Já chci svoji doživotní rentu! - zpět na článek

Počet komentářů: 361

  1. >virtuálně naspořeno

    To jako znamena soudruhu ze mate nakoupeny cenne papiry nejakeho obchodnika se zlatem? Nechci vam soudruhu kazit radost ale tito obchodnici zastituji vice zlata nez lidstvo vytezilo od praveku.

    Jedine zlato kteremu verim je to na ktere si muzu sahnout.

    1. Ja myslim, ze Challenger je ochoten od statu prijmout jak zlato fyzicke, tak virtualni. Pokud s tim CR prijde, Challenger nejake reseni najde.

      1. Dostane desku s Karlem Gottem. Ten má zlato v hrdle.

        1. Mozna ho spis mela v hrdle obcas Ivana…

  2. Meli jsme v patek firemni predvanocni vecirek a mimo jine, se tam otevrelo tema, ze rodice Nemcu, kteri o tom debatovali, ruzne odchazeji do predcasneho duchodu, protoze ackoli dostanou mene, tak ale dostanou aspon neco. Nekteri Nemci maji totiz obavu, ze az by sli do duchodu spravne (v 67 letech), dostanou min, nez kdyz radeji uz ted v duchodu budou. Fakt je, ze v Nemecku je standardem, ze si lidi na duchod i spori, protoze tam se banky tolik nerozkradaji a nemuseji konsolidovat.

    Nicmene, jejich duvera ve statni zabezpeceni za poslednich cca 15 let vyrazne klesla. Problem pro stat ovsem je, ze ten si vychcane myslel, ze Nemci budou az do 67 makat a k tomu mohutne sporit. Jenze oni vidi, ze inflace jim prachy stejne bere, takze sporeni ma mensi realny vynos a tim padem to, co ted maji, pokud jeste narvou treba do bydleni, tak je to lepsi, nez jit pozdeji a doufat.

    1. Už podle dnes platných pravidel se ani při původní 60leté hranici ani teoreticky nevyplatilo „přesluhovat na procenta“ a bylo výhodnější* (přinejmenším jistější) pobírat důchod a přitom pracovat (teda kdo ještě může)…
      Teď musí přesluhovat každý a současně se slibuje znevýhodnit výpočet důchodu…

      * Při ustálené mzdové a cenové hladině** se přesluhování vyplatí po 10-12 letech…
      ** Já vím, to jenom pro jednodušší výpočet…

      1. Mozna to ale u nadejne mladeze bude jinak. Koukal jsem, ze Azubisove jsou verbovani firmama s nabidkou – 35 pracovnich hodin tydne a 33 dni dovolene. Zrejme vykon mladeze je o 1/8 vyssi, nez u soucasnych pracovniku, takze si nemecke hospodarstvi v pohode muze dovolit ubrat plyn.

        1. V genderových vědách a ekoteroristické propagandě se výkon mládeže silně znásobil!

        2. No, jo, no, když ono ta demografická Wende i bei uns in Bayern je dost děsivá. Demografická křivka je přesně obrácený smrk. Ve spodu navíc vyfutrovaný různou akulturni naplavenou sebrankou.

          Co k nám přišlo jako Azubi do firmy, to bylo dost katastrofální…

        3. Naši otcové těžili uhlí jen na 93%, to my protestujeme za 30 kmph ve městech na 120% a v létě i na 125%!

          1. Nasi otcove meli bohuzel jen petiletky, to byl ten jejich problem. My mame plany nejen do roku 2030, ale uz i 2035 a 2050! To se pak plni a prekracuje jedna radost.

    2. „vidi, ze inflace jim prachy stejne bere, takze sporeni ma mensi realny vynos“

      Ale vítězí nad Putlerem, zachraňují planetu a ještě jsou Noemovou archou pro miliony muslimů prchajících před válkou. Stačí je jen naučit jazyk a pak tito dříči předvedou wirtschaftswunder jako v šedesátých letech.

      1. Kolegove se slusne rozpumprlikovali, protoze tequilla tekla proudem (ja jsem cucal Kozla a dobre se bavil) a tak nakonec prislo dohadovani, kdo to v tom Nemecku dokurvil nejvic. Debata byla ukoncena konsenzem, ze s nastupem Merkelove to slo vsechno do hajzlu.

        1. Já bych tipoval, že nejlíp bylo za Bismarcka.
          Od 1. světové to tam jde zu grund až dodnes. Po 2. válce kterou oficiálně prohráli, se měli královsky, jako by ji vyhráli. Ale daní za to, kterou platí až dnes o 70 let později, byl kulturní marxizmus způsobivší import všemožné verběže z celého světa. Což začalo dekády před Merkelovou.
          (ohrnovali jste nos nad slovany ? tak tu máte arabáče a afroafričany s průměrným IQ 80 !)

          Ale jak vidím, tak to germánům stále nedochází. A asi ani nedojde.
          Říká se že největšího prozření dojde člověk až na smrtelné posteli.

          1. Já bych řekl, že nejlépe bylo v letech cca 1913-14. Ekonomika Kaiserreichu rostla silně a vytrvale, militarismus spíš slábl, což při jeho tradičním pruském excesu bylo jedině dobře.

            Německo roku 1914 mělo slušně nakročeno k tomu, stát se aspoň dočasně největší průmyslovou mocností světa a příslušný vliv nad svými konkurenty si prostě koupit … přičemž na rozdíl od Británie a Francie nebylo nuceno vynakládat příliš mnoho pozornosti, životů a peněz na udržování masivní koloniální říše v různých barbaristánech zamořených žlutou zimnicí a fanatickými derviši.

            Leč lidi nevědí, čeho si vážit, a určitý typ velkoněmeckého dutoleba viděl právě relativní nepočetnost německých kolonií jako ponížení a problém.

            1. Proto je potřeba rozeštvat Německo a Rusko – jinak by vznikla tak silná Evropa, že by Anglosasové byli jen chudí příbuzní. Kvůli tomu je nutné neustále rozšířovat protiruskou propagandu, a udržet nenávist Evropanů proti Rusku.

              1. Jasně. Protože z historie víme, že největšího rozkvětu Evropa dosáhla za fungování paktu Molotov-Riebentrop a nic lepšího než spojenectví Ruska s Německem nikdy nenastalo.

                1. A za paktu Molotov-Ribentrop vám ještě stát, takže proto ho zmiňujete. Teď už máte po všem. Jinak nevím, proč ho berete za důležitou událost.

                  Nebo máte dojem, že bez ruských surovin je Evropě na tom lépe – třeba v roce 2023? Máme se bez toho lépe a radostněji? Bohatneme? Průmysl vzkvétá? Počet bezdomovců klesá?

                  1. A za socíku na ruských surovinách jsme jako bohatli? Beru 2023 mnohem raději. :-)

                    1. Ano, bohatli. Jak vidíte na příkladu roku 2023, a ještě názorněji uvidíte v roce 2024.

                      Rozdíl mezi dobou před rokem 1989 a roky od 2023 výše – v oblasti průmyslu, ekonomiky, zdravotnictví, školství, cenách potravin a energií, situací rodin a mnohém dalším – uvidíte velmi názorně.

                      Může se dokonce brzy stát, že za vyslovení názorů ála dr_z na ulici bude následovat od prostých lidí převod do stavu vyžadující urgentní převoz na ARO. Zcela zaslouženě.

                    2. Presne tak. Evropa se z levnych ruskych surovin mela kurva dobre. Rozdil mezi zapadem a vychodem byl pak jen v tom, ze zapad ty uspory umel zhodnotit a vychod je prohospodaril. Ale bez nich by to bolelo oba. Tak, jako ted.

                      Vcera jsem mluvil s typkem, co pracuje ve firme, ktera dela do prumyslove regulacni techniky. Bez levnych surovin a energii nemaji proti cinske konkurenci sanci. Propad trzeb behem 2023 o 1/3. A kdyz se byl podivat na veletrhu v Cine, tak malem brecel.

                      Cina ma ted v rukou oba tri trumfy – levne ruske zdroje, jeste porad levnou a pritom extremne vykonnou pracovni silu. To je pro nas konkurence jedna radost.

                    3. Tak moment:
                      1. ty suroviny pro nás nebyly „levné“, byly za normáolní tržní ceny. Levné byly pouze pro bývalé země SSSR, například Ukrajinu.
                      2. slovo levné můžeme použít pouze ve srovnáním s dnešními cenami, ale to je naše vina. Nikdo nás nenutí kupovat ideologicky očištěné ruské suroviny z Indie.
                      3. jediný důvod, proč jsou dnešní ceny některých surovin NETRŽNĚ předražené (to by byl konečně námět pro chudáka Marxe, na tom by konečně ta jeho teorie o nadhodnotě nebyla jen nebetyčným duchamdlým blábolem) je skutečnost, že se do čela České republiky dostali úplně stejní bezpáteřní slizy, jako tam byli v letech 1946–1989.
                      4. usmívejte se, bude hůř! V nedávných dnech byla Eu milostivě prodloužena výjimka pro tuto zemi, která nám umožňuje kupovat ropu a ocel z Rsuka i navzdory embargu. Výjimka platí do prosince příštího roku. Přituhovat tedy začne zhruba za rok, kdy bude v této zemi ropy kurevksy málo.
                      5. univerzálním viníkem všech chronických krizí v EU, jejího nerůstu a deindustrializace jsou levičáci.

