to by armádní jelity nesměly být ty samý komunisticko-zlodějský kurvy, jak všichni vostatní, takže s nima držijou basu
kterej vyšší lampasák dneska eště furt není bejvalej komouš?
Kadel_II
Doporučuji opustit zautomatizovanou klasifikaci „bejvalej komouš“ jako označení za škůdce. Ono totiž ti současní, co KSČ (díky věku) neprošli, jsou v drtivé většině podstatně horší, než ti, kteří z donucení „byli u komunistů“ v době buřtového socialismu. Současný ksindl je daleko arogantnější, bezohlednější a bezpáteřnější, než byla velká většina tehdejších „komunistů z donucení“.
mysliš že takovej pan soudruh prokurátor, případně kandidát Petr a Pavel, jsou slušní kucí? je to kurva vedle kripla, jenom támdle vzádu dvě kurvy vedle sebe
jak píše Ada dole…tady se bude hovno dít, pokud to větráku nevletí pořádný…a pak na nějaký opicajtičky mrdat, navopak si myslím, že spousta lidí využije možnosti si vodbouchnout pár pořádnejch sviní, včetně těch uniformovanejch; většina opičáků možná není tu a tam nadšená z drobností, ale systém jako celek budou bránit do roztrhání těla, ti sou dávno kompletně zpracovaní
LD
Se sokolíky z legií zatočilo nejprve Gestapo a pak KGB s STB … a zbyli tam jen oportunisti, co se klidně z ozbrojené pěsti pracujího lidu, přeškolí na šiřitele demokracie v různých negerstanech.
Kadel_II
Nepochopil jsi mne. Pouze pravím, že generalizovat, že každý, kdo před převratem „byl u komoušů“ je z principu hajzl, není správně. Žil jsem v tom období a vím, jak uměli komouši zmáčknout člověka, kterého si vytipovali a chtěli. Velká většina to prostě podepsala, aby mu dali pokoj a (například) směl dělat práci, kterou měl rád. Znám fůru lidí, co byli „u nich“, ale nikdy nikomu neublížili ani v nejmenším. Můj příspěvek se týkal toho, že takové lidi nelze generalizovat. A také toho, že, samozřejmě, i za rudého totouška byly swině, ale tehdejší swině nebyly tak brutálně bezcharakterní, jako swině, které odchovala pohadráková demográcyje. Je to, v řadě případů, ksindl o několik řádů horší. Opět, osobní zkušenost. Po třech křížcích s tamtěma a třech křížcích s těmahle můžeš vcelku objektivně srovnávat …
starter25
To je otázka. Jestli to nebude spíš tak, že povahově se ty skupiny budou velkou měrou překrývat, jen se změnily okolnosti. Zapomněl jsi taky na jednu věc, a to že tito „nevinní“ lidé pomáhali ten režim legitimizovat. Stejně jako dneska lidé, kteří sice nejsou ve straně, ale do roztrhání těla hají covid koncentráky či vyhlazení Rusů jako vrchol dobra.
A taky je otázka jak to bylo doopravdy. Mým prarodičům opakovaně nabízeli vstup, profesně učitel a provozní. Prý by si polepšili finančně, nic víc. Nevstoupili a nic se nestalo.
Kadel_II
Ale kdepak. Bylo to, jak píše Jan Mrcasík o kousek níže. V řadě případů to opravdu dopadlo tak, že to nějaký čas zkoušeli a když se vytipovaný kandidát příliš bránil (nebo příliš salámoval), nechali ho být. Nicméně, pokud byl člověk něčím zajímavý, skutečně nastal model „covidpass“. Tedy vlastně nikoho přímo k ničemu nenutili, ale najednou ledacos nešlo, najednou člověk nebyl dostatečně kvalifikovaný pro svoji práci, vyhrožování, vzbuzování strachu. A pokud byl člověk opravdu zajímavý, tak se začaly dít i reálné činy. Paralela s covidpassem je nepříjemně pravdivá. Na konci rudé doby měla KSČ cca 1,5 milionu členů. Tedy cca 10% populace. Dnes má opíchanost cca 65%. Takže vlastně daleko strašnější poměr, a to i co do myšlenky „legitimizace stavu“.
Zbývá otázka, proč se tak dělo a děje? Stádní pud a ovládání mas strachem. Dnes Vám každý opíchanec řekne, že vakcíny jsou v poho, protože se (jemu konkrétně) nic nestalo a navíc smí do hospody. Kdybyste se, před 40 lety, zeptali řadového člena KSČ, proč u nich je, odpověděl by Vám velmi podobně.
Jan Mrcasik
Kadel – to si ovšem musíš vyříkat s ygorkem. Ten mne tu před časem -když jsem srovnával covidpásí covidismus s bolševismem- vehementně kritizoval, že vstupem do KSČ rozhodně výkon povolání, studium na VŠ ani nic srovnatelného s covidpásy podmiňováno nebylo.
A ty najednou píšeš, že lidé vstupovali do KSČ protože k tomu byli nuceni aby mohli vést kariéru? Hereze!
ygorek
starter 27.6.2022 v 9:07
Přesně.
Z mých spolužáků – gymnazistů vstoupila do KSČ jen nepatrné část, jeden dokonce proto, že se chtěl stát policistou, přestěhoval se do Prahy a aktivně se zapojoval do pořadatelské služby při demonstracích.
U spolužáků na VŠ tomu bylo podobně. Nečetl ani neslyšel jsem o případu, kdy bylo člověku odmítnuto přijetí na VŠ nebo pokračování ve studiu tamtéž v případě, že odmítl vstoupit do KSČ.
Z mých spolupracovníků po nástupu do praxe byl v KSČ hlavní zootechnik, plemenář, předseda, mechanizátor, referent pro zvláštní úkoly, potom někteří z traktorisů, krmičů a dojiček, přesnou statistiku neznám, ale rozdíl v zaplnění zasedačky při stranické schůzi byl oproti členské schůzi viditelný.
K závěru vašeho příspěvku: jak jsem zde nedávno ve slabé chvilce napsal, byl jsem jako kandidát dvakrát vytipován, jednou na VŠ, jednou v praxi. Kanditátem ani členem jsem se nestal, dostudoval jako knihupec, pracoval jako knihkupec a stále jsem knihkupcem…(pan Svěrák laskavě promine).
Zde je třeba si uvědomit, že „červenou knížkou“ bylo možno posílit svou pozici v případě, že proti konkurentu chyběl potřebný náskok ve zkušenostech či schopnostech, případně nastala-li rovnost těchto.
servisdok
Měl jsem potíže už s pionýry a potom se svazáky, zvláště těmi aktivními.
Jejich průnik do Strany už si popravdě moc nepamatuju, ale s některými Členy jsem měl potíže v práci. To bylo asi nádavkem k tomu, že se mi pokaždé, při té jejich naháněčce, dařilo jim vysmeknout.
Pod záminkami, které by se dnes jistě zdály úsměvné, ale tehdy svou váhu měly.
Dost mě při tom všem vysmekávání držel můj vedoucí, skvělý chlap a straník kvůli funkci. Ten na jejich schůzích vždy navrhoval, že servisdok by asi nebyl dobrý Člen Strany, že je mladý a všecko bere na lehkou váhu a že si neuvědomuje tu zodpovědnost.
On totiž, na rozdíl ode mě, tušil a později i nabeton věděl moc dobře, jak by moje členství nejspíše skončilo. A skončit jako Vyloučený Člen Strany, to tehdy fakt nikdo nechtěl. V těch daných letech to byl faktický rozsudek smrti. Minimálně profesní poprava, protože Vám to napsali do kádrových papírů, které jinak šly s Vámi do případného jiného zaměstnání a které se Vám zásadně nedostaly do ruky.
Dokonce mě asi dvakrát-třikrát tahal z kaše – vyloženě po stranické linii, průsery s udáními se takto řešily skoro vždycky. Tím, že se za mě pokaždé „zaručil“, že s tím nemám nic společného – když se už řešilo nějaké, nijak výjimečné udání, či jiná podobná šlamastyka. Ve 100% případů šlo o sice o udání na konkrétní jméno, ale samozřejmě nepodepsané. Tvrzení proti tvrzení, řeklo by se dneska, ale nestraník byl tehdy ve vážné nevýhodě oproti „spolehlivým“ Členům Strany.
Většina občanstva měla totiž nějaké dojmy, že když pracujete ve větší RTVS, tak automaticky jste v tlusté vatě, protože o Vaše služby je velký zájem. A že ta moje otřískaná, bleděmodrá Škoda 100L, že to je jenom taková zástěrka a potvrzení toho, že mají pravdu. A že v garáži mám určitě zašité fáro za balík.
Netvrdím, že jsem dřel bídu s nouzí a že někteří mí hloupější kolegové, nedávali na odiv to, že si dokázali vydělat spoustu peněz bokem. To nebylo žádné tajemství a klid byl tehdy, když se i tahle černá práce udělala slušně a nesnažili jste se zákazníka sedřít z kůže.
To samozřejmě všecko šlo a já se tomu taky zrovna nevyhýbal, ale jen ti hlupáci dělali fušky na úkor běžné práce, předražené fušky (melouchy) ještě ojebávali stylem „připravím si tady za 2 týdny další práci“ a po těch fuškách jezdili v tuzexových vozech.
Lidi to viděli a ty, které takoví „kolegové“ něčím nasrali, jednoduše udali, jmenovitě. Párkrát se to samozřejmě svezlo i po mně. To zpravidla tehdy, když se mnou pracně opravený starý křáp, co už měl být na smetišti – všecky ty Oravany, Mánesy, Leningrady či Rubíny, za ty 2 týdny opravdu posral znova – lhostejno, že šlo o úplně jinou závadu.
Moc velká sranda se Straníky tenkrát teda nebyla. Mohli skoro všechno a taky toho využívali..
LD
ještě teď máme hen ten právní stád, už žádný dobrý vedoucí udání nezahraje do autu, vše musí být řádně vyšetřeno a odsouzeno :-)
servisdok
Některým starším lidem, jsem jako „mlaďoch“ dost těžko vysvětloval, že ten jejich 17-20 let starý Oravan, Lotos, Mánes, na který strašně dlouho šetřili, to už má prostě za sebou, skoro nezávisle na tom, kolik hodin denně byl zapnutý. Že ten materiál, ze kterého byly kdysi postaveny, stárne skoro nezávisle na tom, zda byl zapnutý hodinu denně, nebo tři. Oni si prostě mysleli, že ta drahá bedna, ten velký soubor součástek, bude za ty tehdejší peníze fungovat věčně.
Přitom neříkám, že zrovna uvedené typy/řady byly nějak špatné – naopak, na dobu svého vzniku byly poměrně pokrokově a někdy i vtipně zapojené, rozhodně o dost lépe, nežli cokoli sovětského, či maďarské výrobky. Jenže součástková základna už v době jejich výroby, vykazovala už jako nová značné rozptyly i zmetkovitost, stárnutím a vyšší vnitřní teplotou se to ještě zhoršovalo. Tak se prostě stávalo, že svitkový kondenzátor na 400V se prostřelil už na hladině okolo 300V a mohli jste nad tím kroutit hlavou, jak chtěli.
Pozdější řady Orava, Salermo, Dukla, Olympia a následující Colory s deltou, ty už byly trochu jiného střihu. Částečně či úplně polovodičové – méně elektronek, méně tepla, méně vyšších napětí v obrazových i rozkladových obvodech, takže i méně ničení součástek. Mnohé z Orav řady 1xx a 2xx těch 15 let i bez regenerací katod obrazovek skutečně běžely, jen s několika opravami. Než se to ale v Nižné naučili, tak to taky nějakou dobu trvalo.
