čiré zlo.

      3. @ Jantar

        Na těch hlasech pro korzárské mrdky možná nic divnýho není. Podle mých osobních pozorování je volí hlavně fetky, hipsteři a magoři libovolného věku, postavení a místa bydliště. Fetek je celkem pochopitelně čím dál víc, takže je čím dál víc i voličů korzárů.

    2. Hitler aspoň nebyl posera, Hřib se dle vlastních slov zalekl odpovědnosti, kdyby jako doktor medicíny měl léčit pacienty. To mi z nějakého rozhovoru uvízlo v paměti. Máte pravdu, ta komparace nesedí, protože nutně ne všechny vlastnosti mají v součtu stejnou váhu…

      1. Přesně. Áda se dokonce nebál jít v Mnichově do toho prsama. Až kolem padlo pár soudruhů, tak pak teprve zdrhnul a začal věřit na prozřetelnost. Dnešní progresivní neomarxisti se zbraní bojí jako Indiáni hromové hole. Což by nemuselo být na škodu.

  4. „…v roce 1995 na vojnu…“

    – – –

    Dost daleko do toho, co bylo 6 a víc let předtím…

    1. V tu dobu byla armáda asi v totálním rozkladu, vrstevníci kteří se rozhodli zúčastnit této kratochvíle objížděli diskotéky s armádním gazikem s majáky …
      Registroval jsem i civilkáře, který byl po několika dnech urputného nasazení, odehnán z místa své mise s tím, že si má pak jen dojít pro papíry.

      1. Podle toho to má vypadat, Putin a Russssssáci ohrožují naše radostné budování, a všem je to jedno.

    2. „co bylo 6 a víc let předtím…“

      No povídejte. Co bylo?

      1. Zeptej se rodičů, nebo prarodičů… ;-)

        1. Ale kdeže rodičů či prarodičů.
          Mistři světa amoleta, kteří všude byli, jejich mládí bylo to nejvíc echt drsný, vše znají, vod všeho maj klíče sou pouze na jednom jediném místě. Mrk, mrk.
          Ostatní jsou soudní, pokorní a nevytahují se.

          1. SAVP:

            Pokud jsi tam byl, pověz něco o tom. Rád se dozvím.

  5. „Zdeněk Hřib“

    – – –

    Ano, xindl – škoda každé rány, která padne vedle.

  6. Nedalo mi to a se značným překvapením jsem zjistil, že současná ODS nejsou jen bruselanští Fialenkové, zděšené Mirky a válkychtivé Janičky s Lipánky, hle co napsala o neziskovkách jedna paní z této strany:“V posledních letech se do státní správy tiše, ale o to jistěji, zabydlel „neziskový sektor“. Neziskové organizace a jejich zástupci mají dnes vliv, o jakém se jim dříve ani nesnilo.
    Například na ministerstvu práce byl jako poradce lidoveckého ministra Jurečky nedávno novináři zmiňován Martin Sedlák ze Svazu moderní energetiky, který před sebou valí byznys s občasnými zdroji energie, kterým se někdy chybně říká obnovitelné zdroje energie.
    Jiným příkladem může být Štěpán Ripka, který v posledních volbách kandidoval na kandidátce Praha sobě, a dnes na ministerstvu pro místní rozvoj ovlivňuje agendu bytové politiky a významně promlouval například do příprav legislativy Zákona na podporu bydlení, která nám přinesla další bytnění státní správy a obligatorních nákladů veřejných rozpočtů bez ohledu na to, kolik nás nejisté důsledky této normy budou v budoucnu stát peněz.
    Tento pochod institucemi není samozřejmě doménou pouze na ministerstvech a ukázkově to můžeme vidět i na úrovni hlavního města. Historicky asi nejznámější bude AutoMat.
    Ten je doslova pomocným sborem pražských stran Zelení, Praha sobě a Piráti a kam jen z grantů hlavního města Prahy i jednotlivých městských částí přiteklo za poslední čtyři roky cca deset milionů korun na prosazování politiky, se kterou tyto strany uspěly nebo spíše neuspěly.
    Politici sedící za tyto strany ve funkcích pak dál posílají peníze svým stranickým kolegům, všechno samozřejmě „na dobrou věc“.
    Kdo sleduje dopravu v Praze trochu víc než jen z okénka stojící tramvaje nebo svého vozu, ten ví, o čem mluvím.
    Samozřejmě nemusíme končit jen u chronicky profláknutého AutoMatu. Příkladů bychom našli v naší státní správě a samosprávě nepočítaně, zmiňme třeba Konsent, o kterém se toho v posledních dnech v souvislosti s pražskou radní Komrskovou napsalo docela dost. Kampaň „nezírej“, která s námi jezdila za naše peníze v MHD, je jen pověstnou třešničkou na dortíku.“
    Seznal jsem, že p. Vladimíra Ludková chce kandidovat na funkci předsedkyně ODS, kéž by jí to vyšlo! Avšak daleko spíš se dočkáme kontaktu s nějakou mimozemskou civilizací.