                    4. Integrale:

                      1) Představte si, že normální tržní ceny mohou být levné i drahé, že ano. Mám navíc někde v hlavě informaci, že Evropa navíc dostávala 10 % slevu proti zbytku světa, která už samozřejmě s protiruskými sankcemi byla zrušena.

                      2) Nutí nás k tomu početná skupina USA agentů … pardon, ehm chtěl jsem napsat vláda České republiky a EU.

                      3) Myslíte, že Rychetského a Koláře někdy uvidíte u popravčí zdi nebo na elektrickém křesle?

                      5) Univerzálním viníkem jsou mocenské boje – jak velmocí, tak nadnárodních korporací, tedy globálního turbokapitálu. Ti financují nejen vlády a aktivisty, ale vytvářejí štědrou podporu úchylnostem jako je ekoterorismus, LGBTQ, pedofilii, antibělošskému rasismu (lízání podrážek černochům po předávkování George Floyda fentanylem, nebo „no white day“ na USA univerzitách, nebo „dekolonizace“ bělochů).

            2. @MK
              ano při pohledu na Halu Stulecia ve Wroclawi, postavenou l.p. 1913 v Breslau, brumlal jsem si pod vousy totéž.
              Ačkoliv jsem tam (také) nikdy nebyl, v takové Namibii je prý i po 110 letech možné rozpoznat pozitivní vliv německého kolonialismu.
              A tehdejší jihovýchodní německý soused ani žádné kolonie neměl, pokud za ně nebudeme považovat Bosnu a Bukovinu.
              Ostatně i při procházkách svým současným bydlištěm si často jen povzdechnu, co jim kurva tehdy chybělo, to co jsem šel v pátek pěšky bych před 110 lety absolvoval tramvají (už bohužel 100 let nejezdí a ani autobusové spojení na této trase neexistuje), vlaky jezdily jen o trochu pomaleji, úroveň středního školství byla vyšší, středem řeky nevedla hranice a ceny v krámech tudíž byly srovnatelné a ten strašlivý útlak rakouských Němců slábl.
              Za 4 roky dojebat mocnářství zu grund až k rozpadu na kousky, to už vyžaduje jistý sebevražedný talent.
              A protože Vy máte rád hudební tečky, tak
              tu nostalgii krásně zhudebnil jistý talentovaný agent StB https://youtu.be/3TSu2obbK2Q

              1. Němci se v koloniích chovali jako dobytek. Genocida Herrerů bylo celkem drsný kafe i na tehdejší poměry, kdy se koloniální mocnosti s odbojníky příliš nemazlili.

                1. hm to sem neznal… dobrý..a teda fakt drsný …

          2. kaBrnak
            po WW2 se Němci jak prasata v žitě neměli, museli znovu vybudovat rozsekanou zemi. Ale že byli pracovití a měli dobře nastavené podmínky, tak se jim to poměrně rychle povedlo.

            1. Pokud se na UA podari totez, co v Nemecku, tedy financni injekce predevsim do vystavby prumyslu patriciho nekomu za vodou, pak se UA mozna muze tesit take na nejaky ten Adenaueruv zazrak.

              1. Sysop:
                Prosím, hlásím se v lavici: Co znamená slovo pokud?A ještě nerozumím tomu podobenství Vasila a Jurgena.

                1. Inu, je to kondicional. Adenaueruv zazrak byl podminen financni injekci ze zapadu a ta byla vitana, protoze vetsina prumyslu v Nemecku tomu zapadu patrila.

                  UA je pred krachem, takze probehne dovyprodej toho, co uz zapadu nepatri a nasledne by se mohla objevit ona financni injekce.

                  Ostatne nase vlada tvrdi, ze prave v tom je ten potencial UA, na ktery se muzeme tesit a ktery pro nas bude ziskovy.

                  1. Sysop 20:03
                    Já bych se ani moc nedivil, kdyby teď probíhalo čilé porcování Ukrajiny mezi RF a USA. Něco ve stylu „ocelové srdce Donbas bude RF, moře taky, nárazníkové pásmo vyspraví EU a splatí USA směnky.

                    1. Vidim to uplne stejne. Podle mne je medved naporcovanej a ted jen zapad resi, jak ten pruser medialne zaobalit, aby z toho politicky byla aspon plichta.

                      Co Rus ma, to uz mu zustane. Doufejme, ze k jednani ze strany UA dojde drive, nez Rusa treba napadne vzit si i Odesu.

                    2. Už mu to naznačili nepokrytě…a PePa už to taky vybubnoval, takže to musí bejt upečený.
                      Jestli Zelí ustojí vnitromocenský tlaky, toť otázka. Taky by mohl vypadnout z okna a dojednat to za něj třeba Zalužnyj, nebo jak se ten jejich generál jmenuje. Spolu s Kličkem, je to boxer, kurva.

                    3. Zrovna dneska se objevil zajímavý rozhovor:
                      https://echo24.cz/a/HaMwe/rozhovor-jiri-hynek-asociace-obranneho-prumyslu-zbrojari-delostrelecke-granaty-valka-na-ukrajine-rusko
                      Já už svýv Zápaďákům nerozumím. Vyprovokují válku s Ruskem, rétoricky to vyženou do konfliktu o nebytí, a neudělají téměř nic, aby vyhráli.
                      Proto chcimírové. Pokud nejsem ochoten a schopen vést válku řádně, je lepší mír. Ale je to marný, je to marný, je to marný.

                    4. Válku? Jako násilí? To nemůžeš myslet vážně.
                      Od toho my máme virtuální kolbiště, třeba Donbas.

                    5. Jo, hlavně, aby to dobře vypadalo. Kdyby se stejné úsilí, jako na vyvěšování vlajek a zakazování nesprávných názorů, věnovalo výrobě zbraní a munice, dopadlo by to jinak.
                      Jak se Západ stal civilizací prázdných slov?

                    6. Re: Jihočech Honza18.12.2023 v 21:53

                      To je ta vyhoda naseho zapadu, ze na rozdil od centralizovaneho planovani, kde se zaveli „jedeme valecnou vyrobu“, u nas nejprve zacne kamaradsoft o zakazky, pak zelene banky prohlasi, ze zbrojni vyrobu financovat nebudou, do toho nekolik tisic lidi keca do rizeni politiky, pak se resi, co na to urady a jake smernice NATO musi munice plnit… proste nejsme zbrkli, jako Rusak.

                    7. Pokud bude Západ blbnout s Moldávií, tak si Rus Oděsu vezme. Protože nebude mít jinou možnost, jak ochránit ruské etnikum v Podněsteří.

                      Moldavsko a ještě víc Rumunsko je fanaticky protiruské víc než Adolf Hitler.

                    8. Tak Larry Fink, sef BlackRock, se uz nechal slyset, ze pohrbivanim Ukrajincu dochazi ke znehodnocovani cernozeme a melo by se to spis resit bioplynkami. A ze pokud se na to UA vyserou, tak BlackRock zavede sankce za zneuziti investicnich prostredku.

                      Chudal BlackRock uz ma take problem s temi drzymi Ukrajinci.

                    9. …nastesti Zelenskyj projevil ten spravny patriotismus: “Jsme připraveni vzdát se všech strategických podniků a pozemků, pokud nám korporace pomůže získat nový balík vojenské a finanční pomoci“…

                      Dela to dobre, ten Zelenskyj. Dalsi generace Ukrajincu na nej nikdy nezapomenou.

                  2. No on to teda byl spíš Erhardův německý ekonomický zázrak, o Adenauerovi tam toho mnoho ke čtení není, ale budiž (pravda, musel vyjednávat s Američany, kteří se snažili té ultraliberalizaci německé ekonomiky snažili zabránit, seč jim síly stačily; stačí si vzpomenout, odkud do US přišla Velká ekonomická krize 20. let). Každopádně do vzniku EU můžeme říci, že celá Evropa rostla, nejen Německo.
                    A protože Ukrajina kandiduje na účast v sebevražedném spolku bankrotářů jménem Eu, není ji pomoci. Ostatně to je také tématem té ukrajinské války, kdy zhruba třetina ukrajinců chce do EU, třetina už tam někdy byla takže to zásadně odmítá a třetina nemá pas.

              2. To je trochu nemístný vtip.

          3. kaBrňáku jste moc velký optimista. Např. Saudská Arabie má průměrný IQ 77. Hranice lehké mozkové dysfunkce (v nekorektních dobách se mluvilo o debilitě) je od 69 níže. Tam postupně spadají JAR, Niger, Somálsko, Nigerie, Kamerun a další. Jenom pro obecnou představu: jací „inženýři“ díky bruselské péči již po dlouhá léta nepřetržitě proudí do Evropy.