Bylo fakt těžké některým lidem vysvětlit, že tak velký soubor součástek, jakým byl tehdejší TV přijímač, je závislý na funkci každé jedné z nich. A když má některá z nich rozptyl/závadu, nebo byla ta součástka zfušovaná už ve výrobě těch součástek, tak se může televizor klidně posrat ještě v záruce a my s tím nic nenaděláme.
Ani nevím, jak bych tuhle skupinu občanů nazval..
Forge
Promiň, ale to je jak z dramatického kroužku.Popisuješ to jak padesátky.A ještě rozveď ty problémy s pionýry.To tě mlátili?
servisdok
Mrzí mě, jestli to tak vyznělo, nicméně popisované potíže měli tehdy skoro všichni, kdo pracovali na nějakém, z hlediska obyčejného občana „privilegovaném“ místě.
Někteří pionýři nás, nečleny Pionýra, považovali za něco podřadného, méněcenného a dost pravděpodobně to neměli ze svých hlav, protože verbálně se takto projevovala jen jejich menší část.
Prudké hádky s nimi, se zpravidla zvrhly ve rvačku s těmi nejagresivnějšími, ve které jsme my, nečlenové (na 2. stupni šest kusů) hájili svou nečlenskou, obyčejnou klukovskou čest.
A pravda taky je, že vždy a ve všech případech dostali na budku – za své blbé, povýšené kecy na nás a také na naše rodiče.
Občas v pololetí dvojky z chování, občas ředitelské či třídní důtky. Jak kdy, jak ve které třídě a taky podle toho, jak byli dotlučení.
Když jsem pak doma a popravdě řekl, zač tu důtku mám, nikdy se nestalo, že bych od rodičů dostal přidáno, protože známky jsem měl jinak dobré.
Forge
Moje máma pracovala léta na GŘ Aero, a nikdy ve straně nebyla.Pravda, občas se jí na stole objevila přihláška.Nikdy jí nehodila do koše.Vždycky jí přikryla lejstry, protože se jí v tom koši hrabali.Otec ve straně taky nebyl a já jsem v pohodě vystudoval.Dalo se to ojebat, ale dost lidí se posralo, anebo vstoupilo kvůli „privilegiím“.
Nevím. S pionýry jsem problém neměl, nepřipuštění k slibu nesla nejtíže matka, bylať učitelkou. Pionýr byl tehdy provozován jako jakýsi obligátní kroužek v rámci školy, schůzky se konaly v běžné třídě v návaznosti na vyučování, což velmi vyhovovalo zaměstnaným rodičům.
Ačkoli jsem se nestal členem, na schůzky jsem docela často, bylo to lepší než družina.
Vedením schůzek se zabývala děvčata středoškolského a vysokoškolského věku, tedy ta, která chtěla „jít na pajdák“ a potřebovala osvědčit svůj vztah k dětem, a ta, která tam již byla a potřebovala praktikovat. Podobně fungoval třeba kroužek biologický, který jsem jako budoucí vidlák navštěvoval pravidelně – ten vždy vedla studenka pajdáku.
Se založením organizace Junák se situace změnila.
Panek
Já jsem v pionýru byl. U nás na vsi to bylo tak, že do pionýra nesměly ty děti, co chodily na náboženství. Takže tyto byly nečlenové jen formálně. Při sportovních aktivitách s námi hrály hry. Při pracovních aktivitách přišly/přijely ochotně pomoci s daným pracovním úkolem.
corona
PO SSM i něco přinesla. Když se do toho jeden čas u nás vložila nová učitelka/instruktorka, naučili jsme se v rámci schůzky zatloukat hřebíky a přišívat knoflíky. Později pak najít správný kámen a nabrousit o něj nůž a dokonce postavit nouzovou lávku pro překonání menších vodních toků.
ygorek
corona 28.6.2022 v 8:16
PO SSM ale byla něco jiného, než PO ČSM.
servisdok
Já do náboženství chodil jen do 2. třídy a kvůli babičce, pak mi to rodiče, s nástupem naprosto bigotního katechety, zarazili.
Pionýra nám, několika černým ovcím a pokud má paměť sahá, nikdo výslovně nezakazoval, ale ani nedoporučoval. Moji rodiče spíš to druhé, protože si moc dobře pamatovali, co v městečku, tehdy spíš větší vesnici, působení jejich starších následníků, vzešlých z řad bývalé PO ČSM.
Vždy a ke všemu svinstvu připravení zmetci, co svedli akorát tak schůzovat, do všeho blbě kecat a když je odehnali, tak škodit. Modrý hajzl jim tady říkali, podle těch ultramarínových košil.
Během mé školní docházky bylo mimoškolních aktivit (kromě kroužků) naprosté minimum.
Čistě pionýrských akcí, které byly v rámci školní docházky, se nečlenové účastnit nesměli – i kdyby se jednalo třeba o úklid v knihovně, nebo cokoli podobného.
Ten otřesný přelom 60. a 70.let, byl v tomto nejkritičtější. Měnilo se hodně věcí.
servisdok
Schválně jsem si našel, co o PO ČSM, ČSM, PO SSM a SSM píše encyklopedie pro blbce. Jako obvykle – manipulace a překrucování. Například tohle :
„Funkcionáři SSM sdělovali své hodnocení spolužáků či spolupracovníků styčným osobám z KSČ. Spoludodávali svá doporučení pro možnosti pracovního uplatnění, případně pro studium, a pro kádrové hodnocení ostatních lidí, i těch, kteří nebyli členy SSM. Kdo nebyl v SSM, měl tak od počátku znemožněnou pracovní kariéru, nedostal doporučení ke studiu na vysoké škole, nedostal také doporučení k individuálnímu výjezdu do zahraničí, do západních zemí.
Pro způsob vedení a řízení organizace byla tato taktéž lidově nazývána jako „Svaz souložící mládeže“.
Pravdivá je jen poslední věta.
V Pionýru, v SSM jsem nikdy členem nebyl, přestože jsem s nimi občas, v oblasti kultury spolupracoval. V kádrových materiálech o členství/nečlenství nebyla ani zmínka, takže zase paušalizace ze strany WP.
Neúčast/nečlenství v SSM prý také automaticky znamenalo stopku do Strany – a mě do ní, občas pěkně nevybíravými způsoby tahali, což považuju za druhý důkaz manipulace ze strany silně tendenční WP.
Hupert
Servisdoku, nezlehčuj to, pokud někde seděl bolševický kripl, mohl ti přístup ke studiu nebo výjezd do zahraničí samozřejmě s podporou tehdejších nástrojů, jako nutnosti dobrozdání bolševických či uličních spolků v tiskopisech žádostí a jiných postupů, snadno zarazit a taky že se to běžně dělo. Já sice prošel celým studiem i bez vstupu do SSM, ale výjezd směrem na západ, nebo i do polosocialistické Jugošky mi soudruzi zamítali šmahem. Např. tímto konkrétním textem: „Vzhledem k minimální politické angažovanosti výjezd xx do SFRJ nedoporučujeme.“ Pravda, že moje angažovanost byla spíš než minimální záporná. Soudit se o něco šlo ale těžko, ono nebylo zrovna moc právníků, co by vás chtěli zastupovat proti režimu.
Panek
My se jako rodina do Jugošky nepodívali. Ale bratr tam ze „zdravotních důvodů“ byl, jen tam nemohl s rodiči, takže jel s příbuznými. Máma říkala, že tam s bráchou mohli jet, ale já musel zůstat tady, asi jako pojítko na domovinu, což rodiče nechtěli. Abych to asi nechápal jako trest.
ygorek
Hupert 28.6.2022 v 10:19
Servisdok podle mého mínění nic nezlehčuje a existenci bolševických kriplů pokud se pamatuji, nepopírá. Ostatně, u mě je tomu stejně.
S výjezdem do (semi)kapitalistického cizozemska nemám zkušenosti, ale bratr (FRJ) a sestra (FRJ) ano. Oni sami, ani rodiče v KSČ nebyli.
Existence kripů je mimo diskusi, ovšem kripl předmětného ražení režim pouze využívá k získání pocitu moci a dokáže využít libovolný režim, často i ideologicky antagonistické režimy po sobě následující.
Popis vlastních zkušeností s režimem na základě střetu s kriplem tedy nemůže být obecným popisem situace, jakkoli bolestnými se zejména v době střetu postiženému jevily.
Autisticky off-road
Pan profesor Beran předpovídá, že novou průkazkou bude očkovací pas.
kaBrnak
Naivko. Ty „pořádné svině“ jsou schované ve svých luxusních domech, a v případě hrizícího průseru se hned přesunou na svoji daču s 5 koupelnami v toskánsku nebo ve švýcarsku. A budou úkolovat opicajty či státní činitele na dálku.
Jména těch kdo to tu doopravdy řídí, jsi v životě neslyšel a ani neuslyšíš.
Proč si myslíš, že si pražské kurvy vždy vyberou nějakého „fackovacího panáka“ z moravy, aby ho v případě průseru předhodili plebsu a až se dav vyřádí, tak jim podstrčili panáka nového?
Viz. Fiala. Proč tam místo něj není nějaký slovutný pražský profesůrek ? Protože pražáci nejsou blbí. Na špinavou práci měli vždy ambiciozní idioty z moravy. Nečas to samé. Nebo Sobotka. Nebo účastníci covidového divadla – většina z moravy/Brna.
Ti chytřejší jako Julínek či Topolánek z toho zavčasu vycouvali, se stamilionama v kapse. Ti méně chytří to dohráli až do hořkého konce. Což čeká i Fialu.
Ada
Vaše idea je v zásadě optimistická a předpokládá, že za nitky tahají nějaké pražské kurvy s čímž by šlo ještě něco dělat. Já si naopak myslím, že vládnoucí síly nepocházejí z této země, spíše ze země sousední, či dokonce zaoceánské.
jizlivec
Behemot 26.6.2022 v 23:47
„většina opičáků možná není tu a tam nadšená z drobností, ale systém jako celek budou bránit do roztrhání těla, ti sou dávno kompletně zpracovaní“
Ano, nejlépe je to vidět na neochvějné obraně systému ze strany SNB v r. 1989…
Jak vzpomínal F.R.Čech: „když jsme na Národní třídě běželi prsama proti kulometům“…
no dyk, všechno bylo nachystaný, včetně těžké techniky, nenastoupili jenom proto, že dostali rozkaz nenastoupit
kdyby ho dostali, dělá si někdo iluze, jak by to dopadlo?
marcusant
Kejhání potrefené husy..
Kadel_II
Že kejháš, to všichni vidíme, nemusíš na to explicite upozorňovat. I když spíše jde o bučení…
marcusant
Komouš se ve vás nezapře, ale máte na sofistikovanější odpovědi matematickej mozku.
Neuhauer
LD: V ČR ani v SR žiadne armádne elity neexistujú. Je tu len banda úradníkov, čo sa boja o rozpočet. Potom pár veteránov, čo prešlo misiami v krajinách kde sa šíri demokracia mečom. Toto nie s ľudia čo urobia štátny prevrat. To sú pošahaní jednotlivci čo majú psychické problémy. Master of the Cards tu neexistuje.
Joker
„Říkám to furt, v každé lepší banánové republice by už armádní elity dávno udělaly puč.“
Proč?
Když si vezmu obvyklé důvody proč armáda dělá puč, podle mě žádný z nich není u nás aktuálně naplněn.