    1. Však taky jediný kdo tu prosperuje už jsou jen paraziti přisátí na státní cecek přímo či nepřímo.
      Úřady, ministerstva, VŠ a „vědci“, neziskovky, státní organizace, polostátní firmy, firmy přisáté na státní zakázky či mající legislativní monopol, …
      To vše jsou paraziti co hodují.
      A někdo ty parazity musí živit. Takže fialenko zvedl zálohy živnostníkům na 100 000. Bureš s jeho EET hadr proti tomuto likvidačnímu opatření.

      Tyhle volby byly jen o tom, kdo bude parazitovat na státu a národu.
      Žádná strana hájící tvrdě poctivě makající lidi, se tam nedostala.

      Logicky. Protože těch co jsou přisátí na stát je obrovské množství. Plus počítejme blahobytné doochodce co bydlí ve vlastním, nulový kontakt s realitou a důchod ve dvou lidech celkem 40-50k. A studenty co je živí rodiče a oblbují woke LGBT neziskovky.

      To už je solidní masa voličů.

      PS: ty doochodce co znám co volili piráty jsou socky bydlící ve obecním či v nájmu, viz těch 70% hlasů pro piráty co šlo z „venkova“

      Pps: ono je vážně možné že tolik lidí si skutečně žije blahobytně a těch co to odedřou a mají z toho ho… je fakt menšina.

      1. Za všechno mohou důchodci.

        A za co nemůžou důchodci, za to může Putin.

        1. zapomněl na Bureša!! a Pitomia!

          1. Ano, Jantar je nedůsledný, a zastává se Babiše a Okamury.

            Mohl ještě přidat toxické působení bělošských heterosexuálů šířících patriarchální misogynní vzory. Protože až budou lídrovat ženy, bude na světě ráj, mír a pohoda.

            1. Ano, jak všichni viděli už za Francouzské revoluce – tzv. olizovačky guillotiny!

            2. Vy asi nepracujete v ženském kolektivu. Závist, naschvály a podrazy na denním pořádku.

              1. Já jsem komentáři k Jantarovi psal jako ironii.

                Samozřejmě, že vím co je ženský kolektiv nebo ženské vedení. Zažil jsem to nesčetněkrát, a nejlepší je zdrhnout.

                Také vidím Lejenovou nebo Kallasovou v EU. Nebo naší Černochovou či dříve Parkanovou.

                Čím dál více sociologové spojují západní úpadek s feminizací školství, univerzit, politiky a úřadů.

            3. Tak snad Fon Lejno už to má snad dávno pevně v rukou, ne? A podle toho to taky vypadá… ;-)

          2. Co to tu vy dva cintáte ?
            Doochodcům co si zprivatizovali byty za 200k a zdědili luxusní „husákovské“ baráky kde si hoví ve dvou s 40-50k příjmem, se mají jako málokdo.
            A volí paradoxně parazity jako STAN či zaklekávače na živnostníky jako Babiš.
            Ani jeden z nich nevolil stranu co podporuje pracující co jim na ty doochody budou vydělávat. To bude ještě legrace, až jim v nemocnici místo péče nabídnou eutanázii.

            Oproti tomu známá 30+ s jedním dítětem a druhým na cestě, hypotékou na krku, nutností zrekonstruovat nemovitost, a vyhlídkou že za pár let bude muset pečovat o 80leté rodiče, nesehnatelná školka ve městě, plus pravděpodobnost že nesežene práci v tomhle kolabujícím mrdníku, navzdory vysokému vzdělàní a kvalifikaci.