            1. Populace Saudské Arábie má IQ = 100 z definice pojmu IQ.

              Ono se to málo ví, ale IQ je relativní inteligenční míra. Neříká vůbec nic o skutečné inteligenci.

              1. To je síce teoreticky pravda, ale v praxi nie je, lebo „Saudská Arabie má průměrný IQ 77“ znamená z kontextu, že ide o priemer hodnôt IQ členov skupiny „občania SA“ v rámci celej populácie Zeme!

                1. Jak byste to, pěkně prosím, změřil? Inteligenční testy jsou silně závislé na kultuře, jazyce, a dalším. Když přeložíte zadání třeba amerického WAIS testu do češtiny – tak bez korekce a nové standardizace testu vám vyjde, že všichni Češi jsou mentálně retardovaní odshora dolů. Protože co je jasné a srozumitelné Amíkům nemusí být vůbec jasné Čechům, že ano.

                  Neexistuje nic takového, jak je statisticky změřený standard celé populace země. Neexistují inteligenční testy, které by toho byly objektivně schopny.

                  Takže myslet můžete, ale reálně je to ptákovina.

                  1. A ani nikdy neprobíhalo žádné plošné testování celého lidstva.

                    1. shane: jak to? V rámci covid games těch testů bylo:-)

                    2. Uživatel Alchymista má na aktualnikonflikty.cz část podpisu takovouto:

                      „COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.“

                    3. Myslím, že ještě větší test inteligence Západu byly protiruské sankce a podpora Ukrajiny.

      2. v tom případě, milý krajane, nebude hlínu na hrobě čechrat pouze Áda, ale bude ji nad sebou mohutně kultivovat i Konrad Adenauer. Je to protimluv k jeho „Kein Risiko eingehen“

  3. Tak já s tím opt outem pana dochtora nemám žádný problém.
    Vzhledem k tomu, že se jedná o systém průběžný, průtokový, mám jen malou korekci.
    Jeho otci a matce bude důchod odebrán a vrátí vše co obdrželi.
    On jim to synáček rád vynahradí, když bude v tom balíku.
    Jen se trochu podivuji lokalizaci investic, na Moskevské burze jsou také zajímavé investiční příležitosti třeba do nějaké firmy vyrábějící zbraně, ke kterým нет аналога.

    1. To je dobře, že s tím nemáte problém. Jen mi prosím vysvětlete, proč by mí rodiče měli vracet něco státu, když si poctivě platili důchodové pojištění a celý život poctivě pracovali? Nějak vám chybí to rozvést ty vaše převratné myšlenky do epické šíře, například jestli byste vzal důchod taky svobodným matkám, které vychovaly ksindly a flákače, co nic nepřispívají, nebo kariérním feministkám, kterým pro změnu odtikaly biologické hodiny?

      https://youtu.be/9XzCJVOslvw?t=107

      1. Ehmmmmm….to opravdu netusis, jak funguje prubezny duchodovy system?
        Ty si na svuj duchod neplatis ani korunu. ani ja na svuj, atd.
        Ty platis soucasnym duchodcum.
        Tobe jednou bude platit, mozna, nekdo jiny…

        1. Lojza 16.12.2023 22:06

          Ne. Znám hodně lidí. kteří si na svůj důchod platí. Pominu-li důchodové spoření, pak někteří důchodci si v odvodech platí značnou část důchodu.

          1. @ygorek
            myslíte tzv. prduchy viďte?
            Ano tito zčásti, někteří i zcela, házejí do velkého měšce část svých příjmů, ze kterých pak obdrží důchod např. jejich vrstevníci, kteří už pracovat nemohou či nechtějí a také oni.
            @Lojza
            aspoň někdo rozumí základnímu principu průběžného systému
            @Challenger
            abych Vás ještě trochu poškádlil (nasral), část zlata převedete na důchodový účet své ex za dobu, kterou strávila na mateřské a rodičovské „dovolené“ a vlastně i za dobu kdy jste byli manželé. ;-)
            A to ani nechci domýšlet, jaká nespravedlnost by nastala, kdyby Vás za vlády Tomia Okamury, který zrovna vyhrál v roce 2035 volby s heslem: „Průměrný důchod bude ve výši průměrné mzdy!“, zastihla smrt a Vy byste celý život pilně pracoval a přesčasoval a z důchodu neuvidíte ani kačku nebo Euro, natož zlatý rubl.
            A protože děti budou už dospělé a přítulkyni si nikdy nevezmete, ani sirotčí nebo vdovský z toho nekápne…

            1. Dachsmeister 17.12.2023 v 6:55

              Ne, prduši již neexistují, nahradila je prasata (pracujícísenioři, i když se jedná o stejné osoby. Můj názor je, že jsou to ti šťastnější.
              Proč?
              Měl jsem příbuzného, který vyfáral z ďury a ocitl se v důchodu v době, kdy byla nezaměstnanost největší, takže v něm kromě několika měsíců náhodných brigád zůstal a až do smrti se pokoušel najít náhradní činnost, která by nahradila práci (ve smyslu uspokojující činnosti s uplatněním léty získaných zkušeností).
              Samozřejmě, zaměstnání, živnost nebo podnikání na plný úvazek je ve vyšším věku nadměrně vyčerpávající a třeba podnikatelé zhusta narážejí na hranice své zmenšující se bubliny.
              Rozumní lidé řeší odchod do důchodu postupným snižováním úvazku, takže v sedmdesáti jsou schopni pracovat na úvazek poloviční a pokud je s tím zaměstnavatel „srovnán“, jde o úspěšnou spolupráci – kolega šel po prvním infarktu (a po šedesátce) na 80 %, dnes je po kovidu na 66 % a chystá se na 50 % v důchodu…
              Jsou samozřejmě i jiné vlivy, zmíněný kolega je přípravář a tvrdí, že pokud by pokrok nepřinesl LCD monitory, už by nepracoval.

      2. No nejspíš proto, že tu skoro všichni lžou a žijí ve lži, např. extra dani na uživení důchodců se říká pojištění. Prostě maximální marasmus.
        Stále mi vrtá hlavou zda budou „noví Němci“ pečovat o staré bohaté původní Němce, nebo jestli je jedhono krásného dne podřežou a prostě si vezmou vše co jim jako úspěšným dobyvatelům patří?
        A ano, postarat se o starší k naší kultuře patří, cest je jistě vícero, ale nechat to řešit hňupy, kteří se ženou do války bez zajištěných zdrojů, ničí ekonomiku greendealem apod. je nezoodpovědné.

        1. Píše se v krákoránu něco o důchodech? Nepíše.
          Ale je možné si vyprosit v meshitě almužnu.

          1. To, ze v Koranu nenajdete pojem „starobni duchod“, neznamena, ze se tam o nem nemluvi. Rekl bych, ze na tema Koran a duchod by se dalo mluvit dlouho.

            Z pohledu Islamu by se dal nejspis cesky duchodovy system povazovat za zakazany hazard.

            1. Hlavně korán není žádný návod či učebnice. Co je tam je pro muslima nepodstatné. Muslim se řídí příkladem života Mohammeda, a ke koránu pro muslima existují výkladové spisy, které často koránové výroky otočí jinak.

              Silně se to podobá českým zákoníkům. K nim máte výkladové texty, které z toho dělají něco jiného než je v textu zákoníků.

            2. No jo, ale v hazardní hře přece můžete i vyhrát…

      3. Challenger:
        Průběžný systém.

        Ale jak jsem přemýšlel nad tím, jak udělat ten průběžný důchodový systém… spravedlivý? (možná trochu silné slovo), tak mě napadlo tohle (je to nahrubo, procenta by se daly upravit):
        Maximální důchod je dejme tomu 30 tisíc.
        50% by člověk dostal za odsloužené roky (pokud neodpracují nic, tak 25%)
        25% za ekonomicky aktivní potomky (ti financují ten systém, takže motivace, aby existovali)
        25% za výši odvodů během aktivního života.

        Q: A co ti, kteří nemohli mít děti?
        A: Neutratili tolik peněz za výchovu dětí a mohli si dát bokem na stáří.

        Q: Proč jsou vysoké odvody ohodnocené jen 25%?
        A: Vysoké odvody = vysoký příjem = možnost se zabezpečit už během života.

        Q: Co lidé, kteří nemohli pracovat, třeba kvůli zdravotní indispozici?
        A: Existují chráněné dílny, existuje spousta možností přivýdělku, aby se dostali nad těch 25%. Je to sviňárna, ale nemůžou žít celou dobu na dluh.

