No je to všelijaký. Motoristi v programu měli něco o radarech a dopravě. Asi se zdejchnu na čas do Burkiny Faso a rozjedu si tam bussines s langošema. Budou žrát až prasknou. Vopičaci jedni 😀😀 A platit pěkně zlatem.
Ekofemineziskový Ukropičulínský Banderohafík
Hradní pán to dokáže spočítat. ANO mu nabídla dva odpracovance, Valkovou a samozřejmě Babiše. Stejný počet SPD, Foldynu a Ševčíka. Pirátský odpracovance normalizační KSČ zůstal mimo sněmovnu
Motoristi na první pohled nic. Jenomže až dostane generalissimus nostalgickou rozvědčickou, tak ji nejlépe zachlastá s Otíkem Vyskočem Klempířem. To je královský trumf Motoristů.
No a pak ANO vytáhne trumfové eso, dva v jednom, Babiš a Bureš. K tomu bonusy Válkové za ty, co dostala za mříže. Takže vládu nechá sestavit ANO a přibere k ní Moto a SPD. Piráti ostrouhají, měli se víc snažit v Karlovarském kraji.
Bahnak
Za článek palec nahoru.
SAVP
Palec nahoru a vítězství je naše.
shifty
Jo super článek, hodně reálnej a trefuje každýho dezoláta přímo na hlavičku. Tvl… to je síla…
Ebo
Jsem čekal, že piráty už konečně lidi spláchnou do hajzlu, ale teda čumím.. kolik naivek je ještě mezi námi.
Bahnak
Však jsou i tady, nejspíš.
A samozřejmě mlaďoši.
Alan.Cox
Piráti byli minulé volby málem spláchnuti do hajzlu, když je podrazil STAN a nasál si jejich hlasy. Letos se ale nenechali.
Namísto toho se Piráti spláchli do hajzlu sami akcí pro voliče „kroužkuj ženy“. To se jim povedlo báječně a mají tam přes 80 % dokonalých mladých ve vládě, jejichž jedinou zásluhou je, že mají vagínu a umí kvokat. Dvě z nich jsou dokonce ekoteroristky Zelených.
Mě osobně překvapil docela pěkný úspěch Motoristů na českých a moravských vesničkách a naopak propad ve velkých městech. Ne zcela namátkou Praha 12 (předpoklad převaha paneláčníků, menšina bohatých restituentů): Piráti skoro 14 %, Motoristé 5,7. A úplně namátkou Cerekvice n/Bystřicí: Motoristé 7,5 %, Piráti necelých 6 %. Caizlové si nepochybně pod Hřibem chrochtají blahem, co s těmi osly dělat?
vinicius
Pokud by to bylo podle aut, tak to přesně odpovídá situaci. Velká města se v autech doslova topí, na vesnicích a menších městech to bez aut jde jen těžko.
Ne všichni si v Praze pod Hřibem chrochtáme blahem, ale vládnou ty strany, které dostaly většinu hlasů.
Jednak ten rozdíl není zas tak velký, naopak je dost překvapivé, jak rovnoměrné to rozložení hlasů pro Motoristy bylo.
Jednak z hlediska pražských sídlišť jsou auta opravdu někdy i problém. Není tam dostatek parkování, zato různé městské dálnice z komunistického nebo těsně postkomunistického pera, které holt posloucháš a dýcháš (takový lanový most je slyšet široko daleko).
V Cerekvici nad Bystřicí je auto hodně důležité a 99 % času máš ticho a čerstvý vzduch. Tam už tě víc bude srát soused s benzínovým fukarem nebo cirkulárkou než auta.
shane
„auta (jsou) opravdu někdy i problém.“
V angličtině se tomuhle říká understatement. Mnohem přesnější je říct, že na sídlištích je parkování peklo a doprava po velkýmcměstech ve špičce jakbysmet. Nicméně si úplně nedovedu představit, jak by tohle motoristé mohli vyřešit, panč ty auta se ta prostě fyzicky sotva vejdou.
Tja, já bych byl velký příznivce principu „nezaregistrujeme ti auto, pokud neprokážeš, že v okolí 1 km od místa bydliště pro něj máš parkovací místo“ (klidně i dlouhodobý pronájem), ale kdykoliv jsem to nadnesl, hleděli mne sežrat.
Parkování na veřejném prostranství je sice pěkný socík, ale zažral se lidem pod kůži tak, že za něj bojují i pravičáci.
fatdwi
MK: v čem je to socík? S trochu nadsázky „přispěli všichni“, tak mají nárok, nebo ne? Socík je naopak zavádění modrých zón, kdy se „chrání“ preferovaná skupina, a to ještě dost zmrdsky vybraná.
S Vaším nápadem mám zkušenosti z Japonska, bohužel nemůžu říct, že by to mělo nějaký zásadní efekt, teda kromě toho, že preferovaná skupina rezidentů bude vyměněna skupinou těch, co na to mají. Potud nic zásadního proti (i když je to naprosto neprůchozí, rezident má přece práva, protože „on tam bydlí“, teda co to kecám, „on tam má trvalý pobyt“, kdo tam bydlí, to nikoho nezajímá), ale pohled na silnice ukazuje, že jinak se nezmění nic. Zácpa v Tokiu není o nic menší než ta v Praze.
Takže přihlédnu-li ke kontextu diskuse (že se bavíme o „řešení“), pak toto žádným řešením není.
Modré zóny mi naopak připomínají feudalismus, je to podobné jako mechanismus cechů, který zvýhodňoval lokální občany před přespolními.
Socík v tom smyslu, že uměle vytvořená netržní cena, podstatně nižší než ta tržní, což vede ke klasickým efektům socialismu – nedostatek uměle dotovaného zboží/služby.
„S trochu nadsázky „přispěli všichni“, tak mají nárok, nebo ne?“
Člověk si to dokáže zracionalizovat libovolně, ale z principu jde ve městech o vzácný statek exkluzivní podstaty (dvě vozidla nemohou obsadit naráz totéž místo), takže to reálně nemohou užívat všichni. Za normálních okolností by k regulaci spotřeby takového vzácného statku sloužila tržní cenotvorba…
Principem „mají nárok“ by se snadno zdůvodnila i státní pekárna dotovaných rohlíků, kdyby existovala. Kdyby opravdu existovaly státní rohlíky za 0,50 Kč, tak tady na D-Fensu nemají o nic míň příznivců než parkování na ulici.
Cerny Mor
Tak ono s tím „veřejným prostranstvím a rezidenčním parkováním (tzv „modré zóny“) to je trošku složitější.
Jde vesměs o pozemek obce, obec je zjednodušeně řečeno sdružením SVÝCH občanů a současně je právnickou osobou. Hospodaří s majetkem a rozpočtem pro SVÉ občany, tedy pro občany, kteří zde mají trvalý pobyt (zpravidla také nemovitost, jako domácnosti).
Takže když obec na svém pozemku z rozpočtu svých občanů vybuduje nebo provozuje pro své občany parkování, se zvýhodněnou cenou oproti občanům jiných obcí, co je na tom špatně? Obce, kde je dostatek kapacit, i soukromých, tak modré zóny vesměs neřeší. Pokud dostatek místa není (typicky sídliště postavená bez parkovací infrastruktury za komunistů), tak to OBEC jako sdružení SVÝCH občanů nějak řešit – pro SVÉ občany – musí.
Obec smí zvýhodňovat své občany jen do určité míry… a kde ta míra končí, to je otázka politické debaty.
Například nesmí upřednostnit místního řemeslníka před cizím v rámci výběrového řízení. Nesmí zakázat přistěhování cizích jedinců, i kdyby třeba většina občanů o takový zákaz stála. Přijdete-li si tam zažádat o vydání pasu nebo občanky, nemůže vám říci, že tuto službu vykonává jen pro místní a vy si máte trhnout. Dokonce ani u dočasného záboru veřejného prostranství (např. stolky před kavárnou) by odmítnutí formou „Kavárník je odjinud a sídlo s.r.o. taky není na našem území, trhněte si nebo zaplaťte 4x tolik“ nejspíš neprošlo.
Taky by obec naopak měla hospodařit s péčí řádného hospodáře, a komerční pronájem parkovacích míst by jí nepochybně vydělal o dost více než stávající systém.
Ale jo, já su pro. Po mě chcou 20-80 za hodinu, místně upsanej ksindl platí asi tak desetníky. Ať pěkně pro začátek začne platit ÚPLNĚ STEJNĚ, nemá na to absolutně ani vo kundu větší nárok jenom proto, že je nekde upsané v nákým stádním registru.
No ty seš taky debil tvl. Ty baráky, ulice se silnicema, chodníkama, tady postavili nejaký přeci třeba taky 2+ století zpátky. Zasraná svoloč na radnicách teď dolezla a začla kasírovat a vokrádat lidi za neco, na čem nemá ABSOLUTNĚ PÝČO ŽÁDNEJ PODÍL, prakticky se vo to nestará, nezvelebuje to, nic s tím nedělá, ale hlavně že za to chce prachy. Typická opitikounsko-vouřadnická svoloč, rozmrdá miliardy a furt má málo, tak honem kasírovat co eště zkasírovaný není.
Trvalej pobyt je komoušská sračka, co dávno nemá existovat. Ovčanem té dané MČ je kurva každej, kdo tam pobývá, podniká, whatever. Souvislost s nejakejma stádníma registrama kurváren tam není ani volná, vole.
Ada
Minimálně Praha dělá z toho uměle ješte exkluzivnější statek, tím, že po každé rekonstrukci ulice je parkovacích míst míň. Vzhledem k tomu, že půlka z nádrže jsou různé daně, část jde údajně do údržby infrastruktury, pak se cítím zcela v pohodě s tím, že tu infrastrukturu „zdarma“ využívám.
No jo, ale tady je to přesně vidět: kdyby se z těch míst vybíralo komerční parkovné, tak by si ta obec třeba rozmyslela, kolik jich zruší – přišla by tím o zcela konkrétní peníze. Možná by dokonce zřídila nějaká navíc.
Takhle, když vám to parkování uděluje jako milost, si tu milost může vzít kdykoliv zpátky a nemá to pro ni žádné bezprostřední následky (možná za několik let ve volbách).