Ada
Zamáčkl jsem slzu dojetí. Představil jsem si ty četníky jak doprovází první transport na Bubny a tu a tam poponesou sousedovi Kohnovi kufr. To víte,jsme lidí, ale je tu novej zákon, tak musíme.
Ke změně jsou potřeba hlavně prachy. Někdo/něco mocný kdo jde štěstíčku naproti. Pak je jedno jestli si sílu koupí nebo přemluví.
LD
Jistě i před sprchami v Osvětimi prohodili dozorci k čekajícím vlídné uklidňující slovo, něco jako „Nýčeho fí nébojte, fé sprchách je místa a téple fódy dostatek, pro každého“
To pochybuju.
Naprostá většina těch, co v Osvětimi skončili, mluvila či uměla německy.
Dokud bude fízly platit stávající nomenklatura, můžete se domlouvat, jak chcete.
Pokoušeli se to řešit talijáni tím, že stávající fízly prostě přeplatili, ale to tu není reálné ani po obsazení Státní tiskárny cenin.
Ada
Tak to už je od příměru daleko, nicméně je zajímavé kolik dala policie světu válečných zločinců . Koneckonců letos je to 80 let, co dva teroristé v Praze oddělali šéfa Interpolu, tátu od tří děcek.
LD
no jo, ale historii a pravdu pro lid určují vítězové, jeden musí koukat, aby stál na správné straně barikády ve správnou dobu :-)
Ada
Tohle není žádné tajemství, to jsou veřejně známé věci, je to i na Wiki.
Jihočech Honza
A pokud si přečtete životopis pana generála, tak tam opakovaně navrhuje odstřel cikánů a štvavých kněžourů, v Čechách stále aktuální téma, v čem tedy byl problém?
shane
Reinhard Tristan nikdy u policie nesloužil. Policejního generála dostal až když byly policejní složky včleněny po RSHA. Heydrich byl zjednodušeně řečeno něco jako ministr vnitra. Původní profesí byl námořní důstojník, ale vyrazili ho. Policejní válečný zločinec byl třeba jistý Arthur Nebe. Velice zajímavá figura.
Ada
Neříkám, že sloužil, ale šéf interpolu byl.
Když se člověk mrkne, kdo dělal šéfstvo v Einsatzgruppen, vyhlazovacích táborech a podobně, tak je to tam skoro samej fízl, teda kromě doktorů práv. A nezapomínejme takovou tu drobnou mravenčí práci, kterou odvádělo gestapo, složené překvapivě také ponejvíce z dřívějších běžných fízlů.
LD
Ano prachy jsou potřeba, ale v dnešní době crowdfundingu by to neměl být problém … sorry, zapomněl jsem (jako ostatně všichni) na kanadské truckery, těm zhabali jak vybranou podporu, tak i živobytí … Nu, ale co třeba „poslední akční hrdina“ soudruh Fidel, na něj se složila nějaká banda pomatených inteleguánů a přesto, že se vše provalilo a při výsadku je skoro kompletně vystříleli, tak si nakonec podmanil pěkný kus země a potomci jeho posádky tam stále bačují navzdory mocnému impériu i mafii. Kdo tohle od časů barbara Conana dokázal? :-)
Ada
Crowfunding na změnu režimu?
To musí být něco jako když pan Bronstein, Apfelbaum a Rosenfeld potřebovali svrhnout cara a zrovna se to hodilo i německému zamini a poslali prachy. Myslím, že i kdyby měli tehdy web, tak to na něj nedají.
Eskorty židovských transportů provádělo výhradně SchuPo.
Je to ostatně vidět na všech fotografiích, které zachycují transporty v Protektorátu.
PolarBear
Přečetl jsem Premisu 2, začal premisu 3 a tím jsem skončil. A po těch pár článcích, co tu autor nadrásal se u něj budu nadále řídit pravidlem 6.
Honza ZZR
Já došel ke čtverce, pak jsem zkusil desítku, dva odstavce v textu…nakonec jsem premisy dočetl a zaznamenal jeden nebo dva opatrné průniky s objektivními skutecnostmi (mezi tím ukazkovým festivalem demagogií zpestřeným o nešikovnou manipulaci)…řekl jsem si, jestli je autor hloupej fízlofil, nebo rovnou fízl a zavřel to.
dedek
Tak jo, přečetl jsem premisy a nesouhlasím se značnou částí. Pak jsem dal dva odstavce. A nesouhlasím s ničím. Funkce předem uvedených premis zafungovala, pokud se neshodují východiska, nelze se domluvit. Díky. Nemusím to číst celé. Vysoké hodnocení za to.
moravan
Obávám se, pánové, že máte pravdu. Těmi snaživými premisami to sice Alien „myslel dobře“, ale v řadě z nich je naprosto mimo realitu. Zejména v odhadu poměru psychopatů vůči relativně rozumným. Přemýšlím, jestli to není tím, že u něj ( navzdory bouřlivému mládí, které naznačuje ) převažovaly spíše dobré zkušenosti s uniformovanými strážci současného systému. Jiné vysvětlení mě nenapadá.
Za pravdivou lze označit premisu 2, 6, a snad 10. Ty ostatní jsou buď velmi sporné, nepřesné nebo mylné.
Osobně se domnívám, že největší průser, jak už jsem psal, je ten nepoměr, který Alien v premise 5 popisuje přesně opačně, než jaká je realita. Proto se na většinu současných policistů rozhodně nelze dívat jako na strážce pořádku ( a už vůbec ne spravedlnosti ), ale jen jako na prodlouženou ruku současné vlády o jejímž IQ, EQ nebo vlastenectví se lze denně přesvědčit.
dedek
No, zjednodušil bych si to, že skušenost říká, že s policisty se vyplatí se velice opatrně snažit domlouvat pouze tehdy, když společně plánujete trestnou činnost.
Panek
Doporučuje 9 z 10 agentů provokatérů.
dedek
Doporučuje major Opava, pplk. Brázdil a třeba Vratislav Kutal.
corona
dedek:
Opava? Ten, co „ohluchl“…?
dedek
Opava co si pěstoval jistého Davida Berdycha…
corona
dedek:
Jo, to je on… a ještě major Žofčín, co učil v Sokolově sebeobranu…
Jan Mrcasik
Ále – agenta provokatéra neoslovuje občan a neplánuje občan. To provokatér oslovuje občana a zatahuje jej do svých plánů-provokací. Viz údajné „anarchistické revoluční buňky“.
Ignacius
Jednoznacne souhlas
alis
Aneb když ti přítulka nakonec dala košem, protože se ti včera zas nepostavil, tak aspoň sedneš a píšeš a píšeš a píšeš, a pocit The King of World je opět zde!
kaBrnak
Já bych to shrnul takto: nemá smysl se fackovat s policajty, pouličními pěšáky, kteří jsou v podstatě na dně potravního řetězce, stejně jako vy, někdy i níž.
Protože ten kdo drží skutečnou moc, se pak večer u televizních zpráv (dlabaje kaviár polévkovou lžící v posteli se dvěma luxusníma kurvama) neskutečně baví, jak se ti hlupáci na společenském dně mydlí mezi sebou. A může další dny klidně spát, protože jeho mocenskou pozici ti hlupáci co si rozbíjí navzájem držky, takto neohrozí.
Čili kdo se pere a handrkuje s policisty je:
a) hlupák
b) agent-provokatér
A ze zkušenosti víme, že na každé demonstraci je provokatérů hned několik, a jen čekají na pokyn, jestli to tentokrát proběhne v klidu, nebo jestli mají vyvolat hromadnou rvačku. Podle politického zadání z vyšších míst.
Kupříkladu taková Antifa je v podstatě policejní organizace profesionáních provokatérů. Byť řízená z USA. Kde se objeví antifa, tam je rvačka s policií zaručena.
007
jj tohle přesně odpovídá. On to taky autor v podstatě se svými premisami tak asi myslel ale nějak se v tom zamotal.
Platí pořád D-fens FSM. Moc se s nimi nebavit, dát najevo znalost práva, pak sami obvykle mají snahu se nějak domluvit, když člověk naznačí. Musí se vytvořit situace, kdy oni sami chtějí se domluvit (třeba na drobné pokutě) místo vypisování hromady papírů do správka.
jenže s vohledem na počet psychopatů tam a jejich zmasírkování, včetně čárkovýho systému, to nemá význam
hele naposled zkoušelo buzerovat městapo, ve své povýšenosti mleli naprostý protizákonný sračky, co nejspíš naplňujou i podstatu někde mezi podvodem a zneužitím pravomoce, a už se ani neráčily nic sepisovat, že něco nadřístaly jako do šmatlafounu a tím to je hotový, musel sem se explicitně dožadovat, aby si vůbec někde uráčily ty dvě píče napsat doručovací adresu
to je úplně jinej vesmír, tam nemá nikdo zájem se na něčem domlouvat, ale jenom rozdat pokuty; tak jako dyž zavoláš debilky k nehodě, jako první si vobhlídnou koho snadnějš pokutovat, a kolem toho už se nakonec točí veškerý jejich konání od začátku až do konce
dedek
Poslední kontakt s uniformovanými popeláři:
Opic: „Víte proč za Váma jedeme“
Dedek: „Ne“
Opic: „Ste nezastavil na stopce vobčan.“
Dedek: „Zastavil“
Opic: „Nezastavil, tam na tom rohu jako“.
Dedek: „V tom případě to předejte do správního řízení.“
Opic: „Ale tam je to jako, že musíte stát až pak za tim přechodem.“
Dedek: „Správní řízení.“
Opic: „Já bych to jako vyřešil tou domluvou.“
Dedek: „Tak domlouvejte.“
Opic: „Vono v tom správnim byste to měl jako taky o dost dražší.“
Dedek: Facepalm
Opic: „No to se nešklebte, to já vám musím jako poučit podle toho zákona.“
Dedek: Facepalm
Opic: „Tak já si tady zapíšu, že jsem s Váma jako jednal.
Dedek: Krčení rameny
Opic: „Dyžtak, vy jste asi jel na to parkoviště tam, tak se tady klidně votočte, mi vám to zastavíme, ten provoz.
Dedek: „Ne díky, nebudu se otáčet v křižovatce, ani přes ty dva odbočovací pruhy. Objedu ten blok“.
Opic: „Jachcete, naseanou.“
Dodám jen, že skutková i materiální podstata nula.
A teď mi někdo vysvětlete, na čem jsem se s nima měl jako domlouvat a proč bych s nima měl pořádat jako nějakou konferenci, nebo co. Kdybych dal na jejich small talk a přistoupil na jejich přátelský návrh, spáchal bych zdokumentovaný přestupek (tu kameru v tom maj) přímo před nima. Proč proboha vůbec někdo špekulujete o provozování debatních kroužků s touhle podrasou? Myslím, že článek se snad týkal skutečných (státních) policajtů a i tak doporučuju omezit diskuze na vznášení požadavků co pro Vás mohou oni udělat. V případě že jste poškozený, mohou co nejdřív vydat usnesení o odložení, aby bylo lze vytáhnout prachy z pojišťovny. V případě že sprostý podezřelý, tak ideálně nechat na pokoji. V obou případech doporučuji na simultánní překlad do píčovštiny advokáta. I když sami umíte píčovsky. Oni se právníků, co nejsou ex offo, bojí jak cigán razítka.
Panek
Vy jste přistoupil na domluvu? Doufám, že jste nic nepodepsal. Protože to by bylo vyřešení přestupku příkazem na místě a sankce by byla domluva + trestné body.
dedek
Zdá se, že máte dojem, že jsem idiot.