        1. Samozřejmě by to nebyly tvrdé procenta (jako všechno nebo nic), je to myšleno „až“ 50%, až 25%…

        2. Problém „spravedlivých“ důchodů* vidím především v základním východisku: jsou totiž různá s extrémy „všem stejně“ vs. „zásluhovost“…

          * Totéž u „spravedlivých“ daní: není problém sesbírat argumenty pro stejnou, rovnou, progresivní i degresivní, případně vůbec žádnou daň z příjmu…

          1. jizlivec:
            Ano, proto se snažím zvýhodnit ty, kteří přidali nové zdroje do tohoto systému. A zásluhovost bych tolik neřešil, pokud má člověk dostatečné příjmy za života (aby mu vadila nízká zásluhovost), měl dost peněz, aby se zajistil sám (proto jen 25%). Ale chápu, že to tyhle lidi může dost srát.

            1. Spravedlností se zpravidla ospravedlňovaly ty největší svinstava. Takže bych na ni u důchodů klidně rezignoval a dal přednost funkčnímu systému.

              1. Zvláště u dlouhodobé inflace ála Fiala – je vlastní spoření na důchod skvělým způsobem, jak vyrobit miliónové armády zoufalých lidí, kteří nemají co ztratit. A ti ostatní si pak nebudou jisti ani majetkem ani životem.

        3. @Goro
          budete kandidovat?
          Můj hlas byste obdržel!
          Nebo aspoň radit tomu zoufalci Jurečkovi a jeho nástupci Juchelkovi?
          Zatím je totiž doochodová pseudoreforma na úrovni Jú & Hele… :-(
          Inu když už jsme u Ju, možná starej Junkers měl kdysi našlápnuto ke konečnému řešení doochodové otázky v části světa, kdyby mu ovšem dodali pořádnou atomovku…
          A někteří zde jsou zralí na posezení u Junga, i když to byl taky ukázkový pokrytec.

          1. Dachsmeister:
            Bohužel nebudu, do politiky nepůjdu a jestli je můj návrh rozumný, tím víc nemá šanci, aby se prosadil :D

            1. Já bych celý život dělal v genderových neziskovkách. Moje firmy by rozesíraly všechno ostatní – ničilo by je ekoterorismem. Pracoval bych na zaváděním kvót pro ženy a pro zastoupení černochů. Rozesral bych tisíce firem a minimlně dva kraje dočista dočista.

              Následkem toho bych měl vysoké odvody – a zaslouřený vysoký důchod.

              Prostě bych prospěl společnosti strašným způsobem.

              Zato dělňasové, co dělají skutečně užitečnou práci za suché z nosu by sušili hubu a šli se pást na louku aby neumírali hlady! Výborně vymyšleno!

              1. Taky se ale muze stat, ze donor nejake te ztratovky muze pri zmene politicke situace odhodit prebytecnou zatez.

                1. Tak prekabátím, no a co? Budu místo genderové vědy podporovat třeba kamenování podle práva šaríja, nebo teorii nadřazenosti černochů a zakládat lavičky George Floyda a inkasovat tučné zisky jako Bořek Šípek. Nebo chránit feministky proti patriachálnímu toxickému maskulinismu. Důležité je to dělat za bohaté love, že jo?

                  1. Ale ano, chapu, slozenky se neptaji… zrejme takhle nejak to funguje v hlavach absolventu nepotrebnych profesi.

                  2. Alan.Cox:
                    „…Bořek Šípek…“

                    – – –

                    Ha, díky za připomenutí. Dnes je výročí, kdy „nás“ opustilo „morální ztělesnění tohoto světa“ (autor nepamatován) a „kretén pěstovanej estébákama“ (© Ctirad Mašín).

                    Citace z jeho díla:

                    Vůbec se nedivím ani Američanům,
                    ani Evropanům, že s rozpouštěním NATO nepospíchají. A argument, že když neexistuje
                    Varšavská smlouva, ztrácí smysl i NATO, už vůbec neobstojí. NATO je totiž opravdu
                    organizace obranná a opravdu demokratická: lze z ní kdykoliv vystoupit a její členové
                    mají rovnoprávné postavení.
                    Reálně v něm má a vždycky pochopitelně bude mít
                    Amerika silnější slovo než třeba Portugalsko, nicméně Portugalsku se nic nestane,
                    rozhodne-li se vystoupit nebo vykázat základny NATO ze svého území.

                    (Letní přemítání, strana 36)

                    * * * * *

                    Mi tak napadá, jak by to Portugalsko asi dopadlo, kdyby tohle zkusilo…

                    :OD

                    1. Njn, kdyz je nekdo hloupej a nekouka kolem sebe, tak holt pak ma takovyhle debilni otazky…
                      Zkus se podivat na takove Turecko ci Madarsko, co posledni dobou v NATO delaji…

                    2. Lojza:
                      Turecko má jaksi jinou váhu.
                      A jak se Portugalsko stalo „spojencem“ USA, když šlo Azory, jsi taky neslyšel, bo se nezajímáš – takže drž klapačku, primitive…

                      .

                    3. A Madarsko ma jakou vahu, imbecile?

                    4. Lojza:
                      Umíš se zeptat opravdu hezky, bambulo. Podívej se taky někdy na mapu…

                      :OD

                    5. Njn, kroutis se hezky, zmrde…tak jeste chvili, trebas se z toho nakonec vykroutis…

                    6. Lojza 18.12.2023 v 20:45

                      V současném politickém kvasu občas ztratím přehled, mohl byste mi připomenout, co poslední dobou Turecko či Maďarsko v NATO dělají?
                      Děkuji.

                    7. ygorek:

                      Turecko jako součást jihovýchodního křídla NATO bylo pro USA potřebné, ostatně bylo i členem CENTO.
                      Lojza ví prd, o tomhle si nečte a nezajímá se.

                      .

                    8. Uz nejakou dobu blokuji vstup Svedska do NATO.
                      Posledni dobou to vypada, ze Erdogan to chce na ferovku vyhandlovat za nejake letadla od USA, o co jde Orbanovi nevi presne asi nikdo. Vypada to, jakoby to tak nejak trosku hral pro Putina, pripadne se snazi, aby to vypadalo, ze je stejne drsnej, jako ten Erdogan, no to jsou jen spekulace.
                      V NATO je z toho docela mrzeni, co jsem tak zaslechl….

                    9. Lojza 19.12.2023 v 8:16

                      Aha. Pokud si ale přečtu https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_17120.htm?selectedLocale=cs
                      s kterým ustanovením jsou vaše poznatky v rozporu?

                    10. Nemam naladu to cist, no predpokladam, ze se zadnym…
                      Ale pointa toho, co tu resim s Coronou, je nekde uplne jinde…

                    11. Lojza:
                      „…co jsem tak zaslechl….“
                      – – –
                      To je ono – něco zaslechneš, ale souvislosti nemáš.
                      USA jaksi Turecko potřebuje a leccos mu toleruje (odkud že byl živen Islámský stát..?).

                      „… Amerika silnější slovo než třeba Portugalsko, nicméně Portugalsku se nic nestane,
                      rozhodne-li se vystoupit nebo vykázat základny NATO ze svého území.“

                      – tohle plácl Vašek Havel. A pokud by najednou bylo Portugalsko vzpurné (zvláště pokud se to USA nebude právě hodit), dostane brzdu. Když šlo o vliv v Atlantiku, tak ho taky zpracovali – já narážel na to, že Havel naivně blábolil. To jsi ale nepobral…

                      :OD

                    12. Jasne, Madarsko nadale ignoruj, jde ti to suprove a dal si mel ty svy hovna…
                      No, nic noveho se tu od tebe uz nedozvime, tak se zase mej, demente…

                    13. Lojza:
                      „…Madarsko nadale ignoruj…“

                      – – –

                      A co…? Že protahuje nějaký vstup další země…? Dost málo ve srovnání s tou Havlem nadhozenou fantazií o rušení základen a vystoupení…

                      :OD

                    14. Aha…no kdyz myslis…

        4. Goro:

          „…25% za ekonomicky aktivní potomky (ti financují ten systém, takže motivace, aby existovali)…“

          – – –

          Zda je potomek ekonomicky aktivní se určí dle čeho…?

          .

          1. corona:
            Na první dobrou mě napadá jestli odvádí daně, nebo žije z dávek ;) Bohužel by se to muselo kontrolovat nějakým automatickým způsobem každý měsíc (a uplatňovat další měsíc/dva a nebo za čtvrtletí, za půlrok). Vzoreček už nechám na těch, co mají přístup k reálným datům.
            Základní princip je v otázce – přispívají potomci rodiči na důchod?

            1. Nj, jenže když si na jednu stranu dáš to, co lidi za svůj život od státu „dostanou“ a na stranu druhou co za tu dobu státu odvedou na daních, tak se obávám, že většina národa bude v mínusu.
              Prvních nějakých cca 18 let jen čerpají, pak tak 20-25 let většinou v odvádějí než čerpají, pak tak 20-25 let jsou pluy mínus šul nul (začínají se projevovat neduhy a nemoci a lidi začínají ve větší míře vyuźívat zdravotní péči) a pak tak 20 let zase čerpají a to dost (zdravotnictví a důchody).