Cerny Mor
Parkování a modré zóny: na mnoha místech je smíšený model, tedy rezident (občan té obce) má zdarma nebo za paušál možnost parkovat, a ostatní si můžou za místo zaplatit komerční parkovné a rozmyslet, zda zaplatí jinde na parkovišti, u obchoďáku třeba 2 – 5 hodin zdarma, o půl kilometru vedle třeba furt zdarma…. Tzv. smíšený model.
h72
S parkováním je to poměrně jednoduché – tam, co je místa dost, i toho veřejného i soukromého, ať si každý parkuje, kde chce, za své daně. Tam, kde dost místa není, se prostě všichni nevejdou. A pokud máte lidí „s přednostním právem“ příliš, je taknějak konec debaty. Před mnohými paneláky (ale i ve vilových čtvrtích), kde jsou stovky bytů, jsou zároveň stovky aut, které se tam prostě nevejdou. Naše rodina bydlí na vesnici a má svůj pozemek. Každý v rodině má auto,jinak by se nedostal do zaměstnání či za výkonem živnosti – řemeslník (rodiče) či do školy a další aktivity (děti) anebo na nákupy anebo k doktorovi (staří rodiče rodičů). A to každý zvlášť a v jinou dobu – zákonitě. Pokud bychom žili v Praze ve vícegeneračním bytě, jak to bývalo zvykem desítky let, kde by ta auta byla? Nejde to.je to neřešitelné. Mluvit donekonečna o právech lidí a povinnostech města či státu je neplodné, protože to řešení nemá. Jde tedy o změny v myšlení lidí. Nemohu mít nekonečná práva (jezdit a parkovat) tam, kde je místo pro sotva sto tisíc lidí, ale bydlí tam milion a další milion denně dojíždí za prací.
leon
Potřebuje rodina v Praze víc než jedno auto? Většinou to je tak, že se z okolí sjíždí do Prahy za prací ne obráceně.
fatdwi
MK: to ale mícháte více věcí dohromady plus ještě neberete v úvahu realitu. Například u nás v horní dolní nejsou ani zóny, ani ty Vaše „efekty socialismu“. Je to tedy špatně? Asi ne, že, není to ten „vzácný statek“.
Nicméně na sídlišti to vzácný statek je. Že kdo přispěl, má nárok není racionalizace, ale prostý fakt – Vy jste dal na silnici u nás a u sebě stejně, já taky. Takže fér jsou jen varianty, ve kterých máme oba stejnou možnost. Tedy buď zadarmo nebo za peníze. Dnešní hybrid (pro vybrané místní za málo, pro jiné nasrat) je za mě špatně, zdá se ovšem, že nejsme ve sporu.
Ad nárok na rohlíky – to zcela jistě, ještě, že to není a snad ani nebude. Stačí, že to „funguje“ při pronájmu obecních bytů. Nebo v modrých zónách.
V Horní Dolní opravdu nejde o vzácný statek, tím pádem je celkem jedno, jak se tam ta místa rozdělují. Tam by tržní cena nebyla odlišitelná od nuly. U takových jevů se to rozlišuje dost blbě.
fatdwi
MK: jedno, jedno… to je právě to, že pokud jsme za to oba zaplatili více-méně stejně, pak i náš nárok by měl být stejný. Ale aktuálně není.
Nicméně zpět k meritu – i kdybychom se shodli na tom (což by šlo), že parkování bude pouze pro toho, kdo prokáže parkovací místo, pak sice budeme mít super dojnou krávu, protože ze systému vytřískáme maximum, ale „problémy“ zůstanou. Tedy tam máte „drobnou“ chybu, že je to řešitelné „trhem“.
Pokud byste chtěl méně aut, trhem nic nevyřešíte, na to musíte jít regulacemi. Tam už se shodneme těžko, pokud byste chtěl k maximalizaci výpalného ještě navíc i omezovat. I to ale existuje a tedy není potřeba objevovat kolo – pokud neznáte, tak na Singapuru funguje super systém. Vytříská se na něm ještě víc a…zase nic neřeší. Vlastně neznám systém, ve kterém je „problém s auty“ vyřešen. Znám jen země, ve kterých jsou natolik chudí, že nemají co řešit. Nicméně všude jinde je „řešení“ neexistující a pouze tahá z občanů peníze, tu méně, tu více.
Myslím, že bychom si neměli klást jako cíl stav, kdy žádné problémy nebudou. To je utopie. Současná podoba aut (bez samořídících schopností) má fundamentální problém v tom, že po 95 procent času někde stojí a na zavolání nepřijedou. To se musí nějak projevit.
Ale ekonomické parametry těch jednotlivých řešení se od sebe dost liší. V tom stávajícím systému ztrácejí silně poptávané městské čtvrti významné příjmy a ještě navíc tam téměř s jistotou nezaparkujete. V komerčním systému by měly peníze navíc, vysoká cena by sama o sobě omezovala ochotu lidí tam jezdit a parkovat, a kdybyste tam fakt nutně potřeboval jet, měl byste lepší šanci to místo najít, byť třeba draho.
fatdwi
MK: za mě se na to díváte úplně špatně, pokud berete obírání občanů jako relevantní cíl samosprávy.
Že auto někde stojí není problém vůbec, mě se třeba nijak netýká. Auta stojí na mém pozemku nebo na komerčních plochách už dnes a „na zavolání“ nikam jezdit nemusí, já si tam rád dojdu (doma to mám šílených asi 15 metrů, jinde dojdu klidně i o něco dál). Vytažením více peněz z peněženek za parkování neudělá nic, stačí se podívat na stav obchodních center, která poplatky zavedla.
„Problém“ s auty je ve chvíli, kdy se hýbou, protože je jich víc, než kolik je průjezdní kapacita komunikací. Dávat si za cíl obrat lidi na parkovném tohle nijak nezmění. Budete stát v zácpě, akorát budete chudší o zaplacené parkovné a to se vyplatí. Tloustnout bude stát, skvělá novinka pro občany.
Auta, co dojedou odněkud „na zavolání“ situaci výrazně zhorší, protože zahustí provoz auty, jedoucími zbytečně k (od) majiteli(e).
„Problém“ je mnohem komplexnější a jeho „řešení“ je úplně jinde než dalším obíráním lidí.
Hm, má-li obec majetek, nepřijde mi jako „obírání občanů“, snaží-li se z něj mít zisk. Péče řádného hospodáře je velmi užitečný pojem, mimo jiné proto, že ztěžuje politické kšefty výměnou za podporu.
Kdyby pan starosta pronajímal svým kámošům obecní byty za pětistovku měsíčně, asi byste jej také nechválil za to, že „neobírá občany“. Naopak by bylo celkem zřetelné, že toto je špatně.
„Že auto někde stojí není problém vůbec“ – auto zabírá těch svých cca 11 metrů čtverečních, ať stojí, či jezdí. V hustě osídlených městech je to každopádně problém tak jako tak. Ale skutečnost, že to průměrné auto není využito 95 procent času, tu situaci zhoršuje. Představte si totéž v letectví – kolik by muselo být těch Boeingů a Airbusů, kdyby létaly jen hodinu denně? Jak velké by byly hangáry atd.
Zkuste nadhodit svoje řešení, ale IMHO to asi skončí tak, že bude existovat nějaký společný pool samořídících vozidel a lidi si je z něj budou půjčovat podle potřeby. Ony se tím mimo jiné dost rozloží fixní náklady.
Praxe je obvykle „držitel správného papíru“ dostane příslušnou službu či majetek za dotovanou cenu, která je zlomkem ceny tržní (pronájem bytu, parkování, to jedno), ale samozřejmě se přitom dostane jen na zlomek všech, kdo by o to stáli.
Divím se, že lidem nedochází analogie mezi levným parkováním pro rezidenty a dřívějšími regulovanými nájmy, za které tak zuřivě bojoval soudruh Křeček.
Foundryman
Připomněl bych, že komunální machinace několikanásobně převyšují sumy, o kterých se dozvídáme z tisku. Nakonec, třeba o radarech tady bylo napsáno dost. V tomto smyslu naprosto sedí přirovnání STAN k mafiánské struktuře. Takže čím míň peněz se ke komunálním šíbrům dostane, tím lépe.
Memento mori
Kolega fajn slušný chlap, tak co říkám, a on hodil jsem to STANU – mají přeci k lidem blíž a Rus nás chce zase pod svou sféru vlivu… Tady nejde nic dělat. Slušní lidé politice nerozumí a projektují svou slušnost do těch navenek „slušných“ politiků, kdy si prostě nedokážou představit míru jejich zmrdství, s jakou jim bez uzardění plivou do xichtu..
princdrson
u nás se letitý poslanec za STAN pokoušel o znovuzvolení. Na růžovou plachtu se nechal vyfotit, ale značku STAN se tam neodvážil dát, že prej Starostové. Nepochodil.
fatdwi
Foundryman: jenže se týkají málo lidí, tak to pro většinu není zajímavé. Že nějaký starosta někde na druhé straně republiky něco ukradl je prostě už moc „daleko“. Co je problém, lidi nechápou tu absurditu, aby se lidé, kteří mají sloužit svým občanům sdružovali do parlamentu, kde naopak makají na tom, jak s nimi co nejvíc vyjebat. Starosta v parlamentu je prostě střet zájmů, hotovo. Makej doma pro lidi, kteří tě zvolili a vylepšuj jim život, ne že budeš v parlamentu vymýšlet zákony, jak si přijít na větší prachy. Chceš dělat kariéru v parlamentu? Fajn, nebudeš starostou.
Ono to propojení moci lokální s mocí republikovou láká a prachy se v tom točící taky.
fatdwi
MK: si ze mě děláte srandu? Pan starosta v první řadě nemá co mít obecní byty, tím by se problém „za kolik to pronajmout kámošům“ vyřešil jaksi sám, ne? Děkuji, že jste mou tezi podpořil dalším důkazem, že stát nic takového dělat nemá, korupční potenciál obrovský.
Péče řádného hospodáře v jedné (skoro) větě s odíráním občanů je bomba. Neměly by být radary úplně všude a neměly by být pokuty ještě vyšší? Víte, jestli ty pětistovky a tisícovky za banální překročení rychlosti nejsou „zřetelně špatně“, když lze na tomto businessu s „péčí řádného hospodáře“ naloupat mnohem víc peněz? Co třeba poplatek za registraci auta místo 800 kč 8000 kč, občanku bych vydával za pětilitr a její absenci trestal taky tak. Řádný hospodář by se neměl žinýrovat….
Že auto zabírá místo není Váš problém, ale můj a u toho bych zůstal. Nebo že byste měl nějaké plány jak moje parkovací stání a garáž využít „lépe“, což?
Já bych šel v tom Vašem komunismu ještě mnohem dál, nevím, proč se tak držíte při zdi. Soudruzi například tuším v Ově postavili super komunitní dům, kde správně usoudili, že taková pračka stojí ještě mnohem víc času než jede, o sporáku nemluvě. Takže pro moderního komunistického člověka byla připravena společná prádelna.