Panek
Já jsem se jenom vyděsil.
Panek
Ostatně otazník na konci věty znamená, že tato věta je otázkou.
servisdok
kaBrnak:
Tys byl osobně účastníkem nějaké demonstrace, kde byli přítomni policejní provokatéři? Můžeš popsat, jak se chovali?
Honza ZZR
Já ano. Nejen na demonstracich, ale o na otevřených akcích pro veřejnost. Byli poznat na první pohled. Nikdo je neznal ani od viděni, ale s každým se bavili..a dál bych to nerozváděl, aby ty svině brettschniderovský nezměnily schéma a byly dále zábavný 8o)
kaBrnak
Jak vidno, Honza ZZR má v tomto větší zkušenosti, zeptal bych se spíš jeho.
Ale nedávno sem i Dfens postoval odkaz z youtube, kde byli tajní, hrozně nenápadní. To je ta komická situace, kdy se na nějaké pidi demonstraci sejde 20 lidi a motá se tam 5 tajnejch.
Jak vidno, ti šmejdi nahoře z nás fakt mají strach.
Kromě toho zajímavé jsou i záběry z toho předloňského BLM šílenství v LosAngeles. Tam normálně lidi pokojně demonstrovali, pak tam přišlo pár chuligánů co začali házet na policajty láhve, a jak se dali fízlové do pohybu tak ti chuligáni najednou zmizeli, a policajti se vrhli na ty pokojně protestující.
Myslím že i nějací lidi z davu tam hulákali a ukazovali na ty chuligány, žře jsou to provokatéři z tajných služeb.
Obzvlášť komické bylo, jak se na exponovaných místech najednou přes noc objevily úhledně složené palety s dlažebníma kostkama. Protože jinak by neměli co házet, tam se kočičí hlavy moc nepěstují.
Ty vlády se prostě bojí pokojných ale neústupných občanů co si jdou jako klidná síla za svým. Hysterický magor co se chce rvát s policií, je naopak mlýn na jejich vodu. Takže to alien řekl zcela správně. Jen debil se pere s policií.
CHytrý člověk naopak vyžaduje dodržování zákonů a ústavy. Kterou porušuje věrchuška, a i ty slušné policajty to nesmírně sere.
Ostatně proto byly zřízeni obecní městapáčtí drábové, aby tam mohli nabrat jakéhokoliv debila, a v podstatě degradovali státní policii a vztahy mezi policií a občany. Ten klín vražený mezi ně je právě městapo. Ale i tam se najdou slušní. Nicméně věrchuška se stará všemi způsoby aby ty slušné ze složek vyštvala a nahradila všeho schopnými šimpanzy.
To nesmíme dopustit.
Jihočech Honza
„úhledně složené palety s dlažebníma kostkama“
Nebylo něco podobného tenkrát v 1969 před kanceláří Aeroflotu?
Forge
Doporučuju Ti knihu Od Josefa Frolíka:Špión vypovídá.Zajímavé čtení.
servisdok
Ano, tam byla u okraje chodníku jistě neúmyslně a náhodně složená hromada těch menších, chodníkových kostek, údajně určená k předláždění předmětného úseku. Existují fotky, jak té větší hromady kostek, tak také popis, jak postupně jejich cca půlkou, byly následně předlážděny ty kanceláře :D
Ada
To tu bylo i před pár lety. Nějací alternativní ohlásili na Adolfovy narozky pochod kolem synagogy a další zas protestní pochod boční ulici. Akorát tam zrovna opravovali dlažbu a byly tam koše malých kostek. Ale tady to dobře dopadlo a asi to bylo jen náhodně
Panek
Tajní běžně na fesťácích poptávají drogy. Neopatrného dealera si „označí“ a díky kamerovému systému jsou schopni později najít varnu.
marcusant
Ani ten nejlibertariánštější policajt nemá názory, které by se sebeméně překrývaly s mými, každý policajt je nepřítel či zločinec, který jen čeká na příležitost zaútočit. Pokud bych se postavil na stranu nejaké revoluce, je celkem jisté, že všichni fízlové budou stát proti. Revoluce na jejíž straně stojí policie není revoluce ale puč – jedny kurvy vystřídají jiné. Osoby s psychikou policajta nikdy nebudou stát na straně svobody, a když tak jedině jako provokatéři. Úspěšná revoluce směrem ke svobodě musí policisty zneškodnit ne absorbovat, jinak z toho bude jen další blamáž, další nevíra v možnost někdy uspět. Policajti nejsou lidé, kteří se rozhodli zastávat nějaká morální pravidla a zákony, protože ty se neustále mění, policajti jsou lidé, kteří se rozhodli dobrovolně a za peníze ubližovat druhým.
moravan
V podstatě souhlas.
servisdok
Ano, na to musí být opravdu zvláštní nátura.
Zcela dobrovolně se rozhodnout, že za peníze, vydělané ostatními, budu těm ostatním dělat drába. Svým sousedům z paneláku, nebo z ulice.
Musí to být fakt zvláštní pocit, třeba potkávat souseda, kterému jsem včera napařil litr flastra za prošlou lékárničku.
Co mi na tom tak úplně nesedí, je ta dobrovolná účast ženských.
Goro
K poslední větě – jako že jen my chlapi máme v nátuře buzerovat ostatní? :)
servisdok
Mohl bych třeba napsat, že 70% policajtů je normálních a že v těch zbývajících 30% nikdy nebyly přítomny ženské, ale nebyla by to pravda.
Měl bys vidět, jak se ze mě zpočátku hulilo, když mě zastavila a buzerovala, do slova a do písmenka dívčí hlídka.
Pak, po částečném vychladnutí, jsem ale musel uznat, že jsem fakt nebyl připoutaný, že ony mě mají na záznamu, mají zrovna nějakou akci na nepřipoutané řidiče (jak se jedna podřekla) a že nějakou pokutu mi dát musí.
Jen to částečné vychladnutí asi způsobilo, že to celé skončilo doslova symbolickými dvěma stovkami.
Ale ten pocit v hubě, že Vás jebou jak sysla dvě holky, mladší než Vaše děti, ten vyprchával podstatně déle. :D
Ada
Ten pocit je úplně stejný jako kdyby to byli tři zkušení starci. Člověk, kterým pohrdám profesně i morálně, ale má nade mnou moc mě buzeruje za něco po čem je mu hovno, aby měl dost čárek a prémií pro svou nízkou existenci. Normálně by ho člověk poslal do prdele nebo mu jednu natáhnul, ale musí to strpět. Maximálně pokud je to nějaký fakt výstavní kousek si člověk vtiskne do paměti jeho xicht a údaje pro případ, že by měl někdy možnost na jeho chování adekvátně reagovat později.
Chápu, nějak tak víc očekávám, že mi bude „vymáhat a mlátit“ nějaký chlap, máme k tomu přeci jen lepší fyzické i psychické dispozice. Prostě mi do té role muž víc sedí, policistka v tomto smyslu působí tak nějak nepatřičně. Policista má být mimo jiné zdatný v boji a odvážný, což jsou vysoce ceněné mužské vlastnosti a policajt se tedy může něčím překrývat s pozitivním archetypálním mužským vzorem Rytíř (sedí i na podstatnou část primitivních gaunerů), může alespoň teoreticky být částečně nasledováníhodný. Policistky také často mívají tyto vysoce ceněné mužské vlastnosti, bohužel ne vlastnosti ženské. Následkem toho nám policistky zapadají do archetypálních vzorů Agresivní čarodějnice a Perfídní rachomejtle
Ada
Do archetypu rytíře zapadá spíš hasič. Přijede, zažene ohnivého draka a odjede. Fízl zapadá do archetypu loupeživého rytíře. Nezván a nechtěn se objeví ze zálohy a chce svůj lup.
Je neskutečné jak stejný zřizovatel dokáže dokáže vygenerovat tak odlišné sbory, přičemž mají téměř totožné parametry, strukturu, peníze…
Jan Mrcasik
To je o metrikách. Každý velký systém je fakticky řízen metrikami, na jejichž základě jsou lidé hodnoceni.
Třeba americké námořnictvo teď mělo průšvih z auditu GAO, který odhalil že mechanici jsou hodnoceni podle počtu letadel, která jsou „dlouhodobě neletuschopná“ více jak 6 měsíců. Takže metrika je dána, a co to udělá? No namísto aby mechanici opravovali ta letadla, která se opravit dají, a zbytek nechali shnít – tak prohazovali díly dokolečka dokola, aby žádné letadlo nebylo v kuse neletuschopné těch 6 měsíců. Naprosté plýtvání časem i zdroji, ale metrika vyšla jak má.
Nebo když se v SW firmě udělá metrika, že se hodnotí rychlost dodání kódu a zároveň nesmí být vydán kód, který má defekty? Co to asi udělá? Ano správně, defekty přestanou existovat!
Policie má své metriky, a ty motivují buzerovat. Oproti tomu hasiči mají své metriky, které jsou nastavené neškodně.
Ale představ si, že by hasiči byli motivováni podle počtu uhašených požárů, a přímo by se od toho odvíjelo 50% jejich platu. Sice tam slouží převážně charakterní lidi. Ale co myslíš, že by taková metrika udělala s těmi pár necharakterními?
Ada
Tuto ideu už rozpracoval Terry Pratchett. Proto nemá Ankh Morpork požární sbor :-)
Autisticky off-road
Pro mě je policajt jako cikán. Když ho vidím ve svém okolí, periferním viděním ho stále sleduji, co dělá. A hlídám si peněženku. Protože nechci být překvapený. A je mi srdečně jedno, že je v Čechách pár slušných cikánů.
Autisticky off-road
Autor si ustanovil bambilion premis, aby mu vyšlo, že kolaborovat se zmrdím systémem je v pořádku.
Ne, není to v pořádku.
Moje pozorování ze začátku roku: Když Hamajda začal s povinným očkováním ozbrojených složek, tak se policajti začali přidávat k demonstrujícím. Poté, co Hamajda svůj záměr odvolal, vrátili se policajti zpátky na druhou stranu barikády. Pro mě dál platí D-Fensovo zásada: s policajtem nemluvíme. Bez výjimky.
moravan
Souhlas.
servisdok
Přesně toto byl důvod odvolání policejního presidenta – ještě ani nedesignovaným ministrem vnitra.
Policejní president totiž jevil tendence, během bolševické chřipečky stát za svými lidmi. To je pro systém jako takový, vždycky nebezpečné.
starter25
Já jsem skončil čtení u premisy páté a když jsem se rychlým scanem zachytil u věty „když se budeš k fízlovi chovat slušně tak tě možná nezabije“ tak pochybuji o autorově svéprávnosti.
To jak s námi v takových situacích fízlové naloží se ukázalo při covidu, kdy byli prodloužená ruka nezákonných a protiústavních nařízení. Tedy to empiricky vyvrací tvé idealizované představy.
Taky by mě zajímalo, co si autor představuje pod tou slušností a respektem. Nulový respekt vůči fízlům totiž nevznikl náhodně a samoúčelně.
Ladik22
Samozřejmě, že vlastenecký režim bude potřebovat silnou vlastenckou policii, žádný liberland se nechystá. Buď vyhrají neoamrxisté a islám nebo vlastenci a konzervativci evropští a národovci. Žádní liberálové a libtardi nebudou. Policie bude silná dříve či později tak jako tak. Buď neomarxistická nebo nároovecká. Já jsem pro silnou národoveckou.