              1. Víc odvádějí než čerpají.

                1. Nejvíce by dostávali bankéři, mafiáni, tuneláři a vymahači. Ti nejvíce přispívají společnosti a jsou pro ni nejužitečnější.

                  Zato když někdo dělá v zemědělství, výrobě potravin, nebo dělá užitečnou práci – tak dře bídu s nouzí dle finančních výsledků. A takový samozřejmě je ohodnocen jako neužitečný ksindl pro společnost.

                  1. Jednoduche – pokud chces spolecnost zbavit bidy, musis ji zbravit zbidacenych delniku a zemedelcu.

                    1. Sysop:
                      Přesně tak se řeší problémy.
                      Prostě je zakážeme!

                    2. Bude potreba se optat Schwaba, jestli k tomu stesti vede zakaz problemu a nebo prikaz radosti. Chudak okolo toho maka uz padesat let a nikdo tomu doposud poradne nerozumi.

                    3. Nikdo nedokáže rozjebat celou Evropu tak jako etnický germán.

            2. Goro 17.12.2023 v 14:32

              Napadá mě, že státní zaměstnanec nebo celoživotní poslanec se čtyřmi dětmi bude mít větší nárok na důchod než rolník s dvěma dětmi.
              To se mi ale zásadně příčí. Zejména odhadnu-li, že děti rolníka budou na rodné gruntě dále rolničit a děti poslance poslancovat a asistovat.

              1. ygorek:
                Souhlas, nejde odstřihnout všechny státní zaměstnance od důchodů. Technicky odvedou 4 zaměstnané děti víc peněz na důchod a zaměstnávání rodinných příslušníků je nešvar, který není způsobený tím mým návrhem.

  4. Já nemám nic proti rentě lékařům. Nebo komukoliv dalšímu. Myslím, že by bylo na čase opustit přerozdělování a začít prostě rozdělovat. Už jsou tu hezké vlašťovky v tomto směru. Teď jsem mluvil se zemědělci a ti říkali, že už jim připadá jako nepodstatné, jestli se urodí o něco navíc nebo míň.

    1. Par sousedu se pres zemedelstvi dostalo k cerpadlarstvi. Ti slabodusejsi obcas vykrikuji, ze by to dali i bez tech dotaci. Ti, co to zemedelstvi delaji dele, mlci.

      1. Já bych zvládl zemědělství bez dotací. Stačí,kdyby mi na mém pozemku tryskala ropa nebo bylo naleziště diamantů.

      2. Vpravdě, oni by to bez dotací dali. Za podmínky, že by bez dotací byly všichni zemědělci. Jen by pak třeba kilo hovězího stálo nikoli pár stovek, ale pár tisícovek, dto vepřové mouka, vajíčka, mléko …

        Nahlédnuto z druhé strany my jim za to ty peníze dáváme tak jak tak a ještě podporujeme dotacemi i ty kteří produkují „péči o krajinu“ plus armádu úředníků, kteří se na přerozdělování přiživují.

        1. jezekif 17.12.2023 v 10:41

          Vpravdě, zajímala by mě ekonomická rozvaha, na jejímž podkladě odhadujete publikovaný cenový skok.
          Předpokládáte, že v případě zrušení dotací by daně zůstaly stejné?
          (Nedávno jsem četl, že dotacemi se nějakým způsobem přerozděluje třetina státního rozpočtu, ale ještě jsem to neověřoval.)

        2. Ono je spíš otázka, co by bez dotací z našeho zemědělství zbylo. Pokud se nemýlím, tak ČR není úplně ideální oblast na pěstování či chov čehokoliv, ať už klimatem, kvalitou půdy či rozlohou a nejspíš bysme nebyli schopni cenově konkurovat importu.

          1. shane 17.12.2023 v 14:06

            Zajímavé. Vy byste nebyli schopni konkurovat importu, zatímco nyní je ČR exportérem zemědělských plodin. Samozřejmě lze proti tomuto tvrzení argumentovat banány a mořskými plody, vím.

            1. Jaký je či by byl poměr export/import s dotacemi či bez?

              1. jizlivec 17.12.2023 v 14:49

                To je dobrý dotaz, odpověď je, obávám se, zjistitelná pouze pokusně.
                Chybí jen upřesnění, zda by byly dotace zrušeny pro začátek jen v ČR nebo v celé EU.

                1. Nebo na základě úvahy, že státy s vysokými dotacemi by snížily export. Zatímco státy s malými dotacemi by zvýšily export na základě vyšší konkurenceschopnosti.

                  Pak tu máme otázku cel, které by na dovoz zavedly jednotlivé státy.

            2. Nj, jenže s dotacema. Otázka, jak by to bylo bez nich. Remcání na to, jak levný dovoz z Polska/Ukrajiny/Španělska/čertvíodkud ničí naše zemědělství slýchám furt. A rozhodně nejde o herynky, pelmeně a chorizo.

              1. shane 17.12.2023 v 14:52

                Ano s dotacema.
                Co se týče remcání, máte dojem, že v Polsku, Španělsku a čertvíkde zemědělci dotovaní nejsou? Nebo jsem vaši poznámku jako obvykle nepochopil?
                Ukrajina je mimo diskusi, důvodné remcání proti levnému dovozu plodin z Ukrajiny předvedli právě ti vámi zmínění Poláci, ne?

              2. To remcání je ze značné míry založeno na tom, že dotace do zemědělství jsou jednak Uhnijní a pak také národní. Kupodivu nejsou ani jedny stejné v různých státech toho spolku.
                Dříve byl trh mezi státy „ochraňován“ (křiven) cly, dnes to zastanou dotace a celníci jsou zbyteční :-)

                To ygorek,
                nejde v žádném případě o ekonomickou rozvahu, jen čistě o ilustrativní z rukávu vytažené hausnumero. Se znalostí výše vstupů / nákladů se obávám, že silně podhodnocené.

                1. a proč teda všichni hned nevylítli na dlažbu, dyž sou tak zbyteční? :o)

        3. Jezekif:
          Pár tradičních rozjebávačů diskusí a odvaděčů od tématu, do diskuse na prasáka namontuje dotace – a vy to vhozené hovno musíte nutně rozmazat?

    2. LWG 16.12.2023 v 22:06

      Přesně.

    3. LWG souhlas

  5. Na ja, lékaři zas jednou chtěli zlepšit své pracovní podmínky, což uz dávno není o penězích (v někerých provozech by nedělali ani za milion měsíčně), tak se jim zase a pro změnu nasypalo držhubný (pod záminkou blaha pacienta chtěli zase prachy, to je jasný) a když se zdálo, že peníze (kupovivu) nebudou stačit, tak nějakého Prcala v politice napadlo něco o dalších „výhodách“ – výsluhách, které v drtivé většině lékaři nikdy nechtěli, ale nápad je to dostatečně blbej, to se ujme a bude se líbit (nakonec). Nebo proti tomu ti pitomci aspoň nebudou protestovat. Ano, nebudou, jsou to pitomci.

    1. Byl jsem nedávno v české nemocnici. A velmi jsem upotřebil znalosti ruštiny, co do nás hustil bolševik. Čeština mi tam naopak byla k prdu.

  6. A dobře to řekl pan MuDr… akorát zapomněl říct kolik hodin za směnu prospí na lékařském pokoji.. neříkám že to mají jednoduché ale kdo má ? A kdo si může vzít za rukojmí člověka při vy(dírání)jednavání ? Mimochodem asi se na lékařské fakultě vyučuje i politologie bo parlament je doktorů plný…

    1. Ačkoli článek je o důchodech a nikoli o podmínkách výkonu zaměstnání, pak já jen nevím, proč nenecháte zaměstnavatele a zaměstnance, aby si zajistili podmínky výkonu práce, jak si vzájemně dohodnou? Můžete mi vysvětlit, co je vám osobně do dohody mezi lékařem a jeho zaměstnavatelem?
      Jiná věc je ovšem financování, tam se člověk musí obrátit na toho, kdo finanční toky reguluje, to jest na stát. Až to bude všechno na tržním principu, pak bude obracení se na stát bezpředmětné.
      Ano, beru prémiové částky za to, že někde ležím a nic nedělám. A víte proč? Aby blbec jako vy mohl srát na své zdraví a přijít do špitálu kdy se mu zlíbí. No a to právě někteří kolegové prostě nechtějí, jen tak ležet za prachy ve špitále. Oni raději chtějí ležet doma. Proč máte pocit, že je tenhle legitimní postoj „braní si vás jako rukojmí“?
      Copak vás někdo nutí chodit do špitálu?

      Navíc, opět zde máme neomarxistickou fallacy – proč tedy hasiči nejsou placeni pouze když je někde požár nebo fízlové jen za ten čas, kdy honí nějakého zločince nebo vojclové jen tehdy když střílejí v zákopech proti nepříteli?