            Oproti tomuhle se mají důchodci jak prasata v žitě. Jezdí si na výlety, do lázní v Budapešti, na dovolené do Rakouska,…

            1. Já jsem vám to jenom potvrdil! Nestěžujte si! Za všechno můžou důchodci a Putin!

            2. „Doochodcům co si zprivatizovali byty za 200k a zdědili luxusní „husákovské“ baráky kde si hoví ve dvou s 40-50k příjmem, se mají jako málokdo. A volí paradoxně parazity jako STAN či zaklekávače na živnostníky jako Babiš.“

              Kolik je takových v celé ČR?

            3. Hm, rád bych se alespoň se stovkou takových důchodců seznámil, Jantare. Zařídíš mi to? Prosím!

  7. jako dobrý a moje krevní skupina. Také jsem v 90tkách s gumama nemazal, když to překročilo jistou mez. Ale vůbec nerozumím poslednímu odstavci.
    „Tu pohodu jazz nevydrželi 3 kluci. Všichni tři byli po několika dnech odvezení na psychiatrii s akutní depresí, jednoho i s psychotickými příznaky (aka „poruchou přizpůsobení“), přičemž jim sebrali řidičák a měli doživotní problém, který by se jinak neobjevil. Jako vojenský felčar a lapiduch jsem viděl celou spoustu kluků, jak se psychicky po pár dnech na vojně zhroutili. Protože je zavřeli do kriminálu a oni byli nevinní. A nemyslím, si, že by to bylo kvůli šikaně i když ani to nelze vyloučit. Mého souseda na vojně šikanovali tak, že ho vyhodili z okna ve 2. patře. Zlomená páteř, celý život v prdeli. Ani koruna odškodného krom 2. stupně invalidního důchodu. Ten mu teď po letech sebrali. To je pro soudruha Macinku, který sám na vojně ani nebyl, aby ten idiot věděl, do čeho jde.“

    1. princdrson:

      „… nerozumím poslednímu odstavci.“

      – – –

      Autor zažil jen slabý čajíček, spíš ostřejší mateřskou školku. O několik let dříve by mohl mít za hajlung i sabáč…

      1. „O několik let dříve by mohl mít za hajlung i sabáč…“

        Co třeba myšlena, že o několik let dříve by nic takového nedělal, páč by se mu dostalo jistého ponaučení při prvním pokusu o švejkování?
        Dostane se do vašeho pole vnímání?
        Co zkusit nazírat na daný text prizmatem dané doby a ne vlastních vzpomínek z jiné dekády?
        Je to tak těžké? Co, když jste vy zažívali mateřinku oproti padesátkám za Čepičky?

        1. SAVP:

          „…o několik let dříve by nic takového nedělal,…“

          – – –

          To asi nedělal, na takovou legraci jaksi nebyly podmínky. A nemusím nic zkoušet, jelikož dobře vím, co se tam v které dekádě konalo.

          1. „A nemusím nic zkoušet, jelikož dobře vím, co se tam v které dekádě konalo.“
            .
            Jako z vlastní zkušenosti, doslechu anebo erárních svodek? :-D

            1. SAVP:

              Z rúzných zdrojů, nevyjímaje tebou uvedené.
              K smíchu…?

    2. Také jsem to nepochopil. Nedává mi to žádný smysl…

  8. Tyvole 95… to musela bejt vojna jako řemen že člověk nestíhal bažanty odřezávat.

    1. Arnold J Rimmer:

      „… že člověk nestíhal bažanty odřezávat.“

      – – –

      Kdo to zažil „postaru“ a byl u většího útvaru, obvykle zažil mimořádky toho druhu. U nás byl 1x demonstračka, 1x bohužel dokonaná mašle, 2x propuštěn na zlikvidovanou psychiku, 1x úraz s následky od šikanu. Možná je škoda, že jeden můj spolubojovník nevydal knihu, kterou potají psal. Měla mít čtyři díly…

      1. Corona: Byl jsem někdy 93-94 na cvičení a srovnávat poměry v armádě před a po bylo jako srovnávat Bory s pionýrským táborem.

        Ano pár (jednotky) kluků si to hodilo, ale nepamatuju případ že by to bylo kvůli „nespravedlivýmu uvěznění“ :)))) (co to je za blbost!). Cherchez la femme, téměř bez výjimky takový ty legendární dopisy od ženskejch typu „Nechci ti ublížit, ale … “ v kombinaci s nezvládnutým psychickým tlalekm. Za tuhle formulaci bych ty jejich krávy bejval střílel.