Ladik22
Samozřejmě, že vlastenecký režim bude potřebovat silnou vlastenckou policii, žádný liberland se nechystá. Buď vyhrají neomarxisté a islám – nebo vlastenci a konzervativci evropští a národovci. Žádní liberálové a libtardi nebudou. Policie bude silná dříve či později tak jako tak. Buď neomarxistická nebo národovecká. Já jsem pro silnou národoveckou. Zatím
Říkám to furt, v každé lepší banánové republice by už armádní elity dávno udělaly puč.
to by armádní jelity nesměly být ty samý komunisticko-zlodějský kurvy, jak všichni vostatní, takže s nima držijou basu
kterej vyšší lampasák dneska eště furt není bejvalej komouš?
Doporučuji opustit zautomatizovanou klasifikaci „bejvalej komouš“ jako označení za škůdce. Ono totiž ti současní, co KSČ (díky věku) neprošli, jsou v drtivé většině podstatně horší, než ti, kteří z donucení „byli u komunistů“ v době buřtového socialismu. Současný ksindl je daleko arogantnější, bezohlednější a bezpáteřnější, než byla velká většina tehdejších „komunistů z donucení“.
mysliš že takovej pan soudruh prokurátor, případně kandidát Petr a Pavel, jsou slušní kucí? je to kurva vedle kripla, jenom támdle vzádu dvě kurvy vedle sebe
jak píše Ada dole…tady se bude hovno dít, pokud to větráku nevletí pořádný…a pak na nějaký opicajtičky mrdat, navopak si myslím, že spousta lidí využije možnosti si vodbouchnout pár pořádnejch sviní, včetně těch uniformovanejch; většina opičáků možná není tu a tam nadšená z drobností, ale systém jako celek budou bránit do roztrhání těla, ti sou dávno kompletně zpracovaní
Se sokolíky z legií zatočilo nejprve Gestapo a pak KGB s STB … a zbyli tam jen oportunisti, co se klidně z ozbrojené pěsti pracujího lidu, přeškolí na šiřitele demokracie v různých negerstanech.
Nepochopil jsi mne. Pouze pravím, že generalizovat, že každý, kdo před převratem „byl u komoušů“ je z principu hajzl, není správně. Žil jsem v tom období a vím, jak uměli komouši zmáčknout člověka, kterého si vytipovali a chtěli. Velká většina to prostě podepsala, aby mu dali pokoj a (například) směl dělat práci, kterou měl rád. Znám fůru lidí, co byli „u nich“, ale nikdy nikomu neublížili ani v nejmenším. Můj příspěvek se týkal toho, že takové lidi nelze generalizovat. A také toho, že, samozřejmě, i za rudého totouška byly swině, ale tehdejší swině nebyly tak brutálně bezcharakterní, jako swině, které odchovala pohadráková demográcyje. Je to, v řadě případů, ksindl o několik řádů horší. Opět, osobní zkušenost. Po třech křížcích s tamtěma a třech křížcích s těmahle můžeš vcelku objektivně srovnávat …
To je otázka. Jestli to nebude spíš tak, že povahově se ty skupiny budou velkou měrou překrývat, jen se změnily okolnosti. Zapomněl jsi taky na jednu věc, a to že tito „nevinní“ lidé pomáhali ten režim legitimizovat. Stejně jako dneska lidé, kteří sice nejsou ve straně, ale do roztrhání těla hají covid koncentráky či vyhlazení Rusů jako vrchol dobra.
A taky je otázka jak to bylo doopravdy. Mým prarodičům opakovaně nabízeli vstup, profesně učitel a provozní. Prý by si polepšili finančně, nic víc. Nevstoupili a nic se nestalo.
Ale kdepak. Bylo to, jak píše Jan Mrcasík o kousek níže. V řadě případů to opravdu dopadlo tak, že to nějaký čas zkoušeli a když se vytipovaný kandidát příliš bránil (nebo příliš salámoval), nechali ho být. Nicméně, pokud byl člověk něčím zajímavý, skutečně nastal model „covidpass“. Tedy vlastně nikoho přímo k ničemu nenutili, ale najednou ledacos nešlo, najednou člověk nebyl dostatečně kvalifikovaný pro svoji práci, vyhrožování, vzbuzování strachu. A pokud byl člověk opravdu zajímavý, tak se začaly dít i reálné činy. Paralela s covidpassem je nepříjemně pravdivá. Na konci rudé doby měla KSČ cca 1,5 milionu členů. Tedy cca 10% populace. Dnes má opíchanost cca 65%. Takže vlastně daleko strašnější poměr, a to i co do myšlenky „legitimizace stavu“.
Zbývá otázka, proč se tak dělo a děje? Stádní pud a ovládání mas strachem. Dnes Vám každý opíchanec řekne, že vakcíny jsou v poho, protože se (jemu konkrétně) nic nestalo a navíc smí do hospody. Kdybyste se, před 40 lety, zeptali řadového člena KSČ, proč u nich je, odpověděl by Vám velmi podobně.
Kadel – to si ovšem musíš vyříkat s ygorkem. Ten mne tu před časem -když jsem srovnával covidpásí covidismus s bolševismem- vehementně kritizoval, že vstupem do KSČ rozhodně výkon povolání, studium na VŠ ani nic srovnatelného s covidpásy podmiňováno nebylo.
A ty najednou píšeš, že lidé vstupovali do KSČ protože k tomu byli nuceni aby mohli vést kariéru? Hereze!
starter 27.6.2022 v 9:07
Přesně.
Z mých spolužáků – gymnazistů vstoupila do KSČ jen nepatrné část, jeden dokonce proto, že se chtěl stát policistou, přestěhoval se do Prahy a aktivně se zapojoval do pořadatelské služby při demonstracích.
U spolužáků na VŠ tomu bylo podobně. Nečetl ani neslyšel jsem o případu, kdy bylo člověku odmítnuto přijetí na VŠ nebo pokračování ve studiu tamtéž v případě, že odmítl vstoupit do KSČ.
Z mých spolupracovníků po nástupu do praxe byl v KSČ hlavní zootechnik, plemenář, předseda, mechanizátor, referent pro zvláštní úkoly, potom někteří z traktorisů, krmičů a dojiček, přesnou statistiku neznám, ale rozdíl v zaplnění zasedačky při stranické schůzi byl oproti členské schůzi viditelný.
K závěru vašeho příspěvku: jak jsem zde nedávno ve slabé chvilce napsal, byl jsem jako kandidát dvakrát vytipován, jednou na VŠ, jednou v praxi. Kanditátem ani členem jsem se nestal, dostudoval jako knihupec, pracoval jako knihkupec a stále jsem knihkupcem…(pan Svěrák laskavě promine).
Zde je třeba si uvědomit, že „červenou knížkou“ bylo možno posílit svou pozici v případě, že proti konkurentu chyběl potřebný náskok ve zkušenostech či schopnostech, případně nastala-li rovnost těchto.
Měl jsem potíže už s pionýry a potom se svazáky, zvláště těmi aktivními.
Jejich průnik do Strany už si popravdě moc nepamatuju, ale s některými Členy jsem měl potíže v práci. To bylo asi nádavkem k tomu, že se mi pokaždé, při té jejich naháněčce, dařilo jim vysmeknout.
Pod záminkami, které by se dnes jistě zdály úsměvné, ale tehdy svou váhu měly.
Dost mě při tom všem vysmekávání držel můj vedoucí, skvělý chlap a straník kvůli funkci. Ten na jejich schůzích vždy navrhoval, že servisdok by asi nebyl dobrý Člen Strany, že je mladý a všecko bere na lehkou váhu a že si neuvědomuje tu zodpovědnost.
On totiž, na rozdíl ode mě, tušil a později i nabeton věděl moc dobře, jak by moje členství nejspíše skončilo. A skončit jako Vyloučený Člen Strany, to tehdy fakt nikdo nechtěl. V těch daných letech to byl faktický rozsudek smrti. Minimálně profesní poprava, protože Vám to napsali do kádrových papírů, které jinak šly s Vámi do případného jiného zaměstnání a které se Vám zásadně nedostaly do ruky.
Dokonce mě asi dvakrát-třikrát tahal z kaše – vyloženě po stranické linii, průsery s udáními se takto řešily skoro vždycky. Tím, že se za mě pokaždé „zaručil“, že s tím nemám nic společného – když se už řešilo nějaké, nijak výjimečné udání, či jiná podobná šlamastyka. Ve 100% případů šlo o sice o udání na konkrétní jméno, ale samozřejmě nepodepsané. Tvrzení proti tvrzení, řeklo by se dneska, ale nestraník byl tehdy ve vážné nevýhodě oproti „spolehlivým“ Členům Strany.
Většina občanstva měla totiž nějaké dojmy, že když pracujete ve větší RTVS, tak automaticky jste v tlusté vatě, protože o Vaše služby je velký zájem. A že ta moje otřískaná, bleděmodrá Škoda 100L, že to je jenom taková zástěrka a potvrzení toho, že mají pravdu. A že v garáži mám určitě zašité fáro za balík.
Netvrdím, že jsem dřel bídu s nouzí a že někteří mí hloupější kolegové, nedávali na odiv to, že si dokázali vydělat spoustu peněz bokem. To nebylo žádné tajemství a klid byl tehdy, když se i tahle černá práce udělala slušně a nesnažili jste se zákazníka sedřít z kůže.
To samozřejmě všecko šlo a já se tomu taky zrovna nevyhýbal, ale jen ti hlupáci dělali fušky na úkor běžné práce, předražené fušky (melouchy) ještě ojebávali stylem „připravím si tady za 2 týdny další práci“ a po těch fuškách jezdili v tuzexových vozech.
Lidi to viděli a ty, které takoví „kolegové“ něčím nasrali, jednoduše udali, jmenovitě. Párkrát se to samozřejmě svezlo i po mně. To zpravidla tehdy, když se mnou pracně opravený starý křáp, co už měl být na smetišti – všecky ty Oravany, Mánesy, Leningrady či Rubíny, za ty 2 týdny opravdu posral znova – lhostejno, že šlo o úplně jinou závadu.
Moc velká sranda se Straníky tenkrát teda nebyla. Mohli skoro všechno a taky toho využívali..
ještě teď máme hen ten právní stád, už žádný dobrý vedoucí udání nezahraje do autu, vše musí být řádně vyšetřeno a odsouzeno :-)
Některým starším lidem, jsem jako „mlaďoch“ dost těžko vysvětloval, že ten jejich 17-20 let starý Oravan, Lotos, Mánes, na který strašně dlouho šetřili, to už má prostě za sebou, skoro nezávisle na tom, kolik hodin denně byl zapnutý. Že ten materiál, ze kterého byly kdysi postaveny, stárne skoro nezávisle na tom, zda byl zapnutý hodinu denně, nebo tři. Oni si prostě mysleli, že ta drahá bedna, ten velký soubor součástek, bude za ty tehdejší peníze fungovat věčně.
Přitom neříkám, že zrovna uvedené typy/řady byly nějak špatné – naopak, na dobu svého vzniku byly poměrně pokrokově a někdy i vtipně zapojené, rozhodně o dost lépe, nežli cokoli sovětského, či maďarské výrobky. Jenže součástková základna už v době jejich výroby, vykazovala už jako nová značné rozptyly i zmetkovitost, stárnutím a vyšší vnitřní teplotou se to ještě zhoršovalo. Tak se prostě stávalo, že svitkový kondenzátor na 400V se prostřelil už na hladině okolo 300V a mohli jste nad tím kroutit hlavou, jak chtěli.