      1. Víte vůbec že i v tom „zaostalém Rusku“ jsou například lékárny v každém zapadlém sibiřském městečku otevřené denodenně od rána do večera a to včetně sobot, nedělí a svátků ?
        A ne že je oficiálně nonstop jediná lékárna v celém krajském městě a širokém okolí jako u nás. Přitom v centru města je lékárna co 50 metrů. Většinou nějaký řetězec patřící nějakému oligarchovi, kde seženete všechny léky z televizních reklam, ale ty co nutně potřebujete na předpis jsou jen na objednání.

        Pokud očekáváte nadšenou podporu od lidí, a zároveň jim chcete vnutit survival hru „pacoši, o víkendu si klidně zdechni“ přičemž „pacoš“ do systému viditelně sype rok od roku víc a víc a má za to čím dál větší hovno, delší čekací lhůty, arogantnější doktory, z nemocnic je vyhazují 2 dny po operaci, horší dostupnost lékáren, atd atd… tak se té podpory od lidí zjevně nedočkáte.

        Kolik dochtorů protestovalo proti COVID zhovadilosti ?
        Kolik dochtorů protestovalo proti remdesvirové „léčbě“ která zjevně vraždila pacienty ?
        Kolik dochtorů protestovalo proti rozhazování miliard za nesmyslné covidové postupy a opatření ?

        Naopak se všichni radostně hrnuli na skvěle placené „covid přesčasy“ ve skafandru, aby do vánoc měli na tu zimní dovolenou v karibiku. Aby po 2 letech covid teroru začali fňukat jak jsou přetažení a vyčerpaní.

        1. Kolik dochtorů protestovalo proti tomu že ukropi noslili z lékáren zadarmo plné tašky antibiotik a analgetik pro válečné účely použití na frontě ?

          Zatímco průměrný čech musel doslova klečet na kolenou před arogantním dochtorem, který mu na rozjíždějící se zápal plic nechtěl předepsat penicilín za pár šušňů, „aby se v populaci nerozšíříla rezistence na antibiotika“.
          Přičemž jsou teď zprávy že se sem z ukrajiny šíří naprosto šílené multirezistentní infekce.
          To si ještě doktoři v nemocnicích užijou, až se tohle naplno rozšíří v čeekých nemocnicích, díky ukrajinským válečným pendlerům.

          Kolik dochtorů protestovalo proti „léčebné turistice“ kdy se sem jezdili léčit na české útraty a ruinovat již z covidu notně vybrakovaný zdravotní rozpočet ?

          A teď by chtěli dochtoři zdvojnásobit plat či ještě výslužné ???
          Napřed by měli říct z čeho, když 4 roky nechali rozkrádat a devastovat celé české zdravotnictví a ještě na tom mnozí vydělávali.

          1. Toto jsou proruské řeči Putinova agenta!

          2. kaBrnaku, máš povědomí o zaměstnáních, kde máš zaplacených jen např. 8,5h – a když rozděláš nějakou práci, kterou nestihneš dokončit v té placené době, tak to dokončení ti tenhle typ zaměstnavatele prostě nezaplatí?
            A dokončit ji musíš, protože jinak to tenhle typ zaměstnavatele, pokládá za nesplnění úkolu a sebere ti část, nebo celé prémie?
            To naštěstí není moje zkušenost, ale jak se pohybuju mezi technickým personálem zákazníků, tak to slýchám čím dál častěji.
            Slyšels o tom někdy něco? Nebo máš práci, kde si odbouchneš svých 8,5 a serepes?
            Serepes třeba na to, jestli kvůli tvým odbouchnutým 8,5h, nějakým lidem po tvém „padla“ nepůjde třeba dalších 24h elektrika, nebo cokoliv podobného?

            1. Ano, sám jsem u jednoho takového zmrdipodnikatele dělal po roce 2008, kdy té krize šmejdi využili k totálnímu odírání lidí.
              Celé to přípomínalo ten vtip, kdy kapitalista má 4 krávy, 2 prodá, a ty zbývající 2 nutí dojit za čtyři a pak se strašně diví že mu chcíply.
              Čímž jsem u českých zmrdipodnikatelů definitivně zkončil. Co mě ovšem zaráží, že ta firma vesele existuje dodnes. A jsou to stejní lakomí zmrdi jako tehdy. Pracuje se často ve složitém terénu a před firmou vidím parkovat ty nejlevnější kostitřasy – Dustery. Takže předpokládám že zaměstnance odírají úplně stejně celých 15 let až dodnes.
              To už i mendelova univerzita či kdejaká polostátní lesnická či zemědělská organizace má o několik tříd lepší offroady.

      2. ty a vono to je negde vytesaný do kameňa, že tam musí každej chrápat? proč se nekde nedomluvijou s vedením, že to předělajou na špitál v západním styu, tzn. bude tam jeden-dva s A-R specializací a zbytek na telefounu a ať jinak čumijou doma?

        pokaváď si neska údajně mladej s přesčasama dokáže přijít na stopade, tak co by kurva vlastně nechceli, nůžky se vodvírají čímdál víc a aby se pak nekteří taky nedivili, co že má najednou plebs v rukách vidle :D

        1. Inu proč byste těma vidlema útočili právě na lékaře?
          Ale ať si zaútočí. Myslím, že v dlouhodobé perspektivě by nic nepomohlo víc. Mým snem je totiž být jak zubaři, hezky za hotové, žádná služba lidu.
          No a proč to vedení takhle nezařídí? Protože 1) fatální důsledky v podobě mrtvol by měli na triku a 2) protože dochtoři jsou levný, je možné je takhle zaměstnávat.
          Je to stejná otázka jako proč k doktorovi nezaměstnat sekretářku. Doktor je dobrá levná sekretářka.
          3) protože je nutný z politického rozhodnutí ošetřovat lemply, kteří s neakutním problémem přijdou o půlnoci 4) protože nefunguje systém primární péče.
          To je to, co mě napadá v první řadě.

          1. páč až pudou tlustý do tenkejch, hladovej plebs nebude řešit, kdo s platama stopade+ je menší nebo větší kurva, auta a baráky budou hořet všem, žejo?

            neco mi řiká, že dochtor za stopade už úplně levnej není; no a navíc, jak by chcel převádět sekretáršu na úkony pro pojí-štěnicovnu?

            s tím, jak de celý zdravotnictví do prdele a víceméně mimo dovozu rychlou přestává fungovat cokoli (=čekačky už klidně víc jak 6 hodin a eště donedávna rutinní výměny různejch věcí s pořadníkama do 3-6 měsíců dneska 1-2 roky+) se to na ten keš přesne samo, akorát budete všeci minimálně jednou nohou v kriminálu :o)

            1. Obecně soudím, že průměrná sekretárša zvládne výkaznictví pro pojí-štěnicovnu PŘINEJMENŠÍM stejně dobře jako průměrný vrač*…

              * Teď mě napadá: za předchozí půlstoletí jsem si nevšiml podobnosti slov „врач“ a „врать“…

              1. jizlivec:
                Eště je podobný slovo „враг“.

                1. враг čili nepřítel nebo nenávidějící člověk

                  vrah se řekne убийца

          2. Tak už vidím někoho, jak se uprostřed noci radostně hrne 40 kilometrů do krajského města v mrazu, aby si vyřešil neakutní problém, místo toho aby spal a ten problém si vyřešil druhý den ráno.
            To je zase nějaká „urban felčar legend“.

            Já mám nemocnici přímo tady ve městě, za 10 minut jsem tam taxíkem, a i přesto jedu na pohotovost jen když opravdu musím. Ono taky jednat s nasraným protivným ospalým doktorem v 11 v noci, to je poslední po čem toužím.
            Nicméně dochtoři si myslí, že je to nějaký oblíbený lidový sport, dohadování se s ospalým arogantním blbem uprostřed noci, když má člověk silné bolesti.

            Další věc je ovšem víkendová pohotovost. Když se vám rozjede něco akutního bolestivého někdy v pátek odpoledne, tak fakt nebudete čekat 3 dny do pondělí. Jak by si to MUDr. Challenger asi představoval.

            Já jsem takhle jednou „zbytečně otravoval“ na pohotovosti v nemocnici o víkendu s podivnou bolestí břicha. A ukázalo se že je to solidně se rozjíždějící zánět slepáku.
            Chlápek co ležel na posteli vedle mě, frčel rovnou na sál, protože je to drsňák, který přece nebude jezdit se „zaraženými prdíky“ do špitálu, a na nějaký bolebřuch stačí přece pár panáků. Nakonec ho do špitálu odvezla pod nátlakem přítelkyně, a bylo to za 5 minut 12.

            Vzpomínám si jak za „strašlivého ukrutného bolševika“ jezdili pohotovostní lékaři za pacienty !
            Z tohto by se MUDr.Challenger asi zjevil a požadoval za každý jednotlivý noční výjezd unci zlata.
            Což v případě rodin s dětmi bylo fantastické, protože jste ty chudáky nemuseli tahat po špitálech a tvrdnout s nimi na nemocničních chodbách v horečkách. Přičemž jste museli zařídít ještě hlídání pro ty dšti co zůstaly doma a přitom trnout hrůzou jestli se jim mezi tím taky nerozjela horečka a jak to tam ta babička uhlídá.