Čím si vysvětlujete, že to nezafungovalo a nebydlíme tak všichni?
Je mi z Vás dnes poněkud blivno, soudruhu komunisto. Já myslím, že minimálně pro dnešek stačilo! (pun intended). Za domácí úkol se zamyslete nad tím, jak je možné, že lidi mají doma věci, které jsou používány ještě mnohem méně než 5 % času a přesto se o ně nechtějí dělit. Jak je možné, že lidi ještě nepřišli na to, že tak drahou a málo využívanou věc, jako je auto, by neměli vůbec chtít, když jen stojí v garáži?
ygorek
fatdwi 6.10.2025 v 19:00
Jen drobnost na doplnění obrázku
S těmi pračkami je to jednoduché.
Soudruzi usoudili, že společná prádelna je efektivní, a skutečně byla. Stejně tak byl efektivní společný mandl a společný rám na napínání záclon.
Změna přišla s rozšiřující se výrobou praček a boom s výrobou praček automatických, mandly byly sešrotovány s ústupem od lněného ložního prádla a napínací rámy upadly v zapomnění s nástupem silonových záclon.
V opuštěné prádelně zřídili místní nadšenci obvykle posilovnu, ta vydržela i léta, nebo zkušebnu bigbítu, které obvykle vydržela jen měsíce. V jedné takové prádelně byl na sídlišti několik let fotoateliér, jehož majitel pak byl držen dalších několik let v mnohem menší místnosti…
Předchůdcem komunitních mandlů a praček byly prádelny a mandly kapitalistické, buď strojní v provozovnách služeb, nebo ambulantní. K paní doktorce do vily nevybavené pračkou docházela ještě koncem šedesátých let minulého století pradlena každou sobotu. Dcera zvěčnělé paní doktorky, také doktorka a její dcera, také doktorka, dnes mají automatickou pračku a perou samy(!).
Komunisté do přirozeného pokroku občas obpravdu nešikovně nebo nešťastně šťouchli, ale zde se mi váš příklad zdá mírně nepřípadný.
Jinak idea komunitních prádelen funguje dodnes(?). Několikrát jsem využil tu samoobslužnou na Smíchově v Nádražní ulici, ale je to pár let.
fatdwi
ygorek: to je fajn, že jste pochopil, že s dostupností automatických praček do každé domácnosti se tyto rozšířily a naopak myšlénka společného řešení upadla. Například ten dům, co jsem dohledal, není v Ově, ale byl v Litvínově, Koldům. Že je to kravina došlo soudruhům už před dokončením v roce 1953. Že existuje veřejná prádelna s tím souvisí jak? Já třeba mám doma tiskárnu a přesto existují copy centra, to je věc, taky jste překvapen?
Škoda, že jste dál nedokázal domyslet, že stejně na tom byly automobily a že myšlenka přechodu zpět v čase, založená na úvaze, kolik procent času daný stroj nepracuje, je hloupá a nesmyslná. Auto nemám proto, abych ho udržoval 100 % času v chodu a je mi tedy úplně jedno, že v chodu není, dokonce to ani není možné (aut mám víc a tedy už z principu není možné je řídit současně). Je mi také jedno, že „zabírá místo“, tomu místu se u nás říká garáž a za tímto účelem bylo postaveno. Že to nějakého Kechlibara trápí a má potřebu to srovnávat s letadlem a stavět na využití sociálně-inženýrské experimenty je jeho problém. Mě například srovnání s hangárem přijde kouzelně dementní a nemyslím, že by můj život utrpěl významné zlepšení tím, že bych těch cca 24 metrů čtverečních nepoužil k „zabírání místa“ vozem, o jiných prostorách, kde se vozy nacházejí, nemluvě.
Ještě jednou, je mi celkem jedno, zda máte auto v garáži. Efektivní to není, ale to je vaše věc.
„stavět na využití sociálně-inženýrské experimenty“
Myslíte jako experiment „platím tržní cenu za to, co užívám“? Koneckonců vy, máte-li soukromou garáž, tak jste zaplatil plnou cenu. To, že soused může svoje vozidlo odložit na společně sdílené ulici za pár soplů, je tím pádem na váš úkor. V podstatě mu to dotujete a ještě se zdá, že rád.
Slecna Ling
U te sdilene ulice…tema bude zdanlive nesouvisejici, ale kdo ma vlastne za ukol ji udrzovat a jaka je soucasna podoba chodnikove reformy a udrzby sdilenych komunikaci? Udrzuje schudnost techto mesto, SVJ nebo jeste jiny subjekt? Dekuji , pokousela jsem se to dohledat, ale prd je tem paragrafum rozumnet….
Z chodníkové otročiny nás osvobodila Kuberova novela před cca 15 lety, od té doby se o odklízení sněhu z obecních chodníků musí postarat město.
Slecna Ling
To M.K.
Aha, dekuji. A pokud si tedy nekdo zlomi nohu,bude to kompenzovat tedy mesto, ano? Ja jen ze jsem nasla tuto kazuistiku, tak jsem zmatena…
Pro pochopení celé problematiky považuji za vhodné uvést příklad z praxe. Ve věci vedené u Nejvyššího soudu pod sp. zn. 25 Cdo 3905/2018 se chodec, který upadl na hranici chodníku a proluky mezi domy na pozemku, jehož vlastníkem bylo bytové družstvo, u soudu domáhal náhrady újmy na zdraví. Žalobu však podal na město Svitavy, o němž se domníval, že je vlastníkem daného chodníku. Nicméně tento chodník, na němž chodec uklouzl, byl účelovou veřejně přístupnou komunikací ve vlastnictví bytového družstva, a tudíž žalované město nebylo ve sporu pasivně legitimováno. Jak bylo vysvětleno výše, za újmu vzniklou chodci totiž odpovídá vlastník chodníku, na němž chodec upadl.
Měl by za to zodpovídat vlastník chodníku. To je rozdíl proti předkuberovským časům, kdy za to zodpovídal *vlastník přilehlé nemovitosti*, i když ten chodník samotný byl města.
Pokud patřil chodník družstvu, zodpovídá ono.
RomanL
Město to vyřešilo cedulkou: „Chůze v zimě na vlastní nebezpečí, chodníky se neudržují!“.
Sysop
@RomanL
Bodejt, ourada prece jezdi autem, do ktereho si dojde v backorach. A aspon nebudou po chodnikach jezdit pumpicky, beztak tam nemaj co delat.
fatdwi
Marian Kechlibar: zjevně stále nechápete meritum věci. Já to můžu na ten pozemek „odložit“ úplně stejně, jako on, ale nechci. Stejně, jako můžu jezdit denně MHD, na které přispívám stejně, jako ten soused, ale nechci, radši dělám „neefektivní věci“, jako třeba vlastním auto. Vaše představa, že moje pohodlí je na můj úkor je hloupá. Představa, že bych po Vás chtěl, abyste mi zefektivnil můj dle Vašich měřítek neefektivní život ještě hloupější, říká se tomu sociální inženýrství a soudruzi před Vámi i mnozí dnešní, ke kterým jsem Vás pravda neřadil, to již zkouší dlouhou dobu.
Poměřování užitku domnělou efektivitou, kdy to, co je „efektivní“ určujete Vy, je dost odporná levičácká sračka (jinak byste tu hloupost, že je v mém případě garáž neefektivní, nikdy z klávesnice nevypustil, protože je to omyl, pramenící z Vaší omezenosti).
ygorek
fatdwi 6.10.2025 v 20:46
Litvínovský Koldům je profláklý příklad, památkově chráněný, dvoustránkovou reportáž z Mladého světa bych možná na půdě našel, ten Zlínský je méně znám. Západoevropské koldomy od Marseille po Západní Berlín se v tuzemsku odkazují jen zřídka.
Za váš příspěvek děkuji, vaše rčení:„Vy zase projevujete nedostatek funkční gramotnosti, což samozřejmě také není nic neobvyklého.“ jím získává nový rozměr. Má to i název – kouzlo nechtěného.
Mimo předmět diskuse: mám u Copy Generel klientskou kartu teprve dvacet let, ale přesto mohu na váš dotaz konkrétně a přesně odpovědět, že existencí copy centra nejsem překvapen a tiskárnu hodnou toho jména, kopírku ani plotr doma nemám.
fatdwi
ygorek: jasně, že je to kouzlo nechtěného, nemyslím, že tu nechápavost jen hrajete.
Moc nerozumím tomu, co je komunistického na tom, odmítat netržní cenotvorbu u vzácného a přitom relativně zbytného statku (parkovat o kilometr dál není jako absence srdečního bypassu a nikoho nezabije).
Spíš mi prostě přijde, že vám vyhovuje mít to místo zadarmo a potřebujete si to nějak zdůvodnit.
Je mi srdečně ukradené, parkujete-li na svém nebo pronajatém pozemku. Klidně s ním třeba i jezděte jen 1 procento času a po zbytek času jej mějte v garáži. Ano, to je úplně v pohodě, tam je mi zcela jedno, jak to využijete.
Ale veřejný pozemek NENÍ VÁŠ, kapišto? Dokonce i ta obec jej jenom SPRAVUJE.
Nevidím vůbec žádný rozdíl mezi tím, když někdo skladuje na obecním pozemku svoje auto vs. svoji hromadu uhlí, a ani ty nejdrzejší socialisty by nenapadlo vymáhat skladování pro svoji hromadu uhlí za zlevněnou cenu nebo dokonce zcela zdarma.
Jinak mám pocit, že směšujeme dvě věci.
Tou jednou je parkování na obecním.
Tou druhou je skutečnost, že tak, jak dnes tu technologii (auta) používáme, vznikají ekonomické bottlenecky všude možně, protože jsou tam masivní prostoje, které třeba v té letecké dopravě nejsou. To by byla pravda i v situaci, kdy by žádný veřejný majetek neexistoval.
Nějak se vám to slilo do jednoho a vyložil jste si to tak, že chci lidem zabavovat auta z jejich garáží nebo co. Ne, to určitě nechci, to mlátíte do slaměného panáka.
fatdwi
Marian Kechlibar: konečně jste na to přišel, že město pozemek pouze SPRAVUJE, dokonce to umíte napsat vlekými písmeny, gratuluji. Teď ještě, abyste tomu slovu zkusil porozumět a třeba to nakonec pochopíte.
„Pan starosta v první řadě nemá co mít obecní byty, tím by se problém „za kolik to pronajmout kámošům“ vyřešil jaksi sám, ne? “
Status quo je, že některé obce byty mají. Je celkem jedno, co by „mělo“ být, pokud to tak není.