Pozdější řady Orava, Salermo, Dukla, Olympia a následující Colory s deltou, ty už byly trochu jiného střihu. Částečně či úplně polovodičové – méně elektronek, méně tepla, méně vyšších napětí v obrazových i rozkladových obvodech, takže i méně ničení součástek. Mnohé z Orav řady 1xx a 2xx těch 15 let i bez regenerací katod obrazovek skutečně běžely, jen s několika opravami. Než se to ale v Nižné naučili, tak to taky nějakou dobu trvalo.
Bylo fakt těžké některým lidem vysvětlit, že tak velký soubor součástek, jakým byl tehdejší TV přijímač, je závislý na funkci každé jedné z nich. A když má některá z nich rozptyl/závadu, nebo byla ta součástka zfušovaná už ve výrobě těch součástek, tak se může televizor klidně posrat ještě v záruce a my s tím nic nenaděláme.
Ani nevím, jak bych tuhle skupinu občanů nazval..
Promiň, ale to je jak z dramatického kroužku.Popisuješ to jak padesátky.A ještě rozveď ty problémy s pionýry.To tě mlátili?
Mrzí mě, jestli to tak vyznělo, nicméně popisované potíže měli tehdy skoro všichni, kdo pracovali na nějakém, z hlediska obyčejného občana „privilegovaném“ místě.
Někteří pionýři nás, nečleny Pionýra, považovali za něco podřadného, méněcenného a dost pravděpodobně to neměli ze svých hlav, protože verbálně se takto projevovala jen jejich menší část.
Prudké hádky s nimi, se zpravidla zvrhly ve rvačku s těmi nejagresivnějšími, ve které jsme my, nečlenové (na 2. stupni šest kusů) hájili svou nečlenskou, obyčejnou klukovskou čest.
A pravda taky je, že vždy a ve všech případech dostali na budku – za své blbé, povýšené kecy na nás a také na naše rodiče.
Občas v pololetí dvojky z chování, občas ředitelské či třídní důtky. Jak kdy, jak ve které třídě a taky podle toho, jak byli dotlučení.
Když jsem pak doma a popravdě řekl, zač tu důtku mám, nikdy se nestalo, že bych od rodičů dostal přidáno, protože známky jsem měl jinak dobré.
Moje máma pracovala léta na GŘ Aero, a nikdy ve straně nebyla.Pravda, občas se jí na stole objevila přihláška.Nikdy jí nehodila do koše.Vždycky jí přikryla lejstry, protože se jí v tom koši hrabali.Otec ve straně taky nebyl a já jsem v pohodě vystudoval.Dalo se to ojebat, ale dost lidí se posralo, anebo vstoupilo kvůli „privilegiím“.
Když tu tak hezky vzpomínáte na minulou totalitu, jedna hudební vložka:
https://www.youtube.com/watch?v=6IifXPcAbkI&ab_channel=skaja125
servisdok 27.6.2022 v 22:17
Nevím. S pionýry jsem problém neměl, nepřipuštění k slibu nesla nejtíže matka, bylať učitelkou. Pionýr byl tehdy provozován jako jakýsi obligátní kroužek v rámci školy, schůzky se konaly v běžné třídě v návaznosti na vyučování, což velmi vyhovovalo zaměstnaným rodičům.
Ačkoli jsem se nestal členem, na schůzky jsem docela často, bylo to lepší než družina.
Vedením schůzek se zabývala děvčata středoškolského a vysokoškolského věku, tedy ta, která chtěla „jít na pajdák“ a potřebovala osvědčit svůj vztah k dětem, a ta, která tam již byla a potřebovala praktikovat. Podobně fungoval třeba kroužek biologický, který jsem jako budoucí vidlák navštěvoval pravidelně – ten vždy vedla studenka pajdáku.
Se založením organizace Junák se situace změnila.
Já jsem v pionýru byl. U nás na vsi to bylo tak, že do pionýra nesměly ty děti, co chodily na náboženství. Takže tyto byly nečlenové jen formálně. Při sportovních aktivitách s námi hrály hry. Při pracovních aktivitách přišly/přijely ochotně pomoci s daným pracovním úkolem.
PO SSM i něco přinesla. Když se do toho jeden čas u nás vložila nová učitelka/instruktorka, naučili jsme se v rámci schůzky zatloukat hřebíky a přišívat knoflíky. Později pak najít správný kámen a nabrousit o něj nůž a dokonce postavit nouzovou lávku pro překonání menších vodních toků.
corona 28.6.2022 v 8:16
PO SSM ale byla něco jiného, než PO ČSM.
Já do náboženství chodil jen do 2. třídy a kvůli babičce, pak mi to rodiče, s nástupem naprosto bigotního katechety, zarazili.
Pionýra nám, několika černým ovcím a pokud má paměť sahá, nikdo výslovně nezakazoval, ale ani nedoporučoval. Moji rodiče spíš to druhé, protože si moc dobře pamatovali, co v městečku, tehdy spíš větší vesnici, působení jejich starších následníků, vzešlých z řad bývalé PO ČSM.
Vždy a ke všemu svinstvu připravení zmetci, co svedli akorát tak schůzovat, do všeho blbě kecat a když je odehnali, tak škodit. Modrý hajzl jim tady říkali, podle těch ultramarínových košil.
Během mé školní docházky bylo mimoškolních aktivit (kromě kroužků) naprosté minimum.
Čistě pionýrských akcí, které byly v rámci školní docházky, se nečlenové účastnit nesměli – i kdyby se jednalo třeba o úklid v knihovně, nebo cokoli podobného.
Ten otřesný přelom 60. a 70.let, byl v tomto nejkritičtější. Měnilo se hodně věcí.
Schválně jsem si našel, co o PO ČSM, ČSM, PO SSM a SSM píše encyklopedie pro blbce. Jako obvykle – manipulace a překrucování. Například tohle :
„Funkcionáři SSM sdělovali své hodnocení spolužáků či spolupracovníků styčným osobám z KSČ. Spoludodávali svá doporučení pro možnosti pracovního uplatnění, případně pro studium, a pro kádrové hodnocení ostatních lidí, i těch, kteří nebyli členy SSM. Kdo nebyl v SSM, měl tak od počátku znemožněnou pracovní kariéru, nedostal doporučení ke studiu na vysoké škole, nedostal také doporučení k individuálnímu výjezdu do zahraničí, do západních zemí.
Pro způsob vedení a řízení organizace byla tato taktéž lidově nazývána jako „Svaz souložící mládeže“.
Pravdivá je jen poslední věta.
V Pionýru, v SSM jsem nikdy členem nebyl, přestože jsem s nimi občas, v oblasti kultury spolupracoval. V kádrových materiálech o členství/nečlenství nebyla ani zmínka, takže zase paušalizace ze strany WP.
Neúčast/nečlenství v SSM prý také automaticky znamenalo stopku do Strany – a mě do ní, občas pěkně nevybíravými způsoby tahali, což považuju za druhý důkaz manipulace ze strany silně tendenční WP.
Servisdoku, nezlehčuj to, pokud někde seděl bolševický kripl, mohl ti přístup ke studiu nebo výjezd do zahraničí samozřejmě s podporou tehdejších nástrojů, jako nutnosti dobrozdání bolševických či uličních spolků v tiskopisech žádostí a jiných postupů, snadno zarazit a taky že se to běžně dělo. Já sice prošel celým studiem i bez vstupu do SSM, ale výjezd směrem na západ, nebo i do polosocialistické Jugošky mi soudruzi zamítali šmahem. Např. tímto konkrétním textem: „Vzhledem k minimální politické angažovanosti výjezd xx do SFRJ nedoporučujeme.“ Pravda, že moje angažovanost byla spíš než minimální záporná. Soudit se o něco šlo ale těžko, ono nebylo zrovna moc právníků, co by vás chtěli zastupovat proti režimu.
My se jako rodina do Jugošky nepodívali. Ale bratr tam ze „zdravotních důvodů“ byl, jen tam nemohl s rodiči, takže jel s příbuznými. Máma říkala, že tam s bráchou mohli jet, ale já musel zůstat tady, asi jako pojítko na domovinu, což rodiče nechtěli. Abych to asi nechápal jako trest.
Hupert 28.6.2022 v 10:19
Servisdok podle mého mínění nic nezlehčuje a existenci bolševických kriplů pokud se pamatuji, nepopírá. Ostatně, u mě je tomu stejně.
S výjezdem do (semi)kapitalistického cizozemska nemám zkušenosti, ale bratr (FRJ) a sestra (FRJ) ano. Oni sami, ani rodiče v KSČ nebyli.
Existence kripů je mimo diskusi, ovšem kripl předmětného ražení režim pouze využívá k získání pocitu moci a dokáže využít libovolný režim, často i ideologicky antagonistické režimy po sobě následující.
Popis vlastních zkušeností s režimem na základě střetu s kriplem tedy nemůže být obecným popisem situace, jakkoli bolestnými se zejména v době střetu postiženému jevily.
Pan profesor Beran předpovídá, že novou průkazkou bude očkovací pas.
Naivko. Ty „pořádné svině“ jsou schované ve svých luxusních domech, a v případě hrizícího průseru se hned přesunou na svoji daču s 5 koupelnami v toskánsku nebo ve švýcarsku. A budou úkolovat opicajty či státní činitele na dálku.
Jména těch kdo to tu doopravdy řídí, jsi v životě neslyšel a ani neuslyšíš.
Proč si myslíš, že si pražské kurvy vždy vyberou nějakého „fackovacího panáka“ z moravy, aby ho v případě průseru předhodili plebsu a až se dav vyřádí, tak jim podstrčili panáka nového?
Viz. Fiala. Proč tam místo něj není nějaký slovutný pražský profesůrek ? Protože pražáci nejsou blbí. Na špinavou práci měli vždy ambiciozní idioty z moravy. Nečas to samé. Nebo Sobotka. Nebo účastníci covidového divadla – většina z moravy/Brna.
Ti chytřejší jako Julínek či Topolánek z toho zavčasu vycouvali, se stamilionama v kapse. Ti méně chytří to dohráli až do hořkého konce. Což čeká i Fialu.
Vaše idea je v zásadě optimistická a předpokládá, že za nitky tahají nějaké pražské kurvy s čímž by šlo ještě něco dělat. Já si naopak myslím, že vládnoucí síly nepocházejí z této země, spíše ze země sousední, či dokonce zaoceánské.
Behemot 26.6.2022 v 23:47
„většina opičáků možná není tu a tam nadšená z drobností, ale systém jako celek budou bránit do roztrhání těla, ti sou dávno kompletně zpracovaní“
Ano, nejlépe je to vidět na neochvějné obraně systému ze strany SNB v r. 1989…
Jak vzpomínal F.R.Čech: „když jsme na Národní třídě běželi prsama proti kulometům“…
no dyk, všechno bylo nachystaný, včetně těžké techniky, nenastoupili jenom proto, že dostali rozkaz nenastoupit
kdyby ho dostali, dělá si někdo iluze, jak by to dopadlo?
Kejhání potrefené husy..
Že kejháš, to všichni vidíme, nemusíš na to explicite upozorňovat. I když spíše jde o bučení…
Komouš se ve vás nezapře, ale máte na sofistikovanější odpovědi matematickej mozku.
LD: V ČR ani v SR žiadne armádne elity neexistujú. Je tu len banda úradníkov, čo sa boja o rozpočet. Potom pár veteránov, čo prešlo misiami v krajinách kde sa šíri demokracia mečom. Toto nie s ľudia čo urobia štátny prevrat. To sú pošahaní jednotlivci čo majú psychické problémy. Master of the Cards tu neexistuje.
„Říkám to furt, v každé lepší banánové republice by už armádní elity dávno udělaly puč.“
Proč?