        (Já jsem to tehdy ještě před vojnou vyhodnotil že to tehdejší ukončim, jelikož dva roky to nemá šanci vydržet, a měl jsem to tehdy dávno za sebou a neměl bordel v palici.).

        1. A J R:

          “ před a po“
          „od ženskejch typu „Nechci ti ublížit, ale …“

          – – –

          Rozdíl „před a po“ – bezesporu a prakticky celoplošně.
          A rozpadlých vztahů bylo dost. Záleželo jak to kdo bral. Jeden to pobral celkem v poho, jen se potřeboval vykecat a proto jsem od něj vyslechl hromady historek (… všechno co chtěla, jsem jí splnil, celou jsem jí oblíkl do kůže…). Jinej zas měl celkem nervy, už s ní měl děcko a během ZVS se rozešli. Další (můj starej), ženatý + děcko, tahal si normálně v noci na barák kurvy.
          Nejhorší případy byli různí naivkové, co mysleli „ona počká“, popř. měli ten vztah ještě provázaný „chozením do rodiny“ atd.

          1. jo, „vona počká….“ to byl vždycky dobrej fór.

            My jse se k sobě poto vrátlili, pak zase nebyli, pak zase vrátili a tak to šlo pár let.

          2. Co „ona počká“, ještě lepší fór byl „je to zkouška naší lásky“ nebo „je to jak vítr, malou lásku rozfouká, velkou přivane“ a podobný hovadiny :-D
            Zajímavý je, že tyhle absurdní krávoviny byly typický nejen pro náš ostblok, ale vlastně přežívaly všude, kde byla prezenční vojenská služba.

            U nás to šířil tisk v podobě deníků, časopisů (zejm. Mladého světa), v bedně Azimut, TKM (televizní klub mladých) nebo filmy či seriály z vojenského prostředí, v nichž vystupovali samí citliví, velkorysí a chápaví soudruzi a zejména svěření se zástupci velitele pro věci politické bylo učiněným požehnáním pro vytvoření ráje na zemi. Úvodní píseň seriálu „Chlapci a chlapi“, který měl přikrýt cvičení vojsk Varšavské smlouvy na Šumavě (po nichž se nepříjemně často místo synů vracely rodičům dopisy „S hlubokým zármutkem…“) dokonce nazpívala tehdejší hvězda vojenských polucí Ivetka Bartošovic…

            1. Dyk slo prece jen o „dva roky prazdnin“, tak jakypak copak.

              1. Tak ono vůbec některý ženský kecy jsou super, jako třeba „chlapům jde jen o jedno“.
                Nikdy jsem bohužel nepochopil, o co by chlapům (resp. lidem) jako kurva asi tak mělo jít?
                Atd.

                1. Tak me osobne nikdy neslo jen o jedno. To proste u mne neni pravda.

                  Vzdy minimalne aspon o dve, nejlepe o tri, kdyz jsem byl jeste mladej.

              2. Mohli jste si udělat z velký lásky dítě a nebo jít makat na šachtu.

            2. Copa femiprasnice Bartoška, absolutní top 1 bylo „Cvičme v rytme“. To byla pévéeska narvaná a pro čmoud z cigár nebylo pomalu na televizi vidět.

              1. A co teprve Marketa Muchova v obtazenych hadrech.

              2. No jo nebyl internet.
                https://youtu.be/vvcMrkNq3VA?t=20
                Dneska byste šmrdlali sklíčka na mobilech. :D

            3. „po nichž se nepříjemně často místo synů vracely rodičům dopisy „S hlubokým zármutkem…“
              .
              Ale prosím vás, nechte těch pohádek.
              Kolik je často? To píšete jako by na VZS v osmdesátkách umřel každej desátej a každej pátej trpěl šikanou.
              .
              https://youtu.be/TrWeL9e4klI

              1. No, pamatuju rok (1984?), kdy to pomalu každej desátej byl.

                1. Integrale 4.11.2025 v 16:16

                  ZVS jsem absolvoval u bigošů. Pluk byl takřka na plném stavu, tedy čítal cca 3000 vojáků (celá posádka skoro 5000).
                  Pokud by u našeho praporu ročně „padlo“ 100 lidí, velmi pravděpodobně bych se o tom alespoň doslechl, byť i jen v hospodě.
                  Jeden voják byl těžce raněn – ve rvačce s totožným kokotem z „lítačky“.
                  Na divizním cvičení (Doupov) padl z deseti tisíc zúčastněných vojáků jeden (tankista zastřelený vazelínovým nábojem).
                  Na stmelovacím cvičení po ukončení ZVS (Boletice, 1992) si jeden voják z pluku zlomil obratel (spadl ze stromu).