Pokud byste v rámci ideologické čistoty chtěl přijmout zákon o tom, že obce jsou povinny všechny tyto své byty prodat do soukromých rukou, musel byste jim to patrně kompenzovat, a to opět z peněz daňového poplatníka. Tak jako tak, takový zákon nebude.
Jinými slovy, v reálné ČR se nemůžete vyhnout otázce, jak má obec pronajímat svoje byty.
Chcete-li obývat ideologický sen a vytvářet dokonalé zákony pro něj, budiž. Někdo čte o trpaslících a elfech, někdo dává přednost tomuhle. Jenom se vám to nesmí smíchat s realitou.
ygorek
Marian Kechlibar 6.10.2025 v 21:03
Přesné.
Jen si dovolím podotknout, že „…obce jsou povinny všechny své byty prodat do soukromých rukou…“ sice nebyl zákon, ale svého času „kategorický imperativ“ a obce prodávaly byty jako o závod…
fatdwi
MK: se mi zdá, že Vám někdo ukradl nick, protože s Vámi ne vždy souhlasím, ale zatím jsem s výjimkou Bergama neměl dojem, že jste nechápavej nebo i něco horšího.
Nechcete-li chápat podstatu, můžete se klidně točit na tom nepodstatném, ale sám.
K tomu parkování- je problém, že nejsou nafukovací města, jedině pod zem či centrální garáže a nebo výškově stavěné parkovací domy s poplatkem na rok za parkování na vyhrazeném místě. Pokud je ale místo k jejich stavbě -hm…
Stará města v Evropě prostě kolabují.
Hupert
@MaKe
To je trestuhodná změkčilost. Navrhl bych nezaregistrovat auto nikomu, kdo neprokáže, že pro něj má zajištěné parkovací místo blíž k bytu, než je nejbližší zastávka hromadné dopravy. Na chudej lid musí být přísnost i kdyby měla být zdůvodněná absolutní blbostí.
Hupert
Jinak je, rozhodně alespoň v kapitalismu, řešením pro přidělení parkovacích míst dražba. No a kdo vypadne z kola, dojede si pro auto na sběrné parkoviště sockou.
fatdwi
Hupert: jakému kapitalistovi ta všechna parkovací místa patří, že je bude dražit?
ygorek
fatdwi 6.10.2025 v 19:17
Jsem v oboru laik, mohu jen odhadnout, že stejnému, co dražil pozemky pod stavbami, obecní byty, stavební místa…
Beru, dražební systém by v tomto případě fungoval, a to jak pro pronájem, tak pro prodej.
Lukas B.
na mělnicku a mladoboleslavsku od nepaměti do zhruba poloviny padesátých let fungoval systém dražby úrody na švestkách a jabloních podél okresních silnic. každý rok někdy v půlce srpna, když už bylo vidět, co toho roku na stromech zraje, úředník dorazil s notýskem, sousedi se sešli u hřbitova, a šli pěšky podél silnice a dražilo se po jednotlivých stromech (a na kůru se napsal křídou vydražitel). pak se odebrali do ad hoc zřízené kanceláře, obvykle do hospody, a tam úředník inkasoval od sousedů peníze a vydal stvrzenky. s parkovacími místy se to dá dělat v principu úplně stejně.
vinicius
Pokud by takových míst bylo ve městech dost, ať už na volných prostranstvích nebo v parkovacích domech a garážích k pronájmu, tak proč ne.
Ale takové podmínky leckde nejsou. Kdo má peníze, tak si opatří byt s parkovacím místem v suterénu.
Ve velkých městech je klíčem využívat v maximální možné míře MHD. A být na využíváni MHD náležitě pyšný, ne ji nazývat „sockou“.
Městské dálnice jsou v mnoha městech po celém světě. Liší se jen v míře aplikace či neaplikace protihlukových opatření. Doporučuji navštívit Erdberg ve Vídni.
Dissenter
To je idiotskej článek. Pro lidi, jejichž nenávist vůči EU (nebo komu vlastně) zatemní mozek natolik, že by se dali do holportu s komunisty, nemám ani ždibec pochopení.
Jinak je dost pravděpodobný, že Bureš + Motoristi (pár pašalíků) povládnou a SPD je bude tolerovat, svým voličům to prodá tak, že zabránila koalování Bureše se STAN. Jestli tím přijde o část protestních hlasů? Možná, ale už teď Okamura přemýšlí o tom, pod jakou záminkou Bureše shodí před dalšími důležitými volbami. :-)
Maláčová a Bobošíková by mohly teď vstoupit do ANO, jejich vliv je zřejmý.
ygorek
Dissenter 5.10.2025 v 22:06
Nenávist vůči EU musí být u svobodomyslného člověka minimálně stejná jako nenávist vůči státu.
Nebo se opět mýlím?
Dissenter
Opět se mýlíš. Nenávist je emoce a ta je obvykle zbytečná.
Ale připustím-li méně emocionálně zabarvený výraz – odpor – ani pak to není pravda. Jsou (či spíš byly) státy slušné, které člověka okrádají málo a svobodu konání omezují taky málo; od Rakouska přes západní Evropu zhruba do WW1, částečně i 80.-90. léta leckde, USA, a tak dále.
Jsou státy hnusné, jako je všechno socialistické, nacionálně i internacionálně.
A pak jsou státy, které jsou mezi tím. Třeba zmíněná EU, která je někde na půl cesty. Jen je otázka, kterým směrem.
Alan.Cox
Nejlepší jsou lidi, kteří jsou disidenti proti komunistům s 30 letým zpožděním. Hlavně vám to neudělá žádné bebí, a nebudete mít hnědé kalhoty.
MiB
Kdybych si teda na chvili pohraval s myslenkou, ze EU je nekde mezi, „kterym smerem“ otazka fakt neni. Dej tomu rok, nez z Brusele prijdou novy skvely moznosti investovat (bo to by tak hralo, aby eurovovce na uctech bez uzitku syslily asi 8B ecek (nebo kolik to, proste ranec)) a k tomu nejaky CBDC a navrch jeste co si odzkousi v UK. Pak uz to snad dojde i tem pomalejsim.
Dissenter
Povíme si za rok. Jinak nechávat € nebo CZK na účtě je vzhledem k inflaci očividně blbost už teď.
UK je mimo EU už nějaký ten pátek. :-)
Sysop
Ja myslim, ze ono nebude moc hrat roli, co ma kdo na ucte. EUsoudruzi si na prachy nevolniku sahnou pres dane a povolenky uplne beze stresu.
Dissenter
Zatímco naši politici žádné daně nevybírají (o komunistech a jejich plánech, jakož i zkušenostech s nimi nemluvě). Přes smítko v oku cizího nevidím břevno v oku svém.
Alan.Cox
EU přichází na to, že by se mohly platit stát daně a euro daně. Platit daně dvěma.
Dissenter
Jak don Kvikot v boji proti imaginárním rytířům. :-)
Forge
Dissenter:
Při vší úctě si podej s AD/HD ruku a společně se odeberte do hoven.
Sysop
…a kdyz padal z toho mrakodrapu, v kazdym patre volal „jeste je to dobry!“.
Ada
Ty naše mohu celkem v pohodě vyměnit ve volbách. Jsem přesvědčen o tom, že věci, které padají z brusele s platností mezinárodní zmlouvy by v národních státech neměly šanci projít.
A jako lakmusový papírek toho jak která vrchnost smýšlí o občanech je její postoj ke zbraním.
Forge
To přeci platí od bankocetlí.
Kdo si střádá v polštáři drahej papír a bezcenné kovy si o to přímo říká.
Hupert
Náhodou prachy v polštáři jsou fajn, zpočátku tvrdá měna trochu tlačí, ale jak změknou, je to heboučký poležení.
Sysop
Tak, pecunia non olet. Lepsi, jak rvat do polstare levanduli a jine travy.
Alan.Cox
Dissenter: Miluji lidi jako Dissenter, který napíší nenávistný příspěvek. A přidají k tomu morální levity jak je nenávist špatná / zbytečná. Dokonale jste naplnil definici pokrytectví.
Adanedhel
To není nenávist, pouze konstatování. Můžeš mít názor jejej chceš, ale smyř se s tím, že Tě za něj nikdo nebude chválit!
corona
„… jejej… smyř – nebude chválit!“
– – –
:OD
Hupert
Rozlišuj corono, „smiř se“ je doporučení, zatímco „smyř se“ je rozkaz.
Hupert
Adanedhel se nejspíš řídí zásadou, že člověk musí být tvrdý na sebe, ale především na ostatní.
ygorek
Dissenter 5.10.2025 v 22:18
Děkuji za vysvětlení.
Použil jsem výraz „nenávist“, abych plynule, tedy i emočně, navázal na váš příspěvek.
A EU není stát (alespoň ještě chvilku by to mělo platit, jak doufám, nerad bych se něčeho takového dožil), v tom je jádro mé reakce.
Dissenter
EU se chová jako stát, jen se to trochu cuká, protože je ještě málo mladých Evropanů a hodně starých nacionalistů (nemyslím pejorativně).
Ada
Možná, že kdyby se EU chovala jako hospodářské společenství, že by těch upřímných evropanů bylo o dost víc.
fatdwi
Ada: +1, EU potřebuje návrat ke kořenům, tedy E(H)S, nikoliv více centralizace moci. Resp. možná by to i bylo řešení, ale ne ve chvíli, kdy vládne socialismus. Nicméně poptávka po ničem jiném dnes není a tedy raději konec EU a zpět na značky smysluplné a výhodné spolupráce, ne více centrálně řízených nesmyslů, ničících průmysl a naprosto nesmyslně a hloupě zasahujících do života občanů.
Nakonec, Američani už si tím prošli. Léta socanské vlády mají sice výborné výsledky co se týče cenzury, cancel culture, DEI a dalších progresivistických sraček, ale ekonomika trpí. Teď se zdá, že to tam republikáni otočí. Což paradoxně není úplně dobře pro nás, protože právě tady se ukazuje slabost socíku proti kapitalismu (že zdravím soudružku lejno a to lejno, co byla schopná s Trumpem vyjednat).
ygorek
Dissenter 6.10.2025 v 14:40
Ano.
EU, ačkoli státem není, se jako stát již chová, což je slovníkem pana presidenta „hrozně děsivé“.
(Na to, že EU státem není, jsem samozřejmě nepřišel sám, mám to zprostředkovaně od presidenta Spojených států amerických, EUA.)
No je to všelijaký. Motoristi v programu měli něco o radarech a dopravě. Asi se zdejchnu na čas do Burkiny Faso a rozjedu si tam bussines s langošema. Budou žrát až prasknou. Vopičaci jedni 😀😀 A platit pěkně zlatem.