Když si vezmu obvyklé důvody proč armáda dělá puč, podle mě žádný z nich není u nás aktuálně naplněn.
Zamáčkl jsem slzu dojetí. Představil jsem si ty četníky jak doprovází první transport na Bubny a tu a tam poponesou sousedovi Kohnovi kufr. To víte,jsme lidí, ale je tu novej zákon, tak musíme.
Ke změně jsou potřeba hlavně prachy. Někdo/něco mocný kdo jde štěstíčku naproti. Pak je jedno jestli si sílu koupí nebo přemluví.
Jistě i před sprchami v Osvětimi prohodili dozorci k čekajícím vlídné uklidňující slovo, něco jako „Nýčeho fí nébojte, fé sprchách je místa a téple fódy dostatek, pro každého“
zapomněl na to povinný nís se fám néstané :D
To pochybuju.
Naprostá většina těch, co v Osvětimi skončili, mluvila či uměla německy.
Dokud bude fízly platit stávající nomenklatura, můžete se domlouvat, jak chcete.
Pokoušeli se to řešit talijáni tím, že stávající fízly prostě přeplatili, ale to tu není reálné ani po obsazení Státní tiskárny cenin.
Tak to už je od příměru daleko, nicméně je zajímavé kolik dala policie světu válečných zločinců . Koneckonců letos je to 80 let, co dva teroristé v Praze oddělali šéfa Interpolu, tátu od tří děcek.
no jo, ale historii a pravdu pro lid určují vítězové, jeden musí koukat, aby stál na správné straně barikády ve správnou dobu :-)
Tohle není žádné tajemství, to jsou veřejně známé věci, je to i na Wiki.
A pokud si přečtete životopis pana generála, tak tam opakovaně navrhuje odstřel cikánů a štvavých kněžourů, v Čechách stále aktuální téma, v čem tedy byl problém?
Reinhard Tristan nikdy u policie nesloužil. Policejního generála dostal až když byly policejní složky včleněny po RSHA. Heydrich byl zjednodušeně řečeno něco jako ministr vnitra. Původní profesí byl námořní důstojník, ale vyrazili ho. Policejní válečný zločinec byl třeba jistý Arthur Nebe. Velice zajímavá figura.
Neříkám, že sloužil, ale šéf interpolu byl.
Když se člověk mrkne, kdo dělal šéfstvo v Einsatzgruppen, vyhlazovacích táborech a podobně, tak je to tam skoro samej fízl, teda kromě doktorů práv. A nezapomínejme takovou tu drobnou mravenčí práci, kterou odvádělo gestapo, složené překvapivě také ponejvíce z dřívějších běžných fízlů.
Ano prachy jsou potřeba, ale v dnešní době crowdfundingu by to neměl být problém … sorry, zapomněl jsem (jako ostatně všichni) na kanadské truckery, těm zhabali jak vybranou podporu, tak i živobytí … Nu, ale co třeba „poslední akční hrdina“ soudruh Fidel, na něj se složila nějaká banda pomatených inteleguánů a přesto, že se vše provalilo a při výsadku je skoro kompletně vystříleli, tak si nakonec podmanil pěkný kus země a potomci jeho posádky tam stále bačují navzdory mocnému impériu i mafii. Kdo tohle od časů barbara Conana dokázal? :-)
Crowfunding na změnu režimu?
To musí být něco jako když pan Bronstein, Apfelbaum a Rosenfeld potřebovali svrhnout cara a zrovna se to hodilo i německému zamini a poslali prachy. Myslím, že i kdyby měli tehdy web, tak to na něj nedají.
ISISům a jinejm talíbánům se docela dařilo :D
Eskorty židovských transportů provádělo výhradně SchuPo.
Je to ostatně vidět na všech fotografiích, které zachycují transporty v Protektorátu.
Přečetl jsem Premisu 2, začal premisu 3 a tím jsem skončil. A po těch pár článcích, co tu autor nadrásal se u něj budu nadále řídit pravidlem 6.
Já došel ke čtverce, pak jsem zkusil desítku, dva odstavce v textu…nakonec jsem premisy dočetl a zaznamenal jeden nebo dva opatrné průniky s objektivními skutecnostmi (mezi tím ukazkovým festivalem demagogií zpestřeným o nešikovnou manipulaci)…řekl jsem si, jestli je autor hloupej fízlofil, nebo rovnou fízl a zavřel to.
Tak jo, přečetl jsem premisy a nesouhlasím se značnou částí. Pak jsem dal dva odstavce. A nesouhlasím s ničím. Funkce předem uvedených premis zafungovala, pokud se neshodují východiska, nelze se domluvit. Díky. Nemusím to číst celé. Vysoké hodnocení za to.
Obávám se, pánové, že máte pravdu. Těmi snaživými premisami to sice Alien „myslel dobře“, ale v řadě z nich je naprosto mimo realitu. Zejména v odhadu poměru psychopatů vůči relativně rozumným. Přemýšlím, jestli to není tím, že u něj ( navzdory bouřlivému mládí, které naznačuje ) převažovaly spíše dobré zkušenosti s uniformovanými strážci současného systému. Jiné vysvětlení mě nenapadá.
Za pravdivou lze označit premisu 2, 6, a snad 10. Ty ostatní jsou buď velmi sporné, nepřesné nebo mylné.
Osobně se domnívám, že největší průser, jak už jsem psal, je ten nepoměr, který Alien v premise 5 popisuje přesně opačně, než jaká je realita. Proto se na většinu současných policistů rozhodně nelze dívat jako na strážce pořádku ( a už vůbec ne spravedlnosti ), ale jen jako na prodlouženou ruku současné vlády o jejímž IQ, EQ nebo vlastenectví se lze denně přesvědčit.
No, zjednodušil bych si to, že skušenost říká, že s policisty se vyplatí se velice opatrně snažit domlouvat pouze tehdy, když společně plánujete trestnou činnost.
Doporučuje 9 z 10 agentů provokatérů.
Doporučuje major Opava, pplk. Brázdil a třeba Vratislav Kutal.
dedek:
Opava? Ten, co „ohluchl“…?
Opava co si pěstoval jistého Davida Berdycha…
dedek:
Jo, to je on… a ještě major Žofčín, co učil v Sokolově sebeobranu…
Ále – agenta provokatéra neoslovuje občan a neplánuje občan. To provokatér oslovuje občana a zatahuje jej do svých plánů-provokací. Viz údajné „anarchistické revoluční buňky“.
Jednoznacne souhlas
Aneb když ti přítulka nakonec dala košem, protože se ti včera zas nepostavil, tak aspoň sedneš a píšeš a píšeš a píšeš, a pocit The King of World je opět zde!
Já bych to shrnul takto: nemá smysl se fackovat s policajty, pouličními pěšáky, kteří jsou v podstatě na dně potravního řetězce, stejně jako vy, někdy i níž.
Protože ten kdo drží skutečnou moc, se pak večer u televizních zpráv (dlabaje kaviár polévkovou lžící v posteli se dvěma luxusníma kurvama) neskutečně baví, jak se ti hlupáci na společenském dně mydlí mezi sebou. A může další dny klidně spát, protože jeho mocenskou pozici ti hlupáci co si rozbíjí navzájem držky, takto neohrozí.
Čili kdo se pere a handrkuje s policisty je:
a) hlupák
b) agent-provokatér
A ze zkušenosti víme, že na každé demonstraci je provokatérů hned několik, a jen čekají na pokyn, jestli to tentokrát proběhne v klidu, nebo jestli mají vyvolat hromadnou rvačku. Podle politického zadání z vyšších míst.
Kupříkladu taková Antifa je v podstatě policejní organizace profesionáních provokatérů. Byť řízená z USA. Kde se objeví antifa, tam je rvačka s policií zaručena.
jj tohle přesně odpovídá. On to taky autor v podstatě se svými premisami tak asi myslel ale nějak se v tom zamotal.
Platí pořád D-fens FSM. Moc se s nimi nebavit, dát najevo znalost práva, pak sami obvykle mají snahu se nějak domluvit, když člověk naznačí. Musí se vytvořit situace, kdy oni sami chtějí se domluvit (třeba na drobné pokutě) místo vypisování hromady papírů do správka.
jenže s vohledem na počet psychopatů tam a jejich zmasírkování, včetně čárkovýho systému, to nemá význam
hele naposled zkoušelo buzerovat městapo, ve své povýšenosti mleli naprostý protizákonný sračky, co nejspíš naplňujou i podstatu někde mezi podvodem a zneužitím pravomoce, a už se ani neráčily nic sepisovat, že něco nadřístaly jako do šmatlafounu a tím to je hotový, musel sem se explicitně dožadovat, aby si vůbec někde uráčily ty dvě píče napsat doručovací adresu
to je úplně jinej vesmír, tam nemá nikdo zájem se na něčem domlouvat, ale jenom rozdat pokuty; tak jako dyž zavoláš debilky k nehodě, jako první si vobhlídnou koho snadnějš pokutovat, a kolem toho už se nakonec točí veškerý jejich konání od začátku až do konce
Poslední kontakt s uniformovanými popeláři:
Opic: „Víte proč za Váma jedeme“
Dedek: „Ne“
Opic: „Ste nezastavil na stopce vobčan.“
Dedek: „Zastavil“
Opic: „Nezastavil, tam na tom rohu jako“.
Dedek: „V tom případě to předejte do správního řízení.“
Opic: „Ale tam je to jako, že musíte stát až pak za tim přechodem.“
Dedek: „Správní řízení.“
Opic: „Já bych to jako vyřešil tou domluvou.“
Dedek: „Tak domlouvejte.“
Opic: „Vono v tom správnim byste to měl jako taky o dost dražší.“
Dedek: Facepalm
Opic: „No to se nešklebte, to já vám musím jako poučit podle toho zákona.“
Dedek: Facepalm
Opic: „Tak já si tady zapíšu, že jsem s Váma jako jednal.
Dedek: Krčení rameny
Opic: „Dyžtak, vy jste asi jel na to parkoviště tam, tak se tady klidně votočte, mi vám to zastavíme, ten provoz.
Dedek: „Ne díky, nebudu se otáčet v křižovatce, ani přes ty dva odbočovací pruhy. Objedu ten blok“.
Opic: „Jachcete, naseanou.“
Dodám jen, že skutková i materiální podstata nula.
A teď mi někdo vysvětlete, na čem jsem se s nima měl jako domlouvat a proč bych s nima měl pořádat jako nějakou konferenci, nebo co. Kdybych dal na jejich small talk a přistoupil na jejich přátelský návrh, spáchal bych zdokumentovaný přestupek (tu kameru v tom maj) přímo před nima. Proč proboha vůbec někdo špekulujete o provozování debatních kroužků s touhle podrasou? Myslím, že článek se snad týkal skutečných (státních) policajtů a i tak doporučuju omezit diskuze na vznášení požadavků co pro Vás mohou oni udělat. V případě že jste poškozený, mohou co nejdřív vydat usnesení o odložení, aby bylo lze vytáhnout prachy z pojišťovny. V případě že sprostý podezřelý, tak ideálně nechat na pokoji. V obou případech doporučuji na simultánní překlad do píčovštiny advokáta. I když sami umíte píčovsky. Oni se právníků, co nejsou ex offo, bojí jak cigán razítka.
Vy jste přistoupil na domluvu? Doufám, že jste nic nepodepsal. Protože to by bylo vyřešení přestupku příkazem na místě a sankce by byla domluva + trestné body.
Zdá se, že máte dojem, že jsem idiot.
Já jsem se jenom vyděsil.