                  Pokud by měly být vojenské útvary během cvičení zdecimovány, musely být o „naše“ „neztráty“ zvýšeny ztráty jiných útvarů.
                  Nemám ponětí, jak by se to tutlalo.

        2. Arnold J Rimmer 1.11.2025 v 9:29
          Za mě to stejný, jeden se kvůli „Nechci ti ublížit, ale…“ pokusil ve stráži zastřelit, jako že se střelí do srdce, ale zachránila ho chabá znalost anatomie.

          1. Latimerie: Kde je srdce nevěda, ustřelil si z nešťastný lásky brzlík. :))))) Dost dobrý!

            Zažil jsem prostřelenej palec u nohy. Ale to nebylo výjimečně kvůli ženský, blb si hrál z nudy na stráži se závěrem až se mu to povedlo. Byl jsem velitel stráže a už jsem se mentálně připravoval na Sabinov protože porušení řádů mi hravě mohli dokázat mraky. Nakonec to ale dopadlo dobře, aby gumy nepřišly o prémie zašoulilo se to někde na plukovní / divizní úrovni, takže z toho nebyla dokonce ani posádková basa. No a blbec asi netrefil kost (doteď nepochopim jak je to u palce možný), takže byl za čtrnáct dnů zpátky z VN bez následků na rotě.

            1. No prostřelit si palec kvůli ženský, to by aspoň bylo něco. Pak by mohl říkat, že ta holka víc nestála.
              Ten kluk si u nás zřejmě prostřelil plíci, donesli jsme ho ze stráže do kasáren (na dveřích bo v celých kasárnách nebyly nosítka), nějak ho obvázali (přes oblečení, jak nás to učili) a čekali na rychlou. A kluk mezitím upadal do mdlob. Ovšem největší zážitek byl doktor co přijel s rychlou. Podíval se na něj, poklekl a první co udělal tak ho normálně propleskl. Kluk se probíral nějak pomalu a tak ho propleskl znovu a říká: „Vojíne, kde máte vojenskou knížku?“. Mohl se zeptat nás, mohli jsme mu prošacovat věci, stolek atd., ale spíš to vypadalo, že to ten doktor z něj chce vymlátit. A teprve, až se kluk dost probral a zavzpomínal, kde tu knížku vlastně má, tak ho doktor začal ošetřovat. Ale třeba nešlo o „úředničinu“ a to „probrání z mdlob“ bylo součástí ošetření a ta knížka test, jestli je dost vzhůru.
              Nakonec celou story zhodnotil „spolubojovník“ slovy: opušťák dobrej.

              1. Já jsem tenkrát volal na posádku že se mi postřelil strážnej*. A posádková devítka reagovala kouzelně: „A co mam kurva teďka dělat???“ já na to: „No jak já to mam vědět, asi sem pošlete doktora ne???“

                Za půl hodiny dojelo několik gazíků a buchanek i s náhradní směnou a vypuklo peklo. Tolik lampasáků na jedný malý strážnici asi ještě nikdy nebylo.

                ———
                *blbec, kdybych věděl že to bude bez následků (zdravotních pro něj), zatlouk bych to

              2. Dodatek: Jinak to proplesknutí bylo určitě lege artis, je žádoucí udržovat raněnýho při vědomí.

                1. Spravny udrzovani pri vedomi se dela jedine aligatorem :-) Jsem si ted malinko nesouvisle vzpomnela, na jednu veselou historku z Floridy, kde nejakej sprymar hodil nocni sichte ve Wendys okynkem v drive thru mlade aligatora, prej nechtel aby tam kamosi na nocni usnuli a pripadalo mu to jako efektivni zpusob:-))) Jinak ale prostrelit si palec a nezasahnout kost, to je teda vec. Otevrela jsme si tu starou ucebnici anatomie a nechapu, proste nechapu, jak se mu to mohlo (ne)povest :-)))

                  1. SL: Já taky nechápu, střelnej kanál vedl přesně prostředkem palce – popraskanej nehet na vstřelu přesně v geometrickým středu a odchlíplá kůžička zase v geometrickým středu dole. Měl jsem představu že náboj 7,62×39 při stylu s kostí způsobí totální anihilaci palce. Tady se to zjevně nestalo – buď tedy kost nějakým způsobem zázračně minul, anebo (a to asi spíš) byla energie střely kousek od ústí hlavně tak velká. že tu drobnou kostičku prostě přerazila/prolítla/whatever a vyšla ven aniž by se zdeformovala. Třetí možnost myslím není. Viditelné poškození bylo natolik minimální že jsem v střelnou ránu uvěřil až po důkladném rozboru palce a kanady.