Hradní pán to dokáže spočítat. ANO mu nabídla dva odpracovance, Valkovou a samozřejmě Babiše. Stejný počet SPD, Foldynu a Ševčíka. Pirátský odpracovance normalizační KSČ zůstal mimo sněmovnu
Motoristi na první pohled nic. Jenomže až dostane generalissimus nostalgickou rozvědčickou, tak ji nejlépe zachlastá s Otíkem Vyskočem Klempířem. To je královský trumf Motoristů.
No a pak ANO vytáhne trumfové eso, dva v jednom, Babiš a Bureš. K tomu bonusy Válkové za ty, co dostala za mříže. Takže vládu nechá sestavit ANO a přibere k ní Moto a SPD. Piráti ostrouhají, měli se víc snažit v Karlovarském kraji.
Za článek palec nahoru.
Palec nahoru a vítězství je naše.
Jo super článek, hodně reálnej a trefuje každýho dezoláta přímo na hlavičku. Tvl… to je síla…
Jsem čekal, že piráty už konečně lidi spláchnou do hajzlu, ale teda čumím.. kolik naivek je ještě mezi námi.
Však jsou i tady, nejspíš.
A samozřejmě mlaďoši.
Piráti byli minulé volby málem spláchnuti do hajzlu, když je podrazil STAN a nasál si jejich hlasy. Letos se ale nenechali.
Namísto toho se Piráti spláchli do hajzlu sami akcí pro voliče „kroužkuj ženy“. To se jim povedlo báječně a mají tam přes 80 % dokonalých mladých ve vládě, jejichž jedinou zásluhou je, že mají vagínu a umí kvokat. Dvě z nich jsou dokonce ekoteroristky Zelených.
Phill jalův litr vám nestačil, teda tisícikoruna působením?
https://pravyprostor.net/wp-content/uploads/2025/10/558116254_766483602816656_4347018652990403707_n.jpg
Mě osobně překvapil docela pěkný úspěch Motoristů na českých a moravských vesničkách a naopak propad ve velkých městech. Ne zcela namátkou Praha 12 (předpoklad převaha paneláčníků, menšina bohatých restituentů): Piráti skoro 14 %, Motoristé 5,7. A úplně namátkou Cerekvice n/Bystřicí: Motoristé 7,5 %, Piráti necelých 6 %. Caizlové si nepochybně pod Hřibem chrochtají blahem, co s těmi osly dělat?
Pokud by to bylo podle aut, tak to přesně odpovídá situaci. Velká města se v autech doslova topí, na vesnicích a menších městech to bez aut jde jen těžko.
Ne všichni si v Praze pod Hřibem chrochtáme blahem, ale vládnou ty strany, které dostaly většinu hlasů.
Jednak ten rozdíl není zas tak velký, naopak je dost překvapivé, jak rovnoměrné to rozložení hlasů pro Motoristy bylo.
Jednak z hlediska pražských sídlišť jsou auta opravdu někdy i problém. Není tam dostatek parkování, zato různé městské dálnice z komunistického nebo těsně postkomunistického pera, které holt posloucháš a dýcháš (takový lanový most je slyšet široko daleko).
V Cerekvici nad Bystřicí je auto hodně důležité a 99 % času máš ticho a čerstvý vzduch. Tam už tě víc bude srát soused s benzínovým fukarem nebo cirkulárkou než auta.
„auta (jsou) opravdu někdy i problém.“
V angličtině se tomuhle říká understatement. Mnohem přesnější je říct, že na sídlištích je parkování peklo a doprava po velkýmcměstech ve špičce jakbysmet. Nicméně si úplně nedovedu představit, jak by tohle motoristé mohli vyřešit, panč ty auta se ta prostě fyzicky sotva vejdou.
Tja, já bych byl velký příznivce principu „nezaregistrujeme ti auto, pokud neprokážeš, že v okolí 1 km od místa bydliště pro něj máš parkovací místo“ (klidně i dlouhodobý pronájem), ale kdykoliv jsem to nadnesl, hleděli mne sežrat.
Parkování na veřejném prostranství je sice pěkný socík, ale zažral se lidem pod kůži tak, že za něj bojují i pravičáci.
MK: v čem je to socík? S trochu nadsázky „přispěli všichni“, tak mají nárok, nebo ne? Socík je naopak zavádění modrých zón, kdy se „chrání“ preferovaná skupina, a to ještě dost zmrdsky vybraná.
S Vaším nápadem mám zkušenosti z Japonska, bohužel nemůžu říct, že by to mělo nějaký zásadní efekt, teda kromě toho, že preferovaná skupina rezidentů bude vyměněna skupinou těch, co na to mají. Potud nic zásadního proti (i když je to naprosto neprůchozí, rezident má přece práva, protože „on tam bydlí“, teda co to kecám, „on tam má trvalý pobyt“, kdo tam bydlí, to nikoho nezajímá), ale pohled na silnice ukazuje, že jinak se nezmění nic. Zácpa v Tokiu není o nic menší než ta v Praze.
Takže přihlédnu-li ke kontextu diskuse (že se bavíme o „řešení“), pak toto žádným řešením není.
Modré zóny mi naopak připomínají feudalismus, je to podobné jako mechanismus cechů, který zvýhodňoval lokální občany před přespolními.
Socík v tom smyslu, že uměle vytvořená netržní cena, podstatně nižší než ta tržní, což vede ke klasickým efektům socialismu – nedostatek uměle dotovaného zboží/služby.
„S trochu nadsázky „přispěli všichni“, tak mají nárok, nebo ne?“
Člověk si to dokáže zracionalizovat libovolně, ale z principu jde ve městech o vzácný statek exkluzivní podstaty (dvě vozidla nemohou obsadit naráz totéž místo), takže to reálně nemohou užívat všichni. Za normálních okolností by k regulaci spotřeby takového vzácného statku sloužila tržní cenotvorba…
Principem „mají nárok“ by se snadno zdůvodnila i státní pekárna dotovaných rohlíků, kdyby existovala. Kdyby opravdu existovaly státní rohlíky za 0,50 Kč, tak tady na D-Fensu nemají o nic míň příznivců než parkování na ulici.
Tak ono s tím „veřejným prostranstvím a rezidenčním parkováním (tzv „modré zóny“) to je trošku složitější.
Jde vesměs o pozemek obce, obec je zjednodušeně řečeno sdružením SVÝCH občanů a současně je právnickou osobou. Hospodaří s majetkem a rozpočtem pro SVÉ občany, tedy pro občany, kteří zde mají trvalý pobyt (zpravidla také nemovitost, jako domácnosti).
Takže když obec na svém pozemku z rozpočtu svých občanů vybuduje nebo provozuje pro své občany parkování, se zvýhodněnou cenou oproti občanům jiných obcí, co je na tom špatně? Obce, kde je dostatek kapacit, i soukromých, tak modré zóny vesměs neřeší. Pokud dostatek místa není (typicky sídliště postavená bez parkovací infrastruktury za komunistů), tak to OBEC jako sdružení SVÝCH občanů nějak řešit – pro SVÉ občany – musí.
Obec smí zvýhodňovat své občany jen do určité míry… a kde ta míra končí, to je otázka politické debaty.
Například nesmí upřednostnit místního řemeslníka před cizím v rámci výběrového řízení. Nesmí zakázat přistěhování cizích jedinců, i kdyby třeba většina občanů o takový zákaz stála. Přijdete-li si tam zažádat o vydání pasu nebo občanky, nemůže vám říci, že tuto službu vykonává jen pro místní a vy si máte trhnout. Dokonce ani u dočasného záboru veřejného prostranství (např. stolky před kavárnou) by odmítnutí formou „Kavárník je odjinud a sídlo s.r.o. taky není na našem území, trhněte si nebo zaplaťte 4x tolik“ nejspíš neprošlo.
Taky by obec naopak měla hospodařit s péčí řádného hospodáře, a komerční pronájem parkovacích míst by jí nepochybně vydělal o dost více než stávající systém.
Marian Kechlibar
6.10.2025 v 15:47
Ale jo, já su pro. Po mě chcou 20-80 za hodinu, místně upsanej ksindl platí asi tak desetníky. Ať pěkně pro začátek začne platit ÚPLNĚ STEJNĚ, nemá na to absolutně ani vo kundu větší nárok jenom proto, že je nekde upsané v nákým stádním registru.
No ty seš taky debil tvl. Ty baráky, ulice se silnicema, chodníkama, tady postavili nejaký přeci třeba taky 2+ století zpátky. Zasraná svoloč na radnicách teď dolezla a začla kasírovat a vokrádat lidi za neco, na čem nemá ABSOLUTNĚ PÝČO ŽÁDNEJ PODÍL, prakticky se vo to nestará, nezvelebuje to, nic s tím nedělá, ale hlavně že za to chce prachy. Typická opitikounsko-vouřadnická svoloč, rozmrdá miliardy a furt má málo, tak honem kasírovat co eště zkasírovaný není.
Trvalej pobyt je komoušská sračka, co dávno nemá existovat. Ovčanem té dané MČ je kurva každej, kdo tam pobývá, podniká, whatever. Souvislost s nejakejma stádníma registrama kurváren tam není ani volná, vole.
Minimálně Praha dělá z toho uměle ješte exkluzivnější statek, tím, že po každé rekonstrukci ulice je parkovacích míst míň. Vzhledem k tomu, že půlka z nádrže jsou různé daně, část jde údajně do údržby infrastruktury, pak se cítím zcela v pohodě s tím, že tu infrastrukturu „zdarma“ využívám.
No jo, ale tady je to přesně vidět: kdyby se z těch míst vybíralo komerční parkovné, tak by si ta obec třeba rozmyslela, kolik jich zruší – přišla by tím o zcela konkrétní peníze. Možná by dokonce zřídila nějaká navíc.
Takhle, když vám to parkování uděluje jako milost, si tu milost může vzít kdykoliv zpátky a nemá to pro ni žádné bezprostřední následky (možná za několik let ve volbách).
Parkování a modré zóny: na mnoha místech je smíšený model, tedy rezident (občan té obce) má zdarma nebo za paušál možnost parkovat, a ostatní si můžou za místo zaplatit komerční parkovné a rozmyslet, zda zaplatí jinde na parkovišti, u obchoďáku třeba 2 – 5 hodin zdarma, o půl kilometru vedle třeba furt zdarma…. Tzv. smíšený model.