Ostatně otazník na konci věty znamená, že tato věta je otázkou.
kaBrnak:
Tys byl osobně účastníkem nějaké demonstrace, kde byli přítomni policejní provokatéři? Můžeš popsat, jak se chovali?
Já ano. Nejen na demonstracich, ale o na otevřených akcích pro veřejnost. Byli poznat na první pohled. Nikdo je neznal ani od viděni, ale s každým se bavili..a dál bych to nerozváděl, aby ty svině brettschniderovský nezměnily schéma a byly dále zábavný 8o)
Jak vidno, Honza ZZR má v tomto větší zkušenosti, zeptal bych se spíš jeho.
Ale nedávno sem i Dfens postoval odkaz z youtube, kde byli tajní, hrozně nenápadní. To je ta komická situace, kdy se na nějaké pidi demonstraci sejde 20 lidi a motá se tam 5 tajnejch.
Jak vidno, ti šmejdi nahoře z nás fakt mají strach.
Kromě toho zajímavé jsou i záběry z toho předloňského BLM šílenství v LosAngeles. Tam normálně lidi pokojně demonstrovali, pak tam přišlo pár chuligánů co začali házet na policajty láhve, a jak se dali fízlové do pohybu tak ti chuligáni najednou zmizeli, a policajti se vrhli na ty pokojně protestující.
Myslím že i nějací lidi z davu tam hulákali a ukazovali na ty chuligány, žře jsou to provokatéři z tajných služeb.
Obzvlášť komické bylo, jak se na exponovaných místech najednou přes noc objevily úhledně složené palety s dlažebníma kostkama. Protože jinak by neměli co házet, tam se kočičí hlavy moc nepěstují.
Ty vlády se prostě bojí pokojných ale neústupných občanů co si jdou jako klidná síla za svým. Hysterický magor co se chce rvát s policií, je naopak mlýn na jejich vodu. Takže to alien řekl zcela správně. Jen debil se pere s policií.
CHytrý člověk naopak vyžaduje dodržování zákonů a ústavy. Kterou porušuje věrchuška, a i ty slušné policajty to nesmírně sere.
Ostatně proto byly zřízeni obecní městapáčtí drábové, aby tam mohli nabrat jakéhokoliv debila, a v podstatě degradovali státní policii a vztahy mezi policií a občany. Ten klín vražený mezi ně je právě městapo. Ale i tam se najdou slušní. Nicméně věrchuška se stará všemi způsoby aby ty slušné ze složek vyštvala a nahradila všeho schopnými šimpanzy.
To nesmíme dopustit.
„úhledně složené palety s dlažebníma kostkama“
Nebylo něco podobného tenkrát v 1969 před kanceláří Aeroflotu?
Doporučuju Ti knihu Od Josefa Frolíka:Špión vypovídá.Zajímavé čtení.
Ano, tam byla u okraje chodníku jistě neúmyslně a náhodně složená hromada těch menších, chodníkových kostek, údajně určená k předláždění předmětného úseku. Existují fotky, jak té větší hromady kostek, tak také popis, jak postupně jejich cca půlkou, byly následně předlážděny ty kanceláře :D
To tu bylo i před pár lety. Nějací alternativní ohlásili na Adolfovy narozky pochod kolem synagogy a další zas protestní pochod boční ulici. Akorát tam zrovna opravovali dlažbu a byly tam koše malých kostek. Ale tady to dobře dopadlo a asi to bylo jen náhodně
Tajní běžně na fesťácích poptávají drogy. Neopatrného dealera si „označí“ a díky kamerovému systému jsou schopni později najít varnu.
Ani ten nejlibertariánštější policajt nemá názory, které by se sebeméně překrývaly s mými, každý policajt je nepřítel či zločinec, který jen čeká na příležitost zaútočit. Pokud bych se postavil na stranu nejaké revoluce, je celkem jisté, že všichni fízlové budou stát proti. Revoluce na jejíž straně stojí policie není revoluce ale puč – jedny kurvy vystřídají jiné. Osoby s psychikou policajta nikdy nebudou stát na straně svobody, a když tak jedině jako provokatéři. Úspěšná revoluce směrem ke svobodě musí policisty zneškodnit ne absorbovat, jinak z toho bude jen další blamáž, další nevíra v možnost někdy uspět. Policajti nejsou lidé, kteří se rozhodli zastávat nějaká morální pravidla a zákony, protože ty se neustále mění, policajti jsou lidé, kteří se rozhodli dobrovolně a za peníze ubližovat druhým.
V podstatě souhlas.
Ano, na to musí být opravdu zvláštní nátura.
Zcela dobrovolně se rozhodnout, že za peníze, vydělané ostatními, budu těm ostatním dělat drába. Svým sousedům z paneláku, nebo z ulice.
Musí to být fakt zvláštní pocit, třeba potkávat souseda, kterému jsem včera napařil litr flastra za prošlou lékárničku.
Co mi na tom tak úplně nesedí, je ta dobrovolná účast ženských.
K poslední větě – jako že jen my chlapi máme v nátuře buzerovat ostatní? :)
Mohl bych třeba napsat, že 70% policajtů je normálních a že v těch zbývajících 30% nikdy nebyly přítomny ženské, ale nebyla by to pravda.
Měl bys vidět, jak se ze mě zpočátku hulilo, když mě zastavila a buzerovala, do slova a do písmenka dívčí hlídka.
Pak, po částečném vychladnutí, jsem ale musel uznat, že jsem fakt nebyl připoutaný, že ony mě mají na záznamu, mají zrovna nějakou akci na nepřipoutané řidiče (jak se jedna podřekla) a že nějakou pokutu mi dát musí.
Jen to částečné vychladnutí asi způsobilo, že to celé skončilo doslova symbolickými dvěma stovkami.
Ale ten pocit v hubě, že Vás jebou jak sysla dvě holky, mladší než Vaše děti, ten vyprchával podstatně déle. :D
Ten pocit je úplně stejný jako kdyby to byli tři zkušení starci. Člověk, kterým pohrdám profesně i morálně, ale má nade mnou moc mě buzeruje za něco po čem je mu hovno, aby měl dost čárek a prémií pro svou nízkou existenci. Normálně by ho člověk poslal do prdele nebo mu jednu natáhnul, ale musí to strpět. Maximálně pokud je to nějaký fakt výstavní kousek si člověk vtiskne do paměti jeho xicht a údaje pro případ, že by měl někdy možnost na jeho chování adekvátně reagovat později.
++, líp to asi shrnout nejde
Chápu, nějak tak víc očekávám, že mi bude „vymáhat a mlátit“ nějaký chlap, máme k tomu přeci jen lepší fyzické i psychické dispozice. Prostě mi do té role muž víc sedí, policistka v tomto smyslu působí tak nějak nepatřičně. Policista má být mimo jiné zdatný v boji a odvážný, což jsou vysoce ceněné mužské vlastnosti a policajt se tedy může něčím překrývat s pozitivním archetypálním mužským vzorem Rytíř (sedí i na podstatnou část primitivních gaunerů), může alespoň teoreticky být částečně nasledováníhodný. Policistky také často mívají tyto vysoce ceněné mužské vlastnosti, bohužel ne vlastnosti ženské. Následkem toho nám policistky zapadají do archetypálních vzorů Agresivní čarodějnice a Perfídní rachomejtle
Do archetypu rytíře zapadá spíš hasič. Přijede, zažene ohnivého draka a odjede. Fízl zapadá do archetypu loupeživého rytíře. Nezván a nechtěn se objeví ze zálohy a chce svůj lup.
Je neskutečné jak stejný zřizovatel dokáže dokáže vygenerovat tak odlišné sbory, přičemž mají téměř totožné parametry, strukturu, peníze…
To je o metrikách. Každý velký systém je fakticky řízen metrikami, na jejichž základě jsou lidé hodnoceni.
Třeba americké námořnictvo teď mělo průšvih z auditu GAO, který odhalil že mechanici jsou hodnoceni podle počtu letadel, která jsou „dlouhodobě neletuschopná“ více jak 6 měsíců. Takže metrika je dána, a co to udělá? No namísto aby mechanici opravovali ta letadla, která se opravit dají, a zbytek nechali shnít – tak prohazovali díly dokolečka dokola, aby žádné letadlo nebylo v kuse neletuschopné těch 6 měsíců. Naprosté plýtvání časem i zdroji, ale metrika vyšla jak má.
Nebo když se v SW firmě udělá metrika, že se hodnotí rychlost dodání kódu a zároveň nesmí být vydán kód, který má defekty? Co to asi udělá? Ano správně, defekty přestanou existovat!
Policie má své metriky, a ty motivují buzerovat. Oproti tomu hasiči mají své metriky, které jsou nastavené neškodně.
Ale představ si, že by hasiči byli motivováni podle počtu uhašených požárů, a přímo by se od toho odvíjelo 50% jejich platu. Sice tam slouží převážně charakterní lidi. Ale co myslíš, že by taková metrika udělala s těmi pár necharakterními?
Tuto ideu už rozpracoval Terry Pratchett. Proto nemá Ankh Morpork požární sbor :-)
Pro mě je policajt jako cikán. Když ho vidím ve svém okolí, periferním viděním ho stále sleduji, co dělá. A hlídám si peněženku. Protože nechci být překvapený. A je mi srdečně jedno, že je v Čechách pár slušných cikánů.
Autor si ustanovil bambilion premis, aby mu vyšlo, že kolaborovat se zmrdím systémem je v pořádku.
Ne, není to v pořádku.
Moje pozorování ze začátku roku: Když Hamajda začal s povinným očkováním ozbrojených složek, tak se policajti začali přidávat k demonstrujícím. Poté, co Hamajda svůj záměr odvolal, vrátili se policajti zpátky na druhou stranu barikády. Pro mě dál platí D-Fensovo zásada: s policajtem nemluvíme. Bez výjimky.
Souhlas.
Přesně toto byl důvod odvolání policejního presidenta – ještě ani nedesignovaným ministrem vnitra.
Policejní president totiž jevil tendence, během bolševické chřipečky stát za svými lidmi. To je pro systém jako takový, vždycky nebezpečné.
Já jsem skončil čtení u premisy páté a když jsem se rychlým scanem zachytil u věty „když se budeš k fízlovi chovat slušně tak tě možná nezabije“ tak pochybuji o autorově svéprávnosti.
To jak s námi v takových situacích fízlové naloží se ukázalo při covidu, kdy byli prodloužená ruka nezákonných a protiústavních nařízení. Tedy to empiricky vyvrací tvé idealizované představy.
Taky by mě zajímalo, co si autor představuje pod tou slušností a respektem. Nulový respekt vůči fízlům totiž nevznikl náhodně a samoúčelně.
Samozřejmě, že vlastenecký režim bude potřebovat silnou vlastenckou policii, žádný liberland se nechystá. Buď vyhrají neoamrxisté a islám nebo vlastenci a konzervativci evropští a národovci. Žádní liberálové a libtardi nebudou. Policie bude silná dříve či později tak jako tak. Buď neomarxistická nebo nároovecká. Já jsem pro silnou národoveckou.
Samozřejmě, že vlastenecký režim bude potřebovat silnou vlastenckou policii, žádný liberland se nechystá. Buď vyhrají neomarxisté a islám – nebo vlastenci a konzervativci evropští a národovci. Žádní liberálové a libtardi nebudou. Policie bude silná dříve či později tak jako tak. Buď neomarxistická nebo národovecká. Já jsem pro silnou národoveckou. Zatím
néseš ty zadrhlá gramodeska tvl? :D