            1. To jsou urban legends.

              Stejně jako třeba řeči o tom, že Češi nemají na jídlo či energie jen proto, že hulí cigára.

              Pravicových urban legends pro prosazení nefungujících nesmyslů je celá hora: Například, že stát funguje hůže než privátní firma. Nebo že trh vyřeší vše.

              1. Ještě jste zapomněl na tu nejzásadnější o tom, že polovina obyvatel centra prahy jsou babičky co tam bydlí ve 4+1 150m čtverečních. A to je důvod proč jsou u nás tak drahé nemovitosti.

                Developerské mafie navázané na zastupitelstva a politické strany s tím nemají vůbec ale vůbec nic společného.

                1. Já jsem před několika lety slyšel v televizi mnohokrát denně, minimálně několik měsíců v kuse: V České republice je velice levně, a bude nutné zdražit na úroveň cen obvyklých v EU.

                  Taky bych přihodil, že se tu máme špatně, protože Češi nejsou zvyklí cestovat za prací a desetkrát za život se stěhovat o stovky kilometrů jako v USA.

            2. Ja osobne jsem byl v Klatovech na pohotovosti nekolikrat, v drtive vetsine pripadu s manzelkou. Nikdy tedy ne uplne v noci, protoze to je pak nahovno uplne vsechno, vcetne nejakeho odbornejsiho vysetreni, ale klidne priznam, ze si radeji zaplatim kilco, nebo kolik a jdu do par minut na radu, nez tam jit druhej den rano. To totiz znamena – nulova sance zaparkovat, budu cumet dve hodiny mezi chrmlajicima trpicima, takze chytim vsechno, co jsem jeste nemel a budu muset poslouchat nejruznejsi kraval, od hlasiteho telefonovani po hulakani na pacose konce.

              Sry, ja si klidne zaplatim. A je mi fuk, kolik to bude, i kdyby to byl litr.

              1. Někdo kdo orá brázdy ještě v prosince a v tílku, že by někde něco chytil ? :-)))))
                Tomu fakt nevěřím.

                Ovšem zapomeň na nějakou směšnou tisícovku.
                V komerčním amerikanizovaném zdravotnictví bys musel zajet do soukromé nemocnice.
                Tam by jsi na dřevo vysolil 50 000 jen za základní vyšetření, rozbory krve, jednoduchý rentgen.
                A pokud by to nedej bože vyžadovalo nějaký jednoduchý zákrok na místě, tak dalších 200 000 na dřevo.
                Přičemž by jsi si nemohl být jistý jestli jsou ty vyšetření opravdu všechny nezbytné, i ten zákrok, nebo se tě prostě snaží oholit.
                A ještě by jsi si nebyl jistý ikdyž jsi o 250 000 lehčí, tak že to tvůj zdravotní problém vyřeší.

                A toto nás brzy zřejmě čeká. Plus to, že každý doktor co něco umí, okamžitě zdrhne do Německa či kamkoliv jinam, kde nemají systém v rozkladu a na 1 doktora makajícího za solidní prachy v soukromém špitálu, připadá 10 chudých doktorů co po nocích ještě taxikaří.

                Tady totiž 90% lidí nemá na placené zdravotnictví, což znamená že se zdravotní systém celý finančně zhroutí a rozpadne, protože přijde o 90% prachů.

                1. A začal bys milovat astrologii, homeopatii, čištění aury – a další léčebné metody. Jsou rozšířené v USA zejména proto, že jsou poněkud lacinější než vědecká medicinální péče.

                  1. Nevim, jak je to procentualne rozdeleny, ale v Cine jsem videl alternativni i statni lekarny na ulicich prakticky ve srovnatelnem pomeru.

                    1. Tak v USA jsou mnohem dále. Tam jsou ve vědeckých nemocnicích a ordinacích tyto alternativní letáky spolu s letáky na reklamy na udělání rentgenu nebo odběru krve. A všudypřítomná nabídka U.S. Constitution zdarma.

                      Na vědecké konferenci dostávají astronomové běžně otázky na astrologii a různé konstelace.

                      Ovšem USA si to u mě rozlilo tím, že newyorkský astronom iniciovat vyřazení Plata z planet. Na protest je pro mě Pluto stále planeta a vždycky bude.

    2. manteufel 16.12.2023 v 20:34
      „A kdo si může vzít za rukojmí člověka při vy(dírání)jednavání?“

      Kdekdo: kantoři, mašinfírové, popeláři i prodavačky z Lidlu…
      V podstatě každý potenciální vyděrač potřebuje možnost způsobit člověkům citelnou škodu…
      Někdy stačí pohrozit rukojmím pouhým dyskomfortem, nemusí je přímo ohrožovat na životě…

  7. A to já bych se zase pana dochtora rád zeptal, kolik má zářezů na pažbě. Kolik lidí jsi, Čelyndžre, během COVIDu® zabil? Máš o tom přehled nebo jsi rovnou házel za hlavu?

    1. Ty vole, představ si, že nikoho. Mimo jiné jednoho takovýho tlustýho troubu jako jsi ty, jsem osobně zachránil netradičním postupem, který jsem sám vymyslel (spolu s ostatními kolegy, jejichž zásluhy jsou ovšem nepoměrně vyšší).

      1. Chápu. Takže jsi to rovnou házel za hlavu. Umřeli prostě sami od sebe. Ty jsi se jen řídil „postupem“. Nepochybuju, že vinu nebo výčitky necítíš. Na to nemáš dostatek inteligence. Kdy jsi měl, neuděl by jsi co jsi udělal. Pro tebe je to asi to nejlepší. Ale přesto bych ti doporučoval moc na sebe, ty tupé arogantní hovado, neupozorňovat, třeba vypisováním svého skuhrání a raději potichu v koutě šoupal nohama. Vy všichni řemesníci ve pharma byznysu. Šoupat nohama a doufat, že si to celé co jste udělali, neuvědomí lidé v masovějším měřítku ještě za vašeho života.

        1. Když von „jen dělal svou práci“.

          1. 2130 i Gorgussien:
            Vám dvěma bych ze srdce přál, aby vás namísto Challengera, v případě potíží dostala do rukou nějaká polo-nevzdělaná opice.

            1. Zcela upřímně Noku, já bych se opravdu do rukou výše uvedeného „pana doktora“ dostal nechtěl. Ale těší mě, jak se vám to celé rozpadá na prach a vy ztrácíte nervíky :) A polo-nevzdělaných opic je větší polovina dochtorů, tak jako v každém jiném oboru. Ty taky ve svém oboru nejsi žádný nenahraditelný lumen, za kterého se považuješ :) ty opraváři tuzexové elektroniky pro „vyšší vrstvu“ :)

              1. A to zase já jo, tomuhle typu doktora rád.
                Kde jsem se označil za nenahraditelného?

                1. no asi v diskusi, kde jinde?

  8. 🙋‍♂️ Správný tržní systém bez přívlastků patří mamonu a to jak všichni ví pouze ě den, gogoti. Ale spřízněným by šušně či aspoň chlup mohl pustit, to dá rozum. Vím že sarkazmem a ironií nepochodím u těch pod stovku jistě.
    https://ld.johanesville.net/moliere-02-zdravy-nemocny

      1. https://www.facebook.com/100070374895959/videos/218728327860343/?idorvanity=272152910473691
        Ještěže tě, hejtře, mám!
        Záznam včerejšího FB smazaného VEČERNÍČKU! Racochejl je zpět!

  9. Skutečnost je taková, že tak 10% doktorů si skutečně zaslouží vyvážit je zlatem.
    To jsou lidi co prokazatelně zachraňují životy s maximálním nasazením.

    Potíž je v tom, že zbylých 90% je ten nejhorší bezcharakterní lidský odpad, s jakým jsem se kdy setkal. Těm by se nejen že nemělo nic platit, ale rovnou jim sekat ruce.
    (trošku jsem to asi přehnal, z těch 90% je ten naprostý odpad tak 70% a zbylých 20% jsou jen neumětělové a cvičené opice co by si za těch 12 hodin tu minimální mzdu možná zasloužili)

    Čili MUDr.Challenger tu opět pláče nádherně a procítěně, ale opět na špatném hrobě.

    Napřed by si nemocniční dochtoři měli udělat pořádek sami u sebe. Tedy vymést ten augiášův chlév privátních doktorů, kteří se válí v miliónech, luxusní baráky, luxusní auta, byty pro všechny jejich děti.
    A pak, když těm lidem soukromí doktoři předepisují „léčby“ a léky ze kterých mají hromady prachů, ale nepomáhají nemocným, končí tisíce těchto zbídačených lidí v žalostném stavu právě v těch státních nemocnicích, kde se je snaží zachránit mizerně placení nemocniční doktoři se zřetězenými 12hodinovými směnami.