S parkováním je to poměrně jednoduché – tam, co je místa dost, i toho veřejného i soukromého, ať si každý parkuje, kde chce, za své daně. Tam, kde dost místa není, se prostě všichni nevejdou. A pokud máte lidí „s přednostním právem“ příliš, je taknějak konec debaty. Před mnohými paneláky (ale i ve vilových čtvrtích), kde jsou stovky bytů, jsou zároveň stovky aut, které se tam prostě nevejdou. Naše rodina bydlí na vesnici a má svůj pozemek. Každý v rodině má auto,jinak by se nedostal do zaměstnání či za výkonem živnosti – řemeslník (rodiče) či do školy a další aktivity (děti) anebo na nákupy anebo k doktorovi (staří rodiče rodičů). A to každý zvlášť a v jinou dobu – zákonitě. Pokud bychom žili v Praze ve vícegeneračním bytě, jak to bývalo zvykem desítky let, kde by ta auta byla? Nejde to.je to neřešitelné. Mluvit donekonečna o právech lidí a povinnostech města či státu je neplodné, protože to řešení nemá. Jde tedy o změny v myšlení lidí. Nemohu mít nekonečná práva (jezdit a parkovat) tam, kde je místo pro sotva sto tisíc lidí, ale bydlí tam milion a další milion denně dojíždí za prací.
Potřebuje rodina v Praze víc než jedno auto? Většinou to je tak, že se z okolí sjíždí do Prahy za prací ne obráceně.
MK: to ale mícháte více věcí dohromady plus ještě neberete v úvahu realitu. Například u nás v horní dolní nejsou ani zóny, ani ty Vaše „efekty socialismu“. Je to tedy špatně? Asi ne, že, není to ten „vzácný statek“.
Nicméně na sídlišti to vzácný statek je. Že kdo přispěl, má nárok není racionalizace, ale prostý fakt – Vy jste dal na silnici u nás a u sebě stejně, já taky. Takže fér jsou jen varianty, ve kterých máme oba stejnou možnost. Tedy buď zadarmo nebo za peníze. Dnešní hybrid (pro vybrané místní za málo, pro jiné nasrat) je za mě špatně, zdá se ovšem, že nejsme ve sporu.
Ad nárok na rohlíky – to zcela jistě, ještě, že to není a snad ani nebude. Stačí, že to „funguje“ při pronájmu obecních bytů. Nebo v modrých zónách.
V Horní Dolní opravdu nejde o vzácný statek, tím pádem je celkem jedno, jak se tam ta místa rozdělují. Tam by tržní cena nebyla odlišitelná od nuly. U takových jevů se to rozlišuje dost blbě.
MK: jedno, jedno… to je právě to, že pokud jsme za to oba zaplatili více-méně stejně, pak i náš nárok by měl být stejný. Ale aktuálně není.
Nicméně zpět k meritu – i kdybychom se shodli na tom (což by šlo), že parkování bude pouze pro toho, kdo prokáže parkovací místo, pak sice budeme mít super dojnou krávu, protože ze systému vytřískáme maximum, ale „problémy“ zůstanou. Tedy tam máte „drobnou“ chybu, že je to řešitelné „trhem“.
Pokud byste chtěl méně aut, trhem nic nevyřešíte, na to musíte jít regulacemi. Tam už se shodneme těžko, pokud byste chtěl k maximalizaci výpalného ještě navíc i omezovat. I to ale existuje a tedy není potřeba objevovat kolo – pokud neznáte, tak na Singapuru funguje super systém. Vytříská se na něm ještě víc a…zase nic neřeší. Vlastně neznám systém, ve kterém je „problém s auty“ vyřešen. Znám jen země, ve kterých jsou natolik chudí, že nemají co řešit. Nicméně všude jinde je „řešení“ neexistující a pouze tahá z občanů peníze, tu méně, tu více.
Myslím, že bychom si neměli klást jako cíl stav, kdy žádné problémy nebudou. To je utopie. Současná podoba aut (bez samořídících schopností) má fundamentální problém v tom, že po 95 procent času někde stojí a na zavolání nepřijedou. To se musí nějak projevit.
Ale ekonomické parametry těch jednotlivých řešení se od sebe dost liší. V tom stávajícím systému ztrácejí silně poptávané městské čtvrti významné příjmy a ještě navíc tam téměř s jistotou nezaparkujete. V komerčním systému by měly peníze navíc, vysoká cena by sama o sobě omezovala ochotu lidí tam jezdit a parkovat, a kdybyste tam fakt nutně potřeboval jet, měl byste lepší šanci to místo najít, byť třeba draho.
MK: za mě se na to díváte úplně špatně, pokud berete obírání občanů jako relevantní cíl samosprávy.
Že auto někde stojí není problém vůbec, mě se třeba nijak netýká. Auta stojí na mém pozemku nebo na komerčních plochách už dnes a „na zavolání“ nikam jezdit nemusí, já si tam rád dojdu (doma to mám šílených asi 15 metrů, jinde dojdu klidně i o něco dál). Vytažením více peněz z peněženek za parkování neudělá nic, stačí se podívat na stav obchodních center, která poplatky zavedla.
„Problém“ s auty je ve chvíli, kdy se hýbou, protože je jich víc, než kolik je průjezdní kapacita komunikací. Dávat si za cíl obrat lidi na parkovném tohle nijak nezmění. Budete stát v zácpě, akorát budete chudší o zaplacené parkovné a to se vyplatí. Tloustnout bude stát, skvělá novinka pro občany.
Auta, co dojedou odněkud „na zavolání“ situaci výrazně zhorší, protože zahustí provoz auty, jedoucími zbytečně k (od) majiteli(e).
„Problém“ je mnohem komplexnější a jeho „řešení“ je úplně jinde než dalším obíráním lidí.
Hm, má-li obec majetek, nepřijde mi jako „obírání občanů“, snaží-li se z něj mít zisk. Péče řádného hospodáře je velmi užitečný pojem, mimo jiné proto, že ztěžuje politické kšefty výměnou za podporu.
Kdyby pan starosta pronajímal svým kámošům obecní byty za pětistovku měsíčně, asi byste jej také nechválil za to, že „neobírá občany“. Naopak by bylo celkem zřetelné, že toto je špatně.
„Že auto někde stojí není problém vůbec“ – auto zabírá těch svých cca 11 metrů čtverečních, ať stojí, či jezdí. V hustě osídlených městech je to každopádně problém tak jako tak. Ale skutečnost, že to průměrné auto není využito 95 procent času, tu situaci zhoršuje. Představte si totéž v letectví – kolik by muselo být těch Boeingů a Airbusů, kdyby létaly jen hodinu denně? Jak velké by byly hangáry atd.
Zkuste nadhodit svoje řešení, ale IMHO to asi skončí tak, že bude existovat nějaký společný pool samořídících vozidel a lidi si je z něj budou půjčovat podle potřeby. Ony se tím mimo jiné dost rozloží fixní náklady.
Každému dle jeho potřeb?
(fatdwi, toto asi vzdejte)
„Každému dle jeho potřeb?“ je krásná teorie.
Praxe je obvykle „držitel správného papíru“ dostane příslušnou službu či majetek za dotovanou cenu, která je zlomkem ceny tržní (pronájem bytu, parkování, to jedno), ale samozřejmě se přitom dostane jen na zlomek všech, kdo by o to stáli.
Divím se, že lidem nedochází analogie mezi levným parkováním pro rezidenty a dřívějšími regulovanými nájmy, za které tak zuřivě bojoval soudruh Křeček.
Připomněl bych, že komunální machinace několikanásobně převyšují sumy, o kterých se dozvídáme z tisku. Nakonec, třeba o radarech tady bylo napsáno dost. V tomto smyslu naprosto sedí přirovnání STAN k mafiánské struktuře. Takže čím míň peněz se ke komunálním šíbrům dostane, tím lépe.
Kolega fajn slušný chlap, tak co říkám, a on hodil jsem to STANU – mají přeci k lidem blíž a Rus nás chce zase pod svou sféru vlivu… Tady nejde nic dělat. Slušní lidé politice nerozumí a projektují svou slušnost do těch navenek „slušných“ politiků, kdy si prostě nedokážou představit míru jejich zmrdství, s jakou jim bez uzardění plivou do xichtu..
u nás se letitý poslanec za STAN pokoušel o znovuzvolení. Na růžovou plachtu se nechal vyfotit, ale značku STAN se tam neodvážil dát, že prej Starostové. Nepochodil.
Foundryman: jenže se týkají málo lidí, tak to pro většinu není zajímavé. Že nějaký starosta někde na druhé straně republiky něco ukradl je prostě už moc „daleko“. Co je problém, lidi nechápou tu absurditu, aby se lidé, kteří mají sloužit svým občanům sdružovali do parlamentu, kde naopak makají na tom, jak s nimi co nejvíc vyjebat. Starosta v parlamentu je prostě střet zájmů, hotovo. Makej doma pro lidi, kteří tě zvolili a vylepšuj jim život, ne že budeš v parlamentu vymýšlet zákony, jak si přijít na větší prachy. Chceš dělat kariéru v parlamentu? Fajn, nebudeš starostou.
Ono to propojení moci lokální s mocí republikovou láká a prachy se v tom točící taky.
MK: si ze mě děláte srandu? Pan starosta v první řadě nemá co mít obecní byty, tím by se problém „za kolik to pronajmout kámošům“ vyřešil jaksi sám, ne? Děkuji, že jste mou tezi podpořil dalším důkazem, že stát nic takového dělat nemá, korupční potenciál obrovský.
Péče řádného hospodáře v jedné (skoro) větě s odíráním občanů je bomba. Neměly by být radary úplně všude a neměly by být pokuty ještě vyšší? Víte, jestli ty pětistovky a tisícovky za banální překročení rychlosti nejsou „zřetelně špatně“, když lze na tomto businessu s „péčí řádného hospodáře“ naloupat mnohem víc peněz? Co třeba poplatek za registraci auta místo 800 kč 8000 kč, občanku bych vydával za pětilitr a její absenci trestal taky tak. Řádný hospodář by se neměl žinýrovat….
Že auto zabírá místo není Váš problém, ale můj a u toho bych zůstal. Nebo že byste měl nějaké plány jak moje parkovací stání a garáž využít „lépe“, což?
Já bych šel v tom Vašem komunismu ještě mnohem dál, nevím, proč se tak držíte při zdi. Soudruzi například tuším v Ově postavili super komunitní dům, kde správně usoudili, že taková pračka stojí ještě mnohem víc času než jede, o sporáku nemluvě. Takže pro moderního komunistického člověka byla připravena společná prádelna.
Čím si vysvětlujete, že to nezafungovalo a nebydlíme tak všichni?