                    Be fair, aligátorů byl na útvarech nedostatek, nelze latimerii vinit z neužití aligátora.

                    1. Arnold J Rimmer
                      1.11.2025 v 23:25

                      co to bylo zač za střelu? nebyl to nejakej ten ocelovej plášť bo tak?

                    2. Běžnej dobovej armádní lakovanej náboj 7,62×39 – připomíná to nejvíc FMJ.

            2. Arnold J Rimmer:

              „netrefil kost … za čtrnáct dnů zpátky z VN bez následků…“

              – – –

              Na rozdílení stráží si špagi prostřelil ruku poté, co ho deveťák poslal přečistit pistoli. Rozhlédl se, zalapal po dechu, udělal dva kroky a skácel se na zem. Měl štěstí, VN měla dobré chirurgy a po půl roce už omezeně hýbal všemi prsty…

      2. Áááá jé…
        Oudžís alias staří zbrojnoši vzpomínají…
        Tak eště čísla útvarů a ČVO, ať je porádná legranda.
        Páč není motostřelec jako dělostřelec a tankán jako spojař či letec.
        https://youtu.be/5vBjBxATF4c?t=3645
        :-D

        1. SAVP:

          Hm, to jeho dílo byl kus reality. Druhý díl jsem si celý přečetl, protože jsem byl jednou z postav. Chlapec nic nepřibarvoval. Občas jsem se ho musel zeptat, která přezdívka komu patří, ale většinu jsem jich dokázal rozeznat sám bez nápovědy. Zhruba v polovině třetího dílu byl autor odejit a už jsem ho nikdy neviděl…

          1. A co ta vo Karkulce?

            1. SAVP:

              Žádná „Karkulka“. Proč by měla být…?

    2. @AJR
      pamatuju to v 97, na každém volném stromě v okolí kasína visel jeden šikanovaný bažant bez disciplíny, zatímco já pinkal tenis a chlastal pivo a jezdil po věznicích vyskýchat uprchlé vojáky, jen šukání 13 letých dorostenek z tenisového oddílu jsem vynechal.

      1. Dachmeister: jojo, západoněmeckou televizi ze satelitu nechali zapnutou a šli si to kvůli tvrdosti režimu hodit, jelikož to měli za 120 nebo nějaký jiný podobný hrozný číslo. Plnej pytel tureckejch kalendáříků. Pah.

        1. @AJR
          na ja, na Giro, TdF na ZDF nebo ARD ve službě jsem zapomněl, dokonce na barevné TV Rubín, štvavé programy ze západu jsme konzumovali denně, to by si jeden hodin mašli, všechno německy jak za protektorátu.

          1. Betacam s pornem. Uz ani nevim, kolik hodin to melo.

          2. Dachmeister:

            Ve čtyři máš padla a můžeš legálně ven do Píčáku, rozumíš nárokově ne zdrhnout přes díru v autoparku, akorát musíš ráno bejt na nástup v kasínu, no nenechali tě u tý holky ani dospat kurvy hnusný, takovej teror(!), to by si to mrsknul každej!

            1. A vy jste mívali na VZS padla v kolik?
              A bylo to za toho Čepičky nebo v době kdy všichni čekali až socík vyhnije zevnitř a usilovně tomu pomáhali? :-D

              1. Zkus se votočit a schválně jestli se dokážeš kousnout do prdele.

                1. To jste na té VZS trénovali? :-D
                  Já jen, že VZS v osmdesátkách nebyla jako VZS za Čepičky, kdy si byla po obědě 2 h pauza, ale jenom proto, aby jim vytrávilo a mohli je hnát dál až do večeře.

              2. @ SAVP

                Tady není žádná odpovědna zbytečných otázek. Zjisti to sám a dej nám vědět.

                1. To není. Tady je to spís spisovna zbytečných odpovědí. :-D

    1. grg:

      YASP.

      1. bflmpsvz

Napsat komentář

D-FENS © 2017