    A jestli poněkud naivní MUDr.Challenger předpokládá, že budou lidi s doktory jako on sympatizovat, poté co s nimi celý zdravotní systém jedná jako s kusem hajzlpapíru, je opravdu hodně naivní představa. A poděkovat za to může opravdu zase jen těm privátním doktorům kde to funguje asi takto:

    „Dobrý den, potřebuju se objednat, mám závažný zdravotní problém“
    „Ale zajisté, rádi vám uděláme vyšetření které jsou k ničemu, dostanete léky po kterých vám bude blbě, ale my za to vyinkasujeme hromady chechtáků od pojišťovny. Můžeme vám dát první termín už za měsíc a půl.“
    „Ale já mám akutní problém, který potřebuju vyřešit za týden či dva abach se mohl vrátit do práce !“
    „Huš hajzle! Vypadni odtud, s akutním případem si jdi do nemocnice !“

    A vtipné je že úplně stejně s vámi jedná doktor, ke kterému chodíte už pár let a vydojil ze systému díky vám, případně i díky vaší rodině kterou jste k němu přetáhl, solidní prachy. Jak s kusem hajzlpapíru.
    A toto vše se během posledních 4 let ještě dramaticky zhoršilo.

    1. Není důležitá zdravotní péče. Důležité jsou evropské hodnoty a nerozborná jednota naší evropské vzájemnosti a solidarity.

    2. kaBrnak 16.12.2023v 22:00

      Přesně.
      Vezl jsem tetu k lékaři, protože internetový objednávkový systém byl provozovatelem vypnutý (tak to vyskočilo na obrazovce).
      Sestřička napřed odmítla s tetou vůbec hovořit, protože nebyla objednaná. Poté ji objednala za šest neděl (což je docela úspěch, zubaři mají třeba lhůtu minimálně dvojnásobnou).
      Teta je v důchodu a nějak to bude muset vydržet, netuším, jak takové situace řeší lidé v pracovním poměru.

      1. já mám termín k zubaččce zejtra po pouhejch 10 měsících a poslední vyndavárna je na březen, kde máte 3 měsíce? a berou eště? :D

        1. Holt pražákům, těm je hej ! :-)))))))

        2. Behemot 17.12.2023 v 12.43

          Co se týče obtížného trhání zubů, velmi dobrou zkušenost mám z Hruškových Dvorů (deset dní od objednání), ale není to pravda nejblíž.

          1. todle není na trhání, to bude zase frézování z kosti, řezání a rvaní po kouskách, úplná mňamka

            1. Nojo, kdyz ty ses takovej dentistickej gurman :-). Kolegyne v praci mela jit na tahani osmicky koncem ledna ke stomatochirurgovi. Taky jsem se podivoval, ze na neco je v Nemecku tak dlouha cekaci lhuta. Prej to ma narocny, protoze ta osma roste nejak napric, takze sekani, rezani, mereni kundy a tak.

              Najednou v patek prisla vysmata jak leco, ze ji rozbolel jinej zub, tak sla ke svymu doktorovi, aby to zaplomboval a ten byl v nejak dobre nalade, takze ji vopichal (ne ji, ale dasen) a udelal i tu osmicku.

              1. Sysop:
                Většina lidí je u zubaře ve stejný situaci jako v autoservisu.

                1. Ve znackovym autoservisu to prece jen je o kapanek jine. Ono je to spis jak v garazovem autoservisu Urval&Nenandal.

                  1. je to spíš jak u většiny pánů mistrů světa řemeslníkůch – to je celý na hovno, rozbit a předělat nanovo…

                  2. Sysop:
                    Pokud napíšu, že u špičkovýho zubaře je většina lidí ve stejný situaci jako ve značkovým autoservisu, tak je to podobný, ale ne stejný.

              2. horizontálně lóžená a tlačí korunou do kořeňů sedmičky…normálně se to má zvednout, vono to roste takle bokem, ale se to pod sedmičkou šprajclo zřejmě

                vostatní vosmičky a jiný devítky už sou venku, běžná tahárna byla pohodička proti tomudle

            2. Behemot 17.12.2023 v 18:07

              Vámi výše zmíněné úkony řadím do rubriky trhání (extrakce), i když se možná mýlím – jsem vidlák, nejsem dentista.

      2. To je přece ta důchodová reforma s pracovním názvem „dědeček a babička ujídají chlebíčka“.
        Důchodový systém je v solidním rozkladu, a to i díky hyperinflaci.
        Takže jedno z řešení je aby důchodců co nejvíc pomřelo, a tím se celý problém málo peněz/hodně důchodců, prostě vyřeší sám
        To má naše vláda nejraději, když to nějak vyhnije samo.

        Doochodci zpitomělí propagandou v televizi vykopli Babiše, který jim za tu dobu doochody zvedl o desítky procent.
        A teď mají zpátky pravicující vládu ODSS, která důchody vždy zmrazovala a nezvedala ani o nutnou inflaci.

        Jsem fakt zvědav na to nadšení zdejších pravicujících tržních svazáků a urzotariánů, až budou muset utáhnout nejen zvýšené náklady na obživu vlastní rodiny, dotování německé energetiky cenami elektřiny a plynu, ale ještě budou muset dotovat svoje doochodové rodiče aby si tito nemuseli vybírat jestli zaplatí jídlo, nebo topení, nebo léky, protože na všechno toto už peníze mít nebudou.

        Možná nakonec ještě budou rádi, když jim ty rodiče zavraždí nefunkční a zkorumpovaný zdravotní systém, a nebudou řešit sofiinu volbu mezi přežitím vlastních dětí a vlastních rodičů.
        Zjevně spějeme do „inuitské společnosti“ kde eskymáci nechávali svoje staré zmrznout, protože nemohli v těch podmínkách uživit jak svoje děti tak i nemohoucí rodiče.

        1. Buď klidnej, doochodci Babiše nevykopli, doochodci Babiše volej furt. Nikde nemá takovou podporu jako mezi duchnama a státníma zaměstnancema.

          1. Doochodce nepopírám, ale dost státních zaměstnanců volilo pětikolku. Aspoň v mým širším okolí.

            1. Proč proboha?

    3. „augiášův chlév privátních doktorů, kteří se válí v miliónech“

      Doporučuju si přečíst úhradovou vyhlášku a pak se hluboce zamyslet.

      Je fantastické, kolika lidem se udělá názor aniž by měli jakýkoli podklad.

      1. esli je řeč vo obvoďákách, úplní chudáci teda; není tady minimálně jednou tejdně nekdo, kdo potvrzuje že obvoďák/čka minimálně nekoho z rodiny si už tak třetím rokem válí prdel doma na kapitačních platbách a ten zbytek do moc pěknýho vyžití si „vyvordinujou“ po telefounu? já toho svýho nevidím pomalu než jednou za rok a to zpravidla du s nečím kde stejně po mně chce keš, a eště poslouchám (úplně pokaždý) jak mi dělá bezva službu, dyž to mám za půlku PROTI NEKTEREJM KOLEGŮM

        to že za mě má ročně minimálně 600 (čili při počtu lidí v evidenci hnedle pade+ měsíčně v čistým), aniž bych šel tvrdnout do čekárny, to nikdy nezmíní, čoveče :DDD

        1. Behemot 17.12.2023 v 18:13
          „to že za mě má ročně minimálně 600 (čili při počtu lidí v evidenci hnedle pade+ měsíčně v čistým)“

          Na jednu stranu to dnes bude asi o dost víc (soudě podle VZP.cz), na druhou stranu to NIKDY není „v čistém“…
          I kdyby to byl praktik někde v zálesí, kde mu starosta zřídí ordinaci za korunu a platí mu i energie, těžko mu z toho zbyde aspoň půlka…

            1. Asi nemáme stejnou definici pojmu „v čistým“…
              Ten balík, co přijde na účet od pojišťoven, za čistý příjem nepovažuju…

              1. pravda, v tom zkurveným všeobecným socialismu to za čistý prachy považovat úplně nejde, ale že by byly až tak špinavý? X-D

                1. Tak pojišťovna to nevypere, to si už musí každý sám…

      2. Obvoďáci při stávkách klasicky drží hubu a snaží se na sebe neupozorňovat. Podle hesla, že když se válíš ve skvělém korytě, nechrochtej moc nahlas.

        Kapitační platby jsou príma věc, a já bych je chtěl taky. Takovej Klondajk bez práce.

        1. Alan.Cox:
          Tak jsi se měl víc učit a nechodit za školu.

          1. dyž vidím jakou ach tak strašnou pakárnu felčaři mají a hlavně voproti mojí pakárně za kolik, tak mě svrbí si dat vole eště přihlášku na medinu :o)))

            víš jak to je, dyž seš v eráru, musíš řvát furt, jak je to špatný a jak potřebuješ přidat, i dybys bral půl mega měsíčně, běda jak vzbudíš dojem, že je všecko v pohodo a seš spoko, tos z hlediska rozdávání prachů přestal existovat :D

            1. trefa no…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017