Je mi z Vás dnes poněkud blivno, soudruhu komunisto. Já myslím, že minimálně pro dnešek stačilo! (pun intended). Za domácí úkol se zamyslete nad tím, jak je možné, že lidi mají doma věci, které jsou používány ještě mnohem méně než 5 % času a přesto se o ně nechtějí dělit. Jak je možné, že lidi ještě nepřišli na to, že tak drahou a málo využívanou věc, jako je auto, by neměli vůbec chtít, když jen stojí v garáži?
fatdwi 6.10.2025 v 19:00
Jen drobnost na doplnění obrázku
S těmi pračkami je to jednoduché.
Soudruzi usoudili, že společná prádelna je efektivní, a skutečně byla. Stejně tak byl efektivní společný mandl a společný rám na napínání záclon.
Změna přišla s rozšiřující se výrobou praček a boom s výrobou praček automatických, mandly byly sešrotovány s ústupem od lněného ložního prádla a napínací rámy upadly v zapomnění s nástupem silonových záclon.
V opuštěné prádelně zřídili místní nadšenci obvykle posilovnu, ta vydržela i léta, nebo zkušebnu bigbítu, které obvykle vydržela jen měsíce. V jedné takové prádelně byl na sídlišti několik let fotoateliér, jehož majitel pak byl držen dalších několik let v mnohem menší místnosti…
Předchůdcem komunitních mandlů a praček byly prádelny a mandly kapitalistické, buď strojní v provozovnách služeb, nebo ambulantní. K paní doktorce do vily nevybavené pračkou docházela ještě koncem šedesátých let minulého století pradlena každou sobotu. Dcera zvěčnělé paní doktorky, také doktorka a její dcera, také doktorka, dnes mají automatickou pračku a perou samy(!).
Komunisté do přirozeného pokroku občas obpravdu nešikovně nebo nešťastně šťouchli, ale zde se mi váš příklad zdá mírně nepřípadný.
Jinak idea komunitních prádelen funguje dodnes(?). Několikrát jsem využil tu samoobslužnou na Smíchově v Nádražní ulici, ale je to pár let.
ygorek: to je fajn, že jste pochopil, že s dostupností automatických praček do každé domácnosti se tyto rozšířily a naopak myšlénka společného řešení upadla. Například ten dům, co jsem dohledal, není v Ově, ale byl v Litvínově, Koldům. Že je to kravina došlo soudruhům už před dokončením v roce 1953. Že existuje veřejná prádelna s tím souvisí jak? Já třeba mám doma tiskárnu a přesto existují copy centra, to je věc, taky jste překvapen?
Škoda, že jste dál nedokázal domyslet, že stejně na tom byly automobily a že myšlenka přechodu zpět v čase, založená na úvaze, kolik procent času daný stroj nepracuje, je hloupá a nesmyslná. Auto nemám proto, abych ho udržoval 100 % času v chodu a je mi tedy úplně jedno, že v chodu není, dokonce to ani není možné (aut mám víc a tedy už z principu není možné je řídit současně). Je mi také jedno, že „zabírá místo“, tomu místu se u nás říká garáž a za tímto účelem bylo postaveno. Že to nějakého Kechlibara trápí a má potřebu to srovnávat s letadlem a stavět na využití sociálně-inženýrské experimenty je jeho problém. Mě například srovnání s hangárem přijde kouzelně dementní a nemyslím, že by můj život utrpěl významné zlepšení tím, že bych těch cca 24 metrů čtverečních nepoužil k „zabírání místa“ vozem, o jiných prostorách, kde se vozy nacházejí, nemluvě.
Ještě jednou, je mi celkem jedno, zda máte auto v garáži. Efektivní to není, ale to je vaše věc.
„stavět na využití sociálně-inženýrské experimenty“
Myslíte jako experiment „platím tržní cenu za to, co užívám“? Koneckonců vy, máte-li soukromou garáž, tak jste zaplatil plnou cenu. To, že soused může svoje vozidlo odložit na společně sdílené ulici za pár soplů, je tím pádem na váš úkor. V podstatě mu to dotujete a ještě se zdá, že rád.
U te sdilene ulice…tema bude zdanlive nesouvisejici, ale kdo ma vlastne za ukol ji udrzovat a jaka je soucasna podoba chodnikove reformy a udrzby sdilenych komunikaci? Udrzuje schudnost techto mesto, SVJ nebo jeste jiny subjekt? Dekuji , pokousela jsem se to dohledat, ale prd je tem paragrafum rozumnet….
Z chodníkové otročiny nás osvobodila Kuberova novela před cca 15 lety, od té doby se o odklízení sněhu z obecních chodníků musí postarat město.
To M.K.
Aha, dekuji. A pokud si tedy nekdo zlomi nohu,bude to kompenzovat tedy mesto, ano? Ja jen ze jsem nasla tuto kazuistiku, tak jsem zmatena…
Pro pochopení celé problematiky považuji za vhodné uvést příklad z praxe. Ve věci vedené u Nejvyššího soudu pod sp. zn. 25 Cdo 3905/2018 se chodec, který upadl na hranici chodníku a proluky mezi domy na pozemku, jehož vlastníkem bylo bytové družstvo, u soudu domáhal náhrady újmy na zdraví. Žalobu však podal na město Svitavy, o němž se domníval, že je vlastníkem daného chodníku. Nicméně tento chodník, na němž chodec uklouzl, byl účelovou veřejně přístupnou komunikací ve vlastnictví bytového družstva, a tudíž žalované město nebylo ve sporu pasivně legitimováno. Jak bylo vysvětleno výše, za újmu vzniklou chodci totiž odpovídá vlastník chodníku, na němž chodec upadl.
https://www.pravniprostor.cz/clanky/ostatni-pravo/kdo-ma-tedy-uklizet-ty-chodniky
„Hard cases make bad law“
Měl by za to zodpovídat vlastník chodníku. To je rozdíl proti předkuberovským časům, kdy za to zodpovídal *vlastník přilehlé nemovitosti*, i když ten chodník samotný byl města.
Pokud patřil chodník družstvu, zodpovídá ono.
Město to vyřešilo cedulkou: „Chůze v zimě na vlastní nebezpečí, chodníky se neudržují!“.
@RomanL
Bodejt, ourada prece jezdi autem, do ktereho si dojde v backorach. A aspon nebudou po chodnikach jezdit pumpicky, beztak tam nemaj co delat.
Marian Kechlibar: zjevně stále nechápete meritum věci. Já to můžu na ten pozemek „odložit“ úplně stejně, jako on, ale nechci. Stejně, jako můžu jezdit denně MHD, na které přispívám stejně, jako ten soused, ale nechci, radši dělám „neefektivní věci“, jako třeba vlastním auto. Vaše představa, že moje pohodlí je na můj úkor je hloupá. Představa, že bych po Vás chtěl, abyste mi zefektivnil můj dle Vašich měřítek neefektivní život ještě hloupější, říká se tomu sociální inženýrství a soudruzi před Vámi i mnozí dnešní, ke kterým jsem Vás pravda neřadil, to již zkouší dlouhou dobu.
Poměřování užitku domnělou efektivitou, kdy to, co je „efektivní“ určujete Vy, je dost odporná levičácká sračka (jinak byste tu hloupost, že je v mém případě garáž neefektivní, nikdy z klávesnice nevypustil, protože je to omyl, pramenící z Vaší omezenosti).
fatdwi 6.10.2025 v 20:46
Litvínovský Koldům je profláklý příklad, památkově chráněný, dvoustránkovou reportáž z Mladého světa bych možná na půdě našel, ten Zlínský je méně znám. Západoevropské koldomy od Marseille po Západní Berlín se v tuzemsku odkazují jen zřídka.
Za váš příspěvek děkuji, vaše rčení:„Vy zase projevujete nedostatek funkční gramotnosti, což samozřejmě také není nic neobvyklého.“ jím získává nový rozměr. Má to i název – kouzlo nechtěného.
Mimo předmět diskuse: mám u Copy Generel klientskou kartu teprve dvacet let, ale přesto mohu na váš dotaz konkrétně a přesně odpovědět, že existencí copy centra nejsem překvapen a tiskárnu hodnou toho jména, kopírku ani plotr doma nemám.
ygorek: jasně, že je to kouzlo nechtěného, nemyslím, že tu nechápavost jen hrajete.
Moc nerozumím tomu, co je komunistického na tom, odmítat netržní cenotvorbu u vzácného a přitom relativně zbytného statku (parkovat o kilometr dál není jako absence srdečního bypassu a nikoho nezabije).
Spíš mi prostě přijde, že vám vyhovuje mít to místo zadarmo a potřebujete si to nějak zdůvodnit.
Je mi srdečně ukradené, parkujete-li na svém nebo pronajatém pozemku. Klidně s ním třeba i jezděte jen 1 procento času a po zbytek času jej mějte v garáži. Ano, to je úplně v pohodě, tam je mi zcela jedno, jak to využijete.
Ale veřejný pozemek NENÍ VÁŠ, kapišto? Dokonce i ta obec jej jenom SPRAVUJE.
Nevidím vůbec žádný rozdíl mezi tím, když někdo skladuje na obecním pozemku svoje auto vs. svoji hromadu uhlí, a ani ty nejdrzejší socialisty by nenapadlo vymáhat skladování pro svoji hromadu uhlí za zlevněnou cenu nebo dokonce zcela zdarma.
Jinak mám pocit, že směšujeme dvě věci.
Tou jednou je parkování na obecním.
Tou druhou je skutečnost, že tak, jak dnes tu technologii (auta) používáme, vznikají ekonomické bottlenecky všude možně, protože jsou tam masivní prostoje, které třeba v té letecké dopravě nejsou. To by byla pravda i v situaci, kdy by žádný veřejný majetek neexistoval.
Nějak se vám to slilo do jednoho a vyložil jste si to tak, že chci lidem zabavovat auta z jejich garáží nebo co. Ne, to určitě nechci, to mlátíte do slaměného panáka.
Marian Kechlibar: konečně jste na to přišel, že město pozemek pouze SPRAVUJE, dokonce to umíte napsat vlekými písmeny, gratuluji. Teď ještě, abyste tomu slovu zkusil porozumět a třeba to nakonec pochopíte.
„Pan starosta v první řadě nemá co mít obecní byty, tím by se problém „za kolik to pronajmout kámošům“ vyřešil jaksi sám, ne? “
Status quo je, že některé obce byty mají. Je celkem jedno, co by „mělo“ být, pokud to tak není.
Pokud byste v rámci ideologické čistoty chtěl přijmout zákon o tom, že obce jsou povinny všechny tyto své byty prodat do soukromých rukou, musel byste jim to patrně kompenzovat, a to opět z peněz daňového poplatníka. Tak jako tak, takový zákon nebude.
Jinými slovy, v reálné ČR se nemůžete vyhnout otázce, jak má obec pronajímat svoje byty.
Chcete-li obývat ideologický sen a vytvářet dokonalé zákony pro něj, budiž. Někdo čte o trpaslících a elfech, někdo dává přednost tomuhle. Jenom se vám to nesmí smíchat s realitou.
Marian Kechlibar 6.10.2025 v 21:03
Přesné.
Jen si dovolím podotknout, že „…obce jsou povinny všechny své byty prodat do soukromých rukou…“ sice nebyl zákon, ale svého času „kategorický imperativ“ a obce prodávaly byty jako o závod…
MK: se mi zdá, že Vám někdo ukradl nick, protože s Vámi ne vždy souhlasím, ale zatím jsem s výjimkou Bergama neměl dojem, že jste nechápavej nebo i něco horšího.
Nechcete-li chápat podstatu, můžete se klidně točit na tom nepodstatném, ale sám.
K tomu parkování- je problém, že nejsou nafukovací města, jedině pod zem či centrální garáže a nebo výškově stavěné parkovací domy s poplatkem na rok za parkování na vyhrazeném místě. Pokud je ale místo k jejich stavbě -hm…
Stará města v Evropě prostě kolabují.
@MaKe
To je trestuhodná změkčilost. Navrhl bych nezaregistrovat auto nikomu, kdo neprokáže, že pro něj má zajištěné parkovací místo blíž k bytu, než je nejbližší zastávka hromadné dopravy. Na chudej lid musí být přísnost i kdyby měla být zdůvodněná absolutní blbostí.
Jinak je, rozhodně alespoň v kapitalismu, řešením pro přidělení parkovacích míst dražba. No a kdo vypadne z kola, dojede si pro auto na sběrné parkoviště sockou.
Hupert: jakému kapitalistovi ta všechna parkovací místa patří, že je bude dražit?
fatdwi 6.10.2025 v 19:17
Jsem v oboru laik, mohu jen odhadnout, že stejnému, co dražil pozemky pod stavbami, obecní byty, stavební místa…
fatdwi: Najdi si to v katastru.
Hupert: tak nic.
Beru, dražební systém by v tomto případě fungoval, a to jak pro pronájem, tak pro prodej.
na mělnicku a mladoboleslavsku od nepaměti do zhruba poloviny padesátých let fungoval systém dražby úrody na švestkách a jabloních podél okresních silnic. každý rok někdy v půlce srpna, když už bylo vidět, co toho roku na stromech zraje, úředník dorazil s notýskem, sousedi se sešli u hřbitova, a šli pěšky podél silnice a dražilo se po jednotlivých stromech (a na kůru se napsal křídou vydražitel). pak se odebrali do ad hoc zřízené kanceláře, obvykle do hospody, a tam úředník inkasoval od sousedů peníze a vydal stvrzenky. s parkovacími místy se to dá dělat v principu úplně stejně.
Pokud by takových míst bylo ve městech dost, ať už na volných prostranstvích nebo v parkovacích domech a garážích k pronájmu, tak proč ne.
Ale takové podmínky leckde nejsou. Kdo má peníze, tak si opatří byt s parkovacím místem v suterénu.
Ve velkých městech je klíčem využívat v maximální možné míře MHD. A být na využíváni MHD náležitě pyšný, ne ji nazývat „sockou“.
Městské dálnice jsou v mnoha městech po celém světě. Liší se jen v míře aplikace či neaplikace protihlukových opatření. Doporučuji navštívit Erdberg ve Vídni.
To je idiotskej článek. Pro lidi, jejichž nenávist vůči EU (nebo komu vlastně) zatemní mozek natolik, že by se dali do holportu s komunisty, nemám ani ždibec pochopení.
Jinak je dost pravděpodobný, že Bureš + Motoristi (pár pašalíků) povládnou a SPD je bude tolerovat, svým voličům to prodá tak, že zabránila koalování Bureše se STAN. Jestli tím přijde o část protestních hlasů? Možná, ale už teď Okamura přemýšlí o tom, pod jakou záminkou Bureše shodí před dalšími důležitými volbami. :-)
Maláčová a Bobošíková by mohly teď vstoupit do ANO, jejich vliv je zřejmý.
Dissenter 5.10.2025 v 22:06
Nenávist vůči EU musí být u svobodomyslného člověka minimálně stejná jako nenávist vůči státu.
Nebo se opět mýlím?
Opět se mýlíš. Nenávist je emoce a ta je obvykle zbytečná.
Ale připustím-li méně emocionálně zabarvený výraz – odpor – ani pak to není pravda. Jsou (či spíš byly) státy slušné, které člověka okrádají málo a svobodu konání omezují taky málo; od Rakouska přes západní Evropu zhruba do WW1, částečně i 80.-90. léta leckde, USA, a tak dále.
Jsou státy hnusné, jako je všechno socialistické, nacionálně i internacionálně.
A pak jsou státy, které jsou mezi tím. Třeba zmíněná EU, která je někde na půl cesty. Jen je otázka, kterým směrem.
Nejlepší jsou lidi, kteří jsou disidenti proti komunistům s 30 letým zpožděním. Hlavně vám to neudělá žádné bebí, a nebudete mít hnědé kalhoty.
Kdybych si teda na chvili pohraval s myslenkou, ze EU je nekde mezi, „kterym smerem“ otazka fakt neni. Dej tomu rok, nez z Brusele prijdou novy skvely moznosti investovat (bo to by tak hralo, aby eurovovce na uctech bez uzitku syslily asi 8B ecek (nebo kolik to, proste ranec)) a k tomu nejaky CBDC a navrch jeste co si odzkousi v UK. Pak uz to snad dojde i tem pomalejsim.
Povíme si za rok. Jinak nechávat € nebo CZK na účtě je vzhledem k inflaci očividně blbost už teď.
UK je mimo EU už nějaký ten pátek. :-)
Ja myslim, ze ono nebude moc hrat roli, co ma kdo na ucte. EUsoudruzi si na prachy nevolniku sahnou pres dane a povolenky uplne beze stresu.
Zatímco naši politici žádné daně nevybírají (o komunistech a jejich plánech, jakož i zkušenostech s nimi nemluvě). Přes smítko v oku cizího nevidím břevno v oku svém.
EU přichází na to, že by se mohly platit stát daně a euro daně. Platit daně dvěma.
Jak don Kvikot v boji proti imaginárním rytířům. :-)
Dissenter:
Při vší úctě si podej s AD/HD ruku a společně se odeberte do hoven.
…a kdyz padal z toho mrakodrapu, v kazdym patre volal „jeste je to dobry!“.
Ty naše mohu celkem v pohodě vyměnit ve volbách. Jsem přesvědčen o tom, že věci, které padají z brusele s platností mezinárodní zmlouvy by v národních státech neměly šanci projít.
A jako lakmusový papírek toho jak která vrchnost smýšlí o občanech je její postoj ke zbraním.
To přeci platí od bankocetlí.
Kdo si střádá v polštáři drahej papír a bezcenné kovy si o to přímo říká.
Náhodou prachy v polštáři jsou fajn, zpočátku tvrdá měna trochu tlačí, ale jak změknou, je to heboučký poležení.
Tak, pecunia non olet. Lepsi, jak rvat do polstare levanduli a jine travy.
Dissenter: Miluji lidi jako Dissenter, který napíší nenávistný příspěvek. A přidají k tomu morální levity jak je nenávist špatná / zbytečná. Dokonale jste naplnil definici pokrytectví.
To není nenávist, pouze konstatování. Můžeš mít názor jejej chceš, ale smyř se s tím, že Tě za něj nikdo nebude chválit!
„… jejej… smyř – nebude chválit!“
– – –
:OD
Rozlišuj corono, „smiř se“ je doporučení, zatímco „smyř se“ je rozkaz.
Adanedhel se nejspíš řídí zásadou, že člověk musí být tvrdý na sebe, ale především na ostatní.
Dissenter 5.10.2025 v 22:18
Děkuji za vysvětlení.
Použil jsem výraz „nenávist“, abych plynule, tedy i emočně, navázal na váš příspěvek.
A EU není stát (alespoň ještě chvilku by to mělo platit, jak doufám, nerad bych se něčeho takového dožil), v tom je jádro mé reakce.
EU se chová jako stát, jen se to trochu cuká, protože je ještě málo mladých Evropanů a hodně starých nacionalistů (nemyslím pejorativně).
Možná, že kdyby se EU chovala jako hospodářské společenství, že by těch upřímných evropanů bylo o dost víc.
Ada: +1, EU potřebuje návrat ke kořenům, tedy E(H)S, nikoliv více centralizace moci. Resp. možná by to i bylo řešení, ale ne ve chvíli, kdy vládne socialismus. Nicméně poptávka po ničem jiném dnes není a tedy raději konec EU a zpět na značky smysluplné a výhodné spolupráce, ne více centrálně řízených nesmyslů, ničících průmysl a naprosto nesmyslně a hloupě zasahujících do života občanů.
Nakonec, Američani už si tím prošli. Léta socanské vlády mají sice výborné výsledky co se týče cenzury, cancel culture, DEI a dalších progresivistických sraček, ale ekonomika trpí. Teď se zdá, že to tam republikáni otočí. Což paradoxně není úplně dobře pro nás, protože právě tady se ukazuje slabost socíku proti kapitalismu (že zdravím soudružku lejno a to lejno, co byla schopná s Trumpem vyjednat).
Dissenter 6.10.2025 v 14:40
Ano.
EU, ačkoli státem není, se jako stát již chová, což je slovníkem pana presidenta „hrozně děsivé“.
(Na to, že EU státem není, jsem samozřejmě nepřišel sám, mám to zprostředkovaně od presidenta Spojených států amerických, EUA.)
Jo bude se zabraňovat až se budou hory Zelenay.
A bude u toho i Karol Kolák a Luboš Plecháček ?
Hned co Vimr dá gól.
Koalování Bureše se STAN je naprosto nereálná spekulace, které se dopustil pan domácí zde:https://dfens-cz.com/dozifert/
a vyvrátila to Alenka Scillerojc zde: https://cnn.iprima.cz/porady/partie/partie-terezie-tomankove-5-10-v-11-55
Krásné zhodnocení voličů jiných stran než SPOLU:
https://www.facebook.com/groups/752908934776903/user/100000182285749/
Coby nepřihlášení nevidím; je tam napsáno čuráci? :-)